Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam hangt aan elkaar van anti-zwart racisme, zegt stichting met 555K subsidie per jaar

Amsterdam, het Libië aan de Amstel.

Voordat we kijken wat er ongeveer staat, eerst even vaststellen wie het schrijven en wie de schrijvers betaalt. Het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam (MDRA) kreeg in 2015 al zo'n half miljoen euro subsidie voor zes ambtenaren op 713 klachten per jaar, maar in 2019 kreeg het wat extra's van de Sint. "Eind 2018 heeft het college de subsidie aan het MDRA voor 2019 eenmalig verhoogd. Het MDRA ontvangt al jaarlijks een subsidie van €420.000,-. Daarbovenop heeft het MDRA over 2019 een eenmalig bedrag van €135.000 uit de coalitiemiddelen ontvangen." In 2020 werd die 'extra' subsidie gehalveerd tot 67,5K. 

Er werken daar dus 7,8fte voor 8,8 meldingen van anti-zwart racisme per maand. Al nemen zij natuurlijk ook uw klachten in behandeling als u tot een andere minderheid in eigen land behoort.

Enfin, daar draaien ze dus op. En het dankwoord zegt wel iets over de ideologische persuasie. "De experts die hun kennis met ons deelden hebben dit rapport naar een hoger niveau getild, onze dank is groot: Dionne Abdoelhafiezkhan, Domenica Ghidei, Gloria Wekker, Guno Jones, Julian Isenia, Kwame Nimako, Nawal Mustafa en Simone Zeefuik."

Okay, en dan zijn we nu even silent and learning. De onderstaande "bulkmeldingen" zijn als meerdere mensen reageren op een enkel voorval, meestal in de media. "In 2017 kwamen er 75 meldingen binnen over de uitspraken van Prem Radhakishun, die Sylvana Simons een “mislukte n-woord” had genoemd in het radioprogramma Zwarte Prietpraat." Oftewel, Nederland heeft een Hindoestanen-probleem, aldus het MDRA. 

"In 2018 werden ook meldingen gedaan over beledigende uitspraken in de media. Er kwamen dat jaar 23 meldingen binnen over de uitspraak “bos-n-woord” in een landelijk tv-programma." We weten eigenlijk niet wat dat n-woord steeds is maar we vermoeden dat het 'Nigeriaan' is.

Maar goed, het rapport staat vol met anekdotische voorvallen die we dan maar op hun woord moeten geloven of zo. De samenvatting leest als volgt: 

"Drie hoofdpunten komen uit de meldingen naar voren. Ten eerste laten de meldingen zien dat antizwart racisme zowel een alledaags als een institutioneel probleem is in de regio Amsterdam dat alle facetten van de samenleving treft: van de arbeidsmarkt en het onderwijs tot de media en publieke opinie. Daaropvolgend blijkt uit meldingen dat instanties, zoals scholen en bedrijven, antizwart racisme niet adequaat bestrijden wanneer melders racistische incidenten intern aankaarten. Sterker nog, racisme wordt door instanties op grote schaal ontkent of geminimaliseerd, waardoor structurele ongelijkheid in stand wordt gehouden en gereproduceerd. Ten derde schetsen de meldingen een beeld van de negatieve impact van discriminatie op financieel, fysiek, emotioneel en sociaal welzijn."

Kortom, alles is heel erg.

Reaguursels

Inloggen

Toch nog een flink aantal in de privé sfeer: Abdul ruim je kamer op! Ik ben je slaafje niet! Hoppa, weer een melding.

echtpaul | 28-07-20 | 19:00

Is er al een gesubsidieerde instelling die klachten verzamelt en bestudeert over bureaus waar je kan klagen? Dat lijkt me wel wat. Ik zoek nog leuke baan.

Kattie | 28-07-20 | 15:13

Man, man, man, wat zullen die het druk hebben bij het koffiezet apparaat. Hoe vullen ze anders de dagen met zo weinig meldingen. Nou ja, toch maar even mooi meer dan een half miljoen binnengesleept.

Gomezlopez | 28-07-20 | 14:01

Ik ken een aantal Surinamers die zich vol trots Bosneger noemen.
Ik heb blijkbaar de memo gemist waarin dat als een verboden woord werd verklaard.
Deze zelfde Surinamers gebruiken ook regelmatig de term 'vieze Hindoestaan'.
Hebben zij ook een memo gemist?

Mr. Happy | 28-07-20 | 11:59

ik doneer liever aan de RDGA, o wacht
dat is allemaal wit daar

ptrck | 28-07-20 | 11:48

Waarschijnlijk doelen ze op het woord "neger", maar de Nederlandse equivalent van het Amerikaanse "The N-word" is "Nikker". Maar dat woord heb ik voor het laatst gehoord begin jaren 90 in Vrouwenvleugel.

Maar ja, in principe kun je elk woord uiteindelijk stukmaken. Zo noemen we tegenwoordig het A-woord "medelanders" en is dat andere A-woord "statushouders" geworden.

MikeyMo | 28-07-20 | 10:33

Ze beheren daar zeker ook het Meldpunt Vuurwerk Overlast...

Mark zit te Dutten | 28-07-20 | 10:21

We hebben de voetballer met motorbril en Gullit hard nodig. 713 klachten zijn van bekende net als de lawaaiklagers van Schiphol, allemaal in elkaar gezet.

Cocorico | 28-07-20 | 09:56 | 1

Bij Schiphol kun je de klachten gelukkig in decibellen nameten en gaan we niet op uw oordeel af, aandelen KLM?

Rottend-Fruit | 28-07-20 | 12:07

555000 - huur en andere kosten = 400000? 400000/8,8 fte = 3800 bruto per maand !!! Voor 2 klachten per week noteren en een beetje lopen janken! Ik wil een nieuw land, dit land is stuk!

DooieKapotte | 28-07-20 | 09:53

713 klachten per jaar = 60 klachten per maand = 14 klachten per week. Met 8,8 fte doe je dan toch bijna 2 klachten per week, de man... poeh poeh.

DooieKapotte | 28-07-20 | 09:50

Wel fijn om te zien dat er nauwelijks anti zwart racisme is in A'dam. In absolute gevallen is het te verwaarlozen. Per week minder dan 10 in een stad van een miljoen? Dat clubje is overbodig.

donkieshot | 28-07-20 | 09:40

Wordt zo een rapport weleens onafhankelijk gecontroleerd? Met zo weinig meldingen in een grote stad kun je geen gefundeerde conclusies trekken.

Rennieflox | 28-07-20 | 09:20

We hebben Winston nodig! Die buigt voor niemand.

Dude heb je eten | 28-07-20 | 09:12

Begrijp ik goed dat alle commotie over discriminatie, beeldenstormen, Akwasi, statement van Oranje en alle andere benadeelde 'gevoelens' onderbouwd wordt met 103 meldingen bij het discriminatie meldpunt.

upbeat | 28-07-20 | 09:10

Lekker in een land gaan wonen waar blanken niets te vertellen hebben dan. Oh, wacht!

benjeallanggek | 28-07-20 | 09:01

Gelet op de rapporten schrijven ze zich vooral naar zichzelf toe om de stichting in stand te houden voor de subsidie. Taal gebruik dat je overal tegen komt op internet, kan kopiëren op een A4 plakken en hoppa 11:00 weer thuis om je als import je gediscrimineert te voelen want dat staat toch echt in het rapport.

Breakdance | 28-07-20 | 08:56

Het enige erge is dat er zo'n stichting bestaat en dat er mensen werken die in die tijd heel nuttige dingen hadden kunnen doen zoals wasknijpers maken, bouten en moeren draaien of mondkapjes naaien.

JvanDeventer | 28-07-20 | 08:45

Hoeveel van die meldingen zijn uberhaupt waar? iedereen kan zomaar een melding maken.

usb stok | 28-07-20 | 08:38

De polariserende acties van o.a. BLM en KOZP zullen niet geholpen hebben.
Alhoewel, het helpt dit soort clubjes wel aan hun verdienmodel waardoor je niet echt geïnteresseerd zullen zijn in oplossen.

Der Schnitzeljäger | 28-07-20 | 08:23

Het is eigenlijk heel makkelijk. Verzin iets. Rascisme, klimaatproblemen, enz en verzin daarbij dat het probleem nog groter word door "ontkenners" die heel dom en slecht zijn en groot onderdeel van het (verzonnen) probleem en niemand durft t meer met je oneens te zijn uit angst een ontkenner te worden genoemd. Goed verdienmodel wel...

Centicuub | 28-07-20 | 08:08

Het enige institutionele racisme dat ik ken in Nederland heeft een religieus ideologische achtergrond. Het is ook nog eens cultureel gedreven.

Niet mijn schuld dat die racisten hier zijn.

Peerkeoud | 28-07-20 | 08:03 | 1

Spijker&Kop

lightpole | 28-07-20 | 09:26

Het is al tijden krom, ik kan me nog iets herinneren van een Licht-Blonde-bleke jongen, die toevallig geboren was op Aruba, dankzij dat kale feit voorrang, subsidie en extra hulp kreeg.............

M13 | 28-07-20 | 07:51

En elke klager wordt natuurlijk onmiddellijk weer op zijn woord geloofd. En in de media wordt het rapport zonder een woord van kritiek behandeld als was het de uitkomst van een belangrijk wetenschappelijk onderzoek. Het is allemaal niet te geloven in wat voor gekkenhuis Amsterdam is veranderd.

jochum1980 | 28-07-20 | 07:31

Ja und, ook zonder onderzoek of zoiets zou dit rapport zo geschreven zijn. M.a.w. de uitkomst en conclusies stonden alvast. Nu weer gewoon aan het werk.

Eddy67 | 28-07-20 | 07:30

Verassend, een clubje ideologen zitten bij elkaar in een wc-eend gesubsidieerd AnTi-RaCiSmE clubje. De wekker gaat dagelijks af waardoor iedereen woke as fuck is en daardoor leggen ze virulente anti-zwarte racisme bloot. Maar liefst 8 (!) meldingen per maand. Eén verzonnen melding per fte. Kost maar een half miljoen.
Typisch voor deze Nietsnutten. Oeps gebruik ik gewoon het N-woord.
Ik snap wel dat ze subsidie nodig hebben. Op eigen kracht waren ze gisteren al failliet.

ratelaar | 28-07-20 | 06:53

Produceren dit soort rapporten is de opmaat naar z.g. herstel c.q. schadevergoedingen, moet het Links nageven hebben goed opgelet bij Economie ? Veroorzaak de vraag vul daarna de behoefte in!!

william7055 | 28-07-20 | 06:23
-weggejorist-
Jilphano | 28-07-20 | 03:08 | 1

Vermoeiende onzin. En nee, dat is niet een racisme ontkenning, maar een feit.
Doe eens iets nuttigs in je leven als andere de schuld geven van je eigen mislukkingen. Dit geld voor heel Afrika en ook voor grote delen van de Europese bevolking. Kijk in de spiegel, beken kleur, en vraag je af:" Waar ben ik eigenlijk mee bezig"

dijkbewaker | 28-07-20 | 02:34

Nederland, dus ik zie hem al aankomen:
-
Huidkleurbelasting.

bisbisbis | 28-07-20 | 02:15 | 1

Melanine-correctie. Niveleren is een feestje.

Binnenbaan | 28-07-20 | 07:28

Een neger die zich teveel aanpast (ofetewel gewoon goed meedraait zonder subsidie) wordt voor bounty uit gescholden. Daarmee geven ze zelf aan dat ze een ander soort mensen zijn (andere cultuur) die niet anders mogen worden gevonden.

metdedag | 28-07-20 | 01:23

Het enige wat institutioneel aan dergelijke rapportjes is dat ze naar een gewenste uitkomst worden opgesteld. Met een vergrootglas wordt gespeurd naar iets dat riekt naar racisme om dat vervolgens buiten proportioneel op te blazen. Helaas valt weinig anders (bijvoorbeeld objectiviteit en realiteit) te verwachten van dergelijke clubjes aangezien ze royaal aan het subsidie-infuus hangen. De gemeente wil graag een rapport waarin institutioneel racisme wordt aangetoond, dan krijgt de gemeente een rapport waarin institutioneel racisme wordt aangetoond. De subsidiekraan moet tenslotte komend jaar ook weer wijd open staan en links is niet te beroerd daarin te voorzien, zolang er maar geleverd wordt waarom wordt gevraagd.

Ruikbaard | 28-07-20 | 00:46

De Amsterdamse kneuzenclub. De 'studies' die ze uitvoeren rammelen aan alle kanten. Welke idioot is uiteindelijk verantwoordelijk voor het toekennen van de subsidie? En onder welke voorwaarden?

donkieshot | 27-07-20 | 23:48 | 1

Gratis geld kent geen voorwaarden.

spamzuiger | 27-07-20 | 23:50

Racisme=Subsidie

lingo star | 27-07-20 | 23:42
-weggejorist-
hustler01 | 27-07-20 | 23:31

Vraaggestuurde rapportages van dit soort compleet overbodige subsidiesponzen.

Phantomas | 27-07-20 | 23:30

Dit is de linkse mores ten top. Een probleem opwerpen, het een tijdje laten sudderen tot het een status krijgt en er een echt 'probleem' van gemaakt kan worden, en dan gaat de geldkraan vanzelf wagenwijd open.
Dan krijgen de linkse vriendjes centjes, en zijn ze om die reden de 'echte' vrienden. Zo bouw je een steeds verder uitdijend netwerk op.
Op die manier rooft links van andermans geld en vreet zich de buik rond.
Zo zijn er talloze van dergelijke loketten en subsidie sponzen welke op die manier goed 'verzorgd' worden, waarbij 020 de kroon spant.
Zodra het ene probleem de aandacht heeft verloren, verzinnen of importeren ze weer het volgende probleem en gaat het balletje weer rond.
Laten we voor de toekomst alvast het 'probleem' paasfeest in de week zetten want dat gaat er komen. Dan volgt kerst, pinksteren en hemelvaart enz.

Broadsquire | 27-07-20 | 23:25

Er wonen ongeveer 68.8k Surinamers in Amsterdam (+ diverse andere mensen met een donkere huidskleur) Dan heeft dus ongeveer 1 op de 649 Surinamers een melding gedaan in 2019
Hoe blaas je dit op tot een 'alledaags en institutioneel' probleem?

dezakloper | 27-07-20 | 23:24 | 1

Met de Wekkeriaanse wetenschappelijke methode is dat geen probleem.

Veldmaarschalk Sorry | 27-07-20 | 23:53

Met name het woordje “institutioneel” dat gekoppeld wordt aan racisme komt me mijn neus uit. Wanneer is het institutioneel genoeg om het institutioneel te noemen? Kan je niet gewoon racist zijn die opzichtzelfstaande discriminatie uitoefent?

Tapioca pudding | 27-07-20 | 23:21 | 6

@Wickedmen | 27-07-20 | 23:49: overigens geldt dit niet alleen voor de Belastingdienst. Institutioneel racisme speelt ook bij het UWV, politie en de gemeentes. Ik las laatst zelfs een document over beleid bij het UWV als iemand met een tweede nationaliteit een uitkering aanvraagt.

Wickedmen | 27-07-20 | 23:51

@Wickedmen | 27-07-20 | 23:23: ze moeten dat dan oplossen door ook extra te controleren bij blanke autochtonen, niet door minder te checken bij allochtonen. Is er sprake van gelijke behandeling, en worden de uitzuigers er uitgefilterd

intrigant | 28-07-20 | 01:34

@Wickedmen | 27-07-20 | 23:51: Gewoon een kwestie van maar één nationaliteit toestaan natuurlijk. U wilt Nederlander zijn of niet.

BakkerHenk | 28-07-20 | 08:09
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
namensmijnhond | 27-07-20 | 23:16

Misschien moeten wij blanken ook maar eens massaal gaan bulkmelden elke keer als het w-woord wordt gebruikt?

paulvink | 27-07-20 | 23:03 | 3

Dan gaat de NOS veel bulkmeldingen genereren.

Joostmochtnietsweten | 27-07-20 | 23:08

In tegenstelling tot witte werd het woord neger vroeger vaak gebruikt voor zwarte slaven.

Wickedmen | 27-07-20 | 23:27

@Wickedmen | 27-07-20 | 23:27: Gelul. Neger is gewoon een verbastering van 'negro' wat simpelweg zwart betekent. Een eenvoudige aanduiding voor de bovenmatig gepigmenteerde mens.

_pacman_ | 28-07-20 | 00:17

Waarom discriminatie aanpakken bij zoveel soepsiedie? Verdienmodel.

inCol | 27-07-20 | 22:56

Ik wil wel eens weten wat voor meldingen.

Laatst zag ik op npo 1 of andere rasta met downsyndroom althans dat kon ik opmaken vanuit zijn opvatting want die vond dat witte mensen op een terrasje wit privelege is.

gijs geluk | 27-07-20 | 22:54

Hééé, kijk nou toch eens.... nakomelingen van de tot slaaf gemaakten willen op zoek naar hun roots en één keer raden wie dat volgens de nakomelingen van de tot slaaf gemaakten moet betalen?
Meer mensen willen andere achternaam: 'Hij verwijst naar slavernijverleden' - nos.nl/l/2342033

NeedIsaymore? | 27-07-20 | 22:50

Het komt er gewoon op neer dat we er zelf voor betalen om op onze kop gezeken te worden door deze wereldverbeteraars. Het zou me niet verbazen als er daar bij de balie voorgedrukte aangifteformulieren klaarliggen. In 15 talen en dialecten.

strawdog | 27-07-20 | 22:49

Probeer in deze tijd maar eens een subsidieaanvraag te weigeren als het over racisme-bestrijding gaat, of iets met huidskleur.
Dan ben je als ambtenaar opeens een racist en een nazi.

kloopindeslootjijook | 27-07-20 | 22:47

106 meldingen in 2019? Dat is met €555,000 dus €5,236 per melding. (Waarvan sommige zelfs niet eens direct maar bij proxy..)
Ik stel voor dat elke beledigde neger €100 bij het gemeentekantoor mag ophalen als hij in foutloos Nederlands een formulier invult en verklaart dat hij de komende 3 maanden niet nòg een aangifte doet.
Zo wordt beledigd worden ook nog een beetje leuk voor de beledigde.
Kosten: €10,600 en een half pakje A4-tjes.

Sneerpoets | 27-07-20 | 22:22 | 2

Je vergeet de kosten van vergaderen in restaurants en leaseauto's en de tickets naar de VS voor een conferentie en niet te vergeten de gratis i-phones..

kloopindeslootjijook | 27-07-20 | 22:48

Anti zwart is toch wit? Heb ik mazzel dat ik blank ben

Guust Kadaver | 27-07-20 | 22:21

.. het lijkt mij logisch dat beroepsnegers steeds meer en meer racisme gaan ontdekken naarmate zij daarmee meer bekendheid krijgen en daar beter en beter voor betaald worden.

Jan Passant mk2 | 27-07-20 | 22:19

Oh.. wij van WC eend...

boerk | 27-07-20 | 22:18

Het is gewoon een verdienmodel. Zielig doen en klagen en de rest van wit Nederland mag het betalen. Ja maar wit privilege, echt lazer toch op.
Geldkraan dicht en aan het werk stelletje profiteurs.

omwenteling | 27-07-20 | 22:18 | 1

Blank. De muren zijn wit.

BakkerHenk | 28-07-20 | 08:17

Van een futiele witte mug een enorme zwarte Olifant maken. Dat is ook een kunst. De twee heren (!!) van het meldpunt zijn er "meesters" (pas op beladen term) in. Want soepsidie

batvoca2 | 27-07-20 | 22:17

Heb “institutioneel” nog maar eens opgezocht. In verand met racisme kan ik er echt geen chocola van maken. Welke departementen of organisaties in ons land houden zich bezig met het verspreiden en ondersteunen van racisme? En zo worden we weer ergens ingeframed. Ik weet overigens wel een voorbeeld van omgekeerd racisme: de bvo’s. Kleine zwarte en lichtgetinte jongetjes zijn eerder volgroeid en daarmee sterker en sneller. Zij vallen meer op en worden dan ook eerder gescout, En dan heb ik het nog niet eens over de Afrikaanse “vluchtelingen” die zeggen dat ze minderjarig zijn. Maar ja, da’s voetbal hè, en daar kun je veel geld mee gaan verdienen. Dan hoor je opeens niemand over racisme.

Feitenpliesie | 27-07-20 | 22:05 | 1

Precies wat ik bedoel. Zie boven. Gaan we ineens hele organisaties over één kam scheren omdat er af en een melding is van discriminatie/racisme?
U werkt bij de belastingdienst ; u is racist, zoiets dan??

Tapioca pudding | 27-07-20 | 23:31

"racisme wordt door instanties op grote schaal ontkent"

Wordt ontkend. Vierde groep basisschool.

paartjehop | 27-07-20 | 21:58 | 2

Je toont je wit privilege.

Graftak | 27-07-20 | 22:02

Half miljoentje hier, half miljoentje daar.

Omgerekend, als de gehele overheid, inclusief alle subsidieclubs, melk zou produceren dan zou een pak melk 100 Euro kosten i.p.v. 1 Euro.

Als vandaag alle subsidies zowel nationaal als naar het buitenland zouden stoppen kunnen we op ons 50e met pensioen en de kwaliteit van leven zou minimaal hetzelfde zijn. We zitten in een moderne slavernij waarbij iedereen het voor het zeggen heeft behalve degene die er voor werkt en betaald.

Situatie vandaag: Taxation without representation.

Stonecity | 27-07-20 | 21:57

Alsjeblieft Dionne Abdoelhafiezkhan, Domenica Ghidei, Gloria Wekker, Guno Jones, Julian Isenia, Kwame Nimako, Nawal Mustafa en Simone Zeefuik. Hier hebben jullie 550.000 Euro, bijeen gebracht door een stel witte racisten. Doe er wat leuks mee, investeer het bijvoorbeeld in vastgoed. In Weesp ofzo.

Scepticus | 27-07-20 | 21:55

Neger

Zo, het staat er.
Het fijne woord uit mijn jeugd.

“ga je bij de negertjes spelen?” “Ja, Oma, we zijn om 12 uur terug”
De nergertjes, waren onze buurjongetjes, Ricardo en Alfredo. Mijn broertje en ik speelden altijd bij hun, of hun bij ons.
De Negertjes was bij ons thuis hetzelfde als de Buurtjes, de Jansentjes of de Huismannetjes. Als peuters altijd bij elkaar en klein lief en leed gedeeld.
Toen ik een jaar of zeven was, viel het me op dat Alfredo en Ricardo nog zo naar de Nivea roken. Ik kende het alleen van de tijd dt ik luieruitslag had, dus ik vroeg aan Alfredo waar hun moeder dat voor gebruikte. “Nou, we hebben een donkere huid, en die droogt snel uit, dus daarom doen mama er Nivea op, dan wordt het niet zo droog” Alfredo hield zijn arm naast de mijne en ik zag dat hij inderdaad hartstikke bruin was.
We speelden fijn verder, en later vroeg ik aan mijn moeder hoe dat nou zat, hoe konden Alfredo en Ricardo zo bruin zijn? Ja, hun vader en moeder komen uit Suriname, daar is het heel warm, en daar zijn alle mensen bruin.
Einde verhaal, klonk logisch en dat was het ook.
We werden groot, Ik leerde dat het woord zwarte een scheldwoord was voor negers, en er was zelfs nog een erger woord, het “N” woord zal ik maar zeggen.
Ik heb deze twee woorden nog nooit in mijn mond genomen.
We gingen nog altijd met veel plezier met elkaar om. We zijn elkaar uit het oog verloren toen we allemaal een jaar of 18, 20 werden, meisjes, brommers, werk, militaire dienst.... de Negertjes, wat een fijne tijd en wat een fijne herinnering.
Nu, zo’n 45 jaar later, mag ik geen neger meer zeggen. Als ik zwarte zeg, wat blijkbaar zo hoort nu, ben ik mijn vriendjes van toen aan het uitschelden. Ik krijg het niet uit mijn mond. Als ik “mensen van kleur” zeg, voel ik me een racist. Neger heeft voor mij geen lading. Lieve Alfredo, Lieve Ricardo, mag ik alsjeblieft gewoon neger blijven zeggen?

Hiram | 27-07-20 | 21:47 | 2

En je bent je zeker ook niet continu bewust geweest van je witte privilege?

Oohoooh, jij racist.

/sarcasme

(voor het geval de Gloria Wekkertjes van deze wereld mijn reactie niet snappen)

Goofy Goofball | 27-07-20 | 21:53

Prachtig relaas en herkenbaar. Voor mij is “zwart” ook meer een scheldwoord. Ik heb daar vaak discussie over met mijn kinderen waarbij dat anders is.

mok | 27-07-20 | 22:44

Als we nu eens stoppen met het financieren van dit soort rattenclubjes, en de uitzuigers, voor zover die van origine niet hiervandaan komen, het land uitzetten, hoe snel is dan ons begrotingstekort opgelost?

Goofy Goofball | 27-07-20 | 21:46

Verhoog het dan maar naar 666K, past beter bij de gedachtengangen van de medewerkers.

johndeer | 27-07-20 | 21:46

Net als gisteren ben ik die zwarte klagers, jankers en subsidie slurpers zo beu.
Ga toch weg.

Nuchternederland | 27-07-20 | 21:46

Wat een fantastisch verdienmodel!

laurentius | 27-07-20 | 21:44

Het kost dus € 771 per klacht aan afhandelen van een melding.
Misschien is gewoon aangifte doen bij de politie goedkoper.

tsjajaja | 27-07-20 | 21:38

Het blijven praten over zwarten en witten helpt ook niet natuurlijk. We laten ons het jargon van de agressieve kleine minderheid opdringen

Sans Comique | 27-07-20 | 21:35

Boven op de subsidie ontvingen ze een eenmalige subsidie die ze dit jaar weer ontvingen.
Welk gedeelte van "eenmalig" heb ik niet goed begrepen?

Osdorpertje | 27-07-20 | 21:33 | 1

Och, kwartje van Kok, btw, het is niet dat er geen precedent lag. Het kan niet als een verrassing komen, wil ik maar zeggen.

Sans Comique | 27-07-20 | 21:36

Het zou ontzettend helpen als dit soort meldpunten en belangenbehartigers geen subsidie zouden krijgen. Dan is er geen afhankelijkheid van de subsidiegever en geen eigenbelang bij het instandhouden van het probleem. Maar ja, voor beleidsambtenaren is het heel fijn als ze hun eigen gesprekspartner kunnen kiezen...

Koning Willy | 27-07-20 | 21:33

En toen kwam Obama... Of telt dat niet?

bitterpete | 27-07-20 | 21:40

Joran van der Sloot heeft Corana. (komt Peter nu weer op de tv?)
Hij wil hulp. Ophokken met het paard van Bea zou ik zeggen.

bitterpete | 27-07-20 | 21:32 | 1

Tuurlijk Peter als corona expert achter de tralies morgen exclusief op 4 zenders

dedwarsligger | 27-07-20 | 21:48

Kan er niet subiet een anti-wit en anti-joods racisme meldpunt komen? Ik heb namelijk zin om eens lekker aangifte te gaan doen. En wee hun gebeente als er geen voorgedrukte formulieren liggen.

Sans Comique | 27-07-20 | 21:31

Ik zeg het maar weer een keer; mensen , negeer de NPO totaal. Het scheelt je zoveel ergenis minder. Het enige wat ik aan dat hele stompzinnige groetjes heb verhouden is een enorme weerzin tegen negroïde mensen terwijl ik daar nooit last van had. Het enige wat ik nog kan denken is; fok af!!!

Mispel | 27-07-20 | 21:28

Wat zou er zo uitzondelijk moeten zijn aan 'anti-zwart' racisme?
-
Waar zijn anti-rood, anti-geel en anti-blank racisme gebleven? En waar is -sinds wij het in dit land tot een 'ras'verklaard hebben - het anti-Marokkaans racisme gebleven?
-
Of hebben die allemaal eigen discriminatiemeldpunten?

bisbisbis | 27-07-20 | 21:27
-weggejorist-
Stijlicoon | 27-07-20 | 21:19 | 2

Volgens mij is dit goed nieuws voor GS. Want hadden jullie in de burelen ook geen 75 meldingen binnen over de uitspraken van Prem Radhakishun? Kat in het bakkie, zou ik zeggen, even een belletje met La Kaak.

eastender | 27-07-20 | 21:11 | 1

Is Prem een racist? Een soort Johan Derksen dus? Allemaal hele erge dingen wat in dit land gebeurt.

Xbitt | 27-07-20 | 22:34

713 meldingen in 2019.
6 ambtenaren.
Dat is 119 de man. 261 werkbare dagen in 2019.
Laten we zeggen dat ze een dag per melding bezig zijn.
What the fuck doen ze alle 6 die andere 142 dagen?

Roadblock | 27-07-20 | 21:08 | 5

Procedures, hè? Procedures. Een email sturen en op antwoord wachten, daar gaat zo een dag overheen.

Sans Comique | 27-07-20 | 21:39

“Avoid petty laws and useless officials.”

Stormageddon | 27-07-20 | 21:46

Lekker bezig zijn met hun andere baantjes. Je denkt toch niet dat dit het enige clubje is dat ze runnen op de kosten van anderen? Die lui harken tonnen binnen met klagen om herstelbetalingen. Want ze willen nog meer geld. Vandaag nog een stukje van de NOS dat weer hint naar betalen van alle kosten om voorouders/stamboom op te zoeken en als kers op de taart een snoepreisje naar Afrika. Voor iets wat zich honderden jaren geleden afspeelde.
Dan krijgen wij ook nog geld van de Fransen, Engelsen, Spanjaarden en de DUITSERS. Maar zo zijn wij niet. Zand erover en door met je leven denkt de nuchtere Nederlander.

omwenteling | 27-07-20 | 22:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Verleden jaar dus totaal 106 meldingen. Dat zijn er nog geen twee per week. Dus zeg maandag eentje en donderdag de ander.
Wat doen die subsidievreters al die andere dagen?

2voor12 | 27-07-20 | 21:05 | 1

dit wetenschappelijke rapport typen?

Struikrover3 | 27-07-20 | 21:12

wordt ontkenD

inCol | 27-07-20 | 21:02 | 1

endkonT

echtpaul | 27-07-20 | 21:31

Tja, het koloniaal verleden blijft gewoon lang hangen in die grachtenpanden.

Blauwpetje | 27-07-20 | 20:58

Enfin veel subsidie en nog steeds discriminatie?

Mevrouw Wekker is niet zo knap geloof ik.

bitterpete | 27-07-20 | 20:57 | 1

Nou, als je elk jaar ruim een half miljoen kunt binnenharken, dan wil ik iemand niet dom noemen.

FrankVeer | 27-07-20 | 21:15

Jazeker, meneer Mitchell Esajas is er achter dat hij meer kan verdienen met een slavernijverleden, als met de KickoutZwartePiet acties.
Wel grappig dat zo'n subsidie slurper van de Black Archives ook nog voorzitter van een meldpunt discriminatie kan worden, en een van de leidende figuren in het KOZP is.
Komt mij allemaal heel onbevooroordeeld en onpartijdig over.
Hebben ze in Amsterdam soms zwarte stront in hun ogen dat ze dit niet doorhebben?
https://stopblackface.com/wp-content/uploads/2017/11/selfie.jpg
https://nucnet.nl/
https://nl.linkedin.com/in/mitchellesajas
http://www.theblackarchives.nl/index.html
https://www.humanityinaction.org/news_item/senior-fellow-mitchell-esajas-over-racisme-en-geweld-tegen-kick-out-zwarte-piet/?lang=nl

Roadblock | 27-07-20 | 21:23

@Roadblock | 27-07-20 | 21:23:
Oh, kijk nou eens wie de NUC (New Urban Collective) van MIchell Esajas ook financieel ondersteunde in 2014 en 2015.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/wij-laten-ons-niet-intimideren-door-rechtse-stemmingmakerij
http://www.theblackarchives.nl/lsquogeen-wegen-blokkeren-maar-bruggen-bouwenrsquo---nuc--tba-statement.html
Onze bekende Open Society Foundation van meneer Soros.

Roadblock | 27-07-20 | 21:39

Weten we zeker dat deze stichting niet van Akwasi is?

Dr.furryballs | 27-07-20 | 20:49

Er zijn honderdduizenden subsidiesponsen in NL die zich regelmatig de ballen uit de broek lachen. En evenzoveel domme linkse mensen die in hun lulpraatjes trappen. Nederland subsidieland, de brutalen hebben de halve wereld. Criminele asielzokers klooien maar wat aan, wie maakt ze wat, een land van weekdieren waar de normaal werkende Nederlanders de belasting voor opbrengen.

Ruud5 | 27-07-20 | 20:45 | 1

Remedie: een doorslaggevende dosis FvD en PVV.

isitsoornot | 27-07-20 | 20:51
-weggejorist-
isitsoornot | 27-07-20 | 20:40 | 2

Nogmaals:
anti-zwart racisme
is racisme
Het maakt onderscheid op grond van huidskleur.
en het excludeert alle anderen. (who is blue white yello purple green, is hoppin' on one leg or whatever. )

Discriminerend meldpunt veroorzaakt scheve blikken bij minder genuanceerde mensen die de mensen met kenmerken aanzien voor, en aanspreken alsof dat dezelfde, veelaal kleurloze mensen zijn, die de "voor de goede strijd gestolen kenmerken" exploiteren. (6x lezen).

Meldpunt is schuldig aan sociale subversie, maatschappelijke ontwrichting,
en aanzetten tot haat op uit misdaad bekomen gronden.

Voorkeur is gebleken, ontbinding mag volgen.

hallevvezool | 27-07-20 | 20:28 | 1

Vooral met de eerste zin volkomen eens!

bitterpete | 27-07-20 | 20:59

Dit soort decadent geneuzel... echt. Give me fucking strength.

Als Thierry nou echt wat wil en in elk geval mijn stem wilt verzekeren, dan moet hij in zijn campagne voorstellen alle subsidies van rijk, provincie en gemeenten en via ZBO’s voor ideologische, levensbeschouwelijke en politieke clubjes en instellingen te VERBIEDEN, met daarbij de plicht voor dat soort stichtingen om een openbaar donatie register bij te houden. En donaties aan dergelijke clubs ook niet langer fiscaal aftrekbaar te maken. En verbiedt dergelijke clubs om in het “algemeen belang” rechtszaken aan te spannen.
Dan en slechts dan houdt het op. Als FVD dat belooft en mede inzet van de verkiezingen maakt, dan hebben ze mijn stem.

Want wat is dit? Dit is een vrijwel geheel door de overheid gefinancierde oppositie tegen de overheid, waar niemand achter staat, niemand voor heeft gestemd, geen verantwoording schuldig is aan wie dan ook en elk jaar gewoon een factuurtje indient bij de overheid. Oprotten met die nietsnutten en lamzakken.
Laat het geteisem turf gaan steken, zendt het schorriemorrie de mijnen in!

Stormageddon | 27-07-20 | 20:21 | 11

@Graaf_van_Hogendorp | 27-07-20 | 20:40: Je snapt ´m, en hebt hiermee bwvs mijn stem verworven, iets anders doe ik er niet mee.
Zeer behoudend met het weggeven van zeggenschap zijnd.

Een beroep op domheid mag in de politiek niet gedaan worden, dat snap ik zelfs.
Egel-strategie van Greet. Een Egel kan er met zijn pootjes niet bij, dus geen kraan dichtdraaien. Kraan EU faciliteert "al die ons stuk willen¨ en wie zijn ook daarbij?
populisties gezegd omdat het wáárheid is. meer meer meer EU iedere dag
Domheid is het niet dus vanwaar de ziende blindheid?
Een monoliet als EU is zoo omgekat tot EUmmah.
Ummahted Nations is al gezien.
Geen opkomst is geen draagvlak
Geen draagvlak geen rechtsgrond
Geen poot om op te staan.

hallevvezool | 27-07-20 | 21:59

@Stormageddon | 27-07-20 | 21:36: Een ANBI moet kunnen procederen tegen de overheid omdat de overheid in staat is om het algemeen belang te schenden en het uitoefenen van algemeen nut dienenende activiteiten onmogelijk te maken.
Zoals het gezamelijk met 10 miljoen mensen naar den haag wandelen op onderlinge afstand van 2 meter en onderweg liedjes zingend.
Schande ik heb niet alle topiclinkjes geklikt. Beoordeling van wat in aanmerking komt om een ANBI te zijn is gevoelig (Laat een GS arbiter zijn) en jouw "Zo hebben we dat geregeld" is precies hoe de ellende is begonnen en wetten afschaffen lijkt lastiger. Lobby praat in op Raad. Ideologische lijn wordt uitgestippeld.. prachtige knokscene.
"now put on these glassess".
Ik ken die hele ene anekdotische -genda niet, wat jij voorstelt maakt de overheid almachtig onaantastbaar ¨muahahahahahahaa¨ Hebt meëlij met de badwaterkideren.
(Urgenda minimaal opgezocht, éénsch met je, Subverteren letterlijk de staat,
Opheffen, tegoeden bevriezen en de ijshol on top identificeren en die voor het trubunaal brengen voor ondermijning ik noem het sneljuistheid. (mochten we willen)
Laat je blik niet vernauwen dor je tranen en probeer dat brilletje nou.
Broodrovers moeten het meel betalen, werk aan je recept.
Is er achter heel Urgenda en de processen geen natuurlijke persoon geïdentificeerd? Nul leden? heel vreemd.
Een schurkenstaat zou zoiets doen om buitenparlementair de repressie erdoor te fudgen. "Sorry, moes´ van de rechter. Zo hebben we dat geregeld"
Gelukkig leven we niet in een schurkenstaat.
Sign in to confirm your age wil de tube bij de film van Rowdy Roddy P.
This video may be inappropriate for some users. By order van gedachtenpolizei.
Obey, sign in, consume, believe. want je moet toch wàt.

10 miljoen gemaskerden droegen kennelijk een uniform.
10 miljoen ongemaskerden zijn bio ter oor isten.
linksom of rechtsom, keihard neerslaan is te rechtvaardigen, black blue white yello purple green, kan niet rotten.
Allemaal bont en blauw en minimaal hoppin´ on one leg, maar kapotter is ook goed..

hallevvezool | 27-07-20 | 23:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Bij het UWV gooien ze zo 2,5 miljard door de wc verkapt als ict. Maar da's kindersspel vergeleken met deze bedragen. Toch?

Mark van Leeuwen | 27-07-20 | 20:21 | 1

Hetzelfde fenomeen. Beide organisaties hebben er geen belang bij dat het probleem (ICT of vermeend racisme) wordt opgelost. Want voor je het weet ben je je goed betaalde baan kwijt. En je moet toch ergens je hypotheek en de studie van je kinderen van betalen. Verder heb je een mooie baan waar je ook nog eens zonder echte verantwoordelijkheden lekker ontspannen bezig kan zijn. Ga je mooi uitgerust het weekend in.

Graaier | 27-07-20 | 20:28

Hiddema heeft het al zo vaak gezegd: al die meldpunten en de klik en klaagindustrie zijn een verdienmodel....

Diederik_Ezel | 27-07-20 | 20:20 | 3

Da's hier toch ook? Zonder klagers zouden er weinig reacties op de berichten zijn. Klagers een podium geven is een verdienmodel.

Quib | 27-07-20 | 20:31

@Quib | 27-07-20 | 20:31: Sinds wanneer krijgt GS ook tonnen subsidie van belastinggeld?

Diederik_Ezel | 27-07-20 | 20:39

Jahoor journaal zwarten willen achternaam veranderen kunnen ze straks weer roepen dat ze niet aangenomen worden om hun moeilijke (Afrikaanse) achternaam en de overheid moet natuurlijk wel alle kosten voor onderzoek en verandering betalen

dedwarsligger | 27-07-20 | 20:18 | 7

@gestoptmetroken | 27-07-20 | 20:46:
Voortaan opletten.
De oude indonesier (Is wat anders als Indo) wilde op bedevaart naar Mekka.
En de 'hadj'(bedevaart) is dit jaar niet mogelijk voor islamitische gelovigen buiten Saudi-Arabië ivm C19.

Roadblock | 27-07-20 | 21:14

Beetje werkverschaffing voor Indonesië veregenwoorder ongelooflijk Indonesië he 1 moslim opzoeken

dedwarsligger | 27-07-20 | 21:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik begin die Negerianen een beetje zat te worden.
Alle negers terug naar Negeria.

Premier Trutte | 27-07-20 | 20:15

als het om strafbare feiten gaat, doe dan gewoon aangifte. Heb je deze bodemloze put met doorgeslagen idealisten niet nodig.

Struikrover3 | 27-07-20 | 20:15 | 1

Mja, aangifte.
Ik zie een verschil als mevrouw Sylvana Simons aangifte doet wegens bedreiging, en wanneer meneer Wilders dit doet.
Bij de eerste binnen een week daders opgespoord, en deze worden ook snel veroordeeld, bij de tweede tumbleweeds.

Roadblock | 27-07-20 | 21:17

Maar, Amsterdam? De helft is zwart en de andere helft Links. Ze hebben zelfs Halsema verkozen..

Hoe kan dat dan?

Patatter | 27-07-20 | 20:12 | 11

Nogmaals omdat het niet helemaal lijkt over te komen:
50% is zwart, 50% is Links, wie zijn dan die extra 50% anti-zwarte racisten?

Patatter | 27-07-20 | 20:46

Hokahey
Rijke grootgrondboer koopt pandje voor snotneus.
Sjtudejren. Snotneus te oud voor grootstedelijk opgroeien, lentegroen sneeuwvlokje bedje gespreid in gegoede buurt snotneus met stemrecht en de wereld is van iedereen.
Provinsjaleninfiltratie.
Bent toch niet dom ofzo? ècht?
Dagdag dorpje.

hallevvezool | 27-07-20 | 23:37
▼ 8 antwoorden verborgen

Niemand hoeft aan zijn eigen veroordeling mee te werken, in Nederland Waarom betaal ik dit allemaal dan? Een organisatie die enkel tot doel heeft mij te naaien.

bigstone | 27-07-20 | 20:09

Zoals bij veel clubs: "follow the money". Dat Ctrl-Alt-Delete is van hetzelfde laken en pak: opgericht door een bedrijf dat claimt de oplossing te verkopen (diversiteitscursussen enzo). Ongetwijfeld is het ooit onstaan om het probleem op te lossen, maar daarna er snel achter gekomen dat dat geen goed bedrijfsmodel is. Dit is niet uniek aan politiek (links of rechts), ook bedrijfsconsultants zijn er goed in. Het enige dat je moet laten zien is dat het toch echt een moeilijk probleem is dat opgelost moet worden en dat er dus meer geld moet komen.

ZOMG | 27-07-20 | 20:08

Wordt ontkent.... ontkent...

Misschien die subsidie aanwenden voor cursusje d’s en t’s

Dr.furryballs | 27-07-20 | 20:07 | 1

Zelfs bij "intellectueel" en hoogleraar Gloria ging geen Wekker af.

nick.name | 27-07-20 | 20:17

God-nog-aan-toe! Die linksen weten ECHT wel hoe zij hun binnenzakken kunnen laten uitpuilen met subsidie

Roetveegje | 27-07-20 | 20:07

Voor dat geld had je ook heel wat slaafjes (m/v, z/w) kunnen vrijkopen in Libië.

Hadena | 27-07-20 | 20:06

Bij negers en Marokkanen (en Moslims in het algemeen) zie je het volgende gewoon heel duidelijk:

Door hun eigen incompetenties komen ze niet verder in de maatschappij. Dit wijten ze echter niet aan henzelf, maar aan externe factoren, zoals wit privilege, racisme en discriminatie.

Het is lekker makkelijk om de schuld bij anderen neer te leggen. Op deze manier hoef je namelijk nooit de confrontatie aan te gaan met je eigen tekortkomingen. Dat kun je lekker in de waan leven dat je niks verkeerds doet. Dat jouw falende bestaan niet de schuld is van jezelf, maar van de maatschappij.

En weet je wat grappig is? Succesvolle allochtonen worden door hen neergezet als billenlikkers ipv dat ze op eigen kracht succesvol zijn geworden.

Greetjee | 27-07-20 | 20:06 | 4

Ze zijn gewoon stinkend jaloers

wijsvinger | 27-07-20 | 20:36

@koter | 27-07-20 | 20:30: vaak als allochtoon je achtergrond moet verloochenen.
¨Na onderzoek is gebeken dat¨ ¨cijfers wijzen uit dat¨. Geen voorbeelden?
Het is de verloochenaar die zich de verloochenis toelaat te begaan. Schuld buiten zelf leggen is gezien. "dominante samenleving" is frappant.
Als betonschaar op biggetje.
En ik maar denken dat de ontvangende partij als de submissieve zemel wordt gestenigd. O wacht, dat gebeurt ook. (stanford jatwerk) "presupposition failure, which occurs when a presupposition is (known to be) false."

Lik het, lik het goed. lik het, lik het erg goed. o schatje schatje.
*condimenten strooien doet*
We hebben piramides gebouwd ter ere van onze ontsnapping
This is the land where the VARA

hallevvezool | 28-07-20 | 01:02

"....Als allochtoon je achtergrond moet verloochenen..."
Inderdaad, laat de 3e wereld achter je, geen kindhuwelijken, geen FGM, geen Ubermensch/Dhimmi gedrag, vrouwen accepteren als gelijkwaardig, veeg je kont met papier ipv met je linkerhand, en ga ham eten. Oh-ja en voor de Papua's: geen mensenvlees meer eten...

M13 | 28-07-20 | 07:46
▼ 1 antwoord verborgen

Het zal wel weer allemaal mijn schuld zijn met m'n wit privilege. Ik zit er niet mee, maar ze hoeven van mij helemaal niets meer te verwachten.

JanVergoor | 27-07-20 | 20:06 | 1

Wit Privilege = belasting betalen !

M13 | 28-07-20 | 07:47

Linkje naar het artikel vandaag in het Parool: "Meldpunt Discriminatie: antizwart racisme is alledaags, overal én onderbelicht." www.parool.nl/amsterdam/meldpunt-disc...
Stelletje hypocrieten bij het Parool hadden vanochtend eerst een vrolijke foto van de 2 subsidieslurpende directeuren boven het artikel maar dat hebben ze dus vervangen in de loop van de dag voor de huidige foto.

Basil Fawlty | 27-07-20 | 20:05 | 5

Haardiscriminatie? Oke.

Bataafje | 27-07-20 | 20:13

@Basil Fawlty | 27-07-20 | 20:21: Nee.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 22:21
▼ 2 antwoorden verborgen

"dat antizwart racisme zowel een alledaags als een institutioneel probleem is"
Hmmm...
713 meldingen per jaar kan betekenen bijna 2 per dag, dus alledaags.
Maarrrrr.... in 2019 slechts 3 bulkmeldingen en 103, naar ik aanneem, individuele klachten betekent dat er in ieder geval niet alledaags/dagelijks over racisme gemekkerd wordt.

nick.name | 27-07-20 | 20:04 | 1

Ja, bizar.
Net bij het nieuws een man die zijn achternaam wilde veranderen als deze van een slavenhouder afkomstig was.
Maar een van argumenten was dat die slavenhouder misschien wel een verkrachter was geweest.
Serieus? In elke familie kom je wel verkrachters, dieven en ander geboefte tegen. Mensen raken echt hun contact met de realiteit kwijt.
Overigens kwam zijn achternaam uit het vrouwelijke geslacht van zijn voorouders.

Bataafje | 27-07-20 | 20:19

Bij welk meldpunt kunnen de blanken en Chinezen en anders gekleurde niet-zwarten hun racisme leed melden ?

Zwizalletju | 27-07-20 | 20:03

8,8 meldingen per maand? Zucht.

Neger. Neger. Neger.
Negers. Negers. Negers.
Negerzoen. Negerzoen. Negerzoen.
Negerin. Negerin. Negerin.
Negerinnen. Negerinnen. Negerinnen.
Negerinnentetten. Negerinnentetten.

Zo, dat zijn er dan deze maand 8.8 + 17.

Ben ik me daar toch even met deze reaktie in mijn eentje verantwoordelijk voor het merendeel van al het racisme in Nederland deze maand.

Varende_Reaguurder | 27-07-20 | 20:02 | 2

Neger komt van negro en betekent gewoon 'zwart'. Er is dus eigenlijk geen verschil tussen neger/black/zwart.

Maargoed, probeer dat maar aan de gemiddelde 'zwarte/negroïde' persoon uit te leggen. Dan ben je meteen een racist en nazi. Terwijl ze elkaar onderling maar al te graag nigga/nigger noemen, wat wel een denigrerende term is.

Greetjee | 27-07-20 | 20:13

Oom Tom: Negerhut

gratias | 27-07-20 | 22:39

Hadden ze voor al die subsidiedoekoe niet iemand in kunnen huren die weet dat het ontkend is, niet ontkent?

robot from 1984 | 27-07-20 | 20:02

De 'N-word'..... je bedoelt gewoon het woord 'nigger'. Als je the 'N-word' zegt, denk ik in mijn hoofd namelijk gewoon 'nigger'. Dit geouwehoer om één of andere vibratie die aan de atmosfeer wordt gegeven door wat trillende stembanden slechts omdat in de geschiedenis wat kreupele idioten het als een denigrerende term gebruikten is per definitie achterhaald.

Daarnaast, er is een verschil tussen refereren aan een woord zoals het woord 'nigger'. Of het gebruiken ervan, zoals naar een zwart iemand toelopen en zeggen "Jij ben een gore nigger". In het eerste geval refereer je naar een woord, zoals the 'F-word' ..... gewoon 'fuck' dus. In het tweede kan je het gebruiken, "I would like to fuck you up the ass", bijvoorbeeld.

Laten we hier in Nederland niet hun achterlijke censuur overnemen. Ik kots van dat ziekelijke conformisme. Verder ga ik nu durum vreten, met van die frietjes met veel van die vage kruiden die ze erop kwakken, en dan zoveel knoflooksaus dat ik een vampier kan vergassen met daarnaast hete saus zodat ik kaakchirurgie kan doen zonder verdoving.

Shestov | 27-07-20 | 20:02

Het mag een paar centen kosten, maar dan heb je ook niets over niets. Hoe is het mogelijk dat de Amsterdamse gemeente zoveel geld over heeft, dat ze dit soort bezigheidstherapieën kunnen betalen. Het wordt tijd dat de rest van Nederland stopt met het betalen / subsidiëren van andere hobby's van Amsterdam. Die gasten krijgen van ons de metro, de zuid-as, rijksmusea etc. etc. Het is genoeg. Laat ze maar eens nuttige dingen doen voor al het geld dat ze krijgen.

Graaier | 27-07-20 | 20:01

Dit is zo tenenkrommend dat dit in ons land wordt gefaciliteerd. Gloria Wekker, een zichzelf verklarende intellectueel. Volkomen incompetent en alleen op een voetstuk gezet omdat zij een kleurtje heeft. Dit land dus, opdat we nooit zullen vergeten hoe het eens was. Vrij van deze zogenaamde anti-racisten. Toen was geluk nog heel gewoon en kon iedereen en dan bedoel ik iedereen zichzelf zijn. Nu wordt het racisme door deze lieden aangewakkerd. RIP eens zo mooi land.

De Evangelist | 27-07-20 | 20:01

Uitkeringen en criminaliteit hangen van zwarten aan mekaar. Daar hoor je ze dan weer niet over.

WayneGretzky*99* | 27-07-20 | 20:00

Sorry, ik heb er ook weleens melding gedaan. Omdat de voorkeur uitging naar iemand van een andere achtergrond. Dat vond ik stom.
Maar goed, er zit dus ook discriminatie op Nederlanderschap tussen.

Gewone_mevrouw | 27-07-20 | 19:59

Wat ik wilde reaguren heb ik zelf maar weggejorist. Een keer een permaban en rehabilitatie is wel genoeg.

Tiscali-2 | 27-07-20 | 19:59

OK, OK : tijd voor en nationale inzamelingsdag kralen en spiegeltjes....... !

J.Thee.Cohen | 27-07-20 | 19:59

Wordt het niet eens tijd dat we zelf gaan melden? Ik heb vrijwel wekelijks met anti-blank racisme te maken.

Balabanov | 27-07-20 | 19:59

“Het bos-N-woord” de N zou voor Nigerianen staan? Maar beste redactie. Ik ben enige keren in Noorwegen geweest en kan u vertellen dat er een hoop bos is. Derhalve denk ik dat het in betreffende quote dus ging om de zogenaamde “Bos-Noren”.

Noorwegen; het land dat in het verre noorden aan Finland grenst. Finnen; ook al zo’n ondergewaardeerde bevolkingsgroep.

Nuuk | 27-07-20 | 19:58 | 1

"De melder vermoedde dat het incident een racistische grondslag had en vroeg zich af of de jongen een andere behandeling had gekregen indien hij een witte huidskleur had gehad"

"Tijdens een gesprek werd haar verteld dat ze er 'onverzorgd', waarbij werd verwezen naar haar haarstijl".

Iets zegt me dat er weinig tot geen sprake is van hoor/wederhoor. Hoe stel je dan vast of er sprake is van discriminatie ? Alleen maar door te stellen dat iemand het ervaart en dan is het zo? Net als dat stukje over een 'luie Arubaan', tut tut tut.

Keutels | 27-07-20 | 19:57

Wat is hier eigenlijk het probleem? Die vijf ton is subsidie voor een stichting. En het betreft zes stichtingmedewerkers, geen ambtenaren. De kosten voor de stichting gaan natuurlijk verder dan enkel salaris.

Red shirt | 27-07-20 | 19:57 | 11

@5611 | 27-07-20 | 20:46:
Klopt, maar ik had het over personeelslasten. In hele complexe organisaties kan tussen dit en brutoloon een klein verschil zitten. In hele kleine organisaties is het vrijwel exact hetzelfde.

koter | 27-07-20 | 20:50

@Red shirt | 27-07-20 | 20:24: Doe eens verklaren in welke schaal je dan zit met 7000,- /mnd.

knutsel_ | 27-07-20 | 21:08

Red shirt. Ze leven dus luxe van discriminatie. Ik zou het ook aandikken.

CalamityJane | 27-07-20 | 21:17
▼ 8 antwoorden verborgen

Vragen, vragen. Waarom kun je volledig anoniem iets melden? Hoe weet je dan of iets waar is of verzonnen? Helpt zo’n meldingendienst? Wat doen die tegen racisme? Wat verdien je als je bij zo’n bureau werkt?

Poesmobiel | 27-07-20 | 19:55 | 1

Dat hoeft niet alleen kan je je normale leven dan wel uitzwaaien.

WayneGretzky*99* | 27-07-20 | 20:02

Een heel relevant punt wordt hier aangekaart... zonder meer. Probleem is wel dat als Shirin Musa van Femmes For Freedom exact hetzelfde doet (heel veel subsidie ontvangen voor.... wat precies???) zij door Geenstijl wel met alle egards wordt ontvangen. Volgens de meest recente jaarrekening (2018) verdeeld FFF €126.534 over twee vaste werknemers.
www.femmesforfreedom.com/wp-content/u...
In het meest gunstige geval wordt dat bedrag precies door tweeën gedeeld. Dat is omgerekend ong. €3.500 netto per maand - Musa verdient als directeur hoogstwaarschijnlijk in de praktijk een stuk meer. Dat lijkt me nogal veel als je naar de daadwerkelijke output kijkt van de organisatie: hier en daar een workshop (met allochtone huisvrouwen naar het theater) en een mediacampagne: het liefst tegen een landelijke bekende islamitische instelling (as-Soennah in Den Haag) omdat dit goodwill en legitimiteit creëert. Wat mij betreft worden morgen nog alle subsidieclubjes opgedoekt. Ze lossen nooit problemen op omdat ze daar niet bij gebaat zijn. Sterker nog het probleem moet groter gemaakt worden (als die er als is) om subsidiegelden veilig te stellen.

koter | 27-07-20 | 19:55

Wij van wc eend adviseren wc eend...

Kladderadatsch | 27-07-20 | 19:55

Wanneer je de Nederlandse taal maar een beetje machtig bent en je gooit er een paar sociologische termen tegenaan dan ben je al snel gesprekspartner. Ik moet dat trucje ook nog even onder de knie krijgen en dan heb ik eindelijk mijn goed betaalde bureaubaantje met aanzien in mijn achterban.

Magmacarta | 27-07-20 | 19:55

Haha er is dus een neerwaartse trend waarneembaar in hun eigen vodje NB

Gen. Maximus | 27-07-20 | 19:54

Lees ik nou goed dat de Politie & Douane samen minder dan 15 meldingen hebben veroorzaakt in 2017, 2018 en 2019?

Over hoeveel agenten en beambten gaat dit dan? En over hoeveel "contactmomenten"?

Hoezo kan je dan serieus volhouden dat de Nederlandse Politie een "institutioneel racisme" probleem hebben? Is toch ongelooflijk dat geen enkele politicus of bestuurder het opneemt voor onze agenten?

Odin | 27-07-20 | 19:54 | 1

Inderdaad, er wordt maar wat geroepen.

BozePaarseMan | 27-07-20 | 19:57

Ik citeer even uit een interview met een geslaagde allochtone Amsterdammer: Won Yip.

"Ziet u zichzelf als allochtoon?

‘Ja, want je bent toch anders. Met de discussie over populisme, racisme en discriminatie houd ik me niet zo bezig. Mensen hebben te veel vrije tijd en gaan dan zitten ouwehoeren op de sociale media. Kijk, ik word ook aangehouden als ik een dure auto rijd. De politie moet op goed geluk oordelen. Daar heb ik geen moeite mee. Jij wordt ook aangehouden in een dure auto in Singapore.’

‘Er is een hoop onvrede. Dat zie je ook aan de overwinning van Trump. Die had ik al voorspeld. Ik rook namelijk en sta in de VS buiten op de stoep met andere rokers. Dan hoor je de frustratie en onmacht. Ze zien Trump als degene die hun taal spreekt.’

Te_gast | 27-07-20 | 19:54

In de jaren zeventig was er een shop met afrikaanse kunst op de Brouwersgracht. Liep naar binnen, keek wat rond, vroeg naar een prijs. De eigenaar (?) vertelde me dat hij niet verkocht aan blanken. Toen al....

viejohuevon | 27-07-20 | 19:54 | 1

Een keer in m’n leven heb ik m’n nagels laten doen. Heel toevallig bij een donkere dame. Ik dacht toen nog dat ze misschien een keertje langs de opticien moest, want ze vijlde ook de helft van mijn vingers mee. Bloedend terug op de fiets, bruiloft gevierd met allemaal wonden op mijn handen. Pas jaren later drong tot me door dat er waarschijnlijk helemaal niks mis was met haar ogen.

Poesmobiel | 27-07-20 | 20:00

Laatst ging iemand er van uit dat ik Hart van Nederland gezien had.
Wat een racist

Turbulentie? | 27-07-20 | 19:54

Elk meldpunt heeft bestaansrecht. Ik ben op mijn 18e afgekeurd voor het leger. Want mijn gewicht was t.o.v. mijn lengte te laag. De afgelopen 30 jaar heb ik het niet makkelijk, die uitslag is mij niet in de koude kleren gaan zitten. Ik werd gekeurd net zoals varkens en koeien. Als de kilo's tegenvallen worden ze afgewaardeerd. 
Als een vorm van PTSS ervaar ik dagelijks hoe ik als een komkommer die net een maatje te klein is, weer wordt doorgedraaid. 
Dit is toch wel de zuiverste vorm van institutionele mishandeling in de afgelopen decennia. Het overkwam mijn voorouders maar ook mijzelf.
Ik ben kapot. Ik wil excuses. En er moet een gesubsidieerd meldpunt komen. Samen moeten we de mensen die dit is overkomen, als vee gekeurd, weer het gevoel geven dat ook zij erbij horen.

Leptob | 27-07-20 | 19:53 | 2

Me to! Ben altijd maar een lelijk iel mannetje geweest, weliswaar hoogbegaafd, maar dan ben je dus ook nog een nerd en word je totaal niet au serieux genomen. Men zit niet te wachten op wijsneuzen, en zeker geen lelijke, al zijn er uitzonderingen zoals, eh, dinges. Maar goed, de dames zagen mij dus totaal niet staan, waardoor allerhande complexen en stoornissen hun kans schoon zagen. Het was onvermijdelijk. Heel wat tissue dozen heb ik versleten in de hulpverlening die, het moet gezegd, mijn oeverloze gejeremieer met bewonderenswaardige gelatenheid hebben aangehoord, al kan het ook zijn dat zij een uiltje knapten. Wat ik goed kan begrijpen. Alles was tot mislukken gedoemd. En dan eindigen op Geenstijl. Te triest voor woorden.

Niets dan leed en ellende kwam op er ons pad, het is wel een keertje klaar. Dus kom maar op met dat meldpunt, geld moet rollen en eindelijk ook eens een beetje onze kant op. Why not?

Wiebenick | 27-07-20 | 20:50

In mijn bekendenkring bevinden zichzelf twee kleine iele mannetjes. De een warm en gezellig de tweede komt gefrustreerd over. Bitsig naar zijn vrouw. Zuur! Lachen gaat hem moeilijk af. De eerste is een door iedereen gewaardeerde vent, die zich heeft bekwaamd in een bijzonder vak wat ieders
bewondering afdwingt. Zijn gedrag is onbekommerd wat zijn postuur aangaat. Hij is sociaal en genereus. Kortom een leukerd en iedereen mag hem Kortom Ja en natuurlijk heeft hij een vrouw. Samen zijn ze een tweeeenheid.
Klein zijn is niet erg als je gezegend bent met een prettig karakter. Mag je best een nerd zijn ook ;-).

CalamityJane | 27-07-20 | 21:44

Ik begrijp dat wel. Elke blanke die op een terrasje een kop koffie drinkt of een pizza eet, steekt daarmee de leden van onze arme, zwarte, gemarginaliseerde slavendiaspora, die dat ook graag zouden willen, een mes in de rug.

Varende_Reaguurder | 27-07-20 | 19:53

Loodgieter roept naar boven: "Harrie, de keuken staat wit!"

kwark001 | 27-07-20 | 19:52

Gloria Wekker, de UVA voodoo doctor.

Basil Fawlty | 27-07-20 | 19:52

Bij het lezen van de letters MDRA kreeg ik ineens dorst; mijn paranoia-brein legde weer eens verbanden die er niet zijn met dit liedje: www.youtube.com/watch?v=x8FlFTNAgQw

kweethetooknietbeter | 27-07-20 | 19:52

99% van de klagers heeft het over een pesterijtje, iets wat iedereen wel eens overkomt maar dat wordt uiteraard racisme genoemd. Verder is het dom gelul van een groepje mensen wat van racisme een verdienmodel heeft gemaakt.

BozePaarseMan | 27-07-20 | 19:51

Gelezen, wat een gezeur.... Geef mijn portie maar aan Bobo.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:50

Opheffen die club.
Dan hebben ze pas echt een reden om te janken.

Schietmijmaarlek | 27-07-20 | 19:50

En dat het meldpunt zelf discrimineert, want alleen anti-zwart racisme is geen probleem?

TheseDays00 | 27-07-20 | 19:50

5400 euro per melding. Dan kan je de slachtoffers lekker even vier weken naar de Seychellen sturen om bij te komen van de schrik.

johoost | 27-07-20 | 19:50

De Gloria Wekker benadering: algemene conclusies trekken uit 1 (ook nog gekleurde) waarneming.
Maar cijfers zijn moeilijk. Zo heeft een jaar doorgaans 365 dagen. Iets van 100 meldingen per jaar is dan bepaald niet "alledaags".

Schmalz | 27-07-20 | 19:49

Toen ik een tijdje terug iets las over een donker gekleurde kettingrukker dacht ik dat moet hij toch zelf weten.

uisge baugh | 27-07-20 | 19:47 | 2

Niet gelezen, was dat een negroïde man die constant aan zijn leuning stond te sjorren?

BozePaarseMan | 27-07-20 | 19:53

Het is toch niet normaal dat wij moeten opdraaien voor een organisatie die zich alleen met ‘antizwart’ racisme bezig houdt. Racisme is racisme, plain and simple. En waarom niet meteen alle andere soorten discriminatie erbij trekken? Dan heeft zo’n club heel misschien nog nut. Sektarisch, eng gejammer. Dat is het.

Slovis | 27-07-20 | 19:47 | 1

Zo simpel is racisme niet meer te definiëren. Het woord wordt te pas en te onpas gebruikt en heeft zijn oorspronkelijke betekenis allang verloren.

BozePaarseMan | 27-07-20 | 19:54

Subsidie intrekken wordt uitgelegd als racisme, dus deze onzin zal nog jaaaaren in stand gehouden worden.
Miljoenen worden zo verspild.
Je moet het maar kunnen, zoveel gemeenschapsgeld verkwisten.

Ruimedenker | 27-07-20 | 19:46

Als ik het goed begrijp is de hoeveelheid MELDINGEN van racisme gelijk aan het aantal GEVALLEN van racisme.

Is het aantal wolken gelijk aan het aantal regenbuien?

Oftewel; een kleurlander is één van 20 kandidaten voor een baan, krijgt hem niet, meldt dit als racisme, DUS het betreffende bedrijf is racistisch? Wat als de aangenomen persoon ook een kleurtje heeft? Doet het er dan toe of die kleur lichter (racisme) of donkerder (geen racisme) is?
Kleurlander sist naar blank meisje; meisje zegt 'rot-op'; racisme?
Kleurlander doet niets aan school, krijgt geen diploma; racisme?
Kleurlander probeert 90-jarige te beroven, mislukt; racisme?

Valse_nootjes | 27-07-20 | 19:45 | 2

Je denkt toch niet dat mensen die deze meldingen doen niet gewoon de oom, de tante, de achterneef, de buurman enz. van de fte's zijn die daar werken?

Knufter | 27-07-20 | 19:48

"Als ik het goed begrijp is de hoeveelheid MELDINGEN van racisme gelijk aan het aantal GEVALLEN van racisme."

Dat doet me denken aan die àndere hype die momenteel weer heftig aan de gang is, analogie 'besmet' versus 'ziek'.
Je gaat bijna denken dat ze 't er om doen.

EefjeWentelteefje | 27-07-20 | 19:50

Dat gelul over het neger woord.

Zeg dan gewoon wat dat woord is. Gaat niemand dood van. Ik gebruik ook het woordje 'poep' en daar ga ik niet van stinken, ik gebruik het woordje 'vallen' en dat doet dan toch geen zeer, raar is dat, woorden die niks doen.

Daarnaast vind ik dat blanken pas hoeven te stoppen met het gebruik van het woord nigga als zwarten daar zelf ook eindelijk eens mee ophouden. Kinderachtig gedoe.

Knufter | 27-07-20 | 19:45 | 5

Dat is natuurlijk een v-woord van lik-m-woord-vestje. Thans d-woord om betamelijk uit de h-woord te komen. L, v en d-zin. Ik begin er niet meer aan, voor de zekerheid s-woord ik met k-woord.

Van Urk | 27-07-20 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Linkje naar het rapport zou wel handig zijn. Of zie ik het over het witte hoofd?

Schoorsteenveger | 27-07-20 | 19:45 | 1

Blank volk schrikt doorgaans van het woord “racisme”.
Rapporten zijn dus niet nodig

Turbulentie? | 27-07-20 | 19:51

Dat racisme gekloot en dan ook nog eens dat corona gedoe. Wat als ik nou met een 1.5 meter boog om een neger of negerin (oeps zwarte) loop ben ik dan racistisch of niet?
Ik vind het maar verwarrend.

Basil Fawlty | 27-07-20 | 19:45

Één geval van racisme betreft een zwarte man die op een terras een witte wijn bestelde.

me,myself and IK | 27-07-20 | 19:41 | 3

Kreeg hij die niet óf was het niet gezellig?

Peter_la_Selie | 27-07-20 | 19:44

Hij was te laat, ze gingen net sluiten.

FogerRederer | 27-07-20 | 20:03

Het probleem is natuurlijk dat je ze onderdeel van de samenleving maakt.

azijnseikerT | 27-07-20 | 19:41

Dat komt omdat links negers als hun speeltje ziet.

Als je een patriot bent is er geen plek voor racisme.

Turbulentie? | 27-07-20 | 19:40

Hoe duidelijk wil je het hebben dat deze mensen er een verdienmodel van hebben gemaakt? Het heeft nul komma nul met daadwerkelijk racisme te maken; het gaat om geld, geld van de domme witmans.

Niks meer. Niks minder.

TeeJee | 27-07-20 | 19:40 | 2

In 020 hebben ze het exploiteren van Negers opnieuw uitgevonden, met de volledige instemming van de Negers. Dat het lately nogal wat afstand schept tussen autochtone Nederlanders en import mag de pret niet drukken,,Grachtengordel en Bijlmer hebben eindelijk een gezamelijk belang: het is ook zoveel money!

De Briemusketier | 27-07-20 | 19:54

@De Briemusketier | 27-07-20 | 19:54:
Precies, gewoon principes en eigenwaarde inruilen voor doekoe.
Zo zie je maar, is de politiek toch in iets een rolmodel!

TeeJee | 27-07-20 | 19:56

Dat ze dat overleefd - okee, overleefT op z'n zwartjes - hebben!

EefjeWentelteefje | 27-07-20 | 19:40

Het is op zich nu wel duidelijk dat Amsterdam een rare stad is.

Quib | 27-07-20 | 19:40 | 2

Racistisch vooral, homofoob ook en anti-semitisch. Niet echt de place to be dus.

Bataafje | 27-07-20 | 19:44

@Bataafje | 27-07-20 | 19:44: Ik vind het leuk om een paar keer per dag de artikelen op Geenstijl te lezen, maar er zijn wel erg veel berichten over Amsterdam. Maar inderdaad geen place to be, je zult mij daar niet vrijwillig tegenkomen.

Quib | 27-07-20 | 19:51

Moeilijke naam trouwens "anti-zwart racisme". Je zou het ook kunnen interpreteren dat er geen racisme tegen zwarten is gebruikt, waneer dat wel verwacht kon worden..

Misschien kunnen ze dat beter gaan bijhouden, dan krijgen ze het wat drukker en wij wat meer terug voor onze subsidie-centjes.

UpdateAvailable | 27-07-20 | 19:40

Hoe krijg ik gratis geld. Zo dus.

Omebert | 27-07-20 | 19:39

Simone Zeefuik even opgezocht op den T-witter (kan eigelijk ook niet meer voor zwarten, die naam).
En toen liet ik meteen maar alle hoop varen dat dit ooit nog goed komt.

Zer0-hedger | 27-07-20 | 19:39 | 3


Van 'beeldhouwkunst' heeft Simone Zeefuik ook geen kaas gegeten, die denkt werkelijk dat als je met gips en mallen en dat laten gieten in de weer gaat, dat dat dan 'meesterwerken' zijn.
Een beetje het niveau van de jaren '70 "Iedereen kan schilderen"-boekjes.
En dat resultaat vinden ze toch mooooi joh, net echt!

Zer0-hedger | 27-07-20 | 19:44

Troela richt zich oa op "leden van zwarte gemeenschappen in Nederland die in de illegaliteit zijn geforceerd". Meervoud. En wie zijn die gemeenschappen dan wel? Nooit geweten dat hier iemand in de illegaliteit 'geforceerd' werd. Ik neem aan dat alle dubbele vloeren en wanden van haar huis en 'art studio' vól zitten met ondergedoken nee-gert's

Valse_nootjes | 27-07-20 | 19:52

Net gekeken. Ik dacht dat dat de enige blanke was. Dus Het hele clubje is dus donker.

BobDobalina | 27-07-20 | 20:25

Ik ben ook tegen zwart racisme, dus ik kom ook.
Ik ben het zat om als blanke man overal de schuld van te krijgen van onze gekleurde medemens.
Het is goed als mensen eens anti zwart-racisme worden.

Osdorpertje | 27-07-20 | 19:38

Ik zat een keer in de metro. In de tijd dat er geen mobieltjes waren. Dus ik keek wat in het rond. Er stond een gekleurd iemand hardop te praten in het Surinaams tegen een vriend. Ik keek iets te lang die kant op en toen begon hij. Wat kijkt die Tata naar me. Jij hoort hier niet en weet ik wat meer. Ben ik nu ook slachtoffer van rascisme? Ik denk het niet want ik ben blank. Ik heb het overleeft en ben verder gegaan zonder slachtoffer te spelen maar dat komt denk ik door mijn white privilege.

EmilioEsteves | 27-07-20 | 19:38 | 1

Ook meegemaakt in een disco. Maar ik ga niet naar een meldpunt. Wat een flauwekul.

Omebert | 27-07-20 | 19:41

Het probleem lost vanzelf op zodra de subsidie wordt stopgezet. Zolang dit niet het geval is blijft het een lucratief verdienmodel.
Ondertussen komt er niets goeds meer uit 020, en krijgt Nederland vanuit haar hoofdstad een permanente stroom bagger over zich heen in ruil voor de miljoenen die 020 vanuit heel Nederland ontvangt.

De Briemusketier | 27-07-20 | 19:38

voor 555k wil ik ook wel net doen alsof er iets aan de hand is.

Schwanzeleber | 27-07-20 | 19:38

Lekker cashen voor de race baiters zo te zien. Want ze zullen nog wel meer soepdisie ergens vandaan trekken dan die 500k. Ook hoogtijdagen voor deze club, ze mogen wel een bedankje en een bloemetje richting de Minneapolis PD sturen want er zal weer een hoop meldingen van """antizwart""" racisme dankzij hun.

Graaf_van_Hogendorp | 27-07-20 | 19:35

Zouden gekleurde vrouwen nou vaak last hebben van discriminatie? Het lijkt me iets dat vooral mannen treft, aan de onderkant van de samenleving.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:35 | 1

Zeker. Van andere mensen van kleur. Maar dat wordt er zelden bij vermeld... geen goede optics of zo.

Graaf_van_Hogendorp | 27-07-20 | 19:36

Duidelijk sprake van institutioneel racisme toch... ?

Remat | 27-07-20 | 19:34

Dit rapport heeft een hoog "wij van wc-eend" gehalte en de conclusie stond van te voren waarschijnlijk al vast. Zou me niet verbazen als de individuele meldingen vaak door één en dezelfde persoon zijn gedaan.

FogerRederer | 27-07-20 | 19:33

In het rapport staat ook discriminatie op haardracht: dreadlocks bij sollicitatie. In de VS schijnt dat per wet inmiddels verboden te zijn.

von Trier | 27-07-20 | 19:32 | 2

Mogen ze daar geen dreadlocks meer dragen?

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:35

Hebben ze een vrouw als Burgeminder is het nog niet goed. Ongewenste RAL kleur. Zo werkt dat. Totdat u totaal verlamd raakt.

padbuffel | 27-07-20 | 19:32

Wie ooit een regenachtige middag op marokko.nl heeft doorgebracht weet verdomd goed waar dat anti-zwart racisme vandaan komt.

Abject | 27-07-20 | 19:32 | 1

Ja, ze hebben daar een hekel aan gekleurde mensen en aan 'zionisten'.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:36

Poehee, 1.1 klacht per maand per fte. En wat doen ze dan precies met deze melding? Registreren, rapporteren en eens per maand moeilijk doen tijdens een vergadering van andere overbetaalde ambtenaren?

Abugreip | 27-07-20 | 19:32

Een paar voorbeelden uit het rapport:
-Vacaturetekst uit 2017:"Doekoe verdienen met bagage tillen op Schiphol".
-Donker kind kreeg op het schoolplein te horen van een passant dat hij terug naar de Bijlmer moest.

Dit is dus het niveau van de meldingen.
Wat een verschrikkelijk land. Bah!

leo de pejo | 27-07-20 | 19:31 | 2

Emigreren is een optie.

Quib | 27-07-20 | 19:42

Wat is er mis met die eerste melding? Mogen ‘wij’ niet ‘hun’ taal spreken? Gaat Def Rhymz anders ook even op de bon?

BobDobalina | 27-07-20 | 20:22

Ah, het aantal discriminerende opmerkingen die ik als lichtblond witmens zo ongeveer per jaar zelf te verduren kreeg toen ik nog in Mokum-west woonde, krijg ik nu ook een half miljoen?

Zer0-hedger | 27-07-20 | 19:31

Wij van wc-eend adviseren wc-eend?

Proud Infidel | 27-07-20 | 19:30

MDRA= Multiculturele drammers...

Supernerd | 27-07-20 | 19:30

"... wordt door instanties op grote schaal ontkent..."

OntkenT? Really?
Voor dat geld? En dan dit?

Mijn #kuch# vooroordelen die helemaal geen vooroordelen zijn over dit soort niets-kunnende straatsruifvretende klaplopers worden meteen weer bevestigd.

En ja, ik hoor het menigeen denken, een spelfout kan iedereen maken.
Maar niet in een officieel rapport. Dan moeten die er echt uit gehaald zijn.

Broddelwerk.

Realism Is All | 27-07-20 | 19:30 | 2

Maar je snap tog wat ik bedoult hep?

EefjeWentelteefje | 27-07-20 | 19:33

Ik ben benieuwd hoeveel blanken van gelijke geschiktheid de deur zijn gewezen voordat ze deze deplorables vonden voor een fopmeldpunt. Institutioneel racisme is nu al de hoax van 2020.

BobDobalina | 27-07-20 | 20:16

Simone Zeefuik. Heeft Wim T. Schippers ook een bijdrage geleverd?

gestoptmetroken | 27-07-20 | 19:30 | 1

Mooie naam overigens.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:37

Dure werkverschaffing

Abu Bachouca | 27-07-20 | 19:28

Overigens word ik ook steeds vaker gediscrimineerd. Worden in toenemende mate allerlei negatieve kwalificaties aan mijn huidskleur toegedicht. Dit racisme wordt gesubsidieerd door ""onze"" overheid. Dat maakt dit racisme waarlijk institutioneel.
Waarvan akte.

Dikke_Tammo | 27-07-20 | 19:27 | 1

Je moet racisme niet met DE waarheid verwarren.

Hadena | 27-07-20 | 20:08

Ik ben geen racist maar heb gewoon een hekel aan niet-witte mensen. Gaat dit nu ook tot een aangifte leiden?

eerstneukendanpraten | 27-07-20 | 19:26

Die zwartjes (dixit Martin Šimek) zijn wel heel erg met zichzelf en elkaar bezig.
Alsof ze hun hele identiteit ontlenen aan hun huidskleur. En al hun eigen falen is uiteraard te wijten aan het institutionele racisme, het kolonialisme, de witte suprematie en wat dies meer zij.
Wat een rotland wonen zij toch in hè?

leo de pejo | 27-07-20 | 19:25 | 2

Zuiver.

ademende aarde | 27-07-20 | 19:33

niet alsof, maar omdat!

AdPatat1960 | 27-07-20 | 19:35

In anders nieuws: Joran van der Sloot is ook besmet door de corona, hij is er slecht aan toe.....

laatjenietkisten | 27-07-20 | 19:24 | 1

Joh net wakker? ... Proost

niv01 | 27-07-20 | 19:26

Ik ben zachtroze met kersensaus. Ik wil hulp.

Poesman | 27-07-20 | 19:24

Heb geen zin meer om dat gelul nog te lezen. Genoeg gehad.

Bull-Sunnyboy | 27-07-20 | 19:24 | 4

Ik zal zakken.

Bull-Sunnyboy | 27-07-20 | 19:30

Gelukkig wonen we in Nederland. 5,5 = 6 is voldoende.

knutsel_ | 27-07-20 | 19:32

Ik wil niet slagen. Opoe noemfe mij altijd een ondeugd en dat mensje kreeg nog gelijk ook; ik ben geen deugert.

Bull-Sunnyboy | 27-07-20 | 19:43
▼ 1 antwoord verborgen

Het """debat""" over racisme beperken tot anti-zwart racisme, dat is nou pas echt racistisch. We weten ondertussen allemaal al wel dat die nep-Amsterdamse typetjes zoals Femke Halsema's virulente anti-zwarte racisten zijn. Maar we hebben in dit land nog altijd recht op vrije schoolkeuze, en kinderen zijn nou eenmaal geen experiment, dus je kunt dat soort mensen moeilijk dwingen hun kinderen op een """diverse""" school te plaatsen. Wat we wel zouden kunnen en moeten doen, is het institutionele anti-blanke racisme aanpakken waar vrijwel het gehele openbaar bestuur, onderwijs, en massamedia inmiddels mee doordrenkt is.

MDRA klinkt trouwens wel een beetje als een inferieure phenethylamine. Ik heb PIKHAL er nog eens op nageslagen maar deze staat er niet tussen.

OverdaanDerOnderheid | 27-07-20 | 19:23 | 1

Ghehe dat boek heb ik ook. Ben nooit verder dan de helft gekomen in 1996.

knutsel_ | 27-07-20 | 19:26

Ik heb de laatste tijd een beetje last van Amsterdam moeheid. Weet niet of het besmettelijk is en of een mondkapje besmetting kan voorkomen

Fijn_dat_je_er_bent | 27-07-20 | 19:23

Dat is dus 1,2 klachten de man per maand, Zo te lezen uitsluitend registratie van het niveau: Prem heeft gisteren op tv neger gezegd. En dan 75 turfjes zetten. Klaar. Klinkt lekker efficiënt weer.

Houden ze trouwens ons hier niet bij?

5611 | 27-07-20 | 19:22 | 1

Te veel werk want daar houden die lui niet zo erg van...

eerstneukendanpraten | 27-07-20 | 19:28

Die onderste lijn in de grafiek: Privésfeer. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je wordt aangegeven als je een foute grap maakt als neef Henk zijn zwarte vriendin meeneemt naar een verjaardag of zoiets?

knutsel_ | 27-07-20 | 19:20 | 2

Als je aan die vriendin van Neef Henk vraagt of ze ook pepernoten blieft.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:23

Dit is zo ziek dat ik er bijna geen woorden voor heb. 103 meldingen van anti-zwart op 17 miljoen mensen. En dan nog fundamenteel gekwetst zijn.

BenPakdee | 27-07-20 | 19:20 | 1

Ze zijn institutioneel gekwetst.

A.I. van Dee | 27-07-20 | 22:48

Geen enkele blanke tussen dat kapot gediverseerde clubje beroepsgekwetsten,
i call racisme.

TijdelijkOptimist | 27-07-20 | 19:20

Ik denk dat het roze leger deze nutteloze subsidiespons eens aan het werk moet zetten.

Bijvoorbeeld wanneer blanken weer eens ergens achteraan moeten zitten, je carriere verneukt wordt omdat een of andere parttime theemuts je managementpositie bezet of wanneer PVV/FvDers weer worden weggezet als racisten.

JWZ_JMK | 27-07-20 | 19:20

Mijn dagelijkse head-bang moment met mijn bureau is weer compleet. Het houd niet op..... Wat een kutland zijn we toch dat dit soort instituties bestaan en ze ermee weg komen!

Robske007 | 27-07-20 | 19:16 | 1

Je moet je pas echt zorgen gaan maken als er alleen maar mensen/instituties zijn waar je het mee eens bent.

Zoiets | 27-07-20 | 19:19

Die Bakra Tata's leren het ook nooit. Overigens, dat hele leuke zwarte feestje, Kwakoe, wordt dan wel weer gefinancierd met wit geld. En dan bedoel ik ook echt geld van de witte mensen.

Mokum Kosher | 27-07-20 | 19:15

420 K gedeeld door 7,8 is toch bijna 54 K pp pj. Laat ik de extra giften buiten beschouwing.
Niet gek voor een nevenfunctie

Wilt Geerders | 27-07-20 | 19:15 | 2

Met dat geld zou de voedselbank in de Bijlmer hele goeie dingen kunnen doen.

Paramaribo | 27-07-20 | 19:40

Er zal toch ook een kantoortje gehuurd moeten worden. Dat is duur in Amsterdam.

AntiZanicz | 27-07-20 | 21:39

In dat grafiekje las ik heel even "buikmeldingen". Meldingen die uit de onderbuik zijn gedaan? Klopt ergens wel...

Muxje | 27-07-20 | 19:14 | 1

Buikloopmeldingen. Ook niet fijn

Fijn_dat_je_er_bent | 27-07-20 | 19:20

Wordt ontkenT, beter had men dat geld in een cursus Nederlands gestoken.

sprietatoom | 27-07-20 | 19:11 | 1

Als er in diezelfde zin dan ook had gestaan 'geminimaliseerT', dan was er tenminste nog sprake van enige rechtlijnigheid qua taalvaut, maar zelfs dat is al teveel gevraagd.

EefjeWentelteefje | 27-07-20 | 19:22

On topic: Hoeveel geld krijgt Amsterdam wel niet dat ze daar zoveel FTE's aan kunnen hangen? En andere gemeenten maar rekenen, daar kan het blijkbaar niet op?

Off topic: nu blijkbaar ook agressie tegen dierenambulancemedewerkers zag ik op NH. Kom je een huisdier redden.... waar gaat deze maatschappij naar toe?

Jan, Leiden | 27-07-20 | 19:11 | 3

Een varken?

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:12

Had ik laatst ook. Was ik een slaap aan het slachten op de galerij stonden deze jokers voor mijn neus.

BobDobalina | 27-07-20 | 20:11

Die laatste alinea heb ik zo laatst vaker gehoord. Fijn voor ze dat ze nu wat 'statistieken' hebben gevonden om de conclusie die ze al hadden te stutten.

GroetenVanUrk | 27-07-20 | 19:11

Het is alleen anti-zwart racisme, alle andere kleuren hebben er geen last van, alleen Zwarte Pieten.

Mr_Natural | 27-07-20 | 19:11

Nagger. Dat is het woord waar jullie naar zoeken. Bos nagger.

BobDobalina | 27-07-20 | 19:10 | 7

@gemeentereiniging | 27-07-20 | 20:01: geniaal stukje. Finkers heeft wel meer van die grappen waar Gloria Wekker spontaan een nieuw meldpunt voor zou willen oprichten.

BobDobalina | 27-07-20 | 20:10

@__dictatuur | 27-07-20 | 19:50: Dat zijn Marons. Inderdaad is iedere zwarte met een suri afkomst naarstig op zoek naar een stoere Maron in de stamboom.

AntiZanicz | 27-07-20 | 21:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat schuift dat qua salaris ? Ik moet nu nog folders rondbrengen om enigszins rond te komen . En kan iedereen een meldpunt beginnen ? Ook een racist en PVV-stemmer ?

Koning BongoBongo | 27-07-20 | 19:10 | 1

De gewone man dus. Nee die niet.

bigstone | 27-07-20 | 19:43

Tsja, ik wil best wel vrienden/vriendinnen van kleur hebben, maar ze motten mij gewoon niet. Want ik ben blank.

SNAFU | 27-07-20 | 19:09 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

"racisme wordt door instanties op grote schaal ontkent" - staat dat er echt? 555.000 eurootjes en daarvoor kennen ze niet eens iemant finden die fautloos schreif?

MAD1950 | 27-07-20 | 19:09 | 1

Foutloos Schrijven = racistisch!

EefjeWentelteefje | 27-07-20 | 19:39

De welhaast afwezige niche-discriminatie levert veel meer aandacht en geld op dan de echte discriminatie die de gewone burger dagelijks ondervindt.

smdyasc | 27-07-20 | 19:09

Conclusie & Aanbevelingen: Geef Geld. La La.
La

Dikke_Tammo | 27-07-20 | 19:09 | 2

Kraaltjes en spiegeltjes, er is in de basis weinig veranderd.

Shortganger | 27-07-20 | 19:10

@Shortganger | 27-07-20 | 19:10:
Subsidie verstrekken is afvinken.
Subsidie ontvangen is strategisch inschrijven op die vinkjes en vervolgens de relevantie van die vinkjes benadrukken in een belangwekkend rapport.

Dikke_Tammo | 27-07-20 | 19:31

Het is blijkbaar heerlijk om jezelf te wentelen in zelfmedelijden, minderwaardigheidscomplex en gratis geld.

BrutusBosch | 27-07-20 | 19:09

geef ze eens ongelijk. Je schuift ze 500 K pj toe, ze organiseren wat, ze creëren wat lawaai, ze hebben een achterban van 250 m/v, en verder gebeurt er niks. Het is een werkverschaffings project. Typisch Gl trouwens, want dat blanke bolwerk is vooral erg content met zichzelf.

Shortganger | 27-07-20 | 19:08

Ik dacht dat er behalve het college van B&W geen blanken meer woonden in Amsterdam, dus wil ik graag weten wie wie tegenwoordig racistisch uit de zak geeft.

Ridde Rogter | 27-07-20 | 19:08

Als er geen sprake van racisme blijkt te zijn dan noemt men dat gewoon ontkenning.

Gulliver | 27-07-20 | 19:08 | 1

Jij snapt hoe het werkt.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:25

Eens kijken, ik ken best wel veel vrouwen (blank, Nederlands) die als tiener hetzelfde hebben meegemaakt: in het zwembad, belaagd door lichtgetinten, aanranding, poging tot verkrachting, tot en met verkrachting aan toe.

Racisme, #metoo - anyone?

*krekels*

Professor Superhirn | 27-07-20 | 19:06

Gloria haar achternaam kan ook gemeld worden.

dhrat | 27-07-20 | 19:06 | 8

ach, Wekker valt wel mooi samen met het hippe woke. Wat vroeger niet bestond.

AntiZanicz | 27-07-20 | 21:32

@Graaisnaaiert | 27-07-20 | 19:14: Eigenlijk zou het wel interessant zijn het Wekker DNA op percentage blankheid te bekijken. Op het kroeshaar en wat vage gelaatstrekken na is ze eigenlijk blank.

AntiZanicz | 27-07-20 | 21:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Mogen we ook vragen welke tint de daders hebben?

ScumbaggusMaximus | 27-07-20 | 19:05 | 1

Vaak genoeg niet blank. Merkwaardig is dat zo'n volledig bij elkaar gediscrimineerd wordt en dat alleen zwarten een functie mogen hebben. Diversiteit vereist ook bij zo'n belangenclub personen van verschillende komaf. Dwz Oost-blok, Noord-Afrika, Blank. Alles als afspiegeling van de maatschappij.

AntiZanicz | 28-07-20 | 07:54

Daarom: alle subsidies afschaffen, en terug geven aan de werkende bevolking. Kunnen we eindelijk een vlaktaks van 20% invoeren.

DMaN | 27-07-20 | 19:03

Is 'Islamofobie' niet meer zo hip ofzo?

Terra | 27-07-20 | 19:02 | 2

Het zijn golfbewegingen.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:12

Beetje 2019

P-unit | 27-07-20 | 19:17

Vooral dat voorbeeld van die donkere mensen die moesten wachten in de crêperie, omdat de crêpes-machine kapot was. Hartverscheurend....

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 19:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken