Pochprut: OM gooide piloot zelf uit vliegtuig
Minister loog tegen Kamer
Even een tijdlijn over de gang van zaken op ons ministerie van Veiligheid en Justitie, waarvan je van Herman Tjeenk Willink echt niet mag zeggen dat het een corrupte bende is.
1976-1983: Hoop gedoe in Argentinië.
Eind 2007: De Nederlandse politie en OM beginnen een onderzoek naar de rol van de Argentijnse piloot Julio Poch, die inmiddels Nederlands staatsburger is, tijdens het Videla-regime.
8 december 2008: Het Nederlands OM geeft als tip aan Argentinië om Poch aan te houden in Spanje. (DEZE EVEN GOED ONTHOUDEN)
22 september 2009: Julio Poch wordt door Argentinië aangehouden in Spanje, nadat de Nederlandse overheid zijn vluchtschema aan de Argentijnen heeft doorgegeven.
29 oktober 2017: Julio Poch wordt door de Argentijnse rechtbank vrijgesproken. Hij heeft dan acht jaar in voorarrest gezeten.
1 december 2017: Tweede Kamerleden vinden dat toch een beetje raar en stellen vragen aan minister Grapperhaus.
14 maart 2018: Minister Grapperhaus draait om de hete brij heen terwijl er in de media berichten verschijnen over wat het Nederlandse OM verkeerd heeft gedaan bij het onderzoek naar Poch. D66 stelt aanvullende Kamervragen aan Grapperhaus.
16 mei 2018: Minister Grapperhaus antwoordt op die Kamervragen onder meer het volgende (einde van vraag 9): "Het rechtshulpverzoek om de reisbewegingen van de heer Poch door te geven, komt derhalve voort uit Argentijns strafrechtelijk onderzoek." Dit is niet waar (zie 8 december 2008).
22 maart 2019: Het blijkt dat ze zelfs op het ministerie van Justitie zelf getwijfeld hebben of de handelswijze in 2008 en 2009 wel helemaal in de haak was.
Ergens in het 'derde kwartaal van 2019': Het Openbaar Ministerie geeft een gespreksverslag waaruit blijkt dat het OM zelf suggereerde Poch in een derde land op te pakken, aan de commissie-Machielse, die onderzoek doet naar de zaak.
Het vierde kwartaal van 2019: NIKS! Nou ja. Het blijkt dat de politie een document waaruit zou blijken "hoe intensief de top van het OM en de toenmalige minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin vanaf eind 2007 betrokken waren bij de vervolging van Poch en zijn omstreden uitlevering aan Argentinië" heeft VERNIETIGD.
30 januari 2020: Het OM informeert Grapperhaus (ten minste vier maanden later dus) over het gespreksverslag.
10 februari 2020: Grapperhaus informeert de Tweede Kamer in een summier briefje over het bestaan van dit gespreksverslag. Dat hij de Tweede Kamer heeft voorgelogen, meldt hij daarin niet.
En ook nog eens...
Social
Reaguursels
InloggenNou, wie had dit nou toch kunnen denken van onze eerlijke en rehtvaardige ambtenaren. Ze staan vast te dringen om Julio Poch een riante en ruimhartige schadevergoeding te geven voor deze domme fout....
Nog even doorzoeken daar op dat ministerie advocaat Knoops. Ook van Wilders ligt er wel bewijs dat ze die ook uit het vliegtuig willen gooien.
Malta aan de Noordzee
Het zijn allemaal ratten daar. Dat begon al met opper rat Docters van Leeuwen. Die is maar kinderboeken gaan schrijven om zijn plekje in de hemel nog te kunnen verzilveren. Ik kan je zeggen, hoop dat ze allemaal in het vagevuur verdwijnen. Tot op het bot verrot die mensen.
Weer Hirsch-Ballin, was dat niet die
grappen (haus) maker, die tot 3x toe geprobeerd heeft Wilders te vervolgens in de eerste Marokkanen zaak.
“Als je niets hebt te verbergen, dan heb je geen privacy nodig”.
Parkeer deze even.
Nederland is een rechtstaat met een scheiding der machten en een goed functionerende democratie. Gaat goed in de meeste gevallen. Helaas ligt de uitvoering van het bouwwerkje in handen van mensen, en die mensen zijn niet per definitie betrouwbaar. De macht van de rechtstaat werkt meestal vóór je, maar als je pech hebt dan werkt het als verpletterend aambeeld tegen je. Vraag maar aan Oltmans. Vraag maar aan Ron Kowsoleea. Vraag maar aan Lancee.
Het is daarom dat de overheid niet almachtig en alziend moet zijn. Als individu sta je machteloos tegen een kwaadwillende overheid. Als je geluk hebt, dan haal je na jaren vechten je gelijk, maar ben je wel je baan, je geld, je gezin en je reputatie kwijt.
Poch had niets te verbergen en ‘dus’ geen behoefte aan privacy. Iedereen mocht weten dat zijn pensioenvlucht naar Spanje zou gaan, inclusief de overheid.
En mijn god, heeft de arme man dat geweten.
Dezelfde arme man die tegen collega's opschept over zijn rol bij het droppen van politieke gevangenen boven de oceaan. Iets zegt me dat hij zelf ook schuld heeft aan deze klucht.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-02-20 | 09:49: we weten dit alleen maar van horen zeggen en niet in welke context dit is verteld.
Kan door gestoken kaart zijn geweest; dhr Zorreguieta moest in die tijd uit de wind worden gehouden; het zal nooit een duidelijk verhaal worden.
te veel agenda´s waar wij klootjes volk niet over worden ingelicht.
De suggestie van de OM’er om Poch in Spanje op te pakken is overigens zó triviaal dat ik mij goed kan voorstellen dat ze het in de oud-papierbak hebben gemikt. Ik denk niet dat Argentinië die hint van het OM daadwerkelijk nodig had, het zijn geen totale debielen daar. Desalniettemin stinkt het zaakje, maar dit adviesje lijkt me de geur niet te versterken.
Die activistische minister Hirsch Ballin bemoeide zich dus voortdurend met allerlei rechtszaken. Waarschijnlijk had hij daarom geen tijd voor andere urgente kwesties, zoals immigratie, zware criminaliteit e.d.
die HB is van de Hogere Katholieke Ethiek , een fundamentalist zeg maar , hem hem nooit vertrouwd als ik hem in zijn bubbel zag zitten via tv
@15121937 | 11-02-20 | 09:22: Hij is ook nog minsiter van Antilliaanse zaken geweest, en heeft, via Kabna, de regeringen daar laten bespioneren.
@pollo1 | 11-02-20 | 09:45: Dat was dan wel weer een slimme zet.
Zal het gevolgen hebben voor Grappenwaus? Neen.
hij zat dus niet in Scarface?
8 december 2008: Het Nederlands OM geeft als tip aan Argentinië om Poch aan te houden in Spanje. (DEZE EVEN GOED ONTHOUDEN)
16 mei 2018: Minister Grapperhaus antwoordt op die Kamervragen onder meer het volgende (einde van vraag 9): "Het rechtshulpverzoek om de reisbewegingen van de heer Poch door te geven, komt derhalve voort uit Argentijns strafrechtelijk onderzoek." Dit is niet waar (zie 8 december 2008).
Ehh.. dat is dus niet waar. het staat er *letterlijk*. ‘komt voort uit’
moeite met begrijpend lezen?
dat het advies ( tip) voortkomt uit Argentijns strafrecht onderzoek is waar. volgorde: Arg. strafrecht onderzoek > rechtshulp verzoek > tip > reisbewegingen > arrestatie
De 1e stap was toch echt: NL doet (strafrechterlijk) onderzoek > ...
@sjef-van-iekel | 10-02-20 | 23:21: echt dus niet waar. in Argentinie loopt al sj ds fe jaren 80 tegen alle *mogelijke* betrokkenen, met de nodige onderbrekingen, vertragingen en zelfs amnesties, een juridisch onderzoek.
iedereen die in die jaren bij de marune werkte is onderzocht. hij zat uiteraard ook niet voor niets hier..
@Epistulae_Morales | 11-02-20 | 09:30: Ik denk ook dat Poch minder onschuldig is dan hier wordt voorgesteld.
Hier worden halve waarheden verkondigd om de Nederlandse overheid weer zwart te maken en de meute verder op te hitsen.
En gezien de reacties lukt het weer aardig.
De heer Posch was verdachte omdat hij tegen Nederlandse collega's opschepte over het uit het vliegtuig gooien van politieke tegenstanders in Argentinië.
Genoeg reden voor verdenking dus.
Dat de Argentijnse justitie hem vervolgens ontzettend lang in voorarrest heeft gehouden en er vrijspraak volgde wegens onvoldoende bewijs -het Videle regime had te bewijzen van haar misdaden wijselijk vernietigd- kan de Nederlandse regering niet aangerekend worden.
Als hij schadevergoeding wil moet hij in Argentinie zijn.
exact. als je opschept over genocide terwijl je in die tijd op plaats delict was en een functie bekleedde die uitvoerend was, is of dom, of een bekentenis.
U was bij het gesprek aanwezig? Vertel eens wat meer over dat opscheppen?
Die zogenaamde wijselijke vernietiging is onzinnig in dit verhaal. Mede verdachten in Argentinië zijn in het zelfde proces veroordeeld.
Niet net doen alsof hij schuldig is, ook niet de suggestie wekken, op het moment dat hij onschuldig is verklaard.
Morgen is het uw beurt, u wordt bv vrijgesproken wegens 'gebrek aan bewijs' voor een ramkraak.
U weet nergens van, maar de zweem blijft hangen vanwege een zelfde soort opmerk als u plaatst.
Nee lul, een vage verklaring over een "opscheppende" collega tijdens een met drank overgoten etentje is geen rechtvaardige reden om hem via een truuk uit te leveren aan Argentinië. Dat is machtsmisbruik om het eigen straatje schoon te vegen.
Het is de heer Poch. En u bent waarschijnlijk iemand die bij het OM werkt of heeft gewerkt?
@donkieshot | 10-02-20 | 23:54: Maar als je eerst hebt lopen opscheppen over ramkraken, dan is het toch logisch dat ze bij jou uitkomen.
Posch verhaalde hoe het toe ging in die tijd. Hij schepte dus niet op, maar gaf een weergave.
Cda'er Hirsch Balin liegt en Cda'er Grappenmaker dekt hem en liegt ook nog eens dunnetjes over. Vieze patjepeeers... Hrt OM vernietigd maar weer eens wat dossiers. Tijd om die hufters aan te klagen en de lege gevangenis in te sturen. Hufters zijn het. Stuk voor stuk. Nederland is een zielig banaal bananenland geworden. Met dank aan justitie, het OM en die gore cda mannetjes.....
En wie was ook weer dat Argentijnse mannetje in de regering? Ah ja. Iets met Zorregieta... Zou dat er iets mee te maken hebben? Fail state Nederland....
@FrankOngerust | 10-02-20 | 23:01: Zorregieta zat in de regering van Videla. Dezelfde regering waar Posch als militair voor werkte en waar hij over opschepte mensen boven zee uit vliegtuigen te hebben gegooid.
Terecht dat Zorreguita niet op de bruiloft van Maxima mocht komen en niet welkom was bij andere officiele gebeurtenissen
Dus wat is nu precies je punt?
@brownsugar | 10-02-20 | 23:06:
Het punt is dat jij mensen veroordeeld op basis van veronderstellingen en halve waarheden i.p.v feiten en bewijzen. De Argentijnen zullen zelf het beste weten hoe om te gaan met het verleden, Zorregieta is nooit aangeklaagd en Posch is vrijgesproken omdat Argentinië blijkbaar een onafhankelijke rechtspraak heeft.
minister loog helemaal niet. er is een rechtshulpverzoek uit Argentinië aan Nederland gedaan. dat is voldaan met de genoemde constructie (advies) als resultaat.
schadevergieding vsn Poch slaat ook nergens op. Hij moet in Argentinië zijn. daar is hij vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, maar hij was zeer zeker terecht verdachte en dat had ie voornamelijk aan zichzelf te danken.
tenslotte was er wel degelijk een mogelijkheid om Poch obv VN verdragen mbt genocide vervolging ( de vuile oorlog valt daar onder) uit te leveren alleen was deze methode sneller. en gemiddelde Rwandees zit nl 5-10 jaar te stechelen over uitlevering *in Nederland* voordat ie uiteindelijk wordt teruggebonjourd
Kletskoek! Bij een uitlevering op basis van een rechtshulpverzoek komt altijd nog een rechter in beeld die uiteindelijk beslist. Bij het door u genoemde 'advies' is geen rechter aan te pas gekomen. En in mijn optiek is dat een staaltje genaaid worden door je eigen overheid.
@JohannesdenDoper | 10-02-20 | 22:53: Ik ken ook mensen die daar eveneens ervaring mee hebben. Iets met coffeeshops, Thailand en ook al liegende OvJ's
@Kopieerapparaat | 11-02-20 | 00:46: exact!
@Kopieerapparaat | 11-02-20 | 00:46: Ach, die zielige ondernemer die 20 miljoen euro heeft witgewassen.
De zaak Poch: weer een fraai staaltje van hoe de Nederlandse overheid door middel van het beste jongetje van de klas te willen zijn, haar eigen burgers een oor aan naait.
in dit geval zijn zwaarwegende middelen toegestaan. hij was hier ook niet voor niets uiteindelijk en zal vast niet geheel zijn militaire loopbaan hebben uitgeschreven bij zijn aanvraag Nederlanderschap.. zoals e.e.a. uit feiten en omstandigheden is gebleken
Onze regering is kapot. Mooi weer spelen aan de voordeur, achter de voordeur is het de Firma list en bedrog. En de achterpoort staat wijdbeens wagenwijd open voor Brussel die we met zn allen lekker droog in de poepert krijgen. We worden niet meer op een juiste manier vertegenwoordigd. Den Haag blijft structureel eurofiel acteren. Tegen het eigen landsbelang in. Zorg en onderwijs uitgekleed. Militairen met halve uitrusting en zonder winterjas het veld in. En de grenzen staan nog altijd open voor een kleine stad aan onrendabele en onintegreerbare kloothommels per jaar aan influx. En maar lachen en wir schaffen das roepen. (Als een bondage japanner de met een shotgun op zn hoofd poep zit te eten en al kokhalzend zegt dat het lekker is.... vraag me niet waar dit vandaan komt.... what has been seen..... dussss) ben er zo klaar mee. Kom maar op met die grote purge. Trek de beerput maar open. Stook de vuren maar op. Tijd om op te gaan afrekenen met die nepotisten in Den Haag.
Het ministerie van Jokken & Verdoezelen.... of was het Verdoezelen & Jokken?
Wat een bananenkoninkrijk.
Ik denk dat een minister in Nederland eerder valt over een verkeerde uitspraak over gender dan over dit soort onwettige praktijken.
Als Grapperhuis zou zeggen "een man is een man ook al is hij omgebouwd" kon hij wieberen.
Nu blijft hij natuurlijk gewoon zitten. Want de kamer juist voorlichten is natuurlijk secundair aan deugen.
Dit straalt heel slecht af op die piepkleine groep ambtenaren die wel goed hun werk willen doen.
Tja, vermeend “rechts” vervolgen kan in dit land zonder bewijs. Hoe zit het eigenlijk met RaRa en de Antifa’s?
RaRa zit als GL in de kamer, naar ik meen. Vraag het Duyvendak eens.
over wie gaat dit?
Er waren wel degelijk stevige aanwijzingen.. Hij schepte tegen collega's op over mensen die uit het vliegtuig werden gegooid.
Maar u heeft ook wel sympathie voor het Videla regime begrijp ik? Want rechts!
Als die lui van het OM niet met elkaar neuken (van uw en mijn belastinggeld) verneuken ze willekeurige anderen. Wat een laag bij de gronds tuig zit daar. Verschrikkelijk.
Klassiek voorbeeld van het Juvenalis dilemma. Who guards the guards? Als het departement dat over onze veiligheid moet waken zelf door en door rot is. Wie bewaakt dat het ministerie van J&V?
De tweede kamer.
Oh, wacht...
Hahahah, moet even een schone onderbroek. Ik heb mezelf nat gelachen.
Justitie moet wel structureel het meest corrupte, liegende, democratie ondermijnende ministerie zijn lijkt mij, toch?
Als blijkbaar niets helpt bij justitie, mensen laten we de handen ineen slaan en bidden, moge de toorn en gesel van Hem neerdalen op het gebouw dat feitelijk het ranzige varkenskot met de naam 'justitie' huisvest ..
En het ligt aan Geenstijl, populistische partijen en buitenlandse trollenlegers dat burgers hun overheid niet meer vertrouwen.....
Gelukkig heeft Poch een uitermate kundige advocaat als Knoops. Deze raadsheer doet het ministerie van v&j bibberen. Dat de hele beerput maar snel open mag gaan. En ik zwaai alvast naar Gabberhuis.
Met Knoops gaat het net zo aflopen als met die andere advokaat van Wilders. Of ze verzinnen iets anders creatiefs.
Die zwaait gewoon terug. Oppositie doet niks, je krijgt wat halve vragen met nog minder antwoorden, die nog voor zoete koek geslikt worden ook. Liegen tegen de kamer was vroeger een doodzonde, nu is het gemeengoed. Je zou gek zijn als je het niet zou doen. Geen moties van wantrouwen, pas wanneer de pers iets boven water heeft gekregen met bewijzen, wil er nog wel eens een kop rollen na de laatste ontkennende stuiptrekking. Maar de pers durft ook amper nog.
Door en door verrot daar in Den Haag. En maar blijven lachen.
Knoops heeft nog een hele mand appels te schillen met het OM en het ministerie van V&J of J&V. De wal keert een keer het schip.
Je kunt de moraal van een landsbestuur afmeten aan hoe justitie zn individuele onderdanen behandelt. Die coffeeshopeigenaar waar de Thaise justitie op werd afgestuurd. Deze Poch. Schiedammer parkmoord waar ontlastend DNA door de OvJ werd achtergehouden. En dan nog niet gesproken over gasten als OvJ Tonino op wiens PC kinderporno werd aangetroffen en waarna hij er met het excuus 'bijvangst' vanaf kwam. Ook al zijn ze soms onuitstaanbaar, ben toch blij dat we nog wat capabele advocaten hebben rondlopen.
Je vergeet Leenders.
En Rinus Otte
Soms droom ik weleens dat ik met ministers in een vliegtuig zit boven zee en dan de nooddeur open doe. Een klein zetje en klaar is kees. Het zijn dromen - ik weet het - maar toch...
Handjes boven het dekbed, smeerpijp.
Jij vond Videlela wel een toffe peer zeker, van het moordde linkse mensen lekker uit.
Maar nee hoor we mogen jullie geen bruinhemden noemen.
Het vervroegd pensioen van corrupte communistische rechters in Polen.
Dat is pas erg!
Ook Nederland heeft een Deep State.
Jij altijd met je porno.
@beldewouten | 10-02-20 | 20:17: Het is wat het is. Het OM is zo corrupt als de neten en niet alleen hun.
@Nehemia | 10-02-20 | 20:19: een neet is een luizenei.
@beldewouten | 10-02-20 | 20:21: Als luizen in de pels.
Waarom heeft niemand het over het broeikasgasdoodseskader waartoe Poch behoorde?
Ben je gek of zo? De man is vrijgesproken zak hooi
@uutgrunn2015 | 10-02-20 | 20:18: je bent te simpel voor de grap.
@beidewouten: sluit je op 8 jaar in je eigen broeikas goeie grap, dan pas grijns ik wellicht
@uutgrunn2015 | 10-02-20 | 20:25: een ding is zeker. Jij mag niet op mijn feestje komen.
Allebei: jullie krijgen van mij zeker geen kerstkaart meer als jullie zo doorgaan.
Allebei: jullie krijgen van mij zeker geen kerstkaart meer als jullie zo doorgaan.
@Portnoy | 10-02-20 | 21:01: ik doe alleen aan het lichtjesfeest.
Houdt Grapperhaus nu de eigen bemoeienis van Hirsch Ballin destijds onder de pet door heel lang dat 2e gespreksverslag van die rechercheurs in eerste instantie verborgen te houden? En tijdens Hirsch Ballin is een kluis weggeraakt met het 1e rapport/reisverslag die mogelijk zeer belastende informatie kon bevatten van rechtstreekse bemoeienis van het ministerie? Oh, dus waar rook is zal wel vuur zijn, laat maar oppakken en vervolgens is iemand in een gevangenis 8 jaar kwijt van diens leven? Hoe ongeneeslijk ziek is dit land dan met onverschillige gedrochten die op die ministeries werken? Want hoe kun je dit dan nog mensen noemen?
Per wanneer zal Nederland, straks terugkijkend, officieel worden uitgeroepen tot meest noordelijke bananenrepubliek? En zijn juristen als minister in een bananenrepubliek eigenlijk altijd fout? Vragen, vragen....
Iemand een banaantje?
De man z’n leven is voor een groot deel verwoest, en ook dat van zijn gezin.
Nederland wilde even de ‘flinke jongen’ uithangen en wilde scoren met een totaal ongefundeerde beschuldiging op basis van wat dronkemanspraat.
Onvoorstelbaar en schandalig verraad.
Tjeenk Willink zegt toch niks over het ministerie?
Niet alleen is Nederland straks failliet door immigratie maar ook door het corrupte OM en Justitie.
Welkom in de bananenrepubliek!!
Ps. Straks gaan ministers ook nog 1000 euro beloven aan de bevolking...
Constitutionele bananenmonarchie
Toch blijft het mij bevreemden dat iemand die ten tijde van Videla gevechtspiloot was voor de Argentijnse marine zo maar loos een een uitspraak zou doen als "We threw them in the sea". Of hij moet wel een heel verwrongen idee van humor hebben. Nederland beschikte naar ik aanneem niet over de middelen die nodig waren om deze zaak tot op de bodem uit te zoeken. Met het feit dat het OM de Argentijnen op Poch's spoor heeft gezet heb ik dus niet zoveel moeite. Dat hij 8 jaar in voorarrest zou zitten had tenslotte niemand kunnen voorzien. Had Nederland geen gevolg gegeven aan de melding van zijn collega's, dan was er ook verontwaardiging geweest.
Hmm, gedeeltelijk kan ik er in mee gaan maar dan was een iets andere houding ten opzichte van de familie Zorreguieta toch wel wenselijk geweest.
De familie waar overigens onze prins Bernhard al tijdens WW2 een graag geziene gast was. Dit overigens weer tot genoegen van de Engelsen en de Amerikanen die de nitwit liefst zo ver mogelijk weg zagen.
Misschien is het probleem ook meer dat we (weer) een liegende minister van ‘justitie en veiligheid’ hebben?
Dit is gewoon niet waar en er is onderzoek naar geweest. Je verspreid fake news uit 2011 gast. Bewust?
Het OM had ook zelfstandig deze zaak kunnen onderzoeken en daarvoor een rechtshulpverzoek kunnen doen aan Argentinie.
Gewoon harde humor. Niet voor softies.
@uutgrunn2015 | 10-02-20 | 20:15:
Nee. En volgens mij benoem ik alleen de feiten die aanleiding waren voor het onderzoek. Die zijn noch fake noch veranderd en bevreemden mij, nog steeds. Dan is de vraag in hoeverre de details rond die dodenvluchten überhaupt nog te achterhalen waren. Ook geen fake nieuws, maar gewoon een vraag.
@beldewouten | 10-02-20 | 20:18:
U refereert naar ik aanneem aan de collega's van Poch? Die hebben het in ieder geval niet als een grap opgevat en zij kenden de sfeer waarin e.e.a. is gedeeld.
@MickeyGouda | 10-02-20 | 20:23: die vraag is allang beantwoord in rechtszaken en onderzoeken. Het is passe, de man heeft de zaak gewonnen. De kwestie en vraag is nu "welke rol heeft NL gespeeld".
@Zapata10 | 10-02-20 | 20:13:
Eens, en Benno was een eerste klas patjepeeër.
Als je het niet rond kan krijgen Kun je niks bewijzen. Dus vrij man. Sukkels die Nederlanders.
De twijfel is gezaaid. Dat is een feit. Een feit is ook dat het Nederlandse OM onzuiver gehandeld heeft. Bij twijfel niet inhalen en dat deed het OM. Ze hadden helemaal niks wat rechtvaardigde hem zonder eerst zelf met hem gesproken te hebben hem uit te leveren aan. Van ene Benno weet ik/men wat te denken. Van ene Grapperhaus ook. Bij Poch denk ik vooralsnog neutraal. Want twijfel!
@CalamityJane | 10-02-20 | 20:49:
Precies: twijfel, dat is alles. Mocht dit verder het laatste duwtje naar buiten worden voor Grapperhaus, dan hoor je mij natuurlijk niet klagen.
Waarom moet ik toch aan Jorge Zorreguieta denken?
150 Koningskruipers.
En dan een, door en door, verrot OM, laten oordelen over minder minder minder. En Mark als uiteindelijk opperhoofd van deze beerput, zag dat het goed was. En nog steeds en altijd de hoogste in de peilingen. Leg mij dat maar eens in kindertaaal uit. Ik ben het echt ff kwijt.
2 miljoen die naar het NOS journaal kijken. Ze weten het niet en/of willen het niet weten.
Grapperhaus zit niet op het pluche, die is zelf het pluche. Enige manier om daarvan af te komen is een gromndige renovatie van Vak K. Vast wel een homofiele binnenhuisarchitect met toegevoegde pigmentwaarde te vinden die gaat verzagen en vertimmeren. Oftewel, De ambtenarentop is door en door verrot en die sokpoppen die ministertje spelen kunnen c.q. willen er ook helemaal niets aan veranderen.
"Ober, deze vissoep is bedorven. Graag een nieuwe uit een verse vijver."
Als je ziet hoe dit zooitje tuig op VenJ te werk gaat als ze zich eenmaal blindstaren op een veroordeling. Eng tuig is het. Dat nazihoofd van Grapperhaus (de ironie) is ook nog eens een ondersteunend feit. Mot hier weg.
* ik * mot hier weg. Dat ik geen staatsjassen aan m'n deur krijg.
@Claude_Vieaul | 10-02-20 | 19:59:
Ik denk dat half Nederland het met u eens is. Ze krijgen het drukker dan de Jehova's.
Het zal vast en zeker hier ook mee te maken hebben. Maar svp niet verder vertellen youtu punt be/_gnRPcwEvB4
Zelfs voor mij is dat een te hoog aluhoedje gehalte. En dat zegt nogal wat.
@Wim Venijn | snel gezien 3 minuten van de 19 minuten. Voor deel 10 misschien eerst je muren met alu bedekken.
@am*dam | 10-02-20 | 20:47:
Ik ga ze allemaal bekijken. Geen alu nodig. Met 5g gaan ze er dwars doorheen.
Justitie, of het nu VenJ is of JenV - ik denk aan de film Lord of War (met N Cage) met die berg ammo hulzen en totale menselijke verrotting en corruptie.
En dat zootje gaat over recht, rechtvaardigheid, zorgvuldigheid en veiligheid...
Toyota's voor IS.
Zo Gertjan Knoops sleep er maar een flinke schadevergoeding uit laat ze maar betalen. Hetzelfde geldt voor Johan van Laarhoven.
*laat ons maar betalen
@John McClane | 10-02-20 | 19:49:
Precies. Belastingbetaler betaalt wel. Ondertussen gaan de foute praktijken van het OM door.
Belasting in NL is gelegaliseerde diefstal, daarom probeer ik deze maffioso zo veel als mogelijk is te ontwijken. Maar...: het zal me een voorrecht zijn als mijn belasting centjes aan de heer Julio Poch worden uitgekeerd. Ik hoop ècht dat-ie miljoenen binnenhaalt. Zou het OM hier van leren??
Minder minder minder OM.
De "grap" is uiteraard dat Grapperhaus die brief ongezien heeft getekend. Zo werkt het namelijk in de politiek; blind vertrouwen op de loyaliteit van ambtenaren die niet zelden zelf actief zijn voor een (andere) politieke partij en die overtuiging in de vorm van vooringenomenheid en buitengewone arrogantie laten doorwerken in hun werk. En dan staat zo'n lulhannes vervolgens in vak-K de betreffende ambtena(a)r(en) te verdedigen dat hij verantwoordelijk is; dan lach je toch de ballen uit je broek wanneer jij hier achter zit?
De Min v Justitie zit er bij de gratie van de top ambtenaren. Die zitten tot hun nek in de corruptie en schandalen. Van verboden liefdesaffaires tot pedofilie of aanbestedingen alles heeft de revu al gepasseerd.
@Trumme | 10-02-20 | 19:47:
Lijkt er verdomde veel op. Is er al eens geturfd hoeveel topambtenaren van dat ministerie en topjuristen Minerviaan zijn?
Een gepokte en gemazelde advocaat die blind tekent? De beste man heeft niet voor niets een leesbril.
@Hetkanverkeren | 10-02-20 | 20:07: Ik sprak enige tijd geleden een wethouder als gegriefde partij en zij vertrouwde mij toe dat zij (haars inziens) te veel brieven ontving om deze zelf te kunnen lezen, laat staan beantwoorden. Logischerwijs houdt dit in dat zij de beantwoordingen niet leest en dat zij deze ongezien ondertekent gaf zij ook ruiterlijk toe. Uiteraard zonder camera's en microfoons in de buurt. Dan hebben we het over een middelgroot stadje en dan mag je ervan uitgaan dat een Grapperhaus zo'n tweehonderd keer zoveel handtekeningen per dag plaatst als die muts die het werk te zwaar vindt voor wat ze er als "vergoeding" voor terugkrijgt. Maar zelfs wanneer ik voor het argument zou aanvaarden dat de hoeveelheid aangereikte teksten meer dan 24 uur per dag zou vergen om te lezen dan heb ik dus nog steeds totaal geen begrip voor het feit dat ze vervolgens de ambtenaar die hen heeft verneukt gaan verdedigen. Die flikker je er dan toch per direct uit nog voordat je jezelf gaat verdedigen daar in vak-K?
Toch merkwaardig dat Grappenhaus wel afreist naar Thailand om een drugskrimineel daar weg te krijgen, terwijl hij er alles aan doet om de onrecht die Poch is aangedaan te te verdoezelen.
Volgens mij was hij toen nog geen minister.
En het was geen drugscrimineel in Thailand.
wat verdoezelt hij dan precies?
draineer het moeras!
Zeer competente lui daar. Immoreel, maar zeer competent. Eng. Ook die verbazing er over.
Die Poch is zo ontzettend genaaid door de Nederlandse overheid. Ten tijde van het gedoe dacht ik nog dat er niets op tegen is dat Argentinië de man voor de rechter wil hebben als er serieus aanleiding is dat hij een rol had in de dodenvluchten. Het kon waar zijn toch? En ging er van uit, wellicht toch ten onrechte, dat Argentinië en Nederland fatsoenlijke rechtsstaten zijn.
Het is triest dat hij vrijgesproken is maar wel na 8!!! Jaar voorarrest. Toch niet zo’n fatsoenlijk land dus. Dan blijkt verder dat onze justitie voor de zoveelste keer burgers in de steek laat. Wat volgt vraag ik mij af. Ik hoop echt dat Poch dit tot de bodem gaat uitzoeken en dat verantwoordelijken enorm op hun bek gaan.
Je kon vanaf het begin af aan aan je klompwater aanvoelen dat dit zaakje verschrikkelijk stonk. Nog steeds weten we niet waarom deze man als onschuldige gekielhaald werd. Vast ergens afleiding voor en gezien bepaalde connecties van één of ander huis met genoemd land zal het daar ergens wel liggen.
@laagvliegert | 10-02-20 | 19:44: Hij werd opgepakt nadat collega's van hem na een dronken borrel tot conclusie waren gekomen dat Poch doodsvluchten had uitgevoerd. Dat hebben ze gemeld aan justitie en op basis van deze hear/say heeft NL Argentinie getipt Poch aan te houden. Enkel pp basis van een kroeggesprek met de nodige drank heeft Poch dus 8 jaar voor Jan Lul vastgezeten. Hij had net zijn laatste vlucht gemaakt en zou met pensioen gaan. Bij zijn aanhouding dacht hij zelfs nog dat het om een prank ging, gewoon een geintje na zijn laatste vlucht en daarna een leuk feestje. Niets was minder waar. NL heeft Poch zo ontzettend genaaid, schandalig gewoon.
Pfieuwww. Blij dat ik in een Democratische Rechtsstaat woon en niet in de e.o.a. Zuid-Amerikaanse bananenrepubliek.
1976-1983? Dat is toch hopelijk niet hetzelfde Videla regime alwaar ene señor Zorrequieta actief deel van uitmaakte?
Jawel, maar die wist van niets.
@Ridde Rogter | 10-02-20 | 19:40: hij ook al niet, net als onze ministers die betaald worden om het wel te weten.
Die Deutsche Democratische Rechtsstaat dan toch zeker? Eigenlijk zijn we allemaal een beetje Honnecker. of bedoelde u dat niet?
Hij deed alleen de varkens ofzeau.
@Ridde Rogter | 10-02-20 | 19:40:
Gelukkig maar. Je moet er toch niet aan denken, dat "ons" koningshuis zich in zou laten met dergelijke lieden!?
Ferd Grapperhaus en eigenlijk heel justitie is een grap(perhaus)
Ik kan niet wachten op het moment dat het een Grapperhaas wordt, als in, heengezonden en zich vervolgens onderede middels een parlementaire enquete moet verantwoorden over de misstanden binnen het volledig verrotte MinV&J ( of hoe het over 3 maanden weer mag heten ).
Jongetjes die vroeger de bully van de klas waren veranderen soms in vrome huisvaders...
Of ze raken bezeten van een volkspartij, zijn cluppie waarvoor hij wil sterven. zoals Kuifje.
@RickTheDick | 10-02-20 | 19:39:
Het zit je toch hoog Rick.
Ik denk dat die Kuifje het wel aardig snapt.
En dat VVD komt door zn ouders.
Had ik ook vroeger.
Trouwes Rick, jij snapt het ook.
@HoerieHarry | 10-02-20 | 19:42:
Tja Hoer, ik zie hem toch voor mijn ogen radicaliseren. Het was zo’n vrolijke jongen. Vroeger.
Je bent er goed afgekomen, Harry.
@RickTheDick | 10-02-20 | 19:47:
Ricky, dank u!
@HoerieHarry | 10-02-20 | 19:42: Mijn ouders zijn links, Harry.
Mogelijk volslagen OT, maar toch: in mijn vooralsnog laatste gesprek met mijn sponsor vanmiddag kwam uiteraard mijn arbeidsverleden ter sprake.
Ik: "ik heb het nooit voor het geld gedaan".
Het was een fijn en belangrijk gesprek.
Inclusief het advies om wellicht geen oude wonden open te rijten. E.e.a is in hopelijk rijp beraad. To whom it may concern. Zeg ik als autist.
Klinkt goed, denk ik.
Wel weer erg post-koloniaal om andere landen te bekritiseren dat men daar mensen uit het vliegtuig mietert.
En daar hier vervolgens een knaap met een rood baardje laat trouwen met een Argentijnse vrouw die nog geen Smart een hekje uit kan rijden.
@F. Jacobse | 10-02-20 | 19:36: Kan ze wel, maar je moet er niet net voorlangs rijden.
MOTIEF ? Volgens mij vergeten we nog de werkelijke reden achter het pushen van Poch richting een veroordeling in Argentinie en dus het motief. Wie zou er bij deze veroordeling daadwerkelijk wat mee hebben kunnen winnon back then? vragen vragen vragen
Heeft ongetwijfeld met Maxima te maken anders zouden ze zo’n plan niet maken.
@Trumme | 10-02-20 | 19:31: Ja, want waarom Poch wel en Zorreguieta niet?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:33: als VVD’er moet u toch weten; voor wat hoort wat.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:33:
Lijkt inderdaad gevalletje van leverage waarvoor hij geslachtofferd werd.
Op zich wel knap om keer op keer incompetente figuren op dat ministerie te zetten.
Dat komt door de algemenebestuursdienst punt nl. Daar staan wat figuren op.
... Dit noemen we nou, ehmmmm, ehmm, tja.... Nederlandsche Politiek Anno 2020. Ziek tot op het bot. Het maakt niet uit wat waar verkeerd ging. De zittende kliek blijft zitten, ongeacht -aantoonbare- redenen tot ontbinding kabinet. Ziek. En we pikken het. Behalve de Boeren, maar ook die zullen zwichten onder de Haagsche druk. Om te huilen. *Biertje pakt, en zie daar het probleem*
Dit kan niet, nergens niet, en dan wordt er verontwaardigd door de daders huilie huilie gedaan als ze erop gewezen worden dat ze op alle fronten de rechtsstaat hebben kapotgemaakt, onvergeeflijk!
Weet je wie wel actief lid was van de Junta en gewoon bij een huwelijk aanschoof?
De vader van Máxima?
@lingo star | 10-02-20 | 19:28:
Nee. Hoe kom je daar nu bij!
@Kaas de Vies | 10-02-20 | 19:30: www.youtube.com/watch?v=mOV7cnBxDX0
No comment:
m.youtube.com/watch?v=b8_PHpACp7A
Toenmalige hoogste ambtenaar van ministerie Justitie, hoe heet die man ook alweer?
Die man die de boel opstelten heeft gezet?
@Maar Schalk | 10-02-20 | 19:27:
Nee die man die niet naar Turkije ging, maar toch weer wel, of niet.
@Kaas de Vies | 10-02-20 | 19:28: Joris "ik hou van jong maar ik vraag nooit hoe oud ze zijn" D.?
Franz Schlegelberger?
Wat worden we door ontzettend enge mensen bestuurd.
Ze weten het allemaal zo goed.... maar ze zijn zo onethisch als de pest. Ze doen maar wat, het lijkt wel of de ivoren toren van coke is gemaakt. En maar opsnuiven dat eigen gelijk, uiteindelijk valt die toren ooit wel weer eens om, maar ja dat puin moeten anderen dan weer opruimen.
Jij gaat dat straks toch heel anders doen, als jij eenmaal aan de macht bent. Moet Transavia dan ook boven de oceaan vliegen?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:28:
Ik bemoei me dan met andere vluchtbewegingen, niet met die van Transavia.
Ach ja, al zou Grapperhaus live op televisie Baudet doodschieten, zou hij achteraf ‘de ontstane ophef betreuren’ en men ging over tot de orde van de dag. Ik, cynisch? Welnee.
Grapperhaus. Het maakt niets uit hoe vaak deze onbenul faalt. Een glas, een plas en alles blijft zoals het was. De vervolging van Wilders, de volledige gefaalde e-screener of nu deze zaak. Mark Prutte kwam, keek en zag dat het goed was. Arm Nederland.
Als je verlofhouder bent zou ik maar oppassen met die opmerkingen over de e-screener. Ik vermoed dat men op een bepaald moment gaat vragen onder welke nicks je zoal reaguurt, en dat je verlof ingetrokken wordt als je "sociaal onwenselijke" dingen schrijft. Vergezocht? Er was eerst nog sprake van dat men bij de aanvraag/verlenging zelfs naar de politieke voorkeur zou gaan vragen...
Dat hele departement is door en door verrot. Grapperhaus is slechts een passant die daar leeft met de gratie van de top-ambtenaren.
Gabberhouse heeft wat uit te leggen
Waar rook is is v.....
Ik geloof werkelijk dat hij er niks mee te maken had.
Alleen was ik er destijds niet bij omdat ik 8 was.
Halbe was erbij meen ik.
@The2Amendment | 10-02-20 | 19:25:
Waar was hij niet bij?
Hij heeft lopen opscheppen tegen twee Transavia-piloten over de gruweldaden van het Videla-regime. Dat gooide politieke tegenstanders uit het vliegtuig, boven de oceaan. Poch suggereerde min of meer dat hij ook betrokken was bij dergelijke vluchten. Daarna trokken de 2 piloten aan de bel bij de Transavia-directie en volgde er een boel juridisch geharrewar.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:26:
I know.
Was wellicht achteraf wat dom.
@HoerieHarry | 10-02-20 | 19:27: was een beetje dom? Is dat een standaard argentijnse uitdrukking of zo?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:26: dat je nog steeds na alles wat er over gezegd en geschreven is dit nog schrijft. Zit je zelf op het OM?
@HoerieHarry | 10-02-20 | 19:27: lees de verklaringen van de 3 collega’s van Poch eens voordat je reageerd. Dit is allemaal al naar het rijk der fabelen verwezen.
@Trumme | 10-02-20 | 19:53:
Ik ben er van overtuigd dat hij onschuldig is.
Maar het blijft een vreemd verhaal.
Althans, dat vind ik.
Mja, Herman Tjeenk Willink.
Zijn laatste paar zinnen in Buitenhof zetten mij aan het denken.
Er was blijkbaar een werkgroep geformeerd in de tweede kamer, die 'de toenemende invloed van de rechters op de politiek' ging onderzoeken.
Succes van Baudet.
Meneer Willink vond dat maar niets:
"Die werkgroep had er nooit mogen komen".
"Mij is ook gevraagd, om zitting te nemen, maar dat heb ik geweigerd, om deze werkgroep geen legitimiteit te verlenen.".
Nou zit ik zo te denken:
De tweede kamer stelt een werkgroep samen. Dat mag ze.
Meneer Willink wordt gevraagd als voormalig Vice President van de Raad van State en als 'onderkoning van Nederland'.
Meneer Willink vindt dat niet met zijn opvattingen overeenkomen, dus die werkgroep is in zijn ogen niet legitiem, had er niet mogen komen, en dus boycot hij hem.
Hm, Is meneer Willink dan niet precies hetgene aan het doen, waar de werkgroep voor is samengesteld?
Ja, dat doet Tjeenk. Derhalve überhaupt en sowieso: Maak Greet en/of Thierry Groot. Meer kan je niet doen, momenteel.
Nee. Willink is geen rechter. Maar hij heeft hierin wel gelijk.
Dat was opmerkelijk. Zijn geweten. Je kunt het ook het bewust schofferen van het parlement noemen. Als onderkoning. Niet normaal. Maar Trump is bad.
Misschien kan Poch nog 1 vluchtje maken en de top van het Ministerie van V&J meenemen? Graag ook alle toenmalig betrokkenen een plekje bij de deur.
Ik ervaar nu een 'aha erlebnis' want...... Dit lag er duimendik bovenop.... Ik weet nu even niet of ik het hier eerder las of of een site als 'zapruder' maar dat dat de heer Poch juist in Spanje is opgepakt om reden van uitleveringsverdragen was allang bekend. Ik leef in een land met een schimmig OM en daar ben ik verre van trots op.. Ik hoop van harte dat de heer Poch en en zijn advocaten een dusdanig hoge schadevergoeding toegewezen krijgen dat er koppen gaan rollen bij het OM en zonodig ook bij het ministerie van V&J / J&V. Maar ja, ongeacht het toegekende bedrag zal er waarschijnlijk niets veranderen.. Helaas.
... er koppen gaan rollen bij het OM en zonodig ook bij het ministerie van V&J / J&V... Het glas is zeker halfvol voor u. Ik denk dat het glas helemaal leeg is en er niemand enige vorm van verantwoordelijkheid neemt.
@ScumbaggusMaximus | 10-02-20 | 19:23:
Verantwoordelijkheid spel je alsvolgt:
C O V E R M Y A S S A N D F * C K T H E P E O P L E
Dat weet de vader van Maxima alleen
Niet, is vrijgesproken hè.
Hij heeft lopen pochen, toch?
Hear say. Een onbenul heeft gezegd dat hij dat gehoord heeft. Er is geen enkel bewijs.
@BozePaarseMan | 10-02-20 | 19:26: Kon niet bewezen worden.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:34: is nooit gezegd. Dat is anders en de clou vh verhaal maar dat weet je wel hè.
Nou Grapperhouse, begin maar weer met stotteren en zweten. Jij bent nu de verantwoordelijke. Je hebt mazzel dat Rutte het goede voorbeeld geeft: niemand die nog opstapt om dit soort kleinigheidjes, zeker met de verkiezingen voor de deur.
Vorige week in de Tweede Kamer hield een lid een heel betoog tegen Ferd. Ferds' antwoord: 'Voorzitter, ik hoor geen vraag', en hij vertrok. Opzouten met dit soort 'bewindslieden'. Slechte debater ook, veel 'ehhhh' en stukken niet op orde. Echt een jurist, moet alles opzoeken.
Grapperhaus zegt "sorry", mag blijven zitten en krijgt een aai over de bol van Mark.
Next.
Al die parlementaire showprocessen, met eventueel sorry dan wel aftreden helpt geen biet. En een oud-minister kan niet eens aftreden.
Ik eis dat er vanaf nu, (gaarne met terugwerkende kracht) liegende ministers een niet te minderen standaardstraf van één jaar gevangenisstraf ondergaan, gevolgd door een beroepsverbod.
Want nu is liegen gewoon de norm geworden.
Ik zou graag het artikel over landverraad weer uit de mottenballen willen halen voor dit soort grap(pert)jes...
@ScumbaggusMaximus | 10-02-20 | 19:22: bijbehorend executiepeloton ?
Goed idee, maar je denkt toch niet echt dat ze in Den Haag dit in een wet gaan vastleggen en aannemen?
@J-van-de-Bontekoe | 10-02-20 | 19:26: Als de rechter tot dat vonnis overgaat, waarom niet?
Wat is ons OM toch een gedrocht. Bananenrepubliek waardig, dat dan weer wel.
Ach Nederland, wat heb je toch misdaan dat je zulke boven ons gestelde boerenbraadlullen hebt.
Stemmen?
@Bon-sens | 10-02-20 | 19:20:
Nee, dit bedenken die gekozen muppets niet allemaal zelf.
@Je_zeulende_zusje | 10-02-20 | 19:21:
Wie dan?
@Bon-sens | 10-02-20 | 19:24:
Wie zijn Het Ministerie van V&J? Wie draaien aan de knoppen bij OM?
Geen idee.
Maar was toen Hirsch Ballin geen Minister van Justitie?
Waar zit die tegenwoordig ?
Hij heeft in ieder geval een interessant track record over wat er tijdens zijn bewind plaatsvond:
- Wilders proberen te vervolgen
- Poch: heeft ie t geweten of niet?
- Demmink? Heeft ie daarvan geweten?
- etc?
- Nekschot? (de Gregorius dan hé, geen aanwijzing!)
Rommelt wat met/bij Universiteiten als Prof. Succes met deze man die met Lubbers samen Eelco Brinkman voorzag van een mes in zijn rug.
En dat was alleen nog maar tijdens z’n tweede stint. Hij zat ook nog in Lubbers III.
Een tekenaar van politieke prenten in het holst van de nacht van zijn bed laten lichten en op laten sluiten.
En Philadelphia thuiszorg laten ontploffen door zo toezicht te houden dat het wel mis moes gaan... dingen niet doen die iedereen eigenlijk zo kan verzinnen.
Zie www.skipr.nl/nieuws/commissaris-hirsc...
Verschrikkelijke man met vreselijk veel invloed. Echt een Roomse gluiperd. Zag er op zijn 40ste al uit als een CDA-mastodont. Begint nu een Merkeltje te doen bij samenwerking van CDA met FvD in de provincie.
Het was een afleidingsmanoeuvre om iemand anders buiten schot te laten blijven.
Enkele steekwoorden: pampa, oranje,
Weer die Hirsch Ballin ook, hè.
Dat een bepaald deel van het gewone volk nog vertrouwen heeft in de patjepeeërs vrijmetselaarsloge van de VVD. Onbegrijpelijk.
Ernst is niet van onze partij. Gabberhouse ook niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:17:
Dat is t leuke van een loge; daar zitten mensen van allerlei pluimage
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:17:
Maar de VVD voert wel de regie. Net als de PvdA zich vast goed kan herinneren. En Wilders natuurlijk niet te vergeten. Iedere partij die samengaat met de VVD graaft zijn eigen graf. Met GL zal het niet anders verlopen.
@oplichter | 10-02-20 | 19:24: Niks mis toch om GL te begraven?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:29:
Dat dan weer niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-02-20 | 19:17: wat maakt dat uit, vvd cda D66 PvdA groen links gewoon verbieden als criminele organisatie incl iedereen die ze steunt oppakken en uitzetten, lost direct alle milieu problemen op
De zaak Van Laarhoven kent dezelfde structuur. www.bd.nl/tilburg/highway-to-hell-hoe...
De zaak Herremans ook. www.ed.nl/brabant/om-neemt-blunderend...
Het wordt tijd dat de rechtbank rekening houdt met de "creativiteit" van het openbaar ministerie, en niet meer afgaat op hun verklaringen.
Als we nu eens beginnen met die maffia partijen als D66 en de VVD te verbieden.
Wellicht stort dat kaartenhuis -OM genaamd- eens in.
Ministerie van Corruptie en Justitie ? Het gaat daar maar door, sinds de oprichting van dit ministerie het ene schandaal na het andere. Het is vlgs mij niet toevallig dat winnaar NK integriteitschenden sinds 2013 de VVD is. De VVD die dit ministerie bedacht heeft.
Schandalig en angstaanjagend. Met dank aan de politiek/overheid/ambtenaren
Als ze hem in Argentinië hadden opgepakt wegens oorlogsmisdaden dan hadden ze ook nog wel iemand anders kunnen aanhouden.
Foei, zo spreek je niet over de schoonvader van onze koning!
@Osdorpertje | 10-02-20 | 19:30: U meent het?!
REAGEER OOK