Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

100 Nederlandse extreme moslims weg bij IS

Want dat zijn ook maar watjes

soort gezellige dikkerd

De Islamitische Staat, u heeft er vast wel eens van gehoord. Dat pleegt een beetje genocide, onthoofdt zo nu en dan een tegenstander en maakt vrouwen tot seksslavin en/of broedmachine. Nogal gematigd inderdaad. Tenminste, dat zeggen wij niet, maar dat zeggen de 100 aanhangers van de Hazimibeweging in Nederland. Staat allemaal in een rapport (pdf) van onderzoeksbureau NTA, waar NRC over bericht. 

"Nu IS geen eigen staat meer heeft, heeft een deel van de jihadisten IS ingeruild voor de minstens zo gewelddadige afsplitsing, stelt het rapport. De groepering ontleent haar naam aan de Saoedische prediker Ahmad al-Hazimi. Zijn voornaamste boodschap is dat een ieder die afwijkt van de radicaal-islamitische leer, een afvallige is en daarom gedood mag worden. Wie weigert zo’n persoon tot afvallige te bestempelen, wordt hiermee in de ogen van Hazimi zelf óók afvallige. Dit principe werd vanaf 2015 omarmd door een deel van IS, maar ging de leiding van de terreurorganisatie een stap te ver. Het veroorzaakte een ideologisch conflict, waarna IS veel Hazimi’s doodde of vastzette wegens ‘extremisme’."

Gezellig. 100 buurmannen waar je nooit iets aan merkt die elke week gewoon het vuilnis buitenzetten EN TE EXTREEM ZIJN VOOR ISLAMITISCHE STAAT. 

Reaguursels

Inloggen

Iedereen en zijn moeder wist dit toch al lang? Nu heeft het een naampje gekregen. Het eerste wat iedereen in mijn omgeving zei toen Bin Laden werd opgejaagd, was dat het amper uitmaakte of ze hem zouden vinden of niet. Er zou toch weer een idioot opstaan, en dan iemand die nog extremer is. De mensen in mijn omgeving hebben gelijk gekregen. Ze zeiden hetzelfde toen de jacht op Al-Baghdadi werd geopend. Ze hebben wederom gelijk gekregen. En zo zal het blijven gaan, tot er definitief een einde aan wordt gemaakt.

Het tragische is dat ze slechts deels gelijk hadden. Natuurlijk moet je mensen als Al-Baghdadi en Bin Laden wel uit de weg ruimen. Het is alleen zo jammer dat we dat telkens pas doen als het kwaad al geschied is. Trump waarschuwde in de jaren 90 al voor Bin Laden. Hij vond dat ze Bin Laden toen al hadden moeten opruimen. Hadden ze het maar gedaan. Al-Baghdadi was ook al langer in beeld, net als Al-Zarqawi.

Als het eruitziet als een eend, zwemt als een eend en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend.

GeenHeil | 08-06-20 | 22:21

Afwijken van de radicaal-islamitische leer... Verschilt niets met afwijken van de islamitisch leer. Die is namelijk nogal radicaal.

brabant altijd -1 | 08-06-20 | 20:14

Wat een verontrustend laag aantal reactie zeg. Die komen straks wellicht wel wanneer een of meerdere psychopatische leden van dit groepje (pleonasme?) hier iets hebben aangericht dat IS toch te ver vindt gaan. Terwijl die jongens en meisjes toch echt niet voor veel terugdeinzen.
Ik hoop eigenlijk maar dat er in het geheim misschien nog iets van een erfenis bestaat van het verzet uit de Tweede Wereldoorlog. Mensen die wel weten dat het kwaad bestaat. En dat je het met wortel en tak dient uit te roeien .i.p.v. thee mee te gaan drinken.

benjeallanggek | 08-06-20 | 19:39 | 1

Niet zo gek dat er niet zo extreem veel reacties zijn. Met al die gekkigheid weet je af en toe niet meer waar je op moet reageren...

Antiquerulant | 08-06-20 | 21:08

Ik heb er alle vertrouwen in dat er straks massale acties van gematigde Moslims zullen komen om deze nieuwe groepering te vernietigen. Er zijn meer dan 800.000 Moslims in dit land, die laten hun reputatie en hun geweldige tolerante en liefhebbende geloof niet verzieken door Moslim extremisten, toch? Misschien dat ze op de Dam iets kunnen doen, daar worden wel vaker demo's gehouden, of bij de extremisten voor de huisdeur.

Heiner | 08-06-20 | 17:56

In plaats van het uit te roeien, willen de 'redelijke mensen" de dialoog ermee aan gaan. En onderhand kakelen over " rechts extremisme" "xenofobie" en "raasiesme"

Heiner | 08-06-20 | 17:38

Door dit bericht moest ik terug denken aan de demonstratie van een paar jaar geleden van PRO PATRIA.

In Den Haag mocht dat niet doorgaan. Herinneren de mensen zich dat nog?

Van Aartsen had besloten dat de demo niet mocht. Van hem, en ook van veel andere deug-politici, mogen wij burgers (o.k. het waren veel voetbalsupporters, wat kaalkoppies en wat burgers die wel mee durfden te lopen, maar als je voetbalsupporter of kaalkopje bent dan mag je bij voorbaat dus al niet demonstreren ofzo)
- niet demonstreren tegen genocide door isl religekkies,
- niet demonstreren tegen de afbreuk van de VVMU.
- niet demonstreren tegen terrorisme.

Idioot, als ik eraan terug denk.

gaffelbaard | 08-06-20 | 17:07 | 1

Spijker.....(kale) kop! Dat deugen gaat mensen nog eens de kop kosten. Letterlijk!

benjeallanggek | 08-06-20 | 19:43


Bizar toch altijd, dat bij de communicatie middel(en) van een almachtige god, er altijd een vertalende laag mafklappers moet tussen zitten, om hun mening, verpakt in reli-gebrabbel te verkondigen, om zo een machtspositie te verwerven.

Doet zo een god toch iets grondig fout, ben toch eens een keer duidelijk. Dan zijn al die imams, priesters, pausjes, mufties en andere zelfbenoemde experts in eens overbodig.

Daarom is dat ‘gematigde moslim’ of hoe je het dan ook wil zeggen zo een onzin. Komt dat met garantie? Niet dat hij morgen naar en andere imam gaat en ineens extreem reli wordt? Niemand zal het kunnen zeggen.

BenDeLier | 08-06-20 | 16:57

Alweer 2e artikel deze week van dezelfde krant, vermoed dat er toch een redactielid met een abonnementje rondloopt.

G. Temmes | 08-06-20 | 15:50

Moet toch geen probleem zijn voor politie en justitie om middels de verruimde Corona regelgeving de deur bij deze top 100 plat te lopen ? De Hivo techniek. (Hinderlijk volgen)
Oh nee andere prioriteiten.

Carlos_I | 08-06-20 | 15:41

als je op straat onthoofdt wordt door de shariapolitie, lukt het dan nog om gorgelend 'i can't breathe' te zeggen

HetOorAakel | 08-06-20 | 15:40

Sterf Haatsmurfi's Sterf!

Dirk III | 08-06-20 | 15:36

"De Islamitische Staat, u heeft er vast wel eens van gehoord".

Ja, daar heb ik wel eens van gehoord. Daar staat mij nog van bij dat Femke toen met 5.000 man op de Dam stond te protesteren tegen de slavernij van het Islamitische Kalifaat.

jochum1980 | 08-06-20 | 15:13 | 1

Dat verzin je ter plekke want Femke heeft zich nooit bekommert om alle seksslavinnen van IS. Alle Genocide en alle aanslagen door moslims hier uit naam van IS. Stel je voor zeg. Oh wacht... sarcasme...

Dirk III | 08-06-20 | 15:39

Dat is net zoiets als niet willen zeggen dat je tegen racisme bent, dan schijnt je tot een racist te maken:

3Xniks | 08-06-20 | 14:29 | 3

Het kan heel veel gekker. Aan de K.U.T. (katholieke universiteit Utrecht) werd ooit een opstel geschreven waarin Wilders een "racist" werd genoemd.

De argumentatie; "Wilders zegt geen onderscheid tussen rassen te maken, en dat maakt hem een racist want er bestaan geen menselijke rassen".

Lees die zin eens hardop voor. En nog eens.
En besef dat de schrijver daar een 10 voor kreeg.

Dandruff | 08-06-20 | 15:44

is al van youtube afgehaald.. mag je niet zien

DeviousDick³ | 08-06-20 | 15:18

Suspected NYC cop-stabber is ‘absolutely not a terrorist,’ zegt zijn omgeving.
Oh, dat is natuurlijk de reden dat we dit soort nieuws in NL doodzwijgen. Helemaal wanneer blijkt dat hij ook nog eens 'allah akbar' riep...

Aanvuller | 08-06-20 | 15:39

Lineair moet uit te rekenen zijn wanneer Nederland echt naar de kloten is geholpen, en in- en uitheemschen elkaar beginnen uit te moorden.....

J.Thee.Cohen | 08-06-20 | 14:25

Dus iemand die een verkeerde leider van de religie van de vrede aanhangt en anderen onthoofd , van een flat gooit of levend verbrand/verdrinkt verwurgt/laat exploderen etc etc is geen echte moslim en die mag je dus onthoofden , van een flat gooien of levend verbranden/verdrinken verwurgen/laten exploderen etc etc .
Da's heel logisch !

Castor12 | 08-06-20 | 14:15

Zwarte kousen moslims
Het gaat net als na de reformatie hier de ene afsplitsing na de ander de een nog strenger in de leer als de ander

van Dam | 08-06-20 | 14:05 | 2

Behalve dat de moslims geen reformatie hebben meegemaakt en dat lang niet alle afsplitsingen zo streng zijn als jij zegt en dat ze geen mensen onthoofden een hele goede vergelijking.

wilmeister00 | 08-06-20 | 14:10

Ik weet niet wat ik erger vindt: Antifa die door de straten marcheert, beeldenstormen uitvoert, de democratie ondermijnt, censureert en nog nét geen publiekelijke executies en/of lynchpartijen van blanken propageert; óf deze 100 buurmannen, die eigenlijk hetzelfde willen maar daarvoor met iets te weinig in aantal zijn.

Arkan Sonney | 08-06-20 | 14:04 | 4

@Angélica de Sancé | 08-06-20 | 14:31: Pareltje weer!

Arkan Sonney | 08-06-20 | 14:43

@Angélica de Sancé | 08-06-20 | 14:31: PS: géén kansenparel, maar een echte.

Arkan Sonney | 08-06-20 | 14:43

Geef die antifa eikels nog even. Gaat gebeuren.

Gomezlopez | 08-06-20 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Er was eens een land in Zuid-Amerika en dat land heette Chili en daar ging alles de verkeerde kant uit en toen kwam er een meneer en die heette Pinochet en dat was misschien een lul, maar wel de juiste lul op het juiste moment en plaats en die stelde orde op zaken want af en toe moet dat omdat je anders niet met rust gelaten wordt..

wilmeister00 | 08-06-20 | 14:02 | 1

En in het buurland Peru gebeurde ongeveer hetzelfde. Daar kwam een zekere Fujimori aan de macht. Met behulp van zijn compaan Montesinos heeft hij de bezem er even doorheen gehaald. Ruimde lekker op.

ChupaChupa | 08-06-20 | 14:20

Ik ben maar opgehouden me hierover te verbazen. Oppakken en uitzetten. Wettelijk kan het allemaal, men wil gewoonweg niet.

Frau Merkel | 08-06-20 | 14:02 | 1

Omdat er plan achter zit en met Jetmo en andere slapdruipers gaat het vanaf 2021 alleen maar gemakkelijker.

grindbak | 08-06-20 | 14:07

Eén van de meest invloedrijke figuren binnen deze Hazimi beweging is de Nederlander Abu Asim Al-Maghribi (google => zn facebook-pagina). Hij runt de Facebook-groep en de Telegram-kanalen en woont gewoon in Utrecht. Waarom laten we dit soort haatzaaiers die prediken om alle ongelovigen te doden gewoon vrij rondlopen in Nederland??

Geldermalsen123 | 08-06-20 | 13:57 | 1

Vrijheid van religie,
waarbj de ene religie zich kennelijk meer 'vrijheden' kan veroorloven dan de ander...

Aanvuller | 08-06-20 | 16:07

Persoonlijk vind ik het steeds gezelliger worden in Nederland

wilmeister00 | 08-06-20 | 13:57

Verkwanseld land, onze veldwachter beschermde ons vroeger voor gespuis, nu krijgen ze subsidie.

grindbak | 08-06-20 | 13:57

Dat was dus die aangeboden stageplaats ?

likmegaties | 08-06-20 | 13:45

Waarom dat bijvoeglijke naamwoord “extreme” bij moslims schrijven. Wijzen de zogenaamde “niet-extreme” moslims alle haat over ongelovigen, afvalligen, homoseksuelen en het antisemitisme in het directe woord van hun god af?

Alex Delarge | 08-06-20 | 13:42

Goh, 100 maar ?

Grijskijkert | 08-06-20 | 13:33 | 1

voor 150 euro los je dat probleem dus op.

Lt-Kol Kilgore | 08-06-20 | 13:48

Een moslim heeft het liever over Da'isj of Daesh.
Het is hetzelfde maar dan op zijn Arabisch.
Daarmee hoeven ze niet Islamitische Staat te zeggen, IS of ISIS.
Het is allemaal hetzelfde maar dan een vorm van Taqiyya.

Miezerig | 08-06-20 | 13:32 | 2

Omdat zij zelf ook een islamitische staat zijn, zeggen ze zelf. Ze doen ook aan onthoofden en ophangen van homo’s (islamitische staat Iran).

Alex Delarge | 08-06-20 | 13:45

Ze zeggen liever Daesh en ze vinden er niets van, want ze vallen hun broeders niet af. Ook niet als die broeders smerige moordenaars, rovers en verkrachters zijn, want ze plegen die moorden, verkrachtingen en overvallen voor hun geloof. En daar past kritiek niet, De eerste door Moslims georganiseerde massa manifestatie tegen het Jihadisme of andere vormen van Islamitisch geïnspireerde terreur moet nog steeds komen,

Heiner | 08-06-20 | 22:03

Overheid faalt dus compleet. Zorgmoeders erop want jongens doen "afstand" van IS, terwijl men juist een nog radicalere leer aanneemt. Bedankt, NRC.

klimaatsloper | 08-06-20 | 13:25

Komt er naast deze Top100 ook een Top40, TOP2000, Alarmschijf en Klapper van de Week?

Watching the Wheels | 08-06-20 | 13:23

Weet je wie ook zo van moslimextremisten houdt?

Zeiss | 08-06-20 | 13:20 | 4

jemoeder?

wilmeister00 | 08-06-20 | 13:58

Margriet van der Linden?

Diederik_Ezel | 08-06-20 | 14:02

Sylvana?

ChupaChupa | 08-06-20 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

En weer is er een rechtstreeks verband met Saoedi Arabië. Voor de liefhebbers wat officiële lectuur: www.politieacademie.nl/kennisenonderz... Waarin ook een rol voor de Raad van Geleerden in dat land. Een college dat de feitelijke macht in het koninkrijk in handen heeft (samen met het huis van Saud) en schathemeltje rijk is. En een deel daarvan graag uitdeelt aan het soort lieden als in het artikel hierboven beschreven.

En alle westerse regeringen weten dit ook.

Rest In Privacy | 08-06-20 | 13:18 | 2

En de VS steunt SA. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Frau Merkel | 08-06-20 | 13:58

. Maar gelukkig is ons Koningshuis goed bevriend met hen, dus gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand.

Mallepietje1001 | 08-06-20 | 13:59

Tuurlijk, nog 100 verwarde genderneutralen erbij. Niks aan de hand mensen, risico van de multiculturele samenleving. Het wordt zo langzamerhand wel beklemmend op deze manier

Rest In Privacy | 08-06-20 | 13:11

Kan iemand mij het verschil uit leggen tussen het wezen van IS - Hazimi en BLM, en het wezen Antifa, Radfem, extreme milieugroeperingen.

Arachne | 08-06-20 | 13:07 | 1

De motivatie om u om te leggen is wat anders, de rest is gelijk.

Frau Merkel | 08-06-20 | 13:59

Overigens is Mohammed hier niet schuldig aan. Dat was gewoon een krijgsheer die prima in z'n tijd paste. Het waren zijn opvolgers die in de 300 jaar na hem een prima machts- en verdienmodel zagen en de zaak aanscherpte tot een doctrine waar men niet uit kon en nog steeds niet uit kan ontsnappen. Uitermate succesvol gebleken.

aflaatverkoper | 08-06-20 | 13:02 | 7

@Lt-Kol Kilgore | 08-06-20 | 13:51:

En dat is dus een mythe.
Het beste bewijs dat het Arabische schiereiland vóór de plundertochten van Mohammed redelijk vredelievend was, zijn de islamitische verhalen over Mohammed.

De plunderende proleet overviel tientallen dorpen en karavanen, en won eigenlijk altijd omdat die nooit beschermd werden.
Toen de roverhoofdman de joodse stam Banu Koeraiza aanviel, gaven zij zich vrijwillig over; er van uitgaand dat ze dan gespaard zouden blijven. In plaats daarvan werden alle jongens en mannen onthoofd, en alle vrouwen en meisjes tot slaaf gemaakt.
Als hij later de joodse dorpen op Khaybar aanvalt, verdedigen de dorpelingen zich met stenen en landbouwwerktuigen.
De multiculturele stad Mekka (dan al lang een bedevaartsoord) geeft zich zonder slag of stoot over, omdat ze ondanks hun rijkdom nauwelijks een leger hebben.

Dat wijst allemaal niet op een gewelddadige cultuur. Mootje dankte zijn successen aan de vredelievendheid en de vrijheden van de "ongelovigen". Moeten we maar heel gauw van leren.
Si vis pacem, para bellum.

Dandruff | 08-06-20 | 14:48

@Dandruff | 08-06-20 | 14:48:
Ja, het was gewoon een ordinaire rover en daar werd later dankbaar gebruik van gemaakt door de Arabieren om hun macht uit te bouwen onder de vlag van de islam. Die Mohammed moet je niet groter maken dan dat ie was en al helemaal niet als profeet zien.

aflaatverkoper | 08-06-20 | 15:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch lekker als mensen met een bepaald wereldbeeld i.i.g. een beetje consequent blijven. Waarom ze dan braaf het vuilnis buiten zetten is dan weer minder duidelijk, genoeg werk aan de winkel hier zou je zeggen.

KUNdevis | 08-06-20 | 13:00

Misschien kan Claudia de Breij een petitie starten?

Diederik_Ezel | 08-06-20 | 12:57 | 1

Of een mooi liedje zingen.

geile pater | 08-06-20 | 13:08

En zo moeten we dus 24 uur per dag bang zijn voor van alles en nog wat.
Als we daar nou eens mee stoppen en weer eens wat ruggegraat tonen.

OudeNederlander | 08-06-20 | 12:57 | 5

@Graeme Reaper3779 | 08-06-20 | 13:02: Eens met de 2e zin. Maar bang? Nee echt niet.

Lupuslupus | 08-06-20 | 13:07

@Lupuslupus | 08-06-20 | 13:07: Bang zeker niet. Wel in toenemende mate teleurgesteld in het "ziende blind, horend doof"-gehalte van de "boven-ons-gestelden". En kotsmisselijk van al het wegkijkende, bagatelliserende linksdraaiende deugkrapuul. Dat ook en vooral namelijk.

Grijskijkert | 08-06-20 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat wonen we toch in een schitterend land.

wiers | 08-06-20 | 12:55

Na extreem komt toch altijd het woord rechts?

Premier Trutte | 08-06-20 | 12:55 | 1

Zeker, ook in dit geval. Het zijn zelfs fascisten, want ze stellen het belang van de religie boven dan van het individu.

Chuck the plant | 08-06-20 | 12:57

Wat vindt Sigrid Kaag hiervan?

Rest In Privacy | 08-06-20 | 12:53 | 4

Die doet haar kont nog een extra keer omhoog naar het Westen en geniet van een paalesteijn.

Eddy67 | 08-06-20 | 13:05

Wel bijzonder eigenlijk hoe die lui van die mislukte partij D66 de staatsomroep domineren terwijl ze er in peilingen maar matig voorstaan

Diederik_Ezel | 08-06-20 | 13:07

Kaag heeft al verkering.

Watching the Wheels | 08-06-20 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Nou. Ik neem aan dat er vanavond zo'n hazimi bij M zit om dit te duiden?
En dan als tegenwicht, uiteraard, een gematigde oorlogsmisdadiger van isis.

Dandruff | 08-06-20 | 12:52 | 1

Helder!

Basil Fawlty | 08-06-20 | 13:56

Toch apart dat men dan niet principieel de outkieringen weigert van een afvallige samenleving

BASinnic | 08-06-20 | 12:52

Ah kijk. Die zullen binnenkort van mevrouw Kaag een mooie subsidie ontvangen.

Zeiss | 08-06-20 | 12:51

"Zijn voornaamste boodschap is dat een ieder die afwijkt van de radicaal-islamitische leer, een afvallige is en daarom gedood mag worden. Wie weigert zo’n persoon tot afvallige te bestempelen, wordt hiermee in de ogen van Hazimi zelf óók afvallige. Dit principe werd vanaf 2015 omarmd door een deel van IS, maar ging de leiding van de terreurorganisatie een stap te ver..."

Wat fijn dat sommigen dit een stap te ver vinden. Zelf zou ik het hele pad tot aan het begin terug stappen en helemaal opnieuw beginnen. En dan misschien op een wat meer vredelievende manier.

Rest In Privacy | 08-06-20 | 12:49

Misschien moeten we eens met een paar man de Dam op gaan om hier tegen te demonstreren. “Kuffar Lives Matter” zouden we onszelf dan wellicht kunnen noemen...

Mark zit te Dutten | 08-06-20 | 12:48

Mooi man die religie van de vrede.
Begrijp ik het goed dat als het "westen" zich er verder niet mee bemoeit, de ene extreme groep de andere nog-extremere groep uitroeit (of vice versa)?

De verwarde man | 08-06-20 | 12:45

Soms verlang je terug naar Al Quaida

Johan1235 | 08-06-20 | 12:44 | 1

Dat is nu de gevestigde orde in Afghanistan.
Bleken achteraf best mee te vallen in vergelijking met IS.
Nu met de Hazimi's valt IS wel mee, best kans dat ze een eigen staatje eraan overhouden.

De verwarde man | 08-06-20 | 12:47

Welkom in de Nl bananenrepubliek

Zuster01 | 08-06-20 | 12:42

Hè hè, eindelijk weer eens iets anders dan klimaat, Corona en die eeuwige blake racisten! Lieve haatlims, waar waren jullie al die tijd? Toch niet in een klimaatneutraal hutje op de heide boze witte mannenfilms kijkend Corona aan het ontwijken, toch??

Nederlanddraaitdoor | 08-06-20 | 12:42

Mijn islamitische buurmannen (shoarma links en rechts) zetten elke dag hun rotzooi buiten.

aflaatverkoper | 08-06-20 | 12:40

Het wordt tijd voor een rechtse politieke partij, die zegt dat het wel wat minder... oh wacht...

Dubbelepunthoofd | 08-06-20 | 12:39

Heeft Kaag al een paar miljoen overgemaakt?

Piet Karbiet | 08-06-20 | 12:37

Lijkt mij dat je met deze groep dezelfde maatregelen moet nemen als met Covid 19. Lockdown, isoleren, opsluiten , iets meer dan 1,5 meter en dan verdwijnt het vanzelf. Maar dit is blijkbaar een "dodelijk virus" dat geen aanpak nodig heeft.

Magmacarta | 08-06-20 | 12:37 | 1

1.5 meter onder de grond lijkt me verstandig met dit heerschap.

BBRDWR | 08-06-20 | 12:38

Oppakken, uitkering afpakken en tewerkstellen.
Kan geen normaal denkend mens het mee oneens zijn.

DrumPiet | 08-06-20 | 12:35

Het theologische verschil zit 'm er in wie als afvallige moslim mag worden beschouwd. Immers, afvallige moslims zijn ongelovigen en mogen dus gedood worden in de jihad. In de ogen van sommige zijn ook de mensen die precies de regels van de Wahabisten volgen maar die andere moslims die mildere opvattingen hebben niet tot afvallige verklaren ook afvallig.

omanders | 08-06-20 | 12:34 | 3

O, dat zegt het artikel ook al. Bericht aan mezelf, eerst *hele* artikel lezen.

Is wel goed nieuws overigens, want zet de deur open voor intern geweld.

omanders | 08-06-20 | 12:36

Mjah, u kunt gewoon stoppen bij 'afval...'. Want dat zijn ze allemaal. ... lig of niet.

Graeme Reaper3779 | 08-06-20 | 13:05

We zijn inclusief, tolerant, multi-culti.
We laten zelfs daarmee groepen toe die dat niet zijn en helemaal niet van plan zijn deel uit te maken van dat inclusieve multi-gedoe, Integendeel.
Maar dat willen sommigen idealisten nog steeds niet zien. En ook niet dat het perse vanzelf goedkomt. Hoe naief.
Hoe tolerant kun je zijn voor intolerantie?

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 12:34 | 4

@Appsole | 08-06-20 | 12:47:
Is een Karl Popper ding. Ayaan Hirshi Ali haalt het aan in haar interview over haar boek Dahwa.
Zie :
www.youtube.com/watch?v=Bx2hEc7Dlcg&a...
"
Ayaan Hirsi Ali: The contemporary Western mind is taught to collaborate, to cooperate, to compromise.
Peter Robinson: Pluralism.
Ayaan Hirsi Ali: Pluralism, tolerance, all, to me, fantastic ideas and a fantastic attitude toward the world, but sometimes you get to a place where it is impossible to compromise, and I think deep down, the contemporary Western mind just ... It's not that we don't get it. It's that when you get it, then what?
"

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 12:59

@Appsole | 08-06-20 | 12:47:
"Peter Robinson: So here you have this paradox, that in order to sustain a tolerant society, you need to draw very sharp lines around it and say, "This, inside, as much tolerance as we can manage, but there are lines, and outside, we claim the right to suppress the intolerant."

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 13:05

Het is fascinerend hoe extreem intolerant toleranten zijn tegenover gematig intoleranten.
Hoe tolerant!

ChupaChupa | 08-06-20 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

Er is maar één goed geloof, en dat is absoluut niet de islamwaanzin. Wat dat andere is, naakt mij weinig uit

bart2653 | 08-06-20 | 12:34 | 1

Naakt is niet fout.

Appsole | 08-06-20 | 12:48

"Wie weigert zo’n persoon tot afvallige te bestempelen, wordt hiermee in de ogen van Hazimi zelf óók afvallige."
Waar ken ik dat toch van?
O wacht!
klimaathysterie
EU hysterie
massa-immigratie hysterie.
Ik weet het!
Politiek correcten!

jemagookniksmeer | 08-06-20 | 12:33 | 2

Zal rechts ook wel hier en daar voorkomen.
Het is gewoon die 'Als je niet voor ons bent, bent je tegen ons' drogreden.

Ben je voor Ajax of ben je voor Feijenoord?
Als je dat hele voetbal nou niet kan boeien, wat moet je dan zeggen.

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 12:39

Zelfs in dit blog is het "gevaarlijk" om een mening te hebben. Toch beloof ik mijn en jouw woorden te steunen. Weg met "links", weg met "rechts".

Appsole | 08-06-20 | 12:52

Ik vind het al heel wat dat deze jongens hun vuilnis nog buiten zetten. Die witte tokkies flikkeren alles gewoon op het 'miljeuplein' naast de ondergrondse containers. Da's pas erg.

Dubbelepunthoofd | 08-06-20 | 12:32 | 1

Islamitische vrouwen daarentegen flikkeren hun vuilniszakken massaal over het balkon van hun flat naar beneden. Niet omdat ze te lui zijn om naar de container te lopen, maar omdat ze niet zonder mannelijke begeleider de flat uit mogen. Doen ze dat wel, dan krijgen ze later een pak slaag om de "eer" van het gezin te redden.

petersteenkamp | 08-06-20 | 16:43

De MSM en AIVD zeggen toch steeds dat we ons meer druk moeten maken om extreem rechts?
Je ziet het ook op elke straathoek: Joodse restaurants die belaagd worden, grote groepen die samenkomen, mensen die 'gecanceld' worden, iedereen draagt dezelfde kleding, vingerwijzen naar andere rassen, dat soort onfrisse zaken.

Oh wacht....

Deflatiemonster | 08-06-20 | 12:32 | 2

Allemaal extreem rechts. Hitler wat immers ook extreem rechts en tegen joden.
Dus.

jemagookniksmeer | 08-06-20 | 12:35

Je kunt hier inderdaad over de kaalkoppen lopen.

Spring Bruissteen | 08-06-20 | 13:00

*op topic klikken doet*
NL ALERT
*onder bed duiken doet*

threeheadedmonkey | 08-06-20 | 12:31 | 1

Na een half uur er toch maar onderuit gekomen zie ik.

BekiekUtMoar | 08-06-20 | 13:10

Die 100
Kunnen Nederland of
Europa behoorlijk ten val brengen.

Hollandse_blauwe | 08-06-20 | 12:31

Het is tijd voor een frisse nieuwe naam onder militante moslims (eigenlijk alle moslims dus). Na Taliban, Al Qaida, Is, is het nu tijd voor Hazimi! Nieuw logo, nieuwe naam, nieuwe slogun, kom er maar in!

Bloemschikliefhebber | 08-06-20 | 12:31 | 1

Och hemel. Kunnen al die enveloppen en briefpapier naar het grof vuil. Wat een aanslag op het milieu en CO2. Verschrikkelijk.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 12:41

Lama

JohnLocke | 08-06-20 | 12:30

Weet je, we kunnen zeiken met zijn allen, Die mensen veroordelen en van ons afstoten.

Maar het probleem lieve mensen, ligt bij ons. We moeten waarderen dat zij andere normen en waarden hebben. Respecteren dat ze ons dood willen hebben. Bejubelen dat de verzuiling 2.0 ontstaat. En werken beste mensen, werken aan een betere wereld en om belasting af te dragen. Je moet er toch niet aan denken dat die lieve exotische mensen zelf aan de slag moeten? Ben je gauw gek! Mallerds.
Neen neen: Wij zijn wit, wij zijn shit! Dat is het motto.

Dus bek houden en doorlopen!

Toetsenbordcomplex | 08-06-20 | 12:30 | 1

En doorbetalen...

Enter Yeti | 08-06-20 | 12:58

En als ze dan binnen willen, lees: van de voorzieningen willen profiteren, zeggen ze gewoon onder ede dat ze 'IS afgezworen hebben'. En feitelijk klopt dat.

En daar nemen de Nederlandse (en Europese) naïeve kneuzen-leiders dan genoegen mee.
Want dat ze gewoon naar het andere evil overstappen komt niet in de domme koppen van de Nederlandse (en Europese) naïeve kneuzen-leiders op.

Realism Is All | 08-06-20 | 12:28

Nou, eens kijken of DENK zich durft uit te spreken.
Meestal gaan ze draaikonten.
Als ze voor bepaalde opvattingen zeggen te staan maar het derhalve niet eens kunnen zijn met wat Erdogan doet bijvoorbeeld.
'Laat dat duidelijk zijn'.

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 12:27

Dat is goed nieuws voor de vvd-stemmers. Al Qaida hebben ze inmiddels al min of meer genormaliseerd, want niet zo extreem als IS. Zodoende mag Al Qaida gewoon bewapend worden, en is het vast ook niet nodig om Al Qaida-activisten te bestraffen. Bovendien kunnen de banden met Turkije, de hoofdsponsor van Al Qaida, dan nog verder aangehaald worden. En nu kan exact hetzelfde gebeuren met de Islamic Justice Warriors van IS. Jippie!

obominotie | 08-06-20 | 12:26 | 1

Bij Toyota wrijven ze zich alweer in de handjes...

Graaisnaaiert | 08-06-20 | 12:50

Gelukkig heeft Nederland grenzen die we verdedigen met een top krijgsmacht.

Jan de Vries | 08-06-20 | 12:26 | 1

Yep, in crisistijden komen de grootste idioten boven drijven.
Zien we al 10 weken.
Usa
Mokum
Den Haag
Rotterdam
etc etc

joppo0 | 08-06-20 | 12:29

Toch lekker, even een uitstapje naar andere geloofswaanzinnigen.

Lood om oud ijzer | 08-06-20 | 12:26

Ze hebben te weinig gedood

Eddy67 | 08-06-20 | 12:25

Heee, dit is weer een leuke vingeroefening
voor de AIVD-GCHQ-NSA + de drone-force van de VS:
(Ja jammer dat dat laatste steeds nodig is, ik heb ook liever eigen Reapers).
.
Even de berichtenstromen analyseren,
de persoon Hazimi opsporen,
en een Hellfire op zijn (auto)dak laten landen,
Ik zet het bier en de chips alvast klaar...

hotmint | 08-06-20 | 12:25 | 1

Dat ze daar nog nooit opgekomen zijn...

Enter Yeti | 08-06-20 | 12:57

Monopolie op de waarheid denken te hebben.
Zelfs over zaken die je niet kunt aantonen.
Wie is er niet groot mee geworden.
Iedereen die het niet met je eens is ruim je uit de weg, uiteindelijk blijf je over en dan heb je dus gelijk.
Logisch toch.

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 12:24

Genoeg reclame. Dit zijn toch wel de beste_immigranten voor de EU. NOG meer noodzakelijk voor de omvolking dan de bootjes vol met zwart-matterend leven.

Doe er maar een wijk vol mee.

Jan Passant mk2 | 08-06-20 | 12:23

Nou, kijken hoe Antyfus hier tegen gaat optreden...

Zeiss | 08-06-20 | 12:22 | 1

Die kijken wel link uit. De SA werd uiteindelijk ook vervangen door de SS.

Graaisnaaiert | 08-06-20 | 12:50

Ze zouden zich aan kunnen sluiten bij de BLM-beweging, zoals die nu vorm krijgt. Ijzersterke alliantie, eenzelfde mind set, dezelfde vijand.

Schoorsteenveger | 08-06-20 | 12:21 | 2

Al lang gebeurt.

joppo0 | 08-06-20 | 12:30

"Alle culturen zijn gelijk" en "je moet niet mensen niet labelen of in hokjes duwen". Dat was jarenlang het mantra van onze linkse vrienden. 't is alleen zo vervelend dat de werkelijkheid zich weer eens niets aantrekt van de idealen.

nobele wilde | 08-06-20 | 12:21 | 2

Sinds links streng in de rassenleer is en identiteitspolitiek toepast hebben zij het minder over labelen en in hokjes duwen.
De schurken weten echt wel dat dit precies is wat zij zelf doen. Die tegenstrijdigheid zou demense kunnen opvallen.
Dat laatste maakt weinig uit in een linkse media-wereld waar feiten niet meetellen, maar kan cosmetisch storen.

Jan Passant mk2 | 08-06-20 | 12:32

Het grote probleem is dat de uitspraak "alle culturen zijn gelijk" nooit vanuit één van die culturen gedaan kan worden, wil deze algemene geldigheid hebben. Je moet noodzakelijkerwijs een positie innemen buiten of boven alle culturen. Maar wat is die positie dan? Een meta-culturele positie? En wie sanctioneert die positie dan?
Wat je in werkelijkheid ziet gebeuren is dat die uitspraak gedaan wordt vanuit een positie waarvan men al te gemakkelijk aanneemt dat die zich boven de culturen bevindt, namelijk de rationele, wetenschappelijke, relativistische positie, de positie van het gezonde verstand waarvan gemeend wordt dat het gewonnen heeft van geloof en bijgeloof, van leugen en dwaalleer.
Dat relativisme bijt zich, om positie te houden, zichzelf in de staart door van de daken te schreeuwen dat vooral die cultuur die dat relativisme heeft voortgebracht als eerste aan de beurt is om kritisch bejegend te worden en als eerste zijn waarheden dient in te leveren. Ziehier de oorsprong van het "weg met ons". "Kijk eens hoezeer wij alle moeite doen om onszelf, onze cultuur en onze geschiedenis weg te relativeren. Kijk hoeveel moeite wij doen om aldus het multiculturele ideaal een fundament te geven. Als wij, als aanjagers van de multicultuur daartoe in staat zijn, dan moet ook u daartoe in staat zijn en kunnen wij vreedzaam naast elkaar leven!" roepen de postmodernen, en zij hopen daarmee hun macht te kunnen bestendigen en uitbreiden.
Maar de werkelijkheid is weerbarstig. Lang niet alle culturen vertonen de bereidheid zichzelf en hun waarheid te relativeren, en sommige zijn van zins om hún cultuur en hün waarheid als alleenzaligmakend aan de rest van de wereld, inclusief de multiculturalisten, op te leggen, zonder meer, compromisloos.
Als je "alle culturen zijn gelijk" roept, dan zeg je impliciet "ik relativeer mijn eigen cultuur".

Schoorsteenveger | 08-06-20 | 12:41

"Zijn voornaamste boodschap is dat een ieder die afwijkt van de radicaal-islamitische leer, een afvallige is en daarom gedood mag worden. Wie weigert zo’n persoon tot afvallige te bestempelen, wordt hiermee in de ogen van Hazimi zelf óók afvallige."
Verrek, dit is letterlijk de Social Justice Warrior doctrine.

Abject | 08-06-20 | 12:21

Wat is er toch aan de hand met die mensen....

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 12:20 | 3

Mijn 'educated guess'?

Het handelt om extreem gefrustreerde mensen met een enorm minderwaardigheidscomplex. Van jongs af aan hebben ze altijd gehoord dat zij vanwege hun geloof 'superieur' zijn aan alle westerse ongelovige honden, varkens, en apen, maar tegelijkertijd zien ze dagelijks om zich heen dat die honden, varkens, en apen allemaal succesvoller zijn dan zijzelf. Er is dus jarenlang sprake van een gigantische 'cognitieve dissonantie' in de breinen van die lieden.

Ze hebben - vaak - hun scholen/opleidingen niet afgemaakt, kunnen ook niet veel, zijn begonnen rottigheid op straat uit te halen, promoveren door naar de criminaliteit, belanden in gevangenissen, realiseren zich dat ze nooit genoeg geld zullen hebben voor die dure auto's tenzij door drugscriminaliteit en plofkraken, en 'herontdekken' dan de islam. Het worden als het ware 'born-again' moslims. Maar altijd in het extreme: radicaliseren, gaan in malle kleding lopen, laten hun baard staan (of in het geval van meisjes, gaan gezichtsbedekkende kleding dragen), en keren de Nederlandse, westerse samenleving finaal de rug toe.

Dan besluiten ze uit te reizen naar Syrië, waar ze echt volgens de voorschriften van de profeet kunnen leven, maar als hun misdadige, bloeddorstige kalifaatje opgerold wordt, willen ze allemaal weer terug naar de uitkeringen en gratis sociale huurwoningen van Nederland.

En de regering laat dat gewoon gebeuren, dat is het ergste.

Dr_Johnson | 08-06-20 | 12:38

Welkom, welkom in ons mooie land.

Rest In Privacy | 08-06-20 | 12:20 | 2

Hallo Kuifje,

In Duitsland heet Kuifje ‘Tim’
Tim und Struppi!!
Graag gedaan.
GruB,
Rick.

RickTheDick | 08-06-20 | 12:26

Islam is vrede, niks aan de hand, gewoon doorlopen en straks weer allemaal VVD stemmen.

Klapsigaar | 08-06-20 | 12:19 | 1

Nou dan steek jij tegen die lui toch gewoon een vinger op en stemt Groenlinks?

Prinsemarij | 08-06-20 | 12:23

Naar Minneapolis sturen als special forces

dathoujetoch | 08-06-20 | 12:18

"... Worden veelal over het hoofd gezien door locale overheden".
Waarom hebben locale overheden hier iets mee te maken? Die kunnen amper bijstandsfraude aanpakken. Llat dat aub aan de NCT over of een groep die wél mag schieten zeg. Waar hebben we de EU eigenlijk voor? Oh, wacht...

TmC | 08-06-20 | 12:17

Hoe moet je gematigd zien? Laten we een vergelijk maken met NL politiek. Blood an honour etc is extremistisch. Ik denk sgp, cu, pvv en fvd zijn extreem rechts. Cda en vvd, zijn gematigd extreem rechts. Pvda is gewoon de weg kwijt. Laats maakte Turkije schoon schip in die regio om van deze extremisten te bevrijden. Heel USA, EU en andere terreurgroepen vonden het niet leuk. Als jullie IS geen prima kerels vinden, waarom lopen jullie dan in de weg van Turkije?

Kaan78 | 08-06-20 | 12:17 | 12

@obominotie | 08-06-20 | 12:59: Voor iemand die op geenstijl reaguurt ipv zijn broeders helpt tegen Turkije ben je best strijdlustig. Ze zijn aan het verliezen tegen Turkije. Moet je dan niet meehelpen ofzo?

Kaan78 | 08-06-20 | 15:49

@lingo star | 08-06-20 | 13:04: ik vind dat als je een terreurorganisatie bent dat kinderen ontvoert en verkracht, mensen onder druk zet en berooft, en vermoord je geen recht van spreken hebt en zelfs recht van leven heb ik moeite mee. Ze krijgen een kans om over te geven en daarna krijgen ze een verdiende kogel. Ieder weldenkend mens maakt geen onderscheid in goede en slechte terreur. Maar als je geen waarden en waardigheid hebt snap ik wel dan je zonder morele grenzen vaak van standpunt kunt wisselen zolang het je uitkomt. Ik kan er geen respect voor opbrengen. Maar gelukkig heb je hier veel gelijkgestemden. Dan zijn jullie lekker samen zielig.

Kaan78 | 08-06-20 | 15:54

"Laatst"? Erdogan is gewoon aan het landjepikken, meer niet. Hij ruimt helemaal niets op, hij geeft de Jihadistische moordenaars en verkrachters baantjes als huurling en hij verschaft ze onderdak in een land wat hem niet toebehoort. Een echte Islamitische oorlogshitser, dus. net als die Turkse dienstplichtontduikers in Europa die op hem stemmen,

Heiner | 08-06-20 | 20:08
▼ 9 antwoorden verborgen

Te extreem voor IS, maar niet te extreem voor NL: "Je bent welkom, welkom in mijn land!".

Festen | 08-06-20 | 12:17 | 1

Als je openstaat voor het gedachtengoed van een vroegmiddeleeuwse massamoordenaar is dat blijkbaar geen minpunt, nee.

Heiner | 08-06-20 | 20:19

Maar dit wordt er ook nog gezegd over teruggekeerde Syriëgangers:

"Als een oud-strijder afstand neemt van IS, zien deze instanties dit als teken dat van hem of haar een minder grote dreiging uitgaat. Maar volgens NTA hoeft dit helemaal geen positieve ontwikkeling te zijn, omdat IS dikwijls wordt ingeruild voor de nog radicalere Hazimi-tak. „De uitspraak ‘ik neem afstand van ISIS’ kan een zeer extreme betekenis hebben, hoewel dit in eerste instantie goed nieuws lijkt”, aldus het rapport."

Ik vind het onbegrijpelijk dat de regering tot op heden nog steeds niet collectief het Nederlanderschap van al die IS ratten heeft ingetrokken. Er zou alles uit de kast getrokken moeten worden om ervoor te zorgen dat die lui Nederland nooit meer binnen komen. In plaats daarvan is het nog steeds zo dat ze 'opgehaald' worden, zodra ze zich melden bij een Nederlands consulaat of ambassade (en hier vervolgens een rechtszaak(je) aan hun broek krijgen, met een Mickey Mouse strafje).

De Nederlandse overheid speelt met deze gevaarlijke 'aliens' en hun kinderen, die hier totaal niet thuishoren, een soort Russische roulette met als inzet de levens van autochtone Nederlanders. Ik vind het echt schandalig.

Dr_Johnson | 08-06-20 | 12:17 | 3

Daar komen demonstraties van want dan worden Islam-patiënten gauw even tot ras gemaakt.
Dus halen we ze maar beter op.

Realism Is All | 08-06-20 | 12:32

In plaats van ervoor te zorgen dat die lui Nederland nooit meer binnenkomen, kun je ze beter opsporen en uitschakelen. De Franse geheime dienst heeft hier goede resultaten mee geboekt. Zo zorg je ervoor dat die lui nergens meer hun verderfelijke gedachtegoed uit kunnen dragen.

Spring Bruissteen | 08-06-20 | 12:34

Er is maar één manier om van Jihadisten af te komen en dat is verdelgen. Het liefst voordat ze een ander kwaad doen. Van de "gematigde Moslims" moet je het in dit geval niet hebben.

Heiner | 08-06-20 | 20:26

Wat in de zandbak zit moet in de zandbak blijven........... en wie in de zandbak wil moet er per omgaande heen worden gestuurd! Punt!

Fatwabuster | 08-06-20 | 12:15 | 2

Bleib im Sandkasten.

RickTheDick | 08-06-20 | 12:20

Als ze maar een chirurgisch mondkapje dragen tijdens de uitvoering van hun idealen.

RickTheDick | 08-06-20 | 12:15 | 2

Minstens anderhalve meter afstand houden!

Rest In Privacy | 08-06-20 | 12:20

@RickTheDick Daarom willen ze graag dat het boerka verbod van tafel gaat, ideale tenten voor allerlei wapentuig en geen Boa die naar het mondkapje vraagt.

kapt.Jerkoff | 08-06-20 | 12:31

Honderd nieuwbakken jongerenburgemeesters. Lijkt me een honderd en een te veel.

suscrofa | 08-06-20 | 12:15

haha 100 leeghoofdigen vol haat. Je moet wat als je niets kan.
Laat ze maar lekker doorhaten - goed voor ze. Bouwt karakter.
Tegen de tijd dat ze zich totaal opgenaaid hebben, hoef je alleen maar "hey, een Jood, daar, hij dook net het water in" tegen ze te zeggen en hops/plons, daar gaan ze. Vergeet niet ze vlak daarvoor een beademingsapparaat van touwen en bakstenen aan te smeren. Klaar.

r@zor - InFiDeLz! - | 08-06-20 | 12:15

Ja, laten we het eens over de hedendaagse wrede slavenhandel van IS hebben, Akwasi. We moeten globalistisch denken dus ik zit er klaar voor. Trap ze in het gezicht jongen.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 12:14 | 3

Ho, ho Piet. Wat de blanke overheerser deed 300 jaar geleden is veel belangrijker dan wat er heden te dage in Afrika gebeurt!
Racist.

Dick Luyenlomp | 08-06-20 | 12:18

@Dick Luyenlomp | 08-06-20 | 12:18: Ach, natuurlijk. En Boko Haram zijn geen witten dus dan is het minder erg om schoolmeisjes tot slaaf te maken.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 12:34

Veel van die influencers hebben geen enkele moeite om naar Dubai te vliegen.

Rest In Privacy | 08-06-20 | 12:36

Nederland wordt elke dag weer een stukje mooier. Heerlijk dat wij in harmonie leven omdat iedereen zich zo lekker aan past aan onze cultuur.

Ow wacht nee jullie slopen onze cultuur en zeggen dat we allemaal racisten zijn.

Noord Afrikanen die oproepen tot het slopen van de gevels in Amsterdam.

Een warm bedankt van een Hollands gezin.
Leuk dat je er bent.

Jammer dat je de energie niet stopt in het beter maken van je land van afkomst.

Maar dat durf je waarschijnlijk niet....
Kan nog altijd, grijp die kans.. en stop met mij te irriteren.

King Wasimoo | 08-06-20 | 12:14

Hazimietjes Lives Matter!

Rest In Privacy | 08-06-20 | 12:14

Is #nietmijnislam al trending?

TonieKolonie | 08-06-20 | 12:14 | 1

Er bestaat geen gematigde islam, als jij als islamitische mens je minder sympathieker vereenzelvigd met een meerderheid van moslimextremisten, is het ook gewoon je kop eraf!
Het spagaat van moslims is dat er altijd wel iemand meer extremistische ideeën heeft en anderen dan beschuldigd van beledigingen aan het adres van Mohammed als je ook die extremistische ideeën niet omarmd, want je ertegen keren is dan weer, kop eraf!!
De islam is een haat ideologie en de mate van praktiserend en uitvoering ligt aan de hoeveelheid extremisten in een land, in ons land dus teveel.

TijdelijkOptimist | 08-06-20 | 12:30

Jij bent welkom, welkooooom, welkoooom in mijn land!

Dick Luyenlomp | 08-06-20 | 12:14

Zouden die zich ook aan de 1,5 meter afstand houden?

Calastir | 08-06-20 | 12:13 | 2

Zonder hoofd op m'n romp meet ik ook zo'n anderhalve meter...

Ommezwaai | 08-06-20 | 12:14
-weggejorist-
frank4444 | 08-06-20 | 12:13

Ik ben ook lid van een parochie.

SchimmelSchwanz | 08-06-20 | 12:12

De makkelijkste oplossing om van dat soort gasten af te komen: stoppen van de uitkeringen!!

TijdelijkOptimist | 08-06-20 | 12:12 | 1

Meneer dat is de meest zinvolle tegel alhier. Jammer alleen dat links u tegenzit die moeten er nl. allemaal van vreten

Slough | 08-06-20 | 12:24

De islam is dus zo volslagen krankzinnig dat zelfs IS gematigd was.

Overigens lijken deze knakkers voor de gemiddelde westerling dus niet gevaarlijker dan IS zelf. Ze zijn alleen wat sneller geneigd zich tegen andere moslims te keren.

C1O2 | 08-06-20 | 12:11

Extremer dan IS. Dat dat nog kan. Blijf maar verrasseningen leveren, die Islam, net zoals die Matroesjka's. Elke keer als je denk dat het niet nog extremer kan komt er nog eentje het nest uitkukelen.

Graaisnaaiert | 08-06-20 | 12:11 | 2

IS heeft jargen geleden les genomen van de Mexicaanse drugsmaffia. Deze maffia had in de gaten dat het bij het begaan van wreedheden van belang is deze via pr te verspreiden. Het bericht aan te laten komen, zeg maar.

Knufter | 08-06-20 | 12:13

@Knufter | 08-06-20 | 12:13:
Creepy. Daar zijn deze maatschappij, deze samenleving, onze handhavers en onze inlichtingendiensten dus totaal niet op ingericht. We krijgen die lieverds van de mocromaffia al niet onder controle, laat staan dit soort hardcore killers en slachters.

Graaisnaaiert | 08-06-20 | 12:28

een soort Black Lives Matter zeg maar, als je zwijgt dan stem je toe. Dit zijn wel de clubs van de toekomst hoor. Zin in!

Rest In Privacy | 08-06-20 | 12:11

Extremer dan IS. Dan is het tijd om de politie op te heffen.

Glasgow Argus | 08-06-20 | 12:10

Fantastisch!
Als iedereen maar duidelijk wordt hoe extremistisch de islam feitelijk is keren hopelijk steeds meer mensen zich af van dit allergrootste gedrocht der ideologieën.
Vooral doorgaan!

Aristotalloss | 08-06-20 | 12:10

Ik heb ook zo'n rood-witte theedoek.
Alleen gebruik ik hem voor de vaat, niet om m'n hersenstam mee af te knellen waardoor er gekke kronkels ontstaan. Mafklappers eerste klas zijn het.

Timide_Aso | 08-06-20 | 12:10

"Ze waren de politie bekend", dat soort kreten hoor ik altijd nadat er weer is een aanslag is gepleegt. Bedoelen dat er tijdens het koffieuur bij de politie over gepraat werd?

jan huppeldepup | 08-06-20 | 12:09

Kan ik mij daar ook voor aanmelden?

If you can't beat them...

Toetsenbordcomplex | 08-06-20 | 12:09

IS Lives matter.

Mark_D_NL | 08-06-20 | 12:08

Lieve mensen, gaat u rustig naar bed. Het superteam van Mark, Jezias, Fem, Robbie, Siggi, Kaj en Lodie houden de wacht, en het zal goed zijn.

Du-u-u-h | 08-06-20 | 12:08 | 1

Die hebben de armen wijd en staan al gebukt om deze gezellige stenengooiers te verwelkomen.

Ommezwaai | 08-06-20 | 12:14

IK las "100 Nederlandse extreme moslims weg bij NOS".

Bijtendehond | 08-06-20 | 12:07

Is er eigenlijk ook nog leuk nieuws vandaag?

Derechtselutser | 08-06-20 | 12:07

Helder. Behalve voor links.

Normpje | 08-06-20 | 12:07 | 3

Zitten een boel hufters tussen :-)

Rest In Privacy | 08-06-20 | 12:28

Dat is het probleem, inderdaad.

Hommel | 08-06-20 | 12:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl