AANGEPAST PROGRAMMA! Theodor Holman over Amerikaanse puinhopen in Chips. Nootjes. Bier.
Pieter Omtzigt had last minute politieke perikelen verplichtingen, maar die komt heel snel alsnog!
Sleepy Joe Biden is bevestigd als president, Donald Trump heeft zichzelf bevestigd als loser, de Democraten hebben mede door zijn gedrag de Senaatsmeerderheid teruggepakt en tot overmaat van ramp hebben de trouwste Trumpers - min of meer tot hun eigen verbazing - het Capitool weten te bestormen, binnen te dringen en korte tijd te bezetten. Vier doden, 50+ gewonden en dreigende briefjes op verder keurig intact gelaten bureaus verder is de hele wereld (lees: het Nederlandse opinielandschap) in rep en roer, buitelen we over elkaar heen met verwijten, beschuldigingen, jij-bakken en complottheorieën en wij weten het ook niet beter dan the next guy (maar sowieso wel dan CNN en de NPO). Dus we hebben Theodor Holman gebeld om Pieter te vervangen, zodat we vanavond met een goed glas rood kunnen praten over Amerika, in vrije vraagtekens in plaats van stellige uitroeptekens. Want dat kan met Theodor als geen ander.
LIVE om 21u00 in Chips. Nootjes. Bier. En Theodor Holman!
Social
Reaguursels
Inloggenyoutu.be/zwPUvWUdBUs
Ik knip/plak toch even een andere visie. Hou er niet van om met de wolven in het bos mee te huilen.
"Her Name Is Ashli Babbitt: Unarmed White Woman (14-Year Air Force Veteran) Gunned Down By State During "Stop the Steal" Rally at Capitol in Washington D.C." via UNZ.COM
"Her murder by the state is proof “white privilege” isn’t real, and those claiming police won’t open fire on white people ‘rioting’ are grotesque liars, covering for the real privilege existing in America… for almost five months, blacks rioted nationwide, with Corporate America bequeathing/paying tribute to Black Lives Matter with billions in donations."
Toch nog veel goedpraters. BLM, Antifa. Nee dit waren brave demonstranten. Deden niks raars, gebruikten geen geweld. Echter deze toestand is om twee redenen speciaal:
1. Het Capitol werd bezet na de directe aansporing daartoe van de zittende president, die een ligitieme verkiezing verloor, maar weigert dat te accepteren. Dat is al uniek, maar hij verloor flink, niet een beetje. Hij hitste de menigte gelovigen een uur lang op met leugens, smerige aantijgingen en complotverhalen, om naar het Capitol te trekken en daar de boel op stelten te zetten.
2. Die menigte doet iets tamelijk unieks: Geen demonstratyie buiten op straat, maar besluit om de vergadering ter bevestiging van het kiescollege te dwarsbomen door het gebouw met geweld te bezetten. Misschien niet zoveel geweld, maar er vallen desondanks 4 doden.
Waarom dit meer is dan zomaar een rel, wordt de goedpraters niet duidelijk. Maar de essentie van een democratie is dat iedereen zich aan de spelregels houdt. Vrije verkiezingen bepalen wie er president wordt, wie in de Senaat wordt gekozen. Er wordt op toegezien en door de staten bepaald of dat correct gebeurde. Er zijn hertellingen aangevraagd, rechtszaken aangespannen en er is nul bewijs geleverd dat enige fraude aantoonde. Daar houdt het dan op.
Als echter de verliezer weigert akkoord te gaan en zijn zin doordramt door sabotage of bezetting van de zetel van die democratie, dan heb je een groot probleem. Dan wordt er nooit meer een verkiezing geaccepteerd in de VS, Mitch McConnell zei voor 1 keer in zijn carriere wijze woorden. De goedpraters begrijpen de impact van zo'n sabotage-actie niet helemaal, of zijn het ermee eens. Daarmee laten zij zich kennen als anti-democraten en totalitairen. Die er geen moeite mee hebben als hun kandidaat door intimidatie, geweld en sabotage zijn zin doordrukt. Een slechte zaak.
Trump heeft om twee redenen laten zien niet langer geschikt te zijn als president. Hij moet dan ook afgezet worden per 25th amendment.
1. Hij doet al twee maanden helemaal niets meer dat bij zijn taak als president hoort. Geen enkele aansturing op Covid dat momenteel recordsterfte veroorzaakt daar. Hij golft, hij beklaagt zich continu over zijn verlies. Dat is alles nog.
2. Hij heeft zich een saboteur van de democratie betoond. De actie van gister kan je opvatten als een daad die vervolgd moet worden. Door zijn opruiing, zijn sabotage van het proces, door het onder druk zetten van zijn partijgenoten om de democratie te ondermijnen, maar vooral omdat door zijn toedoen zijn nu 4 mensen dood zijn die anders nog hadden geleefd, is hij niet langer geschikt als president.
Bovendien heeft hij geweigerd de National Guard op te roepen, iets dat vervolgens Mike Pence maar heeft gedaan. De man die nu als "verrader" wordt aangeduid, zoals ook eerder "afvallige" Trump-loyalisten konden rekenen op de status van kaffir.
@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 19:01:
Trump is een slecht verliezer. Je wijst er terecht op dat Trump op dit moment geen haar beter lijkt dan de EU-oorlogshitsers van Baalen en Verhofstadt, destijds op het Maidanplein.
Dat gezegd hebbend. De zogenaamde "democraten" gebruiken al ruim 4 jaar geweld tegen Trump en Trump-aanhangers, opgezweept door oa Hillary Clinton en Maxine Waters. Links ging meermaals behoorlijk veel verder over de scheef;
- met aanzetten tot / gebruik van persoonlijk geweld;
- door dissidenten daadwerkelijk thuis op te zoeken.
Tel daarbij op het aanzetten tot en gedogen van grootschalig raciaal geweld, door "democratische" politici en daaraan gelieerde MSM, hollywoodsterren en miljardairs. Antifa en BLM probeerden de VS in een rokende puinhoop te veranderen, en de "democraten" steunden hen daarin. Maandenlange rassenrellen en "autonome zones" werden gedoogd, ten koste van honderden mensenlevens. Pas toen een executie de "democraten" teveel stemmen ging kosten, riep 0,000001% van de "democraten" op tot iets minder geweld.
Dit geweld is niet goed te praten, en Trump heeft nu zelf een behoorlijke bak stront over zijn nalatenschap gegooid. Maar de vele voorstanders van politiek en raciaal geweld die nu ineens de passie preken...
Flikker toch op.
Jij verdedigde hier meermaals de Critical Race Theory, de schedelmetende non-wetenschap waarvan de meeste dogma's direct tot Mein Kampf zijn te herleiden. De geschiedenis zal Trump gelijk geven dat het door de "democraten" gepredikte racistisch geweld nergens toe zal leiden.
De relatieve Covid-sterfte in de VS is lager dan in menig EU land. Plus het blijkt dat er bv. ineens veel minder mensen aan hartklachten lijken te overlijden. En de oversterfte valt reuze mee. Dus: niet alle doden met Covid19-label blijken dóór Covid19 te zijn overleden, maar eerder: mét.
“ Medeschuldig
Het is grofweg hetzelfde verhaal dat we nu al jaren te horen krijgen als we onze angsten en woede uiten over het toenemende moslimgeweld: niet veroordelen, we zijn hier zelf mede schuldig aan, die mensen zijn wanhopig en zien geen andere uitweg meer om door de wereld gehoord te worden. Goedkeuren gaat misschien te ver, maar het ‘waarom’ van deze daden, daar mogen we niet zomaar aan voorbij gaan. Niet veroordelen, maar begrijpen.
Het is het verhaal waarmee links zichzelf telkens weer verontschuldigt voor hun ongekende politieke geweld van de afgelopen decennia, waar zelfs doden en verminkten bij vielen: “We waren wanhopig en wisten niet hoe we er anders voor moesten zorgen dat er naar onze zorgen en boosheid geluisterd werd. Jullie schuld.” Men vond zelf dat men een reden had, en dus was het gerechtvaardigd. En uiteraard lag het allemaal aan de tegenstander.”
opiniez.com/2021/01/07/de-bestorming-...
Trump kan er bijna zeker van zijn dat hij na 20 januari a.s. vervolgd gaat worden wegens volksopruiing en zelfs hoogverraad.
Eerst zit de belasting nog achter hem aan. Ook dat kan leuk worden. Ik verheug me erop. Oh en het vertrek van Melania.
Toen was geluk heel gewoon:
youtu.be/UhbCqA-3Bjg
Beetje perspectief mensen. Er waren100.000 demonstranten en een man of 100 - op 1 speer na ongewapend - enterden het gebouw. Nauwelijks dingen gesloopt. Van een serieuze couppoging was geen sprake. Trump vroeg om een protest, niet om een bestorming. De man hitst de boel op en heeft denk ik maar deels gelijk (ja, Dems hebben bewust op massaal poststemmen ingezet en daarbij is veel mis gegaan - maar niet beslissend).
Maar de suggestie dat Trump een coup d'etat heeft ingezet is vooral bedoeld om rechtse Amerikanen buitenspel te zetten, en elk debat over verkiezingsfraude illegitiem te maken.
Vergelijk dat eens met de George Floyd-marsen in Washington DC: 6 of 7 dagen van rellen, plunderingen en communistische symbolen die werden aangebracht op het WWII-monument en het standbeeld van Lincoln. Of met de vele rellen in Portland, Atlanta etc., waar BLM/Antifa bij elkaar vele honderden brandjes stichtte. 30 doden gedurende de zomer...
En wie bezette zo'n 2 jaar onder luid applaus van CNN en co de senaatskantoren? Linkse demonstranten die probeerden te voorkomen dat Brett Kavanaugh werd aangesteld als opperrechter. Je vindt op Youtube beelden waarin Pence de bewaking vraagt demonstranten die net buiten de debatszaal staan te schreeuwen en bonken te verwijderen.
De vier doden zijn gestorven aan een hartstilstand?
Dit is nu polariseren: beginnen met "beetje perspectief" en dan de hele zaak goedpraten. Vervolgens overstappen op kleutergedrag: "maar zij waren nog erger".
U heeft het in het juiste perspectief gezet.
Trump is net als een hond.
Vier jaar lang getreiterd en nu bijt hij van zich af.
@jan390 | 07-01-21 | 16:57: doelt u op de Antifa rellen van een jaar geleden in Portland?
Trump en zn aanhangers zijn te dom en laf om een echte coupe te plegen. Dit was een soort josticoup.
Antifa terroristen en anti-trump relnichttuig hadden zich tussen de demonstranten gemengd.
@jitro | 07-01-21 | 18:40:
Nee, dat blijkt onzin te zijn. En anders: Kom met bewijs!
@jitro | 07-01-21 | 18:40: Vast wel. Gaap...
Pieter Omtzigt zou toch komen? Jezus, ben weer blij gemaakt met een dooie muski dus, klote zooi. Theodor heb ik al gezien. Koop het boek wel, pfff.
Ik zat gisteren héél driftig te zoeken naar de live uitzending van Chips. Nootjes. Bier. En toen keek ik dus nog een keer naar dat topic. En toen nog een keer op mijn bureaublad. En toen ging half Amerika helemaal apen-poep en vond ik het eigenlijk niet zo erg. Dus.
*driftig uitrekenen doet hoeveel chips reaguurders gemiddeld per minuut eten doen*
Plus 9.737 besmettingen.
De kerstpiek komt er aan.
Neeheej, dat is de O&N piek roepen ze. Met kerst waren we vroom.
@Dr. Blechtrummel | 07-01-21 | 16:57:
Die komt volgende week pas.
Wat mij het meest opvalt aan de reaguurders. Als moslims een aanslag plegen en diverse linkschmensen oproepen dat we de dialoog moeten aangaan, dat iedereen een zekere mate van schuld heeft en dat we verbinding moeten zoeken.
Elke, maar dan ook elke reaguurder neemt stellig afstand van deze stellingname.
Nu doen de Trump sekte volgelingen niet anders. Roepen “wie wind zaait...”, “Republikeinen staan daar niet zomaar...”
Kan echt niet over die hypocrisie van vele reaguurders uit. Alles wat ze zovaak de Islam verwijten maken ze zich zelf schuldig aan.
En voor wie? Een narcistisch leider die zelfs nu nog op Twitter roept dat hij een “zonder twijfel een monsterzege heeft geboekt bij de verkiezingen”
Hij zegt niet “wellicht was er fraude, misschien fraude, zeker onderzoek” nee uitsluitend de meest obvious narcistische drek die je in het schoolboekje maar tegenkomt.
Dat zoveel reaguurders daar niet doorheen prikken heeft mij diep teleurgesteld na 13 jaar soms reaguuren.
Het is maar een klein luidruchtig groepje dat ook in ieder virustopic loopt te wappen over complotten.
Voor het leeuwendeel vreedzaam protesterende Republikeinen vergelijken met Jihadi's. Jij durft het wel aan vandaag hè? Je hebt gewoon niet door dat veel mensen het spuugzat zijn om als ongewenst weggezet en behandeld te worden in hun eigen land. Dat kan. Dat mag. Maar noem mij geen Trump sekte volgeling omdat ik oorzaken aanwijs. En nee, ik praat helemaal niets goed, maar overdrijven doe ik evenmin. Alsof elke Republikein daar stond, en alsof die mensen die daar wél stonden er alleen maar vanwege Trump stonden? Nee, er is veel meer aan de hand en dat mag zeker gezegd worden.
Ik lees al 13 jaar je inzendingen, ik ben ook flink teleurgesteld dat je weer de behoefte had om te reaguren. In 13 jaren ben jij alleen in de lengte gegroeid en misschien de laatste jaren in de breedte. Tussen die oren is het een angstwekkende status quo gebleven.
Amerikaanse Robert Engel behoort tot Capitoolbezetters:
www.telegraaf.nl/nieuws/2013458152/be...
Hoe verrassend.. Eens een wappie, altijd een wappie.
Vraag aan Theodor Holman: Waarom vergelijkt u Trump met Nero? Uit Theodor Holman's column >>We zitten opgesloten in echo chambers waarin we onze eigen mening bevestigd krijgen.
Ikzelf mag Trump graag met Nero vergelijken en over hem vond ik een mooi citaat van de Griek Dio Chrysostomos. Die schreef na de dood van Nero dat de bevolking ‘wenste dat hij nog leefde en dat hij voor altijd keizer zou kunnen blijven’.
Waarom dat is weten we nog steeds niet.
Nero was geen goede keizer.
Maar volgens Twitter uit die tijd was hij geweldig.<<
Trump en Nero zijn/waren narcisten met een wereldbrandschwung. Maar was de niet-goede keizer Nero werkelijk slechter dan de wel goede keizer Vespasianus, die volgens Flavius Josephus elke dag een maagdelijke slavin verkrachtte? Wat heet goed, wat heet niet goed? Trump is als een van de zeer weinige Amerikaanse presidenten geen oorlog begonnen, terwijl Biden het oorlogszuchtige team van de tijd van Obama wederom installeert. Wat heet goed, wat heet niet goed?
Welk oorlogszuchtige team? Het was Bush die zowel Irak als Afghanistan begon.
@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 14:35: Syrië, Libië, uw geheugen heeft dat al actief uitgewist? Witte Toyota's, NL deed driftig mee.
Syrië en Libië? Vertel eens welke oorlogen heeft Obama daar gevoerd? Of bedoel je die tegen Isis? Was dat een slecht idee? Libië was een feestje van vooral Frankrijk en Engeland. De VS was daarbij nauwelijks betrokken. De grote oorlogen waren erfenissen van Bush, dat weet je zelf ook heel goed mag ik hopen? En in Syrië vocht vooral die andere partij mee, aan de zijde van Assad. Weet je nog welke precies? Oh nee daar zit jouw blinde vlek. Sorry..
@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 14:50: Biden heeft een kerfstok met Oekraïne, maar dat wil je vast geen oorlog noemen. De CIA en de Oekraïense geheime dienst, gruwelijk. Gruwelijk om zo'n arm land nog op te hitsen tot oorlog...
@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 14:50: Was dat een slecht idee? >> Daaruit spreekt een idealisme dat bloedvergieten niet ziet, want... een goed idee.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-01-21 | 15:10:
Dat bedoel ik nu, die blinde vlek. Het waren Poetins special forces die de Krim inpikten en in Donbass een opstand begonnen. Die koppige blindheid voor de feiten. Ik neem je het kwalijk. Em laten we wel wezen: De hele wereld wilde dat die islamo-fascisten van ISIS verdwenen. Jij ook. En dat is dan geen terechte oorlog? Oh.... Je bent extreem vooringenomen.
@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 15:15: U bent idealist die bloedvergieten op de koop toe neemt. Gelukkig bent u BL en niet BLM.
@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 15:15: terechte oorlog.... Die capitool bestormers waren fervente gamers (blijkt uit hun tattoos). En vredelievende patriotten. Maar Biden zal straks weer beginnen met 'terechte oorlog'.
@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 15:15:
Oekraïne had een democratisch gekozen president die na wikken en wegen een mooie overeenkomst met Rusland sloot. Dat beviel de CIA niet en een programma werd op gestart waar de heren van Balen en G. Verhofstadte zich ook voor leende daarop is er een coup gepleegd. Na het installeren van een Westers georiënteerde regering ging de CIA en aanverwante diensten proberen de grootste openwater haven van Rusland in te pikken.
Ja wat denk je nou zelf.....
Intriganten zijn het de Biddens en Clinton's de grootmeester Obama is dat spelletje ook wel toevertrouwt.
Beste Landgenoten, niet teveel op je selectieve geheugen vertrouwen.
Trump heeft met Drones van alles platgebombardeerd. Hij heeft ook slim een EO er door geduwd waardoor ze het niet meer hoeven te rapporteren en iemand bombarderen is alleen erg als het oorlog is, maar toch, om nou te doen alsof de beste man Ghandi is. Hij is gewoon een beetje een bangerd en doet het liever zo.
@ZureKoek | 07-01-21 | 16:02: Onjuist, drone aanvallen was met name Obama sterk in. en.wikipedia.org/wiki/Civilian_casual...
@zegmaarwij | 07-01-21 | 16:30: wat is onjuist? Trump is gewoon doorgegaan met Dronestrikes alleen heeft hij het een beetje weggemoffeld met een executive order. Staat ook gewoon onder jouw link..
@ZureKoek | 07-01-21 | 17:39: Je hebt gelijk, excuus, ik heb je eerste tegel te snel gelezen. Ik dacht te lezen dat Trump begonnen is met de drone aanvallen.
@ZureKoek | 07-01-21 | 16:02: U spreekt uzelf tegen. Een drone aanval is chirurgisch gericht op 1 doel. Kruisraketten en bommenwerpers bombarderen plat. U maakt een vreemde dialektische draai door voor te stellen alsof Trump moreel hoogstaand of nog engelachtiger zou zijn. Dat is uw eigen kronkel. Feit blijft dat Trump geen 'terechte oorlog' is begonnen, waarmee wapenproducenten hun nieuwste tuig in de praktijk kunnen testen. De korte oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan was duidelijk een drone test. Maar Amerika zat daar niet te rommelen.
Ik ben te laag opgeleid, geschiedenis is nooit een vak geweest, maar is dat hele wij- tegen zij-gedoe in de VS nog steeds een overblijfsel van de burgeroorlog?
lees UNZ.COM :https://www.unz.com/tcategory/raceethnicity/
Beide partijen, republikeinen en democraten, zijn hier schuldig aan. Wie wind zaait zal storm oogsten.
Dat roepen de moslims ook altijd na een aanslag. Dan neemt u altijd stellig afstand van deze onzin. Nu niet, omdat het uw eigen sekte leider betreft.
Triest.
@Inferi0r | 07-01-21 | 15:11:
Ik heb niets met beide partijen. Dit is in de VS al een tijdje aan de gang en telkens een slag erger als de vorige keer. Es schaukelt sich auf.
armzalige monitor. Mijn home office is beter ingericht dan dat.
Wij hier in kippelandje bekijken de boel altijd vanuit onze notendop.
Oftewel vanuit onze socialistische linkse heilstaat, dan is het altijd erg verschrikkelijk als mensen die daarin niet geloven iets doen.
Daarbij de Democraten zijn ook nog rechtser dan de rechtste partij hiervandaan.
Iedereen schijnt vergeten te zijn wat Mevr Clinton vorige verkiezingen heeft aangezwengelt en Pelosi die vier jaar heeft gedaan.
Ssst houd de Russen erbuiten!
Bij de NPO is de hypocriete vlag weer gehesen.
Allemaal "Amerika kenners" met dezelfde mening omdat ze in dezelfde bubbel zitten.
Schande roeptoeteren, maar de werkelijkheid wordt genegeerd.
Vier jaar lang, de hele dag door wordt door de Amerikaanse media Trump en zijn rechtse aanhang belachelijk gemaakt en de hetze met leugenachtige frames opgevoerd.
Ook de NPO doet hieraan mee.
Met het doel om te beledigen wordt "blank" opeens "wit" en wordt de Amerikaanse hetze hier geïmporteerd.
Bolhoed. Maar nu met Biden breekt de vrede uit. Ze worden werkeloos. Ze kunnen alleen elkaar nog beschimpen. Wat zei ik? Ik vergat Baudet.
Totdat ze de Amerikanen weer een keer nodig hebben in een conflict. Loopt links massaal de kont te likken.
"maar de werkelijkheid wordt genegeerd."
Want daar hadden ze gisteren geen last van
Fox news is ook media. De grootste zelfs.
Een ongewapende vrouw dood schieten, dat is niet bijster slim. Geef de meute geen martelaars.
Lees: Her Name Is Ashli Babbitt: Unarmed White Woman (14-Year Air Force Veteran) Gunned Down By State During "Stop the Steal" Rally at Capitol in Washington D.C.
PAUL KERSEY (via unz.com)
rumble.com/vcfp73-the-media-is-mislea...
rumble.com/vch7sl-ugly-police-tangle-...
Jeeeeeee Theo "The Holman"!!!! Altijd een zeer fijne gast.
Ha, leuk, Holman is een vent waar je het soms hartgrondig mee oneens kan zijn maar waar je toch gezellig een biertje mee kan drinken.
-mag weg Joris, verkeerd geplaatst-
Goed, de nieuwsbrief is dus alweer ingehaald door de realiteit. Staan de goede voornemens van @Mosterd nog wel of is dat ook al weer veranderd?
Opvallend is dat politie en beveiliging gisterenavond veel terughoudender optrad dan bij vergelijkbare BLM rellen.
Bij BLM rellen waren ze er helemaal niet.
@2voor12 | 07-01-21 | 13:29: Nee, dat was het leger, moet je de foto's zien?
pbs.twimg.com/media/ErFA2bCXUAI6SNY.j...
Inderdaad, terwijl er bij de BLM demonstraties helemaal geen complete wijken in vlammen zijn opgegaan.
Hoeveel demonstranten zijn er ook weer doodgeschoten bij de BLM protesten? Honderden toch?
@Toetsenbordcomplex | 07-01-21 | 13:31: Ja, maar die waren ook niet het congres binnengestormd, er was destijds zo'n grote politiemacht dat dit niet mogelijk was, bizar verschil
ondertussen bij het OM:
www.om.nl/actueel/nieuws/2021/01/07/g...
Daar kan ik dus boos om worden.
Dan weet je ook waarom Omtzigt vanavond niet kan komen.
"Daarnaast is de Belastingdienst, als onderdeel van de Staat, immuun voor strafrechtelijke vervolging. Datzelfde geldt voor ambtenaren voor zover die uitvoering geven aan beleid."
Komt de volgende affaire... Corona-hulp?
@Quib | 07-01-21 | 13:32: De rellen in de VS zijn gestart door Geenstijl omdat Omtzigt niet kon komen en ze een excuus nodig hadden om Holman weer te vragen om CNB door te kunnen laten gaan. Lijkt me eigenlijk best plausibel.
Het ging wel errug makkelijk. Dat capitool binnen dringen. De politie dreef de protesteerders nog net niet naar binnen. Wie heeft daar baat bij? Het geeft een argument om een politiestaat op te tuigen.
ja jippie het is een complot!!! we hebben er weer een!!!
@priwax | 07-01-21 | 13:36: Alles is een complot. Zelfs een afdelingsvergadering. Een kabinetssamenstelling. Of je afspraak bij de kapper, vroeger! Agenda21, Agenda30 of WEF zijn van de VN en ook complotten, velen zijn te belazerd om eens deze data door te spitten. Die roepen liever, we hebben er weer 1! Open en bloot geeft de VN aan, wat de bedoeling is. Ervan uitgaande dat idioten als u, zich keren tegen mensen met andere meningen, omdat zij wel de moeite namen eens te lezen wat die programma's nu inhouden. Zo 'hoog' hebben ze u namelijk zitten.
Volgens de T. is dat QAnon een verzamelnaam voor extreem rechtse mensen die complottheorieën aanhangen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat 40% van de Amerikanen die club volgt en gelooft. Wat vindt u daarvan, meneer Holman? Het Parool had er laatst een gematigd artikel over.
Dit viel de CNN reporter - die Ier - ook al op.
"We horen telkens maar weer dezelfde "conspiracy theories" hier, die we de afgelopen maanden vooral bij QAnon aanhangers bij andere protesten hebben gehoord".
Steeds maar weer...
QAnon is een soort pseudoreligie met contraire stellingnames tov actuele gebeurtenissen. Dat zou je kunnen bestempelen als complotorganisatie, maar is waarschijnlijk subtieler begonnen, een beetje griefend en nodeloos kwetsend enzo. Extreemrechts en 40% lijken mij teveel eer. Maarja wie zit er niet in een bubbel...
Vroeger, in de tijd van chemtrails was dat complot gebeuren vooral een linkse aangelegenheid, nu met corona valt het me op dat er steeds meer rechtse flank wappies rondlopen.
@zwellevertje | 07-01-21 | 13:36: Het is toch wat? Leven tussen al die mindere goden?
@Quib | 07-01-21 | 13:39: Voel je je aangesproken? Zijkerd
@zwellevertje | 07-01-21 | 13:43: Nee, ik voel mij niet aangesproken. Ik kom altijd op voor de mindere goden. Vroeger op het schoolplein stond ik al tussen de pesters en de slachtoffers in. Aard van het beestje.
@zwellevertje | 07-01-21 | 13:43:
Het is een wappie.
Waar las je dat van die 40.procent? Op QAnon?
Mooi dat de Dems nu het huis, de senaat en het presidentschap hebben. Alles wat de staat fout doet in hun fout. Geen excuus mogelijk.
Oh let maar op... Wat je nog heel veel gaat horen is dat het trumps legacy was...
@peterdh | 07-01-21 | 13:23: Jullie zijn wel stelletje snowflakes he. Wacht nou gewoon eens rustig af man.
Ho Ho "De erfenis van Trump"
#GehoordOpDeNPO
@peterdh | 07-01-21 | 13:23:
Wat in principe ook klopt aangezien het beleid van Trump doorwerkt in de eerste jaren van Biddens presidentschap.
*is hun fout
@peterdh | 07-01-21 | 13:23:
Alles van 2009 tot en met 2016 was ook de fout van Trump, net als 2021-2024
Hadden die Qanon lui niet de nog openstaande mailprogramma's kunnen doorzoeken naar niet bestaande complotten? Waren we ook van dat gezeik af.
Ik mag toch hopen dat die zooi binnen een paar minuten op een password protected lock screen valt
Niemand maar dan ook werkelijk niemand in de USA interesseert het een fuck wat wij in Nederland hiervan vinden. Men weet niet eens waar Nederland ligt.... Dus waarom zouden wij ermee bezig zijn? Laten wij ons focussen op onze problemen zoals een totaal falende overheid inzake vaccineren samen met Lodewijk Asscher die “iets wil betekenen voor de slachtoffers van de toeslagen affaire”....
Omdat sommige mensen geïnteresseerd zijn in internationale betrekkingen. Ieder z'n hobby toch?
De meeste amerikanen weten heel goed waar Nederland ligt.
Net naast Stockholm.
@DexterGordon | 07-01-21 | 13:12: Wat betreft pers. Alles draait om clicks en content. Kan soms wel wat minder ja.
Moest zelf ook googelen waar Georgia lag
Dat is voor onszelf, om onszelf legitimiteit te geven om allerlei dingen te vinden en te eisen. Zie het hele BLM gebeuren...
Helemaal waar, maar veel toetsenbord ridders zijn los van de realiteit en beschouwen hun scherm als directe omgeving
Eeeeh, misschien omdat wat er in de USA gebeurd invloed heeft op Nederland?
www.rvo.nl/onderwerpen/internationaal...
Er zijn ook wel eens zaken waarin je interesse kunt hebben buiten je directe eigen omgeving. De wereld is groter dan Achter-Schaamstreekhuizen alleen.
@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 15:18: V
Mee eens maar we hebben op dit moment nu even een paar probleempjes hier die nodig onze aandacht vragen b.v. toeslag affaire en Asscher die “iets voor deze mensen wil betekenen”, falend vaccin beleid, economie die volledig naar de kloten gaat, huisvesting, Groningers die nog steeds wachten op een redelijke vergoeding voor hun verzakte huizen, falend integratie beleid om er zo maar een paar te noemen.......
Jammer, vraag me nu wel af, wat is er zo belangrijk dat Omtzicht moet afbellen. Valt het kabinet dan toch? Gaan we naar een Duitse lockdown? (max 15km van huis reizen). Gooit het CDA het bijltje er bij neer?
War blijft die scoop?
Z'n dochters zijn jarig.
Mmm is die verjaardag verschoven dan, ik bedoel als het goed is weet je al een tijdje wanneer die jarig zijn.
Ik heb best wel een scherpe vraag gesteld.
@Quib | 07-01-21 | 13:22:
Denk dat ie gewoon werk te doen heeft. Dat heb je wel eens als parlementarier.
Hadden jullie Trump niet kunnen uitnodigen, om de situatie te duiden?
Of Baudet? Aangevuld met Lange Frans en Willem Engel.
Want dat fake news van de NOS geloof ik nu wel....
The note on Pelosi's desk reads: WE WILL BE BACK! I saw it with my own eyes.
Er is in het eigen Nederlandse huis genoeg om je druk over te maken, maar veel fijner en beter voor je eigen nachtrust is natuurlijk om de aandacht af te leiden door over andere landen te mekkeren.
Nu ook Ghanese parlementsgebouw bestormd en ontzet door het leger. O wacht,
www.youtube.com/watch?v=J_C3XMpbBtY
Je slaat wartaal uit.
Heerlijke foto van die olijke jongen met die vrolijke schaatsmuts, die dat spreekgestoelte naar het Waterlooplein gaat brengen...
Zag het net al op Ebay voorbij komen. Ene Mark R. uit Den Haag heeft 5 tientjes geboden.
Over commentaat leveren gesproken: vanochtend tot 11.00 uur, NPO, WNL. Leek die ene gast, afgevend op de korte bezetting in de VS, niet sprekend op Gerard Spong, ook met zijn doen en laten? Verbazingwekkend was het. Iemand opgevallen?
www.washingtontimes.com/news/2021/jan...
Zucht.
Dat kon je verwachten. Maar wees gerust, daar zullen we hier in de media niets over horen.
En waar zijn die foto’s dan? I call fake news
Zo zo 2 hele demonstranten van de 100den die binnen kwamen. Je verwacht ook niet van anarchisten dat ze meedoen aan anarchie.
Spijtoptanten?
@Capt. Iglo | 07-01-21 | 13:08: De foto's blijken gewoon van een stel neo-nazi's te zijn: "The picture is showing Matthew Heimbach from the traditionalist workers party (a known neo-nazi group) and another member of a white supremacist skinhead group in, I believe, New Jersey. Just because phillyantifa.org is credited in the photo doesn't mean they are part of the picture. Most likely, if they're a real antifa group (there are multiple instances of fake ones), they only shared it."
@cpt iglo
Ten eerste betekend dat niet dat er niet meer waren, ten tweede ligt het natuurlijk geheel aan hun rol in de bestorming. Misschien zaten ze boel behoorlijk op te hitsen...
Sure, net als die verkleedde clown zeker?
@Ad Hominem | 07-01-21 | 13:18: het is sowieso waanzinnig dat al die trump adepten hier naar alles en iedereen wijzen behalve de verantwoordelijken. Als ze de speech van Trump en Trump jr. (die nog gestoorder is dan z’n vader) die ze vooraf gaven en de afgelopen maanden hebben gegeven kijken, weten ze waar dit vandaan kwam of er nou een paar antifa types bij waren of niet. Maar nee, die andere hebben het allemaal gedaan.
@peterdh | 07-01-21 | 13:22: stel er zouden er een paar geweest zijn die de boel ophitste, dan hoef je zelf natuurlijk niet meer na te denken en heb je geen eigen verantwoordelijkheid meer.
@Capt. Iglo | 07-01-21 | 13:32: dat is die QAnon ten voeten uit... 0 empathie en altijd naar de ander wijzen... ze durven nooit hun eigen fout gewoon toe te geven of commonground te zoeken.
Democratie hoeven ze in ieder geval nergens meer te brengen
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
(met andere woorden: fraude komt ook gewoon in NL voor)
Ik denk dat het allemaal een vooropgezet plan van Michiel Vos is geweest om zijn (80 / net herkozen / radicaliserend) schoonmoeder uit de weg te ruimen. Denk na mensen!!1!
Interessant.
Plausibel
Geloofwaardig
Verdomd ja
Weer een konijnenhol zeg.
Hij neemt Michiel Vos een selfie met die viking.
twitter.com/kokobarnes/status/1347172...
Jammer dat Pieter niet komt maar Theodor is ook een toffe gast.
Hopelijk neem ie zijn vriendje Hans mee als side-kick.
REAGEER OOK