Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgemeesters slaan alarm om kwetsbare wijken - terwijl die parallelle samenleving er allang is

Het is... TE LAAT

Nou poeh poeh nou nou goh goh, vijftien burgemeesters van grote steden slaan alarm om de situatie in de meest kwetsbare stedelijke gebieden omdat er 'voorkomen moet worden dat er een parallelle samenleving ontstaat'. EEN PARALLELLE SAMENLEVING??? WAAR HEBBEN ZE HET OVER.

Dat hebben wij namelijk nou nooit, het gevoel van een parallelle samenleving, als we verdwalen in Amsterdam-West, tachtig procent van de inwoners 'zwart' is en blijkt dat een deel van de kinderen via een islamitische basisschool met 0 niet-islamitische kinderen promoveert naar de islamitische middelbare vulkaanuitbarsting Cornelius Haga met 0 niet-islamitische kinderen, tussendoor bijspijkeren op de madrassa, beppen in de moskee, lekker voetballen bij de islamitische voetbalclub en zwemmen tijdens de gescheiden zwemuurtjes, met voorts in de bubbel alleen maar vrienden en familieleden met precies dezelfde ideeën en opvattingen. 

Social

WAT NOU, parallelle samenleving? Dat hebben wij nou nooit, een gevoel van een parallelle samenleving, als we in Amsterdam-Oost door Ilyas in ons gezicht getuft worden met de bijsluiter 'gays is not normal'. Dat hebben wij nou nooit, een gevoel van een parallelle samenleving, als jongeren in de moskee zich niets meer aantrekken van normen, waarden en wetten, omdat ze geïndoctrineerd worden door sprookjesboek en salafistische aanjagers.

Dat hebben wij nou nooit, een gevoel van een parallelle samenleving, als de politie Utrecht-Overvecht uit wordt gejaagd omdat zij het niet voor het zeggen hebben in die buurt.   Dat hebben wij nou nooit, het gevoel van een parallelle samenleving, als we door de Afrikaanderwijk in Rotterdam lopen en de voertaal Turks is. Dat hebben wij nou nooit, het gevoel van een parallelle samenleving, als de rapgoden van de Bijlmer (Van der Madeweg is de eindhalte) elkaar verminken met machetes.   

Het is TE LAAT, burra's. En de oplossing - wij hebben 'm ook niet meer - is weer zo kansloos als bruin brood aan je vishaak. Het zit er wel, maar er hapt toch niemand: "Ze vragen om een jaarlijkse rijksinvestering van 500 miljoen euro en wettelijke aanpassingen. Daarmee kan in deze wijken bijvoorbeeld tien uur extra activiteiten op en rond school per week worden aangeboden."

Reaguursels

Inloggen

GroenLinks , dus voor die extra 500 miljoen gaan salafistische lessen voor de jeugd, geluidsinstallaties voor azaan versterking en islamitische wijk boa''s worden ingevoerd zodat straks ook de laatste " kaas " de wijk kan worden uitgejaagd !

Castor12 | 27-05-21 | 20:21

dat zijn die wijken die vol staan met zwarte Mercedesen en BMW's ( en tegenwoordig zijn ze nieuw) maar fatsoenlijk je woning en buurt onderhouden is er niet bij.

lagelander | 27-05-21 | 16:09

Ik merk er niets van. Gewoon de juiste woonlocatie kiezen.

Dutch_Viscount | 27-05-21 | 16:03

Jah, nu piepen over de toestand in je achtertuin,
en landelijk blijven stemmen op de partijen
die het probleem met 500 personen per week verergeren.
Zucht...

hotmint | 27-05-21 | 15:55

Het water staat al aan dek en nu merken de burgemeesters pas dat het schip zinkende is.

omwenteling | 27-05-21 | 14:55

Ik zou zeggen, bij twee of drie delicten, min 5 jaar het leger in. Na uitzitten van de straf. Stukje heropvoeding zal ze goed doen, ben ik van overtuigd.

Nietdanjatoch | 27-05-21 | 14:42

Sprak een paar maanden geleden een echtpaar die hun zoontje bij de opvang had in mijn wijk.
Ze woonden zelf in een vogelaar wijk prachtig opgeknapt en een brachten basisschool. Zij vroegen mij dingen over de basisscholen in onze wijk. Ik vroeg hun waarom zij hun zoontje niet naar die mooieschool in hun wijk wilden sturen.
Antwoord was " heb je het publiek daar gezien, daar wil je je kind niet naartoe sturen" Het was een echtpaar met Turkse roots. Je kunt nog zoveel geld er in pompen het wordt nooit wat maar niets doen is ook niet de oplossing.

WieboWW | 27-05-21 | 14:01

Liet een keer een oudere vrouw een krant zien uit Amsterdam, vacatures bespreken, ze wees op een pagina naar een foto met allemaal vrolijke Noord Afrikaanse e.d. gezichtjes. Veel donker qua huidskleur dan haarzelf. Kids op een Amsterdamse Basisschool die last hadden van Corona maatregelen, gebruikelijk artiekel. De mevrouw zei: "Er zijn geen Nederlandse kinderen meer."

Vrouwtje mag oppassen met wat ze zegt.

GeheidEenGeit | 27-05-21 | 13:45

Was maar eerder begonnen met etnisch profileren

Bataaf | 27-05-21 | 13:18 | 2

Nee, da's fout. Je moet statistisch karakteriseren.
Da's weliswara hetzelfde maar klinkt beter.

FW Ta-183 Huckebein | 27-05-21 | 13:23

@FW Ta-183 Huckebein | 27-05-21 | 13:23: 'Statistiek met karakter.' Factureer maar alvast 7k bij het Rijk namens je advies bureau.

GeheidEenGeit | 27-05-21 | 13:27
-weggejorist-
BadPatNL | 27-05-21 | 12:21

Geef dit land maar aan de zee terug

U-boot | 27-05-21 | 12:14

Hoe is het eigenlijk afgelopen met al die Prachtwijken van Ella V....?

grapjasz | 27-05-21 | 12:11 | 1

Stel je hebt 'n valse agressieve hond.
optie-1: je voedt 'm opnieuw op, houdt 'm kort, straf en beloon; en bij geen verbetering gaat ie permanent naar iets met hekwerk en tralies, of als ie echt gevaarlijk is en blijft: 'n spuitje.
optie-2: je koopt voor veel geld 'n gouden mand voor 'm.
Ella V koos voor optie-2; and guess what? it didn't work...

FW Ta-183 Huckebein | 27-05-21 | 13:27

Rechts: Minder-minder-minder!
Links: Meer-meer-meer!

Aisie | 27-05-21 | 12:09

Dat half miljard haal je maar lekker uit de gemeentekas. De Amsterdammers hebben zelf gekozen voor zo'n kneiter links beleid met illegalen opvang. Daar gaan wij in de provincie niet aan meebetalen.

Milovsky | 27-05-21 | 12:07

Ja en wat denk je dat er gaat gebeuren als mensen uit deze probleemwijken zich gaan mengen onder de gewone burger? Die hebben natuurlijk geen zin in deze nieuwe buren en gaan zelf weg of worden weggejaagd. En dan nestelt zich er weer een nieuw kolonie aan probleem mensen.

guppy | 27-05-21 | 11:40

Als straks de samenlevingen niet meer parallel lopen maar tegenover elkaar staan, dan schrijft de pers, jaren geleden al hadden burgemeesters gewaarschuwd dat een parallelle samenleving dreigde. Schrijven niet dat parallelle samenleving toen al gerealiseerd was en het mosterd na de maaltijd was en burgemeesters daarvoor al 50 jaar hadden weggekeken. Zo mocht van Boxtel in het AD vandaag pagina groot beweren dat hij het wel goed deed. Dus 100 % Fake-nieuws

G.M.I.M. Pet | 27-05-21 | 10:40

Beetje geld tegenaan, nog wat extra cursussen en straatcoaches en thee- en buurthuizen en subsidies voor integratie trajecten en moskeeën en iftars etc..

Zullen we anders eerst een beginnen met het aanpakken aan de wortel, ofwel het afschaffen van de dubbele nationaliteit!?

Ik denk dat daar al een en ander zichzelf al zal oplossen.
En iets tegen massale immigratie..

boerk | 27-05-21 | 10:35 | 1

Massale immigratie, van niet al te snuggere arbeidsongeschikten..

Ik blijft mij er over verbazen, waar een land als Denemarken de kracht van de economie nog enigszins voorop stelt, en dus daadwerkelijk kansarme eislims weert en terugstuurt, lijkt het Koninkrijk dit niet te doen.

Destijds een beetje als "BN'er" roepen over apothekers en verrijking, middels een fantasie verhaaltje, tast de geloofwaardigheid van jezelf als BN'er aan.

Van de opgevangen Syriërs blijken er intussen 70% in de bijstand te zitten. Geld (Alsmede sociale woningen!) wat dus wordt weggeplukt uit de economie, ten koste van Nederlanders - Die bv. wél de maatschappij draaiende houden.

Feitelijk ongeveer 100.000 Syriërs, waarvan 70% met een bijstandsuitkering en voilá - Wederom, een slap, gefaald "immigratie" beleid. Wat doen al die mensen hier.. Blijf lekker in de Arabische wereld..

Nederlandop1 | 27-05-21 | 11:14

De denkfout is dat mensen met een uitdaging op IQ en EQ gebied zich aan ons aan zouden kunnen passen. Dat kan nu eenmaal niet.

Hiermee is een tweedelige samenleving gebouwd. Dit is nooit meer op te lossen. We gaan net als in Parijs buurten krijgen die van "die anderen" zijn en waar wij nooit meer kunnen komen. Met criminaliteit, geweld, drugshandel, terrorisme.

Rest In Privacy | 27-05-21 | 10:30

Die parallelle samenleving gaat ontstaan door mensen die bezitten en mensen die niet bezitten. De eerste haalt inkomsten uit bezit/vermogen. De tweede groep haalt inkomen uit arbeid.
Alles onder half modaal is de sjaak. Gedwongen om te huren tegen steeds hogere prijzen, terwijl je nevernooit waardevast bezit opbouwt.
Mijn hypotheek is over 20 jaar €800, terwijl een huurder over 20 jaar €2500 betaalt per maand voor een derde van mijn woongenot.

Helaas is er binnen Nederland weinig mogelijk, omdat we een internationale tendens volgen. Zolang inkomsten uit arbeid minder waardevol wordt, terwijl inkomsten uit bezit waardevoller, zal de kloof groeien.
Btw, ik hekel Piketty omdat hij dit gebruikt als pleidooi voor socialisme. Dat is gewoon een kwaadaardige ideologie. Wel wacht ik op liberale leiders die eens met een gezond tegenantwoord komen. Ook liberalen hebben voordeel dat het verschil tussen bezitters en niet-bezitters te groot wordt.

Dr.Platypus | 27-05-21 | 10:26 | 1

Amen.

VBO_B_Niveau | 27-05-21 | 12:13

Parallelle samenleving hoeft geen probleem te zijn, intolerantie is het probleem.
Tijdens de verzuiling waren er parellelle samenlevingen, bijv. katholieken en protestanten. Geen groot probleem.
Probleem is nu dat er heel wat mensen zijn geïmporteerd zonder die traditie van tolerantie. Dat is het probleem.
En geld gaat dat niet oplossen. Geld is hier geen oplossing.

Hume | 27-05-21 | 10:15

Beste vastgoed investering is een huis kopen in een wijk in de Randstad waar je nog Nederlandse vlaggen ziet. Ik noem een Haarlem-noord, in mijn straat zie je bijna bij elk huis een Nederlandse vlag wapperen met Koningsdag. Koopwoningen hier gaan door het dak. Vrijwel geen sociale huurwoningen ook, geen azc, geen windmolens.

In enkele jaren heb je hier alleen maar miljoenenpanden, puur vanwege de dan zeer zeldzame puur Nederlandse sociale cohesie in de wijk en veiligheid voor kinderen.

martymcfly | 27-05-21 | 10:14

Bodemloze put. Eerst vogelaarwijken toen kanswijken en nu weer parallelle samenlevingswijken. Er gaat al zolang die wijken bestaan extra geld heen. Even afgezien van de standaard subsidies voor sociale woningbouw, uitkeringen en kjnderbijslag. Stoppen! En is het je al opgevallen dat al die wijken gerenoveerd zijn. Nieuwe gevels, zonnepanelen badkamers, van t gas af, miljarden zijn er geïnvesteerd. Stoppen die gekte. En ojaah, maak t onderwijs ook even verplicht seculier!!

Flow82 | 27-05-21 | 09:46 | 1

Precies. Een halve eeuw wegkijken, vergoelijken en politiek gezwets hebben het probleem alleen maar erger gemaakt. En we gooien er gewoon weer 500 miljoen tegenaan. Heel misschien komt het dan wel goed.....

Here's Freddy | 27-05-21 | 09:50

Al in de jaren 80 en 90 waren er signalen dat een overgroot deel van de bevolking niet stond te wachten op immigratie uit islamitische landen. Deze signalen werden altijd genegeerd, terwijl toen actie ondernomen had kunnen worden.

The Green*Machine | 27-05-21 | 09:43 | 1

Toen werd Janmaat kapot gemaakt om deze observeringen.

All_Anonymous | 27-05-21 | 10:04

Rotterdam heeft 1,4 miljard verdiend met de verkoop van Eneco. Den Haag 675 miljoen. Hadden ze kunnen investeren in die prachtwijken. Dus daarom geen overheidsgeld naar deze steden.

de euro middenweg | 27-05-21 | 09:40 | 1

Doo geld te geven los je intolerantie niet op.

Hume | 27-05-21 | 10:16

Het gezeur hier is allemaal prachtig maar als iedereen er idd zo'n problemen mee zou hebben dan had de PVV dus gewoon 45+ zetels gehad. Ze hebben er echter maar 17 dus de meerderheid vindt het prima. Next!

woordvoorgalgje | 27-05-21 | 09:36 | 1

De overgrote meerderheid heeft geeneens contact met ze, en mijn indruk is dat het van beide kanten komt, dus dat de meerderheid van de Nederlanders het prima vindt is kolder.

Wolkbreuk | 27-05-21 | 09:56

Die parallelle samenleving bestaat al meer dan 50 jaar. Ik ben geboren in Amsterdam 1961, er woonden wat Indo's in mijn wijk en dat was het. Die deden gewoon mee met alles en vielen eigenlijk niet op. Toen kwamen de Surinamers, die waren al meer op zichzelf maar spraken tenminste nog Nederlands. Toen ik een jaar of 9 a 10 was kwamen de eerste turken. Die spraken - uiteraard- geen Nederlands, gedroegen zich anders, liepen er anders bij en hadden totaal geen contact met de samenleving waarin ze terecht waren gekomen. Sindsdien is het mis gegaan. Die zogenaamde bezorgde burgemeesters lopen 50 jaar achter. Het mislukte experiment massa immigratie is volledig uit de hand gelopen en is niet meer te repareren.

Jafco | 27-05-21 | 09:32 | 2

Amsterdam gaat er prat op dat mensen van 200 nationaliteiten in de stad wonen. Waarom dat positief zou moeten zijn, wordt niet uitgelegd.

martymcfly | 27-05-21 | 10:08

@martymcfly | 27-05-21 | 10:08:

Maar Halsema heeft dat toch al uit de doeken gedaan?
Dat heet Inclusieve stad.

Maar dan Exclusief joodse mensen witte mannen LGB. Aangezien de wijken waar bovengenoemde personen wonen nog niet zijn geannexeerd zou Halsema graag geld ontvangen om totaal inclusief te worden.

Is dat niet geweldig inclusief.

SolidRock | 27-05-21 | 10:29

De zieligheidsindustrie in Nederland is enorm en zal alleen nog maar toenemen.
Moeten we vooral nog meer kansarme, laagbegaafde lui met compleet andere normen en waarden - waaronder geen arbeidsethos binnenhalen.
De wereld is immers van iedereen...

Erger me altijd kapot aan de wetenschap dat de gemiddelde Nederlander nergens op hoeft te rekenen. We zijn alleen maar goed om iedere maand geld van te stelen onder de noemer "belasting".

lamlendig | 27-05-21 | 09:30

Niet zo gek... als je 0 voorwaarden stelt aan het Nederlanderschap, geen arbeidsverplichtingen eist, crimineel gedrag niet afstraft met uitzetting enz... En minderheden per definitie behandelt en ziet als “slachtoffers” logisch dat velen zich niet geroepen voelen tot een positieve bijdrage/gedrag en rendabel bestaan... onbegrijpelijk betuttelracisme van roomblanke deugende politici/burgers.

Hollandse_blauwe | 27-05-21 | 09:24

Een buurthuis is de oplossing.

JackStick | 27-05-21 | 09:22

Extra activiteiten op en rond de school..
Yep, dat gaat helpen en mag best wat kosten!
Waanzin.

Ben Adam | 27-05-21 | 09:05 | 1

10 uur exra koranstudie schijnt ze anders heel goed te helpen....

peterdh | 27-05-21 | 09:24

Kwetsbare wijken? Je bedoelt oud Hollandse achterbuurten

SinisterNL | 27-05-21 | 09:02 | 1

Nou nee, het zijn geen ''oud Hollandse'' achterbuurten. Er wonen namelijk voornamelijk 'nieuwe' Nederlanders in, en met 'Hollands' hebben ze eigenlijk niets meer te maken, want inderdaad, het zijn parallelle samenlevingen van slecht geïntegreerde buitenlanders (met name moslims), die wel 'kwetsbaar' zijn, maar voornamelijk in de zin dat ze tenen van hier tot Mekka hebben, en snel 'gekwetst' of beledigd zijn.

"Kwetsbaar' zoals het woord door de politiek te pas en te onpas wordt gehanteerd, wil alleen maar zeggen dat die lieden disproportioneel uitkeringsafhankelijk zijn, er slecht in slagen de tering naar de nering te zetten en dus schulden hebben, vaak ook drugs gebruiken, en vaak ook crimineel actief zijn, of dat nou zware criminaliteit betreft - overvallen, berovingen, drugshandel - of kleine criminaliteit - (bijstands)fraude, opstrijken van onterechte toeslagen, etc.

En door maar gewoon door te gaan met de immigratie en asiel uit derdewereldlanden, importeren we dus steeds meer armoede, en zullen er steeds meer parallelle samenlevingen in 'nieuw Nederlandse' achterbuurten ontstaan.

Dr_Johnson | 27-05-21 | 09:37

Al die wijken verplaatsen naar Saudi Arabië, plek zat daar en opvoeden kunnen ze daar wel.

Gaat het niet dan? | 27-05-21 | 09:01

Overal waar Halsema zich mee bemoeit is het 1.kansarmen 2.allochtonen 3.klimaat
Vanuit haar grachtenpand.
Wat een hypocriet.

DrTodd | 27-05-21 | 09:00

Is wel makkelijk, hoeft er alleen maar een groot hek omheen.
Weg criminaliteit!
Ieder nadeel heb z’n voordeel….

Bolder | 27-05-21 | 08:51

Waarom heb ik zodra ik een foto van Halsema zie de indruk dat ze inwendig aan het huilen is om haar eigen foute instelling?

BBmetR | 27-05-21 | 08:40 | 2

Foute instelling?
Spijt?
Welnee, daar heeft ze nog nooit van gehoord.
Links heeft altijd gelijk.

Bolder | 27-05-21 | 08:52

Haar eigen foute instelling? Haha... Nee dat zie je verkeerd. De rest van de wereld heeft het fout. Zij is de enige die het bij het goede eind heeft. Daarom is ze inwendig aan het huilen.

peterdh | 27-05-21 | 09:26

Bij WNL hebben ze nu een item over het vaccineren van niet westerse burgers en wat het probleem daarvan is.
Daar hoor je pressies wat er mis is met de integratie. De communicatie is het probleem, dat probleem hebben ze dan weer niet bij het aanvragen van oetkering en soepsidie.

zoalsikhetzeg | 27-05-21 | 08:37

Ik heb een idee: laten we het leger opheffen en dat geld steken in wat leuke activiteiten op school. Die activiteiten zullen dan wel in het Russisch moeten, of in het Arabisch. Oh nee wacht...

Proud Infidel | 27-05-21 | 08:37 | 2

Het leger is al zo goed als opgeheven, overal staan lege kazernes, of omgebouwd tot appartement.
Daar valt niets meer te halen.
Kijk eens naar de Klimaathysterie, daar gaan honderden miljarden naar toe, zonder bewijsbaar resultaat.

Bolder | 27-05-21 | 08:56

@Bolder | 27-05-21 | 08:56:
WIe heeft er ook in vredesnaam bewijsbaar resultaat nodig? Niemand meer toch?

peterdh | 27-05-21 | 09:28

Invechten in de maatschappij. De VVD werd erom uitgelachen, maar het wel de enige manier. Geen geld geven, dat neemt de drang weg om zelf te iets te doen .

small_town_dude | 27-05-21 | 08:37

Als Femke Louise Halsema het zegt dan moet het haast wel waar zijn

Proud Infidel | 27-05-21 | 08:34

Ik snap het niet, dit had Vogelaar toch al opgelost met honderden miljoenen jaren geleden?

small_town_dude | 27-05-21 | 08:31 | 1

Dat wilde ze oplossen. Volgens mij zong zelfs het bedrag van 400 miljard rond. Door een likje verf en het aanleggen van stadsparken zou de criminaliteit en werkloosheid in die wijken verdwijnen. Het zorgt er inderdaad voor dat de huizienprijzen stijgen en er yuppen en ander stadsvolk gaat wonen die in andere wijken geen huis meer kunnen betalen. Of het helpt om de criminaliteit in de hele stad/gemeente te verminderen is maar de vraag

JanFTE | 27-05-21 | 08:39

En meneer Depla was natuurlijk weer van de partij om zijn kop weer op de nationale televisie te tonen. Het valt me de laatste tijd op dat hij wel een enorm aandacht geil mannetje is. Hij is is ster in veel lullen en vooral weinig zeggen!

Eminent | 27-05-21 | 08:30 | 1

Klopt, hij is ook van mening dat drugs gelegaliseerd moeten worden, want hij denkt dat de drugscriminelen dan bloemschik cursussen gaan volgen en allemaal lieve en hard werkende huisvaders worden... Hoe naïef en dom kun je zijn? Maar Depla is het is, man man man.

Boerenverstand99 | 27-05-21 | 09:38

Het enige verschil met 30 jaar geleden is dat de parallele samenlevingen veel groter zijn geworden. Dankzij wegkijkende burgemeesters. Maar goed, ze ontdekken de kansenwijken nu ook in eigen steden, of zoals wij hier zeggen: slûge soe ek noch ris.

jochum1980 | 27-05-21 | 08:18

De bijbelse plagen gebeuren echt.... alleen zijn de sprinkhanen vervangen door hele boot- en vrachtwagen ladingen vol gelukzoekers..
Die vreten alles op.... ook datgene bestemd voor de welkom welkom mens... waarvoor uiteindelijk ook uiteindelijk de duisternis invalt.... hahaha maar ik ben ook de sjaak

Troyan horse | 27-05-21 | 08:10 | 2

Helaas trekken ze niet verder naar het volgende land als ze alles opgevreten hebben

BASinnic | 27-05-21 | 08:24

@BASinnic | 27-05-21 | 08:24: Ik vermoed dat hier nog steeds iets te grazen is, anders waren ze wel doorgetrokken.

discriminazie | 27-05-21 | 10:02

Een ding is zeker, er gaat niks betabderen maar er wordt wel enkeke miljoenen in gestoken en allemaal mensen aangesteld die uutbetaald worden en de managers in de top het meeste opsteijken. Maar niemand controleert die uitvoerende mensen, en ze geven de bewoners de schuld dat die niet veranderen.

Twee Jeetjes | 27-05-21 | 08:06 | 1

betabderen = veranderen
omhooggooien doet

Twee Jeetjes | 27-05-21 | 08:08

Onze westerse samenleving pleegt een soort " culturele suicide in slow motion" . Maar het is al te laat,de trekker is reeds overgehaald.

me163komet | 27-05-21 | 07:40 | 2

De Polen en Hongaren kijken met verbijstering naar de ontwikkelingen in West Europese landen en besluiten wijselijk dat ze geen trek hebben om dat voorbeeld te volgen. Orban zegt "Nee. Wij zijn geen moslimland en dat willen we ook niet worden. Wij zijn al meer dan duizend jaar een Christelijk land, en dat willen we zo houden. Hongarije moet Hongarije blijven."
Die ANDERE (ex-)Hongaar, Soros, eist dat de EU jaarlijks een MILJOEN "vluchtelingen" opneemt. Minstens. En vindt net als de EU dat Hongarije en Polen daar een deel moeten opvangen, huisvesten, enz. Dat is dus zo'n beetje het meningsverschil, en verklaart waarom Orban in de Westelijke pers kontinu wordt afgeschilderd als een dictatoriale xenofobische tiran.

"First, the EU has to accept at least a million asylum-seekers annually for the foreseeable future. And, to do that, it must share the burden fairly — a principle that a qualified majority finally established at a Sept. 23 summit.

Asteroid-B612 | 27-05-21 | 08:18

Laten we hopen dat deze oost europese landen hun poot stijf houden, het zou voor de west europeaan wel eens het laatste toevluchtsoord kunnen worden om het west europese kalifaat te ontvluchten.

me163komet | 27-05-21 | 09:06

Meer geld, dan zal alles wel goed komen denk ik......

john7682 | 27-05-21 | 07:39

Meer geld. Da's al 40 jaar de pvda oplossing. Een keer raden wie dat weer moet betalen. En het werkt ook zo goed he. Het is er zoveel leuker op geworden in al die steden. We ontkomen niet meer aan drastische maatregelen, anders betreden we de Middeleeuwen snel.

npo | 27-05-21 | 07:39

Zo'n beetje elk Westers land zit in dezelfde realisatie over het beleid sinds de jaren '70: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Eindeloze tolerantie en gemakzucht, tezamen met afleiding onder de populatie heeft een politieke maar ook sociaaleconomische ideologie in het leven geroepen die maar niet wil sterven, die zichzelf maar niet wil onderzoeken. En in alle bestuurlijke en maatschappelijke lagen zitten hiervan vertegenwoordigers, zonder realiteitszin steeds maar achterhaalde oplossingen opnieuw te implementeren.

Een oplossing? Ik geloof niet meer via de Nederlandse staat. Nationalisme is echt een stervende zwaan, een droom van een andere eeuw. En al helemaal niet de EU. Laten we eerst deze twee geesten van het verleden afzweren.

GeenAccount | 27-05-21 | 07:31 | 2

Goedemorgen en rstpt. Zeer scherp

Kladderadatsch | 27-05-21 | 07:38

Net als de zorg verdienen massa’s mensen aan het creëren van een probleem en het oplossen daarvan. Een soort perpetuum mobile maar dan met broodwinning. Dit gaat nooit stoppen tenzij iets of iemand er een rotschop tegen geeft.

Tiscali-2 | 27-05-21 | 07:47

Gewoon een excuus om nóg meer aan het geldinfuus van de overheid te worden aangesloten Met name in die gemeenten (hoi Heerlen!, hoi VVD/SP/CDA/PvdA!) , die eerst honderden miljoenen gemeenschapsgeld aan prestigeprojecten hebben uitgegeven en nu gaan janken over 'kwetsbare wijken', die ze jarenlang vakkundig hebben genegeerd....

Morgenstern064 | 27-05-21 | 07:30

Oh. Had ik al gezegd. Die bestuurders zijn vuile huichelaars. Tot op de dag van vandaag worden die parallelle samenlevingen gewoon gevoed en gefinancierd. Ik noem maar wat: moskeeen. Dus de middelvinger naar ze met dat gezwets. Geen stuiver er heen.

DrachiR | 27-05-21 | 07:29

Waar ik nu wel eens benieuwd naar ben, is hoeveel van deze kansarme figuren of asielzoeker waren. Ik heb het vermoeden dat het aandeel daarvan niet groot is, maar dat het vooral gaat om de nazaten van uit Turkije en Marokko gekomen gastarbeiders in de laatste decennia van de vorige eeuw.

Beste_Landgenoten | 27-05-21 | 07:21 | 1

Dat kon weleens zo zijn ja. Nou ja, die nazaten zijn hier geboren en hebben dezelfde kansen gehad als hun autochtone leeftijdsgenoten. Dat ze er dan niks van gemaakt hebben, is dan hun eigen schuld. De consequenties daarvan eveneens voor eigen rekening.

Kopieerapparaat | 27-05-21 | 07:51

Ik kan me er niet meer kwaad over maken. Het is voorbij, het is te laat, Nederland zal nooit meer worden wat het eens was. Wat gaat Nederland wel worden? Een land zonder cohesie, met ghetto’s, botsende culturen, en een steeds zwakker sociaal vangnet dat sleets is door misbruik.
Immigratie is de schandvlek van onze democratie. Ik durf de stelling aan dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking op ieder moment van de afgelopen 50 jaar tegen immigratie was. Toch gingen de poorten open, wijder en wijder. Democratie stelt weinig voor als je niet kunt stemmen over de belangrijkste onderwerpen.

Zeddegeizot | 27-05-21 | 07:20 | 2

mensen als u komen beter bij ons op het dorp wonen. Lokale Dik Trom jeugd gaat vissen, gezellige rij bij de bakker. De veldwachter heeft hier zelfs niets te doen.

small_town_dude | 27-05-21 | 08:35

@small_town_dude | 27-05-21 | 08:35: Binnenkort krijgt u een AZC om de hoek. Winkels leeggeroofd, jeugd neergestoken, vrouwen verkracht. Criticasters zijn racisten.

Zeddegeizot | 27-05-21 | 08:42

Dit kan ook weer op het lijstje van Rutte en zijn faalbeleid. Hoe meer satellietschotels hoe slechter de wijk. En de miljarden gaan daar niets aan veranderen, daar gaan weer een aantal mensen giga misbruik van maken.
Vanaf de jaren 80 hebben ze tientallen miljarden gestoken in dit soort achterstandswijken, Niets geholpen.

zoalsikhetzeg | 27-05-21 | 07:18 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Wat willen ze gaan doen? Nog meer gratis kick-boks, karate en MMA lessen geven aan "jongeren" ? En als ik met mijn boerenverstand er iets van zeg of over zei dan ben ik een racist en nazi.

DrachiR | 27-05-21 | 07:17 | 1

Leer ze schilderen, metselen, installeren, timmeren etc etc en met het verdiende geld kunnen ze dan leuke dingen doen als kick-boksen en zo.

NeedIsaymore? | 27-05-21 | 09:13

Vast goed bedoeld. Maar het geld zal aan de strijkstok blijven hangen, voor andere gaten worden gebruikt en zal geen uitwerking hebben.

Schepvogel | 27-05-21 | 06:53 | 1

Lachend je zakken vullen met gemeenschapsgeld, wat is er Nederlandser dan dat?

TmC | 27-05-21 | 07:06

Mijn familie ging in de jaren 50 naar Canada, geen geld, geen noemenswaardige opleiding, nauwelijks beheersing van de taal en amper kennis van de locale cultuur. Dat veranderde heel snel om de simpele reden dat men anders geen dak boven het hoofd en niets te vreten had. Inmiddels loopt er een hele dynastie nakomelingen. Echte Canadese burgers, goed opgeleid en midden in de maatschappij. Moraal van het verhaal, de sociale vangnetten in Nederland verhinderen succes. het is hier mogelijk om decennia lang in je Jellaba, slechts Arabisch sprekend op je flatje te zitten. Conclusie, meer geld werkt averechts, behalve voor diegene die het uit mogen delen.

HD50 | 27-05-21 | 06:50 | 2

Weinig aan toe te voegen. Het is niet zo ingewikkeld als men doet voorkomen.

swagmachine | 27-05-21 | 07:15

Weet uit ervaring: qat kauwende, niets-uitvoerende Tilburgse Somaliërs MET uitkering veranderden als sneeuw voor de zon in Engeland ZONDER uitkering.

Tinie | 27-05-21 | 11:19

Voor dit soort bestuurders is geld, meer geld. altijd het enige middel. Maar dat is in dit soort gevallen nooit de oplossing

batvoca2 | 27-05-21 | 06:47 | 1

Extra veel geld is wel voor hen wel de oplossing. Van andermans geld deugen voelt voor hen heerlijk. Terwijl ze weten dat nadat de huidige onderklasse weg is de nieuwe aanwas onderweg is naar onze open grenzen. En elke keer als er een nieuwe onderklasse ontstaat kunnen ze weer geld vragen. Continuiteit verzekerd. Leve de open grenzen.

Graaier | 27-05-21 | 07:12

Vervelende is dat het nu ook onder de rivieren komt, vroeger was dat de luxe van in de randstad wonen.

opblaasschaap | 27-05-21 | 06:46

Kost je een bak geld zo'n parallelle samenleving maar je krijgt er een hoop voor terug aan criminaliteit, geweld en overige ellende.

a4p | 27-05-21 | 06:12

Mosterd na de maaltijd lijkt het wel. Overigens wel raar dat Rotterdam wel geld heeft gekregen voor Zuid van het Rijk voor grootschalig opbeurproject en andere steden niet, die moeten zelf maar uitvinden met komende uiteraard bezuinigingen waar ze het vandaan gaan halen?

Jan, Leiden | 27-05-21 | 05:27

Zag een dame op tv dacht SBS Hart van Nederland het is onbegonnen werk. Moment dat iemand het in die wijken gemaakt heeft, vertrekt hij. En die plaats wordt ingenomen door een andere sloeber ergo een vicieuze cirkel.

dedwarsligger | 27-05-21 | 03:59 | 1

Precies dat!

pibasso | 27-05-21 | 07:09

Het is bijna lachwekkend. Is wegkijker zijn een vereiste zijn voor het burgermeesterschap van grote steden?

Gaat hier een speciale stuisvogelcursus aan vooraf?
Komen die lui wel eens buiten? Lullen ze teveel met linkse wegkijk wappies?

donkieshot | 27-05-21 | 03:24 | 2

Hier wordt dus niet weggekeken, en echt iets gedaan!
Maar daarvoor zal wel geen geld zijn
Het blijft dweilen met de kraan open.
Juist een aanpak op lange termijn loont wel!

Het brein erachter | 27-05-21 | 05:39

Nee, nee, nee en ja.

Ride_On | 27-05-21 | 06:50

Er is ooit - ca. 30 jaar geleden - om onbekende redenen een ONDERZOEK uitgevoerd waaruit bleek, dat allochtonen (mocht je toen nog zeggen) vrijwel nooit gingen recreeren in het bos. Kennelijk werd dat gezien als een probleem, wat onmiddelijk vroegen allerlei lieden zich af "Hoe komt dat ? En wat kunnen we hieraan doen ?" E.e.a. werd als volgt verklaard : allochtonen zijn gewend om in de landen van herkomst tijdens het recreeeren in de bossen allerlei vruchten, noten, paddestoelen, bessen, en andere eetbare zaken te vergaren en die op te peuzelen. Maar hier kan dat niet. En daarom gaan ze niet naar het bos. Toen zijn er, echt, ik zuig dit niet uit mijn duim, serieus plannen gesmeed om speciaal voor allochtonen zg. "SMULBOSSEN" aan te leggen. SMULBOSSEN ! Met bramenstruiken, appels- peren en kersenbomen, dat soort zaken, om ervoor te zorgen dat allochtonen er ook op uit zouden trekken, de paden op de lanen in. No fooling. Toen dacht ik bij mezelf "dit land is een kompleet gekkenhuis."
en ik had uiteraard gelijk. Smulbos in je broekje.

Asteroid-B612 | 27-05-21 | 01:58 | 7

Overigens weten onze allochtoniers zich inmiddels prima te vermaken op de periferie van onze bossen. Geef ze een BBQ setje en hele gezelschappen strijken als sprinkhanen neer.

UpdateAvailable | 27-05-21 | 08:07

smulbossen, (ver)krachtwijken...mooie taal, dat Nederlandsch.

laatmijmaareffe | 27-05-21 | 09:46

@Beste_Landgenoten | 27-05-21 | 07:07:
Het verhaal klopt inderdaad maar is van veel recenter datum, namelijk 2004. Het was een idee van Geldersch Landschap en een of andere zweefstichting/subsidiespons die het had over "multiculturele waardering van natuur en milieu", wat dat ook maar moge betekenen.

Lefty-Messup | 27-05-21 | 10:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Er veranderd niks het kost klauwen met geld en over 30 jaar is alles nog hetzelfde of nog erger.

Nietgek | 27-05-21 | 01:43 | 1

Erger

Hemke-Valsema | 27-05-21 | 03:33

Er is één enkele oplossing. Bekeren tot de Islam.

SaintNick | 27-05-21 | 01:38 | 1

Dat hangt dan een beetje af van de de definitie van het begrip oplossing. Of eindoplossing.

Mazzelstof | 27-05-21 | 06:25

Eindstand..
Allemaal Nederlandse staatsburgers.
2e, 3e, 4e generatie, whatever.
Dus we moeten er iets mee.
Geen gelul van: “we motten niks”.
Tuurlijk wel, het zijn ondertussen gewoon deelgenoten van de Nederlandse samenleving, of je het leuk vindt of niet.
Ik geloof niet in meer geld smijten, maar heb niet een twee drie een oplossing.
Ik denk in minder geld, meer druk om werk te vinden.
Het werk is er, mensen moeten wél willen.
Minder gratis geld? Ik denk ‘t.
Het roer moet om.
Werk opent de deur naar welvaart en sociaal-maatschappelijke deelname.
Godver! Ik kom in de knoop met mijzelf
Je probeert tegen beter weten in sociaal te zijn, maar zinloos.
Er valt niet te knokken tegen een kudtmentaliteit.
Die mentaliteit heeft niets te maken met kleur, afkomst of religie.
Een kutmentaliteit is een kutmentaliteit, da’s aangeboren.
Ga gewoon werken klootzakken!

Ruimedenker | 27-05-21 | 00:48 | 3

Juist! Wel eerst Nederlands leren anders geen uitkering.

accijnstoerist | 27-05-21 | 00:52

Die mentaliteit heeft niets te maken met afkomst of cultuur?!? Maar toch hebben mensen van een bepaalde mediterrane slag er meer last van? Dan is het juist wel te koppelen aan achtergestelde religie en herkomst.
Investeren in omdraaien van de kudtmentaliteit lijkt mij wel een stap in de goede richting. Dat kost wat, maar het laten zoals het is, kost nog meer...

Het brein erachter | 27-05-21 | 06:00

Je zou om te beginnen eens kunnen googlen op het begrip sociale cohesie.

UpdateAvailable | 27-05-21 | 08:08

Tja dat met die drill rappers, had je dat in de 80s niet met glam rockers ofzo?
"Jouw make-up zit kut"
"Oja?" Hier heb je mijn hak van 5 cm lang in je oog.

Patje | 27-05-21 | 00:28

Weleens in de Bijlmer gewerkt? Loop nooit vlak langs de gevel van een flatgebouw, een vuilniszak van 8 hoog is een projectiel.

De_fluitlokker | 27-05-21 | 00:25

Ik stel voor, dat wij iedere week zo op of rond de 500 nieuwkomers dit land binnen laten en dat wij die hier voorgoed laten blijven.
-
Dat is namelijk de oplossing van al onze problemen.

bisbisbis | 27-05-21 | 00:24

Tijd voor een nieuw Bosplan (Amsterdamse Bos mét Bosbaan)

P. Breidel | 26-05-21 | 23:52

14 jaar geleden ben ik weg gegaan uit Amsterdam -west, na er 28 jaar te hebben gewoond. Precies om deze reden; de getto -vorming van deze wijk en andere wijken. Ik werd een vreemdeling in eigen stad. Arabische kinderen die staan te pissen in het gangetje van de opbergboxen. Als je er wat van zei hoorde je gescheld, met 'haram' er in. Kinderen van 5 -6 jaar. Mijn vrouw en ik gingen 's avonds geen wandelingetje meer maken. Dat was te link. Nu wonen we in een dorpje in het groene hart en voelen ons bevrijd. Mensen, die multiculti -links- woke -bml hype moet echt worden gestopt. Ik lees dat 5,5 miljoen mensen kijken naar het songfestival. 5,5 miljoen mensen zonder idee of benul, anders dan hun eigen belang. Leeghoofdigheid waar de NPO, RTL, SBS en de regering op teren. Zij soppen mee op het midden -links van de vvd. Het is dus nog even wachten op wat hen gaat breken, want hun domheid zorgt anders voor de ondergang van ons land. Het moet blijkbaar nog erger worden. Eerder komt de domme massa niet in beweging.

polderslootje | 26-05-21 | 23:28 | 4

Ook daar rukt het op. En anders komt er wel een AZC.

Is dit nog nieuws? | 27-05-21 | 00:25

Ik was daar ca. 15 jaar geleden een paar jaar postbezorger. Stukje Kolenkitbuurt en ook dat deel aan het einde van de Adm. de Ruyterweg, al die kleine dwarsstraatjes daar. Op de 18e van de maand wanneer de uitkeringen werden gestort had ik altijd 3 x zoveel werk en sjokte me een breuk. In vrijwel al die straten ("daar waar de schotels staan") heeft 85 - 95 % van de bewoners een uitkering. En dat is niet overdreven. Weinig Nederlands klinkende namen ook. Dat weet ik zeker, omdat het mijn werk was om post te bezorgen, dus ik moest naar die naamplaatjes kijken. Ik zuig het echt niet uit mijn duim of onderbuik. In sommige straten stonden van die groepen kabouter puntmutsmannetjes op straat te ouwehoeren, allemaal in djellaba's (sp?) en zodra ze me zagen, allemaal breed lachend, "geld ! geld !" riepen ze. "Heb je nog meer geld ?". Mij flikten ze natuurlijk niets want dan gooi ik hun uitkeringsbriefjes natuurlijk meteen de plomp in, oprotten. Dan wordt hun uitkering gestopt. Zo zijn we ook wel weer. Die mannen waren niet onvriendelijk tegen me ofzo, maar het was wel een teken aan de wand. Die hele wijk was grotendeels zo. Toen al.

Asteroid-B612 | 27-05-21 | 00:52

@Asteroid-B612 | 27-05-21 | 00:52: Wij bezorgen ook post in ons dorp. Bergen brieven van het CJIB, toeslagen etc. altijd exotisch namen en dat op een niet bestaand adres. Steeds maar retour afzender. Toch blijven ze komen. Rara???

wakker worden | 27-05-21 | 08:04
▼ 1 antwoord verborgen

Goh, dus ze overwegen de uitkeringen eindelijk omlaag te doen? Zouden ze dan minder gaan scheiden (want twee uitkeringen, twee huizen en twee keer toeslagen)?
Bevolking vrouwen 24 jaar oud: NL 68.07 - we 13.14 - NW 18.80 %
Gescheiden vrouwen 24 jaar: NL 48.23 - we 8.07 - NW 43.70 %

En allemaal zijn ze zielig, en leven ze "onder de armoedegrens" want de basisuitkering is 'maar' zo'n 13.930 euro per jaar.
Moeders werkt niet, maar heeft wel een paar koters. Die kinderopvangtoeslag krijgt ze dus waarschijnlijk niet.
Maar voor de rest begint de teller te lopen: huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag en kindgebonden budget, alleenstaande ouder-toeslag en langdurig heidstoeslag (nu IIT).
En ja, dan zit je al snel boven de 2000,- netto. Bijna 27.000,- netto per jaar.

En iedereen vindt je zielig; je krijgt -naast de voedselbank en de kledingbank en de vakantiebank en van alle kanten van alles toegestopt.
Want 'kwetsbare van de samenleving'.

Zo lang de geldkraan open staat, zie ik het niet zo snel veranderen.
Alleen de Nederlanders worden steeds verder opgejut, om steeds langer en steeds harder te werken.
Zal nog wel een paar jaar doorgaan voordat het instort. Want dit kan niet overeind blijven. Dus wie gaat dat straks betalen als we nog verder zijn omgevolkt?

Wering | 26-05-21 | 23:26 | 6

@Blauwe Wafel | 26-05-21 | 23:38:
Het klopt dat er ook Nederlanders zijn die zo denken/leven.
Maar de percentages staan werkelijk in geen enkele verhouding tot die van Niet-westerse inwoners. En al helemaal niet als je kijkt naar het aandeel werkzame beroepsbevolking vs aandeel bevolking die volledig van gemeenschapsgeld leeft.

Maar er is geen beginnen aan: de zieligheidsindustrie en de schulden industrie houden alles zorgvuldig in stand. De 'zieligen' misbruiken de onderzoeken en zeggen tegen een kordate budgetcoach: "ja, maar onderzoek toont aan dat ik niet helder kan denken..." En als je dan zegt; komt mooi uit, je hoeft even niet te denken, hier is een schema waar je je aan moet houden en dan zijn je schulden opgelost... en dan hoef je je ook niet meer te 'schamen' (weer een ander toverwoord waarop iedereen plechtig zwijgt en vooral niets meer eist) - dan gaan ze klagen over discriminatie want ze 'voelen' zich niet respectvol behandeld.

Dus die industrie draait wel door: vooral niets willen veranderen, en dan het volgende rapport/onderzoek/etc. binnenhalen over hoe erg het is met de 'generatie-armoede".

En die kinderen? Die leren alleen maar dat zij "niet in armoede mogen opgroeien" dus dat je je altijd ontevreden moet tonen en dat dan iedereen voor je gaat vliegen. Gaat nooit meer goed komen.

Wering | 26-05-21 | 23:58

De gescheiden vrouwen halen een nieuwe partner uit land van herkomst.

Asteroid-B612 | 27-05-21 | 02:04

Weleens een moskee op vrijdag gezien allemaal een snipperdag

dedwarsligger | 27-05-21 | 04:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoewel de burgemeesters dat woord niet gebruiken gaat het natuurlijk over wijken met mensen van niet westerse achtergrond, vroeger mocht je gewoon allochtonen zeggen.
Laten we zeggen dat er nu 2 miljoen allochtonen zijn, dan betekent die 500 miljoen € 250.- de man. Oké geef maar, als ze dan wel integreren en dankbaar zijn naar hun Nederlandse weldoeners, dan moeten we dat er toch voor over hebben ?!

G.M.I.M. Pet | 26-05-21 | 23:23 | 1

Het zijn er alleen geen 2 miljoen. Het zijn 4.220.705 per 1-1-2020, waarvan 1.828.645 met een Westerse achtergrond en 2.392.060 Niet-Westers.

En in 2070 zullen het er 8.661.451 zijn. Waarvan 3.647.445 Westers en 5.014.006 Niet-westers.
Van de in totaal 20.423.376.
En er zijn dan ook nog 11.761.925 mensen "van wie beide ouders in Nederland zijn geboren".
Mogelijk zitten daar nog wat originele autochtone Nederlanders tussen.

De netto arbeidsparticipatie van de 'traditionele' Niet-Westers immigratiegroepen (Marokko, Antillen, Suriname, Turkije), die nu gemiddeld zo'n 20 % lager is dan die van de Nederlanders, zullen over een paar jaar al ver overschaduwd worden door groepen immigranten uit veel verdere en vreemdere landen (Afrika, Latijns-Amerika, Aziatisch Midden-Oosten, Oostelijk Azië) die qua arbeidsdeelname nog van veel verder weg moeten komen.

Wering | 27-05-21 | 00:44

Achterstandswijken zijn er altijd geweest. Na de oorlog had het gros geen nagel om de kont te krabben maar je maakte er het beste van. Kreeg je straf op school dan kreeg je thuis nog een draai om je oren erbij. Je best doen stond hoog in het vaandel evenals respect voor de juf, de agent etc. Het heeft te maken met oreel besef. Als je de normen, waarden niet omarmt en eeuwig de schuld bij de ander neerlegt kun je die 500 miljoen beter in de hofvijver gooien; dan zie je nog mooie rimpeling in het water.

sallandstrots | 26-05-21 | 23:23 | 3

En er was geen gratis geld.

Uw Verzekeringsadvis | 26-05-21 | 23:27

Kijk dit is een prachtige tegel. Ik hoop dat die vanavond in OP1, of waar dan ook, op het scherm komt.

Zal wel niet.......
Dit is het helemaal. Ik zat ook al te denken aan bv de Bijlmer waar toch een vooral groot contingent aan Surinamers en Antillianen woonde in de zeventiger, tachtiger jaren al? Moet zeggen dat ik het niet zeker weet. Daar gebeurde wel wat, maar het is bij lange na niet wat je nu in Randstedelijke wijken hebt waar moslims in de meerderheid zijn.

Er wordt wel eens lacherig gedaan over “de goedwillenden “ onder hen, maar die zijn er absoluut en balen hier ook van. Lale Gül, Fidan Ekiz, Shirin Musa; allen zeggen het min of meer.

Nuuk | 26-05-21 | 23:30

Ja en met z'n tienen in een flat met drie slaapkamers, waarvan twee slaapkamers 2 stapelbedden hadden. Niemand vond het zielig.
Nu krijgen nieuwkomers een eengezinswoning, met zonnecellen en warmte pomp voor € 750,- met subsidie 350.- ook een uitkering dus zeg maar alles gratis en dat voor hun verdere leven.
Trap na voor de naoorlogse generatie, die moeten toezien hoe hun kleinkinderen weer inwonen bij hun ouders.

G.M.I.M. Pet | 26-05-21 | 23:33

Toen wij uit de Randstad vertrokken lala la

thanseeuwen | 26-05-21 | 23:23 | 2

In DK max 30% alloch in wijk.

ger1306 | 27-05-21 | 00:09

@ger1306 | 27-05-21 | 00:09: ja en dan? Waar blijft de andere 70%? Naar de andere wijken. Nee dank je, laat dan maar zoals het is. En Denemarken is evengroot als NL maar zo lekker dun bevolkt. Kan daar kennelijk.

Kattie | 27-05-21 | 00:18

Een samenleving zonder grenzen is per definitie geen samenleving.
Een samenleving van alleen uitkeringstrekkers bestaat niet.
Een samenleving waarvan aan de nieuwkomers moet worden uitgelegd dat ze de landstaal moeten leren, moeten werken voor hun geld, hun best moeten doen en niet kieskeurig kunnen zijn wat banen betreft is het afvoerputje van de volksverhuizing.

En toch zijn deze drie dingen de dingen die Nederland realiseert en ook nastreeft.

JvanDeventer | 26-05-21 | 23:16

Nog meer geld er tegenaan, dat gaat vast helpen!

rman | 26-05-21 | 23:14 | 2

Natuurlijk niet.
Je hebt altijd een kansloos deel van de bevolking.
Kun je niet veranderen, wat je ook probeert.

jaja | 26-05-21 | 23:16

Dat zie je verkeerd, dit creëert ook heel veel banen. Nu de bedrijven verder verjaagd worden, wegens ruimtegebrek en andere toestanden, behoudt je toch gezonde werkgelegenheid.
Straks werkt iedereen of in de EU of bij GroenLinks NGO's. Fantastisch.

bananabanana | 26-05-21 | 23:22

Dat zou toch een fantastisch mooie vraag zijn aan klemkaak:

"vind u de integratie gelukt?"

Zo -paf- bij op1 recht in haar smoel.

Het Licht | 26-05-21 | 23:12 | 1

Hallo, ze speelt een thuiswedstrijd bij OP1. Dus daar worden echt geen kritische vragen gesteld aan NX66/PvdA/GL sympathisanten.
Nog niet eens in de generale repetitie.

bananabanana | 26-05-21 | 23:19

Het is een beetje flauw om Halsema het lekker zelf uit te laten zoeken en daarmee verantwoordelijk te maken voor de gevolgen van onder meer GroenLinks beleid. Dan ga je echt door voor een xenofoob, racist of nazi.
-
Nee we moeten haar actief helpen. Om per jaar 500.000.000 EUR op te hoesten kan ze ook niet zomaar minimaal 100 EUR per gezin stelen uit de grote belastingpot.
-
De grote bedrijven zijn we als klimaatredders ook al aan het minimaliseren (vandaag Shell, morgen?). De agrarische sector zijn we aan het uitdunnen om de bevolkingsgroei op te vangen. Dus daar kan het ook allemaal niet meer vandaan komen.
-
Bezuinigen op het personeel van de GroenLinks fractie kan ook niet meer, ze hebben nu al enkel geld om idioten in te huren van jodenhater Tofik tot Edith in subsidiepot Europe en haar rechterhand ter linkerzijde onze communist die nog uit de kast moet komen wassink. Nee daar kunnen we zeker ook niet verder op bezuinigen.
De miljarden voor Frans z'n investeringen vanuit de EU, zijn al te weinig (zijn maatregelen is één alle personeelskosten van de EU is twee).
-
Fuck, en nu? Heeft er dan niemand nog geld over?
-
Misschien kan ze Kaag vragen om minder over te maken aan Palestina, dat krijgt ontwikkelingshulp. Enkel het woord ontwikkelingshulp, is zo misleidend en zo 1984.
Het is eigenlijk gewoon leefgeld, dus dan is het ontwikkelingsgeld over. Dan kunnen we dus Kaags ontwikkelingsgeld stoppen in onze eigen ontwikkelingsgebieden.
-
Pffff, toch weer opgelost voor mijn vriendin.

bananabanana | 26-05-21 | 23:11

Ik ga Baudet steeds meer kwalijk nemen dat ie de boel heeft verknald. Na 20 jaar was er eindelijk weer een nieuwe goede rechtse optie naast de steeds verder naar links opschuivende vvd. In 2019 de grootste en een goed jaartje verder niet meer dan een partij die weinig lusten en vol zit met complottheorieën (hoewel niet altijd onwaar). Maar goed. Hij schopte tegen precies de linkse heilige huisjes aan; onderwijs, media, cultuur, rechtelijke macht, dat woke-gebeuren. Precies de clubjes die zich wél goed weten te verenigen en hun links gedachtengoed tot beleid weten door te drukken. Rechts is helaas wederom te versnipperd om er taart van te bakken, laat staan een gezamenlijke vuist kunnen maken als stevig blok (en in meerderheid van stemmen) tegen links.
Tegen de tijd dat wellicht ook de vvd inziet dat ze toch wel heel erg links zijn geworden zijn we weer 10 jaar verder. En op een of andere manier maak ik me zorgen hoe we op deze linkse voet verder gaan. De weldenkende, hardwerkende, belastingbetalende burger gaat het zwaar krijgen.

Zalluf | 26-05-21 | 23:11 | 4

Dat is waar. Baudet had goud in handen. Ik snap niet wat er in hem gevaren is. Hij was op een leuke manier elitair, schoppend tegen de heilige huisjes, maar het is uitgelopen op waanzinnige toestanden en alleen nog maar schoppen.

Ik hoopte echt op een rechtse partij die VVD en CDA leeg ging vreten dan wel weer op koers zou houden.

Nuuk | 26-05-21 | 23:32

@Nuuk | 26-05-21 | 23:32: baudet was eigenlijk een joker uit de linkse groepering, met precies de anticlimax waarop zij hebben gehoopt. Best slim zo’n useful idiot

davidhasseltoff | 27-05-21 | 00:00

Nutteloos om te zeuren over Baudet. Hij heeft de populariteit van FvD ook zelf opgebouwd, maar dat zegt u er niet bij.
Maar mijn punt is iets anders. Tel de scores van JA, PVV en FvD (inclusief Haga) bij elkaar op en je komt aan een 30 zetels. Dat is 20% van de Kamer en van het electoraat. Dat totale aantal groeit wel gestadig, maar langzaam. De partijen kapen elkaars kiezers weg. Toen Baudet heel groot was, was Geert heel klein.
Ik wil maar zeggen: zelfs als er één sterk rechts blok was, zou het nooit veel meer dan die 20% van de Kamer zijn en dan kon het nog altijd door Rutte buitenspel worden gezet m.b.v. zijn linkse vrienden.

JvanDeventer | 27-05-21 | 00:18
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt nu met miljarden gesmeten.
Dan kan die schamele 500 miljoen er ook nog wel bij...

jaja | 26-05-21 | 23:09

Ik loop altijd graag een rondje "In The Ghetto" hier verderop. Dat klinkt een beetje alsof ik een vies mannetje ben, zelf vrij invullen [ ] ja [ ] nee.
Vanavond; zeg rond 22:00 liepen er twee jochies voor me. Leeftijd; zeg ergens tussen de 7 en 9 jaar maar waarschijnlijk jonger omdat hun postuur dermate vatsig was (=is) waardoor de leeftijd makkelijk wat omhoog is gepamperd.
Ze kwamen net als een van de laatste uit de appie met als resultaat: chips en cola.
De mijne lagen met die leeftijd op bed, maar blijkbaar geldt hier een soort anarchie; de niet westerse man maakt zijn eigen regels. Ook viel mij de taal op; Arabisch; geen enkel Nederlands woord. Gaan ze niet naar een Nederlandse school? Ik geloof blijkbaar teveel in het goede van de mens. Deze jongens daar moet een bepaalde mate van intelligentie in zitten waar wij als maatschappij wat aan hebben. Knippen, plakken, schuren, boeken, papieren, wiskundig? Maar met cola & chips om 22:00 op straat kom je er niet.

Rest In Privacy | 26-05-21 | 23:08 | 4

@Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:14: tja, dat krijg je als overheden uit onverschilligheid en gemakzucht geen eisen aan nieuwkomers in een samenleving stellen.
Is al een verloren zaak. Ook in Nederland kun je je uitstekend in het Arabisch/Turks redden, omdat die groepen goed vertegenwoordigd zijn en er parallele samenlevingen zijn. Dit is het gevolg van slecht beleid. Niks meer en niks minder. Los je enkel op door strikte maatregelen combineren met softe aanpak. Dus eisen stellen aan mensen en daarnaast zorgen voor goede voorzieningen (wat Denemarken doet bijvoorbeeld mbt taalbeheersing). Maar dat gaat em hier niet worden dus de problemen gaan enkel toenemen.

Bataafje | 26-05-21 | 23:24

@Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:14:
De taalstrijd in België gaat een nieuwe fase in.

Nuuk | 26-05-21 | 23:25
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een nikszeggend ambtenaars gelul weer allemaal. Steek maar weer een kaarsje op voor PIm.

klimaatsloper | 26-05-21 | 23:04

Gewoon in een beetje landelijk dorp gaan wonen zoals Johan Derksen. Die was de stad ook zat.

Mopar | 26-05-21 | 23:03 | 4

Ook in dorpen zul je gewoon (steeds meer( belasting blijven betalen om het multicultifeest te bekostigen

Ir_HardGelag | 26-05-21 | 23:18

Helemaal mee eens. Nederland wordt letterlijk aan het Ruhr-gebied toegevoegd.

guile | 26-05-21 | 23:19

@Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:11: Klopt maar met een kleine vertraging. Kan net je redding zijn. Overigens, blijft allen weg.

Mazzelstof | 27-05-21 | 06:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nogal wat mensen vallen over die 500 miljoen die hier "gevraagd" wordt en dat is volgens mij wel terecht. Als je het mij vraagt is het gewoon lobbyen voor meer geld voor sociale projectjes aangezien die "activiteiten" binnenkort weer mogen vanwege de versoepelingen.

nikolaos | 26-05-21 | 23:03

Halsema wil weer even 'shinen' op TV? Ze kan ook een brief naar Den Haag sturen.

Grachus | 26-05-21 | 22:59 | 1

Joh, nog een paar jaar en dan is het premier Halsema.

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:10

Ik heb die film al een keer gezien, 20 jaar geleden, in het Frans. Was geen leuke film, vraag me af waarom ze er een Nederlandse versie van maken.

Blauwpetje | 26-05-21 | 22:59

Die Marco is oud geworden zeg.

GMC01 | 26-05-21 | 22:59

Lekker veilig zo om politiek te kraaien terwijl het land al is overstroomd.

Pieterman | 26-05-21 | 22:59

Maar ga vooral lekker door met de massale immigratie. Daar wordt het vast allemaal beter van.

zwarte_weduwe | 26-05-21 | 22:58

De oplossing is nexit, grenzen dicht. Maar daar wil geen tata aan buiten de 20% die stout stemt. Dus wen maar aan uw nieuwe anderskokende buurtjes bakra.

Graaf_van_Hogendorp | 26-05-21 | 22:58 | 2

Het is allang vijf voor twaalf geweest.

Brabeaulander | 26-05-21 | 22:58

Zo'n veertig jaar geleden stond ik als jonge knul in een postkantoor( ja ja die bestonden toen nog) de postbus 51 foldertjes in zo'n draairek te bekijken. Het viel mij op dat die er in meerdere talen, w.o. Turks en Arabisch, stonden. Ik dacht toen nog met m'n naïeve kop het is toch beter om het alleen in het Nederlands te doen want dan stimuleer je mensen de taal te leren. Wist ik veel toen. #toenwasgelukheelgewoon

Omzwicht | 26-05-21 | 22:57 | 1

Heel handig hoor! Ik had anders nooit geweten dat "yesil bidonlari" Turks is voor "groene container".

ZOMG | 26-05-21 | 23:02
-weggejorist-
neonreclame | 26-05-21 | 22:55 | 3

De VVD heeft half Marokko hierheen gehaald.
Dan zetten die VVD-ers hun kinderen er maar bij in de klas. Ik sla even over.

wapster | 26-05-21 | 22:55

Er was jaren geleden een politicus, kom hoe heet die man ook al weer?, en die noemde dit al. Zijn idee was om de instroom van nog meer immigranten te stoppen en de mensen die er al zijn zeer sterk te prikkelen, zeg maar dwingen, tot intergratie. Niet dat ze van alles moeten opgeven, maar de taal leren, naar school gaan, contact met Nederlanders enzovoorts.

Wie was dat ook al weer? Links was wel razend op hem en meen dat het niet zo fortuynlijk met hem is afgelopen.

Nuuk | 26-05-21 | 22:55 | 2

Ruud Lubbers?

Mopar | 26-05-21 | 23:04

"Maar het probleem, mijnheer, dat blijft..."

ChupaChupa | 26-05-21 | 23:05

En wat nou zo jammer is; die meiden die willen wel, maar die hebben maar beperkte mogelijkheden.
Een hoofddoekmeid achter de kassa, voor mij geen probleem, ze probeert het tenminste.(die hoofddoek is een andere discussie)
Maar als meisje moeder wordt is het klaar.
Studie of geen studie… klaar.
Zo zonde van al dat talent en inzet.
De mannen zijn het probleem.
Die overdreven mannenMachocultuur.
En dan hoor ik je denken…. Ja maar hé! Die christelijke dames dan?
Daar zorgen de mannen in elk geval voor inkomen.
En goed ook. Harde werkers, goede mentaliteit.
Niks uitkering, werken met je luie donder.

Ruimedenker | 26-05-21 | 22:55 | 3

Voor mij is die hoofddoek achter de kassa een no-go. Ga wel in een andere, wellicht langere rij staan.

accijnstoerist | 26-05-21 | 23:48

Het gros van die christelijke dames heeft allang een (parttime) baan. Want de huizen zijn doorgaans op 1 salaris allang niet meer te betalen..

enternaar | 26-05-21 | 23:50

Ken je van die dagen? Salade dagen?
Mac DeMarco - Salad Days
youtu.be/RheJW2nhkb8

Brabeaulander | 26-05-21 | 22:52

Mensen die naar feiten kijken weten al 20 jaar dat ongefilterde migratie van kanslozen/kwetsbaren geen goed idee is en nooit zal zijn. Een domme droom, als substitutie voor wegvallen van de heilige maagd maria. Diversiteit is feitenvrije religie. Over religie gesproken, er is weer een Lammergier geslachtofferd door een windmolen van Groenlinks. Het is wachten tot een verdwaalde Condor hem kopt.

Ir_HardGelag | 26-05-21 | 22:52

Iets met welkom....

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 22:52 | 1

Hertzlich wielklemmen

Mopar | 26-05-21 | 23:06

Wat zou de invoering van het Deense model kosten/opleveren

Abu Bachouca | 26-05-21 | 22:51 | 2

Alberte Valentine bedoel je?

Mopar | 26-05-21 | 23:07

Ik zou ook graag zien dat er aparte islamitische ziekenhuizen en zwembaden zouden komen.
Dan zijn we van een hoop gezeik en irritatie af!

laurentius | 26-05-21 | 22:51 | 3

gewoon opbokken is ook een oplossing .scheelt bouwen.

bowlfabriek | 26-05-21 | 23:03

@bowlfabriek | 26-05-21 | 23:03: Een apart islamitisch land, zeg maar. Dat zou mooi zijn, dan hebben die mensen daar een toekomst, waar ze volledig worden geaccepteerd en hun religie vrij kunnen beleven.

Ad_Hoc | 27-05-21 | 00:09

Neon draai je een plaatje voor de mensen vanavond ?

dhrat | 26-05-21 | 22:49 | 3

Ik durf niet zo goed meer..

Michael Kiwanuka - Love & Hate (Live Session)

neonreclame | 26-05-21 | 22:52

Ik hoop het wel dat neon dat doet. Maar hoop wel een vrolijk plaatje. Er is al genoeg elende.

robc | 26-05-21 | 22:53

ten eerste,wat de gemiddelde bevolking allang weet komt ongeveer een jaar of 10 a 20 later aan bij bestuurders.die zijn dan uiteraard "geschokt"punt 2 ,voor 500 miljoen bouw je een klein land volledig op ,ja inclusief montage ex btw.

bowlfabriek | 26-05-21 | 22:48

Misschien moeten we voortaan moslims uit een parallel universum importeren. Volgens south park logica zou dat volk mogelijk uitstekend passen hier.

BobDobalina | 26-05-21 | 22:47 | 1

Maar eigenlijk importeren we niemand, Bob. We wachten passief op wie zich op Schiphol of in Ter Apel meldt (of wie meteen in Amsterdam hinderlijk gaat zitten wezen) en dan doen we alsof we nog een onderscheid maken. Met een status mogen ze blijven. Zonder status mogen ze ook blijven. Dus wie zich aandient mag blijven. Dat is geen importeren, dat is overspoeld worden.

JvanDeventer | 26-05-21 | 22:59

Het gaat in het artikel over ARMOEDE en het effect hiervan op gezinnen. Ik heb het artikel waarnaar verwezen wordt, doorzocht met CTRL + F en het woord ISLAM komt 0 keer voor. Zoals gewoonlijk moet de islam erbij gehaald worden ook al wordt er duidelijk door de burgemeesters gesproken over minder kansen vanwege ARMOEDE.
Daar heb je namelijk ook ghetto's in de VS en Brazilie waar ARMOEDE de OORZAAK is van achterstanden en een groep die buiten de samenleving valt hierdoor. Maar ja, islam scoort goed hier. Toch geen haan hier die wetenschappelijk onderzoek ziet om de problemen van achterstandswijken te willen begrijpen. Ik ben opgegroeid in een achterstandswijk en kan erover meepraten. De meeste hier hebben slechts een mening over datgene wat ze lezen en gaan af op hoe de onderbuik voelt.

mocroGS | 26-05-21 | 22:47 | 25

@accijnstoerist | 27-05-21 | 00:14:
Hoe strenger het beleid hoe eerder migranten meedoen in de samenleving. Taalbarriere moet geen issue zijn. Nederland biedt migranten en minderheden een ontmoedigingsbeleid om te participeren op de arbeidsmarkt. Gevolg deze groep zal met dit beleid altijd blijven bestaan. Vandaar de brandbrief vd burgemeesters.

mocroGS | 27-05-21 | 00:29

@mocroGS | 27-05-21 | 00:29: Die brandbrief van de burgemeesters is een bedelbrief voor meer geld voor mensen die nu al heel veel geld kosten. Mocht dit er onverhoopt toch komen, hoop ik wel dat dit aan taalonderwijs wordt uitgegeven. Zonder Nederlands te spreken krijg je geen baan waarmee iemand zijn gezin uit zo'n omgeving weg kan halen.

accijnstoerist | 27-05-21 | 00:42

Prima hoor, dat alles zo wordt gegooid op armoede. maar ik heb elders beschreven dat een alleenstaande ouder met 2 kinderen op jaarbasis 14.000,- euro netto krijgt om die kinderen fatsoenlijk te eten kunnen geven en te kleden. En dan heb ik het nog niet gehad over dat zij daartoe ook over de voedselbank (150,- per maand) kunnen beschikken en over de kledingbank en dat werkelijk alle aan kinderen verbonden kosten (school, sport, kamp/schoolreis, fiets, PC e.d.) uit aparte potjes wordt vergoed.

Laat die mensen maar eens verantwoording afleggen over waar zij die 14.000,- aan -t,b,v, hun kinderen- hebben uitgegeven!
Maar dat hoeft niet, want ze zijn zo zielig.
En hoezo schulden? Waarvoor dan? Voor die nieuwste mobiel van moeder met een abonnement van meer dan 80,-, waar het kind niet de lessen van school op zou kunnen volgen, want dan moet de gemeenschap voor een laptop zorgen?

Dat de overheid alsmaar blijft doen alsof zij 'horende doof en ziende blind' zijn, wil niet zeggen dat de gemiddelde burger niet in de gaten heeft wat er allemaal speelt he?

Wering | 27-05-21 | 01:29
▼ 22 antwoorden verborgen

Die 500 miljoen kan beter worden besteed aan terugkeer regelingen. Verdient zich in no time terug in minder kosten voor uitkeringen, minder kosten voor politie en sociale diensten, minder criminaliteit en meer ruimte op de woningmarkt. Er wordt decennia lang als miljarden uitgegeven voor integratie bij groepen die niet willen en nooit gaan integreren.

Franker | 26-05-21 | 22:46 | 1

Helemaal eens, maar terugkeerregelingen is 1 woord.

accijnstoerist | 26-05-21 | 23:45

Marco Pastors was vroeger een goede vent.
Maar ik durf niet eens meer naar die uitzending te kijken omdat ik vrees dat het woord immigratie niet één keer zal vallen. Net zo min als dweilen, kraan, grenzen en islam.
Op een paar enclaves na is men in Nederland totaal de weg kwijt. Een jaar of vijftig geleden heeft men zijn gezonde verstand bij het huisvuil gezet. Het is meegenomen en niet meer teruggekeerd.

JvanDeventer | 26-05-21 | 22:46

Kom je op een waddeneiland, zie je nergens ook maar enig teken van die zaken. Daar komt nooit een allochtoon, bijvoorbeeld. Hoe zou dat komen? Door die bootreis?

Beste_Landgenoten | 26-05-21 | 22:44 | 3

Breng die landverhuizers nou niet op een idee. Straks varen ze niet meer op Lampedusa maar rechtstreeks naar Vlieland.

JvanDeventer | 26-05-21 | 22:48

Beste_Landgenoten | 26-05-21 | 22:44 |
Door de onbetaalbare woningen.

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:08

Mijn Iraanse achterbuurman is toch enkele jaren geleden naar Texel verhuisd. Hij werkt daar als kok in een restaurant.

Sinterbikske | 26-05-21 | 23:19

Kinderbijslag stoppen na 2 kinderen

andrewdicec | 26-05-21 | 22:44 | 6

Minimaal!
Van mij mag dat hele Toeslagenstelsel op de schop.

Voorbeeld uit de recente praktijk:
Vriend gaat scheiden. Zijn partner heeft te weinig inkomen om een huis te kopen of te huren in de vrije sector. Krijgt daarom huurtoeslag. Schrijft daarbij de 2 kinderen in op haar adres, want dan ontvangt zij meer toeslag.
Toeslag? Vanaf nu ontvangt ze € 850, 00 (!!)
per maand uit de Belastingdiensttoeslagenpot.

Ik vind dat dus absurd dat hun scheiding de samenleving dus zo'n € 10.000 per jaar kost. En dit is slechts één geval.

Roos | 26-05-21 | 22:56

@robc | 26-05-21 | 22:47: Kinderbelasting. Desnoods via een CO2 belasting. Gewoon om Groenlinkse geitenwollensokken gezinnen te treiteren.

Ir_HardGelag | 26-05-21 | 22:57
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
neonreclame | 26-05-21 | 22:43 | 3

Wel ja gratis geld bij binnenkomen,
gratis geld bij blijven,
gratis geld bij vertrekken.
Wij zijn een fijn land.
Ons schuldcomplex blijft geld genereren.
Zelfs onze oosterburen hebben nooit zoveel " wiedergutmachung" afgetikt.

strawdog | 26-05-21 | 22:43

Kabinet Rutte IX zit max. 1,5 jaar.
Daarna neemt Kaag de boel over.
500 miljoen pj gratis campagnegeld voor Groen66 en hun achterban.
Bij Denk en Nida is niks te halen.
Wel bij Jesse Kaag en Co.
1,5 jaar geduld hebben en krachtwijken worden prachtwijken.

Ruimedenker | 26-05-21 | 22:43 | 1

welnee.
Dan is men er wel achter dat het niet zo door kan gaan, maar ja ze verkopen dit wel in een pakket van klimaatalarmisme dus het kan best nog wel stemmen opleveren.

De Treinende Rechter | 26-05-21 | 22:46

Jaren en jaren ontkennen dat er segregatie en een parallelle gemeenschap is. Ontkennen dat 3/4 een salafistische moslim is. Allemaal beweren dat de multicul samenleving geslaagd is en nu, nu ineens gaat de roze bril af en is er erkenning? Wat is de volgende openbaring? Erkennen criminaliteit, werkloosheid onder allochtonen? De miljarden die we jaarlijks in de zakken van een onrendabele groep storten wat een bodemloze put is? Of zal het iets te maken hebben met D66 en hun deugbeleid? Voorzien gemeentes nu een nog groter stuk van de taart? Een zoethouder om deze enorme groep rustig te houden in ons midden. Een hele enge ontwikkeling maar ik zou toch eens voor willen stellen om bepaalde delen van NL gewoon Nederlands te houden... en de deugende meute inclusief hun gewenste multicul lekker bij elkaar te zetten. Gewoon blanke scholen en zwarte scholen... niks mis mee.

Hollandse_blauwe | 26-05-21 | 22:43 | 2

Misschien een idee om ook gescheiden zitplaatsen in de bus ook weer in te voeren. Zwarten achterin?

Beste_Landgenoten | 26-05-21 | 22:46

ot; ben zoekende naar het café maar kan niet vinden.

Brabeaulander | 26-05-21 | 22:42 | 1

Hier alleen sisha lounges

P-unit | 26-05-21 | 22:48

Meerderheid raad 020 blijft tegen fouilleeracties: "Niet illusie wekken dat je zo geweld voorkomt"

GroenLinks, D66, DENK en BIJ1 dienen een voorstel in om af te zien van de proef met fouilleeracties in de stad. Burgemeester Halsema kwam kritische gemeenteraadsleden vrijdag tegemoet door een paar aanpassingen door te voeren, maar dat gaat de politieke partijen niet ver genoeg.

De afgelopen weken vonden meerdere steek- en schietpartijen plaats. Zo werd er een peuter geraakt door een kogel bij metrostation Kraaiennest en werden er vrijdagnacht vijf mensen neergestoken in De Pijp, een van hen overleefde dat niet.

Maar volgens de vier politieke partijen is preventief fouilleren een "bewezen ineffectief middel". "Ik denk niet dat je de illusie moet wekken dat je met dit middel dat (de geweldsincidenten van afgelopen tijd, red.) zou oplossen. Dat is helemaal niet zo", zegt GroenLinks-raadslid Zeeger Ernsting. "Je moet het goede doen om het te voorkomen. Ik denk dat het voor een deel in de preventie zit."
bron: AT5

Omzwicht | 26-05-21 | 22:41 | 3

Vaag gelul ja. Simpele Fonsen.

van Oeffelen | 26-05-21 | 22:43

Voor je het weet is er weer gedoe vanwege etnisch profileren....

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:06

Je zou zeggen dat ieder slachtoffer dat op deze manier voorkomen zou kunnen worden een winst is .

Man-bear-pig | 27-05-21 | 06:48

Maar weet Femke H. wel dat het aanwijzen van wijken volgens Femke R. stigmatiserend is? Snel even de rijen sluiten dames!

SamV | 26-05-21 | 22:40

Laten we met zn allen naar Santa Clara California gaan. Daar is zon en gras en alles ziet er goed uit.

robc | 26-05-21 | 22:40

Er is maar één weg: The Danish way, or the highway... Links Denemarken heeft het begrepen. Linkse Zweden/Nederlanders geven geen moer om de parallelle samenlevingen en de daarmee gepaard gaande schrijnende onderklasse die ze aan het creëren zijn.

DeterioraSequor | 26-05-21 | 22:39 | 1

Het zijn niet de linkse Zweden/Nederlanders die een 'schrijnende onderklasse' creëren. Die 'schrijnende onderklasse' creëert zichzelf. Sterker: die wás er al voordat die vanuiit het Midden-Oosten en Afrika hier naartoe kwam. Linkse Zweden/Nederlanders faciliteren deze onderklasse slechts. Zodat die lekker kan groeien en tenslotte een sociaal-culturele catastrofe wordt. Het begin van die catastrofe is er trouwens al.

Peter Emile | 26-05-21 | 22:55

Vogelaarwijk is de populaire benaming voor een veertigtal probleemwijken in Nederland volgens een lijst die minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie in 2007 vaststelde.

Vanwege de stapeling van sociale, fysieke en economische problemen in deze woonwijken en -buurten investeerde de rijksoverheid er gedurende de kabinetsperiode Balkenende IV extra geld. Het was de bedoeling dat de lokale overheden en andere instanties zoals woningbouwcorporaties en welzijnsorganisaties samenwerkten bij de besteding van dit geld en het opstellen en uitvoeren van verbeterplannen.

Minister Vogelaar maakte de veertig gebieden bekend op 22 maart 2007. Zelf duidde ze deze wijken aan met de termen ‘krachtwijken’ en ‘prachtwijken’. Een andere term was ‘aandachtswijken’.
bron:wiki

Omzwicht | 26-05-21 | 22:38

Krachtwijken, prachtwijken, kansenwijken etc.

En nu nog steeds verbaasd zijn.

Mahatma | 26-05-21 | 22:38 | 1

Allemaal newspeak voor ghetto's.

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:05

Met het geld dat Hugo kwijt was geraakt, die 5 miljard, had dit 10 jaar lang betaald kunnen worden! Extra jammer dus dat het kwijt is.

Beste_Landgenoten | 26-05-21 | 22:37

Zie
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_burge...
Er komt 84 keer PvdA voor in die lijst een partij die is weggevaagd door het volk, die nu de informatrice levert en die meepraat aan de onderhandelingstafel met ernaast klavertje 4, leider van een partij die nog meer is uitgekotst door het volk. Maar LoeKaagsjenko wil het. Dus g ebeurt het.

langzullenweleven | 26-05-21 | 22:37 | 1

De gifbeker is nog niet leeg.

Harry.Langezwaal | 26-05-21 | 22:49

Anton Constandse, SP brochure Gastarbeid en Kapitaal, p. 17, 1983:

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”

Omzwicht | 26-05-21 | 22:36 | 3

Fascinerend! Dank hiervoor, had nooit over hem gehoord.

DeterioraSequor | 26-05-21 | 22:37

Dank mooi citaat

Rest In Privacy | 26-05-21 | 22:40

www.sp.nl/spanning/2007/spanning-okto...
God – dat is dwaasheid en lafheid; God, dat is schijnheiligheid en leugen; God, dat is tyrannie en ellende – God, dat is het kwaad.’ Met deze felle woorden – een citaat van de Franse anarchist Proudhon – beëindigde Anton Constandse in de jaren twintig van de twintigste eeuw een van zijn vele brochures.

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:04

Of je geeft die 500 miljoen aan de jeugd die zich wel gedraagt in heel Nederland. Je weet wel, goed gedrag belonen? Niet kut gedrag alleen in de randstad.

supah | 26-05-21 | 22:35

Méér geld is juist het probleem.
Minder geld en goede voorlichting.
Een mentaliteitsverandering, dat is wat nodig is.
Ach, die schotels zijn het probleem niet meer.
Turkse tv zit gewoon in het ziggopakket en anders wel online.
Minder gratis geld.
Een deel zal het proberen in de drugs, die zullen eindigen in de bak of op het kerkhof.
De rest zal eieren voor z’n geld kiezen en gaan werken.
Werk en integreren, da’s het beste voor iedereen.
Klinkt hard?
Zachte heelmeesters enzo……

Ruimedenker | 26-05-21 | 22:35 | 2

Er is geen verdienmodel voor hulpverleners met de door jou aangedragen zeer correcte oplossing dus niemand die daar campagne voor gaat voeren. Neemt niet weg dat mensen zich aanpassen dus als het gratis geld opdroogt gaan ze gewoon werken.

Rest In Privacy | 26-05-21 | 22:39

Amen

HD50 | 26-05-21 | 22:41

Kwetsbare stedelijke gebieden? Parallelle samenleving? Het hele Koninkrijk der Nederlanden is al op vrijwel ieder gebied in de stront gezakt. Dat is begonnen met de jarenlange afbraak van het onderwijs, in combinatie met een zelfgenoegzame volksaard. Parallel, ja, aan de ons omringende landen die - hopelijk - nog niet ten prooi zijn gevallen aan de alhier heersende hupsafladder-mentaliteit.

isitsoornot | 26-05-21 | 22:35

Begin onderaan, stop de wekelijkse aanwas van 400 personen (inclusief nareizigers e.d. zo'n 1500) die binnen deze categorie vallen.

Dat heet dweilen met de kraan dicht, werkt vaak beter dan dweilen met de kraan open.

Zoelense Hobbyboer | 26-05-21 | 22:34

Rot nou eens op met dat "kwetsbaar". Debielen en achterlijk schorem, en zo moet je ze ook aanpakken.

TheBigKirth | 26-05-21 | 22:32 | 3

En wat gaan we daar aan doen..

Wegsturen..?? Eiland ofzo...

neonreclame | 26-05-21 | 22:34

Laten we eens beginnen met het herzien van de kinderbijslag.

MickeyGouda | 26-05-21 | 22:39

Ik hoorde het op het journaal. Zo’n burgemeester had het over dat “ we moeten het enorme potentieel” wat er zit beter benutten.
Dat is mooipraat voor wat er nu zit vreet geen ene flikker uit waar we wat mee kunnen.

Crankhead | 26-05-21 | 22:32 | 1

Vraag maar eens om een tegenprestatie, "burgemeesters", kijken hoever jullie komen....
"Armoede " ?
De helft van die gasten met een sociale huurwoning woont bij hun familie en heeft hun toko verhuurt aan de Polen....
Daarbij op "papier" gescheiden, dat vangt dubbel....
En ondertussen; klagen, klagen, klagen.....
"Nederland, land der naïeve dwazen...."

A333aan | 26-05-21 | 22:55

Zo'n wijk waar het altijd piraten-avond is, op een kratje bier buiten zitten, oranje vlaggetjes in de straat, geblondeerde dames, frituurpan aan. Denk r met weemoed aan terug.

dhrat | 26-05-21 | 22:31 | 1

Iedereen in de wao en allemaal zwart bijverdienen... en elke avond matten

Rest In Privacy | 26-05-21 | 22:35

Ze zeggen altijd, je moet je geld in huizen steken. Zeker nu als je te veel geld hebt en dan een negatieve rente van de bank krijgt. Hoe gaat dit verder?

robc | 26-05-21 | 22:31 | 2

Hiep hiep.. Hoera..!!

neonreclame | 26-05-21 | 22:35

Ik heb m’n geld in m’n huis gestoken.
Buitenkant.
Zeiknat geworden.

Ruimedenker | 26-05-21 | 22:37

Hier werd 40 jaar geleden al voor gewaarschuwd, en 30 jaar geleden werd reeds duidelijk dat die waarschuwingen daadwerkelijk aan het uitkomen waren. Maar de politieke partijen, ook de zogenaamd rechtse, deden alsof er niets aan de hand was.

Later, toen de randverschijnselen van de parallelle samenleving steeds duidelijker werden, kwamen er miljarden om de kansenwijken aan te pakken. Zo werden uitsluitend de gevolgen, maar niet de oorzaken van de parallelle samenleving aanpakt. Degenen die het wel aandurfden om die oorzaken te benoemen werden weggezet als racist (Fortuyn, Wilders).

Ondertussen ging de grootste oorzaak, immigratie, gewoon door. Problemen benoemen werd op straffe van uitsluiting steeds moeilijker, zowel in de politieke als ook academische wereld, en al helemaal in de wereld van de media. Inmiddels moet zelfs het CBS stoppen met het objectief vastleggen van bepaalde trends, omdat dat de dames en heren politici niet zo uitkomt.

En zo gaat Nederland, en de rest van West-Europa steeds verder naar de klote. Het Romeinse Rijk achterna.

Leon Tosti | 26-05-21 | 22:29 | 3

De stemgerechtigde leeftijd moet echt omhoog. De meeste deugers zijn snotneuzen met niet veel meer dan papieren levenservaring. Geen idee hoe de wereld in elkaar zit.

whitechocolateface | 26-05-21 | 22:50

Als je goed luistert, kan je de Chinese leiders in de verte horen lachen.

Harry.Langezwaal | 26-05-21 | 22:53

@whitechocolateface | 26-05-21 | 22:50: Kijk naar de afgelopen 70 jaar.
Dat heeft niks met deugen te maken. Maar met oh jee, de oorlog, DAT willen we nooit meer, we moeten iedereen welkom heten.

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:02
-weggejorist-
Pippop | 26-05-21 | 22:28

Als ik het zo lees worden islamieten klaargestoomd om terug naar het land van herkomst te gaan. Hoe kunnen we ze een laatste zetje geven?

SergeantPierlala | 26-05-21 | 22:28 | 1

Als ik het zo lees wordt Nederland steeds meer een land van herkomst.

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 23:01

Ik zeg het nog maar een keer hoor.
Stop de segregatie. Stop met het scheiden van de volkeren. En dat doen we al vanaf de kleuterschool. Pas artikel 23 aan. En stop religieus gekleurd onderwijs. Gewoon Nederlands onderwijs. En stop de haatfabrieken. De gesubsidieerde samenscholings plekken waar mensen bijeenkomen om ondergedompeld te worden in leer die haaks staat op de waarden waar onze vrije westerse beschaving op gestoeld is. Het is niet eens een kwestie van toestaan, we funden het zelfs. We helpen die segregatie op weg. Omdat we bang zijn te schofferen. En ondertussen word de kloof steeds groter. Zijn de problemen evident. Maar je bent een bruinhemd als je er wat van zegt, of dingen benoemt. Dan ben je van alles. Het zou mooi zijn als we een keer kunnen stoppen met sugar coaten. En dingen gewoon mogen gaan benoemen zoals we ze zien. Deze deug burgemeesters hebben een klont boter op hun hoofd van heb ik jou daar. Of komen echt werkelijk waar nooit buiten. Ga voor de grap eens wat vaker gewoon een rondje fietsen door je stad. En kijk eens om je heen. Luister naar je politiekorps. Waar zijn de meeste problemen. Ga daar eens kijken. Waar woont jullie top 50 of top 100 probleemgevallen. En doe dat voor de grap ook eens bij elkaars gemeentes. En kom dan na een paar maanden fietsen eens bij elkaar. En probeer dan eens een paar conclusies te trekken. En kijk dan nog eens in de spiegel naar die klont boter op je dak. Dit kan toch geen nieuws meer zijn mensen.

Blubberbazooka | 26-05-21 | 22:27 | 2

Het moet veel rigoureuzer om ook maar een beetje zoden aan dijk te zetten. Alle dubbele paspoorten de komende vijf jaar overzetten op een verblijfsvergunning strenge nieuwe voorwaarden. Taal baan, intergratie. Geen uitkering anders dan pensioen. Lukt het binnen vijf jaar niet? Doei. Geen taal? Doei. Bij contact justitie doei. Gewoon het ‘droge woestijnzand’ er uit werken. Ze hebben allemaal een vaderland waar ze zich zo verbonden mee voelen.

P-unit | 26-05-21 | 22:40

Frankrijk heeft openbare scholen, hoofddoek is verboden op school, strikte handhaving verbod uiting religieuze symbolen. Ik geloof niet dat het in Frankrijk zoveel beter gaat. Art. 23 is niet het probleem en het afschaffen ervan gaat ook geen oplossing brengen. Dan heb je nog steeds taalachterstand, verschillende culturen, verschillende historische perspectieven in de klas etc. Of denk je dat de Holocaust dan wel ineens overal besproken kan worden?

Bataafje | 27-05-21 | 00:00

Het is altijd feest in een banlieue..

jaja | 26-05-21 | 22:27

Geef het een week en dan is het weer een extreemrechtse complottheorie waar je niet over mag praten, want immigratie is verrijking en zonder diversiteit komt er oorlog.

GroetenVanUrk | 26-05-21 | 22:26

inderdaad hebben die klojo's van burgemeesters decennialang zitten pitten, ontkent dat er zoiets als een parallelle samenleving was en nu willen ze nog meer poen om het recht te trekken. Stelletje schijnheilen.

langzullenweleven | 26-05-21 | 22:26

Achterstandswijken in trek bij jonge beleggers die pandjes kopen: ‘In een jaar financieel onafhankelijk’
De Rotterdamse woningmarkt is booming en daar wil iédereen van mee-profiteren. Een pandje kopen om te verhuren, dat is goud geld verdienen. Er zijn nieuwe, jonge spelers in het vastgoed en daar is niet iedereen blij mee.

Uit AD

dhrat | 26-05-21 | 22:25

Wegkijken op 3, 2, 1 ….. go!

Von Bliksum | 26-05-21 | 22:25

De één z'n armoedekloof is de ander z'n cultuurkloof. En weer is het alarm een vals alarm.

MickeyGouda | 26-05-21 | 22:24

Buurten leefbaar maken door er een lading koopwoningen er tegenaan te gooien wil ook nog wel eens helpen..

BeproefdT recept in 020.. Gajes eruit, geld er in..

Wat er dan met het gajes gebeurdT, dat zien we later wel...

neonreclame | 26-05-21 | 22:24 | 3

Dat gaat dan weer naar een ander buurt zoals bv IJburg. Wat dan weer als voordeel heeft dat ze het leven zuur maken van ‘66 stemmers en GL geen molen in de achtertuin types.

P-unit | 26-05-21 | 22:26

Is onderzocht. Onderaan de streep niet of nauwelijks positief resultaat. Behalve dan als meetinstrument voor een bepaald gebied (1 miljonair in de flat zou het gemiddelde inkomen inderdaad omhoog krikken).

All_yall | 26-05-21 | 22:29

@P-unit | 26-05-21 | 22:26:

IJburg is daar een prima voorbeeld van..

Het voorliggende Zeeburg trouwens ook, en nog een stukkie terug Oost..

neonreclame | 26-05-21 | 22:30

En met 20000 nieuwkomers per jaar zal het er niet beter op worden.
Integendeel.

Ruimedenker | 26-05-21 | 22:23

Eh... weten we dat al niet 30 jaar zo onderhand?

Yoshidepossi | 26-05-21 | 22:22 | 1

langer. De eerste import (toen gastarbeider genaamd) start in de jaren '50/'60

langzullenweleven | 26-05-21 | 22:27

Betekent dit dat er kelderboxen in de Bijlmer worden bijgebouwd? Ik vraag dit voor een vriend.

skoftig | 26-05-21 | 22:22

Bovendien is 500 miljoen een fooi.
Je kunt er miljarden tegenaan smijten, het wordt nooit wat.
Mensen verander je niet met zakken geld.
Dat is pappen en nat houden.

Ruimedenker | 26-05-21 | 22:22

500 miljoen, die linkse subsidie clubjes wrijven zich al in hun handen. Helemaal niets gaat er veranderen en dit wordt nog veel erger. Ik hoop er niet op maar als ik de ontwikkeling zie in Europa, de buurten waar je als blanke man/vrouw beter kunt wegblijven, het toenemende en alsmaar zwaarder wordende geweld en de bevolkingsexplosie door geboorte en import is een burgeroorlog onvermijdelijk. Nogmaals ik hoop er niet op maar dit is een kruidvat wat op ontploffen staat, ik hoop alleen dat we tegen die tijd niet vergeten wie de verantwoordelijken waren.

Statix | 26-05-21 | 22:22

Oh, nu ineens zorgen maken om integratie, terwijl dat voor de verkiezingen nog een vies woord was.

Sinterbikske | 26-05-21 | 22:22 | 1

Het zal gegooid worden op achterstand, positie arbeidsmarkt, slechte woonruimte en natuurlijk discriminatie. En daar willen ze nu een half miljard extra tegenaan gooien. Vogelaar all over again. Het is om moedeloos van te worden.

All_yall | 26-05-21 | 22:24

Diversiteit heeft zijn prijs ,leuk..

rein9576 | 26-05-21 | 22:21

Tja dat krijg je met ongelimiteerde immigratie van de afgelopen 50 jaar en integratie niet afdwingen maar juist multiculti stimuleren. Dit hebben de grote steden totaal en compleet aan zichzelf te danken en daarbij links liberaal nationaal beleid van de VVD, D66, CDA en PvdA. Ik heb hier geen medelijden mee maar helaas zal ik wel weer indirect aan mee moeten betalen. Dit krijg je als politici amper 1 jaar vooruit regeren.

Old_Spice | 26-05-21 | 22:21

Te laat, te laat... je oogst wat je zaait en er is de laatste 25 jaar flink gezaaid.

P-unit | 26-05-21 | 22:19 | 1

60/70 jaar

langzullenweleven | 26-05-21 | 22:27

De Vogelaar wijken.

wiers | 26-05-21 | 22:18 | 2

Poelenburg? Vinkenslag? Geitenkamp?

van Oeffelen | 26-05-21 | 22:26

@van Oeffelen | 26-05-21 | 22:26:
Nou, de kampers op Vinkenslag zijn niet bepaald arm.
Zij hebben de overheid niet nodig.
Ofschoon ze best een uitkerinkje aanpakken….
Verder “vlijtige autoslopers”.

Ruimedenker | 26-05-21 | 22:29

Die armoede is een keuze.
Niet willen integreren, niet hoeven integreren.
Liever de drugshandel in en handje ophouden.
Hand ophouden en de blanke racist de schuld geven van discriminatie.
Er zullen, zoals altijd, echt wel mensen tussen zitten die wel willen, maar het gros wil gewoon niet.
Gratis geld is veel makkelijker dan echt werk zoeken.
Daarbij komt, dat de mensen zelf een grote puinhoop maken van hun buurt.
Blijkbaar voelt niemand zich geroepen om er wat van te maken.
Overvecht is best een mooie wijk.
Groots, ruim, ok hoogbouw, maar best leefbaar.
Er wonen gewoon teveel mensen met de verkeerde mentaliteit.

Ruimedenker | 26-05-21 | 22:18

Zestig jaar geklungel, zestig jaar het feitelijke probleem niet benoemen en oplossen, en dit half miljard gaat ook niet helpen. Meer van hetzelfde, meer van wat eerder ook al niet werkte.
Er is sprake van een cultureel probleem (islam/tribalisme, parasitisme). Als dat niet fundamenteel wordt aangepakt, komen we nooit meer uit de nu al omvangrijke ellende

Abu Bachouca | 26-05-21 | 22:18 | 5

@Abu Bachouca | 26-05-21 | 22:24:

Drie dingen die tegen zitten waar jijzelf er twee van harte nodig hebt..

Succes....

neonreclame | 26-05-21 | 22:25

@neonreclame | 26-05-21 | 22:19: Sociale werkplaatsen voor iedereen zonder aantoonbaar inkomen, geen sociale huur, maar een woning aanbieden vlak bij de werkplek. Soort van veenkoloniën, maar dan omgekeerd, nu moet er aangeplant worden.

Dikke | 26-05-21 | 22:28

@Dikke | 26-05-21 | 22:28:

En daarmee, Poef..!! , probleem opgelost..

Tja, je moet er maar op komen...

neonreclame | 26-05-21 | 22:37
▼ 2 antwoorden verborgen

De rutte/kaag doctrine gaat gewoon door met per jaar geen wijk maar een complete stad onrendabelen er bij te importeren.(,Van uw geld,en bedankt voor uw stem)

van stampij | 26-05-21 | 22:17

Parallelle samenleving hebben we hier op het platteland nog niet veel last van, nog niet, maar ik ben het niet helemaal eens met die 500 miljoen, dat mag wel een beetje meer zijn, maar besteed het dan aan bestrijding, in plaats van pamperen en tegemoet komen. Als deze 500 miljoen door gaat, gaat het wederom de put in, ten goede van diegenen tegen/voor wie het juist was bedoeld.

Maar ach, wie ben ik. Ik, dames en heren, ben een racist, wordt mij verteld.
Wappie, yep, ben ik ook, daar ik vooralsnog niet voor in de rij sta voor een Hugo prik. Vandaag werd duidelijk dat het wellicht zeer mogelijk is dat het virus door mensenhanden is vervaardigd en vrijgelaten. Ik neem aan dat het vaccin grotendeels is gebaseerd op natuurlijke, bestaande virussen.

Maar ja, tot slot, ik word ook geclassificeerd als een botte klootzak zonder enige kennis van zaken of verstand.

Dus.

GKJP | 26-05-21 | 22:17 | 1

1e Zin. Nog niet? Komt vanzelf wel.

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 22:59

Ze hebben de boel naar de klote laten gaan en nu moord en brand schreeuwen en handje ophouden voor geld om het op te lossen. Zo doorzichtig allemaal. Nou, die kickboxlessen en buurtvaders gaan het niet oplossen.

Vula | 26-05-21 | 22:17

Misschien opnieuw een Vogelaartje proberen ter nagedachtenis. Kost niks en je hebt ook niks. Het blijft water naar de zee dragen.

deja_view | 26-05-21 | 22:17

Wat een onzin. Gemeentes hebben geld genoeg, ze geven het alleen uit aan de verkeerde zaken.

watazooi | 26-05-21 | 22:15 | 3

Deze structurele 500 mio wordt uiteindelijk ook weer aan iets anders uitgegeven. Puur bedelen om andere gaten beetje dicht te kunnen stoppen.

Lorejas | 26-05-21 | 22:17

Nou het geld klotst tegen de plinten wat betreft zogenaamde woongroepen , zeer vaag allemaal.

wiers | 26-05-21 | 22:23

Klopt, Halsema heeft nog wat kades te herstellen. Wordt netjes belasting betaald waarvan een deel bedoeld voor het onderhoud van de stad, geven ze het uit aan sociale hobby’s

Dikke | 26-05-21 | 22:31

Geld smijten tegen de parallelle samenleving. Wat een weggegooid geld weer. Zeker zo'n GL/PvdA plan waar voornamelijk GL/PvdA werknemers van zieligheidsindustrie beter van worden. Ondertussen zitten de paar autochtonen die nog in die wijk wonen met de gebakken peren. Want daar hoor je nooit iemand over. Altijd is de allochtoon de zielige. Maar die kiest toch voor die ene godsdienst, die kiest toch voor die ene school, die kiest toch voor die slager, bakker enzo en weigert iets met de 'kaaskop' te maken te hebben.

misty pain | 26-05-21 | 22:14 | 2

Gemeentes hebben geen geld, de landelijke overheid heeft 350 miljard schulden gemaakt. Er is de komende 30 jaar helemaal geen geld om mee te smijten.

Misschien onze pensioenpotten. De deksels daarvan zitten met 10 schroefjes vast waarvan er al 4 zijn losgeschroefd.

Quib | 26-05-21 | 22:17

Op het schoolplein van onze plaatselijke havo is het ook duidelijk te zien dat allochtoon ervoor kiest niets met 'kaas' te maken te willen hebben. Kiezen er doorgaans voor om 'kaas' rechts te laten liggen en groepen met geloofsgenootjes te vormen.

Knitty | 26-05-21 | 22:23

Babyboomers voelen zich niet aangesproken. Hun generatie heeft het hier finaal naar de kloten geholpen. Ze wonen ofwel in een riante villawijk, of ze zijn reeds gevlucht naar Zuid-Frankrijk, waar ze zich iedere avond volgieten met Chardonnay.
Maar dat het hun schuld zou zijn? Natuurlijk niet. Het was nooit hun schuld. Het was altijd de schuld van een ander. Wat dat laatste betreft zijn het net moslims.

Nonkel Frituur | 26-05-21 | 22:14 | 4

@Mauguio | 26-05-21 | 22:22: Het is inderdaad al een tijd geleden, en ik ben ook niet geneigd om naar Marseille te gaan, de hoofdstad van Algerije (ja, dat zeggen ook de Algerijnen). De nonnen uit de films van Louis de Funès verwacht ik er ook niet meer te zien. Maar voor Belgische babyboomers is het nog steeds de plaats bij uitstek om hun laatste levensdagen te slijten. Tenzij ze medische zorgen nodig hebben, want dan willen ze opeens terug naar België.

Nonkel Frituur | 26-05-21 | 22:31

Hou nou eens op met dat schelden op babyboomers. Ik ken meer babyboomers die eenzaam en berooid (zullen) sterven dan dat ze zich terug kunnen trekken in hun ruime huis in Zuid Frankrijk (sorry, verkeerd land) of op hun jacht. Alleen, die klagen niet. Die slachtofferen zichzelf niet. Dat is wat babyboomers dan wel gemeen hebben met elkaar. Ze slachtofferen zichzelf niet.
Die paar die mazzel hebben gehad, pure mazzel hebben gehad, meer is het niet, die voelen zich niet aangesproken. Waarom zouden ze ook? Ze hebben er net zo hard voor gewerkt?

Joyce | 27-05-21 | 09:11
▼ 1 antwoord verborgen

""armoedekloof ""

All_yall | 26-05-21 | 22:13 | 1

Oftewel, het mag en kan en zal nog steeds niet benoemd worden.

All_yall | 26-05-21 | 22:17

Te goor voor woorden. Ranzige linkse hypocriete smeerpijpen.

Do-na-zi | 26-05-21 | 22:12 | 2

Best raar dat gescheld en getier van sommige groepen op mensen die nu eenmaal anders over zaken denken
Vraagje, stem je misschien PVV?
Ik stem VVD maar waarom zou ik dan PVV-ers of D'66-ers voor "Ranzige linkse hypocriete smeerpijpen" uitmaken?
Gewoon mensen met een andere mening dan jij en ik, daar zijn er miljarden van

Denneweg | 26-05-21 | 22:19

@Denneweg | 26-05-21 | 22:19: Schei nou toch aub uit. Ben altijd al tegen de immigratie van goedkope arbeidskrachten geweest. Word dientengevolge al meer dan 35 jaar weggezet als racist, nazi, xenofoob en meer van dat fraais.

Heelsum | 26-05-21 | 22:53

"""Jongeren""" in """kwetsbare wijken""".

Ride_On | 26-05-21 | 22:11 | 1

Mensen zeggen vaak 'tussen haakjes' als ze (tussen aanhalingstekens) bedoelen.

Ir_HardGelag | 26-05-21 | 23:03

Dat terwijl gl/pvda zo goed haar best hebben gedaan en doen om juist een parallelle samenleving te maken door het te subsidiëren en bouwvergunningen en vestigingsvergunningen af te geven.... iemand al de kinderen van Femke move van school genoemd?

TheseDays00 | 26-05-21 | 22:11

Als er dan armoede is, waarom worden ze dan niet aan t werk gezet? 2 vliegen in 1 klap.

brawler | 26-05-21 | 22:11

Wat nou, 500 miljoen, wettelijke aanpassingen, extra activiteiten rond school? Gewoon eisen stellen aan bewoners van de kwetsbare/kwetsende wijken. Hup, meedoen, stop met zeiken.
Minder bijstand, zoals de burgemeesters bepleiten, is natuurlijk altijd een goed idee. Betaalbare huizen ook: leuk voor iedereen die al jaren op een wachtlijst staat, niet alleen voor bewoners van deze wijken.

Knitty | 26-05-21 | 22:11 | 1

Die 500 miljoen is inmiddels klein bier bij wat er allemaal weggepist wordt. Het is die aangepaste wetgeving waar je bang voor moet zijn.

marcoplarco | 26-05-21 | 22:29

Ga een half uurtje grasduinen op marokko.nl en je weet gewoon dat een aanzienlijk deel onze samenleving verwerpt en veracht.
Maar wat wil je dan ook, als behoud van cultuur het stokpaardje van ons immigratiebeleid was.

Abject | 26-05-21 | 22:10 | 1

Maar niet ons gratis geld, onze gratis faciliteiten, onze mediakanalen, onze subsidiesloten, onze nuttige welkom-in-ons-land idioten en onze meeloop advocatuur. Die vinden ze prachtig.

marcoplarco | 26-05-21 | 22:28

Alle moskees en madrassas dicht, dat zet zoden aan de dijk.

smdyasc | 26-05-21 | 22:10

Gek he?

Yellow Shark | 26-05-21 | 22:10

Geuzenveld en Osdorp liggen pal naast elkaar..

Bijlmer ligt, ach dat weet iedereen..

Lijkt wel of de binnenstad voor bepaalde mensen moet blijven bestaan...

neonreclame | 26-05-21 | 22:10

In Haarlem is dit weekend een kerel van 56 uit het niets aangevallen door 5 man toen hij met een kennis naar huis fietste.
De daders zijn na het "akkefietje" naar De Konijnenburgstraat weggerend en niet meer door de politie gevonden.
Toen ik die naam hoorde wist ik genoeg. Het zou de flat uit bovenstaande foto kunnen zijn en daarmee weet ik alweer genoeg over het daderprofiel.
Minder, minder, minder graag.

Dirk III | 26-05-21 | 22:09

Klootzakken. Dat zijn ze. Veel te laat inmiddels. Wrs PvdA burgerprutsers.

appeltjesgroeneweide | 26-05-21 | 22:08

Hadden Kooten en de Bie dan toch de oplossing met hun tegenpartij?
youtu.be/K0lg9KchCqQ?t=34

Brabeaulander | 26-05-21 | 22:08 | 2

Tja.... we zijn 40 jaar later... en nu alarm slaan.... wat een suf-geslachtsdeel man/vrouw/anders....

nobodiesunmighty | 26-05-21 | 22:13

Actueel, 40 jaar later.

van Oeffelen | 26-05-21 | 22:26

Ben blij dat ze in hun bubbel blijven zitten . Ik heb liever niet dat ze bij mijn kind in de klas zitten .

elevator | 26-05-21 | 22:07 | 3

Een bubbel die door links decennialang gepropageerd en gefaciliteerd is, ze waren er heilig van overtuigd dat segregatie hèt middel is om integratie te bevorderen.
En dat idee werd breed gedragen, hoe absurd het ook is.

jemagookniksmeer | 26-05-21 | 22:10

Komt toch een moment dat jouw kind in hun bubbel terechtkomt, of andersom. Bij vervolgonderwijs bijvoorbeeld.

Knitty | 26-05-21 | 22:13

@Knitty | 26-05-21 | 22:13: dat hoeft niet , en als ze later in contact met dat soort mensen is ze verstandig genoeg .

elevator | 26-05-21 | 22:50

Hadden jullie niet een tijdje terug zo'n post waarin al deze 2 jaarlijks terugkerende kansloze projecten onder elkaar weerden gezet? Begon met vogelaarwijken volgens mij. Er blijft maar geld in dit soort projecten gepompt worden. Je zou bijna gaan denken dat er een hele bedrijfstak leeft aan het infuus van 'verbeteringsprojecten' voor de wijk.

Pjoi | 26-05-21 | 22:07

Hoe wereldvreemd kan je zijn of onder welke steen hebben zij geleefd? Ongelooflijk.

knutsel_ | 26-05-21 | 22:07

O gelukkig. Er is maar een half miljard nodig. Geen geld toch?

staat het bier koud? | 26-05-21 | 22:06

Die parallelle samenleving is de plek waar politici hun werk doen.

Quib | 26-05-21 | 22:06

Ons land...

Verderkijkert | 26-05-21 | 22:06 | 1

Niet meer.

Is dit nog nieuws? | 26-05-21 | 22:58

Regeren is vooruit zien! Behalve in West Europa.

Mokum Kosher | 26-05-21 | 22:05

Dikke karpers gevangen met een stuk brood.
Dat later herhaald in het uitgaansleven.

dhrat | 26-05-21 | 22:05

Wilt u paralelle kickbox uit uw knip soepsidieeren of niet ????
.
Ach we leveren 't

MoslimMolen | 26-05-21 | 22:05

Islam is vrede,
dus nog meer islam is nog meer vrede!
Werk natuurlijk alleen maar in Nederland!

TijdelijkOptimist | 26-05-21 | 22:04

Keep on dreaming Femke cs

Pummetje | 26-05-21 | 22:04

Van der Madeweg splitst..!!

Dat is het probleem...

neonreclame | 26-05-21 | 22:04

De ambtenarij en de politiek vormen zelf ook een parallelle samenleving.
Je kan de maatschappij heel makkelijk op delen in het deel waar het geld bij weg wordt gehaald en het gedeelte waar het geld naar toestroomt.
Een deel dat gebukt gaan onder strenge reguleringen en heffingen en een deel dat de lakens uitdeelt en incasseert maar voor wie de regels vaak niet lijken te gelden.

keestelpro | 26-05-21 | 22:04 | 4

Gewoon zorgen dat je aan de kant staat waar wat te verdienen valt
Het is allemaal niet zo moeilijk hoor

Denneweg | 26-05-21 | 22:12

Zeg dat wel, de ambtenarij is samen met de politiek een kaste geworden, met eigen regels, mores, netwerken en beloningsstructuren.
Volledig losgezongen van de werkelijkheid en met gestrekte voet tegen de belangen van de burger ingaand.

jemagookniksmeer | 26-05-21 | 22:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het zal wel om geld gaan.

van Oeffelen | 26-05-21 | 22:02 | 6

oh.... ik dacht liefde en geluk enne, vertrouwen enne, effe denke, betrokkenheid, en elkaar helpen en elkaar knuffelen enne genoeg eten voor iedereen in de wereld en roze eenhoorntjes, en bijen die heel blij met ons zijn en olifanten die door stropers uit vallen worden gehaald terwijl ze in hun AK47's bloemetjes hebben gedaan, helemaal uit van de Flevohof en vrouwen dragen een baard en mannen geven melk aan kinderen.
Waar ben ik de verkeerde weg ingeslagen?

nobodiesunmighty | 26-05-21 | 22:17

Dat hebben ze niet, maar gelukkig zijn er nog burgers die belasting betalen

Mr.Crowley | 26-05-21 | 23:01

@TheseDays00 | 26-05-21 | 22:09: Ik ben absoluut geen fan van Femke, verre van, maar dit is al minstens 20 jaar zo, dat is dus niet alleen Femkes schuld

Cammy | 27-05-21 | 11:49
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl