Kaart. Waar liggen olietankers voor anker?
Het rijdt niet, het rijdt niet, het rijdt niet, het staat stil
Niemand loopt nog naar de pomp, en dat zie je voor de kust. Overal ter wereld liggen tankers te wachten tot u weer 1,89.99 bij de Shell aftikt voor uw peut. Voor de Zeeuwse kust telde de gezaghebbende Provinciale Zeeuwse Courant 27 tankers, bij het Zuid-Hollandse Goedereede (VOC-taal voor "veilige ankerplaats") liggen er nog eens 30, en er dobbert ook nog een bups bij België. Geintje kost 30.000 dollar, per schip, per dag (via vice admiraal Singh) en al die dobberende tankers zijn nog gevaarlijk ook qua (milieu)rampen en terrorisme. Benzine is nu heel goedkoop, maar bijna niemand rijdt dus u hebt er geen fuk aan. En om nou een voorraadje aan te leggen... Ja, waarom niet! ProTip voor preppers, hamsteraars en koopjesjagers. Neem super 98, want die euro95 deugpeut bederft nogal snel en bewaar uw stash in metalen jerrycans.
Reaguursels
InloggenForse prijsdaling Europese melkprijs
Als minder vliegen, meer thuis werken en de groei van elektrische (vracht)auto's doorzet dan is er een redelijke kans dat het jaarlijkse olie verbruik wel weer wat op krabbelt maar nooit meer boven 2019 uit komt. peak-oil was dus vorig jaar.
Mooi plaatje wel! Nu maar hooen dat ze in de tussentijd niet doorroesten. Of een grote storm plaatsvindt
Heb je bij de arabieren geen recht van retour? Dat het gewoon weer terug de grond in pompen.
Dat plaatje ging op Reddit ook even rond als olietankers die voor anker liggen maar dat bleek gewoon een screenshot te zijn van alle varende olietankers op een 'normale dag'.
Niet dat er geen olietankers voor anker liggen maar voor je het weet sta je weer op de lijst van EUvsDesinfo o.i.d. en als het plaatje wel klopt dan sta ik ervoor open gecorrigeerd te worden.
Olietankers hebben geen anker ketting van 5 kilometer en een flink deel van de locaties in het plaatje heb je wel iets in die richting nodig.
@W_F | 02-05-20 | 09:22: ze liggen niet allemaal stil
Defensie had ooit bio-diesel aangeschaft, heel milieu-bewust, GifLinks nat, dat gedoe. De tanks stonden een tijdje stil met een paar honderd liter diesel in de tank. De bio leefde nog en de dieseltank zat binnen de kortste keren dicht met algen en andere groene dingen. Sindsdien moet er een middeltje bij om algengroei tegen te gaan. Dat is niet heel erg gezond, maar ze rijden wel groen!
Kijk die nieuwe Michael Moore docu op YouTube, over de groene gekte
Dat noemen ze: 'stabilisator' - en het heeft sterke overeenkomsten met het door deugdzaam groen zo verfoeide RoundUp.
@Kladderadatsch | 01-05-20 | 23:57: die docu is al volledig gedebunked. Net als t meeste werk v Dhr. Moore trouwens
Ja man helemaal gedebunkt. Want windmolens groeien gewoon uit windmolenzaadjes en zonnepanelen werken ook als het donker is!! In bomen groeien net zo snel terug als dat ze opbranden!!
@Klapmaffer | 02-05-20 | 09:08: bla bla bla volledig gedebunked bla bla bla...
Ja, de rookwalmen achter zo'n voertuig zijn idd donkergroen. Dat dan weer wel
Klapmaffer - Er valt niet veel te debunken. Doofstom links houdt niet zo van kritiek en een open discussie is voor de beminde gelovigen al helemaal uitgesloten.
Om een ding er uit te lichten, de kap van oorbos in Canada gaat nog gewoon door. Begin maar met dat te debunken.
Corona zou heel goed kunnen zijn voor de economie/werkgelegenheid. We raadplegen VEROLME oid en gaan olie-tankers bouwen.
Na de Corona crisis ga ik solliciteren bij de OPEC.
Ga die stumperds dan laten zien hoeveel accijns er op hun olie wordt geheven.
Eerst verbijstering, en vragen als ...., wat doen die er dan voor om die meerwaarde te heffen ?
Die meerwaarde moeten jullie als OPEC zelf in de olieprijs zetten, dus maak een vat €280, als ze dan nog € 1,- van de bevolking willen kost een liter, met raffinage erbij € 3,-
OPEC een eerlijke prijs en Groen links en PVDA voor het eerst blij met Producenten.
Opec en eerlijke prijzen... Hahahahahaha!
OPEC leden die zich aan hun eigen afspraken houden... Hahahahahaha!
Als de olie prijs negatief is zou je alleen btw en accijns moeten betalen en de marge van de pomphouder dan zou een liter diesel rond de 90 cent (vlug geteld ) moeten liggen of zit ik er compleet naast
Waarom BTW? Je moet belasting terug krijgen! De pomphouder krijgt wat voor het pompen.
En die topics uit 2005 missen we!!!!
www.geenstijl.nl/4115/d66_gaat_jullie...
Een litertje benzine koste tijdens de creditcrisis € 1,15,= en nu kost een liter rond de € 1,40,= dus we hebben nog wat speelruimte.
Helaas niet, want dat zijn eigenlijk allemaal accijns www.ed.nl/auto/benzineprijs-daalt-maa...
Een tank van 10 000 liter kan nog wel achter de rozen staan maar mijn buren gaan weer klagen.
Dat olietankers wachten wil nog niet zeggen dat ze verlies draaien. De afgelopen weken waren de tanker rates ongelofelijk hoog. Er werden bedragen betaald van 200k per dag terwijl een tanker 30k per dag kost. Hot van de pers: pas vandaag zakken ze met 50% naar een tarief van 100k. Hoe bedoel u dat tankers niets opbrengen nu? Ieder plekje storage voor olie is tot de nok toe gevuld met de prijzen van afgelopen weken.
Het uitdiep rate van GS begint echter wel lage waarden aan te nemen de laatste tijd.
oilprice.com/Latest-Energy-News/World...
Jij leest dingen die niet staan.
@hoejeheette | 01-05-20 | 21:43: er
Ja, je moet er wel wat voor over hebben om benzine duur te maken.
$ 30.000,-/day ... dacht t niet:
" Very Large Crude Carrier (VLCC) rates for floating storage have recently traded at about $120,000-$130,000 per day for a six-month charter period, trade sources said." Bron Gcaptain
Ik heb Weer een nieuwe Model S long range gekocht, benzine is zo 2012.
Vorige S leverde nog een aardig bedrag op, en je houdt echt onnoemelijk veel geld in je zak vergeleken met een even grote sap verbrander.
Rekenen is lastig kennelijk.
Je houdt nog meer geld in je zak als je een Panda koopt uit 2003. Maar ja. Ik hoef niets te compenseren.
De belastingbetaler financiert dat wel.
Goed opletten dat dat ding niet uitzichzelf tegen een brug aanknalt. Of in de fik vliegt, want de brandweer raakt m niet aan voordat het vuur volledig is gedoofd.
Als ik elektrisch ga rijden dan graag in iets moois zoals een Polestar
Shell heeft het didivend op de aandelen behoorlijk heeft verminderd (lees: nog nooit gebeurd). Volgens mij is dit een voorbode voor een oliecrisis die we nog niet eerder gehad hebben.
Hou toch op.
Benzine is nog steeds tyfusduur
Benzine is nu heel goedkoop? Dat was 20 jaar geleden volgens mij.
Ben inmiddels al overgeschakeld op 98 zonder die E rommel. Scheelt 6% maar E95 loopt weer iets van 8% minder KM's per liter dus netto zelfde.
Paar weetjes:
www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/24931-...
www.autointernationaal.nl/2019/09/con...
@Der Schnitzeljäger | 01-05-20 | 19:50: weet je weetje,
vanderworp.org/nl/transport-benzine-e...
Ik heb geen last van stijgende of dalende benzine prijzen, ik tank altijd voor 20 euro. Wat me wel opvalt de laatste tijd, is dat mijn auto een stuk zuiniger is geworden.....
Pssst... Olie kopen...?!
Heb je ook een adresje voor goedkope zonnebrand?
Ik denk dat we weer een zomer uit de hel krijgen.
Nog een extra reden om in te zetten op schone energie.
Zie zoveel voordelen> plant die Noordzee voor mijn part helemaal vol met windmolens, toch beter dan een zooi tankschepen in je achtertuin.
Prima idee maar dat zal nooit de enorme vraag naar energie doen oplossen.
Die schone energie gaat overigens wel gepaard met de inzet van heel veel fossiele brandstof en het (gruwelijk) verbranden van bomen die we hard nodig hebben. Want zonder die brandstof lukt het toch echt niet om een windmolen te bouwen.
@Peter_la_Selie | 01-05-20 | 19:31:
Dat weet je niet, met grote windmolenparken op zee en zonnepanelen op het land kom je een heel eind.
Vliegtuigen en schepen uitgezonderd dan, die blijven helaas toch wel afhankelijk van fossiele brandstoffen.
@snapal | 01-05-20 | 20:24: Die vliegdekschepen van de yanks en de ijsbrekers van de ruski's doen het anders prima zonder.
@Broadsquire | 01-05-20 | 19:38:
Maar als die windmolen straks energie gaat leveren dan hoeven er ook geen bomen meer gebruikt worden voor de bouw van windmolens.
Overigens, het woordje gruwelijk tussen aanhalingstekens is best wel komisch.
@robbie103 | 01-05-20 | 20:29:
Klopt, de kern energie is er ook nog, maar zal zeer beperkt blijven.
@snapal | 01-05-20 | 20:31: En ik maar denken dat die windmolens van staal en alu zijn ipv hout. Zo hoor je nog eens wat. Ik leer toch iedere dag.
@snapal | 01-05-20 | 20:33: Waarom eigenlijk? Ja, ik snap dat dat niet interessant is voor de milieu lobby.
Dat is ook opvallend. Die oranje stipjes vormen bijna precies de contouren van de continenten. Of ben ik de enige die dat ziet? Lachen.
.
*nog een oranjebittertje inschenkt*
Als ze de tankers in de binnenlanden voor anker hadden laten gaan, had het er heel anders uitgezien. Proost.
Nog een oranjebitter? Pas op, straks ben je in de olie.
De ene tanker bij Deventer is een dronken Rus.
Ik heb gisteren nog twee jerrycans van elk 20l met super 98 gevuld. Die Euro95 E10 meuk mot ik niet.
Wel bij de goede pomp tanken dan is de 98 ethanol vrij:
www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/24931-...
Boel olietankers voor de kust van Afrika trouwens. Waarschijnlijk omdat je daar nog wel steeds naar de hoeren mag.
Leer mij die zeelui kennen.
In Afrika naar de hoeren?
Lijkt me niet zo gezellig.
Ja, beetje zielig voor die ene eenzame tanker boven Noorwegen.
Plus dat het parkeergeld daar lager is en mooi weer. Scheelt toch wel in de stookkosten.
Zaken zijn zaken.
@Piet Karbiet | 01-05-20 | 19:26:
Waarom heb je nog steeds die ui Piet?
@Piet Karbiet | 01-05-20 | 19:26:
Bij Nova Zembla voor anker lijkt me een hel.
Keikoud en het stormt er natuurlijk altijd.
@HoerieHarry | 01-05-20 | 19:25
Hoezo niet gezellig? Er lopen daar best mooie vrouwen rond. En ze zijn spotgoedkoop. Voor westerse begrippen bijna gratis. En je hoeft ook geen condoom te gebruiken. Wat wil je nog meer?
@HoerieHarry | 01-05-20 | 19:25:
Moet je niet doen hoor, Afrikanen hebben mij dat wijsgemaakt en die kunnen het weten.
@VanBukkem | 01-05-20 | 19:32:
Ik ben me er eentje.
Ik vind Afrikaanse vrouwen niet charmant.
@VanBukkem | 01-05-20 | 19:32:
Een ontstoken snikkel is wat je meer krijgt.
Minimaal.
@HoerieHarry | 01-05-20 | 19:37:
Dat is niet waar, ze kunnen heel charmant zijn, maar het leven is hard, elke dag is overleven.
@snapal | 01-05-20 | 19:39:
Dan overleven ze maar zonder dat ik in de buurt ben.
Lekker naast de WuFlu er nog Aids bij .... twee voor de prijs van één zullen we maar zeggen
@HoerieHarry | 01-05-20 | 19:40:
Charmant zijn is een luxe, zorg dat een vrouw het aan niets ontbreekt en elke Afrikaanse vrouw is supercharmant.
Geloof me.
@VanBukkem | 01-05-20 | 19:32:
Blijkbaar een soa.
@snapal | 01-05-20 | 19:54:
En te dik zijn ze bijna nooit.
@VanBukkem | 01-05-20 | 20:04:
Inderdaad.
Zal het zo stellen, dikke vrouwen zijn rijk of ze krijgen geld uit Europa.
De rest loopt zich de hele dag de schompes om een beetje vreten bij elkaar te snorren.
Dik zijn en charmant zijn luxe kenmerken.
het is wel een goede lockdown exit strategie . gebruik energie en je krijgt geld.
Zo te zien zijn dit grotendeels lege schepen. Er zijn ook veel bootjes waar wel olie in zit, maar niet zo dramatisch veel. twitter.com/TankerTrackers/status/125...
Er is een groot gebrek aan opslagcapaciteit dus ik denk dat die tankers nokkie nokkie zitten.
Usd30.000 is voor maatje roeiboot, de grote jongens doen usd 250.000.
@Der Schnitzeljäger | 01-05-20 | 19:54: zoals de tweet zegt: kan ook wortelsap in zitten. Is ook meer waard inmiddels..
Benzine, boeien.
Stekker er in en klaar zijn we.
Ja, dan staat de dieselgenerator of kolencentrale een stukje verderop te stinken.
Simpel gesteld, maar zo is het ook.
@Der Schnitzeljäger | 01-05-20 | 19:55:
Klopt, de opwarming van de aarde zal er niet minder om worden, zolang miljarden anderen nog steeds fossiele brandstoffen blijven gebruiken.
@Der Schnitzeljäger | 01-05-20 | 19:55:
Goedkope schone energie, zonder afhankelijk te zijn van die smerige olie is ook wat waard.
@snapal | 01-05-20 | 20:06: Wel jammer dat er heel wat mileuvervuilende handeligen moeten plaatsvinden voordat je in zo'n stekkerauto kan rijden. Maar ja: het is wel een lekker GEVOEL om te zeggen dat je electrisch rijdt. Want je bent zo milieubewust (ahum) bezig.
Ik denk dat er best wel veel homo's op olietankers werken. Als ik homo zou zijn zou ik op een olietanker gaan werken, dan was ik nooit kapper geworden.
Flikker op.
En je bent de hele dag toch al met olie ingesmeerd. Lekker soepeltjes.
Buitengaats wachten op lading is goedkoper dan in de haven. Dus normaal zie je ook veel schepen zo op de rede.
Een topic zonder Kuifje kan ik me meer niet meer herinneren.
Als je'm blocked zie je hem nooit weer. Mis je wel al zijn bijdragen............
@Crossing_The_Rubicon | 01-05-20 | 19:21:
Nee hoor, hij zit mij niet in de weg, vraag me wel eens af of hij nog wel ooit slaapt.
Een topic zonder Kuifje is als een penis zonder dop.
Ik heb hieronder al een paar belangwekkende bijdragen geplaatst, ik snap niet dat je die over het hoofd hebt gezien, Heer Snapal. 4 duizend elpees is trouwens erg veel, was je vroeger DJ van beroep?
@Kuifje-naar-Brussel | 01-05-20 | 19:34:
Die heb ik juist NIET over het hoofd gezien, anders had ik dat schrijfsel niet verzonden.
4000 elpees is inderdaad veel en ik ben geen dj, muziek is/ was altijd mijn hobby in de breedste zin des woord, alle muziekstijlen dus.
@snapal | 01-05-20 | 19:45: i love lp’s. Je moet alleen zovaakopstaan.
M'n oom betaalde deze week 2 dollar voor een gallon.
En gallon is 3,785 liter en 1 euro doet nu 1.10 dollar doe de wiskunde hoeveel euro een liter kost.
Iets klopt er niet.
We betalen al meer 1 euro aan belastingen in Nederland.
In Saudi Arabië gingen ze een jaar of tien geleden de straat op. Boos. De regering had het gewaagd de benzineprijs te verhogen van 12 eurocent de liter naar iets van 15 eurocent de liter. #Diefstal!!!
@VanBukkem | 01-05-20 | 19:20:
Klopt, prijs ligt nu op €0,36. Venezuela en Iran liggen daar nog onder alleen kan niet iedereen daar tanken...
Interessant om te weten wat de inkoop prijs is dan. Stel het is, 33 cent de liter hoe dan meer dan 1 euro belasting is 300%
@Mercyseat | 01-05-20 | 19:38: Eurootje belasting en het kwartje van Kok.
Tuurlijk klopt er iets niet, what's new...
Als een vat Brent $60 kost betalen we @1,40 aan de pomp. Als een vat Brent $110 kost betalen we €1,90.
Heeveel accijns in die liter?
Het klopt niet. Deze groene linkse regering wil je de maat nemen over energieverbruik en toch cashen op dat energieverbruik. Als ze echt groen waren, dan kostte een liter peut een miljoenmiljard. Maar ner, altijd op het randje van wat mensen nog net willen/kunnen betalen.
Dat klopt niet...
In april dook de prijs voor een vat Brent voor het eerst, ooit onder de $0, niemand koopt, je krijgt als handelaar zelfs geld toe. Maar in Nederland kost de peut nog steeds €1,40 de liter. Kartelafspraken any one?
In Luxemburg kost dat litertje momenteel €0,90. EU any one?!
Betalen zult u gewoon en vooral niet afvragen waarom of hoe die prijzen tot stand komen en wat er met de, door de overheid fors afgeroomde, opbrengsten gedaan wordt.
Betalen...
@WasHetMaarMakkelijk | 01-05-20 | 21:11: Die negatieve prijzen zijn tijdelijk, ook afhankelijk van de aflevermaand. Inmiddels stoppen ook raffinaderijen, dus de productie begint al terug te lopen, contango bijv nu nog minder dan usd9.Om olie op te slaan on/offshore is ca usd 11 nodig, dus handelaren gaan nu geen tankers meer huren. Het wachten is op aflopende contracten (max 1 jaar).
Het feit dat je oom in een kutland woont ?! Is dat wat er niet klopt ?
De Russen overwegen om hun oliebronnen in brand te steken. Zonder gekheid.
De Duitsers zijn toch niet op komst .
Alweer een heel tijdje geleden .
Waarom dan?
@snapal | 01-05-20 | 19:17: Affakkelen is goedkoper dan afsluiten
@JP Balkenbrij | 01-05-20 | 19:20:
Ow ok, weer wat geleerd.
Bij Wassenaarse slag liggen ook veel meer schepen voor anker dan normaal.
Ook belangrijk Bobby Fischer vd Donald Byrne
Straks moeten al die geitene*kers uit de woestijn nog gaan werken voor hun geld ?
De Saoedi's hebben een belang genomen in Rock Werchter.
Rock the Kasbah!!
Ik wou dat ik een olietanker was, lekker in de zee liggen te wachten tot iemand je leeg komt zuigen.
Er ligt ook een olietanker voor anker bij Nova Zembla.
Dobberze.
Er zijn best veel olietankers.
10.000 ongeveer, dacht ik.
@beldewouten | 01-05-20 | 19:21: Daar heb je het al.
Niet voor het eerst. Ook gezien na 2008 (krach), 2015 (1e olieprijsoorlog). Wel raar dat de benzine (nou ja, dat aangelengde spul, E10) overal 1,409 kost. Hier in de buurt tenminste. Rotzooi. Komen echt minder kilometers uit dan uit E5. Prijzen voor 'echte' benzine lagen toen een stuk lager (in 2016 nog voor E 1,35 getankt). Zullen wel weer extra belastingen zijn.
Door het minder aantal KM's per liter voor E10 is het prijsverschil met 98 zonder ethanol (de betere pompen) te verwaarlozen.
@Der Schnitzeljäger | 01-05-20 | 19:57: Mijn idee, koop E5. Overigens:
"En E5 dan?
E5 is, op dit moment, nog te tanken. Superplus 98, ook bekend als Euro98, is op dit moment nog een E5 benzine. Dat betekent dat dit product maximaal 5% ethanol bevat. Mocht uw auto niet geschikt zijn voor E10 kunt u het beste de Superplus 98 tanken."
Ach laat maar liggen na een half jaar wil niemand het meer hebben, oorzaak teveel toevoegingen, bedorven.....
Jij hebt niet opgelet waar olie vandaan komt, Het rafinageproces (wat dus gebeurd na het lossen), kraken genoemd geeft de zuiverste vorm van je brandstof die je maar kan wensen. Die toevoegingen zijn Pomp gerelateerd. Zouden ze e95 in een tanker stoppen dan is het niets meer waard. Maar volgens mij zit in een olietanker "ruwe" olie.
Lekkere diesel voor 80 centimos in ES.. diesel voor de kaggel en generator 50 cent.
maar loopt autotje ook prima op.
Volgende week even grote thuis tank volberen. 500 litros., dus dat is weer een tanker minder op zee.
Ja maar, moet je je eens voorstellen dat straks iedereen wil gaan autorijden op fossiele brandstof. Heb je enig idee hoeveel boorplatformen en olietankers en miljoenen mensen dagelijks aan het werk moeten om die olie uit de woestijn in de autos te krijgen. Dat is technisch onmogelijk. Laten we het maar gewoon bij wat onderhoudsvrije laadpaaltjes en thuisstekkertjes houden. Dat is technisch veel eenvoudiger.
Ieder nieuw huis verplicht 15+zonnepaneeltjes op dak. Dan kunnen we snel aantal tankers afbouwen. En hoeven de boze woestijnmensen hier geen verhaal meer te komen halen.
@Alsikhetnietmeerweet | 01-05-20 | 19:10: Er is ook zo veel zon in Nederland.
@LesGrossman | 01-05-20 | 19:19: 15 panelen is genoeg voor jaaropbrengst gemiddeld huishouden. In NL.
Maar kernenergie en opslag in waterstof mag ook. Eigenlijk alles wat we nu kunnen is beter dan olie.
@Alsikhetnietmeerweet | 01-05-20 | 19:26: Ja, maar de winning van kwarts nodig voor zonnepanelen gaat niet bepaald milieu-vriendelijk. En de lithium voor je Tesla al helemaal niet.
Misschien technisch veel eenvoudiger maar veel milieuverontreinigend.
Eentje bij Ijsland. Die kunnen weer een jaar vooruit.
Die is voor de hobby, hillclymbing en andere onbekende lol.
@enra | 01-05-20 | 19:10:
Daar gaat een liter of wat per klim door, gaaf.
@enra | 01-05-20 | 19:10: Voor die opgevoerde dingen die over het water rijden.
Al die schepen die stil liggen.
Ik moet meteen denken aan "De heeren van de bruyne ster" toen die stil lagen met hun COC schip.
Het Retejong!
De Raggende Manne - Het rijdt niet (1991)
www.youtube.com/watch?v=whNqTT_17O4
Opvallend. M begint en er wordt opeens nauwelijks nog gereaguurd.
Alleen maar ingelogd om hierom erg te lachen.... Chapeau!
Sinds M lust ik geen M&M's meer.
Heeft meneer zich weer leuk gekleed?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zit te kijken. Ik ben namelijk benieuwd hoe ze dat initiatief van Claudia de Brie gaan promoten.
Wat is M. Boney?
@HoerieHarry | 01-05-20 | 19:08:
Hij mag wel weer eens naar de kapper. Ik ook trouwens.
@VanBukkem | 01-05-20 | 19:16:
Ik ben nu m'n eigen thuiskapper geworden.
Met dank aan youtube.
@HoerieHarry | 01-05-20 | 19:18:
Ik kwam toevallig vandaag een juffrouw tegen -kort, pittig kapsel- waarbij het zelfknippen behoorlijk mis gegaan was. Ik moest me echt inhouden om er geen opmerking over te maken. Het was een klant van ons.
Miljarden mammoettankers en nog stijgt de zeespiegel niet.
Ach nee man. Hier in de Stad is er nog niet de helft van het verkeer wat er normaal rijdt.
U heeft het waarschijnlijk over Jipsingboermussel. Nee, daar merk je inderdaad weinig van die vermaledijde corona-crisis.
@VanBukkem | 01-05-20 | 18:57:
In Leeuwarden nog steeds rustig.
En ik woon in het centrum.
@HoerieHarry | 01-05-20 | 19:03:
Het wordt hier wel steeds drukker op straat, dat wel. Maar dat zijn vooral wandelaars en anderszins verveelden. Geen woon-werkverkeer.
@VanBukkem | 01-05-20 | 19:08:
Ja, zoals een maand geleden is het niet meer.
@HoerieHarry | 01-05-20 | 19:03: Dat weten we, dat jij in het Centrum woont.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-05-20 | 19:35:
Dank u!
Voor sommigen is de tanker half leeg, voor anderen half vol...
Waarom metalen jerrycans?
Dat terwijl er nogal wat mensen in de olie zijn, deze dagen.
20.00 uur applaus voor alle olieboeren.
Wel kudt voor de Arabische wereld.
Hoe gaan ze nu hun oorlogen betalen?
Maak je over die Arabieren maar geen zorgen. Hoe arm ze ook zijn, er is altijd wel geld voor een kalashnikov of een ander vuurwapen. Vuurwapens schijnen in die wereld toch een soort van eerste levensbehoefte te zijn.
Shell heeft zijn dividend (voor de eerst keer sinds WW2) met 2/3 moeten verlagen omdat de markt voor olie nu zo beroerd is en het totaal onzeker is hoelang dit gaat duren. Dan kun je denken, boeiend ik heb toch geen aandelen. Maar bedenk dat pensioenfondsen die wel hebben waardoor de dekkingsgraden nog wat verder achteruit gaan. Shell is wereldwijd een enorme dividendbetaler en die pensioenfondsen gaat dit voelen. Uiteindelijk moeten ze gewoon korten maar dat is niet populair waardoor het wel weer zal uitdraaien dat de jongere generatie nog een beetje meer genaaid wordt.
Gecondoleerd. De oudere generatie van nu, was vroeger de generatie 'jongere'. En u denkt dat wij niet genaaid zijn?
Die Beatrix zal wel balen als een stekker. Dit kost haar klauwen vol geld.
@VanBukkem | 01-05-20 | 18:50: Dat is d'r KARMA.
Die treurwilg heeft op aanraden van Vader Bernard , het hele land,inclusief de Nationale Driekleur.. in de Uitverkoop gegooid.
Lachend toegekeken hoe SHELL De Antillen en Groningen plunderde, en hoe dit land een Belasting paradijs is voor Multi Nationals..
Het systeem van pensioenfondsen is minstens even krom als investeren/beleggen in zelfdestructieve bedrijven. Maw ze verdienen elkaar. En de politiek die arbeiders verplicht hieraan deel te nemen is de grootste boef.
Royal Dutch Shell vandaag weer 6% eraf op de NYSE.
@Alsikhetnietmeerweet | 01-05-20 | 19:13: Ik proef hier een oud CPNner. Dacht dat die uitgestorven waren, maar op deDag van de Arbeid komen ze opeens weer bovendrijven.
Mag ik meedoen. Spanje 1.04 euro 95.
In Japan is het 1.07 per liter.
n Grenada is het 0.83 ct per liter
In Burkino Faso is het 0,97 ct per liter
En in Saudi Arabie is het 36 cent per liter.
Denk 6 weken geleden voor het laatst getankt. Normaal toch wel 1x per 6 a 7 dagen. Scheelt aardig maar zou liever zien dat de prijs laag blijft.
1 jaar en 9 maanden terug. Tank alleen nog maar elektriek.
Je kan wel lekker de hele dag vissen wanneer je op zo'n schip zit.
En als je niet van vissen houdt dan kun je altijd nog een potje gaan kneukeren tegen de verveling. Of je geeft de loer nog een draai.
Tja en over x tijd gaat de prijs weer door het plafond.
Want verlies moet ingehaald worden.
Aandeelhouders.
Kartel.
In 2020 had de olie al lang op moeten zijn volgens 'kenners' uit vroegere tijden. De oplossing ligt voor de hand. Overstappen op benzine nu we van het gas af moeten.
De olie gaat nooit op, is een hoax verzonnen door de oliemaatschappijen in de jaren ‘50, om de prijs op te drijven.
Aardolie en aardgas hebben vaak een zelfde chemische fingerprint, en geen fossiele oorsprong:
Zie bijv hoofdstuk 10 over herkomst olie voorraad in het Arabische schiereiland:
www.intechopen.com/books/hydrocarbon/...
@Bolder | 01-05-20 | 18:40: De olie gaat nooit op en de aarde is plat. Mannetjes op de maan, nog zo’n hoax.
Een monteur van Ab Motoren/Leiderdorp vertelde mij dat de Ultimate 98 van BP geen alcohol bevat. Dat had iemand die bij BP werkt aan hem verteld.
Proost!
Lees dit effe
www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/24931-...
Voorraadje leggen heb ik geleerd van Kees
Waar laat je het?
Ja, leuk, daarom zit ik nu met 4 jaar wcpapier.
Deze lockdown gaat zoveel meer mensenlevens kosten dan corona......
jup.
Dan heeft u niet goed gelezen, want er rijden juist mínder auto's op de weg.
Ik zou weleens de zelfmoordaantallen willen horen over maart en april. Ik schat een lichte toename die komende maanden nog verder zal toenemen.
De cijfers van het aantal mensen wat overleden is aan hart en vaatziekten is afgelopen maanden meer dan gehalveerd. Alles wordt aan corona toegeschreven.
Aantal doden door copd was in april 0.
@Barbarous_Relic | 01-05-20 | 18:31:
Ik durf de stelling wel aan dat aan het eind van het jaar, als we de rekening opmaken, er niet significant meer mensen overleden zullen zijn dan ieder ander jaar: om en nabij de 150.000. Ze gaan dit jaar alleen wat eerder.
En dan zullen we ons afvragen waar we het eigenlijk voor gedaan hebben.
En die zelfmoordcijfers, normaal gesproken ongeveer 5 per dag, zullen inderdaad behoorlijk gestegen zijn door dit geouwehoer.
@Barbarous_Relic | 01-05-20 | 18:31: volgens mij zitten die wel in de oversterfte cijfers.
Maar idd laat ze maar zien.
Bij mij in het dorp is plots op middelbare leeftijd een geliefde horeca ondernemer overleden.
Kon uit de tekst niets opmaken maar ik vind het wel verdacht.
En die bemanning maar op een houtje bijten..
Trouwens het bericht van Sign is niet helemaal juist, er is een verschil tussen leeg en vol: twitter.com/TankerTrackers/status/125...
De gasprijs is toch aan die van olie gekoppeld?
Of is dat alleen als die laatste stijgt?
Dat is jaren geleden al afgeschaft, kon er meer aan gas verdiend worden
@JB_Stoner | 01-05-20 | 18:47: Aha. Stadsverwarming volgt wel de gasprijs. Meen ik.
En toch hier in Nederland nog altijd een schandalige € 1,60 per liter. En dat vinden we allemaal al normaal/laag, schijnbaar. Als de olieprijs ook maar minimaal stijgt zijn de pomphouders en de overheid er als de kippen bij om die benzineprijs buitenproportioneel omhoog te drukken; waarom gaat het nu niet even hard omlaag?
1,41 hier.
Momenteel is 1,04 euro ALLEEN maar overheid.... en weet U waar dat geld allemaal naar toe gaat... o.a. Amsterdam met z'n papieren terroristen.
Zelfs langs de snelweg al 1,46 gesignaleerd.
wat wilt u nou?
Net over de grens bij muttie 1.15
Dat is toch logisch? Bij de stijging van de prijs wordt die direct aan u doorberekend, ook al is de voorraad nog voor een goedkoper bedrag ingekocht. De Shell moet wel miljardjes winst hebben, anders is het sneu. En bij een daling van de prijs blijft men eerst de duurder aangekochte voorraad voor een hoger bedrag verkopen. De Shell moet immers wel haar miljardjes winst maken. En daarbovenop grabbelt Rutte ook lachend in uw portemonnee voor elk litertje dat u tankt. Rechtsom of linksom wordt u schaterlachend in uw aars genomen. Maarja, u moppert wat maar tankt tóch wel, want u moet ‘s ochtends weer in de loonslavenpolonaise op de snelweg aansluiten. Hypotheekje moet toch betaald worden hè.
Mwah ik heb al voor €1,39 getankt.
Moet nog vaak denken aan de 34-38 eurocent per liter in Kazachstan vorig jaar. Die hadden trouwens ook 92 octaan waar mijn motor ook prima op reed. In 1990 heb ik ooit eens 76 octaan getankt in Rusland. En ik kan mij herinneren dat toe ik een Duitse vriendin had in 1993 dat ze daar toen nog 86 octaan hadden.
@Ceristimo | 01-05-20 | 18:28: weet je. Sneu verhaal maar het klopt aan alle kanten. Waar zijn we nou met zijn allen mee bezig?
Das geen benzine
@Zeiss | 01-05-20 | 18:36: Dat vraag ik me de laatste tijd regelmatig af, maar het antwoord moet ik je schuldig blijven. Ik heb geen idee.
Ook de 98/V-Power/Super troep zit ethanol in, en trekt water aan. je moet Aspen brandstof hebben (syntheet) o.a. voor kettingzagen en blijft jaren goed. Wel knetterduur en weet eigenlijk niet of dat in je auto kan.
Dan zou ik toch nog even wachten met dat experiment.
Om je carburateurs en injectie te reinigen is dat goed spul.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-05-20 | 18:19: mn GS450 liep er wel prima op trouwens.
in de 98/V-Power/Super benzine mag tot 5% ethanol zitten.
Vandaar de 2e naam E5.
Er zit echter geen ( 0%) ethanol in zo verklaren de olieboeren.
Onzin, in V Power 98 zit geen ethanol. En Aspen is dure rommel voor mensen die zelf niet durven mixen
www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/24931-...
Met alle GeenStijl reaguurders 1 tanker kopen en massaal opslaan en daarna goedkoop rijden. Geenolie.nl ofzo
Helaas zijn de tankers uitverkocht.
@obominotie | 01-05-20 | 18:26: Nee hoor, er zijn er zat te koop. Schiet jij er ff eentje voor?
@zeauzitdat | 01-05-20 | 19:01: o.a hier dus: www.nautisnp.com/tankers
Moet je er ook nog ff een raffinaderij bij doen, want wat uit de grond komt is dikke stroop, daar kan je hoerensloep niet zo goed tegen.
@Toverkol | 01-05-20 | 21:10:
en diesel van maken, makkelijker, milieuvriendelijker en goedkoper dan er benzine van maken
alleen die wegenbelasting is knetter
Hoeveel jerrycans euro95 mag je eigenlijk maximaal opslaan in je kelderbox?
Ik vraag dit voor een vriend.
Goede vraag! Ik ben benieuwd.
Officieel niet meer dan 10 liter dacht ik.
Ik heb 2x 20 liter staan.
4x 60 liter jerrycans mag je maximaal vervoeren.
Neem aan dat dit ook thuis mag staan, is iig wat je als particulier in je busje mee kan nemen.
Particulier vervoer van gevaarlijke stoffen (1.1.3.1a)
Het vervoer door particulieren van gevaarlijke stoffen verpakt voor de detailhandel en bestemd voor eigen gebruik is vrijgesteld van het ADR. In het geval van brandstoffen mag maximaal 240 liter brandstof in hervulbare houders van maximaal 60 liter worden meegenomen. Wel moeten er maatregelen worden getroffen om elke vorm van lekkage onder normale vervoersomstandigheden te voorkomen.
@Peter_la_Selie | 01-05-20 | 18:22:
Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Dat is nog geeneens 1 volle tank.
@VanBukkem | 01-05-20 | 18:30:
Ik tank in Duitsland, 100 liter per keer en dus zo'n €25 goedkoper. Pils, Coca-Cola en Fanta voor minder dan een euro per liter.
@Peter_la_Selie | 01-05-20 | 18:57:
Rijdt jouw auto op bier en frisdrank?
@Mr_Natural | 01-05-20 | 19:07:
Ghehe, nee op '98. De rest zuip ik en de rest van de genodigden op.
Goeie,mijn Lada Tjenobyl rijdt op verrijkt uranium.
"Are you telling me this sucker is nuclear?"
Dobberolie. Zwart is zwart. Inclusief negatieve waarde. www.youtube.com/watch?v=GQ7aDyJPn3c
Blijft een heerlijke meezinger/meeswinger.
@Fantomas | 01-05-20 | 18:43: A propos swingen. Eerder vandaag kwamen de Hedonism resorts ter sprake. Nu ben ik zelf meer van de filosofische, maar dierbare kennissen mijner zijn er geweest. Zwaar overprijsde meuk. Sowieso is die swingersscene in de VS c.s. veel minder geëmancipeerd dan in Europa. Je bent daar al heel gauw trailertrash/toth.
Volgens mijn kennissen: het enige leuke publiek is het zwarte personeel. De gasten zijn overwegend bijkans gemummificeerde/geplastificeerde wannabees die Oben Ohne al heel risquee vinden. Nu zijn die leuke donkere jongens officieel off limits.
Niet dat mijn kennissen zich lieten weerhouden. Even off the reservation en one enormous bbc bonanza. Maar daar betaal je je dan bont en blauw voor.
Zonde van je geld. Een paar weken mooi weer en je bent hier in Nederlandje ook helemaal uitgewoond. Als je maar wilt!
Zo`n metalen jerrycan kost 3 euro per liter. Samen met de anderhalve euro aan de pomp een totale kostprijs van 4,50. Dit plannetje loopt niet helemaal lekker.
Ik rij bijna elke dag auto of motor maar die E10-troep tank ik allang niet meer. In Rusland hadden ze tenminste 100-octaan en dat kostte maar iets van 70 eurocent per liter.
Competition 102 was echt top brandstof, maar is niet meer te krijgen helaas. Die E10 troep sloopt je brandstofleidingen (worden keihard, scheuren) vooral bij oude auto's voor 2001.
@harry21 | 01-05-20 | 18:19: Als die E10 troep een winter in je grasmaaier zit start hij niet of nauwelijks meer, kun je heel die carburator schoon maken.
@harry21 | 01-05-20 | 18:19:
Aral optimate 102
@Kachelboer | 01-05-20 | 18:26:
Ultimate 102 bedoel ik
@harry21 | 01-05-20 | 18:19:
Dat heb ik ook gehoord ja, dat die bio-ethanol je motor sloopt. Dus na ruggespraak met de garage ("Ken wel.") ben ik ook maar overgestapt op euro98. Maar na twee keer euro98 getankt te hebben, begon de motor toch een soort van de hik te krijgen. En bij vlagen is ie ook niet meer vooruit te branden.
Het kan natuurlijk toeval zijn, dat het ergens anders aan ligt, maar de volgende keer gooi ik hem toch maar weer vol met euro95. En als die hik dan weer over gaat, tja, dan moet ik voortaan toch maar weer gewoon euro95 tanken.
@Kachelboer | 01-05-20 | 18:26: Ah gaaf, even dagtripje naar DE dus. Thanks. Oude motoren en paramotor lopen beter op dat spul.
@VanBukkem | 01-05-20 | 18:28: Ik heb het juist andersom ervaren. Ik kreeg regelmatig motorstoring. Maar zo snel als de motorstoring kwam, zo snel verdween hij ook weer. Als test enkele malen e5 getankt (e98) en nergens meer last van. Maar dat het spul niet goed is voor je motor is wel duidelijk.
@VanBukkem | 01-05-20 | 18:28:
Mag van mijn motormannetje alleen maar Premium Peut tanken. Fuck him tot ik een aantal jaren allerlei problemen kreeg na regelmatig BlueOne peut tanken (voorloper van E10 en lekker goedkoop). Hangende vlotter, vastzittend tankdop mechanisme. Daarna die rommel niet meer aangeraakt en sinds Euro95 E10 geworden is alleen maar Premium Peut in mijn tank.
@harry21 | 01-05-20 | 18:29:
TanQyou heeft in NL ook nog 102 in de handel. Even goegelen, waar benzine octaan 102 te koop. Volgens mij hoofdzakelijk noord NL
@harry21 | 01-05-20 | 18:19:
Nog wel te krijgen
Er zijn zelfs pompen in Nederland, bijv Loogman in Amstelveen, waar je 100 kan krijgen.
1.198 euro voor een liter super hier in France, diesel een dubbeltje goedkoper, ieder nadeel hep se voordeel.
Diesel vandaag voor €1,09 getankt
@nuchterbekeken | 01-05-20 | 18:23: Eenmaal onder de euro/liter ga ik weer een paar vaten vol met diesel gooien, altijd makkelijk "voor de heb".
Vorige week al in Germanië getankt. Super hè, geen bio-zooi! Is maar 1 km rijden.
.. dit virus is een feestje voor de Greta's en aanverwant bedenkelijk regentenvolk. Dat is een crisis die zij zeker niet uit hun handen willen laten vallen.
Heb Gretta al tijden niet meer gehoord. Verslagen door een virusje. Wel weer iets om van te stampvoeten. Gaat zo goed met het klimaat dat ze maandag gewoon weer naar school moet. Uit met de pret.
E10 en vergomming en carborateur... Weer een boel geleerd op vrijdagmiddag.
Carb-u-rateur, nooit aan brommers gesleuteld Kuif, man, man dan ben je geen echte man hoorrrrrrr.
@Roadsurfer | 01-05-20 | 18:14: Van hore zeggen veel van gehoord. Overigens deed ik vroeger vaak aan brommers kieken.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-05-20 | 18:16:
Net zoiets als vliegtuigen spotten ?
@Penus Decoratus | 01-05-20 | 18:56: Brommers kieken doe je in gezelschap van een plattelands-meisje.
Dat Crude measures filmpje, al die tankers liggen daar voor de kust van Long Beach toch te wachten om in te nemen? Dat hele eind van LA tot Capistrano Beach staat vol met jaknikkers, van die oliepompen. Dat moet toch in die tankers?
Hiero is diesel ongeveer 90 eurocent en benzine ietsje duurder. Maar de wegen zijn echt veel slechter dan in Nederland. Als je al van wegen kunt spreken.
Hellhole Brussel zeker?
Heb een jaar in Roemenie gewoond.
Daar moest ik om de kuilen heen zigzaggen.
Niet goed voor je onderstel.
@Mark_D_NL | 01-05-20 | 18:11: Afrika.
@HoerieHarry | 01-05-20 | 18:13: Kazachstan 1.000 maal erger! Af en toe droom ik er nog over, er waren zelfs grote M8-bouten uit mijn motor getrild en dat had ik nog nooit eerder meegemaakt waar ter wereld dan ook.
@HoerieHarry | 01-05-20 | 18:13: Dat is ook waarom jij weinig klaagt over Nederland. Jij hebt vergelijkingsmateriaal.
@Mark_D_NL | 01-05-20 | 18:11: Alhoewel de wegen in Brussel ook niet al te best zijn.
Altijd nog beter als die klo... drempels,zijn gratis en kost geen onderboud.
Doen ze iets niet goed. Hier is de benzine rond de 60 eurocent, diesel rond de 64 cent en de wegen zijn best okee. Alleen een beetje aan de smalle kant.
@zeauzitdat | 01-05-20 | 18:53: Madurodam? Lilliput?
Nu genereert GS een run op metalen jerrycans.
Oh wat errrrggggggg!!!
Voor de Oranjes.
Snel een steunpakket!
Lach maar. 40% minder brandstofverbruik is op termijn 40% minder banen.
Lastig, mijn boekhouder zal mij voor gek verklaren om 7 tientjes te investeren om een knaak te besparen op peut.
Ik vul de watercans wel die ik op de camping gebruik, kamperen gaat toch niet meer lukken.
En onder de kruipruimte is nog wel wat opslagruimte.
Starten jullie alvast Astronomia op.
Zijn de zwembaden nog gesloten? Dan kunnen die als tijdelijk opvangcentrum gebruikt worden, en kunnen we straks letterlijk zwemmen in de olie.
Terugpompen in oude lege olievelden.
Zei mijn ouwe heer ook, stop 'm maar weer terug.
Gaat niet, eenmaal uit gaat het er nooit meer in.
Geniaal!
@Miezerig | 01-05-20 | 18:09: Het wordt bij gas op grote schaal al gedaan.
@Miezerig | 01-05-20 | 18:09:
Ooit wel eens van schaliegas/olie gehoort ?
Zou er woonboten van maken.
AZC's is een betere oplossing.
@Mark_D_NL | 01-05-20 | 18:04: Voor de kust van Libië.
En het gaat echt om Corona deze crisis.. zeker?
Maar hebben ze ook bier ?
Ik ken nog wel wat holtes onder een provincie in Nederland die we wel vol kunnen pompen met olie waar we geld op toe krijgen.
Drie uur geleden hier aan het Lago CHF 1.21 betaald per liter.
Kijk uit dat je niet in het Lago valt, is ijskoud.
Zou ook raar zijn om naar Nederland te rijden voor de benzine.
@RickTheDick | 01-05-20 | 18:06: Hij rijdt diesel.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-05-20 | 18:18: nee, prik uit het stopcontact. Brandstofprijzen houdt hem verder niet bezig. Anderen de ogen uitsteken daarentegen.....
REAGEER OOK