Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Generalissimo Rutte kondigt noodtoestand af

Parlement buiten spel bij Avondklok Rotterdam en Omstreken

NOODTOESTAND

Iedereen maar lachen om beschamende toestanden in de VS, ondertussen geraken we in eigen land zo ongeveer richting Republiek des Banaans. Om een avondklok te kunnen instellen in delen van Nederland waar de besmettingen veel te hoog zijn, wil premier Rutte de Wet Buitengewone Bevoegdheden Burgerlijk Gezag activeren. Dat 'burgerlijk gezag" is een fopterm. Het gaat om overheidsgezag. De Noodtoestandswet uit 1996 is nog nooit eerder gebruikt, en zet Het Parlement buiten spel. Best wel ongekend in Ons Nederlandje. De volgende stap is... radio's inleveren, verplicht verduisteren van woningen, het afstaan van eerstgeborenen aan de krijgsmacht van Dictator Rutte, en een virussymbool op de kleding van iedereen in Rotterdam-Rijnmond, Zuid-Holland Zuid en West-Brabant.

Reaguursels

Inloggen

Een geschiedenis leraar (Rutte) zou beter moeten weten. Een avondklok is buitenproportioneel. De meeste mensen blijven al thuis maar het is weer dat selecte clubje dat op zondagavond hun kinderen laat rondhangen buiten. Je ziet ze al slecht in het donker door die pinguin klederdracht

stipjes | 06-11-20 | 10:42

1940, iedereen moet z'n radio inleveren om te voorkomen dat de bevolking het Nazi onwelgevallig nieuws van Radio Oranje kunnen volgen.
2020, Ollongren en Jetten willen social media verplichten om hun onwelgevallig nieuws te wissen zodat de bevolking geen andere meningen meer kan volgen.
What else is new?

Godderwrake | 05-11-20 | 21:30 | 2

Vergeet niet uw fiets op tijd te verstoppen...

F. von Zeikhoven | 06-11-20 | 04:03

D66 minister Koolmees wordt al "chef gedragsmanipulatie" genoemd. Die kennen we ook uit die tijd, Goebbels 2.0!

HetGewoneNormaal | 06-11-20 | 10:32

What's next, ruimen om verspreiding te voorkomen? Het doel heiligt alle middelen niet.

deugallergie | 05-11-20 | 20:39

Rutte wil ook een avondklok met volledige lockdown.
Er zijn nog niet genoeg bedrijven failliet gegaan.
7.000 Besmettingen via een uiterst dubieus virus vindende test. Dat helemaal niks zegt over besmetten maar alles over gevonden oude, deels dode, virus restanten.
Met 10% dus 70 miljard economische schade. Gaat ie dat vergoeden?

In 1999 met kerst lag half het Noorden 2-3 week ziek met griep in bed.
Waarom is toen de economie niet gesloopt?
Geen nieuw vaccin in de aanbieding?

Raider Twix | 05-11-20 | 20:04

Je kunt ook overdrijven...

heppykemper | 05-11-20 | 19:50

Oke dan. Dit onthoud ik voor 2021...

Aetje | 05-11-20 | 17:48

De kroegen zijn dicht, het is koud.
Na tienen zijn er nog nauwelijks mensen op straat.
Een avondklok heeft niets met corona bestrijding te maken.

de honden blaffen... | 05-11-20 | 17:24 | 1

Precies

Canis.bonus.es | 05-11-20 | 18:07
-weggejorist en opgerot-
drollewupper | 05-11-20 | 17:09

We hebben een minimale zorg en te weinig politie dus we kunnen niet anders.

doskabouter | 05-11-20 | 15:54 | 1

We hebben ook een minimale verstand van een normale seizoensgriep.

K...Luizenaar | 05-11-20 | 18:04

"Beware the storm that gathers here"

HaveXS | 05-11-20 | 15:39

Hij legde gisteren nog niet uit hoe de wet precies zou gaan werken. Wel zei hij: ,,Als iemand na 22.00 uur op straat is, dan heeft die een probleem, tenzij die persoon kan aantonen dat hij in de zorg werkt of ‘s nachts een winkel moet bevoorraden of in ploegendienst werkt. We gaan nog even precies bekijken hoe je dat dan moet aantonen, maar dat gaan we proberen zo administratief licht mogelijk te maken.”
Niet moeilijk. Blauschein uitgeven. Even een andere oude wet van stal halen. Moet kunnen. Een groot deel van het belastingstelsel stamt van het besluit Inkomstenbelasting 1941, dus het precedent is er.

Zatkniss | 05-11-20 | 14:52 | 1
-weggejorist en opgerot-
K...Luizenaar | 05-11-20 | 18:06

Ik kom met dit hondeweer sowieso vrijwel niet buiten, maar zodra er een avondklok komt gaat daar verandering in komen.
Eerst een mondkapje verplichten na maandenlang duidelijk gemaakt te hebben dat dat vrijwel geen effect heeft, en dus puur een maatregel is om te willen laten zien wie de baas is. En nu dreigen het nep-parlement buitenspel te zetten. Puur om te willen laten zien wie de baas is.
Nou, dat zullen we nog wel gaan zien dus.

obominotie | 05-11-20 | 14:49 | 1

Ik vind het geen slecht weer. Misschien een beetje fris, maar daar kan een echte Hollander wel tegen. Afrikanen krijgen blijkbaar bij 18 graden boven nul al "bevriezingsverschijnselen".

Vuurwezel | 05-11-20 | 14:52

De volgende stap is controle achter de voordeur

frisenfruitig | 05-11-20 | 14:47 | 1
-weggejorist-
K...Luizenaar | 05-11-20 | 18:08

wE DoEn HeT vOor dE zOrG.
Alles moet kapot voor de zorg. Lever vrijheid maar in voor veiligheid. Doodgaan is verboden! Woon in een dorp (3200 inw.) in de regio Rijnmond. Avondklok my ass.

Kwelbeller | 05-11-20 | 14:37 | 6

Dat en andere drogredenen als "om de volksgezondheid te beschermen tegen het coronavirus." zijn de dooddoeners voor elke vorm van repliek. En dan anders "doe het voor de kinderen". "Gezondheid staat vooop".. Lui, gemakzuchtig en fascistoide.

GormSuil | 05-11-20 | 18:27

@k-s
Goede analyse van mijn verstandelijke vermogens. Puur omdat u het mijn mening oneens bent, diskwalificeert u mij als “geen verstand”. Zal mijn diploma diergeneeskunde verscheuren en mijn dierenartspraktijk sluiten. You’ve got me.

Kwelbeller | 05-11-20 | 19:02

Ok, u hebt verstand van dierenleed. Wat zegt dat over het observatieverstand van Kapotte-Stofzuigert...?

F. von Zeikhoven | 06-11-20 | 04:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Parlement buitenspel zetten vraagt om opstand van het volk [haalt oude stencilmachine uit de kelder].

Koonkluk Huis | 05-11-20 | 14:31

Jippie, de Sperzeit wordt weer ingevoerd...
Ik heb nu bijna twee rijtjes vol op mijn Fascisme Bingokaart. Wat kan ik nu winnen?
Ik had “angst zaaien”, “bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten”, “verbod op demonstraties”, “samenscholingsverbod”, “gecontroleerde media gebruiken als propagandamiddel”, “geen ruimte voor andere meningen”, “oppositie monddood maken” en “politie staat” al eerder afgekruist...

Mark zit te Dutten | 05-11-20 | 14:24 | 4
-weggejorist-
K...Luizenaar | 05-11-20 | 18:13

Besmetting, en kreet die nergens op slaat omdat positief testen niks met besmetten van doen heeft.
En dan terwijl het daalt de maatregelen fors aanscherpen.
Moet en zal de economie om 7000 doden volledig gesloopt?

Japan, 120 miljoen inwoners, GEEN lockdown, heeft 1600 doden.
En heeft Hydroxochloroquine gebruikt. Zoals het wel moet dan.

Raider Twix | 05-11-20 | 20:15

Waar of hoe staat de politie dan?

Verder ben ik het roerend met u eens. Dit is werkelijk van den zotte. Zelfs met een miljoen doden in Nederland zou dit nog geen acceptabel middel zijn!

Der Lehrer | 05-11-20 | 21:13
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ali-Baba | 05-11-20 | 14:03 | 3

I-ik wil als eerste zeggen dat ik o-onze Rutte (vzmh) toejuich als nieuwe opperleider, bevelhebber en algemene hoofdman van de voormalige constitutionele monarchie N-Nederland.
Hiep, H-hiep (snif), Hoezee (boehoehoe)

Barre_de_k | 05-11-20 | 14:01

Daar gaan we dan, Playstation 5 meer dan welkom nu..

zokanhetdusook | 05-11-20 | 13:57

Volgens mij brengt corona demense wel dichter bij elkaar. Volgens mijn buurman. Lol!

JJMS | 05-11-20 | 13:53

Verplicht zo'n gele coronaster op je jas naaien als je in Rotterdam woont en dan massaal "corona corona" roepen naar de tegenstanders uit Amsterdam in de Kuip (als je niet voor die tijd op de trein gezet wordt voor een uitwedstrijd).

Watching the Wheels | 05-11-20 | 13:41

Onze werkplaats monteurs Mark en Hugo zijn alleen maar bezig met de gereedschapskist grote hamer, dashboard de rem intrappen routekaart enz.
Terwijl als je de doventolken ziet je denkt dat het over een seksclub gaat.

likdoorn | 05-11-20 | 13:35 | 2

Joh, die doventolken vertellen inderdaad seksclubverhalen. Lachen toch.

JP Balkenbrij | 05-11-20 | 13:40

Jij dacht dat het 'hamsteren' betekende toen ze van alles in haar mond stopte?

Watching the Wheels | 05-11-20 | 13:43

Van een man die erop blijft hameren dat hij niet te laat was met het nemen van passende maatregelen, maar dat de genomen maatregelen op dat moment ontoereikend waren, kun je dit soort onzin ook wel verwachten.
Mark Rutte, de leugenachtigste mislukkeling van dit land.

obominotie | 05-11-20 | 13:34 | 1

Hoe kan je zien dat Mark Rutte liegt?

.... Dan bewegen zijn lippen!

EEGlivesagain | 05-11-20 | 14:34

De wappies zijn weer massaal uit hun donkere hol komen kruipen om hun paranoide brein leeg te laten lopen.
Nederland moet duidelijk veel meer investeren in de GGZ.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 13:34 | 3

Werk je er of ben je patiënt.

likdoorn | 05-11-20 | 13:38

Wappie

IJsbakker | 05-11-20 | 13:43

Ach 'wappie'. Het scheldwoord van een leeghoofd.

JJMS | 05-11-20 | 13:51

Ik begrijp niet waarom het in de regio Twente ook zo donker kleurt. We weten allemaal waar het in de regio Rijnmond aan ligt maar in Twente is dat toch een ander verhaal?

Graaisnaaiert | 05-11-20 | 13:24 | 4

Mest?

Lorejas | 05-11-20 | 13:39

Zegt het begrip: 'textielindustrie' u iets?

bisbisbis | 05-11-20 | 13:59

Weinig jongeren veel kwetsbare ouderen? Grote Turkse gemeenschappen?

zeertegendradig | 05-11-20 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Hellforce1 | 05-11-20 | 13:16 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Wacht, wat? Ik dacht dat het hele idee achter die noodwet die het kabinet extra macht gaf juist te maken had met het niet in willen zetten van de noodtoestand?

Maar nu die wet er is gaan we alsnog die kant op?

einz | 05-11-20 | 13:16 | 1

Omdat de noodwet allang te veel afgezwakt is. Dus een noodtoestand is dan een stukje makkelijke voor de leugenaars in den haag.

SanderEvers | 05-11-20 | 18:55

2000 bedden bezet door corona patiënten, op een bevolking van 17 miljoen, en we hebben een acuut zorgprobleem. Dat valt niet goed te praten, hoe je het ook bekijkt. Maar nergens lees ik over plannen om die capaciteit op korte termijn en ook structureel te gaan verhogen. Na elke perco ook alleen maar de vooraf ingestudeerde obligate verduidelijkingsvraagjes door ons journaille. "Waarom geen volledige lockdown", "waarom deze maatregelen nu alsnog terwijl de groei afneemt". Etc. etc.

Tfoe.

Gen. Maximus | 05-11-20 | 13:13 | 4

Luister even naar Wilders gisteren in de kamer Rutte confronterend met de plannen om de komende jaren de zorg nog verder af te breken.
Wanneer gaat de VVD hier de rekening voor betalen of blijft achterlijk Nederland gewoon VVD stemmen.

likdoorn | 05-11-20 | 13:25

Met een kapotte economie zal het echt beter worden.. de zorg moet hervormd worden, niet het land

saudara | 05-11-20 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Moet je dan ook iets op je jas borduren of plakken? Ik heb een gele jas dus dat onderscheidt niet zo goed.

Zeissssss | 05-11-20 | 13:04 | 1

Nee, mondkapje volstaat.

laatjenietkisten | 05-11-20 | 13:05

Wat NU weer? Is het soms 40-45? Als ik avonds ga wandelen omdat ik tegen het plafond kieper van de paniekaanvallen dan zit ik buiten. Maar ach in een klein stadje is avonds niemand buiten

Nevelheim | 05-11-20 | 13:02 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
endofdays | 05-11-20 | 13:00 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie niet horen wil, moet maar voelen. Zou best nog wel een heel stuk strakker mogen zeg ik namens veel zorgmedewerkers

Rest In Privacy | 05-11-20 | 12:56 | 11

@Frietpiet | 05-11-20 | 13:12:
Jouw 'dus in feite' klopt helemaal niet met je eerste zin.
We willen de ziekenhuizen niet laten vollopen, opdat de normale zorg kan doorgaan voor iédereen, opdat als jij morgen wat hebt je niet 4 maanden hoeft te wachten op een dotterbehandeling.

letopuwzaak | 05-11-20 | 14:20

Je zit zeker lekker thuis?

The2Amendment | 05-11-20 | 15:32

egoist

Der Lehrer | 05-11-20 | 21:16
▼ 8 antwoorden verborgen

Tsja... al zo’n 8 maanden amper kritische vragen gesteld gekregen, laat staan moeten beantwoorden. 70% / 80% van de bevolking die uit blinde paniek vraagt om de strengste maatregels. Dan kan dit toch niet meer verbazen? De meerderheid krijgt wat ze wilt... of dat nu zin heeft of zelfs veel extra schade oplevert of niet...

Harde Henk | 05-11-20 | 12:56

Zijn er ergens cijfers beschikbaar m.b.t. de percentages covid-patiënten naar migratieachtergrond? Iemand?

Wering | 05-11-20 | 12:54 | 2

Zoek even hierop en je vindt een item van 11 oktober van VPRO/Argos: "Niet alleen op zijn IC, ook op IC's in ziekenhuizen in Rotterdam, Den Haag en Utrecht zijn allochtone covid-patiënten oververtegenwoordigd...."

Gezonde_Roker | 05-11-20 | 13:12

Voordat je het weet, zit je op de trein naar oosten.

Tronald_dump | 05-11-20 | 12:52 | 3

Schijnt al op het dashboard te staan.

JP Balkenbrij | 05-11-20 | 13:27

In verschillende landen worden de quarantaine kampen al geopend! Kijkt u maar naar wat er in Canada en Nieuw Zeeland bijvoorbeeld gebeurt.

HetGewoneNormaal | 05-11-20 | 13:31

Met een Covid ster op je borst!

Dijkweld | 05-11-20 | 14:28

Beter kampen met wachttorens, NS weer in dubieuze rol voor het vervoer, orkesten bij aankomst, verplichte hygiëne na het kaalscheren.
Zeker geen complot denker maar waar worden we in een sprookjesfiguur in de hemel naar keuze in gesuckerd ?

Habe das Gewust | 05-11-20 | 12:52

Jaja. Nu kan er wel ineens ergens een wetje afgestoft worden voor een gewenst resultaat. Maar toen destijds de wet vreemde krijgsdienst werd geopperd door wat creatievelingen, om IS* terugkeerders het nederlanderschap af te nemen, toen hoorde je niets meer.

* Je weet wel, dat virus dat ook onder de 70 slachtoffers maakt

Gen. Maximus | 05-11-20 | 12:50

Dat West-Brabant zal wel een grapje zijn ?

Der Schnitzeljäger | 05-11-20 | 12:48 | 1

West-Brabant is sowieso een grote grap.

Lorejas | 05-11-20 | 13:41

Zelf momenteel werkzaam in een ziekenhuis in Rotterdam. Van de 12 afdelingen zijn 4 afdelingen volledig gevuld met coronapatienten, normale zorg is bijna niet meer mogelijk.
En ja dan is het schrijnend om te zien dat als je na je werk in de trein op station Lombardijen stapt je door de hele stad autootjes geparkeerd ziet staan met groepen blowende, lachgas gebruikende aso’s die overal schijt aan hebben.
Ik vind die avondklok dus een prima middel om de mensen die altijd maar schijt hebben aan de rest van de samenleving een keer aan te pakken.

Fele | 05-11-20 | 12:47 | 13

Die groepen zijn op dit moment ook al verboden, dan legt een avondklok niets toe. Bovendien geen boa die daar op af durft te stappen.

dr.hogeboom | 05-11-20 | 14:02

Was het niet handiger geweest als de regering gezorgd had dat er meer afdelingen beschikbaar waren zodat de reguliere zorg wèl door kon gaan? Dit in plaats van een hele bevolking thuis op te sluiten en een land plat te leggen. Ik begrijp dat die blowend ballon-aso's een doorn in het oog zijn en eigenlijk wil je ze gewoon straffen door ze thuis op te sluiten. Maar even goed nagedacht is dat natuurlijk totaal niet de oplossing van het probleem.

pjisonline | 05-11-20 | 15:47

vrijheid afnemen is erger dan een miljoen doden

Der Lehrer | 05-11-20 | 21:17
▼ 10 antwoorden verborgen

Allemaal door PCR testen die sinds begin oktober op Europees niveau zijn opgeschroefd naar 45x waarbij 30x al een zeer hoge trefkans had. En een president die een (vals) positieve PCR testuitslag onterecht een besmetting blijft noemen, sinds kort zelfs spreek van "besmettelijken" terwijl een besmetting allen klinisch kan worden vastgesteld. Onjuist en gevaarlijk "maar anders begrijpt het domme volk het niet" twitter.com/WybrenvanHaga/status/1324... . Terwijl als hetzelfde domme volk via haar vertegenwoordigen graag voor eens en altijd onderzocht ziet hoe dat nu precies zit met die PCR test en #PCRgate dan schiet een meerderheid in de kamer dat tot twee maal toe af twitter.com/shineblackalgiz/status/13... . Ik wens alle VVD66 stemmers alvast succes met hun verplichte vaccinatie twitter.com/Fleur_Ru11/status/1324238...

HdJ | 05-11-20 | 12:45 | 3

Ja onbegrijpelijk dit. Een transparant en écht onafhankelijk onderzoek zou zoveel duidelijkheid scheppen (of is dat nou net niet de bedoeling...) .
Tevens een OMT waarin (aantoonbaar) mensen zitten die GEEN banden met de farmacie hebben of andere belangenverstrengelingen. Dat maakt het wat geloofwaardiger allemaal. Tot die tijd blijf ik een wappie.

DeAapUitDeMouw | 05-11-20 | 12:52

Fauci geeft zelf toe dat je bij 35X vrijwel alleen vals-positieve testresultaten krijgt.

JP Balkenbrij | 05-11-20 | 13:30

Juist-em! Dit zijn de feiten! Schandalig gewoon. Ik mag hopen dat Rutte met de komende verkiezingen gigantisch afgestraft wordt, maar ik vrees het ergste.

pjisonline | 05-11-20 | 15:49

Worden de aanpak biljetten ook vertaald in Turks en Marokaans opgehangen?

boerk | 05-11-20 | 12:41 | 4

Met een cartoon van de verhalenverteller van het opperwezen erbij, zodat we zeker weten dat ze opletten.

C1O2 | 05-11-20 | 12:47

Zou toch niet nodig moeten zijn voor de vierde generatie...

Knitty | 05-11-20 | 12:55

@Knitty | 05-11-20 | 12:55: Zij erkennen de Nederlandse wet niet en handelen er derhalve niet naar. Sa(i)d enough

vokfeez | 05-11-20 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Zorg zit tegen het plafond. Je wil niet dat straks je zoon, zus of vader niet terecht kan bij een ziekenhuis als het er om spant bijvoorbeeld bij hartproblemen. En ja je moet wat met een stronteigenwijs volk wat maar niet wil luisteren. Op zich redelijk beschamend hoe slecht Europa met corona is omgesprongen in vergelijking met Azië.

zeertegendradig | 05-11-20 | 12:40 | 7

@letopuwzaak | 05-11-20 | 12:47: ja, in de tussentijd had je ook nood hospitalen kunnen oprichten, maar liever hebben we doden en nemen we mensen hun vrijheid af. Het is een keuze, alleen niet mijn keuze.

Gandalph | 05-11-20 | 13:05

Dit is erg Louz.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 13:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Opvallend, de kroontjes lijken langzaam uit te sterven.

FLP_du_Stok | 05-11-20 | 12:35 | 5

U riep?

MoonBeebe | 05-11-20 | 13:02

Ondergedoken in Griekieje

Sjiek | 05-11-20 | 13:09

Als ik met een anonieme cryptomunt kon betalen had ik nu ook een kroontje.

lekgoot | 05-11-20 | 13:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een fantaaaaaastische premier hebben we toch! Och, kijk hem eens gaan dan, met zijn goede daden! Rutte, wat ben je een topper

T2000 | 05-11-20 | 12:33 | 1

Hij schijnt te weten, dat Cor & Ona het meest actief zijn na 22.00uur tot 05.00uur, gooi het toch 24/7 24 uur open alles, zodat er veel meer spreiding komt en laat de ondernemers of het nou een supermarkt is of kroeg zelf bepalen wanneer ze open gaan en dicht, misschien als supermarkten 24 uur open zijn is win win voor meer werk en meer omzet en minder drukte tegelijkertijd, maar ik ben geen oplosser, gelukkig maar, alleen maar een boerenlul die blij is met dit klaagmuurtje af en toe.
Tevens kan je hier af en toe genieten van pareltjes van comments en daarom blijf je terugkomen, ja zonder kroontje want betalen en een ban krijgen is geen fijne combinatie

Theo-Pim-Riv | 05-11-20 | 12:43

Ik werk in ploegendiensten. Knappe jongen die mij van straat gaat houden na 22.00u. Ze kunnen de stront in zakken. Waarom is iedereen zo gedwee en slap tegenwoordig. Stelletje slappe zakken overal.

PhallusObesitas | 05-11-20 | 12:32 | 8

@PhallusObesitas | 05-11-20 | 12:45: dat dacht ik ook. Kunnen we voor de niet paniekeerders niet gewoon friesland ofzo vrijmaken? Dan ga ik daar wel wonen.

snokkertje | 05-11-20 | 13:02

In uw biologisch ritme is de avond eigenlijk de ochtend. Het hangt er even vanaf hoe de tijd is gedefinieerd in de avondklokwet. Als er niet expliciet bijstaat dat het ten opzichte van de Nederlandse tijdzone o.i.d. is dan zou u misschien kunnen aanvoeren dat voor u de tien uur 's avonds eigenlijk tien uur 's ochtends is. Laat de BOA dan maar aantonen t.o.v. welk referentiepunt de tijd is gedefinieerd.

lekgoot | 05-11-20 | 13:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Avondklok: overtrokken maatregel tegen een zwaar overschat gevaar. Geef de mensen die risico lopen, of angstig zijn, alle gelegenheid zichzelf te beschermen, maar neem geen maatregelen waar iedereen onder lijdt!
Mijn stem zal volgend jaar gaan naar de partij die mijn burgerrechten respecteert.

spelen | 05-11-20 | 12:30 | 1

Tsja, je reactie komt ongeveer 9 maanden te laat....

T2000 | 05-11-20 | 12:34

Doet me denken aan stanford prison experiment waar nu de politici niet kunnen wachten om wéér nieuwe regels met extra handhaving in te voeren,.
Kim Jung un lacht zich rot

saudara | 05-11-20 | 12:30

Het lijkt me wel een mooi gezicht als straks na ingaan van de avondklok alle pleinen volstromen met woedende mensen en Rutte dan de tanks naar binnen laat rollen..

Koonkluk Huis | 05-11-20 | 12:27 | 8

@Stennislav Heibel | 05-11-20 | 12:45: wellicht kan er uit de collectie van oorlogsmuseum Overloon nog iets opgescharreld worden

Knitty | 05-11-20 | 12:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoeveel ziekenhuizen zijn er gesloten en zorgmedewerkers ontslagen onder Prutte??? Deze man hoort achter slot en grendel. Dood door schuld en verwijtbaar gedrag is zeker van toepassing op dit kabinet. www.tweedekamer.nl/kamerstukken/motie...

Makemyday! | 05-11-20 | 12:25 | 2

Dood door schuld? Ik ben van mening dat hier toch kalm beraad en rijp overleg aan ten grondslag ligt. Maar we leggen uw voorstel subsidiair ten laste.

F. Jacobse | 05-11-20 | 12:29

@F. Jacobse | 05-11-20 | 12:29: Ja maar bewijs dat maar eens. Ben je direct een complotdenker ;)

Makemyday! | 05-11-20 | 15:04

Gelukkig heb ik nog een hele grote boekenkast thuis. Er is niet zoveel plaats erachter, maar het moet lukken....

Frietpiet | 05-11-20 | 12:24

yep en het vervangen van Nederlanders met ....... heeft ook een naam, maar gebruik die maar niet, want Joris is dan gelijk wakker. Maar Stalin was daar ook goed in , kijk maar hier is er een boekje over www.amazon.com/Against-Their-Will-Geo...

Theo-Pim-Riv | 05-11-20 | 12:26

@ettuR, zou het niet beter voor de spreiding zijn, wanneer ipv een avondklok de winkels 24/7 open mogen, zodat je veel minder mensen dwingt tegelijk in winkels te zijn?
@ettuR, zou een wapen voor hard werkende mensen zonder strafblad met Nederlands paspoort en meerderjarig en een bewijs van goed gedrag over de laatste 5 jaar, niet haalbaar zijn. Zodat ook ik de schlemiel zichzelf kan verdedigen tegen criminelen/terroristen/haatbaarden die allen goed tot zeer goed bewapend zijn, alleen wij de Slacht Offers moeten ons maar af laten knallen of onze kop eraf laten hakken/snijden, geef mij een wapen zodat ik mijn gezin en mijn eigen lijf en leden kan verdedigen, want we zijn in oorlog meneer ettuR.
Hoppa.

Theo-Pim-Riv | 05-11-20 | 12:22 | 1

24/7 winkels open? Goed idee. Hoeft men als fin of ABC eilanders niet te wachten tot het ochtendpersoneel de winkel opent om de kluis mee te nemen.

F. Jacobse | 05-11-20 | 12:26

Hoe denkt Rutte zijn geliefde 10 duizenden illegalen te kunnen controleren die geen weet hebben van een avondklok? Hoe denkt hij trouwens de avondklok te kunnen afdwingen? En dat in Rotterdam waar de industrie en de haven 24 uur doordraait. Elke auto tegen houden. Mijnheertje waar gaat u heen? Moet iedereen een werkverklaring en werkschema van zijn werkgever bij zich hebben? Er is nog nauwelijks politie die dat zou kunnen controleren. Een hoop gekwaak voor de bühne lijkt mij zo. Rutte doet zich voor als de doortastende leider en de massa trapt er in omdat zij geen vragen stellen. Te lui, te dom.

forecastle | 05-11-20 | 12:21 | 3

Los van dat het gewoonweg wéér zwaar overtrokken maatregelen zijn is het inderdaad gewoon niet uitvoerbaar. In de praktijk gaat dit gewoon niet werken. En je hebt helemaal gelijk: de massa stemt in maart op die gek... Stockholm-syndroom.

HornoxNL | 05-11-20 | 12:23

Maar de KLM -vive La France- mag blijven vliegen, want elke 5 minuten komt er weer één over, Cor en Ona ophalen denk ik dan maar.

Theo-Pim-Riv | 05-11-20 | 12:23

En te welvarend.

D-Fens_1963 | 05-11-20 | 12:25

Iedereen sterkte in Nederland.
Als Rutte de noodwet van kracht laat gaan en het parlement buitenspel zet zal hij dan niet stiekem andere wetten en/of regels doorvoeren en is de avondklok om daar de noodwet voor in werking te laten stellen een afleiding om personen buitenspel te zetten.?
Zo'n gluiperd en gladjanus is hij wel.

jitro | 05-11-20 | 12:21 | 1

Yup, vuurwerk afschaffen.

Sjiek | 05-11-20 | 12:24

Dus ik mag niet eerder van mijn feestje weg, maar moet wachten tot 05:00 ?

Nou ja, wat moet, dat moet.

Sjiek | 05-11-20 | 12:20 | 1

Hahaha

VP732 | 05-11-20 | 12:21

Don't need the government cramping my style
Give them an inch, they take a mile.
Take you in with a phony smile,
Morrison

En de besmetting via aerosolen maar blijven ontkennen itt inmiddels de rest van de wereld. Misdadige van Dissel en zijn schapen. Bloed aan hun handen.

dagpauwoog | 05-11-20 | 12:18 | 2

Tegen een klein huis in een achterstandswijk volgepropt met 3 generaties kan geen ventilatie op.

Sjiek | 05-11-20 | 12:22

Fieuw. Woon net niet in het gebied, Prima dus, die klok.

Lievewitteman | 05-11-20 | 12:18

Tot hoe laat duurt zo’n avondklok?

Yor_Kok | 05-11-20 | 12:18 | 2

Tot 5 voor twaalf

VP732 | 05-11-20 | 12:22

Tot twaalven en gaat daarna naadloos over in de ochtendklok.

Dr. Blechtrummel | 05-11-20 | 12:39

De maatregelen ijlen allemaal na. De kat is reeds uit de zak en de maatregelen van de zachte heelmeesters zijn gepruts in de marge. Slechts keiharde maatregelen ( lees China) zouden helpen maar dat kan in ons landje niet. Ergo, in essentie laat men de ziekte uitwoeden met de illusie van gedoelde maatregelen. Zoe doen we dat in polderlandje.

inCol | 05-11-20 | 12:17

Ze doen net alsof ze het aanpakken, maar ze kunnen het niet. Een en al onvermogen.
De wetenschap weet niet hoe ze om moeten gaan met een pandemie. Ze kunnen er niets van.
Mensen kunnen de wereld niet besturen. Het is overal rotzooi op alle gebied. En waarom?
Omdat heerserskarakters volharden in het waanidee dat de menselijke geest de wereld kan regeren. Maar Ze Kunnen Het Niet.
Knappe Koppen bestaan niet. Mensen met een wat groter vocabulaire of die wat beter kunnen cijferen zijn onze goeroe's niet.
Het zijn abstracte denkers die overal patronen denken te hebben gevonden. Kleuterwerk in vergelijking met hoe de werkelijk is.
Schadelijk geklungel is het. Meer niet.
Komen ze er even niet aan hun: oorlog, crisis is hun antwoord. Dan moeten we allemaal gehoorzamen omdat hun imperium vol wanen niet mag instorten.

zeurmachine | 05-11-20 | 12:16 | 1

hun = uit

zeurmachine | 05-11-20 | 12:17

Mensen maken zich allang geen echte zorgen meer om corona: het is overduidelijk dat alleen sterk verzwakte mensen eraan doodgaan. De kans op een boete en veroordeling door deugers zijn de enige angstmiddelen nog.

johndeer | 05-11-20 | 12:15

Volgens mij werkt niemand hier in de zorg...

gozoman | 05-11-20 | 12:14 | 4

Wel een paar, maar die zitten te dicht op de excessen van dit virus.

VP732 | 05-11-20 | 12:25

Die hebben het druk inderdaad. Maar geen zorgen. Voor iedere man/vrouw aan het bed zijn er 2 managers die zeggen hoe het moet gebeuren. Die 100.000.000.000+ euro die de zorg kost per jaar moet toch ergens aan op gaan tenslotte...

HornoxNL | 05-11-20 | 12:25

Jawel. Maar ik hoef niet eens in de zorg te werken om te snappen dat het heel gevaarlijk is voor de gehele maatschappij wanneer belangrijke behandelingen zoals dotteren 4 a 5 maanden worden uitgesteld.
Dit raakt men kennelijk pas als het in eigen kring gebeurt, en dat is dan een neveneffect van de overspoelde zorg.
Los van de doden door corona.

letopuwzaak | 05-11-20 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Want je besmet na 22:00 uur meer mensen ofzo? Na 20:00 uur een kratje bier halen in de supermarkt betekent automatisch een coronabesmetting? Kijk toen de Horeca eerder moest sluiten snapte ik die laatste maatregel nog wel, nu de Horeca helemaal gesloten is slaat dat natuurlijk nergens meer op en hadden ze dat kunnen terugdraaien. Daarom denk ik ook dat het een permanente maatregel is die ze er dankzij corona mooi doorheen gefrommeld hebben.

R.F.Pickering | 05-11-20 | 12:13

Die besmettingen op de afsluitdijk vind ik zorgelijk.

dhrat | 05-11-20 | 12:10 | 3

Hoeveel bewoners heeft de dieprode Rottummerplaat eigenlijk? En wie gaat de eventuele avondklok daar handhaven?

koolteer | 05-11-20 | 12:14

Als ik de maken van die kaart tegenkom pak ik zijn rode viltstiftjes af.
Dat zal hem leren!

keestelpro | 05-11-20 | 12:36

Ben benieuwd wie zich als eerste niet aan de avondklok in Rotterdam gaan houden. Dezelfde die aldus Wilders - en de VPRO - oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen?

Gezonde_Roker | 05-11-20 | 12:10 | 1

He, jij mag nooit meer raden :-)

MoonBeebe | 05-11-20 | 13:20

Zolang de mensen nog naar religieuze bijeenkomsten mogen gaan, heeft een avondklok weinig zin.

happen_maar | 05-11-20 | 12:08

Het is beangstigend in de comments te zien hoeveel mensen nog volkomen in het sprookje van de pandemie zitten.

Geloof mij niet; ga eens surfen op de site van het CBS, het Franse INSEE of het Duitse RKI en stel zelf vast, aan de hand van officiële cijfers, dat we in het voorjaar en golfje hadden en dat er nu helemaal niets aan de hand is.

Een casedemic, dus.

Vergelijk dan eens de "maatregelen" die in diverse landen inmiddels zijn ingezet (geen lockdown, hele strenge lockdown, strikt mondkapjes, géén mondkapjes, wél avondklok en géén avondklok) en verbaas je over het volkomen afwezig zijn van welk effect dan ook.

Dat is volkomen consistent met een casedemic.

Doe je ogen eens open, stof je hersenen eens af en vraag je af waaróm al deze maatregelen worden getroffen wanneer de boven ons gestelden gewoon ook dezelfde informatie hebben.

Er klopt geen flikker van. Zo eenvoudig is het.

Als je heilig geloofd in de paniekzaaierij, sluit jezelf dan op met je 400 rollen pleepapier, maar houdt.eens.op daar anderen mee lastig te vallen. Dank u wel.

De Droit | 05-11-20 | 12:07 | 12

@VP732 | 05-11-20 | 12:29:
Iedereen die al covid19 heeft gehad wordt bij de besmettingen opgeteld.
We gaan dus mensen oproepen (verplichte) 2 weken in zelfquarantaine te gaan voor een ziekte die ze een half jaar geleden hebben gehad.

We worden bestuurd door geesteszieke maniakken.

keestelpro | 05-11-20 | 12:34

De Droit | 05-11-20 | 12:07
Heb ik gedaan: www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/medisch/h...
De blauwe lijn van 2020 staat een groot deel van het jaar best wel een stukje boven de afgelopen 5 jaar inclusief de griepgolf van 2018, de piek van het voorjaar ligt ongeveer 20% hoger dan de piek van die griepgolf. Het CBS lijkt dus haaks te staan op uw verhaal. Hoe komt dat?

Mean Dean | 05-11-20 | 15:15
▼ 9 antwoorden verborgen

Nou blijkt, dat Mark Rutte niet alleen een ouderenhater is maar ook een hondenhater, want de dierenasiels zitten al propvol, zonder corona trouwens en daar zullen er heel wat bij gaan komen ben ik bang voor. Maar ook hier wast Mark Rutte zijn handen in onschuld uiteraard met een glimlach.

Theo-Pim-Riv | 05-11-20 | 12:06 | 2

Of gaan al die arme in de steek gelaten dieren in de Veggie Burgers, waar je mee doodgegooid wordt tegenwoordig, zelfs de HemaWorst wordt Omgeworst.

Theo-Pim-Riv | 05-11-20 | 12:11

In 1996 zat de 2e kamer dus ook al te slapen! Wie oh wie zijn er toen akkoord gegaan met die burgerlijke wet?

Rdock | 05-11-20 | 12:06

Ik, premier Trutte kondig de noodtoestand af.
-per direct mag de horeca weer open
-musea en bioscopen mogen weer publiek ontvangen.
-de miljarden voor corona die naar de EU zijn gegaan eisen wij terug voor eigen gebruik.
Die van dit retour EU geld gebruiken wij voor het bouwen van een mega-ziekenhuis gebaseerd op appartementen zodat het na de crisis te gebruiken is als asielzoekerscentrum ver buiten de bebouwde kom.
-Bedrijven gaan beter gecompenseerd worden.
-de hoogte van bekeuringen worden voor een periode gehalveerd.
-de niet werkende maskers worden afgeraden, geen angstwerking meer hiervan
-Bejaardentehuizen en scholen worden voorzien van betere ventilatie.
- Er mag niet meer dan 10 minuten per dag over corona gesproken worden op de NPO.

Premier Trutte | 05-11-20 | 12:06 | 7

@VP732 | 05-11-20 | 12:34: Zodra het in gebruik genomen wordt worden alle andere centra gesloten zodat de overlast weg is. Bij dat ziekenhuis komt ook een gevangenis en een heliveldje voor transport van fraudeurs, uitgeprocedeerden en criminelen die in één streep naar Schiphol gevlogen kunnen worden. In dat ex-ziekenhuis zijn dan ook de benodigde quarantaineafdelingen, keukens, laboratoria voor DNA onderzoek of het wel eigen familie en kinderen zijn bij gezinshereniging.

Premier Trutte | 05-11-20 | 12:40

@Premier Trutte | 05-11-20 | 12:40: ah, kijk. Daar is mee te leven. Hup Trutte!

VP732 | 05-11-20 | 12:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou dan wel ironisch zijn als nu een klokkenluider binnen het kabinet onthult dat hun beleid gebaseerd is op het bewust inperken van vrijheden en niet zozeer het virus willen bedwingen omdat ze weten dat het virus niet of nauwelijks dodelijk is voor het overgrote deel van de bevolking

hotbrasil | 05-11-20 | 12:04 | 3

Wobben mag niet in dit kader. Ik adviseer klokkenluiders zich stil te houden. Ze hebben alleen zichzelf maar te pakken.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 12:07

Als blijkt, dat die ettuR wel degelijk een Hybride is.

Theo-Pim-Riv | 05-11-20 | 12:09

Als men 'Den Haag' een standpunt inneemt, al of niet door influistering door zekere belanghebbenden, dan gaan de hakken in het zand. 'Zo gaan we het doen en niet anders.' De dwaze route richting 'het vaccin' inclusief lockdowns ligt vast. Het succes van Zweden bijvoorbeeld, is taboe, voor zover het bekend is, want bestudering van alternatieven is 'not done'.

JP Balkenbrij | 05-11-20 | 12:20

[Gebons op de deur] AUFMACHEN!

Koonkluk Huis | 05-11-20 | 12:04 | 1

Als 's nachts de scholen open zijn, zou ik het nog begrijpen. Rare jongens.

PureYak | 05-11-20 | 12:04

Rutte c.s. hebben weinig keuze, m.n. ziekenhuizen in Rotterdam e.o. zijn overvol en kunnen nauwelijks nog extra covid patiënten opvangen. Er is veel steun voor maatregelen aangezien de overgrote meerderheid van NL het onacceptabel vindt als ziekenhuizen overlopen.
Jammer dat ze niet in september al extra maatregelen hadden genomen, bv. vragen om maximaal thuis te werken, beperken groepsgrootte, aanbevelen mondkapjes etc etc

Diederik_Ezel | 05-11-20 | 12:03 | 5

Er stond een mooi kerona ziekenhuis in de Ahoy, kosten 9 miljoen eypo. Maar laat dat nou net in mei weer afgebroken zijn. En in de MECC was er ook een. Totaal aantal opgenomen patiënten in beide noodhospitalen: 0

Charred_Metal | 05-11-20 | 12:33

@Diederik_Ezel | 05-11-20 | 12:21: Nee, ze sluiten deze ook niet ze laten op sommige momenten geen patiënten meer toe omdat ze op de SEH's te weinig plekken hebben voor besmettelijke Coronapatienten. Het probleem van de SEH's is de doorstroming omdat i.t.t. tot Maart geen enkel ziekenhuis de reguliere zorg wil afschalen. Ze kijken de kat uit de boom en hopen dat eerste de andere ziekenhuizen de Coronazorg gaan opschalen. Ofwel het aantal patiënten zou geen probleem hoeven zijn het is maar net waar prioriteit aan gegeven wordt.

Rollatorus | 05-11-20 | 13:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Remember Remember The 5th of November.

oranjerood | 05-11-20 | 12:03

Een noodtoestand terwijl er in totaal 321 mensen op de IC liggen. Dat is 27 per provincie. Ja, wat is er dan logischer dan een avondklok. Einde rechtsstaat.

JP Balkenbrij | 05-11-20 | 12:02 | 7

@De Droit | 05-11-20 | 12:10: Spot on!

Atheist-Priest | 05-11-20 | 12:24

@De Droit | 05-11-20 | 12:10: "dan was er plaats zat geweest"
Volg een cursus logica. U geeft hiermee indirect aan, dat er capaciteitsproblemen zijn.
"Hadden ze misschien wat minder moeten bezuinigen"
Dat is geen argument, maar dat is een feit, waar we nu mee moeten dealen.

Frau_Ferkel | 05-11-20 | 12:27

@Diederik_Ezel | 05-11-20 | 12:24: Het virus is onder ons en zal nooit meer verdwijnen. Een lockdown helpt nergens tegen, wat men zichzelf ook wijsmaakt. De enige uitweg is groepsimmuniteit. Da's ook de enige echte bescherming die we de zwakken kunnen bieden.

JP Balkenbrij | 05-11-20 | 13:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit gaat niet meer weg. Hele ministeries die aan het verbouwen zijn met tientallen "Corona" afdelingen met duizenden interessant doende ambtenaren, vakbonden van BOA's (..) , een opkomende mondkapjes en richtingsborden en stickers industrie, miljarden verdienende farmaceuten die naast het jaarlijkse griepvaccin ( griepprik ) een nieuwe en aparte corona vaccin doordrukken, ontelbare politici en bestuurders die heel gewichtig doen en het moment van hun leven hebben, etc.
We are Doomed!

ceesreis | 05-11-20 | 12:02

Waarom buurthuizen sluiten maar wel volle klm vluchten naar de Antillen ........

vipa | 05-11-20 | 12:01

Het probleem is de snelheid waarmee IC's vol lopen - tevens het énige probleem waar de regering in de afgelopen maanden precies 0,0 aan gedaan heeft. We hebben meer dan voldoende tijd gehad om noodhospitalen uit de grond te stampen, mensen op te leiden om enkele en alleen meest basale taken uit te laten voeren aangezien het maar om één ziektebeeld gaat en dan was de maatschappelijke en economische schade beduidend minder dan het prijskaartje wat er aan al die onzinnige kul maatregelen hangt. Dit helpt niks, behalve het onvermijdelijke een beetje uitstellen - dwijlen met de kraan open. Al sluiten we onszelf 3 jaar op; het virus gaat daarna weer vrolijk verder.

rendang31 | 05-11-20 | 12:00 | 9

@Diederik_Ezel | 05-11-20 | 12:25:
Er is geen alternatief voor de dood voor hoogbejaarden. Het is krankzinnig dat medici zelfs voor deze mensen de natuurlijke dood niet accepteren en willen uitrekken ter meerde eer en glorie van... ja van wat eigenlijk? Oh ja: hunzelf! *naar balkon loopt om te klappen*

Nota bene:
Maak daarvan iets eerder doodgaan. Maar wel geborgen tussen geliefden in huiselijke kring zonder medische hysterie maar met berusting en vrede.

keestelpro | 05-11-20 | 12:41

@keestelpro | 05-11-20 | 12:41: Helemaal mee eens. Wel iets tegen de ademnood, want stikkend doodgaan is niet prettig, lijkt mij als bejaarde.
Plus eindelijk de recirculatie van lucht stoppen in verpleegtehuizen, dat zou vele doden schelen. Mensen die het wellicht nog best naar hun zin hadden gaan nu op een vreselijke manier dood.

dagpauwoog | 05-11-20 | 14:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is maar voor twee weken zal het wel worden.

jip_86 | 05-11-20 | 12:00

Hoe zit het met eigen terrein? Rondje wandelen voor het slapen gaan..

glaaf | 05-11-20 | 11:58 | 4

Ga zoveel mogelijk naar buiten. Is zeer goed voor je gezondheid. Maar mijd drukke parken.

keestelpro | 05-11-20 | 12:00

Wat denk je zelf? Ik dacht dat er geen domme vragen waren.

Mans5 | 05-11-20 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Jonge mensen die zich beroerd voelen en zich laten testen zijn altijd opgelucht als ze geen corona blijken te hebben.
Da's ook een schrijnende vorm van schijnveiligheid want ze kunnen wel bijvoorbeeld het influenzavirus hebben dat vele malen dodelijker kan zijn voor jonge vitale mensen.
Corona is een bejaardenkiller. Nee ook dat is overdreven. Alleen de alleroudsten onder de slecht liggende bejaarden hebben dit virus te vrezen.
Dat maakt het coronavirus eerder sympathiek voor de rest van de samenleving: het laat gezonde vitale mensen met rust.
Wij moeten ons zorgen maken over virussen die juist mensen met een goede weerstand dodelijk ziek maken.
Influenza virussen.
Waar vreemd genoeg totaal geen cijfers meer over bekend gemaakt worden...
www.quest.nl/maatschappij/geschiedeni...

keestelpro | 05-11-20 | 11:58 | 1

Het gaat niet om corona, het gaat erom dat de reguliere zorg niet meer kan. Dus geen hart operatie etc. etc.

Mans5 | 05-11-20 | 12:01

Rutte 3 beschikt juist niet over autoriteit en gezag maar over formele bureaucratische macht. Autoriteit en gezag moet je verdienen...

therealbraindump | 05-11-20 | 11:57 | 2

We zullen op 18 maart kijken hoe de rest van Nederland er over denkt.

Nefret | 05-11-20 | 12:24

@Nefret | 05-11-20 | 12:24: Net als alle andere jaren. Je verwacht toch niet echt dat de lemmingen in één keer zelfstandig gaan nadenken en andere keuzes maken?

MoonBeebe | 05-11-20 | 13:22

Wet dat de overheid het recht op de “ prima Notte” krijgt,komt ook vast nog wel.

Crankhead | 05-11-20 | 11:57

Nou dan weet ik ook weer mijn plek als Nederlander in Nederland, die brusselse enclave aan de Noordzee

_Zweevers_ | 05-11-20 | 11:54

Ik hoor de Wappies al gillen.

Hommel | 05-11-20 | 11:53 | 9

Wappie gillers zijn idd het allerergste.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 12:10

Je ziet de vrijheid waar miljoenen voor zijn gestorven voor je ogen verdampen.
En dan komt spuit elf even leuk doen over mensen die hier hun mond over open durven trekken.
Verplichte kapjes, avondklok, kroegen dicht, met 2 man buiten, geen bijeenkomsten meer, bioscopen dicht, geen voetbal met publiek, geen concerten, spoedwet er even doorheen geramd die Trutte en Hugo dictators maken, geen WOB verzoeken meer, geen alcohol verkoop na 20:00 uur, anti lockdown protesten worden of verboden uit elkaar gemept of Romeo’s ingezet om rotzooi te trappen voor leuke beelden op het nieuws.
Er is ook een wet aangenomen om overheid onwelgevallige groepen aan te pakken, want die zouden ondemocratisch zijn.
Het vuurwerkverbod proberen ze er nu ook maar even door te jassen.
En de Omgevingswet word er nu ook even doorheen geramd, deze wet draait onze boeren de nek om.
Ja hoor je bent echt een wappie als je dit allemaal een beetje eng totalitair begint te vinden en je muil opentrekt.

endofdays | 05-11-20 | 12:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Blijf vooral het mediakartel volgen en op Rutte stemmen. (Volgens hen de voorbestemde "Winnaar").

Kamervraag | 05-11-20 | 11:53 | 1

Waaraan herken je de FVD stemmer: aan het woord kartel.

Mans5 | 05-11-20 | 12:03

Ik zie nog nergens in het nieuws dat Rutte dit gaan doen? Wanneer? Hoe? Beetje vaag artikeltje dit.

DeAapUitDeMouw | 05-11-20 | 11:53 | 1

Dit is een proefballonnetje.. ze willen weten hoe we reageren.

MooseNL | 05-11-20 | 11:54

Even kijken tot hoever we gaan kunnen.

wiers | 05-11-20 | 11:52 | 2

‘Kijken hoe ver we komen’ *Sybrand Buma meme*

Cunts-en-kitsch | 05-11-20 | 11:54

Ach kijk, de welbekende slippery slope fallacy. Omdat we corona maatregelen hebben zitten we straks weer vast in 1940.

Captainheinkel | 05-11-20 | 11:52 | 3

Hallo Godwin.

Hommel | 05-11-20 | 11:54

Godwins hebben ook een functie

MaxiCosi24 | 05-11-20 | 11:59

Avondklok voegt niets toe, er is al een samenscholingsverbod wat gehandhaafd kan worden. Als iemand savonds/snachts op straat loopt, zorgt dit niet voor extra gevaar m.b.t. covid. Dus waarom dan een avondklok?

zegmaarwij | 05-11-20 | 11:50 | 4

Het slaat ook nergens op.

VP732 | 05-11-20 | 11:57

Om te voorkomen dat al die mensen op pad gaan naar een illegale bijeenkomst.

Dr. Blechtrummel | 05-11-20 | 12:02

@MooseNL | 05-11-20 | 11:55: Ik zou wel eens willen weten hoe het alcoholverkoop op dit moment is. Drinken we nu met zijn allen minder?

Atheist-Priest | 05-11-20 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Skandal im Sperrbezirk!

van Oeffelen | 05-11-20 | 11:50

Overheid heeft voor de verandering groot gelijk. Optreden, de tijd van de losse hand en uitgaan van de ratio van de debiliserende samenleving is voorbij.

_pacman_ | 05-11-20 | 11:49

Welk Corona gevaar geeft een persoon die vlak voor het slapen gaan even de hond uitlaat? Moet die hond de hut onder schijten of zo? Helpt hondenstront in huis tegen Corona?

Gandalph | 05-11-20 | 11:47 | 3

Dit inderdaad.
En hoe gaan ze het handhaven? In wijken waar al tientallen jaren problemen zijn durven ze ook niet op te trekken tegen reljeugd, die gaan zich nu ook niet thuis laten opsluiten.

Draak uit Brabant | 05-11-20 | 11:49

Gewoon nog even voor 22:00 de hond uitlaten. Dat zal ik wel moeten, want na dat tijdstip wemelt het op straat van de BOA's en daar wordt mijn Golden Retriever agressief van.

Here's Freddy | 05-11-20 | 11:51

Turken en Marokkanen, grosso modo de populatie op de IC en superverspreiders, hebben geen honden. Hier in de regio komt 1x in de 3 weken een politieauto voorbij en een BOA hebben we al helemaal nooit van gehoord. Succes met uitlaten.

_pacman_ | 05-11-20 | 11:53

Gefeliciteerd GS. Een Godwin welke een heel topic beslaat. Chapeau. Gaan nu ook de Godwiniaanse straffen van destijs op das übertreten des Sperzeites gelten?-

Zatkniss | 05-11-20 | 11:47 | 4

@soldier-of-fortuyn | 05-11-20 | 11:59: klopt geen hol van. Het is die Sperrzeit. Dan kan genitief "des" dus nooit. Hier moet iemand terug naar klas 1 van de middelbare school.

van Oeffelen | 05-11-20 | 12:02

@van Oeffelen | 05-11-20 | 12:02: haha, lang niet meer op een middelbare school geweest? Halverwege klas 2 wordt er een beginnetje gemaakt met telwoorden t/m 10.

Sjiek | 05-11-20 | 12:17

@van Oeffelen | 05-11-20 | 12:02: Niet alle mensen zijn zo slim als Oef.

Jee-Dee | 05-11-20 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Evenzoveel personen in minder tijd is drukker op straat.Beter idee zou zijn om alleen hardlopen nog toe te staan , dat maakt alles schneller.

Ambiorix | 05-11-20 | 11:47 | 1

En de adem inhouden, dat helpt ook tegen verspreiding van covid, PLOP

Pater.Koekkoek | 05-11-20 | 11:51

Het verbaast me uit de reacties dat er nog zo velen zijn die werkelijk geloven dat al deze maatregelen helpen en dat er werkelijk iets vreselijks aan de hand is wat bestreden moet worden. Verdiep je nou eens in die ontelbare testen die nu gedaan worden. De uitslagen van die testen zeggen niets over of mensen Corona hebben, ziek zijn of besmettelijk. Complete waanzin dat ons dit voorgehouden wordt. Als de zorg het niet aankan, moet men opschalen en stoppen met ziekenhuizen sluiten, ziekenhuispersoneel wegpesten. Want dàt is wat er is gebeurd de afgelopen jaren. Het hele jaar heeft Rutte en consorten de tijd gehad om op te schalen, is niet gebeurd. Ziekenhuizen die vorig jaar gepland zijn tot sluiting, worden nu nog steeds gesloten. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. En dan mag ik de straat niet op? Donder op zeg, hou je grootje voor de gek.

pjisonline | 05-11-20 | 11:46 | 11

Hoe komen die ziekenhuizen dan zo vol? Dat zijn allemaal foppatienten of zo? Het verbaast me eerder dat er nog steeds wappies vrij rondlopen die niet snappen dat hun mening (die ze onderbouwen met allemaal rommel die hun gelijk moet bevestigen) de feitelijke situatie niet verandert. Die ziekenhuizen liggen vol, de reguliere zorg loopt vast. Dat gebeurt normaal niet en dus is er een probleem. Hoeveel youtubefilmpjes van medewappies je ook bekijkt.

Hommel | 05-11-20 | 11:58

@Hommel | 05-11-20 | 11:58: De ziekenhuizen zijn vol, omdat ze veel ziekenhuizen gesloten hebben, afdelingen opdoekt en personeel hun contracten niet hebben verlengd of zulke slechte arbeidsvoorwaarden hebben geboden dat ze zelf wel gingen. Vergelijk het met Duitsland (waar nu onze Coronapatiënten naar toe gestuurd worden), daar hebben ze 6 ziekenhuisbedden per 1000 inwoners terwijl wij er hier slechts 2 hebben. Tja, niet moeilijk hè?

pjisonline | 05-11-20 | 12:29

@Hommel | 05-11-20 | 11:58: nog geen 2600 patiënten, verdeeld over heel Nederland en dat is dan al te veel. Dan is er toch echts iets heel erg mis aan ons zorgsysteem!

Gandalph | 05-11-20 | 15:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Ein Virus, ein Reich, ein Führer!

wezen | 05-11-20 | 11:46

De dieprode tot zwarte kaart van het cijferfascisme. Het gaat om positief getesten (sympathiek trouwens dat er geen besmettingen staan, gemiste kans want klinkt enger)
Zelfs de Waddeneilanden zijn diep rood gekleurd. Wat betekent deze kaart bijvoorbeeld voor Vlieland? Op Vlieland wonen 1190 mensen.
tussen de 64 & 128 mensen op de 100.000 raken daar wekelijks besmet.
Rekensommetje.
Laten we het gemiddelde van 64 en 128 nemen: 96
96 : 100.000 = 0,00096 en dat maal 1190 = 1,14.
Per week.
Besmet.
Avondklok!
Lockdown!

keestelpro | 05-11-20 | 11:45 | 3

U klinkt als een subversief element. Papa Jones en The One Truth willen graag toegang tot uw huis en computer.

JJMS | 05-11-20 | 11:47

Wat kost de maatschappij dat eigenlijk? Wat kost het de maatschappij om mensen op een Vlieland te laten wonen, met alle voorzieningen? Het klinkt niet heel kostenefficient om een paar mensen, zo ver verstoken van het vasteland, hetzelfde te bieden als op het vasteland.

Leptob | 05-11-20 | 11:53

@JJMS | 05-11-20 | 11:47:
Kletskoek. Mensen moeten zich gewoon aan de maatregelen houden. Het deel dat verzaakt mag van mij zó op een lek schip.

Papa Jones | 05-11-20 | 12:03

Google even op Aboutaleb Staatsman. En kijk dan weer naar landkaart bij dit topic.

sjef-van-iekel | 05-11-20 | 11:44

Jammer dat de schoonvader van onze Koning al de hoek om is. Had Rutte mooi van wat tips and tricks kunnen voorzien. Weet trouwens niet of de Koning dat wel goed zou vinden gezien zijn eigen dikke middelvinger naar de Corona maatregelen.

Prutser | 05-11-20 | 11:40 | 2

Griekenland was veiliger dan hier heur.

Papa Jones | 05-11-20 | 11:42

Ik vind het jammer dat zijn grootvader Bernhard hier niet meer in de media zijn lichtje over mag laten schijnen. Vanuit die bunker horen we hem niet

Leptob | 05-11-20 | 11:49

En terecht.

swassannuf | 05-11-20 | 11:40

Mooi man. Doortrekken die avondklok, tot half januari.

ParaPiet | 05-11-20 | 11:40

Heel goed.
We hebben een oorlog te voeren tegen mensen die schijt hebben aan de maatregels.

Papa Jones | 05-11-20 | 11:40 | 6

@Papa Jones | 05-11-20 | 11:48: Je gaat, als mensen zich niet aan de maatregelen houden, de maatregelen aanscherpen. Ik zou als ik "jullie" was dan toch met het toetsenbord gooien. Dat is oorlogstechnisch gezien effectiever.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 11:51

@Quib | 05-11-20 | 11:51: Moskeeen dicht. Kerken dicht. Mensen die evengoed samenscholen oppakken. En op mijn toetsenbord dit alles toejuichen.

Papa Jones | 05-11-20 | 11:56

@Papa Jones | 05-11-20 | 11:56: Ja, dat idee had ik al zo'n een beetje.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 11:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Geweldig. Nu komen alle maatschappij onvriendelijke klootzakjes uit hun hol. Gelijke een marker erop om in de gaten te houden.

TheOneTruth | 05-11-20 | 11:38 | 4

Ik stel voor dat we subversieve individuen 24 uur per dag volgen. Camera's, aftappen, alles er op en eraan. Bij twee overtredingen strafkamp. Engnek.

JJMS | 05-11-20 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen

Interessant, heel interessant. Of, als tegenargument: mensen moeten zich gewoon aan de afspraken houden en thuisblijven. Als ik vanuit m'n zolderraam zie hoeveel mensen zich op straat begeven dan snap ik werkelijk niet wat demense bezielt. We vragen er zelf om, als volk. En zoals altijd moeten de goeden weer lijden onder de slechten.

Do-na-zi | 05-11-20 | 11:38 | 4

Ging diezelfde stelling ook maar op bij de criminele autochtonen, maar dan zegt men altijd, op een groep kun je alle allochtonen niet beoordelen en zeker niet veroordelen.

skogen0606 | 05-11-20 | 11:57

Welke afspraken?
Ik kan mij niet herinneren 24 uur per dag als een hond alle orders van de overheid te moeten opvolgen.
Ik hoor alleen orders vanuit de overheid waar zichzelf niet eens aan houden.
Kijk naar Grapperhaus die het volk aso noemden omdat ze zich niet aan de regels hielden om vervolgens zelf een groot feest te houden waar iedereen op elkaars lip zat.
Of politici die heel stoer van elkaar af zitten in de kamer of kapjes dragen. En als ze denken dat de camera ze niet meer ziet, dan hangen ze gezellig op elkaars lip zonder kapje.
MSM precies hetzelfde, als de camera’s aangaan dan gaan de kapjes op en daarna weer af.
Vele filmpjes van te vinden op internet.
Ze zitten iedereen in de zeik te nemen, ze lachen zich de ballen uit de broek van het domme goedgelovige volk.

endofdays | 05-11-20 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom nou een avond (nacht) klok? Een normaal mens loopt doorgaans overdag opstraat en niet 's nachts, dus zou je eerder een dagklok verwchten. Maar misschien hebben ze in Rotjeknor een andere bevolkingssamenstelling die dat wel doet.

Here's Freddy | 05-11-20 | 11:38

Alles wat er nu nog afgekondigd wordt is ruim een half jaar te laat . Als men toen gelijk de scholen had gesloten waren we een heel stuk verder geweest , nu is het dweilen met de kraan open en hebben maatregelen geen enkele zin meer .

Koning BongoBongo | 05-11-20 | 11:36

Blauschein bitte, schnell !

Castor12 | 05-11-20 | 11:36 | 4

Wo ist der Bahnhof?

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:45

Harry, hol mal den Wagen.

van Oeffelen | 05-11-20 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Vroegah genoten demense van rampenfilms - waarom niet van een griepje. Denk daar eens aan, op je buik, op de IC.

HogeNood | 05-11-20 | 11:35 | 2

Overdrijf niet zo bitte.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:38

Vroegah gingen demense ook niet dood HogeNood. Daarom zijn we met zovele.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 11:45

Ik ben voorbereid. Ik heb al een drukkerijtje voor valse bonkaarten en valse persoonsbewijzen. Ik kan ook 1 onderduikster herbergen. Alleen Claudia de Breij, die geef ik meteen aan bij de Rotterdamse SD. Je kunt ook té goedhartig zijn.

JvanDeventer | 05-11-20 | 11:35 | 2

1 Onderduikster? Niet te hard roepen, dat wordt weer een grote stroom over de Balkan.

Lorejas | 05-11-20 | 11:37

Mag ik een bonnenkaart voor Zeeuws spek? Ik accepteer alles wat op mij af komt, behalve dat de Zeeuws spek op.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 12:01

Alles draait om de rrrrrrrrrrrrr. Als de aan/uit knop van een vibrrrrrratorrrrrrrr niet meer werkt en maar blijft rrrrrrrrrr-en, dan moet je de batterrrrrrrij eruit trekken. Niet met een vijl iets van die vibrator af schuren, dat helpt geen zak.

Leptob | 05-11-20 | 11:33 | 1

Wij komen, samen met met nog een paar, de crisis wel door Leptob. Kan er een zweetsok in de soep vallen, wij eten de soep wel. ;-).

Rest In Privacy | 05-11-20 | 11:40

Lees een blij boek. Shopaholic b.v. Sophie Kinsella. Of Frank van Wezel's roemruchte jaren van A.M. de Jong.. Doet het ook goed in mobilisatie tijden. Of, Van het westelijk front geen nieuws van E.M. Remarque. De laatste twee zijn niet blij maar het geeft heerlijk perspectief aan.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 11:33

En de kudde gehoorzaamd.

boerzoektscheet | 05-11-20 | 11:32 | 3

gehoorzaamt

menschdurfteleven | 05-11-20 | 11:33

Wij kopieren gewoon blind maatregelen uit de landen waar het slecht gaat, eerst al met die rare mondkapjes en nu hiermee.

C1O2 | 05-11-20 | 11:32 | 2

Precies.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:36

Wacht maar tot je je fiets moet inleveren wegens gebrek aan injectienaalden...

Yrrab | 05-11-20 | 11:49

Goedzo, lekker de Belgische grens open laten en vooral wegkijken bij het feit dat er massaal werkverkeer van Rotterdam/Brabant naar Antwerpen/Vlaanderen gaat elke dag.

Conabonita | 05-11-20 | 11:30 | 2

Juist

Ludovikes | 05-11-20 | 11:36

Ik maak mij meer zorgen om het werkverkeer van Den Haag naar Brussel. Die mensen komen iedere keer met meer ellende terug. Zelfs als dat online gaat.

Mastermattie | 05-11-20 | 11:58

Ik woon in de regio twente. Ik ga mij echt niet aan die avondklok houden. Ik zit g*dverdomme al dagen/weken nu. Opgerot met die avondklok.

mlmn | 05-11-20 | 11:29 | 5

@JJMS | 05-11-20 | 11:37: Zulke commentaren zijn alleen maar om te laten zien 'kijk eens hoe goed ik ben en hoe slecht anderen zijn, boehoehoe'. Gewoon niets van aantrekken.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:44

@mr_awesome | 05-11-20 | 11:32: “Die ander” is in 80% van de gevallen een ouwe vetklep, die, gewaarschuwd afgelopen maart, drastisch had moeten gaan afvallen maar daarvoor onvoldoende motivatie had. Eigen schuld, dikke bult.

reagierder | 05-11-20 | 11:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zit het met demonstreren? Er is vannacht in Brazilië een bruine luie man aangepakt door de wouten.

RickTheDick | 05-11-20 | 11:29

Geen zorgen, het is maar "tijdelijk" en voor ons eigen bestwil.

Reebensteeltje | 05-11-20 | 11:29 | 1

Tijdelijk ammehoela. Alleen de schapen geloven dat. #Wees geen schaap.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:46

Doe niet zo hysterisch hypochonderig GS, het lijkt wel Links.

Het interesseert me geen klote al komt die avondklok er, tijdelijk, voor bepaalde regio's.

Had je maar moeten luisteren. Er zijn waarschuwingen genoeg geweest. En we mogen zowiezo niet piepen in dit land, het kan veel strenger.
Er is veel te weinig gedaan met de ruimte die het kabinet letterlijk en figuurlijk heeft gegeven, eigen schuld dikke Corona-bult.

Even een paar weken doorbijten en dan ben je een stuk verder. En de boetes omhoog, die 95,- schrikt de slappe zeik millennials niet af wat betreft feestjes houden. Dat betaalt papa wel.

Of ze verkopen gewoon een grammetje extra, ook weer opgelost...

Realism Is All | 05-11-20 | 11:28 | 4
-weggejorist-
Nefret | 05-11-20 | 11:34

@JJMS | 05-11-20 | 11:33: Natuurlijk werken die muilkorven niet, bewijzen te over. Landen waar ze al máánden verplicht zijn (zelfs op straat !) zitten nu wéér in lockdown.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:49

@Lupuslupus | 05-11-20 | 11:49: Is een onzin argument, omdat je niet weet hoe het gelopen zou zijn zonder mondkapjes. Net alsof er geen andere factoren meespelen (m.n gedrag) en er zijn genoeg Aziatische landen waar mondkapjes onderdeel waren van succesvol anti-covid beleid

Diederik_Ezel | 05-11-20 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Laten ik ook een keer wappie gaan: het hete Covid gebeuren is een groot experiment om te kijken hoever ze kunnen gaan in het afnemen van vrijheden en beheersen van de bevolking.

Buiten het wappie gaan, is de timing van deze extra maatregelen op z'n minst vreemd. Ik kon het 2 a 3 weken geleden nog snappen. Maar na de speech van de Jonge vorige week houdt deze flauwekul geen stand. Hij zei letterlijk dat extra maatregelen geen zin hebben omdat we daarmee de piek niet verlagen en dus het zorgsysteem niet ontlasten. Een week later is alles blijkbaar anders. Hoe geloofwaardig allemaal.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 11:28 | 1

#Team wappie wordt nog eens een geuzennaam. Maar goed, een schapenvolk krijgt àltijd een wolvenregering.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:50

Ik ben erg benieuwd hoe het leven er in 2025 uit zal zien.

lekgoot | 05-11-20 | 11:28 | 3

Iedereen alleen nog in astronautenpak de straat op. Hypochondertax ingevoerd van 5% van het bruto inkomen. Speciale toestemming nodig om te mogen verschijnen bij anderen in huis na het plaatsen van een ademfilter. Alleen de talkshows draaien nog overuren, verder zit iedereen in pyjama home office te doen. Kinderen allemaal obesitas omdat sporten verboden is.

van Oeffelen | 05-11-20 | 11:30

Knielend. Vuistje in de lucht.

Lorejas | 05-11-20 | 11:31

Hier in 020 (Oost) is het de afgelopen dagen drukker dan ooit op straat. Zelfs de Dappermarkt (grote lokale markt) staat weer voller dan maanden. Het is hier duidelijk back to normal. Ook weer veel rolkoffers gesignaleerd dus 020 is ook weer een toeristische vliegbestemming.

ultraman | 05-11-20 | 11:28 | 5

@steekmug | 05-11-20 | 11:35:
De handhavers... popo laat doorgaans zijn gezicht niet zien, rijden met flinke snelheid door de straten. Andere handhavers zijn veelal anderskokend en komen uit dezelfde streken.
@Lorejas | 05-11-20 | 11:32:
Oost is vet druk op straat. Haarlemmerdijk is niet meer het dijkie van de jaren '80. Veel yuppen en expat volk. Oost heeft een veel grotere anderskokende populatie.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:51

@steekmug | 05-11-20 | 11:35: als je daar handhavers gaat inzetten, dan moeten ze ook gaan handhaven, anders krijg je scheve gezichten. En dat is precies niet de bedoeling. Handhaven ja, maar op selectieve plekken.

jemagookniksmeer | 05-11-20 | 11:51
▼ 2 antwoorden verborgen

In het lijstje ontbreekt nog : verplicht Rutte stemmen .

daytripper | 05-11-20 | 11:28 | 3

Met een beetje geluk kunnen we straks per post stemmen; corona en zo. Krijgt de VVD 125% van de stemmen.

jemagookniksmeer | 05-11-20 | 11:30

Stemmen past niet in een dictatuur.

Lorejas | 05-11-20 | 11:38

Nergens voor nodig, de VVD gaat het elektronisch stemmen-systeem van het CDA landelijk uitrollen.
-dank u voor uw stem op Mark Rutte-

Abject | 05-11-20 | 12:16

Waarom zou je het parlement willen passeren? Die stemmen toch altijd braaf vóór? U weet wel, partijdiscipline en zo?

jemagookniksmeer | 05-11-20 | 11:26 | 2

Dat is trouwens een goed punt. Waarom de moeite nemen? Wat speelt er op de achtergrond? Of is Rutte voor aan het sorteren op de toekomst waar hij een regering vormt zonder een meerderheid van het parlement en deze dus buitenspel kan zetten.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:29

Exact ... op straffe van verlies van 100.000 jaarinkomen .. Dat heet parlementaire democratie .... lol

daytripper | 05-11-20 | 11:29

De meerderheden van de 2e en 1e kamer hebben, willens en wetens, voor deze dictatuur gestemd.
De namen en nummers zijn bekend.
De geschiedenis herhaalt zich.

jantjeuitnederland | 05-11-20 | 11:25

Ik vind dat er weer moet worden gesproken over een leeftijdsgrens om in het ziekenhuis te komen. Die grens moet dat dynamisch zijn, afhankelijk van de drukte. Of is dat te extreem?

Middensteun | 05-11-20 | 11:24 | 5

Een heilloze weg. Waarom dan niet buikomvang, geslacht, voedingspatroon, economische output e.d. ook in het triageproces betrekken?

lekgoot | 05-11-20 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

wordt stil op straat, slechts nog de stampende spijkerlaarzen van de boa's

beavis | 05-11-20 | 11:23 | 4

@Vuurwezel | 05-11-20 | 11:26:
De enigen die terugduwen is volk wat de Melkertboys sowieso niet aankunnen. Maar de gemiddelde aboriginal is makkelijk te koeioneren.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:27

@Ad Hominem Tu Quoque | 05-11-20 | 11:27:
Dit dus precies, ongekende tijden.
Trutte zei een tijdje terug dat ,,we,, in oorlog zijn met een virus.
Men krijgt de regering die men kiest nietwaar??

maasdonk | 05-11-20 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Prima wet, democratisch vastgesteld en gesingeerd door Beatrix. Gewoon gebruiken en oren sluiten voor de Nazi insinuaties. Dat zal het plebs leren!

Dr. Ka wo lo | 05-11-20 | 11:23

Voor degenen die in het verzet gaan. Mogen die dan bij Claudia de Breij...?

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:22

Zover is het nog niet. Ik zie het meer als een schot rakelings voor de boeg richting de Angel sekte en andere complot denkers dat het nu afgelopen moet zijn met hun flauwekul... want anders!

Vuurspuger | 05-11-20 | 11:22 | 2

En alleen al de insinuatie of bedreiging is verdient volop tegenstand. En stop eens met “complotdenkers”, u kijkt te veel Lubach.

Ja er zijn complotdenkers, maar niet iedereen die zich beter informeert dan alleen naar de MSM te kijken of die zich tegen dit soort dingen verzet zijn complotdenkers.

Dat is het narratief dat Lubach en zijn vrienden graag neer willen zetten om elke vorm van tegenspraak in diskrediet te brengen.

DerUnterMensch | 05-11-20 | 11:27

@DerUnterMensch | 05-11-20 | 11:27: Juist. Complotdenkers is een term om iedereen die ideeen heeft die zich niet conformeert aan de status quo af te serveren.

ultraman | 05-11-20 | 11:31

Willen sie ein totalen Lockdown?
Heil VVD!

CocaCola | 05-11-20 | 11:22 | 3

Het wordt tijd voor verzet. Wie laat de polders onder lopen en wie bemant het luchtafweergeschut?

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:23

Lange Frans. Steekt persoonlijk alle dijken door. Kent alle door konijnen ondergraven zwakke plekken op zijn duimpje te vinden.

Lorejas | 05-11-20 | 11:36

Besmettingen vinden het meest in de thuissituatie plaats dus wat gaat een avondklok daar aan helpen? Kroegen zijn al dicht dus daar kan niemand al meer heen. Je moet dus kijken hoe anders een persoon een besmetting kan oplopen en die thuis aan de gezinsleden doorgeeft.
En dat lijkt me niet omdat iemand na 10 uur 's avonds de hond uit laat.
Dat is dus gewoon overdag. En waar komen nu nog veel mensen dicht op elkaar samen?
Ik kan alleen nog scholen verzinnen waar dat gebeurd. Dat zijn leerfabrieken met vaak meer dan 1000 leerlingen opeengepakt in een slecht geventileerd gebouw.
Maar die blijven volledig ongehinderd open terwijl jouw hond maar in de huiskamer moet schijten na 10 uur 's avonds.

2voor12 | 05-11-20 | 11:21 | 7

@2voor12 | 05-11-20 | 11:28:
Ja, mijn punt is 'buitenshuis'. De verschillen tussen scholen zijn enorm. Van het compleet herinrichten van de school tot aan helemaal doen.
Het onderzoekje uit Nederland waardoor geconcludeerd werd dat kinderen amper een rol spelen bij besmetting was gebaseerd op de route van besmetting in 148 gezinnen.(ouder naar kind, nam men aan).
Terwijl in landen waar de scholen gesloten waren de cijfers direct omlaag gingen.
Scholen moeten op zijn minst maatregelen invoeren en adequaat handelen wanneer er besmettingen zijn.

letopuwzaak | 05-11-20 | 11:40

Het enige effect dat het heeft is dat verplaatsingen nóg minder verspreid worden, bijvoorbeeld in het openbaar vervoer. En daarnaast een heleboel andere ongewenste effecten. Honden die niet kunnen worden uitgelaten is nog tot daaraantoe, maar de extra politiecapaciteit, het verlies van privacy, mensen die bijvoorbeeld straks minder gemakkelijk aan een slechte date kunnen ontsnappen, de stress die het veroorzaakt.

Denimativ1970 | 05-11-20 | 11:42

@Denimativ1970 | 05-11-20 | 11:42: 'Honden die niet kunnen worden uitgelaten is nog tot daaraantoe'. Dat u geen hond hebt is in ieder geval duidelijk.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Een dag niet gegodwind is een dag niet geleefd zeker..

Frits_Binkestein | 05-11-20 | 11:21

Een avondklok of nachtklok is gezien de situatie rond corona ABSOLUUT onacceptabel! Het is een directe oorlogsverklaring aan de bevolking, niets minder als dat.

Nachtklokken heb je in oorlogstijden. Corona is by far niet erg genoeg om het te verantwoorden, nog los van het feit dat de cijfers alweer aan het aflopen zijn.

Bij een nachtklok moeten burgers massaal in actie/ protest komen.

En ja ook Spanje, Frankrijk en België zijn ook af door deze extremistische maatregel te hebben ingezet.

DerUnterMensch | 05-11-20 | 11:21 | 2

In die laatste landen is er al langer een avondklok en het helpt geen bal tegen de stroom vals-positieven van een frauduleuze en verkeerd toegepaste test. Zie de statistieken. Hetzelfde geldt voor de mondkapjesplicht. Ook daar al langer toegepast en de cijfers van de 'besmettingen' zijn nog hoger dan hier. Zinloos allemaal en gekmakende leugen en bedrog.

piloot47 | 05-11-20 | 11:29

Het dor hout is inmiddels wel opgeruimd, nu is het mentale dor hout aan de beurt, die lui die mentaal niet kunnen dealen met s'avonds niet meer naar de kroeg etc worden geacht nu massaal voor de trein te springen, en geef toch gewoon toe, dat soort figuren drukken een veel groter stempel op de sociale voorzieningen dan die oudjes die toch wel binnen het jaar dood geweest zouden zijn.

zwellevertje | 05-11-20 | 11:21 | 9

@piloot47 | 05-11-20 | 11:30:
Waarheid. Probleem is dat ze zelf geen last krijgen en zo niet weten dat ze dragers zijn.
Maar ik begrijp ook wel dat u uw kinderen niet thuis wil hebben. Laat de school ze maar opvoeden dan heeft u rust.

2voor12 | 05-11-20 | 11:39

Originele invalshoek!

HogeNood | 05-11-20 | 11:56

@2voor12 | 05-11-20 | 11:39: Men is door de overheid verplicht geworden om beiden te werken en de kinderen al als baby in de opvang te dumpen. En het gros vond dat best. Maar nu even niet. Tja, ze hebben daar zelf aan meegewerkt dus geen medelijden.

Lupuslupus | 05-11-20 | 12:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Een avondklok is niet te handhaven joh. Allemaal symboolpolitiek.
Maar het fokt de boel weer lekker op, houdt de aandacht bij corona.
Dat is de bedoeling en dat werkt.

Mensdier | 05-11-20 | 11:21

Avondklok, ach ja, maakt allemaal niet zoveel uit.
Vraag is meer of je corona maatregelen wil handhaven of niet. Zo ja, doe dat dan ook. Hoef je geen avondklok te doen maar gewoon meer handhaving inzetten en meteen innen. Is het een jongvolwassene zonder geld? Dan mobiel inleveren. Hup lik op stuk.

de Voorzittert | 05-11-20 | 11:21

Ha ha ha... handhaven.
Er zijn wijken waar de politie nauwelijks durft te komen. Ik denk dat hondenuitlaters de pineut zullen worden, die zijn meestal blank.

BrutusBosch | 05-11-20 | 11:20

Wat een intens triest artikeltje. Puur bedoeld om mensen op te dwepen. wat is er mis met een tijdelijke avondklok om bepaalde mensen die blijkbaar schijt aan alles hebben te verplichten eens verder te kijken dan hun eigen neus. en dan het vergelijken met WOII, tjonge jonge zeg. Iedereen schiet maar in de WOII spagaat. Lachwekkend terwijl de echte slachtoffers en hun nabestaanden al jaren beveiligd moeten worden en dat schijnt men hier normaal te vinden. Twee weekjes sávonds in je huis in je bed of op de bank, echt verschrikkelijk. Aan de regering, ja doe dat indien moet. Maar kom niet weer met totaal loslaten zonder plan en verwacht dat men de derde keer nog meewerkt. op gegeven moment is het hoofdstuk, we hadden dit niet verwacht voorbij. Want alles was al in Januari te verwachten. De tweede golf was ook zeker dat die zou komen ook met de vorm van de grafiek van nu. Al lang bekend dat de stijing vanaf Septemer zou komen. Ook bekend dat het met wat maatregelen miner snel zou stijgen maar wel een erg lang plateua zou hebben. Zonder maatregelen zou de piek zelfs 2 a3 x keer zo hoog worden. Laten we maar blij zijn dat dat niet is gebeurd..

moetnoggekkerworden | 05-11-20 | 11:20 | 7

@Frietpiet | 05-11-20 | 11:24: Daarom maan ik nog eens aan om zich niet te laten verontrusten. Het is beter dat men later getuigen moet dat de regering wel heel erg voorzichtig is geweest, dan dat haar, met hoe geringe kans ook, later verweten zou kunnen worden, dat zij gedut had in een tijd, dat waakzaamheid plicht was.

Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer zij straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden.” -- Radio boodschap van premier Colijn op 11 maart 1936 naar aanleiding van de Duitse militaire bezetting van het gedemilitariseerde Rijnland en de opzegging van het (1925) Verdrag van Locarno.

Vuurspuger | 05-11-20 | 11:36

@piloot47 | 05-11-20 | 11:33: Zo is het. Gelukkig nog iemand die ziet waar we heen gaan. Alle vrijheden inleveren, normaal menselijk contact onderling is niet meer toegestaan en de zombies vinden het prachtig. Je mag zelfs niet meer zelf beslissen wie je in je eigen huis ontvangt!

Lupuslupus | 05-11-20 | 12:05

moetnoggekkerworden
Jij stond zeker ook in de jaren 40 naar die mooie wagens van de Wehrmacht te kijken ?

BMS | 05-11-20 | 18:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Pritt is vergeten vermelden dat Rutte ook het recht van de Prima Nocta kan opeisen als hij dat zou willen. Dit geheel terzijde.

Lt-Kol Kilgore | 05-11-20 | 11:20 | 1

Verberg je zonen dus !

Castor12 | 05-11-20 | 11:35

Aan het kaartje te zien gaat Nederland naar Trump.

El Rico Grande | 05-11-20 | 11:20

Grenzen kunnen blijkbaar niet dicht maar mensen 's nachts opsluiten is wel een optie. Werkelijk een schande. In dit land lijden de goeden onder de kwaden.

roevka | 05-11-20 | 11:20 | 1

In belgie geld het voor het gehele grondgebied. Enkel wanneer je naar het werk moet of dr / ziekenhuis mag je je nog na 12 uur verplaatsen in Vlaanderen en voor Broekzele en la Walonie geld dat je voor 10 uur moet binnen zijn. Ze schieten je niet direct dood, maar een boete van 250 euro kan uw deel zijn.

Lt-Kol Kilgore | 05-11-20 | 11:23

Alle inwoners van Rotterdam een knijpkat en een kruik verstrekken. Om 22.00 uur gaat het licht uit. Mooiste van alles, over een maand vinden ze het normaal en eigenlijk heel prettig.

Phantomas | 05-11-20 | 11:19

Mijn radio ga ik niet inleveren. Ik luister elke avond radio Oranje. Daar worden gps coördinaten van alcoholverstrekkingsplekken gecodeerd doorgegeven. En ze zorgen voor een muziekje hier in de ondergrondse bunker waar we met 44 mensen de verzetskrant drukken elke drie dagen

Leptob | 05-11-20 | 11:19 | 4

zend de woodpecker terug uit ?

Lt-Kol Kilgore | 05-11-20 | 11:23

Het is wachten op de tweede strofe van Velain, 'Blessent mon coeur d'une longuer monotone""

vokfeez | 05-11-20 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe laat gaat dat in?

ZZP-er | 05-11-20 | 11:18 | 1

Je mag toch wel weer vroeg op, de andere dag?
Dat was de smoes van dochterlief als ze een keer heel erg laat thuis kwam: ze was gewoon heel vroeg op.

ZZP-er | 05-11-20 | 11:20

Werken er eigenlijk nog mensen in de regio Rotterdam? Is daar ook zoiets als ploegendienst? Zijn er nog havenarbeiders die bij nacht en ontij hun handen uit de mouwen steken om de motor van Nederland te laten draaien? Hoe moeten die van en naar hun werk komen tijdens de uren voor de nachtrust bestemd? Kunnen die wellicht hun rust nemen in speciaal daarvoor ingerichte containers die op de kade zijn geplaatst? Wel oppassen dat niet per ongeluk hun overnachtingsplaats aan boord wordt getakeld.

Arnold Layne | 05-11-20 | 11:18

Het gaat eerst nog veeeel erger worden voor het beter wordt. En dan doel ik niet op die besmettingscijfertjes maar op die irrationele knevelmaatregelen van die debielen aan Ons Roer. Avondklok? Helpt niet hoor, maar misschien 'voor het urgentiegevoel' aldus Van Dissel. Grondwet, uhhh wat is dat?

Kopie van mijn tegel onder topic van vanmorgen. Ze hebben een geitenpaadje gevonden om een avondklok erdoor te duwen.

JJMS | 05-11-20 | 11:17 | 1

Wordt met een inlegvelletje erdoor heen gejast bij de RvS waarschijnlijk. Die weer vanonder een steen vandaan wordt getrokken. Kantklossen kan ook leuk zijn. Weet u wat een vacuum bom is? Gelukkig kunnen we nog 10 jaar poepen. Hahaha.... waar ging het ook alweer over? Hey sta weer op 40+ zetels in de peilingen wat leuk.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:20

Dank voor delen. Ik hoop echt dat er meer van dit geluiden komen.

Kevf | 05-11-20 | 11:22
-weggejorist-
Inrupt | 05-11-20 | 11:36

@Kevf | 05-11-20 | 11:22:
Zijn er heel erg veel die zo denken en ook te zien zijn bij Café Weltschmerz, Blue Tiger Studio en nog veel meer van dit soort kanalen.

endofdays | 05-11-20 | 12:47

Welk nut heeft het eigenlijk om dwars te gaan liggen tijdens een nationale crisis?

Ik vraag me echt af waarom die groepjes religieuzen, 'ver' rechtse activisten en radicaal linkse extremisten altijd dwarsliggen en altijd tegen het algemene belang. Welke waarde voegen die mensen toe? In normale tijden heeft het nog een entertainment gehalte waar je ze keihard kan uitlachen om hun onkunde en onwetendheid waar ze in grossieren. Maar in tijden van crisis zijn het niets meer dan levensgevaarlijke gekken die je neef met diabetes, je oma, je moeder, je beste vriend etc. in gevaar brengen omdat zij iets 'geloven' wat gewoon niet waar is.

Triest.

Theodorus.Goldbach | 05-11-20 | 11:15 | 7

Goldbach. U noemt voor de afwisseling de hele,politiek spectrum, aanhang. Fijn zo.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 11:26

Nut heeft het niet.
Het is gewoon verwend gedrag van volk wat nooit een crisis heeft meegemaakt en internet (of een ander sprookjesboek) als dé waarheid ziet.
'Levensgevaarlijke gekken' gaat dan weer wat ver. Psychisch dor hout is de term die ik liever bezig. Evolutionair achtergestelden.

Mensdier | 05-11-20 | 11:28

@Mensdier | 05-11-20 | 11:28:

Was je handen maar de tyfus en sluit je binnen op. Kijken wie er gezonder overblijft. Evolutionair dor hout zou ik u willen nomen.

JJMS | 05-11-20 | 11:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Pech. Als die dokwerkers niet willen horen, moeten ze maar voelen.

Recreatiedictator | 05-11-20 | 11:15

Voor wie denkt dat dit slechts eenmalige is... think again. Paniek in Denemarken omdat ze een mutant van de rona hebben gevonden. Maw precies zoals verwacht en voorspelt gaat de commie cough muteren en heb je weinig aan slechts 1 vaccin.

Wat weer reden is voor langdurige lockdowns en de noodwetjes van kolonel Rutte. Vergeet oud&nieuw. Voor altijd overigens. Want na het 'succes' van een avondklok en lockdown voor 'de veiligheid en gezondheid' zal dit permanent ingevoerd worden.

Oplossing is anders stemmen maar ja, dat weigeren onze medelanders. Dus wen er maar aan.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:14 | 1

De warzone die Nederland op 31dec - en al lang daarvóór - wordt kan mij gestolen worden. Er is al zóveel van onze tradities de nek omgedraaid dat dit er ook nog wel bij kan en met geknal 'boze geesten verjagen' slaat al helemaal nergens meer op in dit 'verlichte', haha. land.

Lupuslupus | 05-11-20 | 12:21

Niet zo dramatisch mensen.. Een avondklok voor 2 weekjes wat maakt dat nou uit op een heel mensenleven? Want om mensenlevens gaat het namelijk. Nee covid19 is niet zomaar een griepje. Je zal daar zeker anders over piepen als je op de ic beland. En ik walg van mensen die gewoon hardop zeggen ach oude en zieke mensen gaan toch een keer dood. Alsof jij daardoor langer leven mag. Hou op zeg. Die oude en zieke mensen hebben nog vaak een grote levensdrang en zijn er nog lang niet klaar voor om te gaan en dat maken ze dan altijd nog wel zelf uit en dat hoeft niet versneld te worden door schoften en wappies die t weer beter denken te weten. Zo jammer dat juist al die wappiedenkers en schoften t virus zelf niet oplopen,,naja op enkele na dan.. laatst ook weer een aantal youtubertjes die dachten dat t niks voorstelde,,waar zijn die nu? Ohja dat is waar ook,,die zijn dood ,,door covid19. En ook die gasten die fuck de corona feesten geven,,daar zijn er ook al meerdere op teruggekomen ook al weten ze dan nu zelf niet meer in dit leven want dood. Ik vind een avondklok helemaal prima. En minder verkeer op de weg ook,want heeft iedereen ineens een auto sinds corona heerst? Wat een achterlijke drukt op de weg,zelfs hier in t dorp. Je komt amper de wijk of gemeente uit met de auto. Om de haverklap een ongeluk waar een fietser te pletter word gereden in de drukte hier.. Nu eerst verder maar hopen en bidden dat trump nog 4 jaar mag in amerika als president.. Dat volk is ookzo oerdom wat op seniele biden stemt.. hoop dat de fraude bewezen word. En in maart hehe dan mogen wij in nederland stemmen.. ik twijfel nog maar t word in ieder geval 1 van de partijen die begint met een P en dan bedoel ik niet de pvda.

haatsmurfin | 05-11-20 | 11:14 | 12

Je maakt dezelfde fout als links doet, Annabel Naninga wist dat in chips-bier-nootjes zo treffende te verwoorden: inspelen op emotie! Nee, niemand wil dat oude en zwakke mensen creperen aan dit virus, het is onterecht om dit verwijt te maken aan mensen die kritisch staan tegenover het beleid. Je moet altijd naar de feiten blijven kijken, en je kunt daarover van mening verschillen. Ikzelf vindt het beleid in Nederland (en ook in veel andere landen) meer weg hebben van paniekvoetbal. Wat wild om zich heenslaan met allerlei maatregelen omdat men bang is het verwijt te krijgen dat men niets heeft gedaan! Ik geloof niet dat deze maatregelen helpen, je kunt dit virus niet beteugelen, een lockdown helpt maar heel erg tijdelijk en je brengt de economie (en onze welvaart en toekomst van nieuwe generaties) om zeep. En dan is het middel vele malen erger dan de kwaal, want zo dodelijk is dit virus nu echt niet!

kunstliefhebber | 05-11-20 | 11:50

@kunstliefhebber | 05-11-20 | 11:50: Mijn dochter denkt ook niet zoals mij in deze ,,maar wie weet is dat wel de generatiekloof. Zij is werkt in een apotheek en zal sowieso aan t werk moeten blijven maar ze maakt zich een stuk minder druk als mij ,, en ooh ik ben zo niet links he... dat is bijna een belediging, ik ben meer van rechts maar niet zo extreem als wilders maar toch wel weer op bepaalde punten.. maar links nee zeker niet. Ik heb een hekel aan links.

haatsmurfin | 05-11-20 | 12:00

@haatsmurfin | 05-11-20 | 11:41:
"Waarom zitten wij aan alle regels vast en mogen de grenzen wel openblijven voor al die asielzoeker secu gelukszoekers?"

Beleid. Polletiek maakt andere keuzes dan wat wij zouden willen. Wat goedgekeurd en aangemoedigd wordt door de kiezer helaas.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 12:03
▼ 9 antwoorden verborgen

Nog even snel een boekenkast bestellen.

Charred_Metal | 05-11-20 | 11:14

Je zou voor de gein eens een dagje in de zorg moeten werken, dan lach je hier echt niet meer om. Leuk, vermakelijk zelfs maar blijft uiteraard te serieus om niet alles te proberen.

mr_awesome | 05-11-20 | 11:14 | 9

@Charred_Metal | 05-11-20 | 11:19: Draai eens een week of 2 mee op afdelingen waar 30 % van de populatie de tent horizontaal verlaat. (al dan niet in levende toestand. Je zal het occasionele moment dat je even kunt lachen, of 10 minuten voor jezelf hebt, koesteren.

Lt-Kol Kilgore | 05-11-20 | 11:34

@mr_awesome | 05-11-20 | 11:17:
Ook een serieuze vraag; hoeveel mensen zijn er in uw zieken/verpleeghuis besmet en/of gestorven aan Covid-19? U als eerste lijns zorger(ster) uit de praktijk, lijkt mij de aangewezen persoon om ons eens duidelijk met de neus op de echte feiten te drukken.
Met het verwerken van de ongelooflijk emotionele kanten van deze ellende wens ik U trouwens van harte en oprecht sterkte toe.

LoesjeP | 05-11-20 | 11:39

volgens het CBS 10.000+ doden, gemiddelde leeftijd 75+(man) en 80+(vrouw) sinds mei. Sodemieter toch op met die paniekzaaierij vanwege wat oudjes die 2 jaar eerder dood gaan dan normaal. En ondertussen gaat dit land ervoor kapot, raken mensen baan en woning kwijt, raken ondernemers hun onderneming kwijt, is er nauwelijks een vangnet ondank alle mooie beloften en laten we ons leiden door een overheid die het ook niet weet. Maar laten we vooral die 10000 alle aandacht geven want de rest maakt natuurlijk geen ene flikker uit.

Ik mag nu wss 2 maanden gaan leven van 200 euro omdat het bedrijf waar ik voor werk kapot aan het gaan is, maar laten vooral nuance houden vanwege die warme lijken die toch al met 2 benen en een arm in de kist liggen. Wat een fucking emoporno met dat dagje meedraaien. Kom anders een dagje in de horeca werken OH NEE gaat niet want alles dicht en doodbloedend. Maar laten we even aandacht hebben voor halfdood geriatrisch Nederland en de rest kan de tering krijgen.

Owja ik vergeet nog dat dit "gewoon" gebeurt en dat we "eventjes" coulant moeten zijn.

Eind van deze week heb ik geen geld meer, dinsdag betaald gekregen. Maar die oudjes, dàt is pas erg!

Acar_ketimun | 05-11-20 | 16:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Marx Rutte Is een vieze.

witte | 05-11-20 | 11:13

Radio's inleveren is fake news. De moffen gingen ieder huis langs om de ontvanger ongevoeliger te maken, zodat die Dreckholländer de BBC niet meer konden ontvangen. Nu is dat wat lastiger, want om de waarheid te horen moet je de NOS blokkeren.

Nivelleermarionet | 05-11-20 | 11:13 | 1

Philips bouwde, in opdracht van de Führer, de 'Volksempfänger'. een toestel met zeer beperkte stationskeuze: die stations die de propaganda van de Duitsers uitzonden. Daar heeft Philips flink aan verdiend, en hun fabrieken mochten dan ook lang doordraaien tijdens de bezetting.

piloot47 | 05-11-20 | 11:38

is dat een bevolkings rassen kaartje? Heel Rotterdam is zwart.

Premier Trutte | 05-11-20 | 11:12

Rotterdam, is dat niet de stad waar meer dan 50% van de inwoners een allochtone achtergrond heeft? Zou dat toch misschien iets met het grote aantal besmettingen te maken hebben...

eerstneukendanpraten | 05-11-20 | 11:12 | 5

Nee zo mag je niet denken. Het is 60%.

ik_word_gek_in_NL | 05-11-20 | 11:16

60% is toch ook meer dan 50%?

Lorejas | 05-11-20 | 11:17

Een Turkse medereaguurder vertelde onlangs hoe sneu het is dat in de Schilderswijk iedereen zo opgepropt zit in veel te kleine huisjes. Kinderen, oma's..
Vreemd.. mijn kind heeft oma bijna 4 maanden niet bezocht en geknuffeld tijdens de eerste golf.
Tot zover #samen.

letopuwzaak | 05-11-20 | 11:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat een ochtend en middagklok veel meer effect zou hebben.

Mozes Langebroek | 05-11-20 | 11:12 | 3

Dan liggen ze in Rotterdam nog in bed

blacktip | 05-11-20 | 11:13

Vrijdagmiddagklok.

Lorejas | 05-11-20 | 11:14

En Handhaving? Dat kan eigenlijk alleen maar als er selectief gehandhaafd wordt.

BozePaarseMan | 05-11-20 | 11:11

Er zijn duidelijke afspraken gemaakt met het virus, dat het alleen tijdens de avondklok toeslaat, en dan is dit wel een logische maatregel ja!

VP732 | 05-11-20 | 11:10 | 2

Daar waar de schaduw heerst.

Lorejas | 05-11-20 | 11:11

Jezus waar maken ze zich druk op. >512 gevallen per 100,000. Hier in Manchester zitten we op 750 en is van avondklok (of volledige lockdown) geen sprake.

OscarWilde | 05-11-20 | 11:10 | 1

Heeft Manchester net zoveel kansenparels als Rotterdam?

Nederland80 | 05-11-20 | 11:13

Je zou ook kunnen kijken welke groepen zich totaal niets gelegen laten liggen aan de huidige maatregelen en daar gericht actie op ondernemen.
Maar ja dan gaan de Azarkan's Kuzu's weer gillen en roepen ze weer de hulp van Erdogan in om nederlanders voor fascisten uit te maken.

2voor12 | 05-11-20 | 11:10 | 2

Zet na 10en een reclamekar met een mo-toon erop op straat en ze komen als motten naar het licht eraan gevlogen.

elfenstein | 05-11-20 | 11:12

Echt daadwerkelijk consequent beleid voeren, dat moeten we niet willen.
Nee, iedereen moet weten dat er maatregelen worden genomen voor ons eigen bestwil. Opdat wij weten dat die dappere priesters in Den Haag ons verzekeren van onze verlossing.

Deflatiemonster | 05-11-20 | 11:22

haha en maar lachen over dat die malle Trump verliest van iemand die een "Dark Winter" voorspeld. hier wordt die Dark Winter straks gewoon ingevoerd, lukt het niet via de Coronawet om het Parlement buitenspel te zetten, dan hebben we nog wel iets uit de "Good old days" om dat te doen... En nee ik ga geen Godwinmaken, nog niet.

ikworstelengadouchen | 05-11-20 | 11:10

Mooizo, pak dat tyfustuig maar eens goed aan.
Of bedoelt ie dat niet?
Oh. Te snel gelezen.

elfenstein | 05-11-20 | 11:09

Laat corona gewoon zijn/haar/het werk doen.
Dan lost het vanzelf op.

Kijk maar naar de zwarte pest, het heeft even wat voeten in de aarde, maar na de massaslachting ontstond er een periode van bloei.

Toetsenbordcomplex | 05-11-20 | 11:08

Het nut hiervan ontgaat me volledig.
Maar wat weet ik nou, ze zullen wel zeer goed onderzocht hebben dat dit stemmen op gaat leveren voor de VVD.

Harry Turtle | 05-11-20 | 11:08

Zolang ik nog naar de moskee mag en de avondklok daar niet voor geldt, zie ik geen probleem. Vrijheid van godsdienst gaat boven alles.

El Rico Grande | 05-11-20 | 11:08

Mooi. Nu nog wat kolonels oproepen en mijn autoritaire staat is verwezenlijkt. Hartstikke mooi. Rechts zoals rechts bedoeld is. Niet dat slappe Baudet en Wilders aftreksel.

Bigi Bana Boy | 05-11-20 | 11:08 | 3

Ik wacht even af wat Kolonel Kaas daarvan zegt.

elfenstein | 05-11-20 | 11:10

Korporaals kunnen ook zeer effectief zijn, blijkt uit de geschiedenis

Arnold Layne | 05-11-20 | 11:13

Ik verwacht van de overheid dan wel een vergoeding om de ramen met zwart papier te verduisteren.

JanVergoor | 05-11-20 | 11:08 | 2

Tegen welke vijand?

HogeNood | 05-11-20 | 11:14

Juist nu het weer de goede kant op gaat wordt ala spuit 11 de kapjesplicht ingevoerd en gaat Rutte ook nog eens met deze avondklok dreigen. Totaal onnodig en gevaarlijk.

Zalluf | 05-11-20 | 11:07 | 1

Politiek zit nu zeg maar in de (toen niet geheel onterechte) paniekfase van het volk van eind maart, begin april.

VP732 | 05-11-20 | 11:16

Bonusquote: "Volgens een woordvoerder van het ministerie betekent een instelling van een avondklok op deze manier niet dat er dan ook een noodtoestand wordt afgekondigd". Oftewel: er is geen noodtoestand maar we misbruiken deze wet omdat we even wat willen regelen.

Muxje | 05-11-20 | 11:07

Oh ja joh, handhaving genoeg.

Dus je weet wie er echt mee gepakt worden en dat zijn niet diegenen die er voor gezorgd hebben dat er beveiliging in ziekenhuizen nodig is.

Deflatiemonster | 05-11-20 | 11:07

Dat wordt wat met oud en nieuw

BoerBob | 05-11-20 | 11:07 | 5

@BoerBob | 05-11-20 | 11:12: Welnee. Een hond kan er makkelijk op getraind worden om s avonds 21:30 voor de laatste keer uitgelaten te worden. Vers vlees geven als avondmaaltijd rond 4/5 uur zodat hij daarna niet of maar weinig hoeft te drinken. Toen ik mijn galgo uit Spanje kreeg heeft ze 2 dagen helemaal niets gedaan, geen plas of hoop. Ging 10x(!) per dag met haar naar buiten maar alles was zo vreemd dat ze alleen maar om zich heen liep te kijken.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:23

@Lupuslupus | 05-11-20 | 11:23:
Ik heb geen hond, maar de tip zal ongetwijfeld voor sommigen heel goed kunnen werken.
Kijken in oplossingen in plaats van problemen toch :)

BoerBob | 05-11-20 | 11:29

@Lupuslupus | 05-11-20 | 11:23:
Hoe gaat het met de kip, Lupus?
Is er al een tweede bijgekomen en is de ren al veilig gemaakt?

letopuwzaak | 05-11-20 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
van Oeffelen | 05-11-20 | 11:06 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat doet me denken aan iets. Rijden er al treinen naar het oosten?

Hemke-Valsema | 05-11-20 | 11:06 | 4

er was van de week een lijst met ongeveer 96000 man die wel een ritje kunnen gebruiken.

Barkruk2 | 05-11-20 | 11:08

Nee,

Nog geen trein gezien.

Wijze uit het Oosten | 05-11-20 | 11:10

Ja, om nieuwe Nederlanders op te halen.

gozoman | 05-11-20 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ok, kan hij gelijk wat kansenwijken schoonvegen

Blasfemie | 05-11-20 | 11:06 | 1

Nou nee heur de enige die schoongeveegd gaan worden zijn aboriginal wijken zoals Duindorp. In de Schilderswijkjes van deze wereld zal de overheid 'samenwerken' met 'maatschappelijke organisaties' (lees mosketen). Aka sharia popo gaan daar de straten patrouilleren VK stilo.

Graaf_van_Hogendorp | 05-11-20 | 11:10

Al die arme honden die zometeen niet meer hun avondloopje hebben. Zoals altijd moeten de dieren het weer ontgelden.

Denimativ1970 | 05-11-20 | 11:06 | 2

Er zullen ook wel weer 100 uitzonderingen op de regel zijn.

Barkruk2 | 05-11-20 | 11:07

@Barkruk2 | 05-11-20 | 11:07: Nee voor honden niet, dat heeft Rutte al gezegd. Waar blijven de PVV en PvdD met kamervragen?

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:26

En dus zolang de burger ‘luistert’ , voelt de overheid zich sterk.

CoPat | 05-11-20 | 11:05 | 2

Precies dat. Net zoals met de idiote muilkorven die geen enkel ander doel hebben dan de mensen angst aanjagen en onder de duim houden. En de stomme schapen trappen er nog in ook door ze massaal te dragen (en op de straat te gooien) terwijl het niet eens verplicht is. "Kijk ons eens gehoorzaam zijn". De vol idioten. Hier in Twente zijn ze ook massaal aan de muilkorven en kijk eens, Twente kleurt hetzelfde als Rotterdam. Honderden zorgverleners zijn posititief getest terwijl ze een muilkorf dragen. Nog meer bewijzen dat ze niet werken?

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:32

Maar we zijn er toch niet aan toe om Lange Frans nu als onze baken in het duister in te zetten? Voor we het weten gaat hij Rutte poppen. Lijkt mij ook niet wenselijk maar tijd voor verzet is nu!!! Fidel Rutte moet gestopt worden met zijn plannen (en ook Hugochenko).

Prutser | 05-11-20 | 11:05 | 1

Nee joh. Zijn mindset laat dat niet toe. Maar hij kan het wel hoor. Echt.

Lorejas | 05-11-20 | 11:11

Dit gaat de doorvoer van drugs ernstig verstoren. Mooi.

Vuurwezel | 05-11-20 | 11:05 | 2

Nee, niet mooi. Wil je dat ik thuisblijf? Zorg dan dat ik me kan vermaken.

Hemke-Valsema | 05-11-20 | 11:08

Totaal overbodig voor corona bestrijding. En er is momenteel ook geen duister plan dat ten uitvoering moet worden gebracht waar een avondklok voor nodig is.
Het lijkt toch echt op een soort generale test voor een duister plan dat in de nabije toekomst op stapel ligt. Of ben ik een complot gekkie?

ChristianV | 05-11-20 | 11:05 | 4

Ik zie het ook zo, dan maar een complot gekkie.

CoPat | 05-11-20 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Zou geinig zijn als ze sommige dingen nou ook zouden onderbouwen.
Zijn er zoveel illegalen feestjes buiten?
Stromen de afwerkplekken over?

Barkruk2 | 05-11-20 | 11:04 | 1

Er wordt helemaal niets onderbouwd en de idioten slikken de maatregelen als zoete koek.

Lupuslupus | 05-11-20 | 11:33

Het leger zal dan ook wel worden ingezet, nog al recalcitrant volk daar in die contreien. De popo kan dat niet aan waarschijnlijk.

DerkArie-ut-de-Achte | 05-11-20 | 11:03 | 2

Hangt van het huidtintje af van de betrokkenen. Hoe minder pigment hoe harder de gummiknuppel.

citywok | 05-11-20 | 11:18

Maar toch heeft Rutte gelijk, hoe anders wil je de authentieke Rotterdammers zoals Mo, Meau en Moh in het gareel krijgen?

Nuchternederland | 05-11-20 | 11:03 | 3

Die luisteren nergens naar.

Hemke-Valsema | 05-11-20 | 11:08

Die geven lachend hun eerst, tweede en derde geborenen af
opvoeden zat er toch al niet echt in, nu mag de staat er verantwoordelijkheid voor afleggen.

TijdelijkOptimist | 05-11-20 | 11:43

Vergeet ook Mehmed met het ottomaanse lontje niet.

Ernst Oosters8389 | 05-11-20 | 11:56

Heil Rutte!
Om de Godwin maar gelijk te gebruiken

kapotte_stofzuiger | 05-11-20 | 11:02 | 7

@Lorejas | 05-11-20 | 11:07: alles moet ook kapot ivm de grote reset. In 2030 zult u niets hebben en ons uw overlords toch dankbaar zijn. Vuile hond. Dat zei Schwab van het WEF zelf.

Hemke-Valsema | 05-11-20 | 11:09

Als ik maar een goede apotheker in de straat heb ben ik bereid alles op te geven voor het grotere geheel.

Lorejas | 05-11-20 | 11:12

Ein Virus, ein Strategie, ein RUTTE!

Aristotalloss | 05-11-20 | 11:16
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl