Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondanks dreiging van politiegeweld: volgende coronademo #WeWillALLBeThere alvast gepland

Demensuh latuh zich de vrijheid nie afpakkuh!

Komende zaterdag 20 maart staat een nieuwe demonstratie gepland tegen de coronamaatregelen, ditmaal weer in Amsterdam. 'Wereldwijd' georganiseerd onder de hashtag #WeWillALLBeThere en ook te vinden op Telegram (Nederlands kanaal hierrr). Dus ondanks de Totale Shitshow van Afschrikking des Doods die de Haagse politie van vvd-burgemeester Jan van Zanen zondag van het Malieveld liet maken, zullen mensen wederom in groten getale gaan koffiedrinken in de open lucht. 

Het absurde is dat het momenteel een tamelijk ingewikkelde lijn is om voor het vreedzame demonstratierecht te zijn, tegen desinformatie over corona, tegen agressieve demonstranten en tegen opruiend politiegeweld. Maar het demonstratierecht mag momenteel niet gebruikt worden om voor je eigen demonstratierecht te demonstreren, hoe Catch-22 wil je het hebben? Enerzijds snap je dat "men" wil dat iedereen zich aan de regels houdt, maar anderzijds vragen we ons ernstig af of demonstranten die van 14u tot 16u even in de open lucht hun onvrede over de lockdown willen uiten, om 15u35 alvast van het veld geknuppeld worden voordat ze zélf de kans krijgen om te vertrekken. Ongeacht of ze nou wel of niet in vaccins geloven: dat is niet helemaal zuiver jongens.

En dan de manier waaróp dat veldjeruimen gebeurt. De politie is keer op keer té gretig tegen mensen die *niets* verkeerd doen totdat het mis gaat (op de naastgelegen Koekamp kon ondertussen ongehinderd een "klimaatalarm" worden afgegeven door honderden demonstranten). Veel ME'ers en agenten gedragen zich alsof ze ook sterk last van hebben coronastress en mentale druk. Alleen: gewone burgers hebben geen paarden, honden, Romeo's, wapenstokken & waterkanonnen. Die hebben scootmobiels en gele paraplu's en fietsen die door de politie vernield worden, waarna ze als trap na ook nog een klap toe krijgen (en de volgende morgen van Hugo de Jonge nóg eentje). 

We hebben het hier al eens eerder opgemerkt: solidariteit in coronatijd werkt alleen als ie voor iedereen geldt. Dus niet alleen voor zorgpersoneel, zieken en zwakkeren. Maar ook voor mensen die een mentaal zijspoor nemen of genomen hebben. Deze bejaarde mevrouw, bijvoorbeeld, daar zit geen kwaad in - maar wel veel twijfelachtige informatie. Moet je die van een veld knuppelen (en haar achterdocht bevestigen), of mee in gesprek gaan (en wellicht wat achterdocht wegnemen)? Het Haagse politiegeweld van zondag was de lont in het kruitvat en in de optelsom van knellende en onbegrepen regels (avondklok, selectieve winkelsluiting), falende vaccinaties en stilgelegde spuitwerkzaamheden is het best wel logisch dat mensen die hun eigen viruswaarheid cq viruswaanzin volgen (en/of de Karavaan van Baudet), zich tóch op open velden blijven begeven om te roepen dat ze hun vrijheid terugwillen. Om vervolgens weer bevestigd te worden dat die vrijheid hen ontnomen is.

Vrijheid die we allemáál terug willen, maar waarbij we er niet omheen kunnen om op te merken dat de politie  keer op keer met een politieke opdracht op pad wordt gestuurd om de gewone burger met de lange lat aan de lockdown te herinneren. Zo wordt zelfs solidariteit een gepolariseerd product.
RIVM Update: +5549 koffiedrinkende waterwerpers

Man Met Fiets Drieluik. 1. De Klap

Social

2. De verwarring & het overrijden van zijn fiets

3. De nasleep

Nog een drieluik

Social

Nee Hugo.

Social

Bonusleestipje: Veteraan maakt zich zorgen over hoe de bevolking zich tegen je kan keren als je escalerend optreedt. Zoals in al die situaties hieronder dus gebeurde, of leek te gebeuren:

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Noorumex | 16-03-21 | 04:23

Welgesteld, als je gesommeerd wordt om te vertrekken dan doe je dat op straffe van rammel als dat nodig is om een superspread event als dit te beëindigen. Om dan gvd te mekkerblaten over ‘proportioneel’ of nog onzinniger, over rassiegelul dan vorm je gewoon een gevaar voor de gezondheid. Klaar.
Zondag mag van mij echt streng uiteen worden gerost als alweer de Wappies het virus helpen verspreiden.

Pieterman | 16-03-21 | 00:50

Altijd lachen om een kat die berichten verzend

woenselehvn | 15-03-21 | 22:37

Ik heb begin jaren '90 meegedaan aan een oefening van de ME op Valkenburg (toen een verlaten luchtmachtbasis).
Geweldige ervaring. We kregen allemaal inbeslag genomen vuurwerk en mochten naar hartelust naar de ME gooien. We mochten proberen om tegen ze te praten, te jennen en het bloed onder nagels vandaan te halen. Alles wat ze deden was proportioneel.
Een van de oefeningen was waar ze een soort plein leeg veegden met stokken en traangas. Ik zou ze in zo'n geval niet graag in het echt tegenkomen. Het was vrij effectief en indrukwekkend.
Het grote verschil met wat ik nu op de beelden zie is dat ze hun frustratie staan te botvieren op demonstranten die niets terugdoen. Ik vraag me af of er een selectie- of trainingsprobleem is bij de politie.... Of misschien een leidinggevenden probleem...

Pje911 | 15-03-21 | 22:37 | 1

Ypenburg, niet Valkenburg :-(

Pje911 | 16-03-21 | 08:27

De lat is er voor iedereen. staan/zitten/liggen na een oproep om meer an of vrouw, jong of oud, wappie of kneus

woenselehvn | 15-03-21 | 22:29

Zojuist in het staats journaal aandacht voor het excessieve geweld op het malieveld.
Door veel aandacht op sociaal media beginnen ze hem te knijpen.
Dus reaguurders nog even wat extra gas erop.
Komt een onderzoek maar heeft het ook consequenties voor de sadisten.

likdoorn | 15-03-21 | 22:13 | 1
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 15-03-21 | 23:39

Politie deed van 1940 tot 1945 ook haar werk, het is maar welke opdracht je hebt.

Portemonnee van de A | 15-03-21 | 21:40 | 1

wel een feit.

ikworstelengadouchen | 16-03-21 | 14:29

Live verslag ooggetuige van dit uitzinnige geweld nu op virus waarheid.

Ben Adam | 15-03-21 | 20:52
-weggejorist-
onemorepint | 15-03-21 | 20:13 | 1

Mw. Halsema is altijd strak en repressief bij demonstraties. Daarom loopt een demo met >10K radicalen niet uit de hand

P. Breidel | 15-03-21 | 19:48

Das Volk wird im eigenen Blut versaufen.

Stootijzer | 15-03-21 | 19:47
-weggejorist-
mikes43357369 | 15-03-21 | 19:35 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Fuellmich van het Nurnberg tribunaal heeft al verschillende filmpjes ontvangen. Hij en zijn team gaan ze onderzoeken.

Kluukluuk | 15-03-21 | 19:18 | 1

Goed zo!

Goofje | 15-03-21 | 21:40

Die jankbak met fiets had zelf ook kunnen nadenken en de niet zo ingewikkelde instructies van de politie kunnen opvolgen. Maar ja, als je een agent met wapenstok gaat provoceren.... Hij mag blij zijn dat ie nog tandjes heeft...

Nederlanddraaitdoor | 15-03-21 | 19:16 | 1

inderdaad, volgende keer maar met scherp schieten, wat denk je wel met je fiets ...

Openbaar Mysterie | 16-03-21 | 00:16

Ja lastig hoor,
Dat de handeling van het onstuimig demonstreren zelf nu de gewraakte regels overtreedt.
.
Voorstel:
Als "jullie" nog 4 maanden wachten, mogen jullie *elke dag* een maand lang een demo houden op met Museumplein, om tegen de, dan inmiddels verleden tijd zijnde, vrijheidsbeperkingen-om-gezondheids-redenen te demonstreren. In alle vrijheid dus, met gratis muziek, bier en worsten.
Deal?

hotmint | 15-03-21 | 19:01 | 1

Maak daar maar 4 jaar van.

Goofje | 15-03-21 | 21:41
-weggejorist-
likdoorn | 15-03-21 | 18:57 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het hele enge van dit geheel is dat we nu regelmatig horen , Ja maar de politie doet zijn werk.
Maar voor wie doen ze hun werk dan? Voor een demissionair kabinet?!
Onthoud het "flauwe" grapje van Mark Rutte vlak na de val van het kabinet.
"Het demissionair maken van dit kabinet geeft ons in principe meer macht"
Hier kunnen we dus niemand op afrekenen, tenzij u dat anders wilders na 17 Maart?
Hoe verschrikkelijk dit politie optreden ook is geweest moeten we niet het vertrouwen verliezen in onszelf ( het volk) want een polarisatie van verschillende meningen is het enige waar we nu uit moeten komen.
Een ENORM negatief rook gordijn van vermeend Klimaat/Covid/Racisme-Fascisme is over ons gekomen als een hele dikke mist wolk, waardoor mensen allereerst niet meer helder zien en daarnaast hun overige zintuigen niet optimaal getraind zijn om te gebruiken. Een religie van angst ipv gezond verstand is wat er nu heerst.
Ik hoor al enige tijd in Mark zijn stem een EU junk die zelf nu niet meer kan stoppen omdat dit te ver in zijn aderen zit . Ook jij Mark , hebt een quasi paniekerige reactie op een blauwdruk van de nieuwe naam "4e Reich".
Geschiedenis herhaald zichzelf omdat men en niet van leert.
Ongeacht de verschillende geloofsdiensten wordt hier ook maar de helft van het verhaal verteld.
Het is vooral belangrijk om te beginnen bij het begin waarbij een marxistisch systeem in onze historie nooit heeft gewerkt en dus het nooit zal doen zolang ik leef.
{ einde bericht}

Datgingniegoed | 15-03-21 | 18:40 | 1

Het is vooral belangrijk om te beginnen bij het begin waarbij een marxistisch systeem in onze historie nooit heeft gewerkt en dus het nooit zal doen zolang ik leef.

Dit is de kern.
Jammer genoeg dringt het maar niet door tot onze inclusieve vrienden.

Rohin | 15-03-21 | 19:02

Geen goed woord over voor corona 'wappies' maar de vergelijking met klimaatdemonstraties/ blm is inderdaad wel iets om over na te denken.

Schepvogel | 15-03-21 | 18:34 | 1

Dat dus. Als je demonstreert voor de regering word je met alle egards behandeld, demonstreer je tegen dan word je weggeknuppeld en voor een aanstormende bus geduwd. Deze regering is niets beter dan het regime van Loekashenko.

5611 | 15-03-21 | 20:51

He ik zag die ouwe nazi Ben van der Kooij en zijn vrinden ook weer vooraan staan met zijn grote bek. Je weet wel, het broertje van Florens van Voorpost. Allemaal bruinhemden. De boel opnaaien en dan hard wegrennen zodat anderen de klappen vangen. Doen ze hier, deden ze in Geldermalsen, doen ze overal. Engnekken zijn het.

Arjan9401 | 15-03-21 | 18:33 | 2

Onbekende namen voor mij . Dit zegt allereerst wat meer over u..
Doet mijn visier inzoomen!
Hmmm , Ik ken u allang, oud nieuws.

Datgingniegoed | 15-03-21 | 18:50

Aaah, was Bennie de Hitlerfan er weer? Alleen zijn aanwezigheid praat alle ingemepte schedeldakjes al goed.

beldewouten | 15-03-21 | 19:49

Die sukkel met zijn fiets had gewoon op moeten rotten toen hem dat opgedragen werd. Punt. Met zijn gejank over verrekkelingen.

Spring Bruissteen | 15-03-21 | 18:16 | 10

@Spring Bruissteen | 15-03-21 | 18:45:
Zo simpel werkt het kennelijk in jouw brein inderdaad!

van der g | 15-03-21 | 19:33

Volgende keer , als bijvoorbeeld uw achterlicht het niet doet, Mep ik uw ook helemaal t ziekenhuis in, zo goed?

Datgingniegoed | 15-03-21 | 23:13

@Datgingniegoed | 15-03-21 | 23:13:
Uw vergelijking gaat volkomen mank. Mocht ik aangehouden worden omdat mijn achterlicht het niet doet, dan zal ik meewerken met de politie en een eventuele bekeuring accepteren. In die situatie zal geen enkele politieagent geweld gebruiken.

Spring Bruissteen | 15-03-21 | 23:31
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik dacht dat er zoveel druk was op de zorg. Als ik zo naar de bewuste keuzes van de ME kijk zit in de zorg iedereen op zijn/haar/x handen te wachten op patiënten om op te lappen.

Joffri | 15-03-21 | 18:13

Wat zijn we toch een land van watjes geworden. De Guardia Civil lacht ons uit.

heppykemper | 15-03-21 | 18:08

Esmé Lammers, de regisseur van Lang leve de koningin, (een film over schaken), en tevens de vrouw van Dick Maas, (regisseur van De lift), heeft gisteren een brief geschreven aan Femke Halsema: 'Er is één persoon in Amsterdam die het demonstratierecht kan herstellen…'
Citaat: 'Geachte burgemeester, het verstoren van de Museumpleindemonstratie door politie is een meer dan zorgelijke ontwikkeling. Het demonstratierecht is voor ons allemaal intens belangrijk, ook voor u wanneer u en of uw kinderen op een dag aandacht wil vragen voor overheidshandelen waar u het slachtoffer van wordt. Als ik uw brief van destijds lees over uw zoon, dan kan ik niet anders dan concluderen dat u ongelooflijk blij moet zijn geweest dat u uw hart op die manier kon luchten, dat u de gelegenheid kreeg om Amsterdammers uit te leggen wat er werkelijk aan de hand was.
De demonstranten die op zondagmiddag op het Museumplein staan doen in wezen niets anders. Ze willen hun visie geven op hetgeen er op dit moment gebeurt.
Ik ben ervan overtuigd dat als er één persoon is in Amsterdam die in staat is om te beargumenteren dat deze demonstraties ongestoord en veilig moeten plaatsvinden, die bovendien met gezag de politie kan wijzen op de belangrijke beschermende rol die ze hierbij speelt, dat u dat dan bent.
Ik hoop van harte dat u uw debat-talent en uw macht als burgemeester wilt inzetten voor deze goede zaak.'

afdelingbelangrijkezaken punt com/2021/03/14/demonstratierecht-herstellen/

grietmetgroenefiets | 15-03-21 | 18:05 | 2

Wauw! Wat mooi geschreven... geen speld tussen te krijgen.

Froen | 15-03-21 | 22:28

Toppie.

Datgingniegoed | 15-03-21 | 23:03

Wat een bloedhonden, en allemaal met mondkapjes op, handige dingen om volledig anoniem demonstranten in elkaar te rammen. Van Zanen, gaat u doodschamen.

ENER-GY | 15-03-21 | 18:04 | 1

Jammer dat die kerel waar die hond op werd gezet niet zwart is, want dan zou dit wel gevolgen hebben..... bv was nu al hele wereld over gegaan... NL politiestaat.

feiten_en _cijfers | 15-03-21 | 18:18

www.nrc.nl/nieuws/2021/03/15/amnesty-...
Amnesty wil onderzoek naar politieoptreden bij demonstratie Malieveld

Zo mensen. Zo gaat dat hier. Niet luisteren dus ingrijpen en dat mag niet.
Anarchie.
De "ja-maar" generatie.

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 17:52 | 6

Ik zou dat artikel nog eens lezen want uw conclusie rammelt.

nietoftochwel | 15-03-21 | 19:32

Ik wordt zo moe van mensen met het " dan moet je maar luisteren" commentaar. Dat zou gelden als de politie consequent optrad. Maar teveel mensen bij een BLM demo: geen optreden van de politie, sterker nog ze knielden braaf mee.
Isis demonstraties in Den Haag inclusief antisemitische leuzen, geen ingrijpen van de politie. Blokkeren straten en voorwerk naar de politie gooien door Marokkanen toen WK werd bereikt; geen ingrijpen door politie.
Blokkade van KOZP activisten door Friezen; arrestaties en veroordelingen. Met geweld verstoren van een Pegida demonstratie door allochtonen in Utrecht; geen arrestaties en niemand veroordeeld.
Kortom de politie grijpt alleen in bij autochtonen die tegen regeringsbeleid protesteren.
En naar zo een politiemacht zou je moeten luisteren?

Franker | 15-03-21 | 19:56

@Franker | 15-03-21 | 19:56: Niets beter dan de vopo's in de vroegere DDR. En maar een grote scheur opentrekken over politieke repressie in Hongarije en Polen. Voor zover ik weet stuurt de Poolse regering niet wekelijks zijn bloedhonden op burgers met onwelgevallige meningen af.

5611 | 15-03-21 | 20:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Tsja edn paar duizend lui dat is makkelijk op te lossen. Ik begrijp niet dat er 50000 of 100000 man staat. Enige wat helpt laten zien dat je massaal klaar bent met dit veiligheidsfascisme. Geen bereden politie die dat aankan

gelachewoar | 15-03-21 | 17:51 | 5

@Satertje | 15-03-21 | 17:55: ze moeten jou een register laten tekenen. Die categorie die alles wat in den haag geroepen wordt voor 100% waar aanneemt. Lekker politiek correct op de bank zitten met je te dure hypotheek terwijl het land van je kinderen teansformeert in een land met mondkapjes paspoorten en veiligheidsfascisme

gelachewoar | 15-03-21 | 19:33

@Satertje | 15-03-21 | 17:55: Houd toch net je naleuteren van dat spul uit Den Haag. Hoeveel mensen waren er besmet geraakt tijdens die BLM in juni? Tijdens het Vondelparkfestijn een paar weken geleden?

5611 | 15-03-21 | 20:57

@Satertje: ga jij lekker binnen op de bank zitten en naar je staatsproganda op Staatstelevisie kijken doodsbangin je angstunnel sukkel. Ik zoek de vrijheid op. Buiten.

Koffie ? | 16-03-21 | 00:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat gaaf dat we tegenwoordig voor een "overtreding" (samenscholing) met de lange lat kunnen starten te meppen. Kunnen we dat ajb over de volledige breedte inzetten?

Joffri | 15-03-21 | 17:42 | 3
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 15-03-21 | 18:29

@WonderlijkeWereld | 15-03-21 | 18:29: ja of godslastering of majesteitsschennis oid. Of iets lelijks zeggen over Rutte.

Als Thierry dan Rutte had geheten kon hij ook richting de hechting-zetter.

Joffri | 15-03-21 | 18:31

Er zal wel niemand van kleur bij gezeten hebben anders waren ze uit hun busje gesprongen om te knielen. Tip voor de organisatie: paar mensen van kleur inhuren!

5611 | 15-03-21 | 20:59

Probleem blijft dat BLM en klimaat demo's geen strobreed in het weg worden gelegd. Wat de redenen ook mogen zijn, het is meten met 2 maten. Vooral als je bedenkt dat ook deze anti-corona demonstratie pas uit de hand begon te lopen nadat de politie 15 minuten voor 16:00 er begon op in te hakken.

ultraman | 15-03-21 | 17:37 | 1

Terwijl iedereen 2 uur later uit zichzelf huiswaarts was gekeerd of misschien wel eerder na het zoveelste regenbuitje.

Watching the Wheels | 15-03-21 | 17:52

Er waren gisteren 200 meter verderop en in andere steden in totaal 36.000 demonstranten op de been die ongestoord tegen het klimaatbeleid mochten demonstreren, nota bene als onderdeel van de verkiezingsstrijd georganiseerd door 11 organisaties www.fnv.nl/nieuwsbericht/algemeen-nie... kortom ... willekeur.
www.fnv.nl/nieuwsbericht/algemeen-nie... alleen dan heet het 'klimaatalarm spoort politiek aan tot actie' en wordt er geen geweld gebruikt sleutelstad.nl/2021/03/14/klimaatdemo... logisch want door semi-politieke organisaties georganiseerd met goedkeuring van de machthebbers (het kartel). Democratie anno 2021.

Watching the Wheels | 15-03-21 | 17:32 | 4

@zijvanhiernaast | 15-03-21 | 17:38:
Logisch, georganiseerd door de machthebbers. Waar het om gaat is dat je als democratie ook enige ruimte laat aan mensen die het oneens zijn met die maatregelen. Grapperhaus staat z'n schoonmoeder ook te knuffelen zonder dat ze voor een rijdende politiebus gegooid wordt. Het gaat altijd om evenredigheid. Het geweld gisteren was onnodig grof. Er komt nog een moment dat ze iemand per ongeluk doden en nogmaals ... als het bedoeld was om de zorg te ontlasten dan is dit ook geen oplossing. Hoeveel mensen zijn even langs een huisarts of eerste hulp gegaan, nadat ze tot bloedens toe in elkaar gemept waren door het zogenaamde 'gezag'? Mijn respect zijn ze kwijt als ze zo tekeer gaan.

Watching the Wheels | 15-03-21 | 17:46

Wat iedere lul de behanger van een politicus doet is hetzelfde wat ieder van ons doet. Kom op wie knuffelt er nu niet zijn moeder, oma of kleinkind.
Verder gaat het hier om gedrag van de massa. Prima als deze massa demonstranten een vrijheidsfeestje willen vieren. Dat hebben ze gedaan en daar hebben ze de ruimte voor gehad. Als ze blijven zitten en rondhangen na een instructie dan weten ze wat de ME gaat doen. En daar zit de crux: zo kunnen deze lui aan de rest van de landgenoten laten zien dat NL toch ècht een gewelddadige dictatuur is.

zijvanhiernaast | 15-03-21 | 17:56

Yep, De voorbode van een CO2 tax/Bonnen voor de gewone man, Een nieuw verdien model wordt wel aangemoedigd door de overheid.

Datgingniegoed | 15-03-21 | 23:18
▼ 1 antwoord verborgen

Neem een plastic zak gemalene peper mee. Krijg je beetje plain level playfield. Die hondjes houden daar ook niet van.

Tapioca pudding | 15-03-21 | 17:31

De enige reden dat er gisteren in ieder geval in Amsterdam zoveel politie aanwezig was op het Museumplein - ongeveer 3 agenten op 1 demonstrant - is volgens mij omdat er elders in de stad, het Westerpark, een klimaatdemonstratie was. Daarom waren alle andere demonstraties verboden. Op het Museumplein stonden blauwe stippen en je werd er constant aan herinnerd dat je afstand moest houden, iedereen stond meters uit elkaar. Toch kwam na een uurtje de politie al in actie. (Er mocht overigens ook niet gedanst worden, niet dat dat ertoe doet.) Op de terugweg langs de Ceintuurbaan (Pijp) was een Turkse bruiloft bezig waar zo'n honderd man hutjemutje op het trottoir stond, met getrommel en dans, het verkeer werd opgehouden en er werd luid getuterd. Ik heb minstens twee politiebusjes langs zien rijden. Er gebeurde niets. Zo draait Nederland heden ten dage. (Gisteren ook al gepost maar toen werd ik gejorist.)

grietmetgroenefiets | 15-03-21 | 17:23 | 3

Pas op. Jij ziet de echte wereld.

Moeimaker | 15-03-21 | 17:29

De Joris van dienst was gisteren en ex-politieman.

Dubbelepunthoofd | 15-03-21 | 17:44

Kwestie van prioriteiten in ons gave, democratische land vol vrijheden. Oh wacht.

benjeallanggek | 15-03-21 | 17:45

Sorry dat ik het zeg, maar vind de polizie anno 2021 echt smerig volk. vind dus ook dat ze met alle mogelijke middelen tegen gewerkt mogen worden. Doe er zelf niet meer aan mee, helaas. Als ze mijn rollator afnemen, pleur ik zo op de grond. maar sloop die geuniformenden de tyfus.

Rest In Privacy | 15-03-21 | 17:22


Winfried Stöcker ontwikkelt werkzaam vaccin, dat heel gemakkelijk gemaakt kan worden, en vaccineert zichzelf en familie.
Gevolg, immuniteit zonder bijwerkingen en ...... aangeklacht.
www.youtube.com/watch?v=b3Ty2x7zfqk

Kijkeensaan | 15-03-21 | 17:19 | 1

- ge...... aanklacht dus

Kijkeensaan | 15-03-21 | 20:23

Inderdaad, ik wil óók de vrijheid om virussen & snelvuurwapens te dragen.
Maar uhh ..., vinden we dat heel misschien geen 'biologische burgeroorlog'?

HogeNood | 15-03-21 | 17:13

Waar velen aan voorbijgaan is dat de ' rol' ME niet hetzelfde is als de 'rol' politie, ook als de personen wellicht dezelfde zijn. Dit is eigenlijk al decennia zo; klachten over buitensporig optreden van de ME zijn van alle tijden. In Nederland oefent de ME nog echte 'Riot-control' uit, het letterlijk met veel geweld neerslaan van oproer, waar in veel andere landen meer op Public Order Management wordt ingezet. (Overigens met even weinig succes).

Plat gezegd: Als je ME ziet, en die roept je op te vertrekken, moet je wegwezen. Als reller, maar ook als vreedzaam demonstrant. Discussies kunnen, en zullen niet gevoerd worden. Accepteer dat.

Probleem is mensen het niet kúnnen accepteren.Volgens diverse sociaal-psychologische theorieën verliezen mensen in een menigte hun
‘zelfbewustzijn’ en vervallen gebruikelijke morele remmen en beperkingen. In een menigte of massa is van rationaliteit geen sprake meer, maar juist van een (primitieve) neiging om te doen wat anderen doen. Dus druip jij niet als eerste af.

Overigens liggen vernieuwde (verbeterde) geweldsinstructies al sinds 2016 te wachten op goedkeuring in de Eerste Kamer.

DiBaco | 15-03-21 | 17:13 | 6

@DiBaco - Het zal. Maar er is iemand die opdracht gaf om de ME - volgens jouw synoniem aan het "letterlijk met geweld neerslaan van oproer" - in te zetten tegen mensen die vreedzaam gebruik maakten van hun grondrecht om te demonstreren. Dat, mijns inziens zorgwekkende gegeven, lijkt mij belangrijker om niet aan voorbij te gaan.

brakke_lau | 15-03-21 | 17:50

Er was geen oproer. Dus hoefde het ook niet te worden neergeslagen. Demonstreren is een grondrecht. De politie zou de rechten van mensen moeten verdedigen. Maar voor veel politie agenten tegenwoordig geldt; Befehl is Befehl. Volgens mij wil de overheid een geweldadig reactie op het politiegeweld. Daarvan zullen juist de politieagenten weer het slachtoffer worden.

mikes43357369 | 15-03-21 | 18:23

@Watching the Wheels | 15-03-21 | 17:27: Die heeft geen behoefte aan hulp, die moet gewoon opgepakt worden wegens poging tot doodslag.

5611 | 15-03-21 | 20:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Echt belachelijk om met zo veel paarden en honden dat veld op te gaan. Gaat Martijn de Koning hier nog een mooi stukje cabaret over maken (iets met bruine truien of hemden) of nu ineens niet meer? Die vrouw bewust voor een rijdende auto gooien is compleet onverantwoordelijk gedrag. Ook belachelijk dat de vvd altijd de burgemeester levert in Den Haag. Vorige keer brandde bijna de hele stad af en maar lachen. Van Zanen, Grapperhaus en Rutte zouden direct moeten aangeven dat ze hier een onderzoek naar gaan doen, die gozer die dat deed spoort niet.

Watching the Wheels | 15-03-21 | 17:11 | 1

Een aantal andere politiemensen met die stokken en honden ging ook onnodig veel te ver. Dat kun je toch met een beetje geduld ook normaal oplossen? Die mensen gaan gewoon om 18 uur naar huis om te gaan eten. Bij die klimaatdemonstratie 200 meter verderop loopt het toch ook niet uit de hand? Er zit dus zo'n regelmannetje (met een bruine trui) te tellen en te hopen dat hij geweld mag gaan gebruiken, maar in verband met z'n carriere zorgt hij er wel voor dat hij niet die demonstratie voor het klimaat pakt. Is er al een reactie van het kabinet of de gemeente Den Haag op dit overdreven onnodige geweld door de politie Den Haag?

Watching the Wheels | 15-03-21 | 17:21

Politie.
Wie hun ook commandeert, Rutte, Erdo, Hitler of Stalin.
Het lijkt er inmiddels op dat ze, ook hier en in de landen om ons heen, de orders als marionetten zullen opvolgen.
Eng...

Kijkeensaan | 15-03-21 | 17:07 | 1

En voor nootgevallen hebben we dan nog eurogendfor achter de hand, die hebben niet zo'n regionale binding.

Joffri | 15-03-21 | 17:12

ME-er wordt je door jezelf daar als politieagent voor op te geven en na 4 weekjes extra training in knuppelen en eventueel waterwerpen.

In het bankwezen zou men dit een perverse prikkel noemen. Het is een bijzonder type dat graag de knuppel wil hanteren.

Feitelijk zijn het een soort hooligans zonder club.

Joffri | 15-03-21 | 17:04 | 13

@Spring Bruissteen | 15-03-21 | 18:12: Misschien. Ik bedoel alleen maar dat een belachelijk verzoek door herhaling niet reëler wordt.

Joffri | 15-03-21 | 18:20

@Joffri | 15-03-21 | 18:20:
Ik zie niet wat er belachelijk is aan een politiebevel om een plek te verlaten.

Spring Bruissteen | 15-03-21 | 18:27

@Spring Bruissteen | 15-03-21 | 18:27: Dat hangt af van onze beoordeling van nut of noodzaak.

Joffri | 15-03-21 | 18:28
▼ 10 antwoorden verborgen

"Moet je die van een veld knuppelen (en haar achterdocht bevestigen), of mee in gesprek gaan (en wellicht wat achterdocht wegnemen)?"
Echt waar? Dat aardige vrouwtje die geen kwaad doet blijft wel staan ondanks herhaaldelijke oproepen. Vervolgens is jouw oplossing om in gesprek te gaan. Geweldige oplossing, ware het niet dat er een paar duizend mensen staan die allemaal persoonlijk het gesprek aan willen gaan en zo in hun eigen gelijk staan dat de discussie een paar uur duurt per persoon. Op die manier kun je ze gewoon beter laten staan en helemaal niets doen, behalve dat dan de rest van het land vind dat als dat mag, zij ook in groepjes van honderd moeten gaan staan, tenslotte werd het in Amsterdam ook goed gevonden. Individueel heb je wellicht gelijk, maar in een demonstratie van een paar duizend man die willens en wetens de coronaregels aan hun laars lappen heb je er weinig aan om hen in een goed gesprek op de regels te wijzen.

wolfjemidas | 15-03-21 | 16:54 | 2

De meesten gingen zonder morren weg. Wat overblijft kan je afslepen, net zoals die demonstranten van XR. Er is wel wat tussen een gesprek met iemand voeren, en hem met een knuppel in het gezicht slaan.

Muxje | 15-03-21 | 17:07

Loop toch niet te janken dat ze zelf niet weg gaat. De klimaatgekken lijmen zich zelf vast als ze weg moeten. En die 5000 hadden destijds ook helemaal niet op de dam mogen staan. Dat is het punt niet. Waarom buitensporig geweld, en waarom hier?

BorisBonkestoter | 15-03-21 | 17:49

De politie je beste vriend? Laat mij niet lachen. Nooit hebben ze tijd om je aangifte op te nemen en indien je aandringt hoor je er nooit meer wat van. De arrogantie, het denigreren als je belt dat onbekende mensen (op verdachte wijze op camera te zien) je huis staan te inspecteren met opmerkingen als " ze zoeken waarschijnlijk uw huisnummer). Politie, die mensen op deze manier totaal in elkaar slaan en schoppen terwijl ze al op de grond liggen, weerloos, die bewust iemand keihard voor een politiebus gooien , die krijgen van mij geen respect.

MoonBeebe | 15-03-21 | 16:53 | 4

@ruudvangeelen | 15-03-21 | 17:19: Dat snap ik niet helemaal? Wat is daar 'stoere praat' aan. Hij geeft alleen geen respect. Het is niet zo dat hij aangeeft dat hij wat gaat doen.

Bootvisser | 15-03-21 | 19:38

Nooit is er politie om iets aan buurtterreur , gestolen waar of gewelfsdreiging te doen. En nu is men ineens in staat om 's avonds de straten af te schuimen Naal mensen die die de avondklok negeren en wekelijks een stel bejaarden neer te knuppelen.

5611 | 15-03-21 | 20:44
▼ 1 antwoord verborgen

Een verslag in tien tweets van het Malieveld gisteren van Aart van Riemsdijk, Hart van Nederland eindigt met: '7 u En tot slot een ongemeend dankwoord. De persoon van het waterkanon richtte de straal op mij en spoot daarmee onze apparatuur kapot. 20K schade. Vast risico van het vak, maar wij zochten het risico niet op. Het risico kwam op ons af en dat zag ik echt niet aankomen. 9/9'
Vinden velen hier dat ook zijn verdiende loon?

grietmetgroenefiets | 15-03-21 | 16:53 | 1

Dat was een goed genuanceerd draadje van Aart.
Hulde.

Rohin | 15-03-21 | 19:17

Van Rossum maakt het wel allemaal ingewikkeld.
Volgens mij is hij een deel van het probleem en niet de oplossing.
Proost Bart!

aflaatverkoper | 15-03-21 | 16:47 | 1

Hij heeft het er maar moeilijk mee. Tweet gisteren: 'Als die koffiedrinkers zélf nou eens wat stelliger zorgden dat niemand van hen tegengeweld tegen de politie zou gebruiken, dan was het wel iets makkelijker om het voor hun recht op polonaises in de buitenlucht op te nemen. Dan ging ik misschien zelfs wel meedoen.' Na de berichten over het Malieveld draaide hij om.

grietmetgroenefiets | 15-03-21 | 19:44

Die kerel van dat drieluik. Wat zegt hij tegen die ME'er na dat hij van de fiets stapt? Misschien iets van "Nou kom dan! Verrekte mongol!".

Verder doet de ME wat er van hun verwacht wordt. Ze kunnen het dus wel. Effe kijken bij de volgende BLM rellen of ze het nog kunnen.

kleybeuker | 15-03-21 | 16:43 | 2

Ja dan verdient iemand wel 2 tikken in het gezicht met een gummiknuppel inderdaad, nee duidelijk.

Jiet Panssen | 15-03-21 | 17:07

Waarschijnlijk 'uw politiebusje is net over het achterwiel van mijn fiets gereden, daardoor gaat het wat langzamer' en bam knuppel in de bakkes.

GroetenVanUrk | 15-03-21 | 17:15

Die MEers zijn net Marrekanen met zijn alle tegen 1 brrr.

Jee-Dee | 15-03-21 | 16:41

Zoals men kan zien is het demonstratierecht voor de een groot goed en voor anderen een mogelijkheid om te vroeg overlijden.
Is al bekend hoeveel IC gevallen het politiebeleid heeft geproduceerd met het ontmoedigingsbeleid in zake coronademos?
Kom maar op met de getallen doden, gewonden en langdurige schade.

MistaRazista | 15-03-21 | 16:40

De politie waarschuwt ruim van te voren dat er geweld gebruikt zal worden. En wat er dan gebeurt zal je verbazen! Dat levert hopelijk weer prachtige beelden op.

Hater bij de Heijn | 15-03-21 | 16:36 | 6

@Hater bij de Heijn | 15-03-21 | 16:46: Wat een onzin, de politie dient professioneel en proportioneel op te treden, mede omdat zij het geweldsmonopolie bezit. Ik heb altijd veel respect gehad voor de handhavers van de wet maar disproportioneel geweld hoort daar niet bij.

therealbraindump | 15-03-21 | 16:52

@Hater bij de Heijn | 15-03-21 | 16:46: De politie mag van mij prima gepast geweld gebruiken. Maar iemand z'n schedel kapotslaan hoort daar niet bij. Wat is er mis gewoon op armen en benen slaan? Als je daar hard genoeg raakt rotten mensen ook vanzelf wel op.

DI6 | 15-03-21 | 16:58

@zuiderduin | 15-03-21 | 16:51: Bart, dankjewel voor je schrijven! Want de nederlandsche media laat het vreselijk afweten...

Froen | 15-03-21 | 17:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Na het zien van de beelden verwacht ik zaterdag geen vreedzaam samenzijn. Dit gaat Vechtvolk aantrekken. De vreedzame types zullen zelfs naar verdedigingsmiddelen gaan grijpen vrees ik.

zuurtjeregen | 15-03-21 | 16:36

Zelfs als een moordenaar, pedofiel of verkrachter door de politie wordt opgepakt wordt hij toch ook niet eerst helemaal verrot geslagen ondanks zijn daad velen malen erger is dan demonstreren is het buitenproportioneel geweldmisbruik.

Reebensteeltje | 15-03-21 | 16:35 | 1

Bij Michael Panhuis ging het er ook ruw aan toe. Om de agenten te straffen heeft Michael korting gekregen op zijn gevangenisstraf.
Dat zal die wouten leren!

Arnold Layne | 15-03-21 | 17:06

'Uit de hand gelopen coronaprotest in Den Haag.' Framing in de media. Wie zorgde ervoor dat het uit de hand liep? De burgemeester, de staat. Niet de protesteerders. Als de politie het protest had laten gebeuren, dan was het niet uit de hand gelopen.

Rest In Privacy | 15-03-21 | 16:34 | 4
-weggejorist-
graad | 15-03-21 | 16:47

graad | 16:47 Dat het uit de hand liep was toch de bedoeling van de demonstranten toch? Anders waren deze mensen toch niet gebleven, dan hadden ze na hun feestje en het demonstreren van hun meningen gehoor gegeven aan de oproep om de demo op te schorten. Dit is een uitvergroting van hun gedachtengoed: kijk dan, we leven in een dictatuur!

zijvanhiernaast | 15-03-21 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Je vraagt je af waar nu al die witte hesjes van international justice , of hoe heet dat clubje, zijn.

photto | 15-03-21 | 16:34 | 2

Legal observers van het NJCM.(juristen, juridische medewerkers)
Die komen alleen opdraven bij "linkse" demonstraties.
Hier de gegevens:
Indienen verzoek voor legal observers
Mail naar mailto:demonstreren@njcm.nl om een verzoek in te dienen voor de aanwezigheid van legal observers bij uw protest. Vermeld hierbij:
1. Waar en wanneer het protest gehouden wordt
2. Wie het organiseert
3. Waar het protest over gaat
Of er een melding gedaan is bij de autoriteiten.

Roadblock | 15-03-21 | 16:46

@Roadblock | 15-03-21 | 16:46: Dank, ja die bedoelde ik. Die mogen zichzelf ook wel eens even achter de oren krabben nu.

photto | 15-03-21 | 16:55

En zo ontstond het spreekwoord: "malieveld, politiegeweld".

Nuchternederland | 15-03-21 | 16:34

Ik vind dat jullie als geen stijl wel ff mogen modereren, vergelijkingen met nazi duitsland ? raarrrr

davidj65 | 15-03-21 | 16:31 | 6

Wellicht omdat fascisme antidemocratisch is.

Froen | 15-03-21 | 17:21

@beldewouten | 15-03-21 | 16:52:
Hehehe, ik neem aan dat het gedeelte over Huilebalken jou dan weer aanspreekt:
"GeenStijl is niet voor mietjes, we hebben een grondige hekel aan gejammer en gepiep en politiek correct gedrag."

Roadblock | 15-03-21 | 20:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Net als bij ieder incident: ik weet niet wat die gozer vlak daarvoor geflikt heeft.

Panos88 | 15-03-21 | 16:29 | 5

Het is klip en klaar. Zijn achterlicht is defect. Dan vraag je erom!

zuurtjeregen | 15-03-21 | 16:38

@Panos88,
Een bijtgrage hond van zich af houden waarna zijn baasje en collega door het lint gingen.

Datgingniegoed | 15-03-21 | 16:41

@feiten_en _cijfers | 15-03-21 | 16:34: wie weet heeft hij iemand daarvoor met een boksbeugel geslagen. Ik zeg niet dat het er mooi uitziet, maar we zijn geen BLM hier.

Panos88 | 15-03-21 | 17:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Onder de noemer ,geweldloos en mijn democratisch recht ,zijn de egoïstische klunzen weer eens bezig.
Het gaat hun alleen maar om ikke,ikke en meer niet.
Dat we met een recordaantal ziekenhuisopnames zitten interesseert dit volk totaal niet. Alleen hun belang is belangrijk. Asociale, hypocriete en egocentrische fuckers zijn het allemaal.
Traangas,waterkanon,gummieknuppel, ik vindt het prima.
Ik zou in de nazomer wel weer eens wat willen doen als er genoeg geprikt wordt.

pejoar | 15-03-21 | 16:28 | 6

Ja als jij geprikt bent door leugenaar Rutte en de jong en je hebt trombose, gaat bij jou het lichtje branden. Alles wat jij noemt dat zit in het kartel. Die hebben precies wat jij opnoemt.

foxhunter | 15-03-21 | 16:47

Ze mogen dan de grootste besmettingshaard vormen, om nou gelijk de basisscholen te bestormen met waterkanonnen, knuppels en traangas gaat me wel wat ver.

nsfl | 15-03-21 | 17:06
▼ 3 antwoorden verborgen

@beldewouten | 15-03-21 | 16:37:
Los ervan, dat jij en BobDobalina net een komisch duo lijken hierboven, denk ik, dat als je met een stok / staaf op de politie los gaat, je niet gek moet kijken dat je te grazen genomen wordt.

Roadblock | 15-03-21 | 16:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik was zwaar teleurgesteld toen onze jongens bij de BLM demonstraties door hun knieën gingen, maar nu waren er tenminste nog een paar agenten enthousiast genoeg om demonstranten die al op de grond lagen nog even flink in hun maag te trappen en over hun rug te knuppelen. Ik ben ook erg gecharmeerd van de agenten die daar óók nog een hond op los lieten, want je weet inderdaad maar nooit waar zo'n corona-wappie nog allemaal toe in staat is. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben zo erg onder de indruk van dit heldhaftige optreden van onze jongens dat ik per direct een sollicitatieformulier ga invullen! Hier wil je toch gewoon bijhoren?

VBO_B_Niveau | 15-03-21 | 16:22 | 2

Je hoeft niet te solliciteren hoor, dat proces is afgeschaft. Wel graag je eigen envelopje gebroken wit meenemen aub.

zegmaarwij | 15-03-21 | 16:23

VBO_B_Niveau | 15-03-21 | 16:22 | 1 | reageer Hier wil je toch gewoon bijhoren?

Waarbij, bij een club, die voor BLM demonstraties door de knieën gaan?...... Nee, dank je

Guy Fawkes | 15-03-21 | 16:37

De Nederlandse staat verdiend geld met deze filmpjes hier met de kraslot reclame's ervoor.

dhrat | 15-03-21 | 16:22

Als uw fiets gestolen wordt dan heeft de #politie nooit tijd om de dief op te sporen. Maar de #politie heeft wél tijd om iemand die ongewapend en geweldloos in discussie gaat met grof geweld van z'n fiets af te rammen.

Kortom: de politie heeft haar prioriteiten prima op orde
twitter.com/Percolator_HNJ/status/137...

komtdatschot | 15-03-21 | 16:21

De ME heeft het kopschoppen ook ontdekt zie ik, zwakkelingen.

ceriel82 | 15-03-21 | 16:21

Dat tweede filmpje is 3 minuten lang puur sadisme van overheidspersoneel.
Mensen die 0 bedreiging vormen
-met opzet in hun gezicht rammen,
-met opzet hun vingers kapot slaan terwijl ze hun fiets proberen mee te nemen
- met opzet hun fiets kapot rijden
- met opzet een aanvalshond op iemand zetten die al volkomen weerloos op de grond ligt
- met opzet op het hoofd blijven inslaan van iemand die al weerloos op de grond ligt
- met opzet iemands arm proberen kapot te slaan

Totale sadistische psychopaten die los kunnen gaan omdat ze gesteund worden door de psychopaten die boven ze staan. Dezelfde psychopaten die al die coronamaatregelen zoals avondklokken hebben bedacht en dezelfde psychopaten die straks op 4 mei heel vroom toespraakjes gaan houden over 'nie wieder'...

Antiquerulant | 15-03-21 | 16:21 | 8

@Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 16:30: snap niet dat ze hem niet meteen ter plekke doodschieten, de gewetenloze misdadiger!

zuurtjeregen | 15-03-21 | 16:47
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 15-03-21 | 17:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Ondertussen in Italië,

Justitie in Italië neemt een partij vaccins van AstraZeneca in beslag voor onderzoek naar de dood van een man. Het zou gaan om een partij die in de noordelijke regio Piedmont werd gebruikt. De regio schortte het gebruik op na de dood van de 57-jarige muziekleraar Sandro Tognatti. Hij overleed in het weekend kort nadat hij was ingeënt

Droom-Vreesman | 15-03-21 | 16:19

Deze bejaarde mevrouw, bijvoorbeeld, daar zit geen kwaad in - maar wel veel twijfelachtige informatie.
___

Deze opmerking vind ik nou weer twijfelachtig.
Deze mevrouw zou wel eens dichter bij de waarheid kunnen zitten dan je denkt.
Ook de bodemverarming en daardoor het afnemen van de gezondheid van voedsel, wat ze zegt, is geen onzin.

Kijkeensaan | 15-03-21 | 16:19 | 8
-weggejorist-
graad | 15-03-21 | 16:54

Mevrouw is ervan overtuigd dat mensen in verzorgingstehuizen doelbewust vermoord worden. En spreekt daarom van genocide. Ze zal niet de enige zijn die dergelijke ideeën aanhangt. Zó schattig.

zijvanhiernaast | 15-03-21 | 17:13
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
leo59 | 15-03-21 | 16:18 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Maar als de politie in de VS een zwarte arrestant doodschiet had hij maar gewoon beter naar de politie luisteren. Wat willen jullie nou?

Alca | 15-03-21 | 16:18 | 5

Als in de VS een zwarte omkomt door politiegeweld knielen de agenten hier in NL.

Turbulentie? | 15-03-21 | 16:24

@Alca | 15-03-21 | 16:39: ik wilde niet grappig zijn.
Maar het is best hypocriet om te knielen voor politiegeweld en je een paar maanden later zo te gedragen

Turbulentie? | 15-03-21 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

"Liefde, vrijheid en een goede frituur"

Daar is toch iedereen het wel over eens?

Patje | 15-03-21 | 16:17 | 2

Zelfs Hugo houdt van de frikandel uit een goede frituur.

GroetenVanUrk | 15-03-21 | 16:21

Het lijkt wel dat wanneer je wit bent je een makkelijk slachtoffer bent voor politiegeweld

Dr. Pown3rt | 15-03-21 | 16:17

Walgelijk, walgelijk, walgelijk.
Stem Nederland weer vrij.

Ben Adam | 15-03-21 | 16:16

Hup GS: nog even opjutten en we krijgen hier ook gele hesjes, bestorming en bezetting van het Catshuis, een Klimaatontkenner met zijn voeten op het bureau van Rutte!
Of begrijp ik het nu verkeerd en probeert GS juist de gemoederen te bedaren zodat we hier geen bananen republiek als Amerika worden maar gewoon nuchtere Hollanders blijven?
(Door die steun hier voor Trump en Brexit vertrouw ik het soms niet helemaal en Pritt die iedereen aanmoedigt om kinderbadjes te vullen als de waterschappen zeggen dat we zuinig met water moeten zijn. Anderzijds heeft GS natuurlijk wel vooropgelopen bij het aan de bruinhemden schandpaal nagelen van de heer Baudet, die overigens, afgezien daarvan, op mij nog best sympathiek overkomt)

cugel | 15-03-21 | 16:16 | 9

@cugel | 15-03-21 | 19:33: Ik was 18 en prachtig en de kerels dongen naar mijn hand. Goeie kerels, slechte kerels, politici, jongens zoals jij. Ik ken het probleem. De tekst is van Herman van Veen. Toendertijd passend, nu al lang niet meer, haha!

entredeuxbieres | 15-03-21 | 20:06

@entredeuxbieres | 15-03-21 | 20:06: Jij bent vrouw?! Ik had mijn eerste relatie in Montalivet (naturisten camping) met een Frans meisje. De man die me attendeerde op het bestaan van Montalivet gebruikte die uitdrukking "toen ik nog jong en mooi was" (hij was homo). Sorry dat ik niet eerder reaguurde, maar gisteravond en vanochtend had ik allemaal andere dingen waar ik hard mee bezig moest.

cugel | 16-03-21 | 12:16

@cugel | 16-03-21 | 12:16: Oh dat is een stuk noordelijker, de entredeuxmers is maar een klein gebied. Inderdaad bekend om zijn knisper droge witte wijn. Het strand is 1 van de weinige dingen die ik mis, net iets te ver weg voor een dagje heen en weer. Ja ik ben vrouw, die zitten er ook tussen haha!

entredeuxbieres | 16-03-21 | 14:02
▼ 6 antwoorden verborgen

Geweld is irritant

Turbulentie? | 15-03-21 | 16:15
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 15-03-21 | 16:14 | 1

Tip; nodig Halsema uit en politiegeweld blijft uit. Sterker nog ze demonstreren mee.

O wacht, het benne blanke demonstranten

Droom-Vreesman | 15-03-21 | 16:14

Dit zijn geen Grappenhaus!

Datgingniegoed | 15-03-21 | 16:14

Gewone burgers hebben geen honden maar het wappietuig wel:

"Ook werd een hondengeleider van de politie belaagd door een vechthond van de protestanten. "Hij is niet gewond geraakt, maar zal waarschijnlijk wel aangifte doen van poging tot zware mishandeling", zegt een woordvoerder van de politie"

Nu

Rest In Privacy | 15-03-21 | 16:13 | 7

@Charred_Metal | 15-03-21 | 16:52: Het meest frappante is nog wel dat die 2 aanhollende ME'ers direct doorlopen naar de man onder bedwang van politieman en dito hond in plaats dat één van hen die tokkie met zijn hond op afstand houdt. Blijkbaar was die "poging tot zware mishandeling" niet bij iedere agent even duidelijk, terwijl je van politie wel zou mogen verwachten dat zij een geweldsituatie kunnen inschatten.

Grachus | 15-03-21 | 17:09

De andere kant van het verhaal betreffende die 12 maanden oude 'vecht' hond van die demonstrant blijkt heel anders te zijn dan de politie versie. Van een belaging zou geen sprake zijn geweest. Het door de demonstrant gegeven commando LOS was niet bedoeld voor zijn eigen hond maar gericht tegen een politiehond die zijn tanden in het onderbeen van een op de grond liggende demonstrant had gezet. En het klopt, heb zelf ook een Duitse Herder gehad, het commando "los" betekend niet dat je de hond los laat en die er op uit stuurt maar dat de hond het bevel krijgt om zijn beet los te laten. Zie: www.gelderlander.nl/binnenland/eigena...

Vuurspuger | 15-03-21 | 22:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Je zal maar eindelijk een keer lekker kunnen raggen op een stel van die zeurende kudtburgers.

Harry.Langezwaal | 15-03-21 | 16:13

Ik snap werkelijk niet waarom Geenstijl nu weer poogt het wappie-volk achter zich te krijgen door zich uit te spreken tegen 'politie-geweld'.
Wat je mening of je grondrecht ook is, als de politie zegt dat je ergens weg moet, DAN MOET JE OPSODEMIETEREN. Daar zit geen hogere macht achter. In NL dien je gewoon te luisteren naar de politie. En niet in discussie gaan met een random ME'er over 'dat het je grondrecht is om te demonstreren'.

mrjoeri | 15-03-21 | 16:11 | 8

Precies! Het zijn tenslotte wappies. Dus die kun je ongestraft helemaal aan pulp slaan. Het politie apparaat moet tenslotte ook zijn frustraties een beetje kunnen botvieren, dus wat is er dan mooier om op een mooie zondagmiddag op een open veld lekker in te hakken op zingende en dansende bomenknuffelaars.

Boeloeboe | 15-03-21 | 17:27

Op een dag wordt je wakker en dan ben jij de wappie. Snappie?

entredeuxbieres | 15-03-21 | 17:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Goed werk ! De knoet erover, oppakken en afvoeren die oproerkraaiers. En dan vooral die stomme wijven met hun harten ballonnetjes en gele paraplus. Geef ook die studenten maar flink klap. Hier, pak aan, snaak ! Brutale vlegel ! Eigenlijk zouden ze al die viruswappies die hierop af komen hardhandig moeten arresteren. Omdat het kan. Traangas enzo lijkt me ook lachen. Just like in the good old days ! Top amusement.

Asteroid-B612 | 15-03-21 | 16:11 | 7

@Nuchternederland | 15-03-21 | 16:16: Inderdaad, dat moeten we niet willen. Onze regering is namelijk door ons, het volk, verkozen. Mocht je dat niet snappen, sodemieter dan lekker op naar Myanmar. Dáár heb je recht om te janken over politiegeweld. Hier niet.

mrjoeri | 15-03-21 | 16:49

@Nuchternederland | 15-03-21 | 16:16: Inderdaad ja, als ze niet willen luisteren eerst desnoods de tering rammen, en dan liefst naar een heropvoedingskamp, zodat ze een beetje leren nadenken dat de wereld niet om hun draait. Met hun stomme ballonnetjes.

Asteroid-B612 | 15-03-21 | 18:05
-weggejorist-
5611 | 15-03-21 | 23:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit was een prima voorbeeld van excessief geweld door de staat. Iedereen die de beelden ziet en een gezond verstand heeft, zal dat beamen. Je kunt het eens zijn met die demonstranten of niet, maar mensen op hun hoofd slaan als ze al liggen is iets dat we normaal gesproken van onze straathyenas gewend zijn.

INTP | 15-03-21 | 16:11 | 3

Agenten die zich voor ME werk laten lenen doen het vaak ook alleen maar uit frustratie. Met de platte pet op mogen ze niet veel maar met de ME-helm op mogen ze er op los slaan wat ze willen. Meppen ze al hun frustraties van hun dagelijkse werk er uit.

2voor12 | 15-03-21 | 16:15

@2voor12 | 15-03-21 | 16:15: Ik kan begrijpen dat veel agenten gefrustreerd zijn. Dit soort belachelijke excessen ondermijnen hun gezag enkel meer. Deze ME-ers hebben echt een steekje los net als de totalitaire sprookjesfiguren die hier in de panelen fanatiek hun horigheid aan de overheid kenbaar maken.

INTP | 15-03-21 | 16:35

@2voor12 | 15-03-21 | 16:15: Neem die doorgesnoven MEer die die vrouw tegen die aanstormende bus duwt. Hoe zouden we dit beoordelen als de rollen omgedraaid geweest zouden zijn?

5611 | 16-03-21 | 01:52

Het vaasje is gebroken.

Datgingniegoed | 15-03-21 | 16:11

LOL @ die poster in Oud-Amsterdams! Stuyvesant generatie wat me dunkt. ;-)

Whisper | 15-03-21 | 16:10

In nederland ligt het geweldsmonopolie bij de overheid. Echter, in het geval dat de overheid dit monopolie misbruikt vervalt wat mij betreft dat recht. Uiteraard bestaat er verschil in de mate waarin dit monopolie misbruikt wordt. Als er in het buitenland (Wit-Rusland, China/Hong Kong, Brazilië, Spanje of een ander land) (kei)hard wordt opgetreden door de politie krijg je kamervragen, Amnesty die in de gordijnen klimt en diverse politieke partijen die oproepen tot boycots of het ter verantwoording roepen van ambassadeurs. Naar mijn mening grijpt de Nedrlandse overheid al een jaar lang disproportioneel in bij corona-gerelateerde zaken en knijpt men 1 of 2 ogen toe bij klimaat of andere demo's. Een overheid die bewust artikel 1 van de grondwet aan haar laars lapt is niet meer legitiem. De bevolking zou dan die overheid terzijde moeten schuiven en vervangen door een overheid die wel de nationale waarden en de grondwet respecteert. 17 maart mensen.

BoerKoekoek | 15-03-21 | 16:09 | 3

De bevolking zou dan, vreedzaam of gewapenderhand, die overheid terzijde moeten schuiven en vervangen door een die wel de nationale waarden en de grondwet respecteert.

Dat klinkt als de Akte van Verlatinghe..... Ik vind het legitiem!

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 16:13

Maar zowel in Wit-Rusland, Hong Kong, Spanje enz zit dezelfde regering er ook nog steeds...

Nuchternederland | 15-03-21 | 16:14

Kudos voor de wappies.
Minnetjes voor de ME.
Volgende keer doe ik mee.

Short | 15-03-21 | 16:09 | 2

Dit riekt naar een haiku?
Mooi.

GekkeHenkieNiet | 15-03-21 | 16:46

Wat fijn dat Hugo overal een mening over heeft.

amateurrr | 15-03-21 | 16:07 | 1

Misselijk makend die tweet. Even de zorg misbruiken excuus om zijn knokploeg er wekelijks op los te laten rammen.

5611 | 16-03-21 | 01:55

Ach ja. Al die demonstranten krijgen komende week allemaal Corona en dan hoor je ze niet meer. Lost zich vanzelf op.

Rolling_Ronny | 15-03-21 | 16:06 | 4

Dat is in het verleden wel gebleken ja, dat demonstraties/bijeenkomsten in de buitenlucht superspread evenementen zijn.

zegmaarwij | 15-03-21 | 16:10

Die lui demonstreren al weken op deze manier en toch willen ze naar niet ziek worden. Hetzelfde met die BLM in juni of een paar weken geleden dat festijn in het Vondelpark. Ooit wel eens aan gedacht dat die angstporno van Jaap, Mark en Hugo voor zover het buiten betreft, gewoon regelrechte angstzaaierij is?

5611 | 16-03-21 | 01:58
▼ 1 antwoord verborgen

Hoppakee! FvD weer + zoveel zetels in de peilingen!
Dank politie en ME. Betere reclame kun je niet maken voor een stem tegen het huidige coronabeleid!
Zin in 18 maart!

Timide_Aso | 15-03-21 | 16:06 | 12

Nu jij, hoeveel zetels gaat de FvD volgens jou halen?

SterF... | 15-03-21 | 16:34

@SterF... | 15-03-21 | 16:34: ik denk/hoop 8 tot 10 zetels. Maar ik ben geen hardcore Thierry fan. Ik vind het ook mooi als FvD 6 zetels haalt en JA21 een stuk of 4-5. Dat is goed voor Nederland. Het gaat (mij) niet om de poppetjes, maar om de ideeën, de visie, het langetermijnplan voor de koers van dit land.

Timide_Aso | 15-03-21 | 16:39

@Timide_Aso | 15-03-21 | 16:39:
We zullen zien. Ik denk dat de wens de vader van de gedachte is...
Ik zie eerder Wilders voor een verrassing zorgen.
Veel plezier met het circus de 17e/18e. Ik heb er zin in.

SterF... | 15-03-21 | 16:46
▼ 9 antwoorden verborgen

De "Wij zijn Nederland" roeperTs komen met een Engelstalige flyer.

Earl_of_Doncaster | 15-03-21 | 16:05 | 4

Gelukkig heeft ons nationale Outbreak Management Team een... O wacht...

J.P.Drapeau | 15-03-21 | 16:12

@zegmaarwij | 15-03-21 | 16:11: denkt u nu echt dat ze de aankondiging van deze demonstratie in bv. Frankrijk ook in het Engels doen?

Barend Braakbal | 15-03-21 | 16:26

@Barend Braakbal | 15-03-21 | 16:26: Dat denk ik niet, dat weet ik zeker. Kijk eens knul: worldwidedemonstration.com/

zegmaarwij | 15-03-21 | 16:36
▼ 1 antwoord verborgen

Frie de piepol

druif | 15-03-21 | 16:05

Met 'Floyd' vond iedereen dat er teveel geweld was gepleegd, terwijl dat Floyd niet wilde mee werken en bekend stond als een gewelddadig typje.

Hier staan mensen te demonstreren voor de 'vrijheid', zij doen letterlijk geen vlieg kwaad en iedereen op twitter eist een totale vernietiging van iedere demonstrant.

Ik begrijp het echt niet meer.

fapkoning40 | 15-03-21 | 16:04 | 6

@Lt-Kol Kilgore | 15-03-21 | 16:11: 27 miljoen. Gelukkig is het over een paar jaar op, verspild aan crack, hoeren en andere kansenparel-producten.

BoerKoekoek | 15-03-21 | 16:14

@Lt-Kol Kilgore | 15-03-21 | 16:11: ik gok er inderdaad op dat het dan de BLM club en ander tuig gerust moet stellen. Kijk die knie is echt debiel om te doen, en dat moet je ook niet willen, het is zeker fout handelen, alleen lijkt het niet de doodsoorzaak.

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 16:15

@Lt-Kol Kilgore | 15-03-21 | 16:11: die 27 miljoen is voor het afkopen van het leed van deze familie door de 'City of Minneapolis government' .

DeCynischeAmbtenaar | 15-03-21 | 16:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Die poster met die aankondiging van die demonstratie bovenaan dit artikel: waarom toch dat domme ge-engels? Het ergert me gewoon.

Barend Braakbal | 15-03-21 | 16:03 | 2

Mij ook, maar dat is de kant die de slinger lijkt uit te gaan. Straks spreken we twee talen niet.

SterF... | 15-03-21 | 16:12

Het ruikt naar Atifa.

Kapitein Sjaak Mus | 15-03-21 | 16:13

Als de ME wordt ingezet is er een behoorlijke kans op klapjes. Vooral als er types tussen lopen die het leuk vinden om de politie aan te vallen of te bekogelen met vuurwerk. Dat gebeurde gisteren ook, je kan ook gewoon naar huis gaan. Dit zijn goedkope anti-popo stukkies. Bel ze eens voor een toelichting.

beldewouten | 15-03-21 | 16:02 | 6

@Sitting_targets | 15-03-21 | 16:25: Klagen doe je bij de rechter. Als de politie moet ontruimen, dan gaan ze ontruimen en is er geen ruimte voor discussie.

beldewouten | 15-03-21 | 16:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Van Zanen heeft wat uit te leggen.

Hetkanverkeren | 15-03-21 | 16:02 | 2

Hij heeft bloed aan zijn handen.

Vitale-Reaguurder | 15-03-21 | 16:06

Hij was er als de kippen bij om in 030 een demo bij een moskee te verbieden. Van Zanen is een ruggengraatloze lapzwans en we zijn hier blij dat ie nu in 070 zit. Hebben we Dijksma voor terug gekregen, das ook niks trouwensl

BoerKoekoek | 15-03-21 | 16:16

Onbegrijpelijke reacties hier. Of je nou voor of tegen de demonstraties bent: de politie mág echt geen mensen op hun hoofd slaan in de situaties die je op de filmpjes ziet.

Poesmobiel | 15-03-21 | 16:01 | 6

Andersom mag dat ook niet Poesmobiel.....

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 16:18

@Poesmobiel | 15-03-21 | 16:08: Die ME kerels zijn of stuk voor stuk van het padje af OF ze zijn met een opdracht richting dat veld gestuurd. Dit ging helemaal nergens over zeg. Die mand met de fiets wordt gewoon door 3/4 man in elkaar geknuppeld zonder dat er ook maar enige dreiging van hem uitging. Vernielen ze voor het gemak ook zijn fiets nog even.
Dan later zie je iemand op de grond liggen met een hond vastgebeten in zijn been en vervolgens gaat 3 man op hem in staan hakken met de lange lat. Er zal ongetwijfeld wat context missen in die filmpjes, maar ik kan de dreiging niet ontdekken die zogenaamd van deze mensen uitging.
Waarmee proberen ze dit buitenproportionele geweld goed te praten dan? Ze luisterden niet toen gevraagd werd of ze wilden vertrekken. Het moet verdomme niet gekker worden.
Er zijn agenten geschorst voor heel wat minder dan dit vertoonde geweld!

Eagle0511 | 15-03-21 | 16:29

@Eagle0511 | 15-03-21 | 16:29: Precies. Ik vind het al maanden halucinant om te zien wat er gebeurt op deze dagen en hoe weinig ophef hierover is. En ik geloof bijvoorbeeld dat bejaarde echtpaar gewoon dat vertelde dat ze helemaal niet bij een demo in Den Haag waren, maar op bezoek bij hun dochter. Die zijn, omdat ze onderweg naar haar even op een bankje zaten, apart van elkaar in een politiebus gesmeten en urenlang vastgezet.
Ik weet niet meer in wat voor land ik woon en het wordt elke dag gekker. Dat mensen de idioterie en het geweld niet zien en/of het goedkeuren, vind ik zeer, zeer verontrustend.

Poesmobiel | 15-03-21 | 16:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Beetje jammer bij-effect is wel dat als je die toch al niet zo grote hersentjes maar lang genoeg door elkaar schudt met de wapenstok, ze geheid FvD stemmen, als ze het stemlokaal kunnen vinden.

BobDobalina | 15-03-21 | 16:01 | 2

Jammerlijk bijeffect van op GS zijn, is dat er totale systeemlaven zijn, die geweld in Wit Rusland veroordelen, maar als dat hier gebeurt dan is "jouw soort" er als de kippen bij om het geweldig te vinden.

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 16:05

Jij hebt natuurlijk een enorm brein, helaas wel in de vorm van een waterhoofd.

entredeuxbieres | 15-03-21 | 16:11

"Harder optreden!", "onze politie is soft en drinkt alleen maar thee!", "moeten eens ophouden met dat geknuffel en gesprekken voeren", aldus de onderbuikreacties wanneer er weer eens iets gebeurt. En dan gaan ze er een keer met de lange lat over en dan is iedereen in rep en roer want ho ho, dát was niet de bedoeling,..! Rot toch op man.

Do-na-zi | 15-03-21 | 16:00 | 3

Politie gebruikt fors geweld tegen gewone burgers die niet gewelddadig zijn.
Politie treedt NIET op tegen overlast door ""jongeren""" , en laat zich dan niet zien of komt een uurtje te laat, en aangifte wordt ontraden.

Nuchternederland | 15-03-21 | 16:02

Ik had graag gezien dat ze met dit machtsvertoon waren opgetreden toen in Rotetrdam, Den Haag, Amsterdam de stad in de fik ging en de winkels werden geplunderd door "jongeren".
HEb toen echter geen ME-ers gezien. Ook geen waterkanon trouwens. En ik weet niet hoeveel honden ze gisteren bij zich hadden, maar het waren er meer dan bij de zogenaamde BLM demonstraties. Daar heb ik inderdaad geroepen "harder optreden". Maar hier? Op het moment dat de paarden in galop het veld op stormden en daarachter de honden brigade en waterkanonen opmarcheerden, had ik niet het idee dat er een slagveld werd betreden. Dat slagveld kwam er pas toen de politie besloot dat het er moest komen.

Eagle0511 | 15-03-21 | 16:34
-weggejorist-
5611 | 16-03-21 | 02:07

Maar wie zijn "we"? Namen en rugnummers graag. Wie oproept tot een demonstratie moet wel enig moreel krediet hebben. Voor hetzelfde geld zijn het provocateurs.

J.P.Drapeau | 15-03-21 | 16:00

Bouwbedrijf van hier verderop,opa wilde zijn verjaardag vieren met de familie. Een had covid....3 weken later zijn er 4 dood en 5 anderen liggen nog op de ic.
Kijk wel beter uit met die gein.

Roger-Rabbit | 15-03-21 | 15:57 | 6

Uit onderzoek in de VS blijkt dat Covid hard aankomt bij mensen met type A bloed. Met O bloedgroep loop je vele malen minder risico.

BoerKoekoek | 15-03-21 | 16:18

Tragisch voor deze familie, dat marxist prutte en de EU, hen allemaal zo vreselijk in de steek heeft gelaten. Misschien krijgt het overlevende deel van de familie, voorrang op een vaccinatie-paspoort, bij wijze van goedmakertje. Kunnen ze toch nog 'met z'n allen', opa's verjaardag in gedachtenis vieren.

Op naar, nog 4 jaar meer 'mooi land'.

Guy Fawkes | 15-03-21 | 16:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zie nu pas dat die psychopathische ME'er die kerel die op de grond ligt meerdere keren bewust op het hoofd slaat met zijn stok. Iemand die op de grond ligt en geen kant op kan. Tussendoor schoppen uitdelend. Hij moet door zijn collega uit zijn zwarte waas gehaald worden. En in de panelen staan liberale VVD'ers juichend toe te kijken.

JJMS | 15-03-21 | 15:57 | 8

@Gulliver | 15-03-21 | 18:37:

Ik niet in ieder geval. Maar blijkbaar voelt u zich aangesproken door 'deugtrolletjes van 14' van hierboven. Maar geeft u nog antwoord op mijn vraag van 16:24 of blijft het weer bij kleinhartig schelden?

JJMS | 15-03-21 | 19:29
▼ 5 antwoorden verborgen

De Jonge krijgt pijn aan zijn ogen van vrijheid van meningsuiting, als de mening niet de zijne is. Hoe abject ik uw mening vind, ik zal er voor strijden dat u hem kunt geven. Wat is daar nog van over tegenwoordig? Is die man nou echt zo dom dat hij niet weet hoe democratie hoort te werken? Ik zie hem niet voor een slimme sluwe dictator aan.

Rest In Privacy | 15-03-21 | 15:56

Als we dit soort beelden uit oost-Europa hadden gezien dan hadden de EU en allerlei mensenrechtenorganisaties zich er al over uitgesproken. Franse toestanden ten tijde van de gele hesjes.

Uit verveling gisteren even de Ongehoord Nederland livestream zitten meekijken en daar zag je alleen maar zweverige types aan het dansen, trommelen, hartjes ballonen uitdelen en meer van dat bomenknuffelgedoe. Op ander groot grasveld werd ook gedemonstreerd en daar liep het leeg na orders van de politie waarna ze er zo'n 20 me-busjes op parkeerden. Kort daarop ging de ON livestream offline of ben ik gestopt met kijken, waarna blijkbaar de hel is losgebarsten.

Als de ziekenhuizen daadwerkelijk zo vol liggen dan is het misschien handig als de wappies bij de politie niet 200 demonstranten het ziekenhuis in knuppelen.

GroetenVanUrk | 15-03-21 | 15:55 | 2

Als dit in Rusland gebeurt moet je idd meteen sancties instellen.

Roger-Rabbit | 15-03-21 | 15:58

@Roger-Rabbit | 15-03-21 | 15:58:

U vind het blijkbaar nogal tof om te schermen met Russisch politiegeweld om bovenstaand sadistisch gedrag te vergoelijken. De relevantie van die vergelijking ontgaat me alleen volledig.

JJMS | 15-03-21 | 16:10

Lees voor de grap eens een paar van die Facebook groepen of waar ze dan ook zitten. Je bek valt letterlijk open als je leest wat ze daar allemaal uitkramen. En maar ' wakker worden en maar ' liefde uitstralen' , maar vervolgens wel iedereen en zn moeder die anders denk een satanische pedo vinden. Nou ja, dat soort mensen dus. Die zijn nogal oververtegenwoordigd op dit soort bijeenkomsten en die mogen wat mij betreft best elke week van een plein geveegd worden na een paar waarschuwingen.

Achenwee | 15-03-21 | 15:55 | 4

Oei. Andersdenkenden. Misschien kunnen we ze in speciale kampen stoppen.

Plaktong | 15-03-21 | 16:13

Zelf niet doorhebben hoe hypocriet je tegel over komt, ik vin helemaal mooi.

amateurrr | 15-03-21 | 16:15
-weggejorist-
5611 | 16-03-21 | 02:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als Assad losgaat op demonstrerend tuig wordt zijn land binnengevallen en krijgt het tuig toyota's. Als de Nederlandse politie-ambtenaren losgaan op gewone burgers geeft de politiek en deugmedia elkaar schouderklopjes en krijgen de gewone burgers het preikaat 'wappie'.

Egerius | 15-03-21 | 15:54 | 4

Sjezus, wat een vergelijking, heb je voor dramatoloog gestudeerd?

SterF... | 15-03-21 | 16:14

@BobDobalina | 15-03-21 | 16:03: Tja jouw cluppie heeft geen facebook nodig, die hebben de NOS tot hun beschikking om hun onzin te verkondigen. FAKE news.

A.I. van Dee | 15-03-21 | 16:24
▼ 1 antwoord verborgen

Citaatje:
"gewone burgers hebben geen paarden, honden, Romeo's, wapenstokken & waterkanonnen."

Dat van die wapenstokken en waterkanonnen is wel waar, maar wat die paarden & honden betreft: Ik zou de 'gewone burgers' de kost niet willen geven die een paard in bezit hebben voor hun 14-jarige dochter, en al helemáál niet al die burgers die een hond hebben.
In deze tijd is het hebben van een grote hond (en dan bedoel ik niet een Golden Retriever of een Labradoodle) best wel handig, vooral als je tijdens een vreedzame demo geconfronteerd wordt met de Duitse of Mechelse bijthondjes van de hondenbrigade. Of als tegenwicht tegen straat-hyena's uit de Rif.

Peter Emile | 15-03-21 | 15:53 | 3

er zou gisteren een vechthond een politiehond/begeleider aangevallen hebben.

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 16:00

Het zijn geen straathyena’s maar rioolratten.

dirkdoorsnee | 15-03-21 | 16:04

Ja, een beetje Boerboel eet zo'n Mechelse herder als ontbijt. En zijn begeleider als lunch. Corso Cane mag ook, en zo is er nog wel wat meer spul dat heel boos gaat worden als iemand van de ME of een hondenbegeleider zijn baasje aanvalt.

BoerKoekoek | 15-03-21 | 16:21

Ik zou zeggen, laat ze lekker allemaal met elkaar knuffelen, niets verbieden, gewoon laten gaan. En dan na een week kijken hoeveel wappies het loodje hebben gelegd.

Raetsheer | 15-03-21 | 15:53 | 5

@zwartzondersuiker | 15-03-21 | 15:56:
Als je elkaar gaat knuffelen helpt dat "in de buitenlucht" natuurlijk niet meer zo.
Aan de andere kant gaan ze echt niet allemaal dood.

SterF... | 15-03-21 | 16:19

U ziet nog steeds een killervirus? Wat een giller.

Kluukluuk | 15-03-21 | 18:39
-weggejorist-
5611 | 16-03-21 | 02:16
▼ 2 antwoorden verborgen

En buiten loop je vrijwel geen risico besmet te worden. Dit zijn Wit-Russische toestanden met sadistische agenten die totaal losgeslagen zijn. Schande.

i-Wonder | 15-03-21 | 15:53 | 2

Inderdaad, buiten proportie.

Nuchternederland | 15-03-21 | 16:00

Het wordt tijd dat Polen en Hongarije waarnemers gaan sturen.

5611 | 16-03-21 | 02:17

'Interessant' willen doen door het Engels te gebruiken, dat is alvast een dik minpunt. Een ander groot minpunt is dat dit individuen zijn die demonstraties wensen te gebruiken om weer even lekker burgerlijk ongehoorzaam te zijn, en later, als er klappen zijn gevallen, moord en brand schreeuwen. Aanbeveling: misschien ook eens goed om gewoon te zeggen voor de camera of op een protestbord te zetten: Ik heb schijt aan alles en iedereen behalve aan mezelf. Voor alle duidelijkheid.

Willibald von Klúúúk | 15-03-21 | 15:52 | 1

Dat Engels hoeft voor mij ook niet, doet me iets te veel aan antifa denken.

5611 | 16-03-21 | 02:19

Ik ben voorstander van de lange lat, maar ook van gelijke behandeling. Klimaat of Rona demo, gewoon aan de regels houden.

FogerRederer | 15-03-21 | 15:51 | 4

eerlijk is eerlijk.

Lt-Kol Kilgore | 15-03-21 | 15:56

Gelijke behandeling zou zijn dat de demonstranten ook uitgerust worden met honden, waterkanonnen en lange latten.

BoerKoekoek | 15-03-21 | 16:23

Het punt is juist dat BLM of klimaatwappies geen strobreed in de weg gelegd wordt, terwijl een paar honderd bejaarden op het Malieveld of Museumplein structureel met satanisch genoegen neergeknuppeld worden.

5611 | 16-03-21 | 02:21
▼ 1 antwoord verborgen

De ME is er niet om vriendelijk te vragen of je weg wil gaan, die kans is dan al benut. Als de ME voor je neus staat en je wil nog niet meewerken, dan volgt geweld. Simpel zat.

usb stok | 15-03-21 | 15:51 | 5

@usb stok | 15-03-21 | 16:10: Ja, van de meeste Nederlanders. Maar daar waren ze dus ook dingen in de brand aan het steken. Hier waren het zweverige 50 plussers die zichzelf niet rap genoeg van een groot grasveld verwijderden.
Zie je zelf ook de verschillen in aanpak?

Plaktong | 15-03-21 | 16:16

Als de ME voor je neus staat heb je niet eens meer de tijd om mee te werken.

MoonBeebe | 15-03-21 | 16:46
▼ 2 antwoorden verborgen

"gewone burgers hebben geen paarden"

Ik toevallig dan weer wel... Misschien maar eens op gaan zadelen om er een eerlijke(re) strijd van te maken... Honden moet ook nog wel lukken trouwens!

Ik ging niet naar die demonstraties toe, want had geen zin om met die wappies te worden geassocieerd. Het is alleen wel te gek voor woorden hoe grondrechten zomaar aan de kant wordt geschoven met grof geweld. Daar wil ik best tegen in het geweer komen, ook zonder paard.

In het geweer komen? Zonder tegen? Nou ja tegen protesteren iig.

Harvey2Face | 15-03-21 | 15:49

1) je hoeft niet naar zo'n demonstratie te gaan. Er zijn vele andere manieren om je onvrede te uiten.
2) als je er toch bent, kun je vertrekken als de politie dat vraagt.
3) je kunt ook nog vertrekken als de politie aankondigt geweld te gaan gebruiken.
4) Blijf je dan nog steeds zitten, dan heb je het toch echt aan jezelf te wijten.

bintang | 15-03-21 | 15:49 | 8

@Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 16:16: Die van die man met zijn fiets bijvoorbeeld. Heb niet gezien dat hij ook maar iets dreigends deed. Werd door 4 man in elkaar geknuppeld waarna ook de politiebus voor de zekerheid nog even over zijn fiets heen reed.
Of man op de grond met een hond vastgebeten in zijn been. Daar staan 3 ME-ers op hem in te slaan en schoppen.
Was vast allemaal proportioneel zeker volgens jou. Of heb jij filmpjes gezien waar demonstranten met 4 man tegelijk een ME-er in het nauw hadden gedreven? Nee zeker?

Eagle0511 | 15-03-21 | 16:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Clowntje De Jonge zal wel anders reageren als hij in een commercieel circus moet werken in plaats van een ballentent in het overheidscircus.

Pimp my Voortuin | 15-03-21 | 15:49

Ik word zo boos van dat eerste filmpje, dat ik de rest maar niet gekeken heb.
Wat een tuig, die politie.
Die onschuldige man afranselen met knuppels, wat een hyenagedrag.
ja misschien was hij niet snel genoeg weg, en ja misschien vroeg hij "waarom?".
Maar dat is nooit een reden om iemand in elkaar te slaan.
.
verbijsterend, werkelijk.
We leven in een dictaturale politiestaat, het is ondertussen bewezen.

Nuchternederland | 15-03-21 | 15:47 | 2

Eens. De ME lijken wel "jongeren".

A.I. van Dee | 15-03-21 | 16:27

@A.I. van Dee | 15-03-21 | 16:27: Doet eerder denken aan van die kopschopfilmpjes met doorgesnoven jongeren.

5611 | 16-03-21 | 02:24

Ergens bekruipt mij het idee dat het Kabinet na de verkiezingen helemaal postal gaat met de spoedwet. Deze tweet schoot me weer te binnen;

"Grapperhaus bevestigt dat, in tegenstelling tot de avondklok, de wet "vertoeven in de buitenlucht' kan worden ingezet om de bewegingsvrijheid overdag te beperken." twitter.com/centenboer/status/1362826...

Abject | 15-03-21 | 15:47

Alle neo-NSBers, 14-jarige aandachtstrolletjes en sadistische psychopaten ten spijt.. zal het van de verkiezingen afhangen hoe druk en gewelddadig het aanstaande zaterdag wordt in Amsterdam, maar druk wordt het sowieso.

De enige reden dat ik zelf niet ga heet 'Amsterdam'. Ik kom niet in die teringstad, want nou ja, zie de volledig Engelse tekst op de poster. Ik boycot die grafstad.
Maar ik hoop met heel mijn hart dat er meer dan 100.000 mensen komen.

Mensdier | 15-03-21 | 15:47 | 7

@Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 16:39: Geen zin meer in. Te veel mensen die niet verder komen dan het haten van een stad...

beldewouten | 15-03-21 | 16:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Die 85 jarige mevrouw kletst er natuurlijk op los. (Die zgn genocide in de verpleeghuizen vanwege de vaccinatie.) Die genocide heeft wel plaatsgevonden, maar dat was een jaar geleden in volle gang door het stupide beleid van Rutte , t.a.v. de verpleeghuizen.
Verder stuitend om te zien hoe de klimaatdrammers met fluwelen handschoenen worden aangepakt en hoe de andere wappies in elkaar geramd worden.

Zwizalletju | 15-03-21 | 15:46

Ze moeten het ook een BLM demo noemen dan komt Femke ook niks aan de hand .

kuus | 15-03-21 | 15:46 | 1
-weggejorist-
5611 | 16-03-21 | 02:26

'T is toch wat hè ? Ben je op het verkeerde moment, op de verkeerde plek en om de verkeerde reden gewoon effe lekker slechthorend "doof" en sla je de herhaalde oproepen om effe op te tiefen gewoon lekker in de wind (omdat je vind dat dat niet alleen kan maar zelfs gewoon "moet"), word je ineens getrakteerd op een lekkere portie "whoop-ass". Het besef dat "wie niet horen wil", uiteindelijk best wel een keer kans loopt dan maar te "moeten gaan voelen", is kennelijk een aantal lieden ontgaan. En zo te zien op het fillumpje is er tenminste eentje die het allemaal wel lekker vindt om effe voor het oog van de camera de deugmartelaar uit te hangen. Buitensporig ziet er natuurlijk wel een beetje uit maar de "demonstranten" zouden inmiddels (na een jaar Corona shit) zich kunnen beseffen dat de lontjes aan popo kant er ook niet langer op worden. Na alles gedaan, gelaten & gedoogd te hebben komt ook daar een keer een eind aan (met beelden die ook weer niet echt smakelijk zijn om te zien). Maar goed, vanavond ongetwijfeld weer de gebruikelijke lieden aan de praattafels om e.e.a. zeer afkeurend te gaan duiden voor demensen thuis (Peter R. de Vries c.s. alert).

Grijskijkert | 15-03-21 | 15:45 | 11

@K1100 | 15-03-21 | 16:50: Anders dan wellicht U, bekijk ik de zaken graag en bij voorkeur zoals zij zijn i.p.v. door de bril met glazen met een dubbele coating van "magisch realisme". Trouwens, "woordkunstjes" want weplok nick, is best wel een soort van jammer. Stel, ik duid uw nick als een indicatie van het aantal werkende hersencellen, 's toch een soort van armoe toch ?, die de bewering die volgt er heus niet beter en/of juist van maakt. ? Eerlijk gezegd: mezulluf ook wel eens schuldig aan gemaakt (en daar sindsdien soort van spijt van en dus maar niet meer gedaan). Terug naar het gebeurde: typisch gevalletje sluitrede (major- & minor premisse en de conclusie die daar op volgt). Popo roept (herhaaldelijk op om het terrein te verlaten ("of geweld kan/zal worden gebruikt"). Demonstranten wensen hier geen of onvoldoende rap gehoor aan te geven. Conclusie: demonstrerende aanwezigen krijgen klappen. Geen gelul dus "ik wissut niet". Men was immers (en bij herhaling) gewaarschuwd ?. Wel zo dat de beelden niet echt fris zijn om naar te kijken . Datdanweerwel.

Grijskijkert | 15-03-21 | 18:11
-weggejorist-
5611 | 16-03-21 | 02:32

@Nuchternederland | 15-03-21 | 15:59: Dat hele narratief dat zo'n demonstratie de veiligheid ivm coronabesmettingen in gevaar zou brengen is ondertussen empirisch wel gedebunked. Tal van nassabijeenkomsten in de buitenlucht hebben in het afgelopen jaar nergens tot enorme uitbarstingen van corona geleid. Laat gewoon gaan, totdat die doorgesnoven knokploegers het veld opstormden, was er niets aan de hand en was er niets gebeurd ook. De-escalerend optreden is kennelijk ook alleen toepasbaar bij bepaalde groepen.

5611 | 16-03-21 | 02:37
▼ 8 antwoorden verborgen

Hugo wordt steeds enger. Eigenlijk vindt hij dat kritiek op zijn beleid niet mag omdat dat 'gevaarlijk' en 'een klap in het gezicht van de zorg' zou zijn.
Aanvankelijk dacht ik dat Hugo een ongevaarlijke clown was, langzaamaan begin ik te denken dat we te maken hebben met een "killer klown from outer space".

C1O2 | 15-03-21 | 15:44

Dat inslaan op die man door de ME is geen poging tot doodslag maar poging tot moord. Aanklagen die handel.

rachid82 | 15-03-21 | 15:43 | 4

Eens, geweldsmonopolie of geen geweldsmonopolie.
Dit is misbruik, en het is niet de eerste keer. En ook niet de tiende.

Nuchternederland | 15-03-21 | 15:50

Kost veel tijd en geld. Dit gaat de doofpot in.

Sabali | 15-03-21 | 15:53

rachid82 | 15-03-21 | 15:43 |
jajaja riep je gisteren ook al. Hele filmpje al gezien?

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 16:14
▼ 1 antwoord verborgen

Dat hoofdmeppen vind ik overigens not done. Ook al had die meneer er niet meer moeten zijn na 16.00. Die meneer waar ze op inmeppen die op de grond ligt heb ik minder problemen mee. Had je die hond maar moeten loslaten en niet aan zijn oor moeten trekken.Je hoort nu ook eindelijk een video met geluid met duiding: meerdere keren het bevel laat los, laat die hond los.... en daarna gevolgd door een tik. Dat is vast niet omdat ie los liet.

@van Rossem nog andere schuldigen dan de VVD/Rutte? bashen begint een beetje op te vallen

Behangdelul | 15-03-21 | 15:43 | 5

@ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 16:20: Als zij hun kameraard (hond) verwonden door aan zijn oren te trekken heb ik er geen moeite mee. Je hoort ze duidelijk tegen die vent schreeuwen: Laat los, laat die hond los.

Behangdelul | 15-03-21 | 16:22

@Behangdelul | 15-03-21 | 16:22: Sorry. Dat is geen hond, dat is een wapen, en ook zo ingezet.
Als je wil dat ik jouw hond als hond behandel, moet je daar zelf mee beginnen. Als jij hem als wapen inzet, behandel ik hem als een wapen.

TheEgg | 15-03-21 | 16:51
▼ 2 antwoorden verborgen

De vraag is wat je nog op dat veld doet als je gesommeerd wordt weg te gaan. Discussiëren is dan niet aan de orde.

eurojojo | 15-03-21 | 15:43 | 4

Uw gelatenheid is zorgwekkend.

zwenkwieltje | 15-03-21 | 15:51

Wel jammer dat als je dan alsnog vertrekt, ze als gekken op je in blijven slaan. Het ziet er uit als marteling. Ik heb de ME dat bij blm-demo's niet zien doen.

Frits de Vriez | 15-03-21 | 15:56

Wachten tot je netjes wordt weggedragen door 4 man van de politie, die je daarna nog een prettige dag wensen. Net zoals dat XR/anti-Zwarte Piet tuig.

Grachus | 15-03-21 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Over veteranen gesproken: youtu.be/iFosxrkcwws

En ook ik vind dat je normaal weg moet zijn als de politie dat vordert. Echter vreedzame mensen dan maar neerknuppelen dat is gekkenwerk, als dat gebeurt in (Wit) Rusland, dan veroordeelt men het gelijk en hebben de demonstraten altijd gelijk.

Ik ben zelf enorm tegen (indirect) gedwongen vaccineren. Zo erg zelfs dat ik er van zou kunnen radicaliseren, en dan helpt dit soort Politie optreden dus helemaal niet mee.
Als je in Amsterdam uren het verkeer dwars zit wordt je nog net niet over je bolletje geaaid en gezegd goed bezig jochie, en dat allemaal voor een grote zwendel om veel geld te verdienen aan de burgers van dit land.

Dit land gaat onder deze regering richting de rand van een Intern conflict.

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 15:42 | 6

@ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 15:54: nee als je met andere wappies, blank of zwart, niet luistert naar een verwijderingsbevel van de politie word je soms hardhandig aangepakt. Huidskleur heeft hier geen moer te maken. Leuk geprobeerd. En zonder mensen die een vaccinatie nemen zit je over twee jaar nog uit je raam te staren hopende dat de cafe's open gaan.

BobDobalina | 15-03-21 | 16:06

@BobDobalina | 15-03-21 | 16:06: ja ja jij hebt nog nooit de beelden van de extinction vriendjes gezien? die worden nooit weg geknuppeld, terwijl ze geen gehoor geven. hoevaak komt allochtone reljeugd weg met rotzooi trappen? Jammer joh maar dat gedeug van je steek je maar in je reet.

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 16:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat belooft wat voor als het Europese leger zal worden ingezet.
Of is die al geïmplementeerd?
Ik zit toch wel te overwegen nu om ook te gaan.
Hopelijk zal er toch eens iets van een signaal door worden afgegeven als meer en meer mensen (de schapen mogen gewoon lekker thuis blijven en stoere reaguursels plempen) zich laten horen.

GekkeHenkieNiet | 15-03-21 | 15:42 | 1

Ik ga niet, 1 020 is best een eindje, en parkeren kost daar nog net geen modaal jaarsalaris. 2 ik loop toch al in de kijker gok ik van AIVD/MIVD. 3. je kan beter lokaal organiseren en je voorbereiden op de komst van dat Europese leger....

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 15:59

Wel luisteren naar de politie wanneer ze zeggen dat u naar huis moet!

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 15:41 | 5

ja doen die leuke jongens van de Milieu lobby ook altijd. die worden dan ook al liggend op de grond nog geslagen en geschopt.... Oh wacht. die worden gewoon in een busje gegooid en ergens anders in 020 er weer uitgezet.

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 15:56

Hoezo als de politie heel selectief bepaalde demonstraties wel ( BLM) toestaat en bij demonstraties tegen het overheidsbeleid met grof geweld ingrijpt?

Franker | 15-03-21 | 16:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Demonstratie recht acuut afschaffen... Ps mag wel wat harder opgetreden worden...

niv01 | 15-03-21 | 15:41 | 2

Uw wens is al vervuld en u ziet het niet eens.

GekkeHenkieNiet | 15-03-21 | 15:43

Ook u drijft mensen in de armen van Wilders.
Nu niet zeuren achteraf he?

zwenkwieltje | 15-03-21 | 15:49

Ik zou het één weekje uitstellen. Gegarandeerd meer sympathisanten.

jansma28542681 | 15-03-21 | 15:41

En dan weer voor een politiebusje gegooid worden op het moment dat jij je bemoeid met een arrestatie.

Osdorpertje | 15-03-21 | 15:41
-weggejorist-
Leptob | 15-03-21 | 15:40

"de gewone burger"

haha, nee

menage | 15-03-21 | 15:40

Hoeveel asielzoekers zijn er toegelaten en hoeveel huizen gebouwd de afgelopen 24 uur

stipjes | 15-03-21 | 15:40 | 1

Te veel en te weinig.

Grachus | 15-03-21 | 16:06

Gewoon even een rare vraag, maar hadden deze filmpjes er ook geweest als de mensen gehoor hadden gegeven en iedereen om 16.00 waren vertrokken volgens afspraak? ik vraag dit voor een vriend.

Behangdelul | 15-03-21 | 15:38 | 1

Nee. Op een andere locatie waar tegelijkertijd werd gedemonstreerd (voor hetzelfde) ging men gewoon weg nadat de politie daartoe opriep.

GroetenVanUrk | 15-03-21 | 15:53

Waarom moet die poster (⁽%12*!0#9 in het Engels?!?!?!

Spreek je moerstaal!

Louter Leuter | 15-03-21 | 15:38 | 1

Het is in Amsterdam daar spreken ze Engels en Arabisch.

Rest In Privacy | 15-03-21 | 15:46

Als zij vinden dat onnodige doden acceptabel is, vind ik dat na een politie optreden ook.

botbot | 15-03-21 | 15:38

WLM! Wappie lives matter.

BobDobalina | 15-03-21 | 15:35

Stom hoor, zeg dan dat je voor BLM en/of het klimaat demonstreert. Dan mag je gewoon bovenop elkaar gepakt staan schreeuwen en geen agent die je wat doet.

2voor12 | 15-03-21 | 15:34 | 1

Iswelzo.

Koekje-dr-bij? | 15-03-21 | 15:39

Mooi man. Vanaf donderdag stoppen met het voeren van de politiehonden.
Kan iemand wat HD-cameraatjes ophangen in 020? Lekker live van de bank meegenieten hoe tokkie-nederland een bataljon politiepaarden kopt.
Zin in!

Koekje-dr-bij? | 15-03-21 | 15:34 | 5

tot de tokkies een keer met genoeg komen, dan is het opeens andersom.... en dan ? dan gaat u hier huilen hoe de tokkies hebben gedaan.

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 16:10

@ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 16:10: Een heleboel mensenn vinden deze demonstranten maar wappies en ze doen ook maar weinig om dat beeld te ontkrachten. Ik hoor wel steeds meer mensen die het grove geweld en de partijdige aanpak spuugzat zijn.

5611 | 16-03-21 | 02:45
▼ 2 antwoorden verborgen

ik wil ook naar de kroeg en nog een kroeg en nog een en een festival en toch kan ik wel ff rustig afwachten?

davidj65 | 15-03-21 | 15:34 | 1

Wacht u maar lekker tot u eens ons weegt. We zijn niet allemaal zoals u.

zwenkwieltje | 15-03-21 | 15:48

Vergeet uw regenpak niet !

rokendemoor | 15-03-21 | 15:33

Alle wappies verzamelen!

Rest In Privacy | 15-03-21 | 15:32 | 2

Wappie Pride Worldwide.
See you there Gully.

RickyLaRue | 15-03-21 | 15:47

Lekker he, dat ze al die wappies even flink afranselen hehehe, deed je vast goed.

Nuchternederland | 15-03-21 | 15:53

Wie wil zich laten horen moet maar voelen.

Binnenbaan | 15-03-21 | 15:32 | 4

U wilt zich kennelijk ook laten horen hier op GS, met uw paradoxale kletskoek.

zwenkwieltje | 15-03-21 | 15:47

Sterke opmerking.

Nuchternederland | 15-03-21 | 15:54

Zo is het!

Rest In Privacy | 15-03-21 | 16:18
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we vooral de politie weer de schuld geven. Wees blij dat wij teminste nog lefgozers hebben die nog politieman wil zijn. Of vrouw. #teampolitie

haatsmurfin | 15-03-21 | 15:30 | 11

@haatsmurfin | 15-03-21 | 16:00:
Dat is een beetje de makke van de hedendaagse politiemethodiek.. Het echte gajes -u weet wel wie we bedoelen- kunnen hun gang gaan en deze mensen worden afgetuigd.

Ommezwaai | 15-03-21 | 16:05

Lefgozers?? zag je hoe die eenzame fietser door drie lefgozers in mekaar werd geslagen,lefgozers,Lafaards zul je bedoelen.Buiten proportioneel.

Jee-Dee | 15-03-21 | 16:13

Je hebt altijd mensen die er op kicken om weerloze mensen in elkaar te trappen of te kopschoppen als ze op de grond liggen. Gebeurt dat in het uitgaansleven dan gaat het halve land op jacht naar dat doorgesnoven tuig. Doen ze hetzelfde in uniform dan krijgen ze een schouderklopje van Hugo de Schoene.

5611 | 16-03-21 | 02:52
▼ 8 antwoorden verborgen

Die agenten doen hun werk. Als je moet oprotten dan moet je oprotten.. snap niet waarom er dan verbaast wordt gereageerd als je niet weggaat dat je klappen krijgt.

MeneerGuggenheimer | 15-03-21 | 15:30 | 8

De politie in wit-Rusland doet ook hun werk. Gewoon al die demonstranten neerknuppelen, meenemen en een beetje martelen, zodat ze het niet meer doen. Wie niet luisteren wil moet maar voelen immers.

GroetenVanUrk | 15-03-21 | 15:51

Recht op demonstratie?
Zinloos geweld?
De-escaleren?
Zomaar wat termen.

Nuchternederland | 15-03-21 | 15:55

Vandaar dat ze ook meeknielen bij BLM demonstraties?

Franker | 15-03-21 | 16:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Wordt het lekker weer op de 20e?

van Oeffelen | 15-03-21 | 15:29

Together is de protestvariant van het samen van de coronamarketing. Hebben ze nou echt niet in de gaten dat ze exact hetzelfde doen als datgene waartegen ze protesteren?

Albert61 | 15-03-21 | 15:29

ook de klanten van de wAlbert Heijn?

Hemmenaar7 | 15-03-21 | 15:28

Flikker toch een eind op met dat engels.

Leptob | 15-03-21 | 15:26 | 7

beter nog om dit soort geschift gedoe niet te promoten wat uit een soort mafkezen-idee komt dat mensen onrecht ondergaan. Het is stuitende stupiditeit.

AntiZanicz | 15-03-21 | 15:58

Leptob, you dawg

Tobi | 15-03-21 | 17:17

@Normpje | 15-03-21 | 15:54: Protesteren tegen het regeringsbeleid moeten we ook definitief verbieden, dit om de democratie en onze vrijheid te beschermen.

5611 | 16-03-21 | 02:56
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl