LIVE. Aso's Rutte en Grapperhaus over avondklok
Faalmans & Fopperhaus leggen het uit
Statements Rutte & Grapperhaus
Benieuwd, wij zijn het. Naar hoe de bouwers van een avondklok die zo gammel is Willem Engel en de 40 wappies hem juridisch omver konden dansen dit nou weer gaan uitleggen. Want heeft het Veiligheidsberaad niet gezegd dat je de avondklok niet zomaar kunt laten aflopen en dan weer invoeren? En is het in tijden van corona niet ontzettend belangrijk dat we ons allemaal aan de regels houden? Zijn uitspraken van onafhankelijke rechters dan opeens geen regels meer? Zijn er gronden voor dat hoger beroep die beter zijn BOEHOE HUILIE HUILIE VIRUSWAANZIN STOM? En, misschien nog wel de belangrijkste vraag aan dit demissionaire kabinet: hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
UPDATE: Ja hoor. Nu verandert de verplichte avondklok (als het kabinet vanmiddag verliest) in een beroep 'met klem' van Rutte op iedereen, om toch vooral binnen te blijven na negen uur 's avonds.
UPDATE: Grapperhaus dient ook een Spoedwet in.
Reaguursels
InloggenIk lach me bijna de ballen uit de broek, wat zijn het toch ook prutsers. Zowiezo de eigen mensen opsluiten savonds en snachts maar verder elke gek met open armen ontvangen die Nederland in wil. Had die andere sneuneus een fatsoenlijk inentignsbeleid op poten gezet dan had heel Nederland al zijn eerste enting gehad kunnen hebben, mits er dan ook voldoende entstof geweest was een punt wat ook totaal verkloot is door het aan de unie over te laten. De ene prutser laat het aan de andere over. Waarom oh waarom worden dit soort zaken toch allemaal aan mensen overgelaten die er weinig kaas van gegeten hebben en dan laten ze zich ook nog leiden door instituten die ook redelijk ver van de werkelijkheid en praktijk afstaan.
Zou zo'n Wappiehaus zélf nog geloven, dat er ook maar ÉÉN iemand in Nederland is, die hem serieus neemt? En Pinokkio: kun je na de potten en de pannen nu ook het uitlachen horen?
Iedereen.... Want iedereen blijft binnen...
-edit- nieuw draadje elders
-edit- foute draad
Dan hoef je nog geen capslock te gebruiken, we kunnen prima begrijpend lezen hoor.
Heb je Donald's toetsenbord weer gebruikt. Snotjong
"...ernstige gevolgen naar onze opvatting voor de bestrijding van het Coronavirus"
Terwijl een fundamenteel effect van de avondklok op de cijfers nog niet eens vastgesteld kon worden..
Rutte speelt een vergelijkbaar spelletje als de Democraten in de US.
Rutte gebruikt de pandemie, de Democraten de aanstaande ‘opstand’ van het MAGA leger.
De Democraten hebben al een hele tijd een compleet leger samengetrokken
in Washington, kosten tot nu toe meer dan een half miljard dollar.
De kosten van de ‘pandemie’ in Nederland zijn al bijna niet meer te becijferen.
In beide gevallen wordt het ‘gevaar’ overdreven,
maar het leidt zo lekker af van zoveel andere problemen.
Pandemie is een anagram van nepmedia...
In het Capitool was op 6 januari inderdaad niets aan de hand. Paar kleine schermutselingetjes. Meer niet.
Slecht nieuws, nu komt er natuurlijk een echte wet... en als Marxist Rutte toch bezig is met handjeklap in de achterkamertjes weet je dat flutpartijtjes als Groenlinks en D66 tevreden zijn met wat kleingeld wat leidt tot meer beperking. Want het plebs moet niet de indruk krijgen dat het volk zelf de baas is of ook maar iets te vertellen heeft.
Marxist? Nee, dat niet. Linksdraaiende globalist? 100%!
Engel for president. Stelletje lullen.
www.youtube.com/watch?v=uVoVmgGjU9o&a...
Bedankt.
Is het te veel moeite om er bij te zetten waar ik naar ga kijken als ik er op klik?
Kunnen we de zaak van 16:00 ook ergens volgen?
Ja, in de poppenkast van Jan Klaassen en Katrein.
Trendings bij het blauwe vogeltje wel geestig:
Politiek · Trending
#avondklok
28.189 Tweets
Trending in Nederland
Willem Engel
3.262 Tweets
Trending in Nederland
#dictatuur
Trending in Nederland
#StemZeWeg
1.628 Tweets
Politiek · Trending
Rutte
20.612 Tweets
mooi om te zien :D
Het valt me op dat Rutte de laatste weken steeds vaker het woord 'epidemiologisch' gebruikt. Dat deed hij hiervoor nooit. Ik vraag me af welk laagje teflon dat woord bevat.
Ben persoonlijk best voor maatregelen en elkaar zo wat te beschermen, echter vind ik de avondklok werkelijk onzin en zie de toegevoegde waarde niet en die is epidemiologisch ook niet te verklaren.
Precies, zelfs de hoogleraren epidemiologie/epidemiologen, in materie die al moeilijk zat is, zullen hier geen enkele soep uit kunnen destilleren omdat er geen enkel fatsoenlijk en goed onderzoek internationaal gepubliceerd is na corona. Met de huidige kwaliteit onderzoek zullen ze moeten toegeven dat ook alu hoedjes helpen tegen het krijgen van SOA's.
De kwaliteit is zelfs nog slechter dan de onderbouwing van de influenza A en B griep. Oke, oke... probeer maar eens een dubbelblind oz. RCT op te zetten... lastig, lastig, geef ik toe. Maar neem eens een keer de moeite zou ik zeggen, om eens een onderzoek te doen wat te de moeite waard is. Tot op heden (zover ik heb kunnen overzien) krijgen ze het allemaal niet bewezen wat ze doen (en leuteren ze het allemaal bij elkaar met laboratoriumpraat, angst gezwets en gezegdes uit grootmoeders tijd) en toch doen ze het, gebaseerd om nihil bewijs (minus mogelijk licht bewijs voor gestandaardiseerd FPP2 masker en standaard handen wassen met zeep). Wat een wetenschappelijk debacle zeg. Bah.
Ondertussen bij de zuiderburen
www.maurice.nl/wp-content/uploads/202...
En meteen onderuit in de eerste regels. Terwijl Nederland afstevent op een enorme derde golf..... Ohw? Waar dan?
@elfenstein | 16-02-21 | 16:00: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de mensen onbewust
Zin in mosselfeesten krijgen
En van eten slechts nog zwijgen
Als ze zat zijn en voldaan
Dan weer rustig slapen gaan
@elfenstein | 16-02-21 | 16:00: In de tabellen van het OMT en de hoofden van het Kabinet en de media.
En dat terwijl de winkels daar gewoon open zijn. Nou ja, mondkapje op binnen, maar open.
Rutte vindt ipv weet.
Een mening dus,.
Die gebaseerd is op bevindingen van een eenzijdig clubje.
Politici zijn geen viroloog, epidemioloog en medisch specialist.
Die laten zich influisteren door deskundigen maar ze kunnen niet beoordelen in hoeverre dat wat de deskundigen (die diversiteit in meningen uitsluiten) zeggen, hout snijdt.
Waarom hebben deze nitwits in eerste instantie op basis van,.... ja waarvan?.... eenzijdig bepaalde deskundigen aangewezen.
Wat er uit het omt en rivm aan kul en onkunde komt rollen daar lusten de honden ook geen brood van.
We wachten nog op de komst van de derde golf, gemodelleerd in een excelletje ergens op een bureau.
Dat wordt lachen vanavond met NOS-Partijkartelhogepriester Ron Fresen die dit tenenkrommende geschutter aan Den Volke mag gaan duiden alsof er morgen helegaar geen bananen meer te koop zijn.
Zet 'm op Ron, hahaha !
De invoering van de avondklok is zonder meer pure intimidatie geweest zonder wettelijke onderbouwing. Het kabinet moest zich schamen inclusief het parlement die dit goedkeurde. Weet op wie je stemt straks op 17 maart voor zover ze de verkiezingen niet ook zonder wettelijke basis gaan uitstellen.
Kijk, het effect was niet duidelijk, en het lag aan het virus wanneer dat ie er weer af kon. Ook was niet duidelijk hoe het bemeetbaar zou zijn. Dat vonden alle partijen op 2 na voldoende om het goed te keuren. Doe er uw voordeel mee.
Dus nu kan een spoedwet opeens wel. Werken voor je geld is niet zo moeilijk. Het doet niet eens pijn. Amateurs.
oh oh, ik zie al een vijfde chinesenvirus golf op ons afkomen.Het beste is al het verkeer lam leggen en niemand mag meer op straat. Uitzondering geldt voor het rode kruis die noodrantsoenen voorbij brengen.Dit alleen maar tot iederen gevaccineerd is, dus 2022.
Het interesseert me allemaal geen ruk welke rechter op politiek trekpoppetje allemaal aan elkaar zwanst, die avondklok is bullshit en moet gewoon wegblijven vanaf nu.
"Snel, Grapperhaus, verzin een list, euh, een wet die we kunnen gebruiken omdat we vinden dat de mensen dom zijn en thuis moeten blijven!"
En dat met een niet eens zo heel erg rampzalige toestand qua gezondheid in nederland...
Rutte doet een Orban.
Ja, dat vind ik wel een goeie inderdaad, hij doet een "Orbannetje":
-hij heeft het parlament in zijn zak.
-hij heeft alle staatsomroepen in zijn zak
-hij heeft alle kranten in zijn zak.
En tóch zeggen al deze organisaties: heej we zijn keí onafhankelijk.
Totdat je een gedegen journalistiek onderzoek doet en ziet dat er allemaal beinvoedingslijntjes liggen.
Ik ga maar eens gauw een extra laag alufolie om mijn anti-chaos Peterson 5G hoedje doen en een krat bier bestellen via Amazon Prime, heb ik die vanavond tenminste als ik met mijn vrienden ga kaarten.
Lijkt wel zo n reclamefilmpje zendtijd voor politieke partijen of hebben jullie een journalist met een gewaagde of kritische vraag kunnen betrappen. De media , de gevestigde orde, is DOOD. MORSDOOD. beetje braaf de standaard vraagjes en hop , weer verder
Er werd aan het einde gevraagd naar de onderbouwing van het effect van de avondklok en de proportionaliteit.
Rutte reageert dan heel vakkundig met een brei aan van de hak op de tak springende uitspraken en laat de vraagsteller in verbijstering achter. Kijk maar eens terug. Na een paar zinnen heb je allerlei zinnige vervolgvragen in je hoofd maar daarna wordt je verdoofd door een enorme hoeveelheid prietpraat. Daarna verlaat Mark subiet de ruimte.
@Joffri | 16-02-21 | 15:52: precies Rutte vond de avondklok een middel omdat ''de landen om ons heen de nieuwe mutatie zouden hebben'' . Een beetje journalist ziet toch dat die besmettingen in OMRINGENDE landen dalende is??
@Joffri | 16-02-21 | 15:52: Doet ie al jaren. Zie jaren geleden Lubach. Die man spoort niet helemaal. Maar da's nik bijzonder, d'r zijn vaak mensen met een verdenking DSM X diagnose, op die positie, die niet sporen, vaker dan dat je zou willen weten. Wij houden ervan om gestoorden te kiezen. Krijgen we tenminste ons circus. Zonder dat zou GS helemaal niet kunnen bestaan. Bedankt Mark!
Rutte zou zichzelf eens vier weken in het torentje moeten opsluiten met een paar schoolgaande kinderen, en dan alles moeten doen via videovergaderen.
Dan pas, daarna mag het woord "begrijpen" weer gebruiken.
De man heeft thuis geeneens een koffiezetapparaat. Dingen begrijpen valt waarschijnlijk niet onder zijn kwaliteiten...
Hij zit dagen alleen met zijn vriendje Jort en bedoelt eigenlijk "vergrijpen"
Maar komen er nu ook excuses aan de mensen die protesteerden tegen deze ongrondwettelijk gebruikte noodwet en weggezet werden als "wappie" of zelfs in elkaar getrapt werden door de Mobiele Eenheid?
Welnee. De uitleg zal wel zijn dat de avondklok volledig legitiem is en iedereen erachter staat, maar de formaliteiten niet helemaal kloppen
Ik maak me vooral zorgen over getraumatiseerde ME-ers die werden uitgescholden en door oude omaatjes in elkaar werden gemept.
Dat dus.
Sorry, wappie
"de waterwerper kan ontdooid worden, ik herhaal, de waterwerper kan ontdooid worden.
Voltanken en gaan met die banaan, het plebs weer terug in submission spuiten.
Die is allang afgetopt met anti vries.
@King of the Oneliner
...... terug in submission spuiten.
_____
Wat ze dat straks met de injectie gaan doen
Vullen met roze verf.
Die frut Grappehuis heeft een zak vol wetjes allemaal voor ze eigen wil gemaakt hij bedreigt ons met iets wat er niet is .
Ik word schijtziek van die opmerking van Rutte dat hij de mensen "begrijpt". Heb je pubers thuis die buiten hun schuld en jaar over moeten doen ? Moet je gedwongen je huis verkopen ? Is je onderneming failliet ? Ben je werkeloos ? Ben je levensreddende operaties of behandelingen misgelopen ? Heb je of dierbaren van je psychische klachten gekregen ? Heeft het je € 1 of meer gekost ? Nee! Dus kijk aub in de spiegel en zeg "ik begrijp het niet" dank u.
"Hear, hear"!!
Afrekenen met het huidige beleid, is mogelijk op 17 maart aanstaande.
Volledig eens Cool-dude. Ze begrijpen er geen reet van, ze willen het niet begrijpen en ze hebben ook niet de intentie het te gaan begrijpen. Zelf strijken de heren dikke salarissen op engenieten van de aandacht en het pluche. Het vol wordt allang niet meer begrepen. Zet het juiste kruisje op 17 maart
Gespeelde 'empathie', je ziet en hoort het teveel.
Hij begrijpt hoe hij mebsen moet manipuleren en verwringen tot een hersenloze massa die hem aan de macht houdt. Hij 'begrijpt' je misschien niet, maar hij weet dondersgoed wat hij doet.
Incompetentie heeft een naam:
Mark Rutte & Co.
Jawel. Na het schrappen van het volksreferendum via een pion (D'66) wordt volgende week de raad van de rechtspraak, geschrapt
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, al dan niet om 21.00.
2735 positieve testen gemeld vandaag en dan wil Prutte nog steeds een avondklok.
Al waren het er nul dan bleef die avondklok er nog. Er is altijd wel een nieuwe variant op komst met 100.000 potentiële besmettingen per dag volgens de modellen van het RIVM!
Interessant detail, want die piek komt dus juist terwijl de mensuh die avondklok volgden..
Mogen we dan concluderen dat die avondklok geen invloed heeft op het verloop van de grafiek met besmettingen?
Ja echt he, ze trekken nu echt alles uit de kast, de normale dinsdagstijging wordt ook opeens als trendbreuk gebracht.
R van 1 variant neemt per definitie alleen maar af, omdat er steeds minder mensen te besmetten zijn in de populatie.
Ik vraag me af na zo'n reactie, hoelang het kabinet van plan was om deze avondklok aan te houden. Lijkt mij dat je niet in hoger beroep gaat voor een paar dagen meer of minder avondklok.
Is uiteraard koffie-dik kijken, maar als u het mij vraagt, ik gokte er op dat die avondklok nog wel een paar maanden stand had gehouden. Onderdrukken geeft een heerlijk gevoel van macht.
Zeker tot juni, net zoals het gros van al die andere maatregelen. Nu alles los laten en niemand heeft nog de behoefte om een vaccinatie te gaan halen in september. En dat is uiteraard niet de bedoeling.
Rutte is zijn zorgvuldig opgebouwde psychologische masker aan het verliezen.
Deze man is een neuroot, die doet alsof ie cool is.
Zelfs als HR manager bij Calvé/Unilever moest hij zich ziek melden door een burn-out.
En dan nog het jarenlang in de kast blijven, z'n moeder overleden, en 10 jaar onder vuur liggen van alle kanten.
Ik zeg: één nachtvorstje eroverheen, en hij kan worden opgenomen.
Je laat je leiden door naïeve wensgedachte. Hij krijgt er door deze rechterlijke uitspraak gewoon nog nog vijf zetels bij.
We zijn getuige van een historische gebeurtenis, We zien een compleet politiek bestel met bijbehorende bestuurs-elite bij gebrek aan maatschappelijk draagvlak als wakduikers door het corona-ijs zakken.
@De Briemusketier | 16-02-21 | 15:37: Heeft Het Volk toch nog gewonnen uiteindelijk.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
En dan die zure linkse koppen bij de NOS, priceless!
Dat maakt mij dag goed!
Denk dat Rutte het opheffen van de avondklok als verkiezings stuntje had willen gebruiken. Tien dagen ervoor opheffen zodat geen kwalijke gevolgen meer zichtbaar kunnen worden. Als de avondklok blijft, dan moet hij minstens tot na de verkiezingen blijven gelden om niet verdacht te worden van politieke misbruik van de situatie..
"We hebben het samen gedaan!" (en gaan samen verder toch?)
Galbak
Scherp
Ik beweer al tijden dat Rutte vlak voor de verkiezingen met een verlichting van de maatregelen komt met de verklaring: "Dankzij de maatregelen van mijn kabinet, en de avondklok natuurlijk, zitten we nu op een aanvaardbaar niveau qua besmettingen"
Terwijl iedereen, die ook maar een greintje hersens heeft, weet dat het aantal positief getesten afhankelijk kan zijn van het weer, het feit of de testlocaties uberhaupt open zijn, of de beslissing van de GGD om niet meer de sneltest te hanteren.
Kortom, maakbare getallen.
Toch ook een nederlaag voor Wilders die nu aan zijn volgelingen moet uitleggen dat zijn predicaat 'D66-rechters' niet klopt. Hoop dat hij ze overtuigt...
Eén zwaluw....
Haha ja inderdaad, hij is mijn stem een beetje kwijt. Zeker nu hij er voor pleit dat alle mensen die de wet expres (die toen wel geldig was), heeft overtreden vrij te stellen van die boete. Met andere woorden: dikke middelvinger naar de politie.
Die zijn al jaren overtuigd
Ik denk dat ook D66 teleurgesteld is.
"Ja maar Wilders..."
Wilders heeft hier niets mee te maken, man. Het is een zaak tussen de Staat (in dezen vertegenwoordigd door het kabinet) en Viruswaanzin.nl, waarin de rechter uitspraak doet.
Wacht maar totdat de volgende rechter er over een minuut of 10 wat van vindt. Heeft Wilders gewoon weer gelijk
Ik denk, dat het ook een nederlaag is voor Trump.
onzin modus out/
Dit zinnetje van Rutte: 'zodat we straks al onze vrijheden weer terug krijgen, maar dan wel op een veilige manier.'
Doet me denken aan oud minister de Jager, die de mensen op het hart drukte dat we onze lening aan de Grieken straks weer terug zouden krijgen, met rente!
@JackStick | 16-02-21 | 15:25: Oja.
Ik heb mijn vrijheden niet dankzij, maar ondanks de regering.
"Zoals we in de toekomst (na de verkiezingen) op een intelligente manier, kunnen gaan nadenken, over een nader onderzoek, om eventueel de maatregelen op te heffen".
Zo verschrikkelijk veel respect voor Mark Rutte en Ferdinand Grapperhaus.
Kabinetten VVD, CDA, D66, PVDA die geen beloftes nakwamen, NL in de uitverkoop zetten, belastingen omhoog, torenhoge huren, woningkrapte, meer armoede, moeilijker rondkomen, vriendjespolitiek, etc. etc.
Schijt aan trias politica (al jarenlang, tig zaken).
.... En nog steeds op 40 zetels? (CDA)20 zetels? Niets minder dan respect.
Ik kijk al uit naar Rutte 4 die trias politica ontmantelt.
Hij heeft de trias politica al ontmanteld. De onderdelen staan al te koop op het Brusselse intranet.
Hebben We de bodem nu bereikt, of kan het niveau van het Bestuur in dit land nog verder naar beneden ?
Een retorische vraag...
Beter als nu kunnen ze het niet hebben, ze hebben vrij spel.
Afgezien van boetes. Kan ik ook gederfde levensvreugde claimen voor alle uren dat ik verplicht opgehokt gezeten heb? Voor verdachten die onterecht in bewaring gezeten hebben is dit ook gebruikelijk
Jij wel.
@Nescio73
Ik had al een kudt leven dus ik claim niks..... maar ik wens u succes!
www.telegraaf.nl/nieuws/1415591129/ho... hoger beroep gaat dus een overwinning worden?
Te laat. Het volk voelt zich al bevrijd, de geest is uit de fles. Vanavond feestende wappies op straat, waar vervolgens ook het nodige reltuig op af zal komen.
@Professor Superhirn | 16-02-21 | 15:17: Dat gaat inderdaad weer los vanavond, misschien wel heftiger dan paar weken terug.Ik hoop van niet.
@Professor Superhirn | 16-02-21 | 15:17: Dat wordt het vrees ik. En erger dan eerst. Vooral als de avondklok van kracht blijft. Ondanks de juridisch interessante case hier, vind ik het zeer onverstandig in hoger beroep te gaan. In beide gevallen zal het slecht uitpakken. of je verliest als overheid weer, dan had je nu beter op verantwoordelijkheid kunnen pushen. Of je wint, maar dan slaan de gekkies toe. Want dan is het een totalitair overheid. En ik als gematigd Coronabeleidsympatisant ga dan ook nog een heel eind met de gekkies mee. Als de rechterlijke macht oordeelt dat dit niet mag op deze manier, dan mag het niet. Klaar.
Twitter met de hashtags #StemZeWeg en #dictatuur. Geweldig om de mensen te zien spreken voor wat het kabinet werkelijk is. Hup Twitter!
tip: NPO politieke stream met imbeciele presentator waar 11 kamerkandidaten (die allemaal hun eigen 'joker voorwerp' hebben meegenomen) het volk mogen toespreken over hun standpunten. met don ceder, lucille lingo en een aantal andere kandidaten -- werd net ook nog even uitgelegd wat de tweede kamer is ('de baas in nederland').
absurd.
Ik dacht dat we nog een jaartje zouden wachten met carnaval.
Als Grapperhaus de Bijbel voor zou moeten lezen, zaten we nu nog in het boek Genesis te lezen, terwijl de Vier Ruiters al daadwerkelijk iedereen het teken van het Beest aan het injecteren waren, behalve de 144.000 uitverkorenen natuurlijk, die direct al mochten voordringen en nu veilig aan Zijn Rechterhand zitten te borduren met een kopje thee erbij.
Aardig lang verhaal voor een oneliner.....u bedoeld dat het gewoon lang duurt ?
@Cool-dude | 16-02-21 | 15:25: Laat ik het.... ehh..... zo formuleren: hij.... eh..... neemt.......... nogal eh......... de........................ de tijd.
@Cool-dude | 16-02-21 | 15:25: Ja, maar dan is het geen Literatuur, natuurlijk, maar gewoon een korte constatering. lol
Grapperhuis leest liever voor uit de satanistische bijbel.....
Zo te horen zouden we een stuk verder met vaccineren zijn als we die Vier Ruiters ingezet hadden in plaats van het trio Kluns met Schoenen, Regels maar niet voor Mij, en De Lachende Leugenaar.
Er wordt ons keer op keer verteld dat het zeer belangrijk is dat de avondklok in stand wordt gehouden met als belangrijke reden om ook de veel besmettelijker Britse virus variant terug te dringen. Een kritische journalist hoeft dan alleen maar te wijzen op het feit dat alle (corona) cijfers in de hele UK fors dalen. Wat is de reden dat er geen een journalist is die hier kritische vragen over stelt? Is het zgn. zeer besmettelijke Britse virus wel zo veel meer besmettelijker als onze overheid ons vertelt? Hier de UK cijfers coronavirus.data.gov.uk/
De cijfers dalen in de hele UK omdat ze daar zijn in aan het enten.
En dat is iets wat hier niet mag (niet te snel)
@Aardappelplantje | 16-02-21 | 15:15: Dat alleen is de reden niet, natuurlijke immuniteit speelt ook een rol.
@Aardappelplantje | 16-02-21 | 15:15: en ondanks dat wij nagenoeg niet inenten lopen ook in NL alle getallen fors terug. Ondanks de levensgevaarlijke Britse variant www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
@Boeddha18 | 16-02-21 | 15:22: dus is het geloel van hem.
Hartverwarmend: die nieuwe supporters van de rechtsstaat die tot vanochtend nog aangeduid werd als bananenrepubliek.
Alles voor de ophef.
Spijker op de kop. Kersen pikken.
Supporter van de rechtsstaat?
de rechtsstaat werd al jaren geweld aangedaan, en nu een keertje niet.
Dat is hartverwarmend.
@Nuchternederland | 16-02-21 | 15:14:
Geweld aangedaan? Wanneer en door wie?
@Amsterdamsko | 16-02-21 | 15:18:
Politiek showproces om een politieke tegenstander uit te schakelen. Racistische opruiers niet vervolgen vanwege hun "juiste" politieke geaardheid. Dat soort dingen.
Maar maak je geen zorgen, in hoger beroep zal de trias politica weer terug in haar kooi worden gestopt.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 15:13:
Het is kersen plukken, ouwe kersenplukkert
Net het betoog van Rutte en Grapperhaus maar even aangehoord. Hoor nul keer iets in de trand van: "Ja we hebben fouten gemaakt in de procedure om tot deze maatregel en de invoering daarvan te komen". Alleen maar: "wouwel wouwel, ja maar, wouwel, wouwel, wij vinden dat het wel nodig is". Geen onderbouwing, geen onderkenning van eigen falen. Alleen maar "wij van WC eend".
Had u Rutte en kompaenen al sorry horen zeggen tegen al die duizenden gedupeerden dan? Nee, die zitten nog steeds te wachten op geld. Eigenlijk iedereen zit nog te wachten op z'n geld, een ruggetje hier, een zelfstandigensteunpakket wat totaal niet werkt daar, Groningen nog steeds niks, etcetera...... etceteraaa, lalalalalalaaaaaa
Rutte: Blijf binnen na 21 uur, ondanks uitspraak rechter....
Rutte veegt hier dus zijn achterste af met een uitspraak van de rechter. Wie zit er ook alweer bij voortduring te zeuren over partijen die de rechtsstaat niet respecteren? Ik kan even niet op de naam komen....
Gabberhouse: Wie de afgelopen weken al een boete heeft gekregen voor het negeren van de avondklok, doet er verstandig aan om die nog niet te verscheuren. Er is een grote kans dat die tòch moet worden betaald.
Ahum, ik mag dan een simpele onderbetaald HovJ zijn op onze nationale luchthaven, ik ga de weledelgestrenge minister toch even tegenspreken. De avondklok was gebaseerd op onjuiste wetgeving. Derhalve zijn alle maatregelen die daaruit voortvloeien nietig.Het kan zo zijn dat er opnieuw een avondklok wordt ingevoerd op basis van wel de juiste wetgeving, dat maakt de vorige avondklok niet minder illegaal...
Rutte adviseert dit, hij verbiedt het niet! Duidelijk verschil.
Maar ben bang dat het weer rellen wordt vanavond. Bepaalde mensen verheugen zich er al weer op natuurlijk. Dus morgen weer huilende winkeliers op tv. Dat hun winkel kort en klein is geslagen. Let maar op maar hoop dat ik ongelijk heb.
@Kattie | 16-02-21 | 15:20:
Rare aanname. Dus de avondklok is opgeheven dus gaan mensen de boel slopen omdat ze het er niet mee eens zijn? Wat dacht u er eens van om gewoon even aan te zien hoe het gaat? MIsschien ziet u wel feestende mensen op straat, beetje zoals met carnaval, daar gaan ze ook helemaal los zonder winkels te slopen.
Heb nog nooit de klok zo nauwkeurig in de gaten gehouden als na de afschaffing van de avondklok. Kan me niet snel genoeg 16:00 worden.
Het beeld ontstaat van een Rutte die de politieke vertegenwoordigers van anderhalf miljoen kiezers buiten de democratische besluitvorming wil houden, maar diezelfde kiezers wel zijn onwettige maatregelen wil opdringen, tegen gerechtelijke uitspraken in.
Lekker beeldvorming, zo vlak voor de verkiezingen. Democratie en rechtspraak, Mark Rutte heeft er niet zoveel mee op. Hij is teveel gewend geraakt aan tien jaar premierschap met jaknikkend en applaudiserend stemvee om zich heen in de kamer.
Zolang de VVD schaapjes blijven juichen en op hem stemmen, is er voor hem geen vuiltje aan de lucht.
Je schrijft zn naam verkeerd, het is Marx Rutte met een x
Hij is teveel gewend geraakt aan tien jaar premierschap met jaknikkend en applaudiserend stemvee om zich heen in de kamer.
De Rechtbank is blijkbaar wel klaar met die applausmachine.
Telefoontje van Rutte naar het RIVM, kunnen jullie de aantallen wat majoreren vanmiddag, dat geeft straks steun bij de rechter.
"Nieuwe rekenmethode" is het toverwoord.
De realiteit is wrschnlk nog erger.
Laat gewoon het aantal schatten, zoals met het vaccineren.
Over vaccineren gesproken, we zitten nu op 750.000 prikken.
We moeten 14.500.000 mensen vaccineren.
Dus zitten we dan nu op 5%?
Nee, want we moeten twee prikken zetten, dus eerder iets van 29.000.000 in totaal.
Daarvan hebben we er 750.000 gedaan, en dat is nog geen 3%.
Dat noemt Mark een andere waarheid.
Diktator Doktrine wat scheelt het, net als bij de dividend belasting gaat Mark tot het gaatje alleen was het toen de top van Unilever die hem in z'n blote reet zette.
Waar blijft de verantwoording voor deze maatregel, wat is het meetbare effect?
Rutte had dit gepland vlak voor de verkiezingen. Een lelijke streep door de rekening.
Als de rechter om 16:00u de uitspraak bevestigt dan zal Geert hem wel daar wel mee om zijn oren slaan in de debatten, ja. Ik kan er wel om gniffelen.
De ongekozen vertegenwoordigers v d "Veiligheids regio's" roeren zich en slaan wartaal uit.
' Veiligheidsregio's niet voorbereid op afschaffen van avondklok '
"Het Veiligheidsberaad is verrast door de uitspraak van de rechtbank dat de avondklok per direct moet worden opgeheven. Dat laat een woordvoerder van alle voorzitters van de Veiligheidsregio's weten aan Omroep Gelderland. Het is nog onduidelijk wat het vonnis precies betekent."
nos.nl/regio/gelderland/artikel/99400...
Van D66-rechters naar PVV-rechters. Ik lees geen geklaag...
Lijkt mij eerder een FvD rechter.
@Gulliver | 16-02-21 | 15:08: Een Wappie rechter dus
Gewoon een rechter zonder politieke lading die de wet toepast....
Rutte had een beetje wateroogjes. Was lekker kortaf maar kon zich nog net beheersen.
Hij is gelouterd na de faal met z'n dividend belasting.
Een lintje voor de rechter die, in ieder geval voor even, die grijns van Rutte zijn smoel geveegd heeft.
Nou je het zegt. Inderdaad.
Een middel, geen doel? Als je geeneens weet of het werkt en je houdt er wel zo aan vast.. dan is het dus gewoon wel een doel.
Iemand die 's avonds een rondje loopt buiten heeft helemaal geen "sociale contacten" aldaar.
Zelfde geldt voor die mondkapjes. De eerste golf ook prima doorgekomen zonder. Nu na plicht van 1 december gingen de cijfers als een raket omhoog. Op zijn minst dus discutabel: waarom nog steeds die plicht dan?
@VP732 | 16-02-21 | 15:06: Precies, er wordt gewoon met ons gesold.
@VP732 | 16-02-21 | 15:06: de katoenen/papieren beflapjes die iedereen nu draagt doen sowieso niks, moet minimaal ffp2 zijn om te voorkomen dat je virusdeeltjes inhaleert die rondzweven in de supermarkt
"Over niet-medische mondkapjes is het RIVM heel duidelijk. 'Als u een mondkapje op zou doen dan zou dat geen bescherming bieden, dat hebben we steeds gezegd en dat is nog steeds het standpunt', zegt Jaap van Dissel op 1 april."
Toen ik het filmpje voor de tweede keer afspeelde en inzoomde op Ruttes hoofd viel me op dat hij na vrijwel elk statement dat hij brengt heel minimaal nee schudt met z’n hoofd. Eerst dacht ik dat het een tic was maar nu denk ik dat hij weet dat hij liegt en dan non-verbaal reageert op z’n eigen leugens. En na de derde keer afspelen weet ik het zeker.
Grappiewous heeft andere issues.
Bij Rutte zie je het vooral aan zijn neus.
Die groeit namelijk.
Heel scherp. Mijn vrouw kan uit hoofde van haar beroep mensen "lezen". Die meldde enige tijd geleden ongeveer hetzelfde. Zij zei dat hij niet zijn eigen woorden geloofde. Je moet wel oppassen met zulke conclusies, dat moet je eerst kunnen "ijken".
Als Rutte een paar weken geleden met klem had gevraagd om vrijwillig thuis te blijven na 2100 uur zonder dit wettelijk af te dwingen hadden we rellen voorkomen.
Nogmaals: vanavond na 21.00 massaal de straat op, je laten bekeuren en laten voorkomen. Zal de staat een godsvermogen kosten.
Je weet wel waar dat geld vandaan komt toch?
@priks | 16-02-21 | 15:03: Asielzoekers?
Nee
Oei, wat een rebel.
Tokkie.
@priks | 16-02-21 | 15:03: Brussel?
Vergeet je krat bier niet mee te nemen.
Als je besmet raakt met het virus dan ook niet staan janken en te smeken bij het ziekenhuis om geholpen te worden.... deal???
Ons kleine kikkerlandje haalt de laatste tijd wel opvallend vaak Reuters, RT e.d. Het lijkt door onze falende overheid wel alsof er allerlei beleidsexperimenten mbt Corona in The Netherlands worden uitgeprobeerd.
@Ron_Paul | 16-02-21 | 15:06:
Kssst ga naar feesboek.
RT, hahaha.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 15:37: Amaai!! De zonen-van-Kuifje !
We maakten ons al ongerust.
Wat is er kikker aan Nederland? Iek niet begraip.
Hoest met de cijfertjes vandaag?
En zitten we al op 1 miljoen prikken per week?
@Derailleur | 16-02-21 | 15:03: De VS alleen haalde voor Biden het overnam al de 1 miljoen inentingen per dag.
Hoppa! youtu.be/IbqCFZMQcS4
Dit gaat de VVD nog pijn doen bij de verkiezingen. Rutte is overduidelijk de verliezer en het volk de winnaar.
Vergeet het, Rutte krijgt er weer 2 zetels bij.
Er is een dunne lijn tussen sarcasmee en naïviteit.
En dan nog reaguurders die deze illegale avondklok aan het goedpraten zijn. Bljkbaar is democratie en verantwoording afleggen door de overheid niet zo belangrijk voor ze.
Complete onzin. Juridische vorm en inhoud zijn twee verschillende dingen!
Kunnen we al inzetten op Rutte of Waanzin? Of komt er dan een BOA op me af vanwege overtredingen kansspelwet?
Ter info: de rechter is een vrouw.
En de linker een man?
Een mens, een avondmens.
Seksist.
Welke? Die kantonrechter (voorzieningenrechter) of die nieuwe?
@Mr_Natural | 16-02-21 | 15:00:
Dat vrouwtje wil zelf op stap natuurlijk.
@Watching the Wheels | 16-02-21 | 15:00: De kantonrechter.
Ze kan beter gaan koken.
Kan Grapperhaus niet gewoon 390 euro aan het Rode Kruis overmaken?
In Duitsland was eerst het aantal van 100 besmettingen op 100.000 mensen van belang.Gevaar was weg bij beneden de 100.
Nu bijgesteld naar 50 besmettingen op 100.000 mensen en met strengere regels.
Nu is het besmettings aantal 61 op de 100.000 mensen.
Politiek wil dit nu verlagen naar 25 besmettingen op 100.000 mensen.
Politiek heeft dus andere agenda.
... en ondertussen het aantal cycli verhogen op de testresultaten en naar een testsamenleving door bewegen, dat betekend feitelijk dat je hier nooit meer uit gaat komen.
@Derailleur | 16-02-21 | 15:02: Als het aan Rutte ligt ga je dat niet meemaken
Als ik Fred.. euh Ferd goed beluister in het begin, moeten we dankbaar zijn dat het kabinet ondanks het dringende advies van het OMT voor een algehele thuisplicht, er gekozen is voor (slechts) de avondklok.
Hoop maar niet dat 'ze" nu pissig zijn en via een noodwetje ons alsnog de hele dag opsluiten. Je weet maar nooit met deze rancuneuze mannetjes.
En al die vvd'ers uit de gevangenis vrij laten, dat zou lachen zijn.
@Gulliver | 16-02-21 | 15:00: Andersdenkenden ziektes toewensen, zeer volwassen van je.
@Gulliver | 16-02-21 | 15:00: Dan moet ik je teleurstellen. Ik had corona 2 weken geleden, het stelt geen reet voor.
@Binnenbaan | 16-02-21 | 15:02:
Het virus is toch ongevaarlijk volgens de wappies?
@klaasjanhenk | 16-02-21 | 15:10:
Fijn voor je.
Miljoenen andere mensen hebben minder geluk gehad.
Gelukkig hoort niemand jouw ietwat onbenullige opmerking.
@Gulliver | 16-02-21 | 15:00: Deze zin loopt niet zo best.
@Gulliver | 16-02-21 | 15:13: Jeetje wat veel zeg. Hoe is dat in vergelijking met andere griep seizoenen? Wat? Hetzelfde? Oh maar dit is toch erger, want een reken model zegt dat. Zoiets?
@klaasjanhenk | 16-02-21 | 15:24:
Ah een 'het is maar een griepje' roeptoeter....
Als die viruswaazinwappies nu ook lekker consistent (*moeilijk woord*) zijn en ook pertinent een opname op de IC zouden weigeren dan heb ik niet zoveel moeite met het loslaten van de avondklok.
Maar de grootste schreeuwlelijkers zijn toch meestal ook de eerste die in de rij staan voor een prik en IC-bed.
Helemaal mee eens
Ja, vaak gaat het ook om mensen met dikke buiken en een veel te hoge bloeddruk. Kost een boel zuurstof om dit soort wappies goed te beademen. Niet aan beginnen.
Is er dan bewijs dat de avondklok werkt ?
Hoeveel "wappies" denk je dat er in het afgelopen jaar met corona op de IC zijn beland? Hint: verdomd weinig.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:59:
Zodra ze te veel zuurstof krijgen gaan ze schreeuwen dat ze Nederland zijn.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:59: Ha, dat is nu net het punt van de 'wappies'. Probleem is eerder die dikke buik dan de corona. Corona is voor de meeste dikke buiken gewoon net een druppeltje te veel.
En voor de andere grote groep (80+) is sowieso niet veel nodig om die in de problemen te krijgen.
@Binnenbaan | 16-02-21 | 15:01:
Als ze op de IC belanden zijn ze sneller genezen van de gekte dan het virus.
Jij bent ook een wappie. Die Viruswaanzin boys hebben gewoon gelijk en kunnen het ook feitelijk onderbouwen. Misschien iets minder NPO volgen?
Niets maar dan ook niets weerhoudt u ervan om uzelf op te leggen dat u na 21 uur niet meer buiten komt. Daar is geen wet of dwang voor nodig,
@cwi_client | 16-02-21 | 15:03:
Wanneer en met wat hebben ze gelijk gekregen?
Wordt corona toch door 5G masten verspreid en draaien alle bejaarden inmiddels op Windows 2030?
Mijn moeder met COPD en 75+ is net als ik een "wappie". Ze wil niet dat mensen hun vrijheid inleveren voor haar. Ze wil niet op de IC en niet aan de beademing mocht ze Corona oplopen. En als ze dood gaat moet ik aan iedereen duidelijk maken dat corona het laatste zetje was maar niet de oorzaak.
Ook al gehoord van de zorg Bobo's die heel angstig zichzelf maar met voorrang hebben laten vaccineren
Uitspraak is een tegenvaller voor rutte ze maken overal wetten voor, alleen weten ze het niet hoe ze moeten werken.
Avondklok draagt niks bij na al die weken weten ze er nog niks over ,of het zin heeft gehad thuis zitten, als dat aantoonbaar was ,waren ze daar al mee gekomen.
Hoeven die mensen geen mondkap op? Zelfs de fotograafmeneer op het einde had geen mondkapje op.
En mooi hoe Rutte en Grapperhaus steeds heel veel antwoord geven en tegelijkertijd geen direct antwoord geven. Als journalisten dan doorvragen (omdat ze geen duidelijk antwoord krijgen of een tegenargument hebben) dan krijgen ze opnieuw een langdradig riedeltje of ze worden genegeerd.
Begin gewoon eens met ja of nee antwoorden als iemand een ja/nee vraag stelt.
Wat een zeikerds overal. Toeslag affaire dit, doctrine dat, asielzoekers zus, verkeerde wet dat. Toppers vind ik het, absolute klasse. Voor mij VVD, absoluut. Zulke fijne, integere mensen.
Eensch. Kan me geen leven zonder helende werking VVD voorstellen. Voor Volk en Duiten.
@Lorejas | 16-02-21 | 14:57: Zeg die krantenbaan nu een keer op.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 15:00: Hey, door weer, wind en sneeuw: lag ie in je bus of niet? Kom op met die fooi!!1!
Mijn sarcasme meter gaat op jouw tegel net zo hard af als dat de fraude meter voor casino spellen in Las Vegas af gingen op het verloop van de Amerikaanse stemmentellingen.
@Lorejas | 16-02-21 | 15:07: Bestaat De Echo nog?
Je bent een rund als je met uurwerk stunt.
ROFLOL
Ik wist dat jij het was.
Je nick was namelijk net onzichtbaar onder het scherm. En, ik vind hem weer een hele goeie.
Zou mij niks verbazen als ze dadelijk diezelfde rechter hebben als bij Wilders' 3x minder.
Kat in het bakkie dan dus ...
Zijn er al anti vvd/Rutte posters gemaakt?
Ik heb nog genoeg plek op de ramen om ze op te hangen.
Dan draag ik ook nog mijn steentje bij.
Hang een Geertje/Terry poster op en u krijgt een steen door de ruit.
Voordat u dat doet. Kijk eerst even de glas verzekering na.
@Gokmaar | 16-02-21 | 14:53: molest. Betaalt de verzekering dan?
@Graaf_van_Hogendorp | 16-02-21 | 14:52: daar zijn vrije plakplaatsten voor
Al zijn hun leugens nog zo snel........
... de waarheid achterhaalt ze wel.
Al is de wappie nog zo snel de Romeo achterhaalt hem wel.
@Gulliver | 16-02-21 | 14:55: Hahaha!
Ik wil emigreren.. naar Tanzania bijvoorbeeld.
www.nrc.nl/nieuws/2021/02/09/in-coron...
Geen PCR test? Geen pandemie
@klaasjanhenk | 16-02-21 | 14:52:
Wel een hoop doden, maar ach, daar kun je ook anders tegen aan kijken.
@SterF... | 16-02-21 | 14:53:
Doden zijn er altijd en overal. Iets met het leven.
@SterF... | 16-02-21 | 14:53: Anders tegen dezelfde werkelijkheid kijken. Dat is precies wat we nu een jaar doen.
@Koekkeloere | 16-02-21 | 14:56:
Een prima dooddoener ;)
Uhm... het is, laat ik zeggen... uh... zo dat het... laat ik zeggen.,.niet anders kan dan... uh... laat ik zeggen... dat... uh.... de situatie het toelaat dat... uh... laat ik zeggen... de omstandigheden... uh... laat ik zeggen... uh... wijzigen als daar... laat ik zeggen... uh... aanleiding toe is... uh... en... laat ik dan nog zeggen dat... uh... de juridische kaders zich... uh... niet lenen voor... laat ik zeggen... het... uh... nader toetsen van... laat ik zeggen... de verdere jurisprudentie... uh... voor zover dat mogelijk... uh... laat ik zeggen... relevant zou kunnen zijn.
Hij lijkt Obama wel.
@VoltaireJohn | 16-02-21 | 14:51: Maar Obama keek er nog zelfverzekerd bij.
Ik zat in de auto,.. had 'm bijna tegen een boom gezet.. zo erg.
Ze zijn inmiddels bezig met een wetsvoorstel om de zaak juridische grond te geven. Hoezo gaat een demissionair kabinet zulke belangrijke wetten opstellen? Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Snap niet hoe dat kan maar goed ze zullen het wel weer op sPoeD vAnWegE VeiLiGheId doen.
Vandaar ook vanavond een spoeddebat. All night long (all night)
Ben benieuwd in hoeverre dit dan juridische grond krijgt, want demissionair. Zullen vast wel weer roepen "demissionair is nog steeds regeren". Maar dan komt Viruswaanzin vast weer omm'e hoek kijken.
@Boris Poepnagel | 16-02-21 | 14:52: Dan kan Wilders ze mooi de definitie van demissionair uitleggen. Maar ach, de wet geldt wel vaker niet voor Rutte en hij zal er zo weer een nieuwe illegale maatregel doorjassen. Tegen de tijd dat dat door iemand aangevochten is, en de zaak eindelijk eens voorkomt, is het alweer april. Verder is die bamibal van een Rutte onschendbaar dus het interesseert hem verder geen fluit of hij gelijk krijgt of niet
De Willem Engelse mutant rukt op in de panelen.
Hahaha.
De Gulliver mutant ook, maar die is hooguit zwaar irritant, maar verder inhoudelijk onschadelijk.
De overheid is goed voor u! Opsluiting is vrijheid! Zwijgen en stil zitten is het nieuwe feesten! ( ik heb niks met Wimpie Engel. vind het een rare mafkees, maar om burgers zwaar vrijheidsberovende maatregelen op te leggen zonder onderbouwing etc. dan kan je de pot op)
Och arm schaap... Blijf binnen!
@ikworstelengadouchen | 16-02-21 | 14:51:
Willem de Zwijger heeft meer voor Nederland betekend dan Willem de Wappie.
@Gulliver | 16-02-21 | 14:53: En jij denkt dat Willem de Zwijger dit nog eens zou doen als hij het laffe Nederlandse volk nu ziet? Ik heb niks met die Willem de Wappie. Maar vrijheid daar moet je voor strijden, en wij laten ons als makke lammetjes naar een slachtbank lijden. Het virus was echt en ook zeker niet ongevaarlijk, maar de avond klok is een draconische maatregel die nergens op slaat.
@Gulliver | 16-02-21 | 14:53:
Willy o.g. wilde juist vrijheid en geen onderwerping. Toen vanwege religie, nu vanwege cOroNa.
Mijn god, heb medelijden met mij en mijn arme volk... dat denk ik dan wel weer veel aan in deze tijden.
@Gulliver | 16-02-21 | 14:53: Als ik toch eens een euro kreeg voor elke keer dat jij iemand (meestal zonder onderbouwing) uitmaakt voor wappie, hoef ik nooit meer te werken. Wappie.
@Kopieerapparaat | 16-02-21 | 15:01:
Je moet niet alles kopieren wat ik schrijf.
Oh wacht.....
Een ding is duidelijk: Rutte kan niet tegen zijn verlies!
Hij was chagrijnig ja. Ik miste nog een verbeten hou je bek en/of doe normaal ergens.
Dat is zwak uitgedrukt.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-02-21 | 14:49:
Zo chagerijnig als Marijnissen (Lil) hem toen had gekregen dat zal niet meer zo snel lukken.
Maar idd; een "flikker nou eens op allemaal en doe gewoon wat ik zeg" zou wel passen bij het getoonde beeld.
Heerlijk dit.
@Het Licht | 16-02-21 | 14:55:
Ja haha toen was hij echt boos, eigenlijk nog steeds geen idee waarom. Zo schokkend zoals Geertje of onze Tjer is Lil niet maar goed.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-02-21 | 14:58: Ik heb dat fragment nog een aantal keer terug geluisterd en idd:waarom kon ik ook niet horen. Die Arib zat er (weer) tussen.
De zoveelste persco met uitspraken over de Britse variant die 100% gelogen zijn. Is er dan echt geen journalist die even kijkt hoe het aantal besmettingen in de ons omringende landen zich ontwikkelt? Zelfs mijn nichtje van acht kan dat zo opzoeken en vaststellen dat het van geen kanten klopt.
MSM is ter ondersteuning van het huidige junta. En onderzoeksjournalistiek is tantoe duur.
ha ha, een journalist die zijn werk nog goed doet? Zijn die er nog?
Al onze journalisten, zijn nieuws voor lezers geworden, een journalist die zelf onderzoek doet komt niet meer aan de bak
Ze worden van te voren geïnstrueerd wat wél en wat níet te vragen door het Politbureau van de Partij.
Je bedoelt een journalist die praatjes verkoopt die in jouw wappie-straatje passen?
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:53: Inhoud?
Journalisten zijn tegenwoordig redacteurs die niet weten wat het woord betekent.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:53:
Ja hoor ist ie weer onze eigenste VVD wappie.
Leuk je weer te lezen.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:53: Ik zal het nog even uitleggen; iemand die bv. objectief verslag doet. Juiste cijfers achterhaalt, voor en tegen laat horen. Ruimte laat om eigen afweging te maken.
Het hele beleid is een enorme faal en heeft zeker vorig voorjaar tot onnodige slachtoffers geleid.
De journalistiek zou een soort van tegenmacht moeten zijn, die alles wat in balans houdt en juist maatregelen zoals avondklokken en mondkapjes enz. goed tegen het licht houden.
Maar als een paar systeemslaven heeft men zich voor het karretje laten spannen, zich willoos laten gebruiken als spreekbuis, gedreven door hun 2 minutes of fame en hun eigen angst wellicht.
Een nieuw voorstel,
Iedereen boven de 65 met vetzucht en andere onderliggende gezondheidsproblemen nemen vanaf vandaag eigen verantwoording en blijft binnen zodat jong en fitte mensen de economie enigszins draaiende kunnen houden.
Alcoholisten moeten dan ook binnen blijven.
Dat gaan de wappies niet leuk vinden.
Dan moet fapperhaus binnenblijven, die ademt al zwaar als hij iets moet oplezen
@geenhakbar | 16-02-21 | 14:52: Dat is geen ademen, dat is gewoon stotteren door onzekerheid dat uhm,.......hij weet het nou ook niet meer en tijdens zijn verhaal denkt hij steeds...."was ik maar thuis".....
@klaar.is.kees | 16-02-21 | 14:58:
Hij staat te twijfelen; zou ik een flauwte faken net als Bruno Bruins, dan ben ik van die ellende af.
Lekkere vlotte spreker die Grapperhaus. Ik hing echt aan z'n lippen.
Ja, Mark liegt een stuk soepeler. Kwestie van ervaring.
Haha hij ademt vlotter en vaker dan het aantal woorden die hij uitspreekt.
Die Boaboete met datum 16/2 die ik vanavond krijg, dat wordt een historisch document.
Wordt minstens 950 euro waard.
Voor later in het Verzetsmuseum.
Rutte sluit de PVV uit. Maar de vraag zou eigenlijk moeten zijn: welke nette partij wil nog met wetsovertreder Rutte/VVD-er verder?
De rest omdat ze allen dezelfde linkse belangen dienen.
@Kopieerapparaat | 16-02-21 | 14:47:
Haalt u dat 'linkse' maar weg. Gewoon belangen, zoals macht, geld en baanzekerheid.
Zulke faalhazen zouden nog niet eens lid mogen worden van de gemeenteraad van Schubbekutteveen.
Heb net de stempassen binnen, nog een maandje dan hebben we de kans om met ze af te rekenen. Maar ja, daar hoop ik al 10 jaar op, tevergeefs.
Rutte sorteerde al voor op het falen van het tegenhouden van het vonnis, hij gelooft er ook niet in. Ze hadden ook geen alternatieven. Ik denk dat hij zich vanmiddag realiseerde dat ie de laatste tijd te blind is gegaan op OMT en RIVM, de cijfers zijn namelijk niet heul indrukwekkend. Als er al een engelse variant is, istie al niet zo besmettelijk als gemodelleerd is.
1 minuut 34.... maar dan wel op een veilige manier?
Leg je ideetjes even uit heer Rutte.
Wat was dat ook een goed idee om een land dat al in lockdown zit ook nog een avondklok op te leggen. In praktijk maakt dat namelijk niets uit.
Maatregel 1 - Jullie moeten binnen blijven.
Maatregel 2 - Jullie mogen ook niet naar buiten.
.....
De klok is nodig omdat het 1-bezoek-per-dag advies niet handhaafbaar is en de klok wel. De klok werkt niet, de bezoekbeperking wel, dus de klok werkt indirect ook.
@Binnenbaan | 16-02-21 | 14:44:
Inderdaad. Het is puur ingevoerd om de overheid een handhavingsmogelijkheid te geven.
@Binnenbaan | 16-02-21 | 14:44:
Die klok is er alleen om feestjes tegen te kunnen houden.
Heeft verder geen enkel effect
@Binnenbaan | 16-02-21 | 14:44:
Dat zou een goede motivatie zijn voor de rechter. Je benadeelt een grotere groep mensen die zich niet schuldig maken aan feestjes.
@Mr.Crowley | 16-02-21 | 14:50: en de feestjes gaan toch wel door
@Binnenbaan | 16-02-21 | 14:44: Maar moet er wettelijk ook geen aantoonbaar verband liggen dan? Waar ligt het verband tussen 'de mogelijkheid van handhaven door de avondklok, op het 1 bezoek per dag-advies?
@Joyce | 16-02-21 | 14:57:
Hoeveel bezoekers ontvangen de meeste mensen overdag.
Is daar al onderzoek naar gedaan?
Omdat het kabinet niet afgezet kan worden hebben ze vrij spel?
Zoiets heeft Rutte wel eens verklaard, ja.
Impeach ze!!!!
@Oromis | 16-02-21 | 14:42: Levenslang beroepsverbod voor Mark Hugo en Ferd.
Ik zou zeggen. Erken de VVD als een criminele organisatie en verbied ze om ooit nog eens in een regering te zitten.
Volgens mij is dit voor het eerst in de geschiedenis dat de regering de bevolkings ergens toe oproept, ook al is er helemaal geen wet, maar enkel een wetsvoorstel dat niet (meer) actief is. Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Zijn er eigenlijk nog iemand die Ferdinand "Fuck 1,5 meter afstand op mijn eigen bruiloft" Grapperhaus serieus neemt?
Dictators.
Onze meesters, helaas.
Kennelijk zijn er nog veel schaapjes
Een beetje net zoals Halalsema, die ook al dacht: "L'état est moi", en niet van plan was te gaan handhaven mbt het boerkaverbod.
@JackStick | 16-02-21 | 14:47: Uiteindelijk kreeg ze wel gelijk.. Uiteindelijk loopt heel 0031 met zo’n gezichtsluier om.
Oké. Volgende rechtsgang over de verplichting van mondkapjes in openbare ruimtes. Daarna openstelling van ALLE scholen.
Met andere woorden, de avond klok blijft hoe hij is.
Nee. Vanavond als jij naar buiten gaat zal er geen Boa zijn om je te beboeten. Tot die spoedwet erdoor is wat dagen gaat duren.
@koeberg | 16-02-21 | 14:47: Een weldenkende BOA niet... Maar waar zijn die?
@koeberg | 16-02-21 | 14:47: Waarna die spoedwet ook weer illegaal is, omdat het kabinet demissionair is.
Wat is het in Rutte dat zodra hij iets wil ik precies het tegenovergestelde wil...
Kunnen we een clubje voor beginnen.
Wat ziet Rutte er slecht uit zeg!
Die heeft gisteren aan de whiskey gezeten omdat hij dacht vandaag een rustige dag te hebben.
Vet man. Allemaal 21.00 de straat op .... om wat eigenlijk? Wat gaan we doen mensen?
omdat het kan. Daarom de straat op.
Ik heb straatvrees.
Genieten van de vrijheid die je hebt als mens.
Klappen voor de zorgmedewerkers...... oh wacht.
"Wat gaan we doen mensen?"
Uw persoonsgegevens aan de BOA verstrekken, voor een 95 Euro boete?
Sneeuwballen gooien.
Oh wacht.....
Demonstreren tegen het opheffen van de avondklok?
@VoltaireJohn | 16-02-21 | 14:40: Ik ga genieten van mijn vrijheid om op mijn Playstation te spelen.
Tikkertje? Verstoppertje? Knikkeren? Pokemons zoeken? Geen idee wat de mensen buiten willen gaan doen...
Ik ga borrelen met mijn bubbelgenoot en tegen een uurtje of 1 naar huis stiefelen.
@Binnenbaan | 16-02-21 | 14:50: Kijk, jij hebt het begrepen! Veel plezier. Ik ben zo gewend aan thuisdrinken dat ik het wel geloof met al die herwonnen gezelligheid.
"onomkeerbare verkeerde gevolgen".. Lekker duidelijk Ferd.
"zou kunnen hebben" zegt tie er achter aan. En dat is de hele crux. Ze weten het niet. Schuiven een paar pipo's van het OMT naar voren. De reden is 'omdat het OMT het zegt'...
Het is toch om gek van te worden? Hoog tijd voor invoering van de koekoeksklok.
Sierd de Vos for president!
@goedverstaander | 16-02-21 | 14:39: Als er één verslaggever van Ziggo uitgeschopt moet worden dan is het "zelfpijper" Vos wel. Die tenenkrommende lulverhalen over de nicht van de broer van de terreinknecht komen me mijlenver de strot uit. Vijf minuten na een doelpunt komt die lul ook nog even met z'n GOAL GOAL.
@jansma28542681 | 16-02-21 | 14:56: Mooi toch? Ik verbaas me er altijd over waar hij die onzinverhalen vandaan haalt.
@goedverstaander | 16-02-21 | 15:05: Voor RTL boulevard misschien, maar niet voor een live voetbalwedstrijd.
eh ehe ehhhh eh ehe ehhhe eehhhe eehee eheh.
Serieus? Dat is toch geen antwoord.
Het is meer eeeeeeeeeeh eeeheehh *snakt naar adem* eeeeeeeehe heeeehhhh *snakt naar adem*
Hoe demissionair kun je zijn als kabinet.
We worden genaaid in de demissionarishouding.
@Mr_Natural | 16-02-21 | 14:38: Mooi!
@Mr_Natural | 16-02-21 | 14:38: Top!
@Mr_Natural | 16-02-21 | 14:38:
Het moet gezegd: u bent vandaag in vorm !
Ik heb een goede koptelefoon en word altijd gek van dat gebonk met die handen op dat tafeltje.
Weet je wie er ook met zijn vuist op tafel sloeg als hij zijn zin niet kreeg?
@obominotie | 16-02-21 | 14:38: Ik, toen ik drie was.
@obominotie | 16-02-21 | 14:38: dat was toch een schoen .....
@Nuchternederland | 16-02-21 | 14:40: Hier had een emoj van een met tranen lachend gezicht kunnen staan.
Haha, ja dat had ik dus ook.. last van dat agressieve gebonk!
> Grapperhaus dient ook een Spoedwet in.
Dat is natuurlijk prima, maar dat had hij eerder kunnen bedenken, bijvoorbeeld voor het verlengen van de avondklok die blijkbaar niet houdbaar is binnen het kader waarbinnen die van kracht was.
"Het Engelse virus: daar zit de enorme urgentie," zegt Rutte. "In andere landen zien we dat dat in andere landen leidt tot een enorme oploop in het aantal besmettingen."
Welke landen heeft hij het dan over? Al onze buurlanden zijn de aantallen al weken aan het dalen. Rutte zuigt het weer eens uit zijn duim.
Ze weten niks, ze kunnen niks, maar ze pakken wel al onze vrijheid af. Laat u dat eens bezinken, zeker met de verkiezingen in het vooruitzicht.
Vandaar die 50% afname van besmettingen wereldwijd. Kappen met dat liegen en het nieuws gaan volgen Mark.
Rutte lult uit zijn nek, complete flauwekul : Duitsland : www.worldometers.info/coronavirus/cou... , idd overal gaat het naar beneden, Engels virus of niet.
Om dan een week voor de verkiezingen die vrijheid als een soort verlosser weer aan het volk te schenken. Een volk dat dom genoeg is om Rutte dan weer vier jaar aan de macht te helpen
De Engelse variant van het Chinese virus is niet het probleem. Lamlendig handelen, of beter, het nalaten te handelen van Rutte is het probleem. Het probleem onderschatten. Geen vaccins kopen en niet daadkrachtig inenten. Het is een kolossaal falen van Rutte. Dat verklaart ook de razernij van hem.
En dit is niet het enige dossier waarin Rutte heeft gefaald. Unilever. Toeslagen, geld naar Griekenland. Geld naar Italie. Mislukte financiele onderhandelingen met de EU. Een en al gepruts.
precies en denemarken dan dat geenavondklok heeft? Daar worden ook maatregelen veel lokaler genomen. Als het voorkomen van grote groepen jongelui die elkaar tegenkomen je doel is, dan zou ik een avondklok instellen voor de 5 grootste steden plus bijv studentensteden
Volgens de modellen zijn nu al 150% van alle besmettingen met het Britse Virus. En die modellen, die hebben geljk natuurlijk.
@SkepticalRealist | 16-02-21 | 14:44:
Volgens de modellen ben ik al een half jaar dood.
@gelachewoar | 16-02-21 | 14:42: Iets met waterbedeffect enzo..
Het gaat niet om de totale aantallen maar het percentage dat de Engelse mutatie betreft dat neemt snel toe.
@SkepticalRealist | 16-02-21 | 14:44: Ja een pandemie binnen de pandemie en dan hebben we geluk dat er maximaal een pandemie op bezoek mag komen anders hadden we echt de poppen aan het dansen.
De engelse mutatie is in zelfs het meeste van de gevallen niet meer dan een milde griep en verkoudheid. Dat is ook de reden waarom het "besmettelijker" is, sommige mensen voelen er helemaal niets van behalve een beetje gesnotter.
In engelse media wordt al ruim gesproken over hoe 'onschadelijk' "hun" variant is tegenover de originele sars-cov-2. Maarja, de angst moet er in blijven.
@Gulliver | 16-02-21 | 14:47: Ja, dat neemt snel toe binnen hun eigen opgestelde model dat niet gerelateerd is aan werkelijke cijfers.
Daar gaat het echt kneiter hard met die Engelse variant.
Maar binnen die werkelijke besmettingen die van 4000 naar 3000 gaan valt het reuze mee.
Vorige week 4000 besmetting - 75% daarvan zou Engels zijn
Nu 3000 besmettingen. Zelfs als die allemaal Engels zouden lullen dan nog zijn ze niet gegroeid? Of reken ik nu met de verkeerde cijfers?
@Gulliver | 16-02-21 | 14:47: Jij bent af en geeft ook je bek maar een gooi. Zolang de absolute aantallen dalen is er niks aan de hand. Die percentages zijn nog steeds gebaseerd op een model waar Maurice de hond geen spaan van heel heeft gelaten.
Ondanks alle mutaties neemt volgens het WHO ! het virus al weken af in heel de wereld. Ook in Nederland zijn de cijfers elke week lager. De basis voor de noodzaak is er niet.
@Gulliver | 16-02-21 | 14:47: En ook dat komt slechts uit een rekenmodel die is gebaseerd op een aanname.
Hoe de economie er inmiddels voor staat? Dat is geenszins een aanname, dat is gewoon de werkelijkheid. Maar daar hebben jullie normies niet zoveel mee.
@klaasjanhenk | 16-02-21 | 14:57: Minder dan 4 procent krimp over 2020. Valt alleszins mee.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 15:02: Oh stond dat in een headline? Dan moet het waar zijn toch?
U weet waar vanavond alle talkshows over gaan met hun 'essentiële' bezoekers.
Ja, wordt erg moe van het gekakel v/d usual talkshow suspects.
Zeker, daarom kijk ik er ook nooit naar. Oeverloos deugend geleuter.
Zou Willempie ook een uitnodiging hebben ontvangen van de npo staatspropaganda deugertjes, om plaats te nemen aan de deugtafels? Om vervolgens volledig afgefakkeld te worden tot aan z'n enkels, door de andere (meestal linkse) essentiele tafelgasten.
"Denkt u dat dit niet tot onrust zou kunnen leiden?"
Ja, als jij en je collega's dat zo nadrukkelijk blijven vragen zou dat best eens kunnen gaan gebeuren.
De invoering van de avondklok ging gepaard met rellen. De opheffing ervan zou ook daartoe kunnen leiden. Die relschoppers pakken graag ieder excuus aan.
Eindelijk een keer ongescripte vragen tijdens een persco... meer graag!
@Ad Hominem Tu Quoque | 16-02-21 | 14:40:
Er was geen tijd om eerst de vraagjes ter inzage naar de persvoorlichters te sturen. Door improvisatie zou er wel eens een kritisch vraagje tussen kunnen zitten!
Must-read voor serieuze reaguurders:
www.parool.nl/columns-opinie/opinie-j...
Bemmende aanvulling:
twitter.com/wimjmvoermans/status/1353...
Draagvlak: 80%.
Ga je huwelijksgasten dat uitleggen, gabberwous!
Vele polls laten een heel ander beeld zien.
Vele collega's en vrienden ook.
Er heerst wel veel onverschilligheid, als in, "het raakt mij niet, dus het maakt mij niets uit."
Maar goed waarom geen spoedwet n.a.v. de Urgendazaak destijds?.
Omdat dát een toetsing was op een 'afspraak' en niet zozeer een wet.
Notabene een toetsing op een internationale afspraak waar toen al veel ophef over was en niet is voorgelegd aan het volk, maar waar het toenmalige kabinet voor tekende, die uiteraard om de 4 jaar anders is.
Ik vermaak me kostelijk.
Wat zullen die hebben zitten vloeken, toen de uitspraak van de rechter op hun bureau terecht kwam...
Hoeveel valium zou Rutte hebben geslikt? Vandaar dat hij er zo slecht uitziet?
Oproep: Vanavond heel Nederland om 21:00 op straat klappen voor de uitspraak van de dappere rechter (-:
Ps. Houd we gepaste afstand tot uw medemens.
@ff serieus nu! | 16-02-21 | 14:35: Bepaal ik zelf wel even
@ff serieus nu! | 16-02-21 | 14:35: ik ga alleen klappen als ik dan iedereen een hand mag geven. Het hele verhaal over contactbesmetting klopt ook niet, niemand die er even in duikt wat voor virus dit nu is. echt 0. met logische verklaringen is duidelijk dat dit virus zich door de lucht verspreid en niet door elkaar een hand geven, tenzij je net die hand vol geniest hebt.
@ikworstelengadouchen | 16-02-21 | 14:43: of je snotneus hebt afgeveegd (-;
In Zweden dalen de cijfers ook en dat zonder lockdown of avondklok.
Is het dorste hout inmiddels geruimd?
Wereldwijd is het aantal besmetting in een maand tijd gehalveerd. Dixit de WHO.
@Binnenbaan | 16-02-21 | 14:36: Ook volgens de WHO: gehalveerd door alle corona-maatregelen.
@Frau_Ferkel | 16-02-21 | 14:44: En waarom daalt Zweden zonder corona-maatregelen?
@glaaf | 16-02-21 | 14:53: Zweden heeft sinds kort wel Covid maatregelen, omdat het aantal sterfgevallen het hoogste was van alle scandinavische landen. Dat lijkt dus ook in Zweden effect te hebben.
en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandem...
www.dw.com/en/coronavirus-swedens-new...
Veel maatregelen zijn wel op vrijwillige basis. Dat lijkt te werken, misschien zijn Zweden niet zo stront-eigenwijs als Nederlanders.
Rutte en consorten hebben de afgelopen jaren een ding pijnlijk duidelijk gemaakt, niets is zo corrumperend als macht. nuff said.
Dat zie je op elk niveau. Geef Boa's maar eens de bevoegdheid boetes uit te delen en kijk maar eens hoe ze met die bevoegdheid omgaan
Kunnen we ook nog details krijgen over die nieuwe "spoedwet"? Blijft het puur juridisch? Zal het grondwettelijk wat extra wegvreten?
Waarschijnlijk moeten we wachten op t debat voor deze details 'lekken' naar de samenleving...
De nieuwe spoedwet blijft geheim. Dan kan de rechter er ook geen inhoudelijk oordeel over geven.
Rutte roept iedereen met nekklem op toch thuis te blijven.
Rutte: "Het middel is nodig*. Voor uw veiligheid en die van anderen** "
* of het effect heeft, is niet bekend, maar wat boeit het.
** met name obese 80-plussers met ernstig onderliggend lijden die hun leven lang gerookt hebben.
Oh jee dan kunnen ze twee maanden extra leven. Goed bezig iedereen.
Mijn mantra richting iedereen is al maanden: "Van plezier gaan andermans oma's dood"
wil best om 21:00 in de winter maanden thuis zitten , maar als het zomer is dan kunnen ze de pot op met hun avond klok, keer op keer worden er fouten gemaakt of elke keer gaat het mis met die vaccinatie , laten hun maar beter hun best doen meer tempo erin. nederland begint het zat te worden ,
Waar ziet u dat Nederlandje het zat wordt? Als ik naar de peilingen kijk zie ik dat niet terug.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-02-21 | 14:35:
Helaas niet. Ik begin die Rutte kotzbeu te worden.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-02-21 | 14:35: wacht maar als de lente begint of het echt warm begin te worden
@out-of-de-box | 16-02-21 | 14:37:
U is toch geen Anon hé?
@bqbq | 16-02-21 | 14:36: hier nog een
Als de avondklok niet kan dan maar net als in Duitsland mensen in hun huis laten opsluiten door de politie. Werkte in Wuhan ook uitstekend.
www.telegraaf.nl/nieuws/1096603803/li...
Met als gevolg dat er mensen sterven van de honger. Goed plan
Uw totalitaire fantasietjes worden steeds schaamtelozer.
U solliciteert naar een Godwin.
In Duitsland is er wat meer ervaring met groepen opsluiten, dus dat is geen eerlijk vergelijk.
@JJMS | 16-02-21 | 14:35: Het is geen fantasie:
De Duitse autoriteiten hebben vier woongebouwen onder quarantaine geplaatst in de stad Hamm
@Nuchternederland | 16-02-21 | 14:39: Ik was U net voor.
@Frau_Ferkel | 16-02-21 | 14:39:
-Zelfjoris-
@Frau_Ferkel | 16-02-21 | 14:40:
Dat weet ik. Ik bedoel dat Gulliver al weken hardop zit te dromen over vergelijkbare maatregelen voor zijn landgenoten.
@JJMS | 16-02-21 | 14:42:
Wappie.
@Gulliver | 16-02-21 | 14:49:
Doodsaaie herhalio.
Rutte: "De verwachting..., rekenmodellen, zou kunnen toenemen...., we nemen aan..."
Die mensen leven in een glazen bol en zien blijkbaar niet dat al die modellen en berekeningen nooit uitkomen.
iets over stenen en glazen bollen denkt..
Hij blijft een manager.
Rutte en Grapperhaus, kunnen niet tegen hun verlies. Rutte is een narcist. Hij moet en zal zijn zin krijgen ten koste van alles. Mensen den denken dat virus zal verdwijnen, wat niet zal gebeuren (ook niet na de vaccinaties). Mutaties is altijd al geweest en dat zal niet veranderen. Of de virus nu besmettelijker of dodelijker is, blijkt tot nu nergens uit. Versoepelingen is nergens te bekennen. RIVM verzint alle cijfers bij elkaar om in een strenge lockdown te kunnen blijven. Zolang Gommers, Kuipers en andere mensen maar op tv mogen komen om de klootjes volk maar zo bang mogelijk houden. Hopelijk heeft de volgende rechter voldoende ruggengraat om avondklok niet meer uit te laten voeren. De staat moet niet denken dat ze boven de wet staan (avondklok is niet door de 1e en 2e kamer geweest).
Laatste zinsnede is niet juist. Aangenomen in de TK. Mede door D'66.
Ter overvloedde hebben we ter overvloedde toch maar ter overvloedde een spoedwet ingediend mocht de rechter alsnog de avondklok schorsen. Maar dat is ter overvloedde. #advocatentalk.
Echt he. tenenkrommend. Zoveel woorden als die lui eruit weten te kramen, zonder antwoord te geven. Zal een lap tekst worden, hun hoger beroepverhaal.
Er is maar 1 woordkunstenaar in ons (thans zielige) landje. en dat is Mark R. te d. H.
Ik denk dat ik Rutte maar ga uitsluiten.
Er staan nog 79 anderen op de VVD-lijst.
We worden dus geregeerd door een halve gare dansleraar?
Yup... Sint Willibrordus
Nee, door de grondwet. Gaaf land.
@zevensprong | 16-02-21 | 14:34: oeps, vaasje stuk #vegen doet
@zevensprong | 16-02-21 | 14:34:
Nee, die dansleraar beroept zich op de wet, en de rechter kan niet anders dan die wet toepassen. Dat een halve gare dansleraar alleen maar naar de rechter hoeft te lopen om die avondklok ongedaan te maken zegt iets over het kaliber van de boven ons gestelden, op de rommelige manier waarop ze te werk gaan. Die juridische ruimte, als je de beslissing neemt om een avondklok in te stellen, had er never nooit niet mogen zijn.
@Schoorsteenveger | 16-02-21 | 14:40: Of het zegt iets over zo'n rechter.
Nee, we worden geregeerd door een halve gare die ook nog niet eens kan dansen.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:44:
Wat zegt dat volgens u dan?
Nee, door het OMT en een paar IC-artsen.
@JJMS | 16-02-21 | 14:50: Dat ie een te grote broek aantrekt.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:55:
Waarom? Hij wordt gevraagd een maatregel te toetsen aan de onderliggende wetgeving toch?
8 - 13% is onzin, is een schatting uit Frans onderzoek en heeft betrekking op een groot totaalpakket
www.newsweek.com/covid-lockdowns-have...
@Graaf_van_Hogendorp | 16-02-21 | 14:33: Je vraagt je af waarom dat bij sommige mensen niet wil doordringen. Advies van de WHO was altijd bij virusuitbraken: "geen lockdown". Dat is hals over kop in december 2019 door de plee getrokken.
avondklok of niet, ik blijf lekker binnen want we zitten in de 3e golf.
Ik blijf ook binnen want het is koud en nat buiten. En donker. En de kroeg is toch dicht.
Snap het ook niet.. Biertje, schone plee, enz.. Zomers kan ik me nog iets bij voorstellen...
Boeventuig. Weg met de onzinnige maatregelen.
Wat een gezeik. Net als iedereen nu dagelijks feestend na 21:00 de straat op gaat. De meeste mensen zullen zich sowieso wel vrijwillig houden aan avondklok. Lijkt eerder op pure machtsstrijd.
Er zit weinig risico in feesten op straat, want buiten. De avondklok is bedoeld om jou ervan te weerhouden bij vrienden op bezoek te gaan.
@koeberg | 16-02-21 | 14:44: Ik gewoon nog steeds bij vrienden op bezoek en alleen de laatste weken telkens iets eerder naar huis.
"Het vervallen van de avondklok vanavond zou ernstige gevolgen hebben voor de veiligheid in Nederland." Je moet het maar uit je bek kunnen krijgen.
Niet te geloven.
maar .. mag ik nu naar buiten ?
wat snap je er niet van?
Heeft het het, of heeft het het niet? Op dergelijke speculaties kan je toch geen beleid maken?
Hij zou levenslang in een gevangenis gegooid moeten worden wegens 'ernstige gevolgen voor de veiligheid in Nederland'.
klopt, want de overheid zal deze , hoewel dus onrechtmatig, wel gaan afdwingen.
Dat gaat velen te ver.
Rutte wil nu snel een dagklok.
Flutte en Grapperwaus zijn slechte verliezers. Draag je verlies als een vent en niet als een jankebalk.
misschien is de verliezer wel een geliefde die wordt geveld door het virus
@priwax | 16-02-21 | 14:33: De griep maar ga jij maar snel naar je kelder.
Spoedwet hier
spoedwet daar
en men kakelt maar
is dat komkommer
het lijkt wel sla
blablabla
een meeuw die krijst
en schijt op de kop weldra
in de verte lacht een hyena
oh nee, de honden blaffen
de karavaan trekt verder
Deze kende ik nog niet van Drs P. maar zou zomaar postume hit kunnen worden.
Grapjashaus: 'Ik ehh leg 't ehe eh eh ev eh en ehh ehh heel eeh snel eheh uit ehhe'
Zijn praattempo sluit naadloos aan bij het priktempo van Hugo.
Zie maar in twee uur die hele materie te snappen en te doceren aan het NL volk terwijl het verhaal aan alle kanten schuurt en het beroep nog loopt.
'Het Engelse virus'.
Je zou bijna hopen dat er een mutant uit Niger of Mongolië opduikt.
Kijken hoe het virus dan heet.
Ja, dat racisme van die lui in de regering ook. Verene Shepherd zal wel spoedig een onderzoek instellen.
En dan te bedenken dat "het Chinese virus" als racistisch werd bestempeld.
N-virus natuurlijk.
Goed punt. Laten we het origineel voortaan ook maar weer het Chinese virus noemen.
Niger lijkt op...... Rassies!
In Engeland hebben ze het zuid afrikaanse virus, In New York de Californische mutatie. Overal een 'variant' die ergens anders vandaan komt en besmettelijker is, DUS BLIJF BANG.
Ook is er nergens een wetenschappelijk onderbouwing, alleen maar aannames.
Het is een verhaallijn.
Hij is een hondelul
Geenstijl staat achter R.Jetten in deze.
youtu.be/Q9AybvTgZ1Y
Als je fulltime werkt zie ik niet in waarom je op een doordeweekse dag na 21:00 uur nog buiten moet zijn. Zelfs zonder avondklok en coronamaatregelen zou het na 21:00 uur zeer rustig zijn op straat. Vrijdag- en zaterdagavond zijn eigenlijk de enige avonden waarop het drukker is dan normaal.
Kortom, deze werkloze viruswappies moeten gewoon eens betaald werk gaan zoeken. Naast het verminderen van vluchtelingen en Islam ben ik dankzij die viruswappies ook voor een strenger beleid qua uitkeringen. Ongelooflijk hoeveel mensen in Nederland zoveel vrije tijd hebben, omdat ze niet of nauwelijks werken.
Ik heb werk, en wat ik na 21:00 doe, binnen of buiten, gaat jou geen flikker aan
U heeft zeker geen leven buiten uw werk?
Nou Ome Kees wél, een rijk verenigingsleven, vergaderingen, sporten, hobby's en vriendschappen wat er normaal voor zorgt dat ik meerdere avonden niet voor 22.00 thuis ben!
Ga thuis zitten en kijk Netflix, loonslaaf zonder sociaal leven!
Volgens mij werkt een niet verwaarloosbaar deel van de bevolking in ploegen. Dus zelfs met een fulltime baan kun je na 9 buiten moeten zijn.
Of als je een hond hebt.
Of gewoon omdat je een rondje wil lopen in het park, waar het 's avonds 5% van de normale drukte is.
Jongen dit speelt allemaal in jouw hoofd. Je kent die mensen helemaal niet! Gelijk je labeltjes plakken op mensen waar je het niet mee eens bent. Ik werk mij kapot, maar ben best wel eens om 21:30 op straat te vinden. Als ik bijvoorbeeld bij vrienden 2 straten verder op visite ben geweest, en het kaarten liep wat uit. Je zit vast in je eigen bubbel. Niet iedereen leeft zoals jou.
Ik vind eigenlijk ook dat jij geen fiets auto of vakantie nodig hebt. Gaat ten koste van het milieu en jouw gezondheid. V
Je geeft precies de redenen weer waarom die avondklok zo achterlijk is.
Bemoei je met je eigen miezerige leven.
Wat schrijf jij nou? En wel op je werk reaguren op GS? Onder een knick? Natuurlijk. Harde werkerd!
@Joyce | 16-02-21 | 15:11: nick, sorry.
@osolemio | 16-02-21 | 14:36: Precies. Mensen gaan alleen maar van hun eigen situatie uit met die domme "wat moet je na 21:00 buiten" opmerkingen.
Rutte en Grauperhaus kunnen de typhus krijgen. Als de rechter zegt dat de avondklok illegaal is dan ga ik gewoon naar buiten. En raad eens, buiten is de kans op besmetting verwaarloosbaar en zeker als ik ALLEEN ben. Met je 10% minder besmettingen. Deze regering is kapot stuur ze ... o wacht.
Moet er niet gewoon een afdeling van de mariniers naar het binnenhof om de bezetter te verwijderen, desnoods met geweld? Deze lui zijn onwettig, maken onwettige wetten en weten van geen wijken. Bij mijn weten mag een demissionair kabinet alleen nog lopende zaken afhandelen maar geen nieuwe zwaarwegende wetten indienen of uitvoeren. Ja, het is een crisis maar volgens die rechter dus geen noodsituatie. Opbokken met die lui, nu en onmiddelijk voor ze nog meer kapotmaken met hun gepruts.
@elfenstein | 16-02-21 | 14:31:
Wat mij betreft ook. Maar ja. Gaat niet gebeuren, angst is een goed machtsmiddel.
In deze BiJzOnDeRe TiJdEn.
Ik vind het ook vreemd om te geloven dat 's avonds over een lege straat buiten lopen gevaarlijker is dan overdag over dezelfde straat lopen. Of naar school gaan. Of de supermarkt in.
@einz | 16-02-21 | 14:35:
Maar dat is het. De maatregelen zijn zo disproportioneel en eenzijdig benaderd, dat ik me serieus afvraag of men wel weet waar ze mee bezig zijnin het Haagse. Ondemocratisch, dat is het.
En dan ook nog volksgezondheid in je bek durven nemen. Corona is niet het enige risico voor de volksgezondheid. En corona is niet van dien aard dat het de vrijheidsbeperkende maatregelen rechtvaardigt. De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie... Al een tijdje niet meer!!
Rutte is woedend op de PVV rechters las ik in De Speld.
Je vergeet TM.
@Lorejas | 16-02-21 | 14:29:
U kijkt zo lief™
Rutte bang the great reset is in gevaar
De 'besmettingen' mogen niet op lopen. Het is de bedoeling dat iedereen besmet raakt. Juist de gezonde beroepsbevolking. Dat is de ENIGE manier om groepsimmuniteit te bereiken. We hadden allang immuun moeten zijn want virussen komen en virussen gaan maar ons immuunsysteem blijft altijd bestaan.
Twee weken geleden koppen in de buitenlandse kranten dat de Nederlandse overheid de vijand is van burgrs. Gisteren op Radar dat burger bij een beroep op de Wob het nakijken heeft en de overheid voortdurend eigen wetten overtreedt en nu dit weer. Het is bijna aan de orde van de dag dat deze bananenmonarchie er gekleurd op staat.
Maar wel allemaal stemmen hoor op 17 maart.
@Binnenbaan | 16-02-21 | 14:31: ja FvD
als dat het verhaal over de crossbaan betreft dan wil ik daar toch op ingaan want dat was een zeer éénzijdig verhaal. De crossbaan die daar ligt is in 1946 of 1947 daar gekomen en de klagende meneer woont er pas 20 jaar en wist toen hij er kwam wonen dat de crossbaan daar lag. De persoon in kwestie heeft vanaf dag 1 alles gedaan om de crossbaan te dwarsbomen en alle maatregelen die zijn genomen om de overlast te voorkomen hebben zowel de crossclub als gemeente klauwen met geld gekost en de persoon is de ENIGE die klaagt. Er is hem zelfs aangeboden om zijn huis tegen een marktconforme prijs over te nemen. Hij heeft zelfs een aangelegde geluidswal die het geluid tegen hield via de rechter weg laten halen omdat dit volgens hem de aanleg niet volgens de regels is gegaan maar het geluid wel tegenhield dus deze meneer heeft teveel tijd en doet er alles aan om de club en de gemeente dwars te zitten.
@Fedde71 | 16-02-21 | 14:44: Rosa Parks had natuurlijk ook braaf haar mond kunnen houden en gewoon achterin de bus gaan zitten zoals iedereen hé? Soms moet het laffe merendeel van de burgers het simpelweg hebben van bloedirritante querulanten met een overdaad aan tijd. Net zoals de panelen alhier, maar dat terzijde.
@OverdaanDerOnderheid | 16-02-21 | 15:13: soms wel en vooral als het terecht is maar hoe kan iets wat er al meer als 70 jaar ligt ineens niet meer rechtmatig zijn. Heeft niets met de crossbaan te maken maar met wat erbij is gebouwd etc.
We moeten gewoon met z'n allen gaan demonstreren voor de avondklok.
Ik ben juist tegen.
Vanavond na 9 uur de straat op om een avondklok te eisen
Rutte toont zich vandaag een slecht verliezer. Ik heb zo het idee dat ie die Engel het liefst van de aardbodem zou zien verdwijnen.
"Ik ga dat stichtingkje van jouw kapot maken".
Ben het met Rutte niet zo eens, maar die Engel laten verdampen van de aardbodem lijkt mij ook wel een fijn plan. Wat een zeldzame drol is dat zeg.
@Bigaroque | 16-02-21 | 14:26:
U bedoelt:
Een minderwaardig mens?
@Bigaroque | 16-02-21 | 14:26:
Dit is aanzetten tot moord.
@elfenstein | 16-02-21 | 14:28: Als ik zou bedoelen 'een minderwaardig mens' dan zou ik schrijven 'een minderwaardig mens'. Nee, ik bedoel een zeldzame drol. Vandaar dat ik schrijf 'een zeldzame drol'.
@Bigaroque | 16-02-21 | 14:30:
maar u wil de man wel laten verdampen. Een doodswens, dus. Misschien begrijpt u zelf niet zo goed wat u allemaal plempt?
We moeten mutatie Rutte overwinnen. Revolutie!!
De Fransozen hebben al eens voorgedaan hoe je dat aan moet pakken.
De heren in Den Haag gedragen zich als tirannen.
Jongens nog even volhouden ; na de zomer mogen we ons mondkapje wellicht af doen en vd zomeravonden genieten alvorens we klaargestoomd worden voor een nieuwe werkelijkheid; hordes werkelozen die nu voor een armeterige loontje kunnen gaan werken bij overeind gebleven grote jongens. De komende jaren worden een proeftuin over hoe ''men'' , de WHO/DAVOS e.d. ons wil laten strugglen. Als je mazzel hebt een biosje en een etentje , maar bij een lokaal griepje een avondklok er doorheen kunnen drukken etc
En toen werd u wakker. In een wereld met permanente avondklokken, lange rijen bij de UWV en rona paspoortjes.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-02-21 | 14:25: ik loop lang genoeg mee om te weten dat het gedraai en gemanipuleer van overheden , en de daaruit voortvloeiende besluiten, veelal niet meer teruggedraaid worden. Dus ja, ik vind deze dingen zorgelijk
In 2030, you will have nothing and like it.
Wij Nederlanders worden behandeld als een crimineel met enkelband; er is geen verschil.
Jawel, men behandelt criminelen met respect.
Anarchie in de polder! Burn it all the f#ck down! ( ps joris dit is natuurlijk niet letterlijk he)
>die avondklok werkt wel
>de cijfers dalen niet genoeg
Juist ja Rutte.
Vraag me af wat voor het OMT en Rutte wel goede cijfers zijn dan.
@CocaCola | 16-02-21 | 14:24: Ja dat zeggen ze dan weer nooit.
De cijfers dalen wel degelijk maar daar heeft de avondklok dan weer vrij weinig mee te maken. In België dalen de cijfers ook en daar zijn de winkels en de kappers gewoon open.
@Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 14:27: >De cijfers dalen wel degelijk
Dat vindt Rutte dus blijkbaar niet.
@Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 14:27: Ja, sinds zaterdag zijn de kappers open ja. Daarvoor maandenlang niet. Beetje bij de feiten blijven aub.
@Bigaroque | 16-02-21 | 14:29:
In Brussel al maanden een avondklok, en altijd en overal verplicht de muilkorf om: geen enkele opvallende verbetering!
@Bigaroque | 16-02-21 | 14:29:
De niet-essentiële winkels zijn al vanaf 1 december open. Zelf ook bij de feiten blijven ja?
Man man, het is leuk geweest Rutte. Bedankt voor tien loze jaren, en wegwezen nu.
U kijkt straks 4 jaar nog tegen Rutte's smoelwerk aan heur.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-02-21 | 14:24:
Wat echt een gotspé is, hij is nota bene opgerot vanwege verregaande incapabiliteit. Waarom de VVD eigenlijk nog niet een andere lijsttrekker heeft is mij een raadsel, zo'n bewezen prutser wil toch niemand aan het roer hebben?
@elfenstein | 16-02-21 | 14:26:
Uw beteren vinden dat Marxje Rutte uitstekend werk verricht. Koeioneert zijn gepeupel keurig netjes richting das ewige neues reich. En betaalt daar ook keurig voor, welvaart vloeit van Nederland naar knoflooklandjes en achter het ijzeren gordijn. En dat is exact de bedoeling.
Kan iemand mij vertellen waar de populariteit van de VVD vandaan komt eigenlijk? Waarom blijft het klapvee stemmen op dit soort incapabelen.
Toenemende radicalisering van het electoraat.
Nederlanders zijn een schapenvolk geworden.
Veel dom Volk dat niet verder komt dan het NOS journaal.
Als u de reacties in het ad onder het artikel over de uitspraak had kunnen lezen (nu niet meer mogelijk) had u het antwoord gehad. Merendeel was nl. verbijsterd over de rechter en diens onverantwoordelijkheid. Een van de tegenreacties sloeg de spijker op de kop door vast te stellen dat het continue angstaanjagen door MSM en Kabinet/OMT zijn vruchten afgeworpen had.
Rutte klinkt een beetje overspannen.
Ze hebben allebei een beetje last van nijdigheid. Jammer he, als de rechter je maatregel de nek om draait.
De grootste angst is natuurlijk dat als de avondklok van de baan blijft en er over 2 a 3 weken géén grote toename in besmettingen te zien is. Dit zou een pijnlijk informatie puntje kunnen zijn vlak voor de verkiezingen. Waarschijnlijk de reden dat de klok verlengd moest worden tot nét voor de verkiezingen.
Die piek komt er toch als je kijkt hoe iedereen afgelopen weekend met elkaar om ging.
waar uit blijkt correlatie tussen afgenomen gevallen en de avondklok , dus niet het prive bezoek op de dag.
Was soll ich den jetzt machen Angela..?
Wat een corpsbal, die interviewer.
17 maart: Bindend referendum over wel / niet voortzetten buitensporige maatregelen.
Peppie en Kokkie in paniek!
Spoedwet Spoedwet
Ik ben benieuwd naar deze Spoedwet!
Ik ben heel benieuwd welke hogere D66 rechter er toe/aangewezen wordt die in the pocket zit van dit stel faal-dictators!
spoedwetje hier, spoedwetje daar. maar om nu een spoedwet te maken om mensen van de toeslagenaffaire te helpen, of om de migratie stop te zetten ho maar.
Dit. Het bedrog is compleet.
Ze zorgen wel even voor een d66 rechter vanmiddag
Mooi. Doe maar. Hoe meer mensen het gaan zien voor de 17e hoe beter.
Wanneer de avondklok vanmiddag toch gehandhaafd wordt voorzie ik weer grootscheepse rellen aangezien het weer buiten ook weer beter is....
Ja, het is net weer lekker weer aan het worden. Dus zou zo maar kunnen. In elk geval zal de politie niet op rellen voorbereid zijn zoals vorige keer.
Dan worden ook die reltrappers vervolgd, met verbeurdverklaring van hun bezittingen.
@ultraman | 16-02-21 | 14:22:
Alle romeo's terug van vakantie, gaat niet lukken op zo'n korte termijn.
De klopgeest is het er duidelijk niet mee eens (of mijn speakers zijn aan vervanging toe)
Rutjes haar zit niet best, ik zie tekenen van verval....
Nee mark, we hebben die avondklok niet nodig, het doet niets en door er over door te drammen maak je jezelf alleen maar nóg ongeloofwaardiger. Kunnen we demissionaire ministerpresidenten misschien nóg een keer afzetten, met een spoedwet desnoods? Of het wettelijk is weet ik niet maar dat maakt blijkbaar ok helemaal niet meer uit. Opzouten met die lul, NU!
Ik doe een beroep "met klem" op de MP om zich niet meer verkiesbaar te stellen.
@einz | 16-02-21 | 14:20:
Zelfs de meest verstokte VVD stemmer moet nu toch nattigheid voelen zou je denken? Wie wil deze vent nou nog terug dan? Is er in die hele partij niemand te vinden die ietsje minder vuiligheid aan z'n jas heeft hangen?
*met lampje zoeken doet*
Avondklok of niet, mensen moeten nog steeds anderhalve meter afstand houden - en dat mag de politie ook handhaven.
Lees nog eens terug wat je schrijft. En besef je in wat voor krankzinnige wereld we zijn beland.
Doe jij dat maar. Anders doe je het gewoon je hele leven, dan weet je tenminste zeker dat je nooit dood gaat.
en dat is ook genoeg. Zeker als je de focus daarbij legt op risicogroepen.
Ik zie nog een rechtszaak aankomen.
" We kunnen niet zonder..."
Jawel, leugenaar. We kunnen zonder avondklok, en nog veel belangrijker, we kunnen en MOETEN zonder JOU!
Misschien dat de kiezers zijn geneuzel eindelijk eens zat wordt.
Goor Faalkabinet! 38 zetels voor de VVD, waarom?
Mensen kijken uitsluitend staatsmedia
@ultraman | 16-02-21 | 14:20: Nee, die peilingen worden gedaan onder mensen die staatsmedia kijken. De uitslag gaat serieus anders worden 17 maart.
De bananen zijn weer recht aldus Rutte.
Ah, een banaan ontkenner, u bent de pisang!
Wat een paniek. Een nieuwe wet? Had je energie besteed aan het kopen van vaccins en het inenten van de bevolking. Maar dat heeft niet erg veel prioriteit bij Rutte.
Wie zegt dat vaccins onze vrijheid terug brengen?
@lauwebal | 16-02-21 | 14:22:
Ik, maar wel op termijn.
Rutte lijkt in de persconferentie te liegen over de trend van de cijfers. Nog even en hij is zelf een wappie.
Dat is mij ook opgevallen. Ik hoop dat Maurice het snel bevestigt, en ons vertelt hoe het werkelijk zit.
klok (de; v(m); meervoud: klokken; verkleinwoord: klokje)
Iedereen die half maart nog een rondje inkleurt bij deze idioten is mede verantwoordelijk voor de verdoemenis van Nederland.
We geloven je niet meer, Pinokkio!
Bla, bla bla, chocoladevla.
Kan iemand die voorzieningenrechter even doxen? Zin om een bos bloemen van 300 euro te sturen.
"Ja hoor. Nu verandert de verplichte avondklok (als het kabinet vanmiddag verliest) in een beroep 'met klem' van Rutte op iedereen, om toch vooral binnen te blijven na negen uur 's avonds."
Nee Mark.. jij bent af.. Als jij *mij* opsluit in *mijn* eigen woning omdat het *jouw* handhaving van gasten die zich hoe dan ook niet aan maatregelen houden makkelijker maakt, dan hou ik geen rekening met jouw oproep tot gezond verstand niet meer. Ik bepaal zelf wel wat ik doe. Dat kan ik veel beter dan jij
Teflon Rutte krijgt nog een krasje. Hier kunnen de Rutte doctrine en Caroline niks voorkomen. Gaat het politiek landschap na de verkiezingen veranderen vragen vragen
Het schijnt dat Rutte weer een woede-uitbarsting heeft gehad.
@El Rico Grande | 16-02-21 | 14:18:
De man was duidelijk uit zijn comfortzone. Er kwam zwarte rook uit zijn oren.
Rutte doet een dringende oproep aan al zijn Mede-Nederlanders... Dat is dus maar aan de helft van de bevolking..
Wat een fantastische dag: in de Volkskrant (!) een vernietigend artikel van vorige griffier E.K. over het Toeslagendrama. www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...
Ok. Bleib zu Hause.
Nee. Moet werken.
Ik moest nog wel een lachen om België.
Maar nu moet ik toch echt schateren om Nederland.
Die kannoniers die dat meisje ondersteboven hebben gespoten met hun waterkanon moeten nou bij haar thuis een bosje bloemen gaan aanbieden, al haar schade vergoeden en met de camera en plofkap van de NOS erbij: "Het spijt mij" zeggen. Ook graag de internationale pers erbij want ik kreeg dat filmpje toegestuurd van m'n maten in Santa Anna en La Jolla in Californië en Toronto in Canada en Tunapuna in Trinidad, of wij, The Dütch, gek waren geworren.
Dat zijn ze daar in Cali ook hoor. en die Canucks ook, want wie kiest die verwijfde Trudeau nu al premier?
Straks ga je zeker nog vragen of er een tv-programma gemaakt gaat worden waarin mensen hun excuses gaan aanbieden. Oh, wacht: www.youtube.com/watch?v=xYYPoyqqt_s ;)
Zelfs de Chinezen - die vanwege censuur meestal nog nooit filmpjes van het Plein der Hemelse Vrede hebben gezien - sturen deze filmpjes rond terwijl ze zich oprecht verbazen en hun afschuw uitspreken over zulk volstrekte disproportionele toepassingen van het geweldsmonopolie.
Die kannoniers mogen zich zo diep schamen dat ze door een tunnel dwars door de aarde precies op dat plein uitkomen.
Uiteraard, goede persco overigens.
Dat kan, alleen de inhoud sucked.
Slechte verliezers zeg. Als de rechter in hoger beroep hiermee instemt dan kunnen daarna gaan vissen. Wat is dan nog een rechterlijke uitspraak waard? Daarbij normaal moet je weken wachten op hoger beroep en de uitvoerende macht kan het in een paar uurtjes regelen Montesqieu draait zich om in zijn graf.
Als dan. Pfff. Kamer stond in meerderheid achter de maatregel.
@van Oeffelen | 16-02-21 | 14:15:
Je kent de trias politica?. Die hebben ze in Zwitserland ook.
Dit gedrag van Rutte en co. ondermijnt het vertrouwen in de rechtsstaat. Hebben ze dat zelf niet in de gaten?
@Zatkniss | 16-02-21 | 14:17: wacht gewoon even het hoger beroep af
@Zatkniss | 16-02-21 | 14:17:
In Almere niet. Daar regeert Jorritsma met ijzeren vuist!
@van Oeffelen | 16-02-21 | 14:23: In het hoger beroep wordt de uitspraak van de voorzieningenrechter verworpen. Dat is alvast geregeld. Deze zaak wordt niet inhoudelijk behandeld.
Dat hoger beroep wordt zo uitzonderlijk snel behandeld dat ik vrees dat de uitspraak ook wel vast zal staan (inhoudelijk kan zo'n zaak nooit behandeld worden in zo'n korte tijd).
Avondklok is kolder, heeft niets met het virus te maken.
Over de UK, Even bij het kopje "Daily New Cases in the United Kingdom" kijken: www.worldometers.info/coronavirus/cou...
Precies, het kabinet heeft effe contact gehad met de president van de rechtbank en gezegd...."heej chef... dit kan echt niet he!".
Democratie? haha, laat me lachen. Schorsing wordt gehonoreerd en GS zal waarschijnlijk komen met.... ja ja... D66 rechter... haha.. Als ik gelijk heb mag ik een biertje pakken. Bij ongelijk, geen biertje vanavond. Wat een lijdensdruk... lijkt net een goeie voetbalwedstrijd.
't Zakt wereldwijd in elkaar. www.worldometers.info/coronavirus/#co...
@nobodiesunmighty | 16-02-21 | 14:18: FF gebeld met Joris Demmink, die heeft her en der nog wel wat tentakels. Echter heeft Henk Krol nog wel ergens een videoband liggen.
@Zwizalletju | 16-02-21 | 14:27: Als je naar die worldometers cijfers kijkt, zijn er wel een paar dingen die je in gedachten moet houden. Vorig jaar maart waren het alleen echte ziektegevallen. Sommige ziektegevallen werden niet gemeld, gewoon een beetje snotterig, maar geen reden om de dokter te bellen. Enkele maanden daarna, en eigenlijk pas zichtbaar na de zomer, ging er getest worden. Dat zijn hele andere aantallen. Dat moet je in de cijfers van de RIVM gaan duiken om te zien hoeveel echte ziektegevallen.
@Zwizalletju | 16-02-21 | 14:27: Komt dus overeen met andere virussen. Pieken in het voorjaar, dan even weg, komt in het najaar terug met eventueel nog een kleine opleving in het voorjaar en dan is over.
Wordt al op gewezen door de 'wappies' vanaf het begin van de 2de golf. Maar ja.. angst bij de sheeple en macht bij allerlei bobo's.
Ik vond deze wel interesting; Een hoger beroep kan zeker de uitspraak verwerpen, zegt hoogleraar staatsrecht Jerfi Uzman. "Er is inhoudelijk een vrij grote kans dat deze uitspraak in hoger beroep van tafel wordt geveegd. De rechter doet namelijk iets wat hij helemaal niet hoeft te doen. Hij wenst geen inhoudelijke aanpassingen aan de avondklok, maar kiest meteen voor een buitenwerkingstelling. Dat is vrij rigoureus. Hij gaat op de stoel van de Tweede Kamer zitten, waarin zijn belangrijkste argument is dat die noodwet niet had mogen worden toegepast. Als de Tweede Kamer dat een probleem had gevonden, hadden ze zelf de uitvoering van de avondklok kunnen tegenhouden."
Dit lijkt me toch iets voor democratisch gekozen politici om over te beslissen, en niet voor een benoemde rechter met een te groot ego.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:16: idd
Exact!
Houdt het hoger beroep geen stand, wordt het gezellig in Nederland. Genoeg wetgeving waarvan je de noodzaak kunt afvragen: van verplichte orgaandonatie tot erfbelasting, van de WvW tot Arbeidstijdenwet. Er is altijd wel een rechter te vinden die met je "meedenkt".
De hele onderbouwing van de rechter rammelt.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:16: nee dat ziet u verkeerd. De rechter toets de wet en de politici (ambtenaren)?maken de wet.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:16: hoor ik u hier nu melden dat u geen vertrouwen hebt in de rechtspraak?
@1977 | 16-02-21 | 14:24: Dat is waar. Maar de rechter gaat in vonnis veel verder met een waarde-oordeel over nut noodzaak proportionaliteit en urgentie en je kan je wel afvragen of dat zijn plaats is.
@einz | 16-02-21 | 14:27: Niet in alle rechters. En ik ken er een paar....
Die (middag)rellen tegen de avondklok waren dus terecht, aldus de rechter.
Kan iemand mij oprecht vertellen waarom een avondklok nog steeds noodzaak zou zijn? De cijfers blijven al weken dalen en de Engelse variant drukt niet door. Van Dissels 170,000 besmettingen per dag hebben we bij lange na niet gehaald. Dus waar maken we ons nog druk om dan?
Niemand weet het meer, ook Rutte niet. Maar het bekt wel lekker, "code zwart" en reproductie factoren etc etc etc
*wacht tot een lockdownwappie begint over de preventieparadox*
Omdat ze het leuk vinden, daarom. Er is absoluut geen noodzaak voor en het is ook niet perportioneel. Dus ik hoop dat het hof niet de uitspraak van de rechter teniet doet.
De hele avondklok is ingesteld op basis van een rekenfout van 800IC bedden.. dus dan weet je het wel...
@Epistulae_Morales | 16-02-21 | 14:19: Dit hele circus is gebaseerd op één grote rekenfout. De verkiezingsuitslag ook, gok ik zo.
Ze kunnen nu echt niet maken dat de avondklok af wordt geschaft en demense dan nog steeds de cijfers zien dalen.
Er was ook geen enkele reden om de avondklok überhaupt in te voeren. Op het moment dat het werd ingevoerd waren de cijfers al weken gestaag aan het dalen. Enige reden is dat het kabinet zich al een jaar in de hysterie modus bevindt en het beleid de facto wordt bepaald door het OMT, die alles in het werk stellen om hun verworven macht te behouden.
Rutten en Co houden vast aan een bepaald scenario dat ze gebruiken als het hen uitkomt. Het is allang duidelijk dat de Engelse variant niet half zoveel schade berokkent (of gaat berokkenen) zoals voorspeld. De beste maatstaf voor maatregelen is nog altijd om uit te gaan van het aantal ziekenhuis/IC opnames, niet het aantal positieve testen. Er wordt immers veel en veel meer getest dan vroeger en met deze cijfers kan wat gemakkelijker gerommeld worden dan met cijfers van NICE.
Gooi er eens een paar taaltrucjes in dat maakt het leuk en consistent
Vroeger ging je stemmen, toen kwamen er petities en tegenwoordig doe je handje-klap met een rechter (die je eerder gewraakt hebt in een vergelijkbare zaak).
Alleen is de haat jegens de avondklok zo groot dat geen onderzoeksjournalist zich er aan wil branden.
@kapotte_stofzuiger | 16-02-21 | 14:14: Een paar wappies die tegen zo'n avondklok zijn. Fatsoenlijk en hardwerkend Nederland ligt hier niet wakker van.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:17:
Controversieel: de betrokken rechter was niet onafhankelijk genoeg (alleen mag je dat niet hardop zeggen)
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:17: dank U dank U, ik voel me gevleid. Ik slaap heel goed. Ik heb de domheid van de mensheid recentelijk al volwaardig aanvaard.
@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 14:17: Tuurlijk Kuif. De ander wegzetten als wappie, en dan jezelf neerzetten als fatsoenlijk en hardwerkend. Zo uit het VVD handboek demoniseren. Je lijkt wel een valse nicht. En dat hardwerkende zal bij jou toch wel meevallen? Een harde werker heeft NOOIT zoveel tijd om hier op GS te reageren. En dat fatsoenlijke betwijfel ik ook. Misschien schijnheilig aan de buitenkant, vanbinnen ben je zo onfatsoenlijk als wat.
Rutte ziet er niet zo fris uit.
Hij is het geestelijk aan het verliezen. Iedere psycholoog moet dat kunnen zien.
Wilders ook heel slecht.
De avondklok is door D66 verkocht voor extra zendtijd van Kaag in de MSM.
Netjes vragen staat hem vrij.
Simpel.
U gaat anders dood.
En anders uw geliefden.
Daarom.
Spoed.
Want de Britse variant komt eraan. En dan worden jullie zombies.
Binnenblijven dus.
Vrees de nacht.
U hebt te veel Modern Warfare Zombie mode gespeeld?
Tsja "beroep met klem"... ik heb ook een "beroep met klem" aan de heer Rutte. Kom gedane afspraken eens na en maak er niet zo'n pispokkebende van!
Halsema: Beroep Burgemeester. Kaakklem. Beste kandidaat.
Ik vind het wel opmerkelijk dat ze zou hard deze avondklok er in willen blijven houden terwijl ze toegaven dat ze niet eens weten of het werkt.
Hij klinkt opeens niet meer zo vol vertrouwen. Moet heel lastig zijn als je naratief opeens in de war wordt geschopt door Viruswaarheid. Misschien kan ie ff met Mutti Merkel bellen
of er nog wat wetenschappers zijn om de avondklok weer wat legitimiteit bij te brengen.
R. lijkt ook een nattig voorhoofd te hebben (bij de haargrens).
Nou OK, Rutte, omdat je het zo vriendelijk vraagt, ik ga na 21 uur alleen maar even wandelen en dan niet op bezoek. Behalve af en toe bij mijn moeder. Een vrijwillige avondklok is veel veel beter dan een verplichte avondklok. Behandel de burgerij niet als een stel kleine kinderen.
Hahahahahahha Rutte.... als de avondklok toch wordt opgeheven door de voorzieningenrechter vraag ik toch iedereen met klem zich aan de avondklok te houden...... die vent is compleet gestoord...
Giga voor lul staat die man.
Vind ik niet zo'n rare oproep. De uitspraak van de rechter ging vooral over de wetmatigheid van de maatregel - niet of deze al dan niet verstandig is.
@lekgoot | 16-02-21 | 14:15: en u gelooft in de werking van de avondklok?
@Swaffelkaffert | 16-02-21 | 14:22:
Rutte gelooft er in. Dus dan is het niet raar dat hij deze oproep doet.
Eerst moet de Fuhrerin Merkel Genehmigung aan trutje Rutte geben dus ...
Volgens mij moeten we zelf een tekst inspreken...
Ze sudderen net zo lang door met het virus beleid, tot de verkiezingen.
#jesuis, euh, jesuis wie of wat eigenlijk. Lijkt wel een blitzkrieg tussen wetenschap, politiek en rechterlijke macht, wie kan het verst pissen. En de zandhaas is de normale burger.
De zaak Grapperfout en Pinokkio.
17 maart uitspraak van de burgerjury.
Vanavond op NPO en andere MSM het verhaal hoe viruswappies de derde golf op hun geweten hebben. En de gemiddelde nitwit slikt het dan ook nog als zoete koek en zijn boos hoe Flutte en Gabberhouse worden tegengewerkt.
Ze hadden met goede voorlichting en alles op vrijwillige basis, veel meer kunnen bereiken.
Maar van voorlichting hebben ze daar blijkbaar nog nooit gehoord.
Heb ik één spotje van tien of twintig seconden met een oproep om afstand te houden of thuis te blijven of dat uitlegt hoe je met een mondkapje om moet gaan of iets dergelijks op televisie gezien!?!
Niets!
Helemaal niets!
Nu je het zegt idd.. vroeger werd je doodgegooid met postbus51 dingen, maar kan me eerlijk gezegd niet herinneren daar iets van gezien te hebben (of ik kijk te weinig reguliere TV... kan ook)
@Sp1tz | 16-02-21 | 14:10:
isgeschiedenis.nl/nieuws/geschiedenis...
Uit het oogpunt van herkenbaarheid besloot het ministerie van Algemene Zaken vorig jaar echter toch om de naam Postbus 51 te laten verdwijnen. Het telefoonnummer van de dienst (0800-8051) wordt namelijk vervangen door 1400, het nieuwe nummer van alle overheidsdiensten. Vanaf vandaag, 1 juli 2012, wordt de naam ‘Postbus 51’ dan ook afgeschaft en heet de dienst voortaan simpelweg ‘Rijksoverheid’.
Aristotalloss | 16-02-21 | 14:09 |
www.facebook.com/despeld/videos/10153...
Dit idee.
@Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 14:15: Precies!
Als ze bijvoorbeeld heel helder hadden gehad met twee cijfers achter de komma, wie er precies gevaar loopt door dit virus, en ze hadden dat goed gecommuniceerd dan waren die mensen vanzelf wel veel meer thuis gebleven en had je geen volledige lockdowns nodig.
Enz, enz.
"Mocht er later deze week wél duidelijkheid zijn over de avondklok..." wut? Er is duidelijk. Later deze week is er wellicht een andere duidelijkheid, maar dat zien we dan wel weer.
De mafia gaat weer liegen eh, spreken.
Gewoon de straat op.
Klaar nu.
Sorry, maar daar trapt dus niemand meer in.
Wordt kotsmisselijk van deze twee wezelozen op tv, met de grapper trouwpartij.
Laat me niet lachen
Dus na 21 uur mogen er vanaf nu huizen worden gebouwd. Noteer dit in het dossier van het woningnoodschandaal
Ik kan mezelf nauwelijks horen. Jullie ook?
Ze hadden Irma erachter moeten zetten, versta er geen barst van.
Sowieso dat ik niet ga kijken naar die engerds. Ik lees het hier wel.
Nou, ze zijn er nu eindelijk. Waarschijnlijk waren ze bezig een fles whiskey aan het op te maken.
Heeft ome Ab een nieuw virus ontdekt dan ?
REAGEER OOK