Ex-stadsdichter Darryl 'Insayno' Osenga mag uithuilen in De Telegraaf: het was 'digitaal cabaret'
Digitaal cabaret in je broekje HEUJJJ
De allerlaatste keer dan, vooraleer Darryl Osenga zichzelf weer in de vergetelheid mag degraderen. Eerst waren zijn antisemitische uitlatingen, zijn dreigementen met AK47's te sproeien, 'kogels door k*nkerkop'-verwensingen en compleet van de pot gerukte en tamelijk schandalige complottheorieën over Bataclan en 9/11 toch vooral de schuld van GeenStijl. Maar nu De Telebelg een opvangbakje op tafel heeft gezet zodat z'n zilte tranen nog een keer over de frêle wangen kunnen biggelen blijkt dat hij toch vooral een onbegrepen kunstenaar is. Ofzo. "Het was mijn manier van praten, van aandacht vragen voor sommige dingen. Veruit de meeste van mijn volgers op sociale media begrepen me. We zagen het als een soort digitaal cabaret." En iedereen moest inderdaad heel hard lachen om het digitale cabaret met antisemitische grappen en het wegzetten van Bataclan als false flag, en de strijders moesten heel hard lachen, en half Nederland moest heel hard lachen, het was heel erg grappig, Insayno je bent geweldig. "Weet je. Het is een manier van praten die in mijn scene heel gewoon is." Die 'scene' kennen we inderdaad van reclasseringsambtenaar Kees de Koning en zijn verdrietige club gedetineerden, en het is tien keer kudt. Het stomme aan knakkers als Insayno is dat ze in dit land ÁLLES kunnen doen, alles kunnen worden, alles kunnen studeren, alles in eigen hand hebben, alle dromen kunnen nastreven; met een beetje talent zou je zomaar de stadsdichter van Haarlem kunnen worden. En dan ga je onderuit door je eigen onvolkomenheden en de enige kaart die dan nog gespeeld wordt is de Jullie-Joker. Het is doodvermoeiend, dat is wat het is.
Reaguursels
InloggenDus bij digitaal cabaret is alles toegestaan?
In tegenstelling tot cartoon cabaret, stand-up, real-life cabaret?
Het aanstellen van een geradicaliseerde stadsdichter door de Gem. Haarlem valt in dezelfde categorie als het toekennen van de Nobel prijs v.d. vrede aan een dictator. Het politieke statement is van hoger belang dan de uiteindelijke prijs voor de inzet voor de mensheid. Wie om opheldering vraagt is een ‘paria’, wie consequent door blijft vragen krijgt als antwoordt dat ze hiermee de dictator feitelijk in de tang lijken te hebben. Het staat buiten kijf dat de prijs of toekenning helemaal niet bedoeld is/was voor dit soort manipulaties, toch menen ze het recht te hebben om onzuivere politieke doelstellingen te behalen met van oorsprong zuiver bedoelde middelen.
Terug naar het topic. Ik ga er twee afserveren, nl. de toentertijd geradicaliseerde Osenga, want die heeft niets te zoeken in de romantische flair van verbindende Stadsdichter; en de Gem. Haarlem, nl. die misbruikt de sollicitatie procedure om politieke statements en dus heimelijke voorkeuren te promoten, dit boven kwaliteit en puurheid van de aankomende Stadsdichter.
Weeg ik beide partijen dan slaat de balans ten nadele uit voor de Gem. Haarlem. Immers, zij zouden professioneel dienen te zijn, en dat zijn ze niet. Wat Osenga betreft: laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij zijn radicale ideeën definitief heeft afgezworen. Hij dient hiervoor te breken met zijn ‘scene’ of te wel zijn oproer kraaiende achterban. De achterban waar de Gem. Haarlem blijkbaar verzot op is.
Geef die saaie Haarlemmers eens ongelijk dat ze voor Woke wilden doorgaan.
Wellicht is het wenselijk toekomstige "stadsdichters" eerst, binnen de sollicitatieprocedure, een traject te laten afleggen via het Pieter Baan Centrum voor gebleken geschiktheid. Voorts zou ik minkukel Osenga willen adviseren, zo niet willen verplichten, voordat hij wederom een gooi doet naar functies die qua voorbereidingstijd nogal wat tijd in beslag nemen (naar eigen zeggen 4 jaar) de moeite te nemen een bezoek te brengen aan het Haus am Wannsee, Berlin, Topographie des Terrors, Berlin en eventueel ter afsluiting Bergen Belsen, waar Anne Frank is omgekomen en/of Dachau waar de gruwelen van de Holocaust dusdanig waren dat ze tot op de dag van vandaag nauwelijks te bevatten zijn. Scholen en organisaties die zijn training van 'sleutelfiguur tot kwartiermaker' inkopen zouden zich hierover terdege achter de oren moeten krabben. Antisemitisme is één, het verheerlijken van het leegschieten van een AK47, in welke omstandigheid en op welke school dan ook, is twee. Je kan dat "digitaal cabaret" noemen. Voor ondergetekende zijn het vele bruggen te ver.
Antisemitisme digitaal cabaret? Dacht het even niet, nee.
nog steeds: waarom moet een stad zo nodig een dichter hebben? Wanneer zo'n stad geld heeft voor dit soort onzin wil ik geen klachten meer horen dat ze geen geld hebben voor jeugdzorg, ouderenzorg, ..... etc.
Vergeet opgewonden standje Insayno en kijk naar Steff bij de PunchOutBattles Live, Insayno vs Steff:
'O, dat was 2011, toen deed je nog niet alsof je zwart was!'
'Ironisch dat je de blanke helft van jezelf probeert te onderdrukken.'
'Waarom heb je zo'n hekel aan racisme, je hebt er heel je carriere aan te danken!'
'Heeft iemand hier een megafoon voor deze mega-phoney.'
'Ik zag je moeder trouwens nog, wat een apart wijf. Da's niet negatief, ik hou wel van een beetje apartheid.'
Ik heb niets tegen Antillianen, ben dol op roti.
@__dictatuur | 29-09-20 | 22:34:
Ik heb niks tegen Surinamers, ben gek op fungi.
Wie? Het is iemand met weinig fans en bekendheid.. houden zo
Is het bedoeling dat we zijn artiestennaam uitspreken als “ insane” ? What‘s in a name ? En dat is echt de enige literaire indruk die hij kan opwekken.
Hij is geboren in Nederland. Heeft alle kansen gehad. Zwart maar met 100% wit privilege. Maar heeft gekozen voor 'anti' omdat het hem wat speciaals geeft. Maar hij is gewoon een Nederlander net als Piet en Henk. Hij heeft er alleen weinig van gebakken, dus zet hij z'n exotische veren op als een smoes. Een dichter zou zelfonderzoek doen en de faalpijn blootleggen, maar nee. Hij is 100% hollands, dus hij probeert een makkelijk ambtenarenbaantje te versieren met het ophangen van een lulverhaal over slavernij van 250 jaar geleden. Had hij wat over gehoord met maatschappijleer. Toen lette hij kennelijk wel op. Wat een tegenvaller.
Android van Duin misschien.
Inderdaad PikinLilly. Zet zo’n nep neger eens een maand in een Afrikaans dorp. Komt Jankend terug.
Eigenlijk is Darryl Osenga dus een soort Andre van Duin.
Een dichter die nog geen sok kan stoppen, wed ik.
U praat poep, echter ik heb geen zin om dit te bewijzen.
Als het een echte dichter was geweest, had hij dit gedoe had gebruikt voor een inzichtsvol gedicht. Waarom heeft hij zoveel Zwarte Woede? Waarom kiest hij voor die AK-47 als symbool? Waarom geen zwarte tulpen? Waarom geen patatje speciaal? Maar nee, hij komt met een slappe kulsmoes. Als een gemeentesecretaris die een pakje punaises mee naar huis heeft genomen. 'Sorry maar ik heb er niet over nagedacht dat andere mensen dit niet normaal vinden'. Maar waarom dan, dichter, vind je dit wel normaal? Wat zegt dat over jou, over anderen? Niets van dat alles. Het is geen dichter. Het is een luie graaier vermoed ik. Misschien komt dat mooie gedicht nog. Ik hoop het.
En dan te bedenken dat hij een maatschappelijk werker is.
Gif voor de jeugd.
mattie/schappelijk
Darryl 'Insayno' Osenga doet al jaren racistische en antisemitische uitspraken. Maar goed, er lopen wel meer van dit soort figuren rond.
Waar het echt misgaat: dit mag in het huidige klimaat niet benoemd worden bij iemand met een migratieachtergrond. Sterker nog: de overheid beloond deze mensen met een (ere) baan.
Die 'scene' is de oemma, ofzo?
Manmanman, noemt nu elke bedreiger zich opeens dichter of woordkunstenaar? Op zich niet erg, maar de massa die daarin meehuilt en het goed vindt...
Zonder vmbo-ers zou hij vakkenvuller zijn bij achmed's buurtsuper in een ruwediamantenwijk.
Denk eraan mensen: wit privilege is een kop koffie drinken op een terras, racisme is bruine mensen verantwoordelijk houden voor hun uitspraken en kolonialisme is ovenschotels 'roti' noemen.
Alleen geen lid worden van GS mag nog steeds!
En geweldsverheerlijking is opeens een bruin privilege als het aan de NRC-, Volkskrant en Parool-lezers en D66-stemmers ligt.
@SIogra | 29-09-20 | 18:15: Volgens mij is dat al enkele decennia zo.
En degenen die hem aangesteld hebben en dus overduidelijk geen antecedentenonderzoek hebben gedaan, wat gebeurt daarmee in onze “democratie” (lol)
U gaat nog van het meest positieve scenario uit, namelijk dat er helemaal geen antecedentenonderzoek plaatsgevonden heeft.
Waarschijnlijk is het echter zo dat zo'n onderzoek er wel degelijk geweest is. Maar dat 'men' de resultaten niet ernstig genoeg vond om er consequenties aan te verbinden. Of dat 'men' dacht dat deze woordkunstenaar er gewoon mee weg zou komen...
Daarom is het belangrijk dat de aanstellingscommissie aan de tand gevoeld gaat worden. En dat de notulen van de beraadslagingen boven water komen!
(klokkenluider, meld je...)
Deze loser is een sociaal werker als ik mij goed herinner. Dit land. Wanneer een FunX Award?
Insayno is nog niet veroordeeld voor verkrachting of moord, dus dat is lastig.
Al heeft FunX wel toegezegd dat mensen die boven de wet staan geen strafblad hoeven te hebben om voor prijzen in aanmerking te komen.
Er moet dus nu even een OvJ opstaan die garant staat dat insayno nooit zal worden aangeklaagd, ongeacht wat hij heeft uitgevreten. Als insayno de garantie heeft dat het OM hem zelfs weg laat komen met moord, dan kan ook hij zijn Prison Award in ontvangst nemen.
Ik vind het jammer dat nieuwe Nederlanders altijd op 1 misstap worden vastgenageld. Voor hen is het ook niet makkelijk, zo'n democratie, dat je ineens mag zijn wie je bent. Dat je niet meer hoeft te vrezen voor je leven om wat je zegt. Ja sorry hoor vind dat nogal wat. Geef hem wat tijd en oordeel later.
Nieuwe Nederlander? Gewoon geboren in Nederland hoor.
Deze 'nieuwe Nederlander' werd geboren in Amsterdam en groeide op in Haarlem-Schalkwijk. Hij heeft 33 jaar de tijd gehad om een beetje leuk mee te doen. Maar ja: met een beetje leuk mee doen verdien je niet zo veel - en als je schoolkindertjes wijst op hun white privilige komt de overheid je tegemoet met bákken geld. Als gemeenten nu eens zouden stoppen om verkapte 'huidskleursubsidies' te verstrekken aan allerlei vage 'stichtingen'... dan was het snél gedaan met de waanzin.
Het is een kwestie van de verotte mentaliteit bij dit soort lieden. Wie zegt nou zulke dingen?
Wat sneu zeg. Eerst een grote bek hebben, en daarna toch maar zeggen dat het allemaal niet zo bedoeld is. Het is dus gewoon een sneue wannabe-gangster, zoals er zovelen zijn die ervoor kiezen om niks van echte waarde bij te dragen aan de maatschappij. Jammer dat zij nog steeds een podium krijgen door misplaatst exotisme, maar gelukkig is deze knakker flink door de mand gevallen.
Het filmpje ziet er al wat ouder uit. Ik weet niet wat Tom destijds gedaan had om de woede van die mentaal gemankeerde gozer op te wekken, maar de net ingehouden agressie spreekt boekdelen.
Is gewoon de manier van praten voor die lui. Moet je is luisteren onderling, zeker ook als het in eigen taal gebeurd hoe hard, fel en agressief het al overkomt.
Om dan vervolgens Nederlands een harde botte taal te te noemen.
Het was Darryl's digitale diarree.
Darryl, ga je school afmaken en neem bijlessen Nederlands.
Het stomme aan dit land is dat knakkers als Insayno ÁLLES kunnen doen, alles kunnen worden, alles kunnen studeren, alles in eigen hand hebben, alle dromen kunnen nastreven - en dat wij aan knakkers als Insayno tegelijkertijd geen enkele paal en perk stellen als ze zich laten leiden door de eigenschappen waardoor ze dat in een ander Noordwest Europees land nooit (meer) zouden kunnen.
-
Wij zijn ófwel te tolerant - ófwel te laks - ófwel te onverschillig.
-
Hoeveel te klein zou dit land zijn geweest als Wilders vergelijkbaar relativerende opmerkingen over de slavernij zou hebben gemaakt...
In de scene van kannibalen heeft men helegaar geen tijd voor dichten.
Heel duid'lijk is hier de moraal:
-
Wordt nooit uw eigen kannibaal.
-
(Lyrical Laria, John O'Mill)
O ja. Die lutser met dat wapen.
Die kunnen ze beter een kitpistool in de handen drukken.
Kan ie wat af gaan dichten.
Dat dicht beter dan die rijmelarij die hij uitbraakt.
Chapeau!
Zo zie je maar weer dat de beleidsmakers en PR-mensen van de (semi)overheid geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn. Ze kennen alleen de buzzwords "inclusief", "divers", "verbinden" en dat idiote D66 gedachtengoed van kleurtjes turven. Ze verdiepen zich totaal niet in de personen die ze als stadsdichter of "kunstenaar" lopen te promoten.
Uiteraard. Want nog daarvan afgezien dat die mensen te beroerd zijn om vooraf even hun huiswerk te doen: negerts zijn heiligen. Negerts kunnen per definitie - dan wel per huidskleur- natuurlijk nooit intolerante, fascistische, samenlevingsplijtende. tot maatschappelijk geweld oproepende, groepsbeledigende klootzakken zijn.
-
En de hele gedachte daar achter is zó ultiem racistisch, dat de selectiecommissie voor de Haarlemse stadsdichter terstond een uitnodiging voor een toelichting bij de rechter-commissaris zou moeten krijgen.
Volgens mij weten ze heel goed met wie ze te maken hebben. Als je iemand gaat benaderen dan kun je die naam toch even googelen?
Je bent toch al op zoek naar zijn contactgegevens.
Na een dag raamzitten kunnen die 5 minuten werk vast wel als een uur overwerk worden gedeclareerd.
Het interesseert ze gewoon geen ene r**t. Ze doen het er juist om.
Net als die akwasi die de NPO Prison Prijs kreeg, nota bene een paar dagen na alle ophef. Een andere genomineerde, blacka, zat vast vanwege die moord op Scheveningen. Weer een andere genomineerde had in Suriname vastgezeten voor het groepsgewijs n**ken van een minderjarige, waarna de sessie online werd gezet. Een belangrijke voorwaarde om bij rap-uitzendbureau Top Notch serieus genomen te worden.
Links is echt volkomen de weg kwijt.
Als je zulke lompe dingen zegt en denkt, wilt behoren tot een scene waar zulk gedrag cool is, dan zegt mij dat genoeg over je kutharses. Mijn zoon zou er niet mee wegkomen, je bewaart je fatsoen maar.
Hij is oud genoeg om in die dingen tot een verstandige keuze te komen, maar hij vond het wel leuk zo. Goed dat hij op zijn plaat is gegaan.
Weer zo een droeftoeter die koketteert met zijn afkomst, maar ondertussen nog nooit iets heeft bijgedragen aan de maatschappij in dit land d.m.v. werken (sic).
Even wat anders: hoeveel 'streetcred' hou je eigenlijk over bij je matties als je door een stel roomblanke midlifers wordt uitgeroepen tot stadsdichter?
Ze lachen erom, dat ze de witmang te slim af zijn.
Want ze weten zelf ook heus wel dat ze niks kunnen.
Maar voor deze en allerlei andere fopfuncties krijgen ze meer subsidie dan menig Nederlander met hard werken verdient.
Hoewel ik dit digitaal zit te typen vloeit het toch gewoon analoog uit mijn brein.
Hoewel ik dit digitaal zit te typen kan het ook gewoon analoog mijn gedachtte zijn.
Acher elk woord zit een verhaal in digi taal. Een code van eenen en nullen.
Maar de code van eenen en nullen waarmee insayno zijn beeld zit te vullen
Is zowel analoog als digitaal in het geheel niks om over te roemen
En met slechts twee woorden is insayno zijn werk te benoemen
Digitaal gefaal.
Dat is mijn digitale en analoge keus,
Insayno, je bent een nul, een kneus.
Peace out! *Gooit microfoon op de grond*
'strijder' een woord wat aan inflatie onderhevig is als je geen veteraan bent, geen dienstplicht hebt gedaan of hebt afgekocht. Jihad daarentegen de strijd om de islam te verdedigen of om als goed gelovige moslim door het leven te gaan. Darryl heeft zijn persoonlijke jihad met ak47
Is het antecedentenonderzoek betreffende de volgende Haarlemse stadsdichter al gestart?
“Weet je. Het is een manier van praten die in mijn scene heel gewoon is.”
- Constant Kusters
Kijken of hij het dan nog zo’n goed excuus vindt.
Blokkeer Fries: 'Weet je, het is een manier van parkeren die in mijn scene heel gewoon is.'
Die jongen kan het niet helpen. Ik snap niet dat de ambtenaren die Insayno hebben voorgedragen als stadsdichter buiten schot blijven.
Die waren zo verblind door zijn pigment (want laten we wel wezen, positieve discriminatie is de enig reden dat hij die gig kreeg), dat ze niet zagen wat voor figuur het echt is.
Hij is gekozen omdat de adviescommissie bedacht had dat een "jongen van de straat" goed de verbinding zou kunnen leggen tussen jongeren en "de politiek". Daarbij vergetend dat de verbinding tussen (lagere) overheid en normale burgers ook niet om over naar huis te schrijven is. En dan krijg je dus dit. Wat je de commissie kan kwalijk nemen is een slecht advies. Wat je het college kwalijk kan nemen is het overnemen van een slecht advies.
Jouw manier van praten, aandacht vragen voor, in mijn scene snappen ze mij. Allemaal best. Maar als je nog steeds niet snapt dat je daarmee misschien maar beter geen stadsdichter kan worden, en dat dat dus niet aan guurrechtse haters ligt maar aan het feit dat je in die rol een breder publiek dan jouw "scene" toespreekt, dan ben je nu dus echt definitief ongeschikt voor die functie.
Hij had moeten beginnen als buurtdichter.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 16:22: Straatdichter lijkt me mooi genoeg.
@Eric Newby | 29-09-20 | 16:24: Wel in het riool starten aub
@Eric Newby | 29-09-20 | 16:24: Misschien is ook de buurt -het kwartier- te hoog gegrepen.
In mijn scene gedragen we ons en praten we ABN. Misschien niet de meest spannende scene, maar ik ambieer dan ook geen baantje als stadsdichter.
Ik ben benieuwd hoe de nominatie tot stadsdichter tot stand is gekomen. Degenen die voor hebben gestemd moeten ook represailles krijgen.
Een onafhankelijke commissie heeft hem voorgedragen en het college heeft dat advies klakkeloos overgenomen.
Begrijp dat digitaal cabaret vanaf nu strafbaar is? Lijkt mij wel. Levensgevaarlijk, polarisatie is het.
Dit soort mensen rechtvaardigen hun daden door zichzelf wijs te maken dat ze vrijheidsstrijders zijn. Wat ze niet snappen is dat zij een probleem zijn.
Het zijn zij die niet zich geen raad weten met de vrije Nederlandse samenleving en willen de vrijheid beknotten in naam van de vrijheid (hoe ironisch).
Inwoners van NL behoren tot de meest vrije wereldburgers ooit.
Verwar vrijheid niet met ideaal of perfect.
Ook NL is niet het ideale of perfecte land. Maar welk land is dat wel dan ?
Wat ook een probleem is, is dat dit soort lui niet zo heel slim is. Komt een boel narigheid van.
Behoorde..... want tegenwoordig kan, alles wat je zegt & doet, tegen je gebruikt worden. Dat maakt, samen met de import van 3e wereldvolk een bijzonder onspontane & opgefokte samenleving.
@bqbq | 29-09-20 | 16:23: Het wordt er inderdaad niet gezelliger op. Als alles wat in de US gebeurt hier een paar jaar later ook gebeurt dan staan over een paar jaar onze steden ook in brand. Met dank aan Mark Rutte en zijn voorgangers.
Vrijheid is verleden tijd!
Allemaal gelul van een dronken aardbei natuurlijk, maar hij is nog wel vent genoeg om toe te geven dat het aandacht vragen is. Dus: Prima, zalwel en nu hup, de vergetelheid in met jou. Ksssst!
Hier in 010 heeft men na raadsvragen van Leefbaar Rotterdam inmiddels een campagnevideo met daarin rapper Insayno offline gehaald. Een woordvoerder van de Rotterdamse gemeente betreurt de ophef: ‘Wij zijn geschrokken van alle dingen die naar boven zijn gekomen. Die campagne was positief bedoeld, maar er is een discussie op gang gekomen die je op zo’n moment niet wilt.’
Leefbaar Rotterdam had bij monde van raadslid Tanya Hoogwerf vragen gesteld over Insayno aan burgemeester Ahmed Aboutaleb.
dekanttekening.nl/nieuws/leefbaar-rot...
Tja. Gemeente R'dam had natuurlijk ook eerst zelf onderzoek kunnen doen, voor ze insayno benaderden. Iedereen weet dat het in de rapscene normaal is om tot geweld op te roepen, geweld te gebruiken en een strafblad te hebben.
Dat weet iedereen met een IQ boven de 12, dus ook circa 10% van de gemeenteambtenaren.
Dit doet me denken aan de heibel rond moslimextremist Tariq Ramadan. Die homohater kreeg ter ere van de moord op Fortuyn een fopfunctie aan de Erasmus universiteit. Betaalt door de gemeente Rotterdam.
In ruil voor 3,5 miljoen euro zou hij 2 dagen per week "bruggen bouwen" tussen de voor- en tegen- standers van moslimterrorisme. Uiteraard heeft Ramadan nooit een hand uit willen steken naar de tegenstanders van terrorisme, maar Rotterdam vond het jarenlang best.
@Dandruff | 29-09-20 | 16:17: Hij heeft wel geprobeerd de verbinding te leggen met een dozijn vrouwen. www.trouw.nl/nieuws/misbruikverdachte...
Ga een rotistoofschotel maken. Maar dan zonder roti. Ut Moan! Of hoe ze dat in de Zuidelijke Waddeneilanden ook zeggen. Echt, Suriname. Het moet een schitterend en beloftevol land zijn. De Nederlandse diaspora. Niet dat ik zelf niet ver heen ben. Surinamers als de moderne joden. Koken met inductie. Puur magnetisme.
Er is een reden dat ovenhandschoenen niet van fluweel gemaakt zijn: het is friet. www.youtube.com/watch?v=fUbUHZ4cOt4 Mooie tips en dan bijna het zout op de patatten vergeten. Foei!
waarom niet een lekkere erwtensoep, spaghetti, een boerenkool-stamppot en oliebollen toe.
www.smulweb.nl/recepten/1327803/Surin...
www.fajalobi.nl/boerenkool-met-stofoe...
www.fajalobi.nl/spaghetti-met-gehaktb...
www.thisgirlcancook.nl/recept-surinaa...
@Glasgow Argus | 29-09-20 | 16:17: Komend weekend wilde ik betaalbare Cajunkruiden halen in de Oriëntaalse supermarkt. Is zowel de bieslook als de lente-ui nog steeds in de aanbieding. Worden het toch nog Keynesiaanse sperzieboontjes. Slaafs het aanbod volgen. Yeah right: iedereen een kudtje. Scheelt een hoop gelul: www.youtube.com/watch?v=35JzFH8Fdm4
Hij was het zouten dus niet vergeten. Dat soort dingen. Maar dan toch. Dubbelgenaaid.
Hij kan beter ergens de plees gaan schoonmaken. Heeft hij vast meer talent voor.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 16:09 |
Ik denk dat hij zelfs dat niet zonder toezicht tot een goed einde brengt. Ik heb hier orchideeën staan met meer fatsoen en I.Q. in hun bladpunten dan deze lutserT in zijn hele lijf. En dat wou men dan op zo'n prestigieuze positie zetten. De horror!
Fuk die telebelg, kan daar alleen iets lezen als ik eerst betaal. Doet me denken aan wo2, kwam je terug uit het kamp mocht je eerst belasting aftikken. Godgeklaagd vind ik dit. Boe, televaag, typerend weer.
Ben jij zo oud?
Uw parallel is het niet net niet.
@Glasgow Argus | 29-09-20 | 16:09: Ga jij maar lekker ingewanden eten, rare schot.
Cabaret? Oh, dan was het vast leuk (ook al snap ik het niet direct).
De rapper zou zijn leven gebeterd hebben. En gegroeid zijn in zijn denken. Daar mag best wel wat meer fiductie in komen. De cancelcultuur en afrekencultuur staat een beter begrip voor elkaar in de weg. Ook als de VVD vanwege de verkiezingen zichzelf even wil positioneren. Juist de VVD had vrijheid van meningsuiting en vrijheid van ontwikkeling hoger in het vaandel moge dragen.
.
Maar waarschijnlijk kon de rapper ook een aanklacht verwachten voor bedreiging, wat in een stadbestuur dat zelf last van bedreigingen heeft gehad natuurlijk niet lekker dicht.
Gedicht van
Lucebert,
+-1970
Er is een grote norse neger in mij neergedaald
die van binnen dingen doet die niemand ziet
ook ik niet want donker is het daar en zwart
maar ik weet zeker hij bestudeert er
aard en structuur van heel mijn blanke almacht
hij morrelt wat aan halfvermolmde kasten
dat voel ik – splinters schieten door mijn schouder
nu leest hij oude formulieren dit is het lastigst
teveel slaven trok ik af van de belasting
Het rijmt niet maar het dicht wel.
Hoofdpijn krijg ik van dat gedoe.
Hoofdpijn.
Daarom als troost:
gedicht voor een zeer hoofd
de wind verft mijn ogen om
tot spitse vlaggen
en ik geef mijn hoofd over
aan de grote verre wolken
in de grote verre wolken
zitten maanzieke honden
als door de ramen de zon schijnt
zijn de honden zonzieke poezen
mijn benen jengelen uit de verre wolken
als van processies verstoken klokken
maar mijn hoofd is een haan tussen de honden
en brult en balkt en blaast en blaft
terwijl de honden huilen
- Lucebert
Sieg Heil und Heil Hitler!
Lucebert,
+-1943
Kunnen we voor dit soort droeftoeters een logbiek aanmaken? Three strikes out
Een ware Woordkunstenaar.. Digitaal cabaret! Hij bedoelde het overdrachtelijk!
Het is dat ik geen linkjes kan plaatsen.
Google daarom op " ECLI:NL:RBDHA:2016:13663 ".
Uit 2016. Ja, dat is 'm toch echt:
120 dagen onvoorwaardelijk + 95 dagen voorwaardelijk + 240 uur taakstraf
Bekend met Twatter? Zo'n vizier op links account zoekt je hulp..
@NumbNuts | 29-09-20 | 15:59:
VizierOpLinks is een uitstekend initiatief. Dat alle steun verdient.
(mijn Twatterkennis en FB zijn zeer beperkt, dus heb ik weinig hulp in de aanbieding. Helaas, want ik zou VOL maar wat graag willen helpen...)
Drillrap is ook puur cabaret.
Laatst nog een cabaretier doodgestoken op Scheveningen.
Dolle pret.
Voor hosties ja.
@Rico Tampeloerus | 29-09-20 | 15:55:
Kut autocorrect. Josties
@Rico Tampeloerus | 29-09-20 | 15:56:
Ga dat insayno, akwasi, blacka en al die andere cabaretiers maar even vertellen.
Dan ben je een racist.
Dat er vele volgers mogen volgen nietwaar?
Ja maar die was voor de grap neergestoken.
@Binnenbaan | 29-09-20 | 16:19:
Klopt. Rapper blacka gaat dat in zijn oudejaarsconference gebruiken.
Benieuwd of blacka al weet op welke datum oud&nieuw dit jaar valt.
En OM, Links broeinest, komt er nog een jarenlange juridische procedure tegen deze kneus?
Net als tegen U weet wel wie...?
He who's name should not be mentioned?
Dat mag niet van de vvd.
"Aandacht vragen voor sommige dingen". Waarom wordt daar niet op doorgegaan? O ja, welke dingen dan? En is dat gelukt? Hoe dan? Zie jij Bataclan als cabaret? Zie jij de holocaust als cabaret? Nee hoor, men stelt een vraag, Pipo geeft antwoord en dat was het dan. Als zoete koek.
Dat is het! Elke neger is zijn eigen Jezus! En de plaatselijke pers schrijft je Soort in hoofdletters! Hop, het Kruis op! www.youtube.com/watch?v=hUE-ic_Q0g4
Kwam er nou nog beleid tegen verwarde mannen?
Tante Euthanasia kan nu al een oplossing bieden.
Dat het zowieso zover heeft kunnen komen, die aanstelling. Kijk DAT snap ik nou niet?
Ik snap het wel. Ambtenaren. Altijd tegen het volk. Bovendien gratis geld dus kut maar wat aan, wordt toch betaald door anderen.
@Gokmaar | 29-09-20 | 15:49 |
U bent de niet de enige die daar spontaan van begon te head desken. Het ergste nog? Dat zowel die commissie alsook bepaalde mensen bij de Gemeenteraad niet het flauwste benul hadden wat ze verkeerd deden. Slecht vanwege de terecht opgestoken online sh!t storm en hoon die hen ten deel vielen trok men de keutel schielijk in. Het verval bij bepaalde overheidsinstanties was nog nooit zó pijnlijk zichtbaar.
“Weet je. Het is een manier van praten die in mijn scene heel gewoon is."
En daarom krijgen jullie in die scene geen stageplaatsen. En zo is de cirkel weer rond.
Jij racist....
@Le Roi,
Belangrijker; daarom maakt iedereen in die scene elkaar af.
Er worden ieder jaar een stuk of 10 rappers vermoord; om over het door rap geïnspireerde debiele voetvolk nog te zwijgen. In de VS zo'n 7.000 doden door black-on-black violence per jaar.
En maar janken over pakweg 10 ongewapende zwarte criminelen die jaarlijks omkomen door politiegeweld. In vrijwel alle gevallen nadat ze een misdrijf hadden gepleegd; en ook weigerden simpele instructies op te volgen.
Ik heb ook ik Curaçao het slavernijmuseum bezocht. En ik weet nog dat ik dacht 'zóveel mensen onderin zó'n kleine (nagebouwde) boot?' Er is van alles te zien zoals handboeien, gereedschappen en allerlei ijzerwaren om de slaven mee onder controle te houden. En misschien is het voor het besef van mensen, het zien van die spullen (dus niet op foto) wel een eyeopener. En ja, daar werd ik wel stil van. Een vergelijking trekken met de holocaust, daar ben ik niet op gekomen. Maar als ik hetgeen ik in dat museum heb gezien, vergelijk met goederenwagons gevuld met Joden, vind ik het nog niet eens zo'n gekke vergelijking.
Joh, Leptob, iedereen is het er mee eens dat de slavernij een donkere periode uit onze geschiedenis is geweest. Maar je moet zaken ook in zijn tijd zien en er nu van leren, dat was niet goed. En dat doen we middels onderwijs op school. Maar de huidige generaties verantwoordelijk stellen voor zaken van eeuwen geleden, dat is wel debiel toch? Wij doen nu toch ook normaal tegen Duitsers? Of vragen wij ook elke dag om vergoedingen?
Toch zijn er een paar verschillen. Zoals de systematische vernietiging van miljoenen mensen in slechts een paar jaar tijd.
Belangrijker; niemand hier heeft de Nederlandse slavernij nog meegemaakt.
Waarom willen types als insayno daar 150 jaar later geld uit slaan?
Waarbij grofweg de helft van de om bloedwraak schreeuwende "schuldeisers" nota bene zelf afstamt van Ashanti of andere slavenhandelaren?
Mevrouw Odin en ik zijn er ook geweest. Rondgeleid door een zwaar getraumatiseerde mevrouw, die nog steeds iedere dag leed aan de verschrikkingen die haar voorouders waren aangedaan. En ja, eigenlijk nog steeds aangedaan worden door alle Nederlanders. Dus snel storten die miljarden aan hulp...
Er zijn op allerlei momenten in de geschiedenis mensenrechten geschonden. En dan uitgerekend de holocaust erbij halen. In deze context geen gekke vergelijking maar puur antisemitisme.
@Odin | 29-09-20 | 16:01: Ik beschrijf alleen wat ik heb gezien en heb ervaren. Dat staat compleet los van wat ik vind hoe mensen nu, 'een slaatje willen slaan' uit wat er ooit is gebeurd.
Ik heb geen slaven. Mijn vader had ze ook niet. Mijn opa ook niet en mijn overgrootopa ook niet. De huidige afstammelingen van slaven hier zijn nooit slaaf geweest, hun vader, opa en overgrootopa ook nooit. de slavernij was al voor hun tijd afgeschaft en ik geloof niet in erfzonde dus kunnen we eindelijk van beide kanten eens ophouden over dat gezeik?
@Dandruff | 29-09-20 | 15:59|
Dit dus.
"Belangrijker; niemand hier heeft de Nederlandse slavernij nog meegemaakt."
Niet alleen dat, men is hier zelf vrijwìllig naartoe gekomen! Toen Suriname in 1975 haar onafhankelijkheid kreeg verhuisde letterlijk meer dan de helft(!) van de Surinaamse bevolking naar Nederland.
"Waarbij grofweg de helft van de om bloedwraak schreeuwende "schuldeisers" nota bene zelf afstamt van Ashanti of andere slavenhandelaren?"
En dit is wel de moeder aller gotspe. Bij zowel Airfryer alsook Akwasi zijn dírecte familielijnen te trekken naar de daders van zulks. In Nederland was echter slechts een héél kleine groep zeer welgestelde families en bedrijven betrokken - wat het overigens niet minder verwerpelijk maakt - bij de Trans-Atlantische slavenhandel.
Zeker 98-99% van de inheemse bevolking in Nederland was op dat moment zèlf niet veel meer dan een veredeld slaaf (lijfeigenen/ horigen). Men had géén stemrecht, géén informatie zoals we die nu onder onze vingertoppen hebben en kon niet alleen geen enkele invloed op het e.e.a. uitoefenen, maar had ook nauwelijks weet van wat er twee dorpen verderop gebeurde, laat staan op een continent waarvan men het bestaan vaak niet eens wist.
Zowel Brabant als Limburg behoorden op dat moment niet tot wat nu Nederland is. Sterker nog, zij waren zèlf wingewesten met in Brabant honderden jaren van bittere armoe als gevolg. Aan dit alles wordt door Akwasi cum suis wel heel gemakkelijk voorbij gelopen.
@Sjefke7807 | 29-09-20 | 16:16:
Daarom vindt links het zo belangrijk dat ons onderwijs kapot is.
Elke kennis moet vervangen worden door racistische linkse dogma's.
We mogen niks meer weten; geschiedenis, biologie, wiskunde, aardrijkskunde; het zijn allemaal "blanke constructies", net als ijver, intelligentie of punctualiteit.
En foutloos schrijven is al helemaal racisme.
Ook het begrip van woorden is totaal verdwenen door Newspeak. Hoeveel procent van de mensen die 24/7 "racisme" schreeuwt zou daar de juiste definitie van kennen? Hoeveel mensen in die kringen weten het verschil tussen kritiek, belediging en bedreiging?
En basale logica; hoeveel van die gesubsidieerde racisten weten het verschil tussen kritiek op een religie, of het vernietigen van iedereen die een religie wel of niet aanhangt?
Oftewel het verschil tussen ideologie en individu?
Waarbij men beseffe dat ook het bekritiseren en beledigen van bijvoorbeeld christenen, blondines, Belgen, blanken, PVV-ers etc hier al eeuwen is toegestaan. En terecht. In een land met echte Vrijheid van Meningsuiting leidde kritiek of belediging nog nooit tot genocide. Zolang iedereen mag reageren op die kritiek en beledigingen gebeurt er niks.
Genocides zijn steevast het gevolg van een gebrek aan Vrijheid van Meningsuiting. Van de Politiek Corrupte Censuur waar akwasi, airfryer en insayno naar streven zeg maar.
Als een bepaalde groep 24/7 mag roepen dat andere mensen dood moeten, zonder enige tegenspraak (want "racisme"); dan gaat het fout.
Altijd.
@Hangtietsmurfin | 29-09-20 | 16:14: Ik noch mijn voorouders heb cq hadden ook geen slaven. We zijn geen Ashanti zoals Afriye en Akwasi. Is deze woordkunstenaar toevallig ook een Ashanti?
@5611 | 29-09-20 | 17:00:
Nee. Deze gek heeft een Nederlandse moeder en een Surinaamse vader.
Volgens zijn eigen rassenleer is hij dus 50% "dader" en 50% "slachtoffer", wat qua herstelbetalingen makkelijk lijkt.
Tot je beseft dat relatief veel Surinamers een of meer blanke voorouders hebben. Dus insayno zou bijvoorbeeld ook 75% "dader" kunnen zijn.
Aan wie zou hij die overige 50% schadevergoeding dan moeten geven?
Aan 100% Afrikaanse Ashanti slavenhandelaren?
@5611 | 29-09-20 | 17:00: Kan niet vervolgd worden of rutte krijgt een beroerte.
Al die gasten zijn cabaret. Heel heel slecht armoedig niveau cabaret.
Er staan nogal wat blanke Nederlanders vaak voor 'digitaal cabaret' voor de rechter (Sylvana Simons, bij die journaliste, etc.). Kennelijk snapt het OM die humor niet (al vinden ze het digitale cabaret van middeleeuwiërs grappiger als het over Wilders gaat).
Met Volkert was het ook lachen. Hele sterke conferences altijd.
Wie was de opdrachtgever, hallo OM zoek dit eens uit, lijkt me niet zo moeilijk.
Maar typ je "bom erop" op FB dan word je door het OM vervolgd.
Ik maak vaak zelf roti dus ik verwacht vanavond een AT aan de deur.
Maar u is dan ook geen stadsdichter (geweest)
Een loser die altijd een loser zal blijven.
Ja, en het is in de pedo-scene heel normaal om te praten over seks met kinderen.
En in de mensenhandel-scene is het normaal dat je mensen verhandelt.
En dat het in de zwakzinnigen-scene normaal is dat je mensen met de dood bedreigt en de holocaust ontkent, maakt niet dat iedereen dan denk: "Oh jongen, nou! Als dat in jouw scène heel normaal is, wie zijn wij dan om daarover te oordelen?"
Het lot van de familie Meijer. Charles Lewinsky. Geen cabaret! Knuppel.
Dit soort types plegen vaak zelfmoord. En ik ga Darryl niet aanmoedigen.
OT: Vragenuurtje met Van Nieuwenhuizen. Ontwijken van simpele vragen, zo corrupt als de neten.
Onze regeerders corrupt hoe komt u er bij!
Verantwoording nemen voor je eigen gedrag is bij die gast ver te zoeken.. Kansloos
Dat laatste woord vat het wel perfect samen.
Laat hem anders even tot bezinning komen op een analoge gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis.
Laat de politie ze met een taser kunstneerschieten
Niemand gelooft je... trut.
"Weet je. Het is een manier van praten die in mijn scene heel gewoon is." Dat is ook het probleem.
Doet me denken aan een scene in de serie Soprano's. De vrouw van Tony met haar buiten de deur vriendje. Leraar van een der kinderen. Ze ging er vanuit dat alle mensen zo leefden zoals zij gewoon was.
@CalamityJane | 29-09-20 | 15:52:
Robert heette hij volgens mij. Prachtige serie!
Sjonge wat een clickbait. Ik dacht echt even dat er een genuanceerd interview te zien zou zijn. Silly me
Dat soort dingen zijn geen interview, maar een podium voor mensen zonder talent waar een schijnwerper op is gekomen. Ik maak ook kans!
“Weet je. Het is een manier van praten die in mijn scene heel gewoon is." Hier heeft ie gewoon gelijk. Hele volksstammen die het gewoon vinden niet aan te passen, docenten en agenten een grote bek geven, hulpdiensten bedreigen, gewoon schijt aan alles hebben weet je. Ze krijgen zo weinig tegengas en dwang om fatsoenlijk te zijn dat ze gewoon in die bubbel geloven. Nu pakte dat een keer anders uit.
De Bierkeller rethoriek was eigenlijk ook cabaret, maar werd totaal verkeerd begrepen door het publiek. Alles wat daar na gebeurde was een soort onbedoeld lawine effect, een ongelukkige genocide als dieptepunt.
Gelukkig heeft men een geschiedkundige herhaling van deze misverstanden op tijd weten te ontdoen van haar ongewilde effecten zodat deze woordkunstenaar weer terug kan keren naar zijn professie met een ervaring rijker en een illusie armer. Het publiek is gewoon nog niet rijp voor zijn kunst. Arme knul.
Hij zal never nooit toegeven dat hij er een beetje naast zat. Sukkel
Zoals Henk Spaan en Harry Vermeegen in de jaren '80 al eens geopperd hadden:
"Kan die man niet weg"
m.youtube.com/watch?v=PY79wdPS0Dc
Geef hem een column in het AD. Kan ie daar gaan parafraseren.
"Weet je. Het is een manier van praten die in mijn scene heel gewoon is."
Ja, dat is 't 'm nou juist, Krankzynige. Dat het in jouw scene heel gewoon is, dat antisemitisme, die diepe haat en dat dwepen en dreigen met geweld. Wij weten.
Yep, wij moeten veel begrip opbrengen voor het vermeende leed van al die anderen, betalen en onze plek afstaan maar die anderen mogen straffeloos haten, bedreigen en bedriegen. Niet normaal. En links is daar stekeblind voor.
Digitaal cabaret van woordkunstenaars. Creatief met excuses zijn ze in ieder geval wel.
Die hele vertoning was niet zozeer cabaret, als wel een schertsvertoning.
Gewoon aangifte doen tegen dit soort mensen, die zichzelf naast de maatschappij vinden staan.
Als een blanke hetzelfde zou hebben gezegd zou het aangiftes hebben geregend, mede opgehitst door neo-fascistisch links. Iemand met meer pigment wordt met rust gelaten, is woordkunstenaar.
@eerstneukendanpraten | 29-09-20 | 15:37:
Waarschijnlijk lagen de voorgedrukte formulieren al bij de balie klaar.
De "befaamde" speech van Goebbels was zeker analoog cabaret?
Je weet tog, Goebbels heeft met succes de kleinkunstacademie afgerond en kreeg toen een creatief baantje aangeboden bij Hitler's Kunstenaarscollectief? Ze zijn met hun gezelschap heel Europa doorgereisd, wilden ook op toernee in Rusland, Groot Brittanië en de VS, maar de Geallieerden hebben daar toen jammer genoeg een stokje voor gestoken.
@Schoorsteenveger | 29-09-20 | 15:40: Toen al een cancel-cultuur ... tsss...
Is het een Marokkaan, dat was zorgvuldig concealed?
REAGEER OOK