Kabinet-Gommers/Kuipers 1 valt over avondklok
JA WAT IS HET NOU DOKTER?
Gommers: TEGEN
Heel Nederland in verwarring. Nadat "bronnen" rond het kabinet ons twee weken lang naar een avondklok hebben gemasseerd, ontstaat er ineens ruis op de lijn in de Late Night Talkshow Dokters Coalitie van Diederik Gommers en Ernst Kuipers. De vaccinatievoordringers waren het tijdens een simultaan talkshowoptreden uitgesproken oneens met elkaar. Diederik (van de Jinek Partij) is opeens van #ikdoenietmeermee, vermoedelijk omdat hij bang is dat hij na de avondklok minder wordt uitgenodigd in talkshows om zijn Instagramaccount te promoten. Kuipers (Lijst Op1) is voorstander, omdat hij respect heeft voor corona en ook iets met een ingewikkelde grafiek. Hadden we maar gekozen politici in dit land om de knoop door te hakken.
UPDATE: Van Dokter de T. krijgen we er een halfuurtje bij: vanaf 20:30 uur
UPDATE: Gommers toch om. Kondigt hij aan op... Instagram
Reaguursels
InloggenAvondklok? Ik heb zaterdagavond een prive swingersfeest. Ga mijn vleessoldaatje toch echt in een paar lekkere pruimpjes hangen.
Gelukkig is "de branche" ook wakker geworden( om wat te verdienen, dat dan weer wel): www.masterplanventilatie.nl
We worden bedonderd waar we bij staan. Iedereen schiet in de massahysterie en dat heeft tot doel om iedereen aan de spuit te krijgen....... men trapt er nog in ook..... Droevig.....
Welke spuit en wanneer??
@likdoorn | 20-01-21 | 13:47: Brandspuit, wanneer je auto in de brand staat.
Een van de redenen is dat het vaccineren gewoon niet van de grond komt en dat ze dat proberen te verbloemen.
Een andere is dat die avondklok er gewoon moest komen, maar wanneer het eind maart tot half negen licht is en weer warmer wordt, staat iedereen op zijn achterste benen en wordt invoering nog lastiger. Nu denken mensen van "het is maar voor drie weken en ik kom 's avonds toch niet buiten met die kou en donkerte". Als hij eenmaal is ingevoerd, zullen ze altijd redenen vinden om hem telkens te verlengen zolang als het de regering uitkomt.
Op staats teletekst hond uitlaten mag uitsluitend alleen, mocht dit niet voldoende helpen mag je niet meer met je partner in 1 bed slapen.
Heleboel als en maar.
Strenge maatregelen dan in het VK, en niet zoveel asociale mensen die massaal een pre-lockdown feestjes gaan.
Heb geen printer......
Nu gaan ze opeens voorspellingen doen voor over 3 tot 6 weken? Terwijl ze nog steeds niet de invloed van kinderen/scholieren op het R-getal weten en er nog heel wat andere dingen onduidelijk zijn. Weten ze dan iets wat wij niet (mogen) weten?
En dan is er nog de invloed van het weer natuurlijk, is het de komende 4-6 weken gewoon schijtweer dan blijft iedereen thuis/binnen. Is dat dan goed of juist niet? Komt er goed koud winterweer aan met sneeuw, dan gaat er een groot deel schaatsen, sleetje rijden etc.
Dus dat hele voorspellen van over 6 weken liggen de IC's vol, dat gaat er bij mij niet in.
Een avondklok is niet effectief, dat hebben we overal om ons heen gezien.
De grafiek op basis van voorlopige cijfers die tot op heden keer op keer naar beneden bijgesteld zijn geworden is ook weinig overtuigend.
En zelfs al zou het zo zijn, de aantallen zijn zelfs dan nog altijd veel lager dan waar we aan het begin van de corona-crisis rekening mee gehouden hadden.
We zien nu precies hetzelfde als aan het begin van de corona-crisis, opgeblazen getallen.
Als ebola airborn was gegaan was een avondklok verdedigbaar (en wel meer dan dat), maar onder de huidige omstandigheden vind ik het absoluut onacceptabel en een vorm van tirannie, een oorlogsverklaring aan de burger.
Een afgetreden kabinet die een toontje te hoog zingt, Omtzigt had Mark R. nog veel harder moeten aanpakken.
We geven de overheid dus een hoop macht om onze vrijheid te beperken, terwijl we daar heel goed zelf voor zorg kunnen dragen, zeker als je 's avonds je ommetje maakt.
Misschien is het goed om deze video eens te bekijken om te zien wat ervan komt als je de overheid macht geeft. Het zette mij wel aan het denken.
www.youtube.com/watch?v=EUS1m5MSt9k
Goed filmpje.
De avondklok horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt.
Als je na 20.00 uur door de paspoortcontrole komt moet je dan de hele nacht op Schiphol blijven?
Dan moet je met je mobiele printer een papier uitprinten op de website van de rijksoverheid en die invullen.
Ja, tenzij je lid van het Koninklijk Huis bent of een diplomaat.
Wat een onzinnig en ongefundeerd gebazel...
Je bent een onbenul Kwelbeller.
Maar hoe moet ik dan mijn hondje uitlaten 's-avonds laat?
Uw hond wordt geconfisqueerd . Eind maart kunt u het terugbestellen bij Bol via de plantsoenendienst.
Weg met die talking heads op tv. Het is oorlog. Dan wil ik alleen de opperbevelhebber horen. En nee, dat is niet Mark.
Come to think of it. We besturen het hele land al een jaar lang uitsluitend op 1 criterium: belasting van het zorgstelsel. Installeer dan maar een zakenkabinet van alleen medici en be done wth it. Kunnen we de verkiezingen ook gewoon tot nader orde uitstellen, is immers veel te risicovol qua " verplaatsingen".
Directeur vraagt aan de juridische afdeling hoe het aansprakelijkheidsrisico het snelst naar 0 kan. Advies is om niet te contacteren en medewerkers binnen te houden. Directeur volgt dat advies, ondanks andere afdelingen die erop wijzen dat je de deuren dan wel kunt sluiten.
Dat is ongeveer de verhouding Rutte-OMT.
OMT advies zou een onderdeel van het beleid moeten zijn, maar het niet volledig moeten bepalen. Dat is simpelweg wanbestuur.
Het even geduurd maar eindelijk is Gommers tot inkeer gekomen. Rutte moet niet alleen naar het omt luisteren, de avondklok werkt niet, we moeten ook naar economen luisteren, het is best te doen op de ic en het zijn vooral oudjes die er liggen, vaccinatie is een puinhoop. Allemaal top standpunten, dit zal tevens zijn laatste tv optreden zijn geweest want inmiddels weten we dat wetenschappers met een dergelijke mening niet welkom zijn.
Vitamine D uitdelen aan ouderen helpt al een hoop. Lees maar wat het effect bij een Frans verpleeghuis was. Binnen 2 weken gingen 5x minder mensen dood die vitamine D hadden gebruikt.
www.mdpi.com/2072-6643/12/11/3377
Daarnaast zou men eens naar Ivermectine moeten kijken natuurlijk.
@RichardBandler | 20-01-21 | 11:51: Iemand gaat je vertellen dat dat onderzoek niet goed genoeg is. Ik ga het niet zijn, want het is veilig dus een aanbeveling is al snel verstandig, maar meestal komt er vanzelf zo iemand.
Gelukkig is dit slechts 1 van de vele studies ;-) En alsnog meer "bewijs" dan van het effect van lockdowns en avondklokken.
youtu.be/J7GY1Xg6X20 Charles Spencer Chaplin
Een volk dat voor Rutte en De Jonge zwicht, verliest meer dan lijf en goed, dan dooft het licht....
Vervang Rutte en de Jonge indien gewenst door Gommers/Kuipers.
Het begint er steeds meer op te lijken dat degene die dit al in maart voorspelde toch gelijk krijgt ! Onee dat noemden iedereen een wappie
Complotten zijn complotten tot ze waar worden...
Complotten zijn onderliggende problemen die de minderheid van het volk aan voelt komen, en helaas ter voltrekking aanschouwen.Een “complot” is ook een zienswijze, of een vooruitziende wijze.
We weten zelf niet eensch tot waar we individueel en collectief toe in staat zijn, maar het gros ziet dat anders, en dat is geen goed of fout maar ontzettend pijnlijk jammer en trekt langzaam je nagel van je vinger.
De wappieroepers zien de catastrofe pas luttele seconden voordat het op hun hoofd valt.
Het kabinet Gommers/Kuipers is zo langzamerhand bezig om de economie volledig om zeep te helpen. Beide pleiten voor de medische sector en beweren alleen maar dat de zorg het niet aan. Dit terwijl er tijdens de eerste lockdown tweer keer zoveel covidslachtoffers de bedden bezet hielden. Het klinkt misschien hard maar het klagen van deze medische sector is alleen maar om hun professie een trede hoger te plaatsen en daarmee meer geld (lees: loon) af te dwingen. Vergelijk het met een IT-er die zelf iets kapotmaakt en het daarna zelf moet oplossen omdat niemand anders dat kan. Het hele bedrijf vind deze IT-er geweldig en de bonus komt er aan. De bangmakerij van Gommers/Kuipers komt me behoorlijk de strot uit en ook het geklaag van het medische personeel moet eens ophouden. Besteed niet de helft van je werktijd aan klagen maar werk eens gewoon door. Zoals alle andere werknemers.
Heb je de hele Jinek aflevering gezien? Gommers denkt er nu redelijk anders over. Vindt dat Rutte ook naar economen moet luisteren en niet alleen naar het omt. Geeft zelf aan het allemaal wel aan te kunnen op de ic's. Lijkt echt of hij nu anders tegen de zaken aankijkt. Verder eens met het geklaag. We hebben het allemaal wel eens druk, niets mis mee. Wees blij dat je werk hebt straks.
Het is hun opdracht, angstzaaien is hip.
De reden dat Gommers tegen een avondklok is omdat zijn geilheid om in de picture te staan niet meer kan worden bevredigd omdat de talkshows ( Jinek, OP1, enz.) pas na acht uur worden uitgezonden. En dan moet ie thuiszitten (of in het ziekenhuis).
Geldt vast niet voor hem, of anders even digitaal aanschuiven. Beetje zoals Anouk bij die talentenzooi.
Deze twee meneren zijn dus kennelijk héél belangrijk begrijp ik ? Ik ken ze alleen van GS en de De Telegraaf op foto's. Ik begrijp dat ze bijna elke dag in de zgn talkshows te zien zijn om hun (doem) verhaaltje te vertellen? Mooi , dan is dat ook over als ze zo gek zijn om een avondklok te laten instellen.
Het mooist is natuurlijk dat de lockdown- en avondklokfetisjisten het lef hebben om de FvD een stel nazi's te noemen.
Nieuwe variant doodt nu ook jongere leeftijdscategorie,40 % onder de zestig
www.zerohedge.com/covid-19/its-killin...
Ai ai. Als je gebruikersnaam je leeftijd verraadt, dan zou ik maar vast een plekkie op de wachtlijst bij de lokale uitvaartboer reserveren.
Waar dat eerst 36% was.
Goed lezen aub. Het percentages overlijdens onder de 60 was daar al 36.5% en is gestegen naar 40.1%. Ze vragen zich af wat de oorzaak kan zijn. Daar gaat het artikel over, niet meer en niet minder.
@Lomo | 20-01-21 | 10:54:
"Without a doubt many more young people are dying. We are not just talking about a risk group: this is in all age groups, affecting babies, children, teenagers even without comorbidity", points out the infectologist Silvia Leopoldina,
Die Gommers heeft echt verstand van een hoop zaken. Zo divers ook. En hij is ook erg verliefd op zichzelf...
Net als Hugochenko.
Was ie ook niet een beetje verliefd op Famke? Die Famke doet ook alleen wat als ze ervoor betaald wordt, of anderzins voordeel van heeft. Walgelijk mens.
@DeCynischeAmbtenaar | 20-01-21 | 10:44: Ik denk dat Gommers haar betalen kan.!
@likdoorn | 20-01-21 | 11:25: En goedkoop lijkt ze me niet ;-)
Wetenschappers uit Zuid-Afrika vanochtend:
Vaccins gaat niet helpen tegen de Zuid-Afrikaanse variant en als je het hebt gehad, maakt je lichaam nauwelijks antistoffen aan tegen deze variant. Kans op herbestemming is levensgroot.
Wachten is op een variant die extreem dodelijk is voor mensen onder de 40. Waarschijnlijk zijn wij in het najaar al zover.
bron?
@MrFloppy1986 | 20-01-21 | 10:25:
www.welingelichtekringen.nl/gezond/24...
@MrFloppy1986 | 20-01-21 | 10:25:
mobile.twitter.com/DrEricDing/status/...
Wordt aan gewerkt in Brazilië
www.zerohedge.com/covid-19/its-killin...
@chausson61 | 20-01-21 | 10:30:
Dank!
@chausson61 | 20-01-21 | 10:32:
We zijn er al! "We are not just talking about a risk group: this is in all age groups, affecting babies, children, teenagers even without comorbidity", En wat denk je als deze varianten zich ook weer gaan muteren? Normaal gesproken wordt een virus minder dodelijk, maar wel besmettelijker naarmate het zich verder muteert. Bij COVID zie ik het tegenovergestelde gebeuren en zeker als ik kijk naar de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse varianten. Dit is een biowapen. Geen twijfel over mogelijk.
Waarom zou je lichaam daar geen antistoffen tegen maken? Zomaar een vraagje. Of moet ik nu écht aan de spuit? Ik wil het eerst even bewezen zien graag.
@MrFloppy1986 | 20-01-21 | 10:25:
Het is nog niet zeker, men vermoedt dat de Zuid-Afrikaanse variant van het virus kan "ontsnappen" aan een vaccin. Onderzoek loopt nog.
www.welingelichtekringen.nl/wetenscha...
@rachid82 | 20-01-21 | 10:39: Waarom gebeurt het alleen in zuid Afrika en Brazilië?
@rachid82 | 20-01-21 | 10:32:
Die paniekzaaier kennen we nog van het begin van de virusuitbraak. Hij vertelde toen dat de R een waarde van 6 had en dat 10% van de bevolking zou sterven.
Van de Belgische variant schijn je enorme trek in patatfriet te krijgen.
Als dat zo is dan kunnen we dus net zo goed de hele lockdown en alle domme regeltjes opheffen, want die zijn toch zinloos. Logisch geredeneerd kunnen we dus terug naar normaal en verder gaan met ons leven (al dan niet in afwachting van het onvermijdelijke einde). Maar verder gaan met je leven lijkt me dan beter dan bang onder je bed kruipen in afwachting van de apocalyps. Maar een klein stemmetje in me fluistert dat de soep niet zo heet gegeten wordt!
@Charred_Metal | 20-01-21 | 12:28: Van de USA variant wordt je oranje.
Hugo de Jonge: "de coronacijfers geven reden tot aanvullende maatregelen." Hoe komt die man er bij? Opnames covid19 patiënten in de ziekenhuizen nemen af, opnames covid19 patiënten op de IC's nemen af, aantal doden a.g.v. covid19 nemen af, aantal besmettingen covid19 nemen af, aantal besmettingen in VK nemen af. Alle cijfers dalen en deze man zegt doodleuk dat de coronacijfers aanleiding geven tot strengere maatregelen. Waar zijn de kritische journalisten? Bronnen: www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf... en covid19.who.int/region/euro/country/g...
Kritische journalisten? Tsja, journaille in Nederland is allang af.
Omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is. We zien wat er nu in Engeland gebeurt. Als die Britse variant hier voet aan de grond krijgt, en dat kunnen ze dus blijkbaar zien, dan gaan we in de komende maanden weer hetzelfde krijgen.
Nu ineens hard aanpakken (3 weken) en dan is er waarschijnlijk al ruimte voor versoepeling.
Zoals Kuipers hierboven al zegt: 'We zitten in een hele contra-intuitieve situatie...'
Sommige mensen hebben nu eenmaal hun eigen belevingswereld. Daar kan je mee in discussie gaan, maar is in de regel weinig zinvol.
Ons Hugo is aan de slag gegaan volgens de Pipi Langkous doctrine: Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan. Deze icm de Rutte doctrine maakt iedere vorm van discussie totaal onnodig en onhaalbaar. Waterboarding zou kunnen helpen of een lobotomie, maar ook positieve reacties daarop zijn twijfelachtig qua uitkomst..
@Tostiapparaat | 20-01-21 | 10:26: dat gaan we sowieso zien want normale griepseizoen komt er ook weer aan en er moet toch iets bedacht worden om dat op het conto van Covid te plaatsen.
Ja maar het Britse virus1!1!!!!
In Engeland was het waarschijnlijk gewoon een kerst-shop piekje. Daar gaat het nu ook rap omlaag weer.
Dus bussen en treinen rijden niet meer na 20:30? Dan pak ik wel het vliegtuig.
Ik ben aan het sparen voor een eigen vliegtuig. Vast wel ergens een 2e handsje te vinden nu.
@DeAapUitDeMouw | 20-01-21 | 10:32: Samen een potje maken? Misschien willen er nog meer mensen meedoen.
@JackStick | 20-01-21 | 10:37: Goed idee! Zullen we er dan meteen een paar bestellen. Noemen we het Corona "Air"ways.
Kuipers en Gommers zijn geheel niet neutraal in deze. Ze hebben een groot eigen belang en dat is het functioneren van de ziekenhuizen waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn. Ze kunnen beter werken aan meer en efficientere capaciteit dan hun tijd verdoen met paniekzaaien in talkshows.
Echt, hoevaak is dit al beantwoord. Capaciteit is hoog genoeg. Verplegend personeel is er gewoon niet. Dat is uitgeblust, burn-out. Er zijn simpelweg niet meer mensen aan het bed. Die krijg je ook niet opgeleid in een korte tijd.
@Tostiapparaat | 20-01-21 | 10:27: Heel vaak, maar er zijn ook legio mogelijkheden aangedragen om hier iets aan te doen.
@Tostiapparaat | 20-01-21 | 10:27: In de Volkskrant van twee weken geleden is te lezen dat er plenty 'oud' verplegend personeel zicht heeft aangemeld, maar dat die allemaal verstrikt in bureaucratische rompslomp.
Ik ben bang dat ik eerdaags de cel indraai....
Welnee, dat kóst ze alleen maar geld. Je krijgt net als iedereen die zich niet aan de coronamaatregelen houdt een fikse boete. ;)
@kweethetooknietbeter | 20-01-21 | 10:15: Tenzij je die BOA of agent een mep geeft als hij een boete uitschrijft.
@DeAapUitDeMouw | 20-01-21 | 10:45: Dat moet dan maar. Als ik toch mijn zuurverdiende knaken moet afgeven kan er een pets op de neus ook wel vanaf. Het moet van twee kanten komen.
Een van de effecten van de avondklok zal zijn: veel meer drukte in de supermarkten
in de vroege avonduren.
Haha, die vraag van Thijs van de Brink: 'En is dat met of zonder avondklok, die grafiek.'
Gommers is geen viroloog maar Hoofd beddeninkoop en beademing..... toch
Dus, je bedoelt dat hij een soort van ICQ-er is? Of begrijp ik je verkeerd?
Een manager
Fijn he? die noodwet. Van corona komen we af ,maar van die noodwet nooit!!
Jawel, 2023
@Papa Jones | 20-01-21 | 10:05:
En krijgen we dan de klimaaturgentiewet?
@kweethetooknietbeter | 20-01-21 | 10:10: Hou op. Ik kan het woord klimaat niet meer horen.
Die avondklok houdt de gemoederen dermate bezig, dat de snoeiharde kritiek van Omtzigt op Rutte (en Donner...) amper over het voetlicht komt. En dat is precies de bedoeling. We zitten straks allemaal opgesloten in ons huis om bepaalde hachjes te redden.
Nee, je ziet het te beperkt. Het is allemaal bedoeld om jou persoonlijk in het gareel te houden, want iedereen is tegen jou. Snap je? Mijn zoontje van vijf denkt ook altijd dat ze het op hem gemunt hebben.
Ach joh. Allemaal verkiezingsretoriek. Partijen zijn zogenaamd enorm verontwaardigd.
@Chompie | 20-01-21 | 10:03:
Het is niet de eerste keer dat de salamitactiek wordt toegepast om explosief nieuws weg te moffelen. Luister anders nog even naar het kamerdebat en de messcherpe analyse van Omzigt over de wijze waarop belangen van burgers met voeten getreden worden voor politiek- en partijbelang. Maar dat zal wel niet aan jou besteed zijn, Zwitsal. Ik hoop maar dat je zoontje niet het IQ van zijn vader geërfd heeft.
@Chompie | 20-01-21 | 10:03: Ligt dat dan ws aan zn vaders opvattingen? Je zoon is iig intelligent.
Kamervragen van reaguurder Vula: 1. Zijn Hugo de Jonge en Jaap van Delden al ontslagen vanwege disfunctioneren en werkweigering? 2. Zo nee, waarom niet?
nos.nl/collectie/13850/artikel/236505... Stelletje niksnutten.
Jaap van Delden een trap in zijn lenden geven lost niets op. Jaap van Dissel in een betere kandidaat.
Lekker hoor. Eerst besluit je om ja 8en naar de super te gaan omdat het dat heerlijk rustig is tov boodschappen doen overdag.
Blijf je netjes thuis, houdt je je aan regels en kwijn je langzaam weg in eenzaamheid waarbij je elke 2-3 weken met auto of trein buiten de spits laat in de avond vanwege rustig verkeer naar moeders reist voor een weekend om nog ergens iemand te zien en om niet helemaal tureluurs te worden. Dan gaat nu het kabinet zeiken dat dit maar moet gedurende de dag wanneer ik vol tijd werk en wanneer het gedurende de dag drukker is gezien iedereen dan zijn ding probeert te doen. Ik zit zowat een jaar thuis te zwoegen, ben laatst verhuisd en ook daar alleen maar gezeik mee vanwege vertragingen door corona en alles wat ik wil aanschaffen moet ik maar beoordelen via een 100x100 pixel plaatje en een levertijd van 3 weken. Ze krijgen maar de tyfuus in Den Haag.
In Engeland hebben ze het al over een extra belasting op online aankopen om de crisis te kunnen betalen.
Kunnen ze dan niet beter meteen de zuurstof die we inademen belasten?
@J.P.Drapeau | 20-01-21 | 09:52: Dat zou oneerlijk zijn, want corona patienten hebben meer zuurstof nodig.
@J.P.Drapeau | 20-01-21 | 09:52:
Beter de CO2 belasten die we UITademen; De hoeveelheid C02 moet immers teruggebracht worden. En aangezien we toch al mondmaskers dragen, is het een kleine moeite om er een CO2-tax-metertje in te zetten. Gegevens van het metertje worden via 5G 24/7 live doorgegeven. Wel even er voor zorgen dat er een boete van 4000 euro wordt ingesteld voor het niet gebruiken van zo'n metertje. En daar het meer dan 100 euro is, levert het automatisch een aantekening op het strafblad op.
@lomo : ik heb vernomen dat vanaf juli er 21% belasting wordt geheven op aliexpress Sjina.
Verbaast je dat dan? Politici zijn grootmeesters in het vinden van redenen om de lasten van burgers te verhogen, zodat zij daar weer 'leuke dingen voor de mensen' van kunnen doen en natuurlijk en passant zichzelf en hun vriendenkring verrijken. Dat is niet verrassends, hoor.
Je moet het zo zien: de burger werkt als een soort deeltijdslaaf op de plantage en als de eigenaar of het management van die plantage wat meer geld nodig heeft voor de hobby's, dan wordt de schroef weer wat aangedraaid en mag je een paar uur meer op zijn katoenveld staan, voordat je aan je eigen werkzaamheden en belangen tijd mag besteden.
Toen er nog de dreiging van het communisme in Oost-Europa was, moesten ze zich nog wat inhouden, omdat een concurrerend systeem enkele slaven op domme gedachten zou kunnen brengen, maar sinds die concurrent uitgeschakeld is, kunnen ze zich wat meer permitteren, als wijzen de acties van de gele hesjes in Frankrijk erop, dat de rek er enigszins uit lijkt te zijn.
20.30 uur? Zo laat? Ik moet altijd vóór het donker al thuis zijn.
Als we ons nou met z’n allen er niet aan houden, en ook allemaal de boetes niet gaan betalen, dan werkt het. Maar ja, hoe organiseer je zoiets?
Ik hou mij er sowieso niet aan, ze kunnen me rug op!
Door je boetes aan te vechten in de rechtszaal. Als iedereen dat doet dan overbelast je het systeem en zullen ze vele zaken laten varen.
De titel van de laatste blog van Maurice de Hond:
"Het gaat goed in NL maar niet hardopzegger, want anders krijgen we geen avondklok..."
Deze waarheden en meer leest u op maurice punt NL.
Neuh, die kerel heeft het doorgaans al zo vaak mis.
De waarheid.....
We moeten voorspellen wat er gaat gebeuren op basis van heel veel variabele factoren. Maurice doet ook niks meer dan nattevingerwerk.
Ach, iedereen heeft zo z'n eigen waarheid momenteel. Daar komen we nooit uit door met elkaar te ruziën. Doe ik ook aan mee trouwens en moet mijn leven beteren wat dat betreft.
Maurice kijkt gewoon naar wetenschappelijk onderzoek en naar statistiek. Iets wat voor onze regering zelf te lastig blijkt te zijn.
Zal lekker druk in de supermarkten worden aangezien die eerder dicht gaan, koekoek!
Als het drukker dreigt te worden, zou het dan niet een idee zijn als ze dan eerder open gaan, bijvoorbeeld al om 5.00 uur? Of is dat onverstandig? Ik ben geen expert en al helemaal geen viroloog; ik probeer enkel maar mee te denken om tot een veilige en goede oplossing te komen voor iedereen.
@kweethetooknietbeter | 20-01-21 | 09:56: hahaha
@kweethetooknietbeter | 20-01-21 | 09:56: Wat lief van je.
@kweethetooknietbeter | 20-01-21 | 09:56: Goed idee.
Medici als Kuipers maken er een technocratisch verhaal van. Ze vergeten dat het hier om een heel fundamentele kwestie gaat die aan universele mensenrechten raakt. De universele - onvervreemdbare - mensenrechten markeren waar het domein van de staat ophoudt. De staat heeft gewoonweg het recht niet om burgers 's avonds op te sluiten in hun huizen. Alleen bij zeer zwaarwegende omstandigheden is hiervoor een uitzondering, en het gaat dan met name om de situatie waarbij andere universele mensenrechten in het geding komen. Maar daar is hier gewoonweg geen sprake van, zoals ook Gommers stelt. De activiteiten die nu het meeste in het oog sprongen - 's avonds een rondje wandelen of hardlopen, op een rustig moment naar de supermarkt - vormen juist geen enkel risico. Ook zijn er nog verschillende instrumenten, die minder zwaar zijn, onbenut gebleven.
Tja, u geeft een mooi verhaal... van hoe het in theorie werkt. Echter, in de praktijk hoeft een overheid zich niet aan gemaakte afspraken te houden. Welke afspraken stonden er ook weer allemaal beschreven in het Verdrag van Versailles, en wie had daar toen vervolgens schijt aan?
@JackStick | 20-01-21 | 10:09: Precies. Maar ik vind het wel zwak voor een land dat altijd met het vingertje wijst m.b.t. mensenrechten. De gedachte achter universele mensenrechten is juist dat je de burgerrechten niet alleen afmeet langs de normen en waarden die gelden op de tijd en plaats waar deze rechten worden geschonden. In de Zuidelijke staten van de VS vond men de slavernij in de 19e eeuw deugdzaam, en in bepaalde delen van het Midden Oosten heeft juist een overspelige die wordt gestenigd de normen en waarde geschonden.
Wat me bij voorbaat al irriteert, is dat ik nu al weet dat er dan in brave vinexwijken streng gehandhaafd zal worden, terwijl pak hem beet Amsterdam-West, de Schilderswijk en Duindorp gewoon lekker hun ding kunnen blijven doen. Op het kamperlijntje (treinverbinding Kampen-Zwolle, louter en alleen brave blanke forensen) werd ik bijvoorbeeld zowel op de heen- als op de terugreis gecontroleerd. Iedere dag! Ging ik eens met de trein naar Amsterdam, dan zag je overal in Almere zwartrijders. Van die buitenlanders die constant zenuwachtig heen-en-weer lopen om te kijken of er geen controle aankomt. Vrijwel nooit is daar kaartcontrole. Zo rolt Nederland....
Negatief profileren (= positief discrimineren) mag natuurlijk wél.
klopt als een bus!
Maar Schiphol en gebedshuizen blijven gewoon open. Koekoek!
Zoals ik eerder al zei; kerken mogen open blijven omdat ze de moskeeën niet durven sluiten...
@Air van Boven Dorens | 20-01-21 | 09:44:
Eensch.
@Air van Boven Dorens | 20-01-21 | 09:44: Yep dat denk ik ook.
Wie is nou eigenlijk de baas in dit land? Zo zat van die Gommers en dat eindeloze gepraat van hem in een eindeloze reeks talkshows. Hoog tijd dat deze onzin stopt en dat Gommers weer teruggaat naar Rotterdam.
Echt bizar, alleen in Nederland.
@van Oeffelen | 20-01-21 | 09:46: Gelukkig is Zwitserland ook geen paradijs :-)
Elke dag weer diezelfde koppen op tv met hetzelfde verhaal. Ik zou kostmisselijk vanmezelf worden als ik dat smoelwerk elke dag op tv zag.
@clockandhammergame | 20-01-21 | 09:51: Waarom kijk je dan? Ik kijk al jaren geen TV meer.
Net op het staatsnieuws een journalist die zegt tegen Hugochenco, maar het gaat toch beter.
Antwoord dat lijkt zo maar het is niet zo.
Wat opvalt is dat hij wel een beetje verward van zich afkijkt.
De verwarring bestaat erin dat nu een race tussen de Europese Unielanden bezig is om ' mutaties' te bestrijden met steeds extremere maatregelen, zonder enig perspectief wanneer maatregelen afgebouwd en helemaal gestopt kunnen worden. Het is totale waanzin geworden en de burger zit opgesloten in een gevangenis, zonder te weten wanneer de straf uitgezeten is.
Het begint een beetje op gaslighting te lijken allemaal. Net doen of jij het beter weet en de ander voor gek verklaren en te doen alsof diegene dom is.
Had gewoon aangegeven dat eigenlijk niemand weet hoe het zit, maar dat er van alles geprobeerd wordt het op te lossen ipv te pretenderen de wijsheid in pacht te hebben.
Hoe moet van mij verwacht worden me aan regels te houden die in veel gevallen compleet op de gok opgelegd zijn en belangrijker en enger nog worden afgekondigd door mensen die gebleken onbetrouwbaar zijn.
@EEGlivesagain | 20-01-21 | 09:53: Ach, er zijn iedere dag talloze stiekeme feestjes en evenementen en (kleine) samenkomsten die niet ontdekt worden. En toch gaat er bijna niemand dood door keroona, behalve een kleine groep zwakkeren of een fractie lieden met brute pech. Niet iedereen loopt te roepen dat ze de placebo maatregelen negeren, maar doen het gewoon stilzwijgend.
Waarom is de mening van "IC-voorman" Gommers als het om de avondklok gaat úberhaupt relevant?
Dat is de gesel van de nieuwe tijd, waarin normaal gemaakt wordt wat nooit voor normaal gehouden werd: aan de praattafel heeft iedereen overal een mening over, en elke mening is even belangrijk als elke andere mening.
"Wat vind jij ervan?" is zo ongeveer de moeilijkste vraag die de pratende hoofden stellen aan al die kletsende hoofdjes die aangeschoven zijn.
"Wat denk jij? Gaat het vriezen of gaat het dooien?"
"Nou, als ik de weersvoorspellingen mag geloven gaat het vriezen, maar het zou zomaar eens kunnen gaan dooien. Ik durf daar geen harde uitspraak over te doen!"
"Maar is dat nou juist niet het probleem? Dat we allemaal willen weten of het gaat vriezen of dooien, maar dat we het gewoon niet echt weten?"
"Ja, zeker is dat een probleem. Maar we zullen ermee moeten leren leven dat ook de deskundigen hier geen zekerheden kunnen bieden. Het is nou eenmaal.."
"Maar worden we daar niet angstig van?"
"Ik denk van wel, dat er steeds meer mensen zijn die bang worden..."
"En wat doen we daar dan tegen?"
"Nou, proberen om open en eerlijk te zeggen waar het op staat. Dat het kan gaan vriezen, maar dat het net zo gemakkelijk kan gaan dooien."
Het pratende hoofd richt zich tot een andere gast.
"Hoe kijk jij er tegenaan?"
"Tja, wat zal ik zeggen. Als het gaat vriezen dan gaat het vriezen, als het gaat dooien dan zet de dooi in. Wat doe je daar verder aan. Ik bedoel..."
"Dus je legt je erbij neer?"
"Nee, dat zeker niet. Ik probeer zo goed en zo kwaad als het kan...."
Enzovoorts.
Hoe herkenbaar.
Wat ontzettend goed verwoord. De essentie van elke talkshow. Gewoon een uur lang de tijd vol lullen met nietszeggende bla bla.
Er staat een fout in de grafiek van Kuipers. Een R waarde van kleiner dan één is geen lineaire lijn, maar een exponentieel dalende lijn. Oftwel, Kuipers heeft zijn zaken niet in orde en zou je niet naar moeten luisteren.
Een kniesoor die daarop let. Die grafieken zijn enkel om indruk te maken op het volk dat er verder toch niks van begrijpt.
Hoeveel extra ziekenhuisbedden heeft Kuipers al geregeld sinds maart vorig jaar?
De problemen met gezag, autoriteit, orde en wetgeving en het gebrek aan respect voor andermans bezittingen en diens (nacht)rust die steeds meer Nederlanders hebben (en dat nog als een enorme kwaliteit koesteren ook) in aanmerking nemende, had ik eerlijk gezegd nooit gedacht dat een avondklok er van zou komen. Zo denken een aantal zakken stront hier in de buurt kennelijk dat het iedere dag oudjaar is en dat er rond 3:30u nog een compound de lucht in moet als het hen zo uitkomt. En als drie verenigde generaties verwijtbare werkloosheid in Duindorp op straat een buurtfeest kunnen houden en daarmee wegkomen omdat er kinderen (!) tussen lopen en omdat het een 'demonstratie' zou betreffen, dan krijg je al snel de indruk dat er met twee maten wordt gemeten waar het coronamaatregelen betreft. Het wordt met afstand de meest omzeilde, de minst nageleefde en de slechtst gehandhaafde avondklok in de historie omdat de goeden heus wel door hebben dat ze elke keer opnieuw moeten lijden onder de kwaden. Een slecht idee dus.
Je hond uitlaten wordt straks soort Mad Max belevenis.
@Lorejas | 20-01-21 | 09:38: Mad Max en The Purge, vallen over en jaar of 10 onder de categorie "lachfilms" voor alle leeftijden.
Een demissionair kabinet Rutte-stijl is blijkbaar machtiger dan een zittend kabinet. Rutte kan nu maatregelen nemen die het parlement niet wil, want hij kan toch niet meer weggestuurd worden.
Een demissionaire dictatuur, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ze zijn alleen in naam afgetreden. Als doekje voor het bloeden voor Omtzigt (slachtoffers toeslagenaffaire kan ze geen hol schelen). Maar verder zitten dezelfde poppetjes nog aan de touwtjes. En luisteren ze braaf naar hun meerderen en handelen naar hun wensen.
Het opperhoofd zonder geweten heeft gezegd dat alles naa|naar eer en geweten afgehandeld word.
Rutte telt op zijn kantoortje hoeveel kamerleden er inmiddels om zijn. Blijkbaar heeft hij met zijn half uurtje minder nu genoeg om een meerderheid te krijgen. Afijn, het volk deze leider en krijgt wat het verdient. Straf in de vorm van thuisblijven en niet op stap.
Een demissionair kabinet mag alleen lopende zaken pappen en nathouden.
Een demissionair kabinet mag geen omstreden of gevoelige beslissingen nemen.
Die twee week avondklok gaat echt niet helpen tegen 'de Bristse variant'. Maar het is een mooi excuus bij het invoeren ("het gaat maar om twee weken") en dan kan het daarna soepel verlengd worden.
Huidige commie cough lockdowns waren oorspronkelijk ook maar voor een paar weken om 'de kromming plat te krijgen'.
Eenmaal ingevoerde avondklok gaat niet zomaar teruggedraaid worden.
En daar is die noodwet in het leven voor geroepen, et voilà of zoals Loekie de leeuw zou zeggen : asjemenou?!.
Ik vrees hetzelfde. En vrezen doe ik het niet enkel bij wijze van spreken.
Dit is geen zwabber beleid meer maar een 'rijd elkaar in de wielen' beleid.
www.tweedewereldoorlog.nl/wp-content/...
Ook toen al van 20 uur tot 4 uur.
Maar het werkte wel, want niemand had kroma toen.
Hou toch op man, neef.
@Nuchternederland | 20-01-21 | 09:32:
In die tijd werd de kromming zeker plat geslagen.
Niet alleen spertijd maar ook verplichte verduistering zodat geallieerde bommenwerpers minder oriëntatiepunten hadden.
Ach hou toch op. Ben je jaargang 1925? Die zijn er niet meer. En had Belgie geen avondklok, en Frankrijk, en Duitsland. Hou toch eens op.
Gewoon het krijgen van corona verbieden, zonder geldige reden.
Geldige reden is dan een cruciaal beroep met contacten (zoals ziekenhuispersoneel of huisgenoten daarvan).
Krijg je het toch dan heb je je niet aan de maatregelen gehouden en heb je pech en moet je plaatsmaken voor iemand die met een geldige reden corona kreeg. Bij onvoldoende plek.
Eigen verantwoordelijkheid dus.
Vrijheid is een onvervreemdbaar recht en niemand, al zeker een overheid niet, kan daarover beschikken en beslissen.
Dan heb ik nieuws voor u. De overheid handelt niet in uw belang maar in hun belang. En overschrijden met groot plezier grondwetsartikelen daarvoor. En aangezien niemand er wat van zegt...
Nou, dan heb ik nieuws voor je om 13.00 uur.
edit- de Graaf was me net voor...
Maar het gebeurt toch, deze hele transitie naar “build back better”, maar dat is wat het gros niet wil inzien.
@All_Anonymous | 20-01-21 | 09:33: De machtigste 1.5% op de wereld in het eindspel naar een China 3.0, ik verdenk ze ervan dat ze het virus expres op de mensheid hebben losgelaten.
U bent subject van de overheid en dat is bij uw geboorteakte zo vastgelegd.
Prima maatregel gezien uitleg Kuipers, misschien is het nodig. Hopelijk kunnen de basisscholen dan weer snel beperkt open voor kinderen met leerachterstanden. Daar zit namelijk (een deel van) het echte leed en niet bij de hondjes die om 8u ipv 9u uitgelaten moeten worden.
Er moet een avondklok komen omdat de huidige maatregelen niet gehandhaafd kunnen worden. Hoe dan?
Dream on, avondklokken en bezoekverboden zijn niet voor bijv. 3 weken... denk eerder aan 6 maanden tot een jaar.
Ze hadden de scholen, desnoods in deeltijd, open kunnen houden.
Scholen dicht tot april. Jammer voor die kinderen.
Goed plan, dan kunnen de scholen weer open in juni, als er dan tenminste geen Oost-Groningse variant opduikt, die in een kerk een R van 10 bleek te hebben.
(want 10 mensen ziek in die kerk)
@Nuchternederland | 20-01-21 | 09:30: Zit er een 'R' in de maand trouwens? ja, helaas voor u, thuisblijven meneertje.
@BoerKoekoek | 20-01-21 | 09:29:
Sgool heb je later tog niet nodig.
@Slystar | 20-01-21 | 10:22: Welnee. Je wordt gewoon bezorger bij Thuisbezorgd.
Ondertussen blijft het virus gewoon binnenvliegen op Schiphol. Twaalf vluchten vandaag alleen al uit UK.
En wij thuis zitten. Fuck yeah.
zoiets als dit dus: www.ad.nl/buitenland/vlaamse-vrouw-ov...
Als KLM stopt met vliegen, stopt ook de staatssteun uiteindelijk, dus KLM zal er alles aan doen de vluchten in stand te houden.
Er was weer geen econoom bij.
De meest effectieve maatregel is om mensen die besmet of ziek zijn een gecontroleerd huisarrest te geven. Schijnt dat nog steeds zo'n 30 procent van de Covid-besmetten doodleuk naar buiten gaat. Dat doet al die avondklokken ruimschoots teniet.
Zou iom de burgemeester mogelijk moeten zijn. Blijft overigens bizar.
Enkelband om!
Nee, serieus, een enkelband om bij positief getesten.
Dat zou echt werken.
Mijn buurjongetje van 9 met (getest) covid bleek ook lekker rond rennen.
30? 70% bedoel je.
@Nuchternederland | 20-01-21 | 09:28: Dat is toch ook weer positief, als je negatief test..? *plop*
Gaat er met zo'n avondklok ook op het moment van aanvang een sirene, net als in de "The Purge" ? Maakt het allemaal net een beetje spannender...
Ik denk dat ze het luchtalarm voor de beleving hier best wel voorin kunnen zetten.
En wagens met luidsprekers door de straten.
Krijgen de Boa’s ook van die mooie laarzen aan waarmee ze door de straten kunnen marcheren.
@titje daar geilen ze nog meer van die machtsgeile net niet figuren, mja wie neemt de politie nog serieus met hun “romeo’s”.
We krijgen ook allemaal een Ausweiss.
Kijktip : youtu.be/NchRriCOh_0
@All_Anonymous | 20-01-21 | 10:17:
Dank voor de link, All_Anonymous.
Ik zit nu te kijken.
Alle pakjes die we online bestellen, en zo graag de dag erop in huis hebben, worden in de nacht verwerkt.
Er werken veel mensen in de nacht, misschien wel het meeste van heel de EU.
Dus die krijgen een shift van 20.30 tot 4.30
dat is zwaar...
@Nuchternederland | 20-01-21 | 09:27:
Is een 24/7 gebeuren.
Die krijgen toch wel een ontheffing.
Ik vind Ernst Kuipers een nare man
En lelijk, lijkt wel zo'n proefpersoon.
Weten we zekere dat .........
Daarom is hij na zijn geboorte te vondeling gelegd.
"Gaat de klok in het weekend nou een uur vooruit of achteruit?" Vroeg mijn oma zojuist. Ze is al een aantal jaren dood. Maar moest er wel even om lachen.
Goed verhaal.
Het lijkt mij allemaal erg speculatief wat hier beweerd wordt en wat vooral ontbreekt is de relatie met een avondklok en of die wel of niet de R zou verlagen/verhogen.
De R is afgetreden, maar zal gewoon weer op het pluche zitten na de verkiezingen.
Welke verkiezingen?..
Of er moet dmv digitale machines gestemd gaan worden *proest*, dat zal vast net zo eerlijk verlopen..
Dus als mijn vrienden en kennissen op visite willen komen moeten ze voor 20.30 uur binnen zijn en om 04.30 uur mogen ze de deur weer uit. dan veranderd er dus helemaal niets voor ons.
We polderen ons rechtstreeks de afgrond in.
Nu pas?
We lopen allang als lemmingen naar de slachtbank.
@All_Anonymous | 20-01-21 | 09:19: Alleen de bange schaapjes...
De demissonaire regering maakt zich belachelijk. Van lichtzinnigheid aan het begin van de crisis naar extremistische maatregels tijdens de vaccinatie. Na de economische ontwrichting nu de sociale ontwrichting van de samenleving. Nederland is geen politiestaat, handhaving gaat niet lukken en mensen die zich niet hielden aan de al bestaande maatregels zullen zich evenmin aan de avondklok houden. Wat een gekte. Genoeg is genoeg!
Tja.. blijkbaar is het voor iedereen wel goed zo, we staan niet massaal op, leggen niet massaal het werk neer etc.
@All_Anonymous | 20-01-21 | 09:17: Massaal naar buiten met de avondklok?
@MooseNL : dat zou wel epic zijn overdag alles neerleggen en in de avond massaal rondjes lopen.
@All_Anonymous | 20-01-21 | 09:17:
Dit dus.
Nederland kennende zal dit een wel overwogen beslissing zijn. Doormiddel van gedegen bron en contactonderzoek is vastgesteld dat de R-waarde tussen 20:30 en 4:30 significant hoger is. Straks komen ze nog met een thuisblijfverbod tussen 4:30 en 20:30 aangezien de meeste besmettingen thuis plaatsvinden. Verplicht de straat op met uiteraard mondkap en anderhalve meter afstand,
Man man man
Wel wat vragen over de avondklok:
- Hoe ziet zo'n klok eruit?
- Zijn er meerdere modellen?
- Mag je zelf een kleur, passend bij je interieur, kiezen?
- Loopt ie op batterijen?
- Is het een staande of hangende klok?
- enz. enz....
Ik heb moeite met klok kijken, ben ik nu strafbaar, en krijg ik nu ook een strafblad ?
*plop*
Misschien krijg je een digitale avondklok en lukt het dan wel...
De oplossing www.bol.com/nl/p/knuffel-hond-pluche-... en voor de voortbeweging www.bol.com/nl/p/nijdam-rolschaatsen-...
Ook weer zo typisch Nederlands, niet van 20:00-04:00u maar 20:30-04:30. Lekker makkelijk ook. En de eerste uitzonderingen moeten er alweer komen want zo rollen wij in Nederland. Maak een wet, regel en hou je daar verdomme aan en dan niet met 10000 uitzonderingen komen want dan kan de wet ook weer in de prullenbak. Het is allemaal niet te handhaven op die manier.
Als je 20.30-04.30 moeilijker vindt dan 20.00-04.00 is er wel wat mis met je. Maar je kunt gewoon je alarmfunctie van je "smart"phone gebruiken hoor.
@Lorejas | 20-01-21 | 09:18: Is niet zo zeer moeilijk maar het geeft alweer aan dat we bezig zijn met polderen en er weer oeverloos geouwehoerd moet worden. Eerst was het 20:00-04:00 wat we hoorden. Daar werden natuurlijk allerlei bezwaren tegenaan gegooid want ze wilden het naar 21:00-05:00 hebben. Dat de regering geen gezichtsverlies wil leiden hebben ze er dus 20:30-04:30 van gemaakt zodat het net lijkt of ze nog wel de macht hebben (ofzoiets). En dan die suspense tot Vrijdag, doen ze het of doen ze het niet? Het hele land wacht in spanning af. Wacht Rutte totdat Merkel haar goedkeuring geeft?
Rutte zal wel een telling bijhouden wanneer hij een meerderheid heeft die deze waardeloze maatregel steunen. Blijkbaar kan hij met een half uurtje minder sperrzeit er een aantal stemmen bij krijgen zodat hij u en mij kan opsluiten.
Rutte kijkt nog eens naar Duitsland en besluit dan de avondklok toch maar niet in te voeren.
In plaats daarvan stelt hij voor provincie-overschrijdend verkeer te verbieden. Alle grenzen tussen de provincies zullen zwaar bewaakt gaan worden.
Vervolgens komt er een tijds-rantsoenering voor de toegang tot supermarkten. Iedereen krijgt een timeslot toegewezen waarin de dagelijkse hap gehaald kan worden.
Omdat de hele coalitie de motie-Krol steunt gaan de verkiezingen eerst van 17 maart naar de zomer, om daarna tot 2022 of later te worden verzet.
Dit houdt niet op, niet vanzelf.. maar we laten het over onsch heen storten als een wei dat doordrenkt wordt met mest, en we vinden het allemaal best (ha dat rijmt ook nog..).
@All_Anonymous | 20-01-21 | 09:15:
Omdat onze medelanders hun buikjes nog vol zijn. Schijtlint is ook weer volop verkrijgbaar in de supers. Koters kunnen niet meer gedumpt worden in staatsfabrieken genaamd sgolen, dat is k*t. Maar verder hebben ze nog nergens last van. Ze dromen ervan weer op vakantie te kunnen van de zomer. Bij de meesten staat het rode potloodje klaar om kartel te stemmen dus.
Ja, die grenzen wel.
Een beste die mij weerhoudt om te gaan en staan waar ik als vrije mensch van vleesch en bloedt mijzelf wil voortbewegen..
Soevereiniteit gaat nog eens heel groot worden, hoop ik.
@zwenkwieltje : we zijn al soeverein als je je geest dat toelaat, er is geen meerdere over wie dan ook!, die verdeeldheid zit er al eeuwen ingeprent in ons.
@All_Anonymous | 20-01-21 | 11:17:
In zekere zin klopt dat. Alleen juridisch is het lastig staande houden vanwege het feit dat wij bij geboorte schriftelijk 'onderdaan' van de staat worden met bijbehorende plichten.
@zwemkwieltje : een wijs man zei mij daarop : welk “juridische” instelling?, het is werkelijk hoeveel waarde jij als persoon ergens aan hecht, sticks and stones may break my bones...
@All_Anonymous | 20-01-21 | 12:01:
Zeker. Toch ben ik bezorgd over hoe u/wij stand houden als wij onze idiote coronaboete weigeren te betalen en het voorkomt bij de rechter. Is het argument wat u noemt dan voldoende om u vrij te pleiten? Of moeten wij een celstraf op de koop toenemen onder het mom van: u kunt mijn lichaam opsluiten maar mijn geest niet?
Kunnen we vanaf heden ook al het gemotoriseerd vervoer verbieden? Dat scheelt een nieuwe golf aan verkeersdoden later dit jaar.
Kunnen we vanaf heden al het eigen kluswerk aan het eigen huis verbieden? Dat scheelt een nieuwe golf aan gewonden en doden later dit jaar
Kunnen we vanaf heden alle fysieke contactsporten verbieden? Dat scheelt een nieuwe golf aan geblesseerden en arbeidsongeschikten later dit jaar.
Of gaan we nu eens onze zorg en IC opschalen, een stukje acceptatie plegen dat mensen ziek kunnen worden en gewoon weer eens een beetje normaal leven?
Met welk personeel? Dit is een stompzinnige uitspraak als je weet wat er allemaal bij IC zorg komt kijken. Die schaal je niet even in een jaartje tijd op. Dat kost 5 jaar of meer.
@Gregovic | 20-01-21 | 09:13: Ja, als je bilateraaltjes, werkgroepjes en stuurgroepjes moet vormen wel ja.
Of je pakt door, gooit een hele zooi mensen die bijna niet aan de bak komen flink gesponsord in een omschooltraject en gaat echt eens aan het werk.
U bent in loondienst, dat kan ik ruiken door de ethernetkabel.
@Gregovic | 20-01-21 | 09:13: Men zou, bijvoorbeeld, eens kunnen werven onder de verpleegkundigen die voor de bezuiniging van eerdere kabinetten Rutte op de IC hebben gewerkt.
Of onder de verzorgenden die deel uitmaakten van de 33% reductie in dezelfde periode.
Verder zou men eens kunnen bekijken of de ziekenhuizen Slotervaart, Ruwaard van Putten, Lelystad, Haga - om er een paar te noemen - weer in gebruik te laten nemen, voor reguliere zorg.
Of - buiten de doos gedacht - de Nightingale-lokaties zoals Ahoy' Rotterdam die eerder dit jaar in gebruik werden genomen en vervolgens leeg hebben gestaan, toch te benutten.
Of, revolutionair want van buiten de medische maffia, het aanbod aannemen om een tweetal hospitaalschepen inclusief bemanning in te huren.
Mogelijkheden te over. Je moet het alleen wel willen.
@Gregovic | 20-01-21 | 09:13:
Dan koop je geschoold personeel in Azië.
Doen ze in de IT ook al jaren.
Maar op een of andere manier pikt niemand dit idee op.
Zal wel wat anders achter zitten.
@Glasgow Argus | 20-01-21 | 09:20: Precies, de wil om de capaciteit te vergroten is er duidelijk niet.
"het overkomt ons" is de houding, en "we kunnen er ook niets aan doen anders dan mensen alles verbieden"
Wat zit er in hemelsnaam achter deze houding?
Ik acht onze ambtelijke top en ministeries en overheid niet hoog, maar zo ongelofelijk dom zijn ze niet.
Dan is er dus een reden dat er niet gekeken wordt hoe op te schalen/ dit ook uit te voeren.
Belangen van de vaccin-verkopers/
Voedingsbodem creëren voor de New World Order/ Great reset?
Wat?
@Glasgow Argus | 20-01-21 | 09:20:
Dat kost vermoedelijk meer dan een avondklok. Waar ze bovendien boetes kunnen innen bij overtreding.
Laten we in ieder geval ons drijvend ziekenhuis terughalen uit het Caribisch gebied. Hebben we meteen 20 extra ic bedden te pakken
Straks gaat Kuipers nog beweren dat in je in de coronacrisis gerust zwanger kunt worden.
Het is niet te hopen dat hij weet hoe hij zich voort kan planten. Dit is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.
Ff pikkies vergelijken. Zijn wat mij betreft allebei smerige beunhazen die aan hun mediaCV werken. Semi bekende Nederlanders. Maar prima, vooral veel aanwezig zijn, veel angst overbrengen.
Genieten van je vrijheid want vanaf volgende week zitten ze natuurlijk nog steeds aan die tafel te lullen en zit heel NL achter de TV.
We zullen deze mensen niet vergeten, die ons land beetje bij beetje de afgrond inwerken.
Hun tijd is nu. Boetedoening komt later wel.
Sofort abführen......
Bij die woorden sluit ik mij aan Bob. Ze komen er nog wel achter.
@Jiet Panssen | 20-01-21 | 09:27:
Ze komen helemaal nergens achter, kiesvee is het in maart straal vergeten.
@Jiet Panssen | 20-01-21 | 09:27: Van uitstel komt afstel....?
Die avondklok, is dat nou zomertijd of wintertijd? Waarom is Gommers voor het openen van kappers en vindt Kuipers het niet nodig. Hoe kun je zien of iemand een Engelse patiënt is of een Chinees. Allemaal vragen die me verwarren, neem eerst maar is koffie.
Die Chinees lijkt mij niet zo moelijk. Die kan Vincent Bijlo nog zien.
Wie komt die avondklok installeren ?
Zitten er batterijen bij ?
Hoelang zit er garantie op ?
Is het een digitale of analoge ?
Kan ik wel klok kijken ?
Vragen vragen vragen....
Iedereen en zijn moeder wordt beperkt in bewegingsvrijheid, behalve die pepermunstsabbelaars met hun zingen in de kerk. Wanneer worden die mafketels eens aangepakt?
Ze hebben beloofd voor het zingen de kerk uit te gaan.
Met een beetje mazzel zondagmiddag weer wat brood en spelen:
www.at5.nl/artikelen/206791/initiatie...
Gommers zit toch niet in het OMT hoop ik, he?
Ik snap hem wel trouwens. Hij wil niet dat zijn IC-medewerkers zich vervelen.
Dus een gezonde discussie over een maatregel mag ook al niet eens meer, want dan wil je mensen op de IC hebben. Is goed hoor.. Lamlul.
Van welke partijen zijn die Gommers en die doodshoofd eigenlijk, dat hun het beleid van het (democratisch *kuch*) gekozen kabinet bepalen ? En wie heeft er tijdens de verkiezingen op ze gestemd ? Vragen vragen vragen....
@haddem | 20-01-21 | 09:05: Ah, jij bent dus van de gezonde discussies, duidelijk.
@Papa Jones | 20-01-21 | 09:32: op welke lijst sta ik nu?
@haddem | 20-01-21 | 09:53: Op welke lijst wil je?
En wederom een totaal nutteloze maatregel... ongelooflijk. Wat een prutsers.
Het valt mij op dat de NPO volop propaganda maakt voor welke maatregel dan ook. Het was verfrissend te zien dat bij Jinek een aantal mensen om tafel zaten die tegen de nagenoeg nutteloze maatregel waren. Is er dan toch nog sprake van een MSM in Nederland die Rutte durft tegen te spreken? Is er hoop middenin de corona-gekte waarin medici hun finest hour op tv beleven met preken over dood en verderf?
Er heerst verdeeldheid bij onze meerderen. Vermoedelijk niet omdat een deel zoveel opheeft met het ongewassen proletariaat. Maar meer omdat ze bang zijn Geertje/Bedet in de kaart te spelen.
Het is net als bij Trump, als ze denken dat je minder macht hebt, komen de ratten uit hun hol.
@Graaf_van_Hogendorp | 20-01-21 | 09:00: Precies. Fijn dat je in de peilingen nog goed staat als VVD maar niets zo veranderlijk als peilingen. Rutte is namelijk wel erg negatief in het nieuws de laatste tijd. En terecht. De charlatan.
@HornoxNL | 20-01-21 | 09:09:
Helaas staat hij negatief voor de verkeerde reden, namelijk de toeslagen affaire, waar de gemiddelde medelander geen hol om geeft. Medelanders staan nog altijd vierkant achter Marx Rutte mbt zijn virus "bestrijding". En dat vinden medelanders wel belangrijk.
Prima een avondklkok.
Maar wel met een pauze van 0.00 tot 1.00 uur.
Wanneer u bij ons in het dorp 's avonds buitenloopt kunt u zonder iemand te raken uw buks leegschieten. Ik zie mijn buurman weleens op zijn land lopen, verderop staat een zuipkeet voor jongeren en dan heb ik ons nachtleven wel samengevat. Inmiddels is mijn schoonvader overleden, ligt mijn schoonmoeder dood te gaan in het ziekenhuis en zit mijn zoon met corona in ons huis in Moscow. Mijn vrouw is in ons huis Lyon en ik mis haar al weken. Ondertussen begin ik mij te ergeren aan mensen die maar blijven beweren dat het 'maar een griepje' is. Onze horeca is aan het afsterven en de drama's onder het MKB zijn enorm. Dan is een avondklok maar een kleine bijdrage.
Het gekke is dat voor de meeste mensen het een zware griep is. Kijk eens naar het verleden de symptomen en de effecten op de ic's. Geen verschil.
Dus in plaats van een sterftegetal van 0.23%, is dat bij u 66%?
Dat is niet best.
@Dickie1908 | 20-01-21 | 08:57: Het is een aardige vrouw. Mijn schoonvader is 94 jaar geworden. Mijn schoonmoeder is 97. Voor Rusland is dat stokoud.
Denk dat er heel weinig nog zijn die het maar een griepje vinden, velen zijn gewoon niet eens met het beleid wat gevoerd wordt. Maatregelen waar geen onderbouwing voor is, worden zonder pardon ingevoerd.
@O.H.Dennenboom | 20-01-21 | 09:05: Dat kan niet. Ik heb het weleens geprobeerd maar GS accepteert geen cyrillisch schrift.
Je hebt de verkeerde pot met pillen gepakt vanmorgen lieverd...
Uw stemt vast Ruttler.
En dat is natuurlijk ook hoe het idealiter zou moeten zijn. Spreiding en kleinschaligheid. Dat we onszelf ophokken in grote steden om bij grote multinationals te kunnen werken is als de intensieve veehouderij met alle problemen die daarbij horen. De wens om dit zo snel mogelijk te kunnen voortzetten als maatschappij is voor mij dan ook totaal onbegrijpelijk.
Wat een ellende met die grenzen, ik wil ook naar mijn zoon en kleinzoon, maar in Spanje zijn de regels nog strenger. Nu mag ik ook niet naar mijn dochter, die woont in een andere gemeenschap, terwijl mijn kleindochter op school zit en strak een test moet ondergaan , omdat er corona bij een kind in haar klas is vastgesteld. Dus even niet zo zeuren mensen over avondklok. Hou je eens aan de regels.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je uit de Sovjettijd komt, dan snap ik je instelling. Hier is vrijheid wat belangrijker en niemand, al helemaal geen overheid, heeft recht om daarover te beschikken, dat toe te kennen of te beperken, daarover te heersen, dat te verdelen. Ook een democratisch gekozen regering kan dat niet, want vrijheid is onvervreemdbaar.
Je kunt mensen vragen om iets wel of niet te doen, maar geen mens dient zich een godenstatus toe te kennen.
Het blijft bijzonder dat er continu gestuurd wordt op ziekenhuis capaciteit en dat deze na een jaar nog even beperkt is als aan het begin. Waar eerst groepsimmuniteit het idee was, was vervolgens het vaccin de oplossing. Dat er door faal op faal op faal niet al weken in sneltreinvaart gevaccineerd wordt lijkt qua oorzaak en gevolg aan voorbij gegaan. Door het gebrek aan vaccin en gevaccineerden, ergo een gebrek aan visie en toch wel echt wanbeleid wijst de politiek nu wederom met het belerende vingertje als ware alles maar de schuld van de wappies en anderszins onvoorzichtigen. We hebben een regering gekozen om ons land te leiden als een soort van akela, maar ipv leiden lijkt het steeds meer te laten lijden. Het belerende vingertje dat het toch echt allemaal blijft komen doordat niet iedereen zich even goed aan de richtlijnen houdt, zou alleen al een hand in eigen politieke boezem moeten zijn dat dit ook wel eens kan komen door een gebrek aan goed leiderschap.
Kortom doe ik ook niet meer mee, want loop liever alleen dan achter een akela aan die geen idee heeft waar ze naar toe loopt en de schuld van het verdwaald raken steeds bij de volgende padvinders neerlegt.
Inderdaad... ipv de ic's op te schalen vond pinokkio het wel best en gaf 22 miljard weg..
Mooie vergelijking. En het ergste is dat onze overheid ook nog eens vuurtjes stookt met nat hout, knopen legt die onmogelijk te ontwarren zijn en hutten bouwt die bij het minste of geringste beetje wind instorten.
-"het blijft bijzonder dat..."
Vind 'bijzonder' nog bijzonder keurignetjes uitgedrukt.
Zelf houd ik het op het ook keurige "cru".
100% eens overigens met jou en je tegel.
Faal op faal op faal. Dus dat.
Kwik, Kwek en Kwak, de woudlopers die persconferenties gaven.
@BrutusBosch | 20-01-21 | 09:09: die hele mikmak is eigenlijk ook een soort van religie geworden met TV priesters en priesteressen op iedere Nationale Priester Omroep zender. Hogepriester Rutte met zijn adjunctpriester (of hoe moeten we dat weer gaan noemen) van de Heilige Corona Kerk hebben natuurlijk netwerken genoeg. Het Orakel Onbereikbaar Magische Team komt iedere week weer met een boodschap na hun trance meetings. Laat ze maar eens goed de boel verder escaleren. D'r komt een moment dat iedereen er klaar mee is.
@nobodiesunmighty | 20-01-21 | 09:18: Hoog tijd voor Jomanda...."we are all together now......".
De kerkdienst is toch 's morgens.
Lekker voor je.
Krijgen we dan op vrijdag en zondag ook een ochtendklok????
@Leffe Blonde | 20-01-21 | 08:57:
Ja een luid beierende.
Gek, compleet krankjorem word ik van Nederlanders in NL die met 1 been in de politiek of bestuur of handhaving van deze Polder staan.
Of in het Polderslootje ernaas maar zo'n beetje liggen te spartelen.
Naast die ene aandachtsgeyle kale sportzwemmer.
Compleet gwk, compleet krankjorem.
.
Kies eens wat! En goud daar dan ook aan vast!
Neen, in NL denkt men dat snelle beslissing een toonbeeld is van dwingende daadkracht.
Het tegendeeel is waar.
Compleet GEK, compleet krankjorem word en werd van die softe, Poldervergadercultuur.
Want die vind je niet alleen in pol. Den Hasg, neen.
Is in de haarvaten van de voltallige NL samenleving geslopen.
Kan er NIET tegen. Verdomme.
En werd nota bene net zo goed wakker net, met een presentje voor de buuf, zij had voor ons gekookt (enorme pan soto)
Gommes, Jaap, Kuipduiker, Schoene:
Make.Up.Your.Fu**ing.Mind!! Fools!
Excuus voor de typo's boris.
Het is de tergende ochtend opwinding.
Ik zou zeggen verhuis naar China.
Denk aan je gezondheid, neem een lekkere kom soto ayam en ga lekker zitten Chicago.
@jemagookniksmeer | 20-01-21 | 08:46:
Gein dat je dat zegt.
Deze optie, met op zeker 100% werk, zit namelijk weldegelijk in mn plannenpakket vriend.
Duurt nog even, 5 jaar, dan luidt het:
"Nu ben ik hierrrr, en nu ben ik DAARRR!"
(vrij naar Grover)
Het is inmiddels allemaal politiek, Chicago. Den Haag wil de angst erin houden om zeker te weten dat iedereen zijn vaccinatie gaat halen. Rationalisme van buiten prikt daar doorheen. Dan krijg je dit. De voorzitter van de politievakbond maakte ook zijn 'tegen' al voorzichtig kenbaar. Agenten die op hun laatste benen lopen. Eerst maar eens gewoon de huidige maatregelen zien te handhaven.
@MickeyGouda | 20-01-21 | 08:56: Het is door continue miskleunen van onze overheid dat men van maatregel naar maatregel hopt om tijd te rekken. Angst zaaien is daarbij een prima middel om in te zetten. Dit demissionaire kabinet is daarom helemaal niet rouwig om de politieke heisa. Sterker nog, Rutte vindt het wel prima zo. Staat in het land der blinden bovenaan de peiling. Wat kan hem gebeuren in dit land van de anstigen?
@Torwart | 20-01-21 | 09:18: Oh, er is niets om bang voor te zijn? Wat goed om te weten! Kunnen de maatregelen me aan m'n reet roesten. Bedankt Towart, op jou kan een mens bouwen.
blijven openbare toiletten open na 20.30 of moet ik dan wachten tot 4.30?
Wachten. Jij gaat leren lopen wildkakken maat.
Niet zo'n punt hoor.
Tip: zoek grote containers met een geparkeerde auto ernaas.
Gaat nooit mis.
Geen danj!
Afz: chicago, Wildkakker Pro de 1e. (maar meestens tijdens hikes in de natuurrrr).
Ja, in de Pyreneen staan nu eenmaal niet om de 10 mtr een, kom, hoe heet zo'n cabine.
In openbare binnenplekken dient u uw kontkapje op te houden.
www.bol.com/nl/p/aidapt-luiers-voor-v... De oplossing is nabij.
Ach, het is toch kutweer. Nat, koud en donker. Mij krijg je alleen buiten om het afval weg te gooien. Kom maar op met die klok.
Enige juiste reactie.
Als ik zo de comments eens lees hebben we een land vol fanatieke marathonlopers en grondwet-enthousiasten. Kom nou.
Dan mag jij vanaf nu niet meer naar buiten, geen probleem.
@Nuchternederland | 20-01-21 | 08:58:
Vanaf 20:30. En jij ook niet.
Ja, ik miste ook deze reactie.
Als het nu laat licht zou zijn, dan wil ik inderdaad ook 's-avonds naar buiten om te hardlopen.
Maar welke activiteiten worden gezien de stand van de zon en het weer en de al actieve maatregelen nu eigenlijk nog beperkt met een avondklok??
Het is toch meer een middel om de al geldende maatregelen meer te realiseren volgens mij.
@TheOtherWhiteMeat | 20-01-21 | 09:06:
Één activiteit: bij elkaar over de vloer gaan. En dat is precies waar de maatregel voor bedoeld is.
Eerlijk, van alle semi-debiele voorstellen die onze overlords hebben bedacht is dit eigenlijk de eerste waarvan ik redelijk snel het verband zie tussen het middel en het probleem wat ze beoogt aan te pakken.
Ik zou de restaurants bijvoorbeeld gewoon open gooien met een one-strike-and-your-out beleid. De meesten hielden zich supergoed aan de regels. Tafeltjes op afstand, niet rondlopen zonder mondkapje, handen ontsmetten bij binnenkomst, tijdsblokken reserveren en aanwezigheid registreren. De restaurants die sgijt hebben natuurlijk wel di-rect slot op de deur voor onbepaalde tijd. Maar goed. De avondklok. Thuis, bij vrienden en familie is afstand houden er gewoon niet bij. Dus doe maar niet meer.
@Koekje-dr-bij? | 20-01-21 | 09:43: Niemand heeft het recht om hierover te oordelen. Dit is niet aan een overheid en ook niet aan een meerderheid van mensen. Er zijn onvervreemdbare rechten. Financiele vrijheid zou ook in die categorie moeten vallen.
@Der Lehrer | 20-01-21 | 10:22:
Dat is hoe u het wenst, maar niet hoe het nu is. U kunt natuurlijk proberen de spelregels te wijzigen, via een bestaande of nieuwe politieke partij bijvoorbeeld. Wat u níet kunt doen, is u niet aan de huidige spelregels houden omdat ú die niet onderschrijft. Als iedereen zich alleen aan de regels houdt die hij nuttig en zinvol vindt, dan kunnen we het licht wel uitdoen. De meeste mensen begrijpen dat gelukkig wel. Ook, nee, júist in tijden van ongemak.
@Der Lehrer | 20-01-21 | 10:22: Precies! De overheid zou het virus de vrije hand moeten geven. Vrijheid is het allerbelangrijkste. Een virus wil ook overleven. het wil vrij zijn om zijn ding te doen. Besmetten we dan anderen? So be it. Gaan we dood, dan is het tenminste in vrijheid.
Als ik trouwens een horecagelegenheid had was ik naar de rechter gestapt, kerken en moskeeën open; ik ook open. Zij dicht; ik ook dicht. De waanzin van nu zou ik nooit accepteren.
Precies: fuck Corona. Ik wil dat het niet bestaat, dus bestaat het niet.
Een mooie film is idiocracy - wat langzaam aan een documentaire wordt.
Het is ongelofelijk dat na een jaar waar alle mogelijke informatie beschikbaar was er nog steeds zoveel mensen zijn die in totale ontkenning van het probleem leven, en alle hoeken van het internet afzoeken om ergens een gestoorde huisarts te vinden die die ontkenning - naar hun inziens - zo eloquent kunnen verwoorden.
@Wilhelm Tell | 20-01-21 | 08:47:
Haha Gommers een gestoorde huisarts noemen.
Onze staat is helaas nog niet seculier genoeg. Gelovigen mogen altijd nog meer dan niet-gelovigen. De OG`s qua wappiedom hebben zoveel boter op hun hoofd, bijna elk thema is te herleiden naar de kronkels van het godsgeloof. Islamitisch geweld. Censuur. Anti-wetenschappenlijk. Anti-democratisch.
Ik wil een seculiere republiek! C'est ca!
@Wilhelm Tell | 20-01-21 | 08:47: youtu.be/sP2tUW0HDHA
@Koekje-dr-bij? | 20-01-21 | 08:59: Verhuizen naar China. Daar krijg je zelfs kopgeld als je je christelijke buren verraadt.
@Lupuslupus | 20-01-21 | 09:04:
Goed punt. Ik wil een seculiere parlementaire republiek.
@sprietatoom | 20-01-21 | 08:48: ik denk dat je mijn punt een beetje gemist hebt. Ik had het over blckbx achtige experts. Gommers is een buitengewoon capabele kerel.
Dat komt omdat er helegaar geen overeenkomst is bij onze beteren of avondklokken helpen. Een zeldzame onenigheid overigens, de laatste 10 jaar zijn onze beteren en hun slippendragers verrassend gelijkgeschakeld in hun meninkjes geweest.
Een deel van onze beteren wil ons bang maken met de Britse variant. Want stijging in VK. Probleem is alleen dat dit toevallig na de feestdagen is geweest, waar iedereen bij elkaar op schoot onder zat te kuchen. En nu zien we weer een dalende trend.
Ja virussen muteren, over het algemeen (en in de beste scenario) naar een variant wat heel besmettelijk is maar niet dodelijk. Aangezien dankzij de CCP (vrienden van onze beteren) corona endemisch is geworden, moeten we er maar aan wennen dat het virus zich regelmatig muteert. Net als influenza.
Als laatste valt me op dat er nog nauwelijks over leeftijd, percentage onderliggend lijden en last but not least etniciteit wordt gesproken. Waarom eigenlijk? We horen alleen aAnTAl beSMeTtInGeN maar andere mogelijk belangrijke indicatoren niet.
Ik heb zo'n donderbruin vermoeden waarom we alleen aantal besmettingen en doden (zonder context) doorkrijgen. Namelijk om oa een sperzeit und Besuchverboten door te drukken bij het kantklossend klootjesvolk...
Als je besmettingen nu nog verandert in positief getesten klopt het denk ik aardig.
Je kan toch moelijk alleen een avondklok opstellen voor getinte mensen omdat die vaker vitaminr D tekorten hebben.
Heb je eindelijk door dat we belazerd worden?
Wie denkt dat een avondklok enig effect heeft, loopt achter,
De hoogste piek qua geregistreerde besmettingen lag op 20 december, even boven de 13k. Sindsdien gaat het in een vrijwel lineaire lijn strak bergaf naar 4200 nog wat gisteren.
Dat is nog niet eens meer 1/3 ten opzichte van een maand geleden. Geen Kerst- of nieuwjaarspiek te zien.
Of dit door de hernieuwde lockdown, de maatregelen komt of niet laat ik maar even in het midden. Al bezie ik wat er in Nederland en wereldwijd gebeurt al 10 maanden tenminste met een gezonde dosis scepsis.
Maar wie kan mij uitleggen waarom extra maatregelen nodig zijn bij de trend van afgelopen maand. Zonder carnaval gaat Nederland tenminste 3 maanden van rust, zonder feestjes, vooral werken en hogere temperaturen tegemoet.
What's the point?
Bezoeken overdag gaan toch gewoon door. Snap dat de gemiddelde boomer geen probleem heeft met een avondklok, die gaan 's avonds toch niet meer de deur uit. En hiermee pakken ze het laatste plezier van jongeren ook af, kan nu niet meer 's avonds bij vrienden langs.
Nouja, u kunt wel bij vrienden langs. U kunt alleen niet meer naar huis.
@Koekkeloere | 20-01-21 | 08:49: Overnachten kan altijd.
@Koekkeloere | 20-01-21 | 08:49: Jawel, je moet alleen tot half vijf blijven. Of de hond meenemen.
Ik ben geen jongere maar ook zeker geen boomer. En ik houd me aan de regels. Dus ook de avondklok. Volgens mij is er nog genoeg plezier over, het is 2021 ik ken zat jongeren die hun hele sociale leven sowieso al via internet beleefden.
Corona maatregelen zijn als het rentebeleid van de ECB. Degenen die geen last hebben, krijgen de pijn op hun bord. Maar ja, hinten Ruttes hakenkreuz marschieren millionen.
In de UK lag de piek rond 10 januari, in Nederland rond 23 december. In de UK begon de nieuwe lockdown op 19 december, in Nederland op 13 december. De trend omhoog en naar beneden loopt enigszins gelijk op met wat vertraging door verschillen in de tijd van de lockdown met een flinke dip door Kerst/O-N.
Kijken we niet heel erg naar een Britse Kerst/Oud en Nieuw-variant? De dagelijkse positief getesten zijn daar sinds 10 januari ook al met 30% gedaald.
Yes, avondklok. #ikdoeweermeermee
Hartje hartje. #samen.
Kudtklok, ik doe écht niet mee! Laat me niet opsluiten. Heb nog nooit zoveel innerlijke weerstand gevoeld. Kut OMT, om 17.00 dus sturen ze je straks in je mand!? Om de jeugd binnen te houden hebben ze dit bedacht? En al die mensen die bijv. In de avond nog naar een supermarkt gaan die gaan nu eerder. Allemaal tegelijk een paar uur eerder naar de winkel.. is dat ook meegenomen in de berekening?
Zo ik ben gevrijwaard van die avondklok. Ben nl de welkomst/gastheer voor die 500 wandelaars per week, ze worden vanaf morgen omgeleid zodat ze bij Vaals ons land binnenkomen, jawel en daar sta ik met de bakfiets met het laatste model miele, en breng ze naar een azc naar keuze, alwaar ze uit kunnen rusten voor hun levenslange vakantie, omdat het maar een kleine bakfiets is, en mezelf niet de pleuris wil trappen gaat het een voor een.
Ik ken er ook zo een, mogen op de bakfiets niet meer " welkom, welkom" zingen wegen corona.
Lees in de Telebelg dat het ze niet echt om die zogenaamd zoveel gevaarlijker (eerst 70%, daarna 50%, nu 30% dus wat is het nou?) Britse variant te doen is als wel om de scholen te kunnen openen.
Dat zou tot meer besmettingen leiden en daardoor mag nu heel NL bloeden zodat er een buffer gecreëerd wordt. Die buffer moet dan dienen om stijging van het aantal besmettingen na heropening scholen weg te poetsen met nog meer onnavolgbare niet werkende maatregelen...
Ik kan je bij deze mededelen dat ons kroost onder mijn verantwoording valt en niet onder leugenaars van de VVD.
Ben benieuwd welke maatregelen ze gaan nemen tegen die Duitse variant. Na Sperrzeit blijft er eigenlijk nog maar één optie over...
De kelder in of iedereen op de trein naar het Oosten?
De Duitse variant is gekomen door te veel zuurkool eten. Er zit wel vitamin K maar geen vitamin D in.
@jan huppeldepup | 20-01-21 | 09:21: 'Es ist mir alles Wurst'
Mag een demonstratie om 21.00 uur worden aangevraagd en gehouden? En indien er geen akkoord komt, wordt er dan gehandhaafd indien die demo toch gehouden gaat worden?
Femke Halsema:
"(...) Een demonstratierecht is een gegeven, (...) u moet het melden, maar ook al meld u het niet, mag u alsnog demonstreren. (...) Mensen mogen demonstreren, zeker in een periode waarin het kabinet veel macht toeëigent."
Gelukkig is de politie er helemaal klaar voor.
De avondklok zou er dus moeten komen vanwege de Britse variant waarvan er een paar dagen geleden nog maar 200 besmettingen gemeld werden.
www.parool.nl/nederland/britse-varian...
Het RIVM gaat uit van een R waarde van 1.3 zoals op de website staat van de Britse overheid
www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-t...
Deze data is van 15-1 toen er in het VK nog 55.000 positieve testen per dag waren. Inmiddels is dat teruggelopen naar iets over de 33.000. Veel minder dus. Dus de R waarde is ook veel lager en daarmee schat het OMT de Britse variant verkeerd in en krijgen we een avondklok gebaseerd op achterhaalde cijfers.
Daarmee is de avondklok onnodig, onzinnig en achterhaald.
Exact. Het gedrag van de Britten rondom kerst en oud en nieuw is onderschat waardoor men het effect van de toen geldende maatregelen heeft overschat. Die hebben invloed.op de daadwerkelijke R. Dus de basis waarop die hoge r-waarde van de Britse variant is gebaseerd is dun. Het is dus eerder 0.2-0.4 hoger dan de huidige dan de 0.7 die gedacht werd. Daarmee is er minder reden voor paniek en deze draconische maatregelen. Die avondklok gaat mij ook te ver. Vooral omdat je niet meer terug kan... Dit is geen twee weken. Dit is 6. Of februari moet het weer heel erg meezitten.
Dit dus. Alle beslissingen van het RIVM in de corona crisis zijn gebaseerd geweest op verouderde cijfers. Iedereen en zijn ouwe moer weet al dat eea achterhaald is behalve Japie van Dissel en zijn club.
Goed punt. Al dat geblaat over een R-waarde van 1.35 van de Britse variant, blijkt dus ook weer onzin te zijn.
Simpel gezegd: als het aantal besmettingen (trend) daalt, is de R kleiner dan 1.
En niet 1.35.
Leest u even mee, heer Kuipers, Van Dissel en Rutte????
En wuppieGullie natuurlijk, als ie al wakker is.
Laatste compromis: avondklok van 20:39 tot 04:53 uur met een foutmarge van zes minuten. Lijst met 86 uitzonderingen volgt.
het erge is, ik geloofde het eerst
Ik heb nog een mechanisch horloge. Wat nu?
@J.Cash | 20-01-21 | 08:53: Dan heeft u recht op een boete van 92,45 Euro, en een strafblad dat nog ver zal doorlopen bij uw nazaten....
Valt me op dat mensen in NL zich vooral druk maken over de "regels" en het ontduiken/ontwijken ervan.... in plaats van ze gewoon even uit te voeren zodat ondernemers weer snel aan het werk kunnen...
Inderdaad, en niet alleen de ondernemers die aan de gang kunnen, wij kunnen dan allemaal aan de gang, weer naar cafe, restaurant, eindelijk naar de winkel, etc.
Ja wat is er nou belangrijker? Je denkt toch niet dat ik m'n toep avondje laat varen om een paar ondernemertjes te reden, wat denk je wel? Verder is covid nep en ga je pas dood aan dat vaccin.
Dat klopt. In Duitsland is men meer bezig met opvolgen van oncontroleerbare regels dan hier. Hier zitten we van: dat weten ze toch niet dus het mag wel. Maar goed, de overheid is ook lekker aan het communiceren. En we zijn toch een stel eigenwijze sukkels. We willen allemaal naar de kroeg, maar er niets voor opofferen. Als dit land ooit in een oorlog terecht komt zijn we serieus fucked.
U droomt want hier komen we nooit meer vanaf.
Ik begrijp niet waarom ze alles even sluiten voor 3 maanden. Geld wordt toch al bijgeprint, dus iedere Nederlander een gift van 1000 euro per maand en het leger op straat om te handhaven. Iedereen vaccineren en dan zien we in de herfst wel of we weer wat mogen. Elke week zwaardere maatregelen met teruglopende cijfers is sadistisch.
Odin. Daar heb je gelijk in volgens mij. Dan komt denk ik omdat de autoriteiten Nederlanders als kinderen behandelt en hebben behandeld.
Voor alles is een regeltje en/of een voorziening. Dan krijg je dit als resultaat.
Helaas, dat verhaal "pleister er snel af trekken, en weer door" gaat niet op. Corona is bij ons, en zal bij ons blijven. Dieren kunnen besmet raken, dus het virus kan altijd weer terugspringen op de mens. Niet iedereen zal zich laten vaccineren, vaccins werken niet 100%, er zullen in de toekomst ook Corona-uitbraken blijven. De vraag bij iedere maatregel is of je die permanent kan volhouden. Als dat niet zo is, moet je een slimmere maatregel verzinnen, of je ontregelt de hele maatschappij.
@BBRDWR | 20-01-21 | 08:42: Buiten dat dit land niet meer bestaat, zouden we met 17 miljoen slaafse mariniers nog geen oorlog winnen.. Veel te kleine EU provincie zijn wij.
Het kabinet Gommers/Kuipers is zo langzamerhand bezig om de economie volledig om zeep te helpen. Beide pleiten voor de medische sector en beweren alleen maar dat de zorg het niet aan. Dit terwijl er tijdens de eerste lockdown tweer keer zoveel covidslachtoffers de bedden bezet hielden. Het klinkt misschien hard maar het klagen van deze medische sector is alleen maar om hun professie een trede hoger te plaatsen en daarmee meer geld (lees: loon) af te dwingen. Vergelijk het met een IT-er die zelf iets kapotmaakt en het daarna zelf moet oplossen omdat niemand anders dat kan. Het hele bedrijf vind deze IT-er geweldig en de bonus komt er aan. De bangmakerij van Gommers/Kuipers komt me behoorlijk de strot uit en ook het geklaag van het medische personeel moet eens ophouden. Besteed niet de helft van je werktijd aan klagen maar werk eens gewoon door. Zoals alle andere werknemers.
JUIST.
En laat ze daar de totale zorg met een goed plan opschalen. Dan is de angel eeuit voor wat betreft een tekort aan capaciteit.
Bovendien... Noem mij een beroepsgroep die nooit klaagt over werkdruk. Godverdomme zelfs ambtenaren zeiken over dat soort dingen. Hupsakee. Aan het werk.
De politiek doet alsof we in oorlog zijn. Allemaal matregelen om de bevolking zogenaamd te beschermen. Het ENIGE dat ze moeten doen is de ziekenhuiscapaciteit opschalen, daar alle inspanning op richten. Je ziet toch altijd bij iedere noodsituatie (wat dit zogezegd toch is) over de hele wereld altijd noodhospitaals , tentenkampen, infrastructuur, noem maar op, uit de grond worden gestampt ? Waarom gebeurt dat nu niet ? Antwoord : er is helemaal niks uitzonderlijks aan de hand.
@God Zelf | 20-01-21 | 08:47: Antwoord : We hebben een incapabele overheid.
Vandaag zien we hoe het staat met de ruggengraat van D66 en groenlinks
Prima, net zoals die van Pinokkio. Ze hebben er ooit een plaatje van gezien. Verder niet.
Pvda-Ploumen gaat Rutte helpen, begrijpt het land meteen wat ons na 17 maart te wachten staat. Verder: kunnen die ijdele jongetjes Gommers en Kuipers nu eens eindelijk van het schoolplein na 1 jaar paniek schreeuwen??
Graten haten ze. Blijft zo in je keel steken als je vette vis verorbert.
Ergens in alle notulen staat vermeld wat de reden is voor de avondklok. Namelijk dat het super belangrijk is dat de scholen 9 februari weer open kunnen.
Dan kunnen al die klagende ouders hun verwende, onopgevoede kutkinderen weer als vanouds droppen. Zijn zij er van af en mogen de docenten, bso medewerkers en trainers van de sportverenigingen weer gaan doen waar de ouders te beroerd voor zijn, namelijk het opvoeden van de door hun geproduceerde monsters.
Daar moet dus alles voor wijken. Daar moeten 17 miljoen mensen na 20.00 uur voor binnen blijven. Nergens anders voor. De scholen moeten en zullen weer open, en we weten nu al dat de besmettingen daardoor fors zullen gaan stijgen.
Notulen? Bij Rutte?
17 miljoen mensen moeten binnenblijven vanwege Corona niet vanwege onze scholieren.
Die moeten gewoon naar school.
Jij hebt geen kinderen begrijp ik (ik wel, en toch tegen avondklok), maar aan het taalgebruik te zien ben je een duindorper of ander soort kutkamper. En aan dat volk en aan laffe burgemeesters hebben we dit te danken. Eikel.
@JoudN | 20-01-21 | 08:35: Echt waar? U ziet mijn erudiete schrijfsel aan voor iets uit Duindorp? Quel dommage que, amice.
@JoudN | 20-01-21 | 08:35: Ga je nu zeggen dat de hedendaagse schooljeugd over het algemeen goed op gevoed is?
Wat voor nuttigs wil je dan doen dat tot na 20.00 duurt?
Ouders worden door de overheid gedwongen overal hun geliefde kinderen te droppen want er moeten belastingcenten worden verdiend voor de Staat. Door de ouders.
Valt uiteindelijk vast wel mee. Iets met een dringend advies om na 20.00 uur niet meer de deur uit te gaan.
De nieuwe trend wordt het spel "Tom en Jerry", kat en muis spelen in de avond/nacht met de politie. De boete is 95 euro als je wordt gepakt en de eeuwige glorie.
Het is goed voor je fittness, kijken wie vluger en langer kan rennen, u of de politie agent?
@jan huppeldepup | 20-01-21 | 09:25: Bij ons zitten die spelbrekers op de fiets, motor of in een auto.
Maar kunnen ze ondertussen al onderbouwen of een avondklok effect heeft? En dan niet de druppel op een gloeiende plaat, maar echt effect?
Het enige dat echt effect heeft is afstand houden. Waar dan ook.
Natuurlijk zal die geen effect hebben maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Schatting is dat het 10-15% van de R af zal halen, maar uiteindelijk wordt de effectiviteit vooral bepaald door gedrag en naleving
@Diederik_Ezel | 20-01-21 | 08:33:
Weet je wat ook wat van de R afhaalt maar waar het fossiel van het RIVM niet aan wil ondanks dat duizenden wetenschappers, inclusief deze 2 van de TU-Delft, dit onderschrijven ?
"Als we dit serieus nemen, kun je het R-getal (reproductiegetal dat aangeeft hoe snel het virus zich verspreidt, red.) misschien wel met 0,1 of 0,2 drukken."
www.ad.nl/binnenland/noodkreet-wetens...
@Diederik_Ezel | 20-01-21 | 08:33:
Een schatting gebaseerd op diarree. Er vinden 's avonds weinig besmettingen plaats. Het gros gebeurt overdag.
Er zijn nog steeds mensen die de uitslag van een coronatest afwachten terwijl ze ergens (niet thuis) aan het werk zijn. De besmettingen die wel 's avonds gebeuren zijn huisgenoot 1 die besmet thuiskomt en dan hyisgenoot 2 besmet. Daartegen helpt een avondklok niet.
@Diederik_Ezel | 20-01-21 | 08:33: als er goed gedrag en echte naleving was was Corona al lang gedecimeerd.
@sprietatoom | 20-01-21 | 08:39:
Al die maatregelen zijn dus overbodig? Een bakje water op de verwarming, lage(re) kamertemperatuur is voldoende. Jezus, wat hebben we ellende over ons heengekregen om niets.
@Deksmaat | 20-01-21 | 10:19:
Ben jij een wetenschapper aan de beste universiteit van Nederland ?
Maar gelukkig leggen ze het ook in Jip en Janneke taal uit en zelfs ik snapte het.
@sprietatoom | 20-01-21 | 11:19:
Ja, duh. Ik ook. Het staat er.
@Deksmaat | 20-01-21 | 11:32:
Wat is je punt van cynisme dan precies ?
@Deksmaat | 20-01-21 | 11:32:
Mijn punt is dat we beter de adviezen van die wetenschappers zouden opvolgen en dan is heel die avondklok overbodig.
Sowieso is die avondklok een maatregel om urgentie te benadrukken en niet zo zeer uit medische noodzaaak.
Wordt er nou al gevaccineerd? Hoor je niks over...
Vaccineren kan sneller (voor de liefhebber natuurlijk), maar ik vrees dat de registratie (voor je vaccinatiebewijs) nog steeds niet in orde is. #bedanktvooruwstemophugodejonge
Er komen veel te veel mensen aan het woord als het om corona gaat. Dat schept alleen maar verwarring en dat is de voedingsbodem voor wappiegedrag.
dank voor ook weer uw bijdrage aan het debat over corona.
scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9...
Wanneer komt de talkshowklok?
Geen talkshows meer totdat we Corona verslagen hebben.
Enige zinvolle voorstel hier.
Zo. Dat zou fijn zijn. Mijn stem heb je.
Niet essentieel dus ja.
Twee kerels die niets te vertellen hebben met een mening. Dat gebeurt mij ook wel eens. Next.
Die ego's voelen zich per dag belangrijker.
Meer restricties omdat mensen zich niet aan de regels houden. Heerlijke paradox.
Heel erg raak. En grappig!
Waarom alleen maar een avondklok, wat is er mis met een wekker?
Wanneer stoppen die mensen met aanschuiven?
Gewoon persconferentie en klaar. Ijdelheid maakt alles kapot.
Lezen jullie ook de WAlbert Heijn shoppers over de grote Trump coup die vandaag alsnog plaats gaat vinden? Fascinerend hoe snel men de rabbithole induikt
Zal wel meevallen. Biden heeft 26.000 militairen nodig om zich veilig te kunnen voelen. Hij is enorm geliefd dus. lol
Kan het aantal honden in asiels ook aan het Corona-dashboard worden toegevoegd, want dat zou wel eens sterk kunnen gaan teruglopen.
(En dan natuurlijk persmomentje met Hugo de Jonge die een extra zielige hond uitzwaait bij vertrek uit een asiel, toch een positief effect van de maatregelen)
Voor zover ik begrijp mag je gewoon de hond uitlaten en aan het werk zijn of daar naar toe gaan/vandaan komen.
De belangrijkste doelwitten zijn de jeugd, de verliefden en de dronken wandelaar die terugkeert van een samenzijn.
Ik heb mijn beide zonen zich redelijk aan de maatregelen kunnen laten houden en ik ben trots op ze en hun vrienden en vriendinnen, maar ik betwijfel of ik ze dit kan 'verbieden' .
Laat de ME eerst de kantoren maar eens leegmeppen.
Ha, ik heb een nieuw project: Een handel in logeerbedden!
Money in the bank!!!
Wank wank ....
Een avondklok... Ze doen maar. Ik zie overdag mensen bij elkaar op bezoek gaan, mensen die de hele dag geen fuk te doen hebben zoals boomers en werkschuwen. Ik zie dat omdat ik thuis werk en ook af en toe naar buiten kijk. Dat bezoeken gaat niet veranderen want men snapt niet wat de risico's zijn. De helft van Nederland heeft een IQ van 100 of lager, daarvan kun je niet verwachten dat ze verantwoordelijk met deze pandemie om gaan. Maar een avondklok of bezoekverbod gaat niets helpen. Mensen pissen zich er toch langs, bedenken voor zichzelf een goede reden en vinden een paar uur kletsen belangrijker. Face it. We are fucked.
Domme mensen hou je niet zo lang in het gareel. Dus voer maar in, dan hoor ik over 2 weken wel dat 't geen fuk heeft uitgemaakt.
De cijfers qua Corona gaan al de goede kant op. Als die verder zakken komt dat uiteraard door de avondklok. Die cijfers draaien ze wel zo dat het een goed verhaal wordt. Dat doen ze namelijk al vanaf het begin.
@HornoxNL | 20-01-21 | 08:18: De cijfers draaien zodra de kou en griep uit de lucht is. Ze verzinnen wel weer een nieuwe reden.
@Koekkeloere | 20-01-21 | 08:19: Uiteraard. Het is een griep dus onderhevig aan seizoensinvloeden. Maar het komt uiteraard door de goede maatregelen als het minder wordt....
Ja maar zij, allemaal hun schuld. Van die dommen.
Hou toch je bakkeleures.
“We are fucked” vind ik wel een hele heftige reactie op deze rimpeling in de vijver.
@zuurtjeregen | 20-01-21 | 08:27: Mijn schuld is het in elk geval niet maar ik mag er wel voor boeten. Heb je die debielen op het Museumplein gezien? Heb je die "homeopatische arts" gezien en wat die vent zwatelde over dat er helemaal niemand op de IC ligt?! Heb je enig idee hoeveel dom volk er in Nederland rond loopt en dat al die mensen bij elkaar geen flauw benul hebben van de ernst? Dat daar een hoop mensen tussen zitten bij wie maandelijks het geld gratis binnen komt waaien en dat die geen idee hebben waar dat geld vandaan komt, áls het er maar komt? Dan heb ik het over pensionado's, boomers, uitkeringstrekkers, jeugd, volk dat denkt dat geld op je rug groeit.
Ik kan je vertellen dat ik er als werknemer én zelfstandige moeite mee heb dat er zoveel besmettingen zijn omdat het de economie volledig naar de kloten helpt. Ik werk me het snot voor de ogen, 6 - 7 dagen per week en ik betaal me scheel aan belasting. Heb ik nooit over geklaagd want als ik belasting moet betalen, is er ook een deel dat ik mag houden. Maar ik zie dat ik belasting betaal om straks de economie weer aan de gang te krijgen. Een economie die stil ligt omdat er een deel van de bevolking is dat te stom, te dom, te debiel is om te begrijpen dat bij elkaar op bezoek gaan nu gewoon NIET de bedoeling is. Gewoon NIET. Wat is daar zo moeilijk aan? Niks zou je zeggen, maar toch gebeurt het.
Werkgevers die mensen dwingen om naar kantoor te komen, winkels die toch het randje opzoeken, sukkels die feestjes geven én mensen die er naartoe gaan.
Daar kan ik me serieus over opwinden. We hebben geen vat op die lui, er is geen kruid tegen gewassen. Ze doen maar, interesseert ze geen fuck. Maar mij wel.
Misschien voel je je aangesproken, Zuurtjeregen, dan moet je bij jezelf te rade gaan of je er zelf misschien ook aan mee doet?
Ik heb niks tegen domme mensen. Ik heb wel heel veel tegen domme mensen die het versjteren voor de rest.
U maakt op mij geen intelligente indruk.
Misschien toch zelf eens een IQ testje doen?
In plaats van anderen de maat te nemen.
@Bakkeleures | 20-01-21 | 09:42: En wat is uw definitie van dom dan wel? U bent verblind door uw eigen veronderstelde gelijk. Komt niet heel snugger over.
@Stoned Hengst | 20-01-21 | 10:00: U zou verbaasd zijn.
De groep die zich niet houdt aan simpele maatregelen zoals een beetje afstand, thuiswerken of een mondkapje wordt steeds groter. Kijk maar bij de noodopvang voor uw kinderen, plotseling heeft iedereen een cruciaal beroep. De kroegen zijn nog steeds dicht, maar de thuis feestjes compenseren dat meermaals.
De groep die luistert mag steeds minder, in ijdele hoop asociaal gedrag te compenseren.
Of je wilt gewoon niet dat je kind een achterstand op loopt. Je zult zelf geen jonge kinderen hebben, maar werken en zorgen dat het grut ingelogd is op de tijden dat het moet en al het huiswerk af heeft is met drie jonge kinderen een dagtaak. En de hypotheek moet ook betaald worden dus stoppen met werken zit er niet in. Maar ach, naast dat ik blijkbaar racist en xenofoob ben kan asociaal er ook nog wel bij.
@Feynman | 20-01-21 | 08:15
27% van de mensen die positief zijn getest blijven niet binnen. Dit virus heeft de ecologische niche "gedoogsamenleving" gekoloniseerd.
@zws-vl | 20-01-21 | 08:33: Drie kinderen is inderdaad best asociaal. Bent u Klaver?
@zws-vl | 20-01-21 | 08:33:
@zws-vl | 20-01-21 | 08:33: waarom moet iemand anders voor jouw kinderen zorgen? Jij hebt ze op de wereld gezet.
Ik vind vooral de timing van de persco heel frappant, tweede kamer buiten spel zetten.
Sinds eind september raad het OMT al een avondklok aan, dus dat is helemaal geen nieuw advies. Ook de kamer-motie tegen de avondklok is alweer van november. En dan nu maanden later gaan ze het (waarschijnlijk) eerst publiek aankondigen, en dan een paar uur later in de kamer bespreken?
“Polsen” noemen ze dat in de Rutte-doctrine. Een soort enquête onder de bevolking hoe het valt, want sturen op basis van wetenschap doen we al een jaar niet, zie ons uitblijvende resultaat ten opzichte van Azië of Australië.
@Feynman | 20-01-21 | 08:16: Dat "polsen" gebeurt meestal met de meest draconische versie, waarna de op één na zwaarste variant ingevoerd wordt. Een soort van "Oh, dus ik krijg maar 30 zweepslagen in plaats van 50? Bof ik effe..."
@marcoplarco | 20-01-21 | 08:21: weet je dat die methode letterlijk in 1984 zit? Het chocolade rantsoen werd niet verlaagd naar 25 gram, maar verhoogd naar 20 gram. Goed nieuws, iedereen blij!! Geschreven door George Orwell in 1948, gepubliceerd in 1949.
@Feynman | 20-01-21 | 08:30: En zie hier:
www.telegraaf.nl/nieuws/484919318/avo...
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze verzinnen moeten.
Een avondklok als afleiding voor de toeslag affaire.
Nog mazzel, Clinton bombardeerde Irak vanwege 1 blowjob.
Gewoon zeggen dat je cameraman bent voor Op1, mag je doorrijden.
Moet je er wel een beetje dom uitzien, anders trappen ze er niet in.
Intussen eisen de boa's een avondglock.
Tot voor kort "werkte" ik bij een gemeente. De BOA's hebben helemaal geen zin om hierop te handhaven. Politie het zelfde verhaal. Die hebben echt wel wat beters te doen want het reguliere werk gaat gewoon door.
Haha, Boa's hebben geen eed afgelegd. Die zullen ze dus wel een Glock krijgen.....
@Zwezerik | 20-01-21 | 08:27:
Buitengewoon Opsporingsambtenaren doen allemaal een eed.
Treinconducteur, boswachter, leerplichtambtenaar, parkeerwachters en ook de veiligheid ambtenaren van de gemeente, dit is enkel omdat zij dan rechtsgeldig iedereen en zn moeder een boete kunnen toeschrijven.
@HornoxNL | 20-01-21 | 08:16: Voetbalrellen? Volksfeesten? Uitgaansgeweld? Welk regulier werk gaat precies door?
De meeste Europese landen hebben/hadden al iets van een avondklok maar gidsland NL moet er nog maar eens een paar nachtjes over slapen.
Maar daar gaat het dan bewezen ook vele malen beter dan in NL, dat bedoeld u?
@zwellevertje: Ik neem aan dat je zelf ook begrijpt dat dit een totaal debiel argument is.
@BoerKoekoek | 20-01-21 | 08:35:
Tot voor de kerstdag ging het in Belgie beduidend beter met de besmettingen dan in Nederland, doordat met kerst en nieuwjaar de mensen weer meer bij elkaar kwamen, eikels die gezond op vakantie gingen, besmet terug kwamen, zich niet aan de regels hielden, testen en quarantiane is het aantal besmettingen fors opgelopen, met als toetje her en der de engelse variant.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210119_963...
@zws-vl | 20-01-21 | 08:41: Weet je wat pas debiel is? Al die faceboek experts met hun gejengel en dwarsliggen waardoor NL overal als laatste achteraan hobbelt en ook het laatst van al die covid shit verlost zal zijn.
@BoerKoekoek | 20-01-21 | 08:35: Ja, dat NL z'n covid dooie niet registreerd omdat ze niet getest zijn en daarom niet bewezen dood zijn gegaan aan covid wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn, dat kan zelfs een kleuter begrijpen.
@BoerKoekoek | 20-01-21 | 08:35:
Ondertussen in Belgie met avondklok, winkels gewoon open, besmettingen blijven dalen.
www.hln.be/binnenland/overzicht-gemid...
@zwellevertje | 20-01-21 | 08:58: Nee hoor, dat is Afrika, waar ze op zijn vroegst pas in 2023 gaan vaccineren.
Des avonds vindt een fractie van de besmettingen plaats ten opzichte van overdag.
De avondklok wordt ingevoerd omdat de andere maatregelen (voor overdag) niet genoeg meer werken.
Intensiever handhaven op de overdagse maatregelen zou logischerwijs meer effect sorteren. Maar ja, handhaven, dat is zo niet de Nederlandse overheid.
Daarnaast heeft een avondklok een stevig psychologisch effect. Het ondergraaft het draagvlak voor de overige maatregelen.
Handhaving in Nederland gebeurt wel bij de Belastingdienst. Als ze daar nou eens van leerden...
Een goede zaak dat ze dit invoeren. Zo brokkelt het draagvlak voor deze overdreven maatregelen tenminste in recordtempo af. Zelfs mijn ouders die tot nu toe braaf geluisterd hebben haken nu af. Echt apart.
Precies.
Als je het vuurtje te snel opstookt springen de kikkers uit de pan.
@obi1 | 20-01-21 | 08:24: Én de kruiwagen.
Dit gaat nergens meer over. Zeker niet over een virus. Dit is een machtsgreep van de bovenste plank, en ik werk er niet aan mee.
Helemaal mee eens.
De rest redelijk opgevolgd maar deze slaan we even over.
Juist RUTTLER is een schoot hond en gebruikt kristalvirus om de MKB te slopen.
Kuipers moet zich nergens mee bemoeien behalve het coördineren waarvoor hij is aangenomen. Ongetwijfeld dat de beste man mediageil is.
Avondklok, bezoekgebod, het gaat er sowieso komen. U mag straks niet meer dan X-meter van uw woning af. Eerst de avondklok. Dit is nog lang niet voorbij, helaas. Ondanks de positieve (ha!) cijfers en de cijfers vanaf maart.
Sinds maart vorig jaar hebben ze werkelijk nog niets anders gedaan dan dingen verbieden. Dat is geen kunst, dat kunnen we allemaal. Beleid maken en organiseren dat iedereen z.s.m. gevaccineerd wordt en dat IC-capaciteit vergroot wordt, blijkt veel te moeilijk voor onze huidige bestuurders.
@Prieelvogel | 20-01-21 | 08:21: Exact. De IC capaciteit wordt niet vergroot, tenzij het invloed heeft op de "normale" bezetting van bedden. Een "de een betaalt de ander" methode. Laten ze eerst maar weer die gesloten ziekenhuizen heropenen.
@Koekkeloere | 20-01-21 | 08:29: en met welk personeel moeten ze dat doen?
Geregeerd door ongekozen ambtenaren. Ja, dat vat NL wel prima samen eigenlijk...
Komt er toch wel. Alles voor de Bühne
Tijdens WO2 moesten ook de ramen afgeplakt worden voor verduistering ivm lichtsignalen. Ook dat gaat er ook komen, alleen nu tegen het grote onzichtbare boehoe-virus.....
@nope | 20-01-21 | 08:45: niet specifiek lichtsignalen, bommenwerpers richting Duitsland navigeerden op de ligging van steden en vlogen liever snachts om niet neergehaald te worden.
De Duitsers wilden dat de steden niet te zien waren.
@Shoarmamasutra | 20-01-21 | 08:58: Wij willen dat het virus onze steden niet ziet. Lampjes uit!
REAGEER OOK