Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Deel kabinet wil avondklok terugdraaien'

Dus u dacht dat de zomertijd wintertijd discussie ingewikkeld was

naaziii

Gedoe in kabinet, coalitie & gansch het land. Een deel van het kabinet (net toevallig het deel dat altijd dingen lekt aan de parlementaire redactie van de T.) wil de avondklok, die we nog niet hebben, alweer afschaffen. Lijkt ons volkomen terecht, want als je als kabinet na een maandenlange discussie eindelijk een spoedwet door het parlement hebt geramd, is het op zijn zachtst gezegd nogal TIRANNIEK om die meteen te omzeilen en een maatregel proberen af te dwingen waarvan de effectiviteit nog maar moet worden aangetoond. Bovendien mag je bij invoering van de avondklok zelfs niet meer na achten knuffelen met je schoonmoeder, dus Grapperhaus is ook tegen. En dat zijn wij helemaal met Grapperhaus eens. STOP. DE. SPERRZEIT.

Reaguursels

Inloggen

Eindelijk een goede vraag van een journalist die aan Rutte voorstelt een islamitische spotprent te tonen als hij zelf zijn wekelijkse les maatschappijleer geeft.
Maar lulletje rozenwater wil natuurlijk niet kleur bekennen en kletst er wat omheen. Nou zal ik het dan maar zeggen, je bent een laffe hypocrite lul Mark.

oakmont | 06-11-20 | 17:19 | 2

Rutte die leraren aanspoort om de gevoelige onderwerpen te blijven bespreken kruipt als een bangerik in zijn schulp als hij aangespoord wordt om het goede voorbeeld te geven. Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat klasje. Niet voor iedereen toegankelijk denk ik. Waarschijnlijk streng geselekteerd. Voor hem zou het daarom geen probleem moeten zijn om dit soort onderwerpen met illustraties te bespreken.

watazooi | 06-11-20 | 17:29

Niet waar. Er is maar één school met geselecteerde kindjes en daar gaan onze prinsesjes, die “toevallig” allemaal slim genoeg voor het gymnasium zijn, heen. Rutte heeft meer dan genoeg “jongeren” in de klas.

Feitenpliesie | 07-11-20 | 05:58

Maak je niet zo druk Rutte....tis wintertijd. En in deze donkere corona dagen begin ik al om 16:30 met bierzuipen en kruip ik dus om 21:30 ladderzat naar mijn nest.....fuck je avondklok! Mij krijg je niet klein....power to the People.

Witte-vla | 06-11-20 | 16:29

De leeftijdsopbouw van de personen die in de afgelopen 24 uur zijn overleden, is;
50-59 5 personen (3 personen in maart t/m mei)
60-69 9 personen (2 personen in maart t/m mei)
70-79 29 personen(9 personen in maart t/m mei)
80-89 56 personen(11 personen in maart t/m mei)
90+ 18 personen
Plus iemand onder 50 jaar.
Totaal 118 hiervan zijn 25 personen een correctie uit maart april en mei.
leeftijdsopbouw van de opnames in het ziekenhuis volgens RIVM is;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 0 personen
40-49 5 personen
50-59 11 personen
60-69 17 personen
70-79 35 personen
80-89 28 personen
90+ 1 persoon

mikes43357369 | 06-11-20 | 15:16

Rutte zal erop vertrouwen dat Merkel wel de benodigde troepenmacht zal leveren om de avondklok te handhaven, maar ik moet dat nog zien. En zonder het Duitse leger heeft Nederland volgens mij helemaal niet de mankracht om zijn avondklok te handhaven. Hij heeft niet eens genoeg om alle wegen af te sluiten, laat staan de fietspaden en voetpaden.

obominotie | 06-11-20 | 13:14 | 1

Gewoon om de hoek gaan staan met een politie busje in een woonwijk van koopwoningen en al die mensen een flinke bekeuring geven.

Cepalislam500mg | 06-11-20 | 17:04

inkomstenbelasting
zorgpremie
gaswaterlicht
huurhypotheek
Gaarne even vlot en volledig alle bedragen terugstorten aan de hongerburger die al veel te lang getart is.

De juiste medische zorg is niet beschikbaar.
De premie wordt voldaan om verzekerd te zijn van de juiste zorg.

De sovjEtUnie was geen goed idee, net zoals het inkorten van mensen tijdens de Franse Revolutie.
Met een Duits toestel dat grundlich de inteligentie van een volk kortwiekte.
Zoals een Polpot die alle brildragersover de kling jaagde omdat ze te slim zijn wegens kunnen lezen.

Dom en arm is als collectief van vrije gelijke kinderen van dezelfde ouders veel gemakkelijker te bereiken dan slim en rijk.
De hele klas kijkt kwaad als aan het eind van de les de studiebol nog een ingewikkelder vraag stelt aan de leraar.
Zodra de bel gaat is het speelkwartier, de uitleg van de leraaar wordt geen algemene kennis, het maakt alleen de studiebol meer ergerlijk.

De mondige burger die een beetje weet heeft van dingen is zeeer ongewenst, die mensen laten zich niet zomaar foppen en zijn dus moeilijk te corrumperen. Dus rotte appels Isoleren van de groep.
Label die mensen maar als "vrienden van Emmanuel Goldstein".
Hun dissident geluid is te monitorren via de cookiedatabase.

Alle nette mensen zijn goodthinkful.
Meaning naturally orthodox, incapable of thinking a bad thought.

Nederland is illegitiem afgeschaft in een operatie onder gedeelde inspiratie uit achterhaalde inzichten: Wereld goed, landen fout.
Doel is To sap and impurify our precious bodily fluids.

De eigenheid verliezen, zodat we eindelijk eens gedwee gaan gehoorzamen aan vadertje staat.
En ophouden volledig terecht te klagen over het niet bewaken van grenzen die op grond van een geitenpaadje werden begraven onder onderste stenen.

Uit de felicitaties van een pretendent:
And I wish all architects of the better world – whatever their age, nationality or background – every success!

Zoo wappert de vlag over gansch de Natie,
In het design van de betere wereld komt helegaar geen Koning voor, dat wist zijn moedertje al, und tóch doorcollaborieren.

Ik zie géén watermanager dit tij nog keren,
heeft geen klinkende munt het gelag te betalen.

Has neither the time, the training, nor the inclination for strategic thought.

hallevvezool | 06-11-20 | 13:08

Kan niet wachten tot het topic over het vvd-verkiezingsprogramma. De partij gaat nog verder naar het midden en dus nog verder naar links. Dat topic wordt smullen!

StiekemeBunzing | 06-11-20 | 12:59

Letten we even op mense, die avondklok is gebaseerd op de Wet Buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. Bedoeld voor oorlogssituaties. In art. 13 lezen we: Onze Minister van Veiligheid en Justitie is bevoegd beperkende bepalingen vast te stellen omtrent het vervaardigen, uitgeven, voorhanden hebben, verspreiden, aanbrengen of in de handel brengen van geschriften, opschriften, tekeningen of afbeeldingen. Hij kan een en ander ten aanzien van bepaalde geschriften, opschriften, tekeningen of afbeeldingen geheel verbieden.
...
Dan gaat GS ook op slot.
(Met dank aan Jan)

Piet Karbiet | 06-11-20 | 12:43

Met Dr. Zelenko's profylactische protocol voor risico-patiënten, dus in de fase VOOR DAT ZE NAAR HET ZIEKENHUIS MOESTEN reduceerde hij het aantal mensen dat naar het ziekenhuis moest met een FACTOR 6 ! Waarom doen we dit hier in NL niet ?

Pubmed-link (peer reviewed)

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...

Uitleg:

www.youtube.com/watch?v=q-SwbhDIdxY

RichardBandler | 06-11-20 | 12:29

Waarom experimenteren ze niet een beetje op lokaal niveau met die avondklok? Bijvoorbeeld door te beginnen in Amsterdam, Urk en Almelo.

Kuifje-naar-Brussel | 06-11-20 | 11:56 | 2

Wanneer ben jij voor het laatst op Urk geweest?

Quib | 06-11-20 | 12:23

Goed idee Kuifje! De avondklok heeft de toekomst in socialistische heilstaten, dus de mensen kunnen er maar beter zo snel mogelijk aan wennen.

HoogToontje | 06-11-20 | 12:37

Als ik gisteren die rellende Feyenoord Hoolikneusjes weer zag dan zou ik een avondklok en de inzet van militairen niet eens zo verkeerd vinden....

Woelige Wimpie | 06-11-20 | 11:40 | 4

@demaup | 06-11-20 | 12:13:

Ben je daar recent nog wel eens over straat gegaan in de avonduren? Nou dan.

HoogToontje | 06-11-20 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Moeten we niet willen. Dan vinden straks alle liquidaties en plofkraken overdag plaats. Veel te hoge pakkans.

strawdog | 06-11-20 | 11:39

Ik voel af en toe wel eens bezwaard dat ik altijd in vrijheid heb geleefd en nooit de Duitse bezetting heb meegemaakt. Gelukkig geeft Mark ons nu een herkansing...

Mark zit te Dutten | 06-11-20 | 11:34

Ik snap die hele idiote avondklok niet. Het blijft vreemd dat mensen denken dat een virus klok kan kijken? Kan iemand me dat even uitleggen?

SanderEvers | 06-11-20 | 11:27 | 3

Omdat het overgrote deel van de bevolking overdacht werkt en 's-avonds vertier zoekt bij elkaar. Denk ik?....

Woelige Wimpie | 06-11-20 | 11:31

@Woelige Wimpie | 06-11-20 | 11:31: en werken doen ze in hun uppie?

The2Amendment | 06-11-20 | 11:51

@Woelige Wimpie | 06-11-20 | 11:31: Al het vermaak is gesloten, dus naar welk vermaak zouden ze moeten gaan?

Franker | 06-11-20 | 15:45

Besef wel even goed wat hier staat he, er worden maatregelen aangekondigd waarvan de effectiviteit niet is aangetoond. Sterker, je kunt vrij simpel redeneren dat het waarschijnlijk heel weinig effect gaat hebben.

Wat heb ik een afkeer gekregen tegen mensen die zich maar zo gemakkelijk laten opsluiten omdat ze gvd zo graag beschermd willen worden. Stelletje lafaards zijn we geworden. Een begenadigd cabaratier zei ooit eens: "Daar moet weer een oorlog overheen". Gelijker had hij niet kunnen hebben met alle mensen van nu.

mlmn | 06-11-20 | 11:26 | 1

Daarom bent u.net als wij allemaal ook een anonieme toetsenbord held.

strawdog | 06-11-20 | 11:42

In Oostenrijk hebben we een avondklok van 20:00 tot 6:00. Tijdens die tijd moet je in je eigen woning zijn.

Er zijn uitzonderingen. Hulp bieden, naar of van het werk gaan, noodzakelijk boodschappen doen en dan, de ultieme "deze wet stelt niets voor", voor lichamelijke of geestelijke ontspanning buiten, daar mag je met openbaar vervoer of eigen vervoer naar toe. Als je dus bij vrienden op bezoek bent en daarna, na 20:00 naar huis gaat, ben je bezig op weg naar/van geestelijke en lichamelijke ontspanning.

bergsbeklimmer | 06-11-20 | 11:24 | 2

Dus je kan tot 20:00 uur covid opdoen door bij je matties te zijn, maar dan mag je niet naar huis tot 06:00 's ochtends, want dan heeft het virus geen vat meer cq. ben je niet meer besmettelijk? Da's toch waanzin.

Is het dan niet gewoon makkelijker en logischer om geestelijke en lichamelijke ontspanning buitenshuis te verbieden? m.a.w je mag alleen je hut nog uit voor boodschappen, werk en (mantel)zorg in alle andere gevallen blijf je thuis.

ReyNemaattori | 06-11-20 | 12:16

@ReyNemaattori | 06-11-20 | 12:16: Schijnbaar is, ook in NL, ´s avonds bij iedereen het alcohol peil zo hoog dat hij niet meer normaal kan denken en dus gevaarlijk dicht binnen de 1m (hier in oostenrijk) grens kan komen.

Politici zijn bekend voor hun drank "ge"bruik, dus denken ze dat iedereen te diep in het glaasje kijkt. Zoals de waard is ......

bergsbeklimmer | 06-11-20 | 14:59

Gisteren op het Belgen journaal: verbazing dat in Burkina Faso nauwelijks Covid voorkomt. Daar schijnt de zon en daar leeft men buiten, vul de rest zelf maar in.

glaaf | 06-11-20 | 11:23 | 6

Ja zal er ook mee te maken hebben dat elk vissersbootje voor de kust onmiddellijk teruggestuurd wordt naar een eiland. Dat als je op de luchthaven ook maar een bosje bloemen hebt , je onmiddellijk een terechtwijzing krijgt bij de douane. Makkelijk hè om een paar grote landen op een paar grote eilanden te isoleren.
Nog daargelaten dat de afstand tussen de bewoonde gebieden nogal groot is

strawdog | 06-11-20 | 11:46

Geldt voor Australië en Nieuw-Zeeland natuurlijk.

strawdog | 06-11-20 | 11:51
▼ 3 antwoorden verborgen

En dan nog de vraag: hoe vaak gaan we dit nog meemaken? 3e, 4e 10e 20e golf?
Virus muteert, hup weer maatregelen.
Ze doen net alsof er een zombie Apocalyps is.
De enige hersenlozen zijn de beleidsmakers die nog steeds weigeren de kwetsbaren te beschermen en bepaalde bevolkingsgroepen niet op hun plichten durven wijzen. Wat is de gemene deler van het gros van de patienten, behalve leeftijd?

Olleke | 06-11-20 | 11:17 | 3

De vraag is ook of die volgende golf nog iets gaat voorstellen. Ook deze 2de golf is maar de helft van de eerst qua bv IC patiënten. Als het telkens minder wordt hoe ga je de bevolking dan bang houden?

HornoxNL | 06-11-20 | 12:30

Precies, statistieken worden niet bekeken. Dit is een gevaarlijke tendens en zeker als de media elke dag 5 miljoen Corona artikelen presenteert. Het is absoluut niet de pandemie, die ze beschrijven. Heb het gezien bij meerdere mensen in mijn omgeving, ziek of verkouden maar verder niks. Zelfs twee vrienden die long aandoening hebben.

swagmachine | 06-11-20 | 13:45

Opzich zitten de meeste mensen om 22:00 gewoon binnen. Dus er te overdreven op reageren is een beetje te. Je weet dat wij veel meer vrijheden hebben gehad dan andere landen in de EU de laatste x maanden dus beetje simpel omdat meteen weer hysterisch te gaan krijsen hier. Anyway goed dat ze het weer gaan afschaffen terwijl het niets eens ingezet was. Al is het niet zo dat ik het helemaal uitsluit. Maar het kabinet heeft wel geprobeerd geen hele zware lockdowns toe te passen. Wat ons een relatief vrije zomer op heeft geleverd. Het kon veel erger. En als je het niet trekt: type Marcel van Roosmalen in op YouTube. Hij is bezig de titel voor columnist der Nederlanden binnen te harken. Wat is die man toch goed!

Uni-isme | 06-11-20 | 11:10

Met alle maatregelen tot nu toe kon ik leven - okay, met de horecamaatregel had ik ook moeite, voor de ondernemers - maar een avondklok gaat me te ver. Voor ons zou dit bijvoorbeeld betekenen dat mijn oude vadertje elke avond alleen in zijn appartementje zit, in plaats van gezellig met zijn av-Radlertje bij ons op de bank. Die paar honderd meter naar huis zou hij dan niet mogen overbruggen. De waanzin. "Sorry, pa, het is weer net als in de oorlog."

MickeyGouda | 06-11-20 | 11:02 | 1

Mag wel, hij moet dan alleen op die bank slapen.

ReyNemaattori | 06-11-20 | 12:18

In België hebben ze al avondklok mensen uit Brussel zitten daar achter EU ofzo dus nu nog niet ma zal wel niet zolang meer duren

oldskoolhollander | 06-11-20 | 10:58 | 1

Het feit dat we met een constant verliezend team blijven spelen en weigeren wisselspelers op te stellen die een positieve insteek zouden kunnen brengen zegt genoeg. Dat de falende coaches aan mogen blijven, zolang ze WHO blijven volgen. Dat er geen VAR wordt ingevoerd die een andere mening mag hebben en andere middelen mag proberen, want dan wordt die gedemoniseerd of weggezet als wappie.
Dat het WHO, gesponsord door o.a. China (de Ethiopische voorzitter) datzelfde China maandenlang heeft beschermd ipv bekritiseerd zegt genoeg

Olleke | 06-11-20 | 11:10

Prima om de avondklok af te schaffen. Zullen we dan wel met zijn allen afspreken dat we geen coronahuisfeestjes meer houden?

bamitoren | 06-11-20 | 10:58 | 2

Uw ben van harte welkom we moeten het samen doen proost alvast

oldskoolhollander | 06-11-20 | 11:00

dan worden het vervolgens pyjama feestjes..

glaaf | 06-11-20 | 11:00

Overigens liggen niet alleen in Nederland vooral (oudere) mensen met een migratie-achtergrond op de IC, dat geldt ook voor België en het VK. (Mensen met veelal ernstige vitamine D deficiëntie).

Ik zie ’s ochtends in de tram in de Randstad regelmatig jongeren met kinkapjes, van wie juist hún familieleden extra risico lopen. Als je dat niet durft te benoemen, wat heeft een avondklok dan voor meerwaarde.

Denimativ1970 | 06-11-20 | 10:58

Avondklok in de Schilderswijk en Kanaleneiland zal veel goed doen, om maar twee willekeurige wijken te noemen.

Nederland80 | 06-11-20 | 10:57

Waarom toch zwart/wit Moeder Natuur tegen willen gaan en het virus stoppen terwijl we er juist om een goede manier mee moeten leren om te gaan. Dit artikeltje toont in ieder geval dat er slimme manieren zijn om er mee om te gaan: www.maurice.nl/2020/11/05/zo-kan-het-...

Wensbaar Denken | 06-11-20 | 10:57

Ik hoop dat iedereen die hier zo tegen de avondklok is ook gewoon de straat op gaat dan. Als je dat echt niet vind kunnen moeten we het blokkeren ook. Dan maar een boete riskeren als te weinig landgenoten meedoen.

Michelsz | 06-11-20 | 10:56 | 1

Ik blijf gewoon na 22u mijn honden uitlaten.

Lupuslupus | 06-11-20 | 10:58

Mijn afspraakje met de buuf is sinds kort buiten tussen 23h en 24h, dus avondklok ok, maar dan na 24h graag. Bvd.

Harry.Langezwaal | 06-11-20 | 10:55

Ik vind een avondklok romantisch. Het doet me aan de oorlog denken die ik nooit heb meegemaakt en die ik alleen ken van mooie kinderboeken, zoals 'Oorlogswinter' van Jan Terlouw van D66.

ciabatta | 06-11-20 | 10:53 | 4

@Glasgow Argus | 06-11-20 | 10:55:
En elke dag vuurwerk, wat een feest was dat.

HoerieHarry | 06-11-20 | 10:58

Toen de treinen ALTIJD op tijd vertrokken, echt memorabel...

serieusgenomen | 06-11-20 | 11:26

Als je de mazzel had om samen met je tweelingzusje in zo'n recreatieoord te kunnen vertoeven en je kon genieten van de nieuwste medische snufjes..

DeviousDick³ | 06-11-20 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

En wel klagen dat Trump feitenvrij praat.
De feiten over de PCRtest, het mondkapje en corona zelf worden volkomen genereerd.

jantjeuitnederland | 06-11-20 | 10:51 | 2

Hopelijk komt er t.z.t. een tribunaal over die onderwerpen.

Lupuslupus | 06-11-20 | 11:00

@Lupuslupus | 06-11-20 | 11:00: Dat tribunaal is al in volle gang, alleen U staat in het beklaagdenbankje en heeft het zelf niet door.... geniaal..

serieusgenomen | 06-11-20 | 11:30

Deze hele aanpak is gebaseerd op een grote denkfout van Van Dissel. Die verwart correlatie met causaliteit. “Omdat na ons maatregelenpakket van maart-juni het aantal besmettingen van een SEIZOENSZIEKTE omlaag ging, kwam het dús door ons maatregelenpakket.” Er is werkelijk waar nog nooit een coronavirus geweest dat níet verdween in mei/juni. Doordat mensen dan meer in de buitenlucht komen, vitamine D opdoen. En nu valt nergens meer anders over te praten dan dat hetzelfde maatregelenpakket in het najaar weer dezelfde resultaten moet opleveren. Want dat ‘perfecte’ maatregelenpakket heeft ‘aantoonbaar gewerkt’ volgens Van Dissel. En nu werken de maatregelen dus opeens veel minder goed. Het wordt kouder, mensen krijgen minder weerstand. En daarom ligt het volgens het kabinet aan het 'gedrag van mensen’ en worden steeds bizarder wordende maatregelen zoals deze avondklok voorgesteld.

Denimativ1970 | 06-11-20 | 10:50 | 5

Denkfout en van Dissel=pleonasme, voor denken heb je volgens mij hersenen nodig althans, in het bezit zijn van. Nog afgezien van het veronderstelde i.q.

serieusgenomen | 06-11-20 | 11:12

@serieusgenomen | 06-11-20 | 11:12: Ons was beloofd dat de aanpak zou worden gebaseerd op advies van wetenschappers, maar wanneer gaan ze daar dan mee beginnen? Échte terzakekundige wetenschappers.

Denimativ1970 | 06-11-20 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Proefballon na proefballon worden onze rechten weggehaald. 2 stappen vooruit, 1 stapje terug en we zijn blij dat het bij afstand houden, 2 gasten in je huis en mondkapjes blijft. Volgende keer dreigen met opsluiting bij overtreding en we zijn blij dat het bij een avondklok blijft. En uiteindelijk regelen dat iedereen zijn buren niet meer vertrouwt en ze aangeeft. Het is verdomme gewoon het draaiboek van 1933.

snokkertje | 06-11-20 | 10:48 | 4

@de honden blaffen... | 06-11-20 | 10:52: Eh nee, het ontstaan van 1984 wordt nergens verklaard door Orson Welles. Het ontstaan van nachten van lange messen, kristallnacht en de treinen naar het oosten wordt wel verklaard door de draaiboeken vanaf 1933.

Maar het doel lijkt wel 1984, dat ben ik volledig met u eens.

snokkertje | 06-11-20 | 10:53

En ook niet willen zien dat de genomen en te nemen maatregelen is Spanje en België totaal niet hebben gewerkt.
Ipv miljarden aan KLM te geven hadden ze beter miljarden aan ventilatie op scholen en verzorgingshuizen moeten besteden

Olleke | 06-11-20 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

500 oudere patienten op de IC's. Zoals iemand hier al eerder schreef; daar zijn die dingen voor gebouwd. En dan nu met een avondklok komen. Het is gewoon grenzend aan krankzinnigheid en manipulatief machtsmisbruik.

Piet Karbiet | 06-11-20 | 10:46

Door steeds maar de avondklok als (absurde) maatregel in de media te ventileren let niemand meer op de minder kolderiek klinkende maatregelen die klakkeloos door het volk aangenomen worden. Slim weer.

ChristianV | 06-11-20 | 10:46

Ajax had, meen ik, 3 spelers die positief waren getest en op dezelfde dag weer negatief. Die werden vervolgens naar de selectie gevlogen om een wedstrijd te mogen spelen als zij in Denemarken ook middels een andere test negatief waren.
Mijn punt is: als er 3 spelers uit een selectie van zeg 20 spelers en 10 man staf vals positief blijken, dan zou dat betekenen dat er minstens 10% valse besmettingen zijn. En waarom blijven we dan in NL diezelfde onbetrouwbare testen gebruiken? Omdat we die nou eenmaal al hebben aangeschaft?
En welke economische schade levert dit op (want dat is prio 1 voor vvd) als men op basis van vals positief 10 dagen niet mag werken?

Olleke | 06-11-20 | 10:45 | 6

@Michelsz | 06-11-20 | 10:55: Rivm heeft de testen veranderd. Van 3 naar 1 "strain" covid, en reproductie van 25-30 naar 40-45.
Dat is heel gevaarlijk want dan kweek je eigenlijk het (dode) virus zodat je positief lijkt

Olleke | 06-11-20 | 11:01

@keestelpro | 06-11-20 | 10:59: covid 1tm19 virus?
Jij heb op de feesboek geleest dat het covid-19 heet omdat het de negentiende covid is?

frickY | 06-11-20 | 11:01

@frickY | 06-11-20 | 11:00: ga eerst zelf je eens inlezen in wat een PCR is. Ik heb er 100en uitgevoerd en uw uitleg gaat nergens over

SicSeb | 06-11-20 | 19:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte's dreigen met een avondklok is uitsluitend een poging om over te komen als krachtdadig leider. Als je overdag al nauwelijks iets kunt handhaven gaat dat 's nachts zeker niet lukken.
Rutte is en blijft een hol vat.

Schmalz | 06-11-20 | 10:44 | 2

Rutte en daadkracht slash handhaven.. Wegkijken en weglachen, de kneus.

Ommezwaai | 06-11-20 | 10:47

Dat dus!

vluchtelingallergie | 06-11-20 | 10:50

BREAKING : "Deel van bevolking wil kabinet tergudraaien..."

serieusgenomen | 06-11-20 | 10:44 | 1

terugdraaien.. that is.

serieusgenomen | 06-11-20 | 10:44

Best een goed idee, die avondklok.
In Scheveningen zouden ze dat heel fijn vinden., bijvoorbeeld.

kloopindeslootjijook | 06-11-20 | 10:41 | 3

Ik voel me ook onprettig als ik Rutte na achten nog op die fiets langs zie komen.

JvanDeventer | 06-11-20 | 10:43

De groep die werkelijk overal lak aan heeft, zal dat dan op zeker ook hebben.
Benieuwd of Rutte dit durft te handhaven met z'n "How Low Can You Go" tegen Wilders. Deze discussie komt Rutte overigens als geroepen. Nu hoeft ie niet uit te leggen waarom duizenden booslims niet geïntegreerd zijn en op onze wetten en regels kakken.

Ommezwaai | 06-11-20 | 10:45

Dus nu gaan mensen niet gewoon voor acht uur drank kopen en thuis feestjes organiseren, maar elkaar weer besmetten in de kroeg, waar je meer onbekenden tegenkomt.
Goed man.

kloopindeslootjijook | 06-11-20 | 10:39

Ben zelf meer een ochtendmens, dus ik ben blij dat er geen ochtendklok is.

Maggiderin | 06-11-20 | 10:39 | 3

Breng ze nu niet op ideeën....'tis allemaal al griezelig genoeg zo.

serieusgenomen | 06-11-20 | 10:50

Het is twee uur avondklok en vier uur ochtendklok. U heeft pech.

Dr. Blechtrummel | 06-11-20 | 10:50

@Dr. Blechtrummel | 06-11-20 | 10:50: De nacht bestaat niet...

Ad Hominem Tu Quoque | 06-11-20 | 11:22

Er worden hoe langer hoe meer maatregelen opgelegd die een marginaal effect hebben op de verspreiding van het virus, terwijl de impact op de samenleving steeds groter wordt. Intussen wordt de olifant in de kamer krampachtig onder een stapel mondkapjes gehouden: aerosolen en ventilatie. Het RIVM met als roeptoeter van Dissel blijft maar volhouden dat we met handen wassen en anderhalve meter afstand het virus er weer onder krijgen, net zoals in het voorjaar. Als men het belang van aerogene besmetting zou onderkennen, kun je met evenveel gemak uitleggen waarom de maatregelen bij golf 1 hebben gewerkt: als mensen niet meer in afgesloten ruimtes bij elkaar zitten (alles was namelijk dicht, weet u nog?) valt er ook niets aerogeen over te dragen.
Het punt is, als men het grote belang van ventilatie zou onderkennen, moeten per direct de meeste scholen en kantoren dicht en zal er fors moeten worden geïnvesteerd in alle gebouwen waar mensen samen komen.

Waagmeester | 06-11-20 | 10:37 | 5

Zolang het virus besmettingsroutes kan vinden, gaat het verspreiden gewoon door.
Dus dat polderen werkt niet.
De verspreiding een keer langer dan de conterminatie-periode stoppen (mensen die het wel hebben maar nog niet weten), dat helpt wel. Dan maak je meters.
Maar dan moet iedereen tegelijk meedoen.
Tegelijk dus.
Tja....

kloopindeslootjijook | 06-11-20 | 10:50

En ook: als ze ventilatie onderkennen, dan kan direct het hele warmtepomp plan de prullenbak in, en hebben we voorlopig weer gas nodig voordat een nieuw geldverslindend plan komt (met geleend geld van de bank natuurlijk).

klaasjanhenk | 06-11-20 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

mijn bewegingsvrijheid willen inperken, bepalen wie ik waar mag zien, bepalen waar en of ik mag werken. Waar ik heen mag reizen.
Maar geen reizigers op schiphol controleren. Duitsers en Belgen die over de grens mogen komen. 500 potentiële virushaarden opvangen. Duizenden kinderen die iedere dag voor kruisbesmetting zorgen, op school en vervolgens thuis.
En dan zou ik om 23:00 mijn hond niet mogen uitlaten als het aan sommigen ligt

Olleke | 06-11-20 | 10:36 | 2

Precies dit. De logica is onvindbaar.

keestelpro | 06-11-20 | 10:45

Daar is een term voor, dictatoriaal regime ook wel bekend als bananenrepubliek.

serieusgenomen | 06-11-20 | 10:58

Een avondklok kan alleen als de meerderheid van het volk de noodzaak ertoe begrijpt. Dat is nu totaal niet het geval dus zal de weerstand enorm zijn als het zover is, zo groot dat alleen het inzetten van het leger de burgers in hun huizen kunnen terugdrijven. Het middel zal erger zijn dan de kwaal. Alleen al het opzetten van een bureaucratie om uitzonderingen voor bepaalde burgers (zoals zorgpersoneel) te regelen is ondoenlijk.

Koonkluk Huis | 06-11-20 | 10:35 | 1

Als die uitzonderingen een verklaring van de werkgever kunnen laten zien is er niets aan de hand. Iemand die in 3 ploegen werkt is 1 week lang na 22u onderweg, nl als de dienst van 2 - 22u is.

Lupuslupus | 06-11-20 | 11:07

Ik ga eigenlijk nooit in de avond naar buiten. Maar als er een avondklok komt, dan wel.

C1O2 | 06-11-20 | 10:27 | 5

Ik ook. Zeg gewoon dat ik verward ben.

Piet Karbiet | 06-11-20 | 10:49

@Piet Karbiet | 06-11-20 | 10:49: Daar gaan ze sowieso van uit. Als een man iets uitspookt is hij standaard 'verward', en als een vrouw (bv) in een hoogspanningsmast zit gaan ze met haar praten om uit te zoeken waarom ze dat deed. Al heel lang probeer ik er achter te komen wat precies de overheidsdefinitie van 'verward' is.

Harry.Langezwaal | 06-11-20 | 11:55

@Harry.Langezwaal | 06-11-20 | 11:55: Heel simple: hoe hoger je scoort op intersectionaliteit, hoe makkelijker je verward word verklaard, hoe lager hoe eerder crimineel.

Als gekleurd, trans, niet-samenwonend, lesbisch stel kun je elkaar de hele nacht aflebberen op de Dam en dan ben je gewoon verward.
Als blanke heteroman ben je al crimineel als je überhaupt de deur uit gaat na 8 uur, laat staan als je met meerdere bent, minder dan zoveel meter afstand houdt etc. etc.

ReyNemaattori | 06-11-20 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Avondklok en handhaven...... Ergens bekruipt mij het idee dat er al gespeeld is met de proefballon "iedereen verplicht een enkelband".

Abject | 06-11-20 | 10:27 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 06-11-20 | 10:29: Er zal wel een soort van constructie komen dat je zonder app geen toegang krijgt gedurende evenementen, in musea, in overheidsgebouwen en wellicht zelfs in supermarkten. Controleren of mensen een app wel of niet geïnstalleerd hebben is onmogelijk. Misschien als je de app alleen met je DigiD kunt downloaden, dan kunnen ze automatisch boetes via het CJIB laten sturen aan de ID's die nog niet gebruikt zijn. Ik wil overigens niemand op ideeën brengen.

Quib | 06-11-20 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

Denk dat een avondklok in sommige steden best wel effectief zou zijn. Alleen burgemeesters als Halsema willen dat alleen, als het ook voor het hele land geldt. Die proberen de verantwoordelijkheid daarmee af te schuiven, om zelf schone handen te houden.

watazooi | 06-11-20 | 10:26 | 1

Ik denk dat die fors uitgevallen mijnheer in Nijmegen ook wel heel graag een avondklok zou willen.

Quib | 06-11-20 | 10:43

Nou bedankt. Sterke zet. Een avondklok is inderdaad geen tof idee.
Leuk wanneer de gebruikelijke verdachten dat zelf ook vinden. Dat schept een band. Snotter.

Jan Passant mk2 | 06-11-20 | 10:26

Het feit dat Rutte het woord avondklok maar in de mond durfde te nemen maakt wel duidelijk wat een charlatan hij eigenlijk is. Waarom zou je mensen willen verbieden op straat te zijn als er geen onrust is behalve op een paar feestende studentjes in het weekend na? Gewone mensen zijn sowieso al nauwelijks op straat. De strop wordt steeds strakker aangetrokken.

roevka | 06-11-20 | 10:25 | 1

't is niet alsof die studenten die feestjes niet vóór 8 uur kunnen starten.
"ja we zijn maar door gegaan want we mochten niet naar huis ivm de avondklok"

ReyNemaattori | 06-11-20 | 12:37

je kan een hele hoop doen, maar een avondklok gaat wel even ... een groot stukje te ver

Einddbaas | 06-11-20 | 10:21

Ook raar: Je mag met 2 mensen (niet hetzelfde huishouden) bij iemand thuis op bezoek. Buiten mag je echter maar met z'n twee zijn. En het besmettingsrisico speelt juist op in een afgesloten ruimte.
Welke idioot heeft dit verzonnen?

Abject | 06-11-20 | 10:20 | 2

En geen enkele journalist stelt hier een kritische vraag over??!! Werkelijk niet te geloven.

Overrijp | 06-11-20 | 10:27

@Overrijp | 06-11-20 | 10:27: Had u iets anders verwacht van onze 'onderzoeksjournalisten'? Zitten allemaal in de zak van het kabinet.

Lupuslupus | 06-11-20 | 10:30

Mark z'n masker valt af. Eersteklas engnek.

Tom Hagen | 06-11-20 | 10:19 | 1

Wat had je verwacht van iemand die tijdens vakantie op Terschelling video opnames van Joop den Uyl gaat bekijken. Hoe sneu en triest kan iemand zijn. Een beetje vent denkt: Ha vakantie, zuipen en kijken of er nog willige vrouwen rondlopen. Zelfs voor engmans rutte moet er nog een beschikbare vrouw van middelbare leeftijd rondlopen.

jansma28542681 | 06-11-20 | 11:52

Als ze die avondklok nou aangrijpen om al dat lichtgetint gespuis dat zich altijd in het donker voortbeweegt op te pakken, dan zeg ik: doen! Maar iets zegt mij dat dit niet zal gebeuren en dus zie ik de noodzaak niet in.

Dubbelepunthoofd | 06-11-20 | 10:18

Logisch, het is niet te handhaven en is zuiver ingezet als symboolpolitiek.
Nu weet men hoe schrijvend Nederland er over denkt en krabbelt men weer terug.
Dat is hoe onze politiek werkt, met proefballonnetjes en propaganda.

Mensdier | 06-11-20 | 10:18

Ik gooi er even een discussiepuntje voor de juristen in: artikel 5 ("Recht op vrijheid en veiligheid") van het EVRM noemt een beperkt aantal gronden waarop de vrijheid kan worden ingeperkt, waarvan (e) de enige mogelijk toepasselijke grondslag biedt in het geval van besmettelijke ziekten:

"1. Een ieder heeft recht op vrijheid en veiligheid van zijn persoon. Niemand mag zijn vrijheid worden ontnomen, behalve in de navolgende gevallen en overeenkomstig een wettelijk voorgeschreven procedure:
[...]
e. in het geval van rechtmatige detentie van personen ter voorkoming van de verspreiding van besmettelijke ziekten, van geesteszieken, van verslaafden aan alcohol of verdovende middelen of van landlopers;
[...]"

wetten.overheid.nl/BWBV0001000/2010-0...

Op grond hiervan lijkt alleen een verplichting tot quarantaine toegestaan, een """lockdown""" pf """avondklok""" niet.

Hoe denken de juristen hier over? Wat is de belangrijke jurisprudentie op dit gebied, als die er al is?

OverdaanDerOnderheid | 06-11-20 | 10:17 | 3

Klopt, en ook de relevante Nederlandse wetten spreken over noodzakelijke quarantaine van individuele personen, niet van hele gebieden. Het mag dus niet.

Bizar trouwens dat het kabinet de avondklok rechtmatig wil maken met de wet rond noodtoestanden. Waarbij ze gewoon toegeven: we roepen de noodtoestand uit, maar er is geen noodtoestand, alleen een avondklok.

Muxje | 06-11-20 | 10:20

@Muxje | 06-11-20 | 10:20: En dat allemaal omdat er foutief is aangenomen dat corona/covid-19 een klasse A besmettelijke ziekte is, dus nog een stap gevaarlijker dan de pest, en aangezien die classificatie muurvast zit (gezichtsverlies RIVM, respons team, kabinet etc.) zal dit ook zo blijven.
www.rivm.nl/meldingsplicht-infectiezi...

Dezenaamhier | 06-11-20 | 10:57

@Dezenaamhier | 06-11-20 | 10:57: Dat zijn uiteraard zeer belangrijke vragen, maar die zie ik als gangbare juridische problematiek die absoluut niet uniek is voor dit specifieke fenomeen; de feiten moeten altijd afdoende worden bewezen en de redenering richting vonnis moet redelijk en logisch houdbaar zijn. Het gaat mij hier vooral om de specifieke beperkingsgronden van het recht op vrijheid in het geval van een (gevaarlijke) besmettelijke ziekte. Ik zal later zelf ook eens verder zoeken, want het lijkt me aannemelijk dat er al wat relevante jurisprudentie over bestaat.

OverdaanDerOnderheid | 06-11-20 | 11:06

Langzaam maar zeker glijden we steeds verder af richting 1940

slobbersaus | 06-11-20 | 10:16 | 6

@Wijze uit het Oosten | 06-11-20 | 10:24:

Mag ie niet bij jou..??

neonreclame | 06-11-20 | 10:27

@neonreclame | 06-11-20 | 10:27: Bij mij ook niet. Altijd uitgescholden worden voor 'boeren' maar nu even niet? Bekijk het maar in het Westen. Doei.

Lupuslupus | 06-11-20 | 10:31

Helaas wel 50 jaar te laat, dat dan weer wel.

geen koning | 06-11-20 | 11:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Van Dissel heeft het weer verprutst met zijn uitspraak dat de avondklok een pressiemiddel is om de urgentie duidelijk te maken. En zelf vind ik de avondklok inmiddels ook overbodig. Ze durven pas in te grijpen wanneer het al eigenlijk te laat is. Uitspraken dat we lokaal zouden ingrijpen om het virus in te dammen en dan wachten tot de ziekenhuizen vol liggen... Ik hoop dat de volgende generatie die voorkomt uit onze 'kenniseconomie' meer te bieden heeft.

First Contact | 06-11-20 | 10:15

de dag dat het oproer kraait ( frank Boeijen 1986)

beavis | 06-11-20 | 10:15

Er worden steeds aanvechtbare maatregelen getroffen, zoals het buiten sporten met maximaal twee mensen, op anderhalve meter, in plaats van vier. Als je buiten 1,5 meter afstand houdt is de besmettingskans vrijwel nihil. En op de middelbare scholen is er op meer dan de helft van de 900 scholen sprake van besmettingen, en dan zal het gaan om tientallen tot honderden. Ze hadden met ingang van de herfstvakantie die scholen vier weken moeten sluiten, drie weken zonder vakantie en al die bronnetjes die hun ouders en grootouders besmetten had een flinke partij minder besnettingen gegeven. Waarom gebeurt dat niet, het calvinisme komt hier weer de hoek om kijken, alsof een paar naanden geen school je hele toekomst verpest. Een groot deel van de bevolking is vroeger wel eens blijven zitten, heb je daar later last van, niet of nauwelijks. Die avondklok slaat ook nergens op, terecht dat er nu over gedacht wordt om daar mee te stoppen. En dan nog van Dissel met zijn mondkapjes, wat een afgang.

Ruud5 | 06-11-20 | 10:15

Gelukkig heeft een gedeelte van de politici nog wel genoeg moreel besef dat ze wel snappen dat een avondklok echt buiten alle proporties is

Fijn_dat_je_er_bent | 06-11-20 | 10:14 | 2

de norm moet thuiswerken worden, net zoals in Frankrijk
daar vinden de meeste besmettingen plaats

parterretrap | 06-11-20 | 10:16

Met zo'n avondklok is op papier alles in orde en geregeld. Kan je gewoon de helft van het blauw ontslaan. Handhaven is ook zoooo duuuur.

TmC | 06-11-20 | 10:13 | 1

Net als medische zorg en IUC-bedden, ook veeeel te duuuur

Charred_Metal | 06-11-20 | 10:34

In de bruisende metropool waar ik woon, kun je om middernacht wel degelijk over de hoofden lopen.

Hetkanverkeren | 06-11-20 | 10:13 | 2

Vanwege de vele onthoofdingen neem ik aan. Dat beeld heb ik tegenwoordig bij metropool en over hoofden lopen.

VerganeGlorie | 06-11-20 | 10:32

Ben het niet eens met de volgezogen teek want deze virus is niet een nachtvirus maar een dag virus.
Daarom dus geen avondklok maar een dag klok van bijvoorbeeld 10 uur tot avonds 10 uur.

rein9576 | 06-11-20 | 10:12 | 1

'Deze' virus? Dat wordt dringen bij de supermarkt om voor 10 uur de boodschappen te doen. #afgekeurd.

Lupuslupus | 06-11-20 | 10:15

Als het Amsterdam zou betreffen had ik die avondklok wel gewenst. Reuze interessant om te zien wat voor effect dat heeft op die open inrichting.

Abject | 06-11-20 | 10:11 | 1

Daar moet je een spertijd hebben van 14:00 tot 07:00, en dan ben ik nog voorzichtig.

Hangtietsmurfin | 06-11-20 | 10:16

Een nauwe kat springt nou eenmaal raar...

neonreclame | 06-11-20 | 10:11 | 3

Liever een nauwe poes...

Wijze uit het Oosten | 06-11-20 | 10:13

@Wijze uit het Oosten | 06-11-20 | 10:13: Maar daar weet Rutte niks van af

Fijn_dat_je_er_bent | 06-11-20 | 10:15

Als mijn kat in het nauwe rare sprongen maakt wil ik altijd snel naar buiten.
Hij doet dit vooral 's avonds na tienen.

keestelpro | 06-11-20 | 10:18

Jezus wat lees ik nu. Is Geenstijl het zowaar niet meer eens met het gevoerde idiote beleid? "Wappies, gekkies, dombo's" !!!!!!!!

Sweepster | 06-11-20 | 10:11 | 1

Misschien snijdt het in hun eigen vlees.

Arachne | 06-11-20 | 22:40

Ik ben iedere avond toch thuis.

pibasso | 06-11-20 | 10:10 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het echt de grootste krankzinnigheid, dat zo'n avondklok uberhaupt ineens uit de toverhoed is gekomen. Hiermee doen ze echt compleet af met hun beleid, voor zover het af en toe al logisch was. Een avondklok, echt. wtf. Los van een compleet disproportionele regel is snap ik ook echt niet wat dit tegen verspreiding van een virus kan werken. Overdag in een volle supermarkt of Praxis is prima. Maar in de avond/nacht wanneer er amper iemand op straat is moet je thuis blijven...? Goede vent die mij hiervan het nut kan uitleggen.

Zalluf | 06-11-20 | 10:10 | 2

Dit dus...

Wijze uit het Oosten | 06-11-20 | 10:13

Logisch? Logisch? Niets hier is logisch.

Ik heb me de laatste 4 weken het gompes gewerkt voor een conferentie. 16 uur per dag 7 dagen per week. (Ben ook toe aan een weekendje slapen maar dat terzijde)
Voor mijn werk moest ik naar het buitenland. En dus heb een coronatest gedaan.
Die was positief. Ik heb eind januari corona gehad, toen het volgens onze overheid nog onmogelijk was om het te krijgen. (Opgelopen in zwitserland waar veel chinezen werken). Ik heb nu geen corona. Ik heb 0 symptomen.
Die commerciele partij is verplicht de uitslag door te geven aan de ggd.
Die hingen gisteren (3 dagen later aan de lijn).

Ik mag het huis niet uit voor 7 dagen en mijn vriendin niet voor 10. Want die zou ik weleens besmet kunnen hebben. Vervolgens lees je op de site van de overheid dat als je een positieve PCR test hebt, zonder symptomen, dat je dan binnen 72 uur weer naar buiten mag.

Wat zijn het toch een ongelooflijk zooitje amateuristische prutsers.
Informatie is niet eenduidig en onlogisch.

Oja ik mag ook niet meer in dezelfde kamer slapen als mijn vriendin en ik moet mijn hele huis ontsmetten en 1.5 meter afstand van mijn vriendin houden.

Uhuuuuu. Right.

Dan komt er nog een telefoontje van de GGD:

Heeft u klachten: Nee.
Sinds wanneer heeft u klachten: nee.

Mogen wij uw werkgever inlichten? Ach ja die weet dat toch wel, die heeft zelf betaald voor de coronatest.

Prutsen met een hoofdletter P.

IkWilOokWatZeggen | 06-11-20 | 10:29

Avond klok is ook belachelijk. Slaat werkelijk nergens op. Dan zou ik mijn hond als die bv aan de race staat niet even mogen uitlaten.

obzzcure | 06-11-20 | 10:10 | 4

Het hele beleid slaat nergens op, statistieken worden niet gebruikt, want anders hadden scholen al dicht geweest.

Een avond klok voor een virus wat lang niet zo erg is als beschreven, en alleen gevaar is voor bepaalde groepen. Dit land is ziek, heel ziek en heel de wereld is gek geworden.

swagmachine | 06-11-20 | 10:22

Kun je die tube stront niet ergens anders uitwringen dan?

kloopindeslootjijook | 06-11-20 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen

Een Sperrzeit is veel effectiever als je ook die Grenze zumacht. Aber leider...

Nivelleermarionet | 06-11-20 | 10:09

Terugdraaien? Hij is nog niet eens aangezet.

Dubbelepunthoofd | 06-11-20 | 10:09

Allemaal proefballonnetjes.

Makemyday! | 06-11-20 | 10:08

Ik leef in bijzondere tijden. GOP flipt van deep state partij naar working class partij. En de VVD wordt steeds meer Groen(s)Links extra lite. Straks nog de paus die verklaart heaumeau te zijn en Hamas die vrede tekent met Israel.

Maar er is helemaal niets liberaals nog over van de VVD. Vraag me af waar ze voor staan, behalve voor corporatisten en authoritarian superstaten.

Graaf_van_Hogendorp | 06-11-20 | 10:08 | 4

PvdA en GroenLinks hebben gezworen of met z'n twee het kabinet, of met z'n twee in de oppositie te gaan. Ik zie het als voorsorteren op het volgende VVD-kabinet. VVD-'66-PvdA-GL.
De christenen er uit, boeren hun politieke steun kwijt, kan het grote "landjepik" spel beginnen, kan de massamoord op de middenstand eindelijk voltooid worden en al die particuliere grond in handen komen van grote marktpartijen en multinationals, precies zoals Brussel dat wenst.

Abject | 06-11-20 | 10:16

@Abject | 06-11-20 | 10:16: Nee hoor. De pvda blijft die belofte trouw tot aan de verkiezingen. Als er vervolgens baantjes en subsidie te verdelen valt, zijn die beloftes snel niks meer waard

Fijn_dat_je_er_bent | 06-11-20 | 10:22

De liberalen van de VVD zien in dat mensen wel vrijheid willen, maar zonder verantwoordelijkheden. Die zijn voor iemand anders, of zo.
Economisch gaat dat ook zo, maar zo ver zijn ze nog niet.

kloopindeslootjijook | 06-11-20 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Is het nou zo moeilijk? Politie en de boa's draaien 's nachts beperkt dienst. Om de handhaving niet in gevaar te brengen is het zinvol om de vraag naar handhaving te minimaliseren

Leptob | 06-11-20 | 10:08 | 5

Symptoombestrijding is groot geworden. Je hebt hoofdpijn dus je slikt een aspirientje. Er is te weinig zorgcapaciteit dus iedereen moet een vaccinatie. Er zijn te weinig mensen om te handhaven dus er moet een avondklok komen.

Quib | 06-11-20 | 10:16

@Harry Turtle | 06-11-20 | 10:28: Tja, wat voor symptoombestrijding zou je daar op los kunnen laten? Een automatisch slot op de voordeur zodat de avondklok gehandhaafd kan worden?

Quib | 06-11-20 | 10:34
▼ 2 antwoorden verborgen

lees -- deel kabinet is geschrokken van de negatieve reacties op de Sperzeit onder hun achterban en is bang dat een deel daarvan wegloopt bij de verkiezingen in maart

Captain_Dipshit | 06-11-20 | 10:07 | 1

VVD staat op 40+ zetels hun achterban keurt het goed iig. CDA heeft een deel van de FvD kiezers weer terug, en dankzij Omtzigt zie ik ze deze niet meer verliezen. DDR666 gaat sowieso zetels verliezen, de vraag is alleen hoeveel. Blijft over CU maar die zijn niet relevant en staan ook op winst.

Maar het zal het CDA zijn die het meest tegen stribbelt ja. Schoentjes is namelijk niet helemaal zeker van zijn zaak denk ik.

Graaf_van_Hogendorp | 06-11-20 | 10:11

De noodzaak voor een avondklok is niet uit te leggen.
Waarom zou een virus na 22:00 besmettelijker zijn dan ervoor?
Waarom mensen ophokken terwijl juist binnenshuis de kans op besmetting het grootst is?

keestelpro | 06-11-20 | 10:06 | 9

Het virus is na 22:00 niet besmettelijker,
maar er zijn blijkbaar mensen die na een biertje of drie denken 'whaaaa, valt wel meeeee' en dan het virus tegemoet komen.
En af en toe zit daar iemand bij die corona heeft maar dat nog niet merkt.
Met alle gevolgen voor de belastingbetaler uiteindelijk.

kloopindeslootjijook | 06-11-20 | 10:47

Wat een waanzin er zijn mensen die om elf uur 's avonds moeten werken of dan net klaar zijn.

voldemort | 06-11-20 | 10:56
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken