LIVE. Britse marine bij Jersey voor Brexit Battle
De Brexit wordt duur betaald
Social
Zo. Wij zijn weer even lekker op marinetraffic.com aan het koekeloren voor een ouderwets potje zeeslag. De Fransen zijn boos op de autoriteiten van het Britse eiland Jersey omdat ze vinden dat ze er sinds de Brexit nogal graatmagertjes vanaf komen qua visrechten. Nu dreigt een blokkade van de haven van Saint Helier en heeft Boris Johnson de HMS Tamar en de HMS Severn eropaf gestuurd om de eilanders te beschermen. Boten bij de vis, dus. De schepen liggen momenteel een klein eindje voor de kust, terwijl Johnson (die in eigen land vanwege diverse schandalen onder vuur ligt, kan dus goed dat er sprake is van wag the fish) en Macron, bekend van tv, aan het onderhandelen zijn. Misschien kunnen Carola Schouten en Ank Bijleveld ook even meekijken. Als de Zr.Ms. Van Speijk en de Zr.Ms. Johan de Witt nog hadden gevaren, dan was dat gedoe met die pulsvissers heel anders afgelopen. Hoe dan ook: de vorige keer dat Engeland en Frankrijk bonje hadden kostte dat HONDERD JAAR, dus het kan nog wel even duren.
INSTANT UPDATE: Fransen sturen ook een (kleiner) bootje
UPDATE: Boze frambozen gaan er weer vantussen
Niet de eerste Brexit Zeeslag
Britse correspondent
Aan boord van Frans schip
Tweets by H_E_Samuel
Reaguursels
InloggenIn zo'n situatie een marineschip naar dat eiland sturen geeft een enorme boost aan het moraal. Marineschip hoeft verder helemaal niets te doen, alleen de aanwezigheid is genoeg. Het laat de eilanders weten dat de regering achter ze staat. Een gevoel dat we in Nederland al lang niet meer ervaren hebben.
“Brussel” is Latijn voor Rubberen Ruggengraat, dus uiteindelijk kost het ons geld.
Kan ik de gewapende Neutraliteit al afkondigen? Die Engelsen hebben ons wel bevrijd enzo in 44-45. Maar ons ook al vaak beduveld. En dan gaan we het over die Frambozen maar niet hebben....
Humor. Die Macronezen waren zeker de witte vlag vergeten mee te nemen.
Is Engels water dus ze hebben gelijk.
Gewoon opnaaien van de eu dit.
Ik ben als trouwe Nederlander voor wie de Duitsers zijn.
Moge zij neutraal zijn in deze kies ik de Franse kant.
De Fransen gaan nu eenmaal vele male beter om met de dooie vissen.
Hebben die Engelse schepen wel een goalkeeper aan boord?
Iets met Exocet mompelt. Of is dit al genoemd in dit draadje?
Ik ben voor de Engelsen. Gewoon, omdat het kan.
Ze zijn alleen niet voor jou
ik ben voor de vissen. Die zijn lekker.
Onze inteelt koningshuizen zijn ook nauw verbonden, dus prima toch.
maak me niet uit voor wie, ik ga voor de dames.
www.youtube.com/watch?v=j-ROB8kI_fw
Ik voel een steunpakket aankomen. En u mag allemaal drie maal raden, wie daar behoorlijk voor gaat dokken...
en zoals gewoonlijk gaan de Fransen dan met de poen aan de haal
Visrechten!.... en waar zijn de rechten van de vis.... of is dat alleen maar als hoofdgerecht?
Toch ook vaak -en juist- als voorgerecht. Het licht verteerbare als eerst om de maag vervolgens vol te plempen met een vermoord landdier.
@geen koning | 06-05-21 | 16:13: Zei de woeste,dappere krijger... ahum!
Vissers zijn een soort van varende boeren met dat verschil dat boeren op het land alles naar de klote helpen en vissers op zee. Dat pulsvissen wat hier zo de hemel word ingeprezen was niet tof voor al die andere dieren die de dupe werden. Daarnaast is vis eten door de hoeveelheid microplastics toch al een vorm van zelfmoord, waarvan ik zeg ga er vooral mee door, net als het eten van vlees. Toegegeven je ademt al microplastics in maar je zou wel gek zijn om iedere dag een overdosis te nemen.
U heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Zitten zeker ook microplastics in.
@Van Urk | 06-05-21 | 15:03: Hij heeft wel gelijk.
Ik merk dat het eten van vis en vlees wel zuur verlagend werkt
@MorgenEenAnder | 06-05-21 | 15:09: Goh... wat gevat!
@Van Urk | 06-05-21 | 15:03: U kunt beter zoals sommige van u dorpsgenoten in de cocaïnevisserij stappen. Is een stuk lucratiever en zit nog toekomst in.
@MorgenEenAnder | 06-05-21 | 15:09: Wint het Internet voor vandaag
Als ze nou maar niet met atoombommen naar elkaar gooien, want met al die zuidwestenwinden krijgen wij er ook meteen last van
Omwille van vis de Engelse vis-à-vis de Franse marine.
Frankrijk heeft denkelijk een ander probleempje.
Kerken worden vernield of afgefikt, priesters worden afgeslacht, leraren op straat onthoofd en politieagenten in hun eigen bureau neergestoken.
Dat gedoe met die vissers is peanuts.
Een huis wat tegen zichzelf is verdeeld stort vanzelf in elkaar.
En na Frankrijk volgt de rest van Europa als we zo doorgaan.
Kerken zijn oud nieuws. Moslims laten zich nog graag een oor aannaaien met hun godsdienst. Autochtone Fransen (en de rest van de wereld) wordt een oor aangenaaid door de tech industrie in nauwe samenwerking met BLT / Woke / links. Het oude liedje waarbij de pastoor vervangen (dom houden van) is door de media (NPO een goed voorbeeld) maar de machtige industrie de touwtjes in handen heeft. En ik ben niet zo van een doemdenk / conspiratie theorie maar dit begint toch wel echt zichtbaar te worden.
Ze hebben daar nog steeds van die Duitse observatietorens/bunkers.
"de vorige keer dat Engeland en Frankrijk bonje hadden kostte dat HONDERD JAAR"
Nou, na die zg Honderdjarige Oorlog hebben ze het daarna natuurlijk nog vaak genoeg met elkaar aan de stok gehad. Het recentelijkst nog ten tijde van Napoleon, van wie ook net de 200ste sterfdag is gevierd, of juist niet gevierd, want alles is tegenwoordig 'controversieel'. Maar dat toen Engeland de grootste vijand van Frankrijk was, leert ieder schoolkind bij geschiedenis.
Zelf vind ik de interessantste oorlog tussen die twee de zg Zevenjarige Oorlog van 1756-1763; in de geschiedenisboekjes in de VS wordt deze de 'French and Indian War' genoemd, omdat de Engelse kolonies in de Nieuwe Wereld strijd leverden met de Fransen en de Franse kolonies aldaar, en het gevolg was dat aan het eind de Fransen zich moesten terugtrekken (naar het noorden - Quebec is nog altijd Franstalig - en naar het zuiden - ook New Orleans heeft nog vele Franse invloeden). En 'Indian', omdat de indianen destijds nog echt een factor van betekenis waren, en zowel Frankrijk als Engeland zich inspanden bondgenootschappen met de diverse stammen te sluiten. Ik dacht dat de Fransen daar succesvoller in waren dan de Engelsen. En de indianen, ook niet gek, probeerden die kut-Europeanen zoveel mogelijk tegen elkaar uit te spelen. Helaas, na 7 jaar strijd sloten Frankrijk en Engeland weer vrede (voor zo lang dat duurde) en daarna was de rol van de indianen eigenlijk voorgoed uitgespeeld.
Eea wordt mooi beschreven in de klassieker van James Fenimore Cooper 'The Last of the Mohicans'. Het verhaal is weliswaar fictief, maar het speelt zich af tegen de achtergrond van deze oorlog. Begin jaren 90 fantastisch verfilmd met Daniel Day Lewis in de rol van Nathaniel (Natty Bumpo) en Madeleine Stowe in de rol van Cora Munroe.
De Fransen waren over het algemeen beter in staat bondgenootschappen te sluiten met indianenstammen dan de Engelsen, zoiets heb ik ook gelezen. Het schijnt dat ze wat minder geneigd waren om nieuw land onmiddellijk te koloniseren, en zich meer beperkten tot handel met de indianen (bont tegen geweren kwam nogal eens voor). Maar ja, van die bondgenootschappen hebben de natives uiteindelijk ook maar kort plezier gehad.
Op Nat Geo, hebben ze ooit een serie gemaakt over die hele uitbreiding naar het westen, volgens mij kwam dit tijdperk er ook in voor.
Daarnaast verteld in de film The Patriot, de hoofdfiguur Benjamin Martin waarom hij de held van Fort Wildernis is. Dat had betrekking op die periode.
@ikworstelengadouchen | 06-05-21 | 14:55:
Barskins bedoel je? Was wel een aardige serie..
@ikworstelengadouchen | 06-05-21 | 14:55:
The Patriot (met Mel Gibson) speelde weer een 15 jaar of zo later, nl tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog. Volgens mij speelden indianen in die oorlog niet of nauwelijks een rol. Dat waren de kolonisten die nauwelijks meer een binding hadden met het 'moederland' en zich steeds heviger verzetten tegen de 'tyranny' van Engeland, die de kolonisten wel van alles oplegden zonder dat die kolonisten vertegenwoordigd waren: het bekende ''no taxation without representation'.
@Stijlloze nick | 06-05-21 | 14:59: gevonden het was op History channel, en eens geen rare alien show ofzo: en.wikipedia.org/wiki/The_Men_Who_Bui...
visoorlogen en conflictjes zijn er vaker in die regio. zie wikipedia.
@Dr_Johnson | 06-05-21 | 15:14: In the patriot, word meerdere malen aangehaald dat Benjamin martin al een veteraan was voor de onafhankelijkheids oorlog ( waar de film om draait). Hij zal dus hebben meegevochten in de French Indian war, wat ook klopt gezien hij verteld dat ze de ogen, oren en tongen van de indianen in manden deden en opstuurden naar hun stam
@ikworstelengadouchen | 06-05-21 | 15:45:
Aha, Ja, dat zou heel goed kunnen.
@Dr_Johnson
Aanrader, het boek: The Seven Years War (A transatlantic history) door Matt Schumann and Karl Schweizer.
@Basil Fawlty | 06-05-21 | 18:04:
Ik dacht, die ga ik meteen bestellen bij Bol.com. Maar kennelijk een boek uit 2010, en de paperback kost €76,99, en de hardcover €152,99.
Dat vind ik toch wel wat erg prijzig. En op zich is er genoeg over die oorlog te vinden in andere geschiedenisboeken die die periode behandelen.
@Dr_Johnson | 06-05-21 | 21:25:
O, en voor de mensen die hier onder mijn comment reageerden, hier de fantastische opening scene van de film Last of the Mohicans. Geweldige film; mocht je hem nog nooit gezien hebben, ga dat dan alsnog doen.
www.youtube.com/watch?v=8kdLktqGrJg
@Dr_Johnson | 06-05-21 | 21:25:
Hier is hij goedkoper: www.amazon.nl/Seven-Years-War-Transat...
Nice. Krijgen we natuurlijk weer te horen dat we de vrede na WOII aan de EU te danken hebben en aanstaande oorlog aan Brexit.
Neuriën doet: "Rule, Britannia! rule the waves, Britons never will be slaves."
Ze drukken de geschiedenis boeken alvast met wat EU subsidies.
Waar hebben wij die vrede dan aan te danken?
@Stijlloze nick | 06-05-21 | 14:59: Ook wel een beetje aan de schok die de oorlog bij velen heeft toegebracht. Maar vooral aan de EU, haha.
Misschien moet die Britten de Kanaaleilanden eens teruggeven aan Frankrijk. Hoe zou je het zelf vinden als de Waddeneilanden bezet waren door dat Engelse tuig? Nou dan.
Gibraltar, Falklands...
Misschien moeten de Fransen eerst eens beginnen met hun eigen grenzen te controleren. Meer dan 2000 KM kust en druk maken op die 40/ 50 om een eiland
De Wadden worden deels door Duitsland bezet.
Die Engelsen hebben ooit behoorlijk hun best gedaan...:
-
nos.nl/artikel/2126914-vergeten-engel...
@Mokum Kosher | 06-05-21 | 15:09: Duits tuigh!
@Mokum Kosher | 06-05-21 | 15:09:
En in de zomer door de hollanders
Het Britse "machtsvertoon" heeft ook he-le-maal niks te maken met de lokale verkiezingen in GB. Of wel?
Nee, niets. Franse burgers zijn hier de agressieve partij door een haven te blokkeren.
Well, that escalated quickly!
Die fransen hebben ons pulsvissen verneukt toch?
Rule Britannia, Britannia rules the waves!
Die Franse vissers hebben heel wat bereikt met hun activisme
Het pulsvissen gaat nu vermoedelijk onder Britse vlag verder. Wat mij betreft terecht. Laat de Fransen maar in hun eigen gegraven kuil vissen.
Die Fransen zijn ook de schuld van de landbouwsubsidies in de EU omdat ze niet effectief kunnen boeren..... Die Fransen kunnen niks behalve een revolutie ontketenen, en laat het daar nou net tijd voor zijn.
@ikworstelengadouchen | 06-05-21 | 14:23: als ik u zo lees dan kunnen de Fransen eigenlijk niets..
Maar daar maak ik toch bezwaar tegen: Staken, daar zijn ze goed in, en met staatsbedrijven en dito subsidies de Europese interne markt verzieken.
De Fransen hebben (samen met wat anderen) een buitengewoon effectieve nepnieuws-campagne opgezet om onwetende MEPs ervan te overtuigen dat pulsvissen slecht is. Maar Nederland heeft het laten gebeuren. Naast het feit dat we geen weerwoord tegenover die campagne stelden, hebben we ook onze taak riching de EU verzaakt.
De EU stond Nederland toe een beperkte proef met pulsvissen uit te voeren, en zou dan op basis van een wetenschappelijke evaluatie een permanent besluit nemen. En wat deden wij:
- we gaven aan iedereen en z'n moeder een vergunning om te gaan pulsvissen
- er werd vrijwel geen wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd
- het rapport voor de EU is er niet gekomen.
Kortom: de Nederlandse overheid heeft hier keihard de bal laten vallen, waardoor de MEPs niets dan emotionele argumenten hadden om hun beslissing te nemen. Het is onze schuld, niet die van de Fransen.
@Muxje | 06-05-21 | 14:42: De afbraak onder het kartel..
@Muxje | 06-05-21 | 14:42: Waarom is pulsvissen in orde als het toevallig nederlands is?
Niet de Fransen maar Rutte.
Ja, maar moet ik nou beginnen met hamsteren?
Uiteraard. Kip in dit geval.
Blikjes tonijn. Aanrader....
@SterF... | 06-05-21 | 15:22:
Lol...
De Fransen zullen vast “Ils ne passeront pas!” schreeuwen, tot een Brits salvo hun bootjes naar de rivier Styx brengt. Zoals gewoonlijk stom gedrag van de Fransen, voordat je het weet gaan de Fransen weer huilen en mogen haar vriendjes het weer oplossen..
Wat een ontzettend dom gezwets.
Alsof er geschoten gaat worden.
We surrendeur !
Er zijn vandaag lokale verkiezingen in VK, Boris probeert een soort Jingoism te forceren (Falklands, Thatcher), beetje doorzichtig gedruttel.
Nee, wat hij doet is terecht. Frankrijk is wil Jersey blokkeren en energie af te sluiten om zo de bevolking uit te hongeren. Dat is niets anders als een directe oorlogsactie waar op gereageerd moet worden.
@2voor12 | 06-05-21 | 14:21: En dat doet Frankrijk zomaar?? Foeigesprek is op zijn plaats, zou je haast denken.
God save the Queen !
(En waarschijnlijk) God save the King ! King William.
Ik sta persoonlijk sowieso aan de kant van de Britten, doordat zij economisch slagvaardiger zijn, dan de Fransen. Heb ooit een aantal jaren met een Franse tak van een organisatie samengewerkt. Opmerkelijk: De Franse tak leed elk jaar weer, verlies. Er moest ieder jaar weer, geld bij, uit andere landen. Kenmerkend, bijna. Nederland betaalt intussen bijna net zoveel aan de EU als Frankrijk, terwijl Frankrijk groter is én veel meer inwoners heeft.
Zegt meer over Nederland dan over de Fransen.
KLM-Air-France. Ook zo'n succes verhaal.
en Frankrijk heeft veel grotere vinger in de pap bij de EU. Want Markje is de schoothond van Mutti.
Zelf ook gewerkt met de Franse tak en/of met Franse "collega's". Altijd gemekker, vaak drama over van alles en nog wat en altijd als eerste blatend over rechten zus en rechten zo voordat er ook maar iets als resultaat werd opgeleverd. Te vaak nogal arrogant tot in de haarvaten met een overtuiging dat de rest van de mensheid de Fransen (nog steeds) wel heel wat verschuldigd is. Prachtig land verder, daar niet van maar (vaak net effe) jammer van de inwoners.
@Grijskijkert | 06-05-21 | 14:27:
Wat dat betreft doen die engelsen daar niet voor onder, ook een walgelijk arrogant volk. Altijd dat geleuter over de 2WO en hoe 'zij' die hebben gewonnen.
Mooi, er zijn dus toch Fransen die werken?
Maar de EU 'roept op tot kalmte'.
Ja hoor, het zal eens niet. Lamlendige kneuzen.
Nix goed regelen, nix oplossen. Alleen maar grabbelen uit de cliché bak met nietszeggende platitudes.
Ze hebben hun plicht weer gedaan, het geweten is gesust.
Declareren maar die uurtjes en op naar de volgende keer.
Niemals wieder, bruder!
Fransen zijn kudt. Franse vissers zoniet nog kudterder.
Bombs away.
Sturen wij nog iets van een garnalenkotter, ofzo? Gewoon voor de lol?
Die EU was toch juist bedoeld om oorlogen te voorkomen? Ik verwacht op zijn minst een onmiddellijke en onheroepelijke capitulatie.
De Britten zijn uit de EU gestapt .
@elevator | 06-05-21 | 14:15: En dus meteen vijand?
@Is dit nog nieuws? | 06-05-21 | 14:18:
euh ja...
@Stijlloze nick | 06-05-21 | 14:26: Ah, kijk nu is het duidelijk. *Franse vlag zoeken gaat*. Merci!
www.destentor.nl/urk/urker-visser-geg...
www.trouw.nl/nieuws/haven-weer-open-m...
Eenrichtingsverkeer van die Fransen.
Wat hebben die Nederlandse vissers daar te zoeken?
Gedoe om niks, behalve internationaal proberen te laten zien: Kijk ons sterk zijn.
Wat gaan ze doen, elkaar beschieten om de centen van een paar vissers? Pfft.
Ik snap die pro Britse reacties hier eerlijk gezegd niet. Het zijn de Britten die schijt aan de afspraken hebben en de boel laten escaleren. Houd je gewoon aan de gemaakte afspraken, in plaats van dat hebberige Putineske gedrag.
U bent vergeten hoe de Franse vissers, onder vals sentiment en onwaarheden, onze eigen vissers de nek omdraaiden?
@Enter Yeti | 06-05-21 | 14:01: Die vissers die voor Afrika de zeeën leegvissen?
@Enter Yeti | 06-05-21 | 14:01: Rute had dat kunnen voorkomen.
Zou wat zijn als de Britten nu een Mers-el-Kébir 2.0 doen
Maar kunnen ze nu de Falkland Eilanden nu nog wel beschermen?
Als die Argentijnen wat willen moeten ze nú doorpakken...
Tig jaar Brexit-onderhandelingen en hun favoriete eilandje vergeten. Oh ja, die krijgen prik vd froggies. Volplempen met aggregaten, dat eiland voorlopig en snel een draadje trekken.
Typisch gevalletje van Frans jankmuilen- & dreingedrag. De Frambozen vonden pre-Brexit al dat ze post-Brexit nog steeds het volste recht hebben om de territoriale wateren rond het VK leeg te vissen. Zouden de Britse vissers eens in Franse kustwateren moeten doen... Gewoon opzouten dus en lekker naar je eigen territoriale wateren gaan.
Typisch gevalletje van totaal niet weten waar je over praat, de kanaaleilanden zijn nooit onderdeel geweest van de EU. Jij laat je weer verblinden door jouw EU haat, kijk naar de feiten en je ziet dat de fransen gelijk hebben.
@Stijlloze nick | 06-05-21 | 13:56: Privé bezit van Elizabeth toch?
@Stijlloze nick | 06-05-21 | 13:56:
Jij laat je eerder verblinden door de EU-media hier. Wat nu gebeurt valt volkomen binnen de Brexit afspraken maar de fransen willen zich weer eens niet aan afspraken houden. Zoals ze altijd doen.
@Stijlloze nick | 06-05-21 | 13:56: EU haat ? poeh poeh. Tuurlijk. Quote: "Jersey is solely responsible for management of its territorial waters". Ik interpreteer dat als "daar hebben Frambozen dus niks over te vinden, laat staan wat over te vertellen". En ja, de Fransen moeten gewoon opbokken.
@2voor12 | 06-05-21 | 14:07:
Klopt, fransen zijn op veel vlakken gewoon egoistische klootzakken, ze denken hoofdzakelijk aan zichzelf (meerdere ervaringen gehad).
@Penus Decoratus | 06-05-21 | 14:18: Zouden meer landen moeten doen: Aan hunzelf denken.
@Grijskijkert | 06-05-21 | 14:10:
Lekker kort door de bocht die interpretatie. Ik ga het hele verhaal niet uit de doeken doen, hier. Maar doe je eigen research en je zult snel zien dat de fransen gelijk bhebben.
@Stijlloze nick | 06-05-21 | 14:25: Grappig. Da's doorgaans ook vaak de standaard reactie van de doorsnee Framboos.
@Grijskijkert | 06-05-21 | 14:42:
Nou wat grappig, ik lig in een deuk.
@Stijlloze nick | 06-05-21 | 15:18: "Adem in, adem uit".
Dit heeft een hoge amusementswaarde.
In NATO verband trainen ze gezamenlijk en nu staan ze tegenover elkaar.
Gewoon een oefening.
Waar is de Tirpitz als je hem nodig hebt...
Nutteloos ding.
U Boot was effectiever.
In een fjord in Noorwegen?
Dit wordt vermakelijk *speciaal bier en chips klaar zetten doet.
The Falklands reprise. Maar dan wat dichter bij huis. Boris had een visioen van Margret Thatcher die hem een cockring om schoof. Maar dreigen met afsluiten en daarmee burgers kalt-stellen omwille van vis is ook niet fris van de frambozen. Ik zou zeggen; 'Let the good times roll' ouderwets zeeslagje spelen.
Meer de Cod Wars: en.m.wikipedia.org/wiki/Cod_Wars
Ach, je moet maar zó denken, het is niet de eerste keer tussen die Fransen en die Engelsen en aan de honderdjarige oorlog hebben we toch maar een heleboel mooie kastelen overgehouden.
Frankrijk komt met ouwe meuk aanvaren... Een bootje van een jaar of 40 oud. Dat doet de Engelsen de broek heus niet bollen.
Op al die boten staat max 1 20mm kanon. Zijn patrouilleschepen, geen kruisers of zo.
Schiet ze kapot!!! Ik ga straks nog wel uitzoeken hoe en wat en voor wie we zijn.
De Britten hebben destijds onze voc kapot gemaakt. Massaslachting op Terschelling was er ook. Ons Broedervolk op de Transvaal werd gruwelijk afgeslacht. Pak ze terug die Britten, net als in 1799. Pakken we de Russen ook meteen even mee.
Uiteindelijk heeft Nederland Engelsen het hardst in de zak gepoept. Zoek maar op, "De Tocht naar Chatham van Michiel de Ruyter".
Ik ben bang dat er niet zoveel spul is opdat 'we' wie dan ook te grazen kunnen nemen
@Ommezwaai | 06-05-21 | 13:47:
De laatste succesvolle invasie van een buitenlandse mogendheid van Brits grondgebied
Met hun 'Glorious Revolution' (geen officiele invasie) deden we het rond 1700 nog even dunnetjes over
1688
@Tobi | 06-05-21 | 13:51: Nee, er zijn Duitsers geland op enkele Kanaal-eilanden. Vijf jaar bezet.
"La barbe ! Foutez-nous la paix, salops !"
*zich installeert met popcorn en een drankje*
Ils sont fous ces Anglais!
@Kapitein Sjaak Mus | 06-05-21 | 13:48:
Heerlijke animositeit.
Franse vissers. Blijft moeilijk om daarmee te sympathiseren...
De franse vissers zijn de oorzaak dat onze vissers met het voor de natuur veel betere pulsvissen moesten stoppen omdat ze zelf te beroerd zijn nieuwe technieken te accepteren. Dus dan maar weer met netten de zeebodem vernielen.
@2voor12 | 06-05-21 | 13:43:
Voor ecologen staat het waarschijnlijk gelijk aan een natuurramp, maar het blijft een mooi gezicht als die afstandse vissersboten het pittoreske haventje van ons Bretonse vakantiedorp weer binnenvaren en de netten worden geleegd, met krijsende meeuwen circelend in wachtmodus.
@2voor12 | 06-05-21 | 13:43: "Onze" vissers vissen in Frankrijk?
@Is dit nog nieuws? | 06-05-21 | 14:02:
Gaat over pulsvissen in het algemeen. Verboden omdat die kutfransen liever met middeleeuwse techniek door willen blijven gaan en daarom het voor elkaar hebben gekregen dat niemand het mag.
@2voor12 | 06-05-21 | 14:05: Prima zaak. Democratie.
@Is dit nog nieuws? | 06-05-21 | 14:10: Lobbycratie.
@Van Urk | 06-05-21 | 14:16: Dat is hetzelfde. Helaas.
EU agressie aan de randen van de EU grenzen.
De Krim all over, dus let even op met je vliegtuig bij de eilandjes.
? De Krim annexatie staat m.i. los van de Donetsk regio/MH 17.
@Penus Decoratus | 06-05-21 | 14:31: Krim/Donbass is wel zelfde conflict, alleen hadden ze bij de Krim meer succes dan in Donbass. de Krim was in Soviet tijd ook altijd onderdeel van de Russische USSR en pas met een Oekraïner ( dacht Kroestjev) aan het hoofd overgegaan naar de Oekrainsche USSR. Donbass is na de Oorlog zwaar gerussificeerd omdat de Russen de Oekraïners ( ivm Collaboratie met de nazi's) niet meer vertrouwden en wilden verplaatsen/vervangen.
Ongezien voor de britten en absoluut altijd tegen de fransen.
Gristus wat een gedoe.
Snel aan tafel maar weer in EU verband.
Gezien het anti-EU sentiment hier kiest men wellicht meer partij voor Boris,
maar het lijkt er op dat hij degene is die zich *weer* niet aan de afspraken houdt,
met "extra beperkende maatregelen".
PS Geachte experiment, stel dat Rutte dit zou flikken...
Kan niet. Wij hebben geen twee marineschepen om te sturen. Misschien Ank en Barb in een roeiboitje?
De kanaaleilanden zijn nooit onderdeel van EU geweest, maar de EU haters kijken niet naar feiten die laten zich leiden door emotie.
@Flapoor | 06-05-21 | 13:48: Met een schreeuwende Guy Verhofstadtdtdt erbij, die kan dat goed, schreeuwen.
UK - EU onderhandelingen over visserij resulteerden oa in een lijst van Franse vissersschepen die rond de Kanaaleilanden mochten vissen (en op welke vis)
De Britten hebben recent een lijst met Franse schepen opgesteld die niet op de oorspronkelijke lijst stonden
of de Frambozen die schepen svp buiten het gebied konden houden, gebeurde (natuurlijk) niet
Dat is wat ik ervan heb begrepen
Er werd al eerder over geschreven: en.wikipedia.org/wiki/Cheese-eating_s...
Nooit meer oorlog dankzij de EU..... zeiden ze.
Een punt dat ook best genoemd mag worden, is het Franse dreigement om Jersey van het electriciteitsnet af te sluiten.
Energie is te belangrijk om over te laten aan anderen, buiten je eigen landsgrenzen.
Vissers maar de Britse nationaliteit aanvragen?
Rutte heeft samen met Schouten de Nederlandse visserij verkwanseld. De vraag dringt zich op wat hij niet verkwanseld heeft.
Nederlands marine blijkt niet inzetbaar. Er is geen vissersvloot te beschermen. De windmolens op zee zijn met Nederlands belastinggeld gefinancierd, in handen van buitenlandse maatschappijen.
Dat Frankrijk slechts een kleiner schip kan inzetten, heeft ermee te maken dat de andere schepen nodig zijn om illegale immigranten vanuit Frankrijk naar Engeland te begeleiden.
Seaspiracy niet gezien zeker?
Seaspiracy propaganda film net zo veel onzin als die film van Gore.
Moet gelijk aan die pijlen van de intro van Dads Army denken youtu.be/CEDWDAMRBeU
Brittain rules the waves !
Battle of Trafalgar 2.0
Ready Aim Fire, Boris !
Mijn Engelse partner kon weinig begrip opbrengen toen ik zei dat het een logische reactie was van de Fransen als ze het brood je uit de mond stoten. Vanavond dus in het hondenhok slapen.....
Leg die partner uit dat je dan lief je brood af moet staan. Zie Nederland en pulsvisserij...
De Fransen hebben eerder de Nederlandse pulsvissers het brood uit de mond gestoten. De logische reactie van onze regering was toen overigens het bekende bukken en slikken.
Maar goed, geen medelijden nu met die stokbrood-vissers.
Mijn Franse partner zingt La Marseillaise in de woonkamer.. worden leuke tijden!
@Der_Duutser | 06-05-21 | 13:39: Uh la la!
Ships and fish
Of was het: fish en ships?
Met het pulsvisdebacle nog in het achterhoofd kies ik blind partij voor Boris en kornuiten.
Leuk, dat wederzijdse borstgeroffel voor de achterban.
*geen tijd voor heeft*
Ben bang dat Nederland alleen nog een rubberboot kan inzetten.
Optimist.
Een gebruikt mondkapje misschien, dan heb je 't wel gehad.
@vliegende knorrepot | 06-05-21 | 13:43: Nee, die hebben we tegen beter weten en advies van de groothandelaars negerend gewoon voor 2 miljard euro extra bestelt.
Die rubberbootjes hebben we toch weggegeven aan arme Afrikaantjes met een Europeesche droom?
Laat Frans Timmermans dat lekker oplossen.
*Chips en bier klaarzetten doet..*
*Pint en cider vinegar flavoured chips klaarzetten doet*
@Tobi | 06-05-21 | 13:46:
Crisps.
@Mr_Natural | 06-05-21 | 13:49:
My bad, old chap
@Tobi | 06-05-21 | 13:52:
There are no mistakes or failures, only lessons.
Go Boris!
Dat onder vuur liggen valt nogal mee. Het is allemaal klein bier en lijkt een beetje op de anti-Trump strategie waar vooral MSM het vuurtje probeert op te stoken. De UK begint ook eng te worden, je kunt niet zonder gevaar zeggen een Tory te zijn.
REAGEER OOK