Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veel te weinig kijkers voor Zomergasten

322.000 maar, voor een vrouw die best vaker gehoord mag worden

Wij kenden Nazmiye Oral al voordat de VPRO haar voor het karretje van het NPO Divibeleid spande inzake dit seizoen van Zomergasten. Maar inmiddels heeft de vermoeidheid met de opgedrongen agenda ook het ooit zo vermaarde programma bereikt: slechts 322.000 kijkers schakelden in voor het interview. met de vrouw die al met Fortuyn in dialoog ging voordat Hilversum dat woord ging misbruiken, die de moed had om haar eigen vrijheid te projecteren tegenover de vroomheid van haar moeder, en die zich - zie video hierboven - niet voor het karretje van de religieuze cancelcultuur wil laten spannen. Zo weinig, dat is jammer, want deze mevrouw Oral snapt het wél met die multiculturele segregatieleving. Daarom, eens geheel wat anders dan anders van onze zijde, een Stijlloze Zomergasten Terugkijktip:

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het is toch niet gelukt. Ik ga volgende week bij Zomerpromenade de samenvatting van de Zomergasten van de week ervoor wel kijken, hadden ze deze keer ook. Scheelt een hoop tijd.

grietmetgroenefiets | 04-08-20 | 00:03

Interessante vrouw bij het verkeerde programma. Het gedateerde programma Zomergasten oogt als een autotelefoon uit de jaren '80 die aansluiting zoekt op het 5G netwerk.....

VanOldenbarnevelt | 03-08-20 | 23:53

Misschien heb je er zelf niet zo'n beleving bij. Maar dit is het beste rolmodel dat we ons kunnen wensen. Met je eigen lifestyle naar je ouders gaan en hun liefde opeisen. Op Overvecht met tokkies in gesprek komen vanuit de houding I Feel Your Pain. Laten zien hoe een blonde female Dr Phil op de Turkse tv al die geiteneukers snoeihard de les leest. I saw the future of euro-Islam and here name was Nasmiye.

borderlijntje | 03-08-20 | 22:56

Misschien heb je er zelf niet zo'n beleving bij. Maar dit is het beste rolmodel dat we ons kunnen wensen. Met je eigen lifestyle naar je ouders gaan en hun liefde opeisen. Op Overvecht met tokkies in gesprek komen vanuit de houding I Feel Your Pain. Laten zien hoe een blonde female Dr Phil op de Turkse tv al die geiteneukers snoeihard de les leest. I saw the future of euro-Islam and here name was Nasmiye.

borderlijntje | 03-08-20 | 22:56

Oral's spreekstijl is dood- en doodvermoeiend. Het schiet maar niet op. Ik kon niet langer dan misschien tien minuten volhouden.
Heel jammer, want het is een heel intelligente dame met een belangrijke levenswijsheid. Nazmiye, polijst je presentatie talenten. Je kunt het. En wij willen je horen.

ljcoster | 03-08-20 | 19:35 | 2

Helemaal mee eens, stralende, knappe vrouw (in alle opzichten) maar geen aantrekkelijke spreekster. En die Abbring is ook al zo vermoeiend. Zonde, ik wilde kijken maar hield niet vol.

Karpov | 03-08-20 | 20:38

Lijkt me een intelligente autocue.

faraday | 03-08-20 | 20:39

Indien we madrassas en andere uitwassen willen uitbannen zullen we de grondwet moeten aanpassen: kinderen zijn programmeerbaar als uw computer met dit verschil dat het onomkeerbaar word. Dus neutraal, onpartijdig en objectief onderwijs zonder sprookjes en mishandeling d.m.v. indoctrinatie. Dan hebben meerdere vliegen in een klap.

Net als met een ziekte kan een goed begrip van de oorzaak tot een behandeling leiden maar dat durven we niet aan want dan moeten we de katholieke, joodse of elke school met de bijbel/koran sprookjesboek indoctrinatie in het onderwijs ook stoppen.

Ze heeft het voortdurend over de chronische gevolgen maar niet over de vermijdbare oorzaak: indoctrinatie (mishandeling) van het kind en het maakt niet uit van welke hoek ze komt aangewaaid. Kleine kinderen hebben nog geen geloof, maar het wordt hen door christelijke, islamitische of joodse ouders ingeprent in de eerste jaren na de geboorte. Dat is de tijd dat je alles nog voor waar aanneemt wat je ouders zeggen. Zo worden religieuze ideeën van generatie op generatie overgedragen en vastgelegd in hersencircuits net als de moedertaal. Bij sommige mensen gebeurt dat op een sterke manier. Ook als ze buitengewoon intelligent zijn, kunnen ze daar later maar moeilijk afscheid van nemen. En dat pleit dan blijkbaar weer voor haar.

Godsdienstvrijheid versus ‘vrij zijn van godsdienst’: een ieder heeft het recht om zijn waarheid te verkondigen maar in het belang van het kind ligt dat nu eenmaal net iets anders: godsdienstonderricht is geen cultuur maar i n d o c t r i n a t i e van het kind.

Zoals het onverdoofd slachten te verbieden, dat is voor ons een probleem, niet omdat de moslims dat vinden maar omdat de joden dat vinden! Analoog is godsdienst afschaffen op school voor ons een probleem, niet omdat de moslims dat vinden maar wel voor onze religies en hun achterlijke belangen in dat bloembollenland.

Indien we madrassas en andere uitwassen willen uitbannen zullen we de grondwet moeten aanpassen: kinderen zijn programmeerbaar als uw computer met dit verschil dat het onomkeerbaar word. Dus neutraal, onpartijdig en objectief onderwijs zonder sprookjes en mishandeling d.m.v. indoctrinatie. Dan hebben meerdere vliegen in een klap.
Net als met een ziekte kan een goed begrip van de oorzaak tot een behandeling leiden maar dat durven we niet aan want dan moeten we de katholieke, joodse of elke school met de bijbel/koran sprookjesboek indoctrinatie in het onderwijs ook stoppen.

Nederland lang al een kruiswoordraadsel: TOLERANTIE. De wortel van tolerantie groeit in objectieve en correcte informatie en bedenkelijk in een idiote theorie dat alles wat bestaat, het universum en het leven, is ontstaan na een daad van goddelijke schepping benevens alle sprookjes uit de bijbel of de koran, die de mens eeuwenlang werd voorgeschreven. Kennelijk staat bijna de helft van de Amerikaanse bevolking open voor creationistische opvattingen. Het is zo sterk ingeworteld dat ze daar later maar moeilijk afscheid van kunnen nemen.

Laat ze daar eens een pleidooi over houden op die treurbuis.

faraday | 03-08-20 | 19:28

Interessante en mooie uitzending!

Noor | 03-08-20 | 18:27 | 3

Langsgezapt paar maal, maar kon me niet blijvend boeien. Zeker al niet door pogingen van suggestieve vraagstellingen.

Jan, Leiden | 03-08-20 | 18:48

@Jan, Leiden | 03-08-20 | 18:48: suggestief is het essentiële woord, inderdaad.

faraday | 03-08-20 | 19:30

Wanneer komt ebru

oldskoolhollander | 03-08-20 | 16:23 | 2

Wanneer ze weer een vriendje heeft.

Premier Trutte | 03-08-20 | 16:37

Lijkt me niet een heel interessante gast.

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 16:57

O? Dus ze is best goed en ok? Na dat zuigende treiterende intervieuw met Fortuyn was ik wel even klaar met haar. Wat een griezel is dat zeg. Maar goed, iedereen verdient een 2e kans dus we gaan kijken (of het geen grijze wolf in schaapskleren is)

Premier Trutte | 03-08-20 | 16:00

Als zij nou lijsttrekker van GroenLinks zou zijn, dan zag het er een stuk slechter uit voor populistisch rechts. Alles dat Klaver niet heeft, heeft zij wel. Om te beginnen met geloofwaardigheid.

van heinde en verre | 03-08-20 | 15:53

Nazmiye Oral klinkt als de naam van een pornoster.

Gulliver | 03-08-20 | 15:40 | 1

Dan bent u vast een dagelijkse pornogluurder. Of hebt u dit ook met het wekelijkse tandenpoetsen?

IJsbrekert | 03-08-20 | 15:45

Samengevat zijn wij Star Trek en zij zijn Borg?

Rotterdammert1965 | 03-08-20 | 15:39

Allochtone vrouwen in praatprogramma's zijn per definitie - een enkelinge daargelaten - volkomen oninteressant. Zo ook Nazmiye Oraal . En wat doet ze er een moeite voor om die blanke huid blank te houden.

Willibald von Klúúúk | 03-08-20 | 15:25

Dat interview van Nazmiye Oral met Theo van Gogh is me altijd bijgebleven. Staat ook nog ergens op YouTube. Theo maakte van zijn hart geen moordkuil en je bemerkte aan Nazmiye Oral dat ze dat niet altijd even leuk vond. Leuke kijktip.

Nehemia | 03-08-20 | 15:16

Stukkie gekeken net als de eerder uitzendingen wat direct opvalt is dat Abbink haar klanten niet begrijpt.
Maakt een basis fout door zelf de vragen te beantwoorden en dan nog fout ook, heel slecht interviewster zij moet wel een goede kennissenkring hebben willen ze je op die plek handhaven.
Niet naar te kijken.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-20 | 15:13

Ah, vandaar "Zomer"gasten! In de zomer heeft iedereen een kleurtje.

jgrotius | 03-08-20 | 15:03

Deze vrouw is, net als Fidan Ekiz, nu eens wél een verrijking voor Nederland. Méér, méér, méér! Wie gaat dit regelen?

Zenzeo | 03-08-20 | 14:51

Ik had haar uitspraken gisteren over grappige of kwetsende tekeningen over Profeet Mohammed niet verwacht eigenlijk. Valt me toch vies tegen van deze moderne Nederlandse dame.

Omnisofos | 03-08-20 | 14:42 | 3

Angst. Pure angst voor de groepsdruk, niet in de laatste plaats door die familie van d'r.

Graaisnaaiert | 03-08-20 | 14:48

@Graaisnaaiert | 03-08-20 | 14:48: En zo zal het dus altijd blijven in het Westen, van generatie tot generatie tot generatie. De onverlichte islam en zijn vele daarop gebaseerde culturen en nationaliteiten is een 2e legale en gelijkwaardige samenleving binnen onze samenleving geworden. Met eigen Sharia wetgeving, regels, plichten (overigens gevuld met 90% met compleet psychiatrisch gestoorde kenmerken).

Omnisofos | 03-08-20 | 15:43

@Graaisnaaiert | 03-08-20 | 14:48: Ja, dit soort vrouwen moet vaak laveren tussen opvattingen van de familie en hun eigen ideeën over de samenleving.

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 16:58

Sinds wanneer heeft een schaap benen gekregen? Ze heeft het toch niet over een chimaera?

Nehemia | 03-08-20 | 14:36

Intro:
Ze logeerde wekenlang bij een PVV aanhanger.
Ja en? Is dat een prestatie soms?

MistaRazista | 03-08-20 | 14:36 | 3

Dat zegt meer over die PVV-er dan over haar.

Omnisofos | 03-08-20 | 14:43

Vind ik wel. Wekenlang naar levensgrote afbeeldingen van Geert de Groote Roergangert moeten kijken, zijn speeches aanhoren ('Willen jullie'...) en dan ook nog iedere dag Hollandsche Pot eten, gaat 'r maar aan staan...

Zenzeo | 03-08-20 | 14:49

@Zenzeo | 03-08-20 | 14:49:
Lol.
Iedere dag een Erdo speech, Turkse pot en knallen op de gebedsmat is ook niet alles.

MistaRazista | 04-08-20 | 00:46

Is. Is dat een NLs programma dan?

Ik k2am het laatst tegen met het zappen en zou toch zweren dat ik naar e.o.a. programma van de Turkse staats-tv voor hun in NL wonende onderdanen zat te kijken.
Anders gezegd, ik zag niet 1 NLer en had daarom dus niet de indruk dat het een ook voor mij (als kijker) bedoeld programma was.

Ik ben verder gezapt en iets anders gaan kijken.

Tja ... NPO ... dat krijg je ervan als je mensen buiten sluit. :p

gaffelbaard | 03-08-20 | 14:15 | 1

De Nieuwe Waan. Kunt u veilig overslaan. Mist u niks aan.
Een hoop allochtonengejengel die vinden dat zij er zo moeilijk tussen komen en tegelijkertijd vinden dat hun cultuur net zo belangrijk is al de onze en dat wij allemaal daar een mix in moeten vinden. Vergeten ze echter 1 dingetje, zij moeten zich maar 1 cultuur eigen te maken, namelijk de onze. Tegelijekrtijd verwachten zij wel van ons dat wij begrip voor al hun 200+ cultulteuren hebben, want zoveel nationaliteiten zijn er in dit land, terwijl zij elkaar hier al de tent uitvechten omdat zij elkaars cultuur niet accpeteren. Snapt u het, snap ik het?

Graaisnaaiert | 03-08-20 | 14:38

Ze kunnen beter Greet, Sjerry, Janmaat, Pim en Kusters vragen om 3 uur vol te lullen bij de vrijpostige radio-omroep of 1,5 uur bij bij bier, nootjes, chips.

IndoFortuyn | 03-08-20 | 14:02

zien

Merkwaardeloos | 03-08-20 | 14:00

Deze vrouw was in het interview met Fortuyn hoogst verontwaardigd omdat hij de islam een achterlijke cultuur noemt.
18 jaar later laat ze bij zomergasten stuk voor stuk voorbeelden van die achterlijke cultuur.

Merkwaardeloos | 03-08-20 | 13:59 | 2

Als de goddelijke kale 'achterlopend' had gezegd was het waarschijnlijk iets beter ontvangen.

Nehemia | 03-08-20 | 14:38

@Nehemia | 03-08-20 | 14:38: Dan zou worden gesuggereerd dat er ook worden ingelopen, maar nee...

Broedermans_Rikje | 03-08-20 | 15:54

Leuk hoor, weer een persoon van kleur. Die het heeft over persoon-van-kleur-dingetjes. Zouden ze nog een blanke witte man durven uitnodigen of is het vanaf nu definitief voorbij? Dan misschien ook weer ruimte voor andere dan persoon-van-kleur onderwerpen.

Word er een beetje moe van dat persoon-van-kleur-mensen het steeds moeten hebben over persoon-van-kleur zaken, terwijl het ook aardig is om weer eens te horen over kernfysica, economie of literatuur of ik noem maar wat.

Beste_Landgenoten | 03-08-20 | 13:57 | 8

Ja, niet iedereen met een kleurtje is per definitie interessant.

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 16:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Kijk enkel een paar quizen (mes op tafel en 2 voor 12) en verder niet.

bijna_raak | 03-08-20 | 13:34

Deze mevrouw is bepaald geen vrijdenker. Ben het ook een beetje beu , de onwetendheid over en zeer negatieve houding tegen de nederlandse cultuur.Hallo MSLM en BLM ! Waarom is nu toch Nederland zo’n fijn land om in te leven en het thuisland een zooitje ?

Ambiorix | 03-08-20 | 13:20

Altijd beschamend als iemand met een migratieachtergrond een arrogante Nederlander moet gaan uitleggen hoe het zit. In dit geval is het Montasser Alde'emeh die een niet nader te noemen grachtengordeldier (die op handen gedragen wordt, want kijk naar de comments) corrigeert:
www.youtube.com/watch?v=RV32DWuS45M

SIogra | 03-08-20 | 13:18 | 1

Dat grachtengordeldier bouwt zijn argumentatie steevast op het ‘historische’ gegeven dat als Amerika niet dit had gedaan dan zou ‘dat’ niet zijn gebeurd. De historische blindevlek die zoveel historici hebben. Natuurlijk is het vaak zo geweest na de 2e WO maar de geschiedenis begint nooit voor het ingrijpen van de VS maar daarna. Heel fijntjes werd hij daarop gewezen. Het is het framen door links wat doorgeprikt werd. En dan op het laatste nog een hele domme opmerking over Bagdad maken om toch nog ergens zijn gelijk te halen en dan een oplettende Pauw die ingrijpt om nog meer links gezichtsverlies te voorkomen. Heerlijke TV dit.

Tiscali-2 | 03-08-20 | 13:41

Afgaande op de paar minuten van de dame in het filmpje maakt het prima duidelijk wat er mis is. Haar ouders, en zij later ook door hier te blijven, hebben er zelf voor gekozen hierheen te komen en hier te willen leven. Daarmee vervallen alle aanspraken op eigen cultuur en wetgeving. Er is dus geen 'wij' in Nederland. Als ze dat niet kunnen accepteren is er op Schiphol een oplossing beschikbaar. Allemaal prima dat er eindelijk uit de eigen kring iemand opstaat om het probleem maar eens te benoemen, maar acceptabel is het niet. De overheid blijft dit stimuleren met iftarren, aanspreken van de booslims via de imam, knuffelclubjes, subsidies voor turkse en riffijnse buurtgenootschappen en het categorisch weigeren om de islam als ideologie te verbieden. Het is al decennia bekend en het blijft pappen, nathouden en verder afglijden. Stop de import en ruim eerst eens op!

Frau Merkel | 03-08-20 | 13:12 | 10

@bijna_raak | 03-08-20 | 13:36:

Het gaat om loyaliteit ten opzichte van je achtergrond, je habitus en habitat. Dat zit er bij die moslims en Arabieren heel diep in. Wij verloochenen onze eigen achtergronden. Onze hele weg-met-ons-cultuur bestaat alleen maar bij de gratie van het feit dat wij totaal zijn losgezongen van onze geboortegrond en onze bronnen. Dat is de loyaliteit waar ik het over heb.

GeenHeil | 03-08-20 | 14:07
-weggejorist-
Frau Merkel | 03-08-20 | 14:34

@Frau Merkel | 03-08-20 | 14:34:
Klopt, demografisch hebben we de slag allang verloren. Enige wat we nu nog kunnen doen is mensen binnenharken die wel weten hoe ze het Islamitische varkentje moeten wassen. Indiers en Chinezen dus. Maar Nederland zoals het 3500 jaar was is voorbij, in slechts 50 jaar door zelfhatend links met het badwater weggegooid.

Graaisnaaiert | 03-08-20 | 14:45
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik wil ook wel eens op TV aan iemand uitleggen wat er zo interessant is aan het blanke ras, wat wij blanken graag lusten, hoe wij zowel de atoombom als de penicilline hebben uitgevonden, dat wij onze ouders eren, dat we wel eens ruzie hebben maar het ook vaak weer goedmaken en dat we niet per se altijd met andere blanken hoeven te trouwen. Een beetje reclame maken voor het blanke ras wil ik ook wel. Al met al hoeft het niet langer dan een minuut of twintig te duren.

JvanDeventer | 03-08-20 | 13:09 | 1

Ja, dat zou baanbrekend zijn. Stom genoeg.

streknek | 03-08-20 | 14:18

Voelde Adelheid Roosen over de schouders van Nazmiye Oral meekijken.
Ben afgehaakt na een klein uur.

Ernst Oosters8389 | 03-08-20 | 13:03 | 2

Die Roosen hebben ze hopelijk veilig opgeborgen, al een tijd niks van vernomen.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-20 | 15:16

@Uw Verzekeringsadvis | 03-08-20 | 15:16:
Een theatrale persoonlijkheid, op alle mogelijke manieren.

Graaisnaaiert | 03-08-20 | 15:51

Interessant? Heb gisteren een kwartier zitten kijken en ik zag iemand die zich nauwelijks kon articuleren en niet verder kwam dan wat vaag kunstenaarsgewauwel. De dame betoogde vurig en hevig gesticulerend maar er kwam uiteindelijk niks uit. Op het moment dat een conclusie getrokken moest worden, viel ze stil en ging ze glazig voor zich uit zitten kijken. In betere kringen zal dat wel als diepzinnig geïnterpreteerd worden, ik zag leegte.

Joris Beltsin | 03-08-20 | 12:57 | 2

Wijsheid en intellect is verspreid als Australisch goud Joris. Zeer zeldzaam en oneerlijk verdeeld.

De NPO zift wel continue en heftig in het water op zoek naar dat goud... Maar dan enkel om het te filteren zodat het niet door hun kanalen stroomt.

KutFilosoof | 03-08-20 | 13:07

Ik heb ook weinig met die mistige orakelspraak die langs interculturele en religieuze zijlijnen tracht om enig consensus te bewerkstelligen als het op inclusiviteit aankomt. Het is allemaal te vrijblijvend. Te veilig.

Nehemia | 03-08-20 | 14:43

Pure hobby tv. 300.000 valt nog mee. Waarschijnlijk 250.000 die in slaap zijn gevallen en 40.000 waar de tv de godganse dag aanstaat, zelfs als er niemand thuis is.

Toverkol | 03-08-20 | 12:53 | 1

Ben bang dat ze mensen die een kwartiertje kijken ook mee tellen, 322.000 is wel heel voor dat programma.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-20 | 15:18

Zag het vanaf 21:30 ongeveer. Ik dacht, best wel vrij die vrouw. Toen kwam gesprek over definitie humor. Knip dat er eens uit en plak het hier. Humor moet snijden, maar Wilders die oproept tot cartoons van profeet dat mag niet. Zegt die Jeanette: maar dat is omdat jij dat niet fijn vindt als turkse. Zegt Oral : nee dat mag gewoon niet. Dat is geen humor. Toen viel heel even de sluier af en was het toch gewoon een vrouw die phantasy figure mo verdedigt. Jammer, ik trapte er bijna in. Daarna ging het snel bergafwaarts: uithuwelijken, bipolalair verscheurd, gezin van 3. Zusje en broertje allebei hadden ze iets. Kan je niks aan doen , maar klopt helaas wel met wat ik vaak om me heen zag, en zie, veel grote Turkse gezinnen met vaak toch wel “aparte” kinderen. En dat vinden wij niet raar, en daar vragen wij niet naar, dat vinden wij allemaal heel gewoon!

Bullfish | 03-08-20 | 12:42 | 2

Ja, toen ze even ging vertellen waar de humor op moet houden, dat was duidelijk één van die momentjes...

Schoorsteenveger | 03-08-20 | 13:07

Iemand die met droge ogen bepaalt waar humor begint en ophoudt?! Pas daarvoor op! Het zijn haar Turkse roots waarschijnlijk waar ze in is gedrild en daardoor haar verknipte denkbeeld over humor met ons deelt. Jeanine probeerde nog wel iets maar die veel te lichte interviewster laat iedere keer de kans lopen om de gast met zijn/haar gekke denkbeelden te confronteren.

Tiscali-2 | 03-08-20 | 13:54

@ van rossum : https://newdiscourses.com/2020/07/hurtling-toward-totalitarianism-call-action-defense-all-we-hold-dear/ Ik ben blijkbaar niet de enige die het zo ziet en met dezelfde term komt. Jammer dat je dat in een stukje belachelijk moest maken. Het is nl gewoon WOKE VS REASONABLE. Of gewoon jaloers omdat je er zelf niet mee kwam ?

Kim-Jung-Un | 03-08-20 | 12:34

De beste handel?
Acteurs kopen voor wat ze waard zijn en dan verkopen voor wat ze denken dat ze waard zijn.

watergeus | 03-08-20 | 12:34

Televisie? Pfffttt.... Half uur voor mijn dood is vroeg genoeg om met televisie kijken te beginnen.

TmC | 03-08-20 | 12:29 | 2

Je bent een racist. En als je niet dood gaat aan de corona, dan is het het klimaat probleem. Ben je blank? Dan is het allemaal jouw eigen schuld. Ben je niet blank, dan is het allemaal de schuld van de blanken.
Zo, kan je het laatste halfuurtje ook iets nuttigs doen.

klaasjanhenk | 03-08-20 | 13:04

God verhoede dat Claudia de Breij dan op het scherm verschijnt, want dan treedt de rigor mortis een stuk eerder in.

Nehemia | 03-08-20 | 14:46

Helaas haak ik de laatste jaren al bij voorbaat als ik gasten zie met etnische naam. Ik heb geen zin meer in dat geklaag, gejankt, slachtofferschap en het continue gedeug-beuk.

Ruikbaard | 03-08-20 | 12:29 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kijk op zondag een paar afleveringen Joe Rogan, Triggernometry (gisteren een uitstekend gesprek met Neil Oliver - bindende tip) en een stel vlogs van mensen die wel weten waar ze over praten. Dan is Zomergasten amateuristisch geleuter dat het niveau lokale dorpsomroep niet ontstijgt (wat de hele NPO natuurlijk ook is; het is de dorpsomroep voor de grachtengordel - de grachtengordel als sociologisch cohort, niet als fysieke geologische lokatie. Grachtengordel bewoners kunnen overal in het land wonen.)
Het was ooit best leuk hoor, als concept. En in het verleden soms ook goede gasten, maar vooral de laatste jaren een vehikel van de woke sjw kerk. Geen zin an.

Stormageddon | 03-08-20 | 12:27 | 5

Triggernometry? Die kende ik niet, maar wat je erover vertelt klinkt goed, dank voor de tip.

Madame Poitiers | 03-08-20 | 13:02

@Madame Poitiers | 03-08-20 | 13:02:
Woensdag en Zondag met gasten, de rest van de week live streams over het nieuws met superchat Q&A. Die zijn niet altijd boeiend.

Stormageddon | 03-08-20 | 13:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze zo interessant is, nodig haar zelf dan uit voor een column of voor het café. Waarom zou je reclame maken voor de NPO?

GeenHeil | 03-08-20 | 12:24

Mooie dame - ik vind dat ik dat gewoon mag zeggen, maar dit onderwerp is inmiddels zo vaak besproken en beschreven en noem maar op. Toegegeven, niet vaak op de gietijzeren spreekbuis van de staat, maar genoeg. Er wordt echter niets gedaan met al die columns, kritiek, gemopper, boeken, docu's enzovoort, er verandert totaal niets. Erger nog, we halen er nog meer binnen, criterium: zo achterlijk, onbuigzaam en agressief mogelijk. Wat kan er tenslotte nu helemaal misgaan?

DearMud | 03-08-20 | 12:24

Misschien niet de beste intro. Ben direct misselijk.

mr_awesome | 03-08-20 | 12:22 | 4

'de' intro?

EefjeWentelteefje | 03-08-20 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Het pleit voor haar dat ze zich min of meer heeft weten te ontworstelen aan de cultuur waarin ze geworpen was, maar dat maakt haar niet als vanzelf een interessante persoonlijkheid met iets van een visie, een perspectief, een inzicht dat werkelijk kan boeien. En ik ben echt niet geïnteresseerd in haar verafgoding van goeroe Hans die haar kennelijk met quasi-Freudiaans geleuter tot het inzicht heeft doen komen dat ze er best wel mag zijn.
Nee, niet echt boeiend, dat mens. En de kijkcijfers bevestigen dat. Waarom we er dan toch naar zouden moeten kijken, ik snap het niet helemaal.

Schoorsteenveger | 03-08-20 | 12:14 | 6

@Schoorsteenveger | 03-08-20 | 12:33: Onzinnigheid is mijn punt volledig missen.

Waarom denkt u dat ik al meer dan een decennia die tv niet aanzet maar lees?

Mijn punt is dat wij als massa zo overspoeld zijn door idioterie dat als iemand iets op tv zegt wat wijsheid ook maar enigszins approximeert het direct word onthaald alsof het woorden uit de mond van de Buddha zelf zijn.

KutFilosoof | 03-08-20 | 12:40

@KutFilosoof | 03-08-20 | 12:40:
Ach, ik had uw woorden kennelijk verkeerd begrepen.
We zitten, zo zie ik nu, redelijk op één lijn hier.
Waar ik een beetje versteld van sta is dat van Rossem het kennelijk aan het hart gaat dat zo weinigen zich gelaafd hebben aan haar diepe wijsheden en dat hij ons oproept om alsnog kennis te nemen van wat zij ons te vertellen heeft. Waarom is dat? Vanwege haar achtergrond? Dat zou dan toch een beetje dividenken zijn. Maar misschien zoek ik te veel achter de voorkeur die GS heeft voor vrouwen-met-een-migratieachtergrond-en-een-mening. Of misschien dénk ik alleen maar dat die voorkeur bestaat.

Schoorsteenveger | 03-08-20 | 13:04

@Schoorsteenveger | 03-08-20 | 13:04:
Ik heb ook een liefde (en soms) haat verhouding met van Rossem.

Maar ik vind altijd troost in de woorden van Kant. "Elk subject begrijpt slechts vanuit zijn of haar eigen niveau van begrip".

Er is niks aan te doen vrees ik.

KutFilosoof | 03-08-20 | 13:14
▼ 3 antwoorden verborgen

21 seconden naar dat filmpje gekeken, tot aan "mijn benen zijn deeg van de gemeenschap". Moe wordt je van dat soort vrouwen.
Overigens, als het deeg niet deugt krijg je misbaksels, dat kan iedere koekebakker je vertellen, mevrouw oral.

Graaisnaaiert | 03-08-20 | 12:11 | 1

Zou wat er tussen zit ook voor en van iedereen zijn vraag je je dan zo af.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-20 | 15:20

Dat gesprek met Pim toonde wel aan hoe vooringenomen en onnozel ze toen was.

pejoar | 03-08-20 | 12:07

De gast kan nog zo interessant zijn, maar de interviewer is het altijd met de gast eens en stelt voornamelijk slappe vragen. Hetgeen dit maar een saai programma heeft gemaakt. Ik zie veel liever Sven Kokkelman of Coen Verbraak.

FogerRederer | 03-08-20 | 12:06 | 1

De interviewer is te veel fan, dat lijkt me nooit goed.

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 17:00

Een vrouw die de achternaam 'Oral' draagt is altijd +1. Maar dat is wat mij betreft voor Nazmiye dan ook de enige plus.

De waard zijn gast | 03-08-20 | 12:04 | 3

Ze heeft nog 2 sterke punten.

Schuldenbrau | 03-08-20 | 12:09

Ken d r eentje die Kak heet.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-20 | 15:21

@Schuldenbrau | 03-08-20 | 12:09:
Ja, ik zie het: haar voortanden boven. Pluspunten voor de konijnenfetisjisten onder ons zal ik maar zeggen.

De waard zijn gast | 03-08-20 | 18:43

Ken zat mensen die dit in stukken terugkijen via op ander manieren. Niemand gaat 3 uur zitten tegenwoordig

menage | 03-08-20 | 12:00

Een wereld van verschil met vorige week. Inez Weski is een vrouw met een geest die zij kan aanwenden voor de grote zaken in het leven, en haar privé hield ze privé. Bij de verplichte ZG-diversiteitsnummers (Typhoon, Romana Vrede, gisteravond) gaat het altijd over henzelf. Hun boeken gaan over henzelf, hun "theater" gaat over henzelf, hun songteksten. Het is niet zozeer navelstaren, ze hebben gewoon het vermogen niet om te meta-denken over grote thema's of vraagstukken van de mensheid die ons allen aangaan.

Madame Poitiers | 03-08-20 | 11:57 | 3

Helemaal eens. Weski is hier bepaald niet de meest populaire mevrouw, maar zij is als advocate een onbetwiste kanjer en een dame die ook zonder haar privé uit te venten, een interessante en onderhoudende figuur is.
Ik heb de aflevering met haar teruggekeken en het viel bepaald niet tegen.

EefjeWentelteefje | 03-08-20 | 12:39

@EefjeWentelteefje | 03-08-20 | 12:39: Ze is door rechtbank en de Orde onlangs pijnlijk terecht gewezen. Ging over warrig en onsamenhangend formuleren op papier.

arlen | 03-08-20 | 12:49

Hol en leeg. Niet te vertrouwen. Toen ik dat fragment kreeg voorgeschoteld uit een film met een goddelijke wonder wist ik het zeker. Dit is een islamitische sluikreclame. Door een geestelijk onevenwichtige vrouw die worstelt en tenondergaat in twee totaal verschillende werelden. Het past niet en nooit, maar zij blijft duwen en drammen. Maar ach, beter hebben ze kennelijk niet. Hoewel... Ebru Umar.

squadra | 03-08-20 | 11:57

LOL, TV.
OK Boomer.

MogeWijEveOvergeve | 03-08-20 | 11:54

Fidan Ekiz had het wel gezien bij De Nieuwe Maan. Die kreeg een partij rommel over zich heen. Want alleen al praten en denken over is al eng voor sommige mensen.
Helaas is het stuk dat ze daarover schreef niet meer zomaar te lezen.
tpo.nl/2020/01/23/fidan-ekiz-we-dwepe...

kloopindeslootjijook | 03-08-20 | 11:47
-weggejorist-
CaseyForPresident | 03-08-20 | 11:47 | 1

Hij wil vast niet, maar wat zou Hiddema laten zien en vertellen bij Zomergasten?
Of Wilders?

kloopindeslootjijook | 03-08-20 | 11:39 | 4

Als de Hiddemeister of Wilders in Zomergasten zitten dan zit er op zijn minst 600,000 te kijken. Weet je precies hoe het volk denkt maar helaas anders kiest straks. Weer voor die lulhannes met vingers. De Lachende Naaier met die valse kudt grijns.

Dwarsdenker | 03-08-20 | 12:02

@Jan Passant mk2 | 03-08-20 | 11:46:
Bij de VPRO hebben ze ooit een docu over Wilders gemaakt. Nee, geen afzeik-docu, dat ging best goed.
Helaas wilde Wilders daar niet aan meewerken. want daarom. Gemiste kans eigenlijk, bleek achteraf.

kloopindeslootjijook | 03-08-20 | 12:17

Ik win nog eerder 3x de Staatsloterij. Past niet in hun straatje.

Toverkol | 03-08-20 | 19:11
▼ 1 antwoord verborgen

GS bedankt voor de samenvatting. "Kwaliteits-TV", tis wat.
Daarvoor hoeft mijn TV niet uit het schuurtje te komen, waar het ding de wilde spinnen schoolt in socialisme & Deug. Met afgeknipte stekker, voor mijn veiligheid.

Kan mij evengoed voorstellen dat veel mensen toch hun leven vullen met dat ding. Iedereen betaalt er immers voor en dan proberen wij zuinige Hollanders van de "ik cultuur" (volgens de TV dominee) toch wat investering terug te krijgen.

Het zijn "sunk costs" die je nu eenmaal krijgt bij afstervende democratie. Jammer allemaal. Ik hoop dat die hele dikke spin de mevrouw nog te pakken kreeg.

Jan Passant mk2 | 03-08-20 | 11:33

"Wij kenden Nazmiye Oral al voordat de VPRO haar voor het karretje van het NPO Divibeleid spande"

Ja, ik ook. Inmiddels alweer meer dan 10 jaar geleden had ze een wekelijkse column in de Volkskrant. Daar schreef ze op zeker moment over het feit dat haar (geestelijk) gehandicapte zus via internet 'kennis' had gekregen aan een jongen/man in Turkije en er huwelijksplannen waren.

Aanvankelijk was ze zeer tegen (ik dacht dat ze vermoedde dat die man haar zus gebruikte/misbruikte als 'toegangskaartje' naar Nederland), maar toen hij eenmaal hier was en getrouwd met haar zus, vond ze het dacht ik wel OK.

Ik zou nou wel eens willen weten of dat huwelijk nog steeds - na ca 10 jaar - stand houdt, of, zo nee, hoe lang het dan wel stand heeft gehouden.

Dr_Johnson | 03-08-20 | 11:31 | 1

Precoes dat dus.

Dwarsdenker | 03-08-20 | 12:09

Dat interview onder de link 'in dialoog' herinner ik me nog wel.

Keek zojuist weer even een stukje. Het probleem van Fortuin was destijds het gedachtegoed zoals die vrouw heeft. U hoeft enkel het stukje van pakweg minuut 8:00 tot 8:45 te kijken.

Ik werd trouwens een beetje kierewiet van dat introductiefilmpje. Wat hoop woorden van die mevrouw en d'r benen van deeg.

sjef-van-iekel | 03-08-20 | 11:30

Een niet blanke Nederlander op tv en je weet dat een uur lang de Nederlander en zijn cultuur gefileerd gaan worden door gesubsidieerde anders gecultureelden. Aangezien ik geen linkse masochist ben denk ik, laat maar zitten dat programma.

Croisantneuf | 03-08-20 | 11:28 | 6

@Graaier | 03-08-20 | 11:50:
Straks heb je een volledig geislamiseerd West-Europa met hulp van de deugertjes tegenover de USA, Latijns-Amerika, Australië en NZ, China, India en Rusland. Dat wordt dus halal niks meer hier. Om dit hier aan de vreet te houden met alle voorzieningen gaat hem niet meer worden. Daar kan de huidige export niet tegen op. Imbecielen in Brussel leggen het u nog wel een keer uit.

Dwarsdenker | 03-08-20 | 12:14
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
De Evangelist | 03-08-20 | 11:28 | 3

Mens is geen offerlijk dier Nazmiye.
Geen enkel schaap dient aan zijn voeten te worden opgehangen tegen zijn wil. Al helemaal niet door een ander schaap.

En er is meer tegen te zeggen... maar laat ik het houden bij lof.
Wat een verzuchting weer eens echt Nederlands te horen op die staatsomroep. Coherente zinnen met boodschap en zelfs een slagje poëzie.

De staatsomroep zal het niveau van jaren 60-70 BBC nooit meer halen toen ze nog Shakespeare producties maakten. Maar ik hoop dat dit inspireert tot meer. Of op zijn minst de neus op de feiten drukt van menig talkshow host die zich als belangrijk waant... dat ze stiekem oow zo veel meer plebejisch zijn dan ze ooit kunnen inzien, laat staan toegeven.

KutFilosoof | 03-08-20 | 11:27 | 5

Zo ongeveer vijftien jaar vegetarisch geleefd zijnde niet het prototype vegetariër. (ben geen enkel protofiguur ook). Reactie waren daardoor verrassend soms. Ik liep er niet mee te koop maar soms werd het men duidelijk.
Best redelijke reacties op één enkele vijandige na. Iemand aan het denken zetten nooit! Ook goed maar eigenlijk niet.
Eet soms tot regelmatig weer vlees maar nooit meer zonder bijgedachte over hoe en voor wie ten koste van. Ik verontschuldig me vaak in stilte bij het bereiden. Best wel zwak.

CalamityJane | 03-08-20 | 12:22

@CalamityJane | 03-08-20 | 12:22: Onze eigen dieren houden, ze voeden en verzorgen. En ze na een goed leven slachten waarna wij god/de maker/het bestaan danken voor wat het dier ons heeft gegeven is achter ons.

Dat is ook een praktische werkelijkheid van een bestaan als die van ons met zoveel mensen op een kluitje.

De verontschuldiging in stilte is niet zwak CalamityJane. Zeker niet als die oprecht is.

KutFilosoof | 03-08-20 | 12:29

Eens, jammer en dank je! KutFilosoof

CalamityJane | 03-08-20 | 12:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Na hooguit 2 minuutjes met een zucht de knop omgedraaid..............

grapjasz | 03-08-20 | 11:23 | 1

Zomer Promenade zat op het andere net. Dat was top.

bqbq | 03-08-20 | 11:42

Of te wel, wat normaal zou moeten zijn, of te wel kritisch zijn en openstaan voor dialoog is nu abnormaal. Fijn dat deze vrouw de dingen zegt die elk normaal denkend mens zou kunnen zeggen maar omdat het voor mij de normaalste zaak van de wereld is ga ik er niet naar luisteren. Iets met open deuren intrappen.

forecastle | 03-08-20 | 11:22 | 2

Tja, media vandaag de dag...

Tafelheren die jarenlang naar de wijsheid van Ali-B vragen over van alles en nog wat. En wij de belastingbetaler die het moeten bekostigen en aanhoren...

Menig 12 jarig kind heeft meer te vertellen mocht die op magische wijze vanaf jonge leeftijd aan het staatsonderwijs ontstapt zijn.

KutFilosoof | 03-08-20 | 12:04

Wat een briljant, maar dan ook echt BRILJANT interview met Fortuyn! Het is als kijker onbegrijpelijk dat zij niks snapte en niet wilde snappen wat Fortuyn kraakhelder uitlegde. De enige reden kan wat mij betreft zijn dat zij haar kijkers in haar achterhoofd had die het ook niet hoefden te begrijpen van haar.

Robske007 | 03-08-20 | 11:22 | 3

Ze ging tenminste wel het gesprek aan en niet meteen iemand een hobby-sticker op z'n hoofd plakken met 'racist' en klaar en veroordeeld en hoeven we niet meer naar te luisteren.
En dat is vast wat Fortuyn wilde: kom maar op met je argumenten.

kloopindeslootjijook | 03-08-20 | 11:31

Ze was toen nog vrij jong en moedig dit met Foprtuyn aan te gaan. Als ze nu door Rotterdam of door de Schilderswijk loopt, zonder hoofddoek, moet ze erkennen dat hij gelijk had.

jan huppeldepup | 03-08-20 | 12:03

Ze staat er momenteel nu gelukkig veel realistischer in zie ik. Ik gun iedere moslim dezelfde verlichting!

Robske007 | 03-08-20 | 12:25

322.000 kijkers terwijl er zoveel meer thuisblijviërs zijn? Iets zegt mij dat de formule is uitgewerkt.

Feitenpliesie | 03-08-20 | 11:19 | 2

Of steeds meer mensen zijn hersendood genetflixed.

kloopindeslootjijook | 03-08-20 | 11:34

Het probleem van zomergasten zijn de gasten. En dan werkt de formule natuurlijk niet.

Stijlicoon | 03-08-20 | 11:58

Wanneer is de uitzending met Graaf Sander?

Kuifje-naar-Brussel | 03-08-20 | 11:18 | 2

kinderen die vragen worden overgeslagen....

grapjasz | 03-08-20 | 11:25

Ik snap best van GS dat ze zo iemand uit het vijandelijke kamp een pluim geven voor het minder regenboogkleppen op hebben dan haar politiek gelijkgestemden. Neemt niet weg dat de PVV en haar aanhangers nog steeds als buitenaardse partij en wezens worden weggezet die bekeerd moeten worden tot de linkse kerk. Alleen die aankondiging van haar gast door die interviewster al. Deze uitzending had een jaren tachtig gehalte en bracht geen enkel nieuw inzicht. Dat hoeft misschien ook niet omdat het een terugblik in iemands leven is maar je verwacht wel een visie over de huidige tijd behalve dat ze hoopt dat iedereen in vrede met elkaar kan leven zoals dat AZC verhaal met alleen maar lieve Syrische gezinnen. Maar over die 90% AZC’s waar het wel alleen maar mannen zijn hoor je haar niet. Okay, we moeten ergens beginnen maar er zit nog teveel vooroordeel bij die vrouw om haar zoveel krediet te geven. Ik vond het slaapverwekkend.

Tiscali-2 | 03-08-20 | 11:15

Ze is erg zwak in het gesprek met Fortuyn.

MikeTheBull | 03-08-20 | 11:12

Een land vol ikjes die geen interesse meer hebben in andere ikjes. Laat staan er een hele avond naar luisteren. Hebben het zelf mede gecreëerd.
Kan me herinneren dat tv-land zijn programma's ging verkorten. Sneller en korter was de toekomst. De jeugd hè ! Zo werd erover geschreven ook. Een te vol land met een spanningsboog van een half uur. Vond het zo dom dat ze meenden daaraan tegemoet te moeten komen.
Maar vooral jammer. Had wat rust gecreëerd!

CalamityJane | 03-08-20 | 11:04 | 2

Weski vorige week was boeiend, maar de interviewer te licht. Daar had veel meer uitgehaald kunnen worden met een intelligentere interviewer. Grote plus: geen emo geneuzel. Wat een verademing was dat.
Verder inderdaad afgehaakt, geen zin om telkens te worden doodgegooid met racisme etc. Dus wat dat betreft is de formule uitgewerkt.
Tijd voor wat meer inhoud?

Bataafje | 03-08-20 | 11:28

Alsof mensen niet langer dan 7 minuten naar iets inhoudelijks kunnen kijken voordat er weer een muziekje moeten komen.
Wat is dat voor belediging van de kijker/luisteraar.

kloopindeslootjijook | 03-08-20 | 11:44

Meen dat ik Oral met Van Gogh tegendraads om het tegendraads zijn vond.
Vind sowieso de roep om liberale waarden, hoe dapper ook, onder islamieten, altijd wat aandoenlijks hebben.

Net alsof de snorremansen (TurkirTurkie), de Theedoekdragers (S-Arabie etc), de gekleurde manjurken met motiefjes (naffers) en de machetemaaiers (heel islamitisch donker afrika) hun mannelijke, exorbitant-luxe, zich misdragende, mensen uitbuitende positie op gaan geven omdat er een handjevol verdwaalde vrouwmensen ergens in europa, daarom vragen?!
Welnee.
Islam is is islam.
En islam is here to stay.

chicago river | 03-08-20 | 11:02

Als ze zo geweldig is moet Bart ze maar een keer uitnodigen in het GS café.
Andere setting ,andere vraagstellingen enz enz.

komtdatschot | 03-08-20 | 11:01

Als ze zo 'geprezen* wordt in GS, is dat niet gevaarlijk.

jan huppeldepup | 03-08-20 | 11:01

Het enige wat je moet zien is het interview van deze dame met Pim Foruyn. Iedere zin is raak.

Ortega77 | 03-08-20 | 11:01 | 4

De voorspellende waarde en de juistheid van zijn woorden kloppen helaas meer en meer. Ons land had er heel wat beter uitgezien als hij destijds de macht had gekregen en niet Pinokkio.

Graaier | 03-08-20 | 11:10

@Ortega77 | 03-08-20 | 11:02:
Juist ja. Van de week zag ik dit interview al. Een Reaguurder had het linkje geplaatst. Uiterst sterk optreden van Fortuyn en een objectief luisteraar kan daar niets racistisch in horen. Sterker; Fortuyn staat juist wel voor die immigranten die iets willen maken van hun leven.

Bij aanvang van dit gesprek vond ik haar nog wel gaan, maar later werd het gewoon ongepast met haar vooroordelen en gedram.
Er is wel een verschil met de link naar die column; die is wel sterk en zou zeggen Fortuynistisch. Het kan zijn dat mevrouw de ogen zijn open gegaan en zou willen weten hoe zij nu kijkt naar haar “interview” met Pim Fortuyn. Misschien dat dit ergens in zomergasten zit, maar heb echt geen zin dat programma helemaal te kijken. Te veel navelstaren en egotripperij.

Laat haar maar een keer komen bij Chips, Nootjes, Bier. Ik ben benieuwd.

Nuuk | 03-08-20 | 11:13
▼ 1 antwoord verborgen

Als dat interview van haar met Fortuyn een aanbeveling moet zijn??
Man man man, wat een dom wicht!

Merkwaardeloos | 03-08-20 | 11:01 | 1

Het niveauverschil was wel erg groot. De NPO vertegenwoordigers zijn er helaas niet qua niveau op vooruit gegaan in al die tijd. Ze zijn zelfs nog extremistischer geworden. Zij stelde steeds maar meer detailvragen als het eerste antwoord van Pim weer heel redelijk en juist was (tot vermoeiend aan toe). Nu vragen NPO activisten niet eens meer. Ze veroordelen eerst en vragen daarna. Ze worden er wel miljonair mee. Dat dan weer wel. Dankzij uw en mijn royale bijdrage van 900 miljoen per jaar.

Graaier | 03-08-20 | 11:14

Voor een columnist komt ze wel erg moeilijk uit haar woorden, telkens. Doodvermoeiend om daar zelfs een kwartier naar te kijken.

Pecunia | 03-08-20 | 11:00 | 1

Actrices zijn goed in toneelstukken uit het hoofd leren, en ook columnisten hebben uren of dagen zitten zweten op de column; elk woordje is gewikt en gewogen. Als Nazmiye een column voorleest is ze dat allebei. Als gewoon mens moet ze putten uit haar eigen bron, da's een beetje zoeken wellicht. Het gevaar dat elke toneelspeler loopt is dat ze ook van hun leven één groot schouwspel maken. Want daar zijn ze goed in. En dat gevoel heb ik sterk bij Nazmiye. Tragisch, eigenlijk.

Wiebenick | 03-08-20 | 11:31

Ik heb niet gekeken. Haar stukken in de Volkskrant waren melodramatische in mijn ogen toneelstukken. Er kwamen ook vernietigende reacties op (toen dat nog mogelijk was), als ik me goed herinner. Haar gebaartjes en behaagziek gefrunnik aan de weelderige haardos verraden een hoge actreutel factor, en daar ben ik een beetje allergisch voor. Sorry.

Wiebenick | 03-08-20 | 10:58

Waren de interessante Nederlanders en de bevlogen presentatoren op of zo?

Osdorpertje | 03-08-20 | 10:57

Ik ben zo verpest door de afgelopen periode dat ik iedere moslim / Arabier / overgepigmenteerde persoon op TV onmiddellijk wegzap. Ik kan de kwaadaardigheid jegens de blanke gastheer niet meer aanhoren. Dat gaat dan ten koste van de enkeling die iets zinnigs heeft te zeggen, een offer dat ik graag accepteer.

_pacman_ | 03-08-20 | 10:57 | 1

Eens. Was dit seizoen voor het eerst begonnen met Veronica Inside te kijken, niet een heel best, maar wel laatste bastion van nog niet verpest door de ziekte. In zie hoe dat afliep.

me,myself and IK | 03-08-20 | 11:09

Mooi, sterk en authentiek wijf:
Heeft zich ontworsteld aan de Turkse claimcultuur en ging ook niet mee in de linkse deugreflex om PVV'ers standaard dood te cancelen.
Zo zouden er meer moeten zijn.

klön | 03-08-20 | 10:57

Mevrouw Nazmiyeoral die tijdens haar verblijf in groningen , twee weken bij een heuse PVV mevrouw heeft gelogeerd. Ze beschreef de mevrouw als iemand die een hele moeilijke jeugd had gehad om maar het degenererende woord Tokkie te verhullen. Na twee weken gelogeerd te hebben zou de mevrouw haar verteld hebben dat ze niet meer op de PVV zou stemmen.
Wat een ongelofelijk theater en ondermaatse propaganda.

Datgingniegoed | 03-08-20 | 10:57 | 2

Daarna belde de mevrouw haar weer om te melden dat ze toch gewoon weer PVV zal stemmen. Heb je dat stukje gemist?

Mokum Kosher | 03-08-20 | 11:14

@Mokum Kosher | 03-08-20 | 11:14:
Waarschijnlijk wel, Ik kon dit niet langer volhouden en ben gaan zappen over de kanalen.

Datgingniegoed | 03-08-20 | 11:47

Bedankt, Geenstijl, voor het linkje naar het interview met Pim Fortuyn. Net maar even helemaal uitgekeken. Wat had die man in alles gelijk! En een gemiste kans dat er niets is gedaan met zijn denkbeelden. Want de problemen met islamieten in ons land zijn de afgelopen 18 jaar alleen maar verder geescaleerd. En de middenklasse ontvlucht nog steeds meer de grote steden, die verder verpauperen. Het aandeel van niet-geintegreerde allochtonen in de criminaliteit neemt steeds meer toe en er ontstaat hier geleidelijk aan een apartheidstaat. Uiteindelijk zullen hier dan, zoals Pim Fortuyn voorspelde, toestanden onstaan als tijdens de Balkanoorlog. Het is een doemscenario, maar zeg niet dat het onmogelijk is. Met dwaze politici zoals ‘wir schaffen das’ is het een reeel toekomstperpectief!

kunstliefhebber | 03-08-20 | 10:56 | 1

Klopt weinig van wat je zegt. De middenklasse ontvlucht te steden niet. Ze kunnen en simpelweg niet betalen omdat de vastgoedprijzen zo exorbitant hoog zijn. Ze willen niet liever dan in in die steden wonen. Criminaliteit neemt onder alle groepen juist af. Dat het relatief toeneemt komt - ook simpelweg - omdat het aandeel allochtonen in de totale bevolking toeneemt - met name in de jongere segmenten. Er is segregatie maar die is primair socioeconomisch van aard. Dit zie je trouwens terug in alle ontwikkelde economieën.

koter | 03-08-20 | 12:34

Als ik naar medelanders wil luisteren schaf ik wel een schotel aan. Geen behoefte aan deze mevrouw.

OscarWilde | 03-08-20 | 10:55 | 2

Zo, dat is eruit.

IkwilJinekwel | 03-08-20 | 10:56

Ik loop gewoon hier de straat op,m'n wijk in.
Kan ik ook nog kiezen 30 'soorten', dat is pas verrijking!

roberto9715 | 03-08-20 | 11:14

VPRO, tezamen met omroep Max, zijn de grootste "bagger zenders" op onze radio en TV. Ik luister en kijk er zeer zelden naar.
Overige omroepen worden door hobbyisten, ten koste van alles, maar in stand gehouden. Het zijn kampioenen in het zenden van herhalingen.
De NPO is onze staatsomroep met partijdig, eenzijdig en onjuist nieuws.
En daar betalen wij als belastingbetaler bijna één miljard euro per jaar voor en ze mogen ook nog structureel de zenders gebruiken om te bedelen om maar lid te worden.
Onze hele omroep is een Augiasstal, die een dringend eens schoongeveegd moet worden.

outdoor | 03-08-20 | 10:52 | 2

Vroeger had KRO vaak goede nieuwe detectives.
Nu voornamelijk herhalingen.
Salarisbetalingen zijn blijkbaar belangrijker dan nieuwe content.

HoerieHarry | 03-08-20 | 10:54

Roos en dr mannen is van de VPRO... niet alles was toen bagger.

grom | 03-08-20 | 11:00

Heeft Fortuyn en tevens Theo van Gogh ook nog geïnterviewd, Pim zelfs slechts een dag voor z,n dood. Dat geeft te denken als je Geert Wilders of Thierry Baudet heet en lieftallige Nazmiye je in opdracht de NLDeugbrigade uitnodigt voor wat achteraf je Laatste Interview gaat worden. (Cynisme)

william7055 | 03-08-20 | 10:51

Er waren vaker Zomergasten met een goed verhaal. (zoals Marleen Stikker). Maar wordt slecht bekeken, omdat ze niet bekend zijn.

van heinde en verre | 03-08-20 | 10:51

Ik heb haar even gegooglet maar wat je vindt op Oral is niet mis! #fapfap

A la snackbar | 03-08-20 | 10:50 | 1

Laatst een tandarts geliquideerd in A'dam. ze hebben de dader snel gevonden. Oral B.

horsteknots | 03-08-20 | 10:51

Mensen zijn kuddedieren. Een samenleving van alleen maar onafhankelijke individuen maakt het een ongeorganiseerde pleurisbende.

Leptob | 03-08-20 | 10:49 | 1

Nu is het een georganiseerde pleurisbende.

abeltasman | 03-08-20 | 10:56

Misschien is het hele concept van Zomergasten wel gedateerd. Dan maakt de inhoud echt niets uit.

Amsterdamsko | 03-08-20 | 10:47 | 2

Ik snap dit omhoog gevallen gedoe van zomergasten niet zo. de gemiddelde podcast op internet is beter.

horsteknots | 03-08-20 | 10:52

Ach, Joe Rogan is met een wat modernere, niet elitaire versie multi-miljonair geworden.

Frans Laarmans | 03-08-20 | 11:01

Tv. Mis je niks aan.

Is dit nog nieuws? | 03-08-20 | 10:46

Dan lagen er minstens 322.000 te slapen met de tv aan.

Peter_la_Selie | 03-08-20 | 10:45

Wat nou, theater"maker"? Is dat niet gewoon regisseuse? Of produceert ze ook stukken? Of timmert ze de decors? En columnist moet columniste zijn. Modieus ge***: heel geforceerd manlijke termen gebruiken terwijl zij overduidelijk een menstruatie-achtergrond heeft.

JvanDeventer | 03-08-20 | 10:43 | 1

Grootheidsbegrippen. Zo heet een ordinaire rapper al snel een woordkunstenaar en noemt een mislukkeling zich een coach.

BozePaarseMan | 03-08-20 | 10:50

even gekeken naar mevrouw Oral , ik had al een buik vol met goede sociologische raadgevingen , vandaar,

15121937 | 03-08-20 | 10:43 | 1

Na 1 minuut al kots moe van dat gezever.

joppo0 | 03-08-20 | 10:45

Dat format is uit de tijd en als je dan ook nog aftrapt met een verongelijkte rapper die ons gaat vertellen hoe slecht de zwarte medemens het wel niet heeft haakt men af.

BozePaarseMan | 03-08-20 | 10:42

VPRO ... ooit de zender van Frans Bromet, Rob Muntz, Arjen Ederveen, Koot en de Bie en Wim Schippers, heeft de authochtone Nederlander definitief in de ban gedaan. Pools-joods mag nog net, maar eigenlijk zoeken ze het liever verder van huis bij die van Zomergasten. Wat ooit "mijn" zender was, is gekaapt door Klaver snowflakes.

Scholletje | 03-08-20 | 10:42 | 9

De Barend Servet show... dat waren nog eens tijden.

Dual | 03-08-20 | 11:09

@Watching the Wheels | 03-08-20 | 11:12: Hahaha, typisch Schippers: willekeurig aftitelingen en leaders door het programma heenflikkeren, en een chaotische bende van allerlei personages die teleurgesteld zijn in het leven en maar wat aankloten.

Scholletje | 03-08-20 | 12:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vond het stukje over Gunther Wallraff zwak en ben afgehaakt. Het kwam erop neer dat hij niet undercover had mogen gaan. Weer dat zaadwoord dialoog had moeten zoeken.

arlen | 03-08-20 | 10:40 | 1

Dialoog. Dat zochten die (toen nog een) paar turken in 1978 ook niet toen ze bioscopen blokkeerden bij de premiere van Midnight Express. Toen al probeerden ze anderen hun wil op te leggen.

Tikkie Terug | 03-08-20 | 10:49

Even om het uit te leggen... Zo begint Nazmiye haar toelichting voor "het ontsnappen aan de macht van de orthodoxen"... Helaas leert de geschiedenis dat dit niet goed voor haar gaat aflopen. Als je de absolute macht bij een paar bebaarde oude mannen legt en je gaat vervolgens onder die dictatuur uit wilt, zullen ze dat willen voorkomen. Zie beeldenstorm, zie protestantse reformatie, zie 30 jarige oorlog en 80 jarige oorlog, etc. etc.

De ontzuiling en secularisering van onze geïmporteerde landgenoten zal nog lang duren en erg pijnlijk gaan worden. Het omgekeerde is waarschijnlijker: de verplichte herzuiling en verplichte bekering van richtingloze Nederlanders ligt meer voor de hand.

Odin | 03-08-20 | 10:38 | 2

Juist.
Het eerste gaat never nooit gebeuren.
Het tweede vindt al plaats recht onder ons neus.

chicago river | 03-08-20 | 10:46

@chicago river | 03-08-20 | 10:46:
Mee eens, als we niet uitkijken.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 10:49

Totale verspilling van zendtijd en belastinggeld, hierin is niemand geïnteresseerd. Smakeloos gekeuvel en geleuter over vage thema's.

Goedverdoemme | 03-08-20 | 10:37 | 4

Kijkgeld is geen belastinggeld en bovendien is het een goedkoop programma om te maken. Geen topsalarissen en weinig personeel. VPRO financiert ook flink uit eigen middelen.

AntiZanicz | 03-08-20 | 11:35

@AntiZanicz | 03-08-20 | 11:35:
Kijk- en luistergeld is al twintig jaar geleden afgeschaft, sindsdien wordt de NPO betaalt uit belastinggeld.
De VPRO kreeg in 2019 veertig miljoen euro van de NPO/overheid (zie jaarverslag NPO).

Locusta | 03-08-20 | 13:43
▼ 1 antwoord verborgen

En weer even eindigen met "elk schaap wordt aan zijn eigen benen opgehangen". Hoe vermoeiend is het niet dat die hele verlichting en emancipatie opnieuw moeten gaan doen, omdat er een stel met achterstand zijn binnen geslopen. En dan zelfs hier op GS moeten horen dat die vrouw wel vaker gehoord mag worden, zo blij zijn we dat iemand vanuit die cultuur enigszins normale dingen zegt en een keer geen haat predikt (op die opmerking over dat schaap na, want er moet natuurlijk wel wat bloed vloeien bij die lui). Achterlijke cultuur en we zullen er nog jaren last van hebben tot ze misschien hopelijk in 2050 een keer normaal gaan doen.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 10:36 | 5

@MickeyGouda | 03-08-20 | 10:45:
Nou inderdaad, die zaten in het begin te knikken toen ze nog niet wisten welke kant het verhaal op zou gaan. Maar lees wat je schrijft ... "Persoonlijk juich ik dan voor iedereen die het van binnenuit wil veranderen en die misschien wél de juiste snaar weet te raken." zo wanhopig zijn we. Onze leefomgeving is veranderd (in Gouda al helemaal) en het enige wat we kunnen is "hopen dat iemand de juiste snaar weet te raken". Ze moeten gewoon normaal gaan doen en met die barbaarse achterlijkheden en repressie stoppen en de overheid zou daar duidelijke kaders voor moeten handhaven. Dus niet alleen bij racisme/slavernij optreden, maar bij elke vorm van vrijheidsbeperking. Waar hebben we anders al die jaren voor lopen tobben als we nu op onderdelen weer terug bij af te raken? Schiet toch niet op. We hebben hun toestemming helemaal niet nodig om vrij te blijven. Nederland begint steeds meer te lijken op gemeenten waar je vroeger op zondag niet naar buiten mocht, alleen dan de hele week.

Knoop je boerka dicht, doe een niqaab aan, was eerst je handen
Stel je netjes voor, eet zoals 't hoort en zeg allah allah allah.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 11:01

-te

Watching the Wheels | 03-08-20 | 11:02

@Watching the Wheels | 03-08-20 | 11:01:

Ik deel je sentiment. Als ik door mijn stad fiets huil ik van binnen. Als er morgen iemand opstaat die zegt dat we voor de keiharde reset gaan krijgt deze persoon meteen mijn stem. Maar dat gaat helaas niet gebeuren, want dat polderen zit hier nu eenmaal in het systeem. Dus kies ik maar voor deze lafhartige tweede optie.

MickeyGouda | 03-08-20 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe ik Nazmiye Oral ook ondersteun; het is vechten - streep - oreren tegen de bierkaai.
Met elke wekelijkse lading mohammedaanse middellandse zee schuitjes dobbermatrozen, gaat het weer een stap verder mis.
.
Valt niet 1,2,3 te zien.
Wel zonder verrekijker al in 7,8,9.
Vandaar dat Rutte geen visie wil/ aankan.
Geschiedkundigen zijn nooit goed met analyse van cijfers geweest.

chicago river | 03-08-20 | 10:36

Nou, wat denk je? Na 50 jaar Turken in Nederland, zijn er nu al een stuk of 10 vrouwen met een Turkse achtergrond die iets te melden hebben. En zij mógen ook dingen zeggen, vanwege die Turkse achtergrond. Dingen die een Nederlandse vrouw niet eens mag dénken.
Eigenlijk heb ik het wel gehad, met dat Turkse privilege.

Poesmobiel | 03-08-20 | 10:34

Waarom moeten die schapen het altijd ontgelden?

Ernstige Zaken | 03-08-20 | 10:34 | 1

Het zijn moordenaars en schapen zijn zwak dus daar durven ze alles mee te doen. Zorg dat je zelf niet zwak bent, want ze slopen je als je even niet oplet.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 10:38

Dat interview met inhoudelijke Fortuyn en 'skeptische' stoorzender Nazmiye Oral had voor mij een behoorlijk hoge irritatiefactor. Ik mag hopen dat ze als interviewer en als mens gegroeid is, anders hoef ik het niet te zien.

SIogra | 03-08-20 | 10:33

Kippenvel. Volgens mij is dit een dame die morele support verdient van het roze leger. Haarscherp de vinger op de zere plek van je geboortecultuur kunnen leggen, zonder je er radicaal van af te keren, en je hard maken voor verandering van binnenuit. We weten inmiddels allemaal hoe moeilijk het is voor vrouwen in het bijzonder om los te komen van het collectief en welke gevaren hier aan kleven. Niets dan bewondering voor Nazmiye hier.

MickeyGouda | 03-08-20 | 10:32 | 1

Zij is de exponent van de wegkijkers die wat vrijblijvend aan de kant denken dat de politieke islam wel overwaait. Types als zij zien wel of zij misschien juist zij niet, dat de politieke islam hen stap voor stap verslindt. In Iran en Saudie Arabie dachten ze in de jaren 80 en 90 wel mee zou vallen. Tot het te laat was. In Turkije heeft de politiek de islam nu omarmt en heeft Erdogan de macht over de nationalistische en islamitische Turken. Ook daar is er geen weg terug. Dankzij slappe hap wijven zoals zij.

Graaier | 03-08-20 | 11:31

Mooi naampie Nazmiye Oral. Ze heeft ook best een ranzig bekkie ook.

naktrawee | 03-08-20 | 10:32

Wat een onsamenhangend verhaal over die benen. Waar gáát het over?

relatief | 03-08-20 | 10:31 | 4

Over benen...

Is dit nog nieuws? | 03-08-20 | 10:33

Het was best een sterke metafoor, maar dat is misschien relatief. ;-)

MickeyGouda | 03-08-20 | 10:34

Over hele mooie benen.

Schuldenbrau | 03-08-20 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze eens wat minder politiek correcte gasten uitnodigen (bijv. Wierd Duck, Siep Wynia, Martin Bosma, Theo Hiddema, Baudet, Eva Vlaardingenbroek), gaan er vast weer meer kijkers komen.

WalterSobchack | 03-08-20 | 10:31 | 7

Is Frans Bauer al geweest?

arlen | 03-08-20 | 11:46

@Frans Laarmans | 03-08-20 | 11:07: graag. Als dat zou kunnen.

WalterSobchack | 03-08-20 | 17:52
▼ 4 antwoorden verborgen

En het zal nog meer omlaag gaan. Mensen, zelfs linkse huppelkutjes en werkloze beroepsactivisten moeten dat eeuwige gedram over godsdienst (en met name is-lam), identiteitspolitiek, hoe geweldig 'asielzoekers' wel niet zijn, klimaat en al die andere linkse dram-hobbies zullen dat op den duur beu worden.

Le Roi | 03-08-20 | 10:29 | 1

Nee joh. Dan komt er wel wat nieuws.
CO2. BLM. Gender gedoe. Zolang het maar niet over echte wereld dingen gaat.
Oorlog bijvoorbeeld. Of IS. Of Mexico en drugs geweld.

Is dit nog nieuws? | 03-08-20 | 10:33

In de middeleeuwen verkondigde de ongeletterde schaapherder Mohammed dat een imaginaire ‘god’, Allah hem een levenswijze voor de mensheid mee deelde: de islam. Zijn volgelingen interpreteerden dit in een boek: de koran.

Deze simpele geest, volgens moslims hun profeet, had pedofiele neigingen want hij ‘nam’ het 9-jarig meisje Aisha ‘als vrouw’. Bovendien was hij machtsgeil: hij ‘pakte’ de echtgenote van een joods clanleider en onthoofdde hem en diens joodse volgelingen.

Islamieten verwijten christenen de kruistochten terwijl ze verzwijgen dat moslims de eersten waren die Jeruzalem bezetten waarbij zij joden uitmoordden. Moslims praten niet over de miljoenen-genocide die zij de hindoes aandeden, ook niet over de Perzen in Iran die zij manu militare tot moslims bekeerden.

De islam is een politieke doctrine vermengd met religie, die massa-indoctrinatie gebruikt, en op basis van verklikking, argwaan, angst, haat en sekse, mensen tot verplichtingen dwingt. Met andere woorden, islam is onderdrukking. Islam is te vergelijken met de geheime diensten Stasi (Oost-Duitsland) en KGB (Sovjet Unie) ten tijde van het communisme.
ejbron.wordpress.com/2013/03/18/islam...

RickRD | 03-08-20 | 10:28 | 2

Nee, dan liever 1000 jaar middeleeuwen toch?

Schriever | 03-08-20 | 10:35

@Schriever | 03-08-20 | 10:35: Die kunt u zo krijgen. Stap de eerste de beste moskee binnen en u vindt een heel systeem en volgelingen die graag de komende 1000 jaar vroege middeleeuwen willen.

Graaier | 03-08-20 | 11:28

Wie gaat er nou anno 2020 nog urenlang naar een gezapig TV interview kijken afgewisseld met wat oude tv fragmenten die maar zelden echt de moeite waard zijn.

Ronman2k | 03-08-20 | 10:28 | 4

@arlen | 03-08-20 | 10:31: Sommige fragmenten kosten flink geld. En daar is het budget dan niet voor beschikbaar. U weet daar een oplossing?

AntiZanicz | 03-08-20 | 10:43

@AntiZanicz | 03-08-20 | 10:43: Nee, maar het maakt het niet tot haar tv-avond als de invulling bepaald wordt door het budget.

arlen | 03-08-20 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Wel grappig. Al die Turken kijken via de schotel naar hun eigen zenders en de Nederlanders kijken liever niet naar hoofddoekjes en Turken, maar dat moeten ze van de NPO en dus .... zapppp.

Watching the Wheels | 03-08-20 | 10:26 | 4

@AntiZanicz | 03-08-20 | 10:41: Ja, en de VPRO is onderdeel van de NPO, Dus is het al jaren een NPO kindje dat doet wat papa en mama willen.

Graaier | 03-08-20 | 10:49

@Graaier | 03-08-20 | 10:49: Dat is gewoon flauwekul. De VPRO is praktisch de enige die eventueel en a la minute zonder omroepbestel verder kan. VPRO was al lang en rukm op Internet aanwezig toen de meute nog aan zijn world-on-line abootje en 19k modemptje moest beginnen.

AntiZanicz | 03-08-20 | 11:33

@AntiZanicz | 03-08-20 | 11:33: Interessant. En wat voegt dit toe aan een te lichte interviewster en een "theatermaakster"

knutsel_ | 03-08-20 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou helpen als men de gasten niet vrijwel altijd uit het straatje van schrijvers, journalisten en filosofen zou komen.

kapotjeplov | 03-08-20 | 10:25

Zowat niemand is zo interessant dat hij een volle avond TV-aandacht verdient. Het is typisch iets voor de VPRO om dat te "democratiseren" tot allerlei mensen die op zichzelf best een interview van een half uur waard zouden zijn.

JvanDeventer | 03-08-20 | 10:24 | 5

@AntiZanicz | 03-08-20 | 10:40: Ja, GroenLinks meisjes glijden van de stoel af bij al het verbindende taalgebruik. D66 meisjes komen gillend klaar als Nederland of Nederlanders worden gemarginaliseerd. En activisten dromen van dergelijk deugactivisme via de publiek omroep, zodat ze op hun 40ste vanuit hun villa als miljonair tevreden kunnen terugkijken op het deugwerk. Iets meer dan 300.000 kijkers. Als je een testbeeld uitzendt op die tijd scoor je dat al. Zum kotsen dat ik hiervoor belasting moet betalen.

Graaier | 03-08-20 | 10:53

Integendeel. Eindelijk een keer een echt programma waar de tijd voor iets wordt genomen.

kloopindeslootjijook | 03-08-20 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Er kijkt niemand omdat zwart nu in de mode is.

TijdelijkOptimist | 03-08-20 | 10:22

De toiletjuffrouw van de VPRO doet het nog best aardig.

gestoptmetroken | 03-08-20 | 10:22

Rob Jetten gevraagd als zaaddonor. Nu gaan we er zeker aan.

Poesman | 03-08-20 | 10:22 | 3

Door haar moeder...

HoerieHarry | 03-08-20 | 10:22

Begrijpt die moeder niet dat haar dochter er hooguit een pijnlijk zitvlak aan over zal houden, maar absoluut geen baby?

Sinterbikske | 03-08-20 | 10:28

Is Gordon weer bezig?

Pedronegro | 03-08-20 | 10:59

Totaal afgehaakt toen de zoveelste talentloze presentator de boel aan elkaar ging praten. Deze Lubach redactielidmevrouw is overschat en kleurloos. Combineer dit met 3,5 uur veelal slaapverwekkende fragmenten in een moeilijk artistiek decor en de Voorzittert geeft de voorkeur aan het bankie buiten, met een koude pretcylinder en een avondzonnetje.

Nu op advies van de GeenStijl de Orale voorleescolumn tot me genomen. Een goede boodschap verpakt in dusdanig moeilijke woordenbrij, dat de hele zaal blij was dat de drie minuten voorbij waren. De 3,5 uur herhaling van Zomergasten pas ik even.

de Voorzittert | 03-08-20 | 10:21 | 1

Ik zie haar liever dan die van zich zelf overlopende kwal van een van dis of die plakkerige de jong.

miko | 03-08-20 | 14:44

Dit is echt hele slechte televisie. Van Oef keek naar Tatort.

van Oeffelen | 03-08-20 | 10:21 | 6

Slechte televee inderdaad. Van Typh keek naar Tampert, hoe toevallig!

vic_typh | 03-08-20 | 10:56

Mit Harrie die de auto gaat hollen?

Pedronegro | 03-08-20 | 10:58

@Pedronegro | 03-08-20 | 10:58: Dat was Derrick en de grap is dat die zin daar nog nooit in is uitgesproken. Het is een soort volksmythe geworden: "Harry, hol mal den Wagen!"

Vanilla | 03-08-20 | 11:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Leuk ook om de recensie van het Parool ('theekransje') te vergelijken met die uit de NRC ('warm en menselijk vuur dat afstanden overbrugt').
Blijft overigens een raadsel waarom een niche programma zoveel aandacht verdient met recensies in alle grote kranten.

leo de pejo | 03-08-20 | 10:20 | 1

Omdat alleen lezers van die kranten kijken.

me,myself and IK | 03-08-20 | 11:33

Van de 322.000 kijkers waren er 321.999 die voor de TV in slaap waren gevallen plus haar moeder.

Osdorpertje | 03-08-20 | 10:20

Oh jeetje....
Paniek.

Is dit nog nieuws? | 03-08-20 | 10:20

Over welke samenleving heeft ze het? Oh ja, die 'vredelievende.'

kwark001 | 03-08-20 | 10:18

Het was inderdaad een mooie uitzending.

Giraf01 | 03-08-20 | 10:17 | 2

Grappig dat vies werk alleen in de ogen van de toeschouwers bestaat. Voor de werkers is het gewoon hun 'vies' werk. De kijkt de eerzame putjesschepper er inderdaad tegen aan.
Jammer dat de nazaten van de eerzame werkers te vaak wel van de dure Benz zonder aantoonbaar inkomen zijn.

AntiZanicz | 03-08-20 | 10:39

@AntiZanicz | 03-08-20 | 10:39:
Dat was een minpuntje. Ik snap haar "Voor Duitsers is dit misschien vies werk, waardoor hun longen het met een beetje pech voor hun vijftigste al begeven, maar voor Turken was het prachtig werk."-redenering niet zo.

Giraf01 | 03-08-20 | 12:18

Nazmiye Oral? Sorry ik dacht even dat het over een ander onderwerp ging.

de uitbater | 03-08-20 | 10:17 | 2

Tandpasta?

Toetsenbordcomplex | 03-08-20 | 10:23

Ik hoorde bij de vaste kijkers. Totdat hier ook weer die deugsaus overheen ging. Toen hoefde ik niet meer..

BRR76 | 03-08-20 | 10:17

Zullen we alsjeblieft ophouden met dit flutprogramma ook maar enige vorm van aandacht te geven? Totaal overschat.

Clavo | 03-08-20 | 10:15 | 3

Dit.

Beter gaat dit format naar youtube, podcast en gaat het zonder een heel apparat politburo redactieteam maar enkel een presentator en diens gast.

TheBurnerMan | 03-08-20 | 10:27

U leeft in een andere wereld.

AntiZanicz | 03-08-20 | 10:36

Prima programma, zeker in de zomermaanden.

kloopindeslootjijook | 03-08-20 | 11:36

Beter maak reclame voor "promenade" hilarisch.

dhrat | 03-08-20 | 10:15 | 2

Precies! Dat was gisteravond met afstand het beste programma. Ze overtroffen zichzelf. Dat BLM t-shirt van Henry van Loon, prachtig vilein.

Spring Bruissteen | 03-08-20 | 10:41

@Spring Bruissteen | 03-08-20 | 10:41:
EN de laarzen van Eva...

Hemmenaar7 | 03-08-20 | 11:07

Hopen maar dat ze het overleefd..

guile | 03-08-20 | 10:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken