'Testen voor Toegang' ligt nagenoeg stil, maar testbedrijven verdienen nog altijd miljoenen
Tuurlijk kan dat in Nederland.
Bovenstaand: meerdere Italiaanse parlementsleden protesteren tegen de 'green pass', die er vanaf augustus vereist is voor toegang tot de meeste openbare gelegenheden.
Okay, zit dus als volgt. Testen voor toegang is dat programma waarbij de belastingbetaler uw sneltest betaalt als u naar een evenement wilde dat een testbewijs vereist. Op 9 juli trok het kabinet de maatregelen weer aan, waardoor testen voor toegang alleen nog ingezet mocht worden bij evenementen met een vaste zitplaats, zoals sportwedstrijden en voorstellingen. Het aantal afgenomen testen lag in de eerste week van juli boven de 500.000, in de week na 9 juli waren het er nog maar 68.000.
Echter, de elf commerciële testbedrijven ingehuurd door Stichting Open Nederland bleven onverminderd grootverdienen. "Zij worden namelijk niet betaald per verrichte test, maar voor beschikbaar gestelde capaciteit, ook als die niet gebruikt wordt. Testbedrijven krijgen een vergoeding van 387 euro per dag per zogeheten ‘afnameplek’, geschikt voor tweehonderd tests per dag. De afgelopen twee weken waren er 1.100 van zulke afnameplekken, verdeeld over ruim 110 testlocaties. Voor bemande posten komen daar nog personeelskosten bij. Dat bracht de rekening op een miljoen euro per dag, voor een systeem dat 200 duizend tests aankon, maar er afgelopen twee weken slechts zo’n 12 duizend per dag uitvoerde."
En nja, kunnen we ons wel boos om maken. Maar die bedrijven maken inderdaad wel gewoon kosten om open te kunnen blijven. Voorman Stichting Open Nederland Pier Eringa:
"Natuurlijk is het zonde van het geld. We zijn piepend en knarsend tot stilstand gekomen. Maar we moeten de winkel open houden, ook als er eventjes weinig klanten zijn. Dat is de prijs de we betalen om wanneer het straks weer nodig is verzekerd te zijn van voldoende capaciteit. Het risico is te groot dat bedrijven zouden zeggen: we gaan iets anders doen. De brandweer betalen we ook niet per gebluste brand."
Heeft-ie een punt ja. Hun testcapaciteit is afgelopen maandag op 26 juli echter wel pas gehalveerd, want dat "kon pas na twee weken". En we vinden een halvering eigenlijk wel erg bescheiden, aangezien het aantal afgenomen testen (500.000+ per week) met meer dan factor 7 daalde naar 68.000. En als de capaciteit van 200.000 tests per dag gehalveerd is naar 100.000 per dag, maar er blijkbaar maar 12.000 per dag uitgevoerd worden, dan zit dat ook meer dan factor 8 boven wat er gebruikt wordt.
Die capaciteit, waar zo aan verdiend wordt, had dus wel iets verder omlaag gekund.
Reaguursels
Inloggen1.000.000.000 down the drain.
Welk ministerie tekent nu zo'n onvoordelig en met rare clausule inkoopconttact vraag je je dan toch af?
Dat is overheid eigen. Bij een niet nader te noemen overheidsinstelling werkt men met de virtuele omgeving van een of andere enorm multinationaal software bedrijf dat andere enorme internationale bedrijven ondersteint met ronkende namen.
Nu hebben die in de laatse versie van de software een aantal termen veranderd. Nu moeten dus ettelijke duizenden standaarddocumenten en handleidingen doorgespit worden en waar nodig aangepast want het bedrijf dat er tussen zit en die overheidsinstelling die softwareboer in de maag gesplitst heeft zegt doodleuk; tja, dat software bedrijf bedient hele grote klanten all over the world, met tientallen miljoenen personeel, dus voor die paar duizend van jullie gaan zij dat niet aanpassen natuurlijk.
Tja, misschien bij de inkoop er rekening mee houden dat als je beoogde partner ook enorme internationale bedrijven bedient, jijzelf achteraan in de rij kan gaan staan bij het hulploket. Die zijn er niet van onder de indruk dat je een overheidsinstelling bent.
Nu we toch geld teveel hebben kunnen we wel een onderzoekje starten naar hoeveel onkunde van de overheid een land kan hebben.
Of het onderzoek naar precies waarom een klein clubje mensen veel last heeft van dit virus. U weet wel dat onderzoek waar Rutte ons vanaf maart 2020 al zeer geregeld van op de hoogte houdt, zodat we het probleem bij de bron kunnen aanpakken. Oh wacht...
Waarom koester ik nu toch het diep-donkerbruine vermoeden dat er géén reguliere parlementaire enquête naar het overheidsfalen, het 'inkoopbeleid' het zwabberbeleid en de geld-over-de-balk-smijterij zal komen?
Waarom zie ik de piek in nieuwe besmettingen totaal niet terug in nieuwe ziekenhuis opnames ?
www.gld.nl/nieuws/2477242/aantal-coro...
Ligt eraan aan wie je het vraagt ;)
@VP732 | 30-07-21 | 15:17: LOL, wat vindt de paus hiervan eigenlijk, die heeft toch een directe lijn met de Schepper van deze mooie wereld?
De cijfers van de ziekenhuisopnames zijn solide en echt. Gebaseerd op échte fenomenen. Er zullen heel erg weinig mensen zijn die een ziekenhuisopname nodig hebben en die niet krijgen. Dus dat is best wel een betrouwbaar cijfer (mits consciëntieus bijgehouden natuurlijk). Het aantal nieuwe besmettingen is gebaseerd op het aantal afgenomen testen en dat fluctueert natuurlijk enorm. Het is dan ook niet zuiver om het aantal nieuwe besmettingen te vermelden, het is een nietszeggend cijfer. Beter al is het aantal besmettingen per aantal testen (mits consciëntieus bijgehouden natuurlijk). Maar ook dat is nog geen echt betrouwbaar cijfer omdat het van de omstandigheden afhangt welke demografische groep zich opeens veel zal laten/moeten testen.
Je kunt natuurlijk iedere dag huilie huilie doen over hoe oneerlijk het is dat keuzes consequenties hebben enzo, en dat voor gevaccineerden allerlei beperkingen niet meer gelden. Maar face the fact: 93% is straks gevaccineerd en die roeptoeterende "zelfdenkers" mogen lekker in hun sop gaarkoken. Leve de greenpass!
@Pollekelife | 30-07-21 | 14:26: laat je nakijken debiel
En dan missen we geloof ik ook nog een corona"beleid" gerelateerde kostenverantwoording van 5,1 miljard. Het zootje stinkt aan alle kanten.
Dit is echt zo'n doorstuurbericht.
Verreweg de meeste Nederlanders betalen nu eenmaal dolgraag aan dit soort geldoverdebalksmijterij. Of het nu gaat om de vroegpensioenen van Spanjaarden en Italianen, om zware wapens voor moordende jihadisten, huizen, uitkeringen en wasmachines voor grote aantallen anti-westerse allochtonen, mondkapsmeergeld voor partijvriendjes van het CDA, het maakt niet uit. Als ze maar mogen betalen; desnoods werken ze door tot hun 80e om dat mogelijk te maken.
Ik zie het probleem niet zo. Verlaag alle uitkeringen met 1 kopje koffie per dag en die miljoen per dag is al binnen. Iedereen heeft hier voor gestemd.
Eh, nee. Ik niet.
Nope en heb dit ook nergens in een verkiezingsprogramma zien staan...
Het nieuwe overheidsprogramma wordt: "Corona voor toegang".
Jan Terlouw schreef ooit het nog steeds actuele kinderboek Koning van Katoren. Juist het verhaal ‘De knobbelneuzen van Afzette-rije’ geeft een heel heldere beschrijving van geld verdienen aan medische zorg.
De knobbelneuzen van Afzette-Rije
De knobbelneus (of kortweg k-neus) is in de stad Afzette-Rije een vreselijke ziekte die veroorzaakt wordt door een bepaalde soort mug die iemand op zijn neus steekt en dan iemands neus doet opzwellen, waarna deze altijd zo blijft of openbarst waarna men onherroepelijk sterft. Het geneesmiddel kennen alleen de dokters (Tara's), maar hun diensten zijn niet goedkoop en men dient ze bij een consult per gesproken woord te betalen, een tientje per gesproken woord. Stach ontdekt dat het geneesmiddel eigenlijk heel eenvoudig is (veengrond, bloem, slaolie, mosterd en azijn). Het probleem was niet de knobbelneuzen, maar de inhalige Tara's. Stach ontdekt dat ze eigenlijk helemaal geen echte dokters zijn. De Tara's worden publiekelijk ontmaskerd, waarna de woedende inwoners van Afzette-Rije hun huizen vernielen. Dit verwijst naar kwakzalverij en de corrumperende werking van (kunstmatige) monopolies.
Daar de burgemeester door de hoge rekening voor de Tara's erg arm is, reist Stach voor het eerst per 2e klas terug in plaats van per 1e klas
@GroenGeelHart | 30-07-21 | 13:40: Ja, mooi boek, als kind gelezen. Heerlijk. Zo zie je maar: er komt geen build back better, er komt geen great reset. Het gaat zoals het altijd gaat, hoogmoed, angst en domheid bepalen de richting.
Valt dit nou onder de zoveelste faal van CdA'er Hugeau? Of is hier sprake van bedrog en oplichting, waarvoor je weer bij CdA'er Grapperhaus (van die bruiloft... niet accepteren,.. rechtsstaat....) moet zijn?
Ik vraag me wel eens af hoe hard de pharma onze overheid bij de ballen heeft. Contracten zijn staatsgeheim en van landen die wel voorwaarden lekken komen horror stories naar buiten van extreme eisen aan onderpand.
Zie ook: youtu.be/2zoSSHx9QtA
Hoe ver gaat dat werkelijk?
edition.cnn.com/2021/07/29/politics/c...
"The bottom line was that, in contrast to the other variants, vaccinated people, even if they didn't get sick, got infected and shed virus at similar levels as unvaccinated people who got infected," Dr. Walter Orenstein, who heads the Emory Vaccine Center and who viewed the documents, told CNN.
Well, get your prick very rapidly then, this is the proof you always wanted.
@funda | 30-07-21 | 12:33:
Voor ouderen en mensen met slechte gezondheid is dat verstandig. Voor de meeste is het niet noodzakelijk. Het meest kwaadaardige wat je kunt doe is mensen dwingen zich te vaccineren - of er van af te zien.
Het komt wel goed en veel gezondheid en vrijheid toegewenst!
@ratelaar | 30-07-21 | 12:52: Ik kan je geruststellen, ik heb nog niemand verplicht zich te vaccineren. Kalmeer een beetje.
@ratelaar | 30-07-21 | 12:52: Fijn om af en toe wat redelijkheid aan te treffen tussen de reaguursels.
Ja, want die testbedrijven kunnen hun personeel gewoon ontslaan en wanneer er onverhoopt weer grootschalig getest moet worden, nemen ze die ontslagen mensen gewoon weer in dienst, toch? Want die ontslagen mensen gaan écht niet op zoek naar een andere baan. Die gaan rustig wachten totdat ze weer aan de slag mogen, ook al is er bijna overal een schreeuwend tekort aan personeel...
Of je stopt gewoon met dat hele circus, kan ook nog he? Eén vent bij de ingang van de ic met een klikkertje om te turven lijkt me wel genoeg, stukken goedkoper ook.
Kan je mooi al die meloentjes inzetten om wat meer zorgmensen op te leiden, of is dat nou heel vergezocht van me?
@elfenstein | 30-07-21 | 12:33: Die stappen juist sneller en sneller weer uit de zorg volgens diverse nieuwsberichten. We hebben waarschijnlijk nog wat meer managers en politieke sturing nodig. (/i)
@funda | 30-07-21 | 12:40:
Meer marktwerking, dát moeten we hebben.
@elfenstein | 30-07-21 | 12:58:
In Chy-na is er geen marktwerking. Ik kan u verzekeren, u wilt niet in Chy-na behandeld worden...
En is hier wel zoveel marktwerking, of gewoon een verkapte semi-overheid hier aan het werk?
@elfenstein | 30-07-21 | 12:58: Persies. En aandeelhouders, dat is altijd een succes bij de massazorgproductie. Wordt het heel efficient van.
kost een berg, helpt niks.
'Gratis' vaccinaties helpen zeker voor de meerderheid van de bevolking.
@funda | 30-07-21 | 12:31: Het helpt zeker een maand of 5, dus we gaan alle prik-capaciteit nog hard nodig hebben.
@W_F | 30-07-21 | 12:53: We zullen zien, mijn kristallen bol ligt even bij de onderhoudsservice.
Als Mark en Hugo maar met hun gouden vingertje zwaaien.
Kost een berg, helpt een beetje.
Dat bevestigt maar weer eens dat bestuurlijk Nederland het weer fantastisch doet, ook zonder Nederlanders.
The Circus, to be continued...
"... ook zonder Nederlanders"
Dan laat je toch de betalende dwazen buiten je model.
@funda | 30-07-21 | 12:14: grinnik.... dan moet ik mijn paspoort vernietigen. Wat zal ik dan moeten zeggen, burgerplicht, want ik weet niet tot welke zotheid ik nu weer wordt uitgenodigd?
Die capaciteit zal best wel veel verder zijn teruggebracht.
Maar zolang niemand die locaties lang rijdt om te tellen hoeveel personeel daar staat, geven ze op wat makkelijk is. En dus waar de maximaal aan verdienen.
Bonnetjes worden toch niet gevraagd…
Dit systeem kost dan wel veel, het werkt waarschijnlijk niet Britse fraudetoestanden in de hand.
Er gaat een verborgencamerafilmpje rond (ik dacht van The Sun) waarin bakken vol tests worden weggegooid die helemaal niet gecontroleerd zijn. Mensen kregen gewoon allemaal een (false) negative.
Zo testen ze ook containers op drugs in Antwerpen.
www.quotenet.nl/nieuws/a37144669/quot...
Quotes van de Dag: Dit is de BMW Z4 van Sywert en KLM maakt weer eens geen vrienden
BMW altijd plus veel.
Nette wagen. Chapeau, had ik nog niet op die leeftijd.
Kappersdroom die z4. Geen bak voor miljonairs. Maar goed in feite is Sywert ook een kapper. Een Mondkapper.
Maar hoe duur zijn die tests eigenlijk? Ik was laatst in Finland voor werk en bij terugreis moest je yesten (april). Dat moest betalen j commerciële eant anders geen garantie dat binnen 24 uur uitslag kwam en omdat je bij de gratis test alleen met symptomen mocht (kun jefaken natuurlijk) maarvooral opk omdatje een uitslagdocument n het engels moest. En dat kostte dusboj elkaar €240!
Oei! Sorry voor de typfouten...
Kortom, zit je op een laag inkomen, jammer dan joh.
de terugreis, moest dat dan van Nederland? Is Finland hoog risico soms? Ik hoorde net van een collega die uit Zweden kwam (met vliegtuig) en juist verbaasd was niemand om een vaccinatiebewijs oid vroeg.
@small_town_dude | 30-07-21 | 12:09: in April wel ja.
Welke familieleden van welke (ex) politici varen hier wel bij? Zoek uit! Is er een Kamerlid..... WOB proceduretje starten?
"Ik ken wel een mannetje waar je het godsamme grootse budget bij kan leegkiepen."
-Adviseur meet hol CV. (2020.) op de gang ergens in Den Haag.
met*
Miljardje extra uitrekken, bonnetjes en herinneringen kwijt maken, glas plas was… tinse and repeat…
Het begint op corruptie te lijken. En dat is de pest voor je land. Echt helemaal niet goed.
Op zich prima dat het is geprobeerd, maar de testsamenleving werkt niet gezien het aantal besmettingen na het uitgaan en op festivals. Stekker eruit en richten op vaccinatie strategie. Zorg gewoon dat vaccinatiegraad naar 90%+ gaat. Zolang het virus weet te overleven in de grote hoeveelheden ongevaccineerden blijf je kans houden op nieuwe mutaties en is er straks het risico dat geen van de vaccins meer werkt. Net als we met andere virussen in het verleden hebben gedaan, moeten we dit virus de nek omdraaien.
De kans dat er door 1.7 miljoen ongevaccineerden een Hollandse dominante variant ontstaat is statisch gezien verwaarloosbaar klein. Er zijn namelijk nog 6 miljard andere ongevaccineerde wereldburgers.
Windturbine eigenaren krijgen ook betaald naar het opgegeven max haalbare vermogen. Ze krijgen Co2 verkoopbare bonnen net zoals Musk Co2 bonnen krijgt voor elk afgeleverde EAuto. Waar hij ook meer mee verdiend dan de auto zelf. De windturbine hoeft dus niet te leveren om de vergoeding te krijgen. Ze zijn bezopen.
Wat dacht je van datacenters erbij bouwen die gi-gan-tisch veel elektriciteit gebruiken maar door de sales-lobby 'energie-neutraal' worden genoemd bij een paar slaperige gemeentes omdat ze op windmolens draaien.
Tot er even geen wind is. En dan moet die extra elektriciteit opeens wel ergens vandaan komen.
@bigstone | 30-07-21 | 11:58
Dat van die windmolens komt dan ook omdat die beheert worden door vrindjes, of omdat daar voor de politici al een leuk baantje klaar ligt voor na de politieke carrière.
Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld, zonnepanelen die iedere particulier kan aanschaffen. We hebben in Nederland 2 maten: de gewone man, degenen met geld/bedrijven.
Musk krijgt alleen certificaten. Die zijn alleen wat waard zolang andere auto fabrikanten liever certificaten kopen dan zelf schonere auto's te verkopen.
Het begint zo langzamerhand op te lijken dat niet corona maar vooral de paniekreactie op corona de meeste (gezondheid-) schade veroorzaakt. Ondanks vaccinatie kleurt Nederland diep rood, ondanks testen, mondkapjes social distancing, sluiten van horeca, avondklokken, vaccinatiedwang, grondrechten aan de laars lappen e.d. , corona maar niet verdwijnt.
Gevaccineerden met onderliggend lijden sterven inmiddels mét corona, terwijl ongevaccineerden aan corona sterven. Bijwerkingen van vaccins zijn zeldzaam en geen reden om niet te vaccineren, bijwerkingen van corona zijn zeldzaam maar alle reden om draconische maatregelen te treffen.
Vanaf het najaar gaan we weer meer tijd binnen doorbrengen, meer mensen gaan weer ziek worden ondanks vaccinatie dus gaan we weer in lockdowns. Ondertussen wordt er al lang niet meer gekeken naar de ziekenhuisbezetting maar naar de besmetting en de modellen.
Kortom, we zitten in een crisis, een pandemie, een pandemie van angst en intolerantie tegen andere opvattingen en inzichten. De cancel cultuur, de empowerment movement en de woke beweging drukken een stempel op het allerdaagse leven. Gevangen in een systeem van maatregelen tegen een virus wat een tijdje de hoofdoorzaak van oversterfte en freak- immuun reacties bij ouderen en hen met een slechte gezondheid.
En uiteraard zijn er die die munt slaan uit de paniek ten koste van miljoenen mensen alleen in Nederland en miljarden wereldwijd.
Ondertussen is er nog geen ic bed structureel erbij gekomen, geen belofte over loslaten van de maatregelen nagekomen. Het enige dat er gebeurd is stapelen van maatregelen waardoor de vrijheid steeds beperkter wordt. En velen juichen het nog toe ook.
Ik snak naar frisse lucht en lichtheid in het leven en ik gun allen die dit lezen alle gezondheid en alle vrijheid toe. Leef!
Dat is iets waar ik over had een paar dagen geleden. De focus op corona is zo groot, dat al het andere in de achtergrond verdwijnt. 135 dagen zonder officiële regering. Zijn de slachtoffers van de Toeslagenschandaal al gecompenseerd? is Limburg genoeg gecompenseerd door de overheid? Wordt er iets gedaan aan de steekincidenten? En noem maar op. Corona is de grootste afleider op dit moment.
Hear hear.
@VoltaireJohn | 30-07-21 | 12:00:
Die reactie heb ik volgens mij gelezen. Wat dat betreft ben ik het met je eens. De maatregelen, de focus op, corona veroorzaakt inmiddels meer schade dan het virus ooit zou hebben veroorzaakt had men er op een nuchtere manier mee omgegaan.
In de schaduw, onder de oppervlakte beweegt er van alles.
@ratelaar | 30-07-21 | 11:55
Kleine nuancering: Nederland kleurde weer dieprood vanwege juist niet ingeënte mensen. Waarbij zowel fouten gemaakt werden bij toegang, als dat achterlijke dansen met Jansen: Je bent pas gevaccineerd 2 weken na je prikje. Vooral geblunder van, wie anders, de Jonge.
Dat neem ik die mensen ook echt niet kwalijk, die luisterden naar de adviezen van onze eeuwig blunderende overheid. Maar goed, intussen is er natuurlijk wel in enorm tempo doorgeprikt, en langzaam maar zeker begint de vaccinatiegraad inderdaad wel ergens op te lijken. Het wordt interessant om te zien wat de nieuwe verhouding besmettingen/ziekenhuis opnames gaat doen. Net zoals wat de invloed op de R gaat zijn.
@ratelaar | 30-07-21 | 12:07: ik lees het woord:
nuchter
Heeft dat dezelfde betekenis als nuchter uit de 19e en 20e eeuw?
@nobodiesunmighty | 30-07-21 | 12:14:
Ik bedoel de houding: De Hollandsche nuchterheid. Als in hij maakte een nuchtere opmerking, een praktische houding met weinig emoties.
@ratelaar
Wat een bizarre tegel.
"Ondanks vaccinatie kleurt Nederland diep rood, ondanks testen, mondkapjes social distancing, sluiten van horeca, avondklokken, vaccinatiedwang, grondrechten aan de laars lappen e.d. , corona maar niet verdwijnt."
1) Dat roodkleuren kwam na het loslaten van "mondkapjes social distancing, sluiten van horeca, avondklokken". Dat roodkleuren laat zien dat maatregelen werken.
2) De ziekenhuisopnames stijgen echter niet zo hard, en maar 10% van die ziekenhuisopnames zijn volledig gevaccineerd. Vaccinatie werkt.
3) Er is geen vaccinatiedwang en geen grondrecht is aan de laars gelapt.
Daarna gaat het verder bergafwaarts...
"geen belofte over loslaten van de maatregelen nagekomen."
Dus er is nog steeds een avondklok? Alle horeca is dicht? Er is nog steeds een mondkapjesplicht? Heb jij stront in je ogen?
En dan: "Ik snak naar frisse lucht en lichtheid in het leven en ik gun allen die dit lezen alle gezondheid en alle vrijheid toe. Leef!"
Lees jij de Happinez of zo?
@omanders | 30-07-21 | 13:24:
“ Lees jij de Happinez of zo?” Ja, best leuk blad hè?
Dit weet je van tevoren, maar door de paniekerige snelle beslissingen krijg je dit soort situaties. Begrijpelijk ook wel, maar ik maak me drukker om die 700+ die iedere week binnenwandelen met een vluchtverhaal en uit den duim gezogen jankverhalen.
Die blijven namelijk hun hele leven kapitalen kosten.
Serieus... dus u had verwacht dat de overheid hier adequaat de boel in de gaten hield en tijdig/vakkundig sturing had gegeven ? Mwuahaha, jeweettog, belastinpoet is eigenlijk gewoon graties geld en "plenty more where that come from...".
een goede ondernemer/onderneming maakt omzet en zelfs winst in crisistijd zonder overheidssteun maar wel met overheidsgeld niet zoals KLM
Alles is een winstopportunity.
Dus elk subsidiegeld pakken ze mee. Ze kennen geen schaamte of geweten.
Tata-steel vraagt ook coronasteun aan terwijl de managers bonussen en opslag krijgen.
Stichting Open Inrichting Nederland
TBS voor iedereen
"De brandweer betalen we ook niet per gebluste brand."
Van de brandweer verwachten we, net als andere nooddiensten dat ze elk moment kunnen uitrukken met lage responstijd om de ellende te beperken en dat er ook voldoende capaciteit is.
Dus we kunnen ook een andere vergelijking maken:
Als die brandweerpost te weinig of niets doet, wordt deze opgeheven omdat het anders ten koste gaat van andere brandweerposten.
Maar die analogie telt blijkbaar niet.
Een testcentrum is in het leven geroepen om te testen, continu, zoveel mogelijk per dag. Daar betalen we ze voor.
De brandweer is de GGD in deze vergelijking.
Ook als er geen brand is hebben we een brandweerpost nodig.
Als voorbeeld. De besmettingen namen af en de testlocaties schaalden af qua capaciteit
Vervolgens moest er door verhoogde besmettingen opeens weer meer getest worden voor de vakantiegangers. Het halve land schreeuwde moord en brand.
@zuurtjeregen | 30-07-21 | 11:52:
Hear hear!
@zuurtjeregen | 30-07-21 | 11:52:
Kortom, je kunt het nooit goed doen. Of je hebt beschikbare capaciteit dat geld kost, of je loopt achter de feiten aan. Het is maar net welk petje je opzet.
@zuurtjeregen | 30-07-21 | 11:52:
Bij de brandweer sluiten ze gewoon posten als volgens hun de kans op een calamiteit daardoor niet al te veel toeneemt. Wat langere aanrijdtijden nemen ze erbij. Zelfde met ambulancediensten. En ze houden er rekening mee met dat dat soms te laat is maar dat nemen ze op de koop toe.
Dus sluit maar wat peperdure testlokaties en als er dan opeens weer veel mensen tegelijk op vakantie willen is het jammer dan, we gaan niet voor 100%. Zoals we dat al jaren niet meer doen voor brandweer en ambulance.
@kloopindeslootjijook | 30-07-21 | 11:57:
Juist, en zeikerds hebben altijd gelijk.
Fappen met janssen
Komt dat nog bovenop die 900 miljoen die al betaald is om dit circus op te zetten of zit het er bij in?
Kunnen jullie wel allemaal moord en brand schreeuwen, maar als je handig bent, kan je heel rijk worden van het gestuntel van onze Overheid. Moreel gezien is het misschien fout, maar het systeem zit nu eenmaal zo in elkaar. Met Koninginnedag kan je goud geld verdienen met blikjes Pittbier. Kosten 49 cent bij de Jumbo, en kan je 2 meter verderop voor tweeëneenhalve euro doorverkopen. Je kan dan ook zeggen dat de Jumbo net om de hoek ligt, maar je kan ook de knaken pakken. Dat krijg je ervan als je in een kapitalistisch systeem woont. Overigens hoor ik net, dat het CDC gevaccineerden net zo gevaarlijk vindt als ongevaccineerden. Ze zijn net zo besmettelijk, en daarom een bron van gevaar. Zit je dan met je dubbele prik Pfizer of iets anders.
Het verschil is wel dat mensen zelf kunnen kiezen waar ze hun blikje kopen, of om deze niet te kopen, van hun eigen geld.
Dit is belastinggeld (jouw geld) waarbij iemand anders (de overheid) gaat bepalen hoe dat wordt uitgegeven.
Overigens hoor ik net, dat het CDC gevaccineerden net zo gevaarlijk vindt als ongevaccineerden.
_____
Schijnveiligheid dus.
"Ik hoorde". Heb je een bron, klinkt namelijk een beetje als nepnieuws? Het laatste van het CDC dat ik gezien heb (27 juli) zegt namelijk: "These findings, along with the early evidence for reduced viral load in vaccinated people who develop COVID-19, suggest that any associated transmission risk is likely to be substantially reduced in vaccinated people". En "The risks of SARS-CoV-2 infection in fully vaccinated people cannot be completely eliminated". Uit: www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/sci...
@Muxje | 30-07-21 | 11:49:
Was al op de StaatsRadio en sommige websites melden het nu ook. De deltavariant verspreid net zo makkelijk onder gevaccineerden als niet-gevaccineerden.
Twee stappen:
1) Eerst besmet raken: die kans is bij gevaccineerden nog altijd veel lager dan bij ongevaccineerden
2) Dan pas mogelijk anderen besmetten.
Je vergeet stap 1)...
Gevaccineerden hebben of helemaal geen of nauwelijks symptomen bij een (her)besmetting met de India variant (want fuk Delta, dit kreng is gewoon in zo'n overcrowded Indiaas schijthol geboren). De ernst van de symptomen bepaald de logistiek van intensieve (IC) zorg. Je zou denken dat dat besef inmiddels wel is ingedaald....
@2voor12 | 30-07-21 | 11:51:
Alleen worden gevaccineerden er minder ziek van, blaffen ze minder en aanzienlijk korter aerosolen om zich heen en geven ze het minder snel door. Dus het gaat langzamer, dus minder mensen op de IC. En minder mutaties. Wat ook weer een voordeel is.
@2voor12 | 30-07-21 | 11:51: Dit verhaal? www.telegraaf.nl/nieuws/654718895/ame...
Er staat namelijk alleen dat de CDC iedereen - ook gevaccineerden - mondkapjes wil laten dragen. Dat is dan ook al een tijdje hun officiële advies (zie ook mijn eerdere link). Verder noemen ze het gevaar van gevaccineerden *die toch besmet raken*, dus niet gevaccineerden in het algemeen. Gevaccineerden hebben een veel kleinere kans om besmet te raken, ook met de delta-variant zoals de cijfers er nu uitzien, dus nee, gevaccineerden zijn niet net zo gevaarlijk als ongevaccineerden, ook niet volgens dit supergeheime CDC-rapport. Dat geinfecteerde gevaccineerden net zo veel virusdeeltjes zouden hebben als ongevaccineerden is een enge gedachte, maar alle cijfers en onderzoeken tot nu toe spreken dat toch echt tegen.
Nepnieuws, dus.
@Muxje | 30-07-21 | 12:01:
Helaas voor jou:
edition.cnn.com/2021/07/29/politics/c...
And if vaccinated people get infected anyway, they have as much virus in their bodies as unvaccinated people. That means they're as likely to infect someone else as unvaccinated people who get infected.
Ik vind het zo kut dat ik de uitjes van anderen moet betalen. Echt zo kut. En al die sukkels die zich bij ieder snotneusje laten testen. Godsamme.
Mijn kleinkinderen zijn inmiddels al drie keer getest. Moest van hun juf, omdat er eentje een snotneus had. Omdat het een tweeling is, dan maar allebei. In Amsterdam krijg je dan een neptattoo omdat je dan een Testheld bent.
Ik denk zelfs dat mensen een soort testverslaving hebben.
Sommigen zijn écht bang, anderen hebben een soort van belevenisarmoede.
Sommigen zijn er aan verslaafd. Vinden het interessant en gaan ook zonder verschijnselen. Er zijn er bij die bijna elke week gaan.
Het zijn dezelfde types die de gezondheidszorg al zo duur maken met hun hypochondrie.
Deels moet betalen dan natuurlijk. Dat is al erg genoeg als u zich daaraan irriteert.
Als de testen voor eigen rekening zijn, zal het aantal besmettingen flink afnemen.
Vandaar dat ze zo lang mogelijk gratis blijven.
@2voor12 | 30-07-21 | 11:44:
Maat van me werkt op zo'n GGD test locatie en zegt dat hele hordes gewoon dagelijks een test komen halen.
@Kijkeensaan | 30-07-21 | 11:46:
Maak er in ieder geval een eigen bijdrage van zeg 5 of 10 euro van. Dat houd al de nodige onzinnige testen tegen.
@normanius | 30-07-21 | 11:48 |
We moeten echt aan iets van een eigen bijdrage om die waanzin te stoppen.
@normanius | 30-07-21 | 11:48: voorheen gingen ze voor iedere snotneus naar de huisarts
@2voor12 | 30-07-21 | 11:44: Dat zie ik als een voordeel. Vroeger zaten die hypochonders bij de huisarts. Dan is zo'n corona-test aanzienlijk goedkoper.
Zolang het geld in stromen van de ruggen van de burger blijft vloeien verandert er niks. Bestorm de Bastille. Te paard! Oh nee laat maar, er zit nog wat geld in het spaarvarkentje (haram!) van het kleinkind. Dat eerst maar aan de regering schenken.
En wat zegt Mister Clusterfuck ervan? Gaat het nog steeds "goed"? Of zet hij er een "onderzoekscommissie" op?
Ligt eraan welke Mister Clusterfuck u bedoelt, het zijn er nogal veel.
Hoeveel mensen hier hebben zich nog nooit laten testen?
Beetje lastig te tellen haha. Ik in elk geval nog geen enkele keer.
Ik. Wel een prikje gehad.
Gehele gezin Milovsky nog nooit
Niet één keer.
Anderhalf jaar klachtenvrij, dus geen reden om me te laten testen.
Wel 2 prikjes Pfizer, meer uit eigenbelang, om zonder gezeik te reizen etc.
Niet omdat ik zo graag wilde.
M’n dochter is de enige die getest is.
12 jaar en omdat de juf positief was.
Ik en dat houd ik zo.
Ik, wel de vaccin gehad.
Wil u er ook gelijk een bsn nummer bij of mag 't anoniem?
Ik.
De enige keer dat er aanleiding toe was waren er nog geen testen.
@Ruimedenker | 30-07-21 | 11:37:
Same here. Wel eerst goed ingelezen op Pfizer voordat de naald erin mocht, verder vertrouwen op m'n katteninstinct. En hopen dat ik nog niet al m'n negen levens heb verspeeld...
Tot heden heb ik mij elke dag laten testen.
Nog steeds 159.
Check!
Ik bleef gewoon thuis bij klachten...
Moeten nu alle reaguurders 'ja' of 'nee' gaan roepen?
@kloopindeslootjijook | 30-07-21 | 11:48:
4!
Blauw!
ik heb me nooit laten testen, toen ik gekeurd werd voor militaire dienst eind jaren 90 was de laatste keer dat ik 'medische' handen aan mijn lijf heb gehad. En dat wil ik graag zo houden
@elfenstein | 30-07-21 | 11:39: incl uw digi-d wachtwoord en pincode vanzelfsprekend
In de VS krijgen ongevaccineerden nu 100$ om zich te laten vaccineren. Misschien dat dit sommigen over de streep trekt? Kun je toch best wat blikken bier en sigaretten (hoe duur zijn die tegenwoordig?) van kopen.
Dan laat ik mij nog een keer vaccineren.
Sleazy Joe beloofde ook hulp bij het aflossen van studieschuld en mooie stimmies voor demense tijdens zijn verkiezingscampagne. Beloftes niet waargemaakt zodra hij in het Witte Huisje zat. Politici die doekoe beloven.... handje contantje... waar hebben we dat ook alweer eerder gehoord.
Oh ja bij Marxje Rutte en heel even Alexander Penthouse in de tijd.
En dat kwam ook allemaal niet uit. Dus...
Kijk, als ze mij 1 miljoen euro aanboden, dan had ik het zeker gedaan ;). Zaken doen.
Vaccineren helpt niet bij indammen verspreiding.
www.destentor.nl/dossier-coronavirus/...
Op deze manier wordt het meer een hoerige zomer i.p.v. een 'Summer of love'.
@Kaas de Vies | 30-07-21 | 11:32: Haha, in mijn studententijd had ik dat misschien gedaan. Nu te veel moeite.
@2voor12 | 30-07-21 | 11:33:
Gaat om het vaccineren. Niet of het enig nut heeft. Uiteraard dient het een doel. Maar of dat veel met cojona van doen heeft kun je je vraagtekens bij zetten.
Duitsland gaat vanaf zondag steekproefcontroles doen bij terugkerende vakantiegangers die per auto reizen.
@VoltaireJohn | 30-07-21 | 11:33:
De waarde van een miljoen is ook niet meer wat het geweest is. Sta je daar met je meloentje en een pleister op je arm, kom je erachter dat je nog steeds geen biertje kan kopen in de club.
@elfenstein | 30-07-21 | 11:44: houd toch met die pijnlijk hysterische nazivergelijkingen. Heel onvolwassen.
@van Oeffelen | 30-07-21 | 11:41: Enige tijd geleden van de Provence terug naar NL gereden zonder enige controle. Enige controle lijkt me wel terecht.
Hier is de shag € 9,50 voor 40 gram. Dat is dan ook nog een B-merk, want de echte merken zijn onbetaalbaar. De losse sigaretten zullen nog duurder zijn. Door die hoge prijs, zie je op zondagochtend heel vroeg bukshagrapers rondlopen. Een raar fenomeen, maar gebeurt gewoon als ik uit het raam kijk. We leven in gekke tijden.
@van Oeffelen | 30-07-21 | 11:41: Geen nieuws. Dat deden ze 70 jaar geleden ook al.
@van Oeffelen | 30-07-21 | 11:41: ja, en?
@Diederik_Ezel | 30-07-21 | 11:46:
Orde moet zijn nietwaar? U wordt graag zonder directe aanleiding staande gehouden?
@goedverstaander | 30-07-21 | 11:57: Flauw, en oh zo voorspelbaar en zonder enige relevantie en niet ter zake doende en afgezaagd en en fantasieloos..
Pier Eringa, altijd van de partij als er overheidsgeld uitgegeven kan worden. Nooit een echte baan gehad. Politie, ziekenhuis, Prorail, eruit geschopt bij een wél commercieel bedrijf (Transdev), en nu het geld van de Belgische belastingbetaler er doorheen jassen (Infrabel, het nog minder capabele zuiderbuurvrouwtje van Prorail). Kan hij aub in NL zich even een tijdje niet meer laten zien?
Dus niet "om niet".
Een negatief testbewijs heeft een houdbaarheid van 57,4 seconden. Makkelijk na te rekenen.
Je hebt er dus helemaal niks aan.
Het is eigenlijk geinig. Stel je voor hé. Iemand laat zich testen. Hij is negatief. Maar dan, op diezelfde dag, laat hij zich testen bij een andere locatie en die persoon is dan positief. Stel je dan voor het omgekeerde. Wat dan?
@VoltaireJohn | 30-07-21 | 11:30:
Je kunt wel onderweg tussen de twee locaties iets oplopen of net voldoende besmet zijn om meetbaar te worden.
Omgekeerd een besmetting magisch laten verdwijnen komt niet voor.
@VoltaireJohn | 30-07-21 | 11:30: Dan moet die persoon doodt, want je 2x laten testen op 1 dag is buitengewoon asociaal.
@Ichneumonidae | 30-07-21 | 11:34: Het beste zou een tweede app zijn, die dagelijkse resultaten middelt, realtime je overlevingsrisico calculeert en permanent op je horloge projecteert, zodat de gebruiker zelf het overzicht houdt, te midden van de andere besmetten die op hun telefoon kijken.
Tuurlijk. Als je met je auto komt aanrijden loopt de medewerker in ganzenpas met je mee, neemt je slijm af, wenst je een goede dag, loopt naar het lab, kleed zich om, zet het monster in, en rapporteerd het resultaat. Als je een toko wil open houden, heb je een minimale bezettingsgraad nodig. En dat is hoger dan delen door 10. Geenstijl begint ook al zo op die zure FTMers te lijken. Dubbeltjes omdraaien tijdens een pandemie. Ik zeg doen!
Vooral NIET opletten wat de overheid doet. Want "pandemie".
Dat blinde vertrouwen in de overheid, waar komt dat toch vandaan? Het lijkt wel een enge ziekte, ineens denkt iedereen dat ze het beste met ons voorhebben. Hoe naief moet je zijn om precies op dit onderwerp totaal kritiekloos alle bullshit voor waar te accepteren en mensen die vragen stellen voor gek te verklaren?
Hear hear..
@elfenstein | 30-07-21 | 11:48: Ik zie niet zoveel mensen vragen stellen. Ik zie wel veel mensen met grote stelligheid paranoïde of samenzweerderige nonsens beweren, dat overigens in mijn observatie opvallend positief correleert met afwezigheid van relevante achtergrondkennis.
@Mazzelstof | 30-07-21 | 12:03:
U heeft het over Hugo en Mark. Nee, met dat soort mensen wil ik niks te maken hebben.
De laatste stuiptrekkingen van de corona-maatregelen. Stop er maar mee, stop met testen, stop met kleurtjes geven op een kaart, stop met topfitte atleten uitsluiten van unieke wedstrijden, stop met kindertjes bang maken, stop er maar mee. En wacht even af wat er gebeurt op de intensive care. Tijd om de balans op te maken.
Mijn idee. Het afzakken van mortaliteit naar ic-capaciteit naar besmettingen en nu ook long covid is niet meer dan armoe om de angstporno in stand te houden.
Hou maar op met die onzin, idd.
U bent een optimist zie ik. Ik zie dit als nog maar het begin.
En na anderhalf jaar nog steeds geen statistieken over herstelpercentages, ziekteduur en overlevingskansen.
Dit is politiek, geen wetenschap.
Wat zijn er toch nog veel mensen in de schaap toestand. Het gaat niet om de Cojona want er is helegaar geen pandemie. U zit middenin een oorlog en beseft het niet, het gaat allemaal om controle. Fijne dag verder, dit houdt niet op, niet vanzelf.
@Milovsky | 30-07-21 | 11:43: Groetjes terug vanuit The Matrix.
Als onze overheid een bedrijf was dan werden er nu wat mensen ontslagen. Maar hee het is de overheid, maak et uit jongons. Het is maar geld!
We zouden onze politici (helaas niet de ambtenarij) kunnen ontslaan... maar dat doen we niet... sterker nog we stemmen massaal op ze.
Wie is er dan fout?
Wie zijn toch die "we" waar iedereen het steeds over heeft?
@funda | 30-07-21 | 12:27:
De miljoenen stemmers op VVD, D66, CDA, PvdA, GL, CU. Die komen niet uit de lucht vallen eens in de 4 jaar, er zijn miljoenen fans van deze partij die enthousiast stemmen.
@Graaf_van_Hogendorp | 30-07-21 | 12:35: Phew, ik dacht al even aangesproken te worden.
Dat ge"we" vind ik een gebruik van politici die de schuld van hun eigen falen even snel op de schouders van alle anderen willen leggen om ze zodoende meteen de muil te snoeren.
En dat moeten "we" niet willen.
Idd tijd om ze nu op te heffen,
want er is een 'gratis', veilig en efficient alternatief voor *iedereen*...
Als we ons nou allemaal laten vaccineren kunnen we die testlocaties ook grotendeels opruimen en stopt de geldverspilling.
Shitstorm in 3 ... 2 ... 1 ....
Omdat dat niet de oplossing zal blijken te zijn. Pfizer begint nu al te zeiken dat mensen een derde prikje van ze moeten hebben. Volgend jaar opnieuw. Is dat een oplossing? Het. Houdt. Niet. Meer. Op.
Moehahahaha.
@JJMS | 30-07-21 | 11:27:
Pfizer's gravy train houdt natuurlijk op wanneer het gros van demense in het westen een spuit hebben gehad.
Maar daarnaast had iedereen met 2 werkende hersencellen natuurlijk kunnen bedenken dat je met 2 laffe spuitjes nooit eeuwig immuun voor een virus zou worden. Werkt al niet zo met influenza, waarom wel met de krona?
@Graaf_van_Hogendorp | 30-07-21 | 11:29:
Misschien omdat het bij polio wel werkt? En ja, griep en Covid muteren maar wie zegt dat er over een paar jaar niet zoveel vooruitgang is geboekt dat we inderdaad met 2 prikjes klaar zijn?
Nee joh want Jota, Mu en Pi variant komen eraan.
@Rooie Kater | 30-07-21 | 11:35: Bij polio werkt dat ook niet oneindig, daar is de duur 15 jaar na je 2e shot op je 9e.
Eerste hit op google 'poliovaccin werkingsduur'.
Dus nee, vaccins hebben meestal een beperkte beschermduur, dat kan relatief lang zijn als het pathogeen relatief stabiel is, maar niet voor snel muterende virussen.
@Rooie Kater | 30-07-21 | 11:35: Polio is geen coronavirus maar een enterovirus en wordt hoofdzakelijk via de ontlasting overgedragen.
En aangezien corona ook nog eens overdraagbaar is aan dieren kun je rustig vergeten dat het ooit de wereld uit geraakt.
Er is maar een manier waarop dat tweede spuitje er voor kan zorgen dat je nooit meer ziek wordt.
@Charred_Metal | 30-07-21 | 12:19: "Polio is geen coronavirus"
Dank, ik leer hier iedere dag wel weer wat.
@Graaf_van_Hogendorp | 30-07-21 | 11:29:
Kijk, daarmee laat je weer eens zien wat een onvoorstelbaar slecht geinformeerde brulkikker je bent.
Griepvaccinaties zijn jaarlijks omdat er elk jaar een ander griepvirus komt. Griep wordt namelijk niet door een enkel virus veroorzaakt maar door een familie van zeer diverse virussen.
@omanders | 30-07-21 | 13:12:
.... en de SARS familie zal dat niet doen?
Waarom testen we nog wel steeds iedereen op corona voor een festival en dergelijke maar hebben we dat nooit gedaan voor griep? Nu ongeveer iedereen die dat wil of tot een risicogroep behoort gevaccineerd is zijn de risico's op ernstige verschijnselen beperkt tot hetzelfde niveau dat je met een griep kan hebben.
Met testen en vaccineren stop je de verspreiding van corona niet, dat heeft de praktijk wel bewezen. Gewoon accepteren dat het bestaat en nooit meer weg gaat.
Wat moeten we met een maatschappij waarbij je voor elk wissewasje eerst naar een teststraat moet om een wattenstaaf in je neus geduwd te krijgen?
De stichting 'Open Nederland' moet toch iets met dat miljard doen.
@kloopindeslootjijook | 30-07-21 | 11:35:
Dat rondstrooien met miljarden heeft een hoop dubieus volk aangetrokken. Veel van die testlokaties zijn een totale bende van louche figuren die in allerlei soorten handeltjes zitten.
Omdat Corona een maatje erger is dan de griep.
@omanders | 30-07-21 | 13:10: Ik moet zeggen, de normale seizoensgriep. Op een dag komt er nog wel eens een griepgolf a la de Spaanse Griep.
Geld en plinten, meer zeg ik niet.
Omwonenden van test locaties klagen over klotsgeluidsoverlast
De zoveelste blunder van De Jonge, kost onnodige miljoenen, evenzo die 1800 stuks sneltest ademapparaten welke hij had besteld, voor tientallen miljoenen, welke waardeloos bleken, dan nog pakhuizen vol met mondmaskers die overdatum worden en vernietigd gaan worden. Deze ongelooflijke onnozele minister gaat nu ook nog de taken overnemen van minister van Ark, die kampt met enge nekkramp waarschijnlijk opgelopen naar het zoeken van de facturen van 5 miljard welke door Hugo over de balk zijn gesmeten, in zijn dwang om op de bühne te komen.
CDC meldt dat Delta-variant net zo besmettelijk is als waterpokken.
Ons kabinet kennende ben ik wel bemieuwd hoe dit nu weer gespinned gaat worden.
Goed onderhandeld door de bedrijven, slecht door de overheid. Je kan ook 50/50 afspreken. Wel beschikbaarheid verrekenen maar ook gebruik.
Normaal is ondernemen risicovol, maar de laatste tijd zie je steeds vaker dat de overheid (de maatschappij) het risico draagt en de bedrijven lekker geld binnen kunnen harken. Is het vriendjes helpen? Is het corruptie? Of is het gewoon domheid. Of een beetje van alles?
Testen is niet gratis.
Geen test, minder vrijheid.
Dus als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
Van priklocatie naar pinlocatie.
Betalen voor capaciteit is prima, maar je kan het ook overdrijven en er naar handelen in plaats van je zakken te vullen.
Om het geval Sywert er maar eens bij te halen; bij ophef is het altijd goed te kijken wie er belang bij deze ophef heeft. Follow the Money om zo maar te zeggen.
Het was inhoudelijk niet mooi wat Sywert deed met toch dik verdienen aan een handel waar hij niets aan zou overhouden. Of het nu niet mag, weet ik ook niet, maar in ieder geval niet netjes.
Echter 9 miljoen is niet zo veel als je kijkt naar deze graaiers en we wisten dat het ging gebeuren. Bijna een miljard (=1000 miljoen) naar testen voor toegang en geen controle er op. Dat vraagt dus om gegraai.
Idem die nog steeds niet opgehelderde bonnetjes van VWS die spoorloos zijn. Bonnetjes ter waarde van 5,1 miljard euro. Dat 5100 miljoen.
5100.
9.
Best een verschil.
1000 en 9 ook.
Het feit dat Sywert die kans kreeg is inderdaad veel interessanter dan wat hij met die kans deed.
@funda | 30-07-21 | 11:24:
En reken maar dat er meer Sywerts zijn die toevallig niet zo bekend zijn.
@kloopindeslootjijook | 30-07-21 | 11:37: Waar komen al die politici en stoeltjes-warmhouders in de 2e kamer vandaan? En dan bedoel ik vooral al die anonieme backbenchers van de grote partijen? Precies, uit dezelfde poel waar ook de Sywertjes vandaan komen.
@kloopindeslootjijook | 30-07-21 | 11:37: Mijn hart springt al op als ik een Niet-Sywert zie. Ik ben dat ook niet meer gewend.
Gewoon ophouden met testen. Gewoon ophouden met het china-virus. Gewoon gewoon doen.
Helemaal mee eens.
U krijgt lockdowns en bekpamper verplichtingen binnenkort weer. Wen er maar aan, u, uw vrienden, familie en collega's stemt op partijen die dit willen.
@Graaf_van_Hogendorp | 30-07-21 | 11:23: En de ongevaccineerden gaan de schuld krijgen.
"Dat bracht de rekening op een miljoen euro per dag, voor een systeem dat 200 duizend tests aankon, maar er afgelopen twee weken slechts zo’n 12 duizend per dag uitvoerde."
Maar Sywert is de duivel, die moeten we kapot maken. Wie is de zondebok nu?
Je moet alle duivels kapot maken.
Bedankt Geenstijl! Ik wist dat de dag zou komen van tegengeluid tegen de hypocriete testsamenleving. Het wordt tijd dat onze vrijheid weer op nummer 1 komt te staan en dat bereiken we niet door te prikken of te testen, maar gewoon door te stoppen met alle flauwekul, waar miljoenen aan verdiend worden. Ik snap volledig dat jullie niet meegaan in complottheorieën (lees: spoiler alerts), maar wachten tot er feiten, zoals bovenstaand, op tafel komen. Nogmaals, dankjewel!
Kruiwagens met euro’s gaan er per dag over de balk, ten behoeve van een beetje schijnveiligheid en ontregelende maatregelen. Weet iemand al in welke diepe zakken die vijf boeljard is verdwenen?
Stop helemaal met het testen.
Alleen gevaccineerden zijn dan redelijk beschermt en de rest zoekt het maar uit.
het cynische is dat de ongevaccineerden nu een testgroep zijn voor het bewijs van effectiviteit.
@Dr.Utker | 30-07-21 | 11:16: Het voorspelbare zelfs.
@Dr.Utker | 30-07-21 | 11:16: het cynische = ironisch. excusez le mistake
Dit dus, corona gaat nooit meer weg en zal als griep worden.
Elke griepgolf loop je ook kans het op te lopen en als je gezondheid zwak is neem je een griepprik als je dat wil.
Maar stop met het idee dat je verspreiding kan voorkomen met die continue testen.
@Dr.Utker | 30-07-21 | 11:17: Zelf hou ik altijd deze vier oplopende gradaties van ironie aan:
1. Ironie
2. Sarcasme
3. Cynisme
4. Realisme
@Dr.Utker | 30-07-21 | 11:16: En over een aantal jaar als gevaccineerden allemaal lichtgevend worden of magnetisch dan vormen zij de controlegroep.
Gevaccineerden zijn niet beschermd. Ze worden volgens het CDC alleen minder ziek. Maar zijn nog steeds een superspreader en worden dus ook ziek. Alleen niet ernstig genoeg voor ziekenhuisopname... meestal.
@Graaf_van_Hogendorp | 30-07-21 | 11:26: Mooi scenario om tot in lengte der dagen te parasiteren op de maatschappij.
Op zoek naar een raar dingetje, kwam ik laatst op een voormalig industrieterrein. Naast bedrijven, zoals Mehmet's Garage, zijn er bijvoorbeeld een tattoo shop, een Nail Palace en Gerries Gordijnen. Ook zag ik twee testlocaties, met alleen een piepkleine Koreaanse supermarkt ertussen. De testlocaties waren allebei dicht.
Maar wel vangen natuurlijk. En de Gullivers, BobDobalina's en Diederik Ezels van deze wereld zagen dat het goed was.
@goedverstaander | 30-07-21 | 11:16: Serieus, ik denk dat er alleen twee borden met 'Testlocatie' zijn aangeschaft.
Brandweervergelijking gaat mank, want de brandweer in deze is de GGD, die staan ook klaar!
Is dus weer niet over nagedacht maar wel alvast geld over maken.
Je betaalt om de capaciteit beschikbaar te hebben, prima. Als er te weinig capaciteit was geweest, was er ook kritiek gekomen. Beetje zeurverhaal dit.
En de GGD? Die heeft ook capaciteit.
@Kaas de Vies | 30-07-21 | 11:12: De GGD test alleen als je klachten hebt, of in contact bent geweest met een bevestigd coronageval, of na een quarantaine.
@omanders | 30-07-21 | 11:18:
Ja maar waarom worden die hiervoor niet ingezet, die doen het al.... nee gaan ze totaal iets nieuws optuigen.
Tijdens de hoogtij van de paniek vorig jaar werden hele congreszalen en poppodiums vrijgemaakt voor testen en zelfs ziekenopnamen. Leger stond ook al klaar Prompt afgebroken zonder dat daar ooit een patient lag.
Maw als onze overheid het wil kan er heus wel wat geregeld worden heur. Alleen er is geen wil... buiten dan lockdowns, avondklokken, alcoholverboden en ander burgertjepestende maatregelen verzinnen.
Dit systeem is gedoemd. Het kost klauwen met geld en 1 vals negatief en je hebt een aspen valley. Het kan gewoon niet werken. Los van het feit of je in een testsamenleving wilt leven.
En 10 vals positieven geeft een angst orgie, compleet met een horde horken die met hooivork en fakkels opzoek gaan naar schuldigen.
Maar dat is dan mijn observatie van de waanzin waar we tegenwoordig mee hebben te leven.
""Natuurlijk is het zonde van het geld.... Maar ..."
Dit kan in marmer boven de deur van het torentje.
Nederland 2021. Hee, daar rijdt Sywert, hoi Sywert.
De Jonge beweerde toch dat die bijkans 1 mld verbonden was aan allerlei gates en milestones? Dat dit niet een blanco cheque was? Is er dan serieus zo'n fuck up dat er geen calamiteiten clausule is dat wanneer er weinig gebruik gemaakt wordt of kan worden van TvT dat die inkomsten niet komen? Als we dingen gaan doen die 'toch al geld kosten', dan heet dat normaliter overheid en is dat non-commercial. Dan zou de GGD dit gewoon moeten doen en dan kost het ons gewoon geld. Maar dan natuurlijk minder dan de commerciele prijzen. Want dan moet je ook bedrjifsrisico nemen. Maar goed... dit is natuurlijk weer zo'n kartel/vriendendienstje van onze narcist Hugo.
Checks and Balances, en nadien Thoughts and Prayers.
Ook dat klopt dus van geen kanten.
"De Jonge beweerde..... Is er dan serieus zo'n fuck up dat...." Eigenlijk beantwoord je de vraag zelf al. Daarom zijn er ook geen foto's van Timmermans en De Jonge in 1 ruimte. Er zijn gewoon geen ruimtes groot genoeg voor het ego van de één en de incompetentie van de ander samen.
Ik ga ook een testlokatie aan huis openen. Zet tien stoeltjes in de tuin maar ik zorg er wel voor dat er natuurlijk geen afspraak gemaakt kan worden.
Vang ik evengoed 3870 euro per dag.
Gewoon stoppen met jezelf laten testen en deze gezondheidskongsi stort als een kaartenhuis in elkaar.
Verdienmodel numero zoveel!
De kosten van het pappen en nathouden en alles op alles zetten om het volk wat zich niet wil laten vaccineren de hand boven het hoofd te houden. Een duidelijk en hard systeem had een fractie van de centen gekost en had de vierde golf voorkomen. Zie landen als Hongarije. Maar nee, zachte heelmeester NL rommelt liever aan.
Ah, ik had even gemist dat deze testfarce was opgetuigd ten behoeve van ongevaccineerden; dank voor deze info.
@jemagookniksmeer | 30-07-21 | 11:05:
Wees gerust, straks moeten gevaccineerden zich ook weer laten testen want ze zijn er achter gekomen dat de nieuwe varianten ook onder gevaccineerden rondwaren.
@2voor12 | 30-07-21 | 11:06: Met het opzetten van dit testverhaal was de heersende mening dat de bij destijds actieve varianten gevaccineerden het virus niet konden verspreiden. Maar omdat alleen gevaccineerden toelaten blijkbaar te ver ging moesten ook niet gevaccineerden toegelaten worden. Daarom werd de testsamenleving bedacht. Hebben ze in andere landen gewoon over geslagen, en met succes.
@Jazeetie | 30-07-21 | 11:09:
Dat was toen maar je kan er op wachten dat straks iedereen zich weer moet laten testen. In de VS moet iedereen ook al weer een mondkap op, gevaccineerd of niet.
Gevolg is dat de vaccinatiebereidheid tot nul gaat dalen als het toch niet uitmaakt voor wat je mag doen. Niet echt handig lijkt me.
@2voor12 | 30-07-21 | 11:06:
"moeten gevaccineerden" ... Ik moet helemaal niets.
Gewoon die overgebleven spuiten als alternatief middeltje voor 50 euro op marktplaats zetten, dan vliegen ze weg naar de wapperds.
@normanius | 30-07-21 | 11:13:
Dan mag je straks ook nergens meer naar binnen, gevaccineerd of niet.
@2voor12 | 30-07-21 | 11:11: Als iedereen zich weer moet laten testen heb je de capaciteit dus hard nodig en is het goed dat niet alles is afgebroken. Het laatste gedeelte uit uw comment is de krux. Als er geen (merkbaar) verschil is tussen wel of niet geprikt dan daalt de bereidheid. Had dit verschil dus heel groot gemaakt aan het begin (geen prik, geen toegang) dan had je alle huidige ellende niet meegemaakt. De weigeraars kunnen dan lekker in hun sop gaarkoken tot het moment dat je op 90 a 95 % zit en dan mogen ze weer mee doen. Nogmaals, zie andere (oost) europese landen.
@2voor12 | 30-07-21 | 11:15:
Dat mag ik nu ook al niet want weiger pertinent om aan die achterlijke check apps mee te doen...
En by the way Stadions, theaters of bioscopen daar kwam ik toch al nooit en voor wat betreft de horeca.. echt niet dat ik 30 eu voor een Sligro (diepvries) biefstuk of 9 euro voor een glas bocht van het huis ga betalen...
@normanius | 30-07-21 | 11:25: Je kan natuurlijk ook gewoon naar een echte kroeg gaan, waar je voor je euro's wel goed bier krijgt. Speciaalbiercafés genoeg.
Die smoes van de brandweer is volgens mij gelul. Vrijwilligers krijgen toch een uitrukvergoeding?
Correct. Brandweerman hier. Vergoeding voor vrijwilligers is op basis van uitruk en op basis van oefenavonden/ oefendagen. Sporadische 24-uurs diensten van vrijwilligers krijgen aanwezigheidsvergoeding, maar de meeste kazernes hebben geen 24-uurs bezetting.
@DommeNeger | 30-07-21 | 11:06: Kudos voor de vrijwilligers bij de brandweer. Beter dan menig zolderkamerreaguurder hier. Die zijn na jaren nog niet uitgerukt.
Badum-tsj
Ik las ergens een gevatte reactie: De brandweer betaal je ook niet per brand.
Hoe ziet GS dan dat het wel zou moeten? Kom eens met suggesties of zwijg.
Evenredig betalen aan het aantal positieve gevallen.
Ik zal een voorzetje geven: afschaffen van de testsamenleving, aangezien binnenkort iedereen die wil, gevaccineerd is?
Niet uitbesteden, gewoon door de overheid zelf.
Altijd leuk die analogieën die niet kloppen.
Een analogie is geen bewijs. Alleen om iets duidelijk te maken. Moet de analogie wel kloppen met de situatie.
Brandweer zijn grotendeels vrijwilligers.
@VoltaireJohn | 30-07-21 | 11:06: Laten we dat ook met de brandweer doen. Hoeveel mensen en materiaal denk je dat er dan nog klaar staat wanneer er een brand uit breekt na een rustige tijd?
@BobDobalina | 30-07-21 | 11:09: Ik denk dat wij dat met veel meer zaken zouden moeten doen.
@BrutusBosch | 30-07-21 | 11:43: Ja grotendeels vrijwilligers. Kost niets, dit was 2017 en met alle autobranden zal het nu in 2021 niet minder zijn geworden: www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/04/uitga...
@FLP_du_Stok | 30-07-21 | 12:00: De brandweer betalen we al grotendeels 'per brand', zoals eerder al aangegeven. Grotendeels vrijwilligers die uitrukvergoeding krijgen. Leuk geprobeerd.
@Mbovenka | 30-07-21 | 12:24:
Et voila! Zo is het.
Ook gevat is dat Italianen met Engelstalige bordjes rondlopen. Wat bezielt deze mensen? Er is geen Engelssprekend land meer in de EU. Dus laten we daar met zijn allen mee ophouden. Hier in en in de hele EU
@Mbovenka | 30-07-21 | 12:24: Zoals eerder aangegeven? Waar dan? Dan lees ik graag de onderbouwing van een overheidswebsite die dat bevestigd.
Komt u maar.
@MaarFeitelijk | 30-07-21 | 12:51: Feitelijk is Ierland Engelstalig.
Gewoon een Sywert, echt zaken doen. Laat het geld vloeien.
Laaienlichters. Waar kan ik na de coronapandemie de vaccinazi buit terugclaimen?
REAGEER OOK