Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hello Bol.com hier spiekt GeenStijl

die dikke van bol

Do you have onze nieuw incoming rekeningnr?

Beste meneer mevrouw op de headkantoor of Bol.com. We have ried the nieuws about the nieuw rekeningnr. of Brabantia Bags of Prullen en we willen lijken to informeer jou dat een niet geringe number of andere rekeningnrs. also is gewijzigd. Vanaf today moten alle inkomsten van knickertracks, Tarzan dildo's met een prachtige diameter, alle eventuele incomings van de SpeelStation 5 én alle products van Apple zoals deze AirPods niet langer worden overgemaakt op de oude rekeningnrs. maar ze moten overmaakt op andere rekeningnrs. voor incoming betalingen van de weplok GeenStijl. Voortaan moten all incoming betalingen have been overgemaakt naar onze nieuwe filiaalrekening. Jij hoeft niet een rekeningnr. in te vullen maar het kan allemaal normally to de donatiepagina of GeenStijl when you klik HIERRRRR. Bedankt in advance hoor Bol.com, namens iedereen bij GeenStijl.

Reaguursels

Inloggen

Probeer eens te chatten over een klacht op de site van Bol.com. Is echt lachtwekkend. Allemaal grietjes met exotische namen maar met een volstrekt lege bovenkamer. Als ze er niet meer uitkomen worden ze kribbig en verbroken zomaar de verbinding.

Ikblijfnietstil | 03-05-21 | 10:08

Administratie van Bol.com is uberhaupt niet in orde. Hun aanmaningsmachine is ook op hol geslagen. Ik word al maandenlang opgejaagd door Bol.com en haar incassobureau Accountor voor een product dat ik teruggestuurd heb naar één of andere partner van Bol.com. Die aanmaningsmachine is gewoon niet te stoppen ook al overleg je alle bewijzen.

Ikblijfnietstil | 03-05-21 | 10:03

Wel grappig dat Bol.com denkt dat ze de zakenpartner niet meer hoeven te betalen omdat ze het geld al aan een oplichter hebben overgemaakt.

MAD1950 | 03-05-21 | 08:40 | 1

Ik zie er de humor eveneens van in, maar het is natuurlijk erg brutaal en ronduit schandalig van Bol c.q. Ahold!

Dr. Worstenbroodje | 03-05-21 | 10:16

Bol don't gelove deze message de newe rec no is staat under dit tegel

Bret24286011 | 03-05-21 | 04:49

Mijn werkgever stuurt om de haverklap phising mails naar werknemer om te zien wie dom genoeg is om erin te trappen. Wel leuk.

funkyd | 02-05-21 | 22:59

Ik heb ook wel eens op een administratie gewerkt.
Aan het eind van de dag moesten wij voorbladen voor onze ingevoerde facturen uitprinten en dan keek een collega het na. Of je wel de juiste valuta gebruikte. Guldens, Duitse Marken, Franse Franken, Belgische Franken. Of de datum klopte.
En of de bankrekening op de factuur dezelfde was als in het systeem.
Een kleine controle.
En niemand op de afdeling kon een leverancier wijzigen in het systeem.

Bij Bol punt com zal wel iemand besloten hebben om het personeel met pinda's te betalen (if you pay peanuts, you get monkeys) en alle controles af te schaffen want die kosten alleen maar tijd. Nou dan verdienen ze het ook om belazerd te worden.

Osdorpertje | 02-05-21 | 22:48

Personeel bij Bol wat het Nederlands niet beheerst.

Ollie B. Bommel | 02-05-21 | 20:10 | 1

Daar zijn er veel van aan de vaak kromme beschrijvingen van artikelen te zien.

ijstijger | 02-05-21 | 21:38
-weggejorist-
Gijsbert | 02-05-21 | 19:53 | 1

Dies ies all mistake fout of miester menier Troemp.

Trasnochador | 02-05-21 | 18:38

Inside job vanuit Bol.com?

Groenstrook | 02-05-21 | 17:59 | 1

Idioot verhaal. Zou kunnen.

van Oeffelen | 02-05-21 | 18:35

Out of control. Zo noemen we dat. En dan in de rechtbank iets anders claimen... als er geen koppen rollen weet je genoeg.

BrokenTipi | 02-05-21 | 17:49

U beter bellen mij u hoge kosten.
Maak 0.23 cent over dit rekening voor ferryfijing u banknummer.

jitro | 02-05-21 | 17:14

Het is no style.

Jezus_Boeddha | 02-05-21 | 16:47

Tsja... als het onderwijs lieden aflevert die nauwelijks kunnen lezen of schrijven en als die van het onderwijs komende lieden denken dat ze dat wél kunnen... leve de driejarige brugklas ...

bisbisbis | 02-05-21 | 16:44

Ik kan mij nog herinneren dat iemand zich als Gemeente Amsterdam bv. had ingeschreven bij de KvK, en het ministerie van financiën zijn nieuwe rekeningnummer had doorgegeven. Toen kwam er ook al niemand op het idee om de (echte) gemeente Amsterdam even te bellen of die brief echt van hun kwam. Maar dat zijn ambtenaren, van bol.com mag je beter verwachten. (en f*ck b.com omdat ze met drop-shipping zaken doen met partijen die geen factuur kunnen sturen.)

W_F | 02-05-21 | 16:28 | 3

Dan heeft de medewerker van de Kamer van Koophandel ook al zitten slapen. Een onderneming inschrijven als "Gemeente Amsterdam BV" roept vragen op en is ook te verwarrend, dus wordt afgewezen.

Kopieerapparaat | 02-05-21 | 16:34

Bol is wel oplettender geworden op dropshipping. Meeste dropshippers zijn daarom ook naar Etsy gegaan.

usb stok | 03-05-21 | 08:51

Does The Champ not wone in Nigerie or sosomething?

Hemmenaar7 | 02-05-21 | 16:27

Wat ik niet begrijp is dat er een rechter aan te pas moet komen om Bol.com te dwingen om de openstaande rekening te betalen aan Brabantia.

Lomo | 02-05-21 | 16:20 | 2

Ik denk dat Bol.com bij de verzekering wil gaan kijken wat mogelijk is, en die wil dan weer dat alles er aan gedaan is om het geld anderszins terug te krijgen.

Net zoals politieaangifte van fietsdiefstal. Je denkt toch niet dat dat gedaan wordt omdat men hoopt dat de politie je fiets terug vindt... Da's alleen voor de verzekering.

Knufter | 02-05-21 | 16:25

Het slecht gespelde mailtje kwam wel van een gehackt brabantiamailadres. Ze zullen wel geprobeerd hebben het daar op af te schuiven.

Shoarmamasutra | 02-05-21 | 21:30

Tsja, dat krijg je als correct Nederlands schrijven wordt weggezet als racistisch want bedacht door de blanke man. Niet de spelling maar de bedoeling daarachter zou relevant zijn volgens de critici. Nou, de Bol.com-medewerker deed het perfect door niet op de spelling maar op de bedoeling van de mail af te gaan. Die was namelijk glashelder...

Amsterdamsko | 02-05-21 | 16:04 | 1

Hear hear!

zetje01 | 02-05-21 | 22:41

Misschien dacht BOL dat een inclusieve apotheker een andere baan heeft gevonden bij de krant en wat mailtjes probeerde te dichten. Erg racistisch om er niet op te reageren en volledig xenofoob te worden door geen geld over te maken.

Wim Venijn | 02-05-21 | 15:57

Dit verbaast me niets. Bol stuurde me ooit eens een email dat ik 2 telefoons en een copy van Grand Theft auto had besteld voor een adres in de Bijlmer (waar ik niet woon).

Onmiddellijk gebeld. De bestelling was al geannuleerd. Door wie weet ik niet.

Volgens hen was mijn computer gehackt etc en het lag allemaal aan mij. Daarop heb ik ze verteld waarom dat BS was en ook dat ik Bol verdenk van het hebben van een aantal criminele medewerkers die in de Bijlmer wonen. Ze zouden het onderzoeken. Jaja.

Ondertussen moest ik voor een jaar lang steeds een extra paar handelingen doen om te bewijzen dat ik nota bene de bestellingen deed. Ik heb er jaren niets meer besteld.

SDI | 02-05-21 | 15:53 | 5

Nu bol aan drop-shipping doet is het helemaal en ramp met niet nagekomen levertijden, opsplitsen van bestellingen en alleen voor een deel van de bestelling een factuur krijgen. amazon.nl hetzelfde gelazer: de amazon zet de prijs als incl.BTW op hun website, maar de factuur die je via hun drop-shipping partij krijgt staat 0% BTW op vermeld, wat helemaal niet mag in Nederland. Bij drop-shopping blijft de Nederlandse amazon verantwoordelijk voor de BTW, dus het is mij een raadsel hoe ze ooit een kloppende BTW boekhouding kunnen produceren. Waarschijnlijk ziet onze BD het allemaal door de vingers als je groot genoeg bent. Layer Cake en zo.

W_F | 02-05-21 | 16:36

@W_F | 02-05-21 | 16:36:

Da's dan stupide van amazon NL. Hier in de VS gaat het berekenen van de VAT per staat gewoon goed.

SDI | 02-05-21 | 18:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel een originele actie van GS, dus bent u nog geen lid, gewoon doen wanneer het toelaat (weet je nooit in coronatijd).

Jan, Leiden | 02-05-21 | 15:50

Hoppa bij alle aankopen 2ct op de prijs en die tonnen zijn weer terecht. Wij betalen wel.

peterdh | 02-05-21 | 15:49

Sinterklaas - haters die door Zwarte Pieten opgelicht worden, gevalletje karma.

ja,diedus! | 02-05-21 | 15:35 | 1

Zwarte Pieten die ze iedere maand nog salaris overmaken waarschijnlijk ook. En deze maand 8% vakantiegeld.

sjef-van-iekel | 02-05-21 | 16:27

Wat is er ooit met de dikke van de Plus gebleven?

Graaf_van_Hogendorp | 02-05-21 | 15:23 | 3

Die ligt afgeslankt in de min?.. all biet you mi ded geeen idee.. why would i?

All_Anonymous | 02-05-21 | 15:42

Zij was de plus in plussize

sjef-van-iekel | 02-05-21 | 16:25

Ha!
Een onverschuldigde betaling!

zetje01 | 02-05-21 | 15:22 | 2

Artikel 6:203 BW zo uit m'n hoofd

PikinhetBlik | 02-05-21 | 22:37

@PikinhetBlik | 02-05-21 | 22:37:
Dat weet ik niet.
Ik weet wel dat de bank het niet voor je terughaalt. Je moet er zelf achteraan.
Maar wel eens gehoord, dat toen de betaling van een overheidsinstelling kwam, dat de bank toen wel ingreep.

zetje01 | 02-05-21 | 22:39

Hier worden een paar zaken weer even omwille van het gemak over het hoofd gezien:

A) "dit soort grote bedragen". Voor jou en mij misschien, maar voor Bol.com is 700k een bedrag dat ze tussen de kussen van de bank vinden of in ieder geval uitgeven aan een kwartaalborrels op het hoofdkantoor. Dit valt niet op tussen de normale transacties

B) Heeft Brabantia geen meldplicht dat het e-mail adres van hun medewerker wordt gebruikt om dergelijke e-mails te versturen? Ik denk dat het Bol.com daar vooral om te doen is in een rechtszaak.

C) Door jarenlang iedereen die taal- en schrijffouten corrigeerde af te doen als "taalnazi" zit je nu met een hele horde mensen die niks verkeerds zien in "spelvauten". De zakelijke e-mails die ik zelf onder ogen krijg zijn zo nu en dan ook om te janken.

Pontius Vulgaris | 02-05-21 | 15:19 | 5

Hey luister eens, Pontius. Als jij geen controles in je administratieve organisatie heb bij het wijzigen van bankrekeningnummer en hoe je daarmee om moet gaan en de invoerende en controlerende medewerkers zeggen: eeeeeuh, is goed! Dan gaat er toch iets goed mis in je procesbeheersing van je cashflow en kun je je afvragen in hoeverre dit op andere processen ook van toepassing is. Dit had je prima kunnen voorkomen en dit had een interne aangelegenheid van bol moeten zijn. En nu etaleren ze een interne aangelegenheid wat gedekt had moeten zijn door hun controllers en waarvan ze ruim voor de rechtszaak al hadden kunnen constateren waar de fout lag, zodat er geen rechtszaak had hoeven komen, als je handen van je maatje Pontius Pilatus of, nog actueler: wir haben es nicht gewusst. Ja? Vanaf dat moment werd je internal control een management control probleem dat je etaleert in een rechtbank als extern control. Dikke flater. Amateurs!

BrokenTipi | 02-05-21 | 17:58

@BrokenTipi | 02-05-21 | 17:58:
Dát ben ik volkomen met je eens. Maar weet je wat daarvan het erge is? Je wilt misschien liever niet eens weten bij hoeveel bedrijven het mogelijk is om het rekeningnummer van een crediteur te veranderen.

Pontius Vulgaris | 02-05-21 | 19:00

@Pontius Vulgaris | 02-05-21 | 19:00: ik denk dat je hier de vinger op de zere plek legt: de rol van IT in je administratieve organisatie en daarmee geef ik ook aan dat er sprake moet zijn van een administratieve organisatie. Functiescheiding kun je digitaal prima vereenvoudigen met het inloggen. Ik denk dat de essentie is dat organisaties sneller moeten kunnen veranderen. Niet alleen op het commerciële vlak van marktontwikkelingen, maar ook op de IT mogelijkheden, anders word je er zo uitgeconcurreerd.

Ik heb niet helemaal scherp of de email die bij bol terecht kwam afkomstig was van het gehackte emailadres of dat er een vervalst emailadres is verstuurd, maar ik vermoed het laatste. Je kunt outlook zo instellen dat je onderscheid maakt tussen bekende en onbekende adressen. Je kunt standaard bij een wijziging een telefonische bevestiging vragen bij de andere partij. Internetcriminaliteit zou onderdeel van je standaard werkinstructie moeten zijn. Zeker op kantoor.

BrokenTipi | 02-05-21 | 19:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Of degene bij BOL is totaal debiel of hoort bij de bende.

TheBigKirth | 02-05-21 | 15:17 | 2

Dat laatste lijkt me een goede werkhypothese.

Knufter | 02-05-21 | 15:18

Dat krijg je als de administratie op een koopje moet.
Ervaren personeel is te duur.
Functiescheiding kost te veel.
De manager van de boekhouding heeft te veel taken en controleert helemaal niets meer.
De financieel directeur krijgt een vette bonus omdat ie zo veel geld bespaard heeft op personeelskosten.

Osdorpertje | 02-05-21 | 14:58

Van de vacature site:
"Beschermen van klanten
& partners
Als je miljarden euro’s rondpompt, ligt misbruik op de loer. Daarom hebben we een team van specialisten die risico’s in kaart brengt en fraude opspoort en voorkomt. Dat laatste lukt al heel goed, want met slimme algoritmes hebben we verdachte zaken snel in de gaten. Vervolgens ondernemen we de juiste actie, zodat we onze klanten en partners beschermen en fraudeurs het nakijken geven. "

Nakijken van hun bankrekening saldo bedoelen ze hier denk ik..

tiku99 | 02-05-21 | 14:52 | 1

Terwijl ze met een simpele spellingcontrole al een heel eind zouden zijn gekomen.

grietmetgroenefiets | 02-05-21 | 15:11

Bol.com .vs Brabantia. Rest my kees.

Ernst Oosters8389 | 02-05-21 | 14:45 | 2

Wees geen Kees.

bisbisbis | 02-05-21 | 16:52

Is het trouwens strafbaar om een spookfactuur te sturen? Het is het bedrijf, dat zelf verantwoordelijk is voor zijn betalingen.
De persoon die de factuur stuurde kan altijd zeggen dat het een vergissing is.

Mr.Crowley | 02-05-21 | 14:39 | 3

Het geld wordt niet illegaal ontvreemdt.
Er is netjes een factuur gestuurd.

Mr.Crowley | 02-05-21 | 14:40

Nou ja vergissing. Rekening sturen namens een bedrijf waar je niet voor werkt, te storten op een rekening waar alleen jij bij kunt voor diensten die jij niet hebt geleverd ruikt toch behoorlijk naar malversatie.

Moresnetunited | 02-05-21 | 15:32

Dan moet u wel zelf een bedrijf zijn.
Een particulier kan immers niet voldoen aan de voorwaarden die wettelijk aan een factuur gesteld worden. Daarop moet verplicht vermeld staan, een iban nummer, een Kvk nummer en een BTW nummer. Verder uiteraard de gebruikelijke gegevens.

Kopieerapparaat | 02-05-21 | 15:33

Gewoon een goeie poets!

Do-na-zi | 02-05-21 | 14:35

Hoe doe je dit boekhoudkundig? Gewoon in de kosten mikken en dan minder vpb betalen? Gaat de belastingdienst daarmee akkoord als je ze ultiem dom bent

brawler | 02-05-21 | 14:32 | 5

Zolang de crimineel geen correcte credit-factuur stuurt ben je gewoon de L*L.

W_F | 02-05-21 | 16:44

@W_F | 02-05-21 | 16:44: Er is geen sprake van valse facturen oid, Het ging alleen over de verandering van een rekeningnummer, dat een of andere Bolle klakkeloos veranderde en de facturen die van Brabantia kwamen dus daarop overgemaakt werden. Briljant eigenlijk.

bergsbeklimmer | 02-05-21 | 17:10

Ik bedoel je krijgt een soort kasverschil aan t einde van t jaar en dan boek je dat op diverse kosten. (?)

brawler | 02-05-21 | 19:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Peanuts voor Bol . Werkvolk nog wat meer uitknijpen en klaar .

likmegaties | 02-05-21 | 14:26

Ja maar, spelvouten sijn niet rasisties.

Southpark | 02-05-21 | 14:25
-weggejorist-
Knufter | 02-05-21 | 14:23 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Zolang liefde niet te koop is maakt geld niet gelukkig.
Zo dat was ff een zondagse dooddoener...

Sarcastica | 02-05-21 | 14:22 | 1

Onz niewe rek.# begint niet meer met ING maar met NIG.

lulleficatie | 02-05-21 | 14:21 | 1

Ik zie geen verschil .

likmegaties | 02-05-21 | 14:54

Vanwege het diversiteitsbeginsel zit er een nigeriaanse statushouder op de administratie van bol en zijn broer in nigeria heeft een bankrekening in spanje. Rekening vertaald op een schrot-pc uit nederland met windows95 en google-translate versie 0.1.

pa_niek | 02-05-21 | 14:19

Het ergste is nog:
Eigenlijk probeerde bol.com Brabantia voor 750.000 euro te tillen.

Papa Jones | 02-05-21 | 14:16

Dat moet toch gewoon interne fraude zijn? Over hoeveel schakels moet zo'n dermate grote betaling wel niet?

Lorejas | 02-05-21 | 14:11 | 4

Je zou zeggen bij dit soort bedragen minimaal 3 (boekhouder-hoofd administratie-afdelingsdirecteur). Als dit geen interne fraude is geweest (kan mij haast niet voorstellen), dan zal de hele keten (van ontvangst tot accordering) op staande voet ontslagen moeten worden wegens incompetentie.

Grachus | 02-05-21 | 15:15

@Grachus | 02-05-21 | 15:15: je spoort niet. Dit soort bedragen betalen ze om de nieuwe vergaderruimte op te leuken.

Pontius Vulgaris | 02-05-21 | 15:23

@Pontius Vulgaris | 02-05-21 | 15:23:
Als een bedrijf, welk bedrijf dan ook, zo om gaat met het veranderen van rekningnummers en dan klakkeloos 700k overmaakt, dan verdienen ze het om failliet te gaan.
Bovendien geven ze er wel om, anders had Brabantia geen rechtszaak hoeven aanspannen om die 700k alsnog te krijgen. Dan gad bol.com even in zijn oude hoeslaken gegrepen en daar 700k plus wisselgeld uitgepakt, en nog even een tonnetje tussen de bank vandaan gepakt ter compensatie.

Maar dat deden ze niet, ze vonden het blijkbaar de moeite waard om voor dat "losgeld" een advocaat in te huren, zich niet neer te leggen bij het feit dat ze die 700k moesten betalen en al sinds 2019 bij de rechter zitten. Oftewel je slaplult.

peterdh | 02-05-21 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

OK, genoeg gelachen om die nitwit die het bankrekeningnummer heeft aangepast op basis van dit ene mailtje. Maar denk eens aan degene die heeft besloten dat zo'n nitwit zonder enige controle deze bankrekeningen kan aanpassen? Of, als de nitwit werd gecontroleerd, degene die besloten heeft dat dit een terechte aanpassing was? Of nog grappiger: degene die een advocaat in huurde om te verdedigen dat ze toch echt niet konden weten dat dit niet een echt bericht was? Of de advocaat die met droge ogen voor de rechtbank durfde te beweren dat Bol niet had hoeven begrijpen dat dit een phishing mail was?

ParadiseLost | 02-05-21 | 14:11 | 4

Misschien is het allemaal door een en dezelfde persoon gedaan.. Ik ben vooral benieuwd of die persoon er nog werkt.

tiku99 | 02-05-21 | 14:51

Denk dat BOL ook wel wist dat dit vrijwel kansloos was, maar je kan het altijd proberen en dan de hoofdprijs winnen. Zoals mijn advocaat mij een keer uitlegde: wie het best liegt wint.

Doctor | 02-05-21 | 14:57

@Doctor | 02-05-21 | 14:57: Wie het meeste geld heeft om de advocaat te betalen wint. Tenminste dat geldt op het niveau van burgers en kleine bedrijven.

Grachus | 02-05-21 | 15:01
▼ 1 antwoord verborgen

Tja volgens de Volkskrant en ander extreem linkse mensen mag je niet meer verwachten dat iemand juist Nederlands spreekt, dan krijg je dit dus.

Henk de Vries2074 | 02-05-21 | 14:08 | 1

Met extreem linkse mensen bedoel je tegenwoordig ook de VVD neem ik aan? Die zijn linkser dan de PvdA tegenwoordig.

Old_Spice | 02-05-21 | 14:19


Moet de platformverkoper naar de Rechtbank om de centjes te krijgen van Bol.com.
Eén van de redenen waarom er niet bij Bol.com gekocht wordt......

MK27 | 02-05-21 | 14:00

Ze hebben toch geld zat. Vergeet niet dat ze een multinational zijn.
Volgens mij is dat het inkomen van de CEO daar per maand.

Mr.Crowley | 02-05-21 | 13:56 | 10

@blikjegrolsch | 02-05-21 | 14:05: In 1970 verdiende een voorzitter van de raad van bestuur van een groot internationaal opererend bedrijf ongeveer 23 keer het loon van de laagstbetaalde in de organisatie, mij lijkt dat redelijk. Tegenwoordig is die verhouding zoiets als 1:120 à 150. Waarom? Is het werk van een bestuursvoorzitter zes keer zwaarder geworden in vergelijking tot toen? Werkt hij misschien tweehonderd uur per week? O nee, dat gaat niet...

Rhenium | 02-05-21 | 14:42

@dathoujetoch | 02-05-21 | 14:25:

Dombo, het was een inhoudelijke reactie. Namelijk dat een miljoenen salaris geen garantie voor kwaliteit is.

Roze_bril_drager | 02-05-21 | 14:51

@Henk de Vries2074 | 02-05-21 | 14:34: Iets willen bereiken en iets bereiken zijn twee heel verschillende zaken.

grietmetgroenefiets | 02-05-21 | 15:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Die dildo van bol.dom zit niet prettig, de eikelrand is veels te diep. Maar goed.

Analia von Solmsch | 02-05-21 | 13:55 | 4

De buttplugs bevallen ook niet, blijven niet zitten. Dit weet ik van een buurvrouw.

homieguerneville | 02-05-21 | 14:41

Heb ook een masturbator van Bol.com. Orgasme duurt gemiddeld drie minuten langer dan ouderwets met de rechterhand.

Ikblijfnietstil | 03-05-21 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het was gelukkig maar een klein bedrag.

echtpaul | 02-05-21 | 13:54

Volgende keer is het waarschijnlijk een Nigeriaans rekeningnummer

Fijn_dat_je_er_bent | 02-05-21 | 13:54

En mensen pas weer op he:

Het wordt mooier weer en sommigen gaan nog cash pinnen.
Pas op voor mensen die je tijdens het pinnen aanspreken.
Vooral ouderen zijn de klos. Als je ziet dat ze worden afgeleid, meteen waarschuwen

Bijvoorbeeld op je rechter schouder tikken terwijl er iemand anders links achter je staat, en dan gaan vragen waar de tennisbaan of het zwembad is of zoiets.

Of op de grond wijzen waar dan een bankbiljet ligt en vragen of die van jou is zodat je niet meer voor je kijkt.

Stelregel is:
Mensen die je tijdens het (cash) pinnen aanspreken, dat is sowieso raar. Kan niet kloppen. Neem je voor nergens op te reageren.

kloopindeslootjijook | 02-05-21 | 13:54 | 5

Mensen die contant geld uit een automaat trekken om daar vervolgens mee te gaan betalen in een winkel waar je ook kunt pinnen zijn de vijand van vooruitgang en mogen van mij dagelijks beroofd worden.

Sportschoenen | 02-05-21 | 14:38

@Sportschoenen | 02-05-21 | 14:38: je wilt toch niet zeggen dat al die "vooruitgang" met contactloos betalen, tikkies, en allerlei andere technologische ontwikkelingen je leven nu echt makkerlijk hebben gemaakt. Je moet constant op je hoede zijn om niet het slachtoffer te worden van criminelen. En het bericht omtrent Bol. com is hier bewijs van. Gewoon geld uit de muur trekken is misschien ouderwets maar je hebt heel wat minder kopzorgen betreffende internet-criminaliteit.

loser | 02-05-21 | 15:28

Misschien als Selregel dan maar aannemen, als iemand je tijdens het pinnen op de schouder tikt, meteen een hoek met je elleboog geven, en een kopstoot ter preventie de andere kant op te geven (mocht daar iemand staan)

peterdh | 02-05-21 | 16:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Zevenhonderdvijftigduizend Euro.

Daar wordt je toch heel stil van.

Mr.Crowley | 02-05-21 | 13:53

En de boekhouder van Bol is nu op een luxe cruise?

Schriever | 02-05-21 | 13:53

Weer een geweldige van @Mosterd :-))

TonAlias | 02-05-21 | 13:53

Bol.com is sowieso een gedrocht van een bedrijf geworden. Hengelen hengelen hengelen. Zolang er elk jaar maar meer omzet gedraaid wordt, als vervolgens de kwaliteit en service achteruit gaat boeit ze niet bij Koninklijke Ahold Delhaize. Maar even to the point. Je werkt als hoofdverantwoordelijke op de financiële afdeling van een groot bedrijf als bol, neem aan dat je dan minimaal een hbo opleiding hebt afgerond. Vervolgens krijg je een mailtje van een oer Nederlands bedrijf die in zeer gebrekkig Engels een mailtje stuurt of je even het rekeningnummer in een Spaans rekeningnummer wilt veranderen. En dan gaan er geen alarmbellen rinkelen? Niet eens een telefoontje naar het hoofdkantoor? Zo zie je maar weer dat opleidingsniveau soms weinig met intelligentie te maken heeft.

SchichtigeSpicht | 02-05-21 | 13:53 | 3

U koopt bij Ali express?

strawdog | 02-05-21 | 14:04

Er bestaan nog meer online winkels dan alleen bol.com Amazon of alibaba. Winkels die nog wel iets hebben met klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid. Betaal je misschien een paar euro meer, het voorkomt een hoop gezeur en frustratie.

SchichtigeSpicht | 02-05-21 | 15:16

Je gaat er vanuit dat als iemand een hoge opleiding heeft gevolgd, dat die nog logisch nadenken. Vroegah misschien maar nu echt niet.

loser | 02-05-21 | 15:30

Is het niet dom.com?

Watching the Wheels | 02-05-21 | 13:53

Ook kruimelaars zoals deze hebben wel eens een mazzeltje
Nee dan de knakkers die Pathé 19,2 miljoen lichter maakten dat is het serieuzere werk

Beau_Geste | 02-05-21 | 13:53

Spaans rekeningnummer. Zal van Oeffelen dan wel zijn want die zit daar nu toch?

2voor12 | 02-05-21 | 13:51 | 2

Nee ik zit daar

rifraf | 02-05-21 | 13:54

Waarschijnlijk is de boekhouding bij bol.dom geoutsourced naar India.
Weten zij veel daar.

Analia von Solmsch | 02-05-21 | 13:51

Overal incompetente faalhazen. Als het eb is zien we wie er allemaal een zwembroek aan heeft getrokken

Kladderadatsch | 02-05-21 | 13:50

bij ons in het bedrijf liep deze discussie enkele maanden geleden ook, dus ik zat in een meeting waar men aangaf altijd contact op te nemen met de ontvanger of de brief correct is en van henzelf afkomt. Dus alles moet gecheckt worden, behalve facturen onder de € 200,-.
Hiertegen heb ik dus protest aangetekend, omdat men ook een klein factuurtje kan indienen als test en daarna een grotere, dus is die regel ook verwijderd

Stijlloser_from_NL | 02-05-21 | 13:48 | 4

Ik zou de bedrijven niet de kost willen geven die hier herhaaldelijk in zijn getuind.
Ik ken een geval van een bedrijf die facturen kreeg, netjes betaalde en pas maanden later zich afvroeg waar ze voor betaald hadden

Mr.Crowley | 02-05-21 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Och, ik krijg al maanden maandelijkse mails van KPN met opgave van de kosten van een account bij KPN dat ik niet eens heb. Specificatie van de nota zit er nooit bij in vanwege de privacy; daarvoor moet ik op een link klikken. Het ziet er bedrieglijk echt uit, maar zolang er niet werkelijk iets afgeschreven wordt laat ik het maar. Alleen die link: niet op klikken!

Synecdoche | 02-05-21 | 13:47

Het ergste van dit verhaal is dat bol.com bij de rechter te horen kreeg dat ze alsnog de echte factuur aan Brabantia Nederland moesten voldoen.
Waarom wachten tot je voor de rechter moet verschijnen?
Volgens mij is de jurist van bol.com opgeleid in Leiden. Dom minerva volk.

Analia von Solmsch | 02-05-21 | 13:44 | 5

beetje knorrige reactie

dathoujetoch | 02-05-21 | 13:49

@jeweettochniet | 02-05-21 | 13:47: er slingeren ook van mij nogal wat kopietjes van mijn paspoort rond, helaas.
Ik zou het heel vreemd vinden als ik een kopie paspoort zou krijgen bij een wijziging bankrekening.
Ik ga niet uitleggen hoe wij rekeningen controleren, feind hört mit.

Analia von Solmsch | 02-05-21 | 14:01

@Analia von Solmsch | 02-05-21 | 14:01: kan je wel interessant doen. Maar als via intern accountmanager het verzoek komt van de klant tot wijziging reknr en de documenten ondertekend zijn incl kopie paspoort dan gaat vrijwel overal de wijziging door

jeweettochniet | 02-05-21 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Er komen ook katvangers in Nederland bij die beter Nederlans kenne dan de nedelandars selluf.
En dat hoeven geen verslaafden, daklozen, of mensen met schulden te zijn.

kloopindeslootjijook | 02-05-21 | 13:42

Liep gisteren op het parkkeerterrein van de IKEA werd ik 2 x aangesproken door een smoezelige Roemeen oid die begon met English en met een papiertje wapperde. Nee geantwoord en duidelijk laten blijken dat hij op moet rotten. Mag die IKEA beveiliging wel effe wat aan gaan doen anders kom ik er niet meer.

Omzwicht | 02-05-21 | 13:39 | 2

Binnen in de Ikea is het nog veel erger, maar daar hoor ik u niet over.

dathoujetoch | 02-05-21 | 13:41

Bij de IKEA moet je sowieso niet zijn, die verkopen troep.

Old_Spice | 02-05-21 | 14:20

What un efgeng

Kdoemaarwat | 02-05-21 | 13:38

Tjonge, als ik wat geld aan mijn neven en nichten schenk dan maak ik eerst een euro over met een viercijferige code in het betalingskenmerk om te controleren of hun rekeningen (nog) kloppen.

Der Schnitzeljäger | 02-05-21 | 13:37 | 1

Het is niet aan bol om te controleren of het rekeningnummer klopt. Het is aan bol om het rekeningnummer over te nemen zoals dit is doorgeven door Brabantia en of dat dus daadwerkelijk van brabantia komt en door de juiste personen is ondertekend

jeweettochniet | 02-05-21 | 13:42

Koop niet meer bij BOL sinds die site vol staat met handelaartjes die hun afspraken niet nakomen. Toen ik BOL belde vertelde de medewerkster dat hun daar los van stonden . Na ening' aandringen' mijnerzijds is het uiteindelijk opgelost via BOL en heb ik mij geld teruggekregen. Coolblue is 10 x beter.

Omzwicht | 02-05-21 | 13:36 | 6

Bol.com neemt geen enkele verantwoording voor hun 'partners' die bovendien vaak nog eens flink duurder zijn dan amazon of andere concurrenten. In feite faciliteert Bol daarmee dozenschuivers en andere avonturiers.

SergeantPierlala | 02-05-21 | 13:51

Gewoon je shit rechtstreeks bij de winkels kopen i.p.v. via een handelsplatform zoals Bol of Amazon. Maarja voor het gepeupel bestaat er alleen Bol en verder kijken ze niet en betalen ze met gemak 10% meer dan in de winkel van de partner. FF snelle Google en hebt de goeie zo gevonden. www.coolblue.nl, www.alternate.nl, www.wehkamp.nl, www.megekko.nl. Graag gedaan, Google de rest zelf maar.

DKP | 02-05-21 | 13:54

Ja, er zitten boeven bij, bij die handelspartners. Ik wilde zo'n zuurstofsaturisatie-apparaatje. Kreeg keurig een bericht dat het verzonden was. Alleen, ze hebben het nooit aangeboden aan DHL. Na twee weken zei ik: laat maar zitten, ik bestel hem af. Hun reaktie: Excuus, we hebben hem alsnog opgestuurd en hopen dat u niet afbestelt (!!!!).

Ja logisch, zij zullen ook wel gedacht hebben, het ding was drie tientjes in prijs gedaald inmiddels, we sturen het gewoon tóch op voor de oude prijs!

Nou goed, die ging dus linea recta weer terug toen hij arriveerde, heb ook niks betaald.

Meestal zeggen de reviews ook wel wat hoor, of zo'n partner betrouwbaar is.

Papa Jones | 02-05-21 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil best betalen hoor, ik help ook altijd die zielige Indiase meneren en mevrouwen van Microsof die bellen dat ze een fout hebben gevonden in mijn computer. Ik doe altijd alles wat die zeggen want tja, corona enzo in India. Nou, aan die prettige service kan bol.co ook wel eens een voorbeeld nemen, maar daar hoor je ze niet over in Den Haag in dat vak K. Ik type op de computer van een buurman, want die van mij doet het even niet geloof ik.

dathoujetoch | 02-05-21 | 13:34

Laatst een boek besteld.#fuckyouboom

RickTheDick | 02-05-21 | 13:31

Appie Hein wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wringen leveranciers tot op het bot uit.
Welk lachen dat ze nu mogelijk met uitzendkrachten van het voordeligste uitzendbureau zo op de koffie komen.

likdoorn | 02-05-21 | 13:30

Ach 'Koninklijke Ahold Delhaize' stuurt gewoon weer een briefje naar hun leveranciers om ze verder uit te knijpen, dan is die 750k euro zo weer terug.

Doen ze overigens tegenwoordig wel aan service bij bol·com? Of moet je bij een gevalletje garantie nog altijd 'n keer of 7 klagen en dat ze je dan proberen af te schepen met een waardebon. En je het zelf maar moet uitzoeken met de fabrikant.

Boris die Sauertopf | 02-05-21 | 13:29

Altijd even bellen naar een medewerker, bij wijziging van een rekeningnummer. Zelfs als het echt is, altijd verifiëren. Maar ja, bellen is zo eng hè, tegenwoordig. Je zal eens écht communiceren, doodeng. Nee, gewoon overboeken en de schuld afschuiven op Brabantia. Ik bestel hierdoor nooit meer bij Bol punt Dom.

Toos Doos | 02-05-21 | 13:29 | 4

Toos de canceldoos.

Erikjan79 | 02-05-21 | 13:31

Zelfs als particulier heb ik t wel eens van een tekenverantwoordelijke persoonlijk bevestigd willen zien. Brieven schrijven kan iedereen.

Shoarmamasutra | 02-05-21 | 21:45

Dit is zo herkenbaar wat je hier zegt. Je zal god verhoede iemand te spreken krijgen aan de telefoon! Vet eng voor de nieuwe "connected" generatie. Merk het hier ook veel met nieuwe aanwas vanuit sgool. Allemaal als de dood voor menselijk contact. Best wel triest.

Vanilla | 03-05-21 | 08:06
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat hoe dan ook u ook een keer overkomen. Meer dan 80% van alle cyber crimes is succesvol via social engineering. U lacht nu hard om Bol.com maar wacht maar tot u het bokje bent. Van identity theft ofzo... De dagen van de Nigeriaanse prinsen en de emails over goud-participaties zijn lang voorbij... Winter is comming...

Odin | 02-05-21 | 13:29 | 4

Qua angstzaaien kan je zo solliciteren bij Mark R en Hugo de J

jeweettochniet | 02-05-21 | 13:32

Is toch ook social engineering?

Odin | 02-05-21 | 13:33

"De dagen van de Nigeriaanse prinsen en de emails over goud-participaties zijn lang voorbij"
Dat dacht ik dus ook maar toevallig kreeg ik er net één een paar dagen geleden in de mail.

Der Schnitzeljäger | 02-05-21 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Is bol.com niet het privé-account van die Bolle van von Amsberg? Geen wonder dat er zoveel geld naar toe moet.

dathoujetoch | 02-05-21 | 13:29

Of zoals ze in Nigeria zeggen: als je zo stom bent dan verdien je het ook gewoon.

VanBukkem | 02-05-21 | 13:27 | 3

Dat is ook de reden dat dat hele continent een zooitje is.

kloopindeslootjijook | 02-05-21 | 13:39

Yep. En het zal ook nooit anders worden.

VanBukkem | 02-05-21 | 13:40

Mugu!

JWZ_JMK | 02-05-21 | 14:46

Dusss ... de junior administratief medewerker van bol.com wijzigt even een IBAN op basis van een shabby mailtje? Hmmmm. Inside job? Of moet bol.com de eigen processen eens even nakijken en laten controleren door de accountant?

appelboor | 02-05-21 | 13:26 | 2

Die medewerker had waarschijnlijk niet eens door dat dit slecht Nederlands was. Met dank aan alle onderwijsvernieuwingen die de afgelopen halve eeuw zijn doorgevoerd.

Leon Tosti | 02-05-21 | 13:30

Ja, dit is een inside job dat kan niet anders. Dit soort fraude gebeurde zelfs al voor het internet tijdperk met nagemaakt briefpaper en een stickertje er over met een nieuw rekeningnummer. Het is onwaarschijnlijk dat een groot bedrijf zijn processen niet op dit soort fraude heeft ingericht, dat kan echt niet. Het is onmogelijk dat dit soort fraude een verrassing is voor bol.com.

osolemio | 02-05-21 | 13:33

Da's duidelijk, het lek zit bij Bol.com.
Die medewerker is per direct ontslagen natuurlijk. Onderzoek naar dat figuur loopt nog of zo?

Papa Jones | 02-05-21 | 13:26 | 2

Diegene die deze persoon heeft aangenomen, mag er zeker uit. Dat is een nog grotere malloot.

Toverkol | 02-05-21 | 13:45

Als je niet doorhebt dat het een nepmail was met al die spelvouten dan ben je óf rijp voor opname in een gesloten inrichting, gelieerd aan de oplichters óf allochtoon. Alledrie tegelijk kan natuurlijk ook...

eerstneukendanpraten | 02-05-21 | 13:23 | 5

Alledrie dus.

Papa Jones | 02-05-21 | 13:33

Spelvouten? En dan over een andere analfabeet oordelen? Lekker man, WiFi op je kamertje op de gesloten afdeling.

beerhunter | 02-05-21 | 14:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Veranderen in Dom.com dan maar

Tobi | 02-05-21 | 13:20 | 1

Disclaimert: niet op klikken svp, dat kost je minstens 7 ton

Tobi | 02-05-21 | 13:21

Dat krijg je ervan als je de oorlog verklaart aan Zwarte Piet. Dan verdwijnt je geld met de zak naar Spanje. Sliep uit!

obominotie | 02-05-21 | 13:20

Functie elders voor de betreffende muppet neem ik aan

haddem | 02-05-21 | 13:20 | 1

Die zit al lang in Spanje te rentenieren natuurlijk.

Papa Jones | 02-05-21 | 13:27

Rien ne va plus, 'tis niet meer van u.

TmC | 02-05-21 | 13:19

Wel frappant dat Brabantia vervolgens een rechtzaak nodig heeft om alsnog het geld te krijgen. Blijkbaar vonden ze bij bol ook nog dat ze er niet aan konden doen.

RBlake | 02-05-21 | 13:19 | 5

@BekiekUtMoar | 02-05-21 | 13:21: Hahahaha... dat is duidelijk van de advocaat afkomstig. Heeft geen idee dat die bol.com daarmee wegzet als een ongelooflijk oenige organisatie.

Papa Jones | 02-05-21 | 13:29

@BekiekUtMoar | 02-05-21 | 13:21:
Toen ik nog een eigen bedrijf had was de hoofdregel dat er altijd naar het hoofdkantoor gebeld werd voor bevestiging van de wijziging. Bizar dat zo'n groot bedrijf uitgaat van briefpapier.

Erikjan79 | 02-05-21 | 13:29

@Erikjan79 | 02-05-21 | 13:29: Exact, het gaat hier over grote bedragen en dan is er geen enkele dubbel-check? Geen idee wat of wie er daar op de administratie zit, maar mij geeft het geen vertrouwen.

BekiekUtMoar | 02-05-21 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Aww die arme administratief medewerk(st)er zat al snikkend thuis.

Joffri | 02-05-21 | 13:18 | 1

Snikkend van het lachen ja.

Papa Jones | 02-05-21 | 13:33

Af en toe moet je die skam jongens ook wat gunnen.
Ze werken er hard voor.

Rohin | 02-05-21 | 13:18

Je krijgt steeds vaker slecht sprekende mensen aan de lijn als je een helpdesk belt. Die jou niet verstaan en jij hen niet. Dat je al weet als ze opneemt ok deze mevrouw gaat mij niet kunnen helpen. En in 9 van de 10 gevallen is dat ook zo. Deze mensen moet je niet met klanten om laten gaan. En ook niet met je administratie. Inclusiviteit leidt tot dit...

Hemke-Valsema | 02-05-21 | 13:18 | 3

Inclusiviteit? Je bedoelt kosten? Als je denkt dat je werkelijk iemand in Nederland aan de lijn krijgt, snap ik waarom je überhaupt een helpdesk belt (wie doet dat?).

Erikjan79 | 02-05-21 | 13:22

Medewerkers in Suriname doen hun best nog wel is mijn ervaring. Bepaalde andere accenten die hier in Nederland werken hebben regelmatig de neiging om steeds te zeggen dat "het nu niet kan", of dat je "later maar even terug moet bellen", of zelfs dat je "over enkele dagen bericht krijgt". Zonder goede reden. Zelfs bij grote bedrijven. Dit zijn jongeren, die zich gedragen zoals ik mensen hoor praten die de landen van herkomst van deze medewerkers hebben bezocht en constant op dat "andere keer" vastliepen. Ik word een beetje wanhopig van dat gedrag: is dat biculturele dan zó belangrijk voor hen dat die klantonvriendelijkheid er bij hoort? Hier geboren en dan toch dit. Moedeloosmakend.

zeurmachine | 02-05-21 | 13:52

Ooit, lang geleden, moest ik een 'noodbaan' hebben om mijn falliete boel te redden. Kwam terecht bij een helpdesk voor de tweede lijn (als je door een 'normaal' mens niet meer geholpen kon worden). Ik was prima te verstaan in NLse-, DEse- en ENse-taal. De andere kant daarentegen....
Op een gegeven moment was ik uitverkoren voor wereldwijde ondersteuning van een stuk speelgoed voor rijke mensen om via het internet hun thuise audio/video/TV installatie te kunnen bedienen op afstand en streamen naar hun loactie van dat moment. Vooral slecht verstaanbare Angel-saksen aan de telefoon gehad. Schots, Iers, Engels, Amerikaans, Negorhiphoppisch, Australisch en dat alles in meest gruwelijke tokkietaal variant.
Daarna ben ik aflaatverkoper geworden. Een stuk eenvoudiger en kan met simpele gebarentaal.

aflaatverkoper | 02-05-21 | 15:05

Dit is werkelijk waar het domste wat er ooit had kunnen gebeuren... ..!!

neonreclame | 02-05-21 | 13:16 | 2

Mijn werkgever doet aktief aan schuldhulpverlening voor medewerkers.

Om dit soort shit te voorkomen.

Papa Jones | 02-05-21 | 13:35

@Papa Jones | 02-05-21 | 13:35:
Zou je werkgever dan dan niet eens een standaard hoger salaris moeten uitbetalen?
Met een normaal betaalde baan is er geen enkele reden om in de schuldhulpsanering te komen.

gemeentereiniging | 02-05-21 | 15:50

Moeten we dat nu erg vinden ?

likmegaties | 02-05-21 | 13:15 | 1

Nee, maar wel hilarisch!

haddem | 02-05-21 | 13:27

Zelfs een kleuter had die phisingmail herkend!

Mastermattie | 02-05-21 | 13:14 | 2

De migrant van dienst bij Bol verzond ze meestal vanuit zijn herkomstland.

gestoptmetroken | 02-05-21 | 13:18

Niet als je je financiële afdeling outsourced naar Pakistan.

JWZ_JMK | 02-05-21 | 14:44

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino