Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NL politie weigert Nederlandse staatsburger toegang aan Duitse grens wegens coronabeleid

Gistermiddag in de stijlloze mailbox van een ons bekende en betrouwbare afzender. We weigeren onze eigen mensen aan de Duitse poort.

Mobilisatie-oefening van het Korps Politietroepen in het inundatiegebied, 1940.

Hallo Geenstijl,

Ik, een Nederlander met een Nederlands rijbewijs en ID-kaart op zak, ben vanmorgen geconfronteerd met gesloten grenzen, ondanks dat overal staat dat Nederlandse grens niet dicht is. Ik woon in NRW in Duitsland, en wilde vanochtend via de A52 naar Roermond rijden om bij mijn familie langs te gaan voor Pasen en wat inkopen te doen bij de AH. 

Hier, op de website van de Rijksoverheid, staat dat de grens nog open is en enkel de Duitse autoriteiten een probleem kunnen leveren bij het oversteken van de grens. 

Bij de grens werd door de Nederlandse politie gevraagd wat mijn reden was om de grens over te willen steken. Daarop heb ik antwoord gegeven, en duidelijk gemaakt dat ik ook een Nederlander ben. Dat begreep en erkende de agent, maar hij meldde me dat de grens sinds gisteren dicht is en enkel mensen met een "noodzaak" het land in mochten. Ik vroeg hem wat dan als noodzaak zou gelden, maar daarop gaf hij geen antwoord. Hij meldde me dat ik links af moest slaan en zo terug naar Duitsland moest. 

Let wel; hij gaf geen keuze, alles moest en de grenzen waren volgens hem simpelweg dicht. 

Wat ik online lees is ook dat de politie controles uitvoert, en dat ze mensen verzoeken om te draaien. Ik snap ook dat je de meute aan Duitse shoppers wil tegenhouden. Daar staat echter niet dat ze Nederlandse staatburgers verbieden om hun thuisland te bezoeken. Dat is in feite wel wat er vanmorgen gebeurd is.

NAW bij redactie bekend.

Reaguursels

Inloggen

Was dan ergens anders de grens over gepiept. Bij grote grensovergangen vraag je ook om gezeik. Stond van de week nog in hrt nieuws dat er bij de A52/N280 gecontroleerd zou worden.

TitanFoxX | 13-04-20 | 20:57

Signalement?

Rest In Privacy | 13-04-20 | 16:51

Even OT: waarom is de reaguur sectie onder beetje vreemde Sid Lukkassen close read al bij 506 reacties op slot gedaan?

2tribes | 13-04-20 | 15:29

Jankvent/jankwijf;je weet precies hoe het zit;blijf waar je verblijft.

Troumoetblijcken | 13-04-20 | 15:19

Domme sukkel, denk eerst eens na over wat verstandig is

priwax | 13-04-20 | 12:47

Niks aan de hand. Meneer woont als NL'r in Duitsland dus ook voor hen geld: blijf thuis! Geen familiebezoekjes of boodschapjes over de grens doen. Wij mogen toch ook niet meer de grens over tanken in Belgenland?

Rest In Privacy | 13-04-20 | 12:04

Meneer is vandaag waarschijnlijk naar de meubel boulevard.

doskabouter | 13-04-20 | 11:56

Goede zaak om hierin symmetrie na te streven. Duitsland heeft de grens afgesloten voor Nederlanders, dus dan kan het niet zo zijn dat Duitsers wel een dagje naar Nederland komen. Wat mij betreft worden de wegen naar Zeeland ook afgesloten, net als de wegen naar kustgemeentes die geen mensen van buiten de gemeente meer toelaten tot hun grondgebied. Deze landen/provincie/gemeentes verkleinen de bevolkingsconcentratie in hun eigen gebieden ten koste van een grotere bevolkingsconcentratie elders, terwijl er gemiddeld niet veel veranderd.

Dr. Vigilante | 13-04-20 | 10:07 | 4

De Duitse grenzen zijn helemaal niet dicht. Dat is in België. Duitsland houd de grenzen open omdat anders Nederland geen producten zoals mondkapjes meer binnen krijgen. Of andere levensmiddelen.

Danny | 13-04-20 | 10:50

En ook omdat ze Nedelanse corona patiënten op nemen omdat Duitsland meer IC bedden heeft.

Danny | 13-04-20 | 10:51

@Danny | 13-04-20 | 10:50: Grapjas, denk toch echt dat er meer vanuit NL richting Duitsland gaat dan omgedraaid.

Zoon van Boer | 13-04-20 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Zeurpiet. Als je in Duitsland en in Nederland boodschappen doet ben je gewoon een Duitse shopper. Niks mee, maar Nu.Even.Niet! Blijf thuis, drammert.

Azijnist | 13-04-20 | 10:02

En dan maar niet gesproken over die paar weken dat ik in Nederland was met mijn Franse auto. Het lijkt wel of de politie en douane niets anders te doen hebben. Als ik niet binnen 1 dag een Nederlands kenteken nam, kreeg ik een boete (en natuurlijk moest ik BPM en wegenbelasting betalen). Ik kan niet eens een Nederlands kenteken verkrijgen want ik woon niet in Nederland. De boete heb ik trouwens nooit gekregen, had 'm trouwens ook niet betaald!

pollo1 | 13-04-20 | 09:37 | 1

Dat is een douanedingetje.

Heiner | 13-04-20 | 10:15

Snap je het niet: je bent Nederlander en je woont in een buitenland. Volgens de Nederlandse staat en belastingdienst ben je dus erg rijk. En moet je gewoon doen wat je gezegd wordt, en verder gewoon betalen aan Nederland. Ik woon in Frankrijk en ben ook Nederlander.

pollo1 | 13-04-20 | 09:33 | 3

dat ja, is toch te debiel voor woorden! en da´s al1 de auto kant, men gaat er hier maar vanuit dat iedere Nederlander in het buitenland een belastingontduiker is ofzo, terwijl praktisch iedereen in mijn situatie die ik ken gewoon hardwerkend en eerlijk is (* een paar voor de eu/eg werkenden daargelaten) wanneer gaat europa ´s voor ons werken ipv dat wij steeds maar weer de kolen uit het vuur moeten halen (heb ook een tijdje in FR geleefd, maar trok de buroeauratie niet dus ben een grens opgescheven) je kent "a year in the merde" van Paul West? zeker een annrader

evilbird | 13-04-20 | 09:48

@evilbird | 13-04-20 | 09:48: plus ´t is gewoon kapitaalvernietiging, van bv. ons onderwijs systeem, heb niet jaren lopen zweten om een extra taal te leren om er geen gebruik van te maken, is gewoon hollandse handelsgeest in de prktijk, iets waar "men" aan de ene kant prat op gaat maar nu "ons" erop afrekent.
NL is groot geworden door mensen met lef en aanpassingsvermogen en groepen hollanders die elders wonen en werken, en men begrijpt niet dat dat niet veranderd, alle centjes die we over de grens verdienen komen op de een of andere manier gewoon in NL terrecht, hetzij doordat we op een gegeven moment terug willen dan wel doordat we bij bezoeken aan familie etc gewoon hagelslag en tulpen komen inslaan.

evilbird | 13-04-20 | 09:58

Nou dan snap je er zelf maar weinig van. Als resident in Frankrijk ben je verplicht een frans kenteken te nemen. En uiteindelijk ook een frans rijbewijs. En met die auto behoor je zonder problemen in andere landen te kunnen rijden. Dus ook in Nederland.

bloothommel | 13-04-20 | 12:08
-weggejorist-
Spaanplaat123 | 13-04-20 | 09:20

De richtlijn van de premier niet gehoord?
"Blijf Thuis".
Hoe moeilijk is dat nou. Ga dus niet met je Nederlandse paspoort en je je Duitse huis heen en weer zitten te rijden. Want dat is niet thuisblijven.

mark1487 | 13-04-20 | 09:07 | 2

Niks tussen te krijgen.... Punt...

Thijsz | 13-04-20 | 10:00

Hear, hear!

ruud76 | 13-04-20 | 10:14

wow, het feit dat meneer/mevrouw omgedraaid is tot daaraan toe, maar dat sentiment dat de gemiddelde reguurder hier tentoonstelt maakt maar weer eens duidelijk waarom ik persoonlijk dus niet meer terug naar Nederland wil.

Ben zelf Nederlander, (Hollander zelfs) door pure noodzaak en goede wil woonachtig in Duitsland en dan weer werkend in nog een ander land, maar heb m´n thuis nog gewoon thuis waar m´n poten uit de modder komen.

Hoe vaak ik als ik ´s m´n kaasgras kom maaien en over ´s heren wegen kruip (100 is geen snelheid) en in m´n spiegel zo´n debiel kkmof zie mompelen omdat ik toevallig een Duits kenteken moet voeren omdat dat europeese vlaggetje op je kenteken valse reclame is, (waarom in godsnaam is b.v. een NL verzekering of apk niet geldig genoeg in de rest van de eu, terwijl eu regels toegepast worden?)

Hoe vaak vind ik niet een tragisch domme BOA naast m´n waggie terwijl ie me een prent op valse voorwendselen wil geven door dat wit zwarte stuk blik op m´n bumpers, en dan niet krijg omdat ik gewoon voor dat overgewaardeerde stukkie moederland betaald heb via een europa wijd werkend appie en ik gewoon in je moerstaal duidelijk maak dat hij/zij g*dverdomme met z*n pleurispoten van m´n kar af moet blijven.

Hoe vaak krijg ik een geheven rechterarm in het voorbijrijden?

Nee serieus, ik hoef nu echt niet meer opgesloten te zitten met die NSB mentaliteit van jullie, kliklijn dit (hebben we mofrika nu ook trouwens, naar NL voorbeeld waarvoor dank) dubbele maatstaf dat...

Ben werkachtig in de medische wereld, ben getest (gezond), ben door deze ellende overwerkt en ken genoeg plekjes in m´n achtertuin waar geen stasi kaaskoppen komen, de f*ck kan ik niet ff een dagje komen uitwaaien om m´n kop recht te krijgen om weer door te gaan!

P.S. je opa´s fiets is hier niet meer, we hebben ook roemenen hier

de tyfus met je.....

evilbird | 13-04-20 | 08:31 | 6

@Waskraan | 13-04-20 | 08:51: je leest niet goed, ik woon ergens maar ben ergens anders thuis, spreek gewoon m´n moerstaal en geenstijl is voor een hoop lui in mijn situatie de enige bron van echt nepnieuws en vermaak

evilbird | 13-04-20 | 08:55

@Waskraan | 13-04-20 | 08:51: en ben dus niet de enige die tegen dit soort kentekenracisme oploopt, we hebben gewoon praatgroepjes en mosselavonden hier in de vreemde en ben niet de enige die er zo over denkt, soms als je iets van een agstandje bekijkt zij je details die je niet ziet als je er met je neus op zit bedoel ik

evilbird | 13-04-20 | 09:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Leuk dat je een NL paspoort hebt, maar je had zoals je zelf al aangeeft geen noodzakelijke reden om nu de grens over te steken. Fijn te lezen dat de marechaussee / politie het serieus neemt.

ruud76 | 13-04-20 | 08:26 | 4

@evilbird | 13-04-20 | 09:50: “boodschappen doen bij de AH en familiebezoek” - inderdaad, ik bezoek mijn familie momenteel ook niet.

ruud76 | 13-04-20 | 09:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het woord crisis wordt in het Chinees met twee karakters geschreven. Het ene staat voor gevaar, het andere voor mogelijkheden

David000000007 | 13-04-20 | 07:11 | 2

China is een kwaadaardig gezwel.

Nederland80 | 13-04-20 | 07:17

@nederland80 en #brussel...

Thijsz | 13-04-20 | 10:06

Van beiden een beetje ongelukkig. Grens is gewoon open, maar er is bijgezegd niet voor vakantie of familiebezoek te komen dringende redenen als werk uitgezonderd. Niet erg handig dus als je die grenswachter verteld dat je gaat berbecueen bij je ouders.

Karel | 13-04-20 | 07:00 | 2

Even stukje terug rijden en door het bos, dan kom je er ook. Dat weten die dienstkloppers ook wel, maar ze willen hun gezag gewoon eens laten gelden en het liefst tegen goed oppassende burgers.

SlimmeBelg | 13-04-20 | 08:02

Wat een hatelijke reacties.
Ten eerste weten jullien helemaal niet hoe deze man in Duitsland terecht is gekomen. Ik zelf ben de grens over gegaan omdat hier als starters niks te vinden was of allemaal veel te duur. Daarbij komen iedere dag meer Nederlanders in Duitsland naar de winkel en tanken dan ook nog eens hun auto vol (Alles lekker goedkoop) Dan anders om. Nee de wereld op zijn kop. In Duitsland liggen nu Nederlanders die in Nederland wonen nota bene te vechten op een IC in Duitland omdat Nederland te weinig IC bedden heeft. Moeten ze deze dan ook terug sturen of laten creperen. En deze man heeft gelijk de grenzen zijn niet dicht hij had gewoon ergens anders over moeten gaan grensovergangen genoeg die open waren. En als Nederland er hadden ze hem al helemaal niet mogen weigeren. En ja hij wou naar familie gaan. Hoeveel van jullie zij er ook even naar toe geweest. Of zijn er naar het outlet of de AH geweest. Stelletje hypocrieten.

Danny | 13-04-20 | 06:47 | 2

U bent naar Duitsland gegaan. Wat vertelt het RKI over Nederland en over reizen naar Nederland en wat is het reisadvies van de Duitse autoriteiten? Wat vertellen de Duitse autoriteiten over het handelen na een verblijk langer dan 24 uur in Nederland?

Heiner | 13-04-20 | 10:19

@Heiner | 13-04-20 | 10:19: Deze mensen zijn geen 24 uur in Nederland. Het zijn adviezen. Hoeveel mensen gaan er in Duitsland niet naar de winkel. Of gaan naar een tuincentrum in Nederland. Ja ze komen van ver. Dat is natuurlijk ook andersom. Je.moet de afstands regels volgen. Ook mag men in Nederland op bezoek gaan liefst alleen met 3 man met genoeg afstand. En Of ik nu naar Nederland ga of thuis blijf de risico op besmetting is even groot. Allen in Nrw zijn er al meer besmettingen dan in heel Nederland.

Danny | 13-04-20 | 10:59

Ik ben al vijf jaar niet in NL geweest, dat beetje familie wat daar nog woont heb ik elders ontmoet en zal zeker niet in deze tijden rondjes in Europa gaan rijden om er, speciaal nu, naar toe te gaan. Ik vind het erg genoeg dat ik mijn kinderen en kleinkinderen die 30 km verderop wonen, uit veiligheidsoverwegingen niet "in the flesh" kan ontmoeten. Het is niet anders, nog ben ik niet zo doorgedraaid dat ik de voorzichtigheid opzij zet.

bergsbeklimmer | 13-04-20 | 06:40

Ondertussen rijden motorcrossers en auto's door natuurgebieden zoals de Veluwezoom, waar - naar eigen zeggen- politie en boswachters streng zouden controleren, maar zichzelf blijkbaar zo goed gecamoufleerd hebben dat ze niet zichtbaar zijn.

batvoca2 | 13-04-20 | 06:38

haha, schitterend. Ik ben juist blij te lezen dat de grens dus eindelijk een dicht is! Het kan dus wel. Mensen schijnen nog steeds niet te beseffen in wat voor situatie we ons bevinden. Familie bezoeken en boodschappen doen is nu echt geen prioriteit om de grens over te gaan. In Duitsland zijn ook supermarkten.

pjisonline | 13-04-20 | 06:33

Oi oi oi wat valt me de houding van de reaguurders tegen zeg, je bent kennelijk geen nederlander meer als je maar 1 stapje over de grens zet omdat je daar misschien wel eens voordeel van kan hebben. Paspoort innemen ! nooit meer terug ! zeker niet naar je familie !

Jaloers misschien op het betalen van minder belasting enz ? Typisch nederland, zodra je kont maar een halve cm boven het maaiveld uitsteekt. Gaat toch het bos in stelletje bekrompen idioten hier zeg.

GerMonster | 13-04-20 | 05:16

Roepen ze nog 'Pang!' als je iets stouts doet, of hebben ze nu echte kogels?

Talentubby | 13-04-20 | 02:45 | 1

Wat de douanen op de heup had hangen, daar zou Billy the Kid bang van geworden zijn.

pollo1 | 13-04-20 | 09:40

Is er dan niemand hier die bij dit verhaal denkt aan een eehhmm zogenaamd nieuwe nederlander, die gewend is van twee (of meer) walletjes te eten, die altijd overal enkel de voordelen pakt en voor de rest schijt heeft aan de samenleving waar hij zich bevindt?

zetje01 | 13-04-20 | 02:42 | 1

Waarom zouden deze mensen van twee walletjes eten.als deze man werkt in Nederland krijgt hij in Duitland helemaal niks extra's er is dan geen voordeel. En er zijn genoeg mensen naar Duitsland moeten gaan om.te werken vooral in de kinderopvang. Omdat hier een grote overschot was aan mensen hebben ze deze mensen gevraagd of ze in Duitsland wouden komen werken dit ook door de Nederland overheid. Omdat ze anders op straat kwamen te staan.deze mensen krijgen ook geen voordeel. Omdat ze namelijk niks krijgen van Nederland. Omdat ze belasting betalen in Duitsland. Dus als men iets niet weet moet men er over zwijgen.

Danny | 13-04-20 | 06:54

Dacht dat er op deze site vooral een soort verlichte mensen zaten. Rebellen. Met oog voor het grotere plaatje en een liefhebbers van vrijheid. Redelijk schokkend om te lezen dat er zoveel mensen deze situatie normaal vinden

Stevo365 | 13-04-20 | 02:27 | 2

Hier moet ik toch even een misvatting corrigeren. De reaguurders zijn zo verlicht dat ze vooral zweven en zich teleporteren, al naar gelang hoe de wind staat en het morfogenetisch veld ligt. Iets triviaal als een grensovergang hoort niet meer bij de dagelijkse belevingswereld. Als je een kroontje haalt krijg je soms als goodie de 'Basisles zweven voor gekroonden'. Daar worden de grondbeginselen uitgelegd.

Frau Merkel | 13-04-20 | 02:43

Dass war einmahl.
In der Zeit der Krise folgt man hier.
Kein stil, jawohl!

H-van-Tussenbroek | 13-04-20 | 03:08

Bevel is bevel. Er komt beslist geen meetkunde bij kijken.

ron9129 | 13-04-20 | 01:52

Kennelijk was iemand vergeten tegen de politie te zeggen dat de regel / norm niet voor hem geldt. Lutser!

R.F.Pickering | 13-04-20 | 01:50

Heel verstandig lijkt het niet, maar vooralsnog staat meneer gewoon in z'n recht. Al woont hij op de maan: de grens tussen de Bondsrepubliek Duitsland en het Koninkrijk der Nederlanden is - conform de uitdrukkelijke wens van Armin Laschet en een aantal kabinetsleden dat PVV en FvD geen 'brandstof' willen geven - OPEN.
-
Hij kan als hij dat wil gewoon zijn schouders ophalen en doorrijden. Er zijn genoeg Duitsers die dat doen - in Noordrijn-Westfalen mag je nog gewoon in je auto stappen en weg rijden. En zijn in de buurt van Bergen (NH), Schoorl en Camperduin nog genoeg Duitse nummerborden te zien.
-
Moet je maar een iets minder 'intelligente' lockdown instellen.

bisbisbis | 13-04-20 | 01:28 | 1

Die intelligente lockdown is niet anders dan een "geitenpaadje" dat niet deugt. Rutte, Grapperhaus en De Jonge laten hun personeel aan de grens datgene opknappen waar ze zelf om politieke redenen (Baudet en Wilders) te belazerd voor zijn. Het bevel om die grenzen te sluiten is een kwestie van een misschien een uurtje vergaderen en die grens is dicht.

Heiner | 13-04-20 | 10:24

Nederlandse staatsburger toegang tot Nederland weigeren. Eh dat is volslagen achterlijk.

The Russian | 13-04-20 | 01:20 | 1

U leest wel alleen zijn versie. Daar bent u zich toch van bewust? Als u de onderste alinea van zijn brief leest, ziet u waar het fout gaat. Hij begrijpt dat men de Duits shoppers er niet in wil hebben, maar hij eist voor zichzelf een uitzonderingspositie enkel en alleen vanwege zijn paspoort.

Heiner | 13-04-20 | 10:28

die rechtse was me Opa.

grapjasz | 13-04-20 | 01:03 | 1

Heeft u toevallig die lieslaarzen geërfd?

bisbisbis | 13-04-20 | 01:29

'Thuisland'.
Lulkoek.
Ik zou thuisland eerder definiëren als het land waar je WOONT, dan de lettertjes die er op je paspoort staan. In een situatie als deze in ieder geval.

Vage_eddie | 13-04-20 | 00:59

'Ik, een Nederlander, blablablabla IK WOON IN DUITSLAND'.
Ok, 'nough said.
Dan is 'Nederlander' een technische term die je uitkomt op het moment.
Als je nou in NL woonde en terugkwam van een vakantie en dan geweerd werd, was het een ander verhaal.
Nu doet de grenscontrole precies wat hij moet doen: Voorkomen dat elke hardleerse lul hier komt shoppen en tegen beter weten in familie komt opzoeken.

Vage_eddie | 13-04-20 | 00:47 | 3

Je doet je nick eer aan.

Usumani | 13-04-20 | 00:53

@Usumani | 13-04-20 | 00:53:
Goed inhoudelijk betoog joh.
Kom eens met argumenten.
U doet namelijk niks eer aan nu. Het is enkel een hoopje verbale diarree.

Vage_eddie | 13-04-20 | 01:22

Alle Duitsers zijn netjes gevraagd om niet naar Nederland te komen om hun caravan te pimpen of hun boot op te knappen. Geen één Duitser is omgekeerd. Hoe kan je dan een Nederlander die in Duitsland woont toegang weigeren als hij/zij familie wil bezoeken?

Tommi | 13-04-20 | 01:59

Wat wil je ook als je het landsbestuur in handen laat van een geschiedenisleraar. Dan krijg je halve maatregelen.

beniknouzoslim | 13-04-20 | 00:30 | 4

Toch eens vragen om z`n diploma te overleggen want
volgens mij hebben we eerder met een debiel te maken...

wiener mit pommes | 13-04-20 | 01:01

@Usumani | 13-04-20 | 00:54:
OK, done, en nu?
Dat is dan je tweede reaguursel in een paar minuten met alleen gebakken lucht. Gefeliciteerd. Wat is dan het inhoudelijke punt dat ik mis volgens jou? Er IS een inhoudelijk punt, toch?

Vage_eddie | 13-04-20 | 01:24
▼ 1 antwoord verborgen

Omrijden naar de volgende grenspost waar een grenswachter staat die wel een IQ van boven de 40 heeft.

Rest In Privacy | 12-04-20 | 23:57

Deze wereld is te dom om te schijten. Tegen de tijd dat we op veewagens liggen is het misschien te laat om wat vragen te gaan stellen.

Claude_Vieaul | 12-04-20 | 23:57

Grenzen stellen is zo jaren ’80… dat moeten we niet willen met z’n allen, toch?

Als ze die grenzen nu even wat eerder hadden gesloten, ik zeg maar wat – begin Feb. bv – dan had dat een hele hoop ellende en zelfs doden kunnen schelen. Overigens mocht ik vandaag ook bepaalde wegen niet op, afgezet met dranghekken en figuren met indrukwekkende reflexie vesten aan. Ben de discussie niet eens aangegaan, gewoon omkeren en omrijden.

Overigens opteer ik ook meteen voor het instellen van een structurele avondklok, dit vooral om lieden welke maar wat rondlummelen en de sfeer op straat verzieken door allerlei negatieve uitingen van hun territoriumdrift eens tegen te gaan. Geen geldige reden ’s avonds laat op straat? Hoppa, € 395,- EUR bekeuring, waarna per direct retour richting hun gesubsidieerde luizennest.

Het is allemaal zo simpel, vooral als je het eenmaal doorhebt.

Sw.Dwaallicht | 12-04-20 | 23:31 | 3

Tuurlijk kerel. Waarom niet gewoon een boete van 400 euro voor elke overtreding, he? U bent BOA?

[x]-Ongeschikt | 12-04-20 | 23:44

Dan had men Baudet en Wilders gelijk moeten geven. Dat moet je als liberaal niet willen. Dan nog maar een paar extra zieken en deauden. Zijn toch allemaal ouwe dikke mensen met diabetes.

Heiner | 13-04-20 | 00:09

[x] Ongeschikt, prima plan! We moeten al die uitkeringen (gratis salaris v.d. staat) toch ergens mee terugverdienen, zo lijkt mij. Fijn dat u met mij meedenkt! Om te beginnen met het instellen van een avondklok 23:00uur, alles wat zich hierna nog op de openbare weg begeeft zonder legitiem doel (werk, of thuisreis) huppakee direct een prent aan z’n straatsfeer-ondermijnende jogging broek. Direct cash betalen vanuit de heuptas mag, maar dan wel per direct richting mama's pappot.

Sw.Dwaallicht | 13-04-20 | 00:26

Deze goochelaar snapt het niet. De bedoeling is dat hij in zijn leefomgeving blijft en niet het rondreizend circus gaat spelen. Snel zijn paspoort inleveren, hij is ons Nederland niet waardig.

3Xniks | 12-04-20 | 23:08 | 1

Ja maar, ja maar, voordat meneer in het buitenland ging wonen stond er 'NL' op zijn paspoort !!1!!11!!

Vage_eddie | 13-04-20 | 00:50

Een jachtgeweer duidt op een soortement parttime Feldwebel c.q. Jäger. Waar een zwart uniform op duidt zal ik maar niet zeggen.

Nivelleermarionet | 12-04-20 | 23:07

Overigens was het wel wat raar dat de agent in een geheel zwart uniform gekleed ging en een jachtgeweer droeg...

F. von Zeikhoven | 12-04-20 | 23:01

Volgende keer agent z'n politie ID laten tonen. Daar maak je een foto'tje van of je schrijft het ID nr even op. Dan stel je de agent voor om samen even ruggespraak te houden met de KLPD, die je dan via het 0900 nr van de pliesie belt. Je zegt waar jullie staan, je noemt het ID nr van de agent en vraagt of je door mag rijden of toch niet... Grote kans dat de agent het al opgeeft bij het moeten tonen van zijn pliesie ID...

F. von Zeikhoven | 12-04-20 | 22:55

Paar tipjes voor onze 5g verbranders. En dan we even lekker koffie drinken met ze.

tragic1911 | 12-04-20 | 22:34

Economische vluchtelingen altijd -1. Niet meer toelaten !

bosmaloot | 12-04-20 | 22:12 | 2

mee eens. Je kan niet rechts zeggen en links doen.

Guillermo | 12-04-20 | 22:16

Misschien moet hij asiel aanvragen. Wellicht dat dat helpt.

Schepvogel | 12-04-20 | 22:07 | 5

Mieke...

Rechtsdraaiend | 13-04-20 | 00:48

Dit geloof je toch niet. Achtelijke autocorrectie van Apple... MIELE

Rechtsdraaiend | 13-04-20 | 00:49

Gezicht insmeren met schoensmeer
en Oeleboele en Rasiesme roepen...

wiener mit pommes | 13-04-20 | 01:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Jammer zeg. We ontvangen je graag over 18 1/2e maand met open armen,

Lorejas | 12-04-20 | 22:07

Je bent waarschijnlijk een al, dan niet boze, blanke man!?
Tsja. Dán vraag je er natuurlijk zélf om.
Is precies het enige dat zij wél efficiënt uit ons landje weten te weren.

RickVogelschrick | 12-04-20 | 22:05 | 1

Verkleed je als de helper van een zekere heilige - gaat alles en stuk makkelijker, kun je altijd nog rassisme roepen als ze moeilijk doen.

bleached | 12-04-20 | 22:30

Hij had Wiedergutmachung Schnitzels mee moeten nemen, dan hadden ze hem wel doorgelaten.

Broadsquire | 12-04-20 | 21:53 | 2

Krijg gelijk water in m'n mond.

RickVogelschrick | 12-04-20 | 22:06

Hejo, du musst ein engel sein..,

wiener mit pommes | 13-04-20 | 01:19

Waren ze 80 jaar geleden ook maar zo actief.

jan6894 | 12-04-20 | 21:48 | 1

Het tegenhouden van joden is u ontgaan?

wiener mit pommes | 13-04-20 | 01:21

Moet je maar niet in het buitenland gaan wonen....

slobbersaus | 12-04-20 | 21:47 | 1

Ik wou ook in Nederland gaan wonen, daarom ben ik ruim 25 jaar geleden weggegaan uit Amsterdam!

kunstliefhebber | 12-04-20 | 21:55

Er zijn ook Nederlandse zeezeilers die de haven van Bonaire meer in mogen, terwijl Bonaire toch een Nederlandse gemeente is.

Hebbiehemookweer | 12-04-20 | 21:44 | 2

Meer of minder? Of niet meer maar zee?

Sinterbikske | 12-04-20 | 21:49

Prima; grenzen dicht. En houd ze na de crisis ook dicht. Het kan wel, dus DOEN.

SanderEvers | 12-04-20 | 21:43

Blablabla.

We doen allemaal aan social distancing, maar owee als we echt bezoekjes af gaan zeggen.
"ik wil gewoon even bij familie op bezoek"
Ja en? Ik wil ook graag in het cafe een biertje drinken, kan ook niet.

Gijsbert | 12-04-20 | 21:41 | 3

Precies jij je biertje niet, niemand iets. Mooie visie man

Kladderadatsch | 12-04-20 | 22:38

Tsja, inderdaad.
Het gros van de Nederlanders laat familiebezoek even zitten momenteel, maar bovenstaande dramaqueen is ineens GerReChTigD (!!!!11!) omdat er een grens tussen zit. En dan nog dat gelul over boodschapjes, terwijl Duitsland ook winkels heeft.

Vage_eddie | 13-04-20 | 00:52

@Kladderadatsch | 12-04-20 | 22:38: Volgens mij mist u het punt wat hier gemaakt wordt, hoewel dat nogal duidelijk lijkt. Regels gelden voor iedereen (met wat noodzakelijke uitzonderingen), je kunt niet zeggen: ik houd alleen aan hetgeen mij goed uitkomt. Snap je?

ijstijger | 13-04-20 | 09:06

Hebben die duitsers eindelijk doorin wat voor land we echt wonen , ausweis bitte

Banenenrepubliek | 12-04-20 | 21:36 | 1

De Duitsers beschouwen Nederland als een opstandige provincie. Een soort Taiwan, maar dan bevolkt met witte racisten. Dat brengt ze in verwarring, ze denken dan dat ze nog thuis zijn.

Nivelleermarionet | 12-04-20 | 23:11

Nee jullie wat een onzin opmerkingen jullie hadden zaterdag eens moeten zien hoeveel Hollanders in duitsland aan het winkelen waren trouwens ik ben ook een Nederlander die in duitsland woont

Ronnetje1974 | 12-04-20 | 21:29 | 7

Typhus man. Zo uniek is het niet om Nederlander in Duitsland te zijn. Niet zo zeiken. De Rewe of Lidl hier zijn ook los. Je kunt gewoon shoppen.
In Brussel zijn dat is pas kut. Of in Zwetserland.

grapo | 13-04-20 | 00:17

Aha, de jij-bak.
Dus omdat er ook Nederlanders naar Duitsland gaan, maakt dat grensverkeer in deze periode OK? Misschien he, zijn die Nederlanders die nu Duitsland opzoeken óók niet helemaal lekker. Als ik het zo lees: Blijf maar daar.

Vage_eddie | 13-04-20 | 00:57

Al lang zeker? Of sprak je vroegere al zo slecht Nederlands?

ijstijger | 13-04-20 | 09:07
▼ 4 antwoorden verborgen

De staat die bepaalt of je een wandelingetje mag maken . Een natuurgebied van 800ha waar op een zaterdag om 7:00uur naast dranghekken 15verkeersregelaars iedereen wegjagen.
Iedereen die nog enige vorm van gezond verstand heeft en niet blind van angst is door de hele avond naar actualiteitenprogramma’s te kijken wordt weggezet als stompzinnig,, een hufter of staatsvijand. Das war einmal: Vor 80 Jahre!

zuurtjeregen | 12-04-20 | 21:22 | 8

@kunstliefhebber | 12-04-20 | 21:58: vertel! Ik woon hier goed, ik zie geen reden om hier te vertrekken. En geen crackdealer en geen ‘kunstliefhebber’ laat ik mijn woongenot hier verpesten!

Sinterbikske | 12-04-20 | 22:02
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Humstruks | 12-04-20 | 21:15 | 1

Toch aardig dat hij zijn familie nu al inschakelt voor het groepsimmuniteit experiment, terwijl de ziekenhuizen nog geen plaats hebben.

W_F | 12-04-20 | 21:15

Eikel,
In Duistland wonen (dus verblijfplaats) maar gauw de Nederlandse ID kaart trekken als het hem uitkomt ........

nietoptimistisch | 12-04-20 | 21:12 | 3
-weggejorist-
Busverhuur | 12-04-20 | 21:14

Kijk zwitsal 11 geeft ook modder!

Kladderadatsch | 12-04-20 | 22:39

@Kladderadatsch | 12-04-20 | 22:39:
En nu eens een inhoudelijk antwoord, ipv zeiken over een Zwitsal?
Ik vind het ook nogal karig om jezelf als 'Nederlander' te profileren, wanneer je in Duitsland woont. Een technisch bullshitdetail.
Waar het om gaat is dat men in praktische zin buitenlandse instroom wil beperken. Wanneer je in Duitsland WOONT, maken de lettertjes op je paspoort van zoveel maanden/jaren geleden echt geen verschil.
Hoe kijkt u daar tegenaan? Of kan u enkel zeiken over zwitsaltekentjes?

Vage_eddie | 13-04-20 | 00:56

Je woont in Duitsland lul, blijf thuis.

Binnenbaan | 12-04-20 | 21:10 | 1

precies - domme lul is het

nietoptimistisch | 12-04-20 | 21:12

'Blijf écht thuis.'
Wat is hier niet duidelijk aan?
En dan die anderhalve meter afstand: ik ben geneigd fysiek geweld te gebruiken bij mensen die vlak naast mij komen staan om hun boodschappen van de rollerband te halen.

SIogra | 12-04-20 | 21:09

Ik moet wel eens in Duisburg zijn voor zaken maak ik er gelijk een hele dag van, gaat nu ook niet meer jammer dan.

Miezerig | 12-04-20 | 21:06

Gesloten grenzen in 2020, wie had gedacht dat er een kung flu nodig was om de wens van sommige Nederlanders te bevredigen.

the Jackdawn | 12-04-20 | 21:02 | 3

@Pleegzuster B | 12-04-20 | 21:31: precies hetzelfde nieuwsartikel, maar dan in het Spaans, stond enkele dagen terug in El Pais. Toen was het ook al uitermate urgent. Hier wordt door de NGO weer via de media het bekende manipulatieve gedrag getoond.

LucaBrasi | 12-04-20 | 23:10

@Pleegzuster B | 12-04-20 | 21:31: Er is plek zat op de boot en ze kunnen zo naar Libië terug.

Frau Merkel | 13-04-20 | 02:47

Wat een jank verhaal 1e klaas van deze kaaskop zeg.. pfffff. De richtlijnen zijn vrij simpel: Blijf thuis, ga alleen weg al het echt moet. Bovendien mag hij van geluk spreken want de Duitse grens is iets strenger. Als ze je daar tegenhouden en merken dat je voor de katsekut naar NL bent gegaan dan mag je lekker 14 dagen verplicht in quarantaine. Ik wordt eerlijk gezegd ook knetter gek van al die "Duitsers" die massaal in NL boodschappen gaan doen, het liefst met zijn 2'n of 3'n.

Keumus | 12-04-20 | 21:00 | 1

Precies. Nederland is risicogebied en dus geldt 14 dagen opgehokt.

Frau Merkel | 12-04-20 | 21:30

ik hoop dat je in pforzheim woont. lekker 7 uur karrren en nooit meer terug komen . ook niet met je nederlands rijbewijs of id

Rest In Privacy | 12-04-20 | 20:53 | 4

Die medische zorg in Duitsland zou een reden zijn om er NIET te gaan wonen. Evenals de pensioenen en ouderenzorg. Duitsland is een 13 in een dozijn saai kut land, geen wonder dat Hitler het destijds wat verderop zocht.

Busverhuur | 12-04-20 | 21:16

@Busverhuur | 12-04-20 | 21:16: In Nederland zijn er:
(lange) wachttijden voor bepaalde behandelingen of transplantaties.
Het duurt soms onnodig lang voordat nieuwe medicijnen worden opgenomen in het basispakket.
De kosten van ons zorgstelsel zijn relatief hoog vergeleken met andere goed-scorende zorgstelsels.
Pensioenen zijn hoog maar alleen als je gewerkt hebt, iedere maand krijg je er paar punten bij die met 65 afgerekent worden in geld. Niet of weinig gewerkt is alleen een mager basis pensioen ( uitzondering voor moeders). Toch niet zo saai.

jan huppeldepup | 12-04-20 | 21:30

@jan huppeldepup | 12-04-20 | 21:03:
Toch knap, dat u over een enkel 'blijf weg', dat gezien omstandigheden compleet legitiem is, nog 'jaloezie' weet te projecteren.
Zoiets noemen we ook weleens 'holle, tenenkrommende, pseudo-psychologische lulkoek'.

Vage_eddie | 13-04-20 | 01:03
▼ 1 antwoord verborgen

Beste meneer de Duitsert, wij hebben een "intelligente" lockdown..... Nuffsaid

so-what | 12-04-20 | 20:47

Je hebt een spoedpakket voor ene V. van der Graaf te Apeldoorn. Laten ze je zo door.

dugo | 12-04-20 | 20:39

Een 'intelligente' lockdown gaat ook erg moeizaam wanneer het gros van de bevolking te dom is om hun eigen reet af te vegen.

SinEstilo | 12-04-20 | 20:37 | 3

Ik heb daar een Poolse aupair voor.

Tapioca pudding | 12-04-20 | 20:47

Toch slim genoeg om te weten dat je daar papier voor nodig hebt.

W_F | 12-04-20 | 20:54

Tot welk gros reken jij jezelf SinEstilo?
Een staat die voor iedere burger bepaalt wat intelligent is, is allesbehalve intelligent

zuurtjeregen | 12-04-20 | 21:11

Briefschrijver is niet alleen een gevaarlijke domoor, hij maakt ook nog eens een denkfout: namelijk dat staatsburgerschap in dit geval criterium is voor grenspassage. Maar het gaat om woonplaats.
Meneer bedrijft identiteitspolitiek.

De echte Stolwijker | 12-04-20 | 20:36 | 4

De echte Stolwijker
Een Hugo Boss pak zal u goed staan!

van der g | 12-04-20 | 20:51

@van der g | 12-04-20 | 20:51: neem nooit meer een roltrap en ga niet meer met de lift op stations. Wel eens gekeken welke bedrijven die leveren? Oh fxck, neem de trein dan ook maar niet meer. Wat staat u nog wel, van der g? Laat me raden. Een parkeerplaats in Hilversum?

Sinterbikske | 12-04-20 | 22:18

@van der g | 12-04-20 | 20:51:
Aha, iedereen die op basis van inhoudelijk steekhoudende argumenten uw stokpaardje omver blaast, is een nazi?
Misschien is fascisme wel iets voor u: Daarin weet men namelijk ook wel raad met het demoniseren van anders denkenden.

Vage_eddie | 13-04-20 | 01:05
▼ 1 antwoord verborgen

Schaamteloze schokkende reacties van veel reaguurders hier. Die vinden het wel prima dat de vrijheid plaats maakt voor massahysterie. Hoewel ik die reacties wel verwacht had. In een topic een aantal maanden geleden (industrieterreinincident) vond men het ook prima dat een onschuldig muzikant bekeurd werd omdat hij zich niet kon legitimeren. Wat een walgelijke mentaliteit!

van der g | 12-04-20 | 20:34 | 10

Van de G ... euhm

Fi-Bu-Bla | 12-04-20 | 21:08

Niet over opwinden, omdraaien en de volgende weg naar Nederland nemen en daar met een dikke vinger ongemoeid de grens overgaan. Alleen wat officieel gedaan moet worden doen en niet wat een omhoog gevallen agent-idioot op dat moment wil. Er tegen ingaan is door het gestoorde inzicht van deze macht geile agent nutteloos.

jan huppeldepup | 12-04-20 | 21:09

Valt mij ook.op, brave napraters galore hier. Als er straks een daalder per kop wordt verstrekt gaat een deel hier aan de slag ben ik bang

Kladderadatsch | 12-04-20 | 22:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Gewoon bij een kleinere grensovergang toch de grens overgaan. Maar wellicht heeft deze meneer dat ook gedaan, gewoon schijt aan dat Coronagedoe hebben.

Over een paar weken zal iedereen er schoon genoeg van krijgen, van dat samenscholingsverbod en dat 1,5 meter afstand houden. Dat is simoelweg niet lang vol te houden, en besmet raak je vroeger of later toch wel! In ieder geval is dat beter dan de collectieve angst die nu wordt aangewakkerd.

kunstliefhebber | 12-04-20 | 20:31 | 6

@Knufter | 12-04-20 | 20:53: Monkapjes helpen, ffp01 houden 80% ffp02 92% en ffp03 98% virus tegen maaaaar een ffp01 houdt al 100% virus tegen van iemand die het virus heeft bij het uitademen zodat hij niemand besmet.

jan huppeldepup | 12-04-20 | 21:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat voor auto zou meneer rijden? VW, BMW, Audi of Volvo? Het gaat om een AH type die op zondagmorgen de oversteek wil maken via de snelweg.

Fi-Bu-Bla | 12-04-20 | 20:31 | 3

Iets met een Duits kenteken neem ik aan...

litebyte | 12-04-20 | 20:45

Is er iets mis met deze Duitse automerken of deze Nederlandse supermarkt.?

zuurtjeregen | 12-04-20 | 21:26

AH type dat, groetjes van de taalnazi's. Zum Wohl!

Kladderadatsch | 12-04-20 | 22:32

Ik vind het wel een vreemd verhaal om eigen onderdanen te weigeren. Grondwet technisch niet mogelijk denk ik ?

Schepvogel | 12-04-20 | 20:31 | 4

Volgens de burgemeester van Venlo (zender L1) wordt niemand tegen gehouden, alleen geadviseerd om om te keren.
Wat een communitatie weer.
Trouwens elk van 17 bundeslander heeft afwijkende regels.
Duitse puinhoop dus, Grundlichkeit is een mythe.

joppo0 | 12-04-20 | 21:19

@Deechtestolwijker: Nederlandse onderdanen kunnen nooit geweigerd worden aan de nl grens.

Schepvogel | 12-04-20 | 21:30

@joppo0 | 12-04-20 | 21:19:
Je hebt het over de NL marechaussee, die Duitser tegen hielden en hun vroegen om niet naar NL te gaan.
In bovenstaadn geval gaat het over Duitse politie die blijkbaar een andere opdracht hebben meegekregen.

VW, alles ist vorbei | 12-04-20 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie net in Noordwijk toch echt een Duitse camper in de duinen staan. Bij het oorlogsmuseum trouwens... misschien iets vergeten?

SoepKip | 12-04-20 | 20:29 | 3

Misschien heeft zhij daar Corona gekregen.

HogeNood | 12-04-20 | 20:31

Misschien komt hij iets terugbrengen.... iets op 2 wielen.

litebyte | 12-04-20 | 20:35

je hebt mensen en potloden

Rest In Privacy | 12-04-20 | 20:25 | 3

Het volk is niets meer dan slijpsel...

litebyte | 12-04-20 | 20:31

Die kende ik nog niet.

HogeNood | 12-04-20 | 20:32

ha ....

Rest In Privacy | 12-04-20 | 20:34

Wat zijn er toch veel azijnpissers op de wereld. Donder op met Pasen en familiebezoek. Sla gewoon een jaartje over, lekker boeie...

Murk Ratte | 12-04-20 | 20:25 | 2

Moet de man toch zelf weten? Wat heeft de overheid er mee te schaften wie bij z’n familie op bezoek gaat of waar je jouw boodschappen doet. Dat heet vrijheid, en die wordt nu te grabbel gegooid. Adviezen uitbrengen, prima! Maar wat mensen daarmee doen moeten ze zelf weten!

kunstliefhebber | 12-04-20 | 20:41

De enige azijnpisser ben jij Mark. Het gekke is dat je al zo in het warretje bent dat je het zelf niet meer ziet

zuurtjeregen | 12-04-20 | 21:30

Ik lees toch echt dat hij in Duitsland woonachtig is. Dan is een bezoek aan NL dus niet noodzakelijk, dus terecht dat hij rechtsomkeert moest maken

Joostmochtnietsweten | 12-04-20 | 20:25 | 4

Hier in Belgie is het precies hetzelfde, Nederlanders die in Belgie wonen mogen ook niet naar NL, tenzij ze werken in een vitaal beroep en een werkgeversverklaring kunnen laten zien.

VW, alles ist vorbei | 12-04-20 | 22:04

Dit is uw kleinzielig oordeel en daar moeten we het mee doen? *Proest*

Kladderadatsch | 12-04-20 | 22:36
▼ 1 antwoord verborgen

Nou ja, ik snap de onduidelijkheid in beleid en handhaving, maar wat is er precies *noodzakelijk* aan: "bij mijn familie langs te gaan voor Pasen en wat inkopen te doen bij de AH." ?

Rest In Privacy | 12-04-20 | 20:25 | 1

Juist. Mijn gedachte ook.

MediastadInwoner | 12-04-20 | 20:42

Ooit had ik als inwoner van deze gemeente het privilege, om 's nachts de lokale grens over te mogen steken naar de BRD. Ik neem aan dat dat privilege ook geldt in coronatijd. En dan den gehelen Tag.

Leptob | 12-04-20 | 20:24

Volgens mij kwam ie gewoon drugs kopen...

Witte_Willem | 12-04-20 | 20:24 | 2

Dan kunnen we wel stellen dat het noodzakelijk was.

trekarm | 12-04-20 | 20:30

@trekarm | 12-04-20 | 20:30: Waarom zegt die lul dat dan niet! Hadden die van de politie het gewoon voor hem kunnen ritselen, die kennen genoeg dealers.

jan huppeldepup | 12-04-20 | 21:15

voor de briefschrijver : dit is vanavond een onderwerp in Op1. zie ik net.

Ortega77 | 12-04-20 | 20:23

Nederland? Waar leg dat dan?

AttackHelicopter | 12-04-20 | 20:22 | 1

Lekker daar blijven. Ik heb familie in Friesland, een van de provincies met het laagste aantal besmettingen. Ga ik ook niet heen, ook al zijn de grenzen provinciaal. Gewoon je verstand gebruiken.
Hulde aan de politieagenten en een dikke middelvinger aan iedereen die schijt heeft aan de oproep om niet naar Nederland te komen. Jankbal.

De waard zijn gast | 12-04-20 | 20:21 | 6

@Petroselinum crispum | 12-04-20 | 20:21:
Iedereen, behalve hij dus. En iedereen die ook werd teruggestuurd maardaar niet over gaat lopen janken op social media.

De waard zijn gast | 12-04-20 | 20:29

@De waard zijn gast | 12-04-20 | 20:27: Als dat zo is. Goed zo voor je attente handelen. Als dat niet zo is. Heb je jezelf een irreële angst aangepraat. Ga dan op bezoek! Want voor je het weet is het wel te laat. Want er zijn duizenden manieren naast Corona waarop je naasten vandaag of morgen dood kunnen gaan.

TheBurnerMan | 12-04-20 | 20:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Italiaans Opaatje knuffelde zijn kleinkinderen. Toen ging Opaatje dood. Opaatje in de Hemel:- "Huilie, huilie, het lijkt de tijd van Mussolini wel - toen waren we ook niet vrij!"

HogeNood | 12-04-20 | 20:19

Wie gaat dan ook via de A52?

Fi-Bu-Bla | 12-04-20 | 20:18

Blijf thuis wordt overal gezegd. Dan blijf je thuis. Je weet tog waar je huis woont?

EmilioEsteves | 12-04-20 | 20:18 | 6

naar buiten mag.

Rest In Privacy | 12-04-20 | 20:32

Luto333, ik weet niet of je het gemerkt hebt maar er is een pandemie gaande. Ik zit ook niet voor mijn ook binnen. Ik heb geen inkomsten op dit moment en dat gaat nog wel een tijdje duren voordat er weer geld bbinnenkomt. Mijn gezin leeft van spaargeld. Het idee van zo min mogelijk naar buiten is verspreiding van het virus tegengaan. Hoe meer we binnen blijven des te sneller kunnen we terug naar het normaal.

EmilioEsteves | 12-04-20 | 21:43
▼ 3 antwoorden verborgen

De veiligheidsregio mag wegen sluiten (met uitzonderingen). Ook vanaf de grens.

BraadWorstLul | 12-04-20 | 20:16 | 1

Jawohl!

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:29

Hehe eind is de beer los in motther russia. It eez what is eeeezzz

CorrieOna | 12-04-20 | 20:16 | 2

En dat is leuk?

De waard zijn gast | 12-04-20 | 20:21

@De waard zijn gast | 12-04-20 | 20:21: niet leuk wel noodzakelijk maar dat leert u nog wel, denkt u er nog maar eens aan als navalny straks is overleden aan covidski19

CorrieOna | 12-04-20 | 21:03

Mark zei nog zo: bleibt zu hause!

yokiamy | 12-04-20 | 20:15 | 1

Inderdaad... met een intelligente ondertoon.

litebyte | 12-04-20 | 20:16

lekker in duitsland blijven er is toch 1 week gewaaschuwd , en geen tranen omdat jij een nederlander bent die zijn moeder niet kan opzoeken.

Rest In Privacy | 12-04-20 | 20:15

Lekker goedkoop vlak over de grens gaan wonen maar wel 'Nederlander' blijven. Van mij mag je weg blijven.

001_Mills | 12-04-20 | 20:15 | 2

Zo goedkoop is dat niet meer. En meer kan andere redenen hebben dan goedkoop. Zoek jij ff lekker Twitter op om lekker te kunnen blaten?

Rest In Privacy | 12-04-20 | 20:25


Komt dus speciaal uit Duitsland om hier zijn hele familie af te struinen en te besmetten om vervolgens bij de Appie hetzelfde te doen.
En als toppunt in de mail janken.

2voor12 | 12-04-20 | 20:13 | 1

Tsja, als je je eigen beroerde keuzes niet kan verantwoorden, is hopen op bijval nog het laatste dat je kan doen om je fragiele zelfbeeld overeind te houden.
Anders moet je namelijk iets gaan doen wat heel erg naar is: De hand in eigen boezem steken. Echter is jezelf blindstaren op 'ja maar' in communicatie over wetgeving natuurlijk makkelijker.

Vage_eddie | 13-04-20 | 01:11

Beetje dubbel dit.
Aan de ene kant heb je het dus echt niet begrepen, voor dat soort mensen is een echte lockdown pas een boodschap. Beetje winkelen, familie bezoeken... Dat is gewoon dom momenteel.

Aan de andere kant mag een Nederlander de toegang niet geweigerd worden. Al komt hij direct bij ISIS vandaan met heldenstatus mag Nederland hem niet de toegang weigeren zolang hij dat Nederlands ID heeft.

BootleggersSmurf | 12-04-20 | 20:13 | 2

Meneertje koekepeertje mag blij zijn dat hij niet in België woont. Daar krijg je al een flinke prent wanneer je met zijn tweeën over straat loopt, ook stellen.
Regels veranderen in tijden van crisis, en daarna de wetten. Get used to it.

De waard zijn gast | 12-04-20 | 20:36

@De waard zijn gast | 12-04-20 | 20:36: Dan moet je wel eerst officieel de regels aanpassen.
Ik vind dat de agent gelijk had want we zijn met bestrijding van een mogelijk dodelijke ziekte bezig, maar volgens de wet denk ik dus dat de klagerT gelijk heeft.
En ja, klagerT had gewoon thuis moeten blijven. Het virus verspreid zich niet, dat doen mensen.

BootleggersSmurf | 12-04-20 | 21:19
-weggejorist-
Polarisator | 12-04-20 | 20:12 | 1

Ik heb een vraag teletekst (ja ik weet het) aantal ic corona patiënten afgenomen met 33 maar hoeveel genezen cq overleden waar vind ik dat

dedwarsligger | 12-04-20 | 20:12 | 4

1 op 4 overleeft een IC-opname, kan ook 1 op 3 zijn.

Watching the Wheels | 12-04-20 | 20:13

Volgens mij spreuken in de bijbel 17:22
Een blij hart bevordert de genezing, maar een neerslachtige geest doet de beenderen verdorren.

jan huppeldepup | 12-04-20 | 21:39
▼ 1 antwoord verborgen

Next topic: opstand in gevangenis Lelystad. Ik dacht aan wederopstanding.

Tapioca pudding | 12-04-20 | 20:12 | 1

Ik zag al berichten in de krant dat personeel graag wilde dat er softdrugs verschaft werden ( niet Lelystad ). Als ik zou kunnen linken zou ik natuurlijk even een linkje geplaatst hebben.

ikbenerweer! | 12-04-20 | 20:17

Weet je wie ook in Duitsland woonde en onaangekondigd de Nederlands-Duitse grens overstak?

sjuul69 | 12-04-20 | 20:09 | 16

Horst Tappert?

Nehemia | 12-04-20 | 20:21

99 luftbalonnen...

Witte_Willem | 12-04-20 | 20:23

Heintje?

Banenenrepubliek | 12-04-20 | 21:41
▼ 13 antwoorden verborgen

"Ik volgde slechts orders op" is een grote spirituele dood.

haddem | 12-04-20 | 20:09

Overigens kunnen grenzen helegaar niet dicht.
Want duH de Inturnazionale Vurrdragun.
Vraag maar aan Petra Stienen.
Die weet Dingen.

Piet Karbiet | 12-04-20 | 20:08 | 4

Iets met het Schengenverdrag?

Nehemia | 12-04-20 | 20:14

Geen mens is illegaal!

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een leed, ik wil trouwens ook wel de grens over om mijn partner te bezoeken en zaken af te handelen.
Vanaf 13 maart gingen de grenzen richting Oost Europa op slot ook het vliegverkeer zit hier voorlopig vast.

polderaar | 12-04-20 | 20:08 | 2

Dat ordt dus weer pronhub, maar daar hebben ze toch ook poolse vrouwen op? Heb ik van horen zeggen...

litebyte | 12-04-20 | 20:17

Alsjeblieft geen Poolse, in de Baltische staten zijn ze veel mooier en slimmer.

polderaar | 12-04-20 | 20:28

Zo'n persoonlijk zeikverhaal op de voorpagina, krijg je dat alleen als je een kroontje hebt?

ikbenerweer! | 12-04-20 | 20:07 | 2

Toch al weer bijna driehonderd intelligente reaguursels eronder. Wat wil je nog meer?

Leptob | 12-04-20 | 20:14

Hier in het Limburgse heuvelland zijn ook alle toegangswegen naar het zuidelijkste stuk afgesloten, zelfs het kleinste weggetje wordt bewaakt. De gemeenten moesten in allerijl mensen vinden die de wegversperringen bewaken dus tijd voor een goede voorlichting was er niet. En dus kun je het meemaken dat er wachters staan die niemand doorlaten , anderen knikken je vriendelijk toe. Een kwam met zijn kop door het geopende autoraampje en verbood op barse toon doorgang.Eergisteren liepen sommige van de bewakers nog met een vuilniszak en een grijpstok achter een veegwagentje aan en nu met een helgeel plastic uniform grensbewaker van 0800 tot 1800 zonder wc en of koffie.

ritter vn hüpfburg | 12-04-20 | 20:41

Welk deel van 'blijf thuis' had je niet begrepen?

Hommel | 12-04-20 | 20:07 | 2

Het "restez a la maison" gedeelte ?

van Oeffelen | 12-04-20 | 22:41

@van Oeffelen | 12-04-20 | 22:41: Bien sur!

Hommel | 13-04-20 | 16:03

En wat is nu uw probleem? Er zijn grenzen, wanneer het de EU uitkomt, wen er maar aan.

CleaudeSacke | 12-04-20 | 20:05 | 3

Idd dit is wat de PVV wil.. wen er dus maar an

Epistulae_Morales | 12-04-20 | 20:08

Heeft macron ook aangegeven dat mondkapjes helemaal niet werken en dat het zelfs gevaarlijk kan zijn?

litebyte | 12-04-20 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

de grens is helemaal niet dicht bij Roermond, mijn schoonbroer (Limburger) is momenteel aan het werk (ploegendienst) en mijn schoonzus is bij mijn schoonouders geweest. Twee verschillende auto''s twee verschillend tijden.

Zou deze mailer om bewijs vragen

Petroselinum crispum | 12-04-20 | 20:02 | 7

@Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:10: heb net nog zitten mopperen op mijn schoonzus ook die is veel te vaak bij haar moeder (grensovergang Roermond dus) woont notabene in Heinsberg

Petroselinum crispum | 12-04-20 | 20:19

Limburg is ook Duitsland... sorry ik zeg het verkeerd, het is geen Nederland.

litebyte | 12-04-20 | 20:29

@Petroselinum crispum | 12-04-20 | 20:19: Nou ja als ze het maar regalmatig doet houdt het bezoek aan haar moeder ergens gewoon op omdat niet meer nodig dus.

jan huppeldepup | 12-04-20 | 21:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Mark had nog zo gezegd bleib zu Hause.

jip_86 | 12-04-20 | 20:02

Vast een DDR66er. Voor mij gelden die regels niet..

Gokmaar | 12-04-20 | 20:02

Ik zou gewoon terug schieten. Het zijn Poolse gevangenen in een Nederlands politie-uniform. Pjotr!!!

Piet Karbiet | 12-04-20 | 20:01

Aber warum Offizier? Ich bin doch nicht krank, oder? Verdammt! Es ist Wochenende.

Nehemia | 12-04-20 | 20:00

Simpele ziel. Nee is nee. Punt, einde discussie, zurück. Voor Corona maakt je nationaliteit niet uit, het gaat erom dat er een persoon van a naar b gaat en dat probeert men te voorkomen. Terecht en rijkelijk te laat, maargoed. Maar eh.. Is Geenstijl een beetje aan het polsen hoe de reaguurder hier nu over denkt? Bij deze een gratis mening.

Mark van Leeuwen | 12-04-20 | 19:59 | 2

Het is een test, even kijken of we nog scherp zijn.

Papa Jones | 12-04-20 | 20:00

Idd, nee is nee! En anders kun je met je bakkes wat mij betreft lekker vol op een politiebusje klappen.

Sinterbikske | 12-04-20 | 20:07

Dit is de intelligente lockdown, alleen het domme volk gaat op familiebezoek. Het advies werd zelf nog in het Duits vertaald. Blijf thuis!

johoost | 12-04-20 | 19:59 | 11

@TheBurnerMan | 12-04-20 | 20:38: gaat Bevrijdingsdag dit jaar toch door dan? Hé, shit, ja nu heb ik het goed verpest voor mezelf Idd. Wist niet dat het vrije woord ondanks Corona ook niet toegestaan was. Maar aan de andere kant ook mooi, ben ik jammergenoeg geen vrijwilliger op die dag meer, maar kan ik lekker mijn ballen laten kleuren op een badlaken in de achtertuin.

Sinterbikske | 12-04-20 | 21:43

@Sinterbikske | 12-04-20 | 21:43: Vrijheid behelst wel wat meer dan het vrije woord niet? Wat dacht je van een grondwettelijke recht op verenigingen of op betogen? Respectievelijk artikel 8 en 9. Kan nu allemaal niet.

Maar ga lekker in je achtertuin liggen... en laat de competente overheid ongestoord je rechten opschorten.

Man. Wat zijn de meeste Hollanders toch een stel makke schapen geworden. In slaap gesust door een overheid. Geef ze internet en eten. En je mag ze heel veel ontnemen. Sterker nog. Ze smeken er om. Verklikken anderen bij de autoriteiten.

TheBurnerMan | 12-04-20 | 22:11

@TheBurnerMan | 12-04-20 | 22:11: kortzichtige sukkel ben je. Ik heb weinig op met de overheid vanwege bewezen faal op faal, doofpotaffaires etc. Maar een beetje gezond verstand kun je toch wel hebben lijkt mij? Kritisch zijn wil niet zeggen dat je tegen alle andere meningen bent en het nergens mee eens kunt zijn. Jij! Ga lekker stenen gooien naar de politie in Anderlecht of zo, en doe daar dan ff #justicepouradil bij. En vergeet de rol aluminiumfolie niet.

Sinterbikske | 12-04-20 | 22:33
▼ 8 antwoorden verborgen

Gewoon net als iedereen thuis blijven zeikert...

kat-de-kat | 12-04-20 | 19:57 | 1

Wie is iedereen? Ik blijf niet thuis. Drink een drankje bij mijn vrienden. Ren een rondje buitenshuis. Supermarkt. Fietsen door de stad. Klussen is nu ook een perfect tijd voor met deze verplichte omzetderving van El President Marco Rutte van de Bananenrepubliek Nederland.

TheBurnerMan | 12-04-20 | 20:01

Blijf gewoon thuis #klapmegeaul, des te eerder zijn we er van af. 70 jaar geleden verstopten mensen zich jaren achter een boekenkast of onder een vloer om hun leven te redden. Totaal andere situatie, maar deze situatie is ook mogelijk dodelijk voor jezelf en anderen. Een paar maanden discipline, is dat nou zo veel gevraagd?

Sinterbikske | 12-04-20 | 19:54 | 14

@Der Lehrer | 12-04-20 | 20:34: mag ik daar ook een antwoord op geven? Ik ga m’n best doen. Ik, man, 42 jaar oud in redelijke gezondheid heb 2 weken geleden iemand ingehuurd om te werken die nu besmet blijkt te zijn omdat hij bij mensen thuis aan het klussen was die besmet waren. Kwam ik pas achteraf achter, heel vervelend en heb een vermoeden dat ik het ook heb, al heb ik lichte klachten. 2 dagen geleden met 2 vrienden wat gedronken in het park, op een paar meter afstand. Vreemde situatie maar ik wil gewoon zo weinig mogelijk risico lopen. Vriend zegt dat hij graag de scholen weer open ziet gaan, want 3 kinderen Blabla druk, en kinderen worden er toch niet zo ziek van. Hem uitgelegd dat ondanks kinderen niet zo ziek hoeven te worden ze hem ook kunnen besmetten en hij vervolgens de bewoners van de woongroep van 9 mensen waar hij woonzorgbegeleider is van voornamelijk oudere verstandelijk beperkte mensen met diverse lichamelijke klachten en ziekten hij die mensen kan besmetten zonder dat hij zelf iets hoeft te merken van een eventuele besmetting. Daarom dus. Hij wilde ook volgende week vrijdag met de groep gaan bbqen, maar dat gebben we hem eindelijk uit z’n hoofd kunnen praten. Het is moeilijk voor veel mensen om nu veel meer thuis te zijn, maar het is nu eenmaal zo. Niets is zeker in het leven. En ga dan vooral ook niet liggen janken als je binnen 4 jaar 3 kinderen moet maken omdat dat in je ‘schema’ past. Respect voor onze ouders en opa’s en oma’s, respect voor de culturen waar de kinderen hun ouders verzorgen.

Sinterbikske | 12-04-20 | 20:55

@Berbaar | 12-04-20 | 20:18:
Waar heb ik gezegd geen rekening te houden met anderen. Uw aannames getuigen van een kortzichtigheid die zijn gelijke niet kent.

K1100 | 12-04-20 | 21:28

@Sinterbikske | 12-04-20 | 20:55: Sinterbikske, bedankt voor het antwoord. Het probleem dat u beschrijft is dat mensen in contact komen met kwetsbare groepen. DAT moet dus gereguleerd worden. Nog steeds is het mij niet duidelijk waarom IEDEREEN mee moet doen hieraan en niet alleen de mensen die risico lopen.
De enige vraag is hoe we voor de kwetsbare groepen zorgen, terwijl de rest kan doorgaan. Dat kan bijvoorbeeld wanneer die vriend in een ander dienstrooster gaat lopen en/of zijn werk anders inricht.
Moeten we dit nu in de toekomst voor elke ziekte gaan doen? We hebben dit toch ook niet gedaan voor de pokken of TBC? Er zijn echt meerdere oplossingen te verzinnen, zonder een samenleving te vernietigen voor een kleine groep. Het gaat namelijk niet om een paar weken thuiswerken, dit is een situatie waaraan nooit een einde komt. Tevens zien we nu al dat de politiek misbruik maakt van de situatie door velerlei haast misdadige besluiten te nemen, waar niemand iets tegen kan doen en waardoor we straks werkelijk in een DDR leven.

Der Lehrer | 13-04-20 | 14:14
▼ 11 antwoorden verborgen

Overlopende Nederlanders hoeven we al helemaal niet terug. Wegwezen!

poisonivy | 12-04-20 | 19:52 | 1

Rustig aan Wilhelmina ….

Rammstein | 12-04-20 | 19:54

Daar heb je er weer zo eentje: "even op familiebezoek". En als je dan (terecht) het deksel op de neus krijgt, natuurlijk direct gaan klagen.
Babyboomer waarschijnlijk. Net zoals die babyboomers, soms met suikerziekte, die ik om me heen zie en "gewoon" bezoek ontvangen. Van hun kinderen, kleinkinderen, en natuurlijk heel veel andere babyboomers. Hun kan niks gebeuren, want tegenslag hebben ze nooit gekend, dan wel afgewenteld.
Sukkels.

De echte Stolwijker | 12-04-20 | 19:51 | 6

@Lupuslupus | 12-04-20 | 20:08: Als alles wat die vermaledijde boomers zogenaamd niet hebben gedaan (alleen maar geprofiteerd) ook daadwerkelijk niet zou bestaan, dan had de huidige generatie nog een hoop werk in te halen, en zou dit land de status hebben van een achtergebleven gebied. Maar de huidige generatie is lui, gemakzuchtig, wraakzuchtig en vooral ontevreden zeurderig, en teert maar al te graag wat in het verleden tot stand is gebracht. Ze betalen graag het 10 voudige voor stenen die een dak moeten dragen. Ik lach ze keihard in hun snufferd uit.

Broadsquire | 12-04-20 | 20:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is bijna acht uur, zullen we even klappen, zo om acht uur?

DatInternetDingetje | 12-04-20 | 19:50 | 2

Klappen voor de eikels oeps bedoel eieren.

abeltasman | 12-04-20 | 19:55

Ja voor de EU?

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:20

Zomaar een gokje dat de politie niet zo kranig mensen corrigeert tijdens de ramadan. Die iftar volgend jaar zou weleens in gevaar kunnen komen.

Deflatiemonster | 12-04-20 | 19:49 | 3

De iftar-vrijkaartjes moeten natuurlijk wel blijven komen.

NeedIsaymore? | 12-04-20 | 19:52

Lakmoesproef.

DebraCadabra | 12-04-20 | 20:00

Precies dat ja

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:20

Ik verbaas me over het aantal reaguurders dat de opgelegde restricties klakkeloos en zonder kritiek opvolgen. Er niet voor terugdeinzen om medereaguurders aan te vallen en vaak persoonlijk worden. Blijf lekker allemaal thuiszitten, het is echter niet verboden on naar buiten te gaan, wandelen, fietsen, skaten, bbq en en autorijden enz. Is gewoon toegestaan.
Het verwondert mij dat er door velen zo slaafs gehandeld wordt en men zelfs bereid is om de buren of anderen aan te geven bij de polo.
Eigenlijk walgelijk.

K1100 | 12-04-20 | 19:49 | 16

@Superior Bastard | 12-04-20 | 20:18: licht eens toe interessant perspectief

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:24

@Berbaar | 12-04-20 | 20:12: Waarom is het mooi? Waarom volgt u slaafs en zonder nadenken wat de overheid zegt dat goed voor u is?

Der Lehrer | 12-04-20 | 20:35
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik vermoed dat de briefschrijver desondanks in Nederland vertoefd tijdens de paasdagen. Er zijn genoeg grensovergangen in de regio en ergens zal het wel gelukt zijn om via een achteraf weggetje de grens over te komen.
Ergo, grenzen dicht is prima, mag wmb veel langer van kracht blijven. Maar doe het dan wel goed en consequent. De Belgen en Duitsers komen nog steeds via allerlei achteraf weggetjes het land in zonder enkele vorm van noodzaak. A 76, dagelijks file richting België, andersom kun je gewoon volgas doorrijden en doen wat je ook in België had kunnen doen.

Andersdenkend | 12-04-20 | 19:48

Deutschland ist in dieser Zeit nicht so gemütlich wie sonst.

Nehemia | 12-04-20 | 19:48

Duitsers verstaanbaar één taal, gewoon 'Aufmachen!' roepen en dan lukt het meestal wel.

Mr_Natural | 12-04-20 | 19:48

Ga naar de Trinkgut of Trink&Spare. Als je in Duitsland woont en in NL naar de Appie boodschappen wilt gaan doen, tsja, je moet wel dom zijn om dat dan te geloven. En dom zij om dat als argument aan te voeren. Ga naar Penny, Real, Aldi, DM, Lidl, Netto of Kaufland. Dombo!

Tikkie Terug | 12-04-20 | 19:48 | 1

Hij wilde niet alleen naar Appie maar ook op familiebezoek.

Lupuslupus | 12-04-20 | 20:15
-weggejorist-
Redneck | 12-04-20 | 19:47 | 2

Wie vanuit Duitsland naar Nederland komt om bij de AH boodschappen te gaan doen moeten ze direct opsluiten.

Mr_Natural | 12-04-20 | 19:46 | 4

Ja, aber bei der Edaka oder Marktkauf gibt es kein Hagelslag.

Stormageddon | 12-04-20 | 19:51

Haha, Edeka und Kaufland

Roelpaardensmoel | 12-04-20 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Terecht. Ordnung muss sein.

arlen | 12-04-20 | 19:45 | 3

"Das war ein Befehl"

Miezerig | 12-04-20 | 19:49

@Miezerig | 12-04-20 | 19:49:
Komt-ie goed weg.
Voor hetzelfde geld was hij "auf der flugt erschossen".

Kapitein Sjaak Mus | 12-04-20 | 19:58

Wir haben es nicht gewusst

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:25

Waar denk ik niemand zich van bewust is:

Naast een boete van 390 Euro (vanwege samenscholing) krijg je automatisch een strafblad. Dat kan de eerste vijf jaar problemen geven voor het verkrijgen van een VOG voor bepaalde banen.

Dat het een strafblad oplevert zonder tussenkomst van een rechter of OM komt omdat het een noodverordening betreft. In een FB groep gaf dit wat discussie, cq. vragen onder juristen die wilden weten hoe het zit, omdat wildplassen niet tot een strafblad leidt.

www.gemeente.nu/veiligheid/handhaving...

Atlantis-95 | 12-04-20 | 19:45 | 5

Dat wist ik inderdaad ook niet. Bedankt voor de link. Niet dat ik iets van plan ben. Zeg het er maar even bij hier met al die felle reaguurders ;).

nedpol | 12-04-20 | 20:01

@Atlantis-95 | 12-04-20 | 19:58:
Ja dat begrijp ik.
Maar kom op, het dringende verzoek is om thuis te blijven en als je toch op de bon geslingerd wordt dan maak je het in deze wel erg bont.
Dat strafblad zie ik dan maar als een bonus voor debiel gedrag.

Berbaar | 12-04-20 | 20:09

Tijdens die drugscontroles op Lowlands was dat ook niet op voorhand verteld, waardoor menig jongere instemde met een boete (in plaats van verwijdering) welke dan wel een strafblad op leverde.
De overheid MOET dit duidelijk communiceren.
Afschrikkend effect krijgen ze er dan gratis bij.
Je zou bijna denken dat ze graag iedereen aan een strafblad helpen.

Abject | 12-04-20 | 20:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een gejammer. Ik ben afgelopen dagen probleemloos over en weer de grens geraakt. Zelf nog een blowtje gerookt met een maracccheusjeezer.

horsteknots | 12-04-20 | 19:43 | 3

Stoerrrr!!!!!

canis lupus | 12-04-20 | 19:44

Hallo megaverspreider.

RickTheDick | 12-04-20 | 19:46

Was het geen heilsoldaat?

NeedIsaymore? | 12-04-20 | 19:56

Niet alleen de lusten. Dan maar een dagje geen wiet.

Rallywally | 12-04-20 | 19:42

Hoop gedoe om niets. Kan hij toch een andere grensovergang pakken. Nee hij gaat naar huis en na het huilen nog een brief schrijven hoe erg het is wat hem overkomt. En dan ook nog een podium geven. manmanman.

Hypno2050 | 12-04-20 | 19:42 | 1

Precies. Waarom zou je dit gejank in godsnaam plaatsen?

Superior Bastard | 12-04-20 | 19:52

Jaha, waar is claudia de breij nou? Open grenzuuh, mag ik bij jou!

Perfect moment voor Bekende Nederdeugers om een signaal af te geven.

Schwanzeleber | 12-04-20 | 19:42

Geen noodzaak voor meneer

stipjes | 12-04-20 | 19:41 | 3

Bepaalt wie?

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:32

Het gezonde verstand bepaalt dat. Dat je eigen gezondheid je niks kan schelen is tot daar aan toe. Maar je bent een risico voor anderen, dus gewoon thuisblijven!

Het brein erachter | 12-04-20 | 22:45

@Het brein erachter | 12-04-20 | 22:45: Wat zal in dit geval nou zwaarder wegen? Het eigen gezonde verstand of de dreiging van sancties? Volgens mij de dreiging van sancties, want anders had ie de moeite niet genomen om naar de grens te rijden .

Heiner | 13-04-20 | 00:23

Paspoort en id bewijzen weggooien en asiel asiel roepen dan moeten ze volgens het vn mensenrechten verdrag mbt vluchtelingen je wel toelaten.
Maar serieus, ree hij in een Duits gekentekende auto of eentje met gele platen.
Ik probeer het te begrijpen.
Waarschijnlijk via een B weggetje alsnog toch wel NL in kunnen rijden toch?

Miezerig | 12-04-20 | 19:40 | 1

Meneer woont in NRW dus heeft hoogstwaarschijnlijk een Duits kenteken.

Lupuslupus | 12-04-20 | 20:17

Asielzoekers moeten ook naar Ter Apel. Daar is de grens gewoon open.

Stormageddon | 12-04-20 | 19:40

Ik woon net als de schrijver in 0049, en werk in 0031. Ben even de grens over geweest bij Oldenzaal om boodschappen voor de deur te zetten bij mijn moeder van 85. Geen strobreed in de weg gelegd, noch op de heen- noch op de terugweg.
Ik heb voor mijn werk al wel een Pendlerbescheinigung met stempel en handtekening van de baas in de auto om het passeren van de grens voor woon-werkverkeer aan te tonen als het zover komt.

H. Drievuldigheid | 12-04-20 | 19:40 | 2

Een Pendlerbeschreinigung?
* met veel moeite een zin met daarin het woord Obersturmführer binnenhoudt *

Kapitein Sjaak Mus | 12-04-20 | 20:02

Pendlerbescheinigung bitte. Klakkende laarzen. Ik heb beeld dank

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:33

Kunnen we niet een gebaar maken, een hand uitsteken?

Watching the Wheels | 12-04-20 | 19:39 | 2

is een stille tocht een idee..?

habemuspapam | 12-04-20 | 19:41

En dat was de enige grensovergang waar je het geprobeerd hebt?

Schemerlamp | 12-04-20 | 19:38 | 1

.. de spijker op zijn kop

habemuspapam | 12-04-20 | 19:41

Je woont in Duitsland, blijf gewoon lekker in Duitsland.

oh nee he | 12-04-20 | 19:37 | 1

emigreren maar toch steeds weer terug komen.. is toch een sort van twee walletjes eten.. of gewoon Heimwee naturlich..

habemuspapam | 12-04-20 | 19:43

Dit is overigens het laatste weekend dat ik me aan de regels hou.
Helemaal klaar met steeds zatter wordende buurvrouwen die per slok harder beginnen te krijsen als een stel viswijven. Helemaal klaar met die ophokplicht, laat dan maar gewoon de natuur haar ding doen. Als je tijd gekomen is, is het maar zo. Vrijheid vergt offers. En ik eis vrijheid.

Abject | 12-04-20 | 19:36 | 11

@Berbaar | 12-04-20 | 19:41: Ah. Daar hebben we Berbaar en zijn verlangen om de maakbare samenleving.

"'This life as you now live it and have lived it, you will have to live once more and innumerable times more;" Nietzsche

Ik begrijp dat mensen liever hun leven binnen in angst doorbrengen. En dat van anderen ook verlangen. Het is dat, te schijterig om te leven. Of slaafs aan van hun eigen onderbewuste. Niet doordrongen van het feit dat ze geen controle nemen over hun leven nemen. Dat het leven (in de vorm van overheden en media) hun leven leid.

TheBurnerMan | 12-04-20 | 20:34

Denk aan al die rokende tachtigplussers met overgewicht, die willen ook graag nog een paar jaar verder met intensieve zorg, gun die ook wat

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:36
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat was natuurlijk een eitje voor deze jongens toentertijd .... je zou zeggen : bijna de vleesgeworden sitting-ducks met alle respect. toen hadden we nog en voelden ons een natie .

daytripper | 12-04-20 | 19:36

In Duitsland elke dag heerlijke broodjes, benzine €1,20 per liter, tabakswaren goedkoper, bier bijna gratis, boodschappen goedkoper. Waarom zou je de grens overgaan in deze tijden?

Opajoop | 12-04-20 | 19:33 | 5

als ik zeg één Europa denk ik alles gelijktrekken dan. dus ook de prijzen. dan wordt het in ESP wat duurder maar in NL wordt alles 2x zo goedkoop. Zou dat niet een oplossing voor veel problemen zijn...? Godverdamme... DIT is DE oplossing!!!! Thierry..!? Thierry...!?

habemuspapam | 12-04-20 | 19:48

@canis lupus | 12-04-20 | 19:47:
Duits pils niet te drinken?
Waar gaat het heen met deze wereld...

krank-zinnig | 12-04-20 | 19:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet janken. Je wilt in DLD wonen, blijf dan daar.

The_Master_Bear | 12-04-20 | 19:33

Gewoon asiel aanvragen, Ben je zo binnen.

Mr.Crowley | 12-04-20 | 19:32

In Finland is de grens (dus ook op vliegvelden en havens) tweezijdig dicht. Je komt er niet en niet uit zonder noodzaak. Echter, alle mensen met Fins paspoort (of als je er woont) mogen er in. Je moet dan wel 2 weken in quarantaine.

Hadena | 12-04-20 | 19:32

Boehoe. Lekker goedkoop in Duitsland willen wonen. Blijf daar dan ook lekker of meld je met je gezeik bij de overheid.
Die jankverhalen van die verontwaardigde mailers. Wat een triest gezeik elke keer.

Superior Bastard | 12-04-20 | 19:31 | 1

Waaruit maakt u op dat de beste man in Duitsland woont vanwege de lagere kosten? Er wordt hier bijzonder snel geoordeeld.
Anyway, de overheid had dit inderdaad op de site moeten vermelden. Verder moet de man niet janken want er is geen noodzaak.

krank-zinnig | 12-04-20 | 19:54

Beste betrouwbare en bekende inzender,
Verwacht van reaguurders niet te veel compassie als het om onvervreemdbare grondrechten gaat. Gelukkig bent u zelf ook niet zo'n strijder, aangezien u braaf rechtsomkeert heb gemaakt.
Tschüss!

H-van-Tussenbroek | 12-04-20 | 19:31 | 2

Grondrechten? De man woont in Duitsland dus is ingezetene van dat land. Al had hij 10 Ned. paspoorten, hij woont hier niet. Mijn zoon vroeg n.a.v. dit artikel of het voor ons destijds in Stolzenau - waar mijn man gelegerd was voor koningin en vaderland - nu ook onmogelijk was geweest om naar Nederland te gaan. Ik zei ja want wij woonden toen niet in Nederland. Dàt is het criterium, niet het Ned. paspoort.

Lupuslupus | 12-04-20 | 20:26

Ik vind het tegenhouden wel terecht.
Blijf thuis.
Er was geen dringende reden.
Beetje familie lopen aansteken voor de lol.
Halve zool.

Papa Jones | 12-04-20 | 19:31 | 2

Ik vind het ook niet verstandig, bezoek mijn zusje niet eens die op 15 autominuten afstand woont.

Lupuslupus | 12-04-20 | 20:30

Volgende keer gewoon aangeven dat je moeder op sterven ligt. Wat een mierenneukerij. Als Nederlander moet je gewoon Nederland in kunnen.

cheops | 12-04-20 | 19:30

Meneer snapt niet dat het NIET de bedoeling is dezer dagen wat rond te crossen, en Jan en alleman op te zoeken. Ook al is het familie.
Kan iemand hem dat even uitleggen?.. Ik heb daar momenteel de puf niet voor.

druipsmurf | 12-04-20 | 19:29 | 4

@Jan de Hoop stinkend rijk worden.

IkBen9 | 12-04-20 | 20:01

@Jan de Hoop | 12-04-20 | 19:43:
Geen idee wat de bedoeling van Columbus was. Misschien ziektes meebrengen waardoor hordes indianen in het huidige Zuid-Amerika een akelige dood stierven? U mag het zeggen.

druipsmurf | 12-04-20 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Meneer snapt niet dat het NIET de bedoeling is dezer dagen wat rond te crossen, en Jan en alleman op te zoeken. Ook al is het familie.
Kan iemand hem dat even uitleggen?.. Ik heb daar momenteel de puf niet voor.

druipsmurf | 12-04-20 | 19:29 | 1

Een dringende reden is dat het huurhuis van je tante die overleden is door Corona leeggemaakt moet worden.
Je tante die ook door zo'n halve zool aangestoken is die niet weet wat thuisblijven is.
Zo duidelijk?

Papa Jones | 12-04-20 | 19:35

Zelf in Nederland verblijvende Bonairianen hebben moeite om terug te komen en daar moest de rechter aan te pas komen om hen uiteindelijk toegang te verlenen. Ik hoop dat deze toekomstige oma een beetje handig is met Skype o.i.d.

Hammertime-2.0 | 12-04-20 | 21:04

Goh wat zielig.
Tschüß!

jgrotius | 12-04-20 | 19:29

Ik woon ook in Duitsland, direkt aan de grens met NL.
Ik ben aan’t wachten dat ik ook aangehouden wordt en mij de toegang tot NL ontzegd wordt. Of het nu van de Duitse of Nederlandse veldwachters is. Ik laat de zaak escaleren én voorkomen, want ik ben er stellig van overtuigd dat al de ingevoerde restricties onwettig zijn.
Volgens mij hadden regeringen de noodtoestand moeten afkondigen om dit soort vergaande beperkingen van vrijheden in te voeren.

Onkel Bratwurstbude | 12-04-20 | 19:28 | 16

@Berbaar | 12-04-20 | 19:31: ouwe hulpsherrif die je bent (en dan hou ik ik het nog nrtjes, schelden heeft geen pas ook al ben je de opperschijnheilige van dienst)

Kladderadatsch | 12-04-20 | 20:46

Na het lezen van de tegel van Onkel B. moet ik aan die lieftallige mevrouw uit Suriname denken; "ga maar, ga maar naar Nederland......." Succes bij de rechter.

Hammertime-2.0 | 12-04-20 | 20:59
▼ 13 antwoorden verborgen

1 keer asiel roepen en je hebt 2 jaar all inclusief op duinrell.

dhrat | 12-04-20 | 19:28

Terrecht

Als ze arbeit macht frei redelijk kunnen uitspreken en in combinatie met ons Nationaal Volkslied kunnen ze passeren hoor.

Meesteres Belgie | 12-04-20 | 19:28 | 4

Scheveningen!

Polarisator | 12-04-20 | 19:32

-r (terecht)

Yie_Ar_Kung_Fu | 12-04-20 | 20:01

Bûter, brea en griene tsiis.

Kapitein Sjaak Mus | 12-04-20 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, en? Het is ook niet de bedoeling om dit jaar tijdens de Pasen de familie te bezoeken en te shoppen alsof het een feestje is. Dat heet quarantaine en dat is wat we er precies mee willen bereiken. Ik heb mijn ouders ook al geen zes weken gezien en dat zal nog wel even duren. De schrijver heeft het dan echt niet begrepen als hij zich hierover beklaagd.

Atlantis-95 | 12-04-20 | 19:28 | 10

@Atlantis-95 | 12-04-20 | 19:56:
Klopt, ik ze ook die er heel veel last van ondervinden.
Zelfs jonge medewerkers die als een dood vogeltje thuis zitten.
Zie niet in waarom mensen zich voorlopig niet even van sociaal contact kunnen onthouden.
OK, mijn kinderen waren er vandaag.
Brunch in de tuin, ruime afstand en hoe graag ik ze zou willen omarmen dat gaat even niet dus een elleboogje meer niet.

Berbaar | 12-04-20 | 20:01

@Berbaar | 12-04-20 | 20:01: En dan krijgen we straks de nazorg nog. 80% overleeft de Intensive Care (IC) niet vanwege Corona. Lig je normaal twee dagen op de IC (niet Corona specifiek), dan is de nazorg al enorm. Als je na twee weken (de andere 20% Corona specifiek) (als veredeld kasplantje) van de IC komt dan is de nazorg een veelvoud daarvan. Los van de financiële economische gevolgen, gaat dit ons nog he-el veel kosten. Die premies gaan omhoog, net als de OZB en dat zal ook gevolgen hebben voor de inflatie, etc

Atlantis-95 | 12-04-20 | 20:12
▼ 7 antwoorden verborgen

"Alleen de vogels vliegen van oost naar west Berlijn".
Komt erg dichtbij zo. Sterkte voor meneer maar er is vast wel ergens een geitenpaadje.

K1100 | 12-04-20 | 19:27

Dapper dat je naar Nederlandje durft te komen.

Uit een eerste wereldeconomie met voldoende ic bedden naar een bananenmonarchie met gebrek aan mondkapjes.

Een lintje voor de poging!

Polarisator | 12-04-20 | 19:27 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een spannend verhaal zeg.

beldewouten | 12-04-20 | 19:27 | 1

Man staat te ichhabenesnichtgewusten aan de grens. Hij heeft geleden, die arme halve Duitser.

RickTheDick | 12-04-20 | 19:44

Grenzen kunnen helemaal niet dicht.
Vraag maar aan Frans Timmermans en Nhuma uit Mpondo en Saïd uit het Kalifaat.

Kaas de Vies | 12-04-20 | 19:27

Bleib zu Hause, verdammte Hamburger.. HaBt du das begriffen, oder was?

RickTheDick | 12-04-20 | 19:26

De man rijdt in een auto met Duits nummerbord, wat hij bij al zijn gehumbug verzwijgt. Wat wel geinig is: dat blauwe sterretjes deel van het nummerbord doet er niet toe.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-04-20 | 19:25 | 1

Maar hij had Nederlandse identiteitspapieren op zak.

Varende_Reaguurder | 12-04-20 | 19:28

Wie wil er dan ook in Duitsland wonen...?

Witte_Willem | 12-04-20 | 19:25 | 3

Ik.

Rammstein | 12-04-20 | 19:59

@Superior Bastard | 12-04-20 | 20:12:
Nee, mag nu Duitsland even niet in. Maar straks even een paar ramen open, bezem erdoor en genieten.

Rammstein | 12-04-20 | 20:39

Graaf een tunnel? Escobar kan je wel tippen?

Twisted_Faith | 12-04-20 | 19:25

Do ist die Bahnhof !

KlauwnBassie | 12-04-20 | 19:25

Pics or it didn't happen. #dhotya

Yie_Ar_Kung_Fu | 12-04-20 | 19:22

Discriminatie !
Kan je het ook een keer roepen...

witte geit? | 12-04-20 | 19:21 | 1

Blanken kunnen niet gediscrimineerd worden. Dat is zo bepaald door BIJ1 achtige types en hun witte helpers. Zij hebben het voor het zeggen op de staatsmedia dus het is zo.

Nuuk | 12-04-20 | 19:27

Wat een zeikerd zeg. Hadden ze hem maar doorgelaten en dan op de terugweg tegengehouden als buitenlander die Duitsland in wil.

Zoemert | 12-04-20 | 19:21 | 1

Dan had ie weer op zijn Duitse nummerplaat gewezen.

Heiner | 12-04-20 | 22:15

@smdyasc | 12-04-20 | 20:00: Hehe, cirkel weer rond, ik zette dit ook maar op op het gekrijs van mijn buurviswijf te blocken.
Ga ik deze effe extra hard opzetten, met de deur open.

Abject | 12-04-20 | 20:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Helemaal prima, blijf lekker daar mafketel.
Niemand zit op U te wachten hier.
Verder is het natuurlijk geen enkel probleem om via kleine wegen de grens over te steken maar dat was weer te moeilijk voor meneer.

Berbaar | 12-04-20 | 19:20 | 5

Zegt u dat ook tegen de asielzoekers die zich hier aanmelden?

Mr.Crowley | 12-04-20 | 19:47

@Berbaar | 12-04-20 | 19:37:
Die Moffen brengen dan in ieder geval nog wat geld in het laatje verwaand ventje dat je er bent.

van der g | 12-04-20 | 21:05

@van der g | 12-04-20 | 21:05: yup

niv01 | 12-04-20 | 22:10
▼ 2 antwoorden verborgen

@Beste Geen Stijl.
Hoe zit het met de overige kansenparels. Is Europa/Nederland nog zo gegeerd om naar af te reizen? In de rest van de wereld ziet met Europa, en vooral Nederland, als hel op aarde waar bijna de hele bevolking komt te overlijden aan de Pangolin-kuch.

dahwildeniewetehjong | 12-04-20 | 19:19

Gezien de statistieken in beide landen is meneer beter af zo.

smdyasc | 12-04-20 | 19:18

Mooi zo. Bewijst dat ze het serieus nemen.

dahwildeniewetehjong | 12-04-20 | 19:14

Grenzen kunnen dus wel dicht voor landgenoten die naar huis willen? Maar niet voor moordende, verkrachtende en martelende ISIS schoften die zich niet eens Nederlands voelen? Godskolere...

misty pain | 12-04-20 | 19:14 | 4

@EEnzame SchizofrEEN | 12-04-20 | 19:16: Misschien hoopt de regering stiekem dat ze corona krijgen.

Rest In Privacy | 12-04-20 | 19:17

Klopt. Voordeuren dicht. Uitgaansverbod voor gewone burgers. Grenzen open voor immigranten & virusreizigers.

Jan Passant mk2 | 12-04-20 | 19:25

Dat zijn wellicht ook landgenoten.

vvbg | 12-04-20 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dus de grenzen zijn dicht. Hoe is het mogelijk.

gebruikesrnaam | 12-04-20 | 19:13 | 1

Het kan dus toch!

Mr.Crowley | 12-04-20 | 19:35

Waar is mijn fiets gebleven?

Poesman | 12-04-20 | 19:13 | 1

In Duitsland nu?

Twisted_Faith | 12-04-20 | 19:25

Gegeven dat deze meneer in Duitsland woont snap ik niet hoe zijn Nederlandse nationaliteit in dezen relevant is. Bij de grens wordt hij nu gewoon behandeld als elke andere Duitse reiziger en dat lijkt mij terecht.

MickeyGouda | 12-04-20 | 19:12 | 3

Juist..

neonreclame | 12-04-20 | 19:19

Exact. Met zijn Duitse nummerbord.

Superior Bastard | 12-04-20 | 19:33

@Mickey: de grens met Duitsland is niet dicht. Reizen wordt afgeraden. Dat is niet hetzelfde als verboden. Dat is wel een belangrijk verschil denk ik.
Daarbij laat ik in het midden of het verstandig is.

nedpol | 12-04-20 | 20:13

Nou, klein leed aan de Nederlandse grens.

Rest In Privacy | 12-04-20 | 19:11

Optyfen, gauw!

gristen | 12-04-20 | 19:11

Grens dicht... Het kan dus wel...

VanBukkem | 12-04-20 | 19:09 | 3

Lol.

Rest In Privacy | 12-04-20 | 19:10

Dicht voor ons.

oplichter | 12-04-20 | 19:11

Leg dat die duitsers en belgen uit die hier in de betuwe rondreden vandaag.

Dezenaamhier | 12-04-20 | 21:41

Monteer een 'gebruikt' Pools kenteken op je auto en nergens last meer van.

oplichter | 12-04-20 | 19:09

Zo makkelijk is het dus, grenzen dicht.

Ray Skak | 12-04-20 | 19:08

Juridisch gezien hebben we natuurlijk geen poot om op te staan om u als nederlander niet binnen te laten, maar we kunnen het in ieder geval proberen. Hulde aan de agent, hopelijk blijft hij dit doen zo.

Overigens, volgens mij zijn er in Duitsland ook winkels waar u uw boodschappen kunt doen, en dit is niet de tijd voor familiebezoek. Had u maar over na moeten denken voordat u ons land verraden heeft.

Blasfemie | 12-04-20 | 19:08 | 1

Er is een boek: Ordinary Men: Reserve Police Battalion 101 and the Final Solution in Poland.

Moet je eens gaan lezen. En reflecteer dan eens op jezelf. Hoe gulzig je je aan de overheid onderwerpt.

TheBurnerMan | 12-04-20 | 20:15

Totale onzin dit. En ook alle NSB-ers die nu gaan reageren met "terecht" en "wat je doet is niet noodzakelijk". Doorgeslagen bullshit waarmee we langzaam een politiestaat infietsen.

breakingnews | 12-04-20 | 19:07 | 41

breakingnews
En zo is het!

van der g | 12-04-20 | 20:56

@Blasfemie | 12-04-20 | 20:55: Deze man werd toch terug gestuurd bij de grens? En daar ging dit topic over. En volstrekt niet over toegang tot een gebied, waar de veiligheidsregio's over gaan. Deze man ging boodschappen doen en op familiebezoek, beide zaken waarover geen enkele veiligheidsregio of wie dan ook enig verbod op heeft afgekondigd.
Er is geen verordening in NL, noch in DE, dat u in noodzakelijke gevallen naar buiten mag. Ga dat nou toch eens nakijken, dan komt u daar ook achter. Iets ontraden is geen verordening. En zonder verordening, regel of wet is er dus ook niets af te dwingen. Mijn punt, al een uur of twee geleden is dat deze beste man geen enkele wet/verordening/noodwet of wat dan ook heeft overtreden en op onterechte gronden de toegang tot NL werd geweigerd. Daar kunt u nog tot vannacht drie uur op reageren, maar dat gaat niets aan de feitelijkheid van mijn punt veranderen. Leer daarmee te leven en blijf verder binnen, op anderhalve meter afstand van uw binnenmuren. Goedenacht!

breakingnews | 12-04-20 | 21:21

@breakingnews | 12-04-20 | 21:21: "Deze man werd toch terug gestuurd bij de grens? En daar ging dit topic over. En volstrekt niet over toegang tot een gebied, waar de veiligheidsregio's over gaan. "

Het is gewoon in een gebied gebeurd en er is gevraagd het gebied te verlaten. Het stuk Nederland dichtbij de grens is ook een gebied, met een veiligheidsregio etc.

Blasfemie | 12-04-20 | 21:38
▼ 38 antwoorden verborgen

Tja je bent gewoon een flapdrol die niet kan lezen. Alleen voor noodzakelijke dingen Nederland in, dus niet om te shoppen bij de Ah dummie. Je wilt zo graag in Duitsland wonen, blijf er dan ook in deze situatie.

Bembem | 12-04-20 | 19:07 | 8

@Bembem | 12-04-20 | 19:20: Dat heet aanpassen en kan tot vier minuten nadat je op Reaguur! gedrukt hebt, zodat je je eigen verhaaltje nog eens na kunt lezen en waar nodig corrigeren.

Hetgeen jij bent vergeten en aangezien jij begon met de taalnazi uithangen: "veranderD". Voltooid deelwoord. Saluut verder!

Kinkfactor | 12-04-20 | 19:34

@5611 | 12-04-20 | 19:52: Ik bedoel helemaal niks, gij legt mij woorden in de pen..... proost verder en fijne Pasen!

Bembem | 12-04-20 | 21:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Je kan beter met het vliegtuig uit New York komen, dan kun je met je covid kop gewoon doorlopen, pfff, wat een land.

Rest In Privacy | 12-04-20 | 19:07

Blijf maar effe lekker in Duitsland. Wat een sukkel.

Floris Stempel | 12-04-20 | 19:07 | 1

En jij bent een Mitläufer!

van der g | 12-04-20 | 21:01

Simpel, je woont in D, dan moet je daar blijven. Bezoek aan familie word toch ook ontraden?
Ik vind het hier in NL een slappe hap. Voel me niet veilig met al die coronadeeltjes in de lucht. Waar ik vandaan kom, liep iedereen met gezichtsbescherming, ook personeel in de supermarkten (de enige winkels die daar nog open waren). Er werd me daar gevraagd waarom ik zonodig terug naar nl wilde. "Hier is t veilig, hoekom wil je daarheen?" Ja, je moet wel, want voordat alles in de airline industrie weer een beetje draait, zijn we zo een jaar verder.

hotnot | 12-04-20 | 19:07 | 3

Ontraden is wat anders dan moeten of verplichten. Dus niemand kan je op basis van deze maatregelen bij welke grens dan ook tegenhouden. Dan moeten ze die maatregelen aanscherpen, maar niet dit dubbelzinnige gedoe.

breakingnews | 12-04-20 | 19:11

Jij bent teruggekomen ja? Velen twijfelen. Apart land om nu in te leven.

reservebelgië | 12-04-20 | 20:09

@reservebelgië | 12-04-20 | 20:09:
Ik wou dat ik terug kon. Zit hier in lockdown in Nigeria, het werk moet ook door. maar ik zou toch liever bij mijn naasten zijn. Zeker nu het hier uit de hand aan het lopen is, de eerste moorden worden al gepleegd.

HA BIER!1! | 13-04-20 | 10:50

Ik denk zomaar dat je zonder dat bloksnorretje wel was toegelaten.

BrutusBosch | 12-04-20 | 19:06

Hee! een zeiksnor in de mail, laten we hem serieus nemen want hij heeft ook behoeften...

De Treinende Rechter | 12-04-20 | 19:06 | 1

Juist en met deze uitspraak zullen we het moeten doen.

Flightless bird | 12-04-20 | 19:29

Zo'n witte kentekenplaat met zwarte letters op je auto hebben is net zoiets als lederhosen dragen en schlagermuziek draaien. Je kan dan formeel wel Nederlander zijn, maar voor zo'n agent moet het ook wel zo voelen.

Rest In Privacy | 12-04-20 | 19:06

Naar je familie in Nederland willen gaan, is geen noodzaak, en in Duitsland kan je ook boodschappen doen.

Vuurwezel | 12-04-20 | 19:05 | 11

In Duitsland boodschappen doen op een zondag? Succes ermee.

fredflange | 12-04-20 | 20:25

Niet met eerste en tweede paasdag en ook niet op goede vrijdag.

Heiner | 12-04-20 | 22:12

@TheBurnerMan | 12-04-20 | 19:50:
Je bent een gore klootzak weet je dat?
Door jou gaan er dus mensen onnodig dood. Maar he, jij laat je niets aanpraten want jij weet het beter. Hoe oud ben je eigenlijk? 16?

HA BIER!1! | 13-04-20 | 10:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Je woont en leeft normaal gesproken in Duitsland, dus je bent een Duitser.
Wij zijn hier toch tegen Dubbelpaspoortiërs? Dan ook in dit geval. Jammer maar helaas in deze vreemde tijden.

Timide_Aso | 12-04-20 | 19:04

Daarnaast is het artikel dat aangehaald wordt bedoeld voor in Nederland woonachtige mensen. Jij bent gewoon een Duitser en die is uitdrukkelijk verzocht in het paasweekend niet naar Nederland te komen. Maar meneer denkt dat hij een uitzonderingetje is.

Achterhooker | 12-04-20 | 19:04

Nederlanders die wonen in Duitsland, gedragen zich als Turken/Marokkanen/Albaniers en de rest, die wonen in Nederland. Ooh ja, wat mij betreft was meneer gewoon welkom in Nederland.

Leptob | 12-04-20 | 19:04 | 3

Welkom..!! Tuurlijk..

Weten we die ene Amsterdammer nog die in het Zeeuwse huisje wilde vertoeven..??

Zelfde laken....

neonreclame | 12-04-20 | 19:08

@neonreclame | 12-04-20 | 19:08:

Moeilijk om het op te schrijven...

Tuurlijk is de man welkom..

Wat voor hem geldt, geldt ook voor een ander..

Niet mauwen, accepteren.!!

neonreclame | 12-04-20 | 19:10

Goh, ik woon toevallig in Duitsland. Mooi dat ik dan ook gelijk maar fin ben.

hisxxx | 12-04-20 | 23:43

De Rijksoverheid. Ha.. ha.... ha.. hah .........

Baron Clappique | 12-04-20 | 19:03

Terecht. Je woont in Duitsland. Je mag alleen naar Nederland voor dringende reden of woon werk verkeer. Familiebezoek en boodschappen horen daar niet bij.

Achterhooker | 12-04-20 | 19:02 | 2

Ik denk dat de agent gewoon slim heeft geformuleerd, en onze halve Duitser slecht heeft geluisterd. Besser auch. Want geen noodzaak.
Maar ik vermoed gebod noch verbod.
Maar zo n halve Duitser denkt niet zelf na, maar volgt blindelings de politie.

Hemmenaar7 | 12-04-20 | 20:39

Sukkel, je bent ook geen Syrische apotheker!

Zeddegeizot | 12-04-20 | 19:01

Shoppen en bezoeken... precies niet de bedoeling. Terecht dus.

Marral | 12-04-20 | 19:01 | 3

Juist..!!

Dat kan je zien aankomen..!!

Ik wil graag mijn Moeder zien..

Lukt ook niet...

neonreclame | 12-04-20 | 19:06

Hey George Orwell. 1984 belde. Ze willen hun vrijheid terug.

TheBurnerMan | 12-04-20 | 19:48

@TheBurnerMan | 12-04-20 | 19:48:
Nee, je moet gewoon even luisteren nu.
Het is niet zo moeilijk.
Mag je over een paar weken weer met je aluhoedje op roepen dat 1984 een waarschuwing was en geen handleiding enzo.
Hup naar binnen jij, en probeer onze ziekhuizen een kans te geven om je ouwe moedertje erdoorheen te slepen.

HA BIER!1! | 13-04-20 | 10:44

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl