Heel Holland klaar met Rutte
Helder!
Plaatje 1
Plaatje 2
De cijfers, ze spreken voor zich. Alle kleuren van de EenVandaag Opinie Panel Regenboog willen dat Mark Rutte zich toe gaat leggen op een functie elders, zodat Dit Land weer verder kan gaan met de formatie. Daar is haast bij, want zolang er geen nieuwe regering komt, zitten we opgescheept met Hugo de Jonge die ons vaccinbeleid compleet in de soep laat lopen omdat hij niks van statistiek begrijpt en nog minder van mensenlevens kostende prikpauzes. Ga, en neem je rotzooi mee, Mark.
Bonusquote 1
Bonusquote 2
Reaguursels
InloggenWat we nu nodig hebben is een coalitie over links. De komende twee jaar gaat alles crashen. Woningen, zorg, onderwijs, energietransitie en immigratie. Wie regeert gaat die kogel bijten.
Veel plezier op links. We spreken.
En hoe precies zijn we dan gebaat bij een coalitie die die schade 10x erger maakt dan nodig?
@VanKampen | 03-04-21 | 12:48: Helaas moet je soms even volledig afbranden om de weg vooruit te kunnen faciliteren.
Goh, dat had ik helemaal niet verwacht. Leugenachtige schandalenMark moet ruimte maken voor valse Europa- en Middenoostengeile Al-Kaag. Ze heeft het al tijden geroepen dat ze de eerste vrouwelijke premier zou worden. Dit zaakje stinkt, er zijn teveel toevalligheden rond het lekken van die notities. Dit is een klip en klaar uitgedacht plannetje. Ik geloof niemand meer behalve Omzigt en Leijten.
Van Raak ging ook wel.
Denk dat als Edith Schippers, Rutte idd opvolgt mv Al Kaag het wel kan schudden als MP.Gelukkig... Dus of dit nou valse opzet was,weet ik niet...
Waar is reaguurder 'IsDitNogNieuws'?
Sta je als Eerdmans op dag 1 toch danig voor lul als je machtsgeilheid nog groter blijkt dan van het CDA
Huh wat?
Lees de stelling nog eens. Het is niet dat 50% van Eerdmans voor is en 42% tegen. Het zijn de stemmers die hier hun mening geven, vandaar de percentages.
Rutte moet gewoon zijn biezen pakken en vertrekken. Dat liegen en het zich niet meer kunnen herinneren en hier telkens maar mee wegkomen, moet maar eens afgelopen zijn. Hier heeft iedereen onderhand schoon genoeg van.
Hij heeft ook een probleem inderdaad. want wie wil hem nu nog geloven. elke andere uitspraak zal in twijfel getrokken worden. Deze man is af.
Wie of wat of welke partij met Rutte in zee gaat besmet zichzelf en de Nederlandse politiek met een gif dat ongekend is. Elke Nederlander zal blijven denken is dit wel de waarheid. Dat dit werkelijk ook zo kan zijn is dessasteus, met dank aan Rutte. Stoppen op je hoogtepunt, met liegen is gearriveerd. Tot nooit meer ziens
In de tijd van Johan en Cornelis de Witt gebeurden er in dit land hele andere dingen met een leider waarmee het volk het gehad had... soms verlang je weer een beetje terug naar die tijd...
Je bent vrij om naar bv Somalië te verkassen, als je zo primitief van geest bent.
Wat zeggen de bookmakers , die hebben vaak gelijk.
Er wacht Rutte nog een succesvolle carrière in de eeuwige jachtvelden voor politici: de Europese Unie.
Ik vraag me af hoeveel mensen daar zitten te wachten op een mes in de rug.
Biggus Dickus zal zich er niets van aantrekken. Hooguit lacht hij het weg.
Who shall we wewease?
@NeedIsaymore? | 02-04-21 | 21:30:
Incontinentia Buttocks
Wodger the bankwobber
Rutte weet van niets.
Beetje last van een uitvallend geheugen?
De uitslag valt reuze mee als ik kijk naar de voor- en tegenstanders van Rutte binnen D66 en CDA. Dat zijn primiair de belangrijkste partijen op dit moment en wat de rest betreft, ach, die sluiten wel aan indien de VVD rond is met D66 en CDA.
Zou ie ook vergeten z'n kont af te vegen?
Die wordt schoon gelikt door z'n aanhang.
Geef Rutte functie elders, hij gaat het zich morgen niet meer herinneren.
Ze hebben hier op de kippenslachterij nog wel een baantje voor hem.
@peet12 | 02-04-21 | 23:13: Hij lult die kippen zo uit dat verenpakket.
Wat een bull shit. 2 miljoen stemmen op Rutte en 34 zetels, you go Mark!
Ja hoor, meer dan 8 miljoen en 116 zetels niet voor Rutte.
Uiteraard. We zullen de grootste - bewuste - pathologische leugenaar weer leider van dit land majen. Met twee miljoen stemmen zijn er nog ruim 8 miljoen die niet op hem gestemd hebben.
Maar misschien is de man inmiddels schizofreen of licht dement. Trump was nog beter.
Van die 2 miljoen zijn er nog 500.000 over.
Je staat aan de balie van het Gemeentehuis.
Je vraagt;
"Waarom moest ik hier verschijnen met mijn gsm?".
Omdat er enkele NL en EU apps op gezet moeten worden.
"Maar waar zijn die dan voor en wat doen ze"?
Maakt u zich niet bezorgd. U vertrouwd uw Overheid toch wel?
"Niet verder dan wat ik van ze zie".
Oh, maar dan moeten we ook nog deze EU Apps erop zetten.
Speciaal voor subversieven.
"En heb ik daar niks over te zeggen dan? "
Maar meneer u wilt toch geen wereldoorlog? Dus bent u voor de EU.
...............
..........
.....
Binnenkort in uw Gemeente want nu D66 de Macht heeft
is wat de kiezer wil onbelangrijk geworden.
Jullie gaan nog terugverlangen naar de tijd dat je alleen door Rutte werd bedonderd. Kaag is tienmaal zo erg.
Stem dan wat anders
Binnenkort een nieuwe Nederlandse versie van het BBC-spelprogramma 'Would I Lie to You?' Met in de eerste aflevering Mark Rutte.
De Nederlandse versie wordt aangepast, Wie liegt er beter.
Elke aflevering moet iemand de strijd met Mark aangaan.
@Stijlloser_from_NL | 02-04-21 | 21:35: Dat zal niet meevallen om daar een gelijke tegenover te zetten.
JA21 is nog nieuw. Die willen graag regeren. En zijn pragmatisch.
Maar zelfs daar zie je effect van Rutte.
Het maakt het ongeloof alleen maar groter dat er in Nederland zoveel mensen gestemd hebben op deze pathologische leugenaar. Zelfs binnen mijn familie, want hij doet het zo goed in deze crisis.
Een deel is: "het gaat toch goed zo?"
Een deel is: kieswijzer, *bovenste vakje inkleuren doet*
En dan hebben we nog de: "ik stem al decennia VVD" (*ook bovenste vakje inkleuren doet*)
Het is echt niet te geloven,de meeste mensen hebben hetzelfde probleem als Rutte, ze hebben er geen actieve herinnering aan.
Dus, 16 partijtjes gooien iemand die zich al tien jaar het schompus werkt voor de tram, de relmedia doen er (natuurlijk) een schepje bovenop, en we doen massaal mee aan het affakkelen van Rutte?
Hier is een scenario. Rutte werkt zich 9 jaar het schompus. Krijgt er in 2020 dan nog Corona en de Toeslagenaffaire bij. Nog harder werken. Ook al omdat drie D66 staatssecretarissen (onder leiding van CDA’er Hoekstra) de Belastingdienst niet onder controle krijgen. En omdat hij faalhaas-der-faalhazen De Jonge (CDA) niet laat vallen.
Stel dat hij Omtzigt een ministerspost wilde gunnen. Stel dat hij dat zich nog verdomd goed kan herinneren (maar ff niet nadat een stel journaille-sharks hem na een EU-top overvielen) dat hij zoiets heeft gezegd. Kan dat dan onder de enorme druk gebeuren waaronder Rutte 24 * 7 staat?
Verdient deze man niet méér credits dan de politiek, de pers en wij burgers hem nu geven? Kennen we iemand die het beter zou doen?
En wat zegt het dan over zijn ‘buddies’ Kaag en Hoeksta, dat ze hem als een baksteen laten vallen (remember: Belastingdienst D66 en Corona-CDA), dat ze de politieke poten onder zijn stoel wegzagen? Wat hebben die eigenlijk gepresteerd het afgelopen jaar?
Hé Kaag en Hoekstra, doe eens reflecteren in het weekeinde. Kijk eens in de spiegel en in je geweten? Zou jij het beter doen? Spreken jullie altijd de waarheid? Ben je oprecht geweest, of heb je gisteren net zo’n vuil oude politiek spel gespeeld als die andere 14 partijtjes?
En wees dan dinsdag zo groot om in het openbaar je excuses aan Rutte aan te bieden.
Als ik Rutte was, dan zou ik het wel weten: zoek lekker een ander.
Jij kan zo de politiek in. Lekker afdekken en rook breien.
Je stelt allemaal vragen, maar geeft geen antwoorden.
Als ik Rutte was dan zou ik met de Noorderzon vertrekken en mij kapot gaan schamen voor alle leugens en loze beloftes die ik gedaan heb.
Je beseft duidelijk niet hoe enorm veel menselijk leed er bespaard zou zijn als Mark Rutte 20 jaar geleden besloten zou hebben leraar te blijven, of zoiets.
Het gaat niet om Rutte; het gaat om de verhoudingen in de nieuwe coalitie. Dat heeft Rutte aardig verkloot. Ik verwacht dat hij terugtreedt binnen afzienbare tijd.
Ben het met je eens, heb het minder goed gevolgd, maar m.i. had alles geheim mogen blijven, vertrouwelijke gesprekken zijn vertrouwelijke gesprekken, dat er wat over uitlekt mag wat van gevonden worden, maar doet niets af van de geheimhouding hierover. Wel had Rutte eerlijker moeten reageren.
Ik ga mee in jouw redenatie, Ton. Terwijl ik niet eens een vvd-er ben.
Deed hij dat maar!!! Ik was euforisch toen de VVD de grootste partij werd 10 jaar geleden. Maar wat zijn ze afgegleden. Het is nu gewoon een machtspartij geworden met maar 1 truckje, Mark Rutte. Er is niets meer over van de partij waar ik altijd op stemde
Ik wilde eerst alle vragen beantwoorden maar bij nader inzien moeten ze je maar afhechten.
Dan moet hij niet NEE zeggen, maar ik weet het nu ff niet of volgens mij niet en helemaal niet dat er geen verantwoording komt. Ze waren aan het informeren in de treveszaal en keihard tegen de lamp gelopen.
@Nico1000 | 02-04-21 | 19:53: Zo blij dat ik nog nooit euforisch ben geweest over een beweging of persoon.
Er zijn miljoenen mensen die zich op integere wijze het schompes werken en deze bullshit moeten betalen !Tijd voor een totale reset van het bestel en uitvoering en dan niet " het nieuwe normaal " svp .Te erg de huidige situatie.
Kon hij zich trouwens maar eens iets herinneren. Bij de toeslagenaffaire, het bonnetje van Teeven, en de burgerdoden in Irak had hij ook last van geheugenverlies.
Rutte heeft er het grootste belang bij dat hij zo'n klungel als Hugo op die post heeft zitten.
Daarmee laat hij zien dat alles slechter is dan hijzelf.
Rutte de Lachende Leugenaar zal ongetwijfeld hard werken, maar voor wie? Voor de gewone Nederlanders of voor zijn vriendjes?
"Verdient deze man niet méér credits dan de politiek, de pers en wij burgers hem nu geven? Kennen we iemand die het beter zou doen?"
Nee
Ach, hij zit de rit wel uit en wordt de langst zittende premier van Nederland. Na het debat van gisteren heb ik elke hoop verloren dat er nog iets gaat veranderen in politiek Den Haag.
tja.
Wel bijzonder dat dat ‘er hebben zoveel mensen op mij gestemd’ argument voor hem plots een enorme leverage blijkt te hebben. Hij scheet bij Wilders altijd op hetzelfde argument.
Maar nu komt het hem goed uit. En hij heeft er ongetwijfeld geen actieve herinnering aan toen hij dat destijds zei.
Haha cordon sanitaire tegen Rutte, grappig want ironisch.
Water is nat, een bal is rond en politici liegen en bedriegen. Anders ben je geen goed politicus.
Recht proberen te lullen wat krom is...
@BakkerHenk | 02-04-21 | 19:37: Dat is de essentie van politiek bedrijven. Rutte is een uitzonderlijk talent gebleken.
@Willibald von Klúúúk | 02-04-21 | 19:44: Dat is de essentie van politiek drijven geworden. En inderdaad Rutte is een meester in liegen. Dat is waarom niemand hem meer gelooft.
Daarom is Omtzigt ook zogenaamd lastig.
En lastige mensen moeten weg. Ook al hebben ze 100x gelijk.
Kaag en Ollo weten hoe het spel gespeelt moet worden.
Rutte wordt wellicht tóch de Premier echter, hij kan zich geen enkele misstap meer veroorloven.
Hij moet op eieren lopen en ook nog ‘s op een dun draadje balanceren.
Ik vraag mij af of ie dat vol kan houden.
Bij het kleinste foutje hangt hij aan de hoogste boom, want deze affaire vergeet niemand.
En we hebben allemaal kunnen zien hoe gretig de andere partijleiders aan z’n stoelpoten stonden hakken.
Niet dat ze echt van plan waren om ‘m te wippen, want ze weten allemaal van zichzelf dat zij, geen van allen, klaar zijn voor de post MP.
Ook Kaag (nog) niet.
Rutte is een lul, maar vooralsnog de beste lul.
Bovendien heeft ie in het buitenland een hoog aanzien.
Kan het niet mooier maken.
Als het maar geen extreem-links kabinet wordt.
Realistisch betoog.
Helemaal mee eens.
Heb je de commentaren op zijn selectieve Alzheimer gelezen in de buitenlandse kranten. Daar zijn de Nederlandse media nog mild bij.
@Zapata10 | 02-04-21 | 19:38:
Ik heb ze niet gelezen, maar dat zijn de kranten.
Aanzien bij z’n Europese collega’s.
Zij hebben ‘m hoog zitten.
"Als het maar geen extreem-links kabinet wordt."
Ze hebben het wel eens over het links worden van rechts, en dat daarom er ruimte is voor een FvD en JA21, maar als zelfs de SP niets met het communisme heeft dan zou je eerder over een beweging naar rechts moeten hebben. Of een versmalling of zoiets.
@Ruimedenker | 02-04-21 | 19:50: en wat moet ons dat interesseren, dat z’n Europese collega’s hem hoog hebben zitten?? Hij is/was MP van NL, daar zou hij druk om moeten maken!
Er zijn in NL geen extreem-linkse partijen. De SP is link maar niet extreem. Eerder pragmatisch-links.
@BrachypelmaBoehmei | 02-04-21 | 19:59:
De man wordt serieus genomen, niemand die Jesse Klaver kent, niemand die Wopke kent.
En ja, we zijn nu eenmaal lid van Europa.
@Red shirt | 02-04-21 | 20:07:
Liever nog de hardcore socialisten dan die extreem linkse idioten van GroenLinks.
Zelfs aan de uiterst linkse kan van jouw eigen D66 zitten extreem linkse elementen.
Ok, ik ben zelf een rechtse knuppel, dus vind al snel iets links.
Maar er lopen zeker weten extreme exemplaren rond.
@Red shirt | 02-04-21 | 20:07: Je bent een dag te laat.
@Ruimedenker | 02-04-21 | 20:13: We liggen in Europa; we zijn lid/onderdeel van de EUcratie.
Het wachten is op de poll: Hoe snel treedt Rutte terug?
Het nieuwe leiderschap is natuurlijk bullshit. Het achterkamertjesgekonkel begint nu. Die doctrine wordt gevoed door Kaag die Rutte onder haar hak houdt.
Gisteravond heeft het CDA wellicht de verkeerde keuze gemaakt: ze hadden beter mee kunnen gaan in de motie van wantrouwen. (Met hoofdelijke stemming denk ik dat op het Binnenhof nog onrustiger zou zijn).
Verloren in de verkiezingen, geen heldere standpunten tav speerpunten en coalitie. De stabiliteit in de partij is nog steeds zwak (de situatie Omtzigt is feitelijk verslechterd) Wat staat het CDA te wachten bij voortzetting van de coalitie? Een stabiel kabinet zal het niet zijn.
Wat is het verschil tussen een Nederlandse burger en een lemming?
-
Een lemming denkt nog een seconde na, voordat hij zich achter zijn soortgenoten aan de afgrond in stort.
Het probleem is niet dat Rutte liegt maar dat er blijkbaar nog mensen zijn die denken dat politici de waarheid spreken.
Het probleem is dat mensen dat liegen goed praten door te doen alsof het normaal is.
Nee Gulliver, niet proberen iedereen gelijk te stellen met jouw soortgenoten. Er zijn politici van VVD huize die alleen maar liegen vanwege eigenbelang en daarmee gaarne anderen helemaal kapotmaken en er zijn integere mensen zoals een Omtzigt en een Leyten.
Als ik niet kan liegen, kan ik geen staatsman zijn.
Otto von Bismarck
@Graaf_Slis | 02-04-21 | 19:36: Ja dat was een beste die Bismarck. Welke Duitse grootheid ga je nog meer quoten?
Dit is dezelfde verdediging die Trumpies steeds gebruikten, zwakjes. Niet alle politici zijn narcistische leugenaars. Je hebt ook de SP.
@Zapata10 | 02-04-21 | 19:37: Er zijn maar twee Duitse grootheden op politiek gebied: Bismarck en Adenauer.
Met pek en veren eruit op rails, Rutte en zijn handlangers. Liegen over het liegen. Gekker kan het niet.
Alleen die rails is al te zwaar voor die watjes in Den Haag.
Geef het een paar weken. Vraag maar aan Tjerrie.
Vvd stemmers staan wel achter hem.
Stockholm syndroom noemen we dat.
Nee zelfde type mensen die gaarne met liegen en bedriegen wel integere mensen kapot maken voor hun eigenbelang.
Ik ben VVD stemmer en sta niet achter Rutte net als veel VVD stemmers die ik ken. Heb er ook niet op gestemd. Rutte moet gewoon opstappen en plaats maken voor nieuw bloed. Valt mij wel op dat alle mogelijke concurrentie voor de positie van lijstrekker de laatste jaren de partij is uitgebonjourd of zelf is opgestapt, dus wordt nog best een klus om een goed iemand te vinden.
@zeertegendradig | 02-04-21 | 19:42: Rutte heeft zich inderdaad omringd met incapabele maar loyale ja-knikkers. Iedereen die ook maar een beetje een bedreiging voor hem zou kunnen zijn wegens kwaliteit is er uitgewerkt of uitgestapt. Dat mensen zoals jij desondanks VVD zijn blijven stemmen, heeft hem alleen maar gesterkt.
Over week of 3 zien dit soort compleet onnozele ' peilingen ' er weer totaal anders uit. Rutte blijft, en heeft een immens groot kiezersmandaat achter zich. Deal with it
Kaag lijkt mij als premier een prima keus.
Alleen, je moet het maar willen. Energie steken in het beantwoorden van nutteloze vragen van die 1 zetelpartijtjes. Hoofdpijn kun je ervan krijgen
Door haar ongekende dedain zal haar dat heel slecht af gaan en een vraag is nooit nutteloos.
Bovendien heeft ze nog niet een kwart van de energie van Rutte, ben benieuwd of ze het wel trekt zo'n premierschap.
Dat zou voor haar zelf wel fantastisch zijn. Vier jaar lang keihard meegewerkt aan het uitbouwen en stevig verankeren van de Rutte-doctrine, en nu kan zij daar gebruik van maken.
Kaag is de vrouwelijke Rutte. Net zo verrot.
Het klinkt vreemd, maar als ik écht moet tussen plakstront (Rutte) en diarree (Kaag), kies ik plakstront. Maar liefst zie ik nieuwe verkiezingen.
Met het mes op de keel wel ja.
Mensen die nu nog achter Rutte staan zijn masochisten. Zoveel is duidelijk.
Nee hoor gewoon realisten.
Net zo verrot.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:22: Ik zie in de definitie van realisme niets over liegen. Dat zou ik eerder als surrealisme kwalificeren.
@BakkerHenk | 02-04-21 | 19:27:
Politiek zonder leugens is als voetballen zonder bal.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:22: Nee, egoïsten.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:29: En dat is exact het probleem waar driekwart van de bevolking nu blijkbaar klaar mee is.
@BakkerHenk | 02-04-21 | 19:32:
Je overschat het aantal huilstruiken en wappies in Nederland.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:40: Als 25% nog vertrouwen heeft, dan heeft 75% dat niet. Die som is echt niet zo heel moeilijk hoor.
De Judas-Alliantie doet zijn naam wel eer aan.
Hoezo?
Grachus in de gracht dus ? Judas , zoek je vijanden elders !
@Gulliver | 02-04-21 | 19:23: om zo massaal achter iemand te staan die reeds opgestapt had behoren te zijn.
Rutte? Rutte?
Help me even... Rutte?
Ik hoop op een opstand binnen de CDA gelederen. Men pikt de verkiezingsnederlaag niet en men pikt de houding van Hoekstra niet in het Rutte/Omtzigt debat. Het CDA brengt de positie van Hoekstra in stemming en hij kan dan vertrekken. Lijkt me boontje om zijn loontje.
Rutte MOET WEG.
Hoe dan ook!
Opzouten leugenaar.
Misschien over vier jaar maar tot die tijd moet je er maar mee leren leven.
Hup Rutte! Niets aantrekken van deze linkse stemmingmakerij en Wappies.
Weest gerust, dat doet hij al zijn hele leven niet...
De wappies hebben een Ruttefobie.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:24: Nee een Rutte allergie. Gaat van kwaad tot erger. Op een gegeven ogenblik is heel het land ziek als hij nog langer blijft zitten. En daar helpt geen prikje tegen.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:24: altijd beter dan oogkleppen.
@Zapata10 | 02-04-21 | 19:28:
Het gaat naar omstandigheden zeer goed met het land. Misschien moet je aan je eigen gezondheid gaan werken door de drank een poosje te laten staan.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:33: Ja zekers gaat het goed in het land, dat moet je eens vertellen aan die tienduizenden mensen die het slachtoffer zijn geworden in de toeslagen affaire. Of de ondernemers die stuk voor stuk kapot gaan. Je zou zelf eens wat moeten drinken misschien spoel je dat stinkende verrotte eens bij je weg en vallen je oogkleppen af.
@Zapata10 | 02-04-21 | 19:36:
Waar heb je het over?
Ondanks de coronacrisis is het aantal faillisementen nog nooit zo laag geweest als afgelopen jaar.
Er wordt wat rot fruit uit de boom geschud maar dat is op de lange termijn alleen maar goed.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:44: Als er rot fruit uit de boom was geschud zou er geen VVDer meer over zijn in Nederland.
Tsja Rutte is de beste van de slechtste van de klas... Gewoon mee dealen klaar, en maar zeiken.. Ps wie neemt één vandaag überhaupt serieus is staatsomroep toch?
Het wordt Kaag of nieuwe verkiezingen
Ons soort mense,willen haar niet
Nee
@Coolcalmcollected | 02-04-21 | 19:13:
'Ons' soort?
@YoMoms | 02-04-21 | 19:15: verwijzing naar de kaagse opmerking
@YoMoms | 02-04-21 | 19:15: De non-intellectuelen.
@Red shirt | 02-04-21 | 19:17: idd,in haar ogen de pauperiaanen
@Coolcalmcollected | 02-04-21 | 19:15:
Oh van de docu. Goeie :)
Wat mij opgevallen is, dat er helemaal geen excuses worden aangeboden aan de kiezers, de Nederlanders. Want ook wij zijn weer bedonderd.
Puur hypothetisch hoor maar eigenlijk moet u uw excuses maken aan de weledele heer Rutte. Een meerderheid van de volksvertegenwoordiging stelt deze onkreukbare heer in z'n gelijk. Ga u schamen!
De kiezer krijgt waar die voor gekozen heeft, zonder spuug hard in de poeperd, vinden Nederlanders lekker.
Nou komt het rare. Stel dat, niet dat het gebeurt hoor, Rutte trekt zich terug, wie kan dan bij die VVD deze functie aan? Niemand toch? Hoe absurd is dat wel niet?
Daarmede zegt u dat de vvd incapabel is,dat klopt toevallig ook nog.
@Coolcalmcollected | 02-04-21 | 19:14:
Hoe kan het dan mogelijk zijn dat de VVD een regeringspartij is, als de rest incapabel is?
Wie hebben er op de VVD gestemd?
Zijn er nog meer mensen bij VVD dan? Ik kreeg de indruk dat VVD een onemanshow van Rutte was...
@Coolcalmcollected | 02-04-21 | 19:14:
@naglfar | 02-04-21 | 19:20:
Zou zelfs betekenen dat een partijlid van de VVD vanaf buiten aangetrokken moet worden om premier te worden, zou dan niet zo weten wie er dan in aanmerking komt.
Kijk alleen maar naar de stemmen die naar de VVD zijn gegaan.
Die partij heeft maar één serieuze kandidaat.
Rutte, M. - 1.977.651
van Ark, T. - 73.125
Yeşilgöz-Zegerius, D. - 45.630
Hermans, S.T.M. - 24.115
Becker, B. - 19.873
Omtzigt haalde er volgens de kieskringen 342.472
@Mr.Crowley | 02-04-21 | 19:20: bange mensen,die houvast zochten in Sars-2 corona tijd,zie de grote ,goede leider eens besluiten nemen,die dan ook nog eens te vaak op de tv komt.
Back- benchers doen alleen wat de grote leider hen opdraagt,de hele vvd fractie bestaat uit ex PA-ers,dat zegt al meer dan genoeg.
Dijkhoff of Edith Schippers zijn mogelijk
@BakkerHenk | 02-04-21 | 19:24:
Hoeveel zou Dijkhof er binnen hebben gesleept? Mosterd na de maaltijd, maar vraag het me af.
@Axolotl | 02-04-21 | 19:27:
Ja, maar Dijkhof wilde zelf weg uit de Kamer.
En Edith is te lief en netjes voor het vak.
@BakkerHenk | 02-04-21 | 19:24: Daar heeft Rutte wel voor gezorgd, iedereen die hem zou kunnen bedreigen heeft-ie voor de bus gegooid.
Als zelfs een klaploper als Rutte premier kan worden, dan kan werkelijk iedereen het. Bassie of Adriaan werden al ergens voorgesteld zijn; weet niet of dat vvd-wappies zijn maar ook dat maakt eigenlijk niet uit.
@L.E. Raar | 02-04-21 | 19:29: Precies. Die partij is helemaal niets zonder Rutte.
Die stemmen op haar heeft Bente allemaal zelf binnengehaald.
Tijd voor Omtzigt als MP. Is toch eigenlijk heel simpel. De enige die nog draagvlak heeft bij de kiezer
Dan had de kiezer CDA moeten kiezen ipv VVD, D66 en PVV.
Omtzigt is een uitstekend kamerlid maar geen leider. Sinds hij door een wappie met de dood is bedreigd lijkt hij er bovendien volledig doorheen te zitten.
Geen charisma, spreekt zijn talen niet.. Dus nee
Ik vrees heel erg voor VVD-D66-PvdA-GroenLinks-CU.
Gaat hem niet worden. PvdA, GL en CU krijgen dan grote problemen met hun achterban.
GroenLinks steunde motie van wantrouwen vannacht toch? Dus die gaan niet onder Rutte...
Gezien de Eenvandaag poll lijkt me een nationaal kabinet de enige goede optie. Een kabinet wat een afspiegeling is van alle partijen in de Tweede Kamer. Alleen dan heb je een breed draagvlak en dat is nodig om NL uit de corona shit te halen.
Nieuwe verkiezingen
@Coolcalmcollected | 02-04-21 | 19:05:
U krijgt 4 jaar Marxje Rutte.
@Graaf_van_Hogendorp | 02-04-21 | 19:06: ik wil het paard van Troye niet hebben.
@Coolcalmcollected | 02-04-21 | 19:05:
Dan krijg je gewoon weer de zelfde uitslag.
Geen Kaag... ik had haar een Hillarywaardige nederlaag gegund met de verkiezingen. Wint ze verdorie 5 zetels.
Gewoon de klappers van artsen erbij pakken (mag ook Excel), kwetsbaarsten selecteren op volgorde en gaan. Een ander groep zorgt voor de inkoop en distributie. Klaar, zonder overbodige bestuurslagen gaat het een stuk sneller
Je bedoelt Rutte te vervangen voor een kolonel?
Ollongren en Kaag hebben een smerig spelletje gespeeld en Nederland trapt er met open ogen in.
Wappie.
Wappie.
Zou me nog geeneens verbazen.
@ParaPiet | 02-04-21 | 19:08:
Veel te toevallig dat uitgerekend het vel papier over Omtzigt uit de map stak.
Zo slim zijn ze echt niet.
Hoezo? We willen gewoon Rutte stof zien happen. Dat zijn opvolgster uit exact hetzelfde hout gesneden is als Rutte snapt iedereen.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:27: ongelooflijk, ben t een keer eens met Gulliver. Net als Bolton met zijn gefotografeerde notities over de 5000 militairen voor Guaido in Venezuela, veel te opzichtig en toevallig.
Rutte liegt, Kaag bedriegt
De eerste de beste vergadering van de “nieuwgekozenen” vertoonde direct al flinke scheuren in de verkiezingsleuzen
D66 Kaag, we gaan voor nieuw leiderschap. Nou, die kans heeft ze op een presenteerblaadje gekregen maar aan haar neus voorbij laten gaan. Ondanks haar ervaring toch last van plankenvrees? Ze koos voor de oude politiek van liegen en stilhouden.
CU Segers, kiezen met lef. Het tegendeel was waar, als een natte krant voegde hij geen daad bij het woord, een enorme slappe hap en knipte als een scheermes voor Rutte, Kaag en Hoekstra.
CDA Hoekstra, nu doorpakken. Haha, net als de CU grote woorden maar heel weinig ruggengraat. Zonder ruggengraat kun je echt niet goed doorpakken. Daarbij laten ze hun beste kamerlid en grote zeteltrekker Omtzicht vallen als een baksteen door voor Rutte te kiezen. Welk een walgelijke vertoning.
Over de VVD zal ik het maar niet hebben, te beschamend voor woorden.
Dit belooft wat voor de komende periode.
Vele kraaien eten uit dezelfde ruif.
Misschien had je voor de verkiezingen wat beter moeten luisteren naar de standpunten van JA over regeringsdeelname?
Mark zelf wil nog steeds door, hij snapt nog steeds niet dat hij beter kan opstappen, krijg wel een beetje medelijden met hem, zo langzamerhand.
#helpmarkdelentedoor.
Rutte: *Time, is on my side, yes it is*
Of Paint it Black.
You can't always get what you want
I can’t get no satisfaction
Can
Under my Thumb
Under my thumb
Intussen roept hij u al weer op met Pasen thuis te blijven en niet de grens over te gaan als dat niet strikt noodzakelijk is. Kunnen we hem niet oproepen algeheel thuis te blijven en zich niet meer te bemoeien met al die mensen die niet op hem gestemd hebben? Of moeten die eerst met hooivorken en fakkels voor zijn deur gaan staan?
Als je aangehouden wordt, gewoon zeggen dat je je niets herinnert.
Gaan de paasvuren eigenlijk nog door?
Ik zeg nog tegen Rutte: kan me niet herinneren dat ik naar Curaçao ben geweest.
Ja, maar dit jaar helaas binnen ivm de vleermuisgriep.
Alsof onze macht zich iets van onze mening gaat aantrekken. Sweet dreams.
Neu, niet echt. Rutte gaat gewoon premier worden.
Vreedzame protestwandeltochten door het hele land. In alle steden. Is dat iets?
Tegen machtsmisbruik en manipulatie.
Iedere week opnieuw, net zo lang totdat deze aarstvijand van de democratie voor altijd is verdwenen van het politieke toneel. Als het parlement niet dat zelfreinigend vermogen kan opbrengen dan moet de bevolking het maar doen.
Veel succes met je wandelclubje!
En wat parasolletjes erbij, dan kleurt ook nog gezellig.
Hysterie aangejaagd door NPO66. Much ado about nothing.
Zo is het.
Man, hou toch op. Hier is totaal niets aangejaagd. Mark Rutte deugt niet, en erg veel mensen hebben dat nu (eindelijk) door. Dat u dat niet inziet, vertelt mij twee dingen:
1. U stemt VVD en/of u bent een VVD-trol;
2. Uw maatschappijvisie deugt niet.
"Much ado about nothing"
Sterke aanwijzingen dat je de volksvertegenwoordiger waarover je vorige kabinet gevallen is, monddood wilt krijgen.
Motief aanwezig, smoking gun aanwezig.
Als u dat "nothing" noemt, zitten ze niet alle 24 meer in uw kratje.
JA21 wtf?
Hoezo verbaasd?
JA heeft zich al voor de verkiezingen duidelijk uitgesproken voor regeringsdeelname.
JA21, het redelijk alternatief.
Ehm, ik zou liegen wanneer ik zou zeggen dat ik er ook niet verbaasd over ben, dus ja, dit verrast mij ook wel.
Rutte zal Kaag en Hoekstra wel wat beloofd hebben, cf. de Rutte-doctrine staat dat niet op papier.
Hoeft natuurlijk ook niet, Rutte heeft altijd nog z'n haperende geheugen (toezegging, toezegging - waar heb je het over?).
Uitstekend politicus, vriend Rutte.
Jort?
@schijtzat | 02-04-21 | 18:53: Is het zo obvious?
De sleutel ligt bij het CDA, gaan ze hoekstra wegjagen? Gaat Omtzigt uit de partij? Breekt het CDA uit elkaar? De vvd66 moeten maar afwachten, zo te zien blijft rutte gewoon zitten, ook als hij geen regering kan vormen.
Ik vraag mij af hoe Omtzigt naar deze farce heeft gekeken. Het CDA stemt dus tegen de motie Wilders, dan stemde Omtzigt dus ook tegen?
Ik kan mij niet voorstellen dat Omtzigt de hele vertoning OK vond. Het is een aanfluiting en ik heb dezelfde vragen als jij. Blijft Omtzigt in het CDA (hij is denk ik wel loyaal aan de partij als geheel), gaan er andere koppen rollen? Maken ze het hem het leven toch zo zuur dat hij met die partij kapt en iets voor zichzelf gaat doen.
@Nuuk | 02-04-21 | 18:59: de vraag is dan of ie er zin in heeft om een partij op te tuigen. Het lijkt mij van niet. En als dat niet gebeurt, bij welke partij ie zich reëel aan kan sluiten.
@Nuuk | 02-04-21 | 18:59:
Rutte is gered doordat alleen de fractievoorzitters namens de hele fractie stemden. Dan heb je dus automatisch fractiediscipline.
Bij een hoofdelijke stemming waren er heel wat meer dolken tevoorschijn gekomen.
De focus van iedereen ligt nu op Rutte; daarmee is de oude truck weer gelukt.
In notities over een kabinetsformatie "functie elders" schrijven; waarom denkt iedereen dat dit "elders" juist zou slaan op een functie *in* het kabinet? Ben ik de enige die kritisch genoeg is om niet te geloven dat het nu ineens om een kabinetsbaan zou gaan? Er was gewoon de wens om Pieter de baantjescarrousel in te duwen en die wens kwam waarschijnlijk niet eens van Rutte zelf (ook al wist die er misschien wel van).
Het truckje is dat de politiek een poppenkast is en wanneer er iets smerigs is uitgelekt, neemt 1 poppetje alle schuld op zich, gaat door het slijk, treedt af, draai aan de carousel, nieuw poppetje en iedereen is weer blij en alles na een jaar vergeten. Deze truck werd nu weer gedaan eerst met de oude verkenners, maar men bleef teveel kritische vragen stellen en dus moest Rutte maar eens iets op zich nemen. Politieke verantwoordelijkheid op zich nemen dus. Daarom liefst ook zo weinig kritische mensen in de kamer als mogelijk, dus zeker Pieter niet!
Aan het echte op de achtergrond liggende probleem verandert uiteindelijk niets; ook niet als Rutte was afgetreden. En ook de volgende keer weer niet, ongeacht wat het volk stemt.
Door de grondwet heeft dit land altijd een vaste kliek mensen gehad die op niet-democratische manier aan hun baantje zijn gekomen: burgemeesters, staatssecretarissen, ministers en hoge ambtenaren. Deze club houdt elkaar altijd het handje boven het hoofd en speelt elkaar baantjes toe. Je zou het de elite en baantjescarousel kunnen noemen. Om dit echt aan te pakken moet eerst de complete grondwet op de schop, maar daar moet eerst de eerste kamer mee instemmen en die zit nou net vol met lui van deze club.
Voor leden van deze club is lobby veel belangrijker dan democratie en daarom komen ze liever niet in beeld; voor wat in beeld komt bij het plebs is die poppenkast. Aan de top van de club staat gewoon de vorst en die komt al helemaal niet in beeld als het o politiek gaat. Dit verhaal ook weer:
josbertlonnee.wordpress.com/2019/01/2...
Voor 2012 werd de Koning altijd bij de formatie "geïnformeerd". Nu ook weer wordt met de vorst "gepraat" met degene die de verkenners en formateusr aanwijst:
www.telegraaf.nl/nieuws/932689630/kam...
Waarom zou met arme man altijd gepraat moeten worden als die zogenaamd geen invloed heeft op iets als een formatie? Heeft hij geen idee wat er allemaal speelt? Volgt hij het nieuws en de gesprekken in de eerste en tweede kamer niet? Zou die arme man echt geen flauw idee hebben wat er in *zijn* land speelt?
Hoe dan ook: Steeds maar weer tuint iedereen er opnieuw in en uiteindelijk kan de elite weer doorgaan met waar ze mee bezig waren. Ook nu gaat dit duidelijk weer lukken.
Ik mis hier een like button, donatie knopje of van die awards zoals op Reddit. Als jullie dat nou eens gaan regelen @geenstijl, dan schieten jullie er zelf ook wat mee op. Check hoe dat werkt bij Reddit.
Waarom heb je het steeds over kleine vrachtautootjes (je truckjes)? Geen touw aan vast te knopen.
En dus van wie kwam dat "Pieter Omtzigt, functie elders"? Ik vrees dat Willem daar meer van weet dan Rutte. Maar Willem zal zich rond deze dagen echt niet laten zien; zelfs niet neutraal zwaaiend voor een camera. Het zal heb trouwens vast niet bevallen dat hij Rutte nu in moet zetten, want dat is zijn favoriete premier. Hem hoeft die niets meer uit te leggen.
@Ichneumonidae | 02-04-21 | 18:52: Oh ja, moet "truc" / "trucs" zijn. Begrijpelijk dat dit reaguursel door die tikfout in zijn geheel niet te begrijpen is.
@Expert Homo | 02-04-21 | 19:00: Op Goede Vrijdagen ben ik altijd wat flauw. Echt, ik lieg niet. Ik spreek hier de Waarheid.
Ik snap trouwens niet waarom een motie van wantrouwen dan weer niet aangenomen werd. Wat zou daarachter weer aan manipulatie zitten? Ach ja, zolang het plebs maar weer in de poppenkast gaat geloven. En plebs dat deze poppenkast steeds maar weer gelooft verdient wellicht ook niet beter?
Ik acht het niet aanneemlijk dat een kamerlid met zo enorm veel voorkeursstemmen als Omtzigt eens eventjes dat enorme mandaat opzij veegt, een middelvinger opsteekt naar al die kiezers, en zich de baantjescarousel in laat rangeren.
Dus ja, daarom denk ik dat men een zoethoudertje binnen het kabinet voor ogen had. Wellicht minister van Landbouw o.i.d., om Omtzigt nog dicht bij CDA-doelgroep "boeren" te houden.
Daar zou hij dan mogen worstelen met zijn eigen portefeuille, zodat hij geen tijd meer zou hebben zich door dossiers heen te vreten en verkapt oppositiewerk te doen.
@Ichneumonidae | 02-04-21 | 19:07: Wellicht moeten we maar de eer aan ons zelf houden en aftreden als reaguurders. Dan kunnen we tikfouten en de discussies daarover voor goed achter ons laten.
@Vage_eddie | 02-04-21 | 19:09: Zou die alle smerige, geheime discussies binnen de ministerraad die hij mee zou krijgen voor zichzelf houden? Maar, nee: Ik snap niet waarom je daar het woord "elders" voor zou gebruiken. Jij wel?
"De cijfers, ze spreken voor zich."
Niet echt. Het is een beetje de hysterie en dramatiek van de dag.
Men schijnt altijd maar weer de hele oude wijze oer-Nederlandse spreekwoorden te vergeten die ons ooit, vroeger, zonder dorpsgekken en internet, ons tot een nuchter volkje maakte. Je weet wel. Nadenken voordat je roept of handelt. Het verstand moet zegevieren.
De soep wordt niet zo heet gegeten.
Beste stuurlui staan altijd aan wal.
Schoenmaker blijft bij uw leest.
Alles heb z'n voor- en nadelen.
Zoals de waard is...
Enzovoort.
Natuurlijk heeft Rutte een flater geslagen hier. En natuurlijk is het nogal dommig.
Maar het echt drama gaat m.i. meer om de hysterische NPO die er een drama van maakt. De alternatieve media die het nog meer een drama maakt dan het is. De hijgende hyena's op extreemrechts die er een nog grotere drama van maken. De huilende wolven op extreemlinks die er ook een drama van maken.
Zijn wij Italië geworden? Zooitje onstabiele hysterische gifkikkers?
Wij waren toch ooit een nuchter volkje?
Is het slecht? Ja. Is het het absolute einde van de wereld? Nee.
Gaat Rutte straks door? Misschien?
Is dat erg? Nee. Er is niets beters, nou ja misschien dat Kaag het beter kan.
Gaat iemand van de huilende hyena's ooit dit land leiden? Nee. Want dat kunnen ze niet. Ze kunnen helemaal niets.
Dus laten we eventjes kijken hoe het afloopt. Ik denk met een sisser.
En ook belangrijk. Wat vind Pieter eigenlijk. De dossierbijter is een patriot en hoewel heerlijk kritisch denk ik niet dat extreemlinkse en extreemrechtse malloten over zijn rug een puntje scoren. Daar is de man veel te integer voor.
@MikeTheBull | 02-04-21 | 18:51:
Probeer het eens inhoudelijk.
Op welk punt heeft hij ongelijk?
De muizen vetten de kazen in voordat het kalf droog is...
Dat zeg ik altijd in deze situatie.
@Gulliver | 02-04-21 | 19:08: Hoe vaak kan een premier ergens 'geen actieve herinnering' aan hebben? Hoe vaak kan een premier ergens 'een andere herinnering' aan hebben? Dát is de vraag. Laat maar iemand anders het proberen, maakt niet uit wie. Rutte heeft wederom afgedaan.
@naglfar | 02-04-21 | 19:35: Nou ja, maakt niet uit wie, behalve tante Sigrid, want die vertrouw ik ook voor geen cent.
Deels eens met u. Blijft staan dat liegen gewoon niet kan en sterker nog: helemaal niet nodig was.
Want waarom zou Rutte of wie dan ook niet mogen opperen om Omtzigt een positie elders aan te bieden? Let wel: opperen. Meer dan dat, is gewoon niet mogelijk want Omtzigt zou accoord moeten gaan.
Onbegrijpelijk dat iedereen het doet voorkomen alsof Omtzigt als een willoos slachtoffer door Rutte de Kamer uit geschopt zou worden. Waar komt deze waangedachte toch vandaan?
Ach ja de middelmatige Nederlander heeft weer eens een mening.
Uit uw ietwat hautaine generalisatie maak ik op dat u uzelf daar niet toe rekent, wat mij benieuwd waarom dat is..?
@Vage_eddie | 02-04-21 | 19:11:
benieuwt met een t, vooral ook.
Wat vindt Heel Holland eigenlijk van Ollongren en haar 'leider' Kaag? Je weet wel, de mensen die verantwoordelijk zijn voor het uitlekken van tendentieuze notities opgeschreven door een (D66?) ambtenaar? Of heeft Heel Holland niet door wat hier precies gebeurd is?
Ja hoor! Ik heb het ook door. Ze heeft Rutte nu waar ze hem moet hebben. Vleugellam gemaakt. Gewoon even wachten tot de vogel niet meer ademt. Hij zal nu onder tante Kaag hangen aan het infuus.
Tantetje Kaag heeft met medewerking van juffer Ollengren Rutte naar de afgrond geleid. Nu moet hij nog springen. Duwtje van NPO misschien? Vrouw van Ollengren zit vuist diep in de NPO dus dat moet geen probleem zijn. .
Even het volk opwarmen. Tja Rutte , wie een kuil graaft voor een ander( Omtzigt) valt er zelf in.
Geen medelijden.
Walg echter van die hautaine tante Kaag en haar kliek.
Ik denk dat de meesten dat wel door hebben, alleen is het, of wordt het, hen (nog) niet gevraagd.
Ollongren is opgeworpen als offer om Rutte ten val te brengen. Zoveel is duidelijk.
Geheel mee eens. De zwanenzang van Arjen Lubach sprak boekdelen. Geheel op de hand van d66.
u is gerontofiel?
Dus een overgrote meerderheid van de Nederlanders is helemaal klaar met Rutte.
Zou hij het licht nu eindelijk zien of anderen in de partij ?
Anderen in de partij hebben 10 jaar lang uitsluitend geleund op Rutte als stemmentrekker. Wie is de nummer 2? Zonder zoekmachine!
@haddem | 02-04-21 | 18:45:
Hermans.
edit met zoekmachine van Arck ;)
De heer Rutte heeft de meeste voorkeurstemmen gekregen, en zijn partij is met grote voorsprong (10 zetels!!!) de grootste partij wederom geworden. Dus...
@Roze_bril_drager | 02-04-21 | 18:46: Dankje. Ik had er geen actieve herinnering meer van.
@Roze_bril_drager | 02-04-21 | 18:46: oeps! Haha
@Leviticus | 02-04-21 | 18:46:
Uit de cijfers van eenvandaag blijkt ook dat VVD stemmers nog redelijk massaal achter hem staan, dat is waar.
Maar die wisten van te voren al te stemmen op een leugenaar dus dat is begrijpelijk.
Tja. Hij verklaart keer op keer naar eer en geweten gehandeld te hebben. Dat klopt als hij geen eer en geen geweten heeft. Dat is bij deze dan bevestigd, toch?
@Roze_bril_drager | 02-04-21 | 18:49: kwestie van blue shirt, red shirt effect denk ik. Als Segers meegegaan was in de motie van wantrouwen waren er nu meer CU stemmers geweest die niet met Rutte verder willen denk je niet?
@haddem | 02-04-21 | 18:54:
Dat denk ik ook, zou niet moeten zijn want dan denk je niet onafhankelijk voor zover dat überhaupt mogelijk is.
@snokkertje | 02-04-21 | 18:54:
Haha, zo is het. Pak DSM-V erbij en je ziet wat hij is.
Ik vind werkelijk alle prima ZOLANG die Kaag maar opzout... Wat een eng en gevaarlijk mens.
Wat is gevaarlijk aan haar? Gelieve een objectieve, wetenschappelijke onderbouwing.
Kaag wordt première
@Leviticus | 02-04-21 | 18:48: Niet nodig. Extreem globalistisch, extreem pro-islam, extreem pro-immigratie, extreem pro-EU, extreem pro kilmaathysterie, extreem tegen gezond verstand en extreem tegen de gewone Nederlander. Een enge gevaarlijke feeks is het.
Ergens bekruipt me steeds meer het idee dat de hele zooi een opzetje is geweest tussen Ollongren, Kaag en die fotograaf.
Tuurlijk, Rutte zal het gezegd hebben. Hij is alleen zojuist verslagen in achterkamertjespolitiek nog iemand die nog enger is, nog gewiekster is, en nog meer over lijken gaat.
@Vage_eddie | 02-04-21 | 19:13:
*door iemand die nog enger is
@Leviticus | 02-04-21 | 18:48:
Een rat in het lijkenhuis is ze.
Wetenschappelijk:
Een Rattus norvegicus in het mortuarium is ze.
Rutte moet nog even spartelen, maar geloof me ,het is met hem echt voorbij.
Hij zal na Pasen inzien dat het voorbij is, en aftreden.
Er kan op deze manier met Rutte, nooit een nieuwe regering gevormd worden.
Mensen ga lekker het paasfeest vieren, volgende week zijn we van hem af.
Rutte is de grootste partij; die beslist. Niet Kaag en niet Hoekstra.
Rutte kan ook formeren zonder die twee.
Dream on. Werkelijk op niets gebaseerd. Rutte wil gewoon door, wie in de VVD gaat hem stoppen? Juist, niemand.
De andere partijen hebben ook genoeg boter op d'n kop, dus die moeten gewoon hun bek houden.
Plus, 4 jaar Rutte, niet eens zo gek als je denkt aan de alternatieven.
@Ichneumonidae | 02-04-21 | 18:46:
Idd; ik heb gisteren het alternatief gehoord. Doe dan nog maar 4 jaar Rutte.
Ik vermoed ook dat Mark de nooduitgang bestudeerd. En, ach ja, ik snap na zoveel jaar dat dat een een dingetjes is, je land dienen enzo. Maar kop op, gewoon even door de netels, daarna fijn je verdere bestaan wegpruttelen bij een multinational.. of de EU for god sake... Ik denk dat ie stopt... maar goed, van hete teflon vallen kanaries dan wel dood neer, maar uit de tepels van het vvd-hoofdkantoor sijpelt mosterdgas, and they love it.
@Ichneumonidae | 02-04-21 | 18:46:
De formatie zit er nog aan te komen he.
Ik zag gister een compleet geïsoleerde VVD met een D66 dat slimmig de middle ground bewaarde met het CDA als schoothondje.
Daartegenover stonden zo'n beetje alle overige lijsttrekkers te koken van frustratie.
Dat isolement van de VVD gaat niet meer weg zolang Mark er zit.
Momenteel lijken ze er te zijn met VVD/D66/CDA/Jezus, maar ik acht het aanneemlijk dat er binnen het CDA nog e.e.a. gaat versplinteren.
Wat maakt het uit wat mensen ná de verkiezingen vinden? Alsof iemand in de TK zich daar ook maar ene moer van aantrekt.
Gros is het morgen (of nu al) vergeten. Daarnaast blijft Rutte toch met afstand de beste premier die we op dit moment kunnen hebben, met wie hij verder ook in zee gaat.
De enige echte kampioen is Rutte.
Kaag en Hoekstra hadden het gisteravond alles. Ze hadden de touwtjes strak in handen en hadden het af moeten maken.
Maar ze hebben kei hard gefaald, de kiezer laten vallen en Omtzight een trap na gegeven.
(leiderschap?)
Ik ben geen fan van Rutte zijn beleid maar hij is toch echt DE kampioen in deze.
Kaag heeft de overhand op het moment. Echt ben ik meer benieuwd wat Omtzigt zal besluiten.
@haddem | 02-04-21 | 18:43:
Welnee. 24 zeteltje.
Onzin, hoogstwaarschijnlijk was er al ergens een deal gesloten tussen die 3 gasten tijdens een opschorting. Ten 2e hebben Kaag en Hoekstra de anderen, weliswaar meesterlijk, de rest in de val gelokt met de motie van afkeuring. Was deze er niet doorheen gekomen hadden beide met lege handen gestaan en dan hadden ze met Wilders motie in moeten stemmen om verder gezichtsverlies te voorkomen.
@Het Licht | 02-04-21 | 18:46: welja. Kaag heeft gisteren duidelijk laten merken dat zij elk moment de stekker uit Rutte kan trekken. Voor Trutte, om nog iets te kunnen heeft ie Kaag nodig. Rutte is misschien de grootste, maar Kaag kan net zo goed naar voren geschoven worden voor het premierschap, om iedereen tevreden te stellen
Het verschil in lichaamshouding van Rutte voor en na die lange schorsing was opmerkelijk. Hij heeft nog een op een met Kaag staan praten in die pauze.
Toen en daar is een deal gesloten, en die is in het voordeel van Kaag geweest, netto gezien.
Denk je nou echt dat Kaag niet doorhad dat ze met één duwtje haar grootste opponent omver kon duwen? Nee, Rutte in leven houden met die motie van afkeur, betekent dat ze hem nu precies heeft waar ze wil.
De komende tijd mag de VVD de klappen op gaan vangen, met gedoogsteun van D66, dat elk moment de handen er vanaf kan trekken.
Gaan andere partijen nu bepalen wie de VVD mag leiden? Dan mag de VVD dat omgekeerd ook doen, natuurlijk. Wordt nog lachen. D66 is ok, maar dan zonder die enge Kaag, en de PVV kan, maar dan moet Wilders een stap terug doen etc.
Gelieve objectieve onderbouwing van je aanname dat mevrouw Kaag eng is.
@Leviticus | 02-04-21 | 18:51: Doe je huis werk.
@Leviticus | 02-04-21 | 18:51: u vergeet wetenschappelijk.
Oordelen over personen zijn doorgaans subjectief. Als ze objectief waren, zou iedereen dezelfde mening hebben, en daarvan ken ik weinig voorbeelden. Ik vind Kaag eng, omdat ze zich anders voordoet dan ze is. Heeft vier jaar in het kabinet gezeten, maar presenteert zich als nieuw, en velen trappen daar nog in ook, omdat ze totaal onzichtbaar was. Presenteert zich als iemand van het volk, terwijl er weinig zo elitair is als dat diplomatenwereldje dat haar heeft gebaard. En nu doet ze alsof Rutte een halsmisdrijf begaan heeft, terwijl er in de politiek continu over poppetjes wordt gesproken, en dat uiteraard wordt ontkend tot er iets definitief is. Niks nieuws onder de zon. Het enige bijzondere is dat het dit keer op papier stond en dat iedereen dat papier kon lezen door dat gestuntel van Ollongren.
Die vent kan gewoon geen MP meer worden, elke keer als die vanuit zijn functie iemand de maat moet nemen, denk oa aan Orban of Erdogan, krijgt die dit keihard in zijn gezicht geworpen.
Geen Erdolf, maar Rudolf.
Wat moet je met Omtzicht in een lockdown, sja la la la
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Maar aan de gebeurtenissen van gisteren te oordelen is duidelijk dat de Thierry politiek een stuk scherper is dan 12-partijen-13-ongelukken Eerdmans van het Nanninga smaldeel. JA21 stemmen: vergeefse moeite. Het is niet "the real stuff".
Verder is het afwachten of die denktank die Omtzigt begonnen is voldoende massa krijgt met serieuze mensen, om voor Omtzigt een alterntief te bieden voor zijn CDA-lidmaatschap.
De jongeman van Volt, ik neem de moeite niet eens om zijn naam op te zoeken, maakte op mij een gunstige indruk. Prima bijwagen voor D'66 en/of Mark Rutte. Echt inhoudelijk die knul. Rustig en beschaafd. Met iets meer mediatraining en ervaring kan ook hij echt staatsmanachtig worden.
Ik vond de BBB dame wel oké.
Stel je voor dat je bij de eerstvolgende persco over de corona maatregelen tegen die kop van Sekreet Plaag moet aankijken.
Dat is nog erger dan de maatregelen zelf....
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Lekken richting Rutte niet onderzocht door Rijksrecherche
Het schenden van een ambtsgeheim is strafbaar. De Rijksrecherche kan in zo'n geval onderzoek doen. Dat is nu niet het geval. Het OM in Den Haag laat weten dat er geen aangifte is gedaan. Wel kan de Rijksrecherche ook ambtshalve, zonder aangifte, overgaan tot een strafrechtelijk onderzoek. "Maar dat gebeurt alleen in uitzonderlijke gevallen."
--
Welterusten mensen.
Doe aangifte dan.
Als Rutte er voor het volk was geweest zou hij zijn opgestapt. Maar hij zit er maar voor 1 ding, macht en geld daarom blijft hij zitten dat is wel duidelijk.
Die uitersten van JA21 en FVD. Vinden de Annabel volgers Rutte gewoon toppie?
Erg opmerkelijk inderdaad. Heb JA21 gestemd, maar no way dat ik Rutte nog terug wil zien in een volgend kabinet.
@Spring Bruissteen | 02-04-21 | 18:46: Weinig principieel dan, die JA21, alles voor regeringsdeelname. Had anders van ze verwacht.
Wellicht ligt het aan de enorme gretigheid om mee te willen regeren, omdat het de enige kans is op een rechts kabinet.
Maar hoe lang duurt dit?
Ligt aan de kater. Één/twee dagen dus.
De Leugen regeert. Tot over vier jaar mense!
Adviseer je eerst correct Nederlands te schrijven. Dan pas wordt je serieus genomen.
In het Torentje hangen altijd foto's/schilderijen/portretten van mensen die de MP geweldig vindt.
Ik ben benieuwd wie er ooit een foto/schilderij/portret van Rutte gaat ophangen. Hou mij tzt even op de hoogte middels een berichtje naar ergens in de hemel. Of hel. Geen idee waar ik beland.
Een beetje narcist als Rutte heeft vast een schilderij van Rutte hangen.
Weet je op wie er ook miljoenen mensen hebben gestemd?
Willem Alexander?
Bart Spring in 't Veld?
Trump?
Napoleon?
Conchita Wurst
De pianostemmer?
Kim Jong-Un?
Guus Geluk in Donald Duck 6? Of waren dat eenden?
Een machtsbeluste despoot geeft zijn positie nooit snel op.
Goed, gooi ik de knuppel in het hoenderhok. Rutte weg/geen premier of een bijrol voor de VVD in het nieuwe kabinet. De vraag is, wie dan wel? Kaag? Dan kunnen we dit land wel afschaffen, wordt het qua bevolking, cultuur en huisvesting 1 overvolle internationale luchthaven met als voertaal Nederengels met een arabisch accent. Lekker vooruitzicht hoor...
En binnen de VVD zie ik in de kamer niemand die het stokje wil of kan overnemen en dat gejengel om nepotiste Schippers moet ook maar eens afgelopen zijn. CDA is geen optie met deze uitslag ( nog los van de interne puinhopen daar ) en verder is het helemaal diep triest wat er zit. Nou ja, misschien dat een v/d Staaij het met oprechte intenties zou doen maar dat is geen internationale speler, natuurlijk.
Boeit niet. Rutte heeft het vertrouwen.
Misschien zelf je handjes laten wapperen ipv anderen de maat te meten.
Hij heeft al een paar keer gezegd dat 1.900.000 mensen op hem hebben gestemd. Voor hem was dat de reden om weer Minister President te worden. Laat dit onderzoek dan de reden zijn om dat niet te doen.
Al zeker 6 keer en daarmee leeft hij in de realiteit dat iedereen op hem gestemd heeft. Ook mooi dat hij dat niet voor het debat heeft uitgesproken.
Bonuskwoot 2 is toch tweeërlei! Wil ik een premier die liegt? Of wil ik een demente premier. Dat zijn zo ongeveer de keuzes.
Als hij liegt, dan denk ik dat dat past in het profiel van een politicus. Als hij dement is, dan vind ik het een groter probleem.
Er zitten weer een hoop mensen in een nieuwe bubbel. Het moet in den Haag wel een groot feest zijn om de van links naar rechts zwalkende bevolking te zien kwekken en kwaken op de diverse fora ter linker - en rechterzijde. Zelfs de discussiegroepen van serieuzere aard beginnen inmiddels de uitstraling te krijgen van het Feestboek van de kakelende koffie knurften.
Wat is een discussiegroep van serieuzere aard?
Mag je uit die grafieken concluderen dat Ja21-stemmers net zo regeergeil zijn als de door hun gekozen parlamentsleden en dan dus, ook volgens die grafieken, nog regeergeiler zijn dan de VVD?
Veranderen doe je door te regeren toch?
@Quib | 02-04-21 | 18:31: Ook onder Rutte?
@WirMachenMusik | 02-04-21 | 18:35: Dat is inderdaad wel een goede vraag. Waarschijnlijk niet.
Rutte is al helemaal ingeburgerd in de parallelle samenleving waar zijn waarheid de enige echte waarheid is.
Tijd voor die van Caduta. Edith, kom er maar in!
Weet je wat ik miste in het hele schandaal.
Ivm corona .
CDA stond in de stemming ook achter Rutte en niet achter nummer2 op de lijst Omtzicht?
Nee daar ging het juist om haha omtzicht moet weg. Duwen toch hun dingetjes door.
Het 'leuke' van Rutte is dat ie het vermogen heeft te doen alsof z'n neus bloedt en alles wel goed komt. Geef het wat tijd en iedereen zal zien dat hij het beste is wat dit land ooit is overkomen. Positief in het leven staan. Dat zouden meer mensen moeten doen!
Rutte een bloedneus, dat lijkt me een bloedbad.
@Mr_Natural | 02-04-21 | 18:24:
Het bloedbad, dat zijn de anderen.
Zoveel newbe's hier met Zwitsal?
Aflaatverkopers zijn niet te vertrouwen.
Wat een zooitje en hij blijft zitten, sommige mensen krijgen een kick als ze af gezeken worden ,Mark ook, want als hij s'avonds thuis komt heeft hij altijd nog een grote spiegel. Facet geslepen.
U dacht dat plaatjes Mark R. ook maar één ruk uitmaken?
Rutte IV staat in de steigers, 78 Kamerleden stemden tegen de motie van wantrouwen. Kaag had een grote bek, maar dat is voor de bühne, ze schuift straks gewoon aan als vice-MP en krijgt voor haar steun een paar leuke ministeries (milieu, EU, immigratie).
"Society is, always has been and always will be a structure for the exploitation and oppression of the majority through systems of political force dictated by an élite, enforced by thugs, uniformed or not, and upheld by a wilful ignorance and stupidity on the part of the majority whom the system oppresses"
Richard Morgan
Machtige quote!
Cijfers kloppen altijd, de volgorde soms niet.
De premier voor alle VVD'ers.
Geen idee hoe betrouwbaar dit is, niet zo heel veel lijkt me, dus geen peil.nl niveau, want 't verschil in vertrouwen in Rutte tussen JA21 en FvD lijkt me onwaarschijnlijk.
Ja, genoeg gelogen en de Jonge zit er steeds naast, is inderdaad geen cijferaar. Zet Kuipers op de Jonge zijn plek voor de time being.
Als tie maar weg is hè jommes? Want dan komt alles goed?
Zitten we leuk met premier Van Ark. Wordt het daar nou echt beter van?
Deze mevrouw kan het natuurlijk niet worden. Ik had zelf nog nooit van haar gehoord. Edit Schippers kan wel worden ingevlogen, je hoeft niet gekozen te zijn om minister te worden.
Ik zit helemaal klaar voor premier Kaag.
Kom maar op met die windmolens.
Neelie Kroes leeft ook nog.
@Zwizalletju | 02-04-21 | 18:20: Eerstvolgende op de lijst na Rutte. Deze wordt het als Rutte persona non grata zou worden.
@de Voorzittert | 02-04-21 | 18:45: Nee , zo werkt dat niet.
Mark zei dat ie er alles aan ging doen om het vertrouwen terug te winnen. Nou, begin eens met mij die 1000 euro te geven die je beloofd hebt zou ik zeggen.
Niet verrassend dat de bereidheid bij de linkse partijen PVV, FVD, PvdA, Groenlinks en de SP het laagst is.
U vergeet nog SGP, CU, Volt en BIJ1 en de Boer'n en de Dieren in het rijtje linkse partijen.
Bij de linkse partij VVD valt dat reuze mee, dunkt me.
Gelukkig zitter er hier geen VVD'ers.....
Haha...!
Nee, dat hoop ik ook voor Kuif
Kuif heeft vrij na deze rumoerige week
@Trumme | 02-04-21 | 18:20: Positie elders?
Duidelijk verhaal. Gister bleek al, dat wordt geen Rutte als minister president maar iemand anders. Dat kan weer iemand van de VVD zijn, zoals Edith Schippers, of iemand van D66, zoals Kaag.
Dan als het stof is neergedaald. Wat Rutte had moeten doen na die foto is ronduit toegeven dat over Omtzigt was gepraat en dat "functie elders" voor hem geen thema was maar dat het best mogelijk is dat iemand dat heeft opgeschreven bij een discussie. Hij had moeten zeggen dat een verkenning sowieso een vrije uitwisseling van gedachten is en dat daarbij ook over de poppetjes wordt gepraat want waarover moet je het anders hebben? De partijpunten? Nee dan heb je het over de mensen, over de roddels, over de controverses, de stabiliteit in het CDA, en dus ook over Omtzigt en zijn voorkeursstemmen. Wat moeten we met dat verhaal, minister maken? Of waar zetten we die man neer, wat wil hij zelf?
Dat had hij moeten zeggen en dat was er ook een shitstorm opgestoken maar iedereen weet best dat zo'n verkenning binnenskamers gaat over de kletsverhalen en de poppetjes. Enige vrome hypocrisie stonk wel omhoog uit de reacties van Marijnissen, Azarkan en Baudet. Wilders was tamelijk recht doorzee in zijn afkeuring, maar ja, dat is geen nieuws want hij is altijd tegen alles.
Hij voelde zich zo zeker van z’n zaak dat hij de vraag van Thierry die eigenlijk heel logisch was niet zag aankomen. Dat bracht hem aan het wankelen.
Niet helemaal mee eens. Misschien onderling in de wandelgangen, maar bij verkennende gesprekken komen poppetjes niet ter sprake. En zeker niet in deze vorm met het doel van Rutte het 'kaltstellen' van iemand die goed zijn democratische taak uitoefent. Rutte's fout was dat hij zelf al met het formatieproces bezig was, omdat het zo'n uitgemaakte zaak lijkt/leek, terwijl dat formeel absoluut natuurlijk niet zo is. Als Rutte gewoon eerlijk was geweest op één punt na, had hij makkelijk overleefd. Hij had direct kunnen zeggen dat hij fout zat en niet had moeten opperen om Omtzigt eventueel minister te maken. Ja, hij dus zelfs kunnen liegen dat hij niet een volksvertegenwoordiger wilde 'kaltstellen'. Had wel alleen gekund als bepaalde feiten niet later alsnog de notulen ingefietst zijn....
Teflon mark met een kapot geheugen. En dan te bedenken dat hij eigenlijk geschiedenis leraar is.
De partijen die tegen stemden, was dat omdat Wilders de motie ingediend heeft?
Zoals ze wel vaker doen?
Nee, (oude) coalitiepartijen stemden tegen, omdat ze samen willen regeren. Alle andere partijen in de Kamer, van links tot rechts en zelfs de SGP, stemden voor de motie van Wilders.
Rubberen rutte begint uit te drogen .
1,9 miljoen mensen schijnen op deze flapdrol te hebben gestemd. Meer dan 4 x zoveel mensen niet. Nuf said. Weg met de leugenaar.
Zo werkt de democratie niet.
Hahah dat is juist een reden dat hij MP moet worden, want de andere leiders hebben nog minder stemmen.
Ik vind het zielig voor Rutte. Hij kan er toch niets aan doen dat Ollongren die vertrouwelijke aantekeningen onthulde.
Ik blijf het raar vinden dat Ollongren, thans minister, D66, zo goed weg komt. Zij was toch ook bij die besprekingen aanwezig?
Nog los van via-via Kaag, D66.
@Knufter | 02-04-21 | 18:15:
En Brutus. Ik bedoel Wopke.
Is er ook een grafiekje over Arib?
Waar zou die grafiek over moeten gaan?
Van de coalitiepartijen nog steeds bijna de helft die geen cordon sanitaire om Rutte wil. De VVD kiezers zelf zien het probleem ook niet. Veelzeggend.
Vooralsnog is Rutte het grootste obstakel voor een voortvarende formatie waarna we de grootste problemen sinds de tweede wereldoorlog kunnen oplossen. De redenatie van mensen die Rutte nog steunen / gedogen is 'we zitten in een coronacrisis, Rutte is de leider die we kennen, we kunnen ons geen chaos veroorloven'. Buiten de coronacrisis (of stikstofcrisis, pfascrisis, vluchtelingencrisis, etc.) was Rutte allang van het toneel verdwenen, maar die constante stroom aan crisissen komen hem ogenschijnlijk wel goed uit.
Ik denk dat u wat mensen vergeet die om andere redenen vasthouden aan de vvd, met Rutte niet per definitie een uitzondering.
Als je, niks merkt van de maatregelen, het wel prima hebt, nog steeds gelooft in het ondernemerssprookje, een ambitieus excelsheet managertje bent dat werkelijk denkt ooit ergens te komen, of gewoon simpelweg er geen bal om geeft hoe het buiten de eigen wijk gaat, kan je prima vvd stemmen.
@IndoorexpaT | 02-04-21 | 18:19: De VVD kiezers als de 'middenklasse' passagiers in de serie Snowpiercer.
Rutte heeft 33 zetels gehaald en een motie van wantrouwen overleefd. Dat telt.
Volgende week wat andere perikelen. Wat goed nieuws uit de hoed toveren om het één of het ander. Een symbolische daad hier en daar.
En húp, die opiniegrafiekjes zien er een stuk beter uit want kiezers hebben een geheugen als Rutte.
En dan: ta-daaa: Rutte 4.
33 zetels wel op blijven letten hè.
@Trumme | 02-04-21 | 18:15: Aangepast. Was het niet 34?
Dit interesseert hem geen ene reet, ik zie nu al die glimlach voor me als hij dit ziet, terwijl hij in zijn ogen zichzelf een goed verdiende cognac inschenkt (met al zijn vrienden)
Hoop dat Maurice de Hond met een zelfde soort resultaten komt.
Wat zou er dan veranderen?
65% bij GroenLinks tegen. Hoe ongeloofwaardig wil je het hebben als Jesse heeft laten opschrijven dat hij op alle punten water bij de wijn wil doen.
Jesse weet dat dit z’n laatste kans is op een ministerspost
@Trumme | 02-04-21 | 18:16: Dat is een doel op zich! Wat nou principes en moraal?
Teflon Mark kan zo naar Brussel bij de rest van de afgeserveerde rakkers .
En dan zie ik hier nog niet eens het laatste nieuws, namelijk dat de jeugdafdelingen van ChristenUnie, D66 en CDA wel verder willen met de VVD, maar niet met Rutte.
Rutte is als die irritante dronken oom op een verjaardagsfeestje; iedereen heeft al een keer gevraagd of hij alsjeblieft naar huis wil gaan, maar hij denkt nog steeds dat het feestje minder leuk zal zijn zonder hem.
Nee, hij heeft het minder leuk zonder zijn feestje.
De vrouw van een man die Yasser Arafat nog gediend heeft gaat dus Nederland leiden. Oh ja, en een vrouw die de Moslimbroederschap nog gediend heeft zit ook in de Kamer, en dient nu Yasser Feras. Pim draait zich om in zijn graf.
Toen Pim nog leefde, draaide hij zich ook al vaak om.
Ik zie nog steeds niet in waarom het wegvallen van Rutte zou betekenen dat de grootste partij de premier niet levert.
@J.P.Drapeau | 02-04-21 | 18:12:
Alsof de VVD zou zeggen: 'Goed idee zeg, een premier van D66.'
Leeft ie nog dan?
@Mr_Natural | 02-04-21 | 18:13: Het schijnt dat je tegenwoordig nergens meer verbaasd over hoeft te zijn. Alles is mogelijk. Voorspelling. Rutte IV. Na 2 jaar krijgt Rutte een EU topbaan en spreken VVD en D66 af dat Kaag de laatste 2 jaar MP mag zijn.
Gelukkig werd er toch al niet naar de kiezer geluisterd.
65% bij GroenLinks tegen. Hoe ongeloofwaardig wil je het hebben als Jesse heeft laten opschrijven dat hij op alle punten water bij de wijn wil doen.
Nietszeggende poll. Rien ne va plus. U heeft mogen stemmen en moet nu kappen met zeuren. Gelukkig maar. Aan de berichten op gs te zien moet je het volk niet teveel inspraak geven.
Het is eerder: men moet de politiek eens aan de politiek laten.
Maar nee, het gaat er 24/7 over.
Uw berichten?
En hoe denken de VVD stemmers nu over Rutte?
Storm in een glas water.
Zie Bonusquote 1.
VVD stemmers denken niet dus je hoeft het ook niet te vragen.
Ik hoop dat Maurice de Hond dit gaat onderzoeken.
@Mahatma | 02-04-21 | 18:08
Dat hangt er vanaf. Was Rutte uitgebonjourd, dan vonden ze hem niets. Nu hij er nog zit zijn ze er blij mee. Ik ken toevallig een VVD'er. Die vond dat het allemaal wel erg op de man was gespeeld....
65% bij GroenLinks tegen. Hoe ongeloofwaardig wil je het hebben als Jesse heeft laten opschrijven dat hij op alle punten water bij de wijn wil doen.
Gaaf land, he rutte!
Wat een onzin.
Over 4 jaar mag men weer stemmen en dan is dit al lang en breed vergeten, kijk naar de afgelopen verkiezingen.
Bubble nieuws.
De rest van de samenleving boeit het niet.
Een beter bewijs dat 'peilingen' volledig nutteloos zijn krijgt u niet; Rutte wordt namelijk doodleuk premier en al die meninkjes dienen slechts ter vermaak.
Onvoorstelbaar eigenlijk, hoe dom het Nederlandse volk is geworden.
Daar ben ik ook bang voor. De man heeft zo'n groot bord voor zijn kop, dat hij schijt aan iedereen heeft en gewoon door gaat. Hooelijk wordt dat zodanig tegengewerkt dat hij wel weg moet. Volgende verkiezingen gaat de vvd vermoedelijk qua zetels de pvda achterna.
@bqbq | 02-04-21 | 18:11: oh, hij heeft geen bord voor zijn kop hoor, hij is een EU-adept pur sang. Dat wil zeggen: een ondemocratische en corrupte machtswellusteling die slechts de EU-ideologie nastreeft. En het is hem gelukt, want hij kreeg 35 zetels. En dat EU-clubje D66 kreeg er nog eens 24 van het Nederlandse volk, dat blijkbaar liever een financieel rekbaar EU-provinciaaltje zonder Zwarte Piet en met warmtepomp wordt. Volgende verkiezingen.. daar wil ik niet eens over nadenken, want het zo zomaar oorlog kunnen zijn in de wereld.
Niet alleen nutteloos, maar ook sturend richting het normaliseren dat Rutte gewoon blijft zitten.
@Mensdier | 02-04-21 | 18:17: Dat is het altijd wel ergens. West-Europa bedoelt u?
Rutte en liegen ,verwacht je niet.
Ik dacht al "wat hoor ik toch?" maar dat was heel Nederland die klaar kwam met Rutte.
Gadverdamme!
Lol de helft van JA21 vind het nog altijd dikke prima. Wtf
Annabel Nanninga had ik in Amsterdam altijd hoog zitten maar nu is voor mij de maat vol.
@Koonkluk Huis | 02-04-21 | 18:11: De maat is nog lang niet vol, die begint pas aan een 4 jarige termijn.
In de woorden van Baudet: 'zij houden van politicusje spelen'
Plucheplakker Eerdmans staat te popelen om toe te treden.
Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.
Prikpauzes zijn een nieuw hoofdstuk in falend paniekbeleid op zoek naar de perfecte oplossing, alleen dit is geen hogere wiskunde, perfectie bestaat niet. en.wikipedia.org/wiki/Nirvana_fallacy...
Dit doet me denken aan politici die in totale extase eerst halsoverkop en naiëf onze helden naar Screbrenica of Uruzgan sturen, en dan in totale verbazing raken als een soldaat het niet overleefd. Dit zijn bestuurders die in het geheel NIETS incalculeren omdat ze niet _kunnen_ calculeren.
If you can`t stand the heat, get out of the kitchen!
En ze hadden nog wel zo'n mooi voorbeeld met playmobiel poppetjes. Toch raar dat zo'n soldaat dan toch nog sterft.
Iedereen is klaar met Rutte maar Rutte niet met het volk/land.
Waar zien wij dit soort psychopathische trekjes?
Juist, bij dictators.
Niemand is klaar met Rutte. Kom uit je bubble en kijk naar de verkiezingsuitslagen.
@Is dit nog nieuws? | 02-04-21 | 18:16: Volgens mij heb je het nieuws de laatste dagen niet gevolgd.
@Is dit nog nieuws? | 02-04-21 | 18:16: Er bestaat iets als chronologische volgorde en nog iets heel raars "oorzaak & gevolg".
Er is eerst op Rutte gestemd (toen waren mensen het nog met hem eens), daarna begon hij wel heel erg hard te liegen en nu moeten de mensen het met hem eens blijven van jou?
De man kan alleen maar liegen. Ergens vroeger is hij gepest en sindsdien liegt hij zijn eigen waarheid aan elkaar. Zielig.
Het ergste is, dat doet hij al drie kabinetten.
Rutte van narcist naar seniel.
Zoals we hier in het zuiden zeggen: Houdoe en bedankt.
En dan? Dan ligt de rode loper voor Kaag klaar, dat is pas een ramp voor Nederland. Dit is een vuil spel georchestreerd door d66.
@Trasnochador | 02-04-21 | 18:07:
Mensen denken niet verder dan hun neus lang is, inderdaad. Rutte weg, en dan? De belangijkste vraag die nooit gesteld wordt na een grote verandering: En nu dan? Hadden we ook met de val van de muur, de Arabische Lente en nu weer met die klimaathysterie, geen flauw idee wat we ermee aan moe(s)ten. Ductapeoplossingen en wir schaffen das, het communisme is weg, de zon gaat nu overal schijnen.
Stelletje domoren...
@Graaisnaaiert | 02-04-21 | 18:35: de grootste domoren zijn diegenen die geen oplossingen kunnen bedenken en in hun probleem blijven hangen omdat ze dat gewend zijn.
Hallo domoor.
Dijkhof terug halen...
Oude wijn in nieuwe zakken.
Niets tegen oude wijn, toch?
Maar je hebt gelijk, je moet wijn en politiek gescheiden houden.
@Kapitein Sjaak Mus | 02-04-21 | 18:13:
Nieuwe wijn kan heerlijk zijn, en Rutte is een oude zak.
Oud Leiderschap in een gehypte zak
Dat was toch ook al voor de verkiezingen?
Nou, Rutte...
Dat heb je goed gedaan.
Not.
REAGEER OOK