Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Politie: "je moeder", Tarzan: "homo!"

Na onzorgvuldige overweging toch wel team Tarzan.

Het INCIDENT deed zich voor op Diemerplein, waar naar goed Noord-Hollands gebruik een handgranaat gevonden was. De fietser mocht er dus niet langs, en werd op z'n retour gestuurd. Maar dan, in een on-Hollands vertoon van police brutality krijgt de jongen een duwtje de goede kant op, dat hij beantwoordt met "Je moet me niet gaan duwen ouwe". Nu kan het aan ons liggen, maar "ouwe" is in Amsterdam niet zózeer een belediging toch? Hoe dan ook, het kwaad was geschied, en eindigde met "HOMO!" gevolgd door "Ja, je moeder." En dan gaan we ons nu hardop afvragen waarom we zo'n gemoedelijk gevoel van dit filmpje krijgen.

King of kings

Reaguursels

Inloggen

Je kan ook zeggen: "Ja ik weet dat ik er niet door mag, maar ik dacht ik probeerde het gewoon", waarop je glimlachend rechtsomkeert maakt. Zo haal je meteen de angel uit bromsnor en niemand hoeft kinderachtig te doen.

strakindekak | 06-02-20 | 06:52

Moest er eigenlijk wel om lachen. Om al die deugreacties hier. In de jaren 70 pleurde “ze” je zonder pardon in een C10 als je bijdehand deed. En nog een paar klappen erbij als je niet je smoel hield. Maar ja, andere tijden blijkbaar....

TonyMontana010 | 06-02-20 | 01:07

Zo zie je maar dat je met een goed gesprek een stuk verder komt. Uitstekend de-escalerend optreden van de gezagsdrager.

Sans Comique | 05-02-20 | 22:10

Dit vind ik etnisch profileren, zijn moeder wil die agent wel, maar één met hoofddoek niet! Tsss.. bijeen al vragen gesteld?

merel veld | 05-02-20 | 19:01

Agent moet niet op deze manier om gaan met mensen, de praatjesmaker met fiets volgde de aanwijzing op met gepruttel, agent moet niet een duwtje na geven en zeker niet na gaan roepen, en op afstand blijven tijd voor een cursus ...

Banenenrepubliek | 05-02-20 | 17:53 | 3

Flauwekul, langharige kan ook borden "lezen" en weet dat hij er niet langs mag en probeert toch. Waarom? Omdat je alles hier kunt proberen, wie doet je wat. Juist daarom had de agent hem direct na zijn grote bek met de lat een flinke peer op zijn reet moeten geven. Dan laat hij het de volgende keer wel en dat is nu net het probleem. Totaal geen respect voor regels en gezag.
Hoewel, genoeg agenten die nu niet echt gezag oproepen, vaak eerder afkeer.

Moneytron | 05-02-20 | 19:49

De aanwijzingen van een agent kunnen we natuurlijk niet opvolgen, kom nou, dat bepalen wij toch zelf?
Wij zijn allergisch gemaakt voor authoriteit.
Behalve als wij zelf slachtoffer zijn.

Bolder | 05-02-20 | 22:08

Duwtje? Duwtje? Motherfucker, een scheet duwt nog harder. Wat zijn er ook een stakkers in de wereld. Wat moet de wereld toch een nare plek zijn voor mensen die zo onzeker zijn.

Dubz | 05-02-20 | 22:42

Da's leipe shit ouwe! Wat mij betreft had de agent wel even met de trilplaat over de knaap zijn tenen mogen stampen. Verder gewoon prima proportioneel geweld van de diender.

loze stijl | 05-02-20 | 17:43

“He ga een terug vriend.” Vriend? Wie heeft er in godsnaam een agent als vriend. Oja, zijn moeder.

plaksnorhater | 05-02-20 | 17:20

Dit laat de mentaliteit van de gemiddelde Amsterdammer zien, ik ben dus gelukkig geen agent. Het is namelijk heel simpel, ik geef als agent een aanwijzing en die negeer je en je doet irritant staat gelijk aan ik knuppel je neer en pleur je een middag in de cel. De rest is bijzaak.

marrretje | 05-02-20 | 17:08 | 3

{x] ongeschikt

Peterhooft | 05-02-20 | 17:11

Het is ook lastig allemaal tegenwoordig. Ze willen enerzijds dat je een 'badass alpha male' bent, maar dat je tegelijkertijd over een soyboy rooibosmentaliteit beschikt.

Nehemia | 05-02-20 | 17:29

Vette douw voor die agent mag ik hopen. Deze aanpak gaat helemaal nergens over. Ik zou zeggen bureaudienst!

ronin1962 | 05-02-20 | 17:01

Agent dient professioneel te zijn, die is met zijn werk bezig, burger niet. Wanneer je als agent begint op niveau 'he vriend jij gaat dit' dan start je met een probleem. Zou ik ook niet van gediend zijn. Wordt dan ook gevolgd door een evenredig niveau reactie 'ouwe'. Je krijgt wat je geeft. Dom.

Peterhooft | 05-02-20 | 16:58

hahaha moest aan Jan Wolkers oid denken , met je streepje op je mouw .. hahahah

Baron de laclou | 05-02-20 | 16:43

Heerlijk. Maar blijf me afvragen waarom jongemannen tegenwoordig graag op een oude damesfiets rondrijden. Die afstap... dat doet een man toch niet.

Willibald von Klúúúk | 05-02-20 | 16:03 | 1

Dit was dan ook een meisje. Alleen weet hij dat nog niet.

P.redgleuf | 05-02-20 | 19:36

Dat duwtje was gewoon niet nodig.

Rammstein | 05-02-20 | 14:56

Zo'n agent nou toch. Iemand met 'hee, terug' aanblaffen, daar begint het mee. En duwen? En zei agent 'oprotten'? #TeamFietsert.

eastender | 05-02-20 | 14:46 | 2

Art. 84 RVV 1990: "Aanwijzingen gaan boven verkeerstekens en verkeersregels."

WoWi | 05-02-20 | 15:30

Duwt die politieagent hem nou een overtreding in? Er staat toch een bord dat het verboden is voor fietsers?

Jos Tiebent | 05-02-20 | 14:37

Hah! In de Verenigde Staten wordt voor het verslag van de State of the Union groots uitgepakt. Voor inzicht in de nederlandse State of the Nation heb je voldoende aan deze video. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Klasse!

DenBeert | 05-02-20 | 14:13

Ik snap die jongen wel, de straat waar hij uit komt is al bijna een jaar opgebroken, en het fietspad erachter ook, voor de glasvezel. Je moet iedere keer het halve durp door.

grietmetgroenefiets | 05-02-20 | 14:02 | 1

En overigens is dat bord waar de glasvezel op aangekondigd wordt ook woedendmakend, allemaal brave burgers in een soort hesjes, die waarschijnlijk een cadeaubon kregen om op dat bord te staan, met daaronder de tekst dat internet nou eenmaal uitbreidt. Alsof het een natuurlijk fenomeen is.

grietmetgroenefiets | 05-02-20 | 14:21

Heel Amsterdam staat/hangt/ligt vol met lintjes, hekken en borden met wat en/of waar je allemaal niet zou mogen zijn. Als je dan stiekem burgerlijk ongehoorzaam tóch doorrijdt blijkt er helemaal niets te zijn waarom die borden daar zouden hangen. Wel lekker SJW genderneutraal trouwens, zo'n homo moeder.

Sandronique | 05-02-20 | 14:00 | 2

Precies dat.

DenBeert | 05-02-20 | 14:16

Daarom zetten ze er ook een agent neer, net als bij al die andere wegopbrekingen.

Heiner | 05-02-20 | 14:55

Even een melding voor de techneut van GS.
Als ik de pagina ververs op mijn tablet dan veranderen de nick's van reaguurders in opklikbare links met de tekst email protected.. en als ik daar op klik word ik naar mijn gmail gestuurd om een email te schrijven aan de betreffende reaguurder.
Dat lijkt mij niet helemaal okay eigenlijk.
Wellicht moet iemand even checken of alles daar goed staat ofzo.
P.S
Dit is zo sinds de laatste 10 minuten.. echt clickbare roze link's

grapo | 05-02-20 | 13:55 | 6

@Sandronique | 05-02-20 | 14:05: u komt bij mij wel in de spambox. lol. Maar idd het werkelijk mailen lukt niet maar ik wordt wel naar gmail geleid als ik het nick linkje click.

grapo | 05-02-20 | 14:09

No worries. Dit was slechts Cloudflare die intelligent dom aan het doen was. Hij herkende "aardv@rk" als een mail-adres, en maakt er vervolgens een klikbare link van. Geen daadwerkelijke mailadressen zijn verspreid.

Cloudflare heeft een tik op de neus gehad en moet zonder toetje naar bed vanavond.

Joris von Loghausen | 05-02-20 | 17:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit zou de langharige teckel eens in Italië moeten doen zo’n smoel opzetten tegen de carabinieri. Volgt echt geen discusie dan..

aardv@rk | 05-02-20 | 13:45 | 2

Ja, maar hoezeer ik hier ook team agent ben... jouw argument slaat op niks.
Past een prima Godwin, want er is altijd wel een regime te bedenken waarnemen wel even anders had gereageerd ...

Braco.me | 05-02-20 | 13:49

De carabinieri zal zo'n smoel niet opzetten tegen een fietser.

eastender | 05-02-20 | 14:48

Handgranaat? Dat was toch een fietsbel?

Nehemia | 05-02-20 | 13:39

Ouwe mag z'n badge en gnu inleveren.
Zeau gaan we niet met elkaar om in dit land ouwe.
Zeer onproffesjoneel.

hallevvezool | 05-02-20 | 13:26 | 4

Welnee hallevvezool
hij spreekt de taal van het volk.. toch.?

aardv@rk | 05-02-20 | 13:47

Welnee hallevvezool
hij spreekt de taal van het volk.. toch.?

aardv@rk | 05-02-20 | 13:47

@aardv@rk | 05-02-20 | 13:47: Dat is waar het vervagen is begonnen.
Die pet past ons allemaal. De politie is je beste vriend.

Ja aardv@rk, ja aardv@rk en ja MoonBeebe.
Te amicaal met elkaar omgaan doet gezagsverhoudingen verwateren.

Daar moet een ome agent zich dus niet toe laten verleiden.
Dergelijke momenten van zwakte zijn gevaarlijk.

hallevvezool | 05-02-20 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wat laf van de politie. Zouden ze dat ook tegen een Marokkaan hebben gezegd?

Badr Haary | 05-02-20 | 13:21

Spannende televisie

laurentius | 05-02-20 | 13:13

Kijk, dan treedt de Amsterdamsche politie wel op. Tegen ''jongeren'' waar je doorgaans geen enkele last van ondervindt. Er is overigens geen grovere belediging dan door een agent uitgemaakt te worden voor ''vriend''.

van der g | 05-02-20 | 13:02 | 6

@Goldfinger | 05-02-20 | 13:13:
Inderdaad ja. Die schofterige houding van die agent irriteert mij mateloos en zeker in Amsterdam waar ik woon en waar niet wordt opgetreden tegen Marokkaans scootertuig en taxichauffeurs die in de late avonduurtjes uit alle hoeken en gaten tevoorschijn komen om coke te dealen.

van der g | 05-02-20 | 13:22

@Goldfinger | 05-02-20 | 13:13: Het valt me überhaubt nog mee dat de politie niet door het lint is gegaan. Wat een wetteloosheid van dat schorriemorrie tegenwoordig.

Nehemia | 05-02-20 | 13:47

Het is in Diemen.

grietmetgroenefiets | 05-02-20 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo'n hekel aan al die figuren die denken dat zo'n lintje vast niet voor hun bestemd is. "Ja maar ik...". Mongooltje is wellicht heel bijzonder voor zijn moer, maar aan de andere kant van de voordeur ben je helemaal niemand, net als de rest.

Re:Kniftig | 05-02-20 | 13:02

Knul had zich maar moeten gedragen. Politieagent had 'm moeten pakken toen 'ie met z'n middelvingertje wegfietste.

Draak uit Brabant | 05-02-20 | 12:58 | 3

Kom op zeg, achter een fiets aan rennen?

De verwarde man | 05-02-20 | 13:01

Belediging van een ambtenaar in functie, vind ik best een serieuze overtreding

small_town_dude | 05-02-20 | 14:07

Er zijn landen waar je na zo een actie een blauwe boon in je donder krijgt geschoten.

Nehemia | 05-02-20 | 14:08

Langharig tuig, geen oog voor de situatie, geen respect voor gezag. Een middelvinger naar een politieman. Vind het gek dat deze stad naar de kloten is.

small_town_dude | 05-02-20 | 12:58 | 5

@De verwarde man | 05-02-20 | 13:03:
Voor langharig tuig dwing je alleen respect af wanneer je gelijk de lat er overheen legt.

Papa Jones | 05-02-20 | 13:07

@De verwarde man | 05-02-20 | 13:03: als de agent wel respect afdwingt vallen ze ook over hem heen.

MoonBeebe | 05-02-20 | 13:37

@De verwarde man | 05-02-20 | 13:03: Die jongen komt al doodleuk aanfietsen terwijl alles afgesloten is, dan speelt hij de onnozele: kan ik er niet onderdoor? Ik heb respect voor politieagenten, dat hoeven ze voor mij niet bij elk akkefietje eerst te bewijzen. Ik snap dat zo'n agent moe wordt van dit soort vervelende gasten.

small_town_dude | 05-02-20 | 14:06
▼ 2 antwoorden verborgen

De politie is verrot. Ik blijf het maar zeggen, het is maar één type mens dat daar bij gaat. Van die machtsbeluste gekken die ervan houden hun zogenaamde autoriteit op een ander uit te oefenen. Vaak zijn het hele families die in hetzelfde korps zitten, zo kan je je familie een beetje uit de brand helpen wanneer ze weer eens voor de zoveelste keer geen kudt hebben gedaan of juist wanneer ze weer eens lekker hun boekje te buiten zijn gegaan. Maar iedereen die politie +1 roept, is af. Deze figuren doen niets anders dan hun bonnenboekje vullen, de echte dealers en tyfes figuren laten ze gewoon lopen, hoe open en bloot ze het ook doen. In en in verrotte organisatie, die hele politie.

varkenskebab | 05-02-20 | 12:58 | 8

@varkenskebab | 05-02-20 | 13:06: "Ik begrijp al dat geweld tegen die zogenaamde hulpverleners wel.." Nuff said... Als je vindt dat je niet goed geholpen bent dien je een klacht in of ga je naar een advocaat. Maar goed, los het voortaan zelf maar op inderdaad.

Goldfinger | 05-02-20 | 13:17

". Vaak zijn het hele families die in hetzelfde korps zitten, zo kan je je familie een beetje uit de brand helpen wanneer ze weer eens voor de zoveelste keer geen kudt hebben gedaan of juist wanneer ze weer eens lekker hun boekje te buiten zijn gegaan. "
Zonder bewijzen gewoon fake nieuws .
Ongeacht of mbt dit topic men nou voor of tegen de agent is. En ook ongeacht of onwelgevallige meningen om die rede worden afgezeken.
U bant geen fan van politie, dat is duidelijk en is uw recht wat mij betreft. Maar vertel geen peop. Peop moet gewoon gejorist worden.

grapo | 05-02-20 | 13:24
-weggejorist-
peetjoh | 05-02-20 | 13:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Niet zo netjes van die Hollandse knul. Maar als hij nou Marokkaan was geweest was er niks gezegt. Ik snap de houding van ONZE jeugd wel, want dat is de enige groep waartegen zerotollerance beleid gevoerd word. De echte klote jeugd uit alle ons zo bekende landen worden gepampert door diezelfde wouten. Dus hij heeft gelijk dat die hem zonder respect aanspreekt. Respect moet je namelijk eerst zaaien en dat doet de politie niet.

peetjoh | 05-02-20 | 12:50 | 5

@Goldfinger | 05-02-20 | 12:57: Jij laat je goed kennen. Inhoud vermijden en op betrekking verder gaan: Vriendje van OvJ Gerard Sta? @Peetjoh heeft natuurlijk een zeer solide punt gescoord. En @Peetjoh schrijft ook nog 'redelijk foutloos', @Goudvingerwapper.

eastender | 05-02-20 | 15:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Brutaal meisje hoor.
Je moeder.

postmodernismisdead | 05-02-20 | 12:50

Wat een kolereland leven we toch. Niets gaafs aan, onze omgangsvormen.

De verwarde man | 05-02-20 | 12:50

Hij spreekt de taal van de straat... is het weer niet goed :-)

litebyte | 05-02-20 | 12:49 | 1

Nee want het zorgt voor een ongelijk speelveld. Vervolgens iets terug roepen kost je 800 euro, in mijn geval.

varkenskebab | 05-02-20 | 13:01

Minder politie.

Rest In Privacy | 05-02-20 | 12:46 | 6

@varkenskebab | 05-02-20 | 13:02: Als iemand in mijn huis inbreekt, bel ik 112 met de mededeling dat er een inbreker in mijn huis is. Maar om zsm de politie ter plekke te krijgen een leugentje dat ik diezelfde inbreker ga neerschieten......dat dat met een Nerf geweer is vertel ik natuurlijk niet want dan schieten ze niet op...... gevalletje nood breekt wetten. Heel misschien komt die helicopter dan ook wel al hoop ik dat het geen trauma heli is die onnodig vliegt.

Belast | 05-02-20 | 13:27

@Belast | 05-02-20 | 13:27: Dat ziet de popo als bedreiging, met als gevolg dat jij gearresteerd wordt, en de inbreker niet. Daarom, ik herhaal het nog maar eens, minder politie.

Rest In Privacy | 05-02-20 | 13:40
-weggejorist-
peetjoh | 05-02-20 | 13:47
▼ 3 antwoorden verborgen

1 ding is duidelijk, ze begrijpen elkaar!

Tjemig | 05-02-20 | 12:44

We zien graag dat de politie wat harder optreedt, maar als het onszelf betreft willen we dat weer niet. Dat gezegd hebbende, zou mijnheer de politieagent zulke woorden gebruiken tegen opgeschoten allochtone jongeren wordt hij teruggefloten wegens discriminatie. Toch vragen juist deze jongeren vaak om een harde hand. Voor u mij gaat beschuldigen van discriminatie, ik heb dat van de ouders van deze kinderen.....

lingo star | 05-02-20 | 12:41 | 2

Ik distantieer mij, ik behoor in deze zeker niet tot de groep door jou aangeduid met 'we'. Minder politie, dan hebben de dierbaren ook weer rust.

Rest In Privacy | 05-02-20 | 12:50

@Man-Van-De-Rekening | 05-02-20 | 12:50: Politie zie ik als een noodzakelijk kwaad. Ik ben geen fan noch vriend van de politie, maar de politie vervult een taak die in deze tijden hard nodig is. Ik zou zeggen: meer politie.

lingo star | 05-02-20 | 13:05

Antifa loser. Wederom niet aangepakt.

F1802 | 05-02-20 | 12:41

Vroeger luisterde je gewoon naar de politie. En als je zoiets flikte en je ouders kwamen er achter kreeg je er thuis ook flink van langs.

RamondeM | 05-02-20 | 12:39 | 2

Ja, dat waren nog eens tijden. Toen loste ze ook nog wel een wat op.

varkenskebab | 05-02-20 | 12:45

Ik liep een lange tijd terug in Eindhoven door rood in het centrum, er kwam toch niks aan. Hoorde achter me 'HEY JONGEMAN'. Dat waren dus twee agenten die mij vroegen terug te komen (ik was al halverwege).
Heb ze toen uitgescholden en ben, middelvinger opstekend, hard weggerend met m'n broek op m'n enkels.

Nee natuurlijk niet, ik zei excuses, u heeft gelijk, want dat was ook zo, en ik ben weer terug gaan wachten op groen. Je moet ook toegeven wanneer je fout zit, dat maakt je ook een volwassen mens.
Als je voor zoiets simpels gaat riskeren om in discussie te raken over iets dat je zelf al fout deed of zelfs een boete riskeren, dan ben je gewoon een halve zool.

Draak uit Brabant | 05-02-20 | 13:05

Handgranaat of toch weer een fietsbel?

Canis.bonus.es | 05-02-20 | 12:31

Wel verfrissend dat het niet iemand is uit Finland.

Karel Kruizenruiker | 05-02-20 | 12:29 | 1

Pf, het blijft tuig.

Papa Jones | 05-02-20 | 12:39
-weggejorist-
fourfeathers | 05-02-20 | 12:29 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Hiermee geeft Spartacus een stukje van zijn DNA prijs: ouderwets Amsterdams (vrijstaat) anarchisme. Voor sommigen ouderwetse romantiek* (*zwijmelen doet)

pigadaki | 05-02-20 | 12:26 | 1

Dit is echt geen duwen, tenzij je een mietje/meisje bent.
Terecht spreekt agen de moeder aan, had ze het maar op moeten voeden, nochtans minstens naar de kapper moeten sturen.

Hemmenaar7 | 05-02-20 | 12:44

Echt, al elimineer je alle terroristen in Amsterdam, dan heb je altijd de fietsers nog.

Papa Jones | 05-02-20 | 12:26

Meisje moet gewoon d'r bek houden.

Boemibol | 05-02-20 | 12:24

Nog even overdenkend, kom ik tot de conclusie dat mijn verbazing over de mening van Spartacus een cultuurdingetje is. Ik woon in een mooi dorpje ver weg van de Randstad en zie alleen maar dingen die de fietser fout doet en per definitie fout maakt. De agent heeft het volste recht alles te doen wat hij doet.

Maar als het gedrag van de fietser typisch Amsterdamse cultuur is, snap ik dat je als Amsterdammer ook anders kan denken over dit voorval. Hoewel je dan ook mag verwachten dat de cultuur van de Amsterdamse politie daarop aangepast is.

Dus het blijft een onbegrijpelijk standpunt van Spartacus om voor team Tarzan te zijn.

SamV | 05-02-20 | 12:19

Ja dat is zo'n klassieke Amsterdamse kraker: grote muil, gejatte fiets en kan niet veel meer dan parasiteren op de samenleving en zich afzetten tegen alles wat op gezag lijkt. Fijne stad hoor. Nummer 1 denk ik.

Giotto | 05-02-20 | 12:13

Een heerlijk oud Hollands fittie tussen agent en langharig joch. Gaat nergens over en je er toch druk over maken. Zo had het kunnen zijn.
Helaas heeft de stad ernstigere problemen gekrgen.

Bertil | 05-02-20 | 12:12

Die agent moet in een paar seconden tijd beslissen en handelen. Misschien had het handiger gekund, maar weten wij veel wat zich precies achter dat lintje afspeelt, hoeveel burgerlijke shit die agent de afgelopen dagen te verstouwen heeft gehad en hoe lang hij al brutale pubers aan het wegsturen is daar. En wij kunnen vanachter ons toetsenbord in alle rust vervolgens wel eens even gaan bepalen hoe hij het eigenlijk had moeten doen...

#TeamAgent

Lerp | 05-02-20 | 12:10 | 3

Juist

decaliter | 05-02-20 | 12:14

@decaliter | 05-02-20 | 12:14: bovendien veroorzaakt dat meisje de problemen zelf. Als ze daar niet had gefietst, was er sowieso geen woordenwisseling ontstaan.

Lerp | 05-02-20 | 12:17

De agent had hem ook geen douw moeten geven maar wel zo'n klap op dat ongewassen smoeltje dat hij veertien dagen later nog op zijn poten stond te tollen.

botbot | 05-02-20 | 12:23

Leipe shit ouwe!

Swaffelkaffert | 05-02-20 | 11:57

Agent is nog vriendelijk, hij had ook een aantal bonnetjes kunnen geven wegens fietsen waar het niet mag, belediging en niet opvolgen van aanwijzingen of verstoring van de openbare orde.
Ouwe zeg je maar tegen je pubervriendjes, hippie. En je ziet toch dat het wemelt van de politie en er een lint gespannen is? Begreep het puberbrein weer eens niet de verstrekkende langere termijn gevolgen van misplaatst anarchistisch gedrag op grote schaal?
Dus, hippie, gehoorapparaatje aan, goed luisteren (vooral als er levens vanaf hangen), brilletje op, nite vergeten ook te kijken, fatsoen houden en geen ouwe meer zeggen tegen mensen die jouw pappa hadden kunnen zijn, ware het niet dat je in dat geval waarschijnlijk wel fatsoenlijk opgevoed zou zijn geweest.

ZSU-23-4 | 05-02-20 | 11:57

Heeft de politieagent wellicht overwogen om aangifte te doen?

Schoorsteenveger | 05-02-20 | 11:56 | 2

De landelijke eenheid is het aan het onderzoeken.

cor123 | 05-02-20 | 12:16

Aangifte doen schijnt geen zin te hebben. Weten ze uit ervaring........

Gele Beer | 05-02-20 | 13:09

Als je eenvoudige instructies als "hier niet fietsen" en de aanwijzingen van een agent niet kunt opvolgen, dan ben je gewoon af.

priks | 05-02-20 | 11:49 | 1

Ja maar dit is Amsterdam he.

Papa Jones | 05-02-20 | 12:38

Betekenis “ouwe moer” is geen fluit, geen snars, geen sikkepit, geen bal, geen donder, geen biet, geen lor, geen zier. Dat is precies wat de fietser doet. Het interesseert hem geen .......(vul maar in). De agent wijst hem er op dat hij wel volledig moet zijn in zijn uitspraken.

tennissmakkers | 05-02-20 | 11:44 | 1

malle moer ?

grapo | 05-02-20 | 11:53

30 seconden die precies laten zien waarom ik zo'n enorme hekel aan die stad, nou ja, die mensen daar heb. En dan nog raar opkijken dat het aantal geweldsmisdrijven, pardon, incidenten door het dak heenschiet.
Misschien een beetje normaler tegen elkaar praten.
Een agent die een fietser met "hee vriend" aanspreekt. Ben je wel goed bij je knar?

Graaisnaaiert | 05-02-20 | 11:43

Hoe heurt het?
Fietser: Dag agent, ik zie dat ik er niet door kan, maar ik moet daar achter zijn. Hoe kan ik daar komen?
Agent: Ja, u kunt er nu echt niet langs, rijdt u even terug en rij een paar straatjes om.
Fietser: OK, agent, dan doe ik dat maar. Rustige dienst en plezierige dag verder.
Agent, Ja. insgelijks.

Zo moeilijk is het nou.

Heiner | 05-02-20 | 11:42 | 6

@Bello de Hond | 05-02-20 | 12:13: Misschien is die agent opgefokt omdat daar een handgranaat is gevonden. Dan sta je niet zo lekker.

Heiner | 05-02-20 | 12:19

@Heiner | 05-02-20 | 12:19: Handgranaten... het zijn ook van die onberekenbare zelfontbranders hè? Inene doen ze boem ofzo...

Pierre Lebon | 05-02-20 | 14:50

@Pierre Lebon | 05-02-20 | 14:50: Nou ja, je weet nooit wat er nog meer in de buurt ligt, of dat er iets met dat ding aan de hand is, hè. En degenen die het ding daar "vergeten" zijn zullen het je niet zeggen.

Heiner | 05-02-20 | 16:45
▼ 3 antwoorden verborgen

ACAB 100% met de autoriteit van helemaal niks maar wel stoere verhalen op verjaardagen en altijd gepest op school tsjongejonge wat een 100%

RenedieLange | 05-02-20 | 11:40 | 3

Problemen gehad met het gezag blijkbaar. Wordt eens volwassen.

DerkArie-ut-de-Achte | 05-02-20 | 11:52

Arab bedoel je zeker Renee ? aRab

grapo | 05-02-20 | 11:56

Dat 'altijd gepest' verhaal is onzin. Ik ken meerdere mensen bij de politie en die zijn geen van allen gepest en waren gewoon normale jongens vroeger. Nooit stoere verhalen over hun werk, maar wel maatschappelijke betrokkenheid. Jullie ACAB sukkels zijn gewoon een stel domme jongens.

TaliSepatu | 05-02-20 | 11:58

Noem mij ouderwets, maar ik vind het al niet kunnen dat een agent iemand aanspreekt met "vriend". Daarmee gooi je je gezag (dat laatste beetje wat er nog rest) gewoon te grabbel.

trottle | 05-02-20 | 11:39 | 4

Vindt u het wel kunnen dat ie door een versperring heenfietst, waar een verbodsbord staat en waar een duidelijk herkenbare niet allochtone agent achter staat?

Heiner | 05-02-20 | 11:46

Meeste agenten zijn waardeloos.
Hard maar het is zo.

Maar ze krijgen daartegen dan ook echt een hongerloontje.
Betaal in pinda's en je werknemers worden apen.

KutFilosoof | 05-02-20 | 11:46

Als hij "dierbare vriend" had gezegd, had ik de ironie kunnen waarderen. Nu doet de agent alsof politie en burger elkaars beste vrienden zijn.

gestoptmetroken | 05-02-20 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ze hadden 'm hardhandig moeten aanhouden en een dagje in de cel moeten laten zitten. Eens kijken of -ie dan respect kan opbrengen voor gezag.

stefanboy78 | 05-02-20 | 11:38

Die agent heeft gewoon honger. Zin in een lekker broodje van je moeder.
www.jemoederonline.nl/

grapo | 05-02-20 | 11:36

wanneer gaan ze weer belediging van een ambtenaar in functie bestraffen?

Bierwormpje | 05-02-20 | 11:36 | 13

@grapo | 05-02-20 | 12:44: overigens zou Ellie Lust dan weer een contradictio in terminis kunnen zijn. ze lust blijkbaar niet .

grapo | 05-02-20 | 12:46

@grapo | 05-02-20 | 12:46: Wat ik ervan begreep was dat ze Ellie bij het Korps Amsterdam/Amstelland ook niet meer lustten. Blijkbaar is een carrière als professioneel liesbet en politieman moeilijk verenigbaar.

Heiner | 05-02-20 | 13:03
▼ 10 antwoorden verborgen

iedereen begrijpt dat als we massaal de aanwijzingen van team agent niet meer volgen, het een chaos gaat worden.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 11:34 | 3

Gozertje draaide zich al om, agent jent na en duwt, onderwijl onsmakelijke geluidjes makend. Als team agent de weg kwijt is, wie spreekt hen er dan op aan? Niet zo volgzaam jonguh, *insert godwin hier*

elfenstein | 05-02-20 | 11:37

@elfenstein | 05-02-20 | 11:37:
Onbenullige zaken lopen zo snel uit de hand...........
Daarna maakt het niet meer uit wie er gelijk had.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 11:47

Brutaal wijf.

sarcastro | 05-02-20 | 11:32 | 3

Maar zou u haar doen ?!

grapo | 05-02-20 | 11:47

Oh, het Dumpertvolk dat moeite heeft met iets anders dan kort haar bij mannen is ook gearriveerd op GS... Nou, ik ga weer lekker Jan Vayne luisteren.

Diotima | 05-02-20 | 13:08

@Diotima | 05-02-20 | 13:08: wat is dumpertvolk, wie is jan vayne en lang haar of hippe kapsels alsmede baardjes mooi vinden dat is toch hipster ? Of is dat inclusiviteit ?

grapo | 05-02-20 | 13:47

Hij was wel herkenbaar als agent en hij liet ook niet meteen zien dat ie gewapend was. Dat geeft hem al een voorsprong op sommige van zijn collega's.

Heiner | 05-02-20 | 11:31

Politie is gezag. Gezag is autoriteit. Zonder autoriteit geen handhaving. Fietser hoort agent aan te spreken met u. Doet hij niet. Een klap met een knuppel was hier op zijn plaats ter rectificatie van de opvoeding.

Wie is de schuldige? De feministische moeder van de fietsende kraker, omdat zij dacht dat je zonder vader een jongen kunt opvoeden. De agent had dus ook gelijk toen hij reageerde met: je moeder.

BrokenTipi | 05-02-20 | 11:30

Zit Halalsema te zeiken dat je met je poten van meisjes af moet blijven,
gaat meneer de agent vervolgens het goede voorbeeld geven.

wakker worden | 05-02-20 | 11:30

En vriend, kapper dood ?

Bohse Koempelz | 05-02-20 | 11:29

Ik vond mooi. En ik ben team fietser. Gast is op weg naar de coffeeshop, krijg je zo'n boomer die je een beetje de weg gaat versperren. En dan luister je zonder probleem, gaat ie duwen. Fokking ouwe. haha.

Dr_Prepper | 05-02-20 | 11:26 | 1

Iedereen boven de 35 is "boomer" ?

Zwizalletju | 05-02-20 | 11:28

Scene uit de nieuwe Pietje Bell film? Nou nou poe poe

deministerpresident | 05-02-20 | 11:25

All Hippies Are Bastards.

knutsel_ | 05-02-20 | 11:22

Nieuwe geweldinstructies lezen. Duwen mag. Dombo mocht daar niet fietsen, maar zijn ego zat hem voor de ogen.

Lextori Salutem | 05-02-20 | 11:22 | 4

@grapo | 05-02-20 | 11:27: Klopt. Ik verwacht alleen van de agent wat meer professionaliteit.

WahedPissebed | 05-02-20 | 11:29

@WahedPissebed | 05-02-20 | 11:29: fout verwachtingspatroon. al jaren genoeg voorbeelden van gehad toch. verder in amsterdam en omgeving is het gewoon om schijt te hebben. schijtstad.

grapo | 05-02-20 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het van beide niet echt professioneel. Niet van hem want agent in functie, dan hoor je daar tegen te kunnen. En niet van haar als professioneel kraakster in functie, moet je ook wat kunnen hebben.

despee | 05-02-20 | 11:21

Hij had dat snotjoch een paar tikkies met zijn lange lat moeten geven.

RickRD | 05-02-20 | 11:19

Hoewel het idee om onder het lintje door te gaan vrij ridicuul is, had de veldwachter zijn punt al gemaakt en de jongen was al omgekeerd. Daarna vondt meneer de veldwachter het toch nog nodig om wat gezag te tonen in de vorm van een (lichte) duw. De jongen reageert respectloos met "ouwe". De veldwachter was al zijn lessen de-escaleren vergeten en roept "je moeder". Heel vreemd dat het vervolgens terugkaatst.
Ik ben overigens wel verbaasd dat dit gefilmd is: is het soms de trailer van een nieuwe film?

A la snackbar | 05-02-20 | 11:19

En die bijzonder bekwame Amsterdamse burgemaîtresse zat gisteravond lachend (voor zover mogelijk met die kaakklem) dat filmpje te bekijken...

Zure_gnoe | 05-02-20 | 11:19

Kunnen we geen aangifte doen tegen die agent?

CaseyForPresident | 05-02-20 | 11:15 | 2

Nee , hoeft niet . verkeerde kleur van de dader. En dat wist onze dappere diender al lang .

daytripper | 05-02-20 | 11:26

Doe normaal.

sarcastro | 05-02-20 | 11:30

Ik vermoed een student aan de vu, die boos is op elke vorm van autoriteit. team popo!

Schepvogel | 05-02-20 | 11:14 | 1

Tot ie zelf ergens een leidinggevende functie krijgt. Overheidsorganisatie of zo.

Heiner | 05-02-20 | 12:22

Oom agent heeft gewoon gelijk.Onwaarschijnlijk tyfusjong met zo'n houding van "dat hek staat er niet voor mij". Fiets nog meer ff verder terwijl je omkijkt. Met een beetje mazzel pak je een boom.

Tom Hagen | 05-02-20 | 11:14

Is dit het gezicht van extreemrechts?

RickTheDick | 05-02-20 | 11:14

.. Amsterdam lijkt een stad voor door en van hufters. Dit is waarschijnlijk de gangbare communicatievorm tussen dienstverleners en burgers.

Jan Passant mk2 | 05-02-20 | 11:13 | 2

Dit gebeurde in Diemen... een zelfstandige gemeente.

Iknowall | 05-02-20 | 11:57

Eerst negeert hij een omleidingsbord, een verbodsbord, afzethekken, afzetlint plus de agent, en vervolgens zegt hij: "Ik mag er toch wel ff onderdoor?"
Ja, je moer! Dan gedraag je je dus wél als iemand die even een duwtje richting uitgang kan gebruiken.

Snoess | 05-02-20 | 11:13 | 1

Volgens het artikel was daar ook een handgranaat gevonden. Nou kan het niet schelen wat er met dat ding aan de hand is, maar daar wil je geen mensen bij. Misschien ligt er nog één.

Heiner | 05-02-20 | 11:30

Dat was geen duw. Slechts een aanwijzing naar de goede richting.

Leffe Blonde | 05-02-20 | 11:13

Agent is in het begin al agressief met zijn 'he' 'je gaat ff terug vriend' en dan al meteen aan zijn stuur duwen. Dus die duw was al de tweede. Als die agent professioneel is en geen zin heeft in gedoe pakt ie het anders aan, maar misschien zit ie kort voor z'n burn out vanwege vervelende fietsers de hele dag zoals deze nozem.

jan cioran | 05-02-20 | 11:12 | 1

Dan had ie groenteboer moeten worden ipv verkeersontregelaar. Niet mauwe, bek houwe. Die fietser probeert ook maar gewoon door het oerwoud heen te komen, net als iedereen hier. Er zijn doorlopend wegopbrekingen, afgezette fietspaden etc en het is lang niet altijd helder waar je dan heen moet of langsmoet met je fiets. Dergelijke eppo's met zo'n geel jassie aan maken veelal de zaak erger dan beter, als ze niet al staan te appen vallen ze moeders met kinders achterop lastig dat ze af moeten stappen terwijl de hele stad eromheen aan het laveren is en de situatie eerder escaleert dan dat die moeke gewoon door zou kunnen fietsen. Ik weet niet precies hoe de situatie ter plaatse van dit filmpje is maar aangezien het om een tijdelijke afzetting wegens een handgranaat is zou het best eens kunnen dat die jongen geen idee had wat er aan de hand was en deed wat iedereen hier doet: doorfietsen, niet zeiken. Ome agent is hier de agressor, hij had die jongen heel anders kunnen benaderen maar kiest ervoor om zich op te stellen als een pushy orang oetang, nou ja en dan kan je 'm volgens oud Amsterdams gebruik gewoon krijgen. Recht in je bek.

elfenstein | 05-02-20 | 11:27

Als die fietser een Marokkaan zou zijn geweest dan kwam ie waarschijnlijk gewoon zijn handgranaat terug halen.

skinart | 05-02-20 | 11:11 | 2

En onze dappere diender zou vragen of er misschien een tasje bij moest .

daytripper | 05-02-20 | 11:28

Team veldwachter.

Eindelijk een agent die niet “deëscalerend” optreedt.

J.Luns | 05-02-20 | 11:11 | 1

Gek he ? Zie je niet zoveel .

daytripper | 05-02-20 | 11:28

Am*dam, zo een lieve inclusieve stad : voor de top600, veiligeland azc asielzakkerollers, hufterbakfietsmoeders, rolkoffertoeristen, nutellawinkels, prostitutie al dan niet gedwongen en illegaal, we are here krakers, bontkraagscooterjeugd, cafelatte zzp coachsneeuwvlokjes en Dirk-Jan de lyceumhufterfietser

HetOorAakel | 05-02-20 | 11:11

Echte Amsterdamse gezelligheid. Je moet er al wonen en leven om te begrijpen waarom het zo gaat en waarom het inderdaad hartverwarmend is. Big Big City, You're so Pretty!

elfenstein | 05-02-20 | 11:10

-

Nouwske | 05-02-20 | 11:09 | 1

Geweldsmisdrijf zal u zwaar aangerekend worden.
Als ik u was zou ik toch echt aan mijn zelfdicipline gaan werken. Die agent kan er ook niets aan doen dat uw moeder overleden is.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 11:15

Over 30 jaar, als hij eindelijk rechter is, pakt hij de samenleving genadeloos terug.

Beefbus | 05-02-20 | 11:09 | 1

Daar is hij nu al mee bezig.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 11:27

Ik moet bekennen dat ik dit keer ook neig naar Team Langharig. Ook al ziet ie er vrij Links en (dus) werkschuw uit.

Dat verschrikkelijke patjepeërige Amsterdamse accent, toontje en houdinkje van die agent doet mijn aarsharen (en dat zijn er veeuuuullll...!) recht overeind staan.

Realism Is All | 05-02-20 | 11:09

Die vieze hippie was voornemens willens en wetens een rood lint te negeren. De in niet te verstane bewoordingen gegeven instructie om op te hoepelen was dan ook geheel op zijn plaats.

de IJsman | 05-02-20 | 11:07 | 1

Oftewel: #TeamPopo

de IJsman | 05-02-20 | 11:08

Benieuwd of deze ster ook pontificaal in beeld zou zijn gekomen als het een kansenparel betrof . De vraag stellen is , gezien het verleden ook alhier, hem beantwoorden.

daytripper | 05-02-20 | 11:07

Wat zou het mooi zijn als die drugsverslaafde binnenkort rond 05:00 van z'n bed wordt gelicht door de afdeling binnen zonder kloppen.

BubbelWater | 05-02-20 | 11:07

Vanwege dat nieuwe megalomane winkelcentrum besloot de Gemeente Diemen het op een akkoordje te gooien met de projectontwikkelaar; de NUON-weg dicht zodat Amsterdammers uit IJburg en Oost niet meer snel naar winkelcentrum Maxis in Muiden kunnen rijden. Die rijden nu al 5 jaar kilometers om via de A1 voor normaal woon-werkverkeer. Want de NUON-weg was opeens niet veilig ofzo. Inmiddels al tonnen uitgegeven voor onderzoek naar milieu-effecten en andere onzin. De politie staat bij de de zogenaamde sluiproute vaak te bekeuren. Te zot voor woorden. Gedwongen worden om je inkopen in Diemen doen. Ik boycot ze al jaren. Kudtdorp met kudtpolitici.

Piet Karbiet | 05-02-20 | 11:05

Ouwe? In de regel zijn volwassenen die je niet kent 'meneer' of 'mevrouw'.

Diotima | 05-02-20 | 11:05 | 1

Volwassenen die mij zonder noodzaak duwen spreek ik écht niet meer aan met 'meneer' of 'mevrouw', hoor.

WahedPissebed | 05-02-20 | 11:16

Achteraf gezien had hij gewoon langs de granaat moeten fietsen. Kan de politie dat niet alsnog regelen?

Wim Venijn | 05-02-20 | 11:02

Geen kanker. +1

ikbenerweer! | 05-02-20 | 11:02 | 2

Ach, tijdje in den Haag vertoefd en daar was het motto "Een dag nie gekenkerd is een dag nie gelééf" en ook dat was best gezellig. Ligt helemaal aan de setting en de manier waarop. Het gekanker hier in Damsko van bontkraagjes e.d. daarentegen is dan weer van een vreselijke lelijkheid, daar houd dit gassie zich inderdaad gelukkig verre van. Gewoon een Amsterdams Saluut, niks mis mee.

elfenstein | 05-02-20 | 11:16

Ben ik de enige die het bizar vind dat als je ergens aan komt fietsen en een rood wit lintje ziet met een aantal wouten erbij je dan denkt dat dat lintje niet voor jou geld en dat jij er wel ff onderdoor kan?

TDB | 05-02-20 | 11:01 | 4

Waar zie jij hem onder dat lint doorrijden? Hij buigt alleen af naar dat lint omdat de agent die daar staat hem aanspreekt.

2voor12 | 05-02-20 | 11:07

Enig idee hoeveel wees-rode lintjes er op een gemiddeld fietstraject in Amsterdam zijn, of rodelintjes die overduidelijk zijn opgehangen door een baviaan met een geel hesje aan? Als je hier in de binnenstad moet wezen rond spitstijd, herhaal het volgende matra:
"I'm a Rhino"
Anders sta je volgend jaar nog voor dat rode lintje terwijl de verkeersontregelaar op grindr zit.

elfenstein | 05-02-20 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik vroeger "ouwe"zei tegen mijn vader dan was zijn antwoord steevast : "Ouwe ? Ouwe ? Stront zal je kouwe." Echte Amsterdammer, die wel tegen een stootje kon.

oldandwise | 05-02-20 | 11:00 | 3

ik maak hieruit op dat je bent opgegroeid in almere

TDB | 05-02-20 | 11:02

Oud? De duvel is oud!

Piet Karbiet | 05-02-20 | 11:07

Als ik ouwe tegen mijn vader zei, kreeg ik een stootje. Hij was metselaar, dus hij had harde handen. En achteraf gezien had ie gelijk dat ie het niet pikte.

Heiner | 05-02-20 | 11:37

Jongens, nou niet gaan denken dat ik dat ben he. ik heb helemaal geen fiets.

OuweOuweLekkerMauwe | 05-02-20 | 10:59

Kleine van DefP ?

aliealaaf | 05-02-20 | 10:58 | 1

Lil' ?

grapo | 05-02-20 | 13:41

Ik ben team agent. Maar dat duwtje was onnodig.

threeheadedmonkey | 05-02-20 | 10:58 | 1

Bij de eén durft team agent dat wel aan . Het kan wat gecompliceerder zijn bij de ander .

daytripper | 05-02-20 | 11:09

Die jongen heeft duidelijk de verkeerde kleur. Was het een donkere kleur geweest had de agent op last van de burgemeester deze naar de andere kant moeten helpen en waarschijnlijk ook nog zijn fiets dragen. Agent en fietser zijn beide een beetje fout. minus + minus = plus

jan huppeldepup | 05-02-20 | 10:58 | 2

En handgranaat teruggeven aan fietser.

Acidstain | 05-02-20 | 11:02

Inderdaad ... Iets dergelijks had ik hiervoor ook gebakken . Zoals ik zei : er waren verwoede pogingen gedaan het gezicht te blurren .. want o wee o wee . De hypocritie is vandaag weer de winnaar

daytripper | 05-02-20 | 11:23

Ik heb voor het eerst met een agent gesproken toen ik mijn rijbewijs had en wel eens aangehouden werd. Daarvoor nooit. Maar ik ben natuurlijk maar een autochtoon lulletje.

streknek | 05-02-20 | 10:57 | 1

Ik heb ook nooit wat te maken gehad met de politie. Heel gek misschien, maar als je je gewoon aan wet en regels houdt heb je nauwelijks last van ze.

sarcastro | 05-02-20 | 11:26

Het is natuurlijk ook bloedirritant als je niet gewoon de kortste weg naar de coffeeshop kunt nemen.

Gulliver | 05-02-20 | 10:57

Het enige goede aan de politie in Diemen is dat ze nog een bureau hebben.
Zij wel.

Piet Karbiet | 05-02-20 | 10:56

Een handgranaat voorbij fietsen in nml levensgevaarlijk.. Ook kan je beter geen sigaret opsteken in het bijzijn van een handgranaat of een linksgekkie. Hele volksstammen rennen volbehangen met handgranaten een strand op of beklimmen onder schot een steile rotswand, maar in Nederland gedragen handgranaten zich heel wispelturig of wensen zich heel éénkennig, uitsluitend te laten oprapen door de EOD. Zelfs de politie raapt ze niet op..... Boooeeem! Broekpoepland.

Pierre Lebon | 05-02-20 | 10:55 | 4

Het is natuurlijk ook maar een klein groepje handgranaten dat het verpest voor de rest.

Gulliver | 05-02-20 | 10:58

Is maar goed ook want niet elke agent is getraint in boby traps

jan huppeldepup | 05-02-20 | 11:03

Ja, want waarom zou je het ding niet zo in je handschoenenkastje gooien, toch? Je kent degenen die het ding daar hebben neergelegd en die zijn door en door betrouwbaar. Of toch misschien niet?

Heiner | 05-02-20 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ouwe is een normale aanspreekvorm van een agent? En kech zeg je tegen een agente? Ik denk dat u en meneer/mevrouw gepaster is. Een agent heeft een andere positie in de ruimte dan een burger. En een burger die alle signalen negeert omdat de regels voor anderen gelden maar niet voor koning ego, die had gewoon op de bon gemogen. Dit fragment toont juist wat er fout zit in maatschappij.

Bullfish | 05-02-20 | 10:55 | 1

OK, boom... nehhh generatiekloof

Acidstain | 05-02-20 | 10:58

Tja, een uniformpje betekent niet dat je maar kan doen wat je wil. Als je totaal onnodig begint met duwen, kan je daarna verwachten dat je niet met het respect wordt behandeld dat goede agenten verdienen. Je bent dan namelijk geen goede agent.

WahedPissebed | 05-02-20 | 10:54

Hoe nou team Tarzan? Agent doet niets verkeerd. De fietser mocht daar al niet fietsen en heeft dan nog het lef om te verwachten door een afzetting te mogen.

Respectloos en grof. Willen we liever direct boetes? Kan ook.

Maar team Tarzan? Ga toch weg. Ik stel voor dat GS niet meer begint over respect en hufterigheid van bepaalde lieden in dit land als je dit accepteert.

SamV | 05-02-20 | 10:53 | 3

Exact

Bullfish | 05-02-20 | 10:56

Mee eens. De agent moet vanuit zijn functie al autoritair zijn. Hij kan niet in discussie gaan.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 11:03

Ik heb wel begrip voor team Tarzan. Maar je moet begrijpen dat als je regels overtreedt, je de problemen krijgt waar je om vraagt.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 11:08

Na korte overweging : Agent.

De jongen -->

- Komt al aanrijden vanuit een afgesloten stuk zie bord (werkzaamheden) waar hij al niet mocht zijn.
- wil vervolgens onder het lint door.
- begint de agent uit te schelden na een zacht duwtje
- gaat verder met schelden en steekt ook nog eens vinger naar hem op

Zwizalletju | 05-02-20 | 10:53

Sowieso team fietsert, die agent moet gewoon met z'n poten van je afblijven. De fietser gedroeg zich op geen enkele manier agressief en maakte al aanstalten om weg te gaan, dus dat duwtje was nergens voor nodig. Die agent denkt dat 'ie heel wat is en dat 'ie alles kan maken, dat is de enige reden voor die duw.

His Lordship | 05-02-20 | 10:52 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Fietsers in Amsterdam laten zich zelfs door een mijnenveld niet tegenhouden.
Heb er ooit de Marathon gelopen en heb diverse deelnemers bijna omver gefietst zien worden.

Gulliver | 05-02-20 | 10:52 | 1

Ik liep daar ooit de 10, die was toen 's ochtends vroeg, en verschillende dronkenlappen staken zonder te kijken de weg over.

Kuifje-naar-Brussel | 05-02-20 | 10:55

Als het mijn zoon was kreeg hij nog een trap na.

laagvliegert | 05-02-20 | 10:52 | 2

Als het mijn zoon was stuurde ik hem naar de kapper.

Gulliver | 05-02-20 | 10:53

We trappen 'm naar de kapper!

sarcastro | 05-02-20 | 11:18

Dit is wat ruw over en weer, verder niet zo heel schokkend..
De politie is haar gezag al geruime tijd kwijt en als je dat terug wilt krijgen is dit nou niet bepaald de case om mee te beginnen.

Schmalz | 05-02-20 | 10:51

Ongewassen afa tuigh, dat is die baal hooi.

Hollandse_blauwe | 05-02-20 | 10:51

Nieuw reclamefilmpje van Andrelon, toegespitst op de man van nu.

Acidstain | 05-02-20 | 10:48

Amsterdams gebruik? Diemen is nog steeds een zelfstandig dorp. Heeft niet veel met Amsterdam te maken. Het is een soort Medemblik.

Piet Karbiet | 05-02-20 | 10:48 | 4

@ruudvangeelen | 05-02-20 | 10:51:
Ho Ho, als ik een achterhoeker een twent noem, of een limbo verwar met een brabo is Nederland (terecht) ook te klein, dus ga ons nou niet op een hoop gooien met circus Amsterdam zeg.

Patrick_Bateman | 05-02-20 | 10:54

@ruudvangeelen | 05-02-20 | 10:51: Voor wel-Hollanders ook. Amstelveen niet, maar de rest is één grote apenrots waar de apen het voor het zeggen hebben en de directeur dat prima vindt omdat ze apen zo leuk vindt.

Heiner | 05-02-20 | 11:27
▼ 1 antwoord verborgen

sorry, zien

dathoujetoch | 05-02-20 | 10:48

Te zoen aan het gedrag, vast een klasgenootje van dat zoontje van FH, eh..... Bruno O.H.

dathoujetoch | 05-02-20 | 10:47

Tarzan?? Lijkt meer op Jane ;-)

CrazyAlf | 05-02-20 | 10:47

Het land is wel weer een stukje veiliger.
En man man man wat een politie paniek om een handgranaat op te ruimen.

Openbaar Mysterie | 05-02-20 | 10:47 | 1

Het was weer een fietsbel. Aannemelijk.

ruudvangeelen | 05-02-20 | 10:52

"Ouwe" is niet een normale manier van respect tonen.
Agent had groot gelijk.

mark1487 | 05-02-20 | 10:47 | 6

@mark1487 | 05-02-20 | 11:13:
Ohw please, dit is gewoon een verkeersregelneef, die moet eerst eens op cursus de-escalerend optreden. Zelfs beveiligers op festivals pakken het beter aan. Maargoed, dat zijn dan ook professionals.

elfenstein | 05-02-20 | 11:31

"Ouwe" zeggen betekent in A'dam niet hetzelfde als letterlijk "je bent een vieze oude lelijke rotkerel".

zetje01 | 05-02-20 | 13:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Jongen volgt instructies van agent niet op dus hij is de aanleiding van deze woordenwisseling. Snapt niet dat de agent een uur geleden nog in een schietpartij kan hebben gestaan en nu even geen tijd heeft voor uitgebreid begrip te kweken bij een verwend jongetje voor zijn eigen bescherming : er ligt immers een granaat die opgeruimd moet worden. Gewoon even luisteren is voor velen erg moeilijk tegenwoordig. Het respectloos reageren tegen de agent is schandalig en niet passend bij onze omgangsvormen. Anderen zien dit, zou jammer zijn als dit de standaard wordt.
Van mij mag deze jongen alsnog bestraft worden.
Dit is de ondermijning, niet dat plantje van oma om haar druppels te kunnen maken.

Veepert | 05-02-20 | 10:47 | 3

Die agent heeft het gevecht met de maatschappij dertig jaar geleden al verloren, als hij dat niet snapt snap ik er niks meer van.

Openbaar Mysterie | 05-02-20 | 10:48

Staat een bord dat hij daar niet mag fietsen. I.p.v. dat hij blij is dat hij geen boete krijgt, gaat hij bijdehand staan doen. #teamagent.

arlen | 05-02-20 | 10:50

Gewoon handgranaat pakken en naar dat jongetje/? /? gooien. Als het goed is hou je de pin in je hand.

Acidstain | 05-02-20 | 10:54

Hé, dat is mijn fiets!

Rest In Privacy | 05-02-20 | 10:47 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit soort dingen zullen minder worden zodra we de privacy van elke Nederlander met veroordeling door een rechter opheffen.

Zet ze maar lekker allemaal met naam, toenaam en foto op rechtspraak.nl. Ook door Google laten indexeren. Oh wil je niet met je bakkes op internet? Dan gewoon beleefd zijn en de regeltjes volgen.

Nederland80 | 05-02-20 | 10:46 | 5

Walter Fraanse, jij hier?

elfenstein | 05-02-20 | 11:32

Coronavirus muteert best snel, of us het stavilokok

grapo | 05-02-20 | 13:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Na alle borden, lintjes, de politie, is meneer nog steeds verbaasd dat je er niet langs mag? Apart

Hank Nozemans | 05-02-20 | 10:45

En toen deze brutale knul tegen de grond gewerkt, met een politieknie in de nek in de boeien geslagen en afgevoerd in voorarrest, mag ik hopen?

Chuck the plant | 05-02-20 | 10:45

Het is gewoon schijt irritant dat iedereen in Amsterdam denkt dat afzettingen niet voor hun geldt. Die agent heeft die waarschijnlijk 3 keer per 10 minuten aan de hand. Deze vrouw moet is dus terecht weggestuurd en die duw moet je meer zien als een zetje.

minnenman | 05-02-20 | 10:45 | 2

Vrouw? Ik zou het wat genderneutraler houden.
Homo of zo.

medusa324 | 05-02-20 | 10:50

In de USA was die transgender al lang van zijn fiets geschoten.

Kuifje-naar-Brussel | 05-02-20 | 10:44 | 1

Transfoob!

Mahatma | 05-02-20 | 10:47

Je hebt als stinkende kutkraker ook gewoon te luisteren en niet om alles te gaan lopen zuigen en zeiken.

De vries, Henk. | 05-02-20 | 10:43

Ik mis overigens het balkje. Of geldt dat niet voor autochtonen?

marcoplarco | 05-02-20 | 10:43

De jongen loopt al terug en vervolgens begint de agent te duwen. Dan wat onvriendelijke woorden over en weer maar nergens agressief.
En agent had ook wel door dat hij met dat geprik in de rug begon dus laat die middelvinger gewoon gaan.
Wat is nu het probleem eigenlijk?

2voor12 | 05-02-20 | 10:43 | 4

@Veepert | 05-02-20 | 10:54:
Ik zie geen probleem, de hele interactie van de agent klopt dan ook niet met zijn "vriend". Al met al wat geroep over en weer waar beiden schuld aan zijn. Zo gaat dat in de grote stad, daar kunnen mensen nog wel wat van elkaar hebben.

2voor12 | 05-02-20 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Precies gewoon duidelijk communiceren en menselijk blijven niet meteen bonnen schrijven peppersprayen of wapenstokken of personen aanhouden die een overtreding begaan maar kordaat optreden en zeggen waar het op staat. Dat is de politie die wij ons wensen!

AlexanderVissers | 05-02-20 | 10:43

My God, wat een bijgoochem op die fiets. En dan nog effe flink doen als hij wegrijdt.

Kuifje-naar-Brussel | 05-02-20 | 10:42

Eergisteren bij Jinek ... Halalsema gaat er wat van zeggen.

Watching the Wheels | 05-02-20 | 10:42

Meenemen naar het bureau,paar uur les geven in hoe je je dient te gedragen op straat en wat nette manieren zijn.

Roger-Rabbit | 05-02-20 | 10:42

Lekker de-escalerend bezig, pik.

marcoplarco | 05-02-20 | 10:42 | 1

Yep, terug naar de Academy met die bromsnor.

Mahatma | 05-02-20 | 10:48

Bromsnor is een penis. Duwtje was nergens voor nodig.

Mahatma | 05-02-20 | 10:41 | 9

@Mahatma | 05-02-20 | 11:16: Heb jij het wel gelezen, want nogmaals, dat artikel heeft hier absoluut niets mee van doen. Maar ik zou zeggen, leg het voor aan een juridisch onderlegd iemand en je wordt faliekant uitgelachen.

FrankVeer | 05-02-20 | 11:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Een hippie op een gejatte omafiets en daarbij ook nog en middelvinger... waar vind je nog deze nostalgische tafreeltjes. Heerlijk die vorige eeuw.

Pedronegro | 05-02-20 | 10:40

Ik zie twee mensen die met het verkeerde been uit bed zijn gestapt en wat de politiemeneer doet valt niet bepaald onder de noemer de-escalatie, maar bij mij is de bottom line toch vrijwel altijd dat je gewoon doet wat de politie je vraagt en dat je beleefd blijft tegen agenten. Een stevig 'Foei' is hier dus wel op zijn plaats voor die jongeman.

Lewis | 05-02-20 | 10:39 | 7

Waarom moet alles tegewwording maar ge-deescaleert worden? Laat het eindelijk maar eens hard en goed klappen, met honderden gewonden, vallende regeringen en een volledige reset van dit land. Daarna schoon ship maken en opnieuw beginnen, met max 10 miljoen mensen.

Lochos | 05-02-20 | 11:07

@Lochos | 05-02-20 | 11:07: Misschien zijn door het steeds maar willen de-escaleren ongezonde situaties juist wel geëscaleerd. Zie de problemen met Moslims/Noord Afrikanen.

Heiner | 05-02-20 | 11:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Is gewoon smerig links tuig.

Yalimba | 05-02-20 | 10:38

De jongeman in kwestie zou direct aangehouden moeten worden voor belediging van een ambtenaar in functie en via snelrecht een duidelijke sanctie. Houdt ie misschien de volgende keer zijn brutale amsterdamse rotsmoel dicht.

Stratum | 05-02-20 | 10:38 | 2

Precies!

Veepert | 05-02-20 | 10:57

Of geef 'm gewoon een pets, nog sneller.

sarcastro | 05-02-20 | 11:14

Dit hád het ergste van hedendaags staatsterrorisme kunnen zijn...

VP732 | 05-02-20 | 10:38

Handgranaat misschien wel naar goed Amsterdams gebruik, maar dit Diemerplein ligt toch echt in Diemen

Okkipepernoot | 05-02-20 | 10:38

Is dit nou een bananenmonarchie doordat het bevolkt is met bavianen, of zijn we bavianen geworden door al die bananen?

de visser | 05-02-20 | 10:38 | 3

Overbevolking telt zeer zeker. Er zal steeds meer stress zijn.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 10:44

Kijk naar het verkeer. Naarmate er meer mensen zijn wordt het drukker. Meer stress, meer ongelukken, meer oponthoud.
Mensen worden ongelukkiger, laten dat merken, waardoor er weer meer stress is.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 10:47

Overigens staan we evolutionair dichter bij de chimpanzees dan bij de bavianen.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 10:54

Goeie kapper.

Ray69 | 05-02-20 | 10:38

Wat een lelijk wijf op die fiets!

gemeentereiniging | 05-02-20 | 10:37

Tja, hoe overtuig je zo een jongen dat hij iets verkeerd doet?

Mr.Crowley | 05-02-20 | 10:37 | 7

Zijn ouders (die vast Groen Links stemmen) hebben hem geleerd dat je niet naar het gezag hoeft te luisteren, die is dus niet te overtuigen.

happen naar de baas | 05-02-20 | 11:16

@happen naar de baas | 05-02-20 | 11:16:
Als je niet naar gezag luistert krijg je de problemen waar je om vraagt.
Zorg er dus voor dat je hele goede redenen hebt om niet naar gezag te luisteren.

Mr.Crowley | 05-02-20 | 11:20

@happen naar de baas | 05-02-20 | 11:16:
Hij doet gewoon wat agent vraagt en word dan een beetje geduwd. Die gast zegt verder niks verkeerds en word dan uitgescholden door de pet.

miko | 05-02-20 | 13:55
▼ 4 antwoorden verborgen

"Na onzorgvuldige overweging toch wel team Tarzan."
En morgen weer een zeikstuk schrijven over probleemjongeren, gebrek aan respect voor en daadkracht bij de politie met als klap op de vuurpijl nog iets over een verkeersboete voor 3 km. te snel die wel gegeven wordt.

DrumPiet | 05-02-20 | 10:37 | 1

Vuurpijlen = verboten

Hollandse_blauwe | 05-02-20 | 10:48

'Ouwe' staat voor 'kapitein', althans in het Haags.

snakeplisskin | 05-02-20 | 10:37

In Nederland gaan we respectvol met elkaar om. Ambtsdragers geven hierbij het goede voorbeeld. Beschaving en zo.

de visser | 05-02-20 | 10:36 | 2

Wanneer een ambtsdrager constant wordt geconfronteerd met dit soort volk dan pas men zich aan. Je ziet al van ver komen dat deze kleuter op de fiets gewoon komt stangen.

halfvolle glas | 05-02-20 | 10:39

Amsterdam heeft een status aparte, zo voelen 'zij' zich zelf ook overigens.
Feitelijk is het centrum van Amsterdam het smerigste pretpark van de EU, en de stadsdelen eromheen het duurste ghetto van de EU.

litebyte | 05-02-20 | 12:51

King of kings mag van mij gewoon een jaar zitten. We zijn echt veel te tolerant in dit land en iedereen vindt het maar prima.

de Voorzittert | 05-02-20 | 10:36 | 2

Totale onzin natuurlijk. Hij volgt gewoon de bevelen van de agent op en krijgt daarvoor een duw in zijn rug terug. Politie moet zich ook gewoon normaal gedragen.

WahedPissebed | 05-02-20 | 10:50

Dat noemen we in 020 gemoedelijkheid.

aflaatverkoper | 05-02-20 | 10:56

Wat een gave stad

hetgeleteken | 05-02-20 | 10:35 | 1

Pretpark

litebyte | 05-02-20 | 12:51

Ja kijk dat is dus niet de-escaleren he meneer agent.

Macroglossum | 05-02-20 | 10:35 | 1

Je moeder

sarcastro | 05-02-20 | 11:12

Die twee verstaan elkaar, dat is duidelijk.

Stijlicoon | 05-02-20 | 10:34

Wat is het fijn om student te zijn.

wiers | 05-02-20 | 10:33 | 2

?

halfvolle glas | 05-02-20 | 10:40

Student? Knul is het schoolplein van de lagere school nog steeds niet ontgroeid... daar werd je door de meester ook terug gestuurd wanneer je over het plein fietste.

lovekila | 05-02-20 | 11:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken