TK LIVE - Brisant Debat over De Avondklok
Halt. Stehen bleiben
Geert is aan het morren. Thierry is aan het morren. Sywert is aan het morren. Joost Eerdmans is aan het morren. Richard de Mos is aan het morren. Vaders op twitter die hun kudtkoters van zeven (!) om 20:30 uur nog steeds niet in hun nest hebben aan het morren. Diederik Gommers was aan het morren, maar werd teruggefloten. KNVB aan het morren. Rob Jetten was ook aan het morren, maar die fluim is voor de bus gegooid door witte vrouwen Kaag & Ollongren. Het Mediapark ook aan het morren, en met succes. EN NU IS AMSTERDAM OOK AL AAN HET MORREN. Het is nog niet gedaan mensen, die SPERTIJD AVONDKLOK VERDUISTERING VERPLICHTE HUISARREST NAZI PRAKTIJKEN van de demissionaire feldwebels Rutte & De Jonge. Controversieel vuurwerk nu!
Update: Schorsing tot 12:30 uur, 12:45 uur, 13:00 uur. Maar kan ook later worden.
'Ik weet hoe het is om binnen opgesloten te zitten'
Het gaat echt nergens over...
Social
Reaguursels
InloggenDie doos van de Tros weet ook niet met een tegenvraag te schakelen.
Voor Avondklok en bezoek geen ja maar en mits regeltjes.
Maar voor vliegen niet te veel bindende regeltjes want dat is zo benauwend.
Mag ik de minister er op wijzen dat toen bleek dat Aruba nog geel was,
dat er direct vliegtuigen vol juppy's die kant op gingen.
Die Grapperhaus snapt het zelf ook niet meer. Wat een gestotter en onwetendheid.
Kan iemand Grapperhaus even aanzwengelen? -edit, ik zit vertraagt te kijken-
Wow, apart hoe ver PvdA er naast zit. Tegen avondklok zijn is juist een uiterst principiële kwestie en daarmee het tegendeel van de goedkope politieke spelletjes die de politiek normaliter speelt.
Dat gewauwel van Rutte over dat de overheid niet kan beoordelen welke bedrijven hun medewerkers niet thuis kan laten werken......!
Waarom geen omgedraaide bewijslast? Laat die bedrijven zelf maar op papier/zetten vastleggen waarom de bedrijfsvoering zo complex is, dat maakt dat er niet thuis gewerkt kan worden.
Een kantoormedewerker van mij werkt op kantoor. Keurig op afstand hoor. Maar die draaide thuis helemaal door. Alleenstaand. Liep tegen de muren op en bijna burn-out. Gaat sinds hij hier zit weer beter gelukkig. Niet veel mensen zijn bestand tegen eenzaamheid. Er gaan onder de radar een hoop mensen kapot. Maar dat mag geen naam meer hebben want Covid. Ik zet helemaal niks op papier. Ik laat mijn mensen niet ploffen. Gekkigheid.
@Rolling_Ronny | 21-01-21 | 14:54: U bent een uitstekend werkgever.
@Rolling_Ronny | 21-01-21 | 14:54: Dus nu zit hij alleen op kantoor? Wat is dan het verschil met thuis?
@Gewone_mevrouw | 21-01-21 | 15:07: Hij beheerst de voornaamste eigenschap van werkgevers in ieder geval wel; De werknemer laten geloven dat alles wat hij doet in het belang van de werknemer is, terwijl het andersom is.
Goed punt van Van haga, over de R-waarde die allang onder de 1.3 ligt waar hier nog mee geschermd wordt.
Maar Rutte zegt nog nieuwere informatie te hebben van de RIVM modelleur, die het altijd goed schijnt te hebben.
Had daar dan wat mee gedaan, idioot!!! In maart april vorig jaar.
Van Haga is zoals gewoon weer feiten aan het verdraaien. De reguliere R0-waarde, niet de R-waarde, ligt voor de klassieke variant onder de 1, maar ook niet veel lager dan dat. De R0-waarde voor de Britse variant zit al ruim boven de 1.3.
Als we nu niks doen is het straks weer dweilen met de kraan open.
En in maart en april vorig jaar gingen de cijfers toch ook goed omlaag? Je argument raakt kant noch wal. We leven nu in januari 2021. We hebben cijfers van NU nodig. En die zien er niet gunstig uit. Zo simpel is het.
@Tostiapparaat 14:52: De b117-cijfers van nu zijn niet peer-reviewed. Er zijn talloze minder draconische alternatieven voor een avondklok te bedenken. De effectiviteit van een avondklok is er niet, als mensen evenveel andere mensen ontmoeten, maar dan op een ander tijdstip (in de langere rij bij de kassa bijvoorbeeld, of overdag ipv 's avonds.)
Rutte doet weer een krentenbrood met Groen Link.
Hahaha, Kuzu heeft het over wetenschappelijk onderzoek.
Kuzu begint gewoon met een leugen, mag dat?
Kuzu is een woordkunstenaar.
Met de geplande invoering van een avondklok zet Nederland zich schrap voor de opkomst van de Britse variant van het coronavirus. Toch is niet elke expert ervan overtuigd dat er een grote donkere wolk op ons afkomt. Zoals Ron Fouchier, hoogleraar moleculaire virologie aan het Erasmus MC in Rotterdam. ,,Dat een variant de overhand krijgt, wil niet zeggen dat ze ook besmettelijker is.”Zo bleek uit het onderzoek dat mensen met de Britse variant niet meer virusdeeltjes bij zich dragen dan dragers van de normale variant. En spijkerhard bewijs waaróm de mutatie besmettelijker zou zijn, kon door de onderzoekers niet worden geleverd.
www.ad.nl/binnenland/hoogleraar-virol...
Wat een wappie, die hoogleraar moleculaire virologie.
Wat weet die er nou van, een woordvoerder van de acute zorg in ziekenhuizen is op dit gebied veel beter onderlegd.
@Nuchternederland | 21-01-21 | 14:07: Precies dat dus.
In Denemarken wordt opeens niet meer getoond in welke leeftijdsklasse mensen overlijden aan Covid. Sinds 2 weken is er een enorme toename aan sterfte onder ouderen. Volgens mijn welingelichte bronnen, werkend op de Covid afdeling in een Deens ziekenhuis, is dit meteen begonnen na het vaccineren van ouderen met Phizer. Uiteraard zijn zij en ik ook gewoon wappies. Kritische vragen stellen en vragen naar wetenschappelijke onderbouwing is nu alleen nog voor wappies.
Haha, moleculaire virologie. We kunnen beter luisteren naar experts op het gebied van subjectieve virologie.
Van der Staaij's kritiek op de avondklok, en het maatschappelijk effect: "Denk ook aan de jongeren die al met suïcidale neigingen te kampen hebben". Kom op zeg, ik ben tegen de avondklok, maar wat is dat nou weer voor een argument?
Idd gezeik. Wordt er een keer pro ipv reactief gehandeld begint iedereen alsnog te zeiken. Wat een klootzakken zijn wij Nederlanders toch.
AD van eergisteren: Meer kinderen in ziekenhuis na zelfmoordpoging door coronacrisis. Alsjeblieft, hier is je argument.
@Charred_Metal | 21-01-21 | 14:16: Om nog maar te zwijgen over een causaal verband, staat er dit in het artikel waarnaar u verwijst:
"Volgens hem is er landelijk ‘een duidelijke toename van het aantal kinderen dat op de ic’s is opgenomen na een suïcidepoging’. ,"Het is het topje van de ijsberg van alle ellende die eronder ligt.’’ Cijfers heeft Illy niet, ,"maar het is echt een noodsignaal dat ik van de hoofden van de ic’s heb gekregen."
Zonder cijfers kan ik er helaas niet zoveel mee Of dit:
"Veel jonge kinderen bellen de Kindertelefoon. ,"Die gesprekken gaan over eenzaamheid, we zien ook dat er meer digitaal gepest wordt en er meer vragen zijn over kindermishandeling".
Dit lijkt me toch vrij weinig te maken te hebben met corona. En je mag nu zomaar causale verbanden trekken zonder dit aan te tonen. Wie eist, bewijst. Kortom, ja het is ernstig dat deze zaken plaatsvinden, maar om het aan corona of de lockdown te linken, daar zie ik totaal geen bewijs voor.
De afgelopen maand hier 4 zelfmoorden van mensen onder de 20. Lijkt mij geen onzin.
@Ondernietgoedwijs | 21-01-21 | 14:53: Is ook ernstig, maar u kunt niet zomaar causale verbanden trekken. Mocht Trump ook niet.
@JackStick | 21-01-21 | 15:19: Een causaal verband leggen tussen virusdeeltjes in de neus en overlijden mag daarentegen prima.
Wow de koninklijke marechaussee (=onderdeel van defensie) komt de straten patrouilleren. Gelukkig kunnen we dit kabinet niet meer naar huis sturen.
Vandaar die oorlogsretoriek, dit is een staat van beleg.
Geweldig! Ik kan niet wachten tot de “Königliche SchutzStaffel” in de avonduren door de straten marcheert...
Wat mij opvalt is dat Rutte het steeds ongevraagd heeft over de versoepelingen die mogelijk zijn. Volgens mij alleen maar om ze over de streep te trekken. Corona is nu het "oude virus" zoals Rutte dat zei.
En over drie maanden is "het britse virus" het oude virus.
Toen ik hier een paar maanden terug riep dat na COVID-19 waarschijnlijk COVID-21 etc zou volgen werd ik van alle kanten voor Wappie uitgemaakt, ik wacht nog steeds op een rectificatie/rehabilitatie...
Bille-boy gaat om.
Marchanderen tussen 21.00 en 22.00uur.
Ik stel voor een avondklok tussen 23.30 en 00.30 .
Beste reaguurders,
Soms heb ik geen internet maar wel radio.
Is er een frequentie waar ik de live debatten kan volgen? Ik zoek en zoek maar heb nog niets gevonden.
Graag raad/hulp.
Dank.
Heb wat medeleven met je radio.
@Rolling_Ronny | 21-01-21 | 14:00:
Nee. Ik ben een medogenloos monster.
Geef me nu de frequentie graag, Rolling_Ronnie ;-)
@zwenkwieltje | 21-01-21 | 14:38:
Excuses, Ronny.
Ik kan om 18.13 vaccinatie 1 op gaan halen bij de RAI.
Moet ik meenemen:
-brief van werkgever
-paspoort
-bevestings-email van de GGD
-paspoort
-gezondheidsverklaring door mijzelf ingevuld
Dus ben nu al meer dan een uur aan het kloten met de printer, inkt en papier en installatie programma.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat je het ook mag laten zien op je mobiel.
Maar ik ben er achter gekomen dat ik dus niet een papieren bewijs meekrijg, dat het wel in het systeem staat in digitale vorm van de GGD (overheid?), maar dat ik daar zelf niet in kan komen.
Dus hoe moet ik nou aantonen, bijv. met een vliegreis, of autoreis naar het buitenland dat ik gevaccineerd ben?
Ook schijnt de eerste prik helemaal niet zo effectvol te zijn. Ik zit nog bij de eerste lichting, dus 3 weken daarna 2e prik, nu zijn de inzichten al veranderd, en moet er een tijd van 6 weken tussen zitten.
WTF
Waarom moet alles zo ingewikkeld?
Het is niet dat ik allemaal niet kan, maar volgens mij zijn er ook mensen in Nederland die niet een printer, goede smartphone met internet etc hebben.
Bovendien: de strategie is nu: je verschansen in een kasteel, en het net zo lang volhouden tot de aanvaller stopt. Dus passief verdedigend. De historie heeft geleerd dat meestal het kasteel verliest. Uitzondering zijn Leningrad.
Maar een andere tactiek is de vlucht naar voren/aanval. Oftewel uitgaan van je kracht en niet vanuit je zwakte.
Ik bedoel daarmee: zorg ervoor de de mensen sterk worden, door verbetering van de weerstand. Vit. D, exercise, geen stress, en misschien zelf langzame gewenning aan het virus, totdat de overgrote meerderheid ertegen kan.
Maar goed, dit is een paradox natuurlijk, nu ik zelf het vaccin ga halen, nou ja het is min of meer verplicht.
Ikzelf ben niet zo erg bang voor bijwerkingen, alhoewel, er kan nog een lijk uit de kast vallen na een aantal jaar, dat het ik verzin maar wat hoor, zorgt voor een grotere kans op dementie of zo. Of een hele onverwachte bijwerking, zoals bijv. dat je beter de samba kan dansen, je weet het niet.
Maar goed, en dan ben je dus gevaccineerd en mag je nog niks, en kan je zelfs besmet worden en het doorgeven. Nou moe?
De andere reden was, dat ik op vakantie wou, maar nu blijkt dus dat een heleboel landen een no-go area zijn, en je nog eens een sneltest moet kopen van 300 Euro, en in quarantaine moet.
Alle lol is er nu wel vanaf.
Ja, ik weet dat er mensen stikken op de IC, en ja ik weet ik moet niet egoïstisch zijn, maar ik ben een beetje coronamoe, nu.
Wat de regering nu doet is: regeren via de dartboard methode. We laten een aap een pijltje gooien, en daar gaan we naar toe en dat gaan we doen. Kijken wat er gebeurt.
Dank voor de Oneliner. In Zwitserland is dit heel anders geregeld. Het loopt via de huisarts en die administreert de vaccinatiestatus van de mensen. Daarnaast is er een geel boekje met alle inentingen en dat is persoonlijk en krijg je mee.
@van Oeffelen | 21-01-21 | 13:56: Typisch Nederland weer, alles helemaal dichttimmeren, maar het grote plaatje uit het oog verliezen. En dat ik dit geschreven heb in een soort Jip- en Janneke taal is gewoon omdat dat sneller schrijft. lol.
@van Oeffelen | 21-01-21 | 13:56:
Dat gele boekje bestaat hier ook hoor !
De vaccinatieplicht staat al sinds 2019 in de 2030- agenda, dus al lang in de steigers....
https://www.google.com/search?q=eu-vaccinatiepaspoort+verplicht+in+2022&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Jw9wdoXVZXW22M%252Cj1h0WvDEWKdSYM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kSjLshOwRH72IO1snRfd20hgEZl_A&sa=X&ved=2ahUKEwiNxvmw26zuAhXD6aQKHROfC2QQ9QF6BAgIEAE#imgrc=Jw9wdoXVZXW22M
Daarom zet ik ook hele grote vraagtekens bij deze "pandemie"....
Ook gezien we nu in het era van de babyboomers-sterfte terecht zijn gekomen.
Nooit gedacht dat u 90+ was.
@Nuchternederland | 21-01-21 | 14:09: is voor werk
Pvda = partij voor de avondklok
Rutte klinkt wat verkouden... Had ie niet thuis moeten blijven?
Kijk, op zulke momenten missen wij dan toch Hiddema, die de houdbaarheid van zo'n avondklok ongetwijfeld met een hele hoop juridische kennis zou fileren.
Ja D66 is tegen een avondklok. Waarom? Omdat ze vinden dat ouderen nu wel lang genoeg geleefd hebben. Waar dat uit blijkt? Zij hebben een motie ingediend om ervoor te zorgen dat toegang tot de IC bij corona voor ouderen ontzegd moet worden. Zij zijn ook de indieners van de wet voltooid leven anders gezegd, maak er maar een eind aan als je ziek, depressief en nutteloos bent geworden. En alsof dat nog niet genoeg is willen ze ook een gematigde (verdere) groei van Schiphol toestaan terwijl allang bekend is dat de uitstoot van fijnstof door de luchtvaart tot vele extra doden leidt. En ouderen moeten maar zo snel mogelijk uit hun te grote huurhuizen verdwijnen en aan jongeren (en sinds Kaag de scepter zwaait aan vluchtelingen) afstaan. Blijkbaar vergeet D66 dat juist zij verantwoordelijk zijn voor de extreme woningnood omdat hun minister de poot stijf houdt om nauwelijks te bouwen en woningcorporaties financieel uit te kleden. Maar waarom zijn ze toch zo voor ultieme vrijheid voor jongeren in deze pandemie? Die hebben niets te vrezen van corona en solidariteit (met de ouderen) is een ouderwets begrip dat volgens hen bij de vuilnisbak hoort. En ja, je kunt al die allochtone jongeren die vooral in de avond en nacht op straat rondhangen toch niet binnen gaan houden. D66 noemt dat heel naïef "we moeten de verschillende culturen omarmen". De Democraten zouden er goed aan doen om eens een excursie te maken naar Japan. Daar geldt het uitgangspunt dat ouderen door hun levenservaring niet bij het grofvuil gezet moeten worden, maar met een beetje hulp vanwege hun fysieke beperkingen zo lang mogelijk een belangrijke plaats in de maatschappij moeten houden. Gelukkig zit die levenshouding in de Japanner zelf, maar de regering steunt dat ook met gerichte maatregelen en vooral ook door het uitspreken van waardering voor de ervaring en de inzet van ouderen.
Ga je toch naar Japan. Even heel kort inhoudelijk. 70 is oud, 75 is heel oud, 80 is hartstikke heel oud en dat is de gemiddelde leeftijd van overlijden mét Covid. Als we dat als mensheid niet kunnen accepteren wordt het een lastig verhaal. De toegang bij de IC ontzeggen gaat tijdens een volgend virus wellicht gebeuren. Niet bij Covid zoals we het nu kennen. Daarbovenop willen veel ouderen helemaal niet naar de IC. D66 doet een draaikonterij waarvan het politieke gewin nog wel een keer zal blijken.
@Rolling_Ronny | 21-01-21 | 13:58: 70 is het nieuwe 60 vriend.
Zijn de organen van iemand die aan Cov-19id enz overleden is, nog te oogsten?
Ik vraag dit voor een Kamerlid.
@Rolling_Ronny | 21-01-21 | 13:58: Ja een plofkraker met no-brains van 20 heeft veel meer recht op toekomst toch?
Geert moet oppassen dat hij zich (door de politiek en correcte/slaafse media) niet in de rol van Trump laat drukken door stoicijns alleen maar tegen de avondklok te stemmen.
Hij moet oppassen dat hij zich niet belachelijk maakt met zijn onzintirades. Blijkbaar mogen kamerlieden de grootst mogelijk onzin roepen.
Wat Duitsland doet, doet Nederland uiteindelijk ook. Slap gedrag.
Opmerkelijk trouwens, zo’n avondklok hadden we hier in het verleden al eerder. Ook toen hadden de Duitsers het hier voor het zeggen.
Grappig wel de ‘stoere’ taal van Merkel:
“De Duitse Bondskanselier Angela Merkel dringt binnen de EU aan op strengere maatregelen. Anders, zo dreigt Merkel, zal Duitsland de grenzen met buurlanden moeten sluiten. Dat zei haar stafhoofd Helge Braun volgens Reuters”.
Dat dreigement moeten we goed onthouden.
Ik had deze teksten graag van Rutte willen horen in 2015, toen Merkels beslissing om de “vluchtelingen”stroom doorgang te laten vinden, en ook wij daardoor een enorme toestroom aan kansloze- en criminele migranten door onze strot geduwd kregen.
Dus dat weten we dus mooi voor de volgende keer.
AstraZeneca vaccinfabriek bijna ondergelopen in Wales vanwege de storm Christoph www.lbc.co.uk/news/emergency-services...
En dat is nou net 't verkeerde paard waarop Trutte c.s. en masse heeft gewed.
De mensen die mogen prikken zijn nu juist de mensen die al in de zorg werken.
En die zijn al druk of ziek.
Dus de reden dat vaccineren niet sneller gaat ligt aan gebrek aan gekwalificeerde prikkers.
www.snpg.nl/article/wie-mag-vaccinere...
Het was te voorzien en te voorkomen.
Prikken zelf is niet zo moeilijk, dat kan iedereen die niet flauwvalt van een naald.
We weten pas sinds vorig jaar maart dat er een vaccin zat aan te komen, dus er was nauwelijks tijd om mensen daar voor op te leiden.
Hoe durft Rutte de Amerikaanse slachtoffers van WOII, mensen in de bloei van hun leven, gestorven in de strijd tegen fascisme te vergelijken met de huidige slachtoffers van Covid.
Iedere schaamte voorbij.
Je gunt die man even pauze, vakantie, reflectie. Dit gaat niet goed inderdaad.
@nietoftochwel | 21-01-21 | 13:30:
Altijd al gezegd dat Rutte knettergek is..
Heeft hij dat echt gezegd? Dan is zijn gevoel voor verhoudingen wel een beetje stuk om het maar voorzichtig te zeggen.
Rutte heeft het nu over "nog sneller de voorraden wegpikken"
Nou, mijn wederhelft werkt in de zorg en is net geprikt. Het liep daar nog niet echt storm zeg maar. Veel personeel, maar weinig prikkers.
Wilders = Top !
Inderdaad, schandalig hoe Rutte hem wegzet als wappie. Blijkbaar betekend kritiek dat je automatisch wordt weggezet al wappie
@Goanmetdiebanaan | 21-01-21 | 13:33:
En daarbij, we worden gepiepeld op grond van affiliatieve, voor Rutte, gronden.
...
In een middagprogramma vd ZDF een prof die aan de wieg heeft gestaan vh BioNtech vaccin:
2e vaccinatie MOET tussen 2e & 3e week na de eerste! Welnu, de Schoenen wil dit in de 6e week doen omwille van geringe cq. te weinig voorraad. Ergo: de kabinets deskundigen zuigen !
Enorme afgang Wilders. Kwalijke zaak dat hij de boel loopt te misleiden.
Als je nou even een moment je gezond verstand gebruikt dan snap je ook dat als er een iemand is die de boel misleid het Rutte is. Het is namelijk Rutte die een voorstelling van zaken schets waarbij de nachtelijke keiharde lockdown met politie op straat (of "avondklok" zoals het eufemistisch is genoemd) noodzakelijk is om het aantal besmettingen significant terug te brengen. Ik ben de afgelopen maanden vaak 's nachts en 's avonds op straat geweest en er is bijna niemand die dicht genoeg bij elkaar in de buurt komt voor besmettingsgevaar. Bovendien hebben we het hier over de buitenlucht, maar dat maakt blijkbaar ook niet meer uit. Het is een belachelijke maatregel en de enige die zichzelf hier voor schut zetten zijn de mensen die stom of wanhopig genoeg zijn om mee te gaan in de verhaal.
@Zendavesta | 21-01-21 | 13:46: mensen zijn onderweg naar andere mensen voor een borrel of een neut, en even een besmettingkje.
@Zendavesta | 21-01-21 | 13:46: Die avondklok alleen in de Randstad. Hier in mijn omgeving zuidoost brabant zie je 's avonds ook geen mensen op straat op een enkele wandelaar na. Buiten dat denk ik ook dat de te behalen winst minder dan marginaal is.
In begin januari was het brits virus al bekend vliegen uit GB werd niet gecontroleerd of stil gelegd , 16vliegtuigen per dag halfvol met virus 3weken later in paniek over brits virus....hoe kan dat nu toch
Kneusje Rutte laat de hele wereld gewoon nog binnen. Hij zwetst over vrachtvluchten die belangrijk zijn... Met geen woord over passagiersvluchten in het algemeen. Ik woon redelijk in de aanvliegroute van Schiphol.. Gisteravond kwam de één na het andere vliegtuig gewoon nog aanvliegen..
Jetten laat zich wel weer heel erg makkelijk over de streep trekken.
Ik kwam deze ergens tegen:
www.dewereldmorgen.be/community/matti...
Ook gelezen. Erg goed interview.
Als dENK tegen is ben ik voor.
Belgie land met een langere avond klok ervaring dan wij adviseert een avond klok van 24.00 tot 5.00 . de reden is eerdere avondklok is niet tehandhaven , iedereen wil nog even met de hond uit ed . en wat doet nederland ......
100km per uur rijden vanwege "stikstof"...
Volgende maatregel: iedereen zijn/haar spaargeld tijdelijk inleveren voor het drukken van de kosten van deze crisis. U doet er nu toch niets mee, en als u het dringend nodig mocht hebben kunt u een verzoek indienen bij de Staat en die zal uw verzoek op urgentie beoordelen.
Het Kwartje van Kok was ook een tijdelijke maatregel...
Dat hadden we toch alweer via de belastingen teruggekregen, of zo? Met als gevolg dat de ritjes buitenland verveelvoudigden... De sukkels.
Ja, dat was de PvdA.
Nou OK, een avondklok met maatwerk. Iedereen beslist voor zichzelf wanneer hij/zij 8 uur binnen blijft. En die keuze kan per dag gemaakt worden.
Kun je nou echt niets zinnigers uiten? Triest.
@eilende Zebra | 21-01-21 | 12:58: ik vond het wel grappig geschreven, hoor.
@King of the Oneliner | 21-01-21 | 13:06: kook
@eilende Zebra | 21-01-21 | 12:58:
Vvmu, ook voor laagbegaafden een grondrecht. Hij zet zichzelf voor gek, zullen we maar zeggen.
Dat ingebakken, tot blindheid leidende, individualisme: moeten we de groep wel beschermen als er misschien een vrouwtje in Dronten depri wordt van de maatregelen?
Moeten we een piekuur in de supermarkt cre-eren, zodat de groep eerder besmtet wordt, en bovendien een vrouwtje uit Dronten het niet meer trekt? Moeten we de groep niet beschermen tegen irrationele kabinetsmaatregelen zoals een avondklok?
Ik vind de maatregelen allemaal juist een toonbeeld van het tegenovergestelde. We leggen het land plat om onze kwetsbaren te beschermen.
Wat een gejank. We gaan dus van ‘we mogen bijna nergens heen’ naar ‘we mogen bijna nergens heen, en ‘s avonds laat helemaal nergens heen’. Big deal.
Ik woon in 020, ben overigens geen Amsterdammer, dat is me te min. We wonen op de hoek van een "drukke" winkelstraat, waar tevens heel wat stads in - en uit rijdend verkeer doorheen rijdt. Nu zeg ik winkelstraat maar dat is inmiddels eigenlijk een vreet - en zuiptentenstraat en 14 kappers binnen een straal van 1,5 kilometer. Toen het nog een winkelstraat was met een bakker, slager, groenteboer, ijzerwinkel etc. had het nog een sociale betekenis en spraken de mensen elkaar nog wel eens bij de bakker enz. Nu zijn het rolluiken van restaurants die tot 4 uur 's middags dicht zijn en natuurlijk van die hippe latte macchiato tenten waar de tut hola's en hun heterofiele homovriendjes hip staan te zijn. Sinds de recente lockdown maatregelen is het vanaf een uur of 8 's avonds doodstil op straat en echt te kunt een speld horen vallen. Het is omdat de Appie verderop tot 10 uur open is, en wat Deliveroo's langskomen, anders zou er werkelijk helemaal geen hond meer buiten zijn. Geen taxi's, geen lallend volk, geen wildplassers, geen restaurant bezoek, geen voetbalvolk wat terugkomt van de Arena enz. enz. Een avondklok zal weinig toevoegen aan een situatie die al heerst. Er is niks te beleven; het is doodstil.
Exact. Dat is ook wat ik zie. We houden ons al aan een semi-avondklok, omdat er simpwelweg niets te doen is. Dus het nog verder beperken dmv avondklok en je niet meer kun voorzien in je eigen geestelijke gezondheid omdat thuis de muren op je af komen en je even een luchtje wilt scheppen.
Deze maatregelen zijn alleen voor de verkiezingen Rutte weet optreden is meer vvd stemmers blij , de meeste mensen houden zich er aan de regels .
Toch is het allemaal jullie schuld. We gaan jullie nog harder aanpakken.
@Banenenrepubliek | 21-01-21 | 13:29: Ik ben er maar één maar na 24 jaar is de VVD mij kwijt. De partij die het sterven durft te omarmen als iets wat erbij hoort en het lef heeft om kanttekeningen bij de maatregelen te hebben krijgt mijn stem. Wat de rest van het partijprogramma is zal me jeuken. Veel komt er toch niet van terecht.
Om wat stomme dingetjes erbij te halen, zijn doelen SMART
Specifiek, ja
Meetbaar, nee: is te onduidelijk wat je meet, het effect van de avondklok, of het weer, of de voorgaande maatregelen (de cijfers zijn al aan het dalen)
Acceptabel, nee, want er zijn geen doelen.
realistisch, nee, want handhaving.
tijdsgebonden, nee. want word telkens verlengt, zie lockdown.
Dus al die helden die een paar dagen terug nog stoer met Wilders' motie tegen de avondklok instemmen (iedereen minus VVD, CDA en CU) doen nu alsof dit nooit is gebeurd. Waarom verbaast mij dit nog.
Eén Pot Nat Nederland is dus gewoon voor.
Wie had dat gedacht.
De bevolking zat op klapstoelen toe te kijken hoe de spijkerlaarzen binnen macheerden en later te klappen toen hun bevrijders binnen reden volgens mijn grootvader. Overigens; hoeveel km met de auto rijden naar een bos om de hond uit te laten is toegestaan?
Tweede Kamer is echt voor de bühne. Slikken alles voor zoete koek na een klein fronsje.
@A.S. Perien | 21-01-21 | 13:00: zo veel u wilt, als die hond maar met de riem aan de trekhaak zit, dan is dat wel in orde.
5 tegen, 5 voor, nog 5 te gaan?
Klaver wordt kaal op den kruin. Heeft de "zure regen" alsnog haar werk gedaan.
Ziekte van Hedel
Ik vraag me werkelijk af wie zicht houdt aan de 'één persoon per dag regel'.
Niet dat ik de regels massaal aan m'n laars lap, maar hoeveel bezoek er door de dag langskomt, bepaal ik zelf aan de voordeur.
Zijn er dan echt zoveel moraalridders die werkelijk nog maar één persoon op bezoek laten komen? Lol
Welnee. Ik ken alleen maar nette mensen en die staan er geen moment bij stil. En het zijn nette mensen dus het is goed.
Het is een dringend advies. Meer niet.
Ik heb minstens één familielid die zich eraan houdt, maar ja die is ook al veertig jaar lang ambtenaar. Afgelopen weekeind geen punt om met z'n tweeën te helpen klussen, nu plannen schrappen omdat Rutte zegt dat er maar één bezoeker mag komen.
Want je bent heel stoer met dit soort enorm simpele uitspraken.
Man, man man...
@eilende Zebra | 21-01-21 | 13:03: neem nog een zuurtje. Blijkbaar wil je alleen wetenschappelijk onderbouwde essays lezen hier, met voetnoten en peer review of zo. Dit is gewoon een beetje lol en opmerkingen over en weer, hoor.
Net verdomme een collectant van het ouderenfonds van de oprit gejaagd.
Mijn sociale agenda voor vandaag kan alweer dicht
@eilende Zebra | 21-01-21 | 13:03: Doe eens een beetje normaal zuurpruim
Ik heb zo'n vermoeden dat de prijzen van aangelijnde honden op de diverse online Marktplaatsen zullen gaan exploderen. En het wachten is op de eerste slimbo die een briefje op zijn konijn plakt met "dit is een hond".
Het wandelt niet fijn met een konijn aan een lijn. Beest hopt, snuffelt, spartelt tegen. Nee, ver kom je daar niet mee.
We kunnen, geheel in lijn met SJW-gezeik, misschien bij aanhouding beginnen te blaffen. Dat je je vandaag identificeert als hond. Of cavia. Of wat je ook wilt. Dat moet kunnen. Als we 85 genders kennen zie ik niet in waarom we ons tot homo sapiens moeten beperken.
Oude mop in onze familie. Mijn vader, ouwe grapjas als dat hij was, harde werker, een berger, liep jaren geleden met zijn dronken kop langs de rand van de haven met een aan touwtje vastgebonden zwabber. Hilariteit alom, veel bekijks.
Hij liet even de " hond" uit. De volgende ochtend stapte hij uit zijn kajuit in een grote plas water. Zijn maten stonden hem joelend op te wachten. " Je hond zal vannacht wel gezeken hebben".
@FustViking | 21-01-21 | 12:35:
Precies, je identificeerd jezelf als hond, dan doe je een halsband om je nek, houd het lijntje in je eigen hand vast en dan kun je jezelf uitlaten. Schizofrene hond uitlaten. Zit je daarna wel meteen ergens binnen, of is de GGZ al helemaal weggesanneerd?
@FustViking | 21-01-21 | 12:35:
Verdraaid, dat is een goeie. En als je echt inleeft kun je ook nog kruis en achterpoort van de BOA besnuffelen...
@Graaisnaaiert | 21-01-21 | 13:13: En even tegen zn been aanzeiken!
Ik ga zo weer boodschappen doen in de tjokvolle supermarkt. Ik zie tegenwoordig steeds meer slenteraars die het duidelijk als een uitje zien.
Echtparen, waarvan de een (vrouw) een vol karretje heeft en de man een leeg karretje.
Alsof mensen niet alleen boodschappen kunnen doen.
@Keutels | 21-01-21 | 12:42:
Ja als mensen ouder worden, dan wil dat nog wel eens beter gaan met zijn tweeen.
Alsof mensen niet alleen boodschappen kunnen doen'
Alsof mensen niet zonder hun sportschool kunnen
Alsof mensen niet zonder uit eten gaan kunnen
Alsof mensen niet zonder festivals of verre vakanties kunnen.
Alsof mensen niet zonder het moralistische commentaar van Keutels kunnen
@peterdh | 21-01-21 | 12:58:
Het zijn vooral mensen van rond de 50/60.
@zuurtjeregen | 21-01-21 | 13:40: Alsof men op jouw onzin zit te wachten...
Halt. Stehen Bleiben! In Berchtesgarden (bekend vanwege het Adlersnest van een of andere A.H.) blijven de coronabesmettingen onverklaarbaar hoog, terwijl er al langer dan 2 weken een superstrenge lockdown is en alle toerisme is ausradiert. www.tagesschau.de/inland/berchtesgade...
Dus je kunt als staat alles uit de kast halen en alles op slot doen, maar het helpt geen sikkepit...
Duitsland heeft nog wat in te halen van de eerste golf denk ik.
Dat is het maakbaarheidsdenken dat heel erg sterk. De gedachte dat het virus weggaat als iedereen zich aan de regels houdt..
Dat is maar zeer de vraag en heel erg sterk bewijs is er niet voor, inderdaad eerder het tegenovergestelde dat ongeacht de maatregelen het verloop van het virus niet sterk wordt beinvloed.
@mlmn | 21-01-21 | 12:30:
Dat dachten ze in Manaus brazil ook.
'Zuurstof is op in Braziliaanse miljoenenstad: coronapatiënten overlijden door verstikking" (AD)
"Deskundigen verklaren de hernieuwde coronapiek in Manaus door het loslaten van beschermende maatregelen en het vieren van massale feesten in de eindejaarsperiode. Gouverneur Wilson Lima van Amazonas had voor de kerstdagen de lockdown en andere maatregelen wel verlengd, maar kwam daar na massale volksprotesten korte tijd later op terug. Daarnaast wijzen onderzoeken in Manaus op een nieuwe, besmettelijkere variant van het coronavirus. Inmiddels heeft Lima wel voor tien dagen een avondklok ingesteld."
@Tragicomix | 21-01-21 | 12:51: In Israel zijn 69 mensen besmet geraakt die reeds 2x met Pfizer waren gevaccineerd. Nu is dat aantal klein op het totaal van >2 miljoen gevaccineerden, maar je kunt nog steeds besmet raken / positief testen na de vaccinatie. Helemaal link wordt het, wanneer de gevaccineerde drager die besmet raakt zelf niet ziek wordt, maar wel een superspreader wordt. Daar wordt nu nog veel onderzoek naar gedaan.
@mlmn | 21-01-21 | 12:30:
Te confronterend?
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 21-01-21 | 13:15:
Ik reageerde op @mlmn
"Dat is het maakbaarheidsdenken dat heel erg sterk. De gedachte dat het virus weggaat als iedereen zich aan de regels houdt..
Dat is maar zeer de vraag en heel erg sterk bewijs is er niet voor, inderdaad eerder het tegenovergestelde dat ongeacht de maatregelen het verloop van het virus niet sterk wordt beïnvloed."
Dus waarom jij nou over het vaccin begint, is mij een raadsel?
@Tragicomix | 21-01-21 | 13:22: Een raadsel hoeft dat niet te zijn. Het maakbaarheidsdenken in ultima forma is de vaccinatie campagne. Gelukkig gaat alles in Israel grosso modo OK, maar er gebeuren raadselachtige besmettingen NA de vaccinatie, zelfs na de 2x vaccinatie.
De avondklok is voor een paar weken. Die Haga, met zn 1984 dictatuur, snapt het niet helemaal. Stevige griep! Haha, wat een idioot!
Officier bij het corps commando’s en ingenieur..... dus een beetje dimmen aub
Zoveel mensen snappen het niet. En helaas veel Reaguurders ook niet.
@Jimmydepimmy 12:27: Een avondklok erhuist de besmettingen van thuis naar nieuwe piekuren in de supermarkt en leidt tot meer zelfmoorden. Leg mij het voordeel dan maar uit, want dat lukt je niet.
Gelooft u het zelf, net zoals de lockdown maar tot 19 januari zou zijn?
@mameloe | 21-01-21 | 12:26: Pfoe, dimmen nooit en te nimmer tegen dat soort aso’s!
@JackStick | 21-01-21 | 12:37: Dan nog een paar weekjes maar dan heb je niet gelijk een dictatuur voor de komende eeuwen
@JackStick | 21-01-21 | 12:37:
Nou ja, als je zelf niet kunt nagaan dat de opgegeven parameters voor die lockdown natuurlijk niet voorbij zijn is er wel iets goed mis met je. Ze zeggen gewoon waar we aan toe zijn; dat mensen dan niet willen luisteren of nadenken, sja. Eigen schuld. Als je echt denkt dat we begin april alweer een terrasje kunnen pakken, droom lekker verder.
@deoudererijperevrouw | 21-01-21 | 12:53:
Weet u wel wat een dictatuur is? Dat hebben ze nu juist willen voorkomen met die rampzalige "slimme" eerste lockdown, en ook nu kiezen ze geen of niet de juiste prioriteiten. En ja, iets met stuurlui aan wal maar bij sommige dingen kun je op je klompen aanvoelen, wat er gaat gebeuren. Het virus komt niet hier. In het ov wordt je niet ziek. Toen had ik al gegeten en gedronken. En waar staan we een jaar later? Precies...
Vandaag is het de 21e dag van het 21e jaar in de 21e eeuw. Brrr. En kijkt u even op de tijd hieronder?
Knappie wappie!
Had deze nou voor vanavond 21:21u bewaard.
21=3x7! Ik neem even voor Steekmug waar.
@uisge baugh | 21-01-21 | 12:16: er zit een correlatie tussen het gebruik van het woord 'wappie' en het gebrek aan humor.
@Joris Beltsin | 21-01-21 | 12:16: Je hebt zoals zo vaak weer gelijk. Vergeten.
"Waarom geen FFP2 maskers?" Omdat ze 20x zo duur zijn? Het is toch gewoon meestal een geld kwestie? Nou jongens, ze gaan alweer lunchen. Wat een leven hebben die lui. Is het restaurant van de Tweede Kamer wel open?
vast wel www.gelderlander.nl/nijmegen/ophef-om...
Ik ben ook aan het lunchen, dus komt wel goed uit
En ik ga er blind van uit dat Timmerschwanz cum suis ook lekker zitten te schranzen.
In ziekenhuisrestaurants kun je ook nog lekker lunchen.
Femke doet haar best. En dat zelfs zij betere punten maakt dan de regering geeft te denken.
Femkoot is zeker geen slecht kamerlid. Dossiertijger. Geen idee of ze op persoonlijke titel meedoet de volgende ronde maar ik verkies haar blind boven 100+ anonieme handopstekers.
@Graaisnaaiert | 21-01-21 | 12:18: Niets van haar partij Splinter meegekregen? Hoop dat ze het redt, in ieder geval onafhankelijk en kritisch.
Ik heb je door makker, met je 'betere punten'.
Rutte is een ster in 'tijdeljke rotmaatregelen' die hij vervolgens in stand houdt. Let op, als de avondklok komt zitten we er maanden aan vast, ook als het straks weer langer licht is. Dan krijgen we er echt last van, wees voorbereid.
Net als het kwartje van Kok. Over 25 zitten we nog steeds met een avondklok.
Er zit ook geen doel bij de avondklok, dus ook geen reden om hem te be-eindigen. Alleen als het kabinet er zin an heeft, wordt het be-eindigd. Ingevoerd met een slapende wet die voor de koude oorlog bedoeld was, om de communisten juist buiten de deur te houden, en niet te verwelkomen, wat deze avondklok is.
@tipo | 21-01-21 | 12:12: ja, tuuuuurlijk joh... vanaf dit weekend zitten we voor ALTIJD aan de avondklok vast en mogen we nooit meer na 20:30u naar buiten.
Gelooft u dit echt zelf?
@Jimmydepimmy 12:14: Hoe onderbouw je het afschaffen van de avondklok straks als het invoeren niet onderbouwd is? Er is geen doel aan gekoppeld.
@Jimmydepimmy | 21-01-21 | 12:14: Tot voor kort dacht ik dat we hier nooit zaken als samenscholingsverboden en avondklokken zouden hebben. Ik dacht dat dit iets voor dictaturen was, als de overheid bang is dat de bevolking in opstand komt. Maar nu hebben we het toch, en ik zie dat er gretig van gebruik wordt gemaakt door de overheden. WOB-verzoeken hoeven even niet gehonoreerd te worden (want crisis door Chinese griep) en lastige demonstraties kunnen met de smoes van gevaar voor de volksgezondheid verboden worden! Ik weet niet hoe het jou vergaat, maar ik krijg hier toch wat de kriebels van. En ik kan en wil me dus ook niet aan de opgelegde regels houden, ik vind het belangrijker om mezelf in de spiegel te kunnen blijven aankijken.
@kunstliefhebber 12:35: Ik ben ook voorstander van alle maatregelen, omdat ze onderbouwt zijn. Maar die avondklok haalt het slechtste in me naar boven. Het kabinet vernietigt zo het nodige draagvlak voor de maatregelen die wel werken. Het werkt averechts. En ik wordt er pissig van.
Zoals doorgaans gebruikelijk voor dit kabinet Rutte worden er voor de buhne solide maatregelen genomen, maar door de vele uitzonderingen hebben ze geen effect. Het is als een huis met een solide afgesloten voordeur, maar de ramen en achterdeur staan wijd open. De grote steden waarvoor de avondklok juist effectief is willen het niet uitvoeren, zodat straks de kleine dorpjes, waar het niet nodig is, zich er aan moeten onderwerpen.
De politiek krimpt het aantal winkels in waar je boodschappen kan doen, vervolgens de tijdsperiode waarin je boodschappen mag doen en gaat straks klagen dat het veel te druk is in de winkels.
Dat heet zelf een probleem creëren waarvoor je met een "oplossing" kan komen.
Is allemaal bedoeld om de macht van de multinationals te breken, zodat er weer meer kleine buurtwinkeltjes komen.
Er is teveel visie voor nodig om tezien dat niet een goed idee is, onbegrijpelijk onder die kaasstolp.
@Watching the Wheels | 21-01-21 | 12:02:
Haha, je gelooft het zelf ?
Is eerder andersom bedoeld !
geen horeca, kortere tijd dat bezorgdiensten kunnen werken door avondklok.
Het wordt hierdoor alleen maar drukker bij de supermarkt.
Haha de CU is voor bubbels en tegen wisselende contacten. Arme kinderen.
lol!
Stop je leuter in verband met Corona alleen in dezelfde kleuter?
50plus: "Fucksineren, fucksineren, fucksineren."
Die Zasias heeft de baard ook flink in de keel. Goede kledingkeuze ook.
Is geloof ik ziek geweest, niet te kritisch op zijn joh. Ze doet haar best.
Het zal er wel op neer komen dat de avondklok pas om 20.31u ingaat en al 4.29u eindigt. Wat als een enorme knieval door het demissionaire kabinet zal worden opgevat en als een overweldigende overwinning van de oppositie. #stemzeweg
Kuzu heeft het over vrijheden. Lachwekkend als je ziet hoe er om wordt gegaan met vrijheid in zijn thuisland
Toch goede laatste zinnen van Kuzu. "Begin eerst eens de bestaande maatregelen uit te voeren en doe eerst eens iets aan de enorme opeengepakte mensenmassa's in bijvoorbeeld supermarkten."
Hij is parlementariër in Nederland en dient dus de Nederlandse samenleving. Het boeit in dit geval dus niet hoe er in Turkije omgegaan wordt met vrijheid.
@Antigoog | 21-01-21 | 11:52:
Juistem! Erdogan geeft hem geen opdrachten voor Turkije. Alleen voor Nederland.
@Antigoog | 21-01-21 | 11:52: Wel als hij naar Turkije vliegt voor instructies.
Ook een beul kan gelijk hebben als hij tegen de doodstraf is.
@Frau Merkel | 21-01-21 | 11:57: In dit geval is niet meer dan een whataboutism.
Er wordt veel gezegd over kinderen, over gezinnen en hoe dat in deze pandemie tijd tot gruwelijke toestanden leidt; hoe gezinnen en kinderen hier onder lijden.
Dit is nog helemaal niets, kinderen die dit nu in hun jonge teenager leven meemaken staan aan de vooravond van een veel grotere ramp. Namelijk dat ze straks, als het huis willen verlaten er geen woning meer te vinden is, zelfstandig wonen wordt een utopie. Ontelbare jaren op wachtlijsten staan. En dan ben je straks 26 en dan woon je nog steeds thuis met geen enkel uitzicht op een betaalbare woning. Die zijn er namelijk voor immigranten. En dan wordt je 27, 28 enz. En ouders kunnen het niet meer verdragen, hun leven wordt geketend aan hun ontevreden kinderen.
Ik voorzie een ramp.
Je kunt ook geen kinderen nemen, ook al schijn je er veel voor terug te krijgen.
Er moeten wijken van 10 vierkante kilometer gebouwd worden om de illegalen te huisvesten, jaar op jaar. Er moeten windmolens komen, overal, liever beetje weg van woonwijken. Dus sorry Nederlandse kinderen, geen huis voor jullie. Buitenlanders gaan voor. Je weet toch.
@GekkePietje | 21-01-21 | 12:01: Als straks NL vol moet komen te staan met windmolens, en huizen op een bepaalde afstand van die molens moeten blijven, dan hou je veel minder bouwgrond voor woningen over. Dan maak je het land vanzelf een beetje bij beetje kleiner.
Ik zag gisteren een jongetje van ongeveer tien jaar de straat over schichten met een mondkapje op, daarboven doodsbange oogjes. Ik maak me sowieso zorgen om de geestelijke gezondheid van veel mensen in deze stad (er zijn in mijn wijk beduidend meer in zichzelf pratende, raaskallende en schreeuwende zwervers bij gekomen) maar angststoornissen bij jonkies gaat echt een dingetje worden.
Dacht dat ik dit nooit zou zeggen: Hup, Kuzu. Ben het volledig met je eens!
De dame van het dierenpark heeft toch wel een uitstraling als een waanzinnige..
Anders kom je daar niet in de partij. Het is een toelatingscriterium.
Ik heb de eerste anderhalf uur gemist ivm werk. Is de kogel al door de kerk of is de angel er al uit?
Ah. Eindelijk. Pastoor van der Staaij aan de beurt.
Awomen.
Dominee. Niet pastoor. Dat is de concurrent.
Partij voor de dieren is de belangrijkste vraag vergeten. Zijn er wel genoeg bomen na de avondklok om de hond eraan vast te kunnen binden?
Doen wappies ook aan wappen?
Ik had vroeger wap op mijn Alcatel mobieltje
"witte vrouwen Kaag & Ollongren" ? Nee, Witte Wieven Kaag & Ollongren! Witte Wieven die als spoken boven het moeras zweven om argeloze kinderen en goedwillende burgers de stuipen op het lijf te jagen, de angst voor de dood aan te praten en altijd slechts in zin hebben. Dat zijn het, Witte Wieven.
Eens.
Lekkere inbreng van Ploumen... valt mee dat ze tijdens dit debat geen aandacht heeft gevraagd voor feministen van 65 jaar en ouder.
het verbaast mij steeds weer dat de staat (ambtenaren & politici) altijd bezig is de staat machtiger te maken en dat zonder dat daar algemene coördinatie of sturing aan wordt gegeven. Er zijn geen duidelijke samenzweringen terwijl het geheel van die ambtenaren & politici toch doorlopend het doel van meer staat en nog meer belastingen bevordert. Nog frappanter is dat het je sympathieke buurman is die het je aandoet want zodra hij achter zijn overheidsloket plaatsneemt met zijn overheidsstempel in zijn hand verandert hij in een monster en wordt hij je dodelijke vijand. En nog frappanter is dat je iedere 4 jaar weer voor dit systeem kiest.
Je komt met een interessante invalshoek.
Het is een normaal verschijnsel. Een hellend vlak. Er ontstaat een nieuwe norm. Eerst een lockdown, dat was heel erg anti-liberaal en on-democratisch en een heel zwaar middel een jaar later zitten we met een serieuze overweging voor een avondklok. Normvervaging. Het begint met een onschuldige diefstal van een kauwgommetje bij de snoepwinkel, dan worden het er twee, en uiteindelijk sta je gemaskerd en gewapend de kassa te plunderen. Ik chargeer een beetje maar zo werkt het. In de politiek in de Haagse allerdaagse werkelijkheid is het biet anders.
Daarom moet je een streep trekken. Gebeurd dat niet dan is het kennelijk acceptabel.
De volksvertegenwoordigers moeten gedwongen worden met andere maatregelen te komen, maatregelen die wél acceptabel zijn. Als dat niet gebeurd dan is een avondklok kennelijk acceptabel. Wat is de volgende stap?
Het is een beetje in de trant van wat Omtzigt zei: de volksvertegenwoordiger is meer bezig met de politieke leider dan met de kiezer. De politiek luistert alleen nog maar naar zichzelf en is bezig mekaar vliegen aan het afvangen dan dat ze gezamenlijk (bah) voor het beste voor de kiezer gaan.
@ratelaar | 21-01-21 | 11:50:
Dat dus. Onder andere door Omtzigt aangekaart, maar ik verwacht niet dat daar iets gaat veranderen, integendeel.
@roevka | 21-01-21 | 11:59: Je was me net voor!
Dat komt omdat er bij de meeste mensen van jongs af aan is ingepompt dat de overheid het goede vertegenwoordigt. Maar dat is een verzinsel en onzinnig. De overheid is net zo goed een onverzadigbaar beest zoals ieder willekeurig ander bedrijf of organisatie. Maar dan wel eentje zonder leiband zodat het zichzelf steeds groter en machtiger maakt. Met het smoesje ´I am the government and I am here to help you´ wordt er steeds meer bureaucratie opgetuigd. De organisatie wordt een doel in zichzelf icm met de dodelijke wisselwerking met burgers die denken dat de overheid een oplossing voor elk probleem moet zijn of passief zijn gemaakt door er volledig financieel van afhankelijk te zijn.
Ik zit er naar te luisteren en de futiliteit van deze debatten spat er vanaf. Het feit dat dit overal groot aangekondigd is, geeft al gewoon aan dat er in de achterkamertjes handje-klap is gedaan.
Handjeklap? Gewoon zinnig en nuttig vooroverleg. Die denkt dat besluiten in de debatzaal worden gemaakt, is naïef.
@Jimmydepimmy | 21-01-21 | 12:19:
Uiteindelijk schrijf je natuurlijk het beleid voor het overleg en zorg je ervoor dat het een redelijke kans heeft voordat je het debat voert. Dat is wat anders dan dat je het beleid in beton giet alvorens het in de kamer te bespreken.
Het kabinet zit met de telefoon te spelen omdat ze kunnen rekenen op de partijdiscipline en daarmee een meerderheid hebben in de kamer, inbreng van de rest van de kamer is zinloos en wordt gewoon genegeerd.
Dat liegende congres wat zich Tweede Kamer noemt is net zo interessant als het neus haartje wat met mijn lul is verbonden.
Nou, dat laatste zou ik weleens willen zien. Kunt u rechtop zitten? Vroeger kon je met zoiets op de kermis geld verdienen.
Hij heet niet voor niets GOKmaar: een enorme neus die zijn lul uit de zon houdt.
@ole guapa | 21-01-21 | 11:35: Bij mij is dat omgekeerd. Mijn neus zit in de schaduw.
Yow. Robotje Jetten en yassar klavertje gaan door de knieen.
Hun ruggegraatje houd hen niet meer.
Ik denk eerder dat er nu al wisselgeld wordt gegeven voor tijdens de formatie. Zo rolt dit land.
En dan pochen over dat ze de ingangstijd hebben verhoogd. De helden...
MinPres heeft ontslag aangeboden.
Eerst avondklok instellen zegt de tiran.
MinPres bestaat niet.
Hij zit daar niet meer vanwege het voorgespiegelde democratisch gekozen zijn.
Mooie kerstboom Wim.
trouwens... ik laat mijn Poesje rond 2300hrs. ook altijd uit aan een halsbandje&riempje.... dat beestje moet toch ook schijten..?nou dan..?
Dus, avondklok uurtje later in laten gaan, D66 en GL gaan mee.
Dat is een goede samenvatting. Het kan zelfs zo zijn dat Rutte al zo'n offer ingecalculeerd had en dus een uurtje vroeger inzette dan hij aanvankelijk van plan was.
Als overheden wereldwijd voor een rationeel gezien slap virus al zulke idiote buitenproportionele maatregelen in je strot stampen vraag ik me af wat ze doen als er een écht vleesetende, extreem agressieve snel verspreidende bacterie of heftig écht dodelijk virus de kop opsteekt. Dan schieten ze je dood als je uitademt denk ik.
Jou wel ja.
Dan redden ze eerst zichzelf (en jij mag ook jezelf redden).
@Zonen-van-Kuifje | 21-01-21 | 11:22: Ik zou eerst schieten. Zou jij ook moeten doen.
Dan zitten ze thuis achter de bank hoor.
Heb de goudvis geprobeerd, maar kwam niet voorbij de voordeur toen die er geen zin meer had, en de cavia had halverwege de poten versleten en schoof met de buik over de grond. Nog iemand zonder hond een tip?
De landwalvis die naast je op de bank zit een riem omdoen.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 11:21: uit de SM kelder?
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 11:21:
kopje gaat niet door lusje
50 euro meenemen. Daarna zo een boa paaien om zijn smoel te houden in ruil voor die 50€. Mocht je er eentje tegenkomen uiteraard. Ik zie ze hier nooit.
voor 4eu weet je alles www.wish.com/product/59a8c9caf21af50a...
Schilpad als je het niet erg vind om wat langer van huis te zijn.
@likdoorn | 21-01-21 | 11:40: lol
Als je tegen de avondklok bent wil je dat mensen doodgaan
De logica van viruswappies
Dat heet klassieke conditionering.
U is MSM journalist of communicatiemedewerker van de regering? Opoe gaat niet eerder of sneller dood zonder een sperzeit.
Nee, dat zijn de wuppies. De wuppies zijn de mensen die alle maatregelen zo maar slikken, zonder na te denken. En die kritische mensen standaard wappie noemen, of ze nu feiten hanteren, of helaas zoals sommigen ongefundeerd tegen zijn.
Sluit rutte op.
Rutte was ons voor met z'n uno reverse kaart.
Wij worden opgesloten.
Ik zie alleen de woordvoerders in de Kamer. Dan is er blijkbaar al een fractiestandpunt afgesproken. Ik vind dat in deze situatie helemaal verkeerd. Het gaat hier niet om politiek, om links of rechts of pro- of contra Nederland; het gaat hier om het veronderstelde nut van een maatregel die we alleen uit oorlogstijd kennen. Als de Kamerleden dan niet zelf een mening mogen vormen, als er voor het toch al demissionaire kabinet geen ander belang mee gemoeid is dan het doorvoeren van die maatregel zelf, dan is dat totaal fout.
Allemaal komen, allemaal zitten, allemaal luisteren, allemaal zelf denken en dan pas allemaal stemmen.
Goed punt. Het zegt natuurlijk genoeg over de staat van de Nldse politiek.
Dat is wat Pieter Omtzigt deze week ook aanhaalde in zijn pleidooi.
Daarom werd het debat ook uitgesteld tot vandaag, kabinet afgetreden maar Rutte diktatuur blijft stand houden
Zou je wel zeggen... allemaal komen ,maar dan wordt de uitkomst van de stemming wellicht onzeker door een paar twijfelaars/dwarsliggers. De mensen die nu aanwezig zijn hebben al instructies gehad van Rutte .
D66:"Hey Mark, als jij ff zegt op tv dat het 20.30 uur wordt, vragen wij in het debat 21.30 aan en staan wij niet zo voor lul omdat we de motie van Geert hebben gesteunt en gaan we akkoord."
Ik zie nu al voor me hoe de nieuwslezer uitlegt dat D66 dit keihard heeft uitonderhandeld.
Snik. Yasser heeft weer een sob-story.
Vanaf zaterdag elke dag een grote ui eten, effect is nog niet 100% zeker volgens Van Dissel cs, maar het helpt vast wel m.b.t. de afstandsregels....
Nieuw ideetje voor Hugo-GO !
Knoflook lijkt me beter. Daar gaat het kabinet tegenwoordig ook desinformatie mee te lijf.
@ultraman | 21-01-21 | 11:19: wil je niet etnisch profileren aub.
Rutte rules, wen er maar aan.
En met verve.
@Zonen-van-Kuifje | 21-01-21 | 11:22: hahahahaha natte krant.
@Zonen-van-Kuifje | 21-01-21 | 11:22: En met verve afgetreden. Ik ben nog nooit af moeten treden wegens wanprestatie.
@PhallusObesitas | 21-01-21 | 11:26: two strikes out of three, inmiddels.
Morrie! Gaan de gebedshuizen al dicht? Vrijheid van godsdienst staat in de Grondwet, maar dat geldt ook voor het demonstratierecht. En anders noem je zo'n dienst toch gewoon een demonstratieve bijeenkomst van gelovigen? Lijkt me een juridisch peulenschilletje.
Boehooee zij mogen het wel en ik niet
kreeg u vroeger bij verjaardagen van anderen ook altijd een cadeau omdat u anders begon te gillen?
Tot vandaag mocht je gewoon met 100 man grootvader begraven ik dacht dat dat 30 was en grotendeels online gebeurt maar niets is minder waar. Nee de Kerk heeft in iedere crisis aparte uitzonderingen.
Iedereen is gelijk. Sommigen zijn meer gelijk dan anderen.
@Turbulentie? | 21-01-21 | 11:18: Lul niet zo dom man. Iedereen weet dat de kerk en moskee diensten besmettingen opleveren.
@Turbulentie? | 21-01-21 | 11:18: Nope, kleine hkv was net zo verstrooid als nu. Die vroeg zich ieder jaar juli af wat al die poespas en overige slingers precies te betekenen hadden.
Dat wisten ze op het Tesselseplein op Scheveningen allang.
As je mij €50 euro geeft, neem ik je voor €10 per uur in dienst voor een uur, inclusief werkgeversverklaring dat je na 20.30 op straat moet zijn!
Vergeet het maar, Jetten verschuilt zich achter het OMT advies. Het OMT waar alleen medici inzitten, wanneer wordt het OMT een multidisciplinair overleg tussen verschillende vakgebieden?
Niet.
Ze volgen het OMT alleen als het ze uitkomt. Het OMT (en het RIVM ook) is vanaf het begin tegen mondkapjes geweest, en ze kwamen er toch.
Dat veelbelovende knikje van Mark toen Robje terug liep was veelzeggend.
Wat een draai zeg van D66.
Zoals met alles. Een drol in een pispot.
Als je de vvd te rechts vind zoek je onderdak bij ‘66.
Gouwe handel!
Lieve valse Duitse herder te huur ad 25eu per uur. Voor 20:30 afhalen, 100eu borg.
Oh, goed idee. Wij hebben er ook 4 in de aanbieding.
Ik doe alleen aan ruilen. Jij mag mijn kat in bruikleen als ik jouw hond leen.
@PhallusObesitas | 21-01-21 | 11:14: Mijn kat is een transcanis. Identificeert zich als een hond.
@Glasgow Argus | 21-01-21 | 11:15: Onze Adolf is gek op poesje.
euroborg, U loopt in Grunn rond met dat beest?
Is preventief ruimen inmiddels al bespreekbaar? Het gaat toch om onze vrijheid.
Denk het wel maar van achterkamer gesprekken met Rutte word niks vastgelegd.
Preventief ruimen doe je Samen!
M. Groothuizen (D66) mag het draaiwerk voor Jetten opknappen.
R. Jetten identificeert zich als M. Groothuizen.
Ik zit in een alternatief universum naar Jetten te kijken heur.
Jetten heeft geen last vd avondklok die duikt van half 9 tot 4 in de darkroom.
Ik ga toch echt maandagavond op pad. Ze bekijken het maar.
#MeToo
Bij SARS1 wist je gewoon kop of munt dat was een stuk dodelijker maar minder besmettelijk. Nu is er SARS2 we mogen van geluk spreken. Zie het als een generale repetitie voor een veel dodelijker virus.
dit virus is niet voor dodelijkheid, het moet vooral angst creëren, zodat u en ik als makke schaapjes onderwerpen aan de staat.
Denk niet dat er iets gaat veranderen, behalve hogere belastingen.
@ikworstelengadouchen | 21-01-21 | 11:14: Dat is het doel idd en daaraan werkt men in de VS en de EU al jaren. Met de ondergang van het communisme was de tegenspeler ineens verdwenen, de tegenspeler die het volk misschien wel eens kon verleiden om andere meesters te kiezen. Daarmee was de druk om te laten zien, dat onze maatschappij veel vrijer was verdwenen. Sindsdien draait men heel langzaam de schroef van vrijheidsbeperking en belastingverhoging weer aan. Kijk maar eens hoeveel beter het ons allemaal ging in de 90-er jaren vergeleken met nu, zowel economisch, maatschappelijk, eigenlijk in vrijwel elk opzicht. En in maart stemmen we de VVD weer tot grootste partij van Nederland en de rest stemt weer massaal op een andere kartelpartij.
Tering..... toch maar weer schijtpapier hamsteren gaat..!
Dat is niet het probleem. Supers blijven open. Schijtlint kunt u wel halen maar niet meer na 20:30. En zo gaan we rona verslaan...
Met een natte hand lukt het ook wel.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 11:03: maar ja.... als je nou na 20.30 ontzettend aan de slingerschijt van alle zenuwen en stress.. en je HOND ook nog op de loper bij de voordeur alles onderpoept........
Geh. Hee, heb een praktische tip voor jou, en evt. visite:
Natte washandjes.
Rekje washandjes, voor elk vd bewoners 1.
En uiteraard het visiterekje, gheheh.
Laat ze maar lachen.
Uitwasbaar, zacht als een babyzeehondenhuidje en had k al uitwasbaar gezegd?
Praktisch, hygienisch, en kost geen DROL.
@grapjasz | 21-01-21 | 11:08:
Was-hand-je!! (of 2)
@chicago river | 21-01-21 | 11:11: ok.. maarr dan wel met een boterhammenzakje eronder..!
De blauwe jongens (en meisjes) hebben allemaal een fles water op het toilet staan.
Wij hebben zelfs een reetwasser !
Grote schande's in het coronabeleid zijn: 1. Afgelopen jaar onbekommerd vluchten uit de VS toestaan, tijden lang zelfs geen testcapaciteit op Schiphol ( onder het motto kennelijk, laat het virus maar lekker binnenkomen ) 2. Toen eind december duidelijk werd dat dat Engelse virus besmettelijker was de vluchten tussen Engeland en Nederland gewoon door laten gaan. 3. Het absolute gestuntel met het vaccineren, te laat beginnen en nu nog geen tempo maken, met als smoes dat er zoveel geregeld noet worden ( alsof er niet al maanden bekend was dat die vaccins er aankwamen, en je draaiboeken kunt maken voor verschillende situaties en vaccinatiestrategieen). 4. En dan nu een avondklok voorstellen met tientallen uitzonderingen, een politie due aankondigt geen kans te zien om het te handhaven. Wat een puinhoop, het wordt tijd dat er eens wat zakenmensen op posities komen die wel van wanten weten, weg de Jonge, weg met die GGD'er de Gauw, waar ook alleen maar barrieres vandaan komen en zo zijn er kennelijk nog tientallen hindermachten die weg moeten wezen.
Ik vind vooral het deel van de vaccins een absolute schande. Je weet dat de regering straks in juli tot de conclusie komt dat we genaaid zijn door onze buurlanden die de shit voor zichzelf wel goed geregeld hebben dan wij als gidsland.
Nu zijn de verpleeghuizen aan de beurt, maar dat gaat ook niet opschieten. Mensen moeten zelfs nog getraind worden in het toedienen van de vaccins. In de tijd sinds we weten dat de vaccins eraan komen, had je zelfs gedresseerde apen kunnen trainen in dit klusje. Hoe moeilijk kan het zijn?
En in de verpleeghuizen ontstaat vertraging vanwege de toestemmingen, omdat die er moeten zijn voor beide injecties. Veel mensen zijn zelf niet meer in staat om over die toestemming te beslissen (los van de vraag of hun vaccin dan niet beter naar vitale 70+-plussers kan gaan) en dat moet hun familie dan doen. En dat levert vertraging van dagen of weken op. En pas als de toestemmingen geteld zijn, mag een verpleeghuis bestellen. Dit gaat dus vertraging opleveren, waarbij de volgende stap in de volgorde ook vertraagt. En zodoende lopen we straks 4 maanden achterstand op buurlanden als Duitsland en een half jaar op het VK. Je weet dat het gebeurt, maar de autisten van de overheid zien niet in dat ze veel harder de regie moeten opleggen.
@The_iron_boar | 21-01-21 | 11:23: wij waren met 3 andere EU landen idd. gidsland wbt. inkopen van vaccins en hebben ons gewoon de kaas vh brood laten eten. Tijd voor een parlementaire enquête en het definitieve out voor Schoen.
Weer zo'n totaal ondoordachte maatregel, er werken honderdduizenden mensen in de logistiek en transportsector in Nederland.
Thuis blijven ?
En zo gaan we door, de politiek is zelf de grootste foutenmaker en eigen foutenhersteller, uiteraard achteraf.....
Int. vrachtverkeer is gevrijwaard. Oa door eUrOpESe rEgELs.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 11:01:
In de logistieke sector in fabriekshallen werken honderdduizenden mensen, Graaf, ik denk dat die verre het aantal kantoormensen, waarvan het merendeel (denk ik) toch al thuis blijft, overtreffen...
@A333aan | 21-01-21 | 11:05:
U onderschat hoeveel (semi)ambtenaren we hebben in dit land. Daarnaast zijn er niet zoveel mensen meer in dit land die iets met hun handjes doen.
Ik heb in ieder geval begrepen dat transporten gewoon doorgaan. Hoe dat uitziet in distributiecentra weet ik niet.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 11:01: Maar vandaag wel vergaderen over een vaccinatie paspoort
@A333aan | 21-01-21 | 11:05: En wat wil je daarmee dan zeggen?
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 11:09: die 600k Polen in Nederland krijgen dus allemaal zo’n paspoort. De slachterijen draaien ook 24 uur non-stop.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 11:09:
Mijn vrouw werkt op een internationaal distributiecentrum, die kunnen echt niet thuis blijven....en het stikt ervan in Nederland....
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 11:09: We pleuren de handel voor de deur.
Kunnen ze achteraf in ieder geval zeggen dat ze "er alles aan hebben gedaan".
Het Braziliaanse virus heeft een aangepast spike-eiwit waardoor het vaccin niet/minder effectief is. We zitten dus nog wel een jaartje vast aan de avondklok.
Jaja. En je immuunsysteem? Hoe kan die het handelen?
corona gaat nooit meer weg.
en het jaar daarna hebben we wel weer een andere variant of een ander virus. En op die manier heeft de overheid het volk goed in de tang en kan het elk protest om gezondheidsredenen onderdrukken. Vergeet niet dat ze in de EU met die acties van de gele hesjes in Frankrijk en de verkiezing van Trump in 2016 echt hun lesje wel geleerd hebben. Je moet de deplorables onder controle houden, anders wordt je als machthebber aan de kant gezet en dat moet men man en macht vermeden worden. Zie ook hoe Rutte heel snel teruggefloten werd, toen hij de WOB iets wilde verruimen: men dreigde een machtsmiddel kwijt te raken en dat moest onmiddellijk voorkomen worden.
Eerste gevolgen lockdowns bekend: www.at5.nl/artikelen/206826/aantal-ww...
Nu nog ww, binnen no time in de bijstand.
Het lijkt er inmiddels op dat de verhouding tussen de maatregelen en sociale, econmosche en maatschappelijke negatieve gevolgen, compleet uit balans is.
Mensen met (lang) een uitkering leven gemiddeld 5% korter, zeg: 4 jaar. Dus alleen al in Amsterdam potentieel 40.000 levensjaren verloren door lockdown & co.
Het gaat om het dreigende machtsverlies. De economische schade interesseert ze niet echt, want het raakt het inkomen van de TK-leden en andere ambtenaren helemaal niet. Het is zelfs positief: er staat een nieuwe crisis voor de deur, een economische! Geef ons extra bevoegdheden om die goed te kunnen aanpakken! En in maart trappen we er weer allemaal in. Het referendum is afgeschaft, dus tussentijds kan de burger niks doen, behalve de straat op gaan, maar dat is ook al vakkundig gedwarsboomd. Over 4 jaar verzinnen ze wel weer wat nieuws. Wie dan leeft, die dan zorgt.
@Spie | 21-01-21 | 12:02: elke domme beslissingdierutte ging verkopen heeft hem stemmen opgeleverd , daar gaat het nu om hij moet gezien worden als een leider. Daarom wordt alles uit de kast getrokken om stemmen tetrekken .
Waarom vraagt niemand eens wanneer het demissionair kabinet denkt dat de kinderen weer naar school kunnen?
Dat zit er met de opgevoerde argumenten voor deze maatregelen namelijk tot de zomer niet in. In ieder geval niet tot het beter weer wordt.
Dus kinderen vanaf half mei 5 maanden naar school en vanaf half oktober alles weer in lock down?
Denken ze nu echt dat na de zomer het virus weg is en weg blijft en nooit meer verder muteert?
De vaccins geven sowieso geen garanties (mutaties, werking), dus die zijn ook niet zaligmakend.
Hoe denken ze hier ooit uit te komen met deze argumenten?
demisionaire feldwebels. ... op een fiets.
De 3e golf? Die is er in feite al. Het zal me helemaal niets verbazen wanneer de lockdown en/of soortgelijke maatregelen nog wel tot minimaal medio dit jaar zullen voortduren. Met een beetje geluk kunnen er misschien geleidelijk wat versoepelingen komen, maar de brand smeult nog een tijdje verder.
Reken maar op niks, maak jezelf niet wijs, wacht af, alles is meegenomen.
Als die 3e golf net zo goed is als de 3e golf van het VW concern zou ik me er niet te druk om maken, de 1 en 2e waren van hogere kwaliteit.
Ik zit gewoon op 1 lijn met Halsema.
Is het goeie coke?
Nog niet zo lang geleden waren hier allerlei reaguurders die Corona maar een griepje vonden, het best vinden dat er wat oude mensen dood zouden gaan en zich vooral niet aan de regels wilden houden want allemaal nonsens etc.
Ze zijn nu verdacht stil.
Misschien is het beter om de reaguursels lezen in plaats van op je gevoel af gaan...
Die zitten nu op kantoor. Straks zijn ze weer thuis en gaat men los. Weest geduldig.
Rot lekker naar je kelder slappe het is een griep net als alle jaren hier voor.
Met een overlevingskans van 98% is het wel een verdomd gevaarlijk virus. 94% heeft onderliggende kwalen en had al een verzwakt immuunsysteem.
Jammer BenDeLier.. zo jammer ik denk dat de mensen het niet zozeer best vinden dat er wat oude mensen overlijden, het is een natuurgebied verloop voor al dat leeft.
Nu dit “virus”, virussen zijn een onderdeel van het organisch leven dat wij allemaal zijn en een covid19 zoals nu over ons heen gebraakt wordt is niet een werelduitroeiend virus, echter wordt dit wel zo gepresenteerd en handeld de (r)overheid hier op nog steeds gebaseerd op de controversiële pcr testen waarvan de bedenker (die heel plots is overleden) al had gezegd dat die test daar NIET voor bedoeld was en zeker geen maatstaf is om hetgeen te rechtvaardigen wat er nu gaande is.
Verklaar mij nu dan eensch heel simpel waarom er geen griep meer is?, terwijl de mortaliteitscijfer (waar Rutte ook geen antwoord op heeft vandaar het “felle” 1-2tje tussen Baudet en Rutte waarin Baudet terecht vraagt naar die cijfers) gelijk staat aan een “goed” griepjaar.. leg mij dit dan eens uit?.
Nee nu de stasi die steeds verder beperkende vrijheids maatregelen afdwingt.
Maar scholen open zodat het virus wel rond kan blijven gaan.
Net als de muskusratten vanger die zichzelf niet werkeloos maakt door alles weg te vangen.
Ik behoor tot de risico groep en moet straks bang zijn voor m'n kleinkinderen als de scholen weer open gaan.
Want van hugochenco met z'n vaccinaties hebben we voorlopig niks te verwachten.
Man, lul niet, we zitten in de stervensleeftijd van de babyboomers !
Met wat onderliggende kwalen gaan die zowiezo eerder nog de pijp uit....
De cijfers bewijzen het....
Maar corona is zeer gevaarlijk voor mensen boven de 65, mee eens !
@Wim Venijn | 21-01-21 | 11:00: Zelfs 99,7% overleefd corona. IFR is al een tijdje vrij stabiel rond 0,23%
Interessant, zo'n live stemwijzer.
Maart is nog ver, dan is het kiesvee dit allemaal al lang vergeten.
"Kwetsbare medewerkers in het slachthuis"
'k Heb net 753 honden besteld voor mijn big bussiness plan. Komen vrijdagmiddag aan via DHL. Waar moet ik die laten straks als die vrijdagavond moeten poepen, als het niet doorgaat? Heb ik straks alleen maar hond uitlaat annuleringen. Wat een scheitz....
het benne barre tijden..... de hoereca ligt met zo'n abendsperre ook op z'n togus..!
Het risico van de VOC mentaliteit. Hebt u al eens nagedacht over 753 bomen om ze aan vast te maken wanneer straks de avondklok weer uitgezet word.
@Lt-Kol Kilgore | 21-01-21 | 11:00: in 020 kun je die beestjes gewoon in de gracht flikkeren...........
De meeste mensen worden 'besmet' op het werk - er zijn altijd sectoren waar men niet thuis kàn werken, b.v. de industrie - èn in de thuissituatie. Dus wat doe je dan: je sluit de héle bevolking s avonds na 8 uur op in hun huis en sluit de supermarkten op dat tijdstip. Dat betekent ook dat de mensen die juist s avonds later op de avond - 20 - 22u - hun boodschappen deden, dat nu vóór 20 u moeten doen waardoor de supermarkten juist drukker worden. Dat die achterlijke muilkorven geen enkel nut hebben is ook nog steeds niet doorgedrongen.
Het zijn allerlei maatregelen om de bevolking in angst te houden èn te knechten. In de ons omringende landen hebben genoemde maatregelen 0,0 effect gehad dus dan zou je denken dat een overheid iets anders gaat proberen dat wellicht wèl werkt. Maar nee, als een idioot verder gaan op dezelfde weg èn er nog een schep bovenop doen.
Dit virus gaat - zeker tot de zomer - niet(!) weg dus leer er mee leven en bescherm de zwakkeren eindelijk eens. Want nog steeds vallen de doden vooràl in de verzorgings-verpleeghuizen. Zijn daar al virus-proof filters geplaatst? Is al onderzocht hoe het virus daar binnen komt: verpleeg/verzorgers, bezoek, bezorgers enz.?
"Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results."
"De meeste mensen worden 'besmet' op het werk"
Daar gaat U al de mist in.
De helft van de besmettingen (zonder aanhalingstekens) vindt plaats in een thuissituatie (gezin, bezoek).
Zo'n 10% van de besmettingen vindt plaats op het werk.
@Frau_Ferkel | 21-01-21 | 10:55: Ja statistisch gezien is dat waar, maar als pa thuiswerkt, en ma werkt thuis, vanwaar komt die besmetting dan ?
@Frau_Ferkel | 21-01-21 | 10:55:
Er komen voornamelijk onwaarheden uit mevr Lupuslupus.
@Lt-Kol Kilgore | 21-01-21 | 11:02:
Omdat ze gezellig op visite gaan.
Maatregelen worden zelden snel terug gedraaid. Ga er maar vanuit dat de avondklok maandenlang zal duren. Ook al is de noodzaak er niet meer, de avondklok blijft.
Cijfers blijven dalen. Eigenlijk zou een versoepeling van de maatregelen moeten komen.
Maar nee, een paar bange poepenbroekerTs voor het Britse variant wil de avondklok. Totaal geen rationele aanleiding voor.
Daar komt ook nog eens bij dat er in het VK geen avondklok is en daar ook de besmettingen weer dalen. Nee dat hoor je nergens in onze politiek kliek.
Helemaal met u eens.
Hoe zal Nederland er aan toe zijn na een maandje avondklok?
Vooral nu de dagen langer gaan worden.
correct. Schijnt iets massapsychotisch te zijn, ongeacht herseninhoud. Misschien de volgende stap iedereen aan de antipsychotica, na vaccinatie? Maar ja, we staan zelfs met de medicijnen inkoop achter aan de rij...
ons levensmodel is aan het falen... ay ay ay.... snel aan de drank... uh vergeetelheid.
@Mr.Crowley | 21-01-21 | 10:52: De druk op ggz is al enorm en zal voorlopig niet lager worden. Wat mij betreft een veel groter risico dan dat hele corona.
Er is zeker wel een rationele aanleiding voor. Je kan de verschillende R-waarden zien van de verschillende varianten. En op basis van die informatie kan je de propagatie van het virus doorrekenen. Enfin, of de avondklok dan de juiste maatregel is, is dan de vraag. Zelf vind ik het te generiek.
@zevensprong | 21-01-21 | 10:59:
Die R-waarde is zwaar vertekend, gedurende de kerst en Nieuwjaar bezoeken.
Kwoot: "The scientists estimate the R value – the average number of people an infected person infects – to be 1.04 for England. The epidemic grows when R is above 1 and shrinks when it falls below 1.
But the survey reveals regional variations, with cases potentially having plateaued in London and the east of England, falling in the south-west, where the R is estimated to be 0.37, and rising in Yorkshire and the east Midlands."
www.theguardian.com/world/2021/jan/21...
@Wim Venijn | 21-01-21 | 11:08: Dit dus.
Maar er werd door Rutte toch gezegd dat de R > 1.3???
Die .... heeft toch niet weer gelogen????
@Wim Venijn | 21-01-21 | 11:08: Ik lees het nu ook en wat andere bronnen. Die R-waardes schijnen niet te kloppen. Verder zag ik bij Maurice net dat ik weer in die Ernst Kuipers bij Op1 ben gestonken met zijn grafiek die echt niet klopt. Hij begint te rekenen met 1200 bedden, terwijl er dat 685 moeten zijn. Ik word zo moe om als burger die mensen te moeten controleren. De reden dat ik zo vermoeid raak van 'de bepalers' is omdat parlementariërs en journalisten hun werk gewoon niet doen en je als burgers onder elkaar allemaal groepjes krijgt die elkaar proberen te overtuigen. Oftewel, dat creëert energie met als effect dat de samenleving polariseert
Nog 2 vragen: Zijn er voldoende enkelbandjes op voorraad om dit te gaan handhaven? En geldt de nieuwe regel ook voor wetsdienaars in privétijd ?
Kabinet regelt niets. Ze legt dingen op.
Er is niet meer zorgcapaciteit, er zijn geen nieuwe ic's gerealiseerd. Vaccinatieprogramma is een zooitje.
Kortom. Neen.
Amsterdam tegen een avondklok....
... laatste reportage die ik zag had ieder straatje wel een thuisfeestje. Met een buurman ertegenover die klaagde over de herrie, de kots en het negeren van coronamaatregelen. Die houding is precies waarom we een derde golf en dit debat hebben.
Dit had echt beter, simpeler, goedkoper en veiliger gekund.
Gefeliciteerd met je reportage. Ik woon hier, ik zie en hoor geen kip momenteel. Is wel eens anders geweest, maar het is echt erg rustig. Er zal wel eens ergens wat zijn, maar het is geen schering en inslag.
Jah, Amsterdam.
Het enige feest hier is de lokale mocro-hangjeugd die iedere avond gazastrookje aan het spelen is, compleet met bommen en granaten. Welke golf die precies inzitten weet ik niet, hoewel de Golf 4 GTI aardig populair lijkt. Verder is het hier uitgestorven op straat, groetjes uit A'dam NIeuw-Ghetto/Geuzenveld.
@elfenstein | 21-01-21 | 10:55: Dus onze allochtonen kosten op dit vlak de samenleving ook nog eens miljarden, door asociaal gedrag.
Die Heerma van het CDA is niet echt een sterke spreker.
En die Ploumen van de PvdA ook niet, nu ik het er toch over heb.
Weetje wie er ook geen sterke speler is...
@VoltaireJohn | 21-01-21 | 10:48:
Labyad, Promes, Boadu, Stengs.
@VoltaireJohn | 21-01-21 | 10:48: Spreker, geen sterke spreker.
Benieuwd of er straks een hoofdelijke stemming wordt aangevraagd betreft de avondklok, en hoe er dan 150 man in die zaal gepropt wordt.
Nice!
Hoofdelijke stemmingen worden in groepjes van 50 personen per keer gedaan. De groepen zien ingedeeld op basis van de eerste letter van de achternaam. Bijvoorbeeld: A t/m G, H t/m L en M t/m Z.
En ik denk dat er geen hoofdelijke stemming komt, want zijn de spelregels daarvoor niet aangepast sinds men wegrende om niet te hoeven te stemmen over de zorg-bonus-motie? Moet men sindsdien niet ruim van te voren aangeven dat men een hoofdelijke stemming wil houden, zodat men die hoofdelijke stemming kan inplannen als (bijna) iedereen er kan zijn? Maar, corrigeer me als ik er naast zit.
Maar wel al tijdens een persconferentie aan het volk regels mededelen over de avondklok, terwijl er nog over besloten moet worden. Dat is ongeveer vergelijkbaar met een wetenschappelijk onderzoek publiceren, maar speculeren over de resultaten, en erbij zetten dat je het daadwerkelijke onderzoek wel nog eerst moet doen. Dit lijkt mij een strategie om zo het onderzoeksresultaat te beïnvloeden, aangezien je al hint naar wat de uitkomst behoort te zijn.
Zo werken banken toch ook al jaren.
Een verzonnen businessplan = veel geld kunnen lenen voor uw bv die na 1 jaar failliet is.
Een eerlijk verhaal aan uw bank = niets kunnen lenen voor uw eenmanszaak, waar u overigens hoofdelijk aansprakelijk voor bent.
@Het leven is zwaar | 21-01-21 | 10:50:
En dan toch dat eerlijke verhaal bij die bank komen opbiechten. Zij naaien u, u naait hun, het gaat tenslotte ook maar over verzonnen fopgeld dus who cares? Als u een miljoen van de bank wil heeft u een probleem, als de bank een miljoen van u wil hebben zij een probleem. Schrijf eerst maar gewoon een fatsoenlijk plan, dan merkt u misschien ook dat er met banken op zich goed te praten valt mits het geen totale onzin is of luchtfietserij. Daar houden ze namelijk niet van, niet heel raar ook aangezien het hun core-bizz is om in te schatten of het rendabel gaat zijn.
@elfenstein | 21-01-21 | 10:59: Klopt maar ten dele.
Mijn huisbank wil alleen nog maar vanaf 10 miljoen funding verstrekken, alles daaronder wordt opgezegd.
Hoe rendabel of solvabel je ook bent. Niet van belang, alleen de keuze van de bank in welk segment men nu wil zitten.
Meer info ga ik niet geven ivm herleidbaarheid tot mijn bedrijf.
Amsterdam is aan het morren? Die pleurisstad heeft het verdomme als eerste uit de klauw laten lopen met hun halfzachte beleid.
Dat half uurtje maakt wel een wezenlijk verschil overigens. Spanjolen en frambozen doen weer lekker gemakkelijk op het hele uur. Nederland daarentegen komt met een afgewogen, mathematisch berekende, intelligente spertijd.
A wil 20.00 uur. B wil 21.00 uur. Dus wordt het 20.30 uur.
@kweethetooknietbeter | 21-01-21 | 10:47:
Nope, 20.00 supermarkten dicht, 20.30 avondklok. Dan hoeft dat half uurtje tenminste al niet "gehandhaafd" te worden...
De enige tijd dat je nog rustig boodschappen kan doen, leg dat maar eens uit.
Avondklok => winkels korter open => grotere drukte in en voor winkels => groter besmettingsrisico.
@J.P.Drapeau | 21-01-21 | 10:46:
20.00 uur applaus voor de vakkenvullers => ingaan eerste keer avondklok => winkels 's morgens eerder open => winkels weer even lang open => normale drukte in en voor winkels => lager/even grote besmettingsrisico als zonder avondklok. ;)
@J.P.Drapeau | 21-01-21 | 10:46:
Ga dat maar eens uitleggen aan de minder begaafden die dit beleid maken.
Horeca dicht en hele volksstammen klitten ongecontroleerd lekker thuis op en bij elkaar. Goed bezig (denkt men).
Tja.. nou weer machtig gezeik thuis .. omdat er een HOND mot komme.. perse een rasdier.... edele Duitsche Adolfkuitenbijter of Deens reuzebeest... jezus alleen de drollen al.... en $$$$$$$$$$$$$........
En toch is er niks mooiers om met zo’n beest net ff iets te dicht langs een groepje hangfinnen te lopen. Heerlijk!
Niet doen, alleen een hond nemen, uit het asiel natuurlijk, als je het echt wilt. Niet om een avondklok, want is dat afgelopen, kijkt niemand meer naar dat beest om.
En als de avondklok weer is opgeheven, doe je hem dan weer weg?
@lekgoot | 21-01-21 | 10:47: dan gaat 'ie naar de sjinees.. op de hoek... sambalbij..?
Bedenk goed, wat je met je laatste rolo doet.
Een Deen is geen dwergpincher, een dwergpinxter is geen Labrador, een Labrador is zeker geen bouvier, en een bouvier is zeker geen dobermann, en een dobermann is zeker geen Rottweiler, en een Rottweiler is absolut geen toffe Akita.
Ook al denken veel onnadenkenden dat de voorlaatste 3 dogs wel zo ongeveer in "hetzelfde straatje passen".
Niets is minder waar.
Is een lieve asiel Galgo (m /l/ xl) niets voor jullie?
Staan in rijen opgesteld voor een baasje.
Moet lekker veel uit, meestens rustige familie dog, en goed met andere dogs.
Neemt wel wat ruimte in natuurlijk.
Nahja moet me er niet mee bemoeien.
En toch doen.
Wil gewoon op het hart drukken: kijk goed naar je eigen karakter, kijk ook wie natuurlijk overwicht zal hebben in de fam als 1e van de roedel etc.
Maar neem die dog.
Genoeg rashonden uit asiel hoor.
/bemoeimodus OFF
@grapjasz | 21-01-21 | 10:53:
Genadig. Dan heeft hij het gedurende een kortere tijd nog eventjes iets beter.
Wat @lekgoot zegt ja.
Haal het niet in je hoofd om hem haar na de klok pardoes weg doen.
Want dat zijn geen grappen, grapjasz.
@Iedereendemoeder | 21-01-21 | 10:46: Die zijn al lang weg, tegen dat je daar aankomt. Ik spreek uit ervaring. Was een brave, hij keek dan zo teleurgesteld dat hij geen aandacht kreeg van dat weglopende groepje.
Neem een Pekinees.
Nog even over nagedacht.
Geef @gato gelijk.
Beter nemen jullie helemaal geen dog, en ZEKER geen Duitser of Deen zonder enige ervaring.
Waarom precies ook 2 van die giganten gelijk?
Status?
Piemelverlenging?
Honger naar wapendracht?
Oordeel: niet doen.
Hee, een fret kun je ook aan de riem uitlaten.
En je kunt ook, zoals hier vaker geopperd, ool gewoon alleen de riem uitlaten.
Pokerface en een rappe tong en hop, daar heb je je loopje.
@chicago river | 21-01-21 | 10:53: Galgo's zijn geweldig. Moeten wel dagelijks even kunnen rennen maar als dat er een keer niet in zit vinden ze het ook best. Die 3 van mij liggen het liefste op de bank en soms schuift de kat ook nog aan. Jammer dat ik hier geen fotootje kan plaatsen.
@gato | 21-01-21 | 10:47: Helemaal eens Gato. Als mensen een hondje willen kopen kun je daar niets tegen doen maar ik hoop dat de asiels heel voorzichtig zijn in deze tijd met honden uitgeven en heel goed navragen zodat de hond na een paar maanden niet weer wordt teruggebracht òf verkocht. Dat laatste is verboden maar ik heb mijn hele leven al asielhonden en nog nooit heb ik controle gehad (dus anderen ook niet) en dat zou wel moeten.
Je zal maar dakloos zijn... en dus geen huis hebben om zu Hause zu bleiben.... daaag Mark
Dak- en thuislozen zijn vrijgesteld.
Mooi! Snel cashen via funda
Er is een uitzondering voor daklozen. Die mogen op straat blijven. Ondertussen worden de economische vluchtelingen ingevlogen met gratis huis.
Dak- en thuislozen wordt geadviseerd om buiten te blijven want daar is de kans op besmetting veel kleiner. Zo staat t op de site van amsterdam.. www.amsterdam.nl/zorg-ondersteuning/o...
En deze volgende EU-maatregel staat al sinds 2018 in de steigers; verplicht vaccineren !
En dan vanochtend op WNL praten dat hier over "gedacht" wordt door een EU-parlementariër met hele grote ogen;
https://www.google.com/search?q=eu-vaccinatiepaspoort+verplicht+in+2022&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Jw9wdoXVZXW22M%252Cj1h0WvDEWKdSYM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kSjLshOwRH72IO1snRfd20hgEZl_A&sa=X&ved=2ahUKEwiNxvmw26zuAhXD6aQKHROfC2QQ9QF6BAgIEAE#imgrc=Jw9wdoXVZXW22M
Ik zag het. Verplicht vaccineren mag niet, maar men kan het je wel erg lastig maken. Dan maar niet meer op vakantie naar het buitenland.
@lekgoot | 21-01-21 | 10:50: De grenzen gaan toch dicht. Als die avondklok er niet komt doet Duitsland dat met een paar dagen. Dat is de straf die Rutte krijgt van Merkel (Die is trouwens oud geworden zeg).
Over de nevenschade: huidige sprekerpop loopt te stamelen en te stotteren als een zenuwachtig klein kind met die aandoening.
Weer een pinokkio copy cat erbij.
Nu Wilders, we gaan het meemaken.
*oren spitsen doet*
En? Geert hef gliek, eerst de vliegtuigen tegenhouden en kerken en moskeeën sluiten. Dan kijken we verder.
zijn ze met een driewerf "sieg heil" begonnen?
U doet Uw nick eer aan.
Je kunt 's nachts niet meer een stukje wandelen met die avondklok. Probeer dat maar eens uit te leggen
Is er nog een geitenpaadje dat ik mag lopen met de avondklok?
Uiteraard. Met een aangelijnde hond.
In het VK is er een stijging door de kerstparty's, wordt angstvallig verzwegen !
Nee hoor. Wordt allemaal meegenomen door het OMT.
Ze laten zich niet afleiden van feiten.
Spertijd soll sein.
Nette pakken allemaal. Verkiezingsdebat?
Omdat de verkiezingen er aan komen wil VVD avondklok. Puur en alleen om die reden. Schoolvoorbeeld van misbruik van macht.
Toch zit Jetten wel in de zaal. Bijzonder.
Je moet wat als alle darkrooms gesloten zijn.
Trots op de inbreng van mijn schoolgenoot Tunahan Kuzu. Iets van Geijl heeft hij toch meegekregen.
Welke islamitische basisschool was dat?
Zat je bij hem op het VMBO?
@Ad1617 | 21-01-21 | 10:37: Bestonden die al toen Kuzu naar school ging?
@Gulliver | 21-01-21 | 10:37: Zoiets. Toen heette dat nog het Stedelijk Gymnasium.
@Gulliver | 21-01-21 | 10:37:
Sterk!
Schijnt in "vakjargon" een Stay Home Order te heten. Maar om nou de Sperrstunde van 1940-45 te vergelijken met een Avondklok light en 95 EUR boete eventueel misschien is alleen maar lachwekkend.
Klopt, lachwekkend dat het boete genoemd wordt, het is namelist kopgeld
@Ad1617 | 21-01-21 | 10:36: dan is het tarief toch maar 7,50? Of is dat het effect van inflatie?
Bij de Duitse avondklok 80 jaar geleden werden mensen die maling hadden aan deze maatregel gewoon neergeschoten, als ze niet netjes bleven staan na aangesproken te zijn.
@Papa Jones | 21-01-21 | 10:43: ja en nu kunnen ze met een Deliveroo jasje aan gewoon door.
Tip: neem pioneersschep mee op uw tochten over de dijk. Met blote handen uw eigen kuil graven alvorens geëxecuteerd te worden is zo ontzettend min. En niet beginnen over de integriteit van de dijk, ze gooien de kuil gerust weer dicht.
Kent u dit onderzoek al:
onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/e...
Ja. In deze studie worden verschillende landen vergeleken, om het effect van een lockdown te berekenen.
Irrelevant.
Moet Baudet weer naar pianoles?
Yep, samen met Dijkhoff en Jetten.
Wat je ook van nut en noodzaak van een avondklok vindt, zo'n maatregel is simpelweg in strijd met het fundamentele recht op vrijheid. De enige toegestane inperking is quarantaine. Men doet nu schijnbaar alsof er een compleet nieuwe situatie is ontstaan, maar tijdens de totstandkoming van de internationale mensenrechtenverdragen wist men ook al donders goed hoe gevaarlijk besmettelijke ziekten kunnen zijn.
Een woning is ook een fundamenteel recht maar als je huis in brand staat kun je beter buiten gaan slapen.
Nu het argument "ja maar, grondwet" geen hout snijdt, komt Facebook met "ja maar, internationale mensenrechtenverdragen"
@Gulliver | 21-01-21 | 10:35: Als een woning een fundamenteel recht is, is de overheid ook in overtreding door zoveel asielzoekers toe te laten.
@Gulliver | 21-01-21 | 10:35: Helemaal eens. Maar de overheid mag mij niet verbieden om in mijn huis te slapen omdat er een kans bestaat dat mijn huis in brand kan vliegen.
@Frau_Ferkel | 21-01-21 | 10:44: Het argument "ja maar Grondwet" bewaren we beter tot de rechter wetten (zoals in casu aan de orde) ook aan de grondwet mag toetsen, okee?
Wat Facebook ermee te maken heeft is mij niet duidelijk...
Republiek Amsterdam keert zich weer tegen landelijke regels? Goh..
"Ik vind een avondklok zo niet bij onze stad passen" aldus de burgemeester.
Logisch, moeten ze in de "jongerenwijken" gaan controleren, en dát is nogal een dingetje voor de "handhavers"....
Kuzu is expert in virussen, hij heeft net een flinke soa overwonnen.
Heeft hij dat met knoflook gedaan, of heeft hij gewoon gewacht tot de zon onder ging?
@Kapitein Sjaak Mus | 21-01-21 | 10:37: Is wel lastig als je je s morgens moet scheren en je je eigen gezicht niet ziet in de spiegel.
Rutte gaat gewoon door met zijn dictatoriaal gedrag en heeft D66 CDA en CU gewoon aan een lijntje.
Wie stopt hem dan af? Helegaar niemand, zeker niet de kiezer.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 10:30: Heb nog een miniem beetje hoop dat de nieuwe coalitie hem niet als premier wil. Verder is het hopen op een baantje in EU.
@Henk1357 | 21-01-21 | 10:39:
Rutte heeft een baantje bij de EUSSR. Bourgondische stadhouder van de noordelijke lage landen zijn. Netjes tiende penningen af laten vloeien richting knoflooklandjes en achter het ijzeren gordijn. Zonder dat het belastingvee in opstand komt.
Mutti en welke mof haar gaat opvolgen willen Rutte nooit meer kwijt. Want hij doet dit met verve.
Hoor net op Reichsrundfunk dat 75 % van de zorgmedewerkers part time werkt want voorbips.
Doe daar eerst eens iets aan.
Goeie overwerkbonus ofzo.
Wat een xantippe.
Lekker s morgens boodschappen doen terwijl ik al moet lesgeven en werken.
Precies, hoe stellen ze zich dat voor?
En Dik-Faber is ook van de partij.
*fapperdefap*
Ernstig dit...
U doet uw nick eer aan. Alles pakken wat je pakken kan want je leeft maar een keer niet?
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 10:30:
Ze heeft de uitstraling van een angstig muurbloempje, ga uw gang of krijgt u dan gedonder met de gravin?
Roelofje Klazina... Die voornamen zeggen al genoeg!
Maar, succex!
@eerstneukendanpraten | 21-01-21 | 10:33:
U gaat van de theorie uit dat elke muurbloempje een beest in bed is. Zeker een gggggrrrristen chickie (hoe langer de rok hoe natter het hok). Ik weet niet of dat waar is. Als ze zo in de heer is, wil ze misschien alleen missionaris en alleen met voortplanting als doel.
De fractieleiders van D66 en CU lopen weg voor hun verantwoordelijkheid zie ik aan die sprekerslijst
Dat doen alle fractielijders al decennia. Dat is niet schokkend. Het meest verbijsterend is dat het kiesvee doodleuk keer op keer op deze partijen stemt.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 10:27: als je rtl nieuws kijkt of NPO blijkt uiteindelijk werkelijk iedereen begrip te hebben voor avondklok. Nieuws redacties zijn de communicatie afdeling van de regerende macht
@Graaf_van_Hogendorp | 21-01-21 | 10:27:
Een andere sprekerslijst met Jetten
twitter.com/IngeLengton/status/135218...
Het is 100% schijn. Ze gaan het gewoon wel invoeren en dan kan Rutte lekker zeggen "ja niet mijn schuld, de Tweede Kamer heeft het goedgekeurd."
Net zo nep als al dat andere corona gezeik... maar blijkbaar hebben we het nog steeds goed genoeg om niet in opstand te komen...
jep, hij weet zichzelf weer als onaantastbaar en alwetend neer te zetten. Hebben nog een beetje hoop op vuurwerk van Klaver want naar de andere oppositeipartijen hoeft/wil Rutte sowieso niet luisteren. De verkiezingen zijn in volle gang dat is nu het belangrijkste voor hem.
Wat ziet mijn oog, de bepotelaar van DENK is ook weer uit zijn vleermuisgrot gekropen!
Eerder deze ochtend gepoteld en daarna op de dag lekker praten.
Lol, en dan durven die lokale vvd laven het te hebben over verdeeldheid zaaien, wanneer andere partijen de democratie willen laten functioneren.
Ze zijn daar nog verder in elkaars hol gekropen dan eigenlijk voor mogelijk kon worden gehouden.
Ach, de oppositie roept altijd maar 'nee'.
Is toch prima om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Als ze nou géén avondklok invoeren, en de ziekenhuizen lopen vol in maart met duizenden patiënten die wachtend op de gang sterven, dan heeft de oppositie het gedaan he.
En meer inspecteurs arbeidsinspectie.
Geld speelt volgens de VVD geen rol.
Het kost meer geld om voldoende personeel voor de ICs te hosselen. Vandaar de Sperzeit want dat stukje symbool politiek zorgt ervoor dat het proletariaat zich daarop staart en zij kunnen dan zeggen dat ze alles eraan gedaan hebben (en de schuld bij het klootjesvolk leggen als de cijfers niet afnemen).
Me dunkt dat de Vereniging Van Dieven op de centen let.
Ga gewoon naar buiten tijdens avondklok met hondenriem in de hand. Hond is weggerend verhaal
Ben je een uur met zo'n BOA naar je imaginaire kut-hond aan het zoeken. Nee bedankt. Dan maar voor half negen een rondje.
@Enter Yeti | 21-01-21 | 10:32: je kunt de hond gewoon roepen toch... naaazi hier nazi.... ja aparte naam hé voor een hond
Lege donkere straten, nat glimmend geregende kasseien en het ritmisch geluid van laarzen met spijkerzolen weerkaatst tegen de sombere gevels.
Schichtig gluurt onze held om de hoek van het poortje, de straat in.........
Zou hij zijn thuis nog halen vanavond?
Of wordt het de sinistere kelder van de ordebewaarder?
Benieuwd naar de intelligente inbreng van W. van Haga.
Over intelligente inbreng gesproken : kunt u verklaren waarom veel reaguurders zo'n slechte beheersing van het Nederlands hebben ?
Die charlatan dienen ze subiet met pek en veren de kamer uit te jagen.
We kijken nu naar de intelligente inbreng van de smurf van de vvd. Die is geselecteerd op open deur teksten
@oldandwise | 21-01-21 | 10:27: Veel reaguurders hebben een dubbel paspoort. Omdat ze bijvoorbeeld in Moskou of in Boedapest zijn geboren.
Gaat er gewoon komen, de gevestigde partijen voeren vandaag een show op, en er wordt gewoon ingestemd, zogezegd met wat mitsen en maaren.
Dat zullen we dan maar gelijk inlegvelletjes noemen......
Met inlegvelletje......
Jetten durft niet meer (kritisch te zijn).
Jetten wil na de verkiezingen ergens burgermeester worden en dat wil hij nu niet verkloten....
Poppenkast. Het kabinet wist gister al dat ze genoeg stemmen vóór die avondklok op zouden halen.
Dat die avondklok gewoon komt dus.
Belachelijk.
Je weet het nooit. Misschien mist Wassenberg de trein wel weer.
"Zwaar, pijn, noodzakelijk". Goed naar Rutte geluisterd. Maar je bent "stevig" vergeten.
een tandje harder
Rotmaatregels
Snik. "kwetsbare kinderen zitten nu thuis" Snik.
en vacuüm bom....
Die avondklok gaat er komen.
D66 is al lang om en ik vermoed dat de SGP ook nog wel mee instemd.
Rutte was mij gisteren al veelte zeker van zijn zaak.
Debat word 1 grote poppenkast vergelijkbaar met het debat over CETA in januari vorig jaar.
Precies de reden dat ik blanco stem.
Ik geef het maar weer eens:
www.youtube.com/watch?v=ACBm4G9KLcY
En mocht het zo zijn dat het er vandaag niet van komt, dan komt het wel op een later tijdstip.
Dat heeft Jette toch gezegd, mss is het in de toekomst wel eggie nodig.
Dit gaat niet over gezondheid, maar over gehoorzaamheid......
Voor de SGP een ochtend- en middagklok op de zondagen.
Krijg je een nieuwe als ie kapot is? Lopen ze allemaal gelijk?
REAGEER OOK