Macron vindt oplossing tegen Gele Hoestjes
Gewoon een politiestaat uitroepen onder de dekmantel van een coronakuchje!
Social
"De 67 miljoen inwoners van Frankrijk mogen vanaf morgen 12 uur, uitzonderingen daargelaten, niet meer de straat op. Die maatregel geldt voor zeker twee weken. In het hele land worden 100.000 agenten ingezet om het uitgaansverbod te controleren. Wie toch de straat op gaat kan een boete krijgen van 135 euro." Ja, Manny, dat is ook een manier om van je al meer dan een jaar tegen je beleid strijdende Gele Hesjes Hoestjes af te komen... Hallo meneer Timmerfrans, kunt u vanaf uw quarantelefoon even bellen met Frankrijk? De democratie ligt daar onder de guillotine... En dan nu: muziek!
Reaguursels
InloggenBedankt dat jullie achter jullie muur van toiletpapier gaat zitten te poepen voor een wat heftig uitgevallen bejaardengriepje. Had echt niet gehoeven. Geef me al 74 jaar elke nacht blijmoedig over aan de kleine dood. En word elke ochtend verkwikt wakker. Zal niet eens het verschil merken tussen de kleine en de grote dood. Ga ook eens leven, rubbertegel-schijters en generatie Nix. En maak eens echte keuzes voor wat betreft gezondheid en levensvisie!
We waren er bij zaterdag met de nederlandse gele hesjes, het ging er heftig aan toe toen al. Ze doorzien allemaal de echte reden van corona
Never waste a good crisis!
Dit zag ik al aankomen toen de eerste quarantaines werden ingesteld in China. Was wel makkelijk, omdat in Hongkong ook protesten waren/zijn. Bij een uitbreidend virus is het logisch te veronderstellen dat het op gegeven moment in Frankrijk aanlandt. Daar kan de heer Macron mooi ge(mis)bruik van maken, dacht ik. Ik had deze maatregel echter wel iets eerder verwacht.
Al die tijd was GS en de msm stil.
En nu lopen janken
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt am*dam, maar GS heeft hier juist heel veel aandacht aan besteedt.
Dus niet eens boodschappen kunnen doen. Macron heeft napoleon trekjes gekregen.
Je bent je geld als politicus niet waard als je hier niet op inspeelt. Van trumpie en makroon tot de meest looney leftie oppositie, allemaal hebben ze wel een take of een angle of een zie je wel of een schuld neer te leggen. Ik vond terbie er nog niet zo glansrijk vanaf komen eigenlijk.
Ik heb niet het idee dat Macron zijn verhaal oplas, zoals Rutte z'n speech van auto-cue wel oplas. Tja, verschil..
Rutte is gewoon een trekpop.
Die heeft geen enkele daadkracht of eigen inbreng
bekijk die foto van Macaroni goed, heel goed.
dat lijkt wel een alien......
What's new. Kijk es goed naar een foto van Rutte. Jetten. Pechtold. Jorritsma. La Clinton. Het stikt van de aliens.
Lijkt me stug dat wanneer dat verbod weer wordt opgeheven ze dan niet meer de straat op gaan. Wellicht nog wel dubbel zo hard..
Een gemeenschappelijke vijand is de beste manier om weer iedereen in het gareel te krijgen en de macht te behouden. Normaal gesproken worden daar oorlogen voor gebruikt, maar een virus werkt ook prima.
Never waste a good crisis.
Jemig wat een vrouwonvriendelijk couplet. Heeft alt right de gele hesjes geïnfiltreerd?
Mja. Nou, volgens mij is er wel een groot verschil tussen iets horen dat je niet bevalt en ronduit onvriendelijk. Ben ik misschien ook vrouwonvriendelijk als ik zeg dat er best vrouwen zullen bestaan die achteraf spijt hebben/krijgen van sommige keuzes? Hetzelfde geldt namelijk voor mannen. #Nuance
Gele hesjes zijn helden. En carnaval had direct al verboden moeten worden in Brabant en Limburg.
Helemaal mee eens! (Ik heb zelf een blauwe fiets.)
Ja, dat is ook een manier om je tegenstanders het zwijgen op te leggen. Het komt hem verdomd goed uit, deze hele situatie. Macht uitbreiden over de ruggen de mensen die terecht angst hebben.
Mja, Macron en Merkel - dat zijn toch echt wel de meest toonaangevende EUrocraten. George Orwell heeft deze schurken niet meer meegemaakt, maar beschreef ze wel feilloos in zijn boeken.
Daar lijkt zelfs Hans Brusselmans een relatief ongevaarlijke slokop bij. Hoewel ik die ook niet zou vertrouwen met staatsmacht.
Brr, wat een systeem. Houzee kameraden. Eindelijk allemaal solidair spijbelen voor het klimaat. Daar was een virus voor nodig - maar dat kwam er dan ook.
U heeft het treffend geformuleerd!
Le Pen gaat daar groots winnen straks.
Betwijfel het. Dit is geen links/rechts dingetje. Dit verlangen naar het verleden kan niemand inwisselen.
@je_zusje | 17-03-20 | 08:33: Inderdaad, dit is meer een kosmopolitische-elite-versus-het-volk dingetje geworden. Wat ooit voor links door moest gaan heeft de arbeidersklasse gewoon gedumpt en compleet laten stikken. Oud-links (lees: te rechts) is in feite gewoon gedeplatformed en bij de PVV belandt, omdat er op ''links'' alleen nog maar ruimte is voor ziekelijke identiteitspolitiek en stompzinnig gemekker over hoe invasieve exoten wel/niet genoemd moeten worden. Ik word best wel schijtziek van mensen die de wereld in links/rechts opdelen, want het hedendaagse ''rechts'' is niet zo heel veel anders dan wat ''links'' zo'n dertig jaar geleden was. Tja. De tijden zijn veranderd.
@VBO_B_Niveau | 17-03-20 | 10:13: De muziek, de tekst ademt Sehnsucht.
@je_zusje | 17-03-20 | 10:50: Mooi gezegd.
Jetten de nieuwe Mussert
Dat maakt de Franse economie nog niet gezond. Integendeel.
YOLO
Wat ik niet snap is, dat de politie prioriteit en tijd geeft aan het flink flitsen op de snelwegen...? Ook deze ochtend weer.
Weleens van laaghangend fruit gehoord?
Geld moet binnen blijven komen. Omzetbelasting zal minder opleveren namelijk.
Zet de auto er naast op de vluchtstrook, haal de kabels los en scheur weg. Doe ik ook altijd
Indringende tekst.
Eerst de boel volledig uit de hand laten lopen, lekker carnval vieren terwijl er al een aantal Corona gevallen bekend waren, de boel zo lang mogelijk openhouden. En dan nu samen met de UK de ziekte "gecontroleerd" laten verlopen tegen het advies van de WHO in? Denk dat er nog wel een paar personen voor een commissie zullen verschijnen over een aantal jaren.
Ohneee! Een COMMISSIE? Dat zal ze wel dun in de broek lopen
@haddem | 17-03-20 | 08:28: De schandpaal op het dorpsplein is afgeschaft.
Economie is belangrijker. Jaap van het RIVM weet het weer beter dan de buitenlandse deskundigen. Jammer voor de ouderen en andere kwetsbaren.
Commissie: “waarom heeft u destijds besloten niets te doen?”
Rutte: “dat kan ik mij niet herinneren.”
Als iedereen normaal zou doen is een totale lockdown niet nodig. Helaas begrijpen veel mensen niet wat normaal is.
Wat is normaal doen volgens u dan?
@Draak uit Brabant | 17-03-20 | 08:21: Gewoon!
Normaal, gezien wat ze in Wuhan hebben bereikt, is alles op slot zetten. Tip van de WHO. In China zijn ze vast woedend op de laksheid van Europa en de USA, Bolsonaro... Nu, na weken getreuzel, gaat Europa op slot. Te laat want nu moet het volk besmet worden.. Inzet van China naar de plee.
@Itastijl | 17-03-20 | 09:11: China was ook veel te traag.
@menage | 17-03-20 | 09:21:
7 jan 2020, identificatie corona virus
20 jan 2020, COVID-19 meldingsplicht aan overheid bij nieuwe gevallen
23 jan 2020, Wuhan in lockdown
cdn.jamanetwork.com/ama/content_publi...
Weet je wat ik het hypocriete vind? Dat er nu gezegd wordt dat Nederland diepe zakken heeft om de economische gevolgen op te vangen. Geen gezond bedrijf mag omvallen wegens corona. Ontslagen moeten zo veel mogelijk voorkomen worden. Daar trekken ze nu MILJARDEN voor uit!
Tegelijkertijd wordt opgeroepen om woensdag allemaal te klappen voor de mensen in de zorg.
Nou, mijn vriendin werkt in de zorg, daar hebben ze echt helemaal niks aan. Ze doen gewoon hun werk wat ze altijd al hebben gedaan. Had godverdomme die miljarden gepompt in goede zorg, zodat ziekenhuizen niet hadden hoeven sluiten, zodat het een aantrekkelijk beroep is zodat het in tijden van nood net goed gaat, en er in 'normale' tijden gewoon zeer goede zorg is voor de mensen die dat nodig hebben.
Nu krijgen de zorgverleners een veer in de reet waar ze niks voor kunnen kopen, terwijl ze een paar maanden geleden op het Malieveld stonden.
"Nou, mijn vriendin werkt in de zorg, daar hebben ze echt helemaal niks aan."
Weet ze dat je zo over haar praat?
@__dictatuur | 17-03-20 | 08:06: Ja. Het is een citaat. Of hoe noemen ze dat tegenwoordig? Een parafrase?
Nee, tuurlijk is het goed dat waardering wordt uitgesproken, alleen is het een beetje jammer dat daar eerst een facking pandemie voor nodig is.
Timide_Aso jouw verhaaltje één minuut op tv was miljoen keer meer waard geweest dan dat gebakken lucht emopraatje van "vaderlijk" "staatsman" MIN-pres die tien jaar (!) niks heeft nagelaten om de burgers te bezuinigen, om te volken en op steeds weer hogere kosten te jagen. Iswelzo.
We moeten efficiënter werken want de speknek managers zijn bang dat ze anders voor niks loon betalen. In sommige beroepen is over capaciteit helemaal niet ongewenst zorg, politie etc. Iedereen heeft daar begrip voor behalve de zelfzuchtige managers. Dus lezen jullie even mee? En geniet je van die "dikke BMW?"
Nee, maar hulpverleners lopen daar over het algemeen weer een tijdje op door
Ik doe even een Rutte: Dank jullie wel zorgmedewerkers dit en dank jullie wel kassameisjes dat, dank jullie wel magazijnjongetjes zus, dank jullie wel onmisbare mensen zo, dank jullie wel onmisbare mensen hier. Dank jullie wel daar. Let een beetje op elkaar zus en kijk een beetje naar elkaar om zo. (Mooi man!) En wanneer deze crisis dan weer over is gewaaid weer lekker vol op het Neo-liberale ikke, ikke, ikke orgeltje! (Lekker gewerkt, pik?) Sommige ''rechtse'' luitjes ook. En maar janken over immigratie en de teloorgang van Nederland, maar vooral geen ene fuck willen doen aan sociale onrechtvaardigheid en scheefgetrokken verhoudingen onder autochtonen. Want ''links''. (Je snapt het nog steeds niet hè?) Als het vreselijk kut gaat met een groot gedeelte van de groep dan gaat het uiteindelijk óók vreselijk kut met jouw land en jouw cultuur! En dan die ''linkse'' luitjes van tegenwoordig. Ook geen goed woord voor over. Solidariteit? Ik hoor zowat niks anders meer dan dat blanke mensen kut zijn! (En dan vooral de mannen, want blanke vrouwen zijn toevallig wel allemaal lief en allemaal engeltjes!) Heb ik ongelijk dan? Nou? (Even het schuim van mijn bek vegen hoor, sorry!) #BoosJonge
Blijkbaar is het nog niet tot de Nederlandse media doorgedrongen... maar morgen gaan alle Europese grenzen dicht. Zowel de EU buitengrens en ook alle Europese binnengrenzen. Je komt ook België en Buitsland niet meer in en onze zuider en oosterburen kunnen bij ons niet meer binnen komen. Dit is vannacht op Europees niveau door alle Europese landen gezamenlijk genomen. Misschien is te wel mede in reactie vanwege Rutte's idiote besluit ons ongevraagd als corona proefkonijnen te laten gebruiken waar ze in het buitenland met heel veel verbazing en ongerustheid kennis van hebben genomen. www.irishtimes.com/news/world/europe/...
Naomi O’Leary die heeft structureel de pik op Nederland. Ooit verlaten door haar Nederlandse ex-vriendin en bevindt zich vooral in extreem-linkse kringen.
Eindelijk de grenzen dicht. Van Rutte die altijd aan Merkels handje loopt had ik gisteren verwacht dat hij het voorbeeld van Dld zou volgen maar niets is minder waar.
Als je hier de realiteit benoemd ben je een paniekzaaier volgens sommigen. Snap niet waarom zijn ze bang niet volwassen en verantwoord te zijn als je gewoon onder ogen ziet dat de tactiek die nu gehandhaafd word onnodig veel levens gaat kosten? Je moet alles op slot gooien tot dat je zo goed als 0 besmettingen hebt. Vervolgens uitvoerig testen en grenzen zo dicht mogelijk houden. Wanneer er een vaccin beschikbaar is is alles weer zoals het was. Dit is oorlog! En Nederland heeft zich nu al overgegeven. Maar let maar op volgende week stijgt het aantal doden zo drastisch dat toch alles op slot gaat. Overgeven en daarna terug vechten domme domme taktiek.
@de Voorzittert | 17-03-20 | 08:08: Tja... en ik heb structureel de pik op Rutte en zijn neoliberalisme ;)
@Moetjeditzien | 17-03-20 | 08:13: Ik vrees het ook ja.
@Moetjeditzien | 17-03-20 | 08:13:
Hoi Moetjeditzien, op basis van welke specialistische kennis doet u deze conclusie? U moet wel flinke ervaring en kennis van zaken hebben om een betere aanpak te weten dan het RIVM en overige aangesloten experts.
Macrons roepnaam is Manu (van Emmanuel), niet Manny denk ik, tenzij Van Rossem hem zeer intiem kent.
Demonstratieverbod is helaas maar wel zeer terecht. Herinnert u zich nog de wereldvrouwendag ? Op 8 maart jl. (ruim een week terug) in Madrid een demonstratie van tienduizenden vrouwen. Op de eerste rij natuurlijk alle prominenten (waaronder de vrouw van MP Sanchez). In Madrid nu enorme en eigenlijk onbeheersbare uitbraak van Corona, o.a. bijna die hele eerste rij van politici/bekenden).
Kozp en sjw demonstraties maken we toch zeker wel een uitzondering voor? Ze moeten gehoord kunnen worden, met een naar kuchje.
Wanneer we toen in China het virus uitbrak Europa voor personenverkeer hadden gesloten, was dan het virus wel naar Europa gekomen? Vraag het me nog steeds af.
Ja inderdaad of was er dan toch wel reden geweest om iedereen die er vandaan kwam te testen en monitoren?
De verbinding naar Afrika is ten alle tijde open gebleven en de rechtstreekse verbinding van Wuhan naar Toledo (VS) is ook open gebleven. Het was waarschijnlijk later alsnog ontstoken, maar ik vermoed dat alsnog er iets ontstoken zou zijn.
In december de chinezen omsingelen. Niet eentje meer buiten hun grenzen. Ze kunnen heel goed isoleren daar. Bovendien hebben zij deze rotzooi veroorzaakt. Iedere keer weer die chinezen die zo dicht op de dieren wonen dat de virussen gemakkelijk kunnen overspringen en muteren.. Ze kunnen zeer gedisciplineerd maatregelen nemen. Het is China die deze crisi heeft veroorzaakt. Prima. maar laat dan niet de rest van de wereld jullie rotzooi opruimen. De rest van de wereld die nu geconfronteerd wordt met ontelbare doden en nog meer ontelbare slachtoffers en een enorme financiële crisis. Laten we weer even goed nadenken over globalisering en welke landen en burgers een rijbewijs hebben om er aan mee te mogen doen. De rest: laat ze verkommeren in hun zielige landen.
Ik word nu wel een beetje misselijk van al die zogenaamd nette meneren en nette mevrouwen in nette pakken die zogenaamd het aller, allerbeste met ons voor hebben. Kijk, toen dit virus voor het eerst uitbrak in China en miljoensteden daar in quarantaine gingen, hadden al deze nette meneren en nette mevrouwen voor onbepaalde tijd alle vluchten van en naar China per direct op kunnen schorten. Grenscontroles kunnen uitvoeren. Maar ja, maar ja, maar ja, die wereld zonder grenzen hè? De multinationale economie. De vrije markt mensen! Het elitaire en kosmopolitisch globalisme dat über alles moest gaan. Ten koste van alles. En maar ontkennen, liegen en bagatelliseren om het circus open te houden. Netjes hoor. Heel erg netjes. (Wie heeft er even een emmer voor me?) Mooi liedje wel. Sterke tekst ook. Gewoon simpel en raak. Had zowel door een liberaal als een socialist geschreven kunnen zijn. Misschien wel door beide. Het gaat ons allemaal aan. (Helaas!)
Dat VBO B-onderwijs is helemaal zo slecht nog niet. ;-)
Volkomen juist!
@MickeyGouda | 17-03-20 | 07:57: Bakkie koffie dan maar?
Kolere, al die complotgekkies van jaren geleden over vrijheidsbeperkende maatregelen voor de complete bevolking. Als ze mij straks gaan chippen om mijn temperatuur in de gaten te houden, ga ik eens dieper graver in wat die complotgekkies nog meer vertelden..
Yip, het kan verkeren.
Uitsluitend het vaccin voor de NL burger met een chip.
Leuk weetje: "Kolere" is een verbastering van Cholera.
Wellicht schelden we over een tijdje met "Carone".
Verpleeghuis "De Rembrandt" (Zorgwaard) in Oud-Beijerland sinds maandagmiddag hermetisch afgesloten. Maatregel voorlopig ingesteld t/m 6 april. De ouwetjes krijgen geen bezoek meer...
Nou dan maar een poosje geen bezoek waardoor de kans groter wordt dat ze in leven blijven.
@Lupuslupus | 17-03-20 | 08:13: Da's voor een deel waar. Maar ik houd er in het achterhoofd ook rekening mee dat ik daar mijn vader zaterdag voor het laatst heb gezien, bedoelde ik te zeggen...
@Yrrab | 17-03-20 | 08:34: Ja dat is inderdaad een vreselijke gedachte maar goede kans dat u uw vader juist door deze maatregel levend/gezond en wel terugziet. Ik hoop het met u. Mijn ouders zijn er niet meer maar ik zou mij geen raad weten van de zorgen als het wel zo was. Dus ik begrijp u volkomen en wens u en uw vader heel erg veel sterkte!
@Lupuslupus | 17-03-20 | 08:47: Dank u wel!
Rutte & RIVM: we gaan gecontroleerd groepsimmuniteit opbouwen!
MedischSpecialist in Terzake: ik zie patiënten tussen dr 30 en 50 jaar zonder medische voorgeschiedenis met levensbedreigende ademhalingsproblemen. youtu.be/Zy0tKwYVBRU
Ja, beetje erg in tegenspraak. Ik weet niet waar het RIVM gegevens vandaan halen, waar het beleid op gebaseerd is, want kloppen doet het niet.
@Wim Venijn | 17-03-20 | 07:48: het RiVM spreekt zichzelf al 2 maanden tegen, dit zei een mevrouw(bron Elsevier):
14 februari
‘Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19.’
Groepsimmuniteit tegen de leugens van Rutte heeft ook niet gewerkt.
@grindbak | 17-03-20 | 07:51:
Lijkt mij niet dat ze in controle zijn. Foutieve informatie, verkeerde maatregelen. En dat clubje sufferds vertrouw je toe om heel Nederland te laten besmetten met een onbekend virus.
Na al deze miskleuns, onmiddellijk het zooitje ongeregeld de laan uit sturen.
Niemand die het over eventuele mutaties of herbesmetting durft te hebben natuurlijk.
Ik ben al op weg om Franse kaasjes, stokbrood en Beaujolais te hamsteren
ik mis de wijn. monsieur
Wees snel want anders drinkt u binnenkort nog enkel de slobberwijn van uw supermarkt.
En dit is de reden dat je wat extra in huis moet hebben.
Corona is de natte droom van iedere dictator, dat zie je nu in optima forma. De nauwelijks legale linkse voormannen van Italië en Spanje voorop!
Je hebt het door.
Nous sommes en guerre. Heeft ie een paar herhaald gisteren.
Grappig dat zowel Rutte als Macron in de ogen van veel mensen het verkeerd doen, willen we een complete lockdown of niet?
Niemand weet wat de 'juiste" oplossing is dat maakt angstig
@Petroselinum crispum | 17-03-20 | 07:32: precies daarom vind ik de kritiek op Rutte veel te makkelijk, ben het heel vaak met de man oneens maar denk dat ze oprecht proberen het beste te doen en een balans te vinden waarbij we onze economie niet totaal wegjorissen.
@hoevenpe | 17-03-20 | 07:34: de economie gaat toch wel naar de kloten, kun je beter voor totalen volkischer gezundheid gaan.
Wat ik wilde was dat we goed hadden gekeken naar landen waar ze effectief verspreiding tegen gingen. 6 weken geleden al.
Nu inmiddels heel het land is besmet, ontkom je er niet aan om het land op slot te gooien. Maar dan wel onder voorwaarden, zodat het effectief is én teruggedraaid wordt zodra het niet meer hoeft.
Dus geen vluchten meer, grenzen dicht, asielbeleid opschorten, gelijke behandeling van alle burgers niet alleen de brave autochtone nederlander, actieve controle van het verbod in elke wijk. En tegelijkertijd, fors opschalen van IC bedden, personeelwerving endergelijke, opstarten eigen produktie mondkapjes, testkits en overigen.
Daarnaast een marshalplan voor ondernemend Nederland. Laat die 120 miljard die we elke maand bijdrukken in de EU maar eens direct naar de burger vloeien.
Ik ben het eens met Rutte en het RIVM (dekking zoekt)
@OudeNederlander | 17-03-20 | 07:42: ook zonder politiestaat zal het meeste daarvan wel gebeuren, probleem met het Wuhan scenario is dat we geen Noord-Korea zijn en zelfs als we over een paar weken de boel onder controle krijgen de hele shit overnieuw begint zodra één persoon met het virus op Utrecht CS loopt.
@OudeNederlander | 17-03-20 | 07:42:
Dit is waarom ik zo hang aan het oude Nederland.
@hoevenpe | 17-03-20 | 07:45: Ik heb het niet over een paar weken. Dit gaat nu maanden duren.
We hebben geen testkits, of genoeg. Zonder dat heeft een lock down alleen zin om tijd mee te winnen.
Maar na die lock down, er hoeft er maar eentje besmet te zijn, en het circus begint opnieuw.
@ Mickey : Dat van de mazelen, pokken, bof, rode hond, typhus, pest ?
@LucaBrasi | 17-03-20 | 08:03: Behalve de typhus en de pest was het echt niet zo dramatisch als u doet voorkomen. Wij - 6 kinderen - hebben de mazelen, rode hond, de bof en slijmhoest (heet tegenwoordig anders) gekregen zonder nadelige gevolgen. De enige die in die periode op haar tandvlees liep was mijn moedertje.
Maar maar dat is wat veel reaguurders willen voor Nederland.
Bijzonder, voorheen vertrouwde vrijwel niemand politici maar nu wordt ze in handen gelegd, ze smeken erom, hetgeen een politicus voorheen alleen maar van Kon dromen. Sheeple.
Angst doet gekke dingen met mensen
@piet12345 | 17-03-20 | 07:31: ja wie vertrouw jij dan om een pandemie de kop in te drukken? Big business? Of de hamsterende bevolking?
Zonder testkits doe je weinig. De vraag is dan, stel je de hele bevolking bloot aan een onbekend dodelijk virus.
@Sceptische_autist | 17-03-20 | 07:40: probeer het eens met gezond verstand en doe het tegenover gestelde van wat de roverheid wil. Daarom hebben we o.a. GS, nou ja, hoop ik dan maar.
Macronie en Maduro, 2 despoten, 1 met luxe opleiding en 1 met straatvechtersloopbaan, beide net zo erg voor een volk.
Frankrijk en Venuzuela veel sterkte.
youtu.be/2frJ3e0hxPE
Yep. Dit dus.
Macron is een globalist. Die geeft werkelijk geen bal om de fransen, net zoals Rutte geen bal geeft om nederlanders.
De grenzen dicht gooien en je (corrupte) asielbeleid opschorten is nu noodzakelijk. Het had al 4 weken eerder moeten gebeuren, dat wel. Als je dat niet doet heeft dit verbod geen zin, want dan dweil je letterlijk met de kraan open: de brave fransen blijven in huis en de rest gaat verder waar ze gebleven waren.
Rutte met zijn achterlijke groepsimmuniteit. Wat hij eigen wil zeggen is dat economie belangrijker is dan mensenlevens. Hjj gaat over lijken, letterlijk. Ook doet hij alsof de samenleving is op te delen tussen gezonde mensen, en verzwakte mensen /ouderen. Dit is feitelijk onjuist. Ze leven door elkaar heen, in bijvoorbeeld gezinnen. Je kan niet gecontroleerd ‘kiezen’ wie er besmet gaat raken, tenzij je alle risicogroepen compleet isloleert, wat praktisch onmogelijk is. Dus Rutte wil ongeveer 50 tot 60 procent van de bevolking besmet laten raken, koppel daaraan een mortaliteitsgraad van 1 tot 2 procent en je komt op ongeveen 60.000 tot 150.000 doden. Staat gelijk aan genocide
Rutte is maar voor 1 zaak bang. Dat de shell en Unilever geen winst meer maken. Het klootjesvolk dat dat betaald kan hem eigenlijk niets schelen.
Precies dat.
Ik snap echt niet dat het gros van de bevolking dat geintje gisteren een geweldige toespraak vinde. Dir groepsimmuniteit is zowat het domste idee ooit en kost jaren om voor elkaar te krijgen. Geen enkel land, behalve Engeland, doet zoiets doms en kiest wel voor een grote aanpak. Maar nee, Nederland weet het beter en is stronteigenwijs. Ik hoop dat Geenstijl even flink veel artikelen gaat schrijven over dit stomme immuniteitsverhaal zodat het vroeg of laat eens verder doordringt wat een idioterie dat is.
@Ome_BW | 17-03-20 | 07:18: wat een kansloze reactie... uiteindelijk hebben we eerder als wereldbevolking immuniteit moeten opbouwen tegen nieuwe soorten virussen, bijv de Spaanse Griep wat toen ook een nieuwe type griep was. Het verhaal klopt en ja hier gaat tijd overheen en ja dit gaat ten koste van levens en nee veel anders kunnen we niet doen totdat er een vaccin beschikbaar is en dan is het nog maar de vraag of het virus in de tussentijd niet zodanig gemuteerd is dat het vaccin geen werking heeft... Anyway, bijzondere tijden, dat wel.
@oh no | 17-03-20 | 07:25: Er zijn diverse ziektes waar we nooit immuniteit voor hebben opgebouwd. Dit is een nieuw virus en we gaan nu gokken met 17 miljoen mensen dat het deze keer gaat lukken. Terwijl we bij andere landen hebben gezien dat het ook anders kan.
Maar de wil ontbrak, want andere belangen.
Wij gaan ook naar lockdown toe, vooral omdat veel mensen lekker blijven doen alsof er niets aan de hand is. Was gisteren bij de Hornbach en het leek wel alsof heel Nederland tegelijk de badkamer moest verbouwen de komende drie weken...
@oh no | 17-03-20 | 07:25: Lees eens verder dan Facebook. Werkelijk de hele wereld vindt het een slecht idee, en voor goede redenen. Gelukkig hebben wij het RIVM die het beter weet.
@oh no | 17-03-20 | 07:25: Veel anders kunnen we niet doen? Jij leeft toch niet in een grot neem ik aan? Krijg je wel mee hoe ze in Azië met dit virus dealen? Weet jij al dat de WHO die aanpak aanbeveelt aan alle landen? Dat Nederland jaren lang heeft bezuinigd op de zorg en binnenkort een tekort aan IC bedden krijgt is ook Rutte zijn schuld trouwens
@hoevenpe | 17-03-20 | 07:31:
U was een van die mensen.
@Jackanders | 17-03-20 | 07:46: Klopt, beetje lastig om de kraan drie weken te laten lekken. Had echter niet verwacht dat men ook bij de bouwmarkt aan het hamsteren staat.
Pia van de ddr666 zit te soppen op haar stoel. Wat een groot aantal potentiële doners! Kan ze straks pakhuizen vol opslaan met organen
Denk dat organen onbruikbaar zijn na dit virus?.
@All_Anonymous | 17-03-20 | 07:09: Pia denkt dat ze die wel even kan schoon schrob-jetten.
Zo kiest ieder land voor een andere strategie. Dat geeft ons weinig kans die herd-immunity te bereiken. Is ook de vraag of het de juiste aanpak is. Ik zou zeggen een lockdown van alle risicolopers, ouderen, zware rokers en zieken, totdat een virusremmer en/of een vaccin beschikbaar is. Ondertussen lage risico patiënten zoals mensen onder de veertig die niet roken de economie draaiend laten houden.
Overigens komisch dat deze ziekte in Zuid Afrika de "boomer-disease" wordt genoemd.
En een algeheel verbod op houtstook in woonwijken, fijnstof en andere rotzooi gaan niet samen met deze longziekte.
Ieder land neemt een andere strategie, maar niemand neemt de strategie die wij volgen, omdat het de slechtste optie is. Ze komen hier ook echt heel snel op terug, alhoewel, levens tellen hier blijkbaar niet zo.
@Boogschuttertje | 17-03-20 | 07:34: hoezo de slechtste optie? Jij bent deskundige publieke gezondheid? Deskundige veiligheid? Deskundige economie? Complete land Lock down is de makkelijkste weg en veel.makkelijker uit te voeren en te handhaven dan gedeeltelijk gesloten. Kudo's en respect voor Rutte dat hij zijn hoofd koel houdt en niet de makkelijkste weg kiest. Maar deze optie. Die man is een bekwaam risicomanager. En nee, ik heb niks met de VVD.
In al het gepolder zie ik hele praktische oplossingen ontstaan die voor de samenleving als geheel goed uitpakken. Helaas net als met klimaat, overheerst hier ook weer de paniekzaaierij. Jammer is dat.
@Gazelle | 17-03-20 | 07:47: Geen medisch specialist, wel wel do tor en Risicomanager. Maar daar gaat het niet om. Ik kan namelijk lezen. Ook specialistische artikelen. Ook kranten, ook social media en alle andere informatiebronnen. Zonder specialist te zijn is het niet heel moeilijk om te vinden dat alle specialisten (ik kan bijna geen voorstanders vinden) dit een onverstandige maatregel vinden door de onmogelijkheid van de uitvoer van de strategie, de grote aannames dat we immuun worden (wat bij ziektes nooit gebeurd, waarom nu wel), de agressiviteit van verspreiding, de beperkte bedden waardoor de curve veel te plat gehouden moet worden, wat niet realistisch is, etc etc. Daarnaast nog de aanname dat de jongeren een beetje ziek worden en dan immuun worden. In deze draad staat een link naar VRT (België) die dat even netjes ontkracht. Kortom, ongeacht jouw argumenten voor economie etc, dit is een slechte strategie en zal niet lang houdbaar zijn.
Een onzichtbaar dingetje in de lucht en het hele kaartenhuis dondert in elkaar.
Rutte gooit een heel volk voor de bus en dan nóg zijn er mensen die hem "de beste naoorlogse premier" noemen. Alles rond corona is hallucinant.
Uw voorstel is iedereen in complete lock-down en dan hopen dat het virus gewoon verdwijnt?
@koeberg | 17-03-20 | 06:49:
Een paar weken doorbijten heeft de Chinezen voor veel erger bespaard. Hier zitten de kapperszaken en nagelstudio's potdorie nog gewoon vol, dus: ja.
@koeberg | 17-03-20 | 06:49: In China schijnt het toch echt te werken.
@koeberg | 17-03-20 | 06:49: Dat is niet eerlijk van mij dat ik ga invullen. Excuses.
Laat ik het anders stellen. Stel we maken u vandaag minister president. Hoe gaat u de crisis aanpakken?
Oh, je had al geantwoord..
Vertel, wat het een betere benadering?
Overigens heb je als bonus bij deze ziekte al je zin gekregen, de grenzen zijn dicht gegaan voor asielzoekers. Wat wens je nog meer?
Tegen beter weten in toch ff dwdd de nabeschouwing aan kijken.. man man man... Rutte super, NOS super, iedereen super... hamsteren? Gebeurt toch niet, iedereen helpt elkaar, straten zijn leeg etc etc... dit moet toch gescript zijn?
@Beste_Landgenoten | 17-03-20 | 06:56:
Het is grappig, BL: zelf stel je hierboven een maatregel voor die voorbij gaat aan die Van Rutte, omdat je twijfelt of 'herd immunity' gaat werken. Als ik mijn vraagtekens bij Rutte's PvA uit, kom je weer met een stukje 'gaslighting'. Niet dat ik er van wakker lig hoor, maar zou je een man datzelfde geintje flikken?
@koeberg | 17-03-20 | 06:54:
De beste stuurlui staan uiteraard aan wal, maar 'mijn' pakket met preventieve maatregelen zou zes weken geleden zijn ingegaan. Nu kan er alleen nog maar worden gekozen uit kwaden.
@ed.. | 17-03-20 | 06:57: precies.
Bij RTL4 een speech duid jongetje die zijn eigen speech duidelijk al op papier had staan.
Niets anders dan lof, lof, lof voor Rutte en het ' verstandige' besluit.
Eng en bizar.
@Ben Adam | 17-03-20 | 07:19:
Als de Nederlander niet meer kan reizen naar Noord-Korea, dan haalt hij Noord-Korea naar Nederland? (minus de bijbehorende zelfdiscipline uiteraard).
@ed.. | 17-03-20 | 06:57:
Bedankt voor de 'niet kijken'-tip. Het afscheid van dit programma kwam nét iets te laat. ;-)
@ed.. | 17-03-20 | 06:57: Allemaal Deug ZZP'ers, wiens brood men eet....
Nederland gaat zelf schreeuwen om land op slot te doen.
www.sciencemag.org/news/2020/03/china...
Da's een erg nuttig en informatief artikel.
Dezelfde mensen die Macron verwijten wat ze Rutte verwijten niet te doen: zucht.
Tja dat is zo beetje het standaard profiel van een reaguurder
Volgens Rutte krijgt de helft van de bevolking corona. In China zijn daarentegen ruim 80000 mensen geregistreerd als besmet. Wat lult die Rutte nu dan!
Minimaal 60 % katja. Zonder garantie op immuniteit, want dat weten ze nog niet.
Het is dus in China maar de vraag of ze niet een tweede keer een uitbraak krijgen binnenkort. Positief nieuws is desondanks dat het virus daar tot staan lijkt gebracht, voorlopig.
@Beste_Landgenoten | 17-03-20 | 06:57: Dat gaat wel lukken ja als je deuren dichtlast en timmert.
Wij op GS geloven opeens de Chinese cijfers??
@Petroselinum crispum | 17-03-20 | 07:31: Ik heb ze vanaf het begin niet geloofd want wel de filmpjes gezien. O.a. waar de lijken - netjes ingepakt - gewoon in de straten liggen om opgehaald te worden. De dichtgelaste deuren, de mensen die hevig vechtend voor hun leven uit hun huis gesleurd werden, het telefoongesprek van een uitgeputte crematorium medewerker, de 40 mobiele crematoria die naar Wuhan gestuurd werden enz. Nee ik geloof niets van die Chinese cijfers.
Als VVD-ers en nep-christenen van het CDA de passie gaan prediken, boer pas op je kippen. En die nep-intellectuelen van DWDD kunt u wat mij betreft gewoon met een brandspuit afkoelen. Er is ineens 90 miljard beschikbaar bij die gierigaards.
En wat betreft die Fransen. Die hakten in de 50-ger jaren bij 1000-den de koppen af van opstandelingen in Noord-Afrika (Algerije enz). En Nederlandse militairen van rond de 90 jaar worden hier openlijk voor gek gezet. Wilt u militair worden in dit land? U bent niet goed bij uw hoofd. Stuur al die vrouwen in dit land maar met een grote trommel naar het Poetinland. En al die miljarden gaan we echt allemaal ZELF terugbetalen. Poppenkast !!!
Ik hoor helemaal niets vanuit Rusland en van Poetin trouwens?
In Rusland gaat dit onder de radar. Zoals je wellicht weet verzwijgt dat land eerst alle negatief nieuws tot het niet meer kan. Dan zal vervolgens Poetin het buitenland de schuld geven of verantwoordelijken ontslaan.
@Beste_Landgenoten | 17-03-20 | 06:59: Rusland was het eerste land dat zijn grenzen dicht gooide. Maar dat is u natuurlijk ontgaan.
@Beste_Landgenoten | 17-03-20 | 06:59:
Ja want verantwoordelijken moet je niet ontslaan natuurlijk (wachtgeldregeling?), laat die Bruins ook maar wat aanklooien met z'n lockdown. Dat had een maand geleden moeten gebeuren. Er zijn iets van 68 besmettingen daar. Net op tijd de zuidgrens met China dichtgegooid.
@Lupuslupus | 17-03-20 | 07:44: Alleen grenzen dicht met China en een paar Europese landen dan. Vanuit zowat de hele wereld kun je nog naar Moskou vliegen.
Wanneer kost een liter benzine nu 1 euro ?
Als het 100% uit accijns bestaat.
Hahaha, inderdaad.
Kreeg net appje binnen:
Dat Rutte zojuist op tv zegt dat we het virus allemaal krijgen stelt me gerust. We hebben nog nooit iets gekregen wat Rutte heeft beloofd..
Goed nieuws.
Haha
LOL.
Hahaha
Laten we nu niet doen alsof alle Gele Hesjes ' boze burgers' zijn.
Rutte lijkt wel mijn ex:
De ene dag dit beweren zeggen. De volgende dag met eenzelfde volharding beweren dat zij dat niet heeft gezegd en mij niet laat uitpraten met het argument dat zij niet mag uitpraten. En dan is zij ook nogal rechts qua stemmen. Am i confused????
Is gewoon een vrouw. Moet je niet proberen te begrijpen. Verspilling van lucht en speeksel.
Oestrogeen is de brandstof voor borderline...
Koop die apparaatjes die in het artikel dat Plap | 17-03-20 | 01:49 | neerzette om je zuurstof in je bloed te testen, zuurstofsaturaties apparaatjes.
Ze kosten een paar tientjes maar blijkbaar kun je zelf al testen hoe je ervoor staat. www.bol.com/nl/p/jumper-zuurstof-satu...
Nogmaals de link naar het zeer verontrustend artikel van de Belgische staatstelevisie: www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/16/spoed...
Leuk, dezelfde voor minder dan de helft, gratis verzonden bij Ali.
Mijn dochter heeft twee keer een halve week in het ziekenhuis gelegen met een saturatie van ruim onder de 90. Dan ga je heel veel op dat schermpje kijken. Heel veel vernevelen. Totdat het weer richting de 100 gaat. Deze apparaatjes zijn echt waardevol. Dat kan je niet op gevoel doen.
Gister zei mijn dochter (11 jaar): "Pap, ik ben een risicogroep he? Ik moet het echt niet krijgen." Aangrijpend.
Maar waar koop je een fles zuurstof etc. ?
Met de meter kan je alleen zien dat je dood gaat!
@NatNiks | 17-03-20 | 03:01: Hier bijvoorbeeld:
sybshop.nl/catalogsearch/result/?q=Zu...
Kan bij elke tent met lasbenodigheden.
@Lafayette | 17-03-20 | 02:49:
Mijn moeder, die gisteren jarig zou zijn ware het niet dat ze overleed aan COPD enkele jaren geleden, had ook zo'n apparaatje. Heb het zelf ook regelmatig gemeten als kettingroker en het houdt je wel alert.
Ga toch eens kijken waar het ding is gebleven, als dit inderdaad een goede zelftest is dan kunnen we veel zelf ontdekken.
Ik was ook een week ziek, ik dacht gewone griep en verkoudheid. Na me 2 dagen goed gevoeld te hebben komt het gewoon weer terug en nu met hoesten en benauwdheid. Kutzooi
Dank voor de link. Duidelijk verhaal.
Macron vreest voor het leven van zijn vrouw(82).
LOL, ze moet in quarantaine zodat Macron langs gaat bij jongere Françaises.
Ik zit nu al 10 uur achter elkaar naar C-nieuws te luisteren en te kijken.
Het grote voordeel is dat je de SJW's niet meer hoort en ziet.
Stel je voor een weeklang geen berichten over drama-queen Sylvana Simons.
Een paar weken geen aandacht aan de adepten van fraude-boekschrijver Gloria Wekker.
Jij ook gaat er aan Jan.
Je komt met Sylvana in de hemel en dan?
Dat kan nooit de hemel zijn.
Als Rutte hier hetzelfde doet dan krijgt ie mot.
Rutte doet helemaal niets, het hele zaakje gaat instorten en men probeert het te keren door een goed nieuws show van de NPO en RTL. Niemand trapt erin.
Wanneer komt er weer een Corona update ?
Hoe noemen ze dat complex ook alweer, als je een klein pieletje hebt en een grote bek?
Rutte ? Of toch Napoleon complex ?
Ruttisme
@sprietatoom | 17-03-20 | 02:11: great minds....
@Olleke | 17-03-20 | 02:12:
Yep.
Mr_Natural | 17-03-20 | 02:10,
Bad - Casey | 17-03-20 | 01:21
Oeidipus of iets in die aard.
Aanstelleruttes
morgen toch maar een lading afbakbroodjes in huis halen!
Wel even kijken of er geen schimmel in zit. Komt best vaak voor.
Als ik naar Spanje rij, sla ik Frankrijk altijd over.
Goed verhaal.
Druk nu eens wat minder vaak op enter.
Dat leest een stuk fijner.
Ok doei.
Ik heb het 3x keer gelezen. Snap er niets van, maar ben wel onder de indruk.
Roemenië is in lockdown
Azoren, prachtig daar.
Roemenië, ja daar wil je nu vast komen te zitten met corona!
Ach, Apple mag een deel vd schade betalen.
1,1 miljard euro, als het aan de Fransen ligt.
Weet je, we hebben hier al sores genoeg aan ons hoofd, om ons druk te maken over dat godvergeten kudtFrankrijk.
Een land waar de kakkerlakken over je voeten lopen, tijdens het in een gat schijten, is geen beschaafd land.
De natuur is prachtig, daar is alles mee gezegd.
Waar is Plastic Bertrand als je hem nodig hebt?
Heb ik nog LIVE gezien. Op de camping vlakbij Saint Nicolas de la Grave ... als ik het me goed herinner. Toffe avond gehad.
@Usumani | 17-03-20 | 02:03:
Ik ben jaloers.
Ik moest plots aan Rubberen Robbie denken.
Ter info.
PB is een Waal. Heeft nooit of te nooit dat nummer gezongen. Altijd geplaybackt net als de rest van zijn repertoire. De echte zanger van alles was Louis Deprijck.
Pure oplichterij dus.
En ja, ik mocht dat nummer wel toen, kon je lekker mee uit de bol gaan.
Toen ik dit las ietwat 10 jaar terug, is de single die ik had in het huisvuil verdwenen en de mp3 verwijderd.
What ever happened to France.
And rock and roll.
m.youtube.com/watch?v=jdTmk-YyUKg#
En dit is echt bijzonder zorgwekkend www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/16/spoed...
Weet u wat nog zorgwekkender is? Dat er mensen zijn die bewust op zoek gaan naar dingen om zich zorgen over te maken.
Inderdaad, signalen uit het veld, uit de praktijk daar hebben we wat aan.
Geen propaganda avond voor Rutte, omdat hij het economisch niet meer gaat redden.
@Wc-kip | 17-03-20 | 01:54:
Dit is gewoon de NPO van België die dat schrijft, geen obscuur blaadje.
Wat dan? Jongeren kunnen longontsteking krijgen. Is altijd al zo geweest. Ze herstellen ervan, wat deze doc ook zegt. En het wordt vooral sensationeel gebracht . Elke ziekte kan ook jongeren treffen. Niks raars aan. Verder geen aantallen, maar de dreigende toon insinueert dat er heel veel zijn. Terwijl het er zomaar 2 op het totaal kunnen zijn.
Nee hoor, dit is Greta Thurnbergs all over again. Angst, paniek, we gaan eraan.
Ook het dodenaantal in Italië is niet extreem hoog, zeker niet gezien samenstelling van de populatie. En in mbt de overledenen betreft het bespoediging van de dood, het leven wordt een paar weken verkort. Ook niks dramatisch aan.
Binnen een week hebben we hier dezelfde situatie, let maar op
Spreken we dan allemaal Frans? Getver!
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:49:
Ça va sans dire!
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:49: neen. Coranees
Langs de snelweg in een gat schijten?
Getver!
Ben ik de enige in nederland die rekenen kan?
50% besmetting is 9 miljoen mensen, 5% daarvan aan de IC beademing is 450.000 mensen.
Aantal vrije beschikbare IC bedden is 400.
Gemiddeld twee tot drie weken bed nodig,
450.000 mensen , 3 weken, 400 bedden.......
Ja, want die 9 miljoen mensen zijn pats boem direct allemaal tegelijk besmet. We gaan allemaal deaud enzo enzo.
@Wc-kip | 17-03-20 | 01:46:
Zo is het wel, ja. We gaan eraan, kip.
Sjuul is een rekenwonder.
Aantal geteste besmettingen in Nederland is op dit moment 1400 x 20 = 28 000 werkelijk aantal besmettingen dus 0.2% tot 0.4% heeft IC beademing nodig. (aantal kritieke gevallen)
In de piek over 3 maanden zullen niet alle 9 miljoen mensen tegelijk besmet zijn.
4 000 000 x 0.004 = 16 000
4 000 000 x 0.002 = 8000
Denk dat Rutte hier op gokt en dan nu als de wiedeweerga IC bedjes in elkaar gaat timmeren.
@highpotential | 17-03-20 | 01:58: Dat mogen we hopen.
Hé Sjuul, jij was toch de rekendocent van Jesse Klaver?
Nee, zomaar.... laat maar.
Volgens mij moest er minimaal 60 % bemest worden.
7 tot 9 miljoen gedurende anderhalf jaar in 2 a 3 golven. Of in lockdown voor 2 jaar. Hoe dan ook gaan er veel mensen sterven. Vraag is kunnen we dat uitspreiden of hebben we massagraven nodig.
@highpotential | 17-03-20 | 01:58: en daarom is 8% van de besmette italianen al dood. Sterkte !
@Wc-kip | 17-03-20 | 01:46: 400 bedden die 3 weken besmet zijn. Over hoeveel weken wil je besmetting van 9 miljoen mensen uitsmeren?
Er zijn vele Fransen die 365 dagen per jaar staken en nu mogen ze de deur niet meer uit om te verkondigen dat ze staken.
Dat is discriminatie en een schending van hun mensenrechten.
Wat een kutvolk is dat Franse volk maar om dit soort opmerkingen gaan de Fransen weer staken.
Jan, ik ben ook geen fan van de Fransen.
Maar ga niet doen of de meeste Fransen staken.
Ja, veel wel.
Maar ik heb ze niet al te hoog.
Sterker nog, ik heb een hekel aan Fransen. Best wel.
Heb er niks mee.
@HoerieHarry | 17-03-20 | 01:42:
Zoals in de muppet show over Fransen:
That was wonderful
Bravo
I loved that
That was great
It was pretty good
Well it wasn’t bad
There were parts that weren’t very good though
It could have a lot better
I didn’t like it
It was pretty terrible
It was bad
It was awful
Get them away!
BOEHHHH
Frankrijk, prachtig land. Jammer dat er Fransen wonen.
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:48:
Roep ik al vanaf mn 12 de.
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:48,
Mee eens.
Typisch voor Macron om erbij te vermelden dat het erom gaat dat de Fransen "verantwoordelijk gedrag" moeten tonen. Heel vervelend en vermoeiend om een pedagogisch werker als president te hebben of als belangrijk Europees leider.
Politiestaat? Denemarken neemt, in NLse ogen natuurlijk, een draconische wet aan: Dwanginenting
"Denmark rushes through emergency coronavirus law"
www.thelocal.dk/20200313/denmark-pass...
Voior het geval dat er een medicijn is en er mensen zijn die niet ingeënt willen worden.
Mogen we dat hier ook aub? Evocatus
.
Oude van dagen moet je niet dwingen, anti-vaxxers wel want die anti-vaxxers zijn obscurantistische warhoofden met gehersenspoelde kinderen.
@Jan Dribbel | 17-03-20 | 01:39:
Ben zelf een "oude van dagen", maar ik begrijp en respecteer uw opmerking. Veel oudjes zijn gezagsgetrouw, dus het zal meevallen.
Hoop ik dan maar. Evocatus
.
@Evocatus | 17-03-20 | 02:06:
Evocatus: ik ben ook een oudje, een 65+ plusser.
@Jan Dribbel | 17-03-20 | 02:21: En ik een 70+ plusser maar zeker niet gezagsgetrouw. "Gezagsgetrouw" wat is dat eigenlijk, wie heeft dat uitgevonden? Trouw naar het "gezag", die kliek die willens en wetens x op x je leeg trekt?
Tot maart 2021. Wow. Dit is een soort van Wvggz, maar dan voor de algehele gezondheid. Krijg toch creepy gevoelens bij alle noodwetten die er doorheen worden gejast. Waar gaat dit toe leiden? Waar stoot dit? Hoe stopt dit?
Je bent niet goed wijs. Ik wil niet ingeent worden met een middel wat de deur uit wordt gerusht en zeker niet verplicht. Maar als jij je als proefkonijn wil aanmelden, be my guest.
@OudeNederlander | 17-03-20 | 06:55: Prima hoor, dan mag men je deur en ramen op slot zetten. Eten schuiven we wel naar binnen.
Dan kan je dus ook ineens niet meer naar de winkel voor 2 weken, en maar schelden op de mensen die wel zo slim waren om genoeg voorraad te halen.
Eventjes de link doorlezen, knul
''Er wordt een uitzondering gemaakt voor mensen die naar hun werk of naar een arts gaan. Boodschappen doen blijft ook toegestaan. Maar wie om deze redenen de straat op wil, moet daarvoor wel een speciaal formulier hebben. Dat is te downloaden op sites van de Franse overheid.''
Goed, er zal wel een paar voorwaarden achter zitten maar soit
@Wc-kip | 17-03-20 | 01:41: Valt wiet scoren ook onder boodschappen doen? Ik vraag dit voor.... een reaguurder, (@Gulliver).
@lezeres | 17-03-20 | 01:55: wat lief.
Dit is dus het ware gezicht van onversneden fascisme. Eén of ander flutvirusje dat in 3 maanden tijd wel 7000 doden heeft veroorzaakt op een bevolking van 7,8 miljard (0,0001% van de wereldbevolking) gebruiken om de totale controle over te nemen terwijl volgzame lemmingen om het hardst schreeuwen om extremere maatregelen en sterke leiders.
Waar haalt de overheid in godsnaam eigenlijk het recht vandaan om te bepalen waar jij gaat en staat? Of hoe jij je nering bedrijft? Met wie jij handel drijft? Waar en wanneer jij met wie contact hebt? en die je om ausweis und papieren vraagt zodra je de deur van je huis achter je dichttrekt.
Een overheid die regeert per decreet, verkiezingen uitstelt en tegenspraak met politiegeweld beantwoordt,
Antiquerulant | 17-03-20 | 01:32,
Dat noemt men " Noodwet".
Het gevaar schuilt er idd in, dat sommige machtshebbers daar misbruik van gaan maken.
Beste Aniquerulant,
En wat is uw (libertarische) oplossing?
Mag ik horen, Evocatus
PS
Merkwaardige definitie van fascisme.
"Of hoe jij je nering bedrijft? Met wie jij handel drijft?"
Het crimineel tuigh dat mensen nu probeert op te lichten met onbetrouwbare webstekken, mag van mij (letterlijk) geruimd worden.
.
@Bad - Casey | 17-03-20 | 01:36:
En welke NLse machtshebbers heeft u op het oog?
Bij voorbaat dank voor uw inzicht. Evocatus
.
@Evocatus | 17-03-20 | 01:40:
Oplossing? Voor welk probleem? Het enige probleem is dat er wat capaciteitsproblemen op de intensive cares zijn 1150 bedden op eeen bevolking van 17,4 miljoen. Probeer het aantal plekken daar wat uit te breiden en laat de rest van de samenleving lekker met rust.
@Evocatus | 17-03-20 | 01:4,
Ik doelde niet echt op de Nederlandse, maar meer in het algemeen en daar zijn voorbeelden van te over, u bent leerkracht geweest ( als ik u schrijfsels hier goed heb gevolgd/begrepen ?), dus ik hoef u daarom niet uit te leggen wie dat kunnen zijn of zijn geweest.
Ik ga een Wiskundeleraar ook niet vertellen welke formules er bestaan.
@Antiquerulant | 17-03-20 | 01:44:
Tuurlijk joh! Meer bedden is geen probleem.
Maar waar haal je de artsen,verplegers en beademingsapparatuur vandaan?
Ooit over nagedacht?
@Bad - Casey | 17-03-20 | 01:57:
Nee, 8-)) ik begrijp u en weet maar al te goed hoe het mis kan gaan. Zit toevallig weer tot de oren in de Chinese geschiedenis. Mao, nou dan weet u het wel.
Denk dat het in NL wel mee zal vallen, want de poldertruuk is heel sterk. Ook nu weer vallen we er op terug. Overlegcultuur brengt deze maatregelen voort. M.i. soms te zwak en te laat, maar ben ook maar eenvoudige boeruhlul,
(Doorpakken, zijn we in NL niet zo goed in. Bijv. de MH17-plaats had onmiddellijk door onze troepen veilig gesteld moeten worden. Cordon NLers er omheen, van ... we laten niet met onze mensen sollen.)
We doen het er maar mee. Evocatus
.
Ik zou het met je eens zijn als er niets was om te beschermen. Het is een duivels dilemma. De Libertariër in me roept: laat maar lekker gaan, die kuch, en over een maandje of wat zien we wel wie er nog leeft. Laat de overheid zich nergens mee bemoeien.
Maar het probleem is een beetje dat de overheid zich al overal mee bemoeit, inclusief de gezondheidszorg en de samenleving is gebouwd met een door de overheid geïnstitutionaliseerde eerstelijnszorg, ziekenhuiszorg en ziektekostenverzekering. Het is een gebouw wat van mij ook in elkaar mag donderen, maar het is wel wat we nu hebben en dreigt onder de voet gelopen te worden. Hoeveel slachtoffers er wereldwijd vallen en wat het sterftecijfers relatief is doet er geen reet toe. Is onbelangrijk. Het belangrijkste cijfer is het aantal ziektegevallen dat het zorgsysteem aan kan. Dat is het enige cijfer dat telt.
Kijkend naar China, naar Italië, naar Spanje, hoe het virus daar huishoudt, dan kun twee dingen doen: niks met als gevolg dat de hele samenleving binnen 2 weken instort, of alles, met als gevolg dat iedereen die de komende maanden ziek worst ook de zorg kan krijgen waar hij/zij/xe recht op heeft omdat er jarenlang premie is betaald voor een verzekering in het geval dat...
Dat is mijn afweging. Ik heb 20 jaar premie betaald zonder ooit naar een dokter te zijn geweest. Als ik dan ziek word, dan wil ik ook de best beschikbare zorg. Is redelijk toch? Als dat dan toevallig Corona is en verdrink in longvocht, wil ik ook een IC bed. Dus dan wil ik ook dat die beschikbaar is.
Heel egoïstisch, maar goed... utilitaristisch gedacht: Om dat te kunnen garanderen, moet een verwoestend virus dus zodanig worden ingedamd dat die zorg ook leverbaar is. Dat betekent dat je het niet kunt laten woekeren, want dan is die zorg er binnen 2 weken niet en moet je gewoon thuis sterven met een huppelkutje van thuiszorg die je zuurstofflesje elke 12 uur ververst maar niet meer kan doen, en niet meer mag doen. En je mag hopen dat de huisarts dan dagelijks 2 minuten voor je heeft.
Daar heb ik geen ++ ziektekostenverzekering voor. Jij wel?
Dus, als je dat scenario niet wilt moet de samenleving wel op slot zodat het virus zo traag mogelijk door de populatie verspreid wordt. Zodat er voor jou ook een IC bed is, met een arts stand-by en alle mogelijkheden om je in leven te houden.
Daarom. En daarom hebben zelfs libertarische/minarchistische mensen ermee ingestemd dat de staat, in uitzonderlijke onvoorziene omstandigheden noodwetten en noodtoestanden kan uitroepen om de bevolking en dus ook het individu te beschermen.
Dat dat niet altijd even goed en verstandig wordt ingezet: eens. Dat je ook kritisch moet blijven: eens. Dat je na de crisis die lui ook moet kunnen wegstemmen: eens.
Maar dat is dus nu niet de grootste zorg. Ik wil dat mijn bejaarde vader een IC bed krijgt als dat nodig is, en mijn familie, en ik wil dat ik er eentje krijg als dat nodig is. De rest van de wereld mag doodvallen, maar dát is mijn zorg: mijzelf en de mijnen.
Je staat er precies zo in als ik.
@Stormageddon | 17-03-20 | 02:37: precies, dank je wel.
Zoals je kunt lezen zijn ook bij mensen die er goed over hebben nagedacht principes best leuk. Maar alleen als het gratis is.
En ja, het zijn exact dezelfde mensen die dan het luidruchtigste protesteren dat overheden allemaal doortrapte samenzweringen in 't volste licht van de dag zijn die om 't hardst roepen om meer en meer draconische maatregelen in (bijna) volmaakte maakbaarheidsovertuiging en vertrouwen in de almacht en alwetendheid van gewezen leiders. Nou prima, lijkt me. Principiële mensen zijn zelden ergens een aanwinst.
Never waste a good crisis.
De overheid heeft gewoon bepaalde bevoegdheden, zeker in nood- of crisissituaties. Dit is geregeld in de wet. Dus dáár haalt de overheid het recht vandaan. Uiteraard stelt de wet ook beperkingen aan deze bevoegdheden en de duur ervan. En uiteraard maken overheden (historisch gezien) ook vaak misbruik van noodsituaties (of fictieve noodsituaties, maar dat lijkt me nu niet het geval toch?) om hun macht en controle te vergroten. Dus moeten we alert blijven hierop? Zeker. Maar dat de overheid bepaalde crisisbevoegdheden heeft is niet per se verkeerd natuurlijk. De overheid heeft ook de verantwoordelijkheid het land en de burgers te beschermen.
@snakedogman | 17-03-20 | 08:10: en in dit laatste zinnetje zit nou net de crux: dat wordt al decennia niet meer gedaan...
Wat een kutartikel. Flikker op met je conspiracy onzin.
Trouwens, het kost wat doden, maar ik denk wel dat de EU naar de kloten is, en dat is ook wat waard.
Laten we hopen dat het die kant opgaat. Dat zou heel goed nieuws zijn.
Nou nee hoor. Die pedanterige juf Von der Leyen gaat nu even een grote bek opzetten om de EU grenzen te sluiten. Met welk mandaat? Hou je muil
blauwe trut. Je kan niks. Jezus, daar wordt er ook een wakker! Even een fijn politiek puntje scoren. Laat iedereen deze charlatannerie nou eens zien! Goddomme wat een clown. Maar, nee hoor we huppelen weer fijn achter de EU-superstaat aan. Zie het nou eens, dombo‘s!
@Masturwasbeert | 17-03-20 | 01:34:
Dat moeten ze niet via de EU regelen, maar via de NAVO. Gewoon bewaking aan de buitengrenzen, met vloot en wel. De binnengrenzen kunnen worden gecontroleerd door onze soldaten, als dat nodig is, en er kan ook moderne technologie voor worden ingezet.
koift oich kemme es komme loisige tzeiten
Kunnen ze van de staking omdat het werken zo gevaarlijk is door Corona even uitrusten, voordat ze weer staken omdat ze niet mochten werken door Corona. Luie tekkels
Geweldig chanson trouwens, waarom horen we nooit meer Franse muziek bij de NPO?
de honden blaffen... | 17-03-20 | 01:26,
Schijnt dat Timmerfrans dat wel even voor u kan gaan doen ( de almachtige, hij die 10.000 talen spreekt, dus Frans zingen (dat zal deze narcist gezien zijn naam ) hem niet algeheel vreemd zijn;).
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:28,
U bent goed op dreef.
@Bad - Casey | 17-03-20 | 01:37:
Wie het laatst lacht, lacht het best.
Je weet nooit wie er het laatst lacht, ik neem geen enkel risico.
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:28:
Dutronc. En die is al oud, toen al.
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:28:
Dank u! Prachtchanson! Evocatus
.
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:40:,
Zo is het, mijn wijlen moeder hield van Chansons.
Mijn reactie is vaak over de gezegde " wie het laatst lacht die lacht het best", zij die het laatst lachen hebben geen gevoel voor humor ;).
Dat laatste was niet op u gericht hoor, ik wilde het gewoon even kwijt, ik motiveer juist uw stelling ;)
Beste de honden blaffen,
Omdat een karavaan van dj's naar school gingen, waar indertijd de facto het Frans de nek was omgedraait. Dat was natuurlijk te moeilijk voor deze figuren, dus haalden ze de Amerikaanse shit en gros naar binnen, want dat konden ze wel een beetje verstaan. Wat je van echt ver haalt, smaakt lekkerder.
Vandaar deze muzikale monocultuur.
Vroeger had je Duitse schlagers, Franse chansons en Italiaanse liederen. Nou was ik nooit zo weg van Duits, wegens WOII-haat, maar Edith Piaf dat was klasse. "Milord", "Je ne regrette rien", etc, etc. Paar draden terug heb ik "Volare" van Domenco Modugno al eens gememoreerd. Willy Alberti, pa van, zong prima in het Italiaans.
Nou, ja, we hebben Mireille Mathieu nog, maar die treed veel op in Rusland. (Tijdens de eindfase van de USSR luisterde men daar vaak naar Franse muziek, zoals bijv. het orkest van Paul Mariat.)
Kom, om bij de tijd te blijven ga ik nu nog even luisteren per koptelefoon naar Little Big "Ga Bananas" Surealistische kunstvideo eigenlijk, kan zo in het Stedelijk.
youtu.be/ADlGkXAz1D0
Geniet u even mee? Evocatus
.
@Evocatus | 17-03-20 | 02:01: Mag ik u even corrigeren betreft Willy Alberti. Het gerucht ging destijds dat mijnheer Alberti helemaal geen Italiaans kon, laat staan zingen.
@watmagjenogwel | 17-03-20 | 02:31:
Hij “kon” alleen Nederlands.
Het wordt interessant om te zien wat er gebeurt als plunderende bendes in Parijs gebruik gaan maken van de situatie.
Waarschijnlijk wordt er dan gelijk met scherp op ze geschoten.
The purge. Ook geNetflixt zeker?
@Rechtsdraaiend | 17-03-20 | 01:27:
Nee heb ik nog niet maar wordt wel tijd geloof ik.
@Gulliver | 17-03-20 | 01:28:
Zijn vermakelijke films, zeker een aanrader.
Tot nader order is God even niet in Frankrijk.
Tsja.
Als je NU met zijn allen gaat lopen rellen, verdien je eigenlijk ook gewoon een knuppel in je nek. Heel Europa loopt te dweilen om die coronatroep onder controle te krijgen, maar je eigen relschopagenda kan geen maandje wachten.
Mijn bloed kookte toen in van de week een leger van die vuillakken tegen ME-schilden zag trappen, terwijl de boel overal al zwaar genoeg gaat worden.
Aanvankelijk hadden die hesjes mijn sympathie, maar met dit soort acties kunnen ze de tering, of corona krijgen.
Groot gelijk. Gezien de omstandigheden, is het leger de enige oplossing.
Dat noem ik niet "dekmantel", zoals GS hier eventjes smerig inkopt.
Dat is gewoon zinnig de orde handhaven.
*5e regel, "in" = "ik"
@Vage_eddie | 17-03-20 | 01:26: Jou tik fout interesseert niemand eene reed.
En de De Gilets Jaunes hebben al aangekondigd de manifestaties voor de eerst komende weken op te schorten.
twitter.com/niemandsknegt?lang=en
Dat filmpje wasr je op doelt is een oud filmpje. gs masr nasr dumpert en zoek op hoax, doen ze even een duiding over een aantal kutfilmpjes van de lastste dagen.
ik wacht tot de virusgekte over is;
wat er nu gebeurt had ook 2 jaar geleden kunnen gebeuren toen er 9500 virus doden waren in Nederland,
wat is er nu anders ???
wat er anders is is dat er volgend jaar verkiezingen zijn,
wat er anders is is dat de media 2 jaar geleden nagenoeg niets schreef over de virus epidemie
-
het lijkt mij dat na 6 weken ze in China al wisten dat niet de hele bevolking zou sterven, alleen hoofdzakelijk mensen met al een andere ziekte,
waarom toch daarna zo veel paniek zaaien??
wie heeft er voordeel bij de economie omzeep te helpen??
"Daarnaast worden de elektriciteits- en waterfacturen tijdelijk opgeschort, net als de huishuren. " en " Ook alle hervormingen, inclusief die van de pensioenen, worden opgeschort."
Wow Macron, wie gaat dat nu weer betalen ? Zoete lieve Gerritje ?
Macron grijpt dit virus aan om niets te hervormen, en wij maar buffelen tot 70.
NEXIT nu !
Rutte schroomt niet om de pensioenleeftijd op te schroeven naar 75 na deze crisis. Weet dat een stem op Rutte een stem is op een pensioenleeftijd van 52 voor Frans treinpersoneel.
@sprietatoom | 17-03-20 | 01:30:
Pensioen?
Dat schaffen we af.
@de honden blaffen... | 17-03-20 | 01:42: pensioen... das war Einmal...
Dhr. van Rossem, dit verbaast mij eigenlijk niet, zulks gasten hebben volgens mij een soort geesteziekte, dit wordt ook weleens het " Napoleon syndroom " genoemd en proberen via het geveinsde menselijkheid hun macht over de ruggen van anderen ( gele hesjes ) terug te krijgen zoniet te behouden.
Eer men dat doet in zulks positie, die heeft volgens mij een minderwaardigheidscomplex, die zal deze algehele ramp niet zien wat het volk te wachten staat of al ondergaat.
Nee, zij misbruiken een ramp voor hun eigen gewin, dit om hun macht niet te laten ontglippen, dit soort type machtsmisbruikers willen hun tekortkomingen hiermee compenseren.
Ben geen Psycholoog, maar ik zeg ook, " ik denk of volgens mij".
Kortom, die Macron is dus weer eng bezig.
"Maar het antwoord op alle vragen die leven, begint bij de kennis en ervaring van deskundigen.
Laat ons daaraan vasthouden.
Aan deskundigen als Jaap van Dissel en zijn collega’s binnen en buiten het RIVM."
Rutte heeft zijn handen gewassen. The man, the myth, the legend.
Over een tijdje krijg je een appje van onze fijne regering op welk tijdstip jij je vitamine D shot mag halen. Effe snel een kwartiertje luchten en dan weer je celblok in. Weet je de weg niet meer, dan zijn er drones die je wel graag begeleiden.
Ja het is een slechte B-film waarin je bent terrechtgekomen. En meneer Rutte is mister Smith uit The Matrix.
Als die boete van €135 bedoeld is om de gemiste belastinginkomsten te compenseren, niet genoeg.
Dit is het Water l'eau de Toiletpapier van Macron.
De grap is dat ik Waterloo, eau de toilette en toiletpapier op een geniale manier met elkaar verbind.
@Mr_Natural | 17-03-20 | 01:21: roflol
Over een uurtje app ik de Koning en stel hem voor jou een ridderorde te geven, voor beste sit-down comedian van zijn digitale Koningkrijk.
Elke europese land probiert sich self te redden.
Op eigen manier.
Bruxelles is no more.
Misschien trekt Brussel wel aan de touwtjes.
Volgens een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) : „Kinderen kunnen gewoon met elkaar spelen. Zo lang je maar niet gelijk met dertig mensen bij elkaar komt. Blijf je gezonde verstand gebruiken.”
Het staat er echt.
blijf je gezond verstand gebruiken:
RIVM = Rijks Instituut Voor WC-eend
Over 3 weken als the helige POEP hier ook de fan helemaal ondergeblazen heeft. Over 3 weken staat Nederland op 10.000+ geinfecteerden met 500+ KIA's. Ziekenhuizen puilen uit. Land gaat in full lockdown. Mark my words (Rutte ik stem op jou! We hebben vastigheid nodig in crisestijd)
Doodeng mensen zoals jij. Wat we nodig hebben zijn individuele grondrechten die zijn vastgelegd in een grondwet en mensen die zelfstandig denken en handelen zonder te schreeuwen om de jackboots van de staat.
@Antiquerulant | 17-03-20 | 01:15: Doodeng? Echt joh?
Als dat over drie weken het scenario is, dan heeft uw Mark Rutte gefaald. Een beetje polderen met een virus.
Wat we dus al wisten, de eu slaven gaan corona gebruiken om de bevolking te onderdrukken. Kom in opstand.....
Jij eerst.
@Varende_Reaguurder | 17-03-20 | 01:08: Al een jaar of 30.... kusjes.
Haha van Rossem, een Coronakuchje. Kamp Juifje dus.
Ruk mijn kroon af en zet mijn account op nul. Van Rossem, je bent een eikel.
Zei Macron gisteren niet dat het normale leven moet doorgaan inwoner van Frankrijk ?
@sprietatoom | 17-03-20 | 01:08: Macron zei gisteren helemaal niets. Ik wens u het beste. Tot ooit wellicht. Stay well.
Laat je niet zo kennen zeg. Tendentieus, enzovoort, weet je nog?
@Langshetrandje | 17-03-20 | 01:11:
Jawel, toen hij verantwoordde waarom de gemeenteraadsverkiezingen toch gewoon doorgingen. En beste, kom terug gaarne.
"Maar de eerste ronde van de gemeenteraadsverkiezingen gaat zondag wel gewoon door. In alle 34 997 gemeenten gaan de stembureaus zondagochtend open. ‘Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het gevaarlijk is te gaan stemmen’, had de premier gezegd."
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Jankerd. Ik neem nog een kroontje......
Nou nou nou. Ik ben het vaak genoeg niet eens met sommige stukken dat o.a Mosterd, Ronaldo, Spartacus en zelfs Van Rossem/Pritt neerplempen. Echter schud ik mij tweemaals het hoofd en scroll ik verder.
Zoals anderen het zeiden, laat je niet kennen.
@sprietatoom | 17-03-20 | 01:12: even snelle duiding. Vandaag de hele dag gekanker gehoord door jongens die niet hebben gestemd die vonden dat de verkiezingen niet door mochten gaan. De verkiezingen gingen dus wel door en de republiceinen wonnen. Tja. Dat was niet de bedoeling (zeker ook niet voor Macron). En nu doet Macron wat overmorgen de rest van Europa ook gaat doen. En dan is het opeens niet goed. Hij zegt zelfs (u bent hier fan van de gele hesjes) dat hij zijn hervorming van het pensioen nu loslaat. Kortom, echt alles goed prima voor de liefhebbers. Maar nogmaals. Er is een revolutie geweest. Ik kom pas terug als de redactie erom vraagt Blijf gezond!!!!!! Ciao
Heb nog nooit een euro voor dat kroontje betaald. Gek he, Mark.
@Langshetrandje | 17-03-20 | 01:22:
U bent van Rossem ? Een gespleten persoonlijkheid ?
Is dat legaal volgens de grondwet? 2 weken vastgezet worden in je huis. Dit kan maanden gaan duren. Met 2 weken red je het niet.
Je bent vrij om de straat op te gaan. Alleen is de politie vrij om je daarop een boete te geven.
Nou ja zeg, we bieden op tegen elkaar. Gisteren mochten ze nog allemaal stemmen onder het mom dat het leven door moest gaan. De bankiers zijn in paniek bij Rotschild.
WW3
En niemand die het ziet.
Iran, Syrië, Rusland Turkije, Yemen, Turkije/EU Turkije Egypte
Turkije Libie
Ga maar door, Overal opstanden, nu corona er nog bij, globale recessie.....
Jeej...
Sorry voor onze jubelstemming... (?)
Daarom is het maar goed dat de wereld eindigde in december 2012 met het aflopen van de Mayakalender.
Zou kunnen. Alleen de echte shit begint met een oorlog waar China in betrokken raakt.
@Varende_Reaguurder | 17-03-20 | 01:04:
Ze zaten er met de rekenmethoden van destijds niet ver naast.
@de honden blaffen... | 17-03-20 | 01:06: Haha, zo had ik het nog niet bekeken,
Die ellende is al veel langer bezig. Jaren is er weggekeken en nu staat het aan de poorten.
@de honden blaffen... | 17-03-20 | 01:06: 2012 was het einde van een cyclus. Dit zijn de opstartproblemen van de nieuwe cyclus. Met horten en stoten.
@Varende_Reaguurder | 17-03-20 | 01:04: 2012=2021
Gaat in Nederland ook gebeuren alleen durft Rutte dat niet als eerste te beslissen. Vandaar dat kulverhaal over groepsimmuniteit opbouwen (de wetenschappers zullen daar morgen wel gehakt van maken). Over een paar dagen weer speech van Mark. Avondklok. Leger op straat.
Maar de coffeeshops blijven toch wel open?
@Gulliver | 17-03-20 | 01:05:
Een beetje prepper heeft z'n eigen planten. Ook nog eens zonder pesticiden.
De wetenschappers hebben er al gehakt van gemaakt in de UK die hetzelfde model volgen. Even googlen op herd immunity uk.
@Gulliver | 17-03-20 | 01:05: Nu even goed inslaan mr. Gulliver. Voor bare tijden. ;-)
@lezeres | 17-03-20 | 01:38: barre tijden.
Gaat de Tour wel gewoon door?
Nee:
www.wielerflits.nl/nieuws/ronde-van-r...
@Is dit nog nieuws? | 17-03-20 | 01:03:
Tour de France heb ik het over.
Er gaat helemaal niets meer door.
Dus geen belastinginkomsten meer.
Pensioenfondsen dekkingsgraad nu op ca. 80%.
Pompstations langs de snelwegen, geen inkomsten meer etc. etc..
De financiele ramp is veel groter dan de medische.
Dat is dan ook een voordeel. Even helemaal geen sport.
@Lafayette | 17-03-20 | 02:35: Heerlijk. Alhoewel van Rossum zal wel balen. Meestal doet hij de sport topics.
Is in Spanje inmiddels ook ingevoerd. Alleen nog de straat op voor bestemming werk, woning, supermarkt, gezondheidsdiensten. Heerlijk rustig nu op La Gomera. Geen toeristen meer.
Hier in Nederland is het geen beleid maar we doen het ook.
Het is spooky op straat.
@keestelpro | 17-03-20 | 01:02: Waar woon je. Het was in de 020 buitenwijken en parken veel drukker dan normaal. Kinderen met ouders (blijkbaar beiden vrij). Veel grote groepen spelende kinders en nog steeds veel (Italiaanse) toeristen.
La Gomera zou voor mij na een weekje toch ook beklemmend gaan werken. Maar oké wel lekker weer en nauwelijks criminaliteit, dat dan weer wel. Tenerife lijkt me meer aangenaam.
Ja die Corona is een prima manier om je bevolking onder de duim te houden.... maar hij heeft ook voor elkaar gekregen wat Pim, Geert en Thierry in 20 jaar niet voor elkaar kregen. De grenzen van Schengen dicht!
En nu dicht houden!
Toch wel benieuwd wat die Fransozen gaan doen nu. Geheel volgens traditie zouden ze nu ook nog de straat op moeten gaan?
Het schijnt dat de guillotine een adequaat medicijn is tegen Corona.....
@ikpislauwbier | 17-03-20 | 00:57: Het maakt de neus- en keelholte volledig vrij.
Haha Van Rossem recht in de roos!
Maar wat als nu je wc papier op is?
Ja dan moet je wat anders roken.... gelukkig kan je weer bij de koffieshop terecht
REAGEER OOK