Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vertrouwen in Haagse formatiefalers keldert

Exact zoals u verwacht

De immer voortschrijdende toeslagenaffaire, de gescheiden wegen die toch niet zo gescheiden bleken, functie elders, de oude bestuurscultuur die slechts een nieuw masker kreeg, de toon mensen, DE TOON, het coronapaspoort dat zichzelf steeds belangrijker vindt, de honderden miljoenen voor een testsamenleving waar niemand op zit te wachten, de schandalige behandeling van Pieter Omtzigt en zijn enorme CDA-bom, de "ik heb daar geen actieve herinnering aan", de minachting voor de tegenmacht, de VPRO in het campagneteam van Kaag, de zwartgelakte dossiers, Rutte's doctrine, alles wat Wopke Hoekstra doet en natuurlijk de formatie die na 105 dagen nog steeds muurvast zit. Terugkijkend op de afgelopen maanden is het geen verrassing dat het vertrouwen in de regering is gekelderd. De grootste verrassing is eigenlijk dat nog steeds 46 procent van de ondervraagden deze regering een voldoende geeft in het onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau. Wie zijn toch die mensen...?

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
DorothyHernandez | 30-06-21 | 14:14

Het is natuurlijk niet niks het beste kabinet ooit vervangen.

tsunami69 | 30-06-21 | 13:32 | 1

Maak je geen zorgen. Gaat niet gebeuren. Zie de Peilingwijzer van deze week. VVD in de lift. Nederlanders willen graag genaaid worden.

HenkyPanky | 30-06-21 | 14:11

Die mensen zijn: alle ambtenaren, semi-overheid, NPO, onderwijs, etc. en alle heirdoor -en door de media- gehersenspoelde mensen die alleen maar het mantra (mogen!) kennen van:
We hebben het hier zo goed; elders is het nog veel slechter, e.d.

"Kijk maar naar alle onderzoeken van CPB, CBS, e.d," -zo zegt men dan- "want onderzoek toont toch echt aan dat het hier allemaal goed en veilig en leuk is.

Dus als jij het anders ziet dan ligt het aan jou... dat is alleen jouw 'gevoel'... want de cijfers (?) tonen aan dat...."

Wering | 30-06-21 | 13:29

Ik zou juist zeggen dat de kans op een formatie groter dan ooit is.
Nu ze alle drie boter op hun hoofd hebben.
Eerst Mark Rutte met de toeslagenaffaire waar hij al sinds de vorige verkiezingen van af wist en niets aan gedaan had.
Wopke Hoekstra met zijn intern verdeelde CDA waar het lijsttrekkerschap gewoon te koop is voor een grote sponsor en die kritische leden de partij uit werkte.
En dan nu Sigrid Kaag die met haar eigen Triumph des Willens de verkiezingen in ging met de hulp van een kritiekloze omroep die werd bevolkt door mede D'66ers.

Osdorpertje | 30-06-21 | 13:24 | 2


Triumph des Willens - Wikipedia
nl.wikipedia.org › wiki › Triumph_des_Willens
«[Triumph des Willens]" is de hoogste visualisering van de politieke religie van het nationaalsocialisme in cinematografische vorm. Eh, D66?

Goedzo | 30-06-21 | 13:42

Scherp.

Finn | 30-06-21 | 18:18

Die mensen zijn woningeigenaren die het prima vinden dat hun bezit €10 p/u meer waard wordt zonder daar iets voor te hoeven doen. Aanhangers van de Rutte doctrine; de ware egoïsten.

Wwmmz | 30-06-21 | 12:59

Wie zijn toch die mensen?
Misschien zijn het geen mensen, maar botjes met gore ritmes en vieze algos die op het www data likken.

MistaRazista | 30-06-21 | 12:16

De mate waarin die lijn daalt, impliceert interessante resultaten als dit onderzoek na 't zomerreces nog eens dunnetjes herhaald wordt...

ReyNemaattori | 30-06-21 | 12:15

Gezien alle drek die er recentelijk naar buiten is gekomen zouden nieuwe verkiezingen de enige valide optie zijn. Nederland heeft centrum-rechts gestemd en krijgt met een beetje pech een uiterst links kabinet. Om over alle schandalen nog maar te zwijgen. Hoezo dikke vinger naar de kiezer.

Even over dat vertrouwen in de Politiek. Dat vertrouwen is voor mij tegelijk met het lichaam van Fortuyn de kist in gegaan. Daarna is het verval van Nederland in een stroomversnelling geraakt.

Sjefke7807 | 30-06-21 | 12:03

Top!

BrulSpin | 30-06-21 | 13:00

Het is met geen pen te beschrijven hoe smerig en doortrapt het gespeeld wordt.
Dank voor de link.

vluchtelingallergie | 30-06-21 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Demissionair, niet meer naar huis te sturen, dus ze regeren toch al. Net alsof het wat uitmaakt welke partijen straks aan mogen schuiven, als de nieuwe regering gevormd wordt.

Bedrog gepleegd door CA, door iemand op de kieslijst te houden voor de extra zetels, terwijl men al wist, dat men hem daarna direct wilde lozen. Verkiezingen vervalst, door precies alleen dat gedeelte van het electoraat, dat hun hele leven al op de gevestigde partijen stemt, de mogelijkheid te geven per brief te stemmen. En daarbovenop, tijdens de lopende verkiezingen, de regels veranderen omdat de revenuen te laag blijken omdat niemand het systeem snapte.

En als je juridisch beklag wil doen over deze lieden, dan weten ze zich gedekt door de Raad van State, die de klager een middelvinger in de reedt steekt.

Het wordt niet beter, ook niet et de verkiezingen in 2025, 2029 etc. Alles wat hier is opgebouwd en wat dit land zo mooi en vrij maakte wordt in luttele tijd vernietigd onder aanmoediging van een autoritair bewind uit Brussel.

het komt nooit meer goed.

netniet | 30-06-21 | 12:03 | 1

Ik ben net zo somber over de democratische vooruitzichten en het behoud van onze vrijheden. Deze worden vooral aangevallen door woke groen activistisch links en de oprukkende islam. Bijvoorbeeld hoewel Mo een pedo was volgens de huidige normen, mag je deze niet zo noemen volgens Europese uitspraken. Dat hij volkerenmoord pleegde mag evenmin gezegd worden ofschoon hij volgens huidige normen gewoon een oorlogsmisdadiger is.
Kernenergie wordt zonder opgaaf van redenen doodgezwegen in de energietransitie en de enige fossielen die mogen zijn van politieke afkomst. Er wordt niet meer gekeken naar kwaliteit maar slechts naar geslacht en huidskleur. Want blanken zijn racistisch. Afrika is voor de Afrikanen maar van wie is Europa dan?

kortebroek | 30-06-21 | 13:23

Zou ons demissionaire kabinet nog wel eventjes de landelijke regels voor de bouw van windmolens aanpassen? Dat moeten ze namelijk van de Raad van State. 'Dan (vandaag, woensdag 30 juni) beantwoordt de Raad van State in een zaak rond een windpark in Delfzijl namelijk voor het eerst de vraag of een Europees arrest uit 2020 rond een windpark in België ook voor Nederland consequenties heeft.' (fd) Het gaat om het arrest Nevele.

grietmetgroenefiets | 30-06-21 | 12:02

Intussen doet het demissionaire kabinet het vrij goed. Dat is positief te noemen.

Ichneumonidae | 30-06-21 | 12:00 | 1

Wat doen ze goed? Liegen, bedriegen, informatie achter houden, ontkennen etc. Dat kunnen ze. Maar een land opbouwen en een goede maatschappij in stand houden?? No way.

Leffe Blonde | 30-06-21 | 12:33

Jan Paternotte komt beter over als Vliegrid Klaag, en Ro-bot Jetten.
D'66 heeft weer een verkeerde benoemd ..

Nederlandop1 | 30-06-21 | 11:59 | 1

dan

Verderkijkert | 30-06-21 | 12:40

Dergelijke onderzoeken lopen altijd achter de feiten aan.
De laatste datum is van mei 2021. Morgen is het al juli en er is weer genoeg gebeurd, en elke week.
Je moet er niet in trappen, is mijn devies.

TonAlias | 30-06-21 | 11:57

Kaag blijkt een evil vrouwelijke versie van Rutte te zijn. Maar het is wat Rutte zei: niemand kan ons, nu we demissionair zijn, wat maken.
De stembusuitslag maakt dat dit kabinet gewoon de 4 jaar naar de volgende verkiezingen volmaakt. In demissionaire status. Dat is het nieuwe leiderschap.

El Rico Grande | 30-06-21 | 11:56

Formatie kan niet lang genoeg duren. Zonder regering gaat het ons veel beter. Onze zuiderburen weten dit uit ervaring. Stel je voor een kabinet met Kaag, Klaver en Ploumen...what can possibly go wrong?

Blonde Nel | 30-06-21 | 11:55

Er valt sowieso niet zoveel te regeren in een filiaal van de EU. Hoofdkantoor heeft de paden al lang gebaand.

Leptob | 30-06-21 | 11:55

Die 46 procent zijn alle ambtenaren

Sfeerbeheer | 30-06-21 | 11:53

Dit schiet niet op, doe maar nieuwe verkiezingen. Kan ik het rondje bij Geert weer rood kleuren, vind ik leuk.

Deksmaat | 30-06-21 | 11:50 | 2

Mijn stem zou ook zeker naar Geert Wilders gaan

Johan1235 | 30-06-21 | 11:58

Precies!

Veepert | 30-06-21 | 13:43

Kan je deze cijfers eigenlijk wel vertrouwen¿
Zou het stiekem niet nog veel erger zijn¿

Hanz Ziezo | 30-06-21 | 11:50

Wie? Dat weet ik niet. Wel hoeveel.

1309 netto respons

Dat zijn 1309 respondenten. Op een bevolking van 17 miljoen inwoners. Dat is minder dan 0.01% Dat kan nooit representatief zijn.

Gooi alle SCP onderzoeken maar de prullenbak in. Je hebt er niets aan. Zelfs het gemiddelde Een vandaag panel onderzoek heeft nog méér respondenten!! Maar ja, die formuleren hun vragen altijd zo dat je op voorhand het resultaat al kan voorspellen, dus ook al niet betrouwbaar.

Het dient maar een doel: de bevolking misleiden door ze het idee op de mouw te spelden dat e.o.a. regeringsstandpunt, voorgenomen beleid of politiek vertrouwen heel breed door de bevolking gedragen word of dat een afname in steun juist reuze meevalt.

Het SCP sjoemelt met cijfers.

gaffelbaard | 30-06-21 | 11:49 | 2

P.s. dat van die 1309 kan je terugvinden op de SCP site.

gaffelbaard | 30-06-21 | 11:49

@gaffelbaard | 30-06-21 | 11:49:
Ach paar jaar terug werd de volks opstand in Egypte door onze media gerechtvaardigd door tienduizend demonstranten op 80 miljoen inwoners dus.........

enra | 30-06-21 | 14:36

Wie zijn toch die mensen??? Dat zijn die 2 miljoen brave mensen, die dagelijks het Staatsjournaal tot zich nemen en dit als de meeste betrouwbare bron van informatie beschouwen!! Zij stemmen VVD en d66, omdat ze géén andere media raadplegen dan de MSM.

Rationa | 30-06-21 | 11:48 | 2

Dit dus. Het is schrijnend als je met zo iemand spreekt hoe gedesinformeerd hij is. En als je ze dan op de keiharde leugens wijst blijven roepen "maar het NOS Journaal is toch onafhankelijk en eerlijk".
Die mensen zou je hun stemrecht moeten ontnemen.

2voor12 | 30-06-21 | 11:56

@2voor12 | 30-06-21 | 11:56:
De schoolopleidingen(indoctrinatie) werpen hun vruchten af.
Beetje voetbal ertegenaan en een geweldig tevreden bevolking is het resultaat, nog een generatie of twee verder en het zelfdenkend vermogen is eruit.

enra | 30-06-21 | 14:34

Deze demissionaire regering krijgt van mij een 5,5. Laat maar lekker even zitten. Doe voorlopig maar geen rare wetten bedenken. Want alle wetten die worden bedacht zijn altijd kut.
En als ik mij bedenk dat o.a. GL wel eens in de coalitie kan gaan komen dan hoef ik niet meer te zoeken naar horrorfilms. Dan is horror de realiteit.

Leptob | 30-06-21 | 11:46 | 5

@VoltaireJohn | 30-06-21 | 11:56: A) Omdat het volk onverschillig is wat betreft politiek. Doet uurtje voor ze naar de stembus gaan nog even een stemwijzertje en stemt zonder verder onderzoek op de uitkomst van die stemwijzer, of stemt al decenia op dezelfde partij.
B) "We" hebben simpelweg nog teveel te verliezen met zijn allen om daadwerkelijk in opstand te komen?

naglfar | 30-06-21 | 12:00

VoltaireJohn | 30-06-21 | 11:56
Omdat 99% van het volk alleen heen en weer zapt tussen NPO1, Jinek en Beau Braakbal.

BrulSpin | 30-06-21 | 13:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat blijft het toch een zooitje daar in den haag, de geloofwaardigheid van het bestuur circus daalt tot een dieptepunt en het C.P.B. vindt dat het wel meevalt.
Allemaal clubjes die aan de grote tiet van de overheid hangen, ( spreekwoord je bijt niet in de hand die je voed ) dus laten deze gasten zich gebruiken om het rooskleuriger voor te doen als dat het werkelijk is.

Zitvlak | 30-06-21 | 11:43

Deze puinhoop blijft net zo lang doorgaan totdat de middenklasse het in de portemonnee gaat merken na jarenlang afbraak-politiek.
Maar zelfs dan zal er niet veel veranderen in NL, stemvolk gepeupel is getransformeerd tot zombievolk...

John Diesel | 30-06-21 | 11:38

Nederlanders werken mee met de macht. Altijd zo geweest. Percentage afgevoerde en vermoorde Joden, België 30%, Frankrijk 25% , Nederland 76%....

Pierre Lebon | 30-06-21 | 11:38 | 6

@BobDobalina | 30-06-21 | 11:41: 2 dingen:
- Het is geen anti-homowet. Dat is veel te breed geformuleerd em daardoor misleidend. Het is een wet die verbiedt kinderen op basisschool- en middelbareschoolleeftijd met een aantal verschijnselen te confronteren. Daar is best kritiek op mogelijk, die heb ik zelf ook, maar de wet is een stuk smaller dan men suggereert. Dat deugt niet, zeker niet waar het kinderen op de middelbare school betreft.
- In Frankrijk blijken vrouwen buitenproportioneel vaak door hun echtgenoot/vriend mishandeld te worden, maar ik daarover hoor ik diezelfde politici nooit: Macron wordt de hand boven het hoofd gehouden, terwijl hij al eerder bij het optreden tegen de protesten tegen de gele hesjes opdracht gaf tot werkelijk walgelijk en buitenproportioneel geweld, bijv. door het afschieten van exploderende munitie op burgers die daardoor ledematen, ogen verloren en ernstig verwond werden. Je hoorde volstrekt niets van de Europese politici. Idem dito tegen soortgelijk gedrag van de Spaanse politie tegen voorstanders van onafhankelijkheid van Catalonië.

Spie | 30-06-21 | 11:52

De wet gaat veel verder dan dat, maar goed. Quod erat demonstrandum.

BobDobalina | 30-06-21 | 11:54

Nederland had(en heeft!) als een van de weinige landen de religie van burgers opgeslagen in het GBA(of whatever ze toen hadden).

Het vinden van de joden werd de Duitsers dus verdomd makkelijk gemaakt: uitdraaitje maken van het de basisregistratie en je weet precies bij welke adressen je langs moet.

Dit zou eigenlijk moeten dienen als schoolvoorbeeld waarom de overheid met zo min mogelijk data in plaats van zoveel mogelijk data over jou moet hebben: Rutte zal je niet komen oppakken, maar je weet nooit wat voor een gek er over 10, 20 of 40 jaar aan de macht is.

ReyNemaattori | 30-06-21 | 12:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Kop moet zijn: 54% Van de Nederlanders heeft GEEN vertrouwen in de regering.
Klinkt al een stuk beter.

Endoxa | 30-06-21 | 11:36 | 4

Als je het alle Nederlanders vraagt krijg je heel andere cijfers, maar ja, dat lijkt dan teveel op een referendum .

DRUCKIE1 | 30-06-21 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen kan Rutte net zo lang blijven zitten met zijn demissionaire kabinet als hij zelf wil. Nog even een maandje doormodderen met de formatie en dan is het alweer zomerreces.

Zo kan hij dan met zijn kompanen zonder enigerlei vorm van verantwoording lekker doorgaan op de ingeslagen weg . Aftreden hoeft hij niet meer en de kamer kan hem niet naar huis sturen.

Tollebol | 30-06-21 | 11:35 | 2

Ik merk niks aan het demissionaire karakter eerlijk gezegd. Formeel mogen ze verder niks, maar ik zie toch allerlei wetjes langsfietsen. Urgenda's en weet ik wat allemaal. En hoe langer het duurt hoe meer Omtzigtgate slijt. en dan gaan we weer naar de stembus.

BBRDWR | 30-06-21 | 11:37

@BBRDWR | 30-06-21 | 11:37: en die 5.1 miljard vragen uitblijven.. of de toeslagenaffaire of gaswinning Groningen of.. of.. of..

All_Anonymous | 30-06-21 | 11:41

Zo zie je maar weer, het volk is aardig dom en makkelijk beinvloedbaar. Rutte, Kaag en Hoekstra zijn vele malen beter dan hetgeen wij daarvoor hadden. Ik heb er voor het eerst weer enig vertrouwen in.

BobDobalina | 30-06-21 | 11:31 | 9

@Penus Decoratus | 30-06-21 | 11:53:
Eens!

vluchtelingallergie | 30-06-21 | 12:11

Uw achterlijkheid doet mij glimlachen.

Veepert | 30-06-21 | 13:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Vertrouwen in de politiek. Ik had het, heb het niet meer, maar zou het zo graag terugkrijgen. Waarom houdt Nederland niet net zoveel van mij als ik van haar?

WodieBlumensind | 30-06-21 | 11:26

Selectief informeren is de hele dag aan de orde. Op Radio 1 een muts van de FNV dat bijna 60% thuiswerken wettelijk geregeld wil zien. De presentator vergat vast te stellen of dat 60% van alle leden betreft (bijna 1 miljoen en -30% t.o.v. 2013). Kortom een nietszeggend cijfer.

P. Breidel | 30-06-21 | 11:26 | 7

Afgelopen jaar heeft afdoende bewezen dat iedereen die thuis kan werken dat ook heeft gedaan. Het is voor werkgevers ook veel goedkoper omdat (deels) zo te houden: minder water/elektra verbruik, minder koffie/thee, minder kantoorhuur, minder vergoedde kilometers, geen kantine+personeel, minder schoonmaak kosten. Kan zomaar een kwart van je bedrijfsvoering uitgaven schelen.

Ik snap sowieso niet waarom dat dan opeens wettelijk geregeld moet worden? En hoeveel dagen dan? En bij welke beroepen dan?

ReyNemaattori | 30-06-21 | 12:12

@BBRDWR | 30-06-21 | 11:56: waarom moeten FNV leden representatief voor werkend Nederland zijn? Waarom zou FNV moeten vechten voor niet leden?

DeCynischeAmbtenaar | 30-06-21 | 12:16

@DeCynischeAmbtenaar | 30-06-21 | 11:46: Je zou je moeten afvragen of de FNV nog wel voldoende representatief is, ik denk het niet. Was het totale percentage vakbondsleden niet iets tussen de 15 en 20% van de werkende bevolking?

P. Breidel | 30-06-21 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Die mensen zijn degenen die de hele coronacrisis door namens ons allemaal iedere 22e van iedere maand weer braaf hun salaris, uitkering, of de subsidie voor hun 'stichting' ( 'slavernijproject Lelystad') op hun bankrekening hebben bijgeschreven gezien. Ambtenaren, trendvolgers en handophouders. Mensen die tijd over hebben om te besteden aan volstrekt niets aan deze samenleving bijdragende onderzoeken van nauwelijks iets aan deze samenleving bijdragende instituties als het SCP.

bisbisbis | 30-06-21 | 11:26

Er zijn geen alternatieven die er echt bovenuit springen. Men is murw gebeukt en gelooft het allemaal wel. Ieder zoekt zijn eigen geluk in een eigen bubbel. Lees: circle of influence.

zevensprong | 30-06-21 | 11:24

Die 46% zijn de jonkies van toen die nu 18 zijn of ouder. Gehersenspoeld op de scholen en door hun ouders
Snap het nou toch eens een keer. Hier is bewust naar toe gewerkt.

Gokmaar | 30-06-21 | 11:24 | 6

Nee precies, dat is ook wat het CDA en DDR66 voorstaan.

Bakkeleures | 30-06-21 | 11:40

@Bakkeleures | 30-06-21 | 11:28: volgens mij hebben de gepensioneerden jarenlang betaald aan hun pensioen. Om moeten ze maar oprotten als hun potje op is?

Risingson | 30-06-21 | 11:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Het CBS is ook een instituut dat naar de gallemiezen is. Het timen van een stijging van 13% meer vertrouwen in de politiek, net tuin Rutte cum suis aan het wankelen zijn riekt naar propaganda.

KillerK | 30-06-21 | 11:23

Wat GeenStijl en zijn volgers maar niet begrijpen is dat het grote aantal mensen dat blijft stemmen op de gevestigde orde dit niet doet omdat ze daar zo enthousiast over zijn maar omdat ze de alternatieven nog slechter vinden. Ze beseffen dat uitsluitend overal tegen zijn ook oplossing biedt en de macht verleggen naar rechts of links geen enkele garantie geeft dat er iets verbetert. Wanneer men daarbij persoonlijk een goed leven heeft kiest men dus voor behoud van de huidige situatie.

ijstijger | 30-06-21 | 11:22 | 9

yep. goed gezien. de angst voor het onbekende, het andere.

nobodiesunmighty | 30-06-21 | 11:48

@JdelaT | 30-06-21 | 11:47: wat heeft het voor zin om over louter hypothetische vragen te discussiëren daar waar het probleem duidelijk is dat de vvd geen keuze over rechts kan maken? Omtzigt zal niet een politieke partij oprichten, simpel omdat hij dat niet wil of kan. Het enige dat een oplossing biedt is nieuwe verkiezingen met een nederlaag voor D66, een zwaai naar rechts van de vvd en een sterke JA21.

austinhealey | 30-06-21 | 12:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Uit het baksteen deel van die grafiek kan je toch wel iets van een vertrouwenscrisis opmaken.

Niet_Van_Hier | 30-06-21 | 11:22

Het is maar goed ook dat die formatie hopeloos vastloopt. Want als er wel een coalitie in mekaar gebrouwen wordt dan is het enige wat deze coalitiepartijen bindt een gezamenlijke afkeer van alles wat PVV of FvD is. En een coalitie gebaseerd enkel op een afkeer van andere partijen kan nooit goed zijn voor het land.

VanBukkem | 30-06-21 | 11:22 | 2

Dat heeft zich inderdaad de afgelopen periode bewezen.

enra | 30-06-21 | 11:26

Eens.

vluchtelingallergie | 30-06-21 | 12:14

Dat zijn mensen die vooral - of uitsluitend - bezig zijn met luxe-problemen: Het Klimaat, Het Muljeu, Inclusie, Duujjjzaamheid en Verkansie.

Peter Emile | 30-06-21 | 11:21

Antwoord A: Volksverlakkers met het ethisch besef van een pinda.

Hemke-Valsema | 30-06-21 | 11:19

Dat zijn zijn de ambtenaren en andere die zakken vullen via de overheid. schrikbarend eigenlijk hoeveel er opgehoest moet worden door de echt werkende medelander.

enra | 30-06-21 | 11:14 | 1

Ik denk dat we best wel een groot deel van de eu in stand houden.. meer dan wat we in kunnen beelden.. eng dood en dood eng!.. terwijl de pensioen leeftijden hier omhoog blijven gaan en ze in oa Griekenland gewoon lekker met vroegpensioen kunnen .. dus..

All_Anonymous | 30-06-21 | 11:18

Mensen die nog lagere verwachtingen hebben van de oppositie. Ik moet ook zeggen dat ik niet zeker weet of Dion Graus of Henk Bres het beter zouden doen als ministers.

JTKDM | 30-06-21 | 11:12 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

De linksstemmende deugjesmensen die zich vooral in het op nepotisme drijvende midden-management van Nederland prima weten te bedruipen.

Ceristimo | 30-06-21 | 11:11

Dat zijn de mensen die denken dat ze boven anderen staan, die vereenzelvigen zich met de Haagse kliek.

rotator | 30-06-21 | 11:10

Waarschijnlijk zijn die peilingen net zo verziekt als de rest van de politieke zooi, waarom zouden ze immers een uitzondering op de regel vormen??

Smoelensmid | 30-06-21 | 11:10

De grafiekjes van de Tweede Kamer en de regering gaan precies gelijk op. En dat terwijl de Tweede Kamer eigenlijk een soort tegenstander van de regering zou moeten zijn.
Dat kan een paar dingen betekenen.
1 De Tweede Kamer zit op schoot bij de regering;
2 De ondervraagden weten het verschil tussen die twee niet;
3 Eigenlijk meet je gewoon het vertrouwen van burgers in instituties. Als je daarnaast het vertrouwen in de politie of de ANWB had gepeild, hadden die grafiekjes dezelfde vorm gehad.

JvanDeventer | 30-06-21 | 11:09

Ze zijn vrijwel louter met beeldvorming bezig. Geen oprechtheid, eerlijkheid, transparantie of echte betrokkenheid. Tsja, dan wordt het electoraat vanzelf cynisch en haakt men af. In afwachting van een nieuwe Fortuyn.

Road to serfdom | 30-06-21 | 11:09 | 1

Helaas zie ik dat ook te veel bij de directie van het bedrijf waar ik nu werk.

DePsych | 30-06-21 | 12:02

Politiek bedrijven heeft zijn eigen regels. Wen er maar aan. Do as I say, but don't do as I do.

Pummetje | 30-06-21 | 11:09 | 1

‘Do as I say, not as I do.’

Wayfaring stranger | 30-06-21 | 11:38

Maar ze doen het voor ons! Toch?

Lorejas | 30-06-21 | 11:07 | 2

Antwoord B: NEEN, ze doen het niet voor ons.

Hemke-Valsema | 30-06-21 | 11:20

De politiek is geprofessionaliseerd. Beroepspolitici, vaak "politicologie" gestudeerd (whatever that may be).
Het volk vertegenwoordigen is allang niet meer een primair doel. Slechts een middel, een voorwendsel.

DenBeert | 30-06-21 | 12:05

Zou mooi zijn dat er nu nieuwe verkiezingen zouden komen. Maar die zijn in het nadeel van het kartel dus dat zal wel niet.

Man-bear-pig | 30-06-21 | 11:07 | 3

Dan raakt het CDA een paar zetels kwijt aan de Boerenpartij en D66 aan Volt en blijft verder alles het zelfde.

Gulliver | 30-06-21 | 11:10

Zie peilingen. VVD en D66 idem. Alleen CDA verliest. Als we gaan stemmen wordt formatie opnieuw ontiegelijke puinbak.

Lorejas | 30-06-21 | 11:12

Veranderd niets. De psychosociale structuur ligt er al 100 en jaren verankerd. Dat beweegt niet. Tenzij oorlog of echte pandemie met massale doden. Vind ik nog niet wenselijk.

nobodiesunmighty | 30-06-21 | 11:51

Ari Slob heeft gelogen over Kaag. Hij ontkende in de kamer beïnvloeding bij de docu over Kaag.

Nu blijkt dus dat er wel degelijk beïnvloeding was door Buitenlandse zaken en door D66.

Heeft dat liegen tegen de Kamer nog gevolgen?

Swieberj | 30-06-21 | 11:06 | 10

Zoals ik al bij het Kaag/VPRO topic zei geldt hetzelfde voor Arie. Ze gaan niet weg. Ze kan moeilijk nog een keer aftreden. Zoals teflon Mark al eerder zei: “We hebben nu meer macht dan eerst omdat jullie ons niet meer weg kunnen sturen, dat hebben jullie vorige week al gedaan. Hahaha.”.

Guusje Nadorst | 30-06-21 | 11:27

Bij Christelijke politici moet je bij een twijfelachtige uitspraak altijd even vragen of ze dat met de hand op de bijbel willen herhalen. Dan weet je namelijk precies hoe laat het is.

Graaisnaaiert | 30-06-21 | 11:39

@Roadblock | 30-06-21 | 11:07: bij liegen zult U beloond worden. Daarnaast krijgt U een zetel naast de Here Jezus. En een afstandsbediening voor de Heilige Aardse TV Evangelisten kanalen.

nobodiesunmighty | 30-06-21 | 11:54
▼ 7 antwoorden verborgen

In de terminologie van Nietzsche zijn het gewoon Übermenschen.

Ichneumonidae | 30-06-21 | 11:05

Nieuwe verkiezingen. Nu doorHameren is een schande voor de Democratie.

revolte | 30-06-21 | 11:05 | 5

Dat de VVD zich vorige week zo ferm uitsprak tegen de massa-immigratie is natuurlijk een teken aan de wand; er wordt alvast voorgesorteerd op nieuwe verkiezingen.

VanBukkem | 30-06-21 | 11:15

@Nitr0gen | 30-06-21 | 11:12:

de PVV is net een ijsberg.
Daar smelt iedere verkiezingen een paar zetels van af.
Als Omtzigt herstelt en zich bij JA21 aansluit zou dat een verschil kunnen maken.

Gulliver | 30-06-21 | 11:16

En dan Zwitsers model nemen, de 4 grootste partijen MOETEN een regering vormen!

Frietje_Oorlog | 30-06-21 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Hopelijk houden Rutte en Hoekstra ditmaal hun ruggetjes recht. Oh, wacht...

Odin | 30-06-21 | 11:04

Het zijn landgenoten met cognitieve dissonantie.

Deflatiemonster | 30-06-21 | 11:03 | 1

Oftewel ambtenaren. (Heul veul in NL)

vliegende knorrepot | 30-06-21 | 11:32

Wie zijn die mensen?
Die mensen kunnen daar niet zoveel aan doen, die zijn helemaal gehersenspoeld door de constante stroom propaganda zoals we zojuist weer in alle lelijkheid gezien hebben.
En Beste Landgenoten natuurlijk.

elfenstein | 30-06-21 | 11:03

Het is complex

RickTheDick | 30-06-21 | 11:01 | 1

... deze mensen zitten me hun kop in het zand.

halfvolle glas | 30-06-21 | 11:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos