Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bivakmutsman, kenden we jou niet ergens van?

Nou, het antwoord is JA, zo blijkt nu uit een telefoongesprek tussen GeenStijl en de kale in kwestie!

Hobbyjurist René, de grootste nachtmerrie van twee maten. En hebben we het niet over Bassie en Adriaan maar over DE TWEE MATEN waarmee onze voormalige rechtsstaat de wet toepast. Vorig jaar was-ie namelijk ook al bezig tijdens het debat over het Marrakesh migratiepact. En wat blijkt? Het dragen van globalisme-bedekkende kleding was absoluut niet toegestaan, maar negen niqaabdames waren twee jaar eerder geen enkel probleem. Nou René, de Republiek Dankt U, en dat je nog maar jaren een gare prachtlul mag blijven!

Reaguursels

Inloggen

Wi.fi doet het niet onder de burka.

Bataaf | 13-08-19 | 23:09

Ik krijg steeds minder respect voor de lange arm der wet. En dat ze 'alleen maar hun werk doen' is regelrechte nonsens. De eerste taak van een agent is het verdedigen van de rechtsstaat, dwz de rechten van burgers. Niet het selectief, uit politieke overweging handhaven van de wet.

His Lordship | 13-08-19 | 20:47 | 1

Eens

foxhunter | 14-08-19 | 00:49

islaaaam
Koraaaan
Niqaaaab
Talibaaaan

TonyMontana010 | 13-08-19 | 20:18

Ok deze lijn in het zand is aan het verdwijnen.
Wat wordt de volgende lijn?
Een bus in het ov waar alleen vrouwen met boerka inkunnen?
Een opticien voor vrouwen met een boerka?

kloopindeslootjijook | 13-08-19 | 19:23

If you can't beat them, join them! De ultieme test; draag alle maal een burka, en roze en regenboog, een leren, één met een gat bij de billen, één met een gat bij het kruis, één met een groot omgekeerd pentagram, één met een deathmetal print, één met tijgerprint, en doorschijnende...

Argesus | 13-08-19 | 19:05 | 1

Hahaha! Wat een goeie!
Oh sorry.

Argesus | 13-08-19 | 19:31

Of je trekt een geel hesje over een burka,
of een burka over een geel hesje.
Tja en dan.

kloopindeslootjijook | 13-08-19 | 18:58 | 1

Of een gele boerka.

kloopindeslootjijook | 13-08-19 | 19:21
-weggejorist-
Keyboardspeler | 13-08-19 | 18:32

De wet ongelijke behandeling. Een integraalhelm is geen geel hesje en geen bivakmuts en geen burka/niqaab.

IndoFortuyn | 13-08-19 | 17:54

Kan me bij een rondleiding herinneren dat we werden geïnstrueerd de jassen op te bergen in de daarvoor bestemde kluizen beneden. Zou het zo kunnen zijn dat jassen niet zijn toegestaan op de publieke tribune en daarmee hesjes ook niet? Maar hoezo dan een colbert dan wel? En een vest? Mag dat wel? Arib, leg eens uit in een interview!

Jan, Leiden | 13-08-19 | 17:53

ProAsfalt : @ waar staken de gele hesjes dan ? Vertel eens...………

gebochelde | 13-08-19 | 17:40
-weggejorist-
WegmetdeEU | 13-08-19 | 17:11

Topper! Zie ik nou goed dat die niquabdraagster haar handschoen heeft uitgedaan???

Maria.1 | 13-08-19 | 16:40 | 3

De Hoerrrrr...

RickVogelschrick | 13-08-19 | 17:04
-weggejorist-
Bolder | 13-08-19 | 17:33
-weggejorist-
Rene046 | 14-08-19 | 00:19

Ik vind het erg amusant. Als Geert jankt dan gaat het goed met Nederland.
Geert bereikt precies wat ie wilde bestrijden en staat zelf voor t hekje :o)

Shareholder II | 13-08-19 | 16:26

Een burka is niet provocerend ,een geel hesje wel .
Dus mocht u met panne langs de weg staan trek dan vooral geen geel hesje aan .

iopeth | 13-08-19 | 16:16 | 1
-weggejorist-
Doelbewust | 13-08-19 | 17:14

Beroepsquerulant (oftewel aandachtshoer) dus.
Next.

Superior Bastard | 13-08-19 | 15:31 | 4

@dutch bikkel: die aandachtshoer toont dat helemaal niet aan.
Dat is geheid een reaguurder. En hij doet maar he. Camera erbij. Hoppa.
Komkommers in de regen.

Shareholder II | 13-08-19 | 16:34

@Shareholder II | 13-08-19 | 16:34: Au contraire, hij toont dat prima aan.

Kinkfactor | 13-08-19 | 18:02

@Shareholder II | 13-08-19 | 16:34: Aandachtshoeren zijn die boerkadragers. In landen als Afghanistan en Pakistan is het misschien nodig om de Islamitische verkrachters en aanranders van je lijf te houden, maar die zijn er in West Europa niet, eh veel minder dan in de Islamitische heilstaten, waar deze dames voor geen goud ter wereld zouden willen wonen.

Heiner | 13-08-19 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wie of wat garandeert ons dat onder die burkas geen geel hesje zit?
Of granaten en munitie?
Of gewoon een ondraaglijke stank?
Ach, ik fantaseer maar wat.

Notenkraker | 13-08-19 | 15:07

Ik roep het ook nog maar eens: handhaven ajb! Want dit is het zoveelste hoofdstuk op weg naar het einde.

Montesquieue | 13-08-19 | 15:04 | 1

.. dat doet de deur dicht ♬
.. daar zijn geen woorden voor ♫
.. ja, dat is tra, la, la, la, lalala ♪

Shareholder II | 13-08-19 | 16:36

Het is heel makkelijk. Demonstraties zijn in de Tweede Kamer niet toestaan en de gele hesjes zijn hier een uiting van. En een burka is kleding.

Red shirt | 13-08-19 | 14:42 | 6

Een geel hesje is ook gewoon een kledingstuk om wat beter op te vallen als bijvoorbeeld wegwerker. Ronduit belachelijk dat hij om dat hesje werd verwijderd.

sprietatoom | 13-08-19 | 15:20

Hij wil gewoon opvallen, als ik autopech heb wil ik ook opvallen en doe mijn gele hesje aan,
Ik zie er geen kwaad in, hij doet toch niets!

ronaldvw | 13-08-19 | 15:34

Een Burka is de ultieme uiting van vrouwenonderdrukking.

ZZP-er | 13-08-19 | 15:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Gele hesjes staken en Boerka's staken niet. Dat is het verschil.

ProAsfalt | 13-08-19 | 14:41 | 1

Je kunt pas staken als je een baan hebt. Demonstreren kun je daarentegen ook zonder baan

Olleke | 13-08-19 | 16:49

Domme deugmensen snappen niet dat gedogen, en zelfs assisteren van boerkadraagsters/dragers (Allah weet wie er onder zo'n tent zit) een opmaat is naar de terugkeer van IS-vrouwen uit het kalifaat. De linkse medemens geeft aan dat het prima is als de boerka gedragen wordt in het openbaar. De IS-heksen zullen zo anoniem opgaan in de maatschappij. Het is verdacht stil ineens rond de terugkeer van deze terroristen met hun gebroed. Dan zou men moeten weten dat er stront aan de knikker is in prachtland Nederland.

Toos Bevergeil | 13-08-19 | 14:40 | 5

@Het leven is zwaar | 13-08-19 | 14:43:
Links voelt niets .

iopeth | 13-08-19 | 16:19

Stel je nu eens voor dat zo'n boerka BOEM zegt tijdens een GroenLinks-congres of tijdens een vergadering van de PvdA Amsterdam. (Nee Joris, dit is een fantasietje en géén oproep.)

MAD1950 | 13-08-19 | 17:05

Het kan voor hen wel makkelijk zijn, inderdaad.

Heiner | 13-08-19 | 18:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Allemaal geloven in de vliegende spaghettimonster en dan met een zeef op je hoofd een pasfoto maken....

Kris | 13-08-19 | 14:36


Hallo, ik heet Achmed en ben verward
Met mijn mes veroorzaak ik veel smart
Allah akbar roep ik voor ‘n moord
De kranten zeggen hij is gestoord
Aan zijn geloof ligt ‘t niet, da’s heel apart

Hallo, ik heet Fatima en ben verward
Ik draag ‘n vuilniszak, helemaal zwart
Zo hoef ik niet te integreren
Of de Nederlandse taal te leren
Het ligt aan mijn geloof, da’s heel apart

Hallo, ik heet René en wordt gesard
Want Artikel Eén gaat me aan het hart
Burka’s worden steeds gedoogd
Dus heb ik in bivakmuts betoogd
Maar ik werd opgepakt, da’s heel apart

Toen ik in een geel hesje verscheen
Zond de Tweede Kamer me snel heen
Maar de burka’s bleven zitten
Ze hebben iets tegen ‘witten’
Strijd met me mee, voor Artikel Eén!!!

Angélica de Sancé | 13-08-19 | 14:24 | 8
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 13-08-19 | 17:11

De nieuwe dichter des Vanderlandts.

IndoFortuyn | 13-08-19 | 17:51

@Shareholder II | 13-08-19 | 16:30: Kan jij niet eens een keer voor een paar weken oprotten? Iessss goed voor m'n bloeddruk.

Kinkfactor | 13-08-19 | 18:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is het zelfde als voor en tijdens de oorlog, de NSB bepaalde.

kwartjes | 13-08-19 | 14:21

Het is heel duidelijk wat hier achter zit: conditionering. Conditionering van de burger om geen aanstoot te nemen aan boerka's en nikaabs in het publieke domein. Die mógen geen angst, argwaan, afkeer of gereserveerdheid meer inboezemen en dat wordt er op deze manier uitgesleten. De handdoek is allang in de culturele ring geworpen. Die opzichtige, naargeestige islamitische cultuuruitwassen (want dat zijn het, die zogenaamd religieuze kledingvoorschriften zijn een puur subjectieve kwestie) worden alleen getolereerd omdat de angst voor radicalisering van moslims groter is dan de angst voor autochtone protesten. Je ziet het ook terug in de manier waarop de rechterlijke macht reageert op 'gekwetste' moslims. Hun gekwetstheid wordt, onder exact dezelfde omstandigheden, vele malen serieuzer genomen dan die van niet-moslims die zich op hetzelfde principe beroepen. De rechter verwacht van seculiere Nederlanders een volwassen, flegmatieke, terughoudende en vooral vreedzame houding. Van moslims wordt door de overheid echter op voorhand al geaccepteerd dat de vlam in de pan slaat als zij hun zin niet krijgen. Niet zelden wordt daar zelfs al op vooruitgelopen of wordt erop geanticipeerd, waarmee extra legitimiteit wordt verschaft aan hun religieuze bezwaren (of liever: eisen). Als er íets of iemand islamofoob is, dan is het wel de Nederlandse staat. Men buigt als een knipmes en trilt als een rietje, om je rot te schamen.

Schulzie | 13-08-19 | 14:15 | 4

De handdoek is helemaal niet in de ring gegooid. Het is gewoon geïndoctrineerd beleid die door de linkse 'nsb-ers' verheerlijkt wordt. En dat wereldwijd. De vraag is dan ook wie ons straks nog kan komen bevrijden.

roevka | 13-08-19 | 14:22

Ze zijn niet zozeer islamofoob maar racist-o-foob. Bang om voor racist uitgemaakt te worden. Want dan laten je vrienden (die ook racist-o-foob zijn) je vallen als een baksteen, omdat ze bang zijn voor guilty-by-association. Dus hoe sneller ze hun handen van je af kunnen trekken, hoe beter. Om toch vooral maar voor iedereen te laten zijn hoe ze zelf natuurlijk geeeeeeen racist zijn. Zelfs even natrappen helpt daarbij.

Je zag dat ook heel vroeger, toen (net als in moslimlanden nu) de kerk de baas was. Het 'ketter' zijn van toen, is het 'racist' van nu.

EnNouJijWeer | 13-08-19 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Als je al onderdanig bent wordt veel meer getolereerd. Het is een opmaat voor de mens die zich (nog) niet slaafs opstelt naar wat hem te wachten staat. Daarom mogen moslims veel meer. Zij zijn al trouw aan een door de elite gewenste slaafse ideologie.

roevka | 13-08-19 | 14:15

Klinkt al net als een echte opstandige republiek dat "onze voormalige rechtsstaat".

Foto linksonder: "Twee mutaween van EU spreken ongelovige aan"

hallevvezool | 13-08-19 | 14:14

Lotgenoten ironie, voor een hongerloon je dagelijks laten kwellen is ook een vorm van religieus extremisme.

PIS-Alchimis | 13-08-19 | 14:13

En een gele ster dan ??

Mo het varken | 13-08-19 | 14:10 | 2

Ik ken wel het verschijnsel "gebleekte anus", maar hoe je geel krijgt?

Kanarie_Geil | 13-08-19 | 14:15

Een nepparlement?

Kanarie_Geil | 13-08-19 | 14:10

En
Gele
Streepjes
Mag
Wel

Het leven is zwaar | 13-08-19 | 14:08

"Al dat gekissebis over die kledingstukken die wel of niet gedragen kunnen worden leidt wel 'fijn' de aandacht af van de financiële crisis die er aan zit te komen en die waarschijnlijk niet lang zich zal laten wachten.", hoorde ik iemand eens zeggen in de tram. Geen idee of het allemaal wel of niet klopt wat die persoon zei.

kweethetooknietbeter | 13-08-19 | 14:06 | 1

De wereldwijde kredietcrisis van 2008 werd opgelost door nog veel meer schulden te maken. Dus reken maar dat de moeder aller crisissen er gaat komen.

De RTL-Z's van de wereld gooien het dan op de handelsoorlog en de Brexit als oorzaak maar dat is lariekoek.

sprietatoom | 13-08-19 | 14:34

Geel hesje: niet toegestaan.
Burka's: wel toegestaan.

Omdat.... een geel hesje voor een politieke uiting zou staan, maar een burka slechts een alleen voor religie. Hoewel iedereen weet dat een burka ook staat voor de ideologie islam. Hetgeen islamisten zelf overigens ook beamen.

Oplossing: 'gele hesjes' als geloof 'aanmelden'. De 'Geeltjes'. Net als 'vergiet-op-je-kop-zetters', de Pastafari's. Of bivakkers. Of integra's.

Gebruik maken van de extra rechten die gelovigen kennelijk hebben. Of zich in ieder geval succesvol hebben toegeëigend.
Kun je gebroederlijk (of zusterlijk) naast de burka's plaatsnemen. Allemaal je religieuze (/ideologische) kleding dragend: hesje, integraalhelm, bivakmuts of vergiet.

Al is het maar ter illustratie van de huidige hypocrisie. De hypocriete benadering van een ideologie, verschuilend achter religie.....

michelpen | 13-08-19 | 14:06 | 3

Daar weten de rechters wel raad mee; er zijn allerlei foefje waarmee "echte" religies van moderne verzinsels kunnen worden onderscheiden, en daarmee ook een andere status kunnen krijgen.

De oplossing is om het verschil tussen religie en "gewone" meningen te laten vallen.

Muxje | 13-08-19 | 14:18

@Muxje | 13-08-19 | 14:18:
Precies, religie is een mening waarvan je overtuigd bent. Een overtuiging. Atheïsten hebben ook een overtuiging: Er is geen god. Voor de wet zouden wij allemaal gelijk zijn. Echter in de praktijk hebben religieuzen met hun gebruiken, meer rechten dan atheïsten. Dit kan en mag natuurlijk niet.

kortebroek | 13-08-19 | 15:15

@Muxje | 13-08-19 | 14:18: (en kortebroek | 13-08-19 | 15:15)
- verschil tussen religie en "gewone" meningen te laten vallen +1
- voor de wet zouden wij allemaal gelijk zijn. Echter in de praktijk hebben religieuzen met hun gebruiken, meer rechten dan atheïsten +1

michelpen | 13-08-19 | 15:23

Dit is anders een bekend fenomeen hoor. Dit heet de dictatuur van een (intolerante en inflexibele) minderheid. Lees “Skin in the Game” van Nassim Taleb.

postmodernismisdead | 13-08-19 | 14:01

Dit hoeft natuurlijk niemand te verbazen. Onze democratische rechtstaat is gestorven toen de volksvertegenwoordiging hem een dolk in de rug duwde in de vorm van een islamitische voorzitter. En dat zo'n onhooggevallen corpsbal als Martin Bosma het prima met haar kan vinden zegt genoeg over de pvv. Geen enkele andere partij heeft zo veel eigen leden tot de islam weten te bekeren.

De vijfde colonne zit al lang op het pluche: arme Pim.

Hetkanverkeren | 13-08-19 | 14:01

Heel de Burka en niqaab discusie in Nederland is 1 grote provocatie .Of een poging om nog een slachtofferrolletje eruit te slepen . Mensen die uit gebieden komen waar burkha geeist werd in een Nederland wonen zijn er fe op tegen sterker nog vaak gevlucht voor tereur en fanatisme die hiermee gepaard ging . Veel schreeuwende viswijven zijn marokaans of laten zich enkele jaren n**ken door een groep marokanen .Deze groep eet dondersgoed dat zelfs in heilstaat Marokkko het dragen , maar ook produktie (!) en verkoop (!) van niqab en burkha verboden is ; puur om extremisme te voorkomen .

sparrow | 13-08-19 | 14:00

Oke, dat Nederland een bananenrepubliek is geworden wisten we al langer maar om het er zo dik op te leggen is natuurlijk niet zo slim.

F1802 | 13-08-19 | 13:57 | 1

We weten het allemaal al, dus kunnen ze er nu gewoon openlijk mee doorgaan.

Muuke | 13-08-19 | 14:15

Misschien zat deze meneer daar wel even, tijdens zijn koffie/lunch pauze! En gaat hij daarna weer aan 't werk als verkeersregelaar, straatveger of installatiemonteur van elektrische tram bovenleidingen! Tjongejonge! Kan me nog voorlichtingscampagnes herrinneren, waabij je bijv. het silhouet van een man, die knielde zag. En ook telkens voorover boog. En nee, dat bleek geen biddende moslim, maar een tapijtlegger! Zo werdt het gepeupel toen opgevoed, tegen vooroordelen! Nou, dat heeft enurjm geholpen blijkt wel! *gaat even kijken, hoeveel rode vlekken er in hals zitten*

LoesjeP | 13-08-19 | 13:56

Rene die snapt dingen.

drs. P | 13-08-19 | 13:54

Heeft hij al een eigen site....

zoefff3 | 13-08-19 | 13:49 | 1

Hij heeft naar eigen zeggen geen internet en ook geen computer

027 | 13-08-19 | 13:58

Rules for thee, but not for me...

RtotheB | 13-08-19 | 13:49

Met een geel hesje en een bikakmuts op naar de tweede kamer. Follow the leader leader leader...

zoefff3 | 13-08-19 | 13:48

Hij moet ook gewoon een gele burka op de publieke tribune dragen.

devil13 | 13-08-19 | 13:47 | 5

@frank4444 | 13-08-19 | 13:55:
Maar als witte man een boerka draagt, kun je niet meer zien dat het witte man is. Overigens heeft Paul Witteman best een hoofd waaroverheen een boerka niet zou misstaan...

WoWi | 13-08-19 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang je maar een Onzichtbare Vriend hebt en een Sprookjesboek mag alles. Over stierengevechten in Spanje en Zuid-Amerika blijven ze maar (terecht of niet, jouw keuze) doorzaniken en doorzaniken.

Dan zie je hoe ze in diverse landjes dieren zoals koeien en geiten met man en macht op de grond werken (de dieren zijn in volle paniek) en gewoon de keel doorsnijden.... krekels.

Politici zijn niet de enigen die met twee maten meten.

EnNouJijWeer | 13-08-19 | 13:44

Zou je met een roze damesslip op je hoofd wel mogen blijven zitten?

HoerieHarry | 13-08-19 | 13:44 | 5

Mark en Rob houden meer van herenslips.

modderator | 13-08-19 | 13:59

Een gebruikte?

Kanarie_Geil | 13-08-19 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ambtelijke willekeur en dito intimidatie galore.

Koonkluk Huis | 13-08-19 | 13:44 | 1

Er is een duidelijk patroon. Het is duidelijk wie volgens de macht zijn bek moet houden. De horigen, het taxvee. Framing als allemaal tokkies en racisten voor wie toch zijn bek open doet. Je mag alleen meepraten als je de juiste mening hebt. Je mag alleen op de tribune zit als je denkt: bij welke partij ga ik me inlikken om een leuk baantje te krijgen.

Sitting_targets | 13-08-19 | 13:53

Het vlammetje staat al heel lang te trappelen om in de pan te slaan. Daarom mag er geen strobreed toegegeven worden aan enig verzet. Er moet en zal samengeleefd worden met het onverenigbare.

NiCeY | 13-08-19 | 13:42

Een luis in de pels voor de linkse beleidsmakers...

De Pilsvogel | 13-08-19 | 13:41

Met boerka in de TK aanwezig zijn is vanaf 1 aug. jl. verboden.

Goofje | 13-08-19 | 13:41 | 3

Is wel verboden, maar zal, net als in de trein, niet gehandhaafd worden.

Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:45

@Goofje | 13-08-19 | 13:49:
Waarom wel in de tweede kamer en niet in de trein? Mag ik u er aan herinneren dat een bekende burgemeester aangekondigd heeft om die wet niet te handhaven.

Mr.Crowley | 13-08-19 | 14:02

Zowel de bivakmuts actie als de actie op de publieke tribune zijn top. Er is veel moed voor nodig om met open vizier dit soort acties uit te voeren en daarvoor hulde. Of het verder een held is, weet ik niet want ik ken hem niet.

osolemio | 13-08-19 | 13:39

Ik zal jullie wat vertellen: we hebben in Nederland geen geloofwaardige wetgevende macht meer.

Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:39 | 1

De maskers der macht vallen steeds vaker.
Land- en cultuurverraders ware bedoelingen worden zichtbaar.

afdankert | 13-08-19 | 14:30

het trieste is dat de tweedeling in rechten en plichten in onze maatschappij steeds minder verhult wordt door het heersende regime en haar handhavers.

In dit geval zouden PVV en FvD eigenlijk wel eens burgerlijk ongehoorzaam mogen zijn en er luidkeels in de kamer bezwaar tegen maken. Ter plekke als het aan de gang is dus.

Nuuk | 13-08-19 | 13:37 | 1

Dat zou idd wel een stunt zijn: tijdens het debat het parket vragen/dwingen via de voorzitterT om de ongehoorzame burgens te laten verwijderen uit de zaal.

Het Licht | 13-08-19 | 13:45

Geert en Baudet en hun hele fracties moeten in de Tweede Kamer gele vestjes aan. Dat is pas een statement! Elke dag opnieuw.

Gele vestjes behoren toe aan mensen die keihard door de politiek genegeerd worden. Die wel werken en veel belasting betalen, maar die toch bijna niet rondkomen of weten dat hun belastinggeld gaat naar de verkeerde zaken, die inmiddels zo'n lange lijst geworden is, dat zo'n lijst niet meer past op 1 A4'tje.

Heppie-even-voor-mij | 13-08-19 | 13:36 | 1

En die fijn tussen al die nieuwkomers mogen leven in hun wijk.

negorij | 13-08-19 | 21:55

Is die blote hand van de moslim-mevrouw die haar telefoon bedient nu wat ze bedoelen met functioneel naakt?

Quib | 13-08-19 | 13:35

Ik vind het niet moeilijk te begrijpen waarom dames in volledige boerka moge blijven en een geel hesje als terrorist behandeld en verwijderd wordt van de publieke tribune van een democratie-veinzende instantie.
Maar dat terzijde..

Jan Passant mk2 | 13-08-19 | 13:34 | 2

Terwijl beide agenten dezelfde kleur fluorescerende strepen op hun jas hebben. Het is allemaal niet zo gemakkelijk...

Quib | 13-08-19 | 13:37

Het is juist heel eenvoudig. De agenten dúrven gewoon niet te handhaven tegen de burka. Levert teveel gezeik op en een geel hesje wegsturen niet.

Johan1235 | 13-08-19 | 16:43

René heeft het er maar druk mee.
Maar ach dat is ook dagbesteding, of het een zinvolle is is weer iets geheel anders.

Berbaar | 13-08-19 | 13:32 | 6

@Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:47:
Volgens mij ziet Berbaar het verschil tussen zinloos zinvol niet zo scherp.
Wat is zinloos, maar vooral, wat is zinvol? Dt heeft Renee goed laten zien.

Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed zo, lekker zieken die hypocriete volksvertegenwoordigers. Overigens zou het te gek zijn als die boerka's zo langs de beveiliging zijn gekomen als ze erbij zitten.

sprietatoom | 13-08-19 | 13:30

De enige die ons kan redden is Batman, maar ja, dat masker hè?

Mr_Natural | 13-08-19 | 13:27 | 2

Batman zou in deze tijd worden aangeklaagd door zn hulpje Robin vanwege metoo vieze dingen.

HoerieHarry | 13-08-19 | 13:34

Had ik maar zoveel geld dat ik een eiland voor mezelf kan kopen en nee Clinton en z'n kompanen zijn NIET welkom..

Dutch Peanut | 13-08-19 | 13:27 | 1

Je wilt al die jonge meiden geheel voor jezelf houden?

Grote Smurf | 13-08-19 | 13:29

Zouden doorzichtige zwembroeken wel mogen op de tribune?

McSnor | 13-08-19 | 13:26

De quizvraag is: Wat gaat de beveiliging doen met een persoon in een boerka met daarover heen een geel hesje??.....

dijkbewaker | 13-08-19 | 13:25

Ik vond hem er met bivakmuts beter uitzien.

Mr_Natural | 13-08-19 | 13:25

Geert een tandje er bij graag! Laat weten dat je tussen Nieuwe NSB'ers verkeert. (wedden dat er wel 25 of nog meer in de 2e (slaap)Kamer met Wilders sympathiseren, maar nog liever hun tong afbijten dan dit te uiten!)

BinAardig | 13-08-19 | 13:24 | 1

Het heeft allemaal geen zin. Het kartel heeft de macht in handen en laat die echt niet zonder slag of stoot los.
Het volk zal in opstand moeten komen anders zal het klimaar alsmaar slechter worden. Idd nog een klimaat wat alleen maar achteruit gaat.

pickalilly | 13-08-19 | 13:30

De gele hesjes ondermijnen het establishment.
Het establishment voert het Koudenhove-Kalergie plan uit, vandaar het verschil.

Uranus1767 | 13-08-19 | 13:23

Luis in de pels: go get them!

Kladderadatsch | 13-08-19 | 13:17

Maar waar staat dat je in de tweede kamer geen geel hesje mag dragen?

Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:17 | 5

@Grote Smurf | 13-08-19 | 13:30:
Een stropdas kan ook een statement zijn, of een Armani pak.
Het einde is helemaal zoek. Vooral omdat burka`s uitdrukkelijk wel mogen.

Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:34

@Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:34: Ja, ik zei niet dat het logisch was maar dat was de verklaring volgens mij. En Burka's zullen vanaf nu ook niet meer mogen denk ik.

Grote Smurf | 13-08-19 | 13:59

@Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:34: Hmm, das een leuke, allemaal een stropdag dragen als tegen dat we de witte boorden criminelen, dwz politici, door hebben.. zou dat werken ?

vmk | 13-08-19 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Vuile Farizeeërs daar in de Tweede Kamer.

Conan de Rabarber | 13-08-19 | 13:16

Op weg naar de hel.

Mr.Crowley | 13-08-19 | 13:15

René is een Lone Wolf, maar dan in de goede zin van het woord. Misschien heeft hij hulp nodig. Ik voel de hashtag #bivakmutsmanbuddies opkomen.

goedverstaander | 13-08-19 | 13:14

René
Held.

Is dit nog nieuws? | 13-08-19 | 13:13

Lijkt mij dat het tijd wordt voor herstelbetalingen aan onze René en anderen die op eenzelfde wijze gediscrimineerd worden.

Mickdestok | 13-08-19 | 13:12

Die kale is goed bezig,... meer van dit!

RedwhiteNick | 13-08-19 | 13:12 | 1

Volgende keer:
1.Niqaab,daarover geel hesje.
2.Bivakmuts over niqaab.
3.Motorhelm over bivakmuts.

Met dank aan kaas de vries voor het idee.
Confronteren die halfzachte handlangers/handhavers.

De Profundus | 13-08-19 | 18:01

Landverraad, een juiste diagnose.

dr Rechts | 13-08-19 | 13:12

Het dragen van een geel hesje = politiek statement, niet toegestaan
Het dragen van een burka = religieuze uiting, wel toegestaan

Ja, dat is hypocriet. En het wordt ver doorgevoerd.

Als een boze witte man iets doet gaat men met een vergrootglas op zoek naar rechtse sympathiën, en meestal zijn die er ook wel. Vervolgens wordt het normale politici als Baudet verweten dat zij dezelfde taal en symboliek bezigen als deze lieden ("boreaal", Nederlandse vlaggetjes), en dezelfde wijsgeren aanhalen... terwijl die politici dat vaak helemaal niet doen, in elk geval niet als het om extreme uitingen gaat. Maar de volgende stap is uiteraard om bepaalde uitingen in het openbaar strafbaar te stellen. "minder, minder"? Nope, mag niet.

Als een hakbar iets doet mag echter niemand het over religie hebben. Burkadragers worden er niet op aangesproken dat het dragen van een burka blijk zou geven van het aanhangen van een volkomen verwerpelijk gedachtengoed, gelijk het dragen van een swastika. Op het daadwerkelijk volgen van extremistisch gedachtengoed wordt men ook nauwelijks aangesproken. Is religie, blijven we van af, want vrijheid.

Het dragen van een burka mag dan een religieuze uiting zijn, religies kunnen net zo goed als politieke stromingen verwerpelijk zijn. En dat wil er maar niet bij de dames en heren in, voor hen is religie iets onaantastbaars. Staat deels ook zo in de wet. Maar van die gedachte moeten we echt af. Daar begint het mee, religie moet hetzelfde behandeld worden als elke andere filosofische stroming: je mag denken wat je wil, maar je mag eer ook op aangesproken worden. En als je te ver gaat, wordt je aangepakt,

Muxje | 13-08-19 | 13:11 | 7

Burka/nikaab=salafisme. Salafisme is een politieke religieuze stroming (waarvan de opvattingen haaks staan op onze wetten&normen), en moet derhalve verboden worden.

Abject | 13-08-19 | 13:23

@SolidRock | 13-08-19 | 13:21: In de VS is men in elk geval juridisch heel wat rechtlijniger dan wij: vrijheid van meningsuiting staat hard in de grondwet, en alle uitingen worden op dezelfde manier en aan dezelfde criteria getoetst. Helaas geldt dat niet voor de publieke opinie: met name kritiek op religies pikt men daar niet.

Muxje | 13-08-19 | 13:27

Dragen van een witte puntmuts en bijpassende witte pij is dan ook een religieuze uiting en derhalve toegestaan. Mooi om een keer uit te proberen. Gratis tip voor de bivakmuts-man.

The2Amendment | 13-08-19 | 13:30
▼ 4 antwoorden verborgen

De gele hesjes zijn de nieuwe nazi's. die van na de oorlog.

pibasso | 13-08-19 | 13:11 | 1

Grappig.

ZZP-er | 13-08-19 | 13:20

*tevreden vanuit het buitenland toelijkt*

Tuborg øl | 13-08-19 | 13:11 | 4

Wordt zo ondertussen bijna tijd dat jullie onze weer volledig viking gaan op onze kusten. Bijna...

Graaisnaaiert | 13-08-19 | 13:40

sprietatoom: ja, de buitenlanders die je ziet rondlopen spreken allemaal vloeiend deens, nagenoeg geen hoofdoeken, kleine kinderen moeten verplicht een 30 uur per week naar een deense opvang om de taal, waarden en normen en de cultuur te leren. criminele immigranten worden person non grata verklaard.
enz...
(København buiten beschouwing gelaten, dat is als het Amsterdam van Nederland, wordt ook niet als denemarken gezien door de meeste denen :)

Tuborg øl | 13-08-19 | 16:02

@Tuborg øl | 13-08-19 | 16:02: Heel veel Nederlanders zien Amsterdam ook niet als Nederland. Ik woon er 30 km vandaan en ik zie het ook niet als NL. Eerder als bezet gebied of een Afrikaanse enclave.

Heiner | 13-08-19 | 19:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ook op dit bericht zullen weer honden reageren , maar gelukkig hebben we één iemand die echt iets probeert te doen. Hulde aan Rene

speed48 | 13-08-19 | 13:10 | 3

/kwispelt

Aap Noot Miesje | 13-08-19 | 13:11

honden = honderden

speed48 | 13-08-19 | 13:11

Ik wil gewoon kwispelen.

Aap Noot Miesje | 13-08-19 | 13:17

Ok zo moet ie.

Geel hesje met integraalhelm met zwart vizier, daaronder een Bivakmuts, daaronder een burka.

Succes!

Kaas de Vies | 13-08-19 | 13:09 | 4

Misschien nog een witte puntmuts erbij? Op de integraalhelm?

gaffelbaard | 13-08-19 | 13:16

De burqa is de deklaag, dan mag het. Anders nein nein, bij de snor van adolf, nein.

Aap Noot Miesje | 13-08-19 | 13:22

@MickeyGouda | 13-08-19 | 13:16:
Symbolisch voor het beleid van deze overheid. Bukken voor onze kolonisten en wie daartegen protesteert kan keiharde represailles verwachten. Een geel hesje. Het gore lef. Hoe durft die fascist, die Islamofoob, die..., die..., die Wildersstemmer.

Graaisnaaiert | 13-08-19 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

je kan zo ook in je auto hangen ! bij ons op de zaak hebben ze er allemaal 1 gekregen want het voetbal is toch kut dus hang deze dan maar op:
protestyellowjacket.com

Baron de laclou | 13-08-19 | 13:09

Gelukkig heeft Nederland nog zulke strijders! Wat hadden we toch een prachtig land voordat de import van achterlijke culturen kwam.

WitteGrunneger | 13-08-19 | 13:07

overheid is bang voor de gele hesjes, is vervelend en potentieel gevaarlijk want er zitten ook gewone werkende burgers bij en dat riekt naar opstand . vraag Macron.
Krikke heeft het gebied rond de kamer verboden voor de hesjes want ziet iedereen die het draagt als een demonstrant zonder vergunning. Waarschijnlijk heeft de man op de tribune het verkeerde antwoord gegeven . hij had moeten/kunnen zeggen dat het hesje bij zijn werk of brommer oid hoort . of dat garantie geeft weet ik niet (!) maar voor de rechter houd dit wel stand.

Baron de laclou | 13-08-19 | 13:07 | 2

"overheid is bang voor de gele hesjes"

Dat denk ik niet. Die paar sneue Nederlandse gele hesjes zijn niet te vergelijken met die woeste Fransozen. De ergste daad die ik van de gele hesjes hier heb gezien, is het weigeren van de uitgestoken hand van Rutte.

Nee, bang is de overheid voor de moslims. Vandaar dat ze deze René wel durven aanspreken als hij op de publieke tribune zit, maar de gemaskerde struikrovers geen strobreed in de weg leggen. Nu was dat destijds nog niet verboden, maar vanaf 1 augustus jl mogen boerka's/nikaabs zich niet meer vertonen in het Kamergebouw. Tenminste, dat moeten we nog maar even afwachten.

Dr_Johnson | 13-08-19 | 13:48

Ja, ik snap het. Politici zijn landverraders.

Zwezerik | 13-08-19 | 13:07

@Greet

Toettoet. En dankjewel, elke keer weer. Bedankt.

Aap Noot Miesje | 13-08-19 | 13:06

Van die blote hand van die burkapersoon krijg ik een enorme boner!

gemeentereiniging | 13-08-19 | 13:05 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, handhaven ten koste van de blanke man kan wel, maar een burka niet..

Logisch toch ?

Wijze uit het Oosten | 13-08-19 | 13:05 | 1

Handhaving van een niqap geeft een ongelovelijke hoop gezeik vanuit de progressievelingengemeenschap. Naar een blanke man kijkt geen hond om. Dat is het verschil. De politie(top) gaat voor de weg van de minste weerstand.

koeberg | 13-08-19 | 13:48

Met zo’n glimmende knikker heb je geen geel hesje nodig.

RickTheDick | 13-08-19 | 13:04

Die tweet van Greet is veelzeggend. Goed dat we hem hebben.
Maar triest dat de hofnar steeds de waarheid moet verkondigen.

keestelpro | 13-08-19 | 13:03 | 1

Dat is traditioneel gezien wel de belangrijkste functie van een hofnar

ZonderNaam | 13-08-19 | 17:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken