Man niet blij met Geldmaat 'en deze maatschappij'
Nieuwe duider des vaderlands
De Geldmaat is er. Wij moeten hem niet, en deze meneer ook niet. Trouwens, dat je niet eens meer een praatje kunt maken bij het tankstation is eigenlijk ook een schande en überhaupt is de sjeu er wel een beetje af in deze maatschappij. Geen speld tussen te krijgen, dunkt ons. Je kunt tegenwoordig bijna geen vlees meer kopen zonder hersluitbare verpakkingen en de leuke meisjes zijn ook al op. Overheid doet niets. Jammer hoor.
Reaguursels
InloggenKan die man niet wat vaker wat duiding geven?
Vind de uitvoering overigens spuuglelijk. Mag dat?
Dat mag.
Waarom werken de filmpjes niet meer op Geenstijl?
Die hebben nooit gewerkt. Ze doen het overigens wel gewoon, hoor.
Ze hebben dezelfde kleur als de geldautomaten van ATM. Bij ATM kost geld pinnen veel geld.
Toch maar even geluisterd. En hij segt eg wel goeie dinge fin ik.
Hij heb gelijk.
Ja, heeft hij feitelijk ook. Maar de eerlijkheid is dat wanneer ik boodschappen doe en zie dat er 3 personen staan bij een kassa met caissière en een lege zelfscanner plek aanwezig is.... ik kies voor zelfscannen. Tja.
Probeer wel weer in de trein wat socialer te zijn voor met name ouderen ipv op mijn phone vastgekluisterd te zitten. Of praatje te maken met ouderen in park die je aanspreken. Maakt de wereld toch wat leefbaarder voor elkaar.
Laat mij raden, straks bij de geldmaat kun je zeker maar één keer per dag geld opnemen (op de site van mijn bank lees je dit namelijk niet terug, vaak heeft dat dan een reden).
Daarna nog één keer per week. Dan lees je terug in de MSM dat geldautomaten minder gebruikt worden en dus kunnen verdwijnen.
Nog meer privacy inleveren..
Of je moet een bedrag betalen voor de "handeling." Dat alle automaten straks Geldmaat heten en dus van één firma zijn, zou daar al een aanwijzing van kunnen zijn.
Ja. Idd, weer een tussenpersoontje van een vaag bv-tje, die feitelijk altijd het werk voor de grote banken heeft gedaan, maar er nu, speciaal voor de aandeelhouders, de hoofdprijs mag en kan vragen, want monopolie-positie als enige leverancier en uitbater van geld-automaten. Had ik kunnen verzinnen... slaat hoofd tegen muur, tafel en daarna bord.
@GWB | 21-08-19 | 20:24: Ik was drie weken geleden in Denemarken. Daar zag ik een geldautomaat in dezelfde kleur in een grensplaatsje (Gedser) Was geel. stond ATM op. Geen naam van een bank of zo. Ik wilde daar pinnen, blijkt dat er een gigantische "fee" betaald moet worden. Gelukkig is daar geen monopolie positie, dus heb ik in een andere plaats gepind. Hier is straks wel een monopolie positie.
@GWB | 21-08-19 | 20:24: Is dat niet gewoon Equens?
Wat een gelul. Komt er ander geld uit die ABN-flappentap dan? Of maakt die een praatje met je? Stilstand is achteruitgang maar dat heeft die grijze duif blijkbaar niet meer door.
Vooruitgang is ook het internet-bankieren.
Maar intussen moet ik (veiligheids-eisen) bij elke overschrijving zoveel getallen invullen (+ nog een pincode) dat ik de zaak maar weer in een envelopje heb gedaan: veel eenvoudiger.
@dwzg: waarom geld-uit-de-muur als je gewoon met pin kan betalen. Kun je nog gezellig kletsen met de caissière ook!
ABN kon je nog biljetten kiezen. Ja dus.
Snap het ook niet meer, waarom hebben ze besloten om het geldmaat :) te noemen. De emoji erbij maakt het nog kinderlijker. Wat is er mis met geldautomaat? Is dat net als blank een vies woord geworden? Het land word echt bestuurd door zwakzinnige mensen sinds Rutte de sociale werkplaats heeft afgeschaft en een vrouwenquotum heeft ingevoerd.
Bereid je maar voor, meeste banken worden geldmaat automaten.
Zwakzinnig - u zegt het; inderdaad een totaal infantiele en overbodige vernieuwing. als je het mij vraagt.
Dit land debiliseert in een hoog tempo. Leerstof wordt tegenwoordig ook al aangeboden met een overload aan plaatjes en filmpjes. Nederland is vervallen tot één grote kleuterschool.
Ik mag die Fisher-price automaat wel. Komt waarschijnlijk playdoh-geld uit. En die man is ook geweldig om naar te luisteren. Joh, mijn humeur is te goed voor deze wereld.
En dat smiley-achtige logo moet zeker plofkrakers tegenhouden?
Jaaaaa samen met het f*cking vrolijke muziekje dat eruit komt, denk ik. Zodat ondeugende jongetjes helemaal mellow en zonder stoute acties weer op hun scootertje klimmen.
Want toen er nog een ABN AMRO logo opgeplakt zat was het hartstikke warm en persoonlijk, geld uit zo'n automaat trekken. Lol, wat een figuur zeg.
NL EXIT NU
WOS, pauperzender voor Westland.
Aan de invoering van de Geldmaat kleven twee belangrijke nadelen:
1) Alle geldautomaten die nu nog binnen in de bankkantoren hangen zullen verdwijnen. Het wordt in de toekomst alleen nog mogelijk om buiten op straat geld op te nemen. Dat is bij het opnemen van grotere bedragen bepaald niet prettig te noemen.
2) De Geldmaat geeft geen biljetten uit van boven de vijftig euro. Ook dat is bij het opnemen van grotere bedragen onhandig. Het natellen wordt lastiger, en dat is al niet iets wat men zomaar op straat graag doet.
Voor mij betekent dit dat ik in de toekomst dus vaker geld op zal moeten nemen, omdat ik geen zin heb om drieduizend euro in biljetten van vijftig op straat te moeten natellen. Ik kan wel geld bestellen (in honderdjes), en het op het bankkantoor laten klaarleggen en uitbetalen. Het nadeel daarvan is dat de anonimiteit verdwijnt. Ik vind het onnodig dat bankpersoneel weet dat ik dergelijke bedragen opneem. Dat bankpersoneel niet op voorhand te vertrouwen is werd onlangs nog bewezen bij de grote kluisroof in Oudenwater.
Oudenbosch
@onfray | 21-08-19 | 14:33: Bedankt voor de verbetering!
Wat is er wel te vertrouwen in dit land qua banken, (r)overheid?
@Rhenium | 21-08-19 | 14:55: Kleine (positieve) moeite .
Dus jij denkt dat bankpersoneel alleen weet wat je opneemt als ze fysiek zien wat je pint...? Die anonimiteit waarover jij dent te beschikken is al lang verdwenen...
Rhenium, jij ouwe straatsjacheraar!
@Hoezo ben ik een lul | 21-08-19 | 15:39: Als ik bij mijn bank bij de geldautomaat die binnen hangt geld opneem, kan het personeel op dat moment mijn identiteit niet weten. Ze kunnen ook niet zien wat er uit de machine komt. Hoogstens kunnen ze aan het langere ratelen van het apparaat horen dat ik niet twee of drie biljetten eruit haal, maar ze weten niet of dat tientjes, vijftigjes of, tot voor kort, honderdjes zijn...
Dat is toch ook de bedoeling dat de geldstromen van de niet elite uit de anonimiteit gaan.
PSD 2 is daar ook een goed voorbeeld van en SWIFT,
nl.m.wikipedia.org/wiki/Society_for_W...
Is overigens de Rabobank (Oudenwater) al voor de rechter gesleept voor nalatigheid? Als je de camerabeelden (lees: 2 pixels) ziet springen de tranen in je ogen.
@Sjaak Faal | 21-08-19 | 14:56: Banken zijn net zo min te vertrouwen als de overheid. Ik voel me zekerder met vijfduizend euro op zak, dan op de bank...
@steekmug | 21-08-19 | 18:10: trouwens waar ken ik dat logo meer van,
pmcdeadline2.files.wordpress.com/2013...
@steekmug | 21-08-19 | 18:10:
Doodeng vind ik deze ontwikkelingen als onschuldige en saaie burger persoonlijk, maar de meute lijkt er niet om te malen. Onbegrijpelijk.
heel naar voor de ouderen! het word eens tijd dat CEOs zelf even een straatroof mee maken zodat ze zelf voelen hoe het is om je oveilig te voelen
Ouderen moeten snel dood van de overheid en banken, Daarom wordt er geen enkele moeite gedaan deze mensen tegemoet te komen in het digitaliseringsgeweld en wordt alles afgewenteld op (klein)kinderen, buren of vrijwilligers, wat hun nog extra kwetsbaar maakt. Hebben ze ordinaire schijt aan.
"Ik vind het er niet gezelliger op worden"
Pleurt op. Ik vind het er met de babyboomers erbij ook niet gezelliger op worden, kunnen die niet weg?
Ik ben 67 , dus nog even geduld .
@n-c: Zijn ze hard mee bezig. Maar eh... Met jou in de panelen is het ook niet al te gezellig... Kan jij niet weg? Doe mij maar gewoon baby-boomers dan.
kantoren sluiten zodat de ouwetjes niet meer bij hun centen kunnen.
Dank voor de staatssteun nog he?
Het moet niet gekker worden. Dit land is ziek! En wij moeten het allemaal maar normaal vinden! Pim draait zich om in zijn graf... 1984 was een waarschuwing, geen handleiding! Gutmensch. En als je dat over een zwarte zou zeggen is het racisme! Maar dat mag je niet meer zeggen tegenwoordig. Is dit ons land nog wel? Ik ben geen pessimist, ik ben een realist. Vóór Europa dus tégen de EU!
Dus!
www.geenstijl.nl/5144620/geen-haat-ma...
Gaat het verder goed met u?
Lol!
@Papa Jones | 21-08-19 | 14:12:
Klik dan even...
@Desmoulins | 21-08-19 | 14:19:
Oh, alle tien in één plempsel. Knap hoor!
Het hele rijtje, applaus!
Applaus. En een diepe buiging.
Amsterdam heeft het!!
Kan hij niet meedoen met ‘de slimste mens’?
Van geldautomaat naar geldmaat, dat is omdat sommige mensen denken dat het een drive-in is als ze 'auto' lezen.
De ramkrakers zijn de Nederlandse taal dan ook niet vaak machtig. Wolla, wat is deze drive-in? Probeer ik zeg je...
Er komt weldra een tijd waarin banken voor veel geldzaken, met name onderling betalingsverkeer, niet meer nodig zijn. Of we dan minder gecontroleerd gaan worden is maar de vraag natuurlijk.
Bitcoin
Dat het 'oude Europa' niet meer is of onvermijdelijk ten onder zal gaan is al een thematiek in een aantal romans van Herman Hesse. Nu hebben we internet en nog steeds dezelfde thematiek. Hell, we hebben zelfs een Romanticus in de Tweede Kamer. We zijn zo melancholisch, we lijken wel Russen. Zelfs de pinautomaten zijn niet meer wat het ooit was.
ik pin iedere maand het geld wat over is en dat gaat in de kluis.
binnenkort mag je betalen voor iedere euro die op de bank staat, ik zorg nu alvast dat er zo goed als niks opstaat.
Alleen cash? Geen andere middelen zoals bijv. goud etc?
Enig idee hoeveel mensen op de hoogte zijn van jouw handelen? Mag hopen voor je dat daar geen maffia leden tussen zitten want hoe gecertificeerd die kluis ook is, ze hebben hem met een paar minuten in een wit busje liggen!
punt 1 is niemand in real live daarvan op de hoogte, punt 2 het is mijn wapenkluis, sterkte om die in een busje te krijgen.
Lekker naïef ben jij. Bij jouw bank werken talloze mensen die in jouw account/dossier kunnen zien dat jij stelselmatig geld opneemt naast jouw pin activiteiten. En ja, die zien ook jouw huis adres.
Een keertje tipt een bankmedewerker met een gokverslaving zijn foute buurman en ze staan op je stoep. Knippen ze een voor een je vingers af tot je je kluis open maakt.
Mensen die online/digitaal niet vertrouwen maar een blindelings vertrouwen hebben in elke bankmedewerker en hun buurman. Slaap je wel lekker van als je simpeler redeneert.
Was een goede film hé heb hem ook gezien.
Hij heeft helemaal gelijk, het zoveelste teken van de vernummering van de mens en voordat je weet bent je onvrijwillig klant van een wereldbank geldmaat en lig je verplicht 5 dagen van de week in diepslaap door je slaapmaat.
Zelfkassa vind ik ook niks. Doe ik alleen als het mega druk is of haast heb. Ergste vind kaartautomaten van OV. Daar wil ik gewoon een loket. Alleen daarom al geen zin om met OV/ trein te gaan. Doe ik ook bijna nooit.
Zelfkassa vind dan wel weer fijn als ik geen contact geld en veel haast heb - ideaal!
Die smiley op dat apparaat maakt het af. "Zo oogt het vriendelijker", was geloof ik het argument van de ontwerper. Alsof een automaat "vriendelijk" moet lijken.
Ies koeltoer. Al vanaf het eerste begin moet een computer "please" zeggen als hij een humanoïde iets wil laten doen.
Ik ken iemand die heeft een holmaat
Kan die ook geven en ontvangen?
Sommige mensen missen ook hun vader, al sloeg die héél hard.
Ik pin elke week 1 keer een paar tientjes. Als ik met mijn vrienden ouderwets gezellig naar de kroeg ga en we een ouderwets potje maken.
Sommige AH's hebben tegenwoordig zelfbedieningskassa's. Heerlijk, nooit meer wachten in de rij tot de trage cassière eindelijk de trage ouderen voor me heeft weggewerkt. Betalen met Apple Pay, geen gedoe met pasjes in een gleuf steken. Geen gezeik of ik de bon wil, of ik koopzegels wil, of ik voetbalplaatjes wil. Als gehaaste boze blanke man vind ik de maatschappij erop vooruitgaan. Aan menselijk contact heb ik, als GS-reaguurder, totaal geen behoefte.
Ze vragen nog wél of je met Airmiles wilt betalen. En of je een korte of lange bon wilt.
Haha... Honderd procent haaks op mijn tegel ergens hierbeneden. Ik volhard in mijn stille verzet tegen uw droommaatschappij, sorry.
@Papa Jones | 21-08-19 | 13:48: Ja maar "ze" is een computer en ik vraag altijd een lange bon zodat ik de controlenazi kan bewijzen dat ik alles netjes heb betaald. En airmiles zijn niet goed voor mijn vliegschaamte.
Ik hoor het al... U bent klaar voor de maatschappij waarin uw inkomen direct en in zijn geheel naar de overheid gaat, die u vervolgens op uw appelfoon tegoedbonnen gaat toesturen. Die kan u dan besteden bij AH, de verhuurder van uw woning, of de hypotheekverstrekker in geval u een koophuis heeft. Omdat u nooit meer iets in een gewone winkel koopt krijgt u ook bonnen voor Bol.com, Amazon en Wehkamp. En ach, als het systeem faalt eet u tijdelijk okselhaar, afgeknipte nagels en reetrozijnen, toch?
Ik snap dat je denkt dat de zelfbedieningskassa's sneller zijn, maar dat komt omdat er ipv 7 reguliere kassa's er nog maar 1 open is.
@Nivelleermarionet | 21-08-19 | 13:56:
Ja, ik wil ook een lange bon. Kan ik nog even controleren wat ze wérkelijk berekend hebben. Ze zitten nog wel eens te oetelen met wél/geen bonusprijs.
"Betalen met Apple Pay, geen gedoe met pasjes in een gleuf steken"
Appel heeft een gouden zet gedaan die dan ook erg voor de hand lag, het is immers overduidelijk dat appelgebruikers er prat op gaan zo veel en zo vaak mogelijk te betalen en daar zelfs trots op zijn. Als ze daarop aangesproken worden komt er meestal iets uit in de stijl van '... ik kan me het beste veroorloven..' of '... dat jij je dit niet kunt veroorloven is jouw probleem, ik wil het beste'. Een wolf met een schapenwollen jas aan. Een kudde schapen. Een idee...
Dus, Pay Apple for Apple Pay... Pay... Pay... pay... pay... [kleinereletter] pay... pay... [/kleinereletter] [nogkleinereletter] pay... pay... [nogkleinereletter]
U is sarcastisch, toch? TOCH?
@Rhenium | 21-08-19 | 14:10: Klinkt een beetje zoals het systeem van staatswinkels en -hotels op Cuba. Bevalt zo goed, dat de mensen daar die pesos nog liever zouden verruilen voor de Amerikaanse food stamps...
Ik begrijp deze man wel, maar daar moet je amsterdammer voor zijn denk ik.
Oh, gelukkig maar.
Vroegâh had je geen drempels, alleen maar kuile.
Contant geld is voor paupers. Ik betaal met seks.
Daarom doe ik maar één keer per week boodschappen.
Elke dag naar de supermarkt zou slopend zijn.
Hé Heleen Mees! *zwaait
Gheghe geen kroontje dus Joris heeft geen interesse?
Ik lach me altijd kapot bij een pinstoring. Contant.
@kwark001 | 21-08-19 | 13:54: ja? En wat als je nog contant geld moest pinnen? Of heb je een geld boompje in de tuin?
Wat een huilebalk.
Geld pinnen, jeetje denk niet eens dat ik dat dit jaar al eens gedaan heb.
De meeste sjaggeraars krijgen hun contantjes niet op inderdaad.
Maar goed, de "jeus is er een beetje vanaf"..... Want het was me toch altijd zo gezellig: pinnen bij zo,n echte Abn-Amro geld-automaat! Nu sta je maar wat te rommelen met je pasje. *Zucht*
Geldmaat is een Nederlands woord, dat begrijpt geen hond meer tegenwoordig.
Jawel hoor, let maar op de volgende keer als je net een stapel €50 uit dat ding getrokken hebt en je plotseling iets scherps in je nek voelt terwijl je in half Nederlands "geld, maat!" wordt gesommeerd.
Geld maat! Die taal kennen ze wel.
@Voorgeenchanterikpeu | 21-08-19 | 15:02: LOL
@Voorgeenchanterikpeu | 21-08-19 | 15:02:
Leuk. En ik denken dat ik origineel was.
Allemaal wel leuk en aardig, het verdriet van deze man. Maar ik lees hier nog niets op deze webstek over de mogelijke plannen van een groep luiden die via een facebook oproep iets gaan doen aan de situatie van die ondernemer in Amsterdam wiens showroom in aanbouw is gekraakt.
Gezien de naam van de ondernemer, Salih Özcan, is de kans groot dat we een herhaling van het gebeuren in Rotterdam, enkele jaren geleden, gaan beleven.
Een optocht van tüüt-tüüt Turken. Best wel interessant om daar iets over te lezen..
Edit: een vervolg van dit topic dus: www.geenstijl.nl/5149143/we-are-here-...
Ik heb niets vernomen over een FB-oproep, maar dat verhaal gaat zeker nog een staartje krijgen, denk ik.
Alles met een Amsterdams accent klinkt als gezeik. Staat ie nog een potje te zeiken ook; dubbel feest.
Is geen Amsterdams, pik! Klinkt eerder Noord-Hollands/West-Fries
@Dr.Diggler69 | 21-08-19 | 13:43:
Blijft een zeikaccent met dito opvattingen.
Geld trekken is sowieso uit de mode.
Pinnen doe ik lekker in de winkel en maak een praatje met de personen aan, naast en bij de kassa.
Zowel bij de Dirk, de kaasboer, groentejuwelier, slagerT en bakkerT.
Geldmaat wordt geen vriend van mij, die lult niet terug.
Groentejuwelier.. verschrikkelijk.
Hij kan ook de bus pakken en tegen de 2 gleuvenmaat gaan praten, er komt alleen geen geld uit en haar man kan heel agressief worden als hij jullie samen ziet.
Als ze maar wel makkelijker uit de muur komen. Straks lijkt het plofkraken nog op werken.
Een Geldmaat in NS geel. Ik vind het wel herkenbaar allemaal.
Man verlangt duidelijk terug naar de Boerenleenbank.
Naar het postkantoor met je spaarboekje, daar zat dan meneer Jens die altijd moest weten waar je het geld voor nodig had en dan meewarig zijn hoofd schudde omdat hij het maar geldverspilling vond. Op latere leeftijd gingen mijn vrienden en ik in een lollige bui naar een seksclub, daar zat meneer Jens aan de bar. Zijn blik toen hij ons herkende, heerlijk. Sindsdien nog vaak geld gehaald maar nooit meer commentaar gehad.
Bij de Appie of het Kruidvat weiger ik bewust de zelfscan, omdat je op je klompen aan voelt komen dat dit de voorbode is van een winkel zonder cassières. Nooit meer een praatje met dat leuke meisje dat wenkt dat haar kassa vrij is, of met één van de andere dames die ik bij naam ken (en soms ook andersom). Een volautomatische maatschappij zonder intermenselijk contact: de één zi'n droom is de ander z'n nachtmerrie.
Juist! De sterilisatie neemt groteske vormen aan.
Wij wonen 10 minuten rijden van de dichtbijzijnde Germaansche supermarkt , en daar wordt net zoveel contant betaald dan met plastic of nog erger .
Oh, ben jij die altijd gaat staan kletsen met de cassiere als ik achter in de rij sta? Kruidvat heeft óf hoofddoeken, óf obesitaszeugen achter de kassa. Hoef ik niet mee te praten.
Als ik een kleine bestelling bij de Kruidvat doe, doe ik hem alsnog online met aflevering in de winkel. Ga niet lopen zoeken in dat rek of zelfs het risico lopen dat hetgeen ik wil niet op voorraad is. En je hebt meteen al betaald ook.
x geschikt
Ik vind dat ie gelijk heeft, steeds minder binding met cash, dus op naar cashloos. Total control
Ja de mensenloze maatschappij rukt op. De meeste mensen zijn ook ruk. De leuke aardige mensen blijven binnen en alles dat got noch gebot heeft loopt buiten op straat. Je hoort er allerlei talen behalve je moers taal en dat moet je LEUK vinden. Het goede, het ware en het schone hebben we allang achter ons gelaten en we dansen naar de pijpen van de groenslinkse Heilmaatschappij
Oh ja en we neuken ons een slag in de rondte maar worden daar ook niet gelukkig van... het enige dat helpt is homo worden of transgender of trafo of iets dergelijks; dan heb je de juichaapjes op je hand!
De Mensenlose maatschappij rukt op: omdat ze een andere cover over je pinautomaat heengooien?
@pigadaki | 21-08-19 | 13:27: Je kan ook moslim worden, de imam zegt zelf dat je dan geestelijke vrede vindt.
@Nivelleermarionet | 21-08-19 | 13:48: ja, de vrede van het nix zeker?
Klopt ik hoor serieus sinds een jaar of twee in mijn eigen stadje toch echt meer vreemde talen op straat om mij heen dan de vertrouwde Nederlandse taal. Best bizarre gewaarwording, en dat ook in een redelijk kort tijd.sbestek.
Vroeger kon je op deze website nog wel eens filmpjes afspelen. Gaat nu een stuk minder.
Niet elke verandering is goed. Helaas denken sommige mensen dat je altijd met de tijd mee moet gaan, iets wat zeer onverstandig is. Vele gebeurtenissen in de geschiedenis maken dat feitelijk duidelijk. Of het nu gaat om roken, uraniumglas in de 19e eeuw of een oorlog.
En wat heeft dat met het uniformiseren van pinautomaten te maken?
@Balzakius | 21-08-19 | 13:26:
Is dat geen verandering dan? Voor mij persoonlijk is het geen probleem in de omgeving, maar kan we wel voorstellen dat het een probleem kan worden. Voornamelijk ouderen en mensen die in een andere stad of dorp willen pinnen. Stel, ij wilt iets kopen via bijvoorbeeld marktplaats of een veiling waarbij je cash moet betalen. !000 euro is de vraagprijs. Dat bedrag wil jij niet bij je hebben voordat je het product hebt gezien. Dan moet je pinnen in de omgeving. Niet iedereen kan hetzelfde bedrag pinnen bij een vreemde bank als bij je eigen bank. Zodra dat geregeld is lijkt het me zelfs een prima verandering.
@The_Challenger | 21-08-19 | 13:46: Dat is allemaal geregeld. Kijk anders eerst gewoon even op geldmaat.nl.
Ja want vroeger kon je lekker herkenbaar slechts een keer per etmaal pinnen bij een geldautomaat die herkenbaar niet van jouw bank was. Mooi was die tijd.
Tja en over de sjeu die er wel een beetje af is. Iemand recentelijk nog in een Lidl in Duitsland geweest? De ontzielde stem die omroept dat er een kassa bij moet of gaat sluiten. Of de Sanifair bij een troosteloze Raststätte. Ook zoiets. Enfin.
Een geldmaat is gewoon een autoloze geldautomaat.
Ik heb in mijn leven al heel erg veel veranderingen meegemaakt, en de meeste daarvan waren positief. De op dit moment alles overheersende negatieve verandering is naar mijn mening de voortgaande massa-immigratie en islamisering, inclusief het feit dat dit tot taboe-onderwerp verklaard is.
Mijn tante is van uw geboortejaar, mijn ouders zijn respectievelijk 3 en 4 jaar jonger. Als ik hun verhalen hoor, realiseer ik mij hoeveel aanpassingen zij in hun leven hebben moeten doen en hoeveel veranderingen zij glansrijk hebben doorstaan. Van een jeugd vol armoe, maar met saamhorigheid ("Iedereen was arm." naar een maatschappij waarin iedereen vooral met zichzelf bezig lijkt en waar iets dat zij vanuit hun ervaringen uit de jaren "30 en '40 herkennen als een groot gevaar stomweg wordt genegeerd, gebagatelliseerd of zelfs gefaciliteerd. Niets dan respect voor de veerkracht en de ausdauer. Ik betwijfel of ik het zelf op deze manier had kunnen volbrengen.
@MickeyGouda | 21-08-19 | 13:44: ach Mickey, net zoals in dit leven. Iedere dag een dag.
@Langshetrandje | 21-08-19 | 13:51:
Zolang er maar reaguurmomenten tussen zitten, Langshetrandje. Die zorgen voor tegenwicht.
Veel woorden nodig om helemaal niets te zeggen. Mijnheer is zo’n Amsterdammer die praat om het praten, omdat hij anders misschien naar anderen moet luisteren.
Zo iemand die te hard praat op het terras en ondertussen om zich heenkijkt of iedereen wel hoort hoe “gezellig” hij het heeft.
Spot on.
En om de vijf minuten roepen:Gezellig hier ,gezellig hier of niet dan gappie?
"Overheid doet niets" nee natuurlijk niet, die grijpen alleen in als het echt nodig is, doorgaans middels een noodwet of anders met een wet die niet gehandhaafd zal worden. Pappen en nathouden, de burger zoekt het maar uit.
Dit zou zo maar een typetje kunnen zijn van Michiel Romeyn.
Daarnaast gaan crypto`s nog eens heel groot worden nu de overheid meer en meer toe wil naar een cashless Society.
Heel vroeger werd Andy Warhol beroemd om zijn 15 minutes of Fame uitspraak.
De toekomst is andersom, anonimiteit is wat er gewenst gaat worden.
True that, maar veel dertigers en jonger hebben nog een lange weg te gaan naar die staat van verlangen lijkt het.
Als hij een postzegel gaat kopen dan wil hij ook gezellig een half uur keuvelen over zijn motor met de primeraverkooper. Hij snapt niet wat dat kost.
Komen er ook komkommers uit?
Ik vind wel jammer dat ze geen Sponge Bob uiterlijk en materiaal hebben gekozen voor de maat. Idiocracy to the max!
Hij was ook tegen de eerste snackmuur.
[x] ongeschikt.
Deze geldmaat was blijkbaar de druppel voor de beste man. Zijn echte klacht is dat de gezelligheid in de maatschappij er een beetje vanaf is. Ik denk dat hij de echte redenen moet gaan zoeken bij kostenbesparende automatisering en de teloorgang van de homogene maatschappij waardoor sociale cohesie wegvalt.
En niet meer op Rutger Groot Wassink moet stemmen. Daarom herkent deze man z’n stad niet meer.
Gezelligheid, daar zorg je zelf voor. De maatschappij, dat ben jij. Daar heb je echt geen geldautomaat voor nodig. Organiseer voor de verandering gewoon is een buurtBBQ m/v. Oh wacht... varkensvlees, überhaupt vlees, halalvlees, fruit en sapjes uit Israel, fijnstof, CO2 uitstoot, rookoverlast, geluidsoverlast, gebrek aan diversiteit, een cultureel bepaalde niet genderneutrale activiteit, plastic afval, alcohol, verspilling van water..... , straatvergunning, BOA's ..... laat maar. Deze man heeft toch wel een punt.
En je kan er geld mee storten op je rekening. Handig.
Kanstip 783465: Er zijn ook andere manieren om cash op je rekening te storten. De staat helpt je zelfs mee. Kost je een avond uitgaan en 8,00 de eerste keer. Maak je er 13 keer gebruik van per jaar dan is de koffie en frisdrank in het vervolg gratis.
Maar wat is nou de ECHTE reden achter deze wijziging? Ben ik wel benieuwd naar.
Gezamenlijk automaten uitbaten scheelt enorm in de kosten en draagt dus bij aan een hogere kwartaal winst.
@Trumme | 21-08-19 | 13:19: En je kunt op een gegeven moment kosten voor geldopname gaan rekenen, want geen concurrentie meer. Beetje hetzelfde als met stroom of gas, Leverancier en infrastructuur werden gesplitst en nu betaalt u het gas, het vastrecht, het transport/infrastructuur en een vracht onduidelijke belastingen over het één en ander.
Sjeuwiesjeu
Man bijt hond.
Zeikerd,
En een bank heet nu 'geldmatennaaier'?
Zo ken ik de Amsterdammers weer.
De geldmaat is de opmaat naar het helemaal verdwijnen van cash geld.
En de totale controle van de overheid op ieders financiële wandel.
Niet alleen de financiële wandel.
Je was daar op dat moment en waar heb je dat geld voor nodig?
En het invoeren van negatieve rente.
@postmodernismisdead | 21-08-19 | 13:18:
Negatieve rente is nu al. Je betaalt meer voor de 'service' die de bank je levert dan dat je rente krijgt over je vermogen tenzij je tonnen op je rekening hebt.
Jaja,en wat haal je uit de geldautomaat dan? Overschrijvingsformuliertjes?
@keestelpro | 21-08-19 | 13:23:
Waarom krijgen mensen dan geen negatieve rente op hun hypotheek?
In Denemarken is dat het geval.
@Mr.Crowley | 21-08-19 | 13:36: Geduld, geduld. Dat komt nog wel.
Ik ben nog even aan het bijkomen van mijn nachtmerrie over Baudet en Jort Kelder: m.youtube.com/watch?v=OgrpqHHSI-M
"Er komt wel geld uit, maar dat is dan ook het enige ".
Jij had graag gezien dat er een pot augurken mee uit de automaat kwam?
@Ridde Rogter | 21-08-19 | 13:13:
Hij mist menselijk contact. Hij wil flirten met een sexy bankmedewerkster en daarna wilde seks.
@keestelpro | 21-08-19 | 13:21:
Hij zou zo maar eens een reaguurder kunnen zijn, Kees! ;-)
@keestelpro | 21-08-19 | 13:21:
Mensen met dat accent hebben daar nog al eens last van. Willen ten alle tijden een praatje maken met die 'leuke' kwinkslagen en zo.
Alsof beschaafd volk daar van gediend is van die Bolle Jan mentaliteit.
Ja, nu nog wel.
Dat is het niet.
Big brother is watching you.
Dat is het.
Hij heeft wel een punt, deze ras Groninger.
Mooi accentje dat Grunnings.
@keestelpro | 21-08-19 | 13:20: Grunnegs...
Niet elke verandering is een verbetering....
Maar het woord verandering is wel een magische term voor een politieke partij tijdens verkiezingstijd om ontevreden (lees:linkse) kiezers aan je te binden.
Zelf toen Nederland een perfecte samenleving was moest alles veranderen.
@keestelpro | 21-08-19 | 13:19: Ik zie dat gore Groen Links als 1 grote propagandashow om onwetende en onervaren pubertjes of seniele ouderen aan je te binden. Zelfs Wim Kok moest niets hebben van Groen Links. Onrealistisch en onuitvoerbaar door droomdenken uit een te grote vergaarbak noemde hij het. Ben geen PvdA'er maar respect dat zelfs hij dit doorzag.
Een Amsterdammer die naar een bank verlangt die naar Rotterdam verwijst... Laten we het daar eens over hebben!
AMRO was Amsterdam en Rotterdam bank hoor... daar is later dan de ABN bij gekomen, heb hier nog de rode AMRO map liggen, zo lang zit ik al bij ze.
@Keyboardspeler | 21-08-19 | 13:28: Ja dat zeg ik toch?
Maakt toch geen kut uit welke kleur of naam het beestje heeft.
Nou ja, zwart of roze zou dan wel weer racistisch resp. discriminerend zijn. Geel vind ik ook niet kunnen.
Ik begrijp zijn punt helemaal. Alles wordt onzijdig, onpersoonlijk en neutraal. Het belachelijke streven naar gelijkheid.
Nader: ik zocht naar het woord steriel. De samenleving wordt gesteriliseerd.
@decaliter | 21-08-19 | 13:06:
Precies, dat zie je ook aan de geboortecijfers van de autochtone bewoners. Gelukkig komt hier een uiterst vruchtbare dynamisch exotische en kleurrijke samenleving voor in de plaats.
@Baron Clappique | 21-08-19 | 13:10:
Ik zie het, maar ik sta erbij en kijk er naar. Want: ik heb/wil zelf ook geen kinderen.
Vroeger had ik grote pret met het 8bitspelletje Lemmings. Hoe stom kun je zijn om fouten van anderen te volgen.
Nu word je er zolangzameraan zelf één.
WOS is fakenews!
Zeurende babyboomerT, "Alles wordt anders..."
Wen er maar aan.
Tja zeker zolang Groen linksch de baas is.
Verandering. Kennelijk lastig voor sommige mensen..
De ABN heeft zijn vestiging in ons buurtwinkelcentrum opgeheven en zit nu in een gigantisch (?) nieuwbouwpand naast het station. Ouderen die zelf geen vervoer hebben moeten nu een busje charteren om hun geldzaken te regelen. Dus ja, voor sommigen is verandering soms een uitdaging. Zelf heb ik stiekem ook wel eens moeite met al die anonimiteit. Computerstemmen aan de telefoon, geen kaartverkoop of reisadvies aan een loket, enz.
Als het een verbetering is niet, maar dat interesseert sommigen niet kennelijk.
@MickeyGouda | 21-08-19 | 13:05:
Wie zit er nu nog bij de ABN ?
@Baron Clappique | 21-08-19 | 13:11:
GS, altijd goed voor de verrassende invalshoek. ;-)
@MickeyGouda | 21-08-19 | 13:05:
Wat moeten die oudjes dan in vredesnaam op zo'n kantoor?
Pensioen en AOW ontvangen, centjes uitgeven en dat is het zo'n beetje wel.
Geldzaken regelen doen er maar een paar en die kunnen prima een taxi betalen.
Niet voor sommigen, voor iedereen. Zonder wrijving geen glans enz. De hoeveelheid last scheelt natuurlijk van persoon tot persoon maar verandering is voor IEDEREEN lastig.
@MooseNL | 21-08-19 | 13:05: Maar het gaat toch ook niet om verbetering voor de eindgebruiker, het gaat er om de aandeelhouder tevreden te stellen via winstmaximalisatie.
@MickeyGouda | 21-08-19 | 13:05: Je mag al blij zijn als je met je vraag telefonisch terecht kan bij een bedrijf en niet wordt afgescheept met een chatbot. Waarschijnlijk ben ik ook een zeur als ik zeg dat ik dat stom vind - not that I care haha.
REAGEER OOK