Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joe Randstad. Kom NIET naar het platteland

BLIJF!

Social

Hallo LOSERS in de Randstad. Platteland hiero. We willen jullie niet. Blijf daar. Het is hier stom. Het is hier saai. Weilanden. Windmolens. Akkers. Helemaal geen uitzicht. Het ruikt hier naar koeienpoep, er ligt modder op de wegen. We hebben spinnen, heel veel spinnen, en bejaarden, heel veel bejaarden, op fietsen met zijspiegels.

Het waait hier altijd. Iedere ochtend hanengekraai, al om 05:00 uur. Het hele jaar komen de loonwerkers langsrijden op lawaaiige dieseltrekkers, en in het weekend mensen aan de deur met een bijbel. We hebben een miljoenmiljard ganzen die de boel onderschijten met stikstof en die je uitschelden met GAK GAK GAK GAK GAK. We hebben maar 2 soorten mayo in de supermarkt, 1 soort vanillevla, en het schap vega is maar 50 centimeter. We hebben accenten, rare schoenen en dito haar.

Vanaf half oktober schieten we hier op hazen en fazanten. Op feestjes zitten we in een kring, en praten we over kettingzagen en buitenboordmotoren. Als het kermis of dorpsfeest is verkleden mensen zich, als indiaan of bosjesneger (en yes met zo'n botje door de neus). Iedereen heeft hier een bladblazer, en gebruikt 'm ook. Internet is ruk, en qua buienradar kijken we hier gewoon omhoog.

We hebben honden, houtkachels, bierbuiken, vuurtonnen en we lachen om Round-Up. Vrouwen drinken boswandeling ipv muntthee en hebben na hun 23ste dikke bipsen. Mocht u nou nog steeds - ondanks alles - naar het platteland willen, dan nog 1 klein niet weg te denken dingetje: wij hebben Zwarte Piet. Groetjes, platteland.

Reaguursels

Inloggen

En de hetze tegen de boeren wordt verder aangewakkerd....
Net als joden destijds en nu ook trouwens.

Verschrikkelijk dat al die trekpoppen en EU kruipers zo onze eigen boeren willen vernioetgen, weghebben, afvoeren. Want we moeten natuurlijk goedschiks of kwaadschiks een arm kudtland worden dat aan de leiband van de Eu moet blijven.

Straks worden de metaalwerkers verketterd door NPO/MsM/overheid en weer allemaal ingehuurde trekpoppen, mogen het vuurtje verder opstoken.
Lekker alles en iedereen -geregiseerd) tegen elkaar opzetten in dit land. Te beginnen met boeren en leraren en zorgmedewerkers, want daar is geen geweld van te vrezen natuurlijk.

Het is wachten op de eerste zooi linkse kudtvolkerts die boeren omleggen, want klimaat enzo... Net als veehouders en nertsfokkers hun huizen en bedrijven al in de fik worden gestoken

Herr Oberst | 18-02-20 | 12:57 | 2

Kleine correctie: er is geen EU-hetze tegen boeren in het algemeen, maar alleen tegen NEDERLANDSE boeren! De Duitse en vooral Franse boeren worden niet opgezadeld met verstikkende regeltjes en kunnen profiteren van de vele miljarden aan EU-subsidies. Het Nederlandse belang is altijd ondergeschikt en dat zal binnen de EU altijd zo blijven. Voor de EU geldt: eigen volk eerst, maar dan niet voor vazalstaten als Nederland!

kunstliefhebber | 18-02-20 | 13:22

@kunstliefhebber | 18-02-20 | 13:22:
Over de buurlanden, dat klopt, Boeren krijgen daar zelfs de subsidies , door ons betaald.
Dat vooral NL het moet ontgelden komt echt door de bedoeling dat we afhankelijk worden van Germanië en Frankriche. Grote vrienden van de Monsanto groep tevens.

Herr Oberst | 18-02-20 | 14:40

Nou je moet dat werk van die koolraap maar eens opzoeken op goegel (ambassade berlijn bijvoorbeeld), mooier dan dat wordt het niet. Nee, hopen dat die engnek heel ver van het gezellige deel van Nederland weg blijft. Wat een enorme griezel is die man

Schwanzeleber | 18-02-20 | 11:54 | 1

Kijk eens verder dan het ontwerp in Berlijn naar wat OMA wereldwijd heeft neergezet.
iig meer voor de wereld betekend dan een engnek tegelbakker Schwanzeleber, nietwaar?

TERUGVANWEGGEWEEST | 18-02-20 | 12:13

Het platteland is prachtig maar de waarheid is dat je in de stad beter af bent. Betere voorzieningen, meer werk, ziekenhuizen, restaurants, bioscopen. In de stad gebeurt het. Ik mag graag in de provincie zijn, maar wie succes wil hebben en zijn kansen wil pakken moet in de stad zijn.

Bigi Bana Boy | 18-02-20 | 11:48 | 1

De Librije is in Zwolle, de Leest in Vaassen is helaas net gestopt. Maar gelukkig kun je hier op genoeg plekken een heerlijk vorkje prikken en glaasje drinken. Amsterdam is meer iets voor Roti of Kebab (met poep).

kunstliefhebber | 18-02-20 | 15:37

kom ook niet hier! Tractorpulling is slecht voor je gezondheid, kinderen van 14 worden blootgesteld aan alcohol, er is geen openbaar vervoer (een belbus alleen). De cultuurschok zou te groot zijn.

small_town_dude | 18-02-20 | 11:16

Er lopen hier op de Veluwe ook nog een aantal verdwaalde Groenlinksers en D66ers rond. Kunnen we die niet vangen en uitzetten in de Randstad? Is toch meer hun natuurlijke habitat!

kunstliefhebber | 18-02-20 | 10:59 | 1

Zou ik niet doen, dan houdt u alleen nog maar SGP-ers over.

BozePaarseMan | 18-02-20 | 11:46

Kom ook niet naar de Veluwe. Het is hier levensgevaarlijk. Je kan niet met 130 door het bos heen knallen. Voor je het weet heb je een wild zwijn aan je gril hangen. Daarbij maken die kut vogels je iedere ochtend wakker. Ik zal zeker in de Randstad blijven zo ver mogelijk onder NAP. Daar weet je zeker dat je goed zit en veilig bent.

Henk003 | 18-02-20 | 10:42

Internet ruk? Ik heb hier al tien jaar glasvezel!

sallandstrots | 18-02-20 | 10:34 | 3

Stomkop.
Nee Randstedelingen, we hebben geen glasvezel op het platteland en we zijn net de telegram ontgroeid. Blijf daar, hier is het achterlijkheid troef.

Alco-de-Holist | 18-02-20 | 11:39

Glasvezel? Glaswol bedoelt U?

Kernsplijter | 18-02-20 | 14:03

En hier rijdt de pliesie nog op een varken en als je ze 's-avonds nodig hebt, dan komen ze niet. Het varken staat dan op stal, tenminste na 9 uur!

JohannesdenDoper | 18-02-20 | 16:36

Koolhaas, de coolste en grootste Nederlander sinds Cruijff.

fram | 18-02-20 | 10:31

Stadsmensen zijn vaak bange mensen, is al eeuwen het geval, kudde effect of zo.

Guiseppe | 18-02-20 | 10:05 | 4

@Stijlloze nick | 18-02-20 | 10:14: Missschien hebben we beiden wel een beetje gelijk overpeins ik vanuit mijn buitenplaats.

Guiseppe | 18-02-20 | 10:48

@Stijlloze nick | 18-02-20 | 10:14: dat zeggen wij juist van stadsmensen

small_town_dude | 18-02-20 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Joe, provincialen. Kom niet naar de randstad. Blijf vooral daar. Zoek ook vooral werk daar, scheelt een hoop fileleed in de randstad.

BozePaarseMan | 18-02-20 | 09:41 | 5

Ik zie dagelijks de busjes vakmensen van de bouw in de file richting het westen staan. Dirk-Jan en Rinus bouwen namelijk wat beter dan Achmed en Rachid.

sallandstrots | 18-02-20 | 10:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Als het te vol dreigt te worden in het noorden, zetten we gewoon de Ketelbrug weer een tijdje open en noemen dat 'storing'. Dat is echt geen toeval hoor.

quigg | 18-02-20 | 08:38

Rem Koolhaas.. de architect die vind dat beveiliging geen integraal onderdeel is van het gebouw dat hij ontwerpt.. dikke faal.

me | 18-02-20 | 08:33 | 6

@quigg | 18-02-20 | 10:01: haha, check de projecten van Koolhaas de laatste jaren: allemaal kubussen... op zijn kantoor was een de diagonale lijn verboden... jouw uitspraak is precies de basis van moderne architectuur sinds begin 1900...

fram | 18-02-20 | 10:29

Ik heb eens een tijd moeten werken in het hoofdkantoor van Menzis in Groningen, ontworpen door De Architecten Cie uit Amsterdam. Mooi gebouw met verspringende verdiepingen. Vinden de glazenwassers niet fijn, dus duurder. Ik heb me laten vertellen dat, hoewel ieder raam voorzien is van electrisch bedienbare zonwering, sommige ramen altijd gesloten moeten zijn en andere altijd open, om een soort quasi-random effect te bewerkstelligen zodat het gebouw er voor de toevallige passant die er een foto van wil maken, altijd op z'n best uitziet, fotografisch gezien dan. Fuck de medewerkers die in het gebouw moeten werken.
Binnen korte tijd moest de ingang al vervangen worden door een ordinaire draaideur omdat de receptionistes anders constant in de kou zaten en de permanent uit hun haar waaide.

quigg | 18-02-20 | 10:36

@fram | 18-02-20 | 10:29: Ben bang dat we elkaar niet begrijpen. Ik ben een techneut en geen kunstenaar. Toch zijn er architecten die liever een kunstwerk ontwerpen en daarmee voorbijgaan aan hun opdracht. Neem de Erasmusbrug. Een brug is een oeververbinding, toch? Technisch gezien is een klassieke hangbrug tussen twee pilaren, een op elke oever, het beste. Maar die bestaan al, en daar is een reden voor. Verticale tuien garanderen een optimale opwaartse kracht. Een architect kan zich met een hangbrug niet meer onderscheiden dus kiest van Berkel voor 1 pilaar op 1 oever. Vanuit die ene pilaar zijn de verste tuien zo horizontaal dat de opwaartse kracht minimaal is, ten opzichte van een hangbrug. Met als gevolg dat er concessies gemaakt moesten worden, het kunstwerk werd belangrijker dan het doel met als gevolg dat de brug te smal is voor het verkeersaanbod en de tuienbegonnen al te klapperen bij windkracht zes. Dit was het prutswerk van iemand die kunstenaar in plaats van architect wil zijn.
Doe nou gewoon eens normaal. Wat ik bedoel is dit: de spoorbrug bij Edinburgh. Die is zo enorm kolossaal en lelijk dat hij vanzelf weer mooi wordt. En technisch perfect, in die tijd.

quigg | 18-02-20 | 11:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig hoef ik mij niet druk te maken over de vraag of ik in of buiten de randstad wil wonen.
Ik kan toch geen huis betalen in de randstad.
Scheelt weer, dan kan mijn plek worden ingenomen door een asieleiser of in geval van een koophuis, een OKboomer.
Is ook veel gezelliger.

jemagookniksmeer | 18-02-20 | 08:28 | 1

Dat van de koophuizen geldt voor de kinderen van de OKboomer die 100.000 uitzetschenkgeld krijgen waardoor huizen onbetaalbaar worden voor mensen die geen 100.000 euro schenkendee ouders hebben.

sjef-van-iekel | 18-02-20 | 09:19

Je mag je 10 km voor de supermarkt in schijtlucht houden hoor, np.

menage | 18-02-20 | 08:28

Jou platteland blijf daar dan. Mijn jonge buren komen allemaal uit Twente of Braband hier de woningmarkt verstoppen.

Petroselinum crispum | 18-02-20 | 08:27 | 2

En dan hebben die kudtboeren ook nog een rotaccent waar de strontlucht vanaf dampt. Blijf weg uit het bewoonbare deel van Nederland!

Von Knarrenstein | 18-02-20 | 09:17

Ja, allemaal jonge mannen die een Miele willen.

Guiseppe | 18-02-20 | 09:41

Een migrant burgert makkelijker in, in de randstad, dan een randkakker op het platteland. Nu zijn we nog goed bevriend met onze oosterburen. Maar als er hordes randkakkers net over de grens boodschappen gaan doen, met hun grote bek, kan dat wel eens gaan bekoelen.

Leptob | 18-02-20 | 08:22 | 1

Klopt, liever een Tamil in mijn achtertuin dan een accent van achter de duin

Bohse Koempelz | 18-02-20 | 15:20

Ben een beetje klaar met de provincie sinds de Achterhoek weigert Rutger Klein Wassink terug te nemen. Waarom lieten jullie deze Leninist zomaar los op een nietsvermoedend Amsterdam? Gewoon kwaadaardig.

Graaf_van_Hogendorp | 18-02-20 | 08:10 | 1

Wij hebben bij algemene stemming besloten om hem weg te sturen. Wij waren hem hier zo ontzettend zat dat in vergelijk met electRoBot rgw een nog grotere klootzak werd bevonden.

F. Jacobse | 18-02-20 | 08:52

Twee soorten mayo ? Of bedoel je in een tube en in een potje ?

Vesta | 18-02-20 | 07:49 | 1

Ik denk niet dat ze de Zaanse delicatesse bedoelen..

redthehaghue | 18-02-20 | 08:16

Aah. Het startsein voor de urbanisatie van Nederland.

Mogwai | 18-02-20 | 07:38

Fryslân heeft een naam hoog te houden en is de provincie met het laagste percentage D66-stemmers. Dat moet vooral zo blijven!

jochum1980 | 18-02-20 | 07:28 | 1

In plaats daarvan stemmen ze Partij van de Armoe... lood om oud ijzer.

Graaf_van_Hogendorp | 18-02-20 | 08:09

Woon nu vrijwel allochtonen vrij, zou dat graag zo houden. En de allochtonen die hier wonen hebben Twents accent, wel zo gezelig. Prima voor de integratie ook, geen getto’s en schotels op de daken en zo. En ook heel weinig GroenLinksers hier, zou ik ook graag zo houden. Soja watte?

Feitenpliesie | 18-02-20 | 07:17 | 1

Dito. Alleen wat betreft de soja loop je wat achter. Die wordt de laatste jaren al voorzichtig door de Nederlandse boer verbouwd. Tja, sojamelk levert meer op dan koeienmelk, plus dat er nogal gezeurd wordt de laatste tijd over koeienscheten, eh… methaan.

laptopleon | 18-02-20 | 10:42

Het is kwart voor zeven en het wordt al licht. Vanaf mijn stoel kijk ik naar de berg tegenover mijn huis, de kerkklok heeft net drie slagen gedaan op weg naar het hele uur, de beek fluistert zijn stille lied. De enige buitenlanders hier zijn mijn vrouw en ik en we hebben er alles aan gedaan hier te assimileren. Dat is ook niet moeilijk, we spreken de taal en iedereen groet hier sowieso iedereen en maakt in het voorbijgaan een praatje, over de tuin, het weer.

De dichtstbijzijnde grote stad, zo´n ding met woonkazernes, torenflats en buitenlanders is 40 km hier vandaan, daar loopt iedereen met zijn ogen naar de grond, of met haar oogkleppen en manlief op twee passen achter haar. Daklozen in het park, "muzikanten" op straat. De "rijken" wonen op de heuvels rondom de stad en kijken neer op de rest, hun huis gekocht voor een veelvoud van wat ik betaald heb. Ook hier geldt: Er is hier helemaal niets, blijf daar!

bergsbeklimmer | 18-02-20 | 07:00

Nederland? Welke platteland?

Mazzelstof | 18-02-20 | 06:29

Ze zeggen dat Rotterdam twee keer vernield is, eerste keer door de Duitsers en tweede keer door Rem Koolhaas. En die lul woont er niet eens haha

sarcastro | 18-02-20 | 05:36 | 1

Nee, die kijkt wel uit... Amsterdam is overigens slechts één keer naar de ratsmodee geholpen, maar wél door twee architecten: Pi de Bruin en en Wilhelm Holzbauer.

bisbisbis | 18-02-20 | 07:37

Kennis, wereldstads type. 'vergis je niet in mij, ik zit het liefst aan de breikous'. Onzin allemaal.

CalamityJane | 18-02-20 | 02:17

Triest dat een Koolhaas bij buitenhof moet gaan vertellen wat vele op het platteland al jaren weten.
De essentie is dat er gewoon veel te veel mensen zijn in dit deel van de wereld (ook elders) en dat verstedelijking de burgers losweekt van de realiteit.

Moneytron | 18-02-20 | 02:05

Tip: als je niet van een baan in Nederland afhankelijk ben en graag in een nostalgische landelijke omgeving wil wonen met historische steden als Erfurt, Eisenach, Wittenberg, Weimar, Dresden, Leipzig, Jena, Magdenburg enz. in de buurt en viel pittoreske negentiende eeuwse dorpjes, trek dan naar Sachsen-Anhalt, Thüringen of Sachsen. Met vooral in Thüringen gigawouden. En als je liever in de buurt van zee en stranden wil wonen naar Mecklenburg-Vorpommern. Huizen en grond zijn daar nog goedkoper dan in Groningen.
Bovendien zijn de mensen daar heel erg vriendelijk en door de combinatie van een protestantse oermentaliteit en nog vers in het geheugen liggende traumatische ervaringen met de DDR, zeer wantrouwend en rebels tegenover overheid en establishment.

WirMachenMusik | 18-02-20 | 01:41 | 3

Als je houdt van extreem rechts is dat gebied ideaal om te wonen. Ik blijf liever in weldenkend Nederland.

bamitoren | 18-02-20 | 08:11

Ik voel een etnische volkstelling die geen etnische volkstelling mag heten en een diversiteitsquotum aankomen voor het platteland. Een D'66 breinscheet, opgekomen als dun poepen, is alles wat nodig is om draagvlakloze dingen door te drukken tegenwoordig.

Schulzie | 18-02-20 | 01:27

Alleen een architect kan het platteland redden door het helemaal vol te bouwen. Geef zo'n man een Klimaattafel!

Hetkanverkeren | 18-02-20 | 01:19

Goed stukje! En een wijze raad, die de randstedelingen hopelijk ter harte nemen.

Het brein erachter | 18-02-20 | 01:04

Heerlijk zomers op het strand 'locals only' met een paar verdwaalde Duitsers maar die trekken meestal door naar Texel. Gewoon 10 meter tussenruimte tussen de handdoeken op hele drukke dagen. Dus geen Zandvoortse toestanden. Geen ellenlange rijen in winkels en altijd wel een parkeerplek te vinden (gratis). Huizenprijzen die ivgm de Randstad voor oorlogs zijn. Ja een hele hoop mensen willen er niet dood gevonden worden maar ik zit hier echt lekker in de 'provincie'. De stad krijgt een grote opknapbeurt en ik hoor steeds meer mensen van buitenaf, Haarlem, Alkmaar en Amsterdam die weer terugkomen op het oude nest of hiernaar toe zijn verhuisd dat ze eigenlijk blij verrast zijn en dit stadje van zo'n 57000 inwoners in de kop van NH niet eens zo gek vinden. EN het mooie is heel weinig rag-heads want die vinden deze stad maar niks. Houwen zo!

clockandhammergame | 18-02-20 | 00:56

Blijf weg. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, allemaal goed, maar kom niet naar hier. Blijf weg.

Rest In Privacy | 18-02-20 | 00:44

je kunt overal ontzettend leuk wonen.............. als je maar genoeg $$$$$$$$$$$$ hebt.

grapjasz | 18-02-20 | 00:37 | 4

Je hebt het hier altijd beter dan in die zandbak..

De harige happer | 18-02-20 | 01:07

@De harige happer | 18-02-20 | 01:07: Zeker als allochtoon.

Mart6037 | 18-02-20 | 06:33

@oostermoer | 18-02-20 | 00:49: Geloof je nog steeds in die fabel van 30 jaar geleden dat Nederland de beste sociale voorzieningen heeft ? En onderwijs? En zorg ? En in Belgie, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk, Zweden kunnen ze er niets van? Wordt toch eens wakker en ga eens over de grens kijken. Arrogante hoogmoed is het.

Henk1955 | 18-02-20 | 08:08
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn collega's uit de stad worden altijd zichtbaar jaloers en ietwat verdrietig over hun eigen woonsituatie als zij bij mij, en mien wief, en mien hond, op bezoek komen.
Ik moet dan wel zeker 45 tot 50 minuten rijden eer ik op mien wark ben, maar jah, dat uutzicht op weilanden en een totaal woonoppervlakte van ietsje minder dan 400 m² , met voor- en achtertuun, voor zo'n 2 ton.
En die rust hier...
Wat hebben zij? 45 m²? Ingebouwd tussen hiel viel huuzen, an auto's, en stonkie, voor... 250.000,-
Hun huus is net zo groot als mien tuun.
Plus, dat rare accent toch van die gasten uit de stad. Snap ik niks van.
Ik zeg maar dit: '
Flink end hout foar de doar Of aars, gewoon grootte tiete. Deer ben 'k niks op stoven. Hier behoort nog bij, daarzo.'

Portnoy | 18-02-20 | 00:07 | 1

Die lui verkijken zich aan de ruimte die je hebt maar ze zouden het na 2 maanden waarschijnlijk op de heupen krijgen daar in de buitenste duisternis. In de stad wonen heeft ook z’n voordelen. Wat die mensen eigenlijk willen is een ruim huis op een flink stuk eigen grond Met leuk uitzicht, maar dan in de randstad. Tja... dan ga je tegenwoordig echt richting de 8 ton.

Muxje | 18-02-20 | 08:53

Amsterdam is echt de mooiste stad die ik ken. Elke keer als ik er heen moet dan voel ik me zo enorm rijk en gelukkig dat ik niet in die tyfusbende hoef te wonen.

Epistulae_Morales | 18-02-20 | 00:04 | 2

Dat heb ik met Rotterdam, Amsterdam daar kom ik gewoon helemaal niet.

Elli | 18-02-20 | 08:59

Dat heb ik ook. De laatste keer, jaren geleden, ben ik er na 3 uur gillend weer vertrokken. Al kreeg ik geld toe ik zou er niet willen wonen.

jaap932057795966 | 18-02-20 | 10:28

Klinkt vreselijk. Ik blijf lekker weg.

Pot Vol Koffie | 17-02-20 | 23:54

Even voor de duidelijkheid, we hebben het over piepklein Nederland. Als je 10 minuten geen tegenligger ziet is het volgens sommigen al buiten de bewoonbare wereld..... Dlt landje heeft om de 5 km een stad of dorp.... Vergeleken met veel buitenland is Nederland eigenlijk 1 stad met wat parken en weide.... plus veel water..... en heel veel mensen, mensen, mensen..... Zo reed ik in Ierland een tijdje terug over een nieuwe 4 baans snelweg waar ik minstens 1 uur geen enkele tegenligger had..... gewoon overdag... Wellicht wisten de Ieren de snelweg nog niet te vinden want ik heb daar vreemdere zaken meegemaakt.... Maar toch.... Het zijn hier postzegel formaat ruimtes waarvan we denken met een oneindige grootheid te maken hebben....
Als we een halve dag in de file staan naar het strand waar 100.000 mensen op 50 cm van elkaar liggen is het rustig.....
Dit landje is gewoon 1 stad met hier en daar postzegelformaat open ruimte.
In het zuiden wonen geen onverstaanbare koppensnellers, en in het Noorden is het niet dagelijks -20 waar de mensen leven van rendieren en poolvossen.....
Een beetje behoorlijke polsstok en je springt eroverheen.....
Neemt niet weg dat ik het hier behoorlijk naar mijn zin heb en mijn ding kan doen. Ondanks de drukte voel ik me thuis...

dijkbewaker | 17-02-20 | 23:54 | 1

Er is geen echt stil plekje meer te vinden in Nederland, dat klopt, maar er zit nog steeds een wereld van verschil tussen de grote steden en de provincies.

laptopleon | 18-02-20 | 10:51

ssst, niet verder vertellen.
Maar hier op het platteland hebben ze ook glasvezel internet. De geulen hebben we zelf gegraven, samen. Noaberschap !

Willem van D | 17-02-20 | 23:47 | 2

De geulen zelf gegraven? Eerst gasleiding kapottrekken, daarna elektriciteitskabel aan gort en als toetje waterleiding omdat je nog nooit van klic gehoord hebt?

ZwarteDag | 18-02-20 | 01:49

@ZwarteDag | 18-02-20 | 01:49: Zelfs al heb je dat wel. Als je voorgangers (water, gas, electra) nooit van Klic gehoord hebben dan is jouw uitdraai van Klic leeg.

koeberg | 18-02-20 | 07:24

Beste Ramp Kooldwaas. Die losers in de steden moeten in die kut ontwerpen van een zichzelf omhoog geprezen architect wonen en werken. Een soort westland tuinbouw kassen maar dan op de zijkant gezet. Hopelijk ga je nu niet ook het platte land verzieken.

Premier Trutte | 17-02-20 | 23:45
-weggejorist-
HogeNood | 17-02-20 | 23:45 | 1

Liever poep onder me schoen dan aan me snikkel

borderlijntje | 17-02-20 | 23:38

Zal wel weer een ban opleveren, maarrrr figuren als Berbaar worden in mijn dorp achterstevoren op een varken het dorp uitgejorist!

paulisimo | 17-02-20 | 23:22 | 1

Van mij krijg je dan een pluim.

NeedIsaymore? | 17-02-20 | 23:35

Het plattelaand waar ik al meer dan 30 jaar woon... Nooit iets gemerkt van koeienmest. Wel van die vervelende suikerbietengeur en van die suikerbieten, die van de truck afvielen in Stad van november tot ?
Maar ook dat is al verleden tied, oh tijd, (sorry).
Het enige wat hier toch wel wat over vertegenwoordigd is, komt tegenwoordig uut et verre buutenlaand. Het was ooit mooi hier in t Noordn. Moar nu windmolens , buutnlaanders, criminaliteit en veul meer auto verkeer. Nait schier mehr! Ost-Frysland liekt nog wat op ons, moar voor hou lang nog? Leve Ede Staol!

oostermoer | 17-02-20 | 23:22 | 4

@oostermoer | 17-02-20 | 23:48: dat je schrijft alsof je een chromosoom extra hebt, of een kwalijke dronk hebt. En ik geef je ouders toch de voordeel van de twijfel.

Epistulae_Morales | 18-02-20 | 00:10

@Epistulae_Morales | 18-02-20 | 00:10:
Het is; Het voordeel van de twijfel... niet DE voordeel van de twijfel.
Ik vraag me af of jij wel een Nederlander bent.

oostermoer | 18-02-20 | 00:44
▼ 1 antwoord verborgen

Naast de antipathie tegen de Finnen is het nu ook al het platteland tegen de stad en vice versa. Ieder voor zich. Men zou beter moeten weten. We zijn niet eens meer trots op ons eigen land, van west naar Oost en zuid naar noord. Kom graag in heel het land, overal wonen aardige mensen en assholes..

purgie | 17-02-20 | 23:21

Oh ja platteland, neuken met zus.

Coño de Barbaar | 17-02-20 | 23:20 | 3

ervaringsdeskundige....?

grapjasz | 17-02-20 | 23:26

Oh ja pauperflatje in het riool van een stad. Neuken met de moeder en de rest van familie.

drekzooi | 18-02-20 | 01:00

12 Jaar in het westen gewoond. Nu weer heerlijk in het mooie, rustige oosten. Beide hebben voor- en nadelen, maar de nadelen van het westen worden steeds schrijnender. Het contract steeds scherper.
En even serieus...3 miljoen voor een flatje???????

Zegmaaru | 17-02-20 | 23:11
-weggejorist-
paulisimo | 17-02-20 | 23:08 | 1

Ik ga liever naar een rustige provinciale stadje dan dat ik een voet zet in Amsterdoom.

The Russian | 17-02-20 | 22:54

Een stukje naar m'n hart. Ga zo door, Pritt. En voor de toeristen, kom niet, blijf daar. Hier is niks te doen, het regent altijd en je verstaat ons niet.

quigg | 17-02-20 | 22:51

Wat een bak gezever van deze hele beroemde meneer... laat 'em maar lekker naar NY gaan om in het guggelheim de muren (2500 meters lang..!) vol te plempen met
al zijn belangrijke&toonaangevende ideetjes over hoe WIJ ons moeten .... etcetc.

grapjasz | 17-02-20 | 22:51

Koolhaas vs Faalhaas ?

Castor12 | 17-02-20 | 22:48

Voor de randstad is het platteland van belang. Vroeger voor turf en steenkolen. Nu nog steeds voor gas. Straks om zonnepanelen en windmolens te plaatsen, daarom moeten de boeren ook weg.

Daarom heb ik een voorstel bedacht: eerst gaan ze in de randstad aan de windmolen, dan pas het platteland. Een windmolen in het westerpark. Eigenlijk gewoon elk park en ruimte die over is waar een windmolen geplaatst kan worden.

En zodra jullie er genoeg daar hebben voor energie, zullen de horigen misschien mee gaan in het idee.

Of toch maar kernenergie, jongens?

BrokenTipi | 17-02-20 | 22:43

Hier een plattelandsjongen die al jaren in steden woont. Want het platteland ruikt naar koeienstront -of kippenstront- en er is niks te beleven. Lekker rustig ja, maar die rust krijg ik straks ook als ik onder de groene zoden lig.

Kuifje-naar-Brussel | 17-02-20 | 22:37 | 4

Varkensstront, da's pas erg.

NeedIsaymore? | 17-02-20 | 23:38

Goh.. met alles thuisbezorgd, zelfrijdende auto’s en glasvezel is rust en ruimte toch wel een andere beleving. Daarnaast zijn de mensen hier ook gewoon aardiger.

Epistulae_Morales | 17-02-20 | 23:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ja blijf daar !

Kim-Jung-Un | 17-02-20 | 22:37

Hoewel ik Rem Koolhaas hoog heb zitten als architect ben ik het op dit punt niet met hem eens. In de jaren ‘70 moest iedereen zo nodig de stad uit en inmiddels zijn we daar wel van genezen.

kapitein_berendbotje | 17-02-20 | 22:16 | 2

Jij komt Zuidlaren niet meer uit, wil je zeggen?

BrokenTipi | 17-02-20 | 22:38

Ja maar iedereen ging destijds van stad naar Vinex. Vinex is geen platte land.. dat is een modern ghetto

Epistulae_Morales | 17-02-20 | 23:46

Heeft niet zoveel zin. De meeste randstedelingen die op ‘t platteland gaan wonen procederen de boeren, dorpsfeesten en anders dat men niet gewend is, gewoon weg. Buurman een varkensboer? Procederen totdat ze niet meer kunnen et voila, boerderij te koop voor een vrind.

Harris Pilton | 17-02-20 | 22:08 | 3

Oh, maar dat doen ze in hun eigen stad ook hoor.
Vuurwerk in het park op 5 mei, mag niet meer vanwege broedseizoen.
Ketstbomen verbranden, mag niet meer.
Open haard, mag niet meer.
Vliegen naar Spanje, mag niet meer.
Zwarte Piet, mag niet meer.
Moorkop, mag niet meer.
Biertje op middelbare schoolfeest, mag niet meer.

Ze haten gewoon andere mensen in het algemeen, niet specifiek varkensboeren.

Papa Jones | 17-02-20 | 22:24

Hahaha, dochter en schoonzoon zijn vanuit Amsterdam naar het pkatteland, hebben zich helemaal ondergedomlekd in bovenstaande en zijn zeer gelukkig, want je kunt er ademhalen!

lanexx | 17-02-20 | 22:25

@Papa Jones | 17-02-20 | 22:24: letterlijk alles wat je opnoemt is niet aan de orde waar ik woon.. er wordt niet eens over gediscussieerd.

Epistulae_Morales | 17-02-20 | 23:48

Dit. En die Amsterdammers, die moeten we al helemaal niet. Daar mag gewoon een muur omheen (of een bom op, maar dat klinkt weer zo onaardig).

Elli | 17-02-20 | 22:07

Op het platteland zijn de kansparels dun gezaaid, die houden zich voornamelijk in de grote steden op.

Nehemia | 17-02-20 | 22:06 | 3

Net kaktussen. Die wortelen niet op kleigrond.

Pleegzuster B | 17-02-20 | 22:08

@Pleegzuster B | 17-02-20 | 22:08: Dat is een mooie vergelijking los van het vermogen om te prikken.

Nehemia | 17-02-20 | 22:18

Dun gezaaid? Dan woon je niet in Noord-Oost Nederland, mien jong. Kansenparels en kansenwijken te over in het Noorden. In Friesland (Fryslan) schijnt het inderdaad nog mee te vallen. Vreemd, want dat is ook al een PVDA provincie.

oostermoer | 17-02-20 | 23:46

De stad daar moet je niet wonen, daar ga je naar toe als er iets te doen is. Daarna ga je weer naar je vrijstaande huis op een kwartier rijafstand.

BorisBonkestoter | 17-02-20 | 22:05

Nog een waarschuwing: De boerenpummels alhier zijn nogal radio-actief. De vre-se-lijk-ste hoempa meuk komt hier uit de speakers. Of ze maken het, of ze luisteren er naar. Daar kom je dan wel achter als je wat locale bouwvakkers over de vloer hebt. ( Wekenlang !) En daarna komen de dakdekkers van de buren, en die laten dat ding 's nachts nog aan staan ook. Bijna dat ding van het dak geschoten. ( Blijkt op net op tijd dat het ding niet aanstond, maar dat die herrie nog in m'n kop zat... )

SNAFU | 17-02-20 | 22:04

Het dorp waar ik woon is zo klein.
De lokale prostituee is maagd.

NietRonBrandsteder | 17-02-20 | 22:00 | 3

Zelf getest of een steekproef?

Pleegzuster B | 17-02-20 | 22:10

@Pleegzuster B | 17-02-20 | 22:10:
NietRonBrandsteder ís de lokale prostituee ?

Papa Jones | 17-02-20 | 22:28

Ze heet dus geen Patty.

Kuifje-naar-Brussel | 17-02-20 | 22:38

Nou plattelanders, berg je maar. Het lijkt erop dat Koolhaas je kleivelden komt volplempen met zijn afzichtelijke drek! Staat mooi naast je windmolens...

DezeNicknameBestaat | 17-02-20 | 21:59

Geen internet, geen TV, geen Mediamarkt, geen huisarts, geen apotheek, geen ambulance, alleen koud stromend water uit loden leidingen, een verstopt buitentoilet, ratten zo groot als katten, vleermuizen met corona en meer, asbest vloeren, asbest muren en asbestdaken zo ver de horizon reikt, schuren met zonnepanelen, jaarlijkse processierupsenplaag , kerkjes met zangkoren, de keuken vol met muizen, wateroverlast, tocht, straalbezopen hobbyjagers, voortdurend lekkages , geen voorlichting, geen tankstation in de buurt , klonten modder op de weg, vermiste dochters, racende brommers , gestolen bosmaaiers, zuipketen..................

* Uit “Herinneringen aan het platteland” *

Baron Clappique | 17-02-20 | 21:57 | 4

@Baron
Ja, dat is de keerzijde van het platteland.

Papa Jones | 17-02-20 | 22:10

Klopt wel en bevalt me uitstekend. Nog even aanvullen: moestuin, hazen in de weilanden, reeën, uilen, de mist, de wolken, fruitbomen, de heggen, de grote schuur waar alles zomaar in past, nog een tweede trekker en nóg een aanhanger.
zelf iets bouwen, metselen, lassen, mogelijkheden genoeg. Waarvoor heb ik een mediamarkt nodig, ben toch geen koopslaaf. Nou dan!

Ad_Hoc | 18-02-20 | 00:55

En dat zijn nog lang niet alle voordelen van de provincie.

laptopleon | 18-02-20 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Grappig die plattelandsliefde van mensen die in de buurt van een stad wonen en vooral achter een toetsenbord leven. Maar je kan er lekker oproer stoken.

MaarFeitelijk | 17-02-20 | 21:57

De grap is dat die Joe zelf van het platteland komt, voor de studie daar van daan is gegaan en opeens denkt een Westerling te zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 17-02-20 | 21:54

En... minder hoofddoekjes

rotator | 17-02-20 | 21:50

Heerlijk de rust en uitzicht en hectare eigen perceel .. in de ochtend de grote haan die kraait en voor het werken even de beesten eten geven. Niks geen gezeur, geïrriteerde hufters en uitlaatdampen om het erf. Maar laat aub het platteland voor wat het is. Laat aub het westen en de bakfiets generatie echt denken dat het oosten dom en onontwikkeld is waar je je boodschappen niet kunt laten bezorgen evenals de sushi...

Hollandse_blauwe | 17-02-20 | 21:46 | 2

Sommige mensen vinden al dat lawaai en de hectiek van de stad heerlijk en anderen genieten weer van de rust en de natuur op het platteland waar het leven rustig verder kabbelt.

Nehemia | 17-02-20 | 22:15

@Nehemia | 17-02-20 | 22:15: daarom duidelijke scheiding van leven en laten leven. Geen inmenging en geen westerse waanzin opdringen aan het oosten.

Hollandse_blauwe | 17-02-20 | 22:43

Waarom kunnen mensen uit de stad en het platteland niet respectvol met elkaar omgaan? Iedereen heeft toch een goede reden om te kiezen voor wat hem het beste lijkt? Nooit zal ik op iemand neerkijken omdat ie uit de stad komt. En als straks de pleuris uitbreekt in de Randstad wegens lokaal GL en D66 wanbeleid en je hebt niet meer te vreten, dan krijg je na een week gewoon je dochter weer terug.

skoftig | 17-02-20 | 21:41 | 6

@Kopieerapparaat | 17-02-20 | 21:50: vooral het zeiken dat het zo rustig is , dat winkels en restaurants vroeg sluiten enz... tja op het platteland moet je nadenken en plannen... iets dat de bakfietsgeneratie niet nodig acht omdat alles 24/7 bezorgd kan worden...

Hollandse_blauwe | 17-02-20 | 22:56

@BozePaarseMan | 17-02-20 | 23:07: Nee, ik erger me alleen rot aan al die stupide bagger uit de Randstad. Nederland zou beter af zijn zonder Randstad.

5611 | 18-02-20 | 00:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Vroeger had ik familie van oorsprong uit het oosten, die dachten allemaal eens terug te gaan van Randstad naar het oosten. Geen van hen deed het uiteindelijk.

Jan, Leiden | 17-02-20 | 21:37

Ik woon in een stad waarin ik af en toe gedwongen word om naar een gebouw van die zieke Rem Koolhaas te kijken. Dat is geen pretje. Je kunt beter buiten wonen, waar Rem geen gebouwen heeft neergezet.

JvanDeventer | 17-02-20 | 21:37 | 1

Gelukkig staan veel van die spuuglelijke bouwsels in het verre buitenland en brandt er zo nu en dan ook wat af.

Schmalz | 17-02-20 | 21:54

Nadeel van het platteland is dat je met de auto naar de stad moet als je iets anders dan stichtelijke koeiendrollen wilt kopen. En autorijden is lastig met klompen aan. En de plattelandsvrouwen dragen rare klederdrachten. En de mannen zijn lomp en lelijk en komen met hun tractoren de stadsmensen pesten. En boer Harmsen wordt 's morgens on 04:00 uur wakker omdat Clara196 gemolken moet worden. Daniëlle daarentegen kan uitslapen, mits de knecht Gijs haar met rust laat. Wat een misère, dat platteland. Je zou toch bijna naar 020 gaan verlangen. De levendigheid, de bedrijvigheid en de kleurrijke diversiteit geven je een warm gevoel van vertrouwen. Dit is ons land. Oh wacht, das war Einmal. Und das ist ja wirklich ein jammer.

Nivelleermarionet | 17-02-20 | 21:35 | 1

Drank maakt meer kapot.........

Crossing_The_Rubicon | 17-02-20 | 21:38

Ik ben van een vulkaan in de Andes naar het platste stukje platteland van Nederland verhuisd en het bevalt mij hier voorlopig prima.
Alleen jammer dat de wolken zo ver weg zijn. Ze zijn zo mooi van dichtbij.

Gulliver | 17-02-20 | 21:32 | 5

@Gulliver | 17-02-20 | 22:05: Dan ben je een bezienswaardigheid met zo een lengte. Nog altijd zijn we het langste volk ter wereld. Hoe langer je bent, hoe aardiger de mensen om je heen zijn.

Nehemia | 17-02-20 | 22:23

@Nehemia | 17-02-20 | 22:23:

Mensen vroegen regelmatig of ze met mij op de foto mochten. Erg grappig.
Vooral als ik in dorpjes kwam waar ze nog nooit een toerist hadden gezien.

Gulliver | 17-02-20 | 23:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij mij voor de deur staat een boom, heb ik ook een beetje plattelands gevoel.

Jan Dribbel | 17-02-20 | 21:31 | 2

Mooi hé.

Rest In Privacy | 17-02-20 | 21:32

Ook een vuurkorf?

Pleegzuster B | 17-02-20 | 22:13

Incompetentie valt in de stad minder snel op.

Zoltan | 17-02-20 | 21:30

Hahahaha. 'Het vak vega is maar 50 centimeter'. De groeten met je, als je vega bent woon je hier niet. Helemaal NIETS van vega in onze buurtsuper. Bij de slager moet je zijn, daar is met een krijtje op een griffel gekrabbeld dat we deze week vlees hebben van Bertha 2 van de moerasdijk. Zelf je emmertje meenemen en voor 50 cent per liter rauwe melk uit de tank halen. Zeau!

Crossing_The_Rubicon | 17-02-20 | 21:26 | 4

Met een krijtje óf een griffel op een leitje gekrabbeld.. Een griffel is/was een schrijfding, een schrijfstift. Het leitje een miniatuur stenen schoolbordje, soort iPad.

Kinkfactor | 17-02-20 | 21:41

En de kapper kan geen knotjes knippen. De horror.

5611 | 17-02-20 | 21:51

Onzin. Ik woon in een top-tien-dunbevolkste-gemeente van Nederland en hier in t durp – nog geen 5K inwoners – zijn twee supermarkten, waaronder een Albert Heijn met 2m2 vegaburgervarianten en 86 soorten vega-melk.

Er zitten hier meer supermarkten dan in Rotterdam Centrum. Misschien omdat hier mensen hun geld liever aan eten besteden dan aan al dat ‘moois’ uut de staaad.

laptopleon | 18-02-20 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

De doorslag geeft natuurlijk de prijs van de prostitutie. Iemand aanbevelingen? Stad of platteland? Wat meer specifiek: mollige negerinnen.

skoftig | 17-02-20 | 21:26 | 5

Mauritanië (zoek "leblouh" maar even op: wat men in Frankrijk "gavage" noemt en met ganzen doet).

OverdaanDerOnderheid | 17-02-20 | 21:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik was laatst in de randstad.
Ze hebben daar zwervers die je een briefje geven waarop staat dat ze geld willen.

Turbulentie? | 17-02-20 | 21:23 | 3

Vaak roma's waar een hele (criminele) organisatie achter zit. Beiden k u t.

Schepvogel | 17-02-20 | 21:27

Dat noemen we hier een advocaat.

skoftig | 17-02-20 | 21:27

Een neef woont op een heel plat stukje platteland. En wat doe je dan als Ok Boomer? Je gaat wiet kweken als bijverdienste. Niet stiekem op zolder zoals in de Randstad, nee, gewoon open en bloot tussen de bosjes in het gemeenteplantsoen voor de Ned Herv. Kerk. Het stinkt af en toe wel wat wieterig maar niemand die de geur herkent of die het ook maar iets kan schelen. Gaat al drie jaar goed. Mooi hoor, dat platteland.

jan-lul-de-behanger | 17-02-20 | 21:22

Bij de Eemshaven zijn genoeg vacatures.

ZZP-er | 17-02-20 | 21:19

Geruststellend om te lezen, de provinciaaltjes zijn blij in de provincie en het gros van de Randstedelingen alhier ook in hun Randstad.
Prettig geregeld.

Berbaar | 17-02-20 | 21:18 | 5

Ja, laten die provinciaaltjes vooral in de provincie blijven.

Kuifje-naar-Brussel | 17-02-20 | 22:39

@Kuifje-naar-Brussel | 17-02-20 | 22:39: Eens!! Ik blijf hier. En jij wel daar blijven hè? Want met denigrerende opmerkingen over "provinciaaltjes" maak je hier geen vrinden.

Ad_Hoc | 18-02-20 | 01:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Jaja pittoresk en zo.
Na een tijdje vluchten de mensen weer terug naar de stad omdat er werkelijk niets te doen is daar.

kloopindeslootjijook | 17-02-20 | 21:17 | 1

En daarom wonen wij in de polder. Er is niets te doen. Daaaaaag.

Crossing_The_Rubicon | 17-02-20 | 21:28

blijf maar allemaal lekker in het westen .hier in de achterhoek is het nog goed .

Hapselaar | 17-02-20 | 21:15 | 1

Twente ook!

RickerdTM | 17-02-20 | 21:23

2 jaar terug geemigreerd uit NL. Woon nu in een klein dorpje op het platteland in een mooi land tussen de wijngaarden. Beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Van de overwaarde van je huis een lekker huis + zgan auto cash kopen en daarna riant leven op 40% van de kosten die je in NL had. Gezellige lui naast je wonen in plaats van die oppervlakkige D66 buren en niet meer het gevoel om 2.5 ambtenaren op je rug mee te torsen. Een aanrader!

Beefbus | 17-02-20 | 21:15 | 7

Is dit een soort van prijsvraag of quizz ? Ik gok op Roemenië.

Baron Clappique | 17-02-20 | 21:27

@Baron Clappique | 17-02-20 | 21:27:
Ik hou het ff stil want voordat je het weet zit half NL hier ..

Beefbus | 17-02-20 | 21:35

Ik gok Ruanda, worden je schoenen ook dagelijks gepoetst?

skoftig | 17-02-20 | 21:35
▼ 4 antwoorden verborgen

13.00 uur of 03.30 uur, het maakt hier in de buurt niet uit.
Je hoort altijd iemand z’n kickstart brommer proberen te starten.

Turbulentie? | 17-02-20 | 21:13

Geen eigen huis. Een plek zonder de zon. ... En altijd iemand in het buurthuis die wiet verbouwen kon...

Polarisator | 17-02-20 | 21:12

Ik kom geregeld buiten de randstad. Wanneer ik een bepaald dorp vaker heb bezocht, vraag ik wel eens aan mijn tienerzoon: Zou het niet leuk zijn om hier te wonen?
Het antwoord is altijd: Pap !! Er is geen fuck te beleven hier !!

Papa Jones | 17-02-20 | 21:09 | 9

Alsof jouw zoon het verschil in zolderkamerbeleving kan uitleggen..
Rukken blijft rukken

Epistulae_Morales | 17-02-20 | 23:53

Ja, een tienerzoon, die nooit buiten de stadpoort komt, die weet dat natuurlijk, met al die levenservaring. Heb ook zo’n kennis die dat altijd roept. ‘Amsterdam, dáár gebeurt het!’ Intussen woont hij al 25 op een studentenflatje in Amstelveen, 12 hoog en een keuken deelt hij met nog 11 medebewoners. Deels studenten, deels andere figuren die de gemeente kwijt moet zoals asielziekers met ‘bagage’ zoals een psychische stoornis. Depressiever wordt het niet. Daar is nog minder te doen dan in een leeg weiland.

laptopleon | 18-02-20 | 11:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is dat ik zo gehecht ben aan de koffieshop, dat ik daar gewoon op het fietsje heen kan gaan, anders zou ik echt overwegen om (weer) op het platteland te gaan wonen.

VanBukkem | 17-02-20 | 21:06 | 3

Die plattelanders zijn toch een beetje de bewakers van de Nederlandse identiteit. Die stedelingen laten toch een beetje over zich heen lopen.

VanBukkem | 17-02-20 | 21:08

Dude, wij hebben die plantjes hier gewoon in de caravanstalling in de oude tomatenkassen. Een van de caravans is van een gepensioneerde pliesie. Geen centje pijn........

Crossing_The_Rubicon | 17-02-20 | 21:31

Niets zo ergerlijk als '66/GL-stadsjuppen die in een dorp wonen gaan. Ze hebben de verhuizing nog niet achter de rug of ze starten stank-overlast-procedures om de lokale boeren die er langer zitten dan het dorp bestaat weg te pesten, voorts gaan ze de sociale cohesie van het dorp ondermijnen door alle lokale activiteiten structureel te mijden, en wanneer het kan te beklagen. En ondertussen kunnen de in het dorp geboren&getogen jongeren een huis wel vergeten want die juppen drijven de prijzen omhoog met hun boerderettes.

Soms zou je willen dat het recht op vestigen gebonden was aan inspraak van de lokale gemeenschap, doen ze in Zwitserland ook.

Pek&veren lijkt me ook ideaal.

Abject | 17-02-20 | 21:02

Tja, ik wil graag op het platteland wonen. Maar ja, ik moet nog steeds ergens mijn geld verdienen. En van dagelijkse file houd ik niet.
Nog 5 jaar dan ga ik met pensioen. En dan kom ik eraan!

Gerf | 17-02-20 | 21:01 | 1

Dagelijks platteland vv Rotjeknor. 's Ochtends voor de file heen en 's Middags voor de file naar huis. Prima te doen.

Crossing_The_Rubicon | 17-02-20 | 21:34

wat ben ik toch gezegend dat ik in Friesland woon...

intelroy73 | 17-02-20 | 21:00

Heerlijk.. Uitzicht over de fruitbomen en in de verte een kerncentrale. Geen tuig, geen zorgen. Sleutels kan je 's nachts in de voordeur laten zitten. Mensen groeten elkaar en iedereen is behulpzaam. 010 is een uurtje rijden voor een leuke club of een originele resto.. Daarna met gierende banden weer weg. Wat een tuig! Heerlijk in de provincie.

svenskie | 17-02-20 | 21:00 | 4

@Red shirt | 17-02-20 | 21:04: Rob Jetten komt dan langs?

Earl_of_Doncaster | 17-02-20 | 21:23

Houdt u wel uw jodiumtabletten bij de hand?

Pot Vol Koffie | 18-02-20 | 03:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hier in Leiden hebben we tenminste een markt waar je oude kaas kunt kopen.

Polarisator | 17-02-20 | 20:58 | 4

@grapo | 17-02-20 | 21:18: Bij ons op het platteland hebben we Zwitserse strooikaas.

Crossing_The_Rubicon | 17-02-20 | 21:35

Ik koop mijn kaas, en vlees, bij de boer.
7,50 per kilo. Ongeacht de soort.

Epistulae_Morales | 17-02-20 | 23:55
▼ 1 antwoord verborgen

"Helden worden op het platteland geboren. Lafaards komen uit de grote stad."

VanBukkem | 17-02-20 | 20:57

Ja ksssssstttt

oldskoolhollander | 17-02-20 | 20:57

Ik vraag me af he, die mensen die in Drenthe en Zeeland wonen...
Hoe komen die in Godsnaam op hun werk?

Papa Jones | 17-02-20 | 20:57 | 12

@L.E. Raar | 17-02-20 | 23:19: Doe ik, ouwe.

Kuifje-naar-Brussel | 17-02-20 | 23:52

Nou.. veel, plattelanders werken gewoon thuis. Of zeker 2 dagen per week. En tja.. al die onvolwassen provinciaaltjes ( mindset) in de randstad die denken dat Nederland groot is.. dat is Nederland niet. Op het platteland kost 50 km rijden gewoon een half uur. Net als 10 km in de stad.

Epistulae_Morales | 17-02-20 | 23:59
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik woon door noodzaak in Amsterdam en zo snel als mogelijk ben ik hier foetsie.
Stad is kudt.

marrretje | 17-02-20 | 20:56 | 2

Stad is kut, maar Amsterdam is buitengewoon kut.

Bab01 | 17-02-20 | 22:07

@Bab01 | 17-02-20 | 22:07: Straks mogen ze nog maar 30 kilometer per uur rijden in heel Amsterdam als de plannen van de Groene Khmer doorgaan. Schitterend!

Nehemia | 17-02-20 | 22:28

Ik mag wonen waar ik wil. Dorp. Mokum. Provincie. Randstad. Waar IK wil.

Lorejas | 17-02-20 | 20:56 | 2

Zeker, uw goed recht, net zoals ons goede recht om eigengereid stadsvolk te negeren.

L.E. Raar | 17-02-20 | 21:08

Wij willen vooral geen stadse mentaliteit hier. Als je bereid bent om te assimileren, ben je welkom. Anders inderdaad gewoon wegblijven.

SamV | 17-02-20 | 20:55

Wist niet dat Pritt van het platteland was.

azijnseikerT | 17-02-20 | 20:54 | 4

Westland.

5611 | 17-02-20 | 21:55
▼ 1 antwoord verborgen

In Nederland wonen we rustig in De Achterhoek. In Moscow wonen we in een rustige buurt. In Parijs hebben we een appartement in het centrum. En ik woon het liefst in De Achterhoek.

Red shirt | 17-02-20 | 20:50 | 2

Binnen de driehoek moscow-petersburg-noordwijk is het goed toeven.

bij gelegenheid | 17-02-20 | 20:52

@bij gelegenheid | 17-02-20 | 20:52: St Petersburg is een mooie stad. Uw driehoek wat te groot voor mij.

Red shirt | 17-02-20 | 20:56

Ah, de geesten moeten warm gemaakt worden om ook het platteland vol te kunnen zetten met zijn troosteloze blokkendozen.

bleached | 17-02-20 | 20:49 | 2

Dacht ik ook al. Predictive programming.

Wim Venijn | 17-02-20 | 20:51

Eerst ff de boeren kaltstellen en dan vol bouwen daar in het oosten.

Gazelle | 17-02-20 | 20:55

‘Herwaardering' van het platteland. Ze zijn de uitgeprocedeerde asielzoekers zat in de grachtengordel, en flikkeren ze richting het platteland.

Wim Venijn | 17-02-20 | 20:48 | 2

Dat deden ze al heel lang. Uitzetcentrum Ter Apel bijvoorbeeld. Veel verder van de Randstad kun je het niet krijgen...

Elli | 17-02-20 | 22:21

@Elli | 17-02-20 | 22:21: en zelfs in Ter Apel hebben ze minder hufters dan in een stad naar keuze, soort zoekt soort schijnbaar.

Epistulae_Morales | 18-02-20 | 00:02

Als je elke avond eten laat bezorgen via thuisbezorgd kun je het best in de stad wonen.
Heb je teminste wat keus.

HoerieHarry | 17-02-20 | 20:46 | 1

Keus waar het merendeel 100% halal is. Wat een feest.

Wim Venijn | 17-02-20 | 20:57

Randstedelingen willen hun veroorzaakte rampen graag uitventen op het platteland maar dan met een vleugje waanzin. Waterland willen ze graag annexeren maar mag natuurlijk geen Waterland heten maar "Emsterdem Wetlands". Rampstedelingen, blijf in de randstad, we motten jullie niet.

revolte | 17-02-20 | 20:41

Werk in de randstad, woon in een klein plattelandsdorp buiten de randstad. Elke dag weer een feest om thuis te komen, weg uit de hectiek.

Derkaderr | 17-02-20 | 20:40

Ik woon zelf al sinds de jaren '90 tot groot genoegen in een heel mooi rustig en vredig dorp, en moet er eigenlijk niet aan denken dat al die yuppen vanuit de grote stad hier naartoe komen en hoop vooral dat ze daar lekker blijven zitten, gezellig in hun veel te dure woningen met tophypotheek, temidden van de multikul, de verkeersdrukte, het lawaai, de luchtverontreiniging en de onveiligheid. Ik zou er nog niet begraven willen worden, laat staan wonen.

Motleycrew | 17-02-20 | 20:40

Mensen moeten lekker gaan wonen waar ze zich prettig voelen.
Ons mooie stadje achter de duinen is dat voor mij en voor rust en beter weer hebben we sinds vorig jaar een alternatief.

Berbaar | 17-02-20 | 20:40 | 6

@Berbaar | 17-02-20 | 21:13: Haagse markt ook erg leuk (roomblanke GLers en D66ers zie je er niet), ben zelf dol op de -exotische- vis afdeling. Wel even opletten bij warm weer, koeling is niet altijd optimaal.

echt_links | 17-02-20 | 21:21

@echt_links | 17-02-20 | 21:21:
Kom er ook bijna wekelijks, is leuk.
Met de verbouwing is de koeling, zeker bij de vis, een stuk beter geworden.

Berbaar | 17-02-20 | 21:42
▼ 3 antwoorden verborgen

3 miljoen, met een Ikeakast in de kinderkamer.

Arkan Sonney | 17-02-20 | 20:40

Rem heeft gelijk: de (grote) stad is overgewaardeerd maar is jammergenoeg het ideaal voor zowel linkse als rechtse politici. Links met zijn nadruk op collectiviteit en eenvormigheid wil het liefst alles en iedereen op een kluitje. Rechts met de nadruk op effeciency gedijt ook het best als producenten en consumenten op een kluitje zitten.

Amsterdamsko | 17-02-20 | 20:39

Een misschien wel positief effect van de massa-immigratie is dat ik als Hollander toch wat meer oog heb gekregen voor de positieve punten van Limburgers, Friezen, Brabanders, Twentenaren, Zeeuwen... Jullie vallen eigenlijk toch wel mee. (maar ik verhuis niet)

Sitting_targets | 17-02-20 | 20:39 | 3

Dat willen we ook niet!

litebyte | 17-02-20 | 20:40

Te laat om te slijmen, blijf nu ook maar daar.

Le Roi | 17-02-20 | 21:00

Dus U kwam er achter dat Uw doos eieren uit de supermarkt niet in de fabriek worden gemaakt.

Hupkeneuke | 17-02-20 | 21:41

Voor 3 miljoen heb je inderdaad een mooi uitzicht in je kekke aquarium.

Rest In Privacy | 17-02-20 | 20:37

Mensen op het platteland voelen meestal niet de drang om zich te profileren als plattelandiër. Import of verwesterde plattelandiërs wel. Van die mensen die de helft van hun volwassen leven in Amsterdam doorbrachten om daar tegen de culturele elite aan te schuren. Schrijver wilden worden, maar mislukten. En ja, dan verlaat je de stad en ga je er net buiten wonen. Doen alsof je boer bent. Wat overigens echt duizend keer beter is dan het oorspronkelijke Amsterdamse plan. Dat dan is dan ook wel weer zo.

beldewouten | 17-02-20 | 20:36 | 3

020 is een afvalput vol talentlozen. Wel de ambitie, maar niet de aanleg.

Kuifje-naar-Brussel | 17-02-20 | 22:44

Ach ieder zijn ding. Ik woon op het platteland en geniet er van. Geen grootstedelijke problemen, over het geheel genomen een gemoedelijke gemeenschap. CAO baan die in het westen net zo veel oplevert als hier aan de Duitse grens, alleen ik kan er rianter van leven en wonen. De scholen kunnen hier nog prima docenten vinden. Daar tegenover staat dat hier de nodige winkels en voorzieningen ontbreken en mijn kinderen straks een tyfuseind moeten reizen om naar het hoger onderwijs te komen. Iedereen moet de keus maken waar ze gelukkig van worden, maar vooral het ontbreken van allerlei culturele spanningen hier maakt dat ik echt geen neiging heb om een een kilometer westelijker te gaan wonen.

bulk | 17-02-20 | 20:36

Het is maar wat je belangrijk vindt. Vroeger vond ik het heerlijk om in de stad te wonen, alles op loopafstand, en er gebeurde altijd wel wat. 's Ochtends wakker worden en ontdekken dat er een tijdelijk 3 holes golfbaantje voor je deur is aangelegd, 's middags arriveert een dieplader met een legergroen rupsvoertuig om een vastgelopen vrachtauto van het Russische staatscircus uit de modder te trekken, de andere ochtend koffie drinken op het balkon terwijl F1-auto's donuts op het asfalt beneden trekken, of er vliegt opeens een koppel stuntvliegtuigjes over op weg naar de Willemsbrug. Lopen naar werk, of gewoon thuiswerken, dan belden de collega's aan het eind van de dag vaak aan om nog even een biertje te gaan doen. Mooie tijden.

Nu ben ik ouder en wil ik ruimte, een tuin en de auto's voor de deur. Zit ik in een randgemeente, met de grote stad nog steeds slechts een paar metrohaltes verder. Ook prima. Maar later wellicht echt rust en groen, en genoeg ruimte voor een flinke werkplaats en dat soort dingen. Verkas ik wellicht toch nog naar het platteland. De stad, daar kom ik nu al niet zo vaak meer. En is ook best betaalbaar, de verkoop van mijn "loser"-huisjes hebben me geen windeieren gelegd. En over eventuele norse boerse buren maak ik me geen zorgen... tegen die tijd zijn die al vervangen door andere stadse lui die het groen opzoeken.

Muxje | 17-02-20 | 20:36

Puik artikel Pritt! Mochten er toch Randstedelingen zijn die willen verkassen, neem Friesland met al haar pracht.

Westheimer | 17-02-20 | 20:35 | 11

@ThePozz | 17-02-20 | 22:01: ... maar voor Mickey maken we een uitzondering. Geef maar aan wat je budget is, dan zoek ik er een riant stulpje bij.

ThePozz | 17-02-20 | 22:03

@ThePozz | 17-02-20 | 22:03:

Ik voel me uitermate vereerd met dit aanbod, maar ik weet niet hoe mijn Brabo erin staat. Voor wat betreft het Fries: zo moeilijk als het te verstaan is, zo verrassend makkelijk is het te lezen. Weer iets geleerd.

MickeyGouda | 17-02-20 | 23:03

@MickeyGouda | 17-02-20 | 23:03: We laten het graag anders geloven, maar we passen ons met liefde wat aan voor de juiste mensen, ook qua taal. En je Brabo gaat het hier zeker bevallen. Enige aandachtspuntje is en blijft de job voor brood op de plank...

ThePozz | 17-02-20 | 23:42
▼ 8 antwoorden verborgen

Randstedelingen, blijf alsjeblieft daar. Wij in de provincie moeten jullie niet

SicSeb | 17-02-20 | 20:34

* Pol Pot has joined the chat *

OverdaanDerOnderheid | 17-02-20 | 20:33 | 2

Dat zie je tegenwoordig niet meer, het echte propageren van het boerenleven.

skoftig | 17-02-20 | 21:12

@skoftig | 17-02-20 | 21:12 Vroeger was alles beter. I know.

IkBen9 | 17-02-20 | 22:50

Ik zou tekenen voor een goed vrijstaand huis met een stukkie grond eromheen voor een redelijke prijs. Zonder al die buren met uiteenlopende culturen. Maar ja, vervolgens valt al dat moois toch niet te betalen zonder baan, dus blijf ik maar in de randstad. Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

Onno Barendsen9337 | 17-02-20 | 20:32 | 2

Want buiten de randstad zijn er geen banen?

Le Roi | 17-02-20 | 20:57

Thuiswerken wordt nog eens groot, allemaal in de file om achter een beeldscherm te kruipen is zo vorige eeuw.

sprietatoom | 17-02-20 | 21:17

Wie woont er ook alweer in Hoorn, de buitenwijk van Amsterdam?

TheseDays00 | 17-02-20 | 20:32

Maar we hebben hier op het platteland huizen zo groot als de halve binnenstad van Amsterdam, met een tuin erbij zo groot als het Vondelpark. En dat voor de prijs van een garagebox in Amsterdam. Verder wat Pritt zegt.

the_physicist | 17-02-20 | 20:32 | 2

Kun je daar hetzelfde doen als in een garagebox in Amsterdam? In dat geval ben ik geinteresseerd.

skoftig | 17-02-20 | 21:12

En je kunt op je gemak een paar wietstruiken in je tuin hebben in je kelder een drugslabje en in je schuur een illegale hamsterfokkerij. Kan in Amsterdam niet.

miko | 17-02-20 | 21:44

We lullen ook over elkaar en iedereen kent iedereen maar als we je niet kennen willen we je ook niet kennen en doen ee net alsof we je niet verstaan.

Denkhetnjet | 17-02-20 | 20:32 | 1

En het nieuws is?

IkBen9 | 17-02-20 | 22:45

Wilde ik net naar Ter Apel gaan verhuizen ...

laurentius | 17-02-20 | 20:31

Amsterdam heeft een groot cultuuraanbod. Maar als je goed zoekt in je provinciestad is er ook nog wel veel te vinden. En je hebt het voordeel dat als je naar een restaurant gaat, je in het Nederlands wordt te woord gestaan, dat is in Amsterdam nog altijd afwachten. Ook word je in een provinciestad niet overreden door rolkoffers, raak je niet ongans verdoofd door de wietdampen van Engelse toeristen en kun je normaal door de stad fietsen zonder je te hoeven gedragen als een losgeslagen autist.

lingo star | 17-02-20 | 20:30 | 6

Cultuuraanbod,....
*van zijn stoel valt*
Alsof je echt perse in de stad moet wonen om een keer een film te zien of een concert te bezoeken.
In Amsterdam wonen om een keer naar het rijks te gaan.
*tranen uit ogen veegt*

miko | 17-02-20 | 21:42

@Amsterdamsko | 17-02-20 | 20:47: juist. En het is natuurlijk gelul dat de Kruidvat en Blokker per se op loopafstand moeten zitten.

Hupkeneuke | 17-02-20 | 21:45

@miko | 17-02-20 | 21:42: Ik heb geen rijbewijs dus voor mij duurt het langer dan met de auto

lingo star | 17-02-20 | 22:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat speelt hij toch leuk in op Corona. Veel succes in de stad inderdaad.

ikbenerweer! | 17-02-20 | 20:30

Die dikke billen lijken me wel wat.

swassannuf | 17-02-20 | 20:30

in al die jaren nog nooit een tegeltje gemaakt, Dit was het waard...

Kuttekop22 | 17-02-20 | 20:30

En als je door een blessure of ouderdom je tuin niet kan bijhouden dan komen je buren (dat is de hele straat) gewoon even helpen.

witwas | 17-02-20 | 20:30 | 1

Indien je ook zelf voor anderen hebt klaargestaan.

Titje | 17-02-20 | 21:03

Gewoon zeggen dat we hier Grolsch hebben da's voor de meeste al genoeg reden weg te blijven.

Wekkertje | 17-02-20 | 20:29

Groningen is helemaal vreselijk.
Aardbevings, wrakke woningen, eindeloze lege vlakten, grote delen van het jaar modderige, matig onderhouden wegen, paasvuren, houtkachels, Zwarte Piet, lawaai van carbidbussen rond O&N, voorbijdenderende tractoren maatje XXL (als je in huis zit lijkt dat op aardbevings) en onverstaanbare, norse locals. Kortom: blijf weg, kom hier niet naartoe!

Lefty-Messup | 17-02-20 | 20:28

De kloof tussen de Randstad en het boerenland wordt weer eens zichtbaar. Misschien nog erger dan in de slag bij Dokkum tussen KOZP en de blokkeerfriezen. Koolhaas heeft een heel oppervlakkig beeld van het platteland. Hij negeert de streekculturen. Het platteland is voor hem een leeg canvas waarop hij zijn fantasieën kwijt kan: een soort Amsterdam, maar groener en veel minder bebouwd. Dementie, rijp voor een tehuis.

Sitting_targets | 17-02-20 | 20:27

Alleen Randstedelingen hier niet welkom.

DrumPiet | 17-02-20 | 20:27 | 5

Alsof die daar boodschap aan hebben. Zoals iemand hier in de panelen al zegt: tegen de tijd dat je doorhebt dat je bekocht bent met je mini huisje en ditto tuin zit je al vast geroest met baan enzo. Nouja, het wordt elk geval een stuk lastiger verhuizen met het vooruitzicht dagelijks uren in de file te staan.

Onno Barendsen9337 | 17-02-20 | 20:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Tegen de tijd dat een dertiger in de stad zich realiseert dat ie bekocht is met een klein krot voor veel geld is het te laat. Dan zijn er al koters en heeft hij/zij eveneens een baan in de omgeving. En de partner ook. En een twintiger uit de randstad moet al helemaal niet denken aan het platteland, want daar heb je alleen maar "boeren" en is het "saai". Kortom: onweet.

Vrouwtje_haram | 17-02-20 | 20:26

Ik vind kunstgras waardeloos.

TheseDays00 | 17-02-20 | 20:26 | 1

En toch is het groen.

IkBen9 | 17-02-20 | 22:39

Wat een enge man.

hotnot | 17-02-20 | 20:25 | 1

In de spiegel?

RickyLaRue | 17-02-20 | 20:43

Ik woon niet voor m'n lol in de randstad... Maarja mijn werk hé... Ook geen zin om elke dag in de file te staan. Nu kan ik tenminste op de fiets...

Antiquerulant | 17-02-20 | 20:25

Hangt daar nog die touwtje door die brievenbus? Iek vraag dit voor een vriend.

skoftig | 17-02-20 | 20:24 | 2

De brievenbus staat voor bij de weg, want dat is verplicht als je voordeur meer dan zoveel meter van de weg af is. Maar de achterdeur is alleen op slot als we op vakantie zijn.

witwas | 17-02-20 | 20:27

Jazeker, verbonden aan de staart van de hond.

A.S. Perien | 17-02-20 | 20:46

En de kiender mog'n vanaf dat ze van de loagere schoele kom'n zo voak als ze will'n naor een keet bier zoep'n.

Arne Appelmelk945599 | 17-02-20 | 20:24

Hahaha, geweldig Pritt….ik geef toe, het is daar lekker rustig en zo en veel ruimte, maar ten eerste kun je je landgenoten ten (noord en zuid) oosten van (pak hem beet) Deventer al niet meer verstaan, laat staan Drente of Limburg... dus ben altijd weer blij dat ik het Noordzeekanaal weer zie.

Keyboardspeler | 17-02-20 | 20:23 | 3

u behoort daarmee echt tot de vrolijke zielen op aarde. Blij worden van het Noordzeekanaal. Dan nog liever een flatje van Koolhaas.

Rest In Privacy | 17-02-20 | 20:24

Wij turen over de Dommel. Minder breed maar wel lekker rustig.

Lochos | 17-02-20 | 20:49

Drentenaren hoef je ook niet te verstaan. Alleen maar aan te kijken.

Normpje | 17-02-20 | 20:53

Internet en tv komt hier alleen via een dun koperdraadje of schotelantenne en is zo snel als een drol in een trechter.

witwas | 17-02-20 | 20:22

We hebben ook geen mariniers enzo

code delight | 17-02-20 | 20:21 | 5

Grote hond achter het hek

Wekkertje | 18-02-20 | 06:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Provincialen horen in de provincie, stedelingen in de stad. Vooral zo houden.

BozePaarseMan | 17-02-20 | 20:21 | 2

Amen!

Keyboardspeler | 17-02-20 | 20:24

En Marokkanen in Marokko.

ZZP-er | 17-02-20 | 20:37

Rem Koolhaas is een übercommunistische charlatan.

Rest In Privacy | 17-02-20 | 20:21 | 1

Make that the cat wise.

IkBen9 | 17-02-20 | 21:15

Het is wel spannender hier. Geldmaat opblazen. Nagesist worden als vrouw. Mes tussen je ribben. En je kan er ook goed een andere taal leren. Best wat keuze.

c.onjo | 17-02-20 | 20:20

Er is hier in Limburg al jaren een massa-emigratie van Hollanders aan de gang. Niet gek, want voor 250K heb je hier nog huis voor je geld. Ondergetekende woont voor 240K vrijstaand in een woning met net geen 800 m³ woonbare inhoud, op een kavel van 1600m² (gaat binnenkort 4500 m² worden). Voor datzelfde geld krijg je in dat vreselijke Amsterdam een duiventil op een postzegel.
.
Maar zitten ik en met mij vele andere "provinciaaltjes" met zachte G te wachten op al die "Hollenjers"? Nee, blijf maar lekker boven de rivieren met je rochel-G, je Leidse "ewrrrr", je Hollandse gierigheid, en die linkse, neoliberale mindset die er mede aan heeft bijgedragen dat dat oord waar je bent geboren en getogen, zo'n shithole is geworden.

Le Roi | 17-02-20 | 20:20 | 4

Nou veel plezier dan met je verkleedkist.

swassannuf | 17-02-20 | 20:32

Dat appartement in Amsterdam: €15.957 per m². Dus net een piepklein kamertje van 15 m² in Amsterdam als je die 240K van jou doorrekent. Wie is er nu gek ?

sprietatoom | 17-02-20 | 20:35

@Le Roi | 17-02-20 | 20:22:
migratie niet e noch im.

miko | 17-02-20 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben zo'n randstedeling en die is uiterst gelukkig in zo'n dichtbevolkte stad met alles onder handbereik. Ben ook fanatiek voorstander van een tweedeling tussen de geld verdienende randstad en het subsidie slupperende platteland waar ze overigens niet eens verstaanbaar Hollands praten. Nou kom d'r maar in boertjes

MaatJan | 17-02-20 | 20:20 | 13

Zozo, dat is nog al een jas die je aantrekt Maatjan. Weet wel dat de stad het nieuwe achterlijke platteland is met laag opgeleide mensen, analfabetisme dat welig tiert in de drie grote steden. En wat word er dan wel verdient in de grote steden?? Bijna alle industrie is in het buitengebied gedumpt en de kantoren worden bevolkt met commuters uit de suburbs, want als al die mensen in de stad woonde dan had je geen files is het wel??
En dan hebben we het nog niet over het percentage uitkeringstrekkers.

miko | 17-02-20 | 21:34

Ik schat dat wij hier in Brabant het prma zouden rooien zonder die ballast uit de Randstad. Groeten uit Eindhoven, waar het geld voor Amsterdam verdiend wordt.

5611 | 17-02-20 | 22:11

Er zijn ook maar twee Hollandsche provincies. Dus dat men in de andere provincies geen Hollands spreekt, maar de eigen taal en/of abn is niet zo gek.
De randstad is verder gebouwd met Gronings gasveld, dat je het even weet.

Mogwai | 18-02-20 | 07:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Wrijf het er maar in .

wiers | 17-02-20 | 20:20

En kom ook niet naar Twente... Het is voor stadsmensen echt verschrikkelijk hier!!! Geen safe-spaces, om je klimaatgedram lachen we alleen maar. Quana bonen (of hoe die dingen ook mogen heten) hebben we hier niet. En oh ja, we zijn allesbehalve divers en inclusief.
.
BLIJF WEG!!!

alexbl | 17-02-20 | 20:19 | 2

En we drinken verplicht Grolsch.

Wekkertje | 17-02-20 | 20:36

Grolsch?
Nee.

RickyLaRue | 17-02-20 | 20:41

Kan het platteland weg uit mijn toekomstige alleenstaande huis met grote tuin?

heldheino | 17-02-20 | 20:19

Ze hebben er wel houtkachels

HypodePipo | 17-02-20 | 20:19 | 2

Mag straks ook niet meer.

wiers | 17-02-20 | 20:21

En ze stoken uitsluitend met nat afval hout.

Lochos | 17-02-20 | 20:43

Rem Koolhaas is voor mij een sprekend voorbeeld van hoe je het met domheid ver kunt schoppen. Hij kan een gevierd architect zijn, maar daarmee is hij nog geen cultuurcriticus of filosoof. Het meest irritant zijn mensen die omdat ze in het één goed zijn denken dat ze ook in het ander excelleren. Ik wens hem veel succes verder met het ontwerpen van megalomane projecten voor foute regimes, maar heb totaal geen belangstelling voor wat hij zelf kennelijk voor een echte visie houdt.

Schoorsteenveger | 17-02-20 | 20:18 | 6

Een beetje als de clowns vh Hek en de Jonge: "He, ik ben meer dan een grappenmaker, ik vertel de mensen wat ze wel en niet mogen vinden"

skoftig | 17-02-20 | 20:59

Rem Koolhaas? Nooit van gehoord.

Rest In Privacy | 17-02-20 | 21:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Een vegaschap van 5O cm is voldoende. Teveel keuze maakt onrustig. Ik ga naar het platteland, mits iedereen zijn hond aan de ketting legt als ik ga hardlopen.

MickeyGouda | 17-02-20 | 20:18 | 9

@MickeyGouda | 17-02-20 | 21:03:
Oei. In dat geval zult u zich moeten zien te verbroederen. Hem overtuigen dat u bij het eigen volk hoort. Eenmaal dat bereikt zal hij u overtuigend beschermen en desnoods verdedigen tot zijn laatste snik. Dat dan weer wel.

reservebelgië | 17-02-20 | 21:11

Daarom hebben die bejaarden toch altijd twee stokken bij? Om honden te meppen?

miko | 17-02-20 | 21:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar van wie gaan de D66'ers oid dan hun groente kopen? Volodymyr Zelensky misschien?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-02-20 | 20:18 | 1

Van Albert Heijn toch? Zoals Brusselse Kuif vorige week al aangaf: Ik bereid zelf mijn eten dus heb ik geen boeren nodig.

5611 | 17-02-20 | 22:14

Kom vooral NIET naar Drenthe, het is hier ongelofelijk kudt. Nee echt, super saai. Daarnaast zijn er ook niet genoeg deugers om samen lekker mee te deugen.

Victor_GS | 17-02-20 | 20:17 | 4

Minpuntje; Drumpiet.

Normpje | 17-02-20 | 20:48

Kom ook niet naar Brabant. De xtc productie geeft al genoeg gezeik, ramkrakende finnen hebben wij een broertje dood aan

SicSeb | 18-02-20 | 01:05

En vergeet De Achterhoek. Veel te veel boeren.

Fred Hartman | 18-02-20 | 02:06
▼ 1 antwoord verborgen

Lang leve de houtkachel pritt!

Hemke-Valsema | 17-02-20 | 20:17 | 1

Hij wel.
Ik heb een vuurkorf.

RickyLaRue | 17-02-20 | 20:34

Geeft Koolhaas nu gewoon toe dat zijn gebouwen (bakken) niet om aan te zien zijn?

Sitting_targets | 17-02-20 | 20:16 | 1

Nee. Hij heeft niet eens door dat hij zichzelf tegenspreekt.

Schoorsteenveger | 17-02-20 | 20:20

Je bent gewoon al een loser als je dit kan lezen. De mens is een ongelofelijke sukkelaar. Bang van alles.

Modder. | 17-02-20 | 20:16 | 1

Ik kon het lezen! Maar ja lagere school en zo.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-02-20 | 20:19

Maar hebben jullie ook een allah afbakbar?

threeheadedmonkey | 17-02-20 | 20:16 | 1

Nee. En als die er komt gaat ie subiet weer weg.

Lochos | 17-02-20 | 20:41

Graag wil ik even herhalen: "Platteland hiero. We willen jullie niet. Blijf daar. Het is hier stom. Het is hier saai. Weilanden. Windmolens. Akkers. Helemaal geen uitzicht. Het ruikt hier naar koeienpoep, er ligt modder op de wegen. We hebben spinnen, heel veel spinnen, en bejaarden, heel veel bejaarden, op fietsen met zijspiegels." Enzovoort. Blijf waar je bent, stadse mens.

schijtzat | 17-02-20 | 20:15 | 9

Er niemand die op het echte platteland wil wonen. Kijk in de dorpen rondom. Men wil niet te ver weg van de stad en hoogstens een landelijke Ot en Sien omgeving in de buurt van de stad.

MaarFeitelijk | 17-02-20 | 21:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ben jaloers.

Gumush | 17-02-20 | 20:12

Je bent een loser omdat je tussen de losers woont Rem. Niet omdat je zo dicht op elkaar zit.

ikbenerweer! | 17-02-20 | 20:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken