Deze maatschappij. Hartverscheurende beelden van een overleden 'Geldmaat :)'
Afgelopen nacht zelfs TWEE van die Geldmaten :) de lucht in
Stank voor dank, voor het altijd vrolijk lachen naar de mensen, een gevoel van herkenbaarheid creëren in de wijk. Nou, zo'n Geldmaat :) werkt als een gele lap op een mocro. Die banken dachten natuurlijk: als we nou zo'n blij gezichtje achter zo'n Geldmaat :) plakken laat het geboefte 'm misschien wel met rust. Dikke vette mooi niet. Die trouwstoetlamborghini's die alleen met contant geld te huren zijn huren zichzelf niet. En zo worden we geconfronteerd met deze dieptrieste beelden, doorspekt met ellende en verdriet, van iemand die ondanks alle kritiek op zijn verschijning zijn veel te korte leven in dienst stelde van de mensheid. Nooit hoorde je 'm klagen, altijd was hij positief met zijn vrolijke :) op zijn voorgevel. Al mijmerde hij de laatste tijd wel wat vaker over een gevoel van onveiligheid. En nu is hij dood. Onze kinderen helemaal huilend de kamer uit, de kleinste mocht laatst nog op z'n groene knopje drukken. We moeten ze straks maar even troosten want zo'n Geldmaat :) waar de darmen van op de straat hangen, nee. Godver nee. Gelieve geen bezoek aan de Geldmaat :). Geldmaat :) hield van bloemen.
Even een weekje terugrekenen hoor. Donderdag Spijkenisse. Vrijdag Ouderkerk aan de Amstel. Zondag Sint-Michielsgestel. Dinsdag Amsterdam (eerste Geldmaat :) ooit, rip). En donderdag werd er in Vlaardingen een atoombom afgestoken en bovenstaande geldmakker stierf in Bergen op Zoom. Gaat wel lekker in dit supergave land!
Reaguursels
InloggenZelfs na zijn dood blijft de Geldmaat indirect geven. Bedankt voor deze mooie woorden Mosterd :-)
Er zijn 7000 automaten. Je kan er waarschijnlijk 2000 afstrepen, blijven er 5000 over. Ff weekje lang 5000 agenten laten posten tussen 2u en 6u en je had inmiddels 5 of 6 verdachten. Kost 20.000 man uur. Maar boekt wel resultaat.. tis niet zo moeilijk.
De banken willen van het contant af om te verbloemen dat er niets meer is.
Als we nou even wachten tot dat die jihadkinderen hier zijn, worden ze in elk geval professioneel opgeblazen met zo veel mogelijk slachtoffers onder de omwonenden .....
Mensen zitten explosieven te gebruiken midden in woonwijken, hallo zeg. Doe eens aanpakken als het terrorisme dat het is (dus zowel in opsporing als in strafmaat)
Ja man we moeten zoveel mogelijk dingen als terrorisme duiden, ook al gaat het om geld.
Opdat we straks alleen nog maar 2 staten van zijn kunnen omschrijven, terroristen en helden , de troostprijs held is alleen beschikbaar voor niet terroristen..
Briljant!
@Lionfromzion | 18-10-19 | 10:52: het gaat niet om geld, het gaat erom dat er in woonwijken explosieven worden gebruikt... als u met uw gezin boven een geldautomaat woont, ga dan nog maar eens zeggen dat het geen terreur is.
Geldautomaten fabriceren uit verharde varkenshuid. Misschien dat ze er dan vanaf blijven.
Je hebt tegenwoordig lokfietsen, lokhoeren, lokoma`s, waarom geen lokmaat?
Je hebt ook Lok Leipzig. Kan zelfs met een hele stad!
Jezus, uhh bij Allah, ze zijn productief!
Minder, minder, minder Geldmaten...
Tsja, maar wat moeten ze anders dan? Werken?
Dit is toch ook gewoon werk?
Het is bijna iedere week raak met zo'n plofkraak en ik heb het gevoel dat de politie en regering er maar bij staan en er naar kijken. Meer niet. Wanneer wordt dit eens keihard aangepakt, samen met dat miserabele volk (iedereen weet over wie we het hebben) die dit doet?!
Het is elke dag wel raak met het een of ander waar meer dan de helft niet eens zou hebben plaats gevonden, als er al eerder simpele doch broodnodige maatregelen waren getroffen door “onze meesters” , nee ze doen niets, kunnen niets, durven niets... en wij roepen maar en doen niets.. volgende keer moeten we met z’n allen naast de boeren gaan staan..
Gejank om niks.
Geld is een magneet, niets nieuws.
Een plofkraak is de bankoverval 2.0, maar dan zonder slachtoffers.
Waar geld is, zijn criminelen, al dan niet mocro.
Uiteindelijk trekt onze “rijkdom/ welvaart” criminelen aan.
Zie het maar als een compliment.
Trouwens, goede morgen allemaal.
Een jolig goede (nieuws)dag, Ruimedenker.
U bedoeld waarschijnlijk zonder dodelijke slachtoffers? Want je zal maar naast of boven zo`n automaat wonen en je half gevel gaat er uit.
@MickeyGouda | 18-10-19 | 08:53:
Goeiesmorregens Mickey!
Ik heb t gevoel dat er heel veel nieuws(in te halen) is.
Even geen Boer zoekt stikstof etc.
Een gevechtspauze in Syrië enzo.
De stikstof crisis loopt uit de klauwen!
Springstof == stikstof.
Er is dus een tegenoffensief..
Tijd voor een nieuw ontwerp. De geldmaat 2 met camouflagekleuren en twee boze ogen, artificial intelligence waaronder gezichtsherkenning, onder de 'motorkap' voorzien van een zwaar kaliber sentrygun of flamethrower met als kers op de taart een c4 automated selfdestruction sequence. Want als je oorlog wilt, dan moet je het kunnen krijgen.
Voor de mensen die denken dat er niet zo veel te halen valt uit zo`n automaat. Het lijkt behoorlijk lucratief te zijn. www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/... Vaak wordt niet bekendgemaakt wat criminelen precies buitmaken. Maar uit rechtszaken blijkt dat een plofkraak tonnen op kan leveren. Zo roofden criminelen bij een plofkraak in Eindhoven in 2013 bijna 200.000 euro.
Er werd al geopperd om de geldautomaten van een koran te voorzien. Dat is best een goed idee. Niet dat er daardoor minder plofkraken zullen plaatsvinden. Als een ongelovige een koran vernield moet hij weliswaar gedood worden maar bij een moslim ligt dat wat genuanceerder. Een beetje als negers die elkaar wel nikker mogen noemen en blanken niet. Er wordt bovendien een grote buit op de ongelovigen gemaakt en dat is een verzachtende omstandigheid. Waarom het dan wel een goed idee is om de geldautomaten van een koran te voorzien is het plezier te weten dat er bij elke plofkraak ook zo een haatboek mee de lucht in gaat.
Een zak varkensvet in de automaat?
past goed in het beleid van de overheid om alle geldautomaten af te schaffen zodat je alleen nog elektronisch mag betalen. zwart geld of een sok onder je matras is niet meer mogelijk. daarna volledige integratie van je bankrekening met de belastingdienst. Je betalingsverkeer wordt continue gemonitord.
Precies wat ik ook dacht, hoe meer plof kraken hoe sneller cash geld verdwijnt en de roverheid kan meekijken hoe en wat je met je geld doet. Er zit niets anders op dan een alternatief te bedenken voor cash geld.
komt goed uit toch.. nog even en je kunt nergens meer cash geld opnemen of storten.. dan gaat al het geldverkeer altijd via de banken... je weet wel die instituten die al zoveel macht hebben in de EU dat constant de samenleving ervoor mag opdraaien als ze bijna omvallen en constant de samenleving mag beleven dat de top van die banken mega en giga veel bonussen en salaris opstrijken en dit jaarlijks steeds meer wordt.. zelfs als de banken bijna omvallen en er weer 1 gered dient te worden wil de burger zijn verplicht gestelde gestalde geld daar niet kwijtraken..
Daarom wil de DNB betaalrekeningen gaan aanbieden.
Storten bij de abn amro kost tegenwoordig 0.5%.
Leuk als je net je auto op marktplaats verkocht hebt.
Ik las dat al het geldverkeer via de blanken zou gaan... maar dan had er wel “witten” in de tegel gestaan en dat had ik dan weer niet verkeerd gelezen...
@Ad Hominem Tu Quoque | 18-10-19 | 08:38: Ik moest lachen
Dit was niet om het geld.
Dit was een actie tegen de Geldmaat. Een statement.
Is er een bijzondere reden waarom deze post halverwege stopt en je dan moet klikken om het stukje af te lezen?
Ach ja de geïmporteerde troep die nooit iets kunnen, willen en gaan worden. Denken alleen aan zichzelf en status. Verschijnen zo nu en dan voor een rechter, krijgen een statusvehogend fopstrafje. Akerboom heeft geen agent over om in de wijken rond te lopen. Misschien moet je gewoon politieburo’s openen in probleemwijken. Zero tolerance beleid voeren. Bij lichte overtredingen al hard ingrijpen. Minder rekening houden met de schijnende achtergrond, maar meer met de gevolgen op langere termijn voor de maatschappij. Het ideaal dat je kansloze jongeren kunt heropvoeden en in het gareel kan knuffelen lijkt mij ruimschoots onderuit gehaald. Bij simpele mensen werken simpele principes, propje naast de vuilnisbak, oprapen of de lange lat in je nek, daarmee gelijk een beeld voor anderen schetsen.
Maar ja, in emotioneel incontinent Nederland, waar iedereen welkom is en daders slachtoffers zijn en rechtse partijen links beleid voeren zal er nog wel het een en ander moeten gebeuren voordat de strontput wordt gedempt. Dat er nog geen slachtoffers zijn gevallen bij plofkraken is een wonder.
Jij bent onderdeel van het probleem. Jij wil een hardere samenleving, die minder verdraagzaam is met minder begrip voor je naaste. In plaats van naastenliefde predik jij naasten haat. Daarbij predik je onverdraagzaamheid. Knuffelen is zeker alleen voor meisjes en homo's want jij hebt geen menselijk contact nodig. Emoties zijn vies en moeten uitgeroeid. Wat voor een naar persoon ben je dan?
Poef,raak.
@ArmeSteuntrekker | 18-10-19 | 08:07:
Voor God is iedereen gelijk, alleen geloven de daders van dit soort geweld alleen in een fantasiewezen en is Badr Hari de profeet...
@ArmeSteuntrekker | 18-10-19 | 08:07:
Dat haal ik er niet uit. Ratelaar zegt alleen dat het tijd wordt om over te gaan op plan B nu blijkt dat het "knuffelen" van kansloze jongeren niet altijd het gewenste resultaat heeft. Iemand met harde levenslessen met zichzelf en de maatschappij in contact brengen kan ook een daad van naastenliefde zijn. Het soort opvoeden dat een goede opvoeder thuis nastreeft, maar dan met proportionele regels en in het groot.
@ArmeSteuntrekker | 18-10-19 | 08:07:
Dan ben je iemand die cynisch is, zich afvraagt hoe het komt dat na jaren van buurtcoaches, begrip hebben voor je naaste, subsidie potjes voor buurthuizen en dialoog het mogelijk is dat de criminaliteit zich verhard. Hoe het komt dat mensen explosieven gebruiken voor een grijpstuiver waarbij men het risico accepteert dat omwonenden gewond of gedood worden grote schade oplopen aan hun woning. Dan ben je iemand die zich afvraagt waarom er steeds meer steekincidenten zijn en zich afvraagt waarom we nog begrip hebben voor de situatie van de ander als een gevangenisstraf statussverhogend is. Iemand die zich afraagt wat die empathie voor zin heeft als advocaten op klaarlichte dag worden geliqideerd.
Geld zat. Draghi drukt bij. De stapel geld is zo groot dat het minstens tien jaar brandt als je de boel in de fik steekt. Straks hoef je niet eens meer een geldmaat op te blazen. We krijgen helikopter geld. Wordt het spul uitgestrooid.
De Donald Trump lost conflict op en zegt ook nog even tegen de fakepers, dat hun Vriend obama en hun andere vriend er 15 jaar niets aan deden, maar dat het nu binnen een paar dagen aan de onderhandelingstafel opgelost is met Turkije.
Waarschijnlijk willen de democratten Trump nu weer impeachen voor deze snelle handelswijze zonder oorlog en miljoenen doden, daar verdienen de democratten niets aan. Pelosi bijt haar tanden weer stuk.
www.youtube.com/watch?v=ov-FEtG4wgY
Die raken toch zo hun geloofwaardigheid kwijt met al dat hysterische geschreeuw...
Je wordt er toch niet goed van.. "daar heb je er weer zo eentje.."
Trump weet heel goed wat hij doet. Laat het beest los, heeft waarschijnlijk al met Assad gesproken en laat de regio zelf een stabiele situatie vinden waar alle partijen achter kunnen staan.
Onder druk wordt alles vloeibaar.
In Duitsland gaat naar mijn weten nog steeds heel veel betalingsverkeer cash. Hebben die geen problemen met plofkraken? Zitten hier nog wat Duitsers in de zaal die daar enig licht op kunnen werpen?
Jawel, maar die komen rechtstreeks met hun gejatte Audi's uit Utrecht Kanaleneiland...
Je kunt alles cash afrekenen, niet altijd met pin of creditcard.
Kaak, de oferheid had allang maatregele genome as se geen heel andere belange souwe diene dan de onse. So smak is het.
Banken doen het zelf zo in de publieke ruimte.
Plaats deze machines achter een beveiligde kwaliteits deur die je alleen kan openen in de nachtelijke uren met je bankpas.
Zal het de boeven behoorlijk moeilijker maken.
Je bedoelt dat het dan wachten is op de eerste persoon die een breekijzer op zn harses krijgt nadat hij heeft willen pinnen savonds. Misschien is het een idee om prioriteit en middelen te geven aan het opsporen, oppakken, veroordelen en als het even kan uitzetten van dit tuig.
@peterdh | 18-10-19 | 07:22: Dat risico is er, maar het is mijn inziens beter in de avond en nacht niet te pinnen, gewoon voor je eigen veiligheid. En voor de rest uitzetten die gasten is het beste, maar dat gebeurt niet. (zwakte door onze regering)
Een bankpasje is zo gerold.
"Die trouwstoetlamborghini's die alleen met contant geld te huren zijn huren zichzelf niet." hoe schaf je zo'n ding eigenlijk aan? Met een lening van de bank..?
Contant.
Huurprijzen vanaf 199,- euro per uur, tel uit je winst. Die politieagent mag nog van geluk spreken dat de dader de tijd die het kostte om in en uit te stappen teneinde hem te vloeren niet bij hem reclameert, inclusief smartengeld voor het bederven van zijn gloriemomentje.
Ik blijf erbij, in zo’n geldautomaat moet een module dat iedere seconde een klein vonkje geeft.
Zodat als de crimineel begint de loze ruimte in de geldautomaat probeert te vullen direct een kleine brand ontstaat, het brandalarm afgaat en het geld verloren gaat. Dan kies je voor een gecontroleerde verbranding, in plaats van een explosie, rondvliegende scherven en instortingsgevaar. Beter voor passanten, bewoners erboven en de bank.
Een explosie recht in het gezicht van de crimineel is een mooie bonus.
In het laatste filmpje wat ik hiervan zag steken ze tegenwoordig platte explosieven erin.. Dus dat gaat niet altijd op.
Wat ik raar vind is dat ze niet iets van gaas aan de binnenkant hebben zitten, waar de explosie "langs" kan. Zal wel niet de moeite zijn om deze dingen explosie proof te maken tegenover de buit.
Gas is uit vanwege de ontluchting. De springstof gaat nu als een pizza de betaalsleuf in.
Stelen in een rijk socialistisch land, waar als je zelfs helemaal niets kan zelfs nog allerlei subsidies kan aanvragen ... Handen eraf hakken zou een passende straf zijn voor dit soort tuig. Als een boer de pinautomaat had opgeblazen dan was de sympathie voor alle boeren weg. Zodra het één of andere berber is dan doen we in dit land alsof het gaat om een bedreigde diersoort.
Politici kunnen ook helemaal niks!
Gewoon weghalen joh, die dingen. Dat handjevol mensen dat nog met contant geld rondloopt kan wel naar de bank toch? Knal er desnoods er een paar neer op vliegvelden en grote stations, maar op straat hebben die dingen toch niet meer nodig?
Welke bank?
Als je een bank kunt vinden en het lukt je om een open deur te vinden word je daar net zo rap weer uitgeveegd als een boer in een Gronings provinciehuis. Banken hebben het niet zo op klanten.
@Mazzelstof | 18-10-19 | 05:47: ik vond hier een bank. Zat ook een gleuf op, maar daar kwam niets uit. Ze vroeg wel of ik nog iets wilde storten.
Eh dus omdat een stel mocros pinapparaten opblaast schaffen wij die af met alle ongemakken en digitale verplichting voor onszelf in plaats van dat tuig aan te pakken.... Waar heb jij je ruggengraat vandaan Rubberen Robbie?
@peterdh | 18-10-19 | 07:13:
Inderdaad.
he, jij bent vast van de overheid.. die graag wil dat men niet mee cash betaald en kan betalen.. controle en controle en controle...
@ratelaar | 18-10-19 | 07:59:
Zouden ze dan een baan gaan zoeken?
@peterdh | 18-10-19 | 10:35:
Dat denk ik niet. Maar dat neemt niet weg dat we daarom de criminelen moeten aanpakken, zoals jij voorstelt, ipv bukken en de pin automaten verwijderen.
Nederland is een openlucht gesticht geworden, en het trieste is dat ze het ook nog eens bewust en expres hebben bewerkstelligd met massa import uit rare landen, met ons wezensvreemde culturen, en het gaat maar door..
'Wezensvreemd' is mooi in deze context, omdat het de menselijke conditie raakt.
Zolang je overal die laconieke houding(en) hebt van politie, banken en vooral verzekeraars (want ja die lappen de schade toch wel) dan zal er ook geen stop komen met betrekking tot het opblazen van geldautomaten met alle gevolgen vandien. Het is wachten tot de eerste amateur zichzelf en anderen meeneemt. Niet dat dat erg zou zijn of dat ie gemist zou worden, maar toch.
Dieven van vroeger hadden veel meer klasse dan het gros wat er tegenwoordig loopt. Die blazen hun moeder nog zelfs op.
OT: 154+220 ''vluchtelingen'' worden nu direct ingevlogen naar Duitsland. Nieuwe buren!
mobile.twitter.com/iomethiopia/status...
Geen paniek, we eten hun baby's gewoon op. Dat schijnt helemaal bon ton te zijn tegenwoordig bij linkse wappies, dus wij deugen. Scheelt tevens enorm qua stikstof gedoe.
Wut?
Hoeveel poen zit er nou eigenlijk zo'n beetje in die maat..?
Ligt eraan hoeveel klanten hij gehad heeft.
Niks meer.
@schoon-schip-maken | 18-10-19 | 00:45: soort prostitoewee eigenlijk dus.. koran zegt..; "opblazen..!"
Als je die audi bende gasten eens bijhield dan ging het soms om tienduizenden euro's. Ja je kunt bij sommige banken ook gerust de limiet opnemen, a 2000 per dag. Geen probleem. Maar die audi bende die deden er vaak meerdere per dag, dan loopt het wel richting een ton of meer zelfs.
250k
'Floes habibi'
Je geld, maat!
Ik wil geld maat...
Niet mijn geld vriend.
Willen jullie meer of minder geldmaten ?
Tja. Als je te dom bent om je pincode te onthouden moet je wat.
Dat is niet mijn geld, maat :)
Ach, binnenkort hebben alle overvallers een mobiele pinautomaat bij zich.
Je moet wel meegaan met de vooruitgang als hardwerkende boef
Dat is vooruitzien.
Punt is - digitaal is de geldbezitter geen haar veiliger dan nu.
In tegendeel.
Mooi krijg ik iig een bonnetje wat ik in kan boeken.
@AntonJensen | 18-10-19 | 00:03
Van no money, no honey- serviceverlening, come again?
@AntonJensen | 18-10-19 | 00:03: neen. Dan betoogt de belastingdienst dat zij alleenrecht hebben op digitaal roven
De geld maat stond waarschijnlijk in de “van Speijk” straat.
Nee daar staat de cocaine maat.
dan liever de lucht in!
Waarschijnlijk is dat apparaat op de één of andere manier een belediging voor de profeet. Misschien dat we er iets aan kunnen doen.
Gewoon alle automaten halal maken.
Alternatief: teken er een varkenskop opeen hang er wat speklappen omheen.
De banken vinden het wel prima zo, lekker kapot laten maken en allemaal op weg naar de Führerische EntLös ... uh ... EindControle met een plastic chip in je kop. OK, via het plastic handpasje, dat eerst. Maar uiteindelijk word het gewoon een blob biochip geinplanteerd in je knar. Bij voorkeur als baby al. Kwestie van tijd tot het ingebouwd zit in je DNA met nog allerlei andere regelgeving, zodat onderdanigheid en gehoorzaamheid automatisch geïnternaliseerd zijn zonder enig moeilijk leerproces. Hoi. hoi, hoi.
Je kunt bijna niet anders denken, want hoe lang is een Chin ... uh ... hoe lang zijn er al plofkraken en hoe lang hebben de banken er geen oplossing voor gevonden. Veuls te lang. Men laat het gewoon aanmodderen en schrijft de schade af als noodzakelijk om tot afschaffing van het contante geld te komen.
Tuurlijk istur wel een oplossing, maar dan moet je bemande goed beschermde kantoren hebben waar je aan de balie je knaken kan innen; dat kost serieus geld en zo'n CEO moet toch aan zijn millioenen komen. Laten we eerlijk zijn, kapitalisme tot de dood van de redelijke maatschappij er op volgt. Zijn al goed op weg.
Deportatie van plof- & bomvolk zal ook goed helpen, maar dat ligt wat moeilijker in NL.
Bindende leestip: Häring, Norbert, Die Abschaffung des Bargelds und die Folgen, Der Weg in die totale Kontrolle. 2016. Keurige gebonden uitgave of als eBook.
Jawohl, dat schaffen ze (de banken) wel
Om met Slavoj Žižek te spreken: Het licht aan het eind van de tunnel is de aanstormende locomotief.
Komaan gij protoslaven, vort, vorwärts und vergessen. Evocatus
...
Proost!
Ik weet niet wat je op hebt, maar mag ik ook wat?
Toevallig zag ik deze weer een aflevering van Star Trek met de Borg voorbij komen. Deze samensmelting van mens en machine maakte op mij nog meer indruk dan de eerste keer dat ik de serie zag, omdat onze maatschappij in de tussenliggende jaren een stuk verder naar dit scenario toe lijkt gegroeid. Iedereen die weleens met de trein gaat begrijpt misschien wat ik bedoel. Overal zombies die contact hebben met de wereld via hun telefoon. Dankzij de OV-chipkaart kun je nu ook van A naar B reizen zonder enkele vorm van menselijke interactie en daarmee lijken velen prima te kunnen leven. Geef het nog even en de eersten zijn klaar voor een overheidsimplantaat.
Een Nederlandse werknemer aan een geldbalie zetten is toch duurder als regelmatig een geld automaat vervangen . Ook geldautomaten bewaken door een bewaker is te duur .
Komt omdat van salaris achterlijk veel sociale premies betaald moeten worden , zodat niemand hoeft te stelen . Helaas zijn uitkeringen nog niet hoog genoeg om Gucci onderbroeken en BMW’s voor aan te schaffen , voor die intrieste stakkers die maar niet kunnen werken .
Correctie, groen/wit.
groen/blank?
groen/geel?
Een gele Maat is discriminatie, kamervragen graag hier over, mijn pas is groen/geel.
Het is als met de emoticons: geel is geen compromis, ze dienen diverse kleuren te bekennen!
Ah joh, over een goeie 10 jaar is alle cash verboten. Moet alles worden betaald met digitale credits via geïmplanteerde chip blablabla hopjesvla. Aluhoedje iemand?
Identiteitsdiefstal door chipjesroof.
Klinkt vrij realistisch, cash lozen zijn ze al een tijdje mee bezig wij hebben in de buurt een Loods 5 winkel, kun je alleen maar pinnen. en zo zijn er meerdere winkels waar ze cash al niet meer accepteren. In China gebruiken ze al veel gezichtsherkenning om te betalen aangezien dat toch al overal aanwezig was. En hier spoedig ook ( voor ons eigen veiligheid natuurlijk hé ) Die verdomde Belgen ook elke keer.
@keistad | 17-10-19 | 23:25: De kleine ondernemers zijn de dupe van het pin-beleid van Loods 5. Die vangt zijn huur wel. Wilde laatst van verjaardagsgeld spullen aanschaffen. Dat was niet mogelijk. Heb niets gekocht, jammer voor de onderverhuurders van Loods 5. Maar zoals gezegd, die vangt zijn huur wel elke maand. Ik zou daar snel weg zijn als je spullen wilt verkopen.
@ja,diedus! | 17-10-19 | 23:43: Ik heb er zelf geen winkel, ik had hetzelfde als jij. I came, I saw, I left.
@keistad | 17-10-19 | 23:25: Dat lijkt me tijd voor een proefproces. Geld is een wettig betaalmiddel dat men maar te accepteren heeft.
Helaas wordt de Koran en religie alleen uit de kast getrokken als het een voordeel oplevert.
In essentie is die hele geldmaat natuurlijk een vorm van illegale cartelvorming. Als alle boeren gezamelijk een melkmaat zouden introduceren om zo de prijzen van melk, boter en kaas in Nederland te reguleren, dan zou het land te klein zijn. Als alle oliemaatschappijen gezamelijk een pompmaat zouden introduceren om zo de prijzen van brandstof te reguleren, dan zou het land te klein zijn. Als alle telecom providers een gezamelijke belmaat zouden introduceren om zo de prijzen van het bellen te reguleren, dan zou het land te klein zijn. Alleen de banken zeggen spring en de ACM vraagt alleen nog maar "Hoe hoog?". Dit land is kappot!
Eerder een kwestie van efficiëntie voor de banken om het onder een vlag te regelen. Pinnen kost niks.
De boeren hebben geen melkmaat, maar vormen zuivelcoöperaties. Dat is al van oudsher zo en dat maakt het land geenszins te klein. Er bestaan dertien (grote) coöperaties die zijn verenigd in de Nederlandse Zuivel Organisatie, waarin de boeren de baas zijn en waarin 98% van de melkmarkt wordt beheert.
@The_iron_boar | 17-10-19 | 23:27: het boerenkartel, Thiery trekt er binne kort tegen ten strijde
@kotelet | 17-10-19 | 23:24: nee? je hebt een pas nodig om te kunnen pinnen.. het plastic kaartje kost geld en dient met enige regelmaat vervangen te worden, hoe meer in gebruik hoe sneller een vervanging, maandelijks int je bank administratie/service kosten voor je pakket dat je bij de bank hebt daar zit ook het kunnen pinnen bij.. vergis je niet. Als je over niet al te lange tijd alleen nog met plastic kunt betalen zou het zomaar kunnen dat er wat service kosten bij gaan komen... oh ja, voorheen kon je bij de bank ook wat geld vangen als je daar je geld bewaarde... over niet al te lange tijd mag je daar ook voor gaan betalen. Als je zo afhankelijk wordt gemaakt van banken om te kunnen leven, vul zelf maar verder in..
Vroeger toen pliesiebureaus nog 24/7/365 bemand werden, had een wakkere geest waarschijnlijk bedacht zetten die dingen buiten op oogafstand receptie bureau. Tegenwoordig verzin je er dan bij rust de popo dan wel met een AK uit.
Toen er enkele jaren geleden 's nachts een plofkraak was bij mijn ouders om te hoek (in een provinciestadje met ongeveer 30.000 inwoners), ging mijn vader kijken wat er aan de hand was. Hij is gewoon aan de overkant van de weg gaan staan toekijken, terwijl hij de politie belde. Het duurde toen ruim een half uur voor ze er waren. Later werd hij uitgenodigd om een getuigenverklaring af te leggen. Die verklaring kwam er niet, doordat de agenten deden alsof mijn vader (76) het allemaal niet meer zo goed wist met betrekking tot dat halve uur. Dat zou alleen zo zijn geweest in de beleving van mijn vader, terwijl het halve dorp kan bevestigen dat het klopt.
Nog even en we gaan weer terug naar het loket waar zo'n lief tralala bankmeisje achter zit die netjes je geld telt. Zit je 's nachts zonder geld voor dope, drank en hoeren? Jammer of je rekent ter plekke maar af met je bankpas.
En dan geef je meteen je bankpas met pin.
Misdaad moet tenslotte lonen.
Die pinpas is op afstand uit te lezen en straks is het helemaal makkelijk. Klanten die zo achterlijk zijn om te gaan janken bij de bank omdat ze geen appelpie kunnen gebruiken. Spring dan gewoon van het dak of pak een touwtje.
Tja, geldmaat beweren te zijn en dan geen gratis geld uitgeven.
Daar kan niet iedereen emotioneel mee om gaan.
De medelanders was beloofd dat ze in Nederland alles gratis krijgen. Als het niet snel genoeg gaat doen ze het maar met methoden die ze kennen uit hun zandbak.
@Reaaalist | 17-10-19 | 23:08: Dat kunnen geen Nederlandse soldaten zijn, want die hebben niets om mee te schieten. Er zijn geen 7000 inzetbare soldaten. Er zijn soldaten van Allah, maar die ploffen de geldautomaten nu juist.
Het is toch bekend dat dit gebeurt, waarom maken ze die dingen dan niet robuuster?
Hoe robuust wilt u het maken? Er wordt doodleuk TNT gebruikt om de boel op te blazen.
Omdat ze anders straks niet kunnen zeggen: we halen geldautomaten weg, allemaal digitaal betalen - voor de overheid veel makkelijker, en vergeet niet de enorme betaalinformatie van 'clienten' die je aan allerlei diensten kan verkopen.
Beveiliging dat bij explosie verfbom afgaat? Dat maakt het geld meteen waardeloos, plof doen voor waardeloos geld : daar gaat de lol snel vanaf
Zorgelijker vind ik al die springstof die beschikbaar is, iets zegt me dat dat ook niet meer te stoppen is nu je heel Europa kan doorkruisen zonder enige controle.
Kruit uit een 25 tal cobra's is voldoende hoor. als je maar weet waar en hoe het te plaatsen.
Ze gebruiken vaak een gas geloof ik. Acetyleen word ook gebruikt in de las wereld en kan een flinke knal veroorzaken.
@litebyte | 17-10-19 | 23:02:
Ik heb geen idee wat cobra's zijn en ik heb nog geen berichten gezien van plofkrakers die vroegtijdig ploffen, nee er wordt echt wel springstof met ontsteking gebruikt.
@marrretje | 17-10-19 | 23:16:
Een cobra is zeer zwaar illegaal vuur werk, en tevens een slang.
Een soort plofslang dus, niet te verwarren met een plofkip
@keistad | 17-10-19 | 23:13: De meeste automaten hebben daarom een ventilator en geen mogelijkheden meer om een ruimte met gas te laten vullen. Er kan geen explosief mengsel ontstaan en dus geen explosie meer.
Kunnen we die dingen niet uitrusten met "reactive armor" pleegt de automaat een plofkraak op je bovenkamer zodra je met explosieven speelt. We noemen hem Geldwraak.
Ja maar dat is zielig want plofkrakers hebben ook moeders en tien tenen.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-10-19 | 22:56: Oke, vooruit we plaatsen hem laag zodat hij de rest van zijn leven loopt als een pin-guin.
@keistad | 17-10-19 | 23:00: www.abc.net.au/news/2014-12-30/winnel...
Een buurtbewoner heeft een positieve draai gegeven aan de mislukte plofkraak in de Staatsliedenbuurt. Voor de pinautomaat aan de Van Limburg Stirumstraat staat nu een kast, waar omwonenden een lp of videoband kunnen 'lenen'.
www.at5.nl/artikelen/197470/kast-voor...
Ah, dan kunnen de jongere neefjes die vannacht nog mooi even in de fik steken. U ziet, voor ieder wat wils!
Zie ik steeds vaker in 020 ja. Ook zonder explosie vooraf. Leuke initiatiefjes.
RIP geldmaat was toch een vertrouwd gevoel
*Het begint misschien met het opblazen van geldautomaten maar daarna is het slechts een kleine stap tot ...* En waar 'opblazen van geldautomaten' staat kun je dat vervangen door roken van wiet of masturberen of iets anders heel ergs!
Dus je wil graag zo'n ding onder je raam? Of moet ik me afrukken in je briefenbus. Geen verschil toch?
@Modder. | 17-10-19 | 22:52:
Nee, nee en wel.
Of stimuleren de banken en de overheid onder de radar het plofkraken? Dat het geld bruikbaar blijft bij een explosie? Zodat ze een excuus hebben om het contante geld eruit te faseren? Bij De Standaard in België lees ik dit soort nieuws namelijk zelden....
Neem aan dat dat soort acties een Europees feestje zouden zijn.
Misschien eens wat verder lezen.
www.hbvl.be/cnt/dmf20190808_04550422/...
Bestaan hier ook tutorials van? Ik vraag het voor een vriend.
Ja. Je stopt een cassette met TNT in de uitgiftegleuf...... Afstand nemen, en dan de detonator gebruiken.
Van flappen-tappen naar flappen-klappen.
Als de laatste Geldmaat dood is en het contante geld wordt afgeschaft (zogenaamd om het zwarte circuit aan te pakken, geld is ook maar een construct blablabla), nemen beige home invasions een vlucht. Long live Geldmaat dus!!
Zo is t. Ze gaan niet opeens werken.
Het is toch ook een geld - maat? Maat waar je geld kan halen? Vergeef het die vlegels, ze weten niet beter met een IQ onder de 85?
65. Onder de 65.
Is het niet een idee om een zak verf in zo'n geldmaat in te bouwen, die bij een ontploffing of ander soort kraak zijn lading over de bankbiljetten stort, zodat de overvallers er niks meer mee kunnen?
2 plofkraken en nieuwsberichten verder en het gebeurt niet meer
www.dumpert.nl/item/6949969_fa7fc09b
Of novitsjok?
@Oprisp | 17-10-19 | 22:34:
Een allochtoon, je verwacht het niet.
Nou bel de banken eens Einstein, die hebben dat vast nog nooit onderzocht. zucht
@Schulzie | 17-10-19 | 22:37: Wel een aardig idee maar daar krijg je vast weer gezeur over omdat je zo'n kraak die jongens niet echt kwalijk kunt nemen omdat dat neef nicht huwelijk nou eenmaal zwakbegaafde kindertjes oplevert die natuurlijk ook graag een paar Euro willen verdienen en niet weten hoe zo'n geldautomaat functioneert
Hoe blaas je overigens een geldautomaat op? Hier in de straat zitten er zelfs 2. Je spuit er gas in en steekt dat aan? Zoiets? Dat lukt iemand met een IQ van onder de 60 nog wel
Ze gebruiken tegenwoordig gewoon springstof en een ontsteker. Joost mag weten hoe ze eraan komen, maar het gebeurd.
Gas werkt niet meer. Gewoon TNT nemen.
@kotelet | 17-10-19 | 22:32: Bestellen ze dat niet gewoon online direct in Polen?
Tegenwoordig schijnt een cassette met springstof populair te zijn.
Ze forceren de gelduitgiftelade en doen dat ding er in en BOEM.
Gas werkt niet echt goed meer want heeft tegenwoordig ventilatieopeningen aan de achterkant.
@EEnzame SchizofrEEN | 17-10-19 | 22:39: Geen idee.
Waarom verbaast het mij nou niets dat @Berb precies weet hoe het werkt... wedden dat hij ook een scooter heeft!1!! En dat, wanneer familie trouwt (neef, nicht die ook z'n verloofde is, oom, tante die ook z'n moeder is), hij contant een Lambo huurt.
De volgende generatie zal niet meer weten hoe geld er uitziet.
En dragen geïmplanteerde microchips want dat is lekker makkelijk...
@Desmoulins | 17-10-19 | 22:31: ik las mocrochips.
@Desmoulins: wat dan toch ook weer macrochips zullen zijn
Of de volgende generatie houdt het gewoon bij crokychips.
Maar ze zullen zich de waarde ervan deste meer realiseren....
Nou, ik vind het inderdaad heel zielig voor de Geldmaat. Voor de naieve, schattige gedachte erachter. Dat was dezelfde lieve gedachte als die achter onze knalgele treinen, knalgroene telefooncellen en bankbiljetten met zonnebloemen erop, ipv koningen en regenten... Die tijd is gewoon echt voorbij, de Geldmaat is te laat met al die matties op de straat.
Elke week weer een incident met een geldautomaat.
Het lijkt wel een gewoonte aan het worden, is er een patroon te vinden waar en hoeveel van die plofkraken worden gepleegd en waar (potentiele) daders wonen? De meeste scootertjes hebben een actieradius van een kilometer of 80 op een volle tank met 1 persoon erop, dus met 2 personen ongeveer 60km, maximaal de helft daarvan (waarschijnlijk zelfs ruim minder), dus de meeste daders zijn binnen de 20km van een geldautomaat wel te vinden...
Geinponum. Die scootertjes schieten 3 gangetjes door, en dan stappen de daders over in een Audi RS6.
Vreemde gewoonte, want volgens mij levert het zelden wat op ?
@kotelet: Maakt ze makkelijker op te sporen, bedoel je?
Ze stelen een dikke auto en kraken lekker in Duitsland. Daar staan nog veel oudere maten. Die zijn makelijker dan de Hollandse modellen.
@Shareholder II | 17-10-19 | 22:44: Wat, een gestolen RS6 die de Politie nooit kan bijhouden, en die 100 verderop uitgebrand in de berm wordt terug gevonden?
De oplossing is eigenlijk heel erg simpel: www.flickr.com/photos/wanderingturtle...
Lol
De geldmaat is vol, mensen!
Het land ook..
Is racisme !
Minder minder minder pinautomaten
Waarom was deze gele idioterie ook alweer bedacht ? En waarom tagt de jeugd er nergens vierkante broekjes en ledemaatjes onder ? Vragen...
Euhm.. Spongebob is haram?
Geel is de kleur van de haat. Nuff said.
Mwah, dat is geen feit. Kleuren hebben meer betekenissen, niet haat in dit geval.
Green eyed jealousy... groen is de kleur van islam. Van taqqijja, stelen van ongelovigen is geen zonde, ongelovigen zullen branden in de hel, aldus een islamitisch tv-programma 12 september 2001. Ik vergeet nooit.
Geldmaat - Money van Pink Floyd , maat 120bpm
Dat is niet de maat maar het tempo.
@OverdaanDerOnderheid | 17-10-19 | 23:44: Je hebt gelijk maat , wilde het laten overeenkomen met Geldmaat
Ach, ik woon tegenover een peperdure kledingzaak en ieder opvolgend jaar proberen ze op steeds extremere manieren binnen te komen. Van de week zie ik een vreemde knakker met zijn telefoon foto's maken van het pand en van mijn pand. Ik bel, zoals geadviseerd, de politie nadat ik foto's heb gemaakt van de 'Van Tellingen' in spe. De heren zouden langskomen om de foto te bekijken en de persoon op te sporen. U raadt het al; geen pet gezien. Kijk, ik begrijp best dat je het druk hebt, maar ik heb reeds gewaarschuwd en de persoon herkenbaar op beeld. Als men niet preventief optreedt, blijf je achter de feiten aanlopen.
Lekker belangrijk ga je hondje uitlaten.
@Gulliver | 17-10-19 | 22:25: Was een metafoor man. Doe even rustig. En ik heb een bloedhekel aan huisdieren.
Goede burgerzin die onbeantwoord blijft, frustrerend.
@MickeyGouda | 17-10-19 | 22:38: Ik krijg zwaar het gevoel dat de reactie op mijn tegel, exact de reactie is die verteld werd aan de collega-pet na het ophangen van de telefoon.
@Balzakius | 17-10-19 | 22:40:
Met terugwerkende kracht ben ik blij dat ik ben afgewezen voor de politieacademie. Verschrikkelijk, om in zo'n labbekakcultuur je werk te moeten doen.
@MickeyGouda | 17-10-19 | 22:48:
Ik denk dat wel allemaal God/Allah/Koekiemonster mogen danken op onze blote knietjes voor die afwijzing.
@MickeyGouda | 17-10-19 | 22:48: Het zijn typetjes. Je komt ze weleens tegen op verjaardagen. Prima jongens en meisjes trouwens, maar een soort onleesbare kanttekening. Alsof ze altijd een beetje aan het werk zijn. en jij vooral op moet letten wat je zegt en doet.
@Berbaar | 17-10-19 | 22:53:
En ik denk dat mensen zoals jij, die alleen in het verweer komen bij misstanden die hen direct raken, tekenend zijn voor de verhuftering van Nederland.
@MickeyGouda | 17-10-19 | 23:04:
Haha U etaleert weer eens perfect Uw onwetendheid.
B&W van ons mooie stadje achter de duinen en diverse stichtingen weten wel beter.
Daar hecht ik meer aan dan aan de mening van een intolerante troela op de Internetz.
@Berbaar | 17-10-19 | 23:27: U kent elkander?
Te zien aan de reacties blijft het genieten om een leuk roze balkje te zien tussen de comments. Zo af en toe even kijken en dan gauw weer dicht! Lekker griezelen zo.
@Berbaar | 17-10-19 | 23:27: och Berbaartje, niet zo blazen, jij met je “die proleten naar de bedelstaf procederen” Ik zou niet een ander van intolerantie betichten maar de spiegel eens flink benutten voor wat zelfinzicht.
En de mentaliteit van de politie klopt. Moe van het schipperen tussen de realiteit en het politiek gemotiveerde OM. Laatst twee perfecte staaltjes van meegemaakt.
Waarvoor staat er geen bewapende soldaat naast iedere geldautomaat 24/7?
Doen ze tenminste nog iets nuttigs...
Stel dat ze dat doen, dan kunnen die boeren zo dwars door de binnenstad!
Er zijn 7.800 geldautomaten in Nederland. Om die te bewaken heb je 5 (1800 uur per jaar pp) mensen nodig (ploegendienst, vakantie, weekend). Da's 37.960 militairen. Troepensterkte Nederland: 39.839. Ja, kan net. Doen!
In Turkije zie je dat wel in het binnenland. 2 militairen die een bank en geldautomaat beveiligen.
@TheseDays00 | 17-10-19 | 22:26:
Dan gaan we dat regelen ! Dank!
R.I.P.
#geldmaatmoorden
Heeft iemand m'n gestolen Audi daar toevallig in de buurt zien rijden?
Nee, maar ik zag wel iets branden wat erop leek
Tja we moeten dus van het contante geld af zou de regering zeggen, iedereen een plastic kaart dan zijn er geen geldautomaten meer nodig. Hoe komen deze mocro's dan aan geld? Ik heb zo een idee maar het wordt er niet veiliger door in Nederland. Wat is als de automat gas bemerkt en alles blauw markeert?
Na de geldautomaat die weg is en de geldloze supermarkt is de burger aan de beurt. Het opheffen van iets is het verschuiven van het probleem. De oorzaak, die moeten ze aanpakken.
@Tuinhekje | 17-10-19 | 22:49: Dit gebeurt helaas al jaren, is inmiddels een patroon geworden
Die rechters gooien plofkrakers jarenlang de cel in. Daar ligt het niet aan hoor.
Is nu al het geval: bijna alle automaten hebben gasdetectoren, en die methode werkt niet meer. Dus ze gaan of naar Duitsland in hun gejatte RS6, of ze pakken het TNT waar je tegenwoordig ook makkelijk aan kan komen.
Maar dit is amateurwerk. Zo te zien zijn ze niet bij de kluis gekomen. Wel fijn voor de omwonenden, want meestal ligt na een plofkraak de halve pui er uit (en alle ramen in de omgeving).
In 2018 43 plofkraken en dit jaar tot september 37.
Verder is de Geldmaat toch gewoon een AbnAmro/Rabo/ING pindinges met een nieuw geel randje?
Kan me trouwens niet heugen wanneer ik voor het laatst cash uit de muur heb getrokken.
Geld uit de muur trekken is ook zeer ouderwets. Tegenwoordig blaast men de muur om de cash weg.
Ik doe juist nog frappant veel met cash. Eigenlijk gewoon omdat ik dat leuker vind dan met het pasje. Ik ga dus eerst pinnen en daarnaast zit de kaasboer waar ik cash afreken. Ra ra overheid, welke kaas knabbel ik? Mwoehahaha.
@Shareholder II | 17-10-19 | 22:24:
Ieder zijn ding.
Wat cash is vanuit onze nering altijd wel voorhanden en verder pinnen we eigenlijk alles tegenwoordig.
Is er een beetje ingeslopen, erg makkelijk.
Wat is het VVD standpunt over cash geld eigenlijk? Lijkt mij, dat de gemiddelde VVD-er graag cash zaken doet, want je weet, niks makkelijker dan af en toe wat af te romen en achterover te drukken onder het adagium 'wat niet weet, wat niet deert'.
@EEnzame SchizofrEEN | 17-10-19 | 22:44:
Ik denk niet dat er een officieel VVD standpunt over is.
Verder zijn er betere manieren dan cash om geldstromen wat minder transparant te maken.
Heb ik van horen zeggen ;)
Wel blijven turven Berbaar, die 37 is al weer flink opgelopen.
Als zo'n geldautomaat is bijgevuld, zit er ruim 7 ton in. Dat is ook vaak de buit. Ze komen nooit als ie niet pas is bijgevuld. Je hoort ook nooit hoeveel er is buitgemaakt. Op Kanaleneiland wordt er goed feest van gevierd en leven vele families is onzichtbare weelde.
@sprietatoom | 17-10-19 | 23:18:
Dat tot september was te moeilijk voor U?
Geeft niks heur.
@Berbaar | 17-10-19 | 23:31:
Nee hoor, gewoon blijven turven. Misschien halen we de 100.
Wanneer worden we verlost van dat ellendige contant geld? Is er geen wijze overlord die nog wat meer mocro’s kan inzetten om dit proces wat te bespoedigen? Dan zijn we immers van die le-vens-ge-vaar-lij-ke plofkraken af...
Ja pas op, dan krijg je Henk Krol en andere bejaarden op je dak.
@Papa Jones | 17-10-19 | 22:11: Collateral damage noem je dat, de maatschappij moet en zal contant-vrij worden, controle zal er zijn... ps. uw privacy wordt uiteraard “gewaarborgd”.
En hoe betaal ik de werkster, de aannemer en de automonteur dan?
@Muxje | 17-10-19 | 22:15: Met een tikkie...
@Ad Hominem Tu Quoque | 17-10-19 | 22:16: Ik denk dat alleen de aannemer een tikkie wel lekker vindt, maar ik denk niet dat het voldoende betaling is voor het aanleggen van een badkamertje. Verder werken dat soort betalingen het beste als er niemand meekijkt... en nee, ik ga niet aan de bitchcoin.
De marrekane vinden heus wel een manier om mensen het leven zuur te naken. Wel of geen contant geld.
Dat zou een typische Nederlandse overheid maatregel zijn: De gevolgen aanpakken in plaats van de oorzaak (zoals gewoonlijk Marokkaans tuigh). Nederlanders krijgen steeds meer en meer te maken met regeltjes en ongemakkelijheden omdat onze doortastende overheid stelselmatig kiest voor de meest laffe oplossingen, namelijk de gevolgen aanpakken in plaats eens iets te doen aan al die criminele exoten die Nederland "rijk" is..
@Muxje | 17-10-19 | 22:19: Mijn punt... zwart = geen belasting... en al die flauwekul betaald zichzelf niet, dus belasting betalen zul je, we wringen de laatste cent er uit...
@Muxje | 17-10-19 | 22:15:
Hoe ziet die werkster er uit?
@Ruikbaard | 17-10-19 | 22:23: u snapt het.
Hier in Italie is het verboden bedragen groter dan €1000 contant te betalen. Dat is dus soms best lastig want dan moet 'men' dus een paar maanden pinnen en sparen om hun aannemer te betalen, hahaha.
Uiteraard doe ik alles netje per bank.
Zet er dan ook geen 'geldautomaat' op maar Verse Haring
Volgens een aantal volendammers zijn marokanen daar ook dol op...
@Ad Hominem Tu Quoque | 17-10-19 | 22:16: :( .. helaas ,een onzinnig idee van me. Zou het werken om een geldautomaat in de vorm van een naakte man en blote piemel te maken waarbij je het pasje in de reed moet duwen ? De anti homo gedachten zo afschikkend kunnen werken of... ze blazen de automaat dan met een raket op... laat maar
Als wij nu eens gewoon een klein, ouderwets traliewerkje (met een bescheiden opening voor het intikken en het geld pakken) over die dingen heen in de gevel monteren? Wordt het tóch weer een stukje lastiger.... moet je toch een stevig maatje gasfles mee nemen achterop je scooter... en dan nog twee anti-rampaaltjes er voor...
Gaan ze toch gewoon dat traliewerkje er uit trekken met een auto
Een zak varkensbloed in die geldmaat plaatsen en het probleem zal gelijk opgelost zijn.
@grapo | 17-10-19 | 22:10:
Met een audi zeker? moeten ze al met een tractor komen.
Valt niet mee iets te verwijderen dat verankert zit.
@grapo | 17-10-19 | 22:10: Het gaat er om dat het net die paar minuten extra tijd kost zodat de politie ze kan pakken..
Misschien moeten we gewoon bewegingssensoren plaatsen zodat de politie gelijk al kan mee kijken als er iemand om 3 uur snachts gaat "pinnen".
@tiku99 | 18-10-19 | 06:54: Ik bedoel dus, ze staan te klooien bij een pinautomaat zonder dat er een pinpas in gaat of transactie gedaan wordt. Dat kan je toch detecteren en als melding geven aan een meldkamer? Of gezichtsdetectie. melding als iemand met bivakmuts er voor staat?
@tiku99 | 18-10-19 | 06:54: Hahahahahaha. Jij hebt duidelijk nog nooit de Polies gebeld als je echt haast hebt.
En bijna 'nergens is het bekend of er iets is buitgemaakt'. M.a.w: Ja dus. Dat kunt u gewoon zeggen hoor, Politie. Het is niet zo dat er dan opeens nog meer Finnen op ideeën komen. 1 succesvolle kraak, en binnen een uur weten alle Finnen het.
Gaat de politie niet over dat is het beleid van de banken.
@Berbaar | 17-10-19 | 22:19: De Politie weet echt wel of er iets buit is gemaakt of niet.
@kotelet | 17-10-19 | 22:23:
Dat weet men ook als er bij U ingebroken is maar dan zullen ze de buit ook niet zonder Uw toestemming openbaar maken.
Had U best zelf kunnen bedenken, met denken dan.
Dat vertellen ze niet. Net zoals ze zwijgen over hoeveel fraude er gepleegd wordt met banken per jaar. Dat geld drukken ze gewoon bij, als het niet tijdig weer in roulatie komt.
Slopen, stelen en moorden. Zélf iets uitvinden is teveel gevraagd voor deze prehistorische breintjes.
Kom op , je doet net of ze nooit wat ontwikkelen , ze hebben ..... en.... ehhh... ze hebben ook.... en toen gelijk..... ehhh , ok ok , krijg je toch gelijk
Nou , met behoud van uitkering een paar vakantiehuizen in Marokko verhuren aan Nederlanders hebben ze wel uitgevonden, samen met wat Turkse 2e huisbezitters .
Niet echt uitgevonden, wel goed gejat: Corendon?
@EEnzame SchizofrEEN | 17-10-19 | 22:46: Oh wacht, ja tóch:
Ze hebben vliegende tapijten uitgevonden.
Ik ga niet iedereen hier persoonlijk beantwoorden maar ik weet zeker dat de dader hier maar één bericht zou willen plaatsen: hou je bek k*kerlijer!
Er is criminaliteit. Verbazingwekkend.
Ik word er helemaal :( van. R.i.p. geldmaat :|
Wat veel mensen niet weten is dat er helemaal geen geld in een geldautomaat zit. Dat zit in een soort kluis achter de geldautomaat.
Als je een geldautomaat opblaast veroorzaak je alleen maar een hoop schade.
Waarom blijven deze 'strapatsen' zich dan aan de lopende band plaatsvinden? Als het niets zou opleveren dan zou het kaarsje snel genoeg doven, ik geloof niet dat ze er met een kat in de zak vertrekken na een roof.
@Brabeaulander | 17-10-19 | 22:10: Sterker nog, gemiddelde buit is €100.000. Het is echt geen kattenpis om maar bij jouw kat te blijven.
@Diepstrotje | 17-10-19 | 22:18: Precies. Geldautomaten zijn net als sekslijnen; als het niet verdiende, had het niet meer plaatsgevonden.
@Diepstrotje | 17-10-19 | 22:18: Oh, wacht eens... Da's dus best lucratief. Breng je me op een idee.
* driftig schuur doorzoeken gaat naar propaantankje van BBQ
Zit dus wel een hoop geld in dat wordt geoogst maar wat ik niet snap is waarom die automaat niet is uitgerust met een sensor die, zodra er gas wordt gedetecteert, ervoor zorgt dat het geld wordt ontwaard of explosievrij wordt opgeslagen.
De fabrikant van deze dingen (Siemens Nixdorf in de meeste gevallen) heeft dus een prul ontwikkeld of de koper heeft het goedkoopste model gepakt.
Ik denk het laatste zodat er straks een goede reden blijkt te zijn om contant geld af te schaffen. Let maar op, een plannetje van een aantal jaren dat prima lijkt te gaan werken.
Daar kom je wel heel makkelijk binnen. Goed om te weten!
Minder, minder, minder.
Moneybro wordt de opvolger
MoneyMo, mo money.
Dan voegen ze nog wat andere betalingsdiensten aan die automaten toe, en dan hebben we de OmniBro. Slechte ontwikkeling...
Met een fop straf , zie ik dit niet zo snel verdwijnen
Was je uitkering niet toereikend maat :-)
Hij lacht nog wel.
De geldmaat heeft de lokkende blik van Loreley. (je weet wel die nimf)
Mensen met een status kunnen er ongelimiteerd geld op nemen.
Mensen zonder status ook maar wel met gepast geweld.
@keestelpro | 17-10-19 | 22:05:
loreley is de rots, niet de nimf,
Als een boer met kiespijn....
REAGEER OOK