Feynman en/of Feiten – Sneeuwvrij?
Kinderen raken besmet, kopiëren het, verspreiden het. Dat was al bekend in APRIL
Je zou toch denken dat met een jaar ervaring in online onderwijs het simpel zou zijn maandag de scholen te sluiten voor die laatste paar examenleerlingen die nog mogen en moeten komen? Als is het maar om de zorg te ontlasten van een paar simpele botbreuken. Code Rood, teststraat dicht, school open, stap maar op je fietsje naar de koelkast om een gooi te doen naar je examen!
Rutte meldde triomfantelijk dat de basisscholen weer open mochten. Binnen de kleine lettertjes van deze verkiezingsstunt kwam de aap uit de mouw: een klas mag alleen contact hebben met een paar leerlingen uit de eigen klas, om brede verspreiding zoals in Lansingerland te voorkomen. Het is een boekwerk dat ik u zal besparen, micromanagement dat negen maanden over datum is.
De onderliggende filosofie die wederom slecht gedeeld wordt is simpel: Bubblelicious. Hopen dat een uitbraak beperkt blijft tot een gezin of een tafeltje, hooguit een hele klas. De kinderen niet meer naar de buitenschoolse opvang, want daar zouden leden van de ene klas leden uit de andere klas ontmoeten. Het idee is zo simpel, dat je afvraagt waarom het in geen enkel draaiboek stond.
De ouders laten thuiswerken, zodat een besmetting in het gezin blijft, en niet wordt meegenomen naar de werkgever. Niet winkelen of de horeca in, want daar ontmoeten kinderen & volwassen zich in andere samenstelling dan in de klas of op het werk. Hier wordt met de botte bijl het aantal verschillende contacten dat iemand kan hebben gereduceerd. Alles wordt gelekt, behalve het motief.
Het is precies dezelfde compartimentindeling die de brandweer voor grotere gebouwen voorschrijft, zodat nooit het hele pand snel afbrand. Deze techniek is erg oud. De kans dat deze methode gaat werken, wordt groter naar mate je deze duidelijk uitlegt. Voor mij is het onbegrijpelijk dat dit al een jaar niet gebeurd. Daarmee wordt de naleving vanuit het kabinet al gesaboteerd.
31 scholen in Brabant gaven aan die missie niet in enkele dagen te kunnen regelen. Waarom is dit plan niet in april gedeeld en uitgevoerd? Let wel, schoolbesturen en docenten moeten deze nieuwe maatregelen uitwerken tot lokaal maatwerk -onbetaald- terwijl de school gewoon open is. Zelfs de ramen staan open voor extra ventilatie, dankzij de extreme kou maakt fysiek onderwijs geen kans.
Natuurlijk zijn kinderen zonder heftige symptomen en hoestbuien minder gevaarlijk als volwassenen die klachten negeren, of na een positieve test vrolijk de hort op gaan. Maar ze doorlopen nog steeds alle stadia. Ze raken besmet, ze kopiëren het virus, en verspreiden het. Dat was al bekend in APRIL. Het enige wat kinderen minder hebben, is een immuunsysteem dat longen, hart en brein aanvalt.
Docenten wordt gevraagd mee te gaan in steeds wisselend ad-hoc beleid, met extreem korte invoertijden, ze mogen -gratis- meer uren maken om daarna ongevaccineerd contactonderwijs aan te bieden. Toen Rutte voor de kerstvakantie op dinsdagavond besloot dat er woensdagochtend online les moest komen, kregen de meeste leerlingen helemaal geen les meer. De koek was op.
Het FD kwam met het nieuws dat 40% van de leerlingen zal zakken voor het eindexamen. Daar moeten volgens minister Slob de leerlingen rekening mee houden. Ben je lekker mee: een jaarsalaris minder in je carrière. Dit zal voor een plotselinge groei van het aantal leerlingen & klassen zorgen. Dat personeel en lokalen zijn er helemaal niet. Goede examendocenten in exacte vakken al helemaal.
Precies dezelfde groei ontstond deze zomer in het hoger onderwijs dankzij “altijd geslaagd” coronadiploma's. Docenten mochten examenleerlingen maanden langer lesgeven -onbetaald- om ze toch over de streep te trekken. Het slagingspercentage steeg, het aantal docenten in het hoger onderwijs niet. Docenten compleet overwerkt, maar hun werkgever krijgt geen extra geld.
Deze studenten hebben dankzij een gebrek aan bagage, geen sociaal leven met medestudenten en veel online onderwijs een valse start. Binnen een systeem waar een jaartje studievertraging keihard wordt afgerekend met de student. Van extra collegegeld tot en met extra studiegeld. Studeren is een investering die je alleen mag aftrekken van je bijbaantje als vakkenvuller, niet van je latere baan.
Doordat leerlingen alleen online getoetst mogen worden, is steeds slechter in beeld hoe groot per kind de schade is. Het wordt lastig te bepalen welk niveau een leerling heeft, welke hulp nodig is. We hebben afgelopen jaar gezien dat met de mantel der liefde iedereen bevorderen vooral leidt tot kinderen die nog verder verzuipen in online klassen waarin ze niet kunnen meekomen.
Met geld strooien om achterstanden aan te pakken in vakanties is maar zeer beperkt haalbaar. Leerlingen en docenten hebben deze rustmomenten keihard nodig.
Hun grootste achterstand zit in welzijn.
Reaguursels
InloggenNou de scholen blijven weer dicht hoor. Bij ons hebben de juffen vrijdagmiddag vrij genomen om slingers op te hangen en koffie te leuten. Om dan maandag gewoon WEER 15 minuten les te geven en dan “tot 11.50 uur, doe je best” te roepen. Dit zijn geen leraressen meer die kennis overbrengen en enthousiasmeren, maar ongemotiveerde werknemers die gewoon naar een website verwijzen. Je koopt een lesprogramma in, zet de kids aan het werk en hup het huishouden doen. En dan zeuren om nog meer geld omdat ze thuisonderwijs zwaar vinden...
Goed om bevestigd te zien dat ik op GS echt niets meer te zoeken heb
Feynman begrijpt nog steeds niet dat het niet gaat om voorkomen dat het virus rondgaat ten koste van alles maar het proberen te beperken qua snelheid. De circulatie stilleggen is een pijpdroom. Dat kan je even doen maar lost niets op. Maatschappij kan gewoon niet lang genoeg op slot. Dus dat doe je alleen om extremen te voorkomen. Niet om dood en ziekte te voorkomen. Als mensen zo graag oma willen blijven omhelzen net zo vaak als hun eigen kinderen, mogen ze dat zelf weten. Dat langdurige reguleren is een droom. Feynman klinkt wel erg vaak als advocaat van het totalitaire regime want dat heb je nodig om zijn suggesties te implementeren. Of een gedweeë bevolking met minimale individualiteit, dat schijnt ook goed te werken tegen de verspreiding.
In de gevangeniswereld is het al tijden bekend dat je bij infectieziektenuitbraken de patiënten moet opsporen en samen in 1 gebouw moet stoppen om de rest schoon te houden. Toch zie je in de VS in de gevangenissen HIV en tuberculose goede zaken doen. (Hier trouwens niet maar medisch gezien moet je hier ook niet in de gevangenis komen).
In buitenhof eindelijk eens een deskundige die uitlegt wat een ontzettende boerenl*l Rutte is.
De afbraak van de zorg is overigens al begonnen onder Balkenende.
Sinds Lubbers gaat het al bergafwaards met zorg en onderwijs
@likdoorn
Ik heb niet gekeken, maar wie is die deskundige en is hij inderdaad deskundig?
@Fijn_dat_je_er_bent | 07-02-21 | 13:29: Het gaat inderdaad bergafwaarTs met het onderwijs.
@Alco-de-Holist | 07-02-21 | 14:08: sorry beetje laat maar Jaap Goudsmid
Nu de Britse variant leidend is, heeft vaccineren nog zin. Dit gaat een tijdelijk effect worden: Coronavirus latest news: Oxford vaccine offers 'limited' protection against mild cases of South Africa variant - but can protect against severe disease www.standard.co.uk/news/health/oxford...
Fijn, sneller vaccineren, hoe minder virus circuleert hoe minder kans op een vervelende mutatie omdat de aantallen kleiner zijn. In ons vaccinatietempo is het binnenkort nauwelijks meer nodig om te vaccineren: iedereen heeft het gehad of is al dood. Probleem opgelost.
Beter: iedere week de risicogroepen van 1 veiligheidsregio vaccineren. Ben je over 6 maanden klaar. En de ziekenhuizen hebben het er 2 weken later minder druk.
Ach, al die kindertjes die nog nóóit zo'n sneeuwpak hebben gezien moeten uitgerekend morgen weer naar school na zoveel weken binnen zitten terwijl ze met deze sneeuw juist een frisse neus zouden kunnen halen, maakt die ene week dan nog iets uit? Dat ene uurtje sneeuwpret ná school zet geen sneeuwpop aan de dijk, natte kleertjes, warme douche, eten, half uurtje t.v. en dan naar bedje toe. Morgen weer een schooldag en in de pauze mag je een kwartiertje sneeuwballen gooien hahaha leuk hoor....pfff
Het speelkwartiel zal heus wel wat langer zijn hoor.
Ik heb al vaker gelezen dat leraren extra lessen willen geven aan leerlingen, vooral leerlingen met achterstand. Het antwoord is en blijft continu een keiharde "Nee!", want niet belangrijk genoeg. Het gaat hier om groep 7-8, kleine groepjes van bijvoorbeeld 8 leerlingen in de vakanties. Nee, nee, nee is het antwoord.
Maar vervolgens andere groepen 8 van 20-30 leerlingen wél toelaten voor (extra) lessen. Het is gewoon niet uit te leggen.
Nog twee interessante artikelen in de Welt am Sontag;
www.welt.de/politik/deutschland/artic...
Wetenschappers maken op aanvraag van de minister modelen om het beleid te ondersteunen. Gebeurt dat ook in Nederland?
www.welt.de/politik/ausland/plus22587...
In de UK gaat veel niet goed maar het vaccineren gaat als een dolle. Waarom gaat het daar wel goed en hier in Europa zo langzaam?
De UK heeft geen last meer van de diktators uit Brussel als het om vaccins gaat.
Rutte zei het al voor de camera we kunnen geen spoetnick vaccin gebruiken zonder toestemming van de EMA.
Dus ons lot ligt voor een groot gedeelte in handen van de EU.
Het zijn niet alleen Nederlanders die zich steeds minder aan de maatregelen houden.
www.welt.de/politik/ausland/plus22586...
"Österreich lockert am Montag die Kontaktbeschränkungen – trotz hoher Coronazahlen. Die Sehnsucht nach mehr Freiheiten sei zuletzt größer geworden, sagt Bundeskanzler Kurz im WELT AM SONNTAG-Interview. Immer weniger Leute hätten sich noch an die Vorschriften gehalten."
Het is veel gevraagd van mensen die geen risico lopen om hun leven een jaar op te schorten.
Zouden virussen dezelfde amfibische angst hebben zoals wij, voor de termen code oranje, code rood?
Dit heette vroeger "ijsvrij", niet sneeuwvrij.
Verkeerde topic.
Overleg op het Carshuis gaat niet door want "sneeuw"?
Is het onderwerp niet belangrijk, is er geen haast, kan het gebouw niet gelucht worden, is Teams vastgelopen?
En die werkgevers blijven maar onterecht eisen dat hun mensen op het werk komen. Daar zou Rutte eens wat aan moeten doen.
Hehe
Wynia legt ff uit waarom Rutten zo populair blijft.
www.wyniasweek.nl/video-hoe-corona-ca...
-n gaat lekker vandaag!
Wynia besluit met een hoopvolle boodschap: het is helemaal nog niet zeker dat Rutte de grootste wordt.
Rutte die ‘liberale’ premier van de ‘volkspartij’ voor ‘vrijheid’ en ‘democratie’. Precies 3 concepten waar Mark geen enkele voeling mee heeft.
De voetbaltrainer Fred of Ome Willem?
Voordeel is wel dat we nu paar weken erlost zijn van die klimaat activisten.
Hun argumenten zijn niet bestand tegen een witte wereld en -12.
+ v
Zodra de coronacrisis achter de rug is zal gelijk de klimaatcrisis uit de hoge hoed worden gehaald.
@Fijn_dat_je_er_bent | 07-02-21 | 07:53: tegen die tijd is ons geld op. Dus nog paar maanden respijt
‘Global warming’ is al lang veranderd in ‘extreem’ weer en ‘climate change’. Ergo; als u niet wil sterven aan ‘extreme’ koude: stop met vleeseten, stop met vluegen, stop met autorijden, stop met houtstook, stop met LEVEN!!!1!!!1.
Dat is steeds se boodschap van activisten. Vermeid elk risico, blijf binnen en stop met (genieten van) leven.
U moet boetedoen. De kerk en wraakvolle god heeft u de rug toegekeerd, leve de nieuwe kerk. De kerk van de wetenschap en de mens (ipv god) die de wereld creëert.
Dezelfde mechanismen allen een inverte benadering.
@ratelaar | 07-02-21 | 09:09: dank voor uw commentaar maar het zou prettig zijn als u de NL grammatica in ere houdt. "Vermeid" is nog steeds vermijd...... om maar een voorbeeld te noemen.
Maakt voor klimaatgekkies niet uit, als het kouder wordt dan roepen ze weer dat dit ook komt door de opwarming, doordat de golfstroom omdraait. Ze praten alles naar de door hun gewenste uitkomst toe.
Zoals altijd was 'het onderwijs er niet klaar voor'. Dit omdat het onderwijs altijd lijkt te wachten tot zij ergens toe worden aangezet, dan wordt er meegestribbeld en dan doen ze het toch maar. Elke keer weer. Heb zelf een vitaal beroep en heb de gehele coronaperiode gewoon moeten werken. Locatie is door ons zelf coronaveilig gemaakt, niks wachten op het management, Rutte of de regering. Niemand bij ons heeft corona opgelopen.
De meeste scholen hadden een plan voor alle leerlingen op school met looproutes & afstand, een plan voor halve klassen en een plan voor alles online. Toen kwam een oekaze om de alle leerlingen thuis te houden, maar de examenklassen wel op school, desnoods als halve klassen. Die optie is nooit gecommuniceerd. Dan krijg je dat het verkorte rooster voor alles online, niet klopt met het rooster voor de examenleerlingen die wel op locatie zijn.
De scholen krijgen daadwerkelijk pas een halve dag vooraf te horen wat ze wel en niet mogen, waarbij alle bestaande plannen rechtstreeks de prullenbak in mogen.
Een echte test van dit soort maatregelen is of er niemand van de anderen ziek wordt nadat een medewerker met beginnende corona, en zonder symptomen, op het werk was. Nog beter, sls een asymptomatische medewerker niemand aansteekt. Petje af voor eigen initiatief en zelf nadenken.
Rutte zet in op de groepsimmuniteit door leraren en ouders via de kinderen te besmetten die dan weer hun vrienden en collega's besmetten.
Met als onzin argument dan kinderen niet besmettelijk zijn omdat ze minder symptomen hebben.
Nogal logisch dat als je minder symptomen hebt dat je dan minder besmettelijk bent
Kinderen killen dit type beter. besmettingsmodellen moeten telkenmale worden bijgesteld en zijn niet betrouwbaar, ongecontroleerd observationeel continue wisselend onderzoek. Zelfde missers worden gemaakt als in de middeeeuwen tot heden. Ook in de middeleeuwen was afstand houden een manier om de eeuwenlang durende killer, de pest tegen te houden. Ok, ander beestje. Maar toch massale sterfte. Modellen worden gebruikt om persoonlijke voorkeuren uit te voeren onder het mom van wetenschap. Er is nu zoveel veranderd dat hier zelfs geen complex wiskundig model gaat helpen. In tegendeel zelfs. O ja, dit is een opinie.
@Fijn_dat_je_er_bent | 07-02-21 | 07:56: nee nee nee nee nee
Shit, heb net auto op straat ff sneeuwvrij gemaakt.
Maar dat mag dus eigenlijk niet. Avondklok, jeeeee
Ik zat te scrollen maar bij “extreme kou” ben ik definitief afgehaakt.
Wat is het toch moeilijk om voor je eigen kroost te zorgen tegenwoordig.
Pap ouders, kom op zeg. Drie keer vakantie per jaar is al bespottelijk.
Beetje een jaar afzien en het is al huilen met de pet op.Graag de dienstplicht weer invoeren, niet dat ik daar veel heb gedaan maar goed toch veertien maanden afzien.
Dat was in de periode '40-'45 anders en zie waar onze jeugd nu gekomen is. Echter een deel van de Nederlandse offspring is tot watjes gecreëerd door een totaal veranderde maatschappij. Het socialisme heeft ons niet socialer gemaakt met een VVD-premier die zich liberaal vindt en aan de knoppen wil zitten. De maakbare samenleving is toch een rood ideaal pik. Cheers, daar gaat weer een rooie!
Rubberen-tegelcultuur. Mama en Papa moeten overal bij opletten, want stel je voor dat er iets gebeurd. Kinderen worden niet losgelaten en kunnen niks zelfstandig. Gevolg: kinderen hebben continu alle aandacht nodig en moeten vermaakt worden.
U heeft duidelijk geen (jonge) kinderen. En zie daar het probleem van deze tijd; empathie tot aan de deur. Alleen wat binnen de eigen belevingssfeer valt krijgt empathie en medeleven, de rest kan stikken.
@Magna Carta | 07-02-21 | 08:06: Valt wel binnen mijn eigen belevingssfeer en ben het volkomen eens met bovenstaande reacties.
Waarom hoor ik niets over een mogelijk geneesmiddel dat in Israel is ontwikkeld? Dat is toch groot nieuws? Dus niet vaccinatie maar genezend? Heb het op de Margriet site (sic) vanochtend gelezen. Telegraaf heeft er als enige melding van gemaakt vanavond..
Let wel: genees!middel
@decaliter | 06-02-21 | 23:57: Een geneesmiddel voor de griep?
Rustig verder dromen.
Hoeveel olifanten moet hier voor afgeknald worden?
@decaliter | 06-02-21 | 23:57: past niet in het jaarlijkse verplichte vaccinatie programma die op stapel staat
@Arachne | 07-02-21 | 00:53: Het nieuwe coronavirus is geen griep.
dit stukje kan niet serieus zijn of wel?
Ach, een beetje trollen, een beetje gaslighten, een beetje reverse psychology, en de mensen doen precies wat je wil...
De mensen......... jij beschrijft de gemiddelde VVD stemmer over de jaren heen....
foutje bedankt, niet zo erg dat het contract herzien moet worden ervoor:
"Dit zal voor een plotselinge groei van het aantal leerlingen & klassen zorgen. Dat personeel en lokalen zijn er helemaal niet. Goede examendocenten in exacte vakken al helemaal NIET."
You can thank me later.
Bedankt voor die opendeur die je intrapt. Zoiets ??
@Flow_Snake | 06-02-21 | 23:38: nee, een woord dat ontbreekt.
@King of the Oneliner | 06-02-21 | 23:42: Die
Angst is een slechte raadgever. Dat, in combinatie met een vleugje dunning-krugereffect, is een succes formule om je samenleving over het randje te toppelen. Maar blijf vooral nog even volhouden en stel vooral geen vragen, want we navigeren op de achteruitkijkspiegel met 50% van de kennis in een spannende onzekere fase van de crisis of zoiets.
Dat was een jaar geleden een mooi verhaal, maar is inmiddels zijn geloofwaardigheid verloren. Het is wel duidelijk, ons crisis team is onderdeel van het probleem, niet de oplossing. Kicking the can to see another day, want woorden als “solidariteit” en “verbinding” zijn slechts een goedkope afleidingsmanoeuvre voor de bekrompen toekomstvisie en leiderschap waar het in dit land aan ontbreekt.
Hier doen ze her wel goed hoor... toetsen Engels met 2e laptop en Google translate. De rest wordt via app groepjes gedeeld tijdens de toets. Ikmoet zeggen; "ze weten zich goed te houden" en zolang dit het beleid is gaan ze gewoon over. Whahaha. Maar mooie tegel weer feymann ^^
Lekker snuggere school zitten jouw kinderen op. Not.
@Papa Jones | 06-02-21 | 23:09: Ja ze zijn suggereder als degene die hun les geven. Ik moest er ook wel om lachen. Al heb ik ze wel van enige tips en tricks voorzien. Hehehe
@Flow_Snake | 06-02-21 | 23:20: Ik zou er als ouder niet blij mee zijn. Maar goed, ieder zijn lolletje.
@Papa Jones | 06-02-21 | 23:23: ik had ook liever normaal onderwijs gezien, maar heb ook gezien hoe knullig het er aan toe gaat. Dus ben blij dat ze oud en wijs genoeg zijn dit zelf goed op te pakken... die paar uur online les is al helemaal lachwekkend en kansloos. Dus ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ze er slecht aan doen.
@Flow_Snake | 06-02-21 | 23:29: Nee, ik snap het ook wel, dat die kinderen dat zo doen... ik snap alleen niet dat ze op school dat toestaan / niet doorhebben.
Op school hier hebben ze gewoon de toetsen stilgelegd. Ja, opstellen maken, dat kan nog wel.
Hoewel ze laatst weer begonnen zijn met wat overhoringen, ook voor geschiedenis. Ik zal mijn zoon eens vragen hoe ze dat doen.
Weet je wat ik ook niet begrijp. Ik ben 62 plusser. Risicogroep voor corona sinds 1 jaar dus.
Ik meen mij te herinneren , dat er een paar geleden plotseling een wet is aangenomen die de AOW leeftijd verhoogde van 65 naar ongeveer 67 jaar.
We werden immers allemaal gezond ouder en die 60 plussers moesten niet zo zeuren....Nou ik kan jullie vertellen , dat ik al heel wat vrienden ten grave heb zien dragen geboren tussen 1957 en 1960. Maar niemand die het erover heeft.
Je leest alsmaar over "dorhout". Enge wereld en eng land is dit geworden. BAH!
Ach, een enkeling heeft het over 'dor hout', ze hebben echt geen idee en missen hun kroeg en drinkgabbers.
Rutte wil u niet enten. Hoe eerder hij over uw pensioen kan beschikken, hoe liever het hem is.
@El Rico Grande | 06-02-21 | 23:04: Dat is helaas een feit. Ze willen echter niet alleen over een pensioen beschikken, ze gunnen je ook de schamele erfenis niet. Arm zul je je ouderdom in gaan! Ik begrijp niet , dat er zoveel sadisten op deze Rutte clown blijven stemmen. Zegt wel iets over de sociale toestand in dit land.
Er moet nog meer dor hout en de AOW blijft 67 om de coronacrisis te financieren.
Tsja, als je vriendenkring bestaat uit kettingrokers, zuipschuiten en vraatzuchtigen dan is het vrij normaal dat ze rond deze tijd het hoekje omgaan. "Dor hout" is zo iemand, en dan nog eens tien jaar ouder, die last heeft van COVID en in een hospice thuishoort, en niet op een IC...
Kan er nog steeds niet over uit dat de meerderheid van de burgers zich laten koeieneren door een regering,die sinds april geen enkele moer gedaan hebben aan opschaling van ziekenhuis personeel enz enz.
Wie zijn die mensen toch die alles maar pikken van een stelletje gewetenloze narcisten met hun nepregering.
Zo'n beetje iedereen.
Dat zijn die mensen die bellen om hun buurman aan te geven?
Sheeple
@Ron_Paul | 07-02-21 | 00:07: Nice.
Even iets anders; overleg catshuis gaat niet door wegens weersomstandigheden !! Haha. Nooit van online vergaderen gehoord , pluchezitters? Nou, het onderwijs wel. Bedrijfscultuur wel. Opgedragen door jullie!
Stelletje kakmakkelijken!!!
Ja je moet elkaar natuurlijk wel even in de ogen moeten kunnen kijken he. Dit zijn namelijk BELANGRIJKE dingen.
Online vergadering? Dan kan die kwal de rest van het kabinet niet onder de duim houden. Hij lijkt de reïncarnatie van Teflon Don.
Op Zoom werken de driftbuien van Rutte niet. Als hij onder zijn pc met het schuim op de lippen gillend over de grond rolt, gaan de anderen even koffie halen. Niet de bedoeling.
Het is oh zo simpel en de verklaring voor alles wat misgaat; slechts weinig mensen willen het geloven maar heel bestuurlijk Nederland hangt aan elkaar van goede bedoelingen en complete incompetentie op alle, maar dan ook álle, vlakken. Zo ook online vergaderen, ik zou niet verbaasd zijn als geen enkele laptop van de Tweede Kamer beschikt over Microsoft Teams, om een voorbeeld te noemen.
Is online vergaderen wel veilig genoeg dan?
Morgen geen vaccinaties vanwege sneeuw. Sneeuw is dus gevaarlijker volgens Rutte. Krijgen we nu dus voortaan ook lockdown bij winterse neerslag? Gaat nergens meer over
Rubberen stoeptegelgeneratie he. Ik denk dat als we over een jaartje of drie terugkijken we dit echt zullen zien als een onbegrijpelijke en onuitlegbare collectieve verstandsverbijstering.
Toen de oudjes van de week in de stromende regen stonden te wachten op hun spuitje was het schijnbaar allemaal niet zo,n probleem.
Die trend is al jaren geleden ingezet, toe de NS al bij bladeren op de rails het niet langer kon blijven rijden.
@komtdatschot | 06-02-21 | 22:46: Beetje longontsteking oplopen moet je durven riskeren om het risico dat je door corona longontsteking krijgt te verkleinen.
@Binnenbaan | 06-02-21 | 22:50:
Zo,scherpe tegel.
Zet jou bij mn favorieten
Ben je docent en zit je qua leeftijd en andere reden in een risicogroep, dan snap ik de onwil. Zo niet, dan mag er wel een beroep op je gedaan worden om door te werken. Je bent net zo essentieel als artsen, verzorgenden, brandweer, supermarktpersoneel, enz. Het is wel taak van de overheid om deze mensen daar ook beter voor te belonen en ze te beschermen door juist hen als eerste een vaccin aan te bieden, ipv oudjes van 90 jaar oud.
Verder doen alleen mensen zonder kinderen of met van die perfecte brave kinderen zonder 'rugzakjes' lichtzinnig over thuisonderwijs. Voor mijn vrouw en ik en gigantisch veel kennissen in dezelfde situatie waren de gesloten scholen werkelijk een hel, met als gevolg psychische en fysieke gezondheidsproblemen, relaties onder druk en nog niet te overziene gevolgen voor de kinderen zelf. Alle overige maatregelen waren een lachertje vergeleken met de sluiting van de scholen.
Ja ja wat een druk om een keer voor je eigen kinderen te zorgen.
Wat te denken van docenten met kinderen?
Ken er wel een paar, die nog steeds op school verschijnen, niet alleen om 'online lessen aan te bieden', maar ook omdat ze thuis koters hebben rondlopen...
En als die een keuze moeten maken tussen hun eigen kind of uw kind.. Wees dan niet boos op die docent, wees boos op het systeem.
Er wordt buitengewoon lichtzinnig gedacht over sluiting van scholen. Ik ben het met u eens, leraar zijn IS een cruciaal beroep. Een stagnatie of afremming van onderwijs brengt verstrekkende gevolgen voor volgende generaties met zich mee.
Veertig procent van de scholieren vreest het eindexamen niet te halen, studenten kunnen niet afstuderen. Studievertraging heeft ook invloed op carrièrekansen en studiefinanciering, het vangnet van vrienden valt weg door beperking van contacten. In een periode waarin je graag wilt groeien, stagneert de ontwikkeling juist.
Alarmbellen:
www.ad.nl/gezond/tachtig-procent-van-...
www.hpdetijd.nl/2020-12-22/open-de-sc...
Ik zit met zeven in een huis ze zijn schoolgaande (alleen al half jaar niet) of werken thuis. Ik moet zeggen dat we het niet ongezellig hebben. Ik snap de problemen niet. Mochten ze een jaar blijven zitten is er ook geen man/vrouw overboord. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.
@pegaje | 06-02-21 | 22:49: jij snapt het duidelijk niet. Zorgen is iets anders dan goed onderwijs bieden. Ouders zijn geen leraren. Dat gaat een week goed, maar niet vijf weken goed, terwijl de baas in belt om te vragen waar de output blijft.
@Mokum Kosher | 06-02-21 | 23:02:
Ik vind het heerlijk al die kinderen om mijn heen ,eindelijk kan ik ze al die aandacht geven die ik een jaar geleden niet kon door dat ik altijd op het werk was. Nu lekker mijn tijd goed indelen en op tijd klaar.
Vergeleken met verleden jaar heb ik nu pas in de gaten dat je van acht uur werken op kantoor de helft ouwehoeren was,iik doe het nou mijn werk binnen vier uurtjes verdeeld over de dag.
@pegaje | 06-02-21 | 23:26: dan snap je het wel. Ik heb zelf drie kinderen. Het is fantastisch om het je te maken hoe ze opeens leren lezen en schrijven. Super leuk. Maar feit blijft dat ik geen leraar ben en uiteindelijk ook aandacht aan de arbeid moet schenken. Je hebt natuurlijk ook gelijk dat werk vaak gewoon gelul in de ruimte is.
Een docent is geen essentieel beroep in vergelijking met de andere beroepen die je noemt .Leg het onderwijs gewoon een paar maanden stil en hou daar rekening mee aan het einde van het schooljaar .Los dit weer op als Covid zijn biezen heeft gepakt. En als je kinderen hebt pas je je eigen mogelijkheden daarop aan en dat doe je met plezier want het zijn je eigen kinderen en je krijgt er heel veel voor terug in de toekomst ....... zeggen alle ouders.
@metdedag | 06-02-21 | 22:55: wat een verademing is uw reactie.
Tja, gesloten scholen, de kinderen thuis, Je zou met pensioen gaan en er dan achter komen dat je niet met je partner door een deur kan? Hoe kan dit een hel zijn?
Was dit nou echt allemaal nodig om ervoor te zorgen dat de STINT niet meer op de weg zou komen? Dan had je toch alleen de kinderopvang hoeven te sluiten? Raar...
Rutte de prutser verprutst weer wat. Hoe kan het dat die clown nog steeds de boel mag blijven verprutsen.
Omdat een kleine vier miljoen kwaadaardige egocentrische gnomen op dat schorem blijft stemmen.
@Zapata10 | 06-02-21 | 22:37: vaak uit gebrek aan een acceptabel alternatief. Het is niet alleen de VVD. Het is alles.
Ik hoorde van een oud collega dat ze op Rutte ging stemmen. Reden was dat ze Wilders een rare vond en van Rutte wist ze niets negatiefs te melden, wat ik raar vond ........ en bij doorvragen ook niets positiefs ,wat ik weer niet raar vond. Samengevat is ze verworden tot een kritiekloos schaap..... de gemiddelde VVD stemmer.....
Ondertussen sluit Amsterdam de sluizen en stelt een vaarverbod in. Zodat het ijs kan aangroeien, de burgers straks op de grachten kunnen gaan schaatsen en hun poten zullen breken. Daar zitten ze in de ziekenhuizen echt op te wachten. Leven die lui in een andere wereld ofzo?
Utrecht idem. Lekker met zijn allen in het centrum anderhalve meter houden op de grachten, strak plan. Ook lekker handhaafbaar.
Neen, men creëert een perfecte ijsvloer.
En vaardigd dan een schaatsverbod uit.
@de honden blaffen... | 06-02-21 | 22:43: lol, dat zit er nog dik in ook. Voortschrijdend inzicht.
@de honden blaffen... | 06-02-21 | 22:43: en dan lekker boetes uitdelen
Bekijk het maar, ik ben nog boos over het vorige topic (verboden woord). Ik zet mijn klok een paar uur terug en ga een wandeling maken. Ik laat me niet van twee kanten naaien.
Geen corona-keffertje meer kunnen scoren in het lokale asiel?
Het vaccineren van de ouderen is ook zo over nagedacht.
Mochten een jaar mijn ouders niet of nauwelijks bezoeken, ze moesten zich zoveel mogelijk afzonderen. Nu gaan ze vaccineren, oh u kan niet zelfstandig als 85 en 88 jarige komen, u bent moeilijk te been en kan niet lang staan? Goh misschien kan iemand van de familie helpen, ja hoor 2x een uurtje in een auto met pa en ma is dan geen probleem terwijl ze bezoeken al een jaar niet zou kunnen. Zouden ze daar wat staan te verkleumen met honderden, terwijl ze al die tijd afgezonderd moesten leven. Heb gewoon afgezegd en de huisarts gevraagd, die komt binnenkort aan huis vaccineren.
U bent te volgzaam.
Sleeën VERBOTEN
www.nhnieuws.nl/nieuws/280394/burgeme...
Als ik hem was zou ik de ME maar vast achter de hand houden. Over tien jaar spreekt men nog steeds over de Bloemendaalse Rellen.
@marcoplarco | 06-02-21 | 22:36: De Burberry opstand. Toen begon het te kantelen.
Sprak zojuist met een vriend die in Engeland woont. In tegenstelling tot ons land worden nu per dag gemiddeld 400.000 mensen ingeënt. Er zijn nu reeds 11 miljoen(!) mensen die het vaccin toegediend hebben gekregen. 11 miljoen!
In pakweg 2 maanden tijd! Het vaccin kan je bij wijze van spreken op de hoek van de straat halen. Letterlijk! Ze doen het zelfs bij de supermarkten. Waarom kan dit hier niet? Met dit tempo zitten die kinderen tot 2030 nog thuis. Het is toch ook om moedeloos van te worden?
Het zijn in 2030 al geeneens kinderen meer.
400.000 in een dag? Dat doet Rutte hier niet in anderhalve maand. Waarom zit die clown er nog?
De familie in de UK, allen werkzaam bij de NHS, hebben al lang die vaccinatie gehad en bellen geregeld met de vraag waarom wij (werkzaam in onderwijs en zorg) nog steeds niet aan de beurt zijn.
En het gekke is dat ze nog steeds verdrietig zijn over de brexit.
Waarom e.e.a. hier niet kan? Gebrek aan creativiteit van de kant van Rutte die aan de leiband van Merkel mee huppelt.
maar het belangrijkste van die pandemie: gaat Rutte IV een kanshebber worden of blijft het bij 3 haperen , faites vos jeux s’il vous plaît
Rutte IV ligt erg voor de hand.
Die denkt: 'zo heb je Covid-19, zo heb je Rutte-19'.
Haperen? Hoezo , hebben de schapen het land verlaten ? Dit zijn mensen die alles wat ingestraald wordt via de NPO buis als empirische waarheid en dus staat Rutte er weer goed voor.
Een jaarsalaris minder in je carrière?
Wat een huilebalk argument.
Toen ik 16 maanden schuttersputjes mocht gaan graven had ik het maar te slikken.
Dat jaar heb ik ook nooit gecompenseerd gekregen.
Same here. Tegelijkertijd was Nederland tijdens mijn diensttijd wel het veiligste land ter wereld. Vooral dankzij mijzelf uiteraard. Nooit een lintje voor gehad.
@goedverstaander | 06-02-21 | 22:27I
Idem 84-2, jankerts allemaal.
@goedverstaander | 06-02-21 | 22:27: Hier een jaar lang Seedorf beschermd.
Helaas is er toen wel een reclamebord van een bierstube euh.... verdwenen? Evenals een bel van een onbewaakte spoorwegovergang. Zo maar, weg.
@goedverstaander | 06-02-21 | 22:27: maar wel een geweldige tijd gehad.
@EEnzame SchizofrEEN | 06-02-21 | 22:59: wat voor auto had jij destijds dan?? Bedankt voor de tax free sigaretten iig
@Flow_Snake | 06-02-21 | 23:16: Dat bord is destijds een soort van omgewaaid, zo een viertonner in.
En die bel eindigde in een zadeltas van een motormuis.
@Mokum Kosher | 06-02-21 | 23:10: en veel geleerd.
Mijn dochter is 8. Ik 55.
Ja en?
Je kon nog een stijve krijgen op je 47 ste.
Over 8 jaar is ze 16
@R. Skickr | 06-02-21 | 22:24:
Ik was ook goed in rekenen op de lagere school.
We zouden vrienden geworden zijn als we elkaar toen kenden....
@HoerieHarry | 06-02-21 | 22:23: Toen had ik Pfizer ook nodig.
En 2 jaar daarna wordt ze eindelijk 18
Die basisschoolleerkrachten moeten gewoon nog via de webcam les blijven geven. Half om half kunnen ze nooit allemaal in de gaten houden. Ongevaccineerd lesgeven om voor de verkiezingen nog even ouders te willen behagen? Leerkrachten zijn geen ontvangende Corona proefkonijnen ofwel?
Weet dat het zeaar en lastig is voor de ouders, maar beter zijn hun kinderen voor hun opa's en oma's nog even thuis.
De column van Feynman is elke zaterdagavond een verademing. Let even op de taalfouten (afbrand, gebeurd), maar de kennis van Feynman bestrijkt een breed spectrum. Hij brengt het zonder ambtelijk geblaas duidelijk onder woorden. Top!
Ik ben het met u eens.
Ik vind het geblaat van Feynman altijd een hoop geschreeuw en weinig wol. Verhalen vol angst voor corona, enorm veel spelfouten... Ik sla ze liever over.
Morgen ochtend lekker naar het strand met de Tamaskan
Kan je beter met de Unimog naar toe.
En maandag ze we ingesneeuwd. Niet de deur uit als het niet hoeft.
Deze aandacht voor het onderwijs voor de jeugd is mij uit het hart gegrepen. Al dat gejammer over 10-20% oversterfte, sterfte van mensen die toch al aan het eind van hun leven waren, en op de IC wat betreft corona merendeels met obesitas. Als je alleen daar op let dan stel je de verkeerde prioriteiten. De maatschappij is nog zo veel meer. Economie (die gaat ook om mensen), ondernemers, sporten, leven, en dus ook onderwijs. Doe onmiddellijk alle scholen open. Ook studenten moeten weer naar de collegezaal kunnen gaan. Laat de kortzichtigheid achter ons, en ga weer eens goed aan de toekomst werken.
Ik hoor violen.
Alle scholen open, dát zou pas kortzichtig zijn.
Dan zit je met patiënten die beademing nodig hebben en het niet krijgen. Ga jij ze weigeren?
Braziliaanse toestanden!
@Papa Jones | 06-02-21 | 22:16: Ja, triage. Ik weet wat er gaat gebeuren: Code Zwart. De IC capaciteit is laag dankzij 10 jaar Rutte. Maar daar moet de maatschappij niet onder lijden. Zeker het onderwijs niet. En zeker niet langdurig, maandenlang, een jaar lang.
Dat bejaarden met corona er niet voor kiezen om op de IC te gaan gebeurt trouwens nu al. Een soort vrijwillige triage.
De meesten op de IC met corona zijn oud en dik, op niveau obesitas. Is de Nederlandse maatschappij verantwoordelijk voor hun gezondheid? In die mate dat de maatschappij een jaar lang voor een groot deel plat moet. Die mensen met obesitas hebben hun gezondheid compleet verwaarloosd en hun verantwoordelijkheid niet genomen. Zijn anderen dan nu verantwoordelijk voor hun gezondheid?
En dan hebben we nog de hoogbejaarden. Die mensen zijn al aan het eind van hun leven. Moeten we de maatschappij grotendeels plat leggen om hun levens nog hier en daar een paar jaar of maandjes langer te laten zijn?
@Sitting_targets | 06-02-21 | 22:30: Het gaat niet alleen om de IC, ook om de gewone verpleegafdelingen waar patiënten alleen maar extra zuurstof krijgen. Daar moet je dus óók al triage gaan gebruiken. Voor mensen die verder niks hebben, alleen corona. Het scenario dat die mensen maar gelijk euthanasie krijgen, of erger, gewoon thuis stikken, dat scenario krijg je er niet door, en terecht wat mij betreft.
@Papa Jones | 06-02-21 | 22:36: We kennen ook de voorbeelden van jonge mensen die corona krijgen en eraan overlijden, maar dat zijn uitzonderingen.
Mensen die behalve corona niets mankeren, die mensen krijgen voorrang in de triage en dus wel zorg (met zuurstof). Mensen die hoogbejaard zijn, zwaar onderliggend lijden hebben, obesitas hebben, die mensen krijgen niet die voorrang. Dus alleen zorg (met zuurstof) als er nog plek is.
Je gaat toch niet je hele maatschappij ontwrichten alleen maar om een paar duizend hoogbejaarden en obesitaslijders te redden? 90 miljard uitgegeven, ondernemers failliet (de grote klap komt nog), 40% van de leerlingen zakt enz. enz. Hoe links mesjogge tunnelvisie wil je het hebben?
@Sitting_targets | 06-02-21 | 22:30: Edith Schippers heeft (als minister) voor de sluiting van de helft van de IC bedden gezorgd. Gore Vvd muts. De VVD mag wat mij betreft daar alsnog voor boeten. DSM sucks dat ze zo'n gore teef in dienst hebben genomen. Walg, kots van die Volk Val Dood partij met Prutte als liegende lapswans. Ik hoop dat Pinokkio veroordeeld wordt voor zijn aandeel in de toeslagen affaire. 10 jaar op water en brood is nog te goed voor die lamlul.....
@Sitting_targets | 06-02-21 | 22:55: Het punt is: als je nu, in dit jaargetijde met de huidige besmettingscijfers alle scholen opengooit, dan krijg je zo'n enorme piek aan patiënten in ademnood, dat je maar een fractie kunt helpen. Dat deze voorrang krijgen is een understatement. De rest gaat een afschuwelijke verstikkingsdood tegemoet, zonder ooit een arts te hebben gezien zien.
En dat is geen angstzaaierij, dat is gewoon een heel logisch scenario.
@Papa Jones | 06-02-21 | 23:00: Jij doet net alsof het airborn longaids is. Nee, jij weet dit helemaal niet. Het RIVM weet het ook niet. Die gissen ook maar.
Afschuwelijke verstikkingsdood. Emoporno. Dat de jeugd geen goed onderwijs krijgt is rationeel gezien erger. Maar dat levert niet direct body bags op. Kortzichtig, die emoporno. En moreel verwerpelijk om de jeugd de prijs te laten betalen. Slecht voor het land ook.
@Sitting_targets | 06-02-21 | 23:12: De cijfers zijn héél simpel: twee procent belandt in het ziekenhuis. Daar is beperkte ruimte.
Hier is al een jaar lang het beleid op gebaseerd, om alle patiënten op te kunnen vangen.
En ja, het heeft een enorme impact. Maar om nu 1 jaar lockdown voor niets te laten zijn geweest en alsnog een karrevracht mensen over de kling te jagen, daar heb je echt te weinig medestanders voor.
@Papa Jones | 06-02-21 | 23:20: Te simpele onvolledige voorstelling. Je weet niet wat het aantal besmettingen gaat worden.
Maar om nu 1 jaar lockdown voor niets te laten zijn geweest en alsnog een karrevracht mensen over de kling te jagen.
Dat heet dus niet willen leren van fouten. En dat over de kling jagen, dat doet de ziekte, dat doet geen mens. Jij zit helemaal vast in die tunnelvisie van dat een burger verantwoordelijk is voor de gezondheid van een willekeurige andere burger.
Geen medestanders voor opheffen van de lockdown? Misschien hoop je dat dat zeggen een self fullfilling prophecy is. Maar je kan hier in de panelen al een hoop medestanders van mij vinden. En in de hele maatschappij, er kantelt wat.
@Sitting_targets | 06-02-21 | 23:57: Te simpele voorstelling? Nou, het ís ook simpel.
Scholen open betekent meer besmettingen.
En nee, er kantelt niks.
Ja, mensen zijn het wel zat. Ik ook. Maar als straks tóch weer de ziekenhuizen volstromen, gaan die scholen gewoon weer dicht.
@Papa Jones | 07-02-21 | 00:04: Scholen open betekent meer besmettingen. Shocker. Hoeveel meer? Nou? Nou?
@Sitting_targets | 07-02-21 | 00:17: Dat gaan we zien. Maar eerst de basisscholen open is logisch. Niet alles tegelijk.
Eens , alles terug open en neem je verliezen . Het is genoeg geweest .
Bericht vanuit een (vreselijk koud, want al die experts snappen geen bal van luchtverversing dus moeten de ramen én deuren open van het) lokaal.
Elke week nieuwe roosters, want collega's blijken besmet, blijven thuis uit angst of moeten nog een paar dagen in quarantaine. Daar komt weer een nieuwe opdracht bij vanuit de hogere lagen (die vrijwel allemaal al een jaar lang thuis aan de keukentafel beleid zitten te bedenken), zodat er tussen de lessen aan de vierde-klassers en de online lessen aan de rest lokalen moeten worden her-ingericht, looproutes besproken, roosters aangepast, brieven opgesteld. En over een maand (of twee?) bedenkt Hugo Blue-shoes weer wat nieuws.
Overigens blijven dezelfde beleidsmakers uiteraard de lopende en nieuwe stukken bedenken, want dat is hun boterham, en 'moeten' we dus telkens weer aan nieuwe projectjes meedoen.
Leerlingen die nog naar school moeten komen, raken ontmoedigd door de telkens veranderende roosters, hebben inmiddels een leefritme dat nergens meer op slaat en mailen tot in de vroege ochtend (wat zeg ik, ik heb een brugpiepertje die 's ochtends om half twee nog 'even belt' via teams 'omdat u als beschikbaar in teams staat'). zonder dat ouders hier weet van hebben Maar goed, dat is dan nog een leerling waar we wat van horen. Er zijn er waar we inmiddels de wijkagent langs moeten sturen omdat we twijfelen of een familie niet psychisch aan de grond zit.
Enfin, veel collega's doen hun best, in de vakanties gaan sommige collega's toch weer bijlessen geven want zielig, dat die straks met een burn-out thuis zitten zal veel ouders nauwelijks merken.
Ach je bent iig niet alleen meer.
Wijkagent? Was dat?
Wvb de ramen open, een kleine tochtkier is zeker bij koud weer al ruim voldoende om nieuwe lucht aan te voeren en de boel in beweging te houden. Verder sterkte, zou niet graag in je schoenen staan.
@Binnenbaan | 06-02-21 | 22:15: De scholen hadden allang virus-bestendige filters in de klassen kunnen laten monteren. Hebben ze helemaal niets aan gedaan, zelfde verhaal in de verpleeghuizen.
@Lupuslupus | 06-02-21 | 22:19: Wachtend op de centrale regie die nooit kwam.
@J-van-de-Bontekoe | 06-02-21 | 22:15: Dat zijn mensen van de politie die vrijwel elke week bij ons langs komen. Soms voor een gastles, vaak om problemen op te lossen.
@Binnenbaan | 06-02-21 | 22:15: Zelfs dan tikten we afgelopen december de 9 graden aan in het lokaal. Wel gezellig, iedereen met mutsen, sjaals en handschoenen doen alsof er niets aan de hand is en stug proberen op je digibord te schrijven...
Inmiddels zijn de regels iets aangepast en moeten we 'spuien'... Dus elk uur even de boel verversen...
Yep, stossluften volgens de Duitser.
Fijn weer de kids naar school, uiteraard pas dinsdag omdat de leraren aankomende maandag een studiedag hebben...
Complete prutsers, rutte cs... ze denken de kool en de geit te sparen. Wat ze niet willen begrijpen is dat een intelligente lockdown niet bestaat. Corona kan zonder vaccins in drie weken onder controle gebracht worden, maar dat vereist een echte lockdown en dichte grenzen, niet maandenlang lafjes ertegenaan hangen en de samenleving volledig te slopen zonder enige perspectief. Xi lacht zich rot, de westerlingen richten zichzelf volledig te gronde, precies zoals hij gedacht had.
Westerse regeringen laten zich stuk lobbyen. Chinese regering niet....
@Leduc | 06-02-21 | 22:05: Ik vrees dat u gelijk heeft, de regering van Nieuw-Zeeland, Taiwan, Singapore, Korea en Japan laten zich overigens ook niet stuk lobbyen in deze.
Achteraf weet ik het ook altijd beter.
@ger1306 | 06-02-21 | 22:21: en handelt u dan ook daarnaar? ezels en stenen....
@ger1306 | 06-02-21 | 22:21: achteraf? Met deze ongein leven we al een jaar. Daarbij hoeven we niet het wiel uit te vinden of zo, maar kennelijk weten onze politici en experts en zogenaamd beter
@ger1306 | 06-02-21 | 22:21: Rutte is op alle gebied al 10 jaar aan het modderen en je zou toch denken dat hij hier van zou hebben geleerd .
@Pierrepoint | 06-02-21 | 22:30: Wappie.
@Hollandse_blauwe | 07-02-21 | 00:32: Wappie.
Maar waarom geen groep 9 maken voor een jaar of twee. Weg probleem.
Heel creatief .... dus niets voor Rutte.
Goed stuk maar voor Feynman wel veel taal-missers....
Inderdaad, goed stuk
er zouden meer mensen over corona moeten schrijven
Niet veel over gehoord nog
Reageren op het verhaal stel ik voor.
En niet zaniken over de schrijfstijl en taalmissers.
Graag uw inzichten en geen geneuzel.
@HoerieHarry | 06-02-21 | 22:18: Mijn inzicht; sommige mensen zitten al een jaar te zemelen over Corona impact. Nu weer over hoe leerlingen achterstand oplopen. In het leven zit het mee en soms zit het tegen. Het zit nu ff een jaartje tegen. Meer niet. Alleen de mensen die Corona hebben en/of financieel lijden mogen klagen. De rest moet niet zeuren.
@Drukvandaag | 06-02-21 | 22:28:
Ik vroeg het aan Jan1956.
Niet aan jou.
@HoerieHarry | 06-02-21 | 22:35: Ontspan, morgen mag je in de sneeuw spelen.
@Drukvandaag | 06-02-21 | 22:38:
Nog steeds geen sneeuw in Leeuwarden...
Ik wil naar buiten sneeuwpoppen maken.
Oh nee, avondklok.
Het is een dunne lijn tussen inzichten, geneuzel en constateringen. Niet iedereen snapt dat....
kinderen moeten gewoon na school gaan en door gaan met leven. we worden nu al een jaar allemaal geterroriseerd door een griep virus die op een kleine uitzondering na alleen schadelijk is voor mensen die sowieso al in hun laatste maanden zitten. het is een schande dat kinderen het recht op onderwijs ontzegt wordt. dus open die scholen
Na een jaar heeft u nog nul komma nul kennis.
Knap hoor.
@Papa Jones | 06-02-21 | 22:02: Na een jaar bent u volledig geïndoctrineerd en gespeend van eigen denkvermogen. Van harte.
U wordt niet gehinderd door kennis.
@Papa Jones | 06-02-21 | 22:02: Ik vraag me af hoeveel varianten er nog gaan komen , dit kan nog vele maanden duren . Na elke variant komen er weer halfbakken maatregelen die het virus minimaal vertragen . Stop je met die maatregelen gaat het virus zijn gang weer tot de volgende minimale vertraging .... dus hoe lang mag het nog duren vindt je ?
"minder gevaarlijk als"? Gezakt.
Mag tegenwoordig wel. Alsdan, binnenkort vast ook.
@Sitting_targets | 06-02-21 | 22:07: In Duitsland, ja. Hier niet.
@Pimp my Voortuin | 06-02-21 | 22:26: Ga even zitten. Ik denk dat ik je iets moet vertellen.
@Sitting_targets | 06-02-21 | 22:33: wie? ( snap je um)?
Als schoolbestuur zou je gauw zeggen: groep 7+8 kapjes op in de pauze, en de rest lekker hun gang laten gaan.
Als ze er mee weg kwamen zouden ze het doen, maar probleem zijn de ouders die eisen dat de maatregelen gevolgd gaan worden, omdat Mark het gezegd heeft.
Het wil nog niet erg opschieten met die 'Britse variant'. Maar geen zorgen, ze vinden heus wel een nieuwe reden om de maatregelen te verlengen.
De meer dodelijke Braziliaanse of zuid-Afrikaanse variant, dan de Ghanese variant en zo gaan ze door tot ze bij Proxima Centauri aangekomen zijn
Wappie
Zuid-Swahiliaanse variant schijnt een R van 9,23 te hebben.
@Papa Jones | 06-02-21 | 21:55:
Gelukkig...
@Sjiek | 06-02-21 | 21:55: geweldig! kunnen we deze krijgen? dan maakt de beul het kort!
@Sjiek | 06-02-21 | 21:55: Misschien krijgen we nog een Papa Jones-variant. Die zal een R-waarde van rond de 0,01 hebben, want weinig inventief. Bovendien laat deze mutatie zich gemakkelijk bestrijden.
Zelfs in Engeland is de R waarde te laag om van een pandemie te spreken. OF hebben de Britten een mildere versie van de Britse variant?
@Papa Jones | 06-02-21 | 21:55: Goed argument weer!
@W_F | 06-02-21 | 22:23: Experts are baffled by decline in cases, las ik gisteren of eergisteren in de Engelse media. Wel relatief veel kinderen met zeldzame covidgerelateerde autoimmuunziekte, dat dan weer wel.
@Sjiek | 06-02-21 | 21:55: U vindt dit zelf heel grappig?
@Binnenbaan | 06-02-21 | 22:42: Wat vreselijk! Word ik bang van.
Het pijnlijke is dat deze zomer er in Den Haag kennelijk serieus gedacht werd dat het ergste voorbij was. In plaats van de hele zomer keihard doorbuffelen om een gedegen integrale visie op risicomanagement en crisisbeheersing op papier te zetten, en de crisisorganisatie op een hoger plan te tillen (al was het maar voor het geval DAT), is men lekker achterover gaan leunen. Visie was immers voor de opticien.
Het slechte voorbeeld geven, tegenstrijdige signalen afgeven, groepen wegzetten en tegen elkaar opzetten, onduidelijke verhalen vertellen, niet kunnen uitleggen en dus maar dwingend of met dwang opleggen, het is gewoon het professioneel organiseren van je eigen falen.
En dat gaan we 17 maart belonen. Stockholm syndroom. Zucht.
Hypnose volgens Keestel . Zit wel iets in.
Onze democratie mist controlemechanismen. Een maximum aantal perioden in een ambt of een schervengericht om ons te ontdoen van schadelijke beroepspolitici. Rutte is geen haar beter dan Putin, Trump of Berlucsconi, moge het iemand anders worden de volgende keer.
@Pierrepoint | 06-02-21 | 22:09: Wat doet Trump in dit rijtje? Prima als je hem niet leuk vond, maar een beroeps politicus kan je hem moeilijk noemen
Van wie moet die visie komen? Rutte en de Jonge hebben daar de inhoudelijke kennis niet voor. Van de ambtenaren op VWS? Maar die hebben de inhoudelijke kennis ook niet meer in huis. Die zijn alleen bezig met processen en procedures. En PR. Na de lockdown in de lente zijn ze in de zomer snel weer naar hun papieren werkelijkheid gegaan. Daar voelden ze zich veel meer thuis. Inhoudelijke zaken, veel te eng. En improviseren kunnen ze natuurlijk ook niet, want daar is veel inhoudelijke kennis voor nodig.
@C1O2 | 06-02-21 | 22:11: u heeft volledig gelijk, daar had eerder Merkel moeten staan.
Dat was de laatste keer dat ze gelijk hadden. Door hun kop in het zand te steken voor behandelingen met Ivermectine, HCQ, zink en vitamine D, en alleen maar op een vaccin te sturen hebben ze honderden mensen onnodig laten sterven. Misdadigers zijn het!
@marcoplarco | 06-02-21 | 22:30: exact.
Volgens buienradar sneeuwt het hier als ik naar buiten kijk zie ik niks.
Het KNMI flest de boel.
grappig, hier is het precies andersom
Nu je zegt..
21:00 zou het hier vol liggen..!!
Weer zo’n model dat niet werkt...
@goedverstaander | 06-02-21 | 21:49:
KNMI = RIVM = EVIL!
@goedverstaander | 06-02-21 | 21:49: Weer een complot
@Drukvandaag | 06-02-21 | 22:10: Een complot niet. Maar het KNMI zit vol met schijtbroeken die als de dood zijn dat ze het fout hebben. Hoeveel weeralarmen zijn er het afgelopen jaar NIET uitgekomen? Ik kan ze niet meer tellen. Want als ze het niet hebben aangekondigd dan hebben ze een probleem. Dus regent (pun intended) het weeralarmen. Je kunt er dus geen pijl meer op trekken.
@goedverstaander | 06-02-21 | 22:13: Klopt. Daarom wordt er vaker slecht weer voorspeld. Anders regent (pun intended) klachten.
Allemaal een onvoldoende.
Ach de regering. Morgen zouden ze vergaderen in het catshuis. Maar dat is afgezegd vanwege een beetje sneeuw en wordtater gehouden. Het hele land zit al maanden thuis te vergaderen, maar de hoge heren voelen zich hier veel te belangrijk voor.
En Slob haalt zijn schouders op.
Mag die man langdurig in een kerker opgesloten worden, doe maar tot na de formatie van Rutte 12.
"Docenten wordt gevraagd mee te gaan in steeds wisselend ad-hoc beleid, met extreem korte invoertijden, ze mogen -gratis- meer uren maken om daarna ongevaccineerd contactonderwijs aan te bieden".
Het waanzin onderwijsbeleid dat in Nederland al ruim veertig jaar aan de gang is blijft in corona tijd onverminderd doorgaan. Het meest verbazingwekkende vind ik mensen die zich daarover verbazen.
De regering past de feiten aan, als het past in hun straatje. Een lijn of een wetenschappelijke onderbouwing heb ik nog niet gevonden. Mondkapjes werken niet / wel. Scholen dicht/ open, avondklok.. we houden het maar want afschaffen en opnieuw invoeren wordt lastig door de 2e kamer te krijgen. Het rommelt maar wat aan.
Laat die kinderen met rust, die zijn per definitie nergens schuld aan. Die zouden koste wat kost zorgeloos naar school moeten kunnen. Dit basisprincipe is al compleet weggevaagd door de Corona wappies.
Superverspreiders zijn het..
Allemaal..!!
@neonreclame | 06-02-21 | 21:43: Ja lach maar. Ik krijg soms het idee dat er echt op die dehumaniserende manier gedacht wordt.
@Sitting_targets | 06-02-21 | 22:18:
Angst vriend..
Dus ja, het zou zomaar kunnen....
Behalve jij. Oh nee toch niet
Alles opengooien, corona lekker laten uitrazen, de natuur zijn ding laten doen. Kunnen we binnenkort weer normaal gaan doen tegen elkaar. Zo de opperwappie heeft gesproken.
Eensch.
Groet van een medewappie.
Ik ben er toch voor dat diegene die dat willen een vaccin gaan halen. Dan zijn ze niet meer bang, dat bevordert hun natuurlijke weerstand.
65+ ers geef ik groot gelijk als ze er eentje willen hebben.
En gauw de hele boel open.
Wappies Together Strong!
Same here. Stop met deze volslagen idiote angstcultuur. Dit heeft niets meer met volksgezondheid te maken, en alles met het moedwillig slopen van de samenleving. Niet alleen moeten we stoppen met luisteren naar deze volbloed idioten, we moeten ze voor het gerecht slepen en voorgoed van het machts-toneel verwijderen.
Wappies for the World!
Lekker struikelen over de lijken. Heerlijk.
@zwaaropdehand | 06-02-21 | 23:02: Je bent nogal zwaar op de hand. Net als Feynman een bange poeperd.
Ja Lansingerland: "Vorige maand stelden de GGD en het Erasmus al in een tussenconclusie dat er in Lansingerland geen grootschalige verspreiding was van het virus."
Ja eh, dat soort conclusies komt nu even niet uit.
Code zwart komt eraaaaaaan!!!!
En wat als de ouders een essentiële winkel hebben?.
Heil corona
Sneeuw of geen geen sneeuw. Deze is gewoon leuk: www.instagram.com/tv/CK85KkSHEoJ/?igs...
Eigenlijk ook nog eens een heel mooi lied! Echt zeer muzikaal deze gast!
Nee, niet....
Gelukkig! Ik was al bang dat het alleen nog maar over sneeuw zou gaan. Keroona bestaat nog.
Maar niet in uw beperkte wereld.
@zwaaropdehand | 06-02-21 | 23:03: Laat me je zwaar de hand schudden.
We zitten in een hypnosecrisis. We zijn gehypnotiseerd en de hypnotiseur die ons wakker moet knippen ligt onder de zoden.
pbs.twimg.com/media/EtkUpqoXEAkZWfh?f...
Kan je mij uitleggen hoe je binnen 1 minuut alles gelezen hebt, of zie ik wat verkeerd?
@Sardegna | 06-02-21 | 21:34:
Ik begin te lezen en zodra ik een mening heb plemp ik een tegel.
@Sardegna | 06-02-21 | 21:34:
Bemoeial deze nieuwe zwitser.
@keestelpro | 06-02-21 | 21:36: Ik heb al een mening voor ik het gelezen heb.
Eens kijken of we de mensen wakker krijgen
youtu.be/sdxY9jZNkgw
@salonsocialist | 06-02-21 | 21:48:
Haaa! Lekker nummertje! Wake up! Wake up!
REAGEER OOK