Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Suezkanaal officieel gesloten. Eigenaar geen idee of/wanneer schip geborgen wordt

Gaat slecht maar niemand weet echt hoe slecht.

Je zou soms bijna even denken dat de Egyptenaren dat kanaal helemaal niet zelf gegraven hebben. Maar goed, het laatste nieuws: de Suez Canal Authority kondigde zojuist aan dat al het verkeer door het belangrijkste kanaal ter wereld tijdelijk gestopt wordt. Niet dat ze veel keuze hadden, want de joekel ligt nog altijd overdwars prominent te zijn. Maar wel iets minder overdwars dan gisteren en een paar Egyptische sleephengsten zijn d'r al flink aan het aanduwen. Zie exacte dwarsheidsgraad en sleepbootposities hier LIVE. De economische schade wordt ondertussen astronomisch en de eigenaar van het schip heef geen idee hoe lang het schip nog dwars gaat liggen. "We have not heard of any particular progress. Now they are trying to dig out dirt under the bow of the vessel. They will resume tug operations when the tide rises." Het Nederlandse bedrijf Boskalis wordt op de zaak gezet om de gootsteen te ontstoppen en kwam vanochtend om 04:00 aan. Diens CEO zei gisteren tegen Nieuwsuur dat het onmogelijk lijkt het schip in de huidige toestand los te trekken en waarschijnlijk eerst leeggehaald moet worden. En dat kan dus weken duren. De verstopping kost rederijen zo'n $60.000 per dag per schip. Dus de ontstopping mag wat kosten.

Tijd voor halve maatregelen voorbij

Reaguursels

Inloggen

Mooie brug hoor.

Cor Netto | 26-03-21 | 08:21

Als een schip door het Adamrijnkanaal vaart stijgt het water achter het schip door het enorm vele schroefwater.
Dus leg aan beide kanten ingangen van de flessenhals 10 schepen voor anker, en laat deze schroefwater veroorzaken in het smalle kanaal.
Het waterniveau zal gemakkelijk 2 meter stijgen wat ruim voldoende is.
Klus klaar in een halve dag.

bigstone | 26-03-21 | 07:27 | 1

(Ervarings)deskundige of één van die beste stuurlui die aan wal staat?

Haringkoning | 26-03-21 | 09:13

Werkgelegenheid voor NL, kanaal verbreden!

dooiestruik | 25-03-21 | 22:07 | 1

tweede kanaal op dat stuk erbij.

newray | 26-03-21 | 01:53

Ik begrijp niet hoe zo’n grote schuit met die wind zonder slepers door dat smalle deel mag.

Bigi Bana Boy | 25-03-21 | 21:44

Demonstreert hoe kwetsbaar het westen is.

Homer P. Simpson | 25-03-21 | 21:26

1. De Smit mannen gaan natuurlijk aan de conservatieve kant zitten met voorspellen.
2. Het schip is best wel slap en kan zomaar breken als er te hard aan getrokken wordt op de verkeerde plekken.
3. Lekker boeien als de wereldwijde economie instorten kan ik misschien eindelijk een huis kopen.

Barre_de_k | 25-03-21 | 21:22

Paar lansen met flinke druk water langs de boeg spuiten, lossnijden en aan beide kanten richting achteren duwen.

IPNP | 25-03-21 | 20:18

‘SWereld’s meest beroemde baggeraar, tevens berger , gaat deze klus klaren.... Holland’s glorie.
En stel Bestuursvoorzitter Peter Berzowsky dan maar gelijk aan als oppergezant vaccinatie en testen!

mameloe | 25-03-21 | 19:31 | 8

Met lof afgestudeerd nog aan de befaamde TH Delft, afd der Weg- en Waterbouwkunde... kustwaterbouw zelf meer dan 50 jr ervaring wereldwijd in deze sector .... en U?

mameloe | 25-03-21 | 21:07

Aaaaaaaand he's gone! Plusje voor je, mameloe!

TiTi_no_ghost_237 | 25-03-21 | 21:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Tis een flinke dobber.

Kletskop | 25-03-21 | 19:12

Even out of the box denken. Sleepboten klaar aan de ene kant. Aan de andere kant een grote onderwater-explosie veroorzaken. Gewoon een grote dieptebom dus, of twee. Doordat de explosie in een kanaal plaatsvindt, kun je een tsunami veroorzaken richting het schip. Beetje dd slimmerikkenloslaten op een berekening over de diepte van het kanaal, de diepte van de explosie en andere variabelen, etc en je kunt een gigagolf creeren die het schip een ontzettende duw geeft

ches | 25-03-21 | 18:58 | 3

Of je verdampt zoveel water en blaast zoveel over de rand, dat je een daling veroorzaakt waardoor het schip breekt. Maar bedankt voor het meedenken.

Dima Beeline | 25-03-21 | 19:03

@Dima Beeline | 25-03-21 | 19:03: En ligt dat ding op zijn kant en zijn we nog verder van huis met al die teus in het water.

Toverkol | 25-03-21 | 20:00

@Dima Beeline | Een schip wat alle oceanen bevaart met golven van 20 meter kan niet tegen een golfje? Bij een explosie verdamp je geen water daar gaat de reactie te snel voor. Dus niet zo kleinerend.

bigstone | 25-03-21 | 20:01

Als we op de kunde en kennis van arabieren moeten afgaan, is dat kanaal nog enkele eeuwen versperd.....

J.Thee.Cohen | 25-03-21 | 18:46 | 1

Bagdad was de afgelopen 10 eeuwen een van de meest invloedrijke en beschaafde stukken van de wereld. de kennis van die Arabieren is de reden dat wij nog Romeinse en Griekse teksten kunnen lezen. O ja: en de '0' hebben.

m@rkus | 26-03-21 | 07:12

Bij eb aan één kant dicht gooien, dan wachten tot het vloed is en de schuit in z’n achterruit.

Ray Skak | 25-03-21 | 18:39

Misschien dat Rutte financieel nog wat bij gaat springen. (Van onze centjes natuurlijk) Zou niet niet vreemd zijn denk ik.

DrachiR | 25-03-21 | 18:18

Het ding ligt een stukje Oostelijker van Cairo.
Ik heb net op m'n Wereldbol gekeken maar dan ligt hij toch behoorlijk schuin achterover.
Dus twee tikken tegen de boeg en hij is los.

Godderwrake | 25-03-21 | 17:55 | 3

Als je ff je email geeft krijg je een baan aangeboden #ridder

beter-laat-dan-nooit | 25-03-21 | 18:16

Als het geheel op de schaal van Madurodam is moet dat lukken !

DrachiR | 25-03-21 | 18:21

@DrachiR | 25-03-21 | 18:21: dan is een schop er tegenaan voldoende,alleen bij het grotere formaat zal dat zere teentjes opleveren gok ik.

bowlfabriek | 25-03-21 | 22:12

Het is zo simpel, hierbij twee oplossingen.
1. Trek met rupsvoertuigen vanaf de wal. Deze hebben veel meer trekkracht.
Altijd terugtrekken zoals hij gekomen is.
2. Op een veilige afstand met explosieven een tsunami veroorzaken.

Fout is het gebruik van sleepboten, deze trekken en duwen tegelijk door het stuwwater.

bigstone | 25-03-21 | 17:54 | 1

Ik mis in deze planning de inzet van een Wolfpack aan Duitse U-boten waar de bejaarde bemanning niet op de hoogte is gesteld van het einde van ww2

Nuuk | 25-03-21 | 18:11

Krijgen we dan nu ook minder vluchtelingen ?

Acidstain | 25-03-21 | 17:53 | 3

Laat hem dan maar liggen.
Lol.

jufrouw theelepeltje | 25-03-21 | 17:58

Nee, meer.

Het heeft niets te maken met dit kanaal of dat schip, maar het zijn altijd meer migranten, pardon vluchtelingen.

Nuuk | 25-03-21 | 18:12

Ja hoor , die rubberbootjes worden in China gemaakt .

likmegaties | 25-03-21 | 18:31

Geen Evergreen maar Greenhorn.

Acidstain | 25-03-21 | 17:52

Ooit waren de Egyptenaren heel goed in het wegspuiten van zand...

jcvjcvjcvjcv | 25-03-21 | 17:26

Voor beleggers lijkt het me razend interessant welke bedrijven nu problemen krijgen met hun productie omdat hun voorraden in de knel komen.

Abject | 25-03-21 | 17:10 | 1

Laat eens raden: Action? Tuincentra?

m@rkus | 26-03-21 | 07:14

Past dit niet geheel toevallig in de grote reset?

NiCeY | 25-03-21 | 16:57 | 1

zoek evergreen maar eens op inzake van wie en wat en hoe (spoyler schrik niet ) en natuurlijk gebeurt t nu net n schip van evergreen tuurlijk geen toe val n windvlaag die dit veroorzaakte tuurlijk joh

kale tornado | 25-03-21 | 17:29

Land in zicht!

Deksmaat | 25-03-21 | 16:55

Op de hele romp lege rubberbootjes lijmen en daarna de rubberbootjes opblazen. Maar waar haal je zoveel rubberbootjes vandaan?

Mr_Natural | 25-03-21 | 16:43 | 1

Met een container schip uit China natuurlijk.

Osdorpertje | 25-03-21 | 16:49

Ik heb wel eens per ongeluk een heel zakje suikervrije snoepjes opgegeten en toen waren alle verstoppingen ook heel snel verdwenen.

Osdorpertje | 25-03-21 | 16:31

Begreep dat het Suezkanaal een aardig zakcentje oplevert voor Egypte.
Hoorde gisteren 50 schepen per dag met een tolgeld van 700.000 dollar per schip aan inkomsten. Is bijna 13 miljard per jaar.

Rotterdammert1965 | 25-03-21 | 16:11 | 5

700.000 dollar tolgeld per schip lijkt me onwaarschijnlijk , heb je een link ?

Hurdy Gurdy Man | 25-03-21 | 17:01

@Hurdy Gurdy Man | 25-03-21 | 17:01: was gisteren op RTLz

Rotterdammert1965 | 25-03-21 | 17:13

@Rotterdammert1965
Mag (nog) niet linken maar uit artikel: "Revenues of Egypt's Suez Canal hit 5.61 bln USD in 2020":


The revenues of Egypt's Suez Canal reached 5.61 billion U.S. dollars in 2020, Chairman of the Suez Canal Authority (SCA) Osama Rabie said on Sunday.

This is the third highest annual revenue reported in the history of the Suez Canal, Rabie said in a statement, noting that it was uneasy to reach this record amid the coronavirus-caused decline in global trade and economic movement.

In 2019, the revenues of the Suez Canal reached 5.8 billion U.S. dollars, the highest ever record.

He revealed that 18,829 ships with a net tonnage of 1.17 billion tonnes passed through the canal during 2020, stressing that the records reflect the flexibility of the SCA in dealing with crises caused by the pandemic.

Basil Fawlty | 25-03-21 | 17:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Bewuste actie van de Chinezen om hun transcontinentale goederenspoorlijnen te promoten.

Japannert | 25-03-21 | 16:02 | 4

Evergreen is Taiwanees rare spleetoog die je er bent.

VanGeffen | 25-03-21 | 16:43
▼ 1 antwoord verborgen

Operation Petticoat

Ruimedenker | 25-03-21 | 16:00

Gelukkig komt mijn AliExpress zooi vrijwel altijd per luchtpost. Behalve li-ion accus geloof ik, want die duurden wel erg lang.

Poekieman | 25-03-21 | 15:57 | 1

Ii-on batterijen mogen niet per vliegtuig, die gaan per schip.

Rotterdammert1965 | 25-03-21 | 16:12

Wend de steven!

hoejeheette | 25-03-21 | 15:56

Tijd om Mozes in te schakelen met zijn toverstaf.

obominotie | 25-03-21 | 15:45

Zat er aan te komen. De maximale snelheid om in het Suez kanaal te varen is om en nabij de 8 knopen voor schepen met de diepgang van ca. 14 mtr. Dat is veel te weinig voor de grootste schepen zoals de "Ever Green" om voldoende druk op het roer te houden zodat het schip te manoeuvreren is. De boegschroeven indien gemonteerd werken niet of nauwelijks bij een varend schip. Dus bij een beetje wind kan dit zijwind gevoelige schip het roer niet houden en Voilà. Volgende keer sleepboten voor en achter. Kost een duit, maar dit ook. Zelf de nodige keren door het Suez kanaal gevaren. Door de slakkengang komt er geen eind aan en als er nog wat te zien zou zijn, maar het zandbak en nog een zandbak.

forecastle | 25-03-21 | 15:41 | 3

Begrijp niet waarom dit soort schepen (mega lang, windgevoelig en te weinig stuurvermogen bij lage snelheid) niet gewoon sleepbootplichtig is. en voor iedereen met bestelde meuk uit China: het gaat wat langer duren allemaal.

Grijskijkert | 25-03-21 | 15:51

Wat een kul, als dat allemaal zo'n probleem was was dit al veel eerder een keer misgegaan, het is niet dat dit soort bootjes pas dit jaar varen.

Porta | 25-03-21 | 16:25

@Porta | 25-03-21 | 16:25: Het is echt niet het eerste schip dat de kant in duikt in het Suez kanaal. Zoek het maar op. Dit keer pakte het alleen wat erger uit omdat het schip dwars kwam te liggen.

forecastle | 25-03-21 | 17:08

Kom op zeg. Als ze met de blote handen van die piramides kunnen bouwen dan kunnen ze ook wel zo'n bootje aan de kant duwen.

matatwork | 25-03-21 | 15:41

Francesco Schettino. is weer lekker bezig.

simpel_vruchtje | 25-03-21 | 15:40 | 2

'Vada a bordo, cazzo! ' Het blijft gewoon een mooie oneliner. Tenminste, als je snapt wat er gezegd wordt.

DeCynischeAmbtenaar | 25-03-21 | 16:11

Wat een dwarsligger!

Veepert | 25-03-21 | 15:39 | 2

Heb je hem aan?

Harry de Slijter | 25-03-21 | 15:55

Nee, ik rook niet meer.

Veepert | 25-03-21 | 16:24

De US$ gaat ook wel goed zijn gangetje naar boven .

likmegaties | 25-03-21 | 15:38 | 2

4 cent erbij sinds begin januari 2021 ten opzichte van onze euro, maar wat wilt u hiermee zeggen?

DeCynischeAmbtenaar | 25-03-21 | 16:25

De beste stuurlui stonden zeker weer aan wal?

VBO_B_Niveau | 25-03-21 | 15:37

"Kapitein MSC Zoe al onderweg voor snelle lozing containers"

Zack Hooi | 25-03-21 | 15:37

ZeE zijn gelukkig in goede handen bij de Egyptenaren.

Uw Verzekeringsadvis | 25-03-21 | 15:37

Gewoon HG ontstopper in gieten met wat gekookt water, werkt meestal.

nobodiesunmighty | 25-03-21 | 15:36

Chinese sabotage? Tis ten slotte een Taiwanese reder... ze zijn Chiang Kai Chek niet vergeten!

Schwanzeleber | 25-03-21 | 15:34 | 2

Voorlopig kan er niks van China naar Europa tenzij ze een stukje om willen varen. Denk eerder aan EU of US sabotage.

DeAapUitDeMouw | 25-03-21 | 15:48

Schiet lekker op.

Dwarsdenker | 25-03-21 | 15:33

Zou toch mooi zijn als dr allemaal ps5's inzitten...

Flow_Snake | 25-03-21 | 15:20

En straks meldt de hele file zich in Rotterdam en ze willen allemaal direct gelost en beladen worden. Wordt lachen daar!

mono-culti | 25-03-21 | 15:17

HMS Sinky will be accompanied by sister ship HMS Bottomless.

Basil Fawlty | 25-03-21 | 15:15 | 3

en de onderzeeër HMS Topless

mono-culti | 25-03-21 | 15:18

We are sinking...

laurentius | 25-03-21 | 16:16

Das pech

De_Rechtse_Melkboer | 25-03-21 | 15:15

Ze zouden natuurlijk ook ooit eens een verplichting kunnen invoeren voor een sleepboot voor en achter, voor elk schip wat het kanaalgebied binnenkomt.
Ik kijk weleens bij Doel, op de Schelde, hoe die schepen daar de Antwerpse haven naderen. Het is al een godswonder dat ze het zonder sleepboothulp tot bij Bath gemaakt hebben. Vooral als ze de sluis in moeten is het passen en meten. De sleepboten volgen de schepen als ze de haven naderen, pas als het kritiek word, word er aangehaakt. Je ziet nu met dit soort incidenten wat de risico's zijn die ze nemen.
Nog mazzel dat het geen olietanker betreft.

hotnot | 25-03-21 | 15:14 | 1

En de reactie op dit soort voorstellen zal altijd zijn: weet je wel wat dat kost?
Nou, de reactie moet dan altijd zijn: weet je wat het kost al het fout gaat?! De CSCL Jupiter heeft enkele jaren geleden dankzij bergers niet wekenlang de toegang tot de haven van Antwerpen geblokkeerd. Blijkbaar maakt het allemaal niets uit en als het opgelost is dan gaan we snel weer over tot de orde van de dag. En dit nog los van de mogelijke kosten voor mens en natuur als het ECHT fout gaat.

zws-vl | 25-03-21 | 15:32

Wel balen. Daar zit mijn AliExpress bestelling natuurlijk ook in.

marcoplarco | 25-03-21 | 15:11 | 3

Wie bij AliExpress besteld is tegenwoordig een pauper.

TRUMP | 25-03-21 | 15:44

@Trump : waar denk je dat het overgrote deel van alle winkels in (ver)Nederland vandaan komt dan?.. ze verpakken het hier gewoon weer om als merk a b of c hoor het komt allemaal uit Sjinah.

All_Anonymous | 25-03-21 | 17:11

Als je dan dat happertje een geultje ziet graven en dan bedenkt dat er nog 10 meter van de boeg en kiel onder ligt. Dat schip heeft zich echt diep vastgeramd in de oever.

Dima Beeline | 25-03-21 | 15:09

Dit gaat flink in de papyrus lopen.

Mr_Natural | 25-03-21 | 15:04 | 2

Taalkundig juweeltje, dit.

schijtzat | 25-03-21 | 15:34

als het ding zich aan twee kanten heeft vastgezet dan zal je toch zand moeten gaan wegzuigen en het ding leeghalen.

kloopindeslootjijook | 25-03-21 | 15:04

hoeveel paasartikelen kunnen ze straks weggooien?

Geenjoris | 25-03-21 | 15:03 | 1

Psst, kuikentje kopuh?

Zack Hooi | 25-03-21 | 15:39

Schettino is de vrachtvaart ingegaan

small_town_dude | 25-03-21 | 15:00

De containers vol met helium blazen.

Prieelvogel | 25-03-21 | 14:59 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Nuken?

minnenman | 25-03-21 | 14:58 | 1

Neuqen?

Zwiebelsuppe | 25-03-21 | 15:21

Sinky?

Piet Karbiet | 25-03-21 | 14:56 | 2

Dat is een topnaam voor een schip toch!

SterF... | 25-03-21 | 15:06

Een onderzeeer. Kijk dan.

hoejeheette | 25-03-21 | 15:52

Die Egyptenaren waren beter in pyramides bouwen

laurentius | 25-03-21 | 14:56 | 3

daar hadden ze slaven voor.

small_town_dude | 25-03-21 | 14:57

Niet waar, is een mythe. De Egyptische boeren bouwden deze als herendiensten in de tijd dat de Nijl buiten haar oevers trad.

W_Drees | 25-03-21 | 15:23

Je zal maar degene zijn die moet uitleggen hoe jou dat is overkomen.

Leptob | 25-03-21 | 14:55

Alle dildo's in dat schip aanzetten, dan trilt hij vanzelf los.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:55 | 4

Dildo's...? Zoek de definitie eens op, puber :)

Warhead | 25-03-21 | 15:27

Vibrators!

VBO_B_Niveau | 25-03-21 | 15:33

@ Warhead: Toch mis ik nog regelmatig de mogelijkheid om plusjes te geven. Dit is ook weer zo'n geval.

zws-vl | 25-03-21 | 15:35
▼ 1 antwoord verborgen

Die graafmachine kwam wel van rechts.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:54

Hoop niet dat het al te lang duurt, wat moet ik in de tussentijd op de brievenbussen plakken?

VP732 | 25-03-21 | 14:52 | 2

Je kan ook een afgietseltje van gips maken.

Charred_Metal | 25-03-21 | 17:31

Ik heb nog wel wat 'anarchisme NU!' stickers voor je?

m@rkus | 26-03-21 | 07:19

Tja, wat wil je ook met zo’n klein graafmachientje.

Schriever | 25-03-21 | 14:52

Ik ga even vlot trekken.

Normpje | 25-03-21 | 14:52 | 1

wat waren je zoekwoorden dat je hier terecht bent gekomen?

Geenjoris | 25-03-21 | 15:01

HG vloeibare ontstopper werkt!!

Broadsquire | 25-03-21 | 14:51

Wát een ophef om één dwarsligger, bij de ns hebben ze er vele duizenden, hoor je nooit wat over. Selectieve nieuwsgaring als je 't mij vraagt.

pa_niek | 25-03-21 | 14:49

Omvaren via Afrika kost gemiddeld een week extra. Daarbovenop komt nog de brandstof. Dus ik zou eerst maar even wachten tot er zwaarder materieel komt om deze schuit vlot te trekken.

goedverstaander | 25-03-21 | 14:48 | 6

Sterker nog: tol kan oplopen tot ruim 450.000 dollar.

W_Drees | 25-03-21 | 15:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Verheug me al een tijdje op m'n bestelde kratje mango's

jeweettochniet | 25-03-21 | 14:47 | 1

Die zullen bij aankomst wel overrijp zijn.

pa_niek | 25-03-21 | 14:49

Wegens de verstopping van het Suezkanaal zien wij ons helaas gedwongen onze prijzen te verhogen. Hoogachtend, zo'n beetje elke ondernemer die zijn (m/v/x) kans schoon ziet voor wat extra winst. Daarbovenop uiteraard de toeslag van de Belastingdienst. Oh sorry ik bedoel natuurlijk te zeggen dat de Belastingdienst onmiddellijk toe zal slaan.

Nivelleermarionet | 25-03-21 | 14:47 | 2

Daar kun je inderdaad op wachten.

heavydigit | 25-03-21 | 14:50

Ja die rot ondernemers ook altijd --elke socialist overal

heraut | 25-03-21 | 15:29

Boeie, ik heb toch niets besteld bij Ali.

bwi | 25-03-21 | 14:45

Was het een Italiaanse kapitein toevallig?

laurentius | 25-03-21 | 14:45

Hee, dit hadden ze laatst ook met een tram geoefend. Op land, dat wel.

Sjiek | 25-03-21 | 14:44

HMS Sinky ?

Frederik Fluweel | 25-03-21 | 14:43 | 1

Van And the Bain.

VP732 | 25-03-21 | 14:47

Ik had toch altijd een ander beeld voor ogen bij het Suez kanaal. Het lijkt wel een modderige sloot in Nederland als er niet zo' n enorm schip in zou liggen. Waarschijnlijk is het kanaal niet mee gegroeid met het formaat van de huidige vrachtschepen.

Lomo | 25-03-21 | 14:42 | 2

Zo'n boot is wat langer dan dat tie breed is. En meestal varen ze niet overdwars.

heavydigit | 25-03-21 | 14:51

Juist wel mee gegroeid. Voorheen kon je maar met 8 meter diepgang er doorheen. Nu is het in het midden 25 meter. Maar daar moet je dan ook niet teveel van afwijken.

Dima Beeline | 25-03-21 | 15:11

Su(ar)ez gaat ook altijd bij het minste en geringste op de grond liggen

Olleke | 25-03-21 | 14:40 | 1

hij beet zich ook wel eens vast

small_town_dude | 25-03-21 | 15:01

Eens kon je gewoon een beroep doen op L smit&co wij wisten er wel raad mee , trouwens we hadden al eerder daar de rommel op geruimd the good old day.s

witchmaster | 25-03-21 | 14:39

Allemaal op de zijkant gaan staan zodat de boot overhelt.
Deden we vroeger met de BM-er ook als we ergens in Friesland in de modder vastzaten.
Paar anderen in de modder stappen en wegduwen.
Lukt altijd.

ZZP-er | 25-03-21 | 14:38 | 2

Misschien beter 1000 rubberboten met jonge gezonde roeiers voor dat schip spannen. Anders zitten ze zich toch maar te vervelen in één of ander Nederlands AZC.

Nivelleermarionet | 25-03-21 | 14:51

Gelukkig heb ik een grote moestuin en komt mijn nieuwe iPhone toch met het vrachtvliegtuig.

MeneerGuggenheimer | 25-03-21 | 14:38

Het is ingewikkeld maar daar weten Egyptenaren wel raad mee.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:37 | 2

Chapeau!

TriangelJosti | 25-03-21 | 14:40

Het is in een Mummie gebeurd.

Normpje | 25-03-21 | 14:49

Gewoon zand eronder wegspuiten. dan drijft ie weer.

louis6227 | 25-03-21 | 14:34 | 2

Dat lijkt mij ook. Neerlandsch bloed in de aders.

PisFinger | 25-03-21 | 14:53

Zijn ze toch al mee bezig zoals te zien op de foto’s. Probleem is dat dit schip gigantisch is en ook maximaal beladen was dus erg zwaar. Met z’n volle gewicht heeft het schip zich diep in de taluds geboord.

Nappa | 25-03-21 | 15:26

Wat een klucht daar , de Farao draait zich om in zen graf .

likmegaties | 25-03-21 | 14:34

Ander bootje ertegenaan laten duwen? Krijg je vast wel schade maar zal goedkoper zijn dan huidige situatie?

Is dit nog nieuws? | 25-03-21 | 14:33 | 3

Ramme dan?

Ruimedenker | 25-03-21 | 14:39

Wellicht eentje met meer massa dan zo'n sleepboot. Alleen als je hem lek slaat en hij zinkt, ligt hij er nog wel een tijdje langer.

PisFinger | 25-03-21 | 14:57

@PisFinger | 25-03-21 | 14:57: Gewoon zo'n bootje met containers wat daar ligt te wachten en toch al afgeschreven is.

Is dit nog nieuws? | 25-03-21 | 15:00

Nou, er zal wel weer snel een kwartje bij de literprijs op komen, vermoed ik?

Ceristimo | 25-03-21 | 14:31 | 4

Bizar er liggen genoeg geladen tankers geladen voor de kust. Maar aan de pomp stijgt het direct.

MorgenEenAnder | 25-03-21 | 14:39

maar voordat de prijs weer naar beneden gaat....

kloopindeslootjijook | 25-03-21 | 15:05

@MorgenEenAnder | 25-03-21 | 14:39: Tuurlijk, stijgingen worden altijd direct doorgerekend (want de inhoud van die tankers voor de kust kun je opportuun doorverkopen, dus olie word direct duurder). Prijsdalingen worden pas maanden later doorgerekend (want die goedkope olie moet eerst aankomen en geraffineerd worden) en alle lading die onderweg is zijn al opties op genomen voor een hogere prijs.

Gregovic | 25-03-21 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

Lollig dat daar ook echt één graafmachine staat. Succes, gozer!

Trekhaas | 25-03-21 | 14:31 | 1

Diepgang is 15 meter las ik.... zal bij de boeg wat minder zijn maar toch.

Joffri | 25-03-21 | 14:42

Misschien moest het schip uitwijken voor een ijsberg?

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:31

Hoezo wordt het verkeer gestopt? Het is toch gewoon gestopt. Of zijn er momenteel nog duikboten die er onderdoor gaan?

Pimp my Voortuin | 25-03-21 | 14:29

Je zou bijna denken dat er opzet in het spel is

Bl0feld | 25-03-21 | 14:29 | 3

Ff uitzoeken hoeveel er betaald is om hem dwars te leggen, en hoeveel.

Harry.Langezwaal | 25-03-21 | 14:35

Lekker Chineesjes plagen zodat ze nu tig duizend km moeten omvaren om bij Europa te komen.

DeAapUitDeMouw | 25-03-21 | 15:51

Behoorlijk wat taalvauten in de tekst.
Het valt mij zelfs op.

Messerschmitt | 25-03-21 | 14:29

Bij Discovery channel wrijven ze zich in de handen.

LucaBrasi | 25-03-21 | 14:29

Gordon weet wel raad met verstopte kanalen.

Ruimedenker | 25-03-21 | 14:28

-excuses- wel mijn browser over zijn theewater. My bad.

Hetkanverkeren | 25-03-21 | 14:28

De beste scheepslui staan weer eens aan wal.

Rest In Privacy | 25-03-21 | 14:28

Tsja, als ik Egypte was, had ik geen beter moment geweten om eens over die leges te beginnen. Of hoe het ook heet om voor passage van een kanaal te betalen.

Ondertussen bij de Zeesluis IJmuiden: echte Hollands Glorie. Manmanman.

Hetkanverkeren | 25-03-21 | 14:27

Lijkt de EU wel, met de doortimmerde alles moet wijken vaccinatie 'strategie'

zokanhetookja | 25-03-21 | 14:27

Al die blauwe mondkapjes raken niet tot hier , we gaan allemaal dood .
Het is een complot .

likmegaties | 25-03-21 | 14:26

Je schip 'Sinky' noemen, manmanman.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:25 | 3

Het gaat hier om een onderzeeer he. Best wel makkelijk als die wil zinken

Skeptic70 | 25-03-21 | 14:50

@Mr_Natural | 25-03-21 | 14:25 |
Mooie Engelse humor. Spoof account RAF_Luton die grappen over de marine maakt.

Basil Fawlty | 25-03-21 | 15:07

Als de Bereboot en Seabert nu eens gingen samenwerken ? Eventueel geholpen door Kapitein Iglo ?

oldandwise | 25-03-21 | 14:25 | 1

Hulp van de snorkels gelijk, goed plan!

All_Anonymous | 25-03-21 | 14:51

Een shovel en één dinkytoy graafmachine, je kan zien dat ze er alles aan doen om het probleem op te lossen. Misschien ging de vernietiging van de wereldeconomie niet snel genoeg.

revolte | 25-03-21 | 14:25

Die sleepboot heet Baraka, wat betekent: 'Zegenrijke kracht die zowel de Profeet, de Koran en eventueel heiligen geacht worden te hebben', nou dat valt vies tegen dan.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:24 | 1

Zal wel voor Bart-Rachel-Karin staan. Zo'n Hoofddorps rijtjeshuisgezin.

m@rkus | 26-03-21 | 07:24

Gewoon een kanaal er omheen graven.

Nickynicknick | 25-03-21 | 14:24 | 1

Ze hebben het nét plaatselijk verdubbeld ( = een parralelkanaal er bij gegraven) maar natuurlijk net niet op de plek waar die schuit vast zit.

bisbisbis | 25-03-21 | 14:36

De “zijderoute” wordt de “de aan beide zijden route”.
Stomme Egyptiërs, maak zo’n sloot dan breed genoeg opdat schepen kunnen keren.
Een kapitein vergeet wel ‘s wat en dan is het fijn als je ff kunt keren.

Ruimedenker | 25-03-21 | 14:24 | 5

@revolte | 25-03-21 | 14:41: die vrachttreinen rijden al van China over The New Silkroute naar Europa. Is duurder transport dan per schip, maar daar wordt nu wat aan gedaan.

DeCynischeAmbtenaar | 25-03-21 | 14:52

@zenuwpees | 25-03-21 | 15:03: Kunnen de Chinezen ook helpen het Duitse deel van de Betuweroute aan te leggen?
@DeCynischeAmbtenaar : voor cynisme en sarcasme kom ik naar GS, top.

revolte | 25-03-21 | 23:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben misschien heel dom, maar als je van de boeg nou es een lijntje spant naar de oever, en daar 30,40 egyptische tanks, of ander zwaar materieel aan laat trekken..... Lijkt mij toch meer zoden ad dijk te zetten dan de schroef van zo'n lullig sleepbootje....

BenPakdee | 25-03-21 | 14:23 | 6

@Gregovic | 25-03-21 | 14:44: Om hem leeg te laten keren in een haven in Japan hadden ze al 4 flinke sleepboten nodig. 2 duwen op de boeg, 1 trekken aan de achterzijde en eentje duwen op de achterzijde.

Dima Beeline | 25-03-21 | 15:16

En dan trek je hem doormidden. Een boot is niet zo sterk hoor.

Roeieber | 25-03-21 | 16:06

Dan trek je hem om. Flikkeren al die containertjes er af.

Godderwrake | 25-03-21 | 17:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Er is toch wel iemand in die regio die dat schip wil bombarderen?

Zack Hooi | 25-03-21 | 14:22 | 2

Dat ziet er wel leuk uit, maar maakt de ravage alleen maar groter.

PisFinger | 25-03-21 | 15:00

Misschien er een kanaal / geul omheen knallen?

PisFinger | 25-03-21 | 15:01

Met zo een speelgoedgravertje duurt het wel een paar weken ja.

Hangtietsmurfin | 25-03-21 | 14:22 | 1

Maar stel je voor dat het hem wel lukt dan ben je wel meteen Egyptenaar van het jaar. En die insteekhaven die hij gegraven heeft krijgt zijn naam.

Niet_Van_Hier | 25-03-21 | 14:30

Duitse toerist sturen. Zijn professionele kuilen gravers

Sfeerbeheer | 25-03-21 | 14:22 | 1

Nein, nein. Wir graben nur Koilen am Strand in Skeveningen.

Nivelleermarionet | 25-03-21 | 14:55

De echte naam van het schip - “European Union”.
Just look at the picture...

wezen | 25-03-21 | 14:21 | 1

Huh, Ever van everzwijn Timmerfrans? Green van green steal?

revolte | 25-03-21 | 15:00

Afleidingsmaneuvre voor het begin van de great (war)reset. Troepenverplaatsingen kunnen niet meer plaatsvinden, VOC moet weer via de Kaap. Echter, deze keer krijgt Holland geen gouden eeuw. Helaads.

ptrck | 25-03-21 | 14:21 | 2

Het is een complot!

priwax | 25-03-21 | 14:25

geh, en gij denk dat de westerse machten als het moet die schuit niet aan de kant zouden krijgen (niet goedschiks dan kwaadschiks)? Als de pleuris echt uit zou breken is dat kanaal zo vrij.

Gregovic | 25-03-21 | 14:46

Misschien ligt het aan mij maar ik raak altijd lichtelijk in paniek als dichtbij zo’n reus kom.
Zelfs op het droge

Turbulentie? | 25-03-21 | 14:21 | 1

Op het water in een jumbo met motorpech nog erger. Ook al liggen ze voor anker en drijf je erop af.

sjef-van-iekel | 25-03-21 | 15:00

Dankzij de stijging van de zeespiegel drijft hij snel weer.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:21

Helder, economisch voordeliger om het kanaal om te leiden en het schip als derelict te beschouwen. Zodat dit grote stalen vaartuig tussen het zand komt te liggen en eenieder ooit, net als bij de piramiden, zich afvraagt hoe dat monster daar gekomen is.

Van Urk | 25-03-21 | 14:20

Die Egyptenaren onderhouden dat kanaal - net helemaal vernieuwd en verbreed- maar matigjes. Ze hebben twee nieuwe baggerschepen uit Nederland gekregen, maar er heerst een über-manana mentaliteit. Wel cashen voor de kanaaldoortocht, maar verder geen ene r*** uitvoeren. Ik durf te gokken dat die bak gewoon met het tij ouderwets aan de grond is gelopen en dat 'íe door de dwarswind vaster is komen te zitten.

bisbisbis | 25-03-21 | 14:20 | 5

@moonshiner3519 | 25-03-21 | 14:23: Ja, vlak voor het vastlopen stuurt ie even naar bakboord om 'm dan over stuurboord als het ware voorwaarts in te parkeren. Ik geloof niet in een ongeluk.

Trekhaas | 25-03-21 | 14:29

Met die cutters kan je niet zoveel. Je hebt hoppers nodig om dat zand weg te zuigen

Toverkol | 25-03-21 | 19:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien wat antropomorf, maar ik vind het wel zielig voor zo'n schip om daar maar een beetje dwars te liggen.

Ichneumonidae | 25-03-21 | 14:20 | 1

Dit raakt werkelijk wal noch kant.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:21

Is wel ónze teringzooi aan boord hè.
Alle Ali Express bestellingen van februari.
Nu kan ik m’n sexy onderbroeken wel vergeten.
En ik had me daar toch plannen mee.

Ruimedenker | 25-03-21 | 14:19 | 2

Mijn bestelde sokken zitten ook op dat schip. Wat een ellende.

ceesreis | 25-03-21 | 14:19

Tel er maar op dat alles wordt doorberekend naar de consument.
Waarom is dat kanaal ook niet dieper en breder?
O ja ,omdat Egypte dat niet nodig vindt.

pejoar | 25-03-21 | 14:18 | 1

Mag ik u verwijzen naar mijn geniale tegel van 14:20 uur?

bisbisbis | 25-03-21 | 14:25

Als je die leeg wilt halen, moet je een flinke karavaan maken.
Hoeveel kamelen zijn er nodig voor één container?

Kapitein Sjaak Mus | 25-03-21 | 14:17

Spul uit China toch? Maak een afhaalpunt van dat schip, dan is hij zo leeg.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:16 | 1

Lol

VP732 | 25-03-21 | 14:49

HMS Sinky komt te hulp. Dat biedt vertrouwen met zo'n naam !

oldandwise | 25-03-21 | 14:15 | 4

Natuurlijk was ik niet origineel.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:27

@Harvey2Face | 25-03-21 | 14:19:
-
U refereert wellicht aan 'Boaty Mac Boatface'? Dat is toch uiteindelijk 'HMS Queen Elizabeth' geworden (- hoe onsportief...) .

bisbisbis | 25-03-21 | 14:27

Vernoemd naar de befaamde Engelse vrouwelijke piraat Sally Sinke.

Kapitein Sjaak Mus | 25-03-21 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij zit de toko die onder leiding van De Lesseps nu in de afvalverwerking. Komt dat even mooi uit.

zwarte kip systems | 25-03-21 | 14:15

Zo zie je maar weer, wie een kanaal graaft voor een ander...

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:14

kunnen ze er geen zak met lucht onder opblazen?

Geenjoris | 25-03-21 | 14:14 | 1

Goed idee! Maakt u vast even een beginnetje met die zak?

bisbisbis | 25-03-21 | 14:28

Gelukkig hebben we de fracking oil uit de VS nog..., ooowh wacht..., was dat niet een Donald dingetje?

D-Fens_1963 | 25-03-21 | 14:13

De Wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan, gaat een keer fout, behalve de Wet van Archimedes.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:13 | 1

En die van Joris.

D-Fens_1963 | 25-03-21 | 14:15

Mwah flink graven/spoelen/baggeren aan een 1 kant en dan kan ie toch zo door?

drs. P | 25-03-21 | 14:11 | 1

Mogen we misschien uw schepje en emmertje lenen?

Toverkol | 25-03-21 | 19:25

Dit doet me denken aan een nachtelijke terugkeer door de Amsterdamse grachten met mijn kleine bootje toen er plots een woonboot overdwars verscheen en dus de doorvaart blokkeerde. Het ernorme gewicht heb ik toen met mijn 6PK heel langzaam doch gestaag weer in lijn met de kade weten te duwen. Was best wel spannend.

aflaatverkoper | 25-03-21 | 14:11

Kan ik vanavond nog wel verse shoarma bestellen op de manier?

klimaatsloper | 25-03-21 | 14:11

gave website

Geenjoris | 25-03-21 | 14:18

Spartacus, u heeft het over Boksalis, is dat een woordspeling?

Van Urk | 25-03-21 | 14:11

Met paarden zou het lukken, maar alle paarden zitten in de Nijl, die heb je er ook niet zomaar uit.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:10

@Spartacus is dat kut-koffiezetapparaat op Gs HQ ook verstopt? Lees je tekst nog eens na

moonshiner3519 | 25-03-21 | 14:09 | 2

.

Ruimedenker | 25-03-21 | 14:12

U heeft wel een punt

PoesWillis | 25-03-21 | 16:14

Ff de Lewek Fulmar inzetten. Die klaart de klus wel.

BoerKoekoek | 25-03-21 | 14:09 | 2

Boskalis heeft de Boka Falcon. Zelfde kaliber

meneer der meneren | 25-03-21 | 15:04

@meneer der meneren | 25-03-21 | 15:04: Zijn nl tweelingzusjes

Toverkol | 25-03-21 | 19:21

@Geenstijl kijk eens naar het laatste pad van het schip.. het heeft een penis getekend :)

WellusNietus | 25-03-21 | 14:07 | 3

Ever Given one fuck... het is een middel vinger

Geenjoris | 25-03-21 | 14:19

kapitein is dus geflipt en dacht ik neem de hele wereldeconomie mee

moonshiner3519 | 25-03-21 | 14:21

Mijn bedrijf is sterk afhankelijk van container handel. Er valt bijna niks te verkopen want in veel sectoren is bijna alles uitverokcht.
De situatie is al sinds Sinterklaas dramatisch doordat de rederijen niet snel genoeg hebben opgeschaald toen de Chinezen weer uit de lockdown kwamen, en net nu het einde van de schaarste in zicht is, heb je dit. TOZO here I come.

Captain Pervert | 25-03-21 | 14:07

Hebben we nog VOC- kapiteins?

D-Fens_1963 | 25-03-21 | 14:07

So dit lijkt een hugo graafmachine. Zo vlug als bij ons het vaccineren gaat, schijnt het daar de snelheid van een schip uitgegraven te zijn. En dat met behulp van een speelgoedgravers. In China hadden ze tweeduizend man met scheppen ingezet en was hij na twee uur vrij.

jan huppeldepup | 25-03-21 | 14:07

Boot heeft china virus.

Klapsigaar | 25-03-21 | 14:06 | 2

Het is een Taiwanese boot.

ZOMG | 25-03-21 | 14:07

En ook in Egypte is het moeilijk om 1.5 meter afstand te houden.

Ing. eslapen | 25-03-21 | 14:15

Is de kapitein een vrouw?

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:06

We zouden Boskalis het land laten besturen.

J.Cash | 25-03-21 | 14:06

Stijgende olieprijs in 3...2....

Ome_BW | 25-03-21 | 14:05

Zelfde bedrijf als waar EVA Air ook toe behoort. Aangezien de luchtvaart het ook wat minder doet zullen die geen goed jaar hebben.

ZOMG | 25-03-21 | 14:05

Goed dat de belanghebbende gelukkig worden van het niets hebben. (Will own nothing and be happy).

revolte | 25-03-21 | 14:04

Dus als terorrist hoef ik alleen maar zo'n schip te jatten en in een Suezkanaal of Panamakanaal te laten vastlopen?

Hadena | 25-03-21 | 14:03 | 3

Je hoeft er blijkbaar niet eens terrorist voor te zijn om hem zo te parkeren.

Lafayette | 25-03-21 | 14:05

Moet je voor de gein eens opzoeken waar Onassis zijn geld vandaan heeft gehaald.

Febofiel | 25-03-21 | 14:07

Heb me gisteren ook al afgevraagd of het misschien een geplande actie is om de olieprijs weer wat te beinvloeden. Olieprijs zakte afgelopen week door de lockdown-verlengingen van 70 dollar tot onder de 60 dollar en is nu weer wat omhoog naar 62,70 (Brent). WTI altijd 3,5 euro lager.

Watching the Wheels | 25-03-21 | 14:08

Misschien dat de Mossad nog wat semtex over heeft.

impy | 25-03-21 | 14:02

Afzinken dat schip. Europa heeft al die meuk niet nodig, en China wordt er alleen maar sterker van.

Lafayette | 25-03-21 | 14:02 | 5
-weggejorist-
dirac | 25-03-21 | 14:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Het schip was onderweg naar Rotterdam lees ik, leuk ook nog een Nederlands tintje.
Hopelijk klimmen er geen asielzoekers aan boord terwijl het daar stil ligt.

TheOtherWhiteMeat | 25-03-21 | 14:02 | 1

de berger komt ook uit Rotterdam. Die hebben onlangs nog zo'n scheepje los gemaakt dat in de Elbe op een zandbank zat.

MaarFeitelijk | 25-03-21 | 14:04

Opblazen die boot.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:01

Het Sue-kanaal.

Normpje | 25-03-21 | 14:01

Peter Berdowski van Boskalis zei in Nieuwsuur helemaal niet dat hij leeg moest. Eerst gaan ze proberen om de olie eruit te pompen en het ballastwater, zodat de achterkant (die nog wel drijft) hoger op het water komt te liggen. Dan komt er ook minder zwaartekracht druk op het gedeelte dat gestrand is. Kan ook dat er juist water bij moet aan de achterkant.

Watching the Wheels | 25-03-21 | 14:01

Best een eng beeld van die graafmachine. Stel dat die boot omvalt.

Tapioca pudding | 25-03-21 | 14:01

Gewoon laten zinken.

Rest In Privacy | 25-03-21 | 14:01 | 2

Als je hem opblaast, zinkt hij ook en het is veel spectaculairder.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:04

Wat was het??! Een Pool, of Roemeen??

Tom Aatje | 25-03-21 | 14:01

Tjsa, het schip waar ik op voer had eigen kranen. Kon je gelijk beginnen met leegstapelen.

Van Urk | 25-03-21 | 14:01 | 4

Wij deden gewoon alles in jutezakken, kan je zo oppakken en mee weglopen.

trekarm | 25-03-21 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Men doet nu maar wat om onthoofding te voorkomen. Boskalis zal het moeten klaren en die willen wel een veiligheidsgarantie en een bankdepot zien.
Dat kans dat er feiltelijk motoruitval was is gering. De kans dat de loods op zijn telefoon aan het klooien was is zeer groot.

MaarFeitelijk | 25-03-21 | 14:00 | 2

Of aan het bidden richting Mekka, geen grap. Hoorde ik uit eerste hand. Hier: pak het roer maar. Bidkleedje werd uitgerold.

Analia von Solmsch | 25-03-21 | 14:15

Snap niet dat er met de wind die toen woei door dat kanaaltje is gevaren. Het is retesmal en met die diepgang en die lengte zit je zo aan de grond. Ze hadden sowiezo een sleper voor en achter moeten zetten.

Dima Beeline | 25-03-21 | 15:22

Piramides bouwen konden ze wel maar een schip recht trekken ho maar... die blokken kwamen toch ook per boot?

Masteryu | 25-03-21 | 14:00 | 1

Alle slaven zitten in Qatar momenteel.

Mr_Natural | 25-03-21 | 14:02

Ik zou direct Ollongren als troubleshooter a.i. erop afsturen.

Piet Karbiet | 25-03-21 | 14:00

Kleinigheidjes hou je toch...

Wijze uit het Oosten | 25-03-21 | 13:59

Ach, als het onderzoek is afgerond, is er weer een mooie casus voor de zeevaartscholen om te bestuderen. Ben erg benieuwd naar de oorzaak, ik wed op problemen met de voortstuwing of de stuurmachines.

Nutbag Deluxe | 25-03-21 | 13:59 | 1

Ik denk dat de Loods zijn facebook timeline aan t checken was. Da's ook belangrijk.

Sjiek | 25-03-21 | 14:41

heel Nederland in paniek want de Actionschappen blijven leeg. Daarnaast ook nog diverse drugsafrekeningen vanwege niet geleverd

HetOorAakel | 25-03-21 | 13:58

Een enkele lullige graafmachine ook.... wat een land.

Rest In Privacy | 25-03-21 | 13:58 | 1

Haha ja een afgedankte Komatsu van 25 jaar oud. Ze kunnen niets zelf die Arabieren.

HD50 | 25-03-21 | 20:06

Tijd om te speculeren op de olieprijs!

FogerRederer | 25-03-21 | 13:57

Dit grapje kost egypte een fortuin want die lopen een hoop tolgeld mis. En alle andere rederijen die nu gedwongen zijn om via de kaap om te varen kost het ook klauwen met geld.

Captain_Dipshit | 25-03-21 | 13:57 | 5

Roep om tweede, parallel kanaal per 2250 klaar in 3 2 1

Tobi | 25-03-21 | 14:35

@Tobi | 25-03-21 | 14:35: Is indertijd in 10 jaar gegraven. Nu zou alleen het gezeik over de milieu impact al 10 jaar duren.

TheEgg | 25-03-21 | 14:40

@maar feitelijk, verloren omzet kun je niet terughalen, je kunt elk werkuur dat in een jaar zit maar 1 maal verkopen. Tenzij je advocaat of consultant bent.

HD50 | 25-03-21 | 20:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Niets over de penis die dat schip getekend heeft voordat 't zich heeft vastgevaren?

Trekhaas | 25-03-21 | 13:57 | 3

mevrouw kapitein Marwa El Selehdar, maar zijzelf ontkent het als lastercampagne

HetOorAakel | 25-03-21 | 14:01

Kost echt wel meer dan $60k per schip per dag

Graftak | 25-03-21 | 13:55 | 1

600k

Masteryu | 25-03-21 | 13:57

De loods zal wel in gebed zijn geweest.

beter-laat-dan-nooit | 25-03-21 | 13:55

Ik denk dat jullie er ernstig naast zitten met je 60.000 per dag per schip. Maak daar maar gerust 600.000 van voor de grote jongens die daar voor anker liggen. Nog los van alle gevolgschade zoals claims.

_pacman_ | 25-03-21 | 13:54 | 5

Deksmaat, een binnenvaartschip heeft een omzet van ongeveer 1 euro per ton laadvermogen per dag.

HD50 | 25-03-21 | 19:55

En als ze ergens buiten hun schuld een dag moeten wachten zijn ze heel blij met 1000 euro. De bevrachter (de VVD’ers van binnenvaart) probeert wel het dubbele te claimen bij de opdrachtgever en steek de rest in zijn zak

HD50 | 25-03-21 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

De Suez Canal Authority kondigde zojuist aan dat al het verkeer door het belangrijkste kanaal ter wereld tijdelijk gestopt wordt. De enige juiste beslissing.

Diederik_Ezel | 25-03-21 | 13:54

weten = weken

Tribion | 25-03-21 | 13:54

Wel mooie foto's, dat wel.

Statix | 25-03-21 | 13:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland