Hup Lale Gül! Nu eindelijk met petitie
Is wel gewoon zo
Boris van der Ham wil Lale Gül vrijlaten. Mgr. Gerard de Korte wil Lale Gül vrijlaten. Arthur van Amerongen wil Lale Gül vrijlaten. Tommy Wieringa wil Lale Gül vrijlaten. Gert-Jan Segers wil Lale Gül vrijlaten. Martijn van Helvert wil Lale Gül vrijlaten. Mai Spijkers wil Lale Gül vrijlaten. Fred Teeven wil Lale Gül vrijlaten. Rabbijn Awraham Soetendorp wil Lale Gül vrijlaten. Pieter Waterdrinker wil Lale Gül vrijlaten. Lilian Marijnissen wil Lale Gül vrijlaten. Bert Bakker wil Lale Gül vrijlaten. Oliver van Loo wil Lale Gül vrijlaten. Pieter Omtzigt wil Lale Gül vrijlaten. Ruben L. Oppenheimer wil Lale Gül vrijlaten. Jasper van Dijk wil Lale Gül vrijlaten. Dave Ensberg wil Lale Gül vrijlaten. Dilan Yeşilgöz-Zegerius wil Lale Gül vrijlaten. Bente Becker wil Lale Gül vrijlaten. Boris Dittrich wil Lale Gül vrijlaten. Ad van der Helm wil Lale Gül vrijlaten. Chantal Suissa-Runne wil Lale Gül vrijlaten. Aylin Bilic wil Lale Gül vrijlaten. Esther Voet wil Lale Gül vrijlaten. Tinkebell wil Lale Gül vrijlaten. Rob Hoogland wil Lale Gül vrijlaten. Roderick Veelo wil Lale Gül vrijlaten. Shirin Musa wil Lale Gül vrijlaten. Ebru Umar wil Lale Gül vrijlaten. Peter Middendorp wil Lale Gül vrijlaten. Daniel Lohues wil Lale Gül vrijlaten. Reinier van Dantzig wil Lale Gül vrijlaten. Nausicaa Marbe wil Lale Gül vrijlaten. Diederik Smit wil Lale Gül vrijlaten. Anna Drijver wil Lale Gül vrijlaten. Eddy Terstall wil Lale Gül vrijlaten. Yesim Candan wil Lale Gül vrijlaten. Han ten Broeke wil Lale Gül vrijlaten. Sharon Gesthuizen wil Lale Gül vrijlaten. Geerten Waling wil Lale Gül vrijlaten. Renske Leijten wil Lale Gül vrijlaten. Kim van Keken wil Lale Gül vrijlaten. Fatma Ozgumus wil Lale Gül vrijlaten. Claudia de Breij wil Lale Gül vrijlaten. En Attje Kuiken wil Lale Gül vrijlaten.
Nou.
Tekst manifest
Vrijheid is in Nederland vanzelfsprekend. Een mensenrecht, onvervreemdbaar.
In Nederland maken we onze eigen keuzes. Bepalen we zelf hoe we willen leven, en met wie. Wat we willen zeggen, en hoe. Vrijheid hoef je niet te verdienen, je hebt het als je in dit land woont. Ongeacht je achtergrond, je afkomst, je levensovertuiging.
Ook Lale Gül. Ik ga leven, heet haar boek. Over een Nederlandse vrouw die kiest voor de vrijheid die ze heeft. Bedreiging, intimidatie, uitsluiting uit de gemeenschap werd haar deel.
Dat is onverteerbaar. Dat moet veranderen.
Lale Gül verdient onze steun. Hardop en zonder compromis. Ze verdient veiligheid en het recht om zich uit te spreken. In haar eigen verrassende woorden. Wie haar dat ontzegt verdient een duidelijk signaal: zo doen we dat hier niet.
Want het is veel te stil. De verkiezingscampagne gaat over het minimumloon, het klimaat, de zorg. Maar niet over de vrijheid die zo fundamenteel is in ons land. Te vanzelfsprekend?
We willen toch niemand laten vallen? Doorpakken? Samen sterker verder? We willen geen racisme, we willen meer vrouwen, meer inclusie en diversiteit.
Lale verdient het te gaan leven zoals zij dat wil. Ondubbelzinnig. Dus laten we dat uitspreken, vaststellen, verdedigen, ervoor opkomen. Duidelijk maken dat we aan haar kant staan, dat vrijheid ook geldt als je uit een onvrije omgeving komt.
We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving het gemeenschapsgevoel aantasten door hun intolerantie. De hardheid van de harten van mensen zullen we bestrijden door onze armen om Lale heen te slaan.
Reaguursels
InloggenDe laatste passage.. het is incompleet als je de onderdrukking door de gemeenschap niet benoemd.
Onverdraagzaam stuk vreten, waarom wil jij in dit land zijn eigenlijk?
"We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving het gemeenschapsgevoel aantasten door hun intolerantie. "
Dit kon ook wel eens de redenering zijn van degenen die Lale lastig vallen.
Nog maar een keer, Islam en het vrije westen gaat nooit samen. en toch maar steeds bootladingen hier naar toehalen. waarom gaan ze niet naar die rijke islamitische oliestaten?
Lale Gül is niet de enige die er moeite mee heeft, ik ken er persoonlijk nog wel een aantal. Meerderen binnen hun gemeenschap die geen kant op kunnen. Ze zitten helemaal klem in dat suffe bedompte stinkende Turkse en Marokkaanse wereldje. Geen uitweg, geen vrijheid, en totaal geen leven. Nergens waar ze heen kunnen, ze worden niet geaccepteerd bij Nederlanders OMDAT er onder de Turken nogal wat cultureel gehandicapten zijn. En nu zeg ik het nog netjes.
Toen ik hier in deze achterstandswijk kwam wonen, woonde er vlak bij een redelijk normaal Allochtoons gezin. Ik dacht eerst dat het Marokkanen waren, fout dus. De moeder werkte in een fabriek waar koekjes worden gemaakt, De vader had een werk-allergie en heeft daarom van zijn leven nog nooit gewerkt. Toen de dochters de huwbare leeftijd bereikten ging moeder eerst wat langere donkere jurken dragen en de eerste dochter kwam met een man thuis. Vanaf dat moment ging die dochter alleen nog de straat op in Burqa. De moeder ging ook strenger in de leer en kleedde zich alleen nog maar als de dood van pierlala, helemaal in het zwart. Alleen de zeis ontbrak nog. Het ging dus van redelijk aanvaardbaar tot van de ratten besnuffeld. Maar het is allemaal wel kenmerkend. Het gaat de verkeerde kant op. In plaats van de vrijheid te omarmen vlucht men in een rabiaat (bijvoeglijk naamwoord dat in verband staat met hondsdolheid) achterlijkheidsdenken.
Omdat er onder de Turken en Marokkanen mensen zijn die zich hartgrondig verzetten tegen de beschaving wordt het leven van redelijke aangepaste mensen steeds moeilijker. Uiteindelijk blijven er slechts verliezers over, tenzij er wordt opgetreden.
'de dood van pierlala', diezelfde uitdrukking gebruikte oud-VVD-Kamerlid Frits Bolkestein decennia geleden in een speech over segregatie m.b.t. de islam. Zou de huidige kinderloze VVD-leider Rutte enig idee hebben hoe erg het is gesteld met segregatie in zogenaamde diverse wijken in Nederland?!
Amen
"Bente Becker, Tweede Kamerlid VVD"
Wekelijks vrachtwagens vol fundamentalisten binnen hengelen en dan nu schijnheilig zo'n petitie ondertekenen...
Dit moeten jullie in get Arabirisch schrijven, want daar wringt de schoen.
Die berbers kunnen helemaal geen Arabisch lezen.
Lezen?
Als je dan toch een boodschap wil proberen over te brengen:
straattaal.... en dan via rap
(maar het is allemaal redelijk kansloos)
Een petitie verandert niks, beschermt niemand, lost geen enkel probleem op.
Alleen het erkennen van de problemen kan de problemen oplossen.
Ongecontroleerde massa-immigratie leidt tot overbevolking, woningtekorten, verdeeldheid en op termijn tot armoede, honger en oorlog.
Ongecontroleerde massa-moslimimmigratie leidt bovendien tot islamiserende wijken en steden waar onze wetgeving niet meer geldt. In de door onze "bondgenoot" dictator Erdogan aanbevolen parallelle samenlevingen worden meisjes als Lale Gül opgesloten, bedreigd en erger.
Zolang Rutte en kornuiten de grenzen open laten staan wordt het alleen maar erger. Dweilen heeft geen zin zolang de kraan helemaal open staat. Sowieso zijn pre-primitieve idealen zoals jihad, eerwraak en sharia niet op te dweilen. Zeker niet zolang de aanhangers van dat pre-primitieve gedachtengoed in hun eigen wijken opgroeien, en met gelijkgestemden naar school gaan en de criminaliteit ingaan.
Er bestaan gematigde moslims, maar er bestaat geen gematigde islam.
De islam predikt terreur, oorlog, slavernij en genocide. Overal ter wereld.
Dus hoe meer moslims er in een wijk, stad of land wonen; des te lastiger wordt het voor gematigde moslims om "gematigd" te blijven.
Gooi die kraan dicht.
En kijk eens wie er nadrukkelijk niet solidair is met Lale:
www.mediacourant.nl/2021/03/dit-is-he...
Gewoon de kif.
Dat valt ook te prijzen. Dat schept duidelijkheid. Lijkt me te verkiezen boven veel van die lauwe sentimentelen die opeens aan het krabbelen slaan vanwege deugjeuk.
Het @Azarkan en @Kuzu,
ik mis jullie namen in deze mooie viering van de democratie.
Morgen ook tekenen toch? Of mis ik iets.....?
#teamgul
Er gaat toch niks veranderen. De gemiddelde Nederlander redeneert zo: "Ik ken 1 goede Marokkaan/Turk, dus het klopt niet dat er problemen zijn"
Gewoon lekker wegkijken voor de problemen die er zijn.
Ik kom tot de conclusie dat ik geen gemiddelde Nederlander ben.....
Wat zijn we diep gezonken dat er voor vrijheid nu een petitie nodig is. En met een rotvaart. Nog niet zo gek lang geleden was vrijheid de normaalste zaak van de wereld.
"Well, I'm near the end and I just ain't got the time
And I'm wasted and I can't find my way home"
www.youtube.com/watch?v=NldjjmzDUfE
De dalingslijn van dat diepe zinken is het fotonegatief van de stijgingslijn van het aantal in de bevolking m eet een migratie-achtergrond.
Lang geleden heb ik ook zo'n meisje gekend.
Ze had blond haar en blauwe ogen. Haar ouders hebben haar de deur uit getreiterd toen ze niet meer naar de religieuze bijeenkomsten wilde. Ze werd jarenlang door iedereen met de nek aangekeken. Ze moest naar de huishoudschool om een goed huisvrouw te worden in de nieuwe ordening. De wereld zou vergaan en dan zou de nieuwe wereld komen. Haar broer ging alvast naar de tuinbouwschool. Zodat ze goed voorbereid zouden zijn.
Op een dag brak dit meisje uit haar cocon en werd opstandig. Haar familie was geschokt. Dit bedeesde kind gaf ineens haar ongezouten mening over wat ze om zich heen zag, de hypocrisie, de onderdrukking en de angst, de haat voor de wereld. Ze stond aan de rand van de afgrond en verlangde naar de overkant.
De ouderlingen hebben haar toen berecht en schuldig bevonden. Het pesten, minachten, uitschelden en negeren werd steeds erger. Een familielid die zich over haar ontfermde werd ook bedreigd met uitsluiting. Daar kon ze dus niet blijven. Ze stond er helemaal alleen voor, ging zwerven en kwam de verkeerde mensen tegen. Zo'n meisje is een makkelijke prooi.
De vrije wereld noemde haar problemen pathologisch. Dat woord kende ze niet eens. En niemand kende de wereld waar zij vandaan kwam. Haar strijd was gedoemd te mislukken. Nee, ze is niet vermoord, en toch is het niet goed met haar afgelopen. Deze meisjes blijven op één of andere manier onzichtbaar. Terwijl de beminde gelovigen geen haar wordt gekrenkt.
Zie mijn verkeerd geplaatste reactie bij Deksmaat | 15-03-21 | 18:26 |. Die was voor hier bedoeld.
Ik moest eraan denken hoe het meisje dat jij beschrijft zoals Lale Gül nu zich immens eenzaam moet voelen. Je wilt je losscheuren, maar het gaat met een enorme pijn, want je weet dat er onherstelbare schade wordt aangericht.
@Schoorsteenveger | 15-03-21 | 19:18: Ik herken de blik.
En nu afwachten of de 'linkse politici' hun steun aan Lale en andere vrijdenkers in daden willen omzetten. Lale steunen zonder de fundamentalistische/conservatieve Islam(itische) cultuur te bestrijden, is onmogelijk. Maar ja, stel je voor dat je straks nog Wilders en Baudet in de kaart speelt!
Bij links gaat het niet over vrijheid, bij links gaat het om het horde-gevoel. Samen. Groep. Ok ook het individu... maar dan alleen als het individu denkt zoals de groep.
@Granity | 15-03-21 | 20:48: Daar lijkt het tegenwoordig sterk op ja...
Ik las:
" Dat moet veranderen. "
En dacht: 'He he, éindelijk gaan we die midden-oosten cultuur bestrijden, met z'n vrouwenonderdrukking en religieuze discriminatie (niet-moslims zijn bah) en hun haat tegen zus en zo.
Nee, hoor. Niks daarvan.
"Lale Gul verdient onze steun."
De domoor die dat heeft verzonnen steunt Lale niet door haar te 'steunen'.
Als ze Lale écht wilde steunen dan had ze de mensen opgeroepen om die cultuur te bestrijden. Niet om Lale te steunen.
Er zijn meer vrouwen zoals Lale.
Die help je alleen maar door die cultuur te bestrijden.
En niet met een handtekening.
Exact.
Quotes: "uitsluiting uit de gemeenschap werd haar deel" en "We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving" en "De hardheid van de harten van mensen". Werkelijk geen touw aan vast te knopen wie of wat nu dit alles veroorzaakt. Is het nu "de gemeenschap", "enkelingen", "de mensen" in algemeen. Volgens mij mond dit uiteindelijk uit in een potje Groen Links/D66 'witte' mensen navelstaren hoe het allemaal 'onze' schuld is, Dit slaat om in onderbewuste haat en het verbannen van het meisje naar de Verenigde Staten, omdat er, gelukkig, iets niet orde blijkt met haar dubbel paspoort. Waardoor zij, in tegenstelling tot terroristen, wel haar Nederlands staatsburgerschap kan kwijtraken. zij naast Hirschi een prominent in dat land wordt. Navelstarend links haar eindelijk in de extreem rechtse hoek kan zetten en 'hun armen' om de moslimgemeenschap kunnen heen slaan.
Als onze gemeenschap nou gewoon de shariatypes uitsluit/uitzet, dan komen er veel woningen vrij voor diegenen die wel normaal willen doen en andere woningzoekenden. Win-win situatie..
Stel, een meisje wordt verkracht. Iedereen roept ach en wee en zij omarmen haar met duizend armen, maar over de dader geen woord. Die loopt dus nog gewoon vrij rond. Hoe zou dit meisje zich dan voelen?
@Wiebenick | 15-03-21 | 19:03: Ik denk, met een 'hindsight' die Ayaan Hirsi Ali heet. Zou ik mij als ik haar was minder druk maken over hoe ze zich nu voelt en zeker niet zich gesteund voelen door de judas kus die zij op dit moment door heel deug Nederland krijgt toe bedeelt. Maar mij meer opmaken voor een deug-gangbang (ze zal worden geLeoLucassed) die er nog een keer met 'whataboutism' dunnetjes, of zeg maar liever als een stoomwals, tig keer over heen gaat. Gewoon als wijze les voor toekomstige afvalligen 'to not fuck with islam'!
@HetLichtInHetZuiden | 15-03-21 | 20:49: Juist. Je zou haar hiervoor willen behoeden maar ze zal de gifbeker tot de laatste druppel moeten leegdrinken.
"We willen geen racisme, we willen meer vrouwen, meer inclusie en diversiteit."
Vies retorisch trucje. Ik vind "inclusie en diversiteit" (yuk) geen doel op zich. Dat maakt mij nog geen racist.
Je wilt gelijkheid in kansen. Net zoals iedere Hollander. Gelijkheid in uitkomsten en gelijkheid in kansen gaan niet samen. Het is het één of het ander. Wil je gelijkheid in uitkomsten? Dan wil je geen gelijkheid in kansen. En zeg nou zelf... mensen die gelijkheid in uitkomsten ambiëren zijn vaak ook nog erg selectief in deze uitkomsten. Cherry picking.
Citaatje uit de petitie-tekst:
"We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving het gemeenschapsgevoel aantasten door hun intolerantie."
De schizofrenie van 'enkelen' (zoals bijvoorbeeld Claudia Balkenbreij en wat kopstukken van D66) die de petitie ondertekenen wordt nog eens onderstreept door dit enkele zinnetje; Enerzijds continu bezig zijn met het wegkijken, vergoelijken en bagatelliseren van een massief probleem (zoals een kwalijke praktijk die breed wordt gebezigd in een zeer aanzienlijk deel van een grote bevolkingsgroep terugbrengen tot een narigheid die slechts door "enkelingen" wordt veroorzaakt) en anderzijds dubbelhartig een petitie ondertekenen die een betreurenswaardig slachtoffer van deze praktijken moet ondersteunen.
Dat is net zoiets als het protesteren tégen en het verhinderen ván de aanleg van een dijk, en zodra een complete stad is overstroomd en de slachtoffers niet te tellen zijn, een petitie ondertekenen waarin de aanleg van een dijk wordt geëist.
'Schizofrenie' is dat, ik heb er geen ander woord voor. Of het zou 'hypocrisie' moeten zijn.
Er wordt helemaal niks geregeld! Na de verkiezingen heeft niemand het er meer over
De olifant in de kamer (psssst... ISLAM!!!) wordt weer vakkundig verzwegen. Is ook moeilijk. Want hoe kan je nou een Nederlandse Moslim zijn? De paradox is dat je moet geloven in vrijheid, de rechtstaat, de seculiere samenleving én dol moet zijn op vrouwen, homo’s en Joden. En dat moet verbinden met een dwangneurose die je doet streven naar een kalifaat waarin je vrouwenmeppend en Jodenhatend homo’s uit de toren van de moskee kunt flikkeren. Moeilijk.
Moedig meisje, verkeerde land.
Mai Spijkers van haar uitgever Prometeus is een lul. Deze tweedehands autoverkoper had moeten zeggen: meisje, je boek is goed, maar iets teveel rancune, laat het een jaar rijpen en herlees het, dan wordt het nog beter, vooral omdat je nog bij je ouders woont. Ga eerst woonruimte zoeken, ik wil je daarbij helpen met een ruim voorschot, en dan gaan we het uitgeven. Maar Mai denkt alleen aan zijn eigen doekoe.
Zelfde beredenering als dat vrouwen er om vragen als ze met een kort rokje over straat lopen. Tamelijk triest.
Eens. De uitgever heeft gezorgd dat ze helemaal door de islamitische mangel gaat. Ze hadden haar beter moeten beschermen. Nu zal ze er behoorlijk alleen voor staan.
@Deflatiemonster | 15-03-21 | 17:25: Is dezelfde beredenering als dat mensen erom vragen als je fiets niet op slot doet. Tamelijk naïef.
Er is een groot verschil tussen ergens recht op hebben en dat recht krijgen. Ja, vrouwen hebben absoluut recht om lichamelijke onschendbaarheid ongeacht wat ze dragen, maar gelijk zo heeft iedereen recht op zijn eigendommen ongeacht of 't vast geklonken is.
Criminelen houden zich niet aan de wet, dus er is geen maatregel of wet die je kan bedenken die vrouwen (of je eigendommen) beschermd. Ergens zal er ook gezond verstand moeten komen kijken om te weten dat je niet alleen in sommige wijken moet ronddolen 's nachts(of je fiets zonder slot parkeren).
Idem geldt dat dus voor meisjes nog afhankelijk van fundamenteel religieuze ouders: Wellicht is het handiger om eerst op eigen benen te staan voor dat je in de hand bijt die je voedt. Dat ze er recht op heeft, wil nog niet zeggen dat ze dat ook zal krijgen, verstoting door familie en sociale cirkels was een gegeven met dit boek, dan doe je er verstandig aan om daar niet afhankelijk van te zijn voor je die knuppel 't hoenderhok in gooit.
De tekst is wat deugend in de zin van angstvallig het I-woord vermijden, maar goed het klopt wel als je dat er zelf even bij denkt. Verder is het voor Lale misschien steun en die wil ik haar best geven. Makkelijk zat.
Nu graag van al deze mensen een zelfde actie maar dan voor Geert Wilder, die al iets van dik 17 jaar geen priveleven meer heeft.
Hear hear!
Voordat het besef indaalt hoe bizar dat eigenlijk is zal er nog heel wat meth en coke door de Amsterdamse riolen moeten vloeien ben ik bang.
Ik heb een naar voorgevoel; Na de verkiezingen zullen er door de goedemensengemeente een paar onbeduidende passages uit het boek aangehaald worden die niet helemaal lijken te kloppen om vervolgens met hulp van de media het hele boek tot twijfelachtig te bestempelen, als vervolgens uitlekt dat ze nog een keer bij Cliteur of de Winter op bezoek geweest is kunnen ze haar parkeren in de hoek waar ze haar het liefst willen en kan men over tot de orde van de dag.
"(...) uitsluiting uit de gemeenschap werd haar deel"
Uitsluiting uit de Turkse gemeenschap. Helderheid is nu belangrijker dan ooit.
C'est vrai Mickey! Heel belangrijk om vooral dat duidelijk te benoemen en veroordelen. Helaas wordt dat er niet bij gezegd. De Turkse EN islamitische gemeenschap.
@grapo | 15-03-21 | 16:49:
Puntje voor de aanvulling! Ik heb sowieso gemengde gevoelens bij sommige ondertekenaars, zoals bijvoorbeeld De Breij. Dat is wat mij betreft één van de mensen die zelf bepaald niet openstaan voor andere meningen en alternatieve zienswijzen.
@MickeyGouda | 15-03-21 | 16:56: Dat is een minderheid en die mag je niet beledigen
Ik wilde het net zeggen. “Uitsluiting uit DE gemeenschap”.... nee hoor, de samenleving als geheel sluit Lale Gül geheel niet uit. De haat en weerstand komt zoals altijd uit islamitische hoek.
Er wordt met geen woord over gerept.
@MickeyGouda | 15-03-21 | 16:56: Ik ben het volledig met je eens Mickey. Mensen als zij moeten op primetime tv en alle voorpagina's kleur bekennen. En zelfs dan zijn ze nog niet te vertrouwen.
En wat wil Martijn Koning ?
Met rust gelaten worden. Afstand nemen van al dat racisme.
En een beetje onaneren wellicht. Lale als fantasy kechje in zijn hoofd.
Die wilt haar alleen maar verkrachten
Veel trollen tussen de ondertekenaars al...
Inderdaad, het zijn zieke lui.
Dus eigenlijk zegt ze gewoon exact hetzelfde als wat Wilders al jarenlang roept?
Maar die is wél geblondeerd maar heeft geen tieten
Dit is werkelijk de vleesgeworden schijnheiligheid.
Plotseling vinden allerlei openbare figuren en politici, die decennia hebben weggekeken, terwijl een on-Nederlandse en on-Democratische cultuur geimporteerd werd, dat onze vrijheid bedreigd wordt.
Wilders is jaren lang met afschuw behandeld, omdat hij dat nou precies zei.
En het zijn niet enkelen.
Het is een complete ideologie.
Ze vinden helemaal niet dat 'onze' vrijheid bedreigd wordt. Hooguit vinden ze dat Lale haar vrijheid bedreigd wordt. En daar moeten ze voor de bühne nee tegen zeggen. Maar achter de bühne ligt de lange arm geduldig op ze te wachten. En die gaat er, hoe dan ook, tot aan de elleboog toe ingelaten worden. Schijnheilig. Ja dat klopt.
*passend muziekje op de achtergrond klinken doet*
www.youtube.com/watch?v=hXf9D6kpTQY
De laatste zin klopt niet “We staan niet toe dat ENKELINGEN... “. Het zijn er veel, en het worden er steeds meer. De Derde Golf van de Vijfde Colonne is er al en is nauwelijks nog te stuiten
Voor 400 miljard moet u nu geen foutief beeld schetsen
Lafbek Rutte, lafbek Jesse, lafbek Jetten, lafbek Kaag, lafbek Ploumen, lafbek Wopke etc. die hoor je hier niet over. Tja gevoelig onderwerp. Dit soort issues lijkt alleen koren op de molen van de PVV en FvD, maar het betreft hier een grondrecht dat voor iedereen van belang is. We praten - en ook de pers in NL - lekker over windmolentjes, kortere ww, COVID etc. maar mensen zoals Lale worden faliekant in de steek gelaten. Nou bedankt kartel.
Ik zie de stille tocht al aankomen.......
Met veel bloemen en zo.
@Schoorsteenveger | 15-03-21 | 16:10: en vooral benadrukken dat heeel veel moslims wel tolerant enzo zijn
Ik werd een tijd geleden trouwens aangenaam verrast door het feit dat het meisje bij de Turkse slager ook haar hoofddoek had afgedaan! Ik heb haar nog nooit zonder gezien en ze was prachtig. Ze werkt er nog steeds.
Maar kun je er nu ook karbonades kopen?
@Sunir | 15-03-21 | 16:46:
Jazeker. Kipkarbonade.
Claudia de Breij wil zowel Lale als BoesjaLiegt onderdak geven. Ze "is Charlie" maar vindt Wilders "islamofoob". Zoals de wind waait, waait haar modieuze rokje.
*Broekpak/mantelpakje
Die Claudia krijgt vanzelf een vaginale schimmelinfectie aan haar mond ,net als Ollongren
Mooi manifest, maar wat vooral nodig is, is ongenadig hard optreden tegen degenen die de strekking van dit manifest met voeten treden, zelfs uitzetting en afname van het paspoort. Zo niet, dan is dit de zoveelste papieren tijger die tot niets zal leiden en zal verwoorden tot holle retoriek. Het zoveelste kaarsje dat ontstoken wordt en uitgaat als een nachtkaars. Zonder handhaving, zonder krachtig optreden is het signaal naar de samenleving dat dit gedrag en deze daden ongestraft kunnen blijven. Zonder krachtig leidershap en zonder krachtige handhaving van onze basale rechten, bepalen individuen en groepen zelf hun koers. Een koers die haaks staat op de vrijheid die eens zo vanzelfsprekend leek en het al lang niet meer is. We moeten weg van de mores waarbij elke kritiek wordt afgedaan als fascisme, racisme of Islamofobie. Daarmee wordt heden ten dage elke discussie platgeslagen. Daardoor wordt elke dialoog, elke discussie inhoudsloos en nietszeggend. Angst regeert de rede. De rede is monddood.
Grondwettig Leegvreten is het credo, weet ik al langer.
Ook in Engeland weer hele selectieve verontwaardiging, over een in een park vermoorde jonge vrouw. Want toen er jaren geleden hónderden Engelse meisjes en vrouwen slachtoffer bleken te zijn geworden van Aziatische grooming-bendes die ze seksueel misbruikten en uitbuitten voor hun eigen pleziertjes, toen bleef het angstaanjagend stil daar...
Net als met Anne Faber, want zij was een van 'ons'. Het wordt daarom ook te pas en vooral te onpas vergeleken met die zaak.
Aziatisch... Chinezen, Koreanen, Vietnamezen?
@Poekieman | 15-03-21 | 15:43:
Pakistanen.
@Mr.Crowley | 15-03-21 | 15:48: In de Engelse pers en op de tv is "Asian" het standaard eufemisme voor Pakistaan.
@staat het bier koud? | 15-03-21 | 15:57:
Net zoals hier "jongeren" het eufemisme is voor Marokkanen.
Halsema probeert deze kwestie weer in het voordeel van A'dam te spinnen: "Zij staat in een lange traditie van Amsterdamse vrijdenkers." Wat Halsema er 'vergeet' bij te vertellen is dat de bedreiging voor deze vrijdenkers zich in de stad zélf heeft gevestigd, als een teek, of een gezwel.
Halsema kan het niet gemakkelijk goed doen lees ik. Of ze negeert het hele verhaal of ze probeert het in eigen voordeel te gebruiken. Heel misschien heeft ze wel echt te doen met deze dame. Die gedachte moet natuurlijk worden uitgebannen, want Halsema Bad.
Ideological appropriation in twee stappen, op het schandalige af. Gül is helemaal geen Amsterdamse vrijdenker, en het vrijdenkende Amsterdam van toen, een toevluchtsoord voor lieden die het vrije woord huldigden, bestaat helemaal niet meer.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 15:39:
Nou, je moet als GroenLinkser wel erg dom zijn als je niet ziet dat je stellingen wel erg tegenstrijdig, onhaalbaar en/of naïef zijn. Maar ja, gelukkig ben je dat dan niet alleen. Kijk maar hoeveel stemmen ze nog krijgen.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 15:39:
Ik ben het met u eens. Halsema Bad. Eigenlijk is al dat wegkijkende deugvolk Bad, met hun petities en hun solidariteit. Halsema zou twee dingen kunnen doen: 1) beschaamd haar mond/kaak houden; 2) verklaren dat de onderdrukking van Gül zit ingebakken in de koeltoer die zij en haar mededeugers hebben gepromoot en dat daar nu niet meer tegenop te deugen valt.
Boekbespreking in Trouw van Erdal Balci."Ineens wordt er vijf keer gebeden, naar Mekka, iets wat de hoofdpersoon zijn ouders nog nooit heeft zien doen. Het gezin dat dacht een reis naar het hart van de Europese moderniteit gemaakt te hebben, is door toedoen van ‘cipiers’ uit de eigen groep en hun Nederlandse ‘handlangers’ teruggeworpen in de Turkse feodaliteit van voorheen. Zijn moeder die in Turkije experimenteerde met het afdoen van haar hoofddoek, zit er in Nederland aan vast. En vader die graag zijn uren in het koffiehuis spendeert, moet Arabisch leren in de moskee. "
Toen ik in Marokko op vakantie was vroeg ik aan de gids waarom hij niet 5 keer per dag moest bidden. Hij antwoordde dat moslims het 's avonds mogen inhalen...
@Keutels | 15-03-21 | 15:41: Je gaat in Marokko op vakantie? Tss.
@Keutels | 15-03-21 | 15:41: Hypocrieten, ze zijn het bijna allemaal.
En toch heeft de schrijver nog steeds een bord voor zijn kop door PVV en FvD af te wijzen. De enige partijen die er echt iets tegen willen ondernemen.
Het regent ook ondertekeningen uit traditioneel feministische hoek, zie ik.
Waar is Cisca Dresselhuys
"Ad van der Helm, voorzitter interreligieuze Prinsjesdagviering". Dit is het zoveelste symptoom dat de subsidietreintjes hier volslagen zijn ontspoort. What. the. Fuck. is. Dit? Zullen we hier eens mee stoppen en eens kijken of we wat voor burgers kunnen doen? Laten we eens al die halfgre pogingen tot het laten slagen van integratie staken en een groot normen en waarden pakket over de bevolking uitgooien. En dan is het take it or leave it. En met leave it, bedoel ik leave Nederland.
Een petitie zonder de naam van Claudia de Breij eronder is geen petitie. Zou dat mens weten waar ze elke keer voor tekent of gaat het inmiddels automatisch. Bovendien is niets zo gemakzuchtig en gratuit als het ondertekenen van een petitie dus ikke doe lekker niet mee. Verder wel: HUP Lale Gul!!
Het zal een algoritme zijn. Soms denk ik ook dat Claudia zelf een algoritme is. Er gebeurt iets in de wereld en Claudia reageert daar dan op voorspelbare wijze op. Die shows van haar schrijven zichzelf.
Goed van De Breij dat ze iedere keer weer blijk geeft van bekommernis om medemensen die in de shit verkeren.
Jakkie, er staan allemaal enge politici op die lijst.
Islamitische oranisaties en moslims die consistent de Nederlandse normen en waarden afwijzen, en de religieuze wetten boven de Nederlandse wet plaatsen, moet je dringend en dwingend uitleggen waar de grens ligt.
Op een landkaart, wel te verstaan.
Zelfs hun Grote Leider kalief Erdogan weet niet waar zijn grenzen liggen. Die heeft hele stukken Syrië, Irak, Libië en zee geannexeerd. Dus als Erdogan de Grote al geen weet heeft van grenzen, waarom zou een simpele salafist daar wel wat van moeten weten?
"Want het is veel te stil. De verkiezingscampagne gaat over het minimumloon, het klimaat, de zorg. Maar niet over de vrijheid die zo fundamenteel is in ons land. Te vanzelfsprekend?"
Ehh, Partij voor de Vrijheid, iemand? Vrijheidskaravaan van FvD, iemand?
Er staan teveel onwaarheden in dit deugmanifest, dus ik steun dit deugmanifest niet. Voor wat betreft Lale Gül: haar steun ik wel. Door haar boek te kopen.
En een kleine tip voor de deugbubbelmensen, die schijnen te denken dat wat pseudofilosofisch deuggezwam iets helpt tegen bedreigingen van eencelligen: ga eens pleiten voor een strenger beleid mbt internetbedreigingen, aangiftes daaromtrent en vervolging van daders. Door harder deugen verandert niets ten goede bij hen die kwaad willen, heur. Lale Gül blijft slachtoffer op die manier, ook al is zij geenszins een type voor. Niet van dreigers, niet van deugers.
Vrijheidskaravaan. Proest. Dat sneue clubje wappies wat nog steeds de correlatie niet ziet tussen ME bedreigen en wapenstokken koppen? De vrijheid om jezelf voor lul te zetten misschien.
Zolang je het beestje niet bij naam durft te noemen is het allemaal lucht natuurlijk.
'Enkelingen in de samenleving'.
Zitten daar ook wat 'enkelingen' tussen die met z'n duizend- en duizenden (uiteraard alle duizenden individuele enkelingen) een petitie opstelden en tekenden tegen de belediging van Mo? Vlak na de Islam-moord op Samuel Paty, en terwijl zijn bloed nog niet droog was?
Die 'enkelingen in de samenleving' willen helemaal niet samen leven. Samen zo'n arme meid bedreigen en zorgen dat ze altijd achterom kijkt vanaf nu, dat wel. Maar niet samen leven.
Een enkeling? T.w. :
www.nieuwreligieuspeil.net/node/5882
Mooi ook dat er veel ondertekenaars bij zitten van de politieke tak van de orthodoxe islam in Nederland - GroenLinks.
Die kuthaar heeft zeker ook getekend?
@Tronald_dump | 15-03-21 | 16:07: Nee! Dat was het eerste waar ik naar keek.
Ik hoop niet dat alle publiciteit rondom haar persoon, negatief voor haar gaat uitvallen. Ik vind haar moedig maar vrees voor de fanaten van haar geloof, die een nog zo kleine verandering steeds de kop indrukken.
Lale moet als eerste eens van de sociale mediaas afgaan. Niet omdat ze Lale is. Dat zou iedereen moeten doen.
En zeker ook Lale.
@Koekje-dr-bij? | 15-03-21 | 15:21:
Waarom? U zit er toch ook op?
Alsof zo'n domme petitie ook maar iets gaat veranderen aan de giftige islamofascistische dreiging. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
Ok, ok..dan hangen we ook de regenboogvlaggen op. Zo goed?
@Valka | 15-03-21 | 15:23:
Als het maar niet in een straal van 10km van een moskeet is.
Dat is namelijk r3pstectl0os!!!1!
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar volgens Zeki Baran, PvdA Rotterdam, is het vooral erg verdacht dat dit boek nu vlak voor de verkiezingen is uitgebracht. "Er wordt geprobeerd om de Turkse gemeenschap boos te maken, want dat levert de rechtse partijen stemmen op."
Juist. Dan heb je je kop echt in je aars zitten.
Alle kritiek op de religie van de vrede is verdacht. Andere argumenten hebben ze niet. Alle kritiek op de religie van de vrede is namelijk ook terecht.
PvdA snapt kapitalisme weer eens niet. Natuurlijk helpt een uitgever bij het bepalen van het optimale moment. Wanneer is dat? Als de publieke discussie op volle toeren draait. Wanneer is dat? Als het verkieizingstijd is. Natuurlijk is de uitgave uiterst precies getimed en ja, de verkiezingen spelen een rol. Maar Lale en haar uitgever doen het - HELEMAAL TERECHT - voor 1 ding: maximaal veel boekjes verkopen. Dat is wat er gebeurd. Het heeft natuurlijk geen klote met wie op welke partij stemt te maken. Wat een droplul.
Armen om haar heen.
Mag niet.
1,5 meter afstand houden.
Nou, een petitie, dat zal die fundamentalisten wel tot inkeer brengen.
De petitie zou betrekking moeten hebben over de gewelddadige bekrompenheid van heel veel moslims - en niet de enkelingen waar in de petitie over wordt geschreven - en dat daar iets aan moet gebeuren.
Is dit nu en petitie om die mafkezen die dat meisje bedreigen met forse straffen op te sluiten of een volledig overbodige petitie waar met grondrechten, die we al hebben, wordt geschermd om vlak voor de stembusgang nog even popie jopie te doen?
Wat deden ze al die andere jaren voor die andere vrouwen in zo'n zelfde positie?
Wegkijkend de boel goedpraten, dat deden ze.
Misselijke types zijn het die over de rug van dat meisje willen deugen.
Die een-na-laatste zin van het manifest: "enkelingen". Enkelingen? Werkelijk? Meerdere tienduizenden hardliners noemen we "enkelingen"? Een gotspe van het zuiverste water!
Daar gaan we weer, islam. Geen enkel islamitisch land waar ook ter wereld met een fatsoenlijke democratie of dito grondwet. Geen vrijheid van godsdienst, geen vrijheid van onderwijs, geen vrijheid van pers, geen vrijheid van meningsuiting en geen scheiding der machten. In vrijwel alle islamitische landen worden de mensenrechten fors geschonden en worden vrouwen achtergesteld. In bepaalde islamitische landen vinden nog gruwelijke martelingen plaats en worden barbaarse straffen opgelegd. Antisemitisch tot en met. Genitale verminkingen bestaan nog steeds. Haat, wraak, geweld en terrorisme zijn de vier pijlers waarop islam gevestigd is. En dan zijn er nog zat niet islamitische mensen die dit kennelijk acceptabel vinden en vooral eraan toevoegen dat er ook goede islamieten zijn. Kijk dat laatste, dat is de oplossing voor al die ellende. En als volgens de Klaver Meinhof Gruppe die hoofddoek # 9 op de lijst zo liberaal is, waar ik geen moer van geloof, dan wil ik haar verlichte kijk op de islam wel eens aanhoren. Islam is gif, hoe je het ook bekijkt.
Zooo, dat was een mondvol. Maar ik ben het er mee eens, ook al helpt het niet. Het lucht op. Als er dan al "goede" moslims bestaan, waarom zijn die dan zo stil?
Ik twijfel. Wil ik tussen o.a. Kaag, De Brey en Sheila S. op een lijst staan?
Wij moeten vooral ook niet berusten bij dat welwillenden geen tegengeluid durven laten horen tegen afkerige, toeterende en roodvlagzwaaiende dreiglandgenoten.
Dat zijn helegaar geen landgenoten.
Echt walgelijk dat ze op de Joop de vergelijking maken tussen Lale Gül en enge types als racist Sylvana Simons en moslimbroeder Kauthar
In ALLE moslimlanden was Lale aangepakt, in de gevangenis beland of erger omdat ze als vrouw terechte cultuurkritiek heeft.
Eens.
Volgens mij heeft Lale Gul geen nichtje dat in Syrië bij Isis zat. Een van de andere twee genoemden wel.
Alleen jammer dat er bij de NPO geen discussies mogen worden gevoerd.
Ze willen alleen met gelijkgestemden ,slapjes en uiterst politiek correct voorzichtig wat woordjes wisselen en het liefst over "populisme" Trump , anti EU volk en racisme en discriminatie door witte mensen.
Een echte discussie over een bespottelijke en zwakzinnige religie en de aanhangers van dit kleinsteeds geneuzel mag niet. Wel over kleine groepjes achterlijke christenen in de bijbelbelt maar niet over die miljoen fans van Mo.
Ja, de msm zijn de grootste schoften op dit vlak. Ze zijn als de dood om dit aan te kaarten. Het is een hele laffe bende
En als er dan eens een Fidan opstaat wordt ze meteen gecanceld.
Sinterbikske, dit met name. We willen wel kleur en vrouw, maar dan wel een zonder mening. Anders moet ze dr bek houden. Verschrikkelijk.
Groen Links wil eerst overleggen met het moslimbroederschap.
Wat een hoop deugmensen, die zo nadrukkelijk laten zien dat ze achter Lale staan. Geweldig hoor! Ik hoop alleen maar dat ze niet in het fietsenhok wordt doodgeschoten door een of achterlijke tribale Mo.
Donderdag zijn de verkiezingen voorbij en gaan we weer jodenhaat, homohaat en vrouwenhaat gedogen omdat we respect moeten hebben voor de islam. Dan kan Lale Gül doovallen.
Beetje ongezond deze obsessie met een meid van 23.
Opstaan voor is ook keren tegen.
Is benoemen wat fout is, wie fout is.
Je kunt wel roepen “hup Lale”, maar je moet duidelijk zijn over en tegen degenen die Lale pijn willen doen.
Op de joop is er een andere uitleg..
joop.bnnvara.nl/opinies/voor-de-vrijh...
Helaas herhaalt de geschiedenis zich keer op keer. Fatima Elatik, Sylvana Simons, Clarice Gargard, Seada Nourhussen, Kauthar Bouchallikht en vele anderen gingen je al voor.
*schouders ophalen doet*
Blijkbaar snappen wij er niks van.
Naima Ajouaau snapt er niks van. Als je Bouchallikht en Gül in één adem noemt, dan is er echt een steek bij je los.
Ze zijn akwnazi nog vergeten of mag hij niet meedoen omdat mannen uitgesloten zijn?
@Schoorsteenveger | 15-03-21 | 15:10: Precies. Te zot voor woorden en Naima is te woke/naïef/gehersenspoeld om dat zelf in te zien. En de Joop om dat te publiceren. Vat de samenleving eigenlijk wel samen. We are fucked.
Zeker en hoe kan je Lale Gül,deze veelzeggende knappe spontane vrouw vergelijken met een Sylvana Simons
"Daarom zie ik veel moslims zich uitspreken voor jou, ongeacht wat ze van je boek vinden", ik ben benieuwd waar ze die ziet.
@Zorc | 15-03-21 | 15:47:
Het venijn zit 'm wat mij betreft ook wel in die toevoeging "ongeacht wat ze van je boek vinden". Zoiets van "ja, dat je bedreigd wordt is natuurlijk niet goed te praten, maar je had dat boek natuurlijk niet moeten schrijven".
Enkelingen? Wel kek die humoristische ondertoon..
Ik ben petitiemoe. Het is zo makkelijk en nietszeggend, net als onze premier na iedere aanslag ter wereld.
Heb er wel bewondering voor dat Lale zelf een prijs op haar hoofd zet.
Ga m'n bookie maar eens bellen.
nee, bookie kopen.
@Earl_of_Doncaster | 15-03-21 | 15:08: Ha, leuk gevonden!
Nee, ga boekje niet kopen, ook niet lezen. Dat kost geld en wat je te weten komt is dat het in de 'Lale-gezinnen' een onvoorstelbare kutzooi is.
Iets wat iedereen al jaren weet.
Allemaal dat boek kopen. Dat is al een statement. Het boek en de schrijver moeten zolang mogelijk aandacht krijgen voor dit probleem.
Lale heeft zichzelf al vrij gevochten. Onze aandacht moet uitgaan naar al die Lales die nog opgesloten zitten.
Dat valt nogal tegen. Ze heeft voorlopig besloten het schrijverschap op te geven.
Die manifestondertekenaars zouden de onderdrukkers uit de vroegere entourage van Lale Gül met dezelfde argumenten verdedigen, dus heeft die laatste (en een heleboel andere meisjes en vrouwen die nog in een vergelijkbare situatie zitten) daar hoegenaamd niets aan, want door het onaantastbare kritiektaboe op bepaalde islamitische cultuuruitingen is van een gelijk speelveld geen sprake meer. Het is alsof je met een dot deugwatten een olifant wilt doodgooien.
Heb je de lijst helemaal doorgenomen of is lezen niet je ding?
Nou vooruit dan, ik wil Lale Gül ook vrijlaten. Daar staat tegenover dat ik Claudia de Breij wil opsluiten.
Deze vrouw is de nieuwe Ayaan. Die indruk heb ik.
Wordt ze straks ook door een domrechtse kenau het land uitgepest?
@Ad Hominem | 15-03-21 | 15:03: Feit blijft dat Ayaan de kluit heeft belazerd. Maar ach over feiten gaat het allang niet meer.
@Goofje | 15-03-21 | 15:19: Beweren en dom lullen kan iedereen, maak is een linkje of zeg rechtuit waar ze belazerd heeft. Zo een kreetelogie hebben we niets aan.
@jan huppeldepup | 15-03-21 | 15:27: Ze had gelogen over haar asielredenen. Achteraf gezien was er geen reden geweest om haar asiel te verlenen.
Maar dit laat onverlet dat het een zeer dappere vrouw is die een aanwinst voor ons land zou zijn geweest.
@staat het bier koud? | 15-03-21 | 15:38: Uit Wikipedia:
In Nederland zei Hirsi Ali, in antwoord op vragen van de Directie Vreemdelingenzaken (de latere Immigratie- en Naturalisatiedienst), dat ze rechtstreeks uit het rampgebied afkomstig was; haar verblijf (van de voorafgaande 12 jaar) in Kenia en in Duitsland (enkele dagen) verzweeg zij. Omdat Hirsi Ali via Duitsland reisde, een veilig land, zou ze anders daarheen teruggestuurd zijn. Ook Kenia werd destijds als een veilig land beschouwd. Om te voorkomen dat haar gegevens gecontroleerd zouden worden, gaf ze een ander geboortejaar op (1967 in plaats van 1969) en veranderde ze haar naam van Ayaan Hirsi Magan in Ayaan Hirsi Ali.[6] Haar verzoek om politiek asiel werd binnen vijf weken gehonoreerd met een A-status, een permanente verblijfsvergunning voor personen die in eigen land te vrezen hebben voor vervolging in de zin van het Verdrag van Genève.[8] In 1995 werd ze genaturaliseerd.
Hirsi Ali verklaarde later dat zij haar identiteit had veranderd uit angst dat zij door haar echtgenoot of wraakzuchtige familieleden kon worden opgespoord. Op basis van latere getuigenverklaringen wordt dat betwijfeld. Zo hebben haar naaste familieleden en anderen die haar gedurende deze periode hebben gekend, verklaard dat dit pertinent niet het geval was.[8]
In 2006 antwoordde Hirsi Ali bevestigend toen haar in het programma NOVA werd gevraagd of zij een economisch vluchtelinge was, iets wat zij reeds in september 2002 in het programma Barend en Van Dorp had verklaard. Zij zei: "Ik ben zelf de grootste gelukszoeker." Zij benadrukte een voorstander te zijn van een selectief immigratiebeleid en het met voorrang toelaten van ambitieuze talentvolle immigranten, zoals Taida Pasić. Tegen Rita Verdonk had zij in verband met de zaak-Taida Pasić volgens eigen zeggen in april 2006 verklaard: "Rita, mag ik je daarover lastigvallen? Ik heb ook gelogen."[10]
"Enkelingen in onze samenleving". Honderdduizenden enkelingen zijn ook enkelingen. Dus de formulering is niet onjuist.
Net zoals Lone Wolfs in grote Packs voorkomen.
Maar wel onvolledig en misleidend als die "enkelingen" door dezelfde ideologie worden geïnspireerd.
@J.P.Drapeau | 15-03-21 | 15:04:
Ik heb ook niet beweerd dat het een treffende formulering is, alleen dat hij feitelijk niet onjuist is.
Het vreemde geval doet zich voor dat als er vanuit Islamitische hoek een aanslag wordt gepleegd, men het altijd heeft over enkelingen die een "verkeerde" interpretatie van die Islam bezigen, verdwaalden, zonderlingen, gekken, halve zolen, maar als er een aanslag vanuit rechtse hoek plaatsvindt men het meteen heeft over de rechts-extremistische ideologie als ware het een gevestigde godsdienst.
@Schoorsteenveger | 15-03-21 | 15:17:
Één aanslag vanuit niet eens "rechtse hoek" (Moskee Enschede), en dáár hebben de islammen het dan nog járen over ! (hé Azarkan...)
Uit haar boek:
Weg met hen Die alleen maar willen zien Dat het glas nog halfvol is Zodat ze zich voor kunnen houden Dat ze niet hoeven Bij te schenken
Dat met die hoofdletters, is dat een grapje van jou?
@Ichneumonidae | 15-03-21 | 15:01: nee
Zo, mijn stem is uitgebracht.
"We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving ... "
Enkelingen.... Het zijn dus geen enkelingen. Het is een complete kolonne.
"We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving het gemeenschapsgevoel aantasten door hun intolerantie."
Het zijn inderdaad geen enkelingen. Waarom worden de schuldigen niet benoemd? En met een "gemeenschapsgevoel" heeft het ook niets te maken.
2 miljoen ongeveer.
Okee, een manifest dat oproept om Lale Gül vrij te laten. Aan wie is die oproep gericht? En wat als er aan die oproep geen gehoor wordt gegeven? Wat gebeurt er dan? Wat gaan we dan als ondertekenaars van dat manifest doen?
Heb niks tegen dat manifest, echt niet, maar het is zoals Pride, verslagen door Ellie Lust, een prachtig statement, maar niet een krachtig statement als een paar straten verder de betonschaar gehanteerd wordt om de eerste de beste homo de tanden uit de mond te slaan.
Ga nu eens met de camera en de microfoon de wijken in en vraag aan de bewoners hoe ze denken over Lale Gül en over haar roman. en of men vindt dat Lale Gül vrijgelaten moet worden. En probeer dan eens om dat manifest op een lantaarnpaal of op een muur te plakken, en vraag vriendelijk of de buurt dat manifest achter het raam wil plakken.
Of, als je de Vooravond doet, Jinek, Op1 of een ander lulprogramma, nodig dan eens een paar imams uit, of vertegenwoordigens van een paar van die ontelbare gesubsidiëerde instellingen die in hun statuten in mooie woorden zeggen te werken aan integratie, inclusie en wederzijds begrip.
Er is zo veel wat gedaan zou kunnen worden om duidelijk te krijgen hoe mis het inmiddels zit in onze Nederlandse samenleving.
Maar het gebeurt niet of nauwelijks. Dit manifest is volkomen krachteloos als het niet gepaard gaat met méér, véél meer.
Veel van de ondertekenaars staan straks op het podium, in een boek of in een artikel, aan tafel bij een lulprogramma of in een liedje weer te schreeuwen dat ons probleem de islamofobie is het diepgeworteld racisme en het opkomend fascisme. Dat Wilders het grote gevaar is en niet het verschijnsel waar hij politiek garen bij spint.
Prachtig, dat manifest, maar je moet het maar willen om samen met figuren als Claudia de Breij op een lijst te staan.
Heeft geen nut waarschijnlijk. Die praten in het openbaar wenselijk mee.
De haatpraat wordt bewaard om in eigen kring te moslimdeugen.
Precies dit. Er gaat niets veranderen zoals er al 40 jaar niets veranderd, met dank aan slappe politiek en meeliftende deugers.
U schrijft goede tegels. Ik ga u volgen als favoriet.
@pibasso | 15-03-21 | 15:15:
Oei, dat legt wel veel druk op mijn schouders. Ik lul hier ook maar wat.
Prachtig die pagina hoor. Maar aan wij richt hij dit? Ik zie een pagina in het Nederlands.
Hin slaat de plank weer mis. Een goede daad en deugen gaat niet samen.
Excuus voor de spelfouten :
Aan wie richt hij dit ?
Ik zie een pagina in het Nederlands.
Hij slaat de plank volledig mis.
Had je een statement willen maken?
Dan had je dit geplaatst in het Arabisch, Turks, Marokkaans (is dat hetzelfde als Arabisch??) En daarna tussen haakjes de nl vertaling.
@EASTON | 15-03-21 | 14:59:
Ik snap de verwarring. U denkt dat we hier met oplossingen bezig zijn? Nee. Dat zou vereisen dat we het probleem gaan adresseren.
Wat we hier doen, mijn beste, is deugen. En dat doet je het best in het Nederlands. Lokale PvdAmuppets vertalen dat wel naar hun achterban in de vorm van stemadviezen.
Alle support voor deze dame
Wel bijzonder trouwens dat die mensen zich ineens allemaal uitspreken. Zijn er bijna verkiezingen of zo? Na deze week hoor je ze niet meer.
Ook veel is-lammen onder de ondertekenaars van de petitie en in de reacties hé....
Je hebt maar 1 keer een Mo nodig voor de petitie, en je hebt ze allemaal...
"Voor mij was het van begin af aan duidelijk: als ze het over Marokkanen hebben, dan hebben ze het over mij', zegt schrijver Arnon Grunberg nauwelijks een jaar geleden. Kunnen we ,die lijn doortrekkend, eveneens optekenen dat als we over mevr. Lale Gül spreken we het eigenlijk over Anne Frank hebben. Opgesloten in het huis van religie, niet veilig over straat kunnen, bedreigingen en het risico om het leven kwijt te raken.
Arnon staat op de achterflap van ‘ik ga leven’.
Mooi verwoord! Ik jat het!
Grunberg woont in zijn New Yorkse bubbel en heeft geen flauw benul van de Nederlandse samenleving.
Gratuit gedoe. Wat schiet Lale hiermee op?
Het is een aanmoediging om vrij te gaan doen en dan over een paar weken een stille tocht.
Het was toch zo’n verrijking?
Vind wel dat iedereen die haar op internet en twitter en weet ik hoe al die platforms heten bedreigd, keihard aangepakt moet worden. Te beginnen met die vleermuizen van Denk, wat een enge mensen zijn dat, zeg. Zo zie je maar dat de lange arm van erdogan tot zijn oksel in de aars van Kuzu zit, bah.
Als Erdogan zijn wijsvinger strekt, wiebelt de neus van Kuzu.
Enkelingen? Gemeenschapsgevoel?
Precies wat ik ook al dacht.
Ik wil helemaal niet "meer vrouwen, meer inclusie en diversiteit". Ik wil de best gekwalificeerde persoon om de juiste positie, en het hebben van een gleuf, een pigmentoverschot of een spraakgebrek zijn geen valide kwalificaties.
Ik onderteken de petitie woensdag in het stemhokje.
Zou Martin Bosma of iemand anders van de PVV ook gevraagd zijn om deze petitie (waar het woord religie en islam trouwens niet in voorkomt) te onderteken?
Ik bewaar enige twijfel, u ook?
@Nuchternederland | 15-03-21 | 14:59: altijd!
"We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving het gemeenschapsgevoel aantasten door hun intolerantie. De hardheid van de harten van mensen zullen we bestrijden door onze armen om Lale heen te slaan."
Ja, heel erg ''warm'', hoor. Maar ik zou liever zien dat die ondertekenaars ook eens uitspraken dat die ''enkelingen die het gemeenschapsgevoel aantasten door hun intolerantie'' in deze Nederlandse samenleving niet thuishoren, gedenaturaliseerd moeten worden, en een enkele reis islamitische heilstaat/heimat moeten krijgen.
Heeft Lale op termijn ook veel meer aan.
Op naar de Dam, die "ondertekenaars" , wedden van niet....
@A333aan | 15-03-21 | 14:48:
Inderdaad, I wouldn't hold my breath.
Lale niet alleen, alle Westerlingen. Probeer voor de lol maar eens een land te verzinnen waar de islam iets goeds gebracht heeft.
Theocratie kan ik niet goed rekenen.
Ga je niet vinden.
Gelukkig zijn het maar 'enkelingen'. Ik moet er niet aan denken dat het er meer worden die het gemeenschapsgevoel in onze samenleving aantasten, toch?
Door het politiek correcte geneuzel over enkelingen in het manifest geven ze aan absoluut niets van het boek van Lale begrepen te hebben. Laat staan wat er nu van echt van alle kanten op haar afkomt.
Precies, door dat ene woordje wordt het hele gebeuren gemarginaliseerd tot een incident
Voordat ik iets teken wil ik graag weten wie die enkelingen volgens de opstellers zijn. De laatste tijd sta ik net even te vaak aan the receiving end.
En koop dat boek van Lale trouwens. Aad Plagiaat en zijn belangwekkende nieuwe boek kunnen wel even wachten.
Lale kan het beste een 10 cm dik boek uitbrengen met op elke pagina een nieuw relaas geschreven door haar "lotgenoten".....
Misschien dat ze dan wakker worden hier te lande !
En dan horen die gasten het ook eens van hun eigen "insiders"....damn...
Maar dat boek zou wel eens flink dikker kunnen worden !
Over vrijheid
Interessant gesprek:
youtu.be/yeQejtUAKMI
Deel het.
"We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving het gemeenschapsgevoel aantasten door hun intolerantie".
Hoeveel enkelingen zouden dat zijn?
"We staan niet toe dat enkelingen in onze samenleving het... etc"
En toch weer dat om de hete brij heen dansen!
Het zijn geen enkelingen in onze samenleving. Het is een hele sub-cultuur in onze samenleving van waaruit enkelingen hoopvol een hand uitstrekt naar de leidende cultuur in onze samenleving, in de hoop houvast te krijgen om uit de shit van hun toezicht, controle en intimidatie cultuur te kruipen.
Deze bekentenis is wel een eerste stap. Duizend maal beter dan het doodzwijgen of de dader verslachtofferen. MAAR -> ben eerlijk een benoem man en paard.
En het gaat ook niet alleen om Lale, het gaat om een heleboel jonge vrouwen en mannen voor wie zelfverantwoordelijkheid en zelfontplooing WEL een doel op zich is.
Laten we inderdaad eens aannemen da thet losse individuen zijn. Zoals we dat ook doen als Freek Jansen onzin verkondigt, oh nee, dan is de hele FvD racistisch. Wat zou een logische reactie zijn van de grotere meerderheid als dit echt een individu zou zijn? Dan neem je toch afstand? Dan pik je dit toch niet. En wat gebeurt er? Niks dan oorverdovende stilte. En straks is er een politieagent die een donkere gast iets te hard slaat en dan is het hele systeem racistisch. Sorry, ik klok hier uit. Dit slaat echt als een pik op een drumstel.
Net haar boek gelezen met het fruitige betoog voor vrijheid. Nog nooit zo'n scherpe analyse over Kuzu en DENK gelezen.
Die islamofascisten moeten haar met rust laten.
(Anders krijgen met Laag te maken ;)
Laag=Kaag
Maar niemand die haar in huis durft te nemen. Zelfs Claudia de Breijpen niet
Nou ja, je gunt haar wel een leuk leven,van de regen in de drup zou ik zeggen.
@miko | 15-03-21 | 14:44:
Lale kan van mij een heel huis krijgen !
Dat ze maar contact opneemt met de redactie hier !
ctrl + f islam = 0
Jesse heeft ook ondertekend , de gotspe met je nummer 9 op de lijst die juist dit soort religieus fundamentalisme dat Lale onderdrukt uitdraagt.
Wat is het een misselijkmakend ventje,..
Je hoort ze er niet over, Jesse, Kaag, Ploumen, en die ouwe d'Ancona, altijd op de bres voor "onderdrukte" vrouwen, spreek je eens duidelijk. Uit.Ondretekenen is niet zo moedig, je krachtig uitspreken wel. Waar blijft Rutte, ook al een laffe hond als het om die heerlijke islam gaat. Het probleen is een beetje 1. Ze zijn laf en 2. Zij komen nauwelijks vervelende moslims tegen, die kijken wel uit, bij hun valt wat te halen. Hetzelfde goldt in het verleden voor Cohen en Asscher. De Amsterdamse gemeente zit vol met ambtenaren die hun positie met slijmen gekocht hebben. Zo hadden we ook dat valse kreng van Elatik. "Ik ben er voir alle Amsterdammers", lik mijn reet.
Ik mis de nummer 9 van de kandidatenlijst van GroenLinks als ondertekenaar van dit manifest. Ik zie wel veel andere prominente Groenlinksers op deze lijst. Waarom tekent zij niet?
Dat mag niet van haar vader.
Waarschijnlijk omdat ze Lale niet wil ondersteunen??
Lale Gül ( en nog veel meer meiden ) zijn een gevolg, en men kijkt weg van de oorzaak. Ook bij deze petitie. Dus er gaan nog vele Lale Gül's volgen.
Waren het maar enkelingen. Dit is helaas wijdverspreid in onze samenleving.
Ach ja, ik ben wel eens boos op mensen die mijn cultuur haten. Dan zullen er ook wel eens andere mensen zijn die boos zijn op mensen die hún cultuur haten. Logisch toch?
Laten we wel eerlijk wezen, het zijn geen enkelingen die intolerant zijn.
Jawel. Inmiddels een kleine 2 miljoen enkelingen
Laat dat meisje met rust stelletje eikels, ik ging al met haar trouwen.
Gelukkig, die deugtrein is gaan rijden. Ik dacht even dat men het te druk had met allerlei Amerikaans onrecht. En nu nog een dikke middelvinger naar die Comedytrain fluim die met de Grijze Wolven in het bos ging meehuilen.
Loze putten! Allemaal loze putten!!! Dit is niet effectief, een volgende keer gebeurd het weer net zo hard
Je suis vanalles maar staan erbij en kijken ernaar.
Kijk aan: 'armen om haar heen slaan'. Indrukwekkend.
-
Daar hééft Lale tenminste wat aan, als ze met een mes in haar romp in de Linnaeusstraat ligt dood te bloeden.
Lale Gul. Haar vader hield van anagrammen.
Al gelul? gellaul? Alulleg? Lage lul? Help!
Welnee, hij was analfabeet.
@Koning Willy | 15-03-21 | 14:39:
Gale lul natuurlijk, met wat fantasie gaile lul.
aldus schaj.
Bedreigers oppakken en veroordelen in plaats an een petitie. Oftewel eens een keer de wetgeving die we al hebben toepassen in plaats van wegkijken vanwege zieligheidsfactor of religie. Dat lijkt me wel wat.
Precies, petities zijn gewoon deuglijstjes, waar vooral bekende mensen hun handtekening onder kunnen zetten. het verplicht verder tot niks.
Ik hoop dat Lale Gül veel meer meiden en vrouwen inspireert om hetzelfde te doen en te gaan leven. Alleen dan hebben de extremisten geen poot om op te staan.
Goed initiatief. Geeft steun aan de andere Lales die door linkse partijen worden genegeerd.
Linkse partijen tekenen dit. Het heeft immers toch geen gevolgen voor het beleid. Als het daar op aan komt stemmen ze heus niet in Lale's voordeel.
Dat bedoel ik dan ook met negeren. Linkse partijen zullen conservatieve allochtonen nooit openlijk bekritiseren en negeren de Lales van Nederland. Het ondertekenen van deze petitie verandert daar niets aan.
Sigrid Kaag heeft zich al uitgesproken, dus het zal snel klaar zijn met die raddraaiers.
Yep. De NKVD heeft zich al gemeld.
Godsamme kreeg me toch effe een deughalfie zo.
BeDENK wel dat deze hele petitielijst gaat worden doorverklikt aan Erdogan, dus even geen vakantie in Turkije boeken de komende jaren.
Als een D'66 zegt voor je op te gaan komen dan weet je dat je sjaak bent.
Als ze nog een plek zoekt om te schuilen. Ik bied een plek aan. En dat is niet de zolder.
Was er bij jou nog ruimte in de kelder?
Behalve als je op de PVV of FvD stemt.
Al die linkse lafbekken die dit tekenen, ik kan er slecht tegen. Wat een lege hulzen zijn dat toch.
Van Dale: Geen resultaat voor 'Inclusie'
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het woordenboek.
Als je Lale wilt steunen moet je haar boek kopen. En lezen.
Schaf eerst die avondklok en andere onzin-maatregelen maar af voordat je gaat lullen over vrijheid hier vrijheid daar.
Stelletje mafketels.
En nu doorpakken.
Zolang we tolerant blijven tegen intolerantie wordt het nooit beter. Kun je wel super gezellig meedoen met "dit kan toch niet!" maar dat is puur voor de bühne. Onderliggende probleem bespreekbaar maken en schuldigen aanwijzen, dat is het begin van de oplossing.
De verkiezingscampagne gaat maar over een ding, en dat is een grote Corona-shitzooi. Een crisis die over 3 tot 6 maanden gewoon opgelost is. En dan heb je zo'n Omtzigt die superrelevante maar totaal niet begrijpbare ellende aankaart en zelfs met oplossingen komt. Die vervolgens weer door zo'n VVDer met een groene stropdas in de vorm van Wopke teniet gedaan wordt. Twee schreeuwende wijven die alleen maar over hun kut willen praten in plaats van op de inhoud. Een Azarkan die alleen maar groepen tegen elkaar opzet en een Wilders die dat eigenlijk ook doet. Baudet vind ik af en toe zelfs nog de meest redelijke, maar die achterban is onbetrouwbaar. Nee, gaat lekker zo. De campagne gaat over helemaal niks. En daarom gaat de VVD winnen.
Afshin Ellian schrijft Kaag het politieke graf in: www.telegraaf.nl/watuzegt/1671729655/...
@Koning Willy | 15-03-21 | 14:35:
Belgische frank / franc belge / Belgischer Franken muur!
Willen we meer of minder [...]? Dan gaan we dat regelen.
Meer FvD dus!
Voor Vrijheid!
Ik teken niks, ik stem wel PVV, dat werkt beter.
Niet lullen maar poetsen. Je kunt 1000000 steunbetuigingen krijgen maar als die deugers hun stemgedrag in de Tweede Kamer niet wijzigen komt er mooi geen kudt van terecht en is zo'n manifest een papieren tijgert.
Sarcasme hoop ik? Het is nu niet echt zo dat PVV aan het stuur zit he? Sterker nog, door al die volhardende PVV stemmers zitten we straks met een kneiter links kabinet.... tel uit je winst.
@Ruif_Vuller | 15-03-21 | 14:38: Onzin logica.
@Ruif_Vuller | 15-03-21 | 14:38: joh ga fietsen, dat linkse Kabinet komt omdat jullie geweldige grote roerganger Rutte niet met Wilders wil praten vanwege wat Minder Minder geroep.... Ik stem zeker wel op de PVV.
@Ruif_Vuller | 15-03-21 | 14:38:
Dus ook het linkse kabinet is de schuld van Wilders.
Wat kan die man veel verkeerd doen he.
@ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 14:51: Rutte is niet mijn grote roerganger.....
@Nuchternederland | 15-03-21 | 14:57: Nee, t komt door het uitsluiten en doordat desondanks zoveel mensen toch PVV blijven stemmen. En los daarvan valt er mi inderdaad wel wat te verwijten richting Wilders cs over de bij tijd en wijle wel erg extremistische en onsmakelijke uitingen.
Ik voel verkiezingen aankomen.
Ik ben benieuwd hoe de goegemeente zou reageren als Lale opeens met Wilders op de foto zou gaan en zou verklaren dat ze wil dat iedereen op de PVV stemt...
LOL!
Geef de booslims eens ongelijk. Als het zo doorgaat zitten de haatbaarden straks enkel nog met de lelijke mokkels. De Lale’s gaan vanzelf weg.
beter de onverdraagzamen hier rausradieren, niet naar het Oosten, maar naar 2e Paspoortië , wat tegen die tijd enig-Paspoortië moet zijn.
De niet-onverdraagzamen (niet-gelovigen?) kunnen we prima houden.
Vorige week haar boek gekocht. Powervrouw waar we er meer van zouden moeten hebben. #teamgul
Go go go girl Gül!
REAGEER OOK