Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgemeester: "Verplicht vaccineren!"

Burgemeester van Schiedam verspreidt nepnieuws

We hadden nog nooit van Corretje Lamers gehoord maar het blijkt de burgemeester van de domme uitspraken. 

"We hebben een heleboel verplichte vaccinaties" - Nee, die hebben we niet

"Als kind kreeg je ook al een heel pakket. Kun je niet weigeren, is gewoon verplicht" - Kun je wel weigeren, is niet verplicht

"Polio is ook verplicht" - Nope

"En ga zo maar door" - Nee stop maar

"Ik denk dat het kabinet er verstandig aan doet die verplichting in te voeren" - Nee
INSTANT UPDATE: Lekker dan. Deze knakker is tijdelijk voorzitter van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Hugosanchez | 25-12-20 | 13:33

De overheid in een notendop, pedante uitstraling , slecht geïnformeerd en dan maar hautain wat uit je nek lullen .

Castor12 | 25-12-20 | 10:51

Ik begrijp werkelijk die paniek over de vaccinatiegraad niet. Er is echt wel 60% die die prik gaat halen. De kwetsbaren sowieso. Van de weigeraars is ook al een procentje of 10 immuun.
Dus over een half jaar ben je de ziekenhuisopnames kwijt.

Plaktong | 25-12-20 | 09:54 | 1

zou de griep dan weer terug komen?of waren er veel griep doden die onder de naam corona overleden zijn.

Spychopaat | 25-12-20 | 12:00

Ongehinderd door kennis van zaken..

Proud Infidel | 25-12-20 | 09:11

Stimuleren dmv kortingn op de zorgverzekering komt echt niet in hun op he..
Altijd met dwang.

boerk | 25-12-20 | 08:08 | 3

Over het algemeen zijn het ook de lagere inkomens die op facebook zitten te F5-en en alles maar doorsturen zonder erbij na te denken.
Laat dat nu ook de groep zijn die gevoelig is voor kortingen, financiële stimulansen. Kortingen op de zorgverzekering zal veel doen kantelen.

boerk | 25-12-20 | 08:11

Er gaan dagelijks een stuk meer mensen dood door roken, drinken en slecht eten, zullen we daar eerst de verzekeringen duurder voor maken?

Stijl_Loos | 25-12-20 | 09:41

Ik hou niet zo van beloningen om iets te doen. Hoe makkelijk is dan de stap naar straffen als iemand bijv. rookt of geen lid is van de sportschool? De eerste stap is altijd de lastigste maar als die eenmaal is gezet volgt de rest zeer gedwee.
Ik schrok er al van dat "volgens onderzoek" (ja ja het zal) zeker 70% van de bevolking van mening is dat iemand die zich niet laat vaccineren beperkingen opgelegd mag worden. Die beperkingen kunnen snel uit de hand lopen...
En al dat roepen om aan te kunnen tonen dat je gevaccineerd bent doet mij heel erg aan een gele ster op mijn revers denken.
Ik ga de prik overigens waarschijnlijk wel halen maar doe het haast niet vanwege dit soort uitgeoefende druk.

BekiekUtMoar | 25-12-20 | 11:54

Ik zou deze burgemeester best wel verplicht willen vaccineren. Ben daar niet zo heel erg bedreven in, moet ik eerlijk bekennen, maar je wilt dan toch wat bijdragen. Men heeft mij vaker erop gewezen dat ik daarvoor veel te dikke naalden gebruik. Iets te lang ook volgens sommigen, ik neem het voor waar aan. Dat is medisch niet meer verantwoord. Ik trek me dat oprecht aan, want ik wil het zo graag in 1x goed doen.

Bakschuif | 25-12-20 | 01:45 | 1

Doe er dan wat gemalen tijgerpenis bij, dat schijnt in China ook te werken.

van heinde en verre | 25-12-20 | 15:25

Zal wel aan Schiedam liggen iets met burgemeester Verver van de VVD met een verbouwing ook de weg kwijt

dedwarsligger | 25-12-20 | 01:06 | 1

Velen hebben nog te illusie dat de grondwet enige waarde heeft. Probeer maar eens in een rechtszaak een beroep te doen op de grondwet. Een rechter mag niet toetsen aan de grondwet. Internationale verdragen gaan sowiezo boven de grondwet. De enige plaats waar getoetst dient te worden aan de grondwet is waar de wetten gemaakt en bekrachtigd worden (2e en 1e kamer) Als het politiek beter uitkomt wordt de grondwet gewoon genegeerd. Een gewone burger heeft niets aan de grondwet.

Skeptic1970 | 25-12-20 | 13:34

verwarrend, anti vaxers zijn wappies, iedereen die niet staat te springen om een COVID vaccinatie is een anti vaxer. Maar dan wel dit artikel. Een officiele verplichting niet, maar groepsdruk is prima. Doen alsof je vrij bent. Doen alsof je niet in een dictatuur leeft. De hypocrisie van de westerse samenleving.

Balgesjaakt | 25-12-20 | 00:47 | 2
-weggejorist-
Bakschuif | 25-12-20 | 01:54

Exact. We willen vrij zijn, maar iedereen moet wel meedoen. Je kan het derhalve beter verplichten, dan schiet het tenminste op.

DeWeerman | 25-12-20 | 09:56

Wappie

JohnLocke | 25-12-20 | 00:44

Verplicht een vaccinatie of je wordt preventief geruimd - ik zie deze man er wel voor aan.

Zeurders | 25-12-20 | 00:35

Is hij bezopen ofzo? Hopen doe je op het toilet.

Koppig | 25-12-20 | 00:01

Een burgemeester die de grondwet niet kent weer een plaats waar alles verkeerd gaat je mag ook niet demonstreren zeker ook niet liegen .

kuus | 24-12-20 | 23:47

De lat voor burgemeester en voorzitter van een veiligheidsregio ligt niet erg hoog. Complete nitwit maar voldoet kennelijk aan de aannamecriteria. Dit land is ziek.

Major-Disaster | 24-12-20 | 23:29

Waarom zijn het altijd van die gereformeerde droogstoppels in dit land aan de macht?.

Alles wat ze uitstralen is weinig ballen vooral lafheid. Deze kerel ook.

Ik vertrouw toch altijd meer in moeilijke tijden op het stoere type die ook een bepaalde autoriteit uitstraalt.

Rutte heeft dat niet op zijn fietsje.

Dit zijn altijd de types die voorop wegrennen en mij willen vertellen hoe het moet.

Wees_welkom | 24-12-20 | 23:25

Dan maar een 'dringend advies' zeker. Ik moet toegeven dat ongeinformeerde koppigheid van het nederlandse volk ons nog wel eens parten kan gaan spelen. (Doet het eigenlijk al.)

inCol | 24-12-20 | 23:16

Past goed in de algehele desinformatie-campagne die deze overheid tegen zijn burgers voert,

BRR76 | 24-12-20 | 22:29

Het lijkt wel iemand van de Nederlandse overheid; geen flauw benul, maar wel van alles roepen.

Harry.Langezwaal | 24-12-20 | 22:16

Altijd verplichtingen, boetes, etc.

Stimuleren dmv kortingn op de zorgverzekering komt echt niet in hun op he..

boerk | 24-12-20 | 22:16 | 1

Ik hou niet zo van beloningen om iets te doen. Hoe makkelijk is dan de stap naar straffen als iemand bijv. rookt of geen lid is van de sportschool? De eerste stap is altijd de lastigste maar als die eenmaal is gezet volgt de rest zeer gedwee.
Ik schrok er al van dat "volgens onderzoek" (ja ja het zal) zeker 70% van de bevolking van mening is dat iemand die zich niet laat vaccineren beperkingen opgelegd mag worden. Die beperkingen kunnen snel uit de hand lopen...
En al dat roepen om aan te kunnen tonen dat je gevaccineerd bent doet mij heel erg aan een gele ster op mijn revers denken.
Ik ga de prik overigens waarschijnlijk wel halen maar doe het haast niet vanwege dit soort uitgeoefende druk.

BekiekUtMoar | 25-12-20 | 11:53

Lammers is een lul. Verteld op de kerstborrel doodleuk dat de ict afdeling van gemeente Schiedam buiten de deur wordt gezet. De medewerkers wisten van niks. Oh ja, Fijne kerstdagen.

upbeat | 24-12-20 | 21:22 | 1

De gemeente Schiedam had een kerstborrel dit jaar?

__dictatuur | 25-12-20 | 08:06

Vroeger waren vaccinaties ook niet verplicht. Maar als de huisarts dat zei, dan deden je ouders dat gewoon. Omdat ze altijd naar mensen van gezag luisterde.
Doctoren, notarissen en burgemeester dat waren mensen die het beter wisten.
En dat doet de burgemeester van Schiedam nu ook. Een beetje bluffen en hopen dat de mensen hem op zijn woord geloven en die vaccinatie nemen.
Niet dat je naar zo'n volidioot als Willem Engel moet luisteren, maar Cor Lamers mag ons best als volwassen mensen behandelen die oud en wijs genoeg zijn om die beslissing zelf te maken. En laat er een paar mensen tussen zitten die niet gevaccineerd willen worden, die profiteren altijd nog van al diegene om hen heen die zich wel laten vaccineren.

Osdorpertje | 24-12-20 | 21:16 | 2

Veel loze woorden braak je eruit.
Zeg gewoon dat Cor Lamers een leugenaar is.

Modi | 24-12-20 | 21:39

Ik ken dit pedante kereltje, heeft ook burgemeester Jette van Vlaardingen er uit gewerkt omdat ze hem regelmatig van repliek durfde te dienen en dat viel bij Cor niet in het juiste pulletje. Overigens wordt Vlaardingen nu geregeerd door Bas Eenhoorn, een fossiel die ooit voor de ICT beveiliging van de overheid moest zorgen. Dit laten doen door iemand die voor Christus het levenslicht zag bleek geen succes. Maar dat is een ander verhaal.

nomaam90210 | 24-12-20 | 20:46 | 1

Bas Eenhoorn is de straf die God op ons openbaar bestuur heeft los gelaten wegens algehele verkloting & verprutsing, welke door Bas moeiteloos overtroffen worden op weg naar de onvermijdelijke ondergang van alles waar hij bij betrokken raakt.

Bakschuif | 25-12-20 | 01:50

https://www.janbhommel.com/post/het-pfizer-biontech-vaccin-tegen-het-sars-cov-2-virus Worth a read!

MoltisantiBeer | 24-12-20 | 20:45 | 1

zeker. Van Bommel pakt het droog aan. zoals eigenlijk vele hoogleraren het zouden moeten doen. Maar die snappen het vaak zelf niet, met wal bravoure redden ze het. Velen.

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 22:53
-weggejorist-
nomaam90210 | 24-12-20 | 20:40

Jammer dat het niet kan. Hoe eerder we er af zijn hoe beter. Helaas presteert ons eigenwijze landje bar slecht in bescherming van inwoners. Wordt pas zomer als we echt wat soepeler met de regels kunnen worden. Gevolg, veel doden en ingestorte economie, terwijl wat meer in de pas lopen en luisteren naar overheid ons al veel eerder vrijheid geeft.

mok | 24-12-20 | 20:00 | 3

In de pas lopen. Van mij mag je.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 20:37

Bang onwetend schaapje.. jammer.

MooseNL | 24-12-20 | 21:02

Meeeeeehhhh......

Bakschuif | 25-12-20 | 01:51

Burgemeester: "Verplicht vaccineren!"

Schandalig, onacceptabele.

Nou dan zal er wel protest gaan uitbreken in Schiedam. Je verplicht laten injecteren met een slecht geteste vaccine waarvan de bijwerkingen op de korte en zeker op de langere termijn niet bekent zijn.

Mensen worden als proefkonijnen gebruikt. Dit vind ik heel erg zeker als het verplicht gaat worden,

Volgens een aangenomen motie van de PVV mag het injecteren niet verplicht gaan worden, hoe zit dat dan met Schiedam?

Dan nog als het niet verplicht is en je bent niet ingeënt dan kun je straks voor onaangename verassingen komen te staan, ruimtes die je wilt betreden waar een dan opeens een inentingsbewijs, verplicht gaat worden.

Een motie om dit te gaan verbieden is niet aangenomen.

Dus geen baas over eigen lijf of het kan je leven aardig gaan bemoeilijken.

Ik vind dit een ernstige ontwikkeling, waar we voorlopig ook niet vanaf komen. Of het volk moet inopstand gaan komen, maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.

lex63 | 24-12-20 | 19:45 | 2

Op een vrij grote bevolkingsgroep is het gegeven "op langere termijn" niet van toepassing. Zij zullen de vaccinatie graag ondergaan, ook zonder druk. De risicogroepen hebben stomweg geen alternatief. En die groep wordt gaandeweg steeds groter.

Nivelleermarionet | 24-12-20 | 20:02

Laat je toch niet zo opnaaien, vaccineren wordt niet verplicht, wel ten zeerste aanbevolen.

VW, alles ist vorbei | 24-12-20 | 22:53

Schiedam heeft weinig geluk met hun burgemeesters. De ene debiel volgt de andere corrupte debiel op

Crankhead | 24-12-20 | 19:40 | 2

Je gelooft het niet, maar Schiedam is echt niet de enige plaats die geregeerd wordt door verminderd toerekeningsvatbaren.

Nivelleermarionet | 24-12-20 | 19:45

@Nivelleermarionet | 24-12-20 | 19:45: hier in de de gemeente Vijfheerenlanden is het niks beter. Ik durf gerust te stellen dat onze burgemeester ontoerekeningsvatbaar is.

bosmaloot | 24-12-20 | 21:03

Doorlooptijd ontwikkeling vaccin. Eerder geplaatst maar doe het nog maar een keer. Misschien zet het de mensen (voorstanders) aan het denken. Van de site van het RIVM zelf.
i.imgur.com/zkTXIO7.jpg

K1100 | 24-12-20 | 19:40

Vroeger kreeg ieder kind inderdaad een aantal verplichte vaccinaties. Met "vroeger" bedoel ik zo rond 1960. Weigeren kon stomweg niet, het moest. Wie dat ontkent, liegt. Tegenwoordig ligt dat anders, want alle burgers zijn nu hoogopgeleid en goed genoeg doorvoed om veel virus- en bacterieinfecties te doorstaan. Dat was vroeger absoluut niet zo. Nu ook nog niet, maar dat wordt weggemoffeld.

Nivelleermarionet | 24-12-20 | 19:39 | 1

"In Nederland worden kinderen gevaccineerd volgens het Rijksvaccinatieprogramma, dat is ingesteld in 1957. Het programma wordt gecoördineerd door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Deelname aan de vaccinatie is niet verplicht, maar meer dan 95% van de ouders laat hun kind inenten. De vaccinaties zijn voor de ouders gratis en worden gefinancierd door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Voorwaarde voor deelname is dat de officiële vaccinaties zijn toegediend door de jeugdgezondheidszorg. Dit kan het consultatiebureau, het Centrum voor Jeugd en Gezin of de GGD zijn"

Bron: Wikipedia.

Daag Cor!

Modi | 24-12-20 | 21:43

De gezondheidsraad wil zorgmedewerkers achter aan in de rij laten aansluiten bij de vaccinatie. Verpleegkundigen die voor patienten met bewezen COVID zorgen mogen nog wel wachten. Een fijne beloning voor de inzet. Als ik verpleegkundige was ging ik staken tot vaccinatie.

Vula | 24-12-20 | 19:16 | 2

Zojuist las ik dat eerst de ouderen gevaccineerd gaan worden en daarna de verpleegkundigen. Waarvan slechts 35% het vaccin wil dus staken lijkt mij niet aan de orde.

Lupuslupus | 24-12-20 | 19:29

Als je gaat staken gaan er meer zeer gerespecteerde (dat meen ik oprecht) oudjes dood. Dat wordt dan weer onder corona doden geschoven...

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 19:46

Daarom zie je ook dat mensen die "denken" dat ze slim zijn, hoog opgeleid zijn en op belangwekkende posities in onze apen hiërarchie staan, middels eenvoudige door hen "goed" doordachte opmerkingen, veel meer stupiditeit uitbraken door relatief excessieve onkunde, hoogmoed en gebrek aan kennis, dan de eenvoudige burger die met twee voeten over de aardbodem loopt.
De werkelijkheid is zoveel complexer.
Wat een waanzinnige afgang weer. De zoveelste verzuchting.

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 19:03 | 3

De werkelijkheid is zeker complexer en als zo iemand - die toch een bepaalde status heeft - onzin gaat uitkramen doet dat beslist geen goed. Velen die hem geloven en zelf geen onderzoek doen, worden op het verkeerde been gezet. Als je een reisje maakt langs de diverse platforms zoals Linkedin, Facebook en Twitter is het aantal dat klakkeloos de regering volgt (want die zullen het toch wel weten?), echt enorm. Durf daar geen andere mening te hebben want je wordt tot de grond toe afgebrand. En natuurlijk wordt er nooit inhoudelijk gereageerd.

Lupuslupus | 24-12-20 | 19:22

@Lupuslupus | 24-12-20 | 19:22:
Zijn daar dan ook andere geluiden te horen..
Van haga is daar zijn account ook al verwijderd...

Jemaintiendrai | 24-12-20 | 19:38

@Jemaintiendrai | 24-12-20 | 19:38: Twitter is een bedrijf. Net als Siemens, McDonnalds, Unilever, Shell, Google, enz. Die hebben maar één doel: de grootste worden qua poen en too big worden to fail. Naties/staten /regeringslieden zijn vermoedelijk te grote slappe lullen om daar iets mee te doen, aangezien ze zelf in die wereld (willen) belanden. Ongeacht wat je van Haga mag vinden: hij is verworden tot een dissident omdat hij van Twitter is verwijderd. Er is meer dan genoeg alternatieve wereld dan de MS bedrijven, veel meer. Laat de MS bedrijven eens los en zie.....

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 19:53

Wij weigeren al vele jaren.
Tot ergernis van die pokke GGD en consultatiebureau.

Ik bewaar voor boertje 3.0 alle prikverzoeken.
Benieuwd hoe hoog de stapel wordt.

Op souten met je verplichte troepjes

BoerBob | 24-12-20 | 18:53 | 5

Delicater, bedankt voor je mening.
Is t eigenlijk wel een mening?
Of heb je het er moeilijk mee?

Hoe dan ook.
Waar bemoei jij je mee?
Flikker lekker in de kerstboom met je elitaire civielrechtelijke prulpraat.

Al is het maar omdat het boertje minderjarig is en onder mijn gezag valt, dit geen enkele vorm van overtreding, of zoals jij impliceert mishandeling is en dus prima ouderschap betreft.

Ik heb zelden zo een droevige tegel teruggekregen en heb met je te doen, of trap ik in je sarcasme?

BoerBob | 24-12-20 | 19:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Is een psychologische- en IQ test verplicht om burgemeester te worden? Na Cor Lamers aangehoord te hebben, ken ik het antwoord reeds.

Een vrije paling | 24-12-20 | 18:51

Gewoon negeren deze man,

Het is vandaag een mooie dag!

Er zijn weer vandaag weer zo’n 480 jonge mensen bijgekomen.
Laat ik het voor de grap maar een essentiële geboorte noemen.

Even een stukje er bij aanplakkken,net zoals de redactie van GEENSTIJL,iedereen een vuurpijl.

Al jaren sterven er in Nederland minder mensen dan er worden geboren, en dat blijft ook nog even zo. Maar vanaf 2037 is dat omgekeerd en overlijden er meer mensen dan er ter wereld komen. In 2040 is ruim een kwart van de bevolking ouder dan 65 jaar. Op een doorsnee dag als vandaag komen 381 mensen te overlijden. Zo’n 45 procent van de overleden mannen en 63 procent van de overleden vrouwen is ouder dan 80 jaar.

Sparen voor pensioen,gewoon doen.(vaccinatie verplicht)

Papualist | 24-12-20 | 18:46

Humor toch?

Wat zou ik toch graag is een keertje persoonlijk van dichtbij willen meemaken
hoe zijn kring van kennissen nu instappen in hun baantjescarrousel.

Het is ook precies zo’n persoon die zal zeggen dat men na een Joris of een Ban
eerst een copy van vaccinatie met BSN nummer moet overleggen met de
GEEENSTIJL redactie.

Zwakzinnigheid kent geen tijd.

Papualist | 24-12-20 | 18:30

Oh, die cor lamers...

https://www.powned.tv/artikel/schiedamse-bijlzwaaisyrier-wasverward
"Lamers is er als de kippen bij om te verkondigen dat de man ondanks dat hij 'Allahoe Akbar' schreeuwde niet gehandeld heeft uit religieuze motieven."

Vuurwezel | 24-12-20 | 18:30

Verplicht? Onder voorwaarde dat jij die spuit verplicht 30 cm in de plek waar de zon niet schijnt geïnjecteerd krijgt. Lijkt me niet meer dan fair.

BrokenTipi | 24-12-20 | 18:29

Als je niks kunt, kun je nog altijd burgemeester worden. Gewoon even op de juiste manier omhoogslijmen.

Cor Netto | 24-12-20 | 18:25

Wat een gek, neem er nog 1 pipo!

ceriel82 | 24-12-20 | 18:11

Wat verwacht je van een jeneverneus.

Ab_de_Slam | 24-12-20 | 18:08

Wat een totaal debiel. De moeder van Corretje is vergeten de verplichte abortus inenting te ondergaan.

Astroturfer | 24-12-20 | 18:03 | 1

Het is een lilluk stuk nageboorte

All_Anonymous | 24-12-20 | 18:40

Duidelijk geval van loco burgemeester. Onmiddelijk uit zijn functie ontheffen en _verplicht_ op een gesloten afdeling van het gekkenhuis plaatsen, waar hij niemand kwaad kan doen.

Vuurwezel | 24-12-20 | 17:55 | 1

El Loco

KlaagGraag | 24-12-20 | 18:55

Zou die vent dronken geweest zijn? Hij praat wel een beetje met dubbele tong

Diederik_Ezel | 24-12-20 | 17:48 | 2

Misschien wil hij een beetje elitair overkomen? Ik ken ook Friese jongeren die in Groningen studeren en ineens praten alsof ze uit Het Gooi komen.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 18:14

Lamers, la maar. U is af en mag niet door naar de volgende ronde. Volgende keer niet te lang aan het pluche ruiken. Daar ga je gekke dingen van zeggen.

Pummetje | 24-12-20 | 17:40

Weet je niet wat burgerrechten zijn? Denk je dat een broodje Mario een vette kledderhap voor na het zuipen is? Ben je onverkiesbaar? Laat je benoemen tot burgemeester! 'Tuurlijk wel!

Binnenbaan | 24-12-20 | 17:29

Griezels zijn het. Als het verplicht wordt dan laat ik mij niet vaccineren, geen denken aan.

osolemio | 24-12-20 | 17:25

@HdJ | 24-12-20 | 17:23: Van Haga is de enige in de TK die zijn hersens bij elkaar heeft.

Lupuslupus | 24-12-20 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

"Als minder dan 50 procent zich laat vaccineren heb je een probleem. Dus dat moet echt meer worden"

Zorg er nou eerst maar eens voor dat überhaupt iemand zich kan laten vaccineren. Want tot nu toe kan het helemaal niet en zit het land op slot.

peterdh | 24-12-20 | 17:17 | 1

Als je al wilt laten vaccineren kan dat niet omdat de logistiek niet werkt, omdat de voorlichtingscampagne niet werkt, omdat de ict niet werkt, omdat...........

Air van Boven Dorens | 24-12-20 | 17:45

Die man is zwaar dementerend , opsluiten die gek.

A.C.H.M.E.D | 24-12-20 | 17:13

In Vlaardingen weten wij allang wat een ongelovelijk dom volk er in Schiedam woont. Hij is hier weer een duidelijk voorbeeld van.

loser | 24-12-20 | 17:09

Hhhmm, Compleet hersendood als je het mij vraagt.
NOOIT verplicht gaan stellen want hier zit direct een "paspoort" aan verbonden.
En dus inperkingen van vrijheden.
Ja, Ik heb ook een vaccinatie boekje met daarin enige vaccinaties.
Maar dit virus hoort daar niet tussen en zal een gevaarlijk opstapje worden naar een nieuw verdien model voor de farmaceutische industrie.
Hier moet je NOOIT aan gaan beginnen.

Datgingniegoed | 24-12-20 | 17:02 | 1

Dat zijn nou eens ècht wijze woorden.

Lupuslupus | 24-12-20 | 17:15

Ook een goed voorbereide interviewer, die kan naadloos mee met Op1

Felipe | 24-12-20 | 17:02 | 1

Precies, die weet er ook geen drol van. Wat een sukkels deze twee.

LonelyWanker | 24-12-20 | 18:00

Hoeft zo iemand nooit verantwoording af te leggen voor zijn fascistische ideeèn?

skogen0606 | 24-12-20 | 16:56

Wat een sneuneus hebben ze als burgemeester in Schiedam..
Ik ben niet persé tegen een corona vaccin maar ben een bange poepert en wacht wel even af hoeveel mensen er om me heen voor de vlakte gaan tgv de bijwerkingen.

loze stijl | 24-12-20 | 16:54

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 23-12-20 10:00 tot 24-12-20 10:00 is;
< 50 1 persoon
50-59 2 personen
60-69 6 personen
70-79 22 personen
80-89 38 personen
90+ 20 personen
Totaal 89
Waarvan 10 in het ziekenhuis
Waarvan 50 in het verpleeghuis
Waarvan 24 boven 70 thuis
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 1 persoon
40-49 3 personen
50-59 7 personen
60-69 23 personen
70-79 27 personen
80-89 26 personen
90+ 4 personen
Totaal 93

mikes43357369 | 24-12-20 | 16:53 | 7

@mikes43357369 | 24-12-20 | 17:33: Ja, alleen in het begin van het jaar hebben ze iedereen meteen aan de ventilator gelegd, daardoor is er in maart zo'n grote piek.

Trofl | 24-12-20 | 18:45

@mikes43357369 | 24-12-20 | 17:33: Het enige echt opvallende is de sterfte onder 65-80 in maart, maar dat zullen wel mensen met zware onderliggende klachten zijn.

Trofl | 24-12-20 | 18:47

mooi weer, Mikes. Fijne kerstdagen.

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 19:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig, het zorgt er misschien voor dat het CDA minder zetels gaat krijgen.

TonAlias | 24-12-20 | 16:52

Burgemeester kent de grondwet niet. Nouja, Rutte heeft daar ook moeite mee, dus zo verwonderlijk is dat ook weer niet. Beetje jammer dat die gasten ons land besturen. Het is net alsof de regels er alleen voor het volk zijn en niet voor de bestuurders.

van heinde en verre | 24-12-20 | 16:51

Welke partij is die oetlul?

Felipe | 24-12-20 | 16:49 | 1

CDA natuurlijk :-(

erwtje59 | 24-12-20 | 16:51

Dat is nou een typische regent

Captain Diehard | 24-12-20 | 16:44

Brr. Enge man.

lekgoot | 24-12-20 | 16:38

Beetje zoals het overal in de Nederlandse politiek verloopt.

Xaffier | 24-12-20 | 16:37

Op zo'n positie zitten en dan zo slecht op de hoogte zijn. Dat is best wel erg. Als je het niet weet, zeg dan gewoon niks.

Ivoren Toren | 24-12-20 | 16:36

Ik zie geen enkele reden om iets van een leugenaar voor waar aan te nemen.

Modi | 24-12-20 | 16:33

Cor maakt een fles per dag burgemeester, schat ik zo.

Mr_Natural | 24-12-20 | 16:30 | 1

1 maar? Ik ontkurk net de 2e mooie rooie en werk gewoon gewoon voor mijn geld... Zwets er ook niet van uit mijn nek.
Spreuk in mijn keuken: 'I love cooking with wine; sometimes I even put it in the food..

loze stijl | 24-12-20 | 17:21

CDAer lees ik net. Tja als generalissimo Ernesto Hirsch Balin en oberst Piet Hein Döner (de mannen die Nekschot uit zijn bed lieten lichten en best de sharia in wilden voeren) je partij prominenten zijn dan begrijp ik wel dat je als onderling je authoritarian gaat gedragen.

Graaf_van_Hogendorp | 24-12-20 | 16:29 | 1

Ik heb een CDA'er nog nooit kunnen betrappen op het afkeuren van een verplichting of een verbod. Zijn echt zonder uitzondering voor, zolang het de vrijheid maar beperkt.

FGAINA | 24-12-20 | 16:51

Een CDA Burgemeester die een inentingsplicht wil invoeren, wat is de volgende stap een gele ster op de jas van degene die niet geënt is?

tsjajaja | 24-12-20 | 16:29 | 1

Bah, wat een afschuwelijke godwin. Een gestileerd geel coronavirus lijkt me meer op zijn plaats.

lekgoot | 24-12-20 | 16:40

Oh, die burgemeester die BOA's dat stel met hun ouders in het park die boetes van ruim 1600 euro bij elkaar plus strafblad door de neus boorde omdat ze in huis geen anderhalve meter konden houden. Waarom verbaast mij dit nou weer niet.

MoonBeebe | 24-12-20 | 16:26

Hij had dit anders kunnen doen, mensen hebben een voorbeeld nodig, dus waarom krijgt hij in het openbaar niet als een van de eersten een prik om aan te geven dat het niet gevaarlijk is en iedereen er een kan gaan halen?
Volgende punt om de gemiddelde nederlander over de streep te halen: vaccinaties voor covid in 2021 gratis af te halen, daarna zelf betalen.

Dezenaamhier | 24-12-20 | 16:24 | 1

Hahahaha

MoonBeebe | 24-12-20 | 16:27

Verplicht vaccineren moet je helemaal niet willen. Beter laat je de mensen die dat niet willen gewoon confronteren met de gevolgen van hun eigen beslissing.
Bewust geen vaccinatie genomen, dan ook geen prioriteit patiënten die afhankelijk zijn van andere zorg. Nu nog moeten er zoveel patiënten wijken vanwege coronapatiënten, hopelijk is dat in de nabije toekomst niet meer nodig.

RandyBiel | 24-12-20 | 16:22 | 9

@RandyBiel | 24-12-20 | 16:40:
Gaat er dan bij jou geen lichtje branden wanneer leugenaars adviseren/verplichten om te vaccineren?
Vind je het gek dat mensen de overheid en trawanten niet vertrouwen?

Modi | 24-12-20 | 17:01

Ik hou niet zo van beloningen om iets te doen. Hoe makkelijk is dan de stap naar straffen als iemand bijv. rookt of geen lid is van de sportschool? De eerste stap is altijd de lastigste maar als die eenmaal is gezet volgt de rest zeer gedwee.
Ik schrok er al van dat "volgens onderzoek" (ja ja het zal) zeker 70% van de bevolking van mening is dat iemand die zich niet laat vaccineren beperkingen opgelegd mag worden. Die beperkingen kunnen snel uit de hand lopen...
En al dat roepen om aan te kunnen tonen dat je gevaccineerd bent doet mij heel erg aan een gele ster op mijn revers denken.
Ik ga de prik overigens waarschijnlijk wel halen maar doe het haast niet vanwege dit soort uitgeoefende druk.

BekiekUtMoar | 25-12-20 | 12:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit soort mensen wakkert nou het anti vaxxisme aan. Dom!

Amsterdamsko | 24-12-20 | 16:14 | 5

De prozaxxers krijgen eindelijk wat realisme bijgebracht. Welkom aan de denkende kant der mensheid.

Frau Merkel | 24-12-20 | 18:17

Inderdaad, zo had ik het nog niet eens gezien. Heel jammer natuurlijk.

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 19:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou nou, poe poeh.

Deze burgemeester probeert gewoon een punt te maken, alleen hij drukt zich ietwat onzorgvuldig uit.

Feit blijft dat inenten weinig zin heeft wanneer de helft zegt: bekijk het maar.

Papa Jones | 24-12-20 | 16:07 | 15

Het is een groot succes als de helft gevaccineerd wordt, Je hebt dan herd immunity en de gemoedstoestand van alle bange schapen is ook weer tot rust gekomen.

Sjiek | 24-12-20 | 18:35

@Not_again | 24-12-20 | 16:19: Prachtige nikszeggend betoog.
Voorkomen van Covid19 lijkt me een goed idee, en dat vaccins voor BMR enz. prima werken zegt niks over de huidige Covid19 testvaccins.

Ondanks al het gedram is een fatsoenlijke afweging tussen voordelen en bijwerkingen nu nog helemaal niet te maken. Met je zogenaamde feitelijke kennis.

Sjiek | 24-12-20 | 18:40

@Sjiek | 24-12-20 | 18:40: oh, en ik ben voor vaccins. dat lijkt me duidelijk. veilige vaccins die nuttig zijn zijn veruit favoriet

Sjiek | 24-12-20 | 18:49
▼ 12 antwoorden verborgen

Gaat daar op eigen titel even uit z’n nek lopen lullen. Geen enkel benul waar hij voor opgesteld staat.

zuurtjeregen | 24-12-20 | 16:05 | 1

Wissel.....!!

Mayan | 24-12-20 | 16:11

Schiedammers noemen ze jeneverneuzen , als je burgervader van de stad zo hoort, weet je nu waar om, als hij nuchter is In januari mag hij het eerst.

Ronn | 24-12-20 | 16:03

Coronaatje Lamers is niet helemaal goed. Misschien tijd voor pensioen.

VP732 | 24-12-20 | 16:02

Ach, het-is-maar-een-prikje.

zwellevertje | 24-12-20 | 15:58 | 8

@zwellevertje | 24-12-20 | 16:27: Dan doe je dat toch niet? Denk je echt dat ik je zou tegenhouden? Met mijn vinger ga wijzen? Kijk die Zwellevertje! Die is gek! Natuurlijk niet. Als jij zonder helm wil rijden moet je dat gewoon lekker doen.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 16:37

@Quib | 24-12-20 | 16:37: Kun je de verzekering, rechtsstaat en politie ook zover krijgen of is mijn persoonlijke vrijheid op dat gebied wat minder belangrijk dan de jouwe?

zwellevertje | 24-12-20 | 17:02

@zwellevertje | 24-12-20 | 17:02: Waarom moet ik dat voor jou doen? Jij wilt toch zonder helm rijden? En mijn persoonlijke vrijheid is helemaal niet belangrijker dan de jouwe. Hoe kom je daar bij?

Voor mij is iedereen gelijk. Je zult mij nooit iemand horen veroordelen omdat hij of zij een vaccinatie heeft laten zetten.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 17:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Een seniel, oud en ver over de datum burgemeestertje die in zijn laatste stuiptrekking nog relevant probeert te zijn. Deze man is meer dood dan levend, de groeten aan de overkant ouwe. En krijg de rambam met je verplicht. Ik ben zo allergisch voor dat woord. Heeft Pfizer daar niet wat voor?

Jiet Panssen | 24-12-20 | 15:57

Lamers is de opvolger van de welbekende Wilma Verver-Aartsen, bekend o.a. vanwege machtsmisbruik.
Het is niet gezond leven daar in Schiedam.

BrutusBosch | 24-12-20 | 15:57

Lamers niet bekend? Hij heeft anders een record aan Coronaboetes uit laten schrijven.
www.geenstijl.nl/5153500/minstens-521...
Lamers blinkt uit in het dwarszitten van burgers. Tezamen met het geteisem geeft hij een hoop overlast.
Mijnheer doet zich voor als een "tough guy", alleen doet hij dat alleen tegenover gehoorzame burgers. Criminelen hebben niet van hem te vrezen.

Peter_K | 24-12-20 | 15:57

Wanneer het om burgemeesters gaat, weet Schiedam tegenwoordig toch wel de bodem van de ketel te raken.

De vorige had iets met declaraties, naar ik meen, en de huidige is ook niet zo van de rechtsstaat.

Glasgow Argus | 24-12-20 | 15:57

De baantjescarrousel van het partijkartel levert goede mensen op....

Misschien moeten we met deze inteelt ophouden. In de natuur levert het ook maar geestelijk zwakke mensen op. Zie URK en andere kleine gemeenschappen zonder vers DNA.

freshideas | 24-12-20 | 15:55

Lamme Cor is als kind in een ketel jenever gevallen.
Nu heeft ie bezopen superkrachten.

Ruimedenker | 24-12-20 | 15:55 | 3

CDA'ers en VVD'ers zijn meestal als kind in een vergeetput gevallen.

Mr_Natural | 24-12-20 | 15:59

Hij klinkt ook een beetje alsof ie net een fles Ketel 1 op heeft.

Charred_Metal | 24-12-20 | 16:01

Prima toch beetje nepnieuws verspreiden.. Kan je heel ver mee komen tegenwoordig. Ik neem nog een glas kinderbloed met Bill en George.

ZureKoek | 24-12-20 | 15:55

Als hij zegt dat je van vaccins grote oren krijgt geloof ik hem ook.

Graaisnaaiert | 24-12-20 | 15:55

Rustig meneer Lamers.
Dit is een democratie,
Als mensen willen dat dit allemaal lekker blijft voorslepen en de economie helemaal kapot moet omdat ze iets vaags op internet hebben gelezen en zich liever boos en druk maken in plaats van iets uitzoeken, is dat hun goed recht.
Of liever verspreidingsrisico's organiseren in een kerk.
Het is dom, maar het is hun goed recht.

kloopindeslootjijook | 24-12-20 | 15:54 | 3

Ik zou eerder stellen: zodra vaccins breed beschikbaar zijn gewoon alles open gooien. Wie wilt kan zich laten vaccineren, wie dat niet wilt hoeft dat niet maar loopt het risico ziek te worden. Op die manier geef je mensen hun eigen keuze, maar hoef je de economie niet langer te slopen.

FGAINA | 24-12-20 | 16:02

@FGAINA | 24-12-20 | 16:02: En waarom zou je een vaccin nemen waarvan de bijwerking totaal onbekend zijn voor een griepvirus die zich na elke mutatie minder gevaarlijk toont.

MooseNL | 24-12-20 | 16:38

@FGAINA | 24-12-20 | 16:02: Ik loop al 8 maanden rond in dit land; ga naar mijn werk; doet boodschappen en ben nog steeds niet ziek. Hoezo risico lopen. Oh ja: ik val niet in de risicogroepen, houd gewoon afstand en leef gezond. Dat laatste schijnt ook te werken. Immuumsysteem schijnt ook nog ergens voor te zijn.

loser | 24-12-20 | 17:18

Een van de meest voorkomende Corona symptomen is het vertonen van totalitaire trekken bij mensen.

Reebensteeltje | 24-12-20 | 15:54

Ik blijf het apart vinden dat veel mensen in de zorg die vaccinatie zelf niet willen.

HoerieHarry | 24-12-20 | 15:54 | 13

@Harry Dat dus

RickRD | 24-12-20 | 16:34

Die moet je dan direct weghalen van enig contact met patienten/clienten. Die hebben namelijk geen keuze en willen niet een ongevaccineerde medewerker die hun vervolgens besmet en mogelijk doodt.

JdV030 | 24-12-20 | 18:01

Vrijwel geen enkele oncoloog zal ooit zelf cytostatica nemen, weet ik toevallig.

VerenigingVanDieven | 24-12-20 | 18:08
▼ 10 antwoorden verborgen

Corretje sorteert alvast voor om de druk en verantwoordelijkheid elders te leggen. Het zou toch fijn zijn voor Corretje als hij straks, als burgemeester, geen verantwoordelijkheid en beslissingen hoeft te nemen in situaties waarbij mensen wel/niet gevaccineerd zijn of willen worden.
Dat is maar lastig voor Corretje, die zo lekker wegsoest richting pensioen.

WasHetMaarMakkelijk | 24-12-20 | 15:53

Veiligheidsregio's zijn in het leven groepen voor gemeentegrenzen overschrijdende rampen en incidenten. Een ontplofte chemische fabriek, een grote treinbotsing, dat werk. Voor een paar dagen. Niet om burgers een jaar lang onder de knoet te houden, zonder democratische legimitatie. Weg met die gasten, Bruls voorop.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 15:53

Is dit nu ook een wappie?

Tribion | 24-12-20 | 15:53 | 1

Jazeker! Een door de overheid aangestelde en betaalde wappie.

J-van-de-Bontekoe | 24-12-20 | 15:55

Eens in de zoveel tijd doet er een closetfascist z'n mond open.
De alcohol- en vuurwerkhaters hebben we al gehad, nu is het de beurt aan de vaccin-pushers. Persoonlijke vrijheid is toch maar een lastig en ongewenst ding. En zolang deze ellende voortduurt, zullen ze hun ongure praatjes blijven verkondigen.
Een krachtig tegengeluid is normaal gesproken wenselijk, maar wat deze popo uitkraamt is al zo belachelijk dat terechtwijzing feitelijk overbodig is.

Leipniz | 24-12-20 | 15:53

Er is jaren geleden al na een diepgravend en uitgebreid onderzoek vastgesteld dat de Schiedamse bevolking het laagste IQ en opleidingsniveau van Nederland heeft. Dus deze meneer zit hier echt prima op zijn plaats.

Texacoballletje | 24-12-20 | 15:52 | 2

Qua intelligentie ligt Schiedam naast IJmond (Beverwijk, Velsen).

Portnoy | 24-12-20 | 15:55

Schiedom, dus.

Mr_Natural | 24-12-20 | 15:55

Verplicht vaccineren. Dan worden er allemaal Toyota's het land ingestuurd met in de achterbak staande jachtopzieners die raken wat ze maar raken kunnen met hun van vaccin voorziene pijltjes.

Leptob | 24-12-20 | 15:51 | 1

Huur de Maleisische blaaspijpjager in, dan heb je aan één Toyota genoeg.

Leipniz | 24-12-20 | 15:57

Oude ondervragingswijsheid: als de ogen voortdurend naar links gaan, dan liegt hij. Tweede variant, als de ogen strak op de ondervrager gefocust, zijn weet hij truc 1. Stap 3: knieschijven liegen nooit www.bol.com/nl/l/voorhamers/N/13226+4... Kosten geen drol, die dingen.

Hetkanverkeren | 24-12-20 | 15:50 | 3

En wat als je de hele tijd met je rechterhand in je kruis zit? Ik vraag dit voor mijn hoogblonde en weelderige alleenstaande buurvrouw van 28.

goedverstaander | 24-12-20 | 15:53

@goedverstaander | 24-12-20 | 15:53: Geen idee. Misschien een genadige beul die haar vroeg of ze links of rechts was?

Jeuk is erger dan pijn. Geloof mij maar :-). Maar een buurvrouw die zich wellicht verveelt. Nu blief ik mijn koffie uitsluitend zwart, maar je zal wel gek zijn als je je suiker dan nog bij de supermarkt gaat halen. Toch?

Hetkanverkeren | 24-12-20 | 16:09

Hij is als kind ook gewoon ingeënt en had geen flauwe notie wie dat bepaalde.

kloopindeslootjijook | 24-12-20 | 15:50 | 3

Als hij al gevaccineerd is, het vaccinatieprogramma bestaat sinds 1957 en Cor is van 1956.

Mr_Natural | 24-12-20 | 15:52

Binnenkort is het van : Als jij niet dit dan doen wij dat .
: Wil jij niet dit dan krijg jij dat niet meer .

likmegaties | 24-12-20 | 15:49 | 1

Dan is dat zo. Er gaat vanzelf een ondergrondse subcultuur ontstaan. Mensen zijn donders creatief.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 15:55

Waarschijnlijk dronken aardbei syndroom.
Schiedam, jeneverstad.

demaup | 24-12-20 | 15:48

Vaccinaties verplicht voor politici. Dan 6 maanden wachten en goed monitoren.

Mokum Kosher | 24-12-20 | 15:48 | 1

Kunnen we dat uitbreiden tot Bekende Nederlanders?

Arachne | 24-12-20 | 22:20

Kalm aan Herr Mengele.
Ik hoop dat genoeg mensen vertrouwen hebben in de wetenschap, maar verplichten... Nee!

Ruimedenker | 24-12-20 | 15:47 | 8

Zo'n ruime denker ben je eigenlijk niet. Want wat je zegt kan ook zo omgedraaid worden. Je laat je vaccineren door angst, onwetendheid etc. Het is een zinloze discussie. Veel mensen gaan het wel doen, veel mensen niet. En gelukkig kan dat in een vrije samenleving.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 15:58

@Ruimedenker | 24-12-20 | 16:15: Ah, leuk! Ik denk dan dat ik "Kan gewoon niet in een vrije samenleving." verkeerd heb gelezen.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 16:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ken maar één iemand die mensen wel met van alles liet inspuiten, maar die had dan weer geen flaporen.

Klik_hier | 24-12-20 | 15:47

Kunnen we eerst eens kijken hoe het gaat als iedereen die graag wil een shot heeft gehad voor we experimentele noodvaccins bij kinderen (die amper last hebben van hebben van de ziekte) door de strot gaan dauwen?

dugo | 24-12-20 | 15:46 | 1

dauwen?

Agent 421 | 24-12-20 | 16:20

Toont meteen weer aan dat dat hele overheidsgebeuren onbekwaam, ongeïnformeerd en misschien zelfs wel kwaadwillend is.
Zo stom, dat kan geen vergissing zijn.

J-van-de-Bontekoe | 24-12-20 | 15:45 | 3

Helemaal? Tjonge.

kloopindeslootjijook | 24-12-20 | 15:47

Vanaf vandaag ga ik mijzelf regeren. Het lijkt soms wel of 's ochtends wakker worden de enige vereiste is voor een belangrijke positie.

Rest In Privacy | 24-12-20 | 15:45

Tja, iedereen, mits lid van de juiste partij, kan burgemeester worden. Kijk naar Amsteram en Utrecht. Hoef je verder weinig voor te kunnen. Je hebt er alleen een abonnenement op De Volkskrant voor nodig.

Mokum Kosher | 24-12-20 | 15:45 | 1

En vooral links kunnen denken.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 15:47

Degene die zich niet laat vaccineren moet i.m.h.o. verplicht samen met Gordon en Rob Jetten een uurtje of twee naar de “Bearnight” in de darkroom...

eerstneukendanpraten | 24-12-20 | 15:45 | 4

Ga jij mij van huis halen? Of kruip je weg achter vijf BOA's?

Rest In Privacy | 24-12-20 | 15:49
▼ 1 antwoord verborgen

Het is een zuipneus.

Snaajoe | 24-12-20 | 15:45 | 2

Schiedam, jenever, wat wil je?

Mr_Natural | 24-12-20 | 15:46

Heeft ie buiten dat nog meer pluspunten?

Ruimedenker | 24-12-20 | 15:49

Iedereen heeft het recht om zelf te bepalen wat er met zijn lichaam gebeurt.

Behalve als je minderjarig bent, dan beslissen je ouders of ze je als meisje op 'vakantie' naar een Afrikaans land te sturen waar ze je genitaal verminken.

kloopindeslootjijook | 24-12-20 | 15:44 | 4

@Piet Karbiet | 24-12-20 | 15:57: Zolang 't kind geen 18 is mag het geen rechtshandelingen verrichten zonder toestemming van de ouders, 't kind kan dus niet zonder ouderlijke toestemming een behandeling afspreken die bijvoorbeeld niet gedekt wordt door een zorgverzekering, omdat dit een zakelijk contract is.

Lijkt me wel een interessante casus voor in een rechtszaal: kind wil een bepaalde behandeling, ouders niet, kind gaat buiten ouders om toch die behandeling nemen, ouders mogen 't contract ongedaan maken want minderjarig. Wie betaald er dan?

ReyNemaattori | 24-12-20 | 16:23

@Piet Karbiet | 24-12-20 | 15:57:
eng inderdaad.
Bovendien zijn kinderen/pubers van 16 veel te gevoelig voor religieuze oprispingen en sektarisch identiteitsopoffering. genitale ingrepen zou je eigenlijk pas moeten toestaan op je 21e of zo.

kloopindeslootjijook | 24-12-20 | 17:57

@Piet Karbiet | 24-12-20 | 15:57: Meisjes kunnen vanaf 12 jaar de pil krijgen Zonder medeweten van de ouders. En dat vinden we al zeker 20 jaar goed.

Arachne | 24-12-20 | 22:19
▼ 1 antwoord verborgen

En wie is de verslaggever die dit exemplaar dor hout onweersproken laat raaskallen?

Frau Merkel | 24-12-20 | 15:43 | 2

Verslaggevers, hebben we die nog dan? Ik dacht dat die ook bij de 20e eeuw hoorden, net als vrije nieuwsgaring, verantwoordelijkheid nemen, respect voor het volk, competente politici, enz.

J-van-de-Bontekoe | 24-12-20 | 15:48

Hoe kan het zijn dat zo'n minkukel zijn hele carrière omhoog gepromoveerd wordt totdat hij uiteindelijk in zo'n positie beland? En waarom is mij dit niet gelukt?

R.E.Aguurder | 24-12-20 | 15:43 | 2

Misschien omdat je de basisregels voor het vervoegen van werkwoorden niet begrijpt?

Prinsemarij | 24-12-20 | 15:44

Peters Principle.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 15:59

Valt Schiedam wel of niet onder de biblebelt?

Trumme | 24-12-20 | 15:42 | 2

Nee, de koranbelt.

Mr_Natural | 24-12-20 | 15:46

Nee, Schiedam is een ander soort inteelt.

Zorc | 24-12-20 | 15:47

Die kerel is seniel. Hij kent de grondbeginselen van de rechtsstaat niet eens. En hij is burgemeester? Of Schiedam is de Arsch der Welt waar echt helemaal niemand burgemeester wil worden of dit is het beste dat het kartel kan leveren. In beide gevallen wens ik de enkele brave ziel die daar nog woont heel veel sterkte toe. Bij de volgende verkiezingen wordt hij vast weggestemd. Oh, wacht..

Frau Merkel | 24-12-20 | 15:42

www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/...
Artikel 11: Onaantastbaarheid lichaam

In eenvoudig Nederlands
Iedereen heeft het recht om zelf te bepalen wat er met zijn lichaam gebeurt. In de wet kunnen uitzonderingen staan. In de wet kan ook staan dat iemand anders uitzonderingen kan maken.

Uitleg

Dit artikel hoort bij artikel 10 (Recht op privacy). Iedereen is de baas over zijn eigen lichaam. De overheid mag niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Ook anderen mogen niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Niemand mag je bijvoorbeeld pijn doen. Ook mag niemand je medicijnen geven, als je dat niet wilt. Zelfs medische keuring, of het knippen van je haren mag niet, als je daarvoor geen toestemming geeft.

In de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WBGO) staat dat een dokter je niet mag behandelen zonder je toestemming. In deze wet staat ook dat de dokter alles in begrijpelijke taal uit moet leggen, zowel mondeling als schriftelijk.

Er zijn wel uitzonderingen. De uitzonderingen staan in de wet. De politie mag bijvoorbeeld wel controleren of je iets in je zakken hebt wat niet mag (fouilleren). Dat mag alleen als ze denken dat je iets hebt gedaan wat strafbaar is. En de politie mag ook je bloed onderzoeken, als ze denken dat je dronken in je auto hebt gereden.

Bron: De Grondwet in eenvoudig Nederlands
4.
In de visie van Kortmann
Nederland respecteert en waarborgt de menselijke waardigheid.

kloopindeslootjijook | 24-12-20 | 15:41 | 1
-weggejorist-
ElvisdeP | 24-12-20 | 15:45

Er zijn altijd wel figuren die erin trappen.
Heeft ie dan toch mooi bereikt.

HoerieHarry | 24-12-20 | 15:40

Burgemeester die de regels niet kent. Kansloos deze man.

franck7020 | 24-12-20 | 15:40

Als je zulke domme dingen zegt als burgemeester dan is er maar 1 oplossing en dat is direct opstappen, desnoods onvrijwillig. Wat een imbeciel zeg.

ILF2 | 24-12-20 | 15:39 | 1

Hij moet verplicht opstappen! Daar is hij toch zo van, iets verplichten? Net als die Bruls die ook van alles roept wat niet waar is. #optieften.

The7thGuest | 24-12-20 | 16:52

Begin eerst maar eens met degenen die wél willen, da's al moeilijk genoeg voor jullie!

mykdelta | 24-12-20 | 15:39 | 1

Precies. Onze bestuurders zijn uitsluitend bekwaam in het onbenullig ouwehoeren.
De Rutte doctrine tot in de haarvaten van de samenleving.

Schmalz | 24-12-20 | 15:44

Ze hebben een mooie ruil gedaan met Corretje in plaats van die oplichtster Wilma Verver.

austinhealey | 24-12-20 | 15:38

Plicht hoeft zeker niet. Vrijheid is prima. Deze meneer bedoelt het goed maar begrijpt het niet.
Maar dan geen kosten vergoed c.q. algemene middelen ingezet bij behandeling van niet-vaccers bij deze vermijdbare ziektebeelden.
Geen poliovaccinatie? Betaal je zelf die 'ijzeren long' maar of die krukken.

Not_again | 24-12-20 | 15:38 | 14

Alle SOA aandoeningen en abortussen ook zelf betalen?

Arachne | 24-12-20 | 22:16

De meeste mensen onder de 70 die serieus last krijgen van Covid-19 hebben comorbiditeiten, waaronder obesitas en diabetes 2. Ik heb meer dan 25 jaar géén huisarts gezien, en al die tijd premie betaald, en dan heb ik géén recht op zorg, omdat ik een zeer discutabel vaccin weiger, mag ik dan ook al mijn premies terug?

drexciya | 25-12-20 | 09:51
▼ 11 antwoorden verborgen

Weer een mooi voorbeeld dat de pro-maatregelen mensen ontzettende wappies zijn.

Deviand | 24-12-20 | 15:38 | 3
-weggejorist-
ElvisdeP | 24-12-20 | 15:47

Tja, je zou bijna gaan twijfelen.

J-van-de-Bontekoe | 24-12-20 | 15:50

Helemaal hysterisch zijn ze.

VP732 | 24-12-20 | 16:08

Ze gunnen zo ook malle pietje een burgemeesterspost. Tijd om de boel radicaal om te gaan gooien en er iets echt democratisch van te maken.

Hypno2050 | 24-12-20 | 15:38

Ik ken ook een Corretje, een notoire zatlap met een hart van goud.
Echter deze Corretje schopte het niet tot burgemeester, zelfs niet tot nachtburgemeester. Iets met Korsokov ofzo.

pibasso | 24-12-20 | 15:37

Zo zie je maar. Ongekozen bestuurders? Mee ophouden! Ons land wordt zo langzamerhand gerund door dit soort figuren. Burgemeesters en RIVM-medewerkers zijn hier de baas!

goedverstaander | 24-12-20 | 15:36 | 5

@einz | 24-12-20 | 15:43: Exact. Ze moeten ook helemaal niet met hun snufferd bij Op1 gaan zitten. De kans dat ze dan door politici onder druk worden gezet om bepaalde dingen te gaan zeggen is dan ook kleiner. Zie het gevalletje Gommers, onder druk van Hugoschenko.

goedverstaander | 24-12-20 | 15:47

@goedverstaander | 24-12-20 | 15:47: Van Dissel heeft zelf toegegeven dat hij het niet eens is met die opgedrongen muilkorven maar dat het een politiek besluit was.

Lupuslupus | 24-12-20 | 17:13

Hoewel ik voor kiezen ben sluit dat miet uit dat je dan geem mafkezen krijgt.

miko | 25-12-20 | 14:39
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken