Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uit bus gehandhaafde niqaabdraagster SPREEKT

Hey kleur ons verrast het is een bekeerling.

De 36-jarige Angela Kempeners uit Geleen (Brabant) werd afgelopen maandag de bus uit gehandaafd en godzijdank vertelt ze nu haar verhaal want je zal het maar meemaken dat een wet zowaar nageleefd wordt. Haar relaas is natuurlijk compleet inwisselbaar en het maakt echt niet uit welke salafi-satelliet je haar beklag laat doen, ze willen immers allemaal hetzelfde zijn. "Ik wil niet onderworpen zijn aan de grillen van een buschauffeur, ik weet niet wat z'n beweegredenen zijn, misschien is het een PVV-stemmer of een Pegida-stemmer, weet ik veel. Dit is geen miscommunicatie meer, dit is de tweede dag achter elkaar." Okay, heeft ze wel een punt natuurlijk, het is inderdaad willekeur en Arriva heeft net als alle andere vervoerders inderdaad toegezegd het verbod niet te handhaven. De buschauffeur is dan ook VOOR DE BUS gegooid door de vervoerboer. Een woordvoerder van Openbaar Vervoer Nederland (OVNL) laat aan RTL weten dat "Onze chauffeurs mogen iemand aanspreken op gezichtbedekkende kleding en verzoeken om een nikab af te doen. Maar als zij toch wil instappen, hebben wij de plicht om haar te vervoeren." Ja, leuk hoor, dat de richtlijnen van een vervoersorganisatie blijkbaar boven de Nederlandse wet gaan.

Reaguursels

Inloggen

Ik vind dat een of andere vakbond wel eens van zich mag laten horen hierin ! Waar zijn die lui gebleven ?

Kim-Jung-Un | 22-08-19 | 04:07

Die moslims blijven maar treiteren, zuigen en drammen. Stukje bij beetje sharia.

Mart6037 | 21-08-19 | 23:39 | 1

Buschauffeurs kunnen zich altijd beroepen op de veiligheid, die door het dragen van gezichtsbedekkende kleding of voorwerpen in het gedrang zou kunnen komen. De wet is de wet en gaat boven regels die bedrijven zelf verzinnen. De eerste buschauffeur die ontslagen wordt omdat hij de zogenaamde verrvoersplicht niet nakomt moet dan maar in een proefproces de sterkte van de wet uittesten.

Robhal | 21-08-19 | 23:55

In de volgende aflevering: ‘Patrick moest een flink bedrag betalen nadat hij een rood licht over het hoofd zag. Hij voelt zich genaaid en heeft er nog weken last van gehad. “Ik deed het toch niet expres? Ze pakken zomaar je geld af. En nog dreigen ook, als ik niet zou betalen werd het bedrag nog hoger. Ik vind dit echt niet kunnen.” De politie heeft excuses aangeboden en belooft de zaak intern te gaan onderzoeken.’

Braboblanke | 21-08-19 | 23:34
-weggejorist-
Nederwaartsland | 21-08-19 | 22:01

Voordeel is wel dat je gelijk af bent van het argument dat ze gedwongen worden zich zo te kleden.

koter | 21-08-19 | 21:25

Gewoon een top chauffeur, en dan ook nog met echte ballen.
Hopelijk staan zijn collega's volledig achter hem zodat er een hoop ellende in de toekomst vermeden kan worden "wet is wet".
En ik hoop van harte dat er straks een berg mensen voor de stoep staan bij dit bedrijf als ze deze man ook maar iets in de weg leggen.
P.S. we weten hopelijk nog allemaal dat in Geleen die moskee staat waar een aantal extreme radicale terroristen de boel in handen hadden... en ook hier waren de helden die dit openbaar gemaakt hebben moslims. hoop dat ze nog allemaal gezond en levend zijn.

Rene046 | 21-08-19 | 20:29

Thuis zijn we overgestapt op witte vuilniszakken voor het geval de zwarte beginnen te praten.

Antigoog | 21-08-19 | 20:23

Dat wel moeten vervoeren volgens die vervoersmaatschappij slaat toch nergens op? Ze mag in openbaar vervoer niet dat ding op haar hoofd. Of ze doet het af of ze gaat niet mee, maar niet handhaven kan toch gewoon niet? Wie weet hoe dit juridisch nu uit te leggen?

Jan, Leiden | 21-08-19 | 19:54 | 1

Handhaven doen de handhavers en de politie , wanneer er iemand zonder gordel rijdt dan kijkt de politie met hulpjes er naar, nietwaar ? Of gebruikt u hiervoor het zg “ burgerarrest “ , als deze tante met dat hoofddeksel in overtreding wil gaan dan handhaaft de politie en of handhavers met of zonder hulp van wat verraders .

Ondanks | 22-08-19 | 00:18

Ze vindt dat er sancties tegen de buschauffeur moet komen, dat wil ik wel voor de rechter zien komen.
Buschauffeur handhaaft wet krijgt sancties omdat maatschappij gedoogd.

marrretje | 21-08-19 | 19:40 | 1

Ik hoop het! Dan hoef ik nooit meer te betalen. Ik sta in mijn recht. Mijn richtlijnen zeggen namelijk dat ik niet hoef te betalen, en richtlijnen van een persoon of een instantie gaan gewoon boven de wet. Klaar. Niets meer aan doen. Kan ik eindelijk weer lekker rondkomen als ik nergens meer voor hoef te betalen, na al die prijsverhogingen.

peterdh | 21-08-19 | 19:44

Ik dacht ik kijk even wat ze te zeggen had, maar ik niet verder gekomen dan de eerste zin: "Het kan niet zo zijn dat iemand fysiek word aangevallen omdat ze een andere kledingkeuze heeft gemaakt dan...."
Tot daar kwam ik en niet verder, vanwege het feit dat ze daar al 2 keer onzin loopt te blaten. a) je werd niet fysiek aangevallen muts! Je werd de toegang geweigerd, als je daarna zelf met je dwarse kut naar binnen probeert te komen dan wordt je tegengehouden. Fysiek ja, muts! Anders kun je niet worden tegengehouden. Moet die buschauffeur dan weesgegroetjes gaan doen en bidden dat Allah je de bus uitzet? Dat is niet aangevallen, domme troela, dat heet gewoon de toegang ontzegt en tegengehouden wel in te stappen met je domme hoofd. En dat kan gewoon. Dat gaat ook zo bij cafe's waar je naar binnen wil en de uitsmijter zegt: nahhh dat wordt hem niet. Dat gaat ook zo als ik, noem eens wat, een willekeurig kantoorgebouw inloop richting de directiekamer. Dat gaat gewoon zo, dom dom zeikwijf.
Ten tweede, het is geen *kledingkeuze*, geïndoctrineerd schaap! Je hebt een keuze gemaakt om je te conformeren naar een religieuze, politieke en sociale ideologie die haaks staat op onze normen, waarden *en* wetten in ons land. Dat is wat anders dan een kledingkeuze achterlijke gek!
Ten derde kan het zeker wel zo zijn, want dat heet gewoon naleven van Nederlandse wetgeving. Als je denkt dat je je daar niet aan hoeft te houden, dan kut je maar lekker een eind op naar een zandbak naar keuze waar je wel lekker je tent mag dragen. Zij het achter de voordeur, want je komt daar de deur niet uit tenzij je aan de ketting van je man zit. Dom stuk vreten.
Naja, dat maakte het filmpje dus na 1 zin bij me los.

peterdh | 21-08-19 | 19:21 | 3

peterdh Top tegel, ik zou jou weleens t.o. die boerka-muts bij Jinek willen zien zitten, dan wordt dat programma eindelijk kijkwaardig.

ebonk | 21-08-19 | 19:45

Idd. Natuurlijk kan je om een kledingkeuze worden aangesproken. Ga maar eens verkleed als enorme druipende smegmalul een kinderdagverblijf binnen. Als er vaders tievallig aan t haalbrengen zijn mag je blij zijn als het bij t ontbreken van enkele tanden en botten blijft.

Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:13

Arriva is een Britse vervoersorganisatie, eigendom van Deutsche Bahn.
En zo'n buitenlandse multinational meent boven de wet te staan?

CiTy3 | 21-08-19 | 19:18 | 3

Ik weet eigenlijk niet hoe openbaar openbaar vervoer echt is. Feitelijk is het een in opdracht rijdende private maatschappij die zoals ieder rechtspersoon huisregels in zijn bezit kan stellen en handhaven.

Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:15

@Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:15: Arriva heeft cfm. Eu-bemoeizucht meegedaan met de tender. Daarin vermeldde het Rijk een heel pakket van eisen en (rand)voorwaarden, zodat er van de zg. privatisering eigenlijk niks overblijft.

CiTy3 | 21-08-19 | 21:27

@Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:15: maar huisregels of bepaalde voorwaarden mogen nooit in strijd met de wet zijn en bij twijfel gaat de wet boven eigen regels. Kijk bijvoorbeeld naar consumenten recht.

Robhal | 21-08-19 | 23:59

RET chauffeur in Rdam werd bedreigd en bespuwd door een veilige landen asiel eiser want deze eist gratis vervoer. Chauffeur belt politie en wacht bij de halte. RET steunt chauffeur. Kijk Arriva , grow a pair Zo kan het dus ook . Vervoersplicht Ptah ( spuugt iin de richting Arriva)

Drkildare | 21-08-19 | 19:09
-weggejorist-
Carnage_pinata | 21-08-19 | 19:07

Zonder nikab is het een onaantrekkelijk opgefokt pubermeisje met spraakgebrek, mét komt ze in alle media. Ik zou het er ook voor over hebben. Gemaskeerde zelfhaat

borderlijntje | 21-08-19 | 19:07
-weggejorist-
Balletje Mayo | 21-08-19 | 18:40

Muts = muil houden.

Cor Netto | 21-08-19 | 18:26

Ga maar eens langs de rechter met dat Arriva regelement...

jcvjcvjcvjcv | 21-08-19 | 18:25 | 2

En dan meteen vragen of stoelen HoH 42cm wel een zitplaats is...

jcvjcvjcvjcv | 21-08-19 | 18:26

Hoop dat juist mensen die met de bus reizen massaal een klacht gaan indienen als men ineens geconfronteerd wordt dat een chauffeur z'n verhuld persoon toelaat in de bus. En zelfs hun geld terugvragen bij de chauffeur of het bedrijf als dit gebeurt denk je veilig te kunnen reizen ... laten ze een verdacht persoon mee rijden.... wie van deze bedrijven durft de verantwoording te nemen als er ooit iets gebeurt..
Er zou zomaar een idioot met een helm naar binnen kunnen komen er als de chauffeur begint te rijden haalt die een mes tevoorschijn...... je kunt geen kant meer op.

Rene046 | 21-08-19 | 20:39

Buschauffeur heeft gewoon gelijk, het is de wet! Gewoon naleven en beboeten. Simpel eigenlijk.

XiniXofXialles | 21-08-19 | 18:23

Zo zei een agent deze week tegen me: "Meneer u 150 reed waar je 100 mag. Ik mag alleen zeggen dat u dat niet moet doen. Goede reis verder"

Gerf | 21-08-19 | 18:14
-weggejorist-
Carnage_pinata | 21-08-19 | 18:12

Bekeerlingeren is het nieuwe NSB'en.

De waard zijn gast | 21-08-19 | 17:55

Zo ging het met de wiet ook Het mag niet en toch mag het wel want niemand doet moeilijk, zeker niet de wetshandhavers.
Dit is wetteloosheid, het begin van de ondergang van een beschaving. Dat laatste overigens met "".

xavier | 21-08-19 | 17:54

Ach ach wat hangt ze de slachtoffer uit. Kunnen ze goed die wijven. Maar,... allah zal wreken, ons, die foute domme ongelovige honden die we zijn.

Breakdance | 21-08-19 | 17:52 | 3

Wat zie ik. Ze spreekt met een man zonder begeleiding van een broer of vader. Whaa wat een nep moslim die zich laat vervoeren door een man zonder begeleiding van een broer of vader. Wat een nep moslim.

Breakdance | 21-08-19 | 17:57

De enigste die reageert en kan wreken, zijn de extreme gasten..

Rene046 | 21-08-19 | 20:42

@Breakdance | 21-08-19 | 17:57: ,🎶🎵
Even aan mijn hoeder vragen, ik zweer je dat ze dat zei. Heet ze toevallig Annemarie?

Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:19

Ben waarschijnlijk niet de eerste met deze opmerking.....
Dus als de buschauffeur naar mijn vervoersbewijs vraagt en ik deze niet wil tonen (of er geen heb) moet hij de bus laten rijden ook na mijn weigering om de bus te verlaten. Zonder boete toch.....
Deze gedachte is te mooi, gratis reizen!

Astraea | 21-08-19 | 17:47 | 1

Ik weet nu iig wel wat je bij arriva kan doen: probeer zonder kaartje in te stappen, houdt ie je tegen dan trek je een tent over je hoofd, geen chauffeur die je dan nog tegen kan houden

peterdh | 21-08-19 | 19:28

Zie net een advertentie van Angela waarin ze schoonmaak werk zoekt. Ivm met haar “moslima zijn” mag er geen man in het huishouden zijn.

Dan is de bus nemen met een mannelijke chauffeur ook uit den boze lijkt me. Je sluit jezelf hiermee buiten de samenleving dus dan niet gaan miepen dat je niet geaccepteerd wird.

Ronnie02 | 21-08-19 | 17:31 | 2

M'n ouders hadden ook zoiets. De werkster wilde niet gezellig een bakkie leut mee drinken wanneer er ook een man aan tafel zat.

roevka | 21-08-19 | 17:44

@roevka | 21-08-19 | 17:44:
die kom je wel vaker tegen, en meestal moet de man haar afzetten of ophalen, want die kerels vertrouwen haar en anderen niet, en meestal zitten de dames ook nog onder de blauwe plekken.. daarom die bedekking en anders altijd lange mouwtjes...

Rene046 | 21-08-19 | 20:47

Weer zo'n muts die het niet begrijpt. Meer dan duizend (1000!) jaar voor de komst van de islam bedekten vrouwen in die streken hun lichaam ook al. Het heeft dus helemaal niets met de islam te maken.

Mubbenschonster | 21-08-19 | 17:30 | 1

Naja het heeft natuurlijk wel met de islam te maken, want ieder geloof is gewoon gecherrypickt uit tal van voorgaande geloven, zo ook de islam, met hoofdoek

peterdh | 21-08-19 | 19:30

Ah... ja... de buschauffeur moet een sanctie krijgen omdat hij zich wél netjes aan de wet wil houden.
en.... ik sta in mijn recht want Arriva heeft gezegd dat zij niet handhaven.. Even denken.. recht.. hmm.. wetgeving... Arriva staat daar boven.. oh ja.. pff.. het is soms lastig te begrijpen in dit land.

DatInternetDingetje | 21-08-19 | 17:22

"My face! Give me back my face!"

Sans Comique | 21-08-19 | 17:16

Ik vraag me nog steeds af wat Juani uit Polopos onder dat gewaad doet.

geile pater | 21-08-19 | 16:53

Zien er uit als zwarte spoken. En ik vind witte al eng.

Deksmaat | 21-08-19 | 16:50 | 1
-weggejorist-
Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:19

"dat de richtlijnen van een vervoersorganisatie blijkbaar boven de Nederlandse wet gaan" ? ? ?
Het zijn de richtlijnen van de islam die blijkbaar boven de Nederlandse wet gaan.

Peter-Rissing | 21-08-19 | 16:44 | 1

Beide

peterdh | 21-08-19 | 19:30

Ja hoor, in de eerste zin al @Spartacus, ligt Geleen in Brabant. Ach.

Kinkfactor | 21-08-19 | 16:35 | 3

Running gag van GS. Doen ze al jaren
(En weer een streepje op de redactiemuur bij GS van iemand die erin trapt. Aan dit topic te zien was het vandaag een goede oogst.)

Basil Fawlty | 21-08-19 | 16:55

@Basil Fawlty | 21-08-19 | 16:55: OK, dank u wel! Ik probeer in te zien wat daar nou leuk aan is, maar het lukt nog niet erg.

Kinkfactor | 21-08-19 | 17:58

@Kinkfactor | 21-08-19 | 17:58: Da's niet Best, en het heeft ook geen Nuth. Ach, ik ga maar gewoon spelen in Knikkerdorp. Het is Echt wel in Limburg.

Zoon van Boer | 21-08-19 | 18:10

Als je twee keer per week een boerka of nikaab draagt, ben je dan een gematigde moslima? #durftevragen

Schulzie | 21-08-19 | 16:27

Bewijs eerst maar eens dat dit niet een ander is.

sockpuppet | 21-08-19 | 16:19

Angela is een ggristelijke naam. Dat wordt een enkeltje hel voor mevrouw, ben ik bang.

fram | 21-08-19 | 16:11 | 3

Precies; u bent daar bang voor.

Shareholder II | 21-08-19 | 16:23

Zelfde geldt voor de Rost van Tonninkjes Arnoud en Liesbeth, ongelovigen -namen. Lachen met die bekeerlingen...

fram | 21-08-19 | 16:42

Angela betekent 'Hemelse Bode' ofwel Engel.
Ik zie een zwarte engel......

hxl | 21-08-19 | 16:43

En jawel hoor een autochtone bekeerling, die zijn het fanatiekst.

lingo star | 21-08-19 | 15:57 | 3

Uitlokking. Thuis en op privé gelegenheden draagt ze dat ding niet. Uitsluitend om te provoceren. Dat zeg ik.

Bijtendehond | 21-08-19 | 16:00

@Bijtendehond | 21-08-19 | 16:00:
behalve bij de verplichte sollicitaties dan heeft ze dit kostuum aan.
maar het werkt wel goed sinds een aantal jaren... helaas stuurt het UWV haar steeds zo ver weg dat ze met de bus moet...

Rene046 | 21-08-19 | 20:53

@Bijtendehond | 21-08-19 | 16:00: zo is het en niet anders. Anders zou ze nooit alleen reizen, noch werken. Zo de aandacht opzoeken is al helemaal not done. Deze dame is helemaal geen moslima, maar een ordinaire aandachtskech

A la snackbar | 21-08-19 | 22:03

Als ik met mijn motor gaat tanken en kom binnen met mijn integraal helm nog op staan ze achter de toonbank te gillen maakt niet uit wel tank station o meneer wilt u voortaan eerst uw helm afzetten s.v.p.

kuus | 21-08-19 | 15:56 | 3

Boerka over je helm dus en het hoeft niet meer

speed48 | 21-08-19 | 18:04

@Zoon van Boer | 21-08-19 | 18:11: wat dat betreft is het vrij normaal om een bivakmuts of een balaclava An te hebben onder de helm. Helemaal in de winter. Kan je wel de helm afdoen zoals gevraagd

Carnage_pinata | 21-08-19 | 18:16

Ze was onderweg naar haar werk. Daar gaat de burka gewoon af of hoe moet ik me dat voorstellen? Ik kan me geen arbeudspositie voorstellen waar deze dracht is geoorloofd.

Ronnie02 | 21-08-19 | 15:52 | 1

Als je echt wil werken ja.......

Rene046 | 21-08-19 | 20:54

Jij moet in een islamitische land eens met korte broek de medina bezoeken. Gaat je niet lukken en niemand die je erover hoort. Minister kaag past zich aan met hoofddoek. Nou laat mensen zich hier aanpassen aan onze gebruiken.

foxhunter | 21-08-19 | 15:52

Ik ben verplicht mijn familie te beschermen, maar een revolver hebben mag niet.
Wat nu? Natuurlijk ..... de verplichting gaat boven de wet. Gelukkig.

Typethetext | 21-08-19 | 15:51

Waar werkt Angela Kempeners uit Geleen nou eigenlijk ? Ik kan me niet voorstellen dat je in nikab voor de klas staat, achter kassa zit of als griffier bij een rechtbank werkt.
Ik lees in de berichten dat ze met de bus naar haar werk ging. Welke werkgever staat het dragen van zo’n burka of nikab toe?

theo-is-dood | 21-08-19 | 15:48 | 5

@Oud wijf | 21-08-19 | 15:52:
Als vuilniszak?

gestoptmetroken | 21-08-19 | 16:09

Schoorstenen afstoffen na de zoveelste lekkage bij DSM Chemelot? Het zou wel veel wanen verklareb

Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:21

je kunt haar inhuren voor 10,00 per uur.....
www.huishoudelijke-hulp.nl/huishoudhu...
Ze doet schoonmaak werk, en zelfs zonder nikab "MITS er geen mannen zijn en ze alleen is" Ik dacht dat ze het i.v.m. met uiting van haar relegie deed"

Het dragen van de nikab is voor Kempeners een UITING van haar religie. ,,Ik kies hier zelf voor.” Tien jaar geleden is ze moslim geworden. Ze is aanhanger van het SALAFISME " De beruchte moskee in Geleen doet goed zijn werk... en die in Brunssum Al Houda komt ze ook wel eens" , de meest conservatieve stroming binnen de islam "hopelijk niet" . „Maar ik ben tegen Islamitische Staat hoor "jip lol" . Ik bid vijf keer per dag, daarom heen plannen we ons leven. Ik ga weleens naar de moskee in Geleen maar niet elke week. Natuurlijk wil ik graag eens naar Mekka.”

Kempeners, die met haar vier kinderen in Geleen woont, zegt met niemand problemen te hebben. „Niet met de buren, niet met mijn familie. Van mijn bazin mag ik alleen werken, ik doe schoonmaakwerk, zodat ik mijn nikab af kan doen.”

Rene046 | 21-08-19 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie zei dat ook alweer ,het schrappen van artikel 1 van de grondwet ??

Maak verder ook niet uit ,ik vind het namelijk een goed idee .
Het is namelijk niet meer waard dan een krentenbol .

iopeth | 21-08-19 | 15:43 | 4

Artikel 1 is altijd al een lekke mand geweest. Er staat nl. "in gelijke gevallen, gelijk behandeld". Da's een giga ontsnappingsclausule natuurlijk. Witte Christelijke mannelijke bivakmutsdrager met werk vs. Vrouwelijke Mohammedaanse Niqaabdraagster zonder werk en 12 kinderen is GEEN gelijk geval en behoeft dus GEEN gelijke behandeling. Er is nimmer sprake van discriminatie volgens artikel 1, gelijke gevallen bestaan gewoonweg niet. Wellicht als een tweeling solliciteert.naar dezelfde baan, dan is het misschien soms een gelijk geval.

Cen Bramer | 21-08-19 | 16:33

@Cen Bramer | 21-08-19 | 16:33: Leeftijdsdiscriminatie bestaat dus ook niet?

Zoon van Boer | 21-08-19 | 18:13

@Zoon van Boer | 21-08-19 | 18:13: Nee. Er bestaat geen 'gelijk geval'. Het feit dat je verschillende leeftijden hebt, maakt het al geen 'gelijk geval'.

Cen Bramer | 21-08-19 | 19:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het maakt dus niets uit of je het openbaar vervoer privatiseert.

zwarte_weduwe | 21-08-19 | 15:36 | 1

blijft toch openbaar vervoer zoals in de wet....

Rene046 | 21-08-19 | 21:33

Het vermoeden is gerechtvaardigd dat de aparte behandeling voor deze zelfbewuste en geëmanicpeerde Moslima een gevolg is van haar etniciteit: blanke Nederlandse vrouw, al dan niet bekeerd, mogelijk met een aandachtsdeficiet.
Alle voor importislamtisichenieuwenederlanders vanzelfsprekende voorrechten gelden voor haar dan niet.

kindapaas | 21-08-19 | 15:31

Angela mag lekker naar Arabië of welk achterlijk land dan ook. Islam doet het hier niet zo lekker, terwijl het daar de norm is.

UHeeftGelijk | 21-08-19 | 15:30 | 2

beetje vervelend maar Angela is een geboren Limburgse Nederlandse vrouw. Best heel erg mogelijk dat haar man of eigenaar een dubbele nationaliteit ( erbij) bezit. maar die zal wel niet met zijn bezit naar zijn vaderland vertrekken oh nee.. wie moet er dan voor hem werken... Angela heeft vier bloedjes van kinderen om voor te zorgen.. het siert haar dat ze zelf haar broek en die van haar kroost ophoud... en niet leeft van geld door ongelovige opgebracht.. die daarvoor wel dienen te werken in het schijns des aangezichts..

fikkieblijf! | 21-08-19 | 17:40

@fikkieblijf! | 21-08-19 | 17:40: Haar vorige eigenaar moest niets van die vuilniszak hebben. Die heeft zijn verstand gebruikt en opgerot en gelijk heeft ie. Deze muts is serieus labiel.

Mazzelstof | 21-08-19 | 18:32

Lex specialis, Lex superior en Lex posterior. Daar moet toch wel een redelijke conclusie uit te trekken zijn wat er geldt, vervoersplicht of verbod op gezichtsbedekkende kleding.

devil13 | 21-08-19 | 15:30

Je taak is gewoon mensen te vervoeren en verder je pegida-mening voor je te houden. Oké dat laatste hoeft niet van haatleider Rutte. Doch dienstbaar vervoer je mensen in je rondje om de kerk. Maar nee, je wilde meer. Jij ging op lijn Klik rijden met je Geertbus. Lekker selectief met de deurknop spelen. Tja..

Shareholder II | 21-08-19 | 15:27 | 11

@Cen Bramer | 21-08-19 | 16:36: of die ophef over die buschauffeur die een kruisje droeg en ontslagen werd omdat "het uitdragen van geloofsovertuigingen niet in het openbaar vervoer thuishoort"

Carnage_pinata | 21-08-19 | 18:28

@Dr_Johnson | 21-08-19 | 17:09:
En stel dat hij dit niet zou doen, dan zou iemand anders de chauffeur kunnen aanklagen voor het niet volgen van de wet.. en/of zijn geld terug vragen, en uitstappen..

Rene046 | 21-08-19 | 21:38

@Heiner | 21-08-19 | 17:31:
en dat is niet eens een wet, maar hun eigen interne beleid, net als tijdje terug instappen met een broodje kebab.

Rene046 | 21-08-19 | 21:39
▼ 8 antwoorden verborgen

Ze liegt alles aan elkaar, gaat ook beter als ze je kop niet kunnen zien.

uisge baugh | 21-08-19 | 15:24

'Ollanders...

drs. Levi Samsonov | 21-08-19 | 15:19

onrendabel

Heisessie | 21-08-19 | 15:08

Toevallig een Hollandse bekeerling. Iemand die toevallig Nederlands spreekt en vrijwillig die stoflap aantrekt. Wat een toeval..

BozePaarseMan | 21-08-19 | 14:58 | 5

Volgens mij komt ze uit Limburg.

Andrew Deen | 21-08-19 | 15:10

Misschien komt die stoflap nog wel eens tussen de busdeur, krijg je gedonder met de arbo.

uisge baugh | 21-08-19 | 15:14

Net als ex rokers, de fanatiekste.

Oud wijf | 21-08-19 | 15:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Kempeners wist dat er toch niet gehandhaafd zou worden en stapte maandag, gehuld in nikab, in een lijnbus. De buschauffeur weigerde nog verder te rijden en belde de politie. „De agent, een Marokkaan, waar ik toch wat meer begrip van verwachtte, kwam met zwaailichten aanrijden en zette me de bus uit”, vertelt Angela Kempeners die net weer aan het werk wil gaan in Stein.
-------------------
Dus: de buschauffeur treft geen enkele blaam. Hij hield zich keurig aan de wet.

paartjehop | 21-08-19 | 14:54 | 1

Valt het gevaar van 'meer diversiteit' in alles wat overheid is niemand op in dit citaat? Men gaat nu al uit van positieve discriminatie door broeders en zusters. "meer begrip verwacht van Marokkaan' De kromzwaardtochten in niqaab zijn reeds begonnen. Via de voordeur, de achterdeur en via de baarmoeder.

Cen Bramer | 21-08-19 | 16:39

Ik vraag me af of Arriva en die andere vervoersfirma's zich realiseren dat ze hun bussen en treinen op deze manier in de markt zetten als uitgelezen doelwit voor terroristische aanslagen.

Stel, morgen stapt een ISIS-weduwe met boerka en bomgordel in de boemel en blaast zichzelf samen met 50 anderen richting paradijs. Wat zou dan de reactie van de Arriva-bestuurders zijn? "We betreuren het incident, maar we hadden met z'n allen afgesproken om de wet niet te handhaven, niets aan te doen"?

Leipniz | 21-08-19 | 14:50 | 3

Maar wat nou.. als jou personage zich opblaast op één van ál die overige plekken waar ie gewoon kan/mag komen, en mogelijk nog veel meer slachtoffers weet te maken? Wie zegt dan wat?

Shareholder II | 21-08-19 | 16:00

* jouw

Shareholder II | 21-08-19 | 16:01

@Shareholder II | 21-08-19 | 16:00: Dat is ook het slechte aan die wet. Dat ie niet overal geldt.

Heiner | 21-08-19 | 17:43

Een opsteker voor Angela.
Heel normaal in Europese moskeeën anno 2019: instructies om je vrouw “symbolisch” af te ranselen
www.dagelijksestandaard.nl/2019/08/he...

komtdatschot | 21-08-19 | 14:45 | 1

Die van mij heeft liever knalsex

kuus | 21-08-19 | 15:59

Overigens:"Maar als zij toch wil instappen, hebben wij de plicht om haar te vervoeren."
Ik wil niet betalen maar wel instappen. Vervoeren maar. Naar het oosten aub.
Stuur die "boete" maar naar het torentje.

Cobalt bomb | 21-08-19 | 14:43

En als ik, ook na vriendelijk verzoek van de chauffeur, weiger voor de rit te betalen, heeft Arriva dan ook de plicht om mij toch te vervoeren? Of heeft Arriva dan ineens andere principes?

Eagle0511 | 21-08-19 | 14:41

Het islamo-fascisme sijpelt gestaag onze maatschappij binnen, en zal uiteindelijk zegevieren mede dankzij de gewillige collaboratie van de N.I.B. (Nationaal Islamitische Beweging).

Nelis SplitBloes | 21-08-19 | 14:41

Maar waarom was ze überhaupt op straat?

Cobalt bomb | 21-08-19 | 14:41 | 3

Manlief is druk met plannen om de takfirs een loer te draaien terwijl z'n slaafje het huishouden draaiende moet houden.

UHeeftGelijk | 21-08-19 | 15:33

Naar de voedselbank natuurlijk.

Typethetext | 21-08-19 | 15:54

Denk niet dat dit gaat helpen voor salafisten kipje.

Maar misschien dat het een uitkomst voor jou is.

Andrew Deen | 21-08-19 | 15:14
-weggejorist-
Andrew Deen | 21-08-19 | 14:32 | 2

In menne niqaab fühl ich much toes!
Ich will ergens anders wohne, niet in min ouwers hoes.

Peniskokertje | 21-08-19 | 14:30 | 1

much toes = veel tenen (maar dan wel heel erg lange tenen)

rijk | 21-08-19 | 14:35

Ik zou graag eens met een klein ploegje een dagje met het openbaar vervoer door Nederland reizen, natuurlijk allemaal wel voorzien van bivakmuts of integraalhelm met donker vizier. Eens kijken hoe lang het niet handhaven gehanteerd wordt bij autochtonen. Helaas kan dit niet want het OV is niet te betalen.

Xzae-lm | 21-08-19 | 14:27 | 1

Dagkaart. Valt best mee

Bijtendehond | 21-08-19 | 16:04

Ik hoef haar demagogie niet te horen. Wel walg ik van het minkukelige geklets van in dit geval Arriva. Vervoersplicht opvoeren als reden om de wet te overtreden. Nederland wil dit soort figuren ook niet in de bus. Zo is het bepaald. Dus niet rijden als zo'n extremist meent dat ze wel vervoerd zal worden omdat ze haar kont afveegt aan de Nederlandse wet. Geldt voor alle vervoerders. Onacceptabel dit soort figuren ook in de openbare ruimte. Zo is het bepaalt

DeEchteWaarheid | 21-08-19 | 14:15 | 1

Arriva is toch dat bedrijf waarvan de bussen standaard 60km/h rijden in een 30km/h zone ? In 053 in ieder geval.

onfray | 21-08-19 | 14:25

Zo voorspelbaar, expres verkeerde provincie noemen, er is wel Zeeland in Noord- Brabant.

uisge baugh | 21-08-19 | 14:07

Pegida stemmer.. hahahaha mens is nog te dom om te kakken

Henk P | 21-08-19 | 14:05 | 1

Een echte boerka drager, dus.

Heiner | 21-08-19 | 17:32

Theo-Pim-Riv | 21-08-19 | 13:27
Qua regels voor pasfoto's moet ik je even corrigeren.
Een bril mag wel degelijk, sterker, is aan te raden, omdat je zo herkenbaar bent als brildrager.

Wat niet mag, zijn schaduwen die op het gezicht vallen. Dat kan soms gebeuren met bepaalde (dikke) monturen. Die worden dus afgekeurd.

In de studio waar ik werkte, losten we dat op met een ander montuur - men kan immers meerdere brillen hebben. De glazen zaten daar ook niet in, want kans op reflectie (van die fel groene vlakken).

Wat pas echt kwalijk is aan die regels; er is een uitzondering gemaakt voor vrouwen met hoofddoek. De (aanzet van de) oorlellen hoeven van hen niet in beeld.
Dat terwijl het feitelijk gaat om haarbedekkking.

En, opvallend bizar genoeg, staat er in het handboek voor pasfoto's een apart hoofdstuk welk type hoofddoek niet mag. Of eigenlijk, hoe die correct gedragen moet voor de foto.
Het is de Turkse variant, die meestal een gevouwen sjaal is.
Daarmee ontstaat op het voorhoofd een schaduw, dat mag in algemene zin dus niet (zie hierboven). Overbodig hoofdstuk (...) dus.

Om het compleet te maken, mannen met een danige baard waardoor de oorlelaanzet onzichtbaar is, hoef je niet te vragen zich rond dat deel te scheren.
Geen idee of dat als coulance net zoals voor hoofddoeken is ingesteld, maar als je héél nauwkeurig de regels wil opvolgen, klopt dit ook niet.

*einde ID-college*

Kudtkip | 21-08-19 | 14:02

Ze kan wel spreken maar ik luister niet. Eerst identificeren/kenbaar maken. Next

Mark van Leeuwen | 21-08-19 | 13:57 | 1

Dat brabants is ook niet te verstaan met die achterlijke klemtonen op het einde van de zin.

peterdh | 21-08-19 | 19:46
-weggejorist-
RedwhiteNick | 21-08-19 | 13:56

Arriva moet gewoon keihard aangepakt worden voor het niet nakomen en zelfs tegenwerken van de wet.

De_Helderse_Kaaskop | 21-08-19 | 13:49 | 2

Inderdaad. Subsidies stopzetten.

Henk P | 21-08-19 | 14:03

Maar in dit Gekke Henkie-landje zal het erop uitdraaien dat die chauffeur een reprimande krijgt voor het wél nakomen van de wet, en zullen excuses worden aangeboden aan die nikaab-doos en zal haar verzekerd worden dat men in het vervolg die boerkawet gewoon naast zich neer zal leggen, zoals beloofd immers.

Dr_Johnson | 21-08-19 | 14:29

Zou leuk zijn als ze kwetscash zou willen. Ben benieuwd naar de uitspraak.

RenHoek | 21-08-19 | 13:47

Nutteloos dit.

Andrew Deen | 21-08-19 | 13:47

Die bekeerlingen zijn het ergst.

RenHoek | 21-08-19 | 13:46 | 2

Maar het voordeel is, dat je die mag discrimineren zonder racistisch te zijn.

Janas | 21-08-19 | 14:03

Gewoon een aandachtsho3Rrrrrr

Henk P | 21-08-19 | 14:05

Oh kan Arriva beslissen welke wet zij volgen. Verassend. Over bekeerlingen, die zijn het ergst, net als gestopte rokers.

ikdenkwat | 21-08-19 | 13:44 | 1
-weggejorist-
flesje | 21-08-19 | 14:25

"Ik wil niet aan de grillen van een buschauffeur onderworpen zijn..." Wel, ik wil niet aan de grillen van busmaatschappijen die de wet overtreden onderworpen zijn. Democratie betekent ook: handhaven van wetten anders volgt anarchie. Ik ga voorlopig niet met de bus.

MurkRatte | 21-08-19 | 13:42 | 1

Maar wel onderworpen willen zijn aan de grillen van de islam

Johan1235 | 21-08-19 | 14:31

Ik weet niet wie de titel verzonnen heeft, maar ik heb haar niet horen spreken....

Tuinhekje | 21-08-19 | 13:42

van heinde en verre | 21-08-19 | 13:04
Voilà. Zeer helder en kernachtig omschreven hoe ons openbare leven in elkaar steekt.

Die isolatielakens dragen dat vanuit 'hun recht' om niet vrijelijk begluurd te worden door vreemden.
Het wonderlijke: het is precies andersom.
Zij verschuilen zich en gluren letterlijk door een kijkgleuf naar die vrije wereld.

Het is dus ook deze argwanende houding en dito schuiltenue die ervoor zorgt dat men zelf met argwaan wordt bekeken - wederom, zelf geïnstigeerd.

Kudtkip | 21-08-19 | 13:39 | 1

Nou precies. Het is toch gek dat wij open en uitnodigend de halve wereld toelaten. En dat anderen daar het recht aan durven te ontlenen dat ze daaraan deel mogen nemen vanachter een katoenen muur.

van heinde en verre | 21-08-19 | 13:55

Volgens de Islam zijn alle mensen gelijk. Behalve moslims, die zijn meer gelijk.

DasNouJammer | 21-08-19 | 13:37

Het zal je dochter zijn (geweest).

Langshetrandje | 21-08-19 | 13:36 | 1

Dat zat ik me dus net te bedenken. Ik zou me kapotschamen als vader. Maarja ik ga ervan uit dat die ouders GL-stemmende geitenwollensokken zijn.

peterdh | 21-08-19 | 19:48

Ik vind dat als je een nikaab draagt, dat je het praten dan ook aan je baas/man moet overlaten.

VanBukkem | 21-08-19 | 13:30

Aluhoedjes zijn echt niks voor mij maar dit is wel stomtoevallig. De niqaabdraagster wordt door precies dezelfde chauffeur aangesproken maar dit keer gaat alles precies volgens de regels van Arriva en iedereen is nu blij! Geen idee hoeveel bussen en chauffeurs er rondrijden in Geleen maar er komt nogal wat bijkijken als je als passagier binnen een dag tijd dezelfde chauffeur tweemaal wilt treffen in de bus. Dit moet geënsceneerd zijn.

Amsterdamsko | 21-08-19 | 13:27 | 2

hoezo.. je hebt buschauffeurs die weekdiensten draaien op dezelfde route. als mw op dezelfde plaats en zelfde tijd weer instapt is dit goed mogelijk.

fikkieblijf! | 21-08-19 | 13:36

@fikkieblijf! | 21-08-19 | 13:36:
Ja, okay. Je hebt een punt. Ik las achteraf dat ze op weg was naar haar werk. Dan zal ze wel op dezelfde plaats en tijd opstappen. Aluhoedje af! :-)

Amsterdamsko | 21-08-19 | 14:51

Daarentegen weigeren ze bij het OV wel asielzoekers omdat die stampij maken. Ho zit het daar dan met de verplichting mensen te vervoeren?

Johanvb | 21-08-19 | 13:24 | 3

Ja, die gaan maar lekker lopen en elkaar lopen vervelen.

WarremeWors | 21-08-19 | 13:28

Die worden niet geweigerd, ik zie ze dagelijks.
Ze (dat gespuis) hebebn een aparte bus gekregen waar geen mens (buiten de chauffeur om) inzit en dat is een groot succes want in die bus is totaal geen ellende, dus wordt de proef verlengd.
Ondertussen zitten die ongewensten gewoon weer in de "normale" lijndienst bus van Ter Apel - Emmen v.v.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-08-19 | 13:45

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-08-19 | 13:45: Dus een bus die 'nie fir blanke' is.

Johanvb | 21-08-19 | 21:41

Waar jammer genoeg heel makkelijk over heengegaan wordt, is dat allerlei moslimorganisaties kennelijk bezig zijn applicaties voor de telefoon, pc en tablet te laten maken als een soort Fatima_Alert.
Wij zouden als Nederlander zeggen een zogenaamde NoodKnop.
Er komen dan bezorgde rustige Mo types (testosteronbommen hopen we niet), die U uitgaan leggen waarom de brievenbussen moeten blijven.
Dit vind ik kwalijker dan het gejank van dat "groepje".
Ik zou zeggen Hulde voor de buschauffeur en ok die moeten zich aan de Wet houden en moslims moeten dat ook, simpel.
Ergo buigen of barsten, mij om het even.

Theo-Pim-Riv | 21-08-19 | 13:23 | 2

Een NoodKnop tegen Ons de Racistische Nederlanders, met één paspoort.

Theo-Pim-Riv | 21-08-19 | 13:29

Ja, de anti-sis app moet er komen. Of noem het de vrijheidsapp of NederlanderApp. Waar o.a. vrouwen die belaagd worden, met beschimpingen als hoer, slet, e.d., hulp kunnen vragen. Ook voor mannen als ze weer eens door een groep hyena's in het nauw komen.

kortebroek | 21-08-19 | 14:01

Maar keer deze situatie nu eens om!
Verlaat het OV omdat er iemand met een niqab instapt en doe dan je beklag dat je niet op tijd op je werk kon zijn of je aansluiting mistte omdat er voor jou een onveilige situatie ontstond. Wat gaat dan de reactie van het OV zijn?
Die lachen je midden in je gezicht uit.
,
En dat vind ik het meest interessante aan deze discussie. Waarom wordt het ene met zo'n gemak beschermt terwijl de ander weggehoond wordt?
Waarom bepaalt een rechter wel even dat geloven in en vliegend spaghetti monster belachelijk is en daar geen rechten aan ontleend kunnen worden maar mag ik mij wel bedekken met een lap stof en wordt er dan met alle begrip met min omgegaan?

Johanvb | 21-08-19 | 13:20 | 3

Dat weet je best. Omdat er langzamerhand teveel moslims hier rondlopen, en ze graag geweld gebruiken als je ze tegenspreekt. De zittende macht is gewoon bang, en traineert liever het eigen volk - zolang die zich als makke schapen blijven gedragen.

Pierke Pierlala | 21-08-19 | 13:26

Weet U het ging jaren geleden al mis, toen opeens bleek dat JIJ niet met een bril op je pasfoto of ander identiteit document mag, gezichtsbedekkend.
Kopvodden mag wel, want religie.
Het was er zomaar opeens, zonder ophef, zonder referenda, die hadden we toen nog en zo pakken "ze" plakje voor plakje onze cultuur af en vormen hem om naar een niet gewenste cultuur.

Theo-Pim-Riv | 21-08-19 | 13:27

@Pierke Pierlala | 21-08-19 | 13:26:
Helemaal mee eens. zo komt het namelijk ook op mij steeds over.

Rene046 | 21-08-19 | 22:17

Als nou 's één keer alle andere passagiers uitstappen.....
"Ja maar, dan kom ik te laat op mijn werk"...
"Tja baas, er zat een zeer verdachte burka in de bus, het leek echt of dat ze iets er onder droeg, de andere mensen stapten ook allemaal uit, ik was doodsbang, ik haal de tijd straks wel in"...
Eens kijken hoe gauw Arriva de keutel introk....

A333aan | 21-08-19 | 13:17

Wat een bedroevend niveau van de onzichtbare. Ik maak mij grote zorgen om Nederland als de wet willekeurig wordt gehandhaafd. Ga eens nadenken welke wet mij niet past

Eddy67 | 21-08-19 | 13:16

Leuk dat zo'n Nederlandse klederdracht uit een ander deel van de wereld gewoon in he openbaar draagt Het wachten is nuop nieuwe Nederlanders die klederdracht van bijvoorbeeld Volendam, Bunschoten of Staphorst gaan dragen

batvoca2 | 21-08-19 | 13:15 | 2

zolang daarmee het verbod op gezichtsbedekkende kleding niet gaat gelden is daar helemaal niets mis mee... zelfs niet als je geheel bedekt gekleed als moslima met hoofd en kindoek instapt.. wel als je gezicht bedekt is!!

fikkieblijf! | 21-08-19 | 13:17

Laatst hoorde ik van een hoestende man in een lange regenjas dat de boerka/niqab door 'moslim-vrouwen van lichte zeden' wordt gebruikt om onherkenbaar voor hun klanten op straat te kunnen lopen.

rijk | 21-08-19 | 14:48

En ze heeft een LinkedIn account. Waarvoor?

Deflatiemonster | 21-08-19 | 13:15 | 4

Dat is om haar carrièrekansen te vergroten.

Johnweer | 21-08-19 | 13:29

@fikkieblijf! | 21-08-19 | 13:19:
"Hoe dat nu werkt met transgenders of X genders.."
Zou je aan Bij1 moeten vragen. Die hebben daar ongetwijfeld diep over nagedacht.

Schoorsteenveger | 21-08-19 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Arriva: wij vinden het van essentieel belang dat wij in alle gevallen ons houden aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming stelt.
---
Arriva vindt het dus belangrijk dat zij zelf bepalen aan welke wetten ze zich wel of niet houden? Waarom anders deze mededeling, dat je je aan de wet houdt? Zijn de wetten die Arriva niet noemt dan die waar ze zich niet aan houden? Wegenverkeerswet, diefstal, moord, dronken rijden, daar houden ze zich dus allemaal niet aan? Want waarom vermelden ze dan niet dat ze zich daar wel aan houden? Het is godsgeklaagd dat een vervoersmaatschappij of whatever zelf gaat zitten bepalen aan welke wet ze zich houden en het nodig vindt dit op hun site te vermelden.

paartjehop | 21-08-19 | 13:11 | 1

ik ben heel blij met ariva wist anders niet meer hoe ik zaterdag in a dam moest geraken voor n gezamelijke vreedzame vergadering over hoe we ongedocumeerde verdwaalde zieligerds de weg naar huis kunnen wijzen omdat het zaterdag zo warm word trek ik fijn n wit laken en witte puntmuts aan ivbm de diversiteit staat wel leuk ook in de bus zwart en wit naast elkaar zal mijn inziens heel verbroederend werken weet oemand trouwens of je de bus inmag met n opgevouwen houten kruis ? o en hoe zit dat met brandbare stoffen ? ach dat hou ik dan wel ff onder mn gewaad ziet toch niemand

kale tornado | 21-08-19 | 13:25

Nu mag je als medereiziger ook gewoon eisen dat ze dat bod afdoet, het is immers verboden in het ov. Dus doe je burgerplicht en eis dat ze of dat vod afdoet of de bus verlaat. Als je als debiele moslima over straat wil lopen, verhuis je maar naar een debiel moslimland.

dutch bikkel | 21-08-19 | 13:11 | 5

@Ray69 | 21-08-19 | 13:18: Maak je geen zorgen over het laatste, zo’n spook gaat alleen naar speciaal onderwijs.

Pierke Pierlala | 21-08-19 | 13:29

Oh Berbaar dan trek ik m zelf wel van dr kop.

Ray69 | 21-08-19 | 13:44

Het wordt hoogste tijd,dat we degene die ons afwijzen hoogst ongemakkelijk gaan laten voelen.
In plaats van andersom.

Ray69 | 21-08-19 | 13:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Moet je opletten wat er gebeurt wanneer je als cafébaas de richtlijn opstelt dat, ondanks een duidelijk wettelijk verbod, roken in je zaak gewoon gedoogd wordt. Dan worden de boetes net zolang opgehoogd tot je failliet bent.

BestWelVriendelijk | 21-08-19 | 13:10 | 2

Precies dat dus! En dat vind ik dan nog zelfs heel wat anders omdat een horecazaak niet uit publieke middelen wordt betaald en de eigenaar daar zelf over zou moeten gaan, zoals ze in een moskee ook met dat vod mogen lopen.

dutch bikkel | 21-08-19 | 13:13

@dutch bikkel | 21-08-19 | 13:13: dat rookverbod wordt dan ook niet door de politie, maar door een andere instantie gehandhaafd.

theo-is-dood | 21-08-19 | 15:51

Ik wil niet onderworpen worden aan de grille van.... leuke zin. Verlichting is ver te zoeken.

franck7020 | 21-08-19 | 13:10 | 1

Ze wil wel onderworpen zijn aan de grillen van de schriftgeleerden van een boek, Allah en de profeet (vzmh). Islam betekent ook onderwerping

batvoca2 | 21-08-19 | 13:19

Die richtlijnen van OVNL, dat is zoals ik het zie Sharia.

Schoorsteenveger | 21-08-19 | 13:07

Geleen in Brabant, is het iets omhooggeschoven sinds ik de laatste keer op de landkaart heb gekeken?

Slough | 21-08-19 | 13:06 | 1

Running gag van GS. Doen ze al jaren.

Basil Fawlty | 21-08-19 | 16:39

Hoezo mogen mensen anoniem zich over straat bewegen? Dat is een aantasting van onze samenleving. Gastvrijheid en tolerantie is gebaseerd op vertrouwen en openheid. Voor anonieme mensen is daarin geen plek.

van heinde en verre | 21-08-19 | 13:04

Aan de ene kant is het voor de betrokken chauffeur niet te hopen dat het tot een rechtszaak komt (de man zal ongetwijfeld binnen het bedrijf hard aangepakt worden), aan de andere kant zou dit wel duidelijk scheppen. Mogen instanties afwijken van de wet. Als die wet onduidelijk is, moet deze aangepast worden. Deze symboolpolitiek werkt dus in de praktijk niet, misschien ook wel dat kennelijk weinig mensen problemen hebben met vrouwen met boerka's.

Mannes | 21-08-19 | 13:03 | 3

als instanties van de wet mogen afwijken dan mag ik dat ook dus voor mij is het simpel: de buschauffeur heeft volgens de wet gehandeld.

Fedde71 | 21-08-19 | 13:09

Buschauffeur heeft volgens de wet gehandeld, je werkgever mag je niet verplichten de wet te overtreden. O, rij maar 140 hoor met de bus, ben je sneller, denk je dat de chauffeur daarmee wegkomt dan? Gewoon handhaven, in dit land is dat zo geregeld bij wet dus het is simpel zat.

dutch bikkel | 21-08-19 | 13:18

Veel mensen hebben problemen met boerka's

Joostmochtnietsweten | 21-08-19 | 13:22

Ik stap morgen dronken met een slagroomtaart en 4 koffers de bus in en eis dat ik vervoerd wordt, want er is een vervoerplicht. Oh, wacht ff.

paartjehop | 21-08-19 | 12:59 | 1

*word

Yie_Ar_Kung_Fu | 21-08-19 | 13:17

En de vader en moeder van Angela zich maar afvragen waar het mis is gegaan met de opvoeding van hun dochter.

komtdatschot | 21-08-19 | 12:57 | 1

Die zullen inderdaad wel dolblij zijn met hun dochter. En met hun sallafistiche schoonzoon.

Schuldenbrau | 21-08-19 | 13:03

Die bekeerlingen zijn nog raarder. Hier wonen een paar die lijken te fungeren als broedkippen terwijl manlief alweer een nieuw nestje heeft. Kinderen gaan naar speciaal onderwijs.

TijgerMuis | 21-08-19 | 12:56 | 1
-weggejorist-
paartjehop | 21-08-19 | 13:01

Weer typische randstadjournalistiek. Sinds wanneer ligt Geleen in Brabant?

whetherthouwouldbe | 21-08-19 | 12:55 | 3

Juist. Ik woon in Den Haag, maar kom één keer per jaar (nou ja, dit jaar en vorig niet) in Sittard-Geleen - Limburg - om de Rit naar de Gladiolen te rijden. Mooie stad, mooie provincie, ik kan me voorstellen dat Limburgers er trots op zijn.

Dr_Johnson | 21-08-19 | 13:03

Geleen ligt in Limburg... net als Helmond...

Hellooder | 21-08-19 | 13:04

@Hellooder | 21-08-19 | 13:04: Goh Helmond in Limburg, u bedoelt net als Amsterdam in Friesland of bedoelt u het Drentse Amsterdam?

Slough | 21-08-19 | 13:09

fikkieblijf! | 21-08-19 | 12:36
Ze zegt beide. Maar om 0:16 is de quote "Toen pas zag ik dat hij het was".
Verder eens met jouw idee.

En verder nog, je hoort aan haar stem het groeiende venijn dat ze excuses wil.
Plus klacht dit en dat.
Welnu, deze Angela is een wandelende klacht tegen deze maatschappij.
Ook zonder buskaartje.

Het enige waar die niqaab goed voor is, is de straat vegen. En dat doen andere busjes al heel goed.
Het treurige van deze types is dat ze hun godsdienstvrijheid niet zuiver hebben, en het tot protestmiddel gebruiken.
Dan moet je dus niet raar opkijken als daar conflict van komt - zelf geïnstigeerd.

Kudtkip | 21-08-19 | 12:55

"ik weet niet wat z'n beweegredenen zijn, misschien is het een PVV-stemmer of een Pegida-stemmer, weet ik veel."

Enge, irritante nikaab-doos. Als je je aan de wet wilt houden, ben je dus kennelijk automatisch een PVVer of Pegida aanhanger. ZIJ zit fout met die nikaab in het OV, niet die chauffeur.

En als ze zo nodig met nikaab naar haar (schoonmaak)werk moet, dan koopt ze maar een fiets, of een e-bike. Ik ben dat drammen, eisen, en slachtofferschap van die kutmoslims meer dan zat.

Dr_Johnson | 21-08-19 | 12:53 | 2

Bekeerde moslimdozen met en zonder hun tenten zijn de ergste, ze zijn wel zo gehaaid genoeg dat ze niet langs de deuren gaan bedelen zoals de Jehova's, deze "schoonmaakster" maakt niet schoon maar zich totaal belachelijk, leef mee met haar Hollandse familie die zich kapotschaamt.

grindbak | 21-08-19 | 12:59

Ik zou heel wat voor over hebben om te zien hoe d’r tent vast raakt tussen de spaken.

Pierke Pierlala | 21-08-19 | 12:59

Stel nou dat ik met een vette zak friet met majo de bus in wil stappen en de Buschauffeur vraagt mij die zak friet weg te gooien maar ik weiger en loop vrolijk de bus in. Wat zijn de richtlijnen van Ariva dan? Ook vervoersplicht? Of met een vuurwapen? Als het antwoord hierop is dat ik dan echt niet mee mag, waarom wordt er bij geval Burka dan een uitzondering worden gemaakt? Ben erg benieuwd.

Diamond 20 | 21-08-19 | 12:53 | 2

begin eens gewoon met een bivakmuts... dan kun je meteen goed vergelijken waar het venijn nu zit met dit verbod op gezichts bedekkende kleding en de arriva reglementen daarin. Ik reis niet met het onrendabele vervoer puur omdat er andere alternatieven zijn. Was ik er wel van afhankelijk net als deze muts dan zou ik de proef op de som nemen en met bivakmuts en oorlogsteneu een bus van arriva instappen.. gewoon, omdat ik de keuze maak en Arriva niet deze wet wilt uitvoeren.

fikkieblijf! | 21-08-19 | 13:07

@fikkieblijf! | 21-08-19 | 13:07: Zou jij echt een strafblad nemen om dit te testen? Ik heb het zelf ook 20x overwogen, maar ik wil mijn baan niet kwijt en ik heb geen zin in een strafblad en opname in het DNA register(ik heb niets op mijn kerfstok, maar ik weet wat er met de joden is gebeurt dankzij registratie van religie, waarom niet in de toekomst iemand die wraak wil nemen op een bepaalde familie? Met een nationaal DNA register heb je ze allemaal zo gevonden).

Zoon van Boer | 21-08-19 | 18:40

Ja, je zou bijna voor de lol met een Klu-klux-clan pak rond moeten gaan lopen,wat zou er gebeuren?

streknek | 21-08-19 | 12:51 | 1

Het is overigens Ku Klux Klan, maar tenzij je fophef kunt genereren door een twitterkut in d'r deugkier te kietelen gebeurt er behalve een opgetrokken wenkbrauw en een verdraaide nek van het speuren naar de verborgen camera totaal niks.
(Ik ken toevallig de spelling omdat ik een sound heb ingesteld op mijn versterker als Ku Klux Klean.)

Mazzelstof | 21-08-19 | 12:59

De moslima's hebben heel veel vrijheden in Nederland ze mogen hier nog met een niqaab over straat lopen. Er zijn landen waar dit verboden is.

Terecht dat de buschauffeur deze vrouw uit de bus heeft gezet, wet=wet.

Natuurlijk word dit weer met het pappen en nathouden beleid gehandhaafd.

Foei dat mag toch niet!

lex63 | 21-08-19 | 12:51

Ja, je zou bijna voor de lol met een Klu-klux-clan pak rond moeten gaan lopen,wat zou er gebeuren?

streknek | 21-08-19 | 12:51
-weggejorist-
druipsmurf | 21-08-19 | 12:51

Arriva heeft ook in de voorwaarden staan dat ze de reis zo veilig mogelijk laten verlopen. De niqaab regel niet handhaven valt daar zeker niet onder.

Simon_GS | 21-08-19 | 12:50 | 1

Als de bus vol is en zo’n stinkende tent komt bij mij staan gaat haar reis heel onveilig worden. Maar goed, ik heb gelukkig een auto.

Pierke Pierlala | 21-08-19 | 13:02

Maar owee als je 1km te hard rijdt en niet tijdig betaald, dan komen de dreigbrieven over verhogingen en deurwaarders massaal binnen.
En de bekeerlingen zijn het ergst, die denken juist goed te doen om zo'n parasol te dragen terwijl de echte Moslimvrouw eerder gedwongen wordt dan dat het vrijwillig is.

Sinclair | 21-08-19 | 12:50
-weggejorist-
frank4444 | 21-08-19 | 12:49 | 3

Het mag van de eigenaar gewoon voor de camera verschijnen en zelfs spreken? Wat vooruitstrevend. Geef het nog eens 400 jaar en het wordt uiteindelijk wel wat met die islam, hoor.

Ceristimo | 21-08-19 | 12:47

Tijd om de vergunningen van vervoersbedrijven als Arriva in te trekken en te verstrekken aan bedrijven die de wet wel consequent naleven.

drs. P | 21-08-19 | 12:47

Nou ken ik wel een Angela Kluivert,maar weet niet of die ook een boerka draagt.

komtdatschot | 21-08-19 | 12:46

Haha blijkt het gewoon om een "Greetje uit de polder" te gaan. youtu.be/QJftRcvXxHI

nokkenaskettingklem | 21-08-19 | 12:45

Geef haar als genoegdoening een baan bij Arriva.
Als raam poetslap

Olleke | 21-08-19 | 12:45

Busdienst mag haar weigeren maar is verplicht door te rijden anders overlast en gedoe met de overige passagiers. Hiermee wordt hij feitelijk gedwongen haar uit een rijdende bus te gooien.

dubbeltjeopznkant | 21-08-19 | 12:44

De Nederlandse wetgeving is op dergelijke punten klip en klaar. Beleid bij Arriva of interne regels, contracten of overeenkomsten bij wie dan dan ook kunnen én mogen nimmer in strijd zijn met wetgeving. Als ik me niet vergis noemt men dat nietigheid.

DasNouJammer | 21-08-19 | 12:42 | 2

@DasNouJammer, u heeft helemaal gelijk en het OV heeft ook gelijk wanneer zij beweren een vervoersplicht te hebben. Maar...., het is natuurlijk te gek voor woorden dat het beleid van het OV en alle daarop in lijn deze volgende acties boven de wet staan. De betreffende chauffeur heeft getoond over de juiste over de juiste instelling en mentaliteit te beschikken. Zo heurt het en niet anders. En wat die niqaab dragende mevrouw betreft: Ga effe lekker populair zijn in de zandbak waar jou eega vandaan komt. En wat @ PetNL uitkraamt: Pak je biezen en ga lekker met deze niqaab draagster mee, doei...

jale | 21-08-19 | 12:51

Ik noem het onderdanigheid.

Schuldenbrau | 21-08-19 | 13:09

Een chauffeur heeft geen taak als handhaver, maar wanneer een chauffeur iemand met een niqaab vervoert is deze toch medeplichtig en zelf ook strafbaar?

PetNL | 21-08-19 | 12:39 | 1

@PetNL, pak je biezen en ga fijn met deze niqaab dragende mevrouw ergens anders buiten onze Nederlandse grenzen hokken. Genoeg zandbakken en andere plekken te vinden, doei

jale | 21-08-19 | 12:53

"Ik wil niet onderworpen zijn aan de grillen van een buschauffeur."
Deze buschauffeur handhaafde de wet (een werkinstructuctie is geen wet)
.
"Ik weet niet wat z'n beweegredenen zijn."
Dat doet er niet toe, hij handhaafde de wet.
.
Punt.

hotmint | 21-08-19 | 12:39 | 7

@Berbaar | 21-08-19 | 12:49:
Doorrijden met die bus, dat kon jouw opa, die naar het oostfront racende reservemof als geen ander heb ik van horen zeggen.

De Briemusketier | 21-08-19 | 12:58

@Berbaar | 21-08-19 | 12:49: precies, als er een gezichtsbedekker bij de halte staat gewoon doorkachelen. Jammer voor de anderen, klagen doen ze maar bij Arriva.

drs. P | 21-08-19 | 13:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Die voddebaal heeft een punt. In 0031 wordt niks gehandhaaft want laf/tolerant. En nu mag de creatuur niet eens meer met de pauper express mee? Duidelijk geval van discriminazie. Hier zit meer in dan 27.50. Go for it pauperparasol!!!

Pedronegro | 21-08-19 | 12:38 | 6

@De Briemusketier | 21-08-19 | 12:49:
Rekeningrijden, lijkt me heerlijk.
Ook op naar een aparte rijbaan voor elektrische auto's, in Düsseldorf is men er al mee bezig.
www.ad.nl/buitenland/dusseldorf-pakt-...

Berbaar | 21-08-19 | 13:06

@De Briemusketier | 21-08-19 | 12:49: Mensen kiezen er voor om ver van hun werk te wonen, ik kreeg een leuke check van mijn werkgever toen hij begreep dat ik op fietsafstand wilde wonen en bereid was te verhuizen.

Zoon van Boer | 21-08-19 | 18:51

Jezus Christus Pedro.... die t dan....
*in hoek gaat staan met ezelsoren*

Pedronegro | 21-08-19 | 21:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Kerk en Staat zijn gescheiden. Alles buiten de muren van een kerk is Staat. Gezichtsbedekking dragen omdat je denkt dat je dan in een hiernamaals terecht komt? Lekker doen. Maar gewoon binnen de muren van de kerk, in je eigen huis of op je eigen erf...

Quib | 21-08-19 | 12:38

Gelukkig heeft Arriva ook gewoon een contact formulier:
www.arriva.nl/consumenten/service-con...

Daar maar even netjes vragen of ik nu ook met een bivakmuts mag reizen, mag reizen op het abonnent van een ander met een bivakmuts en waarom Arriva haar eigen personeel in de steek laat door onherkenbare passies toe te laten.

MediastadInwoner | 21-08-19 | 12:37 | 2

Eens kijken of een KKK muts ook mag.

MrLahey | 21-08-19 | 12:40

De wet overtreden is geen probleem in Nederland,

zolang het maar gesanctioneerd is door de hoge priesters van de linkse kerk.

Rara,
Duivenkak
etc.

Kanarie_Geil | 21-08-19 | 12:36

Met bivakmuts die bus in. Kijken wat er dan gebeurt, kan me voorstellen dat de chauffeur niet graag nikab in de bus heeft in verband met bomaanslagen en zo. Veiligheid voor de passagiers voor alles. Geef die man een lintje.

miko | 21-08-19 | 12:36

Maak Teeven overall handhaafchef van alle vervoersbedrijven.

swassannuf | 21-08-19 | 12:35

En maar kijken wanneer die bange Nederlanders eindelijk een keer "stop" zeggen. Bange Nederlanders gevoed door het mediakartel (NPO/Radio1?RTL) met het allerergste "racisten/fascisten/populisten". Dat mogen ze eerst een jaartje ontkennen en gaat de uitbreidingsslag verder, "Een volk dat voor tirannen zwicht ...."

Kamervraag | 21-08-19 | 12:35 | 2

Ja, wegkijken, dat verwacht je niet van vervoersbedrijf wat 100% in handen is van Deutsche Bahn....

the namster | 21-08-19 | 12:54

@the namster | 21-08-19 | 12:54:
Daar komt de Mofrikaanse aap uit de mouw.

De Briemusketier | 21-08-19 | 13:02

“Of een Pegida-stemmer”
Priceless!!!

Rico Tampeloerus | 21-08-19 | 12:35 | 1

Edwin 2021!

Wilde Slechtdoener | 21-08-19 | 13:01

Ze stapt de volgende dag in dezelfde bus. Chauffeur merkt op dat ze haar gezichtsgordijn moet af doen.

En toen zag ik pas dat hij het was!

Dat had die chauffeur niet ook tegen haar kunnen zeggen...

Kudtkip | 21-08-19 | 12:33 | 1

ze zag... dat hij het was, hij zag echter niet wie zij nu is.. handhaver erbij.. iedere x weer. Hulde voor de chauffeur en het zou passagiers sieren als ze idem de handhaver inschakelen om het oponthoud van iemand die zich niet wenst te houden aan de wet.. die voor iedereen geldt, dus ook voor parasols die praten en lopen.

fikkieblijf! | 21-08-19 | 12:36

Angela is nu moslima, maar was in haar pubertijd misschien wel een Breezer-sletje, d.w.z. een meisje met een fundamenteel gebrek aan eigenwaarde dat koortsachtig ergens bij wil horen. Geen zichzelf respecterende Nederlandse vrouw zou hier anders voor kiezen.

MickeyGouda | 21-08-19 | 12:31 | 4

Angela. De Rosa Parks van de Lage Landen. Patroonheilige der parasols.

Elzenkoning | 21-08-19 | 12:39

Een soort breezer moslima dus.

Pedronegro | 21-08-19 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Gheghe, het zinloze van dit fopwetje in een paar minuten.
Humor om te lachen.

Berbaar | 21-08-19 | 12:31 | 7

@De Briemusketier | 21-08-19 | 12:41:
Heauheau het OV is top en gebruik het zo'n twee keer per jaar.
En een drammerige mevrouw in Stein zijn alledaagse zorgen? lol

Berbaar | 21-08-19 | 13:01

@Berbaar | 21-08-19 | 13:01:
Ja lach er maar om, heb de tijd van aanslagen meegemaakt in 2001 en later. Dat was de tijd dat iedere arabier die een bus of trein betrad met de grootste argwaan en wantrouwen werd bekeken.
Beetje zoals men in 1945 naar jouw opa keek, zeg maar.

De Briemusketier | 21-08-19 | 13:11

@De Briemusketier | 21-08-19 | 13:00: Ik denk Han van der Horst. Die zit hier dagelijks, blijkt uit zijn stukjes.

Pierke Pierlala | 21-08-19 | 13:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben, in tegenstelling tot veel reaguurders hier, afhankelijk van openbaar vervoer. Dat betekend dat je de vervoersruimte deelt met andere mensen, en dat er gedragsregels zijn, zoals bv inchecken, ook als je een kleurtje of een dubbel paspoort hebt.
Ik ben blij dat deze chauffeur dit asociale contactgestoorde wijf buiten de bus houdt, en vele mensen met mij, en ik stem in met deze actie. Dat het management van Arriva vervolgens met samengeknepen billen rondloopt is tekenend voor de mentaliteit van dat soort bedrijven, waar leidinggevenden zich per automobile naar de werkplek begeven.
Arriva, dat is toch dat bedrijf dat in 1940-1945 de Moffen naar het front reed?

De Briemusketier | 21-08-19 | 12:31 | 4

arriva is bang voor claims van passagiers die geen zin hebben in oponthoud en vooral geen zin hebben om de confrontatie aan te gaan met hen die zich boven de wet wensen te stellen vanwege een 'geloof'' je weet bij voorbaat dat je verrot wordt getorpedeerd als pegida aanhanger of islamfoob of PVVer of rascist of rechtse bal... dat mag nl allemaal in dit land. door hen van het geloof van elders tegen de ongelovige in hun eigen land..

fikkieblijf! | 21-08-19 | 12:39

@De Briemusketier | 21-08-19 | 12:36:

Berbaar gaf gisteren een inkijkje in zijn postcodegebied. Daar is de nood nog niet zo hoog, vermoed ik.

MickeyGouda | 21-08-19 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Geef ze nou maar gauw 27,50 smartengeld voordat ze het openbaar vervoer gaat aanklagen.

komtdatschot | 21-08-19 | 12:29 | 2

En een zwemvest.

swassannuf | 21-08-19 | 12:31

Oh, die aangifte wordt allang voorbereid ... waarschijnlijk staan linkse advocaatjes al hijgend op de stoep die busburka. Binnen een week met grote letters op de NPO dat de buschauffeur wordt ontslagen en aangeklaagd, let maar op.

Pierke Pierlala | 21-08-19 | 13:22

Onder het mom van "religie" je buiten de maatschappij willen plaatsen en daar dan allerlei rechten aan willen ontlenen.

van Oeffelen | 21-08-19 | 12:29 | 2

Je zal maar eens een wrok tegen je eigen volk koesteren.

HogeNood | 21-08-19 | 12:33

en boven de wet te stellen... daar nog in wordt ondersteund ook door het gezag en het openbaar vervoer bedrijf... mooi man die lopende parasols

fikkieblijf! | 21-08-19 | 12:40

Als een Klu Klux Clan gewaad niet mag, dan zo’n islamitische vuilniszak ook niet. Beiden zijn een uniform van een ideologie die zeer veel overeenkomsten hebben. Ik mag dus verwachten dat de volgende keer een PvdA-er demonstratief een witte puntmuts opzet. Als ie consequent is in zijn opvattingen, tenminste.

Voor de rest is dit labiele vrouwtje rijp voor het gesticht.

kunstliefhebber | 21-08-19 | 12:28 | 2

De islamitische vuilniszak is een stuk erger. Die lui maken dagelijks meer slachtoffers dan de KKK de afgelopen 100 jaar gemaakt heeft

hellothere | 21-08-19 | 12:32

Goed idee morgen eens proberen om met een KKK pak de bus te pakken. Ik denk dan dat ik gelijk ontvangen wordt door Oom agent plus de bruinhemden van het NRC, Omvolkskrant, Trouw (aan allah) en Hallal Dagblad.

honde | 21-08-19 | 12:55

Bekeerlingen weten dat zij met hun blanke opvoeding toch als 2e hands fokmachine behandeld zullen, ze hebben immers aleen het nieuwe moslimgeloof wat ze aan de nieuwe eigenaar bind en niet de vezelen van het moslim zijn, dit blanke bekeerling volk is te dom om normale onderscheidingen te kunnen maken wat betreft een gangbaar en productieve bijdrage aan een samenleving,
deze hobbezak heeft als kind waarschijnlijk speciaal onderwijs genoten en met het zelfde lage geestelijke vermogen als de inteelt primaten waar ze nu voor wil vermenigvuldigen, wordt de islamitische achterlijkheid voortgezet in een nieuwe generatie die dan weer nog dommer wordt als de vorige.

Halul gebakken | 21-08-19 | 12:27 | 1

Welkom allochtoon!

HogeNood | 21-08-19 | 12:36

De laatste zin van het gordijn vat het prima samen: "Als Arriva zou handhaven zou ik niet instappen en daar heb ik dan ook geen problemen mee!" Dus Arriva: HANDHAVEN!!!!!!

kommabijmebinnen | 21-08-19 | 12:27 | 2

Er is overigens NIETS wat je als burger er van weerhoudt op dat moment een burgerarrest te doen. Niqaab in openbaar vervoer is verboden, of Arriva nou handhaaft of niet.

BenPakdee | 21-08-19 | 12:36
-weggejorist-
Pierke Pierlala | 21-08-19 | 12:54

NL wet > voorschriften vervoersbedrijven. De buschauffeur houdt zich aan de wet. Elke straf die Arriva hem oplegt is onrechtmatig want de chauffeur handhaaft de wt.

Zzzzooooffff | 21-08-19 | 12:27 | 1

Als burger mag hij haar gewoon aanhouden.

BenPakdee | 21-08-19 | 12:37

Ondertussen in 020,

We Are Here : “Ik ben zo boos. We hebben geen warm water"
https://www.parool.nl/amsterdam/spanning-rond-nieuw-onderkomen-we-are-here~bf1939a9/

AntonJensen | 21-08-19 | 12:26 | 4

Hoezo hebben die klaagnegers nog water? Betalen ze ergens voor?

Pierke Pierlala | 21-08-19 | 12:37

als ik de ondernemer was ging ook alles potdicht ook het water afsluiten!

fikkieblijf! | 21-08-19 | 12:42

Waarom kraken die lui nooit een stadsdeelkantoor?

MrLahey | 21-08-19 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het is een gotspe wat de vervoersbedrijven doen. Het hele management moet daar worden vervangen en geblacklist. Teven 5 jaar heropvoedingskamp democratie, recht en handhaving.

Yeohan | 21-08-19 | 12:26 | 2

Ja, ja - principieel, ontslag, hypotheekprobleem.

HogeNood | 21-08-19 | 12:38

Dat lukt niet meer, volledig vergelijkbaar met het ambtelijk rapaille, dus wat verwacht u nog?

kaolookchang | 21-08-19 | 13:50

Vroeger was er na de oorlog een paar weken dat die haren ook niet meer zichtbaar waren van dit soort provocerende meeloop triffel.

Welles! Nietes! | 21-08-19 | 12:24

Ik kijk altijd naar de functionaliteit van kleding in een bepaalde omgeving.
Een harnas of maliënkolder droeg men vroeger als men ten strijde trok en wat minder bevattelijk wilde zijn voor steken, slagen, houwen of pijlen. Een bontjas en muts doet men aan bij koude en een zwembroek bij warmte. Camouflage kleding voor als je niet gezien wilt worden en een roze veter als je een boottochtje gaat maken en wel gezien wilt worden.
De stropdas is me nog niet helemaal duidelijk.
In welke omstandigheid zou het nuttig zijn om een nikab te dragen?
Ik stel me dan zo voor dat je in een zanderige omgeving verblijft waar het altijd hard waait en de zon ook altijd schijnt.
Dan kan het een functie hebben. Het kan ook een functie hebben als je zo lelijk als grote vloeken bent maar dan volstaat een Donald Duck masker ook.
Dus ik raad de mevrouw aan om in die zanderige omgeving te gaan wonen waar de zon altijd schijnt en waar het ook altijd waait, of een Donald Duck masker aan te schaffen.

Zapata10 | 21-08-19 | 12:23 | 6

Waarom heeft u het in deze niet over de "kuisheidsgordels" dat was, en misschien is, toch ook een heel belangrijk attribuut.

kaolookchang | 21-08-19 | 13:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Holocaust in stadsbusformaat. Ik zeg stille tocht en een monument voor deze multiKulturele Hannie Schaft.

Jan Passant mk2 | 21-08-19 | 12:23 | 1

Hannie Schaffendas.

Ashtrey | 21-08-19 | 12:24

Quote van de nikabdraagster:

„De agent, een Marokkaan, van wie ik toch wat meer begrip verwachtte, kwam met zwaailichten aanrijden en zette me de bus uit”

Ze verwachte meer begrip van een Marokkaan, waarom eigenlijk? Omdat hij ook moslim is? En moslims onder elkaar voor horen te trekken? Maar verder is het diversiteitsbeleid bij de politie echt een goed idee, dan kunnen moslims elkaar tenminste nog een beetje voortrekken.

hetmoetdanmaar | 21-08-19 | 12:22 | 5

Het geeft bijzonder goed weer hoe de salafist-fuckertjes denken. Wij zijn goed, de rest is de vijand.

TeeJee | 21-08-19 | 12:27

Marokkaan? Nederlander toch.. kan me niet voorstellen dat een Marokaan bij de Nl politie in dienst is... het kan gaan om een migranten Nederlander. Profileren mag dus..

fikkieblijf! | 21-08-19 | 12:45

Zelfs als het een Marokkaan geweest was, had ie hier zijn handen niet aangebrand. Niet handhaven in zo'n geval , betekent nl je werk niet doen. Riekt al snel naar willekeur.

Heiner | 21-08-19 | 17:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Zich willen onderscheiden. Zoiets als 'Hare Krishna'.

HogeNood | 21-08-19 | 12:22

Flauwe kul natuurlijk, dat vervoersbedrijven zelf 'even' de NL wetgeving bijbuigen.
En wat gebeurt er, als zo'n parasol in de bus ontploft?

Pierre Lebon | 21-08-19 | 12:22 | 1

Dan heb je een probleem. Ook wanneer er een haatbaard ontploft. Of jij.

Of dacht jij dat die gasten in die tram in Utrecht opgelucht waren dat ze in ieder geval zijn gezicht konden zien?

ScottMcBeanie | 21-08-19 | 13:14

Even hoor, misschien begrijp ik het niet goed, maar het is toch je burgerplicht om overtreders van de wet aan te spreken en zo nodig alles in het werk te stellen om diezelfde wet te handhaven? Welke organisatie of bedrijf heeft dan het recht om de wet willens en wetens aan de laars te lappen? Als een kroegbaas vind dat 14 jarigen makkelijk een biertje mogen drinken, mag hij dan ook de wet overtreden en in zijn zaak drank schenken aan minderjarigen? Iemand die mij dit kan uitleggen?

Waakvlam | 21-08-19 | 12:22 | 2

Is niet uit te leggen, punt!

All_Anonymous | 21-08-19 | 12:25

ja, alleen wordt er dan wel gehandhaafd door het Nl gezag en de boete op het overtreden van de wet om jongeren onder de 18 alcohol verkopen is behoorlijk pittig.. en die wordt echt opgelegd! Ook daarin weer een verschil met handhaven en beboeten in dit land.....

fikkieblijf! | 21-08-19 | 12:47

Hé Geenstijl, Geleen ligt NIET in Brabant hè!

de dorstige | 21-08-19 | 12:22 | 2

Satire misschien??

Waakvlam | 21-08-19 | 12:22

Geleen, stinkstad, heb er nog 10 maanden mogen werken in die stinkstad met die DSM, bah.

kaolookchang | 21-08-19 | 13:45

In Limburg zijn we wel gewend dat met het zuiden Brabant wordt bedoeld, maar doe toch maar even zeggen dat Geleen in Limburg ligt.

culture_vulture | 21-08-19 | 12:21 | 1

LOL. GS grapje die altijd terugkomt. Nieuw hier? Druifje.

Ashtrey | 21-08-19 | 12:22

ik zie een lichte gewaadbolling bij dr tietjes. Geil.

Ashtrey | 21-08-19 | 12:21 | 3

Han van der Horst, jij hier?

Schoorsteenveger | 21-08-19 | 12:25

Die zachte G trilt ook heerlijk langs je toompje.

BenPakdee | 21-08-19 | 12:40

Waar is HoerieHarry, als je hem nodig hebt?

kaolookchang | 21-08-19 | 13:43

Die accentloos Nederlands sprekende "bekeerlingen" zijn gewoon antifa-feministen die de boel willen opnaaien. Ga in een achterstandswijk een echte boerka-draagster een vraag stellen en ze zal 1) niet met je mogen praten en 2) je niet eens verstaan, omdat ze alleen haar eigen woestijntaal machtig is.

Overrijp | 21-08-19 | 12:20 | 1

Juistum

HogeNood | 21-08-19 | 12:24

Onzin interview. Ik ben de enige echte bekeurde burqa draagster.

Bevestigingscode: #443327

Kaas de Vies | 21-08-19 | 12:20

Aha madam de islamiet 'wil niet onderworpen zijn'. I see...

Realism Is All | 21-08-19 | 12:20

Ik zag het direct.
Haar gewaad is van geitenwol van de angorageit.
Dat geeft een hoog draagcomfort, alleen luchtjes blijven er wel in hangen.

HoerieHarry | 21-08-19 | 12:18 | 1

Haring, of zoute vis luchtjes?

kaolookchang | 21-08-19 | 13:42

Nikabdraagster Angela Kempeners : ‘Ik ben tegen IS, hoor’

“De agent, een Marokkaan, waar ik toch wat meer begrip van verwachtte, kwam met zwaailichten aanrijden en zette me de bus uit,”

"Van mijn bazin mag ik alleen werken, ik doe schoonmaakwerk, zodat ik mijn nikab kan afdoen.”
https://www.parool.nl/nederland/met-nikab-in-de-bus-ik-ben-tegen-is-hoor~b1c9aa1f/

AntonJensen | 21-08-19 | 12:18 | 2

Kenmerkend dat zij van een mede Moslim, die agent is, een voorkeursbehandeling verwacht.
De wet geldt voor iedereen. Ik kan toch ook niet verwachten dat ik geen boete krijg van een blanke agent?

Olleke | 21-08-19 | 12:24

+ Kukooo1 | 21-08-19 | 12:15
Fuck me, wat een dom wijf.

Slogra | 21-08-19 | 12:24

"Dit is gewoon mijn recht" iets anders hoor ik niet. Is niet haar recht. De wet geld ook voor haar. Dat de overheid te laks is om hier een standpunt in te nemen is sowieso al schandalig. Volgens mij is de wet, de wet. Daarbij gaat een individueel recht nooit boven de nationale veiligheid.

F1802 | 21-08-19 | 12:18 | 1

Enige recht wat ze binnen de door haar aangenomen cultuur heeft is het aanrecht.

BenPakdee | 21-08-19 | 12:41

Selectieve verontwaardiging weer.

Niemand zou er vrolijk van worden als een buschauffeur de bus stilzet en uitstapt, om een appende fietser aan te houden. Of roept de volle bus die 's ochtends op tijd op zijn werk wil zijn dan ook in koor: "DE RECHTSTAAT ZAL ZEGEVIEREN!1!!ÉÉN!!"?

ScottMcBeanie | 21-08-19 | 12:17 | 4

Gelul. Dit was geen appende fietser maar een passagier die instapt in verboden omhulling.

Synecdoche | 21-08-19 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

Ben toch benieuwd waar dat mormel ergens werkt volgens mij staat ze glashard te liegen.

kneuterzak | 21-08-19 | 12:16

"Pegida stemmer, weet ik veel". Nee je weet inderdaad niet veel!

Kukooo1 | 21-08-19 | 12:15 | 1

Ik wist ook niet dat je daar op kunt stemmen...

Wijze uit het Oosten | 21-08-19 | 12:52
-weggejorist-
Toetsenbordcomplex | 21-08-19 | 12:14 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Een bekeerlinge. Dat zijn de meest fanatieke.

horsteknots | 21-08-19 | 12:14 | 2

Van die types die zich vroeger in kloosters vrijwillig lieten inmetselen. Out of sight, out of mind.

BenPakdee | 21-08-19 | 12:42

Trouwens hoe weten we dat zij het is?

Kaas de Vies | 21-08-19 | 12:13 | 2

Het had ook zomaar Sigrid kunnen zijn.Weet die verslaggever veel.

komtdatschot | 21-08-19 | 12:32

Had visitekaartjes bij zich en droeg een opgespeld naamplaatje.

Kapitein Sjaak Mus | 21-08-19 | 12:43

Heel graag wil ik eens een paar argumenten horen van de mensen, gemeenten, ziekenhuizen en bedrijven die de wet niet willen handhaven. Behalve 'het is geen prioriteit' heb ik nog nooit een reden gehoord.
Veertien jaar (!) kon men zich voorbereiden op deze wet en eens een kijkje nemen in de landen om ons heen waar de wet wel wordt gehandhaafd.
De tussenstand van vandaag. Beschaving - Islam: 2 - 34

Poesmobiel | 21-08-19 | 12:13 | 1

Heeft u wel eens van Amsterdam gehoord?

kaolookchang | 21-08-19 | 13:37

Of het bewust gedaan is weet ik niet, maar die lap is zo gevouwen dat het lijkt alsof er 2 hoorntjes onder verborgen zitten.

gekwetst | 21-08-19 | 12:12

Domme Nederlandse meisjes bestaan ook.
Nee muts, die chauffeur is geen fascist, maar iemand die weet heeft van de wet.

arie-hoax | 21-08-19 | 12:11

Bekeerlingen zijn de ergste.
Net als bouwvakkers die zich laten ombouwen en dan ineens eisen dat je ze aanspreekt met mevrouw.
youtu.be/zjS1_oXOUTg

Osdorpertje | 21-08-19 | 12:11 | 1

Tis wel een pittige dame

komtdatschot | 21-08-19 | 12:40

In de jaren '60 droegen de provo's lang haar. Tegenwoordig provoceer je in een lang gewaad. Vroeger had je ook nog de mariniers........ maar ja, die hebben niks te eten in Doorn........ dus daarop hoeven we dit keer niet te rekenen....

hxl | 21-08-19 | 12:11

We hebben een wet maar die gaan we niet handhaven? En als ik weiger mijn belasting te betalen, dan staan ze binnen de kortste keren voor de deur. Ik heb al eerder gezegd het OM, Justitie, Politie en deze regering zijn er niet voor ons. Het zijn onze vijand geworden.

Indoneesje | 21-08-19 | 12:09

Het schijnt dat Jinek vanavond ook een Niqaab gaat dragen tijdens haar show....Ik zou dat als Niqaab niet accepteren.

Daffyduckblowtook | 21-08-19 | 12:08 | 3

In dat geval zeg ik: GRAAG! Als ze daardoor net zo onverstaanbaar gaat praten als die Angela, verstaat niemand buiten Limburg wat ze zegt. Scheelt een hoop ergernis.

hxl | 21-08-19 | 12:15

Je zou wel moeten want Jinek mag dat in haar werkomgeving. Of zijn niqaabers dan gekwetst en hebben ze daarom gelijk? Cultural appropriation?

Synecdoche | 21-08-19 | 12:32

Zoals een ouder tegen zijn kind zegt 'Gewoon nee, omdat ik het zeg!", zo kan hier worden volstaan met "Gewoon nee, omdat de Nederlandse wet dit zegt!". Geen woorden meer aan vuil maken. Gewoon beboeten en bij herhaling mag de rechter het afhameren.

MickeyGouda | 21-08-19 | 12:08

Als het 'willekeur' is, dan zouden mensen in de bussen van Arriva ook mogen reizen met een bivakmuts of integraalhelm op. Toets die 'willekeur', en kijk of de buschauffeur dan hetzelfde handelt. In plaats van dom roeptoeteren in media.

Dit gaat namelijk om een wet op gezichtsbedekkende kleding in oa het OV.
Dat mag niet meer sinds 1 augustus 2019. De buschauffeur hield zich aan de wet. De wet waar blijkbaar de 'vrijheid van godsdienst' altijd boven staat.
Een schande, echt een schande.

Toos Doos | 21-08-19 | 12:08 | 1

Femen gaat hier topless met de bus
Femen gaat hier topless met de bus
Femen gaat hier top
Femen gaat hier top
Femen gaat hier topless met de bus
(op de bekende melodie)

GeFlipt | 21-08-19 | 12:30

Angela houdt van aandacht, maar viel met make-up niet te redden.

Slogra | 21-08-19 | 12:07

Wat een zielig hoopje, triest.

Ko Ranzig | 21-08-19 | 12:07 | 2

Over een jaar of 2 loopt ze mee met de Jehova's tenzij middels ze haar dagelijkse bustocht tot een TV persoonlijkheid wordt gemaakt via een praatprogramma.

ChatBot | 21-08-19 | 12:20

Wat is dat toch met "openbaar vervoer" en 'fout zijn"?

frank4444 | 21-08-19 | 12:04

Wat is de procedure eigenlijk als een andere passagier klaagt dat er een burka in de bus zit?

Tsjernodebiel | 21-08-19 | 12:04 | 1

Noodrem

GeFlipt | 21-08-19 | 12:28

Er is één wet waar ik mij voor altijd aan zal houden: ik zal nooit in het openbaar vervoer een nikaab dragen.

Leptob | 21-08-19 | 12:04 | 1

Ik help het je hopen.

frank4444 | 21-08-19 | 12:05

"Dit is een communicatieprobleem geweest."
Non-verbale communicatie is natuurlijk ook communicatie. Wordt wel wat lastig achter die stoffen firewall van Allah.

Elzenkoning | 21-08-19 | 12:04 | 1

“Stoffen firewall van Allah...”

Mooi, bijna poëtisch..

Wijze uit het Oosten | 21-08-19 | 12:10

Mooie vaatdoek. Hulde aan de bus chauffeur, voel je gesterkt.

Het Noorden | 21-08-19 | 12:03

Bekeerlingen, dat zijn de gevaarlijksten. Die denken nog dat ze zich moeten bewijzen...

Air van Boven Dorens | 21-08-19 | 12:03 | 1

Waarschijnlijk heeft ze haar hele kut laten wegknippen om haar eigenaar te bewijzen hoe hard-core ze is.

obominotie | 21-08-19 | 12:08

Is het in de Islamitische jaar- en maandtelling nu eind februari?

Daffyduckblowtook | 21-08-19 | 12:02

Dus als ik met een bankstel in de bus wil stappen, moeten ze mij meenemen i.v.m. vervoersplicht.
Nu lijkt het mij niet veilig om een bankstel in de bus mee te nemen i.v.m. veiligheid, maar iemand die zijn/haar gezicht niet wil laten zien vind ik eveens een onveilige gedachte.

I.P standing up | 21-08-19 | 12:02 | 2

Dat wordt een grote burqa.

Kaas de Vies | 21-08-19 | 12:16

Maar.... je hebt wel een zitplaats...

GeFlipt | 21-08-19 | 12:27

Gvd, wat een leuke multiculturele samenleving zouden we toch hebben ZONDER de mislims ..

Kim-Jung-Un | 21-08-19 | 12:01 | 2

Dit is geen moslim: dit is een nobody.

Slogra | 21-08-19 | 12:10

Ok, als in mijn regio een niqaab instapt en er wordt niet aan gedaan,, stap ik uit.

lanexx | 21-08-19 | 12:01

Het verontrustende in haar relaas; de agent was een Marokkaan en zij verwacht dat die dan begrip voor haar heeft, oftewel het idee dat moslims altijd moslims helpen.

Het goede nieuws: ook onder moslims is dit soort facistische kledij vaak een doorn in het oog.

Nuuk | 21-08-19 | 12:00 | 3

Was de agent geen Nederlander ?

Kim-Jung-Un | 21-08-19 | 12:02

@Kim-Jung-Un | 21-08-19 | 12:02:
www.ad.nl/binnenland/vrouw-met-nikab-...

In het AD zegt mevrouw ( neem ik aan, maar weet het niet zeker want zat nog geheel in de verpakking) dat de agent er met zwaailichten aan kwam rijden en haar uit de bus zette. Ze zegt dat het een Marokkaan was en dat ze dus wat meer begrip van hem verwacht had.
Das toch mooi!

Nuuk | 21-08-19 | 18:45

Jij past je aan aan ons en niet andersom. Het is mooi geweest nu.

Repetitive Beats | 21-08-19 | 12:00

Wat een raar mens die Kempeners! Die bekeerlingen zijn het ergst....

pigadaki | 21-08-19 | 12:00

Leuk dat ze naar de vervoersplicht verwijzen, maar nieuwe wetgeving gaat voor op oude wetgeving. Dus iemand met gezichtbedekkende kleding hoeft niet meegenomen te worden. Die vervoersbedrijven hebben een enorme bak boter op hun hoofd.

inbox123 | 21-08-19 | 11:59 | 4

Als ik in die bus had gezeten dan had ik de chauffeur belemmerd verder te rijden. Je weet maar nooit of zo'n gegleufde afvalzak niet een bomgordel om heeft. Met liefde had ik die chauffeur geholpen met het uit de bus verwijderen van dit bekeerde islamietje. Ik denk wel dat ik dan problemen zou krijgen met de NEDERLANDSE regels daar omtrent.

Shadow1100 | 21-08-19 | 12:02

@vmk | 21-08-19 | 11:59: spijker op de kop. En terecht, want iedereen is bang! Er komt geen hulp van wie dan ook. Angst regeert!

GeFlipt | 21-08-19 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Die buschauffeur is misschien wel de enige die de regering nog serieus neemt. Zelfs de regering neemt zichzelf niet meer serieus. Arriva veegt de reet af met de wet, maar Grapperhaus blijft stil.

Sitting_targets | 21-08-19 | 11:57 | 1

Zal eens een lijst geven van het volk ala Grapperhaus, allemaal van hetzelfde laken een pak:
Opstelten, Ballin, Donner, Sorgdrager, Korthals Altes, enz. enz.
Ziet u enige verbetering?

kaolookchang | 21-08-19 | 12:06

: Ik wil niet onderworpen worden

Daar had ze moeten stoppen. Dan komen we ergens. En zij ook, met de bus

Olleke | 21-08-19 | 11:57 | 1

Scherp !

Wijze uit het Oosten | 21-08-19 | 12:09

Iedereen zonder boerka verbieden in de bus.Werkt in de islamlanden ook prima.

van stampij | 21-08-19 | 11:57

"blijkbaar boven de Nederlandse wet gaan". Tja als je iedere dag al 40 jaar 800 coffeeshops laat bevoorraden door de voordeur (die zgn.achterdeur hebben die panden helemaal niet)... wat zegt een wet dan nog. Maar van die 4 kilometer te hard vorige maand hadden we thuis wel 3x Chinees kunnen halen..... wat een dom land.

grindbak | 21-08-19 | 11:57

1 er is een wet
2 bedrijf zegt wet te negeren
3 chauffeur weigert wet te negeren
4 chauffeur wordt ontslagen

Dit wordt een interessante rechtszaak : mag je iemand ontslaan die zich aan de wet houdt, terwijl jij als bedrijf wil dat hij zich niet aan de wet houdt.

Ik weet het niet, maar ik heb zo het gevoel dat de wet zwaarder telt dan bedrijfsregels.

New Quacka | 21-08-19 | 11:56 | 5

6 ik betaal weer voor de uitkering

GeFlipt | 21-08-19 | 12:21

7. Ik solliciteer op de vrijgekomen vacature.

Toetsenbordcomplex | 21-08-19 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom wil je dan ook verkleed als een tent rondlopen buiten het carnavalsseizoen?

Moonwarrior | 21-08-19 | 11:56

Bekeerlingen zijn meestal erger in de leer dan de gewone gelovigen. Net zo als met de meeste gestopte rokers.

wallenberg | 21-08-19 | 11:56 | 1

De subtype hier bepaalt grotendeels het gedrag. Dit is typsich een van die labiele patienten die vrijheid en eigen verantwoordelijkheid die je hebt als burger in een Westerse beschaving niet aankunnen, van hun leven een grote puinhoop maken en voor hun omgeving de grootst mogelijke ellende veroorzaken als ze niet met strakke hand worden geleid.

Dit zijn natuurlijke slaven, die hebben een meester nodig die hen precies vertelt wat ze moeten doen, hoe ze het moeten doen, wanneer ze het moeten doen en wat ze erbij moeten denken. Als ze dat niet hebben en je laat ze los heb je ze binnen de kortste keren op de vensterbanken aan het schijten en smeren ze zichzelf en het hele huis ermee onder.

Mazzelstof | 21-08-19 | 12:09

"De politie is de enige die het verbod mag handhaven."
Is dat zo? Hoe zit het dan met het burgerarrest? Is een chauffeur geen burger? En gaat de Sharia van OVNL boven de wet? Iemand?

Schoorsteenveger | 21-08-19 | 11:56 | 1

Nou ja, de wet werkt mee met het OV, overtreden van OV huisregels is strafbaar. De wet overtreden in het OV, bijvoorbeeld zakkenrollen, is niet extra strafbaar. Bij lichte vergrijpen is er voor een conducteur en passagier alleen een boevoegdheid tot aangifte, geen plicht. Burgerarrest uitvoeren is ook geen plicht.

dugo | 21-08-19 | 13:28

Morgen een interview met een ere-divisiespeler die gepakt werd met 40+ te hard rijden.
"Ik wil niet onderworpen zijn aan de grillen van een politieagent, ik weet niet wat z'n beweegredenen zijn, er rijden wel meer spelers te hard die niet gepakt worden, weet ik veel."

Nuchternederland | 21-08-19 | 11:56

Laatst een juwelier overvallen, reed de RET bus dus gewoon door! Schandalig!

Kaas de Vies | 21-08-19 | 11:55 | 4

@Kaas de Vies | 21-08-19 | 12:29: Altijd weer adrem, maar helaas Kaas, Ruckphen heeft van z'n leven geen elektrieke tram gehad, ja en dochters van van Dijk, dat was ik vergeten Profendus, maar daar laat Kaas zich niet over uit.
Hij zal wel een Trabantje hebben. Echt iets voor Kaas.
"Kaas is niet Vies van een Trabantje"

kaolookchang | 21-08-19 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

En maar blijven treiteren die moslimlovers, de bekeerlingen zijn de ergsten.

oakmont | 21-08-19 | 11:55 | 3

Net als ex-rokers..

Wijze uit het Oosten | 21-08-19 | 11:57

@Wijze uit het Oosten | 21-08-19 | 11:57:
U is roker en heeft tot zelfs 2 maal toe een lichte comment gehad van een niet meer roker?

NiCeY | 21-08-19 | 12:15

Polderfilie zorgt er voor dat we naar de afgrond gaan.
Duidelijke grenzen... duidelijk handhaven en niet constant polderen, praatgroepen, subsidieclubjes en discussies aangaan.

Kappen met polderen, breek de dijken door!

Kaas de Vies | 21-08-19 | 11:54

Je eigen niet aan de wet houden wordt nog mode.

Mr.Crowley | 21-08-19 | 11:54 | 1

En doe je het wel, dan ook nog gestraft worden door je werkgever, het is echt een omgedraaide wereld.

kaolookchang | 21-08-19 | 12:09

Sinds wanneer is er een vervoersplicht voor wetovertreders? Wat een dom gelul. Excuseer mijn taalgebruik. Je zal er maar werken en dat is wat de directie weet te verzinnen.

Frau Merkel | 21-08-19 | 11:53 | 2

Onze chauffeurs mogen iemand aanspreken op gezichtbedekkende kleding en verzoeken om een nikab af te doen. Maar als zij toch wil instappen, hebben wij de plicht om haar te vervoeren...
Geldt nu ook voor roken, eten, topless, kkkk en mensen met fietsen

GeFlipt | 21-08-19 | 12:15

@GeFlipt | 21-08-19 | 12:15: Hangt van de huisregels af. Denk dat ze nog niet de ballen hebben om een pictogrammetje te maken voor "verboden voor niqaabs".

dugo | 21-08-19 | 13:32

Brabant?

Thegogglesdonothing | 21-08-19 | 11:53 | 2

Ook een provincie mag zich identificeren zoals deze het wil.
Dat is niet alleen iets voor transgenders....

happen naar de baas | 21-08-19 | 11:56

Welk Brabant: Vlaams, Waals of Noord?

Astraea | 21-08-19 | 17:30

Grappig, ik zat laatst in de tram (mijn Bentley had een pappadag) en de conducteur heeft toch echt mijn pasje naast mijn gezicht gehouden ter identificatie.

Uiteraard heb ik al zijn tanden uit zijn bek geslagen, want dit is identiteitspolitiek... in optima forma... Ik wil ook als een burqadraagster behandeld worden!

Kaas de Vies | 21-08-19 | 11:53 | 1

Uiteraard zou ik in uw situatie ook al zijn tanden uit zijn bek geramd hebben. Dat is iets wat hij bij mij toch niet terug kan doen.

Wladimir 1928 | 21-08-19 | 13:27

God zei dank wordt er in de rest van het land nog wel gehandhaafd, dit i.t.t. Amsterdam(Twente)

zwellevertje | 21-08-19 | 11:52

Dit land is af.

Flappie2006 | 21-08-19 | 11:52 | 1

Nou ik vindt het nog niet af, er moet nog een hoop gebeuren, niet dan?

kaolookchang | 21-08-19 | 12:00

Oh ze hebben een punt.

Boeien. Handhaven en bekeuren die zooi.

Kaas de Vies | 21-08-19 | 11:52 | 1

Hahahahandhaven.

gekwetst | 21-08-19 | 12:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken