Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte IV wordt gewoon NPO 123

Asjemenou...

EN GASTON... WAT HEBBEN ZIJ GEWONNEN?

KWOOT - Informateur Mariëtte Hamer wil in het regeerakkoord plannen opnemen voor een ‘duurzame economie’, een ‘inclusieve samenleving’ en ‘digitalisering en internationalisering’. Dat staat in een stuk dat alle fractievoorzitters van Hamer hebben gekregen. Conservatieve oppositiepartijen spreken over een ‘linkse agenda’. (AD Politiek)

Het referendum was al gestolen, en nu worden de verkiezingen ook nog gestolen. Op klaarlichte dag. Waar we bij staan. Gansch het land ging over rechts op 17 maart. Maar in Den Haag danst links de horlepiep en polonaise. Paar dagen geleden riep iemand hier in de straat dat de Postcodeloterij ook nog zou aantreden bij informateur Hamer. EN VERDOMD, ja hoor. Daar is het hele operettegezelschap van handophoudende meningen- en fatsoensfabriekjes die aan de policor tiet van de PC-loterij hangen.

De Chef Politieke Redactie van De T. (dat is de gezaghebbende mevrouw die Wouter de Winther steeds naar talkshows stuurt & daarbij de ALLERLAATSTE die je in Den Haag tegen je in het harnas wil jagen, vraagt zich onderwijl en openlijk af waarom u nog zou stemmen. Gamechangertje dit hoor.
Update: Inge Lengton van de T. heeft de aanval ingezet

Social

Op 17 maart jongstleden kleurde u een vakje rood, en het is allemaal voor niets geweest. De Tweede Kamer wordt een soort commercial van de Plus, de ministerraad een aflevering van Spangas, en Ilse van de Appie kookt voortaan vega wereldgerechten in het kamerrestaurant. 

Reaguursels

Inloggen

NL is net als het voetbal. Er zouden 22 spelers op het veld moeten rondrennen, maar als je goed kijkt zijn het 23 scheidsrechters. Respect zit niet tussen de oren, maar op de armband. Respect is er voor niets en voor niemand behalve de eigen 'ik'.

Aisie | 28-05-21 | 10:58

Tjezus, en allemaal witte mensen. Brrr.

Piet Karbiet | 28-05-21 | 09:41

Zo ging het bij de zgn. Klimaattafels ook: allerlei belangenclubjes mochten aanschuiven, maar om de burgers werd met een grote boog heen gelopen! Nu heeft de burger bij de laatste verkiezingen aangegeven, dat zij niet neer over links wil, maar is het blijkbaar logisch dat een PvdA'er de formatie leidt en er dientengevolge een links kabinet komt. De gevolgen kun je raden.

Rationa | 28-05-21 | 09:07

Corporatisme!

Cassandra | 27-05-21 | 23:44 | 1

Check

luistukvreten | 28-05-21 | 10:46

Tja, Inge, zeg je me wat. Rechts heeft ruimschoots gewonnen en er wordt linksom geformeerd.... met vrij aantal linkse lobby's die ook al komen praten met de informateur. Niet rechtse belangengroepen. M.a.w. richting is al lang bekend.

Jan, Leiden | 27-05-21 | 23:17

Zoals al eerder opgemerkt bij een ander onderwerp; allemaal goed en wel dit gemiep maarrrrr PVV 17 zetels, JA21 3 zetels. Dit hele geleuter stopt pas als beiden samen rond de 50 zitten zodat er geen uitsluiting meer kan plaatsvinden. Anders stemmen dus!

woordvoorgalgje | 27-05-21 | 22:26 | 1

Tja, ik hoor steeds van mensen dat ze maar weer op de oude partij gestemd hebben, want die nieuwe partijen krijgen toch maar zo weinig zetels en hebben niks te zeggen. Ja hoe denk je dat dat komt?

elco485 | 28-05-21 | 11:27

Gisteren werd door een andere reaguurder in een ander topic al aangegeven: je vroeg je af hoe het vroeger mogelijk was dat landen in het fascisme, communisme terecht kwamen. Nu zien we het hier voor onze ogen gebeuren en er is niets dat we kunnen doen. Emigreren? Het is overal in de wereld dezelfde tendens.

discriminazie | 27-05-21 | 21:44 | 2

Nee hoor, maar dat wordt je wel in West-Europa wijsgemaakt.

zbb | 27-05-21 | 23:38

Geregeerd worden door ongekozen belangengroepen (corporatisme) is in de geschiedenis vaak aan de orde geweest in fascistische landen. Het Italië van Mussolini bijvoorbeeld.

Cassandra | 27-05-21 | 23:50

Een fossielvrij kabinet. Vernichtigt zichzelf. Volgend jaar verkiezingen.

Pieterman | 27-05-21 | 21:19 | 1

Haha, uw buurman wil geen nieuwe verkiezingen. In maart heeft hij al laten weten dat hij Rutte en Kaag wil. En als hij toch moet stemt hij weer voor de kartelpartijen. Dat doet hij al tientallen jaren. Dit volk wil niets anders en verdient het kartel en zijn politieke cultuur.

Graaier | 28-05-21 | 07:58

Had iemand iets anders verwacht van die Mien met haar pantoffelgezicht? Nee toch.

Willibald von Klúúúk | 27-05-21 | 20:16

Ik gaf het al eerder aan, ik ben helemaal klaar met de politiek en de zogenaamde elite.
Ik had altijd vertrouwen in de redelijkheid en het respecteren van de uitslagen.
Maar het is wel duidelijk wat Rutte wil en de linkse kant van Nederland.

Het maakt inderdaad helemaal niets uit of je stemt of niet.
Wopke Pilatus’, Kaag, Rutte, die ene met de hoofddoek, ze zoeken het allemaal maar uit.

Maya de Blij | 27-05-21 | 20:02 | 1

" ze zoeken het allemaal maar uit." Die zin maakt helemaal duidelijk waar in NL het volk aan verziekt is: het acceptatiefatalisme.

zbb | 27-05-21 | 23:42

Burgemeesters mogen aanschuiven (allemaal afkomstig uit kartelpartijen). Belanggroeperingen mogen aanschuiven (allemaal gefinancieerd door de Pechtold D666 Postcodeloterij). Maar de gewone burger die PVV stemt, 2.5 miljoen mensen, moet zijn bek houden want uitgesloten. Hoe lang gaat dit nog goed...

PepijnvanLanden | 27-05-21 | 19:59 | 1

Er komt een keer een moment waarbij alles in 1 keer loskomt en er onrust optreed. Totale chaos, want niemand weet echt wat ze willen en waar ze voor staan, maar weten alleen dat ze boos zijn. De avondklokrellen waren al een voorbode.

elco485 | 28-05-21 | 11:33

Schreef gisteren al, dat ik me verheug op de komende familiebijeenkomsten. Mijn MKB-neef stemt al jaren uiterst principieel VVD ten einde het rode gevaar te keren. Je kunt erop wachten na acht bier: de 'rode honden' betekenen het einde van ons deskundig geleide land. Nu krijgt hij ongevraagd heel veel links door zijn liberale strot geduwd................... Zijn er niet meer zulke familieleden in Nederland ??????

Tinie | 27-05-21 | 19:57

Het zoudt toch geweldig zijn als een aantal partijen de koppen bij elkaar stoppen en besluiten een regering te vormen. Schakelen VVD'66 uit van regeringsdeelname en wij kunnen doorgaan.
Maar goed: men hoort de overleggingen van de kamer en gaan over tot de orde van de dag.

loser | 27-05-21 | 19:56

Allemaal steekwoorden uit agenda 2030…je verwacht het niet hè

Pretba | 27-05-21 | 19:44 | 1

Ein Reich, ein Volk, ein Fuhrer.

jansma28542681 | 28-05-21 | 06:21

Een "inclusieve" samenleving zonder PVV, FvD en JA21 en hun stemmers. Ze bedoelt gewoon een exclusieve samenleving. Een samenleving waarin alleen plaats is voor meningen, partijen en stemmers met dezelfde mening.

Snoess | 27-05-21 | 19:23 | 3

Inderdaad, ‘inclusief’ betekent in dit geval inclusief linkse woke minderheden, en exclusief de miljoenen rechts denkende stemmers…

Nietdanjatoch | 27-05-21 | 20:34

Ja uitsluiten is populair bij partijen die inclusieviteit in hun programma hebben staan. Er is een voorwaarde je moet denken zoals zij.

foxhunter | 27-05-21 | 23:13

Zonder exclusiviteit ook geen inclusiviteit.

luistukvreten | 28-05-21 | 10:51

Niemand stemt links dus komt er een kabinet met PvdA en GL

thanseeuwen | 27-05-21 | 19:19 | 2

En dan lopen we hier dictaturen in andere landen de les te lezen.
De arrogantie...

Rico Tampeloerus | 27-05-21 | 19:22

Onzin, VVD is al lang niet meer rechts. Dus stemden de meeste mensen centrumlinks.

ZoekEenVrijeNick | 27-05-21 | 19:42
-weggejorist-
Reej | 27-05-21 | 19:18 | 2

Wat betekent het dat Alzheimer Nederland ook aanschuift bij de formatie van een Rutte 4 kabinet?

Donderbui | 27-05-21 | 19:14 | 2

Daar heb ik geen actieve…. Uhhhhh…..

Rechtsdraaiend | 27-05-21 | 19:16

Ja, maar dat zijn ze morgen weer vergeten.

kapt.Jerkoff | 27-05-21 | 20:18

Waarom schuiven niet gekozen mensen aan tafel? Ik dacht dat dit een formatieproces was en geen hang honk voor linkse wappies...

Warhead | 27-05-21 | 19:11 | 1

We zitten midden in een pandemie, en dan moet de democratie 'even' opzij gezet worden. Dat is wetenschappelijk bewezen weetjewel.

HoogToontje | 27-05-21 | 19:44

Het woord ‘Inclusief’, echt, ik begin het te haten, en ik merk dat ik steeds verder naar rechts beweeg....

Nietdanjatoch | 27-05-21 | 19:02

We nemen een formateur met voldoende afstand tot de politiek.
Niet zo'n linkse ex-voorzitter van de splinterpartij PvdA.
Wat dacht je van Mariëtte Hamer?
Prima, die voldoet uitstekend.

Roadblock | 27-05-21 | 18:50 | 1

Ja, en schuif dan meteen even deze envelop onder haar deur door zodat 'we' elkaar beter begrijpen

boerk | 27-05-21 | 18:57

Tuurlijk.
Een informateur die zich met de inhoud bemoeit kon er ook nog wel bij.

Lees de kieswet anders nog even, Hamer.

frickY | 27-05-21 | 18:43

"Conservatieve oppositiepartijen"
OPPOSITIEpartijen? Zijn we al klaar met formeren dan?

einz | 27-05-21 | 18:27 | 2

Al lang.

ZoekEenVrijeNick | 27-05-21 | 18:34

De formatie is al geregeld op de dag van de uitslag, waarschijnlijk zelfs al voor de verkiezingen. De rest is pure show. Net als de rest van de 2e kamer. We hebben een nepparlement. Alles is in de achterkamertjes al geregeld. Al die debatten in de kamer zijn allemaal show, want de uitslag staat bij voorbaat al vast. En als je al eens kritisch bent wordt je net zo lang gesensibiliseerd totdat je ziek thuis zit.

elco485 | 28-05-21 | 11:39

Zoals velen hier vind ik dat er geen cent belastinggeld naar NGO's en andere actiegroepen mag gaan. Kan de rechter dáár geen stokje voor steken?

J.P.Drapeau | 27-05-21 | 18:20 | 3

Actiegroepen zijn toch voor minderheden? En daarom niet in het algeen belang (per definitie)

boerk | 27-05-21 | 18:58

Als het zo door gaat, dan kunnen we de N van NGO’s wel weglaten.

Rico Tampeloerus | 27-05-21 | 19:25

Welke rechter had je in gedachten? Die zijn al lang niet meer onpartijdig hoor.

mr_awesome | 27-05-21 | 19:51

Te gek voor woorden dat allerlei actiegroepen die bijna niemand vertegenwoordigen daar aan tafel zitten. Waar is de burger?

Inderdaad wordt gekeken naar partijprogramma’s zeer duidelijk rechts gestemd in Nederland. Links is gewoon klein, en dan toch gaat zo’n gewetenloze Rutte met links in zee, en het CDA steunt hem.
Boze VVDers en CDAers moeten hier echter niet over zeuren, want dit zat er gewoon aan te komen. Stem niet op deze partijen als je rechts beleid in Nederland wil.

Nuuk | 27-05-21 | 18:18 | 1

Dat was het leuke van stemmen op de VVD; je krijgt er gratis twee extra partijen bij.
Vaak op deze site voorspeld.

Rico Tampeloerus | 27-05-21 | 19:27

Er zitten heel veel witte dames in die pressiegroepen.

Rest In Privacy | 27-05-21 | 18:10 | 1

Van een zekere leeftijd. Lege nestsyndroom.

kapoerewiet | 27-05-21 | 20:51

De Nederlandse democratie is dood.

Cor Netto | 27-05-21 | 18:09

Wat ik mis zijn de ANWB, de RAI , NWO NCW, Vakbonden. Ver. Oud Strijders.
Laten we gewoon de verkiezingen afschaffen. Kotsmisselijk deze vieze inspraak cultuur van baantjesjagers, subsidievreters. Wat is het toch jammer dat onze kritiek niet door dringt tot de burelen van deze smerige kliek.

strawdog | 27-05-21 | 18:08 | 1

Wat kan je er in godsnaam aan doen? Wat stopt deze linkse waanzin? En ga nu niet zeggen op JA21 of PVV stemmen want de meerderheid wilt dit soort machtspolitiek gewoon.

enkelereisretour | 27-05-21 | 19:22

Hoeveel van deze clubs worden overeind gehouden door overheidssubsidie?

netniet | 27-05-21 | 18:04 | 1

Welke niet?

Cor Netto | 27-05-21 | 18:09

Een ‘inclusieve samenleving’, oftewel ‘meer Islam’?

JackStick | 27-05-21 | 18:04

Allemaal omdat de VVD door een slappe spaghettisliert wordt bestuurd. De VVD zou recht moeten doen aan de uitslag, dus over rechts. Desnoods met een minderheidscoalitie.

Lobbyclubs als Urgenda? Subsidies en ANBI status ontnemen, en geen plaats aan tafel bij de informatie.

Professor Superhirn | 27-05-21 | 18:02 | 4

Die spaghettisliert is in werkelijkheid een keiharde liegende opportunist, die eventueel een verbond met de duivel zou sluiten als hij maar de macht krijgt.

Roadblock | 27-05-21 | 19:35
-weggejorist-
Reej | 27-05-21 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Geert nu toch gelijk, met z'n fopdemocratie???

Nederlanddraaitdoor | 27-05-21 | 17:55 | 3

Ja.

Schriever | 27-05-21 | 18:58

Niet nu. Toen al.

ag-kansloos | 27-05-21 | 19:21

En daar kom je nu pas achter???

jeanette | 28-05-21 | 08:31

Anders lappen we als hardwerkende Nederlanders allemaal 100 euro en kopen we een eiland ergens met een lekker klimaat. Daar de boel weer opbouwen zonder linkse woke idioten en hun islamitische knuffeldieren.

Drostemannetje | 27-05-21 | 17:52 | 1

Volgens mij had onze Thierry een soortgelijk idee!

Tigchmeister | 27-05-21 | 18:30

Zo blij dat ik pensionado ben, en voor alle duidelijkheid zelf binnen geharkt, ze doen maar die mafkezen. Heb 35 jaar me de tering betaalt aan belastingen maar nu boeit het me niks meer. Dat spul dat er nu zit gaat het land wel redden, ze zijn niet eens in staat om bij de ah of jumbo een vak te vullen. Succes ermee.

pajans | 27-05-21 | 17:52 | 2

Jij ook veel sterkte!

Valka | 27-05-21 | 19:02

Dat idee plaatste ik vorige week hier ook al. Met 1 miljoen mensen verhuizen? Een eiland kopen? Met 100 euro pp red je dat niet. 1 ton pp biedt kansen.

enkelereisretour | 27-05-21 | 19:26

Daar zal de woke community blij mee zijn. Zucht.

Cannabooze | 27-05-21 | 17:50

D66-leden kritisch over 'nieuw leiderschap' van Kaag Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE 3 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - In de achterban van D66 is felle kritiek ontstaan op het leiderschap van Sigrid Kaag. In een manifest dringen leden van de partij aan op een ’concrete invulling’ van het ’Nieuwe Leiderschap’ dat Kaag haar kiezers beloofde.

De leden zien in VVD-leider Mark Rutte ’het boegbeeld van de oude bestuurscultuur’. Dat hun partij met hem in zee wil, vormt dan ook het grootste pijnpunt.

www.telegraaf.nl/nieuws/751710149/d66...

Goed zo. Hup.

Zwizalletju | 27-05-21 | 17:50 | 2

Ze zullen toch eerst met hem in zee moeten, om hem later overboord te kieperen.
Dan nog hou ik liever maffe Mark dan die levensgevaarlijke linkse kliek, straks onder aanvoering van MP Kaag.
Je moet er niet aan denken.

Ruimedenker | 27-05-21 | 18:00

Kaag zelf is zelf groot geworden in de achterkamertjes, wat hadden mensen dan verwacht?

Struikrover3 | 27-05-21 | 19:45

Zo zie je maar weer: iedereen en zijn moeder blérde over vernieuwingen en een nieuwe bestuurscultuur. En dat Rutte hét grote probleem was. Nu blijkt dat 'het probleem' veel dieper zit.
En Rutte? Die lacht in zijn vuistje. De aanval is afgeslagen.

Amsterdamsko | 27-05-21 | 17:50

Alzheimer Nederland komt langs voor Rutte.

wapster | 27-05-21 | 17:50

Grappig dat bij het thema duurzaamheid alle usual suspects worden uitgenodigd, maar dat degenen die de grappen mogen betalen nooit aan tafel zitten.

wapster | 27-05-21 | 17:49 | 1

Goed gezien...

ademende aarde | 27-05-21 | 18:39

Huh, belangenclubjes bij de formatie? Je mag toch maar 1x stemmen in dit land?

mreasyaloha | 27-05-21 | 17:49 | 1

Als het voor de goede zaak is mag het.

JJMS | 27-05-21 | 18:00

Wanneer komt KOZP koffie drinken en wanneer worden de onderhandelingen over herstelbetalingen voor de slavernij geopend?

JJMS | 27-05-21 | 17:46 | 1

De herstelbestalingen komen best traag op gang.

Rest In Privacy | 27-05-21 | 18:16

Haha weet u nog dat PvdA-dino Tjeenk adviseerde een informateur te kiezen "met afstand van de politiek"? Daar is, nou ja, wat misgegaan.

JJMS | 27-05-21 | 17:45 | 1

Mariette Hamer is toch alleen maar lid van de pvda, net als Tjeenk Willink lid van de pvda is! Dat heeft toch niks met politiek te maken!

Rest In Privacy | 27-05-21 | 18:14

Ach... Ware het niet dat het zo veel ellende oplevert, zou je je best nog eens de ballen uit je broek kunnen lachen om die luchtkastelen..

starbuck280 | 27-05-21 | 17:43 | 1

Stemmen heeft totaal geen zin meer,die kleuters rotzooien maar aan en de brave
burger kan het gela(ch)g betalen.Het eten en zuipen gaat daar gewoon door.!!!

Co7699 | 27-05-21 | 17:50

Geert Wilders heeft wederom gelijk om niet op visite te gaan bij die linkse trut. Alleen het helpt geen zier om te roepen dat de discussiëren de Tweede Kamer gevoerd moet worden. Ze lacht hem uit, ze lacht ons uit en gaat lekker een links liberaal kabinet in elkaar draaien. Hopelijk slaan ze elkaar binnen een paar maanden op hun respectievelijke schijnheilige smoelen.

Felipe | 27-05-21 | 17:43 | 3

Daar zorgt de actualiteit wel voor..

starbuck280 | 27-05-21 | 17:43

Er blijkt binnen D'66 onvrede te bestaan over het 'Nieuw leiderschap' (Dedain) van Mevr. Kaag.

Wordt. men. eindelijk. wakker.

Nederlandop1 | 27-05-21 | 17:51

Wanneer ik de lijst met partijen/belangenclubs/lobbyisten/bedrijven lees zie ik alleen maar B E L A S T I N G V E R H O G I N G E N op Nederland afkomen.
Allemaal ambtelijke instanties die op belastingen en subsidies werken!!
Nederland bereid je voor het bloedbad die komen gaat.

TERUGVANWEGGEWEEST | 27-05-21 | 17:36 | 2

Belastingverhogen na een economisch dipje zoals dit... het geeft te denken. (niet dat dit niet mogelijk is, maar de kans dat het meer kapot maakt dan dat het binnenharkt is vele malen groter)

starbuck280 | 27-05-21 | 18:04

@starbuck280 | 27-05-21 | 18:04: O dan wordt toch een ander trucje toegepast; meer uitgeven dan er binnenkomt. Verhoogde staatsschuld wordt - met de nieuwe corona rekening - doorgeschoven naar de volgende generatie. Creatief boekhouden.

TERUGVANWEGGEWEEST | 27-05-21 | 19:21

"Dat is allemaal voor niets geweest." Dat GS daar nu pas achter is, is toch wel om te gniffelen.

haddem | 27-05-21 | 17:34

Toch maar gaan verdiepen om professioneel uitvreter te gaan worden. Iemand tips?

1977 | 27-05-21 | 17:34 | 3

Nescio lezen.

Zenzeo | 27-05-21 | 17:44

Ga voor jezelf en creëer een groot ego.
Geef geen moer om de burger of de natuur.
Wordt lid van een politieke partij.
Vergeet Europa en ren achter de VS, China, en S.Arabië aan.
Geef nooit maar dan ook nooit serieus antwoord op een vraag
Geef nooit maar dan ook nooit fouten toe, want alles tegen de burger is goed.
Geef nooit maar dan ook nooit toe dat je de burger niet representeerd en blijf ontkennen dat er een neoliberalistische globalistische club bestaat.
Zorg dat je vaak in het buitenland zit.
Zorg voor een mediatraining.
Oefen je stalen smoelwerk en spreek dialectloos.
Succes.

zeurmachine | 27-05-21 | 17:47

Gewoon iemand aan het mes rijgen en de hulpverleners (voor die zielige steker!!!)
staan al klaar.De levenslange verzorging is verzekerd.!!

Co7699 | 27-05-21 | 17:54

Je wordt als stemmer recht in je witte bek gespuugd want niet de stemmer bepaald maar de linkse elite bepaald.

Eddy67 | 27-05-21 | 17:30 | 4

Ik zou alleen 2 keer de d in 'bepaald' veranderen in een t.

Zenzeo | 27-05-21 | 17:46

Precies!

Veepert | 27-05-21 | 17:46
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we maar beginnen met de windmolens in Ijburg
Daarna een aantal op het malieveld, Dat veld is eigelijk ook groot genoeg voor een zonneweide, Windmolens in wassenaar. en overal waar D66 en Groen Links en de PVDA de macht heeft

schone handen | 27-05-21 | 17:28 | 2

Ik zie ook nog wel ruimte voor zonnepanelen in het Vondelpark, het Museumplein, het Binnenhof, het Plein en rond het Catshuis.

Leffe Blonde | 27-05-21 | 17:40

op de grachtengordels, in het Vondelpark, op het Binnenhof, ga zo maar door

jeanette | 28-05-21 | 08:47

Met hebberige carrièremakers van deze organisaties kun je afspraken maken. Het komt """soms""" wel eens voor dat deze haastige druk rennende organisatietalentjes een beetje van VVCD66A zijn. Met deze lieden kun je je beleid dus doorzetten. De overheid praat daarom nooit rechtstreeks met burgers, maar met hun """representanten""" in deze oh zo burgerbelangdienende organisaties.

zeurmachine | 27-05-21 | 17:28

Dat ze Hamer er op zetten is ook al zo iets, ben er helemaal klaar mee, dat weten ze en gaan lekker door met de bevelen van de Palestijnse Mevrouw K. op te volgen, knettergek en precies niet wat NL wil

Uw Verzekeringsadvis | 27-05-21 | 17:25 | 1

Hamer er op zetten is echt heftig, je praat toch gauw over 100+ kilo.

Valka | 27-05-21 | 17:35

VVD stemmen is een vorm van masochisme. VVD'ers gaan genieten van de ellende die Rutte hen nog een keer gaat bezorgen.

Lafayette | 27-05-21 | 17:24

Maakt geen flikker uit wat je stempt, agenda 2030 wordt gewoon stap voor stap uitgerold.

klaasjanhenk | 27-05-21 | 17:23 | 4

@Uw Verzekeringsadvis | 27-05-21 | 17:26: Welke weiden in die volgebouwde dystopie?

zeurmachine | 27-05-21 | 17:29

@Uw Verzekeringsadvis | 27-05-21 | 17:26:

Haha

Roze_bril_drager | 27-05-21 | 17:35

@zeurmachine | 27-05-21 | 17:29: DE voormalige weiden van de PSP met die blote vrouw voor de koe 50 jaren geleden, dat kan dan weer want PSP is GL.
Alleen uiteraard in 2030 wel met een hoofddoek om.

Uw Verzekeringsadvis | 27-05-21 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Alles wat Pritt schrijft is waar, op dat van de verkiezingsuitslag na. De uitslag is niet gestolen. Na drie kabinetten Rutte kon iedereen weten wat er zou gebeuren als je op Rutte stemt. Degene die het niet wist verdient eigenlijk geen actief kiesrecht.
Ik houd het erop dat dit linkse kabinet er met volledige instemming van de linksen en de VVD-stemmers komt. Het land moet toch geregeerd worden, pardon, het land moet opgeheven worden. Niet dan?

JvanDeventer | 27-05-21 | 17:21

Ja jongens, de gewone hardwerkende kiezer wordt weer eens keihard (full force) in de poeperd genomen bij het lezen van al deze nutteloze en maatschappij hatende belangenclubjes.

Phantomas | 27-05-21 | 17:21

Ik geef het 1 jaar en dan dondert daar alles in elkaar.

TonAlias | 27-05-21 | 17:20 | 1

Vanwege die verbouwing...?

Zenzeo | 27-05-21 | 17:47

Kan dat vrouwtje Hamer misschien ook een keer gewone mensen uitnodigen?

dathoujetoch | 27-05-21 | 17:19

Nederland, het land waar mensen nog denken dat ze in een vrij land leven maar waar ondertussen iedereen de schellen toch van de ogen moeten vallen.

azubneritan | 27-05-21 | 17:18

komend kabinet gaat jammer genoeg grote stappen zetten in de richting waar de meerderheid niet heen wil. na tal van schandalen en ?strafbare? daden in het politiek proces is het alsnog gelukt de kliek bij elkaar te brengen om ons het zetje te geven.

Hallo Europa, Hallo Immigratie en Hallo je he-le-maal scheel betalen aan mileuoplossingen welke niets oplossen.

Baksteenbakker | 27-05-21 | 17:18

Dus gaan we ook de motor bendes uitnodigen? Of Neo fascisten, Triatlonners, Ned vereniging van schoonzwemmers, Josti band, Urker volksdans federatie, Postduif vereniging "speedy bird" en de Zwarte kousen uit Staphorst? En zo nee waarom niet en b.v. Urgents wel?

Blonde Nel | 27-05-21 | 17:14 | 1

Volgens mij kan aleen Arcadis zijn eigen broek ophouden de rest is niet levensvatbaar op eigen kracht, Postcode boeven en belastingcenten daar draaien ze allemaal op, ja ook Natuur monumenten die kunnen maar 30 % van hun kosten zelf betalen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-05-21 | 17:21

Eh... als rechts - ruim! - de verkiezingen heeft gewonnen (is zo) dan ligt het toch voor de hand dat er een voor de rechtse partijen én hun stemmers bevredigende coalitie wordt gesmeed? Waar gaat het mis?

IJsbrekert | 27-05-21 | 17:11

Wij kiezen geen regering, wij kiezen de Tweede Kamer. En dan houdt het op.

tantesidonia | 27-05-21 | 17:09

Dit is sluwer aangepakt dan Lukaschenko het doet. Hier is het wel goed tellen en vervolgens alles de andere kant op redeneren. Lekkere linkse hobby's tevoorschijn toveren. Wat doen die actiegroepen daar? We hebben toch verkiezingen? Rechts uitsluiten want "inclusief", woke, divers.... De PvdA en GL zijn nauwelijks relevant behalve als het op woke aankomt. En wie betaalt de rekening?

nancystjago | 27-05-21 | 17:07 | 1

Bij een Putin of Luchashenko weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En waar niet. Kun je wat van vinden, maar het is wel duidelijk. Je weet wat je krijgt. In Nederland heb je geen flauw idee, je stemt op iets, maar ook al krijgt die stroming de meerderheid, dan weet je nog niet wat je krijgt. Dat laatste noemt men democratie en het eerste een dictatuur.

Bataafje | 27-05-21 | 19:11

Word de burger ook nog uitgenodigd of is dat verleden tijd?

Vula | 27-05-21 | 17:04 | 1

U heeft uw zegje gedaan. Nu kunt u uw beck houden. Over DV 4 jaar bent u weer nodig.

laatmijmaareffe | 27-05-21 | 18:51

Ik zeg het vaker en ik zeg het hier nogmaals: stap af van dat hele coalitie-principe! De kiezer heeft gestemd, de zetels zijn verdeeld, nu aan de slag! Vind per punt uit je programma maar een meerderheid! Dit geldt voor elke partij. Kun je geen meerderheid vinden, dan wil "Nederland" het blijkbaar niet.
Op voorhand al je principes overboord gooien zodat je het de rest van die vier jaar makkelijk hebt, is echt heel zielig en een belediging voor onze democratie.

Timide_Aso | 27-05-21 | 17:03 | 3

hear hear

sioux_ | 27-05-21 | 17:10

Liever gisteren dan vandaag. De Nederlander wil al 40 jaar minder immigratie en toch lukt dat nooit door deze coalities.

Roze_bril_drager | 27-05-21 | 17:12

Als je geen regering kan vormen met gelijkgestemde partijen, en je er (vanwege de aantallen of vanwege een cordon sanitaire) allerlei lui van ander pluimage bij moet halen, dan lijkt het me dat je dus GEEN mandaat hebt om alles van tevoren al dicht te timmeren in een uitgebreid regeerakkoord, waarmee je de kamer effectief buitenspel zet.

Muxje | 27-05-21 | 17:16

deze politieke operetteshow is belachelijk en onsolidair met normale mensen. Nederland is gemiddeld economisch een tikkeltje links, medium progressief, maar cultureel behoorlijk rechts. Daar heeft een PvdA of Groenlinks helemaal niets te zoeken. Paars is nog net te pruimen, maar die maakbare samenleving (*kots*) woke (*barf*) identitaire iedereen-doet-mee (*argh*) bomenknuffelaars vertegenwoordigen de grote meerderheid in Nederland niet.

Defman | 27-05-21 | 17:01 | 1

Het zijn juist de bomen die gekapt worden, niks geen bomenknuffelaars!

jeanette | 28-05-21 | 08:55

Hoeveel mensen hebben op de PVV gestemd?
'democratie'.....

Is dit nog nieuws? | 27-05-21 | 17:00 | 1

... te weinig.

Veepert | 27-05-21 | 17:48

Nee, we hebben niet massaal rechts gestemd. We hebben D66 gestemd, da's links, en VVD, waarvan we intussen uitgebreid weten dat die links, rechts, boven of onder allemaal prima vinden, zolang ze het land maar verder kunnen sensibiliseren.

VampyreOfTimeMemory | 27-05-21 | 16:59 | 3

GL -7 , Pvda blijft vermorzeld, SP -5 ,
Daarentegen was in 2017 PVV + FvD bij elkaar 21, en is dat nu 17+8+3+1 = 29 geworden.
Zegt dat je iets?

Nuchternederland | 27-05-21 | 17:05

@Nuchternederland | 27-05-21 | 17:05: Sssst! Twee partijen ertussen waar je het beter niet meer over hebt. Binnenkort een opmerking in je vaccinatiepaspoort elke keer je die namen vernoemt.

VampyreOfTimeMemory | 27-05-21 | 17:10

Komt de Hollandse hard werkende en volledig belasting betalende jan lul de arbeider ook nog aan het woord of zakt hij nog verder weg in het duurzame multiculturele moeras ?

Omzwicht | 27-05-21 | 16:55 | 4

De Hollandse hard werkende en volledig belasting betalende jan lul de arbeider komt straks in beeld, als de vraag zich opwerpt wie het allemaal mag gaan betalen.

VanBukkem | 27-05-21 | 16:58

wat denk jezelf?

jeanette | 28-05-21 | 08:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt de PvdA in de verkiezingen teruggebracht naar negen zetels, leveren ze gewoon de formateur.

Krijg je die linkse zooi alsnog...

Ongelofelijk.

Wijze uit het Oosten | 27-05-21 | 16:54 | 2

Nooit afgevraagd waarom die club zoveel fopbaantjes krijgt.
Dat is gewoon omdat ze altijd dienstbaar zijn aan Rutte en z'n volgelingen.

likdoorn | 27-05-21 | 16:57

PvdA is een klassieke bestuurderspartij, een beetje zoals de VVD en CDA maar dan met wat minder corruptie van ""ondernemers"". Slechts ""solidaire"" opportunisten (hoi Bert van de Roest, hallo Küzü/Öztürk). Daar houden machtspartijen van, hoe irrelevant ook.

Defman | 27-05-21 | 17:04

Gisteren de rechtbank, nu Hamer en wat lobbyisten. Allemaal onverkozen mensen die "het beste met Nederland voor hebben" en bepalen wat goed voor u is. De vraag waarom we nog stemmen wordt wel urgent ja.

Vula | 27-05-21 | 16:54

Waarom zit Ben van Beurden niet bij die gesprekken over duurzaamheid? Shell heeft immers van de rechter hun marsorders gekregen, en ze zijn nu dus onderdeel van de oplossing in plaats van het probleem.

Muxje | 27-05-21 | 16:53 | 1

En de KLM, Tata Steel, Microsoft, Eneco en nog zo een paar willekeurige belanghebbenden. En waar is de modale burger? Die wordt echt niet vertegenwoordigd door die ecofanaten.

Defman | 27-05-21 | 17:05

Verbaast me dat ze Antifa en BLM niet heeft uitgenodigd. Maar ja, misschien komt dat nog, in een volgende ronde.

VanBukkem | 27-05-21 | 16:53

Een stem op Rutte is een stem op GroenLinks/PVDA en uiteraard D66.

Geloof maar dat Kaag Rutte op zijn knieën heeft gedwongen, dat slapjanusje doet wat die heks wil.

Roze_bril_drager | 27-05-21 | 16:53 | 3

Ben er nog steeds niet uit of hij haar Geb*ft heeft of zij hem gep*pt.

likdoorn | 27-05-21 | 17:00

@likdoorn | 27-05-21 | 17:00:

Laat het haar niet horen, stem van Hyacinth Bucket: een onpasselijke suggestie en seksistisch...

Roze_bril_drager | 27-05-21 | 17:07

Als je dacht dat de PVV en FvD een plaats aan de onderhandelingstafel zouden krijgen, dan vind ik dat naïef. En als dat toch was gebeurd, dan waren ze met veel bombarie van die tafel weg gelopen. Deze partijen waren geen optie als je wilt dat er iets verandert.
En zo heeft NL per saldo gestemd om op oude voet door te gaan, en gaan we dus op oude voet door...

IJschpegel | 27-05-21 | 16:50 | 1

Als je het dan hebt over duurzaam en milieu dan kom je altijd uit op het feit dat er te veel mensen zijn op ons planeetje.Dus waarom FvD en PvV , met hun ‘grenzen dicht’ , dan ook niet aan tafel ?
Leuk hoor Urgenda maar dat clubje gaat precies het tegenovergestelde bereiken met wat het beoogt.

Ambiorix | 27-05-21 | 16:57

Vrouwen weten de top van zulke clubs uitstekend te bereiken. Goed nieuws, hoeven we het daar ook niet meer over te hebben.

Arsonizer | 27-05-21 | 16:50 | 1

Viel mij ook al op, 6 van de 8 milieuclubjes.

Basil Fawlty | 27-05-21 | 18:11

Dat heeft de VVD goed bekeken. Nu eerst Rutte vier. Over anderhalf jaar drukt Rutte waarschijnlijk z'n snor en schuift dan de dampende drol van de coronapuinhopen (faillissementen, ontslagen, belastingverhogingen) regelrecht op het bordje van links. Waarna de VVD de eerstvolgende verkiezingen weer gaat winnen.

mkuyt | 27-05-21 | 16:49 | 1

En Rutte Timmerfrans kan opvolgen in 2024 als zijn termijn afloopt...

Defman | 27-05-21 | 17:08

Toch wel bizar dat niet democratisch gekozen schreeuwclubjes mogen meepraten over wat er in een regeerakkoord zou moeten komen... dit is wel een heel bizarre super direct manier van lobbyen op uitnodiging van de informateur :S

Het zijn zaken die gewoon in de democratisch gekozen Kamer besproken en uitonderhandeld moeten worden om zo een afspiegeling van de samenleving te zijn. Die clubjes zijn slechts een gekleurde en eenzijdige "afspiegeling" van de samenleving.

NL was al naar de klote, maar dit bewijst maar weer eens hoezeer NL daadwerkelijk naar de klote is.

oh no | 27-05-21 | 16:49

Geen thema Woke of Zwart?
Dat valt dan weer tegen.

RamondeM | 27-05-21 | 16:47 | 1

Dat wordt straks respectievelijk puntje 1 en 2 onder het hoofdstuk "inclusieve samenleving".

VampyreOfTimeMemory | 27-05-21 | 17:04

En de knvb dan

Co2810 | 27-05-21 | 16:47

Schuifelen met Mariëtte.

Dubbelepunthoofd | 27-05-21 | 16:46

Het drama queen gehalte is wel erg hoog zeg. Er komt gewoon een kabinet dat kan rekenen op steun van een meerderheid van de Tweede Kamer. Je weet wel, die Kamer die we net met z'n allen gekozen hebben. Democratie is ook democratie als de uitkomst niet in je rabiaat rechtse straatje ligt.

beldewouten | 27-05-21 | 16:44 | 4

Precies. Een overweldigende meerderheid van 80% heeft gekozen voor meer EU, meer immigratie, meer terreur, meer totalitarisme, meer toeslagenaffaires en meer corona-sabotage. Dus komt er een kabinet dat dat gaat regelen.

Reaguurdeskundige | 27-05-21 | 16:47

De uitkomst *is* een rechts-rabiaat straatje. Om te beginnen lijkt het erop dat we geen kabinet krijgen dat recht doet aan een overwegend rechtse verkiezingsoverwinning. En nu wordt het regeerakkoord ook nog eens in de uitverkoop gedaan aan allerlei lui waar helemaal niemand op gestemd heeft.

Muxje | 27-05-21 | 16:57

Dus onvrede over de situatie hebben, maakt dat je rabiaat rechts bent volgens u?

Usumani | 27-05-21 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Als hij het maar niet presteert om de hypotheekslavernij nog verder door te duwen

stipjes | 27-05-21 | 16:43

Thema blanke mannen:
functie elders.

hetmoetdanmaar | 27-05-21 | 16:43

Vind eigenlijk dat de plaatselijke voetbalclub, de senioren beweging van mijn moeder en de veteranenbeweging ook wel een plaatsje aan de tafel verdienen.

Schepvogel | 27-05-21 | 16:42

Die duujjjzaamheidswijven-club 'Urgenda'.
De Nederlandse Vereniging Duujjjzame Energie.
Natuujjjmonumenten.
'MVO Nederland'. (wat is MVO Nederland? Juist ja, natuujjjlijk: MVO Nederland is:
- Klimaatneutraal;
- Circulair;
- Inclusief).

Verder:

- Arcadis ("Duujjjzaamheid staat centraal in alles wat we doen" en: "gedreven door wereldwijde trends zoals klimaatverandering").
- Milieu Centraal ("Praktisch over duujjjzaam").

Dit zijn de linkse actie- en pressiegroepjes die als vanzelfsprekend aan de belangrijkste vergadertafels en bij de belangrijkste beleidsbeslissingen in dit land worden uitgenodigd.

'Links' heeft pijnlijk verloren bij de verkiezingen.
Nu zitten ze opgewekt hun winst uit te tellen aan de formatietafel van de linkse muts Mariette Hamer.

Het is toch te gek, dat dit ongehinderd kan gebeuren!?

Word ik ook bij de kabinetsformatie-besprekingen uitgenodigd als ik een actiegroep leid die vecht voor de her-invoering van kernenergie op landelijke schaal?

Vergeet het maar.

De kiezer wordt hier gewoon in zijn bek gescheten.
Als je niet 'duujjjzaam' bent, niet 'klimaat-neutraal', niet 'circulair', niet 'inclusief' of wat voor holle, uitgewoonde container-begrippen je ook nog meer kunt verzinnen, ben je in dit land een paria. En nog een racist ook.

En ja: Waarom zou je eigenlijk nog stemmen??

Dit land wordt niet geregeerd door politici en coalities, maar door linkse actiegroepjes en hun sympathiserende rechters.

Peter Emile | 27-05-21 | 16:42 | 1

En die hebben thans de sterkste lobby in den Haag. De dagen dat de AEX fondsen de sterkste lobby hadden zijn al lang voorbij. Dat hebben we met Unilever gezien en gisteren met Shell.

Basil Fawlty | 27-05-21 | 18:40

Beetje verbaasd lopen doen over het feit dat we al 10 jaar in een "liberale dictatuur" leven. Toch maar weer even de werken van Friedrich Hayek erbij pakken Pritt. Bolkesteins liefde voor Hayek is eindeloos, Rutte is een goede leerling en de anderen, van D66 tot GL, fulmineren graag over het neoliberalisme, maar zijn geboeid door fundamentele (autoritaire) principes van de "liberale dictatuur". Zijn we eindelijk van dat gepolder en die burgerbelangen af.

RuigVanDeTichel | 27-05-21 | 16:42

Zouden er nog mensen zijn, die niet in de gaten hebben dat we op de communistische toer gaan en dat Rutte's VVD ook gewoon een linkse partij is?
Ik heb ook alleen nog gestemd om nog enige oppositie de kans te geven, anders wordt 2030 versneld naar 2025. Want beste jongetje van de klas.

Wacht maar tot de asielzoekers opgestapeld worden in het AZC, omdat huizen bouwen onbetaalbaar is geworden. Kijken wie er dan nog zo graag meer huurders binnen wil halen.

Rest In Privacy | 27-05-21 | 16:42

Waarom is Shell niet uitgenodigd?

SoepKip | 27-05-21 | 16:41

Palestina is ook al aangeschoven.

El Rico Grande | 27-05-21 | 16:37

Niemand die klaagt over het feit dat 50 plus maar 1 zetel had (en nu NUL) maar dat de helft van de genoemde belangenorganisaties voor oude lullen zijn?

JanVergoor | 27-05-21 | 16:37

Dit zag je beter aankomen dan een Argentinosaurus in een open weiland. Als je rechts uitsluit blijft alleen links over. En links heeft nou eenmaal democratie en sociale rechtvaardigheid ingeruild voor woke en millieu.
De VVD stemmers wisten dit natuurlijk ook, want links heeft de laatste jaren geen oppositie gevoerd, ze kregen gewoon wat ze wilden van VVD en CDA.

Blauwpetje | 27-05-21 | 16:37

# ikdoenietmeermee

ratelaar | 27-05-21 | 16:35 | 1

Waaraan deed u dan mee?

zuurtjeregen | 27-05-21 | 16:38

Lekker raciaal divers gezelschap ook wel weer (op Mw. Asante na).

bisbisbis | 27-05-21 | 16:35

De vicieuze cirkel waar we niet meer uitkomen.
Rechts stemmen
Rechts uitsluiten
Links formeren
Links beleid
En dan vrolijk hetzelfde rondje nog een keer.
Elke 4 jaar.

Gevolg: meer Islam, meer EU, meer windmolens. Minderheid wil het. Iedereen krijgt het.

de Voorzittert | 27-05-21 | 16:34 | 3

De VVD-stemmers vormen het probleem. Die vinden dit blijkbaar prima en zijn misschien helemaal niet zo rechts.

zuurtjeregen | 27-05-21 | 16:41

Maar meer islam en meer windmolens dan weer niet bij de wensende minderheid in de buurt

opruimen | 27-05-21 | 16:42

... En in ruil voor dit alles ("Inclusief" de buitensluiting van rechts, dus toch niet zo inclusief), 'mag' Dhr. Rutte aanblijven. Iedereen, verrast reageren!

Nederlandop1 | 27-05-21 | 16:34

Ja maar ja maar Thierry Baudet heeft op 5 mei iets over vrijheid en de tweede wereldoorlog gezegd. Dus die zijn af en links moet nu het land redden van het
klimaat.

dihydrogenmonoxide | 27-05-21 | 16:34

Linksigen vinden lobbyisten vreselijk, behalve als zij aan de juiste ideologische kant van de geschiedenis staan. Tja.

JJMS | 27-05-21 | 16:33

Wat is er gebeurd met woningentekort, onderwijs, pensioenen en zorg? Of worden die sectoren geïnternationaliseerd, inclusiever en duurzamer gemaakt?

Bataafje | 27-05-21 | 16:32

Fortuyn vroeg het zich destijds al af. Waarom zou je actiegroepen als Milieudefensie en andere linkse troep ook maar ergens voor uitnodigen?
We hebben gewoon een parlement, heb je die (linkse) troep verder helemaal niet voor nodig.
Geldt trouwens voor al die belangenbehartigers. Totaal a-democratisch om die rotzooi ook maar ergens bij te betrekken.

Ichneumonidae | 27-05-21 | 16:32 | 3

Waarom zou je ze om te beginnen ook maar in enig opzicht financieren?

bisbisbis | 27-05-21 | 16:36

@bisbisbis | 27-05-21 | 16:36: Mij ook een volslagen raadsel. Is helemaal geen staatstaak. Voor alles vind ik dit totaal geschift, te gaan praten met belangengroepjes terwijl je een regering moet zien te vormen met gekozen politici, niet met dolgedraaide debielen die het beste met hun wereld voor hebben - nou ja, zou geld geen rol spelen, dan kwam er niemand van die idioten opdraven.

Ichneumonidae | 27-05-21 | 16:45

Daarom is Fortuyn er ook niet meer.

swapper | 27-05-21 | 17:01

Tja jongens. Eerst massaal Mark R cancellen en dan gek vinden dat de linkse bende het mag zeggen tijdens de formatie.

Drek van Dilderen | 27-05-21 | 16:31 | 1

Hoezo. VVD kan ook kiezen over rechts

Carlos_I | 27-05-21 | 16:44

Hamer heeft niks te willen.
Dit is gewoon sturen, aandringen, opdringen, om later te kunnen zeggen dat VVD en CDA niet bereid waren water bij de wijn te doen.
Links is klein SP, GL en PvdA stellen geen ruk meer voor en toch manipuleren ze de boel.
De drammerige minderheid.
Hamer dient haar werk te doen als formateur en verder haar partijdige muil houden.
Zij bepaalt de politieke agenda niet, dat doen de regeringspartijen.
Bah! Dat smerige subtiele gemanipuleer, ik word er misselijk van.
En boos.
Vervangen die muts.

Ruimedenker | 27-05-21 | 16:30 | 2

Hamer is informateur. Moet dus inventariseren wie wat wil, waar overeenkomsten en verschillen liggen en wat er mogelijk en met wie. Ze is door de 2e kamer aangesteld om dit werk te verrichten. Dus op basis van DIE opdracht bepaalt zij momenteel juist WEL de agenda. Staatsrechtelijk genie.
Dus nogmaals ze is INformateur en niet formateur. Dat zal Rutte wel weer worden.

JanVergoor | 27-05-21 | 16:35

@JanVergoor | 27-05-21 | 16:35:
Ja dat dus.
Maar je begrijpt wat ik snap, ze mag niet influisteren.
Informeren naar en verder onpartijdig blijven.
Maar dat is schier onmogelijk als je een voorkeur hebt voor linksdragende politici.

Ruimedenker | 27-05-21 | 16:39

Niet te geloven dat een Urgenda aanschuift. Waarom nog stemmen inderdaad Inge?

pibasso | 27-05-21 | 16:29 | 1

Ach, stemmen is een leuk ding uit het verleden. Tijd om te dekoloniseren. Terecht dus dat Milieufmdefensie en Urgenda mogen aanschuiven.

El Rico Grande | 27-05-21 | 16:39

Denk aan wat u gisteren gegeten heeft, en lees hardop de achternamen uit die tweet op. Zorg ervoor dat u in de buurt of nabij een toilet bent.

Jos Tiebent | 27-05-21 | 16:29

Verkiezingen zijn al decennia een fopritueel. Tegenwoordig wordt de uitslag bepaald door vage IT-miljonairs, trollen en de NPO. Referenda zijn een goed idee, maar die zijn afgeschaft door de referendumpartij. U weet wel, die van die vage IT-miljonair, het trollenleger, fake news over fake news en die blunderkenau.

Zeddegeizot | 27-05-21 | 16:28

Geert had natuurlijk het grootste gelijk van de wereld dat ie niet aanschoof bij dat toneelstukje van mevrouw Hamer. Laat ze lekker het heen en weer krijgen met die formatie.

VanBukkem | 27-05-21 | 16:28

Stop the steal.

GroetenVanUrk | 27-05-21 | 16:27

Links houdt rechts Nederlander in een emotionele en ook institutionele houdgreep. De vanuit emotionele overtuiging van het models gelijk van linkse mensen maakt schijnbaar veel meer kracht los dan de rationelere uitleg van de wereld vanuit rechts

Fijn_dat_je_er_bent | 27-05-21 | 16:26

democratie werkt prima hoor, iedereen kan zo onderhand wel weten dat een stem op VVD of CDA een stem op GroenLinks is. Ze doen wat ze beloven en wat ze de afgelopen tien jaar hebben gedaan. Meer windmolens, meer immigratie, meer woningnood en meer geld naar de EU overmaken.

schoneslapert | 27-05-21 | 16:26

Er wordt hier wat met servers geschoven. Het gaat mooi weer worden. Succes de komende tijd. Zin an.

Hetkanverkeren | 27-05-21 | 16:24

Als de inwoners van Nederland besluiten niet meer mee te doen dan houdt het vanzelf op.

osolemio | 27-05-21 | 16:20 | 1

Ja maar ja, een krappe meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft nog steeds moeite met het inkleuren van het juiste vakje op het stemformulier. En zo land ze zich blijven laten hersenspoelen door de NPO/NOS en er geen windmolens en/of AZC's bij die mensen in de achtertuin geplempt worden, zal dat ook wel niet veranderen. Ik zie het somber in.

VanBukkem | 27-05-21 | 16:32

Wat had u dan verwacht?
Duurzaamheid en inclusiviteit, dat zijn de sleutelwoorden, die houden, o ironie, de oude politiek in stand. Niks nieuwe politiek, niks macht-tegenmacht. Wt we zien gebeuren nu is dat de oude politiek, over de volle breedte wel te verstaan, zich verschanst, en Hamer is degene die deze puzzel voor u en voor mij in elkaar legt. Links en rechts, het oude socialisme en et oude liberalisme, vinden elkaar, met in het midden de kwijnende confessionelen, en zetten zich af tegen al het nieuwe, al het revolutionaire dat zich maar durft aan te dienen. Dit is het nieuwe Europa, een wereld waarin de oude macht een nieuwe vorm begint te krijgen. Groen en inclusief moeten we zijn, met groene en inclusieve argumenten worden we om de oren geslagen en wordt ons het vel over de oren getrokken. Liberalisme en socialisme vloeien samen en vormen een dictatuur-in-spé, een dictatoriaal opererende EU die ons met de 'green deal' gaat breken. En de rechterlijke macht doet inmiddels vingeroefeningen om zich aan te sluiten. De soevereiniteit der staten, de soevereine burger, ze moeten kapot.

Schoorsteenveger | 27-05-21 | 16:18 | 1

Zo waar... Zo triest... We staan erbij en zien het gebeuren, en het overgrote deel van NL geeft geen fuck.. Tot het te laat is...

Ikdoemisschienmee | 27-05-21 | 18:19

Gewoon ziek hoe de democratie verkloot wordt. De 1e maatregel van de informateur had moeten zijn om te stoppen met het raadplegen van allerlei ongekozen belangengroepen, flikker toch op.

Zwizalletju | 27-05-21 | 16:18
-weggejorist-
ComfortZone | 27-05-21 | 16:17 | 2

Doodmoe wordt ik van deze belangroepen, NGO's, lobbyisten en des te meer.
De burger heeft inderdaad niks meer te zeggen, de msn zit er vuistdiep in dus ook daar hebben ze partij tegen de burger gekozen, en het ergste van alles, wij betalen ze middels soepsidie etc.

Abject | 27-05-21 | 16:16 | 1

Ik zou best wel voor een linkse belangengroep willen werken. Lekker deugen en veul geld opstrijken en dan lekker rechts commentaar hier leveren. Links is rechts verdienend deugen. Links is een ander woord voor schijnheiligheid.

Slough | 27-05-21 | 16:30

In het park zitten twee mensen op een bank.
Zegt de linker "ik ben een linkse rechter".
Zegt de ander: "ik ook"

H. Drievuldigheid | 27-05-21 | 16:15 | 1

In het park zitten twee mensen op een bank.
Zegt de linker "ik ben een linkse rechter".
Zegt de ander: "Hier, je krijgt een rechtse op je linker".
"Oordeel daar maar eens over"

Milton_Styx | 27-05-21 | 17:14

Sinds wanneer bepaalt een informateur het beleid voor de komende vier jaar en kunnen partijen aanschuiven als ze willen? Zoiets? Dat wijf spoort niet. Laat het asjeblieft weer aan de Koning over.
Bah. Dit klinkt allemaal net zo zuur als haar kop op die foto.

Leptob | 27-05-21 | 16:15 | 2

Die huisvriend van D'66?

Patje | 27-05-21 | 16:17

Nou, ja, dat dus, @Leptob.

Bataafje | 27-05-21 | 16:27

Tja, je vraagt je af wie het tegengeluid nog vertegenwoordigt. VNO-NCW? De BOVAG? Die zijn toch allemaal allang de mond gesnoerd?

konjodebonjo | 27-05-21 | 16:15

Timmermans en von der Leyen staan nog niet bij het lijstje.

zilverrug | 27-05-21 | 16:14 | 1

Die hebben de opdracht doorgegeven

sgaapje | 27-05-21 | 19:18

Volgens mij valt het wel mee met dat het gansche land over rechts ging op 17 maart. Integendeel. Ik kreeg de indruk dat het van de Nederlandse kiezer allemaal nog wel wat progressiever mag: meer EU, meer windmolens, meer diversiteitsgedram en meer meer meer immigranten. bijna twee miljoen Nederlanders hebben gestemd op de meest linksprogressieve premier sinds Joop den Uil.

VanBukkem | 27-05-21 | 16:13

Tsja, in Amerika moet je gewoon een 'voting system' vanuit Oekraïne laten komen om veel te makkelijk een verkiezing te stelen.
Dat ligt in dit kikkerlandje toch wat lastiger. Dus dan maar via achterkamertjes en "uitsluitpolitiek" toepassen om zo zielig te doen dat je 'noodgedwongen met linkse partijen moest samenwerken'. Kan mij dat gejank van VVD nog goed herinneren toen ze heel wat kritiek kregen door de samenwerking met PvdA. PvdA was daar vreemd en gek genoeg compleet mee gedecimeerd de verkiezingen er na. Maar VVD bleef groot.

Nederland is kapot.

LangeTijdGeleden | 27-05-21 | 16:13

Een trein die doordendert. Ben je het er niet mee eens dan heb je gewoon pech, dan tel je niet meer mee.

Patje | 27-05-21 | 16:13 | 1

Zoiets als de EU en islam dan? Is ook een dordenderende trein met maar een station, het eindstation.

Slough | 27-05-21 | 16:32

Wat doet Catherine Keyl daar?

Korporaal Banaal | 27-05-21 | 16:12

We zijn nu eenmaal een land van overleggen en compromissen sluiten. U dacht dat een stemronde daar een verandering in zou brengen? Hoe naïef kan een mens zijn. Net zoals verwachten dat Rutte zich ineens anders gaat gedragen...

Pummetje | 27-05-21 | 16:12

Marxistisch Leninistische Staatsgreep met Maoïstische trekjes. Zorg dat je de overheidstaken weer onder controle krijgt en laat verder de burgers met rust. Laat iedereen zelf lekker exclusief of inclusief wezen, duurzaam of onbezorgd, digitaal of analoog en nationaal of internationaal. Daar gaat Timmer niet over en Urgenda al helemaal niet! Als de overheid te nieuwsgierig of bemoeizuchtig wordt een keer hard aan de teugel trekken zodat zij weer in het spoor loopt.

AlexanderVissers | 27-05-21 | 16:12

Als ik hier hardop zeg wat ik van al die linkse activistische randdebielen vind dan krijg ik een permaban...

eerstneukendanpraten | 27-05-21 | 16:12 | 2

Ga dan eerst neuken en dan praten dan ben je je agressie misschien al een beetje kwijt?

Slough | 27-05-21 | 16:33

Kamerrestaurant, voor het goede begrip.

Amsterdamsko | 27-05-21 | 16:12

Dat was dus sowieso de laatste keer dat ik gestemd heb, ben er klaar mee.
Het doet er niet meer toe, democratie is deaud.

Provocative | 27-05-21 | 16:11

Ga maar eens een afspraak maken bij de logopedist.
Nogal moeite met stemmen...

Toetsenbordcomplex | 27-05-21 | 16:10

Maar goed, ik wil de optie krijgen dat ik in een gedeelte van Nederland kan wonen wat compleet 'westers' is en blijft. Veel mensen zijn altijd tegen de massa-immigratie geweest maar ze plukken wel de zure vruchten van de hobbies van links en verliezen zo de maatschappij waar ze wel in kunnen en willen leven. En ze kunnen daar niks aan doen.

Patje | 27-05-21 | 16:10 | 2

In mijn dorp is 99% autochtoon. Heerlijk.
In de stad 5 minuten verderop, is de voertaal Turks Marokkaans, met een vleugje Moluks. En daarna pools.
Nederlands? Nee, dat is er haast niet meer.
Daarmee heb ik wel het gevoel dat ik in een gedeelte van NL kan wonen dat Nederlands is, het is alleen zo klein... en ik moet er ook vaak uit, maar dat voelt niet als vakantie...

Nuchternederland | 27-05-21 | 17:01

> Maar goed, ik wil de optie krijgen dat ik in een gedeelte van Nederland kan wonen wat compleet 'westers' is en blijft.

Dat wil ik ook. Helaas denk ik dat we die optie dan zelf moeten zullen creëren, want de overheid werkt er hard aan om het tegenovergestelde te bewerkstelligen. Misschien kunnen we wat Belgische korporaals invliegen.

Xukje | 27-05-21 | 18:30

Hoe we van de uitslag van de laatste verkiezingen hierin terecht zijn gekomen, ik heb echt geen idee. Dit is met geen enkele logica te verdedigen. D66 en VVD zijn de grootste partijen en die maken er een GL feestje van?

Jaren terug ging VVD mee met de PVDA met een inkomensafhankelijke zorgpremie. Een bijzonder slecht plan dan uiteindelijk niet doorging. Gaat Rutte het nu nog een keer proberen, maar dan met klimaat en milieu als inzet?

StiekemeBunzing | 27-05-21 | 16:10 | 1

Dat terwijl de zorgpremie al inkomens afhankelijk is. Immer er bestaat zorgtoeslag en ook nog een werknemers bijdrage. Die wordt vakkundig van uw loonstrook gehouden, maar is er wel. Als je kijkt naar de marginale belastingdruk in sommige inkomensgroepen is Nederland kapot genivelleerd, maar het kan natuurlijk altijd "eerlijker" en gratuite gelul over brede schouders enzo

Incitatus | 27-05-21 | 16:48

Vind het wel vreemd dat een informateur dit soort dingen [blijkbaar] kan bepalen.

Do-na-zi | 27-05-21 | 16:09 | 1

Als een schooljuffrouw die opdrachtjes geeft.

sjef-van-iekel | 27-05-21 | 16:40

Die Australiërs zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Ook daar heeft de woke-revolutie toegeslagen. Types als Crocodile Dundee zijn volledig gecanceld.

VanBukkem | 27-05-21 | 16:45

Thema Islamofobie
Nederlandse moslimraad
Afgevaardigden van de Turkse en Marokkaanse overheid
Kauthar Bouthalik
Tofik Dibi
Redactie Joop.nl
Claudia de Brei
Freek de Jonge

Selassie | 27-05-21 | 16:09

Ze zijn te druk om zich erover druk te maken.

GeheidEenGeit | 27-05-21 | 16:08

Links tuig met hun linkse agenda. Jammer alleen dat rechts weer voor de kosten kan opdraaien.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 16:08

De kiezer is de grote winnaar!

BobDobalina | 27-05-21 | 16:07 | 1

Maar waarvan?
Niet van een regering die de burger dient.

Nuchternederland | 27-05-21 | 16:59

Wanneer wordt de revolutie georganiseerd?

ikworstelengadouchen | 27-05-21 | 16:07 | 1

Rustig, niet opwinden, gewoon langzaam aan wennen, kijk zonder adem in te houden naar de Coop-reclame... De Coop vroeger opgericht door echte werkers in dit inmiddels verkwanselde land. Hamer doet haar naam geen eer aan.

hagelkruis | 27-05-21 | 16:09

Ik mis de Moslim-raad.

enkelereisretour | 27-05-21 | 16:05 | 1

Die is pas na het vrijdaggebed ingepland.

Nuchternederland | 27-05-21 | 16:58

Al deze ongekozen 'vertegenwoordigers'. Al die activistische roeptoeters. En normale mensen die gewoon naar hun werk gaan, braaf elke vier jaar stemmen. Die zeg maar, 90% van de stemmers zijn, die hebben ook vertegenwoordigers. 150 stuks wel te verstaan.

BBRDWR | 27-05-21 | 16:05

Ze weten in Den Haag zelf niet eens wat die onzin bingo termen betekenen. Maar het bekt zo lekker. En het kost nog meer. Maar dat maakt niet uit want de rekening is tenslotte voor uw kinderen en kleinkinderen.

Deflatiemonster | 27-05-21 | 16:04

Je snapt gewoon niet dat de mensen zo murw zijn geworden dat ze het allemaal pikken. We worden nog steeds bestuurd door een elite die hun eigen agenda uitvoert. Jammer dat op rechts alles mislukt om een normaal tegengeluid te geven. Hopelijk groeit JA21 in iets fatsoenlijks; lijkt me voorlopig de laatste hoop.

Robske007 | 27-05-21 | 16:04 | 2

Dan nog mag je 4 jaar wachten op de volgende verkiezingen en dan is het al veel te laat. Als er geen wig tussen Kaag en Rutte kan worden gedreven kunnen we het wel shaken. Enter de controlestaat waar werkelijk alles belast en beprijst wordt.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 16:09

Dit is bijna een coup. Zo links hebben we niet gestemd. Ik voel walging.

Patje | 27-05-21 | 16:04 | 7

Het is een coup.
En we laten het blijkbaar gebeuren.

Nuchternederland | 27-05-21 | 16:58

@Tobi | 27-05-21 | 17:03:
Lol! Om precies te zijn, het mansionterras dat uitkijkt over de plantage.

Basil Fawlty | 27-05-21 | 19:14
▼ 4 antwoorden verborgen

De rechterlijke macht zal ook nog wel lachend aanschuiven.

Earl_of_Doncaster | 27-05-21 | 16:02 | 2

En de rechterlijke macht dacht 'Laat ons maar linker wezen'...

Yrrab | 27-05-21 | 16:06

Rechterlijke macht hoeft niet aan te schuiven, Kaag en Klaver zijn gisteren al geweest.

funkyd | 27-05-21 | 16:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl