Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dallas. Plunderaars slaan blanke man verrot

Waarschuwing. Goor. Protesten in VS zijn 'natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg zien', volgens de digibokaaldesk van de Staatsomroep...

Langere versie van Dallas-filmpje met die inelkaar geslagen winkel-meneer. Hier ziet u hem met een zwaard. ProTip. Nooit met een zwaard achter een roedel plunderaars aan gaan. Neem een machinegeweer. Of een vlammenwerper. En dan nu: Claudia, Rutger en Sylvana op de piano, met 'Imagine'.
Roundup: van wederom een nacht zware rellen en geweld in heel de VS volgt later. We zijn even hoofdschuddend aan het bundelen wat er in Trumps Amerika’s Amerika allemaal gebeurt momenteel.

Social

Reaguursels

Inloggen

Martin Luther King : I have a dream.
De werkelijkheid : Keep on dreaming.

IndoFortuyn | 31-05-20 | 23:00

Ah, zijn dat die fijne jongens van "All Flatscreens Matter"? Uiteraard met een vleugje kopschop.. Ben helemaal klaar met die zelfbenoemde achtergestelden.

Tom Hagen | 31-05-20 | 22:27 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 01-06-20 | 01:16
-weggejorist-
Tuforial | 31-05-20 | 19:40

youtube: 7-year-old Girl Killed. Blacks Smell "Racism," But Suspect Is Black!
Deze man legt het helder uit.

Tuforial | 31-05-20 | 19:37

Jammer dat geenstijl niet eerst het filmpje laat zien hoe meneer met zwaard zijn/een winkel probeert te verdedigen en als dank hiervoor met stenen bekogeld wordt. Hierna probeert hij toch redelijkerwijs zich uit de voeten te maken, waarna er nog meer stenen richting zijn hoofd gaan. Op dat moment gaat hij in de aanval, wat met recht zelfverdediging genoemd mag worden. Maar hey, blanke man met zwaard valt groep donkere protesteerders aan kopt lekkerder natuurlijk.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 19:35 | 2

Helaas... de blanke man wordt echt als eerste aangevallen door de groep.
Maar dat zal jouw mening niet veranderen: witten zijn altijd de dader nietwaar

johndeer | 01-06-20 | 01:24

De laatste zin in dit artikel: "We zijn even hoofdschuddend aan het bundelen wat er in Trumps Amerika’s Amerika allemaal gebeurt momenteel"

wat een walgelijke reactie. Trump staat aan de juiste kant van deze discussie.. Het zijn democraten die als maar olie op het vuur blijven gooien. Geenstijl doet ook lekker mee zo. Klasse jongens!

p00ner | 31-05-20 | 19:17

Apen van de rots geklommen. Vreselijk!

Marvin_NL | 31-05-20 | 19:13

Blanke vermoord zwarte: 243 keer.
Zwarte vermoord blanke: 533 keer.

Factor twee meer in absolute getallen. Aangezien ongeveer 13% van de bevolking zwart is en zo’n 60% blank, vermoorden zwarten relatief gezien 10x zo vaak een blanke als andersom.

ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2016/cri...

coitus reservatus | 31-05-20 | 18:46 | 4

geluk dat ze nu een politiek incorrecte president hebben die feiten gewoon zou durven benoemen.

Tuforial | 31-05-20 | 19:41

@Snaajoe | 31-05-20 | 18:54: "We create a comprehensive database of officers involved in fatal shootings during 2015 and predict victim race from civilian, officer, and county characteristics. We find no evidence of anti-Black or anti-Hispanic disparities across shootings, and White officers are not more likely to shoot minority civilians than non-White officers. "

www.pnas.org/content/116/32/15877

coitus reservatus | 31-05-20 | 20:27

Snaajoe, helaas is dat ook zo. De cijfers zijn eenvoudig te zien in de Washington post. Het geeft hetzelfde beeld. Factor 1.5 meer blanken gedood door de politie in 2019.

donkieshot | 01-06-20 | 05:25
▼ 1 antwoord verborgen

Beestachtig. Gegeven deze gedragingen is het misschien niet zo gek dat de politie bepaalde groeperingen met een vooroordeel tegemoet treedt. Excessief geweld is altijd fout, maar men vergeet soms nogal makkelijk dat politieagenten ook maar mensen zijn die na hun dienst weer heelhuids thuis willen komen.

MickeyGouda | 31-05-20 | 18:30

Kunnen ze bij de staatsomroep weer brallen dat de onlusten en plunderingen uiteindelijk de schuld van Trump zijn.

Slinkse Klerk | 31-05-20 | 17:53 | 1

En via het bruggetje 'populisme' waarschuwen dat we in NL alert moeten zijn richting Wilders en Baudet. Want dit willen wij hier voorkomen.

artie | 31-05-20 | 19:11

Ik zeg niets meer want ik wordt toch weer weggejorist.

Nietgek | 31-05-20 | 17:52
-weggejorist-
deugnietmee | 31-05-20 | 17:47

Een winkeleigenaar met een zwaard. Ivanhoe had ook een zwaard, maar geen winkel. Wat is het probleem nu?

Nivelleermarionet | 31-05-20 | 17:40 | 1

Ivanhoe had een geldig brevet en deze hallucinante Attilla de Lul njet. Wat hem misschien kan worden uitgereikt is een oorkonde voor het vakkundig imiteren van een kip met x-poten of een hamster die op Schiphol de eerste de beste shredder in rent.

Mazzelstof | 31-05-20 | 17:52

Dankzij de door de MSM en sociale media aangewakkerde massapsychose zorgt een griepje voor een wereldwijde meltdown en staat half Amerika in de fik vanwege een dode zwarte.

Gezonde_Roker | 31-05-20 | 17:27 | 1

In Amerika broeit het al heel lang (zeker al 3 jaar.. sinds Trump werd verkozen). De lockdown heeft dit verergerd en het incident met George Floyd was slechts het excuus dat nodig was om los te gaan.

koter | 31-05-20 | 17:58

Dan zijn er ook nog Afro Amerikanen, die wél wat van hun leven maken.
Zoals Elon Musk, die gewoon raketten omhoog schiet.

The_Master_Bear | 31-05-20 | 17:11 | 3

Elon is van geboorte Afrikaner, maar dat maakt hem nog geen Afro-Amerikaan.

De verwarde man | 31-05-20 | 17:25

@De verwarde man | 31-05-20 | 17:25: Elon is geen Afrikaner. Sjesus man.

unshift | 31-05-20 | 17:45

@De verwarde man | 31-05-20 | 17:25 Bedoel je te zeggen dat je het zwarte ras moet hebben? Waarom noem je het dan niet 'zwarte' als je dat bedoelt?

The_Master_Bear | 31-05-20 | 18:04

Walgelijk! En straks weer verontwaardigd zijn als hetzelfde met een zwarte gebeurt. Nogmaals walgelijk!

Petrus de Dooper | 31-05-20 | 17:10

Iemand al een update hoe het met het slachtoffer is?

RickRD | 31-05-20 | 17:10 | 1

Twee aspirientjes en weer door

Overnijd | 31-05-20 | 17:13
-weggejorist-
Schietmijmaarlek | 31-05-20 | 16:52

Wat een triest dom volk. Boos worden omdat iemand sterft door onnodig geweld, en dan zelf hetzelfde doen. Walgelijk.

Petrus de Dooper | 31-05-20 | 16:48

Verontwaardigt zijn als iemand overlijdt en de straat opgaan om vervolgens.... Iemand zelf het licht uit de ogen te slaan en schoppen. Binnenblijven en deur op slot zou ik zeggen...

merel veld | 31-05-20 | 16:03 | 2

Ben je mal... mensen moeten hun emotie kwijt... net zoals football hooligans ook oden als ze hebben verloren (of winnen)

Frappant dat alle live coverages van de rel... demonstraties nergens meer op de jij-buizen te vinden zijn. Media giganten hebben een beetje genoeg van het sociale ....

litebyte | 31-05-20 | 16:42

AR volladen met hollow points, zou ik zeggen

Overnijd | 31-05-20 | 17:11

Zien we dit vanavond nog in het NOS fakenews journaal?

Piraatbas | 31-05-20 | 16:02 | 3

Zeker! Met ee stukje duiding... jeugdjournaal is overigens vele malen grappiger.

1Vandaag zal daarnaast waarschijnlijk hun 'natuurlijke' stukje framing doen in de altijd selectieve trending topic', en op een of andere manier het linken aan OF China of Rusland... en dan hebben we mogelijk ook nog een 1Vandaag opiniepeiling, de fake-opinie met suggestieve vragen die iedereen ervan moet overtuigen dat heel NL over een bepaald onderwerp denkt laat staan zich drukmaakt.

litebyte | 31-05-20 | 16:34

@litebyte | 31-05-20 | 16:34: Wedden dat het de schuld is van Trump en natuurlijk GS, Baudet en Wilders. Extra probleem in de VS is natuurlijk dat ze geen EU hebben, aldus het Staatsjournaal.

5611 | 31-05-20 | 17:24

Nee, dat zal gaan over het "schandalige gedrag" van Trump. Dat die boze oranje man ruzie maakt met de WHO, gek is want preventief medicijnen slikt en dat die de aanval heeft geopend op grote sociale media bedrijven - alles natuurlijk met een zeer gekleurde en suggestieve uitleg.

De verwarde man | 31-05-20 | 17:33

Fuking malloten!

Hondt | 31-05-20 | 15:52

Gek he, dat het type relschoppers dat je op de beelden kunt zien maar niet door de maatschappij wordt geaccepteerd.

Markutte | 31-05-20 | 15:41 | 1

Dat worden ze blijkbaar dus wel. Dit IS nu de maatschappij.

GeenHeil | 31-05-20 | 15:55

En ... Alle daders mooi in beeld - You're looking at a long, long time in prison, sons

Nederlandop1 | 31-05-20 | 15:31 | 3

En dan kunnen ze dus ook nooit meer stemmen.

Mr_Natural | 31-05-20 | 15:35

''Oh my God, shit shit'' toen kregen ze in de gaten dat ze een probleem hebben.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 15:58

Wat moet dat een mooi gevoel zijn, dat je op politie en justitie kunt vertrouwen.
Hadden wij dat ook nog maar.... *snif*

The_Master_Bear | 31-05-20 | 17:21

Zoveel problemen in dat land. Zijn er nu geen andere geschiktere presidentskandidaten dan twee oude mannen om de boel te gaan aanpakken. Onvoorstelbaar.

Kattie | 31-05-20 | 14:56 | 6

@Usumani | 31-05-20 | 16:12: Bedankt Usumani, voor deze zeer onderbouwde kritiek. Ik lees graag over de geschiedenis en zie slechts een trend. Ik heb echt geen idee wie, wat en waar betrokken is tot in de detail. Populisten en maatschappij ontregelende groeperingen zijn van aller tijden en hebben gemeen door de eeuwen heen altijd op te duiken in onzekere tijden. Onzekere tijden zijn weer als de (huidige) economie de stand van de bevolking niet aan kan en leidt tot de vraag of er voldaan kan worden in de primaire levensbehoeften. Als ik het antwoord precies wist dan zou ik waarschijnlijk nu op een tropisch eiland zitten met een flinke zak met geld en een nobelprijs.

cees2025 | 31-05-20 | 16:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou toch verwachten dat er juist daar meer geschoten wordt op antifa en aanverwanten.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 14:55

Ik kwam er wel eens hoor, in de States, ben blij dat er geen vliegtuigen meer heengaan, houwen zo!

thepinkpainter | 31-05-20 | 14:49

In theorie hebben zwarten niet minder rechten dan blanken, en krijgen dezelfde kansen op de arbeidsmarkt. Maar de praktijk is anders, en zijn ze minder succesvol, en hebben minder vaak topfuncties. Duidt dit op racisme? Komt dat nou omdat ze dùs beoordeeld worden op hun huidskleur, of gewoon op hun capaciteiten? Er wordt helemaal niet gediscrimineerd op huidskleur, dat is de illusie die gewekt wordt, wel op mentale capaciteiten, en als die indirect aan huidskleur gelinkt zijn, dan kan het nog zo voor de hand liggend om te zeggen dat er op huidskleur beoordeeld wordt, maar het is een beetje zoals humor, mannelijke comedians zijn gewoon grappiger dan vrouwelijke comedians, maar de vrouwelijke comedians worden echt niet gediscrimineerd als ze constateren dat ze minder kaartjes verkopen voor hun show dan mannelijke collega’s, het heeft niks met man/vrouw te maken (al kan dit indirect wel gelinkt zijn aan humor), het gaat mensen gewoon om de kwaliteit van humor.

JackStick | 31-05-20 | 14:42 | 14

@koter | 31-05-20 | 18:05: Paywall alert: "Voor een vast bedrag van € 17,50 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel." Nou ik ga dus echt niet betalen voor inzage in een onderzoek hè, zijn ze helemaal belazerd.

JackStick | 31-05-20 | 18:33

@koter | 31-05-20 | 18:05: Interessant trouwens dat u refereert aan een onderzoek dat u zelf niet eens gelezen heeft.

JackStick | 31-05-20 | 18:43

@koter | 31-05-20 | 18:09: Om een voorbeeld te geven dat wel gebeurt: Als je in West-Brabant aangeeft in Sint Willebrord te wonen, heb je al een minnetje achter je naam. Doet dit je rechtsgevoel een beetje goed?

5611 | 31-05-20 | 20:28
▼ 11 antwoorden verborgen

Is dit ergens op het nieuws geweest?
Of is het vermoorden van een blanke al geen nieuws meer.

johndeer | 31-05-20 | 14:36 | 2

Er worden daar elke dag blanken vermoord door zwarten . Net als in zuid Afrika. Maar dat is omdat dat aan de blanke zelf ligt

geenhakbar | 31-05-20 | 15:19

@geenhakbar | 31-05-20 | 15:19: Tja,Nederland heeft gezorgd voor transport van die zwarten naar Amerika.. en daar zijn ze vast nog kwaad om :)

ewout56593235 | 31-05-20 | 15:45

Wel handig die verplichte mondkapjes... nu herken je niemand van die klootzakken! Gadverdamme, wat een nare mensen die anarchisten!

Abner | 31-05-20 | 14:17

En dit alles draait om een goudeerlijke hardwerkende patriottische donkere man.
Een voorbeeld zoals Barak ze graag presenteert. What an loss

ron9129 | 31-05-20 | 13:38

Advies: kies bij strijd tegen een troep hyena 's het juiste wapen

Troumoetblijcken | 31-05-20 | 13:35 | 5

Her is even wachten tot een van de Hillbillies met z'n AR-15 gaat zwaaien. Dan is de purge pas echt begonnen. Daarbij is Covid-19 maar klein bier. Popcorn en pils staan klaar hier

PikinhetBlik | 31-05-20 | 14:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij het zien van dit filmpje slaat de stemming hier toch echt over naar "fight fire with fire" en dat is jammer want het overstijgt de gevoelens die ik ervaarde bij het zien van de arrestatie en dood die er op volgde van George Floyd.

Dit slaat ondertussen over naar een "full race war"...

BadPatNL | 31-05-20 | 13:28 | 9

@Jackson | 31-05-20 | 13:49: ja joh. die Mexicaanse en Cubaans Latijnse straatbendes.. dat is maar marge..
als je nooit verder komt dan een wereldbeeld gebaseerd op het dorpsnieuws van schubbekutteveen, teageer dan ook in het lokale suffertje. provinciaaltje

Epistulae_Morales | 31-05-20 | 14:11

@Jackson | 31-05-20 | 13:49:
Het is inmiddels zo erg dat de Afro-Amerikanen klagen dat nieuwe zwarte Afrikaanse immigranten het te goed doen (zijn veel kleine zelfstandigen onder) en worden voorgetrokken op universiteiten omdat ze betere cijfers halen.

Varende_Reaguurder | 31-05-20 | 14:12

@Varende_Reaguurder | 31-05-20 | 14:12: Grappig dat ze dat vinden. Ik werk samen met o.a. 2 zwarte collega's, beiden vrouw. De ene is in Nederland geboren en de andere in Ghana. De vrouw uit Ghana is rustig, respectvol, assertief en volwassen. De vrouw uit Nederland was (inmiddels weg) dominant, vervelend, luidruchtig en irritant aanwezig.

PhallusDominus | 31-05-20 | 18:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Die man met het zwaard was net zo slim als de boa op het strand van IJmuiden. Choose your Battles

zuurtjeregen | 31-05-20 | 13:27

Wel fijn dat het vandaag opnieuw (korte) rokjesdag is.

IkwilJinekwel | 31-05-20 | 13:01

Antifa is in staat gebleken om alles als een excuus te gebruiken om rotzooi te trappen en geweld te gebruiken. Die krijgen nog wel hun bekomst. Het leedvermaak zal groot zijn hier.

BRR76 | 31-05-20 | 12:58 | 2

Ik ben eigenlijk bang dat ze helemaal niet hun comeuppance krijgen. Sterker nog ik zie ze wel doorstromen naar de politiek, onderwijs, MSM en NGOs zoals hun voorgangers...

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 13:09

Ik zag Nieuwsuur en zelfs die waren kritisch op antifa. Dan heb je het als troeteldeuglinkse actiegroep toch wel heel bont gemaakt.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 13:11

De verrijking van diversiteit. Wacht maar. Dit gaat in Nederland ook gebeuren. Je laf verbergen achter een schijn van politiek correctheid of deugen gaat je niet redden.

unshift | 31-05-20 | 12:55 | 12

@Opslag Medium | 31-05-20 | 14:33:
De meeste Afrikanen en mensen van Afrikaanse komaf in Nederland zijn christelijk - tenminste als je Noord-Afrika niet meetelt. Bovendien zijn de twee grootste moslimgroepen niet Arabisch:
1. Turken
2. Marokkanen - meer dan 80% is etnisch Berbers

Etnische Arabieren heb je in Nederland procentueel heel weinig - geldt voor Europa in het algemeen.... met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk.

koter | 31-05-20 | 15:28

@koter | 31-05-20 | 15:28: je hebt gelijk dat ik de turken even apart had moeten noemen, maar waarom zouden we noord-afrikanen niet tellen als afrikanen?

Opslag Medium | 31-05-20 | 15:46

@Opslag Medium | 31-05-20 | 15:46:
Omdat Afrikaan vaak een synoniem is voor zwart/negroïde. Men maakt daarom ook vaak sterk het onderscheid tussen Noord- en zwart/Sub-Sahara Afrika.

koter | 31-05-20 | 15:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Antifa is feitelijk een terroristische organisatie en zou eigenlijk verboden moeten worden.

Wasbakplasser | 31-05-20 | 12:53 | 4

Hier in Nederland precies zo. Dreigementen, vernielingen, mishandeling; het mag allemaal in de naam van "anti racisme".

Bloemschikliefhebber | 31-05-20 | 14:30

@Slipsnifter | 31-05-20 | 13:21: Antifa is de gewapende tak van Groen Links en dus salonfähig en boven de wet staand. Geen OvJ of rechter zal zich aan antifa wagen, al was het maar omdat hij dan gelijk nieuwe ruiten kan bestellen.

5611 | 31-05-20 | 17:44

Trump heeft je comment gelezen en net actie ondernomen.

unshift | 31-05-20 | 19:50
▼ 1 antwoord verborgen

Zwarten hebben niet minder/andere rechten dan blanken, en krijgen dezelfde kansen als iedereen. Dus dat ze 'onderdrukt' zouden worden door blanken is onzin, de wet beschermt hen, en garandeert gelijkheid.

JackStick | 31-05-20 | 12:46 | 11

De praktijk is helaas anders.

zeeman73 | 31-05-20 | 14:10

Er is nogal een verschil tussen theorie en praktijk. Bovendien heeft veel sociaal beleid - bewust of onbewust bedoeld - een negatieve effect. Wanneer ze trouwt verliest een vrouw haar recht op allerlei voorzieningen (uitkering, kinderbijslag, sociale huur, studiefinanciering, voedselsubsidie etc.). Dit zorgt ervoor dat het creëren van stabiele relaties wordt ontmoedigd. Met alle gevolgen voor die mensen zelf, en zeker voor hun nageslacht.

koter | 31-05-20 | 14:14
-weggejorist-
5611 | 31-05-20 | 17:47
▼ 8 antwoorden verborgen

Als je je kind van 10 of 11 jaar meeneemt naar een dergelijke happening, dan spoor je niet.

Mr.Crowley | 31-05-20 | 12:38

Can't we all just get along?

Proud Infidel | 31-05-20 | 12:36 | 1

We could, we should, we won't. Er is niets dat broederschap onder mensen bevordert dan een gemeenschappelijke vijand.

Mazzelstof | 31-05-20 | 12:44

Racisten 2.0

piet7003 | 31-05-20 | 12:19

Mooie momenten voor de Democraten. Ze gooien olie op het vuur waar ze kunnen.

BozePaarseMan | 31-05-20 | 12:16 | 6

@BrokenTipi | 31-05-20 | 12:27: als 13% van de Amerikaanse bevolking aan tenminste één moord schuldig zou moeten zijn, gaat het om 42,6 miljoen moorden. ALs die moorden vervolgens slechts 55% van de moorden vertegenwoordigen, zijn er dus 77,5 miljoen moorden gepleegd. Geen wonder dat die CSI jongens het zo druk hebben.

CeesCloosd | 31-05-20 | 12:45

@CeesCloosd | 31-05-20 | 12:45: dat staat er niet. Er staat dat 55% van alle moorden wordt gepleegd door 13% van de bevolking. Haha! Je vond jezelf zeker heel erg slim na je opmerking, maar je haalt de percentage door elkaar en je haalt het totaal aantal moorden en de totale bevolking door elkaar. Wat verschrikkelijk dom als je dan bijdehand wilt overkomen zeg. Hahahaha.

BrokenTipi | 31-05-20 | 13:16

@CeesCloosd | 31-05-20 | 12:45: maar je hebt wel een beetje gelijk, hoor ;). De Afro Amerikaanse bevolking is 13% van de Amerikaanse bevolking en 55% van alle moorden in de V.S. wordt gepleegd door Afro Amerikaanse mensen.

BrokenTipi | 31-05-20 | 13:30
▼ 3 antwoorden verborgen

En dan wil je gewoon je winkel verdedigen. In Dallas. Alles in de US gebeurt tien jaar voordat het bij ons het geval is. Met het geweldige stadsbestuur van pak ‘em beet Ansterdam en Rotterdam: zie hier uw voorland.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 12:14 | 4

@Uw Verzekeringsadvis | 31-05-20 | 13:12: Of pinda, pinda, pinda, roepen?! :"-)

BadPatNL | 31-05-20 | 13:34

@Uw Verzekeringsadvis | 31-05-20 | 13:12: nee hoor.

The2Amendment | 31-05-20 | 13:43

Of met je Louis Vuitton schoudertasje slaan als je een mocro bent

Proud Infidel | 31-05-20 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Geweld, plunderen, mishandelen, stelen, moorden, brand stichten, vernielen.
Dat heeft niets meer met protesten te maken. Het is oorlog: destructie van beschaving door jarenlange geestelijke onderdrukking van een volk.

Na jarenlange structurele onderdrukking van al het volk in luxelanden is de maat in de VS nu vol. Onderdrukking vond en vindt plaats op basis van sociale klassen, identiteitspolitiek en een prestatiemaatschappij met ongelijke kansen.

Het begon in de VS en is al een decennium overgewaaid naar hier. De NOS en andere Trump-hatende media kunnen dit wel protesten noemen, zij beseffen geenszins dat net als al het andere ook deze oorlogstaferelen zullen overwaaien naar Nederland. De geest is al jaren uit de fles; het zou media en ieder ander sieren wanneer de schuld niet wordt gelegd bij de laatste president. Of zouden zij, wanneer deze oorlogstaferelen naar Nederland zijn overgewaaid, de schuld dan ook bij Mark Rutte en co leggen?

"This is what you'll get".

Mensdier | 31-05-20 | 12:13 | 15

@Slough | 31-05-20 | 14:08: Ik bedoel gewoon als witte man.
Hoe vaak ik bij sollicitaties niet afgewezen ben om omdat ik niet tot de "gewenste doelgroep" behoor.......

Slipsnifter | 31-05-20 | 14:10
▼ 12 antwoorden verborgen

Er is blijkbaar iets raars met het onvolgroeide brein van jongemannen zo tussen de 17.
In Nederland zie je dat soort achterlijke gedrag soms ook. Geen belangstelling voor de ellende die ze aanrichten, ikke ikke ikke
Bij sommigen gaat het niet meer over..
Er zijn er zat die zijn lekker bezig iets te doen wat ze gaaf vinden of op toekomst gericht, maar er zitten ook destructieve figuren tussen, man man man.
Voer voor psychologen.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 12:11 | 3

Het is hier al een tijdje .Men ontwikkelt een eigen normen en waardenbesef en zodra men er op wordt gewezen dat je je in Nederland hebt te onderwerpen aan de NL wet- en regelgeving ,voelt men zich al beledigd, vooral als het conflicteert met de eigen ideeën. Dat zie je toch steeds meer. Stenengooien naar andersdenkenden. Rellen trappen en vernielen in Rotterdam en Den Haag. Falga, de "Kansenwijken" waar het tuig de broek aan heeft en de politie nauwelijks durft in te grijpen bij rottigheid.

Heiner | 31-05-20 | 12:19

Precies, die frontale kwabben zijn nog niet volledig ontwikkeld. Iedereen gedraagt zich als een stel wilde dieren/beesten. Bizar om dit te moeten zien.

LazyTee | 31-05-20 | 15:02

Tussen de 17? hoe oud ben je dan?

joajoa | 31-05-20 | 15:20

Er wordt in Amerika vanuit links enorm gestookt tegen blanke Amerikanen. Antifa speelt een belangrijke rol, de ideologie komt vanuit de universiteiten en wordt verspreid door de media inclusief sociale variant. Dat zowel de blanke als de zwarte middenklasse aan het verdwijnen is en er bijvoorbeeld enorm veel zelfmoord en drugsgebruik onder de blanke voormalige middenklasse is doet er niet toe. We hebben het dan over meer doden dan door Corona. Maar dit past niet in de ideologie. En dus wordt een complexe realiteit in zwart-wit weergegeven. De Antifa jongeren en de ulta-kapitalisten jagen dezelfde uitkomst na. Een kleine groep rijken met daaronder een grote diep verdeelde onderlaag.

Ron_Paul | 31-05-20 | 12:08 | 6

Dat die linkse fascisten (ja Antifa, jullie dus!) niet allang op de lijst staan van terroristische organisaties is mij een raadsel, kijk, daar zou ik nu mijn presidentiële executive order voor gebruiken, gewoon op een lijn met Al Quada Isis en ander ongedierte. Zijn politiek ook goede vriendjes extreem links en Islam, dus dan ook maar op dezelfde lijst.

Mallepietje1001 | 31-05-20 | 12:24

@Ron_Paul Hetzelfde als hier dus.
In Nederland kopieren we alles vanuit America, met een paar jaar vertraging.
Het is intens triest dat alles wat vrij en westers is wordt gesloopt door het marxisme/communisme/socialisme.

Slipsnifter | 31-05-20 | 14:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo ziet het er dus uit als de beschaving wegvalt. De beschaving in een land dat als een vliesje over een samenleving ligt, gekenmerkt door kansenongelijkheid, slechte sociale voorzieningen en onderwijs, polarisatie en opportunisme.

Korenwolf | 31-05-20 | 12:08 | 7

@suscrofa | 31-05-20 | 12:43:
De 'protesters' gaan achter soft targets, winkels in arme buurten en lower class housing aan. Waar geen wapens zijn. Popo in veel steden are standing down. Vandaar weinig piefpafpoef.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 13:01

@suscrofa | 31-05-20 | 12:43: Het land is vergeven van vuurwapens, niet verstoken helaas. Was het maar waar ....

euroka | 31-05-20 | 14:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik begrijp de teleurstelling van de mensen die alleen nog in kleur doen denken aan Afrika maar al generaties onder de Amerikaanse maat presteren en met alles worden geholpen. Van food-stamps tot allerlei lagere overheidsbaantjes. Dat, terwijl een echte, geboren African-American, net een paar jaar 'ín-country', mensen op een raket naar de ISS stuurt.

Het moet héél zuur zijn om zó verschrikkelijk geconfronteerd te worden met je eigen onvermogen. En dat uit zich dan in onderbuik-gedrag. Zoals een echte democraat betaamt.

Polarisator | 31-05-20 | 12:08 | 1

En altijd anderen de schuld geven.

piet7003 | 31-05-20 | 12:33

Enniwee. Als er straks in die steden geen second wave corona komt dan weten we gelijk dat dat ook een flutverhaaltje is.

pollens | 31-05-20 | 12:08
-weggejorist-
bigstone | 31-05-20 | 12:04

Dit gaat globaal. Ook hier moet je inmiddels voorzichtig zijn op straat, op je hoede bedoel ik.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 12:04 | 1

Op je hoede en geladen.

spamzuiger | 31-05-20 | 12:06

Is de heer Trump al aangewezen als schuldige van al die rellen en plunderingen?

spamzuiger | 31-05-20 | 12:03 | 2

Niet bij gebrek aan pogingen, maar dat verhaal wil niet goed aanslaan. Desalniettemin staan hen die daar belang bij hebben tal van andere ingangen voor om olie op het vuur te gooien. En niet zonder succes mag worden vastgesteld.

Mazzelstof | 31-05-20 | 12:15

volgens erik mouthaan wel want als er maar 1 kaas de schuld moet krijgen dan is het trump......

#zolang ie maar kan huilen

Triple2K8 | 31-05-20 | 12:39

Dank zij dit soort NPO- en SMS-berichtgevingen ga ik steeds meer een hekel aan mijn gekleurde medemens krijgen.
Vroeger, toen ik nog jong was, had ik meerdere gekleurde vrienden en klasgenoten. We gingen normaal met elkaar om, accepteerden de onderlinge verschillen die er waren als vanzelfsprekend en het kwam gewoon niet in ons op dat we elkaar de maat namen of discrimineerden. We hielpen elkaar als er problemen waren, logen het schoolhoofd voor om een ander even in de luwte te houden enzovoorts.
Later werd ik mij ervan bewustgemaakt dat ik helemaal fout bezig was, dat mijn gekleurde vrienden door mij onderdrukt werden, niet dezelfde kans hadden en ik eigenlijk een vuile neokolonialist ben en nageniet van de slavenhandel.
Het zou mij overigens niet verbazen dat dit juist precies de bedoeling is van de linkse goegemeente. Verdeel en heers is natuurlijk al eeuwen een beproefd begrip.

Alco-de-Holist | 31-05-20 | 12:02 | 3

Precies dat hoor en zie ik om mij heen gebeuren.
Mensen hebben steeds meer de neiging om iedereen met een migratieachtergrond zoveel mogelijk te mijden. Iedereen is die eeuwige slachtofferrol gewoon spuugzat.

Overigens, van hen die net zo hard hebben geleerd, gewerkt e.d. hebben (en die nu dus ook vergelijkbare resultaten/werk hebben, hoor je geen 'foute' geluiden.

Die snappen dat gelijke kansen er gewoon zijn en dat je niet zo ver komt door steeds opnieuw alleen gelijke resultaten op te eisen (d.m.v. het beschuldigen van anderen dat je geen gelijke kansen zou hebben).

Maar ja, uit oogpunt van werkgelegenheid (om alle zieligheid te benoemen, te 'verhelpen' en om jezelf te promoten) is de slachtofferrol gewoon té lucratief.

Wering | 31-05-20 | 13:10

Tja, de "linkse" goegemeente.... Eigenlijk zijn die mensen helemaal niet links. Ze leven in een welvaartsbubbel die tot nu toe verschoond is gebleven van de harde dagelijkse realiteit waarmee de minder bevoorrechte medemens dagelijks wordt geconfronteerd. Eens kijken wat er gebeurt als die luitjes geraakt gaan worden door de gevolgen van het coronagebeuren, en dan met name werkloosheid. Dan vallen ze keihard uit die mooie bubbel. En hun voormalige geloofsgenoten gaan ze echt niet helpen. Die zijn dan wel (neo)links, maar dat wil niet zeggen dat ze ook sociaal zijn ingesteld (naar anderen).

Here's Freddy | 31-05-20 | 13:39

Per de definitie van kolonisatie zijn het nu allochtonen die Nederland koloniseren en inheemse Nederlanders die gekoloniseerd worden.

petersteenkamp | 31-05-20 | 15:06

Tijd voor sinterklaas

oldskoolhollander | 31-05-20 | 12:00 | 2

En dan kunnen we weer uitleggen dat Black Pete geen slaaf is en elk moment bij de Heilig verklaarde mag weglopen als hij liever een fietsenwinkel wil beginnen.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 12:02

Wordt er beroerd van dit te zien en dan te bedenken dat de grote klap nog moet komen de komende maanden, want de bedrijven vallen en masse, de werkeloosheid wordt extreem en dan gaan ze rellen en looten.

Dit is de reden dat de EU een leger wil, want de meeste Europeanen zijn dan wel gezapig en niet erg agressief, vooral in het noorden, maar wat er in t zuiden zit en allemaal binnen gekomen is de afgelopen decennia uit landen waar al oorlog is, die mensen staan hier heel anders tegenover.

De resultaten daarvan, in tijden van een crisis, zullen we allemaal mee gaan maken de komende jaren en ik voorspel dat het er niet beter op wordt qua vrijheid en privacy, at all.

Zer0-hedger | 31-05-20 | 11:59 | 8

@Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 12:43: Meestal is het gewoon een bron van lichte irritatie maar heel soms kun je het ervaren als een vreugdevol moment wanneer mensen de betekenis van woorden die ze gebruiken niet kennen.

Mazzelstof | 31-05-20 | 12:48
-weggejorist-
AMX pri | 31-05-20 | 18:59

Zero heeft gelijk Big bana boy. Qua leger is er niets in Europa. Al jaren geeft Europa veel te weinig uit aan defensie. Dus jij met je EU leger, laat me niet lachen. Is r niet, komt r ook niet. De pax Americana kan nu met hulp van Trump en rechts Europa hersteld worden. Dan krijgen we geen ellende hier.

AMX pri | 31-05-20 | 18:59
▼ 5 antwoorden verborgen

In een stabiel en modern land met een kundig leider gebeurt zoiets niet.
Hier was het wachten op. De kansarme bevolking voelt zich genoeg geschoffeerd.

DrumPiet | 31-05-20 | 11:58 | 7

Sodemieter op... dit is niet de ' kansarme' bevolking. Dit wordt aangejaagd door hele vuile schoften. Linkse schoften.

Teeweetwee | 31-05-20 | 12:49

Rellen in Frankrijk en Engeland 2011. Laatst overig nog meerdere plunderingen in Amsterdamse winkels door allochtonen. Doel je hier op?

zuurtjeregen | 31-05-20 | 13:33

Burgemeester + chief of police zijn verantwoordelijk voor het politieapparaat in de stad, niet de president. Deze burgemeesters en politiebazen zijn veruit de meeste steden Democraten, je weet wel, NIET de partij van Trump.

Anders nog iets?

Terence Hill | 31-05-20 | 14:04
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 31-05-20 | 11:58 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Hard weglopen met een 8K tv. Zal ze leren die popo's

Bekk1964 | 31-05-20 | 11:57

Man, man, man. Met een zwaard 50 opgefokte gorilla’s te lijf gaan.

Mahatma | 31-05-20 | 11:56 | 2

Sommige mensen worden wanhopig wanneer hun hele leven voor hun ogen wordt weggenomen.

Deviand | 31-05-20 | 12:02

Net voor ze wegrennen, checkt één van die hyena’s nog wél even snel of die half-doorgetrapte man niet een portemonnee of telefoon in z’n zak heeft zitten. Uitschot.

Jimmydepimmy | 31-05-20 | 11:56

Die politiemoord is uiteraard niet de oorzaak van deze rellen, maar slechts een aanleiding. Het bekende lontje dat werd ontstoken.
Een vuurtje dat verder zal overslaan als een bosbrand bij 30 graden en sterke oostenwind.
De werkelijke oorzaak ligt natuurlijk in die zogenaamde pandemie, waarvoor mensen in overwegend zgn. democratische landen in mindere en soms extreme mate ineens in hun vrijheden werden beknot. Politie en leger op straat, massaontslagen, faillissementen en het is allemaal nog maar het begin van veel meer (economische) ellende.
Dat hier meer achter zit dan rellen naar aanleiding van ‘alweer een zwarte die door een witte agent’ wordt vermoord, is geen drogreden.
Dit (zwarte) volk is zwaar opgehitst door Antifa-achtige en andere linkse bewegingen, die ook nog eens een groot deel van de (linkse) media meehebben.
Diezelfde msm die als propagandamachine voor die vermeende pandemie werkten.
Het genoemde vuurtje zal volgens mij dan ook binnen afzienbare tijd overslaan naar andere werelddelen. Net als dat virus. Hoef je geen vliegtuig voor aan de grond te houden. Twitter, Google en Bill regelen het wel.

Dubbelepunthoofd | 31-05-20 | 11:56 | 3

Deze was gefilmd dus extra spicy om een rassenrel te veroorzaken. Die 'jogger' die laatst werd gepopt door witten niet. Ben benieuwd of we nog veel outrage voor die beschieting krijgen, of dat race baiters tevree zijn met George.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 12:00

Helemaal mee eens.
het enge vind ik wel dat dat laagje 'beschaving' er zo af is, als men in een groep zit, echt eng om te zien, dat ongecontroleerde geweld, dat doortrappen op iemand, met zijn allen, mensen zijn echt beesten, niet allemaal, maar hier zie je er wel een paar.
Dus dit filmpje zal ook weer aangegrepen worden om anderen op te hitsen en zo iedereen tegen elkaar uit te spelen, wat ze prachtig uitkomt, in deze tijden van naderende verkiezingen.

Zer0-hedger | 31-05-20 | 12:10

Inderdaad er is in de US een enorme voedingsbodem ontstaan voor geweld, door de coronacrisis. In korte tijd is er een enorme werkeloosheid gekomen. En in de US is werkeloos zijn zeker geen pretje.

Ik zie het geweld in Nederland niet zo snel en hevig losbarsten als in de US. In Nederland zijn de sociale voorzieningen beter en staan minder mensen met hun rug tegen de muur. Maar ik denk dat het affikken van 5G-masten tijdens deze coronacrisis geen toeval is.

Trump wil dat de economie weer gaat draaien in de US. Gezonde mensen moeten gewoon weer aan de slag. Dat is inderdaad de oplossing om de rust weer in de maatschappij te doen terugkeren.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 12:12

En maar afgeven op Amerika en Trump.Kijk eens naar je eigen land hoeveel gespuis je hier binnenlaat en hoeveel Antifa idioten hier rondlopen.
Iets met een lont in een kruitvat.
Maar oh wat doet die Rutte het goed.Laat me niet lachen.

SpicyMchaggis | 31-05-20 | 11:55

Jeetje, dat land is wel echt stuk hè

Zhukov | 31-05-20 | 11:54

Heeft niets met vergelding van die zwarte meneer die door de popo is vermoord te maken. Gewoon uitschot en tuig wat een aanleiding ziet tot rellen , jatten en mishandelen. Met scherp schieten werkt het beste. Bring in the forces.

despee | 31-05-20 | 11:53 | 1

De uitschot doet die zwarte meneer ook weinig eer aan met dit gedrag. Het tegenovergestelde zelfs. Ze misbruiken het als excuus. Zegt genoeg.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 12:00
-weggejorist-
doskabouter | 31-05-20 | 11:51

Waarom zien we dit niet bij de nos? Volstrekt eenzijdige, gekleurde (haha) verslaglegging. Walgelijk!

duh! | 31-05-20 | 11:51

Dit alles is het gevolg van het OBAMA beleid. De wijze van Donald is veel te beschaafd, te menselijk.

ron9129 | 31-05-20 | 11:47 | 2

Zou het?

Rest In Privacy | 31-05-20 | 11:56

Trump zegt en doet alles goed in deze kwestie. Van de Dems en hun media (of andersom) kun je dat zeker niet zeggen.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 12:14

Even wat ander nieuws er tussen door.
Demonstreren in Den Haag. De burgemeester had opdracht gegeven om shirts met teksten zoals 'Stop de Lockdown te verbieden en ome agent kwam dat even berichten, hij is overigens slechts de "boodschapper"
twitter.com/Poempieloempie/status/126...

komtdatschot | 31-05-20 | 11:43 | 12

Befehl ist Befehl, zo redeneert de agent.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 12:18

Het wordt tijd voor een andere burgemeester in Den Haag, deze heeft het niet begrepen. Het recht op vrije meningsuiting is in onze Grondwet verankerd en een agent en een burgemeester hebben gewoon de wet te respecteren. En anders gewoon voor laten komen zodat de rechter de lokale bobo's een draai om de regenteske oren kan geven.

euroka | 31-05-20 | 16:17
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
von sokkenstopfen | 31-05-20 | 11:43

Hoe is ook alweer 13% aan 52% geralateerd...?

Pferdefotze | 31-05-20 | 11:41

Dit filmpje laat vooral zien dat een zwaard niet genoeg is om je te verdedigen. Je moet minstines een automatisch wapen hebben...

Antiquerulant | 31-05-20 | 11:41 | 6

@Peter Emile | 31-05-20 | 12:05:
Liep niet zo goed af voor de man met de Winchester.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 12:08

@Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 12:04: ligt er maar net aan hoeveel ruimte je (om je heen) hebt, met een scherpe Katana kom je een heel eind als je maar kunt blijven bewegen in een open ruimte, als de eersten vallen faat de rest toch iets minder enthousiast aanvallen denk ik. Je moet natuurlijk wel weten hoe je met zo'n zwaard om moet gaan, anders is het net zo'n gevaar voor jezelf als voor anderen.

Mallepietje1001 | 31-05-20 | 12:54

@Mallepietje1001 | 31-05-20 | 12:54:
Daarvoor is een katana niet gemaakt. Ook een vergelijkbare 'longsword' niet. Engelse boogschutters haalden ook zwaar bepantserde en bewapende Franse ridders neer bij Agincourt (1415) door ze te omsingelen en neer te trekken naar de modder, waarna ze vermoord konden worden. Ondanks hun superieure bepantsering, training en bewapening. Ze konden meerdere opponenten tegelijkertijd niet aan.

Het enige wat heel misschien zou werken is de zweihander of vergelijkbare wapen. Die zijn wel ontwikkelt om meerdere opponenten tegelijk aan te kunnen. Maar dan nog is een pipa een stuk eenvoudiger en effectiever.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 13:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Blanke man in elkaar slaan is oké een zwarte man in elkaar slaan is racisme. Knap staaltje werk hoe dat in de brein van een mens geïnjecteerd wordt.

BozePaarseMan | 31-05-20 | 11:41 | 6

@Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:54: Ik ben blond, blank en heb (mooie) blauwe ogen, ben 61 en heb een lekkere jonge, blonde vrouw. Wij zijn dus het menselijk afval. Onze hond krijgt dinsdag het verlossende spuitje. Ik denk dat ik het ook maar even voor ons ga regelen.

Dubbelepunthoofd | 31-05-20 | 12:07

@Dubbelepunthoofd | 31-05-20 | 12:07:
U hoeft woke twatter blij gemaakt.

@nietoftochwel | 31-05-20 | 12:05:
Ik ook niet echt maar goed ik wilde alleen helpen.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 12:09

@nietoftochwel | 31-05-20 | 12:05: Geen excuus voor niet-weten. Cis komt uit het Latijn en betekent "aan dezelfde kant" en is het tegenovergestelde van "trans" (aan de andere kant). Cis gender betekent dat het geslacht dat je je voelt en je biologische geslacht met elkaar in overeenstemming zijn. Dus een man die zich man voelt of een vrouw die zich vrouw voelt. Cis betekent in de praktijk dus "normaal" al zullen activisten boos worden als je dat woord gebruikt.

petersteenkamp | 31-05-20 | 15:31
▼ 3 antwoorden verborgen

"Een natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg meer zien".

Die moet ik onthouden.

Want of het volgende ooit gaat gebeuren hier in NL weet ik niet, maar ik kan het mij voorstellen:

Stel, een Marokkaanse crimineel vermoordt een blanke man of een blanke vrouw bij een zoveelste straat-beroving.
Vervolgens gaat half blank Nederland, de al jaren durende terreur van Marokkaanse criminelen zat, woedend de straat op om te protesteren, te rellen, politie-bureaus aan te vallen en om halal-winkels in de hens te steken.

Zouden ze dan bij de NOS óók zeggen dat het hier gaat om "een natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg meer zien"?

Peter Emile | 31-05-20 | 11:39 | 2

Haha nee natuurlijk niet, dan staat de politie en marechaussee te beveiligen bij moskeeën!

Cunts-en-kitsch | 31-05-20 | 11:42

De kans dat spruitjeslucht medelanders gaan rellen is vrijwel nihil. Verder dan de boerenprotesten, die niet eens door de meerderheid van de aboriginal bevolking actief gesteund werd, ga je niet komen.

En dat weten onze beteren. Ze zijn overigens ook niet echt bang voor anderskokende medelanders, ze weten dat zolang die groepen afgekocht worden op verschillende manieren, dingen niet buiten Mitch achtige proporties zullen escaleren.

Dan hoef je ook geen zorgen te maken als MSM mannetje om de Felix Rottenberg deug ideologie neer te pennen.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:45

Racisme is altijd al een excuus geweest om de onderliggende harde sociale realiteiten vooral die van disfunctionele families, groepen en buurten te verhullen. Het is nu fake maar was het ook al in de jaren '60. Er was en is wel racisme maar vloeit voort uit de oververtegenwoordiging van hetzij huidskleuren of subculturen in de probleemgebieden en criminaliteit.

Racisme is een hardnekkige hoax die slachtoffers van eigen omstandigheid verheerlijkt en excuses verzint om veel onderliggende idioterie in die omstandigheden te blijven verhullen.

GeenAccount | 31-05-20 | 11:38 | 5

Goed omschreven, dank u.

etwaboy | 31-05-20 | 11:59

Als je te lui bent om ook maar iets van je leven te maken kun je slachtoffer spelen.

doskabouter | 31-05-20 | 12:07

Makkelijke praat als je het zelf nooit ondervonden hebt. Domme praat ook. Racisme is overal. Wat suscrofa zegt. Ik heb sinds ik in, het overigens uiterst prettige, sociale en lieve, Nederland woon genoeg meegemaakt. Daarmee is Nederland verre van een racistisch land. Maar racisten vind je overal.

Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Martin Luther King; I hope one day my children will be judged not by the color of their skin, but the content of their actions.
De plunderaars zouden hun acties in het licht van deze uitspraak eens moeten beschouwen...

canis lupus | 31-05-20 | 11:36 | 5

Bljkbaar als die children jongemannen zijn van rond de 18 is hun brein nog niet volgroeid genoeg om dat van 'the content of their actions' te begrijpen.
Kijk naar het geslacht en de gemiddelde leeftijd van de rellers.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 11:56

Ik denk dat zelfs King zou zeggen dat ze beter katoen kunnen plukken.

etwaboy | 31-05-20 | 12:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begin neer te kijken om mensen in de media en om mij heen die, al dan niet, hoofdschuddend en verbaasd zijn over wat er allemaal gebeurd. Het is niet nieuw, het is niet onverwacht het is niet onaangekondigd.
Doen alsof het niet bestaat laat het echte monster niet verdwijnen.

LinkeLotje | 31-05-20 | 11:35 | 1

'Ik begin neer te kijken om mensen in de media'
-U kunt dus in een bocht kijken.

HogeNood | 31-05-20 | 11:44

'natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg zien',

Gelauf reikt direct de diviolencebokaal uit.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 11:34 | 1

'natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg zien', is het nieuwe NOS-synonoem voor anti-blank racisme en geweld tegen blanken. De NOS is "verward'.

gaffelbaard | 31-05-20 | 11:41

Tijdens de rellen die volgden na de 1906 aardbeving in San Fransisco werd het bevel tot schieten van plunderaars uitgevaardigd. Zo'n 12 tot 100 bekochten dat met de dood. Daarna werd het snel rustig.
www.nps.gov/prsf/learn/historyculture...

heldheino | 31-05-20 | 11:29 | 2

Die goeie ouwe tijd.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 11:58

Sinds een aantal jaren is wereldwijd de rassenscheiding versie 2.0 geherïntroduceerd.
Leefden we voorheen in een relatieve rustige samenhang met elkaar met wederzijdse acceptatie. Thans is dat weer geheel terug bij nul. Ook hier zijn er predikers die de onderlinge scheiding weer in het zonnetje zetten, met op de voorgrond zo'n idioot als S. Simons en in politieke kringen valt dan meteen D66 op. Het St. Nicolaas feest heeft de uitdossing gekregen van een ME oefeningen. Blank en zwart worden in de pers haaks op elkaar gezet. Er gaat geen dag voorbij of de racisme kaart wordt uitgespeeld.
Geweld ligt op de loer.

Broadsquire | 31-05-20 | 11:28 | 7

@Peter Emile | 31-05-20 | 12:14:
Toch is het niet zo gemakkelijk.
Blanke vla kun je heel goed combineren met banaan, je weet wel, die vrucht die door dwangarbeiders in ver weg gelegen warme landen verbouwd en geoogst wordt en door ons dom gehouden en onderdrukt wordt, terwijl bruine vla heel goed combineert met onze eigen neokoloniale peer.

Alco-de-Holist | 31-05-20 | 12:26

@Peter Emile | 31-05-20 | 12:14: u durft wel ;)

IkwilJinekwel | 31-05-20 | 12:56

Nog 2-3 decennia wachten en dan zijn blanken in de VS numeriek in de minderheid. Dan krijgen niet-blanken via de stembus de macht. Wat er dan gebeurt hebben we al eerder gezien in Rhodesia en Zuid Afrika, waar inmiddels meer rassenwetten zijn dan tijdens het apartheidsbewind, maar nu zijn alle rassenwetten anti-blank.

petersteenkamp | 31-05-20 | 15:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze wachten hier ook op rellen. Ze hopen gewoon dat een lontje ontbrandt. Meteen naar politie racisme roepen als ze het plaats delict moeten verlaten.

Gewonden bij schietincidenten in Rotterdam, politie bekogeld met flessen - nos.nl/l/2335677

TRUMP | 31-05-20 | 11:28 | 3

Hiervoor werd mijn plempsel gejorist.

RickRD | 31-05-20 | 11:35

Je moet gelijk even dat verhaal van die journalist lezen die klappen kreeg. Ook ad.

anti-fatwa | 31-05-20 | 11:37

"Omdat hij niks misdaan had draaide ik de camera weg. Hij vond dat er sprake was van politieracisme en hij eiste dat dit gefilmd zou worden." Toen de fotograaf dat niet deed, kreeg hij naar eigen zeggen twee klappen."
Briljant. Dan bevestig je dus precies wat je wil bestrijden.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 11:44

7 van de 10 zwarte kinderen groeit op zonder vader.
Die "vader" is al weer bezig een ander zwart meisje zwanger te maken.
De feiten zeggen ook dat criminaliteit 7 maal vaker voorkomt bij zwarte mannen dan bij witte mannen.
En dan heeft links democratisch Amerika het voornamelijk over racisme en nooit over gedrag.

pejoar | 31-05-20 | 11:27

Door geweld dat nu wordt gepleegd en getoond wordt de aandacht verplaatst van de zeer terechte aanklacht dat zwarte Amerikanen blijkbaar zomaar vermoord kunnen worden door de politie. Dat men in de eerste instantie het politiebureau als symbool voor dit geweld in de hens steekt was niet meer dan terecht. En deze terechte aanklacht verdwijnt weer achter de horizon en er zal daarom niets veranderen. En Trump, de president die juist zou moeten verbinden gooit door zijn gewetenloze geweldopmerkingen olie op het vuur. Na 9/11 was Bush, ook niet de meest geliefde president, die het voor elkaar kreeg dat er geen of nauwelijks geweld gepleegd werd tegen de moslims door juist de nadruk te leggen op de goedheid van de burgers. Dat was toen. Er zit nu een ranzige narcistische psychopaat in het Witte Huis die er alleen zit voor zichzelf.
En ja, er is nu volk dat de gelegenheid neemt om te stelen, te plunderen. Is er hier iemand die zich kan voorstellen hoe het is te leven in armoede, werkelijke armoede, kansloos omdat je zwart bent? En dat al generaties lang door het virulente racisme dat er nog altijd is, zie de moord, noem het maar lynchpartij op Floyd

forecastle | 31-05-20 | 11:21 | 19

Ze zijn niet kansloos omdat ze zwart zijn. Genoeg succesvolle zwarten. Ze zijn kansloos omdat ze lui en crimineel zijn.

du Roi Soleil | 31-05-20 | 11:57

@Piet Karbiet | 31-05-20 | 11:43:
Trollen zijn niet (s)links of rechts.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:57

Zoveel domheid in een reaguursel,gefeliciteerd.

storm op komst | 31-05-20 | 12:05
▼ 16 antwoorden verborgen

Wat zie ik nou? Houden ze geen anderhalve meter afstand van elkaar?!?

Rest In Privacy | 31-05-20 | 11:21 | 1

Yep, het omrekenen van cm's naar inches is kennelijk iets wat ze minder goed beheersen dan iemand in elkaar stampen als groep.

oh no | 31-05-20 | 12:07

Ik hoop nu Trump nog aan de macht is op een diepgaand onderzoek naar organisaties zoals Antifa. Zelfs hier in Nederland worden we beïnvloed door 24/7 anti-Trump/Rusland propaganda. Dat stinkt!

First Contact | 31-05-20 | 11:19 | 13

@kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 11:40: Het is het klassieke verdeel en heers principe, divisie (diversiteit) vs harmonie (homogene samenleving).
Kijk maar naar Japan die zijn veel minder ontvankelijk voor externe bullshit.

Papierversnipperaar | 31-05-20 | 11:52

@First Contact | 31-05-20 | 11:46:
Hoezo geheim? Daar worden baby's gegeten. Niks geheim aan. Alex Jones kan het je allemaal vertellen.

RandyBiel | 31-05-20 | 11:54

@RandyBiel | 31-05-20 | 11:54: Nee joh dat is Fake News. Ze hebben alleen wat 12 jarige maagden en wat andere rituelen. Epstein didn't kill himself.

First Contact | 31-05-20 | 12:05
▼ 10 antwoorden verborgen

De mensheid is terminaal ziek en identiteitspolitiek is de grootste bedreiging ooit. We laten dat toe en dat is jammer want reken maar dat er weer een vertaalslag komt door Bij1 types en andere obsessieve diversiteitsafdwingers. Zij zullen weer een groot podium krijgen in de MSM om de eigen slachtofferrol maar weer eens toe te lichten waarbij de bevolkingsgroepen ook in Nederland nog verder van elkaar af komen te staan. Terwijl de situatie in Nederland volgens mij anders is dan in Amerika. Mijn wens is dat de droom van Martin Luther King ooit uitkomt. Misschien wordt het tijd voor een #hoepelopmetjehokjes campagne.

osolemio | 31-05-20 | 11:17 | 8

@BrokenTipi | 31-05-20 | 12:32|
Waren het alleen maar de kloten die er af gingen. Ze sneden het héle zaakje eraf met vreselijke gevolgen. Of de slaaf stierf direct aan de bloedingen die optraden, of hij stierf een paar maanden later alsnog door de ingezette infectie. Driekwart van alle mannelijke slaven overleed door deze praktijken. Het is ook dé reden waarom je in het M.O. vandaag de dag nog steeds geen nazaten van Afrikaanse slaven zult zien.

De islamitische slavenhandel is één van de grootste smetten op de menselijke geschiedenis en gaat tot op de dag van vandaag(!) nog gewoon door. Ook in Afrika draaien in o.a. Libië de slavenmarkten op dit moment volop terwijl u en ik achter onze tikplanken zitten. Maar daar hoor je ze niet over. Het is gemakkelijker om tegen de Europeaan, die als eerste de slavernij net zo snel afschafte als hij hem opgestart was, aan te schoppen. Dat is lekker veilig.

Sjefke7807 | 31-05-20 | 13:54

@Sjefke7807 | 31-05-20 | 13:54: we kunnen rustig stellen dat het intersectionalisme een omgedraaide versie van het übermensch gedachtengoed is en Marxistisch van aard is, terwijl wat Hitler deed nog in het niet valt met het uitrollen van het Marxistische gedachtengoed door Lenin/Stalin/Mao, etc., maar onze focus nog steeds ligt op Hitler, want dat ziet er aan de oppervlakte slechter uit. En oh ja, theologisch gezien is Allah Satan.

BrokenTipi | 31-05-20 | 14:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Binnenkort gaat iedereen in vrijwillige apartheid quarantaine

Kokossss | 31-05-20 | 11:16 | 1

De cirkel weer rond.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:17

Lijkt wel Ajax-Feijenoord.

VanBukkem | 31-05-20 | 11:16 | 2

De slag om Beverwijk.

komtdatschot | 31-05-20 | 11:18

In de tijd dat De voetbalclub Feijenoord nog met ij gespeld werd, niet. Toen was FC Groningen nog GVAV en waren voetbalrellen onbestaanbaar.

Glasgow Argus | 31-05-20 | 11:21

Maar is racisme nu hetzelfde als een etnocritische houding?

wijsvinger | 31-05-20 | 11:15 | 1

Ja.

Reaganmania | 31-05-20 | 11:35

Het valt mij op dat linkse mensen een probleem zien in Amerika. De mensen die links zijn die ik volg op Twitter zijn ook druk aan het retweeten en nemen het op voor de donkere medemens. Denken in groeperingen is geen probleem.
Heel goed, want ik (rechts) zie dat probleem in Amerika óók (en nog wel wat meer, zoals plunderaars en IQ loos volk). Maar ik zie hier ook een probleem. Namelijk een probleem met Marokkanen. En gek genoeg hoor je links daar nooit over. Of dan mag je niet over groepen praten, maar alleen over individuen. Dat vind ik hypocriet en raar: hoe je het ene probleem wel ziet en het andere probleem niet.

memanta82 | 31-05-20 | 11:13 | 9

@Voorgeenchanterikpeu | 31-05-20 | 14:00: Nee hoor, de arbeidsbeweging was vroeger de "revolutionaire klasse" die opgehitst werd tegen de bestaande machtsstructuren, met de bedoeling dat de Marxisten in de nasleep van de verwoesting de macht zouden grijpen. Wanneer de revolutie eenmaal gelukt is, dan worden de arbeiders nog harder onderdrukt dan onder de "boosaardige kapitalisten". Zie zo ongeveer elk communistisch land. Omdat Westerse arbeiders niet te porren zijn voor revolutie, zijn ze in de jaren '70 ingewisseld door een nieuwe revolutionaire klasse, de "coalitie van onderdrukte en misdeelde minderheden".
History of political correctness:
www.youtube.com/watch?v=EjaBpVzOohs

petersteenkamp | 31-05-20 | 15:47

@petersteenkamp | 31-05-20 | 15:47: Ik heb het over iets meer vroeger, denk toen de industriële revolutie op stoom begon te komen. Mijnwerkers die meer onder dan boven de grond leefden, kinderen die onder spinning Jennies pluizen raapten en af en toe door het apparaat werden gegrepen en in stukken getrokken, dat soort arbeiders.

Voorgeenchanterikpeu | 31-05-20 | 21:06

@petersteenkamp | 31-05-20 | 15:47: Wat jij beschrijft is Leninisme, de 'dictatuur van het proletariaat', zogenaamd het voorstadium van de klassenloze communistische - oh sorry ik bedoel natuurlijk kommunistiese - samenleving waarin de proletarische dictatuur zichzelf op zou heffen omdat 'ie niet meer nodig is. Die is namelijk alleen nodig om 'de revolutie' te 'verdedigen' tegen 'antirevolutionairen' en 'buitenlandse antiprogressieve krachten'. Zogenaamd, in de praktijk stond het vast dat het bij de dictatuur zou eindigen maar dat hoefde het 'proletariaat' niet te weten.

Voorgeenchanterikpeu | 31-05-20 | 21:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Amerika is al een tijdje min of meer onbestuurbaar door de vergaande polarisatie in Washington. Even los van politieke voorkeur, is het zo dat men name de Republikeinse partij nogal geradicaliseerd is en structureel alles saboteert wat Democratische kant afkomt. De VS zit wat dat betreft echt in een ernstige politieke deadlock. Denk aan die gênante en onnodige problemen rond de staatsfinanciën, die enkele malen het land bijna tot stilstand brachten, en het filibustering. Voorheen werden er gewoon politieke deals gemaakt, zoals dat in Nederland dagelijks in de 2e kamer gebeurt, maar sinds de Republikeinen een nihilistische koers varen is de VS een bijkans onbestuurbaar land geworden.

Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 11:12 | 24

Wat Big Banana Boy zegt. Klopt wel, de Republkeinen zijn weinig constructief.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 12:03

Dat komt omdat Democrats hypocriete liegende idioten zijn waar geen verstandig mens mee wil of kan samenwerken.

petersteenkamp | 31-05-20 | 15:52
▼ 21 antwoorden verborgen

Laat ik voorop stellen dat de manier waarop de Amerikaanse politie te werk gaat vaak helemaal nergens op slaat maar dit is een combinatie van een groep tuig dat alles en iedereen de schuld geeft van het falen van hun eigen gemeenschap en provocateurs en infiltranten die het zaakje opstoken... et voila... krijg je dit.
Zwarten die hun eigen gemeenschap naar de bliksem helpen en hardwerkende middenstanders naar de kloten. Tijdens de LA rellen in de jaren 90 werden hele Koreaanse wijken en winkels naar de kloten geholpen... dat was ook pure discriminatie van jaloerse zwarten tegenover Koreanen.
Laat de zware gemeenschap eerst eens de hand in eigen boezem steken. Een gemeenschap waar het normaal is om met je broek op je knieen te lopen, drugs te dealen en de pimp uit te hangen. Het hoogste ideaal is een carriere als prof sporter en 70% van de mannen laten hun kinderen in de steek... en als je boekhouder of vrachtwagen chaufeur wil worden dan ben je een Uncle Tom...

drollewupper | 31-05-20 | 11:12 | 5

De zware gemeenschap.... Dat is dus geheel Amerika.

Toetsenbordcomplex | 31-05-20 | 11:34

Hahaha, geniaal

Haha, geniaal!

Tronald_dump | 31-05-20 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja maar.. heeft Trump het niet gedaan dan? Vandaag niet! Morgen weer?

Rest In Privacy | 31-05-20 | 11:11

Dat word dan een massale uittocht van de blanke winkeliers uit de linkse shitholes die vertrekken naar veilige steden.
Maar zijn er ook winkels van de donkere mensen geplunderd?Vraag het voor een vriend van me

komtdatschot | 31-05-20 | 11:11 | 1

Ja ook dat staat op video.

bijna_raak | 31-05-20 | 11:47

Via welke bronnen in Nederland komt zo'n extreme uitspraak van onze staatsomroep tot stand? Welke drie Nederlanders vragen zij om commentaar als Nederland onafhankelijk geinformeerd moet worden over de rellen? Ze bellen ene Mitchell Esajas. Hij omschreef de rellen elders als "legitiem, want gebouwen kun je weer opbouwen". Hij vindt het blijkbaar als snel goed als je gaat rellen. Een tweede is Maarten Zwiers, historicus in Groningen. Hij omschreef Trump eerder als "Etterkop, met een twitterpistool". Geen vriend van Trump dus, goh. De derde is Sara Polak een docente die graag wat schrijft in het Leidsch Dagblad die daar schreef "Als Trump ergens consistent in is dan is het wel zijn xenofobe en antidemocratische reflexen". Dat zijn de drie die de NPO als favoriet benaderd om onafhankelijk te duiden wat er in de US of A gebeurt. OMG.

Graaier | 31-05-20 | 11:08 | 5

Op CNN legde de afro Amerikaanse politiek commentator Van Jones, de verantwoordelijkheid bij liberale democraten zoals Hillary Clinton (hij noemde expliciet haar naam) en andere liberale democraten met hash tags op internet, maar die zelf de politie bellen als een donkere man op straat in hun buurt komt. Aldus Van Jones.
Hij noemt hen als de grootste veroorzakers van de ellende in de VS voor deze bevolkingsgroepen.

Bataafje | 31-05-20 | 11:17

Til de sluier maar op. Laat hun ware gezicht maar zien.

SIogra | 31-05-20 | 11:18

Trump is een soft target voor deuglinksers die sowieso niks met de USA hebben. Is er iets misgegaan bij de bevrijding ? Bijvoorbeeld Erdogan is een echte dictator, maar daar door je niets over. Moslims zijn altijd lief en linksers willen hun hoofd behouden. laffe types..

Acidstain | 31-05-20 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie veel blanke, 'priviliged', studentikoze meisjes die zich heel wild (of was het natuurlijk?) gedragen.

SIogra | 31-05-20 | 11:08

Ziekmakend. Racisme, discriminatie. Blanken haat.

Schepvogel | 31-05-20 | 11:08
-weggejorist-
Terence Hill | 31-05-20 | 11:08 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Lijkt wel alsof het voetbaltuig is zo erg bijna.

nokkenaskettingklem | 31-05-20 | 11:07
-weggejorist-
dik van alster2409 | 31-05-20 | 11:07 | 3
-weggejorist-
Realism Is All | 31-05-20 | 11:05 | 3

Tja epoch times hè.... ik ben er nog steeds niet uit hoe ik die nou moet plaatsen.

Jimmydepimmy | 31-05-20 | 11:52

Fake news om de gemoederen te bedaren.

sprietatoom | 31-05-20 | 14:52

Eigenlijk dus net zoiets als Mitch Henriquez. Ging ook zomaar dood tijdens zijn arrestatie. Volgens mij doen ze het erom ! Gelukkig hebben we de beelden nog ...

euroka | 31-05-20 | 16:34
▼ 4 antwoorden verborgen

En wanneer zet Trump het leger in om dit tuig te stoppen? Niet alleen maar zeggen, maar doen? Dit is gewoon muiterij.

Jan, Leiden | 31-05-20 | 11:04 | 2

Als Trump dat doet zijn de rapen echt gaar en zit je aan een mogelijke burgeroorlog. Dat wilt hij ook niet.

SanderEvers | 31-05-20 | 11:45

Muiterij is juist als het leger in opstand komt dit heet oproer, rellen. Zie bijvoorbeeld ook het palingoproer.

bijna_raak | 31-05-20 | 11:51

Meneer was zelf volop bezig met plunderen zo te zien.
Ik zie ook niet echt een rassenstrijd.
Volgens mij is dit pure anarchie ingegeven door een zonnestorm.

keestelpro | 31-05-20 | 11:03 | 1

Flatscreens matter.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:06

Blijkbaar grijpen Dems en Hollywood aan om de "protesters" te steunen. Maar in werkelijkheid is de Black Community zelf het grootste slachtoffer.

twitter.com/CassandraRules/status/126...

Net als Furguson in 2014 worden arme zwarten weer het hardst getroffen. BLM en antifa niet, die kunnen lekker doorgaan met drugs gebruiken en wachten op de volgende rel, en in het geval dat ze wit zijn meuk zuipen in Starbucks van hun college trust fund.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:02 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:15:
"ze zich zo makkelijk laten ophitsen en manipuleren door uiteindelijk de witmang en de jood."
Ik betrap u wel vaker op racistische uitspraken met uw eeuwige "Tata's", maar dit overtreft alles.
U heeft blijkbaar iets tegen blanken.
En waar komt "de jood" vandaan?
Ergens uit uw anti-semitisme?

Roadblock | 31-05-20 | 11:31

@Roadblock | 31-05-20 | 11:31:
Open society, zoek daar maar eens op. Wie zit erachter? Funden overigens niet alleen maar BLM en Sjerry Airfryer & friends. Maar toch. Ik noemden witten en joden omdat zwarten in de MSM vinden dat ze door hun onderdrukt worden. Maar tegelijkertijd worden ze uiteindelijk wel door hun opgehitst en gemanipuleerd.

Overigens moet u mij niet de schuld geven dat blanken tegenwoordig witten (en andere termen) heten. Dat doen ze uit zelfhaat zelf. Althans... in cultuur, politiek, MSM en onderwijs.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:40

@Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:40: Open society is deel van de titel van een fantastisch boek(en) The open society and her enemies van Karl Popper, aanrader. De man die het emperisch principe verder onderbouwde (je kan een theorie alleen ontkrachten nooit bewijzen)

bijna_raak | 31-05-20 | 11:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Geeft gelijk aan dat Afrika ook nooit wat zal worden.

Rotterdammert1965 | 31-05-20 | 11:02 | 1

Herinner je het Biafra kinderfonds nog? In de jaren '70 gingen ze in de bios met een pot rond om geld te verwerven. Miljarden zijn er naartoe gegaan, en er is daar geen ruk verandert behalve dat ze hun eigen voedselvoorziening vernietigen door blanke boeren uit te moorden.

Jezusaapje | 31-05-20 | 12:06

Nou hup zet het leger in of wachten we weer tot dat vrachtwagenchauffeurs worden gestenigd met stukken asfalt?

Turbulentie? | 31-05-20 | 11:01 | 1

@Turbulentie? | 31-05-20 | 11:01 |
U herinnert zich de rassenrellen in Los Angeles in 1992? Ik herinner me die beelden nog zeer levendig. Die arme chauffeur, alsof hij er iets aan kon doen.

Sjefke7807 | 31-05-20 | 11:08

De Bernie Sanders revolutie is begonnen.

Pieter Breydel | 31-05-20 | 10:59 | 2

Mooi zo. Dan kan er definitief worden afgerekend met de antifa, black panthers en sanders-communisten.

The2Amendment | 31-05-20 | 11:57

Als die beeldenstomers het ooit voor het zeggen hadden gekregen was er nu alleen nog maar een zwartgeblakerde woestenij met wat restanten van ruines in The Desolation formerly known as US". Commies en socialisten moet je heel ver van de macht houden als een beschaving eenmaal is opgebouwd, die mensen kunnen namelijk alleen maar weer afbreken tot onder het maaiveld.

Graaisnaaiert | 31-05-20 | 12:14

Racisme is voor mij een beetje als religie, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het echt bestaat.

Er is een man overleden door politie geweld en dat is onwijs triest. Maar het feit dat deze man zwart is maakt het toch niet gelijk racisme ... Gewoon een agent die is bezweken aan de verschrikkelijke druk waaronder ze hun werk moeten doen.

C1O2 | 31-05-20 | 10:59 | 7

Nee, als je dat filmpje goed bekijkt zie je dat die agent er met veel plezier nog iets harder drukt. Op sputnik staat een ander filmpje waar de andere 2 agenten ook met hun knieën op Floyd drukken.

Jezusaapje | 31-05-20 | 12:20

@dik van alster2409 | 31-05-20 | 11:13: Zeg ik niks over, lees nogmaals waar ik over had

menage | 31-05-20 | 17:16

@Realism Is All | 31-05-20 | 11:11: Lezen is echt heel moelijk he.

menage | 31-05-20 | 17:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Zodra je begint te plunderen ben je af en geen demonstrant meer. Overigens ook flink wat white trash onder de plunderaars.

Der Schnitzeljäger | 31-05-20 | 10:58 | 4

@normanius | 31-05-20 | 11:05|
Weet u, ik heb noodgedwongen drie jaar van de Voedselbank moeten eten. En het is echt geen moment in me opgekomen de lokale kruidenier te beschandaliseren. Gewoon niet. Dat heeft alles te maken met mentaliteit. Ook als je arm bent kun je een bepaalde mate van trots en eigenwaarde bezitten/ behouden.

Sjefke7807 | 31-05-20 | 11:16

@Sjefke7807 | 31-05-20 | 11:16:
Ben het met u eens.
Altijd maar weer dat zoeken naar excuses.
Waarom de ene bevolkingsgroep wel oververtegenwoordigd is in opsporing verzocht, en de andere niet.
Waarom de ene bevolkingsgroep IS-terroristen levert, en de andere niet.
Waarom uit de ene bevolkingsgroep zelfmoordaanslagenplegers voortkomen, en uit de andere niet.
1 ding weet ik zeker.
Als ik het woord plunderingen hoor, zijn het voor 99,9% altijd zwarten.
Heeft toch iets met mentaliteit te maken.

Roadblock | 31-05-20 | 11:43

@normanius | 31-05-20 | 11:05: je zou kunnen gaan werken, condooms gebruiken en een opleiding afronden. Maar daar word je moe van dus wellicht is dat geen optie?

The2Amendment | 31-05-20 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Het was al niet wat dit groepje specifieke agressieve rovende ongedierte en zal ook nooit meer wat worden. Heeft doe winkeleigenaar dit wel overleefd? Oh, gelukkig wel. Hele groep daders oppakken en opsluiten. Alhoewel ik ze liever geëxecuteerd zou zien misschien?

Jan, Leiden | 31-05-20 | 10:58

Keihard aanpakken dat tuig! Drones, honden, rubberen kogels, gezichtsherkenning etc...

First Contact | 31-05-20 | 10:58

Dat is geen punt. Toch?!

Rest In Privacy | 31-05-20 | 10:57

Gewoon verschrikkelijk... Geen andere woorden ervoor over...

Wel word ik er heel cynisch van, De meeste mensen deugen... toch?

Harvey2Face | 31-05-20 | 10:57 | 7

@CalamityJane | 31-05-20 | 11:13: klopt, de egoïstische 'goeden' en 'rechtvaardigen', die zich laten leiden door calvinistische schuldgevoelens en marxistisch 'gelijheidsdenken'.

wijsvinger | 31-05-20 | 11:24

Dit zijn bij lange na niet de meeste mensen

menage | 31-05-20 | 17:19
▼ 4 antwoorden verborgen

[Glad ijs] Mensen die vanwege geloofsopvattingen, compleet foute dingen doen, kan ik nog een soort van volgen (heb er geen begrip voor - wat het ook mag betekenen). Als er puur vanwege huidskleur, op iemand wordt ingehakt, of geschoten, dan snap/begrijp/volg ik dat absoluut niet. Dat dit gebeurt in het land, dat predikt de brenger van vrede en democratie wereldwijd te zijn, nemen we op de koop toe.

Leptob | 31-05-20 | 10:54 | 5

Het is eigenlijk hetzelfde. Een overtuiging dat de eigen groep beter is dan de andere groep en dat je dus mag doen wat je wilt met die andere groep.

C1O2 | 31-05-20 | 11:02

Wacht maar tot hier bepaalde bevolkingsgroepen de 12% halen, dan kunt u dat ook in tatalandje waarnemen bij een incident tussen een vertegenwoordiger van een bepaalde bevolkingsgroep en de popo. Sterker nog we hebben dat al gezien met Mitch en dat betreft lagere percentages van de bevolking.

Overeenkomstige factor is wel l'Afrique op een of andere reden.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 11:05

Waarbij je huidskleur bepaalt of je iets mee mag zingen/rappen.

Alex Delarge | 31-05-20 | 11:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeveel van dit soort natiewijde terreurgolven zijn er eigenlijk in Amerika geweest nadat er een blanke is omgekomen door politiegeweld? Volgens mij niet zo veel.

Bloemschikliefhebber | 31-05-20 | 10:53 | 2

Het is een kruidvat. En dit soort aanleidingen zijn goed om het te laten ploffen. Het gaat niet om die overleden arrestant. Het gaat ze om chaos.

Tuinhekje | 31-05-20 | 10:56

Als die pritt niet in de titel plunderaars schoppen blanke had gezet had niemand hier moeilijk over gedaan. Denk je dat hij de enige is die inelkaar gebeukt is. Al die koreaanse winkeleigenaren krijgen ook weer klappen.

r_leeuwenhart | 31-05-20 | 10:52 | 1

En dan een statement plaatsen die ons zou moeten wegleiden van het probleem. Is pritt nu het probleem?

Kluukluuk | 31-05-20 | 11:45

Vraagje: hoe vaak hebben de NOS, Volkskrant, Nieuwsuur en de talkshowtafels al benoemd dat dit politiegeweld tegen zwarten en de daaropvolgende rellen voor het overgrote deel plaatsvinden in steden die (al decennialang) gerund worden door de Democraten?

Terence Hill | 31-05-20 | 10:51 | 2

Dit dus!

rob007 | 31-05-20 | 10:56

Denk je dat het beleid is om zwarten af te laten maken door de politie?

Rubberfetisj | 31-05-20 | 11:26

Die Antifa-gasten worden onderhand door iedereen van links tot rechts met de nek aangekeken.
Ze zeggen wel voor iets te staan, maar dat lijkt van onderschikt belang.
Dus iemand die zichzelf op basis van iets inhoudelijks rechts of links noemt kan er niets mee.
Hobbymatig je boos maken en plezier hebben in het rellen lijkt er meer op.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 10:50 | 1

Als ze ergens voor staan stem ik voor een muur en een paar militairen met geweren.

The2Amendment | 31-05-20 | 12:01
-weggejorist-
CeesCloosd | 31-05-20 | 10:49 | 18
▼ 18 antwoorden verborgen

De meeste hard-core demonstranten in Minneapolis zijn uiterst links of anarchisten '- de beveiligingsexpert van USA Today

"De echte hard-core jongens, dit is hun taak: ze zijn betrokken bij deze strijd", zegt Adam Leggat, een voormalige terrorismebestrijdingsofficier van het Britse leger die nu werkt als beveiligingsadviseur gespecialiseerd in crowd management voor de Densus Group. 'Ze hebben protesten op straat nodig om dekking te krijgen om in te trekken.'

Leggat, de beveiligingsadviseur, zei dat inlichtingenrapporten van zijn collega's aangeven dat de meeste hard-core demonstranten in Minneapolis extreem-links of anarchisten zijn, en dat extreem-rechtse groepen nog geen belangrijke verschijning hebben gehad. Hij zei dat plunderen meestal wordt gedaan door de lokale bevolking - meestal mensen zonder strafblad die gewoon in het moment verstrikt raken.

Maar directe conflicten met autoriteiten komen voort uit een mix van zowel lokale als externe groepen die deze conflicten zien als een kernonderdeel van hun missie. Veel van de anarchisten, zei hij, richten zich op banken, ketenbedrijven en zelfs luxe auto's als symbolen van corrupte instellingen. Hij zei dat zelfs een vreedzaam protest gewelddadig kan worden als externe agitators besluiten deel te nemen en de boodschap kapen.

Swieberj | 31-05-20 | 10:49 | 1

Het vervelende van die extreem-linkse of extreem-rechtse clubs is dat ze hun doel voorbijschieten, de menselijke waarden passeren en een soort non-politiek worden.
Het lijkt zelfs wel of extreem-links en extreem-rechts soms ongeveer hetzelfde zijn qua gedrag.
Intussen brengen ze wel een kwade reuk. Daar heeft bijvoorbeeld de PVV of de FvD dus wel mooi last van.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 10:58

Een paar jaar geleden zat ik in een grote stad in de Verenigde Staten in een bushokje op de bus te wachten. Er kwam een neger op me af die me zonder enige aanleiding in mijn gezicht begon te spugen. Gewoon omdat ik blank was. En hij bleef doorgaan totdat de politie hem arresteerde. Sinds die leerzame ervaring kijk ik een stuk genuanceerder naar al die deugende racisme-roepers in Nederland. Ze hebben geen idee waar ze over praten.

Ivoren Toren | 31-05-20 | 10:47 | 6

Omdat één zwarte dwaas je in je gezicht spuugt ben jij kenner van het racismeprobleem in Amerika?

Rubberfetisj | 31-05-20 | 11:31

@Ivoren Toren | 31-05-20 | 11:18:
Dat denk ik niet.
Autorijden daar is goedkoper dan OV hier.

Mr.Crowley | 31-05-20 | 11:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Bewijst wel dat ‘white privilege’ toch bestaat.

me,myself and IK | 31-05-20 | 10:47

Als zwarte mensen anderen beschuldigen dat de racist zijn dan vraag ik mij meestal serieus af wie nou echt de racist is.

Dat zie je ook met de zwartepieten-discussie. Vaak zijn het zwarten met zware haat naar blanken toe. Alles wat zij zien plakken ze een stempel op misgunnen ze

dk-- | 31-05-20 | 10:44 | 1

mijn dienstverlenende functie omvat onder andere het succesvol kunnen doorstaan van het dagelijkse "jij ben vuile rassiest!" omdat ik als blanke-tatta iets weiger wat helemaal niet kan. Ik wou dat ik zelf getint was, kan dat "vuile rassiest"! geestelijk eigenlijk niet meer aan na zoveel duizenden incidenten, Even voor de duidelijkheid: ik ben geen racist en zal het ook nooit worden.

onesizefitsall | 31-05-20 | 10:54

En deel van de ellende is wel gangster cultuur. Dat zie je hier ook bij jongeren. Dan gaan ze rappers imiteren en met messen zwaaien. Maar ja, het lijkt me moeilijk om je kind op te voeden in zo'n omgeving, zeker als vaders uit beeld zijn en ze gasten zien die succes hebben met criminaliteit.
Het is makkelijk oordelen als je zelf uit een veilige bloemkoolwijk komt waar ouders werken en iedereen aardig en netjes is.

Diotima | 31-05-20 | 10:43 | 3

Het blijft criminaliteit.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 10:48

Je hebt juist alle recht van spreken als het jou en jouw ouders wel lukt om aardig en netjes te doen en een veilige bloemkoolwijk voor elkaar te creëren.

Ramsesz | 31-05-20 | 11:05

White lives don't matter!

#10 | 31-05-20 | 10:42

Ik zie genoeg blanken die de beste man schoppen. En zoiezo heel veel blanken in die protesten rellen. Om nu de afro amrikaanse mensch nu af te gaan zeiken is ook wel weer een beetje kort door de bocht. Krijg meer het gevoel dat ze iets teveel v for vendetta irobot the purge hebben gekeken.

r_leeuwenhart | 31-05-20 | 10:42 | 2

Ja, er zitten duidelijk provocateurs tussen die chaos willen. Wat zijn hun motieven? Cynische jongens die The Joker hebben gezien?

Diotima | 31-05-20 | 10:45

Trump kan niet binnen 2 jaar fixen wat zijn voorgangers sinds Reagan hebben stukgemaakt.

Alsikhetnietmeerweet | 31-05-20 | 10:41 | 3

Oh man, wat een slecht excuus. Zo slecht dit. Alles wat er mis is, komt van voor of na mij tijd, maar nooit tijdens mijn tijd als verantwoordelijke.

Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 11:40

@Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 11:40: dus dat 8 jaar Obama de problemen niet hebben opgelost is zijn schuld dus? Mooi.

The2Amendment | 31-05-20 | 12:04
-weggejorist-
Rdock | 31-05-20 | 10:40 | 2

En dan komt de NOS met dit: Protesten in VS zijn 'natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg zien' WALGELIJK!!

endtotrolling | 31-05-20 | 10:39 | 11

@Diotima | 31-05-20 | 11:11: Ik verwacht niet dat ze van hun script gaan afwijken als er meldingen binnenkomen tenzij zoiets en masse gebeurt.

Nehemia | 31-05-20 | 11:18

Het in de brand steken van alle Nederlandse moskeen en halal winkels was een natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg zien zou dus ook een acceptabele tekst kunnen zijn?

The2Amendment | 31-05-20 | 12:05

Ja zo brachten ze toch ook de protesten van de boeren hier? Een natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg zien?
O nee wacht....

Huwelijksgeluk | 31-05-20 | 12:53
▼ 8 antwoorden verborgen

Nu hebben 'de blanken' het gedaan.
Allemaal.
Dus je kan een willekeurige blanke klop geven.
Dat gaat dus precies in tegen hele racisme-verhaal.
Dus deze jonge mannen van rond de 18 doen dit net als het slopen en stelen gewoon voor eigen plezier en gebruiken de dood van George Floyd al excuus.
Dan doe je de man en de zaak echt eer aan.
Not.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 10:39 | 3

Aan dat zwaard te zien was het geen willekeurige blanke die door mede blanken werd neergeschopt. Denk als een native american met een zwaard had staan zwaaien hij ook de klos was geweest.

r_leeuwenhart | 31-05-20 | 10:45

Ja ik vraag me ook af of de dood van Floyd hier direct een aanleiding toe is. Dit is rellen om te rellen en gratis shoppen. Het lijkt ook wel alsof ze op een aanleiding zitten te wachten. Niettemin laten nieuwe beelden zien dat er 3 cops met hun knieën op hem zitten vanuit een andere hoek gezien.

Jezusaapje | 31-05-20 | 11:05

Dagelijks komen nog kansenparels in bootjes toe in de eu .
Je zou toch denken , zit daar niet meer achter .

likmegaties | 31-05-20 | 10:39 | 4

Verdeel en heers. Qua politiek zal je nu nooit een sterke meerderheid krijgen. En als het land problemen krijgt zal 50% naar land van herkomst vluchten

dk-- | 31-05-20 | 10:46

@Alsikhetnietmeerweet | 31-05-20 | 10:44:
Nee, de hoop dat je hier een beter leven hebt (ongeacht of dit legaal is of crimineel) Veder zou ik er geen complotten achter zoeken.

Diotima | 31-05-20 | 10:47

@Diotima | 31-05-20 | 10:47: Er is aanzuigende werking zolang alle huurwoningen en uitkeringen naar dat illegale tuig gaat. Ze komen niet om te werken als ze dat wilden konden ze in Afrika ook wat beginnen.

voldemort | 31-05-20 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Counting cars on the New Jersey Turnpike, they've all come to look for America.....

Wat is dat land weggegleden.

van Oeffelen | 31-05-20 | 10:39 | 7

De actief linksen Madame. Die opereren onder het mom van deugen. Zij die vanwege hun grote 'gelijk' geen andere meningen accepteren en ze erger nog... grof bestrijden. Zie hier... de aanstichters.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 11:06

@CalamityJane | 31-05-20 | 10:43:
Geef Sylvana de kans en over 5 jaar slaan - wat dan in de media Caucasian Dutch, Afro-Dutch, Erdo-Dutch en Rifdutch genoemd worden - hier ook elkaar de hersens in. Lekker mensen tegen elkaar opzetten en dan iedereen en zijn moder voor racist uitmaken. Walgelijk wijf dat het is.

Graaisnaaiert | 31-05-20 | 11:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja menschen, er is veel leed in de wereld. Vooral als je er oog voor hebt. Zo zag ik vanmorgen een doodgereden poes.

gestoptmetroken | 31-05-20 | 10:37 | 2

Zou het ook een kater kunnen zijn?

storm op komst | 31-05-20 | 10:47

Dat vind ik veel erger.

r_leeuwenhart | 31-05-20 | 10:47

Zag gelukkig wel dat 2 of 3 mannetjes controleren of hij zijn portemonnee nog had.

dedwarsligger | 31-05-20 | 10:34 | 1

Exact. De idealisten.

Piet Karbiet | 31-05-20 | 10:51

De frustratie spat er van af - en de onmacht.
Het word vaak vergeten dat de zwarte bevolking van de VS inmiddels qua sociale status ingehaald is door de "Hispanics" …… Vroeger waren ze de 2e lag van de bevolking ("second class citizens") en waren de Spaans sprekende gastarbeiders niet relevant. Inmiddels zijn de Hispanics de 2e laag in de USA en word de zwarte bevolking vooral gemarginaliseerd door hun eigen gedrag.
De misdaad in de USA word beheerst door dezelfde groep en het onderwijs is langzamerhand aan het verschuiven naar zwarte en witte scholen (klinkt bekend ??) …… dus dit probleem word alleen maar erger.

Rodney King ?? - weten we het nog ? - Dat is 20 jaar of meer geleden - en niets veranderd - en dat gaat ook niet gebeuren zolang als de zwarte bevolking status en respect eist zonder dat daar een normaal gedrag tegenover staat.
We zullen deze dagen niet onthouden vanwege de dood van Floyd - maar vanwege deze idiioten die plunderen en zich misdragen - dus weer geen respect en geen status.

nietoptimistisch | 31-05-20 | 10:31 | 18

Wil je zeggen dag 8 jaar een zwarte president deze problemen niet heeft opgelost? Dan is dat toch vast ergens wel de schuld van Trump, toch?

The2Amendment | 31-05-20 | 12:11

@BrokenTipi | 31-05-20 | 11:56|
Absoluut. Het 'diversiteitsdenken' is niets meer of minder dan het schedelmeten v2.0. en ze zien het zelf niet eens. Ik herinner me nog een Nederland waar het werkelijk geen mens jeukte welke kleur of geaardheid je had. In mijn klas zaten Indonesische kinderen, een paar Surinamers etc. Niemand die daar een punt van maakte, of er iets mee deed. We zagen in het geheel geen kleur. En kijkt u nu eens wat er van geworden is.

@BrokenTipi | 31-05-20 | 11:58 |
En alle vernieuwingen zijn overduidelijk niet altijd verbeteringen. Wat niet wil zeggen dat ik vind dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is, want dat is niet zo. Maar die hele gender-bender waanzin van nu kent alleen verliezers aan beide zijden.

Sjefke7807 | 31-05-20 | 13:28

@Sjefke7807 | 31-05-20 | 13:28: de postmoderne mens is gewoon arrogant en oppervlakkig. Een helicopterview zonder jezelf daarin te betrekken.

BrokenTipi | 31-05-20 | 14:43
▼ 15 antwoorden verborgen

De ironie, vanavond de miniserie Roots op tv.

kwark001 | 31-05-20 | 10:30 | 4

@Remus McMillan | 31-05-20 | 10:35: De Roots van het deugen.

piloot47 | 31-05-20 | 10:38

Kunta Kinte. Opdat wij niet vergeten.

Nehemia | 31-05-20 | 11:20

Roots daar keek ik als jong meisje(12) naar was toen helemaal boos op blanken vanwege de slavernij .
Later op volwassen leeftijd nog es terug gezien toen zag ik pas hoe misleidend en inspelend op vals sentiment zo n serie gemaakt is.
Alle zwarten waren engelen met hoogstaand moreel en zachtaardige eigenschappen, moedig en edel.
Alle blanken werden geportretteerd als gemene duivels met alleen maar slechte eigenschappen.

Huwelijksgeluk | 31-05-20 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens de Federal Crime Statistics is 12 procent van de door geweld om het leven gekomen blanken gedood door de politie. Bij zwarten is dit slechts 4 procent.

Er is geen sprake van ’een oorlog tegen zwarten’. Zwarten worden verhoudingsgewijs niet vaker doodgeschoten door de politie. Er zijn gewoonweg vaker confrontaties tussen zwarten en de politie, omdat in de VS de zwarten zeven keer vaker misdrijven plegen dan blanken.

13 procent van de bevolking is zwart, maar zwarten zijn betrokken bij 26 procent van de misdrijven waarbij wordt geschoten door de daders. 52 procent van de moorden wordt begaan door zwarten. In New York zelfs 75 procent van de moorden en daar is 23 procent van de bevolking zwart. In vergelijking: in New York is 39 procent blank en die zijn slechts voor 2 procent van de moorden verantwoordelijk.

In de 75 grootste Amerikaanse gemeenten maken de zwarten 15 procent van de bevolking uit en ze zijn verantwoordelijk voor 62 procent van de roofovervallen en 57 procent van de moorden. Het is dus evident dat de politie verhoudingsgewijs vaker moet optreden tegen zwarten en daar zijn nu eenmaal risico’s aan verbonden. Dat desondanks ze relatief gezien minder vaak dan blanke daders door de politie worden gedood, bewijst hoe zorgvuldig de politie is om discriminatie of racisme te vermijden.

De overgrote meerderheid van vermoorde zwarten werd door zwarten gedood. Op 6000 door geweld gedode zwarten in 2014 werden er 120 gedood door de politie.

Swieberj | 31-05-20 | 10:30 | 7

En de meest plausibele verklaring is het ontbreken van een vader in het gezin. Deze afbraak is sinds de jaren 60 van 25% alleenstaande moeder naar 75% alleenstaande moeder anno 2020 gegaan. Nuclear family, zoals ze dat zo mooi zeggen. Een veel groter probleem dan je denkt. Mede mogelijk gemaakt door de partij van de KKK: de democraten. Die middels planned parenthood nog jaarlijks miljoenen kinderen in m.n. de Afro Amerikaanse gemeenschap doden. Door simpelweg financiële bijstand te verlenen aan alleenstaande moeders met de simpele eis dat er geen vader in huis is. Ockhams scheermes is ver te zoeken in de pseude wetenschappelijke verklaringen op groepsniveau, terwijl de kracht van een samenleving overduidelijk het gezin is.

BrokenTipi | 31-05-20 | 10:59

@Terence Hill | 31-05-20 | 10:42: Zegt wel iets over de politieke kleur van de media. Deze is (dus) doorgaans links georienteerd. Net als in Nederland. Zij bepalen wat een ander dient te denken. Media: een miskende, onderschatte maar gevaarlijke politieke macht

appeltjesgroeneweide | 31-05-20 | 11:00

En zo is het maar net.

Maar er zal altijd beweerd worden dat die cijfers niet kloppen want die worden gemaakt door racisten etcetc.

Tegen oogkleppen domheid, ook nog eens opgehitst door de even zo domme (en ongewassen) Linkse Antifa's en hen gelijkgezinden, is gewoon geen kruid gewassen.

Realism Is All | 31-05-20 | 11:14
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
dik van alster2409 | 31-05-20 | 10:30 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe kan ik hierop reageren zonder -opgerot- te worden?
Nou zo dus!, Niet
Mijn bloed kookt

Nouwske | 31-05-20 | 10:28 | 1

Draai het gas laag en giet het af.
Neem een koude douche.
Zelfbeheersing, je kunt ‘t!

Ruimedenker | 31-05-20 | 10:30

Ze moeten voor arme gezinnen in Amerika gewoon het spiraaltje gratis maken. Dan krijg je ook niet zoveel schorriemorrie in de straten...

Aristotalloss | 31-05-20 | 10:27 | 1

Omstreeks 1989 begon de straatcriminaliteit in de VS opeens sterk te dalen, met name in de grote steden. Rechtse politici riepen om het hardst dat hun zero-tolerance beleid vruchten afwierp. Totdat een slimme statisticus zich herinnerde dat in 1973 (16 jaar eerder) abortus legaal was geworden (roe vs wade arrest). De generatie die de volgende criminaliteitsgolf zou hebben veroorzaakt . . . was simpelweg niet geboren. Lees het maar na in Freakonomics.

CeesCloosd | 31-05-20 | 10:36

"Protesten in VS zijn 'natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg zien', volgens de digibokaaldesk van de Staatsomroep..."

Daar hebben ze nog gelijk ook. De VS is zo'n shithole country dat mensen echt geen uitweg meer zien. Een ziekenhuisbezoek kost duizenden of zelfs tienduizenden dollars. Een universitaire studie volgen kost vele tienduizenden dollars. Zowel de Republikeinen als de Democraten zijn zwaar kudt, of je het jou hebt over Hillary vs Trump of Biden vs Trump, mensen willen ze eigenlijk allebei niet. De baanzekerheid is nul - als je een dagje ziek ben, lig je eruit. En dan gooien we er nog even een dikke coronacrisis overheen.

Gezondheidszorg, onderwijs, overheid, werk, economie. Allemaal naar de kleauten. Zowat de vijf zuilen waarop de samenleven gebouwd is.

Leyrann | 31-05-20 | 10:26 | 12

@timmert12 | 31-05-20 | 10:32: Zit jij ook bij die foute vereniging van antifa? En als het daar nu allemaal 406x erger is? Waarom doet de antifa in Europa net zo gemeen? Opruien, MKB plat slaan.. waarom niet 406x minder? Pleur op met je gezeik.

Kluukluuk | 31-05-20 | 11:16

@Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 10:51: Integendeel. Je moet alleen sommige plekken (lees: steden) vermijden. Buiten de steden is het op veel plekken geweldig wonen in de VS: lage belastingen, weinig bemoeizuchtige overheid, geen EU, lage criminaliteit, veel (goedkope) ruimte et cetera. Het is maar wat je zoekt.

Terence Hill | 31-05-20 | 11:24

@Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 10:51: ja vrijheid en een regering die het volk dient in plaats van andersom zijn minder waard dan een uitkering hoor. Duidelijk.

The2Amendment | 31-05-20 | 12:14
▼ 9 antwoorden verborgen

Ho ho, dit is goedbedoeld racisme hoor.

Piet Karbiet | 31-05-20 | 10:26 | 2

Je Zwitsal is weg!

eerstneukendanpraten | 31-05-20 | 10:27

Wanneer worden ook die terroristen van antifa en de anarchisten eens aangepakt.
Die lijken een vrijbrief te hebben voor geweld, terreur en vernieling over de hele wereld.

Gerf | 31-05-20 | 10:26 | 2

Die laffe opruiers spannen nu de zwarte jongens voor hun karretje.
Ze zullen op tijd weg zijn, als de nationale garde komt.
Wie worden straks voor hun flikker geschoten?
Juist, die zwarte jongens. Cirkeltje rond. Geweldsspiraal, chaos.
Neemt niet weg dat er natuurlijk ook gewoon een stelende hooligans tussen lopen, zonder politieke agenda.

Ruimedenker | 31-05-20 | 10:29

Ik zag een blank punkmeisje in de frontlinie die van de oproerpolitie een fikse klap op haar been kreeg met de wapenstok. Toen liet ze zichzelf helemaal gaan in een huilbui. Haar doel en de reden van haar aanwezigheid vergetend. Anarchie pijnlijk blootgelegd.

suscrofa | 31-05-20 | 11:21

"Let us be lovers, we'll marry our fortunes together"
"I've got some real estate here in my bag"
So we bought a pack of cigarettes and Mrs. Wagner pies
And walked off to look for America

Simon and Garfunkel , 1967

sjuul69 | 31-05-20 | 10:26 | 2

Die mensen hebben geen "fortunes", daar hebben ze hamburgers en dope van gekocht.

Watching the Wheels | 31-05-20 | 10:30

"Let us be robbers, we'll carry your fortunes together"

Watching the Wheels | 31-05-20 | 10:33

Rules for Radicals, how to create a social state. By Saul Alinsky.
Als er genoeg idioten *) zijn die zijn suggesties aanvaarden als te volgen beleid, krijg je de huidige situatie.
*) zoals de Clintons en Obama en hun aanbidders aka " the useful idiots".
Zie Jijbuis: video "Saul Alinsky - who was he? Why should we care?" van The Truth Money and Freedom Podcast.

Fijnstoffer | 31-05-20 | 10:25

Hoog tijd dat de roof-Koreans hun positie weer innemen.

Friet-ei | 31-05-20 | 10:24

Heeft geen kleurtje plus is man. Dat scoort niet op de deugladder.
Is ook een nieuw normaal.

me,myself and IK | 31-05-20 | 10:24

NOS: 'natuurlijke reactie van mensen die geen uitweg zien'
Definieer 'geen uitweg zien'. Verklaar waarom er allerlei mensen 'geen uitweg zien' en zich kennelijk toch weten te gedragen.

SIogra | 31-05-20 | 10:24 | 12

Geen uitweg zien is natuurlijk ook gewoon geen uitweg willen zien. immers, de grootste slachtoffers van deze rellen zijn de small-business owners. En dat zijn meestal zwarten in die wijken.
maw. Het zijn juist degenen die wel een uitweg zagen, die het slachtoffer zijn. Maar misschien is dat ook de hele bedoeling.
Maak "zwart" afhankelijk van uitkeringen, overheids programma's enz. Als ze dan afhankelijk zijn, heb je ze bij hun ballen.

Van alle presidenten de afgelopen jaren heeft Trump het meeste voor de zwarten gedaan. Niet omdat hij wat speciaal voor hun gedaan heeft, maar juist omdat ie dat niet gedaan heeft. Hij zorgde voor werkgelegenheid. En dát is de echte uitweg uit het ghetto.

TheEgg | 31-05-20 | 11:07

Goed gezien, ik kan ook geen kant op maar ik ga dit niet af reageren op de gemeenschap. Het zou niet in me opkomen om de arts op te wachten die mij weigert om te opereren om een batterij te vervangen van een soort van pacemaker. Toen ik het Radboud ziekenhuis binnen kwam was het eerste wat ik zag een islamitische gebedsruimte, toen wist ik het al dat het niet ging gebeuren. Ik heb niet voldoende "vriendjes" die dit gaan afdwingen.

Jezusaapje | 31-05-20 | 11:27
▼ 9 antwoorden verborgen

Valt me het op dat er ook met geen woord gerept wordt over het feit dat de "betogers" geen sociale afstand houden. En als ze al een mondmasker dragen is dat om hun gezicht te verhullen wanneer ze de Target leeghalen of een molotov cocktail gooien.

Bij de anti-lockdown demonstraties werd daar groot gewag van gemaakt, de demonstranten zouden de volksgezondheid in gevaar brengen bla bla.

Deze relschoppers zijn soms allemaal immuun voor het virus of hoe zit het?

Mijn GS nick magnie | 31-05-20 | 10:24 | 4

Krijg je straks weer tranen dat corona meer bij zwarte mensen voorkomt.

ik.zou.haar.doen | 31-05-20 | 10:46

Het komt links wel goed uit, dus dan hoor je ze er niet over.

Alexander des Burgus | 31-05-20 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Een natuurlijke reactie ?! Een uitweg ?! Een vieze stinkende bloederige geweldsspiraal dat is het. Een neergang.

suscrofa | 31-05-20 | 10:23

antifa is having a field day

YoMoms | 31-05-20 | 10:23
-weggejorist-
Madame Poitiers | 31-05-20 | 10:23 | 2

Dont’t bring a knife to a blacklifesmatter party.

Brentjeee | 31-05-20 | 10:23 | 1

Lives. Hoe moeilijk is het nou?

GraafSteno | 31-05-20 | 10:30
-weggejorist-
RickRD | 31-05-20 | 10:23 | 2

Dit filmpje laat trouwens ook perfect zien waarom je boa's niet moet bewapenen met een knuppel.

Panos88 | 31-05-20 | 10:23

Bizarre framing bij de NOS die dit soort geweld vergoelijkt. Ongelooflijk en het is niet onopgemerkt gebleven.

duh! | 31-05-20 | 10:22 | 3

U citeert Reve!

eerstneukendanpraten | 31-05-20 | 10:26

@oranjerood | 31-05-20 | 10:26:
Ze laten een rascistische activistische antipiet aan het woord om de situatie te duiden. Lekker inclusief. De deugbokaal is weer binnen

cheops | 31-05-20 | 11:18

Dat hele land is leip en ziek dus what's new ?

kat-de-kat | 31-05-20 | 10:21 | 5

De protesten/rellen vinden plaats in steden met Democratische burgemeesters.

Hoezo zouden dorpen met Republikeinse burgemeesters leip en ziek zijn?

Mayka.Lovelace | 31-05-20 | 11:06

@Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 10:27: Amen....

kat-de-kat | 31-05-20 | 11:31

@Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 10:27:
Daar wil je niet dood gevonden worden zo saai. En hypocriet natuurlijk.

kaasfondue | 31-05-20 | 13:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewapende blanke anti-quarantaine wappies die met wapens Michigans’ Capitol gebouw bestormden waren volgens Trump “very good but angry people that want their life back”. Maar verder is Trump geen racist of zo hoor. www.boston.com/news/national-news-2/2...

Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 10:20 | 13

@Bigi Bana Boy | 31-05-20 | 11:42: Platbranden van stadsdelen, het molesteren van onschuldige mensen, plunderen en massaal de boel vernielen vind ik persoonlijk stukken achterlijker.

Terence Hill | 31-05-20 | 12:02

@Bigi. Nederland is een achterlijk land. Honderden jaren van vrijheid wordt hier door de wc gespoeld.

Trasnochador | 31-05-20 | 12:25

@piloot47 | 31-05-20 | 10:30: "met grote kans op herverkiezing."
Lijkt me dat dat enigszins dubieus wordt na zijn corona beleid en deze rellen waarbij hij toch een beetje geassocieerd kan worden met de politieman die de zwarte doodde, hoezeer hij het ook ontkent.
Hoe sukkelig Biden ook is, ik denk niet dat Trump dit nog positief kan spinnen voor het te laat is: de economische klap moet ook nog komen.

cugel | 31-05-20 | 22:47
▼ 10 antwoorden verborgen

Zalig Pinksteren allemaal! J-man is trots op jullie!

zuilim | 31-05-20 | 10:20

42 seconden is de lange versie? De aandachtspanne is echt dramatisch tegenwoordig. Vroeger schopten ze zo'n man een paar minuten de tiefus.

beldewouten | 31-05-20 | 10:19 | 2

Moet deze post grappig zijn?

duh! | 31-05-20 | 10:23

Ik weet niet wat zich hiervoor heeft afgespeeld, maar het achter iemand aan rennen met een zwaard draagt nou niet echt bij aan deëscalatie.

Laffe bloedzuigers die opeens te voorschijn komen om nog een trap na te geven moeten ze trouwens 10 jaar dwangarbeid geven.

Panos88 | 31-05-20 | 10:19 | 1

"De-escaleren" lijkt me een taak voor de politie, niet voor iemand wiens zaak geplunderd wordt; die probeert het tuig weg te slaan.

Dr_Johnson | 31-05-20 | 10:35

"Wie het zwaard opneemt"

Leon Tosti | 31-05-20 | 10:18

"Amokmakers maken de straten veiliger na tactische uitschakeling verwarde man met zwaard".

Diddykong92 | 31-05-20 | 10:17 | 1

U bent een goed geïnformeerde NOS kijkert.

Normpje | 31-05-20 | 10:35

Plunderaars hebben allemaal het recht op het ontvangen van een ferme nekklem verdiend.

MaximusAurelius | 31-05-20 | 10:17

Geen medelijden met deze man. Spullen zijn maar spullen, daar ga je geen mensen met de dood voor bedreigen.

pinosjet | 31-05-20 | 10:17 | 15

@gijs geluk | 31-05-20 | 10:23: jij zou iemand neersabelen voor het stelen van je kaas?

pinosjet | 31-05-20 | 13:18

@TheBurnerMan | 31-05-20 | 11:33: ja, superkut, maar als je iemand doormaakt die "dreigt je winkel te plunderen" is de kans groot dat je in de bak komt en ook je familie niet kan onderhouden. Deze man is niet dapper, hij is buiten zinnen en dom.

pinosjet | 31-05-20 | 13:22
▼ 12 antwoorden verborgen

als je met een wapen dreigt moet je het ook goed beheersen, anders doet het je meer kwaad dan goed, en dat geldt ook voor BOA's

Satria | 31-05-20 | 10:16 | 3

Kijk, dit scheelt mij weer typen.

pielemuisje | 31-05-20 | 10:17

Vraagje, ben jij ook de satria van de Jeaup?

eerstneukendanpraten | 31-05-20 | 10:19

Mij ook.

Agent 421 | 31-05-20 | 11:26

Nu gaan blanken natuurlijk uit protest massaal winkels van zwarte eigenaren plunderen.
Oh wacht...

2voor12 | 31-05-20 | 10:16 | 5

@oldandwise | 31-05-20 | 10:21: ik ken er toevallig een. Heb dat zelf gezien op tv. Hij heet Samuel L. Jackson en bezit een elektronicazaak. En hij redt ook nog eens een politieagent met de naam Bruce.

LucaBrasi | 31-05-20 | 10:26

Nee! Niet als je dat kenbaar maakt. Kortom. Het is een groot rassenhaatfeestje met wat blanke anarchisten/communisten in de mix.

www.newsweek.com/paint-black-owned-bu...

TheBurnerMan | 31-05-20 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Er op de zevende dag zag de msm en gesubsidieerde aanhang dat het goed was. e

van stampij | 31-05-20 | 10:16

Ja, en natuurlijk allemaal de schuld van Trump. Dit is iets van de laatste 3 jaar, niet van 200 jaar

ik.zou.haar.doen | 31-05-20 | 10:16

Ik zie in dit filmpje 2 blanken (1 vrouw), die verrassend rustig lijken te besluiten dat het resultaat behaald is, en het tijd wordt om te verdwijnen. Zal mijn aluhoedje wel zijn, maar lijkt me een bewuste poging tot opruiïng.

LesPaul | 31-05-20 | 10:15 | 4

Dit zijn al lang geen protesten meer. Er zijn nog steeds idioten die in dat verhaaltje trappen en de straat op gaan, en zo de dekking vormen voor het tuig dat op niks anders uit is dan chaos, dood, brandstichting, enz.
Het helpt natuurlijk niet dat door de identiteitspolitiek die de laatste jaren hoogtij viert ook de spanningen tussen de rassen ondertussen tot het kookpunt zijn opgelopen. Dat maakt het wel heel makkelijk om zo'n mars "tegen politieracisme" te organiseren.

TheEgg | 31-05-20 | 10:40

Het filmpje van die George Floyd was ook al verdacht wat dat betreft, daar ook een hele rare reactie op de situatie, ik heb een video voorbij zien komen waarop te zien is dat er in plaats van ambulancepersoneel agenten uit de ambulance komen om hem in te laden, zonder ook maar enige poging om zorg te verlenen. Die hele zaak stinkt naar helter skelter, en het opzettelijk aanwakkeren van rassenrellen door deze of deep state gene.

Veldmaarschalk Sorry | 31-05-20 | 10:41

De anti-kapitalisten willen de witte onderdrukker en diens economie graag zien branden.

Ik spuug op dat soort types.

TheBurnerMan | 31-05-20 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

Beesten zijn het.

Parsons | 31-05-20 | 10:15 | 1

Plunderen=schieten in de US of A..

Ommezwaai | 31-05-20 | 10:55

Hier zouden we zeggen: jongeren

Larousse | 31-05-20 | 10:15 | 1

Vrijheidsstrijders lijkt mij wel aardig.

Ad_Hoc | 31-05-20 | 11:12

Ons voorland?

kwark001 | 31-05-20 | 10:13 | 1

Ja, alleen zullen wij te maken krijgen met Arabieren en volbloed Afrikanen.

sarcastro | 31-05-20 | 20:00
-weggejorist-
ikworstelengadouchen | 31-05-20 | 10:12 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Plunderaars = demonstranten

Plaktong | 31-05-20 | 10:12 | 3

Welkom, welkom in mijn winkel

kaasfondue | 31-05-20 | 13:09

@litebyte | 31-05-20 | 16:39: aaah, blame it on the white man! Hij begon dus dan mogen wij ook! Of misschien staat ie wel op de loonlijst van de Democrats, die vinden dit geweldig natuurlijk.

K. Letskoek | 31-05-20 | 18:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland