U sombert wat af

59% van de Nederlanders: "Het gaat de verkeerde kant op"
Ja wat zeuren die kindjes in Afrika eigenlijk? Het gaat de verkeerde kant op met Néderland!!!1! Uw inkomen is € 36.500. U hebt een grijze Ford Focus uit 2008. U woont in Apeldoorn in een huis van € 308.000 en u (hallo doelgroep) geeft € 367 per maand uit aan boodschapjes, pleepapier, kaas, worst, chips, bier, wijn, bier, sterke drank, bier en bier. En dan kijkt u naast u, daar zit ze ruimte in te nemen, en je hebt maar 65 vierkante meter verdomme: Sonja. Ze is 42 jaar oud en ze is een tikkie papperig maar ze is wel heel lief, alsook een dier in bed, drie keer per maand liefst, wat een mazzel. Enfin, sjonge jonge wat bent u somber, het gaat helemaal de verkeerde kant op met Nederland, Rutte Oprutte, het wordt echt een rampjaar, vorige week gaf u nog tachtig rondjes bier in de voetbalkantine maar het gaat slecht, wat een ramp, wat verschrikkelijk, het lijkt hier wel Mali.
Reaguursels
InloggenHup Holland ! Een haatzaaiende uitspraak in sommige kringen.
Nederland is een dictatuur. Wel een dictatuur waarin je mag demonstreren met een spandoek tegen de dictatuur, maar verder is het heel erg hoor. Maar daar hoor je ze niet over in Noord-Korea hè?
Mali!?
OK, da's weer eens wat anders.
Spannend.
Schat staat de Bokma koud?
Toch maar in Duitsland inkopen dan. Tot het einde van het jaar 16% en 7% BTW. Op alles.
Prima tip. In Nederland is meer, meer, meer de norm. Rupsje nooit genoeg.
Vergeet t tanken niet gemm. 1,25
nou woon stijf aan de Duitse grens ,valt vies tegen met de koopjes over de grens
3 keer per maand sex?
nee hoor daarom stem ik op de VVD dan weet ik zeker dat ik elke dag genaaid word!
€ 367 geef ik alleen al aan drank en peuken uit in de maand ...
Waar haalt men het recht vandaan om zoveel kinderen te nemen ?
Hahahahaha.... €36.500 per jaar?
Doe maar x 3,5. En geen kinderen.
Dus €350 per week aan uit eten
Stelletje sneuneuzen
Snakkerd.
Snackerd.
En nou maar hopen dat niemand meer iemands reet gaat wassen als jij een mooi verzorgingshuis inrolt met je 3,5 op je bank.
Heb jij dat ook al , 36.500 per jaar ? Heb ik per maand en dan moet ik nog oppassen dat ik niet rood kom te staan
367 euro per maand aan boodschapjes????
Hier met vier personen ben ik dat al in anderhalve week kwijt en dan doe ik niet eens raar of luxe, ja ok, zitten ook mijn (te dure) sigaretten bij. Maar wist ik 30 jaar geleden dat het zo'n taaie verslaving zou zijn, grootste fout van mijn leven.....
Boodschappen zijn gewoon té duur!!!
Wie de derde wereld importeert helpt die mensen niet, maar wordt zelf de derde wereld.
Ach, Ipsos en de NOS, één pot doffe ellende van meninkjes zonder onderbouwing
Ik vond mijn huis in NL al verrekte klein met 90m2, blijkt dat nog boven het gemiddelde te zijn. Het koninklijk stulpje in 020 heeft 22K m2, maar de gemiddelde 020er zit in een hok van 7x7.
Die Sonja mag dan een dier in bed zijn, mijn bed komt ze niet in.
Sonja heeft daar waarschijnlijk ook helemaal geen zin in
Ook de koning doet aan identiteitspolitiek. Het zijn barre tijden. Wel een geluk dat ik niet meer op een universiteit zit. Die zijn helemaal diversiteitsgek geworden
Studenten... degene die een samenleving volledig naar de klote stemmen door op linksch te stemmen, vervolgens weer uit de stad te verhuizen terug waar ze vandaag kwamen om daar weer rechts te stemmen, want auto/werk en weilanden die doelwit zijn om er massa huizen op te bouwen. Enige voordeel aan studenten zijn dat ze best lekker zijn. Das alles. Van die pronte tetten bhloos vooroverhangend in het park. Love it.
@Yzord | 15-09-20 | 15:41: ik ben zelf ook student geweest en had toen ook een hoop moralistische opvattingen. Als je een baan krijgt wordt je vanzelf rechtser, want jij betaalt dan mee aan alle idealistische dromen
@lingo star | 15-09-20 | 16:05: dat dus. Zodra studenten uit hun bubbel komen en zien wat er met hun zuurgestudeerde centjes gebeurd hebben ze ineens een andere mening. De stad als Amsterdam en Nijmegen achterlatend met linkse ideologie.
Somber word ik van het criminele import wat er al is en wat er nog komen gaat. Ik hoop dat mijn dochter hier nooit van haar leven last van zult ondervinden.
Overbevolking word ik ook somber van.
U bent niet de enige.
Chinezen weten het; éénkindbeleid lijkt zo erg en betuttelend maar is ondertussen noodzaak geworden (meerlingen is een ander verhaal....), alleen kinderbijslag voor het eerste kind en voor een tweede kinds desnoods een maandelijkse boete tot 18 jaar, wedden dat niemand dan voor een tweede zal gaan!? Stel je voor dat er geen anticonceptie was uitgevonden, dan had de mensheid zich al totaal vernietigd. Denk eens na; vroeger kregen gezinnen wel 10 tot 15 kinderen en nu maar 1 tot ongeveer 3 en tóch overbevolking maar we worden óók ouder waar vroeger opa en oma allang dood waren voordat er kleinkinderen werden geboren. Snap het niet hoor, anticonceptie zou er toch voor moeten zorgen dat we met minder op de aarde zijn maar het tegendeel is waar. Wie kan verklaren???
Als je hoort dat we ons moeten voorbereiden op meer armoede in NL, we meer voedselbanken gaan krijgen, dat ongeveer 20% van de mensen nog wat maand overheeft aan het eind van het geld, dan kun je wel concluderen dat het niet de goede kant opgaat. Als je daarnaast ook nog eens doodgegooid wordt met met allerlei hobby's van diverse groeperingen; denk aan: KOZP, LHBTGQWERTY, Milieu, Klimaat, BLM, Antifa, ga je je wel even afvragen gaan we wel de goede kant op? Hebben we de prioriteiten wel op orde?
Je moet je hard afvragen waar al ons gratis gas is gebleven. Een rijkdom waar we jarenlang van hadden kunnen profiteren.
@Naall | 15-09-20 | 17:22: Precies, had al die Groningers een woning elders aangeboden waar nu alle asielzoekers in gehuisvest worden en gebruik Groningen dan voor veeteelt en kassenbouw e.d., gas uit de grond, af en toe aardbevinkje maar niemand die er verder last van zal hebben. Wel de Groningers goed compenseren met gelijkwaardige huizen en banen want zij hebben er niet om gevraagd om daar te zijn geboren en te vertrekken.
Ja komt door die domme media als ze azijnbode en het oestrogeen dagblad en al die zaaddodende meuk op tv.
We hebben geen woke nodig, maar weer iets om naar uit te kijken, iets wat we maken.
Wat NL de afgelopen decennia heeft bereikt is 'een eerlijk verdeelde armoede'. Als ik NL vergelijk met veel andere landen, op verschillende continenten, dan vind ik dat er sprake is van 30-40 jaar stagnatie, recessie. Ik woon sinds een paar jaar in Polen en als ik zie hoe mensen hier materieel zijn vooruitgegaan de afgelopen jaren dan is dat echt 'booming' te noemen. Mijn broer woont in Texas en het laatste wat ie doet is naar NL terugkeren. Te veel socialisme.
Als zelf verdienend vermogen hebt of financieel onafhankelijk bent is NL ruk, ben je een uitvreter dan zit je in Utopia hier.
NL trekt geen high potentials/kenniswerkers. Ja, een enkeling. Maar 90% van die mensen gaat naar de VS, Canada, DE, CH, Dubai, etc. Belahve Canada en DE, weten ze wel de juiste immigranten aan de te trekken en daar profijt, voor zowel de immigrant als het land, te halen. Ook werkgevers in die landen betalen aanzienlijk beter dan wekgevers in NL. NL wordt geen kenniseconomie maar een dumpplek voor onrendabelen.
@_pacman_ | 15-09-20 | 15:12:
Wacht maar op rentenieren 2.0 in Nederland:
hoe meer vermogen u heeft, hoe harder u alsnog zou moeten gaan werken om de renteKOSTEN en belastingen op te brengen.
@UitNederlandGeemigre | 15-09-20 | 15:15: Is heel erg maar klopt. Werken is een straf in Nederland. Wordt slecht betaald en de helft van je loontje wordt op het einde van de maand van je gestolen door de roverheid. Van dat gestolen geld financiert de overheid zichzelf (zodat ze nog meer van je kunnen stelen), onrendabelen en criminelen van vele uithoeken op deze planeet. Ik heb het in Nederland ook opgegeven en ben geemigreerd, Ik kon niet meer langer zonder gewetensbezwaren de elende in Nederland meehelpen financieren door er nog langer te blijven werken en daardoor er aan mee te betalen.
@UitNederlandGeemigre | 15-09-20 | 15:15: DE? Douwe Egberts?
Er is misschien van alles niet ok hier, maar in de meeste landen van de wereld is het voor het grootste deel van de bevolking veul slechterder.
Valt wel mee hoor.... de Thai people tonen mij elke keer aan hoe tevreden ze zijn terwijl ze niks hebben. Wij zijn gewoon trieste. menschen.
Da´s altijd al zo geweest maar de hamvraag is natuurlijk of we deze positie kunnen blijven vasthouden. Ik gok van niet.
Wat boeit het nu wat de "Thai people" er van vinden.
Ja en? Moeten we ons dan maar in de naam van solidariteit in de afgrond storten.
onder het motto "Misery loves company"
Definieer slechter. Heb het gevoel dat ze in arme landen vaak gelukkiger ondanks de armoede.
Als je ziet waar wij vandaan komen en waar we nu zitten is dat toch echt wel een vette achteruitgang en niet omdat we te lui zijn geworden om te werken maar omdat we andere landen moeten ondersteunen terwijl die jaren eerder met pensioen mogen en niet willen bezuinigen. Nederlanders zijn niet egoïstisch (kijk eens naar de goede doelen en wat er binnenkomt bij een tv show wanneer erom gevraagd wordt....miljoenen) maar dan moet het wel eerlijk en goed besteedt worden en daar wringt dus nu de schoen, onze bezuinigingen worden in een zwarte put gegooid en dat brengt onvrede!
S’mans rijkdom wordt niet bepaald door zijn inkomsten,maar door zijn uitgaven.
Ook gelukkige momenten en genieten van alles om je heen hoeven niet veel te kosten.
Carpe diem,pluk de dag en waardeer het.
Eens met uw eerste zin. Onze overheid heeft geen inkomstenprobleem want inkomsten zijn er genoeg. Het probleem is een gat in de hand. Daar heeft de sociale onderklasse, de bijstandstokkies en beroepswerklozen, ook last van. Probleem is dat de kosten van de hardwerkende Nederland ook onevenredig ten opzichte van inkomsten stijgen en daar heb je niks over te zeggen, hoe bescheiden je ook leeft. Leuk als je voor een tientje minder in de week ook je boodschappen kan doen met iets minder luxeproducten en snoepgoed, maar als de overheid dan doodleuk een BTW tarief verhoogd lever je alsnog in. Gas en elektra is al helemaal een drama. Zorgverzekering ook.
Helemaal met u eens.
@Le Roi | 15-09-20 | 15:07: Vergeet niet de bedrijfseigenaren die meteen een Porsche oid gaan leasen met geld wat nog verdient moet worden. Kunnen hun rekeningen niet meer betalen en gaan failliet, Alle overgebleven schulden worden kwijtgescholden. Meneer de bedrijfseigenaar start nieuwe onderneming met iets andere naam en gaat gewoon verder op de ingeslagen weg. Toegegeven, het probleem met gat in de hand is iets waar echt rekening mee gehouden moet worden, maar komt in alle lagen voor.
@Le Roi | 15-09-20 | 15:07: en zo is het, steeds meer Nederlanders beginnen het te begrijpen, tijd voor een ander beleid!!
Normaal hebben stelletjes 3 x per maand seks? haha... ja met elkaar misschien.
Kijk even op Kinkey, Vlleesbroek, en al die telefoon apps. En al die verlichten die langer blijft brangen savonds op kantoor.... manmanman..... Sommige gasten kunnen 5x per dag maar die doen het maar 3 keer per maand.... grappig
Ik heb vaker seks met mijn vrouw per maand en dat al 21 jaar lang. Haar pruim smaakt nog steeds lekker zoet en het sopt nog steeds lekker weg. Heb nog geen behoefte aan Sonja in haar lingerie bij de massagesalon.
Ow kut, ik geef nu teveel weg, geloof ik.
@Yzord | 15-09-20 | 15:09: Chinezen die Sonja heten, altijd grappig. Ging ook een keer naar binnen en zeg " ik wil graag mijn nagels laten doen" Stond op het raam... manicure.
En dan nu de vraag: hoeveel mensen zijn gemiddeld? Hoeveel zitten er ruim onder of ruim boven? Hoever ligt het gemiddelde af van de mediaan? En wat is de grens dat je wel mag klagen? Heeft klagen een zinvolle functie? Wat zeggen materiele zaken over je kwaliteit van leven?
Gemiddelden zeggen natuurlijk precies niks.
Het gemiddelde kan pas via de extremen bepaald worden. Waar ligt de grens? Dan is het gemiddelde saai en irrelevant.
Als je niks hebt draag je een grote last met je mee en kan men ook niets van je stelen. Als je heel veel hebt draag je een nog grotere last met je mee en zal men elke dag proberen jou leeg te trekken. Met men bedoel ik de overheden.
Zeisss: Want scholen, ziekenhuizen, openbaar vervoer, wegen etc. zijn wat u betreft niet nodig?
u moet zichzelf eens afvragen wat wij betalen aan de gezondheidszorg en scholen. Daarna gaat u zich realiseren dat zowel de zorg als het onderwijs de laatste 10 jaar dramatisch zijn verslechterd.
Dan gaat u zichzelf vanzelf afvragen waar al dat geld blijft.
Dit geldt overigens niet voor wegen, wij betalen circa 10 mld aan onze wegen en investeren circa 2.5 mld.
Hier ook somber. Ergens heb ik niet te klagen want ik mag me gelukkig prijzen dat ik 'learned to code' en er de afgelopen 15 jaren minimaal 100 euro bruto per maand op vooruit ben gegaan. Vrouwmens is hoogopgeleid en als medisch specialist harkt zij bijna net zo veel als ik binnen. So far so good. Waar ik somber van wordt zijn de immer stijgende vaste lasten, en het feit dat ik er steeds minder terug krijg. Verzekeringen (vooral de zorgverzekering) worden structureel duurder, de boodschappen lijken wel met de week duurder te worden (vooral de BTW verhoging dit jaar zorgde voor een fikse verhoging), belasting en onderhoud op een auto wordt steeds duurder, het hebben van een bankrekening wordt steeds duurder, kosten voor gas en elektra schieten de pan uit, het houdt niet op.
Maar waar ik het aller, allersomberst van wordt, is dat ik en menig ander hardwerkende Nederlander zie dat deze immer stijgende kosten te danken zijn aan het eindeloze gestrooi met geld door onze volksvertegenwoordigers. Miljarden voor de bodemloze put die ontwikkelingshulp heet, miljarden naar de hele klimaathoax, miljarden aan bijstand, toeslagen en uitkeringen voor beroepsnietnutten, miljarden aan een eindeloze stroom economische asielzoekers waarvan het gros werkelijk nooit iets aan onze maatschappij en economie zullen toevoegen, miljarden naar de superstaat EU, miljarden aan noodfondsen aan Zuid-Europese knoflookstaten, miljarden naar corrupte Oost-Europese boevenstaten, het houdt niet op. En het wordt elk jaar gekker.
Kosten van boodschappen kan je zelf in de hand houden. Gemeentelijke belastingaanslagen, energie- en zorgkosten krijg je cadeau.
@Leptob | 15-09-20 | 15:01: Als ik de reacties hier onder lees zit ik met mijn 7 á 8 tientjes per week aan boodschappen al erg bescheiden op een huishouden van 4. Neemt niet weg dat ik elke week ongeveer dezelfde boodschappen doe maar dat ik die kosten wel behoorlijk heb zien stijgen de afgelopen jaren.
@Leptob | 15-09-20 | 15:01: Het gaat om de strekking van het verhaal, en die is uiterst deprimerend maar helaas de werkelijkheid!
@Le Roi | 15-09-20 | 15:04:
Dat is knap werk, 7 a 8 tientjes!
Dit dus.
Voeg daaraan toe het volledig doorgedraaide financiële systeem waarin spaarzaamheid wordt bestraft met negatieve rente van de bank, een vlucht naar beleggingen alleen kan plaatsvinden in overspannen marktbubbels en de wereldwijde schuldenomvang zo groot is dat alleen een reset of inflatiescenario de boel nog recht zal kunnen trekken.
@vluchtelingallergie | 15-09-20 | 15:07: Ik verbaas me er juist over dat er mensen zijn die honderden euro's per week aan de boodschappen kwijt zijn, want ik koop genoeg luxeproducten. Ik kook wel om de dag vers, dat bespaart wel.
@Le Roi | 15-09-20 | 15:11: Ja, snap ik ook niet, moeten toch wel allemaal moddervet zijn, ik geef nóg minder uit (2 p.) terwijl ik het héél erg goed heb financieel...
@Joris Beltsin | 15-09-20 | 15:07: Corona is een reset. Consequenties volgen.
Als je 15 jaar lang minimaal 100 euro bruto per maand er op vooruit gaat, dan hark je inmiddels meer dan 18k per maand binnen (aannemende dat je 't eerste jaar voor nop werkte), vrouwlief blijkbaar ook. Zelfs als de belastingdienst er met 90% vandoor gaat houd je meer te besteden over dan iemand met een modaal jaarsalaris van 36,5k/jaar bruto... tegen de tijd dat jij in de problemen komt, staat 't land land en breed in de fik van den gewone mensch die niet meer rond kan komen....
@ReyNemaattori | 15-09-20 | 15:46: Die stijging bruto per maand is per jaar uiteraard.
@ReyNemaattori | 15-09-20 | 15:46: Le Roi lult volgens mij uit het lichaamsdeel wat het hoofd met de romp verbindt.
7 a 8 tientjes in de week aan boodschappen......
Misschien is ie directeur bij een voedselbank, dat zou kunnen.
Tja, geld maakt niet gelukkig. Maar waar wordt u dan wel blij van?
Straks de BBQ aan, koud biertje en een wijntje. Somberen doen we een andere keer.
Totdat het vleesch ineens vegetarisch blijkt te zijn, de wijn goedkope bocht uit een pak en je wijf loopt te zeiken dat je op moet schieten met het neppe vleesch want ze heeft maar weer eens honger en is blij dat ze vandaag niet hoeft te koken. Begint die kuthond ook nog tegen de plant aan te zeiken precies naast je vreten. Om nog maar niks te zeggen over die kutkoters die je aan alle kanten van je harsens gek zeuren. Daar gaat je lekker koud biertje en je geniet momenten.
Kut leven
@Yzord. Daarom gewoon wijn en pizza op een terras.
Oei de regie kwijt..
@Yzord | Neu neu neu, ik heb net vlees van Koopeenkoe.nl uit de vriezer gehaald.
@Gaat het niet dan? | 15-09-20 | 15:33: ja maar dan heb je je wijf en koters nog die de boel verzieken
@Yzord | 15-09-20 | 15:34: Aan je humeur te zien snap ik ze wel.
Verhelderend.
En ik maar denken dat iedereen in Apeldoorn met een oude zwarte Suzuki Swift rijdt.
Alleen de net startende drugsdealers om zo de stadscontroles te kunnen ontwijken. Over drugsdealers gesproken... tis weer mooi weer.
Ik heb een grijze 2002 Focus sinds een paar weken. Ik ben er mee in mijn nopjes. Er zit zelfs een boordcomputertje in dat mijn brandstofverbruik realtime toont. Ik vind dat geweldig. Wat nieuwe auto's allemaal kunnen interesseert mij net zoveel als hoe een koe schijt. Is altijd zo geweest.
En daar gaat het om.
Hoe een koe schijt is anders wel heel belangrijk. Het zorgt er voor dat we van het gas af moeten en een ton moeten investeren in ons huis om de linkse leipos tevreden te stellen en de leningsmentaliteit op peil te houden. Mooi land dit verziekte kutland.
Uitiendelijk moet iemand de rekening betalen voor het gratis geld dat de overheid op het moment moeten (diskutabel) moet uitgeven. De ze het voor buhne (verkiezingen die eraan komen) of is het broodnodig?
Verder houden wee Zuid Europa op de been. Ik was laatst in zuid spanje waar ik de werktijden (siesta) van een administratie kantoor zag:
9.30 - 13.00 en 17.00 - 20.00 Volledige werkdag bedraagt dus 6.5 uur !!
En wij maar bijstorten om het arme zuiden te onderhouden.
Vergeet die laatste 3 uur ook maar qua productiviteit. Dan zitten ze nog uit te buiken van de 6-gangen lunch met wijn en cognac.
Werkt u wel even door 8 uur per dag tot u 68 of ouder bent?
Dan kunnen ze daar op zijn laatst met 60 met pensioen.
Dan zijn ze aanwezig (waarschijnlijk om te zeggen dat je morgen moet terugkomen), da's iets heel anders dan werken.
Mijn eerste lach verscheen vanmorgen tegen achten toen ik teletekst keek.
De 2e kop gaf aan dat het vertrouwen in het kabinet groter was geworden.
De bovenste kop gaf het bericht dat het vertrouwen in de toekomst was gedaald. Deze 2 berichten stroken niet met elkaar.
Hoho, die van mij komt uit 2012 hoor
Hoezo u sombert wat af?
Prachtig weer dus zo de kamado in de brand zetten voor een lading buikspek .... Corona of niet, ik leef gewoon door hoor.
Juist!
Dat klinkt goed.
Niet mee doen aan deze idioterie, Proost en eet smakelijk.
Lading buikspek
Kweken?
Ik kom ook uit de gemeente Apeldoorn, heb ook een grijze ford, woningwaarde komt niet overeen, evenals salaris...
En hoe zit Sonja erbij?
Rond en gezond hoop ik ?
Mijn vrouw geeft 1100 euro per maand aan de AH uit en dan hebben we godver nog niks te vreten in huis. Ben er een beetje klaar mee. En dat ik geen hypotheek op mijn koophuis heb komt me ook de neus uit. Mag godver niet meedingen aan die lage rente en renteaftrek. En dat mijn Audi's volgegooid worden met goedkope benzine uit Duitsland komt me ook de neus uit... mag godver nooit meer klagen over het kwartje van Kok. En dat mijn ex me na 21 jaar nog steeds leuk vind is ook niet leuk.
Bah, kutleven. Was ik maar nooit in Bitcoin gaan zitten. Of vindt mijn ex me daarom leuk? Vragen vragen... bah
Maar wordt er nog een beetje geneukt?
@Bennie Verbaasd | 15-09-20 | 14:49: Terechte vraag, maar heb niks te klagen hoor. Mijn vrouwtje wilt na 21 jaar nog steeds lekker cowgirl spelen.
Was ik maar in 2009 ingestapt ( btc) . zucht. Maar wat denk je, gaat hij nog naar de 100k?
... en je ziet onze cultuur verrijkers genieten van het heerlijke leven zonder werk maar veel kindjes maken en rijden in dure auto's en 2x langdurig naar het vaderland.
Geef die nektassen eensch ongelijk ?
Klopt!
Dat van die grijze Ford Focus klopt, maar niet uit 2008.
Dit scheurijzer komt uit 2004.
Met lederen bekleding.
Puur genieten!
Toch wel met stuurverkrachting huh?
Bij temperaturen rond de 28 graden lekker zonder tanktop aan op het bloedhete zwarte leder
@Yzord | 15-09-20 | 14:49:
Ja, stuurbekrachtiging uiteraard, en voorruitverwarming.
@Papa Jones | 15-09-20 | 15:11: geen achterruitverwarming is nog kutter anders.
@zuurtjeregen | 15-09-20 | 14:50:
Gewoon hup de airco aan...
@Yzord | 15-09-20 | 15:11: En een...
... een 6-cd-wisselaar !!
@Papa Jones | 15-09-20 | 15:11: life is good!
Is er iemand die met die 367 boodschappen uitkomt?
Bovenstaande tegels doen mij vermoeden dat het 367 per persoon per maand moet zijn, niet per huishouden.
Want 12 euro per dag aan boodschappen (voor iedr dus 6 euro???), inclusief zaken als wasmiddelen, koffie en wijn/bier, dat kan helemaal niet. Ook niet bij de Lidl.
Misschien wel bij de voedselbank.
367? Nee, bij lange na niet. Per week misschien.
er staat toch echt : Stel van in de 30 met kinderen van 2 en 6 jaar
Moet je nagaan hoe verwend je bent, dat je je dat niet voor kunt stellen en maar klagen. Er zijn een hoop mensen die het zelfs met minder moeten en kunnen doen. Misschien Warmoesstraat klagen en wat tevredener zijn.
ik vermoed dat er iets mis gaat in dei berekening inderdaad. Ik heb zelf een vrouw en 2 kinderen, als ik onder de 600-800 per maand boodschappen blijf is dat heel bijzonder.
@Capt. Iglo | 15-09-20 | 14:45: Warmoesstraat = wat minder
500 per maand boodschappen met 4, maar dan wel veel duur bio en weing vlees.
@zeeman73 | 15-09-20 | 14:48: wat een rotleven. Zeker vaak van huis en ver op zee?
@Capt. Iglo; hoezo? Warmoesstraat klagen is prima hoor. Soort van zeuren uit frusyratie-onvrede.
@zeeman73 | 15-09-20 | 14:48: ik moet elke dag vleesch hebben. Is goed voor mijn testosteron en mannelijkheid.
Ik geef per week zo'n 70 á 80 euro uit aan boodschappen. 2 Volwassenen en 2 kleine kinderen. Prima te doen, en dan zitten er ook nog genoeg 'luxe' producten als speciaalbiertjes, een paar zakken chips, snoepgoed, e.d. bij. Ik kook wel om de dag vers en in grote porties, dat scheelt wel. Zo maak ik een ketel pastasaus voor ongeveer 15 euro, gaat een groot gedeelte daarvan de vriezer in en halen we daar gemiddeld voor 4 dagen voor 4 personen uit. Hoe er gezinnen zijn die per week honderden euro's alleen al aan boodschappen kwijt zijn is me een raadsel.
@zuurtjeregen | 15-09-20 | 14:51: nee, prima hoor. Vlees eten is lekker maar geen noodzaak. Op zee wel dagelijks vlees, want alleen maar kerels.
Zelf 900 per 3 personen, en met wat luxe zaken (uit eten, flesje whiskey, barbecue vlees slager enz) erbij circa 1100 -1200 per maand.
Ik moet me blijkbaar gaan schamen...
367 per maand. Waar geef je het in vredesnaam aan uit? Hoeveel vlees en kaas kun je in vredesnaam naar binnen tikken?
We hebben het hier goed met z'n allen, maar er is een grote middenlaag die daar veel en veel te veel voor betaalt. Dan heb je die onderlaag die alles gratis of minstens met subsidie krijgt en alsnog loopt te zeiken en de boel loopt te tillen, en natuurlijk de belastingontwijkende bovenlaag.
De middenklasse ziet niet in, dat ze zichzelf te gronde richt met de aankoop van al die cheap-ass shit uit china.
@Scholletje | 15-09-20 | 14:42: Ja, dat zal het zijn. Niet de torenhoge inkomstenbelasting, BTW, gemeentebelasting, dijk-belasting (of hoe heet dat), wegenbelasting en god mag weten wat nog meer. Nee, het feit dat ik bij Ali een spelletje heb gekocht voor mijn kind. Had ik dat nou maar nooit gedaan.
@John McClane | 15-09-20 | 14:45:
U ziet het grotere geheel niet. Jammer.
@Scholletje | 15-09-20 | 15:13: Ja ik zal voortaan mijn emmers bij de blokker kopen. Dàt gaat het verschil maken. Dan kost ie maar 10 keer zo veel.
Weet je wat ook framing is? Als het over sex gaat altijd een foto plaatsen van vier voeten die doen lijken dat een persoon op rug ligt en een ander persoon op de buik er bovenop. Doe gewoon eens een facialfoto. Dat is hoe het er in het echt aan toe gaat/hoort te gaan.
Facial, wat is dát nou weer?
U gaat toch niet door de achterdeur he?
Wat Mosterd zegt. Je mag hier geen kritiek hebben want we hebben het hier zo goed. Enig idee waarom we het hier zo goed hebben? Omdat vorige generaties met minder niet tevreden waren. Maar je het is nu de rubberen-ruggengraat-generatie.
Precies, dat is ons niet komen aanwaaien. De huidige jonge generatie, wil de mouwen niet meer opstropen, de goeie daar gelaten!
Ik mis de "@stijlloze promotie" en "Prozac".
Onder "boodschapjes" mis ik tussen de chips en het bier de nootjes!
En voorts vind ik, hoewel je je nooit kunt bemoeien met andermans "bed"perikelen, alleen die van jezelf, vind IK dus, 3x maand superkarig, op het triestige af (zou het bij ons zijn).
En somberen?
Ach, somberen.
Met een boek in de klauw kan ik afdwalen en prima ff goed somberen, meestens over het wel en wee van de personages.
bedperikelen, het sleutelwoord is 'gemiddeld' . Als jouw buren links en rechts geen seks hebben en jij 12 keer per maand is het gemiddelde nog steeds 3. bonus klisjeemannetjes; www.youtube.com/watch?v=yCt_8o7vv8E
Die Sonja is geen 42 jaar jong. Ga weg. En ook geen '1 kilo' te zwaar.
Nee de Sonja’s en de Henk’s die zijn nog te lui om uit hun stoel te komen. Vetzakken.
En natuurlijk geen 3x per maand.
De overheden in Noord Korea en Venezuela, die zuigen pas echt. Nee, daarom is onze overheid FaNtAsTiScH!1!1!
Ok , Ik tel tot drie en dan gaan we allemaal gewoon weer ff normaal doen.
1, 2... Ik mag geen 3 zeggen van Ferd
@miknic | 15-09-20 | 14:31:
Nee, we mogen heel veel niet meer.
Het kabinet is vooral heel goed in niet bestaande problemen creëren, ten kosten van uw vrijheid en welzijn.
De troonrede die doordrenkt was met klimaat angst/ corona hysterie en inclusief geneuzel als "valide " middel om het vel over uw oren te trekken.
Toen we begin juli in Tsjechië op vakantie waren voelde ik reeds nattigheid. Daarom als corona-maatregel een extra grote voorraad pivo meegenomen om 'de tweede golf' te overleven.
Sorry, pivo?
@schijtzat | 15-09-20 | 14:30: secure.ce-tescoassets.com/assets/CZ/0...
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 15-09-20 | 14:35: had je beter Slivo mee kunnen nemen.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 15-09-20 | 14:35: ziet er goed uit
Maar 90+% vind dat de corona maatregelen goed opgepakt worden
Dit dossier is vanaf het begin tot nu toe zo fout aangevlogen door het kabinet dat er tot 2025 allemaal Kamercommissies gaan onderzoeken waar het zoal is misgegaan.
Wat zeuren die kindjes uit, en met blijkbaar al die roots in Afrika, in Nederland en het Westen eigenlijk?
Dat vooral.
Dan heb ik het pas echt kut met een 1,5 persoonshuishouden op 160 m2. Moet verdomme in mijn eentje alle eigenwoningforfait en WOZ snoeppotten van de overheid vullen.
Is die halve Sander Schimmelpenninck, toevallig?
Ongezellig he, al die ruimte :)
Het modale inkomen zegt niet zoveel. Betere maten voor het inkomen in een land zijn het gemiddelde inkomen en het mediane inkomen.
Leg eens uit.
En dat zegt ook geen f*ck.
Koopkracht na vaste lasten.
Wat je als burger vrij te besteden hebt per maand nadat alle verplichte rekeningen waar je niet onderuit komt, overhoudt.
En dan zitten we in de middenmoot.
Als je dan ook nog eens gaat inzoomen op alleen de werkende bevolking, dan zijn we ineens hekkensluiter.
Hallo Mosterd, al 25 jaar loop ik te zeiken dat dit een prima landje is en alle andere landen om ons heen kudt zijn en lopen te kloten. Nu moeten we natuurlijk niet over onszelf gaan afroepen dat we ook zo een kudtlandje worden. en al helemaal niet zelf er voor zorgen dat we het worden.Gekke is, veel van mijn eikelige landgenootjes WILLEN dit juist lijkt wel.
Nou die laatste krat (en zin) was er te veel aan. Sorry, maar U snapt hem wel hoop ik.
Heh, hoe matcht een inkomen van 36.500 met een huis van 308.000?
Dat huis was vijf jaar geleden nog twee ton hè.
Huis is gemiddeld en salaris is mediaan. Lagere lonen kopen niet, maar huren.
Niet !
niet!
Van zijn ouders gejat. Anders lukt zoiets never nooit niet.
Dubbel inkomen: het is een individueel modaal jaarsalaris, geen gezinsinkomen. Eerder opgebouwd vermogen kan natuurlijk ook, of een schenking van pa&ma.
Zolang ik mijn croquet nog in Mosterd dip mag ik niet klagen hoor.
Zet die gemiddelde bruto 36.500 euro eens tegenover de netto vaste lasten en de betaalde belastingen en accijnzen, dan kijken we of er een stijgende lijn zin in wat we onder de streep over houden en praten we verder.
Het gaat niet om die zak chips, die oude auto, of dat dikke wijf naast je op de bank waar je echt niet 3 keer per maand aan mag zitten beste Mosterd.
Het gaat om die overheid die niet naar de Jan de Werklul luistert, het land weggeeft aan gelukszoekers, de EU, het pensioen wat afgeknabbeld wordt, de zorg die schreeuwend duur geworden is, de hoge huren, de zware belastingdruk, het gedraai, de leugens.
Die zak chips, dat biertje, die oude auto en dat dikke wijf, zijn een paar pleistertjes die er voor zorgen dat je bezig blijft om nog iets voor jezelf te houden en niet alles in te leveren...
Wie is Jan de werklul dan? Misschien moet je eens accepteren dat er meer mensen zijn met een andere dan de jouwe en dat de jouwe dus niet de mening van “het volk” voorstelt. Er is geen meerderheid voor jouw mening en voor die andere zaken blijkbaar wel.
Misschien minder focussen op die vaste lasten (want het is logisch dat die stijgen) en wat meer op je bruto loon omhoog krijgen. Men loopt massaal weg bij de bonden en stemt rechts. Hoe zie jij het voor je dat jouw baas je ooit nog meer kan geven dan?
@Capt. Iglo | 15-09-20 | 14:23: misschien moeten ze dan gewoon eens een paar hele scherpe referenda houden en dan zal je zien of mensen iets willen of niet:
Wilt u stoppen met het toelaten van niet westerse migranten tot Nederland?
Wilt u door met verdere Europese integratie?
maar dat gaat nooit gebeuren...
@ikworstelengadouchen | 15-09-20 | 14:30:
-Wilt u nog belasting betalen?
-Wil je met je 40e stoppen met werken?
-Wilt u een oerbos?
Genoeg thema's voor referenda...
@ikworstelengadouchen | 15-09-20 | 14:30: Helemaal niet relevant maar in engeland zijn auto's minstens 40% goedkoper, de wegenbelasting een derde en de prijs van benzine ook nog eens een stukje goedkoper. OK als je je baan verliest ben je de lul want je krijgt hier dubbel niks maar dat motiveert om meteen op zoek te gaan, wellicht onder je niveau maar dan werk je je maar weer omhoog. Als je boven de 40 komt in NL wordt het moeilijk, boven de 50 heel moeilijk en boven de 60 lachen ze je uit als je solliciteert, hier niet. Ik heb in al die leeftijdscategorieen sollicitatie-ervaring gehad en nooit problemen onvervonden
@Slough | 15-09-20 | 14:50: er is veel te leren, Nederland moet sowieso eens de belastingen verlagen ipv gelijkhouden ( en dan net doen als je geld extra overhoud het komt altijd ergens vandaan) en de overheids uitgaves beperken.
@ erikjan het moet natuurlijk allemaal wel wat relevant zijn en betaalbaar, natuurlijk wil iedereen stoppen met werken op 'n 40e maar dat gaat niet. 55 zou wel moetne lukken maar dan moeten we ons geld hier houden en de overheid substantieel verkleinen en de belastingen verlagen.
@ikworstelengadouchen | 15-09-20 | 15:01:
55? Hoeveel moet de AOW dan wel niet worden wil je dat met die paar man opbrengen voor die gigantische aantallen gepensioneerden?
@Erikjan79 | 15-09-20 | 15:29: ach nog een x corona en er zijn geen gepensioneerden meer. Als de EU z'n handen in onze pensioen potten gaat stoppen moet je misschien wel werken tot je 100e.
@ikworstelengadouchen | 15-09-20 | 15:41:
Pension is iets tussen jou en je werkgever. Snap niet zo wat de EU daarmee te maken heeft. (tenzij je pensioenen niet snapt en in populistisch gelul van sommige partijen trapt).
@Erikjan79 | 15-09-20 | 15:52: Pensioen is wettelijk verplicht. Je hebt geen keuze als werknemer. Ik zou liever vandaag stoppen met betalen dan morgen. Ik heb toch nergens geen fuck recht op, vooropgesteld dat ik de pensioengerechtigde leeftijd mag halen.
@Vanilla | 15-09-20 | 16:03:
Want jij gaat het dan op de bank zetten met 0,01% rente?
@Erikjan79 | 15-09-20 | 16:45: Nee, ik ga het uitgeven aan mijn hoop met stenen.
Bij de buren is het gras altijd groener wat een gezelligheid ze gaan scheiden en rotten eindelijk op proost
Dan komen er weer nieuwe buren. Dus snel proosten en een beetje doordrinken graag.
Kom ik aan met 800 per maand aan boodschappen....
Ik met me V8 classiccar
Ik heb eigenlijk geen idee, ik doe maar wat.
Ik betaal nooit voor m'n eten, ik zet gewoon in de rider wat ik wil hebben en dan staat het er.
Ik rond de 1000 euro. Maar ik hou van lekkere wijn bij het eten, en alles biologisch. Valt niet mee hoor, van een uitkerinkje.
Same here, Carpe diem
@BenPakdee | 15-09-20 | 14:34: u gaat zeker ook nog naar de poelier en de broodjuwelier.
@BenPakdee | 15-09-20 | 14:34: ik dacht al, wie zie ik daar lopen in de Marqt. Normaal is diegeitenwollensokkenwinkel uitgestorven.
Voor een gezin met twee of drie kinderen is dit een redelijk normaal bedrag vrees ik
Links loopt al heel lang te verkondigen dat er armoede is onder een groot deel van de bevolking. Als zij dat definiëren dan is het moeilijk niet in lachen uit te barsten. Wat dan wel gebeurd is dat grote deel van de bevolking die, hoe kan het anders, links stemmen vinden dat het de verkeerde kant op gaat met hun inkomen. Bij elke verkiezing is het zo rond de 59% dat links stemt waar nu ook de VVD onder valt. Want het betreft inderdaad hun luxe natjes en droogjes en 2 keer op vakantie per jaar en een leuke auto voor de deur en, en.. Nederland op zich zal ze een zorg zijn. Dat mag zo op de EU vuilnisbelt.
Sjezus, als ik mezelf vergelijk met gemiddeld, moeten iemand anders het we heel kut hebben om het weer recht te trekken
Ik jank en kom onder. Het nieuwe motto van Nederland. Gemiddelde Nederlander is een zeurende pauper, welke over alles klaagt, ik verbaas me nog steeds dat er hier in 0041 geen importbruiden site is met NL vrouwen. Wellicht dat een veel verdienende trambestuurder of kelner(naar NL begrippen dan) geen NL import bruidje zoekt. Ze kunnen met hun salaris namelijk makkelijk de patser uithangen in Nederland en dan denkt het meisje dat het thuis ook zo zal gaan. Eigenlijk wat Nederlanders in de Oekraine doen.
Heeft u de gemiddelde Nederlandse vrouw op straat wel eens bekeken? Daar moet geld bij en dan nog is het hopen dat je d'r kwijtraakt.
Leuk, nog in Zürich gewerkt, Freilager, nou al heeeel lang in 0044
@Graaisnaaiert | 15-09-20 | 14:30: dit is zo waar. Vieze tattoo-arm erbij en een grote bek, gatverdamme
Precies, bek houwe en settle for average.
Daar doe ik niet aan.
www.youtube.com/watch?v=txapREGWHp0
ja nee hoor gaat goed dit jaar! : er wordt een spoedwet gerommeld waar je zowat een dictatuur onder Hugo de eerste mee uitgeroepen wordt. Er gaat een verrekte rottige en dodelijke griep rond. De VVD staat volgens sommige fake polls gewoon dik bovenaan... en onze Economie moet oppassen dat als dit kabinet weer rare dingen doet het niet op de IC komt te liggen. Dit allemaal en dan nog dat gedrogt wat de EU heet nog. Verdere integratie, meer Nederlandse centjes naar Zuid Europa, een beetje gepor in Wit Rusland door onderandere de EU... met kans op oorlog met Rusland.... nee gaat helemaal goedkomen joh.....
U bent uiteraard 10000X in Minsk geweest en kent de situatie ter plekke.
@Zatkniss | 15-09-20 | 14:12: nee maar als straks Guy verhofstad en Hansje van Baalen weer op een podium klimmen weten we weer genoeg of niet?
@ikworstelengadouchen | 15-09-20 | 14:16:
De Wit Russische oppositie klaagt juist dat de EU bijna niks doet. Allen Litouwen en polen helpen en dat is logisch gezien het feit dat Belarus, Polen en Litouwen voor 200 jaar de machtigste staat in midden europa was. In de 17e eeuw hebben deze helden de Turken bij Wenen tegengehouden. Meer tastbare ereschuld dan tegen de negerts en hun slavernij dingetje.
En die griep is allang niet dodelijk meer. Je loopt wat achter
@Baardvansinterklaas | 15-09-20 | 14:23: weet ik, maar anders krijg je weer van die coronaschapen die doen alsof je niets om de ouderen in het bejaardenhuis geeft enzo...
@Zatkniss | 15-09-20 | 14:20: ik ben voor democratie ook in wit rusland, maar ik wil geen chaos zoals Oekraine waar we bijna door in een oorlog worden gesukkeld liefst hou je alle buitenlandse hulp tegen. Ik ben op de hoogte van het verhaal van de Polen etc. maar dat maakt niet goed dat ze daarmee de chaos vergroten. Straks staat er een roedel witrussen in ter apel voor nog meer gratis geld en mieles daar wil ik gewoon niet meer aan
@ikworstelengadouchen | 15-09-20 | 14:37:
Snap ik en de gemiddelde Wit Rus wil gewoon normaal leven in Wit Rusland. Die wachten echt niet op een reis naar NL, tenzij om te werken. Daarbij een roedel Wit Russen zou het goed doen in kanalen eiland. Daarbij Minsk is een topstad geworden. De IT sector bloeit en de salarissen liggen al hoger voor specialisten dan in NL. Ter geruststelling, ik ben door mijn moeder ook eigenaar van een Belarussisch paspoort en heb geen ambitie in Ter Apel te gaan zitten.
@Zatkniss | 15-09-20 | 14:42: nee ik begreep ook dat Wargaming ( van al die online spelletjes) daar goed zit. Maar democratie kan je soms beter niet in 1 x willen implementeren kijk naar de chaos in het middenoosten, alleen Tunesie is er dan enigsinds in geslaagd iets goed te doen. gevolg was wel dat er daar failed states en chaos of een andere dictator voor terug is gekomen.
Het is niet zo dat ik een russische bot ben maar een alsmaar oprukkende EU invloed aan de russische grenzen is voor poetin natuurlijk een bedreiging. Nu ben ik in zijn geheel tegen het politieke project van wat de EU heet en zou dat dus normaal niet ontstaan.
Als het Land in chaos wordt gestort door bijv een te snelle verandering wat weer een burgeroorlog veroorzaakt staan hier straks alsnog de witrussen op de stoep en ik zie ze liever dan marokanen en algerijnen, maar het liefst eens even een paar jaar geen migratie naar Nederland... wellicht was een geleidelijk pad om van lunkashenko af te komen, al dan niet in samenspraak met Putin, een beter idee geweest.
Kijk, hier word ik nou gelukkig van, Mosterd. Van dat depressieve gelul van daarnet raak ik alleen maar aan de drank. Iemand pilsje? Of ben ik te vroeg?
Nooit te vroeg, Benno nam er eentje bij het ontbijt en die is honderdenvijftig geworden.
Neehoor same here proost
Bierrr is nog niet in het uur, dus technisch gezien bent u een uurtje te vroeg maar als u nou even wat doneert dan zien we het door de vingers.
Da's nou dat oer-nederlandse rasoptimisme, er valt altijd nog wel wat te verdienen aan anderman's ellende.
Als de 12 in het uur zit. Dus 12 minuten voor half 9 in de ochtend kan ook.
@Mosterd..... is dit nu je eigen verhaal?
Dan moet je wel een heel erg geweldig kut leven hebben.......... succes, ook met Sonja!
Koop een Ford Mondeo v6, voel je je gelijk een stuk gelukkiger én je kan harder wegrijden bij Sonja als de tijd gekomen is.
@elfenstein | 15-09-20 | 14:12: goede keuze een 6 cylinder. Mag je er nog de binnenring van Amsterdam mee in?
@pibasso | 15-09-20 | 14:21:
Voor benzinevoertuigen gelden nog geen milieuzonebeperkingen. Wel is het zo dat er voor de echte oude slagschepen geen parkeervergunning meer gegeven wordt, vandaar ook dat m'n vorige slagschip (Sierra mk2) moest gaan. Evenwel heeft deze ouwe zuipschuit wel gewoon een groene duitse umweltplakete gekregen en mag ik er zelfs Berlijn mee in.
Het kan natuurlijk altijd veranderen maar ik zou het wel een knap staaltje groenlinkserigheid vinden als ze auto's die goed genoeg zijn voor duitse umweltzones gingen verbieden in Damsko.
*actuele prijzen voor tesla's bekijken doet*
@elfenstein | 15-09-20 | 14:48: gelukkig maar. Tesla's schrijven na 5 jaar nog niet eens de helft af. Ik sla over en wil graag de motor horen ronken. ik heb recent een nieuw Abarthje aangeschaft voor mevrouw P. maar ik rij er alleen maar in, haha. Wat een fun zeg. Ik heb een zwak voor lawaaiige auto's. Koester de V6!
@pibasso | 15-09-20 | 14:56:
Ik rijd al sinds de 90's structureel in grote Fords met tenminste een 2 liter. Toppers waren de Taunus coupe v6 en een Sierra die eruitzag of ie van opa was maar die onder de klep verdacht veel op een cosworth leek. De brul van zo'n 2 liter is ook geheel niet vervelend hoor, bovendien kan je ook al is de auto volledig opgereden zo'n blok altijd nog voor goed geld verkopen aan een kitcarbouwer. Dat geld trouwens ook voor zo'n Mondeo Duratec V6, het blok is sowieso meer waard dan de auto als geheel. NB: Auto's zijn voor mij geen statussymbolen of penisverlengers, het zijn stukken gereedschap om snel veel groot zwaar spul ergens heen te krijgen. De pk's zijn noodzakelijk, leuk is bijzaak. Daarom zijn het ook altijd ouwe bakken, niemand wil ze jatten, niemand kijkt wat er precies inligt en als er een deuk ingaat boeit het ook niet. Ik ben altijd de laatste eigenaar, na mij de blikpers.
@elfenstein | 15-09-20 | 15:23: Die Duratec V6 is lang niet zo robuust als datgeen wat jij in je Sierra (zij het een OHC of DOHC) had liggen.
Drie keer in de maand? Mijn gemiddelde is drie keer in de tien jaar. Daar word ik pas echt somber van.
Ik ben jaloers op u!
Ik weet het u heeft al 20 jaar een affaire met mijn vrouw. Dus alles bij mekaar geteld doet ze het dus 6 keer in 10 jaar
367 per maand..? Per 2 weken hooguit, of gaat dat getal over eenpersoonshuishoudens?
Inderdaad!
Toevallig vanochtend nog even gecheckt, met een 3-persoons huishouden netjes 900 per maand aan de AH, Jumbo, slager, slijter en bakker. En soms de LIDL.
@Nuchternederland | 15-09-20 | 14:36: En vegeet de Vattenfall niet voor eur 300 ivm de jacuzzi en deairco.
@Nuchternederland | 15-09-20 | 14:36: het is door het nibud geraamd op ongeveer 5 euro pdpp, met z'n vieren dus 600. En dan komen al die extraatjes van trakteren, beltegoed, internet nog bij. Reken inderdaad op 700 per maand, en dan zonder huur en gwl. 1100 in een driekamerflatje met je kids in een tweedehands hoogslaper.
Een of een andere manier heeft Mosterd pik op Apeldoorn. Waarom pikt hij altijd mijn woonstad uit?! Zeurpiet!
Laat maar lullen, wij weten dat het er fijn wonen is. Laat dat vooral even niet doordringen bij de Randstedelingen. Anders wordt het veel te druk. De nep-Amsterdammers die mijn huis recent gekocht hebben is meer dan genoeg import. Boks TRUMP
Jankerd, ik woon in Amsterdam. Verder nog iets?
@elfenstein | 15-09-20 | 14:13: Ja mijn huis is verkocht, te laat dus. waarschijnlijk kon u het ook niet betalen. Ik heb niets te klagen, ik scoor ruim boven de middelmatige gemiddelden hierboven . Sterkte in de hoofdstad!
@pibasso | 15-09-20 | 14:18:
Waar was dat ook weer, apeldoorn zei u?
U zou mij moeten betalen, veel ook, voordat ik daar dood ga liggen.
Succes in... eh... nouja, waar u dan nu ook maar woont. Ik hoop dat het er leuk is voor u. Verschillende mensen, verschillende woonwensen he? Ik heb het hier opperbest naar m'n zin eigenlijk, goedkoop riant wonen, auto gratis voor de deur parkeren, centrum op fietsafstand en heel noordholland als speeltuin. Wat ik maar bedoel is dat alle sneren naar waar men woont of hoe het daar is zijn wat mij betreft vermakelijk, niets om over te mauwen. Uiteraard is Amsterdam wel een met doekjes geinfiltreerde hellhole, maar zijn er ook nog genoeg Amsterdammers over die er heel anders instaan dan wat je zou denken op basis van de geluiden uit de grachtengordel. De grachtengordeldiertjes zijn ook in Amsterdam het lachertje van de rest, autochtonen en allochtonen in gelijke mate zelfs. Dat verschil zou men ook wel beter mogen begrijpen hier in de panelen maar het is veel leuker om heel Amsterdam over 1 kam te scheren en er grappen over maken. En zo heurt het ook, niet piepen, gewoon meelachen ook als jij een keer aan de beurt bent. Met je appeldoorn.
@elfenstein | 15-09-20 | 14:30: U heeft gelijk, maar het is ook zo fijn om Amsterdam te bashen, verder niet persoonlijk. Klinkt overigens niet heel Amsterdams. riant wonen voor weinig, parkeren voor de deur enzovoort.
@elfenstein | 15-09-20 | 14:30: Ik heb wat vrienden die op / in de grachtengordel wonen. Heul veul deugen is het motto
@pibasso | 15-09-20 | 14:50:
Alles kan hier als je maar lijp genoeg bent. Daarom woon ik er ook, voor mij is het relatief makkelijk maar voor de meesten zal dat niet werken. nIet brutaal genoeg, niet inventief of zelfvoorzienend genoeg, geen ondernemersgeest, wie zal het zeggen? Je moet van goede huize komen om in een hoofdstad te wonen en werken, de lat ligt knap hoog en volgens mij wordt je daar zelf alleen maar beter van, geen pijn, geen gein.
@Slough | 15-09-20 | 14:59:
Ik wil met die lui niks te maken hebben, simpel zat. Die komen er nog wel achter zodra de koters ergens moeten wonen.... Je moet al zowat je baby bij de geboorte inschrijven bij woningnet anders kan je het vergeten en zitten ze op hun 30e nog steeds bij je op de bank. Het was bijkans makkelijker om in de voormalige DDR een trabant te scoren op je 18e dan hier een huis. Idioten zijn het, allemaal. Ze deugen de stad naar de gallemiezen en zijn de eersten die vertrekken als het misgaat.
@elfenstein | 15-09-20 | 15:32: Wat dat betreft zou ik er prima kunnen wonen en werken, gelet op mijn brutaliteit, inventiviteit, ondernemersgeest en zelf de broek op kunnen houden. Ik wil er alleen niet wonen, te druk, links bestuur enzovoort. Boks Elf!
spot on, papperig zgn. vanwege hormonen maar in de praktijk zijn ze gesetteld. Vinden het wel prima.
Bij 75 procent van de Nederlanders moet het geld wel over de plinten klotsen. Anders stem je toch niet voor meer EU, klimaatbeleid en immigratie lijkt me.
Klopt, maar waarom klots het bij jou niet dan?
inmiddels wel. Ik hoorde recent een verhaal van Franse vrienden. Daar kan de overheid bij grote problemen 80% van het particuliere spaargeld opeisen. Ik vroeg mij al of hoe meneer de hele garage vol kan hebben staan met dikke motorfietsen en dito klassieke auto's. Dit is dus het antwoord.
Ik word er niet vrolijk van.
De onderkant van de samenleving heeft altijd wat te zeiken. Het ligt ook nooit aan henzelf.
Sowieso makkelijker om alle schuld aan Rutte, Soros en Bill Gates te geven.
@Erikjan79 | 15-09-20 | 14:07:
En vergeet hullie niet.
Dat krijg je als je jaar op jaar het 'zoet' wordt beloofd maar als je dan jaren terugkijkt ben je er nooit op vooruitgegaan........ Met de VVD aan de macht is dit land in 10 jaar tijd achteruit gehold....... zonder enige rem!
@Fatwabuster | 15-09-20 | 14:09:
Als je erop wil vooruit gaan moet je naar je baas gaan en meer salaris vragen.
@Fatwabuster | 15-09-20 | 14:09:
Als mijn ouders in de zestiger jaren en half litertje jenever wilde kopen, keken ze eerst in de koffiebus of ze genoeg koffie voor heel de week hadden.
Nu drinken mensen Vodka Red Bull en Cappuccino's van €3,50, en als ze dat niet kunnen zijn ze arm.
@Erikjan79 | 15-09-20 | 14:11:
Ik loop altijd gewoon binnen en zet een machete op z'n keel. Tijden zijn veranderd bro. Jeweettoch?
Precies, educatie is key. Worstel je eruit of anders bek houden.
Succes is een keuze ! Tjakka !
@Erikjan79 | 15-09-20 | 14: Als je de cijfers bekijkt is het duidelijk dat het grootste gedeelte van de bevolking al tientallen jaren er nimmer echt op vooruitgaan..... daar zit het grootste chagrijn!
Mij hoor je verder niet klagen..... net de gezondheidsverklaring voor Spanje ingevuld..... lekker 2 weekjes bij het vrouwtje zijn
@Fatwabuster | 15-09-20 | 14:21:
Ok, maar daar is de overheid debet aan? Dat is de enige mogelijkheid om er op vooruit te gaan? Stilzitten en verwachten dat je erop vooruit gaat. Dat mensen serieus zo denken.
@Erikjan79 | 15-09-20 | 14:26: Lastendruk is nu eenmaal enorm gestegen..... niet iedereen is in de gelukkige positie om enorm carrière te maken..... denk aan zorgpersoneel, politie, fabrieksarbeiders etc.
Is het niet Van Oef die altijd wat te zeiken heeft? Zal wel aan de onderkant wonen. Bij de rest van de morele paupers.
@Erikjan79 | 15-09-20 | 14:07: "de elite"
@sprietatoom | 15-09-20 | 14:20: zekers
@Fatwabuster | 15-09-20 | 14:21: gaat soepel op de airport.
@Tragicomix | 15-09-20 | 14:16: Precies. De meeste mensen hebben geen idee waaraan ze hun geld uitgeven.
Het gaat in Afrika (bepaalde gebieden uitgezonderd) een heel stuk beter dan de meeste mensen denken gebaseerd op de beelden uit de media.
Klopt.
m.youtube.com/watch?v=L-_cbpGlXYc
@RickTheDick | 15-09-20 | 14:08: Dank, die kende ik nog niet!
Het maakt niet uit hoe goed of slecht het gaat in Afrika. Zolang hier gratis geld aan Afrikanen wordt uitgedeeld (en daar niet), komen ze deze kant op.
En gelijk hebben ze.
@jemagookniksmeer | 15-09-20 | 15:00: Dat maakt zeker wel uit. Je gaat immers ook geen gratis geld uitgeven aan Canadezen, want je weet dat het daar goed gaat. Zolang als wij denken dat Afrika arm en zielig is gebaseerd op een denkbeeld uit de jaren 80, dan gaat dat gratis geld er blijven zijn. De beste remedie is overigens wel geld, maar niet gratis, maar door middel van investeringen met verplichtingen. Bij microkredieten schijnt dat erg goed te werken.
Hou op zeg, het is daar 1 gore bende, daar wil je niet zitten.
@van Oeffelen | 15-09-20 | 15:26: Ik ken nog wel wat leuke plekjes.
Het gaat beter dan ooit. Ondanks dat we in een extreemrechtse dictatuur leven. Was de boel maar iets diverser.
You are truly a dick!
Zolang jij nog mag zeggen wat je wilt, Kreek-boy, is er weinig aan de hand.
Ja, laten we de terechte bemerkingen van eenieder belachelijk maken. Rutte heeft het nog zo tegen Ipsos gezegd: Het vertrouwen in het kabinet is sterk toegenomen!
U bent nieuw hier?
@Erikjan79 | 15-09-20 | 14:06: U blijkbaar wel.
Lol.
Jij bent het alter ego van gekke ArjanZH?
Drie keer in de maand met wat mazzel? Dat is wel heeeeel lang geleden!
Ik bijna iedere dag momenteel! Maandag bijna, dinsdag bijna enzovoort....
3x per maand? Met elkaar dan toch zeker. Wat er buiten de deur nog bijkomt zeggen we natuurlijk niet.
Ik ben een rasoptimist. Ik lach ook veel en vaak.
Op je muil, zeker. Beter uitkijken waar je loopt, Kuif. (op tijd aangepast, van "lag" naar "lach". Anders was je het lachen wel vergaan)
Pas maar op.
Eén van mijn tantes lachte ook te pas en vooral te onpas.
Is uiteindelijk in een zacht kamertje terecht gekomen.
Ik wist het, Kuifje is gewoon Rutte zelf.
Je hebt zo een Glasgow kiss te pakken.
Dit is de eerste keer dat ik je op een nuttig plempsel betrap. Gefeli!
Kijk daar mee uit. Die sterven meestal jong.
@elfenstein | 15-09-20 | 14:14: Nee, Kuifje = Gullie.
@A333aan | 15-09-20 | 15:12: Nee, dat is niet waar.
@elfenstein | 15-09-20 | 14:14: Hahahaha!!
Als ik somber ben bezoek ik Geenstijl even niet. Gelukkig ben ik nooit somber.
Geenstijl rules!
Allemaal vrolijke wappies hier.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-09-20 | 14:03: Misschien ben ik dankzij jullie wel nooit somber. Dank helden!
@pibasso | 15-09-20 | 14:09: en ik heb nog wel zo mijn best gedaan
@zuurtjeregen | 15-09-20 | 14:13:
Geen zorgen, van uw plempsels worden meer dan genoeg mensen hondsberoerd.
REAGEER OOK