Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onbeperkt vaccineren voor iedereen, GGD gaat toch uit van 'het goede in de mens'

Gooische jongeren

Rutger Bregman zag dat het goed was.

Heel Holland wil vaccineren. Okee, op die MoEdErHaRt-types en Superjank na dan, maar verder is het volk inmiddels zo spuitgeil als de premier met een petje op. Want: eenmaal gevaccineerd kun je met een Hugo de Jonge-ausweiss doen wat je wilt zonder testen(€€€). En aangezien Heel Holland weer gewoon de hersentjes wenst te laten verweken in woonwarenhuizen en de Efteling, optredens van De Snollebollekes wil bijwonen en op verkansie wenst te gaan in een Turkse all inclusive is je laten vaccineren het nieuwe Opel-rijden en blij zijn met een extra feestdag want 'lekker vrij'. 

Maarja. Er moet op de vaccinatiebeurt worden gewacht en 'jongeren' komen pas als allerlaatste aan de beurt. En als de Hollander, in casu de 'jongere', ergens niet goed in is dan is het wel op de beurt wachten. Het zijn wat dat betreft net babyboomers die jongeren.

Niet getreurd kinders! Want 'jongeren' in het poepsjieke en keurige Gooi hebben reeds bewezen dat je gewoon je spuit kunt halen wanneer je maar wil en verder fuck mensen die het harder nodig hebben dan jij. Het blijkt namelijk dat je alleen maar een prikafspraak hoeft te plannen onder het motto 'ik ben extra kwetsbaar dus ik heb voorrang' en als de GGD'er dan vraagt om de huisartsverwijsbrief zeg je gewoon 'oeps, vergeten' en hoppetee, die spuit zit al in je arm. 

Reden: de GGD gaat uit van 'het goede in de mensen'. Welja. Laat anders gelijk ook je achterdeur open staan. Geef je mobieltje in bewaring aan een willekeurige MOE-lander op straat. Laat je blonde dochter stage lopen in een azc. Vertrouw een Limburgse CDA'er met landaankoop. Loop als transgendergay door Amsterdam-West. Stem rechts en laat Kaag de formatie leiden. Kan jou het schelen, ga lekker uit van het 'goede in de mensen'.

Is dus allemaal de schuld van Rutger Bregman met zijn oornatte 'mensen deugen'-DWDD-hoopretoriek. Hoe meer je het rondbazuint, hoe meer mensen het ook echt gaan geloven. Met alle gevolgen van dien, zoals Gooische 'jongeren' die nu gevaccineerd naar hockeyfeesten kunnen terwijl oma Lupus en neef Astmalong alsnog aan Covid-sterven omdat ze niet snel genoeg kunnen worden gevaccineerd.

Bedankt GGD! Bedankt Rutger Bregman! Bedankt [vul hier een naam in die er verder niets mee heeft te maken maar waarvan het echt heel fijn zou zijn als die eens op een platform als Geenstijl door de poep wordt getrokken]!

Reaguursels

Inloggen

Maar wat als er nu gewoon genoeg vaccinaties beschikbaar zijn voor een ieder, jong en oud, dik en dun, onderliggend ziek of niet, die de prik wil hebben? Maar dit is een schatrijk land dat niet genoeg in huis heeft aan vaccinaties. Daar zit het probleem. Niet bij diegenen die "voordringen".

forecastle | 01-06-21 | 08:52

Ik ging ook van het goede van de GGD uit. Totdat er een campagne kwam die mij ging aanpraten dat ik een prik nodig heb terwijl de cijfers zeggen van niet.

hetmoetdanmaar | 01-06-21 | 01:21
-weggejorist-
Nederlanddraaitdoor | 31-05-21 | 22:11

Waar is het probleem dan? Uiteindelijk krijgt iedereen die spuit en het opzetten van een failsafe systeem om de voorkruipers eruit te filteren werkt alleen maar vertragend. De GGD neemt gewoon op de koop toe dat sommigen de regels wensen te misbruiken. Uiteindelijk onder de streep is het grosso modo effectiever om dat te negeren.

Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:16

Gezien de gemiddelde amino hier voor (niet-)prikken maakt dat niet zoveel uit, toch? Ik begrijp het echt niet: het gemiddelde topic over vaccineren heeft de tendens dat het allemaal kut is (incluis de kruistocht van de hoofdredacteur), en ook schijnt het slecht te zijn dat jan en alleman de spuit in de linkerbovenarm mag zetten. Wat is het punt, serieus? De overheid is kut, vaccins werken niet, je kunt het virus toch doorgeven, bla bla bla, jank jank jank. Als de wereld bestond uit mensen die alleen maar problemen zoeken, dan had ik zojuist nog steeds niet een paar speciaalbier op het terras kunnen wegwerken. Ongeacht of de pandemie uit een Chinese grot of een laboratorium kwam.

Bulloch | 31-05-21 | 20:20 | 3

Mensen en hun biertjes en bittergarnituurtjes op een terras. Alles moet er voor wijken.

Quib | 31-05-21 | 20:25

@Quib | 31-05-21 | 20:25: Ja schandalig. Beter blijven we allemaal achter onze pc's schrijven dat vrijheden ingeperkt worden etc.

Bulloch | 31-05-21 | 20:36

Ekzektlie

Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:17

Ik werd vandaag kapotgecheckt door de GGD hoor....

wwweetikveel | 31-05-21 | 20:19
-weggejorist-
boris73 | 31-05-21 | 20:05 | 1

Even een vraagje, ben benieuwd wie het vaccin neemt omdat hij / zij doodsbang is om dood te gaan of dat diegene het neemt om weer op vakantie etc te kunnen.

boris73 | 31-05-21 | 20:05 | 3

Vakantie. Heb al een heel boekje vol met allerlei vaccinaties voor eerdere reizen. Dus zie het probleem met deze vaccinatie niet zo... Na vaccinaties voor gele koorts, hep A, hep B, DTP en rabies zitten er al meer chips in mij dan een gemiddeld data center. Kan die COVID chip ook nog wel bij...

JvNB | 31-05-21 | 20:19

@JvNB | 31-05-21 | 20:19: Dit dus. Waar de paniek over verplichte vaccinatie bij reizen vandaan komt is mij een totaal raadsel. Zeker mensen die enkel op de camping in Renesse staan.

johoost | 31-05-21 | 20:29

@johoost | 31-05-21 | 20:29: het gaat om het woord “verplicht”.
Alle andere reisvaccinaties zijn vrijwillig en dus neem je die wel of niet.
Geen enkele instantie die dat controleert en jou bij de grens tegen houdt.

Maytheforcebewithyou | 31-05-21 | 21:42

Onbeperkt?
Nou, ik had hem gisteren behoorlijk geraakt met 12 x Astra Cenica, M'n arm doet er nog zeer van.
Doe vandaag maar ff een J&J met een Pfizertje on the rocks om in te slingeren.

Datgingniegoed | 31-05-21 | 20:00
-weggejorist-
Reej | 31-05-21 | 19:58 | 1

voor mezelf twijfel ik nog. voor m'n kinderen, no fukking way

Ir. Wilhelmus | 31-05-21 | 19:55

Ik wil absoluut geen vaccin!!!
Ik ga lekker op een natuurlijke manier dood

polletjepiekhaar | 31-05-21 | 19:04 | 1

Darwin

Azijnist | 31-05-21 | 20:17

Ik ben gevaccineerd op basis van medische indicatie. Er is niet gevraagd om een briefje van de huisarts en dat hadden ze ook niet moeten flikken, want er is ook niet gezegd dat ik die bij me moest hebben. Gewoon de uitnodiging zou moeten volstaan als bewijs dat ik mag komen.

onrendabelenvervoer | 31-05-21 | 18:54 | 1

Inderdaad vage berichtgeving. De uitnodiging is gewoon van de GGD, niet van de huisarts. Die word je dan geacht mee te nemen, plus de email bevestiging. Dat wordt echter dermate vaag aangegeven dat het waarschijnlijk vaak gemist wordt. Dat er dan een paar Rodericks zijn die er misbruik van maken... ach, er zijn ook landen waar je een miljoen kan winnen als je geprikt wil worden. Valt allemaal wel wat mee dus.

Azijnist | 31-05-21 | 20:20

Gezeik met die prikken. Neem ze als je wilt en laat de rest met rust. Stelletje coronafascisten!

Tha Analyzer | 31-05-21 | 18:45 | 3

Hear hear.

Scepticus | 31-05-21 | 18:52

Exact!

vluchtelingallergie | 31-05-21 | 18:52
-weggejorist-
Reej | 31-05-21 | 20:00

Heeft u dit ook ?
Door al dat gelieg en bedrieg door de medici-clan (met een paar uitzonderingen) en het liegen en bedriegen van politici die één pot nat zijn met staatsorganen zoals Rivm die voordien voor mij betrouwbare supervisors leken, heb ik momenteel veel minder vertrouwen in artsen/specialisten/medicijnen/apotheken.
.
Overigens in België weer een nieuwe golf 'patiënten':
per dag worden er 45 hongerstakers opgenomen in het ziekenhuis; er zijn nl. een kleine 1000 hongerstakende illegalen, die liefdevol worden gehuisvest door de VUB; en dat terwijl gewone brave burgers soms een jaar pijn moesten lijden omdat medische zorg moest worden uitgesteld.

CiTy3 | 31-05-21 | 18:43

Dat was ook het uitgangspunt met de wet toeslagen op initiatie van blogs mij SP werd als basis uitgegaan van het goede van de mens. Door allerlei aanvullingen van uit de kamer moet je een HBO opleiding hebben om het formulier foutloos in te vullen.

WieboWW | 31-05-21 | 18:35

Ik word een beetje achterdochtig van al die groepsdruk en gemeenschappelijkheid. Iedereen moet kiezen what the fuck ze willen en het daarbij laten. Ik kijk niemand aan op zijn/haar keuze, en hopelijk andersom ook niet. Opgekankerd met de ketens der conformiteit!

Jiet Panssen | 31-05-21 | 18:35 | 7
-weggejorist-
Reej | 31-05-21 | 20:00
-weggejorist-
Reej | 31-05-21 | 20:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Mensen met een zwakke gezondheid hebben we nu wel gehad, dus nu jongeren vaccineren is een goed plan, die hebben namelijk de hoogste R-waarde, dus het meeste effect per vaccin.

W_F | 31-05-21 | 18:31 | 2

Maar waarom liggen die jongeren dan niet massaal op de IC?

VoltaireJohn | 31-05-21 | 18:41

Volgens mij is men toch al heel ver met het vaccineren van de ouderen?

thanseeuwen | 31-05-21 | 18:47

Als 51% deugt, maakt 49% er een grote bende van. Dat lijkt nu wel bewezen.

juan Kroef | 31-05-21 | 18:23 | 1

Ik denk dat het juist andersom is.

Jiet Panssen | 31-05-21 | 18:28

Leuk ! Stem rechts en laat Kaag de formatie leiden !

elevator | 31-05-21 | 18:23 | 2

Na 4 jaar formeren mogen we weer stemmen. schiet al lekker op.

W_F | 31-05-21 | 18:32

Rutger: "Ook het kabinet deugt, echt waar hoor..."

nobodiesunmighty | 31-05-21 | 18:56

De 2 corona prikken zullen elk jaar herhaald moeten gaan worden.

Wat zijn de bijwerkingen als je bv 3 jaar achter elkaar die prikken krijgt? En wat zijn de bijwerkingen of uitwerkingen op de lange termijn?

FasiscovanJole | 31-05-21 | 18:11 | 12

Je krijgt enorm kleine balletjes en een hoge piepstem.

Beste_Landgenoten | 31-05-21 | 21:18
▼ 9 antwoorden verborgen

Waarom moet de prik in de penis. Waarom niet de bovenarms?

RickTheDick | 31-05-21 | 18:02 | 3

Alleen het geval bij syndroom van lul-met-vingers. Best breed gedragen.

Joffri | 31-05-21 | 18:47

Jij niet dan kom kun in bovenarms. Snap?

nobodiesunmighty | 31-05-21 | 19:01

Das alleen Pfizer, 1 van de bijwerkingen is dat die 5cm groeit en een stuk langer hard blijft.

klaas24 | 31-05-21 | 21:38

Met een vaccinatie moet je nog steeds testen;
kan ik ook met een vaccinatiebewijs naar een concert?
Nee, maar het kabinet wil dat dit op termijn wel mogelijk is. Maar voor dat daadwerkelijk mag, moet er onder meer nog over worden gestemd in de Tweede Kamer. Het streven is dat dit vanaf de vierde stap in het heropeningsplan (die staat gepland voor 30 juni) mogelijk is.

Damoos | 31-05-21 | 18:00

Heldere uiteenzetting. Rutger Bregman heeft gelijk! Door de 'deugende mens' moet die mens al vele jaren een 50 eurocent muntje in het winkelwagentje duwen. Door het 'deugen van de mens', wordt per 1 juli op petflessen statiegeld ingevoerd. Want de meeste mensen deugen en dumpen hun flesjes keurig bij plastic afval.

DumboJet | 31-05-21 | 17:56

Ik heb begrepen dat veel jongeren net als babyboomers egocentrisch denken en zeggen zoals velen in het mannen voetbalteam geen prik voor mij, heb ik niet nodig, fuck immuniteit. Daarom respect voor jongeren die het wel doen!

thanseeuwen | 31-05-21 | 17:55 | 3

Maar ? Ga je daar volgend jaar ook nog zo over denken .

likmegaties | 31-05-21 | 18:15

Niemand is verantwoordelijk voor andermans gezondheid. Als dat wel zo was, dan dronk u nooit meer alcohol, gebruikt u nooit meer drugs, eet u nooit meer hamburgers, chocola etc. Wilt u dat?

CiTy3 | 31-05-21 | 18:48

Dat is inderdaad wel het nieuwe aan deze pandemie, men vraagt van de jongere een zekere solidariteit met vaccinaties en mondkapjes dragen.

thanseeuwen | 31-05-21 | 19:06

30 lullo's ofwel aso's die onder voorwendsel van ziekte terwijl ze het niet hebben echte zieken het risico laten lopen dus te overlijden. Hoezo zijn die onder jeugdrecht niet aan te klagen? Waarom pakt het OM dit niet gewoon op? Boeit mij niet dat er eventueel kinderen van advocaten of rechters bij zouden zitten...
Vind dit echt niet kunnen...

Jan, Leiden | 31-05-21 | 17:47 | 3

Als je al ziek bent, wat moet je dan met een vaccinatie?

Ichneumonidae | 31-05-21 | 18:05

Aanpakken die lui , het is al bekend dat ze het hebben gedaan .

elevator | 31-05-21 | 18:25

Begrijp nog wel het idee dat iedereen gewoon keurig op z'n beurt moet wachten, maar wat doen mensen als ze menen, terecht of onterecht, dat ze binnenkort gaan sterven als ze niet voordringen?
Juist, hebben overal maling aan. Allzumenschlich, zoals Nietzsche al zei. Daar kun je van alles van vinden, maar als de reddingsboot een man te veel aan boord heeft, dan doen mensen dingen die je in de alledaagse ethiek niet tegenkomt en ook nooit gaat tegenkomen.
Bekende kwestie, je bedient de spoorwissel en de trein kan maar twee kanten uit. Kies je A., dan sterven er zeker tien mensen die daar toevallig staan, kies je B., dan sterven er naar schatting tussen de vijf en vijfhonderd mensen.
Wat doe je? Lijkt me lastig, net zoals triage erg lastig kan zijn.
Enfin, ik gooi het maar even in de groep.

Ichneumonidae | 31-05-21 | 17:46 | 1

Diesel- of stoomtrein?

Lorejas | 31-05-21 | 17:48

Ik zeg nee tegen vaccinatie en nee tegen paspoort. Ik hoop dat meer mensen zo denken en hoop ook dat genoeg juristen de strijd aangaan. Dit alles lijkt niks, maar waar eindigt het? Vrijheid is afgepakt en die moet je dan terugverdienen door meer te gehoorzamen? Als je echt een risico loopt is een vaccin wellicht goed, al is het om te geloven. Maar een gezonde weerstand afbreken ( gel, doekjes, mondmasker ) en dan nog eens binnenblijven en dan nog een vaccin. Dadelijk worden mensen nog ziek als ze hebben gescheten en met hun vinger door het papier gegaan zijn.

ET007 | 31-05-21 | 17:45 | 7

En daar kun je niet tegen vaccineren. Als je laat vaccineren doe je het ook voor je medemens en de samenleving .

elevator | 31-05-21 | 19:09

@elevator | 31-05-21 | 19:09: een gezonde levensstijl dan ook maar voor een ander doen? Het gros van de IC ligt vol met mensen die niet zo gedisciplineerd is...

videtur | 31-05-21 | 20:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Iemand zn touwtje al uit de bus gehangen?

mundusvultdecipi | 31-05-21 | 17:44 | 1

Nee, wel uit den broek.

Mopar | 31-05-21 | 19:27

De nachten worden weer korter, dus minder last van vleermuizen, het is allemaal zo logisch.

Mr_Natural | 31-05-21 | 17:40 | 1

ik bestel minder porno speelgoed bij alibaba, dus de covid cijfers dalen als een gek. Ik denk dat ik rond september de Chinezen weer ga vertrouwen...

nobodiesunmighty | 31-05-21 | 17:49
-weggejorist-
Leptob | 31-05-21 | 17:38 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zeg persoonlijk nog steeds ‘nee’ tegen welke preventieve vaccinatie dan ook tegen dit oudemensenvirus. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben.

JackStick | 31-05-21 | 17:36 | 10

@captainobvious | 31-05-21 | 17:45: Dus u hoopt dat iedereen die niet ingeënt is dood gaat?
Poh, u gaat in mijn ogen erg ver om uw eigen onzekerheid te verbloemen.
De tijd zal het ons leren of u dat "beetje mazzel" gaat krijgen.

Veepert | 31-05-21 | 18:06

@Drosofila | 31-05-21 | 17:43: juust. Er is altijd nuance en complexiteit en onduideijkheid....zoals het hoort. Leer er maar mee leven in uw kwantumfysische golf-deeltjes paradijs in dit universum.

nobodiesunmighty | 31-05-21 | 19:04

@Drosofila | 31-05-21 | 17:43: Het één is niet altijd met het ander te vergelijken. Als je nu nog niet doorhebt dat dit geen gewoon vaccin is, dan ga je het ook nooit snappen.

GoedGaan | 31-05-21 | 19:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Allemaal jonge Sywertjes die al jong geleerd hebben het systeem te manipuleren. De ene helft wordt miljonair, de andere helft ook, maar met strafblad

Abu Bachouca | 31-05-21 | 17:33

Dat met Sywert van Lienden he dat vind ik heel erg. Kan er nachts niet van slapen en lig maar te draaien. Waarom ben ik niet op het idee gekomen om 2-cents mondkapjes voor 20 euro aan de regering te verkopen.

jan huppeldepup | 31-05-21 | 17:32 | 1

Goed stukje eogisme heb je wel, maar geen netwerk in de publieke sector, dus jij kunt je zakken niet vullen pik.

Ir_HardGelag | 31-05-21 | 18:03

Wel mooi hoe blij mensen zijn als ze aan de beurt zijn. Die mensen moeten toch wel haast euforisch zijn als ze denken aan het feit dat ze de rest van hun leven twee keer per jaar zo'n prachtige dag gaan meemaken.

C1O2 | 31-05-21 | 17:30 | 3

Vertel, kom met je goeie verhaal waarom dat zo gaat zijn.

captainobvious | 31-05-21 | 17:46

@captainobvious | 31-05-21 | 17:46:
Pfizer CEO Albert Bourla said people will “likely” need a booster dose of a Covid-19 vaccine within 12 months of getting fully vaccinated.

Bourla said it’s possible people will need to get vaccinated against the coronavirus annually.

Damoos | 31-05-21 | 18:02

Zou ik ook zeggen als Ceo van een pharmacybedrijf dat vaccins levert

Eroticneurotic | 31-05-21 | 18:38

Alle mensen deugen.
Wat zegt de belastingdienst?

Veepert | 31-05-21 | 17:30 | 2

Werk Arthur de deur uit, Arthur Gotlieb. r.i.p.

nobodiesunmighty | 31-05-21 | 17:53

Vanmiddag Pfizer in arm gekregen. Nou mensuh wat ik alluhmaal hep meegemaakt..... Nou ehm.... niets. Was netjes op tijd, was in notime aan de beurt zonder al te veel moeilijke poespas, prikkie van niks, toen de 15 minuten des doods ook doorgekomen, fiets gepakt en weer lekker naar huis gefietst. Geen koorts, geen stijve arm, geen staart, Wifi thuis nog steeds kut, ademhalen lukt ook vrij aardig nog. Wel rare trek in een tosti opeens maar dat heb ik wel vaker.

Lorejas | 31-05-21 | 17:27 | 3

Die stijfheid komt vanacht en morgen. Is overmorgen weer over.

omanders | 31-05-21 | 17:32

Geen idee. Indien je gelijk hebt overleef ik dat ook wel. Zeikerdjes vallen af. Was allemaal vrij goed geregeld. Miste alleen een gin tonic bij het wachten.

Lorejas | 31-05-21 | 17:43

Als de registratie trouwens zo'n zootje is, hoe gaan ze dan straks de vaccinatie-bewijsjes (danwel QR code in app) verstrekken?

Vunzigheid | 31-05-21 | 17:27

Goede zaak dat Brussen een paar frisse onderwerpen aansnijdt, die hier normaal nooit aan bod komen. Zoals boomers. En Amsterdam.

J.P.Drapeau | 31-05-21 | 17:27 | 1

Ik persoonlijk mis het geschuimbek over Tjer Bedet.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-21 | 17:28
-weggejorist-
K1100 | 31-05-21 | 17:26 | 2

Corona, wie is er niet beter van geworden? Sywert van Lienden ook multimiljonair met z'n overbodige mondkapjes deal. Hoeft nooit meer te werken. Belastinggeld incasseren via stichting en meneer de weldoener uithangen (misschien nog wat geld overmaken naar wat goede doelen als het meneer uitkomt). Hij moet gewoon alles teruggeven aan de belastingbetaler, met aftrek van een modaal salaris.

Ir_HardGelag | 31-05-21 | 17:24 | 9

Gast waar heb jij het over?

Ir_HardGelag | 31-05-21 | 18:06

@Red shirt | 31-05-21 | 17:42: van der Lienden had gezegd dat hij ze weg van, hij hoefde er niets voor te hebben. Ondertussen heeft hij dit dus via een constructie alsnog met winst verkocht. Dat heeft niets met modaal te maken.

Linke Soep | 31-05-21 | 18:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik geloof best dat sommige jongeren zich best willen vaccineren. Maar ergens heb ik het idee dat niet alle """jongeren""" dat ook willen. Ben benieuwd hoe het ervoor staat over een aantal maanden.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-21 | 17:24

Jeuh. Ik ben eindelijk aan de beurt.
Pfizer of Moderna. Lekker.

RickyLaRue | 31-05-21 | 17:19 | 8

@Bjorn19851111 | 31-05-21 | 17:29

Maar dat kan ook niet anders want er overlijden elke dag mensen. Dus hoeveel mensen overlijden er na het pinksterweekend? Komt dat door het pinksterweekend?

Lareb vertelt hoeveel MELDINGEN er zijn gedaan, door artsen die dat gedaan hebben. Ze doen dat zodat men kan zien of er een statistisch verschil is. Herinner je je Noorwegen nog, begin dit jaar? Uitgezocht en bleek ruis.

omanders | 31-05-21 | 17:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Alleen als dit op zeer grote schaal zou plaatsvinden wordt het problematisch. Zeer tevreden dat er geen Orwelliaans IT systeem is opgetuigd om iedereen van voordeur tot spuit te tracken.
Te laag water. Bert moet nog even op stoom komen.

Spijker83 | 31-05-21 | 17:19

Rutger Bregman met zijn 'mensen deugen': De meeste mensen denken zoals ik, en aangezien mijn mening moreel is verheven boven de rest, deugen de meeste mensen. Een redenering gestoeld op narcisme en linkse fascisme.

hetmoetdanmaar | 31-05-21 | 17:16 | 2

Mwa, het is oprecht wel een interessant boek hoor. Het woord 'deugen' heeft tegenwoordig alleen een vieze bijsmaak, omdat velen er in doorslaan. Maar "de meeste mensen hebben het beste voor met anderen" was nou eenmaal niet zo'n pakkende titel, maar dat is wel de strekking. En ik denk dat die klopt. Ik ga (in principe, mijn vooroordelen daar gelaten) ook altijd uit van het goede van mijn medemens.

Timide_Aso | 31-05-21 | 17:24

Rutger is de Jean-Jacques Rousseau van de lage landen.

JackStick | 31-05-21 | 17:38

Jong Hugo met veel ton
Met een zorg budget erom
[Jong Hugo x2]
En dat Jong begon z'n leugen
[z'n leugen x2]
51.000 ton ging op aan deugen

GeheidEenGeit | 31-05-21 | 17:15

Ik lees zojuist dat Hugo de Jonge zijn 1e vaccin gaat krijgen terwijl hij roept " prikken wat de pot schaft". Maar Hugo was toch al ingeent, hij had zelfs een verlopen paspoort bij zich? Werden we toen weer belazerd met nepnieuws?

MoonBeebe | 31-05-21 | 17:14 | 7

Vraag van het niveau Fleur A.

van Oeffelen | 31-05-21 | 17:19

Hugo is van 1977 en heeft netjes op zijn beurt gewacht. Zou er in die gezondheidsverklaring ook iets over coke gebruik worden gevraagd trouwens???

Mark zit te Dutten | 31-05-21 | 19:16
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
bergsbeklimmer | 31-05-21 | 17:13 | 2

Hey Bert!

HenkvdMast | 31-05-21 | 17:13

Misschien een idee om de namen en rugnummers van deze jongeren bekend te maken. Dit rattengedrag staat natuurlijk niet zo lekker op je cv. Zo kan je alleen nog maar bij een bank of de publieke omroep solliciteren

porto | 31-05-21 | 17:13 | 1

of de politiek ingaan....

knalrode lippenstift | 31-05-21 | 19:01
-weggejorist-
Marral | 31-05-21 | 17:09

In mijn familie en kenniskring is vrijwel iedereen al gevaccineerd, ook de twintigers, bv via bevriende huisartsen, prullenbakvaccin en zelf de GGD. Je moet alleen wel een beetje creatief zijn.

Diederik_Ezel | 31-05-21 | 17:09 | 10

Goed te lezen dat de creme de la creme van de samenleving inmiddels geprikt is.

Joffri | 31-05-21 | 19:02

Gefeliciteerd. Ik prijs me maar gelukkig dat je vooralsnog niet creatief hoeft te zijn om het vaccin te ontlopen.

FrikandelSpeciaal | 31-05-21 | 19:04

@nobodiesunmighty | 31-05-21 | 18:03: Wat heeft dat er nou mee te maken? Je gaat als jonge gezonde twintiger toch niet voor je beurt een vaccin inpikken van iemand anders? Dan deug je gewoon niet.

osolemio | 31-05-21 | 19:24
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ichneumonidae | 31-05-21 | 17:08 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Hugeau (CdA) kan zelfs dit niet regelen. Faal. Complete faal.

dathoujetoch | 31-05-21 | 17:06 | 4

@van Oeffelen | 31-05-21 | 17:07: Gaap bij het bericht dat Hugo weer een 1e vaccinatie krigt.

MoonBeebe | 31-05-21 | 17:16

@van Oeffelen | 31-05-21 | 17:21: Ik gaap mee, het was inderdaad stemmen.

MoonBeebe | 31-05-21 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

Niks aan de hand dus. De "haves" hebben. En de "have-nots" staan erbij en kijken ernaar. Doorlopen.

P.S. Ik krijg ze wel eens voor de auto die "Gooische jongeren". Dan heb ik altijd een acuut suikertekort en appelflauwte.

RuigVanDeTichel | 31-05-21 | 17:05 | 1

De onrendabelen.

van Oeffelen | 31-05-21 | 17:08

Lekker boeiend. Inmiddels is bouwjaar 1980 aan de beurt en met dit tempo kan volgende maand iedereen boven de 18 de eerste prik hebben gehaald.

kapitein_berendbotje | 31-05-21 | 17:04 | 1

ik kom uit jaren ervoor en ik heb geen vaccinatiebrief gezien! #hugokanniks

azubneritan | 31-05-21 | 17:27

Wat maakt het uit dat een paar studenten een beetje voordringen. Zolang er geen rechthebbenden naar huis gestuurd worden omdat de vaccins op zijn, is er niks aan de hand. Nee, voor de verandering ben ik het een keer eens met de GGD. Coulance is het woord du jour.

VanBukkem | 31-05-21 | 17:04

Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelofelijke haast! Welk reclameburootje zit hierachter? De Jeugd Dringt Voor. En gij geleuft da?

Baardvansinterklaas | 31-05-21 | 17:04 | 1

Ik ken bijna niemand met een ander motief voor het toestaan van het "prikje" dan om maar van het gezeik af te zijn en weer op reis te kunnen. Niet naar Turkije.

Joffri | 31-05-21 | 19:05

Ik kreeg niet echt het idee dat oma Lupus van plan was zich te laten vaccineren overigens.

JJMS | 31-05-21 | 17:03

ik wil me best laten vaccineren, maar dat hoeft niet op stel en sprong. Sinds afgelopen weekend geloof ik mag 'mijn' cohort. Laat eerst mensen die het echt nodig hebben en willen maar even gaan.

entwederoder | 31-05-21 | 17:03 | 1

Ik ben ook kwetsbaar. Ik moet altijd huilen als mensen het met mijn reaguursels niet eens zijn.

Leptob | 31-05-21 | 17:03
-weggejorist-
DumboJet | 31-05-21 | 17:02 | 2

Jongeren die zich willen laten vaccineren, waar is dat goed voor ?

ja,diedus! | 31-05-21 | 17:02 | 9

@VoltaireJohn | 31-05-21 | 17:27: Jawel, er zijn altijd break-through cases. Maar belangrijker, elke besmetting is een kans op mutatie. Elke inenting beperkt de replicatie van het virus en dus hoe hard het muteert.

omanders | 31-05-21 | 17:46

@omanders | 31-05-21 | 17:46: Weetje wat ook werkt tegen de replicatie? Een gezond immuunsysteem die virussen kan doden, dus niet alleen vaccins die zwakkere helpt om dat systeem sterker te maken. Mensen die gevaccineerd zijn, hebben niks te vrezen. Zolang het ongeveer twee weken duurt voordat iemand volledig beschermt is, kun je nog steeds andere besmetten in die twee weken tijd.

VoltaireJohn | 31-05-21 | 18:57

@VoltaireJohn | 31-05-21 | 18:57:

Jij snapt niet hoe je immuunsysteem werkt. Het kost IEDEREEN ongeveer 3 weken vooraleer je neutraliserende antilichamen aanmaakt. In die tijd kan het virus repliceren. Daarna is het afweersysteem in staat meteen antilichamen aan te maken. Het is geen kwestie van zwak of sterk, het is een kwestie van tijd.

Wat vaccins doen is die 3 weken alvast te overbruggen zodat de afweer al meteen de virusvoortplanting kan stoppen. Dat is waarom vaccins echt het allerbeste is wat we hebben.

omanders | 31-05-21 | 19:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch wel eigenaardig dat dit allemaal op korte tijd kost wat kost bij iedereen moet worden doorgedramd .
Je hoort verdacht weinig over Wappies , het lijkt wel of ze er niet zijn .

likmegaties | 31-05-21 | 17:01

Ben zelf een week geleden als medisch triestgeval gevaccineerd. De GGD heeft niet eens gevraagd naar mijn verklaring van de huisarts. Kon overal zo doorlopen.

Psycho Daddy | 31-05-21 | 16:58 | 6

@Basil Fawlty | 31-05-21 | 19:20: brief gehad van huisarts, meegenomen naar GGD, niemand naar gevraagd. Afspraak met GGD gemaakt voordat huisarts het papierwerk in order had gemaakt.

Psycho Daddy | 31-05-21 | 21:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Haal dan in ieder geval die ban er even af, zodat lupuslupus zich kan verweren...

VP732 | 31-05-21 | 16:57

Maar over vier weken is toch iedereen die dat wil gevaccineerd? Oh wacht.....

BansFrakker | 31-05-21 | 16:56

Net een NOS-pushbericht op de eifoon: "Gooise jongeren dringen voor bij...". Sinds wanneer wordt de afkomst vermeld bij jongeren en waarom is dat in dit geval wel relevant?

JJMS | 31-05-21 | 16:56 | 6

Dat komt doordat het woord "jongeren" inmiddels bij lezers van het bericht een islamitisch of Finse persuasie verondersteld. Dus moet je het vermelden wanneer het niet zo is, in alle andere gevallen is het dus wel zo. Totdat er weer een PVDA-er opstaat die het wordt jongeren stigmatiserend vindt en daarom tegen het gebruik gaat protesteren ipv na te denken waarom het zo is en de oorzaak van het probleem aan te pakken. Analoog aan evolutie van gastarbeider naar buitenlander naar allochtoon naar niet-westerse migratie achtergrond.

Incitatus | 31-05-21 | 17:30

Ik waardeer jullie betrokkenheid lieve mensen, maar de vraag was retorisch.

JJMS | 31-05-21 | 17:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik was zaterdag nog in de Efteling. Dat was leuk (en lekker weer om buiten te zijn). <3

Norther | 31-05-21 | 16:56 | 2

Had Holle Bolle Gijs een mondkappie op?

entwederoder | 31-05-21 | 17:00

U bent jonger dan 3?

Purk | 31-05-21 | 18:10
-weggejorist-
BobDobalina | 31-05-21 | 16:56 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben al gebeten door een vleermuis. Arme beestje heeft het niet gehaald.

keistad | 31-05-21 | 16:55 | 1

Laatst is de gek van Tiengemeten
Door een dolle hond gebeten.
De gek herstelde van de beet.
Het was de hond die overleed.
(John O'Mill)

MAD1950 | 31-05-21 | 16:58

Over oma Lupus gesproken, waar hangt zij tegenwoordig uit?

lekgoot | 31-05-21 | 16:55 | 2

Goede vraag.

Vanilla | 31-05-21 | 19:09

Goeie vraag, begin haar te missen.

Roze_bril_drager | 31-05-21 | 19:12

Ik wil geen risico nemen dus heb ik mij via de huisarts met AstraZeneca laten vaccineren en via de GGD op 2 verschillende locaties met Pfizer en Moderna.

Osdorpertje | 31-05-21 | 16:54 | 1

U wordt toch ziek, u hebt geen Janssen gekregen. Domdomdom.

dathoujetoch | 31-05-21 | 17:07

Ja als je met z'n zessen op pappas sloep zit moet je wel een prikje hebben gehad.

TheManiac | 31-05-21 | 16:52

Niet in woonwarenhuizen mogen komen is voor mij de belangrijkste reden om me niet te laten vaccineren.

Mr_Natural | 31-05-21 | 16:52

Vandaag nog even in de koeienstront gerold ben dus veilig.

MargauxGrandCru | 31-05-21 | 16:52 | 3

Werkt als een dolle. Niemand komt nog bij je in de buurt. Laat staan dat ze je een hand geven of knuffelen.

Psycho Daddy | 31-05-21 | 16:57

Boer?

van Oeffelen | 31-05-21 | 17:01

@van Oeffelen | 31-05-21 | 17:01: Hebben ze die in Spanje ook? Lijkt me erg relevant.

dathoujetoch | 31-05-21 | 17:08

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino