Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA houdt bonnetjes NOW-steun geheim

"Hier laten we het verder bij"

Hee dat is gek. Het CDA, bekend van de alom geliefde runner up Pieter Omtzigt die altijd van die vervelende vragen stelt over van alles en nog wat, reageert zelf nogal gesloten als het weblog GeenStijl vervelende vragen stelt over de ten onrechte uitgekeerde 70.000 euro aan NOW-subsidie voor de partij. Wij vonden het namelijk best veel, die 70.000 euro aan Wopke Hoekstra Subsidie voor een paar cateringmedewerkers. Want stel dat het CDA een omzetdaling van 40% in drie maanden verwachtte, zou het CDA dan 2,5*4*70.000= ZEVEN TON PER JAAR uitgeven aan "een aantal facilitaire medewerkers en krachten in de kantine"? Dat moet wel een verdomd luxe kantine zijn dan. Of is er soms iets anders aan de hand en houdt de omzetdaling verband met de 10.000 wanbetalers die plotseling opdoken in de administratie tijdens de lijsttrekkersverkiezing? Dus wij bellen en mailen met het CDA om even de feiten & cijfers op een rijtje te zetten (vragen na de breek). En wat denkt u? Luiken dicht bij de christen-democraten. Openheid en transparantie gelden bij het CDA namelijk voor iedereen, behalve voor het CDA.

"Beste Frank/ Ronaldo,

De  aanvraag is gedaan voor een aantal facilitaire en catering medewerkers die naast het CDA ook het bedrijfsverzamelgebouw naast ons bedienen. Toen iedereen thuis moest gaan werken hadden zij geen werkzaamheden meer. In alle snelheid van eerste NOW regeling is hier een aanvraag voor gedaan. Maar toen de voorwaarden duidelijker werden, bleek het niet van toepassing voor ons en is het geld teruggestort op ons initiatief.

Hier laten we het verder bij"

Vragen GeenStijl

1. Wanneer is de NOW-aanvraag door het CDA gedaan? Mag u niet weten van het CDA
2. Wie heeft de aanvraag namens het CDA gedaan? Mag u niet weten van het CDA
3. Was die persoon daartoe gemachtigd? Mag u niet weten van het CDA
4. Hoe hoog was de omzetdaling die het CDA als uitgangspunt heeft genomen voor de aanvraag van de NOW-regeling? Mag u niet weten van het CDA
5. Waar was deze verwachte omzetdaling op gebaseerd? Mag u niet weten van het CDA
6. Hoeveel medewerkers zouden worden betaald met het geld uit de NOW-regeling? Mag u niet weten van het CDA
7. Welk percentage van het loon zou worden betaald met het geld uit de NOW-regeling? Mag u niet weten van het CDA
8. Wanneer heeft het CDA het geld uit de NOW-regeling ontvangen? Mag u niet weten van het CDA
9. Wanneer is het CDA erachter gekomen dat de aanvraag onterecht was? Mag u niet weten van het CDA
10. Wanneer heeft het CDA het geld teruggestort? Mag u niet weten van het CDA

Hier laten wij het verder niet bij. Bent u of kent u de facilitaire medewerker die bij het CDA de hele dag moleculaire coquilles in truffelsaus op een bedje van wagyu-beef voor Rutger Ploum staat te bereiden of weet u anderszins meer over deze postcodekanjer van 70.000 euro? Klik dan rechtsboven op 'tip de redactie' en/of stuur een mailtje naar redactie@geenstijl.nl. Groetjes!

Reaguursels

Inloggen

Prima mail van het CDA. De rest is gezeur.

relatief | 04-08-20 | 11:07

Ik geloof in een ding in deze partij, Omtzigt.

Datgingniegoed | 04-08-20 | 05:13 | 1

Die doet dat voor de bühne dus fake vent.

DokterandersX | 04-08-20 | 12:21
-weggejorist-
Lagging | 04-08-20 | 00:37 | 1

Zijn die medewerkers wel eens in dienst van het CDA? Het lijkt me dat de werkgever van deze medewerkers de aanvraag moet doen. Ze verrichten werk voor meerdere verzamelde bedrijven. Hebben deze eveneens een aanvraag gedaan?

InSight | 03-08-20 | 22:44

Omzicht de running mate, als je zo genoemd word door je zogenaamde partij vriend moet je wel een ontzettend niet serieus genomen gevoel hebben.
Rest er maar 1 verstandige beslissing zo snel mogelijk wegwezen bij die club.
Maar dat gaat niet gebeuren met zo'n trouwe dienaar die altijd volgens de partij discipline stemt.

likdoorn | 03-08-20 | 20:20

Een daling VAN 40% of een daling TOT 40% ? Hoe werkt dat rekensommetje dan precies?

Doctor Honoris Causa | 03-08-20 | 20:00

Ah, snel maar weer teruggestort. Roept ook weer genoeg vragen op.

Jan, Leiden | 03-08-20 | 19:25 | 1

Heeft die GL muts uit Groningen haar onterecht verkregen poen al teruggestort?

Julianalaan | 03-08-20 | 22:10

"Hier laten we het verder bij"? Muhahahahah.

BRR76 | 03-08-20 | 18:51 | 1

Maar wij niet

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-20 | 20:47

CDA die A van Appèl die D en ook die C alle drie een lachertje van en door de bestuursgeilen die het liefst graaien zonder kwaliteit. En het kan! Een soort van oudere uitgave van D66 dat zich zee progressief opstelde. Hahaha. Nope dus.
Dan heb ik persoonlijk nog liever de CPN want die C staat nog qua idealisme, uiteraard niet voor de uitvoering, maar dat geldt ook voor het CDA, D66,... en vul zelf maar in.

ecologiste | 03-08-20 | 18:45

Ok go get them, die christen honden, geen haar beter dan dan die islamieten.

Animals | 03-08-20 | 18:41 | 1

Je krijgt binnenkort nieuwe buren. Salaam aleikum!

LiniaalRectaal | 03-08-20 | 19:25

Dat is door Hugo de Clown tot staatsgeheim gebombardeerd, net als bij de corona vaccinatiedeal van 700 miljoen met AstraZeneca waar ook de broer van Hugo voor werkt.

scorpios | 03-08-20 | 17:53 | 4

@CoPat | 03-08-20 | 18:12: warm aanbevolen door Feike Sijbesma. De broer van Hans Sijbesma, ceo Astra Zeneca Duitsland.
Waar blijft het topic GS?

Stevo365 | 03-08-20 | 18:47

@Stevo365 | 03-08-20 | 18:47:
Het WC-Eend principe. Is al een keertje eerder voorgekomen als het ging om vaccins... niet zo heel lang geleden, kom hoe heette hij ook al weer? Coutinho, toch?

EefjeWentelteefje | 03-08-20 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

"Hier laten we het verder bij" = "de rest stinkt te hard".

Wellicht kan Omtzigt wat vragen stellen?

Overigens, een beroep op de WOB, maakt dat kans?

Valse_nootjes | 03-08-20 | 17:42 | 1

Nee, ook de WOB is terzijde geschoven. Van enig democratisch proces is in Nederland allang geen sprake meer, met straks als uitsmijter de coronawet die inmiddels al door de ministerraad per 10/7 is goedgekeurd.

scorpios | 03-08-20 | 17:55

Gewoon begraven onder de onderste steen van Rutte.

bqbq | 03-08-20 | 17:25

Ja, bedriegen is christelijk.
Omzigt zou winnen maar de leiding vond dat ongewenst
En geen duidelijkheid geven is ook christelijk.
Stel je voor,openheid en democratie, da's toch niks voor christenen.

pejoar | 03-08-20 | 17:22 | 3

Achter ellebogen,katjes knijpen in het donker en een zogenaamde mantel van liefde.
Eigenschappen van veel geloven.

De Profundus | 03-08-20 | 18:21

We hebben dit al eerder gezien bij Rutte/Verdonk.

Phantomas | 03-08-20 | 18:51

@De Profundus | 03-08-20 | 18:21: en de overige goed gelovigen die er altijd weer intrappen.

boerk | 03-08-20 | 19:00

Spijkers op laag water zoeken dit. Zelfs RTLZ meldt het. Beetje gratuite om dit copy paste te brengen en geen woord vuil te maken aan lieden en bedrijven die de staat bewust een poot hebben uitgedraaid met dit NOW geld.

van Oeffelen | 03-08-20 | 17:22 | 3

Als €70.000 (2 x modaal jaarinkomen) 'spijkers op laag water' is, dan lijkt het me dat ófwel uw definitie van 'ondiep' nogal ruim, ófwel u mogelijk zelf ergens wat spijkers in laag, dan wel minder laag, water hebt liggen.

Valse_nootjes | 03-08-20 | 17:45

U is cda-er?? cda-stemmert.... ?? cda-troll ??

Cor Zakov | 03-08-20 | 18:06

Het is teruggestort, dus ja, spijkers op lag water ja.

Het brein erachter | 03-08-20 | 18:31

En diezelfde "gristenen" willen ook heeeel graag IS kindertjes gaan onderbrengen in Nederland. Gristenen zijn dol op kindertjes maar dat wisten we al. Waar gaan ze die kindertjes onderbrengen dan? In kerkjes met grijpgrage pastoortjes?

Wil1971 | 03-08-20 | 17:20 | 1

Jaja, en ze dan bekeren voor nieuwe aanwas.

boerk | 03-08-20 | 19:03

Een valse subsidie-aanvraag doen als politieke partij. Dat gebeurt ook niet elke dag.

JohnLocke | 03-08-20 | 17:17 | 2

‘Als ik een Christen Democraat een hand heb gegeven, dan tel ik daarna mijn vingers na’ aldus een politicus enkele decennia geleden. Hij had gelijk.

Lampie | 03-08-20 | 17:21

Ik dank dat het behoorlijk zoeken is naar een dag waarop het niet gebeurd.

W_F | 03-08-20 | 21:41

Dat bedrijf waar Hugo z'n schoenen koopt, heeft ook 7.000 euro NOW gehad, terwijl Hugo elke dag een ander vrolijk paar aan had naar die onbeschermde verpleeghuizen.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 17:13

Ik denk dat het geld gebruikt is om de mening van leden te veranderen over een bepaalde zaak.

Mr_Natural | 03-08-20 | 17:10

Best gek dat Pieter bij zo'n clubje wil horen

fapkoning40 | 03-08-20 | 17:09 | 3

Dat is helemaal niet gek. Pieter Omtzigt past daar perfect bij. Het is een zeer hypocriete man. Hij heeft totaal niets bijgedragen aan het politieke debat. Als hij echt iets wil veranderen en verbeteren, dan moet hij lekker bij de belastingdienst gaan werken. Dan kan hij heel praktisch bijdragen aan het verbeteren van processen. Maar, dat wil hij helemaal niet! Hij wil vanuit zijn veilige positie kunnen spelen dat hij van alles wil veranderen en verbeteren. Als puntje bij paaltje komt, is het gewoon een luie, laffe zak die van lezen houdt.

GeenHeil | 03-08-20 | 18:55

@GeenHeil | 03-08-20 | 18:55: eerst afgeven en hard blaffen, maar puntje bij paaltje komt marcheert hij netjes mee met de rest van het clubje.

boerk | 03-08-20 | 19:07

@boerk | 03-08-20 | 19:07:

Zo is het precies. Het is een schaap in wolfskleren, zoals DrumPiet hieronder al terecht opmerkte.

GeenHeil | 03-08-20 | 19:08

Bovendien, als je te veel vraagt moet je het gewoon terugbetalen.

Ichneumonidae | 03-08-20 | 17:01 | 4

@Watching the Wheels | 03-08-20 | 17:03: Vrees dat ik te goedgelovig ben - je kunt idd zonder veel moeite een verlies presenteren (iets waarvoor investeringen dan wel weer onhandiger zijn omdat die worden afgeschreven en je verlies dus kleiner wordt omdat je de kosten van een investering over meerdere jaren moet afschrijven).

Ichneumonidae | 03-08-20 | 17:43

@Ichneumonidae | 03-08-20 | 17:43:
Of heel veel posten van onder de 450 euro excl. BTW of inhuur van een medewerker wiens werk pas een kwartaal later bij oplevering van een project wordt gefactureerd. Er zijn tal van mogelijkheden.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 20:56

@Ichneumonidae | 03-08-20 | 17:43:
Of je huurt een automatiseringsbedrijf of freelancer in om even een nieuwe app voor je te programmeren. Of je doet inderdaad iets boekhoudkundig. Zeker als je meerdere BV's hebt kun je de omzet en winst makkelijk verleggen.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 21:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als u voor de resolutie bent, als u voor de resolutie bent, dan stemt u dus 'tegen' en u doet dat met 'blauw'.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 17:00

Zie het probleem niet zo. Er werken mensen en die zaten thuis vanwege dat griepje en dan heb je recht op die NOW.

Je kunt je wel afvragen of het CDA een onderneming is (daar is die regeling voor bedoeld).

Ichneumonidae | 03-08-20 | 16:58 | 4

Stichting Star-SHL (bloedafname) incasseert zelfs 1,3 miljoen. Zaten ook zeker thuis wegens niks te doen?

Watching the Wheels | 03-08-20 | 17:09

@Watching the Wheels | 03-08-20 | 17:09: Klinkt nogal weird, mogelijk drijven ze een onderneming. If not, zou ik denken dat je stichtingen en andere non-profit organisaties niets zou moeten geven.

Ichneumonidae | 03-08-20 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik dacht vanwege scheiding kerk/moskee & staat, dat het CDA niet meer mocht mee doen volgend jaar ?

Of had ik een toekomstvisioen van anno 2030 ?
Of was het toch een ge**e, natte droom ?

Omnisofos | 03-08-20 | 16:54

Tja...
Stemmen mensen!

Is dit nog nieuws? | 03-08-20 | 16:52

Pieter is een goede vriend van de show. Jammer dat hij niet meer openheid geeft.

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 16:50 | 5

Kuifje is geen goede vriend van Pieter. Of is Pieter soms chef kantine?

LiniaalRectaal | 03-08-20 | 19:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu ook de andere partijen graag doorlichten

laurentius | 03-08-20 | 16:49 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 16:49:
Kan geen andere partijen vinden, zelfs de vvd dit keer niet. Maar ... Nieuwspoort staat wel voor 157.185 euro aan het infuus voor die 3 maandjes. (En @DatInternetDingetje | 03-08-20 | 16:49 hieronder ... beter lezen a.u.b.)

Watching the Wheels | 03-08-20 | 16:58

@Watching the Wheels | 03-08-20 | 16:58: Nou ja, er was natuurlijk ook weinig nieuws. Toch?

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 18:07

@Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 18:07:
Die clown wilde met die doventolk per se niet elke keer in Nieuwspoort afspreken, zodat hun NOW-aanvraag niet in gevaar kwam? Wordt dat Nieuwspoort soms ook gerund door cda'ers?

Watching the Wheels | 03-08-20 | 21:20
▼ 1 antwoord verborgen

Non issue. Foutje zelf ontdekt en geld teruggestort.

van Oeffelen | 03-08-20 | 16:45 | 6

Eens ja.

Ichneumonidae | 03-08-20 | 17:03

Dat is dan toch netjes.

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 18:07

Moet je eens flikken bij het UWV of de belastingdienst.

LiniaalRectaal | 03-08-20 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze maken Rutger Ploum ook voorzitter, nadat zijn notaris- en advocatenkantoor in opspraak geraakt is www.trouw.nl/nieuws/notarissen-ploum-... het is gewoon een kliek, die elkaar helpt aan kleinere en grotere zakken geld en ze bepalen zelf de regels en normen en waarden, het liefst uiteraard via de politieke weg.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 16:45

Kan ook gewoon dat 1 of andere kluns ergens een formulier verkeerd heeft ingevuld in het aanvraagproces. Als het teveel betaalde geld inderdaad op hun eigen initiatief teruggestort is, lijkt het me verder allemaal wel prima zo.

ZonderNaam | 03-08-20 | 16:38 | 2

Ik ben wel benieuwd wie er in de CDA-kantine voor 7 ton per jaar 'afwast'.
Dat kan nog wel een heel pikant schandaal worden.

tipo | 03-08-20 | 16:45

Denk eerder dat ze gewend zijn om subsidies te benutten. Ga maar eens in de bouw-, tuinbouw- en energiesector kijken.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 16:46

Als het CDA belasting betaalde en een zinnige bijdrage aan de maatschappij zou leveren was het te billijken. Dat doen ze echter niet. De overheid rooft genoeg en gooit het met bakken over de balk. Dan mag er van mij best wat teruggehaald worden.

Frau Merkel | 03-08-20 | 16:35

Wat is comic sans toch een leuk lettertype.

BubbelWater | 03-08-20 | 16:33

Corrupte Democratiehatende Antichristenen

Fijnstoffer | 03-08-20 | 16:30 | 1

Snap dat wel. De MSM hebben het alleen maar over moslims en hoe zielig die zijn dat ze niet naar de moskee/suikerfeest/offerfeest/hadj mogen. Dan denkt zo’n christen ook, nu wij.

Feitenpliesie | 03-08-20 | 16:29

Macht corrumpeert. Per definitie. Altijd.

Quib | 03-08-20 | 16:27 | 3

En overal.

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 16:46

Die kan Tom mooi stellen aan ze

oldskoolhollander | 03-08-20 | 16:21

CDA fusiepartij KVP - AR - CHU de grhistelijken van de CHU roeren al jaren de trom.

biebop | 03-08-20 | 16:21

"Wat zie daar?" vroeg mijn opa toen ik 10 was? "Een hondendrol" antwoordde ik. "En zie je al die vlinders op die drol?" vroeg mijn opa toen. "Dat zijn vliegen, opa. Geen vlinders" antwoordde ik. "Precies" zei mijn opa. "Denk eraan: stront trekt alleen maar vliegen aan. Nooit vlinders."

Jaren later begreep ik pas dat die drol symbool stond voor de politiek. En politiek trekt enkel en alleen gajes aan. Sommige politici mogen dan weliswaar heel goed zijn in het doen alsof ze oprecht zijn, maar da's het soort dat je als eerste onder een vliegenmepper wilt pletten.

Varende_Reaguurder | 03-08-20 | 16:19 | 3

Waarom moet ik nu opeens aan Pieter Omtzigt denken?

obominotie | 03-08-20 | 16:36

Geen idee. Dat zal je echt bij jezelf dienen te zoeken.

wateenwereld | 03-08-20 | 19:27

De enige hoop die er nog is .... dat is de PVV.
We moeten hopen op een monster overwinning van Wilders bij de komende verkiezingen.... als dit niet gebeurt is dit land verloren.

wolftour | 03-08-20 | 16:18 | 7

@Hét vrije woord | 03-08-20 | 16:58:
Wat heeft M.B. eigenlijk bereikt de afgelopen 14 jaar.? Is er iets dat door zijn spreken/schrijven op de agenda van politiek/maatschappelijk debat is beland?

CiTy3 | 03-08-20 | 18:56

@Hét vrije woord | 03-08-20 | 16:58: Laat Bosma vooral de partij-ideoloog blijven. Alleen types als Beertema hebben de "eerlijke power" en uitstraling om vele stemmers naar de PVV te trekken. Zie hem als tegenhanger van Ronald van Raak van de SP. Goed onderlegd en recht door zee.

Phantomas | 03-08-20 | 19:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Meer dan twintig jaar naast zo'n sluwe CDA graaiert gewoond. Pieter weet wel wie. Laat maar.

Dubbelepunthoofd | 03-08-20 | 16:18 | 1

Het is inderdaad keurig tuig en ze komen ermee weg.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 21:26

De mens is corrupt.
Zelfs Christenen weten dat

Turbulentie? | 03-08-20 | 16:16 | 2

Het christendom is eeuwenlang zeer goede business geweest.

NanoTube | 03-08-20 | 16:20

Mijn stem krijgen ze niet.

Koonkluk Huis | 03-08-20 | 16:15
-weggejorist-
Snorkle | 03-08-20 | 16:14 | 2

Gggristelijken, het is net motregen. Ongemerkt word je er zeiknat van.

DrumPiet | 03-08-20 | 16:13 | 1

Ik wist niet dat je een gleufdier was!

LiniaalRectaal | 03-08-20 | 19:15

Wist niet dat miswijn zo duur was geworden.

kwark001 | 03-08-20 | 16:09

En maar vol blijven houden dat Omtzigt zo transparant is en er echt is voor het volk. Uh huh. En daarom blijft hij maar wat graag uit naam van het CDA op het pluche plakken. Mensen die Omtzigt serieus nemen en die hem als leider willen zien, die zouden propaganda niet eens herkennen als het ze op een gouden presenteerblaadje werd aangereikt.

GeenHeil | 03-08-20 | 16:09 | 7

@BozePaarseMan | 03-08-20 | 17:35:

Ga jij maar lekker Omtzigt knuffelen en aanbidden. Omtzigt is de Guy Verhofstadt van de Nederlandse politiek. Zoals Verhofstadt vanuit de EU kritiek heeft op de EU, zo heeft Omtzigt vanuit de Nederlandse politiek kritiek op diezelfde politiek. En zoals Verhofstadt de EU volledig omarmt, zo omarmt Omtzigt het Nederlandse politieke kartel. Hij is daar gewoon een onderdeel van en zo simpel is het. Hij wil daar ook helemaal niet los van komen of het doorbreken, integendeel. Hij wil op dezelfde voet verder gaan, maar dan met wat aanpassingen. Omtzigt staat volledig aan de kant van het CDA, de VVD, GroenLinks, de PVDA en D66. Hij wil meer EU, hij is tegen de PVV en het FvD en hij is een klimaatfreak en immigratiefreak.

GeenHeil | 03-08-20 | 18:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach, zelfs Tesla heeft miljoenen euro aan NOW-subsidie binnen geharkt.
Niet alleen de auto's rijden op subsidie, ook de werknemers.

kapotte_stofzuiger | 03-08-20 | 16:09 | 1

Miljarden zijn het zelfs

MooseNL | 03-08-20 | 16:35

Het ligt een beetje aan het aantal, maar de kosten voor personeel liggen wat hoger dan het nettobedrag op de bankrekening van de werknemer. 70 duizend kan prima te verklaren zijn, maar dan moet je het wel willen verklaren.

beldewouten | 03-08-20 | 16:09 | 1

In mijn slordige berekening liepen er bijna net zoveel koks als Kamerleden..

NumbNuts | 03-08-20 | 18:29
-weggejorist-
Mayan | 03-08-20 | 16:09

Diefstal, niks minder.
Ga allen lekker stemmen.

pickalilly | 03-08-20 | 16:08

Er bestaat geen geniepiger volk dat zij met geloofsovertuigingen, ze verschuilen zich ergens achter en leven volgens hun eigen waarheid, vertrouw ze nooit! vertelde mijn opa altijd

TijdelijkOptimist | 03-08-20 | 16:08 | 7

Zijn opa was een moslim.

ploppy | 03-08-20 | 16:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Juffrouw Tiny en Ankie (met enkelbandje) uit de kantine. En in het kader van de Marokkaanse weken een tajine van broodje kroket.

NeedIsaymore? | 03-08-20 | 16:07

Prima gedaan. En als niet-leden zijn ze geen verdere verantwoording schuldig.

Braco.me | 03-08-20 | 16:06 | 1

*aan

Braco.me | 03-08-20 | 16:07

Sowieso best knap dat (semi-)overheidsinstanties en stichtingen aanspraak zouden hebben op de NOW. Die hoeven toch helemaal geen winst/omzet te draaien en draaien toch al op de vele euro's subsidie die ze gratis ontvangen?
.
Wat niet weg neemt dat veel commerciële bedrijven zich ook van hun slechte, meest graaierige kant laten zien. Ik ben reuze benieuwd naar de inzage van de tweede golf NOW uitkeringen, want van de bedragen die sommige (niet bestaande) bedrijven hier in de directe omgeving geclaimd hebben sloeg ik steil achterover.

Le Roi | 03-08-20 | 16:06 | 4

@Maya de Blij | 03-08-20 | 16:08: In geval van de NOW is claimen ook meteen krijgen. Die worden namelijk direct uitgekeerd en pas bij controle eventueel teruggevorderd.

Le Roi | 03-08-20 | 16:09

Als je een commerciële kantine draait met meerdere medewerkers die opeens dicht moet dan loop je wel degelijk omzet mis. Geen idee waar die kantine staat en wie daar allemaal werkzaam is, maar blijkbaar staat er 4 man broodjes te smeren en de kassa te bedienen, dus dat kan zomaar een paar honderd man per dag zijn en een paar duizend euro per dag omzet. Dus +/- 50 werkdagen misgelopen omzet lijkt me (een verwachtte) 70.000 euro schade niet onmogelijk. Ik kwam wel eens bij gemeentes en mij is opgevallen dat de kantines daar behoorlijke prijzen vragen. Niks gesubsidieerde lunches.

kobuskuch | 03-08-20 | 16:39

Dat zijn dan verdomd dure broodjes die in 50 dagen over de counter gaan.

Busverhuur | 03-08-20 | 19:12
▼ 1 antwoord verborgen

Omtzigt is een klasse kerel met geweldige inzet die aan de leiband loopt van zijn partij en dus niets meer en minder is dan het andere stemvee van een partij die in de kamer zit.

Kort gezegd, qua verandering heb je helaas niet veel aan hem.

Maya de Blij | 03-08-20 | 16:06 | 1

Gelul hij heeft al veel verbeterd.

Braco.me | 03-08-20 | 16:08

Niet erg Christelijk allemaal..

Turbulentie? | 03-08-20 | 16:04 | 3

Zie het maar als het moderne aflaten innen.

Harry Turtle | 03-08-20 | 16:05

Of juist wel, in ieder geval kerkelijk. Geld hebben is hebben, al eeuwen zo.

J-van-de-Bontekoe | 03-08-20 | 16:11

@J-van-de-Bontekoe | 03-08-20 | 16:11: Juist wel: business model, u betaalt, wij incasseren. Dat is normaal bij alle kerken en sektes. U heeft nog een heel leven om dat te leren.

A.Men | 03-08-20 | 17:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken