Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Urgenda klaagt weer overheid aan

Alarmbrief voor Rutte met lalala... DWANGSOM

Als Rutte IV tot en met X niet nog meer vogelhakselaars en zonneparken in Natura2000-gebieden neerzet danwel nog meer Hoge Veluwes en Dwingelervelden in biomassacentrales jankt, dan stapt Urgenda opnieuw naar de rechter. Aldus Urgenda-akela Minnesma in een alarmbrief aan Mark Rutte. Die Marjan Minnesma is toch een beetje de Raymond van Barneveld van de ijsbeertjes. Ooit een keer gewonnen, en dan toch weer een come back maken. De babbelbox staat vandaag in de roze panelen en vraagt: waar zou u de overheid om aanklagen? Het kapotmaken van Groningers? Het kapotmaken van boeren? Het kapotmaken van vissers? Het kapotmaken van Israël? Het kapotmaken van iedereen met een toeslag en een gekke achternaam? Wekelijks 400/500 asielinstromiërs binnenlaten? Miljarden euro's naar knoflooklanden? Soevereiniteit weggeven aan Brussel? Nog steeds geen statiegeld op flesjes en blikjes? De belachelijke baantjes van viespeuk Alexander Pechtold? Het zakgeld van prinses Amalia? Het opzettelijk rond laten razen van corona? Nog meer taxpoetgeld naar de NPO om die Andere Tijden-zeikers het zwijgen op te leggen? Die arme uitgebuite Oeigoeren in China die zonnepanelen voor Minnnesma moeten maken? Roept. U. Maar.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
DutchLion33 | 08-05-21 | 22:27

Het wordt tijd om die met loterij-geld gefinancierde farce te beëindigen. In elk geval voordat heel Nederland ongevraagd in het pak wordt genaaid omdat een stel wappies nóg niet weet dat het klimaat altijd al verandert, en dat het al 15.000 jaar opwarmt. Ik zeg, herstel controle op de regering en de democratie.

Harry.Langezwaal | 08-05-21 | 21:40

NL moet dus volgens die klimaatwappies 1000 miljard uitgeven om 0,00007 graad minder zogenaamde 'opwarming' te veroorzaken.
Wie neemt die lui nog serieus?

MooseNL | 08-05-21 | 21:15 | 1

Allerlei idioten met functies zoals rechters ..

Harry.Langezwaal | 08-05-21 | 22:05

Ik zou ze aanklagen, voor het verbieden van pulsvissen. Heb maar eens schijt aan die K. tEU.

vladimirows | 08-05-21 | 20:41

Het vonnis is uit 2015. En na 6 jaar nog steeds niet uitgevoerd. Dan kun je de vergoeding van alle bewindslieden van de afgelopen 6 jaar toch terugvorderen als burgerij? Ze hebben niets gedaan in 6 jaar. Tsja, dan ook geen geld. Zo werkt het in de echte-mensen-wereld ook.

tipo | 08-05-21 | 19:24

die mensen moeten eens een kijkje nemen op de livewebcams van IJsland
Behalve dat de beelden fascinerend zijn kunnen ze ook gelijk zien wat de effecten zijn als moeder aarde een boertje laat
Misschien beseffen ze dan dat Nederland niets heeft of kan inbrengen m.b.t. de opwarming van diezelfde moeder aarde
Klein detail er komt per seconde ongeveer 6 kubieke meter lava met een temperatuur tussen de 800 en 1200 graden Celsius per seconde uit de grond.
En dat al meer dan 40 dagen

berg545 | 08-05-21 | 18:35

Dit soort activistische groepen wordt door de overheid bewust gestimuleerd om beleid via de rechter af te dwingen. Zodat de overheid kan zeggen dat die maatregelen van de rechter moeten. Omdat impopulaire maatregelen moeilijk zijn te nemen dan is het makkelijker als een ander die beslissing afdwingt.

Osdorpertje | 08-05-21 | 16:31

Ik mis de term "dikastocratie" in deze discussie: het feit dat we verdragen hebben getekend vol vage termen als "recht op leven" die in de praktijk gebruikt worden om macht die in handen zou moeten zijn van regering en parlement, over te hevelen naar de rechtbanken.

DutchLion33 | 08-05-21 | 16:05

Ik vind de foto zo tekenend. Vooraan de naïve, jonge gutmenschen met het klassieke spandoek met megafoon en achteraan de oudere, controlerende macht (ja, daar wel), zoals mevrouw Ouwehand (what's in a name) van de PvdD. Vroeger werd dat kannonenvoer genoemd.

Net niet... | 08-05-21 | 16:01

Waarom komt er uit recht, realistische hoek geen belangenclub die rechtszaken gaat voeren om met behulp van internationale verdragen gewenst beleid er doorheen te rammen? Gaan we ons eens houden een de NAVO norm wat we aan defensie moeten besteden, gaan we zorgen dat er huizen gebouwd gaan worden. Dat er geen milieuverziekende productie komt van zonnepanelen want gigantische vervuiling in landen als China en Congo en uitbuiting van arbeiders daar. Dat er geen vogelhakkende, cultuur-landschap vernietigende, lawaaierige en ziekmakende windmolens komen.

Ik ben niet activistisch genoeg om zoiets op te zetten, dus kijk maar vragend om mij heen. Wil best had en spandiensten verlenen hoor! Geld doneren, brieven vouwen, zegels plakken op de send-knop van e-mail drukken enzovoorts.

Nuuk | 08-05-21 | 14:40 | 4

@dihydrogenmonoxide | 08-05-21 | 15:02:
Dit vind ik ook. Het is te gek dat er middels internationale verdragen hier beleid gemaakt wordt. Meestal beginnen die verdragen als niet bindend, maar na enige jaren kan een rechter er wel een bindend vonnis mee uitspreken. In ieder geval met linkse hobby’s.

Nuuk | 08-05-21 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Wie kan er vertellen hoe 't hele Urgenda en EU-gedoe er rekening mee houdt (dus: wel of niet) met 't feit dat NL 't meest druk bevolkte land is in de EU?
www.indexmundi.com/map/?v=21000&r...
Malta is een eilandje, en de anderen zijn stadsstaatjes. Laat je die weg, blijven de echte landen over. NL is bijna 2x zo druk bevolkt als Duitsland. Geen wonder dat ze daar makkelijk wat natuurgebieden kunnen houden ter compensatie?
Is er iemand van onze vertegenwoordiging in de EU die eens aan al die andere landen voorgerekend zou hebben wat het voor hùn zou betekenen als ze over de 400 mensen/km2 zouden zitten? En wat dàt zou betekenen voor de uitstoot in die landen?

LangeT | 08-05-21 | 14:00 | 2

correctie: het land Malta bestaat uit 3 eilandjes waarvan een Malta heet. Ik woon "op" Malta en heb uitzicht op Comino en Ghozo; best aangenaam hier. De Evil Union interesseert de mensen hier helemaal niets, "als het koud wordt stoken we hem op" vrij naar Wim Kan meen ik?

hadtjememaar50626416 | 08-05-21 | 14:30

Het leven kan vreemde wendingen nemen ...
Zo sta je op een dag te pleiten voor meer schone energiebronnen voor een beter leefmilieu
En zo sta je niet veel later je te ergeren aan alle landschapsvernieling door boeren die zich laten leiden door het grote geld en hun land verkopen aan zonnecollectorboeren - en aan investeerders die in 'groene energie' investeren waardoor alle groen van het land verdwijnt.

Het kan verkeren.

mozaard | 08-05-21 | 13:58

Joepie! Na de rechtszaak versneld aan de kernenergie... zijn we eindelijk van dat geitenwollensokken gedram af

Leduc | 08-05-21 | 13:45 | 1

Precies... de oplossing.

MooseNL | 08-05-21 | 21:15

Volgens mij heb ik ooit geleerd dat 'we' 4 grote ijstijden hebben gehad kleine als die rond 1650 niet meegerekend. Ook dat is allemaal weer in wat gematigder klimaat veranderd. Ook herriner ik me paniekzaaierij rond 1975 want we zouden op een nieuwe ijstijd afgaan... Helaas wil het volk belazerd worden en wordt het leuk angst aangejaagd voor de klimaatramp. Reeele problemen als massamigratie moeten daarintegen verzwegen worden. Je zou er complotdenker van worden.

bijna_raak | 08-05-21 | 13:28 | 11

@Francieux | 08-05-21 | 19:24:

Niks mis met techniek, over het algemeen. Maar bomen planten lijkt me op korte termijn inderdaad veel effectiever dan massaal niet-werkende industrieën subsidiëren.

Dandruff | 08-05-21 | 21:15

@Dandruff | 08-05-21 | 21:12: Extreem zat, maar bij verre niet de ijstijden die hebben plaatsgevonden toen er geen mensen waren (en eigenlijk niet of nauwelijks meercellig leven was.)
Overbevolking is inderdaad het grote probleem, daar begint de hele causale keten van klimaatverandering mee, op voorwaarde dus dat je de antropogene oorzakelijkheid inderdaad correct identificeert. Omdat daar niemand eigenlijk een niet-catastrofale oplossing voor weet dat niet ofwel politiek onwerkbaar is, of waarvoor maagdelijk nieuw gebied moet worden ontgonnen in de moraalfilosofie is collectief besloten daar van weg te kijken en doen alsof het niet bestaat.
Ik heb wat klimaatmaatregelen betreft eigenlijk meer een observeerder dan een participant. Ik ben het met je eens dat er flink contraproductief op los geklojood wordt op allerlei vlakken, dat zoals immer parasieten er met de poet vandoor gaan. Het hele onderwerp is gepolitiseerd, doordrenkt met activisme en ideologie. Het schijnt mij toe dat er geen echte oplossingen zijn, niemand bereid is de wortel van alle problematiek überhaupt te noemen en dat daarom maar als een soort van globale cargo cult men fantasievolle oploskitsch aanbidt in de hoop dat in de toekomst er iemand iets verzint dat echt werkt.

Mazzelstof | 09-05-21 | 08:26

@Dandruff | 08-05-21 | 21:12: Ik leef hier overigens midden tussen eindeloze rijen vogelmeppers. Die staan tussen de velden zonnecollectoren waar je vroeger nog wel eens een trekker zag. Of een stel ganzen. Nog niet zo lang geleden kon je 's nachts opkijken en sterren zien. Soms zelfs vaag de melkweg. Tegenwoordig hangt iedere blinde lulhannes binnen de bebouwde kom bouwlampen voor èn achter het huis die al aanklikken als er een wolkje voor de zon langs trekt. Loop je even een stukje verder waan je je op een immens vliegveld. Overwegend stilstaande molens zetten massaal in uniso om de paar seconden het zwerk in lichterlaaie. Het is echt onwerkelijk.

Mazzelstof | 09-05-21 | 08:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Minnesma verkocht 50.000 zonnepanelen. 8 jaar later begonnen de goedkope omvormers stuk te gaan en moeten ze gerepareerd worden of vervangen (geen duimzuigerij) En als de windmolens dichtbij de linkschmensch in de buurt komen gaan de hakken in het zand terwijl landelijke gebieden tot rood verlicht industriegebied worden gedegradeerd.

opruimen | 08-05-21 | 13:19

Wat is het salaris van een Minnesma? Na jaren zwoegen op een boorplatform overweeg ik een loopbaanverandering.

tectonicos | 08-05-21 | 13:09

Wie zijn die toverkollen op die foto?

Jezus_Boeddha | 08-05-21 | 13:06 | 1

Vast van die mensen die een vreselijke bende achter laten in het Vondelpark.

bqbq | 08-05-21 | 14:08

Of misschien gewoon nieuwe wetten aannemen zodat je niet elke vrijdag jezelf moet verweren tegen Urgenda in de rechtbank

Phreack | 08-05-21 | 13:06 | 1

Probleem is dat de wetgevende regering dit ook wil.
Dit is een corrupt subsidie-principe waar honderden organisaties en duizenden mensen goed van vreten. Die houden de wetten dus expres zo onduidelijk en dubbelzinnig mogelijk, zodat iedereen er alle kanten mee op kan. Tegelijkertijd zie je dat onze voormalige democratie elke transparantie kwijt is; een subsidiespons en een rechter schrijven regering en parlement voor welk beleid er gevoerd moet worden. Zelfs als 60% van de Nederlanders morgen normaal gaat stemmen is daar nauwelijks tegen op te werken.

Dandruff | 08-05-21 | 13:15

Zover ik weet heeft hij vroeger al op Kanaleneiland tussen de primaten gewoond.
Tikkie Terug | 08-05-21 | 12:14 | reageer

Volgens mij ook. En als ex-Utrechter kan ik dan dit wel zeggen.Dat Wilders daar in z'n eentje meer praktijk kennis/ervaring met de multiculti-islam zegeningen heeft opgedaan,dan de hele rest van de Kamer bij elkaar.

roberto9715 | 08-05-21 | 12:43

Sinds 1990 zijn er zo'n 3 miljoen immigranten bijgekomen. De in Kyoto gesproken doelstellingen gaan uit van een reductie van 25% in 2020; 50% in 2030 etc.
De CO2 / Stikstof emissie van die 3 miljoen immigranten en hun nakomelingen horen op het conto van de landen van herkomst te worden gerekend. Dan zie je dat NL al ruimschoots aan de doelstellingen voldoet.
Waarom gebruikt niemand deze argumentatie bij de diverse rechters?

discriminazie | 08-05-21 | 12:40 | 3

Omdat niemand ter linkerzijde in realisme, in oplossingen of in werkelijke milieuwinst durft denken. Het draait allemaal om de blanke erfzonde, en het Vrije Westen moet kapot.

Alleen al het feit dat gas in NL als "vervuilend" wordt gezien, terwijl de rest van de EU op gas overgaat "want dat is schoner". Gas is òf vervuilend, òf niet vervuilend. Zo simpel is het.
Als de milieulobby er per land andere definities op nahoudt dan klopt er iets niet. Het gaat ze er kennelijk alleen maar om dat we veel geld uitgeven, en dat we er aan failliet gaan.

Dat heeft niks met co2-reductie te maken. CO2-uitstoot zit hem ook de productie van overbodige onzin. Zoals enorme windmolen- en zonne- parken, die in hun 15-jarige subsidiebestaan nooit rendabel zullen zijn. We vervangen een goedwerkend gasnet voor een elektriciteitsnet dat noog niet bestaat; en honderden miljarden gaat kosten. Maar instabiel zal blijken door de onbetrouwbaarheid van wind- en zonne- energie. Vandaar de noodzaak biomassa "groen" te noemen, terwijl het 100% vervuilender dan steenkool en 200% vervuilender is dan gas. Maar alleen wind- of zonne- energie is onmogelijk.

En dat maakt "duurzaam" vooral "duur". In theorie zijn de klimaatplannen redelijk betaalbaar, op voorwaarde dat NL een gouden komeet ter grootte van Canada vindt. In de praktijk zal er achter elk windmolenpark zo groot als Amsterdam echter ook een flinke gas-, kolen-, of kern- centrale gebouwd moeten worden. Of 3 biomassacentrales, die al snel zullen droogvallen als alle oerbossen op zijn.. Hamvraag is of dat niet een tikkeltje zonde is van alle ruimte en geld; en vooral van alle vervuiling die met de productie daarvan gepaard is.
Het is dubbelop.
En dat kan nooit milieuvriendelijker zijn dan één goed functionerend systeem..

Dandruff | 08-05-21 | 13:08

a) stoppen met tekenen van allerlei verdragen ( green deal???? ).
b) stoppen met al die nutteloze subsidies.
c) nadenken of we dit soort types even een paar dagen het land virtueel kunnen laten besturen, zodat ze zien dat ze zelf geen enkele oplossing ( die werkt ) hebben.
d) dit soort types verbieden om zich voor te planten.

helaas-nederlander01 | 08-05-21 | 12:39

Mevrouw Minnesma moet wel blijven drammen anders wordt de subsidie voor haar clubje misschien stopgezet. Ze doet in ieder geval wel mee met het nieuwe normaal in NL: drammen tot je tegenstander gecancelled wordt.... maar goed los daarvan: de enige oplossing voor dit hele probeem is: voer wereldwijd een 1 kind politiek in. Dan heb je in één generatie (zeg een jaar of 30) zo goed als alles opgelost. Pak daarnaast de 1000 miljard van Timmerfrans af en geef het aan bedrijven die van die containers maken die CO2 uit de lucht halen en sla het op in de buik van Timmerfrans. Probleem opgelost

Drek van Dilderen | 08-05-21 | 12:27 | 2

Krijgt ze soepsidie van de overheid die ze bestrijdt?

Jezus_Boeddha | 08-05-21 | 13:07

Minnesma heeft groot gelijk. Rutte spreekt A af en doet B, precies dat is waar zowel de rechters als velen op dit blog een groot probleem mee hebben. Als je afspraken maakt, dan houd je je daar ook aan. Als je het v.w.b. CO2 niet zo wil als overheid, maak dan die afspraken niet. Simpel zat.

ruud76 | 08-05-21 | 12:10 | 6

@Dandruff | 08-05-21 | 12:48: klopt, waarbij de rechters zich beroepen op internationale verdragen die veel interpretatieruimte kennen en die boven de Nederlandse wetten staan. Juist daarom zouden deze activistische rechters voorzichtigheid moeten betrachten, iets waar de Haagse rechtbank lak aan heeft.

therealbraindump | 08-05-21 | 13:14

Nee, zo simpel is het helemaal niet. Als ik het me goed herinner werd een verdrag dat geen directe werking jegens de burger had via een juridische foef wel tot zodanig verklaard. Dat was een novum en heeft een gevaarlijk precedent geschapen. Zo kan je als overheid eigenlijk nooit meer een verdrag ondertekenen om aan te geven in welke richting de samenleving zou moeten gaan.

Francieux | 08-05-21 | 13:20

@Francieux | 08-05-21 | 13:20: het effect is uiteindelijk hetzelfde. Gelukkig pakt de tweede slaapkamer dit soort structurele fouten in de Trias politica voortvarend aan..

therealbraindump | 08-05-21 | 13:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom doen er nooit 'Nieuwe Nederlanders' mee met dit soort clubjes?

selectief verontwaar | 08-05-21 | 12:02 | 2

Die laten zich niet voor karretjes spannen van anderen. Anders om wel. Hoe triest

Abzurt | 08-05-21 | 12:25

@Abzurt | 08-05-21 | 12:25: omdat de enige oplossing een 1 kind politiek is... en wie hebben de meeste kinderen?

Drek van Dilderen | 08-05-21 | 12:30

Zullen we ook een rechtszaak starten om Nederland te dwingen zich aan de 3% NAVO norm te houden? En een rechtszaak aan het Europese hof zodat alle landen zich aan de begrotingsregels houden? Het argument is bescherming van onze kleinkinderen die we niet mogen opzadelen met onherstelbare schulden en het risico onder de voet te worden gelopen door ondemocratische regimes.

JanP999 | 08-05-21 | 11:54 | 1

Het is 2%, maar verder zie ik als leek geen verschil. Let's do it!

doemijjezusjemaar | 08-05-21 | 12:30

HaHaHaHa, B.L. vindt Wilders pas geloofwaardig als hij tussen de moslims gaat wonen. Ik denk dat we hem dan dood vinden.

uisge baugh | 08-05-21 | 11:50 | 1

Zover ik weet heeft hij vroeger al op Kanaleneiland tussen de primaten gewoond.

Tikkie Terug | 08-05-21 | 12:14

Klaag de overheid aan voor de verspilling van 11 miljard belastinggeld voor bio centrales

kenny harder | 08-05-21 | 11:43

Gut, die mensen denken echt dat ze de wereld aan het redden zijn. Wat een grootheidswaanzin. Overigens kan de overheid het stikstofprobleem makkelijk oplossen door het thuiswerken - dat tijdens corona al een jaar prima blijkt te werken, aan te houden. Fileprobleem ook meteen opgelost. Maar ja, de asfaltlobby he.

Hommel | 08-05-21 | 11:36

Zoals Youp van 't Hek ooit zei: je loopt niet echt voor lul want je bent met een groepje.

a9b2b1 | 08-05-21 | 11:34

Urgenda en groen? Mijn reedt. Het thuisbaas concept dat Urgenda voor woningen propageert is een regelrechte aanfluiting: Niet isoleren, een zware warmtepomp installeren en ter compensatie van de kosten een paar zonnepanelen op het dak, dat is hun oplossing om aardgasvrij woningen te verwarmen. En dan leeft het wensdenken dat de stroom die die warmtepompen vreten "groen" wordt opgewekt.
Als ze echt hart hadden voor de natuur en het milieu dan zorg je dat de energievraag daalt, door eerst maximaal te isoleren: energie die niet verbruikt wordt hoeft namelijk ook niet opgewekt te worden. Dat moet altijd stap 1 zijn.
Verder legt de Thuisbaas oplossing een enorme belasting op het elektriciteitsnet dat flink verzwaard moet worden om in koude wintermaanden overeind te blijven. De kosten daarvan zijn voor de burger, maar dat neemt Thuisbaas niet mee in het kostenplaatje voor de bewoners. Urgenda heeft dus een berg boter op het hoofd van heb ik jou daar.

RedBill | 08-05-21 | 11:33 | 1

Huishoudens zijn überhaupt niet het probleem. Maar 15% van het energieverbruik. rest in industrie waar je niet ver komt met isolatie. Er zijn niet eens technische alternatieven voor smelten van staal of kunstmest productie. Ja met extreme hoeveelheden stroom en enorm rendement verlies tov van Gas.

JanP999 | 08-05-21 | 11:58

Nu maar hopen dat er geen activistische rechters binnen komen lopen.

Francieux | 08-05-21 | 11:30

Linkse actiegroepjes bepalen met hun gedram en hun geprocedeer het reilen & zeilen in dit land.
Linkse actiegroepjes hebben kennelijk het respect van de zittende linkse machthebbers, het deug-deel van de bevolking en van de rechterlijke macht; vooral het activistische deel van die laatste.

Het wordt tijd dat rechtse actiegroepjes eens gaan drammen en procederen. Er is heus draagvlak genoeg.

Bestaan er eigenlijk wel rechtse actiegroepjes? Afgezien van die zes mensen van Pegida?

Peter Emile | 08-05-21 | 11:30 | 4

Tegel van de dag!

Zbrodj | 08-05-21 | 11:53

Het is pure angst voor de bloeddorstigheid van links. Angst voor gezin en kinderen.

Bedrijven zijn bang klanten te verliezen dus gaan ze mee in de zieke cancel cultuur.
Linkse fascisten zijn namelijk wel degelijk zo fanatiek dat ze geen producten meer kopen.
Tegenstanders van linkse fascisten (lees: normale mensen) gaan zover helemaal niet.
Dus buigen veel bedrijven voor links. Dat kost ze de minste omzet.

Anders kan het continue bukken en buigen voor het drammerige kleine minderheidsclubje niet verklaard worden.

Realism Is All | 08-05-21 | 12:00

Je vergeet een belangrijke component. Drammerige linkse clubjes worden zeer ruim gesubsidieerd door de overheid. Beschaafde mensen die willen procederen zullen dat uit eigen zak moeten betalen en worden financieel volledig uitgekleed. Er is wat dat betreft totaal geen 'level playing field'. Eerste stap moet dan ook zijn om subsidies volledig af te schaffen.

Grachus | 08-05-21 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ondanks de zorgvuldigheid van de gedoneerde miljoenen zijn er een paar in bijvoorbeeld Palestina puissant rijk geworden van ontwikkelingsgelden. Ook goede vrinden van Kaag als de familie Arafat.
Nu schijnt er ook weer meur te komen uit de ontwikkelingspot, maar Kaag heft het wel willen melden maar werd tegengewerkt door de uitvoerende instantie die dat moest melden. De ambtenaren.
Kijk da's nou het nieuwe leiderschap, het lag weer aan een ander en over de inhoud hebben we het niet. Ikke deug en de ander niet en de NPO helpt lekker mee om het stemvee alleen mijn wereldbeeld te laten zien.
-
Moreel misdadig?

bananabanana | 08-05-21 | 11:28

Het jaar 2020 ging niet vergenoeg voor de Urgenda wappies. En ik heb het dan wel over de Urgenda wappies, maar die verwijzen weer naar verdragen getekend door politici, plannen die niet eens zo ver gaan als wat de EU nu weer wilt of de gemiddelde GroenLinks stemmers zou willen.

Maar ook de mensen die nu VVD, D66 enz stemmen zijn net zo fout aangezien die ook gewoon dit soort verdragen tekenen.

Maar laat dat nog eens goed tot je doordringen. 2020 ging niet vergenoeg. En deze figuren roepen het altijd te doen voor de toekomstige generaties. Een wereld die nog vreselijker is als 2020 is wat ze voor de toekomstige generaties willen realiseren in plaats van het een paar graden warmer te hebben, daarop aanpassen en juist op langere termijn in te zetten door bijvoorbeeld in kernfusie te investeren. Nee het moet allemaal nu.

Economie naar de kloten, vrijheden naar de kloten, gemak en welzijn naar de klote, de westerse wereld verzwakken waardoor enge regiems als China aan de macht komen.

Dit soort mensen zijn gevaarlijke mensen. En dan heb ik het dus niet alleen over de Urgenda wappies maar ook alle politici die dit mogelijk maken, en de mensen die deze politici aan hun stem helpen.

En nu, na 2020 heeft niemand meer een excuus om te zeggen dat hij niet had zien aankomen wat het effect zou zijn van deze maatregelen.

Ik gun de volgende generaties een wat warmer klimaat, gemak van leven, een goede vrije westerse wereld en op termijn ook schone energie zoals kernfusie.

DerUnterMensch | 08-05-21 | 11:24 | 1

Kernfusiereactoren bestaan nog steeds niet.

Jezus_Boeddha | 08-05-21 | 13:16

Newspeak:
Windmolen = gehaktmolen
Zonnepark = glasveld

Jan de Vries | 08-05-21 | 11:06

Rutte zal er schijt aan hebben. Rutte ziet de burgers meer als parasieten.
Plan is om de voorraden op te consumeren om een te kort te creëren om de inflatie te laten exploderen.
Ik heb het over alle grondstoffen.
Alles wordt toegeëigend door ...... En die maken uit wie wat wanneer en hoeveel krijgt.
Globale belasting wordt ingevoerd om de inflatie en geld ontwaarding tegen te gaan. Zullen ze zeggen.

jitro | 08-05-21 | 10:57

Ach, we gaan weer richting de zomer. Dus mooi weer. Dus alle milieu-activisten komen weer uit hun holletjes en laten weer van zich horen.

loser | 08-05-21 | 10:56

waar zou u de overheid om aanklagen?

Voor het racisme en het discrimineren van blanken;
- het ontkennen van het bestaan van anti-blank racisme,
- het weigeren het in kaart te brengen,
- anti-discriminatiebureau's die blanken niet helpen, de overheid die er geen onderzoek naar doet en geen beleid voor heeft,
- het creëren van een vals beeld over arbeidsiscriminatie door in onderzoeken bewust de arbeidsdiscriminatie van (westerse) blanken door allochtone ondernemers niet erbij te betrekken, zodat de conclusie altijd voldoen aan de tunnelvisie van 'woke' of anti-blank racistische onderzoekers.
Zoals bijvoorbeeld in dat onderzoek naar discriminatie van Marokkanen op de arbeidsmarkt, waarin opzettelijk niet 1 allochtone uitzend-ondernemer is onderzocht, en dat terwijl bekend is dat allochtone/Marokkaanse ondernemers voor 80-95% alleen 'eigen volk' aannemen),
- het weigeren om blanke slachtoffers van mensenhandel, seksuele exploitatie en -slavernij zo te noemen. In plaats daarvan hebben ze het koosnaampje 'loverboy-slachtoffer' gekregen. Volgens de MSM en het goedmens-volk kan een sex-slaaf alleen zwart zijn, of een yezidi. Dat dus.
- middenin een woningnoodcrisis migranten voortrekken in het krijgen van een woning, dus geen gelijke rechten voor NLers,
- geen gelijke kansen op het gebied van onderwijs omdat sommige studies of traineeships alleen er zijn voor de 'etnische achtergrond,
- allochtone columnisten met racistische columns over NLers,
- het schelden van de NOS 'witte mensen' (serieus, als iemand met kleur spreekt over witte mensen is dat nooit positief bedoeld),
Enz.

Als laatste, om de niet-limitatieve lijst toch nog met een beetje humor af te sluiten, een kort filmpje over discriminatie en negatieve stereo-typering van Nederlanders.

www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5...

gaffelbaard | 08-05-21 | 10:55 | 3
-weggejorist-
Leggie_Lekker | 08-05-21 | 11:05

@Leggie_Lekker | 08-05-21 | 11:05: Spot on heb je gelijk in, maar gezien de niet limitatieve lijst van Gaffelbaard is er dus nog wel wat aan toe te voegen, zoals bijna € 2.000,- die door de werkende Nederlander betaald moet worden om die 17 miljard per jaar en oplopend te bekostigen en dus niet kan worden besteed aan politie die die werkende Nederlander zou moeten beschermen tegen het profiterende tuig van de richel. Dat laatste zijn ze natuurlijk niet allemaal die aan de staatsruif lurken, maar wel veel.

Peerkeoud | 08-05-21 | 12:06

Jouw ogen zijn in ieder geval wijd open, dat geld helaas niet voor nog een groot deel van de samenleving!

DRUCKIE1 | 08-05-21 | 17:14

Gisterochtend sneeuwde het hier nog om 05:30 uur. Waar gaat al deze onzin over?

Sinterbikske | 08-05-21 | 10:53 | 2

Stickstoph meneertje! We gaan er allemaal deaud aan. Maar geboortebeperking hoor je die klimaatgekkies niet over. Terwijl het daar over zou moeten gaan. Terug naar 7 miljoen in 50 jaar. Dat zou het moeten zijn.

Hemke-Valsema | 08-05-21 | 11:14

Als het koud is, is het het weer. Als het warm is het klimaat.

van Oeffelen | 08-05-21 | 11:28

Urgenda kost de staat een hoop geld, alleen al doordat ze om iedere scheet (niet CO2 neutraal) naar de rechter stappen en subsidies opstrijken van nota bene diezelfde staat. Als ze zich nou eens gewoon opheffen en de subsidies terugbetalen, dan kan dat geld naar de door hen zo gewenste verduujjjjzaming. Maar ja, dan geeft het Urgenda-bestuur hun vette melkkoe op. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, want Minnesma en consorten leven er goed van.

Toos Bevergeil | 08-05-21 | 10:46

Urgenda, tja de mensjes die denken goed bezig te zijn, maar het vooral de mensheid extreem moeilijk maken. Dit zijn mensen op een powertrip die geen ene reet om de mensheid of het milieu geven. Zij willen vooral aan het eind van de dag kunnen zeggen, zo dat is toch maar weer mooi gelukt. Heel eng.

mr_awesome | 08-05-21 | 10:45

De regering heeft zichzelf in het verleden klemgezet met allerlei beloftes en laat dit nu via Urgenda en de rechter als opgelegd beleid uitvoeren.
Een regering kan deze beloftes door de schredder draaien en overgaan tot de orde van de dag en de werkelijke problemen aanpakken.
Drie keer raden wat die gluiperige VVD/D66 combinatie gaat doen.

Eppo | 08-05-21 | 10:42

De overheid schuldig? Een meerderheid van de mensen is schuldig. Die hun fiat hebben gegeven aan grotendeels tuig. Maffia. You owe nothing and will be happy. Kan zo in The Godfather. Je geld wordt afgetroggeld voor bescherming. Milieu, klimaat, pandemiën, immigranten die we nodig hebben. Maar we hebben een fopleger, te weinig ziekenhuizen, woningnood, overbevolking, imploderend onderwijssysteem, falende overheid op alle nivo´s, partijdige rechterlijke macht, 80% van de rechters is D66, partijdige ministeries D66 beheerst de meeste ministeries en heeft veel te zeggen in de grootste gemeentes, maar ook partijdige RvS (de voorzitter Thom de Graaf toevallig D66. ) Pim Schreef ooit: . ...´Nederland kent van oudsher een regentencultuur, een cultuur die zich zet in de begindagen van de Republiek in de zeventiende eeuw en die sedertdien het land heeft geteisterd, maar ook grote voordelen heeft gebracht. Het is een cultuur van elite-overleg, van plooien en gladstrijken en bovenal van gedogen. Door deze cultuur kunnen wij, de burgers, in een grote mate van vrijheid onze gang gaan.” Inmiddels zien we dat macht corrumpeert. Misleiding, leugens en bedrog kunnen vrij risicoloos worden ingezet. De regenten hebben het rijk weer voor zich alleen. De democratie brokkelt af. Blijf dus stemmen zo u deed: VVD en D66.
KIEZER=SCHULDIG

squadra | 08-05-21 | 10:39 | 5

@gaffelbaard | 08-05-21 | 10:59: hij is vice president. En kennelijk is er geen president. Dat maakt hem de voorzitter. Een zeer duistere constructie

sgaapje | 08-05-21 | 12:20

@gaffelbaard | 08-05-21 | 10:59: Vice-president. Maakt voor de rest weinig uit. De strekking is hetzelfde. Ik heb geen wappie vrienden. Doe niet aan politiek op FB. Bovendien is onderstaande opmerking van Bena feitelijk de situatie. Verder (zelf gelezen) Slechts 5 procent van de D66-kiezers vindt dat er meer moeite gedaan moet worden om rechters meer een afspiegeling te laten hebben van de electorale verhoudingen. Dat is ook niet zo gek, met een factor van 4 op 5 is D66 namelijk flink oververtegenwoordigd binnen het ambacht van rechters. Maar u als vermoedelijke D66 clienteel zal het toejuichen. Stel je voor, een wappie als rechter.

squadra | 08-05-21 | 12:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Artikel net gelezen en zo dom is die Minnesma niet hoor. 'De markt beweegt gewoon mee met subsidies en de mogelijkheden die geboden worden. En als er niet wordt gehandhaafd en geen grotere visie onder die subsidies ligt, gaat dat dus mis. Dan haal je je doelen niet. En misschien wel het belangrijkst: dan verspeel je je draagvlak en geloofwaardigheid als overheid.’
Maar ja, ze antwoordt ook dit: 'Wat zou u Rutte willen voorstellen als hij in deze politiek turbulente dagen tijd heeft om u te ontvangen? ‘Hij moet visie en daadkracht laten zien.'

grietmetgroenefiets | 08-05-21 | 10:37

Ik veeg mijn grote ronde billen af met dat hele klimaatgejank. En dan gaat mijn schoondochter helemaal loco, want ik steel het klimaat van mijn kleinkinderen. Ik ben dus een fascist, egoïst, racist, en heb geen enkel oog voor de noden van de mensheid. Als ik dan het rekensommetje voorleg waaruit blijkt dat wij in 0031 bij een 100% klimaatneutraal land 0,0015% bijdragen aan de wereldwijde klimaatdoelstellingen en ... het bij behorende tarief daar tegen aan leg pruttelt ze nog wat na en draait zich opeens om naar haar vriendin. Haar schoonvader... Is niet mee te praten... Enfin, zorg goed voor je dierbaren

de Jager59 | 08-05-21 | 10:36 | 3

Zeg haar maar dat de atmosfeer gewoon stabiel is en dat blijft met constant 20,95% zuurstof en 78,1% stikstof. CO2 is 0,041%. De hoeveelheid zuurstof is zolang als we dat goed kunnen meten stabiel op die 20,95%. Dan kan het haast niet anders dan dat ook stikstof redelijk stabiel is. De aarde met haar atmosfeer zorgt dus goed voor al haar dierbaren. Uw schoondochter kan dus gerust zijn: de enige dooddoener kan een enorme meteorietinslag zijn. Dan wordt de boel totaal overhoop gegooid en gaan we allemaal dood.

squadra | 08-05-21 | 10:55

@squadra | 08-05-21 | 10:55:
Overbevolking zal tot grote problemen gaan leiden
Dat staat als een paal boven water.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 11:28

Kinderen uitpoepen, de hele wereld over vliegen, zonnepanelen uit China.
Goed bezig mens!

knutsel_ | 08-05-21 | 10:33

Vreselijk ook, die bedrijven met van die polder-engelse woordspelingen.
Urgenda, Innoversity, enz.
Er zijn er DUIZENDEN.

Asteroid-B612 | 08-05-21 | 10:31

Urgenda?
Dat clubje elitaire "milieu" activisten druk met duurzaam voor de rijken.

Gezellig aan de lopende band procederen. Woningbouw kan echt niet. Teveel dit teveel dat. Laten we daar nog even doorprocederen zodat het tekort naar de één miljoen huizen loopt.

Dan pas kun je samen met je kinderen vanuit je parkwoning neerkijken op het gepeupel wat maling heeft aan duurzaam wonen.
Een soort D'66 milieuclubje uitsluitend betaalbaar voor henzelf.
De familie en aangetrouwden kopen gewoon een huis en hoeven niet op een wachtlijst.

De milieu pauper heeft het nakijken zoals het betaamd.

SolidRock | 08-05-21 | 10:30

Hey VanBukkem... Wat is dat nou? Had verdomme een enorm inhoudelijke reactie op jouw comment geplaatst. Bestond het leven maar uit logica...

Leptob | 08-05-21 | 10:29 | 1

Tja. Ik vind zelf dat ik wel eens grotere uitglijers heb gemaakt. Maar ja goed, toemaar, Joris is de baas.

VanBukkem | 08-05-21 | 10:34

Alles moet en zal kapot woren gemaakt in Nederland. Of het nu is door deze groepeting danwel door clubjes als BLM, Groenlinks etc. Wen er maar aan want dit is pas het begin. Meeh meeh meeh op naar de afgrond. En blijft u vooral VVD en D66 stemmen.

Dwarsdenker | 08-05-21 | 10:28

Ik heb niks met dat klimaat (schone lucht wel) maar denk dat ik ook zo'n baantje voor mezelf ga creëren om financieel makkelijk binnen te lopen. Maandag de postcode loterij maar eens bellen voor een eerste miljoen.

NLgaatnaardeklote | 08-05-21 | 10:24

Om doodmoe van te worden van dit gezanik.

van Oeffelen | 08-05-21 | 10:21 | 3

Ga dan wat leuks doen.

uisge baugh | 08-05-21 | 10:23

Ja ga tv kijken Oef.

Lorejas | 08-05-21 | 10:30

@Lorejas | 08-05-21 | 10:30: de buiten TV staat aan, van Oef houdt een oogje in het zeil bij het aanbrengen van de nieuwe automatische afdekking van het zwembad.

van Oeffelen | 08-05-21 | 11:30
-weggejorist-
VanBukkem | 08-05-21 | 10:18 | 1

Ik heb bij een voormalige werkgever eens een lezing van Minnesma bijgewoond. Daar raakte ik echt wel geinspireerd door. Ze kan prachtig vertellen en heel goed uitleggen waarom de wereld naar de klote gaat. Achteraf Urgenda benaderd om te kijken of mijn G-label jaren 20 woning kon worden verbeterd. Toen kreeg ik nadat al mijn gegevens al aan hen had doorgespeeld te horen dat er pas door een specialist gekeken werd na vooruitbetaling van bijna €2000. Voor dat geld kreeg je dan een advies over het klimaatneutraal maken je woning. Waarna een investering van gemiddeld €35k nodig zou zijn. Gemiddeld... toen zag ik de bui al hangen met mn G-label en groot huis met klein dak. Ik vond het een akelige ervaring. Zo laat in het proces aangeven dat zo’n advies best duur is. Nu, een jaar of drie later, nog steeds een G-label.

Olive | 08-05-21 | 10:18 | 3

Hier een G woning van voor de oorlog, die zonder specialisten rapporten en dure adviseurs helemaal energie positeif is gemaakt, het is eerder andersom de gemeente komt nu bij mij kijken hoe ik het doe hebben mij uitgenodigd voor een klimaattafel en een gratis energy check aangeboden..het is maar hoe je het aanstuurt...Huis tuin en electrische auto nu helemaal zelfvoorzienend, ook alle regenwater opgevangen en hergebruikt voor de wasmaschine de verschillende wcs en het zwembad..logisch nadenken je orienteren op het internet , stapje voor stapje dan kom je er.....

Smoelensmid | 08-05-21 | 10:32

Dat de wereld (door het universum zwevende Modderbal Aarde) "naar de kloten gaat" is iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Fck de kinderen en kleinkinderen en fck het klimaat.

Asteroid-B612 | 08-05-21 | 10:34

Lekker kritische journalistiek van de Volkskrant, het lijken wel twee juichverhalen voor dè grote leider.

Ingpe | 08-05-21 | 10:18

Wat leuk! Het klaaglijstje in dit topic kan je zo naast de standpunten leggen van 1 bepaalde partij. Wel overzichtelijk! Ach het werd al nooit onder stoelen of banken gestoken en het verklaart meteen de haat tegen Kaag, de anti-populist(e). Of eigenlijk, ze is niet eens anti maar negeert die lui gewoon. Dat maakt de haat alleen maar groter. "Wie zijn toch de mensen die op ze stemmen?" Nou, Kaag, kijk eens hier!

Beste_Landgenoten | 08-05-21 | 10:13 | 9

@The-loopy-cowboy | 08-05-21 | 10:19:
Baudet is de elite zelve, in persoon, in alles. Dus dat hij zich voordoet als wat anders is lachwekkend. Wilders woont zelf ook niet tussen de islamitische vrinden, dus ook hij is net als Kaag iemand uit de "hogere" klasse.

En nee, Kaag is er niet voor de "haves", eerder voor de have-nots, maar dat valt je niet op. Als je kijkt naar de manier waarop haar partij werkt aan betere kansen voor achtergestelden, waar de PVV dat grandioos laat liggen, vraag je je af waarom zoveel stemmers zich laten leiden door de rants van Wilders. Boosheid verkoopt nu eenmaal beter, bij een bepaald deel van ons volk. Maar ze hebben er niets aan. Wanneer zou dat kwartje eens vallen?

Beste_Landgenoten | 08-05-21 | 11:40

@BL: Baudet is in alles de elite: Check. Geen enkel verweer van mij daar hoor. Wat een mafketel. Wilders woont inderdaad niet tussen de islamieten. Ik geloof dat u wel weet waarom toch? Hoef ik verder ook niet op in te gaan. Kaag doet enkel dingen voor een klein groepje ‘achtergestelden’, maar niets voor arbeiders, mensen zonder HBO of uni, huurders, studenten etc. Enkel wanneer deze mensen een kleurtje hebben of een kutje wensen waar een piemeltje zit. That’s it. De rest is voor het Eurofiele groot- en middenkapitaal.

The-loopy-cowboy | 08-05-21 | 11:49
▼ 6 antwoorden verborgen

De mens is verantwoordelijke voor ongeveer 4,5% van de totale uitstoot van CO2 (antropogeen CO2). EU heeft daarin in een aandeel van 8%. Daarvan heeft Nederland een aandeel van 4,5% (dus 4,5% van 8%). Als je 100% reductie zou kunnen krijgen in Nederland zal de temperatuur met 0,00015 °C minder stijgen (is ook weer een veronderstelling en niet bijster goed onderbouwd).
Wauw, en al dat geld wat je nodig hebt om het mogelijk te maken zal er niet meer zijn want je economie is naar de knoppen.
Als de veronderstelde stijging van de wereldwijde temperatuur door CO2 (en dat daar de mens verantwoordelijk voor is) plaatsvind en dit een zeespiegel stijging zou veroorzaken moeten we het geld besteden aan het beperken van de impact van deze temperatuurstijging voor Nederland. Kust verstrekken, dijken verhogen. In het extreme geval de bevolking van de laagste gebieden in Nederland verhuizen naar hogere gebieden.
De invloed van de Zon op de schommeling van de wereldwijde temperatuur door de eeuwen heen laat ik nog even buiten beschouwing……
Heb ik al gezegd de groei van de CO2 uitstoot van de rest van de wereld (Afrika is nog niet eens serieus meegenomen in berekeningen hiervan en daar gaat komende jaren ook veel gebeuren) heel veel meer is dan ons eu aandeel in de CO2.
Zie voor het economische verhaal van de (veronderstelde) klimaat stijging en de aanpak daarvan door dr. Bjorn Lomborg :
youtu.be/otsJno55J0g

Of in vraaggesprek met Jordan Peterson:
youtu.be/vDNSnMTem98

crt | 08-05-21 | 10:12 | 1

Had Al Gore niet een filmpje waarin werd voorspeld dat half NL rond deze tijd onder water zou staan?

zwartzondersuiker | 08-05-21 | 10:25

Mijn grootste zorg? Dat die linkse kastfascisten tot de ontdekking komen dat overbevolking het werkelijke probleem is. En dat vervolgens met een 'eindoplossing' gaan aanpakken: iedereen die geen klimaatzeloot is zoals zij gaat naar de vernietigingskampen.

Professor Superhirn | 08-05-21 | 10:08 | 1

Razzia's in woonwijken waar nog niet iedereen een warmtepomp en minimaal 20 m2 aan zonnepanelen heeft.

2voor12 | 08-05-21 | 10:15

Kan iemand mij uitleggen waarom Nederland een duur kabinet in stand moet houden als we toch alles overdragen aan de EU?

HenkyPanky | 08-05-21 | 10:06 | 6

@Mr.Crowley | 08-05-21 | 10:08: Jawel hoor! Als ik de tweede kamer aanschouw tijdens debatten, denk ik altijd aan Texas, de olievelden. Vol met ja-knikkers.

wakker worden | 08-05-21 | 10:34

Het doel van onze regering is de farce in stand te houden om de burger rustig te houden.
Al die mensen achter dat spandoek denken het goede te doen.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 11:25

Inderdaad kunnen beide kamers makkelijk gehalveerd worden in aantal leden, aangezien de EU hier over veel dingen de scepter zwaait.
Verwacht echter niet dat de kamerleden dat een goed idee vinden en er aan mee zullen werken.

zetje01 | 08-05-21 | 12:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Kijk, we worden bestuurd door mongolen, daar bestaat toch geen twijfel over.
En mevrouw Minnesma, tsja, die maakt daar gewoon misbruik van.
Een schofterige mentaliteit.

zetje01 | 08-05-21 | 10:06 | 1

Nee de regering gebruikt Urgenda om klimaatonzin door te drukken die welllicht in de kamer zou stranden. De tamme rechters spreken toch wel het juiste 'recht'.

bijna_raak | 08-05-21 | 10:14

Met stip op 1 staat bij mij de honderdduizenden mensen die op een jarenlange uitzichtloze wachtlijst staan voor een huurwoning. Gewoon hardwerkende mensen als jij en ik, die de pech hebben geen tweemaal modaal te verdienen omdat ze in de zorg werken, in de horeca of buschauffeur zijn.

Daar zit je dan als dertigplusser, nog steeds bij je moeder, of op een camping.

Geldt niet alleen voor jongeren trouwens, ook voor stellen die ooit hun eigen huurwoning hadden, jarenlang samengewoond hebben en nu uit elkaar gaan.

Deze honderdduizenden mensen worden linea recta in hun eerste levensbehoefte (dak boven je hoofd) gedwarsboomd door een overheid die a) al jarenlang stelselmatig veel te weinig bouwt en b) jan en alleman binnenlaat waardoor de helft van de vrijkomende sociale huurwoningen naar asielzoekers gaat.

Papa Jones | 08-05-21 | 10:05 | 3

Precies, ik woon in een gebouw met goedkope flats wat al voor 40% wordt bewoond door Afrikanen. 20 jaar geleden nog geheel blank.

namur62 | 08-05-21 | 10:13

De helft? U is optimist.

bijna_raak | 08-05-21 | 10:15

Het "klimaatprobleem" kan alleen opgelost worden door ingenieurs, econometristen en diplomaten... Niet door bange politici, wensdenkers en juristen.

Odin | 08-05-21 | 10:04 | 2

Wat voor klimaatprobleem? Het klimaat verandert, al miljoenen jaren. De dierlijke (incl. menselijke) invloed daarop is minimaal.
Er is helemaal niets op te lossen.
Zet u dat maar in de krant, meneer.

Ichneumonidae | 08-05-21 | 10:11

Het klimaatprobleem is de schuld van geile beren en onderdanige wijfjes.

zetje01 | 08-05-21 | 10:19

Zonnepanelen die lekker niks liggen te doen in de zon zijn zwart. Krachtige fier overeindstaande, (white)power uitstralende windturbines zijn wit. Je zou er bijna wat van gaan denken.

Leptob | 08-05-21 | 10:02 | 1

Allemaal hard werkende mensen zie ik op de foto.

Eddy67 | 08-05-21 | 10:01

Even resumeren. Urgenda heeft het dus over (gigantische) investeringen in klimaat doelen die de overheid moet uitvoeren en dat niet (voldoende) doet.
De reden dat de overheid dit dus zo doet, zal waarschijnlijk een geldkwestie zijn. geld groeit niet aan de boom, ook niet bij de overheid.
Waarom wordt er hier zoveel aandacht aangegeven? Vermoedelijk moet de burger klaargestoomd worden om hier in mee te gaan, zodat de overheid aanleiding heeft om belastingen te verhogen zonder de burger voor het hoofd te stoten.
Deze investeringen zijn goed voor het bedrijfsleven dat zich lekker warm houdt onder de EU paraplu. De burger betaald wel belasting, hoewel de grens wel duidelijk in aantocht is.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 10:00 | 2

Urgenda ausradieren.

piet7003 | 08-05-21 | 10:08

Ik zit mooi met een kostenpost van 80 K, wil ik mijn huis van het gas af kunnen halen.
Gas, waarvan Urgenda zélf schrijft dat het vele gebruik ervan afgelopen jaar, door de goedkope gasprijs t.o.v. steenkool, heeft bijgedragen tot veel minder uitstoot.

Papa Jones | 08-05-21 | 10:11

Alle subsidies om de zogenaamde klimaatdoelen te halen.
(Overigens heeft WindAlarm van de IJburgers, nu aangevuld met de volkstuinders rond Amsterdam, Caroline van der Plas van de BoerenBurgerBeweging omarmd. Vandaag is er een demonstratie op de Dam die zich zal verplaatsen naar het Westerpark, tegen de geplande windmolens rond Amsterdam, en met name tegen Marieke van Doorninck (Duurzaamheid, GL), die voor het gemak maar even de 600 meter afstandsregel tussen woningen en windmolens heeft laten varen.)

grietmetgroenefiets | 08-05-21 | 09:58 | 4

"Een demonstratie tegen de geplande windmolens rond Amsterdam". O ja? Dan moeten die maar naar de buitengebieden, zodat Amsterdam rustig door kan gaan met hun groene plannen ten koste van anderen?

B. Randnetel | 08-05-21 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het enige wat onze overheid gedaan heeft zijn het zetten van een handtekening in Parijs is zo snel mogelijk miljarden overmaken naar KLM. Er zijn redelijke en onredelijke klimaatmaatregelen, maar onze overheid schuift alle maatregelen voor zich uit, en dat is nadelig voor onze economie. Warmtepompen, Windmolens, zonnepanelen, elektrische auto's, door dat voorruitschuiven nu allemaal in het buitenland gemaakt. Wat stelt onze "kennis economie" nog voor als alle nieuwe technieken in het buitenland ontwikkeld worden? Onze overheid/koningshuis heeft veel te grote belangen in de fossiele industrie. Dump die KPN aandelen zodat de onafhankelijkheid van de overheid weer een beetje geloofwaardig word en dat geld in ons eigen land geïnvesteerd kan worden.

W_F | 08-05-21 | 09:52 | 1

U bedoelt KLM hoop ik?

Odin | 08-05-21 | 10:01

Over 10 jaar zijn alle mensen toch dood? Probleem opgelost, denk ik zo.

Mr_Natural | 08-05-21 | 09:50

Neem nog een extra lot op de Postcodeloterij mensen!
Dat is de club die de Urgenda drammertjes van deze wereld financiert.

Mocht u nu curieus zijn hoe 'het' werkt, spendeer dan een uur aan de uitleg van Marijn Poels: www.youtube.com/watch?v=NV0Lln1fFsw

DatInternetDingetje | 08-05-21 | 09:48 | 11

@jemagookniksmeer | 08-05-21 | 10:04:
Snap het, maar we blijven allemaal mensen uiteindelijk. En natuurlijk is het voor (bijna) iedereen pijnlijk als jij zo'n prijs dan niet krijgt. En 98% van de straat wel.

MoorCopJoris | 08-05-21 | 13:09

@MoorCopJoris | 08-05-21 | 13:09: Je hebt meer kans om een aanzienlijke som geld binnen te harken door hard te werken dan dat je ooit kiet speelt met de postcodeloterij (of welke loterij dan ook... iets met business model)

DatInternetDingetje | 08-05-21 | 15:30

@DatInternetDingetje | 08-05-21 | 15:30:
De kans dat je een rijke(re) partner vindt is zelfs groter dan dat je Gaston aan de deur treft met een serieuze prijs;-)

MoorCopJoris | 08-05-21 | 20:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Die foto.
Kinderen die tot nu toe op kosten van papa en mama leven met daarachter misschien een paar ambtenaren en uitkeringsparasieten. Geen idee wat het betekent om zelf de kost te verdienen. En zulke onbenullen klagen "de overheid" aan. Daarin worden ze wel opgehitst door Minnesma, gesteund door veel minder onbenullige advocaten en uiteindelijk ook gesteund door de D66-rechter. Het rijk heeft het ten dele aan zichzelf te danken, want door dat Parijsverdrag te ondertekenen maak je jezelf kwetsbaar voor deze bullshit.

JvanDeventer | 08-05-21 | 09:48 | 3

Het ophitsen begint al op de kleuterschool.

Mr_Natural | 08-05-21 | 09:51

Oh ja, dát was het. Gewoon het Parijsverdrag opzeggen.
Bij de PVV zit ik dan vast wel goed.

Papa Jones | 08-05-21 | 10:15

Het verdrag is net als het verdrag van Dublin of Lissabon alleeen geldig zolang het Dld en/of Fr uitkomt zo niet dan wordt het vrolijk bij het vuilnis gezet. (stabiliteitspact iemand?)

bijna_raak | 08-05-21 | 10:19

Minnesma is o.a. "filosoof". Je leest in kranten altijd interviews met mensen die "schrijver en filosoof" zijn. Hoe komt een filosoof eigenlijk aan zijn/haar duiten ? Is er ooit wel eens bedrijf geweest dat een filosoof heeft ingehuurd ? OK ik snap dat je tijdens je studie filosofie Plato, Socrates en al die andere toga dragende tzatziki vreters moet lezen enzo, en Descartes, Schopenauer, Hegel, Sartre, al dat geneuzel van weet ik veel wie allemaal... (Best veel WITTE mannen trouwens, mag dat nog wel ?)
Minnesma werkte bij :
DRIFT (Dutch Research Institute For Transitions) : This project received funding from the European Union's 'horizon' research and innovation programme. Zoeb zidi !
Bij GREENPEACE : krijgen Zoeb zidi !
NOVEM : is all about the zoeb zidi, zoeb zidi, and more ZOEB ZIDI !!
URGENDA ("doel : nederland sneller duurzaam maken !" : krijgt indirekte ZOEB ZIDI in de vorm van geld van de postcodeloterij...
Something tells me dat Minnesma aardig in de slappe was zit.
Dan won deze mevrouw ook nog 3 maal de "duurzame honderd" lijst. "Deze ranglijst wordt jaarlijks gepubliceerd en geldt als een gezaghebbende ranglijst voor 'groene denkers en doeners' in Nederland."
Misschien kan Trouw eens een lijstje samenstellen van de 100 meest cashende "grootsubsidie verdienderts" ? Of wellicht een idee voor GS om dit eens tot op de bodem uit te zoeken / vogelen ?

Asteroid-B612 | 08-05-21 | 09:47 | 4
-weggejorist-
Eroticneurotic | 08-05-21 | 09:54

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ze op een gewone middelbare school heeft gezeten, en waar haar ouders de kost mee verdienden (maar dat laatste doe ik niet)

zetje01 | 08-05-21 | 10:26

@gestoptmetroken | 08-05-21 | 09:53: Het is net als met apparaten: 'hij klopt en hij boort en hij zuigt', om maar eens een advertentie van lang geleden te citeren. Het komt er dan meestal op neer, dat hij niks goed doet.

B. Randnetel | 08-05-21 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil alle biomassa centrales sluiten, we vervangen ze door 80 bruinkolencentrales. In China doen ze dat ook en daar hoor ik niemand over, dus dat zal wel goed zijn.

jan huppeldepup | 08-05-21 | 09:46

Stel die Urgenda niksnutten maar voor de keuze: Ok, jullie klaplopers eisen dwangsommen. Die uiteindelijk betaald gaan worden door de wel werkende Nederlanders.
Maar al dat geld voor die dwangsommen wordt afgetrokken van het Budget Voor De Landverwoesting En Ondergang, dwz. voor de import van voornamelijk nietskunnende en -willende Afrikaanse en Midden-Oostense (Israël uitgezonderd) inboorlingen.

Dus... zeg het maar.

Realism Is All | 08-05-21 | 09:45 | 2

Nee. Don't split the difference. Gewoon beide afschaffen. Dan hou je twee keer geld over.

Knufter | 08-05-21 | 09:46

@Knufter | 08-05-21 | 09:46: Tuurlijk, the best of both worlds. Het is beter beide niet.
Maar puur om hun hypocrisie eens aan de kaart te stellen. Laat ze maar kleur bekennen.

Realism Is All | 08-05-21 | 10:08

Toch gek. Al die rechtse mensen die zo voor olie zijn, betalen blijkbaar graag mee aan de jihad van de Saoudi's.

* Il Principe * | 08-05-21 | 09:45 | 4

Een simpele oorzaak gevolg redenering is niet aan u besteed, best wel een beetje sneu eigenlijk.

therealbraindump | 08-05-21 | 09:55

Het is links die de jihad importeert. Rechts wil die juist buiten houden. Zit je er wéér naast.

Ride_On | 08-05-21 | 09:56

Ik ben niet voor olie maar voor aardgas en kernenergie, maar prins spin geeft er weer een leuke draai aan.

bijna_raak | 08-05-21 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zou mevrouw Minnesma van kernenergie vinden?

Zout toch op met die hakselaars en die glazen weilanden, bouwen met die kerncentrales..

Wijze uit het Oosten | 08-05-21 | 09:45 | 1

Mevrouw minnesma was eerst een fervent voorstander van biomassa en nu niet meer. Zo ziet u maar, zelfs een groene messias ziet het wel eens verkeerd.

therealbraindump | 08-05-21 | 09:57

Er zou altijd een rechtsgang moeten volgen als de overheid (een overheid, want ook gemeentes en provincie, en EU) haar eigen wetgeving niet nakomt. Helaas gebeurd dat veel te weinig. Hierdoor ontstaat willekeur bij de uitvoering van wetgeving.

de visser | 08-05-21 | 09:43

Minnesma: Ik ben het volledig eens met de jongeren die zeggen: ‘Climate is in crisis, treat it like a crisis.’

Ja, want dat heb je zelf bij ze erin gestampt. Dan kan ik me wel voorstellen dat je het met ze eens bent.

Sitting_targets | 08-05-21 | 09:43 | 1

Zoals de fraaie Franse uitdrukking luidt: C'est mon opinion, et je la partage.
Eerlijk gezegd heb ik dat zelf ook vaak;).

Ichneumonidae | 08-05-21 | 10:05

Ondanks een uitstraling van naieviteit is het feit dat deze adolecenten de straat op gaan bewonderenswaardig.

Op welke grond heeft urgenda de vorige keer gewonnen?

Schwanzeleber | 08-05-21 | 09:43 | 1

Dat het Rutte goed uitkwam en de tamme rechters en de landsadvocaat gingen daarin soepeltjes mee, kost wat maar je krijgt wat leuk theater.

bijna_raak | 08-05-21 | 10:25

Stop subsidie voor Tesla’s. Tesla houdt de vervuilende auto’s op de weg en verdient daar miljarden mee.

priwax | 08-05-21 | 09:41 | 2

Yep. Nog erger: de Outlander.

Schwanzeleber | 08-05-21 | 09:43

Geen kwaad woord over Elon.

bijna_raak | 08-05-21 | 10:26

Mevr Minnesma wat zou u ervan zeggen als we eerst de toeslagaffaire eens oplossen, Getroffen Groningers nieuwe woningen geven, Instroom van Asielzoekers stoppen, subsidie circus afschaffen en snel 5 kerncentrales bouwen?

Blonde Nel | 08-05-21 | 09:40

Nederland is eigenlijk geen onafhankelijke staat meer. Wij zijn in dienst van de EU.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 09:39

Voor het oneindig subsidiëren van de meest debiele groeperingen die dan later die overheid weer gaan aanklagen.

van stampij | 08-05-21 | 09:39

Ik zie alleen maar blanke ongewassen meisjes op de foto. Waar is de DIVERSITEIT?

FirstAnnual | 08-05-21 | 09:38 | 2

De anders getinte hebben echte zorgen, die doen bij zulke toneelstukjes niet mee.

jan huppeldepup | 08-05-21 | 09:43

Toevallig zijn die allemaal tegen een windmolenwiek aan gelopen.

Schwanzeleber | 08-05-21 | 09:44

Als klein clubje blanke Westerse hoogopgeleiden alle wereldproblemen willen oplossen, daaruit spreekt hoe dan ook een heleboel white privilege en betutteling van de volkeren in de minder welvarende delen van de wereld.

Maar wat ik erger vind is dat er dus ook Urgenda-rechters zijn. Wegwezen met die politiek gekleurde magistraten.

Professor Superhirn | 08-05-21 | 09:38

Artikel 22 van de Nederlandse Grondwet stelt dat 'bevordering van voldoende woongelegenheid voorwerp is van zorg der overheid....

We missen 400.000 woningen, waardoor mensen na een studie en vaste baan op zolder bij pap & mam bivakkeren. Waardoor huisjesmelkers ieder krot verhuurd krijgen, want het is beter dan een kartonnen doos of onder de brug. Groetjes aan Prins Bernard Junior. Waardoor mensen gedwongen samenwonen met vrienden ruzie hebben met de gemeente omdat hun woonvorm niet voldoet aan het bestemmingsplan. Dit gebrek aan woningen veroorzaakt ok vreemdelingenhaat, wanneer een statushouder die geen tien jaar in Nederland is een woning krijgt waar een ander al tien jaar voor op de wachtlijst staat.

Dus wanneer komt daarover eens een rechtszaak?

Feynman | 08-05-21 | 09:37 | 5

De bepalingen in de Grondwet zijn niet self-executing. Zijn deze niet in een wet vastgelegd, dan zijn het dode letters. Bij verdragen (gaan boven de grondwet) heb je wel dat soort self-executing bepalingen. Hier niet aan de orde.
De overheid heeft dus geen enkele verplichting en daarover gaan procederen is dus totaal kansloos..

Ichneumonidae | 08-05-21 | 09:58

@Montgomery Burns | 08-05-21 | 10:22: En wat zou jij dan aanvoeren als rechtsgrond?

Ichneumonidae | 08-05-21 | 10:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Jammer dat het grootste deel van de wereld niet meedoet en het dus geen fuck helpt

WillemWordtWakker | 08-05-21 | 09:36 | 1

Bierkaai.
We zijn met te veel.

Veepert | 08-05-21 | 09:40

Staat vandaag een goed stuk in FTM over het mestbeleid (stikstof) van de overheid, zo lek als een mandje en de tegengestelde belangen van faliciterende gemeenten t.o.v. (falende) overheid als wetgevende en controlerende macht (incl provincies).
Het was al voorspeld in 1997 maar nooit echt doorgepakt. de wetgevingen is door de jaren heen alleen maar "verruimd" ipv structurele oplossingen te vinden. De Europese unie daar in tegen wél en is jaarlijks de doelen aan het verscherpen met boetes als pressiemiddel.
65% van de stikstof komt van mest, dat legaal en illegaal (30%) wordt afgevoerd (en uitgereden). Ons openwater heeft al de slechtste kwaliteit van europa.
Wij (NL) mogen niet meer bouwen en niet harder dan 100kmh omdat we anders niet meer voldoen aan de Europese normen (boetes!) mbt stikstof en water kwaliteit.
En dat komt omdat de overheid zijn taak verzuimd en schuilt achter "de markt moet het zelf oplossen" (VVD).
Bij bouw van nieuwe stallen wordt er bijv streng gekeken naar installaties en zuivering, maar daarna nooit meer gecontroleerd.
Op illegaal uitgerijden van mest wordt niet gehandhaafd.

boerk | 08-05-21 | 09:35 | 19

@boerk | 08-05-21 | 12:58:
Kennelijk kunnen ze dat van miligrammen stikstof per kg nauwkeurig zeggen, maar het aantal mensen dat kan leven in Nederland horen we niets over.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 13:15

@Mr.Crowley | 08-05-21 | 13:10: Dat hadden ze toch al jaren terug? "Nederland is vol" bij iets van 10miljoen mensen ofzo? Iets met dat wij (NL) zelfstandig niet meer monden kunnen voeden?

boerk | 08-05-21 | 15:46

@boerk | 08-05-21 | 15:46:
Kent u dat verhaal van die kikker in het water dat steeds warmer wordt.
Wanneer weet je dat je land onleefbaar is geworden?
Er wordt in ieder geval geen onderzoek naar gedaan, maar wel naar C)2 en stikstof.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 16:38
▼ 16 antwoorden verborgen

Als u zichzelf afvraagt waarom Nederland die hinderden miljarden moet ophoesten: deze trol is het antwoord! Lekker hoor die Chinese panelen die zomaar uit de lucht komen vallen (productie in China en hoe komen ze hier heen) maar mevrouw kan lekker deugen. Zum kotsen

Behangdelul | 08-05-21 | 09:35

Dat krijg je ervan als je clubjes met nietsnutten subsidie geeft: ze nemen niet een vinger maar pakken de hele hand. Ga voor de gein het subsidie register van Amsterdam raadplegen; Daar sta je bovenaan als je een stichting mandvlechten voor lhbters met klimaatangst opricht.

De Pilsvogel | 08-05-21 | 09:34

De democratie keert zich soms tegen zichzelf

laurentius | 08-05-21 | 09:33

Roland Freisler zou tegen dat soort Linkse clubjes zeggen: 'Wat nou wet? Wat nou afspraken? ICH bin hier die/der/das Wet!'

Zucht... waar is die goeie tijd toch gebleven...

Realism Is All | 08-05-21 | 09:32 | 1

Maar Razende Roland kreeg een welverdiende balk op zijn bolletje tijdens een bombardement. POK ! Zijn verdiende loon !

Asteroid-B612 | 08-05-21 | 09:56

Is er iets wat ze niet kapotmaken dan? Ze hebben Nederland verder de afgrond ingeduwd met hun polderen en ad macht blijven strategieën. Als hun focus nu maar eens het Nederlands volk zou zijn... maar helaas

richardsp1 | 08-05-21 | 09:31

Stuur die hele kliek naar China kunnen ze elke dag een kolencentrale kiezen om te demonstreren, wij sluiten 1 en zij openen er dagelijks nieuwe.

Damoos | 08-05-21 | 09:30 | 1

Niet een maar 10

Rest In Privacy | 08-05-21 | 09:40

Wat een heerlijk arisch gezelschap is dat Urgenda toch.
Net als die studentikoze bleekneusjes van Extinction Rebellion.
En de partij van hun grote roerganger Kutje Klaver. Of een Partij voor de Dieren.
Blijkbaar geven migrantenmensenkindertjes niet zo om het milieu. Of ze worden buitengesloten.

leo de pejo | 08-05-21 | 09:30 | 2

Die interesseert het over het algemeen geen reet inderdaad. Dat is zelfs zo erg dat als er eens eentje is die zich er wel voor interesseert, deze binnen no time in de tweede kamer zit.

C1O2 | 08-05-21 | 09:34

Het valt op.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 09:36

Het negeren van het verdrag van Maastricht en Schengen!

En verder het ondemocratisch en ongezien tekenen van allerlei onhaalbare onrealistische verdragen zoals het klimaatakkoord. Om er pas daarna achter te komen wat de impact hiervan is.

Wim_Kut | 08-05-21 | 09:27 | 1

Daar heeft de overheid ook geen belang bij. Open grenzen, bevolkinsgroei en verdienen aan cunsumeren, dat is het neoliberalisme anno 2021. En natuurlijk beprijzen, controleren, subsidieren en belasten om maar zoveel mogelijk greep op het dagelijkse leven van mensen te hebben.

Graaisnaaiert | 08-05-21 | 10:41

Deze subsidie lobjes slopen Nederland. Ook dit soort clubjes zijn voor massa immigratie (= verwoesting van onze natuur en economie) maar daar zwijgen ze over.

Blonde Nel | 08-05-21 | 09:27

Het ziet er weinig divers uit. Tijd voor pigmentquota bij Urgenda.

Sitting_targets | 08-05-21 | 09:25

Het maakt Rutte allemaal geen zak uit zolang de multinationals en de EU het maar goed doen. Ieder z'n eigen obsessie.

Phantomas | 08-05-21 | 09:25 | 1

Ik denk dat hier inderdaad een punt zit.
De EU met Rutte als tussenpersoon.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 09:37

Als rechtzaken politiek worden, worden rechters politici.

konjodebonjo | 08-05-21 | 09:25 | 3

Dat is in Nederland al heel lang de praktijk.
En maar vingerwijzen naar bijvoorbeeld Polen en Turkije die hetzelfde proberen te bereiken.

jemagookniksmeer | 08-05-21 | 09:29

Worden of zijn?

Waar-is-niets | 08-05-21 | 09:32

Onzin. Rechters wordt gevraagd of de wetsregels goed zijn nageleefd, niet welk effect ze hebben.

guile | 08-05-21 | 09:32

Een leugenaar als minister president. Om te beginnen.

Der Schnitzeljäger | 08-05-21 | 09:25

Als alle wensen van de meiskes van Urganda zijn voldaan, gaan ze dan een baantje zoeken?

Mr_Natural | 08-05-21 | 09:24

Een beetje naïviteit hoort bij de jeugd. Dat is mooi. Deze jongeren hebben echter geen clou waar de echte gevaren zitten en voor welke reële uitdagingen ze straks komen te staan. Die schuld ligt niet bij de overheid. Die is geheel voor rekening van hun ouders.

MickeyGouda | 08-05-21 | 09:23 | 1

Die jeugd is vanaf de kleuterschool geïndoctrineerd met klimaatangst en diversiteitsgejuich. Die kinderen valt weinig te verwijten, hun linkse onderwijzers, scholen en media des te meer.

5611 | 08-05-21 | 09:51

Ik las Uganda, snapte niet wat dat land met Rutte heeft te maken.

Toen las ik dat er Urgenda stond. Snap het nog niet. Inmiddels word ik moe en murf van die clubjescultuur van jongeren die op straat lopen te gillen om hun zin te krijgen.

Lieve kinderen, ga lekker op korfbal, toneel of aquarellen en zet je gewoon af tegen je ouders.

Roos | 08-05-21 | 09:22 | 2

Murw

Roos | 08-05-21 | 09:24

Geeg Urgenda hun zin, dan zakken we vanzelf af naar het niveau van Uganda.

DRUCKIE1 | 08-05-21 | 09:28

Nederland zou massaal zijn postcodeloterij moeten opzeggen. Dan schreeuwen de minnesma-volgers wel anders, of helemaal niet.

antonconstandse | 08-05-21 | 09:22 | 1

Inderdaad, daar begint het verhaal. De PostcodeLoterij is een heel boosaardige club die willens en wetens politieke invloed uitoefent middels het subsidieren van dit soort duistere clubjes. Maar de Staat komt er niet aan want het levert zoveel geld op. En al die "BN-ers" die er reclame voor maken houden ook wel hun mond.

Phantomas | 08-05-21 | 12:57

Niet voor betaalbare huizen zorgen, maar wel mensen stimuleren naar NL te verhuizen. Want goed voor economie ofzo. Kortzichtigheid.

Ir_HardGelag | 08-05-21 | 09:21

Terecht. Tot en met de hoogste rechter is vastgesteld dat de overheid er een potje van heeft gemaakt en dat ze verplicht zijn actie te ondernemen. Mensen lijken vaak tegen deze uitspraak te zijn omdat ze het niet met Urgenda eens zijn, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een overheid, juist de overheid, zich moet houden aan de regels en de consequenties van zijn daden moet accepteren. Vooral al de rechtsprekende macht ze hiertoe verplicht. Je wil toch geen carte blanche geven aan politici, of wel?

beldewouten | 08-05-21 | 09:20 | 12

@Muxje | 08-05-21 | 09:25: Sowieso kunnen we op deze manier verkiezingen ook wel afschaffen. Kennelijk is het de bedoeling dat dit soort subsidiegroepjes de dienst uitmaken dus waar maken we ons nog druk om?

5611 | 08-05-21 | 12:11

@5611 | 08-05-21 | 12:11:
De oplossing is om in plaats van op partijen & personen te kiezen voor programmapunten en richtingen te kiezen. Dus meer of minder klimaattransitie, meer of minder opvang in de regio, meer of minder EU-integratie, dat soort dingen.

Graaisnaaiert | 08-05-21 | 14:08
▼ 9 antwoorden verborgen

Ons kabinet wil dolgraag meer windmolens bouwen en nog meer natuur vernielen. Maar ze weten dat veel kiezers dat liever niet willen.
Daarom hebben ze nu voor de tweede urgenda in de arm genomen om een rechtszaak te voeren, bevriend rechtertje op de zaak en kat in het bakkie. Kunnen ze de komende jaren lekker doorbouwen en roepen dat ze geen keus hebben.

C1O2 | 08-05-21 | 09:19 | 4

@Odin | 08-05-21 | 09:22: Windmolens zijn een beetje als mondkapjes. Ze zijn zo overduidelijk stompzinnig dat het feit dat het toch door blijft gaan moet betekenen dat er een andere agenda achter zit. Wat die agenda is weet ik niet. Misschien is die gewoon financieel (wordt door sommige mensen enorm verdiend aan die windmolens), misschien is er sprake van een soort 'saviour complex' of misschien zit er echt een soort boosaardig plan achter. Ik weet het gewoon niet, maar dat het niet klopt weet ik wel.

C1O2 | 08-05-21 | 09:30

lachwekkende flauwekul

MaarFeitelijk | 08-05-21 | 09:36

@C1O2 | 08-05-21 | 09:30:
In plaats van één windturbine kan je natuurlijk ook 10 miljoen fietsdynamo's gebruiken. Die hadden we ooit, maar die zijn helaas gestolen door der Aanvoerder. Dat is toch wel wat jammer, want we hadden destijds best wel een grote energievoorsprong.

Nivelleermarionet | 08-05-21 | 10:12
▼ 1 antwoord verborgen

Even geklikt op die link onderaan. Benieuwd wat dat Linkse Monster Minnesma te melden had. Of eigenlijk niet benieuwd, ik ken die zieke, onhaalbare agenda inmiddels wel.

Maar in de kop staat al meteen 'verbinden'.

Laat maar weer dan.

Realism Is All | 08-05-21 | 09:17

Voor het kutweer vandaag! Het is mei, het moet zonnig lenteweer zijn. Kunnen ze daar niet eens iets aan doen!? Ipv urgenda bedienen met hun kutweer agenda.
Meer c02 = meer warme dagen. Ben nu even zinloos een rondje rijden, zo hard mogelijk.
Iemand moet het klimaatverandering momentum blijven geven!

ratelaar | 08-05-21 | 09:17 | 1

Co2 is plantenvoeding, als co2 zo goed isoleert als men zegt, waarom gebruiken we het niet overal in isolatie? En waarom hebben tuinders met kassen dan een tekort aan co2 om in hun kas bij te spuiten ter bevordering van de plantengroei?

Afrikanerhart | 08-05-21 | 09:33

Is dat Esther Ouwehand 2x van rechts?

Valka | 08-05-21 | 09:16

Waren er pak-m-beet zo'n 40 jaar geleden ook van dit soort achtelijke megaplannen die destijds ontzettend veel weerstand hebben opgeroepen, en uiteindelijk in het hier en nu toch goed hebben uitgepakt?

Leptob | 08-05-21 | 09:15 | 1

De Betuwelijn
De Noord-Zuidlijn
De Lelylijn oh nee die niet
De Markerwaard
Lelystad Airport
Verbinding A6-A1
De Coentunnel
De migratie
De Vogelaarwijken
De Euro
Eurovisie weer eens winnen (gelukt!)
Sport 7
Rekeningrijden
PvdA decimeren (gelukt!)
Minder PvdA burgemeesters
GeenstijlLand

Nou ja het geeft een beeld. Bijna allemaal geweldig gelukt.

de Voorzittert | 08-05-21 | 09:30

De oerlelijke rechtoe-rechtaan architectuur van zowat elke vinexwijk in Nederland. De goedkoopste materialen, piepkleine tuintjes, 0-op-meter-fiasco’s. Nu al weet je dat worden de Bijlmer flats van 2050. Stop-er-mee. Rechtzaak!

de Voorzittert | 08-05-21 | 09:14 | 2

vinex wijken zijn vaak geod geslaag en zelden recht toe recht aan. kijk eens naar de zelfbouw buurten en ziet de gedrochten die de mensen uit de boekjes halen.

MaarFeitelijk | 08-05-21 | 09:29

@MaarFeitelijk | 08-05-21 | 09:29: en door mensen als u worden ze ook nog verkocht. Helaas denk ik dat dat alleen kan omdat projectontwikkelaars geweldig gebruik maken van de schaarste en de paniekerend tegen elkaar opbiedende consument. Die allemaal tevreden hun kale schuttingen oprichten om vervolgens op hun platje achter nog 37 tuintjes van heel dichtbij te horen. Vast een betere plek dan op de gemiddelde zolderkamer bij Familie MaarFeitelijk maar dat was niet mijn punt. Ook ben ik het met u eens dat de gemiddelde Triodos babyboomer in Almere of Ijburg vaak weerzinwekkende gebouwen neerpleuren. Maar dat zijn toch wel uitzonderingen. Het gaat me meer om de rijen lange postzegels. Allemaal hetzelfde. Allemaal in no time uit de tijd. En dan zitten we straks dus met dezelfde meuk als we nu erven uit de jaren ‘70 en ‘80 met als verschil dat die lelijke gedrochten vaak nog wel een redelijke tuin hebben.

de Voorzittert | 08-05-21 | 09:36

Interessant gebeuren wel. Een democratisch gekozen regering mag niet terugkomen op eerder genomen besluiten. En een rechter bepaalt niet alleen dat de overheid iets moet doen, maar stelt ook de normen. Bovendien is de toepassing selectief (of dat nu om politieke of juridische redenen is): de norm voor 2% voor defensie hoor je niemand over.

Het klinkt allemaal leuk en aardig dat de staat zich aan gemaakte afspraken moet houden, maar dat is echt niet zo leuk als het klinkt. Ten eerste: het gaat niet om "gemaakte afspraken" in de zin van wat men aan ons beloofd heeft in verkiezingsprogramma's, maar om deelname aan internationale verdragen en nationaal beleid, en die zaken hangen al van leugens en gebroken beloftes aan elkaar. Ten tweede: het kan ook betekenen dat de staat zich tot het einde der tijden aan bepaalde zaken committeert, waarmee elke regering die een verdrag of "belofte" doet ver over haar eigen graf heen regeert.

Natuurlijk: internationale verdragen zijn juist goed omdat het een belofte is die wat verder gaat dan de waan van de dag. Maar je moet er met enige moeite onderuit kunnen. Kan dat? Ergens wel, maar het is absolute politieke zelfmoord. En vergis je niet: Urgenda heeft nu de kans om ons land volkomen kapot te maken. De stikstofcrisis is daar maar een klein voorproefje van.

Muxje | 08-05-21 | 09:13 | 3

Zie hier het gevaar van internationale verdragen, die boven nationale wetgeving gaan.

konjodebonjo | 08-05-21 | 09:27

@konjodebonjo | 08-05-21 | 09:27:
Het verdrag van Parijs rept alleen over een vermindering van emissies, niet over concrete doelstellingen.
Bovendien wordt in dit verdrag, en voorgaande verdragen, geen rekening gehouden met de influx van miljoenen (sinds Kyoto) immigranten; dat heeft nogal zijn weerslag op de totale emissie van een land.

jemagookniksmeer | 08-05-21 | 09:46

Zo zitten we nog steeds met de eeuwige doorgang van de Schelde voor de Belgen. Hebben we zelfs een polder voor onder water moeten zetten.

Graaisnaaiert | 08-05-21 | 10:35

Das het mooie van decadente democratie tog? Hoe een min of meer marginaal groepje plus wat sympathisanten een volk van 17 miljoen zieltjes kan gijzelen. (pff)

william7055 | 08-05-21 | 09:13

De overheid heeft zich hiertoe verplicht in Parijs. Daar ligt het probleem.

Schriever | 08-05-21 | 09:12 | 1

Hoezo verplicht en voor wie dan en wanneer? (Inter)nationale afspraken zijn er toch juist om niet na te komen of zit ik nu fout? Ik geloof dat ik toe ben aan een nieuwe leesbril.

Waar-is-niets | 08-05-21 | 09:29

Allemaal jonge manipuleerbare breinen op de foto.

lanexx | 08-05-21 | 09:10

Ps tip : Stop met kinderen krijgen en stop met vliegen.

2CVOcean | 08-05-21 | 09:10 | 1

Nee, want als je stopt met kinderen krijgen, gaat iemand automatisch meer immigranten toelaten. Want bevolkingsgroei is een noodzakelijk pyramide spel. Dan kun je ze beter zelf fokken.

konjodebonjo | 08-05-21 | 09:26

Zo benieuwd hoe Carolien vd Plas van de Boer Koekoek Beweging tegen dat stel malloten aankijkt.

Conan de Rabarber | 08-05-21 | 09:09

Ik zou de overheid aanklagen omdat ze de NATO norm van 2% BNP niet halen terwijl ze dat internationale verdrag ook getekend hebben...

Odin | 08-05-21 | 09:09

'Woman on the moon'. Zij mag gaan.

Leptob | 08-05-21 | 09:07

Urgenda, het clubje dat zijn linkse idealen met een drogreden (het milieu) probeert door te drukken. Laat ze a.u.b. eerst eens focussen op de echte oorzaak, en dat is niet wat de "mens" met het milieu doet, maar juist met hoeveel we nu al op deze planeet zijn, en vooral hoeveel er in de komende jaren (volgens de prognoses vooral in Afrika) nog bij komen. Dus stop a.u.b met het binnenhalen van deze zogenaamde zielige mensen, stop de ontwikkelingshulp!

Deze club zou zijn energie veel beter kunnen steken in het ter plaatse ontwikkelen van projekten van waardevolle landbouwgrond en (her)bebossing en een voor de mensen daar gezonde leefomgeving i.p.v. hier de boel verstieren en groen (de grootste CO2 opnemer op aarde!) te veranderen in zonneparken en windmolens.

infidel103 | 08-05-21 | 09:07 | 2

Ja.
Alleen dat past niet in het businessmodel.
Want dat is waar het om gaat.
Ook Urgenda is druk bezig geld te verdienen en hun mensen een inkomen te geven.

jemagookniksmeer | 08-05-21 | 09:09

@ infidel: bekijk deze Nederlandse uitvinding voor herbebossing : www.groasis.com/nl/producten/stop-met...

De Waterboxx (R) is bedacht door Pieter Hoff van Groasis uit Steenbergen.

theo-is-dood | 08-05-21 | 09:55

Alle akkoorden met de EUSSR

3Xniks | 08-05-21 | 09:07

Achterlijke luchtfietsers met hun knettergekke eisen.
En die D66 rechters zijn al net zo'n activistisch clubje.

Conan de Rabarber | 08-05-21 | 09:06

Richard Precht (DE) zegt zinnige dingen over verhouding burger-staat. Lees en kijktip.

horsteknots | 08-05-21 | 09:05

Er moet een verbod op kinderen krijgen komen. Met een boete van 500.000 euro.

Alleen gewetensbezwaarden krijgen vrijstelling. Daarvoor moet de moeder/vader een handtekening zetten en formeel aangeven hun kroost wegens gewetensbezwaar belangrijker te vinden dan de planeet.

Kijken of ze dan nog zo miepen, die Urgenda. En of ze dan wel of niet zich voortplanten. Ik denk dat ze allemaal gaan tekenen behalve de kattenvrouwtjes die sowieso niet aan man of spermadonor kunnen komen.

Knufter | 08-05-21 | 09:05 | 4

Nee joh, want er moet toch een kind op de reclame komen om ons bestraffend toe te spreken en te vragen of we het normaal vinden dat we de aarde zo achterlaten voor hun? (Radio reclame van die strekking gehoord, sindsdien zit de USB stick weer muziek te geven, o.a. alle albums van Asia)

Met_baard | 08-05-21 | 09:17

@Met_baard | 08-05-21 | 09:17: goed plan. Ook tegen de tv en radio reclames en tijdje hard Nee of Ja geroepen als ze me dat soort retorische vragen stelden.. en na wat bier ook nog een krachtterm\belediging erbij. Luchtte toch ook op een rare manier op

MondKapper | 08-05-21 | 10:04
▼ 1 antwoord verborgen

Snel een paar kerncentrales bouwen en ophouden met die onzin van windmolens en warmtepompen.

Ik zou de overheid willen aanklagen voor onrechtmatige toe-eigening en ondoelmatige vergooien van belastinggeld.

De verwarde man | 08-05-21 | 09:04

Klaag de staat maar eens aan voor het niet voldoen aan de Navo-norm. Maarja, dat is geen linkse deughobby he.

JB86 | 08-05-21 | 09:04 | 2

Ik denk dat u best kans maakt. Afspraken over de 2% bnp zijn m.i. harder dan die in het klimaatakkoord van Parijs.

De verwarde man | 08-05-21 | 09:08

Terwijl china en rusland over ons heenkruipen. Altijd laf rekenen op suikeroompje USA

inCol | 08-05-21 | 09:09

Wordt lastig voor de overheid er is vandaag ook een landelijk protest tegen windmolens. Het tegenovergestelde van dit.

JamesYounger | 08-05-21 | 09:04

En later blijkt dat al die zonepanelen en windmolens verschrikkelijk veel onderhoud nodig hebben, afgrijselijk waren en zijn voor het milieu, en de daadwerkelijke stroomvoorziening beroerd.

Maar gelukkig hebben deze mutsen kunnen deugen. Nou nou, goed hoor.

TeeJee | 08-05-21 | 09:02 | 3

En al die bewegende delen hebben nog steeds (smeer)olie nodig en dat lukt je niet met dat spul uit koolzaad.

Met_baard | 08-05-21 | 09:10

Ze zijn ook zo lekker te recyclen aan het einde van hun levensduur. De wieken van die molens kun je niets mee om nog maar te zwijgen over de belasting op het milieu van oude panelen.

cheops | 08-05-21 | 09:16

Moet je voor de lol eens opzoeken wat voor gas er in die windmolens gepompt wordt om ze tegen brand te beveiligen. En heb je aleens recyclebare zonnepanelen gezien? Die hadden we in NL of Europa maar die konden niet concureren tegen chinese fabrikanten. En de meeste panelen daarvandaan moeten in zijn geheel als chemisch afval worden beschouwd als ze op zijn. Lekker bezig voor het milieu.

Harry_Witkamp | 08-05-21 | 10:32

Ik was vroeger rascist, maar nu weet ik dat kleur er toe doet. En aangezien mevrouw de kleur wit heeft, is het privilege.

opblaasschaap | 08-05-21 | 09:02

Het kapot maken van de middenstand door de Corona maatregelen crisis

intrigant | 08-05-21 | 09:01 | 1

Die middenstand is ondertussen sinds acht uur alweer in volle getale aanwezig om de parkeerplaats hiervoor vol te gooien met hun blik.

Met_baard | 08-05-21 | 09:08

Ze zijn bezig hun hand te overspelen.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 09:00

Allemaal wijven in die groep, allemaal wijven in de tweede kamer. Dan weet je het wel.

haddem | 08-05-21 | 08:59

Grappig wel. Procedeer tegen een slordig in elkaar geflanste en ongrondwettelijke avondklok en je verliest. Procedeer überhaupt tegen de staat en je verliest (zeer waarschijnlijk). Procedeer in lijn met de agenda van de Tafels van Nijpels en je wint.

Maar verschillende zaken mogen all y'all toch niet zomaar met elkaar vergelijken? Klopt. Maar het valt zo langzamerhand wel op.

All_yall | 08-05-21 | 08:58 | 11

@Mr.Crowley | 08-05-21 | 09:31:
De val van de grote morele oordelen. Het blijkt onmogelijk om op enig moment bij te sturen naar iets realistischer beleid, want iedereen wil toch het goede doen. Jij toch ook?
De vluchteling die wordt gemarteld, het ijsbeertje dat verdrinkt, de vis die sterft: dat willen jullie toch niet op je geweten hebben? Vermoed zelfs een antikapitalistische onderstroom in deze denkrichting. En dat is grappig omdat VVD'ers alleen maar dollartekens in de ogen hebben.

All_yall | 08-05-21 | 09:43

@All_yall | 08-05-21 | 09:43:
Nederland neemt zelf geen beslissingen meer over zijn eigen toekomst.
De EU bepaalt hoe het hier gaat.
Rutte is de tussenpersoon.

Mr.Crowley | 08-05-21 | 09:44

@Mr.Crowley | 08-05-21 | 09:44:
Is ook geen typisch Nederlands fenomeen. Het zijn verdragen. In ons geval werkt dat veelal door via de EU (dat eigenlijk ook bestaat uit verdragen).

All_yall | 08-05-21 | 09:52
▼ 8 antwoorden verborgen

Een dwangsom... een wie? Dan moet de overheid een boete betalen aan zichzelf of zo?
Feit blijft wel dat de overheid dit over zichzelf heeft afgeroepen door elk trapveldje in Nederland te benoemen tot Natura-2000 gebied vanwege de bijdragen uit Brussel. En nu zijn de rapen gaar. Eigenlijk gun ik het ze van harte, dat ze weer voor het gerecht worden gesleept.

Bakkeleures | 08-05-21 | 08:58 | 1

Dat kan wel. Dat doet men in de ambtenarij met graagte wanneer mensen met vroegpensioen gaan kost dat een hoop geld en ook moet een boete betaald worden. Die lapt de gemeenschap en die komt dan weer in de pot. Helaas is een deel dan wel verdampt en de ambtenaar zit lekker thuis met doorbetaling.

MaarFeitelijk | 08-05-21 | 09:28

So cute al die door scholen, HBO en uni gedrilde blanke slavinnetjes zonder dat ze het zelf door hebben. Wegens gebrek aan kennis en inhoud beetje Woke doen. Maar have fun en yolo hoor ! De geldmaat is your best friend en het is leuk als parkietjes dezelfde teksten te kwetteren

2CVOcean | 08-05-21 | 08:57 | 1

Ze lopen te hoop tegen hun eigen welvaart, vrijheid en ruimte om leuke dingen te doen met hun kinderen en kleinkinderen straks. Op hun eigen kosten ook nog eens want als straks hun eerste salarisstrookje op de mat valt gaan ze toch wel even slikken van de door hun bejubelde bijkomende kostenposten. En dan is het te laat. Jammerdebammer. Maar god, wat hebben we gedeugd toen we jong en idealistisch waren.

Graaisnaaiert | 08-05-21 | 10:25

Het is natuurlijk ook best lullig dat er een partij in het spel is die de overheid dwingt zich aan de eigen beloftes, afspraken en verdragen te houden. Als dat wat vaker zou gebeuren dan werden we misschien ook wat minder in die onhaalbare zooi gerommeld.

PolarWolf | 08-05-21 | 08:56 | 1

18 miljoen mensen stoten per definitie meer uit dan 15 miljoen mensen. Weg is je vergelijking, maar daar houdt de rechter en dat activistische gesubsidieerde urgenda uiteraard geen rekening mee. Vraag me af of de landsadvocaat dat ook wel als tegenargument mag opvoeren of dat de overheid het stiekem ook wel welletje vindt en de urgendaboys alleen als nuttige idioten gebruikt om de eigen agenda door te voeren. Enfin, zonder mij dan. Ga het vandaag eens lekker laten roken buiten, gewoon om ze te pesten.

Graaisnaaiert | 08-05-21 | 10:22

Ach, als een toeslagenaffaire niet belangrijk is dan dit wel zeker? Of is dit belangrijker omdat ijsbeertjes lief uitzien?

HornoxNL | 08-05-21 | 08:55

Ik zou ze aanklagen voor betaalmuren.

Jos Tiebent | 08-05-21 | 08:55 | 1

Of het opzettelijk linken ernaar zonder waarschuwing.

Met_baard | 08-05-21 | 09:04

Het subsidiëren van Urgenda van mijn belastinggeld.

El Rico Grande | 08-05-21 | 08:55 | 2

Als ik hun jaarverslag lees komt het merendeel vanuit bijdrage van de Postcode Loterij. Sterker, daar drijven ze op. Jaarlijks 5 ton met in 2017 een extra storting van een miljoen (wanneer was die rechtszaak tegen de staat ook al weer?).

HGL | 08-05-21 | 09:34

@HGL | 08-05-21 | 09:34: Die Boudewijn Poelmann c.s. van de Postcode Loterij zijn een stelletje links fundamentalistische activisten die via dat soort loterijen in verschillende landen hun ideologie aan iedereen willen opdringen. In dit geval dus via de rechter!
En ze hebben ook nog met behulp van de overheid een soort monopolie op loterijen weten te bewerkstelligen.
#jouw_foute_overheid

Aristotalloss | 08-05-21 | 10:07

Huizentekort: daar kan men ook een stevige rechtzaak om voeren.

ZoekEenVrijeNick | 08-05-21 | 08:52 | 4

Want het staat in de grondwet dat de overheid zorgt voor voldoende woongelegenheid.

Roze_bril_drager | 08-05-21 | 09:23

dat zou wat nuttiger zijn. Er is geen wetgeving waar men zich op kan beroepen. Urgenda grijpt gekke-Henkie wetgeving aan.

MaarFeitelijk | 08-05-21 | 09:26

@Axolotl | 08-05-21 | 09:15:
Dit dus. De uitstoot nu vergelijken met die van 1990 terwijl we inmiddels ruim 3 miljoen meer mensen hebben in dit land is waanzin. En de overheid subsidieert dat achterlijke urgenda ook nog eens.
Ach, ze hebben allemaal boter op hun hoofd en ze komen ermee weg ook want een hoop schaapjes doe gewoon mee met de hype, alleen maar om "aardig" bij de koffiemachien of op facebook gevonden te worden. Zo van: "Kijk mij een deugen. Halleluja".

Graaisnaaiert | 08-05-21 | 10:19
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino