Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zelfhelptest! Bereken hier je kans op coronavirus

Over de uitslag wordt niet gecommuniceerd

Ook al zo'n statistische zekerheid in het leven

Op internet is een digitale zelftest opgedoken in de vorm van een website waarop je de kans op corona kunt berekenen. Aangezien de meeste mensen (en zéker de meeste mediamakkers) het verschil tussen het gemiddelde en de mediaan niet kennen, niet begrijpen dat 'risico' en 'onzekerheid' twee totaal verschillende betekenissen hebben en geen normaalverdeling zouden herkennen als het in hun soep drijft, lijkt ons dit een uiterst betrouwbare test voor iedereen. Zeker als je daar nog bij optelt dat we statistisch met grote zekerheid kunnen zeggen dat de gemiddelde mens (of was het de mediaan der mensen?) chronisch onderschat met hoeveel mensen hij/zij/asha dagelijks in contact komt, én hoe exponentieel de six degrees of Kevin Bacon-formule van toepassing is op elke derde handdruk die je toch per ongeluk geeft na inachtneming van twee voortijdig teruggetrokken handen. Ook is in dit algoritme ongetwijfeld niet meegenomen hoe vaak iemand per ongeluk een elleboog geeft met de arm waarin hij altijd niest, in plaats van met de arm waarmee was voorgenomen om een schone groet over te brengen. Kortom, test uzelf hierrr en weet: de kans om het coronavirus op te lopen is altijd nog lager dan de kans om een slecht uitgewerkte statistische berekening in een krant te lezen.

Statistisch grapje

Reaguursels

Inloggen

Het "voordeel" van een virus infectie zoals het Corona is dat ook politici hiervan ziek kunnen worden of sterven. Dit in tegenstelling tot islamitische terroristenaanslagen, dat andere virus die enkel de burger treffen. Terroristen ontzien de politici omdat de politici gechanteerd kunnen worden met aanslagen op de burger. Politici die daarom wetten en regels in het leven roepen om het islamisme tegemoet te komen zodat er geen burgerslachtoffers meer vallen. Dit alles tot het islamisme vaste voet heeft gekregen in de maatschappij en de democratie de nek om draait waarna evengoed de politici het slachtoffer zullen worden van het islamgeweld. En kijk, het Coronavirus doet dat niet. Dat heeft geen agenda.
Het moet voor de policor ook bijzonder plezierig zijn te zien dat elke van hun gekoesterde minderheden volledig gelijk worden behandeld door het virus als de bevoordeelde witte Nederlander. Het zal natuurlijk wel even doorbijten zijn wanneer je als links-radicale transgender naast zo’n vuige PVV’er ligt dood te gaan. Je kan ook niet alles hebben.
En na deze corona periode gaan D66 en GL weer volop tegen de boeren want die heb je toch niet nodig en Nederland moet een stadstaat worden met 20 miljoen burgers zonder productie van wat dan ook want CO2, stikstof en wat dies meer. Alleen maar gelukzalige burgers onder de 80 omdat die vroegtijdig geruimd zullen worden. Tot het volgende virus zijn intrede doet.
Even nog een bericht. Ik kan om de een of andere reden niet reageren op reaguurders. Bovenstaande is sarcastisch en cynisch bedoeld.

forecastle | 15-03-20 | 10:35

Stel dat we gewoon eens twee weken alles dichtgooien. Maar dan ook de economische gevolgen meepakken. 2 weken geen hypotheek, huur of verzekeringen, abonnementen etc.. Maar ook geen inkomen (salaris) etc. Dan heb je natuurlijk een paar onverlaten die alsnog wel ergens geld verdienen, so be it. Maar voor de grote meute is het toch prima. 2 weken boodschappen is 200€ ofzo, maar je geeft ook niks uit in de kroeg en aan andere diensten. Dan zijn we er toch? Bedrijven met veel geld betalen ff mee, maar daarna kunnen we weer los met z'n allen. Spreken we af dat we dan paar x extra uit eten gaan en dan komt iedereen er bovenop. Soort echte solidariteit van voor dat de linkse kliek dat woord in de uitverkoop deed.

BBRDWR | 15-03-20 | 09:55

Ruim 32% als zoonlief naar schoolgaat en 3,6% als ie niet naar school gaat. Die blijft wel thuis.

Robin Hood | 15-03-20 | 08:26

Nul kans.

Rambo John J | 15-03-20 | 06:14 | 1

Hey mijn ban is opgeheven.

Rambo John J | 15-03-20 | 06:15

20,4%. En ik schat zelf in, wat hoger. Werkzaam in de 1e lijn en niet ziek thuis, ondanks droog kuchje. Wel beschermd aan het werk.

schijtzat | 15-03-20 | 04:23 | 1

Voorzichtig, denk aan uw weerstand...!

Canis.bonus.es | 15-03-20 | 09:27

Een kans van 2.39103%. Ben ik nu een asociaal persoon?

geile pater | 15-03-20 | 01:45 | 1

In elk geval een geil persoon

schijtzat | 15-03-20 | 04:23

het gaat goed mis in Limburg lees ik nu, een soort Lombardije over een dag of drie. Bruggen over de rivieren afsluiten?

von Trier | 14-03-20 | 22:03 | 1

Altijd een goed plan

Zorc | 14-03-20 | 23:17

Kans zal ongeveer 75% zijn. D interessante vraag is of je er ziek van wordt. Die jans is veel kleiner!

Feitenpliesie | 14-03-20 | 21:44

Een test die een uitslag kan geven boven de 100% kan ik eerlijk gezegd dus niet serieus nemen. Weg ermee dus!

Hendrik Zeevaarder | 14-03-20 | 21:39 | 1

Ook is het resultaat afhankelijk van locatie, dus mee eens

Blauwe Wafel | 14-03-20 | 22:08

Heel Israel op slot.

Inlichtingendiensten Shin Bet en Aman (militaire veiligheidsdienst) gaan Israelis elektronisch screenen om te checken of ze Coronavirus symptomen hebben.

Alle scholen gesloten.

Alle winkels, disco's, restaurants, bioscopen etc etc gesloten.

Apotheken en supermarkten blijven open.

Supermarkten worden bewaakt door IDF soldaten.

Netanyahu: Wij zij in oorlog en de vijand heet Corona.

rachid82 | 14-03-20 | 21:26 | 1

Voornaam : Mohammet Corona ?

Rest In Privacy | 14-03-20 | 21:52

Ik mis de optie: was je een week geleden op een verjaardag waar iemand 2 dagen later in quarantaine moest en hebbje nu zelf de kuch?
Want dan is de kans gewoon 1.

JanVergoor | 14-03-20 | 21:19 | 1

1 als in 100%?

schijtzat | 15-03-20 | 04:25

Kom je als reaguurder er toch maar mooi mee weg. Contact met 1, mijn moeder tijdens het eten, geen kinderen en vriendin. Verder is er niemand op mijn zolder.

upbeat | 14-03-20 | 20:59 | 3

Dus eigenlijk zou je trots zijn op je coronainfectie? Eindelijk sociale interactie, zelfs al is het maar "by proxy"?

omanders | 14-03-20 | 21:11

Alleen jammer van die gangbangavondjes van je moeder.

Hadena | 14-03-20 | 21:15

Maar je moeder gaat kaarten, kletst met de buurman, doet boodschappen, reist met de bus, krijgt post.

schijtzat | 15-03-20 | 04:26

wat ik vanochtend dacht, ..

Stel, ik aai een Poes, kan iemand ander die diezelfde Poes aait dan ook een virus krijgen..??

neonreclame | 14-03-20 | 20:53 | 4

Handelt het hier om een dierenpoes of een mensenpoes?

ikbenerweer! | 14-03-20 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

Volgende week is mijn ziekenhuis waarschijnlijk de Sjaak, met nog een dikke week aan mondkapjes (bij huidig gebruik) kan ik wel stellen dat ik CoViD-19 ga krijgen.

Aart4888 | 14-03-20 | 20:50 | 2

Je kan ook gewoon niet naar het ziekenhuis gaan...

neonreclame | 14-03-20 | 20:57

60 miljoen Italianen, en hoeveel patiënten ook al weer?

captainobvious | 14-03-20 | 20:32 | 6

Ik ben ook niet geregistreerd. Want niet getest. Want u valt niet deaud. U hebt het waarschijnlijk wel, blijft u vooral binnen maar geen test want er zijn er niet genoeg en de laboratoria zitten al aan hun max.
Maar blijf vooral doen alsof het niets voorstelt allemaal.

JanVergoor | 14-03-20 | 21:22

@FrankVeer | 14-03-20 | 20:41:
Dat betekent dus dat de kans op overlijden kleiner wordt.
Ik geloof dat de helft van de mensen besmet zullen raken, dat wordt dan 250 doden op 30 miljoen.
Nu zullen er gerust doden bijkomen maar het blijft laag.

Remus McMillan | 15-03-20 | 09:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Een branderig gevoel bij het plassen, zegmaar alsof je lul in de fik staat, is dat ook een van de symptomen? (Ik vraag dit voor een vriend.)

VanBukkem | 14-03-20 | 20:08 | 7

Volgens mij pas als hij eruit ziet als een blokfluit met 6 gaten

hier openen | 14-03-20 | 20:34

Die vriend heet Eddie Murphy?

zwenkwieltje | 14-03-20 | 20:37

Je had je vriend wel kunnen vertellen over die druipanus.

Shoarmamasutra | 14-03-20 | 20:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach, je hebt leugens, je hebt grove leugens en er bestaat statistiek.

Gumush | 14-03-20 | 20:05 | 2

Sr. Charles Dilke, hoewel dat betwist wordt.

captainobvious | 14-03-20 | 20:33

Een variatie daarop is: één moord is een misdaad, een miljoen een statistiek. Jozef Stalin.

Kinkfactor | 14-03-20 | 20:55

Vanmiddag was de White Widow op, ik begin me nu toch ook wel zorgen te maken.

Mr_Natural | 14-03-20 | 20:02 | 2

Polypoïde typhuszooi.
Rook wat knaps man. Oow w8, skunk 1 is bijna overal ingekruisd..

schoon-schip-maken | 14-03-20 | 20:24

Van Amnesia word je zo vergeetachtig.
Maar wel lekker krachtig spul,
Blij dat ik heb kunnen stoppen met blowen.

Ruimedenker | 14-03-20 | 20:27

Zou het echt niks uitmaken of je op Vlieland winkelt of in Tilburg?

Fchecker | 14-03-20 | 20:00 | 3

Tilburg is veel goedkoper.

Mr_Natural | 14-03-20 | 20:02

In Tilburg staat een groot magazijn met schijtpapier. Dat is hier in Tilburg dus nooit op.

JanVergoor | 14-03-20 | 21:24

Moet toch verplicht thuiswerken en maakt het voor mij weinig verschil. Ken wel wat verstandige ouderen die nu uit zichzelf binnen blijven.

Zolang de essentiële diensten (voedsel, water, energie, zorg, etc.) om in leven te blijven gewoon blijven draaien is het vooral een bittere financiële pil. Maar wel eentje die mogelijk procenten van de bevolking kan redden, ook al zijn het "slechts" bejaarden en zieken die mogelijk over een (paar) jaar ook dood zijn. Als we die groepen nou meteen hadden opgeroepen thuis te blijven en quarantaines op inreizigers en strikte grenscontroles hadden ingezet waarbij alleen goederen vrij (en ontsmet) door mogen, was dit allemaal mogelijk niet of minder nodig geweest.

Snap ook niet dat geneuzel over scholen. Dat wat nu zijn\haar\xijr diploma haalt is al bijna functioneel analfabeet. Denk je nou echt dat die paar maanden gedwongen zelfstudie (of zeulen ze dat oud papier niet meer naar huis tegenwoordig?) een wezenlijk verschil maakt? En onzin dat het moet voor de ouders. Ik was vanaf 10 of 11 ook gewoon alleen thuis voor\na school en heb ook niet het huis in de hens gezet, ledematen geamputeerd met een broodmes of een fles bleek achterover geslagen of zo.

Voor degenen waar het écht niet anders kan, opvangen in schoolgebouw: één lokaal voor degenen met ziekteverschijnselen, ander lokaal voor "gezonde", en allemaal flink afstand houden. Ze zaten toch al versmolten aan die smartphone, worden ze nu ineens fysiek sociaal?

Wol | 14-03-20 | 19:59 | 5

@Wol | 14-03-20 | 23:17: ach, ik vond t goed verwoord. Maar eh, korte aandachtsspanne. Is dat ook een van de symptomen?

borgmonster | 15-03-20 | 00:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb toch maar ingevuld. En bij alles de max
Ik kom uit op 7378031.8659981005%
Ik dacht dat een kans van 100% voldoende was om het te krijgen.

Leptob | 14-03-20 | 19:54 | 1

100% is geen kans.

Mr_Natural | 14-03-20 | 19:56

Volgens de site heb ik 28% kans op wat ik vilolgens mijn huisarts voor 90% zeker heb...

Wijze uit het Oosten | 14-03-20 | 19:48 | 2

Ik hoop voor je dat het een geslachtsziekte is.

Mr_Natural | 14-03-20 | 19:48

vi\lol/gens

Piet Karbiet | 14-03-20 | 19:53

Als ik zo de ontwikkelingen in de landen om ons heen zie, verwacht ik eigenlijk morgen eind van de middag nog een Rutte persco, met scholen + cafes e.d. dicht.

ikbenerweer! | 14-03-20 | 19:45 | 6

Nee joh, de taxfarm moet geoogst worden en Unilever double digest. Gekkerd.

Piet Karbiet | 14-03-20 | 19:52

@Piet Karbiet | 14-03-20 | 19:52: Dat komt overmorgen: 10% coronaheffing op alle banktegoeden, per ommegaande over te maken door uw bank.

5611 | 14-03-20 | 19:59

Denk het ook. Hij moet wel. Ben benieuwd wat oor verhalen hij er allemaal omheen vertelt.

pjisonline | 14-03-20 | 21:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Wow. Total onwetenschappelijk en dan zes cijfers achter de komma!

Janpoepeenuitje | 14-03-20 | 19:44 | 1

Krijgt het wat cachet van. Want verder is het de grootst mogelijke onzin.

beldewouten | 14-03-20 | 19:48

RIVM onderzoekt / meet niet het aantal Corona patiënten. Ze meten enkel het aantal positieve mensen op door hun uitgekozen testpersonen.. Worden dit er teveel, dan veranderen ze de populatie van degene die ze willen testen en tellen deze lagere groei gewoon bij het vorige resultaat op. Je hebt op deze manier dus een volstrekt persoonlijk gestuurd aantal testpersonen geselecteerd en je wekt de schijn dat dit iets zegt over de toename van het aantal Corona patiënten. Geen farmaceutisch bedrijf die ooit een medicijn met zulk statistisch getover op de markt krijgt maar het NPO publiek trapt er vol in.

Schemerlamp | 14-03-20 | 19:42 | 2

Dit dus.

omanders | 14-03-20 | 19:57

Volkomen juist. Dat dagelijkse getal zegt alles over hoe er getest wordt en dus kun je dat sturen. Het zou mij niet verbazen als Rutte het RIVM het gewenste getal direct na de persco voor de volgende dag doorgeeft.

5611 | 14-03-20 | 20:02

Waardeloze test, maar misschien is het ook niet serieus bedoeld.

Houdt geen rekening met individuele factoren zoals de eigen attentheid, hoe hygienisch en alert je zelf bent. In wat voor winkel en op welk tijdstip dat je winkelt.

Ik ga bijvoorbeeld niet midden op de zaterdag naar de super waar allerlei ordinair volk loopt te hoesten en te blaffen, maar op het eind vd dag als het een stuk rustiger is. Je hebt ook veel zelf in de hand, hoewel niet alles natuurlijk.

However, die factoren meerekenend kom ik uit op -31% kans

Realism Is All | 14-03-20 | 19:42 | 1

3 u in de buitenlucht, tot enkele dagen op oppervlakken, het knopje van de statiegeldautomaat en bij de Jumbo stonden de dames met blote handen kaas en vleeswaren te snijden...

schijtzat | 15-03-20 | 04:31

0,39 % kans. Ik ben een echte reaguurder !

Kraagspiegel | 14-03-20 | 19:41

Wow meer dan 36% en kan ik niet eens invullen dat mijn vrouw in een ziekenhuis werkt en ik in een gevangenis

YG | 14-03-20 | 19:36 | 4

Krijg je dan strafvermindering als je in de gevangenis werkt?

Schemerlamp | 14-03-20 | 19:44

Nummerborden maken?

Ome Gijs | 14-03-20 | 19:51

@Ome Gijs | 14-03-20 | 19:51:
Snelheidsborden, dan doen ze nog wat nutt... Nummerborden ja.

Mr_Natural | 14-03-20 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

Brr. Krijg net bericht van arts uit ic ziekenhuis Breda. Gaat hard daar, jongen van 16 en meerdere veertigers.

Piet Karbiet | 14-03-20 | 19:35 | 10

Intensive Care opname "uitzieken en weer doorrrrrr" noemen zegt iets over je IQ.

omanders | 14-03-20 | 20:01
▼ 7 antwoorden verborgen

de kans dat je van een keukentrapje af valt is groter. de kans op een terroristische aanval is weer kleiner. de kans dat Nederland WEER door Rutte wordt genaaid is 99,99%

HetOorAakel | 14-03-20 | 19:35 | 4

@Wim Venijn | 14-03-20 | 19:36: ik denk het overlijden van Mark R.

Earl_of_Doncaster | 14-03-20 | 19:45

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Trumme | 14-03-20 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Afgelopen weekend zijn we de 100k gobaal gepasseerd. Dat duurde even.

Momenteel van we op 155k, 156k bijna. 7 te gaan.

ikbenerweer! | 14-03-20 | 19:35 | 2

Oh nee, 17.

ikbenerweer! | 14-03-20 | 19:35

Drink er anders nog een, zatte tor

Draak uit Brabant | 14-03-20 | 19:49
-weggejorist en opgerot-
Vackman | 14-03-20 | 19:34 | 10

Je ouders zullen daar vast onder vallen. Veel plezier bij de crematies.

Earl_of_Doncaster | 14-03-20 | 19:47
▼ 7 antwoorden verborgen

De besmettelijkheid staat momenteel nog ter discussie, dus eigenlijk is er geen zinnige calculator mogelijk. Een R0 van 2,3 of van 5,4 maakt natuurlijk nogal een verschil. In zes stappen liggen die qua besmettingen al gigantisch uiteen:Bij R0=2,3 kom je in 6 stappen tot (1x2,3*2,3*2,3*2,3*2,3=) 64 gevallen, terwijl bij R0=5,4 kom je in zes stappen op (1x5,4*5,4*5,4*5,4*5,4=) 4592 gevallen.
De Spaanse griep had een factor van 1,8 en besmette naar schatting 60-70% van de wereld (zonder dat er vliegtuigen of Schengen verdragen waren). Bij een r0 van boven de 4 mag je er dus van uit gaan dat je het krijgt. Vroeg of laat. De maatregelen zijn enkel bedoeld om de besmettingen te spreiden zodat de zorg niet over loopt.

Joostmochtnietsweten | 14-03-20 | 19:34

Ga maar eens schatten met hoeveel mensen je zoal in contact komt. Onbegonnen werk. I call 'wet finger test' on this one.

MickeyGouda | 14-03-20 | 19:34 | 3

Er is een hypothese dat de gemiddelde westerse stadsmens op 1 dag meer verschillende mensen ontmoet dan dan een middeleeuwier in zijn hele leven.

5611 | 14-03-20 | 20:07

Joh, zou het niet kloppen denk je?

captainobvious | 14-03-20 | 20:23

Zouden ze in italie ook nog zulke grappige stukjes schrijven? Lopen daar ook nog ‘ajoh griepje’ mensen rond?
Maw... schamen we ons over 3 weken door zulk soort ‘leuke’ grapjes? Het komt bij mij net zo over als grapjes over ‘k’....

Bali Lovert | 14-03-20 | 19:34 | 8

60 miljoen inwoners, hoeveel patiënten ook al weer?

captainobvious | 14-03-20 | 20:26

Hoort allemaal bij de ontkenningsfase. Lolligheidjes nemen al exponentieel af.

Binnenbaan | 15-03-20 | 02:25

@captainobvious | 14-03-20 | 20:26: Het is niet de val waar je je zorgen om moet maken maar de landing. Wat nu gebeurt bepaalt waar we over 4 weken staan.

Binnenbaan | 15-03-20 | 02:26
▼ 5 antwoorden verborgen

666.798% kans
Huuuh? Ben ik al dood?

Stinkend_zadel | 14-03-20 | 19:32 | 1

We wilden het op een gepast moment vertellen, nu is de verrassing eraf.

Mr_Natural | 14-03-20 | 19:33

Die meter klopt voor geen meter. 25302.545000000002% kans

Peter_la_Selie | 14-03-20 | 19:32

Even losgelaten de getallen op een willekeurige Chinees in Wuhan. Statistisch gezien is daar helemaal niets aan de hand.

Wim Venijn | 14-03-20 | 19:31

De afdeling oncologie ligt ook vol met mensen die nooit een grote kans hadden om kanker te krijgen.

Vage_eddie | 14-03-20 | 19:31 | 2

Onzin.

Peter_la_Selie | 14-03-20 | 19:33

0,89%. Dat valt nog mee. Maar ja, werk thuis, kom bijna nooit buiten en krijg maar zeer zelden visite.

Grasgriezel | 14-03-20 | 19:30 | 3

Zit je op zolder? Ik vraag dit voor een vriend.

ikbenerweer! | 14-03-20 | 19:31

Voor iemand die al na een paar minuten tegen de muren opvliegt klinkt dit onvoorstelbaar. Veel hobby's?

MickeyGouda | 14-03-20 | 19:39

Boomer Doomer. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Eierkopf | 14-03-20 | 19:29 | 1

Boomer remover

Vackman | 14-03-20 | 19:35

'Hoeveel mensen hebben er momenteel corona, in Nederland, volgens het RIVM?'

Volgens het RIVM, let op, strikvraag.

Als je het antwoord niet weet, is je kans dan hoger of lager?

Mr_Natural | 14-03-20 | 19:28 | 2

Het rivm zegt helemaal niks over hoeveel mensen Corona hebben, ze beweren ook helemaal niet dat ze dat weten of kunnen weten. Ze melden alleen het aantal bevestigde gevallen niet meer niet minder. Een hoop reaguurders reageren niet op feiten of wat er gezegd wordt maar op hoe zij het begrijpen of interpreteren en vervolgens gaan er een berg andere het napapegaaien en een dag later is het zogenaamd ineens een feit volgens diezelfde reaguurders en zo komt er dus een hele hoop onzin in de wereld.

Capt. Iglo | 14-03-20 | 19:52

@Capt. Iglo | 14-03-20 | 19:52:
Ik vroeg alleen maar of de kans op corona hoger of lager is als je het antwoord niet weet.
Uw antwoord bevestigt dat het een strikvraag is.

Mr_Natural | 14-03-20 | 20:00

Eénmaal per week boodschappen doen en verder de deur niet uit: 0.1894167% kans. Gelukkig ben ik al een kluizenaar.

Prof. v.d. Neuq | 14-03-20 | 19:28 | 2

Een kluizenaar die boodschappen doet, amateur.

Mr_Natural | 14-03-20 | 19:31

@Mr_Natural | 14-03-20 | 19:31:

Ik kan echt helemaal niets goed. Nouja, water koken zonder het aan te laten branden. Maar dat was het dan ook wel zo'n beetje.

Prof. v.d. Neuq | 14-03-20 | 19:35

Volgens mij rekend deze uit wat je kans vandaag is.
Zet het aantal zieken maar eens op 5000 (we hebben lang niet iedereen getest toch)
Succes mensen, maar dit is te ingewikkeld om zo te doen.

Arno | 14-03-20 | 19:27

Ik was er bijna ingetrapt. Maar in deze niet beveiligde/versleutelde verbinding trap ik niet in. Deze site is een hobby op de donkere zolder van Rutte.

Leptob | 14-03-20 | 19:26 | 1

Studie naar hypochondrie van een promovendus. Sluw.

ikbenerweer! | 14-03-20 | 19:33

Ik zit echt tandenknarsend te kijken naar het nieuws op VRT1. De straten in Antwerpen, Gent, Brugge zijn leeg en dat vinden ze wonderlijk. Zeeuws-Vlaanderen is vandaag platgewalst met Belgen en die zitten nu gezellig met z’n allen op restaurant daar. Dit, deze situatie, is werkelijk waar zo áchterlijk!

Burt Cokain | 14-03-20 | 19:24 | 4

Op cafe zitten. Ik blijf het leuk klinken.

Piet Karbiet | 14-03-20 | 19:38

@Piet Karbiet | 14-03-20 | 19:38: of op café gaan. Dan zijn ze er nog niet.

Burt Cokain | 14-03-20 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

Momenteel 18% en straks een hapje eten aan de haven dus morgen zal de kans vast groter zijn. Soit.

Berbaar | 14-03-20 | 19:24 | 10

@hier openen | 14-03-20 | 20:18:
Ik ben daar geen toerist maar resideer daar sinds dit jaar, dus geen probleem.

Berbaar | 14-03-20 | 22:18
▼ 7 antwoorden verborgen

2.09364085% kans maar dat loopt snel op met al die lockdown parties waar anderen zonodig heen moeten

toperwtje | 14-03-20 | 19:24

Straks zal blijken dat die Chinezen het er nog goed vanaf hebben gebracht. De maatregelen die daar genomen zijn, kan je alleen maar nemen in een wat... minder democratische... samenleving. Je hebt maar een páár lui nodig die gaan rennen wanneer er quarantaines worden afgekondigd, en daar ga je.
Zo is de incubatietijd van de Noord-Italiaanse vluchtgolf naar het zuiden van Italië nog niet eens verstreken. Lekker met je onzichtbare besmetting naar familie in Napels. Over een week weten ze in het zuiden niet wat ze overkomt. Verhoudingsgewijs is Italië China al héél ver voorbij gehold (ook in acht nemende dat het slechts om geregistreerde gevallen gaat, en dat de Chinese cijfers waarschijnlijk ruk zijn): Italië heeft nu een kwart van de Chinese besmettingen, terwijl China meer dan 20 keer zoveel inwoners heeft.

Vage_eddie | 14-03-20 | 19:23 | 1

En de ziekenhuizen in Sicilië zijn er ten 1e te weinig en ten 2e zéker niet 'de beste medische centra'. Ik heb er een paar keer mee te maken gehad. De laatste keer lag ik mooi ergens in een hal samen met meerdere anderen te wachten. Covid19 bestond toen nog niet. Ik vrees voor mijn familie daar en hoop dat de Noord Italiaanse situatie hen bespaard wordt. Dat zou een slagveld worden.

Sandronique | 14-03-20 | 20:11

Waarschijnlijk dachten de mensen die het nu hebben, weinig kans. Maar 100% dat je doodgaat. De rest is geneuzel in de marge.

Wim Venijn | 14-03-20 | 19:23 | 1

Huh?

captainobvious | 14-03-20 | 20:28

Sterftecijfers is interessanter.

Is dit nog nieuws? | 14-03-20 | 19:23 | 3

@impy | 14-03-20 | 19:30:
Vooral 50-minners op de IC: 'Die gaan bij griep ook het hardst onderuit'

Mooie headline
Wat wil je zeggen?

Is dit nog nieuws? | 14-03-20 | 19:49

@Is dit nog nieuws? | 14-03-20 | 19:49:
De IC cijfers geven weer of het gezondheidsysteem het aan kan. Het sterftecijfer laat dat niet zien.

impy | 14-03-20 | 20:05

Gezellig, werk in het onderwijs. Heb 60 procent kans.

salonsocialist | 14-03-20 | 19:22 | 5

Kun je nagaan hoe 'gezellig' het voor zorgmedewerkers is. Of supermarktmedewerkers. Treinconducteur. Of politie.

Gazelle | 14-03-20 | 19:30

Ik ook...mooi dat ik niet verschijn op maandag, dan maar 2 weken geen les, dat overleven ze wel.

Negerdesheils | 14-03-20 | 19:31

@Gazelle | 14-03-20 | 19:30:

Als treinconducteur wist ik het wel, gewoon de hele dienst lekker in je hok blijven. Dan maar geen zwartrijders op de bon.

sprietatoom | 14-03-20 | 19:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Corona is gewoon een variant van de Eurojackpot .

likmegaties | 14-03-20 | 19:22 | 1

Alleen nu veel meer winnaars op de hoofdprijs.

Wim Venijn | 14-03-20 | 19:24

GS is net zo erg als de (andere) MSM.

Een paard | 14-03-20 | 19:22 | 1

Ja.. *snif*
Houdt het dan nooit op!!!

RickyLaRue | 14-03-20 | 19:24

17 procent, maar als ik het aantal besmettingen in Nederland op 10.000 zet kom ik op 182 procent

witwas | 14-03-20 | 19:22 | 2

Terwijl er toch zeker 60.000 besmettingen zijn. Trek uw conclusies.

Wim Venijn | 14-03-20 | 19:25

Je wordt nu alleen nog getest als je daadwerkelijk serieuze klachten hebt en je je meldt bij de huisarts. Aangenomen dat dat ongeveer 10 procent van de gevallen betreft zitten we nu op ongeveer 10.000 besmettingen.

witwas | 14-03-20 | 19:32

Mooie hond.
Koest en af.

RickyLaRue | 14-03-20 | 19:21

Bij 100 000 besmetten is mijn kans 50%. En dat is als bijna-kluizenaar.
Die 100 000 is wat veel, want het moet blijkbaar een getal 'volgens RIVM' zijn.

jan99 | 14-03-20 | 19:21

Wie zou er graag elk weekend op de kinderen passen zonder beloning?
Niemand, mijn bovenbuurvrouw ook niet, de weekendcreche gaat gewoon door, corona of geen corona.
Wat een ellende, snipverkouden, geen brood en een sliert kinderen die het portiek en de galerijen als speelplaats gebruiken.

snapal | 14-03-20 | 19:21

Zolang ik om m'n zolderkamer blijf heb ik alleen 0,00005% kans dat er 5 naakte vrouwen door m'n dakraam klimmen om me door middel van groepsverkrachting met het virus te besmetten.

Ik maak me niet druk.
*Plop.

schoon-schip-maken | 14-03-20 | 19:20 | 5

@Is dit nog nieuws? | 14-03-20 | 19:32:
IAF?

schoon-schip-maken | 14-03-20 | 19:37

@Is dit nog nieuws? | 14-03-20 | 19:48:
Neuh, in die rijke blanke enclave van welgestelde roomblanke medelanders die na het baren van Lupine en Storm toch maar die inclusieve stinkstad voor het reservaat hebben ingeruild.

schoon-schip-maken | 14-03-20 | 19:58
▼ 2 antwoorden verborgen

In Italië 3497 gevallen erbij en 175 overledenen.. In Limburg zeer snel een enorme toename van besmettingen.
Iedereen sterkte gewenst voor volgende week!

Batavi Magistralis | 14-03-20 | 19:19 | 4

Genezen ze daar met een harde of gewoon een zachte G

schoon-schip-maken | 14-03-20 | 19:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ja ik vraag mij al tijden af wanneer er eindelijk eens een doorbraak komt in de ontwikkeling van smartphones. Is het nou zó moeilijk om een smartphone, na een lik over het gevoelige touchscreen, te laten bepalen wat je allemaal onder de leden hebt? Er zijn alleen maar prutphones op de markt.

Leptob | 14-03-20 | 19:18 | 2

Volgens dokter Google heb je dan kanker of Aids.

Miezerig | 14-03-20 | 19:20

Moet je hem in je reedt stoppen dan krijg je je temperatuur te lezen.

schoon-schip-maken | 14-03-20 | 19:22

Gelukkig helpen heul veul toiletrollen hiertegen!!

TijdelijkOptimist | 14-03-20 | 19:18 | 1

Toilettrollen, grappig woord in deze droevige tijden.

Mr_Natural | 14-03-20 | 19:24

De kans is natuurlijk een half: je krijgt het of je krijgt het niet

witwas | 14-03-20 | 19:17

Zonder frequentie hoerenbezoek is zo'n lijst niet veel waard. Zonder dat sta ik op 4.96 %

skoftig | 14-03-20 | 19:16

Kans is 50%
Je hebt het of je hebt het niet!

Miezerig | 14-03-20 | 19:15 | 5

't Is net een loterij, gelukkig win ik nooit iets.

Mr_Natural | 14-03-20 | 19:25

@Van Urk | 14-03-20 | 19:24: daarom 50% ja of 50% nee. En die 50% betekend óf 100% positief óf 100% negatief.
Maar: dat is kans op. Dus niet zeker.

nemo_nemo | 14-03-20 | 19:55

@Mr_Natural | 14-03-20 | 19:25: Maar nu maak je wel een kansje, er zijn namelijk heel veel hoofdprijzen en de troostprijzen zijn nagenoeg oneindig.

A.I. van Dee | 14-03-20 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Op dit moment 8.9%. Omdat ik buiten werken niemand bewust fysiek ontmoet. Beter maar niet werken?

Jan, Leiden | 14-03-20 | 19:12 | 4

Volg uw hart.

Lupuslupus | 14-03-20 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ik eis herstelbetalingen van China. En snel een beetje.

appeltjesgroeneweide | 14-03-20 | 19:12 | 5

@Van Urk | 14-03-20 | 19:18: Onderwijs uzelf en verbaas uzelf. Zoek de beelden er maar bij. En het is wetenschappelijk aangetoond dat hun debiele eetgewoonte, de diersoorten, veel meer virus, bacteriën en parasieten dragers zijn dan rund, varken, kip, lam, eend, etc.

mustsharenews.com/wuhan-market-animal...

TheBurnerMan | 14-03-20 | 19:30

Wij krijgen niks van de Chinezen. Zij hebben Nederland al meermaals met klem verzocht om steviger ingrijpen in deze crisis. Nu zeggen ze dan stik er maar in.

Vanilla | 14-03-20 | 19:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Corona is voor mij als de Spaanse loterij, de kans dat je wint is nihil, maar als het raak is dan is het ook goed raak.
Het lot van elke boomer is dodelijk.

snapal | 14-03-20 | 19:11 | 1

Gelijk een piñata dus, met een mondkapje als blinddoek.

Acar_ketimun | 14-03-20 | 22:24

Kans is in ieder geval een stuk groter dan het winnen van de Staatsloterij.
Gelukkig heb ik gehamsterd.

pielemuisje | 14-03-20 | 19:11 | 7

@snapal | 14-03-20 | 19:48:
Dat mooie parelwitte papier, al dan niet bedrukt met wolkjes of puppy's.
Ich brauche vieles und viel davon
Und nur für mich, nur für mich

pielemuisje | 14-03-20 | 19:56
▼ 4 antwoorden verborgen

31.881262500000002% kans.

Gaat zichzelf maar opsluiten.

Gokmaar | 14-03-20 | 19:10

Inmiddels in Limburg code rood bij ziekenhuizen. Nog steeds niets aan de hand in Nederland. Gaat u gerust slapen, de regering waakt. *kuch*

Indoneesje | 14-03-20 | 19:09 | 4

@Mark_D_NL | 14-03-20 | 19:13: Niks aan de hand hoor, toch maar wat oudjes die omvallen. Toch? Hoe oud bent u eigenlijk 40+?

Indoneesje | 14-03-20 | 19:17

Limburg is Nederland?

Miezerig | 14-03-20 | 19:17

@idoneesje
kuchen is nogal verdacht. Laat u zich testen?

Toppinghe | 14-03-20 | 19:42
▼ 1 antwoord verborgen

Gaan we China al aansprakelijk stellen for beging a backstabbing retard country met hun corona? Kwam daar al niet eerder ook een andere massale virusuitbreek vandaan? Oh ja, dat was zo.
Freaking tijgervreters en vleermuizensabbelaars.

appeltjesgroeneweide | 14-03-20 | 19:09 | 3

being

appeltjesgroeneweide | 14-03-20 | 19:09

De pest bedoelt u? Is al een tijdje geleden...

Iknowall | 14-03-20 | 19:12

Krap aan 2% en ik dacht nog wel dat ik een partij antisociaal was.

Dezenaamhier | 14-03-20 | 19:09

Zwitserland heeft sinds vrijdagmiddag de boel een stuk dichter gedaan dan eerder:

Alle scholen dicht, alle evenementen > 100 mensen verboten, in de horeca zelfs > 50 verboten. OV gebruik afgeraden.

Dat maakt de kans wel kleiner. 0.5% in mijn geval.

Balsaq | 14-03-20 | 19:07 | 1

Ja, en alle skigebieden zijn gesloten. Lekker rustig hier.

Gravin v Kippenbouth | 14-03-20 | 19:14

4% komt mijn niet bestaande sociale leven toch nog ergens van pas

Oromis | 14-03-20 | 19:06

16% kans. Lekker dan.

deluiegriek | 14-03-20 | 19:06

Mijn meissie werkt in een supermarkt.
Het was lache jongens.
Mzzl.

NiCeY | 14-03-20 | 19:06 | 1

Oi.. pssst... kan jij nog wat meel ritselen? Jij hebt de contacten.

antagonist | 14-03-20 | 19:25

Ligt al plat.

schijtzat | 14-03-20 | 19:06

0.0001918% kans. Mooi!!

Lupuslupus | 14-03-20 | 19:05 | 11

@CalamityJane | 14-03-20 | 19:27:
Eerst even: Een alziende en alhorende god behoeft geen kerk. Omnipotent is trouwens geschrapt, want het creeren van een gewicht wat ie zelf niet kan tillen leverde wat problemen op. Twee: bij het uitspreken van het infame 'gaat heen, en vermenigvuldigt u' Mocht er ergens redelijk op tijd wel het 'en stopt maar weder' klinken.

NiCeY | 14-03-20 | 19:41

@Sr Semtex | 14-03-20 | 19:31: Ben niet kerkelijk meneer Semtex. Wel weet ik dat het zo ongeveer in de bijbel staat. Rentmeesters! Dat het een sprinkhanenplaag is geworden dat bent u dan wel met me eens. Pff gelukkig.

CalamityJane | 14-03-20 | 20:16

@NiCeY | 14-03-20 | 19:41: Met u eens NICeY! Maar.... LATEN WE EEN BEETJE LIEF ZIJN VOOR ELKANDER KIND..... Misschien dat u dit begrijpt?!
Een dichtregel gaat er altijd wel in meen ik.
Ik zei iemand zo ongeveer twintig jaar geleden al dat de planeet door de hoeven zou gaan zakken door het overschot aan bevolking. Dit tijdens een discussie over dit onderwerp. Leverde mij grote ogen op. Vertel mij niks aub.

CalamityJane | 14-03-20 | 20:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Geweldig!

Lupuslupus | 14-03-20 | 19:06

Hahaha leuk!

keestelpro | 14-03-20 | 19:08

Ontieglijk fijne oldskool feeling in a split second, C64 uptodate eighties screen techno.
Antwoord:
"Gast, je bent gewoon brak" = zo waar ook!

chicago river | 14-03-20 | 19:13

5.4225900000000005%

Manus Olie | 14-03-20 | 19:04

20.000 virusdragers in de VS lees ik net en nog nauwelijks binnenlandse maatregelen. Binnen een paar dagen overvleugelen ze de Cinezen met die aantallen.

Ridde Rogter | 14-03-20 | 19:04 | 4

@droeveling | 14-03-20 | 19:06: Gezien de organisatie van dat land, of beter gezegd, het gebrek daar aan al voor de crisis.
Zo bizar is deze ontsporing bij hen niet.

TheBurnerMan | 14-03-20 | 19:26

Niemand kan die viespeuken van Chinezen overtreffen. Waarom hoor je er niks meer over? Dat is niet omdat ze geen zieken meer hebben maar wel omdat de interne markt anders compleet klapt.

Deflatiemonster | 14-03-20 | 19:51

@Deflatiemonster | 14-03-20 | 19:51: ze hebben het even te druk met massaal lijken te verbranden, daarna goede sier maken voor de wereld als het virus uitgeroeid is in China. Net als 1/3 van de bevolking daar maar dat zou niet in het belang van de CP zijn.

Acar_ketimun | 14-03-20 | 22:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik woon in Brabant. Telt dat niet mee?

MeppieRocks | 14-03-20 | 19:03 | 4

100%. Zonder test.

droeveling | 14-03-20 | 19:30
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn antivirus weigert die webpagina.

Van Urk | 14-03-20 | 19:03 | 3

Even uitschakelen, dat kan vast geen kwaad.

Winstpakker | 14-03-20 | 19:17

Is er geen antivirusprogramma voor mensen?

Slipsnifter | 14-03-20 | 19:18

Meer dan 100 % kan niet.

Baron Clappique | 14-03-20 | 19:02

Afgehaakt bij "Uit hoeveel kinderen bestaat jouw huishuiden?"
Oké flauw. Ik heb 6% kans.
Ik had zelf 7% geschat dus ik ben erg opgelucht.

keestelpro | 14-03-20 | 19:01 | 4

Huishouden... pebblebrain ;-)

Untermensch | 14-03-20 | 19:38

1.81562675% kans
op mijn zolder komt toch nooit iemand, maar je moet toch even naar het café he

Tobi | 14-03-20 | 20:13

@Tobi | 14-03-20 | 20:13:
Juist in het café loop je griep op. En als je geluk hebt ook nog een SOA.

Osdorpertje | 14-03-20 | 22:36
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken