Beelden DAG 5. Onze Jongens van de Sultan Murad Brigade lijden zware verliezen, Armeniërs ook
We snappen er in principe steeds minder want beide partijen blazen steeds harder van de toren hoe enorm ze aan het winnen zijn. Wel is inmiddels dat ONZE JONGENS van de Bert Koenders-divisie de goede strijd voeren. Maar het gaat onze Sultan Murad Brigade (wiki) nou niet echt voor de wind., want ze zijn sinds het begin van het conflict al meer dan 40 strijders verloren.
Aan de Armeense zijde zijn er inmiddels 104 militairen en 23 burgers gedood. Lijkt ons wat weinig gezien de constante stroom aan direct hit drone-beelden, maar de Azeri's claimen vervolgens weer 2.300 soldaten gedood te hebben, inclusief "130 tanks, 200 artillery units, 25 anti-aircraft units, five ammunition depots, 50 anti-tank units, 55 military vehicles."
Na de breek nog een sloot van propaganda over en weer, en LOL @ die Armeense strijder die in het filmpje voor de breek z'n eigen AK47 hip fire vastlegt.
Een onfortuinlijk Armeens konvooi
Vermeende beelden van Armenen die observatiepost heroveren
Weer beduidend minder indrukwekkende beelden aan de Armeense zijde
Social
Israelische drones neergehaald
Social
Aan zin in de toekomst vooralsnog geen gebrek bij president van Artsakh
Had dan ook een vak geleerd!
Social
Helder!
Social
Reaguursels
InloggenDe totale minachting van moslim regimes voor hun eigen doden herken ik nog wel van de Iran-Irak oorlogen.
De vrouwen werken wel door hoor. Geen kraamkamer onbezet.
misschien is het wel tijd om de proud boys daar eens ff heen te sturen.................
Wat hebben we toch veel geleerd van al die vorige oorlogen, alleen maar kanonnenvoer voor de elite.
We????
Leg uit.
De laatste keer dat ik rondgereisd ben door de regio, door Armenië en door een stukje van Azerbeidzjan, is al weer 6 jaar geleden. Armenië betreft een prachtig land met een zeer vriendelijke en hartelijke gastvrije bevolking. Ik heb er persoonlijk gesproken met meerdere oud-militairen die betrokken waren bij de oorlog eind jaren '80-begin jaren '90. Indertijd waren de islamieten begonnen met het koppensnellen van Armeense vrouwen en kinderen, uitsluitend en alleen omdat ze christelijk/ Armeens waren. Er is zelden een conflict geweest waarbij zo duidelijk een onderscheid gemaakt kon worden tussen goed en kwaad, waarbij het de Armeniërs uiteindelijk gelukt is om de overhand te krijgen. Er staan nu zo'n 2,5 miljoen Armeniërs (met een laag geboortecijfer en veel emigratie) tegenover bijna 10 miljoen mensen in Azerbeidzjan (met veel meer kinderen per vrouw), en de economie van Azerbeidzjan is nu veel sterker geworden door de export van gas en olie. Zeker met de massale Turkse hulp is Azerbeidzjan op den duur sterker dan het nog steeds vrij arme Armenië. Rusland is van oudsher altijd al een bondgenoot geweest van Armenië, en ik hoop en vermoed dat uiteindelijk Rusland niet anders kan doen dan ingrijpen in de eigen achtertuin om nieuwe slachtingen onder Armeniërs door Azerbeidzjan te voorkomen.
Dat hoop ik met je mee Wladimir.
Dank voor de uitleg.
Dat de gewone man overal voor opdraait dat kan niet echt verbazen. Maar in wiens belang is deze hele oorlog er eigenlijk?
Dat Azerbeidzjan niet wil dat de bewoners van een gebied die eigenlijk Armeens zijnen liever bij Armenië willen horen, nou ja, dat snappen we nog.
Maar wat is het belang van Turkije? Waar bemoeien ze zich mee?
De Turken (en voor hen: de Ottomanen) hebben nog een klein historisch appeltje te schillen met Armenen en met Armenië. Dat stamt nog uit de nadagen van het Ottomaanse rijk, te beginnen met Sultan Abdul Hamid II (1876). Ook de rol van grote aantallen Armeense vrijwilligers in de tsaristische legers zat de Ottomanen niet echt lekker. In 1905 begon de echte repressie. (Voor de duidelijkheid: de Armeniërs waren bepaald geen brave Hendrikjes, ze probeerden zelfs Abdul Hamid te vermoorden) De Turken zien Azerbeidzjan als een rijk broertje binnen de gemeenschap van 'Turkse' landen - de pan-Turkse gedachte is weer helemaal terug.
Azerbijdjan was ooit Ottomaanse gebied. De neo-ottomaanse ambities van Erdogan zijn algemeen bekend en daar is veel over geschreven. Google op neo-ottomanism en Erdogan.
Wederom staat Duitsland aan de foute kant van de geschiedenis. Tijdens de eerste genocide waren ze ook trouwe bondgenoten van Turkije, gewoon lekker wapens leveren en doen alsof er niets aan de hand is. De geschiedenis rijmt..
leg uit?
Ja, leg uit. En noem jaartallen aub. Dat helpt.
@Ir. Wilhelmus | 02-10-20 | 00:05: Duitsland exporteert veel wapens naar Turkije. Zo simpel is het. Zelfs in Duitsland beginnen ze zich daar wat ongemakkelijk over te voelen.
Oorlog als dagelijkse soap.
Hoelang zijn wij nog verwijderd van een gewapend conflict?
Net zolang als dat Erdogan de al gemobilizeerde turkse diaspora oproept om tot actie over te gaan.
‘We were deceived’: Syrian militant in Azerbaijan to the BBC
...
“After the start of the war, we tried to inform the leaders here that we want to return to Syria, but they prevented us, threatening us with long prison terms if we do not go to fight on the fronts, we are almost exiled.”
www.almasdarnews.com/article/we-were-...
Wat hier nou van waar is?!?
Iemand?
Ja. Niet echt huurlingen, meer vechtslaven.
En tijdje geleden las ik een reportage over Syrische huurlingen in Libië. De grote meerderheid was gelokt met fraaie beloftes over geld en weinig gevaar, beveiliging van objecten. De werkelijkheid bleek ellendig. Hun paspoort werd afgepakt en ze kregen geen geld. De gewonden lagen in slechte toestand in ellendige ziekenhuizen en konden niet meer naar huis, dat was te duur.
@Beste_Landgenoten | 01-10-20 | 23:29:
Dus ze zijn gewoon vrijwillig in dienst getreden bij boeven. ja, dat kun je dan verwachten, stelletje domoren. Je komt uit Syrie dus je weet hoe het er in de arabische wereld aan toe gaat en dan stink je er alsnog in ( als het uberhaupt al klopt, dat verhaal ). De moraal? Eigen schuld, zak er maar in.
@Beste_Landgenoten | 01-10-20 | 23:29:
Zelfde modus opstandig dus.
Als het waar is, kunnen sancties tegen Turkije niet uitblijven en moet dat ook gevolgen hebben voor de turkse gemeenschap in NL door bijvoorbeeld de politiek-turkse invloed in Nl te beperken.
Het passeert beknopt ook bij de BBC zelf, wat e.e.a. enigszins valideert. www.bbc.com/news/world-europe-5436661...
Toch even off topic.
Kan er in de huisregels geen lijst gemaakt worden van websites waar niet naar gelinkt mag worden?
Ik krijg nu twee keer "content not allowed" terwijl het om een linkje naar een website van de EU gaat.
De EU bepaald wie er mag kijken en wie niet. U hoort daar waarschijnlijk niet bij. Probeer het met een VPN.
Volgens mij kunt u zonder ui op GS overal naartoe linken, behalve nu punt en el. Dat schijnt een dingetje te zijn tussen de redacties. Een website kan wel zo ingericht worden dat bepaalde IP en/of server adressen geen content kunnen downloaden af de index. Met andere woorden, betreden lukt dan niet. Vanzelfsprekend wel middels een virtueel IP nummer. Een handige VPN tool zit standaard in de beter gekwalificeerde Kaspersky beveiligings pakketten. Of mogelijk heeft iemand nog tips alhier.
De EU zit er ook vuistdiep in het conflict ten nadele van Armenie om minder afhankelijk te zijn van Russisch gas south stream. Dit door de koppeling van Trans Adriatic Pipeline Italie-Albanie-Griekenland-Turkije (TAP) met die van de Trans Anatolian Pipeline Griekenland-Turkije-Georgie (TANAP) en South Caucasus Pipeline Turkije-Georgie-Azerbaijzan (SCP) . Turkije is de hub die TAP en SCP koppelt ten nadele van Rusland met hulp van EU. Dit met leningen van een aantal miljard van de European Investment Bank (EIB) en European Bank for Reconstruction and Development (EBRD). Erdogan heeft hierdoor Europa, Macron en Merkel in de ballentang door zowel de vluchtelingenstroom als de gasstroom die via Turkije naar Europa wordt gereguleerd
Als we graag russisch gas willen, dan gaan we toch door met die pijp via Duitsland? en anders Noorwegen heeft toch ook gas?
@Gandalph | 01-10-20 | 23:03:
Welnee joh. Onze visionair-strategische plutocraten van onberispelijke afkomst zeggen ons van het gas af te willen immers. Zodra de infrastructuur definitief om zeep is geholpen komt er vanzelfsprekend een alternatief: tovergasflessen. Met statiegeld en een monopolie; simpele oplossingen die goed zijn voor de burger zijn niet toegestaan.
Macron gaat de eu eaas vragen Turkije uit de OCSE Minsk groep te gooien.
twitter.com/weimers/status/1311681829...
@Ambiorix:
Dat zou wel heel dubbel zijn. Ik kan me nog een gevalletje Balkan herinneren dat na het uiteenvallen van Joegoslavie de Serven hun historische hartland Kosovo erbij wilden houden en vervolgens werden ze door de westerse coalitie vrij hardhandig op andere gedachten gebracht.
Nu is er iets vergelijkbaars, waarin Azerbeidjan een enclave ( N-K ) erbij wil houden en is het westen oorverdovend stil, zelfs nu er een nieuwe genocide dreigt.
Ik vind dat op het eerste gezicht net zo krom en hypocriet, totdat je de religieuze achtergrond van de beide partijen bekijkt. Op de Balkan koos het westen voor moslims en tegen christenen. Dat zagen we ook in het betreffende tribunaal terug, de Serven zijn ( terecht ) veroordeeld voor hun aandeel in het conflict, de Bosniakken ( moslims ) echter amper tot niet. Izetbekovic is volgens mij niet eens aangeklaagd; google die man! En nu dreigt opnieuw een Islamitisch-Christelijk conflict waar in dit geval de een Christelijk land onder de voet dreigt te worden gelopen, mede door hulp van de grootste islamitische kracjt van de regop Turkije en wat doet het westen? Kiezen ze massaal voor de verdediging van dat Christelijke Armenie en veroordelen ze dat moslimgeweld van Turkije en Azerbeidjan?
*tumbleweed*
Correcte analyse, de Slavische volkeren hebben de opstelling van het Westen dan ook gezien als dolkstoot in de rug. Het YT had tevens bakken boter op het hoofd daar ze ‘het beest’ zonder straf lieten gaan en de Serven zwaar veroordeelden. Op de een of andere manier lijkt het westen een pact met de duivel te hebben. Het ligt allemaal complexer natuurlijk, echter ik zet wel mijn vraagtekens bij een hele hoop gebeurtenissen welke telkens weer gericht zijn tegen autochtone volkeren. Speelde Navo partner Turkije hier soms een rol in?
@Sw.Dwaallicht | 01-10-20 | 22:30: Nee. The power that be zien de islam als bondgenoot, het Christendom met zijn verlossing middels Jezus en persoonlijke verantwoordelijkheid en nog een paar andere zaken past niet in hun nieuwe wereldorde.
@Arachne | 01-10-20 | 23:32: klopt. het blijft verbazingwekkend dat ze de Islam als een bondgenoot zien. Zou het dan de kwaadaardigheid zijn, de onderdrukking, de onderwerping, die ze zo aanlokkelijk vinden. Vreemd.
@Ir. Wilhelmus | 02-10-20 | 00:16:
Islam is totalitair. Iets waar we in het westen vrij weinig meer van moeten helpen, enkele fatale oprispingen daargelaten die ons eraan herinneren dat scheiding der machten en een democratie toch de minst slechte van alle samenlevingsvormen is.
Maar dat houdt dus in macht delen en verantwoording afleggen en dat is fijn als je in de oppositie zit of een minderheid hebt maar voor de powers that be een stuk minder aantrekkelijk. Dus ja, dan zou je als je kwaad zou denken wel eens de indruk krijgen dat massamigratie en structureel de islam als bondgenoot kiezen wel eens meer dan opportuun zou kunnen zijn. Vriend Donner hintte er ooi als een op dat Shariahrechtspraak voor ( ik meen ) 80% met onze westerse grondwet overeen komt. Moet er persoonlijk niet aan denken dat dat ooit gebeurt...
@Arachne | 01-10-20 | 23:32:
Het Christendom zou je praktisch gesproken kunnen zien als een vorm van koppelverkoop: bij afname van een eenheid Christendom krijg je ongevraagd een uitverkoren volk erbij cadeau. Vroeg of laat krijg je dan uitverkorenheidsconcurrentie.
Probleem is dat Karabakh in de ogen van de internationale gemeenschap bij Azerbadjian hoort en dus bezet wordt door Armenie.
Dat "onze jongens" is sarcasme.
Het slaat op een isis-achtige militie in Syrië die niet alleen door Turkije werd getraind en bewapend, maar ook wat autootjes cadeau kreeg van Bert Koenders.
@Dandruff | 01-10-20 | 22:02: yep. Door u en mij gefinancierd.
We gaan het hiet roch niet met de Turken houden he?
Dat zijn massa moordenaars die miljoenen Armeniers hebben uitgeroeid .En nog is het niet genoeg blijkbaar.
Tijd dat de Russen ingrijpen.
Ik hoop ook dat de Russen ingrijpen maar ik denk het niet.
Gelijk een Femke Halsema die heel Nederland gaat vertellen hoe we ons moeten gedragen in coronatijden gaat Erdogan ons dadelijk vertellen dat Nagorno-Karabach niet bij Armenië hoort.
Hier een uitgebreid artikel over Turkse drones:
‘a Turkish drone, usually a TB2, either fires on a target or provides the location of a target that is subsequently bombed by an F-16 or attack helicopter’ (bron: theintercept(dot)com / 2019 /05/14/ turkey-second-drone-age). spaties weglaten.
Conclusie 1) Het gewicht en de stuwkracht van de afgevuurde rakketen zijn nl. niet te handelen met een drone. M.a.w. de drone maakt enkel de beelden en geeft de coördinaten door. Jammer dus voor de 'drone fanboys'.
Conclusie 2) Turkije is zich al geruime tijd zwaar aan het bewapenen.
In dit geval zijn het vooral doel aangevers. Ofwel voor precisie artillerie of zweefbommen. Ook heel erg effectief. De dure drones vuren zelf raketten af maar die zie je hier nauwelijks. Sommige drones zijn zelfmoorddrones, een soort vliegende landmijnen.
Team Armenië.
Yup!
#Team Aznavour!
#Team anyone but Erdolf.
Team System of a Down.
Ondertussen speelt China punjabi liedjes richting India.
youtu.be/R7vmqzqsOEU
Punjabi playlist
www.youtube.com/playlist?list=PLmfcCD...
kunne die niet gewoon Gerard Joling Ticket to the Tropics afspelen?
Worden er al Turken in Nederland opgeroepen voor de gewapende strijd ?
Dadelijk drone-beelden van een gebombardeerde colone tüterturken.
Kuzu vooraan als vrijwilliger.
Ik hoorde dat die bereid zijn te gaan maar ze wachten nog op Kaag's verhoging van de oitkierieng omdat Turkije is 'aangevallen'.
Hoe is dat vroeger eigenlijk gegaan met de oude Grieken en Romeinen? Die hoorden op een gegeven moment dat hun goden helemaal niet bestaan, dat moet toch wel een dingetje geweest zijn,
Alles op basis van interpretatie mn beste... zodra het minder geloofwaardig wordt voor de meerderheid stel je het een beetje bij.
Er is geen enkel ander manipulatief middel dat voor zoveel ellende heeft gezorgd als religie.
Die goden bestaan nog steeds hoor. In ieder geval in mijn boekenkast.
De keizer deed een ‘offer they couldn’t refuse’.
Het is de mensheid Litebyte. Die deugt niet. Het kwaad is aan een verdere opmars bezig.
@CalamityJane | 01-10-20 | 20:54:
Wat is het kwaad?
@CalamityJane | 01-10-20 | 20:54:
Het kwaad?
www.ad.nl/auto/ruzie-op-parkeerplaats...
@litebyte | 01-10-20 | 20:44: Voor geld en macht zijn veel meer oorlogen gevoerd. Echter vaak werden dat soort oorlogen onder het mom van religie gevoerd. Maar de grootste oorlogen die gevoerd zijn gingen gewoon over macht en geld.
@A.I. van Dee | 01-10-20 | 21:05:
U slaat de spijker op de kop.
Op dit weblog wordt tot in de treuren gepamflet dat oorlogen allemaal door religie worden veroorzaakt.
U schrijft geld en macht. Land, middelen (hulpbronnen, delfstoffen, voedsel, materialen, voorwerpen), water.
En oorlogen worden gestart door staten, niet door de burgers.
Geef het twee weken en alle hardware is naar de kloten geschoten door drones, waarna een fase volgt waarin de drones elkaar uitroeien waarop een nieuwe vorm van loopgraafoorlog volgt bij gebrek aan tanks en drones ?
Onder druk van Turkije zal nagorno karabakh wel leeg worden geschoten - met als resultaat vele honderdduizenden vluchtelingen (echte dus) - driemaal raden welke kant ze opkomen?
Wie wil er actief militant lid worden van Nation eliminate Islam?
Om jou op de hoogte te houden wat belangrijk is (braadkuiken).
U leest liever over de nieuwe chihuahua van Famke Louise?
De hond van lil shit?
Wat bedoel je Stekelkip?
Ghe he, een riskante gok van een NAVO klant die een enkele genocide onvoldoende vindt. Een soort NAZI Duitsland wat het nagerecht vergeten is.
Eens kijken hoe lang Putin het kan waarderen als hij via een bevriende natie wordt geprovoceerd. Deze narcistische Ottomaan leidt aan grenzeloze zelfoverschatting.
Ik denk niet dat wij het nog mee gaan maken dat er vrede komt daar in die contreien...
Hiero ook niet. Nation of Islam probeert hier voet aan de grond te krijgen en ze gaan het blanke ras uitroeien - de islam is niets anders dan de kanker van deze wereld. Haat, intolerantie en oorlog, meer zal er nooit van komen.
En maar blijven importeren, dat volk.
EricNewby. En wat zit daar achter vraag ik me keer op keer af. Zij die het faciliteren weten dit ook.
Ja maar wanneer pakken wij als Hollandse kaaskoppen dergelijke stinkgordijnen nu eens gewoon echt aan? We praten wel veel en leuteren op GS maar doen weinig.
@Amoebes | 01-10-20 | 20:33: Zolang links afdwingt dat halfgare sentimenten belangrijker zijn dan de feiten en cijfers doen we daar weinig aan, denk ik. De media staan aan diezelfde domme, onverantwoordelijke kant. Denk Halsema en je weet genoeg, die koppen sporen gewoon niet.
De hele wereld staat in brand met een onduidelijk virus, en hunnie gaan elkaar plat bombarderen, wat een wereld.
na ja...die vollege gewoon hun standaard DNA expressie....die dien tenminste nog normaal klimaat neutraal. dat zijn geen covidbelievers omdat ze geen internjet hebbe. wel guns en dna en zo
Geen corona daar?
Viel er nou een bom op de door ons betaalde Landcruisers?
Ik bemoei me hier niet mee. Want ik ben Arm en Pools.
Die economie in de Arctische gebieden draait ook voor geen meter. Je armen vriezen eraf...
@SterF... | 01-10-20 | 20:09:
Exact. Daarom moet ik in mijn iglo ook zo vaak ijsberen.
@Deksmaat | 01-10-20 | 20:30:
Probeer masturberen...
Kan iemand wat aan die irritante HANKOOK reclame doen? Maakt direct herrie en is niet te pauzeren!!!!
Ad blocker.
onze god is de beste.....onze god is kampioen....
@nobodiesunmighty | 01-10-20 | 21:51: ???
Ik praat niks goed maar het is niet slim om je als christelijk volk in die buurt te vestigen.
Ze waren er al eerder dan de islam...
@barrykoningen | 01-10-20 | 20:07:
Dan hebben ze de kans gehad om er iets aan te doen.
Armenië is het oudste Christelijke land ter wereld, die waren er al iets eerder dan de zieke aanhangers van die pedofiel
@Tom Aatje | 01-10-20 | 20:12:
Dus zij zijn eigenlijk met die onzin begonnen? Fijne jongens dan.
Als zij er niet mee waren begonnen had Mohammed ze niet na kunnen apen.
Kom Mr Naturel. Ik vind deze grap niet leuk.
Een beetje historische kennis zou misschien helpen.
Euh, hullie de christenen woonden er al 648 jaar eerder voordat zullie de moslims er kwamen.
"Het christendom vindt zijn oorsprong in het Midden-Oosten, van waar het zich vooral in westelijke richting heeft verspreid. Na de opkomst van de islam vanaf de 7e eeuw werden christenen een minderheid in deze regio. Aan het einde van de zevende eeuw hebben de Arabieren het hele zuidelijke gedeelte van de Middellandse zee, waaronder Egypte, Libië en Ifriqiya, het huidige Tunesië, veroverd. De aanvankelijk christelijke bevolking van deze gebieden ging geleidelijk grotendeels, al of niet onder dwang, over tot de islam."
nl.wikipedia.org/wiki/Christendom_in_...
@Mokum Kosher | 01-10-20 | 20:22:
Het 'wij waren hier het eerst' argument is wel een beetje achterhaald toch?
Mr Naturel Dat geldt ook voor Nederlanders. Waarom stappen we niet alvast zelf op ten faveure van de Islam.
Dat spartelen wat we nu doen is ook zielig. Bekeren is ook nog een optie gelukkig.
@Mr_Natural | 01-10-20 | 20:32:
Natuurlijk, dat geldt dus voor ons uiteindelijk ook op de lange duur, gezien de manier waarop de Islam dit al 1400 jaar aanpakt.
Maar gelukkig heeft u inmiddels door dat uw "als christelijk volk in die streek te vestigen"baarlijke nonsens is.
@Roadblock | 01-10-20 | 20:41:
Zo is het maar net. Culture evolutie noem je dat.
@Mr_Natural | 01-10-20 | 20:43:
Nou denk ik persoonlijk dat CultureLE evolutie iets anders betekent dan het eenzijdig aanpassen aan een agressieve importcultuur, en ik voel ook geen enkele verwantschap met het importvolkje, dus kijk uw begrippen nog even na.
@Roadblock | 01-10-20 | 20:52:
Culturele revolutie is als een lift, soms breken de kabels en stort hij naar beneden..
@Roadblock | 01-10-20 | 20:52: Het leuke is dat linksmensen altijd roepen dat wij afstammen van volken die uit het oosten aan kwamen waaien en er dus niets aan de hand is want volksverhuizingen zijn van alle tijden. Uiteraard vertellen ze er nooit bij hoe het met de 'ontvangende' volkeren afgelopen is.
Toen zij daar besloten christenen te worden, bestond er nog geen islam.
Stel dat iemand die opmerking over Israël zou maken.
Hup Armenië. 2e holocaust opkomst, aangezien Turkije van de partij is en zijn Syrische gekkies inhuren.
Wanneer komt Rusland
Voorlopig niet, als ik de berichten mag geloven. Die zitten al op meerdere locaties en ook Putin kan elke roebel maar 1 keer uitgeven.
Rusland heeft goede relaties met Armenië maar ook met Azerbeidzjan. Die gaan niet ingrijpen, hooguit bemiddelen.
De Wagner groep zal wel aankomen, niet het reguliere Russische leger denk ik.
Het mag overigens wel duidelijk zijn dat de tank en zwaar gepantserde voertuigen hun tijd wel weer hebben gehad. Tenzij men effectieve methoden ontwikkeld om ze aan het oog van (drone) sensoren te onttrekken zijn ze effectief verloren, zo'n zelfmoord-drone kost een fractie van de waarde van een tank, en kent qua mobiliteit geen grens. Een zwerm van deze dingen zou de tegenstander gewoon overrompelen ongeacht de mate van luchtverdediging.
Dat riep defensie al 10 jaar geleden maar toen lachten we allemaal en riepen pang pang
Er zijn al een tijdje anti-drone en anti-raket systemen voor voertuigen. Israel en vooral Rusland gebruiken ze al.
@JanAmsterdamEnzo | 01-10-20 | 19:58: Nederlandse defensie heeft toch ook drones besteld? Paar jaar geleden al meen ik. Denk niet dat ze al geleverd en operationeel zijn.
Zo'n drone is misschien nog wel duurder dan die ouwe T55 roestbakken daar
President van Armenië lacht als een klein kind dat zich groot wil voordoen...."Doet geen pijn hoor... doet geen pijn..."
CNN noemt dit soort zaken een Friendly Protest.
Jouw president: vimeo.com/162455052
Je zit te genieten hè.
Hoe meer Armeense doden hoe beter, toch?
En zelf je verplichte dienstplicht waarschijnlijk afgekocht.
Man, man, held.
@Ruimedenker | 01-10-20 | 19:58: welnee, die is gewoon weggerend als een laffe hond die ie is.
Jij ziet een Armenocide wel zitten Kaan?
Ah, onze 5e-kolon(n)ist weer. Verslik je niet in de mannenpap van Erdolf, Kaan.
@Ruimedenker | 01-10-20 | 19:58: Armenië is toch drie keer niks man. Zelfs Afrikaanse landen kunnen winnen (laat ik het maar netjes houden). Frankrijk durft niet eens tegen Turkije. Wie is Armenië? Azerbaycan schiet de verdediging aan gort en gaat het makkelijk overnemen.
Denk Graaisnaaiert dat Kaan als kind in de ketel Erdopap gevallen is. Daarom is ie zo dapper.
@CalamityJane | 01-10-20 | 20:17: Wat mensen niet eens in hun handen nemen, neem jij in je mond. Ik zou wat je schrijft iets netter formuleren. Iets met zelfrespect en zelfliefde.
@CalamityJane | 01-10-20 | 20:17:
Erdopap.... Hm.
Waarom krijg ik daar nou allerlei onfrisse associaties bij?
Hoewel, als ik die foto's van Erdolf zijn echtgenote zie, zal hij wel heel wat pap gespaard hebben.
@Kaan78 | 01-10-20 | 20:27: Het is: 'wat is Armenie', net zoals 'wat is erdogan'
En u heeft helemaal gelijk, Turkije schiet idd de verdediging van Armenie aan gort.
.
Zie Graaisnaaiert hierboven Roadblock.
Zo gauw jij niet enig respect voor anders gelovigen op brengt Kaan wens ik door jou niet aangesproken te worden op zijn typisch Islamitisch. Ga jij Erdo nu maar melken.
@Kaan78 | 01-10-20 | 20:06: Turkije zou net als Armenie 3 x niks zijn tegen bijvoorbeeld Frankrijk met ondersteuning van de VS.
@Kaan78 | 01-10-20 | 20:06: Geantwoord als een echte moslim. Dood en verderf, haat en oorlog, meer is er niet. Wat een armoe.
@A.I. van Dee | 01-10-20 | 21:09: Maar ja dat zal je wel niet kunnen bevatten met die inteelthersenen van je.
@Eric Newby | 01-10-20 | 21:10: Die kaan tijden niet gezien hier. Nu zijn grote leider weer een wedstrijdje verplassen begint, komt hij ineens onder zijn vieze steen vandaan.
@5611 | 01-10-20 | 21:54:
Kaan kan wel uitdelen maar niet incasseren, eendrachtig zijn grote Erdofuhrer. Daarom reageert hij bijna niet op mij.
Vervelende is alleen dat er nog vele 100.000 in dit land rondlopen die net zo denken als hij; uit het blote hoofd heeft 70% van de Turken met een Nederlands paspoort sympathie voor Erdolf. Zijn aantallen waar ik niet blij van word.
@Kaan78 | 01-10-20 | 20:06:
Je ziet 3 kickboksers een bejaarde man aftuigen, en jouw eerste reactie is "die bejaarde is drie keer niks".
Dat zegt alles over jouw zieke, perverse geest.
En helaas ben jij niet de enige. Moslims worden niet pervers geboren, maar pervers opgevoed door een religie die zegt dat lafheid een deugd is. Net als slavenhandel en genocide, en seks met kleine kinderen.
Je pleidooi voor oorlog is dus logisch. Maar vraag je ook eens af of jullie geloof in een necrofiele demon misschien de reden is dat de islamitische wereld als de hel op aarde geldt. Alleen maar dictators en terreurbewegingen; corrupte overheden en slaven (nog steeds); armoede en hongersnood; oorlogen en burgeroorlogen.
Vraag me af hoe ver het westen die achterlijke Erdolf laat gaan voordat ze hem opruimen. In restrospect was "peace in our time" ook niet de beste inschatting die we destijds konden maken. We hebben nu Turks borstgetrommel op Cyprus, in Lybie, in Syrie, intern tegen de Koerden, via proxy met IS, tegen de Grieken en nu weer proxy tegen Armenie.
Historisch gezien is het alweer 1936-1937, laten we niet dezelfde fout maken als toen...
Precies, stuur hulp in de vorm van drones naar Armenië. Laat ErdoHiltler niet ongehinderd zijn gang gaan.
Erdo heeft de volledige steun van de EU,ivm een leiding die ze via Turkije naar Europa willen.
verder willen ze ook de Russen fu... ook verkondigende dat ze Georgië plots bij de NAVO willen.
een kruivat in wording dus,verklaard ook waarom er zo weinig over word bericht.
Nederland ondersteunt indirect Erdogan. Door Nederland ondersteunde syrische 'strijders' vechten nu voor Erdogan.
Het is gewoon een smerige wereld.
@Roger-Rabbit | 01-10-20 | 19:59: Je lult uit je nek met die steun. Er is over sancties gestemd, maar die werden geblokkerd door onder meer Hongarije en Polen. Precies, de ware bondgenoten van Erdogan.
@Ridde Rogter | 01-10-20 | 20:04:
Geen enkele veroordeling over Turkije vanuit de EU,ook niet over de acties in Syrië,middellandse zee en hun gedrag tegenover Griekenland.
ook nu overduidelijk is dat ze de Azerbeidzjan steunen met Syrische huurlingen
Dus jij bent die gene die uit ze nek lult..
@Ridde Rogter | 01-10-20 | 20:04:
Graag een bron, want ik kan hier ook niks over vinden. Zelfs niet op een website van de EU zelf.
Historisch gezien in alweer 1936-1937, laten we niet dezelfde fout maken.
WO2 blijft maar tussen de oren zitten. Die oorlog is al gevochten en, naar men zegt, gewonnen. Overigens hadden we die peace aan moeten nemen. Dat had een hoop ellende en lijden gescheeld en het Oostblok zou niet hebben bestaan en de bevolking niet onder het communistisch
juk geleden hebben. Churchill had meer te winnen bij oorlog en Roosevelt ook.
Wij moeten ons er niet mee bemoeien. We hadden ons NIET met Libië moeten bemoeien (kon iedereen zien aankomen), we hadden ons niet met Syrië moeten bemoeien (wespennest en je wordt ALTIJD gestoken) en Cyprus had binnen 24 uur ontzet moeten worden.
Griekenland zou steun moeten krijgen, net als Armenië.
De VS heeft wapens geleverd aan Turkije, Israël aan Azerbeidzjan.
Armenië zou steun krijgen van Iran. Wie heeft het straks gedaan? Iran.
Wie gaat de Armeniërs helpen?
de Ieren want Arm en iërs
Serieus TheoPimRiv, laat men dit gebeuren?
@CalamityJane | 01-10-20 | 20:04:
Arts Gor Khatchikyan is hét gezicht van menselijkheid en warmte tijdens deze coronacrisis. Hij heeft gisteren aandacht voor de zaak gevraagd.
@CalamityJane | 01-10-20 | 20:04: waarom ga jij niet
Antagonist. Dank je.
Klein detail: waar vechten ze om en wat willen ze bereiken?
welke God is de Baas
En waarom geen masker.
Vragen vragen
Machtsvertoon. Micropenissen die zich willen laten gelden met materieel dat ze zelf niet eens kunnen maken.
Armenië wil een groot Armenië. Azerbaycan wil gewoon zijn rechtmatige grond terug.
Een paar bergen in de Kaukasus, bewust slecht ingedeeld door Stalin.
@Alexander des Burgus | 01-10-20 | 20:02:
Ze kunnen die bergen toch delen? Bergen genoeg voor iedereen volgens mij.
Gas gas gas.. dat dus. Erdogan is overal aan het boren om inkomsten te genereren en daarmee zijn hobby uit te voeren.
Hij heeft veel "command and conquer" gespeeld, daar werkte dat ook zo.
@Kaan78 | 01-10-20 | 20:01:
Kun je die uitleggen? Ik ben niet zo thuis in dit conflict...
Een nutteloze enclave. Hek er omheen en lekker onderling laten oplossen.
Twee landen waar ik veel sympathie voor heb op zich. Maar Turkije steunt Azerbeidzjan, dus dan is in ieder geval duidelijk dat ik supporter voor Armenië (hebben ze niks aan verder, maar goed).
U weet maar nooit, C102
Nou inderdaad, 2 parel landen....
Rusland zit met het probleem dat het geen van beide partijen van zich wil vervreemden, maar kan hiermee wel druk zetten op de pro-westerse Armeense regering en de de gasmarkt concurrerende Azeri. De dreiging van een Armeense aanval op de pijplijn richting Turkije zal ze in Baku aardig zenuwachtig maken. Dreigen de Armeense kerncentrale te raken zal internationaal teveel complicaties opleveren om dat als vergelding uit te voeren. Iran heeft al gedreigd Azerbaijan aan te vallen wegens afzwaaiers en oud zeer. Iran verkoopt ook wapens aan Armenië, wat er op gaat lijken dat Israël en Iran daar een proxy-oorlogje spelen om hun wapentuig te testen.
En wat Turkije's reden betreft, kan ik me hier wel in vinden:
"Through its intervention in the southern Caucasus, Turkey is seeking to create leverage over Russia in Libya but above all in Syria. Turkey’s “basic logic,” Oskanian concluded, is, “If you meddle in my backyard, I’ll meddle in yours.”
Read more: www.al-monitor.com/pulse/originals/20...
Misschien, als ie tijd heeft, kan Donald Trump daar ook Vrede Brengen.
Oskanian trekt een verkeerde conclusie. Erdogan is bezig om het Ottomaanse Rijk in ere te herstellen. Hij doet dit om twee redenen. 1. Hij is nog steeds gefrustreerd dat Turkije maar niet toe kan treden tot de EU en dat de NAVO hem constant wantrouwt. Als alternatief gaat hij nu in de stijl van Adolf Hitler maar hardhandig de oude grenzen van het Ottomaanse Rijk herstellen en tegelijkertijd voor heilig boontje spelen (zie maar hoe goed hij opkomt voor de burgers van Libië en Syrië) als sneer naar de EU.
2. Zijn positie is wankel. Generatie Z in zijn land is namelijk nostalgisch naar het Turkije van Atatürk en de boeren en ondernemers willen ook wat anders nu het economisch slecht gaat met Turkije. Om de problemen van Turkije te verbergen gaat Erdogan dus maar tegen iedere buur oorlogje spelen.
@Theo-Pim-Riv | 01-10-20 | 19:52: Trump heeft nergens Vrede of vrede gebracht.
Wat heeft Turkije is Syrië te zoeken?
Wat heeft de VS in Syrië te zoeken?
Olie, macht, invloed, energiemarkt, logistiek.
Rusland is in Syrië op uitnodiging van Syrië.
Over het hellegat dat vroeger Libië heette, dat hebben wij "het verlichte liberale westen" gecreëerd met onze blinde bemoeizucht en de CIA regime change policy van de VS.
Armenië heeft een verbod voor het verlaten van het land voor mannen van 18-55 jaar ingesteld. Vrijwilligers gemobiliseerd. Mensen die willen vluchten worden tegengehouden. Desserteurs mogen neergeschoten worden... Ziet er niet uit dat deze maatregelen zijn genomen omdat ze aan het winnen zijn.
Ze strijden wel de goede strijd, daarom alleen al is het goed dat ze iedereen binnenhouden.
Ze zijn in ieder geval dapperder dan Syriërs. Die gasten vluchten naar Europa.
Het zou niet nodig moeten zijn, maar ja, zeer agressieve buren.
Als Erdogan zich er niet mee zou bemoeien wordt het misschien een wat evenwichtiger strijd.
@Trasnochador | 01-10-20 | 19:53:
Net als de Eritreeërs....
Jouw rang is erdopijper eerste klas?
@smdyasc | 01-10-20 | 20:23:
Zou kunnen, Kaan78 is van de Erdolfjugend, en verkondigt al geruime tijd hier, dat Turken (hij dus ook) een soort uberras zijn.
Je zou het niet zeggen, als je de gemiddelde Anatolier ziet, maar hij is natuurlijk bevooroordeeld.
Geldt er al een negatief reisadvies?
Nee nog niet.
Wel fijn dat Rutte ons nu via ons belastinggeld ook medeverantwoordelijk voor Armeense genocide heeft gemaakt...
Daarom moet Kuzudinges van zijn baas Erdodinges weer infiltreren in het parlement.
Eigenlijk zou je naast de live-beelden van alle ellende voor Jan Soldaat en de plaatselijke bevolking, ook een live-verbinding moeten hebben met alle politici, wapenhandelaren en wapenproducenten die dit allemaal mogelijk maken en in totale extase kijken hoe al dat wapengekletter hun zakken vult en ego streelt.
En niet te vergeten de beleggers in wapentuig!
US congress en senaat, Beit Aghion, Tel Aviv en Raytheon.
Ik begrijp wel waarom dat er geen planten en bomen groeien daar, die zijn ook niet gek. Wat bezielt die mensen daar toch? Komt dat zand tussen de raderen van je hersenen of zo?
Nog niet zo heel lang geleden was het in Europa ook regelmatig hommeles. Wat die mensen nodig hebben is een Unie (met water uit de kraan en dingen).
Maar welke islam in nu aan het winnen?
@Dikke_Tammo | 01-10-20 | 19:46:
Nee, geen unie maar een gemeenschap. Een unie brengt alleen maar oorlog.
@Theo-Pim-Riv | 01-10-20 | 19:49: De Armeniërs zijn christenen; bijna voor de volle 100%.
Ook daarom zijn beschaafde mensen voor de Armeniërs! Maar vooral omdat geitenøker Erdogan al z'n buren waaronder dus Armenië zit te intimideren en lastig te vallen.
Het wachten is overigens op Poetin... Wanneer hij de Armeniërs gaat helpen.
@kortebroek | 01-10-20 | 20:00:
Zijn daar nog veel te veel opgewonden standjes met erecte piemols. Die moet je breken door ze suf te lullen, bij voorkeur door ongekozen democraten, onzichtbare bestuurslagen, deugkrantjes en task forces. Net zolang tot ze accepteren dat we zo niet met elkaar om gaan en dat we dat nu eenmaal zo hebben afgesproken met elkaar.
@Dikke_Tammo | 01-10-20 | 20:11: Daar gaat m'n koffie.
“Israelische drones neergehaald”?
Suggestief.
Turks
Ja, zo hoort het niet.
Israël heeft die dingen gemaakt en verkocht.
De koptekst suggereert iets anders.
Nee, een feit.
Israël heeft ze geleverd, mogelijk verkregen uit het jaarlijks USA steunpakket, aan een islamitische staat met een dictator. En weten op wie deze dictator zijn vizier richt.
Ik snap er weinig van. Voor wie moet ik zijn? Wie zijn de bad guys?
Erdolf en z'n gajes.
Sowieso is Erdogan de ophitsende aanjager.
Moslims tegen christenen( Armenië)
Om een stukkie grond, met net zoveel inwoners als, laten we zeggen, Amersfoort. Voornamelijk Armeniërs.
De Armeniërs zijn de goeie
@Tom Aatje | 01-10-20 | 19:48: ah ze zijn arm en iers
@Theo-Pim-Riv | 01-10-20 | 19:50:
Mooi gevonden. Maar voor de Ieren nooit een reden geweest om te zwichten voor de Engelsen.
Hoop voor je Eduardo dat je weet een lulvraag te stellen.
Hup oorlog!! wacht wel op de Netflix docu, netjes ondertiteld en narrated by Morgan Freeman!
Dat belooft weer meer vluchtelingen met een geldig (?) excuus. Hadden we die al in onze uitgebreide verzameling?
Zeker als ze nog homo, Gristen of transgender zijn, heet Rutte ze welkom, welkom in ons land...
@Ommezwaai | 01-10-20 | 20:01: En je zal zien komen er alleen maar weer moslims hier naar toe.
Reclame voor de filmpjes ....
Er moet verdiend worden. Fijn clickbait voor de toetsenbordhelden. Lekker luchtig doen over dood en verderf van anderen.
Destruction of an Azerbaijani drone. twitter.com/ShStepanyan/status/131169...
Wat zijn die rode stippen? Laser markeringen om de coördinaten vasttestellen?
@internetnaam | 01-10-20 | 19:40:
Die rode 'stippen' is lichtspoor munitie, van grondvuur.
@Tom Aatje | 01-10-20 | 19:49: Bedankt.
REAGEER OOK