Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Spoedwet avondklok vandaag al naar Kamer

Haagsige spoed

ding dong

Zo dat gaat snel. Onze spoedkoning heeft gisteren een spoedhandtekening onder de spoedwet over de spoedavondklok gezet, zodat de Spoedraad van Spoedstate daar een spoedadvies over kan geven en de spoedwet met spoed in de Tweede Kamer behandeld kan worden. Die moet in spoedzitting terugkomen van het spoedreces en daarna moet er nog een spoedbesluit van de Eerste Kamer komen. Als dat voor het spoedkabinet allemaal voorspoedig verloopt, blijft de avondklok in stand. Tenminste, tot het volgende spoedproces waarin wel weer zal blijken dat er in al die spoed iets onbelangrijks zoals bijvoorbeeld het schenden van fundamentele burgerrechten mis is gegaan. We zien de ontwikkelingen met spoed tegemoet. 
UPDATE: Daar is ie dan, de Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19, morgen debat
UPDATE: Raad van State kritisch

Reaguursels

Inloggen

Het fanatisme waarmee men iedereen vanaf 21.00 uur thuis wil zetten, roept vragen op. De horeca en winkels zijn dicht, zijn er echt zoveel massa's mensen die elkaar na 21.00 uur gaan bepotelen in lockdownfeestje, meditatiesessie of seksorgie?

drs. Levi Samsonov | 17-02-21 | 16:13 | 1

Inderdaad, ze verraden zichzelf. We weten nu allemaal dat de avondklok een bittere noodzaak is.

Wiebenick | 17-02-21 | 17:09

Goed onthouden, dit. Want het kan allemaal wel. Wetjes kunnen in no-time worden gemaakt en ingevoerd. Dus nooit meer als excuus interpreteren ("Tjsa, we zien het probleem, maar om dat op te lossen is wetgeving nodig en dat kost allemaal heel veel tijd" en in de tussentijd blijft het allemaal gewoon door rotten)

EnNouJijWeer | 17-02-21 | 15:41 | 1

dat moet natuurlijk accepteren zijn i.p.v. interpreteren.

EnNouJijWeer | 17-02-21 | 15:41

Rutte haalt gewoon een verkiezingsstunt uit: door in no time heel veel daadkracht te tonen ''in het algemeen belang' stelt hij zijn zege veilig. Let maar op: hij presenteert zich straks als de redder des vaderlands. En het gehersenspoelde kiesvolk haalt opgelucht adem.

LucaBrasi | 17-02-21 | 15:23 | 3

Dat dus. Té toevallig, té duidelijk en té veel aandacht. Verkiezingstijd dus.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 15:48

Daadkracht? Ik denk dat de meeste mensen dit als gedram of pure dwingelandij zien. Der Wille zur Macht.

drs. Levi Samsonov | 17-02-21 | 16:15

Geen daadkracht maar dadendrang. Dat is hetzelfde maar dan 180° gedraaid.

revolte | 17-02-21 | 22:32

De enige reden waarom dit spoed-spoed-spoed gedoe überhaupt gedaan wordt is alleen maar om de schijn van onpartijdigheid op te houden. Wanneer de rechtbank vrijdag namelijk wéét dat er al een goedgekeurd alternatief op tafel ligt, kan het eerste vonnis prima bekrachtigd worden. Zie je wel, de rechter gaat tégen de politiek. En de avondklok blijft gewoon. Op het moment dat de spoedwet er niet door komt, omdat -ik zeg maar wat- een paar FvD'ers in de eerste kamer
"not amused" zijn door de jarenlange hetze jegens hun partij, kan de rechter altijd nog het eerste oordeel verwerpen. Dan ligt het, zoals vanouds, weer aan de PvD en/of PVV. Hoe je het ook wendt of keert: het is een grote janboel.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 15:00

Kijk nou, Ronaldo praat als Willem Engel en dat binnen 24 uur. Applausje

Guust Kadaver | 17-02-21 | 14:32 | 1

Tijd voor een sarcasme herkennings-app.

MistaRazista | 17-02-21 | 14:40

Op wereldschaal heeft 0.00519480519% van iedereen vandaag het virus te pakken gekregen.

Naall | 17-02-21 | 14:17 | 2

In Nederland is dat op dit moment 0,02% van de 100%

Naall | 17-02-21 | 14:21

Het gedrag van het kabinet in dit dossier neigt naar blinde paniek. En volkomen machteloosheid.

Sqbar | 17-02-21 | 14:09 | 1

In het land van de blinden is één oog Koning.

revolte | 17-02-21 | 22:35

Ik wet het goed gemaakt.

Het virus bestaat niet. Mensen worden bang gemaakt voor een griepje. De overheid heeft een sinistere agenda. Zij willen onze vrijheden afnemen. Zodat zij de volledige macht over ons krijgen. Daarvoor gebruiken zij ook een vaccin. Daar kan je stiekem allerlei rotzooi in stoppen. De burgers zijn toch maar volgzame schaapjes. Gelukkig zijn er ook wakkere mensen. Die alle maatregelen debunken en de overheid intens haten. Ze worden ook wel wappies genoemd, maar dat is hun geuzennaam. Het zijn helden. Ze hebben overal schijt aan. Want ze hebben de vrijheid hoog in het vaandel staan. Ook een corona virus verdient vrijheid. Dan wordt het vanzelf een lief klein virusje dat niemand kwaad doet.

En we leefden nog lang en gelukkig. Zo goed?

Wiebenick | 17-02-21 | 12:45 | 14

@Wiebenick | 17-02-21 | 15:48: Bovendien ging mijn hele punt erover dat tegenwoordig iedereen te pas en te onpas maar voor idioot verklaard wordt, omdat het zo makkelijk is geen inhoudelijke kritiek te moeten verwerken.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 18:08

@Gladiator Fap | 17-02-21 | 18:02: Het gaat erom dat je wilt voorkomen dat zo'n figuur de macht krijgt. Daarvoor moet je het hele plaatje zien. Willem Engel heeft invloed op de publiek opinie, weest dus kritisch op zijn gehele oeuvre.

Wiebenick | 17-02-21 | 18:47

@Wiebenick | 17-02-21 | 18:47: - waarom niet op prime-time een één op één gesprek tussen Willem Engel en een viroloog/deskundige naar keuze? Dat dit nog niet gedaan is zegt mij genoeg. Het is walgelijk dat we door de overheid gepiepeld worden en de media eraan meewerken.

Maris v.d Hof5393 | 17-02-21 | 19:23
▼ 11 antwoorden verborgen

Dat maakt me helemaal gelukkig dat ze de toeslagenaffaire eindelijk zo vlug aanpakken. Na vele jaren ellende voor deze arme families, in bittere armoede, komt er eindelijk een spoedw.......... oh wacht.

jan huppeldepup | 17-02-21 | 12:34 | 2

Je hebt gelijk. Het is triest

Marvin_NL | 17-02-21 | 12:38

Ik denk dat ik weet op wie je niet stemt.

revolte | 17-02-21 | 22:49

Elke corona-maatregel tot nu toe heeft een fikse dosis "sociaal experiment" toegevoegd aan de mix van ongeïnformeerde besluitvorming en roekeloze daadkracht. Om dat te zien hoef je geen complotdenker te zijn.

Het is allemaal o zo leerzaam voor de overheid. Hoe mensen reageren op vrijheidsberoving (een paar dagen rellen en demonstraties, vervolgens doffe berusting) en - minstens zo interessant - hoe alle beperkingen voor controversiële spoedwetten te omzeilen.
Die beperkingen zijn er niet voor niets. Spoed-wetgeving is aan strenge regels gebonden, juist om misbruik door een regering met dictatoriale neigingen te voorkomen.
Dat de regering er niet voor terugdeinst om alle loopholes in de wet te gebruiken (en er nog een paar bij te maken) om hun zin door te drijven, is een zeer kwalijke zaak. Maar dat praktisch alle parlementariërs blijk hebben gegeven, onkundig of ongeïnteresseerd te zijn over de juridische status van de wetten die door hun handen gaan, is minstens even erg.
Iemand als Van der Staaij was een roepende in een woestijn van onbenul. Nederland, let op uw zaak - het is een loos motto geworden.

Corona duurt niet eeuwig. Maar de precedenten die geschapen zijn door de corona-wetgeving zullen blijven doorwerken, ook als ons land weer vrij kan ademen. Over die vrijheid zal een donkere schaduw hangen, het besef dat er onherstelbare schade is aangebracht aan ons democratisch stelsel en de rechtstaat.

Leipniz | 17-02-21 | 12:31 | 10

@Gladiator Fap | 17-02-21 | 13:52: Extreme situaties verlangen extreme maatregelen. Nood breekt wet. Zo extreem zijn de maatregelen trouwens helemaal niet. Doe gewoon wat nodig is en maak er niet zo'n onnodig ingewikkelde warboel van. Een virus verklaart ons de oorlog. We hebben niets aan oeverloos gesteggel over noodzakelijke maatregelen en gebroken geweertjes meningen.

Wiebenick | 17-02-21 | 14:15

@Wiebenick | 17-02-21 | 14:15: Kijk, daar bereiken we common ground. Mooi is dat. De discussie -en dat heeft u volgens mij goed gezien- gaat hier niet over Corona zélf, maar over hoe een regering op welke momenten wél en op welke momenten níet gebruik kan en mag maken van extreme maatregelen. Op het moment dat je gaat praten over maatregelen die a) de vrijheid van beweging, b) de existentie van ondernemers en c) de vrijheid van meningsuiting aanraken, moet je gewoon als overheid héél voorzichtig zijn. Ik denk dat ieder weldenkend mens die de wet respecteert het daarmee eens zou kunnen zijn. Het probleem met de maatregelen is volgens mij niet de maatregelen zélf, maar de inconsequentie, de tegenstrijdigheden en het schijnbaar lukraak aanwenden van zogenaamde "wetenschap", terwijl je echt geen doctoraat wiskunde met specialisatie in niet-lineaire differentiaalvergelijkingen nodig hebt om te zien dat de verhouding getallen versus conclusies door het RIVM kant nog wal raken. We moeten dit virus de kop indrukken, maar met wanbeleid en opportunisme verliest de bevolking niet alleen haar gezondheid, maar ook het vertrouwen in haar eigen regering.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 14:24

Dadendrang, de negatieve variant van daadkracht.

revolte | 17-02-21 | 22:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is te walgelijk voor woorden. Maarja, die maximaal 8 to 13% mogelijke reductie in R, nietwaar?

inCol | 17-02-21 | 12:28

Wat je ook vindt van wel of geen avondklok maakt niet uit. Wat wel zorgwekkend is dat dit een hele brutale demonstratie is dat de rechterlijke macht niet onafhankelijk is gewoon aangestuurd kan worden door b.v. het kabinet. Ook de Groningers en de toeslagslagtoffers zijn hier regelmatig de dupe van geworden., maar ook in veel andere zaken lijkt dit aan de orde.

watazooi | 17-02-21 | 12:22 | 3

Deze wet is noodzakelijk omdat een rechter de huidige invoering heeft ingetrokken. Of heeft u het nieuws gisteren gemist? Dat geeft toch juist aan dat een rechter het regeringsbeleid kritisch bekijkt? Of telt dat geval dan weer niet? We wachten het hoger beroep komende vrijdag af. Het ingestelde beroep gaat over de juridische grond in de Wggb. Daar zal het Hof vrijdag de partijen op horen. Nu word net gedaan of er een zaak over de wenselijkheid van een avondklok gaande is. Dat is helemaal niet aan de orde. Dat is aan onze democratisch verkozen regering.

johoost | 17-02-21 | 13:54

@johoost | 17-02-21 | 13:54: Ik zie een rechter die op een zeer onplezierige manier rechtspraak doet in het voordeel van Rutte gebaseerd op flauwekul argumenten. Rutte zal wel stampvoetend opgedragen hebben om dit op te lossen. Mogelijk wist die rechter ook niet goed om daarmee om te gaan, vandaar haar onplezierig gedrag.

watazooi | 17-02-21 | 14:53

Uhm, dat is juist goed. Want uiteindelijk zijn WIJ de baas (d.m.v. onze gekozen volksvertegenwoordiging) en niet een stel elitaire, zichzelf op de borst kloppende Deugfanaten.

EnNouJijWeer | 17-02-21 | 15:45
-weggejorist-
MilaSophie | 17-02-21 | 12:04 | 1

Dus de import kan wel spoedig gestopt worden? Goed om te weten.

Frau Merkel | 17-02-21 | 11:54 | 1

Als de politieke wil er is, natuurlijk kan dat. Maar ze verdommen het zelfs om een pennestreep door de maatregel "5 jaar legaal hier = automatisch permastay" te halen dus dat gaat hem niet worden nee.

Graaisnaaiert | 17-02-21 | 11:58

Jarenlang falen met de toeslagenaanpak en mensen onterecht als crininelen bestempelen en daarmee in een bodemloze put storten geeft geen aanleiding dingen snel te verbeteren. Maar wanneer een avondklokje onrechtmatig blijkt worden alle registers open getrokken om binnen 24u alles recht te zetten

kabouter prikkeprak | 17-02-21 | 11:52 | 1

Om alles weer krom te houden bedoeld u.

[x]-Ongeschikt | 17-02-21 | 12:00
-weggejorist-
Denkhetwel | 17-02-21 | 11:47 | 3

Alex Zorreguita is geen knip voor de neus waard om hieraan mee te werken "niet normaal maken wat niet normaal is" kwam toch uit zijn mond?

Ad1617 | 17-02-21 | 11:33 | 1

Ach, de goeden onder de kwaden laten lijden is al decennia lang bon ton in Den Haag.

EnNouJijWeer | 17-02-21 | 15:48

Ja hoor dit kabinet is pas tevreden als de hele economie naar de kloten is.

Lang leven de president hoera hoera.

Rutte maakt zijn karwei af.

lex63 | 17-02-21 | 11:32

wilt u het met of zonder vaseline met spoed doordrukken

HetOorAakel | 17-02-21 | 11:29

Toch vreemd. Jarenlang verschuilt het kabinet zich te pas en te onpas achter "juridische en/of procedurele" beperkingen en nu kan het ineens wel. En kijk eens met welke snelheid. Het heeft dus vooral met wil en/of (boosaardige) onwil te maken. Mooi dit soort ontmaskeringen, kan nu dus ook gebruikt worden bij de Urgendazaak. Morgen is de Kamer bijeen. Kunnen we dit ook even ter sprake brengen.

Phantomas | 17-02-21 | 11:26

Wellicht helpt een spoedwet Rutte, de Jonge inclusief het OMT en de van Dissels eens verplicht aan de leugendetector aan te sluiten? Bij negatieve uitkomst praten we verder. De resultaten van hun handelen, een land moedwillig naar de verdommenis te helpen zijn er crimineel genoeg voor.

Icar | 17-02-21 | 11:21 | 2

Die leugendetector gaat niks uitwijzen, ze zijn overtuigd van hun gelijk.

elco485 | 17-02-21 | 12:30

Mark Rutte is immuun voor zelfs de meest geavanceerde leugendetector.

5611 | 17-02-21 | 14:20

Wat heeft schurkenstaat Nederland ineens haast zeg en vooral blijven stemmen op Schurkenstaat hoe meer ze zich toeéigenen.

Cocorico | 17-02-21 | 11:18

De overheid is duidelijk niet de enige die geen terechte kritiek meer kan verdragen.

Jammer, ooit waren goede inhoudelijke discussies hier gewenst, ooit resulteerde dat zelfs in acties zoals voor een referendum over het associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne.

Dat zijn vervlogen tijden.

Nu noemen ze helden die wel nog zo’n acties ondernemen wappies.

Voltooit verleden tijd zullen we maar zeggen.

Feit blijft dat als de overheid het hoger beroep verliest, de afgelopen maand de avondklok niet wettelijk was, en daarmee in strijd is met de wet. Hoe graag men ook de kant van de overheid kiest.

DerUnterMensch | 17-02-21 | 11:07 | 3

Een dansleraar en een veroordeelde crimineel ? Helden ? Ze mogen nog blij zijn met de benaming wappie....

Jan_Poepernuitje | 17-02-21 | 11:29

@Jan_Poepernuitje | 17-02-21
De Jonge is een basisschoolleraar, maar dat Rutte een veroordeelde crimineel is klopt tenminste wel.

Binkoo | 17-02-21 | 12:53

Bij fraude met toeslagen gaan de boeven er schaterlachend met de poet vandoor, maatregelen tegen een pandemie verdacht maken en traineren maakt Corona heel blij. Ga zo door, zou ik zeggen.

Wiebenick | 17-02-21 | 11:03 | 2

Maak je niet zo druk, dit is voor de vorm. Ze lijken er volop achter te staan. Inhoudelijke argumenten ertegen en vredige acties ertegen worden klein gehouden.

Soort afleidingsmaneuver, een soort VVD. Het doet zich voor als het een, maar is wat anders.

Ze staan helemaal aan u kant.

DerUnterMensch | 17-02-21 | 11:10

Weet je nog identiteitskaart moest gratis van een rechter. Nou Donner regelde dat in no time. Toen al

dedwarsligger | 17-02-21 | 11:23

Kon Willy alweer varen met z'n oranje spoedboot dan?

Watching the Wheels | 17-02-21 | 11:01

Deze affaire heeft mij wel geleerd dat een hoop bestuurders, politici, hoogleraren, journalisten... de betekenis van het woord 'acuut' niet kennen. Zorgelijk.

Rest In Privacy | 17-02-21 | 10:57 | 2

Redelijke termijn.
Nood.
Spoed.
Acuut.
Zorgvuldig.
Met de kennis van nu.

Zoveel mogelijk niet concrete termen gebruiken.
Corona is zorgelijk, we doen er alles aan om te voorkomen dat...
blablabla
Waarom zorgelijk?
Wat doen jullie dan?
Wat gaat er gebeuren?
Wanneer?

Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 11:02

@Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 11:02: Journalistiek en activisme zijn twee beroepsgroepen die zich samengevoegd hebben. Sindsdien worden niet concrete termen van politici kritiekloos overgenomen en gepubliceerd. Feitelijk kan een afgestudeerd journalist ook een glorierijke carriere tegemoet zien als postmedewerker.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 11:08

Er zijn nog 158 wetsvoorstellen in voorbereiding in de 2e kamer, maar deze avondklok-wet wordt er wel even doorgedrukt voor vrijdag, let maar op.

usb stok | 17-02-21 | 10:55 | 1

Er worden nog rechtszaken afgehandeld door de rechterlijke instanties in Nederland, maar in veel gevallen zijn rechtszittingen uitgesteld, of vinden die in een andere vorm plaats (via de telefoon of via videoverbindingen). Niet binnen alle gebouwen van de rechterlijke instanties is het mogelijk om zittingen te organiseren op een veilige manier, bijvoorbeeld met inachtneming van de anderhalve meter afstand tussen personen. Bovendien is het soms de vraag of procespartijen in staat zijn om op een veilige manier naar de rechterlijke instantie te reizen. Het recht op een eerlijk proces vergt van de rechterlijke instanties dat er bij het bepalen van de zaken die prioriteit krijgen in afhandeling oog is voor die zaken waarin bijzondere procedurele zorg voor een procespartij aan de orde is (bijvoorbeeld bij kwetsbare personen, familiezaken, arbeidsrechtelijke zaken). Ook mag de behandeling van zaken die gaan over voortzetting van iemands detentie of gedwongen opname in een inrichting niet stopgezet worden. Er mag wel wat worden afgeweken van de ‘normale’ behandeling van een rechtszaak, maar bepaalde elementen van het recht op een eerlijk proces mogen door zo’n afwijkende behandeling niet aangetast worden: denk aan het recht op equality of arms en de onschuldpresumptie. Ook mag de onafhankelijkheid van de rechters niet worden aangetast door aanpassingen van de procedures en moet de openbaarheid van rechtszittingen en rechterlijke uitspraken niet volledig teniet worden gedaan.

Naall | 17-02-21 | 11:01

het gemak waarmee dit land akkoord gaat met het opgeven van fundamentele vrijheden, zoals de vrijheid van vergadering en betoging, de bewegingsvrijheid, de godsdienstvrijheid, het recht op privéleven (dat ook het recht om sociale contacten te onderhouden omvat), het eigendomsrecht (bijvoorbeeld van de ondernemers die hun bedrijf moeten sluiten), de toegang tot de rechter en het recht op onderwijs is van een engheid dat ik mijn hart vasthoudt voor wat nog komen gaat.

Naall | 17-02-21 | 10:54 | 11

@Wiebenick | 17-02-21 | 11:51: Wat vind je van het avondklokcircus en het verbod op alcoholverkoopverbod na 20u. Ik vind beide regeltjes volslagen nutteloos. De andere regeltjes tolereer ik, deze twee vormen van idioterie niet.

PhallusObesitas | 17-02-21 | 12:47

@PhallusObesitas | 17-02-21 | 12:47: Ik vind deze regels volkomen logisch en makkelijk na te leven. Net als het mondkapje, waar ook het hele land over liep te jammeren. Elke maatregel die het Corona moeilijk maakt om zich te verspreiden is meegenomen.

Wiebenick | 17-02-21 | 13:23

@Wiebenick | 17-02-21 | 13:23: Heb je bewijzen dat de avondklok en alcoholverkoopverbod werken? Of is het een politiek steekspelletje?

PhallusObesitas | 17-02-21 | 14:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Het gaat er nog om spannen. Het is nog niet zeker of de spoedwet door de Eerste Kamer wordt aangenomen. 'Dat is eigenlijk nog best spannend", zegt NOS-verslaggever Wilco Boom. "De Tweede Kamer zal vermoedelijk wel instemmen. De meeste partijen steunden daar de invoering en de verlenging van de avondklok al. Maar in de Eerste Kamer heeft het demissionaire kabinet bij lange na geen meerderheid."
nos.nl/artikel/2369042-kabinet-zet-al...

RickRD | 17-02-21 | 10:54 | 8

@Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 11:00: De Tweede Kamer net zo goed. Partijen hebben veel te veel macht. Kamerleden doen hun werk niet.

Frau Merkel | 17-02-21 | 11:53

@Sjefke7807 | 17-02-21 | 11:46: Hahaha, ik ben afgetreden dus je kan mij niet meer wegsturen hahaha, ik heb feitelijk méér macht dan voordat ik demissionair werd, hahahaha.

revolte | 17-02-21 | 23:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Typisch... Om de mensen te koeioneren kan het niet snel genoeg gaan en blijkt het ineens dat ze wel snel kunnen handelen.

Stuffed Human | 17-02-21 | 10:54

Waarom geen spoed met het advies om meer D3 te slikken.
Waarom geen spoed met het toelaten van het inzetten van medicijnen.
Hier zou een rechtszaak over moeten komen.
Om achter de, al of niet drog-, motieven te komen waarom we daar niets over horen van Rutte cs.

Kijkeensaan | 17-02-21 | 10:44 | 7

@Graaisnaaiert | 17-02-21 | 11:01:
Kookles, prima, hebben de leerlingen op dat niveau (VMBO kader) meer aan dan bijvoorbeeld:
Beeldende vorming, muziek, drama en dans.
Idem dito met die jeugd iets digitaal vaardiger te maken, als is het maar om te voorkomen dat Shaniqua gaat solliciteren met als contactadres
Lekkersletje16@mailadres.com...
Beetje boeren verstand bijbrengen.
Helaas is de werkelijkheid dat Shaniqua waarschijnlijk op haar 18e achter de kinderwagen loopt en nooit aan het werk gaat.

Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 11:07

@Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 11:07:
Dat waarschijnlijk sowieso maar dan hoop ik alsnog dat ze haar 3 Duo Penotti's met boontjes en echte kip opvoedt in plaats van KFC en McDonaldsprak.

Graaisnaaiert | 17-02-21 | 11:13

Meer en meer lijkt het erop dat het niet om corona gaat. Ik ben niet zo van de complottheorieën, maar op het moment dat de vaccinaties uitkwamen deed ik een voorspelling, binnen no-time komen ze met een nieuw excuus om toch strengere lock-downs te hebben.

Dit uit de gedachte dat het niet meer direct om corona ging. Een maandje later was dat excuus daar, de Britse variant (maar spreek vooral niet over Chinese Corona).

Ook waren de cijfers over het gevaar van corona aan het begin van de crisis veel hoger. Je zou verwachten dat wanneer het minder gevaarlijk blijkt te zijn, de maatregelen ook minder zouden worden. Niets is echter minder waar. De regels zijn steeds draconischer geworden, en momenteel zijn ze simpelweg onacceptabel met de avondklok.

De logica is er niet. En nee, ziekenhuizen zijn ook niet overspoelt. Het is er alweer redelijk op orde. Nu moeten we dus bang worden gemaakt op basis van modellen en het VK. Dan kijk ik naar het VK en blijkt het daar ook allemaal mee te vallen.
En als het dan echt zo erg is, schiet dan op met die vaccinaties. Iedereen voor 1 mei gevaccineerd te hebben was haalbaar (zie Israël), nu hebben ze het over de herfst. Dus nee, geen enkele logica.

Dus is het incompetentie, of spelen er andere motieven? Zegt u het mij maar.

DerUnterMensch | 17-02-21 | 11:21
▼ 4 antwoorden verborgen

En nu nog met sput het russisch vaccin bestellen bij rusSputin, dan is de ruslandconnectie ook weer gelegd.

LucaBrasi | 17-02-21 | 10:41

'Myanmarese leider Suu Kyi zonder advocaat voor de rechter'. Binnenkort ook in Nederland mogelijk en anders laat de rechter wel de advocaat door bewakers de zaal uitzetten.

Koonkluk Huis | 17-02-21 | 10:41 | 2

Niet zo raar doen

Diederik_Ezel | 17-02-21 | 10:43

ach als het dan de zaak van de afgezette Rutte is. I don't care.

ikworstelengadouchen | 17-02-21 | 10:48

het kan dus wel, spoed, als het ze zo uitkomt. Snap wel dat ze hier haast mee maken ( zou ik zelf ook doen ), duidelijkheid voor als maar er liggen nog een paar hoofdpijndossiertjes die ook wel een gezonde portie spoed kunnen gebruiken.

Graaisnaaiert | 17-02-21 | 10:39

Hatseflats. De Nederlandse samenleving moet op 1 maart weer worden opengegooid. Als voor alle kwetsbare mensen veilige zones worden ingericht, kunnen alle andere mensen het gewone leven weer oppakken.
Dit is de boodschap van een campagne die woensdag wordt gelanceerd door Herstel NL en Artsen Covid Collectief. „Het gaat helemaal niet lekker”, zegt arts en ondernemer Erik-Jan Vlieger van Herstel NL over het coronabeleid. „Alles zit op slot, er is steeds meer protest, het gaat gewoon heel slecht met onze maatschappij.” Achter Herstel NL zitten onder meer Rabo-directeur Barbara Baarsma, hoogleraar economie Bas Jacobs en oud-directeur van het Centraal Planbureau Coen Teulings. De campagne wordt gesteund door Artsen Covid Collectief, een groep artsen die zich ook grote zorgen maakt over alle schade van de corona-aanpak.

Via sociale media, op reclamezuilen langs de weg en op abri’s luidt vanaf woensdag de boodschap: ’Er is een plan waarmee Nederland open kan. Doe mee!’ De artsen, economen en beleidsonderzoekers achter Herstel NL proberen al een paar maanden een discussie op gang te brengen over een radicaal andere aanpak. Tot nu toe krijgen ze amper voet aan de grond. „We hebben ons in eerste instantie erg academisch geuit”, erkent Vlieger. Daarom komt er nu een publiekscampagne.
www.telegraaf.nl/financieel/109491760...
Kom maar wappie roepers?

RickRD | 17-02-21 | 10:37 | 10

Shhhhh Onze opper Wappie roeper slaapt nog.

MoonBeebe | 17-02-21 | 11:11

ik vind het eerder verbazingwekkend dat niet veel eerder vanuit een breder overleg de corona is bestreden. Het gaat verder dan IC bedden, kinderopvang en mondkapjes.

gelachewoar | 17-02-21 | 12:04
▼ 7 antwoorden verborgen

Deze (demissionaire) regering laat zien dat ze totaal niet in staat zijn om (proportioneel) een gezondheid crisis het hoofd te bieden.
Het is beschamend.

ratelaar | 17-02-21 | 10:32 | 7

@Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:50: Eens. Misschien opent het uw ogen, maar de meeste mensen zijn dom, naïef, beïnvloedbaar en niet geïnteresseerd.
Oproepen tot : geef gul voor het goede doel en mensen trekken de beurs. Wat het goede doel is vragen ze zich niet af.
Binnenblijven want corona. Oke.
TV is leuk zei de collega. Nou ja, dan maar kijken om niet sociaal buiten gesloten te worden, want als je tv programma niet gezien hebt heb je niks om over te kletsen.
Enne stemmen? Stel je toch voor dat de collega hoort dat je PVV gestemd hebt...
Lekker veilig D66. Of GL. Want klimaat is ook belangrijk zei de buurvrouw, want haar dochter las het op feestboek...

Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 10:59

@Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:50: Dat is niet alleen Rutte, dat zie je terug in meer landen zoals bv in Belgie.

Stuffed Human | 17-02-21 | 11:01

@Stuffed Human | 17-02-21 | 11:01: Klopt, het is een algemeen verschijnsel in de westerse cultuur. We zijn soft geworden. En met softheid krijg je onherroepelijk uitbuiting. Want macht corrumpeert. Altijd.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 11:38
▼ 4 antwoorden verborgen

ja mensen daar gaat uw vrijheid, alles wordt er door geramd en u heeft niks te zeggen.

ikworstelengadouchen | 17-02-21 | 10:31

Prima,
Administratief herstel van een besluit,
dat al 2 x een ruimte kamermeerderheid heeft gekregen.
(Zoekt dekking.... ;-)

hotmint | 17-02-21 | 10:30 | 2

Lol

ratelaar | 17-02-21 | 10:34

Ik moest lachen.
Natuurlijk kun je wel dekking zoeken, want je zit fouter dan fout.
Dat wel.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:39


Ik zag altijd veel in weinig woorden, en soms zeg ik weinig in veel woorden.

Soms ben ik Confucius, soms ben ik Rutte..
(De Nederlandse Confuckius: Elke reis begint met op internet te kijken waar het 't goedkoopste is.)

King of the Oneliner | 17-02-21 | 10:24 | 2

Briljant!

ratelaar | 17-02-21 | 10:27

"(De Nederlandse Confuckius: Elke reis begint met op internet te kijken waar het 't goedkoopste is.)"
Dat somt het wel zo'n beetje op ja.

Graaisnaaiert | 17-02-21 | 10:42

Het draagvlak was al niet heel hoog (vergeleken met de eerdere maatregelen).. Maar zal met dergelijk machtsvertoon alleen maar verder afnemen..

Frits_Binkestein | 17-02-21 | 10:22 | 6

@1977 | 17-02-21 | 10:34: toen was er meer angst onder de bevolking, tijd dat ze weer angstige beelden laten zien zodat alle burgers braaf tot eind 2021 thuis blijven.

Dutch-Super-Evil | 17-02-21 | 10:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kon dit natuurlijk zien aankomen. Het is niet de bedoeling dat de avondklok wordt opgeheven, dus wordt die niet opgeheven.

Tot zover de volledige strekking van het gebeuren.

Rutte heeft u bij de ballen en hij weet het.
En die laat niet meer los.
Succes met stemmen, als dat nog een keer nodig is, wellicht kunnen we dat gewoon overslaan.

IndoorexpaT | 17-02-21 | 10:20 | 2

Volgens mij daalt hij iets in de peilingen en dus gaan de verkiezingen uitgesteld worden.

Rolling_Ronny | 17-02-21 | 11:03

@Rolling_Ronny | 17-02-21 | 11:03: De strekking van wat ik schreef zegt mbt 'peilingen' en 'uitstellen': het doet er niet eens toe en is dus niet eens een punt van discussie.
De uitkomst staat vast.

IndoorexpaT | 17-02-21 | 11:24
-weggejorist-
DerUnterMensch | 17-02-21 | 10:18 | 1

Bij WNL Appie duitendelver en Wouter de Winter die blijkbaar ook niet meer weet wat hij daar doet behalve een beetje lacherig zijn.
Maar je het zal wel goed schuiven.
Maar de Staats omroep is nog steeds vol op het orgel, om de paar zinnen komt het woord PANDEMIE voorbij en de stelling dat de vaccins niet werken tegen allerlei gure covid mutaties uit het buitenland.
Alles om U vooral angstig te houden en begripvol voor de maatregelen.

likdoorn | 17-02-21 | 10:14 | 7

@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 10:49: Even een vraagje: Engel zegt dat de aarde rond is. Heeft hij bij u dan gelijk omdat de aarde rond is, of heeft hij bij u ongelijk omdat hij een fantast is? Mijn punt: gentherapie my ass, maar dat neemt niet weg dat hij gelijk heeft voor wat betreft de avondklok.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:58

@Diederik_Ezel | 17-02-21 | 10:49:
De onderbouwing ten aanzien van de effectiviteit van de avondklok was steekhoudend, maar ja als je niet luistert krijg je ook niets mee. Het is dan wel weer makkelijk een mening vormen, en gemakzucht dient de mens. Conclusie: niets menselijks is u vreemd

amateurrr | 17-02-21 | 11:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Goed om te zien dat het aantal cynici hier met de dag toeneemt. Het is ook knettergestoord wat er allemaal in "politiek" Den Haag voor gore spelletjes worden gespeeld.

PhallusObesitas | 17-02-21 | 10:14 | 10

@priwax | 17-02-21 | 11:02: Ik vraag me af wat jij, als "wappieroeper", vindt van de absurde amateuristische gang van zaken van gisteren en de sprongen die het demissionaire kabinet nu maakt om dit hele volslagen nutteloze avondklok circus koste wat kost in stand te houden. Oh ja, en heeft het alcoholverkoopverbod al medische doorbraken veroorzaakt?

PhallusObesitas | 17-02-21 | 11:42

@Wiebenick | 17-02-21 | 12:07: Heb je een antwoord voor me? Wat vond jij van het circus gisteren? Ik vond het belachelijk.

PhallusObesitas | 17-02-21 | 12:43
▼ 7 antwoorden verborgen

De Tweede Kamer debatteert donderdag over een spoedwet die wél een degelijke juridische basis moet vormen voor de omstreden avondklok. Dat melden Haagse bronnen aan De Telegraaf. Op het ministerie van Justitie en Veiligheid wordt nog koortsachtig gewerkt aan de reparatiewet, maar een meerderheid van de Tweede Kamer heeft volgens betrokkenen al laten weten donderdag over dat nog in te dienen voorstel te willen debatteren. Het is de bedoeling dat het wetsvoorstel nog voor woensdagmiddag naar de Kamer wordt gestuurd, valt achter de schermen te horen op het ministerie van Justitie en Veiligheid. Met de behandeling van de spoedwet probeert het kabinet zich in te dekken tegen een nieuwe tik in hoger beroep. Voordat de reparatiewet in werking kan treden, moet ook de Eerste Kamer nog instemmen.

RickRD | 17-02-21 | 10:13 | 5

Het is ook nog eens demissionair he, het volk heeft het machtsspel van deze regering nog niet door hoor.

skogen0606 | 17-02-21 | 10:37

@jemagookniksmeer | 17-02-21 | 10:32:
Demissionair heeft al eerder haar betekenis verloren. Missionair houdt in op de winkel passen, geen nieuw beleid maken en/of implementeren. Zijn eerdere kabinetten ook al de mist mee ingegaan, al kan ik hier nog wel begrip voor opbrengen. Maar goed, zolang ook demissionaire kabinetten een meerderheid bij elkaar kunnen achterkameren maakt het effectief weinig uit. Misschien dat Ollongren en haar opvolgers missionaire dossiers als "besmet" kunnen duiden in het geval van een demissionair kabinet, Code Rood, dus met de vingertjes afblijven.
/As if...

Graaisnaaiert | 17-02-21 | 10:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de overheid er echt voor het volk was dan hadden zich hard gemaakt voor het zo fel begeerde vaccin. want dat zou volgens hen de uitweg zijn. Maar zoals het weer duidelijk maakt. als we het volk kunnen onderdrukken dan gaat alles heel snel en is alles mogelijk . maar om het volk te helpen duurt alles zo zo zo lang.

adam76 | 17-02-21 | 10:13 | 3

De ironie. Tijdens een echte oorlog is de overheid van de bezetter de vijand. Nu profileert mijn eigen overheid zich als mijn vijand.

PhallusObesitas | 17-02-21 | 10:16

Het volk telt niet bij de pluche klevers en baantjes jagers, voorbeelden genoeg toeslagen affaire aardbeving schade in Groningen.

likdoorn | 17-02-21 | 10:18

Als iemand voor het volk gaat praten dan gaan mijn oren automatisch dicht. Heel gek dat.

Mazzelstof | 17-02-21 | 10:37

Nederland gaat kiezen op 17 maart. Aan het roer staat een man die maar één ding goed kan: de indruk wekken dat hij principes heeft en dat hij weet wat hij doet.
Beide zijn onwaar. Rutte is een gladde personeelschef zonder ideeën. Hij kijkt bij alles naar de buren. Gaan die op zondag allemaal naar de kerk, dan hij ook.
Het walgelijke is dat hij enerzijds dolgraag aan de knoppen zit, terwijl hij anderzijds geen idee heeft op welk knopje hij moet drukken.
En zo'n eikel is het hoofd van de grootste partij van dit land, zo'n eikel gaat straks de verkiezing winnen.

JvanDeventer | 17-02-21 | 10:10 | 5

@PallusObesitas hahaha heb nu beeld van die 2 verenigd in 1 persoon. Dank U.

FrankPappa | 17-02-21 | 10:28

@King of the Oneliner | 17-02-21 | 10:15:
Erg mooi, een trieste waarheid maar toch even hardop lachen. Dank.

Kouwe Kees | 17-02-21 | 10:28
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu nog dat spoednik vaccin

hotbrasil | 17-02-21 | 10:08 | 3

Sttt... Dat is Russisch en Rusland is slecht want koude oorlog. Dus geen Spoetnik, laat de burgers maar opgesloten zitten.

Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 10:25

En als we toch zaken gaan doen met Rusland, dan ook graag meteen goedkoop gas.
Goedkoper dan wat de NAM aan haar Nederlandse afnemers in rekening brengt.
Maar dat mag u niet weten natuurlijk.

jemagookniksmeer | 17-02-21 | 10:34

De kern van de zaak is natuurlijk dat de avondklok niet op een deugdelijke manier in wetgeving of verordening was vastgelegd. Daardoor kon de eerste de beste virusgek met een advocaat de regeling eenvoudig overhoop gooien.

De vraag is dan ook, hoe heeft deze blunder kunnen gebeuren? Heeft de raad van state zijn werk niet gedaan? Heeft BZ een enorme steek laten vallen?

Munchhausen | 17-02-21 | 10:08 | 7

Het is vrij simpel, toen de coronanoodwet werd behandeld wilde niemand aan een avondklok. En toen puntje bij paaltje kwam moest er een snelle manier zijn omdat ergens aan op te hangen, dus hebben ze deze noodwet uit de kast getrokken. Wetende dat een beroep daar tegen weken duurt, en er na die weken veel meer draagvlak en mogelijkheden zijn om de avondklok te behouden.

Het is geen blunder of gebrek aan kennis, maar simpel politiek spel.

NomadBrewer | 17-02-21 | 10:40

@NomadBrewer | 17-02-21 | 10:40: Ja, dat is de enige logische verklaring. Puur opportunisme en wasse neuzerij. Wanneer ze wat vooruit hadden gedacht was dit vorig jaar al netjes geregeld.

Stuffed Human | 17-02-21 | 11:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Als er iets is dat de laatste dagen eens temeer duidelijk gemaakt hebben, dan is het wel dat het Coronabeleid niets met de gezondheid van de bevolking te maken heeft. Het is gewoon het centrale thema in een politiek machtsspelletje dat momenteel overal in de westerse wereld gespeeld wordt.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:07 | 8

Fappie

Wiebenick | 17-02-21 | 12:08

@Stuffed Human | 17-02-21 | 11:40: Dat is de menselijke natuur, om te zoeken naar de reden... mijn vermoeden is dat er het volgende achter steekt: helemaal niets. Er is geen bewust doel gesteld. Er is geen "complot". Er is echter wel sprake van good-old politiek opportunisme en machtsmisbruik. Simple as that. Het pushen van de "wappie-cultuur" als nieuwe gele ster heeft alleen maar met hetzelfde opportunisme te maken: de eigen belangen wegen zwaarder dan het belang van het volk dat vertegenwoordigd word. Dat was altijd al zo. Het was alleen nog nooit zo duidelijk en arrogant tentoongesteld als in de laatste 10-15 jaar. Politici blijven gewoon zitten nadat ze de boel verneukt hebben. Dat kon vroeger -terecht!- niet.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 13:11
▼ 5 antwoorden verborgen


Het spoedniet vaccin gaat ons er weer helemaal bovenop helpen.
Het is de enige uitweg uit dit jojo-spel.

Iedereen krijgt zijn oude mojo weer terug, en we gaan feesten alsof het 1999 is, u weet wel met die computer-bug, toen de kernraketten per ongeluk af zouden gaan en zo.

King of the Oneliner | 17-02-21 | 10:07 | 3

Die kernraketten met een eigen willetje vond ik destijds bizar eng.

De_fluitlokker | 17-02-21 | 10:12

@De_fluitlokker | 17-02-21 | 10:12: Bang gemaakt door de media.
Alsof er een klok in zit die zegt: op 01-01-1900 moet je ontploffen....
Denk je dat dat ingebouwd is?
Je oven doet het toch ook als je klok niet op tijd staat.

Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 10:26

Deze plotselinge daadkracht van Rutte en co. maakt het totale gebrek aan daadkracht in andere ernstige kwesties (illegale immigratie, toeslagenaffaire) extra schrijnend, zoniet walgelijk.

Professor Superhirn | 17-02-21 | 10:04

De gemangelde toeslagen-ouders en o.a. Groningers met aardbevingsschade waren met de helft van dit tempo dik tevreden geweest.

Harry.Langezwaal | 17-02-21 | 10:02 | 4

U begrijpt toch zeker wel dat wetten uitvoeren, nieuwe wetten invoeren en regelgeving handhaven belangrijker is dan mensen afdoende tegemoetkomen in door de overheid veroorzaakte schade?

spamzuiger | 17-02-21 | 10:07

OK, wetten: reparatiewetgeving apk vrijstelling motorvoertuigen ouder dan 50 jaar: 6 jaar doorlooptijd.

jemagookniksmeer | 17-02-21 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Haastige spoed maakt uw vrijheid weer beboet.

Koekkeloere | 17-02-21 | 10:01 | 1

Er wordt nu in blinde paniek een nieuw wetsgedrocht in elkaar geflanst met vrijdag 20:59 als deadline. Dat gaat geheid weer gepaard met fouten. Lijkt me een mooie klus om direct te kijken hoe dit weer lekgeschoten kan worden.

5611 | 17-02-21 | 14:41

Rutte c.s. mag weten dat ik op 17 maart niet zal stemmen op een partij die voor deze wet stemt.

Koonkluk Huis | 17-02-21 | 10:01 | 5

Als stemmen ertoe deed was het al verboden.

ja,diedus! | 17-02-21 | 10:07

@Dirk III | 17-02-21 | 10:03:
Per brief stemmen? Dan weet je al wie er de komende verkiezingen als winnaar uit de brievenbus komt.

jitro | 17-02-21 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

En nog steeds gaat het merendeel weer op Rutte stemmen. Maakt dus niks uit hoeveel blunders je maakt, als de angst er maar goed in is gejaagd, dan kom je er dus mee uit.

FrankPappa | 17-02-21 | 10:00

Jammer dat hij ook niet "even snel" de ouders die hij in de vernieling heeft gewerkt gecompenseerd heeft. Als Rutte werkelijk iets wil gebeurt het wel en rapper dan rap. Onbegrijpelijk dat mensen hier nog op stemmen.

professorinopleiding | 17-02-21 | 09:59

Overall was het geloof in de rechtsstaat al tot een nulpunt gezakt. Nu zal deze op diepvriesniveau zakken. Vanmorgen hoorde ik een werknemer - een fervent VVD-aanhanger - zelfs roepen dat het nu allemaal wel wat zielig wordt wat Mark doet.

Torwart | 17-02-21 | 09:58 | 5

Overall bij Uzelf.

van Oeffelen | 17-02-21 | 10:17

@Torwart | 17-02-21 | 10:05: Heb de tweede rechter gezien en begrijp wel dat het voor Mark niet moeilijk geweest is.

likdoorn | 17-02-21 | 10:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland gekkenhuis.

Deksmaat | 17-02-21 | 09:57


De avondklok (en het mondkapje van papier dat losjes over het gezicht hangt) is als de safety belt in een Boeing 747: je weet dat het geen levens gaat redden, maar in ieder geval heeft de vliegmaatschappij er alles aan gedaan, dus iedereen doet hem dan maar braafjes om, behalve natuurlijk weer die ene lastige passagier op stoel 11c Mr. Engel.

King of the Oneliner | 17-02-21 | 09:56 | 9

Engel was op zoek naar het zuurstof maskertje van Timmermans.

likdoorn | 17-02-21 | 10:29

@Kouwe Kees | 17-02-21 | 10:21: omdat je in een auto nog een kans hebt na te vertellen.. als zo'n vliegend stuk aluminium naar beneden komt is de kans vrijwel nihil.. dus die onherstelbare schade kunnen er dan ook nog wel bij.

Sp1tz | 17-02-21 | 10:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is ronduit schandalig dat een demissionair kabinet naast de juridische pot pist met een Avondklok, een oordeel aan de broek krijgt, maar dat oordeel met een paar telefoontjes gewoon even uit kan stellen, zodat er even snel een nieuw wetje geritseld kan worden (is die dan beter, ja?), waardoor het hele beroep irrelevant wordt. Nederland bananenrepubliek for you right there. Ik hoop dat die nieuwe spoedwet weggestemd wordt en Rutte lik op stuk krijgt, maar iets zegt mij dat dit niet gaat gebeuren. Het stemgedrag zal een blueprint zijn voor de komende kartelformatie.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 09:56 | 5

Precies dat zou eigenlijk in het model van de Nederlandse staatsinrichting van toepassing moeten zijn. Het kabinet waant zich een kabinet in oorlogstijden en dicht zich de bediening van machtsingrepen toe die niet in een parlementaire democratie thuishoren. Er zijn meer dan genoeg middelen binnen de wet, die -mits gehandhaafd- waarschijnlijk functioneren. Er is geen enkele reden waarom dit kabinet -geen enkel kabinet- de wet aan de laars moet lappen. Dat doen alleen dictators.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:16

@Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:16: Ze roemen Mark om z'n Turkije deal.

likdoorn | 17-02-21 | 10:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Zonet op Hilversum 1. Een man aan het woord. Ge-wel-dig. Wat was hij boos, en hij had 100% gelijk. Wat hier gaande is, dat kán niet. Avondklok = je huis is een gevangenis. Onvoorstelbaar dat we hierin zitten.

Zbrodj | 17-02-21 | 09:55

Is er dan niemand meer die gewoon kijkt naar de grafieken Covid in Engeland, Portugal, Spanje etc. Je moet de positief getesten met een lampje gaan zoeken.
Hoezo het gevaar van de Engelse variant ? Die bestaat alleen in de botte hersens van Rutte en co. We worden momenteel bestuurd door totaal losgeslagen idioten, nergens verstand van hebben en alleen uit zijn op behoud van pluche

portuca | 17-02-21 | 09:54 | 1

Precies. Dat het idioten zijn was al wel duidelijk, maar het begint er verdacht veel op te lijken dat ze kwaadaardig zijn. Het RIVM heeft overigens nog nooit een correcte voorspelling gedaan, wat een incompetente bende.

Bamberger Reiter | 17-02-21 | 09:59

Wij leven in een land waar de bestuurders en zg handhavers moet vergelijken met een dictatuur En rechters zouden in een plaatje van bananen republiek passen
Zijn niet onafhankelijk en als je ergens tegen bent wordt je in mekaar geknuppeld
We gaan de kant op 1940 45 Toen was er ook een totaal staat en daar zijn ze nu mee bezig.

gerrit5042 | 17-02-21 | 09:52 | 3

Wat er nu gebeurt is erger dan in WW 2.

zwartzondersuiker | 17-02-21 | 10:09

Gefeliciteerd dan, ga gewoon groots en meeslepend in het buitenland leven, of zeikt U liever op alles wat beweegt?

van Oeffelen | 17-02-21 | 10:18

@van Oeffelen | 17-02-21 | 10:18: Ik ben niet zo'n wegloper als u.

zwartzondersuiker | 17-02-21 | 10:37

Gister was OP1 ook hilarisch toen moesten complotwappies uitgemaakt worden voor complotwappies. Het is een oude reactie omdat mensen in tijden van nood houvast nodig hebben.

Maar wanneer mensen geloven in de maagdelijke bevruchting van iemand die over water loopt, dan is het geen wappie hoor....

NomadBrewer | 17-02-21 | 09:51 | 6

@Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:00:

Zbrodj | 17-02-21 | 10:17

@Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:00: De tijd dat mensen niet durfden zeggen dat ze PVV stemmen is gelukkig voorbij.

likdoorn | 17-02-21 | 11:52

@likdoorn | 17-02-21 | 11:52: Klopt. De tijd waarin je als je dat doet, publiekelijk en met instemming van de deugbrigade, publiekelijk gelyncht wordt is aangebroken. Een openlijke voorkeur voor PVV of FvD betekent niet veel goeds voor menig carrière. Dat an sich al zou verboden moeten worden. Ow wacht, het is al verboden: artikel 1 van de wet zegt iets over "gelijke behandeling" (en dus niet discrimineren op basis van ras, geloof, afkomst en politieke overduiging). Dus het hoeft alleen maar gehandhaafd te worden. Toch? Of geldt de wet dan, net als bij de Avondklok, eventjes niet? Omdat het even beter uitkomt? Ik vraag dit voor een zelfverklaarde anti-fascistische vriend.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 13:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Moeder van 79, vader van 80, oom van 94. Allen nog geen bericht gehad van inentingen. Wel met spoed met d'r muil voor de rechter verschijnen, maar spoed zetten achter het vaccineringsprogramma is teveel gevraagd. #nooitmeerrutte

Waakvlam | 17-02-21 | 09:51 | 5

@grindbak | 17-02-21 | 09:55: Dus de echte doelgroep vaccineren heeft eigenlijk geen zin? Wanneer komt de focus nou op medicatie te liggen.Of moet dat vaccin erdoor.

Rolling_Ronny | 17-02-21 | 10:10

Was vader of moeder een nakomelingetje?

van Oeffelen | 17-02-21 | 10:19
▼ 2 antwoorden verborgen

"Haastige spoed maken zere voet"

Klukkluk
(jeugdheld)

Kapitein Sjaak Mus | 17-02-21 | 09:50 | 3

Kent u Zeppos ? ook kapitein

2CVOcean | 17-02-21 | 10:00

Ah, een 'oudere jongere'.

Professor Superhirn | 17-02-21 | 10:02

Sapperdeflap. Rutte zijn van de gekke.

RickRD | 17-02-21 | 10:02

Spoed om gezichtsverlies te voorkomen.
Want als middel tot besmettingsbestrijding heeft een avondklok bar weinig belang.
De schending van grondrechten is des te groter.
Hoe was het ook weer: "Als recht onrecht wordt is verzet een burgerplicht".
Meen ik me te herinneren.

DenBeert | 17-02-21 | 09:48 | 10

@van Oeffelen | 17-02-21 | 10:20:
Als een normaal mens toch al na negenen niet buiten komt in de winter, hoe noodzakelijk is die maatregel dan?

Deksmaat | 17-02-21 | 10:35

@van Oeffelen | 17-02-21 | 10:20:
Jij zat toch in Zwitserland? Waar maak jij je zo druk over dan? Er begint mij een gevoel te bekruipen dat je een grote act opvoert.

amateurrr | 17-02-21 | 11:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat rennnen we toch lekker als een op hol geslagen kudde buffels richting afgrond hé Mark? Wat leven we in een prachtige, spannende tijd, waarin zoveel onheil staat te gebeuren dat het bijna niet meer is te bevatten. De grootste economische ramp ooit in NL, veroorzaakt door angstzaaierij en het wegkijken van feiten over dit virus. Een honger naar geld, macht en onderdrukking.

We hoeven niet lang meer te wachten om te zien wat dit beleid ons heeft opgeleverd. Het zal zich openbaren met massa ontslagen en faillissementen van epische proporties die alle ellende die COVID 19 qua volksgezondheid heeft gebracht zal doen verbleken.

Milovsky | 17-02-21 | 09:48 | 6

@van Oeffelen | 17-02-21 | 09:50: Jouw bedje is gespreid, lekkere elitair van me.

PhallusObesitas | 17-02-21 | 09:56

@Waakvlam | 17-02-21 | 09:52: van Oef krijgt altijd een schrale smaak in de mond van types die de waarheid in pacht menen te hebben, meestal gereformeerden of wappies.

van Oeffelen | 17-02-21 | 10:21

@van Oeffelen | 17-02-21 | 10:21: ha, dus jij loopt altijd met een schrale bek rond. Mafklapper.

Milovsky | 17-02-21 | 10:50
▼ 3 antwoorden verborgen

"Heu Willem, zet ff rap een krabbel wil je? Er is wat plebs dat mij en mijn maten dwars ligt en da ken nie eehj. Je krijgt wel een fles goeie cognac van me morgen. Dan lullen we der nie meer over."

Zo gaat dat.

PhallusObesitas | 17-02-21 | 09:48

We hebben eerder een waarheidsserum nodig dan een vaccin.

Mr_Natural | 17-02-21 | 09:47

Er is recent een zaak geweest tegen de mondkapjesplicht op scholen (voor nu mag die plicht blijven bestaan ondanks dat de rechtbank van mening was dat er geen bewijs was dat die rare dingen werkten), waarin iets gezegd is wat ik niet wist en wellicht anderen hier ook niet:
Er is een verklaring beschikbaar via de overheid die iedereen kan downloaden waarin je aangeeft dat je onder een uitzondering valt en dat je derhalve geen mondkapje hoeft te dragen. Je hoeft hiervoor geen enkel medisch bewijs te geven aangezien dat in strijd is met de privacy. Een simpele verklaring is genoeg.
Ik ga dit binnenkort gewoon eens een tijdje proberen want ik ben inmiddels wel klaar met deze onzin. Je kan het vinden via onderstaande link.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...

C1O2 | 17-02-21 | 09:45 | 9

@Deksmaat | 17-02-21 | 09:55: Volgens mij is het kaartje op zichzelf genoeg om aan te tonen dat je onder de uitzondering valt, maar heel duidelijk is het niet.
Ik ben niet zo bang voor BOA's/politie, ik heb meer last van supermarktpersoneel dat zichzelf ziet als redders van het vaderland.

C1O2 | 17-02-21 | 10:01

@Bill le Koek | 17-02-21 | 10:00: Kijk, dat is goed om te weten. Bedankt!

C1O2 | 17-02-21 | 10:01

@Deksmaat | 17-02-21 | 09:55: Zelf maak ik gebruik van het kaartje en dat kan ik onderbouwen met een medicatie paspoort. Dit kunt u gratis aanvragen bij uw apotheek. Het zal lastig worden voor iemand die geen enkele beperking heeft en dus niet kan onderbouwen. Persoonlijke redenen zijn niet hetzelfde als medische redenen.

[x]-Ongeschikt | 17-02-21 | 11:01
▼ 6 antwoorden verborgen

U bent vergeten het spoednik vaccin te noemen.

nick.name | 17-02-21 | 09:45 | 1

Gemiste kans inderdaad!

kapoerewiet | 17-02-21 | 09:49

Welkom in het enge nieuwe normaal

Burgerzaken | 17-02-21 | 09:44

Typisch het dikke-ik-complex: rennen voor jezelf maar nooit voor een ander.

Kouwe Kees | 17-02-21 | 09:43

Demissionair

Een kabinet dat alleen lopende zaken afhandelt, wordt demissionair genoemd. Omdat het niet volwaardig in functie is, wordt het niet geacht om belangrijke politieke beslissingen te nemen. Het zal geen belangrijke wetsvoorstellen voor behandeling naar de Kamer sturen en wetsvoorstellen die daar al in behandeling zijn, worden niet behandeld tot na de verkiezingen en de kabinetsformatie.

www.tweedekamer.nl/debat_en_vergaderi...

En nu willen ze een spoedwet erdoorheen gooien? Rechtstaat bestaat niet. Een rechter zal die handeling stop moeten zetten.

Adriel | 17-02-21 | 09:43 | 6

@VoltaireJohn | 17-02-21 | 09:47: Nee, VVD gaat minstens het aantal zetels van TK'17 evenaren, wedden?
Dit Is Wat Nederland Wil.
We staan erbij en we applaudisseren.

jemagookniksmeer | 17-02-21 | 09:53

@keikoud | 17-02-21 | 09:50: Klopt, alleen is dat anders dan een "spoedwet' proberen te maken. Dat mogen ze niet.

Adriel | 17-02-21 | 09:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat fijn dat die kale Ernst Kuipers net op tv nog even het Engelse virus erbij haalde. Zonder avondklok zou het aantal patienten met 10% stijgen. Als voorbeeld noemde hij 100 patienten en daarna werden dat er dan 110. Wow! Wat een briljante rekensom! En hij klopt. Kan die man niet de hele dag op tv? Hij weet ook vast veel over mode en voetbal.

Piet Karbiet | 17-02-21 | 09:42 | 4

Ernst Kuipers is helemaal geen viroloog dus ik snap niet waarom hij zo vaak op tv is. Inhoudelijk kan hij namelijk helemaal niets bijdragen.

Keutels | 17-02-21 | 09:49

Ernst weet overal wel iets van af en etaleert dat graag.

FrankPappa | 17-02-21 | 10:08

Er zijn mensen die hebben werkelijk overal verstand van. Die kun je in iedere talk show uitnodigen. Ernst K, Peter R en Ab O behoren tot deze groep.

Rimfree | 17-02-21 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Dus eerst deed de overheid maanden niets, niemand werd bij terugkomst op Schiphol getest. Ook niet na 9 maanden. Maar nu hebben we een wondermiddel de avondklok die het virus zal stoppen...

Dirk III | 17-02-21 | 09:41 | 3

Ik ga steeds meer in een andere agenda geloven.

ja,diedus! | 17-02-21 | 09:43

Wat mij echt verbaasde is dat Koopmans bij tetugkeer uit China niet in quarantaine hoefde of vrijwillig in quarantaine ging. 'Want dat hoeft niet van BuZa, staat op de website'.
Dat is toch te bizar voor woorden?!

Bataafje | 17-02-21 | 10:12

@Bataafje | 17-02-21 | 10:12: Helemaal aan het begin was een kennis ziek teruggekomen uit China. Deze mocht van de GGD gewoon gaan werken want deze was niet direct in Wuhan geweest...
Dat was al een maand na de uitbraak in China...
Noem het voortschrijdend inzicht of gewoon dom. Sindsdien weet ik dat de overheid ook maar wat doet. Gewoon aanmodderen dat is het enige wat ik ervan kan maken.

Dirk III | 17-02-21 | 10:34

Al die VVD stemmers die hier in de panelen zo staan te juichen over Rutte zullen hun trekken nog thuis krijgen dit jaar. Dan mag u bij het UWV in de rij gaan staan voor steun.

Duizenden bedrijven dreigen te bezwijken onder de torenhoge belastingschuld die ze in de coronacrisis hebben opgebouwd. Het stilgevallen bedrijfsleven heeft massaal gebruik gemaakt van uitstel van belasting: het voorlopige resultaat is een collectieve belastingschuld van €13,2 mrd. Als dat geld straks alsnog terugbetaald moet worden, verandert een goed bedoelde fiscale maatregel in een nekslag voor duizenden ondernemers.

fd.nl/ondernemen/1374092/miljarden-aa...

RickRD | 17-02-21 | 09:39 | 6

De typische VVD stemmer is bejaarde of werkt bij of (vaker nog) voor de overheid.
Wordt dus vrijwel nooit geraakt door de maatregelen, en zijn goedbetaalde kostje is veiliggesteld.
En zolang de typische VVD stemmer niet geraakt wordt, zal het hem worst zijn; de VVD staat voor dikke middelvinger naar de ander.

jemagookniksmeer | 17-02-21 | 09:56

@jemagookniksmeer | 17-02-21 | 09:56: klopt. Veel bejaarden die wel rechts willen stemmen omdat ze door links beleid in de avond niet meer normaal over straat kunnen tegenwoordig. Dat ondervinden ze zelf maar de tv zegt dat Wilders eng is en Baudet de reïncarnatie van Hitler en dus wordt het VVD.

Dirk III | 17-02-21 | 10:02

@usb stok | 17-02-21 | 09:48: Ik heb tot mijn spijt altijd VVD gestemd ondanks dat ik het lang niet altijd eens ben met alle standpunten. Tevens ook nog niet direct geraakt in mijn portemonnee maar ik ben ongekend kwaad en angstig over wat er in Nederland aan het gebeuren is.

De media is failliet.
De wetenschap is failliet.
De politiek is failliet.
En het land is bijna failliet.

En waarom eigenlijk? Covid is geen hoax. Maar een hype is het zeker.

Rolling_Ronny | 17-02-21 | 10:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Rutte met evenveel spoed de ellende die hij veroorzaakt heeft zou toegeven en oplossen, dan herstelt hij (slechts) een klein beetje van zijn geklungel en leugen troep.
De avondklok ach wat moet je ermee, er is niets te doen, geen bar, cafe, club, vereniging, restaurant is open. Hond uitlaten en naar de super.

Broadsquire | 17-02-21 | 09:38

Ik weet nog dat Ruttegraat ruim de tijd nam om het ‘ Nee’ na het referendum zo spoedig mogelijk een invulling te geven.

ja,diedus! | 17-02-21 | 09:35

Onbegrijpelijk dat de politiek zo dom is geworden dat ze de RIVM-fakeshow(met conclusies die een 1e jaars-student niet door zijn tentamen krijgt) blind volgen. Hoop dat die "1 maart prominenten" de zaak los schudden, waanzin wat hier met 17 miljoen mensen gebeurt.

grindbak | 17-02-21 | 09:41

Dit is behoorlijk onbeschoft / ongepast van van Dissel.

ja,diedus! | 17-02-21 | 09:41

Ik wil hier wel op reageren maar ik moet helaas met spoed naar MIJN tweede kamer.

Enemy of the State | 17-02-21 | 09:33

Rutte heeft de afgelopen jaren al vele ongeschreven regels van het Staatsrecht opzij geschoven. Naast al zijn leugens en wanbeleid heeft hij nu ook de onafhankelijke rechtspraak in het ravijn geflikkerd. Onbestaanbaar dat die man er nog zit. Stem hem weg.

Piet Karbiet | 17-02-21 | 09:33 | 5
-weggejorist-
Torwart | 17-02-21 | 09:45

@Piet Karbiet | 17-02-21 | 09:44: van Oef keek Telstar-NAC.

van Oeffelen | 17-02-21 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisteren Engel even gezien op Op1. Volgens hem komt het virus uit een lab, zijn de vaccins gentherapie, deugen de testen niet, worden er geen metingen gedaan mbt britse variant, is er geen pandemie en lagen de IC's niet overvol in april enz enz. Bizar dat dit soort idioten nog een podium geboden wordt.

Diederik_Ezel | 17-02-21 | 09:32 | 14

@BobDobalina | 17-02-21 | 10:03:
1. Einstein verwierp de onbepaalde, kwantum-aard van het universum.

2. Einstein hield tot aan zijn dood vast aan zijn verkeerde benadering van het idee dat de hele natuur kon worden verklaard door slechts enkele eenvoudige regels of parameters, ondanks het overweldigende bewijs dat het zinloos was.

Wappie

Plaktong | 17-02-21 | 10:18

Diederik_Ezel | 17-02-21 | 09:32
Jij roept al een jaar hel en verdoemenis.
Bizar dat dat soort paniekzaaierij een platform krijgt.

Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 10:27

@Plaktong | 17-02-21 | 10:18: 1 en 2 zijn volgens mij hetzelfde en hoewel onvoorspelbaarheid van deeltjes een ding is in kwantummechanica, vraag ik me af of zijn ongelijk echt bewezen is. In ieder geval zijn dit geen wappie uitspraken geweest. Laten we wel wezen, volgens mij zou je zonder Einstein niet eens in staat zijn het ongelijk van deze theorieen te bewijzen.

BobDobalina | 17-02-21 | 10:58
▼ 11 antwoorden verborgen

overigens noodwet? demissionair kabinet? dat zijn volgens mij twee dingen die niet samengaan. demissionair wil zeggen dat je dingen afmaakt die op de plank liggen en verder blijf je overal met je klauwen vanaf. Die noodwet is bij voorbaat al onwettig.

azubneritan | 17-02-21 | 09:32 | 6

@Piet Karbiet | 17-02-21 | 09:35: ah en is dat bij wet ondersteund? anders lopen ze dus op oneigenlijke gronden te verklaren dat ze niet demissionair zijn...
het is geen schande maar een misdaad en iedereen die voor deze club gaat stemmen begaat net zo hard een misdaad.

azubneritan | 17-02-21 | 09:40

@Boeddha18 | 17-02-21 | 09:34: de wet bepaalt dat een demissionair kabinet geen nieuwe wetsvoorstellen kan doen. dan kan de 2de kamer er wel mee instemmen maar het principe blijft. een demissionair kabinet heeft geen kut te zeggen over nieuwe wetten!

azubneritan | 17-02-21 | 09:41

@Piet Karbiet | 17-02-21 | 09:35: Mee eens. Hoe verzin je het ook: "we zijn dan wel demissionair, maar we bepalen zelf hoe, wanneer en waarop dat van toepassing is". Dat riekt naar dingen die niets maar dan ook niets met democratie te maken hebben.

Gladiator Fap | 17-02-21 | 10:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Gisteren, na de eerste uitspraak, op deze site:

"Ik verwacht trouwens wel dat alle Nederland is geen rechtstaat roepers nu gaan toegeven dat we dat wel zijn. Komt u maar.

ZureKoek | 16-02-21 | 10:51 | "

Nou ZureKoek, blij dat het recht een paar uur zijn beloop heeft gehad?

Rest In Privacy | 17-02-21 | 09:31

Deze spoedwet doet me denken aan het ' inlegvelletje' van Rutte.

DeCynischeAmbtenaar | 17-02-21 | 09:31 | 1

vannacht heeft hij op het geitenpaadje gelopen.....

knalrode lippenstift | 17-02-21 | 09:36

Trieste vertoning deze rechtbank show. Die rechter had één opdracht en die heeft ze uitgevoerd. Wat een doorzichtig schouwspel.

Blonde Nel | 17-02-21 | 09:30 | 3

Heel diepgaande analyse van u, ja.

Pieterman | 17-02-21 | 09:32

Dit heet dus de trias politica... de rechterlijke macht aan de lijn van Rutte...... een gotspe

mameloe | 17-02-21 | 09:49

En voor 21:00 ja!
Ze heeft er nog geen 5 minuten over nagedacht. Hoeft natuurlijk ook niet Trutte en Schoonmoederhaus hadden haar natuurlijk al van te voren verteld wat de uitslag moest worden.

IkWilOokWatZeggen | 17-02-21 | 09:53

Een spoedwet, een crisis/noodwet, had Rutte maar eens haast gemaakt met het inkopen van vaccins, had hij maar eens haast gemaakt met het vaccineren. Dat is, helaas, teveel gevraagd van deze HR manager. Een HR manager die bij vergaderingen het niet kan velen dat anderen een andere mening hebben en meent zijn mening met geschreeuw, en overig gedrag dat een klein kind niet misstaat, kracht te moeten bijzetten.

El Rico Grande | 17-02-21 | 09:30 | 1

Had hij maar de aardgas slachtoffers geholpen, had hij maar opgelet en gehandeld in de toeslagen affaire, had hij maar onze defensie op orde gebracht, had hij de overheid maar eens gereorganiseerd en burger vriendelijk gemaakt, had hij maar meer blauw op straat gebracht met goede uitrusting, had hij maar de criminaliteit eens flink aangepakt, had hij belastingen en lasten maar eens verlaagd voor de burger, had hij asielinstroom maar eens aan banden gelegd. Na 10 jaar zijn we alleen maar achteruit gerold......

Blonde Nel | 17-02-21 | 09:35

De toekomst zal bestaan uit spoedwetten en noodwetten.
"Kijk wij hebben hier een model dat laat zien wat er gebeurt als we nu niet heel snel ..."
De rechters en het parlement kijken vol bewondering naar het prachtige model. Iemand die zo'n mooi model kan maken moet wel gelijk hebben, denken ze hardop.

C1O2 | 17-02-21 | 09:30 | 4

@Plaktong | 17-02-21 | 09:33:
Ja dat blinde meelopen van bepaalde reaguurders is opvallend en beangstigend ook. Eigen denkvermogen op nul en alles voor zoete koek slikken.
En als je ze dan daar op aanspreekt komt er alleen nog maar een "wappie" uit.

2voor12 | 17-02-21 | 09:37

@Plaktong | 17-02-21 | 09:33: Inderdaad. U zult bukken voor de overheid en er voor bedanken. Befehl ist befehl!

Belisarius | 17-02-21 | 09:47

@2voor12 | 17-02-21 | 09:37: Beetje zoals extreem links in de immigratie discussie.
Zodra je ook maar 1 woord tegen de immigratie hebt is het "racist".
De "wappie" roepers zijn van hetzelfde niveau maar dan qua corona.
Lalalalala wil ik niet horen lalala corona is erg lalala wappie.

Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen

Klokholm Syndroom

obi1 | 17-02-21 | 09:29

Na uitspraken van de rechter rondom stikstof en klimaat was men een stuk volgzamer, gehoorzame en minder doortastend om het "probleem" af te wenden.

Chiant | 17-02-21 | 09:28 | 1

Urgenda is tot de Hoge Raad uitgevochten, dus dat valt wel mee. En op zich zijn die uitspraken niet zo vreemd, er wordt eigenlijk gesteld dat de overheid zich niet alleen aan haar afspraken dient te houden, maar dat er ook een redelijke inspanning verwacht mag worden, dus niet helemaal niets doen en vervolgens aan het eind van de termijn "jammer, niet gehaald" zeggen. We hebben afspraken gemaakt over het reduceren van CO2, maar qua daadwerkelijke reductie liep Nederland (zoals wel vaker) ver achter op de rest van Europa.

De echte les die de regering dient te trekken is: spreek niet zomaar dingen af omdat je zo graag wil deugen, en heb ook voor de consequenties.

Muxje | 17-02-21 | 09:36

Dit is niets minder dan een complete psychologische oorlogsvoering... We mogen alleen rustige spelletjes doen in de pauzes en niet rennen omdat er gisteren iemand is flauwgevallen in de bovenbouw [ook buiten in de pauzes dragen de kinderen in Frankrijk mondkapjes, vanaf 6 jaar]
Ik ben gestraft omdat ik mijn mondkapje onder de neus droeg... het is niet eerlijk, ik wil kunnen ademhalen
Ik heb rode wangen van die mondkapjes. De dokter heeft me een creme gegeven en ik mocht een week lang geen masker dragen. Nu het genezen is moet ik van de directrice mijn mondkapje weer op, maar ik ben bang dat het weer terugkomt
De eerste dag dat ik een mondkapje opmoest had ik heel veel hoofdpijn. De lerares zei dat dat normaal is, en dat ik na 15 dagen mondkapjes dragen geen hoofdpijn meer zal hebben
Ik zie niks met al die mist op mijn bril, en als ik dit tegen de juf zeg, zegt ze dat ik mijn bril dan maar af moet zetten
Ik moet het mondkapje ophouden aan tafel in de kantine, en tussen elke gang terug opdoen. Tijdens het eten is de enige moment dat ik het mondkapje mag afzetten ! De rest van de tijd, in de pauze, in de klas, mogen we het mondkapje nooit afzetten. Alleen na de lunch even want dan moeten we een schoon masker opzetten.

RickRD | 17-02-21 | 09:28 | 5
-weggejorist-
Derailleur | 17-02-21 | 09:32

@supah | 17-02-21 | 09:31: Lange tijd, niet continue. Daarnaast worden ze daar dik voor betaald, de bevolking is het opgedrongen.

hisxxx | 17-02-21 | 09:44

@Derailleur | 17-02-21 | 09:32: dit is iets waar ik me echt zorgen over maak sinds ik een jongetje op klaarlichte dag schichtig over straat zag rennen met zo’n muilkorf om. Over straat. In de buitenlucht, dus. Alleen. Bleeksnoet.

kapoerewiet | 17-02-21 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar burgers compenseren die jaren opzettelijk door de overheid zijn kapot gemaakt puur omdat ze een rare achternaam hadden? Nee dat kan nog wel jaaaaaaren duren.

supah | 17-02-21 | 09:28 | 6

@El Rico Grande | 17-02-21 | 09:31: Complex? Haha. Ja zelf ontworpen. Je krijgt er een complex van.

Torwart | 17-02-21 | 09:37

@El Rico Grande | 17-02-21 | 09:31: De uitvoering is complex. Maar het besluit tot actie kan vandaag rond zijn, het aftikken van de randvoorwaarden in een week als je wat ruimte voor maatwerk laat (desnoods discretionair via de minister). De organisatie die de compensatie en het overnemen van de schulden gaat regelen kan eind van de maand op de rails staan. En dan is het door de dossiers heen buffelen... dat kan inderdaad wel even duren.

Muxje | 17-02-21 | 09:41

@Muxje | 17-02-21 | 09:41: Onzin. Stel een legertje ambtenaren aan en gaan met die banaan We hebben er genoeg. De belofte van Rutte dat de overheid kleiner gemaakt zou gaan worden is namelijk ook nooit nagekomen.

Eagle0511 | 17-02-21 | 10:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Weet je wat het probleem is. Er is nu al bekend dat in maart ineens veel maatregelen losser zullen worden. Daarnaast zijn de volgende dingen nu langzaam zichtbaar:

-Sygrid Kaag zal de nieuwe Premier worden. Let op hier wordt alles omheen voorbereid
-Uitstellen van stemmen in Maart is nog niet beken.
-Stemmen zal voornamelijk via brief gestimuleerd worden
-Stemmen via brief moet nu wettelijk een handtekening op het biljet en de brief zelf hebben. Dit wil Sygrid Kaag veranderen naar dat er geen handtekening nodig is. WAT geen handtekening??? Hoe fraude gaan we dan krijgen? Dan kan je gewoon stemmen produceren. Dit zal dan ook gebeuren!
-Alle Corona vaccines staan in het testtraject nog op test onvoltooid. Ik wacht wel even totdat er geen mensen aan doodgaan (nee dan is het een onderliggende ziekte en niet het vaccin!)

fysit | 17-02-21 | 09:27 | 6

Voor diegenen met ernstige immuniteitsproblemen stast vaccinatie zo goed als gelijk aan euthanasie

mameloe | 17-02-21 | 09:56

@fysit | 17-02-21 | 09:37: D66 zei je toch.? Die partij die in de peilingen op 13/14 zetels staat? Zo'n 30 zetels minder dan de VVD? Die D66?
Die gaat de premier leveren?

Eagle0511 | 17-02-21 | 10:37

@Eagle0511 | 17-02-21 | 10:37: D66 en VVD zijn nu 2 handen op 1 buik. Dit is niet meer stemmen waar het om gaat, maar een geregiseerde sturing vanuit Brussel. Je ziet ook dat VVD en alle linkse partijen als 1 front sturen, er is geen duidelijk verschil meer.

Wat mij vooral zorgen baard is dat de handtekening wettelijk niet meer op een stembiljet hoeft te staan. Is dat niet gewoon planning voor fraude? Dan is niks meer herleidbaar en als stemmen per brief worden opgestuurd, kunnen er ineens 300.000 even worden geinjecteerd door de door Brussel voorgestuurde partij!

fysit | 17-02-21 | 11:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Haastige spoed is zelden goed

batvoca2 | 17-02-21 | 09:26 | 2

Haagse spoed.

Mr_Natural | 17-02-21 | 09:27

Waar velen al voor waarschuwden met de al bestaande noodwet is dan ook gebeurd: hij is er bijgesleept om iets onwettelijks er door te drukken.
Dit zal dan ook niet de laatste keer zijn dat ze deze wet van stal halen voor ondemocratische doeleinden.

2voor12 | 17-02-21 | 09:25 | 3

Wat is er zo ondemocratisch aan om een virus te willen bestrijden? Staat u uw IC bedje af omdat u zich veilig waant of zo .....

Pieterman | 17-02-21 | 09:28

@Pieterman | 17-02-21 | 09:28:
Ach, daar heb je er weer eentje met "sta uw bedje maar af".
Is net zo inhoudsloos als wappie roepen.
Daar gaat het niet over, het gaat hier over de te volgen procedure.
Regel het dan goed via een echte wet met checks en balances.
Maar rommel het er niet op deze manier doorheen.

2voor12 | 17-02-21 | 09:32

Je kunt een virus niet bestrijden. Een bacterie is nog te doen, maar een virus houd je niet tegen. Zie ook Australië omtrent de Spaanse griep

Afrikanerhart | 17-02-21 | 09:33

Zucht.... waren ze maar met de vaccinaties net zo snel.

Rest In Privacy | 17-02-21 | 09:25 | 3

Je haalt de woorden uit m'n mond

Waakvlam | 17-02-21 | 09:27

Of asielaanvragen.

Rico Tampeloerus | 17-02-21 | 09:27

@Rico Tampeloerus | 17-02-21 | 09:27:
Of uitzettingen. How about that?

J.Cash | 17-02-21 | 09:38

Enige positieve is dan misschien dat wanneer dit het 'nieuwe normaal' is qua snel handelen we in Nederland een zonnige toekomst tegemoet kunnen zien wat betreft aanpakken van een heleboel problemen.

Stel me voor dat Nederland in de VOC-tijd ook zo voortvarend was en we daarom zo succesvol waren in de wereld en dat we de afgelopen vijftig jaar zijn afgezakt naar een bureaucratisch formeel 'manager'-land waar niemand meer echt door pakt en alles op iedereen en elkaar afschuift zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen omdat we veel te verwend zijn geworden.

Wybe Wabes Abbema | 17-02-21 | 09:23 | 1

U bedoelt, razendsnel olv Sigrid Kaag de landerijen volbouwen met windmolens en huizen voor asieleisers, razendsnel nog meer miljoenen naar de militante islam en de EUSSR, razendsnel Wilders achter de tralies, belastingverhogingen en klimaatnonsens doorvoeren, voornaamwoorden en genders aanpassen, vrouwenquota en excuses afdwingen voor verzonnen collectieve zondes? Want democratie is ook maar voor watjes?

kapoerewiet | 17-02-21 | 10:13

Ik ben erg benieuwd naar wat voor eisen de Kamer gaat stellen aan de spoedwet. Gaan ze zorgen dat ie echt tijdelijk is, in de zin van een keiharde afloopdatum? Dat is iets wat een Kamer die voor een democratie staat moet doen. Maar ik ben ban dat het weer een applausmachine wordt naar Noord Koreaans model.

Franker | 17-02-21 | 09:23

Mijn mening is:
1. schandalig om een expert ten tonele te roepen terwijl het gaat over de procedure zelf en niet de inhoudelijke zaak. En vervolgens V.W. de mond te snoeren als er een inhoudelijke vraag gesteld wordt.
2. het tweede deel van gisteren was het failliet van de rechtstaat.
3. Ondanks alles is in principe goed dat de avondklok nu maar even gehandhaafd blijft.
4. Willem Engel live in debat met van Dissel was top TV van Amerikaans nivo

mykdelta | 17-02-21 | 09:22 | 1

Het kabinet op alle stoelen van de trias politica. We zijn een land bijna gelijk aan Poetin's Rusland.

baarbar64 | 17-02-21 | 09:31

In Zeeland werd een windmolenpark aangelegd zonder dat inspraak mogelijk was. Volgens de overheid was dat niet niet nodig doordat de crisiswet dit toestond . Er was immers sprake van een klimaatcrisis waardoor men het recht had langlopende procedures over te slaan....... Zou het lonen om daar alsnog een rechtszaak over te starten?

Eurohater | 17-02-21 | 09:22 | 2

WTF?!?!

Rico Tampeloerus | 17-02-21 | 09:29

Dit gaat het nieuwe normaal worden: alle inspraak afschaffen. D66 kan niet wachten, wetende dat er weinig draagvlak is voor hun zelfhatende utopische gedachtenbubbels.

kapoerewiet | 17-02-21 | 10:16

We krijgen de regering die we verdienen. De horde onwetenden zien niet dat we afglijden richting een dictatuur. Alles wordt in het werk gezet om de wet te omzeilen, tegenspraak wordt genegeerd en als wappie weggezet, daarmee is de gemeenschappelijke vijand een feit. En de fop parlement is een kartel waar je wel tegen kunt stemmen, maar die partijen worden kalt gestellt.

3Xniks | 17-02-21 | 09:22 | 2

Ik heb niet voor deze buildbackbetter koning gestemd!

lavoelme-ereensan | 17-02-21 | 09:23

Na 21:00 vindt er een tijdelijke mutatie op in het virus waardoor het je hele stadje zal slopen dus zorg dat je thuis bent en geef het geen water.

Dirk III | 17-02-21 | 09:20 | 2

Klopt. Om 20:55 is er nog niks aan de hand. Maar als de klok negen keer slaat, trekt een wolk van virusdeeltjes de stad binnen, en grijpt elke persoon die zich dan nog buiten waagt.

Rest In Privacy | 17-02-21 | 09:23

Niet voor niets dat ze specifiek deze rechter hadden uitgekozen.

2voor12 | 17-02-21 | 09:23

Hm, dus toch klassejustitie

Zoelense Hobbyboer | 17-02-21 | 09:27

En de rechter loog dat ze een leek was en of dokter professor superman v. Dissel het daarom in lekentaal wil uitleggen.
Nederland is een bananenrepubliek. Iedereen die 't wil zien heeft het gisteren kunnen zien. Wat een aanfluiting, mijn rechtsgevoel is bijna geknakt.
Pieter Omtzigt heeft echt gelijk gehad.

De vraag moet zijn: hoe gaan we terug naar een rechtstaat na alle flagrante schendingen van de jaren Rutte?

doemijjezusjemaar | 17-02-21 | 09:35

Spoedkoning,ziet u dat er nog veel te veel macht zit bij de Amsbergjes.
Hij moet krabbelen,dan mag iets doorgaan.

De Profundus | 17-02-21 | 09:20 | 5

@de SENSEI | 17-02-21 | 09:27:
Hij heeft wel 3 dochters die naar een feestje zitten te snakken.

Mr_Natural | 17-02-21 | 09:29

@Mr_Natural | 17-02-21 | 09:29: Ga maar eens kijken voor die hut van hem hoeveel mensen dagelijks naar binnen gaan, ook 's-avonds als jij als brave burger officieel niet meer naar buiten mag. Ik kan je vertellen dat er geen enkele regel geldt daar. Voor de bühne wel maar verder.....

de SENSEI | 17-02-21 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Na het Oekraine referendum moest Rutte ook iets met spoed doen.
Dat werden vijf maanden.

Piet Karbiet | 17-02-21 | 09:20 | 2

Hahaha, scherp!

Dirk III | 17-02-21 | 09:22

Waar een wil is is een weg. En visa versa dus Waar geen wil is...

Dirk III | 17-02-21 | 09:24

Ach kijk iedereen eens dikke boehoe doen in de panelen hahahaha! Nederlanders zijn echt maar dan ook echt de grootste sukkels in Europa. Altijd maar een grote bek hebben over andere landen en personen. Maar let op... het gros van die laffe faalhazen met een ruggengraat gelijk aan pudding en het geheugen van een walnoot,maken die sociopaat Rutte en zijn bende gewoon weer de grootste met de aanstaande verkiezingen! Oh en goedemorgen trouwens. Maak er een mooie dag van.

Man-Bijt-Hond | 17-02-21 | 09:20 | 2

Ik word zwaar depressief van uw realiteitszin.

J-van-de-Bontekoe | 17-02-21 | 09:27

Ook goedemorgen!

Cepalislam500mg | 17-02-21 | 09:38

de arrogantie van die rechter gisteren terwijl ze er meer uitzag als een gehandicapt vogeltje en dan vandaag ineens een spoedwet naar de kamer met de handtekening van de koning erbij. Als je het nu dus in 1 dag had kunnen regelen waarom dan op zo'n slinkse wijze eerst handelen en foute wetgeving gebruiken om je bullshit beleid door te kunnen voeren. Als je nog meer redenen moet hebben om rutte weg te stemmen ben je af.

azubneritan | 17-02-21 | 09:19

Hoe kan half Nederland dit slikken als zoete koek?

whatsinaname | 17-02-21 | 09:19 | 6

Tja.....
Die Mark sleept ons wel door deze epidemie hè..
WhahaHAhaa....

J-van-de-Bontekoe | 17-02-21 | 09:26

Hoe kan de 2e kamer dit allemaal slikken als zoete koek? Kabinet is demissionair. 2e kamer stemt overal mee in.

Boeddha18 | 17-02-21 | 09:28

@Boeddha18 | 17-02-21 | 09:28: voornamelijk onbekwaam of luisterend naar partijdiscipline.
Ofwel een schijndemocratie.

J-van-de-Bontekoe | 17-02-21 | 10:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Straks keurig rood kleurtje bij de PVV

Dr.Platypus | 17-02-21 | 09:19

Iets zegt mij dat de avondklok op 17 maart niet meer van kracht zal zijn.

J.P.Drapeau | 17-02-21 | 09:19

Duidelijk weer een Topprioriteit van Mark.

Remi A. | 17-02-21 | 09:17

De woorden farce en bananenrepubliek strijden om voorrang.

VanBukkem | 17-02-21 | 09:16

En toch he. Die Britse variant. Half maart, dan is ie er eindelijk.
Als je een vijver hebt, waarin de waterlelies iedere dag in aantal verdubbelen en het 10 dagen duurt voordat de hele vijver is volgegroeid met waterlelies, hoe vol zit de vijver dan op dag 9? Nou dan!

Beste_Landgenoten | 17-02-21 | 09:16 | 9

@Beste_Landgenoten | 17-02-21 | 09:27: Misschien zijn de epidemiologen en virologen de weermannen en weervrouwen van deze tijd? Dus meer inspelen op de behoefte aan (sombere) voorspellingen dan analyseren van waarnemingen?

Cepalislam500mg | 17-02-21 | 09:43

@Beste_Landgenoten | 17-02-21 | 09:54: Dat. Is toch wat demense het liefst willen horen lijkt wel. Hel en verdoemenis. Angst en hoop om aan vast te klampen. Vervangende religie voor ongelovigen. Modellenfetish voorziet hierin.

Cepalislam500mg | 17-02-21 | 10:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Een hoop bla bla bla omdat Rutte even de regie kwijt was richting de verkiezingen. Over een week of 2 wordt de avond klok volgens de strategie afgeschaft tenzij de VVD flink keldert in de peilingen, mocht dit gebeuren zullen de verkiezingen uitgesteld worden en komt er een nieuwe strategie om eerst de zieltjes weer terug te winnen.

NLgaatnaardeklote | 17-02-21 | 09:16 | 1

Zouden de voorgedrukte stembiljetten al op de plaats van bestemming liggen?

baarbar64 | 17-02-21 | 09:34

Waarom hebben we eigenlijk rechters nodig? We hebben Mark toch?

Mr_Natural | 17-02-21 | 09:15

Ze waren elkaar gister ook aan het tegenspreken. Er werd gezegd dat de avondklok wel degelijk effect heeft en voor zo'n 10% vermindering zorgde. En daarnaast zeiden ze dat de avondklok nodig is voor de 'gevaarlijke' Britse variant die voor meer besmettingen zorgt en dat de cijfers opliepen. Je kan toch niet een daling en stijging tegelijk hebben.

usb stok | 17-02-21 | 09:14 | 3

Jawel hoor, zolang de cijfers hun doel maar dienen.

Franker | 17-02-21 | 09:19

Dat heet statistiek, voor iedereen wat wils

Zoelense Hobbyboer | 17-02-21 | 09:21

Alle cijfers dalen. Zo wel de Britse als de Nederlandse

Boeddha18 | 17-02-21 | 09:27

Iemand toevallig al een standaardbrief gefixt die ik naar kamerleden kan gaan sturen?
(Ja kom maar met je 'dat heb toch geen nut' fatalisme )

Belisarius | 17-02-21 | 09:14 | 1

"We gaan jullie over een maandje allemaal vervangen. Geniet er dus nog maar even van. Drain de swamp. Friedepiepol."

Cepalislam500mg | 17-02-21 | 09:19

Is er een reaguurder die mij kan uitleggen: waarom gebeurt dit???

Bouwfraudeur | 17-02-21 | 09:13 | 3

Macht. En geld. Belastinggeld. En baantjes. Overheidsbaantjes, subsidiebaantjes. Niet zo moeilijk dus. Staat in alle bedrijfskunde-bestuurskunde boeken.

Cepalislam500mg | 17-02-21 | 09:17

Zonder gelijk te worden weggezet als wappie, is het moeilijk uit te leggen. Maar toch worden er vreemde keuzes gemaakt om de angst en regie te behouden.
Een voorbeeld: de grenzen van de Routekaart waren bij de laatste persconferentie verlaagd. De grens van Ernstig ging van 3750 naar 2500. Waarom? Ditzelfde gebeurde deze week in Duitsland. Daar verlaagde ze de grens van 50 per 100.000 naar 35 per 100.000 om in de volgende ronde van versoepelingen te komen. Ik vind dat opmerkelijk en niet te verklaren.
Dus eigenlijk geen antwoord op je vraag...

Zalluf | 17-02-21 | 09:49

Stel je heft de avondklok op, en er komt geen significante stijging in het aantal besmettingen - wat aannemelijk is - dan geef je de oppositie van je willekeurige beleid wel een heel dikke stok in handen. Dat kun je er vlak voor de verkiezingen niet bij hebben.

kapoerewiet | 17-02-21 | 10:21

Dit heeft meer met een narcistisch gedragkenmerk te maken dan dat er spoed geboden is.

Zoelense Hobbyboer | 17-02-21 | 09:12

Wel aardig om te zien dat dingen heel erg snel geregeld kunnen zijn. Als men maar wil. Dus voortaan geen smoesjes meer, dat het "nu eenmaal heel lang duurt" voordat iets als ik noem maar iets, aardbevingsschade kan worden getaxeerd of een andere zijstraat. Juridische lijntrekkerij is vanaf nu dus niet meer nodig.

Beste_Landgenoten | 17-02-21 | 09:12 | 2

Inderdaad, heel interessant. En er blijken ook heel veel politieagenten en boa's te zijn. Dus "aangifte doen heeft helaas niet zoveel zin", die vlieger gaat voortaan ook niet meer op.

Cepalislam500mg | 17-02-21 | 09:51

Ambtenaren mogen inderdaad wat meer urgentie gaan voelen. De snelle, nieuwe onderbouwing van een avondklok die al weken geldt (en waarschijnlijk al maanden achter de schermen is besproken) is alleen niet te vergelijken met het taxeren van ik weet niet hoeveel huizen. Ik zie dit slechts als een formaliteit waar amper over hoeft te worden nagedacht (de coalitie is toch al voor).

BobDobalina | 17-02-21 | 09:58

Mevrouw de rechter van gisteren zit samen met van Dissel in het Haagse tuchtcollege. Daar is het gezellig.

TimTheEnchanter | 17-02-21 | 09:12 | 1

Eén grote vriendenclub.

Mr_Natural | 17-02-21 | 09:13

Mannetje van die rechter is lid van Sociëteit De Witte. U weet wel; de club van Joris. En rechter zelf zat in een tuchtcollege tezamen met Van Dissel.

Dubbelepunthoofd | 17-02-21 | 09:11 | 4

Als je een kwartiertje zoekt dat weet je genoeg en wordt wel duidelijk wat een kliek ons bestuurt en de wetten neemt.

Damoos | 17-02-21 | 09:30

En zo lopen de hazen.

Deksmaat | 17-02-21 | 09:46
▼ 1 antwoord verborgen

Nooot kan er in dit land snel een beslissing worden genomen. Behalve als de bevolking onderdrukt moet worden. Dan kan het in een keer wel..

Karige_Karel | 17-02-21 | 09:10 | 2

Ja joh. Ze kunnen het echt wel als ze willen. Burgers onderdrukken, daar willen ze zelfs na kantoortijd voor werken.

Cepalislam500mg | 17-02-21 | 09:13

Dat is inderdaad de hoofdconclusie van deze fraaie episode.

Beste_Landgenoten | 17-02-21 | 09:13

en hoe zit het met de toeslagen affaire ???, dat duurt wss allemaal nog jaren maar een avondklok wetje, yeeten we er ff doorheen hoor.

shitblog | 17-02-21 | 09:10 | 1

Prioriteiten hè, prioriteiten....
En dat is niet de nukubu.

J-van-de-Bontekoe | 17-02-21 | 09:12

Kan er dan ook door de opositie met spoed gefilibusterd worden ?

Lt-Kol Kilgore | 17-02-21 | 09:10

Vinoloog Ab "vakzèn" Osterhaus zit net bij WNL weer een nieuwe variant te verkopen.

van Oeffelen | 17-02-21 | 09:09 | 5

Ja precies en die pion van het geld wordt -zoals te doen gebruikelijk- niet tegengesproken of kritisch ondervraagd door die giechelende WNL-doos, die zonder dat ze het door heeft staat voor hoe driekwart Nederland zich kirrend van tevredenheid laat ringeloren door de staat en haar vazallen.

‘Hey Appie, tis vandaag alweer de zeventiende, time flies, pleur jij er even die mutant op de Britse mutant in? Door dat gedoe gisteren zou het zomaar kunnen dat een paar slimmerds gaan snappen dat de oude Britse variant niet gaat brengen wat we ze verteld hebben, dussss … Thanks, Appie, laters!

Mr Sanbou | 17-02-21 | 09:32

Die man is toch allang binnen? Woont ie nog niet naast je Oeff?

Dubbelepunthoofd | 17-02-21 | 09:33

Vinoloog?

Wijze uit het Oosten | 17-02-21 | 09:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaaf land hé? Een demissionaire regering die een wet maakt. Bijzonder ook wel.

Dubbelepunthoofd | 17-02-21 | 09:08 | 3

Tweederde van de Kamer is voor de avondklok, democratie.

van Oeffelen | 17-02-21 | 09:10

Laten we dat gewoon voortaan doen. Wordt het slechts mogelijk kabinet, wordt afgezet, en vervolgens de gevolgen naast je leggen en doorgaan waarmee je bezig was.

Adriel | 17-02-21 | 09:11

Ze hebben geen macht. De tweede kamer momenteel wel. Maar die verzaakt. Ze stemmen gewoon in met de nieuwe wet.

Boeddha18 | 17-02-21 | 09:24

Tevens erg benieuwd naar de interne communicatie van die bejaarde TIA rechters. No way dat die niet politiek/door de macht beïnvloed worden.

moonshiner3519 | 17-02-21 | 09:07 | 2

Zie het Wilders proces.
Ze verbergen niet eens meer dat de trias politica volledig om zeep is geholpen.
Maar wel janken over Polen en Hongarije die corrupte rechters er uit gooien.

2voor12 | 17-02-21 | 09:14

Mark zei gisteren dat de spoedwet ten overvloede is. Echt ten overvloede. Dat iedereen begrijpt dat de spoedwet ter overvloede is. Want, stel je voor dat je je moet zeggen dat jij en je ministerie een blunder hebben begaan en moet toegeven dat je weken geleden het advies van de Raad van State ten onrechte hebt genegeerd. Maar ik snap het ook wel. Ruttes tip tijdens de persco aan de kinderen gisteren was dat je jezelf niet hoeft te beoordelen maar dat je dat aan anderen moet overlaten. Nou bij deze. Pannenkoek.

zevensprong | 17-02-21 | 09:07 | 1

Dat past alleen totaal niet in Nederlands Jood-Christelijke cultuur: oordeelt niet opdat u niet beoordeeld wordt...

NomadBrewer | 17-02-21 | 09:16

Een demissionair kabinet dat tekeer gaat alsof er geen checks en balances nodig zijn.

Bodega De Posthoorn is blijkbaar gewoon open, gelet op de sherrytante die gisteren rechtertje speelde in het spoedberoep.

De spoedwet hadden ze al in een la liggen en die wordt er nu even doorheen gejast. Dit is het Haagse moeras op zijn slechtst.

Glasgow Argus | 17-02-21 | 09:06 | 3

De checks en balances zijn volgens Rutte ook niet meer nodig, hij is toch al weggestuurd

haddem | 17-02-21 | 09:08

Haagse moeras?
Voor die sociopaten die daar zitten niet hoor, glashelder daarentegen.
Gewoon de geschiedenisboekjes volgen, Ceausescu, Stalin, Hitler, voorbeelden genoeg hoe je een “democratisch” bestel verneukt.

J-van-de-Bontekoe | 17-02-21 | 09:09

Hahaha , ik dacht ook dat ze gezopen had .

Koning BongoBongo | 17-02-21 | 09:10

Blijkbaar zien ze de bui al hangen vrijdag dus word er nu een andere wet snel doorheen gedrukt.
Wat niet wegneemt dat we de afgelopen weken wederrechtelijk van onze vrijheid zijn beroofd op basis van een illegale regel.

2voor12 | 17-02-21 | 09:06 | 1

Zoals het bij rutte al vaker gebleken is. Hij liegt alles bij elkaar. en hij komt er iedere keer weer mee weg. Pek met veren en hoooivorken moeten een te voorschijn komen.

adam76 | 17-02-21 | 09:13

Als het om de burgers gaat zoals bijvoorbeeld de toeslagen affaire. dan duurt het allemaal veel en veel te lang. en gaat het om de burgers in de hand te houden dan kan een spoedwet in eens heel snel rond zijn. Zoals het zaakje van de identiteits kaart wat gratis moest zijn volgens de rechter. En dan in eens weten ze heel snel te handelen. maar om een daadwerkelijk probleem voor de burger op te lossen. dan zijn ze niet thuis. dit bewijst maar weer eens. ze zitten er echt niet voor ons..

adam76 | 17-02-21 | 09:06

Ehhh...
NeDDRland? Of zoiets.
Totaal ongeloofwaardig dit, stelletje narcistische lutsers en compleet los gezongen van de realiteit of enig fatsoen. En dat regeert ons, hoe langer dit drama duurt, hoe sterker ik een “götterdämmerung” gevoel krijg.

J-van-de-Bontekoe | 17-02-21 | 09:06 | 3

En de toezicht BOA's zijn de nieuwe stasi...

adam76 | 17-02-21 | 09:13

@adam76 | 17-02-21 | 09:13: en vergeet de buren niet.
“Oh God, zie je dat Frans? De buren hebben twee mensen op visite, bel jij of ik de politie?”
Die houding werd in de DDR serieus aangemoedigd. En hier tijdens 40/45 ook behoorlijk aanwezig, zit toch ook in onze volksaard waarschijnlijk.

J-van-de-Bontekoe | 17-02-21 | 09:22

@J-van-de-Bontekoe | 17-02-21 | 09:22: In de DDR werden de kinderen ook aangemoedigd om hun "foute" ouders aan te geven.
Rutte en de Jonge waren gisteren al druk bezig dit aan te moedigen met hun bewering dat iedereen ziek zou worden als men niet deed wat Rutte wilde.

BBmetR | 17-02-21 | 12:36

Rutte heeft (onbedoeld) een precedent geschapen waar de uitkomst niet bekend van is.
Zoals hierboven beschreven: woningnood, vluchtelingenproblematiek. Maar bijvoorbeeld ook het stikstofbeleid, toeslagenaffaire etc etc.
Er is geen reden meer dat dit jaren moet duren voordat iets behandeld wordt, wanneer iets onzinnigs als bij een avondklok binnen zes uur een rechterlijke uitspraak teniet gedaan kan worden....

Maar goed, wanneer het ego groter is dan het landsbelang, dan krijg je dit soort taferelen.
De politie heeft al aangegeven geen bekeuringen uit te schrijven tot vrijdag, dus mocht je naar buiten willen: ga en vermenigvuldig u!

Toetsenbordcomplex | 17-02-21 | 09:05

Gisteravond was het moment dat ik definitief ben omgebogen. Ik geloof het simpelweg allemaal niet meer.
Er wordt maar gehamerd op een Britse variant die "oh zo gevaarlijk" is, maar in de praktijk blijkt dat helemaal niet zo te zijn. Toch worden alle maatregelen hier aan opgehangen.
Wat is het doel van het RIVM en waarom luistert het kabinet zo ongelooflijk kritiekloos naar die bende en beperken ze onze vrijheden?

Het is een keer klaar. Voor mij was dat moment van gisteravond. Dit pikken we met z'n allen toch niet meer?

Derechtselutser | 17-02-21 | 09:05 | 6

De maatregelen die de Britten zelf tegen de verspreiding van de Britse variant treffen, lijken te werken. Nederland moet niet zelf het wiel uitvinden, maar kijken naar wat in andere landen werkt.

JTKDM | 17-02-21 | 09:58

@JTKDM | 17-02-21 | 09:58:
En in België, waar veel minder maatregelen zijn en ook de aanwezigheid van de Britse variant is, zijn de cijfers in lijn met Nederland. Zullen we daar van leren? Dat er met veel minder beperkingen dezelfde besmettingsgraad is?

Derechtselutser | 17-02-21 | 10:23
▼ 3 antwoorden verborgen

In een democratie krijg je de leiders die je verdient. Ik verbaas me nu al over de uitslag van de verkiezingen volgende maand; VVD weer de grootste. Zolang mensen blijven stemmen op Rutte kun je niet verwachten dat het beter gaat worden.

DePsych | 17-02-21 | 09:05 | 5

Wellicht het belangrijkste reaguursel van allemaal op dit draadje: stemmend Nederland gaat er met boter en suiker in, fijn stemmen op het establishment/kartel en vervolgens weer vier jaar klagen dat de burger een speelpop van de elite is... ik twijfel meer en meer aan de verstandelijke vermogens van de mensheid en de ‘Nederlander’ in het bijzonder...

LeBoulanger | 17-02-21 | 09:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Toen die van Dissel gister zijn praatje mocht doen in de niet-inhoudelijke behandeling hadden de wappies gewoon weer moeten wraken. Gemiste kans

moonshiner3519 | 17-02-21 | 09:05 | 3

Dat kon niet meer omdat ze zo graag aan hem wouden vragen over de Mexicaanse griep, 5 jaar voordat Van Diossel de leiding kreeg over het RIVM.
Wat een afgang was dat, maar toen konden ze niet meer terug.
Hand overspeeld heet dat.

DrumPiet | 17-02-21 | 09:14

Die voorzieningenrechter had dit niet voorzien.

Mr_Natural | 17-02-21 | 09:05

Ik hoor de Lucky tv stemmen al:,"Kom op, Willy, snel tekenen en op verzenden drukken! Hahaha" "Doe nou effe rustig Max. Zo hier. Nou zullen we die kudtburgers effetjes een lesje leren."

VP732 | 17-02-21 | 09:05

Ik ben benieuwd hoe dat is gegaan. Rutte is op z'n keihardst richting Willem gefietst. Rende enorm snel die trap op waar Willem al bij de voordeur stond te wachten zodat Willem, met de papieren tegen de deur van de meterkast, er snel een handtekening op flatste en Rutte razendsnel weer terug fietste want spoedspoedspoed?

Leptob | 17-02-21 | 09:04 | 2

Ik denk dat je er niet ver naast zit.

Bakkeleures | 17-02-21 | 09:40

Uiteraard onder het uiten van "u bent deloyaal als u niet onmiddelijk meewerkt" op een aanzienlijk volume en hoog toontje.

Dezenaamhier | 17-02-21 | 10:18

Je ziet het: als de wil er is kunnen we wel snel handelen in dit mooie land !

oldandwise | 17-02-21 | 09:03 | 3

Begint inderdaad wel op te vallen. Zijn er rellen, is er op eens meer blauw op straat dan ooit voor mogelijk gehouden. Mooi land!

UpdateAvailable | 17-02-21 | 09:07

Dus de wil bij de overheid ontbreekt in bijna alle gevallen, ook weer duidelijk.

Nuchternederland | 17-02-21 | 09:30

@UpdateAvailable | 17-02-21 | 09:07: de staat is er niet om de burgers te dienen, maar om de burgers te onderdrukken. Dat blijkt overduidelijk.

Bamberger Reiter | 17-02-21 | 09:47

Snel nog even met spoed wat chips, nootjes en bier inslaan.

RickRD | 17-02-21 | 09:03

Mark's wil is wet.

Mr_Natural | 17-02-21 | 09:03 | 1

Mark dicteert en dat maakt hem een.......

Koning BongoBongo | 17-02-21 | 09:11

Blij dat ik een ochtendmens ben. Of komt er ook een ochtendklok?

Albert61 | 17-02-21 | 09:02 | 1

Maak MArk niet nog bozer, anders gaat dat zeker gebeuren. King's Cross.

Torwart | 17-02-21 | 09:04

Volledig voorspelbare uitkomst. Degenen die echt dachten met een gang naar de rechter de avondklok onmogelijk te maken hebben weinig realiteitszin. Een politieke meerderheid is voor en dan weet je het wel. De rechtbank sloeg de plank behoorlijk mis. En de huilebalken zullen straks weer de rechtspraak in het verdomhoekje plaatsen, zoals gebruikelijk als de uitkomst ze niet bevalt.

BobDobalina | 17-02-21 | 09:02 | 5

Dat zal. Feit blijft dat de juridische grond voor de avondklok rammelt. Feit blijft ook dat niemand kan laten zien hoeveel zo'n avondklok verschil maakt (er wordt verwezen naar een Belgisch onderzoek dat 8-13% minder besmettingen laat zien; dat is geen bewijs). En feit blijft dat de avondklok recent is ingevoerd, niet 11 maanden geleden.

de visser | 17-02-21 | 09:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je nu nog denkt dat dit hele theater gaat om jou als individu te beschermen tegen een killer virus... Ach ja wat maakt het ook uit wat je vind in dit land. Agenda’s zouden en moeten er worden doorgedrukt. Niets doet er meer toe.

gebakkenzuchten | 17-02-21 | 09:02 | 9

@gebakkenzuchten | 17-02-21 | 09:08: Grappig. Een collega van mij heeft ook 7 jaar in Iran gewerkt. Zei exact hetzelfde. Het gaat heel gelijkmatig. Vertrouwen wekken, geleidelijk uitschakelen van middenstand en middenkader en dan traceerbaarheidssysteem invoeren.

Torwart | 17-02-21 | 09:12

@gebakkenzuchten | 17-02-21 | 09:08: ik herken ook veel van een repressief moederland uit mijn verleden. De reaguurders die deze zorgen weghonen hebben m.i te weinig levenservaring. Decadent.

kapoerewiet | 17-02-21 | 10:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Goed aangepakt. Stel je voor dat er nog meer werkloze beroepsquerulanten komen te zeuren.

DrumPiet | 17-02-21 | 09:00 | 4

Ja. En de garagehouder doet het met de buurvrouw. De hond van je overburen heeft een meisje drie straten verderop gebeten en bij de Appie om de hoek moet je goed je kassabon controleren. Ook nog wat inhoudelijks te melden, Drummert?

goedverstaander | 17-02-21 | 09:04

Ouwe simpleton, als Rutte naar van der Staaij had geluisterd was dit allemaal niet gebeurd. Maar nee, het ligt dan aan de mensen die daar werk van maken. Wel fijn dat menig hoogleraar recht blij is met de gang van zaken, en dat er toch nog organisaties zijn die kritisch blijven en bereid zijn om daarvoor naar de rechter te gaan. Dat geeft dan ook wel weer jouw houding in deze aan.

amateurrr | 17-02-21 | 09:07

@amateurrr | 17-02-21 | 09:07: Rutte wist dit natuurlijk al lang. Hij had geen keuze om zijn wil door te drukken. Hij wilde per sé zo spoedig mogelijk die avondklok invoeren. Dat dit ging gebeuren is ingecalculeerd. En hij wist ook dat hij met de huidige rechters achteraf weer in het gelijk gesteld zou worden, want landsbelang (haha). Allemaal toneelspel.

Torwart | 17-02-21 | 09:17
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zit dat eigenlijk met rechters ? De lagere rechter heeft slechts MBO en is niet zo bijster slim en de hogere rechter is policor HBO en die weet het beter ?

Koning BongoBongo | 17-02-21 | 09:00 | 3

Nee het was een Rechter geen linker.

miknic | 17-02-21 | 09:02

Die rechter gisteren loenst en heeft een spraakgebrek. Ik begrijp werkelijk niet dat ze zo'n Quasimodo rechter kunnen maken.

Bakkeleures | 17-02-21 | 09:39

@Bakkeleures | 17-02-21 | 09:39:
Dit kabinet bestaat uit uit een stel minder begaafden. Soort zoekt soort zullen we maar zeggen.

Ommezwaai | 17-02-21 | 10:50

Is Wilders al veroordeeld/vrijgesproken?

Hadena | 17-02-21 | 09:00 | 4

@Koning BongoBongo | 17-02-21 | 09:04: dat is hij anders mooi wel in de eerste strafzaak. Of was dat een complot van rechts?

BobDobalina | 17-02-21 | 09:07

@BobDobalina | 17-02-21 | 09:07: Het blijft een aaneenschakeling van verdachtmakingen. Als hij wordt vrijgesproken volgt direct de volgende beschuldiging. Zo houden ze Wilders in het verdachtenbankje en kan hij zich moeilijk met serieuze zaken bezig houden.

Bakkeleures | 17-02-21 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Nog niks in de Staatscourant.

BrutusBosch | 17-02-21 | 08:59

Dé definitie van een Bananenrepubliek: Nederland. De rest van mijn betoog kun jullie zelf wel verzinnen.

Torwart | 17-02-21 | 08:59 | 8

@BobDobalina | 17-02-21 | 09:04: Die rechter zat daar met één opdracht en die heeft ze uitgevoerd. Rechterlijke macht onafhankelijk? Wie gelooft dat nog?

Blonde Nel | 17-02-21 | 09:28

@BobDobalina | 17-02-21 | 09:09: En als het proces niet bevalt? Zoals Hiddema al opmerkte: er zou geen inhoudelijke zaak zijn. Vervolgens mag enkel de staat een inhoudelijk betoog houden om de noodzaak aan te tonen. Een mooi staaltje vooringenomenheid.

Harry_Witkamp | 17-02-21 | 09:44
▼ 5 antwoorden verborgen

De koning is overigens partijdig. Hij was er gisteren ook al bij, aan de muur achter die onverstaanbare vrouwelijke rechter. En nu tekent hij in het halfduister een obscuur wetje.

goedverstaander | 17-02-21 | 08:59

Waarom kan dit wel allemaal met spoed maar moeten asiel procedures jarenlang duren waarna ze maar hier moeten blijven want te Nederlands. Met dit in het achterhoofd kunnen we alle asielprocedures ook binnen één dag afhandelen, inclusief 10x een beroep.

Statix | 17-02-21 | 08:59 | 2

De uitspraak van MASSA = KASSA is hier van toepassing.

gerrie de perrie | 17-02-21 | 09:01

@gerrie de perrie | 17-02-21 | 09:01: foxwild?

maSs | 17-02-21 | 10:10

Ordnung muss sein! Zouden ze het nog leuk vinden in Den Haag?

Odin | 17-02-21 | 08:59
-weggejorist-
Derailleur | 17-02-21 | 08:58

Was Rutte maar zo snel met de slachtoffers van de toeslagenaffaire of de Groningers.

Vacuumbom | 17-02-21 | 08:58 | 9

Waarom, dat zijn minder belangrijke zaken, bovendien fraude.

van Oeffelen | 17-02-21 | 09:12

@van Oeffelen | 17-02-21 | 09:12: Pffff heb je die berg onzin ook weer....

Torwart | 17-02-21 | 09:20

Of die onderste steen van MH17.

The7thGuest | 17-02-21 | 09:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Allemaal leuk en aardig maar het woningnoodschandaal verloopt al 5 jaar traag als dikke stront en een uitspraak van de rechter in een andere zaak wordt dezelfde dag nog aan de kant geschoven. Banenrepubliek. Wonen is ook een grondrecht. Hypotheken zijn een vorm van slavernij.

Eencellig | 17-02-21 | 08:58 | 5

Nou... Liever niet. Vol is vol.

guile | 17-02-21 | 09:37

@Torwart | 17-02-21 | 09:21: 2 Volwassenen per huis en een kindje bij 1 op de 3...
2.3 Miljoen welkomiers erbij.
20 Miljoen mensen is het doel?

Is dit nog nieuws? | 17-02-21 | 10:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie nog niks op de webzijde van de Tweede Kamer. Helaas is er niemand op vakantie.

goedverstaander | 17-02-21 | 08:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl