Prinses Christina (72) overleden aan botkanker
Ziekbed prinses in stilte gepasseerd, uitvaart werd vorige maand al geoefend.
Het was sinds vorig jaar bekend dat ze ziek was, maar het verloop van de ziekte werd uiteraard verzwegen. Dit voorjaar vertrok ze uit het openbaar leven. Nu is prinses Christina overleden. Alle Nederlandse MSM hebben tegelijkertijd een communiqué ontvangen. Wij zoeken nog even op welke van de 267 halfzussen dat ook weer precies is binnen de Oranje rangen, en vullen dit bericht verder aan. RIP, natuurlijk. En allemaal haar kerst-cd kopen als eerbetoon, want de rest van haar koninklijke kunstcollectie had ze al verkocht vanaf een kleedje op de Koningsdagbraderie.
Familiepositie: Ze is de vierde en jongste dochter van oud-koningin Juliana en prins Bernhard, tante van koning Willem-Alexander. Haar peetvader was Winston Churchill.
Citaat RVD: Ah, nu ook op Koninklijk Huis punt NL. "Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander, Hare Majesteit Koningin Máxima en Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden delen met groot verdriet mede dat Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Christina der Nederlanden vrijdagmorgen 16 augustus 2019 op het complex van Paleis Noordeinde in Den Haag op 72-jarige leeftijd is overleden. Zij leed al enige jaren aan botkanker." Ze was zangpedagoge. Nooit geweten.
Greet Hofmans: Was allemaal haar schuld. "Greet Hofmans werd op initiatief van prins-gemaal Bernhard van Lippe-Biesterfeld door koningin Juliana in 1948 ingeschakeld om de ongeneeslijke oogziekte van prinses Marijke (de latere prinses Christina) te behandelen. Deze ziekte was ontstaan doordat haar moeder besmet was met rodehond tijdens de zwangerschap." (wiki)
VolksGrapje gevonden: "Eerst heette ze Marijke toen kon ze niet kijke, nu heet ze Christien en kan ze nog niks zien"
Recensie: Van eerder genoemde kerst-cd. LOL.
Condoleren: Aangeslagen reaguurders met een hermelijnen huilbui kunnen hierrr hun grieven delen in het condoleanceregister.
Bijna uitverkocht, snel toevoegen aan de kunstcollectie voor het te laat is!
Hier zingt ze op een begrafenis
(Niet die van haar, maar die van eindbaas Bernhard)
Zangeres gevangen in het keurslijf van een prinses
Wat een leed
Reaguursels
InloggenVreselijke kut manier om dood te gaan.
Op die van mij klinkt andere muziek oa turn the page van Bob Seger and the silver bullet band www.youtube.com/watch?v=GONmFCkCGCc, daar kom ik zelfs de kist nog voor uit bij wijze van spreken, van die sax krijg ik altijd kippevel.
Ripperderip dan maar...
En verder kunnen die oranjes allemaal ongezien de vinkentering krijgen.., de uitvreters...
Precies, niemand hoeft doet, maar dat sprookje met door goden boven ons gestelden is eeuwen uit de tijd
@Zorc | 16-08-19 | 16:36: dood
De fik erin! Enm dan haar as uitstrooien onder de rododendrons.
Is dit nu géén privé kwestie? Het wordt zo breed in het nieuws gegooid...
Ik vindt dit minder interessant dan wat een of andere ongekozen burgemeester met daadwerkelijke macht allemaal uitvoert, al dan niet met zijn/haar gezin.
Net even naar het Noordeinde gefietst en aldaar tussen de hekken een mooie bos bloemen achtergelaten, ter ere van onze Prinses en uit naam van de vele GS-reaguurders die haar op handen droegen. Requiescat In Pace!
Mooie actie. Nu nog de bijbehorende selfie - en zeg niet dat je die niet maakte.
@Jan Passant mk2 | 16-08-19 | 14:47: maar niet scheel kijken !
Stuur maar een tikkie voor de bijdrage voor de bloemen. Ze hield erg van gele chlamydia's, dus ik hoop dat je een mooie bos hebt achtergelaten.
Nogal wat misselijkmakende aanvallen op haar uiterlijk. Maaaarrrr..... zegtdanmeeroverudanoverhaar
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Weet u nog? Voor zalvende woorden kunt u beter naar de site van de Zonnebloem.
walgelijk idd, reaguurderstuigh, rotzakken, je zou het eens durven zeggen terwijl je dr in het in gezicht kijkt !
(zonder te lachen)
@KlauwnBassie | 16-08-19 | 15:10: dan word je gelijk in de bak gegooid, ik kijk wel uit.
Christina, je kon mooi zingen! RIP!
youtu.be/0Lfxw84Z6JM
Gecondoleerd
www.telegraaf.nl/nieuws/1656444/53-ja...
Ze was net als jij een mens. Daarom verdient ze net zoveel respect als jij.
@ItsNoStyleAtAll | 16-08-19 | 13:09: Ja, dit was inderdaad een misselijk onnodig commentaar. Ga fietsen Eurohater!
@ItsNoStyleAtAll | 16-08-19 | 13:09: Idd!
Wat inzicht in "haters" op het web. www.psyblog.nl/2017/03/13/polariseren-...
ItsNoStyleAtAll | 16-08-19 | 13:09 | om er maar even een Godwin tegenaan te gooien: Hitler was net als jij een mens, daarom verdient hij net zo veel respect als jij.
Prinses Marijke,later Christina leefde ver weggestopt van de limelights op Soestdijk.
Greet Hofmans kwam haar genezen maar stuitte op "ome Benno".Dat leidde bijna tot het aftreden van Juliana als Koningin. Ik kan mij heel goed voorstellen dat deze Prinses van Oranje-Nassau weinig met haar zuster Beatrix te maken wilde hebben en haar eigen teruggetrokken leven voerde. Daarnaast een verdienstelijke operazangeres. Triest voor haar directe familie.
Mankeert u iets aan uw oren..
Eendragtmaaktmagt | 16-08-19
Oranje Nassau was haar theaternaam.
Haar ware naam was:
Guillermo -van Lippe Biesterfeld.
Typisch Nederlandse namen.
Botkanker gun je niemand, zelfs een lid van de koninklijke familie niet. Rust in vrede en de familie oprecht gecondoleerd. Voor de rest zal ik er persoonlijk geen traan om laten, het is en blijft een dievenbende die oranjes. Vroeger zelfs zwaar verdient als handelaren in verdovende middelen.
Is die claim nog ergens op gebaseerd verder?
Laten we prinses Christina vooral herinneren als een wijze les voor alle antivaccers en heksenwijven op facebook. Dit krijg je nou van als je moeder geen prikkie heeft gekregen.
Niet echt nodig dit....
Ik stel een tussenoplossing voor:
jaarlijkse aanbesteding van het (konings)huis.
Laagste inschrijver wint, en wegens ervaring met inteelt genieten van oorsprong niet-Nederlanders de voorkeur....
Rust in vrede, prinses Christina.
Lekker negatief weer. Wat heeft dat mens ons precies misdaan, behalve dan kennelijk een matige CD maken die je niet hoeft te kopen? Dat je al met een oogziekte wordt geboren, mogelijk doordat je moeder beroepsmatig in contact is gekomen met besmette personen die ze niet had ontmoet als ze schoonmaakster was geweest, mag dat wellicht iets gecompenseerd worden met een maatschappelijk betere positie of is dat ook "niet eerlijk"?
En dat gemiep over de monarchie. Nee, het is niet per se mijn soort mensen. Denk ook dat ze politiek gezien niet in mijn spectrum zitten, maar hoeveel kost dit nu precies? Letterlijk een paar euro per persoon per jaar? Hoeft van mij ook niet, maak er een vrijwillige contributie van, zat fans die zouden doneren en van hun berg geld en bezittingen kunnen ze al makkelijk rentenieren. En daar krijg je dan een sprookje en voltijd opgevoerd theater voor terug. Soort Efteling of Disney met live acteurs. Een ticket voor een toneelstuk van een paar uur of een ontmoeting met een beroemdheid kost je aanzienlijk meer.
En om dat dan in te ruilen voor een president met tandpastareclamegrijns, holle frasen en beloftes van gouden bergen, waarbij we iedere zoveel jaar elkaar hysterisch de tent uit kunnen vechten en moddergooien of het nu een rood of blauw poppetje mag zijn dat op een versierd stoeltje naast of onder ons vlaggetje mag zitten, nou nee. Geef ze niet teveel actieve macht, hou van mijn part een referendum bij een troonswisseling of het volk instemt of vrij een andere koning(in) wil kiezen en ik vind het wel best.
En uiteraard RIP. Ik ken het beste mens verder niet, maar lijkt me nou niet bepaald een monster of zo en dierbaren of naasten verliezen is vrijwel nooit leuk.
Nee die kersttoespraak van die bolle zit niet vol met holle frasen. O, en wat is eigenlijk het verschil tussen het 'vrij kiezen van een koning(in)' en een president?
"... mag dat wellicht iets gecompenseerd worden met een maatschappelijk betere positie of is dat ook "niet eerlijk"?"
Ga dat al die lui vertellen die ook met een soortgelijke oogziekte zijn geboren, maar niet hun hele leven kunnen teren op via Guersey geparkeerd familiekapitaal.
Beetje in de war, wol? Qua geld zal een monarchie of een president niet veel uitmaken. Het gaat om het achterhaalde instituut zelf. Het is achterhaald dat je door geboorte koning/konigin kunt worden met alle daarbij behorende privileges. Niks democratisch aan. Daarbij valt er genoeg aan- en op te merken aan de Oranjes. Dat Christina blind was, is enkel en alleen te danken aan Juliana die zo stront eigenwijs was om toch naar een land (ben effe kwijt welk land dat ook alweer was) op werkbezoek te gaan terwijl ze zwanger was en was gewaarschuwd om het niet te doen ivm de risico's. Maar die mafklapper was aanhanger van de gebedsgenezer Hofmans en wat kon haar nou gebeuren. Compleet wereldvreemd. Zo dacht Wilhelmien ook dat ze door God zelf gezonden was. En daar zitten we dus mee opgescheept. Dan liever een president die na 4 jaar gewoon weggestemd kan worden.
@Pete_1968 | 16-08-19 | 11:59:
Qua geld maakt het heel veel uit. Neem Duitsland waar de president een honorarium van een paar ton verdient, nog wat onkosten kan declareren en levenslang staatspensioen geniet. Als er al vijf gelijktijdig in leven zijn op enig moment dan kost dat dus in de orde van een paar miljoen. Onze hele Koninklijk Huis draait dat in een week erdoor. Maar hee, ze halen zoveel exportorders binnen op handelsmissies. Duitsland daarentegen lukt het maar niet om producten aan het buitenland te verkopen...
@Schoorsteenveger | 16-08-19 | 11:47:
Socialist. Sommigen hebben het nu eenmaal wat beter dan anderen.
@Joris Beltsin | 16-08-19 | 12:09:
Je hebt niet alleen te maken met salarissen en pensioenen. Die bolle bij ons krijgt ook maar een bijstandsuitkering van een paar miljoen. De rest van de kosten zoals, woonkosten, staatsbezoeken, regeringsvliegtuig, beveiliging, enz. zal ook voor een president nodig zijn. Maar nog liever een president dan de Oranje kliek.
@Superior Bastard | 16-08-19 | 12:14:
Onzin. Een socialist wil gelijke resultaten ongeacht de merites. Een rechtgeaarde liberaal wil 1. gelijke kansen en 2. accepteert ongelijke resultaten op basis van prestaties.
@Pete_1968 | 16-08-19 | 12:20:
Zo woont een president in Duitsland. www.gettyimages.ca/detail/news-photo/...
Mooie reactie bij alle negativiteit en agressie!
@Joris Beltsin | 16-08-19 | 11:39:
Het naampje, de traditie en decoratieve waarde. Ben sowieso geen fan van presidenten met teveel macht, en als het puur een symbolische functie of passieve macht betreft, zoals de Duitse president (geen idee wie dat nu is, hoe zou dat komen?) dan heeft een koning of keizer (eveneens zonder macht graag) toch meer cachet.
@Schoorsteenveger | 16-08-19 | 11:47:
Ik zeg niet dat je met een oogziekte een adellijke titel verdient. Het is meer die negatieve zure reacties op haar omdat ze die toevallig heeft, terwijl je toch ook niet willekeurige burgermeisjes uit gaat schelden voor schele?
@Pete_1968 | 16-08-19 | 11:59:
Waarom is dat achterhaald? De meerderheid van ons democratische landje vindt het verder prima. Kwam Hofmans trouwens al voor haar geboorte in beeld dan?
Als je het koningshuis wilt afschaffen, en de overgrote meerderheid wil dat nog altijd niet, kan je beter het staatshoofd helemaal afschaffen en zoals de Zwitsers een regeringsraad met roulerend voorzitterschap hanteren. Wel zo egalitair, als je dat zo belangrijk vindt.
Maar ook in een Republiek krijg je rangen, standen en klassen. Kijk maar naar Frankrijk of de VS. Niet iedere Joe Sixpack maakt een gelijke kans op een politieke functie: geld, opleiding, ervaring, zekere mate van intelligentie of sluwheid en ellebogenwerk, in een elitair nest geboren worden, maakt een hoop verschil. Is nou eenmaal de menselijke aard.
Waarom is ze trouwens niet gestopt met zingen?
Of met scheel kijken?
"VolksGrapje gevonden: "Eerst heette ze Marijke toen kon ze niet kijke, nu heet ze Christien en kan ze nog niks zien"
Wij hadden heel vroegah ook de grap dat prinses Christina meedoet aan het programma Wie van de Drie. Ja, jongere reageerders kennen dat natuurlijk niet, maar je moet je voorstellen dat na de bekende tune de camera zich richt op drie mensen die in het donker staan en zich met dezelfde naam voorstellen. Het panel moest dan door vragen te stellen - meestal over het beroep van de persoon - er achter komen wie de echte ..... is. Met christina ging de grap als volgt:
Kandidaat 1: Mijn naam is prinses Christina.
Kandidaat 2: Mijn naam is prinses Christina.
Kandidaat 3: Eh..... waar is de microfoon?
Niettemin, Christina heeft het m.i. niet slecht gedaan in het leven. Heeft lekker de anonimiteit gezocht in New York en Italië, ver weg uit dit sjagerijnige landje. En had kunstzinnige ambities. Ze was geloof ik maar een tamelijk middelmatige zangeres, maar wel gedreven. Net als haar oudste zus Beatrix natuurlijk, die bepaald geen onverdienstelijk beeldhouwster is.
Ja dat is een bekende grap.
@van Oeffelen | 16-08-19 | 11:59:
Die over Beatrix?
Ze was wel heel erg handig met haar vermogen, door ons opgebracht. Vrouwelijke Prins Bernard Jr. Dat wegsluizen van het vermogen noemen ze in de politiek een 'privézaak'. Waar ken ik dat ook alweer van? Dit keer hebben wij er voor betaald.
Als je "geld" hebt hoef je daar in hun zelf niets voor te doen... ze hebben daar hele slimme $adviseurs voor....... die als palingen door de mazen slippen...(nou ja... Lockheed was een schoonheidsfoutje...)
Ik ben geheel geen fan van het of een koningshuis. Het mag van mij zo snel mogelijk, met of zonder revolutie, gejorist worden.
Het blijven natuurlijk ook mensen en daarom altijd en immer toch sterkte voor haar familie. Ze is toch te jong aan een nare ziekte overleden. Niet fijn.
Toch nog 7 jaar aow gehad. Kunnen er veel niet zeggen. Die gaan eerder.
Zus van Beatrix.
tistochwat....... meestal worden die "menschen" van blauw bloed heel erg oud....... afijn zoals mijn vader altijd zei "ik word liever ziek met veel centjes op de bank als zonder"
Slimme fiscalisten zullen al wel druk zijn met het ontmantelen met Noordeinde $$$ sluipstromen.
Smakeloos stuk.
Inderdaad, komt misschien door die ogen, maar wat vind je van dat stuk van v Rossem?
Stijlloos zelfs !
Je moet kiezen, een eindeloos gesprek met Halsema of de CD van Marijke op repeat
dan maar de lucht in...!
@grapjasz | 16-08-19 | 11:09: en dan zeker dat “laagje valse lucht” !
Irene en Margriet delen niet in het verdriet.
Tja, ik was vroeger ook een gloeiende aanhanger van de monarchie maar nadat prins pils willem na de aanslagen in Brussel in 2016 door de schilderswijk is gaan banjeren om zijn Shell aandelen veilig te stellen ben ik genezen. Ik heb dat als verraad aan onze Nederlandse bevolking en de slachtoffers ervaren en dat deed me pijn. Prinses Christine heb ik wel gerespecteerd, zei heeft geknokt voor haar vrijheid en was de enige die van de staat geen geld wilde ontvangen en zo een eigen leven had opgebouwd, ze rust in vrede.
Ik sluit mij daarbij aan.
Christina, de prinses die geen prinses wilde zijn, die zo gewoontjes wilde zijn, weg uit de schijnwerpers, anoniem. Maar het toch nodig vond om, ondanks haar bijzonder matige zangkwaliteiten, als Christina een CD uit te brengen, een brouwsel dat het al erg lekker deed in de voorverkopen, gewoon omdat ze prinses was, prinses Marijke weet je wel, die met dat oog want Juliana en rode hond en zo en zielig. De zo gewone Christina die het haar toegevallen familiekapitaal, sluw ondergebracht bij een brievenbusfirma op Guernsey, kwistig gebruikte om er lekker van te leven. Villaatje hier, huisje daar, appartementje elders, Rome, Porto Ercole, Londen, New York, die telkens als ze geld tekort kwam om haar luxe leventje voort te kunnen zetten het nodige liet veilen en dan weer een paar miljoen extra ruimte had om de winter door te komen. Die Christina dus. Geboren en gestorven met een gouden lepel in de mond. Rust zacht.
Niets aan toe te voegen; u heeft het uitstekend samengevat.
Goed samengevat. Maar toch R.I.P. voor haar.
Niet zo jaloers, Schoorsteenveger.
Kuifje-in-de-EU | 16-08-19 | 11:06 |
Dat ze zo 'gewoon' wilde zijn is bullshit. Een Oranje die alle vuile streken had die al die andere Oranje's ook hadden en hebben.
Heeft ze wel goed bekeken, er toch nog wat van gemaakt onder nuet al te fijne omstandigheden. En ze had de knapste vent!
Ook al was dat niet blijvend.
Zo is het. Ze was net zo fout als de rest van die Oranje kliek.
Rip. Benieuwd of Bea de rouwstoet op haar nieuwe paard Volkert komt vergezellen. De zeldzame edoch welbekende naam Volkert idd
Naar het schijnt stond de naam "Sleipnir" ook op de shortlist maar die viel af vanwege te geringe naamsbekendheid.
@kindapaas | 16-08-19 | 10:49: Bovendien te boreaal.
OK, ze was dus ernstig ziek en bood snel nog wat kunst aan op de veiling (wat uiteindelijk ruim 8 MILJOEN opleverde)? Had ze geldnood? Verwachtte ze gedoe over erfenis? Betaalt de staat haar uitvaart niet? Wilde ze niet herinnerd worden als zangeres? Vragen, vragen, vragen.
Aangezien de RVD ook meeleest: sterkte.
wat dacht je van een mooie erfenis naar haar kinderen... belastingvrij! want geveild elders en vanuit een stichting maar wel de centjes stallen op belastingvrij eiland.. geen erfbelasting, geen vermogensbelasting en vooral discutabel van wie die Rubens nu in feit was..
@fikkieblijf! | 16-08-19 | 11:09:
Eens een Oranje, altijd een Oranje.
Jammer voor de familie. Mevrouw is niet heel oud geworden.
Het koningshuis moeten ze naar mijn mening wel opheffen. Iemand die durft te beweren dat dit geld overlevert: Neem Andre Rieu mee op handelsreis en je hebt een veel betere indruk achtergelaten. Desnoods Armin van Buuren of Martin Garrix. Allen veel bekender dat het Nederlandse Koningshuis.
In plaats van dynastieën die leiding geven aan homogene samenlevingen hebben we nu heterogene samenlevingen waarbij langere termijn belangen (denk aan basisvoorzieningen) zijn ondergebracht in in corporates (NV, BV, Stichting, Vereniging, Ltd, Trust enz enz). Alleen om die reden al is opheffing een logische keuze; welk belang heeft een steeds sterker gemengde bevolking die al bestuurd wordt door een combinatie van multinationale organen (EU+Nato+UN) enzerzijds met grotendeels geprivatiseerde basisvoorzieningen anderzijds immers nog met een achterhaald symbool van negentiende eeuws volksnationalisme?
smakeloos topic dit.
GeenStijl is nou eenmaal niet uitgesproken koningsgezind. Het verbaast me dat de kop niet is:
Prinses Marijke (72) gestopt met zingen.
@Diotima | 16-08-19 | 10:39:
Of beter:
Prinses Marijke (72) gestopt met kunst verkopen.
@Diotima | 16-08-19 | 10:39:
Prinses Marijke (72) gestopt met zingen met valse lucht.
Prinses Marijke gestopt met geld wegsluizen naar Guernsey.
Gestopt met loensen.
@Schoorsteenveger | 16-08-19 | 10:43: valse lucht = co2
Heb wel bewondering voor haar wilskracht en persoonlijkheid. Met zo'n verschrikkelijke oogafwijking start je toch met een enorme achterstand in het leven. Heeft me altijd verbaasd dat ze op goede voet is gebleven met haar moeder, die tegen alle doktersadviezen in en zwanger van Christina, een schip bezocht met mensen uit Indonesië waarbij ze de ziekte Rodehond opliep, als gevolg waarvan Christina voor haar leven visueel was gehandicapt. Ik denk dat ik nooit meer iets met zo'n dom mens te maken zou willen hebben, maar goed... Ondanks alles heeft ze drie geweldige kinderen gekregen en ze heeft altijd haar passie, zang, met overtuiging beoefend. Dat was haar gelukkig wel gegeven.
Achterstand in het leven? Dank u voor deze lach.
@BP Richfield | 16-08-19 | 10:30: Met zo'n handicap betekent geld of afkomst helemaal niks. Ik denk dat Christina dat allemaal had willen ruilen voor een gezond gezichtsvermogen.
@Motleycrew | 16-08-19 | 10:39: Dat lijkt mij ook.
Wat een gestoord stuk.
RIP en sterkte aan de nabestaanden.
@rachid82 | 16-08-19 | 10:26
"Wat een gestoord stuk". Wie ?
Zo weer eentje minder, jammer dat er al weer een nieuwe generatie - in meervoud zelfs - gefokt is van deze uitkeringstrekkers.
De Chinese communisten wisten wel raad met de laatste keizer, die is tenminste gestorven als een beetje fatsoenlijk mens met enig inzicht in het rariteitenkabinet dat een monarchie is.
Niks RIP, opgeruims staat netjes. Welnee, moet eens een eind aan komen.
Te hard? Kan me niet bommuh, die horen er virtueel op.
Bam! Evocatus
Prinses Christina heeft nooit een uitkering ontvangen en afstand gedaan van haar recht op de troon. Ook haar kinderen hebben daardoor nergens recht op. U bent in dezen dus niet te hard, u slaat de plank mis.
@Prof. Yakko | 16-08-19 | 10:38: Weet zo'n Evocatus veel....
@Prof. Yakko | 16-08-19 | 10:38: wat een onzin.. zij heeft haar deel van de erfenis van haar moeder en vader heus wel ontvangen en mooi gestald op het eiland zonder belastingbetaling. Ze heeft woonachtig nog in Nederland de laatste maanden en jaren geen verzorging uit eigen zak betaald.. ga daar maar vanuit. En ook haar begrafenis zal beslist niet geheel worden bekostigd uit een begrafenis verzekering die ze ooit heeft afgesloten..
@Prof. Yakko | 16-08-19 | 10:38:
Dan had ze ook al haar onroerend goed, erfstukken en andere bezittingen kunnen afstaan. "Werken in het zweet uws aanschijns", net als de rest van de minder geprivilegieerden weet u nog. Als "white privilege" niet meer kan, dan "royal privilege" ook niet.
Een sterfgeval in de familie is nooit leuk.
RIP Christina.
De ""dood"" bestaat niet.
Hier ontbreekt nog een ode van Neerlands Hoop aan deze prinses
www.youtube.com/watch?v=J1DQRjm-Lqo
Ze was in ieder geval nog de normaalste van de familie.
Altijd triest om te horen natuurlijk.
Moet wel zeggen dat ik steeds meer moeite heb met de monarchie nu ik gehoord heb dat Amalia als ze 18 word elk jaar 1.5 miljoen op haar rekening krijgt gestort.....
Moeite met de monarchie, het bedrag of het feit dat ze wat gestort krijgt?
Het zou nog te verdedigen zijn als je om de zoveel jaar als volk een nieuwe monarch kunt kiezen, gewoon voor de reclame. Er zijn culturen bekend waarbij de aanstaande monarch een lus om de nek kreeg, die behoorlijk strak werd aangetrokken. Vervolgens werd nadrukkelijk gevraagd hoe lang de uitverkorene van plan was te gaan regeren. Bij het verkeerde antwoord werd er nóg harder getrokken; de boodschap was meestal wel helder. Op pogingen stiekem door te blijven regeren stond een vooraf overeengekomen sanctie die ook voor iedereen volstrekt helder was.
@kindapaas | 16-08-19 | 11:24: we zijn als volk immers aantoonbaar in staat om tot een gezamenlijk besluit te komen
@nietoftochwel | 16-08-19 | 10:32: Ze mag wel wat krijgen... Maar vind dit bedrag absurd, schijnt met een oude wet uit de jaren 70 bestaan. Dus aanpassen lijkt me onmogelijk. Volgens mij heeft Willie het vetorecht...
Ik heb nog steeds moeite met de kosten van het nieuwe servies van max en wimlex. 14 miljoen meen ik.
Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, jong geleerd......
Persoonlijk vind ik bovenstaand topic niet bepaald smaakvol. Dit is gewoon heel verdrietig nieuws voor allen die haar lief hebben. Ik wens alle nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies.
@Gravin v Kippenbouth
*ons kent ons* nietwaar!
Serieuze vraag; was dit die met bomen kon praten??
Neen, dat is Irene. En ze knuffelt met bomen.
Das Irene....... geen idee wat Juliana geslikt had tijdens haar zwangerschap maar die is volledig van het padje af
@Super Vaagstra | 16-08-19 | 10:15:
Geeft dolfijnen happy endings.
@Super Vaagstra | 16-08-19 | 10:15: en met Dolfijnen
Was dat niet Margriet?
@Super Vaagstra | 16-08-19 | 10:15:
Ook met dolfijnen toch, en Herman van Veen, Ed van Tijn en zo.....
@Tapu | 16-08-19 | 10:17:
Nee nee, Margriet is (mede) eigenaar van die Race Prins met bril.
@Tapu | 16-08-19 | 10:17: Margriet is van het Rode Kruis en hoort bij de flaporen Pieter.
Nope, dat was één van die andere malloten. Irene geloof ik.
Dus, we hebben een die bomen knuffelt, de ander fapt dolfijnen en weer een ander deed het met een duitser die contacten had in de oorlogsjaren?
Wanneer je dit over een willekeurig andere familie zou zeggen zou je als antwoord krijgen dat ze van het padje zijn...
Dan had die andere zingende prinses uit Monaco het iets beter gedaan: youtu.be/7SmzqLKGFpk
Jeugdsentiment, Jos. Ze wordt nog steeds gedraaid in de campingdisco.
Sow, die is moeilijk oud geworden zeg.
Ookwat zachter voor de ogen.
Meer mijn genre. Was ook wel een mooie meid.
Ze was wel een wandelende advertentie voor het vaccineren van je kinderen: ze was scheel en slechtziend omdat Juliana de rode hond kreeg tijdens de zwangerschap.
Wellicht nog een topic over alle andere Nederlanders die vandaag aan botkanker zijn gestorven?
wie is die vrouw links op de foto?
Volgens mij de zus van Klaas-Jan Huntelaar.
Da's Annemarie. Dochter van een oud VVD-er en vrouwtje van Carlos.
WE noemen haar Annie.
nl.wikipedia.org/wiki/Annemarie_Gualt...
@demaup | 16-08-19 | 10:14:
"Ze werkt op de parlementaire redactie van de NOS." Ach so.
@demaup | 16-08-19 | 10:14: Hansje Gualtherie was een CDA-ert
@Europees_Aanbesteed | 16-08-19 | 10:47:
Oeps..... foutje mijnerzijds. Beetje dom van me.
ahhh ok bedankt. Ik heb gegoogled maar ik moet zeggen dat ze alleen op de bovenstaande foto er lekker uit ziet.
@yeps | 16-08-19 | 11:01:
Maar je snapt dat ik dáár niets aan kan doen!
De schoondochter van Irene.
Altijd sneu als iemand dood gaat. Afijn, toch 72 geworden. Dat moeten wij nog maar voor mekaar krijgen.
RIP Christie.
Rust zacht..
Nou weten we tenminste zeker dat er niet nog een CD van haar gaat uitkomen, de recensies lezen trouwens wel lekker weg..
“Alle lof voor de durf van prinses Christina. De cd zal ongetwijfeld velen aanspreken, maar zou Christina toevallig banketbakster in Stadskanaal geweest zijn, dan was deze cd er nooit gekomen.”
Och. Die trucker uit Stadskanaal heeft ook diverse cd's uitgebracht. Dus het kan wel.
@VanBukkem | 16-08-19 | 10:10:
Die atleet uit Stadskanaal heeft ándere talenten.
Maar... 200.000 in de voorverkoop? Daar geloof ik dus ook niks van. '(...) toen er nog geen noot gezongen was.' Dat verklaart het.
Die zoon van haar is toch wel met een lekker wijf getrouwd......... dat dan weer wel.
Wel eens van golddiggers gehoord
@likdoorn | 16-08-19 | 15:06:
Dat is er een van Irene. Die van Christien zijn Cubans.
Het is en blijft verbazingwekkend dat deze familie nog als monarchie bestaat.
Breekt de pleuris uit dan vluchten ze, en daarna piepelt men jan en alleman(vrouw) met de escapades van Bernard de nazi.
Dom volk die kaaskoppen.
Nou das dan kut.........
*Overgaat tot de orde van de dag........ koggie*
Ze had van mij 100 mogen worden en kanker is natuurlijk een klote ziekte. Maar..... ze is en blijft als lid van het koninklijk huis natuurlijk wel deel uitmaken van een achterhaald, ouderwets en achterlijk stukje volkstoneel. Maxima is een burger meisje en is nu opeens konigin, Ja hoor, zo zie je dus dat het helemaal niks voorstelt en dat het maar gewoon een titel is. Ach wat zijn ze sociaal betrokken en zo meelevend ook. Ja, dat is nog hun enige taak en dat voor een paar miljoen per jaar. Beetje ach en wee roepen als er weer ergens iets ergs is gebeurd en je meedeleven uitspreken. Ja, daar hebben we ze echt voor nodig. Afschaffen die poppenkast. En ze werken ook allemaal voor goede doelen. Mijn buurvrouw werkt al 25 jaar als vrijwilliger in een verzorgingstehuis, hoor je verder niemand over. Moet het nog zien dat een lid van het koningshuis een stront luier verschoond en 25 jaar lang 3 dagen per week zich belangenloos inzet zonder verdere ruchtbaarheid. Sociaal betrokken, me reet! De pr machine is goed en de mensen slikken het als zoete koek. Bah, bah, bah. Ja, dit zit me hoog. Maxima is zo goed bezig met het microkrediet. Ja, ze mag gvd ook wel iets doen voor die paar miljoen per jaar. En WA steekt weleens een vinger in de dijk, watermanagment... Pffff. En natuurlijk zijn het allemaal bollebozen en een kei op de universiteit. Vanaf dat WA is gaan studeren zijn de cijferlijsten opeens niet meer openbaar...... En ook allemaal piloot. Ze zijn allemaal heel slim en fysiek top, Rara, hoe kan dat? Wilhelmina was toch met een achterneef getrouwd? Maar zelfs inteelt hebben onze Oranjes heldhaftig en manmoedig overwonnen. Want dat zijn ze he? Heldhaftig en manmoedig, daar staan ze om bekend. De mof stond nog ruim voor de grens in Duisburg of de Oranjes zaten al op de boot en waren met de staart tussen de benen al gevlucht naar Londen. En dan in de oorlog sloeg het sentiment opeens helemaal om. Opeens waren ze helden,. Wilhelmien de boel via Radio Oranje hier opstoken. Liepen wij hier in het bezette Holland met een witte Anjer in het knoopsgat, kregen wij de kogel. Ja, dat was een daad van verzet! De mof zal flink in de war zijn geweest. En moreel besef. Ja, hoeveul onwettige kinderen lopen er rond?
Maar goed, Marijke had van mij wel 100 mogen worden, dat dan weer wel.
Helemaal mee eens.
Lang leve de Republiek.
Zit je wel hoog hè. Van mij mag de EU eerder weg.
Warrig Republikeins kletsverhaal vol met onjuistheden.
@Omebert | 16-08-19 | 10:09: Hear hear.
Mooi verhaal man; je kan zo het toneel op als cabaretier. Wanner begint de kaartverkoop?
@Zwizalletju | 16-08-19 | 10:10:
En welke onjuistheden zijn dat dan wel, mijn "waarde" monarchist?
Bij voorbaat dank voor uw heldere puntsgewijze opsomming.
Ik wacht. Evocatus
TL;DR
@Evocatus | 16-08-19 | 10:18: Ik ben geen monarchist. De Grebbelinie was al gevallen , dus Duisburg is gelul. Verder waren de Duitsers op 10 mei al bij Valkenburg /Wassenaar geland.
Regeringszetel moest verplaatst worden want 't koninkriijk was groter dan NL in Europa.
De rest laat ik maar , te druk met andere zaken .
@Zwizalletju | 16-08-19 | 10:36:
U maakt zich er nogal makkelijk vanaf. Maar goed.
1. De vlucht van Wilhelmina was reeds lang van te voren voorbereid.
2. Volgens de toenmalige grondwet kon de regeringszetel slechts verplaatst worden binnen het Koninkrijk, dus als ze naar Nederlands-Indië was gegaan, dan was het in orde geweest.
3. Naar Engeland gaan is gewoon landverraad., Na de oorlog had ze eigenlijk geen enkel recht meer.
4. Van het meegenomen goud ligt nog ergens een paar staven op de zeebodem.
5. Oh, ja volgens het Landoorlogsreglement (1907) blijft de monarch drager van het wettig gezag. Haar vlucht betekende dat dit verviel en dit gaf den Mof de kans een civiel gezag op te tuigen! Dat leidde tot ergere vervolgingen van de joden dan in sommige buurlanden.
6. Ik noem dit altijd een soort vaandelvlucht, hoewel die term niet geheel correct is.
7. Ja, godverdomme op de Grebbeberg stierven ze als ratten voor hun vaderland. Het is gvd zo gemakkelijk om te zeggen dat de Grebbelinie al gevallen was. Voor God en Oranje knokten ze daar en Wilhelmina was er vandoor. Lees op Grebbeberg.nl eens over de strijd om het Paviljoentje en denk dan eens aan die zgn. koningin veilig op het kant en klare bootje naar Engeland.
Pete1968 ratelt wel een beetje, maar zijn referenties aan Prins Bernhard zijn duidelijk. Niks schavuit der Nederlanden, gewoon de ploert der Nederlanden. Leest u eens "Prins Bernhard, een politieke biografie" van Wim Klinkenberg, dan drukt Pete1968 zich nog heel liefelijk uit.
Nu stop ik even - te druk met andere zaken
Sow. Evocatus
Die kerst cd gaat hem niet worden bij u....
@Zwizalletju | 16-08-19 | 10:36:
Dat van Duisburg enz. was een overdrijving waarmee ik wilde aangeven dat ze ruim op tijd de pleiterik hebben gemaakt. Men had net zoals in Belgie en in Denemarken gewoon moeten blijven en niet moeten vluchten, punt uit.
"hermelijnen huilbui".
Precies. Vandaag vier ik het leven.
Als overlever (2x)
Een koffietoost op uw gezondheid!
@MickeyGouda | 16-08-19 | 10:06: Proost. En een welgemeend dankjewel.
Ik weet nog wel dat de CD werd voorgelegd aan Pavarotti ofzo, die het allemaal 'zeer interessant' vond.
Verschrikkelijke familie eigenlijk waar dit land vanaf moet. Wat Beatrix met dat paard flikte kan niet. Geeft wel aan wat ze van het volk vindt. En ach, ze heeft nog ergens tig halfzussen lopen dus zo erg is het allemaal niet. Misschien dat die heks nog een paard naar haar wil vernoemen.
Tja.. een paard Volkert noemen is wel een statement!
Dus omdat Volkert van der Graaff een politicus heeft gepopt maakt zijn voornaam ineens non-grata? Wat een onzin. Je gelooft toch niet écht dat de Prinses haar paard naar Van der Graaff genoemd heeft? Het is een Oud-Hollandse naam. Net als Adolf. Nu hoor je die naam ook niet veel meer, maar de man heeft ook meer op zijn geweten dan Van der Graaff.
De concierge bij De Luizenmoeder heet ook Volkert. Uw punt?
@De Bijsluiter | 16-08-19 | 10:08: Ja. Bovendien kost die familie handenvol met klauwen en moeten we er gewoon van af. Past niet meer in deze tijd dat we landsheren hebben
Sorry voor je dat ik geen oranje juichaapje ben.
@De Bijsluiter | 16-08-19 | 10:08:
Gezien het feit dat Trix een bloedhekel aan Fortuyn had zou het me toch niet verbazen.
@De Bijsluiter | 16-08-19 | 10:08:
Het was iets anders geweest als ze dat paard Generator had genoemd, zogenaamd als verwijzing naar een geweldige band
@De Bijsluiter | 16-08-19 | 10:08: Mijn hond heet Hitler, ik heb ook nooit de ophef begrepen.
@Arnold Layne | 16-08-19 | 10:17: Of naar de uitvinder? I see what you did there...
@Superior Bastard | 16-08-19 | 10:11: Take an educated guess...
@2voor12 | 16-08-19 | 10:12: De Oaranjes zijn nooit een familie geweest die uitgeblonken heeft in het maken van verstandige keuzes. Sterker nog, het lijkt erop dat men het er juist om doet. Kijk overigens ook naar België, daar kan een flink deel ook niet normaal doen en naait er op los of belt gewoon wat rond tijdens een ceremonie. Het zijn op geld beluste aasgieren (bernhard junior), waar dit land best zonder kan.
De familie, die ieder jaar groter wordt, kost eenvoudigweg heel veel geld, tijd en moeite.
Kunst verkopen gekregen of van het volk Raden Saleh doek verkopen zonder voor te leggen aan commissie. Belasting ontduiken via paleis zus. Haar handicap of ziektes altijd als excuus gebruiken. Een echte Oranje. Bij dat concours is Bernhard hopelijk nooit in de kleedkamer van de meisjes gekomen.
Hey Nijman. doeslief ofzo. Je mag nog zo'n republikein zijn, overleiden brengt louter leed en daar mag met wat meer respect mee om gegaan mogen. Zachte spot is prima, maar maar geen grapje van de dood van een mens. Ookal is ze van 't Koningshuis.
*Overlijden, uiteraard. Waarachtig..
Overlijden brengt niet alleen leed. Het overlijden van Juliana bijv. bracht ieder van haar kleinkinderen een vracht poen...
Nare zieke met pijn pijn pijn en de vakanssie naar de koloten
In dit geval: geen stijl geen smaak......
Binnenkort een daf met geslepen voorruit op de 2de hands markt.
Zo ... daar gaat m'n koffie !!!
Had net een nieuw toetsenbord....
Ojee GS, ook nog een foto erbij zetten, haatopa c.q wandelend fossiel Han van der H. (van de joop) zal vandaag vast en zeker in de pen klimmen en dit artikel bekritiseren in zijn eigen linkse woorden.
Peter R zal er smakelijk om lachen v. Rossum
Stop nou goedverdoeme eens met die groene pixel op de webzijde. 't Is een gruwel zeg ik je.
Groene pixel tikkertje, en jij bent hem.
Oh, had jij hem vandaag?
Hoe hoog staat-ie? edit:- 793511
@de visser | 16-08-19 | 10:01:
793517
Als je nou eens al die titulatuur weg zou laten past het bericht van de Rijksvoorliegdienst in twee regels.
Was getekend, zijne hoogverheven royale doorluchtigheid, de hertog van de zeven zeeën, graaf van de luizen in de pels, enz. enz. enz.
Als we nog een republiek waren, was zelfs je tegel overbodig geweest
Een goed argument tegen de anti-vaxers is van ons heen gegaan.
Soms moet je gewoon niet proberen grappig te zijn .Jammer dat mijn favoriete weblog af en toe zo uit de bocht vliegt .En al eerder vermeld, botkanker is een gruwelijke ziekte heb er ook mijn moeder aan verloren.
precies... is onnodig.
Over haar ziekte wordt toch ook niet lullig gedaan. Het is een prima stuk.
Misselijk stukje en onnodig !
Wat zij doen met NL dat is nodig.
Lees het nog eens, valt best mee.
Luister nog eens naar de kerst cd...
Goed gewerkt pik!
De zus van Bea. Sterkte voor Bea, hopelijk vindt ze troost bij Volkert. (Haar paard.)
Ik moest even gniffelen bij het slotstuk van uw plempsel.
Precies dat. Plus veel.
Botkanker is echt een gruwelijke ziekte. Heur kunstcollectie is blijkbaar omwille van de erfenis verkocht. Wat die erfenis betreft: www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
Niet dat ik dat ga zien gebeuren, maar dat terzijde.
Geen grapjes maken over de doden. Voor je het weet ben je in dit land een racist. Want er wordt dan ongetwijfeld ergens een zijweggetje gevonden, of gemaakt, waardoor doden ook weer een ras zijn.
Het zit je hoog, hè?
Zeer bescheiden prinses die nooit op de voorgrond was en veel goede doelen in woord en gebaar heeft gesteund. Een goed mens.
Verdient meer dan dit makkelijke popie jopie stukje en de nog goedkopere reaguursels.
Niks aan toe te voegen.
Hoe moet ik in dat kader de verkoop van die Rubens plaatsen?
Gaap. Ga dan lekker op NuJIJ beschaafd reageren als het je hier niet aan staat.
Geboren met een gouden lepel in haar mond, ik gun het haar, maar dat leeft wel wat makkelijker. Daarbij krijgen leden van het koningshuis standaard een goed doel toegeworpen wat ze moeten ondersteunen. Later worden ze dan voor die inzet in het zonnetje gezet of krijgen er zelfs een prijs voor.
God man, ik moest wel twee keer mijn koffie wegslikken van dat laatste liedje over 'de man in het bos neuken'. Is gewoon pijnlijk. Was niet langs Gordon gekomen in zijn idols jury-tijd. En dat is zangpedicure geweest na een conservatoriumstudie in Montreal?
@Jos Tiebent | 16-08-19 | 09:53:
"zangpedicure" !
Eén van de betere vondsten JT.
"Verdient meer dan dit makkelijke popie jopie stukje" : Hoe wou je dat doen in dit geval van Brekend Nieuws ? GS/Van Rossem is 4 minuten later dan NU of Telegraaf en heeft snel een keurig artikel geschreven.
Ja hoor! Regelde haar malafide belastingzaakjes vanuit een door de belastingbetaler gebouwd paleis.
@eerstneukendanpraten | 16-08-19 | 10:35:
Gelukkig maar dat jij geen belasting hoeft te betalen dan.
@Jos Tiebent | 16-08-19 | 09:53: Zangpedicure.... epic!
Gecondoflapstaart dan maar.
Wat ik me vooral herinner aan Christina is dat ze ... ehhh... vrij klein was.
Dat zijn de Romanov-genen. In elk Russisch vrouwtje zit een kleiner exemplaar.
@H. Caulfield | 16-08-19 | 10:30: U bedoelt Matrushka?
Nou eh. Gecontroleerd dan maar.
Vlaggen halfstok...
Prinses?
1: Laat ze eerst maar eens hun DNA testen op afkomst.
2: na het vluchten uit Nederland in 1940 hebben de zogenaamde oranjes hun monarchie verloren.
Nooit "van Oranje "geweest: zie ook www.quotenet.nl/nieuws/a177496/7-hard...
Helemaal mee eens.
@Spartaan1888 | 16-08-19 | 09:50:
De oranjes hadden zoveel te lijden onder geslachtsziektes ,dat er op een gegeven moment geen nakomelingen meer ""geproduceert"' konden worden.
Hup, een kind van een tante (en of vreemd gaan) er tussen gepleurd en verder met die handel.
Triest nieuws, tweeënzeventig is natuurlijk te jong. Weer een afscheid voor de veelgeplaagde Beatrix.
Dat gezegd hebbende: hoewel ik vind dat we het enorm getroffen hebben met Máxima, moet ik om dat Majesteit Koningin toch altijd een beetje grinniken. Nou nou nou, je kunt ook overdrijven.
Beatrix?
Dat soort volk kan niet genoeg geplaagd worden.
Zij zijn een financiële plaag voor ons.
Waar is het monarchengif? Evocatus
Een beetje meer respect kan geen kwaad @vanrossem.
72?
Zo zie je maar weer dat hoger opgeleiden niet altijd langer leven.
Ze was hooggeboren maar niet per se hoog opgeleid.
Weer een belastingontduiker minder, me dunkt...
Sterkte met het verlies, dit gun je niemand.
Maar hoe groot is deze fam. Eigenlijk en krijgen ze allemaal een uitkering?
Kloteziekte. Sterkte aan de familie.
Te laat
Veel te jong, rust in vrede en condoleances aan de familie.
Naar haar was toch het Prinses Christina Cultuurfonds vernoemd? Jong klassiek talent ontdekken.
Das van Bernhard.
Ohja, het is het Prinses Christina concours, dus de wedstrijd wie er met de vergulde strijkstok naar huis mag.
@citywok Nee, die was meer van de Kulturkammer.
Sterkte aan de familie. 72 is eigenlijk ook te vroeg.
Botkanker, da's een verrot pijnlijke wijze om te sterven. Heb het een tijdje terug in m'n omgeving geziet. Spontaan brekende botten, onwijs veel pijn. Als ik terminale botkanker zou hebben, zou ik niet op mn eindje gaan wachten.
Ik zou in een chocoladebad gaan liggen en zeggen dat ik een Bros ben.
De prinses die het nodig vond cultuurhistorisch erfgoed zoals werk van Rubens te exporteren zodat het zoveel mogelijk pegels opbracht i.p.v. het te behouden voor Nederland. Die prinses dus.
Met de dood al op de drempel. Dus aan het geld had ze nog maar weinig.
@Earl_of_Doncaster | 16-08-19 | 10:04: Ik vermoed zelfs dat de geld besteed is aan het zoeken naar een kuur. En volkomen terecht, sterven met een Rubens aan de muur terwijl er anders een hele kleine kans is op overleven is voor dodo's.
@Earl_of_Doncaster | 16-08-19 | 10:04: Maar die 180 dagen regeling net omzeild. Of zijn 'ze' daar ook van vrijgesteld?
Wie?
Inderdaad, wilde ik ook vragen.
De tante van de koning.
Jongste zusje van bea.
Mag ik voorzichtig naar je leeftijd informeren, Henk?
Elvis Presley
En ze was nog wel zo gelukkig met die Cubaanse asielzoeker.
Golddigger Gorgel guuljermo.
@noordwal | 16-08-19 | 09:35:
Weet je hoe ze hem ontmoet heeft? Hij stond schuin achter haar.
@Schoorsteenveger | 16-08-19 | 09:44: uit hetzelfde hout gesneden als Peter R en Johan Derksen?
@Schoorsteenveger | 16-08-19 | 09:44:
Ik LOLde !!
@Remi 1 | 16-08-19 | 10:03: haha... metoo!
Een groot operazangeres is van ons heengegaan...
De enige zangeres die dubbele noten kon zingen.
@Mr_Natural | 16-08-19 | 09:30:
Bedankt hė, Mr. Natural! Mijn schaterlach is vast goed voor een plekje aan het raam in de bus naar de hel.
Sterkte met het verlies.Hoog of laag maakt niet uit.Iemand van wie je houdt kwijtraken is altijd vervelend.Maar we kunnen niet iedereen waarvan we houden laten leven.Het is al zo druk op de globe.
Christina komt huilend bij haar moeder binnen uit school en zegt, mama ze noemen me allemaal schele op school....! Ach zegt mama, kan jou het schele Christina.
Wie? Geen idee wie dit weer was. Maar RIP dan maar...
Marijke was haar oorspronkelijke roepnaam.
@Stijlicoon | 16-08-19 | 09:29: Deutekom toch?
Vroeger heette ze prinses Marijke die kon niet kijken
daarna heette ze Christien en kon ze nog niks zien
Die dus
NB Had hele artikel dus weer niet gelezen
haal die Christien/Marijke quote maar weg
Ik begin alvast even mijn eigen nsb-knopje te F5 en
REAGEER OOK