Coronacheck App stuk, data 60.000 testers lek
Gaat prima zo
Social
Stel. Je hebt een mand. Met een heel groot gat erin. En in dat gat, daarin gaapt een hele grote leegte. En als je in die leegte kijkt, zie je iets dat lijkt op een schoen, maar het is eigenlijk ook gewoon een gat. En in dat gat, daarin zit dan weer helemaal niks. Zo lek is de CoronacheckApp van Hugo de Jonge. Want het door RTL geconstateerde gat in de beveiliging mag nu door VWS zijn 'gedicht', het blijkt nu maar weer eens dat iedere boeresywert met een website zich aan kon melden als testbedrijf en dat er dus geen enkele garantie is dat Testen voor Toegang op een veilige manier gebeurt. Zie ook: alle besmettingen. Kom erin maar in hoogleraar microbiologie Bert Niesters (gezondheid, red.): "Er was al bij deze app geen goede controle aan de deur en nu ook de besmettingen door de Delta-variant ontzettend stijgen, is het totaal onverantwoord om deze app nog te gebruiken voor evenementen waar geen anderhalve meter kan worden gehouden. Deze app is eigenlijk waardeloos." Was er maar technologie die echt help tegen corona. Een vaccin ofzo.
Ondertussen...
Social
Reaguursels
InloggenVerdomme Hugo, ik wil op vakantie!
Lekker dit.
Gisteren een uur in de rij gestaan omdat maar 1 laptop het deed. Eerst buiten in de zon waar een meisje van der stokkie ging, daarna binnen, met natuurlijk alle deuren en ramen dicht. Gelukkig was de test negatief, maar zal me niets verbazen als mensen zo besmet raken. Wat een stelletje amateurs.
Was er maar technologie, zoals een vaccin???
Die iscer toch? En de risicogroepen zijn ook allemaal al ingeënt, blijkt gewoon uit de cijfers:
Groningen, zwaarst getroffen regio van Nederland op dit moment, en regio noord is een week op vakantie:
Cijfers vandaag:
Aantal besmettingen 460
Aantal opnamen: 0
Aantal IC: 0
Aantal overleden: 0
Aantal besmet 75+ thuiswonend: 5
Aantal besmet verpleeghuiszorg: 0
Aantal besmet gehandicaptenzorg: 0
Situatie: zeer ernstig..
We hebben geen technologie nodig, maar of goed rekenonderwijs, of 15 miljoen dosis pil van Drion.
We hebber er weer een die geen humor begrijpt. (En is nu vast gekwetst).
De NOS schrijft namens de GGD: "GGD: niet de bedoeling dat mensen zonder afspraak tweede prik gaan halen."
Dan: "Meerdere mensen haalden dit weekend zonder afspraak een tweede prik in Amsterdam. Dat was een misverstand en absoluut niet de bedoeling, zegt een woordvoerder van GGD Amsterdam hierover."
En dan in hetzelfde stuk: "Mensen kunnen voor de eerste prik wel zonder afspraak binnenlopen bij de GGD in Amsterdam. "Dat is nieuw beleid en dat doen we om zo veel mogelijk mensen over te halen zich te laten vaccineren. Maar voor een tweede prik kan dit dus niet." Niet bij elke GGD is dit nieuw beleid: per regio wordt besloten of de eerste prik zonder afspraak kan."
Wat las ik gisteren:
"Wie zich wil laten vaccineren tegen het coronavirus kan vanaf vrijdag 16 juli zonder afspraak terecht op de locaties RAI, Sportcentrum Caland, de NDSM-loods en AFAS Live.
De GGD wil graag dat zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk gevaccineerd worden. Daarom is het vanaf vrijdag 16 juli ook mogelijk om zonder afspraak een eerste prik te komen halen. Dit geldt alleen voor de mensen die nog geen afspraak gemaakt hebben."
Zouden ze allemaal nog een extra cursus communicatieve vaardigheden moeten volgen?
Update: "Veel mensen halen zonder afspraak tweede prik, ook al is dat 'absoluut niet de bedoeling' ".
Want deze volgorde slaat helemaal nergens op.
Hier vlakbij in een 'prachtwijk' is het enorm rustig in de prikbus. Dan zou je toch juist mensen zsm hun tweede prik willen geven, als er toch geen hond komt verder.
De tweede prik moet je niet te kort op de eerste halen, dus vandaar dat het belangrijker is om de tweede op afspraak te doen.
@TeeJee | 18-07-21 | 15:14: Drie weken is prima. Maar het kabinet heeft dat zelf uitgesmeerd naar 6/7 weken, ivm een tekort aan vaccins, en zoveel mogelijk mensen de eerste prik kunnen geven. Dus als je 3 weken geleden je eerste prik hebt gehad, gewoon halen die tweede prik!
@Papa Jones | 18-07-21 | 15:34:
Ik had gewoon afspraken. Moet wel zeggen dat de tweede me net iets meer parten heeft gespeeld dan de eerste.
Beetje hoofdpijn, wat duizeligheid, beetje spierkramp in de linkerschouder. Na een weekje dit lichte ongemak was het ook weer voorbij.
Waar en wanneer kan ik mijn derde en vierde en…
halen?
@Bolder | 18-07-21 | 16:10:
Plan vast 2022 en 2023 in. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.
@TeeJee | 18-07-21 | 15:36: Nou, ik ben benieuwd hoe de tweede valt. De eerste was compleet klachtenloos.
Tijd voor een zakenkabinet Omtzigt-Plasterk.
Hmm, ipv Plasterk lijkt mij Wybren een goede kandidaat
@Bolder | 18-07-21 | 16:11: In wat voor opzicht is van Haga een technocraat? Hij haalt al z'n kennis van Facebook vandaan.
Het niveau in de ICT wereld...
Omdat er zo weinig personeel wordt elke boerenlul die weet hoe die een computer moet aanzetten op coding bootcamp gestuurd. Binnen een paar maanden weet je dan net genoeg hoe je een applicatie kan bouwen. Precies genoeg dat het werkt, maar te weinig om een veilige, onderhoudbare applicatie te bouwen.
Google firestore is typisch zo'n persistent storage die gebruikt wordt wanneer je snel wat wilt prototypen. NoSQL, flikker alles er maar in, het werkt toch wel. Vroeger was statische data genoeg om even wat te laten zien aan de stakeholders. Nu willen al die non-IT-ers die aan een IT-product werken graag wat data manipulatie zien in een demo. Dan snappen ze wat beter hoe de flow van de applicatie eruit komt te zien. Grote nadeel is dat je dan moet uitleggen dat het om een demo applicatie gaat en dat het nog een paar maanden duurt voordat je een volledige functionele applicatie hebt die aan alle veiligheidseisen voldoet.
Vanuit de browser verbinden naar een database is een hele grote NoNo. Een van de allereerste dingen die je leert op je cursus veilig programmeren. Ongelooflijk dat dit in 2021 nog gebeurt.
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Maar ja: ik heb ook niet de intentie om mij in de IT te verdiepen.
@loser
Misschien is het dan wat voor je om de apps te gaan ontwikkelen voor de overheid. Je hebt voldoende kennis en ervaring.
Geen idee waar uw verhaal over gaat, ik maak alleen de mockups.
Lowcode software development, nog zo'n ramp waarvan de fabrikanten zeggen dat iedereen apps en websites kan maken...
Waarom blijven we de horeca eigenlijk subsidiëren terwijl die bedrijven de komenden 10 jaar geen bestaansrecht hebben?
Omdat wij, demensen, af en toe de boel de boel willen laten.
Voor het straatbeeld.
Wie bepaalt of een horeca bedrijf bestaansrecht heeft of niet ? Oh ja: wij als klanten. Als het niks is, dan verliest zo'n bedrijf klanten en verdwijnt het. Niet een of ander toetsenbord held.
Dat is een héél goede vraag.
De Horeca zal zich aan moeten passen. Is ook al gebeurt, maar de rotte appels moeten eruit natuurlijk.
@loser | 18-07-21 | 15:48: Het beste is nu dus om per direct te stoppen met subsidies. Dan vallen de rotte appels er vanzelf uit.
Als de overheid corona serieus genomen zou hebben zou de IC-capaciteit inmiddels allang zijn uitgebreid, plus het daarvoor benodigde personeel zijn aangetrokken.
Dat is niet gebeurd, wat er op z'n minst op wijst dat de overheid al die heisa ook met een bak zout neemt.
Daar heeft de overheid wel een punt, het gaat, vergeleken met de griep, ook niet om een heel bijzondere situatie - het is geen 10 mei 1940...
Wijst ook wel een beetje richting andere agenda (of het is gewoon laffe volgzaamheid, dat kan ook).
IC capaciteit is enorm opgeschaald.
De gebruikelijke wappiepraat.
@Diederik_Ezel | 18-07-21 | 14:38: Ach kom, 600 bedden er bij, en nu op 1.600. Enorm ja - wat een lachertje, bij dal die paniek.
@Gulliver | 18-07-21 | 14:39: Precies, ongenuanceerd en duidelijk.
@Ichneumonidae | 18-07-21 | 14:43: U spreekt uzelf nu wel een beetje. Wsl hebt u dat niet eens door.
@Diederik_Ezel | 18-07-21 | 14:49: Dat het woordje 'tegen' is weggevallen kan geen toeval zijn;).
2010: 2800 IC bedden. 20/21: 1150. Van structurele opschaling is geen sprake.
Investeren in gezondheidszorg ? Wie denk je wel niet wie je bent. Wij zijn de overheid en weten het beter. Wij vinden het verstandiger om vrijheidsbeperkende maatregelen te treffen; miljarden over de balk gooien voor spullen waarvan niemand weet of ze zijn geleverd; miljarden aan steun voor bedrijven; miljarden uitgeven aan onzin IT-oplossingen. Maar de zorg opschalen: nee dat doen wij niet want dat is te duur.
De roverheid gooit liever miljarden naar Brussel in een bodemloze put.
Is het nemen van een vaccin nog steeds een vrije keus?
Ja
Is het niet nemen/weigeren van een vaccin nog steeds een vrije keus?
@VP732 | 18-07-21 | 15:16: ja.
Is het dat ooit geweest?
De keuze is vrij. De consequenties daarentegen...
CdA-vriendjes van Hugeau verknallen de boel voor de zoveelste keer. Ga weg. Ga Limburg helpen. Eh... Laat maar, dan wordt het alleen maar erger.
En nog wat:
Als een testbedrijf beloofd de uitslag binnen 24 uur te leveren zouden ze moeten opdraaien voor de gevolgen als dat niet lukt.
Je doet niet voor niets een test.
Je kunt je vliegtuig er door missen. En doe je de test te vroeg, dan is het weer
niet geldig.
Het schijnt best vaak mis te gaan:
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Waarschijnlijk teken je die verantwoordelijkheid van te voren weg.
@DexterGordon | 18-07-21 | 14:40:
Zo slim zijn ze wel.
Ken een ook een schrijnend geval. Verliespost is iets groter dan eur 2000. Ik schreef eerder al, onbegrijpelijk dat dit aan ‘de markt’ wordt overgelaten. Iedere malafide geldgierige gek kan zo’n bureautje beginnen. Dan weet je het wel.
Die app is niet van Hugo. Wij hebben die app betaald, dus het is onze schuld.
Snap dat nu eens, belastinglaaf, en maak je klaar voor herstelbetalingen.
Die Hugo is een rasechte en onverbeterlijke faalhaas die het intellectuele niveau en de daadkracht mist die nodig is om deze ramp aan te pakken. Weg met die man. Terug naar de kindjes in de school, hooguit groep 6, om daar weer onderwijzer te zijn.
Ik vind die namen in die filmpjes opvallend. Ben benieuwd wie er achter die louche zaak zit.
Nu maar liefst 75 Covidpatienten op de IC. Ik zeg, zandzakken voor de deur. Gisteren is er niemand aan covid overleden.
Ik zeg, Dansen bij Janssen!
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Die corona, dat gaat hier al heel lang nergens meer over, laat zelfs de overheid zien op voornoemde site.
En jaarlijks lagen er tot 2019, 200 griepmensen(met kwalen/senioren) op de IC, jaar in jaar uit...
Worden dat nu ook "corona-paniek"-patienten???? Vooral omdat de griep (samen met corona) stiekem tot de a-ziektes is "benoemd".... met alle juridische gevolgen voor ons land en verder.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Reproductiegetal staat op 3.
Do the math.
@kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 14:43: Juist, en waar leidt dat toe?
"Was er maar technologie die echt help tegen corona. Een vaccin ofzo"
Die was er ook, maar dat was de laatste optie.
Het uitrollen van het vaccineren werd expres zo langzaam mogelijk gedaan.
Het doel was niet om de mensen immuun te maken maar om de druk op de intensive care beheersbaar te houden.
In het begin werd er vooral ingezet op groeps-immuniteit. Dat als er maar genoeg jonge mensen ziek zouden worden zouden zij op natuurlijke weg immuniteit opbouwen. Nu blijkt achteraf dat ook jonge mensen die met Corona in het ziekenhuis blijvens last hebben aan hun longen en andere organen en ook last van hun geheugen hebben. Dat is best een hoge prijs voor groeps-immuniteit op de natuurlijke weg.
Daarom werden in het begin ook mondkapjes afgeraden. Als iedereen zich beschermd duurt het veel te lang om op natuurlijke wijze groeps-immuniteit op te bouwen.
In de Verenigde Staten waar de vaccinatie in de arme staten en onder de Trump aanhangers ongeveer de helft is van de rest van het land vallen nu nog steeds de meeste slachtoffers
Landen die er voor kozen om versneld vaccin in te kopen en de bevolking versneld te vaccineren deden het juist beter. Met als uitzondering Groot Brittannië die zich dank zij de Brexit niet aan de EU regels hoefde te houden, en eerst een goede start maakte maar waar het mis ging toen mensen besmet terugkwamen van vakantie in Corona-gebieden.
Al met al loopt de regering als sinds 2019 te prutsen met het beleid rondom Corona. Dan kan zo'n falende app er nog wel bij. (vast gemaakt door een bevriende CDA'er)
Wat is dit voor onzin? De enige rem op het vaccineren was de beschikbaarheid van vaccins. Die worden geleidelijk aan meer geleverd met als resultaat dat er nu meer dan 1 miljoen prikken per week worden gezet.
Ja ja. Al 75 patiënten. PANIEK!!!
Dus Rutte heeft cojona gehad. Geheugen verlies. De samenleving is al ontspoord en zal verder uit de rails lopen. Leraren tekort, te weinige mensen in de zorg, vooral in de leugens blijven geloven van deze bestuurders.
Rode staten deden het veel veel beter dan blauwe staten. Check je bronnen anders even.
@eerlijke joop | 18-07-21 | 14:26:
Hebben blauwe staten misschien meer dichtbevolkte gebieden?
[Serieuze vraag, want vind het vreemd dat sommige staten gewoon weer "open" zijn]
@zwartzondersuiker | 18-07-21 | 14:23:
'Ja ja. Al 75 patiënten. PANIEK!!!'
Niet voor die 75.
Het reproductiegetal staat nu op 2.9. Laten we zeggen 3.
Doe even een rekensommetje maken.
week 1: 3 x 75 = 225
week 2: 3 x 225 = 675
week 3: 3 x 675 = 2025. Bam. Zwart scenario.
En hopaaa, we kunnen weer dicht.
@kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 14:33: Eerst zien.
@eerlijke joop | 18-07-21 | 14:26:
Zoek jij maar even op hoe het nu gaat. Ik kan je wel een schot voor de boeg geven: grote uitbraken in Arkansas en Missouri.
"In het begin werd er vooral ingezet op groeps-immuniteit"
Man, dat was Maart vorig jaar dat die suggestie gewekt werd, en dat is een dag later al rechtgezet.
Wel wakker blijven ouwe !!
@All_yall | 18-07-21 | 14:27:
Ale staten zijn volledig open, behalve Hawaii. Dat betekent dat je gewoon bijna overal alles weer kan doen zonder mondkapje. En 'bijna' gaat dan over bejaardentehuizen en ziekenhuizen etc
Ondertussen stijgen ziekenhuisopnamen ook weer dankzij ongevaccineerden. 85% is ongevaccineerd, 10% heeft 1 prik gehad en 5% 2 prikken. Die 5% is nog enigszins geflatteerd vanwege de 2-3 weken die nodig zijn voor maximale bescherming.
Je kunt eigenlijk stellen dat degenen die de willens en wetens de boel oplichten er voor zorgen dat de besmettingen stijgen. En dat zijn niet alle ongevaccineerden. Sterker nog: deskundigen stellen dat zelfs al ben je gevaccineerd, dan kun je nog steeds anderen besmetten.
@loser | 18-07-21 | 14:17: dat klopt, het vaccin werkt tegen de ziekte COVID-19 maar niet tegen Corona virus. Zucht. Elke
Dag
Maar
Weer
@ruudvangeelen | 18-07-21 | 14:21: Lol, de gedigt: Vaccin
Ik werk in de eerstelijn. Van de positieve meldingen die wij ontvingen, blijkt ongeveer 10% geheel gevaccineerd te zijn.
@ruudvangeelen | 18-07-21 | 14:21: Weer wat geleerd: COVID 19 is een ziekte. Heb ik toch het afgelopen 1,5 jaar voor niets naar het 8 uur jounaal gekeken waar men het had over over besmettingen door het covid 19 virus.
Eventjes kinderlijke vragen stellen:
" mRNA in het vaccin wordt in de cellen van het lichaam gebruikt om 'spikes' te produceren, de stukjes van het virus dat zich normaliter op de oppervlakte ervan bevinden, en waar het afweersysteem op kan (en zal) reageren."
Dus eerst wordt je lichaam door het vaccin aangezet om zelf spikes te produceren, maar tegelijkertijd moeten die spikes door het afweersysteem als vijandig worden beschouwd, en worden aangevallen door (witte cellen, T-cellen???).
Zodat ze in de toekomst sneller en beter reageren als ze er mee in contact komen.
Is dat niet tegenstrijdig dan?
Je lichaam iets kunstmatig laten produceren, wat daarna aangevallen moet worden?
Dan lijkt het dus in feite op een soort burgeroorlog in je eigen lichaam, of zie ik het helemaal verkeerd?
Mijn zorg ligt bij de eventuele auto-immuunreacties
Dat is precies wat een virus ook doet. Het neemt cellen in je lichaam over en je afweer moet deze cellen vervolgens vernietigen. Dus een strijd tegen een virus is inderdaad een soort burgeroorlog.
Kopietje van mijn schrijven, zonder mijn naam er in te zetten. Toevallig dat ik het zie, maar 'tag' me even volgende keer?
Feitelijk is elke (virale) infectie een oorlogje in je lichaam. Voor het afweersysteem is de bron van de vijand inderdaad niet relevant.
Wollah!
@TeeJee | 18-07-21 | 14:12: sorry man, ik had het wel tussen aanhalingstekens geschreven. De reden is luiheid en je kan maar één ding in het geheugen van je copy/past hebben, zonder dat je het vorige kwijt raakt. Dus hierbij: dit was een stukje tekst uit een comment van: TeeJee | 18-07-21 | 13:43 |
@King of the Oneliner | 18-07-21 | 14:31:
Ging me alleen even om de 'tag', want dan kan ik het makkelijker vinden om te reaguren :)
Kopieer gerust zoveel je wil
Goh, het doet zeg maar hetzelfde als een normaal virus.. Hoe vaak heb jij je dat zelfde afgevraagd nadat je verkouden was, of nadat je een griepje had?
Wikipedia, zoeken op 'virus', regel 2:
"Wanneer een virus een levende cel binnendringt, zal deze cel – een zogenaamde gastheercel – duizenden kopieën van het oorspronkelijke virus gaan produceren"
Zo moeilijk is het allemaal niet jongens...
@TeeJee | 18-07-21 | 14:32: OK, maar toch hebben in mijn opinie de kern van mijn vraag gemist: als het lichaam zelf opdracht krijgt om "virusdeeltjes"te produceren, maar gelijkertijd ook de neiging heeft om die "virusdeeltjes" aan te vallen en op te ruimen, dan is zo'n vaccinatie toch snel uitgewerkt?
En dan moeten we het hebben van het "geheugen van de T-cellen of wat?
Want hoe lang blijven je eigen cellen dan die spikes produceren?
Of zijn inmiddels die "spikes"opgeruimd in mijn lichaam?
Nou ja, ben je gevaccineerd, en mag je straks weer niets, omdat je uit een rood land komt.
Wat een clusterfuck.
Ik zal maar het oude grapje herhalen van de internets: gewoon niets en niemand testen, is er ook niks aan de hand.
En daar zit wat in: als je niets meet, bestaat het ook niet, tenminste op papier.
Natuurlijk hebben andere landen in Europa ook nog het virus rondrazen, maar misschien testen die niet zo fanatiek. Maar goed.
@King of the Oneliner | 18-07-21 | 15:00:
De vaccinatie is niet zo snel uitgewerkt, omdat het mRNA een poosje gebruikt kan worden om constant virusdeeltjes te produceren. Bij een traditionele vaccinatie heb je een vaste hoeveelheid, op = op.
Bij mRNA ligt dit dus net iets anders, maar een exacte werkduur kun je niet stellen want het zal een beetje af hangen van de persoon, niemand is gelijk natuurlijk.
Op een gegeven moment ruimt het lichaam het mRNA weer op, want hoe lang een mRNA stabiel is hangt af van de poly-A staart (is een aanhangseltje van het mRNA, soort tijdklokje). Een mRNA wordt door de cel afgebroken als de poly-A staart kort- of helemaal weg is.
En inderdaad, daarna moet je het hebben van het standaard geheugen van je T-cellen. De tweede prik is dan ook bedoeld om nogmaals die reactie aan te zwengelen, om zeker te weten dat de reactie sterk genoeg is geweest.
Hoe dan ook, heel kort door de bocht; 3 a 4 dagen tot een week.
@TeeJee | 18-07-21 | 15:11: OK, u heeft er verstand van. (zonder sarcasme)
Hij wordt nog beter. Zelfde testbedrijf; RTL Nieuws: "Nadat testbedrijf Testcoronanu vandaag de deuren sloot vanwege een groot datalek dat RTL Nieuws ontdekte, blundert het bedrijf opnieuw. Alle klanten die vandaag een afspraak hadden, kregen een mail dat die afspraak niet door kon gaan. Maar iedereen stond in de cc, dus alle mailadressen waren voor alle ontvangers zichtbaar. "
Nederland heeft er een handje van allerlei systemen slecht te beveiligen. ING is regelmatig in het nieuws gekomen. Terwijl bij Zwitserse banken de halve Mossad binnen zat om alles potdicht te gooien (kostte even wat) gingen ze in Nederland overal op besparen. Ja, en dan kom je in de krant.
Het koste in Nederland ook veel geld maar dat vloeide naar CDA /VVD vrindjes die bagger leverden maar niemand die dat wilde weten wan de consultants waren divers en inclusief en dat is wat telt.
Ja, dat hebben de vrienden van het CdA weer leuk geregeld. Goeie partij joh. Ja, voor corruptie, smeergled en doorgebroken dijken moet je bij het CdA zijn.
Weet je wie ook firebase van google gebruikt? Logius reports.exodus-privacy.eu.org/en/repo....
Gelukkig maar dat u zo verstandig bent en de DigiD-app niet gebruikt. Oh, wacht...
Digid app? Wat is dat?
LOL, en al die politici maar roepen: "alles is veilig"....
Veilig... ik heb niets te verbergen. Hoeft ook niet, we weten al alles van u.
@nobodiesunmighty | 18-07-21 | 13:52: Nee, ik gebruik gewoon SMS-bevestiging in plaats van de digid-app. (Ja, SMS'jes die compleet onbeveiligd verstuurd worden, zonder garantie dat het alleen bij de juiste telefoon aankomt, en waarbij de hele beveiliging gebaseerd is op de hoop dat het onmogelijk is om een telefoonnummer te verhuizen naar een telefoon van een andere anders, die dankzij de GGD ook beschikt over alle persoonsgegevens die bij dat telefoonnummer horen.)
cloudwise met het complete primair onderwijs en deel voortgezet onderwijs zit ook bij firebasio, was ik ook niet heel blij mee toen ik dit hoorde.
Geweldig dit soort informatie. Zonder veel moeite te doen, krijg ik steeds meer argumenten om steeds minder apps te gebruiken.
@loser | 18-07-21 | 14:20:
Ik gebruik nooit apps van de overheid.
Niet vanwege de intentie, maar vanwege de competentie.
@W_F | 18-07-21 Het probleem is dat de mogelijkheid van sms steeds verder uitgefaseerd wordt. Steeds vaker is een 'ID-check' nodig om in te kunnen loggen.
Hiervoor heb je een smartphone nodig met een redelijk recent MOS en NFC lezer. Waarmee jij jouw ID scant en toevoegt aan de DigiD-app.
Dit allemaal in een app dat dus jouw data deelt met google en microsoft, waarbij het onbekend is om welke data het exact gaat. Daarnaast ook nog eens zonder toestemming (Aleid Wolfsen AP slaapt helaas verder). Dat allemaal binnen Android of iOS, die bedrijven hebben afgelopen jaren ook laten zien dat zij privacy niet belangrijk vinden.
Persoonlijk adviseer ik dan ook om geen DigiD (meer) te gebruiken. Je kunt echt prima leven zonder, kost soms enkel iets meer moeite. Indien jij jouw privacy belangrijk vindt.
@Boris die Sauertopf | 18-07-21 | 15:33: Ik gebruik nog liever een Google Authenticator dan dat ik de overheid laat doorknutselen met DigiD. De overheid is totaal in gebreke om überhaupt iets met cyberveiligheid te doen. Zeker vanwege corruptie, omdat de Belastingdienst, de AIVD, Grapperhaus en andere ambtenaren ook graag mee willen kijken.
Gisteren nog bijna slaande ruzie met mijn tante..
Zij en mijn oom 70+ en beide gevaccineerd, ik, 54, bewust ( nog) niet.
Nou.... dat vond tante zooooo neerbuigend naar de mensen waar ik om geef...
Ik zeg: lieve lieve tante... ik snap je zorg heel goed maar..... hoe verklaar je dan de explosie aan besmettingen nu velen wel ingeënt zijn? Zelfs gevaccineerden zijn niet veilig...
Dat kon ze niet. Ik zelf trouwens ook niet, laat dat helder zijn.
Ik denk overigens wel dat moeder natuur het afgelopen 1 1/2 jaar grote schoonmaak heeft gehouden.
Dat klinkt ruw en lomp maar ik ben een positief ingesteld mens.
Vergelijk het met regen. Dat wat nu valt, valt morgen niet nog eens..
Ongevaccineerden zijn extreem zwaar oververtegenwoordigd bij ziekenhuisopnamen.
Je tante had niet eens een discussie met je aan moeten gaan als je denkt dat gevaccineerden niet besmet kunnen worden.
@Diederik_Ezel | 18-07-21 | 13:49: en scheiden bovendien minder virus uit als ze al besmet raken. Verder zijn er veel gezonde mensen die nog jaren hadden kunnen leven, gestorven. Het is heel makkelijk lomp te praten over dor hout als het niet jezelf of je naasten betreft.
@Diederik_Ezel | 18-07-21 | 13:49:
Sssssttt, niet met feiten aankomen bij dit soort mensen, heeft toch geen zin.
Deze vond ik het duidelijkst. www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A
Er zijn nogal wat verschillen tussen besmet, klachten, ziek, ziekenhuis nodig, IC nodig, long covid of overlijden. Dus dat verklaren is echt supersimpel.
@Diederik_Ezel | 18-07-21 | 13:49: A ja, dat kun je natuurlijk uitlezen op de DigiD app. Betrouwbare cijfers. Beter kan niet.
Even googelen, nieuwsbericht van paar dagen terug maar wat blijkt: van de besmettingen de afgelopen dagen was 84% in zijn geheel nog niet gevaccineerd. Niet alleen ruw en lomp maar ook ongeïnformeerd. Is het nou zou moeilijk om in te zien en toe te geven dat vaccineren werkt mits voldoende personen meedoen?
@ loze stijl: Nog niet eens de helft van de bevolking is gevaccineerd laat staan volledig gevaccineerd. Denk toch eens een keer na.
Je tante heeft gelijk je kunt nog veel van haar leren.
Vaccineren doe je voor jezelf en niet zozeer voor iemand anders. Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds alles krijgen en overdragen, je wordt er alleen misschien minder ziek van.
Dan gaat nu iedereen van alles schreeuwen, maar lees RIVM site maar dat is mijn bron.
Ik weet dat liegen niet mag. Maar als iemand vraag of ik gevaccineerd ben, gewoon ja zeggen maar nee doen. Gaat hun geen reet aan en voorkomt onzinnige discussies.
- lang niet iedereen is gevaccineerd, dus ontvankelijk voor besmetting
- als je gevaccineerd bent kun je wel besmet raken, maar de kans dat je op de IC komt is veel kleiner.
- als je gevaccineerd bent kan je lichaam het virus sneller opruimen. Daardoor ben je er minder ziek van en draag je minder bij tot de verspreiding en kan het minder snel muteren.
- hoewel je nog steeds een virus kan verspreiden terwijl je er zelf niet of nauwelijks ziek van kan worden, kan het voor anderen wel grote gevolgen hebben. Dus moeten mensen rustig aan blijven doen. Doen mensen niet. De R staat nu op 3.
Omdat mensen onvoorzichtig doen is het wachten op een nieuwe mutatie.
@loser | 18-07-21 | 14:22:
Wat is uw nick toch treffend.
@StiekemeBunzing | 18-07-21 | 13:54:
Zou dat niet deels verklaard kunnen worden door het feit dat de meeste besmettingen bij jongeren zijn opgetreden - vanwege dansen met Janssen - en die grotendeels niet zijn gevaccineerd?
@kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 14:41: het virus muteert sowieso lekker door.
@SterF... | 18-07-21 | 14:44: na 1,5 jaar is het toch duidelijk dat betreffende alles rond corona geen zinnig en logische uitwisselingen van meningen meer mogelijk is. Corona is dodelijker dan de spaanse griep vandaar die lockdowns etc. En een vaccin is het enige reddingsmiddel. En wee gebeente als je een kritische tegenvraag durft te stellen. Dan ben je een wappie en niet voldoende geinformeerd. Dus gewoon ja zeggen als ze vragen. Bespaar je hoop gezeik en laat je de andere in de waan dat het leven veilig en controleerbaar is.
Welke brandende zon? Heb je de afgelopen weken wel eens naar buiten gekeken?
Doe je gordijnen eens open!
@Gulliver | 18-07-21 | 14:15:
Vd week zegt ie toch? Niet vandaag.
@eerlijke joop | 18-07-21 | 14:33: Bedoelde eigenlijk gister maar in mijn omgeving is het al paar dagen mooi weer / warm.
Het zijn juist de ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen: 84% van de opnames.
@Gravin v Kippenbouth | 18-07-21 | 13:57: Dat komt omdat de volledig gevaccineerde 65+'ers (2 prikken + minimaal 2 weken antistoffen opbouwen) geen disco bezoekers zijn.
Van de 31% volledig gevaccineerde komt alsnog 1/5 in het ziekenhuis met hun "milde klachten". De vaccins werken, maar die 95% bescherming tegen ziekenhuis opname is dus gezakt naar 4/5, of 80%.
Het wachten is op veel betere vaccins anders is 100% vaccinatiegraad nog lang niet genoeg.
Wet aanpassen zodat we een demissionair kabinet ECHT naar huis kunnen sturen en kunnen vervangen door een tijdelijk zakenkabinet. Dit nepkabinet blijft gewoon zitten en doorregeren. Belachelijk en volledig in strijd met elk idee van democratie.
En wie gaat dat "tijdelijk zakenkabinet" samenstellen? Je kan van een demissionair kabinet vinden wat je wilt, maar het is ooit wel op een democratische manier in het zadel gekomen. Dat valt van een "zakenkabinet" nog maar te bezien.
Je kunt nog zoveel wetten maken als je wilt. Maar als niemand zich er aan houdt, dan heeft het totaal geen zin. De partijen die in dit demissionair kabinet zit, zorgen er voor dat dit demissionair kabinet blijft zitten.
Koning Willy mag dat gaan doen. Ministers nemen geen verantwoordelijkheid, dus dan moet hij weer regeren
Het zijn positieve testen, dat is iets anders dan besmettingen. Belangrik om te weten, wat zijn de ziekteverschijnselen, in welke ernst en mate enhoe staat het met de zh opnames. Obv het aantal positieve testen dit beleid voeren is raar.
Ziekenhuis & IC is inmiddels ook al in beweging. Het is jammer dat long-covid onder jongeren (een kwart) slecht geadministreerd en belicht wordt. nos.nl/artikel/2388817-jongeren-lopen...
Hugo en Mark zijn raar.
@Feynman | 18-07-21 | 13:54: in beweging. Niet significante aantallen.
Na anderhalf jaar epidemie roepen de wappies nog steeds de zelfde domme dingen....
@Gulliver | 18-07-21 | 14:11: Dat denk ik iedere keer als ik jouw reacties lees.
@loser | 18-07-21 | 14:23:
Het is net alsof hij betaald wordt voor iedere reactie op een reactie van hem.
En zolang het kabinet demissionair is, kunnen Clowntje Clusterfuck en Pedante Pinokkio gewoon doorgaan. Om je bescheuren als het niet zo triest was.
Het is verbijsterend wat er zich hier afspeelt in dit land.
@vluchtelingallergie | 18-07-21 | 13:39:
Zeker verbijsterend. Inmiddels is iedereen overgeleverd aan de falende ICT van de overheid. Het duo Mark en Hugo blijft gewoon zitten en lachen het weg, Freule Sigfried zit vast weer in Niesjair.
Klopt ja.
Gelukkig kunnen ze nu de aandacht wat afleiden met overstromingen, waar ze ook weer de natuur de schuld van kunnen geven.
Ik was eerst terughoudend met kritiek op Hugo, er ligt geen draaiboek Covid 19 klaar. Iedereen is aan het pionieren. Maar zo langzamerhand begint het gepruts van Hugo gênant te worden.
"Percent of cases that turn critically ill is now 1.6%, compared to 4% at a similar stage in the 3rd wave when there were no vaccines"
En dat "/juist" lees ik nergens terug in het artikel.
Deltavariant schijnt inderdaad minder gevoelig te zijn voor bepaalde vaccins. Maar zolang de bestaande vaccins er nog steeds voor zorgen dat we niet op de IC belanden blijft het van levensbelang om de blijven prikken. Of wilt u de rest van uw leven met maatregelen en beperkingen blijven zitten? Meer smaken zijn er namelijk niet, want open gooien en maar laten waaien is geen optie. Deze samenleving is namelijk niet pandemiebestendig, daarvoor zitten we veel te veel op elkaar gehokt en hebben we veel te veel dagelijkse contacten.
@All_yall | 18-07-21 | 13:32: twitter.com/rzioni/status/14152570659...
Stukje scrollen. Ik begrijp hieruit dat de volledig gevaccineerden nog wat zwaarder geraakt worden. Maar correct me if I’m wrong!
@Graaisnaaiert | 18-07-21 | 13:34: er is nog een smaak en dat lijkt me zelfs de meest realistische: We laten ons voortdurend massaal vaccineren en hebben daarnaast ook nog allerlei beperkingen en maatregelen en er gaan alsnog mensen dood aan het virus.
En als je daar vragen over hebt antwoorden ze: Ja, kan je nagaan hoe erg het was als we dat niet allemaal deden.
@Wayfaring stranger | 18-07-21 | 13:44:
Glad ijs want ben een koe met statistiek, maar volgens mij loopt percentage besmetting gevaccineerden redelijk gelijk op met percentage bevolking gevaccineerd.
1,6% van de gevallen komt daar nu in het ziekenhuis, tegenover 4% toen er helemaal niemand gevaccineerd was. Dat is toch ruim een halvering van ernstige klachten. Maar dus niet de verwachte 20 keer lager (95% bescherming).
Ongeveer 60% van de bewoners daar is volledig gevaccineerd. 40% dus niet. Om dan de conclusie te trekken dat het vaccin niet werkt als de besmettingen stijgen omdat beschermende maatregelen zijn afgeschaft is nogal voorbarig.
graphics.reuters.com/world-coronaviru...
@Psycho Daddy | 18-07-21 | 14:32:
Dit dus, waar die landen heel snel van start gingen blijven ze nu bij lage vaccinatiegraden hangen. Maar iedereen denkt vanwege die snelle start dat daar de hele bevolking gevaccineerd is
Ze doen maar.
Woensdag krijg ik mij tweede shot, gele boekje laten stempelen, en hoepla vroem vroem naar Frankrijk.
U maakt dezelfde fout als ik: je moet na je 2e prik nog twee weken wachten voordat de app een QR-code gaat genereren.
Oftewel, de vaccinatie moet 14 dagen in je lichaam marineren, totdat je echt "resistent" bent.
De kleine lettertjes hadden mij bijna een hoop geld gekost.
@King of the Oneliner | 18-07-21 | 13:54: Gelukkig zijn die Fransen geen totaal debielen:
U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd (met Pfizer, Moderna of AstraZeneca).
U heeft minimaal vier weken geleden (28 dagen geleden) het Janssen-vaccin gekregen.
www.nederlandwereldwijd.nl/landen/fra...
Heerlijk die logica van gevaccineerden: ik krijg een prik en dat werkt direct. Terwijl een ieder die een beetje opleiding heeft gevolgd weet dat je minstens 1 of 2 weken moet wachten voordat zo'n vaccin werkt. Geniet van je vakantie en bij het verspreiden van besmettingen.
@loser | 18-07-21 | 14:27: Niet zo paniekerig doen hoor. Ik duik niet gelijk het Franse nachtleven in, ben niet gek.
@Papa Jones | 18-07-21 | 14:52: Jij bepaald niet wat mag en wat niet mag, dat doe de overheid voor je. Dus gaat een eind weg met uw verheven moreel.
@tjongerschans | 18-07-21 | 15:28: Moreel? Ik ben gewoon praktisch voor mezelf! Ik vertel toch niemand wat-ie moet doen verder?
Ja. lekker handig: alles, met subsidie, en zonder controle, uitbesteden aan uit de grond gestampte bedrijfjes. En dan gaat het weer fout. Goh.
Gaaf land, en niet eens bananen.
bananen zijn gezond.
De zegen van marktwerking en terugtrekkende overheid is hiermee weer bewezen.
@loser | 18-07-21 | 14:28:
Onzin, onze overheid is al net zo'n faal in IT als in beleid maken - en uitvoeren.
Bovendien zijn ze demissionair, omdat ze al andere dingen totaal verprutsten.
Met terugtrekken heeft dit niets van doen.
@funda | 18-07-21 | 14:35: Het aan de markt overlaten betekent automatisch dat de overheid zich terug trekt. Sinds de overheid aan het bezuiningen is op bv de politie is er toch een hele markt ontstaan voor prive-beveiligingsbedrijven. En overal waar vroeger de overheid zat, en nu is terug getrokken, heb je allerlei commerciele bedrijven.
@loser | 18-07-21 | 16:04:
En u vindt dat het nu fatastisch gaat?
Het huidige kabinet kan zijn biezen pakken als door dit gepruts van VWS de Nederlander geen vakantieland meer in kan.
Ja, ze zouden moeten aftreden! Ow wacht…
@Ad Hominem Tu Quoque | 18-07-21 | 13:37:
Wegjorissen én oprotten. Nu hebben ze alleen een Joris.
Sorry maar daar hebben zij geen actieve herinnering aan in Den Haag. Dit incident is toch geen reden dat zij hun verantwoordelijkheid nemen.
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik begin me steeds meer te ergeren aan Hugo met zijn zelfvoldane managersriedeltjes tijdens de persconferenties en debatten. Des te fouter het gaat, des te popie-jopieachtiger die man zich gaat gedragen. Tenenkrommend. En de Kamer zit erbij en slikt het voor zoete koek. Wat een farcedemocratuur is dit inmiddels geworden.
Vind het wel interessant te zien hoe iemand zo overtuigd kan zijn van zichzelf. Zou ik wel een beetje van willen hebben.
@All_yall | 18-07-21 | 13:24:
Ik ook. Ben zelf een enorme twijfelaar, tot op het punt dat het tegen je gaat werken.
@graaisnaaiert, het zijn ook geen volksvertegenwoordigers die daar zitten maar partijvertegenwoordigers, op een enkele uitzondering na.
@All_yall | 18-07-21 | 13:24: ook als je volledig voor lul staat zoals Hugo?
@IkwilJinekwel | 18-07-21 | 13:51: Zalig zijn de armen van geest.
@All_yall | 18-07-21 | 13:54: Mooie woorden mijn zoon, kalme woorden mijn zoon, kom tot mij en ik laat u allen het Woord van de Here zien, welke vrede en kracht voor u allen heeft. Ik ben uw herder en ik zorg voor al mijn schapen, komt tot mij en aanhoor het Woord van de Here....
(God is dood)
@nobodiesunmighty | 18-07-21 | 13:58: Sorry ik volg alleen mijn Frau.
Nepparlement.
" Was er maar technologie die echt help tegen corona. Een vaccin ofzo. " Nee, er is niet iets wat echt helpt tegen corona. De deskundigen zijn het erover eens zelfs al ben je volledig gevaccineerd bent, je het chinese virus kan overdragen. Het enige wat helpt, is er mee leren leven.
Vaccineren beperkt de symptomen en de mate waarin je het verder kan verspreiden. En daarom heb je niets aan al die positief-getest cijfers want het houd geen rekening mee in welke mate de drager er zelf last van heeft en het verder verspreid. Een positief-geteste die op de IC terecht komt weegt even zwaar mee in de cijfers als een positief-geteste die nergens iets van merkt.
@2voor12 | 18-07-21 | 13:14: 100% mee eens. Stop met dat testen. Dat voegt niets toe. Een bekende van me zit nu met het hele gezin opgehokt. Zoon test positief. En nu wachten ze dus op de uitslagen van de rest van de familie. Grappige is dat niemand ziek is daar. Maar voor je het weet is het weer +4 in de cijfers.
@loser | 18-07-21 | 13:10
"De deskundigen zijn het erover eens zelfs al ben je volledig gevaccineerd bent, je het chinese virus kan overdragen. "
Maar het gaat om de mate waarin je nog besmettelijk bent. En gevaccineerden zijn dat maar een heel kleine mate. En dus zal in een bevolking met een hoge vaccinatiegraad het virus geen kans meer krijgen om exponentieel te groeien.
Dus zo lang we nog niet volledig gevaccineerd zijn is er een probleem, dat steeds kleiner gaat worden. Als we volledig gevaccineerd niet meer.
@HornoxNL | 18-07-21 | 13:20: Inderdaad, stoppen met dat stompzinnige testen!
Er zijn nogal wat verschillen tussen besmet, klachten, ziek, ziekenhuis nodig, IC nodig, long covid of overlijden. Dus dat verklaren is echt supersimpel.
Kijk anders even deze zeven minuten: www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A
@omanders | 18-07-21 | 13:24: Dat minder besmettelijk zijn was de hoop van onze overheid, en was verder nergens op gebaseerd. Vaccin fabrikanten hebben hun vaccins alleen getest op bijwerking en invloed op de kans om in het ziekenhuis te belanden (voor de toen geteste oude varanten!) Over de kans op het besmet raken en de kans om iemand anders te besmetten beloven ze helemaal niets. De voorlopige cijfers in Nederland en uit landen met een veel hogere vaccinatiegraad geven de indruk dat de gehoopte andere voordelen van het vaccin uitblijven.
@omanders | 18-07-21 | 13:24: Ach, het hoeft alleen maar te muteren en je kunt van voren aan beginnen.
@W_F | 18-07-21 | 14:29
Je laat zien geen reet van cijfers te begrijpen.
Ik herhaal het onderzoek nog maar eens:
www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa210176...
"The estimated vaccine effectiveness for the asymptomatic infection proxy (..) 90% (95% CI, 83 to 94) 7 or more days after the second dose."
Het gaat niet om gezondheid, het gaat niet om veiligheid.
Exact, daarom ga ik mijn eigen gang, net als voor Corona.
Ze krijgen mij niet gek.
Overheid en ICT, altijd een daverend succes..
Ow, wacht.
Software boeren krijgen elk jaar miljarden bijgeschreven op hun bankrekeningen. Dat mag je toch wel succesvol noemen.
Eerste golf hadden 3000 mensen de IC nodig.
Sinds de tweede golf nog eens 10.000 Lekker gewerkt Hugo!
Eerste golf was 1 mei al gehalveerd. Dit was bij de vierde golf een volle maand later.
1 juli 2020 - 41 corona patiënten op de IC
1 juli 2021 - 111 corona patiënten op de IC
Het vereist een speciale vorm van incompetentie om na zo veel vaccinaties de boel zo erg te verstieren. Echte cijfers over long-covid ontbreken, maar zelfs bij jongeren heeft een kwart drie maanden later nog klachten. nos.nl/artikel/2388817-jongeren-lopen... Het zou leuk zijn als jongeren een geinformeerde keuze kunnen maken in plaats van de leugens van Hugo te geloven. Dansen met Jansen, maar tegen welke prijs?!
Lekker `s ochtends in de file staan om op kantoor lekker elkaar in het gezicht te hoesten in blijkbaar belangrijker dan volksgezondheid of open scholen. Lekker je ego strelen en de overwinning op de staatsomroep vieren is blijkbaar belangrijker dan zorgvuldig problemen te voorkomen. Als de mensen die goed online kunnen werken dat blijven doen, scheelt dat files, milieuvervuiling en onnodige contacten.
De grootste nettobetaler van de EU, kleurde als enige rijk EU land compleet rood. www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art... Dan heb je als kabinet ten opzichte van je gelijken in Europa gewoon compleet gefaald.
aha... wordt er eentje wakker over de waarde van al die interventies? Kijk naar de waarde van de getallen en vergelijk. We weten nog steeds niet wat werkt omdat er teveel veranderd is. En maar roepen dat het werkt...
Is Luxemburg arm? Overigens moeten jongeren inderdaad hun eigen keuzes maken en gewoon de papieren lezen die ze bij hun vaccinatie krijgen. Denken dat je binnen een dag na vaccinatie als bent beschermd is echt debiel. Heeft Hugo ook nooit gezegd. Welkom in de echte wereld, met verantwoordelijkheden enzo.
@nobodiesunmighty | 18-07-21 | 13:09: Dat weten we wel. www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A
“Echte cijfers over long-covid ontbreken, maar zelfs bij jongeren heeft een kwart drie maanden later nog klachten”. En dan met een linkje naar de staatsmedia plaatsen.
@BobDobalina | 18-07-21 | 13:27: is stoppen met ouwehoeren over dat virusje, dan is de pandemie morgen voorbij.
@Feynman | 18-07-21 | 13:57: dat is geen gouden standaard onderzoek, dat is journalisme (wordt ik nu weggejorist, please!?).
Zelfs de fuck-ups van dit Coronabeleid gebeurt op uiterst vakkundige wijze door de professionals. Volgens mij hadden we dat vroeger nooit maar ja, wij waren toen zo dom en primitief dat we met papiertjes, stickers en stempels werkten. Zeer amateuristisch natuurlijk en totaal niet gelikt + managersvrij. Kan niet meer anno 2021.
Nu er computers zijn, gaat het nog slechter dan in de papieren tijdperk.
De computer kan dan wel veel geheugen hebben, het verstand van diegene die er mee werken is blijkbaar helemaal verdwenen.
Verbazingwekkend.
Gaap.
als je dat doet!! ga is lekker deaud joh!
Corona thuis test ?
Joris!
Straks worden ook de gevaccineerden gewantrouwd, zo van, ben je wel echt gevaccineerd? Andersom natuurlijk ook, dat heft het wantrouwen dan weer op, win win
Was al een voorstel van een viroloogachtig figuur om ook gevaccineerden maar te gaan toegangstesten om elk risico uit te sluiten...
Goede zaak toch om iedereen die een digitaal vaccinatiebewijs heeft te gaan wantrouwen. Gewoon old skool en terug naar een geel boekje en een officieel stempeltje.
@loser | 18-07-21 | 13:12:Die stempel bestel je bij Ali express
@Sensemilla | 18-07-21 | 13:26: Je bent zeker ambternaar die ook al die mondkapjes destijds bestelde in China. Maar een goed Nederlands product naar de prullenbak verwees.
Iedereen die nog geen 3e booster-prik gehaald heeft is straks een slecht mens. En daarna iedereen die nog geen 4e prik heeft gehad. Maar Hugo blijft een heilige.
Het gele vaccinatieboekje. Al sinds 1951 wereldwijd erkend door alle landen aangesloten bij het WHO... Zo'n app is alleen maar snel ingevoerd voor crowd control.
Ja hoe harder Hugo Schoen riep dat gele boekje niet 'geldig' was hoe meer mensen er een hebben aangeschaft. Mijn voorspelling is dat andere landen het gewoon accepteren omdat het gewoon beter is dan zo'n rare check app.
Ik heb de QR code klein uitgeprint en geplastificeerd. Dat gele boekje is mij veel te groot voor onderweg.
Welke crowd control? Gewoon incompetentie-expressie.
Niets crowd control. Gewoon het gevolg van het idiote gedachte dat het vooral makkelijk moet zijn. En dan krijg je dit soort fuck-ups.
Niet de bedoeling... Er is een hoop niet de bedoeling. Er is continue niet de bedoeling, netto steeds meer niet de bedoeling dan de bedoeling.
Welkom op aarde, waar niet de bedoeling de maat neemt met de bedoeling, al ruim 30.000 jaar (en 4 miljard jaar en langer). Niet de bedoeling, de eigenlijke bedoeling .
Niet de bedoeling, te verkrijgen bij uw lokaal GGD en HJ wervingsbureau.
(oops, niet de bedoeling).
Ik vind dit best een goede en originele doordenk comment.
@King of the Oneliner | 18-07-21 | 13:57:
U bent een wijs en verlicht mens, ik kan er geen touw aan vastknopen en ergens heb ik het idee dat dat onbedoeld ook de bedoeling was.
Misschien kan Sywert met zijn hultroepen en old boys cda network een gratis app ontwikkelen?
Het is net als met crypto. Als je weet dat iemand een rug pull kan uithalen in een swap, dan gaat dat ook gebeuren.
Kan de overheid niet een paar crypto founders inhuren om de boel te ontwikkelen? Als er toch al met miljoenen wordt gesmeten….
Wat vindt Sylvana Simons hiervan?
Die is stampvoetend weggerend.
Terecht weggerend; mensen van kleur hebben ook recht op corona.
"Was er maar technologie die echt help tegen corona. Een vaccin ofzo. "
Ja sure. Maar het probleem zit hem ergens anders. Het probleem zit hem in het feit dat Hugo en z'n matties 0 besmettingen, 0 zieknhuisopnamen, 0 doden en 0 zieken willen hebben. Nul. Geen enkele. Dus je kunt vaccineren wat je wilt, maar zolang de vaccins niet 100% werken gaan we gewoon lekker alles dichtgooien, verbieden, afschaffen, beperken en uitsluiten. Wen er maar aan.
Ik vond dat wel een mooie afsluitende zin. En wanneer alle landen een ongeveer gelijke vaccinatiegraad hebben bereikt en de zorgdruk blijvend is verlaagd, zal de norm ook veranderen. Dat duurt wel even en daar zijn we nog niet.
Het ergste zijn eigenlijk de mensen die er misbruik van maken en overal schijt aanhebben.
Want.. daardoor gaat straks de boel weer op slot. Succes horeca.
Dan ben je echt trots op de driekleur.
Het mag allemaal kapot voor een pleziertje blijkbaar.
Nee de boel gaat niet op slot door die 10 van de 2000 mensen die op een concert naar binnen glippen met valse papieren. De boel gaat op slot omdat er van de 2000 mensen bij een concert 1000 gevaccineerd zijn, waarvan 50-350 niet beschermt tegen corona (vaccins zijn niet werkzaam in 5%-35% van de gevallen) en er 1000 mensen alleen gestest rond lopen, dus ook verder geen enkele bescherming hebben. Dus er lopen bij een concert van 2000 mensen 1050 tot 1350 potentiele brandhaardjes rond als er maar 1 ziek iemand tussen zit.
Die mensen die met valse papieren naar binnen glippen, maken echt het verschil hier niet op hoor. Het probleem is veel structureler dan dat. Maargoed voor veel mensen die zelf met een vaccin of testbewijs naar een concert gaan is het natuurlijk veel beter om te te wijzen naar iemand die ongetest of ongevaccineerd naar binnen gaat. Dan zijn zij zelf iig geen schuld.
@peterdh | 18-07-21 | 13:01:
Probleem is dat met die positief-getesten er geen onderscheid word gemaakt tussen mensen die niets merken en die met gillende sirenes naar de IC moeten en alle gradaties er tussenin.
Daarom staat Nederland op rood terwijl de ziekenhuizen leeg zijn waar andere landen geel zijn en de IC's vol lopen.
Het hele systeem van alleen maar aantallen turven klopt gewoon niet.
@2voor12 | 18-07-21 | 13:09:
Ja. De code rood waardering zou een andere inhoud moeten krijgen nu er een vaccin is en mensen minder ziek worden. Puur naar besmetting kijken is wellicht nu nog interessant (voor reizigers uit andere landen waar het slechter gaat en vice versa) maar zal uiteindelijk geen volledig criterium meer zijn.
Denk dat het dieper ligt. Als decenia lang wordt het niet houden aan regels bevordert hier in Nederland. Want er is dan weer een of andere jankerd die zich achter gesteld voelt en dan moet er weer een uitzondering worden gemaakt. Er zijn wetten maar er wordt niet gecontroleerd op naleving. Zelfs beleidsmakers en mensen in de regering doen er alles aan om niet de consequenties te dragen als zij de wet hebben overtreden. Als zo'n mentaliteit als tientallen jaren de gewoonte is in dit land, denk je dat vanwege een chinese virus mensen nu opeens zich aan regels gaan houden ?! Die doen wat hier in dit land de norm is: hoe kan je de boel tillen en zorgen dat je niet gepakt wordt.
Wij zij in de clusterfuckfase van de pandemie beland. Een plotselinge systeem omslag waar plots nieuwe regels gelden. Hoort er gewoon bij.
Mss zou je gezond verstand als medicijn moeten gebruiken.
Maar ja, bijna iedereen wordt enorm geil van angstporno.
Zou er ook angstporna bestaan... vraag ik voor een vriendin.
Er zit een gat in de emmer, met wat zullen we het maken?
Ik ben nog altijd positief gestemd, de zorgdruk is verlaagd.
Koop een nieuwe emmer.
Nu maar hopen dat het buitenland het tonen van deze app blijft accepteren als toegangskaartje tot hun vakantie oorden.
Helemaal stoppen met de testmaatschappij, is alleen maar papieren vrolijkheid Dit heeft allemaal niks meer net de volksgezondheid te maken. Dit wordt weer vinkjes zetten om het vinkjes zetten
nep-controle in volle ornaat, domheid in het kwadraat.
Wat gaat er nu wel goed?
De ziekenhuisopnames en de uitgestelde zorg die kan worden ingepland gaat wel goed. Erg fijn voor al die mensen hebben moeten wachten.
Wat een onzin.
Sinds ik die app heb, gebeuren er allerlei leuke dingen!
Ik ga rijk worden!
Al een paar e-mails van notarissen gehad met de mededeling dat ik een erfenis krijg en ik heb zo'n leuk contact gekregen met een Nigeriaanse Prinses!
Die Nigeriaanse prinses heeft dan wel veel zussen blijkbaar.
@kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 12:50:
Zeker!
En die vinden mij óók geweldig!
Misschien is Nigeria zo slecht nog niet
Ik ga lekker buiten hinkelen en knipogen. Nu dat nog mag van Hugo.
Je kunt je erover opwinden, maar dit is nu eenmaal wat een ruime meerderheid van de kiezers wil. Ze hebben zich er dit voorjaar over kunnen uitspreken, en de uitslag was massale steun voor Rutte en de kliek rondom hem.
De ruime meerderheid word dan ook wel heel scheef geïnformeerd. We hebben pas geleden weer kunnen ervaren hoe Kaag naar voren is gedrukt door de media. Jezelf informeren is net studeren, hebben de meeste helemaal geen zin in en slikken daarom veel wat ze verteld word als zoete koek. Velen denken werkelijk dat ze aan de goede kant van de geschiedenis staan en merken niks van het hellende vlak waar ze als een stel lemmings overheen lopen totdat er geen weg terug meer is.
Voor de meesten is stemmen net zo interessant als een bamibal eten: friteuse aan, servet pakken, diepvries open, bamibal uit verpakking, frituren op servet en weer voor het breedbeeld zitten.
Rationaliteit bestaat niet, verdiepen in de persoon en diens programa/motivatie, beweegredenen, persoonlijkheidsstrutuur, partij structuur: niet van belang.
Desinteresse is goed voor de techno-psychopaten. Een bitterbal is ook lekker. Niet meer verdieping in de politicus: als ie maar lekker is.
Zo en nu voetbal kijken; we verdienen het. Goed burgerschap is een überwiets.
En u bezit niks en bent gelukkig.
@nobodiesunmighty | 18-07-21 | 13:04: lekker zeg, wilde vandaag verantwoord eten. En nu wil ik bamieschijven!
@J-van-de-Bontekoe | 18-07-21 | 13:51: Ja, maar moet ik helemaal naar Salou, dus blijf maar thuis, kan ik de race zien.
Los van het ontbreken van technische ICT kennis laat ik mij ook niet testen door beunhazen zonder medische achtergrond. En café-eigenaren moeten deze testbedrijven kunnen aanklagen omdat ze bedonderd worden door valse negatieve testbewijzen.
Helaas heeft de overheid zowel de vaccinatie bedrijven én testbedrijven een vrijkaart zonder gevolgen gegeven én zelfs subsidie.
Maar ben t wel met je eens.
No trust without liability zou het mantra moeten zijn. Maar helaas.
Testbedrijven die valse negatieve testbewijzen afgeven? Serieus?
Die kende ik nog niet.
Wel dat ze door onbezonnen infantiele gedeeld wer-/worden.
@D-Fens_1963 | 18-07-21 | 12:57: Één van de voorbeelden. www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210712_934...
Whahhahaha ( moest ik even kwijt)
Wat een voorspelbare Faal.
En over een paar jaar de desastreuze gevolgen van het vaccineren
"En over een paar jaar de desastreuze gevolgen van het vaccineren."
Nee. Hoe zou dat moeten gebeuren dan?
@omanders | 18-07-21 | 12:56: Verdiep u eens in echte testresultaten van gerenommeerde artsen / wetenschappers.
@Het leven is zwaar | 18-07-21 | 13:01:
Heb ik gedaan. Er is geen mogelijkheid dat er problemen ontstaan op de lange termijn.
@Het leven is zwaar | 18-07-21 | 13:01: En ik zal dat aantonen: Er is een korte wijd wat (een echt ontzettend klein beetje, het wordt in picogrammen uitgedrukt) spike-eiwitten in je bloed te vinden na de 1e spuit mRNA-vaccin. Na de 2e is er niets meer te vinden. Dat betekent dat de spike-eiwitten opgeruimd worden door het afweersysteem en dus alleen maar heel even effect kunnen hebben.
En wbt eventuele reverse transcriptie van mRNA? Stel dat dat gebeurt - en de kans is nihil als een cel zijn functioneren niet volledig overhoop is getreokken door een virus - dan is er niets aan de hand. Want OF het codeert en dan wordt de cel opgeruimd (zie 1e alinea). OF het codeert niet en dan is er dus niets aan de hand.
@omanders | 18-07-21 | 13:13: Raar.
Dat kan nooit 100% uitgesloten zijn.
@J-van-de-Bontekoe | 18-07-21 | 13:50:
Maar niets is 100% uitgesloten. Zoals Descartes al eens duidelijk maakte, er is letterlijk maar een ding wat 100% zeker is, en dat is dat ik besta.
Er is zelf een mogelijkheid dat alle elementaire deeltjes waaruit jij bent opgebouwd allemaal tegelijk zomaar stoppen met bestaan. De kans is echt heel erg klein maar niet 0.
@omanders | 18-07-21 | 13:13:
Die mogelijkheden zijn er legio. Daarom duurt de testfase van vaccins vaak jaren.
Deze testfase was hooguit 4 weken. Nu pas gaan ze echt meten en testen wat de lange termijn doet
@Sensemilla | 18-07-21 | 13:57: Noem mij dan eens een langetermijn effect van een vaccinatie die niet binnen twee maanden optrad.
@Sensemilla | 18-07-21 | 13:57:
De fase IV trial waar jij op doelt zijn overigens niet specifiek voor dir vaccin, of voor vaccins in het algemeen, maar een onderdeel van elke introductie van welk medicijn dan ook.
en.wikipedia.org/wiki/Phases_of_clini...
@omanders | 18-07-21 | 13:59:
Kansloos antwoord.
Er namelijk nog geen lange termijn behaald.
@Het leven is zwaar | 18-07-21 | 14:51: zijn moet er nog tussen, my bad
@Het leven is zwaar | 18-07-21 | 14:51:
Kortom, je weet het niet en hebt het nooit opgezocht.
Er zijn geen langetermijneffecten omdat de werking van het mRNA maar heel kortdurend is.
Gewoon stoppen met dat achterlijke privacy schendende systeem met de nog meer achterlijke en onbetrouwbare testen.
Vaccins moeten gewoon vrijwillig voor wie het wil beschikbaar zijn zonder haken, ogen en andere wellus/nietus toegang voor anderen. Het is immers alleen voor jezelf voor het sussen van je eigen angst en voor niemand anders (gezien je nog vatbaar en mogelijk besmettelijk bent).
Dit had de betrouwbaarheid in de overheid en in de vaccins ook behoorlijk hoog gelaten als bovenstaande gewoon zo was georganiseerd. Maar helaas, er moest Indirecte dwang komen, er moesten volgsystemen voor (on)gehoorzame burgers komen en men moest het allemaal maar slakken als zoete koek zonder tegenspraak.
En dat met een momenteel minimale IC en ziekenhuis bezetting. Achterlijk gedoe dit.
Vaccineren is niet alleen voor jezelf, en als je dat niet begrijpt moet je even aan je middelbare school leraar vragen om het opnieuw aan je uit te leggen.
Dit afgezien van het faalbeleid van de overheid in deze.
@LangeTijdGeleden | 18-07-21 | 12:49:
Dappere poging ome het onderwerp te veranderen, maar daar doe ik niet aan mee.
Vaccineren is, nog steeds, niet alleen voor jezelf. Als je dat niet begrijpt, dan heb je echt een stukje gemist tijdens de middelbare school tijd.
@zwartzondersuiker | 18-07-21 | 12:53:
lol, xandernieuws. Faecesbook niveautje
Ik herhaal maar weer, voor de mensen die graag met de 'goalposts' schuiven in elke discussie:
Vaccineren is, nog steeds, niet alleen voor jezelf. Als je dat niet begrijpt, dan heb je echt een stukje gemist tijdens de middelbare school tijd.
@LangeTijdGeleden | 18-07-21 | 12:49:
"Dit vaccin en z'n werking is vergelijkbaar met de jaarlijkse vrijwillig griep prik."
Nee. Het lijkt er niet eens op. Je weet niet eens WAAROM er een jaarlijkse griepprik is.
"Zelfs Pfizer noemde hun vaccin in December nog "experimentele griepprik" (stond in de bijsluiter). Maar om het vertrouwen te vergroten moest dit aangepast worden."
Laat de site maar zien.
"Met waybackmachine is dit nog terug te vinden op hun eigen website."
Paste de link maar.
@TeeJee | 18-07-21 | 12:51: m'n beste, ik heb meerdere familieleden in de medische takken zitten. Tevens heb ik een immunologische uitzonderingspositie (ik mag geen vaccins zonder opname ziekenhuis voor controle), hierbij heb ik me veel ingelezen in de vaccins, hun werking en de verschillen. U hoeft mij niet te geloven, maar ga er maar van uit dat déze vaccins NIET hetzelfde zijn als de mazelen of polio vaccin. (Naast t feit dat er nog een groot verschil tussen vector en mRNA is).
Dit vaccin is puur voor jezelf en zou je, vanwege t minder lange mogelijke ziektebeeld, licht kunnen beschouwen als "ook voor anderen", maar dat is een vals statement omdat men dit vaccin vergelijkt met bovenstaande vaccins.
Je kan het zien als "van 5 dagen besmettelijk" naar "2 dagen besmettelijk".
Maar als jij een goed afweer systeem hebt dan is de besmettelijkheid ook al van zeer korte duur.
Daarom is zwakkeren en ouderen in de samenleving vaccineren belangrijk, die blijven een lang ziektebeeld hebben en zouden dus langer besmettelijk kunnen zijn.
@LangeTijdGeleden | 18-07-21 | 12:59:
Mijn beste, je beroep op autoriteit is ook weer zo'n discussietechniekje waar ik luid om moet lachen. Beetje stoer doen online, terwijl je uitermate achterlijke bullshit in je tegel verwerkt. Scheer je weg kletskous.
Het is en blijft heel simpel, hoe dom jij ook uit je nek blijft kletsen:
Vaccineren is, nog steeds, niet alleen voor jezelf. Vaccineren doe je voor de populatie, voor iedereen. Als je dat niet begrijpt, dan heb je echt een stukje gemist tijdens de middelbare school tijd.
De ironie is dan wel weer sterk. De populatie vaccineert zich JUIST om mensen zoals jij te beschermen, De mensen die niet zo makkelijk een vaccin tot zich kunnen nemen. En dan ben juist jij degene die dit dwaze standpunt in neemt.
Man man man.
@LangeTijdGeleden | 18-07-21 | 12:59:
" U hoeft mij niet te geloven, maar ga er maar van uit dat déze vaccins NIET hetzelfde zijn als de mazelen of polio vaccin."
En dat is een hele verbetering. Polio vaccin van verzwakt virus kan namelijk anderen besmetten. Als je interesse had gehad in het onderwerp had je dat geweten.
"Je kan het zien als "van 5 dagen besmettelijk" naar "2 dagen besmettelijk"."
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Er is een gedegen onderzoek gedaan waarbij asymptomatische besmettingen met 90% dalen in gevaccineerde groepen.
www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa210176...
" Maar als jij een goed afweer systeem hebt dan is de besmettelijkheid ook al van zeer korte duur."
Kan je dat onderbouwen met onderzoek?
@TeeJee | 18-07-21 | 13:05:
Prima, kan jij antwoorden geven op de volgende vragen?
- Wat is de reden dat dit 'vaccin' een verschil zou maken dat de dekkingsgraad hoog zou moeten zijn?
- Wat is het verschil tussen dit 'vaccin' en t Polio of Mazelen vaccin (bijv.)?
- Waarom zou een gezond persoon met een goed afweer systeem zich moeten vaccineren tegen een virus met een IFR van 0,15% (0,00013% onder de 30) die voornamelijk obese, allochtoonse ouderen fataal treft?
En ik ben een gezonde 30'er met een gezond afweer systeem. Ik maak mij niet druk om t virus dat ik misschien zelfs al gehad zou kunnen hebben zonder t te weten vorig jaar.
Tevens ben ik wél voor alles gevaccineerd via alternatieve routes als kind. Heftig, maar doable.
Het vaccin is geen "one size fits all" medicijn, dat is geen 1. Kijk de Lareb of VAERS (USA) maar.
@LangeTijdGeleden | 18-07-21 | 13:19:
"En ik ben een gezonde 30'er met een gezond afweer systeem. "
ROTFL
Een paar reacties hierboven stel je nog:
"Tevens heb ik een immunologische uitzonderingspositie (ik mag geen vaccins zonder opname ziekenhuis voor controle"
Je bent dus gewoon een leugenaar.
@LangeTijdGeleden | 18-07-21 | 13:19:
Mensen die wijzen naar VAERS om een punt kracht bij te zetten, hebben blijkbaar niet helemaal door hoe dat systeem werkt.
Dat systeem neemt namelijk ALLE gerapporteerde zaken op, ongeacht of het vaccin de oorzaak is of niet, en onderzoekt dat verder ook niet. Het is bedoeld voor patroon herkenning, maar zegt helemaal niks over causatie.
Een veel gebruikt voorbeeld is de melding van iemand die stelde dat haar kind op water kon lopen na de vaccinatie. Is gewoon opgenomen in VAERS. Net zoals iemand die stelde dat hij in de Hulk was veranderd.
Wist je dat niet? Veelzeggend.
En ik kan zeker die antwoorden geven, en ten behoeve van de educatie alhier zal ik ze maar weer eens geven. Het is blijkbaar hard nodig:
- Elk vaccin heeft een hoge dekkingsgraad nodig. Vaccins zijn dan ook niet bedoeld om er voor te zorgen dat er niemand ooit meer ziek wordt, maar om de ziekte milder te laten verlopen en de gemakkelijke verspreiding te stoppen.
Kortere, mildere en kortere ziektebeelden, terwijl iedereen om de zieke persoon beter bestand is tegen het virus; dit stopt verspreiding! Dat werkt dus alleen bij een goede dekkingsgraad, simpel.
- Polio en mazelen vaccins maken gebruik van deeltjes van het virus om het afweer systeem in werking te stellen, en zo een 'geheugen' op te bouwen voor wanneer het lichaam daadwerkelijk in contact komt met de ziekteverwekker. De reactie is dan sterker en sneller, en dan wordt men niet of amper ziek. Mooi man.
mRNA vaccins verschillen slechts in de route, maar niet in het eindresultaat. Het mRNA in het vaccin wordt in de cellen van het lichaam gebruikt om 'spikes' te produceren, de stukjes van het virus dat zich normaliter op de oppervlakte er van bevinden, en waar het afweersysteem op kan (en zal) reageren. Feitelijk laten we het lichaam zelf virusdeeltjes produceren, maar met mRNA verloopt dat over een langere termijn voor een reactie die volgens onderzoek efficiënter is voor de immuniteit.
- Waarom zou een gezond persoon dat doen? Nou, dan kom je bij de crux van vaccinatie en waar mijn primaire reactie op jou over ging; dat vaccineren doe je dus niet alleen voor jezelf, maar voor iedereen. Om de virale verspreiding tegen te gaan, en zo dus het aantal zieken, doden, en 'long' covid gevallen tegen te gaan. Denken dat jij niet hoeft te vaccineren is simpelweg kortzichtig.
Overigens zijn er heel veel cijfers over de IFR in omloop, en verschilt het nogal van land tot land. Het cijfer pakken wat jou het beste uit komt is leuk voor jouw standpunt, maar niet bepaald nuttig voor de discussie als geheel. Daarnaast is alleen kijken naar de IFR wederom kortzichtig, want COVID kan vele andere lange termijn klachten veroorzaken die veel impact hebben op het leven van mensen.
Wederom vanuit het perspectief van een populatie, of een land, is het niet bijzonder positief als een deel van je populatie permanent in de lappenmand verblijft.
Naast vaccineren is er nóg iets dat zou werken, maar dat zou de winst van de firma Miele drukken.
Wat dan?
Hans! En nu is de corona app ook lek.
Dat vaccin is er al, het heet normaal doen en dat soort gekkigheid zeg ik niet snel.
Het virus kan verspreiden door op een ander mens over te gaan.
Daar moet toch wel eenvoudig al iets aan te doen zijn.
Beetje boerenverstand zou ons land best kunnen helpen.
Beetje discipline.
Moeilijk moeilijk.
'Rutte is stom'. Dus doen we het niet. Al heeft het er geen reet mee te maken.
@kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 12:45:
Dat zeg ik, normaal doen. Die croma naast de onderste steen parkeren en hup door naar de volgende crisis.
@kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 12:45: Rutte is stom?
Dansen met Jansen……, en dan verwachten dat er anderhalve meter afstand gehouden gaat worden in clubs en tijdens festivals.
Ahum.
Rutte en de Jonge zijn echt niet stom, eerder niveau klapmongeaul.
U ziet hier slecht het topje van de ijsberg.
Heel klein topje. En Hugo en Mark geniet van al die bruikbare idioten in dit land.
@franck7020 | 18-07-21 | 13:35: Ik schat de kans aardig groot in dat Mark en Hugo zelf ook bruikbare idioten blijken te zijn, alleen op een wat hoger nivo.
Zo voorspelbaar allemaal, en met de QR code gaat het niet veel beter geregeld worden. De staat en IT is als water en vuur en eigenlijk zou het verboden moeten worden dat zulke clowns zo met onze gegevens kunnen omspringen. Het is nou niet bepaald de eerste keer dat zoiets gebeurd.
Het internet had nooit uitgevonden moeten worden.
Sinds de digitale revolutie is de mensheid bezig zichzelf debiel te maken en zich te devalueren tot mentaal afhankelijke geldslaaf van technologie. Devolutie.
Een app voor een testbewijs tegen een virus met een mortaliteit van onder 1%..
Kansloze tijden. Zielig, bijna.
De bedenker van het internet zei dat al : het internet had nooit uitgevonden moeten worden.. maar dat kan je ook zeggen van mobiele telefoons in het algemeen waar de bedenker er okk van heeft gezegd dat het geen goede uitvinding was en dat hij zijn kinderen verbood/verbiedt om mobiele telefoons te gebruiken.. makes you wonder doesn’t it?.
Internet is een zegen en een vloek tegelijk. Een zegen omdat de toegankelijkheid van wetenschappelijke kennis exponentieel is toegenomen, een vloek omdat privacy, als gevolg van het feit dat de wereld nu transparant is als glas, non-existent is geworden.
@isitsoornot | 18-07-21 | 12:53: mmmm…, interessant standpunt.
Een ander groot probleem is dat er op het internet veel “wetenschappelijke kennis” te vinden is zonder enige onderbouwing, onderzoek of überhaupt enige waarheid.
En wel als deugdelijk materiaal wordt gepresenteerd.
@J-van-de-Bontekoe | 18-07-21 | 13:40: Ik kijk doorgaans op 'Google Scholar' en websites van gerenommeerde universiteiten of onderzoeksinstellingen worldwide. Dus met iets meer focus op algemeen aanvaarde 'onderbouwde' wetenschap.
We hebben 1 miljard voor de Stichting Open Nederland.
Is blijkbaar niet genoeg.
Hebben die gasten al een leuke (on)kosten-verantwoording kunnen overleggen?
En het is ruif-geld, dus het mag gewoon openbaar hoor.
Iets met ICT en overheid, en dan ook nog iets met haast... kortom gedoemd om te mislukken zoals alles faalt wat die 2 mongeaulen Rutte en clown Hugo verzinnen!
Maar dat gele boekje, dat is pas fraudegevoelig.
Jij bent degene die het snapt. Er IS al een werkend systeem. Al jaren.
Zullen we het voortaan nieuws noemen als een app of andere IT tool van onze overheid wel werkt?
Dit was zooo voorspelbaar.
En dan moeten we denken dat dit vaccin werkt haha als een simpel IT structuur al faalt.
Israel ministry of health dashboard meldt dat gevaccineerden vaker besmet zijn dan ongevaccineerden. Veelal 5x zoveel
Hey het was ook maar een experiment. Experimenten kunnen ook mislukken.
Lies, damned lies and statistics. Resulteert dat ook in het lamleggen van de zorg? Linkje?
Bron laten zien of je lult uit je nek.
Die denken dat zolang er geen kryptoniet in de buurt is ze onkwetsbaar zijn.
Gevaccineerden nemen ook meer risico's, ze zijn immers gevaccineerd.
Gezwavel of hier een link. En hoeveel doden en ziekenhuis opnames waren er?
Ik wordt zo moe van dit soort berichten, geef even iets meer achtergrond. Zijn ze vaker besmet? Of zij er meer mensen die gevaccineerd zijn besmet dan mensen die niet gevaccineerd zijn? En zo ja hoeveel gevaccineerden hebben we dan en hoeveel niet gevaccineerden en wat is de prevalentie onder die 2 groepen. Als je dat weer kun je pas iets zeggen over de groepen gevaccineerd en niet.
@Wiezewalakristalix | 18-07-21 | 12:41: www.joods.nl/2021/07/meer-dan-1000-ni...
Met het vaccin kun je wel besmet raken, maar de ziekte verloopt milder.
@Wiezewalakristalix | 18-07-21 | 12:41: ik las dit ook. Maar dan van een Nederlandse geneeskundemeneer. Dat met testen, de gevaccineerde collega's in het ZH met veel virusdeeltjes en geen symptomen hadden. Bron blijf ik u schuldig. Maar die man bestond op LinkedIn met bijbehorende functie in het ZH.
@Incitatus | 18-07-21 | 12:45:
Exact dit. Als ik een populatie heb met 90% gevaccineerden, dan is er een aardige kans dat het aantal besmettingen onder gevaccineerden in absolute aantallen hoger ligt.
Echter, de ziekte verloopt dan (veel) milder, de verspreiding verloopt niet zo snel, er is geen uitbraak etc etc.
Dan doet het vaccin dus exact wat het moet doen.
@Astroturfer | 18-07-21 | 12:45: dat artikel is louter positief over vaccinatie.
Wel of niet besmet tellen schat de waarde van vaccineren niet. Check besmet/klachten/ziek/doodziek/long covid/ IC / dood. www.youtube.com/watch?v=K3odScka55A
Grootste schande is nog wel dat commerciele testbureaus zijn toegestaan. De overheid maakt misschien van veel dingen een puinhoop de malafide testbureautjes, bij mij in de buurt meestal gerund door import Nederlanders, zijn nog veel erger. Laat dit soort zaken over aan de GGD en verstrek gvd gewoon een certificaat. Gratis. Daar betalen we belasting voor. Oostenrijk kan het ook. Testen voor toegang (voor kapper, fysio etc) werkt daar al sinds de winter. Gratis. En je houdt nog een goed overzicht op de besmettingen.
Volgens de VVD is het voor iedereen beter als je dit soort dingen in de markt zet. Uiteindelijk dan he.
Alleen hebben we nu een probleem. Later is al lang begonnen.
Er is technologie die echt beschermd tegen corona; onafhankelijke adembescherming.
De handel in zuivere ademlucht gaat nog eens groot worden.
Yup ionisatie en UV luchtreiniging. Had al vanaf dag 1 dé uitweg uit deze psychose kunnen zijn maar nope.... het moest en zou middels vaccins en lockdowns gaan.
En waar staan we nu?
twitter.com/holmenkollin/status/14159...
"er is technologie die echt beschermd tegen corona" Inderdaad, je immuunsysteem aangezien er een overlevingskans van meer dan 99% is.
Wat zijn wij mensen toch een stel mongeaulen geworden dat we techniek en apparaten die oorspronkelijk uitgevonden zijn om ons tot dienst te zijn gebruiken om onszelf te controleren en tot slaaf te maken.
Ben een beetje klaar met smartphone's apps en wat niet al.
Een leven zonder computers, internet, apparaten, mobieltjes, camera's etc...
We zouden niet eens meer zonder kunnen. Alhoewel is dat wel zo?
Kraftwerk waarschuwde al hiervoor, lang geleden .
www.youtube.com/watch?v=HlPqVFHNr1w
We durven niet. Ik denk dat je je best goed zal voelen, na een weekje afkickverschijnselen, om niet alles binnen te krijgen en meteen te moeten / willen reageren. Alleen de vaste telefoon, geen email, iemand spreken ipv loze tekst te typen. Doe mij maar een digitale reset.
@Arnold Layne | 18-07-21 | 12:39: jeetje wat slecht
@Arnold Layne | 18-07-21 | 12:39:
Geniaal!
This is the voice of energy.
I am a giant electric generator.
I deliver you light and power.
And I enable you language, music and art.
Through the ether to look and receive.
I am your servant and lord at the same time.
Therefore guard me well.
Me, the genius of energy.
Electriciteit is wellicht een intelligente kracht die ons stukje bij beetje probeert over te nemen. Blinde dove linkse sheeple zijn bezig alle energiebronnen zoals gas en hout om te zetten naar electriciteit. Ook auto's mogen niet meer op fossiele brandstof rijden maar moeten en zullen per se op elektriciteit rijden. Liefst niet eens meer bestuurd door een mens maar zelf-rijdend.
Op het moment dat we apparaten maken die andere apparaten maken zonder dat daar nog mensenhanden aan te pas komen lopen we als mensheid echt gevaar. Er heerst nu al een beetje een soort van mensenschaamte. Veel mensen bij elkaar: iewwww!
Bleib zu hause. Ga niet gezellig winkelen. Hou afstand!
Ga lekker thuis elektrisch winkelen of elektrisch met elkaar kletsen via facetime. Als wij niet opstaan tegen deze duistere kracht zijn we verloren als mensheid.
@Arnold Layne | 18-07-21 | 12:39:
Kraftwerk, die muziek maakt met techniek en apparaten met een stekker eraan. toch sympathiek van die gasten dan.
Ted kaczynski had wel een beetje gelijk.
Ja, dat kan wel maar de eerste stap die je dan moet maken is wel een hele forse: Maak dat je zover mogelijk bij andere mensen uit de buurt komt. Wees zelfvoorzienend, zorg dat je een ruilmiddel hebt voor zaken die je van elders moet halen en vooral: laat nooit zien dat je wél iets hebt of kan, de domme massa zou u helemaal verscheuren. Preppers weten dat wel, hoewel die met hun opzichtige hekken en sloten eigenlijk ook een uithangbord zijn voor de zombies, als er een hek omheen zit zal er wel wat te halen zijn.
De computer is niet veel mis mee, maar wat je ermee doet.. dat is het ding.
Geen gsm of smartphone is makkelijk te doen. Je hebt alleen soms problemen met mensen met wie je een afspraak hebt gepland. Sommigen komen namelijk niet opdagen (kwam iets tussen, kon je niet bereiken gezever). Dat soort mensen moet je na een aantal herhalingen gewoon mijden. Dan heb je nog wel een pc nodig voor het internet + een vaste lijn voor huis telefoon. Die stappen maken het al een stuk rustiger.
@keestelpro | 18-07-21 | 12:48:
Tsja, zit zeker wat in.
Stuur nu eens een dikke EMP (electromagnetic pulse) rond, en de wereld staat stil, dood en verderf etc.
Stel, je deed dat 100 jaar geleden, dan gebeurde er Niets.
100 Jaar geleden..... er lopen zelfs nog mensen rond die je het gewoon kan vragen hoe de wereld er toen uit zag.
@vliegende knorrepot | 18-07-21 | 14:42: en raad u eensch wat de zon nu ook aan het doen is? Buiten haarp om? En dat met zo’n pulse alles plat komt te liggen.. chaos gaan “ze” goed op namelijk..
Wat ook nooit echt lekker gewerkt heeft: de CoronaMeld app... sinds maart 2020 om precies te zijn 0x afgegaan. De enige ooit die ik erover gehoord heb, is Arie Slob in dat debat. Maar dat was nep vermoedelijk.
Zolang je op de zolderkamer blijft gaat dat ding ook niet af.
REAGEER OOK