Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iers Model. Wat is er allemaal al uitgelekt?

HEE KATJA. DE HORECA GAAT OM ZES UUR DICHT. Dus niet drie over zes.

Hee, we zijn terug bij het Oude Normaal van strategisch lekken naar de pers! Dat gedoe met de rijksambtenaren die ACC-lijstjes met crisis-maatregelen rondstuurden was toch niet zo'n goed idee, dus krijgen de dappere buklaven van de MSM allemaal weer wat toegegooid, en mogen de tijpgeiten in Vlaamse dienst weer lekker stoer "ingewijden" en "bronnen" aanhalen. Volgens RTL is de amateursport boven de 18 de sjaak, maar tennissen mag dan weer wel. Het OV is alleen nog voor noodzakelijke reizen. De NOS: In binnenruimtes zoals theaters en winkels mogen nog maximaal 30 mensen zijn, samenscholen buiten alleen nog maar met 4. De Telegraaf zegt dat de horeca om ZES UUR DICHT MOET, en dat komt goed uit, want dan moet u toch aan tafel. Ingewijden melden ook aan nieuwssite AD.nl dat alle volwassenensport verboten wordt, maar dat sportscholen open mogen blijven. Later meer.
Update: Demonstraties in Den Haag VERBOTEN
Update: OMG. TOTALE DROOGLEGGING VANAF 20:00 UUR

Reaguursels

Inloggen

Wereldwijd nu ruim 1 miljoen coronadoden. Op dik 7 miljard aardbewoners.
Ik gok dat de aanwas door ongebreideld en onverantwoord geneuk nog steeds groter is dan de afname door Covid-19.

loze stijl | 13-10-20 | 10:59 | 1

Precies! En al dat nerveuze gedoe van onze regering is alleen omdat onze politiek in een decennia of 2 onze gezondheidszorg finaal gesloopt heeft....

Nederlanddraaitdoor | 13-10-20 | 11:34

Arts, epidemioloog en emeritus hoogleraar Menno Jan Bouma legt het hier wel goed uit: oost-online.nl/virussen-zijn-net-inbr... Conclusie: Zorg goed voor je oma: zorg dat je corona hebt gehad.’ Hoe meer jonge, vitale mensen kennis hebben gemaakt met het coronavirus en het virus staande hebben gehouden bij de voordeur, oftewel: immuun zijn geworden voor corona, hoe gunstiger dat is voor onze medemensen met een zeer zwakke afweer. Beetje het Zweedse model (ook best fijn) en dat heeft zich ondanks alle kritiek van vanuit een groot deel van de wereld inmiddels gewoon bewezen. Ongeveer dezelfde bevolkingssamenstelling en zo’n 85% van de mensen woont in stedelijk gebied. Vergelijkbaar aantal doden per mio inwoners en hebben nu nergens last van.

Harde Henk | 13-10-20 | 09:05 | 1

Voor oversterfte kijk ik overigens hier: www.euromomo.eu/graphs-and-maps/ omdat bij Euromomo puur alleen oversterfte wordt bijgehouden en je dan geen verschillen hebt in metingen tussen landen of instanties. GGD/RIVM maken een potje van hun vetallen en verschillen al van CBS bijv. Dood is dood bij Euromomo, dat is het beste te vergelijken tussen landen.

Harde Henk | 13-10-20 | 09:15

Een of andere gestudeerde zei bij Jinek dat de horeca dicht gaat omdat het bedienend personeel zo vaak corona heeft. Deze groep bestaat meestal uit werkstudenten dus is wel verklaarbaar. Mijn idee is dus om alle baantjes van jongeren tot 30 jaar te verbieden en deze aan 40 plussers te geven. Worden die jongeren gelijk gestraft voor het niet bereid zijn om zich aan te passen en de coronaregels na te leven.

Ikblijfnietstil | 13-10-20 | 08:28 | 3

Damn gestraft worden omdat je de schoolbanken in moet en daar besmet wordt. Ik dacht trouwens dat onzs grote leider en van Dissel duidelijk hadden gemaakt dat jongeren een verwaarloosbare kans op corona krijgen hadden?

einz | 13-10-20 | 08:46

@einz | 13-10-20 | 08:46: blijkt dus van niet. Overgrote deel besmettingen valt in de groep 20-40 jaar .

Ikblijfnietstil | 13-10-20 | 09:10

Iers model.. Georgia Salpa…nice!

Nalek | 13-10-20 | 08:20 | 1

Hopelijk heeft Rutte i.i.g. Rosanna Davison gestrikt.

Harry.Langezwaal | 13-10-20 | 12:21

Ik snap hem even niet meer. Corona is niet hetzelfde als COVID19. Volgens de statistieken van het RIVM met de testgegevens welke virussen getest zijn is het aandeel COVID de afgelopen maanden nihiel. Grootste aandeel is het Rhinovirus (de gebruikelijke verkoudheid en griep). Dit is de afgelopen jaren nooit een probleem geweest. Met de Mexicaanse griep hadden we deze maatregelen ook niet. Ik snap prima dat het kabinet het woord Coronacrisis aanhoudt omdat Corona een verzamelnaam is van een cluster aan virussen. Voornamelijk die reguliere griep en verkoudheid.

Waarom wordt ineens de economie en samenleving zo ontwricht voor voornamelijk nu de verkoudheid en reguliere griep? Als COVID nog zo duidelijk aanwezig was in de statistieken had ik het nog wel begrepen maar dat is niet zo.

PingPongBlokje | 13-10-20 | 07:57 | 3

Dat komt omdat de wappies alleen de cijfers delen en niet de link naar het bijschrift van de bron. Ze delen klakkeloos plaatjes. www.rivm.nl/documenten/recenteviruits...

DidgeriDodo | 13-10-20 | 08:55

Covid19 is de ziekte die veroorzaakt wordt door het Sars-CoV-2 coronavirus. Corona is geen "verzamelnaam" voor een cluster aan virussen. Rhinovirussen zijn geen coronavirussen en ook griep is een ander virus (influenzavirussen zijn geen rhinovirussen).

Ik weet niet waar je deze onjuiste informatie vandaan haalt, maar adviseer je wel om je eerst even in te lezen op Wikipedia.

Stridone | 13-10-20 | 11:47

@Stridone | 13-10-20 | 11:47: Sars-Cov-2 is een nog steeds niet geïsoleerd virus
en daarmee wetenschappelijk niet aangetoond

Oetiohnegentechnik | 13-10-20 | 11:55

Een van de ergere dingen hier is dat dus gewoon *weer* blijkt dat de overheid gvd *niets* leert van eerder gemaakte fouten, stelletje incompetente imbicielen: "er mogen 30 mensen tegelijk in een winkel".... Jaaaa prutsers, en als ik een winkeltje van 100m2 heb in Tjsiersjerkstradeel met een huur van 300 euro per maand, of een Albert heijn XXXL van 50.000m2 in het centrum van Amsterdam met een huur van 80k per week, maakt dus weer geen flikker uit.

Ik vraag me echt serieus af of het gewoon de bedoeling is om de economie naar de kloten te helpen. Dat *moet* wel, zo incompetent kun je gewoon niet zijn. Of de overheid is een ezel met downsyndroom en een IQ van 28 die het gewoon leuk vind om tegen dezelfde steen te schoppen...

peterdh | 13-10-20 | 03:14

Televaag deze week: reguliere mondkapjes laten bij juist gebruik 40%-90% van de virusdeeltjes door. En dan zie ik weer een trein of een bus voorbijkomen waarin iedereen hutjemutje quasi-beschermd zit te wezen. Zou mij niks verbazen als over tig maanden / jaren juist het “veilige” OV de grote aanjager van kooroona blijkt te zijn geweest.

Magna Carta | 13-10-20 | 01:15 | 6

@Magna Carta | 13-10-20 | 07:36: Ik dacht eerst dat u het had over de dragers van de mondkapjes in 020.

grom | 13-10-20 | 09:04

@Magna Carta | 13-10-20 | 07:36:
Ik dacht idd hetzelfde als grom, dat je het had over de mensen zelf. Nee, ik denk zelf ook dat aan die mondkapjes veel te veel werking wordt toegeschreven. Naja, zelf heb ik zoiets van: "ik hoef hem maar en half uurtje per dag op, max, dus tja als het een beetje geeft is dat meer dan niets".... Maargoed.... Demense zelf houden zich er echt wel aan. En dat is ook mijn grootste irritatie. In het nieuws wordt telkens netjes volgens overheid richtlijnen gemeld dat het aantal besmettingen toenmeemt omdat mensen zich niet aan de regels houden. Dat is dus onzin.
Net nog in nieuwsuur de econoom van de ING die meld dat demense zelfs al terughoudend zijn. Lees: de bestedingen lopen 40% tot 60% terug zelfs toen er nog geen overheidsregels gemaakt waren, dus demense doen het "wel goed" die stellen zich heel terughoudend op, vermijden drukke plaatsen etc (economie gaat wel naar de kloten daardoor, maargoed). Punt is dat demense het gewoon goed doen. Maar dat de overheid het gooit op: "demense houden zich niet aan de regels, daarom moeten we strenger optreden"... Wat dus gewoon aantoonbaar absolute bullshit is. Het enige wat de overheid doet, is hun eigen falen proberen af te schuiven op demense. En het invoeren van stregere regels om nog proberen te redden wat er te redden valt te gooien op: "Tja dat moeten we wel, wat demense zijn fout bezig". Om boos van te worden.

peterdh | 13-10-20 | 10:32

ov is al heel lang gewoonweg smerig.

kermitsklant | 13-10-20 | 14:42
▼ 3 antwoorden verborgen

12 van de ca. 450 dagelijkse doden in Nederland zijn vandaag aan corona toegeschreven.
En dat cijfer is al weken vrij constant.
Vanwaar deze waanzin?

de honden blaffen... | 13-10-20 | 00:46 | 3

Het risico van exponentialiteit.

Binnenbaan | 13-10-20 | 01:56

@Binnenbaan | 13-10-20 | 01:56: misschien de kapot bezuinigd zorg op orde brengen zodra dat mogelijk is en het verdienmodel van de farmareuzen die weer mega rijk worden aanpakken.

Huub12 | 13-10-20 | 03:26

Clusters. De 1-op-1 besmettingen zijn te doen voor de zorg. De 1-op-30 besmettingen niet.

tipo | 13-10-20 | 07:10

Ik ben niet op voorhand tegen Ierse modellen.

Harry.Langezwaal | 12-10-20 | 23:10 | 4

@binnenbaan omdat we last hebben van een incompetente, achter de feiten aan lopende overheid. Kijk naar het testbeleid. Gewoon uit financiële belangen geen grootschalige "testfabrieken" terwijl die in binnen en buitenland al maanden en maanden klaar staan om te beginnen.

peterdh | 13-10-20 | 04:17

Er zullen zeker wel leuke tussen lopen.

Leukerd | 13-10-20 | 06:52

@Binnenbaan 01:58: Het kabinet had voor corona de mentaliteit om op de winkel te passen als manager en af en toe een pleister te plakken. Die mentaliteit is nog niet helemaal verdwenen.

tipo | 13-10-20 | 07:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dit land mist daadkracht. Los van je mening over mondkapjes, - ze werken wellus, nee nietuss - stop met janken bij Jinek e.d. en draag dat kutkapje gewoon. Is het nu werkelijk zo erg om een lapje stof voor je porum te proppen? Ook als je er niet in geloofd: stel, je had het mis uiteindelijk... Hoe zeg je het dan ook alweer? Owja! Baat het niet...

Cannabooze | 12-10-20 | 22:46 | 7

@Magna Carta | 13-10-20 | 01:11: Het belemmert het sociaal contact extreem, is oncomfortabel...
Het belemmert het sociaal contact dat is 1 ook de bedoeling deze ziekte komt via sociaal contact. 2. Niet zo erg belemmert als in een lockdown.
Oncomfortabel: dat is ondergoed ook, maar daar ben je ook gewend aan.

Dlareg | 13-10-20 | 08:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Mondkapjes en andere beschermingsmiddelen lukte niet, testen lukt onvoldoende. Wat een achterlijk land zijn we toch.

Mart6037 | 12-10-20 | 22:33 | 1

En digitaal kunnen stemmen volgend jaar voor degenen die dat kunnen, behoort bij die kudt overheid ook tot het Zevende Wereldwonder. Incompetente imbecielen 'besturen' ons land. Zum kotzen.

Dwarsdenker | 13-10-20 | 11:51

Niet-westerse allochtonen zijn oververtegenwoordigd op de IC, zegt zelfs links bolwerk de vpro.

Maar zitten die in cafés? Moslims drinken geen alcohol, voor zover ik weet en zie, dus de horeca kan moeilijk de grootste besmettingsbron zijn. Misschien koffiehuizen of zo, maar niet de gemiddelde kroeg.

www.vpro.nl/argos/lees/nieuws/2020/co...

Gewinflipt | 12-10-20 | 22:30 | 2

Je gaat zuipen, je gaat shoarma eten.

Binnenbaan | 13-10-20 | 02:01

De sisha lounches in 020 nieuw west zitten gewoon vol.

peterdh | 13-10-20 | 04:35

Ben benieuwd of die gekte ook overwaait naar Duitsland. *nog ff snel wat drank inslaan gaat*
Verder over die foto bij artikel: een beetje fotosoeper kan in Mark zijn rechter hand mooi een wapen soepen. Dan past die foto ook bij andere topics over criminelen.
En tot slot die foto bij de update "demo den haag verboten' : ik snap die m/v wel. Met zo'n onderbeet/overbeet is het best moeilijk passende mondkapjes te vinden.

grapo | 12-10-20 | 21:46

Heb je net je huis vol WC papier gestouwd, moet je het er allemaal weer uitgooien om plaats te maken voor een flink drankvoorraad.

TheOtherWhiteMeat | 12-10-20 | 21:43
-weggejorist-
broervandenhollander | 12-10-20 | 21:42 | 1

goh het virus werk nu eens pas weer naar 18:00 haha man man man.
Gooi dan alles op slot of doe gewoon niets, maar niet van deze slappe hap.

obzzcure | 12-10-20 | 21:33

Nederland wordt steeds meer halal.

haddem | 12-10-20 | 21:29

Nog even en we moeten allemaal verplicht om 22:00 uur naar bed. Licht uit en niet stiekem nog op je telefoon reaguren he!

Binnenbaan | 12-10-20 | 21:24 | 3

Voor velen zou dat een significante verbetering van het leven betekenen.

beldewouten | 12-10-20 | 21:28

Handdoeken voor de ramen.

luistukvreten | 12-10-20 | 22:41

.. en minder douchen zegt prinses Petra, weet je nog?

xtree | 13-10-20 | 00:51

Buklaven van de MSM = journalisten mét bronnen?

beldewouten | 12-10-20 | 21:23

30 man in de winkel? Dan ligt er misschien nog eens brood, als ik ga. Dat is lang geleden zeg!

Cannabooze | 12-10-20 | 21:12

Hebben de BN-erts al een nieuw coronalied?

Iets met 2e golf die je dacht dat niet zou komen.

Sjiek | 12-10-20 | 21:09
-weggejorist en opgerot-
Mercyseat | 12-10-20 | 20:52

30 man tgt in een winkel…
Dat wordt elkaar lekker buiten in de rij besmetten.

boerenvla | 12-10-20 | 20:41 | 1

Gewoon met een beetje afstand houden komt het goed.

Tragicomix | 12-10-20 | 20:43

Scholieren kunnen op vrijdag 16 oktober gratis naar de bioscoop om de documentaire I Am Greta, over het leven van klimaatactivist Greta Thunberg, te zien. YouTube heeft de omstreden klimaatfilm van Michael Moore van het platform gehaald. Hoezo hersenspoelen van de jeugd.

Baron Clappique | 12-10-20 | 20:34 | 4

@Tragicomix | 12-10-20 | 20:38: Je hebt gelijk. Raar, want destijds was er veel ophef over het verwijderen daarvan. Maar worden scholieren gestimuleerd om ook daarnaar te kijken en een eigen oordeel te vormen ?

Baron Clappique | 12-10-20 | 20:43

@Baron Clappique | 12-10-20 | 20:43: Dat mag, het staat scholieren vrij om een onvoldoende te halen.

C10H12N2O | 12-10-20 | 20:51

Mijn dochter gaat zeer zeker niet naar de bios om naar dat soort bullshit te kijken.

Shitting Bull | 13-10-20 | 05:56
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Bram de Rammer | 12-10-20 | 20:32 | 1

Project Fear, als je het virus niet wilt krijg je het niet.

Wat een angst, neem je eigen verantwoordelijkheid passende bij de angst die je hebt.

sprietatoom | 12-10-20 | 20:32 | 3

Aha dus Trump, Johnson en Bolsonaro wilden graag het virus.

Diederik_Ezel | 12-10-20 | 20:34

@Diederik_Ezel | 12-10-20 | 20:34:

Jij hebt het door, zij namen een bepaald risico horende bij de angst die ze niet hadden.

Als Diederik Ezel geen Corona wil, krijgt hij het niet.

sprietatoom | 12-10-20 | 20:36

@sprietatoom | 12-10-20 | 20:36: Nou niet te realistisch en zelfredzaam worden jij. Dat is niet hoe we een crisis managen

luistukvreten | 12-10-20 | 22:43

Als ze het Ierse model invoeren en het gaat richting level drie dan rijd ik met de camper naar Zuid Spanje. Besmettingsgraad ligt bij Valencia vier keer zo laag als in Zuid-Holland. 9.9/100.000 (dalend) tegen 40/100.000 (stijgend). En bij Malaga drie keer lager. Maar hé, Spanje is oranje. Alleen noodzakelijke reizen toegestaan. En in quarantaine als je terugkomt! De Spaanse ambassade meld op hun site dat je welkom bent en je niet teveel zorgen moet maken.
SPANJE, here I come!
Had ik al "fuck corona" gezegd? Bij deze dan.

K1100 | 12-10-20 | 20:31 | 8

Nog even en dan mag u met de camper Frankrijk niet meer in en hetzelfde voor Spanje.

JayJay | 12-10-20 | 22:22

@De Rennende Rukker | 12-10-20 | 21:49:
Kunt u daar een camping aanbevelen? Kan niet kiezen.

K1100 | 12-10-20 | 22:31
▼ 5 antwoorden verborgen

280000 testen en 6000 positieve PCR: Dan is minder dan 3% besmet. Dit was 2 maanden geleden bijna 5% dus het wordt niet erger. Oh wat lopen de angsthazen te rillen.

boerzoektscheet | 12-10-20 | 20:24 | 2

13% vd testen is positief volgens de twitter account van GGD GHOR NL. Vermoed dat u aantal testen per week heeft genomen ipv per dag.

Diederik_Ezel | 12-10-20 | 20:30

3% positieve testuitslagen bedoel je.

haddem | 12-10-20 | 21:31
-weggejorist-
Mercyseat | 12-10-20 | 20:21

Gaan die BN'ers nu weer een liedje maken?

deugallergie | 12-10-20 | 20:18 | 2

Jij bent meer dan welkom in mijn land.

gestoptmetroken | 12-10-20 | 20:34

24/7 open kroegen, in Brussel en Antwerpen was het zo.

En nu in Nederland 18:00 uur sluitingstijd, slaap lekker minister president.

sprietatoom | 12-10-20 | 20:13 | 1

Mensen die werken kunnen er nu helemaal niet meer heen. Gezellig hoor.

Lupuslupus | 12-10-20 | 20:49

Dit heeft wederom niets met uitlekken te maken. Ze kijken puur hoe de reacties zijn en of het volk het slikt.

Zo niet dan zwakken ze het af, want het leger zetten ze alleen in tegen boeren die voor hun onderneming opkomen.

FLP_du_Stok | 12-10-20 | 20:08

Ha, het aantal dagelijkse coronadoden is bij het NOS journaal ook weer de Grote Onbekende. Bespottelijk.

Piet Karbiet | 12-10-20 | 20:07 | 1

Zodra dat aantal hoog genoeg is om iedereen van angst te doen beven, zullen ze het van de daken schreeuwen.

de honden blaffen... | 12-10-20 | 20:16

Dit gaat ergens op lijken. Alleen de scholen vanaf het middelbaar onderwijs nog dicht.

DrumPiet | 12-10-20 | 20:06 | 1

Daar moet je een beetje mee uitkijken. Kinderen kunnen beter naar school gaan.

Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:18

vanavond om 22.00 bij Jinek gaat Rob Jetten het allemaal haarfijn uitleggen stelletje zeurders.

Trumme | 12-10-20 | 19:51 | 2

ah, dat zijn de batterijen zeker weer opgeladen.

starbuck280 | 12-10-20 | 19:58

Hij bakt ze vast weer bruin.

likdoorn | 12-10-20 | 22:28

Wat ik nog zeggen wilde.....
Het gaat zo gaat in Europa.
Maar Trump, die is pas echt gek.
Heb je ook zo’n hekel aan dat woord...? ”Karma”

Ruimedenker | 12-10-20 | 19:48 | 2

Trump 2016-2040!

Geen01 | 12-10-20 | 19:50

Zelfs in een land als ik-noem-maar-wat Zimbabwe doen ze het beter dan hier in Europa.
I rest my case.

VanBukkem | 12-10-20 | 20:09

Demonstraties verboden, horeca dicht.
Gaat lekker zo.
Maar het zal niet helpen.

de honden blaffen... | 12-10-20 | 19:45 | 7

@Cunts-en-kitsch | 12-10-20 | 19:48: Inderdaad. Het is vooral corona wat de klok slaat. De asielcijfers zijn ook belangrijk voor mensen die aandelen in wit en bruingoed hebben.

Nehemia | 12-10-20 | 20:10

Demonstraties zijn niet verboden.
Hoe kom je daar bij?

Tragicomix | 12-10-20 | 21:17
▼ 4 antwoorden verborgen

"Bij huidige trend 70 tot 80% ziekenhuisbedden bezet."

Is er ook al gekeken naar wat er eventueel gedaan kan worden om dat in te dammen? Triage? Toch meer verpleging aan huis? Als we 3 maanden doorbijten dooft het dan uit? Geen idee hoor maar dit is allemaal zo lui vanuit 1 perspectief gedoelredeneerd van die medische professionals. Die zeer begrijpelijk maar 1 doel hebben. Maar daar mag best eens wat kritischer op doorgevraagd worden. Vanuit media én polletiek.

Gen. Maximus | 12-10-20 | 19:36 | 7

@2voor12 | 12-10-20 | 19:40: in maart wist men al te zeggen dat in het najaar de tweede golf zou komen. Waarom vanaf toen geen actie ondernomen? Bv een leegstaand ziekenhuis ( bronovo o.a.) alvast inrichten als corona ziekenhuis.

Jane3715 | 12-10-20 | 21:25

@Trumme | 12-10-20 | 19:55:
De verzekeraars hebben geen miljarden in kas. En de betaalde ZVW premie dekt niet de gehele lasten van de cure. De werkgevers betalen ook nog een enorm deel mee.

MathiasRots | 12-10-20 | 21:31

De media en kritisch doorvragen ?

Huub12 | 13-10-20 | 03:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgens RTL Nieuws zijn er in migrantenwijken meer besmettingen omdat die mensen hun boodschappen niet laten bezorgen want arm. En ook omdat zij hun werk niet thuis kunnen doen. Sure.

Piet Karbiet | 12-10-20 | 19:35 | 11

@penis is geen vagina en griep is geen Coronavirus maar een influenza virus.

Canis.bonus.es | 12-10-20 | 20:28

En omdat Corona natuurlijk racistisch is

Ikzegmaarwat | 12-10-20 | 20:45
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat zou Danny Green vinden van het Ierse model ?

Only the man upstairs has to judge.

sprietatoom | 12-10-20 | 19:34

Ha!
Ik mag nog tennissen....
Maar eigenlijk wil ik vooral bier drinken, in het clubhuis.
Uurtje tennis, 2 uur zuipen.
Clubhuis is dicht, dus is tennis geen reedt an.
Maar ik ga wel hoor.... daarna thuis een biertje.
Tijd voor herfstBock! */Beeeehh!*

Ruimedenker | 12-10-20 | 19:33 | 9

Bokbier is toch alleen voor zwangere vrouwen?

libertat | 12-10-20 | 20:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is de wil van Diederik, en Famke doet ook mee! Dus dan zeggen we geen nee.

MoorCopJoris | 12-10-20 | 19:29 | 2

Nee joh famke doet niet mee. Ze gaf te kennen boeken te gaan lezen.

Kellyanne | 12-10-20 | 19:33

@Kellyanne | 12-10-20 | 19:33: Als ze dan maar niet op Maurice punt nl gaat kijken. Want dan raakt ze weer in de war. Maar enfin, dat is geen boek natuurlijk.

MoorCopJoris | 12-10-20 | 19:42

Zouden ze ook nog iets doen aan handhaven van de regels in bepaalde, eh, wijken, of is het toch vooral weer de horeca en de sport die het gelag moeten betalen?

spanarchist | 12-10-20 | 19:27 | 4

@squadra | 12-10-20 | 19:36: Arie de Boomsma is machtig hé. Rutte zit niet te wachten op negatieve berichtgeving bij Jinek Boulevard of Op1. En dat terwijl de Basic Fits iedere avond afgeladen vol zitten met 2 man personeel bij de ingang en dus totaal geen beleid.

Trumme | 12-10-20 | 19:44

Nee joh! Want dan zijn we weer terug in de jaren dertig.

SaintNick | 12-10-20 | 19:44

De boa’s en de politie menschen zullen na aankondiging van de maatregelen wel weer jankend in de media komen, dat het allemaal niet eerlijk en te handhaven is

boerenvla | 12-10-20 | 20:45
▼ 1 antwoord verborgen

Met zijn 30e in een Appie XL dan heb je wel behoorlijk wat beenruimte...

Nodeloos Kwetsend | 12-10-20 | 19:24 | 1

Dertigen. Dat is eigenlijk best een leuk idee. XL party. Als je blijft bewegen in de ruimte, met karretje, kan je alvast gaan drinken en snacks eten vanaf het kinderzitje. I'm in!

schijtzat | 12-10-20 | 19:54

Ah joh, we wachten gewoon tot er weer een minister, staatssecretaris of een koning in de fout. Daarna worden de boetes toch weer kwijtgescholden.

Piet Karbiet | 12-10-20 | 19:23 | 6

@2voor12 | 12-10-20 | 19:34: Yep. En alles registreren bij de Kulturkame... euh, het BKR. Niemand meer een hypotheek.

Piet Karbiet | 12-10-20 | 19:38

@Piet Karbiet | 12-10-20 | 19:38:
En op zijn amerikaans dat je een bord in je tuin moet zetten "hier woont een coronadeliquent".
De mogelijkheden zijn eindeloos.

2voor12 | 12-10-20 | 19:42

@Piet Karbiet | 12-10-20 | 19:31: nee een dubbel paspoort.

Trumme | 12-10-20 | 19:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom hoeven mensen op tv geen mondkapjes op?

New Quacka | 12-10-20 | 19:22 | 2

Omdat het virus toch niet door het beeldscherm heen kan.

Reaguurdeskundige | 12-10-20 | 19:25

@Reaguurdeskundige | 12-10-20 | 19:25:
Daar zit wat in. En wij kennen die (on) bekende Nederlanders toch niet persoonlijk.
Die gaan ook naar speciale winkels voor (on) bekende Nederlanders?

New Quacka | 12-10-20 | 19:28

is er eigenlijk iemand die controleert of je reis noodzakelijk is?

yeps | 12-10-20 | 19:20 | 1

Ik vond het tienertoeren indertijd ook noodzakelijk. Anders had ik het niet gedaan!

libertat | 12-10-20 | 20:27

En als we wereldwijd nou gewoon allemaal eens 10 dagen in ons nest blijven liggen ??

BennieWijs | 12-10-20 | 19:19 | 18

@Trumme | 12-10-20 | 19:47:
Een gedachte-experiment om een 100% oplossing aan te geven, niets over wenselijkheid of uitvoerbaarheid, maar iets om over na te denken. Korte hevige pijn met zicht op terugkeer naar normaal is beter dan de huidige continue pijn zonder uitzicht op verbetering en laat de opoffering met een financiële tegemoetkoming gepaard gaan van de overheid, prima.

smdyasc | 12-10-20 | 19:56

Dan laten ze in een Chinees lab een nieuw potje vallen?..

revolte | 12-10-20 | 23:40
▼ 15 antwoorden verborgen

Ik moet deze week met mijn vader naar het ziekenhuis. Hij moet door de scan. Hij heeft enorm onderliggend lijden, zo mag ik het wel noemen. Kan ik hem bij mij in de auto plaatsen of moet ik een tuinstoel op een aanhanger plaatsen? Ik weet het allemaal niet meer.

Leptob | 12-10-20 | 19:15 | 10

Heb je niet ergens een manshoge plastic zak liggen, en een rietje?

K...Luizenaar | 12-10-20 | 19:59

Gewoon gaan zijn ze nou helemaal besodemieterd stel drama queens.
Gelukkig treft het voornamelijk de ,,achterstandswijken,, zij kunnen immers niet thuiswerken LOL.!!

maasdonk | 12-10-20 | 20:00

@Trumme | 12-10-20 | 19:28:
Ja dan heb je weer een potentiële besmettingsbron meer erbij gehaald.. handig!

libertat | 12-10-20 | 20:26
▼ 7 antwoorden verborgen

Als KLM handig is beginnen ze nu een grote landelijke horeca-keten. KLM snapt wel hoe je veilig 400 man in een piepkleine ruimte kunt proppen.

Reaguurdeskundige | 12-10-20 | 19:14 | 5

Ik zou vliegtuigen ombouwen tot vliegende partycentra. Zorg alleen dat je het nummer 'naar links, naar rechts' verbiedt.

5611 | 12-10-20 | 19:44

@5611 | 12-10-20 | 19:44: een mooi doel voor overtollige 747's. Alleen de luchtbehandeling moet werken, vliegen hoeft niet.

revolte | 12-10-20 | 23:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Spannend. Hopelijk gaan alle straatlantaarns uit.

Adalgar | 12-10-20 | 19:14 | 2

LOL!

ciabatta | 12-10-20 | 19:21

Ik heb zo'n mooi mijnwerkerslampje met led. Gebruik ik s winters altijd om de honden uit te laten. Werkt geweldig.

Lupuslupus | 12-10-20 | 20:54

Het is ronduit belachelijk al die maatregelen voor buiten activiteiten.
Of dat nu 2 3 of 4 zijn of 50.000.
In de buitenlucht verspreid zich niet onder de gastheren. Wel in de lucht...

oost-online.nl/virussen-zijn-net-inbr...

Jemaintiendrai | 12-10-20 | 19:12 | 1

Groepjes van 4 zijn makkelijker te handhaven dan illegale feesten met 500 man...

Bataafje | 12-10-20 | 21:54

Maximaal 30 personen in een publieke binnenruimte. Succes met handhaven!

happen_maar | 12-10-20 | 19:12 | 1

1, 2,.....3,....ehm 1,.....2,....

Graaf_Slis | 12-10-20 | 19:16

Ik ben vast de enige hier die nog nooit heeft gedemonstreerd. Ik heb geen idealen.

Leptob | 12-10-20 | 19:11 | 3

Dat lijkt me niet ideaal.

Nehemia | 12-10-20 | 19:14

In 1983 was mijn eerste en laatste deelname aan een demonstratie.

spanarchist | 12-10-20 | 19:15

Je mag demonstreren maar met je rug tegen de muur.

Reebensteeltje | 12-10-20 | 19:11 | 3

En de vogels, vliegen van west naar oost en zuid. Hoeven niet gemuilkorfd of met max. 4 vogels tegelijk...

MoorCopJoris | 12-10-20 | 19:23

‘Waar Piet Hein en de Ruyter nog trots op hun voetstuk staan’

Trumme | 12-10-20 | 19:33

@MoorCopJoris | 12-10-20 | 19:23: Haaaaa haaa toch humor in deze bizarre en gevaarlijke tijden.( dit dus niet wbt corona)
Met dank aan zwabberschoenen en co!!

maasdonk | 12-10-20 | 20:01

Iedereen die covidpositief is, dumpen op Vlieland.

kleybeuker | 12-10-20 | 19:09 | 1

Daar hebben we de Flevopolder toch voor?

boerenvla | 12-10-20 | 20:49

Avondklok... Pleurisweer buiten, een dikke 16 km fietsen te gaan, en dan zou ik de bui niet eens af mogen wachten?
Willen ze me doodziek hebben of zo?

Abject | 12-10-20 | 19:08 | 1

Ja

marcoplarco | 12-10-20 | 19:38

Als je niet meer mag sporten, wat denk je dat dit met de vitaliteit en daarmee weerbaarheid van mensen gaat doen?
Ik onderschat corona absoluut niet maar voor mij is nu ook het punt gepasseerd waarbij ik de maatregelen t.o.v. de kwaal kan goedpraten. Nu niet meer.

Opschalen die IC capaciteit en terug naar het normale leven met strenge doch ruime regels waarbij besmettingen zoveel mogelijk worden beperkt.

Derechtselutser | 12-10-20 | 19:07 | 10

@Shitting Bull | 12-10-20 | 19:18:
Bij de sportschoiol in de buurt zie ik ze met de auto komen, binnen zich in het zweet werken en met de auto weer naar huis gaan. Ze hadden ook gewoon kunnen lopen of fietsen, dan hoefden ze niet eens die tent in.

2voor12 | 12-10-20 | 19:26

@2voor12 | 12-10-20 | 19:26: Bijvoorbeeld. Ik kom er ook niet, hou niet zo van sportscholen. Ik beweeg liever op creatieve manieren in plaats van mechanisch. Daarom rij ik paard.

Shitting Bull | 12-10-20 | 19:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Van alles dicht maar geen enkele gerichte aanpak richting dubbele-paspoorters waar de brandhaarden zitten.

2voor12 | 12-10-20 | 19:06 | 4

@Zwizalletju | 12-10-20 | 19:10:
Wel in het turks en arabisch?
Ach maakt niet uit, ze kijken toch alleen maar schotel-televisie. Misschien moet Rutte maar in Istanboel op tv verschijnen.

2voor12 | 12-10-20 | 19:21

Of Amsterdam Zuid Oost (De Bijlmer) - Waarschijnlijk wordt dit nieuws ontweken door NOS

Nederlandop1 | 12-10-20 | 19:23
▼ 1 antwoord verborgen

Demonstraties zijn dus wel verboden. Verdikke. Ik had mijn 1973-button al opgepoetst en klaargelegd.

Graaisnaaiert | 12-10-20 | 19:03 | 12

@lekgoot | 12-10-20 | 19:14:
Haha, nee hoor, da's niks voor mij. Wel een goed muziek- en wijnjaar, 1973.

Graaisnaaiert | 12-10-20 | 19:37

@Nehemia | 12-10-20 | 19:07: Op dit moment is men op het Plein tegen de spoedwet aan het demonstreren. Zal dus wel de laatste keer zijn, daar is goed over nagedacht.

Lupuslupus | 12-10-20 | 20:11
▼ 9 antwoorden verborgen

is Grapperhaus al weg eigenlijk?

snars | 12-10-20 | 19:02

Horeca dicht, lockdown, avondklok, schießbefehl, ze doen maar. Het kan mij geen ene flikker meer schelen. Een volk dat voor een over het paard getild griepvirus zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht.

VanBukkem | 12-10-20 | 19:01 | 24

@Lupuslupus | 12-10-20 | 20:14: Het lijkt alsof er een vrouw in de panelen zit, bespaar je de moeite. Straks zit je weer te mansplainen of zo.

luistukvreten | 12-10-20 | 22:56
▼ 21 antwoorden verborgen

Ikzelf ben een autodidact, een beroepsmatig out-of-the-box denker, en doordat ikzelf alles tot de essentie breng, natuurlijk geen match voor de grijze muizen en napraters. Waarvan akte.
-opwarming van de aarde/stijging zeespiegel: zorg voor een groot wit reflecterend oppervlak om de aarde te koelen, nu er geen poolijs meer is. Oftewel alles wit, tot aan de oceanen toe. Kan ook mechanisch/chemisch kleur variëren om juist wel opwarming te veroorzaken, indien nodig.
-Corona: verzamel besmette lucht, verdun deze behoorlijk, laat mensen erdoorheen lopen, zodat hun lichaam het virus herkent en kan verwerken. Dit is eigenlijk ook hoe een vaccin werkt.
-Doe de verpleeghuizen in een absolute cordon sanitaire; zelfs het personeel moet binnen die ring blijven, zodat niet steeds herbesmetting op herbesmetting plaats vindt.

Je kan als samenleving toch niet altijd zo blijven leven, steeds maar weer opnieuw micro-management beslissingen: 22 uur dicht, 18.00 uur dicht. 30 man, 100 man, 300 man, mondkapjes op, mondkapjes af.
Waar zijn we mee bezig?

Of je doet een zeer drastische lockdown: Schiphol ook dicht, iedereen blijft thuis, voor minimaal 3 weken, of je accepteert het virus voor wat het is: een zoveelste verkoudheidsvirus, wat ditmaal gevaarlijk is voor ouderen en obese, kwetsbare mensen.
Dus bescherm die, en laat de rest immuniteit opbouwen. Anders wordt het probleem nooit opgelost, maar is wel de hele economie naar de knoppen.
Oftewel:
Een leider moet: de richting aangeven die men wil gaan/knopen doorhakken
-Mensen een narratief geven om in te leven: christendom/islam/communisme/nazisme/een ideale samenleving die multicultureel is/whatever
--een leider moet zijn concurrenten en vijanden goed weten te identificeren, en snel buitenspel zetten.
oké, dat was het weer vanuit de zolderkamer.

King of the Oneliner | 12-10-20 | 19:00 | 20

Precies dit. Niks aan toe te voegen.

swagmachine | 12-10-20 | 20:32

Je kan als samenleving toch niet altijd zo blijven leven, steeds maar weer opnieuw micro-management beslissingen: 22 uur dicht, 18.00 uur dicht. 30 man, 100 man, 300 man, mondkapjes op, mondkapjes af.
Waar zijn we mee bezig?

Verdeel en heers. Houd mensen in het ongewisse en na verloop van tijd biedt je een vaste oplossing. Ze zullen die verwelkomen. Dat zij daar een en ander voor moeten inleveren, maakt ze niet uit. Vastigheid is waar ze naar snakken.

Arachne | 13-10-20 | 01:09
▼ 17 antwoorden verborgen

Snap werkelijk niet waarom je wel binnen zwetend op een loopband of spinapparaat mag staan maar in de buitenlucht op meters afstand van je medespelers achter en bal aanrennen opeens te gevaarlijk zou zijn...

hoevenpe | 12-10-20 | 18:59 | 7

@hoevenpe | 12-10-20 | 19:06: Ja een kerk met 300 zitplaatsen waar 15 personen op 10 meter (en veel verder) van elkaar zitten(!) vergelijken met een sportschool waar ze zich in het zweet werken.... En dat betreft toch echt de meeste kerken. Die houden zich strikt aan de regels, nu moeten er bij het binnenkomen en vertrekken zelfs mondkapjes op!. Nou mij zien ze voorlopig niet meer, ik kijk wel een kerkdienst die nog normaal is via internet.

Lupuslupus | 12-10-20 | 20:21

@Trumme | 12-10-20 | 19:10: Ikzelf heb het vermoeden dat Rutte voor de verkiezingen zijn biezen pakt en het keihard op een lopen zet....richting Brussel.

K...Luizenaar | 12-10-20 | 20:23

@K...Luizenaar | 12-10-20 | 20:23: volgens mij ook, dan kunnen wij machteloos toekijken hoe een boosaardige vrouw van een splinterpartijtje tot minister president gerommeld wordt.

revolte | 12-10-20 | 23:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Amateursport is zo verschrikkelijk belangrijk, niet alleen voor de gezondheid maar ook voor de sociale interactie.
De beslissingen lijken vooral op persoonlijke interesses gebaseerd te zijn. Zoals al vaker gezegd, naast virologen zouden ook economen en psychologen betrokken moeten worden bij de beslissingen. De incompetentie van de zittende politieke macht is werkelijk schrijnend.

spanarchist | 12-10-20 | 18:59 | 2

Ja, en laat het probleem nou net zitten in de sociale interactie....

Shitting Bull | 12-10-20 | 19:23

Die nicht van het CBS vertegenwoordigt het bedrijfsleven. Moehaa!

Piet Karbiet | 12-10-20 | 19:27

Uw niet strikt noodzakelijke reizen met het OV doet u vanaf nu uiteraard "om medische redenen". Misschien moet u naar het ziekenhuis of heeft uw arts u een strandwandeling aangeraden. Maar daarover hoeft u niets te zeggen: medisch geheim.

ciabatta | 12-10-20 | 18:59 | 6

Frau Ferkel, als iedereen had gedaan zoals ik het afgelopen half jaar, waren we nu van deze hele coronazooi af geweest. Nu een groot deel van Nederland, onze regering incluis, er een zootje van heeft gemaakt, word ik inderdaad een beetje opstandig.

ciabatta | 12-10-20 | 19:14

@ciabatta | 12-10-20 | 19:14: Ik voel met je mee, hetzelfde hebben wij hier met mijn gezin gedaan. Normaal gingen we toch wel eens per week uit eten en 2 a 3 keer per jaar op vakantie. Allemaal achterwege gelaten om zelf niet besmet te raken en dus ook anderen niet te besmetten in het geval dat het eerste ongemerkt niet was gelukt. Boodschappen laten bezorgen en buiten paardrijden, niet in de hal. En ja, leuk is anders maar het moet maar even. Ik zou willen dat meer mensen hier zo over zouden denken, maar helaas.

Shitting Bull | 12-10-20 | 19:27

@ciabatta | 12-10-20 | 19:14: "als iedereen had gedaan zoals ik het afgelopen half jaar, waren we nu van deze hele coronazooi af geweest."
In dat geval neem ik mijn woorden terug.
Het klopt, de Nederlandse politiek maakt er een zootje van. En het egoistische deel van de Nederlanders draait de economie verder de nek om.

Frau_Ferkel | 12-10-20 | 19:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Als (extreem)linkse wappies willen demonstreren zullen ze de-escalerend en empathisch optreden...oftewel geen ruk er tegen doen...

GaRFjes | 12-10-20 | 18:58 | 7

@Gulliver | 12-10-20 | 19:15: Daar gaat het niet om, Gulliver. Maar er worden steeds meer grondrechten zoals ja, demonstreren de nek omgedraaid. Zolang er geen miljoen mensen bij het torentje staan heeft het toch allemaal geen zin. Maar voor hun uithoudingsvermogen en lef en inzet voor wat zij denken dat goed is, heb ik zeker respect.

Lupuslupus | 12-10-20 | 20:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Domme vraag: Geldt dat demonstratieverbod in Den Haag ook voor BLM, KOZP, Antifa en Al Qaida?

Reaguurdeskundige | 12-10-20 | 18:55 | 2

Nee tuurlijk niet.
De maatregelen zijn niet in hun taal opgesteld.

boerenvla | 12-10-20 | 18:56

Net zat Halsema in het zwart als een non bij Op1 en ze had het over het virus wat zo hard toeslaat in haar stad onder de kwetsbare.
Een kameleon is er niets bij.

Trumme | 12-10-20 | 19:13

Eigenlijk is dit maar idioot. De hoofdreden van dit alles is dat dit, omdat het virus zo nieuw is, het de ziekenhuizen overbelast. En niet zozeer omdat het virus zo dodelijk is maar de aantallen patienten zo groot zijn omdat niemand nog weerstandheeft opgebouwd. Er ontstaat een acute prop. Zou de aanvoer gelijkelijk verlopen zoals bij griep, dan was corona nauwelijks nieuws geweest. Een nieuwe ziekte waar sommigen aan kunnen overlijden, inderdaad. Maar niet bijzonder en niet echt gevaarlijk. Vergelijkbaar met een flinke griepgolf. Hooguit iets riskanter maar niet meer dan dat.
Corona is vooral een capaciteitsprobleem. Niet zozeer een probleem voor de volksgezondheid. Daarom ook geen lockdown graag welk de economie kan schaden.

druipsmurf | 12-10-20 | 18:55 | 12

@Lupuslupus | 12-10-20 | 19:09:
Denkfout. Als je de samenleving door laat gaan en de kwetsbaren beschermd moeten worden, dan woedt het virus in de maatschappij door, en moeten de bejaarden/verzorgingstehuizen dus tot in lengte van dagen potdicht. Voor zover dat al mogelijk is met personeel dat er toch in en uit zal moeten...

libertat | 12-10-20 | 20:17

@Shitting Bull | 12-10-20 | 19:31: Nee niet zodat anderen kunnen doen wat ze willen. Helemaal niet. Het was slechts 1 voorbeeld en dat is zelfs al in de praktijk gebracht tijdens de 1e golf. Voor zover mij bekend was het slechts één verzorgings/bejaardentehuis. De verzorgenden/verplegenden deden het uit eigen initiatief. Dan is er niets mis mee toch?

Lupuslupus | 12-10-20 | 20:34

@libertat | 12-10-20 | 20:17: Nee natuurlijk niet de samenleving ;door laten gaan' maar het ging nu om de ouderen/zwakkeren. Hoewel die natuurlijk ook gewoon thuis wonen en vaak thuishulp krijgen dus dan zit je weer met dàt probleem.

Lupuslupus | 12-10-20 | 20:36
▼ 9 antwoorden verborgen

Dan ga ik na 18 uur wel bier drinken op Schiphol. Of in een wagon van de NS. Daar is geen corona ofzo. Of in het Concertgebouw. Efteling.

Piet Karbiet | 12-10-20 | 18:54 | 3

Moskee.

VanBukkem | 12-10-20 | 19:25

Een bankje in het Vondelpark is misschien meer iets voor jou.

Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:22

Vanmiddag stond op geenstijl IC +41, daar schrok ik even van want dat zou een flinke stijging zijn.
Op het dashboard staat nu echter een lager getal voor het driedaags gemiddelde dan gisteren. Dat cijfer daalt inmiddels al vier dagen. Ook het aantal ziekenhuisopnames per dag laat een dalende trend zien sinds 7 oktober. Het gaat dus helemaal niet zo slecht als ze doen voorkomen

C1O2 | 12-10-20 | 18:51 | 8

@C1O2 | 12-10-20 | 19:09: Klopt. Het lijkt wel of ze het met opzet zo moeilijk maken dat bijna niemand er nog wijs uit kan worden....

Lupuslupus | 12-10-20 | 19:12

@Lupuslupus | 12-10-20 | 19:12:
Het is echt geen boze opzet. Als er iets is waar je op kan vertrouwen, 100% zeker, is het de incompetentie van onze overheid.
Als er al een competente ambtenaar tussen zit, dan wordt zijn functioneren dusdanig belemmerd door collega's, bazen en/of ondergeschikten, dat wij als burger daar zeker niets van zullen merken.

libertat | 12-10-20 | 20:12

@libertat | 12-10-20 | 20:12:
En als achtervang is daar altijd nog de afdeling Juridische Zaken, die elke vorm van logisch operationeel management weet lam te leggen met embargo's als "het is niet duidelijk of de wet ons dat toestaat", "niet onze jurisdictie", "als we dit doen schept dat een precedent", en ga zo maar door....

libertat | 12-10-20 | 20:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Amateursport verbieden. Amateursport - dat is meestal buiten dan wel in grote ruimtes. Zijn ze gek geworden?
Nee, met dertig man hamburgers eten. Dat mag wel. Of met dertig man bier drinken. Of met dertig man in een klein moskeetje god aanbidden.
Blurgh.
Nou, dan kan ik het korfbal voorlopig dus weer vergeten. Bah.

Gewone_mevrouw | 12-10-20 | 18:51 | 6

@Gewone_mevrouw Ik denk eigenlijk sowieso nooit aan korfbal.

Eric Newby | 12-10-20 | 18:58

Met dertig man in een klein moskeetje? Was dát maar waar. De overheid kan geen eisen stellen aan religieuze bijeenkomsten, dus ook niet aan de groepsgrootte. In meer orthodoxe moskeeten in komt op vrijdagmiddagen nog steeds rustig zo'n zeshonderd man naar buiten, en dat omhelst, schudt handen en gaat bij elkaar in de auto zitten alsof het niks is. En die show is al die tijd gewoon doorgegaan.

bisbisbis | 12-10-20 | 19:06

Geen paniek, je mag nog altijd gemengd douchen, drie bezoekers per huishouden maximaal. (Wel de anderhalve meter aanhouden).

Abject | 12-10-20 | 19:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Alcoholische contactmomenten zijn niet eens tijdsgebonden, wat een beleid weer.

Reebensteeltje | 12-10-20 | 18:51

Demonstraties verboten? Zie je wel, dictatuur! LOL.

Porta | 12-10-20 | 18:50

en demonstraties in Amsterdam?

starbuck280 | 12-10-20 | 18:48 | 3

Amsterdam bepaalt zijn eigen regels.

Gewone_mevrouw | 12-10-20 | 18:52

Dat hangt af van hetgeen je tegen demonstreert.

KritischeKrikker | 12-10-20 | 18:54

Heeft u pigment-privilege?

marcoplarco | 12-10-20 | 19:27

Door dat halfbakken beleid laatste maanden speelt het kabinet Rutte paniekvoetbal. Rigoreus mogen ouder niet meer naar het voetbal van de kinderen en zal het sporten helemaal onmogelijk worden gemaakt... en dat terwijl er geen enkel bewijs is dat hier de meeste besmettingen plaatsvinden ! Maak apart beleid voor risicogroepen en niet-risicogroepen, dus een meer intelligent beleid en ook even als het kan op de lange termijn. Wat een incompetentie dit kabinet. Testcapaciteit nog steeds niet op orde, wat een janboel. Mondkapje alleen als je dit wil hoor,.. het hoeft niet. Wat een slappe hap ! Helemaal klaar mee !

johnyl | 12-10-20 | 18:47 | 1

Goed advies. Denk dat het mis gaat bij intelligent

nietoftochwel | 12-10-20 | 18:53

Las vandaag ergens dat het aantal uitvoerde tests 50.000 per dag is waar dat vorige week nog 35.000 was. Het percentage positief is relatief gelijk gebleven, wie zegt ons dat de R0 niet rond de 1 ligt en vorige week er evenveel (meer ongeteste) besmettingen waren?

hoevenpe | 12-10-20 | 18:47 | 2

Scherp.

Gewone_mevrouw | 12-10-20 | 18:51

Waarom zou de verhouding besmet/onbesmet opeens over het weekend heen veranderen? Het is niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk....

libertat | 12-10-20 | 20:08
-weggejorist-
Vuurwezel | 12-10-20 | 18:45

Wordt onze Minister President Mark Rutte soms afgeperst door de Brusselse penoze ? Geef Mark een fatsoenlijke spijkerbroek. Straks denkt Putin dat Rutte geen geld heeft voor kleren etc.

rmstock | 12-10-20 | 18:44 | 1

Zo'n lelijk gemaakte spijkerbroek is anders flink duur hoor. Kost wat om een nieuwe spijkerbroek machinaal "oud" te maken... Gaten kosten extra. (Ik verzin dit niet eens)

Vuurwezel | 12-10-20 | 18:47

Er stond zojuist een rochelende en kuchende man in een lange regenjas voor mijn deur en die wist mij het volgende te melden;
.
- Bruiloften, maximaal 6 personen bij elkaar
- Evenementen zowel binnen als buiten, verboten
- Sport & training: Alleen individuele training toegestaan
- Wedstrijden en sportevenementen: afgelast
- Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht
- Kerk: geen fysieke samenkomsten meer, alleen nog online
- Uitvaarten: maximaal 10 personen bij elkaar
- Bars (kroegen), cafés en restaurants: dicht, alleen afhaal- en bezorgdiensten

Ommezwaai | 12-10-20 | 18:44 | 6

Yep... de jongste van ons zit in het laatste badje en de lessen lagen er dit jaar al 3.5 maand uit.

Jack Berenburg | 12-10-20 | 19:01

@Jack Berenburg | 12-10-20 | 19:01: Hier lagen de zwemlessen er 6 maanden uit. Daar kan je dus geen kloot mee.

Highwoodman | 12-10-20 | 19:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Na wat gepolder en concessies krijgen we weer de bekende halve maatregelen die in het beste geval hun doel voorbijschieten, maar veel vaker nog meer kwaad dan goed doen. Zo wordt ons land bestuurd. Normaal valt dat minder op omdat er voor andere onderwerpen minder aandacht is van de 'deskundigen'.

ciabatta | 12-10-20 | 18:42

Kroegen alleen nog geopend voor afhalen.
Dan kan ik mijn bier net zo goed bij de Aldi halen.

Osdorpertje | 12-10-20 | 18:41 | 1

Raar eigenlijk dat niet veel meer mensen indrinken..

tiku99 | 12-10-20 | 18:42

Let maar op: achter de schermen worden cijfers bijgehouden over de veroorzaakte immuniteit per positieve test en per dode. Wij gaan nu hard in ons kikkerlandje, maar we halen als eerst de eindstreep. Als andere landen nog moeten beginnen met vaxxen, zijn wij allemaal al lang immuun.

Leptob | 12-10-20 | 18:41 | 5

@Shitting Bull | 12-10-20 | 18:46: Het virus is nog veel te kort bezig om dat al te kunnen beweren. Er zijn 2(!) personen geweest die het nogmaals kregen en dan zelfs kun je je afvragen of het virus daar wel helemaal weg was. Nee dus.

Lupuslupus | 12-10-20 | 19:16

@Shitting Bull | 12-10-20 | 18:46:
herbesmettingen zijn er wel maar zijn veel minder ernstig dan de eerste besmetting. De vraag is hoelang mensen besmettelijk zijn bij een herbesmetting.

lekgoot | 12-10-20 | 19:32

@Lupuslupus | 12-10-20 | 19:16: Nou, het gaat niet zozeer om herbesmettingen die plaats hebben gevonden maar de gemeten hoeveelheden antistoffen in het bloed, die doen vermoeden dat herbesmettingen een reëel gevaar zijn. Ik kan me ook voorstellen dat, als iemand goed ziek is geweest van Covid-19, daarna misschien iets voorzichtiger door het leven zou kunnen gaan.

Shitting Bull | 12-10-20 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Het mooie van alle maatregelen is, dat er geen enkele visie noch beredenering aan ten grondslag ligt.
Zo van "30% van de besmettingen komen uit de horeca na 22.00 uur, dus daarom gaan we ze sluiten". Dan zou het logisch zijn en draagvlak hebben. Er zijn geen onderbouwde cijfers. Dus wat er nu aan beleid is, is geblinddoekt pijltjes gooien. En dat om te kunnen zeggen dat ze in elk geval íets gedaan hebben. Of dat 'íets' ook zinvol is, doet kennelijk niet ter zake.

koolteer | 12-10-20 | 18:41 | 3

10% van de ongevallen wordt veroorzaakt door met drank op gaan rijden. Dus 90% ik ont door die nuchtere idioten. Als ze dié nou eens van de weg zouden halen en de verkeersveiligheid met 900% verbeteren.... Sommige dingen lijken simpel, maar zijn dat niet.

TmC | 12-10-20 | 18:49

Helemaal eens. Maatregelen zonder uitleg of onderbouwing. Waar vinden de meeste besmettingen plaats en wie loopt er het grote risico om in het ziekenhuis terecht te komen, maar daar beleid op. Typisch voorbeeld hoe er in paniek gehandeld en gedacht wordt.

johnyl | 12-10-20 | 18:54

Ik doe niet meer mee. Friedepiemol.

Stijlicoon | 12-10-20 | 18:40

Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe Covid kan worden gekoppeld aan Climate Change en zo nog eens 1000 miljard extra naar Frans Timmermans maar dit item bij Sky News Australie geeft wel al een inkijkje: www.skynews.com.au/details/_619954411...
The Great Reset.

Piet Karbiet | 12-10-20 | 18:38 | 4
-weggejorist-
HetGewoneNormaal | 12-10-20 | 19:12

hahaha....the Great Narcism... Daar is de mensheid te stom voor. 't Is gewoon een gezellige teringzooi. Beetje van Player Piano van Kurt Vonnegut 1952 en een beetje a Brave New World van Aldous Huxley 1932. Er zal in wezen niet veel veranderen. Heeft het zo'n 60.000 jaar al niet gedaan. Vraag het de planeet maar.

nobodiesunmighty | 12-10-20 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

En als bedrijven/zzp-ers nu failliet gaan, is het volgens Wiebes (vvd) hun eigen schuld.
Moesten ze maar geen ondernemer worden. (Beelden zijn vastgelegd bij WNL Zondagochtend). (Beste vvd: voor eeuwig !).

Kamervraag | 12-10-20 | 18:37

En niemand kwam op het idee om de IC capaciteit te verdubbelen of verdrievoudigen? Vreemd.

Highwoodman | 12-10-20 | 18:36 | 16

@SkepticalRealist | 12-10-20 | 19:16: Dat is complete onzin want maar 0,1%-0,3% van alle mensen in Nederland die dit killer virus krijgt, zal naar de IC moeten. De schatting is dat 60-80% van de mensen het virus nooit zal krijgen omdat ze bestaande immuniteit hebben van andere corona virussen. Volgens RIVM hebben 2 miljoen mensen dit virus al gehad. Daar zijn nu 3600 opnames voor nodig geweest. Als er nog 3 miljoen over zijn, dan hebben we het over 3.000 tot 6.000 opnames in totaal die nog komen, ooit, met wellicht de helft deze winter. In 2019 zijn er ook gewoon 5332 mensen op de IC behandeld met een longontsteking, en in totaal 74000 mensen behandeld. COVID is dus nog geen 5% extra tot nu toe tov 2019.

HetGewoneNormaal | 12-10-20 | 19:27

@marcoplarco | 12-10-20 | 19:23: En waar haal ik het personeel vandaag? De handjes aan het bed, om de machines te bedienen, die zijn er niet.

Frau_Ferkel | 12-10-20 | 19:55
▼ 13 antwoorden verborgen

Hoorde op het nieuws vandaag dat de testcapaciteit volgende naar de 350000 per week gaat tegen nu 270000 per week, ennze willen steeds meer gaan testen komende winter, 3x raden of de 'maatregelen' het aantal positieve test, dus altijd besmetting, laat dalen

hotbrasil | 12-10-20 | 18:35 | 9

@Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:25:
Ja als je de leeftijdsverhoudingen van het bejaardenhuis van de VS (want dat is Florida) in ogenschouw neemt, hebben ze het beduidend beter gedaan dan NL.

Bij mij in de straat (en die is best wel lang) wonen, zover ik weet, twee families 60-. De rest is allemaal 70+, waarvan de meeste 75+ en een enkel echtpaar 80+.

libertat | 12-10-20 | 20:32

@libertat | 12-10-20 | 20:32:
O en die ene familie ben ikzelf, en die andere 60= familie verhuist over twee weken naar South Dakota..... dus het gemiddelde gaat nóg verder omhoog.

libertat | 12-10-20 | 20:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Bij de vorige maatregelen zei ik too late, too little. Daarvan blijft alleen too late nu staan. Wat snap ik soms naar een overheid die strak de touwtjes in handen heeft. Zweep over het kutvolk wat het voor anderen verstiert. Nee een regime als China heeft grote nadelen, maar soms is het wel eventjes handig.

flame_me | 12-10-20 | 18:34 | 2

Ga dan maar in China wonen! Of sluit jezelf (en alle andere huilstruiken die bang zijn voor het virus) een paar weken thuis op, dan kan de rest gewoon normaal verder leven.

kunstliefhebber | 12-10-20 | 19:04

@kunstliefhebber | 12-10-20 | 19:04: De vrijheid die we hebben gekend komt nooit meer terug. En daar zijn de huilstruiken voor een deel debet aan.

Lupuslupus | 12-10-20 | 19:21

Horeca om 18 uur dicht... Straks zit ik dus om 10 uur s'morgens aan de patat met kroket en om 15.30 in de kroeg. Wordt wel steeds moeilijker om thuis te werken . Daar heb je pas tijd voor wanneer je al dronken bent!

DanskeRob | 12-10-20 | 18:33 | 7

@lekgoot | 12-10-20 | 18:48: Op de dag dat we verhuisd waren zijn we bij de chinees een rijsttafel gaan eten maar we waren veel te moe dus alles meegenomen. Hebben we toch mooi 3 dagen van gegeten....

Lupuslupus | 12-10-20 | 19:23

Gewoon de dagen omgooien. Naar bed om 18.00. 01.00 opstaan en werken en dan rond 11.00 de kroeg in. Heb je toch bijna vijf uur om het licht uit je ogen te zuipen.

BobDobalina | 12-10-20 | 19:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Horeca om 18:00 uur dicht, sluit het dan helemaal zoals in Brussel, voor een maand

hotbrasil | 12-10-20 | 18:33 | 1

Het domste commentaar van de week. Gefeliciteerd. Door mensen als jij blijven deze maatregelen maar doorgaan.

negromancerr | 12-10-20 | 18:50

Toppunt van ergenis. Halsema horen wauwelen op TV dat er landelijke maatregelen moeten komen om Amsterdam te beschermen tegen het virus (zelf is ze te laf om strenge lokale maatregelen te treffen). Landelijke maatregelen die ze te pas en te onpas negeert omdat demonstreren belangrijker is. Zij is er de oorzaak van dat er een sfeer gecreerd is dat het naleven van maatregelen niet serieus genomen behoefd te worden.

watazooi | 12-10-20 | 18:32 | 2

Volgens mij heeft ze de bevoegdheid om gewoon voor Amsterdam maatregelen te nemen (weet niet helemaal zeker). Maar ja, dan neem je straks een impopulaire maatregel die op jouw conto komt. Het heeft er alles van dat ze liever landelijke maatregelen heeft zodat ze bij kritiek naar Den Haag kan wijzen.

Tashtego | 12-10-20 | 18:41

Dropshots in tennis worden wel verboden, of wacht enkele dropshots mogen nog wel maar je mag niet een dropshot van je tegenstander beantwoorden met een 2e dropshot.

TheOtherWhiteMeat | 12-10-20 | 18:32

Hoe moet het dan wél?
Ik hoor alleen maar gemopper.
Maar een plan B hoor ik ook niet.
Let wel, de ziekenhuizen en IC's zien een stijgend aantal patiënten.
Stel, u was Rutte.
Zeg het maar.

Papa Jones | 12-10-20 | 18:31 | 16

1. Geen miljoenen extra naar NPO vanwege Corona??
2. Geen bonus en 0,7 % salarisverhoging voor thuiswerkende ambtenaren
3. Refereren naar de deathrate die is bijgesteld door de WHO van 3,4 naar 0,13%
4. Niet de horeca aanpakken maar de echte verspreiders, vliegtuigen en dergelijke megaverspreiders

penis-aqua-rosA | 12-10-20 | 20:35
▼ 13 antwoorden verborgen

Het blijft buitengewoon fascinerend. Jaarlijks sterven er duizenden mensen aan de griep. In het griepseizoen van 2017-2018 waren dat er zelfs zo’n 9.500, aldus het RIVM. In 2019-2020 was er een uitzonderlijk milde griepgolf, die circa 400 doden eiste. Dus normaliter betreft het duizenden gevallen maar nu slechts 400 doden. Wie kan deze absurde incongruentie verklaren?

Nehemia | 12-10-20 | 18:30 | 24

@Piet Karbiet | 12-10-20 | 18:35: 100% zeker.

Lupuslupus | 12-10-20 | 19:33

@marcoplarco | 12-10-20 | 19:17: Deal with it, dat is helaas de huidige realiteit. Volgend jaar zijn er weer verkiezingen.

Frau_Ferkel | 12-10-20 | 20:01

Dit is de eerste keer in de menselijke geschiedenis dat er zoveel getest wordt op één ding, één beestje. Alle andere virale infecten zijn nooit zo groots getest en organisatorisch zo verschillend "opgelost". Alle klachten die bij covid19 plaatsvonden kun je praktisch bij vele andere virusinfecties vinden. Ook vermoeidheden e.d. Helaas zijn deze nooit zo systematisch en groots verzameld. Bias tot en met. De langdurig vermoeiden bij andere virale infecten heb ik ook al eerder gezien (ook medische literatuur). De patiënten met 'kapotte' longen heb ik al bij andere virussen gezien (liter). Mijn collega's ook. In die zin is het inderdaad bizar en bijzonder dat het nu lijkt dat het een bijzondere situatie is. Het bijzondere is vooral het onvermogen van mensen om goed te kunnen refereren en te leren van de historie en getallen. Die laten een genuanceerd beeld zien. Er is volop drama (en uiteraard: het is niet mooi om te zien hoe mensen sterven: maar dat is het nooit! maar wake up: dat doen we nu eenmaal allemaal). Er is een soort van megagroot "Hawthorne effect". Is dat gek? natuurlijk niet. Mensen zijn nu eenmaal makkelijk manipuleerbaar, ook in groter groepsverband. Daar hoeven we geen boeken voor te lezen (bijv. compartimenten van vernietiging; de Swaan, Reserve Police Batallion 101 Christopher Browning). En na afloop kijken we elkaar boos aan en praten nooit meer tegen elkaar, want gekrenkt en zo en jij doodde mijn kinderen. Je vraag is je antwoord.: Cheers!

nobodiesunmighty | 12-10-20 | 20:31
▼ 21 antwoorden verborgen

Geloven worden opgeschort. Grapperhaus gaat vrijwillig in isolatie.

Earl_of_Doncaster | 12-10-20 | 18:29 | 1

Kerken dicht, precies naar wens van Satan.

Lupuslupus | 12-10-20 | 19:37

Toch 1 leuk voordeel van de covidhype.
In het winkelcentrum kwamen drie bontkraagjes mij tegemoet. Zoals gewoonlijk liep ik er in een opvallend grote boog omheen. Alleen nou konden ze er niks van zeggen (alleen boos kijken).
gna gna gna.

Deksmaat | 12-10-20 | 18:29 | 9

Volgende keer even hard niezen, neus ophalen en flink kuchen. Dan lopen ze met een grote boog om ú heen.

Hersenletsel | 12-10-20 | 18:53

Rechterhand Rolex linkerarm afdekken. Linkerhand in linkerbroekzak op de portemonnee!

penis-aqua-rosA | 12-10-20 | 20:41

Als u emigreert gaat er niks verloren..
Slappe unicorn!

geen koning | 13-10-20 | 00:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Gelukkig. Knipogen en hinkelen mag nog wel.

Piet Karbiet | 12-10-20 | 18:28

Kunnen we vanaf nu niet gewoon rechtstreeks bij Merkel vragen wat we gaan doen? Hoeft mark dat niet meer te doen, hoeft het OMT niet te doen of ze wat te zeggen hebben, scheelt een hoop gedoe. Gewoon elke dinsdag een mailtje van Angela met de maatregelen voor die week. Lekker efficient.

The2Amendment | 12-10-20 | 18:25 | 5

@Basil Fawlty | 12-10-20 | 18:43: "Eisbein mit Krautsalat und Klößen"
Lekker!

Frau_Ferkel | 12-10-20 | 18:50

@Basil Fawlty | 12-10-20 | 18:56: Aan bier geen gebrek!
Ik hou wel van afwisseling. Ik heb een zwijn laten slachten: vanavond schaft de pot varkenslong, met Bratkartoffeln, Paprika und Bohnen.

Frau_Ferkel | 12-10-20 | 20:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Sinds wanneer vieren migrantengroepen bruiloften in kroegen?
En nog altijd hoor je niks over aanpakken van drukte in moskeeën en kerken. En Seegers zag dat het goed was.

Deflatiemonster | 12-10-20 | 18:24 | 1

Die vieren ze op straat, met 10 man naast elkaar. Blokkeren en koloniseren de straat naar Turks gebruik. www.99woorden.nl/die-foto/

Zwizalletju | 12-10-20 | 18:30

Gelukkig blijven het hoerenbezoek nog even buiten schot!

De Ana(a)list | 12-10-20 | 18:23 | 2

Ik snap 'werjeklijk' niet dat u met Bekbedekker op kunt genieten van betaalde vleeschelijcke geneughten.
De Lichtekooi is een instituut, maar onder huidige omstandigheden houdt ik mijn zak(geld) liever nog in eigen hand. Wat zal dat een feest worden als er betere tijden aanbreken.

PerineumPiraat | 12-10-20 | 18:47

Ik heb in maart een IC expert horen vertellen dat als we niets zouden doen, dus alles gewoon lekker open, er in oktober 200.000 duizend IC bedden tekort zouden zijn. Kan iemand kort schetsen hoe het straatbeeld er dan nu had uitgezien? Was het dan enkel heftig, maar kort? En wat hadden we dan van Rutte en de Jonge gevonden?

LinkeLotje | 12-10-20 | 18:23 | 10

Hahahahaha. 200.000 IC bedden te kort. Hahahaha. Damn wat goed.

luistukvreten | 12-10-20 | 19:04

200.000 duizend. Dat is 200 miljoen. Moeten we wel eerst heel veel mensen importeren en dan ziek maken.

BobDobalina | 12-10-20 | 19:40

daarom moet je IC experts ook niets laten regelen. Die maken van heel Nederland een IC.

nobodiesunmighty | 12-10-20 | 20:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Gotver. Ik coach de JO19-1 en we staan bovenaan. Gister weer 8-1.

Piet Karbiet | 12-10-20 | 18:23 | 2

Het andere team COVID19 is duidelijk aan de winnende hand.

Graaf_van_Hogendorp | 12-10-20 | 18:29

Dat staat u bovenaan bij het opschorten van de competitie, dus wordt uw team gepromoveerd. Gefelie!!

marcoplarco | 12-10-20 | 19:12

Zolang scholen en gebedshuizen openblijven is iedere maatregel niet meer dan een ijsblokje dat voor de sier in een brandhaard wordt gegooid.

Gulliver | 12-10-20 | 18:23 | 1

Denk dat zelfstandige ondernemers daar anders over denken...ambtenaar zeker?

negromancerr | 12-10-20 | 18:55

Logisch. De meeste mensen uit achterstandswijken, sociaal lagere klasses of hoe je het ook noemen wilt (daar zijn toch de meeste besmettingen en IC-klanten?): zij hebben niet het geld om te vertoeven in de horeca of bij een sportclub. Probleem opgelost.

Leptob | 12-10-20 | 18:22

Zou om te beginnen in- en uitreizen verbieden

Capt. Iglo | 12-10-20 | 18:22 | 2

Inreizen vanuit Duitsland verlaagd de kengetallen alleen maar... zij doen het een stuk beter dan wij!

libertat | 12-10-20 | 19:49

@libertat | 12-10-20 | 19:49: Nog evenmm Duurt in de grote steden niet lang meer.. Wij zitten gewoon op de 'griep breedte graad'
En we gaan de griep krijgen.
Zoals dat gaat.

geen koning | 13-10-20 | 00:45

En de nieuwe avondklok is: ZES UUR. U kunt nu nog protesteren.

LiniaalRectaal | 12-10-20 | 18:21 | 2

En niet 18:03.

Mr.Crowley | 12-10-20 | 18:24

Avondklok voor wat? De kroeg of om je op straat te bevinden?

Lupuslupus | 12-10-20 | 19:41

Dan heb je een half jaar om je voor te bereiden en dan verkloot je het weer compleet. We worden bestuurd door debielen.

En dan dat wijzen naar het verkeerde gedrag: "niet iedereen houdt zich aan de maatregelen!" Ja wat denk je stelletje idioten? Dat een volk zich zo lang laat knechten? Dat immigrantengemeenschappen zich braaf houden aan de regeltjes? Dat studenten niet een half jaar feesten gaan inhalen?

En wat zijn je fucking maatregelen? Niets ten aanzien van de overtreders. Geen enkele poging om bepaalde groepen accuraat te benaderen. Nee hoor, de hele bevolking mag weer in lockdown. Gaan we dat de komende 2 jaar doen? Sjezus. Er is niet eens een begin van een plan.

6 Fucking maanden en dan nog helemaal niets! Geen plan. Geen visie. Geen idee. Alleen maar een beetje vingerwapperen.

Maar gelukkig kon de minister van Clownsschoenen wel lekker op vakantie. Gvdvdvdvdvdvd.

van heinde en verre | 12-10-20 | 18:21 | 5

Dit dus!

PerineumPiraat | 12-10-20 | 18:52

Ja luister, je zal maar werken bij het "Centrum Infectieziektebestrijding", of bij "De Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding", of bij "Het Centrum Epidemiologie en Surveillance van Infectieziekten", of bij "Het Centrum Infectieziekteonderzoek, Diagnostiek en laboratorium Surveillance", of bij "Het Centrum Zoönosen en Omgevingsmicrobiologie", of bij "Het Centrum Immunologie van Infectieziekten en Vaccins".

Dit zijn allemaal afdelingen van het RIVM, I kid you not. Daar zitten dus tientallen hoogopgeleiden, al decennia lang te bedenken wat te doen in geval van een epidemie / pandemie.

En dan GEEN draaiboeken klaar, GEEN procedures, GEEN noodvoorraden. NIKS.

Zoals de Amerikanen zo mooi zeggen: YOU HAD ONE JOB! ONE!

libertat | 12-10-20 | 19:46

Zes fucking maanden inderdaad. Maar ja, in de zomer waren onze bestuurders moe en moesten ze op vakantie. "De grootste crisis sinds WOII" volgens de grote leiden, maar nu zijn we even moe hoor. Toedeledokie we zien na de vakantie wel weer. Tja, dan krijg je dit.

GuusHetSchaapje | 12-10-20 | 20:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien dat Katja Schuurman via een flinke advertentie in de Volkskrant de overheid kan cancellen voor al dat onrecht.

Deflatiemonster | 12-10-20 | 18:20 | 8

@LewsTherinTelamon | 12-10-20 | 18:23: Nee het grootste deel, meer dan de helft, weet niet waar ze besmet zijn. Van de bekende besmettingsbronnen is het 20% van thuis. Het kan dus best zijn dat 40% van de besmettingen in de Albert heijn of de Febo gebeuren, maar dat niemand dat in de gaten heeft.

Jeggeworist | 12-10-20 | 18:32

@Capt. Iglo | 12-10-20 | 18:29: Lijkt me ook, klinkt logisch.

Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 18:33

@Capt. Iglo | 12-10-20 | 18:29:
Niet als diegene die een ander in de kroeg besmet, thuis besmet is geraakt door een kind dat op school besmet is geraakt. Dan is de school de besmettingshaard.... da’s logisch

cheops | 12-10-20 | 18:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Als ze gvd dit keer de golfbanen maar openlaten. Als ergens 1,5 meter geen probleem is, is het daar.

Dikke_Tammo | 12-10-20 | 18:20 | 1

Sowieso zeer de vraag of amateursport de superspread activiteiten zijn. Lees over studentenfeesten en exotische bruiloftspartijen. Richt je dan wel goed met je bazooka?

Dikke_Tammo | 12-10-20 | 18:26

Dus uit de brij van cijfers hebben ze dit weekend, 3 schuldigen weten te vinden:

- Horeca
- Amateursport (behalve tennissen)
- OV (Hallo mondkapjes!)

Is de onderbouwing al bekend? Of komt die zoals gewoonlijk helemaal niet.......

Fatwabuster | 12-10-20 | 18:19 | 1

In elk geval nooit moskeeën, nooit families met een niet westerse achtergrond (oververtegenwoordigd in ziekenhuis volgens ingewijde arts) en ook nooit kerkgemeenschappen....

Jan, Leiden | 12-10-20 | 18:21

De brandhaarden zijn de scholen en die willen ze kosten wat kost openhouden.

Brabeaulander | 12-10-20 | 18:18 | 2

Ben wel benieuwd of uit onderzoek blijkt wat nu echt de brandhaarden zijn.

Muxje | 12-10-20 | 18:20
-weggejorist-
De mooie man | 12-10-20 | 18:18 | 1

Diepzeeduiken dus ook verboden. Balen.

Ridde Rogter | 12-10-20 | 18:16

Ach, die Rutte is natuurlijk gewoon een lul. Die denkt dat hij het weet, maar hij weet natuurlijk helemaal niets. Hij doet wel alsof, maar eigenlijk is hij gewoon een sukkel die vervangen dient te worden. Dat weet hij zelf ook.

Tishetnetnie | 12-10-20 | 18:15 | 14

@LiniaalRectaal | 12-10-20 | 18:29: Je lijkt mij de slimste thuis. Wanneer ga je roepen dat zwaartekracht een complottheorie is? Doe het dan wel in correct Nederlands, want dat gaat je niet al te best af.

Ridde Rogter | 12-10-20 | 18:47

Nog erger, ik denk dat hij echt weet wat er aan de hand is, maar dat het gewoon een gore psychopaat is.

negromancerr | 12-10-20 | 18:56

@LiniaalRectaal | 12-10-20 | 18:38: Wilders is altijd tegen, dat is zijn makke en daardoor neemt niemand hem serieus. Nou ja, Dion Graus misschien.

Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:28
▼ 11 antwoorden verborgen

Het is de jeugd. Weg met de jeugd. Stelletje wandelende virushaarden zijn het. Scholen dicht. En bewapen u met verzetsspray.

Dimaz | 12-10-20 | 18:14

Rampzalig plan, zie Telegraaf, wanneer horeca al om 1800 dicht moet. Dat gaat gigantisch veel faillissementen opleveren van deze bedrijfstak en hun toeleveranciers. Rampenplan dit. Alles wat klein is en onafhankelijk wordt stelselmatig door dit kabinet nu vernietigd, dat mogen we niet goed gaan vinden met elkaar?

Jan, Leiden | 12-10-20 | 18:13 | 8

Met dank aan het tokkievolk

Kellyanne | 12-10-20 | 18:32

Godzijdank gaan een paar grote 'horeca' ondernemers overleven. Gesetteld in het gokken, vrouwenhandel, triade en den deerne drugs.
U kan uw sateetje volgend jaar gerust verorberen
Relax!

geen koning | 13-10-20 | 00:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar gaan de kerken en moskeeën ook dicht? Beetje vreemd om de amateursport aan te pakken waar weinig gebeurd en die buiten schot te houden...

hoevenpe | 12-10-20 | 18:13 | 2

Daar kunnen voetbalclubs misschien toernooien organiseren en werkloze koks de sterren van de hemel koken behalve op zondag en vrijdag.

LinkeLotje | 12-10-20 | 18:16

Nee want vrijheid van religie en grondwet enzo.
Dezelfde grondwet waar ze wel gewoon overheen schijten waar het gaat om de andere maatregelen dus is het pure onwil.
Of beter gezegd angst voor islamitische rellen als die hun roofridder niet meer gezamelijk in een zaaltje mogen aanbidden.

2voor12 | 12-10-20 | 19:13
-weggejorist-
Shadow112 | 12-10-20 | 18:12

Op 1 te verwachten maatregel kan ik Rutte; zijn schoenen; en de doventolk volledig vertrouwen:
wat het ook wordt, het zal ".. normaal" genoemd - en is dat niet.
Van geen kanten.

Jan Passant mk2 | 12-10-20 | 18:11

U verliest hierdoo misschien uw baan. Maar:

Jaap houdt zijn baan
Diederik houdt zijn baan
Ernst houdt zijn baan
Alle virologen houden hun baan.

Ik zei:
Jaap houdt zijn baan
Diederik houdt zijn baan
Ernst houdt zijn baan
Alle virologen houden hun baan

Ridde Rogter | 12-10-20 | 18:10 | 8

@pibasso | 12-10-20 | 18:15: Ongetwijfeld, ben nog extern ook. Maar goed, dat ik niet oud als ambtenaar ga worden is me duidelijk.
Ik wil namelijk wel zo af en toe wat gedaan krijgen.

Gazzerop | 12-10-20 | 18:20
-weggejorist-
geen koning | 13-10-20 | 00:34
▼ 5 antwoorden verborgen

En bedankt nog, alle viruswappies en overig FvD tuig.

Jullie hebben de horeca een definitief nekschot gegeven met jullie achterlijke gedrag.

Maar wel lekker gefeest afgelopen zomer en overal schijt aan gehad natuurlijk.

Parsons | 12-10-20 | 18:09 | 21

@Jan, Leiden | 12-10-20 | 18:14: Met u eens hoewel de maatregelen mij geenszins raken vind ik het heel erg voor allen die er wel (grote) last van gaan ondervinden. Alle kleine zelfstandigen moeten kapot. Daar zit een plan achter, dat kan niet anders.

Lupuslupus | 12-10-20 | 19:50

@Lupuslupus | 12-10-20 | 19:50: Deze maatregelen gaan u harder treffen dan dit virus.
Maar u bent in goed gezelschap... Die paar thuiswerkers mogen dra 6 miljoen 'onrendabelen' betalen omdat zij gedwongen onrendabel zijn.
Gedwongen euthanasie rondom 76 zal een uitkomst kunnen zijn.

geen koning | 13-10-20 | 00:27
▼ 18 antwoorden verborgen
-weggejorist-
hound83 | 12-10-20 | 18:09 | 2

Het zou wel bijzonder zijn als met het huidige aantal besmettingen, lichtere maatregelen hetzelfde werken als de zwaardere maatregelen in maart met minder besmettingen.

LinkeLotje | 12-10-20 | 18:09 | 1

Buiten dat niemand weet hoeveel besmettingen er in maart waren.. Noch hoeveel 'huidig'.
Vind ik uw reactie lekker bondig.

geen koning | 13-10-20 | 00:20

Waarom zou iemand van het openbaar vervoer gebruik maken als dat niet strict noodzakelijk is? Zijn er mensen die het prettig vinden om tussen de stinkende broeinesten te zitten?

Vuurwezel | 12-10-20 | 18:08 | 3

Ik heb ook nog nooit gehoord van OV-fetisjisten, je weet het maar nooit.

Shitting Bull | 12-10-20 | 18:10

Vroeger kon ik me een autistisch jongen herinneren die graag met allerlei buslijnen meereed, het liefst staand naast de buschauffeur. Zal wel niet meer mogen.

Diederik_Ezel | 12-10-20 | 20:48

@Diederik_Ezel | 12-10-20 | 20:48: Ik ken er een; altijd op de praatstoel rechtsachter me. En colleges geven over het ov, hij weet meer dan ik...

Zbrodj | 12-10-20 | 21:50

Zijn er überhaupt mensen die deze idioterie nog kunnen volgen?

Fatwabuster | 12-10-20 | 18:07 | 2
-weggejorist-
revolte | 12-10-20 | 18:15

Rutte is een meester in het onrust zaaien, tweedeling creëren en achter de feiten aan lopen! Dat deze drol het nog zolang in de politiek volhoud heeft vooral met het stemgedrag van demense te maken en het feit dat hij, het beste is, wat Nederland op dit moment te bieden heeft, zeer zeer bedroevend bedoening allemaal.

TijdelijkOptimist | 12-10-20 | 19:17

OV alleen nog voor noodzakelijke reizen? Mooi, dan kan dat net zoals voor 1 juli weer zonder mondkapje.

jcvjcvjcvjcv | 12-10-20 | 18:07 | 2

Alsof er iemand op deze planeet voor de lol met het OV reist.

Vanilla | 12-10-20 | 18:20

Ik ga al sinds februari niet meer met de trein. En met een hekel aan mondkapjes zal dat nog wel even zo blijven ook, wat ik nodig heb lukt wel via de online bestellingen en levering thuis.

Dezenaamhier | 12-10-20 | 21:12

En wanneer gaan de moskeeën dicht?

DanskeRob | 12-10-20 | 18:06 | 5

@Vuurwezel | 12-10-20 | 18:08: dan ook geen hulp voor zandbak bevolking.. overigens komt de politie daar toch graag over de vloer? Met Iftars enzo?

DanskeRob | 12-10-20 | 18:10

@Vuurwezel | 12-10-20 | 18:08: Die moeten wel dicht maar dat wordt niet gehandhaafd. Anders wordt het over de commissaris zo ongezellig op de iftar.

5611 | 12-10-20 | 18:13

@Vuurwezel | 12-10-20 | 18:08: Die is er wel maar die gaan echt niet naar een moskee om de orde te handhaven.... en als ze het zouden doen vinden we ze niet terug........

Blonde Nel | 12-10-20 | 18:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Als sporten verboden wordt, neem dan ook die k*tkinderen mee.
Ben zelf jeugdtrainer van dat gespuis en ik snap best dat de ouders wat ontlast moeten worden maar zo schiet het ook gewoon niet op.
"Zij hebben er niet zoveel last van", nee maar ze lopen wel de hele shitzooi te besmetten met die snotneuzen van ze.

Gazzerop | 12-10-20 | 18:06 | 4

@Shitting Bull | 12-10-20 | 18:07: Gooi meteen maar alles plat dan. Dit is (al lang) niet meer uit te leggen.

Gazzerop | 12-10-20 | 18:09

@Gazzerop | 12-10-20 | 18:09: Dat zal waarschijnlijk ook wel moeten gebeuren om dit weer onder controle te krijgen. Maar eerst nog even aanrommelen en dan komen ze uiteindelijk tot de conclusie dat halve maatregelen geen enkele nut hebben. Daarom gaat dit ook allemaal nog veel langer duren dan noodzakelijk, het getreuzel in Den Haag.

Shitting Bull | 12-10-20 | 18:12

Vrees dat je gelijk gaat krijgen.

En Rutte komt er weer mee weg, met die ranspartij van hem.

Gazzerop | 12-10-20 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

Amateurs

RickTheDick | 12-10-20 | 18:06 | 1

Wat zou jij doen?

Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:29

Ik ben lekmoe.

de Voorzittert | 12-10-20 | 18:06 | 1

Tena lady is er vast ook wel voor mannen.

Gazzerop | 12-10-20 | 18:28

En weer zal de horeca de gebeten hond zijn...

Wijze uit het Oosten | 12-10-20 | 18:04 | 11

@van Oeffelen | 12-10-20 | 18:12: Ja, dat is wel zo, maar oorspronkelijk moet het toch ergens vandaan komen. Die vraag zou toch eens beantwoord moeten worden en dat blijft een grijs gebied. Ik denk persoonlijk ook dat het een optelsom is van veel verschillende factoren en hoe klote het ook is voor sommige sectoren, die tendens moet echt doorbroken worden anders is het einde zoek. Ik heb 2 schoolgaande kinderen en mijn vrouw is docente in het voortgezet onderwijs. En ik hoop echt dat ik de dans blijf ontspringen omdat ik zelfstandige ben en verantwoordelijk voor het inkomen van enkele gezinnen. Gelukkig gaat dat nog wel, ondanks dat mijn omzet substantieel is afgenomen. En op dit moment hoef ik mijn hand nog niet open te houden voor staatssteun, iets wat voor mij echt een allerlaatste redmiddel is. Ik leef uiteraard mee met alle getroffen branches maar er moet nu echt iets gebeuren, dit kan niet veel langer zo vrijblijvend doorgaan.

Shitting Bull | 12-10-20 | 18:42

@van Oeffelen | 12-10-20 | 18:40:
Dank! Mrs haar bedrijf zit in Genf en daar was tot 2 weken geleden alles "normaal" open. Dus gewoon uiteten en aan de drank.

Basil Fawlty | 12-10-20 | 18:50

@Basil Fawlty | 12-10-20 | 18:50: Verschilt in België per stad. Antwerpen had een maand geleden al strenge regels. Met een soort avondklok.

Kuifje-naar-Brussel | 12-10-20 | 20:34
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
LibCon | 12-10-20 | 18:04 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken