Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Prima verhaal Sywert over Moria

Kijk nou, een mening

Op de NPO is een mening opgedoken. Dat heeft tot ophef geleid op het internet. Er mogen namelijk best meningen verschijnen op de NPO, maar niet de verkeerde meningen. Als een mening de verkeerde mening is, dan is die mening niet voldoende onderbouwd en is de hebber van die mening geen expert. Dit laatste is overigens geen enkel probleem als iemands mening de goede mening is. Gek eigenlijk. Wat vindt u daar nou van?

Allemaal experts!

Social

Reaguursels

Inloggen

Als iemand deze inhoud tachtig jaar geleden in Deutschschrift aan het papier zou hebben toevertrouwd, dan zouden wij dat nu 'rassentheorie' noemen.

bisbisbis | 12-09-20 | 00:26

Heldere discussie en de redelijkheid aan Sywert. Overigens is 'moriae' Grieks voor 'zotheid'. Ja, van Erasmus' 'Lof der . . .

DumboJet | 11-09-20 | 23:45

We (het kabinet en de 2e kamer) laten ons gijzelen door de geloofsgekkies.

Rdock | 11-09-20 | 19:35 | 1

Volgens mij is D666 wat de naam al suggereert.

DeEchteWaarheid | 12-09-20 | 01:02

Ohh ja ik snap het Joris..!
Het kernwoord.
Point taken.

Beste_Landgenoten | 11-09-20 | 19:03
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 11-09-20 | 18:44

Ik heb ook geen mening meer, krijg je hier ook een ban voor.

faqalto | 11-09-20 | 18:42
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 11-09-20 | 18:41 | 2

Ze laten alleen maar iemand aan het woord die feiten ontkend en gelooft in iemand die door niemand ooit is gezien of gesproken. Hij oogt sympathiek maar uiteindelijk stelt hij zijn god boven al het andere in het leven. Het is allemaal voor de bühne en de stemmen.

piet7003 | 11-09-20 | 17:35 | 2

Echt ongelooflijk dit. 79% van de bevolking is tegen (standpuntnl) en vervolgens laat je alleen maar voorstanders aan het woord. Geen wonder dat de bevolking gefrustreerd raakt, we worden simpelweg van ons eigen geld doodgezwegen.

5611 | 11-09-20 | 17:58

Martin Bosma heeft precies bovenstaande al een keer zeer duidelijk uiteen gezet. De mening van de kiezer doet er niet meer toe, wat de elites willen dat gebeurt. Gevaarlijke weg om te bewandelen, maar zo rollen we voorlopig nog wel in NL helaas.

Het brein erachter | 12-09-20 | 04:26

Het is inmiddels nieuws als iemand een ander geluid laat horen. Kun je nagaan hoe ver we al heen zijn. "De empathie ligt ver weg" zo is het en niet anders. Ver weg meehuilen is goed voor je loopbaan, dichtbij zoeken ze het maar uit want niet exotisch en werelds genoeg.

osolemio | 11-09-20 | 16:48

Er zijn teveel mensen die denken dat de NPO en de Belgenkranten (inmiddels valt ook het Noorden) feiten publiceren. Helaas, het zijn uitsluitend meningen passend in het linkse narratief. Geen aandacht in de Nurc of op Npo1 vandaag dat de branden zelf aangestoken waren, evenals in 2016. En wat zie je op je Facebook? Eindeloze rijen personen die menstrueren die het zielig vinden en zich dus schamen voor ons land. Vanmiddag een demonstratie van die personen met een opkomst van liefst 250 personen volgens NPO reporter (dat zijn er dus max 100), maar wel uitgebreid aandacht. Natuurlijk

Rest In Privacy | 11-09-20 | 16:29 | 2

Volgens berichten zouden de branden ook gesticht kunnen zijn door bewoners van Lesbos. Iemand die daar iets over kan vertellen?

IJsbrekert | 11-09-20 | 16:34

De Volkskrant kan er geen genoeg van krijgen ..23 ( wtf..) "artikelen" in 4 dagen ...

daytripper | 11-09-20 | 20:53

Er zijn toch te weinig huizen? Of weet d66 al dat er 50 euthanasie aanvragen zijn gekomen?

merel veld | 11-09-20 | 15:32 | 1

Nee de corona word op gevoerd naar hogere besmettingen zodat er meer doden vallen .

kuus | 11-09-20 | 17:23

Geweldig is de hoeveelheid leugens die de regering er bij sleept om hun beslissing te verantwoorden. Criminele asielzoekers terugsturen en noem maar op. Regelrechte leugens. Volgens het regeerakkoord zouden ze dat al lang moeten doen, Er wordt zelfs gesteld dat daar alle middelen voor gebruikt mogen worden die beschikbaar zijn. Deze regering kiest er bewust voor om van al deze beschikbare middelen geen gebruik te maken. Ankie Brokers-Knol trapt nog geen deuk in een pakje boter. Gaan ze nu zeggen wat ze willen gaan doen wat ze al lang hadden moeten doen volgens hun eigen regeerakkoord ? Het lukt ze al decennia niet om ook maar één (criminele) gelukszoeker de grens over te zetten.

Ruikbaard | 11-09-20 | 15:29 | 1

Vooral het punt dat ze, middelen die afgesproken zijn om "onwillige" landen te dwingen, stelselmatig niet worden ingezet. Dat frustreert enorm! Spreek dan gewoon niks af. En stop met liegen tegen de mensen dat je er iets aan gaat doen.

Het brein erachter | 12-09-20 | 04:30

Door het nieuwe fik-erin-doorreis-model is er op de Griekse tv volop aandacht voor Moria. Gisteren zijn 150 onbegeleide jongeren, besnoord, bijna allemaal mannelijk, gekleed in hippe merkkleding, dito sportschoenen en de laatste smartphones, breedlachend en zwaaiend op een vliegtuig richting Duitsland gestapt. Verheug jullie maar alvast op een golf van zielige, onbegeleide "weesjes". Europeanen, jullie laten je in de maling nemen (maar dat wisten jullie toch al)!!!

De Griek | 11-09-20 | 14:47 | 3

Maar de meerderheid WIL het niet weten en kijkt lekker weg! Deze uitzuigers direct naast wegkijkers huisvesten, anders zal er nooit iets veranderen!

De Griek | 11-09-20 | 14:54

@De Griek | 11-09-20 | 14:54:
Gaat niet gebeuren! U dacht toch niet dat ze gek geworden zijn?

aflaatverkoper | 11-09-20 | 15:31

Allemaal 'kwetsbare kinderen'.

bisbisbis | 11-09-20 | 17:04

Sybert is de nieuwe Omtzigt. Nog even en we bidden tot God in de panelen. *Kruisje oefenen gaat*

beldewouten | 11-09-20 | 14:43 | 3

Uw glazen bol werkt in optima forma.

aflaatverkoper | 11-09-20 | 15:10

Die Seegers is gewoon een toneelchristen. Met Christendom heeft dit niets te maken.
Toen ik zes was legde mijn moeder mij uit wat je onder “een echte Christen” moet verstaan.
Zij wees op onze atheïstische huisarts die op zijn vrije middag met z’n kever de kindertjes uit de achterbuurten ophaalde en met een bak vol joelende jochies naar de Italiaan reed voor een hoorntje met één bol. Soms was het voor die jongens helemaal feest, dan kwam hij op z’n oude motor met zijspan.

Ik dacht; waarom woon ik niet in een achterbuurt.

fokkewoelf | 11-09-20 | 14:10 | 1

Wel verdacht, was het wel een ijsje?

Tronald_dump | 11-09-20 | 14:30

Kan iemand hier (modern!) Grieks trouwens? Die nieuwe asielwetgeving van die knoflookopvreters klinkt als een uitstekende benchmark voor Nederlandje. Eerste opvang in Zeeuws-Vlaanderen (zonde om er een Waddeneiland aan te spenderen. Plus dat Zeeuws-Vlaanderen lekker dicht bij Brussel ligt) of snel een Maasvlakte 3 opspuiten und ab mit die Post.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 14:02 | 2

@Hetkanverkeren Nieuw Grieks, oud Grieks kom maar op. Wat wil je weten?

De Griek | 11-09-20 | 14:50

@De Griek | 11-09-20 | 14:50: De essentie van die asielwetgeving als vigerend in Griekenland? Nogmaals, klinkt als een sirtaki in mijn toondove oren.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 22:41

Hokus Pokus Kwetsbaar Ja!

De magische toverspreuk en alles komt goed.

En elke keer staat er weer die grote olifant met een lange snuit in de kamer en die blaast dat verhaaltje steeds weer uit.

Slaap lekker.

Dr.Mabuse | 11-09-20 | 14:02

Het meest stuitende is de frame alsof NL helemaal niks doet, een krenterig en egoïstisch rotland, zoals vanochtend bij Radio1 te horen van oa D66'r Brinkhorst. Elke week komen er ca 6.000 mensen (!!) NL binnen en vertrekken er 4.000. Per saldo dus een aanwas van 2.000 per week of 100.000 per jaar. Van die 6.000 per week zijn er 500 tot 1.000 "asielzoekers". Hoezo doet NL niets? Noem een ander land waar zoveel mensen zo gemakkelijk binnenwandelen.

BraboManneke | 11-09-20 | 13:58 | 1

met een dergelijk hoge bevolkingsdichtheid en klein oppervlak.

daytripper | 11-09-20 | 18:22

Inderdaad zit het grootste probleem bij de achterdeur .. waarbij de Europese landen hopeloos verdeeld zijn , zeker in de uitvoering . De voorlopige oplossing zou zijn nationale grenzen , totdat er een solide dichtgespijkerd Europese aanpak is . Europa is nu een waanzinnige gatenkaas .

daytripper | 11-09-20 | 13:46

Nou, Jort was ook wel scherp.

De NOS maakt iets kijkbaars. Nature is healing.

Schwanzeleber | 11-09-20 | 13:42 | 1

Dat was mijn reactie ook, zit ik echt naar de npo te kijken nu ?

Ruikbaard | 11-09-20 | 15:14

Zet die grenzen nou eens echt open! Dat langzame lijden begint meer op martelen te lijken. Gewoon gelijk een miljoen (minstens) erbij. Na ja, laten we zeggen: 40.000 per week voor een heel jaar.

aflaatverkoper | 11-09-20 | 13:38 | 3

Ironie hoop ik? Helaas zijn er teveel die dit serieus kunnen opvatten dus kijk uit. En verder bestaat er geen hiernamaals dus uw aflaat mag u houden.

yeah-right474 | 11-09-20 | 14:01

@yeah-right474 | 11-09-20 | 14:01:
Van nature ben ik iemand die graag snel werkt danwel gaarne bespoedigend bezig is. Dus geen ironie hier. Als de zaak dan toch naar de kloten moet, dan wil ik dat graag meemaken.

aflaatverkoper | 11-09-20 | 14:43

Geitenhoederwijsheid

Rdock | 11-09-20 | 19:32

Segers doet er echt alles aan om te blijven zitten waar hij zit, deze farizeeër wijkt niet af van het dogma van de hypocriete CU, geen enkele realiteitszin!

lanexx | 11-09-20 | 13:37 | 1

Segers is gewoon een man met een moreel breekijzer en eigenlijk gewoon een blokhoofd.

Schwanzeleber | 11-09-20 | 13:43

Volgens mij is het ook geen mening, maar is alles wat hij zegt gewoon de keiharde waarheid.

Fele | 11-09-20 | 13:36 | 1

Inderdaad , hij geeft een feiten relaas en dat klinkt allemaal niet zo leuk voor de linkse kerk .. en dan ben je wellicht beter af het een "mening"te noemen .

daytripper | 11-09-20 | 13:44

Wat een afgunst van al die zogenaamde collega's. Allemaal in hun eer aangetast dat zij niet zijn uitgenodigd.

Vooral de reactie van die vrouw Nynke de Jong met die 3 ogen slaat nergens op.

Keutels | 11-09-20 | 13:35 | 3

Raar wijf is dat. Wat kan ze eigenlijk?

Dwarsdenker | 11-09-20 | 13:36

Kan ze dat derde oog niet laten weghalen? Het leidt zo af.

zwaaropdehand | 11-09-20 | 14:03

Wat een zeldzaam kwaadaardig figuur is die Segers toch. Hij en zijn sekte zijn degenen die buitenlanders bewust misleiden over hun perspectief in Europa, hen overhalen om een levensgevaarlijke reis te maken, de mensensmokkelmaffia te spekken, en jaren van hun leven op te offeren aan een uitzichtloos bestaan in een treurig kamp. Terwijl hij donders goed weet dat die lui hier niet welkom zijn. Wat een verbijsterende, helse haat jegens de medemens zit er in dat laffe CU-hart.

Reaguurdeskundige | 11-09-20 | 13:30 | 3

Je bent aan het overdrijven : Seegers is op zich geen kwaadaardig mensch . Hij is hooguit ietwat hypocriet . Het mee-regeren was toch wel geyl en ja ... het doet pijn , maar dan worden de gristen-principes ook van elastiek .

daytripper | 11-09-20 | 13:36

Seegers is het voorbeeld dat Christelijke normen en waarden ver bij de politiek vandaan moet houden, anders gaat je land eraan door "Barmhartigheid". Die Seegers gaat ook echt niet vechten voor Nederland, mocht dat nodig zijn, want "Gij zult niet doden".

helodia | 11-09-20 | 13:53

@helodia | 11-09-20 | 13:53:
Een smerige linkse lul is die Seegers. Christen zijn is individueel. Niet als een farizeeër de samenleving met je linkse hobby's opzadelen. Als hij zijn eigen geld en huis ter beschikking wil stellen, be my guest, net zoals de barmhartige Samaritaan. Seegers is gewoon een Marxist.

Tronald_dump | 11-09-20 | 14:35

Prachtig onderkoeld verhaal van Sywert met kennis van zaken , dat Seegers bijna in bidden deed uitbarsten.
Als ie zo geweldig principieel was was ie niet 4 jaar lang Rutte in de kont gekropen.

daytripper | 11-09-20 | 13:30

Nederland maakt budget vrij om buitenlanders met economische problemen te steunen met ontwikkelingshulp. Als deze buitenlanders als economische vluchteling naar Nederland komen, dan betalen wij ook voor hun bestaan. Eigenlijk een soort binnenlandse ontwikkelingshulp. Tot 2017 werd de opvang van asielzoekers dan ook uit dit budget betaald. Daar kwam protest tegen.
decorrespondent.nl/4329/nederland-ste...
Er kwam een besluit dat alleen het eerste jaar van de opvang met ontwikkelingsgeld werd betaald.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
En het was nog niet goed, in 2018 werd nog zeker 13% van het ontwikkelingsgeld besteed aan de opvang van asielzoekers.
www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel...
Het ministerie van JenV moest de overige kosten voor de opvang uit hun budget bijbetalen. En zo heeft de asiel-industrie haar budget verhoogd.

Jan de Vries | 11-09-20 | 13:26

Recentelijk nog 500 christenen dood door huis-aan-huis-razzia's Ethiopië. De daders: een moslimjeugdgroepering. Wat vindt acteur Segers daarvan? Denkt-ie dat het allemaal wel goed komt?

SIogra | 11-09-20 | 13:25 | 1

Segers deed enthousiast mee aan het leveren van zware wapens aan jihadisten, die nadrukkelijk als doel hadden om Syrië te zuiveren van Christenen. Die vuilnisbak bungelt aan een heel lang touw diep onder de morele ladder.

Reaguurdeskundige | 11-09-20 | 13:32

Sywert vertelt het ongemakkelijke maar ware verhaal. Zie de emotiepoliticus Seegers eens kijken. Jammer dat Sywert zich niet aansluit bij FvD (of de PVV).

Phantomas | 11-09-20 | 13:22 | 2

Sywert is wel een verademing.

echtpaul | 11-09-20 | 14:07

Aansluiten zou niet eens hoeven, samenwerken is al genoeg. In Denemarken gebeurt dat en dit leidt tot dappere besluiten:

"Met steun van de sociaaldemocratische oppositie sloot de rechtse regering de Deens-Duitse grens af en nam het de zogenoemde Juwelenwet aan, waarin werd geregeld dat asielzoekers hun juwelen en een deel van hun vermogen aan de Deense staat moesten afstaan. Vanuit het parlement wisten de sociaaldemocraten de wet ‘humaner’ te maken door het bedrag omlaag te krijgen en een uitzondering te maken voor trouwringen. ‘Als je in Denemarken wilt leven, dan maak je ook gebruik van onze welvaartsstaat’, zegt Hummelgaard. ‘De overheid verlangt dan dat je daarvoor iets inlegt en wij zijn het daarmee eens."
Bron: www.groene.nl/artikel/voor-de-nieuwe-...

Jan de Vries | 11-09-20 | 14:08

Gekeken gisteren. Die CU malle eppie zei dat NL een rijk land is en we veel meer kunnen doen. Wat is t toch met die lui? Zelf zijn ze misschien goed gevuld. Maar honderdduizenden mensen leven op het randje, zoniet miljoenen. Flikker op!

Ruif_Vuller | 11-09-20 | 13:19

De enige repliek van Seegers was dat het misschien maar door 5 is aangestoken en de anderen daar niets aan kunnen doen. Echter, het punt is dat er ook maar 1 nodig is om het aan te steken als dit het effect is, aan terreur geef je ook niet toe, dat is ook per definitie maar aan handvol die dat doen. Dit kan hetzelfde effect worden als boten lek steken zodat ze verplicht gered moeten worden. Je kunt het kamp ook met bloedspoed opnieuw opbouwen, mag best wat kosten in vergelijking met de andere kosten.

een_mike | 11-09-20 | 13:15

Al het gelul ten spijt was dit een uitzonderlijk moment op de NPO. Een kritisch geluid kreeg de ruimte in het immigratiedebat. En bleek sterke argumenten te hebben. Dus nu niet meer zeiken dat de MSM nooit een ander geluid laat horen. Maar ook: de Europese asielprocedure zou moeten versnellen, want Moria is geen feest. En ophouden met dit soort paniekoplossingen. Het lost niks op. Het is symboolpolitiek. We kunnen niets met de kinderen, er zijn al plaatsingsplekken te weinig voor alle AMA's die nu in de AZC's zitten. De rest is emotie. Leuk voor thuis, maar het heeft natuurlijk niets met functionele politiek te maken. Als er iets moet gebeuren dan is het dat we, Europa, met vliegende vaart een nieuw tentenkamp bouwen. NL heeft al 1 miljoen toegezegd. Daar kun je een paar prima de Waards van kopen. Mand.

ArthurS | 11-09-20 | 13:13 | 4

Inderdaad kreeg een kritisch geluid een kans . Denk dat wij hier de hand van Kelder kunnen zien, want de andere presentatoren worden stuk voor stuk niet gehinderd door kritisch denken laat staan andere geluiden laten horen. Ze zijn waarschijnlijk veel te veel bezig met hun eigen positie bovendien. We zien hier aanrdig gebeuren wat de linkse kerk niet wilde : Kelder als presentator.

daytripper | 11-09-20 | 13:34

@ArthurS | 11-09-20 | 13:13 |
"Als er iets moet gebeuren dan is het dat we, Europa, met vliegende vaart een nieuw tentenkamp bouwen. NL heeft al 1 miljoen toegezegd."

Um, nee. Wat er zou moeten gebeuren is deze lieden als de wiedeweerga repatriëren naar eigen land. Hun asielverzoeken waren al afgewezen. Het merendeel dat daar zit is helemaal niet afkomstig uit Syrië.

Verder is Syrië een heel groot land. Je maakt mij niet wijs dat daar geen veilige plaatsen te vinden zijn. Als je niets met jihadi's of aanverwante zaken te maken hebt, hoef je daar niet voor je leven te vrezen. En desertie is géén excuus om de halve wereld over te trekken naar het land met de grootste honingpotten. Hun eigen landen hebben die sterke jonge kerels nodig voor de wederopbouw i.p.v. van hier lekker in een uitkering te gaan hangen. Toen hier in NL alles in de puinpoeier lang na WW II hebben we er de schouders onder gezet en de boel weer op poten gekregen binnen 10 - 12 jaar. Het is aan hen hetzelfde met hun land te doen.

Sjefke7807 | 11-09-20 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Intussen gaan ze in Spanje meer en meer met vervroegd pensioen! 57/58 met 80% van je salaris . Bedankt Europa... jullie zijn zo gek nog niet!
www.elespanol.com/invertia/economia/e...
Zie je wel ... Rutte had wel gelijk met zijn hervormingen.

daytripper | 11-09-20 | 13:08 | 2

Ja, van niks doen wordt je moe en van in de zon zitten met een wijntje wordt je gerimpeld en vroug oud. Eigenlijk zijn ze dus totaal versleten en in feite al 80 gezien hun zware omstandigheden..

Premier Trutte | 11-09-20 | 13:17

Wat vinden onze trollen hier van ?

Koning BongoBongo | 11-09-20 | 19:42

Gelukkig is de zielige, door blanken jarenlang onderdrukte ex-VJ mevrouw Simons wel ervaringsdeskundige in racisme-zaken, dus die mag overal wel op komen dagen.

RichardBandler | 11-09-20 | 13:08

Vond het in de tijd dat ik op Fok! zat maar een pedant betweterige links knulletje.
Hij is nu geen knulletje meer en links ook niet maar nog steeds pedant en betweterig.

Miezerig | 11-09-20 | 12:59 | 1

Goed geïnformeerd is niet betweterig en als je zelf niet al te slim bent, ervaar je dat als pedant.

echtpaul | 11-09-20 | 14:28

Gristen Seegers dreigde duiddelijk te kapseizen onder onderliggend lijden. Laatstgenoemde gaat nog es heel groot worden.

daytripper | 11-09-20 | 12:59

Wow Ronaldo, je schrijft een keer helder en to the point, niet van je gewend. Verder eens met de meerderheid, de politiek heeft pakt de problemen niet bij de wortel aan, dat is te moeilijk. En de echt moeilijke problemen worden volledig ontkent, want daar wil de politiek niet over nadenken. Dus liever symbool politiek met indrukwekkende beelden en grote gevoelens.

Ron_Paul | 11-09-20 | 12:58

zolang slecht gedrag nog steeds beloond wordt blijven we dit houden en laten we vele nutteloze mensen voor onze samenleving binnen die werkelijk niets bijdragen... kijk maar naar die We Are Here krakers..... jarenlang slecht gedrag wordt getolereerd en uiteindelijk beloond. Dit kabinet voert een weg met ons beleid

robdeventer | 11-09-20 | 12:58

" sneller verblijfsvergunning kwijt na misdrijf ...." Dát zal ze leren...! De giller van de maand september!

daytripper | 11-09-20 | 12:58

Het enige wat er bij die discussie op tafel ontbrak was een schaal met vlammetjes.

Nehemia | 11-09-20 | 12:57

De VVD is in deze weer eens een partij van nutteloze zakken hooi gebleken. Onder het mom van harde afspraken worden 100 zgn. vluchtelingen opgenomen. Jort Kelder gaf gisteravond in Op1 al in dat er niet eens 50 weeskinderen in Moria aanwezig waren, en het begrip "kwetsbaren" is uiteraard erg rekbaar. Straks komen er weer 100 testosteronbommen naar Nederland toe. De afspraken die zgn. er voor moeten zorgen dat er bv kortere asielprocedures komen en dat criminele gelukszoekers eerder teruggestuurd worden naar land van herkomst is ook gelogen; de asielmaffia laat de kip met de gouden eieren niet slachten. Bovendien was het argument van de coalitie om uitgeprocedeerden en criminelen terug te sturen altijd dat land herkomst niet meewerkte. Werken die landen, zoals Marokko, nu ineens wel mee dan?! Wat een bullshit. Waarom moet de Nederlandse regering altijd voorop lopen in het binnenhalen van deze niksnutten? We zijn een klein en overbevolkt land. A propos: Californië, Oregon en Washington in de VS staan ook in brand. Gaan we de mensen die daar geen huis meer hebben, ook hier opnemen? Die zie ik liever dan de zoveelste "Syriër" met vervalst paspoort.

Toos Bevergeil | 11-09-20 | 12:55

Defund the NPO.

Stormageddon | 11-09-20 | 12:54


Dat je als christen zingend de islam binnen haalt, ben je wel goed van het padje af.
Of is het de andere wang toekeren!

vluchtelingallergie | 11-09-20 | 12:52 | 3

Er wordt geprobeerd altijd eerst naar de mens te kijken, helaas is hierdoor de ideologie een stuk minder in beeld. Zo waren (en zijn) er veel Christenen die begrip hadden voor het socialisme in Rusland bijvoorbeeld, vanuit het menselijk perspectief. Dat deze socialisten uiteindelijk miljoenen Christenen in Siberische strafkampen om het leven heeft geholpen lijkt tegenwoordig weer vergeten. Noord Korea, Afghanistan, Egypte, Pakistan, Nigeria, etc, etc, dat is allemaal ver weg. De groenteboer uit Aleppo is dichterbij en om hem te helpen is ... menselijk...

Ron_Paul | 11-09-20 | 13:17

Het is een vervormde vorm van christemdom zoals dat door een overgroot deel van de kudde helaas tegenworodig wordt beleefd. Cherrypicken uit de bijbel zeg maar.

Teeweetwee | 11-09-20 | 13:36

@Teeweetwee | 11-09-20 | 13:36: Zo waar. En de volwassen mensen die in dat kamp leven zien als kinderen, dus onschuldig. Hoe onwaarachtig!

helodia | 11-09-20 | 14:05

Ook wat me te binnen schiet, is dat Nederland altijd doet alsof het het enige land ter wereld is die hier 'iets aan wil doen', terwijl in Duitsland op precies hetzelfde moment als in de NL media de campagne van start ging om weer een 'Wir schaffen das' te organiseren. Net als in Nederland heel de dag propaganda, het moest duidelijk gebeuren.
Dan rijst de vraag, wat zijn dat voor 'vluchtelingen'. Welnu, die komen veelal uit het kalifaat. Het is genoemde landen niet gelukt dat tuig via de bruidjes terug te smokkelen, dus proberen ze het nu op deze manier.
Nederland zat vuistdiep in die kwestie, met leveringen van materieel aan Al Qaeda, Duitsland net als andere EU landen ook. Blijft dat tuig daar met de kans op teruggezonden worden naar het oorspronkelijke gebied, komen ze voor een tribunaal en dan gaan er namen vallen.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 12:51 | 2

"als ontwikkeld land...", "wij moeten iets doen", "het is onze plicht" -> superioriteitsdenken pur sang. Wellicht ook racistisch te noemen.

Bakje Friet | 11-09-20 | 13:10

@Bakje Friet | 11-09-20 | 13:10: als we iets willen doen, stuur er dan een F16 overheen. Dan hebben we toch wat gedaan.

echtpaul | 11-09-20 | 14:30

Prachtig geschreven Ronaldo, pluim!

nee_toch? | 11-09-20 | 12:51

De politiek heeft zoveel verantwoordelijkheden jegens burgers die niet worden nagekomen. De AZC's zijn provol, de IND kan het niet aan, decennialang geworstel met criminele asielzoekers, tekorten aan huizen, te weinig huisartsen, de ruimte die schaarser wordt. En zo iemand als Segers blijft maar hameren op verantwoordelijkheden jegens vluchtenlingen die geen vluchtelingen maar gewoon migranten zijn. Sywert heeft helemaal gelijk.

jochum1980 | 11-09-20 | 12:50

seegers christelijk hart wordt straks gesloopt door het islamitisch hart

win | 11-09-20 | 12:49

Ik vond het een goed en duidelijk verhaal van Sywert. Een volkomen ander verhaal dan de media graag naar buiten wil brengen. Ik kreeg het idee dat de echte feiten ook voor Seegers volkomen nieuw waren. In ieder geval was Seegers echt niet blij dat de feiten zo duidelijk werden verteld en een heel ander licht op de zaak werpt. Desondanks bleef Seegers gisteren zijn verhaaltje maar herhalen. Het toonde gelijk maar weer eens aan dat al die besluiten die worden genomen onder emotionele chantage van "het publiek" en de media de plank volkomen misslaan. Het resultaat is nu in ieder geval dat "asielzoekers" die werden geweigerd door Griekenland (het grootste deel van het kamp) de plaats innemen van "asielzoekers" die hun poging via de officiële weg proberen. Benieuwd hoe ver de gelukszoekers zullen gaan om hun zin door te drijven. Na het opzettelijk in brand zetten van bootjes op zee en opvangkampen de azc's ?

Ruikbaard | 11-09-20 | 12:48 | 2

Seegers is een naamgelovige die met de Bijbel op schoot alle leugens vertelt door dit Kabinet voor zoete koek slikt, alleen om bij de inner circle te horen. Deze opstelling zal hem nog lelijk opbreken.

jansma28542681 | 11-09-20 | 13:16

@jansma28542681 | 11-09-20 | 13:16: Zeker, ik ben ook een christen en ik wil niets met Seegers te maken hebben. Wie komt er in de hemel Seegers of ik? Niet allebei in iedergeval.

helodia | 11-09-20 | 14:09

Het is net of ik een herhaling van 1990 zit te kijken, altijd dezelfde geleuter, dezelfde domme drogredenen waarom er weer 'barmhartig' naar iets gekeken moet worden. Altijd maar spelen op het gevoel van de o zo domme NPO kijker, vooral niet eens een keer rationeel nadenken en concluderen dat je een poot wordt uitgedraaid en dat je zelf mee aan het trekken bent.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 12:45

Met 'n staatsschuld van 385 Miljard ben je niet 'n rijk land.
Qatar en Brunei zijn rijke landen.

Onze man in Mockba | 11-09-20 | 12:45 | 1

Rusland heeft 0 dollar staatsschuld en een reserve van $530 miljard.
Toch ben ik liever in een westers land met staatsschuld.

Miezerig | 11-09-20 | 13:05

Wat ook zo verschrikkelijk irritant is:

Overal in Nederland is te weinig geld voor; op de zorg is de afgelopen jaren enorm bezuinigd - en dat kregen we dit jaar met de coronacrisis dubbel en dwars voor onze kiezen - voor het onderwijs is structureel te weinig geld; bij defensie hebben ze dacht ik nog maar iets van zes F16s die operationeel zijn, de andere toestellen gebruiken ze om onderdelen uit te slopen; voor de Groningers die al decennia te lijden hebben van dalende bodem en aardbevingen, is nog steeds geen bevredigende financiële compensatie geregeld; de pensioenleeftijd stijgt gestaag verder.

Maar gaat het om het opnemen van 'vluchtelingen', dan blijkt Nederland opeens een van de rijkste landen van de wereld te zijn. Zo ook Gert-Jan Segers weer: ''Nederland is een heel rijk land, wij zouden zo veel meer kunnen doen''.

Nee, Nederland verarmt alleen maar door die voortdurende massa-immigratie van 'onrendabelen', die vanaf dag 1 een vol beroep doen op de verzorgingsstaat, zonder dat ze ooit ook maar iets economisch hebben bijgedragen, en het gros zal dat waarschijnlijk ook nooit doen, zo lang hier leven.

(En waarom is er geen aandacht voor het feit dat gisteren Diana Rigg is overleden? Mensen van mijn leeftijd, die jongetjes van 13/14 waren in de tweede helft van de jaren 60, toen hier op tv The Avengers werd uitgezonden, waren allemaal verliefd op Rigg in haar rol als Emma Peel. Wat worden we oud).

Dr_Johnson | 11-09-20 | 12:41 | 8

@Dr_Johnson | 11-09-20 | 13:05:
Weet u eigenlijk wat er van haar geworden is? Ik heb haar na de Wrekers geloof ik nog één keer in een andere rol gezien. Zelfs dat weet ik niet zeker.

JvanDeventer | 11-09-20 | 13:54

@JvanDeventer | 11-09-20 | 13:54:

Ze heeft in 1969 de rol van 'Bond-girl' - Theresa/Tracy - gespeeld, de enige Bond-girl waar 007 ooit mee trouwde, maar werd aan het einde van de film in de Aston Martin naast Bond, toen ze beschoten werden, dood geschoten.

Het is was op zich een merkwaardige James Bond film, omdat 007 werd gespeeld door George Lazenby, die hem maar één keer speelde, in deze On Her Majesty's Secret Service dus. Lazenby kon niet acteren, was kennelijk geselecteerd vanwege zijn 'looks', en was dacht ik een Australisch fotomodel, dat alleen 'geacteerd' had in een paar commercials voor zeep. Ik zag veel later, ik denk begin deze eeuw, een keer een interview met Lazenby, waarin hij eea ook ruiterlijk toegaf, en vertelde dat Diana Rigg hem toen gered heeft door alle scenes eindeloos en uitgebreid met hem te repeteren, aanwijzingen te geven, en hem er door te slepen. Rigg was namelijk een echte actrice, opgeleid aan één van de meest prestigieuze toneelscholen in de UK: RADA, oftewel, de Royal Academy of Dramatic Art. Ze speelde eigenlijk ook veel liever Shakespeare dan Emma Peel of Tracy.

De laatste jaren had ze een rol als gemene oude vrouw in Game of Thrones, las ik, maar die serie volgde ik niet of nauwelijks.

Dr_Johnson | 11-09-20 | 14:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Siewert is to-the-point en richt zijn betoog op het benoemen en aanpakken van de onderliggende oorzaken. Seegers daarentegen doet niets meer dan op tenenkrommende wijze zand in de discussie te strooien, en rechtpraten wat krom is.

Ik ben benieuwd hoe lang Siewert het als rationeel en weldenkend mens in die slangenkuil van de christen-democratische partijpolitiek gaat volhouden.

Professor Superhirn | 11-09-20 | 12:40

Ik zie NPO staan, dus ik weet weer genoeg. De ballen ermee.

Yzord | 11-09-20 | 12:40

Waarom is eigenlijk altijd louter Europa verantwoordelijk voor het welzijn van al die Arabische en negroïde moslims?

Reaganmania | 11-09-20 | 12:39 | 5

@Professor Superhirn | 11-09-20 | 12:42:
En what about zijn gereformeerde kerkje,wat doet die aan die shit die al jaren over ons komt uit islamitisch midden oosten.

swassannuf | 11-09-20 | 12:48

@swassannuf | 11-09-20 | 12:48:
De andere wang toekeren. En een beetje laf in de slipstream van de vijfde colonne meepeddelen om hun eigen religieus-conservatieve agenda er doorheen te duwen. Niet beseffende dat diezelfde vijfde colonne ook protestantse Christenen zwaar zal onderdrukken wanneer zij maar de kans krijgen.

Professor Superhirn | 11-09-20 | 12:54

@Professor Superhirn | 11-09-20 | 12:54:
Alleen maar onderdrukken? Laten we eerst eens beginnen met uitmoorden tot een makkelijk te onderdrukken aantal.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanochtend ging het bij de NPO op radio 1 hier ook weer over. En wederom dezelfde monocultuur van meningen: de ene na de andere gast of inbellende expert mocht uit de doeken doen hoe schandalig de “deal” wel niet is, hoe onbarmhartig wij zijn, hoezeer deze kwestie de coalitie verdeelt en ons internationaal weer op de kaart zet als weinig solidair. Niemand met ook maar enige nuance, en geen enkel tegengeluid. Het was zelfs zo erg dat het de luisteraars ook opviel, en iemand stelde daar een vraag over. Het antwoord: “we hebben voorstanders gebeld maar niemand wilde op de radio komen.”

Niet Sywert even kunnen bellen? Of iemand anders. Dat ze niemand konden vinden betekent vooral dat het ook in de Rolodex van de NPO een politieke monocultuur is.

Muxje | 11-09-20 | 12:36 | 2

Dat programma Smaakmakers of Spraakmakers wordt helaas steeds meer een onderonsje van gelijkgestemden. Arno Kantelberg probeerde een paar weken geleden een afwijkende mening over rellende jongeren te laten horen maar werd door alle aanwezigen neergesabeld. Ik denk niet dat hij nog vaak uitgenodigd gaat worden.

oldandwise | 11-09-20 | 12:44

Dat voorstanders gebeld zijn maar niet op de radio wilde, wil ik best geloven. Je weet dat je verguist wordt met de "verkeerde" mening, zeker als je een bekende nederlander bent, er heerst taboe en censuur op sommige meningen inmiddels.

een_mike | 11-09-20 | 13:19

Slap gelul weer Gertjan Segers, waarom is dat de verantwoordelijkheid van mij en Europa.
Wordt tijd dat die kerels en wijven zelf hun verantwoordelijkheid nemen en iets doen aan zoiets als geboortebeperking of wat minder neuken.

oakmont | 11-09-20 | 12:34

Men moet terug naar de gloriedagen van omroeper Max Blokzijl om de feitelijke en neutrale duiding van "onze" NPO te duiden.
Hoewel de eerste niet net zo schaamteloos zijn partijstandpunten vertegenwoordigde bij het brengen van "actualiteiten". Met minder rigide wormen in naarden.

Jan Passant mk2 | 11-09-20 | 12:34

"De empathie ligt ver weg".

Terwijl de bühne toch onder handbereik ligt. Welkom in de politiek heer Van Lienden. Weet u het zeker? Ik mag toch hopen dat u ook Il Principe uit uw hoofd kent?

Complimenten voor Jort Kelder trouwens: die zit er vlijmscherp bovenop.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 12:34

Ik hoorde Sywert een hoop verstandige dingen zeggen en Seegers slap en inhoudsloos deugspreuken wauwelen.

Blauwpetje | 11-09-20 | 12:32 | 2

En vooral vorsend en links afkeurend kijken

Slough | 11-09-20 | 12:46

Inderdaad.

voordeoorlog | 11-09-20 | 12:48

Simpel gezegd heb je in Nederland 9 soorten "buitenlanders":

-expats: hoog opgeleide Indiërs bijvoorbeeld, die volledig voorzien zijn van de juiste documenten etc., hier in dienst zijn bij grote bedrijven. De enige overlast is: they took our jobs, en onze woningen. Blijkbaar kan iemand uit New-Delhi sneller een woning vinden en betalen dan Jan de loodgieter uit Uithoorn.

--toeristen: komen voornamelijk voor van Gogh, the windmills and tulips en the Red Light District, ook Nutella is een grote hit.Covid is een grote dumper.

-de oude kolonie-bewoners: Indonesië, Suriname en Antillen. Nou ja, is weer eens iets anders dan boerenkool met gehaktbal en klompendans. Iemand nog nootmuskaat of Moksi Meti? Doen moeilijk over slavernij.

-De gastarbeiders en hun nageslacht (3e generatie inmiddels), die het woord -gast- niet goed begrepen hebben: Ze hebben een reserveland achter de hand, en maken alles kapot, gewoon, omdat ze merken dat het kan. Marokkanen, Turken dus. Ook hebben ze een zeer tolerant, en zachtaardige religie, een totaalvisie op de Schepping en de Mensheid waar je U tegen MOET zeggen. ;-/

-de EU arbeidsmigranten: Polen, Roemenen, Ieren, Engelsen: ze werken hier, hebben vaak een BSN-nummer en weten inmiddels ook wat creatief boekhouden is, en wat een calculerende burger is.

-de illegalen: aangespoeld, aangedobberd, binnengewandeld, uitgewezen, gekomen en gebleven. Ook uit Zuid-Amerika. Ze weten te overleven. Onder de radar leven is ook een kunst.

-de huwelijks-immigranten: zo, we gaan er eens goed voor zitten: uw geboorteakte bevat 1 (één) foutje. Terug naar vakje 1, U moet alles weer in tienvoud, vertaald en gelegaliseerd door een beëdigde vertaler opsturen binnen 14 dagen.
Zeer strenge procedure, daarna verplicht inburgeren, alle kosten zijn voor u. Kan jaren duren tot u genaturaliseerd bent, en 10.000 Euro kosten.

-asielzoekers met legitieme redenen: politieke activisten uit bijvoorbeeld Iran, die ternauwernood de doodstraf zijn ontsnapt, vroeger dissidenten uit het Oostblok, Vietnamezen, etc.

-economische vluchtelingen: ondernemende streetwise jongemannen, atletisch en daadkrachtig. Klimmen over hekken, nemen rubber bootjes, hangen onder een vrachtwagen, en dat alles om een flatje te krijgen in Amsterdam-Noord. Heel knap, eigenlijk.

King of the Oneliner | 11-09-20 | 12:31 | 2

Mooi overzicht. Klopt helemaal. Waar komt uw vrouw vandaan?

zwaaropdehand | 11-09-20 | 14:15

Afghanistan is grotendeels veilig dus 70% van dat hele kamp is al geen vluchteling zelfde geldt voor Syrië alleen is het daar niet meer zo leuk voor de jihadisten die Nederland heeft gesteund.

Vleespet96 | 11-09-20 | 12:30

Sywert is nog vrij mild en tolerant in deze kwestie.

Maar goed, we hobbelen al decennia verder met dit verhaal. En komt geen einde aan tenzij we in extreme omstandigheden komen te leven.

Nederland80 | 11-09-20 | 12:28 | 1

'we' dat is voor al de Kartelkliek rondom Segers,Kaag en de Haakneus. Vervolgens buigen CDA en VVD mee.Zodoende blijft de hele baantjesmolen voor elkaar draaien en krijgen crypto Mussertjes zoals die Segers voortdurend hun zin. Dat is het publieke 'we'. Maar die vloekt wel met de werkelijkheid,zij het dan niet met de idioterie en het 'we',die zich in de stemhokjes afspeelt. Dat geef ik u graag na.

hertogvanzottegem | 11-09-20 | 12:44

Die attitude van Seegers, die het met zijn fijne gereformeerde smoel heeft over "barmhartigheid", en dat hij het zo "moeilijk" vindt om geen 500, maar 100 vluchtelingen op te nemen. Walgelijk, alsof hij Onze Lieve Heer in eigen persoon is. De hypocrisie, alsof het hem persoonlijk allemaal zo "raakt". Wat een weerzinwekkend toneelstukje van deze gristenhypocriet, deze FARIZEEËR.

Motleycrew | 11-09-20 | 12:26

Oh jee, oh jee, een (willekeurig) samenhangend en verstandig pratend persoon,
met een niet-PC-modieuze kritische mening.
Die had natuurlijk door de censuur-commissie er uitgefilterd moeten worden...
.
Geheel toevallig ben ik het met hem eens. Even een kleine poll doen?

hotmint | 11-09-20 | 12:23 | 1

PS Mijn eigen 2 cent voor het vervolg.
Inderdaad *niet* toegeven aan deze zelf-destructieve chantage.
Als we dat doen zijn er binnenkort 2 nieuwe Moria's met 2 x zo veel illegale migranten.
.
Wat dan wel:
Migranten noodhulp geven.
Rustig weer een sober kamp gaan opbouwen, op Lesbos, met extra EU geld.
En aan elke migrant nadrukkelijk aanbieden om ze te terug te brengen naar hun veilige land. Die dus niet onder de *vluchtelingen* regeling vallen. Dat zal de overgrote meerderheid zijn.
Zo nee, dan dus soberheid accepteren en (veel) later alsnog teruggestuurd worden.

hotmint | 11-09-20 | 12:28

Seegers heeft het steeds over het nemen van onze 'verantwoordelijkheid'. Hoe zo moeten wij verantwoordelijkheid nemen voor een stelletje illegale pyromanen? Waarom neemt de regio waar ze vandaan komen niet 'verantwoordelijkheid'. Maak een paar miljard per jaar over vanuit de EU en zorg dat er geen 1 meer naar Italië of Griekenland afreist. We kunnen niets met deze mensen, niemand wordt er blij van en het verbetert de situatie in de landen van herkomst ook helemaal niet. Seegers heeft zelf helemaal geen last van illegalen dus ook hij zict weer zijn gristelijke schuldcomplexjes af te kopen met zijn morele prietpraat. Te laf om eens te doen wat voor de Nederlanders goed is en daarmee een waardeloze bestuurder.

ILF2 | 11-09-20 | 12:23

Interessant is om ook de reactie van Leo Lucassen van vanmorgen bij Standpunt NL er naast te zetten. Mijn hemel, zelfs de NPO presentator schrok van de enorme Godwin die deze lul maakte.

Verder heeft Sywert wat mij betref helemaal gelijk. Maak een heldere procedure, schop de overbodige ballast eruit en geef vluchtelingen die de hulp echt nodig de kans op barmhartigheid.

deministerpresident | 11-09-20 | 12:22 | 1

Lucassen maakte de vergelijking met "de kampen" in 1938 en dat Nederland de grenzen destijds sloot voor vluchtelingen uit Duitsland.

demaup | 11-09-20 | 12:28

Die Siewert had best een goed verhaal, die bidlip van de CU, had beter dominee kunnen worden. Vanochten op radio 1 was het ook weer raak, met gutmenschen die over elkaar heen buitelden om te pleiten voor meer uitvreters.
Ze vergeten de mensen die er naast moeten wonen. Dat is bijzonder onprettig.

bqbq | 11-09-20 | 12:20 | 1

En de reden daarvoor is dat onze en de meeste EU politici te schijterig zijn om de bestaande vluchtelingen *wet* affectief te *handhaven*.
Ze verzaken daarmee hun wettelijke plicht en plegen dus strafbare feiten.
.
Ik snap niet dat daar niet eens een rechtszaak over komt.
Zoals bv over milieu.
Voor terugsturen van *illegalen* moet ook een taakstellende norm komen.

hotmint | 11-09-20 | 12:35

Moria of het opnemen van 500 mensen is niet het probleem. Het probleem is de totale afwezigheid van enige regie rondom asielprocedures in Europa. De bizar lange wachttijden. Een uitzettingsbeleid dat totaal niet werkt en de emoterreur die met dit alles gepaard gaat. Met andere woorden, de mijnen van Moria gaan veel en veel dieper dan dit.

Phreack | 11-09-20 | 12:19

Hallo hé, wat een reacties weer, het is in ieder geval toch niet teveel gevraagd om onderscheid te maken tussen die enkele tientallen brandstichters daar en de duizenden de helemaal niks met die brandstichting te maken hebben?
En dat gelul van 'Je mag pas voor asielmigratie zijn als je er zelf één in huis wil nemen' moet ook maar eens klaar zijn. Mag je dan ook pas voor door de overheid betaalde ziekenhuizen zijn als je zelf bereid bent iemand in je eigen huis te verplegen?

Diewijfvandielange | 11-09-20 | 12:17 | 12

“ En dat gelul van 'Je mag pas voor asielmigratie zijn als je er zelf één in huis wil nemen' moet ook maar eens klaar zijn. ”
Hoezo? Niets mis mee als mensen ook de consequenties van hun keuzes zélf ervaren.

Rico Tampeloerus | 11-09-20 | 12:54

@Diewijfvandielange | 11-09-20 | 12:17 |
"En dat gelul van 'Je mag pas voor asielmigratie zijn als je er zelf één in huis wil nemen' moet ook maar eens klaar zijn. Mag je dan ook pas voor door de overheid betaalde ziekenhuizen zijn als je zelf bereid bent iemand in je eigen huis te verplegen?"

Leuke emo-chantage maar de vlieger gaat niet op. Ik betaal namelijk een fikse maandelijkse premie om gebruik te kunnen maken van dat ziekenhuis indien nodig.

Het is makkelijk om gratuit dingen als "we moeten helpen" te roepen en vervolgens zelf niet met de gevolgen van de waanzin geconfronteerd te worden. Die ellende, daar mogen mensen als ik in hun "Prachtwijken" mee dealen. En ik kan u mededelen dat het géén onverdeeld genoegen is.

Vertelt u mij nu eens wat wij die lieden schuldig zijn. Waarom moet het altijd Europa zijn dat de kastanjes uit het vuur haalt terwijl hun stinkend schat-hemeltje rijke geloofsbroeders er nog niet over peinzen er ook maar één op te nemen? Terwijl dat wel logisch zou zijn gezien dezelfde taal/ cultuur/ religie etc..

Het merendeel is naar die grens getrokken in de hoop een free pass naar een huis, Miele en uitkering te krijgen en niets anders. En hoe komen die 'weeskinderen' daar? Die zijn zeker in hun eentje 5 landen door getrokken om daar asiel aan te vragen, maar niet heus. Snapt u niet dat hier een geoliede mensensmokkelmachine achter zit die zich in de handen wrijft bij het zien van dergelijke naïviteit? Als die kinderen dan eenmaal hier zijn komen er ineens ouders/ ooms en tantes etc. uit het houtwerk gekropen waar we óók tot einde van dagen voor mogen zorgen. Zeggen de woorden "exponentiële groei" u iets? Want dat is waar we hier al decennia mee te maken hebben. E.e.a. is wiskundig gezien onhoudbaar.

En dan als laatste nog de vraag:

Wanneer is het voor mensen als u genoeg? Bij hoeveel mensen in NL zegt u "Stop!"? En hebben de inheemse bewoners van dit land dan helemaal geen enkel recht meer op een eigen land, cultuur, taal etc.? U snapt toch hopelijk zelf ook wel dat we nu al meer dan aan onze taks zitten? Dit land kán half Afrika en het hele M.O. niet opvangen zonder zelf ten onder te gaan. Het schip "Nederland" maakt al aardig slagzij en water tegelijk op dit moment.

Sjefke7807 | 11-09-20 | 13:30

@Sjefke7807 | 11-09-20 | 13:30: U hebt zichzelf weer overtroffen met uw reactie. Petje af daarvoor. Helemaal geweldig, alle puntjes op de i.

Lupuslupus | 11-09-20 | 14:16
▼ 9 antwoorden verborgen

Iemand die z'n verblijfsvergunning in NL kwijtraakt, kan gewoon nog in NL blijven als ie dat wil. Bedoel NL heeft binnen de EU het mandaat niet om iemand daadwerkelijk terug te sturen naar eigen land. Dus ook die regeling is een wassen neus.

Krachtkoe | 11-09-20 | 12:16

Gisteren nog astronaut André Kuipers bij Jinek als deskundige bron. Volgende keer Kokki van het voormalige illustere duo Peppi en Kokki te raadplegen? Als hij maar de juiste mening heeft.

Arne Appelmelk945599 | 11-09-20 | 12:16 | 1

Of peter rrrrrr

bqbq | 11-09-20 | 12:24

Er is een tekort aan woningen in Nederland. Schattingen liggen tussen de 415.00 en 845.00. Er zijn nu 40.000 mensen dakloos en het aantal loopt snel op. Voor mensen dik in de twintig of al in de dertig, die netjes wachten op een huis vanuit een kamertje bij hun ouders, is de wachttijd 10-20 jaar. Hoeveel dat er zijn, is niet precies bekend. Het lijkt niemand te interesseren.
Zullen we het nog eens over dat verantwoordelijkheidsgevoel hebben?

Poesmobiel | 11-09-20 | 12:15 | 5

@sprietatoom | 11-09-20 | 12:19: Exact. Als je naar het strand wilt op een warme dag schijnt het normaal te zijn dat je op de heen- én terugweg anderhalf uur in de file moet staan. Ik word echt knettergek van de drukte en de herrie. Hoor je ook niemand over.

Poesmobiel | 11-09-20 | 12:25

In en rond de grote steden zelfs tegen de 20 jaar. En die Nederlandse verantwoordelijke stellen zonder migratieachtergrond maar wachten met het krijgen van kinderen totdat ze een huis hebben... Vandaar het extreem lage en nog steeds afnemende geboortecijfers onder Nederlanders zonder migratieachtergrond.

Bab01 | 11-09-20 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus als ik het goed begrijp zaten er twee personen aan tafel met een tegengestelde mening? Stop de persen. Dit kan niet de bedoeling zijn geweest. Snel, twijfel aan de deskundigheid van de persoon die niet de algemene mening verkondigd en scheld hem en passant nog even uit. Zo rolt het goedvolk.

FogerRederer | 11-09-20 | 12:14 | 1

Is ook alleen maar omdst Jort er zit. Anders was het weer hetzelfde niet diverse NPO geluid geweest.

Bab01 | 11-09-20 | 12:54

Ook belangrijk... waarom gebruikt het NOS Journaal steeds het woord 'migrant' en niet de woorden 'asielzoeker' of (economische) 'vluchteling'?

kibambam | 11-09-20 | 12:14 | 1

Of illegaal. Niet-wettig.

Piet Karbiet | 11-09-20 | 12:20

Wanneer blikken konden doden, dan wel in dit fragment. Wat wordt hier de vinger gelegd op de zere plek. Onvoorstelbaar hoe hier precies aangegeven wordt in een notabene npo programma wat helemaal niet goed gaat en hoe het anders is verkocht en hoe dit gewoon chantage is van mensen die in Griekenland al zouden zijn uitgeprocedeerd binnen 2 weken. En dan maar de hens erin en naar het vasteland? Terug zouden ze moeten.

Jan, Leiden | 11-09-20 | 12:13 | 1

Maar nu hij wordt afgefakkeld vanwege een niet gewenste mening komt hij er vast niet meer in bij de NPO?

Jan, Leiden | 11-09-20 | 12:15

Klagen over de expertise en inhoud van Sywert bij Op1, terwijl aan de zelfde tafel mevrouw Angela de Jong zat. Dan heb je wel lef.

GMarty | 11-09-20 | 12:12

Al die witte critici met hun witte privileges , baantjes, straatjes, huisjes, wijkjes, vriendjes en vriendinnetjes en luxes.

Allemaal druk en driftig wit twitterend hoe eng die witte domme meneer is die anders denkt dan zij witte deugerds.

Tot de zwarte kwetsbaren hun wijkjes binnen trekken.

Dan twitteren ze opeens een (heel) ander deuntje.

Ik kan niet wachten, verheug me er nu al op.

Zalig!

Dr.Mabuse | 11-09-20 | 12:10 | 2

Je maakt de fout door die achterlijke polariserende retoriek over "wit" en "zwart" over te nemen. Daarmee geef je het onbewust meer omvang dan het verdient. Ik snap dat je de achterlijkheid wilt aantonen, maar je moet nooit en te nimmer toegeven aan deze nonsens, ook niet vanuit een ironisch perspectief.

Gebruik geen polariserende-racistische termen als wit/zwart, beredeneer niet vanuit een huidskleur. Ieder mens is een individu waarbij de huidskleur geen enkele rol zou moeten spelen over hoe je zo'n persoon behandeld/benaderd. Het individualisme is een groot goed.

Dannydekr 2.0 | 11-09-20 | 12:14

@Dannydekr 2.0 | 11-09-20 | 12:14:

Ik heb tot een paar jaar geleden m'n hele leven altijd mensen als mensen gezien.

Nooit me wat aangetrokken van kleur, ras, gender of wat voor ADHSFGTYUIOPAW-afwijking dan ook.

Ze waren mensen. Punt.

Die tijden komen nooit meer terug.

Volledig dankzij de mensen die dagelijks vinden / prediken dat ik mensen moet zien en geen kleur, ras, gender of wat voor ADHSFGTYUIOPAW-afwijking maar elke dag weer bezig zijn met het benoemen en benadrukken van kleur, ras, gender of wat voor ADHSFGTYUIOPAW-afwijking.

Dr.Mabuse | 11-09-20 | 12:23

De gutmenschen zullen niet blij zijn met Sywert.

Ko Ranzig | 11-09-20 | 12:08 | 1

Gutmenschen zijn nooit blij.

Remus McMillan | 11-09-20 | 12:33

Pas op. Ze komen en gaan nooit meer weg.

Poesman | 11-09-20 | 12:07

Lucassen de geschiedkundige hoorde ik vanochtend de lotsverbeteraars vergelijken met de vluchtende Joden in 1939.

isitsoornot | 11-09-20 | 12:07

De moreel superieure Segers kan in ieder geval weer een deugbokaal op zijn schoorsteenmantel zetten.

Nehemia | 11-09-20 | 12:06 | 2

Kijk eens naar de ogen van dit heerschap! Als zijn blikken hadden kunnen doden was Sywert er niet meer geweest. Wat is die Segers een verschrikkelijk man. Maar ja, links hè, ik zou voor geen prijs met hem in 1 ruimte willen verblijven. Horror!

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:10

@Lupuslupus | 11-09-20 | 12:10: Je ziet het Segers ook bijna denken als hij naar Sywert kijkt:. 'U bent een buitengewoon minderwaardig mens.'

Nehemia | 11-09-20 | 12:17

Segers, je VOELT je goed om die mensen op te vangen, maar DOET het ook goed?

Carryon | 11-09-20 | 12:06 | 1

Ja natuurlijk, zolang hij ze niet in zijn eigen huis hoeft op te vangen.

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:11

Het hypocriete van al die naieve gutmenschen als Seegers is natuurlijk dat de rekening altijd bij een ander ligt : Jan de Belastingbetaler. Als het in de fik steken van je kampje de nieuwe ticket naar de Europese vleespotten wordt, gaat er op vele plekken nog flink gebarbecued worden de komende tijd.

CeesCloosd | 11-09-20 | 12:06 | 1

Zeker weten. Chantage werkt. Altijd.

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:12

'uitzichtloze situatie in Europa'
ja ho Segers, die situatie is uitzichtloos omdat ze geen recht hebben Europa in te komen, hun uitzicht ligt op een ander continent, daar waar ze vandaan komen bijvoorbeeld. Eigen schuld. dikke uitzichtloze bult.

Zer0-hedger | 11-09-20 | 12:04

Vooringenomen mannetje die Segers. Hij is niet bereid tot een open discussie op basis van feiten.

schweinefleisch | 11-09-20 | 12:04

Als je dan naar de reacties op twitter kijkt van Joel Voordewind vinden ze die 100 veel te weinig en zijn ze daar boos over.

sprietatoom | 11-09-20 | 12:01 | 5

Het wordt gewoon onbetaalbaar dat hele immigratiecircus. Voor Joel gaat alles voor de wind, maar voor een flink deel van de bevolking is de realiteit anders. Gelukkig houdt hij er in maart mee op.

Nehemia | 11-09-20 | 12:10

Dat zijn allemaal volgertjes van de CU dus dat verbaast mij niets.

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:13
▼ 2 antwoorden verborgen

"Prima verhaal over Moria" ?
Niet erg origineel, dat verhaal was al bekend.
Er woont een Balrog en Gandalf is er door een brug gezakt.

Kapitein Sjaak Mus | 11-09-20 | 12:00

Vooral de aankondiging van de nieuwslezers dat "kriminele vluchtellingen SNELLER hun verblijfsvergunniung kwijt raken" intrigeert me Een lege toezegging, omdat dat kwijtraken oneindig lang duurt en sneller daardoor niet helpt. Ook al het andere "wisselgeld" is trouwens kwarts.

watazooi | 11-09-20 | 12:00

Overigens weiger ik ook maar een minuut te kijken naar die zelfpijperij op de NPO. Tijd dat we dat met z'n allen links gaan laten liggen. Net zoals al die andere linkse circlejerkplatformpjes als Twatter en Reddit.

Le Roi | 11-09-20 | 11:58 | 1

Normaal gesproken voig ik de NPO ook niet (mijn t.v. staat al meer dan 10 jaar op zwart) maar nu heb ik wel gekeken omdat GS het filmpje online zette in dit topic. Maar ik heb met kromme tenen zitten kijken hoor, dat natuurlijk wel.

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:15

Zo zie je maar weer. Brandhaarden in het midden-oosten verspreidt zich naar Europa en gaat als een lopend vuurtje o.a. richting Nederland.

Carryon | 11-09-20 | 11:57

Links gonna links. Jouw mening zal ik respecteren zo lang die maar in mijn straatje past.

Le Roi | 11-09-20 | 11:57

Sorry, ik kan er niet naar kijken. Als Segers wordt gevraagd hoe moeilijk hij het er mee heeft en hij zegt dat hij het er heel moeilijk mee heeft, moet ik gewoon afhaken. Ik trek dat niet. Ik trek dat gewoon niet. Want daarmee, heb i k het dan weer enorm moeilijk.

Leptob | 11-09-20 | 11:55 | 3

Hoe moeilijker hij het heeft, hoe meer hij lijdt, hoe dichter hij bij de Troon des Heren komt, waar zouden de 'praat mooi en laat een anderen betalen en tussen de asielzoekers rotzooi wonen'-barmhartigen zijn zonder leed van anderen?

Zer0-hedger | 11-09-20 | 11:59

@Zer0-hedger | 11-09-20 | 11:59: U hebt het helemaal mis. C.H. Spurgeon (de prins der predikers) heeft daar een mooi boekje over geschreven: 'alles uit genade'. Genade door het bloed van Christus. Daar is helemaal niets van de mens bij. 0,0. Seegers is slechts een zogenaamd 'goedmens' met een balk in eigen ogen die de nood van de inwoners van dit land niet ziet en zich alleen focust op 'de zieligen buiten onze grenzen'. Dat mijn zoon van 43 gedwongen bij zijn moeder inwoont omdat hij geen huurhuisje kan vinden - omdat asieleisers steeds.maar.weer. voorgaan - interesseert meneer Seegers 0,0.

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:24

Segers heeft het waarschijnlijk ook moeilijk met een inbraak in de achterbuurten van Delhi waardoor een kind wees is geworden......

Koning BongoBongo | 11-09-20 | 19:47

Exemplarisch van Segers: "ja, wij hebben altijd al gewild dat het anders was...".

- wij wilden altijd al meer kinderen opnemen
- wij vonden altijd al dat er op de Griekse eilanden iets moest gebeuren
- wij wilden altijd al dat kwetsbare mensen blablablabla blablablabla

Wensdenken heet dat. Ik wenste dat het anders was. Geen enkele vorm van ook maar een deel van een oplossing hebben, maar wel wensen dat het anders zou zijn. Zou dat iets religieus zijn? Sprookjesdenken?

Nou Segers, we hebben allemaal weer kunnen zien dat het je heel erg aangaat, die situatie in de verte. U deugt! zonder twijfel heeft u het beste met iedereen voor. Naastenliefde enzo.

En wat nu?

Odin | 11-09-20 | 11:55 | 1

Zolang Segers geen arme asielzoekertjes in eigen huis opvangt moet deze farizeeër zijn mond houden en het bijbelgedeelte van de Barmhartige Samaritaan nog maar eens goed lezen. Deze zorgde voor opvang en verzorging van de gewonde persoon (betaalde daarvoor) en ging zijns weegs(!). Nederland betaalt 7 miljard (zevenduizend.miljoen) per jaar aan de UNHCR plus alle zorgverzekeringen, woonkosten etc. voor honderden 'vluchtelingen' die hier (in dit overvolle land waar autochtonen meer dan 10 jaar moeten wachten op een huurhuisje) maandelijks(!) binnenstromen.

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:07

Ik was aangenaam verrast over de aflevering van gisteren. Ik vond dat Jort er af en toe lekker scherp inging.

Jonkerman | 11-09-20 | 11:55

Also meneer Seegers, als u dan toch (vanaf minuut 5.00) kwetsbare mensen wilt helpen die niet eens bestaan, zou het dan misschien een goed idee zijn om b.v. alvast veel zwarte pieten op te gaan vangen. Niet allen uit het oogpunt van "barmhartigheid" maar ook vanwege het feit dat zwarte pieten in ieder geval 1 á 3 dagen per jaar goed werk leveren en zodoende een bijdrage aan de NL samenleving......

serieusgenomen | 11-09-20 | 11:55

Een asielbedrieger steekt zijn kamp in de fik en ik moet dat zielig vinden ?

Lt-Kol Kilgore | 11-09-20 | 11:54

Er zullen toch nog wel meer mensen met een op logica en feiten gebaseerde mening zijn in omroepland dan enkel deze 'sywert'? Zijn mening is alles behalve extreem.

du Roi Soleil | 11-09-20 | 11:53 | 1

Ja ze zijn er wel maar krijgen op de NPO geen stem. Sywert was een uitzondering.

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:26

Ik heb mij gisteren verwonderd over wat er allemaal weer over Twetter gepleurd wordt. Ook valt het mij iedere keer op dat de mensen die in hun bio iets hebben staan als "BLM", "diversiteit", "lief links" en weet ik wat voor persoonlijkheidsstoornissen allemaal nog meer, ongelooflijk veel haat met zich meedragen. De haat naar Sywerd, waarvan je de mening niet hoeft aan te staan maar waar hij het wel netjes verwoord en onderbouwd, was echt schrikbarend. Mensen die zogenaamd "tolerant" zijn, maar die digitaal als een stier op een rode doek afrennen.... Het is echt bizar. Dit land is gepolariseerd tot op het bot en nog veel dieper.

Derechtselutser | 11-09-20 | 11:53

Nog maar een keer ter herinnering: De rijke Golfstaten nemen nauwelijks vluchtelingen op: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2064489-waarom-nemen-rijke-golfstaten-amper-vluchtelingen-op.html
'Te duur'
Volgens cijfers van UNHCR namen de Golfstaten in 2014 in totaal 2187 vluchtelingen op: Qatar 133 vluchtelingen, Oman 151, Bahrein 311, Verenigde Arabische Emiraten 417, Saoedi-Arabië 561 en Koeweit 614 vluchtelingen.
.
Enkele honderden vluchtelingen per golfstaat dus. Een hoge ambtenaar van Koeweit gaf er recent een verklaring voor: "Koeweit en andere Golfstaten zijn te duur voor vluchtelingen. Alleen arbeiders kunnen hier leven."
.
En hij zei ook: "We kunnen mensen van een andere achtergrond, met een andere achtergrond niet accepteren. Mensen met psychische problemen en trauma's kun je niet zomaar in je samenleving opnemen."

Piet Karbiet | 11-09-20 | 11:52 | 1

De beste man heeft een punt

Odin | 11-09-20 | 11:57

Segers gaat al psalmen zingend op een grandioze manier ten onder, een klein windvlaagje en die zien we nooit meer terug. Het kan er bij mij niet in, dat die persoontjes in verweggistan of wat voor land dan ook, totaal niet in staat zijn om een bestaan op te bouwen. Na 1945 waren de toen overlevenden aan de slag gegaan met de gedachte, wij bouwen de boel weer op. Het is vele jaren goed gegaan, maar..... toen kwamen de hebberds en graaiers met hun ziekelijke, jaloerse gedachten en miskleunen de boel verstieren. de illusie dat zij macht konden uitoefenen op de toenmalige bevolking heeft verkeerd uitgepakt tot vandaag de dag... De onderlinge machtsstrijd tussen vele stammen daar ter plekke heeft voor een verdeel en heers cultuur gezorgd, laat die ... ander ... het maar opknappen. Nee, nu klapwieken een heleboel linksch-mensjes met de wanhopige gedachtes, ach wat zielig. Helpen die luitjes daar in verweggistan, maar ze staan er niet bij stil, van de berg het ravijn in. Pak dat anders aan. Laat ze aan de slag gaan, voedsel verbouwen, veeteelt, toerisme, handel drijven enzovoort. Zijn daar met eventueel hulp van ons en onze omringende landen geen mensen te vinden die de handen uit de mouwen steken en het eigen ikke en ikke principe overboord te kieperen en hun leven welvarend te maken. Hetzelfde is aan de orde voor de hand ophoudende landen als Italie, Griekenland, noem maar op. Kom uit je luie stoel en aan de slag, dat heb ik in mijn jonge jaren ook gedaan. Mag wel zeggen, nog behoorlijk succesvol, was in staat om ons gezin te onderhouden. Weer terug naar, alle azc's zitten vol met mensen die nuttig, daar ter plekke kunnen zijn. Typ dit met de achterliggende gedachte dat de verantwoordelijke personen er niets mee doen, want dan komt hun illusie-droom van macht in gevaar. Niettemin wens de vermoeide lezers van dit epistel een genoeglijke dag toe....

wolfje65 | 11-09-20 | 11:51

Ik keek OP1 en was positief verrast. Eindelijk werd we een rechtsig geluid uitgedragen onder dat de boodschapper gecancelled werd. Het leek zowaar een programma waar WNL voor opgericht schijnt te zijn. Het is te voorspellen dat deugend Nederland hier op los zou gaan.

Prutser | 11-09-20 | 11:50 | 1

Sla het filmpje maar op want het zal voorlopig het enige zijn waar een normaal geluid te horen/zien is.

Lupuslupus | 11-09-20 | 12:28

Het enige dat werkt, is dat je alleen asiel kan krijgen als je dat aanvraagt in het land waar je bent. Als vluchteling dus het eerste land waar je aankomt bij je vlucht. De rest meteen terugsturen.

boerzoektscheet | 11-09-20 | 11:49

Ik verwacht eigenlijk [komproomis] van beperktfabeten en [komproomie] van elitairfabeten. Maar bij compromis is dat dus weer net andersom? Nederlands is een extreem moeilijke taal.

Leptob | 11-09-20 | 11:49

Sywert ik vind je een verademing om naar te luisteren. Als hij er niet had gezeten had heel NPO kijkend NL niet geweten dat het aangestoken is. Volgens Nieuwsuur was de brand vooral hel zielig. Ik noem het chantage.

Clavo | 11-09-20 | 11:48

Van Lienden weet het goed uit te leggen, en Seegers heeft daar maar weinig weerwoord op: nee, de meeste bewoners van Moria hebben die branden niet gesticht en zijn ook maar het 'slachtoffer', maar die lieden horen daar niet te zijn in the first place: het zijn illegale migranten op zoek naar een beter leven in Noordwest-Europa, waarvan volgens Van Lienden al zo'n 70% te horen had gekregen dat ze geen aanspraak op asiel kunnen maken.

Maar ja, het zal allemaal niks uithalen. Zoals altijd, de Gutmenschen trekken weer aan het langste eind, maar zijn ook, zoals ik gisteren al voorspeld had, ontevreden met het resultaat. Lees de column van Bert Wagendorp in de Volkskrant vandaag, die zit te pruilen dat het er zo weinig zijn:

"Brand in de hel: miserabel handjeklap over honderd Morianen".

Hij heeft zelfs even met zijn zakjapanner het percentage uitgerekend:

"Honderd is 0,769 procent van de bewoners van het voormalige kamp."

Ik ben echt zo totaal, helemaal klaar met die emo-chantage van de Gutmenschen. Ik zeg: buitengrenzen dichttimmeren, niemand meer op de bonnefooi de EU en Nederland in, en alles wat hier niet mag zijn eruit schoppen.

Dr_Johnson | 11-09-20 | 11:47

Wanneer gaan we nu eens met passie over ons eigen volk en land praten.
We moeten toch langer doorwerken , want er is toch geen geld voor de AOW vanwege de vergrijzing? Die vergrijzing is volgens mij al opgelost want er zijn 1 miljoen jonge mensen bijgekomen de laatste 10 jaar. En geld schijnt ook al geen probleem te zijn. Het wordt met bakken uitgegeven. In plaats van problemen te importeren eerst hier de problemen oplossen. Of begrijp ik het niet?

oostermoer | 11-09-20 | 11:47 | 1

Ja, en illegale immigranten (m/m) vergrijzen nooit, of zoiets.

Piet Karbiet | 11-09-20 | 11:55

Hoe opvallend is het dat je op t nieuws op tv of op de nieuwssites op t internet al heel snel t gevoel hebt dat t hele moira verhaal snel in de doofpot gestopt is? Bah en nog eens bah. Dat in de fik steken loont.
Behalve dan voor de man die zichzelf in de fik stak omdat ie als getuige van een misdaad geen ene moer aan hulp kreeg. Die dingen worden wel heel snel vergeten. IK heb helemaal niks met dat moira gedoe. Ben er meer als klaar mee dat migranten gedoe overal.

haatsmurfin | 11-09-20 | 11:46

Emotiepolitiek. Mijn God, wat word ik emotioneel van die Welmoed.

Piet Karbiet | 11-09-20 | 11:45

Kijkend naar Segers is het goed om te bedenken dat Judas altijd zéér begaan was met het lot van de armen. Judas is de uitvinder van het politiek theologische verdienmodel.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-20 | 11:43

Hoeveel neemt Polen eigenlijk op.... of Hongarije, Slowakije.... Bulgarije, Roemenie? of die drie alcohol staatjes - Estland, Letland en Litouwen (die overigens nu leegstromen en waar voldoende ruimte is voor vele honderduizenden vluchtelingen)

De EU is een farce

litebyte | 11-09-20 | 11:43 | 8

En dan Frontex die er is voor de Europese grensbewaking. Ze doen exact het tegenovergestelde van wat ze claimen te doen.

Nehemia | 11-09-20 | 11:58

Die nemen alleen maar euro's op, gedoneerd door de brave landen die wel gelukzoekers opnemen.

watazooi | 11-09-20 | 12:08

Polen heeft ruim een miljoen mensen uit Oekraïne opgenomen, vlak dat even niet uit. Dat zijn mensen met eenzelfde cultuur, dat is veel beter te verhapstukken dan derde wereld volk.

Het was op deze heuglijke dag 9/11 anno 1683 dat de Poolse koning Jan
III Sobieski samen met zijn gevleugelde huzaren een geallieerd leger aanvoerde
en Wenen ontzette en de ottomanen versloeg en verjaagde.
9/11 New York was geen willekeurige datum, maar een herinnering aan Wenen.
Net zoals moslims nog steeds zeuren over die verschrikkelijke kruistochten,
dat hun eigen bloeddorstige praktijken daar de reden voor waren vergeten ze
gemakshalve te vermelden.

De mensen in het voormalige oost-blok weten nog maar al te goed hoe het
is om onder tiranniek bewind te leven, en juist daarom willen die mensen
geen islam in hun landen toelaten.

getzappad | 11-09-20 | 12:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Is het zo langzamerhand niet een beter idee om de originele bevolking van lesbos naar het vaste land te verhuizen en Lesbos gewoon op te geven.
Ik wed dat die sprinkhanen er binnen 5 jaar een grote onleefbare ghetto van weten te maken en elkaar de tribale harses weer als vanouds inslaan zoals ze dat ook in de zandbak van herkomst deden.

normanius | 11-09-20 | 11:43 | 2

binnen 5 weken

small_town_dude | 11-09-20 | 11:45

Dat dus...

MooseNL | 11-09-20 | 11:45

Het is ook nooit goed. Als de getallen goed zijn staat mensen de toon niet aan. Als Sywert de juiste toon aanslaat maar er een 0 naast zit beginnen ze weer over de getallen te zeiken. Onmogelijk.

Leptob | 11-09-20 | 11:41 | 1

Dit ligt compleet bij het disfunctioneren van de EU. Zodra het niet meer gaat over handelafspraken (voor grote EUropese multinationals) is de EU een grote godvergeten bestuurlijk incompetente en corrupte farce.

litebyte | 11-09-20 | 11:47

Vraag geen aandacht voor de NPO - dan lijkt het of die er-toe-doet.

HogeNood | 11-09-20 | 11:41

Bekijk de beelden van Oregon eens, hele provincie afgefikt, mais 1000 x zo erg en 500.000 mensen zonder dakboven hun hoofd, laten we die helpen is per slot van rekening ook een 3 e wereld land volgens de Trump haters.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-20 | 11:41 | 1

Allemaal de schuld van Trump, dus niet helpen, aldus de Trump haters.

kapoerewiet | 11-09-20 | 11:44

Sywert is een min of meer redelijke jongen die te midden van de immigratiechaos nog wat verstand probeert te brengen. Maar ook hij zit al ingekapseld in het idee dat ons land iets aan Afghanen of Somaliërs of Syriërs verplicht is. Als puntje bij paaltje komt wil hij, denk ik, alle verdragen handhaven die ons nu dwingen om ons land over te leveren aan de dobbernegers e.d.
Verder treft het mij dat mevrouw zegt dat dat kamp VOL is. Hoe kan dat? Nederland is NOOIT vol, maar zo'n kamp kan VOL zijn. Dat kamp is voor 3000 personen bedoeld. Voor hoeveel personen is Nederland bedoeld? Hoe groot is Syrië? Hoe groot is Irak? Hoe groot is Finland? Hoe groot is Rusland? Waarom, kortom, zouden al die Afghanen e.d. naar het Westen moeten "vluchten"? Waarom niet leuk naar Pakistan, Jemen of Qatar? In Qatar kunnen ze bovendien allemaal direct aan het werk.

JvanDeventer | 11-09-20 | 11:40 | 2

Nou ja, meteen hard moeten werken in je nieuwe thuisland is ook weer niet helemaal de bedoeling.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:43

Omdat in die landen er een ander regime heerst, welke er dan weer GEEN moeite mee heeft om die mensen keihard te weren, op elke manier die ze kunnen bedenken.
Ook doen die landen niet aan gratis-geld en welkom-welkom koren.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:45

Vraag me altijd af of de "verwelkomers" door hebben dat de rekening uiteindelijk betaald word door ons allemaal. Dat dit het begin van het einde kan wezen van onze verzorgingsstaat. Dat dat uiteindelijk ook arme landen treft omdat er geen geld meer zal zijn voor ontwikkelingshulp.

Barkruk2 | 11-09-20 | 11:40

De NPO : opheffen.

glaaf | 11-09-20 | 11:39 | 1

Daar komt nog een andere mening op tafel bij Jinek wordt geen kritische nood gebezigd.

Trumme | 11-09-20 | 11:41

Minderjarige "vluchtelingen" steken hun eigen kamp in de fik, en als beloning gaan wij ze met het vliegtuig ophalen.
Dan blijken ze het gebit van een 27 jarige te hebben maar bij Afrikaanse mensen is de leeftijd altijd moeilijk vast te stellen.
Zo'n AMV (Alleenstaande Minderjarige Vreemdeling) krijgt dan meteen een eengezinswoning, want al het andere is te min en wordt geweigerd terwijl de gemeente verplicht is ze te huisvesten dus geven ze toe.
En daarna komen de vrouw en kinderen over. Want in Afrika zijn ze er vroeg bij.

Osdorpertje | 11-09-20 | 11:39

Nynke de Jong: “Wat zal ik vanavond eens doen? Vroeg naar bed? Of twee fonduevorken in mijn oogbollen steken omdat ik zo nodig een talkshow wilde kijken?”

Nou doe maar want je hebt toch al een plaat voor je hoofd.

sprietatoom | 11-09-20 | 11:37 | 2

Zijn er mensen die Nynke serieus nemen?

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:44

We weten niet precies wat er is gebeurd, is van de moralistische linkse kom-maar-hier-politici het stokpaardje. de suggestie wordt gewekt dat als zou blijken dat ze het inderdaad zelf hebben gedaan en gebruiken als chantage dat de club Van Ojik en consorten dan wel zegt: zak maar in de sloot. Niet buigen voor chantage. Maar ons kabinet kennende.

BBRDWR | 11-09-20 | 11:37

Het is net als vroeger met die Jehovah's Getuigen die bij mensen langs de deur kwamen. Alles was bespreekbaar, maar als je een andere mening had dan zij dan had je het niet goed begrepen en moesten we gauw nog eens verder praten.

Nu ik erover nadenk mis ik ze bijna. In vergelijking met links Nederland waren de Jehovah's zelfs tolerant en verdraagzaam, alhoewel soms wel wat opdringerig. En dat zegt wat.

Ivoren Toren | 11-09-20 | 11:37 | 4

Het ergste is dat die Zeegers met z’n splinterpartij al 10 jaar de meerderheid verzorgt en daar onbegrijpelijk veel voordeel uit knijpt.

Trumme | 11-09-20 | 11:43

@Nehemia | 11-09-20 | 11:39: De rest komt in een nieuwe wereld weer op aarde te leven met een "proeftijd" van 1000 jaar. Heb bijbellezen van een dame gehad jaren terug.

Desiree | 11-09-20 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Zo lang het een mening is: prima. Als je een mening presenteert als feit gaat het wel een beetje mank (naar mijn bescheiden mening). Hij pretendeert te weten (en wijst een beetje naar een Griekse staatssecretaris die het ook nog lang niet kan weten) wie wat wanneer heeft aangestoken en nog waarom ook. En da's best knap. Wat ik zie (en ja dat is een mening) is een gek rukje naar rechts van iemand die aan het partij-programma schrijft van het CDA, teneinde wat kiezers van PVV en FvD weg te halen.

Kloof2012 | 11-09-20 | 11:37

Gert-Jan Segers valt hier totaal door de mand, slecht geinfomeerd, verblind door goedheidsideologie en niet in staat om te luisteren en informatie te verwerken.

Realisties | 11-09-20 | 11:36 | 1

Gert-Jan is typisch voorbeeld van Peter principle. Die man moet eigenlijk continu boven zijn eigen vermogen presteren. Je ziet gisteren ook dat die afhaakt. Hij is niet in staat de materie goed te begrijpen en slaat dan wartaal uit. Ook over het liberalisme.

Derechtselutser | 11-09-20 | 12:08

Daarnaast reeg een Pakistaanse vluchteling willekeurig een jongen aan zijn mes in een volle tram ten einde in Duitsland te kunnen blijven. Haal ze maar hierheen.

Tinie | 11-09-20 | 11:35 | 2

Hij was wanhopig joh. Doe niet zou koudvochtig.

BBRDWR | 11-09-20 | 11:37

Ieder zijn mening.

jitro | 11-09-20 | 11:34

Ik wacht eventjes op de altijd genuanceerde ter zake zijnde mening van vluchteling expert Peter RRR de Vries, die weet tenminste waar hij het over heeft, hij krijgt die 2500 euro per mening niet voor niets natuurlijk.

zwellevertje | 11-09-20 | 11:34

Seegers: "Ik maak me geen zorgen over het gebrek aan mensen in nood."

Selassie | 11-09-20 | 11:34

Gert Jan Seegers de barmhartige Samaritaan die als een knipmes buigt voor pure chantage.

Nehemia | 11-09-20 | 11:33 | 10

@Nehemia | 11-09-20 | 11:42:

Hij heeft met eigen ogen gezien hoe het er in Egypte aan toe tussen de islam en de christenen. En nog denkt hij dat het hier anders zal zijn als hij onbeperkt islamieten binnen haalt.

sprietatoom | 11-09-20 | 11:49

@sprietatoom | 11-09-20 | 11:49: Het is ongelooflijk. Hij zal die lijstjes van Open Doors toch ook wel een keer onder ogen hebben gezien? De christenvervolging top 50 landen bestaat voornamelijk uit islamitische landen.

Nehemia | 11-09-20 | 11:52

Eens kijken vlgd jaar maart hoe z’n achterban op de Veluwe er over denkt.

Trumme | 11-09-20 | 11:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Krijgen ze ook allemaal een tweedehands huisje toegewezen met een hypotheekschul of huurtoeslag

stipjes | 11-09-20 | 11:33

Welmoed is een mooie vrouw. De rest is symboolpolitiek. En laat die Seegets een keer s' avonds door kanaleneiland of schilderswijk lopen.

Jos Tiebent | 11-09-20 | 11:32

Hiero. Opinie: https://opiniez.com/2020/09/11/moria-kabinet-zwicht-voor-morele-chantage/freekvanbeetz/
Het VN Vluchtelingenverdrag van 1953 was ooit opgezet op vooral dissidenten uit het voormalige Oostblok op te vangen. Het verdrag kende 1 uitzondering: Vluchtende Duitsers met een Nazi-verleden kregen geen bescherming. Wellicht een idee om ook slagers van IS die rol te geven. Het is maar 'n idee. Voordat ze door 7 veilige landen reizen.

Piet Karbiet | 11-09-20 | 11:32 | 2

Dat verdrag moet inderdaad opgezegd worden, het slaat nergens meer op.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:41

@Kuifje-naar-Brussel | 11-09-20 | 11:41: kuif wat een nietszeggende opmerking weer. Bij de VVD buigen ze als een knipmes als er arme kindjes geholpen moeten worden ongeacht regeerakkoord verdragen of beleid. De rekening komt vlgd jaar maart.

Trumme | 11-09-20 | 11:54

Zolang men illegaal van heinde en verre naar Europa reist zonder dat daar faciliteiten voor zijn en men degenen die de wet en regelgeving volgen in de weg zit en hun verblijfplaats afbrand om hun zonet krijgen, blijf je over je hart strijken.

mr.money | 11-09-20 | 11:32

Wat ik er van vind dat iemand die gen expert is misschien een andere mening heeft dan iemand die wel een expert is op dat gebied? Nou laat ik even een klein voorbeeldje aanhalen hoe die veronderstelling, dat experts het beter weten, kan leiden tot dezasteruze gevolgen: en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experim...
Mensen die op papier geen experts zijn op het gebied zouden *vaker* wat zelf moeten nadenken. Want het is namelijk geen rocketscience. De beleidsbepalers op dit gebied zijn ook maar piepeltjes hoor! Carrierepolitici. Dacht je echt dat die het altijd beter weten? Dan ben jij het type dat in het Millgram experiment de knop zo naar "Death" had gedraait.

peterdh | 11-09-20 | 11:31 | 3

Het Milgram experiment is een gemanipuleerd onderzoek en net zo waardeloos als het Stanford Prison Experiment. Sociologisch gekonkel. Maar dit terzijde want ik ben het met u eens dat de ´experts´ uit de hoek van de zachte wetenschappen geen betere kwalificaties hebben dan leken. Vandeweek bleek maar weer eens dat een gerenommeerd klimaatschetenwapper nog niets eens betrouwbare voorspelling van het klimaat in zijn eigen huis kan doen, laat staan over de planeet. En ja, klimaatwetenschap is een zachte wetenschap vermomd als science.

Joris Beltsin | 11-09-20 | 11:51

@Joris Beltsin | 11-09-20 | 11:51:
Naja ik weet even niet waarom je het een gemanipuleerd onderzoek noemt, misschien kun je dat even toelichten? (is serieuze vraag).. want ik weet namelijk uit eigen ervaring dat (en zo noem ik het dan:) "het dokters met witte jassen syndroom" van grote invloed is op de keuzes , beslissingen en uberhaupt al het feit of mensen de moeite gaan nemen om verder na te gaan denken echt strek afhangt van het feit of ze enerzijds *zelf nadenken* of anderzijds vertrouwen op de witte jassen die "ervoor gestudeert hebben", terwijl enige logica schijnt te ontbreken.

Het is nog niet eens erg dat de logica *schijnt* te ontbreken, maar de principiele ernstige zaak is dat men niet doorvraagt en het vuur aan de schenen legt van degenen die zeggen "professionals" te zijn.

peterdh | 11-09-20 | 12:32

@peterdh | 11-09-20 | 12:32:
In 2012 Australian psychologist Gina Perry investigated Milgram's data and writings and concluded that Milgram had manipulated the results, and that there was "troubling mismatch between (published) descriptions of the experiment and evidence of what actually transpired." She wrote that "only half of the people who undertook the experiment fully believed it was real and of those, 66% disobeyed the experimenter".[23][24] She described her findings as "an unexpected outcome" that "leaves social psychology in a difficult situation."

Joris Beltsin | 11-09-20 | 12:37

Lang verhaal kort: #teamsywert

Amsterdamsko | 11-09-20 | 11:30

Uitstekend verhaal van Sywert en geen speld tussen te krijgen.

roberto9715 | 11-09-20 | 11:29 | 1

Nee. Dat is het mooie aan die knakkers als Azarkan. Als er geen argumenten zijn zeg je gewoon dat het niet waar is. Zonder zelf ook maar met één tegenargument te komen, slechts wat gratuite ad hominems neerleggen is wat de man kan...

Enter Yeti | 11-09-20 | 11:40

Barmhartig mijn reedt. Al haal je ze allemaal van dat eiland af, volgend jaar zijn het er dubbel zoveel.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:28 | 2

Exact dit inderdaad. Als je barmhartig wilt zijn en dat concreet iets oplost a la, maar hier wordt het alleen maar gekker als men merkt dat dit effect heeft.

mr.money | 11-09-20 | 11:33

Ik vind ook dat ze allemaal zo snel mogelijk van al die eilanden af gehaald moeten worden, ook voor de veiligheid van de eilandbewoners moeten al die ongenode gasten zo spoedig mogelijk retour afzender.
Hoe ver van welk soort pot moet je gerukt zijn om te denken dat wij in Europa
op je zitten te wachten?

getzappad | 11-09-20 | 11:54

Wat een verschil, Jort aan tafel of die midget van een Sander S.

pibasso | 11-09-20 | 11:28

Opheffen die NPO.

Deflatiemonster | 11-09-20 | 11:28

Sywert boft dat ie niet door Jinek was uitgenodigd.Die had hem samen met Michiel Vos verbaal kapotgemaakt en Twamp er bijgehaald.
Nu zat hij bij welwillende Jort en vriendelijke Welmoet.

oldandwise | 11-09-20 | 11:27 | 4

Kapot gemaakt waarmee? Sywert komt met feiten. Iets waar u blijkbaar in uw ouderdom en vermeende wijsheid erg moeilijk mee heeft.

Atheist-Priest | 11-09-20 | 11:37

Jinek? Die is toch helemaal idolaat van Hillary Clinton?

Nehemia | 11-09-20 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Naar mijn mening is mijn dweil en Squeezy versleten en mag de kraan wel dicht.

Datgingniegoed | 11-09-20 | 11:26

Lol, dus als ik het goed begrijp komen er voortaan alleen maar mensen bij de NPO op tv die voldoende onderbouwde argumenten kunnen aandragen uit hun eigen vakgebied? Ik ga alsnog niet kijken maar het zal me wel benieuwen.

knutsel_ | 11-09-20 | 11:25 | 1

Vandaar dat Peter R. de Vries al een tijd niet meer gesignaleerd is, aan de tafels.

Glasgow Argus | 11-09-20 | 11:34

Al die zeurende politici, journalisten, 'experts' en overig rolodex tuig zijn gewoon jaloers en chagrijnig dat zij de aandacht niet kregen. Tja.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:24

Wat valt die Linksch Christenboy Zeegers toch door de mand. Ik kan me niet voorstellen dat z’n gereformeerde achterban hier mee dealen kan en zie die 6 zetels vlgd jaar al helemaal niet gebeuren.

Trumme | 11-09-20 | 11:24 | 4

Oh jawel. ChristenUnie aanhang is erg van welkom in dit land.

oldandwise | 11-09-20 | 11:28

Heb niet voor niets mijn lidmaatschap van de CU opgezegd

hereboer | 11-09-20 | 11:50

Vroeger was de RPF onder leiding van Meindert Leerling nog gewoon een rechtse partij. Ze hadden bijvoorbeeld de herinvoering van de doodstraf in hun partijprogramma staan. Maar onder leiding van André Rouvoet hebben ze een behoorlijk radicale beweging naar links gemaakt. Ik stem nooit meer op dit zootje schijn-christenen.

Wladimir 1928 | 11-09-20 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Het is gewoon geparafraseerd. Dan mag het.

Piet Karbiet | 11-09-20 | 11:24

Hulde aan Sywert inderdaad. En die Nijpels blijkt weer een ongelofelijke zak te zijn, laat ik het netjes uitdrukken. Het volk daar in dat kamp stond bepakt en bezakt klaar om na het in de fik steken te vertrekken. Op meerdere plaatsen aangestoken.

Zwizalletju | 11-09-20 | 11:24 | 3

Je praat Jan Dijkgraaf na.

oldandwise | 11-09-20 | 11:30

Diezelfde meneer Nijpels die wel, niet, toch wel? O nee toch niet. Linda de Mol geneukt heeft. Zeer betrouwbare man.. lol.

mr.money | 11-09-20 | 11:35

Opinions are like assholes.

Joris Beltsin | 11-09-20 | 11:23 | 1

... everybody has one..

Wijze uit het Oosten | 11-09-20 | 11:39

Zeer goed optreden van Sywert. Ben inmiddels kotsbeu van de morele chantage via de toverkreet 'moeders-met-kinderen', zodat dominees als Segers weer de wereldvreemde preek der 'barmhartigheid' kunnen afsteken. Achter het schild van elke moeder-met-kind uit oorlogsgebieden haken tienduizenden jongemannen uit niet-oorlogsgebieden aan. Er-is-geen-plek. En ik heb een verrassing voor meneer Segers: er zullen altijd moeders-met-kinderen zijn. Het is geen uniek fenomeen of zo, waar je eenmalig voor over je hart kunt strijken. Leve de bevolkingsgroei, laat maar komen.

kapoerewiet | 11-09-20 | 11:22 | 3

Hij had het over “moeders met kinderen” terwijl 2 minuten geleden besproken was dat die “kinderen” er niet zijn.

mr.money | 11-09-20 | 11:37

"Het is onze verantwoordelijkheid". Ook zo één. Hoezo? Waarom?

zwartzondersuiker | 11-09-20 | 11:40

Viel me trouwens wel een beetje tegen hoor. Het argument Segers over precedentwerking was zo makkelijk te doorboren. Liet hij wel aardig wat steken vallen. Verder best leuk stukje, daarna nog even bij de VARA gekeken met J. de Mol. Daar werden nagenoeg geen feiten genoemd.

maSs | 11-09-20 | 12:29

Dit fenomeen zien we ook terug op NU, waarbij sommige reacties ‘uitgelicht’ worden. Dit betreft dus ook de goede meningen, oftewel de linkse meningen, die dan even in het zonnetje gezet worden door de redactie.

JackStick | 11-09-20 | 11:21 | 2

En dan komt 90% van de reacties die niet stroken met de partijlijn van Njet.nl nog niet eens door de moderatie.

kapoerewiet | 11-09-20 | 11:23

Als tegenhanger was er ooit en.nl Van PCM. Daar is online vrijwel niks meer over te vinden.

Piet Karbiet | 11-09-20 | 11:26

Misschien moeten we in 2021 allemaal met een foute mening naar de stembus.

Tot die tijd ga je aan je vrienden vragen of ze nog meer belasting voor meer geld naar Italië, Griekenland, Spanje en kansloze migranten willen betalen? Als ze nee zeggen, ga je ze er op wijzen dat ze dat wel doen als ze bij de verkiezing op VVD, PvdA, D66, CDA, CU en GL stemmen.

hangtiet met knoop | 11-09-20 | 11:21 | 1

doen ze ook als ze niet stemmen: "... want je veranderd er toch niets aan, en Wilders is ook boehhh..."

Lohengrin | 11-09-20 | 11:49

Hmm migranten die een misdrijf begaan raken sneller hun verblijfsvergunning kwijt. Dus brandstichting is geen misdrijf?
Dit is gewoon weer toegeven aan geweld, met geweld kan je wel naar Nederland.

de uitbater | 11-09-20 | 11:20 | 1

Er zijn duizenden mensen en wie de bron gesticht hebben is niet bekend.

AntiZanicz | 11-09-20 | 11:53

dat zou de NL politie niet mogen doen !

15121937 | 11-09-20 | 11:27

"Dat zeggen critici op Twitter" Oh OK. Critici op Twitter.

John McClane | 11-09-20 | 11:19

Zolang de (buiten) grenzen open blijven en de illegale migranten die onder het mom van "vluchteling" naar Noord/West Europa reizen beloont worden met ruime uitkeringen, huizen, enzovoorts zal de stroom illegale migranten voortduren.

Waarom komen deze ,vooral jonge mannen, naar Noord/West Europa?

Omdat ze hier een uitkering krijgen, een gratis huis en andere goodies. Dat heeft dus een enorme aanzuigende werking.

Kortom, het is een gebed zonder einde want de wil om de stroom illegale migranten effectief tegen te houden ontbreekt bij de meeste politici

Swieberj | 11-09-20 | 11:19 | 4

@Barkruk2 | 11-09-20 | 11:22:

Ik heb deze illegale migranten niet gevraagd om naar Noord/West Europa te reizen.

Heeft u deze mensen uitgenodigt om naar Europa te komen?

Het punt is dat wij niet verantwoordelijk zijn voor de keuze van de illegaal om naar Noord/West Europa te reizen en hier een levenslange uitkering op te eisen.

Ik begrijp ze wel dat ze naar hier willen komen voor een uitkering , een gratis huis en dat soort dingen ik ben niet verplicht om daaraan mee te werken.

Swieberj | 11-09-20 | 11:37

@Barkruk2 | 11-09-20 | 11:22:
De meeste vallen niet onder definitie van "Vluchteling", of "Migrant". Zijn gewoon handophouders dan wel gratisgeldzoekers.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:41

@Swieberj | 11-09-20 | 11:37: TeeJee | 11-09-20 | 11:41 |
Zei dat ik het van hun oogpunt begrijp. Niet dat ik het ermee eens was en ik heb ze zeker niet gevraagd

Barkruk2 | 11-09-20 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Leuke meid, die presentatrice.

Nee dus! | 11-09-20 | 11:18 | 3

Die hulpeloze linkse uitdrukking op haar gezicht is een afknapper.

dr.hogeboom | 11-09-20 | 11:49

@dr.hogeboom | 11-09-20 | 11:49: Bij de NPO oefent men weken lang in betrokken kijken .... speciale ernstige grimas ... Zelfs Jort moet er aan geloven.

daytripper | 11-09-20 | 13:02

Steek je tent in de fik en met je kind als inleg kom je een heel eind. En ongelijk kan je ze niet geven.

Zack Hooi | 11-09-20 | 11:18 | 1

Inderdaad ... wie weet gaat abranden nog es populair worden .. het levert huilende weekdieren op en dan is de Miele nooit ver weg meer .

daytripper | 11-09-20 | 13:03

Ik heb geen mening, Ik wil niet neergestoken worden vanwege een film, of van dichtbij doodgeschoten worden door een politieke ambitie.
Ook wil ik niet van mn bed gelicht worden door een arrestatie team omdat ik spotprenten teken.

Ik heb geen mening.

GateKeeperNL | 11-09-20 | 11:17

Op de NPO zijn de juiste meningen feiten en verkeerde meningen facistisch.

Selassie | 11-09-20 | 11:17 | 2

Op de NPO zijn de juiste meningen fascisme en verkeerde meningen feiten, bedoel je.

kwark001 | 11-09-20 | 11:19

Flauwekul. Syert voerde een goed gesprek en kon zeggen wij wilde zeggen. Wat mensen elders zeggen doet er niet echt toe.

AntiZanicz | 11-09-20 | 11:39

ik kan er allemaal niet meer druk om maken. Besloten om mijn stem aan Greet te geven en verder zoeken ze het allemaal maar uit.

yeps | 11-09-20 | 11:15

Er zijn twee meningen, de mijne en de verkeerde.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:15

Ik heb daar onprofessioneel en niet onderbouwd geen mening over.

Dezenaamhier | 11-09-20 | 11:15

Terecht merkt Wilders op dat de zogenaamde vluchtelingen ook actief het blussen door de brandweer verhinderden. Tot zover het verhaal/ de suggestie in de MSM dat misschien de lokale Griekse bevolking de kampen en het door Nederland gefinancierde ziekenhuis in brand gestoken zouden hebben.

Wladimir 1928 | 11-09-20 | 12:26

Was het wel grotendeels met hem eens. Maar in de media lees ik vooral huilverhalen over zielige kinderen.

Rest In Privacy | 11-09-20 | 11:13 | 11

@Kuifje-naar-Brussel | 11-09-20 | 11:38: Ze zijn er nog niet en eigenlijk zijn er helemaal niet genoeg kinderen om ieders drang om kinderen te willen helpen te lenigen.

AntiZanicz | 11-09-20 | 11:52

@Kuifje-naar-Brussel | 11-09-20 | 11:38: Dat betekent nog niet dat ze het alsnog moeten doen. Ze kunnen de christenen ook gewoon zeggen: nee. Niet zo moeilijk, behalve dat het je kabinet kan kosten (als de principes van de andere tenminste wel echt zijn), maar ja, dat kost weer baantjes en dan kom je weer bij de rede van Baudet terecht van een paar dagen gelegen.

Derechtselutser | 11-09-20 | 11:55

Ik heb gedeeltes van het concept verkiezings-programma van BIJ1 (Sillyvana) gelezen, en het valt mij op dat Seegers van de christenunie daar vrijwel naadloos bij aansluit. Ik voorzie een fusie !

EvertsNL | 11-09-20 | 19:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Ieder zijn meuk.

rein9576 | 11-09-20 | 11:12 | 4

@AntiZanicz | 11-09-20 | 11:56:
Technologische oplossing voor een organisatorisch probleem: u werkt waarschijnlijk voor de overheid; ongeschikt voor de echte maatschappij.

libertat | 11-09-20 | 12:30

@libertat | 11-09-20 | 12:30: Ik denk het niet. Zijn plan is te concreet (scheepje, terugduwen). Bij de overheid blijven we in concepten en principes hangen, totdat de waan van de dag bepaalt wat we - voor veel te veel geld - gaan doen

zwaaropdehand | 11-09-20 | 12:56

@zwaaropdehand | 11-09-20 | 12:56:
Dat is een goed punt, maar aan de andere kant is de neiging om meteen de duurste leverancier te pakken (Damen is toch die leverancier van superjachten en specialties) en die een lang ontwerptraject in te laten gaan, waardoor het probleem voorlopig van tafel is, toch wel héél erg roverheid....

libertat | 11-09-20 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl