Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boabond wil carbidschieten verbieden

NU GAAN ZE TE VER

Omdat die aso's in de Randstad zo nodig illegaal vuurwerk moeten kopen en ook nog eens heel slecht zijn in het afsteken van vuurwerk, moet de REST van Nederland weer eens op de blaren zitten. De Boabond (ook al zo'n Randstedelijk fenomeen) wil carbidschieten verbieden. Die zijn zonder hun wapens zeker nog nooit bij carbidschieten geweest. In veel gevallen heeft de boer (dat is vaak de organisator) een vergunning moeten aanvragen. Er mag alleen met bepaalde melkbussen en ballen geschoten worden. Iedereen staat netjes op een afstandje en, daar snappen ze in het westen ook niks meer van, iedereen staat gewoon door elkaar en met elkaar te ouwehoeren: de burgemeester is erbij, de wethouder, de wijkagent, de baas van het café en de ambtenaar die thuis geen kudt te vertellen heeft. Vaak heeft de organisator zelfs dranghekken geplaatst om de veiligheid te waarborgen. Iedereen heeft oordoppen in of een koptelefoon op - in sommige gevallen worden die dingen gewoon uitgedeeld. En dan drink je een paar potjes bier, roddel je een beetje over de ravissante caissière van de enige supermarkt in het dorp en je wenst elkaar gelukkig nieuwjaar enzo. En dat wil de Boabond VERBIEDEN. Weet je wat, anders verbieden we het op 31 december gewoon helemaal om naar buiten te gaan. En iedereen die zich op straat begeeft knallen we neer. Wel zo veilig!

Reaguursels

Inloggen

laat die BOAs nu maar het vuurwerkverbod proberen te handhaven..
Carbidschieten verbieden is gewoon een laf excuus om niet te hoeven optreden tegen jongeren met lawinepijlen...

Epistulae_Morales | 17-11-20 | 11:25

Leven deze mafkezen onder een steen? Carbidschieten is al verboden, het wordt vanaf Zwolle en verder naar het oosten/noorden alleen getolereerd.
Dus dan gaan ze het 2 keer verbieden? Dat lost alle problemen in Nederland vast op.

Shadowzz | 17-11-20 | 08:34 | 5

@Shadowzz | 17-11-2 Ik woon ook midden in carbidschietland cq vuurkorf en vreugdevuurland en men vraagt netjes een vergunning aan. Officieel moet dat sowieso al voor samenkomsten in de openbare ruimte.
Niet het hele platteland is anarchie he..

Epistulae_Morales | 17-11-20 | 11:27

@Shadowzz | 17-11-20 | 11:15: een vergunning aanvragen doet men ook om mogelijke overlastgevende activiteiten in kaart te brengen en daarmee de buurt te waarschuwen,

Epistulae_Morales | 17-11-20 | 11:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Lijkt d66 wel

zokanhetookja | 17-11-20 | 06:47

Goede zaak. Vuurwerk en alle andere vormen van infantiel knalvermaak mogen van mij asap worden verboden. Team BOA.

de IJsman | 17-11-20 | 01:14
-weggejorist-
Koppig | 16-11-20 | 23:41 | 1

Het zal wel een idee zijn van typische west Nederlandse boa's. Dat neem ik ze niet helemaal kwalijk. In de Randstad kan veruit de meerderheid geen feest vieren, daarvoor kennen ze blijkbaar de sociale codes niet. Zelf ben ik opgegroeid met oost Nederlandse waarden en normen, niet alleen beneden de Moerdijk, ook wij hebben feesttradities. Traditionele bruiloften worden groots gevierd en de onbetaalbare herinneringen blijven voor de rest van je leven bestaan. Daaraan denk je aan terug in tijden van vreugde maar zeker ook in tijden van gezamenlijk verdriet. In tegenstelling tot party's is een echt feest het cement dat een gemeenschap bij elkaar houd. Blijkbaar was het heel gek voor veel westerlingen die ik ooit ontmoette te vernemen dat een echt feest wordt gegeven, dat betekend dat je nooit de feestrekening afschuift op je gasten, dat vind ik het toppunt van ongastvrijheid.

Going Dutch is niet feestelijk, kenmerkend tijdens een feest is het gul trakteren traktatie voor een gul gekregen cadeau. Daarmee wordt de onderlinge band en de saamhorigheid tot uitdrukking gebracht. Dit doen ze bij ons zelfs voor (bijna) vreemden op bijvoorbeeld een kermisfeest of tijdens het carnaval. Kijk niet raar op als je dan zoals het lijkt zomaar van iemand die je niet kent een biertje in je hand krijgt gedrukt. Je kijkt wat verrast want je weet niet wie het is, totdat je je iets vaags gaat herinneren. Want het was bijvoorbeeld alweer maanden geleden dat jij die onbekende op straat vriendelijk groette. Zoiets is voor zover ik weet in de (grote steden van de) Randstad een (vrijwel) onbekend fenomeen.

Ondertussen wordt het tijd dat alle boa's die onze sociale codes niet kennen terwijl ze hier de oudejaarsdag feestvreugde met een verbod op het traditionele carbid schieten willen verpesten vertrekken. Wegwezen naar de ongastvrije steden van de Randstad. Dat daar carbidschieten vooralsnog verboden wordt vind ik een goed idee, laat ze in bijvoorbeeld Den Haag eerst maar leren hoe je een echt feest viert. Het eerste compleet opgeblazen bus/tramhokje dat ik ooit zag is pas twee jaar geleden toen ik daar tijdens de jaarwisseling was. Zoiets hufterigs heb ik in mijn woonplaats nog nooit gezien.
www.destentor.nl/achterhoek/plattelan...

Vuurspuger | 16-11-20 | 23:39 | 3

Amen.

Min. v. Communicatie | 17-11-20 | 00:00

Precies dit. Ook in het noorden van het land gaat zoals jij beschrijft. Ik vermoed eigenlijk dat het overal zo gaat, behalve in die uit de kluiten gewassen agglomeratie die ze de Randstad noemen.

DI6 | 17-11-20 | 09:49

Ik kom uit een dorp in de randstad waar iedereen elkaar 'kent'. Iedereen groet elkaar gewoon als je langsloopt.
Ik ben enige tijd geleden in Den Haag gaan wonen en wanneer ik dan iemand gedag zei op straat kijken ze je gewoon vreemd aan. Ik ben ook van mening dat dorpsmensen nog opgevoed worden door ouders die sparen belangrijk vinden. Stadsmensen daarentegen geven al hun verdiende geld uit. Mijn nieuwe Haagse vrienden vinden het altijd bijzonder dat ik voor alles geld heb. Het valt vooral op dat als het salaris gestort is, het gruwelijk druk is in de stad. Want geld moet op. Dan komen de duurste jassen tevoorschijn, want anders hoor je er niet bij. Merken waarvan we in een dorp nog nooit van gehoord hebben, ondanks dat je wel eens naar de grote stad ging, betalen ze een godsvermogen voor en vaak nog spoeglelijk ook, maar hey, kost duur he, dus aanzien!
Ik ging voor mijn spijkerbroek naar die ene dumpstore, want die zaten het lekkerst. Kostte maar €40. Nu betalen ze €150 voor een broek met scheuren en gaten. In mijn dorp was ook altijd wat te beleven met Oud en Nieuw. Volgende dag als je dan wakker werd, dan kon je je kliko gaan halen van het dak van de plaatselijk brandweerkazerne. De ramen van de woning van de pastoor die vol met naakte vrouwenposters hing. Iedereen wist wie deze dingen deden, maar niemand zei er wat van, want owee, je was de komende 10 jaar aan de beurt. En lol om een ander is altijd leuk. In al die jaren is er maar 1x een bushokje in vlammen opgegaan, verder is het altijd alleen maar kattenkwaad geweest.
Maar in de Randstad is dagelijks voer voor de krant. Je hoort niet anders meer tegenwoordig, bushokjes gesloopt, auto's in brand, vuurwerk hoor ik het hele jaar door. Normen en waarden kennen ze in de stad zeker niet en daarom ben ik blij dat ik uit een dorp kom en dat ik dit wel heb meegekregen van mijn niet-tokkie ouders

TriangelJosti | 17-11-20 | 11:47
-weggejorist-
Rhenium | 16-11-20 | 23:34

Het beroep B.O.A. is toch uitgevonden om mensen aan een Melkertbaan te helpen.

Osdorpertje | 16-11-20 | 23:03

Is het een idee om de Boabond te verbieden?

Harry.Langezwaal | 16-11-20 | 22:21 | 1

voor!

bigstone | 16-11-20 | 22:27

Bijzonder zijn die boa's wel. Ga naar Noord Korea zou ik zeggen.

Mart6037 | 16-11-20 | 21:51

Hier in het noorden zijn er veel carbidschietverenigingen die zelf al besloten hebben het jaarlijkse knalfeestje niet door te laten gaan, vanwege een enorme niet te beheersen toestroom van publiek en evt. represailles. Dat verbod is helemaal niet nodig. Overheid heeft het feest al verknald..

suscrofa | 16-11-20 | 21:21

Hedendaags bepalen scholen wat een kind op de boterham heeft.
Dictatuur ??

Ab_de_Slam | 16-11-20 | 21:00 | 2

Neen. Allergie

Harry058 | 16-11-20 | 22:21

nee.. aanstellerij....

Epistulae_Morales | 17-11-20 | 11:12

Maar, knallen mocht toch juist niet meer...

Bill le Koek | 16-11-20 | 20:43

Vraag het leger, die soldaten zitten tegenwoordig achter de computer gegevens te scrapen. Onbelangrijk werk dat kan later ook.

zevensprong | 16-11-20 | 20:21 | 1

Te fps-gamen, bedoelst.

suscrofa | 16-11-20 | 21:22

NSBOAP-praktijken...

Mark zit te Dutten | 16-11-20 | 20:21

BOA's zijn "bijzondere" opsporingsambtenaren Dat betekent dat ze allen en slechts in die gevallen mogen optreden, die in de wet genoemd zijn.
Meer niet.
Ik weet niet welk wetsartikel van kracht is voor deze mensen en wat daarin staat. We zouden dat uiteraard wel moeten weten.
Wie legt dat even uit?

ZZP-er | 16-11-20 | 19:32 | 2

Geluidsoverlast? Onnodig tútteren valt daar denk ik ook onder?

brie-de-penis | 16-11-20 | 21:36

BOAs handhaven gewoon gemeentelijke verordeningen. ls een gemeente iet verbied, bijvoorbeeld vuurwerk/ carbid, dan meten BOAs handhaven.
Dat BOAs dit voorstellen is te achterlijk voor woorden omdat ze er niet over gaan.

Epistulae_Morales | 17-11-20 | 11:31

Goede actie alle blanke neokoloniale uitingen verbieden, dat zal ze leren die provinciale rednecks. Op naar een fijne inclusieve GroenLinks samenleving.

lingo star | 16-11-20 | 19:22 | 1

Zolang tenminste je ook gedachten politiek correct blijven.

Harry.Langezwaal | 16-11-20 | 22:22

Je komt ze steeds vaker tegen in het wild: de Boa. He vraagt je af of ze niet beter, ter verbetering van de eigen situatie, afgescheaudten moeten worden. Het is een plaag en de straat vervuilt.

R. Skicker | 16-11-20 | 19:19

Door alle verboden is er een kloof ontstaan tussen de boa’s en de burger. Er zit niets anders op dan de boa’s op te heffen. De burger betaald belasting en dan hebben ze wel recht op kwaliteit, die kwaliteit wordt niet geboden door de boa’s, dus weg met de boa’s.

Gandalph | 16-11-20 | 19:13 | 1

Is ook maar een soort van Melkert baan. Nog lang niet zo erg als de verkeersopzwaaiers vroeger, dat was echt Kút, bij file langs de snelweg uitgezet worden en gebaren dat mensen door moesten rijden. Nog nuttelozer dan algemene voorwaarden accepteren.

brie-de-penis | 16-11-20 | 21:39

En zo sorteer je als overheid alvast voor op een avondklok met de jaarwisseling omdat de BOA's het niet kunnen handhaven.

MogeWijEveOvergeve | 16-11-20 | 19:07 | 2

Alsof handhaven iets is waar prioriteit aan wordt gegeven door de overheid. Oh ja, als het leuk is wel, dan mag het niet meer.

R. Skicker | 16-11-20 | 19:15

Die avondklok komt er.
Mede mogelijk gemaakt door troepen hyenas die zodra het gaat schemeren bushaltes en andermans bezittingen weet te vernielen of verbranden.

DeviousDick³ | 17-11-20 | 09:55

Het ergste van de coronacrisis is de groeiende macht van enge types die absoluut geen enkele vorm van macht zouden moeten hebben.
BOA’s; falende types die liefst alles willen verbieden en er een genoegen in scheppen om burgers onder de knoet te houden.
Weg met die lui.

Nuuk | 16-11-20 | 19:07

Gun ze nou in het noorden, oosten en zuiden hun lolletje met carbidscheet'n! Kunnen wij dat mooi op regionale t.v. zenders gaan zien in de Randstad?

Jan, Leiden | 16-11-20 | 18:47 | 2

Nein. Het meest makkelijk is om gewoon maar alles te verbieden.

BozePaarseMan | 16-11-20 | 18:52

We hadden vroerer van die handgemaakte kanonnetjes. Een ijzeren staaf met een gat er in waar dan een dunnere staaf precies in paste, tot 3/4 ongeveer. Touwtje aan beiden, dan wat kruit er in en met de dunnere staaf tegen een harde wand slaan. Beste knal.
Er zijn vast wel reaguurders die hie mee gewerkt hebben.
Piet Karbiet?

ZZP-er | 16-11-20 | 18:46 | 1

wij deden dat met twee bouten en een moer. Bouten aan weerszijden van de moer erin draaien en kruit ertussen.. net te los, niet te strak, altijd spannend.. En dan flink omhoog gooien. Als ie op zn punt terecht komt dan

Epistulae_Morales | 17-11-20 | 11:16

Is er eigenlijk al een inventarisatie gemaakt van alle kinderboeken met vuurwerk illustraties op de omslag? Als ze bij de bibliotheken een beetje opschieten dan kunnen die straks ook nog mooi even op het paasvuur; voor dat die straks ook verboden zijn.

Zendavesta | 16-11-20 | 18:44

Carbidbond wil Boa's verbieden

D.Onderop | 16-11-20 | 18:40

De stand van Nederland op 1 webpagina. Vuurwerk is levensgevaarlijk en moet verboden worden. De dochter uit een moslimbroederschap gezin op een verkiesbare plaats voor de 2de kamer is prima. Pervers is het woord dat bij me opkomt.

Blauwpetje | 16-11-20 | 18:40

Er komt een tijd dat het verboden is om adem te halen.

toaop88 | 16-11-20 | 18:39 | 1

Je betaalt al om te mogen ademhalen via het mondkapje. Anders krijg je een boete als je de ongefilterde verse lucht tot je neemt.

Tuinhekje | 16-11-20 | 18:45

Defund the BOA’s!

Knokloof | 16-11-20 | 18:36

We kunnen ook gewoon oud-en-nieuw afschaffen.

kloopindeslootjijook | 16-11-20 | 18:32 | 1

of het uitsmeren tussen november en februari.. zoals de afgelopen jaren

Epistulae_Morales | 17-11-20 | 11:18

Hebben die wanabees nou ook nog een bond (red. ja die heeft ze net een wapenstok op proef gegeven)?
Echt, en dan gaan ze ook nog hun eigen prooi kiezen?
Ik geef toe slecht voorbeeld (politie) doet slecht volgen, maar echt die kneusjes moeten heel gauw stoppen met dingen willen.
Ga gewoon naar school en wordt een echte politie, vertel ze daar dat er meer is dan boetes uitdelen en met booslims theedrinken (kinderen uit de klauwen van halve gare Zeeuwen redden bv) en maak Nederland eens heel gauw een stuk veiliger (tip vergeet A'dam, das niet meer te redden). (Je zou ze bijna met een carbietschieter)

mr_awesome | 16-11-20 | 18:27 | 1

Snap ze eigenlijk wel een beetje, die bijzondere jongens en meisjes hebben net bijna een wapenstok, hebben ze jaren naar uit gekeken, en nu lopen ze het risico om op de valreep van 2020 nog even als carbietfodder ingezet te worden terwijl de politie in de nieuwe Mercedes van de oliebollen geniet.

Zendavesta | 16-11-20 | 18:53

In Hoogeveen hebben ze er de Corona bijgesleept, om maar te mogen knallen. “ Laten we symbolisch Corona wegknallen.” Ja, daar zijn ze creatief hoor.

Normpje | 16-11-20 | 18:27

Zo lang het maar voor, door en bij *provincialen* gebeurt vind ik het prima.
Op het ruime weiland dus, ver van de stad.
Per event een vergunning om dit te checken..

hotmint | 16-11-20 | 18:25

Boa's hebben niet zoveel te willen. Wat zitten die toch hoog van de toren te blazen de laatste tijd. Willen ook een wapenstok. Willen ook een bonus. Willen willen willen. En dat voor een Melkert baan.

herstelkous | 16-11-20 | 18:21 | 2

Boa's zijn triggerhappy. Iedere aanleiding wordt aangegrepen om maar wapens te mogen dragen en dingen te mogen verbieden.
Van oorsprong was een Boa een soort stadswacht. Die de burger aansprak op foutparkeren, hondepoep, dat soort zaken. Langzaam aan verschuift de Boa naar iemand die mede het geweldsmonopolie mag hanteren. Als vervanging voor politie zeg maar.

Tuinhekje | 16-11-20 | 18:48

@Tuinhekje | 16-11-20 | 18:48: Het is ook wachten totdat een keer goed mis gaat. Een BOA met pepperspray die zn eigen voorraad in zn geheel in zn gezicht krijgt...

Epistulae_Morales | 17-11-20 | 11:34

De startset voor beginnende carbidschieters!

Startset voor de beginnende carbid schieter: 2x extra dik "verfblik" + speciaal deksel, inclusief carbid voor 30x schieten.
www.melkbusshop.nl/startset-carbidsch...

D.Onderop | 16-11-20 | 18:21 | 1

Haha en geschikt voor in je achtertuin.

Sessine | 16-11-20 | 19:04

Ik kom net wat sociale punten tekort, dus voor mij geen carbid-schieten dit jaar. Misschien volgend jaar, als ik me heb netjes heb laten vaccineren.

kweethetooknietbeter | 16-11-20 | 18:14 | 1

U meneer, u kan in de toekomst kijken.

ParaPiet | 16-11-20 | 18:25

Er zijn goede boas maar vooral in de steden zou je dankbaar moeten zijn dat je door een werkproject geen boa hoeft te worden als je werkloos bent

Simpele Drenth | 16-11-20 | 18:11

DDR NL?

dubbletjes | 16-11-20 | 18:10 | 1

U bedoelt NeeDDRland?

Wijze uit het Oosten | 16-11-20 | 18:20

Er zijn gewoon veel te veel mensen bijgekomen in ons land (en trouwens ook in de rest van de wereld) en dus dichter op elkaar en dus meer onvermijdbaar contact tussen mensen die niets met elkaar hebben. Bovendien is het mengbeleid van de overheid voor bijna iedereen onplezierig: zoals stadsmensen op het platteland, ex-veehoeders in de binnensteden, Engelstaligen op onze NL-universiteiten, en dan nog het afsluiten van de open ruimte die van ons allemaal is, omdat de Eu ons heeft opgescheept met Natura2000.

CiTy3 | 16-11-20 | 18:10 | 2

valt hier in het oosten reuze mee hoor,
op de fiets de stad uitrijden en binnen 15 minuten kan ik een kanon afschieten zonder iemand te raken.

vander F | 16-11-20 | 18:12

@vander F | 16-11-20 | 18:12: nog wel ja.. noordoost is later met alles.. of het nu om mode gaat of andere zaken.. geniet nog maar even van je ruimte want ddr66 en pvdd hebben grootse plannen qua inwoners

timmey | 16-11-20 | 18:22

Mag je nog wel auto's in de fik steken?

ZZP-er | 16-11-20 | 18:08 | 4

Alleen op oudejaarsdag en met een mondkapje op.

D.Onderop | 16-11-20 | 18:22

Mag ik dan wel eerst even jouw graad van getintheid checken?

knutsel_ | 16-11-20 | 18:24

Jij wel.

ParaPiet | 16-11-20 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ja maar ja. Er wordt niet gehandhaafd en gestraft waardoor het telkens wat meer uit de hand loopt. Makkelijk toch om dan maar alles te verbieden?

BozePaarseMan | 16-11-20 | 18:08 | 2

Krijg ik nog wel een bekeuring en een strafblad als ik zonder licht fiets?

ZZP-er | 16-11-20 | 18:12

Dat is een hele oude traditie, dat carbidschieten.
Als vroeger een stelletje ging trouwen dan moesten ze dat geruime tijd van tevoren gaan aangeven op het gemeentehuis, het zg aantekenen.
Wanneer het stelletje dan naar buiten kwam begon men met dat carbidschieten, meestal op het marktplein bij het gemeentehuis dus.
Het stelletje werd "afgeschoten"....
Dus ze willen weer een aloude traditie om zeep helpen....

A333aan | 16-11-20 | 18:02 | 2

Is zelf in Vlaanderen nog hier en daar traditie (bij huwelijken)

Lt-Kol Kilgore | 16-11-20 | 18:08

Carbidschieten is in 2014 als vijftigste traditie geplaatst op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed in Nederland

D.Onderop | 16-11-20 | 18:24

Gelijke monniken gelijke kappen... Lekker rustig met oud en nieuw.. Alleen de brievenbus plak ik voor de zekerheid toch maar even af. Proost

niv01 | 16-11-20 | 18:02

Ik zie dat mannen een behoefte hebben om vuurwerk af te steken, wat best mooi kan zijn, maar het wordt vervelend door lui die totaal geen maat kunnen houden. Ze steken elkaar aan via social media om nog groter en harder te knallen.
Dat geldt ook voor dat traditionele carbidschieten. Dat is helemaal zo traditioneel niet meer en elk jaar gebeuren er ongelukken mee. Een familielid van mij had van zo'n statistiek kunnen zijn, ware het niet dat het projectiel net naast de auto viel. Het kwam van een kanon 150 meter verder in een weiland. Een omgebouwde tank. Indrukwekkend geluid produceren die kanonnen wel, maar het is spelen met vuur.

Diotima | 16-11-20 | 18:02 | 2

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

ZZP-er | 16-11-20 | 18:11

Schaf die BOA's maar af. Nutteloos.

24^7 | 16-11-20 | 17:59 | 1

Voor bühne,begrijp dat toch.

De Profundus | 16-11-20 | 18:16

Maar de omgeving heeft geen oordoppen op. De dieren al helemaal niet. Verbieden van deze overlast vind ik prima, ga maar in je zuipkeet zitten allemaal.

Poes Fiep | 16-11-20 | 17:57 | 7

@vander F | 16-11-20 | 18:18:
quaadt

kudt iPhone

vander F | 16-11-20 | 18:18

Tss.. veganist zag ik volgens mij in dat andere topic. En tegen carbid ook nog.
Kan niet missen: een stadsmens en dus slappe hap. Dit gezanik is ook typisch Westers.
Ga er eens mee naar Rusland, de Balkan, M-O, Afrika, Azië, Zuid-Amerika. En alles buiten de grote steden in Noord-Amerika. Met oud & nieuw lekker knallen met de AK-47, staven TNT door de dorpsstraat, en om middernacht het zelf geschoten wild op de bbq.
De westerse mietjes staan er jankend bij. Heerlijk.

Hunebedbouwer | 16-11-20 | 18:21

Elke zichzelf respecterende boer houdt zn vee ver uit de buurt van dit. En als je 5% van het boerenleven gezien had, dan had je ook geweten dat rond die tijd bijna al het vee op de stal staat.

Tuinhekje | 16-11-20 | 18:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Binnenkort start een proef met een korte wapenstok voor boa's. In januari krijgen boa's in tien gemeenten zo'n wapenstok, onder meer in Leeuwarden, Zoetermeer en Valkenburg. Minister Grapperhaus geeft daarmee gehoor aan de wens voor meer beschermingsmiddelen voor boa's. De proef duurt een jaar.
nos.nl/teletekst#122

D.Onderop | 16-11-20 | 17:57 | 4

Dat gaat verkeerd. De eerste BOA die met zijn wapenstok klappen uitdeeld gaat zijn eigen wapenstok voelen.

Frau Merkel | 16-11-20 | 18:12

@Frau Merkel | 16-11-20 | 18:12:
in een plek waar de zon niet schijnt.

vander F | 16-11-20 | 18:20
▼ 1 antwoord verborgen

Kansloze missie. En maar goed ook!

Bata4 | 16-11-20 | 17:54 | 1

Carbidschieten heeft een zeldzaam nuttige maatschappelijk toegevoegde waarde. Wilde je zeggen, maar je taalbeheersing liet je in de steek.

Ridde Rogter | 16-11-20 | 17:59

Mij benieuwen wat "ons" Femke doet straks met het Chinees vuurwerk op de Zeedijk doet. 12 februari.

Lorejas | 16-11-20 | 17:54 | 4

We gaan die datum in de gaten houden. Kijken of er handhavende Boa's zijn in het Haagse Chinatown.

PedroD | 16-11-20 | 17:56

Wordt gewoon verboten. Chinezen werken hard, klagen niet, zitten niet in een uitkering en zorgen niet voor ellende op straat. Dit in tegenstelling tot de finnen. Daarom staan ze laag op de zieligheidsladder van Groen Links.

5611 | 16-11-20 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

Carbid schieten verbieden. Ik probeer me even voor te stellen hoe dat in de praktijk gaat werken. Je hebt dus een stuk of dertig opgeschoten jongeren met een paar melkbussen enerzijds, en twee BOA's anderzijds. Maak daar vier BOA's van. En dan?

VanBukkem | 16-11-20 | 17:50 | 5

Wat heet verbieden? Ik lees op de site van RTV Drenthe dat de carbid-schietvereniging Noordbarge in Emmen dit jaar niet in actie komt, iets met coronamaatregelen. Hebben ze zelf beslist.

Synecdoche | 16-11-20 | 18:23

De jongeren mopperen wat en zien gelaten toe hoe de opgeroepen politie de melkbussen en carbid in het politiebusje laden. Daarna nemen de twee jongens met een ietwat grote mond hun bekeuring wegens beledigen van ambtenaren in functie in ontvangst. Daarna gaan de jongeren naar een afgesproken plek en trekken de gekoelde biertjes open en maken er alsnog een fijne oudjaarsdag/nieuwjaarsnacht van. Proost! Op een nieuw begin!

kweethetooknietbeter | 16-11-20 | 18:23
▼ 2 antwoorden verborgen

NEEderland op z'n smalst.

_pacman_ | 16-11-20 | 17:50 | 1

U bedoelt NeeDDRland.

Wijze uit het Oosten | 16-11-20 | 18:16

Carbid schieten verbieden in de Achterhoek is echt een kansloze missie. Muhaha. Kom niet meer bij. Zeker in de dorpen is carbid schieten en alles wat er bij hoort z'n beetje heilig met oud en nieuw. Als je trammelant wil hebben moet je dat gaan verbieden, dan hj echt ut schoap ant dritten.

DerkArie-ut-de-Achte | 16-11-20 | 17:50 | 4

Daar wel en in de Randstad niet....

Ommezwaai | 16-11-20 | 18:14

beetje BOA int ooost'n knalt gewoon mee

vander F | 16-11-20 | 18:22

Ik denk dat opgeschoten tuig in de stad van het vuurwerk afsteken afhouden toch een grotere opgave wordt

zuurtjeregen | 16-11-20 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Neemt ook steeds meer de vorm van Volkspolizei aan.

General McAuliffe | 16-11-20 | 17:48

Vuurwerk. Mag ik dat op 1 hoop gooien met andere achterlijke tradities als het koningshuis, een eigen auto en religie?
Ja, dat mag ik.

Schadenfreude | 16-11-20 | 17:46 | 3

Tradities zijn van onderop voortgekomen uit rituelen die mensen blijkbaar nodig hadden.
Het koningshuis is opgelegd en opgedrongen van boven.

Kijkeensaan | 16-11-20 | 17:49

Als je naar de jaarlijkse kosten kijkt wint het koningshuis.

likdoorn | 16-11-20 | 17:51

Deze gemeente heeft twee boa's op net iets meer dan honderd vierkante kilometer. Ik zal de eens kijken of ik het carbidknallen in goede banen kan leiden. Eerst een BAM in de ene uithoek zodat de boa's zo'n 25 minuten moeten fietsen tot op pd, dan een BAM in de andere uithoek zodat ze 35 minuten moeten fietsen tot pd. En dat dan een beetje de hele dag door. Wat zullen ze moe zijn aan het eind van hun dienst.

Leptob | 16-11-20 | 17:44 | 3

Jij zult niet minder moe zijn dunkt me. Of ga jij wel met de auto?

Quib | 16-11-20 | 17:49

@quib nog nooit van Whatsapp gehoord?

witwas | 16-11-20 | 17:57

Tot je 18 is het misschien leuk. Daarna moet je jezelf eens voor je hoofd voelen of die repeterende knallen aanhoren niet een beetje onnozel is. Bam, Bam!!!

Man man.

Normpje | 16-11-20 | 17:42 | 7

@Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 17:54:
het is geen knallen maar dreunen,
en dat gedreun is er alleen maar ter ondersteuning van lekker ouwehoeren en bierhappen met de het hele dorp/buurt.

vander F | 16-11-20 | 18:24

@vander F | 16-11-20 | 18:24: Lekker dreunen, wat een lol....

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 22:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten die boertjes toch. Liever die melkbussen dan dat ze allerlei illegale troep uit Duitsland en België halen.

Ad Hominem | 16-11-20 | 17:42 | 3

Het vuurwerk uit Duitsland en België is gewoon EU goedgekeurd en dus legaal in te voeren.

dubbeldekkert | 16-11-20 | 17:54

suffe knalletjes

vander F | 16-11-20 | 18:25

Mijn gepensioneerde vader werkte vroeger in het ziekenhuis. De deksel van een melkbus zo’n 10cm in de schedel met het carbid schieten. Gelukkig gebruiken ze nu plastic ballen

zuurtjeregen | 16-11-20 | 19:07

Ik begrijp die boa's wel als je hersencellen door zoveel bruut lawaai door elkaar gehost worden weet je maar nooit in welke staat je daarna verkeert.

likdoorn | 16-11-20 | 17:40 | 3

Hersencellen?

PedroD | 16-11-20 | 17:54

Hoe meer ruimte er is daarbinnen, hoe harder de klap voor die paar cellen

IkWilOokWatZeggen | 16-11-20 | 18:25

Zijn er ook vuurwerkgebarentolken?

Mr_Natural | 16-11-20 | 17:39 | 1

ik weet wel het gebaar van de "Euromast", zou je kunnen gebruiken voor een vuurpijl.
Hoe men een "Gillende keukenmeid" uit moet beelden, moet men maar aan Irma vragen.

ptrck | 16-11-20 | 17:42

En ik maar denken dat de VVD een liberale partij was...

Piraatbas | 16-11-20 | 17:39 | 3

Sommige burgers moet je een duwtje in de goede richting geven.

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 17:54

Dat was de VVD ook, 15 jaar geleden.

witwas | 16-11-20 | 17:58

@Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 17:54:
Dat zou niet richting VVD moeten zijn.
Zo langzamerhand beginnen ze samen met GL en het CDA zich te ontpoppen gelijk de communistische partij van Rusland anno 1978....

Ommezwaai | 16-11-20 | 18:12

Kijk die BOA’s hebben gelijk.
Door krom beleid in Den Haag, zijn de Boa’s straks de pineut.
De pispaal op straat.
Rutte en Ferd Carbidhaus hoeven niet te handhaven. Makkelijk lullen dus.

Ruimedenker | 16-11-20 | 17:39

Tuurlijk. Was te verwachten. Anders verbied je gewoon plezier hebben im algemein. #rotop

Ramses Sappie | 16-11-20 | 17:39

Iedereen en alles ziet nu hun kans schoon om te verbieden waar men tegen is.

BrutusBosch | 16-11-20 | 17:37 | 1

Het interessante is dat heel veel mensen straks geen brave burgers meer zijn. Er komen steeds meer wetten en verboden die overtreden kunnen worden. Goed- of kwaadschiks.

Quib | 16-11-20 | 17:47

Mag je wel een Boazooka afvuren?
Ondertussen zoek ik m’n bril..
Verdomme waar legtie?

Ruimedenker | 16-11-20 | 17:36

2020=verbieden

Mag er nog geneukt worden of wordt ee gewerkt aan een wed en app om te kijken wie en met wie je mag neuken

Opgelost | 16-11-20 | 17:35 | 7

@_pacman_ | 16-11-20 | 17:55: dat valt te automatiseren. Even je smartpheune op de mijne leggen. Piep piep. Your fuck is authorised.

Lt-Kol Kilgore | 16-11-20 | 18:20

@_pacman_ | 16-11-20 | 17:55: De bemoeienis van de overheid strekt zich uit tot wat er tussen de lakens gebeurt. En ook wat er tussen uw oren gebeurt. Spreek, schrijf en denk uitsluitend wenselijke deugende zaken. Anders komt de gedachten Polizei. Het leger controleert al uw doen en laten als u bepaalde sites of yt kanalen bezoekt zoals te lezen viel in de media vandaag.

Tuinhekje | 16-11-20 | 18:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat gaat resulteren in een melk overschot.

niels5142 | 16-11-20 | 17:34 | 1

Lullig voor al die boerenjongens die heel het jaar zich te pletter hebben gezopen aan melk.

Mr_Natural | 16-11-20 | 17:36

Maak er maar grappen over Mosterd, jouw voorspelling/"grap" zou zo maar eens als idee geopperd kunnen worden door Hugoschenko..

A-Safari | 16-11-20 | 17:33

"En iedereen die zich op straat begeeft knallen we neer. Wel zo veilig!"
Hoho, knallen mag niet meer. Toch?!

grapo | 16-11-20 | 17:33 | 1

Knielen wel.

Quib | 16-11-20 | 17:50

Ik begrijp het niet, BOA's staan zo'n beetje onderaan de justitiële ladder en zijn er slechts om te handhaven, ID's controleren etc. wat verbeelden ze zich wel niet?
Of komt het wellicht uit een andere hoek en denkt men het over de rug van de BOA's te kunnen regelen?

Mich2007 | 16-11-20 | 17:31

Ook afgevinkt.
Gaat lekker, zo.

Nu nog het midwinterhoornblazen boven de put.

Kapitein Sjaak Mus | 16-11-20 | 17:31 | 3

hoho,
dat trekt de poes van @poes fiep niet.

vander F | 16-11-20 | 18:27

Beetje egoïstisch. Dan kunnen de zorgmedewerkers niet slapen na hun nachtdienst.

zuurtjeregen | 16-11-20 | 19:09

Paasvuren, moeten we ook maar eens beginnen met verbieden en afschaffen.

5611 | 16-11-20 | 20:24

Sta ik daar vanochtend. Een nieuwe cassiëre in mijn supermarkt. Prima in de verf, wat van mij niet hoeft, en met een olijfgroen kopvod. Wat van mij ook niet hoeft. De oudere dame voor mij, uiteraard zonder mondkapje, ging tot drie keer toe de teil in met haar bankpasje.

Met mijn 110 kg+ stond ik erbij en keek ik er naar. Twee geintjes verder en zowel ik als de kassière hadden wat we wilden. Een goede middag. Wat wil je nog meer?

(*) Met zegeltjes op de koop toe!

Hetkanverkeren | 16-11-20 | 17:31 | 5

@Mich2007 | 16-11-20 | 17:33: Ik heb er zelf gezeten: ik en caissières. Achteraf het beste baantje dat ik ooit heb gehad. Qua mensenkennis. Had ik maar naar mijzelf geluisterd. Misschien is dat de grap: wijsheid komt met de jaren. En dan met een gezond gevoel voor humor geboren worden. Cynisme is geen enkele god vreemd blijkbaar: www.youtube.com/watch?v=HlEuo9aR7Qo

Met excuses voor het in het kruis koppen. Old habits en zulks.

Hetkanverkeren | 16-11-20 | 17:43

@Pleegzuster B | 16-11-20 | 17:41: Kom maar door, Florence Fuckingdale, met argumenten dat is. Ben je meteen in mijn genade. Genade is helemaal mijn dingetje trouwens. Argumenten ook, maar dat is een compleet ander verhaal. Qua verhaaltjes.

Deze laat ik staan.

Hetkanverkeren | 16-11-20 | 17:48

@Mich2007 | 16-11-20 | 17:33: begrijp je dit verhaal uberhaupt? Wat is de teil ingaan? Wat is kg+? Welke rol speelde de 110 kg(+) in dit surrealistische verhaal? Is dit absurdisme?

BobDobalina | 16-11-20 | 17:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Succes met handhaven, jongens. In Den Haag hadden ze ook het leger nodig bij dat boerenprotest, remember?

Graaisnaaiert | 16-11-20 | 17:30 | 3

Het zou zomaar kunnen dat we oudejaarsavond meer groen op straat zien.

Quib | 16-11-20 | 17:52

Dat leger was niet nodig voor die boeren. Als er een BLM protest uitbreekt, dan ben je het leger nodig. Het leger is uitsluitend ingezet ter intimidatie van de burger die zijn stem wil laten horen op een legitieme manier.
Maar andersdenken staat tegenwoordig gelijk aan "verdacht".

Tuinhekje | 16-11-20 | 18:56

Ha ha ha, boa’s hebben we hier in het oosten niet eens! Maar ja, de randstad jankt al als we paasvuren aansteken, dus hier zullen ze ook weer aanstoot aan nemen. Kunnen we niet bij Duitsland? (over vuurwerk gesproken!)

Feitenpliesie | 16-11-20 | 17:29 | 4

Ha.
Paasvuren.
Amateurs!

* Duindorp bellen gaat *

Kapitein Sjaak Mus | 16-11-20 | 17:33

Paasvuren zij iets christelijks, daar gaan bepaalde lieden aanstoot aan nemen...

Ommezwaai | 16-11-20 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga gewoon het hele jaar door Offerfeest vieren. Dat mag wel want dat is een ras.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:28 | 6

@Ommezwaai | 16-11-20 | 17:55: Top. Ik ben wel gematigd, dus met Rammeldam drink ik stiekem bier op het toilet.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 18:26

Ik zie ruimte, we noemen het 'Plofferfeest'

VolleBak | 16-11-20 | 18:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Vuur, knallen. explosies e.d. het kietelt de gevoelens van de primitieve mens. En dan achteraf wat kletsen over de caissière van de lokale supermarkt met een biertje in je hand. Ja mensen dat is het helemaal. Wat kan het leven toch mooi zijn.

Broadsquire | 16-11-20 | 17:27 | 2

Ik kietel liever de caissière, mag dat ook?

Ramses Sappie | 16-11-20 | 17:41

@Ramses Sappie | 16-11-20 | 17:41: die cassieres hier, je wil alleen snel betalen

Lt-Kol Kilgore | 16-11-20 | 18:25

Volgend jaar 31 december verbieden, 1 januari ook. Probleem opgelost.

Zwizalletju | 16-11-20 | 17:26

Ze hadden heel 2020 moet verbieden.

TheGreatMachine | 16-11-20 | 17:26

Boeren altijd-1. Kutvolk.

Coño de Barbaar | 16-11-20 | 17:25 | 3

Je bedoelt boa’s?

Hollandse_blauwe | 16-11-20 | 17:27

Barbaren, ongezien -2.

dekeerldatisdeboer | 16-11-20 | 17:37

Ja, ik heb er ook niks mee.

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 22:44

BOA's, je weet wel, die dienen wetten in toch?

John McClane | 16-11-20 | 17:25

Begrepen omdat al onze tradities en feesten gesloopt zijn de moskeeën tijdens de feestdagen en jaarwisseling de azijn luid door de speakers laten galmen en oproep tot gebed voor elke Nederlander. Zo komen we de feestdagen wel door!

Hollandse_blauwe | 16-11-20 | 17:25

Dat gaat toch nog lang niet ver genoeg? Er zijn nog veel te veel andere manieren om plezier te hebben, gauw onder het mom van corona verbieden, alles!

Some1!!11 | 16-11-20 | 17:24 | 2

Hehe, wordt het eindelijk eens saai. Ik zeg doen!

oh no | 16-11-20 | 17:33

Iemand definiëerde het puritanisme ooit als "The haunting fear that someone, somewhere, may be happy." Sommige clubjes houder er vandaag de dag ook puriteinse trekjes op na.

Tashtego | 16-11-20 | 17:36
-weggejorist-
Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:23

Tja, mooie traditie. Alleen zijn de mensen om die carbid fanaten er niet altijd blij mee. Ik woon in het Oosten en onze honden zouden een verbod toejuichen. En daarom ik ook, een week met een hond van 30 kg. op schoot is geen pretje.

FordPrefect | 16-11-20 | 17:23 | 6

@witwas | 16-11-20 | 18:04: Honden gaan sowieso verboden want niet halal en dus kwetsend voor onze o zo geliefde moslimmiërs.

5611 | 16-11-20 | 20:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Zwarte Piet, vuurwerk, auto's, genderaanduidingen, feitelijke opmerkingen over "bepaalde groepen", boeken over "bepaalde onderwerpen", carbid... Allemaal lekker verbieden. Als straks alles verboden is, leven we in het paradijs op aarde.
We moeten alleen nog veel meer verbieden voordat we zover zijn.

ZegMaar | 16-11-20 | 17:22 | 4

@Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:24: ja want dat is koeltoer.

Ramses Sappie | 16-11-20 | 17:43

Straks gaan ze vertellen dat we ook niet meer mogen 'slepen'. (Zo noemden we dat: alles wat niet vast zit verplaatsen naar een paar honderd meter verderop.)

VanBukkem | 16-11-20 | 18:00

@VanBukkem | 16-11-20 | 18:00:
Prachtige traditie, slepen! Menig mens bij ons in 't dorp die op Nieuwjaarsdag ineens een nieuw tuinbankje had. Of geen tuinbankje. Of een ander tuinbankje. Hehe

Binkoo | 16-11-20 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Vegan strijkers, die mogen nog wel van links Nederland.

Mr_Natural | 16-11-20 | 17:22 | 3

En MAKRO-branden.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:24

Worden ook opgehokt.

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 17:25

Die boa's beginnen mij iets teveel babbels te krijgen de laatste tijd.

brutus68 | 16-11-20 | 17:22 | 1

En je verstaat ze niet, het is een soort slang.

Mr_Natural | 16-11-20 | 17:23

Je zal maar Carbid van de achternaam heten.

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 17:21 | 2

De reaguursel waarvan je wist die ze zou komen.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:25

@Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:25: En shag in Duitsland kopen...

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 17:56

Godverdomme je mag ook niet veel meer, dan maar damschreeuwen?

Reebensteeltje | 16-11-20 | 17:21 | 1

Zo lang u maar niet gewapend met een waxinelichtje rond gaat lopen, prima.

EEnzame SchizofrEEN | 16-11-20 | 17:24

Ik begrijp wel dat ze dat willen. Iedereen heeft toch al een pleurishekel aan die machtswellustige onrendabelen. Dan maakt het niet meer uit of je nog meer mensen tegen je in het harnas jaagt met dit soort onzinmaatregelen.

De enige oplossing is of hun alle macht ontnemen, of liever nog totaal op te heffen. Meer geld naar de politie en stoppen met deze poppenkast.

Zwiebelsuppe | 16-11-20 | 17:20

Vroegah hadden we een zure wijkagent op de fiets en met sabel die in de dagen voor ouwejaar in z'n eentje vuurwerk in beslag nam. De truc was om die ouwe zak weg te lokken dmv snelle knul waarop wij vervolgens het in beslag genomen vuurwerk uit z'n fietstassen haalden. Dat waren nog eens tijden, komen nooit meer terug.

D.Onderop | 16-11-20 | 17:20 | 1

Veldwachter Flipsen!

Zwiebelsuppe | 16-11-20 | 17:24
-weggejorist-
dirkdoorsnee | 16-11-20 | 17:19 | 2

Pohh, ben benieuwd wat die handvol agenten/BOA's hier bij ons in de gemeente (Oost-Gelre, Achterhoek) zouden doen haha

Tom Aatje | 16-11-20 | 17:18 | 1

Die zijn verstandig en blijven thuis. Met handhaven win je niets en krijg je alleen maar gezeik en daar zitten ze niet op te wachten.

Graaisnaaiert | 16-11-20 | 17:32

Verbieden!? das geen probleem, zeg dat jij jezelf voelt buitengesloten als,
anders gepegmenteerde, transgender of een rolstoelsturende, misschien wel alle drie ineen!! en hop, klaar is dat blanke boeren uitsluit feestje!!
Werk bijna overal behalve voor het suikerfeest.

TijdelijkOptimist | 16-11-20 | 17:17

Carbid schieten is cultureel erfgoed in Twente. Al die verboden dat gaande is is gewoon etnisch profileren en discrimineren. Echte criminelen en radicalen waar ons land mee bezaaid is laten ze vrolijk hun gang gaan. Selectief beleid en selectieve handhaving.

Hollandse_blauwe | 16-11-20 | 17:17 | 1

Helemaal mee eens.

Lupuslupus | 16-11-20 | 18:07

Mensen die hier ervaring mee hebben uitgezonderd, maar achterlijk volk moet je geen carbid laten schieten.
Daar hoef je geen Boa voor te zijn, om je dat te kunnen bedenken.
Laat carbid lekker in de dorpen, waar het al jaaaren hoort.
Om de spreeuwen te verjagen toch, ofzo?

Ruimedenker | 16-11-20 | 17:17 | 1

Mollen.

miko | 16-11-20 | 17:50

Tijd voor opstand, met een John Deere tot aan het Malieveld daarna met hooivorken richting het torentje

Mich2007 | 16-11-20 | 17:17 | 6

Mag 't ook een UTB zijn?

Voorgeenchanterikpeu | 16-11-20 | 18:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat kon je op je vingers natellen. Als vuurwerk verboden is, grijpt men naar datgene wat het dichtst in de buurt komt. Ik ben benieuwd hoeveel ramen en puien eruit geschoten gaan worden doordat riftuig ook deze traditie gaat slopen.

Frau Merkel | 16-11-20 | 17:15 | 3

Cobra”s en Shells zijn makkelijker verkrijgbaar dan een slof astronauten....

Hollandse_blauwe | 16-11-20 | 17:19

Het feit dat er al gesproken wordt over het verbieden geeft aan dat ook dit gebruik ook al zo goed als gesloopt is.

Veepert | 16-11-20 | 17:33

Die gaan echt niet de moeite doen om het fenomeen carbidknallen te doorgronden. die kopen van een 'broer' of 'gappie' wel illegaal vuurwerk.

miko | 16-11-20 | 17:46

Iedereen en zijn moeder valt over het verbod maar de schade komt pas in 2021. Dan wordt er verwezen naar de rustige nieuwjaarsnacht en vat men dat aan om het nieuwe normaal te kaderen.

Dag Sinterklaasje, Dag kerstmis en Dag Oud en Nieuw. Dag cultuur, het was gezellig.

netniet | 16-11-20 | 17:15 | 2

We hebben het beste gehad: geluk, vrijheid, rijkdom. Ze zeggen dat het beter is om het te verliezen dan het nooit gekend te hebben.

Mr_Natural | 16-11-20 | 17:17

Een rustige nieuwjaarsnacht? Dat zullen we nog wel eens zien!

witwas | 16-11-20 | 18:08

Een rotje in een omgedraaid conservenblikje, ik zal het m'n kleinzoon nooit kunnen leren.

Mr_Natural | 16-11-20 | 17:14 | 7

Neem een leeg conservenblik, sla een gaatje in de bodem, vul het met gas uit het fornuis, en zet het met de bodem naar boven op een paar blokjes (zodat er lucht bij kan van onder). Steek het gas dat uit het gaatje ontsnapt aan, en wacht... totdat het gas/luchtmengsel in het blik precies de explosieve verhouding heeft, en het blikje de lucht in knalt. Leuk én leerzaam.

Maar ja, gas hebben we binnenkort ook niet meer.

Muxje | 16-11-20 | 17:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Niemand heeft er problemen mee als boer Harm op zijn weiland wat met carbid aan het spelen is.
Maar als Delano of Mo met carbid melkbusdeksels door de hoofdstraat afvuren of containers opblazen is dat toch wel een dingetje.

Mr. Happy | 16-11-20 | 17:14 | 3

En ligt dat dan aan het vuurwerk of aan Delano of Mo? Ik geloof dat hier het probleem ligt. Niet alleen met vuurwerk overigens.

sander3488 | 16-11-20 | 17:23

@sander3488 | 16-11-20 | 17:23: Dat ligt dan aan de moeilijke omstandigheden waarin sommige jongeren opgroeien, beperkte geestelijke vermogens waar geen rekening mee wordt gehouden, achterstelling in de maatschappij, slechte vooruitzichten, gebrek aan stageplaatsen... en aan systemisch racisme. Kortom het ligt aan jou.

Muxje | 16-11-20 | 17:25

@Muxje | 16-11-20 | 17:25: Aah dat is het. Ik dacht even dat Mo of Delano hand in eigen boezem moest steken.

sander3488 | 16-11-20 | 17:58

Geweldig dat zo’n voormalig Melkert-banen bond zich nu ook al met de landelijke politiek gaat bemoeien straks mét wapenstok dus gewoon de oude gemeentpopo. Daar gaan we nog veel van horen de komende jaren vrees ik.

Trumme | 16-11-20 | 17:13

Het Chinese jaar Huangdi 4718, het Jaar van de Os, begint op vrijdag 12 februari 2021. Dat gaat alhier gepaard met dansende draken en heul veel knalwerk, op de Nieuwmarkt en De Dam. Ben nog steeds benieuwd hoe GroenLinks gaat omgaan met deze eeuwenoude traditie. Van een Minderheid. Misschien sponsoren ze een onthoofding erbij. Je weet het niet.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:11 | 2

Piet vergeet de Oudezijds en Zeedijk niet hé.

Trumme | 16-11-20 | 17:14

@Trumme | 16-11-20 | 17:14: Dacht er net aan. Vroeger veel geweest, als excuus om niet te hoeven studeren in de OMHP.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:20

Carbidboeren zijn waarschijnlijk lid van het Farmers Defense League.

oldandwise | 16-11-20 | 17:11 | 1

En ze rijden ook op afzichtelijke trekkers.

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 17:24

En wie gaat dat handhaven midden in Drenthe..

WellusNietus | 16-11-20 | 17:11 | 1

Wat een ontzettende softie-samenleving zijn we geworden zeg. Gadverdamme het is niet meer te harden inmiddels.
Elke kneus is tegenwoordig om het minste of geringste "gekwetst" en iedereen wil elkaar de morele les voorlezen hoe de ander zich dient te gedragen.
Rot gewoon op met je eeuwige gedram.

mlmn | 16-11-20 | 17:10 | 1

Wat te denken over al die mafklappers van mannen, die ineens over hun gevoel gaan praten. De horror.

Gokmaar | 16-11-20 | 17:57

Mooi volk daar op het platteland! Supermentaliteit! Veel plezier met de dreunen!

gozoman | 16-11-20 | 17:10

Er is al bijna niet meer aan carbid te komen... Mosterd na de overbekende maaltijd.

Ommezwaai | 16-11-20 | 17:09 | 1

Butaan werkt ook hoor, kun je ook nog eens prima aardappels (etc) mee verschieten.

Voorgeenchanterikpeu | 16-11-20 | 18:14

OT: in het verlengde een mooi verhaaltje dat ik laats las.
In een internationale klas werd gesproken over 'the American dream'. Juist aan de enige Duitse deelnemer werd gevraagd of er ook zoiets voor de Duitsers bestond. Zijn antwoord: 'Oh zeker, alleen vond de rest van Europa die niet zo leuk'.

EEnzame SchizofrEEN | 16-11-20 | 17:09 | 1

Een Duitser met humor,... en dan nog wel zwarte humor,.. dacht dat alleen joden die hadden.

miko | 16-11-20 | 17:42

Bij carbidschieten is knallen bijzaak, het gaat erom dat je met vrienden en kennissen met een potje bier rond een vuurkorf staat te ouwehoeren. Het is de gezelligheid. Wat op zich prima is natuurlijk, maar ga nu niet doen alsof het om het knallen gaat. Het is gewoon 's middags indrinken voor oudejaarsavond.

Captain Pervert | 16-11-20 | 17:07 | 2

Ssstttt dat willen ze juist niet dat samenklonten.

Trumme | 16-11-20 | 17:15

@Trumme | 16-11-20 | 17:15: Gewoon zwarte ballen verschieten, als ze klagen dan zijn ze rassiesss. Black Balls Matter.

Voorgeenchanterikpeu | 16-11-20 | 18:15

Nederland is stuk, mag ik een nieuwe? Ik wil best wat bijbetalen hoor

de Jager59 | 16-11-20 | 17:07 | 1

Ik neem aan dat het bijbetalen is om wat zaken te repareren, toch?

oh no | 16-11-20 | 17:39

Kerstboom verbranden mag dat nog wel? dtv

First Contact | 16-11-20 | 17:07 | 1

Kerstboom?

Winterfeestboom zou je bedoelen, en die boom kun je mooi vergeten, die blijft gewoon in het bos staan.

Voorgeenchanterikpeu | 16-11-20 | 18:16

Geen carbid schieten binnen de bebouwde kom, lijkt me niet teveel gevraagd toch?

Binnenbaan | 16-11-20 | 17:07 | 1

Buiten de bebouwde kom zijn minder vensters. Dat kost veel meer carbid.

JanVergoor | 16-11-20 | 17:08

Hebben die melkertbaners ook een eigen mening dan?

SergeantPierlala | 16-11-20 | 17:07 | 1

Sinds ze er een lbo studie voor opgericht hebben willen ze erkenning. Vandaar die bond.

Trumme | 16-11-20 | 17:17

Verbieden is het nieuwe gedogen

P-unit | 16-11-20 | 17:06

De meeste doden met oud en nieuw komen toch uit dorpen waar nog nooit iemand van gehoord heeft.

dhrat | 16-11-20 | 17:06

Ab heute wird nicht mehr Carbidgeschossen. Wat een geruststelling, zo'n verbod. Alleen nog even overleggen over de handhaving, maar het principeakkoord ligt er. Rust is wat het volk wil. Toch, volk?

Nivelleermarionet | 16-11-20 | 17:06

Mijn vader heeft nog zo een ouderwets gaskanon staan. die waren er om de spreeuwen uit zijn fruitbomen te houden.
Ik zal eens kijken of het ding het nog doet, mooi,... kun je gewoon aanzetten en weg gaan.

miko | 16-11-20 | 17:05 | 3

Doe dat dan wel op je eigen landgoed wil je? Die dingen zijn onvoorspelbaar en gaan hard genoeg om je trommelvliezen aan gort te blazen.

elfenstein | 16-11-20 | 17:10

Knallen op oudejaarsdag zoveel je kunt.

Trumme | 16-11-20 | 17:18

@elfenstein | 16-11-20 | 17:10:
Ja dat was de reden dat hij dat ding uit zijn gaard moest halen. De hele buurt had plezier er van.

miko | 16-11-20 | 17:40

Het probleem is, is dat ze in de stad nu ook met carbid gaan spelen.
En als de 'jongeren' dat ook gaan doen hebben we weer een nieuw probleem.
We hebben echt een 'jongeren' probleem.

Tragicomix | 16-11-20 | 17:05 | 4

het zou te ingewikkeld zijn en bovendien werkt het al lang niet meer carbid

AntiZanicz | 16-11-20 | 17:57

Het sleutelwoord: handhaving

toaop88 | 16-11-20 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Melkbus met radiografische afstandbediening.

pa_niek | 16-11-20 | 17:05 | 1

dat kan makkelijk, het gas is ook niet echt meer.

AntiZanicz | 16-11-20 | 17:56

Nah, in een gecontroleerde, veilige setting moet het kunnen.

MickeyGouda | 16-11-20 | 17:05 | 8

Iedereen hier van de schrijvers en lezers is uit de randstad maar heeft plots een liefde voor plattelandsgedoe met gevaarlijk gas. Wie overigens gelooft dat er feitelijk nog met Carbidgas gewerkt wordt is naïef. Het komt gewoon uit de butaanfles, met een slangetje.

AntiZanicz | 16-11-20 | 17:55

@AntiZanicz | 16-11-20 | 17:55: Geen butaan. Acetyleen uit de fles bedoel je volgens mij. Voor de rest bedoel je die stenen, het carbid. Eigenlijk wordt voor 99% nog dit gebruikt. In een enkel geval inderdaad uit de fles. Maar je bent van harte uitgenodigd om met oudejaarsdag te komen kijken hoe of het echt gaat.

Zadelgeur | 16-11-20 | 19:32
▼ 5 antwoorden verborgen

De boa bond ruikt de dictatuur en het water loopt haar door de mond.
Ze hebben potdomme niet eens een fatsoenlijke opleiding maar de laarzen zijn al gepoetst.

JanVergoor | 16-11-20 | 17:05 | 2

Dat krijg je als een dubbeltje een kwartje wil zijn.

Trumme | 16-11-20 | 17:19

Never waste a good crisis om tot een totale controle van de bevolking te komen.

En als u daartegen protesteert, dan bent u vóór corona, kinderporno of ze verzinnen nog iets anders.

James Lastig | 16-11-20 | 17:23

Ik denk niet dat Rutte dit waarschijnlijk ook niet weet. Want betuttelen.

logicavanhetgevoel | 16-11-20 | 17:04 | 5

@Ommezwaai | 16-11-20 | 17:07: Zijn er nog ministers/slachtoffers die hij voor de trein/metro kan duwen? Moet direct denken aan House of Cards, seizoen 2, aflevering 1.

First Contact | 16-11-20 | 17:10

@Ommezwaai | 16-11-20 | 17:07: "We doen er echt alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen, maar ja het is ingewikkeld en we moeten het heel zorgvuldig uitzoeken om niet weer fouten te maken. Er wordt echt met man en macht aan gewerkt. Soms gaan dingen niet zoals je ze het liefst zou willen."

@ed | 16-11-20 | 17:14

@@ed | 16-11-20 | 17:14:
Een vuurwerkverbod is er binnen een vloek en een zucht doorheen gejast. Alleen dit kan niet even niet snel opgelost worden.
Enfin, Rutte en zijn kompanen hebben het buskruit zeer zeker niet uitgevonden.... Om maar even in vuurwerktermen te blijven.

Ommezwaai | 16-11-20 | 17:48
▼ 2 antwoorden verborgen

waarom wachten tot 31 december?

@ed | 16-11-20 | 17:03

What the fuck?!@#!?

Piet Karbiet | 16-11-20 | 17:02

Verbod op Boas wie is voor?

Geenjoris | 16-11-20 | 17:02

werkweigering. boete.

newray | 16-11-20 | 17:02

Ik zeg: BOEM!!!

eerstneukendanpraten | 16-11-20 | 17:01 | 1

Bieeem

P-unit | 16-11-20 | 17:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken