Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Formatie schiet voor geen meter op

NU! RECHTSTREEKS! BREKEND!

pareltje ANP

Het is al 158 (honderd-en-acht-en-vijftig) dagen geleden dat het kabinet demissionair werd vanwege Ongekend Onrecht en al 158 dagen lang hebben ze in politiek Den Haag geen enkele haast om een nieuwe regering te vormen. Informateur Mariëtte Hamer heeft nu een brief (109 pagina's daarrrr) aan de Kamer gestuurd waarin ze adviseert om Rutte en Kaag onder begeleiding van een nieuwe informateur (als opvolger van Mariëtte Hamer wordt Mariëtte Hamer genoemd) een 'proeve' van een regeerakkoord te laten schrijven, waar andere partijen dan bij aan mogen schuiven... Maar ja. Die wil niet met die, die wil niet met die en die andere wil niet met die andere

Als we nou gewoon volwassen politieke leiders hadden, die al voor de verkiezing duidelijk maakten met welke partijen ze in een coalitie wilden, volwassen journalisten die snappen dat het op die manier informeren van het electoraat JUIST democratisch is en dat ook een partij die stemmen verliest nog steeds een deel van het volk vertegenwoordigt, volwassen kiezers die begrijpen dat je in ons kiesstelsel nou eenmaal compromissen moet sluiten en een volwassen Jack van Gelder die gewoon zijn muil houdt omdat iedereen ook wel doorheeft dat er met die mafklapperclub van Graus en kornuiten echt niet op een normale manier valt samen te werken... Maar ja. Dat hebben we allemaal niet. Wij hebben een hardnekkige Rutte doctrine (34 zetels) die maar geen functie elders wil zoeken en wat omhooggevallen gewauwel over nieuw leiderschap (24 zetels). Dus wij zitten hier nog wel even. 
PERSCONFERENTIE HAMER: Om 15:00 uur hierrr of na de breek. 

Reaguursels

Inloggen

Jack van Gelder heeft groot gelijk.
Het kwalijkste is niet alleen het uitsluiten van zo'n grote partij als de PVV, maar ook de boodschap die daarmee wordt afgegeven. Namelijk; "op de oppositie stemmen heeft geen zin, partijen die de sharia afwijzen zullen nooit mee mogen regeren".

Antidemocraten zeggen altijd dat het hen niet gaat om Wilders' afkeer van de sharia en terreur, maar om hoe hij dat formuleert. Zo zou Wilders soms bijna net zo naar over islamitisch geweld spreken als de socialisten sinds 1900 over christen- en joden- dom spreken. Concrete voorbeelden daarvan zijn overigens niet bekend, want Wilders is veel gematigder dan hij wordt weggezet, maar dat terzijde.
En los van het feit dat de "toon van het debat" eigenlijk een non-issue zou moeten zijn; ook partijen als JA21 zijn bij voorbaat allemaal uitgesloten. Net als FvD, al lang voor Baudet doordraaide.

Dandruff | 22-06-21 | 21:10

Het hele verhaal van Hamer in het kort gezegd: een groep kinderen mocht een potje kwartetten, jij krijgt dit van mij, dan wil ik dat van jou, maar dat ga ik jou niet geven maar ik wil het wel ruilen met die andere. En nou moeten ze als strafwerk een opstel schrijven en het opstel is pas goed als ze PvdA en GL mee laten spelen.

Twee Jeetjes | 22-06-21 | 20:31

Ik moet zeggen; heel dapper van Jack van Gelder. Zonder dollen.

Sans Comique | 22-06-21 | 20:04

Toen demissionair MP Rutte enige tijd geleden tot grote schrik van voorzitter Arib zei nu eigenlijk meer macht te hebben dan voorheen, daar niemand hem nog weg kon sturen, want hij was reeds demissionair. Zie Art 43 Grondwet + Toelichting. Voor Rutte zelf kan deze demissionaire periode hem dus niet lang genoeg duren. Maar Rutte mist iets, noem het een manco. Zijn trein dendert voort. Veel dossiers half/niet afgemaakt, wegbezuinigd en een catastrofale puinhoop achterlatend, inclusief de kindertoeslagaffaire. Dit laatste ligt reeds heel ver achter hem en Kristie Rongen krijgt gelijk. Het wordt niet opgelost, zoals niets opgelost wordt en het glijdt moeiteloos van hem af. Teflon Mark geniet van problemen als zijnde puzzeltjes om op te lossen, maar doet dat niet zelf. Dat laat hij aan zijn vakministers over. Zo doe je dat nietwaar? Delegeren, probleem opgelost.
Een MP die de meeste ministers en staatssecretarissen in zijn kabinetsperioden heeft versleten. (Judas) Kusje, schouderklopje en doorgaan. Geveinsde empathie! Nee Mark Rutte heeft zo z'n manco's, maar wie doet hem wat? Daarom raak ik er steeds meer van overtuigd met een briljante geestelijk gestoorde MP te maken te hebben.
Er bestaat echter geen protocol in dit land waarbij een MP wetenschappelijk zowel fysiek en mentaal wordt beoordeeld ook daadwerkelijk "fit for duty" te zijn?
Er bestaat ook geen protocol, zoals bv. de scheepsraad op zeeschepen, die het juridisch mogelijk maakt in het landsbelang voor een mentaal gestoorde demissionaire MP “To take him away, Haha. To the funny farm where life is beautiful all the time. They’re coming to take him away, Haha”.
Uiteraard wel met de juiste dagbesteding en medische verzorging. Dat wel natuurlijk.
Dit gaat het dus niet worden. What to do in a case like this my dear Watson?

Een vrije paling | 22-06-21 | 19:00 | 1

Het probleem is die rutte en die krijg je niet makkelijk weg. Maar de schade worst via zijn marionetten aangebracht. Als die die geestelijk gestoorde nu eens gewoon negeren dan is het peobleem opgelost. Het is zo simpel: gewoon zeggen: ja mark, je hebt gelijk, gaan we gelijk doen, hier: neem nog een snoepje.

Sr Semtex | 22-06-21 | 19:12

Hoelang was het in België toendertijd ? Iets van 250 dagen ?

Vraagje: staat er iets in de (grond)wet over hoelang zo'n demissionair kabinet mag blijven zitten ? Anders wil ik best wel weer efkes naar de stembus lopen hoor, kleine moeite.

Vesta | 22-06-21 | 18:19 | 1

493. Dagen. En het land reilde en zeilde zichzelf wel. Geen plannetjes om de plannetjes, geen oeverloze overleggen om relevant te blijven, gewoon een organisme dat van een hormoonproductieverstorende tumor verlost was. Voor even. Elite zal altijd bestaansrecht zoeken. Al was het maar het afromen van extra welvaart door anderen opgebracht. Uiterst parasitair.

Sans Comique | 22-06-21 | 20:08

Doe anders gewoon geen kabinet. Het gaat prima zo, bijna weer normaal

Johan1235 | 22-06-21 | 18:07

Rutte weg en nieuwe verkiezingen

Schipperke | 22-06-21 | 17:04 | 4

U krijgt dus Rutte IV met een Jessias. Have fun with that thought...

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 17:37

Nou nee.

van Oeffelen | 22-06-21 | 17:45

@Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 17:37: Zag gisteren Klaver, meneer was boos dat hij wellicht uitgesloten gaat worden, schofterig van de rechtse partijen volgens de grote denker en verliezer, heel bijzonder zijn logica.
Dat links andersom JA21 etc. uitsluit mag wel.

Uw Verzekeringsadvis | 22-06-21 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, Steeds. Maar. Weer. een foto van een tros bananen bij deze topics gaat ook vervelen.

TmC | 22-06-21 | 16:51

Al eerder is Rutte geciteerd: "ze kunnen ons niet meer weg sturen". Vanwege de "Crisis" mag hij allerlei vergaande beslissingen nemen, zoals aandeelhouders bij ADDECO en ATOS subsidiëren met subsidiegeld dat hij bij het MKB terug vraagt. Er zijn nog wel een paar onderwerpen die "controversieel" zijn, maar naarmate de formatie langer duurt zal er steeds meer een geluid komen van "ja maar, Nederland moet toch geregeerd worden".

Ik voorspel een HEEEEEEEEEEEl lange formatie.

ParadiseLost | 22-06-21 | 16:17 | 3

En toch. Extra geld voor de zorg weigert hij, want een demissionair kabinet mag dat niet beslissen. Ik begrijp het in elk geval niet meer.

Goofy Goofball | 22-06-21 | 16:35

@Goofy Goofball | 22-06-21 | 16:35: nee dan mogen ze het “niet beslissen” maar ondertussen wel wetsvoorstellen erdoorheen rammen waar de honden geen brood van lusten..

All_Anonymous | 22-06-21 | 17:12

@All_Anonymous | 22-06-21 | 17:12:
Perfect uitgangspunt:
- Je doet waar je zin in hebt. Als de kamer je niet terugfluit, ga je lekker verder. (Eigenlijk zou een demissionair kabinet een 2/3 meerderheid nodig moeten hebben voor de besluiten, want nu zijn het dezelfden die ergens voor moeten stemmen als die iets controversieel moeten verklaren)
- Je doet niets waar je geen zin in hebt, want "sorry, demissionair", al zou de hele 2e kamer er om vragen. Wat gaan ze doen, je wegsturen?

TheEgg | 22-06-21 | 17:29

Staat er eigenlijk in de wet dat er een regeerakkoord MOET komen ? En een coalitie?

RichardBandler | 22-06-21 | 16:15 | 2

Nee. Maar als je geen meerderheid in de tweede kamer hebt, dan is die tweede kamer geen stempel-commissie meer en moet je af en toe verantwoording afleggen. Dan zou je kunnen worden afgerekend op je beleid, en ze zijn zo vreselijk bang voor die afreken-cultuur.

ParadiseLost | 22-06-21 | 16:20

@ParadiseLost | 22-06-21 | 16:20: ja want dan zouden ze bijna voelen hoe het voor het volk aanvoelt.. zo’n afreken-cultuur..

All_Anonymous | 22-06-21 | 17:14

Formeren zou heel eenvoudig moeten zijn. Gewoon het partijlijstje aflopen van groot naar klein totdat je een meerderheid hebt. Maar dan komt de PVV in beeld en dat kan natuurlijk niet volgens Mao Rutte. Ik denk dat er met de PVV veel te bereiken valt maar de kartelclubs zien beren op de weg lopen die er helemaal niet zijn.

stiffy | 22-06-21 | 16:12 | 4

Net als de vorige keer zeker, toen hebben ze ook veel bereikt....

ECLP | 22-06-21 | 16:57

Naar volgorde van bereiktheid staat PVV natuurlijk wel bovenaan

CamaroHans | 22-06-21 | 19:26

@ECLP | 22-06-21 | 16:57: Toen ze weigerden zich voor het karretje te laten spannen van bezuinigingen in de zorg? Toen bedoel je?

Sans Comique | 22-06-21 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan maar 9 van de 109 pagina's vinden.
Ligt dit nu aan mij?

jacob.van.campen | 22-06-21 | 16:00

Als je niet met PVV praat weet je ook niet tot welke compromissen zij bereid zijn. Ik schat in dat Wilders best bereid is om de Koran niet te verbieden en dat hij best bereid is om iedere fatsoenlijke burger met een Nederlands paspoort te garanderen dat deze niet het land uit gezet kan worden.

Henk1357 | 22-06-21 | 15:56 | 2

Sterker nog, het primaire wat Wilders zou eisen is dat de ongecontroleerde immigratie à 500 per week aangepakt wordt. That’s all. Hij weet ook wel dat ie de Islam morgen niet kan afschaffen.

JackStick | 22-06-21 | 16:02

@JackStick | 22-06-21 | 16:02: Dat is toch meer dan goed en kan geen belemmering zijn zou je als normaal mens denken.

Pietie | 22-06-21 | 16:47

Volgens mij zijn ze er allang uit via de achterkamertjes (beter ingedekt nu)
En laten nu via de eigen staatszenders zien hoe "moeilijk" alles tot stand moest gekomen.

Aardappelplantje | 22-06-21 | 15:55

Ik heb het niet helemaal kunnen zien. Kan iemand het even kort samenvatten? Dank alvast!

kweethetooknietbeter | 22-06-21 | 15:49 | 1

Wachten.

van Oeffelen | 22-06-21 | 17:46

We gaan de kaarten opnieuw schudden.
Nieuwe verkiezingen .

Datgingniegoed | 22-06-21 | 15:46 | 4

Wie heeft er geen belang bij verkiezingen en zal alles doen om tot een kabinet te komen, tegen elke prijs ?

Roze_bril_drager | 22-06-21 | 15:48

@Roze_bril_drager | 22-06-21 | 15:48: D66 (Kaag-magie is er wel een beetje af), CDA (Omtzigt-debacle), GL (Klaver is niet meer de fris ogende, getapte jongen), wellicht nog PVDA, die partij slaat met Ploumen ook nog geen deuk in een pakje boter. VVD vindt het volgens mij wel prima, die wassen hun handen in onschuld ('wij hebben ons constructief opgesteld).

FrankVeer | 22-06-21 | 15:58

@FrankVeer | 22-06-21 | 15:58:

Dat doet die handige Mark toch verdomd sluw. Het land is bestuurlijk een grote farce geworden onder zijn bewind maar nog geen schrammetje.

Misschien wel de gehaaidste politicus die we ooit hadden.

Roze_bril_drager | 22-06-21 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, ze maken het zichzelf moeilijk door de PVV uit te sluiten zonder naar de inhoud te kijken.

elco485 | 22-06-21 | 15:40

Die TK-livestream blijft hier om de haverklap hangen. Hebben jullie dat ook?

Reaguurdeskundige | 22-06-21 | 15:33 | 1

Nee, die bij mij loopt juist versneld.

Sinterbikske | 22-06-21 | 16:10

Zit ik het vragenuurtje terug te kijken, is daar gewoon de maiden speech van Lucile Werner. Met uiteraard het obligate gehandicapte-item. (gaap)
Ergens mis ik de boggle-ballenbak onder het katheder.

Abject | 22-06-21 | 15:32 | 3

Had ze niet zo’n tril-bal in haar foefoe? Vind haar altijd zo opgewekt kijken.

The-loopy-cowboy | 22-06-21 | 15:37

Boggle? Lingo!

kweethetooknietbeter | 22-06-21 | 15:46

Wat een clowns. Voorstel: de grondwet aanpassen en verplichten dat er een regering is na 92 dagen (3 maanden). Zo niet, opnieuw verkiezingen en tot die tijd bevriezing van ALLE uitgaven, dus ook uitkeringen, ambtenarensalarissen en de zorg. Dan zien we wel hoe snel die politieke faalhazen met meel in de bek ""verantwoordelijkheid durven nemen"" en ""aan het landsbelang denken"" en ""de verbinding zoeken"" onder druk van hun kiezers.

Defman | 22-06-21 | 15:27 | 2

Ik denk dat het averechts gaat werken. Die elitaire haagse clubjes hebben spaargeld genoeg. De gemeentewerker op straat niet.

elco485 | 22-06-21 | 15:41

Gelukkig zit je niet in de politiek man man wat een faal voorstel.

movingsquare | 22-06-21 | 15:43

Ben met me 2de emmer bezig , zucht wat een ellende

witchmaster | 22-06-21 | 15:23

Het gaat verdomd goed. Sterker nog het gaat steeds beter. Want nieuwe verkiezingen komen steeds dichterbij. En dan begint het Kabinet Omtzigt 1 !!!
Daarna stellen we voor het Dames voetbal een elftal op van 10 transgenders en 1 dyke in het doel. Met hun testosteron knallen ze andere Internationale elftallen aan gort. Jongens we staan aan de vooravond van gouden tijden.

Godderwrake | 22-06-21 | 15:20

Zat Cheque van Gelder (nog gebruinder dan Humberto) gisteravond nou te beweren dat de PVV in het nieuwe kabinet moest komen?

van Oeffelen | 22-06-21 | 15:19 | 2

Ze zijn stabieler dan het CDA momenteel, Van Oeff. Geef toe.

Graaisnaaiert | 22-06-21 | 15:24

Wachten ze de verkiezingen in Duitsland af?

Bataafje | 22-06-21 | 15:32

Nou, van mij mag het horrorkabinet Rutte-IV nog hééééél lang wegblijven. Daar zit ik absoluut niet mee.

MAD1950 | 22-06-21 | 15:13 | 1

Maar dan zitten we met horror Rutte3

sjef-van-iekel | 22-06-21 | 15:15

Dat er überhaupt mensen zijn die met dat "uitsluiten" akkoord gaan. Stel je hebt een partner, en hij/zij zegt jou dat je niet met die en die mag omgaan. Dan is toch het eerste wat je doet die partner eruit schoppen? En ga je wel akkoord, dan doe je dat uit angst. Hoe dan ook, gezond is het niet.

Deksmaat | 22-06-21 | 15:10 | 3

Zo zie ik mijn beste vriend al meer dan een jaar niet meer, de andere vrienden zien hem ook niet meer. Onderschat vrouwen niet.

Sinterbikske | 22-06-21 | 15:14

"Het is van het hoogste belang dat er een nieuwe regering wordt gevormd."
"Maar eerst gaan we 2 maanden op vakantie. U hoort eind Augustus nog van ons."

Osdorpertje | 22-06-21 | 15:08 | 1

Precies dat ja, dan sla je dat reces maar een jaartje over lijkt mij. Snap trouwens ook niet waarom dat reces zo lang moet duren, alsof het land in die tijd niet geregeerd hoeft te worden.

Sinterbikske | 22-06-21 | 15:17

Voor de mensen die roepen dat er met PVV/FVD/JA21 gepraat moet worden: Hoe dan??
1. VVD/CDA zullen nooit en te nimmer akkoord gaan met het beperken van machtsoverdracht naar de EU. Dat zou politieke zelfmoord betekenen, want de achterban van VVD/CDA pikt zo'n beperking gewoon niet.
2. VVD/CDA zullen nooit en te nimmer akkoord gaan met het beperken van massa-immigratie van anti-westerse moslimextremisten. Dat zou politieke zelfmoord betekenen, want de achterban van VVD/CDA pikt zo'n beperking gewoon niet.

Dus een kabinet met VVD/CDA + PVV/FVD/JA21 is alleen mogelijk als die laatste partijen akkoord gaan met verdere machtsoverdracht naar Brussel en vergroting van de jihadistenimmigratie. Maar dat pikt de achterban van PVV/etc weer niet.

Reaguurdeskundige | 22-06-21 | 15:04 | 5

Waar is de democratie dan?

VoltaireJohn | 22-06-21 | 15:30

Hoezo is een meerderheid van VDD en CDA stemmers niet voor inperken van immigratie, denkt u ? De meerderheid van NL is daar volgens mij vóór...

RichardBandler | 22-06-21 | 16:09

@RichardBandler | 22-06-21 | 16:09: Omdat VVD en CDA tegen het inperken van immigratie zijn, en uitsluitend op zoek gaan naar coalitiepartners die eveneens tegen het inperken van immigratie zijn. 80 % van de kiezers steunt dat beleid. Tegenstanders van massa-immigratie vormen een minderheid van hooguit 20% (PVV, FVD, JA, misschien SGP).

Reaguurdeskundige | 22-06-21 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Reken maar als er straks een nieuw kabinet is dat de ondersteuningsmiljarden aan het bedrijfsleven en de EU terugbetaald moeten worden.
"Solidariteitsheffing" op spaargeld b.v.

meneer Q | 22-06-21 | 15:03

Ik heb zo'n enorme zin om te zeggen zie je nou wel? Wijvon kunnen niks. Eerst al twee formatiewijvon. Toen liet een ander wijf zich fotograferen met intieme geheimpjes. Komt er nog een formatiewijf Hamer. Alles mislukt. Laat het gewoon regelen door een man. Maar ik zeg dat niet. Ik ben voor de bühne geëmancipeerd.

Leptob | 22-06-21 | 15:02 | 4

Zit wel wat in vind ik.

Pietie | 22-06-21 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

Als de vvd wél gaat praten met pvv en ja21… moet je eens zien hoe snel PvdA in z’n eentje aanschuift.

Dr. Worstenbroodje | 22-06-21 | 15:00

Wat een goed idee. Die Hamer kan natuurlijk precies doen wat Hamer naliet.

johoost | 22-06-21 | 14:57

Hee, zoiets schreef ik gisteren ook, onder het topic Formatiewegen scheiden steeds verder:

Het lijkt er op dat de heren dames politici denken dat Tweede Kamerverkiezingen iets vrijblijvends waren. Beetje arrogant.

Vandaar mijn bindend advies:
Ben je volwassen en professioneel en heb je meer dan 10 zetels ?
Dan ga je een regering vormen. Weigeren is ontslag en functie nergens.
Dus hebben we eind van de week een regering met een comfortabele meerderheid van 90 zetels.
Eventuele verschillen van inzicht tijdens de rit lossen jullie succesvol op, want jullie zijn professioneel en volwassen.

Begrijpelijk wel dat Ronaldo het woord professioneel heeft weg gelaten.

2021 sla ik ff over | 22-06-21 | 14:48

Nonsens. Men zou bij grondwet moeten regelen dat je ALTIJD een regering krijgt, bestaande uit minimaal de drie grootste partijen. Het op voorhand uitsluiten op moralistische gronden zou niet moeten kunnen in een democratische rechtstaat waar de kiezer het altijd voor het zeggen zou moeten hebben.

Als je een ander soort systeem hanteert, waar beroepspolitici simpelweg bindende afspraken maken over het beleid en vervolgens personen aandraagt om bijv. een ministerpost te vervullen, zou je een onafhankelijke commissie kunnen laten besluiten of persoon X geschikt is voor de functie op plaats X. Laat de partijen meer naar de achtergrond vertrekken. Daarnaast zou je zo'n onafhankelijke geschillencommissie ook kunnen gebruiken om afgesproken beleidskwesties na te laten komen als er onenigheid ontstaat.

Verder dient de kamer weer een individueel mandaat te krijgen waarbij politici vrij zijn om te stemmen, in plaats van altijd maar lukraak de partij te volgen, ook als er omwille van partijpolitiek tegen een soms goed voorstel wordt gestemd.

Tot slot zou je voor lastige kwesties een referendum moeten kunnen organiseren. Als er dan lastige kwesties zijn waar partijen zelf niet goed uitkomen, is er dan altijd nog het volk om uitsluitsel te geven.

Dannydekr 2.0 | 22-06-21 | 14:46 | 1

Inderdaad, op moralistische gronden een super zwakte bod. Ze hebben de plicht om met elkaar door een deur te komen. Verwachten ze ook van de burger, die mogen elkaar ook niet discrimineren.
We gaan het meemaken, wat de heren en dames ervan brouwen.

enra | 22-06-21 | 14:58

Rutte zat gisteren wel in het stadion, in z'n eentje want vrienden heeft hij niet. Hij leek vrij enthousiast.
Nou ja, iemand die met zo'n aartsleugenaar in een kabinet wil gaan zitten spoort natuurlijk ook niet. Die arme Kaagje, kwam er toen nog zalvend over heen.
Ja, daar win je een oorlog mee.

Ichneumonidae | 22-06-21 | 14:45 | 6

@McFreek | 22-06-21 | 14:49: Waarom niet? Partijkartel onder elkaar, allebei eerst ik, dan ik, dan ik en dan pas de anderen. Die twee kunnen het samen prima vinden.

MAD1950 | 22-06-21 | 14:57

@McFreek | 22-06-21 | 14:49: inderdaad, jezelf volstoppen in de skybox en je even laten filmen zodat het volk denkt dat je iets met ze deelt.

Struikrover3 | 22-06-21 | 15:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou het niet beter zijn om toch maar nieuwe verkiezingen uit te schrijven? Bedoel, er is zoveel veranderd intussen. Kijk naar het CDA, FVD etc. De uitslag van de verkiezingen is nu al niet meer representatief.

P47Thunderbolt | 22-06-21 | 14:44 | 2

Ik ben voor. En dan massaal de bal op Omtzicht, omdat het kan en om te kijken hoe de gevestigde orde in de stress schiet.

P. Breidel | 22-06-21 | 14:52

Ben bang dat nieuwe verkiezingen niet per definitie tot iets beters gaat leiden. NL kennende wordt er gewoon nóg harder op VVD of D66 gestemd dan. Beetje algemeen gebruik van NL. Gewoon nog harder op de verkeerde knop rammen, misschien dat er dan wél wat uitkomt.

Joyce | 22-06-21 | 14:52

Misschien moeten ze naar eens gezamenlijk met opa Timmermans om tafel.

Leptob | 22-06-21 | 14:44 | 2

Om spijkers met koppen te slaan leek een Hamer genoeg. Blijkbaar heb je ook een Timmermans nodig.

johoost | 22-06-21 | 14:57

Opa Timmermans is goed voor 3 zetels, dus niet teveel gasten uitnodigen.

2021 sla ik ff over | 22-06-21 | 15:10

Dus dikke Frans zegt het volgende: PvdA-prominent Frans Timmermans, die ook aan tafel zat, reageerde verbaasd. “Ik vind het niet zo gek dat je over een partij zegt die mensen uitsluit of mensen het land uit wil hebben of bepaalde religieuze boeken wil verbieden, dat je daar niet mee in een regering wil zitten. Dat mag ik toch zeggen?” en dan Frans: “Welnee, je zegt tegen die miljoenen mensen: ‘Het spijt me, maar ik kan niet regeren met een partij die dat in zijn programma heeft staan, want ik vind niet dat je mensen in Nederland mag uitsluiten.’ Dat is toch een eerlijk verhaal?” Dus m.a.w. het is wel geoorlooft om miljoenen mensen uit te sluiten, die op een partij hebben gestemd, zie daar de linkse gedachtegang.

Psycho3 | 22-06-21 | 14:44 | 2

@Psycho3: Je weet toch, Dikke Frans is een lul.

TinusVlugOpDeKut | 22-06-21 | 14:53

Hahaha...Timmerfrans en een eerlijk verhaal. Die man spoort niet.

Pietie | 22-06-21 | 17:10

Gek dat zelfs zo'n charismatisch persoon als Mariette Hamer de partijen niet bij elkaar krijgt. Wordt weer zoeken naar een nieuwe partijkardinaal vol passie en energie om de partijen bij elkaar te brengen

Fijn_dat_je_er_bent | 22-06-21 | 14:43 | 2

Heeeel charismatisch die Hamer...

Pierre Lebon | 22-06-21 | 15:05

Nou, eens kijken, wie heeft de PvdA nog meer in de aanbieding? Lodewijk Asscher, Diederik Samsom, Fatima Elatik, Achmed Baadoud... Verbindende figuren genoeg.

MAD1950 | 22-06-21 | 15:05

Wie is die vent met dat paarse colbert?

P. Breidel | 22-06-21 | 14:42 | 3

Is een transgender met een kweepeer neusorgaan.

Goedverdoemme | 22-06-21 | 15:01

Een typetje van Wim de Bie?

MAD1950 | 22-06-21 | 15:07

Echt niet te geloven. Links is met de verkiezingen weggevaagd.
En wat gaan we onderzoeken? Een formatie over links!? Hoe dan?! En PvdA en GL hebben zich vastgeketend. De arrogantie!! De kiezer heeft gesproken: niet over LINKS! En wie maken we informateur hahaha: Mariette Fucking PvdA Hamers! Een linkse deugfossiel. Hoe dan? D66 heeft maar 5 zeteltjes gewonnen en claimt de totaal overwinning. Hoe dan? Rutte is een enorme zwakkeling dat hij de touwtjes niet in handen neemt. Wat een schoffering van de democratie. FvD heeft er plus 6. Wordt niet mee gesproken. PVV heeft 17! zetels. Wordt niet mee gesproken. Hoe dan?! HET VOLK HEEFT GESPROKEN. KIJK NAAR DE UITSLAG VAN DE VERKIEZINGEN!!

Betterworld | 22-06-21 | 14:40 | 2

Jij denkt serieus dat de VVD niet links is?

Ichneumonidae | 22-06-21 | 14:47

Hoe langer het duurt, hoe fragieler het kabinet in elkaar zit met ijzerdraad en tieraps en plakband, des te makkelijker krijgen wij dat weer los met ons reaguren en kunnen we weer gaan stemmen. En dan wordt de partij van Carolientje heel groot en kunnen we daarna echt gaan lachen op dat circus in Den Haag.

Twee Jeetjes | 22-06-21 | 14:38 | 1

Ik zei het gister, in de peilingen zit haar partij te groeien. Al zeggen peilingen niet veel, haar aanwezigheid maakt een verschil in de Tweede Kamer. Dit jaar gaat ze 10 virtuele zetels halen. Ik kan niet wachten totdat werkelijkheid wordt. Want als dat zo is, dan gaat ze, als de partij consistent blijft, naar 20+ en misschien zelfs 30+.

VoltaireJohn | 22-06-21 | 14:43

Een mandaat van de kamer / kiezer is ook wel heel ouderwets, ik vermoed dat straks ook nog het nieuwe regeerakkoord uitgevoerd wordt want "het was niet mogelijk tijdig een kabinet te vormen".
Grote nu over democratie in Polen en Hongarije, maar dan dit, ongehoord.

Zorc | 22-06-21 | 14:37 | 1

Grote muil

Zorc | 22-06-21 | 14:38

De formatie gaat nog heel lang duren. Rutte zei het al, demissionair hebben ze meer macht en door de crisis zijn ze gerechtvaardigd om beslissingen te nemen.
De gruwelijke klimaat en migratie plannen van de EU denderen lekker door.
De belastingdruk onder bizarre regels steeds verder oprekken dat de gemiddelde inwoner van NL van salaris naar salaris moet gaan leven.
Zodat er nog minder weerstand is tegen de bestuurlijke elite, (want geen geld meer om te procederen) en de plannen nog sneller doorgevoerd kunnen worden.

kees1386 | 22-06-21 | 14:36

Mooi moment om te kappen met 'formaties' en te beginnen aan iets nieuws. Een democratie, met volksvertegenwoordigers bijvoorbeeld. Die dan voorstellen doen en dan de anderen die er zonder partijdwang hun eerlijke mening over geven en namens hun achterban in gelijke getale van voor en tegen stemmen, na een goed debat, gebaseerd op argumenten.

Tja, een mens droomt soms.

IndoorexpaT | 22-06-21 | 14:35

Kunnen we niet gewoon een provincie van Belgie worden ?

newray | 22-06-21 | 14:33 | 1

Benelux untited!
Wellicht kunnen we dan binnenlandse vluchten verbieden zodat Kaag niet telkens naar Luxemburg op en neer kachelt.

ReyNemaattori | 22-06-21 | 14:53

Kunnen de belangenorganisaties niet onder leiding van de klimaatpaus een kabinet vormen? De kiezer mag wel een stem uitbrengen, luisteren doet Hamer naar die belangenorganisaties.

El Rico Grande | 22-06-21 | 14:30

Nu in de kamer tena lady zegt dat ook criminele asielzoekers gasten zijn.

likdoorn | 22-06-21 | 14:24 | 4

En als een gast zich niet aan de zeer oude en makkelijke regel; “when in Rome, act like a Roman” kan houden staat hij ook zo weer buiten, ohnee wacht…

mr_awesome | 22-06-21 | 14:33

Ja, ongewenste gasten, maar gasten desalniettemin idd.

ReyNemaattori | 22-06-21 | 14:54

Presenteer ze maar de rekening, want de tent gaat zo dicht.

MistaRazista | 22-06-21 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen lijkt het voor mij dat de poll van mediacourant druk word bezocht door het roze leger...
De Jack van Gelder link.

hotnot | 22-06-21 | 14:24 | 1

Viel me ook al op, erg hoog "ja" %

WasHetMaarMakkelijk | 22-06-21 | 14:42

Tsja, als ze daar op het Binnenhof ook niet naar Dr. Johnson luisteren, zal het nooit wat worden. Nog één keer dan:

Forceren dat er een regeringscoalitie komt van VVD, D66, CDA, PvdA. Is echt de meest realistische optie: VVD/CDA moeten wat inleveren, want hadden liever een voortzetting gezien van de huidige coalitie met CU; D66 moet wat inleveren, want had liever een 'brede' coalitie gezien met zowel PvdA als GL. Maar met alleen PvdA kunnen ze alle drie prima leven. Moet Ploumen alleen afstappen van dat ridicule idee om 'GL vast te houden'. Rot op zeg, dan hadden ze maar voor de verkiezingen moeten fuseren tot één links front ofzo.

Ik zou zeggen: zet die Limburgse zwaar onder druk: call her bluff, en dan eens zien hoe hard PvdA en GL elkaar 'niet loslaten'. Blijft ze echt weigeren, dan zo snel mogelijk een minderheidskabinet van VVD, CDA, D66 formeren.

Dr_Johnson | 22-06-21 | 14:24 | 2

Ja maar CU moet er echt bij om dat maffe levenseinde ding en dat meeroudergezin te pareren. Jij gaat toch ook niet willen dat de nieuwe vriendin van je ex ouderschapsrechten heeft over je kind? En omaatje vrijwillig met de scootmobiel naar het crematorium? Dat is die vernieuwing van Kaag en alleen de CU kan dat pareren.

Twee Jeetjes | 22-06-21 | 14:34

@Twee Jeetjes | 22-06-21 | 14:34:

Je moet eea niet zo karikaturaal voorstellen. Ik zal nooit op D66 stemmen, maar als het alleen en uitsluitend om de zg medisch-ethische kwesties gaat, dan ben ik een D66er.

We leven in de moderne, 21ste eeuw, waar mensen in bepaalde zaken autonoom zijn en hun eigen afwegingen en beslissingen moeten kunnen maken, ook als ze hun leven 'voltooid' achten. Waar je van volwassen mensen mag vragen na te denken over wat er na hun heengaan met hun organen dient te gebeuren. En ben je te besodemieterd om daar over na te denken, dan gaan we er automatisch vanuit dat je 'geen bezwaar' hebt.

Dat allemaal voor iedereen - niet alleen gelovigen, maar voor iedereen - tegen te houden en onmogelijk te maken met 5 lousy kutzeteltjes, vind ik zelf tamelijk onverteerbaar.

Dr_Johnson | 22-06-21 | 14:45

"Mafklapperclub", nou nou nou, denkt u een beetje aan uw tooonnn...

WasHetMaarMakkelijk | 22-06-21 | 14:24

Mariëtte Hamer heeft ook heel veel zitten vergaderen met belangenorganisaties die geen politieke partij zijn en niet in de Tweede Kamer zitten.
Laat al die verenigingen en stichtingen even voor wat ze zijn.
Ze stonden niet op de kieslijst en niemand heeft op ze gestemd.
Ga in plaats daarvan praten met politieke partijen die zetels hebben gehaald.
En er is geen reden om 2 politieke partijen er bij te betrekken waar nauwelijks kiezers op gestemd hebben.
Als de kiezers hadden gewild dat de PvdA en die Groene Khmer meer macht kregen dan hadden ze daar wel op gestemd.
Maar die partijen hebben juist een historisch verlies geleden.
Die doen alleen nog maar mee omdat die Palestijnenknuffelaar ze er zo graag bij wil hebben.
Begin gewoon een rechts zakenkabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van rechts. Dan hoeven de PVV, FvD, JA21, en BBB niet in de regering te zitten maar ze kunnen wel alle wetsvoorstellen steunen door voor te stemmen.

Osdorpertje | 22-06-21 | 14:23 | 2

En dan heb je ook nog SGP.

Van Urk | 22-06-21 | 14:31

Het probleem is dat de vvd onder Rutte allang niet meer rechts is. Rutte will gewoon geen rechts kabinet. Dat is de akelige droom waar we in zitten.

WalterSobchack | 22-06-21 | 14:33

En eerlijk waren over dat Groen Links ook buitengesloten wordt.

i-Wonder | 22-06-21 | 14:22

Dat er gewoon een paar miljoen mensen aan de kant geschoven worden is veel erger en ik garandeer U: daar zitten geen laaggeletterden bij maar enkel bezorgde mensen die dit land in de uitverkoop zien staan (lees landverraad). Dit land heeft helemaal niet links/woke gekozen..... waanzin

hagelkruis | 22-06-21 | 14:21 | 1

Die paar miljoen mensen verdienen serieuze vertegenwoordiging. Maar goed.

All_yall | 22-06-21 | 14:24

Zes restaurants met grofweg dezelfde menukaart. Wat is het fokking probleem.

All_yall | 22-06-21 | 14:21 | 1

Dat ik geen McDonalds lust.

Lorejas | 22-06-21 | 14:26

We zijn nu beland by cordon sanitaire voor iedereen.
Partij-narcisme met slagroom. Stijf opgeklopt.
Het mooiste is dat kamerleden zich tegenwoordig ook gekozen voelen.
Ook zo een wild idee.

MistaRazista | 22-06-21 | 14:19

Hoe rek je een theaterstuk wat al afgelopen is voordat het begon?

Eppo | 22-06-21 | 14:14 | 1

Dit is een moderne versie van Wachten op Godot.

Glasgow Argus | 22-06-21 | 14:25

Waarom willen jullie zo graag een nieuw kabinet? Elk nieuw kabinet is erger dan het vorige, dus tel je zegeningen en laat de huidige circusartiesten maar zo lang mogelijk blijven zitten.

C1O2 | 22-06-21 | 14:14 | 2

Vergeet niet wat Rutte "grapte": een demissionair kabinet heeft meer macht, want ‘ze kunnen ons niet meer wegsturen.’
Daarom.

Deksmaat | 22-06-21 | 14:22

Frenske Timmermans zit ook bij de monopolaire wereldkliek. Lekker Russen bashen en tegelijkertijd lekker trollen met je diensten in Wit Rusland. Moet je bij de Amerikanen eens proberen. De tijd van vuile regime change oorlogen is voorbij, we hebben lang genoeg achter de American led liberal international order aangehobbeld. Dit beleid is noch liberaal noch democratisch en gaat steeds meer richting een totalitair bewind.

Rest In Privacy | 22-06-21 | 14:14

Zou de teller de 365 gaan aantikken?

Deksmaat | 22-06-21 | 14:14 | 5

1488 dagen. FvD ook blij.

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 17:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Dwingend advies: onderzoek ZONDER D66.
Die kapen deze hele formatie.
Het is een keer genoeg hoor.
Ze hebben maar 24/150e deel van de stemmen.

de Voorzittert | 22-06-21 | 14:11 | 3

VVD gaat niet zonder D66 regeren zoals PvdA niet zonder GL.

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 14:12

Kaag weet gewoon heel veel van Rutte, anders gedraag je je niet zo. En Rutte vindt het best, want iets anders dan liegen kan hij niet. Welke baan kan je zoveel de boel besodemieteren zonder consequenties, dan in de politiek.

redthehaghue | 22-06-21 | 14:23

@Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 14:12:
VVD = D66 = ALDE (EU)
D66 en VVD zitten alle twee in ALDE aangevoerd door Gekke Guy Verhofstadt. Ze krijgen hun orders vanuit Brussel en voeren die braaf uit.

James Lastig | 22-06-21 | 14:32

Hoeveel heeft die bakfietsmoeder met dit prutswerk verdiend?

metagod | 22-06-21 | 14:10 | 1

Ik moest even Googelen of er wel iemand dapper genoeg is geweest. En inderdaad, gadverdamme.

redthehaghue | 22-06-21 | 14:27

Bij teletekst stond dat alle betrokken politici n.a.v. de formatie onderhandelingen in juli 3 weken vakantie zouden nemen om bij te komen van het harde werk.
Waanzinnig dacht ik.
Niemand van die lummels weet wat hard werken is en zal dat ook nooit doen.
Nog steeds trekken aan een dood paard met vakbond vrouw Hamer als ruiter.
Kap met die onzin, op naar de stembus!!!!

pejoar | 22-06-21 | 14:09

Triest, niemand die even de rollator aan mevrouw Hamer wilt aangeven

Hollandse_blauwe | 22-06-21 | 14:08

Poppenkast en gewoon dwarsliggen om zo lang mogelijk demissionaire status te misbruiken.

Reebensteeltje | 22-06-21 | 14:08

Met een informatrice als Hamels schiet het voor geen meter op.... Wie had dat ooit kunnen denken?

WalterSobchack | 22-06-21 | 14:07

"omdat iedereen ook wel doorheeft dat er met die mafklapperclub van Graus en kornuiten echt niet op een normale manier valt samen te werken."
Ga je lekker Ronaldo? CDA'er geworden?

Nuchternederland | 22-06-21 | 14:07 | 5
-weggejorist-
WalterSobchack | 22-06-21 | 14:11

You're out of your element, dude !

RichardBandler | 22-06-21 | 16:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Formatie is een schertsvertoning, alsof er nog sprake is van liberalisme of democratie. Een kleine club elitair volk regeert over 70% lageropgeleiden die steeds minder te zeggen hebben. Ze stemmen steeds conservatiever maar Den Haag, lees: EU, drukt er zijn internationale progressieve agenda doorheen. Wie nog denkt dat de regering via open democratie tot stand komt zit ernaast. Tijd dat soevereiniteit weer hersteld wordt en natiestaten weer regie in eigen huis kunnen voeren. De tijd van hyperglobalisatie en corporatisme moet maar eens afgelopen zijn!

Rest In Privacy | 22-06-21 | 14:07

Demissionair, gestruikeld over de toeslagen affaire, gestruikeld over 'functie elders', en al maanden na de verkiezingen.

En de lachende leugenaar regeert gewoon door alsof er niets aan de hand is ... en het klootjesvolk vindt het prima.

Het interesseert de mensen namelijk geen reet. Ik denk dat nog geen 10 procent weet dat D66 en VVD eigenlijk dezelfde partij is (ALDE onder leiding van Gekke Guy)

James Lastig | 22-06-21 | 14:06 | 5

@No_Code | 22-06-21 | 14:08:
Welk liberalisme? Er is niks liberaals aan globalisme, corporatisme en grootschalig collectivisme en een quasi plan economie. Wel neolib, dat dan weer wel.

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 14:11

Ik denk dat minstens 10% niet beseft dat we helemaal geen regering hebben.

Deksmaat | 22-06-21 | 14:18

@Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 14:11:
Inderdaad. VVD66 is slechts in naam liberaal.

De werkelijke liberale gedachte en idealen zijn allang ingeruild voor dikke bankrekeningen en op schoot mogen bij de EU-bonzen.

TeeJee | 22-06-21 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zal allemaal wel

Diederik_Ezel | 22-06-21 | 14:05

"PvdA-prominent Frans Timmermans, die ook aan tafel zat, reageerde verbaasd. “Ik vind het niet zo gek dat je over een partij zegt die mensen uitsluit of mensen het land uit wil hebben of bepaalde religieuze boeken wil verbieden, dat je daar niet mee in een regering wil zitten. Dat mag ik toch zeggen?”

Jack: “Dat mag je zeggen, maar je negeert daarmee miljoenen mensen.”

Damn. Wist niet dat Cheque van Gelder zo based was. Legt daarmee keurig de hypocrisie van pRoMinEnT Schrans Timmerfrans bloot. Overigens blij dat ik niet keek. Wie zijn toch die mensen die daarna keken?

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 14:05

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer de woorden van Bosma gewicht hebben: theaterspel. Niks anders. Dit is gewoon tijdrekken. Schiet op of anders geen kabinet, niks mis mee.

VoltaireJohn | 22-06-21 | 14:03 | 1

All the world's a stage,
And all the men and women merely players;

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 14:07

Waarom duurt het zo lang? Uiteindelijk gaat Rutje toch wel akkoord met D66 / GroenLinks / PvdA.

Eduardo- | 22-06-21 | 14:03 | 1

Ja maar dan lijkt het of Rutte hevig verzet pleegde tegen die oplossing maar in HET LANDSBELANG doet hij het toch gewoon.

Roze_bril_drager | 22-06-21 | 14:14

Nieuwe verkiezingen graag! Zo snel mogelijk!

Drostemannetje | 22-06-21 | 14:03 | 4

Januari of februari 2022, eerder niet. Sommige partijen hebben namelijk een hoop te verliezen, dus die gaan de boel flink rekken.

Leon Tosti | 22-06-21 | 14:25

Dat wil Omtzigt ook niet, die wil gewoon eerst weer beter worden. En als je eenmaal een burnout hebt meegemaakt weet je dat je dat ding het beste helemaal uitzit, anders maak je hem alleen maar erger.

Met_baard | 22-06-21 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com