Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Coolblue: "Sywert is ontzettend kut"

Dozenschuiver des Vaderlands en overige "hulptroepen" over SywertGate

Iedereen heeft het maar steeds over die nare scheldende achterbakse messentrekkende drillrap christendemocraten uit Het Uitgelekte Omtzigtman App Groepje, maar er was nog een CDA-er in het nieuws; ons aller Syw. Belangeloos Medewerkende Bedrijven beraden zich nu op VERVOLGSTAPPEN tegen Mister 'Om Niet' Mondkapje en zijn 'Geen Winstoogmerk' Kompanen. Vooral Pieter "Code" Zwart van Coolblue is pissed. Zwart benaderde Van Lienden zelf, om te helpen. En ging voor 400.000 pleuro het containerschip in. Het Toetje van dit Topic is trouwens voor Mona, die teringhond Youp achter zich aan kreeg: "We hebben statuten" Hahaha. Ook geinig: Sywert die als "maatschappelijke bestemming" de nieuwe partij van Pieter gaat financieren. Witheet21! Lijst Pieters Fractie! Nu Pieter Omtzigt! Nieuwe verkiezingen, we hebben er zin an!

Social

Reaguursels

Inloggen

Die statuten behelsen niet meer dan 'we hebben het hier mooi voor elkaar en zijn up and running in het kartel ; dat geven we nooit meer af ,dus moeten we elkaar niet afvallen'!

Koning BongoBongo | 12-06-21 | 19:21

Ondertussen meldt Hamer 'dat we moeten opschieten. Opschieten? WOEHAhahahaha.
We moeten eerst de stal uitmesten, voordat we er vers bloed in jagen.

Harry.Langezwaal | 12-06-21 | 15:32

Hoop dat ie nog sterker terugkomt in de kamer. Demasque van de nieuwe politiek is compleet

de count | 12-06-21 | 15:09

Als het Sywert niet was had ik de aanval van Sywert op Sywert wel willen horen. Nou ja veel plezier met een broodje bestellen Sywert. Ik zou een goede vermomming aanschaffen, niet zo een van een paar tientjes.

Reaaalist | 12-06-21 | 14:29

De 'statuten' van het CDA volgens Keijzer. Tjonge tjonge, wat een ongelofelijke onzin, hahaha...

Thoth | 12-06-21 | 14:27 | 1

U hebt iets tegen statuten? Als er geen statuten waren geweest was ons land een gigantische klerezooi. Echt, dan hadden we nu te kampen met een ongebreidelde import van vijandige geloofsgehandicapten. Oh wacht...

Wiebenick | 12-06-21 | 15:17

OT: Eva Vlaardingerbroek op Fox News als Zweden-deskundige.

Snake | 12-06-21 | 14:26
-weggejorist-
IrisUlrey | 12-06-21 | 14:26

Vroeguh werden oplichters gevierendeeld, later in het gevang gezet, nu praten we er vooral over hoe door en door schlecht iemand is en mag hij zijn centjes gewoon houden. Vraag me af of dit een positieve ontwikkeling is.

Drukvandaag | 12-06-21 | 13:23 | 4

Die staatskas is van de netto-betalende belastingbetaler. Driekwart van de "van mijn belastinggeld" schreeuwende paupers is netto-ontvanger en mag z'n mond houden en blij zijn dat ie wat krijgt. Deze hele focus op Seabert maskeert toch vooral het falen van De Schoenen om de zorg en het onderwijs van deugdelijk materiaal te voorzien. Laat dáár de discussie over gaan en niet over een handige jongen die de overheid op z'n eigen spelregels een poot heeft uitgedraaid

PikinhetBlik | 12-06-21 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Youp ook een mening over hoe schandalig Omtzigt door die kakkerlakkenpartij is behandeld of was Sywert een gemakkelijke schietschijf als onderwerp.

Jan, Leiden | 12-06-21 | 13:18

Gebruikt Umberto daar nu een profielfotootje van Uncle Ben's rijst?

Conan de Rabarber | 12-06-21 | 13:07 | 2

LOL !

aamert | 12-06-21 | 13:32

Goed gezien ja, zal ook wel weer met racisme te maken hebben. Een neger in een net pak op een doosje met rijst; dat kan natuurlijk niet.

Jackson | 12-06-21 | 13:41

De reactie van progressieve Youp is dezelfde als de reactie die menig Nederlander heeft als een willekeurige asielzoeker hier iets misdoet. De gemiddelde onderbuik denkt dan ook: optiefen! Maar Mona heeft helaas gelijk: zo gaat dat niet in Nederland.

jochum1980 | 12-06-21 | 12:51 | 3

Zo kan dat wel degelijk gaan, maar het is maar net waar je prioriteiten liggen: Wil je als partij de boodschap verkondigen dat je oplichters omarmt en op de samenleving kotst, of wil je als partij de boodschap verkondigen dat je niets te maken wil hebben met oplichters en bereid bent de statuten daarvoor aan te passen als dat nodig is.

Mona zit in kamp A, net zoals vrijwel alle CDA-ers.

Reaguurdeskundige | 12-06-21 | 12:59

Deels met je eens. Echter, zou je er ook voor kunnen kiezen om Sywert op non-actief te zetten tot het onderzoek is afgelopen. Zijn uitlatingen in de media zouden daarvoor genoeg reden moeten zijn. Dan kun je als partij alles netjes uitzoeken en, indien bewezen, alsnog op een later tijdstip hem uit de partij zetten of eisen stellen (bijv. terugbetaling van alles en niet alleen het redendement) mocht hij alsnog willen blijven.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, echter zit je in een rechtstaat soms ook in voorarrest.

wasdebeer | 12-06-21 | 13:22

@wasdebeer | 12-06-21 | 13:22: Dat onderzoek kan je uitvoeren en daarna pas aktie ondernemen maar het zou zo maar kunnen dat er wat top partijleden of bestuurders ook fout hebben gezeten. Als dat zo is wordt Sywert onschuldig verklaard en misschien wel als held bestempeld

thesmul | 12-06-21 | 14:22

Maar wacht nu eens even, 9 miljoen en iedereen in de pers, is boos. Terecht, ook wel. Maar ... Die andere, 5 miljard ? Of die 25 miljard per jaar, die voor een groot deel worden uitgekeerd aan "Jonge verwarde mannen" ?

Laten we hier vooral GEEN (Snowflake) "Witte mannen bashen" van maken, afkomstig van Snowflakes geboren in de 'Cancel generatie', werkzaam in ... de pers.

Overigens... Denemarken intussen, geeft tegengas tegen organisaties zoals de VN, maar ook de EU - Doordat zij simpelweg inzien dat de asiel verdagen van vlak na WO2, niet langer van deze tijd zijn. Men is van uit de Deenst Staat van plan in Rwanda alle "migranten" op te vangen die per se in Denemarken willen gaan eisen... Heu, ik bedoel: verblijven (Hulde !). In Denemarken, wordt rechts niet gecancelled, noch blanke mannen non-stop belachelijk gemaakt (!)

Nederlandop1 | 12-06-21 | 12:45

Hugo de Jonge en Sywert van Lienden zijn er in elk geval wel in geslaagd de ware aard van het christendemocratische monster bloot te leggen. Misschien helpt dat op den duur wel voor de totale uitroeiing van dat misselijke gedachtengoed.

Reaguurdeskundige | 12-06-21 | 12:38 | 3

Het blijft natuurlijk klein bier vergeleken bij wat de VVD aangericht heeft en aanricht. Het misselijke neoliberale gedachtengoed blijft met stip op 1. cDA goeie tweede.

DeEchteWaarheid | 12-06-21 | 12:46

@DeEchteWaarheid | 12-06-21 | 12:46: Er zitten inderdaad niet zoveel verschillen tussen die twee stromingen. Partijen voor mensen zonder geweten.

Reaguurdeskundige | 12-06-21 | 12:52

@DeEchteWaarheid | 12-06-21 | 12:46: ik geef ze samen met D66 alle drie een eerste plaats als het gaat om faalhaast spelen. PvdA goede tweede plaats hoewel...... nee ook op de eerste plaats en Rutte mag de beker vasthouden

thesmul | 12-06-21 | 14:26

Het past nu eenmaal bij het profiel van Youp om te vloeken en te schelden. Het ontbrak er nog aan dat hij Mona Keizer verrot schold.

Arnold Layne | 12-06-21 | 12:35 | 2

Youp heeft zn centjes eerlijk verdiend met 45 jaar op de planken staan. Ja, dan verdien je wat. Maar wel eerlijk verdiend. Mag je dan niet meer links lullen?

kokkie klaphaak | 12-06-21 | 12:38

Van mij wel, Ik benoem alleen de wijze waarop Youp theater maakte.

Arnold Layne | 12-06-21 | 12:40

Youp is HET voorbeeld van links lullen en rechts vullen

Dutch_Viscount | 12-06-21 | 12:20 | 1

Youp was ooit leuk maar de laatste 20 jaar is het enige wat opvalt het puberale schelden en vloeken en ander gebral. Plat mannetje.

Jackson | 12-06-21 | 13:47

Mevrouw Keizer zit nu eenmaal in het stramien van de politiek waar vrijwel niets consequenties heeft.

devil13 | 12-06-21 | 12:09 | 1

Het 'Kartel"!

Koning BongoBongo | 12-06-21 | 19:23

Wanneer tieft die proleterige teringvetklep zelf een keer op?

gestoptmetroken | 12-06-21 | 11:59 | 1

Hopelijk nooit! Lang leve Youp!!

Dr. Worstenbroodje | 12-06-21 | 12:38

Youpi is ook een deuger. Universiteiten zijn al zeer gevaarlijk voor de gewone docenten en deugen moet want anders buiten.

Cocorico | 12-06-21 | 11:48

9 miljoen. Kan je 4 Wajers van kopen

apek00l | 12-06-21 | 11:46

Gek wijf.

Rest In Privacy | 12-06-21 | 11:44

Youpi zit de boel gewoon op te naaien. Als hij eerlijk was geweest had hij moeten zeggen dat hugo de jonge op moet tieven. Door zijn onkunde heeft dit allemaal plaats kunnen vinden en vermoedelijk is Sywert nog maar het topje van de ijsberg van wie er allemaal heel rijk zijn geworden. 5 miljard/25 miljoen levert 200 andere Sywerts op die doodgezwegen worden. Maar ja, youpi is links dan weet je het wel.

jan huppeldepup | 12-06-21 | 11:42

De mondkapjes- en de toeslagaffaire legt haarfijn de totale onkunde van ons kabinet bloot. Of ben ik nu te naïef en weten ze in het kabinet precies wat ze doen zoals D66 met het lekken van het verhaal Omtzigt.
Maar gewoon er op blijven stemmen.

Therapietje | 12-06-21 | 11:29 | 1

D66 en omtzigt? Die zie ik even niet?

dyslexieman | 12-06-21 | 11:30

Die Joep. Stelde ooit maximumprijs voor kaartje van zijn concerten vast. Ik meen 17 gulden. Lekker consequent gebleven

apek00l | 12-06-21 | 11:28

Wat trekt dat CDA een prachtvolk aan zeg.

Lorejas | 12-06-21 | 11:23

Tieft iedereen op een na het cda uit , en laat Pieter Omtzigt het op nieuw opbouwen wat een gekudt allemaal terwijl het zo makkelijk is

witchmaster | 12-06-21 | 11:16

Heeft Pechtold die penthouse al ingeleverd?

Astroturfer | 12-06-21 | 11:09 | 1

Nee de goede man heeft ook zijn behoeftes

thesmul | 12-06-21 | 14:29

Iedereen probeert zijn straatje schoon te vegen. Ik wacht net als Mona rustig het onderzoek af. Als je niets te verbergen hebt als Cool blue waarom dan nu al in de verdediging/aanval?

JanP999 | 12-06-21 | 11:07 | 1

Ze willen niet gecancelled worden

intrigant | 12-06-21 | 11:13

Youp heeft gelijk.

SterF... | 12-06-21 | 10:54 | 5

Ik heb Youp nog nooit zo oprecht en verbeten gezien. Hij heeft 100% gelijk.

Rest In Privacy | 12-06-21 | 11:11

Als je niet wilt luisteren naar een tegenargument heeft een mening uiten ook geen zin .

elevator | 12-06-21 | 13:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Achteraf maar noodzakelijk vast te stellen: A. onvoorbereide overheid - eerste signalen uit China via Erasmus Uni in November B. incapabele ambtenaren die bij een crisis op handen niet anticiperen maar wegkijken en dan in paniek raken C. verantwoordelijkheid afschuif-club oprichten LCH waar de private sector ingerommeld wordt en politiek niet naar luistert. D. analogie van houten geweertje en schandelijk dat die "leiders" er nog steeds zitten en babbels hebben. E. al die non-valeurs afrekenen op hun daden.

P. Breidel | 12-06-21 | 10:47
-weggejorist-
Datgingniegoed | 12-06-21 | 10:41 | 18
▼ 18 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Demanvan9miljoen | 12-06-21 | 10:38 | 1

De moraal lijkt te zorgen voor het kabaal, maar gebeurt dit niet regelmatig?
Marktwerking in de zorg zou toch goed zijn volgens onze machthebbers?

brakke_lau | 12-06-21 | 10:37 | 4

@van Oeffelen | 12-06-21 | 10:42:

Denk dat er wel meer speelt op hoger niveau bij het CDA. Uitzoeken tot alle betrokkenen bekend zijn.

Roze_bril_drager | 12-06-21 | 10:49

@van Oeffelen | 12-06-21 | 10:42: Wat hier misging is kan met drie letters samengevat worden: C, D en A.

Reaguurdeskundige | 12-06-21 | 12:41

@van Oeffelen | 12-06-21 | 10:42: Haha, oh jee, had mijn post iets geraakt bij je? Ik bedoelde mijn post enkel als een gedeelde gedachtegang. Waarvan ik geen idee had of die zou kunnen kloppen, dus was ik benieuwd naar (eventuele) reacties. Dank je wel voor de jouwe!

brakke_lau | 12-06-21 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wat verdienen al die heilige BN'ers met hun goede doelen loterijen reclame activiteiten?

Mr_Natural | 12-06-21 | 10:35 | 3

Welk goed doel heeft Youp zich mee verbonden?

Zapata10 | 12-06-21 | 10:40

Over 5 jaar weet niemand nog wie Sywert is.
Wat lopen ze zich nu druk te maken over dit mannetje dat uiteindelijk toch 50% of meer direct weer terug kan storten in de vorm van belasting.
Beter maken we ons druk om belasting centen die aan Palestijnse haatclubs worden gedoneerd.
Daar betaal ik geen belasting voor! Gvd! Terreur steunen met doden tot gevolg met onze centen in een ander continent. Waarom?! Waarvoor? Waarom zijn wij ze 1 cent verschuldigd?
Kaag? Antwoord graag!

Dirk III | 12-06-21 | 10:28 | 7

@Zapata10 | 12-06-21 | 10:42: Volgens mij is 5 miljard 5000 miljoen. Is nogal een verschil. De grote boef is niet Sywert, maar het overheidsapparaat, de politici, de 'top'ambtenaren en dat soort 'tuigh van den richel'.

Usumani | 12-06-21 | 10:58

@Usumani | 12-06-21 | 10:58: Als je Sywert hiermee weg laat komen, dan kun je de corrupte topambtenaren ook niet meer aanpakken. Waar komt die behoefte om dat gore CDA-tuig te verdedigen toch vandaan?

Reaguurdeskundige | 12-06-21 | 12:44

@Dirk III | 12-06-21 | 10:56: Met een hoofddoek of een keppeltje maakt niet uit, in beide gevallen gewoon sprake van blinde moordenaars. Alleen Israël (kampioen kolonisaties) wordt met 34 miljard gesteund, echt belachelijk. Gewoon lekker zelf laten uitzoeken, moeten wij ook met Indonesië etc. Kennelijk is het anders als het over het uitverkoren volk gaat. Zie ik niets in. Als Israël moorden wil dan graag voor eigen rekening, geldt ook voor NL subsidies.

P. Breidel | 12-06-21 | 16:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Weet je wat ook ontzettend kut is, Hugo en Mark toen ze ons knevelen konden omdat het zo kut ging waren ze niet van de buis af te slaan.
Nu de corona helemaal in elkaar donderd zijn ze nergens meer te bekennen.
Zelfs de telebelg en teletekst zijn gestopt met de corona dagkoersen.

likdoorn | 12-06-21 | 10:25 | 2

Tja, zo gaan die dingen. Als u weer beter bent is de dokter ook nergens meer te bekennen. Hij heeft meer patiënten.

Wiebenick | 12-06-21 | 11:12

Sywert, gedraag je!

Pittzz | 12-06-21 | 10:24

Vandaag op NOS.. en het lijstje is veel langer.
Duidelijk hè!

Leverancier N - 56.755.000 euro - Aanschaf mondkapjes

Leverancier O - 43.126.394 euro - Emergency Support Instrument (Europese Commissie)

Leverancier P - 40.639.663 euro - Testkits

Leverancier Q - 38.404.759 euro - Aanschaf mondkapjes

Leverancier R - 30.712.500 euro - Testlaboratorium, testapparatuur beschikbaar stellen voor laboratoria

Leverancier S - 27.794.782 euro - Beademingssystemen

Leverancier T - 26.051.300 euro - Testlocaties proeftuinen

Leverancier U - 23.914.658 euro - Inkopen en veiligstellen capaciteit verbruiksartikelen

Ruimedenker | 12-06-21 | 10:23

Bestaat er nog een volk dat hypocrieter dan de Nederlander is?

trekarm | 12-06-21 | 10:22 | 2

Alleen de Farizeeërs.

Mr_Natural | 12-06-21 | 10:25

Ja, de Grunninger.

van Oeffelen | 12-06-21 | 10:43

Als een junkie je geld afpakt moet je niet naar die junkie wijzen maar naar jezelf.

De ambtenarij en de politiek hebben zich gewoon bij de neus laten nemen. Vind ik veel ernstiger. Er moet dan ook iemand van overheidswege uit zijn functie worden getyft. Opgerot. Weggeschopt. Dat meneer van het Hek het dáár eens over heeft.

Zelf staat hij ook al decennia te zeiken op podia over rijk en arm en eerlijk en oneerlijk maar van het Hek is daar zelf ook multimiljonair mee geworden. Mag van mij maar ga dan niet zeiken over het uitventen van moraliteit.

Van het Hek is een hypocriet.

Wat er met die mondkapjes is gebeurd is gewoon hoe politiek gaat. Elke dag. In elke partij. In elke situatie.

Wat is dat voor gelul dat we verwachten dat mensen 'eerlijk' zijn enz? Alsof de wereld zo in elkaar zit, flikker op zeg!

Knufter | 12-06-21 | 10:21 | 4

Helemaal eens,kijk maar op lokaal niveau welke partijen in de gemeente het werk krijgen.
Hoeveel geld er word verbrandt aan nutteloze zogenaamde weg renovaties, terwijl aan onderhoud van groen in de woonwijken geen zak gebeurd.

likdoorn | 12-06-21 | 10:31

@likdoorn | 12-06-21 | 10:31: Dus omdat een gemeente in jouw ogen verkeerde prioriteiten heeft mag je ze oplichten. Overigens is het vooral weer het CDA wat nogal sjoemelt in de bouwwereld en wegenbouw.

Zapata10 | 12-06-21 | 10:33

@Zapata10 | 12-06-21 | 10:33: hier is het de CU maar ik bedoelde aan te geven dat de rot zelfs tot op lokaal niveau zit.

likdoorn | 12-06-21 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Wat opvalt, is hoe opvallend stil het blijft rond de politiek assistent van Hugo de Jonge. Dat lijkt mij toch een belangrijke sleutelfiguur in de hele gang van zaken rond VWS. Bart van den Brink: www.parool.nl/nieuws/het-schaduwkabin...

Hetkanverkeren | 12-06-21 | 10:20 | 3

Echt interessant is deze man niet.

van Oeffelen | 12-06-21 | 10:21

@van Oeffelen | 12-06-21 | 10:21: Het contact tussen Sywert van Lienden en VWS verliep in eerste instantie rechtstreeks met deze Bart van den Brink. Een CDA onderonsje dus. Hoe dat niet relevant (en dus interessant) is, lees ik graag van je, amice. Jij kent het klappen van de christendemocratische zweep beter dan ondergetekende.

Overigens moest ik vanochtend even terug denken aan Willem Aantjes en hoe er blijkbaar weinig aan de mores binnen deze fusiepartij is veranderd. Over hem is ook een film gemaakt, De Mannetjesmaker. Toch eens kijken of ik die nog ergens kan vinden.

Hetkanverkeren | 12-06-21 | 10:40

Is boefje Sywert een stroman en zijn er meer profiteurs van mondkap-gate? Het Omtzigt rapport, de FTM bevindingen en mondkap-gate scheppen een beeld van een omkoopbare, immorele organisatie.

Youp spreekt vanuit zijn hart en beschrijft haarfijn de situatie in het ziekenhuis. Dit schept een context waarin het CDA excuses zou moeten aanbieden. Mona weet en voelt dat Youp gelijk heeft. Nadat ze de schrik te boven is, neemt de mediatraining conditionering het weer over en brabbelt ze wat ter verdediging. De moeite om Sywert aan boord te houden, bevestigd hoe diep de partij gezonken is.

Interessant is te weten waarom er moeite gestoken wordt Sywert niet te laten vallen. Kennelijk is er nog wat te verliezen. Dat zal mogelijk niet Sywert zelf zijn, maar mogelijk wat andere 'vrinden', in en rond de partij, die met deze onfrisse deal zijn besmet.

Veel succes CDA met deze Gordiaanse knoop. Mocht je er zelf niet uitkomen, huur dan eens een media adviseur/trainer in. Binnen het Haagse erg populair. Je leert bijvoorbeeld hoe je heel snel actieve herinneringen kunt vergeten. Echt heel handig!

SuperTux | 12-06-21 | 10:19

Omtzigt is de waakhond van het CDA
Sywert is de teringhond van het CDA

leo de pejo | 12-06-21 | 10:15 | 2

Omtzigt is de waakhond voor de politiek. #Rutte doctrine#

elevator | 12-06-21 | 10:20

Sywert is geen teringhond. Het ligt aan het baasje.

Usumani | 12-06-21 | 10:41

Ik had liever gezien dat Coolblue dat geld gestoken had in het masseren van leveranciers zodat mijn automatische espressomachine eerder beschikbaar zou komen (zonder doorberekening uiteraard).

Graaf_Slis | 12-06-21 | 10:14

En terwijl Youp aan de scheld zit over een gedaan feit wordt er ergens in het verborgene een volgend CDA deal bekonkeld.
Daar zit 't 'm in.
Zo doen ze dat. Altijd een hoop herrie over wat al geweest is, terwijl het volgende buiten ons gebeurt.
Wie doet wat Nu. Vandaag. Op het moment dat ik dit gefrustreerd zit te tikken. Waar is ons belastingkapitaal Nu. Wat zijn de beheerders van dit geld er Nu mee aan het doen.
Waar zijn de journalistieke waakhonden die dat kunnen doen.

zeurmachine | 12-06-21 | 10:12 | 1

Al vele jaren komen er in ons land elke week 700 uitvreters bij. Die ons een meloen per stuk gaan kosten, op z'n minst. Nog afgezien van de welbekende ellende die dit oplevert. Voor onbepaalde tijd. Maar nee, Joepie gaat tekeer tegen ene Sywert die een goeie deal met mondkapjes heeft gemaakt. Want Joepie kreeg Corona en dan doe je zoiets niet. Joepie heeft al een huis, een kast van een huis. Als er woningnood is dan ga je toch huizen bouwen? Wat klaagt het volk? Dan eten ze toch cake? Dan schikken ze maar een beetje in. De wereld is van iedereen. Toch, Joepie?

Wiebenick | 12-06-21 | 10:40

Van die betaalmuren word je ook helemaal gestoord. Pluriforme pers? My ass. Je kan je tegenwoordig alleen pluriform op de hoogte stellen als je voor alle media gaat betalen. Daar zullen velen het geld niet voor hebben of er niet voor willen betalen. En de overheid subsidieert alleen nog de archaïsche openbare bibliotheken waar burgers nog gratis de kranten kunnen naslaan. Die waren overigens het hele coronajaar gesloten.

Colin.Fart | 12-06-21 | 10:11 | 8

@Red shirt | 12-06-21 | 10:21: Ik zeg niet dat het gratis moet zijn. Maar ik pleit ervoor dat de overheid burgers in staat stelt zich goed op de hoogte te kunnen stellen, zoals de gesubsidieerde bibliotheken dat nu al doen.

Colin.Fart | 12-06-21 | 11:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een dom symbolisch gelul.
“Tief ‘m de partij uit, laat ‘m oprotten”.
En dan?
Ok, Swiepert je moet oprotten uit onze partij,
Probleem opgelost?
Arresteren?
PopiJopie gelul van Youp.
Boehoe…”toen ik in het ziekenhuis lag” boehoe…
Philips ook maar oprotten, want dat bedrijf heeft ook verdiend.
Er zijn nog 1001 vragen over wie en wat zijn zakken heeft gevuld in Coronatijd.
Miljarden zijn weg.
Tientallen miljarden, uitgegeven waaraan?
En als SluwerT iets strafbaars had gedaan was ie toch allang gearresteerd geweest?
Niet sjiek, onethisch, klopt allemaal, stijlloos wat ie geflikt heeft, maar meer is het niet.
Gelukkig dat Mona er zat, anders was Youp weer losgegaan over die “christenhonden”.
Waar zijn die 100-en miljoenen Fieldlab knaken gebleven?
Duik daar maar eens in Youp.
Makkelijk scoren, iedereen z’n plasje er overheen, SpuwerT de kop van Jut.
Na twee weken is dit toch wel een uitgekauwd zakie.

Ruimedenker | 12-06-21 | 10:11 | 2

Precies dit , Youp heeft altijd iets of iemand nodig om zijn verhaaltje te maken . Maar staat zelf nergens voor .

elevator | 12-06-21 | 10:18

Youp is zo lekker gewoon gebleven. Lekker tyfen, eruittyfen, optyfen, wegtyfen, al die tyfuslijders die deze tyfuszooi hebben veroorzaakt. Met je tyfusstatuten.

All_yall | 12-06-21 | 10:19

Is Sywert soms een van de grote CDA sponsors dat ze hem niet kwijt willen?

Rest In Privacy | 12-06-21 | 10:11 | 3

Swiep heeft contacten in de onderwereld en wil Wopke kennis laten maken met het kickboks wereldje.

Ruimedenker | 12-06-21 | 10:17

Nee.

van Oeffelen | 12-06-21 | 10:23

Hij zal vast wel in hetzelfde vijvertje zwemmen. Dit soort criminelen zorgt goed voor elkaar.

Reaguurdeskundige | 12-06-21 | 12:49

Coolblue wil gewoon heel veel geld verdienen en de "maatschappelijke verantwoordelijkheid" is marketing geleuter....

Blonde Nel | 12-06-21 | 10:10 | 5

Alsof de Jumbo etc iets om het Nederlandse Elftal geeft.

echtpaul | 12-06-21 | 10:18

@Ruimedenker | 12-06-21 | 10:14: In analogie met situatie Sywert wordt er dan uiteindelijk toch bezorgd met een diesel uit de voormalige DDR.

Joffri | 12-06-21 | 11:18

@echtpaul | 12-06-21 | 10:17: in het verhaal over de eerste marketeer, de slang die Eva verleidt om een hap te nemen van een of andere appel, komt die marketeer anders niet goed uit de verf.

intrigant | 12-06-21 | 11:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Pieter met Femke zou best wel eens een succes kunnen worden.

Donderbui | 12-06-21 | 10:10

Met hulpgeld zulke fratsen uithalen, dat rekent een rechter extra zwaar aan in een democratie

stipjes | 12-06-21 | 10:09

Cool blue cs moeten gewoon aangifte doen van oplichting. Als Sywert hun hulp heeft afgedwongen door te veinzen dat hij om niet bezig, is sprake van het bewegen tot het verlenen van een dienst door het aannemen van een valse hoedanigheid ik de zin van art 326 Sr. Betrekkelijk simpele zaak en het OM zal dit maar wat graag oppakken.

BobDobalina | 12-06-21 | 10:07 | 3

Als het kansrijk is moeten ze dat zeker doen

Roze_bril_drager | 12-06-21 | 10:28

Maar dat doen ze dus 'gewoon' niet. De zaak ligt waarschijnlijk toch iets minder simpel, dan zoals jij die hier schetst.

Usumani | 12-06-21 | 11:16

@Usumani | 12-06-21 | 11:16: men kent het recht vaak niet of vindt jet ‘een te zwaar middel’, maar dit lijkt in alle opIchten een klassiek geval van oplichting.

BobDobalina | 12-06-21 | 13:10

Het wordt hoogstens een functie elders voor Sywert. Dat betekend, riante wachtgeld regeling en promotie, zo werkt dat met ambtenaren. Iemand die bij de Action werkt en een plastic tasje van 10 cent meeneemt krijg op staande voet ontslag.

RdeFriesch | 12-06-21 | 10:07 | 3

Had zijn functie eerder al opgegeven.

All_yall | 12-06-21 | 10:09

Hij had al ontslag genomen als gemeente ambtenaar toen hij wist dat hij binnen ging lopen.

Roze_bril_drager | 12-06-21 | 10:10

Sywert gaat echt niet bij Action werken.

kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 10:18

Statement van Keijzer is precies de reden waarom dit land naar de klotuh gaat. Altijd dat terugvallen op regeltjes/principes die ver staan van de werkelijkheid!

Cheffff | 12-06-21 | 10:05
-weggejorist-
Mr_Natural | 12-06-21 | 10:04

Het meest geweldig vind ik de houding van Youp. Iedereen zit keurig rechtop aan tafel met de handjes voor zich. En Youp hangt lekker achterover met een hand achter z'n hoofd en ik denk de andere hand Al Bundy style. Niemand maakt Youp wat. Hij heeft gewoon altijd gelijk.

Leptob | 12-06-21 | 10:04

9 miljoen, dat is niet weinig. Daar moet tafelgenoot Matthijs van Nieuwkerk drie jaar voor werken.

Charles Swietert | 12-06-21 | 10:03 | 3

9 miljoen is niks vergeleken met 5.1 miljard......

Blonde Nel | 12-06-21 | 10:04

@Blonde Nel | 12-06-21 | 10:04: 5.1 miljard is niets vergeleken met 15 miljard.

Muxje | 12-06-21 | 10:07

Als Omtzigt niet vernield en afgebrand thuis zat was nu wel het moment zijn eigen partij te gronden.

Wilders Spamaccount | 12-06-21 | 10:01 | 1

Doorloopt hij overigens al een reïntegratietraject? Bij een bedrijfarts? Of een van-werk-naar-werk-traject? Zoals alle stumpers moeten in de gewone mensenwereld?

Colin.Fart | 12-06-21 | 10:15

In alle publicaties wordt gesproken over "Sywert van Linden en zijn compagnons".
Wie zijn dat eigenlijk, die compagnons? Je hoort er nooit iets over. Is Sywert een zondebok? Worden er mensen uit de wind gehouden?

Vragen, vragen.

Kapitein Sjaak Mus | 12-06-21 | 10:01 | 4

Hoogstwaarschijnlijk Grapperhaus, De Jonge en Hoekstra...

Ommezwaai | 12-06-21 | 10:05

@Charles Swietert | 12-06-21 | 10:04:
WW?
Wout en Willem Bever?

MorgenEenAnder | 12-06-21 | 10:17

Sietse en Hielke, de gebroeders Klinkhamer.

Usumani | 12-06-21 | 11:21
▼ 1 antwoord verborgen

Heb je hem ook weer, gebukt onder moslim terreur.

Cocorico | 12-06-21 | 09:59 | 1

Oh en dat is zijn schuld? Beetje van het niveau: "daar heb je hem weer, die met een mes op zijn keel overvallen, zeikerd" of "daar heb je haar weer, dat bange wijf dat niet over straat durft omdat ze bedreigd wordt met verkrachting". Het is zijn goed recht om na je leven lang hard gewerkt te hebben te zeggen: Naja ik laat dit gewoon voor wat het is. Degenen die dit blijkbaar zo willen zoeken dat zelf maar uit. Hij is cabaretier. Bijna met pensioen. Waarom zou hij *alle* shit moeten oppakken die de generaties na hem naar de kloten hebben geholpen? Tuurlijk zou ik het geweldig vinden als jij als de generaties jongere teeuwen ook dat soort statements maakte, maar het is zijn goed recht om dat niet te doen. Hem daarop aanvallen is beetje van eerder genoemd niveau.

peterdh | 12-06-21 | 10:14

Het is tekenend voor de Nederlandse politiek dat de CDA deze man niet kan bewegen zijn positie in de partij op te geven nadat hij heeft toegegeven een liegende lamme tak te zijn. Zelfde geldt voor Rutten en Co. En de meeste Nederlanders halen hun schouders op en kiezen die kneuzen weer.

Wilders Spamaccount | 12-06-21 | 09:59

Ja mooi verhaal. Ik mis alleen de woede jegens de ambtenaren die deze deal goedkeurden.

Super Vaagstra | 12-06-21 | 09:58 | 9

@Blonde Nel | 12-06-21 | 10:07:
Ik stel voor om maar eens een jaartje geen belasting te betalen... De meeste Nederlanders maken hun centen immers ook niet over naar de eerste de beste Nigeriaan....

Ommezwaai | 12-06-21 | 10:08

@Wilders Spamaccount | 12-06-21 | 10:02:
Er zal toch nog wel een andere Omtzigt of een Leyten zijn die dit gaat uitzoeken? Of gaan ze schaapachtig het interne onderzoek van het CDA afwachten. Ofwel de tijd geven om sporen uit te wissen.

kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 10:09

Er gaat wel meer ongezien richting het Oosterse kompas van Kaag en haar vrinden op BZ.

MorgenEenAnder | 12-06-21 | 10:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Christenen, moslims, en alles ertussen in, liegen elke dag al tegen zichzelf.

Hiram | 12-06-21 | 09:57 | 2

Want? Hiram weet het beter?

Usumani | 12-06-21 | 11:24

@Usumani | 12-06-21 | 11:24: nee, hoor, maar als je een geloof als feit ervaart en je leven ernaar richt, Dan leef je je leven in een leugen.

Hiram | 12-06-21 | 13:54

Hardop lachen om Witheet21

All_yall | 12-06-21 | 09:57 | 2

Zwart ergert zich groen en geel.

Mr_Natural | 12-06-21 | 10:00

Politiek bestáát alleen maar bij de gratie van leugens. Dat is het hele verdienmodel. En dat geldt voor elke partij, elk zich aan de partij corrumperend lid en en voor elke politicus. Zonder leugens kan er geen politiek bestaan. Het doel heiligt de middelen. En die middelen bestaan uit liegen, bedriegen, misleiden, ontkennen, beschuldigen, framen niet meer 'actief' kunnen herinneren en ga zo maar door.

Colin.Fart | 12-06-21 | 09:56

Komkom, niet zo somber.
Even mijn buurman citeren: "Sywert for President! Handige sodemieters, die hebben wij nodig!"

Kapitein Sjaak Mus | 12-06-21 | 09:55 | 1

Hardwerkende mensen, stropdas of niet, blijven rijke klootzakken kiezen die geen donder om ze geven.

Bestuurders die er vooral voor zichzelf zitten in plaats van het volk. Genoeg landen in de wereld waar dat zo werkt.
En het mooie is: ze worden soms democratisch gekozen. Omdat het volk 'een sterke man' wil.
Eenmaal aan de macht blijkt het niet te werken of slaat de corruptie nog harder toe.

kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 10:06

Wat vindt Youp eigenlijk van Ab Osterhaus?

marcoplarco | 12-06-21 | 09:53 | 1

Wat vindt Youp van terreur "jongeren" of een geloof dat oproept tot geweld en haat zaait?

Blonde Nel | 12-06-21 | 10:09

Het zou mij niet verbazen als in de statuten van het CDA staat, dat liegen en huichelen is toegestaan, als het gaat om het reden van je leven, of veiligstellen van je geld. Zonder geld is je ziel immers niks waard.

Aisie | 12-06-21 | 09:52 | 1

Dat noemen ze bij het CDA taqiyah.

NeedIsaymore? | 12-06-21 | 10:00

Ik heb wel eens een beetje rondgekeken op de Nederlandse Coolblue. Maar ik vind het een kutsite met produkten met prijzen en levertijden die mij eigenlijk totaal niet aan staan. Als ik op Coolblue zit krijg ik het gevoel genaaid te worden. Geef mij maar bol.com.

Leptob | 12-06-21 | 09:50 | 5

Persoonlijk heb ik het ook altijd een stomme naam gevonden.
Red Hot, dat is meer mijn club.

Kapitein Sjaak Mus | 12-06-21 | 09:56

Bol begon als eerste met deug censuur.

Acidstain | 12-06-21 | 09:59

Ga voor de gein hun winkel eens in. Echt foute boel daar. Ze doen daar hevig aan love bombing. En god mag weten wat voor trucs ze nog meer uithalen. De rillingen lopen je over de rug. Je krijgt kotsneigingen. Als je intuïtie nog werkt, tenminste.

Wiebenick | 12-06-21 | 12:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik in Sywert's schoenen zou staan, zouden die schoenen ergens in Nieuw-Zeeland staan.

Mr_Natural | 12-06-21 | 09:49

Net geprobeerd iets te zoeken over statuten op de cda website, vind ik alleen dit:

404 Oeps, er is iets misgegaan

Oeps, we zitten er even naast! We kunnen de door jou opgevraagde informatie niet vinden. Wellicht kunnen we je op weg helpen met één van de volgende links:

Yor_Kok | 12-06-21 | 09:49 | 3

Kan je niet verbaasd over zijn, ook hun systemen hebben er “geen actieve herinnering aan”.

EG61 | 12-06-21 | 09:54

Wanneer liegen de reden is om geroyeerd te worden dan blijft van onze politieke partijen alleen het briefpapier over. En moet het laatste lid zichzelf royeren vraag ik me af?

Red shirt | 12-06-21 | 09:47 | 2

Hij is goed.

van Oeffelen | 12-06-21 | 10:00

Kortom, we moeten er maar gewoon mee leren leven?

MickeyGouda | 12-06-21 | 10:24

Toch wel makkelijk zo n nationale zondebok. Jammer dat het er maar 1 is.

Zatkniss | 12-06-21 | 09:46

Rare hoofden moesten ze sowieso uit partijen flikkeren, maar ja, dan blijft er weinig over...

Jan Gordelroos | 12-06-21 | 09:40 | 1

Nee joh, rare hoofden zijn toch veel leuker.

kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 09:49

In de VS zou een openbare aanklager er alles aan doen om die Sywert achter de tralies te krijgen. Maar ja, in de VS is een openbare aanklager gekozen door het volk, hier zit de openbare aanklager in hetzelfde partijkartel als Sywert

BASinnic | 12-06-21 | 09:39 | 9

@Kaas de Vies | 12-06-21 | 10:04: Witwassen? Racist!

Zupschufter | 12-06-21 | 11:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Die Youp toch, haha. Iemand de partij uitgooien omdat hij gelogen heeft, wat een komiek is het toch.

Mr_Natural | 12-06-21 | 09:38 | 1

Ja, net zo grappig als die miljoenen van uw en mijn belastinggeld die hij heeft verprutst met onbruikbare mondkapjes en het zo heeft georganiseerd dat hij er zelf beter van werd.

kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 09:41

Is dit dezelfde coolblue die al haar prijzen snel verhoogde, o.a. monitoren , toetsenborden voor thuiswerkplekken? Zodat ze "konden blijven leveren" . Die 400.000 heeft ie in veelvoud verdiend door deze crisis.

de count | 12-06-21 | 09:36 | 4

Dat was ik ook al vergeten.

patjem2 | 12-06-21 | 09:53

Dat is een drogreden, want is een andere discussie.
Zie je wel vaker dat mensen verschillende verhalen aan elkaar knopen. Alsof oplichting van een ander ineens is toegestaan omdat jij gekd hebt verdiend aan een andere deal??
Gekke redenatie.

Roos | 12-06-21 | 10:34

Hooguit is ie wat misleid. Men vergeet overal te melden dat sywert daadwerkelijk een hoop spullen gratis ter beschikking stelde aan zorgpersoneel waar de overheid faalde. Dat hij daarnaast nog een sidebusiness runde is wellicht niet sjiek, maar niet anders dan doen dat je maatschappelijk verantwoord mensen wil helpen en aan de andere kant je zakken vult. Dus inderdaad 2 verschillende dingen, maar dezelfde hypocrisie

de count | 12-06-21 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe triest dat dit “het beste van het slechtste” is. Rutte liegt en draait al een decennium. Het CDA is van de heer maar graait meer meer. En Kaag koopt verkiezingen voor een miljoen en speelt nu de grote diva. Er is geen alternatief, met deze prut moeten we het doen.

Zeddegeizot | 12-06-21 | 09:31 | 2

Het pedante acteren en het nette toontje zijn we al gewend.
Ze zal het nu op de inhoud moeten doen.

kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 09:46

Zoishet, Nederland in een notendop.

D-Fens_1963 | 12-06-21 | 09:51

Sywert is slechts het puntje van de ijsberg. Politiek is uiteindelijk ordinair handjeklap. Sywert wegkicken schept een precedent waar het cda geen belang bij heeft.

Yor_Kok | 12-06-21 | 09:30

Haha youp heeft wel gewoon gelijk! Zo moeilijk kan het niet zijn. Youp Krijgt echt spontaan diarree van Mona.

Rocknrolla7372 | 12-06-21 | 09:30

Eerst maar eens zien of Sywert en consorten er mee wegkomen. Als hij daadwerkelijk gelogen heeft ziet dat er slecht voor hem en zijn consorten uit. Liegen in zaken is doorgaans een slecht idee en kan tot ontbinding vernietiging van de overeenkomst en schadevergoeding leiden. Hij heeft zijn schaapjes nog lang niet op het droge.

AlexanderVissers | 12-06-21 | 09:28

Sywert heeft ze allemaal bij de ballen want hij weet veel meer, hij heeft natuurlijk in opdracht gehandeld. Als het CDA van hem af wil, draait hij ze nog een kwartslag. De gevaarlijkste tegenstander is degene die niets meer te verliezen heeft en dat is Sywert. En Omtzigt zal denken: "You fucked with the wrong marine". Einde CDA en op naar de verkiezingen, woke Kaag stoot vanzelf haar neus wel... "time is on our side"

hetgingperongeluk | 12-06-21 | 09:26 | 1

Sywert weet waarschijnlijk nog minder dan de jongste bediende op het fractiebureau. Het CDA is bang voor reputatieschade uit deze kwestie, niet voor “wat Sywert weet”.

Muxje | 12-06-21 | 09:30

Ik heb allerlei drieletterwoorden paraat voor dat jolige gedoe van Coolblue en die blije geit van een Pieter Zwart maar toch bestel ik graag bij Coolblue en zou dat de volgende crisis zo weer doen.

JJMS | 12-06-21 | 09:23

Coolblue doet ook echt alles voor een glimlach.

Alexander des Burgus | 12-06-21 | 09:21 | 3

Nou dat sjacherijnige personeel nog.

Dubbelepunthoofd | 12-06-21 | 09:25

@Charles Swietert | 12-06-21 | 09:55: cocaïne?

Acidstain | 12-06-21 | 10:02

Grappig, statuten. Volgens mij is er ook een grondwet en zijn er allerlei wetboeken waarin staat wat de rol van een gekozen volksvertegenwoordiger is. Krijg nog niet de indruk dat Mona dit relevant vindt...

Odin | 12-06-21 | 09:20 | 2

Sywert is geen volksvertegenwoordiged maar een ambteloos burger.

AlexanderVissers | 12-06-21 | 09:31

Als CDA moet stoppen met de onderhandelingen, pakt vrouwtje Kaag de macht. Dan zijn de barbiepoppen echt aan het dansen op de tafel.

antonconstandse | 12-06-21 | 09:16 | 1

Nee, dan komen er nieuwe verkiezingen.

HoogToontje | 12-06-21 | 09:35

Sywert is belangrijk voor de financiën van het het CDA, vermoed ik. Een CDA die rapper leden verliest dan een waterval. En Sywert is een handige gozer, die lult het geld uit andermans zakken en dat is wat het CDA kennelijk ambieert. Die Mona Keijzer is weer zo'n onbenullige ruggengraatloze nietsnut die met platte praatjes zich eruit probeert te wringen. Zie daar de kwaliteit van het CDA.

Broadsquire | 12-06-21 | 09:15

Sywert is een heel klein visje.
Dit soort dingen gebeuren nog veel meer en op veel grotere schaal.
Farmacie, olie en andere energie, financiële constructies binnen Europa, vastgoed...
Maar de bevolking slaapt na het netflixen terwijl ze worden geplukt.

"De wereld van de medische inkoop is een gesloten bolwerk. Voor de buitenwereld is het ondoorzichtig hoe de inkoopdeals in ziekenhuizen tot stand komen. De prijs van implantaten is voor het publiek afgeschermd, doordat ze vaak via onderhandse contracten worden ingekocht. Er zijn geen wetenschappelijke artikelen of rapportages waarin de prijzen van medische hulpmiddelen in Nederland wordt besproken.

Hartklepfabrikanten misleiden hartchirurgen en patiënten
Zelfs zorgverzekeraars, die nota bene behandelingen met implantaten vergoeden, hebben geen idee wat een implantaat kost. ‘Het is voor ons een ondoordringbare mist’, vertelt Joeri Veen van zorgverzekeraar Menzis. ‘Geen ziekenhuis wilde ons inzage geven in de prijzen, omdat leveranciers dit hebben afgedwongen. Het zou tot repercussies leiden.’"

"minstens twintig mannen in nette pakken. Uit hun zwarte aktetassen halen ze paperassen of hun laptop. Wie ze precies zijn, weet ik niet; wel wat ze zijn: leveranciers van medische hulpmiddelen die proberen tegen te houden dat academische centra hun inkoopdossiers van medische implantaten openbaar maken."

kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 09:15 | 3

En daarom hebben we journalistiek nodig. Het is niet anders.

kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 09:31

@kloopindeslootjijook | 12-06-21 | 09:31:
Of wat meer mensen met een rechte rug die niet bezwijken zodra zij denken elf ergens beter van te worden. Gewon wat meer mensen die zuiver naar eer en geweten handelen in een systeem dat dit gedrag ook beloont (en niet straft zoals het door-en-door verrotte huidige systeem)

Wering | 12-06-21 | 13:57

Toch benieuwd hoe Mona's rechtstaat en statuten tijdens het ontbijt door Ayaan wordt beschouwd.

Alquest | 12-06-21 | 09:12
-weggejorist en opgerot-
markiseentrut | 12-06-21 | 09:12 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Beste Dames ende Heeren, onze Sywert, weet gewoon teveel, en wordt daarom (nog) niet onder een bus gegooid.
Er zijn ongetwijfeld teveel mensen bij betrokken, en totdat die sporen zijn gewist is men opvallend mild voor hem binnen het CDA.....
Ook de WhatsApp mennekes en andere betrokkenen uit die vernietigende memo van Omtzigt zullen 'ineens' een leuke baan buiten de politiek aanvaarden over een tijdje. Of verhuizen. of.....

De corruptie was er altijd al.
Maar nu komt het er (steeds vaker) uit.

PerineumPiraat | 12-06-21 | 09:12 | 1

Het CDA wil gewoon stilzitten terwijl ze geschoren worden. Sywert weet niets.

Muxje | 12-06-21 | 09:32
-weggejorist-
Demanvan9miljoen | 12-06-21 | 09:06 | 1

Monica weet helemaal niet waar ze het over heeft, ze kan niet op tegen de logica van Youp. Het CDA is wankelend en kan beter stoppen. Het is bijna net zo'n corrupte smeerlappen partij als VVD geworden. Op naar een minderheidskabinet met PVV.

ILF2 | 12-06-21 | 09:03 | 3

Yep. Hugo in een boekenkist, Wopke in de Efteling en Mona in een toetje. Opgeruimd staat netjes.
En van Agt wordt van Zeven.

Petrus Poortwachter | 12-06-21 | 09:07

@Petrus Poortwachter | 12-06-21 | 09:07:
Lol.

MickeyGouda | 12-06-21 | 09:08

@Petrus Poortwachter | 12-06-21 | 09:07: van Agt zevert al regelmatig.

Franciscus Borchwerf | 12-06-21 | 10:40

Ik hoor overal stoelen vallen/

Oh nee, het zijn zetels.

Petrus Poortwachter | 12-06-21 | 09:03 | 2

Daar zou ik persoonlijk niet al te blij mee zijn. Een sterk verzwakt CDA geeft woke meer ruimte. Mogelijk ook andere extremen. Geen lollig vooruitzicht.

Bataafje | 12-06-21 | 09:12

@Bataafje | 12-06-21 | 09:12:
Het voordelige van woke is dat ze nogal egocentrisch ingesteld zijn. Je kunt mij niet vertellen dat een woke coalitie van 6 of 7 partijen het langer dan een half jaar uit houdt.

peterdh | 12-06-21 | 09:18

Youp heeft deze keer gewoon een punt. En Mona denkt zich eruit te kletsen met algemeenheden. Nou ja, Sywert is een mooie afleiding voor de echte shit in het CDA, Omtzigtgate.

Beste_Landgenoten | 12-06-21 | 09:01

Coolblue heeft voor €400.000 kosten gemaakt tbv de 'stichting' van Sywert en kwam er na één jaar achter dat hij stiekem een BVtje had opgericht en miljoenen heeft verdiend. Tegen de afspraken in.

Coolblue heeft dingen mogelijk gemaakt vanuit maatschappelijke betrokkenheid, terecht dat zij stupefait waren toen ze het hoorden!

Ik weet niet of hier juristen in de panelen zijn, maar dit zou wel eens onder oplichting kunnen vallen. Dan heeft Coolblue een goede reden om een rechtzaak aan te spannen.

Roos | 12-06-21 | 09:00 | 2

CoolBlue weegt af wat de meeste naamreclame oplevert.

demaup | 12-06-21 | 09:34

Het is oplichting

Kaas de Vies | 12-06-21 | 10:06

Hoe meer er bekend wordt, hoe meer gelijk het KWF heeft, wat mij betreft, om geen geld aan te nemen dat eigenlijk anderen toebehoord of dat over de rug van anderen is verdiend.

Leptob | 12-06-21 | 08:57 | 1

KWF had al gelijk. Dat geld kwam uit de corona-pot. Als je geld uit de corona-pot gaat gebruiken voor kankerpatienten (hoe nuttig ook), en niet voor het bestrijden van corona en de financiele gevolgen daarvan voor burgers/ondernemers die door de maatregelen tegen corona zijn getroffen, dan is het einde zoek. Dan hoef je simpelweg gewoon geen financieel plan/budget meer op te stellen bij het vormen van de regering. Dan kun je gewoon zeggen: "Ok jongens we hebben X miljard deze aankomende 4 jaar, en we gaan gewoon geld uitgeven voor dingen die we op dat moment belangrijk cq leuk vinden totdat de pot leeg is en dan zien we wel wat we doen."

Als KWF meer geld wil, of als wij als burgers willen dat KWF meer geld krijgt, dan moet je dat in het budget opnemen *zodat van te voren* duidelijk is waar je minder geld aan kunt uitgeven.

Zonder financieel plan is het een beetje zoals de waterschappen te werk gaan. Die geven gewoon geld uit. Delen dat dan daarna door het aantal burgers et voila: dat is de belasting die je moet betalen. Daarom is er ook nooit een pijl te trekken over hoe hoog of laag die belasting weer zal zijn in de volgende ronde, voor de waterschappen.

peterdh | 12-06-21 | 09:24

tjonge jonge, loopt dit gezeik rond Sywert nog steeds. Op zich heeft hij helemaal niets strafbaars gedaan. Het is alleen moreel een beetje raar wat hij heeft gedaan. Maar om daar nou zo lang over door te zeiken is ook weer overdreven.

yeps | 12-06-21 | 08:57 | 5

Sywert gaat voor de ratten hoor, ga daar maar vanuit. Wat hij heeft geflikt is hoogstwaarschijnlijk aan allerlei kanten keihard strafbaar. Dikke kans dat de hele deal nietig kan worden verklaard en dan zit de BV van Sywert straks met een dikke schuld. Een schuld waarvoor de bestuurders hoofdelijk aansprakelijk zullen zijn wegens opzettelijk wanbestuur.
Als ik Sywert was, zou ik 's nachts slecht slapen.

Bakkeleures | 12-06-21 | 09:19

Hai Sywert!

J-van-de-Bontekoe | 12-06-21 | 09:25

Ok. Stoppen we vanaf nu met hier zeiken over moreel fout gedrag. Stilte.

beldewouten | 12-06-21 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Youp heeft een punt. En op het moment dat gerechtigheid structureel achterwege blijft wordt het misschien eens tijd om de rechtstaat en bijbehorende statuten te herijken.

MickeyGouda | 12-06-21 | 08:56

Wat hebben jullie allemaal gezopen gisteren....?

Jos Tiebent | 12-06-21 | 08:54 | 6

HJ en Texelse Juttertjes.
Geen goeie combi blijkt des morgens.

J-van-de-Bontekoe | 12-06-21 | 09:24

@prutsclown | 12-06-21 | 08:56: Dat flesje Heineken, was dat vrijwillig?

Lijkt mij niet, als je beschikking hebt over Hertog Jan...

Wijze uit het Oosten | 12-06-21 | 09:50

Ik was te gast

prutsclown | 12-06-21 | 12:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja maar die vijf miljard.... Joep heeft gewoon gelijk, alleen sommige wereldvreemde autisten blijven die Siewert maar verdedigen. Arthur v. Amerongen is het laatste GS bezoekje trouwens ook niet zo heel goed bekomen verteld hij op twitter, ik weet niet wat het is met GS maar de laatste tijd "lijkt er wel eens wat fout te gaan"

zwellevertje | 12-06-21 | 08:53
-weggejorist en opgerot-
slimmenederlander | 12-06-21 | 08:50 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch heb je daar ook statuten voor... uhm nee mona die statuten doen er namelijk ineens niet meer toe als het bestuur van de partij van iemand af wil. Bij menig politiek partij worden mensen dan gewoon de partij uit gedonderd.

zeertegendradig | 12-06-21 | 08:48 | 2

Ik ben benieuwd wat de statuten zeggen.
Want volgens mij kan je iemand, met de statuten in je hand, uit de partij gooien.

Kaas de Vies | 12-06-21 | 08:53

Sterker nog, als het goed is en die statuten rechtvaardig en moreel verantwoord zijn opgesteld, zouden die het juist mogelijk moeten maken OM een bedrieger er direct uit te kunnen flikkeren.
Maar goed, politiek en “rechtvaardig en moreel verantwoord “………
De enige juiste reactie die ik me nog bijna kan bedenken als ik een politicus tegenkom is om hem/haar midden in het gezicht te spugen.
Bij de meeste dan.
Walgelijk volk.

J-van-de-Bontekoe | 12-06-21 | 09:21

Pff, dat is even schrikken voor mij. Youp zegt in één verstandige dingen bij de NPO. En Mona laat even zien dat ze de betrouwbare partijbureaucraat is die als puntje bij paaltje komt vlucht in de procedures en tijd kopen. Kots.

Graaier | 12-06-21 | 08:47

Youp heeft ook heel wat miljoentjes in zijn beheersbv-tjes, maar hij vindt natuurlijk dat hij die in 35 jaar, zonder politieke hulptroepen........, heeft verzameld.

hagelkruis | 12-06-21 | 08:47 | 6

Youp heeft gewoon gewerkt voor z'n centen en daar hebben mensen een eerlijk bedrag voor betaald. Dat je hem niet leuk vindt, maakt niet uit.
Grote verschil met Mona is dat zij nooit heeft gewerkt voor haar centjes maar dat ze onder de vlag van het ggggggristendom de boel heeft lopen bedotten. Daar kun je Youp niet van betichten.

Bakkeleures | 12-06-21 | 09:00

@jansma28542681 | 12-06-21 | 08:53: Hij probeert te zeggen dat Youp die meloentjes in 30 jaar tijd bij elkaar gesprokkeld heeft door cabaret voorstellingen te geven. En die zijn bezocht door mensen die daar vrijwillig van hun eigen centjes een schappelijk bedrag voor hebben betaald. Zo rolt ons economisch systeem. Hagelkruis oordeelt een beetje te voorbarig.

aero911 | 12-06-21 | 09:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft iemand al aangifte gedaan tegen Sywert?

Kaas de Vies | 12-06-21 | 08:46 | 2

Nee, maar gaan we wachten tot het gebeurt?

Adriel | 12-06-21 | 08:47

Mona Keijzer is onderdeel van het pact. Dus vergeet het maar Youp.

Sexopolis | 12-06-21 | 08:46

Wat ik dus al weer vergeten was en waar Youp ons even fijn aan herinnert is de ‘paniek bij de zorgverleners’ in die tijd. Zeker ‘aan het bed’ over voldoende beschermmiddelen. Dat zet dit hele verhaal direct weer in de goede club context.

patjem2 | 12-06-21 | 08:46 | 1

Klopt ,dat vond ik sterkste aan Youp's verhaal. Goed dat dat weer even onder aandacht werd gebracht.

roberto9715 | 12-06-21 | 08:52

Ach ja, Youp. De linkse wegkijkende multimiljonair. Met zijn mening veeg ik m'n reet af.

TheBigKirth | 12-06-21 | 08:45 | 8

@Normpje | 12-06-21 | 09:53:
Ja, Youp dan he... hij is links, en hij denkt een stuk realistischer dan de huidige linkse partijen doen. Dat valt niet te ontkennen. "We helpen met veel plezier het klimaat naar de kloten" sure.... Dat kun je links noemen.

Ik heb hem niet kunnen betrappen op onrealistische waanbeelden als: "we moeten binnen 7 jaar klimaatneutraal zijn en gaan daarvoor het gas afschaffen en laten draaien op windmolens die qua oppervlakte die er voor nodig is simpelweg niet in de aantallen te plaatsen zijn die nodig zijn. Tegelijkertijd gaan we *geen* kerncentrales bouwen voor de backup als de wind niet waait. Maar we bouwen daarvoor biomassa centrales die alleen op fucking papier klimaatneutraal zijn. Is het goed dat we 100% van niet bebouwd Nederland indelen als Natura2000 gebied zodat we niet kunnen bouwen terwijl we 100k aan migranten importeren, en als we niet zoveel tegenstand zouden hebben dan het liefst 500k per jaar."

En ga zo nog maar een tijdje verder... Dus ja, zeker weten links, maar een stuk realistscher dan de partijen en heeeeel veel van de stemmers op die partijen.

peterdh | 12-06-21 | 10:34

Youp is inderdaad een lul. Maar hij heeft wel gelijk.

Franciscus Borchwerf | 12-06-21 | 10:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Whataboutism over Youp in 3, 2, 1.

Rest In Privacy | 12-06-21 | 08:42 | 5

What about Youp ?

grapo | 12-06-21 | 09:26

Goh, Youp is nog niet gestopt met roken. Ik ben weer up to date.

Mahatma | 12-06-21 | 11:02
-weggejorist-
virniksniebangnie | 12-06-21 | 11:07
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl