Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Houthi's/Iran vallen grootste Saoedische olieraffinaderij aan met 'kruisraketten en drones'

Uncle Sams zeearend is weer eens cocked and loaded, en wacht volgens Trump tot de Saudi's de goede kant op wijzen.

Beetje vreemde tweet dit natuurlijk wel, alsof de Saudi's zomaar mogen dicteren waar de VS op schieten, maar goed, 5D chess hè! Het Witte Huis gaf de onderstaande satellietfoto's vrij van de getroffen installaties, waarna een "Senior administration official" zei dat "Iran launched nearly a dozen cruise missiles and over 20 drones from its territory". SecState Mike Pompeo vervolgde dit bericht met "Iran has now launched an unprecedented attack on the world’s energy supply.  There is no evidence the attacks came from Yemen. We call on all nations to publicly and unequivocally condemn Iran’s attacks. The United States will work with our partners and allies to ensure that energy markets remain well supplied and Iran is held accountable for its aggression.

De Houthi-rebellen voelen zich ondertussen flink gepasseerd en claimen dat de aanval wél van hen kwam, en Houthi-woordvoerder Mohammed Al-Bukhaiti zegt op 0:28 dan ook dat de VS het eerst maar eens moeten bewijzen dat de aanval uit Iran kwam. Laat allemaal onverlet dat zelfs als het een Houthi-aanval was, dit natuurlijk met de volledige steun van Iran gebeurde, aangezien de Houthi-rebellen gewoon een Iran-proxy zijn. Met de olietoevoer gaat het inmiddels nog slechter dan tijdens de Iraanse revolutie en de Yom-Kippoeroorlog, dus dit is een regelrechte aanval op ONZE MANIER VAN LEVEN!! Leerzaam filmpje over de Houthi's en nog een aantal Trump-tweets, na de breek. 

Maar wie zijn het?

Social

BREEK. Iran en Houthinistan bekeren zich tot het protestantisme

Social

Reaguursels

Inloggen

Misschien een goed idee om de economie wat minder op olie te laten draaien. Oh wat zei ik...

Beste_Landgenoten | 17-09-19 | 09:50

Ben ik de enige die denkt dat die 'fabriek' niet in gebruik was? Schijnbaar lege tanks, de tanks met gaten staan niet in brand en lekken niets...…...

ET20 | 17-09-19 | 08:33

G*dT, de vloek van het zwarte goud slaat weer meedogenloos toe;)
Wapenindustrie kan in deze proxi-oorlog weer de nieuwste spullen testen!
Si vis pacem para bellum...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 17-09-19 | 08:13

Het is maar goed dat Nibelorijs voor de vrede winnaar en oorlogsvoerder en bommengooier nr 1 Obama geen president meer is. Die was direct een oorlog begonnen

the haque warrior | 17-09-19 | 07:37

Wat een precisie zo achter elkaar smack in the middle van zo'n ding zoner collateral damage. Ze hebben hun shit dan aardig voor elkaar.

Dima Beeline | 17-09-19 | 06:25

Dat moet een false flag zijn! Houthi’s zijn moslims en Arabieren zijn moslims en als iedereen moslim is dan is het vrede leerde Arnoud van Doorn, Tunahan Kuzu en Nourdin El Ouali me. Je gaat me toch niet vertellen dat het een leugen was van de religie van vrede toch? Sta ik door die kut (kwalitatief uitermate teleurstellende) moslims toch weer extra te betalen aan de pomp.
Zo krijg je nooit steun voor dat kut-kalifaat.

ratelaar | 17-09-19 | 06:23 | 1

Goed stuk Ratelaar

wtfuck | 17-09-19 | 10:53

Ik zou zeggen niet moeilijk doen, nukken die gasten en pak dan ook het hele midden oosten mee want we gaan toch elektrisch, wat blijft over..... eh...... misschien uitvindingen waar de wereld wat aan heeft...... eh...... nee toch niet, ok flushen die drol.

edjekaddetje | 17-09-19 | 05:27

Economisch een land in een wurggreep houden en dan verontwaardigd zijn over een reactie? Je kunt ook gewoon via klassieke diplomatie afspraken maken over dingen en dat was er dan ook tot dat Israël vroeg aan de opkomende kandidaat om eruit te stappen in ruil voor steun en vele handen boven zijn heidense hoofd.

GeenAccount | 16-09-19 | 21:22 | 4

@Weetje71 | 16-09-19 | 22:58

Hallo CIDI mijnheer. Fijne nachtrust alvast!

rachid82 | 16-09-19 | 23:29

@rachid82 | 16-09-19 | 23:29: Meneer of mevrouw Weetje71 heeft in een paar zinnen alles wel gezegd en natuurlijk gewoon gelijk.

Ben maar blij dat ik niet aan "de knop" zit, want ik had 'em allang ingedouwd. Maar goed, als Trump er de ballen niet voor heeft doet Israel het eerdaags wel, voor het te laat is. Want je kan er vergif op innemen dat die geloofsverdwaasden in Teheran afdrukken vijf seconden nadat ze denken het nog te kunnen winnen ook.

Kinkfactor | 17-09-19 | 00:39

@Weetje71 | 16-09-19 | 22:58: Iraanse Moslims lijken me een stuk leuker dan die ISIS Al Quaida Salafistische wappies van Saoedi Arabie. Maar wat mij betreft sluiten we het hele gebied vanwege stikstof problematiek, kan Schiphol gewoon openblijven.

Dima Beeline | 17-09-19 | 06:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ik moet bij Houthi altijd aan Tutsi denken. Waren de namen voor de rebellengroepen op od zo, dat ze soort van dubbel gebruikt worden?

Dr_Prepper | 16-09-19 | 21:05 | 1

Houthi en Hutu & Tutsi (van het bekende conflict)? Als je dat teveel op elkaar vindt lijken is jouw naam bijna gelijk aan Popper of Plapi. En het zijn geen rebellengroepen, tenminste de één is een Bantoevolk en de ander een politieke cult met militante vleugel. Maar goed roep gewoon maar door, alle onzin klinkt bijna hetzelfde, uiteindelijk.

GeenAccount | 16-09-19 | 21:18

Game of drones.

Gulliver | 16-09-19 | 21:01

Hopen dat meneer Trump bluft wat betreft (militair) ingrijpen. Één van zijn weinige pluspunten t.o.v. Hillary was juist dat hij zogezegd minder interventie zou willen. Zo niet, is het weer het oude refrein: ongeacht wat je ordert op het politieke menu in de VS, je krijgt altijd een oorlogje als bijgerecht.

Verder interesseert dat Saoedistan mij geen biet. Ik zie nog liever dat regime van de aardbodem verdwijnen of door de Hel verzwolgen worden met al hun smeerolie dan dat van Iran (die mogen volgen). In SA wordt je kop eraf gehakt voor alcoholhandel, je hand voor diefstal, ben je als vrouw nog altijd praktisch eigendom van je meest dichtstbijzijnde mannelijk familielid en heeft niemand, behalve op gemeenteniveau geloof ik, stemrecht. Iran heeft een gemankeerde democratie en Republiek, vrouwen mogen wel gewoon studeren en werken, autorijden en andere zaken, is prostitutie zelfs legaal mits je 5 minuten trouwt en zijn transseksuelen gewoon geaccepteerd door de Ayatollahs onder het motto "staat niks over in de Koran\Hadith". Wel weer andere achterlijkheden zoals doodstraf voor homoseksuele handelingen, geen politieke kandidaten die niet eerst zijn goedgekeurd door de Raad van Hoeders, verplichte hoofddoek (net als in SA) en dat soort ellende.

Beide regimes mogen van mij z.s.m. verdwijnen, maar niet door het bloed van miljoenen onschuldigen en Europese of Amerikaanse soldaten die geen moer te zoeken hebben daar. Dat het geld kost of dat je olie onbetaalbaar wordt is een psychopaat gewetenloos excuus. Alsof je moedwillig duizenden tot miljoenen doden mag veroorzaken om het financieel beter te hebben.

Net zo achterlijk als SA dat in Jemen de bevolking verhongert en het land platbrandt om zogenaamd een democratische gekozen president terug in het zadel te helpen, die nota bene zelf nogal van zijde wilde wisselen en inmiddels morsdood is. Een middeleeuwse Sjaria-theocratie met een absoluut monarch die opkomt voor "democratie" in het buurland, kan het nog belachelijker?

Als dit weer uitdraait op regime-change kan niemand zeggen "habe es nicht gewusst" over de ellende die zal volgen. We weten het al sinds het afzetten van democratisch gekozen premier Mossadeq in Iran en hem vervangen met de Sjah, sinds de Sovjet-invasie van Afghanistan en het steunen van de Moedjaheddien door de VS die later veranderden in Al Qaeda dat 9/11 op haar geweten had, dat dit geen picknick gaat worden waarbij de Iraniërs met vlaggetjes langs de weg hun Amerikaanse "bevrijders" komen verwelkomen. We weten het sinds Irak "bevrijden" van Saddam: honderdduizenden doden, totale chaos en anarchie, sektarische groepen die elkaar naar het leven staan, half het land een tijdlang overgenomen door IS. We weten het sinds Syrië: een seculiere dictator, mede namens Qatar en SA uit het zadel willen wippen door het steunen van mensen in brand stekende IS'ers. We weten het sinds Libië en afknallen van Khadaffi, "de dolle hond van Afrika": totale anarchie, burgeroorlog en een niet aflatende stroom nepvluchtelingen die wel het land in durven komen, maar zogenaamd niet terug kunnen. We weten het sinds Egypte: democratie steunen tegen de seculiere dictator Moebarak en prompt de Moslimbroederschap verkozen krijgen.

Blijf gewoon in vredesnaam weg uit dat ellendige wespennest. Gooi geen olie meer op het vuur. Hef importbelasting op olie uit landen die geen mensenrechten noch democratisch of meritocratisch bestuur kennen en verlaag de andere belastingen zodat het de gewone burger niks extra kost. Ga er niet op politiek bezoek, spreek niet je steun uit voor welke zijde dan ook. Laat je niet dicteren door SA, noch door Israël, want die hebben er zelf voor gekozen om weer in een buurt te gaan zitten waar ze in de oudheid al niet veilig waren. En hou de grenzen potdicht, ook voor echte vluchtelingen als ze elkaar te lijf gaan. Die vangen ze maar op in hun eigen onzalige regio.

Wol | 16-09-19 | 20:34 | 2

Ga er niet op (politiek) bezoek. Zou het Huis van Oranje die raad aannemen?

squadra | 16-09-19 | 21:00

Uitstekend verwoord.
Een aanvulling: de doden en gewonde soldaten en de psychische gevolgen voor deze soldaten, ptss. De Bosnië veteranen hebben nog steeds last van hun "avontuur op de Balkan".

Arachne | 16-09-19 | 22:21

Iran? Oh ja daar waren we natuurlijk nog niet geweest .
Lekker weg blijven en geen zaken mee doen.

Datgingniegoed | 16-09-19 | 20:30

Niet om helemaal alu-hoedje te gaan, maar ik krijg hier een beetje een Golf van Tonkin-jeuk van. Dit kan een excuus worden om oorlog te voeren met Iran, iets dat bepaalde lieden binnen de Amerikaanse DoD en IC al jarenlang willen.

His Lordship | 16-09-19 | 19:55

Misschien dat hele zooitje maar eens aan hun lot over gaan laten. Vliegverbod vanuit het Midden Oosten naar Europa en andere Westerse landen. Niemand er meer uit. Blijf daar maar lekker je dingetje doen met je koppen, handen afhakken. Ga maar helemaal Middeleeuws op elkaar maar dan niet komen janken om hulp van de Kuffars. Das war einmal. Maar dan ook geen olie meer exporteren of wij importeren. Geen geld/subsidies meer, Schluss. Dan maar eens kijken of er eindelijk vrede komt. Dan maken ze elkaar maar af want ze zijn al honderden jaren niet voor rede vatbaar. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.

clockandhammergame | 16-09-19 | 19:10 | 1

Hoho. Ik wil gewoon goedkope olie en als ze daarvoor elkaar af moeten maken dan is dat maar zo. Moet anno 2019 wel gewoon op de kleintjes letten hier in NL.

schoon-schip-maken | 16-09-19 | 19:44

Voor miljarden aan militair materieel, maar kennelijk geen werkend luchtverdedigingssysteem. Fail.

Rubberfetisj | 16-09-19 | 18:57

Hebben de Houthi’s kruisraketten? Of is dit zo’n Russische rebellen in Oekraïne gevalletje met BUK’s. Dus dat Iran wel degelijk de aanstichters van deze oorlogshitserij is, en dus net zoals Trump.

Nuuk | 16-09-19 | 18:46 | 1

Tsja, USA levert wapens aan de Saoedi's die op hun beurt als totale mafklappers in Jemen tekeer gaan. Lekker wespennestje. Ik zeg, we sturen een bevoorradingsschip en de laatste F16's. Goed plan om je neus in te steken.

Dima Beeline | 17-09-19 | 06:54

Houthi het of houthi het niet?

NACademicus | 16-09-19 | 18:37

Wanneer wordt dat broeinest van Terrorisme nu eens aangepakt.
Binnenvallen die zandbak en een einde maken aan Terrorisme, mensenrechten schendingen, hacken en andere misdaden.
Hoe lang wil je nog wegkijken Links NL ?
Neem een voorbeeld aan Israël !

wtfuck | 16-09-19 | 18:24 | 6

@wtfuck | 16-09-19 | 19:03: Toegegeven dat Iran een walgelijke dictatuur is die mensen onderdrukt en een geo-politiek spel speelt. Maar het land wat de meeste terroristen ondersteund van IS tot aan Al Qaida is toch echt Saudi Arabie. Dat vallen we niet binnen, nee daar sturen we Maxima naar toe om een kopje thee met die moordenaar van een koning te drinken.

Zapata10 | 16-09-19 | 19:21

@wtfuck | 16-09-19 | 19:03:
Hoe maakt Iran terrorisme mogelijk?
U bent in de war met de Wahabieten uit Saudi-Arabië?

Is dit nog nieuws? | 16-09-19 | 19:25

Doelt u op het voorbeeld dat zij iedere vrijdag stellen?

Arachne | 16-09-19 | 22:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Zal wel net als met de MH-17 gaan, geen data beschikbaar niemand lette op of had iets van een recorder aanstaan.
Of komt het hier beter uit dat binnen 24 uur volledig helder is met foto's, videos,radarbeelden en satelietbeelden om de schuldige aan te wijzen?

Damoos | 16-09-19 | 18:22 | 1

Natuurlijk niet. De mh17 ging maar om mensenlevens. Dit gaat verdomme om geld en olie. Reken maar dat hier de onderste steen heel snel bovenkomt. Misschien niet de echte onderste steen. Maar er gaat heel vlot een steen aangewezen worden.

pinosjet | 17-09-19 | 07:45

Yes gooi die zooi maar plat, dan is het gelijk gedaan met de economie... en het binnen halen van nog meer migranten, nog meer milieu gezeik...
Hopelijk wordt men dan eindelijk wakker om met nieuwe technologie te komen opdraven..
hun iedereen met de fiets naar het werk....
De wereld gaat deze olie missen........ Trump gaat het druk krijgen...

Rene046 | 16-09-19 | 18:01

Och, als dit niet genoeg "reden" is om Iran aan te vallen zal er binnenkort wel weer een dingetje gebeuren om Iran maar aan te kunnen vallen. Dit is echt zo'n "geen Collateral damage" aanval. Zou het een false vlag kunnen zijn?

Is dit nog nieuws? | 16-09-19 | 17:58

Waar een paar drones al niet goed voor kunnen zijn. Daar helpt geen Lockheed Martin F 35 tegen...

squadra | 16-09-19 | 17:57 | 1

"drones"
Het nieuwe buzzwoordje in het leger...

Is dit nog nieuws? | 16-09-19 | 18:00

Wow ! Gedetailleerde satellietbeelden vrijgegeven door de Muricanen. Dus het kan wel ! Waar blijven de beelden van MH17 ?

boccelullus | 16-09-19 | 17:48 | 1

En ze hebben vast ook beelden van VOOR de aanval, en gezien waar de drones vandaan zijn gekomen.

Kim-Jung-Un | 16-09-19 | 18:20

Zijn de vluchten naar Saoudi al gesloten, anders krijgen straks weer een MH17.

Boy Cot | 16-09-19 | 17:44

Ik ruik een een haags complot om zo snel mogelijk de warmtepompen door te drukken.

komtdatschot | 16-09-19 | 17:40

Eigenlijk vind ik het wel prima als Saoedi-Arabië en Iran elkaar plat gooien. Wat die Haagse leugenaar daarvan vindt neem ik voor kennisgeving aan.

MAD1950 | 16-09-19 | 17:35

Rutte is een mooie illustratie van de nieuwe status van Nederland

pomodorus | 16-09-19 | 17:22

Iedere president heeft recht op zn eigen oorlog

pomodorus | 16-09-19 | 17:21

Dacht eerst dat het een grapje was. Onacceptabel ..... kun je van 2 kanten zien.
Hoe noem je dan de politieke vervolging en de heersende 4de macht? Acceptabel? Nog geen woord over gehoord.

ET007 | 16-09-19 | 17:12

Als Trump olie tekort komt gaat ie het halen in Venezuela. Veel goedkoper en dichterbij.

Trumme | 16-09-19 | 17:06 | 1

Die wou die graag bewaren tot de rest op is.
Ligt te makkelijk onder zijn invloedssfeer.
Save the best for lest. En de rest ook.

schoon-schip-maken | 16-09-19 | 19:48

Waarom wordt Mark Rutte eigenlijk nog geinterviewd? Toch maar loze woorden zoals: "onacceptabel", "geschokt" etc

Badr Haary | 16-09-19 | 17:05 | 1

Krijgen ook een foei-gesprek. Ik vind trouwens dat foei-gesprek het woord van 2019 moet worden.

ET007 | 16-09-19 | 17:14

Tijd om van Iran een grote parkeerplaats te maken. Pakken we gelijke een nucleair wintertje mee om de planeet een beetje af te koelen. Greta zegt: doen! Ik zeg win-win.

Weetje71 | 16-09-19 | 17:03

Die Trump toch. En hier straks meer weer klagen dat de benzine zo duur wordt...

Mannes | 16-09-19 | 16:49

Geen false flag. Niet alles is een false flag jongens. Restanten van Iraanse kruisraketten zijn gevonden in de Saoedische woestijn.

Iraanse rakettechnologie is levensgevaarlijk en tegenwoordig zo accuraat, letterlijk on par met Israel, de VS, China en Rusland.

Daarom moet Nederland ook geen marineschepen sturen naar de Perzische Golf, die kunnen binnen enkele minuten worden vernietigd door Iran.

Alle spanningen zijn ontstaan nadat Trump de Nucleaire deal met Iran had verscheurd.

Vandaag tweette hij weer: Ja, we zijn totaal onafhankelijk van het MO en we hebben hun olie helemaal niet nodig. De feiten: De VS importeert dagelijks tussen de 8000000 en 900000 vaten olie uit Saoedi Arabië.

Wat een debiel is het toch.

rachid82 | 16-09-19 | 16:45 | 12

@Andrew Deen | 16-09-19 | 17:15: Elke voorraad moet toch eens ververst worden ? Wanneer beter dan als de olieprijs hoog is ?

Kim-Jung-Un | 16-09-19 | 18:31

@BozePaarseMan | 16-09-19 | 17:51:

Je kan niet stellen dat je jouw zaakjes op orde hebt en vervolgens uit je reserves gaan snoepen.

Dat is hetzelfde als tegen je vrouw liegen dat je boodschappen hebt gedaan en vervolgens 2 blikken bonen uit de voorraadkast haalt. Of je hebt alles op orde. Of je moet uit je voorraadkast gaan plunderen. Zo moeilijk is het niet.

Andrew Deen | 16-09-19 | 18:45
▼ 9 antwoorden verborgen

@Andrew Deen | 16-09-19 | 16:07:
Aldus de CIA zelfe: www.cia.gov/library/readingroom/docs/...

Nu nog zo'n 4 billion vaten - 9 jaar productie, maar er zijn nog niet geindexeerde velden

litebyte | 16-09-19 | 16:35 | 1

1 billion in het het Engels is 1 miljard in het Nederlands. Ik weet is verwarrend.

Zo is billionaire in het Engels een miljardair in het Nederlands.

En nee. Het is niet veel. Jemen is niet eens lid van OPEC. Ze hebben wel wat olie maar is verwaarloosbaar.

Andrew Deen | 16-09-19 | 17:13

Geeft je toch te denken. Er werd voor vele vele miljarden aan oorlogstuig verkocht aan de Saudi's. Blijkbaar alleen offensief want hun belangrijkste inkomen wordt niet verdedigd. Geeft ook maar aan dat de Amerikanen vrij simpel Saudi Arabië kunnen overnemen/hebben overgenomen.

roevka | 16-09-19 | 16:25 | 7

@DeJemelscheet | 16-09-19 | 16:48:

Goed materiaal. Slecht leger.

Ze hebben ook de LeClerc tank. Duurste en meest geavanceerde tank tot nu toe. Het wil allemaal niet baten. Ze zijn gewoon geen goede soldaten. Iets waar ik niet rouwig om ben. Ik moet er niet aan denken dat het wel een goed leger zou hebben met dat materieel.

Andrew Deen | 16-09-19 | 17:18

@Andrew Deen | 16-09-19 | 17:18: De Leclerc is echt niet de duurste en meest geavanceerde tank tot nu toe. Er is nogal een rij tanks die geavanceerder is 9en duurder ook). Waaronder de M1a2. Of de Merkava Mk4. Of de Leopard 2A7. Ook heeft SA de LeClerc (de AMX-56) niet. Alleen Frankrijk en de UAE hebben deze MBT. Wel hebben ze de Franse AMX-30. Een vrij oud ontwerp. En de Patton. Go figure. Dat is dan weer niet zo modern.
De enige Leclercs die in het conflict in Jemen zijn gebruikt waren dan ook van de UAE.

Maar op basis waarvan baseer jij nou dat ze geen goed leger hebben? Hun arsenaal is gewoon niet gebaseerd op dit soort oorlogen. Analogietje: Als je op brasem gaat vissen in een kanaal en je komt aan met een kotter uit Urk, bedoel om te vissen op de Noordzee, heb je wel het beste materiaal, maar zul je niks vangen. Zijn dan de Urker vissers op die boot slecht? Nee. Je hebt gewoon niet het goede materiaal bij je.
Net als de VS al jaren bewijst dat ze dit niet kunnen. Het grootste en machtigste leger op aarde.

Nu is er (om jouw argument maar even kracht bij te zetten) wel een gelekt Frans rapport wat: "describing the Saudis as operating “ineffectively” and characterizing their efforts to secure their border with Yemen as “a failure.”
Maar hoe is dat anders dan de NATO of de VS of de USSR vroeger in Afghanistan uiteindelijk geen permanente winst boeken? Allemaal faallegers? Ik zie het bewijs niet en vind de stelling vooral wishful thinking.

DeJemelscheet | 16-09-19 | 19:25

@litebyte | 16-09-19 | 16:40: Die huurlingen. Dat zijn vooral militairen uit Z-Amerikaanse landen. Veelal getraind op westerse methode (zeker Colombia), die dan ook nog eens verder getraint worden op lokatie. Prima voetvolk dus. Waarom zouden dit slechte militairen zijn?

DeJemelscheet | 16-09-19 | 19:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Tijd dat iemand daar een keer orde op zaken stelt. Er komt alleen maar ellende uit die regio. Europa's achtertuin dus. En zoals altijd de bevolking is de dupe en komt om van de honger.

HaatbaardKnipper | 16-09-19 | 16:22 | 7

@litebyte | 16-09-19 | 16:55:

Ja het zijn stammen. In sommige gebieden in Afrika en Azië en zelfs Europa heb je dat nog. Stammen. Maar ik begrijp niet zo goed wat de Saoedi's daar überhaupt doen.

Maar goed. Als je een keertje in Saoedi-Arabië bent geweest snap je één ding. Het is echt een kutvolk. Schatrijk. Veelal totaal incompetent. Conservatief als de neten. En ongelooflijk onbeschoft en arrogant. Echt een kutvolk. En dit zeg ik niet vaak over een heel volk. Ben werkelijk nog nooit een aardig mens in Saoedi-Arabië tegengekomen. Dit in tegenstelling tot andere islamitische landen.

Andrew Deen | 16-09-19 | 17:24

@litebyte | 16-09-19 | 16:55: Dit is inderdaad denk ik wel een beetje onze westerse catch22. Natuurlijk zijn het verwerpelijke regimes. Maar zolang wij zakelijke belangen hebben daar (lees; we rijden in benzine auto's en gebruiken plastic) geldt; als wij ze niet 'in het zadel houden' breekt pas echt de pleuris uit. Dat zie je in Irak, dat zie je in Syrië, En dat zul je, indien Huis van Saoed valt, zien in SA. Mensen met principes voor SA moeten eerst even nadenken of ze hun autootje kunnen missen.

DeJemelscheet | 16-09-19 | 19:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Trump brengt t goed. Hij zegt feitelijk dat hij een bondgenoot gaat helpen. Geen oorlog beginnen.

sjef-van-iekel | 16-09-19 | 16:19

Ik ben zeer benieuwd hoe die zwerm drones eruit zag en waarom de Amerikaanse radar en wapens die S/A gebruikt hier niets aan kon doen.

Pimp my Voortuin | 16-09-19 | 16:14 | 9

@litebyte | 16-09-19 | 16:43: Dit artikels is van 14 Mei 2019. Maar ook drones kunnen prima onder de radar vliegen.

Er echter zijn hele goede aanleidingen om uit te gaan van kruisvluchtwapens. Wellicht in combinatie met drones. Maar alleen drones is imho onbestaanbaar.

DeJemelscheet | 16-09-19 | 17:16

@DeJemelscheet | 16-09-19 | 16:59: Misschien kan Jordanië onze verkochte PTRL's stationeren bij de olievelden/raffinaderijen. Golfoorlog 1 in herhaling qua internationale coalitie.

steekmug | 16-09-19 | 19:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Als vraag aan de mensen die menen dat het ook Israël geweest kan zijn (zucht): graag naam en rugnummer van het wapentype.

Als het de houthis waren, idem. Welk wapensysteem kan zulke dikke tanks zo netjes penetreren zonder nevenschade? Graag type.

Je hebt daar zoveel energie voor nodig, die zit echt niet in een verbrijzelde drone gemaakt van plastic en blik met lage snelheid.

Echt deze keer eens met Trump over de neergehaalde Global Hawk. Iran heeft groot belang bij verstoorde oliemarkt van SA en andere golflanden. Maar ze liegen steeds dat ze niks gedaan hebben.

Mensen die steeds zeggen; het was vast de VS/Israël/Aliens zijn er de reden van dat Iran dit kan blijven doen. Net als blijven zeggen; "ja maar we zijn Irak ook in gerommeld." Dat maakt dus dat elk land alles kan doen tegen de VS, en dat je dan toch alles in dat kader zal zetten. Lekker handig. Genoeg complotdenkers zo die vijanden van de VS dekking geven.

Daarbovenop: de US heeft weinig tot geen oliebelangen in de Golf. Wij veel meer. Wij zouden deze kastanje wel eens uit het vuur mogen halen, en niet meteen op de VS zeiken dat zij dat voor ons doen.

DeJemelscheet | 16-09-19 | 16:12 | 3

Je denkt aan drones van Blokker. Serieuze militaire drones zijn zo groot als een kleine auto

austinhealey | 16-09-19 | 16:25

De VS zijn bondgenoot met SA. De VS verkoopt voor goud geld aan wapens aan SA. De VS steunt SA in hun oorlog in Jemen. De VS beschermt Israël, ongeacht wat Israël doet. Als de VS het vraagt, verhoogd SA de prijs van de olie. Venezuela kan geen olie exporteren vanwege sancties. Hetzelfde geldt voor Iran. Alle olie wereldwijd, moet in US dollar worden betaald. Dat betekent dat ieder land een voorraad US dollar moet hebben.

De Vs heeft grote belangen in de Golf. Geopolitieke belangen, handelsbelangen en economische belangen. Big business in de VS verdient dik aan al die oorlogen en zij donoren aan politieke campagnes. Een flink deel van opleving van de economie sinds het aantreden van Trump, komt voor rekening van de wapenindustrie. Zonder de petrodollar en oorlogen, stort de economie van de VS in elkaar.

Wij moeten helemaal geen kastanjes uit het vuur halen. We moeten het weigeren. Categorisch. Afghanistan, Irak, Libië, de Balkan, Syrië, Venezuela; het is genoeg.

Arachne | 16-09-19 | 22:17

Ik dacht altijd dat Hutti's een soort Afrikanen waren.

ballenkraker | 16-09-19 | 16:12 | 2

Houthi’s uit Jemen niet Hutti’s met hun ex-vrindjes Tutsi’s die verblijven in Rwanda

austinhealey | 16-09-19 | 16:26

Dat waren die van de Tutsis.

HaatbaardKnipper | 16-09-19 | 16:27

Zal mijn paard weer moeten optuigen. Je moet wel boodschappen doen tijdens een autoloze week. Gelukkig heb ik nog een oud hoofdstel aan de muur hangen.

CalamityJane | 16-09-19 | 16:04

Euro 95 kost vandaag nog 1,609/l bij de Tinq. Morgen zou het duurder kunnen zijn, lees ik op de MSM. Ik geloof daar niks van, maar voor de zekerheid ben ik toch maar gaan tanken.

Nivelleermarionet | 16-09-19 | 16:00

Prima als de Saoudi's scholen en ziekenhuizen bombarderen, maar de tegenstanders mogen geen raffinaderijen aanvallen. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk.

* Il Principe * | 16-09-19 | 15:53 | 1

Precies.

Goofje | 16-09-19 | 15:54

Een grote bende randdebielen, ongelooflijk!

Ko Ranzig | 16-09-19 | 15:53 | 2

Het zal me niets verbazen als die idioten, wanneer ze een atoombom hebben, hem ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Als de Mossad er lucht van krijgt dat het bijna zover is dan denk ik dat Trump niet eens wat hoeft uit te voeren maar dat Israel hierin het voortouw gaat nemen. Die gaan niet braaf zitten afwachten totdat een van die Ajathollas zich niet meer kan inhouden en met schuim op de bek op de knop drukken doet. Al duizenden jaren is het daar een zooitje en kunnen ze niet met elkaar door 1 deur. Wat mij betreft mogen ze er een grote parkeerplaats van maken. Opgruimd staat netjes.

clockandhammergame | 16-09-19 | 19:01

@clockandhammergame | 16-09-19 | 19:01: Israël gaat geen atoombom gebruiken. De fall out van een dergelijke actie en van wat er nog meer gaat volgen, zal volledig voor de rekening van de VS (en het westen want wij zijn bondgenoten) komen; ook en met name de morele verantwoordelijkheid voor het gebruik van atoomwapens. Israël laat de VS het werk doen en zij plukken de vruchten. Zij hebben toch het meest morele leger ter wereld?

Al eeuwen is het daar een zootje, schrijft u.
Iran = Perzië. Is een hele oude beschaving. Sinds wanneer is het daar eigenlijk past echt een kruidvat geworden?

Arachne | 16-09-19 | 22:06

"[...] aangezien de Houthi-rebellen gewoon een Iran-proxy zijn."

Schrijf dan ook even op dat NL """gewoon""" een Saudi-Arabië proxy is.

OverdaanDerOnderheid | 16-09-19 | 15:52 | 1

Ik zie het verband niet. Leg eens uit.

Nummer 14 speciaal | 16-09-19 | 16:20

Rutte vindt het onacceptabel. Nou, dan gaat het helemaal goed komen...

BozePaarseMan | 16-09-19 | 15:46 | 2

Nou dan gaan we wellicht een oorlog ingejoekeld worden waar we weer eens helemaal niets in te zoeken hebben.

ronin1962 | 16-09-19 | 16:12

En we hebben net de heli's opgeknapt van het zand in Mali en Afghanistan...

steekmug | 16-09-19 | 16:59

Rutte is tevens geschokt en de onderste steen moet boven komen.

Therapietje | 16-09-19 | 15:40

@litebyte | 16-09-19 | 15:40:
Duur video: 11.37. Uw reactie komt na 3 minuten.
Maar ik zal m'n hoedje opzetten hoor.

ZoltarTheMagnificent | 16-09-19 | 15:46

@ZoltarTheMagnificent | 16-09-19 | 15:46:

Ik heb 30 seconden bekeken en toen wist ik al hoe laat het was.

Aluhoedjes productie op en top. Leuke entertainment als je teveel gedronken hebt en flink domme mensen die denken dat ze slim zijn wil uitlachen maar voor de rest kan je het beter negeren.

Er klopt namelijk zelden tot nooit ook maar iets aan de theorietjes van de beste lui.

Je moet ze zien als gefaalde screenplay schrijvers en/of gefaalde spionnen romanschrijvers.

Meer is het niet. Is ook makkelijk te zien. Ze vertellen nooit een consistent verhaal over een langere periode. Wel is er kennelijk een goed verdienmodel voor. Sommigen verdienen bakken met geld aan simpele zielen die "willen" geloven.

Andrew Deen | 16-09-19 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.

Aan de ene kant is het niet totaal onmogelijk dat Iran er achter zit want kat in nauw maakt rare sprongen. Het is sowieso een kwaadaardig regime. Regelrecht uit de middeleeuwen maar dan met modern wapentuig.

Ze zijn onverslaanbaar. Want daar hebben ze zich al decennia op voorbereid. Saddam lukte het niet. Zelfs Amerika wist toen al dat het een onmogelijke opgave is. Afghanistan 2.0.

Saoedi-Arabië is nog erger dan Iran qua alles die lopen een beetje genocide te plegen in Jemen. Maar ook die zullen hard getroffen worden bij een oorlog. De golfstaatjes ook.

Dus ja. Dan kom je toch tot de conclusie dat er twee al dan niet met elkaar verbonden belangen zijn.

Enerzijds Israël die hun aartsvijand Iran graag verzwakt ziet. Anderzijds de olieprijs iets waar Amerika als tegenwoordig weer belangrijker leverancier flink aan gaat verdienen. De bedrijven althans. De burger draait uiteraard op voor de kosten van oorlog.

En ja. Trump, die is een beetje als een minderbegaafde kleuter. Vind het leuk om te zwammen. Van alles bij elkaar te verzinnen. En vooral om stoer te doen.

Grote kans dat er belangenclubjes hem nu influisteren - zoals ze al jaren doen - om toch maar dit te doen want dat is stoer en men zal hem adoreren en complimenteren en vooral hij zal er veel geld aan verdienen. Toch eigenlijk de enige twee dingen die Trump nodig heeft. Adoratie en geld.

Andrew Deen | 16-09-19 | 15:34 | 3

Als dat zijn loon is, zijn Amerika en de wereld spekkopers...

VP732 | 16-09-19 | 15:45

1 -Iran steunt al jaren de relifascistische Houthis'
2 -relifascistsiche Houthis' vallen regelmatig met raketten en drones de relifascisten van Saudi Arabia aan - diep in Saudi Arabia, zoals in Ryath
- Maar daar is in het westen zelden tot nooit media aandacht voor omdat het een mede door het westen gefaciliteerde proxy oorlog is tussen 2 relifascsitische regimes met grote westerse belangen (lees Saudische en vooral Yemenitische aangetoonde olie reserves twv 4 biljoen vaten)

Nu is het een keer goed raak en schreeuwt iedereen moord en brand en gebruikt de VSEU/Israel het gelijk om Iran (mogelijk) als excuus militair te kunnen treffen

litebyte | 16-09-19 | 15:48

@litebyte | 16-09-19 | 15:48:

Yemen stelt echt helemaal niets voor als olieproducent. Ze hebben ook geen vier biljoen vaten reserves maar vier miljard vaten. Geschat althans. Ongeveer genoeg voor een kleine tien jaar.

Dus ja.

Andrew Deen | 16-09-19 | 16:07

Ga mijn aandeeltjes maar weer vast verkopen voor Amerika weer voor een paar miljard aan raketten richting Iran stuurt en daarmee de volgende (olie)crisis begint.

zeertegendradig | 16-09-19 | 15:25 | 2

Investeren in schulden. Of het militair industrieel complex.

Maar het moge duidelijk zijn dat iemand of iets daar de boel flink in de hens wil zetten.

We worden een oorlog in gerommeld.

Andrew Deen | 16-09-19 | 15:37

Gelijk omzetten in geschreven calls hou je een paar knaken extra over.

WayneGretzky*99* | 16-09-19 | 15:43

Die kruisraketten zijn eigenlijk halve maan raketten of cruise mossiles.

arie-hoax | 16-09-19 | 15:18

Van het platic in zee gewoon weer olie maken en de cirkel is weer rond

Mark van Leeuwen | 16-09-19 | 15:13

Ik kan alleen maar concluderen dat die Jurken in de zandbak een waardeloze luchtverdediging hebben. Als Israël al die Kasam-rommel kan dedecteren en onderscheppen, dan moet een regime met bijzonder diepe zakken zich dat ook wel kunnen veroorloven.

Earl_of_Doncaster | 16-09-19 | 15:12 | 2

En dan ook de olietanks voorzien van een rood vierkant. Hoe dom.

arie-hoax | 16-09-19 | 15:25

Twee verschillende vluchtprofielen. Een goede kruisraket (die van Iran is gebaseerd op de KH-55 van RU) vliegt onder de radar en is niet te detecteren totdat het te laat is. De Kasam is balistisch en is dus heel goed te detecteren. Appels en peren.

DeJemelscheet | 16-09-19 | 15:56

Gelukkig tank ik diesel. Die benzineprijzen doen me niets

Mark van Leeuwen | 16-09-19 | 15:09 | 3

Mij ook niet. Ik tank altijd voor een vast bedrag.

Baron Clappique | 16-09-19 | 15:13

Ik stekker altijd op het werk (bij Shell)

litebyte | 16-09-19 | 15:16

Ik pak het verlies terug met de Free Bees.

VP732 | 16-09-19 | 15:48

Mogelijk de zoveelste 'false flag operation' van de USA.
Amerika heeft altijd conflicten en oorlog nodig om haar globale hegemonie te behouden. Als economische macht zijn ze al een hele tijd op hun retour.

Dan wel de VS komt in actie, of Amerika houdt zich afzijdig, maar voed de 'proxy war' tussen de soennieten en sjiieten in het midden-oosten in verhoogde mate.

Hogere olieprijzen betekenen hogere kosten voor China (en voor ons Europeanen). Dit is in eerste plaats een conflict tussen de USA en China. In dit conflict zullen China en Rusland elkaar steunen. Al die moslims (Arabieren, Iraniërs etc.) in het midden-oosten en levant zijn slechts pionnen, weliswaar compleet gestoorde religieuze fundamentalisten en jihadisten, maar pionnen niettemin.

GeinPonempie | 16-09-19 | 15:08 | 4

Leuk verzonnen. Je kunt zo bij de MSM in dienst.

Nummer 14 speciaal | 16-09-19 | 16:23

@Nummer 14 speciaal | 16-09-19 | 16:23: MSM zou dit niet eens durven denken, laat staan opschrijven.

Arachne | 16-09-19 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen

Perzie, vroeger een mooi land, met Fara Diba en de Sjah aan het roer. Ja maar hij was een dictator hoor ik al de deugertjes in koor roepen. Hij valt in het niet bij het fastistoide religieuse islamtische regime wat het land sinds de zogenaamde revolutie in haar greep houdt. Zelf Hitler, is vergeleken met dit regime een kleine en best wel toffe gozer. En wat doet het Westen, zij vinden het allemaal prima wat daar plaats vindt. Gewoon de andere kant op kijken, vingers in de oren en heel hard tralala roepen. Goede tijden creeert zwakke leiders. Zwakke leiders creeren barre tijden, Barre tijden creeren sterke leiders, sterke leiders creeren goede tijden. Raad maar waar we nu zijn.

De Evangelist | 16-09-19 | 15:07 | 3

hear hear.

Goofje | 16-09-19 | 15:44

LOL, een "evangelist" die andere sprookjesgelovers bekritiseert...

* Il Principe * | 16-09-19 | 15:55

@* Il Principe * | 16-09-19 | 15:55: ironisch bedoelt.

De Evangelist | 16-09-19 | 17:18

Ok, dan moeten we maar panpangsoldaatjes sturen... not.

Hadena | 16-09-19 | 15:06 | 1

Of er met een Boeing over vliegen ondanks waarschuwingen.

litebyte | 16-09-19 | 15:11

Spannend maar weer.

CalamityJane | 16-09-19 | 15:06

False flag. Next war.

postmodernismisdead | 16-09-19 | 14:59 | 2

Er wordt nu net gedaan alsof dit de eerste grote aanval van de Houthi's is op Saudisch grondgebied, er zijn de afgelopen 2 jaar al zeker 10 geweest (raketten/drones/Saudische schepen aangevallen etc), - meestal zonder veel succes - maar vooral zonder veel westerse media aandacht. -

Nu een keer succesvol, en er komen er meer hebben de Houthis' beloofd.

litebyte | 16-09-19 | 15:08

De Houthi rebellen hebben met succes de afgelopen twee jaar aanvallen uitgevoerd diep in Saudi Arabia of in de Rode Zee. Aanvallen op militaire doelen, olietankers, een vliegveld de stad Khamis Mushait. Vaak met raketten of drones
In mei van dit jaar nog op een olie faciliteit in Riyadh.

Dat Iran de relifascistische Houthi rebellen bewapend is een feit. Dat Saudi Arabia het andere relifascistische tuigh bewapend en Yemen helemaal kapot maakt is een feit. Het westen trekt zoals gewoonlijk weer naar gelang haar belang haar conclusies... Iran moet kapot en Saudi Arabia is lievvv

litebyte | 16-09-19 | 14:58 | 3

en zolang wij maar gewoon benzine en diesel kunnen tanken ... dan is er niets aan de hand. Slaap lekker allemaal.

Rest In Privacy | 16-09-19 | 15:04

te veel vpro onzin gekeken?

pejoar | 16-09-19 | 15:06

Precies een week voor de presentatie van de IPO van Aramco deze aanval: www.bloomberg.com/news/articles/2019-... Dat is op korte termijn een gevoelige tik, maar daar staan betere prijzen voor ruwe olie tegenover. De schade lijkt op het eerste gezicht mee te vallen.

Geweldige regie weer in Washington ongeleid projectiel Pompeo ( www.defenseone.com/politics/2019/09/m... ) weet al hoe het zit, terwijl Trump het nog moet horen van zijn makkers in Ryaad.

Overigens lijkt een rechtstreekse Iraanse aanval op Saoedi Arabië bijzonder onwaarschijnlijk: daar heeft Iran niets bij te winnen. En de Houthi's hebben inmiddels meermaals bewezen flinke klappen met hun drones uit te kunnen delen.

Hetkanverkeren | 16-09-19 | 14:55 | 17

@Mr.Crowley | 16-09-19 | 16:03:
Het geeft te denken dat elke keer als ze een IPO willen aankondigen (en dus de voorraden moeten melden) er “iets” gebeurt waardoor ze het weer even uitstellen.

Stormageddon | 16-09-19 | 16:11
▼ 14 antwoorden verborgen

Blijkbaar kunnen de ayatollahs niets anders bedenken en voelen zich gedwongen toch een zet te doen. Doet aan Saddam Hussein denken.

dihydrogenmonoxide | 16-09-19 | 14:48 | 1

Er wordt al ruim 2 jaar in Saudi Arabia al dan niet succesvol dit soort aanvallen uitgevoerd, sinds dat relifascsitische tuigh uit SA zit te pulken in hun buurland Yemen. Dit keer was het wel een keer grote boem en krijgt het wel media aandacht. De oorlog in Ymen tussen de verschillende relifascisten is de smerigste proxy oorlog van de afgelopen 20 jaar, vele malen smeriger dan die in Syria.

litebyte | 16-09-19 | 15:14

Tja amerikaanse/russische wapens zijn ook in heel de wereld te vinden. Dat is dus nog geen bewijs dat Iran achter de aanslagen zelf zit.

A.I. van Dee | 16-09-19 | 16:12

@A.I. van Dee | 16-09-19 | 16:12: Dat heb ik ook geenszins beweerd mijn beste.

RickRD | 16-09-19 | 17:36

Het grootste deel van de olie van die woestijn-arabieren gaat naar China. Dus waar we maken we ons druk over....

Kuifje-in-de-EU | 16-09-19 | 14:47 | 2

zolang jij maar kunt tanken toch?

Rest In Privacy | 16-09-19 | 15:05

@Sjaak Faal | 16-09-19 | 15:05:
Nederland importeert Russische olie.

toetssteen | 16-09-19 | 16:18

Rutte heeft wel zin in oorlogje. Blijft de globalistische vaart er een beetje in.

Mogwai | 16-09-19 | 14:46 | 1

Precies kan het midden Oosten verder leeg lopen richting Europa.

lacucaracha | 16-09-19 | 15:46

Bij deze is de miljoenennota morgen, prinsjesdag, dus van tafel.

glaaf | 16-09-19 | 14:46 | 1

De beste comment van vandaag .

King of the Oneliner | 16-09-19 | 16:33

Het meest wonderlijke van dit alles is dat de prijzen heel hard omhoog kunnen gaan maar op het moment dat er niets aan de hand is, de prijzen aan de pomp niet zo hard naar beneden gaan. Knap toch!!

deministerpresident | 16-09-19 | 14:46 | 2

Ja, want de olie die morgen uit de pomp komt, is al 3 maanden geleden afgetikt.

Kuifje-in-de-EU | 16-09-19 | 14:48

Zelfde met de aardappel prijzen. Oh slechte oogst dit jaar prijzen van friet/patat moeten omhoog. En daarna never nooit niet meer naar beneden.

A.I. van Dee | 16-09-19 | 16:08

Iran's hoofddoel is vernietiging van Israel, daarna de rest. Trump kan het goed vinden met Nathan Yahoo, die in een verkiezingsduel zit en dus ballen wil tonen. De kans dat Trump nuclear gaat tegen Iran, welke casus belli hij dan ook kiest (en ze liggen daar voor het oprapen), ligt tussen 0 en 1. Meer niet. De geschiedenisleraar annex premier Rutte noemt de drone aanval onacceptabel. Een rechtstreekse aanval op Iran moet hij 'verdedigbaar' noemen.

isitsoornot | 16-09-19 | 14:45 | 1

Het hoofddoel van Israël is het verkrijgen van het land waar ze volgens hun oude geschriften recht op zouden hebben. Iran is Perzië. Lees het boek van Esther maar eens na.

De Libanon wordt al ruim 20 jaar in puin geschoten; Syrië is bezig met het laatste (hopelijk) van een al 7 jaar durende burgeroorlog; Egypte en Jordanië worden door de VS ieder jaar afgekocht om hun grenzen te beveiligen t.b.v.. Israël; Irak is volledig vernietigd door de Amerikaanse bombardementen en nog steeds bezet. De bevolking van Irak zou graag de VS zien vertrekken, dat gaat niet gebeuren. De VS heeft troepen in Syrië en in Irak t.b.v. Israël. SA is nu een bondgenoot, wil Iran vernietigd zien zodat het zelf de machtigste in het MO kan worden. Ook dat gaat niet gebeuren, die rol wil Israël zelf hebben en zij heeft de VS achter zich. SA mag nu meespelen; als hun rol uitgespeeld is, zijn zij aan de beurt.

Arachne | 16-09-19 | 21:56

Elke keer weer hetzelfde gezeik met die landen. Niet mee bemoeien, laat ze elkaar maar lekker afmaken. Wel weer een mooie gelegenheid voor Trump om grootspraak te bezigen voor den buhne op den Twitters.

threeheadedmonkey | 16-09-19 | 14:44 | 1

En morgenvroeg voordat je gaat werken nog ff beznine tanken. Slaap lekker verder.

Rest In Privacy | 16-09-19 | 15:06

Ah, precies de motivatie die ik nodig heb.
Tesla powerwall, zonnepanelen dak, terras en schuur en een EV in de garage.
Nooit meer afhankelijk van de grillen van een paar instabiele landen.
Mn maandelijkse stroomverbruik had ik al tot peanuts teruggebracht en gas aanstluiting heb ik niet.

Bin Bash | 16-09-19 | 14:44 | 23

@Stormageddon | 16-09-19 | 16:32: Tennet en de overheid zorgen er moedwillig voor dat je inderdaad in nederland niet zelfvoorzienend kan zijn. De investering is heel groot. Dat heeft meer met monopolie / macht te maken.

Bin Bash | 16-09-19 | 16:41

@Bin Bash | 16-09-19 | 16:39:
“DE wetenschap”?! Is dat net zoiets als “DE bank”?
“DE wetenschap” bestaat niet. Althans niet als 1 overkoepelend instituut, centraal van bovenaf geleid waarin iedereen het met iedereen eens is en moet zijn. Dat zou de VN wel heel graag willen, maar dat is geen wetenschap. Wetenschap is een methode tot het vergaren van kennis, meer niet.
Tot nu toe heeft “de wetenschap” (die niet bestaat) nooit “gelijk” gehad. Dan zou het namelijk per definitie geen wetenschap meer zijn, althans niet meer opereren volgens de wetenschappelijke methode waarbij elk idee tot in den treure wordt aangevallen en getest totdat er iets gevonden wordt waardoor het oorspronkelijke idee niet meer valide is. Dat geldt voor elk idee dat de moderne wetenschap tot nu toe heeft voortgebracht.
De zin “Tot nu heeft de wetenschap nog steeds gelijk gehad” is de grootst mogelijke, onwetenschappelijke en onzinnige kul die je kunt beweren over wetenschap.

Stormageddon | 16-09-19 | 16:56

@Bin Bash | 16-09-19 | 16:41:
Als jij zelfvoorzienend wil zijn heb je geen Tennet of overheid nodig. Dus alweer een onzinnig statement van je. Wat jij zelfvoorzienend noemt is 100% afhankelijkheid van samenleving voor de investering in de mogelijkheid zodat jij je overtollige stroom van zonnepaneeltjes kan verkopen aan de stroomdistributeur waar jij je stroom vandaan moet halen als het donker is.
Dat is niet iets waar de overheid of Tennet moedwillig achter zitten, maar wat jij de overheid en Tennet moedwillig opdringt omdat jij niet wilt investeren in opslagcapaciteit van je eigen overproductie en/of ‘s nachts en ‘s winters niet in het donker en de kou wilt zitten en dus collectieve voorzieningen wilt gebruiken voor je licht en warmte.
Niet de zaken omdraaien, jongeman.

Stormageddon | 16-09-19 | 17:03
▼ 20 antwoorden verborgen

Voordeel: zo krijgen wij een volledig fossielbrandstofvrij leven. Goed voor het klimaat.

ProAsfalt | 16-09-19 | 14:43 | 5

@arie-hoax | 16-09-19 | 14:46: De voorraaad is sowieso een keer op. En dat duurt niet zo heel erg lang meer. Als niet voor de volgende gerenatie, dan wel voor de generatie daarna. Toch maar beter investeren in de toekomst en alvast oplossingen zoeken voordat te laat zijn.

Bin Bash | 16-09-19 | 14:54

Als het al een fossiele brandstof is...
notrickszone.com/2018/11/29/a-growing...
Maar gesteld dat... weet je waar asfalt van gemaakt is? Je draagt de nickname, maar het is erg niet erg consequent. Je kunt niet ProAsfalt zijn en pleiten voor een fossielbrandstofvrij leven (gesteld dat olie een fossiele brandstof is - wat maar helemaal de vraag is).

Stormageddon | 16-09-19 | 15:37

@Stormageddon | 16-09-19 | 15:37:
Interessant wel. Ik kwam het jaren geleden ook eens tegen. Het maakt alles anders als dit waar is.

arie-hoax | 16-09-19 | 16:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ziet er goed uit voor de komende maanden. Er komt een crisis of ineenstorting van het financiële systeem aan (positieve rente bestaat dadelijk immers niet meer) nog een lekker oorlogje erbij waarbij we de meest wrede tak van islam (Sunni) gaan steunen. Mooi momentje ook misschien voor die dwaas in noord Korea om de boel op te schudden. Afgemaakt met een sausje Kashmir nucleair conflict. Ondertussen is de wereld bezig een normaal natuurfenomeen te bestrijden (klimaatverloop door veranderde orbit van de aarde om de zon) en hiermee ons geld te laten verdampen en maken we elkaar het leven nog meer zuur door alles wat idioot en afwijkend is in menselijk gedrag te normaliseren (hallo SJW’ers). Kortom, iedereen een fijn 2020 gewenst alvast!

Bali Lovert | 16-09-19 | 14:40 | 2

pilletje op? Neem er anders nog een.

Rest In Privacy | 16-09-19 | 15:07

@Sjaak Faal | 16-09-19 | 15:07: de rode of de blauwe?

bart de Vlaming | 16-09-19 | 15:36

Ze kunnen tegenwoordig het hoofd van van Velsen in pron-video's real-time op het lijf van een big-booty negerin zetten. Een paar zwarte vlekken op een zwart-wit plaatje is niet echt overtuigend.

marcoplarco | 16-09-19 | 14:37 | 2

Nee, want er is verder ook niemand die daar een satellietje rond heeft vliegen he? Als dit fakenews zou zijn zouden de berichten nu wel binnenstromen van andere landen die beelden hebben dat alles er nog piekfijn bijstaat. Ga anders zelf even kijken daar, neem een camera mee en leg het vast. Dan weten we het zeker.

elfenstein | 16-09-19 | 14:45

@elfenstein | 16-09-19 | 14:45: De inval in Irak vanwege Koeweit werd gestart op basis van leugens. Waarom zou dit geen leugen kunnen zijn?
Weet u wel welke belangen hier mee gemoeid zijn?

Arachne | 16-09-19 | 21:46

Volgens Rutte is die drone-aanval "onacceptabel".
Als Rutte zegt dat iets "onacceptabel" is, weten we in elk geval zeker, dat het onacceptabele uiteindelijk geaccepteerd gaat worden.

Peter Emile | 16-09-19 | 14:35 | 3

Precies, dus alles is OK.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-19 | 14:36

Hij zal ook de onderste steen boven halen. Met Rutte aan het roer is het vertrouwen in de mensheid herstellende.

tragic1911 | 16-09-19 | 14:37

Alsof er rede en principes zijn in de beroepspolitiek.

"Blanke mensen zijn duivels die zich slecht moeten voelen want ze hebben vroeger landen geexploiteerd van hun welvaart, en dat is heel slecht"

Dit lijkt misschien een principe, maar dat is het niet.
Want draai het eens om.

"Andere mensen komen ons exploiteren voor onze welvaart.... Dat deugd, is solidair. En meer meer meer aub"

Zoek geen rede in politiek, 90% van de kamer is intellectueel hol.

KutFilosoof | 16-09-19 | 14:44

Niet mee bemoeien, laat die sjiieten en soennieten maar lekker rollebollen.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-19 | 14:35 | 2

Beste advis.

lacucaracha | 16-09-19 | 14:36

Eens. Maar laten we dan wel ff een paar kerncentrales bouwen zodat we die olie niet meer nodig hebben? (Ja, ja.. plastic en zo..)

marcoplarco | 16-09-19 | 14:38

''In the late 80's, Saudi-funded Salafi institutes were established in the North of Yemen''.

Die tactiek gebruiken ze dus al een poosje...

hoejeheette | 16-09-19 | 14:34

Ah, we worden door onze bondgenoot weer eens een oorlog ingerommeld. Nog geen splinter bewijs gezien ergens voor, maar dat frommelen ze - net als in 2003 - wel gaandeweg weer in elkaar. Nederland is nooit zo kritisch in dat opzicht.

Ad Hominem | 16-09-19 | 14:34 | 1

De lachende mafkees tekent gewillig bij ieder kruisje.....

Bali Lovert | 16-09-19 | 14:42

Dank zij die loser Obama zitten we nu met deze shit.
Iran had al 10 jaar geleden een volledige boycot moeten hebben.
Iran is een islamitische dictatuur ongeacht hoe de VPRO en andere linksen er over denken. Ze hebben weggekeken bij al dat geweld daar.Vrouwen mogen helemaal niks en homo's bestaan niet in dat land.
Andersdenkenden gaan de bak in of erger.
Wordt tijd dat de ongelovigen in dat land de macht krijgen met hulp van het westen.

pejoar | 16-09-19 | 14:34 | 7

@Leffe Blonde | 16-09-19 | 14:44:
We kunnen niet Mekka gaan bombarderen,of mag dat wel volgens jou?
SA is een kutland maar wel betrouwbaar als het gaat om energie leveren.

pejoar | 16-09-19 | 15:09

Straks ook niet meer. De prijzen gasn meteen omhoog. Toch maar Russisch gas????

Leffe Blonde | 16-09-19 | 15:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Ennn de moslims zijn weer eens aan het vechten met elkaar. Wat een verassing.

tragic1911 | 16-09-19 | 14:33

“onacceptabel” dat hebben we al vaker gehoord.
zou me niks verbazen als die drones een humanitaire (NL)gift zijn geweest voor vreedzame doeleinden. we zoeken de bonnetjes.

isotope 465 | 16-09-19 | 14:32 | 1

Die bonnetjes liggen onder de onderste steen.

Goofje | 16-09-19 | 14:33

In ieder geval kan de EU zich niet meer acher Iran opstellen.

Mr.Crowley | 16-09-19 | 14:32 | 1

Tuurlijk wel. Timmerfrans gaat daar het klimaat regelen.

Leffe Blonde | 16-09-19 | 15:27

Iedereen heeft maar van die drones en kruisraketten tegenwoordig. Het is wachten op de eerste plofkraken die met deze technologie worden gepleegd.

minnenman | 16-09-19 | 14:31

Eindelijk een beetje karma voor Saoedi Arabië, een buurland binnenvallen en een beetje onschuldige houthis uitmoorden en dan verwachten dat die niets terugdoen

rode peper | 16-09-19 | 14:30 | 1

Inderdaad. En SA wordt gesteund door de VS.

Arachne | 16-09-19 | 21:41

Ik denk dat het enge zweedse kind is, hoe heet ze ook al weer... Greta Thunberg. Dat is het. Vanaf haar zeilboot.

TheEgg | 16-09-19 | 14:29

En als China daar ook belangen gaat verdedigen? Die zijderoute b.v.

arie-hoax | 16-09-19 | 14:26 | 5

@Bali Lovert | 16-09-19 | 14:44:
Ze doen alsof.

Mr.Crowley | 16-09-19 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig komt het allemaal goed nu Rutte zich zo ferm heeft uitgesproken!

klaas24 | 16-09-19 | 14:26

Aardolieverwerkings fabriek getroffen.Export SA gehalveerd.
Morgen weer op stoom.
U betaald nog maanden de plotseling verhoogde olieprijs.
Is allemaal een groot complot van de grootmachten over onze rug.
Poetin, kom er maar in met je aardgas,distributie netwerk ligt eral klaar voor.

De Profundus | 16-09-19 | 14:26

Benzineprijzen morgen al paar cent omhoog
Rutte loopt weer binnen op de accijns.

pga | 16-09-19 | 14:26 | 1

De door Draghi gewenste 2% inflatie komt al in zicht.
Gevolgd door een recessie...

pga | 16-09-19 | 14:28

Wat een wespennest zeg. Eigenlijk moet het Westen ervoor zorgen dat we die olie daar niet nodig hebben. Als we nou Venezuela nou eens helpen en wat aardiger zijn tegen de Russen hebben we die lui niet nodig en laten we ze un soppie gaar koken.

EmilioEsteves | 16-09-19 | 14:25

Rutte noemt het onacceptabel !
Daar zullen ze van schrikken!

laurentius | 16-09-19 | 14:25 | 1

Hij gaat ze persoonlijk "in elkaar slaan"

pga | 16-09-19 | 14:29

Hmmm,die rebellen hebben niet al te veel wapens. Iran teert al decennia in op hun oude amerikaanse en russische meuk en die zouden zo een preciezee aanval hebben gedaan? Zou kunnen maar ik zie die arabieren er wel voor aan om een false flag in te zetten.
Ik denk niet dat de amerikanen een all out war beginnen. Nog voor ze de iraanse klauwen geknipt hebben staat half SA in brand. Persoonlijk zou ik dat wel toe juichen als die terroristenstaat eens een koekje van eigen deeg kreeg.

miko | 16-09-19 | 14:25 | 1

Iraanse cruise missiles.

Mr.Crowley | 16-09-19 | 14:29

Jammer dat een hanjevol geestelijke gekken in Iran zomaar een oorlog kunnen starten.
Deze mensen brengen hun eigen mensen om om een hoofddoekje en gaan nu extern de zaak op stelten zetten.

ZZP-er | 16-09-19 | 14:24 | 2

Het wordt die gekken wel makkelijk gemaakt om het zadel te blijven zitten. De Saudi zullen nooit een vrijer, redelijker Iran dulden. Dat zou te veel duidelijk maken hoe ziek die tribale samenleving is.

Lafayette | 16-09-19 | 14:27

Wie zegt dat Iran een oorlog start?
Wie is er al jaren bezig om een oorlog met Iran op gang te krijgen?

Arachne | 16-09-19 | 21:40

Is er al een autoloze zondag gepland? Want dan ga ik vast leren rolschaatsen.

Patje2011 | 16-09-19 | 14:24
-weggejorist-
fritki | 16-09-19 | 14:24 | 1

Denk zo dat de oorlog tussen Iran en Saoudi Arabie wat openlijker gaat worden.

Mr.Crowley | 16-09-19 | 14:22 | 2

Het kon Irak ook niet aan. Denk dat regime belang heeft bij conflicten, niet openlijke oorlog.

Rest In Privacy | 16-09-19 | 14:24

Jemen is definitief gesloopt verklaard volgens de vredelievende islamitische standaarden dus de strijd moet ergens anders verder.

Langshetrandje | 16-09-19 | 14:24

Tijdens de verkiezingen had Trump nog een gezonde visie op de ellende in het Midden-Oosten. Inmiddels volgt ie de lijn van neocons, christengekkies en zelfs Clintonvriendjes. De Saudis en de Israelis bepalen weer waar de bommen gaan vallen.

Lafayette | 16-09-19 | 14:21

Trap er niet in Trump. Bolton eruit, nu Pompeo nog!

Mogwai | 16-09-19 | 14:20 | 1

AMEN. Dank u.

Arachne | 16-09-19 | 21:39

Is toch geen wereldnieuws. Donderdag worden een slipje en een nachthemd van Eva Braun geveild. Das pas nieuws

Jan Leul | 16-09-19 | 14:20 | 8

Wow. Rijke dromers van Führerassic Park zullen geheid een bodje plaatsen?

Shareholder II | 16-09-19 | 14:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Zolang de Amerikanen de Haatbaarden van Saoedie Arabie de hand boven het hoofd houden, kunnen wij blijven genieten van het Salafistische gedachtengoed.

Helaas blijkt Trump in dat opzicht niet beter dan zijn voorgangers.

Ronman2k | 16-09-19 | 14:20 | 1

Op moment dat er geen behoefte meer is aan olie dan is het snel afgelopen met de vriendschap. Wel eerst nog effe de miljarden van ze afpakken.

Jan Leul | 16-09-19 | 14:21

tot nu toe heeft elke potus wel een oorlog gestart goed voor de volgende verkiezingen en als het te maken heeft met olie. en het leger van saudie-arabie kan ondanks de glimmende wapens van US, Frankrijk en Duitsland de hoeties niet onder de duim krijgen, want een te sterk en professioneel leger kan gevaarlijk zijn kwa couppoging tegen het Kingdom. Wanneer Trump begint over wmd's en coalition of the willing mag Nederland misschien wel meedoen . dus dat is duimen of de aandelen en optie posities short of long moeten gaan

HetOorAakel | 16-09-19 | 14:19

Gewoon snel overschakelen op vloeibare stikstof en het probleem is voor eeuwig opgelost.

Baron Clappique | 16-09-19 | 14:18 | 1

stikstof?

Berbaar | 16-09-19 | 14:24

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

TheBigKirth | 16-09-19 | 14:17 | 1

Eigenlijk mag dat niet van The Prime Directive. Culturen die nog niet klaar zijn voor Warp technologie moet je negeren, niet mee bemoeien en doorvliegen. Kruisje op de kaart zetten met een opmerking erbij "over 100 jaar eens terugkomen, kijken wat het geworden is, uitgestorven of verlicht" Wat neerkomt op een soort intergalactisch hek eromheen. Prima plan, die trekkies zijn zo stom nog niet.

elfenstein | 16-09-19 | 14:29

we weten toch allemaal dat er oorlog met Iran komt, de VS wil graag democratie brengen in het midden-oosten, zoals General Clarke zei; we eindigen in Iran, alleen zal de V.S. tegen Iran nucleare wapens gebruiken, want is moeilijk om daar een oorlog te voeren, i.v.m. gebergtes etc.

dani12345 | 16-09-19 | 14:17 | 2

Ohw kewl, dus binnenkort glow-in-the-dark Superbenzine!

elfenstein | 16-09-19 | 14:31

Correctie: de VS wil heersen. Wie niet buigt, zal het voelen.

Arachne | 16-09-19 | 21:38

Amerika wil toch dat wij hun olie kopen?
Gezien de tweets hierboven hebben ze het zelf gedaan.
Ook wordt de oorlogsmachine weer flink aan het werk gezet.
"Make America Great Again" and keep the rest of the world small.

Kritiek caster | 16-09-19 | 14:16

Uiteraard, de Neocons moeten hun karwei nog afmaken.
“We’re Going to Take out 7 Countries in 5 Years: Iraq, Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan & Iran..”

RickRD | 16-09-19 | 14:15 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ergens wel vermaekelyck
Getikte Iranezen & Houthi's vs die andere religekkies in Saoudi Arabirie
die elkaar rollend door het zand naar het leven staan
Laten wij gewoon hier blijven en ze het daar lekker laten uitzoeken ja

Tobi | 16-09-19 | 14:14 | 3

Prima idee, maar de olie moet wel blijven stromen natuurlijk.

Tronald_dump | 16-09-19 | 14:21

Zo zie je maar weer:
Islam = Vrede!

elfenstein | 16-09-19 | 14:32

Waar is die fijne tijd van toen gebleven,
http://neon.pictura-hosting.nl/naa/naa_mrx_bld/thumbs/500x500/sfa/00/SFA_059/SFA001007804.jpg

Jan Leul | 16-09-19 | 14:14

"Iran launched nearly a dozen cruise missiles and over 20 drones from its territory"

Ehhh en als we dan kijken naar "Image 2" dan zien we dus keurige ronde gaatjes in de tanks... Dus die cruise missiles zijn keurig naar binnen gevlogen zonder te ontploffen? Het lijkt een beetje op de foto's van de Weapons of Mass Destruction mijn inziens... Dat waren ook zwarte plekjes op een kaart, die met heeeeel veel verbeeldingsvermogen misschien wel eens MWD zouden kunnen zijn.

peterdh | 16-09-19 | 14:13 | 3

De schade de je ziet op de foto's is wellicht van drones? Kleine klotedingen die door de buitenste schil heengaan en dan daarbinnen alles vernielen zonder enorme grote boem?
Je wil wel die instalatie onklaar maken maar niet zodanig dat het 1 grote krater wordt, da's veel te duur om weer in bedrijf te nemen. Wel een beetje praktisch blijven he? Niet alles klapt met grote vuurwolken uit elkaar zoals in de film trouwens, c4 bijvoorbeeld is ontzettend hard en snel maar zo goed als vuurloos, denk aan de welbekende strijkers van vroeger tov klassieke astronauten. De laatste ploft met een mooie gloedwolk, de strijker is sneller, harder en geeft enkel een snelle flits. Die vette vuurwolken uit de film zijn jerrycans benzine met ontstekingskoord eromheen. Ziet er goed uit op film maar heeft de explosieve kracht van een trektouwtje. U verwacht wellicht teveel visueel geweld en baseert daar uw theorie op?

elfenstein | 16-09-19 | 14:39

@elfenstein | 16-09-19 | 14:39:
Nee ik baseer mij op geposte link van inslagen van raketten van de US Army op gebouwen. Daarvan dacht ik dat die wel leken op inslagen van raketten op gebouwen. Dus dacht ik dat dat wel te verwachten was als resultaat op de foto's die de US Army van hun raketinslagen op gebouwen lieten zien. Maar domme ik, tuurlijk vliegen ze met drones gebouwen in om ze onschadelijk te maken, en gebruiken ze de raketten als op afstand bestuurbare surveillance toestellen die gemaakt zijn voor herhaaldelijk gebruik. Dat is natuurlijk veel effectiever.

peterdh | 16-09-19 | 18:20

Opvallende woordkeuze van onze Minister-President. Hij noemt de aanval "onacceptabel" in plaats van het veel zwaardere "volstrekt ontoelaatbaar". Het regime in Iran weet nu dat ze hiermee weg gaan komen. Dat geeft ze het vertrouwen om door te gaan, ongeacht wat Trump zegt.

Rest In Privacy | 16-09-19 | 14:13 | 3

Die tanker is nog niet thuis he.

Lt-Kol Kilgore | 16-09-19 | 14:14

Net alsof de mening van Rutte ook maar iemand interesseert. lol

Goofje | 16-09-19 | 14:14

@Goofje | 16-09-19 | 14:14: Rutte wordt de nieuwe voorzitter van de NAVO. Dus zijn woorden tellen.

Langshetrandje | 16-09-19 | 14:17

In de onderbroek van Rutte ging natuurlijk weer een vacuumbom af.
Lekker stoer meelallen met de grote jongens.
Alsof iemand wakker ligt van kletspraatjes van een nep-premier. =(

spoilerfreak | 16-09-19 | 14:12

volgens mijn hebbe die saoedies het gewoon zelluf gedaan... stelletje onbetrouwbare woestijnzandvervelio's... kunnen ze meer olie$$$ binnengraaien... fuck 'em.

grapjasz | 16-09-19 | 14:11 | 7

@Lt-Kol Kilgore | 16-09-19 | 14:16: Hoe dan. Met welk wapen precies?

DeJemelscheet | 16-09-19 | 15:58

@Mr.Crowley | 16-09-19 | 14:20: Hoe weten we dat de helft stil ligt? Hoe weten we dat er een dergelijke enorme schade is?
Om een oorlog te beginnen, is er een geschikt incident nodig. Als dat zich niet voordoet, kun je het zelf in scene zetten. Met als prettig bijgevolg dat de prijs stijgt. Verdeel en heers.

Arachne | 16-09-19 | 21:31

@Tronald_dump | 16-09-19 | 14:27: Israel is sinds enige tijd, voor zolang het hun belangen dient, dikke vriendjes met SA. Bibi verdedigde de moord op de journalist in Turkije. Bibi voert al ruim 25 jaar campagne voor een oorlog met Iran. Dezelfde Bibi voerde campagne voor regime change in Irak en Syrië. Hij heeft nu beloofd dat, als hij de verkiezingen wint en de regering van vormen, hij de westbank feitelijk annexeert.

Dan kan het gebeuren dat mensen iets opvalt en dat ze daar iets van zeggen.

Arachne | 16-09-19 | 21:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Iran deed het. Dat is wel duidelijk. Dus nu niet weer zulke domme vragen over bewijzen, zoals in 2003 over die massavernietigingswapens in Irak. Die waren er gewoon, ook al waren ze er niet echt.
Iran deed het. Punt uit.
Aanvalluuuuuuuuh!

Ridde Rogter | 16-09-19 | 14:11

Sja. Niets is wat het lijkt daar, je vrienden van vandaag zijn tegelijkertijd je vijanden van vandaag. En stel dat "Iran" erachter zit, wie verstaan we dan onder "Iran". Een ayatollah? Een generaal? Een adviseur die Houthi's in Yemen "adviseert", vergelijkbaar met Russen in Oost-Oekraine? Lastig hoor, snap de tweet van Trump wel want je wilt c.q. moet eigenlijk wel terugslaan, maar dan wel zo gericht mogelijk.

Graaisnaaiert | 16-09-19 | 14:11

Laat de Arabieren en de Perzen dit samen maar uitvechten.

Gulliver | 16-09-19 | 14:10 | 1

Daar gaan we fijn in meegetrokken worden. Morgen gaan de olieprijzen omhoog nu snel tank en jerrycans volgooien. #autolozezondag

Jan Leul | 16-09-19 | 14:12

"There is reason to believe we know the culprit." Dat geloof ik. Dementie is een kudt ziekte.

Rest In Privacy | 16-09-19 | 14:09 | 1

Jah, Iran aanvallen......
Maar de werkelijke islamificatie van de wereld (ergo: de geldstromen daarvoor) komen zoals we allemaal weten uit Saudi Arabie.

kotelet | 16-09-19 | 14:09 | 4

Inderdaad eigenlijk is dat een veel grotere vijand, maar omdat Syrie en dus ook Iran de vijand is van Israel is SA en dus ook de VS de vijand van Iran.

Lt-Kol Kilgore | 16-09-19 | 14:12

@Lt-Kol Kilgore | 16-09-19 | 14:12:
Het is veel simpeler: S.A is nog steeds goed voor de grootste oliestromen. Als dat ooit uitgeput raakt, gaat het Saudische Koningshuis 'Khadaffi' en 'Saddam' achterna..... Zo zijn die Yanks dan ook wel weer. En ik denk ook wel dat het Pentagon daar al een roadmap voor op het schap heeft liggen....

kotelet | 16-09-19 | 14:19

@kotelet | 16-09-19 | 14:19: SA moet eerst helpen Iran te verslaan; dan zal Syrië vallen. Daarna zal SA een kopje kleiner gemaakt worden. En niet door de yanks, maar door hun trouwe bondgenoot.

Arachne | 16-09-19 | 21:28
▼ 1 antwoord verborgen

Mohammed Al-Bukkake? XD

P-nuts | 16-09-19 | 14:09

Ja, en Irak had MWDs. Oh wacht...

Zzzzooooffff | 16-09-19 | 14:08

Werkt C. Powell nu nog voor defensie?

Croxifoxio | 16-09-19 | 14:08

Laten we democratie naar Iran brengen, dat soort dingen gaat altijd prima.

John McClane | 16-09-19 | 14:08 | 1

Godverdomme. Jij eruit of ik eruit!
Ok ok. Ik ga al. *Andere nick zoeken doet*

Rest In Privacy | 16-09-19 | 19:59

Daarnaast zou het goed zijn (voor ons) om de afgesproken OPEC productie-beperkingen per direct weer op te heffen. Daar hoor je niemand over.

EnNouJijWeer | 16-09-19 | 14:08 | 1

Over de hogedrukgasleidingen die versneld in NL worden aangelegd ook niet. Of dat het nox probleem deze week wordt opgelost. En ga zo maar door. Wel goed dat Rutte er meteen bovenop zit. Wat redactie zegt; ies 5D-schaak en Mark voelt een taak. Moge de onderste druppel boven komen.

Shareholder II | 16-09-19 | 14:15

Hee, ik zag de Nederlandse Toyota's in dat filmpje. Wat leuk om te weten hoe onze ontwikkelingshulp wordt besteed. Wilt u meer of minder Toyota's doneren?

Nivelleermarionet | 16-09-19 | 14:07

Zou knap zijn als een stelletje AK47zwaaiende woestijnrebellen zo precies weten toe te slaan. Kijk nog even naar de foto's. Dat is professionele precisie. Maar ja, foto's als casus Belli, daar kijken we sinds Collin Powels' WMD-presentatie natuurlijk twee keer naar. Moeilijk, moeilijk. De NeoCons pissen in hun handen van genot; die zien een oorlogje wel zitten. Ben benieuwd of het Trump ook dit keer lukt niet de happen.

FustViking | 16-09-19 | 14:07

Laten we ook eens stilstaan bij het feit dat de Jemenitische burgeroorlog ook een humanitaire crisis van jewelste is. Jammer genoeg zal het vechten doorgaan zolang de islam blijft bestaan.

SjonnieC | 16-09-19 | 14:07 | 4

En dan met name de duivelse Soennitische islam. Het is een gruwel dat er nooit een revolutie in Iran is gekomen en die mafklap Ayatollah’s uitgeschakeld. Het Perzische volk is over het algemeen een miljoen x beter te pruimen dan enge Soenieten.

Bali Lovert | 16-09-19 | 14:30

@Bali Lovert | 16-09-19 | 14:30: En wij steunen de Soenieten.

Arachne | 16-09-19 | 21:25
▼ 1 antwoord verborgen

Het zal mij benieuwen hoe Trump deze situatie weer verknald.

botbot | 16-09-19 | 14:06 | 8

botbot met z'n Trump complex...

Tronald_dump | 16-09-19 | 14:30

Als het aan zijn voorganger had gelegen hadden ze nu de beschikking gehad over kernwapens. Kan iemand Trump nog iets anders noemen dan de redder van het vrije westen?

dikketietenhardetepl | 16-09-19 | 18:46

John Bolton is weg. Pompeo daarentegen kan een gevaar blijken.

Arachne | 16-09-19 | 21:24
▼ 5 antwoorden verborgen

“ BREEK. Iran en Houthinistan bekeren zich tot het protestantisme “

Deze grap begrijp ik niet helemaal.

Trans_Fimmermans | 16-09-19 | 14:06 | 1

Op de Russische website Vesti.ru werden de Houthi's in het Engels vertaald tot 'Hussieten' (100 jaar vóór Martin Luther's 1517 begonnen de Hussieten met het Protestantisme, nadat hun voorman Jan Hus in Konstanz levend was verbrand).

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-09-19 | 14:24

Ja die rebellen hebben AK`s en RPG`s, maar om een drone in de lucht te krijgen heb je toch wat basis kennis nodig, om nog maar te zwijgen kruisraketten. Die dan nog op hun doel landen ook. Dit is niet het werk van een studentje met een soldeerbout. Het wordt tijd om een Ayatolah te surgical striken.

Lt-Kol Kilgore | 16-09-19 | 14:06

Van die dagen dat je blij bent elektrisch te rijden.
Verder moeten we ons verre van dit conflict houden.

Berbaar | 16-09-19 | 14:06 | 10

Maar we houden ons er due niet verre van, Berrie, we zitten er middenin. Iets met een bondgenootschap, migrantenstromen, geopolitieke vriendjes en vijanden, ideologische krachten binnen dit fraaie landje en ideologische geldstromen van buitenaf. Dus vingers in de oren en lalala centjes verdienen werkt helaas niet meer, anno 2019.

Graaisnaaiert | 16-09-19 | 14:19

@Lt-Kol Kilgore | 16-09-19 | 14:08:
De zonnepanelen thuis of op de zaak.
Het is allemaal niet zo moeilijk.

Berbaar | 16-09-19 | 14:20

Rustig mannen. Berbaar is van het type dat alleen naar zichzelf kijkt en geen enkele empathie op kan brengen voor wie wel lijdt (n.a.v. welke oorzaak dan ook).
Hij heeft de mazzel gehad een mooie ambtenarenfunctie te bemachtigen, waarbij hij steeds maar koketteert hoe goed hij het heeft en altijd hautain neerkijkt op de 'mensjes'. Daar is een woord voor: narcist.
Op school veel gepest en op het eind van zijn leven op zoek naar wraak.

Verder moeten we ons verre van dit conflict houden.

Maytheforcebewithyou | 16-09-19 | 14:35
▼ 7 antwoorden verborgen

Raar nieuws. Het is waar dat sommige landen er beter op werden na verslagen te zijn door de VS in een oorlog, maar toch moest er eerst wel het een en ander stuk.
Dus is dit wel een riskante manier om weer gratis geld te krijgen van de president. Dat ging onder koning 0bama zonder pijn en vanzelf, die kwam vliegtuigen vol cash afleveren in ruil voor een waardeloze handtekening. Dat was nog eens een prima Iran-deal. Voor Iran.

Jan Passant mk2 | 16-09-19 | 14:05 | 3

Er gaan geruchten de rondte dat een Obama zich stiekem warmloopt om het karwei af te maken. De geldpersen mogen alvast warmdraaien.

Langshetrandje | 16-09-19 | 14:08

@Langshetrandje | 16-09-19 | 14:08:
Die moeten ondertussen wel warm zijn, meneer en meneer 0bama lopen al bijna drie jaar rondjes in de bunker onder hun deep-state commandocentrum vlak bij het witte huis.

Jan Passant mk2 | 16-09-19 | 14:10

Iran kreeg geen gratis geld Obama. Hij hief het bevriezen van bankrekeningen op; rekeningen van Iran zelf. Het was dus hun eigen geld.

Arachne | 16-09-19 | 21:23

alles maar dan echt ook alles gaat duurder worden... bier,chips de hele ratsmodee.....

grapjasz | 16-09-19 | 14:04 | 2

En niet zo’n beetje ook...

All_Anonymous | 16-09-19 | 14:06

Daar gaan de mooie prinsjesdag/miljoenennota-plannen. Die kunnen regelrecht de prullenbak in, want achterhaald. ;)

kweethetooknietbeter | 16-09-19 | 14:22

Rutte heeft zo te zien ook weer eens gegrabbeld in het bakje dooddoeners en onderste stenen.

H. Drievuldigheid | 16-09-19 | 14:04

ik heb een fiets.

bekijk_ut | 16-09-19 | 14:04

Onacceptabel, jeetje, dat is echt red alert...

krijgenwedatweer | 16-09-19 | 14:04

Let's get ready to rumble!

Mahatma | 16-09-19 | 14:03

Ah... Betrouwbare satellietfoto's, zijn er ook al massavernietingswapens gevonden?

kapotte_stofzuiger | 16-09-19 | 14:03 | 5

@Patje2011 | 16-09-19 | 14:06: Waar was jij vanochtend tijdens de ambtenaren-discussie? En kom niet met de smoes dat je het (te) druk had...

Kuifje-in-de-EU | 16-09-19 | 14:46
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken