Ook in Flevoland zijn SGP'ers simpele lullen
HUILEN
Wat moet het godverdomme toch heerlijk zijn dat jij je met je stichtelijke gedrag bij alle wereldproblemen kan verschuilen achter een imaginaire vriend, die het allemaal beter weet dan de imaginaire vrienden van anderen, en als iemand hem (HO, of háár) een keertje beledigt kun je helemaal verdrietig en aangeslagen doen in de media. Als iemand een keertje 'jezus' roept op televisie, bijvoorbeeld, of als iemand een lul in de bek van de profeet Mohammed tekent, of iets anders kleins. Enfin, nu gaat het weer om een of ander kunstwerk langs de A6 in Flevoland: de Tong van Lucifer. SGP helemaal gvd gaan natuurlijk. Zogenaamd omdat het beeld scheef staat, maar in de praktijk omdat een SGP'er een minder leuke levensinstelling heeft dan een zak kruimige aardappelen. "De SGP heeft altijd al moeite met het kunstwerk gehad omdat het de duivel zou uitbeelden die zijn tong uitsteekt naar God. De partij ziet het object daarom als godslastering. 'Iedere keer als ik er langs rij doet het me pijn', aldus fractievoorzitter Simonse." Die opmerking is toch 24 karaat goud: ik word verdrietig van een stuk rots - die Van Bladeren die de abstracte TROEP van Barnett Newman vernielde had tenminste nog het excuus dat hij knettergek was. Maar het is al te laat, Simonse! Je bent veel te vaak langs het beeld gereden. Terwijl God je meerdere keren duidelijk heeft gemaakt dat je een omweg moest kiezen. Maar je deed het niet. Nu ga je naar de hel.
Ook in Rhenen, etc. etc.
Social
Reaguursels
InloggenIk heb wel het idee dat in dit topic Simonse de Sjaak is....
Bakken met belasting geld uitgeven aan onzinnige ( kunstwerken ) is sowieso al geen goed plan. En om er dan ook nog met opzet een duivels tintje aan te geven in een van oorsprong christelijk land is helemaal dom puur omdat het ook betaald word met belasting geld dus ook van de SGP'ers. Niet dat een christen bij voorbaad SGP stemt maar iig een partij waarbij hij of zij de christelijke normen en waarden gewaarborgd ziet.
Het is gek dat Geenstijl hier dan toch de kant kiest van de vrijdenkende kunstenaar die met zijn kunst weinig toevoegt aan de samenleving.
En wat betreft de poster in het bushokje ook nog het aanmoedigen van het bedonderen van je partner goedkeurt.
Maar ik snap het wel alles moet kunnen natuurlijk en religion man bad.
Niet mijn mening natuurlijk, iedereen mag ergens tegen zijn en zich ook uitspreken als dit vervolgens ook de meerderheid betreft heeft dit ook zeker waarde. lekker democratisch.
Een oogwenk naar de duivel kan toch bij uitstek in een Christelijk land?
Je laat als mens dan toch zien dat je bewust bent dat je iets hebt gedaan (het bouwen van een polder) dat grenst aan het spelen voor God?
Hoe staat het met jou humor Gerrit? :-)
@Schwanzeleber | 28-02-20 | 09:02: Ik heb geen problemen met de tong alleen met hoe er word gereageerd op de mensen die het een minder fijn idee vinden.
De sgp kan dit niet eens zien als een oogwenk, alle humor hebben ze eruit ge-inteelt bij dat volk.
Veel mensen in de bible belt zien er ook een beetje vreemd uit, met rode vlekken op hun huid enzo. Komt allemaal door een kleine genenpoel.
Dat huisje aan het einde van de ketelbrug (bij Lemmer staat er overigens ook een, aan de oostkant van de A6) is gewoon een ontzettend lelijk kunstwerk. Hadden die "architecten" best wat beter hun best op mogen doen.
Wat hebben deze mensen jou mis gedaan waardoor je zulke leugens over ze verspreid ? Over het algemeen werken de mensen in de bijbelgordel hard en zijn niemand tot last.
@Gerrit | 28-02-20 | 08:00: Dat van die vlekken is geen leugen, let maar op. Okee niet iedereen heeft het, maar het is wel typisch. Wat hard werken betreft, wat je schrijft is ook mijn ervaring. Maar ook vlekken!
@Schwanzeleber | 28-02-20 | 09:00: ik zal er op letten.
Dan zit je dus al in de hel, we spreken namelijk over het gebied tussen Almere en Lelystad, en dan maak je je druk over dát specifieke steentje... ***iets mompelend over wegen en ondoorgrondelijk....
Fantastische serie op Netflix: Lucifer!
nl.wikipedia.org/wiki/Monument_Noordo... Verderop langs de A6, bij de grens van Friesland. Let op de dubbele tong uit de schoorsteen, een duivelsteken van altijdliegende wezens, die politieke macht nastreven.
Oud nieuws, maar de hel bestaat echt:
youtu.be/WKvsmCvvzFU
Goeie god...
Tja, de Bijbel. En de Volgers. Er zijn inderdaad veel simpele lullen. Maar de bijbel is voor veel implementaties vatbaar. Voor mij is het vooral een beter mens zijn. Vooral het beste uit mezelf halen. Ik leef, dus dan maar alles er uit halen. De wereld een beetje beter maken voor mezelf en mijn medemens. Niet oordelen. Alles en Iedereen nemen zoals het komt. Een goed voorbeeld zijn. Dat is mijn bijbel. Overigens staan er (o.a.) ook een boel financiele tips in, waarom denk je dat Joden zo succesvol zijn? Helaas wordt de bijbel, en elk ander boek ooit, vooral gebruikt om anderen de maat te nemen. Puinhoop.
Als ik zie hoeveel dit "kunstwerk" gekost heeft, dan wordt ik al verdrietig. Daarnaast is er in 2010 ook nog eens een slordige kwart milioen nodig geweest om het te restaureren. 'Iedere keer als ik er langs rij doet het me pijn', en wel in m'n portomonaie. Ik voel met de SGP-er mee, zij het om een andere reden.
De geestelijke armoede en het gebrek aan taalvaardigheid van Mosterd, begint mij steeds meer tegen de borst te stuiten. Een van de redenen waardoor ik twijfel aan de toekomst van het roze blog dat ook nog eens eisen stelde aan stijl en spelling.
Je kunt het niet eens zijn met een bepaalde visie, maar om dat te bestrijden met incoherent schelden en puberaal gevloek is toch echt een brevet van onvermogen. Quid deed het ook maar dan wel op een eloquente wijze. Een klein verschil maar zeer bepalend.
Nou, ik zeg het niet vaak, maar dit was het veruit het eloquentste reaguursel dat ik vandaag ben tegengekomen. Dank u zeder..
Wat een verspilling van duur belastinggeld. De rest is 100% onzin.
En omdat het met God te maken heeft mag iemand geen mening erover hebben, omdat jij het in al je arrogantie anders ziet en daarom niet valide? Een gradatie erger en je verbiedt iemand om een opvatting te hebben. Dat moeten we ook niet hebben, lijkt me.
Ik geloof in Jezus en jij bent vrij iets anders te geloven. Ik geloof alleen wel dat wat ik geloof waarheid is en daarmee geloof ik dat jij het bij het verkeerde eind hebt door niet te geloven. Ik geloof ook dat de wereld verzeild is geraakt tussen twee koninkrijken, dat van Satan en God. Ik zie om me heen ook de bevestiging ervan.
Ik geloof dat mensen twee kanten op kunnen gaan in die eeuwigheid. Ik geloof in zegeningen en in vloek. Zo'n kunstwerk geeft geen zegeningen. Dus een vloek en dat gun ik niemand. Is het verkeerd om je daarvoor hard te maken? Als je dat doet voor andere mensen? Of ga je dan gelijk all Ann Reyd, omdat altruïsme niet bestaat of kun je het nuanceren tot meedenken?
Ik snap het probleem niet zo. Lelijk kunstwerk.
Ik vind ook dat dat beeld de kosten nog niet bijna waard is. En ik vind die reclames voor avontuurtjes eigenlijk ook wel ver gaan.
Staat trouwens ook te dicht bij Lelystad airport , weg ermee !
Ze komen op voor hun principes... zouden meer partijen moeten doen... heb verder niks met ze....
idd, zouden meer partijen moeten doen.
Verdrietig worden van een stukje rots is heel normaal hoor. In het centrum van Berlijn staat een heel plein vol rotsen waar ik verdrietig van word.
Gewoon een schietgebedje doen als je langsrijdt als gelovige, moet toch voldoende zijn, lijkt me. En dan... heeft iemand ooit echt de tong van de duivel gezien.
Wie heeft hem nooit gevoeld zou uw vraag moeten zijn!
Sorry, er ging iets fout.
@lezeres | 27-02-20 | 16:51: kan gebeuren. Wat wilde je wel toevoegen?
Flevoland is ook een stukje hel
Dus de hel ligt ergens onder Nederland? Kunnen we daar niet wat mee, zoals gebruik maken van de gratis warmte van het hellevuur?
Het feit dat de kunstenaar/bijstandstrekker 70 jaar na de verzuiling nog steeds niets beters weet te verzinnen dan het irriteren van christenen (lekker veilig, want die doen toch niks) duidt op geestelijke armoede van voornoemde kunstenaar. Wat een kansloze vlerk.
De kunstenaar zal Allah niet durven ontrieven..... Een Christen staat niet savonds aan zijn deur met 30 opgeschoren koppies.
‘De tong van lucifer’ is ontsproten uit het brein van kunsten-, en grappenmaker Ruud van de Wint. Opleiding a.d. Rijksacademie voor Beeldende kunsten in Amsterdam.
Omdat het beeld wel iets weg had van een tong, bedacht de kunstenaar dat het een beeld zou kunnen zijn van de tong van de gevallen engel Lucifer. Bovendien bedacht van de Wint dat het mooi zou zijn wanneer het koper bij onweer de bliksem zou aantrekken en dat het beeld dan uit elkaar zou spatten en een nieuw beeld zou vormen. Een duivels beeld aldus, daar op de Knardijk.
Dit is de Goden verzoeken, zo lijkt mij.
Tijdens renovatiewerkzaamheden kwam een man om het leven.
Zelf kwam van de Wint om het leven op zijn terrein de Nollen in Den Helder.
Zelf denk ik dat kunstenaar Ruud van de Wint twijfelde over het bestaan van God, vandaar dat hij een ogenschijnlijk nietszeggend kunstwerk in de vorm van een ovaal (vrouwelijk symbool) deze verzoekende naam schonk: ’God, als u werkelijk bestaat toon uw macht door mijn creatie met een bliksemschicht uit elkaar te doen spatten…’.
En wat gebeurd er? Het kunstwerk waait scheef.
Bijkomend, de naïeve provincie bestuurders zijn tonnen burgergeld kwijt aan deze grap, geeft niets want het geld klotst kennelijk nog steeds tegen de plinten op in Flevoland. Persoonlijk vind ik het beeld 'vruchtbaarheid' (een kloeke vrouw, in lange rok en met blote borsten) op de Knardijk gemaakt door Charlotte Dorothée stukken beter te pruimen. Maar wie ben ik om dit te vinden?
Na het lezen van alleen de titel wist ik het al: mosterd.
Joa krijg nou wat, beetje druk goan zitte moake om een menhir. Zet er dan moar een grote dikke piemel neer met een pretcondoom om.
voor een atheïst als ik is het leven toch wat eenvoudiger.
Sprekend Arrival! Geen science fiction, 't gebeurt gewoon echt!
Het lijkt de USA wel met aldie religekkies!
www.youtube.com/watch?v=Rr8ljRgcJNM
Ja al die religekkies:
www.foxnews.com/us/cincinnati-church-...
Who said Jehova?
Een tong die de hemel likt... en dat is den duivel......
De aarde die de hemel beft. Zulke elementaire kunst moet kunnen in 2020.
Dom, lelijk ding met een rare naam. Bovendien technisch prutswerk, want al voor tonnen gerepareerd en dan nog weer kapot bij een beetje wind.
Beetje overdreven. Het lelijke ding - zelfs als menhir mislukt - blijkt kapitalen aan onderhoud te kosten omdat het het daglicht (en wind en regen) niet kan verdragen. Daarom stelt de SGP voor om het in een museum binnen te stoppen. De bijvangst is dat het ding niet meer zo zichtbaar is, tot genoegen van de reformatorischen. Niks mis mee.
BTW: als de provincie het gevaarte omdoopt tot 'Tong van Mohammed', gaan de Golfstaten het onderhoud betalen. Toch?
Mij doet dit beeld vooral denken aan al die Good Ol' Times in Sodom en Gomorra. Beetje jammer, vooral voor het milieu, van die zoutpilaren plotsklaps. Maar het precedent is er, dus waarom niet jaloerse onzelieveheer zijnde al die beroepstweedekansers in de bible belt een zelfde staaltje tough love ten beste geven?
Scheelt ons katholieken weer een hoop brandhout. Die biomassa kunnen we dan weer mooi voor de Groene Khmer gebruiken.
Als goed gebruik in de katholieke kerk ook een paar jaar geleden ons kind laten dopen. We hadden voor dat doopfestijn tweemaal een ontmoeting met de pastor. Hij begon zijn verhaal met 'denken jullie nou werkelijk dat ik geloof, dat de zee uit elkaar ging? Natuurlijk niet!'. Toen hebben we het gehad over hoe we als mensen wensen met elkaar om te gaan. Ik vond het een prachtige bekentenis. Maar ja, de sgp overkoepelt niet het meest moderne geloof: de katholieken.
Kinderen neuken omdat je van god (bewuste kleine letter) geen partner van je eigen leeftijd mag. Prachtig allemaal..
@mr.money | 27-02-20 | 16:44: Je bent niet echt goed op de hoogte, dat geeft niet, maar misschien moet je de bijbel eens gaan lezen alvorens dit soort zaken de wereld in te slingeren.
Gaat het nu daadwerkelijk om de naam? Als dat ding des Heeren surfplank had geheten zou het wel mogen?
Maar ehm... (even over nagedacht) is dat hele Flevoland niet per definitie het werk van de duivel? Want in Gods Schepping was het helemaal geen land, maar zee. Dus tja, waar zeuren ze over? Het klopt toch!
De hoogmoed van de mens die, ingegeven door de duivel, de schepping vernielt en god uitdaagt is toch ook gewoon waar? Dus niet dat beeld, maar het feit dat de SGP überhaupt in zo’n duivelse provincie is te vinden, dat is pas kwetsend. Zou ik zeggen.
En dat SGP bolwerk Zeeland was zonder ingrijpen van de mens ook als door Gods schepping verzwolgen in de zee. Dus het hele bestaan van de SGP, en zeker in Flevoland en Zeeland, is min of meer aan duivelswerk te danken. Dus tja... waarom niet een beetje dankbaarheid aan The Dark Lord?
De duivel (Ahruman) als enige, grote tegenstander van god (Ahura Mazda) werd bedacht door Zoroaster, bedenker van het Zoroastrisme, omdat de losse moraal van de jeugd hem niet aanstond. Angst voor een eeuwigdurende straf zou hen voor losbandig gedrag behoeden. 'Fail', zullen we maar zeggen.
Lucifer (lichtbrenger) is nooit gevallen. De hele mythologie op de val van de engelen is gebaseerd op één enkele zin: "gij zijt diep gevallen, oh Morgenster". Dit was één van de titels van de koning van Babylon, maar het verband tussen lichtbrenger en morgenster was door de Katholieke Kerk snel en gretig gelegd. Bange gelovigen zijn tenslotte betalende gelovigen. Het Vaticaan werd met het afgetroggelde geld gebouwd.
De satan (de aanklager) is volgens de Joodse geschriften een engel die de aarde bewandelt op zoek naar valse gelovigen. Mensen zoals Job, Jezus (en Jimmy Bakker) worden getest of hun geloof oprecht is. Job en Jezus passed the test. God zegt in de Joodse geschriften dat hij hem (de satan dus) veel dank verschuldigd is.
Het uiterlijk en gedrag van de duivel zoals wij die kennen, is een mengelmoes van heidense goden. De bokkepoten komen van Pan, de hoorns van Pan of Herne, het leeuwengezicht van Ahruman. Zijn gedrag om mensen te verleiden om hun ziel te verkomen is afkomstig van de vele 'trickster'goden, zoals Pan en Loki. Pan was zeer populair in de nadagen van het niet-Christelijke Romeinse rijk en moest dus sterk worden geidentificeerd met de duivel om het Christendom succesvol te pushen.
De niet bestaande duivel van het Christendom en Islam is dus een allegaartje van figuren die weinig met elkaar te maken hebben.
"De hele mythologie op de val van de engelen is gebaseerd op één enkele zin"
In het boek van Enoch word vaak gesproken over de val van de eerste engelen.
Dit behoorde ook tot de vroeg christelijke doctrine voor Augustinus de anthologie maakte.
Dus..... het is allemaal niet eens waar?!!!
@KutFilosoof | 27-02-20 | 16:07: Ja, maar het boek van Enoch maakt geen deel uit van het Joodse geloof. Het boek wordt er beschouwd als de schrijfsels van Ron L Hubbard beschouwd worden binnen het officiële Christendom.
@Varende_Reaguurder | 27-02-20 | 16:51: hmm interesting.
Dan te denken dat deze Tong (op de Knardijk) al eerder is gestolen. Het zou gaan op koper, maar het lijkt nu dat de daders uit een heel andere hoek kwamen.
Mijn vrouw heeft precies hetzelfde, elke keer wanneer ze langs het immens grote bord rijdt waarop staat" Vloeken is aangeleerd" begint ze te tieren en te vloeken... Bijzonder hoeveel geluid er dan uitkomt.... En het houdt nooit op. Zal wel door de slechte jeugdjaren komen bij de zwarte kousen.... Zo'n trauma is blijvend...
FF lekker afreageren moet kunnen... Geen probleem mee. Ik moet er altijd wat om lachen.... Religie heeft nooit enige vat op me kunnen hebben.... Dat scheelt een hoop ergernis en gedoe.... Vroeger dacht ik dat het met een paar jaar wel afgelopen zou zijn met die onzin...... Het duurt dus toch iets langer helaas..
In 2009 is, zo lees ik, bij herstelwerkzaamheden, een man om het leven gekomen, en in 2020 is het kunstwerk door een storm scheef gewaaid. Daar moet je niet meer aan willen komen, dat ding is bezwangerd van symboliek. Laten staan, die Tong van Lucifer, en laten liggen als het ding helemáál omwaait. Misschien stijgt het ook wel op ten hemel, je weet maar nooit. God's wegen zijn ondoorgrondelijk.
ik dacht altijd dat het een groen blaadje was.
Waarom windt menig GS redacteur zich toch zo op over kopvodden en burka's? Het staat helemaal nergens voor, het is gewoon een doekje. De rest ontsproten uit de gedachtenkronkels van de redactie. Je kon ook gewoon de andere kant op kijken, het negeren of zien voor wat het is: een kopvodje. Je kon zelf anders en je deed het niet. Nu leef je in de hel. Of heeft de symboliek van uitingen toch een bepaalde waarde? In dat geval is het stukje hypocriet te noemen, bijna links zelfs.
Achter die Tong staat in elk geval geen dwingende Kerk die oordeelt en veroordeelt en meent dat de openbare ruimte haar toebehoort.
@Schoorsteenveger | 27-02-20 | 16:01: Dat gebeurt nu ook niet. Deze mensen maken hun ongenoegen kenbaar en dat mogen ze ook. GS ventileert hier een mening op basis haar eigen overtuigingen en ook dat is prima. GS is daarbij echter inconsequent.
"Waarom windt menig GS redacteur zich toch zo op over kopvodden en burka's?"
Datzelfde kun je natuurlijk ook zeggen van hakenkruisen, hitlergroeten en opgestoken middelvingers. Waarom maken zich zoveel mensen daar druk over? Een abstracte geometrische figuur en bepaalde lichaamshoudingen, meer is het niet.
Ik krijg overigens niet de indruk dat GS de SGP-er zijn uitingen wil verbieden, dat ze er alleen de draak mee steken, en daar is niks mis mee. Het punt is dat kopvodden en burka's, evenals hakenkruisen en hitlergroeten symbolen zijn voor reële misstanden, van vroeger en nu, terwijl een "tong van de duivel" een volkomen imaginair iets is, dat alleen in de hersenen van bepaalde lieden voorkomt, en dat het daarom belachelijk is om je daar zo druk over te maken, iedereen kan zich wel iets geks inbeelden waar hij zich druk over kan maken, maar anderen hoeven daar geen rekening mee te houden. Er is dus geen inconsequentie in wat GS hier zegt.
@Argyronauta | 27-02-20 | 16:45: Ik denk dat het te kort door de bocht is om te stellen dat het imaginair is. Elke mening heeft ten diepste een basis in een ideologische overtuiging. In hoeverre iets reëel is, is een vraag die amper te beantwoorden is, aangezien de realiteit alleen bestaat in de beleving van een individu. Tenminste, volgens de gangbare wetenschappelijke denkkaders.
Verschil met sommige andere confessies is dat de SGP-er alleen een beetje verdrietig en boos wordt.
Er is iemand overleden door dat ding te restaureren, doordat het gesloopt is door christenen.. SGP is daardoor medeschuldig aan de dood van een restaurateur.
Eerste klopt www.destentor.nl/noordoostpolder/tong...
Tweede niet tenzij de koperdieven christenen waren .
@grapo | 27-02-20 | 15:56: hebben ze de kerktoren van Zwartbroek opnieuw mee voorzien van een koperen dak.
Dan moet je omrijden, Simonse.
Maak van jouw probleem niet dat van een ander. Daar houd God niet van.
Lucifer wel.
Ik dacht altijd dat het een surfplank was. Om aan te geven dat het land op de zee was overwonnen enzo. Qua symboliek. Ik heb er nog nooit een tong in gezien, laat staan de tong van Lucifer.
Dat je als gelovige in de letterlijke leer en verhalen van den Bijbel een meer dan levendige fantasie moet hebben was me allang duidelijk, maar dat het zo erg gesteld was met de mannenbroeders... Huilen en gekwetst zijn om een abstract standbeeld van “iets”.
Willen ze de gekwetste beroepsmoslims rechts inhalen of zo?
de beroepsmoslims zijn niet meer in te halen. ;)
Moet hier niet de KOZP-doctrine op losgelaten worden? Dat wil zeggen: een kleine groep heeft moeite met dit beeld dus dan moeten we daar gewoon aan tegemoetkomen en dat beeld verwijderen. Wat maakt dat jou nu uit en hoe vaak kom je daar nou langs? Kom op. laten we wat meer naar elkaar omkijken en wees lief voor elkaar. Verbindt!
Let op reaguurders: het bovenstaande is ironie!
Ha, scherp.
Met onze SGP-ers hoef je blijkbaar geen rekening te houden, want ongevaarlijk. Dat weet ook Claudia Je Mag Niet Bij Mij De Breij.
Even de Bijbel erop nageslagen, wat over dit soort dingen geschreven staat.
Matteüs 5:
"10 Het is heerlijk voor je als je wordt vervolgd omdat je leeft zoals God het wil. Want je zal het Koninkrijk van God mogen binnengaan. 11 Het is heerlijk voor je als de mensen je uitschelden, belachelijk maken, vervolgen en allerlei leugens over je vertellen omdat je in Mij gelooft. 12 Wees er blij over. Want je zal er in de hemel een grote beloning voor krijgen. Want op dezelfde manier zijn vroeger ook de profeten vervolgd."
Jezus werd zelf ook op de proef gesteld, zodat Hij kon laten zien hoe sterk Zijn geloof was
Lukas 4:
1 Vol van de Heilige Geest ging Jezus weg van de Jordaan. De Heilige Geest bracht Hem naar de woestijn. 2 Daar werd Hij 40 dagen lang door de duivel uitgedaagd. Al die tijd at Hij niets. Toen er 40 dagen voorbij waren, had Hij honger. 3 Toen zei de duivel tegen Hem: "Als U Gods Zoon bent, zeg dan tegen deze steen dat hij in brood moet veranderen." 4 Maar Jezus antwoordde hem: "In de Boeken staat: 'Je kan niet alleen van brood leven. Je hebt ook alles wat God zegt nodig om te leven.' "
5 Toen bracht de duivel Hem naar een hoge berg. Daar liet hij Hem in één enkel ogenblik alle koninkrijken van de aarde zien. 6 Hij zei tegen Hem: "Ik kan U de macht geven over al die koninkrijken en U al hun rijkdom geven. Want ik heb daar nu de macht over. Ik kan ze geven aan wie ik wil. 7 Als U mij aanbidt, zullen ze van U zijn." 8 Maar Jezus antwoordde: "Ga weg, duivel, want er staat in de Boeken: 'Aanbid alleen je Heer God en dien alleen Hém.' "
9 Daarna bracht de duivel Hem naar Jeruzalem. Daar zette hij Hem op de rand van het dak van de tempel. En hij zei tegen Hem: "Als U Gods Zoon bent, spring dan naar beneden. Er staat toch in de Boeken: 10 'God zal zijn engelen de opdracht geven om U te beschermen.' 11 En er staat ook: 'Ze zullen U op hun handen dragen, zodat U uw voeten niet aan een steen zal stoten.' " 12 Maar Jezus antwoordde hem: "Er staat ook: 'Je mag je Heer God niet uitdagen.' "
13 Toen de duivel klaar was met Hem uit te dagen, liet hij Jezus voor een bepaalde tijd met rust.
14 Jezus ging terug naar Galilea, vol van de kracht van de Heilige Geest. In het hele gebied werd er over Hem gepraat. 15 Hij gaf les in hun synagogen en alle mensen prezen Hem.
Of zijn ze bij de SGP soms bang dat hun geloof niet sterk genoeg is? Een geloof ter grootte van een mosterdzaadje is genoeg om het schijnbaar onmogelijke te doen geschieden.
Matteüs 17:
20 Hij zei tegen hen: "Doordat jullie geen geloof hadden. Want luister goed! Ik zeg jullie: je geloof hoeft maar zo groot te zijn als een mosterdzaadje. Als je dan tegen deze berg zou zeggen: 'Ga van hier naar daar,' dan zal hij daarheen gaan. En niets zal onmogelijk voor je zijn."
religie is een doctrine - eentje die naar interpretatie al tientallen eeuwen (vaak in opdracht van de elite) door de religieuze machten werd gebruikt om het domme onwetende volk eronder te houden.
Het is geen 1520, het is inmiddels 2020.
@litebyte | 27-02-20 | 15:54: Je hebt zelf je eigen religie die je als maatstaf neemt. En daarmee doe je exact wat je anderen verwijt.
Helaas, ik ben een van de verloren gelopen schaapjes. Niet meer aan mij besteed.
@Frau Merkel | 27-02-20 | 15:59: Het bekende riedeltje van 'Geen geloof is ook een geloof.' Klinkt leuk, is onzin, net zoals onthouding geen vorm van sex is.
Dat is te veel lezen, ik wordt wel boeddhist
Ik ben niet religieus, maar ik heb altijd wel respect voor de SGP. De meest oprechte en integere politici in Den Haag als je het mij vraagt. Geen idee of die tong naar God inderdaad de gedachte erachter is, denk het niet op zich, maar van die gesubsidieerde moderne kunst moet ik niks hebben. Ik vind het totale verspilling van belastinggeld, het is bijna altijd spuuglelijk.
Nee... U vindt het spuuglelijk.
Lijkt meer op de vagina van Maria.
Ik doop dit 'kunstwerk' The Rimmer Of God.
Ik heb ook wel eens buiten de pot gepist. Ben ook betrapt. Gevolgen moet je zelf dragen. Dat SecondLove daarvoor een platform biedt, vind ik ietwat glad ijs. Maar door de reclames die ze maken, die lijken op het mensen aansporen en aan te zetten tot 'iets' wat zomaar hele gezinnen kan verscheuren en kinderen helemaal kapot maken vind ik wel heel slecht. Jajajajaaa ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid maar toch......
Als je je laat beinvloeden door dit soort advertenties ben je al niet zo heel slim. Bovendien, als je dit doet dan zat je relatie neem ik aan ook niet helemaal lekker..
Aangezet? Door een poster bij een bushokje? Alle lekkere wijven verbieden, dat moeten ze dan doen!
SGP doet in ieder geval hun best daarvoor in eigen gelederen met al die rokken, brillen en malle hoedjes...
Is dat niet die website, waarvan alle gegevens van de leden op straat lagen en daardoor de meeste maar eieren voor hun geld kozen en alles opbiechten aan hun partner?
peace and love, daar is niets mis mee, waar wel iets mis mee is, zijn de hypocriete normen die religie oplegt, die verscheuren hele gezinnen.
Jankende religieuzen kunnen wat mij betreft ongezien de typhus achter de oogballen krijgen.
Amen
Grappig dat ze in Reformatorische hoek weten wat Second Love is.
Dat komt omdat u denkt dat ze onder een steen leven.
@Lupuslupus | 27-02-20 | 15:54: Incest is een veel voorkomende bezigheid onder zwaar leidende relifrenen.
mormonen hebben zelfs een site genaamd 15th love!
@litebyte | 27-02-20 | 15:57: En wat heeft dat er mee te maken, als dit al zo is? En moet leidend niet "lijdend" zijn? En wat mag een relifreen dan wel weer zijn?
Een stenen surfplank. En daar gaan mensen dan apenschijt op. *zucht*
Vuilverbrandingsovens! Portalen van de Luciferiaanse hel!
Dat ding ziet er uit alsof het van koper of brons is gemaakt. Van KOPER!! Of van BRONS!!
Ziezo, die staat er vast niet lang meer.
Is ook al gebeurd. Alsook een restaurateur dodelijk verongelukt onder dit beeld...
Man! Dit is nog uit de tijd van @BlikjeGrolsch. Toen waren ze al hard aan het bidden. Bartholomeus Brussels heeft in diezelfde periode nog 200 plus handtekeningen mogen ontvangen op de redactiestoep van Metro, gedrapeerd door een roedel doodbiddende Smart van Nederland hatende klompvoeten. Mooie tijd was dat. De tong moet dus weer weg, godverdomme.
Het valt me altijd tegen van die SGP-farizeeërs, hoe weinig ze van de liturgie weten.
Iedereen die Job heeft gelezen, weet dat God en de duivel met elkaar poker spelen. Als er dan eens een tong wordt uitgestoken... tja jonge jonge. Dat moet kunnen op een "landtong" die nu juist door de vermaledijde mens is geschapen.
Lijkt meer op een menhir, waar Obelix op heeft staan springen. Heiden.
Als God(M/V/Allah) het niet gewild had, was het niet gemaakt.
Wees blij met al Gods creaturen! Ook die je zelf niet mooi vindt.
Vervangen door een geitenneukende mohammed dan.
Kijken hoe snel ie weg is en kijken hoe de nederlandse politiek zoals altijd wegkijkt.
Werkelijk? Het is helemaal geen tong. Het is een soort blad. Lucifer's tong is gespleten, toch?
Lucifers heten echter wel echt lucifers. Meneer Simonse zal daar elke keer weer een rolberoerte met een flinke huilbui van krijgen.
De zwaluw heeft echter wel een gespleten staart...
@Nuchternederland | 27-02-20 | 15:38: Geeft niks, dat mag zelfs van de SGP. Lucifer heeft zo'n pijldingetje aan het einde.
Vandaar die song van The Stones. Please, have some sympathy, use all your politesse.
Sympathy for the Devil, it says all.
Doet me denken aan Heinleins "Job, a comedy of justice". Daarin blijken God en de Duivel broers te zijn, en de Duivel is veruit de meest sympathieke van de twee.
Ik begrijp niet waarom zoveel religieuzen altijd zo bezig zijn met de Schepper in plaats van de Schepping. Veel interessanter toch?
Nog mooier is dat wij altijd mensbeelden van de goden maken. De Grieken deden het al. Is de mens dan de Schepper van God of andersom? Het leven zou mooier zijn als iedereen zich fixeert op het nu, het werkelijke moment, in plaats van wat er ergens lang geleden ooit gebeurd kan zijn door iets of ‘iemand’. De schepping dus. Het is een objectieve waarheid dat het enige moment dat ooit zal zijn het ‘nu’ is. Het verleden en de toekomst zullen nooit zijn. Dit moment is wel. Maargoed.
Zij ervaart dus ‘pijn’ als ze langs dit standbeeld rijdt en wil het weghebben; ze onderneemt zelfs stappen. Dit is zo typisch voor mensen die geloven in één enkele waarheid waar in groepsverband allerlei vormen van intolerantie jegens godslastering zich voordoen. Allerlei religieuze rechtbanken hebben we voorbij zien komen in de geschiedenis van de mensheid en altijd is het ‘nu’ te confronterend voor ze geweest. Ze kijken allen naar de Schepper en niet naar de schepping. Hetgeen wat is. Jammer is dat. Een beetje met het motto: alles mag er zijn. Ik hoop dat dat het nieuwe motto wordt van de aankomende revoluties. Wat een paradox zou dat zijn..
Ga dat maar tijdens de Iftar vertellen.
Er bestaat geen schepper en geen Schepper dus ook geen Schepping en geen schepping.
@paartjehop | 27-02-20 | 15:54: waar ben jij dan?
Mosterd heeft een gereformeerd verleden dat hij zo tekeer gaat? Ik vind dat de SGPers gelijk hebben en Second Love is een walgelijke datingsite
Als je zelf zo trouw bent wat kan het jou dan schelen wat anderen op een website doen? Of dat ook het werk van de duivel? *proest*
Ik vind Lingo een ziekmakend programma voor zwakzinnigen Ze zouden het moeten verbieden
zoals velen hier opkomen voor het behoud van de nederlandse cultuur, zo is het het goed recht van de sgp om op te komen voor het behoud van de refomatorische cultuur.
@knutsel_ | 27-02-20 | 15:35: In het algemeen, en dat is de eerste en de laatste keer dat ik het CDA gelijk geef, zijn gezinnen de hoeksteen van de samenleving. Door allerlei invloeden die niet allemaal even onschuldig zijn, worden die gezinnen momenteel afgebroken. Ja, is uiteraard op de eerste plaats de verantwoordelijkheid van die gezinnen zelf. Maar dit soort bedrijven helpt niet echt. En dat gaat uiteindelijk ten koste van Nederland, in ieder geval hoe ik Nederland graag zou zien.
@OudeNederlander | 27-02-20 | 15:53: Je meent het nog serieus ook he? 34 % van de huwelijken strandt. Nogmaals, als je zo trouw bent (zoals ik) laat je je niet door een simpele website verleiden.
@knutsel_ | 27-02-20 | 16:01: Nee, maar het helpt ook niet. Waar trekken we precies de grens qua geld verdienen. Moet alles maar kunnen ?
@OudeNederlander | 27-02-20 | 16:27: Daar valt over te praten. Ik neig nu naar "Ja".
Dat kunstwerk is heilig van mijn geloof dus blijf er af.
Als God problemen heeft met dit beeld, laat ie de bliksem er wel inslaan of een andere oplossing. Heeft ie vast de sgp niet voor nodig.
'kruis met bloed ronduit smerig' vind ik ook. Gelukkig is Jezus niet verdronken anders hing er in elke huiskamer een acquarium boven de deur.....
@JohannesdenDoper | 27-02-20 | 15:39:
Vierendelen zou dan wel weer geinige huiskamers opleveren.
Van mij mag die ontzettend, veulste dure tong gewoon weg.
Niet om wat die BidLip vindt, maar omdat het pure verkwisting is.
2 ton + 70k verlichting, voor een kunstige VleesReep!
Is het niet nog duurder als je het beeld nu al weer verwijderd?
@MrLahey | 27-02-20 | 15:31:
Nee.
Onderhoud en reparatie in de toekomst etc.
Maar het gaat eigenlijk niet zo zeer om dit ding.
Bezopen prijzen voor kunstwerken.
De belastingbetaler betaalt did zooi allemaal.
Mag best een beetje minder.
Tja, de gelovige vindt nu eenmaal dat gelovigen meer rechten hebben dan ongelovigen. Kortom ik trek altijd als atheïst aan het kortste eind. De mening van gelovigen is van de imaginaire God altijd superieur.
Hoezo? De SGP geeft aan dat dat beeld ze niet aanstaat. Dat mag toch? Jij mag een andere mening hebben. Waarom concludeer jij daaruit meteen dat ze vinden dat ze meer rechten hebben dan jij?
Dat kunstwerk kun je vast met een paar 9-persoons busjes naar de vlakte trekken.
Als moorkoppen en blote borsten in musea al verboden worden...
Het is simpel: dit ding moet onderhoud in, dus gaat tijdelijk weg. Zet het lekker in een museum. Kan met naar EIGEN keuze er naar kijken. Het jennen van christenen hoeft niet openbaar en onvermijdbaar (langs de A6) gefaciliteerd worden door de Provinciale Overheid.
Een andere optie is een naamsverandering heb ik vernomen.
We moeten zogenaamd met ieder zielig mensje uit Timboektoe en Islamastanieje rekening houden. Maar christen mogen publieke gratuit vernederd blijven worden? Doe is lief.
Nee hoor, iedereen kan beledigd worden, dus ook gristenen...
(Maar hoe belachelijker het standpunt, hoe makkelijker het gaat, dat wel)
we moeten inderdaad geen onderscheid maken en elke religie belachelijk maken, lafheid en domheid zijn er immers steeds de oorzaak van.
@SterF... | 27-02-20 | 15:39: Er is een verschil tussen burgers, kunstenaars, artiesten die iedereen belachelijk maken en een overheid die het faciliteert en in de publieke ruimte etaleert.
Ik hoef bijvoorbeeld ook niet ‘ kunstige haken kruizen ‘ langs de snelweg te zien, betaald door de overheid. Maar hang het in een historisch museum en geef mensen de keuze om het te bezichtigen.
#nuance en anders SterPh.
@TheBurnerMan | 27-02-20 | 15:51:
Dat kan...
Of je doet er niet zo kleinzielig over (de SGP, niet u)...
Dat gegil van gelovigen dat ze menen intolerant te mogen zijn uit naam van hun godje vind ik het meest ergerlijk wat er is... het begint bij een beeldje en zal eindigen *vul maar in*. Moslims hebben er een handje van, maar die SGP debielen zeker ook...
Als je dit al achterlijk vindt... Hoe achterlijk is het om deze mensen te pijnigen? De PVV en FvD kan er over meepraten. Zij doen niets anders met moslims. Stop dat kunstwerk gewoon ergens tussen 4 muren waar mensen betaalt dat kunnen zien als ze er behoefte aan hebben en haal het weg uit de openbare ruimte. SGP en CU zijn verschikkelijke mensen met haat richting moslims. Maar dit wens je zelf hun niet.
Jawel hoor.
Inderdaad, laten we alles waar christenen, moslims, joden over andersgelovige zich eventueel aan kunnen storen uit de openbare ruimte verwijderen!
En hoe zielig is het als je je echt zo gekwetst voelt door een kunstwerk? Grow the fuck up!
Kaan, jij vindt niemand leuk, behalve moslims.
Laten we alle gelovigen tussen vier muren plaatsen. en dan kunnen de anderen in vrede daar buiten leven.,
Geloof of niet, dat secondlove etc vind ik pervers, naar. Jaja je moet de verleiding weerstaan. Maar hemeltergend hoe zij campagne maken en daar investeerders achter zitten. En nee ‘ongekukkig in een huwelijk’ is niet de andere kant van die medaille. Het zet aan tot stiekem, geniepig. Smerige clubs imho.
liefde heeft veel verschijningsvormen, daar heb je geen god voor nodig.
Al die verleidingen. Daarom graag decolleté en hoofdhaar bedekken.
Ja hoor, U bent dapper. Vrijdag mekkeren in de moskee, op spitsuur?
Onzekere gelovigen. Met hun onzekere, feilbare God-idee.
Mijn God heeft daar schijt aan.
Dat lucht op?
@Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 15:28:
Nee. Niet bijzonder.
Mijn God is gewoon superieur aan alle andere godjes. Doe je niks aan. Is gewoon zo.
Als dat kunst is haal dan maar weg. En vraag geld terug. Geef maar aan GS dat geld.
Ik word er ook verdrietig van.
Onderschat niet in hoeverre onze omgeving onze gedachten beinvloeden. Je hebt immers echt andere gedachten als je in de sixteinse kapel staat dan op een smerige Mumbai vuilnisbelt.
Dit is ook de reden waarom ik nooit in een vinex wijk een huis zal kopen. Ze zijn het geld simpelweg niet waard. Rijen plompe rechthoekige dozen zover het oog rijkt met af en toe een misbaksel van een post-modern 'kunstwerk' midden op een rotonde. Het is hel voor de wakkere geest.
Maar of je nou daadwerkelijk gelooft in de christelijke metafysica. In literaire zin kunnen we wel degelijk stellen dat er iets als goddelijks en satanisch bestaat.
Een schilderij maken, een instrument bespelen, een mooi concert beluisteren, de hand van je kind vasthouden, gewassen oogsten, oprecht bidden is allen goddelijk.
Tinder, top-40 muziek, one night stands, drugs, lelijke kunst, zinloos geweld, porno is allen satanistisch.
In die zin is een lelijk kunstwerk dat een tong uitsteekt naar het goddelijke ook gewoon zeer satanistisch. Van mij mag het ook weg. Had eigenlijk ook nooit een paar miljoen belastingpoet naar zo'n kut 'moderne' kunstenaar moeten gaan voor deze tong van satan.
Zo, jij maakt je naam inderdaad wel waar!
'zover het oog rijkt' < 'zover het oog reikt'
Er gaat 200.000 euro naar een potje voor een clubje dat de Landart in Flevoland toegankelijk maakt. Moet je wel 60euro betalen om in een busje rondgereden te worden om naar de meest onzinnige suffe duffe kneuzerige kunst te gaan in de polder.
De mensen die dit bedenken een voor stemmen (Hallo Kartel) zijn echt krankjorum naar mijn mening. Besteed dat geld eens beter!!
De sixtijnse kapel is niet door god gemaakt, net zo min de top-40 door de duivel. Je ontmenselijkt de makers.
s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large...
Geef het een andere naam: "Tong van Rutte die de aars van de EU likt" en het probleem is opgelost. Is ook veel aannemelijker dan het benoemen naar de denkbeeldigde vijand van een denkbeeldig opperwezen.
Leuk maar kunstenaars, cabaretiers of andere mensen met een scherpe pen mijden de islaam als de pest.
Dit. De gordel van Mohammed zou geen linkse kunstenaar aandurven. De laffe honden.
Ik weet wat;ik ga daar af en toe wel liggen op vrijdagen en dan mag een Vrijmibo meisje naar mijn keuze op mijn tong komen zitten.
Dat secondlove snap ik niet.
Men mag geen gratis blenders weggeven omdat het tot onrust in de samenleving lijdt.
Maar het lijkt mij dat de samenleving meer ontwricht raakt door huwelijken die kapot gaan door secondlove, dan dat men te lijden heeft onder een bedrijfje dat 300 blenders uitdeelt.
Als je huwelijk kapot gaat door secondlove was het om te beginnen al niks waard.
Het enige dat ons land eeuwenlang en nog jaren vanaf nu bedreigd zijn de mensen die in een god geloven. Er zijn al vele slachtoffers door dit soort gestoorden gevallen. En het gebeurd nog steeds. En gaat ook nog door in de toekomst. Tuig is het.
Met Second Love heeft SGP een punt. Ik ben het daar helemaal mee eens. Belachelijk om mensen met een stabiele relatie to verlokken met iets dat deze vaak opbreekt. (Dat is ook een beetje de conclusie die boomers schaamtevol hebben toegegeven over hun open huwelijkgedachten. Was leuk maar werkte niet!)
Als je een stabiele relatie hebt dan ben je toch niet over te halen? Of zijn we ineens allemaal niet volwassen meer?
@MrLahey | 27-02-20 | 15:18:
Haha precies +1
Bizar om gezonde mensen te verleiden om sterke drank, vette hamburgers, vervuilende auto’s of gevaarlijke motoren te kopen. We leven in een vrij land. Moraalridders die menen de regels voor ‘de incapabele medemens’ te moeten bepalen zijn heel wat gevaarlijker dan een lullig postertje in een abri
De Griffioen op t dak van de VU moet ook al jaren weg, want duivels.
Waarom menen nietige mensjes toch altijd dat ze hun almachtige (ALmachtige, dus alles ligt in zijn macht) God te hulp moeten schieten? Misschien is hun geloof toch niet zo rotsvast als ze denken.
Lucifer bestaat echt. Zie de dagelijkse ellende die onschuldigen dagelijks overkomt.
Heb je door wat je feitelijk zegt, lucifer is eenfevallen engel van God, dus he zegt God bestaat
Als god die ellende niet kan voorkomen is hij niet almachtig...
Kan hij het wel, maar doet hij het, is het een sadist....
Hulde voor de SGP. Tekstueel een draak van een stukje. Eerbied van redactie GS is niet nodig. Een klein beetje respect zou mooi zijn. Jammer dit. Je doet je naam eer aan: Grove Mosterd.
Respect? Volwassen mensen gaan lopen huilen omdat een beeldje hen niet aanstaat en daar vol over in de zeik gaan.. Ik heb altijd geleerd dat je respect moet verdienen.
@MrLahey | 27-02-20 | 15:17: Als je het niet snapt is het jammer.
@Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 15:18: Ja, want fuck je mening onderbouwen.
Hulde? Voor de SGP? Voor de middeleeuwse mannenbroeders die vrouwen het liefst onderdrukken? Die zo intolerant zijn, dat ze kunstwerken in de openbare ruimte niet kunnen verdragen? Die hun moraal halen uit een bepaalde interpretatie van een fictief boek?
Dat clubje?
Ik wens ze allemaal ongezien de corona toe!
Maar ja, als je dat beeld weghaalt belaster je de god Lucifer, en dat mag niet.
God kan toch zelf ook ingrijpen door met een aardbeving de tong in de diepste krochten van de aarde te doen smelten.
Of bestaat hij soms niet?
We worden reeds als land op velerlei manieren gestraft, langzaam en langdurig. Dus dat ingrijpen zit wel goed.
Ach arme fractievoorzitter Simonse, wat een zwaar leven moet u wel niet hebben.
Kun je lullen wat je wilt, maar dat SGP-geloof kaart het ‘probleem’ dus netjes via de regels van de rechtsstaat aan. En recht op deze mening hebben ze, al is die nog zo vreemd. Er zijn ook gelovigen en activisten die terreur inzetten om hun gelijk af te dwingen. Ik ben blij dat de SGP daar te braaf voor is.
Linksom of rechtsom, het blijft een cult die hun imbeciele wereldbeelden aan de rest van het land probeert op te dringen.
Eensch.
@MrLahey | 27-02-20 | 15:14:
Toch is er een klein maar essentieel verschil:
Aankaarten via de bomgordel of via de lokale omroep.
Ze hebben nauwelijke zetels en het gaat ze niet om de vorm maar om de naam. Die voorheen niemand wist.
@MaarFeitelijk | 27-02-20 | 15:35: De SGP is de oudste politieke partij van Nederland. Onder welke steen zit u?
@Lupuslupus | 27-02-20 | 16:07: En nauwelijks zetels. 2-3% Dan heeft het geen betekenis.
Altijd gedacht dat het een populier verbeeldde. Enig lichtpuntje in die verder godvergeten kale polder!
Als dit ding 'de lul van Jezus' had geheten zou het wel goed zijn?
Het lijkt niet eens op een tong. Op een lul ook niet trouwens.
Eerder nog de kut van Maria zou ik zeggen
Oh. Is dat een kunstwerk.
Handen wassen.
Tong wassen.
Gedachten wassen.
Ik word er verdrietig van dat er tonnen aan belastinggeld betaald word aan een kunstenmaker voor zoiets onbenulligs.
Sommige van die kustemakers leveren ook nog rommel ( Assen verschillende uit elkaar vallende creaties ).
De bekende onbenul reactie. Het meeste geld zal trouwen in de contructie en materialen zitten.
@MaarFeitelijk | 27-02-20 | 15:35: Kortom. Onzettende verspilling belastinggeld. En dat is onbenullig.
@ikbenerweer! | 27-02-20 | 15:25:
Dat is om de vergankelijkheid van het bestaan weer te geven. Snap dat nou eens :- )
Het kunstwerk ziet er van opzij uit als een ouwel. Ik denk dat de SGP dat het echte probleem vindt.
zijn ze katholiek?
Dat is een menhir, dat weet toch iedereen!
Maar hoe denkt Allah er over?
Dat zijn de belangrijke vragen.
Wat weet de god van het worstelen nou van kunst?
Allah denkt dat men dat kunstwerk de tong van Allah had moeten noemen. Aan de vruchten van zijn geloof te zien is hij namelijk zelf de duivel.
Zet dit beeld bij Bataviastad onder het beeld dat daar staat
Beter dan dit reaguursel komen ze niet meer vandaag! Lol.
@borgmonster | 27-02-20 | 15:15: the borg
@TheBurnerMan | 27-02-20 | 15:38: resistance is futile.
Haal weg dan. God vindt het kut.
Wat houdt hem (m/v/x) tegen om dat lekker zelf te doen?
@marcoplarco | 27-02-20 | 15:55:
Mijn conclusie is dat in dit topic vooral Simonse de Sjaak is....
REAGEER OOK