Pandbezitters regio Amsterdam opgepast. Kraakdieven We Are Here zijn weer op jacht
Vervelend volk
De uitgeprocedeerde ILLEGAAL in Nederland verblijvende kraaksteeldiefrecidivisten van We Are Here (to take your pandje), die keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer met oogluikende toestemming van Rutger Groot Wassink panden kraken, ondernemers in het gezicht tuffen, een grafbende veroorzaken en de buurt op stelten zetten, zijn uit garage Kempering te 020-Zuidoost geknikkerd door de politie.
Uiteraard is het een grote teringzooi in de garage, want alle plekken die die knakkers van We Are Here zich toe-eigenen moeten kennelijk veranderen in een grote gore vuilnisbelt. Of, zoals Het Parool het in een snotterstuk van hier tot Algerije met tranen in de ogen en een beetje plas in de onderbroek noemt: "Een gezellige plek." Een erg gezellige plek inderdaad, voor de met open armen ontvangen schriftklerk van het sufferdje, wiens taak het is een brok in de keel van vrouwen in de overgang te Parker-pennen. De buurt daarentegen, die klaagde natuurlijk steen en been, al tijden, vanwege zooi-, stank- en geluidsoverlast. Enfin, de krakers krijgen nu onderdak in een sporthal in Amsterdam-Noord, aan de rand van Banne Buiksloot; in de volksmond Banne Lieue genoemd. Dat komt dus wel goed. Lekker een beetje rondhangen. Kopje soep erbij. Tot ze elders weer een pand van een hardwerkende ondernemer kunnen stelen.
Reaguursels
InloggenTijd om ze een fijne bbq met coronaburgers aan te bieden?
Ik vroeg me al af waarom de gemeente zonodig de krakers uit de garage wilde hebben, meestal heeft dat geen urgentie. Wat blijkt; de garage is van de gemeente...
Ze zaten daar prima zo naast die moskeet. Zou me trouwens niks verbazen als juist die baarden geklaagd hebben over overlast. Al pretenderen ze het, zo tolerant zijn ze namelijk niet.
Wat een walgelijke reacties wederom op reaguurders die dit illegale geneuzel spuugzat zijn. Berbaar: "als je het hier niet bevalt dan rot je toch gewoon op"!. Wat ben je dan voor een langenoot die het blijkbaar prima vindt dat hetgeen onze ouders en voorouders opgebouwd hebben gewoon te grabbel gooit. Hebben zij dan geen interesse om samen te leven? Gewoon oppleuren en ruimte te maken voor..........?... kan ik bij Berbaar naar binnen lopen, gaan lopen vervelen, procederen en vervolgens tegen hem zeggen,:"als het je niet bevalt rot je toch op met je gezin!"
Leg het me uit a.u
Blokkeer hem, scheelt een stuk in je bloeddruk
Iedere ochtend al die figuren ophalen en aan het werk zetten. Bed, bad, brood en arbeid. Niet werken, knuppel erover. Binnen een week zullen ze weg zijn dan.
Ik denk dat ze al weg zijn bij het woord 'werken'!
Wat valt er niet te snappen aan het woord "illegaal" ?
Met dit soort schorem ga je toch bijna terug verlangen naar de blowende hippies uit de jaren '60.
Niets, maar dan ook helemaal niets verbaast me meer. Dit land is sinds de invasie in de voorbije decennia helemaal stuk.
Onze oude, demente en hulpbehoevende bejaarden en zieken kunnen we wel zonder enig vorm van proces oneindig t/m de dood erop volgt opsluiten en zelfs in isolatie zetten met toestemming, ja zelfs op bevel van de lieden die weigeren deze mogelijk covid verspreidende horde correctief en langdurig te isoleren. We zijn dus aan de beurt en we kunnen er niks tegen doen.
Ja, maar gevangen laten we los, iets met inhumaan.
Ze komen er daar straks wel achter, zelfs Femke wil al weer terrassen openen. Wellicht is die I-lockdown alhier. Hoe zei Thatcher het ook al weer? "Eventually you wil run out of other peoples money.
Pracht volk die asielzoekers! Overleef je allemaal kogels en granaten in je moederland, overleef je in je rubberbootje op de Middellandse zee de woeste golven, overleef je een hele reis door Europa, kom je aan in het AZC Sneek om te sterven aan Corona....
Ja oke, maar dan had je dus al een onderliggende ziekte he
Ze zijn nog maar net uit het rubberbootje gestapt of het eisenpakket (woning/wijf/geld) ligt al op tafel. Daarna is het rapnummers maken over discriminatie en niet veel later dragen ze bivakmutsen tegen de strenge kou.
De hulpverleners, advocaten en vrijwilligers die dit soort lui ondersteunen en hun verhaaltje serieus nemen worden door die gasten zelf achter hun rug zo verschrikkelijk hard uitgelachen. Hele domme domme linkse deugers zijn jullie.
Het eeuwige krakers thema is wel een van de duidelijkste punten waar links en rechts altijd lijnrecht tegenover mekaar zullen staan.
Wat ik echter niet begrijp en waarschijnlijk ook nooit zal begrijpen is: waarom kunnen we het niet tenminste met mekaar eens zijn dat het onacceptabel is dat de krakers er altijd zo'n stinkende teringbende van maken? Ik bedoel, goed, we kunnen debatteren over je rechten, wel of niet illegaal, bezit of geen bezit, tijdelijk of niet tijdelijk, allemaal lijn recht tegenover mekaar, allemaal prima. Maar wie wil er nu anno 2020 vrijwillig tussen afval slapen? En waarom moeten die deuren kapot? Waarom gaan die ruiten aan diggelen? Waarom wordt alles zo kapot gemaakt, dat het huis daarna rijp is voor de sloop? Waarom? Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Natuurlijk heeft een mens rechten, maarrr een mens heeft ook plichten en wie wèl in staat is om aan zijn/haar plichten te voldoen maar het gewoon verrekt, die moet niet gaan janken om zijn/haar rechten.
Je hebt pas recht op je salaris als je je werkplicht hebt gedaan.
Ze hébben ook rechten. In hun land van herkomst.
Staat nog een mooi speculatie pandje leeg in Broek. Vindt de burgermoeder helemaal niet erg als ze daar hun intrek nemen
Alleen maar rechten en geen oprot verplichting dat zijn de Femke's kraak-einsatzgruppen ten voeten uit.
Ja al die troep doet ze aan thuis denken, heimwee doet rare dingen met je.....
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Net zoals met dat filmpje eergisteren van die agent die zich liet uitschelden door straattuig, en met zijn staart tussen de benen vertrok in plaats versterking roepen om ze keihard aan te pakken, maak ik me ook hier veel drukker om de zwakte waarmee we omgaan met dit soort onacceptabel gedrag, in plaats van dan dat ik mijn afgrijzen vol richt op de probleemveroorzakers. Van mensen met een hoger ontwikkelingsniveau mag je ook meer verwachten. De verantwoordelijken die dit toelaten zouden zich kapot moeten schamen.
Ik treur met je mee. Ik snap niet dat het nog zolang goed gaat en getolereerd wordt, dat er niet échte iemand met de vuist op tafel slaat en echte maatregelen treft.
Ik had wel een busje met agenten verwacht die even met de lange stok dit tuig als ze niet willen luisteren even laten voelen hoe zo'n lange stok voelt.
Dat verhaal over meneer Kaddour vond ik toch wel interessant. Dat lijkt mij niet een smeerpijp en sloper zoals die anderen van we are here. Zal de reden zijn om hem te interviewen.
Een gemiste kans dat niet gevraagd is naar zijn vluchtverhaal, dat zou je van zo’n paroolsmurf wel verwachten. Waarom moest de Serafidische Joodse meneer Kaddour in de jaren 60 vluchten uit Algerije toen het Franse bewind daar ophield? Voor wie moest hij vluchten? Wat is de achtergrond van mensen die het Serafidische Joden lastig willen maken? Vragen, vragen, vragen en het parool vraagt er niet naar.
Inderdaad, dat zou je van een kwaliteitskrant wel verwachten. Triest dat zo'n man geen plek kan vinden (of krijgen), terwijl er tal van ongewenste economische vluchtelingen zonder problemen huis, inboedel en geld krijgen om hun zinloze bestaan in Nederland voort te zetten.
@FrankVeer | 09-05-20 | 21:13: Van een kwaliteitskrant wél, van het Parool daarentegen...
Prins Brilsmurf heeft toch wel een paar pandjes die nu niet via airb&b of zoiets leegstaan
Wel fijn dat ze een noodaggregaat krijgen voor hun breedbeeld TV's.
Ik snap dan weer niet waarom TV's op een >>NOOD<< aggregaat moeten worden aangesloten.
Doe eens niet zo moeilijk! Ze willen aleen maar 'your money' [hier een YT filmpje die ik van bepaalde kuttekoppen nog niet mag plaatsen]. Wat zou er mogelijk verkeerd kunnen gaan?
* plop *
Ik wilde een heel verhaal schrijven over uitgeprocedeerd, asiel, corona, Rutte, clown etc... maar ja, 020 he
Genoeg lege horecapanden straks.
Wie interesseert het eigenlijk nog wat er in Amsterdam gebeurt
Amsterdammers?
Omdat dit wel eens een voorbode voor bij U in de straat kan zijn?
Vandaag in shithole 020. Morgen bij u in de wijk.
De oplossing is onaardig maar simpeler dan mensen denken: Ze komen hier omdat hier in de illegaliteit verblijven blijkbaar nog beter is dan het thuisland. Zolang dat zo is lossen we dit niet op. Ik stel een vergelijkbare aanpak als met de Top-500 criminelen voor: constant opjagen, opsluiten, boetes geven etc. Kraken ze een pand, worden ze binnen een dag er weer uitgezet. Krijgen ze (en eventuele helpers) meteen een fikse boete. Kunnen ze die niet betalen: Naar het cachot (door het hele land, zover mogelijk van de eigen woonplaats). Hou ook een database bij van bekende illegale en elke.keer dat de politie ze ziet wordt er gevraagd om verblijfspapieren. En vervolgens weer een hoge boete. Totdat ze er helemaal gek van worden en zelf het land verlaten. Maar ja, dat vereist vrij veel inzet van politie (die er niet is) en politieke wil en doorzettingsvermogen.
Je kunt ook mensen die uitgeprocedeerd zijn gelijk terug sturen. Stuk goekoper.
illegaal = geen bekende
woonplaats = heeft ilegaal niet
cachot = 4 a 5 sterren
Mijn ongezouten MENING (voor de bvd)= knokploegje inhuren, veel goedkoper onder de streep.
@Urbanus_2.0 | 09-05-20 | 20:01: Wat ook kan helpen is hun omstandigheden slechter maken dan in het land van herkomst. Te beginnen met het afnemen van de smartphone, het leegschudden en afnemen van sieraden om het verblijf te bekostigen, Geen zakgeld, Geen vrije uitgang, Eten wat de pot schaft en vooral niet teveel. Geen vlees, want te duur en het kost al alles. Geen ander vermaak dan Christelijke kerkdiensten en het voorbereiden op terugkeer. Tussen 7:30 's morgens en 18 uur 's avonds geen toegang tot de slaapgelegenheden. Om 22:00 licht uit en om 6 uur 's morgens dat licht weer aan.
@Heiner | 09-05-20 | 20:10: En zwaar werk. De dijken ophogen tot 20 meter boven NAP.
@Heiner | 09-05-20 | 20:10:
Wat u beschrijft doet me denken aan slaapplaatsen van het Leger des Heils. Die weten hoe het moet. Discipline moet erin gestampt worden. Anders zijn wij dadelijk degenen die zonder huis zitten.
Boetes hebben geen zin want ze hebben geen inkomen. Illegaliteit moet strafbaar worden, dat was ooit bijna geregeld totdat PvdA roet in het eten gooide. Als illegaliteit strafbaar is, kan je ze makkelijker vastzetten in een sobere voorziening met alleen basic verzorging. D.w.z 23 uur op cel en 1 uurtje luchten en het goedkoopste vreten. Wedden dat ze snel naar het land van herkomst willen op vrijwillige basis ?
Zou die schrijver zich nog laten geleden, als ze het over die uitgeprocedeerde illegale asielzoekers hebben, hebben ze het over aan mij ?
Herengracht 502, 1017 CB Amsterdam is nog plaats...
Wat leven we toch in een gaaf land. Stem Rutte.
Gekomen door meer veilige landen dan u met uw vingers kan tellen en gesteund door oneindige VN verdragen bepalen zij wel wat er wel en niet kan hier in Nederland. Niet u belastingbetaler.
Ons land, verworden tot een land van sufferds, deugers, lafaards, slappelingen, veel ruggengraadloze, kortom een land in verval. Nog een paar jaar en het leed is niet meer te overzien. De fatsoenlijke burger neemt het heft in eigen hand of vertrek naar rustige en betere orden. RIP, eens zo mooi land.
Toedeledokie!!
We zullen U niet missen.
Stuur een kaartje knul vanuit Uw "paradijs".
To be fair, “als je weg wilt ga dan” geldt niet alleen voor Marokkanen..
Ik snap werkelijk niet waarom ze niet in de burgermeesterswoning trekken, kamers zat en Femke kan dan eindelijk van dichtbij voor haar gasten zorgen.
-
Het huis van 500 zit blijkbaar vol, waarom niet een nul erbij? Gewoon naar 5.000, door naar 50.000 oeps worden er toch 500.000 maar dat is niet eerlijk voor al die anderen dus dan maar 5.000.000. Dan ziet Groot Wassink het ook allemaal niet meer zitten, maar ja wie A zegt moet ook B zeggen.
En zijn ze net als al die asielzoekers in AZC Sneek op corona getest terwijl de Hollandse bejaarde in een verpleeghuis de t*ring kan krijgen ?
Ja las ik ook. Vriend van mij loopt al weken volkomen verrot rond. Hoest zich de typhus, wel/ niet koorts, sport vrij veel maar is na half uur doodmoe van stukje fietsen, weet van gekkigheid niet wat ie heeft. Geen enkel testje. Ja u bent ziek, opbouwen maar weer he meneer.
Er was binnen de stadsgrens van de lieve stad zo een mooi complex voor die gasten. Van de staat, leeg en helemaal gepast. De Bijlmerbajes. Helaas is die gesloopt.
Tijd voor een hele grote katapult.
Iets met naffers en rif gebergte...
In de middeleeuwen hadden ze die. Blijde noemden ze die, dacht ik. Of bleide of zoiets. Daarmee kan je ze over de muur schieten die je snel hebt gebouwd.
Tsja. En de partijen die daar wat aan kunnen doen zijn druk bezig zichzelf helemaal buitenspel te zetten. Een trieste week dit waarin de greep van de linkse kerk met hun onwrikbare dogma en morele druk nog steviger te voelen is. Zucht.
Dat krijg je van die warme winters.
Ik mis de aardappelpuree in dit verhaal.
Wij hebben nog een kippenhok te koop.
Grunberg voelt zich een Kraakdief. 'Als je het ovet een Kraakdief hebt, praat je over mij.' Zoiets.
Laten we hem het #verwardeman t-shirt sturen. Of nee laat ook maar, zonde van het textiel.
Meneer Kadour is een eeuwige klaploper. Zelfs de nieuwe voorziening voldoet niet. Nog kieskeurig ook!
Heeft Constantijn al gereageerd. Ik namelijk weinig diversiteit onder deze warlords.
Ja, ook hier moeten meer witte mannen in. Mogen het overigens ook witte vrouwen zijn en zo ja, moeten die dan allemaal minimaal cup-D hebben?
Een simpele maar doeltreffende oplossing om criminelen en illegalen tegen te houden. Maar ook daar zit links weer eens in de weg.
Build that wall and make them pay for it. Vrij vertaald: het is nooit te laat om de grenzen dicht te gooien. Wat al binnen is mieter je gewoon terug.
@Nivelleermarionet | 09-05-20 | 18:27:
Doen de Belgen en de Duitsers hetzelfde en schiet je er niks mee op.
Try again, dit soort debiliteiten lezen we al jaren hier.
Lachwekkend vooral.
@Berbaar | 09-05-20 | 19:14:
Toch zou het kunnen werken, als de Belgen ze over de Franse grens gooien en de Fransen over de Spaanse grens. Het laatste stuk zuidwaarts kunnen ze wel lopen. Zie je wel, er bestaan creatieve oplossingen.
Het is geen uitgeprocedeerd volk. Het zijn geen ongedocumenteerden. Het is gewoon tuig, dat hier al lang niet meer hoort te zijn.
Hou ze maar lekker in die stad. Alle veiligelanders mogen in de straat van Halsema en die Stalin-achtige malloot worden gedumpt. Hun keuze, hun probleem.
Nee hoor, die gaan we netjes over Nederland verdelen. Eerdaags met hun droogje en natje naast uw kleine kindjes in sociale huur veilig gesteld.
Volgens mij is dit gewoon het beleid, geen beleid dus. Overigens staat er een stuk van Sid Lukassen die door Van Rossum een schande wordt gemaakt, zo gevaarlijk. Hier gaat het dus om, geen beleid, geen sturing, geen leiding, de gehele tweede Kamer die niks voor dit land doen apathisch zijn en geen enkele interesse hebben in het welbevinden van de eigen bevolking.
Hopelijk vinden deze gasten weer een ander aardig pandje om te slopen, laat maar zien hoe absurd de houding is van Rutte en consorten!
Hoe fucking lastig kan het zijn om die gasten het land uit te tyfen? Zolang je ze geen woonruimte en geld geeft, dan wordt de motivatie om hier te blijven al stukken minder.
Stuur ze onder dwang naar een detentiecentra, zodat ze uitgezet kunnen worden.
Wanneer gaan we nu eindelijk eens een keer de kant kiezen van de werkende medemens ipv deze uitvreters welke gesteund worden door het linkse gedachtegoed. De lat erover, beide!
Als u niet naar de derde wereld gaat, komt de derde wereld wel naar u toe. Leuk voor deze zomer, en voor het hele jaar, en voor alle jaren.
We importeren de derde wereld en we worden de derde wereld. En - bijna - iedereen staat erbij te applaudisseren. Zeg er maar niks van, want dan bent u een racist. Mooi toch? Staatsgrepen zijn voor minder gebeurd.
Da's 020... die mensen willen dat. Geen nieuws dus...
Trap ze gvd eindelijk eens een keer het land uit.
Of ze ze bij Klein Wassink en Halalsema in huis. Met huisarrest uiteraard.
Hoe dan?
@Berbaar | 09-05-20 | 18:17:
Precies, Berbaar begrijpt het. Huisarresten worden door de woningeisers gebruikt om hun qat in te verpakken. Ze genieten toch morele deugbescherming.
Er is een probleem met die kansloze, bovendien uitgeprocedeerde asielzoekers. Fijn, dan los je dat probleem op.
Staat vast wel een gevangenis leeg. Daar naar toe, mss dat ze zich herinneren waar ze vandaan kwamen. Wil het land van herkomst ze niet terug, blijven ze zitten waar ze zitten.
Is het ook afgelopen met die aanzuigende werking.
Of anders allemaal naar de woning van Gutmensch Berbaar, met z'n armieterige 'onoplosbare probleemgelul'.
Die zorgt dan verder wel voor distributie buiten NL.
Jezus, wat een zeikerT.
Als dat tuig een pandje van berbie zou kraken, zou hij wel anders piepen.
@5611 | 09-05-20 | 18:04:
Mijn leegstaande pandje heeft prima anti-kraak bescherming.
Zo regel je dat.
@Berbaar | 09-05-20 | 18:16: Hou dan ook ff je grote waffel over die zielige mensjes die van jou met je lege pandje de tyfus kunnen krijgen.
Hypocriete neuzelaar.
@Ichneumonidae | 09-05-20 | 18:24:
Waarom zou ik sufkut?
Je moet iets doen met die mensen want vertrekken zit er niet in.
Regel iets want kraken geeft slechts overlast.
@Berbaar | 09-05-20 | 18:44: Gewoon in een cel dus. Illegaal en in overtreding = cel.
Zo geregeld. Was dat nu zo moeilijk. Ja, kost ook geld, maar weinig overlast meer.
@Peerkeoud | 09-05-20 | 19:07:
Gaat niet want daar zijn afspraken over.
Kost ook serieus geld, gaat U dat betalen?
Nog iets?
@Berbaar | 09-05-20 | 18:44: Verplicht laten werken voor hun onderdak. Zware lichamelijke arbeid van het makkelijkste soort. Met hamers en pikhouwelen grind laten maken van hele grote basalt keien. Met de hand een waterweg graven etc. Scheelt ook weer in milieukosten want normaal doen zware machines dat
Wat is er op tegen om deze illegalen in een uitzetdetentie te zetten.
Mag niet want Brussel, want zielig, want mensenrechten.
Illegaal is dankzij PvDA niet strafbaar.
@de uitbater | 09-05-20 | 17:57: En dan doe je het toch en dan? Moeten ze weer gaan procederen. Laat ze lekker hun gang gaan, de dag erna weer oppakken etc.
@de uitbater | 09-05-20 | 17:57: Het socialisme heeft al eens in een oorlog veroorzaakt, als het zo doorgaat gaat dat zeker nog een keer gebeuren.
Die mannen zijn zwaar getroffen, niet zo zwaar als René Froger natuurlijk, maar toch.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Amsterdam voert een heel bewust beleid om illegalen op te vangen en te voorzien van alles waar u en ik voor moeten betalen. Die mensen kunnen terug maar gaan nooit terug zolang ze in alles worden voorzien. Blijf samen sterk in Amsterdam
"I am sterdam", aldus de illegale krakers. "Yes you are", aldus burgemeester Halalsema.
Woont u in Amsterdam? Het kost vooral de Amsterdammers veel.
@BozePaarseMan | 09-05-20 | 17:52: Amsterdam financiert zelf even niet zoveel meer, stevent af op een enorm begrotingstekort. Hiervoor heeft Amsterdam in Den Haag aangeklopt en dat is toch geld dat door heel Nederland wordt opgebracht.
De komende jaren zal Amsterdam mog veel meer financiële tegenvallers moeten incasseren. Het ziet er niet best uit. Benieuwd hoe Groot Wassink en concorten dat aan gaan.pakken.
@Bataafje | 09-05-20 | 17:56: Dan gaan ze gewoon geld in Den Haag halen, geld van heel Nederland dus.
@Bataafje | 09-05-20 | 17:56: ze heffen meer belasting, gooien de parkeertarieven omhoog en naaien het MKB. Zo komen ze aan meer geld. Het communisme viert hoogtij in het Amsterdamse.
@BozePaarseMan | 09-05-20 | 18:10: ook daar zitten grenzen aan. Het zal toch ook elders gehaald moeten gaan worden. Armoede zal explosief stijgen in 020. Maar even kijken wat GW en vrienden daar aan gaan doen.
/OT, hanteert de nos nou ook al de verspreekterm 'juno'? youtu.be/7W0wVfv-IHA
1 Juno schijnt één of andere uitdrukkingsvorm te zijn die in contracten gebruikt wordt. Ik vind het zo stom klinken dat ik geen moeite wil doen om de exacte betekenis op te zoeken.
Er zijn blijkbaar nogal wat mensen die de n en de l niet kunnen uitspreken.
Eerst een huis dan je dochter dan de. Moeder
Bij ons in de wijk heb je ook een stuk of 100 uitgeprocedeerde Afrikanen. Overdag zitten ze bij het Leger Des Heils. Na 1600u worden ze losgelaten en waan je je in de buitenwijken van Mogadishu. Ze zijn opzich niet geweldadig of gevaarlijk, maar het voelt toch vreemd, om als vreemdeling in eigen wijk te wonen. Let wel, deze mensen hadden dus op het vliegtuig gezet, wanneer er eens serieus werk zou worden gemaakt met het retourneren van illegalen. Nu zwerft het maar rond en trekt daardoor ander gajes aan. Zo struikel je nu ook nogeens over junkies en andersoortig schorriemorrie. Als denk ik persoonlijk dat al die junken sowieso hier rondscharrellen, want dat doen ze hier al 20+ jaar.
Opsturen naar Brussel, Amsterdam of Berlijn. Zij wilden ze hebben, zij kunnen ze houden.
Europa verzuipt onder zogenaamde vluchtelingen. In elke grote stad zijn er problemen met importvolk. Dat wordt alleen maar erger.
Jij zit toch ook in Eindhoven, waar is dat?
Zet toch die thuislanden eens serieus financieel onder druk om hen terug te nemen!
En dan niet Broekieknol erop af sturen, maar een stevig persoon. Een soort Trump.
Hier heeft Viktor Orban dus geen last van.
Kraak maar een huisje van de prins. Die heb d’r toch zat.
Kwestie van prioriteiten. Het bekeuren van witte mensen die geen anderhalve meter afstand houden en het oppakken van illegale kappers is natuurlijk vele malen belangrijker....... snap dat dan!
Haha, het simplisme is weer stuitend.
Hoe dan zonder documenten?
Weet U ook niet slimpie.
Humor om te lachen, simpletons die zich met complexe vraagstukken inlaten.
@Berbaar | 09-05-20 | 18:13: Gelukkig hebben we jou als alwetend orakel.....
@Datishetdus | 09-05-20 | 18:42: Precies, gewoon niet binnen laten zonder documenten. Maar ja, Berbaar vindt het vast prima dat ze wel binnen worden gelaten, zelfs zonder papieren. Het klotige daarvan is wel dat er steeds meer komen. Wat moeten we er mee Berbaar, wat moeten we er mee?
Joh. Houdt eens ff op. Dat kan je die diertjes toch niet aandoen!
@RickVogelschrick | 09-05-20 | 17:33: Lijkt me een prima attractie, niet voeren uiteraard.
Die lui zijn toch gek op bushmeat?
Zolang ze in Amsterdam blijven Kan mij het niet schelen.
Maar je blijft er wel aan mee betalen.
@2voor12 | 09-05-20 | 17:31:
Juist.
@2voor12 | 09-05-20 | 17:31:
OK. dat wel. Als ze maar in A'dam blijven.
@RickVogelschrick | 09-05-20 | 17:34: Vroeg of laat gaan ze uitzwermen.
@2voor12 | 09-05-20 | 17:31: betaal graag om die ellende daar te houden.
@Mark_D_NL | 09-05-20 | 17:39: Praktisch Verstand.
Misschien moet je als regering eens gaan zorgen dat de groep *we are here niet groter wordt. Zelfs tijdens deze crises komen ze met bosjes binnen en uitzetten is niet mogelijk.
Dit is toch waar de Amsterdammers voor gestemd hebben. Deal with it.
Doen we. Met oa jouw belastingcentjes pik!
Groen Links betekent rare etensluchtjes.
Amsterdam wil dit soort volk. Kijk maar naar het stemgedrag.
Nou dit dus.
Illegaliteit is in Nederland misschien niet strafbaar, maar hun gedrag wel.
ILLEGALITEIT KEIHARD BESTRIJDEN.
Er wonen veel te veel mensen illegaal in Nederland. Illegaliteit kan leiden tot uitbuiting, criminaliteit en gedwongen prostitutie. Daarom willen wij illegaliteit keihard bestrijden. Wij willen het strafbaar maken om illegaal in Nederland te verblijven. En we willen het strafbaar maken om te helpen bij illegaal verblijf in Nederland. We moeten illegalen, vooral criminele illegalen, actief opsporen en uitzetten.
Wij willen ook dat gemeenten stoppen met het opvangen van illegalen. Door die opvang worden mensen namelijk niet geprikkeld om daadwerkelijk uit Nederland te vertrekken. Sterker nog: het stimuleert ze om zo lang mogelijk te blijven in de hoop alsnog een verblijfsvergunning te krijgen. Duidelijkheid is ook in hun eigen belang.
Nu raden welke partij dit standpunt met chocoladeletters op hun website heeft staan....
@the namster | 09-05-20 | 17:52: GL?
Het gezegde dat hier bij past:
Zachte heelmeesters maken
Stinkende wonden!!!
De deugziekte is hardnekkig, het is vergelijkbaar met een verslaafde die z'n probleem niet toegeeft.
We kunnen hier nog honderd items over krijgen maar met de labbekakken die nu de dienst uitmaken gaat dit nooit opgelost worden. Zo jammer maar helaas meer kan ik er niet van maken. Geen plan geen visie geen niks.
Geen plan, geen visie, wel niks.
Dat is dus de reden dat zo'n Sid zo maf begint te ratelen.
@Jan, Leiden | 09-05-20 | 17:18: Er is wel degelijk een plan,omvolking.
Alles via Brussel.
Van mij mogen ze Amsterdam hebben. Als ze maar zorgen dat die lui zelf en die linkse rakkers die op GL en PvdA stemmen ook maar daar blijven.
Daar wordt de strijd in Amsterdam niet mee gewonnen, gelukkig dat Annabel zich nog roert.
Moesten die al niet eens op een retourvlucht? Oh, wacht.... geen vluchten, landen willen ze niet terug. Wanneer gaat onze regering deze uitzichtloze situaties met die landen keihard aanpakken en zet die lui met een vliegtuig gewoon op grond van land van oorsprong? Vliegtuigen staan toch niets te doen nu.
Ik heb wel een eindidee voor deze club maar die zal ik maar even niet specifiek benoemen.
Binnenkort een Gaasperplasconferentie.
@piloot47 | 09-05-20 | 17:15: of een Banne-Buikslootoverpeinzing
Een finaal eindplan?
Ik zou het liefst zien dat die lui van 'We are Here' zo snel mogelijk het land uit werden gezet. Maar aan de andere kant: als je op je 70e, na 30 jaar, nog zo moet leven is dat wel heel triest. Geef zulke zwervende oudjes van 70 jaar maar een woning. Het hele asielgebeuren is toch al een grote joke.
Ik loop tegen die leeftijd en wacht al 16 jaar op een passend huis. Mag ik dan wel voor, als belastingbetalende Nederlander?
Stop ze in 4-tallen in containers aan de rand van de stad, Laat ze het zelf verder uitzoeken.
de man waar je het over hebt is huisvestiging aangeboden maar dat heeft ie geweigerd.
Zoals ik al eerder heb gereageerd: er is niets triests aan en deze mensen roepen dit over zichzelf af.
Weet jij veel hoelang die man hier al is. Hij zégt dat ie hier al 30 jaar is, ja. Hij zegt vast nog wel veel meer.
Hij wil naar Parijs. Mooi, bied hem een enkeltje aan en geef hem een paar boterhammen mee. Tot nooit meer ziens!
"opgetild door de geschiedenis en neergekomen in Nederland" Aldus Patrick Meershoek. Wie? Ja snowflake nummer zoveel.
En daarbij weer alles en iedereen de schuld geven, maar niet de uitvreter zelf.
Waar zijn de deug-BNers voor onderdak als je ze nodig hebt?
Grunberg ?
@Ziener-2 | 09-05-20 | 17:08: Goed plan. Die woont in New York.
Bah, criminelen.
Tja, ik weet precies hoe dit soort aan te pakken. Maar dat mag ik niet opschrijven hier want iets van joris en permaban. Maar probeer je in te denken dat je in een land als Roemenië, Bulgarije of Albanië een leegstand pand in bezit neemt van een locale maffiabaas. Kopieer die aanpak en bingo.
A) Moet men in die landen sowieso niets van dat soort vakantiegangers hebben. B) Willen "de vakantiegangers" daar ook niet heen, want je wordt altijd slechter behandeld dan de autochtone bevolking en die heeft vaak al geen nagels om de kont te krabben.
Als we We Are Here nu een stukje Vondelpark aanbieden? Met een eigen bordje ernaast? of ligt dat nog te gevoelig na De Toespraak op 4 mei?
Even aan Arnon vragen...
@Rico Tampeloerus | 09-05-20 | 17:06:
Lispel, lispel, lispel, racisme, lispel lispel lispel fascisme lispel lispel lispel Joden lisp......
Dank u wel meneer Grunberg voor uw ontroerende en onvergetelijke bijdrage.
Wim-Lex heeft een heel groot park met een hek erom.
@piloot47 | 09-05-20 | 17:13: Maar waarom was iedereen zo lyrisch toen de Koning zei: Sobibor begon in het Vondelpark. Het klinkt aangrijpend maar het slaat gewoon nergens op. De Jodenvervolging was een lang van tevoren uitgewerkt plan dat tot uitvoer werd gebracht. Het begon niet in het Vondelpark maar op de tekentafel van de nazi's.
@Nehemia | 09-05-20 | 17:47:
De Wannseeconferentie.
nl.wikipedia.org/wiki/Wannseeconferen...
Een conferentie tussen beleidsvoerders om de omstandigheden te scheppen die nodig waren om een heel volk uit te moorden.
@Nehemia | 09-05-20 | 17:47: Ja, daar heb je een punt. Nederland had nooit Jodenvervolgingen gehad als die Duitsers niet waren binnengevallen. De populariteit van de NSB was al lang over het hoogtepunt heen, in 1940.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-05-20 | 20:23: 4 procent van de stemmen bij de verkiezingen in 1937. Zou vandaag de dag 6 zetels zijn.
Tja, je wilt die mensen ook niet allemaal op straat laten liggen.
Dat geeft nog meer problemen.
Het probleem ligt bij de overheid.
Die zouden de huizenbezitters moeten compenseren voor de schade.
Huizenbezitters moeten dan ook de overheid aansprakelijk stellen.
Maar goed, zo simpel is het allemaal niet.
Die mensen wagen hun kans, naar het beloofde land.
Geen opleiding,geen papieren, geen werk, geen woning, feitelijk kansloos.
Onbegrijpelijk dat de overheid dit blijft faciliteren.
Ze werken een onmenselijk bestaan in de hand en stimuleren daarbij crimineel gedrag.
Cirkeltje rond.
“ Tja, je wilt die mensen ook niet allemaal op straat laten liggen.
Dat geeft nog meer problemen”
Altijd weer moeilijk om dat uit het profiel van je banden te krijgen.
Gewoon in een gesloten tentenkamp zetten, af en toe een stuk brood naar binnen gooien en een kantoortje ernaast om de terugreis te regelen. Strak volhouden dan is de instroom in een paar maanden opgedroogd. Parasitaire gedrag gedijt uitsluitend als je het een voedingsbodem geeft.
@5611 | 09-05-20 | 17:38: zo waar wat je zegt , dát is de oplossing , maar helaas zullen de linkse deugjes dit afschuwelijk vinden , helaas, helaas...
@Hurdy Gurdy Man | 09-05-20 | 17:52:
Het gaat niet alleen om deugen, maar ook om betaalde baantjes.
@Rico Tampeloerus | 09-05-20 | 18:40: De asielindustrie vreet er goed van,dat is wel duidelijk.
Geen mens is illegaal... Eigenlijk een briljant gevonden soundbite... Geen mens is ongedocumenteerd klinkt namelijk echt niet....
Maar krijgen ongedocumenteerden dan ook boetes bij legitimatiecontroles? Feitencode D515 is 390 Euro p.p. en D517 is 95 Euro p.p. En waarom gelden die voor mij als Nederlands Staatsburger wel en voor ongedocumenteerden niet?
Trouwens, zouden ze met We Are Here wel door de inburgeringstoets komen? Waarom eigenlijk niet gewoon Wij Zijn (lees: blijven) Hier?
Lul niet zo stom man
@Leduc | 09-05-20 | 17:02: Schrijf niet zo lullig man
Dat virusje dat nog rondwaart kan misschien nog wat veranderen .
Later zullen we dan kunnen zeggen , elk nadeel heb zen voordeel .
Hoop doet leven .
Wanneer je Nederlanders boetes oplegt is dat effectief: die betalen. Boetes aan uitgeprocedeerden opleggen kost alleen maar geld.
@Jan, Leiden | 09-05-20 | 17:11: niet betalen is ophokken. Lang genoeg ophokken en ze willen wel terug.
Als we nou eens door de staat geregeld onderdak hadden speciaal voor criminelen. Met bewaking enzo.
Nee dat is voor mensen die het wagen dichter dan 1,5 meter bij een ander te komen. De schoften!
"zijn uit garage Kempering te 020-Zuidoost geknikkerd door de politie."
Maar knikker die klaplopers nou toch gvd eindelijk eens het land uit. Of sluit ze op in de gevangenis, net zolang tot ze zelf aangeven: zet me maar op een vlucht naar Somalië of wherever.
En als eea niet kan vanwege de wetten en de verdragen, dan moet de TK heel snel wetten maken die eea wel mogelijk maken. Rot nou toch eens een keer op met dit tuig, zeg.
"Ook meneer Kaddour moest zijn huis verlaten."
.
Sja. Zo lossen we de woningnood natuurlijk wel snel op, parkeergarages tot woning verklaren. Heeft de Landgenoot trouwens deze meneer Kaddour of de andere Kadourtjes al in huis genomen, uit pure barmhartigheid? Vast wel. Toch? Landgenoot?
"Hij vertelt dat hij een Sefardische Jood is die in de jaren zestig na de onafhankelijkheid van Algerije een veilig heenkomen heeft moeten zoeken."
.
Lulverhaal trouwens. Voor dit soort gevallen is nu juist de staat Israel gesticht, een veilig thuis voor alle Joden waar dan ook ter wereld. Zeker in de jaren 60 zijn massa's Noordafrikanen en Midden-Oosten-Arabieren naar Israel vertrokken, juist omdat ze hun leven tussen de moslims niet meer zeker waren. Meneer Kaddour vertelt dus niet het hele verhaal of meneer Kaddour hangt gewoon een jokverhaal op.
Enfin, Kaddour of niet, heb het eerder getegeld, in Nederland zou niemand dakloos hoeven te zijn. Zelfstandige woning, nee, maar een kamer met matras en eigen sleutel, ja. Zonder verdere rechten of wat dan ook.
@Graaisnaaiert | 09-05-20 | 17:05: En dan regel je het goed en dan gaat dat rond via de tam tam en binnen de kortste keren heb je dan last van aanzuigende werking.
@Graaisnaaiert | 09-05-20 | 17:05: precies zoals je het zegt. Las afgelopen week dit artikel via een link op de Jeaup. www.historischnieuwsblad.nl/joden-in-...
@Graaisnaaiert | 09-05-20 | 17:05: Laten er nu een paar lieden zijn van bepaalde persuasie die zo graag een einde aan die stat willen maken.
Meneer Kadour moet zijn huis verlaten klinkt natuurlijk een stuk beter dan zwerver wordt uit garage geknikkerd. Het gaat allemaal om framing en beeldvorming. Dit is geen journalistiek, dit is het bedrijven van politiek. Vermomd als een krantenartikel.
@medusa324 | 09-05-20 | 17:34: en na 30 jaar nog steeds gebrekkig Nederlands spreken, triest.
Het is stil bij _Landgenoot.
@Sinterbikske | 09-05-20 | 17:25:
Interessant stukje. Dank voor de link.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-05-20 | 17:18:
Daar zouden we dan iets tegen moeten verzinnen maar ik blijf bij mijn standpunt dat dakloos in Nederland anno 2020 even schandalig belachelijk is. Al was het alleen maar omdat je niet de wettelijke mogelijkheid hebt om je ergens vrij te vestigen, je tent op te zetten, in een caravan te wonen of zelfs maar ergens 4 palen in de grond te slaan of van hout een huisje in elkaar te draaien. Mag niet, willen we niet, hebben we wetten en regels voor, allemaal prima en logisch. Maar kom dan ook met een alternatief. Uitzetten kan niet, wegsturen kan niet, vastzetten kan niet dus wat dan? Gewoon gedogen tot het tijd wordt om ze op te jagen naar een volgende plek en hopen dat er onder jouw politieke verantwoordelijkheden geen demonstraties, rellen, reuring of massale ziektes + sterfgevallen onder deze groep vallen? Kom nou toch. Als je bestuurdertje wilt spelen kun je niet alleen shinen tijdens Covid-momenten of als er weer een atleet goud gewonnen heeft maar zul je ook bij dit probleem de handschoen moeten oppakken.
"Op 15 april liet het stadsbestuur nog weten dat stadsdeel Zuidoost een stiller noodaggregaat zou regelen voor de asielzoekers in de garage. Het huidige aggregaat zou namelijk de reden zijn van de klachten van de buurtbewoners. "
Ze doen er ook wel alles aan om de buurt te ontzien hoor.
Mijn vorige tegeltje werd al geborist, doe er maar het zwijgen toe nu.
Maar het gevoel meneer, dat groeit!
Groot gelijk.
Huisbezitters zijn vies...
Ik zal nooit jouw buurman wezen.
Leuk weer eens een echte communist in de panelen.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:56: Ik denk dat Wezen een grapje maakt.
Echte communisten zijn toch uitgestorven in Nederland?
@staat het bier koud? | 09-05-20 | 17:05: Er wonen er nog een paar in Oost-Groningen.
@staat het bier koud? | 09-05-20 | 17:05: Communisten zijn overal. Brussel is van communistische leest. Iedereen even arm en dat is precies wat ze aan het uitrollen zijn.
@Nehemia | 09-05-20 | 18:00: Nog nooit een communist in Brussel ontmoet.
Dan vraag je je af is er er dan, behalve het FvD, niemand anders in de raad van Amsterdam die gaat steigeren bij dit onheil, de VVD bijvoorbeeld?
Nee ook de VVD is helemaal in zijn zieligheidsmandje gekropen. De fractie met 5 zetels bestaat uit 4 vrouwen die de ratio overboord hebben geflikkerd en 1 man welke die stoel nog met andere (mannen) moet delen. Men laat de boel de boel.
VVD en CDA zijn ook erg tegen dit kraakgedogen, maar die zijn ook uit die kneiterlinkse knettergekke coalitie in Amsterdam gehouden
VVD is fel tegen kraken, ook in de gemeenteraad van 020.
Misschien heeft Sid Lucassen een filosofische remedie om dit tuig uit te schakelen.
Dat zal wel iets met een gewelddadige ondertoon zijn Sid kennende.
Pak maar een pandje van Bernard. Kijken hoe lang de politie dan wacht met ontruimen.
Hee, maar dan kun je die “we are here negorts” wel de schuld geven maar onze almachtige overheid laat het gebeuren. Dus wie is hier nou gek!?!?
Ja ik vergelijk het altijd met de buurman die een rattenplaag in uw tuin los laat. Ratten zijn ratten en daar kunnen zij ook niets aan doen. Ze zullen tunnels graven en er hun stekje van maken, want dat is wat ratten doen. Het ware probleem is uw buurman die dit veroorzaakt en of faciliteert. Die moet dus aangepakt worden, maar van die ratten moet je nog steeds af.
Retorische vraag ?
Onze overheid natuurlijk.
@Zeebonkus | 09-05-20 | 16:49: Sid L. heeft een oplossing voor vervelende buren.
Ben ik een racist als ik ze niet gezellig vind?
Nee, maar je discrimineert wel.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-05-20 | 17:02: Dat betwist ik. Discrimineren betekent ongeoorloofd onderscheid maken. Maar als ze overal zoals zoveel krakers van hun gekraakte plaats een tyfusbende maken, hoe kun je dat nog gezellig noemen, tja alleen natuurlijk als je journalist bent, maar dat zijn ook geen gezellige mensen.
Jij bent gewoon een ongezellig mens.
Cheer up!
Smile!
Zei ik vanuit mijn veilige tuintje ;-)
@lingo star | 09-05-20 | 17:04: Je discrimineert krakers. Overigens is discriminatie niet persé verboden.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-05-20 | 17:24: per se
@lingo star | 09-05-20 | 18:19: Ja, daar was ik niet helemaal zeker van. Per se dus. Alhoewel persé ook heel lang werd gebruikt in kranten.
Mi kassa es su kassa.
Tjongejongejonge, ik heb het gymnasium gedaan. Wie niet? www.youtube.com/watch?v=R3H-WVs-v4M
@Hetkanverkeren | 09-05-20 | 16:53:
Ik loop misschien wat vooruit op de ontwikkelingrn.
@Mr_Natural | 09-05-20 | 17:05: Dan heb je op het gymnasium niet echt goed opgelet mijn beste :-) Pappen en nathouden en pecunia non olet.
Roeien met de riemen die je hebt: anders www.youtube.com/watch?v=af1TBKoCR2k
@Hetkanverkeren | 09-05-20 | 16:53:
Een hele leuke Nederlands/Spaanse woordspeling. Blijkbaar heb je te weinig geleerd om hem te begrijpen.
RIP Little Richard.
U bent er snel bij. Ze vallen bij bosjes.
Ja, wat lijken dit gasten allemaal op elkaar hè?
"keep a knockin' but you can't come in"
De man had een boel energie.
RIP, ik lees het net
Kraaknegerts.
Probeer eens een huis uit de portfolio van 1 van Neerlands prinsen zou ik zeggen. Deze ene keer heeft u mijn zegen...
Zo ver hoeven ze niet te reizen, burra Halalsema heeft 2 woningen binnen de gemeentegrenzen. Kan er vast een van missen.
Nederland heeft een woningtekort van ongeveer 5%. Gevolg: huizenprijzen en huren schieten omhoog; vooral voor jonge mensen is dit een groot probleem; en sommige Nederlanders worden zelfs dakloos. Het laatste dat we nodig hebben is immigratie naar Nederland.
Jonge mensen stemmen vervolgens EasyJetten en Jessias. Zijn vervolgens verbaasd dat deze gappies hun voorkeur geven aan immigranten, al dan niet legaal. Maar blijven toch steevast op ze stemmen. Ondanks dat zij veel eerder voor een sociaal huurhutje in aanmerking komen dan hun.
Heb medelijden voor jonge mensen mbt de woningmarkt maar aan de andere kant ook weer niet. Dan moet je maar eens wat anders gaan stemmen...
Immigratiestop en een werkelijk serieuze pandemie zijn een goede mix om dit snel op te lossen. Doet de oplossing zich voor en is het ook weer niet goed.
Als ze nu gewoon op straat willekeurig iemand neersteken,
dan komt er binnen no time aandacht voor hun penibele situatie!!
want zij zijn de echte slachtoffers.
En zo lang mensen massaal vvd blijven stemmen, zullen de illegalen hierheen blijven komen en hier blijven.
Zo zijn ze dan, hè? Die negers dat is dus. Beetje meedobberen op de woeste blogbaren. Gelukkig hebben die NGO's de tegenwoordigheid van geest om ze maar terug te vervoeren.
Ten hele gedwaald, stranger in a strange land: www.youtube.com/watch?v=xfYmdn2-cUA Strap that on your Gerontosaurass! Bitches.
Ze zaten er al sinds december in, sinds december heeft de gemeente schijt gehad aan reguliere bewoners en hun terechte klachten. Nu weer een sporthal laten bevuilen en onttrekken aan de gemeenschap Wat ben je toch een fantastisch mens, Helsema.
Sporthallen zijn sowieso momenteel gesloten, dus wat onttrekken?
@Berbaar | 09-05-20 | 16:36: VVD-ers zijn allemaal luie dikke speknekken die hoeven niet te sporten dus inderdaad wat nou onttrekken schaf sporten liever af zou Mark-zonder-visie-Rutte zeggen.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:36: beetje flauw hoor. Gaan ze heus weg, als de sporthal weer open mag?
Ze lusten geen kopje soep. Of het ook 3-gangen Hilton mag.
Zolang ze maar geen aardappelpuree hoeven te eten, zij zijn ook mensen hoor!
Maakt niet uit naar welk land ik vandaag vertrek en bij aankomst verklaar dat ik er ben. De kans dat ik een matras, tent, plee, fiets, aggregaat, eten en drinken krijg is 0%.
Probeer Nederland eens.. doofstom voordoen..
@feiten_en _cijfers | 09-05-20 | 16:43: Heb ik geprobeerd maar kennelijk heb ik niet de juiste kleur.
Het kan wel, maar dan zal er wel betaald moeten worden. Dat moet iedereen die op vakantie gaat.
@Heiner | 09-05-20 | 17:05: Ja, dat staat er toch. Alleen is het zelfs geen vakantie. Ik ben er, ik blijf er, geef huis, geef geld.
Triest voor meneer Kaddour.
We zullen iets moeten met die mensen want die kunnen, zeker nu, nergens heen.
Vliegtuigen genoeg om ze naar hun papa en mama te brengen. Fijn, zo vlak voor Moederdag.
@dekeerldatisdeboer | 09-05-20 | 16:34:
Die zijn er dus niet dombo en zonder reisdocumenten is het al helemaal onmogelijk.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:35: die zijn er dus wel en dombo staat in het circus.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:35:
Dan geef je ze een paspoort.
Maakt niet uit of de gegevens die er op komen kloppen, maar dan hebben ze een paspoort.
Hoezo 'we' moeten iets doen? Jij woont toch ruim berbaar en als je dan vindt dat ze geholpen moeten worden, dan haal je zse maar in huis. Vrouw/dochter berbaar zullen dat zeker waarderen.
@dekeerldatisdeboer | 09-05-20 | 16:38:
Het circus vermaak bent U hier met oliedomme opmerkingen.
Ga door aUb.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:35:
Exact op dezelfde plek waar ze ons land binnen gekomen zijn, mogen ze nu weer het land verlaten , voor de rest is het ons probleem niet en eigenlijk boeit het me ook niet.
@HoerieHarry | 09-05-20 | 16:38:
Met een NL paspoort kunnen ze gewoon hier blijven dus.
Nog andere ideeën Harry?
@Berbaar | 09-05-20 | 16:39: jammer dat jij niet gewoon respect kunt opbrengen voor iemand met een andere mening. Ik verlaag mij niet tot dat niveau. Proost.
'We' moeten helemaal niets......... misschien voel jij geroepen om dit fraaie stel kanslozen in jouw stulpje te huisvesten.... en anders zijn er vast wel een paar van je VVD vrinden met een iets te groot huis..... bel de Ard 'de kasteelheer' van der Steur eens...... dan kunnen 'we' zeggen dat jij een probleem hebt opgelost.
Succes!
@Berbaar | 09-05-20 | 16:35:
Hoe weten ze dan dat ze uit Barbarije, de Hoorn van Afrika en sub Sahara Afrika komen?
@tsjajaja | 09-05-20 | 16:39:
Die grenzen zijn dicht en zonder paspoort zal dat sowieso niet gaan.
Humor om te lachen altijd simpletons die zich buigen over een complex probleem.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:40:
Dan koop je als staat paspoorten bij de ambassade van het land van herkomst.
Of van een land in de buurt van herkomst.
Kunnen ze niet gewoon naar huis?
@dekeerldatisdeboer | 09-05-20 | 16:41:
Leugens en domheid verdienen geen respect.
@HoerieHarry | 09-05-20 | 16:42:
Fantast.
Er is niets triests aan voor meneer Kaddour (ik heb het artikel in Het Parool ook gelezen).
Wie daadwerkelijk meewerkt met de IND en DT&V, dus niet liegt over zijn identiteit en nationaliteit, en daadwerkelijk tracht om in het bezit te komen van een paspoort van zijn land en daarbij de hulp aanvaardt van o.a. DT&V en IOM, die krijgt gewoon opvang en leefgeld. En als blijkt dat het voor iemand echt onmogelijk is om terug te keren, dan wordt zo iemand in het bezit gesteld van een verblijfsvergunning (de verblijfsvergunning regulier met als beperking "buiten schuld Nederland niet kunnen verlaten").
Het feit dat meneer Kaddour geen verblijfsvergunning heeft betekent dus dat hij of niet de waarheid heeft verteld over zijn identiteit en nationaliteit (misschien is hij Marrokaans i.p.v. Algerijns?) of hij weigert medewerking met de autoriteiten.
Deze meneer en al het andere We are here-volkje roept dit over zichzelf af. Medelijden is volstrekt misplaatst.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:45:
Je moet een beetje creatief zijn Berbaar.
@HoerieHarry | 09-05-20 | 16:47:
Daar hou ik ook van Harry maar in dit geval gaat Uw creativiteit contraproductief werken.
Als ik het goed begrijp zitten er dus levenslang vast aan iedere immigrant die zich hier meldt zonder reisdocument? Je maakt mij niet wijs dat er met wat goede wil geen manier is om dit probleem te omzeilen. Een pasklare oplossing bestaat nu misschien nog niet, maar waar een wil is is een weg. Ons land, onze wetten.
@MickeyGouda | 09-05-20 | 16:52:
Het punt is dat in veel gevallen het land van herkomst ze niet terug wil.
Wat moet je dan als Nederland?
@Berbaar | 09-05-20 | 16:45: Dit volk moet naar huis *willen*. Dat kan ook. Door ze elke vorm van perspectief hier te ontnemen. Vastzetten, minimum voeding en water, voor elke voeding een rekening opmaken en aan hun dossier toevoegen, geen contact met wie dan ook, één pen en papier waarop ze hun handtekening voor vertrek kunnen zetten. Bij vertrek de schuld kwijtschelden onder voorwaarde van nooit, never, ever meer voet op Nederlandse bodem.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:42:
De grenzen zijn niet dicht want ze komen nog steeds met bosjes binnen.
Misschien is dit het probleem?
@marcoplarco | 09-05-20 | 16:55:
Haha weer een fantast met een debiele "oplossing" voor een gecompliceerd vraagstuk.
Vastzetten gaat niet, want verdragen hoe we menselijk met die mensen omgaan.
Daar strandt Uw idee al, gelukkig.
Bah.
@marcoplarco | 09-05-20 | 16:55:
Dit is het soort creativiteit waar ik van hou, gericht oo een actief ontmoedigingsbeleid. Slecht nieuws bereikt eventuele navolgers als een lopend vuurtje.
Absoluut moeten we wat doen met die mensen. Maar zonder godwin en met joris in turbostand zijn er weinig bespreekbare aanpakken die ik steun en hier kan beschrijven.
@Berbaar | 09-05-20 | 17:02:
Dan wordt het misschien tijd om in Europees verband aan te dringen op actualisering en fijnafstemming van deze verdragen óf om ervoor te kiezen om niet altijd het braafste jongetje van de klas te willen zijn. Overal ter wereld worden mensenrechten flagrant met voeten getreden, maar wij mogen onszelf niet eens beschermen tegen een plaag van buiten. Daar klopt iets niet.
@staat het bier koud? | 09-05-20 | 16:47:
Meneer Kaddour claimt een sefardische Jood te zijn. Als dat zo is had hij allang naar Israel kunnen gaan, had hij niet 60 jaar te hoeven rondzwerven want Israel stond en staat open voor iedereen van Joodse afkomst, waar dan ook ter wereld.
En als hij het zelf niet kan regelen meldt hij zich maar bij het Joods maatschappelijk werk ( JMW ).
Ik vind het een heel raar verhaal...
@Graaisnaaiert | 09-05-20 | 17:11: Ja, ik ga er dan ook van uit dat hij liegt over zijn afkomst.
@Graaisnaaiert | 09-05-20 | 17:11:
Oh ja natuurlijk!
Alle Joden horen in Israël thuis.
@HoerieHarry | 09-05-20 | 16:54: Marokko neemt veel van die uitreizigers niet terug omdat het nogal een slechte selectie is.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:45: Als ik u was hr Berbaar zou ik iets minder met boter op het hoofd in de zon gaan staan alvorens een ander van leugens te betichten.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:45: Tweede reactie,de vorige is ergens anders terecht gekomen of gewoon verdwenen: Als ik u was hr Berbaar zou ik met wat minder boter op het hoofd in de zon gaan staan alvorens een ander voor leugenaar uit te maken.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-05-20 | 17:27:
Dat klopt, koning Mohammed de zevende is niet achterlijk.
@Berbaar | 09-05-20 | 16:45: nee, iemand met een andere mening direct voor dombo uitmaken wel?
@marcoplarco | 09-05-20 | 16:55: Dat is de enige manier. Er moet hier niets te halen zijn. Zelfs niet op straat rondzwerven en je kostje bij elkaar hosselen. Op een eiland zetten als voorbeeld voor datgene wat anders illegaal weer aan komt spoelen.
@MickeyGouda | 09-05-20 | 17:10:
Een plaag? Benoem ze nog even als ongedierte en U bent exact het type waar Grunberg het over had.
Brrrrrrrrr..........
@dekeerldatisdeboer | 09-05-20 | 17:35:
Andere mening is prima, een oliedomme is vooral lachwekkend.
We konden wat met deze mensen, al veel langer voor de corona crisis. Dit is niet een probleem van een maand geleden. Opzouten met dat volk. Als ik naar Afrika ga zonder paspoort en geld word ik ook linea recta op een vliegtuig gezet (als je mazzel hebt) of je mag een cel gaan delen met de lokale bubbas. En reken maar dat je uitgewoond word in die cel. Dus ik heb helemaal 0,0 medelijden met deze figuren want het ontbreekt ze schijnbaar ook niet aan dure kleding, zonnebrillen en kekke telefoontjes. Als ik ze zo allemaal rond zie lopen op de foto geven ze echt blijk van minachting aan de Nederlandse staat en vooral hun bevolking. De uitspraak "we are here' zegt genoeg. Wij zijn hier en we hebben schijt aan jullie en deal d'r maar mee. Nou Ik zal je een ding zeggen deze jongen heeft compleet de schijt aan dit soort volk. En ik weet waar ik over praat want ik heb 21 jaar in Afrika gewerkt en herken dit soort volk bij uitstek. Het is niks, het wil niks en het zal ook helemaal nooit wat worden. Dit volk komt gewoon hier om op de luie reedt te liggen en het ons zo ongemakkelijk maken als mogelijk. En wij, gekke Henkies, maar dokken voor deze klootviolen. Het wordt echt tijd dat hier paal en perk word gesteld aan (uitgeprocedeerde) illegalen. Zelfs in Zuid Afrika zijn ze erachter dat de luie West Afrikaan alleen gedijdt door roven en stelen en drugs en andere onwelgevallige criminaliteit. Oppakken, interneren en zo snel mogelijk op de zilveren vogel terug naar eigen land. Regering van thuisland wil niet meewerken. Ontwikkelingshulp en visumaanvragen per direct stoppen. Eens kijken wie de langste adem heeft en neem maar van mij aan, die hebben wij!
@Berbaar | 09-05-20 | 17:02: Waarom kunnen ze niet vast gezet worden. Ze zijn schuldig aan het verstoren van de openbare orde en veroorzaken overlast.
Je moet echt veel meer research doen om je rol als VVD trol te perfectioneren, want met dit soort onderwerpen val je altijd wel heel snel door de mand. Er is geen VVD'er die 'off-the-record' sympathie of medelijden met dit soort types heeft. De gewone Nederlander die het moeilijk heeft, moet volgens jou 'harder werken' e.d., maar bij dit soort parasitaire uitzuigers, ben je opeens vol compassie. Daar ga je echt nat en is het niets anders dan koeienstront. Dus hop hop, notitieblokje mee en bij het VVD congres braaf observeren en notities maken.
@Ruimedenker | 09-05-20 | 17:23:
U heeft zijn verhaal gelezen? Lijkt me toch dat als je nergens heen kunt je als Jood altijd nog Israel als vangnet hebt. Dan hoef je niet rond te zwerven in de EU, te pitten in en parkeergarage en op de bonnefooi naar Parijs ( als dat uberhaupt al zo is ) waar ze ook niet op hem zitten te wachten. Zeker in bepaalde wijken niet.
Hallo. We zitten in een anderhalve meter lockdownsituatie. Bleib zu Hause.
Je kant het niet vaak genoeg herhalen.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-05-20 | 17:03:
Bedankt voor alles. Het is een aardige vrouw. Heb de bevestiging van de afspraak voor het intakegesprek binnen. Het is beter dat ik zijn naar niet meer noem.
@RickTheDick | 09-05-20 | 17:15:
Naam ipv naar.
@RickTheDick | 09-05-20 | 17:16:
Haar ipv zijn.
Of man ipv vrouw.
C’mon Rick!
@Ruimedenker | 09-05-20 | 17:20:
De vrouw is advocaat
De man in dit gesprek is haat van de hoorn van joep.
@RickTheDick | 09-05-20 | 17:15: Hij leest mee, dat weten we. En voordat je het in de gaten hebt, maakt hij je weer tot slachtoffer.
@RickTheDick | 09-05-20 | 17:27: Goed geformuleerd. Eigenlijk was het ook gewoon een hate crime.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-05-20 | 17:29:
Die wetenschapper die wijst op het gevaar van reaguursels noemt mij in een soort reaguursel dit en dat en hitler. Voor een miljoenenpubliek en antifa . Ik voel me onveilig.
Grrr is het nou zo moeilijk als ik zwart werk word ik ook opgepakt.
Daar zit nu juist het verschil, zij hebben nog nooit gewerkt.
@Cookieman | 09-05-20 | 16:41: Die laten mensen voor zich werken
Misschien kunnen ze in femke’s buitenhuis.
En binnenhut
Misschien moet de politie de "helpers" maar aan het maatschappelijke verkeer onttrekken. Wegens medeplichtigheid aan criminele handelingen. Gewoon omdat het kan/moet.
Hohoho Geenstijl, het zijn geen uitgeprocedeerde illegalen.
Een tv-verslaggever van één of ander nieuwrubriek noemde deze mensen 'ongedocumenteerden'.
Dat klinkt zoveel vriendelijker in die lieve stad.
Zoals verkrachting eigenlijk "sex met eenzijdige toestemming" is
@NaughtiusMaximus | 09-05-20 | 16:50:
En diefstal "lenen zonder terugbetaling".
@NaughtiusMaximus | 09-05-20 | 16:50:
En kraken is 'de woningnood terugdringen'.
Wanneer ik de auto van een ander kraak word ik gelijk door de politie weggehaald.
Bij huizen werk dat anders.
Bij onze politie werkt dat hetzelfde.
@Cor Netto | 09-05-20 | 16:32:
En waar is dat?
@HoerieHarry | 09-05-20 | 16:34: Knipschild
Klopt, het werkt anders. De procedure om iemand uit zijn (al dan niet rechtmatige) woning te zetten is ingewikkeld, en met goede reden. Als je de auto van een ander kraakt, kunnen ze je er meteen uitflikkeren en dan op hun gemak uitzoeken hoe het precies zit, je bent dan niet dakloos (en als je dat wel was verandert er niets; een auto is geen woning). Kraak je een woning, dan is dat jouw verblijf en moet dus eerst alles tot de bodem uitgezocht worden voordat je buiten gezet wordt.
Uiteraard is het bij kraakpanden vaak helemaal niet zo lastig om de boel tot op de bodem uit te zoeken; de gemeente kan in principe al heel snel tot uitzetting gaan, zeker met de nieuwe kraakwet. Dat ze dat niet doen is vaak gewoon onwil.
Wat mij betreft zijn er 2 dingetjes om in de wet te fixen: je moet het recht hebben om ongenode gasten zelf buiten te zetten. Doe je dat onrechtmatig (bijvoorbeeld bij gewone huurders) dan ga je stevig voor de bijl, maar bij krakers? Moet gewoon kunnen. En verder zou je de gemeente aansprakelijk moeten kunnen stellen voor alle schade als die niet adequaat (binnen 24 uur) reageren met een ontruiming.
@Muxje | 09-05-20 | 16:44:
Je vergeet dat je als huurder een contract hebt met de eigenaar.
Als kraker niet.
@HoerieHarry | 09-05-20 | 16:50: daarom is de situatie bij kraakpanden ook gemakkelijk vast te stellen. Maar het moet wel gebeuren (volgens de wet).
Dit zijn inbrekers die niet weg willen gaan, hoezo worden die niet opgepakt?
@voldemort | 09-05-20 | 17:19:
Volgens mij is huisvredebreuk strafbaar.
Maar ja, wie ben ik?
@HoerieHarry | 09-05-20 | 17:25: Leegstand?
@HoerieHarry | 09-05-20 | 17:25: Volgens wiki ook: nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk.
@voldemort | 09-05-20 | 17:37:
Ja dat.
Dan snap ik het niet dat krakers maandenlang kunnen blijven zitten.
@HoerieHarry | 09-05-20 | 17:46: huisvrede is juist de reden dat het moeilijk is om mensen uit een huis te zetten. Vroegâh was het zo dat als je een tafel, bed en bank in een ruimte had dit gekwalificeerd werd als huisvrede. Daarom konden die hippies hun gang gaan.
Laat ze er "We are gone" van maken.
"We were here and we shall rest here."
We have disappeared.
www.rollingstone.com/music/music-news... Little Richard is dood. Hij was 87.
Voor u: www.youtube.com/watch?v=ZkSQrsmio-E
Haarlem ligt vol met dozen....
Ze zijn inmiddels in het centrum allemaal opgeruimd...
@staat het bier koud? | 09-05-20 | 16:52:
Die dozen of....
Ik vraag dit voor Sid 8-)
REAGEER OOK